Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+3
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
-1
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)

Saçtaki kırıklar

strawberry first
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
Saçlarım oldukça kalın telli. Ancak uçlarda kırıklar var. Kuaföre gitmek istemiyorum. Evde kendi başıma bu kırıkları nasıl temizlerim? Yöntem ya da alet vb?
0
strawberry first
(6 dk)
(1)

ebay'dan ürün satın almak

cezzard
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ? nasıl alacağım ben bu ürünü.
kargo dahil 60 dolarlık bir ceket sipariş etmek istiyorum. gümrüğe takılacağı için doğrudan ebay'dan alamıyorum. amerikanpostam kapandı diye biliyorum. bu tarz hâlâ hizmet veren bir site bilen var mı acaba ?

nasıl alacağım ben bu ürünü.
0
cezzard
(1 saat)
shopbyamex diye bir site var. Kurumsal bir yere benziyor.
0
tadartatmaztadantatar
(1 saat)
(5)

Almanya’da cidden klima yok mu?

messina123
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru
Duyduğuma göre almanyada klima taktırmak için belediyeden duvar delme izni, komşulardan da gürültüye dair izin alınması gerekiyormuş. Trenlerde, otobüslerde bile klima açılmıyormuş. Yazın pek çok kişi tren yolculuğunda baygınlık geçiriyormuş. Almancı birileri teyit edebilir mi bunlar kolpa mı doğru mu?
0
messina123
(2 saat)
Kolpa.
0
enteg
(2 saat)
gecen yaz 1 hafta berlin'deydim. hava baya sicakti. klima sikintisi yoktu.
otosubler falan gayet serindi.
atmasyon.
0
cooperr
(2 saat)
Kaynak: x.com
0
🌸messina123
(2 saat)
Hava uzun süre sicak kalmiyor.
2-3 hafta senede belki klima kullanacak kadar sicak oluyordur.

Klima cogu yerde yok. Bizim sirkette yok mesela. Yeni bina 2020 yapimi falan. Trenlerin yarisinda var yarisinda yok.

Sikayet edilecek bir durum bence yok.

Perdeyi cami acmadigin sürece evin icin iyi mesela su an. Cünkü izolasyon iyi. Gündüz erkenden hava soguk bile yani ceket giysen olur. Kaldi ki su an heatwave var. Ben gecen hafta kazak giyiyordum.
0
Purple life
(1 saat)
Evet yok. Çok yeni yapılmış binalarda olabiliyor. Bizim enstitüde de yok, bir tek enstitü direktörlerinin ofislerinde var. Otobüs ve tramlarda eski tip değilse var ama çoğu dışarısı 37c bile olsa camları açıyor.

Daha önce sıcak hava dalgası vurup 2-3 gün tavan yapıp duruluyordu ama şu an 2 haftadır bitmek bilmeyen bi 35C+ sorunsalı var. Benim ev çatı katında ve gece dışarısı 23Clere de düşse evin içi hala 30C gösteriyor. Ben şahsen kendi adıma baygınlık geçirmek üzereyim ve bu kouda yalnız olmadığımı düşünüyorum :D
0
truf
(5 dk)
(1)

vps nereden bulayım?

duyurukullanıcısı
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.nereden gidip alsam en mantıklı olur?
hosting'de hostgator kullanıyorum ama vps'i 2000usd falan. benim en az 4 databaseli website kurmam gerekiyor.

nereden gidip alsam en mantıklı olur?
0
duyurukullanıcısı
(4 saat)
digitalocean, linode
0
enteg
(2 saat)
(8)

Hayvanlar aracılığıyla tanrıdan mesaj almak

genki
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağm
Arkadaşlar hayvanlardan ve doğa olaylarından mesajlar çıkarıyorum yani anlamı var gibi geliyor. Mesela bazen uçak bir kelebek veya öyle gelip karşıma duran bir kedi bana tanrı aracılığıyla gelmiş ve birilerinin ruhu veya bir çeşit mesaj taşıyor gibi. Bir de doğa olayları deprem fırtına sıcaklar yağmur ya da başka bir şey gök gürültüsü şimşek benim için oluyor gibi geliyor kendimi sorumlu ve yetkili hissediyorum neden bilinmez bayadır böyle ruhsal olarak bok gibiyim. Bir de korkularım var mesela sokakta arabalar veya yayalar beni takip ediyor ya da insanlar sürekli dedikodumu yapıyorlar ayağımı kaydırıyorlar ve arkamdan konuşuyorlar diye hissediyorum çevremde arkadaş kalmadı herkes uzaklaştı doktora da gidiyorum eskiden beri dönem dönem oluyor bunlar bir iğne ve 2 ilaç kullanıyorum ama korku takıntım hep var sosyal medyamı kapattım çünkü paylaşımları vb üzerime alınıyorum x ünlüsü paylaşımı benim için yaptı ya da tv de geçen bir haber tanrının bana bir şekilde mesajı gibi geliyor. İlaçlar iyi gelmiyor ayrıca çok takıntılarım var göz kırpma yutkunma gibi tikler var. Doktor devam edelim diyip yeni ilaç yazdı. Askerden muaf oldum ama işsizim mesela hayat boş geliyor. Ne yapmalıyım sizce.
0
genki
(4 saat)
Sıcaklardan oluyor fazla terleyince böyle şeyler olabilir, bol bol su iç.
0
kizil karga
(3 saat)
ilaçların iyi gelmediğini konuştun mu doktorunla? sana iyi gelmediyse doktorunu değiştirebilirsin.
bir de iş bulman lazım en yakın zamanda.
0
unabomber
(3 saat)
doktorunuzla veya trsm hekimiyle görüşün. anlattığınız düşüncelerin hepsi hastalığınızın bir semptomu. ilacınızın dozu değişince iyi gelecek. tedaviniz ihmal edip kendinizi ve ailenizi üzmeyin.
+1
unalub
(3 saat)
Hastaneye yatarak tedavi olsan daha iyi gibi geldi. Çok zor durum geçmiş olsun
0
artıküyeolmakistiyorum
(3 saat)
dostum,
hepimizde olan şeyler,
havalar çok isininca,
bu duygular yükselebiliyor,

sosyal olmaya çalis,
düşüncelerini burada paylaşman guzel birşey.

aklina takilan birsey oldugunda doktora gitmeyi ihmal etme.
0
designer
(3 saat)
galiba antipsikotik ilaçlara ihtiyacın var, verdiği ilaçlardan fayda sağlayamıyorsan doktorunu değiştirmeyi dene.
0
antihero
(3 saat)
olanzapine.
0
thetruenorthstrongandfree2
(1 saat)
bipolarların dönemlerinde de oluyor bunlar. İyi bir psikiyatriste ihtiyacın var. Doğru ilaçla hızlıca toparlayabilirsin. İstanbuldaysan göztepedeki prof. Süleyman yalçın hastanesi psikiyatri kliniğini öneririm. Kalabalık ve ilgililer
0
gadlemler
(51 dk)

500 Euro banknot döviz bürolarında bulunur mu?

gadlemler
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
yaygın mıdır kadıköy'de bulabilir miyim?
0
gadlemler
(4 saat)
(4)

Duyuru fazla mı zengin adam dolu

gobekliraki
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
Herkeste sanki inanılmaz paralar, yatırım için bekleyen "boşta" paralar. Bana mı öyle geliyor?
0
gobekliraki
(4 saat)
duyuruda zengin değilde akıllı adam çok. akıllı adamda iyi para kazanıyor. yani emeğiyle para kazanan, iyi para kazanan insanlar var. baba parası yiyenler buralara girmez.
-1
mikahakkinen
(4 saat)
Algıda seçicilik olmalı sanırım.
Bizde ne yoksa onun hayali daha cazip.
Burada fatura , çek, dekont, banka uygulamasından bir screenshot gördüğümüz yok. Birilerinin hayali de olsa yatırım tavsiyesi veriyorum bazen .

Paranın gelmesinden ayrı olarak, nereye gittiği de önemli. Haliyle kötü para kötü yollara gidiyor .
0
diyecevaplandı
(4 saat)
O konular açılınca o insanlar ortaya cikiyor, bende para yok mesela, boyle ornekler de var sadece cok vurgulamiyorum yerli yersiz.
+1
mbond
(4 saat)
duyuruda gercek zengin oldugunu sanmiyorum, birkac wannabe var gibi.
0
cooperr
(3 saat)
(3)

Duyuruda görünmeyen ama +1 olarak görünen cevap

yakalayamadığın.ışıklar
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
Neden böyle olur? Sitenin hatası mı?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(4 saat)
kendi duyurunuz değilse, sizin engellediğiniz ya da sizi engelleyen birinin cevabı olması sebebiyle öyle görünüyordur.
+1
lil siztah
(4 saat)
Benim duyurum.
0
🌸yakalayamadığın.ışıklar
(4 saat)
yeni kaydolan kişilerin yazdığı ilk cevaplar mod onayından geçtikten sonra görünür oluyor diye biliyorum. Kısaca yeni hesap cevabı.
0
eileengray
(3 saat)
(6)

Saçları beyazlayan erkekler boyatıyor musunuz?

adivar
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli. Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
Bazı boyatan arkadaşlar görüyorum çok doğal daha mat duruyor, kiminde hafif beyazlıklar da duruyor. Kiminde ise çok koyu, boyandığı çok belli.
Var mı kullandığınız doğal görünümlü ürün? Ya da yaptırdığınız bir işlem?
0
adivar
(5 saat)
3 ay önce boyamaya başladım. şıvarzkof 70 numara kullanıyorum. hemen hemen saçımın doğal rengi.
0
yurtsuz john
(4 saat)
erkek adam modifiye yapmaz. sakallar ve saçlarda yer yer beyaz bölgeler var. boyatmam.
0
mikahakkinen
(4 saat)
bol beyaz var, 50/50 yi gectim hatta galiba.
boyatmadim, boyatmam. kellik baslarsa ektiririm.
beyaz sacin ekmegini yedim, sikinti yok.
0
cooperr
(3 saat)
kendine bakmak iyi birsey lakin boyatmayi hiç düşünmedim,
gerçi boyayacak kadarda kırlaşmadik daha.
0
designer
(2 saat)
Saç dökülmesi daha büyük tehlikeli. Beyazlama sorun değil.
0
HellKeePer
(2 saat)
ilk beyazı 23 yaşında askerden sonra gördüm, sevindim.

çok artmadı 35 yaşına gelsem de.

ama sakalda geçmişte turuncu olan her yer beyaz oluyor artık.

yine de boyatmam, devam.

saç olsun da isterse pembe olsun kendiliğinden.
0
rain when i die
(2 saat)
(5)

duyuru bana araba alıyoruz ne alalım

OgutucuRecep
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.ne önerirsiniz?
3.5-4m kadar çıkabilirim. suv tarzı bir şey istiyorum. aslında aklımda yeni t-roc vardı, tiguan da olabilirdi.

ne önerirsiniz?
-3
OgutucuRecep
(5 saat)
toyota corolla cross - full paket
+2
but that was just a dream
(5 saat)
2. el x1. volvo xc 40.
0
mikahakkinen
(4 saat)
begendigin araci test etmeni öneririm.
beklentilerini listele
ve araci kullanirken karsilastirmani yap,
otomobil cok deger kaybeden bir vasita.

* qasqai,
* c-hr .
0
designer
(2 saat)
Yeni t-roc
Yeni kaşkayi
Yeni kuga
0
HellKeePer
(2 saat)
yeni kasa santa fe çok seksi duruyor. düşünülebilir.

www.sahibinden.com

yeni kasa defenderlar da çok seksi

www.sahibinden.com

sonuç: çok seçenek var. kafayı yersin.
0
rain when i die
(2 saat)
(2)

Bilgisayarı havalandırma sistemi -- Masam çok tozlu ile önemleri

put it in your appropriate place
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
Masayı temizlemem lazım ama tabii başka neyi nasıl yapmalıyım? İlkokulda olduğu gibi masaörtüsü mü serleyim?
0
put it in your appropriate place
(6 saat)
yarida kesilmis, bilgisayarin icine mi toz kacmasin istiyorsun yoksa masayi mi temizlemeye calisiyorsun?

ben guclu bir hava basan alet ile herseyi temizliyorum, sonra da elektrik supurgesi ile supuryorum.
+1
compumaster
(6 saat)
İkisini de
-1
🌸put it in your appropriate place
(6 saat)
(1)

Carry trade sorusu

askingforafriend
selamlar,bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çe
selamlar,

bankamdan 45k eur'a kadar kredi çekebiliyorum. 10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur. (kredi miktarı artınca faiz de biraz artıyor)

sizce en güvenli (ve karlı) şekilde nasıl değerlendirebilirim? nitelikli yatırımcıyım, direkt EUR ile fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip döviz bazlı (nasdaq fonu gibi) fon mu alsam? ya da tl'ye çevirip faize koymak mantıklı olur mu?
0
askingforafriend
(8 saat)
nitelikli yatırımcıysan nitelikli yatırımcı arayan fonlara gir 10k euro ile almazlar ama dene şansını
0
croswell
(8 saat)
(6)

Schengen visa sorunu

baldur2
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
10-14 arasi almanya'da olmak icin cok mu gec kaldim? Bulgaristan veya yunanistan'dan alsam?
0
baldur2
(10 saat)
10-14 temmuz almanya için randevu bulmanız zor. Seyahate minimum 15 gün kala işlem yapıyorlar çoğunlukla. Şu an randevu var mı yunanistan veya bulgaristan için?
+1
kablelvuku
(10 saat)
almanya randevuyu 9 ayda falan atıyor zaten :d
sadece kuzey ülkelerine randevu bulursun en yakın. ama onlarda işlem süresi uzayabilir. danimarkada 2 aydı en son.
+1
jelly bear
(10 saat)
Almanya'ya 1 senede alabilirsen o bile iyi.
+1
runaway
(9 saat)
paran ve kanalin varsa 10 günde gidersin
-2
buenosdias
(8 saat)
bunlar 9 ay sonraya randevu verip bi de kısa vize veriyor bi de üstüne uçak bileti otel vs. istiyor he mi? vay anasını ya.

cevap: gidemiyormuşsun ben de şimdi öğrendim, Türkiye'den schengen başvurularına uzağım.
0
nhk ni youkosu
(6 saat)
@nhk

aynen oyle absurd otesi bir durum. vizeye basvurmak icin 9 ay beklemek nasil bir uygulamadir akil alir gibi degil. daha cikip cikmayacagi belli bile degil 9 ay bekledikten sonra.
0
🌸baldur2
(6 saat)
(1)

martı tag ile yolculuk güvenli mi?

runaway
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
0
runaway
(11 saat)
binince martı tag sahibine azıcık kişisel soru sorun. adını, nerede yaşadığını, ne iş yaptığını vs. polis durdurunca soruyor adı ne bu kişinin falan, bilemezseniz sıkıntı olur.
0
matilda
(11 saat)
(5)

Eminevim aylık ev çekilişinde

yakalayamadığın.ışıklar
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(11 saat)
başıma gelmedi. ama burada sinpaşa girenler var, tanıdıkları çekilişte ilk sırayı ayarladığını konuşuyorlardı. ki o adamla çekilişe girenlere hep ilk sıralar geldi.
0
mikahakkinen
(11 saat)
sistem güvebilir, güvenilir firmalar ile çalışmak lazım.
fakat ben çekilişli yerine sabit olanı tavsiye ederim.
yani size 6. ayın taksitini ödedikten sonra hemen finansmanı teslim ediyorlar.
-1
sivri sinek
(8 saat)
Peşinat her kapıyı açıyor da işte bizde yoktu şansımıza güvenmek zorundayız
0
🌸yakalayamadığın.ışıklar
(8 saat)
60 kişilik çekilişte kaç kişi gerçek?
+1
rodeocu
(6 saat)
(6)

Petrol çıkan ülkelerde kontrol tamamen hükümetlerde mi? şirketlerde mi?

mikahakkinen
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
0
mikahakkinen
(11 saat)
Petrolü çıkaran şirket yatırım yapıyor ve oradaki çıkan her varilden pay alıyor. Benim şahit olduğum dönemde arama maliyeti petrol arama şirketindeydi ama çıkarsa adamlara pay vermek zorundaydık. Petrol arama maliyetleri 500 milyon dolardan başlıyor. Ben yaparım dersen milli olur çıkan, bulamazsan maliyet sana kalır. Petrol arama şirketi bulamazsa ona kaçar bu para. Çoğunda da bulamaz. Hem petrol arama şirketi gelsin çıkartsın hem de anlaştığım payını vermeyeyim tüm çıkan millileştirilsin dersen sonuçları ağır olabilir.

100 kuyu kazsa 10 tanesinde başarılı olsa petrol arama şirketinin maliyeti 100 kuyu. Devlet bütün maliyeti faiziyle ve cezasıyla karşılıyorum derse, bunu da sözleşmeye yazdırabilirse sorun çıkmayabilir. swh.
0
gabe h coud
(9 saat)
körfez ülkelerinde kontrol kağıt üzerinde tamamen devlette ama devlet dediğimiz şey zaten bir avuç şıhtan şeyhten oluşuyor ve "ayrıcalıklı nüfus" (yani dışarıdan "köle" olarak getirmedikleri insanlar ve çoğunlukla yabancı firmalarda iyi paralara çalışan expatlar vs. harici) çok fazla değil. bu lavuklar da zaten batı kuçusu olduğu için bundan pay almaları, bunları işlemeleri, devletin firmalarda küçük de olsa hissedar olmaları, petrol piyasasına yön verilmesi kolay oluyor.

iran'la aralarındaki fark her ne kadar klişeleşmiş olsa da iran'ın gerçekten tarihi, geçmişi, arkasında kocaman bir coğrafya bulunan bir medeniyet olması. körfez ülkeleri ise sınırları dahi batılılar tarafından çizilmiş, liderleri yine daima batı güdümünde bulunan, petrol çıkarması dışında hiçbir ehemmiyeti olmayan tırt yerler. üzerlerinde hakimiyet sağlamak hem çok kolay hem de sömürenler için acayip kârlı. tepedekileri ve 3-4 milyon vatandaşı mamalıyorsun, bitti gitti.

iran'da aynı üstünlüğü sağlamak çok daha kompleks operasyonlar gerektirir, ben 3-5 kişiyi mamalayayım da kaynaklarına çökeyim diyemezsin. ha dersin de işte darbe olur, devrim olur vs. aynı ölçüde rahat hareket edemezsin.

benzer durumlar ırak ve libya gibi yerlerde de yaşandı, oraları işte cehenneme çevirip savaşlarla bombalarla dümdüz ettiler de öylelikle çökebildiler. iran'a onu yapmayı da beceremediler henüz ama niyetleri oydu. hala o.
+1
der meister
(8 saat)
ülkeni acik pazar haline getirirsen,
senden iyisi yok.
0
designer
(2 saat)
Ustteki bir yorumu okudum. Meseleyi Turk usulu karikaturize etmenin yolunu bulmussunuz gene.

Evet aynen bir avuc seyh karar veriyor :))) 2'si petrol borusunu tutuyor. 3. su altin kaplama deveyle puskurtuyor :))) Neden bilmiyorum ama 80'lerdeki filmlerin etkisindesiniz hala. Gecmiste Aramco'da calismis bir muhendis olarak yaziyorum. Yonetim kurulundakilerin nerden mezun olduguna, kac yildir bu isin icinde olduguna bir goz atin. Ankara universitesi kamu yonetimi mezunu adam bulamazsiniz :)

Korfez ulkelerinde Umman haric petrolun kontrolunun tamami devlette. %100. Bu ulkelerde petrol bulundugundan beri devlet kontrolu hep vardi.

Iran'da bu kontrol yoktu. Iran'in petrolunun tamamini uzun sure Ingiltere cikardi. Ingiltere Iran'i somurge olarak kullandi. Irana tek kurus vermeden petrollerini aldi. Iran'in herhangi bir denetimi ya da kontrolu yoktu. Iran bunu birden cold turkey dedigimiz sekilde aniden kesip petrolu millilestirdi. Ingilitere zarar gorunce darbe yaptilar.

Korfezde bu durumun irandan farki: yabanci sirketler paylarini tamamen kaybetmedi. Daha kontrollu sekilde yabanci sirketlerle birlikte millilestirdiler petrolu. Yabancilar teknik ortak, hizmet saglayici olarak hizmet vermeye devam etti. Korfez ulkeleri zamanla guclenince petrolun tamamini kontrol etmeye basladilar. Kontrol su anda %100 devlette. Yabaci sirketlere teknik destek karsiligindan para oderler. Yabanci sirketler petrolden pay almaz.
0
thetruenorthstrongandfree2
(1 saat)
görünürde kendileri kontrol eder,
ama yanlarinda bir ingiliz danismanlari vardir,
mevduatlarida sahiplerinin bankalarindadir.
0
designer
(1 saat)
@designer

Turk bankalarina mi koysunlar paralarini yoksa rus bankalarina mi :) Dunyanin en guvenli finans sistemleri, adalet sistemleri nerdeyse para orda ama kontrolu Sudilerde.

Sanki Tr merkez bankasi dovizini Ingiltere'de , new yorkta tutmuyormus gibi...
0
thetruenorthstrongandfree2
(1 saat)
(5)

Vatandaşlıktan çıksak bedelli askerlikten kurtulur muyuz ?

garavel
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücr
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )

Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücretini ödememek için vatandaşlıktan çıkabiliyor muyuz ? Bunun prosedürü nedir olabiliyorsa ?

Hem para, hem de politik sebeplerden dolayı kuruş vermek istemem bu hükümete.
0
garavel
(12 saat)
Eger askerliginiz tecil edilmisse vatandasliktan sorunsuz cikabiliyorsunuz. Eger tecil ettirmediniz ama kacak durumundaysaniz önce ücretini ya da askerlik görevini yapmanizi istiyorlar.
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(11 saat)
Pire için yorgan yakmak diye bir terim var, her ne kadar istemesek de bazı yükümlülükleri icra etmek zorundayız (verdiğimiz paranın istemediğimiz yerlere gidebileceği olasılığına rağmen) bence size sunulmuş imkandan faydalanın ve bedelli olarak askerlik görevini yerine getirin derim.

Dünya hızla bir değişim sürecine giriyor, gelecekte neyin ne olacağı hakkında kimsenin bir fikri yok, bundan 5-10 yıl sonra İngiltere çok daha vahim bir duruma düşebilir ve ülkeyi terk etmek zorunda kalabilirsiniz (ırkçılık, ekonomik buhran, iç savaş vb).

Hali hazırda elinizde bir vatandaşlık var, bunu kaybetmeyin derim, gelecekte ne olacağını bilmiyoruz belki de daha iyi olacak ülke? daha kıymetli olacak pasaportu? olur mu olur.
+4
solo
(11 saat)
tecil derken şuan ertelemeli yıl sonuna kadar, sonra bi 6-7 yıl daha erteleme hakkım var sanırım. tecilliyken çıkabiliyor muyum ?

@solo para çok ciddi bir para. sterlin bazında da ciddi. eşşek gibi çalışıp vergimi de bu ülkeye ödeyip devletin ya 6 ayını bana ver ya eşşek gibi çalıştığın paranı demesi, hele ki politik olarak taban tabana zıtken içime sinmiyor.
+1
🌸garavel
(11 saat)
Kritik soru su: Turk vatandasligini sonradan mi kazandiniz yoksa dogum yoluyla mi aldiniz?

Sayet Turk vatandasligini sonradan kazanmissaniz, vatandasliktan cikarsaniz mavi kart alma hakkiniz yok. Kisaca Turkiye'de bir yabanci olacaksiniz. Ilerde Turkiye'ye donme durumunuz varsa oturum, calisma izni ugras dur. Emeklilik hakiniz, sgk hastaneden yararlanma vs yok. Mulk edinirken vs yabancinin kurallarina tabisin.

Sayet Turk vatandasligini dogum yoluyla aldiysan cikarsin vatandasliktan, mavi kartini alirsin pasa pasa. Secme secilme haric her hakkin olur TC vatandasi gibi.

Cikmak istersen her turlu cikar ve bedelliden kurtulursun tecilin devam ettigi surece. Ama TC vatandasliginin avantajlarindan ilk durumda tamamen mahrum kalirsin.

Istanbul'a geldiginde Fatih'teki il goc idaresine ugra (ya da hangi ilin hangisiyse artik), vatandasliktan cikis bolumune git anlatirlar olacaklari, sira mira randevuya gerek yok, bilgi verirler insan gibi. Ama cikis islemini yapmaz, senin ikametgahin yurt disinda konsolosluktan basvurunu yap diyecek. Cunku degerlendirme sureci sonrasi bir iki ay sonra ayni yere gelip imza atma vs gibi durumlari var. E adam ulkesine donmus oluyor, bir daha gelmesi gerekecek vs o yuzden konsoloslukta hallet kardesim diyorlar. Yani Tr'de 3-4 ay kalacaksan veyahut git gel yapabileceksen Tr'den basvurmakta israr edebilirsin. Aksi durumda cikisini konsolosluktan basvuracaksin. Konsolosluklardaki gorevlilerse bi bok bilmiyor sana dogru duzgun bilgi vermez verse yanlis bilgi verir. Konsolosluk robot gibi cikis islemini yapar sadece.

Bu arada vatandasliktan cikacaksaniz teciliniz tamamen bitmeden 1-2 sene once cikis islemine basvurun sonra bu askerlikten kurtulmak icin vatandasliktan cikiyor diye red veriyorlarmis, cikamazsiniz:) Son dakikada cikis diye bir sey yok. Yas siniri 38 mi 35 mi kacsa sizin ondan sonra daha tecil hakkiniz olmuyor. Yoklama kacagi, bakaya olursaniz cikamazsiniz vatandasliktan.
0
freedonia
(10 saat)
Türkiye'yi kafada bitirdiysen ne vatandaşlıktan çık ne de askerlik yap. Kimse zorla tutup götürmez. Sadece emekli ikramiyesi ve emekli maaşı alamıyorsun askerlik yapmazsan. Hepsi bu.
0
stefano
(9 saat)
(2)

Kısa süreli kullanım için iphone 8 mi iphone SE 2020 mi?

runaway
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
0
runaway
(13 saat)
Iphone 8 cok eski SE'nin yakin tarihli nesillerinden biriyse ben SE tercih ederdim. Tabii gun ici sarj durumlari onemli degilse. Bugun ortalama kullanicinin gunluk aktiviteleriyle bir gunu tamamlayamayabilir.
0
mbond
(10 saat)
iphone se 2022 kullanıyorum bir sıkıntı yok.
0
biravekahve
(6 saat)
(4)

Perde - zebra Store perde sorusu (Kadınlar özellikle)

baldan kaymak
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorumSalon ve yatak odası aynı camlara sahipYatak odasında black out perde kullandımSalonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorum

Salon ve yatak odası aynı camlara sahip
Yatak odasında black out perde kullandım
Salonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım

1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha uygun
2) salonda şu sorun var: her iki yanında camın petek var, kışın salonun ısısını etkiler diye zebra store hani şu çevirmeli olsun dedim ama salon farklı yatak odası farklı olacak ve taşınınca kullanamayacağım.

Öneriniz nedir
0
baldan kaymak
(13 saat)
Kapı pencerenin açılış yönü ile storun açılış yönü arasındaki tezat yönünden storu önermem.
Storu tam olarak açmadan kapıyı pencereyi açamazsın.

Not: Kadın değilim.
+2
Mirket
(13 saat)
stor pişmanlıktır ya temizlemesi ayrı dert, kolay bozulması ayrı dert.
güneşlik + fon perde yeterlidir. ki bende fon perde de yok.
benim evim aşırı güneş alıyor ama ona rağmen güneşlik yetiyor.
istanbul'daysanız uyguna ve güzel tül, perde, güneşlik yapan tanıdık var numarasını paylaşırım.
+1
matilda
(13 saat)
bu hafta sonu stor perde yıkamak zorunda kaldım tam 4 saat sürdü. 4 adet stor alttarafı. yıkayıncada yanlarından söküldü :/ fırçasız nasıl yıkayacaksam :/
klasik çamaşır makinasında yıkanacak perde seçin. ben yaptım siz yapmayın.
+1
eja
(13 saat)
Stor perde takmak -> göte rahat batması
+1
etna
(11 saat)
(11)

çalıştığın şirkete cv ver diyen arkadaşlar

yenibirgüzelnick
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar. siz
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar.

siz olsanız ne yapardınız?
+1
yenibirgüzelnick
(14 saat)
iletmem, doğru yapıyorsun bence.
+4
gadlemler
(14 saat)
bence bir bahaneyle almasanız veya iletemediğinizi söyleseniz (ik elden cv almıyor gibi) daha iyi olur. böylece istiyorlarsa kendilerinin direkt başvurma ihtimali olur. bahanelerinizi inandırıcı bulmazlarsa da kendi bilecekleri iş.
iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca haklarına girmiş oluyorsunuz bence.
+2
lil siztah
(14 saat)
ik cv alıyor da sonra mülakat yapmıyolar mı her türlü?
ben iletiyorum genelde isteyen herkesi.
+2
jelly bear
(13 saat)
güncelde kimse kimsenin cvsini iletmiyor göt korkusundan.

güvenmediğim sorumsuz vb. diye bahane sıkmayın, sanki atom parçalanıyor iş hayatında.

yollamayacaksanız yollamayın dürüst olun.
-6
kveldulv
(13 saat)
@lil siztah+1
Ek olarak iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca, o kişide beklenti yaratmış oluyorsunuz ki bu sonrasında hayal kırıklığı yaratıyor.
+1
Amaranta ursula
(13 saat)
@kveldulv bahane sıkmak filan ne alaka? gayet sürekli iş değiştiren sorumsuz insanların benim imajımı da etkilemesini istemiyorum. şu an çalıştığım yere 3 arkadaşımı da getirdim zaten onların güzel çalışacağını biliyordum çünkü.

@lil siztah, elden verilen referanslı cvler öncelikli oluyor. yoksa linkedinden de başvuruyorlar zaten.
0
🌸yenibirgüzelnick
(13 saat)
şöyle yapıyoruz sizinde ik ya sözünüz geçiyorsa, biri geliyor ik ya yönlendiriyoruz onlar kısa görüşüyorlar zaten olumsuz ise belirtiyorlar bizde ok diyoruz, ik ile olan görüşmemizde biz yolluyoruz diye bu alıncak değil diye belirttik, sorumluluğu ik ya bırakıyoruz.
0
eja
(13 saat)
Ben olsam ben de aynısını yapardım, bu sebepten insanlarla bozuşmaya gerek yok.
Birine "ya seni severim ama sorumsuzsun cvni iletemem" demek de olmaz yani.

Zaten halihazırda kendileri başka ortamlardan başvuru yapabiliyorlarsa yapsınlar, olacağı varsa olur, sizin iletmediğiniz halde ilettim demenizde ben büyük bir sorun göremedim açıkçası.
Ama yarın öbür gün arkadaşınız olan cvsini iletmediğiniz biri işe alınırsa o zaman "ben senin cvyi iletmeyi unutmuşum ya" derdim. En azından kendi hakkıyla girdiğini bilsin.
0
mutekebbir
(13 saat)
Referans olabileceğim kişilerin cv’sini veriyorum. Güvenmediğim kişilerinkini vermiyorum şu an ihtiyaç yokmuş olursa haber edecekler diyorum.
0
kablelvuku
(13 saat)
Doğru olan hiç söz verip cv'yi teslim almamak, bir çok bahane sunulabilir bunu yaparken de; "ik elden cv almıyor", "doğrudan referansa sıcak bakılmıyor", ya da "daha önce başka bir arkadaşa referans olmuştum pişman oldum zor durumda kaldım kusura bakma" şeklinde bir çok bahaneyle reddedebilirsin, aksi halde verdiğini söylersen seni sürekli sıkıştırır bir haber var mı diye sorar, bir de tutup ik'yı arayıp size şu arkadaş vesilesiyle cv ulaştırmıştım bir gelişme var mı diye sorabilir daha fazla zor durumda kalabilirsin.
+1
solo
(12 saat)
bana bir arkadaş artık insan kaynaklarının elden cv verilmesi yasak demişti.
Çok salladığını da düşünmüyorum çünkü kendim için istememiştim ve baya samimiyizdir boşver salla derdi. ama belki yanlış bir bilgi de olabilir.
ama sen de bunu kullanabilirsin, yasakmış o yüzden ik almıyor artık dersin.
0
high hopes of the sozluk
(11 saat)
(1)

Ablasyon icin dr onerisi var mi

üğpoıuy
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
0
üğpoıuy
(14 saat)
Prof. Dr. İlyas Atar
www.ilyasatar.com
Geçmiş olsun.
0
vandergraaf
(14 saat)
(1)

Ankara bahçelide pub önerisi

jedijedi
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
0
jedijedi
(14 saat)
the temple pub
+1
beatbox yapan metalci
(7 saat)
(4)

Ekşiye noldu ya

gobekliraki
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
0
gobekliraki
(14 saat)
sana katılıyorum. dönem değişiyor galiba.
0
mikahakkinen
(14 saat)
sponsorlu tartışmalı içerik başlatıcı başlık açanlar geneli dikkat edin bazı 500+ yorum alanların nick ve entry altında sponsorlu yazıyor.
gördükçe engelliyorum
0
eja
(13 saat)
40 defa yazdık şuraya. saray tarafından ele geçirildi ekşi. gizli saklı da değil apaçık. maaşlı troller devamlı manipülasyon yapıyor. girmeyin şu siteye. herhangi bir başlığı okumak için bile girseniz hit kazandırıyorsunuz.

www.youtube.com
+2
yurtsuz john
(13 saat)
Rende binasının maaşlı trolleri.
Yüzlerce değil, binlerce.
0
HellKeePer
(12 saat)
(1)

protein tozu çeşitlerini, satın almadan önce nasıl tadıyorsunuz?

knight of cydonia
sb.tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu
sb.

tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu takas olayları dönüyor mu "bende bu aroma var, sende şu var, ikimiz de diğerine birer porsiyon versin." gibi.
0
knight of cydonia
(15 saat)
Tatmıyoruz
Kullanıcı yorumlarına güvenerek alıyorum forumlar bu konuda hala iş görüyor
0
artıküyeolmakistiyorum
(9 saat)
(3)

Lüleburgaz ve Babaeski'de uzak durmamı tavsiye edebileceğiniz mahalleler var mı?

northern eagle
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
0
northern eagle
(15 saat)
Babaeski'yi bilmiyorum ama Burgaz için altıyol'a pek yaklaşma.
0
ebeş
(15 saat)
Dun luleburgaz'daydim her yerini gezdim. Evet roman mahalleleri var ama bu ulkede uzak durman, korkman gereken ırk romanlar degil ben bunu anladim. Gerçekten de romanlarin bir sehrin ne kulturune, ne yasam tarzina zarari var.
0
duster
(15 saat)
Huzurlu hayat istiyorsan, Lüleburgaz da yaşayan birisi olarak e5 in çarşı olmayan tarafını tercih etmeni öneririm. 6yol ve kuştepe den uzak durmak iyidir.

@duster sen bir de gel gece 23.00 sonrası gir de gez mahalleyi :))
0
oligomer
(46 dk)
(4)

tuvalet-banyo kokusu olarak ne kullanıyorsunuz?

jelly bear
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır. bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.evin ve özellikle banyonun nasıl gü
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.
bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır.
bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.

evin ve özellikle banyonun nasıl güzel kokmasını sağlayabilirim siz hangi ürünleri kullanıyosunuz?
0
jelly bear
(15 saat)
fısfıs. oda parfümleri ama hafif olandan. her operasyon sonra 2 kere bazmak yetiyor.
0
ground
(15 saat)
beyaz sabun oda kokusu alıyorum ben. temizlik hissiyatı veriyor bana seviyorum.
0
dedim ben sana
(5 saat)
rebul istanbul bosphorus çubukları bayağı etkili. açınca aylarca gidiyor. banyoya da oldukça yakışıyor, temiz kokuyor.
0
eileengray
(5 saat)
Otomatik çalışan koku spreyi kullanıyoruz.
0
elorelia
(3 saat)
(9)

Reçeteli ilaçlarımı evde unuttum

tiredofwaiting
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
0
tiredofwaiting
(16 saat)
Alamazsın çünkü sistemde aldığın ilaçların bitmediği görünüyor. Reçetesiz ilaçlarsa parasıyla alabilirsin
0
artıküyeolmakistiyorum
(16 saat)
kırmızı-yeşil reçeteli falan değilse parayla alırsın
0
jelly bear
(15 saat)
ama yine de reçeteyi yazdırmam gerekir değil mi?
0
🌸tiredofwaiting
(15 saat)
yoo çoğu ilaç reçetesiz alınabiliyor.
reçete sgk karşılasın diye veriliyor.
0
jelly bear
(15 saat)
Recetesiz alinamayan bir ilacsa ve raporunuz varsa aile hekiminden ya da herhangi bir brans hekiminden recete isterseniz yazar muhtemelen. ama parasiyla almaniz lazim.
kirmizi receteli bir ilacsa doktor yazmayabilir. Ama yine de denemek lazim.

Ama ilaciniz recetesiz alinabilen birseyse direk eczaneden alabilirsiniz. Bence once bir eczaneye sorun.
0
nuevo
(14 saat)
Yok ilaçlar reçeteli, ama reçeteyi sisteme giriyorlar ya, ondan ilaç vermezler diye korkuyorum şuamn çünkü elimde var gözüküyor.
0
🌸tiredofwaiting
(14 saat)
elinde olsa da para verip alabiliyorsun her türlü. vermemesi olayı sgknın karşılamaması.
0
jelly bear
(13 saat)
çok pahalı bir ilaç ise şöyle yapabilirsin;
durumu anlatırsın ben tarihi geldiği zaman size reçeteyi yollayayım siz de girin ama şimdi elden alayım dersin ama seni hiç tanımayan eczane bunu kabul eder mi şans tabi hele pahalı bir ilaçsa zaten o riske girmeyebilir.
0
high hopes of the sozluk
(11 saat)
eczaciya yada hekime
sunu teklif et,

receteli aldigini göster,
ilaclar eczane yada polikinlikte kalsin,

günlük olarak
temin etmeye git,
buna belki ikna olabilir,
ama iki haftalik ilaclari komple kimse vermek istemez.
çünkü bunun kalpazanligi çok var.
0
designer
(2 saat)
(13)

Nazar Duası Okunurken Geğirme Adeti

solo
Merhaba dostlar,Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançları
Merhaba dostlar,

Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.

İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançlarını, ibadetlerini huşu içerisinde yerine getirebilirler ancak bu filleri başkalarını rahatsız ediyorsa bence dur demek gerekiyor, bu noktada çok ciddi bir sıkıntım var ve ben eşimi bir türlü ikna edemiyorum;

Sorun şu ki, eşim sürekli kendisine nazar değdiğine inanıp annesinden dua okumasını istiyor, annesi de dua okumaya başlar başlamaz inanılmaz bir gürültüyle geğirmeye başlıyor hatta bu geğirme refleksi o kadar abartılı bir hal alıyor ki ortamdan direk uzaklaşıyorum.

Bu konuda bir çok din adamıyla görüştüm, hemen hemen hepsi bunun hurafe olduğunu belli ki bir sağlık sorunundan kaynaklandığını dile getiriliyorlar ancak eşim buna ikna olmuyor ve bunun nazarın etkisiyle olduğuna inanıyor, bu konuda ne yapabilir eşimi nasıl ikna edebilirim?

Böylesine iğrenç bir inanç normal şartlarda beni ilgilendirmez alakadar etmez ama benim olduğum ortamda yapılması beni çok rahatsız ediyor, ortamdan ayrılıyorum ama eşimin de artık bu konuda kendine gelmesini de istiyorum.
0
solo
(16 saat)
Hocam geçmiş olsun fakat bu derece cehaletin maalesef çaresi yoktur
+4
artıküyeolmakistiyorum
(16 saat)
ben de denk geldim bu olaya. gözümle görmesem hadi ordan derdim ama olabiliyor. açıklaması nedir bilemiyorum. okunan siğilin düşmesi gibi bir şey herhalde.
+2
merkep gibi adam
(16 saat)
işte içindeki nazarın çıkışı olarak adlandırıyorlar. ne kadar çok geğirik, o kadar çok nazar varmış ki çıkıyor.

benim kayınlarda da esnemek şeklinde karşılık buluyor. ağzını ne kadar ayıra ayıra esnersen o kadar nazar varmış oluyor.

en azından iğrenç değilmiş.
+3
kibritsuyu
(16 saat)
geğirme değil de bol bol esneme olur. bunun üzerine aman sende ne nazar varmış yahu lafı edilir.
+2
lazpalle
(16 saat)
geğirme ve esneme şeklindedir, ben de bir kere görmüştüm. dip not: nazara inanıyorum, benim de nazarım çok değer.
-3
kestane gürgen palamut
(16 saat)
sene 2026 böyle şeyler, tahammül edilemez.
+7
mikahakkinen
(15 saat)
Kişiye ait bir hususu neden bir nazar inancıyla pekiştime çabası içindesin ki ?
Yanlış mı anlıyorum .
Kendisine anlatın biraz daha sessiz olması gerektiğini.
Yemekten sonra ortalıkta geğirenler daha mı kabul edilebilir ? Hayır
Bu yaşımıza geldik kişiye dua okunurken çok çok esnemeden başka bir şeye de denk gelmedim.
-3
diyecevaplandı
(15 saat)
ben gegirme degil esneme var diye biliyorum. ilk kez duydum gegirmeyi

gegirilmesini istemezdim :/
+1
fakyoras
(15 saat)
geğirmeyi ilk kez duydum aşırı iğrençmiş.

esnemeyi biliyordum.
+1
yenibirgüzelnick
(15 saat)
@diyecevaplandı ben geğirmeyi nazar ile ilişkilendiren taraf değilim tam tersi alakasız olduğunu düşünen benim, eşim ve annesi bunun nazara bağlı bir refleks olduğunu elinde olmadan yaptığını söylüyorlar.

Kendisine de eşime de bu konudan rahatsız olduğumu ilettim zaten.
0
🌸solo
(14 saat)
ikna edemezsiniz gibi görünüyor. ritüel başladığında ortamdan çıkmaya devam edin derim.
bu arada ben de esneme kısmına hakimim; geğiren hiç duymadım (çok şükür). bence esnemenin olayı da şu: pek çok insan için dua okuma, ağırlıkla gece yatmadan önce yapılan bişey olduğundan, okumaya başlanınca direkt uyku çağrışıyor.
0
lil siztah
(14 saat)
geğirmeyi bilmiyorum ama hızlıca dua okunduğu için esnemenişn kaslardan ileri geldiğini duymuştum. ağız hızlıca oynuyor ya hızlıca okurken
0
gadlemler
(14 saat)
Ben de esneme olarak biliyorum, geğirmeyi hiç duymamıştım. Ama tarikat şeyhinin yanındayken kaptırıp aşırı geğiren bi amca videosu görmüştüm. Kayınvalidenizinki buna benziyor. Dini ritüeller sırasında parasempatik sinir sistemi aktive olur, geğirme, esneme gibi şeyler de parasempatik sinir sistemi tarafından kontrol edilir. Kayınvalidenizin elinde olan birşey değil, ortamdan uzaklaşmanızdan başka çare görünmüyor.
0
curukturpkokusu
(10 saat)

TSE'den emekli birinin maaşı?

merkep gibi adam
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
0
merkep gibi adam
(16 saat)
(3)

Kasko soruyorum (varsa 2025 model y juniper)

tchuck
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
0
tchuck
(16 saat)
axa ile 40bine yaptirdim hasar var

not: mayis ortasinda yapildi
0
tahtakafa
(15 saat)
abi fiyatlar yükseldi maalesef.

beni mi yiyorlar diyorsan sigortam.com'dan falan kendin de kontrol edebilirsin.
0
kojonotsuki
(14 saat)
bankalaın uygulamalarında da fiyat veriyor garantiden fiyat bakıp öyle kabul eidyorum sigortacımın söylediğini. sigortacı şu zamana kadar garantiden hep ucuz söyledi, imm kısmı önemli en az 5m yaptırmayı unutma
0
eja
(13 saat)
(11)

insanlar neden istanbul'da bu maaşlara çalışmayı seçiyor?

runaway
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur. bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur.

bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
-1
runaway
(22.06.26)
iş bulabilmek önemli,
bütün etkinliklerin merkezi istanbul,
hısım, akraba ,ana,baba hepsi oradadir,
tercih.
-1
designer
(22.06.26)
"bütün etkinliklerin merkezi istanbul"

28k maaşla kaç etkinliğe katılıyor hesaplayamadım
+2
🌸runaway
(22.06.26)
gecen sebnem ferah konseri vardi,
vatandaş konser yerinin yakinindaki parkta idi sanki
0
designer
(22.06.26)
"Ben senin, beni sevebilme ihtimalini sevdim"

insanlar istanbul'da bir şeyler yapabildiği için değil, yapma ihtimalleri olduğu için yaşıyorlar.
+4
art cat chocolate
(22.06.26)
yapabilme ihtimali +1.

her şey orada. başka yerde iş bulmak zor, hele kendi memleketin veya bolca tanıdığın yoksa her şey daha zor. istanbul'da hiç değilse işim olur, imkanım olur, belki köşeyi dönerim umudu var.

aşırı yığılmadan dolayı başka yerde imkan olsa bile bazıları istanbul'u isteyebiliyor. yaşadığı yerde iyi kazansa bile sıkılıyor veya kariyerinin yerinde sayacağını düşünüyor. paranın önemini reddetmiyorum ama kişi halihazırda aç gezmiyorsa her şey de değil. istanbul'da zor geçinmeyi yozgat'ta kral olmaya tercih edecek çok kişi var. küçük şehir gençsen ayrı, yakının yoksa ilerleyen yaşta ayrı dert çünkü. istanbul gibi yerlerde 10 milyon sürünür ama kimse kendini yalnız hissetmez, büyük şehrin enerjisi ve temposu farklı olur.

ben bunları eskiden istanbul'da yaşamış, istanbul'da yaşama fikrinden nefret eden, büyük konuşmayayım ama hiçbir koşulda orada yaşamayı ve çalışmayı düşünmeyen birisi olarak söylüyorum bu arada. günübirlik gezerken bile boğuyor.

amma çoğu insan için istanbul tercihten ziyade zorunluluk yani. orada sefil gibi bile olsa bir şeyin ucundan tutup bir yola girebilirsin. öyle bi ihtimal var. diğer yerlerde daha ucuz da olsa yine kira vermen gerekir ama para kazanmak aynı ölçüde kolay değil. hadi paran olsa sosyal imkanlar falan uzar gider.
0
der meister
(22 saat)
stockholm sendromu, celladina asik olmak.
newyork, londra, paris, toronto vs butun belli basli metropollerde ayni mevzu var.
+1
cooperr
(20 saat)
Çünkü iş bulabiliyorlar. Kuzenim aynı durumda yani bir mesleği yok fakat tüm haklarını alarak çalışabiliyor. Hiçbir işe bağımlı değil çünkü o işten çıksa yenisini çok rahat bulabiliyor.

Ben kendi memleketimde günde 18 saat, %50 asgari ücrete çalıştığımı bilirim. Sigorta vs tabi ki yok. Bu şartlarda kim küçük yerde iş koşturur ki? O rezil işten çıksan yenisini bulamayabilirsin öyle düşün. Sigorta yapan yerler premium sayılıyor küçük yerlerde.
0
artıküyeolmakistiyorum
(17 saat)
Çoğu kişi kıt kanaat geçinebilse de, hem iş alternatifleri hem de sosyal ortam büyük şehirde daha çok ve çeşitli. Uygun fiyatlı veya bedava etkinlikler var. Hiçbir şey bulamayan avm geziyor :)

Küçük yerde herkesin gözünün önünde olma, her şeyine bir laf edilmesi de büyük şehirde kalmayı destekleyen faktörler.
+1
cosmicstring
(17 saat)
büyüme ihtimali var diye herhalde. bugün 50 yarın 100. sivas'ta olsa hep 50. yolun sonunda istanbul'da ömrü 50 ile geçecek de olsa o ihtimal diri tutuyor olabilir :)
0
gabe h coud
(16 saat)
İstanbul yarı narsist yarı toksik ama bağımlı olduğumuz biraz da alttan alta sevdiğimiz ve bu yüzden bırakamadığımız evlilik gibi. Çocuk da varsa öyle düşünün. Böyle ilişkilerde bırakıp gitmek zordur. Memnuniyet yer yer düşer ama o ilişki de birşekilde devam eder.
0
mahmuttt
(16 saat)
İş olanakları zaten söylenmiş, onu geçeyim o yüzden.

Bir kesim ise zihnen küçük şehir hayatına adapte olamıyor. İstanbul'da maddi olanaksızlık nedeniyle imkanlar kısıtlanabilir, ancak kimse kimseyi tanımaz, bilmez. kalabalıktaki herhangi birisinizdir. Birçok insan bu durumu kötüler, ama birçok insan da bunu seviyor. Küçük şehre taşınmak isteyen birçok insan genelde bu tarz şeylerden şikayet ettiği için aksini sevenlerin zevkleri daha az dillendiriliyor ama böyle bir şey var.

Taşrada zengin olacağına şehirde ay sonunu zor getirmeyi gözü kapalı tercih edecek çok insan var, ama bu mevcut durumdan şikayetçi olmanın önünde engel değil. sadece "küçük şehre taşınmak" bir çözüm olarak görülmüyor. Küçük şehre gidince sorunları çözülmüş olmayacak bu insanların.
0
akhenaten
(11 saat)
(8)

İnsanlar nasıl bu kadar gezebiliyor

arbre
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda nasılsınız?
-8
arbre
(21.06.26)
soyleyince rahatsiz edici gelecek belki ama hepimiz haftada 6 gun calismiyoruz. hepimiz ofisten calismiyoruz. yillik sadece 15-20 gun iznimiz yok, temizligi kendimiz yapmiyoruz vs.
+8
ghilleinthemist
(22.06.26)
altinda araç varsa,
kari koca ,kazancin varsa,
günübirlik 150 km capinda lokasyona gider gelirsin,
0
designer
(22.06.26)
arkadaşım ve sevgilisi sık geziyorlar. başka şehirler, kamplar vs. tüm tatilleri kullanıyorlar. ayrıca hafta sonları da geziyorlar. pahalı yerlere gitmiyorlar. maaşları 100 bin bile değil ikisinin de. arabaları olması avantaj.

başka arkadaşlarım da borç içinde geziyorlar.

ben ise gezemiyorum. :/
0
art cat chocolate
(22.06.26)
her şeyden önce merak ve enerji bulundurmak lazım bünyede. sosyal medya imrendirme ve harcatma pratiği üzerinden işliyor. çık yürü mesela bulunduğun şehirin bulunmadığın yerlerinde. bisiklet edin. illa ki binlerce km uzaklaşmak gerekmiyor gezmek için. şanslı bir finansal durumun ve zaman ayırma şansın yok ise toplumun çoğu kesiminin de ne yazık ki muzdarip olduğu gibi :/ aylarca öncesinden planlama yapmak lazım daha uzak lokasyonlar için.
0
lüzumsuz adam
(16 saat)
Size gezmeyi seven, lüks peşinde koşmayan bir sevgili diliyorum. O zaman her şeyi ayarlar gezersiniz :)
+2
cosmicstring
(16 saat)
geçen gün bu konuda bi delirdim hem de fesatlık yapıyorum diye kendime çok kızdım.
çok eski bi arkadaşım var birlikte büyüdük ama şimdi o ayrı şehirde yaşıyor. eşi doktor. kendisi çalışmıyor çocukları var.
geçen baktım bodrum'da titanic otel'den story atmış bi çıldırdım ben 3 senedir tatile gitmiyorum bunlar 7 günü 350.000 tl olan otele nasıl gidiyor diye sonra kendime kızdım fesatlık yapma diye. sonra başka storylerinden öğrendim ki eşi konferans için gitmiş o da onla gitmiş, 1-2 gün kalıp döndüler zaten.
böyle şeyler de olabiliyor.
-1
matilda
(13 saat)
Sadece maddi durumun iyi olmasıyla açıklanamaz. Aynı zamanda hayat felsefesi olarak da görmek lazım. Lüks marka giyinip son model telefon almak yerine o parayı ucuz bilet alıp yurt dışına giden insanlar da var.
0
merhum
(8 saat)
İnsanlar full time çalışmıyor olabilir, tek gelirleri maaş olmayabilir. Pasif gelirleri vardır, iş seyahatidir, aile desteğidir, birikimdir, uzaktan çalışıyordur, öncelikleri farklıdır. Neden gördüğümüz her şeyi kendi hayat şartlarımıza göre açıklamaya çalışıyoruz anlamıyorum.
0
kullanicadi
(4 saat)
(2)

gayrimenkul fiyatlarinin usd/eur bazinda ne kadar artmasini ongoruyorsunuz? ve ne zaman?

huseyin3
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
-1
huseyin3
(21.06.26)
gectigimiz 6 ay filan boyunca dolardan az bi miktar fazla artiyordu, ama enflasyondan az artiyordu fakat son 1 veya 2 aydir istanbul ve izmirde TL bazinda ufaktan dususler basladi sanirim. Ankara yine ayni devam gibi gorunuyor. Yakin zamanda bir degisiklik olmayacak diyor genelde yatirimcilar.
-1
The_Lollok
(21.06.26)
www.sahibinden.com

4 yıllık ve fiyatları da usd olarak bakarsan. 28 mayıs 2023 seçimleri sonrasında da doalrın artışından dolayı dolar bazındaki düşüşü görebilirsin.

Şahsi görüşüm, yatırım tavsiyesi değildir, seçim sonrasında doalrda bir miktar salacaklar, bu arada da dolar bazında da düşük kalacak.

Doları tutmasalardı bence şu aralar muhtemelen evler 2018-2019 senelerindeki gibi görece epey ucuz olacaktı ama olmadı tabiki de.

2020 Nisan ayında corona başlarken 75.000 USD olan ev 2013 ve 2026 senesinde 150.000 USD.

Ev fiyatlarının usd karşılıgına bakarken 2020-2021 senesini baz alırsan yanılma ihtimalin olabilir.
0
liberal
(7 saat)
(13)

Son günlerde "iyi ki keşfettim" dediğiniz neler var?

kullanicadi
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsinizBen müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyoru
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsiniz

Ben müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyorum
music.youtube.com
+1
kullanicadi
(21.06.26)
radiohead'in popüler şarkılarını çok dinlerdim ama şunları yeni buldum ve takıntılısı oldum resmen: you and whose army, nice dream, 2+2=5

ezginin günlüğü'nde ise: ayrılıkta söylenmiş bir yaz türküsü, akşam şarkıları, kıyısız deniz, unut gitsin, bilinmeyen ülke

buz, nefretim kederimden

kitap olarak, "uyuyan adam" çook hoşuma gitti.

praktika, ai ingilizce speaking pratik yapma uygulaması. çok kullanışlı geldi bana.

son olarak; izlemediyseniz: mr. nobody, hala dinlemediyeseniz: falling from grace.
0
substituent
(21.06.26)
Belgesel: BBC Africa Eyes programı: www.bbc.co.uk

Müzik: Mısırlı arkadaş sağ olsun: Sherine--Sabry Aalil: open.spotify.com

Dizi: Amazon Prime'da Medici

Bir şey okuyamayalı çok uzun zaman olmuş, bu durum beni mahçup etti:(
0
Amaranta ursula
(21.06.26)
Tubi isminde bir dijital platform keşfettim.

Düşük bütçeli, ucuz aksiyon, erotik gerilim yani B filmler -ki hastası olduğum- yayınlayan bir platform. Ücretsiz olması ve altyazı sunması da cabası.

Bir haftadır çok film izledim. Meraklısıysan tavsiye ederim.
0
yurtsuz john
(21.06.26)
relative diye cluj-napocalı bir rap metal grubu keşkettim.

grubun eski davulcularını tanıyordum şimdi çaldıkları gruplardan ama grubu daha önce dinlememiştim hiç.
0
rain when i die
(21.06.26)
night ride (şarkı) - The Growlers
Sürekli başa sarıyorum açınca.

Bi de Doğu dizisinin yeni sezonu :) gerçekten çok eğleniyorum
0
megalomaniac
(21.06.26)
Nikos Vertis - an eisai ena asteri
Radio Taifa - manana

İkisi de yaz akşamı balkonda şarap içmelik hava verdi. Son zamanlarda başka keşfim yok.
0
ekimoloji
(21.06.26)
youtube.com

Kyle and davey serisi çokomik
0
fildirfildir
(21.06.26)
Belki biliyorsunuzdur ancak yine de yazayım.
TRT 2'nin her gün saat 21.30'da değişik ülke yapımları filmleri oluyor. Daha çok festival filmleri.
Çoğunu beğeniyorum.
Benim için yeni bir keşif.
+2
pro9it9is9
(21.06.26)
Daft Punk - Tron Legacy soundtrack albümü

Hele hele End Of Line ve buna yapılan remiksler çok iyi
+3
fatihdr
(21.06.26)
Şu müzik aletinin adı guzheng.
Çin müziğine aşık etti beni.

www.youtube.com

Bu çin müziği değil, bizim The Eagles diyen olursa diye devamı şurada

www.youtube.com
0
Mirket
(21.06.26)
eric clapton 1991 konser kayitlari.

iki hafta once falan aklima dustu bir anda bakayim dedim ortamlarda var mi diye hakkaten varmis hatta 2023'te remastered olmus sanirim. ozellikle orkestral olan versiyonunu basindan sonuna kadar sarmadan dinliyorum. simdi ornek koymak icin youtube'a baktim birisi yuklemis. :)) ilginc.

ornek:
www.youtube.com
0
arakaali
(21 saat)
www.youtube.com
Arkeoloji ile ilgilenenler için muazzam bir kanal. Konuklar kaliteli, konular zengin. Bu kanalın daha çok takipçisi olması lazım, belki zamanla büyür.

www.youtube.com
Yeni kitaplar keşfetmek için ve okuduklarımı başka bir bakış açısından dinlemek için takibe aldım, güzel faydalı bir kanal.

www.youtube.com
Tasavvuf ile ilgilenenler için, zengin bir bakış açısına sahip anlatan kişi, bazı film-kitap önerileri oluyor, faydalı.

www.youtube.com
Ekonomiye ilgi duyanlar için kanalın tamamı değil sadece bu oynatma listesini beğendim. Daha doğrusu genel olarak Özge Öner'i beğendim diyelim, perspektifi güzel

ve son olarak "TRT Dinle" uygulaması. Bence her telefonda olmalı
0
umutt
(19 saat)
Moğollar - Yolum Seninle open.spotify.com
0
adivar
(19 saat)
(5)

windows 10 pencere çevresinde garip renkli lekeler!! doktor bey yaşayacak mı?

okinawalı taş kağıt makas ustası
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.ai bir ç
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.
chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.

ai bir çözüm bulamadı, googleda benzer soruna rastlamadım. daha önce bu sorunu görmüş veya mantıken niye olabileceğini bilen birisi çözüm bulabilir diye düşünüyorum.

TLDR: w10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
ibb.co
i.ibb.co
📊 windows 10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
bilmiyom valla bizi okutmadılar. %25 (1)
bizim yeğene bir sorayım format neyin atıyordu. %25 (1)
kolonyayla sil geçer. %25 (1)
öhm bu sorun şundan kaynaklanıyor o da budur;...cevap ile belirtiniz. %25 (1)
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(21.06.26)
a- eski driverlara dönün
b- Klasik Windows teması kullanmayı deneyin.
c- pencere açarken veya kapatırken oluşan efektleri kapatın.

deneyin bakalım (aynı anda değil, sırayla)
+1
diyecevaplandı
(21.06.26)
MacOS kullanın. Yani MacBook, Mac mini vs kullanın.
-3
orient blue
(21.06.26)
windows gogosu+ctrl+shift+b ile gpuyu resetle bakalım. düzelmez ise görev yöneticisini aç, dwm.exe ye sağ tıkla görevi sonlardır de. düzelmez ise explorer.exe ye sağ tıkla explorer.exe yi yeniden başlat de. düzelmez ise cmd yi yönetici olarak çalşıştır komut satırına sfc /scannow yaz. yine düzelmez ise ddu ile ekran kartı driverlarını sil tekrar yükle. yine düzelmez ise 2060 ın vramlarında sıkıntı vardır.
+1
krtkartal
(21.06.26)
Benim ekran kartı da bozulmadan önce benzer sinyaller vermisti; özellikle siyah fon üzerinde belli belirsiz kırmızı minik noktalar oluşuyordu.

En büyük sebep ısınma. Laptop''lari her sene temizlemek gerekiyor. Yakın zamanda temizlemediyseniz söküp iyice tozdan arındırın, termal macunlari yenileyin. (Yapamiyorsaniz servise ve yaptirin)

Açıklaması da su, işlemciler artık o kadar ısınıyor ki, işlemcileri (cpu+gpu) anakarta bağlayan milimlik lehimler erimeye başlıyor.
0
makbur
(15 saat)
klasik windows teması + kapalı pencere efektleri çözdü. teşekkürler.
0
🌸okinawalı taş kağıt makas ustası
(10 saat)
(4)

Buğunlerde nişan masraflarını kizın snne babası mi karşilıyor?

sonhakan
Yoksa çiftler kendileri mi? Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
Yoksa çiftler kendileri mi?
Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
0
sonhakan
(21.06.26)
Kim karşılıyor bilmiyorum ama benden bunu okuyanlara bir ağabey tavsiyesi, bu tip masrafların ailelerden herhangi bir tarafa ihale edilmesi gerektiğine inanan kişilerle bu yola girmeyin. X tarafı y tarafı farketmez.

Ha bence bu işi aileye yıkacaksanız hiç bulaşmayın, ekonomik gücü olan, ailesinin ağzının içine bakmayan bireyler olamadan evlilik şu bu neyinize? Hadi ama hadi elzem bir durum var diyelim o zaman her kalem, her masraf eşit derecede karşılanmalı kardeşim. Bu işin o tarafı bu tarafı olur mu ya, gelenek görenek adı altında et pazarlama bunun adı. Kaba etimin geleneği, bir de bizim orda adet bu derler ya, sanki masau-mari kabilesi aw, tüm hayatı ritüeller çerçevesinde ilerliyor da bunu da geleneksiz yapamıyor.

Hayat müşterekse en başından müşterek olmalı. Anadolu orklarının mabadından uydurduğu saçma salak dayatmalar yüzünden evlilikler daha başlamadan feci derecede yıpranıyor. Sonra boşanmalar neden arttı, neden arttı acaba?
+8
fatihdr
(21.06.26)
Son durumlara uzağım. Eskiden kızın evinde yakın akrabalarla sade, mütevazı bir tören olurdu. Çok özel bir hazırlık olmazdı. Sade ve güzel giyinilir, sohbet edilir, bir aile büyüğü yüzükleri takar, pasta yenir, belki biraz hafif müzik çalınırdı.
Son yıllardaki abartılı, gereksiz aktivitelere üzüldüğüm için yazdım.
Nostaljik bir duygu ile.
Damattan şu kadar gram altın, şu kadar mehir lafları dönüyor, hayretle bakıyorum.
Nasıl dönüşmüş bu toplum, akıl almıyor.
+1
pro9it9is9
(22.06.26)
nisani kizin ailesi yapti, bir yere gittik yemek yedik vs.
dugunu biz yaptik.
0
cooperr
(22.06.26)
nişanı kız tarafı yapar evet. geleneksel olarak böyle. ama anne baba durumu yoksa büyük nişan yapılmak zorunda değil. evde de yapılabilir.
0
elorelia
(17 saat)
(6)

Annem!!!

camlicagazoz
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten gelecektik ama bu şekilde yazınca üzüldüm" yazdım. Sonra annem seni denedim ama masallah dilin de pabuc gibi dedi.

Şimdi benim hatam ne?
-2
camlicagazoz
(21.06.26)
Her şeyi böyle mesele haline getirmen
+6
artıküyeolmakistiyorum
(21.06.26)
evli insanların haftada rutin olarak en az 3-4 gün anne baba ile beraber olması, hiç sağlıklı bir durum değil bana göre. senin hatan evli olduğunu ve eşin, çocuğun ve senden oluşan bağımsız başka bir aile olduğunuzu ebeveynlerine benimsetememen bu örnekte.

eşinin yerinde olsam epey bir rahatsız olurum.
+7
wilhelmwasmuss
(21.06.26)
Senin hatan var mı bilmiyorum ama bu anneyle sen daha çok kafayı yersin bunu biliyorum.
+2
yenibirgüzelnick
(18 saat)
bi bakayım dedim, hatırladım sizin duyuruları. kendi ailenize sınır çizmezseniz daha çok sorun yaşarsınız.
+1
elorelia
(17 saat)
hocam kusura bakmayin ama kabus gibi bir annenin kabus gibi bir evladisiniz. ailenize sinir koymadiginiz surece, elalem ne der diye yasadiginiz surece bunun gibi yuzlerce olay yasarsiniz. esinize sabirlar diliyorum.
0
kassiopeia
(13 saat)
söylüyorum hatanızı: ailenize fazla yüz vermeniz. eşiniz olsam uyuz olurdum.
0
rayde
(12 saat)
(4)

Marketten alınan avokado tüketime hazır mıdır?

egerbiryolcu
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?
Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?
(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
-1
egerbiryolcu
(21.06.26)
avokado ellenerek alınır. duruşu değil, elinizdeykenki yumuşaklıklık hissi önemli. olgun olanı 1-2 gün buzdolabında bekletmeniz mümkün ama kararmaması için hemen yemeniz idealdir. serti ise, dışarıda bekletirseniz bir haftada falan olur. sertini çabuk oldurmak istiyorsanız, elmayla birlikte bir poşeye sarıp bekletin.
0
lil siztah
(21.06.26)
muz da hızlandırıcı olarak çalışıyor.
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(21.06.26)
“Yemeye hazır” diye satılan dışı siyah, buruşuk ve sert ama içi lokum gibi güzel avokado var, ben de geçen aldım yedim marketten.
Dışı düz yeşil olanlarsa dokunduğunda sertse içi de serttir, beklemesi gerekir.
0
megalomaniac
(21.06.26)
(1)

Mecidiyeköy - yıldız arası metro çalışıyor mu?

walterwolf
Sb
Sb
0
walterwolf
(21.06.26)
Evet, çalışıyor. Sorunlu olan kısım Mecidiyeköy Çağlayan arasında
0
umutt
(21.06.26)
(3)

ucuzaucak ---vs--- flightlist.io, kiwi, google flights, skyscanner

huseyin3
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:

avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
-2
huseyin3
(21.06.26)
ucuzaucak zaten skyscannera yönlendiriyor. onun yarı fiyatına bulmuyor aslında sen de baksan aynı tarihte sen de görebilcen.
biletleri takip etceksin anca öyle.
0
jelly bear
(21.06.26)
"7 temmuz 2026 gününde sabiha gökçen'den Köln'e uçuş" şeklinde arama yaptığınızda bütün websiteleri iyi kötü size aynı fiyatı veriyor. yarı fiyatına bulurum diyene inanmayın. %3-%5 oynar belki.

ama google flights'taki takvimi kullanarak, ya da flightlist.io'daki esnek tarihleri falan kullanarak sabiha gökçen'den Köln'e 3 Temmuz'daki uçuşların 7 Temmuz'dan daha ucuz olduğunu görebilirsiniz.

söylediğiniz iş için flightlist.io ve/veya google flights'taki takvimi kullanın.
0
co2s2
(21.06.26)
@jelly bear

diger tur biletleri diyorum. ucuzaucak yilda bir kac kez yayinliyor
direk skyscannerdan bakinca bulamiyorsun
0
🌸huseyin3
(21.06.26)
(2)

rte faizi dusururken lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari nereden bulacak ?

huseyin3
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.faiz dusunce,dolar bir kac KAT artinca,bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyatilirayi desteklerse $150k olur.lirayi desteklemezse $50k olur.dolayisiy
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.
faiz dusunce,
dolar bir kac KAT artinca,
bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyati
lirayi desteklerse $150k olur.
lirayi desteklemezse $50k olur.
dolayisiyla sorum:
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi?
edecegini dusunuyorsaniz, lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari rte nereden bulacak ?

ulkenin tum vergi gelirinin yarisini yaksalar yetmiyor sanirim. ki zaten o da imkansiz
-2
huseyin3
(21.06.26)
Bu soru neden eksi oy almış anlamadım. ilginç, neyse ben kendi fikirlerimi anlatayım:

Yaklaşık 2 sene önce, işten ayrılıp evde finansal araçlarla para kazanarak -hayatıma öyle devam edeceğime inanıyordum. Bunun için eğitim meğitim birşeyler kovaladıktan sonra birikmiş paramla yatırım yapmaya başladım ve; papazı buldum. Bu yazacaklarım kendi tecrübelerimden ibaret.

Bundan yıllar evvel Abdullah Gül demişti: ''türk milleti müsterih olsun; işi bu olan vatandaşlarımız görevinin başında.'' O zamanlar bunun şımarıkça bir söylem olduğunu zannetmiştim ama bu doğruymuş.

Ülkede akıllı adam problemi yok, Boğaziçi, ODTÜ, Koç, Bilkent bunlar akıllı ve disiplinli adamları yetiştiriyorlar ve bunların en iyileri de ne olursa olsun devlette kendilerine yer bulup o kurumlarda çalışıyorlar(yönetemiyorlar belki ama, orada var bunlar). Bence zannettiğimiz gibi bir düzensizlik yok, aksine devlet kurumları kullanılarak bilinçli olarak yapılan bir rant aktarımı var(bunu herkes biliyordur ama söylemek zorundaydım çünkü buradan anlatıma devam edeceğim)

THY, ŞiŞe, ETi gibi gerçekten başlangıçta güzel(!) yönetilen kurumların şişmiş sermayelerini kendi gruplarına destekçi sağlamak için eksiltmeleri ve bunun bütün bütün KAMU TEKELİ oluşturmuş yapılarda(bankalarda dahil buna) işe alım yapmaları insanların gözüne çok batıyor. Fakat Mehmet Abi'nin de dediği gibi bunlar çerez paraları.

Burada oyunu tamamen bozan temel faktör şu; bunu yapan adamların elinde ''VERİ'' var. yani adam, nerede kaç para var ve bu para nereye aktarılıyor, bunu biliyor.

Ben kendi paramı yönetmeye çalıştığım dönemlerde; fonları, uluslararası yatırım kuruluşlarını takip ediyordum: orada tekrar ve tekrar bizim gibi profesyonel küçük yatırımcıları döve döve öğrettikleri şey şu oldu; bizim iktidarımız paraya sadece yön vermiyor, yön vermediği alanlarda da davranış silsilesini önceden ''tahmin'' edebiliyor. devamında da hep terse düştükçe; bunun bir ''tahmin'' olmadığını farkettim. Çünkü ben de tahmin etmeye çalışıp o şekilde hamle yaptığım için; temel fikrim hep şu oluyordu: ''Adam dolara endeksli ne kadar varlık var bunu görüyor, bunu bi' şekilde biz de görebiliyoruz; o zaman yeterince çalışır ve gerekli zekayla algoritma kurarsak da; biz de büyük parayla aynı yöne akabiliriz.''

yapamadık. Sadece biz değil kimse yapamadı. İçeriden bilgi alamayan herkes bizim gibi patladı.

Şunun önemini unutmuşuz, devletin gördüğü dolara endeksli varlık'tan ziyade; bu varlıkların kime ait olduğu. Mesela 2 yıl önce Ziraatin serbest fonunda büyük vurgunlar vuruluyordu; aynı dönem denizbank'ın da dolar fonunda çok büyük giriş vardı: bu ikisi arasındaki bağlantıyı kuramıyordum bi' türlü. TÜPRAŞ meselesinde de, Borusan meselasinde de dolarla iş yapan bir firmanın defterlerini incelerken BOTAŞ'ın dolar ödemeleri ve bunların piyasadan çekeceği dolara ''bet'' atıp sürekli kaybediyordum. Ben dolar'a hamle yapıp kaybederken denizbankın fonundaki büyümeyi anlayamıyordum. Sonradan fon başlangıcına baktığımızda bu fonlar halka açılmadan zaten sahiplerinin belirlenmiş kişiler olduğunu(elinde veri olan grup) ve bu verilerle de piyasayı speküle etmenin ötesinde; o kadar büyük bir güç'le(tanrının gücü kadar) piyasayı yönlendirdiklerini(''tahmin'') ve asla önden onlarla aynı hamleyi yapmanıza olanak tanımadıklarını farkettim. Ortada son sürat giden bir tren vardı ve yapabileceğiniz tek şey, nereye gidebileceğini bilmeden -akla da aykırı bir şekide- ilk vagona binip bir de başınızı camdan dışarı çıkartmanızı istedikleri bir riske girmek olabilirdi. kazanan bütün fon'lar akla aykırı şekilde kazandılar. Hepsinde anlamadığımız yapılar misal ZRGYO gibi tamamen aslında devletin elinde olan(başka bir örnek mesela iç çamaşır markası Suwen de olabilir) yapıların az çalışanla anlamsız kar yazması oldu.

Bu öyle bir hal aldı ki; daha sonra avam'ın da uyandığı destekfinans gibi aslında borsa manipülatörlerinin gücünün yetemeyeceği bir irade ile yükseltilen ve bunun bir manüpilasyon olduğunu düşündüğümüz için de her an batmasını öngördüğümüz-ama asla batmayan- bir yatırım stratejisi çıktı. (tren örneğini bundan anlattım)

Bu şirketlerin sermaye yapısına baktığınızda birbirinin kuyruğundan beslenen yılan gibi bir dönüşüm vardı ve ha battı ha batması lazım diye korkuyla izliyorduk.

Halkın farkettiği noktadan sonra da kümülatif bir coşkuyla destek tera yapısı herkesin malumu oldu. Ekrem İmamoğlunu içeri aldıklarında da ZRGYO'da yaptıkları milyonlarca doları halkın giremeyeceği bankacılık fonlarını desteklemekte kullandılar. THYAO'dan Suwen'e kadar; ENKA'den BORUSAN'a kadar anlamıyorduk bu yapıların nasıl kurtarıldığını. Meğer o hollandalıların parasıyla yapıyorlarmış.

Zaten halkın dilinde olan orta direk/beyaz yaka - eğitim bitti söylemleri de buradan geliyor. Erdogan'ın onlara ihtiyacı yok. Orta direk gerekmiyor adama, çünkü önceki iktidarlarda olmayan birşey var ellerinde; veri ve bunu işleyebilme kabiliyeti.

Adam gücü tek merkezde toplayınca, kimin kaç parası var ve bu parayı ne yapacak kısmına hakim bir hale geldi.

Değerli TL olayında da ısrarı, yine bizim hakim olmadığımız bir konuyu takip ettiği içindir. Eskiden (ben 87 doğumluyum, anne babalarımızın anlattığı kadarıyla) varlıklar anlık büyük vurgunlarla edinilir ya da kaybedilirmiş. Şimdi bu gücün tek elde toplanmasıyla buna fırsat vermiyorlar. Dolarda ''KATLANMA'' artışı için; gücün tek elden çıkması gerekiyor.

Yani aslında artık devalüasyonu sadece parada ve eskisi kadar kısa zamanda yapmıyor. Elindeki veri ve yönetme kabiliyetiyle parayı sabit tutup malda devalüasyon yapıyor, sonra o maldaki artış hızını durdurup para değerini azaltarak piyasadan para yakabiliyor.

Dostoyevski gibi devam etmek istemezdim ama gerçekten son 2 yılda finansal olarak öyle acılar çektim ki; tiksindim.

yani o evin değeri eninde sonunda $50k dolar olacak ama bunu eski sistemdeki gibi göremeyeeceğiz. normalleştirilmiş bir şekilde para - mal fiyatlama dengesini bozarak yapacak bunu. Yani aslında sadece doların ivmesini(hızın hızını) kontrol etmekle kalmıyor, paranın akış yönüyle mal fiyatlarının da ivmesini kontrol ederek enflasyona ezdirecek. Eskiden $550 gelir elde eden mühendis şimdi en az $2000 alıyor ama; mal değerinde bi' verim hissetmiyor. bunu tersten de sürdürerek $-TL dengesini finansal araçları kullanarak sağlayacak.

Onun milletin malına mülküne kayyum ataması seçim endişesinden kaynaklanıyor. Seçim için maalesef beslemek olduğu bi' havas grubu var.

Elindeki veri çok kıymetli, o yüzden gerçekten ve sadece o biliyor aslında havas'ın ne kadar tehlikeli olduğunu. Erdoğan'ın yönetimini diğer iktidarlarla ya da Atatürk'le kıyaslamamak lazım. Celal - Adnan ikilisinin tek bir şahsiyette birleşmiş hali gibi kendisi. Ne yapabileceğinin, ne yapamayacağının farkında ve aslında tek alameti farikası :''çalışılabilinme kabiliyeti''

Geçenlerde doların başına pozitif birşey gelmesin diye adama yeni swap kanalı açtı abd.
Yarın kıbrıs'ta yeni bir gelişme olur, aynı refleksi bu sefer ortadoğunun zenginlerinden görürüz.

Ondaki bu çalışılabilinme kabiliyeti olduğu sürece, onun endişesi seçimden başka birşey olmaz.

Faiz düşerken, lirayı değil enflasyonu destekleyerek o dolarları yakacak. Dolar milyonerlerinin sayısı da birden azalmayacak. Onları da kurbanlık gibi kese kese azaltacak. Elon Musk'ın 1.4Trilyonu var diyorlar, onu harcayamadıktan sonra; 1.4 katriyolnunun olmasının birşeyi değiştirmeyeceği gibi. Teknik olarak değil, temel analizde güç'le çözmüşler sistemi.
+4
mete kudur
(21.06.26)
rte faizi düşürürken lirayı desteklemeye devam eder. ta ki seçime kadar.

bu bir planlama işi. aslında gözümüzün önünde olanı bazen görmek istemiyoruz.

diyelim ki seçime gideceksiniz nelere ihtiyacımz var? kazanacağına inandığınız uygun bir siyasi ve ekonomik ortama.

Siyasi ortamda ne yapmalıyız; kendimizi güçlendiremiyoruz basitçe rakibi zayıflatıyoruz. bunu açmaya gerek yok sanırım.

Ekonomik ortamda ne yapmalıyız; düşük faizli bol para basılan bir dönemde seçime girmemiz lazım. Düşük faizden kastım %20 ler %25 ler. Çünkü %20 den aşağısı hayal şu ortamda. Eğer döviz düşük kalır ve bir süreliğine de faizleri %25 seviyelerine getirebilirsek seçim için uygun ortam oluşur. Birazda yeni ev kredileri filan çıkarırız bizim iş olur. Bunun için cephaneliğimiz de ne kadar döviz var 157 milyar usd. En düşük 2023 de swap hariç -65 milyar doları görmüşüz. demek ki yeterli rezervimiz de var bu birkaç ay için. tabi ki asıl soru düğmeye ne zaman basmalıyız? Çünkü bunu sürdürdükçe sanayici zor duruma düşüyor. Ondan dolayı çok geç olmamalı ama birden yaparsak da inandırıcılığımızı yitiririz. Bu konuda en net tarih 2027 Mayıs ayı oluyor aslında. 2026 Kasım Aralık faiz indirimleri başlıyor 2027 Ocak ta hız kazanıyor %30 ları görüyoruz. Hem dolar fırlamıyor (ufak ufak yükselişine devam ediyor) hem de faiz düşüyor. Vay be ekonomi çok iyi demeye başlıyoruz. Seçimden 2-3 ay önce her şey çok iyi hissettiriyor. Bu ortamda seçime gidiyoruz.

Seçim sonrası politikalara bağlılığımız sürüyor açıklamaları yapıp dövizin artmayacağı yönünde demeçler veriyoruz. Sonra ilk 2 ay içerisinde bir gecede döviz %50 artıyor. Sonra yine sıkı tedbirler açıklanıyor dövizin önünü keseceğiz diyorlar. Sonra başka bir gece daha %40 artan dövizle karşılaşıyoruz. Döviz olması gereken değere geliyor sanayici rahatlıyor, ülkenin üstüne binen yük vatandaşlara paylaştırılıyor enflasyonla birlikte. Ülke standartlarına geri döner.

Bu pahalılığı sürdürebiliriz bir süre daha. Demem o ki çok muhalif bakmamak lazım. Rezervler -65 milyar usd yi de gördü ve bir şey olmadı. Planı anlamaya calısmak daha makul görünüyor bana.
0
visenfoni
(9 saat)
(1)

Veganlar tuvalet kâğıdı normal kağıt vb kullanıyor mu

genki
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
-2
genki
(21.06.26)
Yok. Onu Jainizme inananlar yapıyor. Bitkiyi öldürdüğü için patates, havuç gibi bitki kökleri yemiyorlar. Ağza sinek kaçar da ölümüne sebep olurum diye maske takıyorlar.
0
Mirket
(21.06.26)
(2)

atari oyunu

blackkmamba
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldi
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldiği bir bölüm vardı. o sahnede gökyüzü biraz sarı-turuncu-kırmızı renkliydi sanırım. başka da bir şey hatırlamıyorum pek. bu oyunu bilen var mı?
0
blackkmamba
(21.06.26)
çok fazla platformer oyun vardır öyle. başka detay var mı? adventure island falan geldi aklıma ama öyle sarı turunca hava hatırlamadım.
0
glamdr1ng
(21.06.26)
adventure island +1
0
nothing in my way
(21.06.26)
(3)

Hem günlük hem seyahat için çanta önerisi

egerbiryolcu
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onla
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onlardan.

Ben şunları bulabildim başka önerilere açığım.

hizliresim.com
-1
egerbiryolcu
(21.06.26)
omuz çantası değil de sırt çantası baksan?
0
co2s2
(21.06.26)
Sırt çantaları kadınlar için çok küçükler karşıma cikiyo genelde daha geniş hacimli bakmam gerek.
-1
🌸egerbiryolcu
(21.06.26)
doğrudan decathlon'a bak. bir ara herkes decathlon'dan aldığı sırt çantası ile geziyordu.
0
co2s2
(16 saat)
(9)

A milli takımda neden istikrar ve ruh yok

genki
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
0
genki
(21.06.26)
Federasyonun başında futboldan anlayan biri olmadığı için, liyakat olmadığı için sistem yok
0
olaylar olaylar
(21.06.26)
- ..İspanya ile 2-2 oynadık

bu maç referans değil öncellikle. Yanlış hatırlamıyorsam bu maç öncesinde biz Play-off'a gitmeyi, İspanya'da direkt katılmayı garantilemişti.

Acayip gaza geldik. Ayaklarımız yere değmedi. Öyle yeneriz, böyle yeneriz diye birbirlerimizi fişekledik. Lider çıkarız gruptan diye beklentimiz vardı. Bu motivasyonu ciddiyete dönüştüremedik.

İki sezon Uluslar Ligi , Avrupa Şampiyonası elemeleri, Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası eleme performanslarımız kötü değildi.

Montella iyidir kötüdür, ayrı bir tartışma konusu. Gelen ve yapılan eleştirileri anlıyorum ama öncesinde 3 galibiyet üst üste alamıyorduk. Gerçi bu Dünya Kupası'nda net sıçtı. Abd maçı sonrası paketlenir ki paketlenmeli.

Avustralya maçında takım çok kötüydü. Bizim milli takımda mücadele niyeti bile yok. Ulan halı sahada bile iyi kötü bir azim gösterirsin, mücadele etmeye çalışırsın. İkinci devrede yattım uyudum. Paraguay maçında kalkma zahmetine girişmedim bile. Turnuva öncesinde bizim inandığımız kadar futbolcular inanmamıştı.
0
put it in your appropriate place
(21.06.26)
Kendimizi dev aynasinda gormemiz. 30 yil once sansa bala bir yari final gormusuz ama her turnuvada yari final , ceyrek goruyormusuz gibi bir havalar, kibir herkeste. Misal 30 yil once bir UEFA kupasi alinmis, her sene UEFA kupasi aliyormuscasina kibir, ustune gormeler keza. Euro 2008 yari finali, her sene yari final goruyoruz mubarek. Ulan kacirdigimiz arada 15-20 turnuva var, basarisizligin kitabini yazmissin sen hala rakibi kucumsersin ustune yok mahalle takimi, yok eski gucunde degil, kadro degeri dusuk, Avrupa ulkesi degil bilmemne.
+2
tantamount_to_equivalent
(21.06.26)
Fb'yi bitirecegiz diye ulke futbolunu mahvettiler. FB ve chp surekli kaos icinde son 20 yildir, Fb birbirini yesin, kargasa, hezeyan icinde olsun diye kumpas kuran yapilar var. Diger tarafta muzede kupa koyacak yeri kalmamis takimlar. 10 uzerinden 9, 10 performans sergileyen adamlar hakem ve formayi degisince 1lik, 2lik oynamaya basliyor nedense:)
+3
speedy
(21.06.26)
sorun oyuncu, oyun ya da başka bir şey değil, tamamen siyasi.
+1
patronaj1
(21.06.26)
Turnuvaya mental ve fiziksel olarak iyi hazirlanilmamis.

FB'li futbolcular yine basarisizlikla, kaosla, travmalarla dolu bir sezon gecirdiler. Mentali normal evrende tek bir Fb'li yoktur.

Arda, Real madrid'de cok yuk bindi kaosun zirvesinde oynadi, dun gibi hatirliyorum gecen yil haziranda bile club world cup bilmemne kosturuyordu cocuk, tukenmis olabilir.

Kenan, rezil Juventus'un en iyi adami, sezon icinde yine cok baski yemis, yipranmis bir cocuk. Her mac, mac kurtar baskisiyla yakinda sac kalmaz bu gidisle

Calhanoglu ne zaman Inter macina rastlasam sakat, rotasyonda bilmemneydi, arada jeneriklik gol atip iyiyim imaji vermekten geri kalmiyordu ama hayalkirikligi.

En buyuk hayalkirikligi ise Merih, Arap liginde paslanmis.

Beklerimiz Ferdi ve Zeki iyi sezon gecirdiler fakat fark yaratamadilar. Ozellikle Zeki ne akar ne kokar standard bir oyuncuydu ama bu turnuvaya gelmemis. Ikinci mac oynasa belki toparlayabilirdi o ayri.

Zurnanin zirt dedigi yer Gs'li futbolcular. Bunlarin sazi eline almasi, takimi derleyip toparlamasi lazimdi. Sozde Sampiyon, formda, mentali yerinde, moralli hepsi ama ABD'ye turist olarak gelmisler. Hele Ugurcan! Gs'dekinin yuzde 10unu oyna be adam

Sonuc olarak nasil olsa 4 takimdan 3'u cikiyor, bir sekilde ust tura cikariz rahatligi vardi. Bir de bu tarz turnuvaya vura kira baslamak iyi bir taktik degil, yavas yavas mac mac acilirsin ruzgari arkana alirsin. Kondisyonu, performansin zirvesini iyi ayarlaman lazim. Kadro degeri olarak da zirvede olmamiz, ust tura ciksak da takdir edilmeyecek olmak falan konsantrasyon sorunu da vardi muhtemelen.
0
freedonia
(21.06.26)
Abicim,

Takimin dunya kupasindaki performansi izleyen herkese sac bas yoldurdu. Hepimizin sinir uclarina dokundu. Macin %90'inda topa sahip olmayi basari sanan, surekli yana pas atan bir oyuncu grubu vardi sahada. Ceza sahasi disindan sut cekmek disinda tek bir tane yaratici bir hareket yoktu. Sagdan sola, soldan saga surekli pas pas pas... Biktik.

The Athletic'teki bir kose yazisi okudum. Bu yaziya gore dunya kupasi istatistiklerinin tutulmaya basladigi 1966 yilindan beri 62 tane sut cekip gol atamayan takim yok. Sayemizde artik var. Ayrica turnuvanin en hizli atilan golunu de biz yedik.

Isin en aci tarafi su: Ulkenin yarisindan cogu asgari ucretle gecinmeye calisirken bu futbolcular antremana Ferrariyle gidiyor, masorleri var, fizyoterapistleri var, doktorlari var, milyonluk sponsorlari, ascilari, 5 yildiz otelleri, primleri... her seyleri var. Buna ragmen sahada olmayan tek sey Futbol.

Bu bok gibi oyuna ragmen sahada biz daha iyiydik diyecek kadar gerceklikten kopuk oyuncular var!!! Sacma sapan sosyal medyada insanlari kiskirtan futbolcu esleri var.

Tum bu luks, bu imkanlar, bu destek icinde tek yapamadiklari sey gol atmak. Bir de taraftara el kol yapan futbolcular var...

Ben olsam tum takimi kovarim. Ben asagi yukari otel, bilet vs dahil $5000 harcayip maca gittim... Tamamen vakit kaybi... Keske gitmeseydim.
0
thetruenorthstrongandfree2
(21.06.26)
50 derecede arizonada kamp yapmayı planlayan. Abdye geç giden, takımda psikoloğunu fazlalık gören bir yönetici grubu ve sonuçları. Teknik taktik olarak hatalı maç planlaması yapılmış ayrıca maçları canlı izleyenler fiziksel olarak takımın kötü durumda olduğunu söylüyor ki tvde de bu görüldü.merihin yanından gelen geçti. hakan çalhanoğlu gibi bir kaptan seçimi çok yanlış. adam ruhsuz ve ağlak ya. kaptan dediğin takımı toplar.
istikrar zaten bizde hiç bir zaman olmadı ancak ruhsuzluk durumu şaşırtırıcı. euro 2021 de bile iyi kötü bir ruh vardı. bu takımdaki ruhsuzluk hali jenerasyonla alakalı bence. bu takıma bir abi bir tane de kaptan lazım.
0
mikahakkinen
(17 saat)
Çok uzun yazılır bunun üzerine.

Bu sorunun cevabı şu dünya futbolda nerede, türkiye nerede? Biz ruh falan tartışıyoruz da konu hiç o değil. Konu teknoloji ve sistem.

Sadece bireysel konularla çözülmez bu konu.

İşin özü şu, futbol kültürü ve sistemi, toplumların
iş yapma biçimini anlamak için çok iyi bir gösterge.

ben spor özelinde yazacağım ama bu yazdıklarımı akademide, iş hayatında vb de çok görürsünüz.

Neyse adım adım gidelim.

-Futbol ve tüm spor branşları artık sadece antrenman&motivasyon&müsabaka performansıyla değerlendirilmiyor.

-Futbol saha performansı dışında aşırı derecede veri merkezli bir yapıya dönmüş durumda. Liverpool gibi kulüpler Cern'den çıkma veri analizcileriyle sistemler kuruyor. bakın:
www.liverpoolfc.com

-Bunu niye yapıyor? Taktiksel: Mesela takım top kaptırınca kaç saniyede geri kazanıyor? PPDA (Defans aksiyonunda pas yüzdesi), taktiksel dijital ikizler gibi metrikler var. Bunları büyük kulüpler takip ediyor. İnanılaz veri işleme kapasiteleri var. Biz kişisel gözlemle oyuncu değerlendiriyoruz. Mesela çok koşuyorsa iyidir diyoruz. Onlar koşuyor da ne yapıyor an an görüyor.

-Bireysel veri analizi de yapıyorlar. Antrenman şekilleri buna göre. Mesela scanning training gibi antrenmanlar ve ölçümler var. Oyuncu topu almadan önce etrafını kaç kere taradı diye göz takibi yapıyorlar. Bilişsel antrenman diye bir şey var. uyku takibi, hücresel düzeyde takipler analizler yapıyorlar. Beslenme vb programlarını saymıyorum. Bunun en güzel örneği Arda'nın Fenerbahçe'deki haliyle Real'de hızlıca yaşadığı değişim örnek. Yani Arda'yı salona sokup haldur huldur ağırlık çalıştı sanıyor herkes. İnanılmaz analizlerle yapıyorlar bu işi. Bizde mesela bir oyuncunun gelişimi tahmin edilebiliyor. Onlar ise analiz edip bir oyuncunun ne kadar fiziksel gelişimi olabileceğini görüyorlar. Hatta sakatlanma ihtimalleri hangi kasların yorgun olduğu vb gibi detayları var.

-Bazı kulüpler AI ile dijital ikizler oluşturmaya başladı. Sayısız senaryo çalışıyorlar. Hangi oyuncular maçta ne gibi reaksiyonlar verebilir kadrolar böyle oluşuyor.

-MilanLab, Barça Innovation Club, Manchester City Performance Department, Liverpool Sports Science & Data Team gibi organizasyonlar var her kulüpte. Milli takımları da bunlar gibi çalışıyor. Buralardan veri alıyor elbette.

-Bu işin sadece teknoloji kısmı.

-Bunun dışında her kulübün ve federasyonun ciddi sporcu psikologları, mental koçları var. Bunlar takımın "ruhunu" ve "motivasyonunu korumak için öneriler yapıyor, çalışıyor. Yani böyle bir yapınız olsa size der ki daha turnuva başlamadan oyuncularınıza prim konuşmaya başlarsanız adamların kafası turnuvadan uzaklaşır.

-Yine bu kulüplerin ya da takımların basın danışmanları olur. Oyuncuların basına ne söyleyecekleri, yenilgi ya da galibiyetten sonra yapılacak açıklamalar önden çalışılır. Hazırdır. Böylece tansiyon yönetilir.

-Bu işin bir de organizasyonel bir kısmı var. Yani futbol takımları sadece sahadaki 11 ya da 18 kişilik takımdan ibaret değil. Bunların kamp organizasyonundan, beslenme programlarına, basınla ilişkilerinden antrenman planlamasına kadar her alanın çok iyi işlemesi gerekir.

Şimdi buraya bakınca sadece oyuncu performansının ötesinde bir sistem sorunu var.

Türk spor basını da bu konulara çok vakıf değil. O yüzden milletin saçıyla başıyla, sahada koşmasıyla koşmamasıyla ilgileniyor ancak.

Milli takım niye iyi değildi? aslında resim sizde netleşmiştir.

Ama onu da özetleyelim. Ben tabii ki milli takımlar neler yapıyor bilmiyorum ellerindeki teknolojileri bilmiyorum. Ama tahminim bu kadar kapsamlı veri setleri, analiz ekipleri yok. Olan da kısıtlı ya da göstermelik. Zaten konuşulan verilerden "şu kadar şut çektik" gibi açıklamalardan çok rasyonel bir bakış göremedim.

Bunun için de doğru insanların doğru görevlerde olması lazım.

Hocasından federasyonuna...

Yoksa oyuncu değiştirmekle, antrenör değiştirmekle bir şey olmaz.

sistem yok sistem derler ya. o sistem bu işte.

Böyle sistemleriniz, yatırımlarınız olmadan dünya kupası almanız da şampiyonlar ligi almanız da çok kolay değil.

Arada istisnalar çıkabilir ama sadece kazanan ülke ve takımlara bile baktığınızda bu tablo net.
0
anten
(7 saat)
(2)

Kasdaş otopark paralarını ödemezsek ne oluyor?

condom kurşunu
??
??
0
condom kurşunu
(21.06.26)
Hiçbişey olmuyor
+1
gobekliraki
(21.06.26)
Günah
-1
yenibirgüzelnick
(21.06.26)
(5)

Paraguay maçındaki spiker kötü değil miydi?

gadlemler
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
-1
gadlemler
(20.06.26)
Maalesef son beş yılda aynı adama mecburuz. Liyakatsız TRT kadroları
0
Cezcez
(20.06.26)
Özkan Öztürk, gereksiz hamaset gereksiz drama full. Ssport spikerleri candır
+1
olaylar olaylar
(21.06.26)
Özkan öztürk en iyi türk spikerlerden biri. Maça dair her şey kötü olduğundan spikere sarıyorsunuz.
-1
ezkaza
(21.06.26)
özkan öztürk yine fena değil. ben de gökhan abdik'in sesini hiç sevmiyorum. acayip kafa şişiriyor.
+1
nothing in my way
(21.06.26)
trt de iyi olan çok az şey kaldı. trt radyo 3 ve trt 2 kanalı. trt 2 de de islamı programlar hariç filmler güzel.
0
mikahakkinen
(17 saat)
(2)

Sizce şu ayakkabı nasıl?

msb
Bu:https://www.amazon.com.tr/dp/B0FFBD4C6B?ref_=pe_109123741_1103954261_t_fed_asin_title&th=1&psc=1
0
msb
(20.06.26)
ben siyahını aldım çok güzel.
0
EXXE01
(20.06.26)
Ayakkabı hoş ama camper çok kötü kalitesiz, kaç ayakkabı aldım hepsi dağıldı hemen
0
Teran
(21.06.26)
(3)

Eski is yerimden IK muduru mesaj atmis, is ariyor musun 2 sene once ayrildigin pozisyon bos diye

tantamount_to_equivalent
Yarin gel basla gibi resmen. Arkadaslar, yoneticiler falan ortam iyiydi aslinda misal ben irtibat kursaydim, is ariyorum diye bir sekilde donerdim geri. Geri donmeyi su an icin dusunmuyorum ama tamamen kapiyi da kapatmak istemiyorum. Hayat bu, isler kotu gittiginde yedekte hep dursun isterim oranin.
Yarin gel basla gibi resmen. Arkadaslar, yoneticiler falan ortam iyiydi aslinda misal ben irtibat kursaydim, is ariyorum diye bir sekilde donerdim geri. Geri donmeyi su an icin dusunmuyorum ama tamamen kapiyi da kapatmak istemiyorum. Hayat bu, isler kotu gittiginde yedekte hep dursun isterim oranin. IK muduru 20-30 yildir orda calisan kil biri, mezara kadar demirbasi oranin. Verecegim bir cevabi ters algilayip bana tamamen kapiyi kapatmasini da istemem. 1 saat de oldu ne cevap yazayim bilemedim?
0
tantamount_to_equivalent
(20.06.26)
sizi çok seviyorum ama ailevi nedenlerden şu anda burada devam etme mecburiyetim var ?
0
gurur
(21.06.26)
Şartlarını öğren, maaşı vs, muhtemelen ayrildigin zamanki gibi rakam teklif edecekler. Köprüleri yakmaktan da çekinmezsin o zaman, ha bunlarda iş yok diye.
+1
sadegazoz
(21.06.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.