Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+3
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
-1
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)

Ablasyon icin dr onerisi var mi

üğpoıuy
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
0
üğpoıuy
(6 dk)

Ankara bahçelide pub önerisi

jedijedi
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
0
jedijedi
(16 dk)
(1)

Ekşiye noldu ya

gobekliraki
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
+1
gobekliraki
(21 dk)
sana katılıyorum. dönem değişiyor galiba.
0
mikahakkinen
(14 dk)

protein tozu çeşitlerini, satın almadan önce nasıl tadıyorsunuz?

knight of cydonia
sb.tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu
sb.

tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu takas olayları dönüyor mu "bende bu aroma var, sende şu var, ikimiz de diğerine birer porsiyon versin." gibi.
0
knight of cydonia
(47 dk)
(2)

Lüleburgaz ve Babaeski'de uzak durmamı tavsiye edebileceğiniz mahalleler var mı?

northern eagle
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
0
northern eagle
(1 saat)
Babaeski'yi bilmiyorum ama Burgaz için altıyol'a pek yaklaşma.
0
ebeş
(57 dk)
Dun luleburgaz'daydim her yerini gezdim. Evet roman mahalleleri var ama bu ulkede uzak durman, korkman gereken ırk romanlar degil ben bunu anladim. Gerçekten de romanlarin bir sehrin ne kulturune, ne yasam tarzina zarari var.
0
duster
(48 dk)
(1)

tuvalet-banyo kokusu olarak ne kullanıyorsunuz?

jelly bear
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır. bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.evin ve özellikle banyonun nasıl gü
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.
bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır.
bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.

evin ve özellikle banyonun nasıl güzel kokmasını sağlayabilirim siz hangi ürünleri kullanıyosunuz?
0
jelly bear
(1 saat)
fısfıs. oda parfümleri ama hafif olandan. her operasyon sonra 2 kere bazmak yetiyor.
0
ground
(59 dk)
(5)

Reçeteli ilaçlarımı evde unuttum

tiredofwaiting
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
0
tiredofwaiting
(2 saat)
Alamazsın çünkü sistemde aldığın ilaçların bitmediği görünüyor. Reçetesiz ilaçlarsa parasıyla alabilirsin
0
artıküyeolmakistiyorum
(2 saat)
kırmızı-yeşil reçeteli falan değilse parayla alırsın
0
jelly bear
(1 saat)
ama yine de reçeteyi yazdırmam gerekir değil mi?
0
🌸tiredofwaiting
(46 dk)
yoo çoğu ilaç reçetesiz alınabiliyor.
reçete sgk karşılasın diye veriliyor.
0
jelly bear
(44 dk)
Recetesiz alinamayan bir ilacsa ve raporunuz varsa aile hekiminden ya da herhangi bir brans hekiminden recete isterseniz yazar muhtemelen. ama parasiyla almaniz lazim.
kirmizi receteli bir ilacsa doktor yazmayabilir. Ama yine de denemek lazim.

Ama ilaciniz recetesiz alinabilen birseyse direk eczaneden alabilirsiniz. Bence once bir eczaneye sorun.
0
nuevo
(33 dk)
(11)

Nazar Duası Okunurken Geğirme Adeti

solo
Merhaba dostlar,Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançları
Merhaba dostlar,

Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.

İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançlarını, ibadetlerini huşu içerisinde yerine getirebilirler ancak bu filleri başkalarını rahatsız ediyorsa bence dur demek gerekiyor, bu noktada çok ciddi bir sıkıntım var ve ben eşimi bir türlü ikna edemiyorum;

Sorun şu ki, eşim sürekli kendisine nazar değdiğine inanıp annesinden dua okumasını istiyor, annesi de dua okumaya başlar başlamaz inanılmaz bir gürültüyle geğirmeye başlıyor hatta bu geğirme refleksi o kadar abartılı bir hal alıyor ki ortamdan direk uzaklaşıyorum.

Bu konuda bir çok din adamıyla görüştüm, hemen hemen hepsi bunun hurafe olduğunu belli ki bir sağlık sorunundan kaynaklandığını dile getiriliyorlar ancak eşim buna ikna olmuyor ve bunun nazarın etkisiyle olduğuna inanıyor, bu konuda ne yapabilir eşimi nasıl ikna edebilirim?

Böylesine iğrenç bir inanç normal şartlarda beni ilgilendirmez alakadar etmez ama benim olduğum ortamda yapılması beni çok rahatsız ediyor, ortamdan ayrılıyorum ama eşimin de artık bu konuda kendine gelmesini de istiyorum.
0
solo
(2 saat)
Hocam geçmiş olsun fakat bu derece cehaletin maalesef çaresi yoktur
+3
artıküyeolmakistiyorum
(2 saat)
ben de denk geldim bu olaya. gözümle görmesem hadi ordan derdim ama olabiliyor. açıklaması nedir bilemiyorum. okunan siğilin düşmesi gibi bir şey herhalde.
+2
merkep gibi adam
(2 saat)
işte içindeki nazarın çıkışı olarak adlandırıyorlar. ne kadar çok geğirik, o kadar çok nazar varmış ki çıkıyor.

benim kayınlarda da esnemek şeklinde karşılık buluyor. ağzını ne kadar ayıra ayıra esnersen o kadar nazar varmış oluyor.

en azından iğrenç değilmiş.
+1
kibritsuyu
(2 saat)
geğirme değil de bol bol esneme olur. bunun üzerine aman sende ne nazar varmış yahu lafı edilir.
+2
lazpalle
(2 saat)
geğirme ve esneme şeklindedir, ben de bir kere görmüştüm. dip not: nazara inanıyorum, benim de nazarım çok değer.
-1
kestane gürgen palamut
(2 saat)
sene 2026 böyle şeyler, tahammül edilemez.
+5
mikahakkinen
(2 saat)
Kişiye ait bir hususu neden bir nazar inancıyla pekiştime çabası içindesin ki ?
Yanlış mı anlıyorum .
Kendisine anlatın biraz daha sessiz olması gerektiğini.
Yemekten sonra ortalıkta geğirenler daha mı kabul edilebilir ? Hayır
Bu yaşımıza geldik kişiye dua okunurken çok çok esnemeden başka bir şeye de denk gelmedim.
-2
diyecevaplandı
(2 saat)
ben gegirme degil esneme var diye biliyorum. ilk kez duydum gegirmeyi

gegirilmesini istemezdim :/
0
fakyoras
(55 dk)
geğirmeyi ilk kez duydum aşırı iğrençmiş.

esnemeyi biliyordum.
-1
yenibirgüzelnick
(51 dk)
@diyecevaplandı ben geğirmeyi nazar ile ilişkilendiren taraf değilim tam tersi alakasız olduğunu düşünen benim, eşim ve annesi bunun nazara bağlı bir refleks olduğunu elinde olmadan yaptığını söylüyorlar.

Kendisine de eşime de bu konudan rahatsız olduğumu ilettim zaten.
0
🌸solo
(30 dk)
ikna edemezsiniz gibi görünüyor. ritüel başladığında ortamdan çıkmaya devam edin derim.
bu arada ben de esneme kısmına hakimim; geğiren hiç duymadım (çok şükür). bence esnemenin olayı da şu: pek çok insan için dua okuma, ağırlıkla gece yatmadan önce yapılan bişey olduğundan, okumaya başlanınca direkt uyku çağrışıyor.
0
lil siztah
(18 dk)

TSE'den emekli birinin maaşı?

merkep gibi adam
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
0
merkep gibi adam
(2 saat)
(2)

Kasko soruyorum (varsa 2025 model y juniper)

tchuck
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
0
tchuck
(2 saat)
axa ile 40bine yaptirdim hasar var

not: mayis ortasinda yapildi
0
tahtakafa
(1 saat)
abi fiyatlar yükseldi maalesef.

beni mi yiyorlar diyorsan sigortam.com'dan falan kendin de kontrol edebilirsin.
0
kojonotsuki
(20 dk)
(11)

insanlar neden istanbul'da bu maaşlara çalışmayı seçiyor?

runaway
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur. bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur.

bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
0
runaway
(11 saat)
iş bulabilmek önemli,
bütün etkinliklerin merkezi istanbul,
hısım, akraba ,ana,baba hepsi oradadir,
tercih.
0
designer
(11 saat)
"bütün etkinliklerin merkezi istanbul"

28k maaşla kaç etkinliğe katılıyor hesaplayamadım
+2
🌸runaway
(11 saat)
gecen sebnem ferah konseri vardi,
vatandaş konser yerinin yakinindaki parkta idi sanki
0
designer
(11 saat)
"Ben senin, beni sevebilme ihtimalini sevdim"

insanlar istanbul'da bir şeyler yapabildiği için değil, yapma ihtimalleri olduğu için yaşıyorlar.
+3
art cat chocolate
(11 saat)
Bir insan bir yeri severse orası dünyanın en güzel yeridir demiş filozof Yılmaz Erdoğan
Seviyoruz
-2
Cezcez
(10 saat)
yapabilme ihtimali +1.

her şey orada. başka yerde iş bulmak zor, hele kendi memleketin veya bolca tanıdığın yoksa her şey daha zor. istanbul'da hiç değilse işim olur, imkanım olur, belki köşeyi dönerim umudu var.

aşırı yığılmadan dolayı başka yerde imkan olsa bile bazıları istanbul'u isteyebiliyor. yaşadığı yerde iyi kazansa bile sıkılıyor veya kariyerinin yerinde sayacağını düşünüyor. paranın önemini reddetmiyorum ama kişi halihazırda aç gezmiyorsa her şey de değil. istanbul'da zor geçinmeyi yozgat'ta kral olmaya tercih edecek çok kişi var. küçük şehir gençsen ayrı, yakının yoksa ilerleyen yaşta ayrı dert çünkü. istanbul gibi yerlerde 10 milyon sürünür ama kimse kendini yalnız hissetmez, büyük şehrin enerjisi ve temposu farklı olur.

ben bunları eskiden istanbul'da yaşamış, istanbul'da yaşama fikrinden nefret eden, büyük konuşmayayım ama hiçbir koşulda orada yaşamayı ve çalışmayı düşünmeyen birisi olarak söylüyorum bu arada. günübirlik gezerken bile boğuyor.

amma çoğu insan için istanbul tercihten ziyade zorunluluk yani. orada sefil gibi bile olsa bir şeyin ucundan tutup bir yola girebilirsin. öyle bi ihtimal var. diğer yerlerde daha ucuz da olsa yine kira vermen gerekir ama para kazanmak aynı ölçüde kolay değil. hadi paran olsa sosyal imkanlar falan uzar gider.
0
der meister
(8 saat)
stockholm sendromu, celladina asik olmak.
newyork, londra, paris, toronto vs butun belli basli metropollerde ayni mevzu var.
+1
cooperr
(6 saat)
Çünkü iş bulabiliyorlar. Kuzenim aynı durumda yani bir mesleği yok fakat tüm haklarını alarak çalışabiliyor. Hiçbir işe bağımlı değil çünkü o işten çıksa yenisini çok rahat bulabiliyor.

Ben kendi memleketimde günde 18 saat, %50 asgari ücrete çalıştığımı bilirim. Sigorta vs tabi ki yok. Bu şartlarda kim küçük yerde iş koşturur ki? O rezil işten çıksan yenisini bulamayabilirsin öyle düşün. Sigorta yapan yerler premium sayılıyor küçük yerlerde.
0
artıküyeolmakistiyorum
(3 saat)
Çoğu kişi kıt kanaat geçinebilse de, hem iş alternatifleri hem de sosyal ortam büyük şehirde daha çok ve çeşitli. Uygun fiyatlı veya bedava etkinlikler var. Hiçbir şey bulamayan avm geziyor :)

Küçük yerde herkesin gözünün önünde olma, her şeyine bir laf edilmesi de büyük şehirde kalmayı destekleyen faktörler.
+1
cosmicstring
(3 saat)
büyüme ihtimali var diye herhalde. bugün 50 yarın 100. sivas'ta olsa hep 50. yolun sonunda istanbul'da ömrü 50 ile geçecek de olsa o ihtimal diri tutuyor olabilir :)
0
gabe h coud
(2 saat)
İstanbul yarı narsist yarı toksik ama bağımlı olduğumuz biraz da alttan alta sevdiğimiz ve bu yüzden bırakamadığımız evlilik gibi. Çocuk da varsa öyle düşünün. Böyle ilişkilerde bırakıp gitmek zordur. Memnuniyet yer yer düşer ama o ilişki de birşekilde devam eder.
0
mahmuttt
(2 saat)
(5)

İnsanlar nasıl bu kadar gezebiliyor

arbre
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda nasılsınız?
-5
arbre
(12 saat)
soyleyince rahatsiz edici gelecek belki ama hepimiz haftada 6 gun calismiyoruz. hepimiz ofisten calismiyoruz. yillik sadece 15-20 gun iznimiz yok, temizligi kendimiz yapmiyoruz vs.
+7
ghilleinthemist
(11 saat)
altinda araç varsa,
kari koca ,kazancin varsa,
günübirlik 150 km capinda lokasyona gider gelirsin,
0
designer
(11 saat)
arkadaşım ve sevgilisi sık geziyorlar. başka şehirler, kamplar vs. tüm tatilleri kullanıyorlar. ayrıca hafta sonları da geziyorlar. pahalı yerlere gitmiyorlar. maaşları 100 bin bile değil ikisinin de. arabaları olması avantaj.

başka arkadaşlarım da borç içinde geziyorlar.

ben ise gezemiyorum. :/
0
art cat chocolate
(11 saat)
her şeyden önce merak ve enerji bulundurmak lazım bünyede. sosyal medya imrendirme ve harcatma pratiği üzerinden işliyor. çık yürü mesela bulunduğun şehirin bulunmadığın yerlerinde. bisiklet edin. illa ki binlerce km uzaklaşmak gerekmiyor gezmek için. şanslı bir finansal durumun ve zaman ayırma şansın yok ise toplumun çoğu kesiminin de ne yazık ki muzdarip olduğu gibi :/ aylarca öncesinden planlama yapmak lazım daha uzak lokasyonlar için.
0
lüzumsuz adam
(3 saat)
Size gezmeyi seven, lüks peşinde koşmayan bir sevgili diliyorum. O zaman her şeyi ayarlar gezersiniz :)
+1
cosmicstring
(2 saat)
(1)

gayrimenkul fiyatlarinin usd/eur bazinda ne kadar artmasini ongoruyorsunuz? ve ne zaman?

huseyin3
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
-1
huseyin3
(12 saat)
gectigimiz 6 ay filan boyunca dolardan az bi miktar fazla artiyordu, ama enflasyondan az artiyordu fakat son 1 veya 2 aydir istanbul ve izmirde TL bazinda ufaktan dususler basladi sanirim. Ankara yine ayni devam gibi gorunuyor. Yakin zamanda bir degisiklik olmayacak diyor genelde yatirimcilar.
-1
The_Lollok
(12 saat)
(13)

Son günlerde "iyi ki keşfettim" dediğiniz neler var?

kullanicadi
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsinizBen müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyoru
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsiniz

Ben müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyorum
music.youtube.com
+1
kullanicadi
(15 saat)
radiohead'in popüler şarkılarını çok dinlerdim ama şunları yeni buldum ve takıntılısı oldum resmen: you and whose army, nice dream, 2+2=5

ezginin günlüğü'nde ise: ayrılıkta söylenmiş bir yaz türküsü, akşam şarkıları, kıyısız deniz, unut gitsin, bilinmeyen ülke

buz, nefretim kederimden

kitap olarak, "uyuyan adam" çook hoşuma gitti.

praktika, ai ingilizce speaking pratik yapma uygulaması. çok kullanışlı geldi bana.

son olarak; izlemediyseniz: mr. nobody, hala dinlemediyeseniz: falling from grace.
0
substituent
(14 saat)
Belgesel: BBC Africa Eyes programı: www.bbc.co.uk

Müzik: Mısırlı arkadaş sağ olsun: Sherine--Sabry Aalil: open.spotify.com

Dizi: Amazon Prime'da Medici

Bir şey okuyamayalı çok uzun zaman olmuş, bu durum beni mahçup etti:(
0
Amaranta ursula
(14 saat)
Tubi isminde bir dijital platform keşfettim.

Düşük bütçeli, ucuz aksiyon, erotik gerilim yani B filmler -ki hastası olduğum- yayınlayan bir platform. Ücretsiz olması ve altyazı sunması da cabası.

Bir haftadır çok film izledim. Meraklısıysan tavsiye ederim.
0
yurtsuz john
(13 saat)
relative diye cluj-napocalı bir rap metal grubu keşkettim.

grubun eski davulcularını tanıyordum şimdi çaldıkları gruplardan ama grubu daha önce dinlememiştim hiç.
0
rain when i die
(13 saat)
night ride (şarkı) - The Growlers
Sürekli başa sarıyorum açınca.

Bi de Doğu dizisinin yeni sezonu :) gerçekten çok eğleniyorum
0
megalomaniac
(13 saat)
Nikos Vertis - an eisai ena asteri
Radio Taifa - manana

İkisi de yaz akşamı balkonda şarap içmelik hava verdi. Son zamanlarda başka keşfim yok.
0
ekimoloji
(13 saat)
youtube.com

Kyle and davey serisi çokomik
0
fildirfildir
(13 saat)
Belki biliyorsunuzdur ancak yine de yazayım.
TRT 2'nin her gün saat 21.30'da değişik ülke yapımları filmleri oluyor. Daha çok festival filmleri.
Çoğunu beğeniyorum.
Benim için yeni bir keşif.
+2
pro9it9is9
(12 saat)
Daft Punk - Tron Legacy soundtrack albümü

Hele hele End Of Line ve buna yapılan remiksler çok iyi
+3
fatihdr
(12 saat)
Şu müzik aletinin adı guzheng.
Çin müziğine aşık etti beni.

www.youtube.com

Bu çin müziği değil, bizim The Eagles diyen olursa diye devamı şurada

www.youtube.com
0
Mirket
(12 saat)
eric clapton 1991 konser kayitlari.

iki hafta once falan aklima dustu bir anda bakayim dedim ortamlarda var mi diye hakkaten varmis hatta 2023'te remastered olmus sanirim. ozellikle orkestral olan versiyonunu basindan sonuna kadar sarmadan dinliyorum. simdi ornek koymak icin youtube'a baktim birisi yuklemis. :)) ilginc.

ornek:
www.youtube.com
0
arakaali
(7 saat)
www.youtube.com
Arkeoloji ile ilgilenenler için muazzam bir kanal. Konuklar kaliteli, konular zengin. Bu kanalın daha çok takipçisi olması lazım, belki zamanla büyür.

www.youtube.com
Yeni kitaplar keşfetmek için ve okuduklarımı başka bir bakış açısından dinlemek için takibe aldım, güzel faydalı bir kanal.

www.youtube.com
Tasavvuf ile ilgilenenler için, zengin bir bakış açısına sahip anlatan kişi, bazı film-kitap önerileri oluyor, faydalı.

www.youtube.com
Ekonomiye ilgi duyanlar için kanalın tamamı değil sadece bu oynatma listesini beğendim. Daha doğrusu genel olarak Özge Öner'i beğendim diyelim, perspektifi güzel

ve son olarak "TRT Dinle" uygulaması. Bence her telefonda olmalı
0
umutt
(5 saat)
Moğollar - Yolum Seninle open.spotify.com
0
adivar
(5 saat)
(4)

windows 10 pencere çevresinde garip renkli lekeler!! doktor bey yaşayacak mı?

okinawalı taş kağıt makas ustası
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.ai bir ç
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.
chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.

ai bir çözüm bulamadı, googleda benzer soruna rastlamadım. daha önce bu sorunu görmüş veya mantıken niye olabileceğini bilen birisi çözüm bulabilir diye düşünüyorum.

TLDR: w10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
ibb.co
i.ibb.co
📊 windows 10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
bilmiyom valla bizi okutmadılar. %33.3 (1)
bizim yeğene bir sorayım format neyin atıyordu. %0 (0)
kolonyayla sil geçer. %33.3 (1)
öhm bu sorun şundan kaynaklanıyor o da budur;...cevap ile belirtiniz. %33.3 (1)
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(15 saat)
a- eski driverlara dönün
b- Klasik Windows teması kullanmayı deneyin.
c- pencere açarken veya kapatırken oluşan efektleri kapatın.

deneyin bakalım (aynı anda değil, sırayla)
0
diyecevaplandı
(14 saat)
MacOS kullanın. Yani MacBook, Mac mini vs kullanın.
-3
orient blue
(14 saat)
windows gogosu+ctrl+shift+b ile gpuyu resetle bakalım. düzelmez ise görev yöneticisini aç, dwm.exe ye sağ tıkla görevi sonlardır de. düzelmez ise explorer.exe ye sağ tıkla explorer.exe yi yeniden başlat de. düzelmez ise cmd yi yönetici olarak çalşıştır komut satırına sfc /scannow yaz. yine düzelmez ise ddu ile ekran kartı driverlarını sil tekrar yükle. yine düzelmez ise 2060 ın vramlarında sıkıntı vardır.
0
krtkartal
(13 saat)
Benim ekran kartı da bozulmadan önce benzer sinyaller vermisti; özellikle siyah fon üzerinde belli belirsiz kırmızı minik noktalar oluşuyordu.

En büyük sebep ısınma. Laptop''lari her sene temizlemek gerekiyor. Yakın zamanda temizlemediyseniz söküp iyice tozdan arındırın, termal macunlari yenileyin. (Yapamiyorsaniz servise ve yaptirin)

Açıklaması da su, işlemciler artık o kadar ısınıyor ki, işlemcileri (cpu+gpu) anakarta bağlayan milimlik lehimler erimeye başlıyor.
0
makbur
(38 dk)
(4)

Buğunlerde nişan masraflarını kizın snne babası mi karşilıyor?

sonhakan
Yoksa çiftler kendileri mi? Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
Yoksa çiftler kendileri mi?
Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
0
sonhakan
(15 saat)
Kim karşılıyor bilmiyorum ama benden bunu okuyanlara bir ağabey tavsiyesi, bu tip masrafların ailelerden herhangi bir tarafa ihale edilmesi gerektiğine inanan kişilerle bu yola girmeyin. X tarafı y tarafı farketmez.

Ha bence bu işi aileye yıkacaksanız hiç bulaşmayın, ekonomik gücü olan, ailesinin ağzının içine bakmayan bireyler olamadan evlilik şu bu neyinize? Hadi ama hadi elzem bir durum var diyelim o zaman her kalem, her masraf eşit derecede karşılanmalı kardeşim. Bu işin o tarafı bu tarafı olur mu ya, gelenek görenek adı altında et pazarlama bunun adı. Kaba etimin geleneği, bir de bizim orda adet bu derler ya, sanki masau-mari kabilesi aw, tüm hayatı ritüeller çerçevesinde ilerliyor da bunu da geleneksiz yapamıyor.

Hayat müşterekse en başından müşterek olmalı. Anadolu orklarının mabadından uydurduğu saçma salak dayatmalar yüzünden evlilikler daha başlamadan feci derecede yıpranıyor. Sonra boşanmalar neden arttı, neden arttı acaba?
+7
fatihdr
(12 saat)
Son durumlara uzağım. Eskiden kızın evinde yakın akrabalarla sade, mütevazı bir tören olurdu. Çok özel bir hazırlık olmazdı. Sade ve güzel giyinilir, sohbet edilir, bir aile büyüğü yüzükleri takar, pasta yenir, belki biraz hafif müzik çalınırdı.
Son yıllardaki abartılı, gereksiz aktivitelere üzüldüğüm için yazdım.
Nostaljik bir duygu ile.
Damattan şu kadar gram altın, şu kadar mehir lafları dönüyor, hayretle bakıyorum.
Nasıl dönüşmüş bu toplum, akıl almıyor.
0
pro9it9is9
(11 saat)
nisani kizin ailesi yapti, bir yere gittik yemek yedik vs.
dugunu biz yaptik.
0
cooperr
(10 saat)
nişanı kız tarafı yapar evet. geleneksel olarak böyle. ama anne baba durumu yoksa büyük nişan yapılmak zorunda değil. evde de yapılabilir.
-1
elorelia
(3 saat)
(4)

Annem!!!

camlicagazoz
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten gelecektik ama bu şekilde yazınca üzüldüm" yazdım. Sonra annem seni denedim ama masallah dilin de pabuc gibi dedi.

Şimdi benim hatam ne?
-1
camlicagazoz
(17 saat)
Her şeyi böyle mesele haline getirmen
+6
artıküyeolmakistiyorum
(16 saat)
evli insanların haftada rutin olarak en az 3-4 gün anne baba ile beraber olması, hiç sağlıklı bir durum değil bana göre. senin hatan evli olduğunu ve eşin, çocuğun ve senden oluşan bağımsız başka bir aile olduğunuzu ebeveynlerine benimsetememen bu örnekte.

eşinin yerinde olsam epey bir rahatsız olurum.
+6
wilhelmwasmuss
(13 saat)
Senin hatan var mı bilmiyorum ama bu anneyle sen daha çok kafayı yersin bunu biliyorum.
0
yenibirgüzelnick
(4 saat)
bi bakayım dedim, hatırladım sizin duyuruları. kendi ailenize sınır çizmezseniz daha çok sorun yaşarsınız.
+1
elorelia
(3 saat)
(4)

Marketten alınan avokado tüketime hazır mıdır?

egerbiryolcu
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?
Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?
(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
-1
egerbiryolcu
(17 saat)
avokado ellenerek alınır. duruşu değil, elinizdeykenki yumuşaklıklık hissi önemli. olgun olanı 1-2 gün buzdolabında bekletmeniz mümkün ama kararmaması için hemen yemeniz idealdir. serti ise, dışarıda bekletirseniz bir haftada falan olur. sertini çabuk oldurmak istiyorsanız, elmayla birlikte bir poşeye sarıp bekletin.
0
lil siztah
(15 saat)
muz da hızlandırıcı olarak çalışıyor.
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(15 saat)
“Yemeye hazır” diye satılan dışı siyah, buruşuk ve sert ama içi lokum gibi güzel avokado var, ben de geçen aldım yedim marketten.
Dışı düz yeşil olanlarsa dokunduğunda sertse içi de serttir, beklemesi gerekir.
0
megalomaniac
(13 saat)
(1)

Mecidiyeköy - yıldız arası metro çalışıyor mu?

walterwolf
Sb
Sb
0
walterwolf
(20 saat)
Evet, çalışıyor. Sorunlu olan kısım Mecidiyeköy Çağlayan arasında
0
umutt
(18 saat)
(3)

ucuzaucak ---vs--- flightlist.io, kiwi, google flights, skyscanner

huseyin3
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:

avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
-2
huseyin3
(21 saat)
ucuzaucak zaten skyscannera yönlendiriyor. onun yarı fiyatına bulmuyor aslında sen de baksan aynı tarihte sen de görebilcen.
biletleri takip etceksin anca öyle.
0
jelly bear
(18 saat)
"7 temmuz 2026 gününde sabiha gökçen'den Köln'e uçuş" şeklinde arama yaptığınızda bütün websiteleri iyi kötü size aynı fiyatı veriyor. yarı fiyatına bulurum diyene inanmayın. %3-%5 oynar belki.

ama google flights'taki takvimi kullanarak, ya da flightlist.io'daki esnek tarihleri falan kullanarak sabiha gökçen'den Köln'e 3 Temmuz'daki uçuşların 7 Temmuz'dan daha ucuz olduğunu görebilirsiniz.

söylediğiniz iş için flightlist.io ve/veya google flights'taki takvimi kullanın.
0
co2s2
(17 saat)
@jelly bear

diger tur biletleri diyorum. ucuzaucak yilda bir kac kez yayinliyor
direk skyscannerdan bakinca bulamiyorsun
0
🌸huseyin3
(12 saat)
(1)

rte faizi dusururken lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari nereden bulacak ?

huseyin3
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.faiz dusunce,dolar bir kac KAT artinca,bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyatilirayi desteklerse $150k olur.lirayi desteklemezse $50k olur.dolayisiy
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.
faiz dusunce,
dolar bir kac KAT artinca,
bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyati
lirayi desteklerse $150k olur.
lirayi desteklemezse $50k olur.
dolayisiyla sorum:
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi?
edecegini dusunuyorsaniz, lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari rte nereden bulacak ?

ulkenin tum vergi gelirinin yarisini yaksalar yetmiyor sanirim. ki zaten o da imkansiz
-3
huseyin3
(21 saat)
Bu soru neden eksi oy almış anlamadım. ilginç, neyse ben kendi fikirlerimi anlatayım:

Yaklaşık 2 sene önce, işten ayrılıp evde finansal araçlarla para kazanarak -hayatıma öyle devam edeceğime inanıyordum. Bunun için eğitim meğitim birşeyler kovaladıktan sonra birikmiş paramla yatırım yapmaya başladım ve; papazı buldum. Bu yazacaklarım kendi tecrübelerimden ibaret.

Bundan yıllar evvel Abdullah Gül demişti: ''türk milleti müsterih olsun; işi bu olan vatandaşlarımız görevinin başında.'' O zamanlar bunun şımarıkça bir söylem olduğunu zannetmiştim ama bu doğruymuş.

Ülkede akıllı adam problemi yok, Boğaziçi, ODTÜ, Koç, Bilkent bunlar akıllı ve disiplinli adamları yetiştiriyorlar ve bunların en iyileri de ne olursa olsun devlette kendilerine yer bulup o kurumlarda çalışıyorlar(yönetemiyorlar belki ama, orada var bunlar). Bence zannettiğimiz gibi bir düzensizlik yok, aksine devlet kurumları kullanılarak bilinçli olarak yapılan bir rant aktarımı var(bunu herkes biliyordur ama söylemek zorundaydım çünkü buradan anlatıma devam edeceğim)

THY, ŞiŞe, ETi gibi gerçekten başlangıçta güzel(!) yönetilen kurumların şişmiş sermayelerini kendi gruplarına destekçi sağlamak için eksiltmeleri ve bunun bütün bütün KAMU TEKELİ oluşturmuş yapılarda(bankalarda dahil buna) işe alım yapmaları insanların gözüne çok batıyor. Fakat Mehmet Abi'nin de dediği gibi bunlar çerez paraları.

Burada oyunu tamamen bozan temel faktör şu; bunu yapan adamların elinde ''VERİ'' var. yani adam, nerede kaç para var ve bu para nereye aktarılıyor, bunu biliyor.

Ben kendi paramı yönetmeye çalıştığım dönemlerde; fonları, uluslararası yatırım kuruluşlarını takip ediyordum: orada tekrar ve tekrar bizim gibi profesyonel küçük yatırımcıları döve döve öğrettikleri şey şu oldu; bizim iktidarımız paraya sadece yön vermiyor, yön vermediği alanlarda da davranış silsilesini önceden ''tahmin'' edebiliyor. devamında da hep terse düştükçe; bunun bir ''tahmin'' olmadığını farkettim. Çünkü ben de tahmin etmeye çalışıp o şekilde hamle yaptığım için; temel fikrim hep şu oluyordu: ''Adam dolara endeksli ne kadar varlık var bunu görüyor, bunu bi' şekilde biz de görebiliyoruz; o zaman yeterince çalışır ve gerekli zekayla algoritma kurarsak da; biz de büyük parayla aynı yöne akabiliriz.''

yapamadık. Sadece biz değil kimse yapamadı. İçeriden bilgi alamayan herkes bizim gibi patladı.

Şunun önemini unutmuşuz, devletin gördüğü dolara endeksli varlık'tan ziyade; bu varlıkların kime ait olduğu. Mesela 2 yıl önce Ziraatin serbest fonunda büyük vurgunlar vuruluyordu; aynı dönem denizbank'ın da dolar fonunda çok büyük giriş vardı: bu ikisi arasındaki bağlantıyı kuramıyordum bi' türlü. TÜPRAŞ meselesinde de, Borusan meselasinde de dolarla iş yapan bir firmanın defterlerini incelerken BOTAŞ'ın dolar ödemeleri ve bunların piyasadan çekeceği dolara ''bet'' atıp sürekli kaybediyordum. Ben dolar'a hamle yapıp kaybederken denizbankın fonundaki büyümeyi anlayamıyordum. Sonradan fon başlangıcına baktığımızda bu fonlar halka açılmadan zaten sahiplerinin belirlenmiş kişiler olduğunu(elinde veri olan grup) ve bu verilerle de piyasayı speküle etmenin ötesinde; o kadar büyük bir güç'le(tanrının gücü kadar) piyasayı yönlendirdiklerini(''tahmin'') ve asla önden onlarla aynı hamleyi yapmanıza olanak tanımadıklarını farkettim. Ortada son sürat giden bir tren vardı ve yapabileceğiniz tek şey, nereye gidebileceğini bilmeden -akla da aykırı bir şekide- ilk vagona binip bir de başınızı camdan dışarı çıkartmanızı istedikleri bir riske girmek olabilirdi. kazanan bütün fon'lar akla aykırı şekilde kazandılar. Hepsinde anlamadığımız yapılar misal ZRGYO gibi tamamen aslında devletin elinde olan(başka bir örnek mesela iç çamaşır markası Suwen de olabilir) yapıların az çalışanla anlamsız kar yazması oldu.

Bu öyle bir hal aldı ki; daha sonra avam'ın da uyandığı destekfinans gibi aslında borsa manipülatörlerinin gücünün yetemeyeceği bir irade ile yükseltilen ve bunun bir manüpilasyon olduğunu düşündüğümüz için de her an batmasını öngördüğümüz-ama asla batmayan- bir yatırım stratejisi çıktı. (tren örneğini bundan anlattım)

Bu şirketlerin sermaye yapısına baktığınızda birbirinin kuyruğundan beslenen yılan gibi bir dönüşüm vardı ve ha battı ha batması lazım diye korkuyla izliyorduk.

Halkın farkettiği noktadan sonra da kümülatif bir coşkuyla destek tera yapısı herkesin malumu oldu. Ekrem İmamoğlunu içeri aldıklarında da ZRGYO'da yaptıkları milyonlarca doları halkın giremeyeceği bankacılık fonlarını desteklemekte kullandılar. THYAO'dan Suwen'e kadar; ENKA'den BORUSAN'a kadar anlamıyorduk bu yapıların nasıl kurtarıldığını. Meğer o hollandalıların parasıyla yapıyorlarmış.

Zaten halkın dilinde olan orta direk/beyaz yaka - eğitim bitti söylemleri de buradan geliyor. Erdogan'ın onlara ihtiyacı yok. Orta direk gerekmiyor adama, çünkü önceki iktidarlarda olmayan birşey var ellerinde; veri ve bunu işleyebilme kabiliyeti.

Adam gücü tek merkezde toplayınca, kimin kaç parası var ve bu parayı ne yapacak kısmına hakim bir hale geldi.

Değerli TL olayında da ısrarı, yine bizim hakim olmadığımız bir konuyu takip ettiği içindir. Eskiden (ben 87 doğumluyum, anne babalarımızın anlattığı kadarıyla) varlıklar anlık büyük vurgunlarla edinilir ya da kaybedilirmiş. Şimdi bu gücün tek elde toplanmasıyla buna fırsat vermiyorlar. Dolarda ''KATLANMA'' artışı için; gücün tek elden çıkması gerekiyor.

Yani aslında artık devalüasyonu sadece parada ve eskisi kadar kısa zamanda yapmıyor. Elindeki veri ve yönetme kabiliyetiyle parayı sabit tutup malda devalüasyon yapıyor, sonra o maldaki artış hızını durdurup para değerini azaltarak piyasadan para yakabiliyor.

Dostoyevski gibi devam etmek istemezdim ama gerçekten son 2 yılda finansal olarak öyle acılar çektim ki; tiksindim.

yani o evin değeri eninde sonunda $50k dolar olacak ama bunu eski sistemdeki gibi göremeyeeceğiz. normalleştirilmiş bir şekilde para - mal fiyatlama dengesini bozarak yapacak bunu. Yani aslında sadece doların ivmesini(hızın hızını) kontrol etmekle kalmıyor, paranın akış yönüyle mal fiyatlarının da ivmesini kontrol ederek enflasyona ezdirecek. Eskiden $550 gelir elde eden mühendis şimdi en az $2000 alıyor ama; mal değerinde bi' verim hissetmiyor. bunu tersten de sürdürerek $-TL dengesini finansal araçları kullanarak sağlayacak.

Onun milletin malına mülküne kayyum ataması seçim endişesinden kaynaklanıyor. Seçim için maalesef beslemek olduğu bi' havas grubu var.

Elindeki veri çok kıymetli, o yüzden gerçekten ve sadece o biliyor aslında havas'ın ne kadar tehlikeli olduğunu. Erdoğan'ın yönetimini diğer iktidarlarla ya da Atatürk'le kıyaslamamak lazım. Celal - Adnan ikilisinin tek bir şahsiyette birleşmiş hali gibi kendisi. Ne yapabileceğinin, ne yapamayacağının farkında ve aslında tek alameti farikası :''çalışılabilinme kabiliyeti''

Geçenlerde doların başına pozitif birşey gelmesin diye adama yeni swap kanalı açtı abd.
Yarın kıbrıs'ta yeni bir gelişme olur, aynı refleksi bu sefer ortadoğunun zenginlerinden görürüz.

Ondaki bu çalışılabilinme kabiliyeti olduğu sürece, onun endişesi seçimden başka birşey olmaz.

Faiz düşerken, lirayı değil enflasyonu destekleyerek o dolarları yakacak. Dolar milyonerlerinin sayısı da birden azalmayacak. Onları da kurbanlık gibi kese kese azaltacak. Elon Musk'ın 1.4Trilyonu var diyorlar, onu harcayamadıktan sonra; 1.4 katriyolnunun olmasının birşeyi değiştirmeyeceği gibi. Teknik olarak değil, temel analizde güç'le çözmüşler sistemi.
+4
mete kudur
(16 saat)
(1)

Veganlar tuvalet kâğıdı normal kağıt vb kullanıyor mu

genki
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
-2
genki
(22 saat)
Yok. Onu Jainizme inananlar yapıyor. Bitkiyi öldürdüğü için patates, havuç gibi bitki kökleri yemiyorlar. Ağza sinek kaçar da ölümüne sebep olurum diye maske takıyorlar.
0
Mirket
(21 saat)
(2)

atari oyunu

blackkmamba
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldi
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldiği bir bölüm vardı. o sahnede gökyüzü biraz sarı-turuncu-kırmızı renkliydi sanırım. başka da bir şey hatırlamıyorum pek. bu oyunu bilen var mı?
0
blackkmamba
(23 saat)
çok fazla platformer oyun vardır öyle. başka detay var mı? adventure island falan geldi aklıma ama öyle sarı turunca hava hatırlamadım.
0
glamdr1ng
(22 saat)
adventure island +1
0
nothing in my way
(22 saat)
(3)

Hem günlük hem seyahat için çanta önerisi

egerbiryolcu
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onla
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onlardan.

Ben şunları bulabildim başka önerilere açığım.

hizliresim.com
-1
egerbiryolcu
(24 saat)
omuz çantası değil de sırt çantası baksan?
0
co2s2
(17 saat)
Sırt çantaları kadınlar için çok küçükler karşıma cikiyo genelde daha geniş hacimli bakmam gerek.
-1
🌸egerbiryolcu
(17 saat)
doğrudan decathlon'a bak. bir ara herkes decathlon'dan aldığı sırt çantası ile geziyordu.
0
co2s2
(2 saat)
(8)

A milli takımda neden istikrar ve ruh yok

genki
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
0
genki
(21.06.26)
Federasyonun başında futboldan anlayan biri olmadığı için, liyakat olmadığı için sistem yok
0
olaylar olaylar
(21.06.26)
- ..İspanya ile 2-2 oynadık

bu maç referans değil öncellikle. Yanlış hatırlamıyorsam bu maç öncesinde biz Play-off'a gitmeyi, İspanya'da direkt katılmayı garantilemişti.

Acayip gaza geldik. Ayaklarımız yere değmedi. Öyle yeneriz, böyle yeneriz diye birbirlerimizi fişekledik. Lider çıkarız gruptan diye beklentimiz vardı. Bu motivasyonu ciddiyete dönüştüremedik.

İki sezon Uluslar Ligi , Avrupa Şampiyonası elemeleri, Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası eleme performanslarımız kötü değildi.

Montella iyidir kötüdür, ayrı bir tartışma konusu. Gelen ve yapılan eleştirileri anlıyorum ama öncesinde 3 galibiyet üst üste alamıyorduk. Gerçi bu Dünya Kupası'nda net sıçtı. Abd maçı sonrası paketlenir ki paketlenmeli.

Avustralya maçında takım çok kötüydü. Bizim milli takımda mücadele niyeti bile yok. Ulan halı sahada bile iyi kötü bir azim gösterirsin, mücadele etmeye çalışırsın. İkinci devrede yattım uyudum. Paraguay maçında kalkma zahmetine girişmedim bile. Turnuva öncesinde bizim inandığımız kadar futbolcular inanmamıştı.
0
put it in your appropriate place
(23 saat)
Kendimizi dev aynasinda gormemiz. 30 yil once sansa bala bir yari final gormusuz ama her turnuvada yari final , ceyrek goruyormusuz gibi bir havalar, kibir herkeste. Misal 30 yil once bir UEFA kupasi alinmis, her sene UEFA kupasi aliyormuscasina kibir, ustune gormeler keza. Euro 2008 yari finali, her sene yari final goruyoruz mubarek. Ulan kacirdigimiz arada 15-20 turnuva var, basarisizligin kitabini yazmissin sen hala rakibi kucumsersin ustune yok mahalle takimi, yok eski gucunde degil, kadro degeri dusuk, Avrupa ulkesi degil bilmemne.
+2
tantamount_to_equivalent
(23 saat)
Fb'yi bitirecegiz diye ulke futbolunu mahvettiler. FB ve chp surekli kaos icinde son 20 yildir, Fb birbirini yesin, kargasa, hezeyan icinde olsun diye kumpas kuran yapilar var. Diger tarafta muzede kupa koyacak yeri kalmamis takimlar. 10 uzerinden 9, 10 performans sergileyen adamlar hakem ve formayi degisince 1lik, 2lik oynamaya basliyor nedense:)
+4
speedy
(23 saat)
sorun oyuncu, oyun ya da başka bir şey değil, tamamen siyasi.
+1
patronaj1
(23 saat)
Turnuvaya mental ve fiziksel olarak iyi hazirlanilmamis.

FB'li futbolcular yine basarisizlikla, kaosla, travmalarla dolu bir sezon gecirdiler. Mentali normal evrende tek bir Fb'li yoktur.

Arda, Real madrid'de cok yuk bindi kaosun zirvesinde oynadi, dun gibi hatirliyorum gecen yil haziranda bile club world cup bilmemne kosturuyordu cocuk, tukenmis olabilir.

Kenan, rezil Juventus'un en iyi adami, sezon icinde yine cok baski yemis, yipranmis bir cocuk. Her mac, mac kurtar baskisiyla yakinda sac kalmaz bu gidisle

Calhanoglu ne zaman Inter macina rastlasam sakat, rotasyonda bilmemneydi, arada jeneriklik gol atip iyiyim imaji vermekten geri kalmiyordu ama hayalkirikligi.

En buyuk hayalkirikligi ise Merih, Arap liginde paslanmis.

Beklerimiz Ferdi ve Zeki iyi sezon gecirdiler fakat fark yaratamadilar. Ozellikle Zeki ne akar ne kokar standard bir oyuncuydu ama bu turnuvaya gelmemis. Ikinci mac oynasa belki toparlayabilirdi o ayri.

Zurnanin zirt dedigi yer Gs'li futbolcular. Bunlarin sazi eline almasi, takimi derleyip toparlamasi lazimdi. Sozde Sampiyon, formda, mentali yerinde, moralli hepsi ama ABD'ye turist olarak gelmisler. Hele Ugurcan! Gs'dekinin yuzde 10unu oyna be adam

Sonuc olarak nasil olsa 4 takimdan 3'u cikiyor, bir sekilde ust tura cikariz rahatligi vardi. Bir de bu tarz turnuvaya vura kira baslamak iyi bir taktik degil, yavas yavas mac mac acilirsin ruzgari arkana alirsin. Kondisyonu, performansin zirvesini iyi ayarlaman lazim. Kadro degeri olarak da zirvede olmamiz, ust tura ciksak da takdir edilmeyecek olmak falan konsantrasyon sorunu da vardi muhtemelen.
0
freedonia
(20 saat)
Abicim,

Takimin dunya kupasindaki performansi izleyen herkese sac bas yoldurdu. Hepimizin sinir uclarina dokundu. Macin %90'inda topa sahip olmayi basari sanan, surekli yana pas atan bir oyuncu grubu vardi sahada. Ceza sahasi disindan sut cekmek disinda tek bir tane yaratici bir hareket yoktu. Sagdan sola, soldan saga surekli pas pas pas... Biktik.

The Athletic'teki bir kose yazisi okudum. Bu yaziya gore dunya kupasi istatistiklerinin tutulmaya basladigi 1966 yilindan beri 62 tane sut cekip gol atamayan takim yok. Sayemizde artik var. Ayrica turnuvanin en hizli atilan golunu de biz yedik.

Isin en aci tarafi su: Ulkenin yarisindan cogu asgari ucretle gecinmeye calisirken bu futbolcular antremana Ferrariyle gidiyor, masorleri var, fizyoterapistleri var, doktorlari var, milyonluk sponsorlari, ascilari, 5 yildiz otelleri, primleri... her seyleri var. Buna ragmen sahada olmayan tek sey Futbol.

Bu bok gibi oyuna ragmen sahada biz daha iyiydik diyecek kadar gerceklikten kopuk oyuncular var!!! Sacma sapan sosyal medyada insanlari kiskirtan futbolcu esleri var.

Tum bu luks, bu imkanlar, bu destek icinde tek yapamadiklari sey gol atmak. Bir de taraftara el kol yapan futbolcular var...

Ben olsam tum takimi kovarim. Ben asagi yukari otel, bilet vs dahil $5000 harcayip maca gittim... Tamamen vakit kaybi... Keske gitmeseydim.
0
thetruenorthstrongandfree2
(18 saat)
50 derecede arizonada kamp yapmayı planlayan. Abdye geç giden, takımda psikoloğunu fazlalık gören bir yönetici grubu ve sonuçları. Teknik taktik olarak hatalı maç planlaması yapılmış ayrıca maçları canlı izleyenler fiziksel olarak takımın kötü durumda olduğunu söylüyor ki tvde de bu görüldü.merihin yanından gelen geçti. hakan çalhanoğlu gibi bir kaptan seçimi çok yanlış. adam ruhsuz ve ağlak ya. kaptan dediğin takımı toplar.
istikrar zaten bizde hiç bir zaman olmadı ancak ruhsuzluk durumu şaşırtırıcı. euro 2021 de bile iyi kötü bir ruh vardı. bu takımdaki ruhsuzluk hali jenerasyonla alakalı bence. bu takıma bir abi bir tane de kaptan lazım.
0
mikahakkinen
(3 saat)
(2)

Kasdaş otopark paralarını ödemezsek ne oluyor?

condom kurşunu
??
??
0
condom kurşunu
(21.06.26)
Hiçbişey olmuyor
+1
gobekliraki
(21.06.26)
Günah
-2
yenibirgüzelnick
(21.06.26)
(5)

Paraguay maçındaki spiker kötü değil miydi?

gadlemler
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
-1
gadlemler
(20.06.26)
Maalesef son beş yılda aynı adama mecburuz. Liyakatsız TRT kadroları
0
Cezcez
(20.06.26)
Özkan Öztürk, gereksiz hamaset gereksiz drama full. Ssport spikerleri candır
0
olaylar olaylar
(21.06.26)
Özkan öztürk en iyi türk spikerlerden biri. Maça dair her şey kötü olduğundan spikere sarıyorsunuz.
0
ezkaza
(24 saat)
özkan öztürk yine fena değil. ben de gökhan abdik'in sesini hiç sevmiyorum. acayip kafa şişiriyor.
0
nothing in my way
(22 saat)
trt de iyi olan çok az şey kaldı. trt radyo 3 ve trt 2 kanalı. trt 2 de de islamı programlar hariç filmler güzel.
0
mikahakkinen
(3 saat)
(2)

Sizce şu ayakkabı nasıl?

msb
Bu:https://www.amazon.com.tr/dp/B0FFBD4C6B?ref_=pe_109123741_1103954261_t_fed_asin_title&th=1&psc=1
0
msb
(20.06.26)
ben siyahını aldım çok güzel.
0
EXXE01
(20.06.26)
Ayakkabı hoş ama camper çok kötü kalitesiz, kaç ayakkabı aldım hepsi dağıldı hemen
0
Teran
(21.06.26)
(3)

Eski is yerimden IK muduru mesaj atmis, is ariyor musun 2 sene once ayrildigin pozisyon bos diye

tantamount_to_equivalent
Yarin gel basla gibi resmen. Arkadaslar, yoneticiler falan ortam iyiydi aslinda misal ben irtibat kursaydim, is ariyorum diye bir sekilde donerdim geri. Geri donmeyi su an icin dusunmuyorum ama tamamen kapiyi da kapatmak istemiyorum. Hayat bu, isler kotu gittiginde yedekte hep dursun isterim oranin.
Yarin gel basla gibi resmen. Arkadaslar, yoneticiler falan ortam iyiydi aslinda misal ben irtibat kursaydim, is ariyorum diye bir sekilde donerdim geri. Geri donmeyi su an icin dusunmuyorum ama tamamen kapiyi da kapatmak istemiyorum. Hayat bu, isler kotu gittiginde yedekte hep dursun isterim oranin. IK muduru 20-30 yildir orda calisan kil biri, mezara kadar demirbasi oranin. Verecegim bir cevabi ters algilayip bana tamamen kapiyi kapatmasini da istemem. 1 saat de oldu ne cevap yazayim bilemedim?
0
tantamount_to_equivalent
(20.06.26)
sizi çok seviyorum ama ailevi nedenlerden şu anda burada devam etme mecburiyetim var ?
0
gurur
(21.06.26)
Şartlarını öğren, maaşı vs, muhtemelen ayrildigin zamanki gibi rakam teklif edecekler. Köprüleri yakmaktan da çekinmezsin o zaman, ha bunlarda iş yok diye.
+1
sadegazoz
(21.06.26)
(4)

Yurt dışında tur rehberi nasıl bulunur?

jangbogo
Merhaba,Belgrad'a gideceğim 4-5 gün. Tek başımayım. Muhtemelen meydanlardan birinde tur rehberleri stant açmıştır diye düşünüyorum. Bunun dışında tur bulunabilecek app vs. tavsiye edebilir misiniz?
Merhaba,

Belgrad'a gideceğim 4-5 gün. Tek başımayım. Muhtemelen meydanlardan birinde tur rehberleri stant açmıştır diye düşünüyorum. Bunun dışında tur bulunabilecek app vs. tavsiye edebilir misiniz?
0
jangbogo
(20.06.26)
Walking tour + şehir adı araması ile çıkıyor biseyler. Ücretsiz olanlar da var ama bahşiş vermek gerekiyormuş racona göre.
+1
hububrad
(20.06.26)
free tour diye ara. 5 euro bahşiş vereceksin gelene.
+1
EXXE01
(20.06.26)
2 cevap +1

- Belgrad'e iki defa gitmiş ve turlara katılmış olarak belgradewalkingtours turunu tavsiye ederim. Katılım oluyor.
- Ayrıca Getyourguide sitesi baya güvenilidir. Tabii yüzde 97i ücretli oluyor.
+3
put it in your appropriate place
(20.06.26)
bugüne kadar 7-8 defa getyourguide üzerinden günlük yürüyüş turları, tekne turları aldım. hiç sorun yaşamadım hep memnun kaldım.

Bu arada turun niteliğine göre de değişir tabii ki ama ücretsiz olan ama gönlünden ne koparsa tip verdiğin turlarda 5 euro tip vermek de ayıp. 5 euro çoğu yerde anca bir kahve parası, adam 2 saat boyunca şehrin tarihi ve kültürü hakkında bir şey anlatıyor, yeri geliyor çalışılmış şakalar yapıp seni eğlendirmeye çalışıyor, bazen kimisi ufak bir şeyler ikram ediyor, şehirle ilgili tüyolar yeme içme tavsiyesi soruyorsun hepsine cevap veriyorlar, bunun karşılığının 5 euro olmasını beklemek saçma. getyourguide’de fiyatlar 1000 liradan açılıyor zaten (yaklaşık 20 euro) ben gönlünden ne koparsa ödemeli turlarda 10 euronun bile çoğu tur için yetersiz olduğunu düşünüyorum.
+1
phoarbix
(23 saat)
(5)

korede mafya ateşli silah kullanmıyor mu

plastic_angel
filmlerde hiç silahlı çatışma yok. yada çok nadir. gerçek hayatta da bu kadar zor mu ülkeye silah sokmak kaçak yollardan. yoksa algı mı.
filmlerde hiç silahlı çatışma yok. yada çok nadir.
gerçek hayatta da bu kadar zor mu ülkeye silah sokmak kaçak yollardan. yoksa algı mı.
0
plastic_angel
(20.06.26)
kore de silah edinmek çok zor. konuyla alakalı trigger diye bir dizi var tavsiye derim.
0
cometome
(20.06.26)
cometome +1

Japonya'da da öyle. Silah edinmek baya zor.
0
put it in your appropriate place
(20.06.26)
soruyla alakasız ve konuya da çok hakim değilim fakat japonya'da shinzo abe'nin suikastinde ev yapımı silah kullanılmıştı
0
mirafiori
(18 saat)
Kore de silah temini çok büyük bir suç o yüzden onlar bıçaklı dövüşe giriyor hep, silah çok nadir.
0
titanic kemancısı
(15 saat)
mirafiori +1
uzak değil yakında, 2022 yılında 3d printed bir silah ile öldürüldü.

ama o zamandan sonra 3 boyutlu silah yapmak için internetten malzeme aramak / 3d dosyalarını indirmek bile suç sayılabiliyor ve internet bağlantıları gözleniyormuş. 3d dosyasını barındırmak, indirmek, paylaşmak hatta ev yapımı silah tarifi vermek bile yasaklanmış. bu yasa daha geçen sene çıkmış.
0
biseysorcaktim
(13 saat)
(3)

4000-12000 tl arası antrenman ayakkabısı önerir misiniz

cezzard
fiyatı 4000tl -12000 tl arasında olan, antrenman ayakkabısı önerir misiniz ?cinsiyet: erkeknumara:43-44
fiyatı 4000tl -12000 tl arasında olan, antrenman ayakkabısı önerir misiniz ?

cinsiyet: erkek
numara:43-44
0
cezzard
(20.06.26)
asics gel kayano 31
0
mikahakkinen
(20.06.26)
antrenman için kullanmadım ama bir seneyi aşkın süredir yürüyüş ve günlük kullanım için brooks ghost kullanıyorum (max 3 ve 16 weatherized), inanılmaz memnunum. markaya şans verebilirsin.
0
knight of cydonia
(41 dk)
Asics öneririm. Mümkünse önce bir ayak analizi yaptırın bulunduğunuz bölgede varsa ona göre model önerisi yapmak daha mantıklı olacaktır
0
kablelvuku
(34 dk)
(3)

Boğazda yürüyüş rotası ardından kahvaltı mekanı önerisi

goodyes
Avrupa yakasında sabah yürüyüş yapma rotası ardından güzel bir kahvaltı mekanı önerisi lazım. Şimdiden teşekkür ederim
Avrupa yakasında sabah yürüyüş yapma rotası ardından güzel bir kahvaltı mekanı önerisi lazım. Şimdiden teşekkür ederim
0
goodyes
(20.06.26)
Yani yuruyus rotanizi paylasmamissiniz ama Divan Brasserie Bebek guzel bir secenek. Ama rezervasyon yapin onceden.
+1
sertac akin
(20.06.26)
Arnavutköy-bebek ardından bebek mangerie’de kahvaltı.
+1
mor oje
(20.06.26)
Aşşk cafe ama pahalı
0
gadlemler
(10 saat)
(4)

Kılıçdaroğlunun Sözcü Tv röportajı nasıl geçti?

mikahakkinen
İzlemedim. Gerçekten ikan olundu mu?
İzlemedim. Gerçekten ikan olundu mu?
+1
mikahakkinen
(20.06.26)
bilmiyorum, üzüldüm, ben istemedim, haklısınız, ama onlar haksız.

demem o ki, bir işe yaramayan boş bir program oldu. adam gökten zembille indiği konusunda herkesi ikna etmiş olmalı.
+3
rhan
(20.06.26)
iyice nefret ettirdi kendinden. boşanmayı kabul etmeyen koca gibi bir şeye döndü.
+5
yurtsuz john
(20.06.26)
ben mal gibi izledim. bilmiyorum, ben yapmadım vb şeyler söyleyip durdu. sadece şuna hak verdim birisi guitarissimo bana rüşvet verdi dese dava açarım ama Veli Ağababa dışında kimse dava açmamış galiba. Ben de sebebini merak ettim açıkçası.
+1
guitarissimo
(20.06.26)
cogunu izledim kilit sorularin hepsine "bilmiyorum, duymadim, gormedim, haberim yok" cevaplari verdi, trajikomikti.
+2
cooperr
(6 saat)
(8)

Bizim kaleci mi beceriksiz?

Lh12
İki tane ceza sahası dışından gol yedi. Hadi messi vurur anlarım. Göremezsin bile. Hava topu olur anlarım. Kazma topçular yerden çektiler şutları.
İki tane ceza sahası dışından gol yedi. Hadi messi vurur anlarım. Göremezsin bile. Hava topu olur anlarım. Kazma topçular yerden çektiler şutları.
0
Lh12
(20.06.26)
kaleciye gelene kadar 10 adam var
-1
duyurukullanıcısı
(20.06.26)
sorun net olarak hoca ve taktiklerinde. kaleci daha 2 gün önce düzgün uyku uyuyabildim dedi. adamlar daha jet lagı atlatamamışlar. kaleci en formda sezonundaydı.
0
mikahakkinen
(20.06.26)
Bu ligin agasi kim? Puanlari, sampiyonluk rekorlari kiran, ucan, kacani hangi takim Allah askina? Milli takima gelince niye dokuluyor bu adamlar? Baris'i, Yunus'u amator seviyede, Abdulkerim idare eder gibi gozukuyor ama defansimiz helva gibi sonuc olarak, Ugurcan ise herhangi bir adam rolundeydi. Gs'nin basarisi pek organik gozukmuyor kimse kusura bakmasin.
0
freedonia
(20.06.26)
Sadece messi mi uzaktan gol atiyor?
0
baldur2
(20.06.26)
uğurcan hep böyleydi. trabzondayken söven tayfa sırf kendi takımına geldi diye övüyorlar. ha yedek kalecilerde iş var mı yok. ikisini toplasan sezonda 15 maç yapmamışlardır. biri abi kotasından kadroya alınıyor. diğeri menajer kotası. ama yurt dışında tüm sezon oynayıp iyi performans gösteren adamı almıyorlar.
keza hakanda öyle geçen sene fenerbahçeye gitmesin kendilerine gelsin diye yalvaranlar şimdi hakana sövüyor. iyi ki gelmedi diyor.
bu turnuvada asıl problem hoca zaten. en başından oynattığı oyun ve kadro tercihleri. uzun zamandır bir yerde patlayacaktı o da dünya kupasına denk geldi.
bu takımcılık, adam kayırma, menajer oyunları bitmedikçe bir cacık olmaz zaten.
0
my fault
(20.06.26)
milli takim kalecimiz cok iyi sezon gecirdi, sezon suresince ne maclar kurtardi, avrupada bir suru macin buyuk farklara gitmesini onledi.

gs'nin basirisi organik degil demek en hafif tabirle "ayip". surekli ittirilen, ligin gazi kacmasin diye ilk 3de tutulan takimlar belli.

hakettigi halde takima alinmayan cocuklarin ahi tuttu yaw, baska aciklamasi yok.
-1
cooperr
(20.06.26)
Aykut'un son senesi aklima geldi. Volkan kaleyi bulan her topu iceri aliyordu. Kameni falan getirmislerdi. Ulan takim zaten kirilgan, sinirden stresten herkesin ayagi titriyor, iki kurtaris yap, oyunu tut ama gel gor ki takimin gardini formsuz kaleciler dusuruyor geleni geceni iceri alarak
0
tantamount_to_equivalent
(20.06.26)
Abicim, The Athletic'de okudugum bir kose yazisinda gordugum bir sey paylasayim:

Avustralya ve Paraguay macinda 62 tane sut cekmisiz. Futbol istatistikleri 1966 yilindan beri tutuluyormus.

1966 yilindan beri tutulan tum istatistiklere gore 62 tane sut cekip, gol atamayan bir takim futbol tarihinde yokmus.
+1
thetruenorthstrongandfree2
(21.06.26)
(3)

tr inditex vs avrupa inditex grubu

Purple life
arada ne farklar var?vergilerden dolayi avrupa'da daha ucuz mu kaliyor? kalite olarak ayni mi? ayni ürünler mi cikiyor?
arada ne farklar var?

vergilerden dolayi avrupa'da daha ucuz mu kaliyor? kalite olarak ayni mi? ayni ürünler mi cikiyor?
-1
Purple life
(20.06.26)
İnditex için bilmiyorum ama hm için yorum yapabilirim. İkisi de aynı düzende çalışan firmalar olduğundan hm için diyeceklerim inditex için de geçerlidir sanırım?

İskandinavya hm den alınmış hırkam var. Aynı modelin farklı rengini de Türkiye’den almıştım. Ben hiç fark hissetmedim. Dokusu, yapısı her şeyi aynıydı.

Ürün çeşidi olarak, Türkiye ile de aynı sanırım. Büyük hmleri gezdim orada, sanki türkiyedekinden hiç farkı yoktu. Kasaları bile aynı mimaride olduğunu hatırlıyorum.

Fiyat olarak da aynı seviyedeydi. Yanlış hatırlamıyorsam oradakiler bir tık daha pahalıydı sadece.

Hm’nin Türkiye’de üretimi yok diye biliyorum. Zaten Avrupa’da tekstil üretilmeyeceğinden hem Avrupa’ya hem dr Türkiye’ye Asya’dan geliyordur; hem hm hem de inditex.

Ama mesela adidasın ayakkabalarında, hem made in uk hem de Asya’dan gelen aynı modeller vardı. Ve uk olanlar fazla pahalıydı.
0
substituent
(21.06.26)
ispanya ve italya fiyat olarak %10 aşağı-yukarı aynı. kalite aynı.
ispanya'da çeşit daha çok.
0
mutlu yillar sana
(21.06.26)
urunlerin cogu ayni, fiyatlarin cogu ayni. indirim sezonunu kadinlar cok seviyor (turkiyede de o kadar indirim oluyo mu bilmiyorum)
0
fakyoras
(21 saat)
(3)

a7dk1ohci7 diğer nickleri nedir?

runaway
bilen varsa yazsın, engelleyelim.
bilen varsa yazsın, engelleyelim.
0
runaway
(20.06.26)
huseyin3. bir keresinde aynı duyuruyu iki nikle de açmıştı peşpeşe
+5
pide
(20.06.26)
O Almancı olduğunu tahmin etmiştim.
0
🌸runaway
(20.06.26)
Sürekli dans duyuruları açan bir kullanıcı vardı beni engellemiş, ozan mi neydi, bu hesap da beni engellemiş ben de aynı kişi olabilirler diye düşündüm,
+2
a perfect lie
(20.06.26)

ispanya icin whatsapp gruplari

konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
herkese merhaba yeniden, avusturya'ya yeni tasinan kisiler icin kurulmus whatsapp gruplari oldugunu duymustum. son birkac senede göcen türklerin birbirlerine akil danistigi gruplar. hatta birini eksi sözlükcüler kurmus, eksi viyana isimli bir grup, birbirlerine oldukca yardimci da oluyorlarmis.benze
herkese merhaba yeniden,

avusturya'ya yeni tasinan kisiler icin kurulmus whatsapp gruplari oldugunu duymustum. son birkac senede göcen türklerin birbirlerine akil danistigi gruplar. hatta birini eksi sözlükcüler kurmus, eksi viyana isimli bir grup, birbirlerine oldukca yardimci da oluyorlarmis.
benzer whatsapp gruplari ispanya'ya göcen kisiler icin de varsa yazabilir misiniz?
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(20.06.26)

erkek gömlek marka?

Purple life
https://www.instagram.com/p/DZxldIhDAVI/bu linkteki gömlek hangi marka?
www.instagram.com

bu linkteki gömlek hangi marka?
0
Purple life
(20.06.26)
(8)

Leke çıkarıcı önerisi

rayde
Kurumuş salça, yağ lekesi gibi yemek lekelerini çıkarabilecek bir ürün önerir misiniz? domol'un leke çıkarıcı spreyini kullanıyordum ama çok elimde çitilemek zorunda kalıyorum. Stop forte denedim o da aynı. çocuk yemek yerken üzerini menüye çeviriyor adeta kıyafet çöpe atmak istemiyorum artık...
Kurumuş salça, yağ lekesi gibi yemek lekelerini çıkarabilecek bir ürün önerir misiniz? domol'un leke çıkarıcı spreyini kullanıyordum ama çok elimde çitilemek zorunda kalıyorum. Stop forte denedim o da aynı. çocuk yemek yerken üzerini menüye çeviriyor adeta kıyafet çöpe atmak istemiyorum artık...
0
rayde
(20.06.26)
Vanish oxi action bence bayağı iyi çıkarıyor. Bu yaşta üzerinde kahve ve salçalı şeyler dökmeyi bir şekilde başaran ve sonra yıkamaya üşenip 4-5 gün çamaşır sepetinde tuttuktan sonra üzerine bundan sürüp makinaya attığımda 30Cde bile çıkarabildiğine göre iyi bir ürün olduğunu düşünüyorum :D
+1
truf
(20.06.26)
Yemek lekeleri için bulaşık deterjanı işe yarayabilir. Bunu dışında Rossmann'da satılan lekeye özel Dr. Beckmann'lar var. Özel olarak yağ lekeleri için olanını kullanmadım ama diğer kullandıklarım oldukça başarılıydı.
0
peki madem
(20.06.26)
Domol’un sprey bi leke çıkarıcısı var, yani alnınızdaki kara leke hariç her şeyi çıkarıyor maşallah. Koltuktan kıyafete her şeyi çıkardı şimdiye kadar. Bir denemeye değer
0
mor oje
(20.06.26)
www.hepsiburada.com
böyle bir sey kiyafetleri kimyasalla eskitmekten, fazla kimyesal kullanmaktan, temizligiyle ugrasmaktan ve kimyasala para harcamaktan daha iyi olmaz mi?

pink stuff diye bir sey var, ayakkabilarda olusan siyah lekeleri bile cikariyor, belki onu deneyebilirsiniz ama ilk önerim uzun kollu mama önlügü tabii.
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(20.06.26)
Ya bu önlükten var ama çığlıklar eşliğinde önlüğü fırlatıp atan çocukla pek olmuyor :/
0
🌸rayde
(20.06.26)
Domestos renkli çamaşır suyu, sanırım çıkaramadığı bir leke olmadı
0
kestane gürgen palamut
(20.06.26)
going zeero markasının doğal oksijenli bi leke çıkarıcısı var bununla sıcak suda biraz bekletip yıkayınca çıkmayan leke görmedim.

www.hepsiburada.com
0
amelie poulain
(21.06.26)
laundry stripping diye bir aratın. çamaşırları deterjanlı sıcak suda birkaç saat bekletiyorsunuz.
0
inheritance
(3 saat)
(2)

Fenerbahçe transfer

arbre
Bu konuda şöyle bir durum var. Galatasaray gidip İtalya'da oynamış, Arjantin falan gibi futbol ülkelerinden futbolcu alırken Fenerbahçe gidip Balkan ülkelerinden futbolcu alıyor. Sırp Hırvat gibi. Bu kafa yapısı neden değişmiyor? Avrupa'ya odaklanmak varken neden hep aynı mantık? Basketbolda da var
Bu konuda şöyle bir durum var. Galatasaray gidip İtalya'da oynamış, Arjantin falan gibi futbol ülkelerinden futbolcu alırken Fenerbahçe gidip Balkan ülkelerinden futbolcu alıyor. Sırp Hırvat gibi. Bu kafa yapısı neden değişmiyor? Avrupa'ya odaklanmak varken neden hep aynı mantık? Basketbolda da var aynı şey.

Bir de bu adamlar niye forvet almıyor?
-5
arbre
(20.06.26)
Biraz kafanız karışık sanırım.

Gs Arjantinden futbolcu alıyor diye örnek göstermiş sonra da "Avrupa'ya odaklanmak varken neden hep aynı mantık" diye sormuşsunuz. Balkan ülkeleri Avrupada, Arjantin Avrupa dışında. Sırbistan Hırvatistan gibi ülkeler de hem futbol hem basketbolcu yetiştiren önemli ülkeler.

Bir de daha yeni Vedat Muriç'i aldılar, bu adam forvet değil mi?
+3
uygunsuz
(20.06.26)
Icardi Arjantinli Inter futbolcusu. Balkan ülkeleri kıta olarak Avrupa'da. Kalite olarak Almanya, Fransa, İspanya gibi Avrupa seviyesinde değil. Sırbistan önemli ona bir şey demiyorum ama neden Almanya, Fransa değil? Para konusu mu. Vedat forvet evet ama Kosovalı. Forvet alacaksan neden iyi bir Avrupa kulübünden almıyorsun.
-3
🌸arbre
(20.06.26)
(3)

Samimi, bize karşı saygılı nazik insanları neden severiz?

mahmuttt
Bu insanları neden severiz? Siz sever misiniz? Teşekkürler..
Bu insanları neden severiz? Siz sever misiniz?

Teşekkürler..
+1
mahmuttt
(20.06.26)
Nedenini bilmiyorum ama severim.
-1
arbre
(20.06.26)
İnsan sosyal bir varlıktır aynı şekilde anlaşılmak dinlenmek ilgilenmek ister. Haliyle karşımızdaki insan samimi sıcak ve daha anlayan bir yerdeyse bu yüzden daha yakın hissederiz.
Ek olarak kendini seven kendinin farkında olan kendini değerli bulan -Narsistik açıdan demiyorum sağlıklı narsizm tarafından konuşuyorum- insan tabii ki kendisine kötü davranan samimiyetsiz negatif insanları sevmeyecektir çünkü kendi değerinin farkındadır. Dolayısıyla samimiyet sıcaklık anlayış gibi pozitif duygular insana yakın hissettirir.
+3
mor oje
(20.06.26)
(16)

aynı tip 3 renk ayakkabıyı sıralar mısınız ?

cezzard
Renk seçiminde kararsız kıldım. En iyisinden, kötüsüne göre sıralama yapar mısınız ?1- https://static.runnea.com/images/202511/nike-vomero-18-todo-lo-que-debes-saber-antes-de-comprartelas-1200x675x80xX.jpg?12- https://www.sportinn.com.tr/nike-vomero-18-kadin-yesil-kosu-ayakkabisi-hm6804-102?srsltid=
Renk seçiminde kararsız kıldım. En iyisinden, kötüsüne göre sıralama yapar mısınız ?

1- static.runnea.com

2- www.sportinn.com.tr

3- eseven-store.com
0
cezzard
(20.06.26)
1_ 1
2_ 2
3_ 3
+2
üğpoıuy
(20.06.26)
3-1-2
+3
but that was just a dream
(20.06.26)
bu tamamen zevk meselesi ya.
3-1-2
+3
jelly bear
(20.06.26)
mavi olan en güzeli. yeşil aşırı parlak, diğeri zaten düz renk.
+1
neira
(20.06.26)
3
1
2
0
elorelia
(20.06.26)
1-3-2
Zevk meselesi +1
Ben olsam turuncu tabanlı alırdım mesela.
+1
lil siztah
(20.06.26)
3 iyi.

1 ve 2 esit cirkinlikte. Bu koşu ayakkabılarini niye neon yapiyorlar igrenc görünüyor. Sorry.
+1
Purple life
(20.06.26)
1-2-3
+2
kisa
(20.06.26)
3-2-1
0
megalomaniac
(20.06.26)
3-1-2 genede topuk kısmındaki zoomx yazısı çok rahatsız edici.
0
huladancer
(20.06.26)
Sadece full beyaz guzel.
0
baldur2
(20.06.26)
full beyaz olan pastacı kremasıyla kat çıkılmış düğün pastası gibi. Diğer ikisinden birini seçerdim.
+2
eileengray
(20.06.26)
3-1-2
0
kobuzchu kiz
(20.06.26)
koydugunuz linkteki diger modeller bence daha güzel.
www.sportinn.com.tr
ya da bu: www.sportinn.com.tr
yazi ve logo modellerin base colour'ina yakin oldugu icin digerlerindeki gibi simsiyah cirkin durmuyor. beyaz cok begenilmis ama eileengray +100 diyorum. illa ücünden biri olacaksa sanirim link 1 daha iyi.
+1
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(20.06.26)
@konusma ben konusuyorum daha bitirmedim

attığınız modeller için teşekkür ederim ama bu kadınlar için sanırım. erkekler için sormuştum :) sizin attıklarınız pek unisex'te durmuyor. erkek için farklı öneride bulunabilirsiniz.
0
🌸cezzard
(20.06.26)
2 > 1 > 3

2 Fosforlu lime yeşili. Tonu çok güzel.

1 Turkuaz mavi severim ama buna çok bayılmadım.

3 Alt kısmı güneşte kalıp sararmış gibi. Güzel değil.
0
anaphylacticshock
(21.06.26)
(3)

İstanbul Anadolu yakası psikoz için doktor önerisi

tiredofwaiting
Tercihen üniversite hastanesinde, psikoz-şizofreni üzerine çalışan doktor var mı tavsiye edebileceğiniz?
Tercihen üniversite hastanesinde, psikoz-şizofreni üzerine çalışan doktor var mı tavsiye edebileceğiniz?
0
tiredofwaiting
(20.06.26)
imkan varsa ruh ve sinir hastanesi öncelikli olmali,
daha fazla hasta ile muhattap olmuslardir.
geçmiş olsun.
0
designer
(20.06.26)
Göztepe'deki Prof.Dr.Süleyman Yalçın şehir hastanesi polikliniği harika. Bir üniversite ile ortak çalışıyorlar. Kesinlikle gidin
0
gadlemler
(20.06.26)
Önerebileceğiniz bir doktor ismi var mı?
0
🌸tiredofwaiting
(14 saat)
(19)

a7dk1ohci7 nickli yazarın neden duyuru açmasına izin veriliyor

mantık
gayri ahlaki konular açılıyor, şikayet de ettimneden sağ pencerede o başlıkları görmek durumundayım
gayri ahlaki konular açılıyor, şikayet de ettim
neden sağ pencerede o başlıkları görmek durumundayım
+7
mantık
(20.06.26)
Kendisi hasta mı trol mü bilmiyorum, onu anlamaya zaman ayırmak yerine engellemişim kendisini. Siz de engelleyin, hatta rahatsız olan herkes engellemeli.
+1
10551037
(20.06.26)
@10551037 engelleme cozum degil ki, sayfaya ilk girdigimizde ister istemez login olmadan once actigi igrenc basliklara maruz kaliyoruz. ayrica eften puften konularda agresif olan modlar bu konuda nedense tepksiz. sorun artik platformun kendisi oldu.
+7
korkut
(20.06.26)
Çünkü engellemeleri tekrar hesap alıp dönmesine engel değil. Dinamik IP sorun. Tıpkı Bir sıcak el uzanır ya da teyze nickleriyle de bilinen ruh hastası gibi. Onu da engelleseler bile yeni hesaplar açıyor.
Trollerin tek çözümü yeni hesap açmanın 1500-2000 lira alt sınır bağışı şartına bağlanması, böylece aynı kendilerinin sıçılması gibi hesap sıçıp dönemezler ama compumaster bir sebepten yapmıyor.
+1
huladancer
(20.06.26)
Gayri ahlaki neye göre hangi ahlaka göre. Kimseye sövmediği ve saldırmadığı sürece napıyorsa yapsın bırakın cadı avını
-6
Batuhanolabilir
(20.06.26)
Damlamış hemen meriç. Belasını siken yok o yüzden. Olan benim gibi cahile olacak.
-4
gobekliraki
(20.06.26)
ben sanıldığı kadar burda troll olduğunu düşünmüyotum. max 2,3 psikoloji bozuk kisi ve onlarin yillardir urettigi ve besledigi farkli personalar var. bir nickinde ergen ergen yorumlar yapan bir troll. diger nickinde san fransisco da 10k maas alan yazilimci vs..
0
buenosdias
(20.06.26)
Ben "teyze ve bir sıcak el.." rumuzlu kişiyim. Aylardır Duyuru'da soru sormuyor, cevap dahi vermiyorum. İhtiyacım da yok zaten; yapay zekâ işimi görüyor.

Buradaki birçok kişiden Allah razı olsun. Yıllarca kullandım, çok güzel konularda faydasını gördüm.

Şu yukarıdaki huladancar kişisi kim bilmiyorum ama ben uzun süre girmediğim hâlde sürekli eski kullanıcı adlarımı kullanarak benimle alay ediyor. "İşsiz, umutsuz ev kadını, aşık atamadıkça çirkinleşiyor" gibi şeyler yazıyor.

Üstelik bunu herkesin içinde yapıyor. Ben de özelden kendisini uyardım ve çirkinleştim de evet. Çünkü kendisinin hesabı da daha dün açılmış. Ben buraya aşık atmaya gelmiyorum; amacına uygun biçimde kullanıp gidiyorum, diye yazdım kendisine. Ama o gereksizce başlık açıp "Aaa, yeni hesabı buymuş" diye çirkefleşti. Zaten kimse de onu ciddiye almadı.

Ne burada ne de gerçek hayatta kimsenin kalbini kırdım. Bana dokunulmadığı sürece de kırmam. Beni linçledikleri hesaplarım hariç, buradan hiç uçurulmadım.

Şimdi de yine gözünü açar açmaz bana saldırmış. "Oğlum bak git" deyince kabahatli mi oluyorum?

Burada dikiş grubu ve sesli kitap grubu kuracaktım. Ekşi Sözlük'ten katılacak arkadaşlarım vardı. Aktif olacaktı da. Çünkü grup arkadaşları birbirimizden haberdar şekilde, kurs gibi yürütecektik orayı. Bunun için hesap açmıştım sadece. Onu da bu kişiden rahatsız olduğum için kapattım.

Sorunuza cevap: Bu arkadaş troll mü değil mi bilmiyorum. Belki özellikle yapıyor. Belki de bot hesaptır ve vaktinizi almak için sistem tarafından özellikle tutuluyordur.

Belki de böyle insanları görmezden gelebilme yeteneğimizi geliştirmemiz gerekiyordur.

Şu Kızılkarga adlı kişinin eski hesabı da "Bir Ben Var Burada Benden İçeri" idi. O hesap uçuruldu, ancak hiçbir şey olmamış gibi gelip bu hesaptan devam etti.

Cooper, beni engellersen ne olur. Üstten bakan, sarkastik yorumlarına maruz kalacak üyeler düşünsün. Kızılkargayla yiyin birbirinizi. Burası sizin rıhtımınızmış ya, iskele babaları.

Hula ederim tabi dua. Gerçekte sahte kimliklere sığınmadığın bir dünya olsun. Hepimizin olsun, inşallah. Açıkla gitsin kız, diğer hesaplarını. Bunların neyinden korkuyorsun?

Cooper, ismimi abuk diyaloglarında kullanma yeter. O zaman değişir külahlar.
-9
dikisci nuviye teyze
(20.06.26)
Yeni hesabını açıklamış teyzeyi de engelleyelim.
+8
kizil karga
(20.06.26)
rahatsız olan engellesin ve hiçbir şekilde duyurularına cevap yazılmasın. sıkılır gider bir süre sonra. ben engelledim.
+6
art cat chocolate
(20.06.26)
Hulandancer gibi sürekli birilerine saldirmiyor en azindan.+1 site yönetimi de sadece kendilerine „hakaret edilen“ cevaplari siliyor. Digerlerini tiklama reklam polemik olmasi icin birskiyor.

Soru sorma limiti yok. Bana kalirsa aci cekmeden nasil inihar edebilirim tarzi sorular disinda her sey sorulabilmeli.

Engellemene ragmen sag sekmede görmense site yöneticilerinin isini ne kadar iyi yaptiklari ile alakali.
+1
Purple life
(20.06.26)
En güzel cevabı kizil karga yazmış. Yeni hesabını da engelleyelim
Nuviye doğru söyle kız, dua da ettin mi?

Edmond Honda hesabını sadece millete laf sokmak için açan eskinin sonsuzu yeninin Purple Life'ı da laf sokmaktan bahsetmesin bir zahmet fkfkfk.
+5
huladancer
(20.06.26)
Yine herkes en örnek insan benim, en düzgün insan benim rollerine girmiş. Engellemek bile yetmiyormuş da giriş yaparken birkaç saniye içinde tüm ahlakını yitiren vatandaşlar olmuş.
Adamı tanımam etmem beni de engellemis herhalde görmüyorum duyurularını. Fakat ne oluyor ağa neden bu rollenmeler yani. Zorla gözüne mi sokuyorlar duyuruları. Cevap yazman için tehdit mi ediliyorsun.


Kim namus ve ahlak şövalyeliği yapıyorsa, bilin ki en namussuzu odur.' - Nietzsche

Başka bir düşüncem yok hakkınızda. Her şeyi yasaklayın yasaklatın sonra iktidara sallarsınız
-1
artıküyeolmakistiyorum
(20.06.26)
Moderatörler de kalitesiz ki duyuru ne olsun, izliyorlar sadece.
-1
baldan kaymak
(20.06.26)
Biz de burda farklı insanlar var sanıyoruz. Olaya bak herkes aslında aynı kişiymiş ben şok :)
+8
Rondak
(20.06.26)
boş işler. başlıkları yüz kilometreden belli zaten. açmazsın okumazsın olur biter.
+2
lazpalle
(20.06.26)
ben normalde uğraşmıyorum engellemekle falan okuyup geçerim herşeyi ama bu herifin duyuruları beni bile fitil etti. ben de dün engelledim rahatladım. aşırı saçma şeyler yazıyor çok gereksiz. troll bile denmez buna.
0
theseachange
(20.06.26)
bu baslik bazi ha$erelerin 3. 5. hesaplarini engellemek icin iyi oldu.
basin engeli gecin yahu. engeli o yuzden siteye eklettik.
+1
cooperr
(21.06.26)
kendisini tanimiyorum, zira duyuru'yu bazen kullaniyorum ama gayri ahlakilik uzerinden birinin atilmasina veya engellenmesine de karsiyim. hatta bence kufur, hakaret gibi seyler de serbest olmali. tam bir amerikanciyim bu konuda. bu ifade ozgurlugu konusunda en cok ceken biz turkler degil miyiz zaten? denildigi gibi bireysel olarak engelliyebilirsiniz.
+1
Sour
(21.06.26)
Gereksiz kalabalığın tespiti açısından güzel bir başlık olmuş.
Teşekkürler @ huladancer
+1
Mirket
(21.06.26)
(3)

araçta olan sesleri büyük ölçüde kestik, şimdi ötme sesi var...

konetsu
muayene öncesi yola çıkmadan kendim birkaç şeye bakmıştım https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1623916/sonunda-z-rotlarini-degistirdim-teybi-de-taktim-nasil-olmussonrasında şase kablolarının uçları ve bağlandığı yerleri de zımparayla temizleyip kontakt spreyi vs sıkınca hararet göstergesinin hatalı gös
muayene öncesi yola çıkmadan kendim birkaç şeye bakmıştım www.eksiduyuru.com
sonrasında şase kablolarının uçları ve bağlandığı yerleri de zımparayla temizleyip kontakt spreyi vs sıkınca hararet göstergesinin hatalı gösterme problemi de çözüldü.

zrot değişimi sesleri bayağı azaltmıştı ama tamamını kesmemişti, ani gaz verince veya kesince gelen tak tak sesleri silkeleme vs. devam ediyordu. rölantide titreme sesi oluyordu.

rölantideki ses egzoz borusunun titremesindenmiş diğer problem de şanzıman takozundan. "birazcık" yıpranmışlar :) imgur.com
bunlar da değişti ve şuan tıkırtı trim sesi vs. bişey kalmadı. rölantide motor çalışmıyor gibi eskisine kıyasla. :) sol rot kolunda da hafif boşluk var gibiydi muhtemelen çok problem olmazdı ama muayene öncesi garantiye almak için yeniledim. rot ayarı kaçtı bir de rotçuya masraf etmek gerekti o yüzden biraz pişman etti ama şuan sıkıntı yok ^^ eskiden çok hafif sola çekme vardı. direksiyonu tutarken çekmiyordu araç düz gidiyordu zorlamıyordu ama bırakınca hafiften sola kayıyordu o da düzeldi dümdüz gidiyor şimdi tutmasan da.

olan sesleri kestik ama bu sefer de araba cikcik ötüyor :D
aynı ses daha önce de hafif olarak vardı ama diğer sesler arasında yok sayılacak seviyedeydi.

şuna çok benzer bi ses: www.instagram.com
bu da benziyor: www.youtube.com
ilk yola çıkınca biraz duyuyordum ama 1km sonra bile kesiliyor gibiydi.

ses hız arttıkça hızlanıyor ama belli bi hızdan sonra yine duyulmuyor düşük hızda daha net duyuluyor. bu da rüzgar ve motor sesinden dolayı mı yoksa ses gerçekten kesiliyor mu bilemiyorum...

eski sahibine test sürüşü yaptırdım. ben aldığımda kaliper yayı kayıptı usta bi yay uydurmuştu, rot kolu değişirken kaliper sökülüyor takarken onu düzgün takamamıştır odur diyor. ses dışında önemli bir problem yaratmayacağını söylüyor ama hem ses rahatsız edici hem emin olmak istiyorum.

bu videolardan birinde eğrilikten dolayı diğerinde video sahibi balans ağırlıklarından demiş. buna benzer ötme sesinin tüm olası sebepleri nelerdir acaba? tam nokta atışı sebebi bulabilir miyiz? eğrilikten olacağını pek sanmıyorum araçta titreme vs. yok genel olarak. 90kmlere kadar sıfır problem. 100km civarında araç hala düz gidiyor ama direksiyonda ufak bi titreme hissediliyor. lastikleri değiştirmek istediğimden balans ayarına baktırmadım/yaptırmadım. 100km üzerine pek çıkmıyorum. genel kullanım şehir içi. bu kullanımda da hiçbir sorun yok.

bu arada oksijen sensörü problemine rağmen emisyondan da muayeneden de tekte geçti araç. i.imgur.com

aktif bir yağ kaçağı da yok kusur olarak listelenmiş olsa bile. eskiden belki bir dönem olmuştur veya ufak terlemelerdendir kurumuş yağlar var ama güncel yağ eksiltme damlatma vs. yok. ön sislerde de led olduğundan ben muayene öncesi rölesini söktüm muayenede çalışmıyordu.
0
konetsu
(20.06.26)
Alternatör kayışı gibi (v kayışı)
0
hebanon
(20.06.26)
@hebanon motor devrine veya elektriksel yüke göre değil araç hızına göre ses hızlanıyor veya yavaşlıyor.
durduğun yerde hiç ses yok.
frenleme yaparken kesiliyor.
sol rot kolu değişiminden sonra olması da o tekerle ilgili bir konu olma ihtimalini arttırıyor.
0
🌸konetsu
(20.06.26)
Hızına göre artıyorsa teker bilyası olabilir ama teker bilyası 80km/h den sonra boşta giderken de öter
0
hebanon
(20.06.26)
(7)

insanların yüz yüze tanışma oranı epey düştü mü

megalomaniac
Artık sanki genelde sosyal medyada daha önce tanışmadıkları kişileri ekleyerek başlıyolar tanışmaya. Ordan bi süre takip edip, kafalarına yatarsa yüz yüze oluyolar. Eskiden cafede barda alışverişte vs. birbirleriyle dialog kuruyolardı ama şimdi kimse kimsenin suratını merak etmiyor sanki, dimi?
Artık sanki genelde sosyal medyada daha önce tanışmadıkları kişileri ekleyerek başlıyolar tanışmaya. Ordan bi süre takip edip, kafalarına yatarsa yüz yüze oluyolar.
Eskiden cafede barda alışverişte vs. birbirleriyle dialog kuruyolardı ama şimdi kimse kimsenin suratını merak etmiyor sanki, dimi?
+2
megalomaniac
(20.06.26)
neredeyse tüm erkek arkadaşlarımla sosyal medya üzerinden tanıştım...bence çoğunlukla yazdığınız gibi bir düzen hakim
+2
isimsizbiri
(20.06.26)
Epey azaldı bence de, millet kafeye bara birileriyle tanışmaya giderdi, şimdi herkesin elinde telefon, kimse dışa dönük belki birileriyle tanışırım umuduyla gitmiyor. Ordan gördüğü kişinin instadan istek atmasını bekliyor. Bu da baya yapay geliyor bana.
+2
olaylar olaylar
(20.06.26)
Türkiye'de kafede barda tanışılmaz. Yurt dışında milletin birbiriyle tanışmak için gittikleri mekanlara Türkiye'de gittiğinde damsız almıyoruz ayağı çekiyorlar. Sebep de sizin ananıza bacınıza asılsalar hoşunuza gider mi oluyor. Parasını verip bilet aldığın mekanın kapısından teksin diye geri çeviriyorlar, kafa böyle burda. Markette yolda gördüğünle konuşmaya kalksan sapık muamelesi görmemen imkansız. İş yerinden tanışmak herkes için uygun değil. Üniversite çağını geçtiysen arkadaş çevresi, sosyal medya ve dating applerden başka bir alternatif şehir hayatında zor.
+5
synesthesia
(20.06.26)
Turkiye'de erkek olmak cok zor
Tatile bile gitsen su damsiz alma muhabbetinden dolayi zehir oluyor.
+4
baldur2
(20.06.26)
Yakisikli da olsa biri benle tanismaya calissa cok tedirgin olurdum.
Datin appte seni likelayarak konusmak icin izin veriyorum. Ama cafede tek basima oturuyorken sadece tek basima oturmak istiyorum. Biri gelip muhabbet aciyor ve bsg yani kiz düsürmeye mi geldin. Net bir sekilde reddetsen bu sefer manyak heralde falan der.

Türk vs denmis. Ben senelerdir almanyada yasiyorum. Alman erkekler hicbir kadina gün icinde gymde cafede salca olmaz. Tek konusmaya calistiklari yer gece kulübü dans falan oluyor ama o ortamlar da zaten öyle bir ortam.

Alakasiz muhabbet acanlar hep arap türk bulgar falan.
-2
Purple life
(20.06.26)
Amerika'da yapılmış bir çalışmada istatistikler geçiyordu

2000 yılında insanlar %96 gibi bir oranla yüz yüze tanışıyorlarmış (%27.5 arkadaşlar, %15 iş arkadaşları, %11 aile...), online %5 bile değil.
2024 için ise online %60,7... bundan sonraki ilk mecra hala arkadaşlar ve payı %13,8
0
salihdt
(20.06.26)
Yüz yüze tanışmada erkek için şans daha yüksek. Dating app'lerde arz talep dengesizliği var.

Dating app'ler çoğu kadın tarafından bedava yeme içme için kullanılıyor. İş veya okul ortamından biri buluşma teklif ettiğinde beğenmiyorsa direkt reddedip geçiyor ama app olunca dene-yanıl yöntemiyle haftada 10 adamla görüşen var. Nasıl olsa bir daha görmüyor ve maliyeti yok.
+1
stefano
(20.06.26)
(3)

63 plaka seyyar satıcı hilesi

merkep gibi adam
Adam gelmiş 24 parça yemek takımını 188 liraya satıyor. Tamam diyorsun üstüne bir düdüklü bir de büyük çaydanlık seti veriyor. Bu işin tam olarak hilesi nerede? Amaç ne ya da? Hırsızlık Malı demeyin çünkü çalsa bile o kadar yakıt yakıp sıcakta terleyip aldığı paraya deymez. 188 tl bir para değil. İş
Adam gelmiş 24 parça yemek takımını 188 liraya satıyor. Tamam diyorsun üstüne bir düdüklü bir de büyük çaydanlık seti veriyor. Bu işin tam olarak hilesi nerede? Amaç ne ya da? Hırsızlık Malı demeyin çünkü çalsa bile o kadar yakıt yakıp sıcakta terleyip aldığı paraya deymez. 188 tl bir para değil. İşin altında başka bir şey var ama ne?
+3
merkep gibi adam
(19.06.26)
Oha. Rakamlar doğru mu, yanımda 3 tane kadın var en düşük hesapları 2.000 tl oldu.
0
ground
(20.06.26)
188 lira taksitle satıyor olmasın?
+1
hebanon
(20.06.26)
hayır taksit değil. ısrarla 188 tl deyip duruyordu. dedim niye 185 değil ya da 200 cevap vermiyor. bir bit yeniği vardı da çözemedik.
0
🌸merkep gibi adam
(2 saat)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.