Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+2
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)
(1)

Acil schengen lazim

baldur2
Herhangi bir yolu var mi ayin 10'u gibi almanya'ya gidebilmem icin. Para vs yedirmeye raziyim. Bir sekilde en kotu vize basvurusunda bulunmam lazim.
Herhangi bir yolu var mi ayin 10'u gibi almanya'ya gidebilmem icin. Para vs yedirmeye raziyim. Bir sekilde en kotu vize basvurusunda bulunmam lazim.
0
baldur2
(12 dk)
daha önce hiç schengen aldın mı?
0
jelly bear
(7 dk)
(5)

burada milletvekili cocugu vb var mi?

huseyin3
onumuzdeki 2 yilda gayrimenkul fiyatlarina ne olacak? usd/eur bazindabisey duydunuz mu? :D
onumuzdeki 2 yilda gayrimenkul fiyatlarina ne olacak? usd/eur bazinda

bisey duydunuz mu? :D
-2
huseyin3
(30 dk)
Mv çocuğuyum, henüz gelen bir bilgi yok
+1
yakalayamadığın.ışıklar
(18 dk)
babam amerikada senatör, bize de gelmedi ama gayrimenkül türkler için yatırım aracı olur, amerika borsalarına yatırım yapsın dedi babam.
0
kveldulv
(15 dk)
faizler düşmeden, kredi alınması rahatlamadan reel fiyatlar yükselmez.
0
gabe h coud
(7 dk)
Istanbul'da gayrimenkulüm. 2 yıl içinde fiyatımı arttirmayacagim.
0
hububrad
(7 dk)
geçtiğimiz iki yılda ne olduysa o olacak
0
elorelia
(4 dk)

3.5 aylık bebekle yolculuk

sacrilegious
Merhaba, 3.5 aylık bebeğimizle ve arabayla ilk kez ankara-ist yolculğu yapmamız gerekiyor. Normalde uyanıkken arabada pusetinde 45 dklık yolculukta bile çok ağlıyor. Pusetinden çıkarmak zorunda kalıyoruz. Buna rağmen susmuyor. Ayakta gezdirilmek istiyor hep, öyle bir bebek. Bu yolculuğu en az hasarl
Merhaba, 3.5 aylık bebeğimizle ve arabayla ilk kez ankara-ist yolculğu yapmamız gerekiyor. Normalde uyanıkken arabada pusetinde 45 dklık yolculukta bile çok ağlıyor. Pusetinden çıkarmak zorunda kalıyoruz. Buna rağmen susmuyor. Ayakta gezdirilmek istiyor hep, öyle bir bebek. Bu yolculuğu en az hasarla nasıl atlatabiliriz? Bir de bu güzergahta nerelerde mola verebiliriz?

(Otele check-in saat 2’deymiş o yüzden yola gece çıkmak bir opsiyon olmayacak sanırım :()

Teşekkürler şimdiden.
0
sacrilegious
(37 dk)
(2)

cam balkon fiyatı

inheritance
geçen komşulardan biri cam balkon yaptırdı. benim de yaptırma niyetim var, yapanlara tahmini fiyat sordum. ölçü almadan (sitedeki cam balkonların çoğunu bunlar yapmış, oradan biliyorlar sanırım) tahmini 55-60 bin lira dedi. kısa kenarları 1.5 metre, uzun kenarı 5 metre, yükseklik (tavandan korkuluğa
geçen komşulardan biri cam balkon yaptırdı. benim de yaptırma niyetim var, yapanlara tahmini fiyat sordum. ölçü almadan (sitedeki cam balkonların çoğunu bunlar yapmış, oradan biliyorlar sanırım) tahmini 55-60 bin lira dedi. kısa kenarları 1.5 metre, uzun kenarı 5 metre, yükseklik (tavandan korkuluğa kadar) 1.6 metre olan U şeklinde balkon için fiyat normal mi? (toplam uzunluk 8 metre, toplam alan 12.8 m²)

internette hesaplayıcılar var, biri 85 bin lira, diğeri 50 bin lira çıkardı. malzemeye ve kaliteye göre değişir biliyorum da, bu kadar fark olması normal mi?
0
inheritance
(2 saat)
malzeme olabilir mi, eve yaptırdığımızla köye yaptırdığımızın kullanılan malzemesi çok farklı. köy için rüzgar alan yerde olduğu için normal olmaz alüminyum destekli bişeyden bahsetti ve yaptı. evdeki daha plastik gibi, köydeki daha demir gibi cam olmayan kısımları.
0
eja
(1 saat)
en az 3-4 yerden fiyat almadan yaptırma. camı çerçevesi her şeyi fark eder. bu sektörde çok uçuk fiyatlar var. geçen yıl mayıs ayında 3m*1.70m cam balkon için 12500 tl verdim.
0
jelly bear
(1 saat)
(4)

Acemi sürücüye güvenli araç bakıyoruz.

mahmuttt
Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz) Chatgpt şunları önerdi: sizce onun bu liste nasıl? Siz içlerinden hangisini hangilerini il
Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz)

Chatgpt şunları önerdi: sizce onun bu liste nasıl? Siz içlerinden hangisini hangilerini ilk sırada önerirsiniz? veya bu liste dışından?


En doğru ikinci el stratejisi

Ben sizin yerinizde olsam şu sırayla bakardım:

2024–2025 Toyota Corolla Cross Hybrid Passion X-Pack
2020–2024 Mazda CX-30
2020–2023 Volvo XC40 T3/T4
2022–2025 VW T-Roc Style/R-Line
2024–2025 Toyota C-HR Hybrid üst paket
2023–2025 Renault Austral Esprit Alpine
2021–2025 Toyota Yaris Cross Hybrid üst paket

En doğru sıfır stratejisi

Sıfırda benim sıralamam:

Toyota Corolla Cross Hybrid Passion X-Pack
Yeni VW T-Roc Style/R-Line
Toyota C-HR Hybrid üst paket
Renault Austral Esprit Alpine / Full Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid üst paket
Lexus LBX Elegant / Emotion
Kia Sportage Prestige / GT-Line
Nissan Qashqai e-Power Skypack
Mercedes A200 AMG
Hyundai Tucson Elite Plus
+1
mahmuttt
(4 saat)
kriterleriniz birbiriyle çelişiyor.
güvenli ile kastettiğinizin olası bir kazayı araç içindekilere zarar gelmeden atlatmak olduğunu farzediyorum. mesela siz sarı ışıkta yavaşlarken, arkadan gelen kamyonun durmak istemediği için hızlanması ve size çarpması. bu senaryoya uygun araç genişçe, belirli bir boyutun üzerinde oluyor.
"mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde" bir araç ile de küçük, manevra kabiliyeti yüksek, içinde oturanın etrafını rahatça görebildiği bir aracı kastettiğinizi düşünüyorum.
bence bu iki istek birbiriyle çelişiyor. önceliklerinizi kullanım alanınıza göre yeniden belirleyin.
0
tnz
(2 saat)
kriterleriniz çelişiyor + 1. listenizdeki araçların çoğu suv veya sedan. bunlarla dar sokak, kolay park yapamazsınız. bunun için a ya da b sınıfı araç bakmanız lazım.

bir de acemi sürücüye sıfır mercedes, lexus vs. alınmaz bence (param çok diyorsanız o ayrı)
+1
inheritance
(2 saat)
"Güvenlik kaza testleri vs araştırdık. Bir de mümkün olduğunca park dar sokak sürtme vs riskini azaltacak şekilde. (bütçe sorunu yok. kaza değer kaybı önemli değil. sadece güvenli sürüş yapabilsin istiyoruz)"

bunun için acemi sürücüye araba kullanmayı öğretin ilk önce.

çoğunlukla nerelerde ve hangi amaçla araba kullanılacak sorusundan başlayın.

zamanında kaza test laboratuarında staj yaptım. belli hızdan sonra euroncap vesaire anlamı kalmıyor :)

---

bence tam öğrenene kadar vurup, kırıp parçalayacağı, kaporta / far / tampon gibi parçaları her yerde bulunup da montelenebilen araba almakta fayda var.

----

not: 2010'da sıfır km 2009 astra h ile araba kullanmayı öğrenip de acemiliğimi attım.

üstüne 230 bin km koydum arabaya.

not 2: arabayı ilk kullandığım an geri geri giderken annemin arabaya dokundum adşnasöfmbnasönf
+1
rain when i die
(2 saat)
acemi sürücü suv kullanmasın bence. hatchback küçük araç bakın.
0
jelly bear
(55 dk)

amfi tamiri istanbul

kisa
Merhaba,HK3770-BT amfinin bir kanalından az ses geliyor. bunu tamir edebilecek güvenilir bir elektronikçi biliyor musunuz. mümkünse anadolu yakası
Merhaba,
HK3770-BT amfinin bir kanalından az ses geliyor. bunu tamir edebilecek güvenilir bir elektronikçi biliyor musunuz. mümkünse anadolu yakası
0
kisa
(4 saat)
(7)

2 tane futbol sorusu

baldur2
1- kalecilerin ceza sahasi icerisindeki adama atarak ya da oyuncunun kaleciye atarak oyunu baslatmasindaki mantik ne? yine baski yiyorsun? hatta daha fazla baski yiyorsun. dun irak kalecisi mesela hata yapti ve boyle gol yedi. yani illa niye ceza sahasi icerisindeki oyuncuya veya kaleciye atiliyor k
1- kalecilerin ceza sahasi icerisindeki adama atarak ya da oyuncunun kaleciye atarak oyunu baslatmasindaki mantik ne? yine baski yiyorsun? hatta daha fazla baski yiyorsun. dun irak kalecisi mesela hata yapti ve boyle gol yedi. yani illa niye ceza sahasi icerisindeki oyuncuya veya kaleciye atiliyor ki pas? ve niye butun takimlar bunu yapiyor istisnasiz? baska taktik kalmadi mi?

2- bir de oyun baslarken ayagindaki top rakip takimin tac bolgesine atip oraya baski yapmaktaki mantik ne? ayagindaki topu verip tekrar kapmaya calismak kadar sacma bir sey az gordum. o zaman her topu rakip sahadan taca atsinlar?

nedir yorumlariniz?
0
baldur2
(6 saat)
modern futbol işleri
1. set oyunu kuruyor takım, kaleci stopere veya oyun kurucuya verir kimi zaman bu kalecinin vuruşları kötü olduğundan oyunu başlatmak için de ihtiyaç duyulur ama genelde kaleci stopere pas verir rakip ön alanda pres için orta sahayı boşaltır, rakibin defans orta sahaya yaklaşır böylelikle 3. bölgeye yani hücum - rakibin kalesine daha hızlı iner.

2. rakibin özellikle boş alanlarda hızlı oyuncusu varsa onun olduğu alanda bu şekilde yoğunluk yaratıp oyuncuyu kitlemeye yönelik işler. ÖR: PSG - Bayern maçında Olise müthiş etkili ve hızlı bir oyuncu olduğu için PSG kalecisi tüm kale vuruşlarını olise'nin olduğu yere doğru taça attı. Bayern oyuna o bölgeden başlamak zorunda kalınca Olise'yi etkili kullanamadı gibi
+1
croswell
(5 saat)
kesin guardiola icat etmistir aw
0
🌸baldur2
(5 saat)
1. futbol bir alan yaratma ve bu alanlardan yararlanma oyunudur en temelinde. Geriden oyun kurmanın avantajları ve dezavantajları var. Rakip oyuncuları daha geniş bir alana çekmek, onların bloklarının arasındaki boşluklardan yararlanarak daha hızlı bir çıkış yakalamak ya da kendi set hücumu planını uygulamak gibi avantajları var. Tabi bunun için ayağı temiz bir kaleciye, oyun kurabilen, oyun görüşü yüksek kaleci ve stopere ihtiyaç var.

2. topa sahip olmanın her şey demek olmadığını türkiyenin oynadığı iki maçta da görmüş olduğumuzu düşünüyorum. İlk başta dediğim gibi, futbol temelde alan yaratma üzerine kurulu bir oyun. Topu rakibe verip ani baskı ile topu ondan almak, hücum pozisyonundaki rakibi savunmaya geçemeden aralardaki boşluklardan yararlanmayı amaçlar. Rakibi dengesiz yakalamak için yapılır. Tamamen kapanmış defansa da yapılacak olan şey, topu çok hızlı çevirerek, ani kanat değiştirerek rakibin defans bloklarını çalkalamak ve arada boşluk yaratmayı amaçlamaktır. Topu rakibe verip aniden ondan almak da aynı şeyi amaçlar; rakibi dengesiz yakalamak.
+1
thracia
(5 saat)
1. tutturdular iyi ayaklı kaleci diye o zamandan beri süper kurtarış yapan buffon gibi adamlar çıkmaz oldu. sebebi, oyunu geriden kurarak rakibi üstüne çekip rakip takım sahasında boşluk arama. topu kaleci direk dikse rakip sahada topu indirip kazanma ihtimalin daha düşük.
2.yetenekli bir takım değilsen bunu yaparak şansını artırıyorsun. modern futbol şeyleri. artık her şey istatistik. opta vb. gibi firmalarla çalışıyor takımlar. xg falan var(beklenen gol). bu iş istatistiğe yöneldiğinden beri topçular aşırı pragmatist oldu. nerde pirlo, ballack nerde o eski registalar. bu işin anasını ağlatan gevşek guardiola.
0
mikahakkinen
(5 saat)
birinci soruyu geçenlerde ben de sormuştum, gelen cevaplar belki faydalı olur:

(git: 1620250)

hala anlamıyorum. tamam abanıp karşı sahaya rastgele şişirme ama en azından yakındaki stopere pas vererek oyun kur. 2 metre yanında duran adamla ceza sahası içinde karşılıklı paslaşıp adamları kendi kalenin önünde üstüne koşurtturmanın ne alemi var?
0
kibritsuyu
(5 saat)
@kibritsuyu
E yediler iste golu dun.

Isin komigi adam kaleciye pas veriyor kaleci yine degaj yapiyor ama baski aninda yaptigi icin top kisa dusuyor, daha tehlikeli oluyor aslinda.
0
🌸baldur2
(5 saat)
1) Geriden oyun kurmak ama çok iyi stoper ve bek ikilisi olmalı. Guardiola çıkardı evet. Bunları iyi yapamazsan golü yersin, yaparsan arka taraf otoban, rahat gol. Forvetlere nasıl hizmet ederiz diye kaleciye kadar ağza sıça garantili oyun.

2) kesinlikle yanlış bakış açısı. Fatih terim’in 2.videosunu izleyiniz izletiniz

Rakibi dengesiz yakalamak da bir parçası.
0
baldan kaymak
(2 saat)
(6)

Erkekler yaz aylarında özel bölgelerine hangi kremleri sürmeli ?

HellKeePer
Nem, pişik ve sürtünme gibi problemlere karşı kullandığınız neler var ?
Nem, pişik ve sürtünme gibi problemlere karşı kullandığınız neler var ?
0
HellKeePer
(7 saat)
Baliden getirdiğim özel karışımlar, aloaveralar falan. Hocam her gün suyun altına 10 dakika girsen böyle dertlerin olmaz zaten.
-2
gobekliraki
(6 saat)
travazol
+1
baldur2
(6 saat)
Erkeklerin özel bölgelerinin düşmanı sıcaklık ve nem değil tam aksine bunların barınmasına ayrıca kirlenmeye rahat ortam sağlayan boxerdir .
O nedenle yara vs. hususlar dışında bir şey kullanan hiç duymadım .
0
diyecevaplandı
(5 saat)
Petrol türevi naylonu çok don giymediğiniz, aşırı dar kıyafetlere itibar etmediğiniz, kıl tüy temizliğini düzenli yaptığınız, her gün de duş aldığınız sürece birşeycik olmaz. İlave tedbirlere gerek yoktur.
+1
Mirket
(5 saat)
Youtubeda erkeklerle ilgili kozmetik hijyen kanallarında bunun için pudra önerildiğini görmüştüm. Yabancı kanallarda aratırsan çıkar muhtemelen
0
grimavi
(4 saat)
Hiçbir şey tabi
+1
benaslindayohum
(4 saat)
(2)

Asos bölgesi ve Kuzey Ege

erty_ksk
kuzey ege asos bölgesinde deniz tatili için otel konaklama ve restoran tavsiyelerinizi duymak isterim.
kuzey ege asos bölgesinde deniz tatili için otel konaklama ve restoran tavsiyelerinizi duymak isterim.
0
erty_ksk
(8 saat)
bu haftasonu sokakağzına sokakagzı hotele gideceğiz. Seviyoruz o koyu biz, yemekleri de oldukca guzeldi restoranının daha once 2kere gitmiştik.
0
solenkol
(6 saat)
az önce başka bir arkadaşım daha tam olarak bu soruyu sordu. ona verdiğim cevabı buraya da bırakıyorum. geçen yaz gidip memnun kalmıştık. www.instagram.com
0
veddin vele biddin
(3 saat)
(3)

Otomobil dünyasında neden toyota gibi başka bi marka çıkmadı?

Lh12
Toyota başarılı ve popüler bi marka olmasına rağmen, neden başka şirketler "biz de toyota gibi üretelim" kafasına girmedi?
Toyota başarılı ve popüler bi marka olmasına rağmen, neden başka şirketler "biz de toyota gibi üretelim" kafasına girmedi?
0
Lh12
(9 saat)
Çünkü Toyota’daki olay bir kültür. Kar etmek isteyen bir şirketin kültür koşturması çok da anlamlı değil. Yalın üretim, kaizen, 3S, 5S vs.
Ayrıca Toyota da artık rekabet edemediği için bazı sorunları telafi edilebilir görüp üretim hattını durdurmayacak ve kalite kontrolde sorunu düzeltecek şekilde değişikliğe gitti. Eskisi kadar sorunsuz olmayacak yani.
0
artıküyeolmakistiyorum
(8 saat)
öncelikle @artıküyeolmakistiyorum + 1, kaizen kültürünün doğduğu yerdir toyota, toyota tarzı kitabını okumanı tavsiye ederim.

Diğer taraftan Toyota bir aracın a noktasından b noktasına seni sorunsuz şekilde götürmesini hedefler, bunu yaparken de araçtaki her donanımın kusursuz şekilde uyumlu olmasını hedefler, diğer otomobil üreticileri gibi şık dursun kafasında değil, tüm araçlarında 10 yıldır aynı multimedya ekranını kullanıyor, MSDOS ekranı gibi ama iş görüyor, diğer araçlara bakıyorsun boing kokpiti gibi, toyota bilmez miydi oraya her yerinden neon ışıklar saçan display monte etmeyi ama yapmıyor çünkü her kablonun bağlanacağı devre, her civatanın gireceği delik onlarca mühendis tarafından kim bilir ne kadar analiz edildi, araştırıldı, test edildi.

Özetle Toyota candır.
0
solo
(7 saat)
bu bir kültür meselesi. elektronik sektöründe de sony gibi markada çıkmadı. bu japon kültürü.
toyota sağlamdır ancak konforsuzdur. türkiyede memur garantici arabasıdır.
0
mikahakkinen
(7 saat)
(6)

Başka sektörlerin toyota sı nedir?

Lh12
Uzun ömürlü, kullanışlı, sempatik ve lüks olmayan markalar neler? Giyimde, beyaz eşyada, mobilyada, elektronikte....
Uzun ömürlü, kullanışlı, sempatik ve lüks olmayan markalar neler? Giyimde, beyaz eşyada, mobilyada, elektronikte....
0
Lh12
(9 saat)
Apple
Daikin
Başka aklıma gelmedi
0
artıküyeolmakistiyorum
(8 saat)
Sony
0
duster
(7 saat)
izeltaş
0
antihero
(7 saat)
Decathlon
0
hububrad
(6 saat)
(bkz: muji) (giyim, kirtasiye)
(bkz: uniqlo) (giyim)
0
Sour
(6 saat)
Saat casio
0
grimavi
(3 saat)

Fethiye marmaris temakul fiyatlı temiz

Lh12
Otel, pansiyon tavsiyesi alınır. Ucuz değil lüks te değil. makul lütfen. Mutlu bi gün olsun hepinize.
Otel, pansiyon tavsiyesi alınır. Ucuz değil lüks te değil. makul lütfen. Mutlu bi gün olsun hepinize.
0
Lh12
(9 saat)
(1)

Saçtaki kırıklar

strawberry first
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
0
strawberry first
(14 saat)
Uçlar için ben bunu denedim görece idare ediyor ama aralar için birinin alması lazım: youtube.com
0
Amaranta ursula
(14 saat)
(1)

ebay'dan ürün satın almak

cezzard
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ? nasıl alacağım ben bu ürünü.
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ?

nasıl alacağım ben bu ürünü.
0
cezzard
(15 saat)
shopbyamex diye bir site var. Kurumsal bir yere benziyor.
0
tadartatmaztadantatar
(15 saat)
(7)

Almanya’da cidden klima yok mu?

messina123
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru mu?
0
messina123
(16 saat)
Kolpa.
0
enteg
(16 saat)
gecen yaz 1 hafta berlin'deydim. hava baya sicakti. klima sikintisi yoktu.
otosubler falan gayet serindi.
atmasyon.
0
cooperr
(16 saat)
Kaynak: x.com
0
🌸messina123
(16 saat)
Hava uzun süre sicak kalmiyor.
2-3 hafta senede belki klima kullanacak kadar sicak oluyordur.

Klima cogu yerde yok. Bizim sirkette yok mesela. Yeni bina 2020 yapimi falan. Trenlerin yarisinda var yarisinda yok.

Sikayet edilecek bir durum bence yok.

Perdeyi cami acmadigin sürece evin icin iyi mesela su an. Cünkü izolasyon iyi. Gündüz erkenden hava soguk bile yani ceket giysen olur. Kaldi ki su an heatwave var. Ben gecen hafta kazak giyiyordum.
-1
Purple life
(16 saat)
Evet yok. Çok yeni yapılmış binalarda olabiliyor. Bizim enstitüde de yok, bir tek enstitü direktörlerinin ofislerinde var. Otobüs ve tramlarda eski tip değilse var ama çoğu dışarısı 37c bile olsa camları açıyor.

Daha önce sıcak hava dalgası vurup 2-3 gün tavan yapıp duruluyordu ama şu an 2 haftadır bitmek bilmeyen bi 35C+ sorunsalı var. Benim ev çatı katında ve gece dışarısı 23Clere de düşse evin içi hala 30C gösteriyor. Ben şahsen kendi adıma baygınlık geçirmek üzereyim ve bu konuda yalnız olmadığımı düşünüyorum :D
+2
truf
(14 saat)
truf +1
ben de eski bina+cati kati kombosundayim. evin ici sogumadigindan dolayi hep sicak. ve evet nadir yeni binalar disinda pek klima yok. olsa da bizdeki gibi usutecek kadar calistirilmiyor (en azindan benim deneyimim bu sekilde)
tramvay ve trenlerin bazilarinda klima var, ama cogu hafiften ufuruyor ya da bir tarafi calisiyorsa diger tarafi calismiyor. oyle trene bindim ohh serinledim olayi yok.
dun tramvayda nefes alinmiyordu sicaktan ve kalabaliktan mesela.

bulundugunuz yere gore de degisiyor sicaklik. hessen bu hafta 38 derece, berlin icin ortalama 35 diyor, hamburg 30-32 arasi. yani hamburgdaki birinin iyi ya abartilacak bir sey yok demesi benim icin bir mana ifade etmiyor :)
+1
65 derece
(5 saat)
Almanyada evimde de isyerimde de klima yok ancak bence sadece cati alti daireler sorun yaratiyor.En sicak gunlerde bile alt katlar yeterince serin olduyor bence.
ALmanyada cati alti daire kesinlikle tavsiye edilmez.Yazin sogumaz, kisin isinmaz
0
turkuaz
(3 saat)
(3)

vps nereden bulayım?

duyurukullanıcısı
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.nereden gidip alsam en mantıklı olur?
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.

nereden gidip alsam en mantıklı olur?
0
duyurukullanıcısı
(18 saat)
digitalocean, linode
0
enteg
(16 saat)
hetzner kullanıyorum fiyatları uygun ve güvenilir, sadece kayıt süreci biraz zahmetli diğerlerine göre.
0
solo
(7 saat)
digitalocean +1
0
false pretension
(6 saat)
(9)

Hayvanlar aracılığıyla tanrıdan mesaj almak

genki
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağm
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağmur ya da başka bir şey gök gürültüsü şimşek benim için oluyor gibi geliyor kendimi sorumlu ve yetkili hissediyorum neden bilinmez bayadır böyle ruhsal olarak bok gibiyim. Bir de korkularım var mesela sokakta arabalar veya yayalar beni takip ediyor ya da insanlar sürekli dedikodumu yapıyorlar ayağımı kaydırıyorlar ve arkamdan konuşuyorlar diye hissediyorum çevremde arkadaş kalmadı herkes uzaklaştı doktora da gidiyorum eskiden beri dönem dönem oluyor bunlar bir iğne ve 2 ilaç kullanıyorum ama korku takıntım hep var sosyal medyamı kapattım çünkü paylaşımları vb üzerime alınıyorum x ünlüsü paylaşımı benim için yaptı ya da tv de geçen bir haber tanrının bana bir şekilde mesajı gibi geliyor. İlaçlar iyi gelmiyor ayrıca çok takıntılarım var göz kırpma yutkunma gibi tikler var. Doktor devam edelim diyip yeni ilaç yazdı. Askerden muaf oldum ama işsizim mesela hayat boş geliyor. Ne yapmalıyım sizce.
0
genki
(18 saat)
Sıcaklardan oluyor fazla terleyince böyle şeyler olabilir, bol bol su iç.
+1
kizil karga
(17 saat)
ilaçların iyi gelmediğini konuştun mu doktorunla? sana iyi gelmediyse doktorunu değiştirebilirsin.
bir de iş bulman lazım en yakın zamanda.
0
unabomber
(17 saat)
doktorunuzla veya trsm hekimiyle görüşün. anlattığınız düşüncelerin hepsi hastalığınızın bir semptomu. ilacınızın dozu değişince iyi gelecek. tedaviniz ihmal edip kendinizi ve ailenizi üzmeyin.
+2
unalub
(17 saat)
Hastaneye yatarak tedavi olsan daha iyi gibi geldi. Çok zor durum geçmiş olsun
+1
artıküyeolmakistiyorum
(17 saat)
dostum,
hepimizde olan şeyler,
havalar çok isininca,
bu duygular yükselebiliyor,

sosyal olmaya çalis,
düşüncelerini burada paylaşman guzel birşey.

aklina takilan birsey oldugunda doktora gitmeyi ihmal etme.
-3
designer
(17 saat)
galiba antipsikotik ilaçlara ihtiyacın var, verdiği ilaçlardan fayda sağlayamıyorsan doktorunu değiştirmeyi dene.
+3
antihero
(17 saat)
olanzapine.
0
thetruenorthstrongandfree2
(15 saat)
bipolarların dönemlerinde de oluyor bunlar. İyi bir psikiyatriste ihtiyacın var. Doğru ilaçla hızlıca toparlayabilirsin. İstanbuldaysan göztepedeki prof. Süleyman yalçın hastanesi psikiyatri kliniğini öneririm. Kalabalık ve ilgililer
0
gadlemler
(15 saat)
Farkındalığınızın olması iyi. Doktorunuzun verdiği ilaç kullanımı ile birlikte, bu düşüncelerin sizinle ilgili olmadığını kavrarsanız iyileşmeye gidiyorsunuz. Ne hayvanların hareketlerinin, ne doğa olaylarının size doğrudan bir mesaj verme ihtimali yok. İnsanların da genel olarak umrunda değil mesaj vermek veya ima etmek. O kadar düşünceli veya akıllı değiller. Özetle, şu sıralar size doğrudan söylenmedikçe hiçbir şeyi dikkate almayın. İnsanların umrunda değil. (Not: Doktordan memnun değilseniz doktorunuzu değiştirin. Referanslara dikkat edin.)
0
tadartatmaztadantatar
(23 dk)
(1)

500 Euro banknot döviz bürolarında bulunur mu?

gadlemler
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
0
gadlemler
(18 saat)
elime bir tane geçti, bozduramadım. bu paranın basımı bitti ve türkiye' de çok sahtesi var, yanaşmıyor döviz büroları.

en sonunda gidip o parayı euro hesabıma yatırdım. 2 gün sonra gidip çektim, bozuk verdiler.
0
galahad reloaded
(5 saat)
(7)

Duyuru fazla mı zengin adam dolu

gobekliraki
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
-1
gobekliraki
(18 saat)
duyuruda zengin değilde akıllı adam çok. akıllı adamda iyi para kazanıyor. yani emeğiyle para kazanan, iyi para kazanan insanlar var. baba parası yiyenler buralara girmez.
-2
mikahakkinen
(18 saat)
Algıda seçicilik olmalı sanırım.
Bizde ne yoksa onun hayali daha cazip.
Burada fatura , çek, dekont, banka uygulamasından bir screenshot gördüğümüz yok. Birilerinin hayali de olsa yatırım tavsiyesi veriyorum bazen .

Paranın gelmesinden ayrı olarak, nereye gittiği de önemli. Haliyle kötü para kötü yollara gidiyor .
0
diyecevaplandı
(18 saat)
O konular açılınca o insanlar ortaya cikiyor, bende para yok mesela, boyle ornekler de var sadece cok vurgulamiyorum yerli yersiz.
+1
mbond
(18 saat)
duyuruda gercek zengin oldugunu sanmiyorum, birkac wannabe var gibi.
0
cooperr
(17 saat)
neye zengin dediginize gore degisir, duyuruda cok fazla 35 yas ustu insan var, bu yaslarda 20-30 bin dolara yada 200-300 gram altina sahip olmalari cok normal. yani algi meselesi, sizde olandan cok her zaman zengin gorunur. ben daha bir kac milyon dolar net varligi yada nakit parasi olana rastlamadim.
+1
cairo
(13 saat)
Duyurudaki adamların alayı eski ekşi sözlük kadrosu, eski moderetörler vb, alayı 40'ını devirmiş aklı başında adamlar, bir çoğu dünyalığını yapmış, kıytırık işlerden elini eteğini çekmiş, sözlükteki trol ordusuyla uğraşmak istemediği için ya da zamanında sözlük yönetimine küsmüş olduğundan entry girmeyen, tek amacı insanlara fayda sağlamak olan bir güruh, bundan olsa gerek. Zengin ama gönlü zengin diyelim.
+3
solo
(7 saat)
@solo özetlemiş. 27 sene önce kuruldu sözlük. o zamanlar üniye yeni başlamış ve liselilerden oluşuyordu. o zamanlar en yaşlı yazar hukukçu justinianus diye biriydi ve galiba 50 yaş üstüydü. şimdi ise o ve sonraki nesillerin hepsi 40 üzeri. benim gibi 50 üstü de epey var. şimdi bunlar on yıllarca ortalamanın üzerinde eğitimli oldukları için para kazandılar, biriktirdiler, evlenip eşleri ile de birikim yaptılar. keza bir çoğunun anne babası öldü miras falan da kaldı. ister istemez ortada devasa olmasa da bir maddi güce sahip oldular. kaldı ki ezici çoğunluk muhalif kanattan ve kendi çabaları ile bir yerlere gelmiş insanlar var burada. son olarak yutddışında yaşayan yaşamasa bile yurtdışından para kazanan insanları da koyarsanız durum daha da net anlaşılır.
+1
ground
(4 saat)
(3)

Duyuruda görünmeyen ama +1 olarak görünen cevap

yakalayamadığın.ışıklar
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(19 saat)
kendi duyurunuz değilse, sizin engellediğiniz ya da sizi engelleyen birinin cevabı olması sebebiyle öyle görünüyordur.
+2
lil siztah
(18 saat)
Benim duyurum.
0
🌸yakalayamadığın.ışıklar
(18 saat)
yeni kaydolan kişilerin yazdığı ilk cevaplar mod onayından geçtikten sonra görünür oluyor diye biliyorum. Kısaca yeni hesap cevabı.
+3
eileengray
(17 saat)
(8)

Saçları beyazlayan erkekler boyatıyor musunuz?

adivar
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli. Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli.
Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
0
adivar
(19 saat)
3 ay önce boyamaya başladım. şıvarzkof 70 numara kullanıyorum. hemen hemen saçımın doğal rengi.
0
yurtsuz john
(18 saat)
erkek adam modifiye yapmaz. sakallar ve saçlarda yer yer beyaz bölgeler var. boyatmam.
0
mikahakkinen
(18 saat)
bol beyaz var, 50/50 yi gectim hatta galiba.
boyatmadim, boyatmam. kellik baslarsa ektiririm.
beyaz sacin ekmegini yedim, sikinti yok.
0
cooperr
(17 saat)
kendine bakmak iyi birsey lakin boyatmayi hiç düşünmedim,
gerçi boyayacak kadarda kırlaşmadik daha.
0
designer
(16 saat)
Saç dökülmesi daha büyük tehlikeli. Beyazlama sorun değil.
0
HellKeePer
(16 saat)
ilk beyazı 23 yaşında askerden sonra gördüm, sevindim.

çok artmadı 35 yaşına gelsem de.

ama sakalda geçmişte turuncu olan her yer beyaz oluyor artık.

yine de boyatmam, devam.

saç olsun da isterse pembe olsun kendiliğinden.
0
rain when i die
(16 saat)
şuan etrafımdaki çoğu erkek saç kesimine gittiğinde boyatıyorda ama transparan boya gibi aşırı boya boya durmuyor, akınca doğal duruyor.. bıyık sakalda boyatan var..60 yaşındakide 30 yaşındakide boyatıyor. ekonomik durum çoğunda orta-üst
0
eja
(8 saat)
boyamıyorum. ortamlarda richard gear gibi geziyorum.
0
ground
(4 saat)
(5)

duyuru bana araba alıyoruz ne alalım

OgutucuRecep
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.ne önerirsiniz?
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.

ne önerirsiniz?
-3
OgutucuRecep
(19 saat)
toyota corolla cross - full paket
+2
but that was just a dream
(19 saat)
2. el x1. volvo xc 40.
0
mikahakkinen
(18 saat)
begendigin araci test etmeni öneririm.
beklentilerini listele
ve araci kullanirken karsilastirmani yap,
otomobil cok deger kaybeden bir vasita.

* qasqai,
* c-hr .
0
designer
(16 saat)
Yeni t-roc
Yeni kaşkayi
Yeni kuga
0
HellKeePer
(16 saat)
yeni kasa santa fe çok seksi duruyor. düşünülebilir.

www.sahibinden.com

yeni kasa defenderlar da çok seksi

www.sahibinden.com

sonuç: çok seçenek var. kafayı yersin.
0
rain when i die
(16 saat)
(3)

Bilgisayarı havalandırma sistemi -- Masam çok tozlu ile önemleri

put it in your appropriate place
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
0
put it in your appropriate place
(20 saat)
yarida kesilmis, bilgisayarin icine mi toz kacmasin istiyorsun yoksa masayi mi temizlemeye calisiyorsun?

ben guclu bir hava basan alet ile herseyi temizliyorum, sonra da elektrik supurgesi ile supuryorum.
+1
compumaster
(20 saat)
İkisini de
-1
🌸put it in your appropriate place
(20 saat)
@compumaster +1, turbojet fanlar var onlardan al bir tane, masanı, bilgisayar kasanı, etraftaki her şeyi bir çırpıda tertemiz yapıyor, üstünü başını bile, mis gibi. hava vurduktan sonra ıslak mendille de sildin mi mis.
0
solo
(7 saat)
(1)

Carry trade sorusu

askingforafriend
selamlar,bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çe
selamlar,

bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)

sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip döviz bazlı (nasdaq fonu gibi) fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip faize koymak mantıklı olur mu?
0
askingforafriend
(22 saat)
nitelikli yatırımcıysan nitelikli yatırımcı arayan fonlara gir 10k euro ile almazlar ama dene şansını
0
croswell
(22 saat)
(6)

Schengen visa sorunu

baldur2
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
0
baldur2
(24 saat)
10-14 temmuz almanya için randevu bulmanız zor. Seyahate minimum 15 gün kala işlem yapıyorlar çoğunlukla. Şu an randevu var mı yunanistan veya bulgaristan için?
+1
kablelvuku
(24 saat)
almanya randevuyu 9 ayda falan atıyor zaten :d
sadece kuzey ülkelerine randevu bulursun en yakın. ama onlarda işlem süresi uzayabilir. danimarkada 2 aydı en son.
+1
jelly bear
(24 saat)
Almanya'ya 1 senede alabilirsen o bile iyi.
+1
runaway
(23 saat)
paran ve kanalin varsa 10 günde gidersin
-4
buenosdias
(22 saat)
bunlar 9 ay sonraya randevu verip bi de kısa vize veriyor bi de üstüne uçak bileti otel vs. istiyor he mi? vay anasını ya.

cevap: gidemiyormuşsun ben de şimdi öğrendim, Türkiye'den schengen başvurularına uzağım.
0
nhk ni youkosu
(20 saat)
@nhk

aynen oyle absurd otesi bir durum. vizeye basvurmak icin 9 ay beklemek nasil bir uygulamadir akil alir gibi degil. daha cikip cikmayacagi belli bile degil 9 ay bekledikten sonra.
0
🌸baldur2
(20 saat)
(2)

martı tag ile yolculuk güvenli mi?

runaway
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
0
runaway
(22.06.26)
binince martı tag sahibine azıcık kişisel soru sorun. adını, nerede yaşadığını, ne iş yaptığını vs. polis durdurunca soruyor adı ne bu kişinin falan, bilemezseniz sıkıntı olur.
0
matilda
(22.06.26)
:)) az önce indim soruyu gördüm. 50-60 kez kullandım herhalde. hiç sorun yaşamadım. siz yolcu olarak sağlam durursanız kimse bir şey yapamaz. kişinin adını zaten daha binmeden biliyorsunuz uygulamada çıkıyor.
0
ground
(3 saat)
(4)

Eminevim aylık ev çekilişinde

yakalayamadığın.ışıklar
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(22.06.26)
başıma gelmedi. ama burada sinpaşa girenler var, tanıdıkları çekilişte ilk sırayı ayarladığını konuşuyorlardı. ki o adamla çekilişe girenlere hep ilk sıralar geldi.
0
mikahakkinen
(22.06.26)
sistem güvebilir, güvenilir firmalar ile çalışmak lazım.
fakat ben çekilişli yerine sabit olanı tavsiye ederim.
yani size 6. ayın taksitini ödedikten sonra hemen finansmanı teslim ediyorlar.
-1
sivri sinek
(22 saat)
60 kişilik çekilişte kaç kişi gerçek?
0
rodeocu
(20 saat)
(6)

Petrol çıkan ülkelerde kontrol tamamen hükümetlerde mi? şirketlerde mi?

mikahakkinen
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
0
mikahakkinen
(22.06.26)
Petrolü çıkaran şirket yatırım yapıyor ve oradaki çıkan her varilden pay alıyor. Benim şahit olduğum dönemde arama maliyeti petrol arama şirketindeydi ama çıkarsa adamlara pay vermek zorundaydık. Petrol arama maliyetleri 500 milyon dolardan başlıyor. Ben yaparım dersen milli olur çıkan, bulamazsan maliyet sana kalır. Petrol arama şirketi bulamazsa ona kaçar bu para. Çoğunda da bulamaz. Hem petrol arama şirketi gelsin çıkartsın hem de anlaştığım payını vermeyeyim tüm çıkan millileştirilsin dersen sonuçları ağır olabilir.

100 kuyu kazsa 10 tanesinde başarılı olsa petrol arama şirketinin maliyeti 100 kuyu. Devlet bütün maliyeti faiziyle ve cezasıyla karşılıyorum derse, bunu da sözleşmeye yazdırabilirse sorun çıkmayabilir. swh.
0
gabe h coud
(23 saat)
körfez ülkelerinde kontrol kağıt üzerinde tamamen devlette ama devlet dediğimiz şey zaten bir avuç şıhtan şeyhten oluşuyor ve "ayrıcalıklı nüfus" (yani dışarıdan "köle" olarak getirmedikleri insanlar ve çoğunlukla yabancı firmalarda iyi paralara çalışan expatlar vs. harici) çok fazla değil. bu lavuklar da zaten batı kuçusu olduğu için bundan pay almaları, bunları işlemeleri, devletin firmalarda küçük de olsa hissedar olmaları, petrol piyasasına yön verilmesi kolay oluyor.

iran'la aralarındaki fark her ne kadar klişeleşmiş olsa da iran'ın gerçekten tarihi, geçmişi, arkasında kocaman bir coğrafya bulunan bir medeniyet olması. körfez ülkeleri ise sınırları dahi batılılar tarafından çizilmiş, liderleri yine daima batı güdümünde bulunan, petrol çıkarması dışında hiçbir ehemmiyeti olmayan tırt yerler. üzerlerinde hakimiyet sağlamak hem çok kolay hem de sömürenler için acayip kârlı. tepedekileri ve 3-4 milyon vatandaşı mamalıyorsun, bitti gitti.

iran'da aynı üstünlüğü sağlamak çok daha kompleks operasyonlar gerektirir, ben 3-5 kişiyi mamalayayım da kaynaklarına çökeyim diyemezsin. ha dersin de işte darbe olur, devrim olur vs. aynı ölçüde rahat hareket edemezsin.

benzer durumlar ırak ve libya gibi yerlerde de yaşandı, oraları işte cehenneme çevirip savaşlarla bombalarla dümdüz ettiler de öylelikle çökebildiler. iran'a onu yapmayı da beceremediler henüz ama niyetleri oydu. hala o.
+2
der meister
(22 saat)
ülkeni acik pazar haline getirirsen,
senden iyisi yok.
0
designer
(16 saat)
Ustteki bir yorumu okudum. Meseleyi Turk usulu karikaturize etmenin yolunu bulmussunuz gene.

Evet aynen bir avuc seyh karar veriyor :))) 2'si petrol borusunu tutuyor. 3. su altin kaplama deveyle puskurtuyor :))) Neden bilmiyorum ama 80'lerdeki filmlerin etkisindesiniz hala. Gecmiste Aramco'da calismis bir muhendis olarak yaziyorum. Yonetim kurulundakilerin nerden mezun olduguna, kac yildir bu isin icinde olduguna bir goz atin. Ankara universitesi kamu yonetimi mezunu adam bulamazsiniz :)

Korfez ulkelerinde Umman haric petrolun kontrolunun tamami devlette. %100. Bu ulkelerde petrol bulundugundan beri devlet kontrolu hep vardi.

Iran'da bu kontrol yoktu. Iran'in petrolunun tamamini uzun sure Ingiltere cikardi. Ingiltere Iran'i somurge olarak kullandi. Irana tek kurus vermeden petrollerini aldi. Iran'in herhangi bir denetimi ya da kontrolu yoktu. Iran bunu birden cold turkey dedigimiz sekilde aniden kesip petrolu millilestirdi. Ingilitere zarar gorunce darbe yaptilar.

Korfezde bu durumun irandan farki: yabanci sirketler paylarini tamamen kaybetmedi. Daha kontrollu sekilde yabanci sirketlerle birlikte millilestirdiler petrolu. Yabancilar teknik ortak, hizmet saglayici olarak hizmet vermeye devam etti. Korfez ulkeleri zamanla guclenince petrolun tamamini kontrol etmeye basladilar. Kontrol su anda %100 devlette. Yabaci sirketlere teknik destek karsiligindan para oderler. Yabanci sirketler petrolden pay almaz.
-1
thetruenorthstrongandfree2
(16 saat)
görünürde kendileri kontrol eder,
ama yanlarinda bir ingiliz danismanlari vardir,
mevduatlarida sahiplerinin bankalarindadir.
+1
designer
(15 saat)
@designer

Turk bankalarina mi koysunlar paralarini yoksa rus bankalarina mi :) Dunyanin en guvenli finans sistemleri, adalet sistemleri nerdeyse para orda ama kontrolu Sudilerde.

Sanki Tr merkez bankasi dovizini Ingiltere'de , new yorkta tutmuyormus gibi...
-1
thetruenorthstrongandfree2
(15 saat)
(5)

Vatandaşlıktan çıksak bedelli askerlikten kurtulur muyuz ?

garavel
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücr
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )

Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücretini ödememek için vatandaşlıktan çıkabiliyor muyuz ? Bunun prosedürü nedir olabiliyorsa ?

Hem para, hem de politik sebeplerden dolayı kuruş vermek istemem bu hükümete.
0
garavel
(22.06.26)
Eger askerliginiz tecil edilmisse vatandasliktan sorunsuz cikabiliyorsunuz. Eger tecil ettirmediniz ama kacak durumundaysaniz önce ücretini ya da askerlik görevini yapmanizi istiyorlar.
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(22.06.26)
Pire için yorgan yakmak diye bir terim var, her ne kadar istemesek de bazı yükümlülükleri icra etmek zorundayız (verdiğimiz paranın istemediğimiz yerlere gidebileceği olasılığına rağmen) bence size sunulmuş imkandan faydalanın ve bedelli olarak askerlik görevini yerine getirin derim.

Dünya hızla bir değişim sürecine giriyor, gelecekte neyin ne olacağı hakkında kimsenin bir fikri yok, bundan 5-10 yıl sonra İngiltere çok daha vahim bir duruma düşebilir ve ülkeyi terk etmek zorunda kalabilirsiniz (ırkçılık, ekonomik buhran, iç savaş vb).

Hali hazırda elinizde bir vatandaşlık var, bunu kaybetmeyin derim, gelecekte ne olacağını bilmiyoruz belki de daha iyi olacak ülke? daha kıymetli olacak pasaportu? olur mu olur.
+6
solo
(22.06.26)
tecil derken şuan ertelemeli yıl sonuna kadar, sonra bi 6-7 yıl daha erteleme hakkım var sanırım. tecilliyken çıkabiliyor muyum ?

@solo para çok ciddi bir para. sterlin bazında da ciddi. eşşek gibi çalışıp vergimi de bu ülkeye ödeyip devletin ya 6 ayını bana ver ya eşşek gibi çalıştığın paranı demesi, hele ki politik olarak taban tabana zıtken içime sinmiyor.
+1
🌸garavel
(22.06.26)
Kritik soru su: Turk vatandasligini sonradan mi kazandiniz yoksa dogum yoluyla mi aldiniz?

Sayet Turk vatandasligini sonradan kazanmissaniz, vatandasliktan cikarsaniz mavi kart alma hakkiniz yok. Kisaca Turkiye'de bir yabanci olacaksiniz. Ilerde Turkiye'ye donme durumunuz varsa oturum, calisma izni ugras dur. Emeklilik hakiniz, sgk hastaneden yararlanma vs yok. Mulk edinirken vs yabancinin kurallarina tabisin.

Sayet Turk vatandasligini dogum yoluyla aldiysan cikarsin vatandasliktan, mavi kartini alirsin pasa pasa. Secme secilme haric her hakkin olur TC vatandasi gibi.

Cikmak istersen her turlu cikar ve bedelliden kurtulursun tecilin devam ettigi surece. Ama TC vatandasliginin avantajlarindan ilk durumda tamamen mahrum kalirsin.

Istanbul'a geldiginde Fatih'teki il goc idaresine ugra (ya da hangi ilin hangisiyse artik), vatandasliktan cikis bolumune git anlatirlar olacaklari, sira mira randevuya gerek yok, bilgi verirler insan gibi. Ama cikis islemini yapmaz, senin ikametgahin yurt disinda konsolosluktan basvurunu yap diyecek. Cunku degerlendirme sureci sonrasi bir iki ay sonra ayni yere gelip imza atma vs gibi durumlari var. E adam ulkesine donmus oluyor, bir daha gelmesi gerekecek vs o yuzden konsoloslukta hallet kardesim diyorlar. Yani Tr'de 3-4 ay kalacaksan veyahut git gel yapabileceksen Tr'den basvurmakta israr edebilirsin. Aksi durumda cikisini konsolosluktan basvuracaksin. Konsolosluklardaki gorevlilerse bi bok bilmiyor sana dogru duzgun bilgi vermez verse yanlis bilgi verir. Konsolosluk robot gibi cikis islemini yapar sadece.

Bu arada vatandasliktan cikacaksaniz teciliniz tamamen bitmeden 1-2 sene once cikis islemine basvurun sonra bu askerlikten kurtulmak icin vatandasliktan cikiyor diye red veriyorlarmis, cikamazsiniz:) Son dakikada cikis diye bir sey yok. Yas siniri 38 mi 35 mi kacsa sizin ondan sonra daha tecil hakkiniz olmuyor. Yoklama kacagi, bakaya olursaniz cikamazsiniz vatandasliktan.
0
freedonia
(22.06.26)
Türkiye'yi kafada bitirdiysen ne vatandaşlıktan çık ne de askerlik yap. Kimse zorla tutup götürmez. Sadece emekli ikramiyesi ve emekli maaşı alamıyorsun askerlik yapmazsan. Hepsi bu.
0
stefano
(23 saat)
(2)

Kısa süreli kullanım için iphone 8 mi iphone SE 2020 mi?

runaway
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
0
runaway
(22.06.26)
Iphone 8 cok eski SE'nin yakin tarihli nesillerinden biriyse ben SE tercih ederdim. Tabii gun ici sarj durumlari onemli degilse. Bugun ortalama kullanicinin gunluk aktiviteleriyle bir gunu tamamlayamayabilir.
0
mbond
(22.06.26)
iphone se 2022 kullanıyorum bir sıkıntı yok.
0
biravekahve
(20 saat)
(4)

Perde - zebra Store perde sorusu (Kadınlar özellikle)

baldan kaymak
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorumSalon ve yatak odası aynı camlara sahipYatak odasında black out perde kullandımSalonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorum

Salon ve yatak odası aynı camlara sahip
Yatak odasında black out perde kullandım
Salonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım

1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha uygun
2) salonda şu sorun var: her iki yanında camın petek var, kışın salonun ısısını etkiler diye zebra store hani şu çevirmeli olsun dedim ama salon farklı yatak odası farklı olacak ve taşınınca kullanamayacağım.

Öneriniz nedir
0
baldan kaymak
(22.06.26)
Kapı pencerenin açılış yönü ile storun açılış yönü arasındaki tezat yönünden storu önermem.
Storu tam olarak açmadan kapıyı pencereyi açamazsın.

Not: Kadın değilim.
+2
Mirket
(22.06.26)
stor pişmanlıktır ya temizlemesi ayrı dert, kolay bozulması ayrı dert.
güneşlik + fon perde yeterlidir. ki bende fon perde de yok.
benim evim aşırı güneş alıyor ama ona rağmen güneşlik yetiyor.
istanbul'daysanız uyguna ve güzel tül, perde, güneşlik yapan tanıdık var numarasını paylaşırım.
+1
matilda
(22.06.26)
bu hafta sonu stor perde yıkamak zorunda kaldım tam 4 saat sürdü. 4 adet stor alttarafı. yıkayıncada yanlarından söküldü :/ fırçasız nasıl yıkayacaksam :/
klasik çamaşır makinasında yıkanacak perde seçin. ben yaptım siz yapmayın.
+1
eja
(22.06.26)
Stor perde takmak -> göte rahat batması
0
etna
(22.06.26)
(14)

çalıştığın şirkete cv ver diyen arkadaşlar

yenibirgüzelnick
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar. siz
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar.

siz olsanız ne yapardınız?
+1
yenibirgüzelnick
(22.06.26)
iletmem, doğru yapıyorsun bence.
+4
gadlemler
(22.06.26)
bence bir bahaneyle almasanız veya iletemediğinizi söyleseniz (ik elden cv almıyor gibi) daha iyi olur. böylece istiyorlarsa kendilerinin direkt başvurma ihtimali olur. bahanelerinizi inandırıcı bulmazlarsa da kendi bilecekleri iş.
iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca haklarına girmiş oluyorsunuz bence.
+3
lil siztah
(22.06.26)
ik cv alıyor da sonra mülakat yapmıyolar mı her türlü?
ben iletiyorum genelde isteyen herkesi.
+2
jelly bear
(22.06.26)
güncelde kimse kimsenin cvsini iletmiyor göt korkusundan.

güvenmediğim sorumsuz vb. diye bahane sıkmayın, sanki atom parçalanıyor iş hayatında.

yollamayacaksanız yollamayın dürüst olun.
-5
kveldulv
(22.06.26)
@lil siztah+1
Ek olarak iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca, o kişide beklenti yaratmış oluyorsunuz ki bu sonrasında hayal kırıklığı yaratıyor.
+2
Amaranta ursula
(22.06.26)
@kveldulv bahane sıkmak filan ne alaka? gayet sürekli iş değiştiren sorumsuz insanların benim imajımı da etkilemesini istemiyorum. şu an çalıştığım yere 3 arkadaşımı da getirdim zaten onların güzel çalışacağını biliyordum çünkü.

@lil siztah, elden verilen referanslı cvler öncelikli oluyor. yoksa linkedinden de başvuruyorlar zaten.
0
🌸yenibirgüzelnick
(22.06.26)
şöyle yapıyoruz sizinde ik ya sözünüz geçiyorsa, biri geliyor ik ya yönlendiriyoruz onlar kısa görüşüyorlar zaten olumsuz ise belirtiyorlar bizde ok diyoruz, ik ile olan görüşmemizde biz yolluyoruz diye bu alıncak değil diye belirttik, sorumluluğu ik ya bırakıyoruz.
0
eja
(22.06.26)
Ben olsam ben de aynısını yapardım, bu sebepten insanlarla bozuşmaya gerek yok.
Birine "ya seni severim ama sorumsuzsun cvni iletemem" demek de olmaz yani.

Zaten halihazırda kendileri başka ortamlardan başvuru yapabiliyorlarsa yapsınlar, olacağı varsa olur, sizin iletmediğiniz halde ilettim demenizde ben büyük bir sorun göremedim açıkçası.
Ama yarın öbür gün arkadaşınız olan cvsini iletmediğiniz biri işe alınırsa o zaman "ben senin cvyi iletmeyi unutmuşum ya" derdim. En azından kendi hakkıyla girdiğini bilsin.
0
mutekebbir
(22.06.26)
Referans olabileceğim kişilerin cv’sini veriyorum. Güvenmediğim kişilerinkini vermiyorum şu an ihtiyaç yokmuş olursa haber edecekler diyorum.
0
kablelvuku
(22.06.26)
Doğru olan hiç söz verip cv'yi teslim almamak, bir çok bahane sunulabilir bunu yaparken de; "ik elden cv almıyor", "doğrudan referansa sıcak bakılmıyor", ya da "daha önce başka bir arkadaşa referans olmuştum pişman oldum zor durumda kaldım kusura bakma" şeklinde bir çok bahaneyle reddedebilirsin, aksi halde verdiğini söylersen seni sürekli sıkıştırır bir haber var mı diye sorar, bir de tutup ik'yı arayıp size şu arkadaş vesilesiyle cv ulaştırmıştım bir gelişme var mı diye sorabilir daha fazla zor durumda kalabilirsin.
+1
solo
(22.06.26)
bana bir arkadaş artık insan kaynaklarının elden cv verilmesi yasak demişti.
Çok salladığını da düşünmüyorum çünkü kendim için istememiştim ve baya samimiyizdir boşver salla derdi. ama belki yanlış bir bilgi de olabilir.
ama sen de bunu kullanabilirsin, yasakmış o yüzden ik almıyor artık dersin.
0
high hopes of the sozluk
(22.06.26)
Bizim şirkette yeni bir etik kural geldi. artık cv iletemiyoruz, içeriden referans olan kişi ile işe giren kişi arasında doğrudan bir bağ istenmiyor dersin.
0
galahad reloaded
(8 saat)
Bizde de elden veya mail ile CV almıyorlar KVKK'ya aykırı diye. Gerçekçi bir senaryo yani.
Ya da bizi böyle yemeye başladı İK :)

Referans konusu önemli bir nokta. Kefil olmayacağın birini tavsiye etme derdim ben de. Ya da iletirken, "rica etti ama tanımıyorum" diyebilirsin.
0
burfak
(7 saat)
kveldulv cevabı en doğrusu aslında.

bana bir arkadaş abisi için cv atmamı istemişti.

ben de dümdüz "bu operasyonda da şirkette de çalışılmaz, o yüzden atmam." dedim.

sonra aradan 2 yıl geçti. arkadaşın abisi kendiliğinden benim çalıştığım operasyona girdi.

bin pişman :)

yine operasyona polish speaker arıyorlardı. bir arkadaşımı önerdim. çocuğu almadılar. gördük sonra kendi buldukları polish speakerları.

sonuç: etkili yetkiliysem ve operasyon da güzelse mutlaka yardımcı olurum.

fakat arkadaşı tanımam lazım kesin.
0
rain when i die
(2 saat)
(2)

Ablasyon icin dr onerisi var mi

üğpoıuy
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
0
üğpoıuy
(22.06.26)
Prof. Dr. İlyas Atar
www.ilyasatar.com
Geçmiş olsun.
0
vandergraaf
(22.06.26)
belirttiğiniz şehirlerde yok ama bu konuda türkiyenin en iyisi izmirde Prof. Dr. Emin Evren Özcan. pandemi zamanı o yaptı ablosyonu dokuz eylülde.
aydında da yeni bir doktor var, Prof. Dr. Mustafa Umut Somuncu. artık ona gidiyorum henüz ablasyona gerek duymadık.
0
halanne
(4 saat)
(1)

Ankara bahçelide pub önerisi

jedijedi
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
0
jedijedi
(22.06.26)
the temple pub
+1
beatbox yapan metalci
(21 saat)
(4)

Ekşiye noldu ya

gobekliraki
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
-1
gobekliraki
(22.06.26)
sana katılıyorum. dönem değişiyor galiba.
0
mikahakkinen
(22.06.26)
sponsorlu tartışmalı içerik başlatıcı başlık açanlar geneli dikkat edin bazı 500+ yorum alanların nick ve entry altında sponsorlu yazıyor.
gördükçe engelliyorum
0
eja
(22.06.26)
40 defa yazdık şuraya. saray tarafından ele geçirildi ekşi. gizli saklı da değil apaçık. maaşlı troller devamlı manipülasyon yapıyor. girmeyin şu siteye. herhangi bir başlığı okumak için bile girseniz hit kazandırıyorsunuz.

www.youtube.com
+3
yurtsuz john
(22.06.26)
Rende binasının maaşlı trolleri.
Yüzlerce değil, binlerce.
0
HellKeePer
(22.06.26)
(1)

protein tozu çeşitlerini, satın almadan önce nasıl tadıyorsunuz?

knight of cydonia
sb.tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu
sb.

tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu takas olayları dönüyor mu "bende bu aroma var, sende şu var, ikimiz de diğerine birer porsiyon versin." gibi.
0
knight of cydonia
(22.06.26)
Tatmıyoruz
Kullanıcı yorumlarına güvenerek alıyorum forumlar bu konuda hala iş görüyor
0
artıküyeolmakistiyorum
(23 saat)
(3)

Lüleburgaz ve Babaeski'de uzak durmamı tavsiye edebileceğiniz mahalleler var mı?

northern eagle
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
0
northern eagle
(22.06.26)
Babaeski'yi bilmiyorum ama Burgaz için altıyol'a pek yaklaşma.
0
ebeş
(22.06.26)
Dun luleburgaz'daydim her yerini gezdim. Evet roman mahalleleri var ama bu ulkede uzak durman, korkman gereken ırk romanlar degil ben bunu anladim. Gerçekten de romanlarin bir sehrin ne kulturune, ne yasam tarzina zarari var.
0
duster
(22.06.26)
Huzurlu hayat istiyorsan, Lüleburgaz da yaşayan birisi olarak e5 in çarşı olmayan tarafını tercih etmeni öneririm. 6yol ve kuştepe den uzak durmak iyidir.

@duster sen bir de gel gece 23.00 sonrası gir de gez mahalleyi :))
0
oligomer
(15 saat)
(4)

tuvalet-banyo kokusu olarak ne kullanıyorsunuz?

jelly bear
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır. bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.evin ve özellikle banyonun nasıl gü
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.
bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır.
bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.

evin ve özellikle banyonun nasıl güzel kokmasını sağlayabilirim siz hangi ürünleri kullanıyosunuz?
-1
jelly bear
(22.06.26)
fısfıs. oda parfümleri ama hafif olandan. her operasyon sonra 2 kere bazmak yetiyor.
0
ground
(22.06.26)
beyaz sabun oda kokusu alıyorum ben. temizlik hissiyatı veriyor bana seviyorum.
0
dedim ben sana
(20 saat)
rebul istanbul bosphorus çubukları bayağı etkili. açınca aylarca gidiyor. banyoya da oldukça yakışıyor, temiz kokuyor.
0
eileengray
(19 saat)
Otomatik çalışan koku spreyi kullanıyoruz.
0
elorelia
(17 saat)
(9)

Reçeteli ilaçlarımı evde unuttum

tiredofwaiting
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
0
tiredofwaiting
(22.06.26)
Alamazsın çünkü sistemde aldığın ilaçların bitmediği görünüyor. Reçetesiz ilaçlarsa parasıyla alabilirsin
0
artıküyeolmakistiyorum
(22.06.26)
kırmızı-yeşil reçeteli falan değilse parayla alırsın
0
jelly bear
(22.06.26)
ama yine de reçeteyi yazdırmam gerekir değil mi?
0
🌸tiredofwaiting
(22.06.26)
yoo çoğu ilaç reçetesiz alınabiliyor.
reçete sgk karşılasın diye veriliyor.
0
jelly bear
(22.06.26)
Recetesiz alinamayan bir ilacsa ve raporunuz varsa aile hekiminden ya da herhangi bir brans hekiminden recete isterseniz yazar muhtemelen. ama parasiyla almaniz lazim.
kirmizi receteli bir ilacsa doktor yazmayabilir. Ama yine de denemek lazim.

Ama ilaciniz recetesiz alinabilen birseyse direk eczaneden alabilirsiniz. Bence once bir eczaneye sorun.
0
nuevo
(22.06.26)
Yok ilaçlar reçeteli, ama reçeteyi sisteme giriyorlar ya, ondan ilaç vermezler diye korkuyorum şuamn çünkü elimde var gözüküyor.
0
🌸tiredofwaiting
(22.06.26)
elinde olsa da para verip alabiliyorsun her türlü. vermemesi olayı sgknın karşılamaması.
0
jelly bear
(22.06.26)
çok pahalı bir ilaç ise şöyle yapabilirsin;
durumu anlatırsın ben tarihi geldiği zaman size reçeteyi yollayayım siz de girin ama şimdi elden alayım dersin ama seni hiç tanımayan eczane bunu kabul eder mi şans tabi hele pahalı bir ilaçsa zaten o riske girmeyebilir.
0
high hopes of the sozluk
(22.06.26)
eczaciya yada hekime
sunu teklif et,

receteli aldigini göster,
ilaclar eczane yada polikinlikte kalsin,

günlük olarak
temin etmeye git,
buna belki ikna olabilir,
ama iki haftalik ilaclari komple kimse vermek istemez.
çünkü bunun kalpazanligi çok var.
0
designer
(16 saat)
(13)

Nazar Duası Okunurken Geğirme Adeti

solo
Merhaba dostlar,Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançları
Merhaba dostlar,

Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.

İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançlarını, ibadetlerini huşu içerisinde yerine getirebilirler ancak bu filleri başkalarını rahatsız ediyorsa bence dur demek gerekiyor, bu noktada çok ciddi bir sıkıntım var ve ben eşimi bir türlü ikna edemiyorum;

Sorun şu ki, eşim sürekli kendisine nazar değdiğine inanıp annesinden dua okumasını istiyor, annesi de dua okumaya başlar başlamaz inanılmaz bir gürültüyle geğirmeye başlıyor hatta bu geğirme refleksi o kadar abartılı bir hal alıyor ki ortamdan direk uzaklaşıyorum.

Bu konuda bir çok din adamıyla görüştüm, hemen hemen hepsi bunun hurafe olduğunu belli ki bir sağlık sorunundan kaynaklandığını dile getiriliyorlar ancak eşim buna ikna olmuyor ve bunun nazarın etkisiyle olduğuna inanıyor, bu konuda ne yapabilir eşimi nasıl ikna edebilirim?

Böylesine iğrenç bir inanç normal şartlarda beni ilgilendirmez alakadar etmez ama benim olduğum ortamda yapılması beni çok rahatsız ediyor, ortamdan ayrılıyorum ama eşimin de artık bu konuda kendine gelmesini de istiyorum.
0
solo
(22.06.26)
Hocam geçmiş olsun fakat bu derece cehaletin maalesef çaresi yoktur
+4
artıküyeolmakistiyorum
(22.06.26)
ben de denk geldim bu olaya. gözümle görmesem hadi ordan derdim ama olabiliyor. açıklaması nedir bilemiyorum. okunan siğilin düşmesi gibi bir şey herhalde.
+2
merkep gibi adam
(22.06.26)
işte içindeki nazarın çıkışı olarak adlandırıyorlar. ne kadar çok geğirik, o kadar çok nazar varmış ki çıkıyor.

benim kayınlarda da esnemek şeklinde karşılık buluyor. ağzını ne kadar ayıra ayıra esnersen o kadar nazar varmış oluyor.

en azından iğrenç değilmiş.
+3
kibritsuyu
(22.06.26)
geğirme değil de bol bol esneme olur. bunun üzerine aman sende ne nazar varmış yahu lafı edilir.
+2
lazpalle
(22.06.26)
geğirme ve esneme şeklindedir, ben de bir kere görmüştüm. dip not: nazara inanıyorum, benim de nazarım çok değer.
-2
kestane gürgen palamut
(22.06.26)
sene 2026 böyle şeyler, tahammül edilemez.
+7
mikahakkinen
(22.06.26)
Kişiye ait bir hususu neden bir nazar inancıyla pekiştime çabası içindesin ki ?
Yanlış mı anlıyorum .
Kendisine anlatın biraz daha sessiz olması gerektiğini.
Yemekten sonra ortalıkta geğirenler daha mı kabul edilebilir ? Hayır
Bu yaşımıza geldik kişiye dua okunurken çok çok esnemeden başka bir şeye de denk gelmedim.
-3
diyecevaplandı
(22.06.26)
ben gegirme degil esneme var diye biliyorum. ilk kez duydum gegirmeyi

gegirilmesini istemezdim :/
+1
fakyoras
(22.06.26)
geğirmeyi ilk kez duydum aşırı iğrençmiş.

esnemeyi biliyordum.
+1
yenibirgüzelnick
(22.06.26)
@diyecevaplandı ben geğirmeyi nazar ile ilişkilendiren taraf değilim tam tersi alakasız olduğunu düşünen benim, eşim ve annesi bunun nazara bağlı bir refleks olduğunu elinde olmadan yaptığını söylüyorlar.

Kendisine de eşime de bu konudan rahatsız olduğumu ilettim zaten.
0
🌸solo
(22.06.26)
ikna edemezsiniz gibi görünüyor. ritüel başladığında ortamdan çıkmaya devam edin derim.
bu arada ben de esneme kısmına hakimim; geğiren hiç duymadım (çok şükür). bence esnemenin olayı da şu: pek çok insan için dua okuma, ağırlıkla gece yatmadan önce yapılan bişey olduğundan, okumaya başlanınca direkt uyku çağrışıyor.
0
lil siztah
(22.06.26)
geğirmeyi bilmiyorum ama hızlıca dua okunduğu için esnemenişn kaslardan ileri geldiğini duymuştum. ağız hızlıca oynuyor ya hızlıca okurken
0
gadlemler
(22.06.26)
Ben de esneme olarak biliyorum, geğirmeyi hiç duymamıştım. Ama tarikat şeyhinin yanındayken kaptırıp aşırı geğiren bi amca videosu görmüştüm. Kayınvalidenizinki buna benziyor. Dini ritüeller sırasında parasempatik sinir sistemi aktive olur, geğirme, esneme gibi şeyler de parasempatik sinir sistemi tarafından kontrol edilir. Kayınvalidenizin elinde olan birşey değil, ortamdan uzaklaşmanızdan başka çare görünmüyor.
+1
curukturpkokusu
(24 saat)

TSE'den emekli birinin maaşı?

merkep gibi adam
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
0
merkep gibi adam
(22.06.26)
(3)

Kasko soruyorum (varsa 2025 model y juniper)

tchuck
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
0
tchuck
(22.06.26)
axa ile 40bine yaptirdim hasar var

not: mayis ortasinda yapildi
0
tahtakafa
(22.06.26)
abi fiyatlar yükseldi maalesef.

beni mi yiyorlar diyorsan sigortam.com'dan falan kendin de kontrol edebilirsin.
0
kojonotsuki
(22.06.26)
bankalaın uygulamalarında da fiyat veriyor garantiden fiyat bakıp öyle kabul eidyorum sigortacımın söylediğini. sigortacı şu zamana kadar garantiden hep ucuz söyledi, imm kısmı önemli en az 5m yaptırmayı unutma
0
eja
(22.06.26)
(11)

insanlar neden istanbul'da bu maaşlara çalışmayı seçiyor?

runaway
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur. bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur.

bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
-1
runaway
(22.06.26)
iş bulabilmek önemli,
bütün etkinliklerin merkezi istanbul,
hısım, akraba ,ana,baba hepsi oradadir,
tercih.
-1
designer
(22.06.26)
"bütün etkinliklerin merkezi istanbul"

28k maaşla kaç etkinliğe katılıyor hesaplayamadım
+2
🌸runaway
(22.06.26)
gecen sebnem ferah konseri vardi,
vatandaş konser yerinin yakinindaki parkta idi sanki
0
designer
(22.06.26)
"Ben senin, beni sevebilme ihtimalini sevdim"

insanlar istanbul'da bir şeyler yapabildiği için değil, yapma ihtimalleri olduğu için yaşıyorlar.
+5
art cat chocolate
(22.06.26)
yapabilme ihtimali +1.

her şey orada. başka yerde iş bulmak zor, hele kendi memleketin veya bolca tanıdığın yoksa her şey daha zor. istanbul'da hiç değilse işim olur, imkanım olur, belki köşeyi dönerim umudu var.

aşırı yığılmadan dolayı başka yerde imkan olsa bile bazıları istanbul'u isteyebiliyor. yaşadığı yerde iyi kazansa bile sıkılıyor veya kariyerinin yerinde sayacağını düşünüyor. paranın önemini reddetmiyorum ama kişi halihazırda aç gezmiyorsa her şey de değil. istanbul'da zor geçinmeyi yozgat'ta kral olmaya tercih edecek çok kişi var. küçük şehir gençsen ayrı, yakının yoksa ilerleyen yaşta ayrı dert çünkü. istanbul gibi yerlerde 10 milyon sürünür ama kimse kendini yalnız hissetmez, büyük şehrin enerjisi ve temposu farklı olur.

ben bunları eskiden istanbul'da yaşamış, istanbul'da yaşama fikrinden nefret eden, büyük konuşmayayım ama hiçbir koşulda orada yaşamayı ve çalışmayı düşünmeyen birisi olarak söylüyorum bu arada. günübirlik gezerken bile boğuyor.

amma çoğu insan için istanbul tercihten ziyade zorunluluk yani. orada sefil gibi bile olsa bir şeyin ucundan tutup bir yola girebilirsin. öyle bi ihtimal var. diğer yerlerde daha ucuz da olsa yine kira vermen gerekir ama para kazanmak aynı ölçüde kolay değil. hadi paran olsa sosyal imkanlar falan uzar gider.
0
der meister
(22.06.26)
stockholm sendromu, celladina asik olmak.
newyork, londra, paris, toronto vs butun belli basli metropollerde ayni mevzu var.
+1
cooperr
(22.06.26)
Çünkü iş bulabiliyorlar. Kuzenim aynı durumda yani bir mesleği yok fakat tüm haklarını alarak çalışabiliyor. Hiçbir işe bağımlı değil çünkü o işten çıksa yenisini çok rahat bulabiliyor.

Ben kendi memleketimde günde 18 saat, %50 asgari ücrete çalıştığımı bilirim. Sigorta vs tabi ki yok. Bu şartlarda kim küçük yerde iş koşturur ki? O rezil işten çıksan yenisini bulamayabilirsin öyle düşün. Sigorta yapan yerler premium sayılıyor küçük yerlerde.
0
artıküyeolmakistiyorum
(22.06.26)
Çoğu kişi kıt kanaat geçinebilse de, hem iş alternatifleri hem de sosyal ortam büyük şehirde daha çok ve çeşitli. Uygun fiyatlı veya bedava etkinlikler var. Hiçbir şey bulamayan avm geziyor :)

Küçük yerde herkesin gözünün önünde olma, her şeyine bir laf edilmesi de büyük şehirde kalmayı destekleyen faktörler.
+1
cosmicstring
(22.06.26)
büyüme ihtimali var diye herhalde. bugün 50 yarın 100. sivas'ta olsa hep 50. yolun sonunda istanbul'da ömrü 50 ile geçecek de olsa o ihtimal diri tutuyor olabilir :)
+1
gabe h coud
(22.06.26)
İstanbul yarı narsist yarı toksik ama bağımlı olduğumuz biraz da alttan alta sevdiğimiz ve bu yüzden bırakamadığımız evlilik gibi. Çocuk da varsa öyle düşünün. Böyle ilişkilerde bırakıp gitmek zordur. Memnuniyet yer yer düşer ama o ilişki de birşekilde devam eder.
+1
mahmuttt
(22.06.26)
İş olanakları zaten söylenmiş, onu geçeyim o yüzden.

Bir kesim ise zihnen küçük şehir hayatına adapte olamıyor. İstanbul'da maddi olanaksızlık nedeniyle imkanlar kısıtlanabilir, ancak kimse kimseyi tanımaz, bilmez. kalabalıktaki herhangi birisinizdir. Birçok insan bu durumu kötüler, ama birçok insan da bunu seviyor. Küçük şehre taşınmak isteyen birçok insan genelde bu tarz şeylerden şikayet ettiği için aksini sevenlerin zevkleri daha az dillendiriliyor ama böyle bir şey var.

Taşrada zengin olacağına şehirde ay sonunu zor getirmeyi gözü kapalı tercih edecek çok insan var, ama bu mevcut durumdan şikayetçi olmanın önünde engel değil. sadece "küçük şehre taşınmak" bir çözüm olarak görülmüyor. Küçük şehre gidince sorunları çözülmüş olmayacak bu insanların.
0
akhenaten
(22.06.26)
(8)

İnsanlar nasıl bu kadar gezebiliyor

arbre
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda nasılsınız?
-8
arbre
(21.06.26)
soyleyince rahatsiz edici gelecek belki ama hepimiz haftada 6 gun calismiyoruz. hepimiz ofisten calismiyoruz. yillik sadece 15-20 gun iznimiz yok, temizligi kendimiz yapmiyoruz vs.
+8
ghilleinthemist
(22.06.26)
altinda araç varsa,
kari koca ,kazancin varsa,
günübirlik 150 km capinda lokasyona gider gelirsin,
0
designer
(22.06.26)
arkadaşım ve sevgilisi sık geziyorlar. başka şehirler, kamplar vs. tüm tatilleri kullanıyorlar. ayrıca hafta sonları da geziyorlar. pahalı yerlere gitmiyorlar. maaşları 100 bin bile değil ikisinin de. arabaları olması avantaj.

başka arkadaşlarım da borç içinde geziyorlar.

ben ise gezemiyorum. :/
0
art cat chocolate
(22.06.26)
her şeyden önce merak ve enerji bulundurmak lazım bünyede. sosyal medya imrendirme ve harcatma pratiği üzerinden işliyor. çık yürü mesela bulunduğun şehirin bulunmadığın yerlerinde. bisiklet edin. illa ki binlerce km uzaklaşmak gerekmiyor gezmek için. şanslı bir finansal durumun ve zaman ayırma şansın yok ise toplumun çoğu kesiminin de ne yazık ki muzdarip olduğu gibi :/ aylarca öncesinden planlama yapmak lazım daha uzak lokasyonlar için.
0
lüzumsuz adam
(22.06.26)
Size gezmeyi seven, lüks peşinde koşmayan bir sevgili diliyorum. O zaman her şeyi ayarlar gezersiniz :)
+2
cosmicstring
(22.06.26)
geçen gün bu konuda bi delirdim hem de fesatlık yapıyorum diye kendime çok kızdım.
çok eski bi arkadaşım var birlikte büyüdük ama şimdi o ayrı şehirde yaşıyor. eşi doktor. kendisi çalışmıyor çocukları var.
geçen baktım bodrum'da titanic otel'den story atmış bi çıldırdım ben 3 senedir tatile gitmiyorum bunlar 7 günü 350.000 tl olan otele nasıl gidiyor diye sonra kendime kızdım fesatlık yapma diye. sonra başka storylerinden öğrendim ki eşi konferans için gitmiş o da onla gitmiş, 1-2 gün kalıp döndüler zaten.
böyle şeyler de olabiliyor.
-1
matilda
(22.06.26)
Sadece maddi durumun iyi olmasıyla açıklanamaz. Aynı zamanda hayat felsefesi olarak da görmek lazım. Lüks marka giyinip son model telefon almak yerine o parayı ucuz bilet alıp yurt dışına giden insanlar da var.
0
merhum
(22 saat)
İnsanlar full time çalışmıyor olabilir, tek gelirleri maaş olmayabilir. Pasif gelirleri vardır, iş seyahatidir, aile desteğidir, birikimdir, uzaktan çalışıyordur, öncelikleri farklıdır. Neden gördüğümüz her şeyi kendi hayat şartlarımıza göre açıklamaya çalışıyoruz anlamıyorum.
0
kullanicadi
(18 saat)
(13)

Son günlerde "iyi ki keşfettim" dediğiniz neler var?

kullanicadi
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsinizBen müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyoru
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsiniz

Ben müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyorum
music.youtube.com
+1
kullanicadi
(21.06.26)
radiohead'in popüler şarkılarını çok dinlerdim ama şunları yeni buldum ve takıntılısı oldum resmen: you and whose army, nice dream, 2+2=5

ezginin günlüğü'nde ise: ayrılıkta söylenmiş bir yaz türküsü, akşam şarkıları, kıyısız deniz, unut gitsin, bilinmeyen ülke

buz, nefretim kederimden

kitap olarak, "uyuyan adam" çook hoşuma gitti.

praktika, ai ingilizce speaking pratik yapma uygulaması. çok kullanışlı geldi bana.

son olarak; izlemediyseniz: mr. nobody, hala dinlemediyeseniz: falling from grace.
0
substituent
(21.06.26)
Belgesel: BBC Africa Eyes programı: www.bbc.co.uk

Müzik: Mısırlı arkadaş sağ olsun: Sherine--Sabry Aalil: open.spotify.com

Dizi: Amazon Prime'da Medici

Bir şey okuyamayalı çok uzun zaman olmuş, bu durum beni mahçup etti:(
0
Amaranta ursula
(21.06.26)
Tubi isminde bir dijital platform keşfettim.

Düşük bütçeli, ucuz aksiyon, erotik gerilim yani B filmler -ki hastası olduğum- yayınlayan bir platform. Ücretsiz olması ve altyazı sunması da cabası.

Bir haftadır çok film izledim. Meraklısıysan tavsiye ederim.
0
yurtsuz john
(21.06.26)
relative diye cluj-napocalı bir rap metal grubu keşkettim.

grubun eski davulcularını tanıyordum şimdi çaldıkları gruplardan ama grubu daha önce dinlememiştim hiç.
0
rain when i die
(21.06.26)
night ride (şarkı) - The Growlers
Sürekli başa sarıyorum açınca.

Bi de Doğu dizisinin yeni sezonu :) gerçekten çok eğleniyorum
0
megalomaniac
(21.06.26)
Nikos Vertis - an eisai ena asteri
Radio Taifa - manana

İkisi de yaz akşamı balkonda şarap içmelik hava verdi. Son zamanlarda başka keşfim yok.
0
ekimoloji
(21.06.26)
youtube.com

Kyle and davey serisi çokomik
0
fildirfildir
(21.06.26)
Belki biliyorsunuzdur ancak yine de yazayım.
TRT 2'nin her gün saat 21.30'da değişik ülke yapımları filmleri oluyor. Daha çok festival filmleri.
Çoğunu beğeniyorum.
Benim için yeni bir keşif.
+3
pro9it9is9
(21.06.26)
Daft Punk - Tron Legacy soundtrack albümü

Hele hele End Of Line ve buna yapılan remiksler çok iyi
+3
fatihdr
(21.06.26)
Şu müzik aletinin adı guzheng.
Çin müziğine aşık etti beni.

www.youtube.com

Bu çin müziği değil, bizim The Eagles diyen olursa diye devamı şurada

www.youtube.com
0
Mirket
(21.06.26)
eric clapton 1991 konser kayitlari.

iki hafta once falan aklima dustu bir anda bakayim dedim ortamlarda var mi diye hakkaten varmis hatta 2023'te remastered olmus sanirim. ozellikle orkestral olan versiyonunu basindan sonuna kadar sarmadan dinliyorum. simdi ornek koymak icin youtube'a baktim birisi yuklemis. :)) ilginc.

ornek:
www.youtube.com
0
arakaali
(22.06.26)
www.youtube.com
Arkeoloji ile ilgilenenler için muazzam bir kanal. Konuklar kaliteli, konular zengin. Bu kanalın daha çok takipçisi olması lazım, belki zamanla büyür.

www.youtube.com
Yeni kitaplar keşfetmek için ve okuduklarımı başka bir bakış açısından dinlemek için takibe aldım, güzel faydalı bir kanal.

www.youtube.com
Tasavvuf ile ilgilenenler için, zengin bir bakış açısına sahip anlatan kişi, bazı film-kitap önerileri oluyor, faydalı.

www.youtube.com
Ekonomiye ilgi duyanlar için kanalın tamamı değil sadece bu oynatma listesini beğendim. Daha doğrusu genel olarak Özge Öner'i beğendim diyelim, perspektifi güzel

ve son olarak "TRT Dinle" uygulaması. Bence her telefonda olmalı
0
umutt
(22.06.26)
Moğollar - Yolum Seninle open.spotify.com
0
adivar
(22.06.26)
(5)

windows 10 pencere çevresinde garip renkli lekeler!! doktor bey yaşayacak mı?

okinawalı taş kağıt makas ustası
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.ai bir ç
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.
chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.

ai bir çözüm bulamadı, googleda benzer soruna rastlamadım. daha önce bu sorunu görmüş veya mantıken niye olabileceğini bilen birisi çözüm bulabilir diye düşünüyorum.

TLDR: w10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
ibb.co
i.ibb.co
📊 windows 10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
bilmiyom valla bizi okutmadılar. %25 (1)
bizim yeğene bir sorayım format neyin atıyordu. %25 (1)
kolonyayla sil geçer. %25 (1)
öhm bu sorun şundan kaynaklanıyor o da budur;...cevap ile belirtiniz. %25 (1)
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(21.06.26)
a- eski driverlara dönün
b- Klasik Windows teması kullanmayı deneyin.
c- pencere açarken veya kapatırken oluşan efektleri kapatın.

deneyin bakalım (aynı anda değil, sırayla)
+1
diyecevaplandı
(21.06.26)
MacOS kullanın. Yani MacBook, Mac mini vs kullanın.
-3
orient blue
(21.06.26)
windows gogosu+ctrl+shift+b ile gpuyu resetle bakalım. düzelmez ise görev yöneticisini aç, dwm.exe ye sağ tıkla görevi sonlardır de. düzelmez ise explorer.exe ye sağ tıkla explorer.exe yi yeniden başlat de. düzelmez ise cmd yi yönetici olarak çalşıştır komut satırına sfc /scannow yaz. yine düzelmez ise ddu ile ekran kartı driverlarını sil tekrar yükle. yine düzelmez ise 2060 ın vramlarında sıkıntı vardır.
+1
krtkartal
(21.06.26)
Benim ekran kartı da bozulmadan önce benzer sinyaller vermisti; özellikle siyah fon üzerinde belli belirsiz kırmızı minik noktalar oluşuyordu.

En büyük sebep ısınma. Laptop''lari her sene temizlemek gerekiyor. Yakın zamanda temizlemediyseniz söküp iyice tozdan arındırın, termal macunlari yenileyin. (Yapamiyorsaniz servise ve yaptirin)

Açıklaması da su, işlemciler artık o kadar ısınıyor ki, işlemcileri (cpu+gpu) anakarta bağlayan milimlik lehimler erimeye başlıyor.
0
makbur
(22.06.26)
klasik windows teması + kapalı pencere efektleri çözdü. teşekkürler.
0
🌸okinawalı taş kağıt makas ustası
(24 saat)
(4)

Buğunlerde nişan masraflarını kizın snne babası mi karşilıyor?

sonhakan
Yoksa çiftler kendileri mi? Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
Yoksa çiftler kendileri mi?
Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
0
sonhakan
(21.06.26)
Kim karşılıyor bilmiyorum ama benden bunu okuyanlara bir ağabey tavsiyesi, bu tip masrafların ailelerden herhangi bir tarafa ihale edilmesi gerektiğine inanan kişilerle bu yola girmeyin. X tarafı y tarafı farketmez.

Ha bence bu işi aileye yıkacaksanız hiç bulaşmayın, ekonomik gücü olan, ailesinin ağzının içine bakmayan bireyler olamadan evlilik şu bu neyinize? Hadi ama hadi elzem bir durum var diyelim o zaman her kalem, her masraf eşit derecede karşılanmalı kardeşim. Bu işin o tarafı bu tarafı olur mu ya, gelenek görenek adı altında et pazarlama bunun adı. Kaba etimin geleneği, bir de bizim orda adet bu derler ya, sanki masai-mara kabilesi aw, tüm hayatı ritüeller çerçevesinde ilerliyor da bunu da geleneksiz yapamıyor.

Hayat müşterekse en başından müşterek olmalı. Anadolu orklarının mabadından uydurduğu saçma salak dayatmalar yüzünden evlilikler daha başlamadan feci derecede yıpranıyor. Sonra boşanmalar neden arttı, neden arttı acaba?
+8
fatihdr
(21.06.26)
Son durumlara uzağım. Eskiden kızın evinde yakın akrabalarla sade, mütevazı bir tören olurdu. Çok özel bir hazırlık olmazdı. Sade ve güzel giyinilir, sohbet edilir, bir aile büyüğü yüzükleri takar, pasta yenir, belki biraz hafif müzik çalınırdı.
Son yıllardaki abartılı, gereksiz aktivitelere üzüldüğüm için yazdım.
Nostaljik bir duygu ile.
Damattan şu kadar gram altın, şu kadar mehir lafları dönüyor, hayretle bakıyorum.
Nasıl dönüşmüş bu toplum, akıl almıyor.
+1
pro9it9is9
(22.06.26)
nisani kizin ailesi yapti, bir yere gittik yemek yedik vs.
dugunu biz yaptik.
0
cooperr
(22.06.26)
nişanı kız tarafı yapar evet. geleneksel olarak böyle. ama anne baba durumu yoksa büyük nişan yapılmak zorunda değil. evde de yapılabilir.
0
elorelia
(22.06.26)
(6)

Annem!!!

camlicagazoz
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten gelecektik ama bu şekilde yazınca üzüldüm" yazdım. Sonra annem seni denedim ama masallah dilin de pabuc gibi dedi.

Şimdi benim hatam ne?
-2
camlicagazoz
(21.06.26)
Her şeyi böyle mesele haline getirmen
+6
artıküyeolmakistiyorum
(21.06.26)
evli insanların haftada rutin olarak en az 3-4 gün anne baba ile beraber olması, hiç sağlıklı bir durum değil bana göre. senin hatan evli olduğunu ve eşin, çocuğun ve senden oluşan bağımsız başka bir aile olduğunuzu ebeveynlerine benimsetememen bu örnekte.

eşinin yerinde olsam epey bir rahatsız olurum.
+7
wilhelmwasmuss
(21.06.26)
Senin hatan var mı bilmiyorum ama bu anneyle sen daha çok kafayı yersin bunu biliyorum.
+2
yenibirgüzelnick
(22.06.26)
bi bakayım dedim, hatırladım sizin duyuruları. kendi ailenize sınır çizmezseniz daha çok sorun yaşarsınız.
+1
elorelia
(22.06.26)
hocam kusura bakmayin ama kabus gibi bir annenin kabus gibi bir evladisiniz. ailenize sinir koymadiginiz surece, elalem ne der diye yasadiginiz surece bunun gibi yuzlerce olay yasarsiniz. esinize sabirlar diliyorum.
0
kassiopeia
(22.06.26)
söylüyorum hatanızı: ailenize fazla yüz vermeniz. eşiniz olsam uyuz olurdum.
0
rayde
(22.06.26)
(4)

Marketten alınan avokado tüketime hazır mıdır?

egerbiryolcu
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?
Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?
(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
-1
egerbiryolcu
(21.06.26)
avokado ellenerek alınır. duruşu değil, elinizdeykenki yumuşaklıklık hissi önemli. olgun olanı 1-2 gün buzdolabında bekletmeniz mümkün ama kararmaması için hemen yemeniz idealdir. serti ise, dışarıda bekletirseniz bir haftada falan olur. sertini çabuk oldurmak istiyorsanız, elmayla birlikte bir poşeye sarıp bekletin.
0
lil siztah
(21.06.26)
muz da hızlandırıcı olarak çalışıyor.
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(21.06.26)
“Yemeye hazır” diye satılan dışı siyah, buruşuk ve sert ama içi lokum gibi güzel avokado var, ben de geçen aldım yedim marketten.
Dışı düz yeşil olanlarsa dokunduğunda sertse içi de serttir, beklemesi gerekir.
0
megalomaniac
(21.06.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.