Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+1
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)
(3)

Hasarlı gelen sıfır mobilya hakkında

marowak
Annemle koltuk takımı satın aldı bilindik bir markadan. Koltuklardan birisi hasarlı, hasarı görmedim ama can sıkıcı seviyedeymiş. Koltuk kurulum aşamasından önce hasar görmüş, anlamazlar diye hasarlı halde monte etmişler. Montaj bitince annem anlıyor, firmayı arıyor. Tamir edelim diyorlar, annem de
Annemle koltuk takımı satın aldı bilindik bir markadan. Koltuklardan birisi hasarlı, hasarı görmedim ama can sıkıcı seviyedeymiş. Koltuk kurulum aşamasından önce hasar görmüş, anlamazlar diye hasarlı halde monte etmişler. Montaj bitince annem anlıyor, firmayı arıyor. Tamir edelim diyorlar, annem de değişim istiyor. Bu ürün özel üretim, sadece tamir edebiliriz diyorlar. Annem de haklı olarak sıfır aldığı ürünü o şekilde istemiyor. Bu durumda ne yapmak gerekir?
0
marowak
(4 saat)
Thh
-1
artıküyeolmakistiyorum
(4 saat)
thh süreci insanı çok yıpratıyor. aylar sürüyor ve olacak mı belli değil derkeen o aylar boyunca moralin bozuk oluyor. iade edin kurtulun derim. ha onu kabul etmezlerse thh.
0
neira
(1 saat)
Tüketici hakem heyeti.
0
orient blue
(26 dk)
(4)

Gününüz nasıl geçti

arbre
Benim berbattı. Simülasyon yaşadım resmen. Sizin nasıl?
Benim berbattı. Simülasyon yaşadım resmen. Sizin nasıl?
+2
arbre
(4 saat)
Normal. Ekstra bir durum yaşanmadı. İyi veya kötü olmadı. Dümdüz yaşandı bitti.
0
put it in your appropriate place
(4 saat)
Çalkantılı derinden...Ama üstesinden geldim
0
gadlemler
(2 saat)
Sıkıcıydı, gün bittikten sonra atraksiyon olsun diye birşeyler yapayım dedim daha da kötü oldu herşey. Moraller bozuk özetle
0
pislick0
(1 saat)
Berbat
0
euteamo
(17 dk)
(5)

ateist olup keske allah/tanri olsaydi diyen kimse var mi burada?

huseyin3
merak ettim
merak ettim
-4
huseyin3
(6 saat)
Ateist olduğum zamanlarda böyle düşünürdüm, keşke olsadan ziyade umarım vardır gibi bir yerden. bazı şeylerin açıklaması daha kolay olurdu diye.

Uzun yıllardır agnostiğim.
+1
mutekebbir
(5 saat)
umarım vardır da bu kadar insan kandırılmamış, bir hiç uğruna hayatlarını boşa geçirmemiş olur diye düşünüyorum.
+3
MtKrt
(5 saat)
Dans kursunda ona buna sulanan, kadınlarla ilgili incel troll duyurular açan senin; bilmem kaçıncı hesabının bu abuk duyurularına hala ciddi ciddi cevaplar verenler olduğunu görüyorum.

Keşke IP ban gelse de yüz tane hesap açamasan, kendine başka yerde eğlence arasan.
+6
derbeder ve süklüm
(5 saat)
Hüseyin baban seni affetti evine dön.
+1
mikahakkinen
(4 saat)
bunu babası bile eldivenle seviyordur, ne affetmesi. şizofren dansçı hüseyin.
+1
lifeisopeth
(35 dk)
(3)

kafam sanki yok gibi. sanki npcyim. nasil duzelirim? bana adhd ilaci verirler sanirim ama onun da yan etkileri varmis

huseyin3
hedeflerim var. yaziyorum. 10 yillik planim var. ama cogu zaman hedefimin oldugunu hissetmiyorum. hedefler gayet ulasilir hedefler. realist. zaten yaklasmisim baya bisekilde. ama cogu zaman kafam yok gibi mk. diyetim ok. uyku ok. p0rn vs yok. belki biraz fazla rahatim. hergun cile cektiren bisey yo
hedeflerim var. yaziyorum. 10 yillik planim var. ama cogu zaman hedefimin oldugunu hissetmiyorum.

hedefler gayet ulasilir hedefler. realist. zaten yaklasmisim baya bisekilde. ama cogu zaman kafam yok gibi mk.

diyetim ok. uyku ok. p0rn vs yok. belki biraz fazla rahatim. hergun cile cektiren bisey yok bana mesela.

benim hayatta canimi ne yakmis. ne istiyorum. ne istemiyorum. bunlari cogu zaman hissetmiyorum, hatirlamiyorum. hafizam yok sanki.

excelin en basina az once "napiyom la ben" yazdim

adhd ilacindan cekiniyorum cunku mesela cok az miligram sterodi olan bir agri kesici aldim. 1 litre kahve icmisim gibi etki etti. sabah 8e kadar uyumadim, uretkenligim cok artti, agresiflestirdi veya pervasizlastirdi. doktora anlattim oyle bisey yapmamasi lazim dozu cok az demekten baska bir ise yaramadi. gut icin kullandigim bir ilac kalici olarak sakalimin yonunu degistirdi.
-5
huseyin3
(6 saat)
Aşırı kaygı bozukluğu yabancılaşma yapar (depersonalizasyon). Bir nevi savunma mekanizması, sistem kendini kapatıyor. Doktorunla kaygı problemi üzerinden ilerlemeyi deneyebilirsin.
0
sekizdokuzon
(5 saat)
O dans kursundan ayrıl, kadınlardan uzak dur, kendini internet ve mümkünse toplumdan soyutla, duyuruyu da terk et ve 20. hesabını açma.
+7
derbeder ve süklüm
(4 saat)
sen o yurtdisinda dans kursuna gidip ucan kusa platonik asik olan arkadas isen, sana abi tavsiyesi, ulkene geri don.
yurtdisi herkese gore degil, balatayi yakarsin, ki zorluyorsun belli.
+1
cooperr
(3 saat)
(4)

Almanya'ya para transferi

synesthesia
Bir arkadaşım TR'den Almanya'ya transfer yapmak istiyor. 150 Euro ödeme yapmak için bir o kadar da banka aracı ücreti çıkartmışlar. Wise, Revolut çalışmıyor diye biliyorum. En ucuz nasıl gönderebilir?
Bir arkadaşım TR'den Almanya'ya transfer yapmak istiyor. 150 Euro ödeme yapmak için bir o kadar da banka aracı ücreti çıkartmışlar. Wise, Revolut çalışmıyor diye biliyorum. En ucuz nasıl gönderebilir?
0
synesthesia
(6 saat)
yapikredi varsa mobilden FAST
0
sttc
(5 saat)
uption
0
my fault
(5 saat)
Akbank Uluslararası FAST makul ücretlerle gönderiliyor.
0
Smithsonian
(5 saat)
Kripto bir seçenek olabilir mi acaba, usdt transferi 1 usd olacaktı sanki ücreti mesela
0
denizciman
(1 saat)
(4)

Yaşanacak şehir seçimi

sirisum
Merhabalar. Eşimle ikimiz 30lu yaslarda, ikimiz de çalışan, çocuksuz bir çiftiz. Maddi sorunumuz yok. Seceneklerimiz sadece yazacaklarimdan ibaret iş durumumuzdan dolayı, o yüzden bunun haricinde öneri istemiyoruz. Marmaris, Dalaman, Izmir (Bornova ya da Karşıyaka). Beklentilerimiz sosyal imkanları
Merhabalar. Eşimle ikimiz 30lu yaslarda, ikimiz de çalışan, çocuksuz bir çiftiz. Maddi sorunumuz yok. Seceneklerimiz sadece yazacaklarimdan ibaret iş durumumuzdan dolayı, o yüzden bunun haricinde öneri istemiyoruz. Marmaris, Dalaman, Izmir (Bornova ya da Karşıyaka). Beklentilerimiz sosyal imkanları olsun, belediyesi iyi olsun, yolları düzgün olsun, sürekli elektrik veya su kesintisi olmasin, nispeten sakin olsun ama yarim saat içinde sehir hayatına da yakin olsun. Umarım anlatabilmisimdir. Ev kiralari vs önemli değil, dediğim gibi maddi açıdan rahatiz. Bu iller memleketimize de yakın. Hepsi de sürekli çocukluktan beri gördüğümüz gittigimiz, tatil yaptığımız iller ama yaşama açısından nasıldır deneyimimiz yok tabii. Orada yaşayan kisiler artıları eksileri ile yardımcı olabilirler mi? Teşekkürler.
0
sirisum
(8 saat)
İzmir artık yaşanırlıktan çıktı. Trafiği ayrı sıkıntı, insan göçü ayrı sıkıntı. Karşıyaka Bostanlı tarafı size ideal ama trafik gene sorun. Dalaman sıkıcı size gelmez. Marmaris yazın hareketli ancak yazın ölü oluyor. İzmir haricinde sosyal bir ortam zor. Ege de İzmirden sonra yaşanacak tek şehir Denizli ancak Denizlili değilseniz zorlanırsınız. 12 ay yaşamay en ideal yazlık bölge Kuşadası. Yazın aşırı kalabalık oluyor.
-3
mikahakkinen
(7 saat)
Trafiği çok dert etmezseniz İzmir'de saydığınız yerler güzel. Bornova büyükpark tarafları daha nezihtir. Ek olarak listeye Alsancak fransız kültür civarını ekleyebilirsiniz.
0
HellKeePer
(6 saat)
"Belediyesi iyi olsun"la İzmir'i kaybediyorsunuz. Pandemi sırasında İstanbul'dan İzmir'e taşınan çocuksuz çift olarak söylüyorum bunu.

Dört yıl İzmir'de yaşadık, ikimiz de evden çalıştığımız için keyfimiz çoğunlukla yerindeydi çünkü hem benim aradığım şeylere (raylı sistem, tiyatro ya da senfoni orkestrası gibi sanat sepet kültür etkinlikleri) hem de eşimin aradığı şeylere (kolay ulaşılabilir güzel doğa, gezip görecek yerler) İzmir'de çok kolay ulaşılabiliyor. Şehrin göbeğinde olmanıza gerek yoksa İzmir'de Güzelbahçe hoşunuza gidebilir.
0
kobuzchu kiz
(5 saat)
Marmaris ve izmir karsilatirildiginda izmir bir tik daha onde sanirim o zaman? Tabi sağlık hizmetlerini de unutmusum, o da önemli.
0
🌸sirisum
(4 saat)
(1)

Kaliteli ürün/hizmet sunup da marka kimliği zayıf olan işletmeler

northern eagle
Sundukları kalite iyi olup da geri kalan konularda (sosyal medya, website, ambalaj tasarımı, marka dili vs.) geri kaldıkları için finansal, tanınırlık olarak potansiyeline ulaşamayan işletmeleri dışardan bir göz olarak analiz edip bu konuda yapabileceklerine dair araştırma yapmak ve güncel öneriler
Sundukları kalite iyi olup da geri kalan konularda (sosyal medya, website, ambalaj tasarımı, marka dili vs.) geri kaldıkları için finansal, tanınırlık olarak potansiyeline ulaşamayan işletmeleri dışardan bir göz olarak analiz edip bu konuda yapabileceklerine dair araştırma yapmak ve güncel öneriler hazırlamak istiyorum iş pratiği olması amaçlı. Bu tarz işletmeler var mı bildiğiniz?
0
northern eagle
(8 saat)
edremit tıflıpaşa helvacısı.

iddia ediyorum, ülkedeki en iyi tahin helvasını yapıyorlar. 1775'ten beri varlar. kilosu 450 lira ama olsun.
0
antihero
(8 saat)
(3)

usd bazli "turkiye emlak endeksi"ne onumuzdeki 1 yilda ne olacak sizce? bundan onceki soruma net degil dediniz. bu 100% net soru.

huseyin3
aha bunun https://tradingeconomics.com/turkey/housing-indexUSD formu nereye gidecek diye soruyorum. onun grafigi de aha bu: https://www.tradingview.com/chart/WIqJe6mP/?symbol=ECONOMICS%3ATRHPI%2FFX%3AUSDTRYeger artacagini dusunuyorsaniz (secim geliyor cunku), asagidaki gerceklerin farkinda misiniz?
aha bunun tradingeconomics.com

USD formu nereye gidecek diye soruyorum. onun grafigi de aha bu: www.tradingview.com

eger artacagini dusunuyorsaniz (secim geliyor cunku), asagidaki gerceklerin farkinda misiniz?
1. Paul A. Volcker'un sebep oldugu 40~ yillik GLOBAL ucuz kredi donemi 2022de bitti. o normal degildi. ve o donem geri gelmiyor
2. enflasyon artmak uzere. petrol fiyat artisi hala piyasaya cogunlukla yansimadi.
-4
huseyin3
(9 saat)
Grafiğini verdiğin dönemde çok ciddi dolar enflasyonu oldu, bunu da dikkate alman lazım. Dolar/tl dengelenmesi ile biraz düzeltme beklerim ancak genel bir kriz haricinde büyük çöküş beklemem. Ayrıca ucuz krediye Volcker'un sebep olduğu da nereden çıktı?
0
osssy
(8 saat)
aha bu da enflasyonsuz grafik: www.tradingview.com

ben dikkate alip ne yapacam tam olarak? benim sorum belli.

bot:

Paul A. Volcker'un sebep oldugu 40~ yillik GLOBAL ucuz kredi donemi 2022de bitti. o normal degildi. ve o donem geri gelmiyor

bu dogru mu

Kısa cevap: Kısmen doğru, ama önemli ölçüde aşırı basitleştirilmiş bir ifade.

İddiayı iki parçaya ayıralım:

1. "Paul Volcker 40 yıllık küresel ucuz kredi dönemine sebep oldu."

Bu tam olarak doğru değil.

Paul A. Volcker, 1979-1987 arasında ABD merkez bankasını yönetti ve 1980'lerin başında enflasyonu kırmak için faizleri çok sert yükseltti.

Sonrasında ise:

Enflasyon kalıcı biçimde düştü.
Faiz oranları onlarca yıl boyunca genel olarak aşağı yönlü bir trend izledi.
Tahvil getirileri de sürekli geriledi.

Ancak bu sadece Volcker sayesinde olmadı. Düşük faiz trendine katkıda bulunan birçok etken vardı:

Küreselleşme
Çin'in dünya ekonomisine entegrasyonu
Demografik değişimler
Teknolojik gelişmeler
Merkez bankalarının artan güvenilirliği
Küresel tasarruf fazlası (özellikle Asya)
2008 küresel finans krizinden sonra uygulanan parasal genişleme (QE)

Yani Volcker daha çok yüksek enflasyon dönemini bitiren kişi olarak görülür; ardından gelen uzun düşen faiz döneminin tek nedeni değildir.

2. "40 yıllık ucuz kredi dönemi 2022'de bitti."

Bu görüş son yıllarda birçok ekonomist tarafından dile getiriliyor.

2021-2022'de:

Pandemi sonrası enflasyon yükseldi.
Federal Reserve ve diğer büyük merkez bankaları faizleri çok hızlı artırdı.
Yaklaşık 1981'den beri süren sürekli düşen faiz trendi kırılmış oldu.

Bu nedenle birçok yatırımcı "40 yıllık bond bull market sona erdi" veya "ucuz para dönemi bitti" yorumunu yaptı.

yani dedigim 100% tutarli olmasa da sonuc itibariyle ucuz kredi donemi normal yok artik. bir daha Küreselleşme
Çin'in dünya ekonomisine entegrasyonu
Demografik değişimler
gibi seyler olmayacak yakin gelecekte
-2
🌸huseyin3
(7 saat)
Enflasyonu dikkate aldiginda fiyat grafiginin degistigini gozlemlemis olmalisin. Volcker bilgin de hataliydi. Kredilerin ucuzlugunu yine enflasyonu dikkate alarak degerlendirmen lazim. Chat uygulamasiyla cevap vermene gerek yok.
0
osssy
(5 saat)
(13)

Galiba kandirildim bi saglik konusunda

Kittie
Merhaba arkadaslar,Cok safca davrandigim bir konu oldu. Bu konuyu konusucam yetkiliyle. Once size de danismak istedim.Daha once yazmistim bu konuyu ve beni uyaranlar da olmustu. Ama ben inandim ve bi yola girdim :)Simdi. Konu dis sikma. Oyle bir haldeyim ki saglam bi disimde kirilma oldu. Cenem cok
Merhaba arkadaslar,
Cok safca davrandigim bir konu oldu. Bu konuyu konusucam yetkiliyle. Once size de danismak istedim.

Daha once yazmistim bu konuyu ve beni uyaranlar da olmustu. Ama ben inandim ve bi yola girdim :)

Simdi. Konu dis sikma. Oyle bir haldeyim ki saglam bi disimde kirilma oldu. Cenem cok agriyor sabahlari. Ve cene kaslarimin gelismesi gozle gorulur durumda (checkup doktorum basit bir muayene sirasinda fark ettirdi bunu bana).
Acil cozum ariyordum. Ve yillardir gittigim klinik bana birini onerdi. Kadrolu calisan degil kendisi, disaridan haftanin bir gunu oraya gelen biri.
Gorustuk. Turkiyede bu konuda 4 uzmandan biriymis. Oyle dedi kendisi. Dogrudur buna bi sey demiyorum. Yalniz bu tedavi icin 45 bin denildi. Ben de neden bu kadar pahali diyince iste cok ileri boyuttasin, bir uzmanla calisman lazim, bu kasla ozel ben ilgilenirim vs diye ben bi sekilde tamam dedim. Ordaki dis doktorum da kesinlikle deger bu paraya diyince guvendim. Eski hasta oldugumdan 35kda anlastik.
3 ay oldu tedavideyim (!). Baya 1000liralik 2bin liralik bir plagim var, hicbir ozelligi yok. Alt dislerime takiyorum. Her ay muayeneye gidiyorum ve 2 dakika tamam guzel diyor doktor. 3 adet yuz yogasi tarzi 5 dakkalik hareket verdi onlari yap dedi, yapiyorum. Ama bu kadar. Dislerimi her zmaankinden daha fazla sikiyorum, hissediyorum. Ve bu neden 35k?
Ha bi sey olacak ha bi sey olacak derken benim tedavi bu sekilde ilerliyor. 4. Aya giriyoruz. Yani ne biliim kasimin atiyorum bi filmi cekilir vs yani ise yaramamaktan BAHSETMIYORUM, paranin karsiligi yapilan ne burda?? Gidip 5 bine de bu tedaviyi alabilirdim, bunu soyledigimde en basinda, yoook size kapsamli bi sey lazim denildi, bi sey sandim ben de. Ama yok!

Bu hafta gidip klinik sahibiyle bunlari konusucam. Haksiz miyim sizce? Ben neye para odedim kalem kalem duymak, gormek istiyorum dicem. Hani son 3 ayda gelisme olacaksa plani goreyim dicem?
Yani sanirim bu kadin, 6 ay boyunca bir muayene bedeli belirledi her ay icin sanirim muayene parasi oduyorum cunku.
Yani saglik bakanligina sikayet de bile bulunabilirim gibi geliyo - abartiyo olabilirim bu kismi ama kandirilmis hissediyorum.

Ne diyorsunuz? Nasi konusayim?
Tesekkurler herkese simdiden
0
Kittie
(9 saat)
kandırılmış gibisin de doktor değilim net bir şey diyemem. diş sıkma için en temiz çözüm botoks diye biliyorum. kim yaptırdıysa memnun kaldı.
ben olsam bir hizmet almıyorum. paramı geri verin deyip botoks yaptırırım o parayla (kaç paradır bilmiyorum bu arada ama o kadar da değildir)
0
kisa
(9 saat)
Kisa: aynen onu da konusmamin sonuna eklemeyi dusunuyorum. Cunku kem kum edilcek, hani bi tepe sey anlatir biri ama somut bi sey ortaya koymaz ya o tarz bi seyle karsilasicam muhtemelen. Tesekkurler. Bunu da aklimda tutucam.
0
🌸Kittie
(9 saat)
EKLEME: kas gelisimim icin peki bi incelme ne zaman gorururm dedim (ki bunun olacagini soylemisti) "ona bi sey diyemem, olmazsa en son bir de botoks yapariz" dedi en son gittigimde.
Ben hakkimi savunamayan biriyim maalesef, sessiz kaldim, korkuyorum karsimdaki cildirir diye, geriliyorum. Burdan bile belli kandiriliyorum. Bunu da soylicem. Her seyde yazili vaat almak lazim herkese soylerim, ben yapmadim bunu baslarken
0
🌸Kittie
(8 saat)
çıldırmaz, çıldırırsa da çıldırsın. alacağın cevaptan memnun olmazsan hakkımı sağlık bakanlığına şikayet ve tüketici hakem heyetine başvurarak arayacağım dersin, demelisin.
0
kisa
(8 saat)
psikiyatriye gitsen daha iyi olurmuş,
geçmiş olsun.

edit. Endokrinoloji de olabilir,
ama psikiyatroden kas gevsetici iyi gelir.
0
designer
(8 saat)
bi yerde bişeyi yanlış mı anladım bilmiyorum ama aslında plak dişlerinizi sıkmamanızı sağlamıyor, sıktğınız zaman dişlerinizin zarar görmemesini sağlıyor.
0
a7x
(7 saat)
a7x: evet. Bu tedavide biz bisey yapmiyoruz iste. Sabah kalkinca basini saga cevir bes kere, sola cevir bes kere, aksam cenene sicak bez koy 10dakka. Cenene arada aklina geldikce masaj yap. Yapilanlar bunlar tam olarak. Ve neden 45 bin? Bunu sorucam.
Aynen maksss 5 bine plagi alip dislerimi korumaya alabilirdim

Zaten baslarken botoks gecici cozum, bu kalici demislerdi. Keske botoks yaptirsaydim
0
🌸Kittie
(7 saat)
muhtemelen eklem splinti yapıldı.
splint tedavisi özel bir tedavidir, her hekim yapmaz, genelde sadece uzmanlar yapar. 6 ay civarı kullanılır, kontrollerde aşındırmalar yapar hekim kapanışı kontrol ettikten sonra. hiç etki görmediniz mi?
+1
fingers of fury
(6 saat)
Fingers of fury: yukarida yazdim simdiye kadar yapilanlari. Plaga bir mudahalesi olmadi doktorun yani. Bana da ozel dendi ama bi ozellik goremiyorum yapilandan iste. Yani param nereye odendi dedigimizde ortada bi sey yok. En ufak bi sey olsa yazardim zaten saglikli cevaplar gelsin diye
0
🌸Kittie
(6 saat)
geçen sene diş hekimime sorduğumda bruksizm plağı için 4bin civarı tutar demişti.
hatta devlet diş hastanelerinde ücretsiz veya malzeme fiyatına yapıldığını duymuştum.

gittiğiniz uzman umarım ağız, diş ve çene cerrahisi uzmanıdır. eğer botoks uygulamak gerekirse yine bu işlemi çene cerrahı yapmalı.
benimde dişlerin hep sorunlu bu süreçte tecrübe ettiğim tek şey doğru diş hekimini bulmak ve multidisipliner çalışan bir diş kliniği veya ağız ve diş sağlığı merkezinde tedavi olmak.
0
my fault
(6 saat)
plağın fotoğrafını koyma şansınız var mı?
0
fingers of fury
(5 saat)
doktor cildirmaz merak etmeyin cikdirtir sadece, arsiz bi dolandiriciya benziyor bu. madem bu kadar kritik yerdesiniz bu durumda botoks yapmamasi asiri korkunc. yoga isine girdigi icin yapmak istemedi muhtemelen ama cozume ulasmamis adam oyaliyo(kadin mi bilmiyom)
+1
ala09
(5 saat)
bu arada eklem hastalıklarında normalde tedavi sıralaması öncelikle splint şeklindedir. genelde splintten verim alınmazsa botoks yapılır. O yüzden tedavi tercihi açısından direkt hatalı bir durum olmayabilir
0
fingers of fury
(4 saat)
(1)

Aktif imgeleme - active imagination

sorucu
Jung'un bahsettiği active imagination tam olarak nedir oturtamadım. Yani her zaman kurduğumuz hayaller var. Denetimimizde olan. Onun gibi değil bu. Nasıl bir şey peki? Farkı ne? Deneyimlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.
Jung'un bahsettiği active imagination tam olarak nedir oturtamadım. Yani her zaman kurduğumuz hayaller var. Denetimimizde olan. Onun gibi değil bu. Nasıl bir şey peki? Farkı ne? Deneyimlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.
0
sorucu
(9 saat)
Hani içinizde bir sıkıntı hissedersiniz, şöyle uzanıp gözlerinizi kapattığınızda o sıkıntıdan uzaklaşmak için sahilde güneşlenmek, ormanda gezinti vb. gibi düşüncelere dalarsınız. Hah, işte bu normal hayal kurma. Ama "ben manyağım ve beni sıkıntıya sokan şu hissin temeline ineceğim" diye kendinizi şartladıktan sonra yine şöyle uzanıp gözlerinizi kapattığınızda aklınızdan geçenler hep kötü olaylar, en yakınınızın ölmesi, felaketler vb. gibi şeyler olur. İçlerinden birini seçip o şeyi gerçekten yaşamışsınız gibi hisseder ve sonrasında "haa, demek ben buna sıkıntılanmışım" diye kalkar, rahatlarsınız. Hah, işte az önce "aktif imgeleme" yaptınız demektir.

%100 emin değilim bu arada, Jung yukarıdaki paragrafı okusa "keşke sen hiç yazdıklarımı okumasaydın" diyerek onu tamamen yanlış anladığımı da söyleyebilir. Ben onun ne anlattığını değil, kendim ondan ne anladığımı bilirim. :)
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(8 saat)
(6)

Hediye fotoğraf makinesi alacağım, bu işlerden anlayanlardan

neden beni sevmedin
yardım rica etmeye geldim.fotoğrafı çekince o an basıp makineden fotoğrafı çıkaran cihazlardan alacağım.hediye edilecek kişi kadın. bu aletler hakkında bilgim yok denecek kadar az. internetten değil, fiziki mağazadan almak istiyorum. mesela şu ürünler nasıl? epey yaygın sanırım. kitapçılarda falan d
yardım rica etmeye geldim.
fotoğrafı çekince o an basıp makineden fotoğrafı çıkaran cihazlardan alacağım.
hediye edilecek kişi kadın. bu aletler hakkında bilgim yok denecek kadar az.
internetten değil, fiziki mağazadan almak istiyorum.

mesela şu ürünler nasıl? epey yaygın sanırım. kitapçılarda falan da görüyorum. fujifilm markası ürünü galiba?
www.instax.com.tr

çok uyduruk birşey de almak istemiyorum. 20 bin TL ye kadar bütçe ayırabilirim.
ne önerirsiniz? her türlü öneriye bilgiye ihtiyacım var.
0
neden beni sevmedin
(11 saat)
instax mini 12 sanırım son çıkan. bende 9 u var. tatlı bir şey. bana da hediye gelmişti. dr da falan 7-8 bine setlerini satıyolar diye hatırlıyorum bu aynı seti. alınır. sağlam cihaz yani senelerdir benimkine bir şey olmadı.

sadece yorumum şu olacak ek olarak: filmleri çok pahalı :')
0
chanandler bong
(10 saat)
Canon zoe mini s.. hem sipsak cikariyo hem telefondaki fotpgrafi basiyo. Sipsak kalitesi cokii diil, yazdirma kalitesi iyi

Instax 5 evo.. yine hem sipsak hem foto yazdrma. Sipsak kalitesi daha iyi canondan. Yazdrma kalitrsi de guzel
0
üğpoıuy
(10 saat)
en iyisi Instax Mini Evo bence.

yanına 2-3 tanede film ekleyin.
0
galahad reloaded
(10 saat)
Gerçekten istediği bir şey değilse bence almayın. İşletme maliyeti yüksek, bir süre sonra çekmecede tozlanmaya mahkum gibi bir şey.
+2
orient blue
(10 saat)
Kendisinin karakterine göre model bakmak daha uygun, ben mesela bu makinelerden çok istiyordum ama şu renkli olan modelleri hiç beğenmiyordum tesadüfen instax mini 90 neo classic hediye geldi dünyanın en mutlu insanı oldum, bu renkli ya da büyük olanlardan biri gelse hiç hoşuma gitmezdi.

Bu yüzden model bakarken son çıkandan ziyade karşı tarafın karakterini düşünmek lazım.
Bir de yanında en azından 20'li kağıtla birlikte hediye edilmeli bu tür bir makine.
0
mutekebbir
(10 saat)
www.beymen.com

iki yıldır kullanıyoruz. çekilen fotoğrafı basmadan önce görüntülemek en büyük nimet bence
+1
kablelvuku
(9 saat)
(5)

İstanbul'da Cuma trafiğinin azalması - komplo teorileri

gabe h coud
Son 1-2 aydır olan bir şey, Anadolu yakasından Avrupa yakasına sabah trafiği yok. Bugün pazar sabahı gibi bomboştu yol. Sebebi ne olabilir? Okul değildir, bu iş trafiği, diğer günler kıpkırmızı olan yol Cuma günleri bomboş. Herkes hibrit mi çalışıyor? Cuma günleri evde misiniz, herkes zengin cumadan
Son 1-2 aydır olan bir şey, Anadolu yakasından Avrupa yakasına sabah trafiği yok. Bugün pazar sabahı gibi bomboştu yol. Sebebi ne olabilir? Okul değildir, bu iş trafiği, diğer günler kıpkırmızı olan yol Cuma günleri bomboş. Herkes hibrit mi çalışıyor? Cuma günleri evde misiniz, herkes zengin cumadan yazlıklara mı kaçıyorsunuz? Neler oluyor?
0
gabe h coud
(14 saat)
Abi komplo teorisi üzerinden gideceksek, bence NPC karakterlerin haftalık nöbet değişim günü cumaya denk geliyor, boşluk o nedenle olabilir.
+5
kizil karga
(12 saat)
Bence bilmişsiniz :) Cuma iş çıkışı trafiği normalde felaket olur. İnsanların evden çalışma günlerini, yazın da hafta sonu kaçamak izinlerini cumaya denk getirmeleri çok normal.
0
cosmicstring
(12 saat)
son 1 senedir cuma trafik normalden daha az oluyor. gözlem doğru bence de
+1
messina123
(12 saat)
Bugün sabah Avrupa yakasından Anadolu yakasına yine aynı şekilde kolayca geçtim. Dün, hele çarşamba inanılmaz trafik vardı.
Aynı gözlemi pazartesi için de söyleyebilirim. Pazartesi cuma hariç katlanılmaz bir trafik oluyor.
0
umutt
(11 saat)
Pazartesi'den Perşembe'ye kadar trafik yoğunluğu artıyor, Perşembe tepe noktasına ulaşıyor. Cuma günleri daha rahat oluyor.
Hibrit çalışma düzeni olanlar, Home-office günlerini ağırlıklı Cuma yapıyorlar diye düşünüyorum.
0
burfak
(9 saat)
(1)

Duyuru Gamerlari, Ucuza oyun bulma sitesi yaptim gorus pls

aguen
Selam duyuru.Indirimler icin cok site var, ama TR'deki bolgesel fiyatlari gosteren hic yok. Kendim icin bi app yapmistim, guzel olunca site yapmaya karar verdim. https://oyunbul.ioOneri/yorum/sikayetlerinizi bekliyorum.Su an ITAD, gg.deals vs. farkli farkli API'lar kullaniyor ama kendi scraperlarimi
Selam duyuru.

Indirimler icin cok site var, ama TR'deki bolgesel fiyatlari gosteren hic yok. Kendim icin bi app yapmistim, guzel olunca site yapmaya karar verdim.

oyunbul.io


Oneri/yorum/sikayetlerinizi bekliyorum.

Su an ITAD, gg.deals vs. farkli farkli API'lar kullaniyor ama kendi scraperlarimi yaziyorum 1-2 aya mukemmel olacak.
+3
aguen
(22 saat)
işletim sistemi filtresi olabilir. mesela microsoft store en ucuz diyor ama ms oyunları linux'ta oynanamıyor malum. gg deals fiyatları tl'ye çevrilebilir. % işareti sayının soluna alınabilir.
+4
herzan
(21 saat)
(2)

Beğendiğiniz, akıcı bulduğunuz eğitim içerikleri

sekizdokuzon
YouTube videosu ya da reels olabilir. İlk saniyeden alıyor, sonuna kadar bırakmıyor dediğiniz, her ruh halinde yakalayan video örnekleri paylaşır mısınız? Reels işini çözersem online eğitim işinde büyük bir eşik atlayacağım. Başka insanların yaptıklarına daha sık bakmam, neyin çalıştığını anlamam
YouTube videosu ya da reels olabilir. İlk saniyeden alıyor, sonuna kadar bırakmıyor dediğiniz, her ruh halinde yakalayan video örnekleri paylaşır mısınız? Reels işini çözersem online eğitim işinde büyük bir eşik atlayacağım. Başka insanların yaptıklarına daha sık bakmam, neyin çalıştığını anlamam lazım.

Teşekkürler.
0
sekizdokuzon
(22 saat)
udemy.com'u da inceleyiniz
0
gadlemler
(21 saat)
evet,bunu her zaman tartisiyorlar,
nasil cok begeni alirim.

youtu.be
0
designer
(21 saat)
(9)

90 gb 700 tl telefon tarifesi mantıklı mı?

mikahakkinen
Teklif turkcell. Vodafone 100 gb 1100 tl.
Teklif turkcell. Vodafone 100 gb 1100 tl.
0
mikahakkinen
(23 saat)
oha bedava.

başka operatörden gelirsen mi bu fiyat? 28 yıldır kullanıyorum, bana çıkan teklifler 20gb 1000 lira falan.
+2
kibritsuyu
(23 saat)
Turkcelliyim turkcell teklif etti. 70 gb 560 tl kullanıyordum.
0
🌸mikahakkinen
(23 saat)
bana da teklif etmeleri için ne demem lazım? mika hakkinen'e vermişsiniz bana niye vermiyorsunuz diyebiliyor muyuz? ya da ne diyoruz?

paketin adı ne?
0
kibritsuyu
(23 saat)
Dolu eko 90 gb. 2 gün önce canlı sohbete bağlanıp 5g de telefonum çekmiyor düzeltmezseniz vodafone geçicem demiştim.
+1
🌸mikahakkinen
(22 saat)
Gayet iyi. Geçen sene bu paketi aldım ben de gelecek ay bitiyor. 670 ödüyorum.
0
ezkaza
(22 saat)
fena değil.
ama telekomda tarifeme ek sınırsız gb interneti 500 tlye teklif ediyorlar şu an.
0
jelly bear
(22 saat)
Bence makul bir teklif, kendim için 30 gb 320 lira, annem için 20 gb 470 lira ödüyorum tcell'de.
0
icimdekipollyannatinerebasladi
(21 saat)
operatör değişikliklerinde daha uyguna teklifler olabiliyor. onlara da sorabilirsiniz neler var diye.
0
dikisci nuviye teyze
(20 saat)
vodafone tarifem 60 gb sınırsız youtube sosyal medya 955 tl
geçebileceğim tarifelerde full sınırsıza 1190 tl diyor red elite paket adı

annem turkcell 5gb için 650 tl veriyormuş(sosyal medya sınırsız değil). turkcellin teklifi baya iyi
0
eja
(14 saat)
(5)

doldurma dambıl setleri satın alınır mı?

istististist
trendyol'da tam set halinde, halter vs de dahil, 108 kg'lik dambıl setleri satılıyor. bunlardan alıp da memnun kalan ya da kalmayan oldu mu? doldurma plastik olduğu için, her iki tarafın ağırlığı eşit değilmiş gibi oluyormuş okuduğum yorumlara göre. bu ciddi bir sorun mudur? alırsam pişman olur muyu
trendyol'da tam set halinde, halter vs de dahil, 108 kg'lik dambıl setleri satılıyor.

bunlardan alıp da memnun kalan ya da kalmayan oldu mu?

doldurma plastik olduğu için, her iki tarafın ağırlığı eşit değilmiş gibi oluyormuş okuduğum yorumlara göre.

bu ciddi bir sorun mudur?

alırsam pişman olur muyum sizce?
0
istististist
(23 saat)
İlla ki bi noktada bağlantı noktaları ayrılıp kum akıtır.
+1
kizil karga
(23 saat)
Evimde 15 yıldır bir 50 kiloluk barbel seti, iki tane de 20 kiloluk dummell seti var. Aktif olarak da kullanırım. Çok memnunum. Asla o plastik dolgu şeylerden istemezdim.

www.decathlon.com.tr
0
Mirket
(23 saat)
onlari ev ahalisi atıl bir malzeme olarak benimsiyor,
ve kapı rüzgardan kapanmasin diye önüne koymaya basliyor,
plastik
kisa zamanda
özelligini yitirerek catlama yapiyor, sonrasi malum.
+1
designer
(21 saat)
Almam. Nedenleri şunlar.

İlk dumbbell set olarak aldım. Ağırlık ekleyince hacim artıyor. 10 kg ama hacim olarak çok büyük olduğu için rahat çalışamıyorsun. Yer kaplıyor. Sök tak zaman alıcı. Spor süresinden gidiyor. Ve ağırlık barda dönebiliyor. Çalışırken dönen ağırlık çok kötü konfor olarak. Dikkat dağıtıyor. Geliştikçe ağırlık yetmiyor. Ben kargo gelince tartıda kontrol etmiştim. Kg doğruydu. Sağ sol arasında anlamlı bir fark olmaz. En temizi spor salonuna üye ol. Ben spor salonuna üye olduktan sonra attım hepsini.
-2
arbre
(16 saat)
dambıl değil ama kettlebell almıştım bir tane, ikinci el. yukarıda yazılanlar gibi hacmi döküm olanlara göre çok daha büyük ve içindeki haşır huşur sallanıyordu, pek hoşuma gitmedi attım. artık sadece döküm alıyorum.
0
malheiros
(14 saat)
(4)

Insanlar özel/kişisel herhangi bir konuyu anlatmaya başlayınca

pembediken
Ayıp olmasın diye dinliyoruz mesela. Ama kendisinin ya da başkalarının özelini anlatabiliyorlar. Bu sohbete çok da dahil olmak istemiyorsanız naparsiniz? Tabi arkadaşlarımızı dinleriz ama işin diğer boyutu yani dinlemek istememe sebebi anlatan kişi bu söylediklerini başka kişilere anlatırım diye düş
Ayıp olmasın diye dinliyoruz mesela. Ama kendisinin ya da başkalarının özelini anlatabiliyorlar. Bu sohbete çok da dahil olmak istemiyorsanız naparsiniz?

Tabi arkadaşlarımızı dinleriz ama işin diğer boyutu yani dinlemek istememe sebebi anlatan kişi bu söylediklerini başka kişilere anlatırım diye düşünebilir.
0
pembediken
(23 saat)
sınırlarını,
tasvip etmedigin durumları belirteceksin,
hayır diyebilmek güzel birsey.
arkadasin akilli ise sana daha çok saygı duyar,
cahil ise birak gitsin zaten.
+2
designer
(21 saat)
böyle bir kız vardı bir iş yerinde, sürekli kocasıyla olan boşanma süreçlerini bağırarak anlatıyordu artık sonunda özel durumlarını iş yerinde anlatmaması gerektiğini, diğer insanların kendisi yokken hakkında konuştuğunu belirttim bir daha konuşmamıştı.
0
xu
(13 saat)
benim, kendisiyle ilgili kritik önemdeki bilgileri bana "sırf sana anlatıyorum bak" diye lafa girerek anlatan bir arkadaşım vardı (bilgiler gerçekten kritikti; şu an devletin en önemli kurumlarından birinin tr genel müdürü; bu konuma gelirkenki aşamalardaki detayları paylaşıyordu). ancak biliyordum ki, anlattığı tek kişi ben değilim ve diğerleri lafı sızdırırsa (ki bu, söz konusu işin gerçekleşmemesine sebep olabilirdi), beni suçlayabilirdi. daha "sırf sana..." diye lafa girdiği anda "aman aman anlatma; sonra duyulur, benden bilirsin, kalsın.." diyordum. bazen dinlemeyip anlatıyordu; bazen gerçekten de susuyordu. karşımdaki arkadaşımsa ve itirazıma rağmen anlatacaksa; bende dırdırını dinleyecek kredisi vardır. değilse, o kişiyle o ortamı oluşturmam(kahve içmeye çıkmam, kuytuda oturmam vd) zaten.

affınıza sığınarak belirtmek isterim ki, kaçıncı sorunuz oldu bilmiyorum ama, sizin bu konuda bu kadar kafa yormanız da çok normal değil. en olmadı ortamdan kalkın gidin, nedir yani?
0
lil siztah
(11 saat)
@lil siztah ikinci oldu üst üste olunca dikkatinizi çekmiştir. Mesela arkadaşın evine girmiştim. Bunları anlatıyor diye kalkıp gideyim olan bir yer değil.
0
🌸pembediken
(2 saat)
(3)

Miras payımı alamıyorum, satış kararı olmasına rağmen süreç kilitlendi

iwillsee
Bir miras dosyasında satış kararı verilmiş taşınmazlar var. Ben de bu mirastan yasal payımı almaya çalışıyorum ancak süreç yıllardır uzuyor ve ciddi şekilde mağdur oldum.Mahkeme tarafında satışa engel bir durum yok. Hakimler satış kararlarını verdi. Sorun satış kararından sonraki aşamada. Dosyayı ta
Bir miras dosyasında satış kararı verilmiş taşınmazlar var. Ben de bu mirastan yasal payımı almaya çalışıyorum ancak süreç yıllardır uzuyor ve ciddi şekilde mağdur oldum.

Mahkeme tarafında satışa engel bir durum yok. Hakimler satış kararlarını verdi. Sorun satış kararından sonraki aşamada. Dosyayı takip eden avukat, mirasçılardan alınacak pay üzerinden ücret alacak şekilde anlaşmış durumda. Fakat bazı mirasçıların üzerinde borç ve hacizler var. Satış şimdi yapılırsa bu mirasçıların paylarına haciz geleceği için avukatın bu kişilerden alacağı ücret de fiilen azalacak. Bu nedenle, kendi bu davadan alacağı toplam miktarın azalacağını düşündüğü için satış sürecini ilerletmiyor. Bunu bana açıkça söyledi.

Benim yeni avukat tutacak veya bütün satış masraflarını tek başıma karşılayacak maddi gücüm yok. Zaten baştaki anlaşmamız da masrafları avukatın yapması, satıştan sonra kendi payını alması şeklindeydi. Fakat şu anda satış kararı verilmiş olmasına rağmen süreç fiilen kilitlenmiş durumda. Benim bu mirastan gelecek paraya ciddi ihtiyacım var. avukat zamana bırakalım önce bi diğer mirasçıların borcu kalksın diyor.

Satışı kitleyen borçlu mirasçıların bazı bankalara ve vergi/sgk gibi devlet kurumlarına borcu olduğunu biliyorum. miras satış yapıldığı an haciz listesinde bekleyenler hemen el koyacak başta a kamu alacaklıları. onlar da bunu bildikleri için süreci kitliyorlar. Peki Banka v diğer kamu alacaklıları bu miras payından ve mahekme kararlarından haberdar olursa, alacağının tahsili için satışı zorla başlatabilirler mi tekrar ediyorum zaten ilgili mahkemelerin satış kararı kesinleşmiş?

Böyle bir bildirimi nereye yapmak gerekir? Hukuk birimine veya yasal takip birimine yazmak yeterli olur mu? Bu konuda tecrübesi veya bilgisi olan var mı?

Amacım kimseye zarar vermek değil. Sadece mahkeme kararları verilmiş olmasına rağmen ilerlemeyen sürecin artık hareket etmesini ve kendi yasal miras hakkıma ulaşabilmeyi istiyorum.
0
iwillsee
(25.06.26)
Avukatin seni temsil eden kisi olarak senin istegine karsi gelmesi gibi bir durum olmamasi lazim. Ciddi bir ihlal gibi gozukuyor. Sureci bilmiyorum. Usulen dogru ilerlemek icin baska bir avukata danismani oneririm. Belki yine payla anlasabilirsiniz, ya da danismanlik ucreti gibi ara cozumler olabilir.
+1
osssy
(24 saat)
Mahkeme satış kararını verdi ise, dosya mahkemenin satış birimindedir. Yasal mirasçıysan ilgili satış birimine gidip dosyanın neden beklediğini öğren muhtemelen avukat eksik belge sebebi ile satışı başlatmamıştır. Belgeyi net olarak öğren. Bu belge herhangi bir mirasçıya ait ikametgah tespit belgesi bile olabilir. İlgili belgeyi sen temin edebiliyorsan mevcut avukat ile vekaletini sonlandır belgeyi satış birimine ver, satış işlemlerini avukatsız kendin başlat.

Her durumda izalei şüyu davasında tecrübeli bir avukattan danışmanlık al.
+1
krtkartal
(13 saat)
avukatın mazereti ilginç. bu tip başarıya bağlı sözleşmelerde borçlar falan hesaplanmaz. satış sonrası hesabına girecek rakam üzerinden sözleşme yapılır. bu madde muğlak olsa bile bu şekilde yorumlanır. alacaklıların bir çok hakkı var. bu dava hiç açılmasa dahi icra müdürlüğünden borçlunun nüfus kayıt örneği istenir. kayıtta "pasif" olarak görünün bir kişi varsa bu kişiye ait malvarlığı sorgulaması yapılır. bundan sonra alacaklı taraf ölen kişi üzerinden mirasçılara intikal işlemini dahi yaptırıp, ortaklığın giderilmesi davası açabilir ve satış dahil tüm işlemleri işlemleri yapabilir.
sizin olayınızda zaten açılmış bir dava var. alacaklılar şimdiye kadar dosyaya girmiş olması lazım. hatta dosyaya girmişlerdir ve satış sonrası ilk önce onlara tahsilat yapılacağı için avukat bekletiyordur. ancak başta da dediğim gibi buna gerek yok. bu arada avukat kalan borçlar da çıktıktan sonra eline geçecek net miktar üzerinden bir anlaşma yaptıysa (ki bu çok saçma) o yüzden ağırdan alıyordur. burada yapılması gereken süreci sizin devam ettirmeniz. satış için bilirkişi raporu, ilan ve satış giderleri yatırılmadan süreç kilitlenir. ancak siz süreci ödemeyi yaparak devam ettirebilirsiniz. son olarak avukatın satış masraflarını üstlenmesi yasal değil ve ciddi disiplin suçudur.
0
ground
(10 saat)
(5)

bizim gruptaki durumu etkileme durumumuz var mı?

kibritsuyu
arkadaşlar kafamı buna yoracak kadar enerjim yok, o yüzden yekten sorayım.bizim yarınki maç ile gruptaki herhangi bir şeyi değiştirme durumumuz var mı? tamam biz elendik, dördüncü olduğumuz kesin. alacağımız herhangi bir sonu. gruptaki diğer takımların sıralamasını falan etkileyecek mi? bizim maç şö
arkadaşlar kafamı buna yoracak kadar enerjim yok, o yüzden yekten sorayım.

bizim yarınki maç ile gruptaki herhangi bir şeyi değiştirme durumumuz var mı? tamam biz elendik, dördüncü olduğumuz kesin. alacağımız herhangi bir sonu. gruptaki diğer takımların sıralamasını falan etkileyecek mi? bizim maç şöyle biterse paraguay üçüncü çıkar, böyle biterse ikinci çıkar falan gibi bir değişiklik olur mu?

yani gördüğüm kadarıyla aynı grubun üçüncü maçları aynı saatte oynanıyor, diğerinin sonucuna göre takımlar yerini garantileyip yatmasın diye.

lakin bizim grupta sonuç çoktan belli mi, bizim maçın sonucuyla hala bir şeyler değişebilir mi kafam basmadı.
0
kibritsuyu
(25.06.26)
hayır. son maçların aynı saatte oynanması standart uygulama, fikstürde önceden öyle belirleniyor. bizim grup özelinde hiçbir şeyi etkileme şansımız yok. biz sonuncuyuz, abd birinci... yani biz elendik ama berabere kalırsak amerikanlar lider olamayıp üçüncü bitirir gibi bir senaryo söz konusu değil.
0
der meister
(25.06.26)
turkiye'nin sonuncu ve amerika'nin birinci olmasi garanti.
0
baldur2
(25.06.26)
ama diğer maçın sonucu kendilerini etkiliyor di mi? yenen ikinci olacak, beraberlik durumunda (ikili averaj da eşit olacağı için) genel averajlarına mı bakılacak?
0
🌸kibritsuyu
(25.06.26)
evet kanka
0
baldur2
(25.06.26)
Grup içinde genel averaj, 2 takım arasında 2li averaja bakılıyor. 2 li averaja bakılmasa biz abdyi yener avusturalyada paraguayu yener biz 3.cü olabilirdik. Bizim maça abd 1. Biz 4. Olarak çıkıyoruz. Maç tamamen formalite. Beraberlik durumunda avusturalya 2. Olur. Paraguay almanya avusturalya muhtemel iranla eşleşicek. Paraguay yenerse değişir.
0
mikahakkinen
(22 saat)
(4)

Pankreas kanser tespiti?

ighe
https://i.hizliresim.com/bi9z7by.jpgÇok mu kötü sonuçlar bilen anlayan?
i.hizliresim.com

Çok mu kötü sonuçlar bilen anlayan?
0
ighe
(25.06.26)
Bu rapor oldukça ciddi bulgular içeriyor. Tek başına ultrason kesin tanı koydurmaz ancak raporda yazılanlar ileri inceleme gerektiren ve kanser açısından güçlü şüphe oluşturan bulgulardır.

Rapordaki önemli noktalar:

* Karaciğer:
* Boyutu normal.
* Parankim heterojen.
* Segment 4’te yaklaşık 5 cm’ye ulaşan “metastatik kitlesel görünüm” tarif edilmiş.
* Bu ifade, radyoloğun karaciğerde metastaz olabileceğini düşündüğünü gösterir. Ultrasonla kesin tanı konmaz ama önemli bir uyarıdır.
* Pankreas:
* Baş kısmında yaklaşık 6 cm çapında hipoekoik, heterojen yer kaplayıcı lezyon görülmüş.
* Bu, pankreas başında büyük bir kitle olduğu anlamına gelir.
* Lenf bezleri (LAP):
* Karın orta hatta 3,5 cm’ye kadar ulaşan, metastatik olabileceği düşünülen lenf nodları tarif edilmiş.
* Karın içinde serbest sıvı:
* Pelviste yaklaşık 5 cm serbest mayi görülmüş.
* Raporda “peritoneal tutulum?” şeklinde soru işareti konmuş. Bu da karın zarı tutulumu ihtimalini düşündürür ancak kesin değildir.
* Normal görünen organlar:
* Böbrekler
* Dalak
* Safra kesesi
* Mesane

Bu rapor neyi düşündürüyor?

Ultrason raporunu yazan radyolog;

* pankreas başında bir tümör,
* karaciğere yayılım,
* lenf bezlerine yayılım,
* karın içinde sıvı

olabileceğinden şüphelenmiş.

Ancak bunlar ultrason bulgularıdır; kesin tanı değildir.

Bundan sonra genellikle istenen tetkikler

* Kontrastlı batın BT veya MR
* Gerekirse PET-BT
* Endoskopik ultrason (EUS)
* Biyopsi (kesin tanı için)
* Kan testleri (CA 19-9, CEA vb.)

Aciliyet

Bu rapor ihmal edilmemesi gereken bir rapordur. Eğer bu rapor yeni çekildiyse, kişinin birkaç gün içinde genel cerrahi, gastroenteroloji veya medikal onkoloji tarafından değerlendirilmesi gerekir.

Chatcipiti
-15
artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Geçmiş olsun.

Ultrason kanser görüntülemede ilk tercih edilen yöntemlerden biri olmasa da kabataslak bir şeyleri gösterir, şu an bir evre 1'i aşmış bir durum görülüyor.

En kısa sürede onkolojiye gidin. Doktor muhtemelen pet ve endoskopi isteyecek (kolonoskopi + gastroskopi). Ardından biyopsi isteyecek.

Sizin yapmanız gereken bu süreci mümkün olduğunca kısa sürede halletmek. Moral çok önemli. Hasta ile hep olumlu konuşun. Benzer süreçlerden biz de geçtik, 1.5 sene önce babamın 4. Evre akciğer kanseri olduğunu öğrendik. Şu an babam hayatta ve gayet sağlıklı.

Çok güçlü ve etkili akıllı ilaçlar var. Biyopsi den alınan örnekle genetik test çok önemli -akıllı ilaç uyumu ölçülüyor-

Tekrar geçmiş olsun. Onkoloji ile vakit kaybetmeden görüşün.
+5
makbur
(22 saat)
Geçmiş olsun.
Benim de ablam böbrek kanseri.
Ultrason ile anladılar. Başımızdan aşağıya kaynar sular döküldü.
Hastanın yanında moralli olmaya özen gösterin. Bir zaman sonra içselleştiriyor ve şokunuzu atlatıyorsunuz.
Şifa diliyorum
+2
gadlemler
(21 saat)
çok geçmiş olsun
maalesef pertionel tutulum var batında mide zarına tutunmuş. bu hastalığın ilerlemiş olduğunu gösteriyor ancak son zamanlarda yeni bir tedavi yöntemi var bu zar tutulumları için. Sıcak kemoterapi HIPEC. Başarı oranı da oldukça yüksek. Bu nedenle moralinizi bozmayın onkologu gördükten sonra güzel bir tedavi yöntemi ile iyileşeceksiniz
+1
croswell
(12 saat)
(3)

Sahibinden daire satmak

speedy
Sahibi benim, daha dogrusu ailem. Alici da 30-40 yillik mahalleden komsumuzun bir yakin akrabasi. Fiyati falan da anlastik desek. Sadece isi resmiyete dokmesi kaldi yani. Bir de dolandirilmamak tabi. Emlakci, avukat, danisman karistirmadan satabilir miyiz, zor bir sey mi? Tecrubesi olan arkadaslar r
Sahibi benim, daha dogrusu ailem. Alici da 30-40 yillik mahalleden komsumuzun bir yakin akrabasi. Fiyati falan da anlastik desek. Sadece isi resmiyete dokmesi kaldi yani. Bir de dolandirilmamak tabi. Emlakci, avukat, danisman karistirmadan satabilir miyiz, zor bir sey mi? Tecrubesi olan arkadaslar resmi asamalari ve dikkat edilmesi gerekenleri yazabilir mi lutfen?
0
speedy
(25.06.26)
Tapudan rayiç bedeli öğrenin. O fiyatın altında satılmaz
Çok ciddi denetim var. 4/5 ay sonra cezalar geliyor
Emlak 5 yıl önce alınmadıysa gelir vergisi var
Denetim ve ceza yüksek. Dikkat edin
0
Lh12
(25.06.26)
Prosedürü tam bilmiyorum ama para tam eksiksiz ve nakit olarak ödensin /havale edilsin.
Son anda :
- param çıkışmadı, şu güne kalsın
- xx.000 tlsi de senet/çek olsun...
- kalan şu kadarını da başkası gönderecek..
-Trump İran'ı bombaladıktan sonra evi alacağım ..vs. gibi karın ağrısı hiç bir söze bakmayın . Boş verin .
Ev için başka bir müşterinin cevabını da beklediğinizi söyleyin.

Diğer resmi hususlar için bilgili biri cevap verecektir .
0
diyecevaplandı
(25.06.26)
çok kolay. alıcı yahut satıcı e-devlet'inden webtapu'ya girip başvuru yapıyor. (bir göz atın: webtapu.tkgm.gov.tr)

-alıcının ve satıcının ve -varsa- vekillerinin kimlik bilgileri ve telefon numaraları gerekiyor.

-alıcıya yahut satıcıya birisi vekalet edecekse webtapu'ya başvurmadan daha önce noterden gayrimenkul alış/satış vekaletnamesi çıkarılması gerekiyor.

-taşınmazın vergi borcunun olmaması, emlak vergisinin de 2026 yılının tamamının (kasımda ödenecek taksiti dahil) ödenmiş olması gerekiyor.

-tapuda şerh, kısıt vs. varsa iki tarafın da bilgilenmiş olması gerekiyor.

-belediye'den rayiç bedeli bilgisi olan kağıt almanız gerekiyor. eğer "vermeyiz, yok öyle şey" derlerse, bir kağıt parçasına miktarı tl olarak yazmalarını ve kaşe basmalarını isteyin, onun fotoğrafını çekin. sisteme her türlü belediye rayiç belgesi yüklemeniz lazım çünkü. kaça satacağınızı da webtapu'dan başvururken girmeniz gerekiyor. rayiç bedelinden düşük olamaz. aynı yahut yüksek olabilir.

-webtapu'da başvurunun nasıl yapılacağını gösteren videolar var, çok kolay.

-başvurunuzu yaptıktan sonra tapu harcını bankaya yatırmanız gerekiyor. bankada yardımcı olurlar. aynı şekilde, internet şubesinden de yapabilirsiniz. her ne kadar alıcı-satıcı yarı yarıya dense de, teamül olan, tamamını alıcının ödemesi. her yerde tamamını alıcı ödüyor.

-cebinize randevu tarihi ve saatini içeren sms gelecek. o saatte hem alıcı hem de satıcı (ya da varsa vekillerinin) tapu müdürlüğünde olması gerekiyor. yanınızda nüfus cüzdanınızın olması yeterli. tedbiren iki adet vesikalık fotoğraf götürmek isteyebilirsiniz. galiba artık istemiyorlar. emin değilim. dairede size imza attıracaklar.

-imza atmadan paranın ödenmiş olması lazım. takasbank'ın bu tarz satışlar için hizmeti var 200-250tl gibi çok cüz'i bir komisyonla. (www.taputakas.com.tr) eğer iki taraf birbirine güvenmek istemezse (doğal olarak) bu hizmetten yararlanabilirsiniz. parayı karşı taraf yatırıyor. satış işlemi gerçekleşince sizin hesaba yatıyor.

süreç basit. azıcık okuduğunu anlayan, becerikli insan için kesinlikle aracı, komisyoncu gerekmiyor.

ekleme:
belirtmeyi unutmuşum. gayrimenkul eğer hisseliyse ve tamamı satılacaksa her hisse sahibinin bizzat kendisinin yahut vekilinin, kimliği yanında bir şekile tapu dairesinde olmaları gerekiyor. aynı şekilde, alıcılar birden fazlaysa, hepsinin veya vekillerinin orada olması gerekiyor. yine başvuru sırasında hissedar bilgileri ona göre girilecek.
0
yadigar
(21 saat)
(4)

Kulağa su girmesi ile başlayan ağrı

fildirfildir
Merhabalar, Arkadaşım rafting yaparken kulağına su çarpmış tatilden ağrıyla döndü, birkaç gün bekledi geçer diye sonra geçmeyince KBB’ye gitti, KBB bir antibiyotik verdi bir ağrı kesici verdi. Ertesi hafta ağrı hala geçmedi tekrar KBB’ye ve bir de dişçiye gidildi, KBB bu sefer damla verdi antibiyoti
Merhabalar,
Arkadaşım rafting yaparken kulağına su çarpmış tatilden ağrıyla döndü, birkaç gün bekledi geçer diye sonra geçmeyince KBB’ye gitti, KBB bir antibiyotik verdi bir ağrı kesici verdi. Ertesi hafta ağrı hala geçmedi tekrar KBB’ye ve bir de dişçiye gidildi, KBB bu sefer damla verdi antibiyotikle birlikte, Dişçi bir tane Çürük dişi çek çekti, ağrı bu hafta da geçmedi. On üzerinden yedi ağrısı var sürekli. İşitme testi yapıldı bir şey yok kulak incelendi Ağrının açıklananabileceği bir su yok, orta kulak iltihabî yok. Şakağından başlayarak çenesine ne kadar ağrısı var. Diş sıkmaktan olabilir demişler. Stresli bir dönemden geçtik sınavımız ve mülakatımız vardı. Neredeyse üç haftadır ağrısı devam ediyor. Diş sıkması için henüz plak ve botoks önermiyorum demiş. Sakinleşince geçer denmiş. Bir öneriniz var mı?
0
fildirfildir
(25.06.26)
Konuyla ilgili olabilecek birim olarak Nöroloji kalmış.
Bir de Nöroloğa gitmeli bence.
0
Mirket
(25.06.26)
Diş hekimi bazen ağrının kaynağını göremeyebiliyor, eğer düzenli diş muayenesi alışkanlığı yoksa, asıl ağrıyı yapan ikinci bir çürük olabilir. Ya da çekim sonrası enfeksiyon olduysa antibiyotik kullanılması gerekebiliyor. Bence bir kez daha diş hekimini görsün.
0
mikro patlama
(25.06.26)
aynısı yıllardır başımda.
benim de su kaçması ile başladı, ağrısı geçmiyor.
KBB-Dişçi arası gittim geldim, her seferinde bir şey yok dediler. Kimisi çok ısrar ettiğim için ilaç verdiğini söyledi(damla vb kulladım) çözüm olan olmadı. kulak-gırtlak arasında bir sıkıntım var, ciddi rahatsız oluyorum. mr - pet scan tarzı bir şey ile baksalar çözerler diye düşünmekteyim ama deli muamelesi görüyorum.
0
late viper
(24 saat)
ortakulak iltahabi sonrasi senelerce akinti, agri, tikaniklik cektim, doktor doktor dolastim, isitme testlerine girdim vs kimse birsey bulamadi.

en sonunda doktorun biri kulak zarin cokmus dedi, basincla 2 dk'da yerine yerlestirdi, mevzu gecti.

kulak zari cokmesi olabilir.
gecmis olsun.
+2
cooperr
(23 saat)
(22)

Neden böyle oldu?

artıküyeolmakistiyorum
TDK görevlisi ya da yaşlı değilim ama son zamanlarda artık Türkçe karşılığı olan kelime veya durumlar hakkında İngilizce bahsedilmesi kanımın çekilmesine sebep oluyor. First date?Date?Red flag?Ghost?Bunlar ne ve neden var? Türkçe karşılıklarını tabi ki biliyorum ama neden ingilizce kullanılıyor?Derd
TDK görevlisi ya da yaşlı değilim ama son zamanlarda artık Türkçe karşılığı olan kelime veya durumlar hakkında İngilizce bahsedilmesi kanımın çekilmesine sebep oluyor.
First date?
Date?
Red flag?
Ghost?
Bunlar ne ve neden var? Türkçe karşılıklarını tabi ki biliyorum ama neden ingilizce kullanılıyor?
Derdimi sevebilirsiniz.
0
artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Havalı duruyo.
Tırıvırı işler romantik meseleler olmadığı için millet bari havalı görünsün diyor.
Ciddi ilişkisi olanlar zaten böyle laflar kullanmaz.
0
Lh12
(25.06.26)
Ben bunu yapanları görünce onların yerine utanıyorum. Buna da cringe diyorlar mesela. Daha da utanç verici oluyor
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Bazıları ozenticilik, yozlaşma, sosyal medya kullanımı vs ile açiklanabilir. Bazıları da sanki o anlamı tam taşiyan kelimenin sadece İngilizcesi mevcutmus gibi geliyor kulağa.

Mesela ghostlamak yerine ne kullanılabilir dersek, ortadan kaybolmak, umut vermek, gibi kalıp kalıp tamlamalar ortaya çıkıyor. Ama ghostlamak deyince kastedilen şey daha net gibi.

Date e çıkmak bazı ortamlarda dalga amaçlı kullanılıyor. Ay date e cikicam gibi. Bulusmam var demek aynı etkiyi yaratmıyor.

Cringe gerçekten çok gereksiz. Uzun bir süre anlama geldiğini bilmiyordum.
0
egerbiryolcu
(25.06.26)
Deyte çıkmak ile buluşmak/görüşmek arasında nasıl bir fark oluyor?
Halime ile deyte çıkacağım
Halime ile buluşacağım
-1
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
diger entry'lere katiliyorum fakat isin baska bir boyutu daha var. biz cesitli sosyal durumlarin farkinda olan, bunlari tanimlayan bir toplum degiliz. hemen ornek vereyim. ghost'lamak. bundan 20 sene geriye gidin, sms kullanirken de icq kullanirken de bu durum (yani birinin sizinle konusmak istememesi ve ortadan kaybolmasi) yasaniyordu. fakat dilde olmayan sey dusuncede de olmuyor. iste bati dunyasi bu durumu tanimliyor ve bir kelimeyle acikliyor. akademik degil, dogal, kulturel bir sekilde. turkceleri anlam ifade etmiyor. hayaletlendim, hayaletledim falan mi diyecegiz? bu kelimeler siz anlam atfettiginiz surece varlar. kirmizi bayrak turkcede baska bir baglamda da kullanilmiyor. fakat "red flag" bati kulturunde tehlike ve yarisi durdurmak anlamina geliyor. dolayisiyla onlar red flag dediginde iliski baglaminda anlasilir oluyor. fakat bizde kirmizi bayrak deseniz kimse bir sey anlamaz. dolayisiyla sorun ingilizcelerinin kullanilmamasi degil, ayni anlami tasiyan turkce alternatiflerinin olmamasi. bakin ceviri anlaminda karsilik demiyorum, kulturel bir alternatif diyorum.

edit: verdiginiz ornek date'e cikmak. aradaki fark date'e cikmak dediginizde romantik bir iliskiye atifta bulunuyorsunuz. is arkadasimla date'e ciktim dediginizde is arkadasinizla romantik bir iliski amaciyla gorustunuz anlami cikiyor. mesela yillar sonra babamla, annemle date'e ciktim (gorustum, bulustum) demezsiniz. askerlik arkadasimla date'e ciktim falan. dolayisiyla mehmet'le gorustum ve mehmet'le date'e ciktim arasinda fark vardir. dumduz ceviri yaparsaniz ikisi de aynidir ama anlamlar farklidir.

edit2: su videoya bir bakin, cok sevdigim bir ornektir. yani turkce ozel durumlar icin kelime uretmiyor, tam tersi her sey daha da basitlesiyor, sadelesiyor, bu iyi bir sey degil, cunku anlamlar yitiyor. www.youtube.com burada da bir ornek var aslinda. bu video degil, short (ve turkce karsiligi yok). cunku short dedigimde aslinda cok kisa bir video turu olan videoyu kastediyorum, fakat turkcede hepsi video. dolayisiyla ben video dedigimde siz onun short oldugunu anlayamiyorsunuz. tipki videodaki ornekte oldugu gibi. uzuntu dedigimde ne uzuntusu oldugunu anlayamiyorsunuz.
+4
Sour
(25.06.26)
Ghostlamak dediğin ortadan kaybolmak
Red flag da kırmızı çizgi işte. Bunda anlaşılmayacak ne var?
-5
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Biriyle bulusmak icin cabalayip ardindan bunla ilgili derdini anlatmaya calismiyor. Izledigi dizide/filmde/kisa videoda deyte cikmislar ve ona havali gozukmus. Kendi hayatinda deyte cikan olmaya calisiyor. Akli yetmedigi icin de detaya girip bulusmayi anlatamiyor. Halbuki hayatta biraz derinlesebilse, birinden randevu almayi, bulusmaya ozenmeyi, sohbet etmeyi insan gibi denese; belki bulusmada umduklarini, bulduklarini daha iyi anlatabilirdi. Sadece iliskilerde degil, diger alanlarda da dil boyle. Bir taraf yasayarak kulturu yaratiyor, bir taraf kulturu yuzeysel benimsiyor.
-1
osssy
(25.06.26)
Müthiş aşağılayıcı hissettirmiyor mu aga @ osssy?
Buluşmak, görüşmek, bir kahve içmeye yemek yemeye çıkmak varken yani bunları böyle baskalari da yapıyor bak bende yapıyorum diye sosluyorlar.
-1
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
@sour ağa askerlik arkadaşın Mehmet’le buluşunca kimse onun romantikligini düşünmez ya zaten?
Halime ile buluşunca da dersin ya hani hayırdır diye?
Sanki başka dili konuşuyoruz gibi örnekle anlaşmaya çalışıyoruz
-2
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
@artıküyeolmakistiyorum o ornegi bulusma = date dediginiz icin vermistim. buradaki sorunun su oldugunu anlamiyorsunuz: bizim date icin kullanilabilecek bir kelimemiz yok su an. buna en yakin sey belki bizim eskiden kullandigimiz "cikmak" olabilir. kisacasi amerikalilar icin date ile meet ayni sey degil, fakat bizde ayni oldugundan anlam tek kelimeyle aktarilamiyor. allah'tan cevirmen falan degilsiniz, yoksa her seyi mota mota cevirerek cok garip bir shakespeare cevirisi yapardiniz gibime geliyor.
+6
Sour
(25.06.26)
Deyte çıkıyorum deyince yemeğe, kahveye çıkıyorumdan fark ne.
Eskiden söylenen çıkmak bambaşka bir şey
-3
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
@artıküyeolmakistiyorum date'e cikmak, yemek veya kahve aktivitesi olmak zorunda degil. date, daha cok bulusmanin ozel bir durumu. dolayisiyla bulusma derseniz de anlam aktarilmis olmaz. ucuncu kez yazdigima inanamiyorum.
+7
Sour
(25.06.26)
Arkadaşım Deyte nereye çıkıyorsun uzaya mı çıkıyorsun da Türkçede karşılığı olmuyor? Kahve içeceğiz dediğin zaman karşı taraf başka bir şey mi anlayacak?
-4
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
@artıküyeolmakistiyorum yemek veya kahve aktivitesi olmak zorunda degil demek bunlar disinda bir aktivite olabilir demek: www.youtube.com
+1
Sour
(25.06.26)
Hayir, ben asagilayici hissetmiyorum. Kullanan yerine utaniyorum.
Ayrica date'in Turkce'si yok derken dedelerimizin de ninelerimizle randevulastigini biliyoruz degil mi?
-3
osssy
(25.06.26)
Yok ağa illa deyt olacakmış yoksa olmuyormuş
-5
🌸artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Hemen her dilde olan bir şey bu. Dil değişkendir yabancı kelimeler, argo jargon var. Bununla birlikte bazı ifadelerin diğer dillerde tam karşılığı yok. Date konusu sour un anlattığı gibi.
+5
pembediken
(24 saat)
@osssy randevu da fransizca zaten. baskalari adina utanmaktan kolay. ben insanin kendisi icin utanma duygusu var mi ona bakarim. :) benimle benzer seyler soylediginizin farkinda misiniz: www.eksiduyuru.com
+4
Sour
(24 saat)
Elbette Fransizca kokenli. Benzer bir surecten bahsediyoruz ancak date'i karsilayan halihazirda cok sayida kelime oldugu noktasina nedense katilmiyorsunuz. Date ile meet farkli evet ve bunlari Turkce de ifade edebilmeniz lazim. Ayrica, kirmizi bayrak bahsettiginiz nedenle kotu bir ceviri olurdu dogru, daha iyisi olmali. Ancak bunu red flag ifadesini anlayan herkes zaten rahatlikla anlayabilir. Dolayisiyla, karsilayan Turkce ifade olmadigi icin kullanildigi argumaniniz dogru degil, o ifadeleri secip veya bulup siz kullanmiyorsunuz.
-1
osssy
(14 saat)
İnsanlığın başından beri olan bir problem. Sizin rahatsız olmanız da doğal, bunların kullanılması da doğal.

Türkçe'de bunları karşılayan sözcükler elbette var. Ancak bu yeni sözcükler gittikçe kalıplaşıyor.

Date'e çıkmak daha en baştan "romantik kaygılarla buluşma" anlamı taşıyor. Bir etkinlik bu. Bir dönem randevu da kullanılmış, şimdi date. Elbette buluşmak da diyebilirsiniz ama alışverişe çıkıyorum demek yerine markete gidiyorum ya da üstüme başıma bir şey almaya gidiyorum da diyebilirsiniz.

Neticede dile giren tüm sözcükler illa ki birilerini uyuz ederek girdi. Ezelden beri böyle bu. Sonsuza kadar da böyle olacak. Oluyor yani bunlar. Bu açıdan bakarsanız çok da rahatsız etmez. Önüne geçilebilir bir şey değil bu.
+1
akhenaten
(13 saat)
Oktay Sinanoğluculuk kimseyi bir yere taşımaz. Dil; yozlaşmasın, bozulmasın diye pamuklara sarıp saklanacak bir kristal küre değil. Canlı organizma. Ayrıca daha önce başka duyurularda da yazdım, her kelimenin bir primer anlamı vardır bi de sekonder hissettirdiği ruh vardır. Bağlam içinde, kullanan kişinin sosyokültürel durumuna göre vs vs buluşmak ve date apayrı sekonder anlamlara da gelebilir ve o cümlede doğrusu date olur. Cringe'i, ghostlamayı, red flag'i Türkçe kelimelerle bir şekilde ikame edebilirsin belki ama aynı ruhu geçiremezsin. Amaç iletişim kurmak ve beynindeki hem düşünce hem duyguyu karşındakine aktarmaksa o an cümlede cringe kullanman gerekirse cringe kullanırsın.

Bi çocukla buluştum
Bi çocukla date'e çıktım

Bu iki cümle arasındaki duygu/ruh farkını anlamıyor değilsiniz sadece en başta dediğim gibi Oktay Sinanoğluculuk oynamak herkesin kolayına gelen bir hamaset gösterisi
0
nundu
(11 saat)
Yok, ben anlamiyorum ikisi arasindaki anlam ya da "ruh" farkini. Bana hissettirdigini soruyorsan ikincisinin ikinci cumlesini dinlemememe sebep olacak onemsizlik hissettiriyor.
-1
osssy
(10 saat)
(2)

Erkek kapalı sandalet/terlik

sanguine
3000 liraya kadar Amazon ya da trendyoldan bulabileceğim, kullandığınız ve memnun kaldığınız kapalı sandaletler var mı?Bir tane Dockers beğendim ama yorumlara göre tabanı hemen dağılıyorhttps://amzn.eu/d/0bu1cbzFBirkenstockda da 7-8 binden aşağı yok.
3000 liraya kadar Amazon ya da trendyoldan bulabileceğim, kullandığınız ve memnun kaldığınız kapalı sandaletler var mı?

Bir tane Dockers beğendim ama yorumlara göre tabanı hemen dağılıyor

amzn.eu

Birkenstockda da 7-8 binden aşağı yok.
0
sanguine
(25.06.26)
Uniqueqoop'a bakın isterseniz.
0
Amaranta ursula
(25.06.26)
keen markasına bir bakın.
0
lil siztah
(25.06.26)
(22)

Eş ve anne arasında kalma

rectoa
Erkek bireyim. Bunu çevremde bir ben yaşıyorum da çok vardır dimi bunu yaşayan? Kavga dövüş yok da soğukluk var, ben annemleri ziyarete tek giderim. Bunu yaşayanlar nasıl bir mentalle psikolojilerini koruyorlar?
Erkek bireyim. Bunu çevremde bir ben yaşıyorum da çok vardır dimi bunu yaşayan? Kavga dövüş yok da soğukluk var, ben annemleri ziyarete tek giderim. Bunu yaşayanlar nasıl bir mentalle psikolojilerini koruyorlar?
+1
rectoa
(25.06.26)
Eşinle ve annenle konuştun mu bu soğukluk konusunu? Mesela anneni ziyaret etmek istediğin zaman eşin neden gelmek istemiyor? Senin gözlemlediğin bir şey var mı?
0
rock n roll
(25.06.26)
Birazdan eşinin salt haklı olduğuna ikna ederler seni. Özellikle kedi köpek anası 40 yaş üstü yalnız bayan kullanıcılar.
Benim düşüncem iki tarafı da salmanız. Herkes istediğini yapsın sizde sallamayın.
-10
artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Sorunlar çok uzun, o sorunlar sonucu bu duruma gelindi. Benim merak ettiğim aynı durumdakilerin bu durumu ‘ulan neydik ne olduk’ demeden nasıl olağan hale getirdikleri.
0
🌸rectoa
(25.06.26)
Sorunlar da konuşularak çözülür. Konusmazsaniz hep böyle devam eder belki sorunlar daha da büyür. Problem varken hiçbir şey normal seyrinde gitmez ve taraflar arasında hep gerginlik olur ve herkesi etkiler.
+1
rock n roll
(25.06.26)
Cocuk olunca düzelir bir ihtimal.
Büyül ihtimalle annenizin saygi duymadigi gelin ayni zamanda torunun annesi olacak. Onun hatrina belki davranislarini düzeltir.
Düzelmezse de ne ala. Illa oldurmaya calismayin bence. Esinizin annenizi görmesine gerek yok.
-3
Purple life
(25.06.26)
'Benim hatırım için dahi olsa aileme yaşları gereği gereken saygıyı göstermeyen,
Onları idare edecek, gönüllerini hoş tutacak beceri ve zeka sahibi olmayan bireyle evliliğimi devam ettirmeyeceğim.'
dersin ve sözünde durursun. Olur biter.

Ayrıca @ artıküyeolmakistiyorum'u çok doğru tespiti için tebrik ediyorum.
-9
Mirket
(25.06.26)
hocam mirket+1
gercekten bu durum iyiye gitmeyecek ondan kesinlikle emin olabilirsin
tecrübe konusuyor 2 cocuk 7 yıllık evlilik
-5
kingcyrax
(25.06.26)
benim hanim da benim ailemle anlasamiyor. ben saldim, ilgilenmiyorum, kendi bilir.

"gonulleri hos tutacak" olayina pek katilmiyorum ya, kimse kimsenin gonlunu hos tutmak zorunda degil, yalandan tiyatro oynanacagina herkes net olsun benim icin daha iyi. samimiyetsizlik en sevmedigim sey.

bir de bende "sen benim ailemle neden ilgileniyorsun ki" problemi var. o daha enteresan. ben onun ailesiyle anlasiyorum, deliriyor :D

kadinlar cok enteresan varliklar, once erkek olarak bunu bir icsellestirmek lazim, sonrasi cok da zor degil ya.
+7
cooperr
(25.06.26)
Annenin ego problemi muhtemelen. Evladı için egosunu bir kenara koyabilmeli bir anne.
İyi bir eş de eşinin hatrına asgari düzeyde iletişim kurabilmeli, inat etmemeli.

Sonuç olarak iki kadın da seni pek sallamıyor, bencil davranıyor.
+2
yenibirgüzelnick
(25.06.26)
annende hic bir sıkıntı yok
senin kotulugunu isteyecek en son insan o
esinde sıkıntı var
ister bana kız istersen bu gercegi kabullen
-5
kingcyrax
(25.06.26)
Öncelikle cocuk olunca her sey daha iyiye gitmez, kötüye gider netTt

Sonralikla bu neden psikolojini bu derece bozuyor ki? Iki insan anlasamiyor iste, cok siradan. Anlassalar ne guzel tabii ama olmamis... neyse bunu yasayan binlerce kisi var icini rahatlatcaksa
+2
üğpoıuy
(25.06.26)
Kimse kimsenin gönlünü hoş tutmak zorunda değil +1
Birbirinden hoşlanmayan insanlar görüşmek zorunda da değil, herkes kendi ailesini ziyaret etsin evlisiniz diye ördek ailesi gibi her yere birlikte gitmenize gerek yok. Saygı sınırları aşılmadığı sürece ki zaten sorunlar yaşanmış, durduk yerde alınan bir karar değil, mesafeli olmak daha iyidir.
+1
ekimoloji
(25.06.26)
Ben de saldım +1. Yurtdışında olmamıza rağmen hanım max 1 hafta bizimkilerle kalabiliyor. Çeşitli sebepleri vardır da çok önemli şeyler değil. Bizimkiler eski insanlar sonuçta, çok çok dikkat etmezlerse doğal halleri "toksik" oluyor.

1 haftadan fazla götürmüyorum. En son çocuk küçük olmasına rağmen çocukla ben gittik 4-5 gün kaldık.

İşin özünde bence şu var, burada tam eksilenmelik cevap olacak ama umurumda değil. Eşler kocalarını istedikleri gibi yönlendirmek istiyor. Er kişiler de olaya tabii doğal olarak fazla rasyonel yaklaşamıyorlar, ama o da ne rasyonel yaklaşabilen biri ortaya atlayıp işe karışıyor. Sonra senin annen şöyle böyle bilmem ne. Bahsettiğim senaryolarda gelin kişisi de gayet haklı olabilir ama işin özünde kocayı istediği gibi güdememek ipleri koparıyor.
-5
mbond
(24 saat)
Güdülmek mi xd insan kendine nasi bu ifadeyi uygun görür... rasyonel yaklasabilen biri de kendi evliliginde bol bol yaklassin aq baskasinin evliliginde ne ariyo?
+2
üğpoıuy
(24 saat)
Ben rasyonel yaklaşabiliyorum demiyorum ki zaten, ne demek başkasının evliliğinde ne arıyor, adam soru sormuş ne düşünüyorsam söyledim. Güdülmeyi de sadece kendime hitaben yazmamıştım genel olarak türk ve yer yer dünya erkekleri içindi :)
-1
mbond
(23 saat)
Hayir anne senin evlilinde ne ariyor
+1
üğpoıuy
(23 saat)
Anlattım ya işte oğlunun koyun gibi güdüldüğünü görürse gelinine veya oğluna ık mık edecek anne kişisi, ama haklı ama haksız yere. Bu durum nispeten soft bir şekilde olursa soruyu soran arkadaşın anlattığı gibi mesafe koyuluyor. Biraz daha az medeni ailelerde çeşitli şekillerde hır gür çıkıyor.

Problemin daha özüne inersek zaten hata annede veya gelinde değil, daha çok sınırlarını koruyamayan erkekte oluyor. Bu da öyle nadir bir durum değil, başka ülkeleri bilemem ama özellikle Türkiye'de erkeklerin büyük çoğunluğu gördüğüm kadarıyla "aman tadımız kaçmasın ali rıza bey" moduna girmiş. Tonla örneği var.
0
mbond
(22 saat)
Hemcins ya da karşı cins bir arkadaşımla evi paylaşıyor olsak, yani kişi ev arkadaşım olsa, kişinin anne babası yılda birkaç kez gelip evde kalma durumları olsa ama ben onlardan hazetmesem, ama her tür negat hareketim de ev arkadaşımı üzecek olsa, ben o anne babayı idare ederim. Ya da o ev paylaşımından defolur giderim.

Ki buradaki konumuz evlilik.

'Kimse kimsenin gönlünü hoş tutmak zorunda değil' düşüncesinde olanların nasıl bir dünyada yaşadıklarını, nasıl bir çocukluk geçirdiklerini gerçekten merak ediyorum.
-3
Mirket
(22 saat)
valla biraz daha detay vermeniz lazim, oyle olmayinca herkes kendi perspektifinden yaziyor.

ailemi tek ziyarete giderim demissiniz, ne sikikla mesela? yilda 1 hafta mi, haftada 4 gun mu, ayda 3 hafta sonu mu? makul olan var olmayan var, idare edilebilecek olan var idare edilmemesi gereken var.

sogukluk var demissiniz, neden var? her tarafin ayri bakis acilari, ayni durumu bambaska yorumlama bicimleri var. oturup konusabilirsiniz. bir kere sogukluk oldu diye omur oyle gecmek zorunda degil. ama ayni zamanda herkesin bi siniri bir cizgizi bir beklentisi var, hepsi makul olmak zorunda degil, dengelemek gerek.
+3
taurina
(21 saat)
detay vermeden çok net cevap alamazsınız. Ne oldu da araya soğukluk girdi mesela ?Buradan o hakli ya da bu haksiz diyemeyiz tabiki. Ama ciddi bir sorun varsa esinizin bir nebze de olsa gitmeme sebebi olabilir. Burada tam olarak niyet onemli. Olaya tarafsız bakmanızı öneririm. Gercekten hakli oldugunu düşünüyorsanız, zorlamayın , isler daha da karışır sızın acısınızdan. çok da onemli bir sorun yoksa saygı çerçevesi içerisinde görüşülmesinde bir sorun olmamalı diye dusunuyorum. Bir de sizin gitme sıklığınız da onemli tabiki burada.
+1
acelaacedebela
(20 saat)
varoş anne veya varoş gelin ya da ikisi birden rastlayınca böyle oluyor. ne ben ne kardeşimin eşi böyle sorunlar yaşıyoruz. sorun zihniyette.

çağdaşlaşın biraz eğitim şart.

anneler oğullarına prens gibi davranmamalı. oğullar da karısını öncelemeli. bir insanın en yakını eşidir. gtümü gören ve gtünü gördüğüm insan benim en yakınımdır annem değil. yatağa eşinle girersin annenle değil.

gelin de görmüş ve eğitimli olacak. görmemiş ve ailesinde aşırı yokluk çeken özenti kadınla evlenilmez. ailesinden gördüğünü devam ettirir çünkü
-3
Hallegadola
(13 saat)
Bunun en büyük nedeni aileden maddi destek alıyor olmak veya aileyle aynı şehirde yaşamak. Bu iki durumda da tam bir birey olamıyorsun. Anne karışmasa akrabalar işi bozar.

Aile ev falan verdiyse veya destek oluyorsa çok normal kısaca
0
stefano
(6 saat)
(3)

Hindistan Vizesi Ne Yapmalı Nasıl Başvurmalı Detaylar

optimistbakunin
Merhaba,2 hafta sonrası için hindistan turistik planım var, vizeye ihtiyaç yok sanıyorum ama varmış. bordo pasaport genç erkek. Şimdi ne yapmalıyım detayları nedir yardımcı olabilir misiniz, tecrübeleriniz nelerdir
Merhaba,
2 hafta sonrası için hindistan turistik planım var, vizeye ihtiyaç yok sanıyorum ama varmış. bordo pasaport genç erkek.
Şimdi ne yapmalıyım detayları nedir yardımcı olabilir misiniz, tecrübeleriniz nelerdir
0
optimistbakunin
(25.06.26)
annem almıştı; aslında internette yazıldığı şekilde tam olarak. Online formlar dolduruluyor, basılıyor ve randevuyla elçiliğe/konsolosluğa bireysel götürülüyor. anneme tam seyahat süresi kadar vize vermişlerdi, o yüzden talep ettiğiniz süreye dikkat edin derim.
0
eileengray
(25.06.26)
gitmeden önce aşı olmanız gerekiyor mu ? abim uzun süre orada yaşadı ilk gidişinde olmuştu öyle hatırlıyorum .
0
devilone
(13 saat)
Ne asisi hangi asi bilmiyorum
0
🌸optimistbakunin
(11 saat)
(3)

kitaplığımdaki kitapların listesini tutabileceğim uygulama

drako
Bildiğiniz ve kullandığınız var mıdır? Artık takip etmekte zorlanıyorum hatta bazı kitaplardan 2 tane olmuş farkında değilim.
Bildiğiniz ve kullandığınız var mıdır? Artık takip etmekte zorlanıyorum hatta bazı kitaplardan 2 tane olmuş farkında değilim.
+1
drako
(25.06.26)
Excel
+2
diyecevaplandı
(25.06.26)
apt.izzysoft.de

barkod okutarak da eklenebiliyor
+1
herzan
(25.06.26)
(bkz: goodreads)
0
kurmaca
(22 saat)
(4)

Viagra vs Cialis

stefano
Hangisinin etkisi daha güçlü sizce?
Hangisinin etkisi daha güçlü sizce?
0
stefano
(25.06.26)
öncelikle ikisinin etkisi farklı ona göre bilip kullanmak gerek.
viagra koşulsuz sertlik sağlar ve öyle kalır.
cialiste ise tahrik olmak, uyaran gerekir. uyaran olmazsa sertlik de olmaz.
ayrıca cialis etkisi daha uzun sürer.

sağlık açısından cialis tercih edilmeli bence. sağlıkçı değilim ytd.
+3
jelly bear
(25.06.26)
tek gecelik hakkım var yoğun performans göstersin ölüyü diriltsin istersen viagra. ki genelde 60+ dayılar kullanır. ama kardiyovasküler sistemde sorun varsa risklidir.

ama yok ben bir haftasonu 2-3 günlüğüne sevgilimle yoğun bir çalışma ortamına gireceğim. keyfimiz yerinde olsun performansta kayıp olmasın dersen cialis.

tabi bunlar hep yeterli testosteronun varlığında çalışır dostlar. erektil disfonksiyon ilaçları istek arttırmaz. işlevin yerine getirilmesini sağlar.
+3
joooper
(25.06.26)
cialis reçetesiz alınıyor mu ki
0
croswell
(25.06.26)
ikisini de kullanmadim ama kullanan arkadaslardan duydugum:

sprint atacaksan - viagra
yarim maraton kosacaksan - cialis
0
cooperr
(25.06.26)
(1)

Mudanya'da plaj

dali dili havali korna
Kumyaka iyi midir? Var mı öneriniz?
Kumyaka iyi midir? Var mı öneriniz?
0
dali dili havali korna
(25.06.26)
iyi değildir. yakınlarda eşkel olabilir. karacabey tarafında ise malkara ve kurşunlu plajları iyi
0
renegade
(25.06.26)
(4)

Safra kesesi aldırma ameliyatı için doktor tavsiyesi

devilone
selamlar arkadaşlar , geçen sene tüp miğde ameliyatı olan yeğenim ( 24 yaşında erkek ) 130 kilodan 70 kiloya indi ama bu ameliyatı olanlarda safra kesesi sıkıntısı oluyormuş . malesef onun çok karın ağrısı var doktor safra kesesinde çamur ve taş var alınması lazım demiş .ameliyat için güvenilir bir
selamlar arkadaşlar ,
geçen sene tüp miğde ameliyatı olan yeğenim ( 24 yaşında erkek ) 130 kilodan 70 kiloya indi ama bu ameliyatı olanlarda safra kesesi sıkıntısı oluyormuş . malesef onun çok karın ağrısı var doktor safra kesesinde çamur ve taş var alınması lazım demiş .
ameliyat için güvenilir bir doktor önerisine ihtiyacımız var .
Kıbrıs'ta yaşıyor ama ameliyat için izmir ya da istanbul'a gelebilir .
0
devilone
(25.06.26)
Mide ameliyatlısı olarak özel bir hassasiyeti varsa bilemem de safra kesesi alınması için özel doktor aramaya gerek yok ki.Fazlasıyla sıradan bir operasyon. Bulunduğu yerde olsun işte.

Geçmiş olsun.
+2
Mirket
(25.06.26)
her operasyonun riski vardır, evet safra en basit en çok görülen ameliyat olabilir ama her zaman yoğun bakımı olan tam teşekküllü hastane araştırmak lazım. ameliyat değil ama anestezi yüzünden problemler çıkabiliyor.
mehmet hakan tekelioğlu geçen aylarda teyzemin safrasını aldı yine kuzenimin apandistini almıştı çok memnunlar.. alındıktan sonra sonda bağlamıyor(geçen sene bir arkadaşım ameliyat sonrası sonda takmışlardı) sanırım yapılan tekniğe göre değişiyor.

birde ben soru sorucam tüp mide sonrası safra için ilaç kullanmadı mı? anneme bir ilaç verdiler 6 ay safrayı koruması için kullanmıştı o yüzden merak ettim
+2
eja
(25.06.26)
tüp mide ameliyatı sonrası düzenli olarak doktor kontrolündeydi ama safra için ilaç vermemiş doktor , kullanmamış
doktor öneriniz için çok teşekkürler , yeğenime ilettim .
0
🌸devilone
(25.06.26)
hocam yaklaşık 1.5 ay önce memorial göztepe hastanesinde oldum safra kesesi ameliyatı. Ameliyata bile tek gittim, anestezi bende çok sorun olmuyor. 1 gece kaldım sonra da elimi kolumu sallayarak çıktım:) geçmiş olsun!
+1
hlt1985
(25.06.26)
(4)

Buzdolabının contasına(lastiğine) süt döküldü, kötü kokuyor.

Buddrick
Buzluk kapağının conta kısmına sızmış ve iğrenç kokuyor. Ne yaparsak geçmedi. var mıdır bir çaresi? Servis değiştirir mi?
Buzluk kapağının conta kısmına sızmış ve iğrenç kokuyor. Ne yaparsak geçmedi. var mıdır bir çaresi? Servis değiştirir mi?
0
Buddrick
(25.06.26)
bir plastik ile hafifçe kanırtarak lastiği komple çıkartın lastiğin arkası hazne u şeklinde gibi oluyor orada birikmiş kurumuştur musluk altında sünger ile iyice yıkayın, takması biraz meşaketli oluyor. ilk başta birazını söküp yerine takmayı deneyin beceremezseniz hiç tamamını sökmeyin servis arayın komple değiştirsin lastiğini

ps youtube da videosu var
+1
eja
(25.06.26)
Servisi aradım valla.
0
🌸Buddrick
(25.06.26)
lastiğe döküldüğüne emin misiniz birde arka kısmında içindeki suyun süzüldüğü bir bölme var orayada bakabilirsiniz
0
eja
(25.06.26)
Lastik leş gibi kokuyor. Artı hala süt tortusu var.
0
🌸Buddrick
(25.06.26)
(6)

Belgrad aktarmali ucus

synesthesia
Istanbul'dan Belgrad aktarmali Schengen bolgesine ucus bakiyorum. 55 dk gosteriyor iki ucus arasina. Yetisir miyim, aktarma yapaniniz oldu mu orda?Schengen bolgesinde oturumum var ve gemini'a gore pasaport kontrolunden de gecmiyormusum."Because you are traveling from a non-Schengen country (Turkey)
Istanbul'dan Belgrad aktarmali Schengen bolgesine ucus bakiyorum. 55 dk gosteriyor iki ucus arasina. Yetisir miyim, aktarma yapaniniz oldu mu orda?

Schengen bolgesinde oturumum var ve gemini'a gore pasaport kontrolunden de gecmiyormusum.

"Because you are traveling from a non-Schengen country (Turkey) to another country via Serbia, you will not go through Serbian passport control/immigration. You will remain in the international transit area. You will only face passport control when you land at your final destination (Schengen entry)."
0
synesthesia
(25.06.26)
Sıra beklememek için ilk uçuşta valizini uçağa yanında taşısan bile son uçuşun kapılarını yarım saat önce kapatırlar. Ben böyle bir riske giremezdim. Begrad'a inişte uçak park sırasını zamanında alabilecek mi? Kule 20 dk geç iniş izni verirse olacak ? zor ki zor

Ek: Aynı havayolu firması ile uçacaksanız iş değişir. Belgrad'taki uçağı sizin için bekletirler.
0
HellKeePer
(25.06.26)
bence girilmez, layover yapsanıza, 1 gün de belgradda takılırsınız.

öyle ucuza biletler oluyor bazen. havayolunun sitesinden inceleyin.
0
kveldulv
(25.06.26)
@HellKeeper Ayni havayolu firmasi evet (Air Serbia). self-transfer de degil, direkt baglantili ucus. bilet sattiklarina gore yetisiliyordur diye dusunuyorum ama aslinda ama belli olmaz tabi.
0
🌸synesthesia
(25.06.26)
İstanbul uçağı: Air Serbia
Belgrad uçağı: Air Serbia
Bilet: Airserbia. com

Böyle ise sıkıntı olmaz. Diğer durumlarda büyük risk
0
HellKeePer
(25.06.26)
Ben 2 sene once yaptim, 1 saat 50 dk imis aktarma. ilk ucak biraz rotar yapinca, otobusten terminale gelis falan derken 1 saatten az kalmisti ikinci ucaga, check in yapmis olmama ragmen kontuardan tekrar bilet yapmami istediler (kontuar gatelerin oldugu alanda, cikis yapilmiyor) 15dk icinde falan halledip yetismistim. kontuar alaninda onumde 15 kisi falan vardi, daha kalabalik olsaydi belki biraz sorun olabilirdi. Kucuk bir terminal zaten.

Donuste de 18 saat aktarmali alip ayni sekilde Belgrad'da kalmistim bir gun.

Iki ucus da air serbia idi
0
mirafiori
(25.06.26)
siz indiğinizde ikinci uçağın yolcu alımı neredeyse başlamak üzere oluyor. Sizin uçak yanaşıp siz inene kadar en iyi ihtimal 20-30dk geçer.

Bağlı uçuşsa, koşmayı, strese girmeyi, bir sonraki uçuşa alınmayı veya ertesi günkü uçuşa aktarılmayı göze alırsanız neden olmasın.

Tabii bütün bunlar passport kontrolę girmeden bir transfer kapısından sadece güvenlik kontrolü yapılarak geçebileceğiniz veya direkt olarak international departures kapılarına inecek olmanız varsayılırsa geçerli, yoksa yetişmenin imkanı yok.
0
kimlanbu
(25.06.26)
(8)

kıyafetlerinizi nereye bağışlıyorsunuz?

eileengray
bonus soru: istanbul'da kendi araçlarıyla kapıdan alabilecek oluşumlar biliyor musunuz?edit: kutuları biliyorum; evden alabilecek bir vakıf vs. var mı asıl onu merak ediyorum.
bonus soru: istanbul'da kendi araçlarıyla kapıdan alabilecek oluşumlar biliyor musunuz?

edit: kutuları biliyorum; evden alabilecek bir vakıf vs. var mı asıl onu merak ediyorum.
0
eileengray
(25.06.26)
şirkette bir konteyner var, oraya koyuyorum, bağış olarak gidiyor.

h&m'de sanırım bağış kutusu vardı benzer. bir de sitelerde vs oluyor, çöp konteynırı gibi.
0
gabe h coud
(25.06.26)
@gabe h coud şunlardan bahsediyor sanırım.

www.youtube.com
0
Mirket
(25.06.26)
beylikdüzünde çokça kıyafet bağışlama kutusu var, içine atmak yerine yanına koyuyorum gelen geçende bakıyor, evimin karşısında var oraya koyduğumda 4-5 kişi seçip almıştı çoğunu.
0
eja
(25.06.26)
engelliler derneğinin geri dönüşüm kutusuna atıyorum.
0
mikahakkinen
(25.06.26)
Kapıdan alıp almadıklarını bilmiyorum ama çydd’ye vermiştim. İhtiyacı olanlara veriyorlar ya da satışını yapıp gelir sağlıyorlar.
0
boyalı kuş
(25.06.26)
facebook atmaver grubunda yayınlıyorum , ihtiyacı olanlar alıyor

www.facebook.com
0
devilone
(25.06.26)
yakın çevremdeki ihtiyaç sahiplerine veriyorum. bir tane meczup abi var genelde ona veriyorum.
0
yurtsuz john
(25.06.26)
Bağışlayacak yer bulamadığım için site görevlisine veriyorum.
0
ekimoloji
(25.06.26)
(4)

YAS üzerine kitap. yakınını kaybeden birisi için geçenlerde duyuruda tavsiye edilmişti.

ground
bir arkadaşım yakında babasını kaybedecek. doktorlar hazırlanın dedi. aşırı bir bağlılığı var ve psikolojik tedavi görüyordu zaten. kitap okumayı da çok sever. duyuruyu ya da kitabı kaydettiğime ya da favorilere aldığıma eminim ama bulamadım.
bir arkadaşım yakında babasını kaybedecek. doktorlar hazırlanın dedi. aşırı bir bağlılığı var ve psikolojik tedavi görüyordu zaten. kitap okumayı da çok sever. duyuruyu ya da kitabı kaydettiğime ya da favorilere aldığıma eminim ama bulamadım.
+1
ground
(25.06.26)
Vamık D. Volkan-Kayıptan Sonra Yaşam ve Victor Frankl-İnsanın Anlam Arayışı
0
pide
(25.06.26)
Aradığınız kitap mı bilmiyorum ama vamık volkan-kayıptan sonra yaşam öneririm
0
cay sarhosu
(25.06.26)
evet Vamık D. idi. çok makbule geçti teşekkürler.
+1
🌸ground
(25.06.26)
Arkadaşınızın dini inancı da varsa, psikyatr mustafa ulusoy'un (bkz: giderken bana bir şeyler söyle) kitabını da alabilirsiniz. (Neden "inançlıysa" dememin gerekçesini başlıktaki entrylerden anlayabilirsiniz.)

eksilemeler üzerine bozulan asaptan dolayı edit:
12-step bağımlılık tedavileri gibi birçok psikyatrik uygulamada dini inanç çok önemli bir yer tutuyor. bahsedilen kişi babasını kaybedecekmiş. çok ağır bir durum. eğer bu kişi hali hazırda inançlıysa, faydasını görebileceği, acısını dindirmesi hususunda yardımcı olma ihtimali yüksek bir kitap tavsiye ettim. İnanç mevzusunu belirtmemin sebebi de, yazan psikyatrın kayıp terapisinde tanrı inancını temel alması. Yani eğer kişi inançlıysa kitap faydalı olur. Değilse boşuna tavsiye etmiş olmamak için...

Kimseye gidip "tebliğ yapın" demedim. bu kadar mı din allerjisi olur insanların? Kabul edin, etmeyin, dini inancı olan insan çok. Anlamıyorum sizi bazen...
-2
yadigar
(25.06.26)
(7)

Yarınki maçtan beklentin ne?

Lh12
3/0 gibi şaşırtıcı bi sonuç gelir.Yine ağır yenilgiGençler oynama fırsatı bulurKapalı oynayıp beraberliğe razı oluruzUSA gözünün yaşına bakmazUyanıp izleyecek misin?
3/0 gibi şaşırtıcı bi sonuç gelir.
Yine ağır yenilgi
Gençler oynama fırsatı bulur
Kapalı oynayıp beraberliğe razı oluruz
USA gözünün yaşına bakmaz
Uyanıp izleyecek misin?
0
Lh12
(25.06.26)
futbol ve özellikle milli takım hep süprizlerle doludur. yarın maçı alırlar bir şekilde. yatırım tavsiyesidir.
0
ground
(25.06.26)
3/0 ne demek? tanımsız mı demek istiyorsunuz?

diğer cevabınızda da yanlış kullanmışsınız.
0
eileengray
(25.06.26)
Abd kendi ülkesindeki organizasyonda grubun son maçı diye salmaz her maçı güzel bir skorla tamamlamak ister. Farklı galibiyet bulacaktır 3-0 ya da 5-0 gibi

Milli takım son maç özür niyetine bir galibiyet için asılsa da hem mental hem fiziksel durumları yetmez
+4
grimavi
(25.06.26)
yarınki maçı milliler alıcak. gurur meselesi yaptılar. uyanıp izlemem. onlar hakkını kaybetti.
0
mikahakkinen
(25.06.26)
grimavi +1
abd avrupa takımları gibi düşünmez. yedek kadro ile bile çıksa yenmek için çıkacaktır. bi ihtimal berabere veya tek farklı bir sonuçla biter. ola ki erken gol yersek o zaman seyredin eğlenceyi.
+2
lazpalle
(25.06.26)
abd farklı yenecek
0
Hallegadola
(25.06.26)
(16)

bugünkü talihsizlikleriniz neler?

lil siztah
s.b.
s.b.
+3
lil siztah
(25.06.26)
Fırında ekmek de kalmamış açma da. Mecburen simit aldım.
+2
etna
(25.06.26)
ben başlıyorum:
sabah komşuların gürültüsüyle olması gerekenden çok erken kalktım. "iyi bari, güne erken başlarım" diyerek erkenden evden çıktım.
çıkmadan önce aradığım bişeyi bulamadığımdan biraz oyalandım; öyle olunca otobüsün saatine yetişmek için durağa kadar koşar adımlarla yürüdüm. çok terledim ama otobüste klimayla serinlerim diye avunuyorum. üstüme de koyu renk bişey giymiştim; teri belli ediyor diye dertleniyorum..
neyse, durakta 5 dk bekleyince uygulamayı kontrol edeyim dedim; o saatteki sefer iptal edilmiş. bir sonraki otobüs de yarım saat sonra. 100 m aşağıdan da yarım saatte bir minibüs geçiyor; bari ona bineyim dedim. o noktaya vardığımda, minibüs tam önümden bastı geçti! yolu yarılamış olduğumdan diğer durağa yürüdüm artık. bu noktada tişörtümü sıksam yarım kova dolduracak kadar terlemiş durumdayım.
gölgede otobüsü beklerken biraz kurudum. sonraki otobüs saatinde geldi neyse ki; bindim ve oturdum.
bir kaç durak gitmiştik ki, dev gibi bir adam bindi; otobüs savrulunca -ne akla hizmetse- kapağı açık bir şişe suyun olduğu eliyle üstteki bara tutunmaya çalışırken, tam bir şişe suyu tepemden aşağı, çantamın içine, telefonumun üstüne, zaten ıslak olan tişörtüme falan dökmüş bulundu :/ ben şaşkınlıkla bakarken, özür dileyeceğine, şu elleri iki yana açık emoji gibi bi poz verdi "ben napiyim ama" gibilerinden.. ona söylemedim artık ama buraya yazayım: "çocuk gibi elinde kapağı açık suyla gezmeyebilirdin mal kardeşim."
sonra favori mekanıma geldim ki yerim kapılmış..

daha saat 11, gelişmeleri bekliyorum bakalım :D
+11
🌸lil siztah
(25.06.26)
kol saatini evde unuttum.
+1
inheritance
(25.06.26)
merdivenlerde düşünce telefonumun ekranı kırıldı ve klimam bozuldu

@lil siztah @rock n roll çok teşekkürler evet cana geleceğine mala gelsin
+2
alester
(25.06.26)
@alester, geçmiş olsun; cana geleceğine mala gelsin diyelim.
+1
🌸lil siztah
(25.06.26)
Daha henüz bir şey olmadı çok şükür ama gün uzun 😂

Geçmiş olsun alester
+1
rock n roll
(25.06.26)
Bugün patronla birlikte çalışma günü :/ kendime dışarıda iş çıkarmaya çalışıyorum bakalım.
+2
mutekebbir
(25.06.26)
Ya dün geceyi yazsam olmaz mı 😅
Fotokopi çektirmeye bir ton yol gittim önemli bir sınavın çıktıları icin. Oradan eve giden otobüsümun peronuna gecmek için önce tramvaya bindim, ayakta kaldim ve üçlü bir koltuk gözüme kestirdim. Sıradaki duraklarda illaki üçünden biri iner ve yer bulur otururum dedim. Yirmi durak geçti tüm koltuklarda inen mutlaka oldu benim ucluden kimse kalkmadı durak sonuna kadar durdugum yerde adamlara sinir oldum. Ve çok yoruldum elim kolum da doluydu çünkü.

Neyse otobüs peronuna geldim on dakika kalmıştı otobüs saatine. Oh dedim yetiştim rahat rahat da gidicem. Otobüs uzun süre ortalıkta gözükmedi. Yarım saat sonra geldi ve şoför arıza yaptı dedi ama sonra gittik. Ama orada da 40 dk beklemiş oldum😅

Nihayet eve geldiğimde fotokopilerime bakayım dedim. En önemli ders için uğruna yol kattetigim slaytlarin rengi meğer siyahmis ve çıktılar kapkara çıkmış hiçbir yazı okunmuyor. Kırtasiyeci uyarladı ben de çok fotokopi olduğu için orda kontrol edememiştim ve bu durum da aklıma gelmemişti zaten. Sadece makaleler ve beyaz renkli slaytlar düzgün çıkmış.

Neyse dedim sabır gunummus galiba ama hala dünün yorgunluğu ve stresi üzerimde duruyor deyip konuyu bugüne de bağlamış olayım😅
+2
egerbiryolcu
(25.06.26)
Arkadaşımın başına geleni anlatayım.
amfisi bozuldu, yola çıktık yenisini alalım diye, Beşiktaşa giderken ellerinde kalmadığını öğrendik. Başka yere geçtik işimize yarar bir şey yok. Salak salak dolanıyoruz şimdi
+2
kisa
(25.06.26)
her gün parkettiğim yerde yer bulamadım mecbur avm otoparkına girdim. çok mutsuzum
+1
chanandler bong
(25.06.26)
tam su içecektim bardak elimden düştü çorapta ıslandı.
+1
mikahakkinen
(25.06.26)
Ev sahibim aradı. Evi kentsel dönüşüme girecekmiş. Çık ya da kirayı rayiç kadar yap dedi. Zaten artışları ortalama üstü yapıyordum 15 senelik kiracıyım. Çalışmadığımı söylemiş miydim?
+2
boyalı kuş
(25.06.26)
Hava çok sıcak ve kronik rahatsızlıklarım da olduğundan, işe taksiyle gitmek istedim. Normalde kış ve baharlarda yürüyerek gidip geliyorum.
Az sayıda geçen taksiler almadı. Uber'den istek yaptım. Tabii, nispeten yakın mesafe olduğundan "sarı taksi"lerden de beğenen çıkmadı. Israrlı istekler sonucunda "insaflı" bir sarı taksici kabul edip geldi. O kadar çok istek yaptınız ki geleyim dedim dedi şoför bey. Acımış sanırım. Bu arada en az bir saat geçti. İşe gecikmiş oldum.
+2
pro9it9is9
(25.06.26)
Bilgisayarım bozuldu, büyük masraf çıkardı.
+1
put it in your appropriate place
(25.06.26)
@boyalı kuş, @pro9it9is9 ve @put it in your appropriate place, sizlere de geçmiş olsun.
diğer arkadaşlar; sizlere de yüce rabbim başka dert vermesin diyorum :P

ben, bu soruyu açtıktan hemen sonra, bulunduğum mekanın kadrolu -ancak şahsen haberdar olmadığım- delisine denk geldim; bayaa heyecanlı anlar yaşadım ama yoruldum vallahi, yazamıcam olanları :)
+2
🌸lil siztah
(25.06.26)
Soruya cevap değil ve kişisel gelişimci gibi olacak ama talihli olaylara bakarım sadece.
0
pembediken
(23 saat)
(4)

Kargoya verildi ama numara yok

egerbiryolcu
Bir işletmeden bir şey sipariş ettim. Bir süre sonra Kargoya verildi yazısı aktiflesti hepsi jet yazısı da çikti fakat kargom neredeye tıklayınca gönderi numarası bulunamadı yazıyor.Bir umut kargoda olabilir mi gerçekten yoksa yanıltma mi o yazılar?
Bir işletmeden bir şey sipariş ettim. Bir süre sonra Kargoya verildi yazısı aktiflesti hepsi jet yazısı da çikti fakat kargom neredeye tıklayınca gönderi numarası bulunamadı yazıyor.

Bir umut kargoda olabilir mi gerçekten yoksa yanıltma mi o yazılar?
-1
egerbiryolcu
(25.06.26)
hemen işlenmiyor sisteme. akşama tekrar dene. verildi diyosa verilmiştir
-1
jelly bear
(25.06.26)
dhl de sorgularmısın benim son 2 gönderim hepsijet diyor ama dhl den sorgulayınca çıkıyor, mesajı gönderen dhl bende ama mesaj içeriği hepsijet diyor.. hepsijette no çıkmıyor dhl de çıkıyor
0
eja
(25.06.26)
hepsijete teslim edilmiş ama kargocu tarafından sisteme henüz işlenmemiş olabilir. gün içinde tekrar deneyin.
0
elorelia
(25.06.26)
WhatsApp üzerinden iletişime geçtim. Aras kargonun bilgisi verdiler. Kontrol ettiğimde teslimat subesindeydi.
0
🌸egerbiryolcu
(25.06.26)
(7)

Ölümcül hastalar ölüm fikrine nasıl alışıp kabulleniyor

genki
Bir arkadaşım henüz 44 yaşında kanserden öldü 3 sene mücadele etti psikolojisini anlamak zor gerçekten peygamberlik gibi bir şey bu.
Bir arkadaşım henüz 44 yaşında kanserden öldü 3 sene mücadele etti psikolojisini anlamak zor gerçekten peygamberlik gibi bir şey bu.
-1
genki
(25.06.26)
Ölümsüz müsün ki böyle düşünüyorsun? Birazdan kamyon altında kalıp gidebilirsin neye şaşırdın bu kadar?
-7
artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Zamanla her şeye alışılıyor. Bu da geçer lafı bu toprakların anayasası.
0
Lh12
(25.06.26)
hepimizin bilinçaltında bir gün öleceğimiz kabulü var. öbür türlü kafayı yersin. öleceğini bilerek yaşayan tek canlı insan.

artıküyeolmakistiyorum +1
0
jülsezar
(25.06.26)
Alışma ya da kabullenme olmuyor. Üzülerek ama gerçekten çok üzülerek günleri geçiriyorsun.
+2
boyalı kuş
(25.06.26)
b planı nedir? ölümcül hastalığı öğrenen insan bir şekilde kabullenmekten başka ne yapabilir?
0
unabomber
(25.06.26)
bunun psikolojik bir analizi vardı 6 aşaması oluyormuş.
inkar, öfke, pazarlık, depresyon, kabullenme, anlam arayışı.
0
orpheus
(25.06.26)
o psikolojide olmadan anlasilmasi çok zor olur sanırım. Bence hep bir ümitleri vardır içlerinde diye düşünüyorum. Ama benim basıma gelse sanki, ben kendimden çok, benim arkamdan bana üzülecek olanlar icin onlar adina üzülürdüm sanki.
0
acelaacedebela
(20 saat)

Exhibition in Paris

yurtsuz john
Patrick Magaud'a ait olan bu fotoğraf kitabının pdf halini bulabilir misiniz.
Patrick Magaud'a ait olan bu fotoğraf kitabının pdf halini bulabilir misiniz.
0
yurtsuz john
(25.06.26)
(6)

Televizyonda izleyecek kanal bulamamak

tadartatmaztadantatar
Eskiden her kanalda farklı farklı aksiyon filmleri olurdu. Kendini izlettiriyordu. Şimdi her yere Türk dizileri ve programları koymuşlar. Görür görmez sıkılıyorum. Renk paleti bile aynı bu dizilerin. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
Eskiden her kanalda farklı farklı aksiyon filmleri olurdu. Kendini izlettiriyordu. Şimdi her yere Türk dizileri ve programları koymuşlar. Görür görmez sıkılıyorum. Renk paleti bile aynı bu dizilerin. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
0
tadartatmaztadantatar
(25.06.26)
15 yıldır evde televizyon yayını yok. Bilgisayardan aç istediğin şeyi TVye yansıt?
0
robokot
(25.06.26)
Yelevizyon radyo hatta dijital platformlar bile bitti. Mubi tarzı yerler ise son kozlarını oynuyor.
Kimse artık uzun süre bişey izlemiyor. Hem doydu hem de aptallaştığı için konsantre olamıyor.
Ben de artık ayda 1/2 filmle kendimi sınırladım.
0
Lh12
(25.06.26)
YouTube, Netflix, Amazon, HDfilmcehennemi dışında bir şey izlemiyoruz.
0
rhan
(25.06.26)
5 10 senedir insanlar youtube izliyor.
0
mikahakkinen
(25.06.26)
Ömrümün sonuna kadar tv izleyeceğim ve izliyorum.
Yalnız artık güncelde izlenecek hiçbir şey yok kalmadı. Canlı yayin talk show yok eskiden sabaha kadar televizyon makinası izlerdik.
Şimdi eski dizileri açıyorum genellikle o yüzden tv2, a2, show max müdavimiyim. Hiçbir şey yoksa NTV açık oluyor. Haberciliği müthiş diye değil alışkanlık.
Trt belgesel, dmax, TCL de iş görüyor.
0
artıküyeolmakistiyorum
(25.06.26)
Yerli kanallarda dişi yakarış programları ve kezbanla kamilin maceraları dizilerinden başka bir şey kalmadı. çanak anteni hotbird veya astra uydularına çevirip avrupa kanallarını izleyebilirsin.
0
yurtsuz john
(25.06.26)
(4)

Üniversite tavsiyesi

Ali3461
Öncelikle hepinize iyi akşamlar. Malum geçtiğimiz günlerde yks sınavını atlattık ve maalesef ki sonucum pek iç açıcı gelmeyecek yani 800.000 lerde geliyor. Hem evime yakınlık hem de İstanbul içi olmasından dolayı İstanbul Aydın Üniversitesi 2 yıllık elektrik myo bölümünü düşünmekteyim. Sizce bu Üniv
Öncelikle hepinize iyi akşamlar. Malum geçtiğimiz günlerde yks sınavını atlattık ve maalesef ki sonucum pek iç açıcı gelmeyecek yani 800.000 lerde geliyor. Hem evime yakınlık hem de İstanbul içi olmasından dolayı İstanbul Aydın Üniversitesi 2 yıllık elektrik myo bölümünü düşünmekteyim. Sizce bu Üniversitesi de bu bölüm okunur mu, hocaları ve eğitim kalitesi nasıl? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
0
Ali3461
(25.06.26)
belki de üniversite okumamanız gerekiyor. Ortalıkta milyonlarca üniversite mezunu işsiz var, 800.000 sıralama ile ileride okuduğunuz alanla bağlantılı bir iş bulabileceğinizi pek de düşünmüyorum. Okula vereceğiniz para ve zaman ile bence meslek edinin.
+3
denizgonen
(25.06.26)
2 senelik bölümü vakıf üniversitesinde okumak etiket değeri olarak çok birşey katmaz.

Elektrikçi olmak bu devirde oldukça mantıklı olsa da 2 senede orada öğretilecek konuları oturup 3 ayda kendiniz de öğrenirsiniz.
0
kimlanbu
(25.06.26)
bölüm özelinde bilmiyorum ama, özel üniversitelere yönelik "boş beleş yerler" kaygısının altı çoğu zaman dolu değil.
devlet kadrolarını malum tipler doldurduğu için kaliteli pek çok akademisyen dışarıda kalıyor ne yazık ki. akademisyenler tecrübe kaygısıyla ders bakınırken, üç kuruş paraya özel üni'lerin kucağına düşüyorlar. özel'ler, müşteriye reklam kaygısıyla vasat tiplerin yanından bile geçmiyor mesela.
bir özel üniversitede dönemlik ders veriyorum; bölümün kadrosu, şu an itü'deki uzmanlık kürsüsünde yok; öyle söyleyeyim. ancak öğrenci profili berbat..
bence okunur. denildiği gibi aynı işi usta sümsüğü yiye yiye 3 ayda da öğrenirsiniz ama üniversite tedrisatının sırf sosyal faydası için bile, o ortama girin derim.
+4
lil siztah
(25.06.26)
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Benim amacım diploma almak. Anadolu Lısesi çıkışlı olduğum için elektrik ile uğraşırken başka elektrikçilere göre bir şey bilmiyor gibi gözükmemek için.
+1
🌸Ali3461
(25.06.26)
(5)

Laptop aldım çalıntı mı çıktı?

ananiyimioguz
Selamlar, bir süredir sahibinden com da gözüme kestirdiğim bir laptop vardı.Piyasası hep 150-200bin tl ama bir türlü öyle bir bütçe ayıramıyordum.En son adamın 130bin tl ye düştüğünü görünce + Kendi eski laptopum ve xbox ımın satılmasına denk gelince, farkı da kredi çekip kapatayım, alayım dedim.Cih
Selamlar, bir süredir sahibinden com da gözüme kestirdiğim bir laptop vardı.
Piyasası hep 150-200bin tl ama bir türlü öyle bir bütçe ayıramıyordum.

En son adamın 130bin tl ye düştüğünü görünce + Kendi eski laptopum ve xbox ımın satılmasına denk gelince, farkı da kredi çekip kapatayım, alayım dedim.

Cihaz şu: www.hepsiburada.com

Ram krizi + ssd krizi derken hem yatırımlık hem performanslık olsun dedim hani 130k ya görünce.
Şu zamanda nerede bulucaz rtx 5090 başka...

Bu arada aynı laptop 140-170 arasına var 2.elde yani çok da piyasasının altına almadım ama olsun.

Neyse adamı aradım, dedi ki bursadayım, elden satıyorum. Daha önce aldığım arkadaş kargo ile ilgili bir şeyler yaşamış, başkası mı ne almaya çalışmış o yüzden kargoya girişmiyorum dedi. Gelip görün alın veya bir tanıdığa söyleyin en azından o gelsin dedi. Ben de tanıdık bulamadığım için adamı görüntülü aradım cihazı gösterdi, bilgilerini istedim falan.

İlk sıkıntı şurada çıktı, adamın attığı hepsiburada faturası bir kadın adına alınmış, 199 bin tl ye alınmış. Ama 7 ay önce bu cihaz 199bin tl değil daha ucuz.

Ben de hepsiburada da çalışan bir arkadaşı aradım bu faturayı teyit edebilir misin diye.
Adam dedi ki bu sipariş numarasına ait cihaz bu çıkmıyor başka bir cihaz çıkıyor macbook pro diye. Ama faturayı görseniz cihazın ek kodlarına kadar falan fatura doğru gibi duruyor.

Neyse dedim bir karışıklık oldu herhalde, cihazın servisini arayayım seri numarasını vereyim, en azından garantisi devam ediyor mu ona göre alayım dedim. Adamlar da faturaya göre yine çıkartamadılar. Seri numarasına göre çıkardılar. Evet garantisi devam ediyor getirirseniz seri numarasından da yardımcı olur sorun değil dediler.

Zaten benim aldığım adam da istanbuldaki arkadaşımdan almıştım, kendisi masaüstüne geçmeye karar vermiş, o yüzden ben almıştım. Alırken de gider göstermek için eşinin adına bir şirket üstüne almışlardı demişti.

Ama faturada şirket ismi yazmıyor. Eşinin ismi yazıyor Fatma Gümüş tarzı... Ama game garaj ı aradığımda isim çıkmıyor mesela Moda Sepetim tarzı bir firmaya kesilmiş faturasu diyorlar.

Neyse ben garantiyi duyunca çok sorgulamadım, cihazı aldım. Gidemediğim için de adamı görüntü aradım, çoluklu çocuklu bi adam, kargolarken de aradı, kargoda da aradı, en son teslim ederken ben parayı açıklama da girerek gönderdim. Adam kargoladı kutusu falan herşeyiyle. Cihaz elime sağlam ulaştı, çizik dahi yok iyi güzel.

Ama cihaz oyunlarda biraz ısınınca kapanıyordu. Aha dedim sorunlu cihazmış o yüzden elden ele geziyor herhalde dedim. Adamı aradım, yok bende öyle bir sorun yoktu çoluk çocuk açmaya vakit bulamıyorum, bir de nakit lazımdı ondan sattım dedi.

Servisi aradım dedim böyle böyle... Temiz windows kurun sitemizden driverleri yükleyin düzelir dedi ama yine düzelmedi. Neyse en kötü garantisi var servise gönderirim dedim. Ama o sıralarda da uğraşmaya devam ediyorum, meğer ekran kartı driverlarında bir sorun varmış, son sürümlerde (yakın zamanda) düzeltilmiş. Nvidia dan son sürüm indirince sorunlar düzeldi. Cihaz aslanlar gibi çalışıyor 4k render, 4k AAA oyunlarda falan denedim performansı çok iyi. Kapanma/ısınma falan yok.

Sonra adama dedim işte sorun düzeldi haber vereyim dedim, cihazda sıkıntı yokmuş. Adam da evet zaten yoktu bişey olsa biz garantiye gönderirdik, hatta arkadaşa yine sordum sende oldu mu ben de cihazı sattım bi adama bak kapanıyormuş falan diye ama o da bir problemi yoktu demiş.

Neyse cihaza ben alıştım bütün kurulumlarımı yaptım. Eski laptopbumu sattım yedeklerini buna aldım falan normal kullanıyorum. Fatura için adam beni tekrar aradı ya kusura bakmayın ben tekrar istedim arkadaştan ama arkadaş eşiyle boşanmış, konuşmuyorlarmış, yazmış ama takmamış falan dedi. Ben de haydaa şansa bak neyse ne yapalım zaten garanti sorunu yokmuş dedim.

Aradan 1 hafta geçti. Bu benim aldığım adam dedi ki ya dedi beni ifadeye çağırdılar, güya birisi bu laptopbun seri numarasını verip, bu cihaz benim, ben bunu birine kargolayacaktım, araya başkası girip almış demiş. Ama fatura falan ibraz etmediği için de neye göre şikayette bulunmuş anlamadım dedi. Ben de bu cihazı istanbuldan, arkadaştan, dolap üstünden göndermesini istemiştim, tüm kayıtlarım duruyor, ifadede bunları anlattım dedi.

Arkadaşı da tekrar aradım iste şu faturayı bak sorun çıkıyor dedim dedi. Tekrar ulaşmaya çalışacakmış bakalım haber bekliyoruz. Size de bir şey geleceğini sanmıyorum sizle de sonuçta yazışmalarımız falan duruyor ama bir şey gelirse normal açıklarsınız işte dedi. Sonuçta iban var açıklama var kargo var vs.

Eğer bir sorun çıkarsa falan da cihazı sizden geri satın alırım ne yapalım çözeriz bir şekilde dedi.

Ben de açıkçası tekrar verme taraftarı değilim kredi de çektim zaten bana biraz daha pahalıya geldi dedim. Ya neyse bişey çıkacağını sanmıyorum da çıkarsa bakarız dedi.

Bu arada bu şikayet 3 ay önce açılmış. Yani ilk sahibinin satmaya çalıştığı döneme denk geliyor sanırım. Seri no sunu nerden biliyorlarmış dedim, e soran olursa atmıştır dedi fatura seri no falan ben de size attım dedi.

Yani ben bu olaydan hiç bişey anlamadım. Acaba zamanında biri almaya çalıştı, içinden orijinal faturasını aldı sonra sahta koydu, zaman sonra da benim diye dava mı açtı?

İlk sahibi dolandırıcı da en başından evrakta sahtecilik yaptı da faturayı mı değiştirdi?

Yoksa eşiyle bozuşup ayrıldılar da şikayette bulunan eski eşi mi?

Ben hiç bişey anlamadım... Cihazı geri satayım mı? Beni bağlayan bir şey var mı? Bu tarz bir şey yaşayan var mı? Ne yapmak lazım?
0
ananiyimioguz
(24.06.26)
Bu arada cihazın kendi orijinal kutusu + orijinal kolisi + jelatinleri + teyit edemediğimiz faturası falan eksiksiz bende yani bu şekilde çalıntı olacağını sanmıyorum.

Ya daha önce birisi kargo ile almaya çalıştı sonra biri araya girip almaya çalıştı (bu çok yaşanıyor yıllardır duyuyorum) ama kargocu vermemiş mi ne olmuş geri dönmüş.

Acaba diyorum bu şekilde dolandırmaya çalışanlar 2. adım olarak böyle bir şeyi mi deniyorlar hani başarısız olurlarsa... anlamadım.

Fatura neden uyuşmuyor onu da anlamadım. İlk sahibinde mi bi şeylik var bilemedim.
0
🌸ananiyimioguz
(24.06.26)
Bunu kim okur?
Birazını ben okudum ve güven vermedi cihaz
+5
artıküyeolmakistiyorum
(24.06.26)
Özet:

Sahibinden üzerinden uzun süredir takip ettiğim RTX 5090 ekran kartlı Game Garaj Slayer5 laptopu 130 bin TL gibi piyasasına göre uygun bir fiyata, havale ve kargo yoluyla satın aldım. Cihaz elime ulaştığında yaşadığım ısınma ve kapanma sorunlarını Nvidia sürücülerini güncelleyerek kendim çözdüm, donanımsal bir sıkıntısı yok. Ancak asıl can sıkıcı ve dolandırıcılık şüphesi uyandıran tuhaflıklar evrak ve geçmiş kısmında patlak verdi.

​İlk olarak, satıcının bana gönderdiği Hepsiburada faturası tamamen sahte çıktı; sipariş numarasını teyit ettirdiğimde o kodun aslında bir MacBook Pro'ya ait olduğu anlaşıldı. Üstelik bu sahte faturada bir kadın ismi yazarken, Game Garaj yetkili servisini arayıp seri numarasından sorgulattığımda cihazın asıl faturasının "Moda Sepetim" tarzı kurumsal bir firmaya kesildiğini öğrendim. Satıcının hikayeleri de sürekli değişmeye başladı; faturanın aslını istediğimde cihazı aldığı arkadaşının eşiyle boşandığını, küs olduklarını ve bu yüzden evraklara ulaşamadığını iddia etti.

​İşin en tuhaf ve tehlikeli kısmı ise cihazı aldıktan bir hafta sonra yaşandı. Satıcı beni arayıp, birisinin 3 ay önce bu cihazın seri numarasını vererek "kargoda araya girip malımı çaldılar" diyerek şikayetçi olduğunu ve kendisinin ifadeye çağrıldığını söyledi. Şikayeti yapanın elinde fatura yok, sadece seri numarasını vermiş ama şikayet tarihi tam da cihazın ilk sahibinden çıktığı döneme denk geliyor. Tüm bu sahte fatura kurgusu, çelişkili boşanma bahaneleri ve satıcının işler sarpa sararsa "cihazı senden geri satın alırım" şeklindeki şüpheli teklifi, ortada ya kargo üzerinden dönen bir sazan sarmalı dolandırıcılığı ya da sahte evrakla mal kaçırma durumu olduğunu gösteriyor. Ben ödememi ibana açıklamalı olarak yaptım ve tüm yazışmalarım duruyor, hukuken iyiniyetli alıcı konumundayım ancak arka planda dönen bu sahtecilik ve 3 ay önceki polis şikayeti durumu fazlasıyla mide bulandırıcı.
0
🌸ananiyimioguz
(25.06.26)
Satıcıyla ilişkini kesmeni tavsiye ediyorum. Savcılık çağırırsa ifadeni verirsin. Daha fazla yazışma istersen
0
hebanon
(25.06.26)
kardeşim çok uzundu. yapay zekaya analiz ettirdim. şöyle yol gösterdi :)

---0---

Durum tam bir "sahte fatura/çalıntı veya uyuşmazlık malı" sarmalı. Ekşi Duyuru kullanıcısının iyi niyeti ve cihazın performansından memnun olması, maalesef hukuki riskleri ortadan kaldırmıyor.

Buradaki en büyük tehlike; faturanın sahte çıkması, sipariş numaralarının uyuşmaması ve cihazın seri numarası üzerinden "Emniyeti Suistimal" veya "Nitelikli Dolandırıcılık/Hırsızlık" dosyasına konu olmasıdır.

Ekşi Duyuru kullanıcısına iletmen için durumu analiz eden ve adım adım ne yapması gerektiğini anlatan net bir cevap taslağı hazırladım. Direkt kopyalayıp iletebilirsin:

🚨 Durum Analizi: Sen Nereye Düştün?
Burada çok büyük bir evrakta sahtecilik ve muhtemelen adli bir uyuşmazlık var. "Eşimden boşandım", "Fatura başkaydı", "Kargoda araya biri girdi" hikayelerinin %99'u dolandırıcılık veya mal kaçırma davalarında uydurulan klasik senaryolardır.

En büyük riskler şunlar:

Fatura Sahte: Hepsiburada ve GameGaraj teyitlerinde faturanın başka cihaz ve firmalara ait çıkması, elindeki faturanın Photoshop olduğunu netleştiriyor. Bilerek sahte fatura düzenlemek ve bunu kullanmak ağır suçtur.

Cihaz Çalıntı/Hukuksuz Olabilir: 3 ay önce açılan soruşturma, muhtemelen cihazın bir şekilde (belki kargodan, belki illegal yollarla) el değiştirmesiyle ilgili. İfadeye çağrılan satıcı seni "Cihazı geri alırım" diyerek yatıştırmaya çalışıyor çünkü olay adliyeye intikal etmiş durumda ve ucu ona dokunuyor.

İyi Niyetli Üçüncü Kişi Korunmaz: Eğer cihaz gerçekten hırsızlık veya dolandırıcılık malıysa, sen parasını ödemiş olsan bile "iyi niyetli üçüncü kişi" sayılmazsın (çünkü piyasa fiyatının altında ve şüpheli bir faturayla aldın). Savcılık kararıyla cihaza el konulabilir ve para ödediğinle kalırsın.

🛠️ Ne Yapman Lazım? (Adım Adım Eylem Planı)
Cihazı çok sevmiş olabilirsin, kredi çekmiş olabilirsin ama şu an hukuki olarak kendini sağlama almak zorundasın.

1. Kanıtları Hemen Dijital ve Fiziksel Olarak Yedekle
Satıcıyla olan Sahibinden.com mesajlaşmalarını, WhatsApp konuşmalarını (özellikle görüntülü aradığını, durumları anlattığını) hemen ekran görüntüsü al ve PDF olarak yedekle.

Parayı gönderdiğin IBAN dekontunu (açıklamalı olanı) bilgisayarına indir ve çıktısını al.

Kargo fişini, sana gelen kutunun üzerindeki barkodları sakın atma, fotoğraflarını çek.

2. Cihazı Kesinlikle Geri Satma / İade Etme
Satıcı sana "Getir abi ben paranı vereyim cihazı geri alayım" derse sakın kabul etme. Olay mahkemelik/karakolluk olmuş. Eğer sen cihazı adli süreç başlamışken satıcıya geri verirsen, yarın polis kapına geldiğinde "Cihaz nerede?" sorusuna cevap veremezsin ve "delil karartma" veya "suç eşyasını bilerek elden çıkarma" şüphelisi konumuna düşersin.

3. Savcılık/Polis Çağırırsa Ne Yapacaksın?
Büyük ihtimalle o ifade zinciri sana kadar uzanacak ve kolluk kuvvetleri seni de çağıracak.

Korkmana gerek yok: Sen bu cihazı illegal bir yolla çalmadın, parasını piyasa şartlarında ödeyip legal kargo ile aldın.

İfadeye çağrılırsan yukarıda bahsettiğim tüm kanıtları (dekont, mesajlar, kargo fişi) bir dosya yapıp götüreceksin. "Ben iyi niyetli bir alıcıyım, faturanın sahte olduğunu sonradan öğrendim, satıcıya güvendim ve paramı IBAN ile gönderdim" diyeceksin.

4. Son Çare: Parayı Kurtarma Durumu
Eğer savcılık cihaza el koyarsa (ki ihtimaller dahilinde), senin yapacağın tek şey kalıyor: Sana bu cihazı satan adama karşı "Sebepsiz Zenginleşme" veya "Dolandırıcılık" davası açarak ödediğin parayı (ve çektiğin kredinin zararını) hukuki yoldan tahsil etmek. Elindeki açıklamalı dekont bu yüzden hayati önem taşıyor.

⚠️ Özetle: Cihazı şu an kimseye satma, kullanmaya devam et ama her an polis/savcılık çağırabilirmiş gibi tüm belgelerini hazır tut. Satıcının "çözeriz, geri alayım" laflarına kanıp cihazı ona teslim ederek elindeki tek somut delili (ve kozu) kaybetme.
0
galahad reloaded
(25.06.26)
(1)

Suriye’ye gitsem abd vizem iptal olur mu?

ezkaza
10 yıl süreli Abd vizem var. 2-3 günlüğüne Şam’a gitmem durumunda var olan abd vizem açısından bir sıkıntı olur mu? yıl sonu gibi abd’ye seyahatim olacak sorun yaşar mıyım diye işkillendim.
10 yıl süreli Abd vizem var.
2-3 günlüğüne Şam’a gitmem durumunda var olan abd vizem açısından bir sıkıntı olur mu? yıl sonu gibi abd’ye seyahatim olacak sorun yaşar mıyım diye işkillendim.
0
ezkaza
(24.06.26)
ikinci pasaport çıkartıp gidebilirsiniz. suriye'nin her verisini alır bence abd ama, en azından diğer pasaportta damga olmaz.
+3
klassno
(24.06.26)
(8)

Emlakçı Komisyonu

biseysorucam
Merhaba,İstanbul'da ev kiralayacağım bu hafta aylık olarak fakat emlakçı yıllık kiranın yüzde 15ini komisyon alacağını iletti. yasal olarak böyle bir şey mümkün mü? ben değil diye biliyorum. direttim bu konuda.
Merhaba,

İstanbul'da ev kiralayacağım bu hafta aylık olarak fakat emlakçı yıllık kiranın yüzde 15ini komisyon alacağını iletti. yasal olarak böyle bir şey mümkün mü? ben değil diye biliyorum. direttim bu konuda.
0
biseysorucam
(24.06.26)
Tapuya ortak da olacak mı?
Bunlar iyice abarttı ama müstahak sizde çalışmaya devam edin emlakçılarla. Adam sizden de alıyor kiralayanlardan da.
0
artıküyeolmakistiyorum
(24.06.26)
hocam ev sahibi değilim ben kiracı olacağım sakin:)
+1
🌸biseysorucam
(24.06.26)
Tutma o zaman aga %15 ne ev satışından cukkaladıkları oran %15
0
artıküyeolmakistiyorum
(24.06.26)
yasal üst sınır belirli.
(bkz: Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik), Md. 20: www.mevzuat.gov.tr

evi beğendiyseniz, kira sözleşmesini dikkatli okuyun, ödemeyi xxx adres kodlu daire için komisyon bedeli gibi bir açıklamayla gönderin, ödediğiniz miktar için fatura isteyin. sonra da yönetmeliğin kopyası, emlakçıdan alacağınız fatura ve kira bedelini gösterir kira sözleşmenizle tüketici mahkemesine başvurun.
+2
tnz
(24.06.26)
1 kira + %20 KDV
0
robokot
(25.06.26)
1 kira komisyon alır emlakçılar. Bu da ortalama yüzde 8 gibi olması lazım. 2 kat fazla istemiş
+1
etna
(25.06.26)
Piyasa öyle hale geldi ki kim kimi yolabilirse.

1 kiradır alabileceği nereden çıkmış yıllık kiranın %15'i.

Ben olsam tutmazdım ev mi yok başka sanki kan emicilere para mı kazandırıcam derdim.
0
drako
(25.06.26)
45lik eve 54 istedi benim emlakçı. güya ilan verdiği için kdv almak zorundaymış. at kafası lavuk.
0
patronaj1
(25.06.26)
(3)

veganlara bir soru

denizzz
süpermarketlerde satılan bir kek, brownie vb markası var mı içeriğinde süt falan olmayan?
süpermarketlerde satılan bir kek, brownie vb markası var mı içeriğinde süt falan olmayan?
0
denizzz
(24.06.26)
Veganım.

Hiç denk gelmedim maalesef.
0
rock n roll
(24.06.26)
humm organic markasının kakaolu vegan keki var. migros, macro, ve carrefour gurme’de satılıyor.
0
eileengray
(24.06.26)
Yemeksepetinin kendi marketinde vegan brownie var
0
elvan abeyiylegezse
(25.06.26)
(2)

Microsoft Office alternatif Uygulama

put it in your appropriate place
Wps'i kullanıyorum normalde ama biraz hantal olmaya başladı. Ne kullanayım?
Wps'i kullanıyorum normalde ama biraz hantal olmaya başladı. Ne kullanayım?
0
put it in your appropriate place
(24.06.26)
Linux de alternatifi olamayan tek uygulamalardan birisi Office.

Bir süredir Only office kullanıyorum, klasik ms Office yakın arayüz ve menüleri var. Windows , mac OS ve linux desteği var.

Deneyebilirsin
0
kaiserr76
(24.06.26)
libre office, open office, google docs
+2
klassno
(24.06.26)
(3)

Yemekleri buzdolabında nasıl saklıyorsunuz?

fildirfildir
Koku olmaması için?
Koku olmaması için?
0
fildirfildir
(24.06.26)
Hava gecirmez saklama kaplari, pyrex, cam olsa daha iyi olur.
0
compumaster
(24.06.26)
Strech film kaplıyorum.
0
Mirket
(24.06.26)
Yemek miktarı azsa cam saklama kaplarını, fazlaysa kapaklı borcamları tercih edin. Alternatif olarak çelik tencerelerde de saklayabilirsiniz.

Tatlı yaptıysanız ve arttıysa, mümkünse borcamdan çıkarmayın. Üzerini streç filmle ya da kapağıyla kapatın. Eğer tepside kaldıysa, saklamak için cam bir kaba aktarın.
0
dikisci nuviye teyze
(24.06.26)
(1)

erdek de ne yapilir?

duyurukullanıcısı
30+ biri olarak bir sure buradayimNe yapabilirim?
30+ biri olarak bir sure buradayim

Ne yapabilirim?
0
duyurukullanıcısı
(24.06.26)
Düzler'deki mekanlarda günü batırıyorum ben hep, erdek çarşıdan daha iyi...
Yapabileceğiniz çok da bir şey yok. Arada bandırma'ya gidebilirsiniz. Araç varsa 1 gün boyunca kapıdağ'ı turlayabilir, marmara adası'na gidebilirsiniz
0
gadlemler
(24.06.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.