Giriş
(1)

googlefight çalışıyor mu?

teritori
soru başlıkta.artık pasif mi site?sonuçlar gelmiyor çünkü bende.çok uzun yıllardır kullanmıyorum
soru başlıkta.
artık pasif mi site?
sonuçlar gelmiyor çünkü bende.
çok uzun yıllardır kullanmıyorum
0
teritori
(07.01.19)
çalışmıyor şu anda evet
0
argent dawn
(07.01.19)
(4)

Trt Arşiv Videolarını İndirme

sinirliveaheste
trtarsiv.com videolarını indiremiyorum. idm ile indirmeye çalıştım olmadı. indirmek mümkün mü acaba?
trtarsiv.com videolarını indiremiyorum. idm ile indirmeye çalıştım olmadı. indirmek mümkün mü acaba?
0
sinirliveaheste
(06.01.19)
bende çok uğraştım ama çözüm bulamadım.
0
scudman1
(06.01.19)
teliflerden dolayı olabilir
0
jactantia
(06.01.19)
evet indirmek teliflerden dolayı mümkün değil. videoların altında şöyle bir ibare var:

"Bu internet sitesinde yer alan tüm yazılı, sesli ve görüntülü malzemelerin bunların düzenlenmelerinin telif hakkı, aksi açıkça belirtilmediği sürece TRT’ye(Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'na) aittir. TRT'nin yazılı izni olmaksızın dağıtılamaz, kiralanamaz, çoğaltılamaz, alt lisansla kullandırılamaz, değiştirilemez, ticari bir amaçla kullanılamaz. Haber amaçlı kullanımlarda kaynak göstermek suretiyle alıntı yapılabilir. Site ve içeriğindeki bilgilerin usulsüz kullanımı her türlü cezai hukuki takibata neden olacaktır."
0
🌸sinirliveaheste
(06.01.19)
chrome.google.com

bu eklenti gördü denediğim bir videoyu
0
argent dawn
(06.01.19)
(1)

Stüdyo Ses Sistemi Mağazası

dizicolleague
Focusrite Scarlett 2i2 Studio paketi alacağım ve en uygun do-re müzik mağazasında buldum. Ancak bu mağaza hakkında şikayet çok ve mydukkan(iyi yorumlar almış) 100 lira pahalıya satıyor aynı ürünü. 100 lira farkla mydukkan'dan almak mantıklı mıdır yoksa do-re'yi aşırı mı gömmüşler burada?
Focusrite Scarlett 2i2 Studio paketi alacağım ve en uygun do-re müzik mağazasında buldum. Ancak bu mağaza hakkında şikayet çok ve mydukkan(iyi yorumlar almış) 100 lira pahalıya satıyor aynı ürünü. 100 lira farkla mydukkan'dan almak mantıklı mıdır yoksa do-re'yi aşırı mı gömmüşler burada?
0
dizicolleague
(06.01.19)
dorenin ürün yelpazesi mydükkandan kat kat çok, ayrıca yamaha distürbötürü, ayrıca 90lı yılların sonundan beri 2 fiziki mağazası var(benim alışverişle tanışmam 99 da başlar öncesini bilmem.)


şimdi birisi 1 ürün satarken ötekisi 100 satınca tabi memnuniyet kadar şikayette artar. bu konuda yardımcı olamam tabi sana.

ayrıca bir ürün compel'de varsa kesinlikle oradan alırım.
0
killerbee
(06.01.19)
(1)

DVD'den okunabilen dosyalar açılmıyor?

yuskek gerilim
Selam gurular,Baya bir yıl önce bir DVD'ye önemli çizim dosyaları resimler filan toplayıp atmışım. Sonra PC'ye format atmışım. Şimdi bu dosyalar lazım oldu, DVD'nin birçoğunu okudu DVD sürücü, attı PC'ye başarılı olarak. Sorun şurda, attığı dosyaların boyutu var, ismi var, uzantısı var, dosyalar va
Selam gurular,
Baya bir yıl önce bir DVD'ye önemli çizim dosyaları resimler filan toplayıp atmışım. Sonra PC'ye format atmışım. Şimdi bu dosyalar lazım oldu, DVD'nin birçoğunu okudu DVD sürücü, attı PC'ye başarılı olarak.

Sorun şurda, attığı dosyaların boyutu var, ismi var, uzantısı var, dosyalar var yani fiziksel olarak ama hiçbiri açılmıyor. dwg'yi autocad açmıyor. jpg'i windows vb hiçbirşey açmıyor,thumbnail bile göstermiyor.

Ne yapmalı ne yapmalı?
0
yuskek gerilim
(06.01.19)
dvd'yi iso'ya çevirip mesela şunla: www.softsea.com sonra o imajı mount edip oradan almayı dene bakaım.
0
alperz
(06.01.19)
(1)

iphone Garageband amfi kullanımı

tektasakaldimyine
merhaba, gitarımı telefona bağlayabilmek için irig muadili bir aparat aldım. Flanger fc-21 ismi. gitarı cihaz aracılığıyla telefona bağlayınca cihaza takılı olan kulaklıktan ses alabilmekteyim ancak telefon cihazı mikrofon olarak görmediği için gitarın sesini alamıyorum.telefon cihaz yerine mikrofon
merhaba, gitarımı telefona bağlayabilmek için irig muadili bir aparat aldım. Flanger fc-21 ismi. gitarı cihaz aracılığıyla telefona bağlayınca cihaza takılı olan kulaklıktan ses alabilmekteyim ancak telefon cihazı mikrofon olarak görmediği için gitarın sesini alamıyorum.
telefon cihaz yerine mikrofon olarak kendi dahili mikrofonunu kullanıyor
bu durum düzeltilebilir mi yoksa aldığım cihaz mı problemli?
0
tektasakaldimyine
(06.01.19)
irig olmadığı için öyle tabi
0
yine erken geldim
(06.01.19)
(1)

word'de sayfa numaralarını kitap formatına uygun hale getirmek

theconqueror
tüm sayfalar numaralı ama hep sağa koymuşuz, önlü arkalı çıktıda yeri ters oluyor. çift sayfaların sayfa numaralarını diğer tarafa yaslamak için meşakkatli olmayan bir yol var mı? tek tek sola yaslamak dışında
tüm sayfalar numaralı ama hep sağa koymuşuz, önlü arkalı çıktıda yeri ters oluyor. çift sayfaların sayfa numaralarını diğer tarafa yaslamak için meşakkatli olmayan bir yol var mı? tek tek sola yaslamak dışında
0
theconqueror
(05.01.19)
word ayarlarinda var bu secenek, ama tam olarak nerde oldugunu bilmiyorum
0
x daemon
(05.01.19)
(2)

Android format atınca root gider mi?

diffarentiationation
Evetse, root gitmeden sıfırlamanın bir yolu var mı?
Evetse, root gitmeden sıfırlamanın bir yolu var mı?
0
diffarentiationation
(05.01.19)
bildiğim kadarı ile hayır. ama firmware ve root yapma şeklinize bağlı. telefon marka model root yaptığınız uygulama vs bunları yazarsanız belki yardımcı olan çıkar.
0
i dont know i dont care
(07.01.19)
temiz rootun üstüne twrp de bi yedek alacaksın bu kadar
0
bardakigüneşgözlüğü
(07.01.19)
(6)

core i3 işlemcili, 4gb ram'li dizüstüne SSD takmak

avianthem
işe yarar mı?aşırı eşşek bir dizüstü bilgisayarım var, özellikleri başlıkta yazıldığı gibi. klasik 5400rpm'lik bir hdd var üzerinde. ben şimdi bu bilgisayara şöyle hızlı bir ssd taksam, yaptığım masrafa değer mi? yeni bilgisayar alacak durumda değilim, uzun süre de olamayacağım. beni üç dört yıl dah
işe yarar mı?

aşırı eşşek bir dizüstü bilgisayarım var, özellikleri başlıkta yazıldığı gibi. klasik 5400rpm'lik bir hdd var üzerinde. ben şimdi bu bilgisayara şöyle hızlı bir ssd taksam, yaptığım masrafa değer mi?

yeni bilgisayar alacak durumda değilim, uzun süre de olamayacağım. beni üç dört yıl daha idare etsin derdindeyim sadece. tabi dişe dokunur bir hız artışı olmalı ki harcadığım meblağ işe yarasın.

şimdiden teşekkürler.
0
avianthem
(05.01.19)
Ben taktım, ciddi oranda farklılık oldu. Bilgisayarı tekrar kullanabilir hale geldim.
0
tingen
(05.01.19)
Kesinlikle
0
mephistoo
(05.01.19)
fi tarihinden kalma pentium işlemcili laptopta, sata2 ile bağlı olduğu için tam performansını gösteremese bile çok fark etti, yeni gibi oldu alet. Bu yüzden gerçekten parasına değer, hem ileride yeni bilgisayara geçildiğinde ona da takılır veya en kötü kutuyla harici depoloma alanı diye kullanılır.

edit: kullanım sırasında mekanik diskin takır tıkırları, vınlaması, titreşimi de ortadan kalkıyor ssd sayesinde.
0
reactionic
(05.01.19)
Ciddi bir fark olur, 5400 rpm diskler oldukça yavaştır ve zaten yavaş olan bilgisayarını daha kullanılmaz hale getirir ssd takviyesi ile nitro takmış gibi olursun. Ama oyun ve yüksek işlemci gerektiren uygulamalarda bir şey değişmez, bilgisayarın açılışı, dosya kopyalama, yükleme uygulama açılması gibi disk i/o işlemi gerçekleştiren her işlem yüzlerce hatta duruma göre binlerce kat hızlanır.
0
solo
(05.01.19)
hizli bir ssd takmana gerek yok. en yavas ssd bile 5400rpm'lik hdd'den 5-10 kat arasi daha hizli calisir. bilgisayarin ve programlarin acilisinda asiri fark olur. programlari kullanirken de yavaslama olsun istemiyorsan 4gb ram'i minimum 8, idealinde 16 yap. 2 yil daha gider o bilgisayar
0
crucio
(05.01.19)
Hızlı bir ssd'ye gerek yok, piyasa malı F/p bir SSD takıp yardır her türlü farkeder.

Ram belleği eğer maksimum oranda değilse ram de al ama eş ram olmalı farklı marka iki adet kullanma.

Bir diğer hayata dönüş işlemi Laptop için fan ve termal macun değişimi. Bu üçünü yap her türlü web browser işini görecektir.
0
bos gezenin bos ustasi
(05.01.19)
(2)

Lenovo recovery mod sonrasında hemen şifre sorması

kvlknctk
Bilgisayar yeni satın alındı arkadaşlar, fakat açtığımızda diğer kullanıcı başlığı altında şifre istiyordu benden, reset düğmesine bakarak her şeyi sil deyip yeniden kurulum yaptık, fakat kurulum bittikten sonra yine aynı ekrana düşüyor ve bizden şifre istiyor, Administrator yazdığım zaman devre dış
Bilgisayar yeni satın alındı arkadaşlar, fakat açtığımızda diğer kullanıcı başlığı altında şifre istiyordu benden, reset düğmesine bakarak her şeyi sil deyip yeniden kurulum yaptık, fakat kurulum bittikten sonra yine aynı ekrana düşüyor ve bizden şifre istiyor, Administrator yazdığım zaman devre dışı bırakıldığını söylüyor ve elimizde şifre falan da yok.
Ne yapılması gerekiyor ?
teşekkürler.
0
kvlknctk
(05.01.19)
shift + f10 ile komut satırına düşemiyorum. siz daha önceden bu sorunla karşılaştınız mı?
0
🌸kvlknctk
(05.01.19)
Bilgisayar 2. el mi, sifir mi? Sifirda boyle bir sey olmamali. Muhtemelen biri o bilgisayari acip bios/hdd sifresi koymustur
0
x daemon
(05.01.19)
(2)

Telefon tavsiyesi

erci
Aynı fiyat segmentinde (TR için 1800/2200 TL) "Xiaomi Mi A2 128 GB" yerine tavsiyesi olan var mı?Önemli noktalar:+ Çentiksiz olması+ Kaliteli Kamera+ Min 4 GB Ram+ Min 32 GB Dahili bellek
Aynı fiyat segmentinde (TR için 1800/2200 TL) "Xiaomi Mi A2 128 GB" yerine tavsiyesi olan var mı?

Önemli noktalar:
+ Çentiksiz olması
+ Kaliteli Kamera
+ Min 4 GB Ram
+ Min 32 GB Dahili bellek
0
erci
(05.01.19)
"Xiaomi Mi A2 128 GB" 6 GB Rami var

Huawei'nin 6 GB modelleri 3400 den başlıyor hocam.
www.hepsiburada.com
0
🌸erci
(05.01.19)
Bilgi: "Xiaomi Mi A2 128 GB" aldım harika telefon ama 1 ay sonra Songkran festivalinde su aldı. Sonra 2 katı paraya Huawei aldım. Hayatımda en çok küfrettiğim telefonu kullanıyorum şu an. Her yeri de (arka kapak vs) kırıldı ekranı çizik içinde kaldı satsam satamam. Huawei benim için pişmanlıktır.
0
🌸erci
(01.11.19)
(3)

instagram fontu nedir?

tabudeviren
örneğin şurası:https://www.instagram.com/p/Brx04JWHqfS/yorumdaki "nasa" yazısı ve devamındaki açıklamanın (“The vast loneliness up...) fontu.font algılayıcıyla baktığımda "segoe ui" olarak görünüyor ama indirip yüklediğimde hiç de öyle değil?bilgisayar windows 10 64bit, photoshop cs6.
örneğin şurası:
www.instagram.com

yorumdaki "nasa" yazısı ve devamındaki açıklamanın (“The vast loneliness up...) fontu.
font algılayıcıyla baktığımda "segoe ui" olarak görünüyor ama indirip yüklediğimde hiç de öyle değil?

bilgisayar windows 10 64bit, photoshop cs6.
0
tabudeviren
(05.01.19)
system fontu gosteriyor bende. yani windowsunun, chromeunun varsayilan fontu neyse onu goruyorsun.
0
buenosdias
(05.01.19)
bakana göre değişiyor da, şu sırada ilk hangisi varsa o oluyor:
-apple-system, BlinkMacSystemFont, "Segoe UI", Roboto, Helvetica, Arial, sans-serif
0
talemon
(05.01.19)
-apple-system,BlinkMacSystemFont,"Segoe UI",Roboto,Helvetica,Arial,sans-serif
0
atom karincanin torunu
(05.01.19)
(4)

Subdomain - alt klasör?

tchuck
arkadaşlar buna ihtiyacım var:www.sitem.com adresi .netmysite.sitem.com adresi ise php ve ayrı sunucudalar.şimdi;şimdi ben www.sitem.com/mysite adresine girdiğimde; mysite.sitem.com'u görüntülemek istiyorum. bu nasıl mümkün olabilir?url değişmeyecek. url yine www.sitem.com/mysite olarak gözükecek, y
arkadaşlar buna ihtiyacım var:

www.sitem.com adresi .net

mysite.sitem.com adresi ise php ve ayrı sunucudalar.

şimdi;

şimdi ben www.sitem.com/mysite adresine girdiğimde; mysite.sitem.com'u görüntülemek istiyorum. bu nasıl mümkün olabilir?

url değişmeyecek. url yine www.sitem.com/mysite olarak gözükecek, yani bir yönlendirme işi değil bu. nasıl yapabiliriz?
0
tchuck
(05.01.19)
web sunucusu uzerinde reverse proxy ile yapabilirsiniz, kullandiginiz web sunucusuna gore google'a danisabilirsiniz. ornek nginx reverse proxy, apache reverse proxy..
0
tahtakafa
(05.01.19)
apache bilgim olsa da, .net bilgim hiç yok. (iis)

normalde apache'de htaccess ile yapabiliyoruz. webconfig ile benzer bir method mümkün mü acaba?
0
🌸tchuck
(05.01.19)
iframe kesinlikle çözüm değil bu arada.
0
🌸tchuck
(06.01.19)
buna dair kesin bilgisi olan var mıdır?
0
🌸tchuck
(14.01.19)
(4)

Resmi belgeler için vesikalık fotoğraf

milletvekili
Selam.Fotoğrafçı büyüklerime bir sorum var. Bir kamu kurumu benden vesikalık istiyor, ifşa olmamak için kendiminkini koymuyorum ama ekteki resimdeki ablanınkine çok benziyor tarz olarak. hafif gülümsemeli, omuzlar yan gibi.Bu fotoğraf geçerli oluyor mu yoksa dümdüz vesikalık mı istiyor devlet kuruml
Selam.

Fotoğrafçı büyüklerime bir sorum var. Bir kamu kurumu benden vesikalık istiyor, ifşa olmamak için kendiminkini koymuyorum ama ekteki resimdeki ablanınkine çok benziyor tarz olarak. hafif gülümsemeli, omuzlar yan gibi.

Bu fotoğraf geçerli oluyor mu yoksa dümdüz vesikalık mı istiyor devlet kurumları? düz vesikalığı da ekledim daha net karşılaştırabilmek adına.

Bilgi verebilecek olursa çok makbule geçer. Şimdiden çok çok teşekkürler.

vesikalık1: encrypted-tbn0.gstatic.com


vesikalık2: vignette.wikia.nocookie.net

edit: fotolar eklendi.
0
milletvekili
(05.01.19)
foto yok.
0
sutlu nescafe
(05.01.19)
kurumun talebi nedir onlara sorsanıza?
ID için mi istiyorlar dosya mı? yoksa biyometrik mi? bunu sormak zor olmamalı?
0
i dont know i dont care
(05.01.19)
bunu sormak zor olmamalı da, bunu sormaya gerek yok. eğer herhangi bir şart belirtmeden istiyorlarsa ilk fotoğraftaki gibi de olur. eğer ikinci fotoğraftaki gibi biyometrik standardında (beyaz fon, tam karşıdan çekilmiş ifadesiz surat vs.) fotoğraf isteyen bunu başvuruda belirtiyor.
0
kibritsuyu
(05.01.19)
kurumun talebi '4 adet 4,5x6 cm ölçüsünde vesikalık fotoğraf'. devlet kurumu olduğu için telefonla bu durumu onlara anlatabilmem zor diye düşündüm. şehir olarak da arada 600 km var, belge teslim edip geleceğim. elimde zaten vesikalık olduğu için tekrar gidip kravatlarla vesikalık çektirmeye uğraşmak istemedim. anladığım kadarıyla bu geçerli olacak, olmazsa da gittiğim yerde bi şipşak fotoğrafçıya giderim artık.

açıklamalar ve yardımlarınız için çok teşekkürler:)
0
🌸milletvekili
(05.01.19)
(10)

PHP'den anlayanlara bir soru!

kitap gibi sessiz
Php'den anlayanlara bir sorum olacak, yardımcı olabilecek olan varsa sevinirim;veritabanında yer alan urunler tablosunu 2 farklı sütun içine çekmek istiyorum. Yapı temel olarak şu şekilde olacak:<table> <tr> <td> Ürün 1 Ürün 2 Ürün 3 Ürün 4 </td> <td
Php'den anlayanlara bir sorum olacak, yardımcı olabilecek olan varsa sevinirim;

veritabanında yer alan urunler tablosunu 2 farklı sütun içine çekmek istiyorum. Yapı temel olarak şu şekilde olacak:

<table>
<tr>
<td>
Ürün 1
Ürün 2
Ürün 3
Ürün 4
</td>
<td>
Ürün 5
Ürün 6
Ürün 7
Ürün 8
</td>
</tr>
</table>

Bunu nasıl yapabilirim? For döngüsü kullandım, ama iki sütunda da aynı 4 veriyi döndürüyor. İstiyorum ki ikinci sütunun başında 5. ürüne geçsin..
0
kitap gibi sessiz
(05.01.19)
for döngüsü öncesinde $i = 0 gibi bir değer atayıp sonrasında döngü içerisine $i'nin alacağı değere göre mantıksal bir koşul yapabilirsiniz.

tavsiyem; getbootstrap.com gibi css kütüphanesi kullanmanız <table> yerine <div> kullanarak çok daha kolay ve responsive bir yapıya ulaşmanız mümkün.

Örn:
$=0
while(.......){
$i++;
bla bla bla....

if($i==DEGER){YENİ KOŞUL}

}
0
avarel dalton
(05.01.19)
Teşekkür ederim, nedense if döngüsünü düşünmemiştim. Şu an biraz kurcaladım, if ile çözeceğim gibi gözüküyor. Bir de şunu sorayım, alttaki if döngüsünde listelenen ürün sayısının 7 ve katları olduğunda sütunu kapayıp yan sütuna geç demek istiyorum, alttaki kodu yazdım, ama pek istediğim gibi sonuç vermedi, parantez içine ne yazmalıyım? Yazmam gereken şey $i'yi 6'ya böldüğümde sonuç tam sayı çıkarsa, yani 6'nın katı ise.... şeklinde olmalı..

if($i%6 !=0 ){ // ürün sayısını 6'ya böl, sonuç sıfırnda farklı olursa..
...sütunu kapat'...
}
0
🌸kitap gibi sessiz
(05.01.19)
şöyle yaptım yine olmadı:

if(is_int($i % 6){ // $i'yi 6'ya böldüğünde çıkan sonuç tam sayı ise..
...
}
0
🌸kitap gibi sessiz
(05.01.19)
parantezi kapatmayı unutmussun
0
goodz
(05.01.19)
Kapattım, ama yine çalışmadı malesef.
0
🌸kitap gibi sessiz
(05.01.19)
su sekilde kolayca yapabilirsin sandbox.onlinephpfunctions.com
0
tahtakafa
(05.01.19)
% işaretini / ile değiştirince çalıştı çok şükür.

@tahtakafa, yine de o kodu da inceleyeceğim. Teşekkür ederim.
0
🌸kitap gibi sessiz
(05.01.19)
% isareti mod almani saglar. eger 7 ve katlarini kontrol etmek istersen $i++ % 7 === 0 seklinde kontrol saglaman gerekir. soyle:

$i = 0;
foreach($products as $product) {
if ($i++ % 7 === 0) {
// islem
}
}
0
tahtakafa
(05.01.19)
Bunu denedim ama çalışmadı?

edit: çalıştı, teşekkürler ;)
0
🌸kitap gibi sessiz
(05.01.19)
yaptiginiz her isin mantigini kavramaya calisirsaniz sorun yasamazsiniz anlamadiginiz bir noktayi mutlaka sorun arastirin, iyi eglenceler :)
0
tahtakafa
(05.01.19)
(8)

Kullanmadığımız odalardaki kalorifer peteklerini kapatmak faturada

all girls dream
Olumlu bir azalis sağlar mi yoksa doğru bilinen yanlış midir
Olumlu bir azalis sağlar mi yoksa doğru bilinen yanlış midir
0
all girls dream
(05.01.19)
sağlar. sağlıyor.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.01.19)
kapilari kapali olursa saglar.
0
orpheus
(05.01.19)
Ya bugün gelen bi eleman kapalı petek carpisiyor hava alıyor gidiyor bisiler geveledi durdu bende kullanmadığım peteği açtım
0
🌸all girls dream
(05.01.19)
Odayı hiç kullanmıyorsanız tabi ki kapatın. Bizim 38metrekare salon var misafir gelmediği sürece ısıtmaya kalksak 2 katı fatura gelir. Misafir geleceği zaman 1 gün önceden ya da sabahtan dereceyi yükseltip salonu açıyoruz. Ani birileri gelecekse elektrikliyi de kullanıyoruz. Tabi kapının altında boşluk kalmamasına dikkat.
0
bahoho
(05.01.19)
Benim bildiğim ara odalardan biriyse çok da bir fayda sağlamaz. Ama evin uzak odalarından biriyse sıcak su daha az uzunluktan gidip gelmiş olacağı için fayda sağlayabilir.
0
akatreil
(05.01.19)
Kapali kapinin altindan soguk gelmesin diye birşeyler de konacaksa sağlar.
0
hepbiarayisicinde
(05.01.19)
ya insanları bu "bütün petekleri yakın daha ekonomik" olayına inandırma sebepleri şu: evet daha ekonomik ama devlet için daha ekonomik. o gaz her türlü alınıyor ve gaz depolanabilen bir şey değil. gelen gazın kullanılması lazım. ülke olarak atıyorum 100 m3 gaz satın aldık akıtıyorlar geliyor e sen kullanmazsan ben kullanmazsam devlet parasını ödediği bu 100 m3 gazın parasını bizden alamayacak cebinden ödeyecek.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.01.19)
Sen kombiyi actiginda sistemdeki suyu bilmemkac derece isiya getirecek kadar enerji harciyor kombi. Peteklerin gorevi isi transferi yapmak. Petekten odaya isi transferi olunca sudaki isi enerjisi azalmis oluyor haliyle, kombi de o suyu tekrar isitip ayni isiya getirmek icin gaz yakiyor. Ne kadar isi transferi olursa o kadar enerji gerekecek suyu o isida tutmak icin.

Sen sistemden bu peteklerden birini cikarirsan isi transferi surecini yavaslatmis olursun. Petegin gorevi isi transferi demistik. Dolayisiyla toplam petek alani azaldikca sudaki isi enrjisi de muhafaza edilmis olur. Ne kadar cok isi transferi olursa o kadar dogalgaz yakilarak isi enerjisine donusecek demek. Petegi kapatilan odanin kapisi da kapatilirsa isi transferi epey engellenmis olur.

Yani daha az yakar evet.
0
stavro
(05.01.19)
(10)

UPS Akü sayısı arttırılırsa dayanma süresi uzar mı?

solo
Selam sevgili galyalılar,Benim çalışma odamda 2 KW'lık bir UPS var üzerinde 9Amper 12 voltluk 2 adet akü var, bu akülerle bir PC'yi ortalama 45 dakika çalıştırabiliyor elektrik kesildiğinde, Eğer aynı değerde 2 akü daha bağlarsam bu süre 90 dakikaya mı çıkar yoksa UPS akü sayısının artmasından dolay
Selam sevgili galyalılar,

Benim çalışma odamda 2 KW'lık bir UPS var üzerinde 9Amper 12 voltluk 2 adet akü var, bu akülerle bir PC'yi ortalama 45 dakika çalıştırabiliyor elektrik kesildiğinde, Eğer aynı değerde 2 akü daha bağlarsam bu süre 90 dakikaya mı çıkar yoksa UPS akü sayısının artmasından dolayı sapıtır arıza verir ya da yanar mı? Aküleri bağlama sırasını aynı tutacağımı varsayarak soruyorum bu soruyu yani birinin artısı diğerinin eksisine bağlayarak sanırım buna seri bağlantı deniyor.

Elimdeki cihaz ise şu : www.tuncmatik.com
0
solo
(04.01.19)
ups seri/paralel bağlanamaz ama cihazlar bölünebilir, 1. ups monitör/tv, 2. ups amfi/kasa gibi eğer süre uzatmak isteniyorsa daha büyük kapasiteli ups seçilmeli
0
yine erken geldim
(04.01.19)
@yine erken geldim, soru yanlış anlaşılmış galiba, 2. bir ups alıp paralel bağlamaktan bahsetmiyorum ups'e 2 akü daha takmaktan bahsediyorum.
0
🌸solo
(04.01.19)
cihazların içinde control boardları genel de o iki aküyü yönetecek şekilde çin işi boardlar, özellikle tunçmatiğin dandik upslerini gözönüne alırsak, çok sağlıklı ve özellikle stabil çalışmayabilir, ben olsam riske etmezdim
0
yine erken geldim
(04.01.19)
Teorik olarak çalışması lazım bir şey olacağını düşünmüyorum. Ama pratikte ne olur bilinmez. En fazla yaşayacağın problem kapasitenin kalibrasyonu olur, bittim mi ben, doldum mu falan diye anlamayabilir alet devresine bağlı olarak.
0
bos gezenin bos ustasi
(04.01.19)
Peki soruyu şöyle düzelteyim o zaman, 1 adet pc kasamız var bu kasanın olabildiğince uzun süre çalışmasını istiyorum çünkü evde yazdığım big data uygulaması sürekli veri işliyor bugün elektrik kesilmişti ben de dışarıya çıkmak zorundaydım bölgede trafo arızası varmış elektrik 8 saat gelmedi haliyle ups en fazla 45 dakika idare edebilmiş.

PC'de monitör ve yüksek güç çeken ekran kartı yok tek başına çalışırken 20 - 30 watt çekiyor sabit, bu makineyi en az 10 saat çalıştıracak bir UPS almak istesem nasıl bir şey almam gerekiyor, Bildiğim kadarıyla KW olarak değil de akü sayısı olarak yüksek ölçekli bir cihaz lazım, UPS 'e bağladığım bilgisayar cihaz sayısı fazla değil çünkü.
0
🌸solo
(04.01.19)
@solo birincisi o işler için genel olarak tunçmatikten uzak durmak lazım çünkü son dönem kaliteleri iyice düştü, sanıyorum maliyeti düşürmek adına öyle bir şey yaptılar, en son evde kullanmak için Inform Compact 3kv aldım ( www.inform.com.tr ) buna da ses sistemi, monitör, kasa, modem bağlı. kasa da 2 tane 2080ti bağlı workstation gibi çalışan bir alet, yaklaşık 2 saat 25dk açık kalabiliyor tam yükte, epey performanslı. bütçenin ucunu açarak yüksek kv bir ups seçmen gerekir, eco vs. sınıfı ile o süreleri yakalamak mümkün değil, belki de endüstriyel bir ürün alman gerekir..
0
yine erken geldim
(04.01.19)
hatta küçük bir ekleme yapmak gerekirse, ben senin yerinde olsam datayı işlemek için bir data centerda makina kiralama yoluna giderdim, hem bakım maliyeti, hem elektrik, hem soğutma konusunda ups'e oranla daha maliyetsiz bir iş olabilir, özellikle yurt dışı lokasyonlu dedicated ve vpsler konusunda. zira elektrik ülkede pahalı, iyi upslerin bakım masrafı pahalı + donanım eskiteceksin
0
yine erken geldim
(04.01.19)
O akü grubu seri bağlanmıştır orada. Siz o iki seri aküye paralel 2 akü(kendi içinde seri) daha eklerseniz dediğiniz olur.

ama

Ups o aküleri takribi 10 saatte şarj edecek kadar şarjör kartı vardır. siz bu süreyi 20 saate çıkartırsınız. acaip sesler ve ömründe azalma olabilir. ayrıca aküler eskili yenili olursa şişme vs. de yaşanabilir.

değer derseniz, evet 90 dakikaya çıkar :)
0
vhs kaseti
(04.01.19)
Vhs kaseti +1

Çift akülü UPS'ler 24 volt oluyor genelde, aküler seri bağlanmış haldedir dikkat edersen. Çift aküyü takviye yapıp süreyi arttırabilirsin ama şarj etme süresi de uzayacaktır.

Aleti ve şarj katını kontrol edip fazla ısınan bişeyler varsa soğutmayı arttırarak fayda sağlanabilir.
0
John Bloor
(05.01.19)
bir sunucuda çalıştırsan sistemini, hem performasından ödün vermezsin, hem kesinti yaşamazsın, hemde kafan rahat olur.
0
selam
(05.01.19)
(2)

Kulaklığın bir tarafı laptop'a bağlıyken çalışmıyor

a man alone
normalde kulaklık iki taraftan da ses veriyor. laptop da öyle. ama birbirine bağlayınca bazen ses gelmiyor. laptop'u açıp kapadığım zaman ise sağ taraftan ses geliyor.windows 10 kullanıyorum. ses ayarları kısmına baktım ama jack giriş yeri gibi detaylı ayarlar olmadığı için çözemedim. bilen var mı?
normalde kulaklık iki taraftan da ses veriyor. laptop da öyle. ama birbirine bağlayınca bazen ses gelmiyor. laptop'u açıp kapadığım zaman ise sağ taraftan ses geliyor.

windows 10 kullanıyorum. ses ayarları kısmına baktım ama jack giriş yeri gibi detaylı ayarlar olmadığı için çözemedim.

bilen var mı?
0
a man alone
(04.01.19)
ses çıkış ayarlarından balans ayarını kontrol ettiniz mi?
0
karayel
(04.01.19)
Ses ayarları ile alakalı değilse, kulaklık çıkışının soketi kırılmış olabilir. Şöyle bir sağ sol yapın taktığınız yeri hafifçe. Değişiyor mu ses?
0
windowsguvenlikduvari
(04.01.19)
(3)

Evde elektrik çarpması

blackidom
Üst komşudan spotlarla döşeli banyo tavanımıza su sızdığını farkettiğimiz gün evde özellikle mutfakta neye dokunsak elektrik çarpıyor. Musluk, akan su, ocak, buzdolabı farketmiyor, delirmek üzereyiz. Banyo tavanına akan suyun elektrik hattına karışması ile bu sorun tetiklenmiş olabilir mi? Aynı güne
Üst komşudan spotlarla döşeli banyo tavanımıza su sızdığını farkettiğimiz gün evde özellikle mutfakta neye dokunsak elektrik çarpıyor. Musluk, akan su, ocak, buzdolabı farketmiyor, delirmek üzereyiz. Banyo tavanına akan suyun elektrik hattına karışması ile bu sorun tetiklenmiş olabilir mi? Aynı güne denk geldi çünkü problemin başlaması. Napmalıyız a dostlar?
0
blackidom
(04.01.19)
Bin tl elektrik faturasina hazir olun. Sizi carpan sey duvarin icinde harcaniyor su an.
0
acemi
(04.01.19)
peki napmak gerekiyor?
0
🌸blackidom
(04.01.19)
Elektrikci cagir baksin, tehlikeli bi olay. Gerekirse spotlari iptal edersiniz.
0
acemi
(04.01.19)
(4)

samsung galaxy note 5 bataryası

kibritsuyu
nisan 2017'de aldığım telefonumun bataryası artık dayanmamaya, çabuk azalmaya, %15 iken zart diye %2'ye düşüp, şarj aletine koşmama kalmadan kapanmaya falan başladı.telefon hala garanti kapsamında. bildiğim kadarıyla batarya da garanti kapsamında.ama bu telefonlarda batarya sökülebilir değil. yani a
nisan 2017'de aldığım telefonumun bataryası artık dayanmamaya, çabuk azalmaya, %15 iken zart diye %2'ye düşüp, şarj aletine koşmama kalmadan kapanmaya falan başladı.

telefon hala garanti kapsamında. bildiğim kadarıyla batarya da garanti kapsamında.

ama bu telefonlarda batarya sökülebilir değil. yani ancak servis açıp söküyor. telefonum da cillop gibi maşallah. hiç tornavida değmesini istemesem de batarya beni iyice yarı yolda bırakmadan, garantisi de bitmeden değiştirteyim diyorum.

bu aletin içinin açılması, bataryanın değişmesi falan telefonu çok örseler mi, yıpratır mı, başka bir yerleri bozulur mu? korkularım bunlar, ne dersiniz?
0
kibritsuyu
(04.01.19)
Benzer bir sorunla karşılaştım ben de, fakat benimkinde batarya şişmesi olduğu için ücretsiz bataryayı değiştirmişlerdi. 2 yıl dolmadan şarj sorunu yaşıyorsan muhtemelen teknik bir arıza vardır diye düşünüyorum. Doğrudan yetkili servise bunda sorun var diye gidebilirsiniz.

Telefona bir şey olmuyor merak etme
0
re noreno
(04.01.19)
dejiciler gelmediyse deji diyorum. ve hayır alırsın kendin bile değiştirirsin.
0
Techsavvy
(04.01.19)
yoo sorun o kadar büyük değil. yani henüz şarj tutuyor. sabahtan akşama kadar da idare ediyor. ama sonlara doğru çok çabuk azalıyor. idare etsem ederim, ediyorum da. ama bu batarya illa ki cortlayacak. en azından garantisi dolmadan değiştirirsem bi o kadar daha götürür diye düşünüyorum. yoksa parasıyla değiştirecekler.
0
🌸kibritsuyu
(04.01.19)
Hocam bişey olmaz. Isıtıp açıyorlar arka kapağı sonra monteliyorlar tekrar.. Yani bir değişim olmuyor. Garantin varken değiştir.

S serisi olsa onlarda su geçirmezlik özelliği gidiyor sadece olan bu. Senin telefonda o özellik yok zaten. Yani değişen pek bişey olmayacak.
0
caletti
(04.01.19)
(3)

ankastre ocağın ateşlemesi

kibritsuyu
sabah temizlikçi teyze geldi. mutfağı, aspiratörü falan temizliyordu. bi ara baktım ankastre ocağın çakmağı (hani gaz düğmesini bastırınca çıt çıt çıt yapar ya, çevirip gazı açınca da ateşleyip yakar ya o işte) hiçbir düğme basılı olmadığı halde çıt çıt çıt çıt diye çakıyor. takılı mı kaldı acaba di
sabah temizlikçi teyze geldi. mutfağı, aspiratörü falan temizliyordu. bi ara baktım ankastre ocağın çakmağı (hani gaz düğmesini bastırınca çıt çıt çıt yapar ya, çevirip gazı açınca da ateşleyip yakar ya o işte) hiçbir düğme basılı olmadığı halde çıt çıt çıt çıt diye çakıyor. takılı mı kaldı acaba diye düğmeleri kurcaladım, içlerine üfledim, ıslak falan da değil. ne yaptıysam susturamadım. elimin yetişebileceği bir yerde fişini de bulamadım. ankastre fırını söküp arkasından fişi bulup çektim sustu. tabii şimdi ateşleme de çalışmıyor.

bozuldu mu dersiniz ne oldu buna? akşam fişi takıp bakıcam. umudum bir yerleri ıslandığı için kontak yaptı, kuruyunca geçecek diye. ama öyle değilse, fişi takınca hala çıt çıtlıyorsa ne yapayım? servis çağırmadan bir çözümü var mıdır bunun?
0
kibritsuyu
(04.01.19)
ıslandığı için olmuştur. aynı şekilde benim evimdeki ocakta da olmuştu. ertesi gün düzeldi.
0
isyankar tosbaga
(04.01.19)
bizde de oluyor bazen. geçiyor sonra. büyük ihtimalle ısalklıktan dolayı. servisi çağırma.
0
kablelvuku
(04.01.19)
bu sabah benimki de aynı şeyi yaptı. fişi çektim 1 gün takılsın, yarın yine bakıcam.
0
lcha
(04.01.19)
(2)

Discord Mikrofon Sorunu Hk.

koskoca kirpi
Merhaba, discordda bir sorunum var cozemedim, google'yinca da alakasiz cozumler cikiyor. Sorunum su, konusmaya baslayinca sesimin ilk 1-1,5 sn'si karsiya gitmiyor. Sonrasinda sorun yok, ama konusma baslagici hep boyle es vererek gidiyor. Bunun cozmunu bilen var mi?
Merhaba, discordda bir sorunum var cozemedim, google'yinca da alakasiz cozumler cikiyor. Sorunum su, konusmaya baslayinca sesimin ilk 1-1,5 sn'si karsiya gitmiyor. Sonrasinda sorun yok, ama konusma baslagici hep boyle es vererek gidiyor. Bunun cozmunu bilen var mi?
0
koskoca kirpi
(04.01.19)
Ayarlar kisminda baskonus gecikmesi var. O dugmeyi en sola cekin.
0
nax
(04.01.19)
Tik attim onceki cevaplara ama bu cozum olmadi, ayrica bas konus ozelligi aktif degil bende, bir ustteki tercih aktif. Yani mikrofon surekli acik, konustukca karsiya ses gidiyor. Ama her konusmaya baslasigimda yaklasik ilk saniye karsiya ses gitmiyor.
0
🌸koskoca kirpi
(04.01.19)
(1)

Isınınca renk değiştiren bez

taflan
Arkadaşlar, bundan 20 25 yıl önce yaygın olarak gördüğüm fakat yıllardır görmediğim ısınınca renk değiştiren gözlük bezine benzer fakat daha büyüğü olan bir bez çeşidi vardı. Yanlış hatırlamıyorsam yeşil renkliydi ve hohlayınca ısınan yerleri sarıya dönüşüyot, soğudukça eski rengine dönüyordu.intern
Arkadaşlar, bundan 20 25 yıl önce yaygın olarak gördüğüm fakat yıllardır görmediğim ısınınca renk değiştiren gözlük bezine benzer fakat daha büyüğü olan bir bez çeşidi vardı. Yanlış hatırlamıyorsam yeşil renkliydi ve hohlayınca ısınan yerleri sarıya dönüşüyot, soğudukça eski rengine dönüyordu.
internette türlü türlü ataştırmalarıma rağmen bir türlü bulamadım.
bilen varsa ne bezi olduğunu, çok müteşekkir olurum.
0
taflan
(04.01.19)
Ne yazık ki bunlar değil, ama teşekkür ediyorum ;)
0
🌸taflan
(06.01.19)
(4)

bilgisayardan instagram direct

windows95
kullanmanın bir yolu var mıdır? googleda bulduğum birkaç şeyi denedim olmadı
kullanmanın bir yolu var mıdır? googleda bulduğum birkaç şeyi denedim olmadı
0
windows95
(03.01.19)
kullanmak derken? instagram.com 'dan gayet güzel kullanılıyor.
resim yüklemek de mümkün. ama video yüklenmiyor.
resim yüklemek için tarycıınızda
mybrowseraddon.com
bunu kurun. ve bir mobil tarayıcı seçin. bu şekilde instragrama girdiğinizde resim yükleyuebilir oluyorsunuz.
0
i dont know i dont care
(03.01.19)
Windows için direkt app var, arama yerine Instagram yazin
0
ykyt
(04.01.19)
arkadaşlar direct mesajlaşmadan bahsediyorum. instagram.com'da sadece instagram resim özellikleri kullanılıyor. özel mesaj için ne yapabilirim?

windows app için de win 10 olması lazımmış. ben 8 kullanıyorum.
0
🌸windows95
(04.01.19)
onun bir çözümü yok. zaten win10 için olan app boktan. onda da mesaj falan yok. ig'dan mesajlaşmak yerine "burası kasıyor" taktiği en doğrusu"
0
i dont know i dont care
(04.01.19)
(3)

whatsapp offline okuma

galandar kostumu
telefonumdaki whatsapp klasorunu bilgisayarıma aktarsam, ve bir program olsa ben bu database'i offline bir şekilde kullanabilsem. eski mesajlarımı okusam, giden-gelen media'yı gorebilsem. cok mu zor?tezcanlı arkadaslara ön edit: niyet drive ya da x biyere backup alıp whatsappa yukleyip okumak değil.
telefonumdaki whatsapp klasorunu bilgisayarıma aktarsam, ve bir program olsa ben bu database'i offline bir şekilde kullanabilsem. eski mesajlarımı okusam, giden-gelen media'yı gorebilsem. cok mu zor?

tezcanlı arkadaslara ön edit: niyet drive ya da x biyere backup alıp whatsappa yukleyip okumak değil.
0
galandar kostumu
(03.01.19)
Mail yoluyla konuşmaları aktarabilirsin ama medya olmaz.
0
Lim5
(03.01.19)
lim5 o şekilde de referans ettigi mediayı da yazmıyor ne salak iş anlamadım. bari dosyanın adını yazsa, media.yi ayrıca alırım ama mediasız mailleyince isim de olmuyor. bana referanslı lazım
0
🌸galandar kostumu
(03.01.19)
andreas-mausch.de

resimleri thumbnail seklinde gosteriyor ama. (iphone ise telefon desteklemiyor)
0
brkylmz
(03.01.19)
(2)

yurt disi sms atmak

dracox
selamlar,Vodafone hattindan yurtdisinda bulunan birinin yabanci hattina ve Vodafone hattina atilan mesaj (SMS) nasil ucretlendirilir? Vodafone arasi SMSler biri yurtdisinda olsa dahi yurtici gibi ucretlendirilip standart paketlere dahil edilir mi?tesekkurler.
selamlar,

Vodafone hattindan yurtdisinda bulunan birinin yabanci hattina ve Vodafone hattina atilan mesaj (SMS) nasil ucretlendirilir? Vodafone arasi SMSler biri yurtdisinda olsa dahi yurtici gibi ucretlendirilip standart paketlere dahil edilir mi?

tesekkurler.
0
dracox
(03.01.19)
ikisi de yurtdışı sms olur.
0
helenart
(03.01.19)
VodafoneTR hattina yolladigin yurtici olarak ucretlendirilir. baska bir ulkedeki vodafone ise yurtdisi olarak. mantik basit yolladigin numara +90 ile basliyorsa yurtici, baska bir ulke kodu ise yurtdisi
0
crucio
(03.01.19)
(1)

Firefox Scrapbook alternatifi?

p133mmx
Yeni Firefox ile birlikte eski eklentilerden Scrapbook da kullanılamaz hale geldi. Bunun yerine alternatif ne önerebilirsiniz? Web'den içerik kırpmak istiyorum ve yerel diskte tutmak istiyorum. Bulutta saklamak istemiyorum. İşletim sistemi MacOS.
Yeni Firefox ile birlikte eski eklentilerden Scrapbook da kullanılamaz hale geldi. Bunun yerine alternatif ne önerebilirsiniz?

Web'den içerik kırpmak istiyorum ve yerel diskte tutmak istiyorum. Bulutta saklamak istemiyorum.

İşletim sistemi MacOS.
0
p133mmx
(03.01.19)
Leonardo~Da~Vinci
(04.01.19)
(2)

Ucuz adobe

senolll
Merhaba,Adobe programları üyeliğim var, yenileme için mail geldi de 87 lira olacakmış aylık :/ aylık böyle ufak ufak çok koymuyor da senelik 1000 lira civarı düşününce çok para. Yenileme de 1 yıllık. Her zaman kullanmıyorum ama bazen de her gün kullanıyorum photoshop, illustrator, indesign, bazen pr
Merhaba,

Adobe programları üyeliğim var, yenileme için mail geldi de 87 lira olacakmış aylık :/ aylık böyle ufak ufak çok koymuyor da senelik 1000 lira civarı düşününce çok para. Yenileme de 1 yıllık. Her zaman kullanmıyorum ama bazen de her gün kullanıyorum photoshop, illustrator, indesign, bazen premiere belki after effects.

Neyse, torrentle uğraşmak istemiyorum, legal de olsun istiyorum adamlar da para kazansın ancak daha ucuza halledebileceğim bir yol var mıdır? Mevcutta öğrenci aboneliğim var da başka bir metod?

Teşekkürler
0
senolll
(03.01.19)
87 + kdv o, 103 lira yapıyor toplam :/

Ben geçen ay bir yanlışlık var 87 diye mail geldi 103 kestiniz dedim vergi olduğu ortaya çıktı.

Valla black fridayde 47 lira mı ne yaptılar, yeni aboneliğe ama. Öğrenci birini bulup onu kaydettirsen 1 yıl da öyle kullanabilirsin.
0
nhk ni youkosu
(03.01.19)
O indirim devam etmiyordur ama daha öyle değil mi?
0
🌸senolll
(03.01.19)
(3)

uyku moduna geçen pc açılmıyo?

lata
pc yi mesela açık unutuyorum. 1 saat sonra gittiğimde siyah ekran oluyor açmak için güç tuşuna da basıyorum klavyeye de dokunuyorum hiç yanıt yok. güç tuşuna basılı tutarak kapatmak zorunda kalıyorum. sebebi nedir:(
pc yi mesela açık unutuyorum. 1 saat sonra gittiğimde siyah ekran oluyor açmak için güç tuşuna da basıyorum klavyeye de dokunuyorum hiç yanıt yok. güç tuşuna basılı tutarak kapatmak zorunda kalıyorum. sebebi nedir:(
0
lata
(03.01.19)
benim notebook da mouse'a tıklayınca uyanıyor, öyle bir şey olabilir mi?
0
veritaslibertas
(03.01.19)
malesef mause vs tepki vermiyor. kapağı kapatıp bekleyince bile çalışıyo ama ekran siyah.
0
🌸lata
(03.01.19)
Benimki de öyleydi formattan sonra düzeldi ama güç seçeneklerinden tuşa basılınca ne olsun,,kapak kapatılınca ne olsun falan diye tanımlayabiliyorsunuz belki sizinki bununla alakalıdır
0
bohemianrhapsody
(03.01.19)
(4)

Sevgili hackerlar ve hacker adayları

fatih in fedaisi
Gecen hafta telefonuma tanimadigim bir telefondan whatsaptan video geldi. Videoya tiklamadim. Kimsiniz nedir bu diye mesaj attim cevap gelmedi.numarayi engelledim gectim. Evelki gun baska bir numaradan bir foto geldi dayanamadim tikladim.normal bir foto. Yine mesaj attim nedir bu diye. Pardon yanlis
Gecen hafta telefonuma tanimadigim bir telefondan whatsaptan video geldi. Videoya tiklamadim. Kimsiniz nedir bu diye mesaj attim cevap gelmedi.numarayi engelledim gectim. Evelki gun baska bir numaradan bir foto geldi dayanamadim tikladim.normal bir foto. Yine mesaj attim nedir bu diye. Pardon yanlislikla oldu diye cevap geldi. Yine numarayi engelledim.

O zamandan bu yana whatsapa girdigimde sayfa yenileniyor gibi bir anlik bir ekran titremesi oluyor. Sorum şu? Sadece bir foto yollanarak, yani link falan degil fotonun ustune tiklayip dolayısıyla indirip telefonumun hacklenmesine, telefonumdaki butun hareketlerin takibine izin vermis olabilir miyim? Lutfen emin olanlar cevaplasin. Şimdiden teşekkürler.
0
fatih in fedaisi
(03.01.19)
android mi ios mu?
0
cedex
(03.01.19)
Xiaomi telefonum. Android oluyor sanirim.
0
🌸fatih in fedaisi
(03.01.19)
sadece fotoğraf ya da videoya tıkladınız diye telefonunuza erişilmesi olayı yoktur. titreşim için de mantıklı olarak aklıma gelen bildirim muhabbeti. xiaomi'lerin push bildirim sorunu olduğunu okumuştum sağda solda. yani yeni mesaj geldiğinde bildirmediği gibi.

tam emin olmak için yüklü uygulamalarına göz gezdir. senden habersiz yüklenen bir şey varsa verilerini temizleyerek kaldır. kesin çözüm için de telefonunu sıfırla.
0
winston
(03.01.19)
gelen numaralari kim aramis, cia tarzi telefon databaselerinde bir arastir. teknik olarak fotograf veya videodan bir sey bulasmaz. ama linklere dikkat etmelisin.
0
orpheus
(04.01.19)
(3)

9.7 inç ipad ile internetten dizi/film izlemek rahat mı?

9kuyruklukedi
sb. teşekkürler.
sb. teşekkürler.
0
9kuyruklukedi
(03.01.19)
uzanarak izlemek için en iyi cihaz ipad :)
0
shape of shapelessness
(03.01.19)
Hep öyle izliyorum gayet iyi.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(03.01.19)
yakın mesafeden izlemek için rahat. ama iki kişi beraber izlemek için değil. çünkü uzak düşüyor.
0
babilbaligi
(04.01.19)
(1)

Raspberry pi LCD Display ve Sensör

hlt1985
Merhaba,Bir proje için raspberry pi'ye lcd ekran eklemek istiyorum. Ama bu ekran GPIO pini üzerinden bağlanıyor. Aynı projede raspberry'e sensörde eklemek istiyorum ama ekranı bağlayınca GPIO pinlerinde yer kalmıyor. Nasıl hem ekran hem de sensörü aynı anda bağlayabilirim?Teşekkürler.
Merhaba,

Bir proje için raspberry pi'ye lcd ekran eklemek istiyorum. Ama bu ekran GPIO pini üzerinden bağlanıyor. Aynı projede raspberry'e sensörde eklemek istiyorum ama ekranı bağlayınca GPIO pinlerinde yer kalmıyor. Nasıl hem ekran hem de sensörü aynı anda bağlayabilirim?

Teşekkürler.
0
hlt1985
(03.01.19)
MCP23017 DIP-28 I/O Expander diye bir nane var. Surada 12 tl'ye satiliyor:
www.direnc.net

youtube uzerinden "MCP23017 raspberry pi" seklinde aratinca, kullanim ornekleri var birkac tane.

feci halde yanilmiyorsam isinizi bu gorecek...
0
dilemma of subscribtionability
(03.01.19)
(3)

Evrensel Ekşi Duyuru

sotw
Başlık saçma olabilir ama böyle bizim sitenin aynısının global'i var mı? hobi olarak yaptığım youtube kanalıma insanlar abone olsun istiyorum, "herkese meraba, kanalıma abone olmayı unutmayın" youtube'çusu değilim. Garibanları sevindirme sitesi de olabilir.bu arada kanalım;https://www.youtube.com/ch
Başlık saçma olabilir ama böyle bizim sitenin aynısının global'i var mı? hobi olarak yaptığım youtube kanalıma insanlar abone olsun istiyorum, "herkese meraba, kanalıma abone olmayı unutmayın" youtube'çusu değilim. Garibanları sevindirme sitesi de olabilir.

bu arada kanalım;
www.youtube.com

meraklısına not: ekşi duyuruda "kinder sürpriz yumurta videosu 42 milyon izleniyor" diye bir başlıktan sonra heves etmiştim.
0
sotw
(03.01.19)
Reddit
0
fotrsapka
(03.01.19)
evrensel soru sorma sitesi olarak quora var.
0
killerbee
(03.01.19)
answers.yahoo.com var
0
in vino veritas
(03.01.19)
(5)

win10 ve office aktifleme

ahm1
aktiflemiştim ikisini de geçen sene format attıktan sonra. o zaman da bu kmspico programını virüs olarak karantinaya falan alıyordu ama dosyayı karantinadan, defender'ı devreden çıkarıyordum, iş çözülüyordu. şimdi defender'ı, güvenlik merkezini, güvenlikle ilgili ne bulduysam hepsini devreden çıkarı
aktiflemiştim ikisini de geçen sene format attıktan sonra. o zaman da bu kmspico programını virüs olarak karantinaya falan alıyordu ama dosyayı karantinadan, defender'ı devreden çıkarıyordum, iş çözülüyordu. şimdi defender'ı, güvenlik merkezini, güvenlikle ilgili ne bulduysam hepsini devreden çıkarıyorum ama yine de dosyanın açılmasına izin vermiyor microsoft.

ne yapıcaz ya? bir çözümü olmalı mutlaka. artık bütün activator'lar geçersiz olmayacak ya?

i.hizliresim.com
0
ahm1
(02.01.19)
arkadaşlar lütfen yardım, excel'de hiçbir şey yapamıyorum.
0
🌸ahm1
(03.01.19)
ben windows 10 için n11.com'dan 1 ay önce lisans satın almıştım. Bir sıkıntı çıkmadan kullanıyorum. ms office için açık kaynak yazılımlar kullanılabilir ya da onun da key'lerini n11'de satanlar var. Satıcı lisansların orijinal olduğunu söylüyor ama uzun vadede ne olur bilemiyorum.
0
efx
(03.01.19)
hocam ilk olarak korsana hayır :)

kmspico win7 de güzel çalışıyordu ama windows 10'da koruma falan koydular sanırım. ne yaparsan yap çalışmıyor. artı olarak çok güvenli bulmuyorum ben.

1. önerim 15-20 liraya key satın alıp yükle. (n11'de falan vardı en son)
2. yöntemim yasal değil o yüzden yazamıyorum. ama bilgisayarı yeniden yüklemen gerekiyor bu yöntem ile ok ise mesaj at.
0
delidir yakalayin
(03.01.19)
hocam
office 2010 kur
basta uyari verir
sonra yine kullanırsın
ugrasma
0
kingcyrax
(03.01.19)
office 2007 ile hiç uyarı falan almadan kullanırsın

libre office işini görüyor mu bir bak
0
p133mmx
(03.01.19)
(1)

1856x1347 pixel bir görsel 260*130 cm lik alanda yeterli mi

ground
Linkte verdiğim yağlıboya tabloyu folyoya bastırıp 260 cm ye 130 cmlik cam yüzeye uygulayacağız. Yeterli olur mu acaba? Ya da daha büyük boyutunu bulabilir miyim?
Linkte verdiğim yağlıboya tabloyu folyoya bastırıp 260 cm ye 130 cmlik cam yüzeye uygulayacağız. Yeterli olur mu acaba? Ya da daha büyük boyutunu bulabilir miyim?
0
ground
(02.01.19)
Link gözükmüyor bu arada.
İşin içinden değilim ama o kadar büyük alan için çok çok daha yüksek çözünürlü bir fotoğrafa ihtiyaç var tabi ne kadar uzaktan bakılacağı da önemli.
Baskı için PPI önemlidir, 300 yeterlidir ama detay azsa ve yakından bakılmayacaksa 100e kadar düşmesi dert değil. Buna göre hesaplayınca 10236x5118 piksellik bir fotoğrafa ihtiyaç var.
0
reactionic
(02.01.19)
(3)

karekod oluşturma

wittgenstein
herkese merhaba,dükkandaki bazı ürünler için karekod oluşturup sticker olarak yapıştırmam lazım. numuneler arttıkça belki binlerce karekod oluşturmam gerekebilir. karekodu okutan kişi mobilden ürün görselleri ve hakkındaki bilgiye ulaşmalı. henüz internet sitemiz yok. site ve karekod olayına aynı an
herkese merhaba,

dükkandaki bazı ürünler için karekod oluşturup sticker olarak yapıştırmam lazım. numuneler arttıkça belki binlerce karekod oluşturmam gerekebilir. karekodu okutan kişi mobilden ürün görselleri ve hakkındaki bilgiye ulaşmalı. henüz internet sitemiz yok. site ve karekod olayına aynı anda geçmeyi planlıyoruz.Fakat durum şu ki nasıl yapılır? ne kadara mal olur? bir fikrimiz yok. Her türlü fikir ve bilgiye açığım. şimdiden teşekkürler.
0
wittgenstein
(02.01.19)
merhaba.
bu konuya bütçe ayırdıysanız, site dahil sıfırdan bir sistem yazabilirim bunun için.
0
işimdeyim gücümdeyim
(02.01.19)
karekodda
siteadi.com/ürün0001 gibi bir link olması yeterli.

wordpress ile site kısmını yapabilirsin. içerik kısmı burda en zorlayacak kısım olur.

urun.n11.com
urun.n11.com

gibi
0
neymis
(02.01.19)
Merhaba;

Önecelikle ne kadara mal olur sorunuza yanıt vereyim “ücretsiz” olarak yapabilirsiniz şöyle ki;



1- google blogger alt yapısını kullanarak www.blogger.com kendinize ücretsiz olarak bir internet sitesi oluşturabilir ve özelleştirebilirsiniz. Bu aşamada şirketinize ait bir alan adınız varsa o alan adını bu servise yine ücretsiz bağlayabilir ve hosting masrafından kurtulursunuz.

(alan adınız yoksa yıllık 10-25TL arasında bir rakama alabilirsiniz nic.tr)

2- kendinize ait bir alan adınız varsa o alan adına bağlı eposta hesapları için yandex kurumsal servisini kurum.yandex.com.tr ücretsiz olarak kullanarak eposta hesapları açabilirsiniz ([email protected] gibi)

3- QR Kod oluşturmak için ücretsiz olan servisler var örn: www.the-qrcode-generator.com buradan faydalanabilirsiniz.

Ayrıca QR KOD için illa bir internet sayfasına ihtiyacınız yok, içeriğini sadece yazı olarak ayarlayıp internetten bağımsız olarak kullanabilirsiniz (fiyat vb güncellemelerinde yeniden oluşturmanız gerekir)



4- hosting alarak yola devam etmek isterseniz aylık 5§ gibi bir rakamla vps kiralama sansınız var örn: www.digitalocean.com

ve son olarak; bunları yaparken destek almak isterseniz mesaj atmanız yeterli, elimden geleni seve seve yaparım (mesai saatleri içinde dönüş yapamasam bile akşam mutlaka yazarım)
0
avarel dalton
(03.01.19)
(1)

Patch Management programı

kullanıcı adını aktif edemeyen insan
selamlar,internete çıkmayan vpn üzerinden veri merkezinde fw dan sadece bir kac siteye cıkan bir yapıda pc windows, antivirus guncelleme, kullanılan bir kac exe dosyasının topluca merkezden pc ler uzerine güncellemek için program önerisi olan var mı?Puppet gibi bir program gordum ama kullanımı karı
selamlar,

internete çıkmayan vpn üzerinden veri merkezinde fw dan sadece bir kac siteye cıkan bir yapıda pc windows, antivirus guncelleme, kullanılan bir kac exe dosyasının topluca merkezden pc ler uzerine güncellemek için program önerisi olan var mı?

Puppet gibi bir program gordum ama kullanımı karısıkmıs kalifiye insanlar yonetmeyecek. o yüzden ücretsiz ya da makul fiyata olan patch yönetimi üzerine program önerebilecek var mıdır? VM linux da windows da olabilir.

teşekkürler.
0
kullanıcı adını aktif edemeyen insan
(02.01.19)
Kaspersky endpoint security varsa o bu işleri yapıyor.
0
roket adam
(02.01.19)
(9)

Sıfırdan bilgisayar programlama öğrenmek

Connor
Sıradan bir bilgisayar kullanıcısı olarak, web sayfası, akıllı telefon uygulaması, vs. yapabilmek için ne tür programları öğrenmek gerek? Bir de, bunun için normal bir kursa gitsek nasıl bir yere gitmek lazım?
Sıradan bir bilgisayar kullanıcısı olarak, web sayfası, akıllı telefon uygulaması, vs. yapabilmek için ne tür programları öğrenmek gerek?

Bir de, bunun için normal bir kursa gitsek nasıl bir yere gitmek lazım?
0
Connor
(02.01.19)
aynı şeye bende niyetlendim. android uygulaması için java lazımmış. ona bakmaya başladım mesela. udemy'de jva dersi var ücretsiz. turkcellde de geleceğe hazırlananlar diye bir proje var. orada da anlatım var.
0
sutlu nescafe
(02.01.19)
Teşekkür ederim @sutlu nescafe. Udemy fikri güzel.
0
🌸Connor
(02.01.19)
Öncelikle matematik öğrenmek gerekiyor. Matematiginiz zayifsa onu gelistirerek baslayabilirsiniz eger gercekten iyi bir yazilimci olma hedefiniz varsa
0
kompisko
(02.01.19)
Ne yapmak istediğiniz önemli. Ben mesela pythonda kendime bot yazıyorum hayatımı kolaylaştıracak şekilde. Öyle çok değil 1 haftada kopyala yapıştır ekle seviyesine geldim tabi önceden biraz c biliyordum. Web sitesi ayrı android app ayrı dünyalar. Hedef belirleyin ona göre tekrar soru sorun buraya daha iyi fikirler alırsınız.
0
bahoho
(02.01.19)
oncelikle kolay gelsin ve gecmis olsun. programlama kolay degildir, her insanin harci degildir ama yapabilirsen zevklidir. kurslara para vermek gereksiz, internette ucretli ucretsiz zibilyonlarca kaynak var. hangi dili ogrenmek istiyorsan ona gore bul birseyler. bu isin temeli veri yapilari ve algoritmalardir. bu konularda kendini cok iyi gelistirmen lazim. daha sonra object oriented programming, functional programming, asynchronous programmaing gibi konularla devam edebilirsin. bu sekilde temeli olusturduktan sonra ister java yaz ister C#, ister javascript, ister kotlin ister scala. ister android developer ol, ister web frontend, yada backedn. bir iki haftalik syntax ve API/SDK alisma surecinden sonra butun dillerde her platforma yazabilirsin.
0
crucio
(02.01.19)
hepimiz sıfırdan öğrendik zaten, senin durumun ile diğerlerinin durumu bilgi kapsamında aynı, onların senden farkı anlamadıklarını sorabilecekleri bir hoca, arkadaş gurubu falan var. seninde elinde, irc kanalları, forumlar, google var. gerisi sana kalmış.

ücretli yada ücretsiz ders veren siteler tonla ki tavsiyede verilmiş, bende python için vereyim mesela: www.python.tc
0
selam
(02.01.19)
oncelikle adim adim, sindire sindire gitmek ve sabirli olmak onemli. ve uzun sure motivasyonu korumak icin realistik ve ulasilabilir hedefler koymak gerekir. ornegin hem web hem de mobil konusunda uretken ve iyi olmak ilk planda ulasilabilir bir hedef degil cunku ikisi cok farkli bir dunya ne yazikki. kullanilan programlama dilleri, problemler, cozumler cok farkli ve farkli uzmanliklar gerekiyor. birinde iyi olan biri icin digerine gecmek zor olmaz ama sifirdan baslayan biri icin ikisinde iyi olmak biraz uzak bir hedef sayilir, o nedenle ilk basta birini hedeflemek motivasyon acisindan iyi olur.

ben ilk basta web konusunda ilerlemeni oneririm. bu konuda da onune birkac farkli programlama dili ve teknoloji cikiyor, bircok dili bir arada kullanmalisin, birkac noktada da secim yapmalisin. ama bir programlama diline baslamadan once bilgisayar teknolojileri konusunda genel kultur onemli. ornegin programlama dili nedir, ne ise yarar. bilgisayar yazilan bu kodu nasil okur, neye cevirir. bu isin arkasinda nasil bir matematik doner. algoritma nedir. internet uzerinde veri nasil hareket eder. bu konularda ne kadar cok genel kultur sahibi isen programlamayi o kadar hizli ogrenip, soyut kavramlari kafanda o kadar somutlastirabilirsin. programlama ogrenirken en buyuk mucadele de budur. bu is cok soyut bir is, ayni matematikteki gibi. ama insan beyni somutlastirmaktan hoslanir, soyut kalirsa ilk sordugu soru "peki bu gercek hayattta ne isimize yarayacak" diye sormaktir. o nedenle bir konutu sindire sindire gitmek, gercek hayatttan pratik orneklerle ilerlemek ve gercekten anlamak bu problemin en iyi cozumudur.

iste bu nedenle ben web konusuna egilmeni oneririm, cunku somutlastirmak cok daha kolay, cunku isi ogrenirken kanli canli bir web sitesi gelistirmis olursun, yapabildiklerini gordukce daha cok motive olursun. web sitesi gelistirmek icin ise ne gerekli?

once html ogren. html bir web sitesinin eli, ayagi, kafasi, govdesi gibidir. en basitinden html kullanarak basit bir web sitesi yap. yaptigin sey 90li yillardaki web sitelerine benzeyecektir ama html bu isin en temelidir. cok da kolay bir dildir, ama programlama dili degildir.

daha sonra css ogren. css web sitesinin guzelligidir. rengi, elemanlarin buyuklugu, yeridir. css ogrenmek bu isi baslayan kisiyi mutlu eder, motive eder, cunku eli yuzu duzgun birseyler yapabilecegine incancini arttirir. unutma motivasyonu uzun sure korumak onemli o nedenle yavas yavas ogrenip, boyu asan yerlere girmemek onemli, cunku birden isin icine girince insan motivasyonu kaybeder cok cabuk.

daha sonra bir programlama dili ogrenmeye baslayabilirsin, bu dil konusunda da acele etme bence. secenekler cok ama hepsi farkli bir amaca hitap ediyor. ben javascript oneririm, elbette istersen C#, java, hatta C de ogrenirsin ama adimlarini yavas yavas atmakta yarar var. javascript gibi nispten daha kolay bir web dili yine birseyler uretip ilerlemen icin kolay olur. ama javascript bir programlama dilidir, html ve css de yazamadigin algoritma yazabilirsin. yani isin gercekten zevkli tarafi bir programlama dili ogrenmekle baslar.

bu adimlardan sorna artik bir front-end gelistiricisin. ama front-end bir web sitesinde gordugun ve etkilesime girdigin herseyi kontrol etse de bir de isin diger tarafinda data kismi var ki bu alan back-end kisma acilir. back end ve front end ise http uzerinden anlasir. yani artik internet protokollerini ogrenmek, bir web sitesini acinca neler oluyor, server ile nasil haberlesiyor, web server nedir, web service nedir ogrenme zamani. bunlari ogren ve back-end tarafa gec.

back-end ise ayri bir dunya, ne gordugun degil, hangi datayi nasil isledigin ve nerde sakladigin ile ilgili dunya. bu konuda da bircok dil ve alternatif var. node.js, python, ruby, c#, java vs. bircok alternatif var ve her birinin farkli avantaj ve dezavantajlari var. burada bircok farkli kisiden gorus al ve secimini yap o back end dilini ogren. back end bu isin mantik ve matematik tarafinin daha yogun hissedildigi bir dunyadir. benim tavsiyem node.js ama alternatifleri de arastir. niye node.js dersen, javascript bilen biri daha kolay ogrenir.

back-end dili ogrenmek datayi nasil isleyecegini belirler ama datayi nasil saklayacagin bir database teknolojisi ogrenmek ile olur. database icin ise sql ogrenmek bir adimdir. ya da alternatif olarak nosql yolunu da secebilirsin. bunu da ogrenirsen artik full-stack gelistiriciyim diyebilirsin.

tum bu adimlar tamamlayip ogrendikce hayatindan en az birkac yili gecmis olur zaten. bu ogrenme surcecinde "artik her seyi cok iyi biliyorum dediginde yanlis yoldasin" demektir, "ogrencek ne kadar cok sey var ve bunlarin hepsini nasil ogrenecegim" diyorsan eger ogreniyorsun ve dogru yoldasin demektir. programlamada ogrendikce hicbirsey bilmiyormus gibi gelir, cunku ogrendikce gidilebilecek daha fazla yol gormeye baslarsin.

ayrica programlama ogrenmek icin super zeki olmak gerekmez, yeterli pratik ve motivasyonla ogrenilmeyecek birsey degil. ogrenmek icin udemy icnde bulundurdugu derslrin belli bir akisi, ve duzeni olmasi nedeniyle iyi bir baslangic olabilir, baslangic seviyesine gore bir ders sec ve ogren. ogrendikce ogrenme methodlarini kitap, youtube videolari, baska gelistiriciler, stackoverflow, github, seminerler ve en onemli bir is yerinde calisarak zenginlestir.
0
emrahday
(02.01.19)
Cevap veren bütün arkadaşlara çok teşekkürler. Özellikle @emrahday, ellerine sağlık. Çok teferruatlı yazmışsın, sağ ol var ol.
0
🌸Connor
(02.01.19)
Fiziksel kursa o kadar para bayılma, udemy +1
0
sta
(03.01.19)
(2)

Kasa Topluyorum onerilerinizi bekliyorum

eipcack
RYZEN 5 2600AB350m-d3v anakart RX 570 4 GB sapphire pulse itxCORSAIR 1X8 GB 3000MHZADATA 250 GB m2 SSD500 watt 80+ psu1080p oyun amacli alacagim, 3750 tl fiyat istiyorlar.
RYZEN 5 2600
AB350m-d3v anakart
RX 570 4 GB sapphire pulse itx
CORSAIR 1X8 GB 3000MHZ
ADATA 250 GB m2 SSD
500 watt 80+ psu

1080p oyun amacli alacagim, 3750 tl fiyat istiyorlar.
0
eipcack
(02.01.19)
Anakartı yükseltmenizi tavsiye ederim b450 falan alırsanız daha iyi olabilir. bütçe varsa rx580 kovalanabilir. Gerisi iyi gibi.
0
bahoho
(02.01.19)
bence esas ram arttırmak lazım.
0
biergarten
(02.01.19)
(2)

VPN Sorusu

barky
dünden beri vpnler işe yaramıyor bende yasaklı sitelere girme konusunda. Hideman kullanıyorum yıllardır, fakat açtığımda yasaklı bir siteye girmeye çalıştığımda yine Mahkeme kararıyla engellendi sayfasını alıyorum. Hideman bozulmuştur diye düşünüp Sumrando dan denedim yine aynı. Sizde de böyle mi, y
dünden beri vpnler işe yaramıyor bende yasaklı sitelere girme konusunda. Hideman kullanıyorum yıllardır, fakat açtığımda yasaklı bir siteye girmeye çalıştığımda yine Mahkeme kararıyla engellendi sayfasını alıyorum. Hideman bozulmuştur diye düşünüp Sumrando dan denedim yine aynı. Sizde de böyle mi, yoksa benden kaynaklı bir sıkıntı mıdır acaba?
0
barky
(02.01.19)
kendi sunucum openvpn bi sorun yok.
0
jugador
(02.01.19)
dün gece iki elle denedim hotspot shield şıkır şıkır çalışıyordu. (chrome)
0
redeath
(02.01.19)
(6)

bir akıllı cep telefonu aynı anda kaç cihaza bluetooth ile bağlanabilir?

jugador
android ya da ios diyelim fark etmez. aynı anda hem kulaklık hem bileklik/saat bağlantısı yapılabilir mi?bir bağlantı adet sınırı var mı biri bağlanınca diğer disconnect olur mu gibi?
android ya da ios diyelim fark etmez.

aynı anda hem kulaklık hem bileklik/saat bağlantısı yapılabilir mi?

bir bağlantı adet sınırı var mı biri bağlanınca diğer disconnect olur mu gibi?
0
jugador
(02.01.19)
Aynı anda tek cihaza bağlanıyor bluetooth ile, bileklik/saatler wi-fi değil mi sırf bu yüzden?
0
John Bloor
(02.01.19)
xiaomi mi band var bluetooth ile bağlı o
0
🌸jugador
(02.01.19)
@john yanlışın var xiaomi kulaklık bileklik aynı anda bağlanabiliyor hatta arabaya falan da bağlanıyor ancak sayısı konusunda bilgim yok. Ama aynı anda 2 kulaklığa bağlanamıyor.
0
basond
(02.01.19)
Aynı 2 Cihaz oluyor genelde, iki kulaklık da bağlanabilir ama ayarlardan birine medya oynatma izni verip diğerine telefon görüşmesi izni verilirse bağlanır.

Akıllı bilekli ve saatler kulaklık gibi sürekli bağlı görünmüyor farklı bir olay var yani akıllı cihazınız ve kulaklığınızı bir arada kullanabilirsiniz.

Bu dediklerimizin güncel bir cihaz için geçerli olduğunu unutma, bluetooth 4.0 altında bazı şeyler mümkün olmayabilir.
0
atom karincanin torunu
(02.01.19)
Bluetooth spec'ine göre:
bir bluetooth cihaz (sizin örnekte telefon, pc yada diğer cihazlara bağlı host connector) 7 cihaz bağlı kalabilir (aktif bağlantı, veri iletimi yapıyor bunlardan), 255 cihaz bağlanabilir. (ama 255 cihaza aynı anda veri gönderemez)

eşleşme, cihazın bağlı olduğu donanımın büyüklüğüne göre değişir, teorik olarak sınırsız.


birde profil denen bişi var cihazlarda, kulaklık profili, microfon profili, vs. vs. vs. diye ayrılıyor, bazı cihazlar bazı profillerden bir tane bağlantı kabul ederken bazıları tek bağlantı kabul eder, (aynı telefona sallıyorum iki kulaklık bağlayamayabilirsiniz)

birde clientlarımız var, kulakllıklarımız microfonlarımız klavye mouse vs. bunlar tek bağlantı yapabilen cihazlar %99'u.
bunlardan hariç benim 99 tl'ye aldığım dandik kulaklık iki cihaza (pc,telefon) aynı anda bağlanabiliyor, telefon gelince müziği durduruyor falan.
0
selam
(02.01.19)
telefondaki bluetooth teknolojisine gore degisir. guncel cihazlarin neredeyse hepsi hem kulaklik hem saat baglantisi saglayabilir.
0
crucio
(02.01.19)
(2)

uygun fiyatlı laptop önerisi

9kuyruklukedi
merhaba gönül isterdi ki bütçem olsun macbook air alayım ama zaten evde dizi-film vb basit bir kullanım için alacağımdan çok fazla harcamak istemiyorum. yine de eli yüzü düzgün uygun fiyatlı ne alabileceğim ya da neye dikkat etmeliyim hususunda öneriniz, marka ya da model tavsiyeniz olursa sevinirim
merhaba gönül isterdi ki bütçem olsun macbook air alayım ama zaten evde dizi-film vb basit bir kullanım için alacağımdan çok fazla harcamak istemiyorum. yine de eli yüzü düzgün uygun fiyatlı ne alabileceğim ya da neye dikkat etmeliyim hususunda öneriniz, marka ya da model tavsiyeniz olursa sevinirim, teşekkürler. (bütçe 2000-3000 arası)
0
9kuyruklukedi
(02.01.19)
bir bütçe söylerseniz daha mantıklı öneriler gelebilir, sizin için 2 bin, başkası için 4 bin lira "uygun" olabilir.
0
gkhncnzdgn
(02.01.19)
bu bütçe için şu tarz bir şey uygun olabilir, fakat işlemciyi tanımıyorum. genel veriler itibarıyla ev kullanımı için yeterli görünüyor:
www.hepsiburada.com

bütçeyi biraz daha arttırırsak şu tür şeyler de iyi:
www.trendyol.com

ssd ve en az 8gb ram artık gereksinim diye düşünüyorum bu devirde.
0
gkhncnzdgn
(02.01.19)
(7)

java default constructor kullanmasak olur mu ?

aristotelesin berberi
efendim merhabalar ben şunu anlayamadım yardımcı olursan çok rahatlarım. şimdi bir class nesnesini oluşturmak için new operatörü ile default constructor oluşturabilirim birde new operatörü kullanmadan class ismi ile aynı bir constructor oluşturabiliriz 2 şekildede class'ın nesnesi oluşuyorsa yani
efendim merhabalar ben şunu anlayamadım yardımcı olursan çok rahatlarım.
şimdi bir class nesnesini oluşturmak için new operatörü ile default constructor oluşturabilirim

birde new operatörü kullanmadan class ismi ile aynı bir constructor oluşturabiliriz

2 şekildede class'ın nesnesi oluşuyorsa yani bellekte yer ayırılıyorsa default constructor kullanmayalım ne gerek var direk class ismi ile aynı bir constructor oluşturalım (parametreli veya parametresiz) olsun bitsin olmaz mı ? teşekkür ediyorum.


edit cevap : örnek yok
0
aristotelesin berberi
(02.01.19)
zaten default constructor olusturmana gerek yok ki, sen constructor yazmasan bile arkada derleme zamaninda default constructor parametresiz sekilde olusturulur. ama eger sen dersen ki default olusturulan benim isime yaramaz, ben kendim olusturacam o zaman arkada default olani olusturmaz.
0
emrahday
(02.01.19)
@emrahday merhaba yani new operatörü ile default constructor oluşturmaya gerek yok değil mi ?

biz parametresiz constructor oluşturduğumuz da zaten arka pilanda default constructor oluşuyor diyorsun ve parametreli 2. bir constructor oluşturduğunda da default constructor iptal oluyor diyorsun değil mi doğru mu anladım ?


isim isism1 = new isim(); buna gerek yok eğer


bunu yaptıysak

public isim (){ parametresiz
}
public isim (int sayi){parametreli
}

doğrumu anladım ? teşekkürler.
0
🌸aristotelesin berberi
(02.01.19)
@yazarken ellerini birakan herif

evet aradığım cevap Overloading' miş teşekkür ediyorum ben bu konuyu biraz araştıracağım size ekşi sözlükten java ile ilgili sorular sorup bilginizden yararlanmak isterim uygun görürseniz.

ama tekrar emin olmak istiyorum

aşağıdaki Overloading yöntem oluyor

public isim (){ parametresiz
}
public isim (int sayi){parametreli
}

peki Overloading yaptığımızda

aşağıdakine gerek olmuyor değil mi ?

isim isism1 = new isim(); -----Overloading yaptıysak buna gerek yok diyebilirmiyiz ?
0
🌸aristotelesin berberi
(02.01.19)
verdigin ornekte bikac kafa karisikligini gideryim;

"new" anahtar kelimse bir class dan obje olustrmak icin kullanir. Bu objeyi olustururken de o class icinde tanimli constructor kullanir.

public class Isim {
public Isim(){
}
}

yani bu ornekte "new Isim()" dediginde isim classina gider ve isim() constructorunu kullanarak bir obje olusturur. (Not: consructor ve class birebir ayni isme sahip olmali ve ikisinde de ilk harf hep buyuk olmali. )

constructor iki turlu tanimlanir, acik(explicit) veya kapali(implicit) seklinde. yani sen bu sekilde

public class Isim {
}

bir class yazdin, ama hicbir constructor yazmadin icine, java compiler derleme sirasinda otomatik olarak default constructor olusturur ve senin classini bu sekilde cevirir.

public class Isim {
public Isim(){
}
}

ama dilersen sen bu implicit(kapali) yontemi degilde acik acik (explicit) sekilde kendinde yazabilirsin. bu durumda java compiler derleme sirasinda default constructor olusturmaktan vazgececektir.

bir de bazi durumlarda mevcut constructor sana yeterli olmayabilir. ornegin yeni bir isim objesi olusturacaksin ama bu isim objesi bir rakam almak durumunda ve o rakamai gondermelisin.
new Isim(123); gibi.

yani sen Isim classini cagiracaksin ama constructror bir parametre alamali. bu durumda mevct constructor icin "overload" constructor yazmalisin. Ornegin;
public class Isim {
public Isim(){}
public Isim(int sayi){}
}

yani artik Isim sinifi iki tane constructor sahibi olmustur, overload yapilmistir. artik obje yaratirken ister new Isim(); istersen de new Isim(123) cagirarak obje olusturabilirsin.

yani overload yapsan da yapmasan da "new" anahtar kelimesine ihtiyacin var. dikkat et bu yontem "overload", genelde "override" ve "overload" birbirine karisitirilir, is gorusmelerinin populer sorusudur overload ve override farki.

Peki new anahter kelimesi ne gibi durumlarda kullanilmaz. Ornegin "Factory pattern" denilen bir sablon sekli vardir. bu bir static method yardimi ile bir obje doner. bu durumda static methodun oldugu sinifi new anahtar kelimesi ile cagirman gerekmez. Ornegin;

public class Isim {
public static Isim getIsim (){
return new Isim();
}
}

dikkat et burada bir static getIsim diye method var. bu bir method, constructor degil. ama bu method bir new anahtar kelimesi ile Isim objesi olusturup donuyor. eger boyle bir factory methodun var ise

Isim isim = Isim.getIsim();

seklinde hicbir new anahtar kelimesi kullanmadan objeyi alabilirsin, cunku static factory methdo o objeyi icindeki new ile olusturup sana donecektir. sana ise static sinifi cagirmak duser. static siniflar hicbir obje olusturmadan cagirilabilir, yani new anahtar kelimesine ihtiyac yoktur.

ozetle java object oriented bir dil oldugu icin bir obje olusturmak icin mutlaka bir yerde "new" anahtar kelimesi yazmak durumundasin. amam bu kullandigin paterne gore bir static factory method icinde bir defa yazarak da olur, ya da her bir obje olusturmak icin ayri ayri yazarak ta olur.
0
emrahday
(02.01.19)
@emrahday

sayende gerçekten şimdi anladım galiba şöyle ki new operatörü ile sınıfın nesnesi oluşur bu şu demek
bu bellekte nereye kayıt edileceğini söyler.
constructor ise belleğe ne kaydedileceğini söyle ( String int vs.)
new operatörü ile nesne oluştuğunda constructor çağırır ve constructor'dakiler belleğe kaydedilir.

doğru mu anladım ?

teşekkür ediyorum gerçekten.
0
🌸aristotelesin berberi
(02.01.19)
evet aynen. biraz daha acayim;

class bir yemek kitabi tarifindeki yemek tarifi gibidir. yemegin nasil yapilacagini, icine neler konulacagini ve nasil hazilanacagini tanimlar. blueprint yani sablondur. o yemegi yaparken yani objeyi olustururken o objede ne olacak onu tanimlar.

constructor ise o tarifi ne katacaksin onu belirler. ornegin makarna tarfin (class makarna{}) olsun, simdi makarna yapacaksin ama neyli yapacaksin, iste o zaman constructor devreye girer. constructora bir malzeme katmayabilirsin (default constructor) ya da malzeme katabilirsin (makarna(string malzeme){}).

bir classdan obje uretmekde constructor yardimi ile olur. 'new' anahtari o class in constructorunu cagirmani saglar. ornegin makarna tarifini yazdin (class makarna), sonra o makarna tarifinde ister malzemeli ister malzemesiz constructor yazdin. artik makarna yapma vakti geldi.

Makarna sadeMakarna = new Makarna();

dediginde o makarna tarifini (class) default constructor ile calistirir ve makarnayi yapar. artik makarna hafizada yer kaplar. default oldugu icinde icine malzeme katmamisindir.

Makarna salcaliMakarna = new Makarna("salca");
Makarna peynirliMakarna = new Makarna("peynir");

ya da salcali ve peynirli malzemeli yapabilirsin, eger malzeme alan constructorun var ise. sade makarna icin java otomatik olusturur (default constructor). ama eger malzemeli yapacaksan senin tanimlaman gerekir (constructor overloading) elbette malzemeli makarna objesi hafizada biraz daha fazla yer kaplar. ve olusturdugun her bir obje yani sade, salcali ve peynirli makarna hafizada ayri ayri yer kaplar, yani birini degistirince digeri degismez, tamamen bagimsiz objelerdir ve ram uzerinde farkli hafiza bolumlerinde tutulur.
0
emrahday
(02.01.19)
@emrahday

gerçekten çok açıklayıcı oldu artık tamamen anladım.
ben bu konuyu karıştırmamın sebebi class ismi ile oluşturulan constructor için de new operatörü ile oluşturulan default constructor içinde nesne oluşturur denmesiydi
ben de düşündüm ikisi de aynı işi yapıyor sa birini kullanmayalım dedim ve orada kafam karıştı
çok teşekkürler
bilginden ileri ki zamanlarda, ihtiyaç duyduğum da, uygun bulursan, ekşi sözlükten mesaj ile soru sorarak kullanmak isterim.
0
🌸aristotelesin berberi
(03.01.19)
(3)

Telefonun batarya kapasitesi kaça düşünce değiştirmek mantıklı?

dannycarey
Örneğin benim bataryamın fabrika verisi 3000mAh iken şimdi 2188mAh'e düşmüş, yani batarya sağlığı %73 görünüyor. Bataryayı değiştirmenin optimum noktası nedir? Siz ne yaptınız?
Örneğin benim bataryamın fabrika verisi 3000mAh iken şimdi 2188mAh'e düşmüş, yani batarya sağlığı %73 görünüyor. Bataryayı değiştirmenin optimum noktası nedir? Siz ne yaptınız?
0
dannycarey
(02.01.19)
%40a kadar yolu var
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(02.01.19)
Sabah evden çıkıp akşama kadar idare edemiyorsam değiştiririm, yüzdeye filan bakmam.
0
John Bloor
(02.01.19)
%40 değil tabi ki.
normalde %70'de batarya teknik olarak bitmiş sayılır.
0
ayin yazari
(02.01.19)
(2)

macte neden sürekli mail uygulaması açılıyor?

siradam
merhabalar, ara sıra tam ekran bir uygulamada çalışırken veya tam ekran bir şey izlerken mail gelmediği halde(mail geldiğinde de yapıyor da o ayrı) mail uygulaması ekranı ikiye bölüp sağ yarısında açılıyor. neden yapıyor bunu? teşekkürler.
merhabalar, ara sıra tam ekran bir uygulamada çalışırken veya tam ekran bir şey izlerken mail gelmediği halde(mail geldiğinde de yapıyor da o ayrı) mail uygulaması ekranı ikiye bölüp sağ yarısında açılıyor. neden yapıyor bunu?

teşekkürler.
0
siradam
(02.01.19)
os x'in hangi sürümü?
0
helenart
(02.01.19)
son sürümde, güncel.
0
🌸siradam
(02.01.19)
(10)

-kaynak- bu kadar sağlam mı gerçekten?

makbur
8x8 karavan için kamyonun şasisini uzatmak amacıyla önce kesip sonra 2 metre ilave parçayı kaynaklıyorlar.kesim anından itibaren -1 dakkaya da kaynak başlıyor zaten-https://youtu.be/vG-2HhOpbqc?t=3972 çeliği kaynak yapınca bu kadar sağlam oluyor mu yahu? (hoş buna çelik destekler de vidalıyorlar gal
8x8 karavan için kamyonun şasisini uzatmak amacıyla önce kesip sonra 2 metre ilave parçayı kaynaklıyorlar.

kesim anından itibaren -1 dakkaya da kaynak başlıyor zaten-

youtu.be

2 çeliği kaynak yapınca bu kadar sağlam oluyor mu yahu? (hoş buna çelik destekler de vidalıyorlar galiba da)
0
makbur
(01.01.19)
49 dakikalık video. uygun bir yerini gösterin de bakalım..
0
i dont know i dont care
(01.01.19)
@ i dont know i dont care

saniyeli link verdim, verdiğim anda tekerlekleri ayırıyorlar 5-10 saniye sonra şasiyi kesiyorlar, hemen sonra da kaynak başlıyor. verdiğim andan itibaren 1-2 dakika izleyeceksin o kadar. link de düzgün açılıyor..
0
🌸makbur
(01.01.19)
kaynak sağlamdır. ülkemizde eline kaynak alan herkes kaynakçı sanır kendisini ama bunların da sertifikaları, eğitimleri vardır.

mühendislikten başlar, sonra kaynak metodu, elektrik ark, gaz altı, argon gibi hangisinin kullanılacağı seçilir, sonra kaynak için kullanılanacak elekrot/tel seçimi yapılır. kaynak yapıldıktan sonra da çeşitli metodlarla(mesela kaynak test boyaları), ultrason veya rontgen çekilerek kontrol edilir.

yani kaynak konusunda sıkıntı yok, sağlam yapılmış bir kaynakta kırılma olmaz, genelde de kaynaktan değil onun ilerisinden ya da gerisinden kırılır.

mühendisliğine de kafa patlattıklarına göre sorun yok.
0
killerbee
(01.01.19)
pardon :) seçtğiniz anın görüntüsü biraz ilgisiz olunca videoda başlarda olunca en başı gibi geldi.
video almanca. bir yerde argon falan diyor. argon kaynağı vs mi acaba?
bir kez rollercoaster üretimi yapan bir "atöllye" belgeseli izlemiştim. o kaynaklar için gerçekten çok uğraşıp özel bir eğitim beceri ile yapıyorlar. tabii ki donaanımları da farklı ve iyi. evet kaynak tutuyor.. rollercoasterlerda bile tuttuğuaa göre :)
0
i dont know i dont care
(01.01.19)
çeşit çeşit kaynak var ama kaynak sağlamdır asla malzemenin kendisi kadar sağlam olamaz tabi.
0
basond
(01.01.19)
kullandığı kaynak makinası gaz altı kaynak makinası.

argon gazı ile beraber kullanılır, argon gazı püskürtür kaynak yapılacak yeri argonla sarar, dolayısıyla ortamdaki oksijeni kaynak yapılan alandan uzaklaştırır. amacı budur. rüzgarlı yerlerde pek yapılması önerilmez.

zehirli değil boğucu bir gazdır, kaynakta çok kullanılır.

ayrıca tig kaynağında da büyük boru kaynakları gibi işlerde, kaynak yapılacak borunun iki ucu strafor ile tıkanır ve ortasından içeri argon gazı basılır.

böylece boru içinde de oksijen yerine argon olur, delme uzama yapmaz, temiz ve standartlara uygun bir kaynak olur.

ayrıca uçak kanatlarının yapıştırılarak tutturulduğuna şaşırmıyorsak kaynağa hiç şaşırmamamız lazım :)
0
killerbee
(01.01.19)
Geçenlerde çok büyük bi iş makinesi üreticisinin Türkiye distribütörlüğünden servis müdürü müydü yoksa başka bi şey miydi tam hatırlayamadığım biriyle görüştüm. Kaynak teknolojisinin çok geliştiğini söyledi.

Yırtılan ana bom, arm bomu vs kaynakla tekrar tamir edilebiliyo. Ki bu makineler tonlarca yükün altında çalışan makineler. Düşün orijinal bomunu yırtmış adam o kadar ağır çalışıyo.

Bizim ülkede de çok sağlam kaynak yapan firmalar var.
0
Delay Fuze
(01.01.19)
ülkemizde kaynak teknolojileri üzerine master programları bile mevcut. epey detaylı mevzu.

bir de yerli kaynak teknolojileri geliştiren şirket bile var: www.gedikkaynak.com.tr
0
fever
(01.01.19)
cevaplar için çok teşekkür ederim güzel bir derleme oldu:)
0
🌸makbur
(02.01.19)
İyi yapılmış bir kaynak malzemenin kendisinden bile daha sağlam olur, malzemeyi keserken kaynağa denk geldiğinizde kesim zorlaşır.
0
John Bloor
(02.01.19)
(2)

Bilgisayarımda bluetooth yok

0zlem
ama bluetooth kulaklığım var pc de nası kullanırım bunu? Win10 kullanıyorum hangi cihazı almam gerekiyor.
ama bluetooth kulaklığım var pc de nası kullanırım bunu? Win10 kullanıyorum hangi cihazı almam gerekiyor.
0
0zlem
(01.01.19)
bos gezenin bos ustasi
(01.01.19)
usb bluetooth adaptör alarak kullanabilirsiniz. fiyatları 15-20TL'den başlar
0
avarel dalton
(01.01.19)
(3)

Laptopa dökülen şarap

pilav
Dün gece kardeşimin laptopuna ufak bir dikkatsizlik sonucu şarap dökülmüş. Hemen kağıt havluyla güzel silip kurulamışlar. Bu sabah açıp çok kısa kullanmış, sorun yokmuş. Ama şuan klavye bazı harflere tepki göstermediği için şifresini dahi gidemiyormuş. Şu durumda ne yapmalı veya yapabilirmiş. Teşekk
Dün gece kardeşimin laptopuna ufak bir dikkatsizlik sonucu şarap dökülmüş. Hemen kağıt havluyla güzel silip kurulamışlar. Bu sabah açıp çok kısa kullanmış, sorun yokmuş. Ama şuan klavye bazı harflere tepki göstermediği için şifresini dahi gidemiyormuş. Şu durumda ne yapmalı veya yapabilirmiş.
Teşekkür ederiz.
0
pilav
(01.01.19)
kardeşinizin yaşadığı talihsizlik sonrası yaptığı kurulama eylemi sadece klavyenin ön yüzünde bulunan sıvıyı toplamış bu arada tuşların altına vb sızan sıvı o kurulama işleminden etkilenmemiştir.

Laptop klavyesi sökmek çok zor bir iş değil, sahip olduğu laptop için youtube'de arama yaparak klavyenin nasıl söküleceğine bakabilir (bazı klavyeler kasayı açmaya gerek kalmadan sökülüp takılıyor, umarım onlardandır.) Klavyeyi söktükten sonra havlu ile yaptığı kurulama işleminde havlunun temas etmediği yerlerde halen ıslaklık olduğunu görecektir, buraları pamuk veya benzer bir emici kullanarak sıvıdan arındırabilir.

dökülen sıvı su olmadığı için yapışkanlık oluşturmuş olabilir (meyveli şarap, şekerli çay, meyve suyu vb bu problemlere yol açıyor) klavyeyi söktükten sonra yapabilirse tuşları çıkartarak ıslak mendille daha önceki sıvı temasını temizlemeye çalışsın daha sonra kuru bir peçete ile ıslak mendilin oluşturduğu nemli ortamı kurulasın, bu arada kurutmak için saç kurutma makinesi gibi ısı veren cihalardan uzak durun.


klavyede bazı harflerin tepki vermediğini söylemişsiniz, bahsettiğim tarzda bir temizlik ile probleminizden kurtulursunuz, kolay gelsin.
0
avarel dalton
(01.01.19)
hocam önce bir bataryasını çıkarsın. tam temizledikten sonra takar. eğer el becerisi iyi ise kendisi halleden haa değilse zor biraz çünkü klavye bize göre en önde olsa da laptoplar genelde arkadan açıldığı için en arkada kalıyor ve oraya gelene kadar çok fazla şey sökmesi gerekiyor. Bunun için hem uygun alet edevat hem de el becerisi gerekiyor.

hal böyle iken, bir tamirciye gidip yardım istenilebilir. ama batarya işi önemli.
0
giovanne
(01.01.19)
Klavye degisecek her turlu
0
kingcyrax
(02.01.19)
(10)

derste kullanmak üzere ses kayıt cihazı önerisi

windows95
yabancı dilde bir dersim var, anlamaya çalışmaktan hocanın söylediklerini not tutamıyorum. çok da not tutturuyor milletten not dilenmekten bıktım. çoğu da yanlış anlıyor zaten.bende android telefon var, birkaç uygulama denedim ses kayıt için. hocanın dibinden kaydetsem bile çok uğultulu kaydediyor s
yabancı dilde bir dersim var, anlamaya çalışmaktan hocanın söylediklerini not tutamıyorum. çok da not tutturuyor milletten not dilenmekten bıktım. çoğu da yanlış anlıyor zaten.

bende android telefon var, birkaç uygulama denedim ses kayıt için. hocanın dibinden kaydetsem bile çok uğultulu kaydediyor sesleri. ve dosya boyutu çok büyük oluyor. ses kayıt cihazı kullanan var mı bu durumda?
0
windows95
(01.01.19)
Zoom H6
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(01.01.19)
Zoom H6 pahalı gelirse Zoom H4N de olabilir, biz kullanıp memnun kalmıştık.
0
mrtkp1234
(01.01.19)
zoom h6 ya 3000 lira verilmez, kaldı ki ortamda çıkarsan millet ne yapıyo bu değişik gözüyle bakar, öküz gibi alet.
0
killerbee
(01.01.19)
bütçem 200 civarı :( bilmiyordum bu kadar pahalı olduklarını. 200 liralık alet de telefondan farkı olmazsa hiç kalkışmıyım mı?
0
🌸windows95
(01.01.19)
benim sana tavsiyem şu olabilir.

bir tane telefon için mikrofon alırsın şunun gibi

www.hepsiburada.com

sonra bir de ücretli ses kayıt programı alırsın o da 3 5 lira bişeydir. sonra encoder ayarlarından kalitesini/compress şeklini değiştirirsin.

sanırım sen wav olarak kaydettiğin için aşırı bir boyut tutuyor.

mp3 128kb kayıt yaparsın wav dan en az 10 15 kat ufak olur. bitti gitti.
0
killerbee
(01.01.19)
Cep telefonu
0
seyyar satıcı
(01.01.19)
Note4 bul oyle dene.
Uzerinde 3 mikrofon oldugu icin ayri kanallara kaydediyor ugultulari kapatabiliyorsun.
0
acemi
(01.01.19)
Bende sony mp3 player vardı, ses kayıt özelliği de var. Birgün çantamda açılmış ses kaydı, konuşmaları kaydetmiş. Aylar sonra farkettiğimde çantamda olmasına rağmen masada oturanların sesi çok iyi kaydettiğini anladım. Bulabilirseniz böyle birşey alabilirsiniz.
0
curukturpkokusu
(01.01.19)
Zoom h1 neden denmemiş? Adam profesyonel stüdyo kaydı mı yapacak?
0
işimdeyim gücümdeyim
(01.01.19)
Olympos un ses kayıt aleti var mediamarkttan almıştım süper kullanışlı
0
gatherer
(01.01.19)
(2)

Şu İllüstrasyon Tekniği Nasıl Adlandırılıyor?

calmdown
Son zamanlarda UI tasarımında trend olan illüstrasyon kullanma akımı var. Aşağıya bir kaç örneğini koyacağım. Bu illustrasyonlardaki tekniğin ne olduğunu arıyorum ben. https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*7OkKcLmYozqmoXkU.pnghttps://static-vectorplace-com.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/wo
Son zamanlarda UI tasarımında trend olan illüstrasyon kullanma akımı var. Aşağıya bir kaç örneğini koyacağım. Bu illustrasyonlardaki tekniğin ne olduğunu arıyorum ben.

cdn-images-1.medium.com*7OkKcLmYozqmoXkU.png

static-vectorplace-com.ams3.digitaloceanspaces.com

cdn-images-1.medium.com*-XHzDzfC74fgB24D.png
0
calmdown
(01.01.19)
vektör
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(01.01.19)
ortadaki dışındakiler açılmıyor.

stil olarak soruyorsan flat bunlar.

eğer modellerin şeklini soruyorsan bilmiyorum. dediğin gibi ortadakine bakabildim sadece.
0
killerbee
(01.01.19)
(1)

Şirket bilgisayarı kullanıcı adını local admin yapmak?

portakal
Öncelikle eskiden linux kullanıp aşağıdaki yöntem ile admin yapabiliyorduk fakat windows 8-10 geçişi sonrası kullanıcı adım command window'da "net user" yapınca çıkmamaya başladı. Kullanıcı adım nasıl gizlenmiş olabilir? Bunu nasıl aktif hale getirip local admin yapabilirim? Not: Admin kullanıcı ad
Öncelikle eskiden linux kullanıp aşağıdaki yöntem ile admin yapabiliyorduk fakat windows 8-10 geçişi sonrası kullanıcı adım command window'da "net user" yapınca çıkmamaya başladı. Kullanıcı adım nasıl gizlenmiş olabilir? Bunu nasıl aktif hale getirip local admin yapabilirim?

Not: Admin kullanıcı adının şifresini kırmak istemiyorum, benim kullanıcımı local admin yapmak istiyorum.

www.techrepublic.com
0
portakal
(31.12.18)
yamayla kapadılar galba o açığı
0
argent dawn
(01.01.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.