Giriş
(1)

kalpazanlik-yakin tarihli buyuk eylemler

galandar kostumu
sorularim bir arastirma icin. aman mimlemeyin neyin pesinde diye:)su cagda yuklu miktarda sahte para nerelerde eritilebilir? bildiginiz ornekler var mi? kalpazanlikla ilgili en guncel bilgi ve vakalara nasil ulasabilirim?
sorularim bir arastirma icin. aman mimlemeyin neyin pesinde diye:)

su cagda yuklu miktarda sahte para nerelerde eritilebilir? bildiginiz ornekler var mi? kalpazanlikla ilgili en guncel bilgi ve vakalara nasil ulasabilirim?
0
galandar kostumu
(31.12.18)
benim hatırladığım en yeni vaka kurban bayramında kurban pazarlarında
0
cedex
(31.12.18)
(1)

Facebook canlı yayın sorusu ?

dunyatuhaf
Normal hesaptan canlı yayın yapabiliyoruz ?Peki açtığımız “ sayfa” üzerinden canlı yayın yapamıyor muyuz ?
Normal hesaptan canlı yayın yapabiliyoruz ?
Peki açtığımız “ sayfa” üzerinden canlı yayın yapamıyor muyuz ?
0
dunyatuhaf
(31.12.18)
yapılıyor.
0
i dont know i dont care
(01.01.19)
(2)

32 gb sd kart

takilagimacanim
https://www.hepsiburada.com/sandisk-ultra-32gb-80mb-s-microsdhc-microsdxc-uhs-i-hafiza-karti-sdsquns-032g-gn3mn-p-HBV0000084R79?magaza=Hepsiburada&wt_gl=cpc.elk.foto-aksesuarlar.pla&gclid=EAIaIQobChMIioaQy_TJ3wIVEM53Ch2KUggBEAQYAiABEgKNK_D_BwE#reviewsSizce bu alinabilir mi? Hic anlamiyorum bu islerd
www.hepsiburada.com

Sizce bu alinabilir mi? Hic anlamiyorum bu islerden ama telefonumda da artik hic yer kalmadi surekli uyari veriyor deli olucam.hic gidip telefoncyya daa sormadim sd kart direkt internetten alayim dedim. Okuma hızı vs nedir ne ise yarar bu alinir mi fiyati iyi mi sizce?
0
takilagimacanim
(31.12.18)
Acikcasi evet bu kadar yorum gorunce ben de sasirdim.
0
🌸takilagimacanim
(31.12.18)
a101de 27 küsür liraydı geçen hala var.
0
ezkaza
(31.12.18)
(3)

2k Monitör

h2
Merhabalar,Evde ofis işleri için monitör almak istiyorum. Notebooka takıp kullacağım. Kullandığım notebookta nvidia mx150 ekran kartı var. Mesela 2k wqhd monitör alsam. Bu ekran kartı ile ekranda 2k görüntü alabiliyor muyum? Yoksa hiç alakası bile yok mu? Okuduklarım kafamı karıştırdı? Şimdiden teşe
Merhabalar,

Evde ofis işleri için monitör almak istiyorum. Notebooka takıp kullacağım. Kullandığım notebookta nvidia mx150 ekran kartı var. Mesela 2k wqhd monitör alsam. Bu ekran kartı ile ekranda 2k görüntü alabiliyor muyum? Yoksa hiç alakası bile yok mu? Okuduklarım kafamı karıştırdı? Şimdiden teşekkürler.
0
h2
(31.12.18)
alırsın. kafanı karıştıran şeyler neler onları söyle istersen onları da açıklamaya çalışayım.
0
washe
(31.12.18)
Bilgisayar başında çok fazla zaman geçiriyorum. Görüntü kalitesi ve göz yorgunluğu gibi konular benim için önemli. Kafamı karıştıran konuları aşağıda belirttim. İlginiz için teşekkür ederim.
Bilgisayar modeli : support.hp.com

1. Mevcut donanım ile 2k monitör almak mantıklı mı?
2. Alacağım monitör 60 hz. Acaba onun yerine Full HD 75 veya 144 mhz mi ekran almalıyım?
0
🌸h2
(31.12.18)
1. mevcut donanımla ne yapacağına bağlı. ofis işleri (word, excel web sayfası gibi) vs yapacaksan yüksek çözünürlük işine çok yarar çünkü çok daha fazla alanı tek ekranda sana gösterebilir. zaten ofis işleri demişsin.

2. ofis işleri için 60 hz zaten yeterli, 75hz ile 60 hz arasında çok ciddi bir fark yok, ama 144 hz farklı bir dünya ve o dünya fps gibi hızlı oyunlar oynarken işine yarıyor sadece. ofis işleri için gereksiz.

165 hz 27 inç 2K monitör kullanan birisi olarak ben 2k monitörü ofis işleri için de tavsiye ederim.
0
washe
(31.12.18)
(4)

Macbook air format atma

hlt1985
windows veya linux bilgisayara format at desen gözüm kapalı atarım ama yaklaşık 2 yılı geçti macbook air alalı ve bir format atasım geldi. yazılımla ilgili o kadar şey yükledim ki şöyle bir temizleyesim var. ama macbook air'e nasıl format atıcam bilmiyorum. bir şey indirmem gerekiyor mu? nereden nas
windows veya linux bilgisayara format at desen gözüm kapalı atarım ama yaklaşık 2 yılı geçti macbook air alalı ve bir format atasım geldi. yazılımla ilgili o kadar şey yükledim ki şöyle bir temizleyesim var. ama macbook air'e nasıl format atıcam bilmiyorum. bir şey indirmem gerekiyor mu? nereden nasıl yaparım? bilale anlatır gibi anlatacak veya yol gösterecek birileri var mıdır?
0
hlt1985
(31.12.18)
restart
(⌘)-R
internet bağlantısı
download macosx
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(31.12.18)
o zaman o eski sürümün imaj (iso) dosyasını bulup, indirip, bir flash diske yazdırarak makina açılırken Alt tuşuna basarak yükleme yapmak gerekir
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(01.01.19)
Google'a "how to install mac os x bilmemney" yaz, detaylı anlatımı çıkıyor.

MAC sürümünü Appstore'den indirip USB'ye uygun şekilde yazdıracaksın. Direkt kopyala yapıştır olmaz, özel yöntemi var.

Bilgisayarı kapatıp açınca ondan başlatacak ve kurulumu böylece yapabileceksin.
0
hayirsiz
(01.01.19)
backup sağlamsa evet değilse cırt
0
çok hızlı 2 ile çarpabiliyorum
(01.01.19)
(3)

Regexten anlayanlara ufak bir soru

amusan
Herkese merhaba,Regexle ilgili bir iki ufak şey dışında bilgim yok o yüzden burada takıldım çıkamıyorum. Elimde şöyle bir text var:080.100_0.jpg_110Wx110HŞu regexi kullanıyorum:([^/jpg/]*)ve sonuç şöyle oluyor:080.100_0.Ben o noktanın da gelmemesini istiyorum. Yani istediğim sonuç:080.100_0Nasıl yap
Herkese merhaba,
Regexle ilgili bir iki ufak şey dışında bilgim yok o yüzden burada takıldım çıkamıyorum. Elimde şöyle bir text var:

080.100_0.jpg_110Wx110H

Şu regexi kullanıyorum:
([^/jpg/]*)

ve sonuç şöyle oluyor:
080.100_0.

Ben o noktanın da gelmemesini istiyorum. Yani istediğim sonuç:
080.100_0

Nasıl yapabilirim?
0
amusan
(30.12.18)
Jpg nin basina nokta koymayi denedin mi
0
acemi
(31.12.18)
şu işini görür
[\w.?\w]+(?=\.jpg\w*$)
0
mr.brown
(31.12.18)
şu da
.+(?=\.jpg\w*$)
0
mr.brown
(31.12.18)
(1)

Mobil Uygulama Flowchart

gregorsarımsak
Selamlar,Bir dersim için mobil uygulama yapmam lazım. Fatura ödemelerinin yapılabildiği bir uygulama. Sormak istediğim şu ki, hiçbir yerde bilgi bulamadım ve final olduğu için de hocadan geri dönüş alamıyorum, bu sidebar olayını chartta nasıl gösterebilirim? Mesela atıyorum A sayfam var, a1 ve a2 di
Selamlar,
Bir dersim için mobil uygulama yapmam lazım. Fatura ödemelerinin yapılabildiği bir uygulama.
Sormak istediğim şu ki, hiçbir yerde bilgi bulamadım ve final olduğu için de hocadan geri dönüş alamıyorum, bu sidebar olayını chartta nasıl gösterebilirim? Mesela atıyorum A sayfam var, a1 ve a2 diye 2 tane işlemim var bunlar başka sayfalara gidiyorlar vs. Ama sidebar loginden itibaren hep sağda duracak, 3 çizgi sembolüne tıklayınca açılacak bir şey. Ben bunu prototip yaptığımda da nasıl gösterebilirim ona asla aklım ermedi.
Bir bilen var mıdır? :( En kötü ihtimalle sidebardan vazgeçip aşağıya saçma sapan ikonlar koyacağım.
0
gregorsarımsak
(30.12.18)
adobe xd'de var böyle bir şey, sayfaları tasarlıyorsunuz, bağlantıları veriyorsunuz. teleon ile simulate edebiliyorsunuz.

uygulama tasarımında yaptığınız tüm butonları işlevsel hale getirebiliyorsunuz.

örneklere bakın derim.

youtu.be
0
ocanal
(30.12.18)
(3)

almanya'da türk kanallarını izlemek

gizy
merhaba sevgili alman ekşi duyuru sakinleri,soru başlıkta. lokasyon münih, evde kablolu yayın var ve samsung smart tv mevcut. kanal listesinde bir kaç türk kanal görüyoruz fakat seçince ci modül bulunamadı hatası alıyoruz. çanak takmak gibi bir durum yok. son seçenek internetten izlemek. bunun dışın
merhaba sevgili alman ekşi duyuru sakinleri,

soru başlıkta. lokasyon münih, evde kablolu yayın var ve samsung smart tv mevcut. kanal listesinde bir kaç türk kanal görüyoruz fakat seçince ci modül bulunamadı hatası alıyoruz. çanak takmak gibi bir durum yok. son seçenek internetten izlemek. bunun dışında uygun fiyatlı tivibu ya da digiturk benzeri bir öneriye çok ihtiyacım var, varsa öneriniz çok makbule geçer.
0
gizy
(30.12.18)
(bkz: iptv)
0
iddaaci
(30.12.18)
digitürk play yurtdışı hakkında ne düşünüyorsunuz? tv internete bağlandığı için kutu alma ihtiyacı olur mu?
0
🌸gizy
(30.12.18)
Dönerci abilere sorun, böyle şeyleri iyi bilirler.
0
but that was just a dream
(30.12.18)
(3)

steam sorusu

sutlu nescafe
seneler önce açtığım bir mail hesabını kontrol ederken steamden gelmiş bir sürü mail ile karşılaştım. mail kutusunu kontrol etmeyi unuttuğum gibi steam hesabım olduğunu da unutmuşum. rusya, özbekistan, çin gibi ülkelerden sürekli giriş yapılmaya çalışılmış. böyle bir hesabı niye almaya uğraşıyor ola
seneler önce açtığım bir mail hesabını kontrol ederken steamden gelmiş bir sürü mail ile karşılaştım. mail kutusunu kontrol etmeyi unuttuğum gibi steam hesabım olduğunu da unutmuşum. rusya, özbekistan, çin gibi ülkelerden sürekli giriş yapılmaya çalışılmış. böyle bir hesabı niye almaya uğraşıyor olabilirler ki? kullanıcı adından desem, herkesin bilemeyeceği hatta duymadığı bir kullanıcı adı seçmişim.
bu hesaba ulaşabilir miyim acaba? içinde ne var merak ettim. şifremi hatırlamıyorum diye destek oluşturdum.
0
sutlu nescafe
(30.12.18)
kaç senelik hesap?
0
false pretension
(30.12.18)
o mail adresini bi yerlere vermişsindir(sıkıntılı siteler) o mail ile kayıt olduğun her türlü platforma giriş denemesi yapıyorlardır.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(30.12.18)
çok eski 5-6 senelik belki. steam ne zaman kuruldu bilmiyorum. belki daha eski. o mail adresini çok yere verdiğimi de hatorlamıyorum.
0
🌸sutlu nescafe
(30.12.18)
(3)

laptop klavyesinde bazı tuşlar çalışmıyor

steve rogers
laptop 8 senelik. darbe veya sıvıya temas etmedi. çalışmayan tuşlar t, u,p,ü ve bazı sayılar. bunun sebebi nedir nasıl düzeltirim?
laptop 8 senelik. darbe veya sıvıya temas etmedi. çalışmayan tuşlar t, u,p,ü ve bazı sayılar. bunun sebebi nedir nasıl düzeltirim?
0
steve rogers
(30.12.18)
Tuşun bastığı kart devresinde oksitlenme, plastikte aşınma olabilir
0
Delay Fuze
(30.12.18)
tuslarin altina susam vs. gibi kucuk taneli seyler kactiysa o da yapiyor olabilir tusu cikarip altini temizlemeyi dene istersen.
0
in vino veritas
(30.12.18)
Bluetooth klavye al. Ugrasma.
0
tunaktunaktun
(30.12.18)
(6)

Çift Hatlı Telefon Tavsiyesi.

bu hikaye bitti mi
Internette araştırdım ama çok sağlıklı bilgi bulamadım. çift hatlı bir telefon lazım performans olarak çok düşük olmasını istemiyorum, ortalama üstü teknik özellikler olmalı. tecrübe ve tavsiyelerinize ihtiyacım var
Internette araştırdım ama çok sağlıklı bilgi bulamadım. çift hatlı bir telefon lazım performans olarak çok düşük olmasını istemiyorum, ortalama üstü teknik özellikler olmalı. tecrübe ve tavsiyelerinize ihtiyacım var
0
bu hikaye bitti mi
(30.12.18)
xiaomi'nin çift hatlı modelleri var, üzmez. ortalama üstü ise mi5 bile idare edebilir.
0
passion rules the game
(30.12.18)
iPhone X ve sonrası modeller için çift hat desteklediğine dair bilgiler var. ama nedir nasıldır bilemiyorum.
0
babilbaligi
(30.12.18)
@babilbaligi'nin bahsettiği olay e-sim olarak geçiyor, ülkemizde desteklemiyor maalesef. Xiaomi bak, iyidir.
0
lana del rey
(30.12.18)
xiaomi mi 5 kullanıyorum, sorun yok. bir iphone değil ama kamerası fena değil, performans sorunu yok, pili dayanıyor tüm gün. güncelleştirme desteği yakın zamana kadar devam etti, android 8 miui 10 var. şekli şemali de iyi. bir sonraki telefonum ya iphone olur ya xiaomi diye düşünüyorum.
piyasada mi 5 olmayabilir, mi 6 da kral telefon. pocophone f1 falan var, en iyi donanımlardan birine sahip ve nispeten uygun fiyatlı (~2500tl)
0
gkhncnzdgn
(30.12.18)
Fiyat bandını verseniz iyice yardımcı olabiliriz size.
0
Etanglement
(30.12.18)
@Etanglement 2500 civarı olabilir
0
🌸bu hikaye bitti mi
(30.12.18)
(9)

Anneye telefon

cursor
Merhabalar,Anneme bir telefon almam lazım, bütçe de kısıtlı tabiki.Aklımda Samsung j8 veya j7 prime var ama j7 prime 16 gb hafızası ile biraz altta kalıyor.Samsung J8'i tavsiye eder misiniz? veya J8 kalibresinde önerebileceğiniz bir telefon var mı?HuaweiXiaomiCasper vs...
Merhabalar,

Anneme bir telefon almam lazım, bütçe de kısıtlı tabiki.

Aklımda Samsung j8 veya j7 prime var ama j7 prime 16 gb hafızası ile biraz altta kalıyor.
Samsung J8'i tavsiye eder misiniz? veya J8 kalibresinde önerebileceğiniz bir telefon var mı?
Huawei
Xiaomi
Casper vs...
0
cursor
(29.12.18)
maksimum bütçe nedir?
0
fosmodern
(29.12.18)
j8 in yetersiz bir işlemcisi var (snapdragon 450) onun yerine snapdragon 625 kullanılan xiaomi mi a2 lite ya da 636 kullanan redmi note 5 bakabilirsin

ikisinin de kendi hafızası 32 diye hatırlıyorum 64 gb lık versiyonları da var fakat micro sd kart ile de yetmezse genişletebilirsin

ikisinin de pili 4000 mah, oldukça yeterli

fiyatları da 1300-1500 lira arası değişiyor (ithalatçı garantili olanlar 100 - 150 lira daha ucuzdur ama almışken resmi distribütör garantili al)
0
freebird5406_2
(29.12.18)
Bütçe 1500 en fazla diyebilirim J8 bunu biraz aşıyor
0
🌸cursor
(29.12.18)
Mi A1.
0
bos gezenin bos ustasi
(29.12.18)
Hatta Mi A2'nin 32'likleri de bu fiyatlarda.
0
bos gezenin bos ustasi
(29.12.18)
mi a2 delta garantili 1500 küsür lira. O fiyat bandında alabileceğin en kaliteli telefon. tabii annenin telefondan beklentisine göre de değişebilir. Arkadaşın önerdiği a2 lite hem daha ucuz hem de batarya olarak daha büyük.
Bu ikisinden birini tercih etmelisin. Kıyaslamayı da internetten bakarak yaparsın zaten o kadar karışık bilgiler yok.
samsung'a bulaşman hata olur. markaya para ödemiş olursun, cihaza değil.
0
fosmodern
(29.12.18)
Lenovo p2 al derim.
4 gb ram var.
Cift sim kart destegi.
5100 mAh pil gücü var.

Bahsettiğiniz telefonların neredeyse bütün ozelliklerine sahiptir. Fiyat olarak da j8'den daha caziptir muhtemelen.

Telefonu elden düşürmeden en az 2 gun sarj dayaniyor. Ellemezsem 1 hafta...

Bence bunu da düşünebilirsiniz.
0
ozeus
(30.12.18)
xiomi'yi kullanmadım ama almayı düşünüyorum elimdeki bozulunca -evet çok umutsuzum kendimden XD - elimde de lenovo var, kardeşimde ve babamda da var farklı modelleri, çok fiyat-performans ürünü çıktılar, tavsiye ederim yani. ek olarak general mobile'ı da çok çok öneririm, anneme kaç sene önce 5 plus'ı mı ne almıştık hala kullanıyor ki gerçekten çok kötü kullanır telefon-tablet gibi elektronik eşyalarını. ben ve kardeşim de general mobile kullandık uzun süre, discovery modelini, cidden dayanıklı telefonlar. o gazla teyzemle kuzenlerime de aldırdım general mobile aldırmıştım, kullanan bir sürü arkadaşım da var, herkes memnun baya. ha niye lenovo'ya geçtin dersen, general mobile 5-6 falan varken gidip almış bulundum lenovo'yu da ama memnun kaldım.

not: ben de eşyalarımı çok kötü kullanıyorum, artık nasıl rezil ettiysem cihazları -asitli ortamda tutmaktır, sulu ortama sokmaktır, metrobüse binmektir vs vs- derken 4.senenin sonunda mefta oluyorlar artık :( yoksa daha da kullanırdım ben :(
0
pasp
(30.12.18)
Telefonlardan anlamam. Huawei aldım ve ekranın sağ tarafında sarı bir leke çıktı. Daha sonradan ekranın dokunmatiği kafayı yedi. Bu olay birçok kullanıcıya oluyormuş. 2-3 aydır idare ediyorum ama sinir bozucu seviyede oluyor bazen. Kısacası Huawei tavsiye etmem.
0
panda yuva yapmis sogut dalina
(30.12.18)
(2)

Vidyoyu gif yapmak

neynep
Bi vidyonun bir kısmını kesip gif ya da mini vidyo (küçük boyut) haline getirmek istiyorum. Altyazı da koymam lazım. 3-4 saniyelik bişey. Nasıl yapabilirim? Hepsi ayrı ayrı araçlarla mi? Yüksek kaliteli önemli değil pratik olması önemli.
Bi vidyonun bir kısmını kesip gif ya da mini vidyo (küçük boyut) haline getirmek istiyorum. Altyazı da koymam lazım. 3-4 saniyelik bişey. Nasıl yapabilirim? Hepsi ayrı ayrı araçlarla mi? Yüksek kaliteli önemli değil pratik olması önemli.
0
neynep
(29.12.18)
ezgif.com

bu bağlantı gif oluşturmak için işinizi görecektir
altyazı ekleme seçeneği de mevcut

öncesinde boyutunu küçültmek isterseniz bu araçla kaliteyi olabildiğince koruyarak boyutunu %80 civarında azaltabilirsiniz: www.ps2pdf.com

daha detaylı olsun isterseniz:
www.kapwing.com
0
Etanglement
(29.12.18)
Bu tür sitelerle uğraşmak istemezsen whatsapp’tan da yapabilirsin. Birine (kendine gönderebilirsin) videoyu gönderirken gif seçeneğini tıkla.
0
cemallamec
(29.12.18)
(3)

Fırın Isıtmıyor

mungojerry
Altı da üstü de ısıtmıyor, ben de yanma mı var temassızlık mı var bakmak için kapağını açtım, bağlantılar sağlam bir sorun göremedim. bir de siz bakar mısınız sorun ne olabilir?https://imgyukle.com/i/zxyQqhttps://imgyukle.com/i/zxQbPhttps://imgyukle.com/i/zxJDN
Altı da üstü de ısıtmıyor, ben de yanma mı var temassızlık mı var bakmak için kapağını açtım, bağlantılar sağlam bir sorun göremedim. bir de siz bakar mısınız sorun ne olabilir?

imgyukle.com
imgyukle.com
imgyukle.com
0
mungojerry
(29.12.18)
Prize takılı mı
0
Delay Fuze
(29.12.18)
termostat arizali olabilir?
0
balik kraker
(29.12.18)
Termostatın fotoğrafı o üstteki. Herhangi bir bozukluk göremediğim için bir de sizesorayım dedim.
0
🌸mungojerry
(08.01.19)
(1)

Bir anakart ve bir işlemci önerir misiniz?

matrix
Anakart için aşağı yukarı 1.000 TL, işlemci için aşağı yukarı 1.000 TL harcama yapabileceğimizi düşünerekten;piyasadaki hangi anakart ve işlemciyi önerirsiniz?-Oyun bilgisayarı değildir. Ama kesinlikle kullanırken akıcı olması beklenmektedir. SSD disk'e yüklenmiş windows ile kullanılacaktır. -Photos
Anakart için aşağı yukarı 1.000 TL, işlemci için aşağı yukarı 1.000 TL harcama yapabileceğimizi düşünerekten;

piyasadaki hangi anakart ve işlemciyi önerirsiniz?

-Oyun bilgisayarı değildir. Ama kesinlikle kullanırken akıcı olması beklenmektedir. SSD disk'e yüklenmiş windows ile kullanılacaktır.

-Photoshop, premiere gibi programlar kullanılacaktır.

-Güç kaynağı sıkıntımız yoktur.
0
matrix
(29.12.18)
konetsu önerisine +1 diyorum. başka macera aramayın.yine de aceleniz yoksa ama ocak ayında yeni işlemcilerini duyuracak. beklemekte fayda olabilir. ocak 8
0
simbolmina
(29.12.18)
(3)

Derin öğrenme - makine öğrenmesi

Euxinos
Nerden başlamak lazım gelir bunlara ?
Nerden başlamak lazım gelir bunlara ?
0
Euxinos
(29.12.18)
coursera-udemy turu sitelerden kurslara bakabilirsin.
0
orpheus
(29.12.18)
blogumdan başla: (git:makineogrenimi.wordpress.com)
0
mrtkp1234
(29.12.18)
Veri madenciliğinde kullanılan algoritmaları, daha sonra sql
Ondan da sonra da python yada R 'dan öğrendiklerini uygulamalisin
0
abcd
(29.12.18)
(6)

Asfalt düzleme silindirlerinin içi dolu mu?

nop
Şu silindirli Fred Çakmaktaş arabaları var ya, asfalt döktükten sonra düzeltmek için kullanılıyor. O silindirlerin içi beton, kum filan dolu mu yoksa boş mu oluyor? Eğer boşsa, o araçlar iyice ağır olsun diye bir yerlerinde ekstra bir ağırlık var mıdır?
Şu silindirli Fred Çakmaktaş arabaları var ya, asfalt döktükten sonra düzeltmek için kullanılıyor. O silindirlerin içi beton, kum filan dolu mu yoksa boş mu oluyor? Eğer boşsa, o araçlar iyice ağır olsun diye bir yerlerinde ekstra bir ağırlık var mıdır?
0
nop
(29.12.18)
iş makinalarının pek azına ağırlık takarlar, taksalar da balans için öne veya arkaya takarlar. ağır olmasını istedikleri için arka ve ön kısımları(kaporta) döküm ve oldukça kalın demir/çelikten yapılır. ayrıca şase de çeliktendir.

ayrıca silindirler de 4 5 çeşide ayrılıyor.

silindirlerin silindir kısmı zaten et kalınlığı yüksek ve çelik, içinde de genelde vibrasyon yapması için gerekli mekanik bölüm olur.
0
killerbee
(29.12.18)
O büyükler ortalama 10 ton, ki 20 tona kadar olanlar da var. Silindirin içinin boş olacağını sanmam yoksa bu ağırlığı nasıl elde edecekler?

Fakat öyle kum vs filan değildir, demirdir komple ağırlık.
0
John Bloor
(29.12.18)
silindirlerin içi boş.
çalışacağı zaman suyla doldurup ağırlaşması sağlanıyor.
emin değilim ama aklımda böyle birşey kalmış
0
aslindasorunumpsikolojik
(29.12.18)
eğer su dolduruluyorsa asfaltın sıcak olması ve basınçla beraber daha da ısınmasını engellemek için gömlek görevi görmesi için olabilir.

bildiğimiz çelikler 110 dereceden sonra özelliğini kaybetmeye başlar.

özellikle takım çelikleri
0
killerbee
(29.12.18)
Baya bi kalın sac, içi boş.
0
[GODDARD]
(29.12.18)
Ustteki yorumlar yanlis. Silindirlerin icerisinde basincli kompresörler var. Donuslerde yuksek basincla acilip kapanan kompresörler silindire surekli bir titresim saglar. Bu titresimler de silindirin uyguladigi baski kuvvetini artirir.
0
hepbiarayisicinde
(02.01.19)
(3)

iptv için kaç mbit hız yeterli?

prasinos
evdeki hat 100 mbit destekliyor. superonline kullanıyordum 100 mbit hız 75 gb akn vardı. akn dolunca hız 24'e düşüyordu. o zaman bile yayında donma olmuyordu.taahhüt bitti yeni abonelik açtırdık, modem değişti ama tip aynıydı. neyse 24 ile başladık yayın donuyordu, 50'ye yükselttik donmaya devam ett
evdeki hat 100 mbit destekliyor. superonline kullanıyordum 100 mbit hız 75 gb akn vardı. akn dolunca hız 24'e düşüyordu. o zaman bile yayında donma olmuyordu.

taahhüt bitti yeni abonelik açtırdık, modem değişti ama tip aynıydı. neyse 24 ile başladık yayın donuyordu, 50'ye yükselttik donmaya devam etti, 100 yapınca normale döndü. ama dolandırıcı superonline akıllı paket diye bir şeye geçti 200 gb limiti bitince interneti kesecek. ben de zaten ayardım vodafone fibere geçiyorum.

nihayet sorum şu: vodafone'a yılbaşından sonra zam gelecek. riske girmeden 100lük mü açtırayım direkt yoksa 50 mbit yeterli olur mu? ne dersiniz?
0
prasinos
(29.12.18)
50 rahat rahat yetmesi lazım. kullandığın iptv sorunlu olabilir
0
dafuq
(29.12.18)
ağustostan beri kullanıyoruz hiç sorun çıkmadı.
0
🌸prasinos
(29.12.18)
Superonline 24 mbit. Superonline TV kullaniyoruz. Bir sıkıntı yaşamadik.
0
stereoseyfi
(29.12.18)
(4)

Xiaomi

isidoreducasse
Merhaba, xiaomi telefon alacağım ancak hangisini almalıyım karar veremiyorum. Sosyal medya kullanmam, oyun oynamam. mi 8,mi 8se ve mi 6 (onlardan hangisi iyi bilmiyorum) bu telefonlar arasında kararsızım. bir telefonu en az 8 sene kullandigimi bildigim icin en iyisinden aliyim diye düşünüyorum ama e
Merhaba,
xiaomi telefon alacağım ancak hangisini almalıyım karar veremiyorum. Sosyal medya kullanmam, oyun oynamam. mi 8,mi 8se ve mi 6 (onlardan hangisi iyi bilmiyorum) bu telefonlar arasında kararsızım. bir telefonu en az 8 sene kullandigimi bildigim icin en iyisinden aliyim diye düşünüyorum ama en iyisi olan mi 8'de benim gibi telefonu çok kullanmayan bir insana fazla geliyor. Hangi modeli tavsiye edersiniz?

ayrıca telefonu aliexpress'ten Fransa'ya sipariş edeceğim daha once aliexpressten telefon almış birileri varsa ve nelere dikkat etmek gerektiğini söylerse çok sevinirim.

bu kararsızlıktan kurtulmam icin yardim edin arkadaslar, şimdiden teşekkürler
0
isidoreducasse
(28.12.18)
Mi6 kullanıyorum aşırı memnunum ama artık eskidi, yeni alacak birine önermem. Mi8 iyidir. Trye aliexpressle falan telefon getiremiyorsunuz fransadaki mevzuatları iyice öğrenin sonra gümrükten falan uğraşırsınız.
0
bahoho
(28.12.18)
pocophone +1
0
prasinos
(29.12.18)
yedek parça ve servis sorunu yaşarsın. telefon bu, düşer, kırılır, uğraşır, üzülürsün. resmi kanallardan memlekete gelen veya burada üretilen bir marka al geç.

ayrıca sosyal medya kullanmıyorsan fotoğraf delisi değilsindir. e oyun da oynamıyorsan ne gerek var zaten yüksek ram'e, işlemciye? ihtiyacına göre bir marka ve model seç.
0
p133mmx
(29.12.18)
mi8 lite aldım memnunum. gayet güzel.
0
rahat ya
(29.12.18)
(10)

kamerada planlı eskitme

avianthem
akıllı telefonların hızları konusundaki planlı eskitme geyiğinin, telefon kameraları için de geçerli olduğunu düşünüyorum. bu konuda herhangi bir araştırma vs. var mı?siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
akıllı telefonların hızları konusundaki planlı eskitme geyiğinin, telefon kameraları için de geçerli olduğunu düşünüyorum. bu konuda herhangi bir araştırma vs. var mı?

siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
0
avianthem
(28.12.18)
Olmasa sasiririm. 4 sene once cincik gibi foto ceken telefon odaklanamaz hale geliyor zaman icinde simdi komple blur cekiyor.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.12.18)
planlı eskitmenin ne olduğunu biliyorum da nasıl bir performans düşüklüğünden bahsediyorsun ? uzun kullanımda kameranın koruyucu camı çiziliyor ve fotoğraflar net çıkmamaya başlıyor, arka kapağı ya da camı değiştirince düzelebiliyor
0
freebird5406_2
(28.12.18)
günümüzde hemen her üründe planlı eskitme uygulanmaktadır.
günümüz teknolojisi ile ürünler şu anki halinden en az 10 kat daha uzun süre dayanacak şekilde üretilmesi mümkün.
özellikle kalitesiz üretiliyor.
birde şu var tabi.
her ürün 10 kat uzun dayansa dünya ekonomisi çöker. dünya ekonomisi her sene %20 küçülür muhtemelen. sonuçları ne olur tahmin edemiyorum.
0
aslindasorunumpsikolojik
(28.12.18)
O zaman bize telefon yeni alınmışken çekilen bi fotoğrafla aradan önemli bi zaman geçtikten sonra çekilen fotoğrafları göndererek bu iddiayı kanıtlayabilirsin.

Kanıtlamak çok basit go on.
0
Delay Fuze
(28.12.18)
kameranın önündeki cam zamanla çiziliyor ve yıpranıyor. zaman içerisindeki fotoğraf kalitesinin düşmesini ben buna bağlıyorum.
0
mayday
(28.12.18)
@freebird5406_2: yazılımsal bir eskitmeden bahsediyorum.

@mayday: pek çok kamera camı artık safir kristal, elmastan sonraki en sert materyal. yani çizilmiyor.
0
🌸avianthem
(28.12.18)
Avianthem o yalan kardeş.
Iphone kamera camlarımız safir diyordu ama yalan çıktı.
m.youtube.com
Aynısı 7 8 10 10s falan alayı için geçerli.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.12.18)
@bos gezenin bos ustasi: o zaman şöyle diyeyim. ben telefonuma gözüm gibi baktığım için sıfır çizik kamera lensinde.

yine de kötü çekiyor sanki ilk zamanlardan.
0
🌸avianthem
(28.12.18)
Yazilimsal olarak eskiyor evet, muhtemelen sensorun hassasligi da bozuluyor.

En cok iphone'larda gozleniyor bu durum.
0
acemi
(28.12.18)
Hem arkadaşların dediği gibi fiziksel olarak yıpranma buna ek olarak aşırı ısınmada bir faktör.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(31.12.18)
(4)

internet kesintisi - elektrik tesisatı

the_wooden_one
süperonlayn adsl kullanıcısıyım. son 1 haftadır gün içinde belirli periyotlarda, özellikle akşam saatlerinde internetim 5 dakikada bir kopuyor, 30 saniye sonra geri geliyor. önce dsl ışığı sönüyor, sonra internet ışığı sönüyor, 30 saniye sonra geri geliyor. müşteri hizmetleri binanın elektrik tesisa
süperonlayn adsl kullanıcısıyım. son 1 haftadır gün içinde belirli periyotlarda, özellikle akşam saatlerinde internetim 5 dakikada bir kopuyor, 30 saniye sonra geri geliyor. önce dsl ışığı sönüyor, sonra internet ışığı sönüyor, 30 saniye sonra geri geliyor.

müşteri hizmetleri binanın elektrik tesisatında bir problem olduğu görüşünde. haklı olabilirler çünkü yine 1 haftadır gökyüzü açık olmasına rağmen uydu sinyalinde de kesintiler yaşamaya başladım. 5 yıldır aboneyim, ilk defa böyle bir sorunla karşılaşıyorum. çok canımı sıkmasına rağmen sikerim yapacağınız işi deyip aboneliğimi iptal edesim de gelmiyor zira dediğim gibi haklı olabileceklerini düşünüyorum.

lakin elektrik olaylarından anlamıyorum. neye bakacağımı veya sorunun nereden kaynaklanabileceği hakkında en ufak fikrim yok. nası yapalım?
0
the_wooden_one
(28.12.18)
adsl'in bina elektriğiyle işi yok, fiber veya kablonet olsaydı binada da kutuları olurdu o zaman hak verebilirdik. evinizdeki elektrik kesilmediyse onun da kesilmemesi gerek.
0
gkhncnzdgn
(28.12.18)
adsl'in aslında bina elektriyle alakası olabilir ama düşük bir ihtimal. bina yerine mahalle desek daha doğru. mahallelerde şöyle kutular vardır görmüşsündür illaki;

mobile.donanimhaber.com

bunların elektriğiyle ilgili bir sıkıntı olursa sorun yaşayabilirsin. bunları da kontrol edecek kişi sen değilsin.
0
washe
(28.12.18)
modem üzerinden hat değerlerinize bakmalısınız. modeme gelen kabloda bir yerde kopukluk olsa bile kesinti yaşamanız normal. hat değerlerinde düşüklük varsa adsl bağlantısı kopar yine bağlanır. ama modeme kadar gelen kabloda bir sıkıntı yoksa hattınızda parazit yoksa ve bina iç tesatınızda da bir sorun yoksa o zaman arıza kaydı bırakıp santralden kontrol edilmesini istemeniz lazım.

bir ihtimal de modemden kaynaklı olabilir. bozulmuş olabilir. başka bir modem bulup deneme yapabilirsiniz.
0
mr.goodcat
(28.12.18)
Modemde sorun yoksa, bağlı bulunduğunuz kutuyu besleyen elektrik hattında çalışma yapılıyor olabilir son günlerde.

Bir hafta kadar gözlemleyin geçmezse modemi test edip arıza kaydı açtırın.
0
John Bloor
(28.12.18)
(6)

Kütüphane montajı

kirmizi baslikli mario
https://eksiup.com/46027ec8f843Su malzemelerle asagidaki ilandaki kutuphane yapilacakhttps://www.hepsiburada.com/hepsiburada-home-regor-endulus-mese-genis-kitaplik-3-parcali-p-HBV000003MK6O?magaza=HepsiburadaTalimat cikmadi sadece 4-5 cmlik vidalar ve basit civiler var nasil yapicam?
eksiup.com

Su malzemelerle asagidaki ilandaki kutuphane yapilacak

www.hepsiburada.com

Talimat cikmadi sadece 4-5 cmlik vidalar ve basit civiler var nasil yapicam?
0
kirmizi baslikli mario
(28.12.18)
Satıcıya mesaj atıp montaj şeması çıkmadığını söyleyeceksiniz. O da size gönderecek. Bakıp kuracaksınız.
0
babilbaligi
(28.12.18)
çok basit. talimata gerek yok. işim olmasa ben gelip kurardım :)
iki tane uzun parçanın arasına 7 tane kısa parçayı yerleştireceksin. hepsi bu.
0
scudman1
(28.12.18)
raf tırnaklarını zaten takmışsınız.
yapacağınız alt ve üst tahtaları monte etmek.
üst tahtanın yüzlerinde, alt tahtanın yanlarında delik olması lazım.
bunları alyan anahtarı ve vidalarla monte edeceksiniz.
vidalarla birlikte şöyle bir şey gelmesi lazım: goo.gl
0
tabudeviren
(28.12.18)
duz tek parca ince beyaz tahtalar gelmis olmasi lazim. onlar civilerle kitapligin arkasina cakilacak en son.

sanirim tepesinden baslaman gerekir kurmaya. sag ve solu dikelttin diyelim. kisa tavan parcasini koyup vidasini takip alyanla cevircen.

en alt raf da vidalanarak takiliyordur muhtemelen.

sonra sirt suntasini civileyip ayaga diker ara raflari koyarsin.
0
jimicik
(28.12.18)
Gelen faturadaki firma hangisiyse ara maille pdf olarak göndersinler
0
bradshaw
(28.12.18)
Kurmuşsunuz zaten +1

Orta raflarda delik vida vs olmaz, sadece üst ve altı vidalayıp ters çevirin ve arkalıklarını çakın.

Ayağa kaldırdıktan sonra orta rafları elinizle tek tek dizin.
0
John Bloor
(28.12.18)
(8)

Motor tasarimcisi

selam
Nereden bulunur? Motor derken ecnebicesi engine olan motordan bahsediyorum, o kadar mühendis mezun oluyor sonuçta, ne yapıyor bunlar?
Nereden bulunur? Motor derken ecnebicesi engine olan motordan bahsediyorum, o kadar mühendis mezun oluyor sonuçta, ne yapıyor bunlar?
0
selam
(28.12.18)
motor konusunda uzman makina mühendislerinden bir ekip tasarlar. bir sürü bölümden insandan da destek alırlar.

içten yanmalı motor mu, elektrik motoru mu, uydu motoru mu, roket motoru mu, uçak motoru mu, kompresör motoru mu ne aradığına göre detayları çok değişiyor.

edit: sen "milyon tane üretmek zorundasın" falan diye bik bik ötenler aldırma. onlar daracık ufuklarının cehennemini yaşıyorlar.

mesela Roketsan roket motoru üretiyor, yüz yılda milyon tane üretmez. bizim arkadaşlar uydu için motor yaptılar, toplam 10 tane üretilirse öp başına koy. denizaltı içn motor üreten adamın canı yok mu? hangi tank üreticisi milyon tane motor üretmiş? bakın bakalım fendt'in kullandığı beş yüz küsür beygir traktör motoru kaç tane üretiliyor?

çok afedersiniz de, salaklığın lüzumu yok.

bin çeşit motor var, teknolojik alanlar kendi beyninizin sınırları kadar dar yerler sanmayın.
0
babilbaligi
(28.12.18)
Tek kişi mi tasarlıyor sanıyorsun o içten yanmalı motorları? Bir tanesini geliştirip optimize etmek 5-10 yıl alıyor milyon dolarlık argelerle.

Herkes biliyor nasıl çalıştığını, herkes biliyor parçaların şeklini şemalini ama tek bir mühendislik dalıyla olmuyor üretim. Metalürji, makine, elektrik, teorik fizik, endüstriyel tasarım vs hepsi ayrı branş bunların hepsi de lazım.

Bir 4 silindir motorda 100'e yakın parça var sadece blokta.

Biz çok güzel kopyalayabiliyoruz parçaları ve yan sanayi olarak üretebiliyoruz. Kaldı ki üretimi verimli hale getirmek asıl sorun. Yılda robotlarla 10 milyon motor üreten üreticiyle rekabet edemeyeceğimiz için tasarlamıyoruz. Yoksa motor yapılır, su motoru da aynı şey.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.12.18)
stirling motoru yaptim ben muhendislik okurken mesela. ise yaradi mi? yaramadi. o hesap biraz da.
0
icim urperiyor
(28.12.18)
@bos gezenin bos ustasi, neden yılda 10 milyon motor üretmem gerekiyor? neden bu adamlarla rekabet içinde olmam gerekiyor? iş planımı nereden biliyorsun? ne kadar masraf yapmak istediğimi, ne kadar kazanmak istediğimi nereden biliyorsun, paramın ve hayalimin hesabını sen mi tutuyorsun?

dünya çok değişik bir yer, senin ihtiyacın ve beklentilerin bambaşka bir başka adamın ihtiyacı bambaşka, 10 bin liralık kartal aracına 50 bin lira harcayan adamlar geri zekalı mı? o adamın ihtiyacı yılda 10 milyon üretilen motorlardan bir tanesi mi yoksa kendi ihtiyacı için bir motor mu? kimin neye ne zaman ihtiyacı var bunu siz mi belirliyorsunuz? kim dedi size toyata olmak istediğimi ki?

tek kişimi tasarlıyor o motorları: evet tek kişinin tasarladığı bir sürü custom engine var ortalarda, isterseniz 20 bin dolar verip şu özelliklerde motor istiyorum diyebiliyorsunuz, ingiltere, amerika, italyada atölyelerde motor tasarlayıp yapan binlerce kişi var, kimileri için bu bir hobi, kimileri için bir iş kolu, kimileri için prestij kimileri için başka bir şey. ne biliyorsun, ne kadar biliyorsun, ne zaman biliyorsun onu bi de bakalım da önce lafın lafmı bi anlayalım.
0
🌸selam
(28.12.18)
neden bu adamlarla rekabet içinde olmam gerekiyor?

Bilmem neden acaba? Arkadaşa ordan kapitalizm gönderin.

10 bin liralık kartal aracına 50 bin lira harcayan adamlar geri zekalı mı?

Evet.

tek kişimi tasarlıyor o motorları: evet tek kişinin tasarladığı bir sürü custom engine var ortalarda, isterseniz 20 bin dolar verip şu özelliklerde motor istiyorum diyebiliyorsunuz, ingiltere, amerika, italyada atölyelerde motor tasarlayıp yapan binlerce kişi var

Yanlış biliyorsun. En sofistike tasarım araçlar bile blok olarak hazır üretim kullanıyor. Alıyorlar motor bloğunu özel olarak modifiye ediyorlar. Öyle sıfırdan motor bloğu üreten ya yok, ya da önemsenecek düzeyde bile değil. Sanayi kolu bile sayılmıyor. Koenigsegg, Morgan, Pagani, Lotus, geçmişte üretilmiş Dmc, Noble, Tvr vs.

Efsanevi McLaren F1 bile Bmw V12 bloğu kullandı. Amerikanlarda da aynı şekilde belli başlı motor blokları var Chevy, Edelbrock, Dodge, Ford vs. Ama sorsan her garajda millet kendi arabasını üretiyor.

Bak ne diyorum yaparsın, ne var ki motor üretmekte. Ama rekabet edemezsin, yatırımın çöp olur. Günümüzde kar getirmediği için 60'larda soğuk savaş bahanesiyle gidilebilen aya gidemiyorlar.

Hiç mi araştırmadın neden yerli otomobil üretemiyoruz diye. Cevabı aynı.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.12.18)
@bos gezenin bos ustasi, şu link'lere bir bak bakalım modifiye mi ediyorlarmış?

www.youtube.com
www.youtube.com
www.youtube.com

Hobi olarak yapan arkadaşda varmış (bir altındaki link'dende üretim aşamalarını adamın yaşadığı problemleri ve ona yardımcı olmaya çalışanları falan okuyabilirsin baya eğlenceli)

www.youtube.com
www.modelenginemaker.com


Senin dediğin bir yere kadar doğru, türkiyede yurt dışından motor getirip aracına taktıran 15/20 kişi var sadece, (çok pahalı çünkü) bu linklerdeki motorlar genelde karbüratörlü, üretmesi daha kolay, daha mekanik, injection olanlar biraz daha karmaşık ona pek yanaşan yok, öte yandan emisyon mevzusu için bu motorlar mevzuatlara takılmıyorlar çünkü seri üretim değiller, kimisi ses vb. nedenle trafiğe çıkışı yok. bu bir hobi. amaçları ne kadar güzel arabam var diye sergilemek vs. sen ben bu adamların bu işe olan tutkusunu anlayamayız.

yine aynı şekilde motosiklet için üretim yapan DUX var.

10 binlik arabasına 50 bin masraf yapan salak değil, geri zekalıda değil, o araba (hatta specific araba) o adamın tutkusu, takıntısı her şeyi o, sen bunu anlamsız, manasız, mantıksız bulabilirsin, ama bu adam gerçek, bu adam var, sen ne kadar aptalca bulsanda senden daha çok kazanıyor ve harcıyor.

kapitalizm diyip çıkmışsın işin içinden de o da öyle değil canım kardeşim, bu senin hayattan beklentinle alakalı, benimkisi toyota ile rakebet etmek değil, toyotayla fordla sen rekabet et, ben ne o adamlara rakip olabilirim ne de onlar bana olabilir.

en iyi model jet motoru üreticisi toyota değil mesela, ford'da değil. bu pazara giremez bile bu firmalar, zaten girmiş yer etmiş firmaları satın alabilirler ancak.

ve yine söylüyorum, ne üretmeyi düşündüğüm ile ilgili en ufak bir fikrin dahi yok, sadece kavede "yaptırtmazlaaar sana bunu yaptırtmazlaaar" diyen dayı gibisin.

forkliftler var mesela, ilginç bir şekilde kapalı alanda kullanılmasına rağmen 0 emisyon düzenlemesine tabii'ler. deniz motorları var, emisyon düzenlemeleri yok. 50 cc altı motorlara girmiyorum bile, istediğini yap karışan, yok görüşen yok.

çim biçme makineleri (kollu olanlar yada arabalı olanlar) her hangi bir düzenlemeleri yok, istediğin gibi üret, jenaratörler mesela, içlerinde motor var bunların, ve 0 düzenlemeye tabii'ler (ses düzenlemeleri var sadece). Türkiyede motor üreten firmalarda var bu arada. sadece senin gördüğün aletlerin içerisinde değiller, görmüyorsun o aletleri yada ilgini çekmiyor hiç.



motor dediğin makine pek çok alete güç veren makine, motor denince aklına sadece araba, otobüs, motosiklet gelmesi senin sorunun. ben belki çim biçme makinesi yapacağım ne biliyorsun? çim biçme makinesinin dünya pazarındaki payından haberin var mı? kapitalizim demişsin ama aklına gelen sadece otomobil, buda senin görüşünün olmaması ile alakalı.
0
🌸selam
(28.12.18)
Ulan her gun Husqvarna, Stihl falan kullanmasam sokup takmasam anlamiyorum diyecegim sen haklisin diyecegim. Sordugun soruda spesifik bir alan yok, sordun soyluyorum ne yapiyorlar neden yapmiyorlar. Bana desen ki bana aluminyum cnc kesimi motor lazim solidworkste tasarlanmis var mi ona gore cevap alirsin. Ha o motoru oyle yuksek isida calistiramazsin muhtemelen zaten cnc den ciktigi andan itibaren yag yakip ufleyecek ama yapilir mi yapilir. Rantabl olmaz ama oldurulur. Git Adana Metalsan'da bile sana doksunler yapsinlar parasini verdikten sonra yaparlar. Ama sorun da bu iste rantabl olmaz. Ne para kazandirir, ne fonksiyonel olur. Cim bicecek adam gidip de o tek silindir motoru senden almaz, alsa da alacagi fiyata kar edemezsin. Gercekler bunlar. Yalan soyluyorsun dersen eyvallah goster bana Turk tasarim ve uretim derim. Belki pazarin farkinda degilim diyecegim, ulan diplomada muhendis yaziyor neyse.

Kim uretiyor bahsettigin bahce malzemelerini Turkler mi? Hayir en dandigi bile Almanya Japonya uretimi. Her ne uretirsen uret, o kadar muhendis mezun oluyor sonucta ne yapiyor bunlar diyorsun ya hani. Bunlar Turk istiraklerle is yapamiyor sorun bu. Sermaye yok, arge yok, para yok benim canim ulkemde nasil ugrassin memleketimin muhendisi. Kaldi ki ugrasiyor yine Turkiye'de ama istirak yabanci menseli.

Bak daha gecen gun bozduk sundan bir tane, aktarma degisecek calistiramadik bir turlu Danimarka'dan parca bekliyoruz. Resimde eklemsiz duz kamyon seklinde olanin aynisindan var 2 tane is yerimizde.
k-vagnen.com
Elektrikli bunlar ustelik.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.12.18)
simitçi falan bile oluyor o mühendis diploması sahibi arkadaşlar, etrafımda işsizlikten kırılan bir sürü mühendis diplomalı arkadaş var, işi olanların çoğu da kendi alanında çalışmıyor (satış ıvır zıvır)

soru çok açıklayıcı olmayınca cevaplar da ona göre gelmiş bence.
amacın "engine" üzerinden para kazanmaksa o devir geçti, çeşmenin başını kapattılar.
neyin motorunu yapacak olursan ol, o piyasanın yerleşik firmaları devasa ölçekte yaparken senin ürettiğinin bir ekonomik anlamı olmaz. ha yeni bir alet icat edersin veya sadece belirli bir alanda kullanmak üzere, kârlılık gözetmeksizin (kâr gözetmeyeceksen neden yapacaksın, tam olarak gözetmemek değil o da motoru kendin üretmek istemenin nedenleri, kaybedeceğin paradan daha ağır basıyorsa) spesifik motor üretirsin eyvallah.

o 5 axislerle yapılan motorları kastetmediğini umuyorum, verdiğin örneklerdeki motorlar seri üretime geçip yaygın seviyede kullanılabilir hale gelene kadar içten yanmalı motorun modası geçer. ha keyfin yerindedir, hobicilere petrolhead'lere niche ekipman satacağım diye açar tezgâhı beklersin orasını bilemem.

sadece fikrim, yeni nesil elektrikli otomobil furyasında elektrik motoru ürettin ürettin, belki büyük firmalarla rekabet edemesen de kendine yetecek iş/işler çıkartılabilir. (o da kolay değil ya, belki)
0
gkhncnzdgn
(28.12.18)
(2)

Internet onerisi

baldan kaymak
Memnun oldugunuz internet saglayicisini paylasir misiniz. Fiyat belirtirseniz iyi olur. Bende alayim tt net baydi artik.
Memnun oldugunuz internet saglayicisini paylasir misiniz. Fiyat belirtirseniz iyi olur. Bende alayim tt net baydi artik.
0
baldan kaymak
(28.12.18)
turk.net yakın çevremde ciddi popülerlik kazandı son zamanlarda. ballandıra ballandıra anlatıyorlar, bir bak ona olmazsa.
0
cay koy geliyorum
(28.12.18)
evde kablo tv kullanıyorum aylık 30 tl lik paketi, memnunum. işyerinde de aynı paketten vardı. şimdi yedek subay olarak askerlik yapıyorum ve maalesef burada kablo tv yok. taahhütsüz olduğu için turk.net kullanıyorum. hızı kablonet ten fazla zaten sözleşme de ona göre :) ancak fiyatı iki katı yani 65 lira
0
hoot
(28.12.18)
(2)

alifatik(aliphatic) pva ahşap tutkalı

qerest
türkiyede yaygın olarak bulunan/kullanılan alifatik tutkal var mı? normal beyaz pva tutkal'ın kuruduğunda daha sert olan hali gibi kabaca.
türkiyede yaygın olarak bulunan/kullanılan alifatik tutkal var mı? normal beyaz pva tutkal'ın kuruduğunda daha sert olan hali gibi kabaca.
0
qerest
(28.12.18)
apeltutkal.com

ürünlerini incele çok çeşitleri var, olması olası.
0
killerbee
(28.12.18)
alifatik diye özellikle belirtilmiş bir ürünü yok, süper iskelet tutkalı ya da süper beyaz tutkal diye adlandırdıkları var ama alifatik olup olmadığını anlayabileceğim bir ibare var mı bilmiyorum.

alifatiklerin en büyük özelliği kuruduğunda normal beyaz tutkala göre esnekliklerinin çok daha düşük olması, bir çok ahşap işinde istenmeyen bir özellik bu aslında ama zımparalama kolaylığı ve birleşen yüzeylerdeki çizginin daha belirsiz olması konusunda daha iyi deniyor genelde. enstrüman yapımlarında da boncuk yerine alifatik kullanılması önerilirken normal beyaz tutkal önerilmiyor.

kendi deneyiminle zımpara konusunda iyi olan bir tutkal önerisine de açığım.
0
🌸qerest
(28.12.18)
(2)

Yağlı Boya Tavsiyeleri

bitmeyen haziran
Merhaba arkadaşlar, bir süre akrilik boyayla resim yapmışlığım var ama şimdi yağlı boyaya geçmeyi düşünüyorum. internetten yağlı boya markaları ve fiyatlarına bakarak olabilir mi acaba dediğim dört marka belirledim.1. Lefranc&Bourgeois Fine Yağlı Boya 150ml çeşitleri fiyatları 25 tlden başlıyor) --
Merhaba arkadaşlar, bir süre akrilik boyayla resim yapmışlığım var ama şimdi yağlı boyaya geçmeyi düşünüyorum. internetten yağlı boya markaları ve fiyatlarına bakarak olabilir mi acaba dediğim dört marka belirledim.

1. Lefranc&Bourgeois Fine Yağlı Boya 150ml çeşitleri fiyatları 25 tlden başlıyor)
--- fiyatı ucuz bunun ---
(git: www.hepsiburada.com)

2. Maimeri Classico 200 ml çeşitleri (fiyatları 65 tlden başlıyor)
--- italyanmış bu i love italy---
(git: www.ankasanat.com)

3. Winsor Newton Winton 200 ml çeşitleri (fiyatları 60 tlden başlıyor)
--- çok yaygın bu---
(git: www.guvensanat.com)

4. Daler Rowney Georgian 225 ml çeşitleri (fiyatları 65 tlden başlıyor)
--- bu da yaygın ve bazı yabancı sitelerde övüldüğü gördüm (transleyt'in yalancısıyım)---
(git: www.hepsiburada.com)


evet arkadaşlar bunlar veya tavsiye edebileceğiniz diğer markalar için görüşlerinizi bekliyorum.
0
bitmeyen haziran
(28.12.18)
yolunuzun üstünde satış yapan bir dükkan varsa onlar daha iyi bilirler, şunu öğrenciler şunu şu kimseler alıyor diye bilgi verebilirler.
0
9kuyruklukedi
(28.12.18)
Daler rowney akrilikte daha iyidir, winsor newton diyorum ben.
0
irene
(28.12.18)
(3)

PDF'de cümle değiştirme

Khalkedon
Kendi yazdığım bir metni pdf çevirdim. Orada bir cümle hatası yapmışım. Onu nasıl düzeltebilirim, pdf üzerinden.
Kendi yazdığım bir metni pdf çevirdim. Orada bir cümle hatası yapmışım. Onu nasıl düzeltebilirim, pdf üzerinden.
0
Khalkedon
(27.12.18)
Worde çevirip düzeltip, tekrar pdf yapman lazım. Başka olmaz.
0
tinky winky
(27.12.18)
adobe acrobat reader pro sürümünü alırsan dediğin dahil tonla şeyi yapabilirsin
0
avatar is back
(27.12.18)
portableapps.com
işe yarayabilir.
0
faithless
(27.12.18)
(6)

Saçma bir smart TV sorusu

ırene adler
>>İyi aksamlar herkese,evde bir TV var. Smart mı değil mi anlamaya çalışıyorum? Netflix izlemek istiyorum.Tv Dijiturk'e bağlı, Dijiturk portalindan youtube'a filan bağlanabiliyor. Bu TV smart mıdır? Netflix uygulamasını nasıl indiricem?Dijiturk açmadan önüme çıkan herhangi bir uygulama menüsü yok.
>>İyi aksamlar herkese,evde bir TV var. Smart mı değil mi anlamaya çalışıyorum? Netflix izlemek istiyorum.Tv Dijiturk'e bağlı, Dijiturk portalindan youtube'a filan bağlanabiliyor. Bu TV smart mıdır? Netflix uygulamasını nasıl indiricem?Dijiturk açmadan önüme çıkan herhangi bir uygulama menüsü yok.
0
ırene adler
(27.12.18)
Smartımsı gibiymiş. Kendi işletim sistemi, arayüzü falan var mı
0
Delay Fuze
(27.12.18)
Yok galiba ya, sourcelar çıkıyor karşıma açınca PC,hdmı, USB ,scart gibi. Dijiturk açınca görüntü geliyor.Ya da usbden bir şeyler izleniyor.Bahsettigim YouTube uygulaması Dijiturk portal üzerinde,orda bir kaç uygulama daha var ama bunlar Dijiturk hizmeti herhalde
0
🌸ırene adler
(27.12.18)
Smart ise kumanda üzerinde smart tuşu vardır.
Yine de emin olmak adına tv’nin arkasından ya da menüsünden modeline bakıp internette arayabilirsiniz.
0
shotcrete
(27.12.18)
TV'nin marka modelini yazarsan daha kolay olur..
0
strobist
(27.12.18)
siz digiturk kutusu üzerinden youtube'a giriyorsunuz.

o cihaza da belki netflix kurulabiliyordur, digiturk'ü arayıp sorun bence.

tv içinse diyeceğim, çoğu üretici 5-6 yılı dolduran smart tv'lere güncelleme yapmıyor (yenisi alınsın diye) ve aldığınızda smart olan tv şu anda youtube vs açamıyor olabilir.
0
makbur
(27.12.18)
bizde mesela axen markasında bi smart tv var sunny'nin alt markası olan fakat netflix'e girmiyor. desteklemiyor yani. her smart tv netflix'i açacak diye bi şey yok.

not: bu arada netflix'i açıyor, izleme kısmına kadar geliyorum ama izle deyince desteklenmiyor uyarısı çıkıyor ekranda.
0
rahat ya
(28.12.18)
(13)

Bilgisayar işlemcisine %5 kadar yük vermek istiyorum ama nasıl?

sormayageldim
bilgisayarımın işlemcisi intel i7-6700hq. yüksüz çalışırken "coil whine" denen (git: https://www.youtube.com/watch?v=yzVAK5Llx_M) şu vidyodaki gibi çok tiz cızır cızır sesler çıkarıyor. internette baktım bu işlemciye sahip her bilgisayarda bu ses var. sesin işlemciden geldiğine %100 eminim bu arada
bilgisayarımın işlemcisi intel i7-6700hq. yüksüz çalışırken "coil whine" denen (git: www.youtube.com şu vidyodaki gibi çok tiz cızır cızır sesler çıkarıyor. internette baktım bu işlemciye sahip her bilgisayarda bu ses var. sesin işlemciden geldiğine %100 eminim bu arada.

özellikle gece çalışırken sessiz ortamlarda beni çok rahatsız ediyor. kafayı takmış vaziyetteyim odaklanamıyorum ses yüzünden başka bir şeye.

bilgisayara %5 %10 arası hafif bi yük verince ses kesiliyor, işlemci boşa düşünce ses gelmeye devam ediyor. bu kadar hafif bir işlem yükünü nasıl verebilirim?
0
sormayageldim
(27.12.18)
Coil whine bobin ıslığı demek. İşlemcide bobin olmadığına göre ya fanınız sürtüyor, ya da benim tahminime göre ekran kartından ses geliyor siz yanlış anlıyorsunuz. Ekran kartını kısıtlamak kolay. işlemciye voltaj sabitleyerek bir şeyler yapılabilir.
0
bahoho
(27.12.18)
K işlemcisi sanmıştım. eğer laptoptaysanız hdd ye baktınız mı benim laptop hddsi de cızırtı yapıyor bu arada.
0
bahoho
(27.12.18)
evet haklısınız yaygın adı o olduğundan öyle dedim. fan sürtmüyor ses direkt işlemcinin içinden geliyor. laptop olduğundan ve işlemci unlocked olmadığından oc ayarlarına giremiyorum.
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
ssd kullanıyorum hocam. sesin işlemciden geldiğine %100 eminim....... www.google.com
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
geliyor işte hocam bilmiyorum. telefonu da sessiz ortamda kulağınıza dayayıp işlem yaptırırsanız telefonun işlemcisinden de ses geliyor
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
hepsini denedim komple fanı %0 hızda çalıştırınca da ses geliyor. linke tıklarsanız anlayacaksınız
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
işlemci ses yapmaz, ona güç veren elemanlar falan yapar o sesi. işlemciye yük bindiğinde sesi duymanız bu yüzdendir.
güç yönetimi - gelişmiş güç ayarları - güç yönetimi seçeneklerinden minimumu değiştirince bir şey değişiyor mu acaba?
0
gkhncnzdgn
(27.12.18)
prime95 falan calistir. islemciyi de limitlersin sabirim onunla.
0
alperz
(27.12.18)
@
gkhncnzdgn yük bindiğinde değil yüksüz olduğunda ses yapıyor o yüzden hafif yük altında çalışmasını istiyorum ısınmadan. deneyeyim onu şu an %100 min
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
pardon, tersini düşünmüşüm ama belki etkisi olur yine de.
0
gkhncnzdgn
(27.12.18)
@alperz prime95 işimi görecek sanırım ama 2 worker seçtiğim halde %100 çalıştırıyor cpuyu. daha az yükü nasıl ayarlayabiliriz?
edit: 1 worker ile %17 yük bindiriyor fan çalıştırıyor bu haliyle biraz daha düşürmem lazım
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
meraktan youtube yorumlarını okurken şuna denk geldim;

-- spoiler ---

No it has nothing to do with fan, PSU charging or whatever, when I scroll in IE/Chrome, it get even more noisy. Very annoying.

Reply 1
SamseDK
SamseDK1 year ago

I had that noise when i scrolled down and up once, I just uninstalled realtek sound drivers, and it was gone.

--- spoiler ---

benim naçizane düşüncem de, wireless adaptörleri de bu tip sesler çıkarabiliyor. wireless'ı bir kapatıp çalışın bakalım devam ediyor mu aynı sesler?
0
makbur
(27.12.18)
denedim hocam olmadı. blogs.msdn.microsoft.com şu program işimi çözdü. istediğim yükü verebildim
0
🌸sormayageldim
(27.12.18)
(2)

Laptop Tavsiye

sifirdokuzucuolanvarmi
Arkadaşlar son yıllarda teknolojiden bi hayli uzak kaldım. 3-4 bine bi laptop alıcam ama marka olarak tavsiyelere açığım? casper çok toparladı diyorlar hp de öyle. keza asus lenovo zaten çok iyiler. marka ve model tavsiyesine açığım, özellik olarak da.
Arkadaşlar son yıllarda teknolojiden bi hayli uzak kaldım. 3-4 bine bi laptop alıcam ama marka olarak tavsiyelere açığım? casper çok toparladı diyorlar hp de öyle. keza asus lenovo zaten çok iyiler. marka ve model tavsiyesine açığım, özellik olarak da.
0
sifirdokuzucuolanvarmi
(27.12.18)
ne için kullanacağınızı belirtirseniz daha iyi tavsiyeler verebiliriz
0
tamamhosdiyonda
(27.12.18)
fifa pes gibi oyunlar son çıkan. film izleme vs. pugb falan oynamayacağım.
0
🌸sifirdokuzucuolanvarmi
(27.12.18)
(1)

Digitalocean VPN lokasyon problemi

kvlknctk
Droplet seçtiğim zaman özellikle hollanda 3. seçiyorum. Fakat vpn kurulumunu yapıp tamamladıktan sonra vpn bana ip adresini veriyor ama kontrol ettiğimde Rusya olarak gözüküyor. 2. Kurulumda da rusya gözüktü. DNS olarak cloudflare kullanıyorum. Hollanda lokasyonlu olmak istiyorum ama işkence ile kur
Droplet seçtiğim zaman özellikle hollanda 3. seçiyorum. Fakat vpn kurulumunu yapıp tamamladıktan sonra vpn bana ip adresini veriyor ama kontrol ettiğimde Rusya olarak gözüküyor. 2. Kurulumda da rusya gözüktü.

DNS olarak cloudflare kullanıyorum. Hollanda lokasyonlu olmak istiyorum ama işkence ile kurduğum iki kurulum amsterdam yerine rusya oldu çıktı.

karşılaşan var mı bu sorunla?
0
kvlknctk
(27.12.18)
1 sene amsterdam'dan bi droplet kullandım. muhtemelen avrupadaki bi ISP yüzünden akşamları çok yavaşlamaya başladı. ben de frankfurk'a taşıdım hala yavaşlamalar oluyor. neyse asıl sorun şu ki, IP adresini kontrol ettiğin sitesinde o IP'ye ait database muhtemelen yanlıştır ya da bağlanmaya çalıştığın şey her neyse onlar o IP'yi rus olarak kaydetmişlerdir.

dropletinin snapshot'ını alıp taşıma işlemlerini zahmetsizce yapabilirsin bu arada.
0
washe
(27.12.18)
(3)

Kablosuz modemi wifii router olarak kullanmak mümkün mü?

solo
Merhaba galyalılar,Evde Kablonet kullanıyorum, modem salonda olduğu için çalışma odamda kablosuz bağlantı özelliği olmayan sistemimi kullanamıyorum elimde daha önceden kalma tp-link marka bir kablosuz modem var arkasında da 4 adet ethernet çıkışı var, bu modemi çalışma odama takarak wifii üzerinden
Merhaba galyalılar,

Evde Kablonet kullanıyorum, modem salonda olduğu için çalışma odamda kablosuz bağlantı özelliği olmayan sistemimi kullanamıyorum elimde daha önceden kalma tp-link marka bir kablosuz modem var arkasında da 4 adet ethernet çıkışı var, bu modemi çalışma odama takarak wifii üzerinden kablonet modeme bağlanmasını ve bir router gibi çalışmasını sağlamam mümkün mü? değilse bu işi yapabilmeme olanak sağlayan bir cihaz var mıdır?

Ekte kablosuz modemimin modelini görebilirsiniz.
cdn2.avansas.com
0
solo
(27.12.18)
modemin zaten default olarak wifi router olarak çalışır. senin istediğin şey media bridge olarak çalışması. yüzde 90 tp-link modemin bunu desteklemiyordur. media bridge desteği olan cihazlara bakabilirsin.

alternatif olarak; en ucuz ve zahmetsiz yol pc'ye usb wi-fi adaptor almak.
diğer bi alternatif ve daha pahalı olanı da powerline adaptorler.
0
washe
(27.12.18)
argent dawn
(27.12.18)
yukardaki video senin yapmak istediğin şeyi anlatmıyor.
0
washe
(27.12.18)
(11)

Excel Formül

bartholomew87
İyi günler,Excelde A Sütündaki değerler ile B sütundaki değerler arasında arama yapıp aynı olan değere rastladığında aynı satırda yer alan C sütünundaki değeri formülü yazdığım sutuna yazmasını istiyorum nasıl yaparım?Tek satırda şu formül işimi görüyor ama tüm sütuna bu formulü nasıl uygulayabilir
İyi günler,

Excelde A Sütündaki değerler ile B sütundaki değerler arasında arama yapıp aynı olan değere rastladığında aynı satırda yer alan C sütünundaki değeri formülü yazdığım sutuna yazmasını istiyorum nasıl yaparım?

Tek satırda şu formül işimi görüyor ama tüm sütuna bu formulü nasıl uygulayabilir

=EĞER((A1=B8);H8)

Sütun içinde şöyle bişey düşündüm;

=EĞER(DÜŞEYARA(A:A)=DÜŞEYARA(B:B)); C:C)
Ancak burada C sütununda hangi satırdaki değeri alacağını nasıl yazabilirim?

Şimdiden teşekkürler
0
bartholomew87
(27.12.18)
değerin varlığı yeterliyse d1'e

=if(countif(B:B;a1)>0;c1;"")

yeterli olur. anlamı: a1'deki değer b sütununda varsa c1'i yaz yoksa boş geç. fomülü tüm d sütununa yayarsan satır değerlerini kontrol eder.
0
altinci nesil caylak
(27.12.18)
Sağolun ancak ben her iki sütunda da arayıp ikinci sütunun yanındaki c sütunun aynı satırdaki değerinin yazılmasını istiyorum.

A Sütunu B sütüunu C sütunu D sütunu
5 4 x =Formül sütunu (boş)
3 1 y =Formül sütunu (boş)
2 5 z =Formül sütunu (z)

gibi.
0
🌸bartholomew87
(27.12.18)
if formülü şöyle olacak
=EĞER((A1=B1);C1;0)
bunu aşağı kadar çekeceksiniz. array formül falan yazmaya gerek yok. tabi bu aynı satırdakileri karşılaştırıyor. belirli bir sıra falan yoksa başka bir şey yazmak gerekir.
düşeyara da öyle çalışmıyor syntax'ına bakın anlarsınız ne demek istediğimi.
0
argent dawn
(27.12.18)
Teşekkürler, maalesef satırlar karışık o yüzden aşağı çekmekle olmuyor. Tekrar teşekkürler. Bir bakayım ben.
0
🌸bartholomew87
(27.12.18)
o zaman:

=VLOOKUP(B1;$A:$C;3;FALSE)

türkçesini bilmiyorum tam düşeyara sanırım dediğin gibi.

edit: birden fazla eşleşme varsa ilkini getirir bu formül. bunu bilerek kullanın derim.
0
argent dawn
(27.12.18)
ikinci defa editleyemedim. şimdi bu yazdığım formül b'yi sabit tutarak yazılıyor. Byi bütün A içinde bulup eşleyip onun yanındaki 3. sütunu (C yani) getiriyor. A'yı B içinde aramak istiyorsanız:

=VLOOKUP(A1;$B:$C;2;FALSE)

kullanacaksınız.
0
argent dawn
(27.12.18)
Ben yapamadım, neden olmadı anlamadım aranmasını istediğim hücreyi seçiyorum, B sütununda aratıyor ama C sütundundaki değeri yazmıyor formül hücresine
0
🌸bartholomew87
(27.12.18)
=if(countif(a:a;a1) + countif(b:b;a1)>1;c1;"")

hem a sütununda hem de b sütununda varsa c yi yazar.

a ve b sütununda tekrarlı değer olmadığını varsayıyorum. tekrarlı değer varsa mantığı biraz değiştirmek lazım.

=if(countif(a:a;a1)=0;"";if(countif(b:b;a1)=0;"";c1))
0
altinci nesil caylak
(27.12.18)
a1 deki değer b sütununda bir yerde geçiyorsa b sütununda bulunan değerin yanındaki (c sütunundaki) değeri getirmek istiyorsan

=DÜŞEYARA(A1;B:C;2;0) yeterli olacaktır

tabi a ve b sütüunlarında tekrarlayan değer olmaaığını farz ediyorum

Edit:@argent dawn de yazmış zaten
0
€xpolerer
(27.12.18)
bir yerde mantığını düzgün kuramamışsındır. örnek dosya vb var mı bakabileceğim?
0
argent dawn
(27.12.18)
mevzuyu tam kavrayamadigimdan yardimci olamiyorum.
0
yoncalik
(30.12.18)
(6)

En kullanılışlı mail uygulaması sizce hangisi?

kvlknctk
Birden fazla mail yönetiyorum, hepsi ile imap şeklinde bağlıyım. Windows'un kendi posta istemcisini kullanıyorum fakat çok abartı bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum. Kullanmakta zorlanıyorum, thunderbird yükledim az önce onun da yavan oluşu hoşuma gitmedi. Gmail ile yaşadığım deneyimi hiçbir ma
Birden fazla mail yönetiyorum, hepsi ile imap şeklinde bağlıyım. Windows'un kendi posta istemcisini kullanıyorum fakat çok abartı bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum. Kullanmakta zorlanıyorum, thunderbird yükledim az önce onun da yavan oluşu hoşuma gitmedi. Gmail ile yaşadığım deneyimi hiçbir mailde yaşamadım.
Imap olarak gmail'e de ekleyebilirim ama o zaman karıştırmak istemiyorum mailleri.

Önereceğiniz programlar varsa incelemek isterim.
Teşekkürler.
0
kvlknctk
(27.12.18)
Gmailde birden fazla mail adresini yönetebilirsin, ayrıca yandex mail de öneririm, diski de kullanabilirsin beraberinde
0
insomnia
(27.12.18)
gmail kullanırken farklı domainler için filtre ve etiket oluşturup karışıklığı engelleyebilirsiniz.
0
heavy smoker
(27.12.18)
gmail gibisi yok. gmail'i kendi isteklerine gore adapte etmek bence en iyisi
0
crucio
(27.12.18)
Outlook sade ve kullanışlı
0
lifeframe
(27.12.18)
10+ senedir yahoo kullanıyorum. gmail de var hotmail de ama kendisinden vazgeçemedim. gmaile mailler geç düşüyor hotmail de çok ergence geliyor bana. o yüzden favorim yahoo.
0
dedim ben sana
(27.12.18)
Yahoo mail +1
0
ırene adler
(27.12.18)
(4)

Xiaomi Mi Tv Box vs Chromecast

bos gezenin bos ustasi
Hangisi daha pratik daha kullanışlı olur?
Hangisi daha pratik daha kullanışlı olur?
0
bos gezenin bos ustasi
(26.12.18)
mi tv box tabi ki. chromecast özelliği onda da var. artı olarak bir dünya daha özellik var.
0
trajikomix
(27.12.18)
Mi box +1
Eski lcd tv ye çağ atlattı resmen
0
arenas
(27.12.18)
Yeni Mi Tv lerde ethernet çıkışı göremedim ben
0
tolgame
(27.12.18)
Wifi a ilave olarak usbden bağlanan ethernet girişini destekliyor
0
arenas
(27.12.18)
(2)

Çift girişli lnb takmaca

kumulatifvergimatrahi
Sevgili sat1severler. Yan odadaki tvden de uydu izlemek istediğim için mevcut tek girişli lnbyi çift girişli ile değiştirmek istiyorum. Orta seviye elektrik işlerinden anlayan biri olarak yapabilir miyim yoksa uyducuyu çağırıp parası neyse vereyim mi?
Sevgili sat1severler. Yan odadaki tvden de uydu izlemek istediğim için mevcut tek girişli lnbyi çift girişli ile değiştirmek istiyorum. Orta seviye elektrik işlerinden anlayan biri olarak yapabilir miyim yoksa uyducuyu çağırıp parası neyse vereyim mi?
0
kumulatifvergimatrahi
(26.12.18)
hiç bir zorluğu yok. ancak lnb'nin açısını işaretle de sonra onunla uğraşma.
anteni sökmeden yapabileceksen zaten hiç yardıma gerek yok (ayarı bozulmayacağı için)
0
i dont know i dont care
(27.12.18)
LNB sökerken ve takarken antenin ayarını bozma, esnetip yamultma.

Anteni sökmek zorundaysan arkasından demirlere braketlere işaretler koy, geri takarken o işaretleri birbirine denk getirirsin.

LNB açısı önemli +1, LNB'nin kendi ekseninde yuvasında dönerek ayarlayabilirsin.
0
John Bloor
(27.12.18)
(4)

Programlama dili öğrenemiyorum, ertesi gün unutuyorum (?)

sormayageldim
Merhaba. Lisans eğitimimde algoritmaya giriş ve programlamaya giriş c dersleri sayın hocam vesilesiyle korkunç şekilde geçti. Dersleri verdim fakat printf("Merhaba Dunya!"); seviyesinden öteye geçtiğim söylenemez.daha sonra başka bir hocayla devam ettik. nesneye dayalı programlama dersinde c++ ile 2
Merhaba. Lisans eğitimimde algoritmaya giriş ve programlamaya giriş c dersleri sayın hocam vesilesiyle korkunç şekilde geçti. Dersleri verdim fakat printf("Merhaba Dunya!"); seviyesinden öteye geçtiğim söylenemez.

daha sonra başka bir hocayla devam ettik. nesneye dayalı programlama dersinde c++ ile 2 dönemde 2 adet proje geliştirdik. birisi stok kontrol programı diğeri de teknoloji marketi otomasyonu. ödevler birbirinin ekürisi sayılabilir. ödevler basit gibi görünebilir ama iş görür cinstendi. o dönemler okula sürekli bilgisayarımla gidiyordum öğrenmeye hevesliydim fakat ne yazık ki öğrenememişim.

geçenlerde python öğrenmeye çalıştım öğrendiklerimi alıştırma yapmama rağmer ertesi gün unutuyorum. neden böyle oluyor anlamıyorum önceki yaptıklarımı da komple unuttum mesela. biyerlerde eksiğim var ama çözemiyorum.

sadece ben mi böyleyim diye düşünmeye başladım. yaşım 27 bu arada. ikinci yarı yıl programlama kursuna başlamayı düşünüyorum.
0
sormayageldim
(26.12.18)
Bol bol pratik hocam. Başka yolu yok. İlerleyemediğinizi düşünüyorsanız yeterince zaman ayırmadığınız içindir. Sizi tek seferde ileri bir noktaya götürecek sihirli değnek yok malesef. Sadece yazmaya odaklanmayın, örnekleri inceleyin, kod okuyun. Farklı platformlardan örnekler bakın vs. Bol şans.
0
datnet
(26.12.18)
Bu isler yetenek isi, gunde 10 kere gosterdigim analistler de ertesi gun unutup geliyor.
0
acemi
(26.12.18)
"kod kafası" diye bir şeyin olduğuna inanıyorum evet ama öyle ileri düzey bi beklentim yok. yani profesyonel olarak değil de hobi amaçlı öğrenmek istiyorum -şimdilik-

temelde biyerlerde eksiğim olduğunu düşünüyorum ya da beynim bu işe uygun değil bilemedim.
0
🌸sormayageldim
(26.12.18)
yaklaşık 10 yıldır kod yazıyorum, keyword'lerin çoğunu hatırlamam çünkü dillerde gereğinden fazla keyword var bence. allahtan editörler aldı yürüdü de 2-3 harf yazınca tak diye getiriyor gereken kelimeyi.
0
plutongezegendegilmi
(26.12.18)
(2)

excel sütunundaki 1-2-3

bellbane
ekli dosyada görülen şey nedir? ilk defa denk geldim. 1-2-3'ten birine tıklayınca rastgele bir yerlere gidiyor gibi görünüyor.https://s3.eksiup.com/92daa4654789.jpg
ekli dosyada görülen şey nedir? ilk defa denk geldim. 1-2-3'ten birine tıklayınca rastgele bir yerlere gidiyor gibi görünüyor.

s3.eksiup.com
0
bellbane
(26.12.18)
Alt toplam/gruplandırma yapmışsınız. Veri sekmesinden kaldırabilirsiniz.
0
kablelvuku
(26.12.18)
Merhaba,
Excel'de "Veri" sekmesinde bulunan "Ana Hat" seçeneğinden yapılan "Gruplandır" söz konusu.

Yapılan gruplandırmaya göre 1-2-3 diye seviyeler getirir.

Yok etmek isterseniz eğer, tüm datayı seçip "Grubu Çöz" yapabilirsiniz.

Bu ve diğer tüm Excel konularını şu link ile 25 liraya öğrenebilirsiniz. 30 saatlik anlatım var toplamda. Ayrıca ödevler ve ödev yapılışı da var. Ben beğendim tavsiye ederim.

(git: www.udemy.com
0
okumayacalismabokmuvar
(26.12.18)
(1)

Excel : Çeşitli sütunlarda yinelenen değerleri tek bir sütunda toplamak

fucking machine in my head
Örneğin A, B, C, D sütunlarında yer alan yinelenen değerleri, koşullu biçimlendirme ile boyadığımı farz edelim, daha sonra E1'e bir formül yazarak bu yinelenen değerleri e1:e... olarak nasıl sıralayabilirim?
Örneğin A, B, C, D sütunlarında yer alan yinelenen değerleri, koşullu biçimlendirme ile boyadığımı farz edelim, daha sonra E1'e bir formül yazarak bu yinelenen değerleri e1:e... olarak nasıl sıralayabilirim?
0
fucking machine in my head
(26.12.18)
Makro olmadan söylediğin şekilde sıralayamazsın.
0
cakabo
(26.12.18)
(4)

Laptop SSD görmüyor

paraboks
Merhaba , Msi gt72 laptopum için WD Black NVMe m2 ssd aldım ve taktım ama pc görmüyor gerek biosda gerek aygıtlarda vs. Napmam lazım? Yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba , Msi gt72 laptopum için WD Black NVMe m2 ssd aldım ve taktım ama pc görmüyor gerek biosda gerek aygıtlarda vs. Napmam lazım? Yardımcı olursanız sevinirim.
0
paraboks
(26.12.18)
wd black nvme msi tarafında onaylanan m2 ssdler listesinde var mı?
0
her gece yeminler ediyorum
(26.12.18)
uyumsuzdur
0
efruz
(26.12.18)
tam temas etmiyordur bi kere basima geldi benzer olay
0
technicalte
(26.12.18)
NMVe desteği olmayabilir.

www.velocitymicro.com

öte yandan, baktığım kadarıyla laptop kendi donanımdanda RAID aktif şekilde geliyor. bios'u sıfırlayıp diskleri ayrı ayrı tanımaya çalıştırman gerekebilir.
0
washe
(26.12.18)
(2)

Telefon Batarya

shotcrete
Uzun zamandır kullandığım iphone 5s için yeni bi batarya aldım. Yakın zamanda 1-2 kez değiştim memnun kalmadım. Bu 3. sanırım. Artık değişmeye üşeniyorum. Zaten çok ömrü yok cihazın. Aldığım batarya fena değil ama şöyle bir sıkıntı var. Telefonu ne kadar şarjda bırakırsam bırakayım %93’ten fazla dol
Uzun zamandır kullandığım iphone 5s için yeni bi batarya aldım. Yakın zamanda 1-2 kez değiştim memnun kalmadım. Bu 3. sanırım. Artık değişmeye üşeniyorum. Zaten çok ömrü yok cihazın. Aldığım batarya fena değil ama şöyle bir sıkıntı var. Telefonu ne kadar şarjda bırakırsam bırakayım %93’ten fazla dolmuyor. Kalibrasyon falan mı lazım var mı bildiğiniz bi çözüm?
0
shotcrete
(25.12.18)
Kalibrasyon mu, dandik telefonculardan mı duydun bunu.

Yüzde 7 için değer mi dert etmeye. 93’e kadar doluyomuş işte, bu açgözlülük niye. Onu da öyle sev.

Kalibrasyon malibrasyon hikaye
0
Delay Fuze
(25.12.18)
epıllar kadar muadil parçaya alerjisi olan başka ürün yoktur şu dünyada herhal. şerefsiz canlı organizma gibi, kabul etmiyor bünyesine. Çözümü var mı bilmiyorum ama muhtemelen jailbreakle filandır. Telefonu daha uzun süre kullanırım diyorsan ver servise paraya kıyıp, taksınlar adam gibi bir batarya
0
fatihdr
(25.12.18)
(4)

wordpress ve google analytics sorunu

gidici
kendi domain'im üzerinden wordpress'de blog açtım. libre 2 diye bir tema seçtim. aldığım google analytics kodunu ekleyecek kısmı bir türlü bulamıyorum. eklenti kurmaya wp izin vermiyor, business paket gerekiyormuş. Görünüm > Düzenleyici bölümünden header.php'ye kodu eklemem gerekiyormuş ama düzenley
kendi domain'im üzerinden wordpress'de blog açtım. libre 2 diye bir tema seçtim. aldığım google analytics kodunu ekleyecek kısmı bir türlü bulamıyorum. eklenti kurmaya wp izin vermiyor, business paket gerekiyormuş.

Görünüm > Düzenleyici bölümünden header.php'ye kodu eklemem gerekiyormuş ama düzenleyici diye bir şey çıkmıyor bende. temadan mı kaynaklanıyor yoksa benim internette bulduğum bilgiler wp'nin eski sürümleri için mi geçerli acaba?

nasıl yapabileceğimi tane tane anlatabilirseniz çok sevinirim. teşekkür ederim.
0
gidici
(25.12.18)
anladığım kadarıyla ayrı bir domaininiz yok. isminiz.wordpress.com tarzı bir şey kullanıyorsunuz. Bu yapıda bildiğim kadarıyla bolca kısıtlama var o yüzden kendi domain ve hostinginiz olursa oraya wp kurarak plugin eklemek ya da düzenleme yapmak daha kolay aslında.
0
ayin yazari
(25.12.18)
kendi domain'im var, onu wp üzerinde kullanıyorum. kurulum aşamasında kişisel paket adı altında bir paket satın aldım wp'den.
0
🌸gidici
(25.12.18)
keşke o paketi almasaymışsınız. bazı özellikleri kısıtlamışlar belli ki. temadan değil yani. paket özelliklerine baktım şimdi. detaylı bilgi vermemişler. jetpack essentials plugin'i yüklü mü? ya da yüklenmesine izin veriyor mu? paket bilgisinde olduğu yazılmış. analytics kodunu bu plugin'in ayarlarında bir yere eklemeniz gerekebilir. onda da çözüm bulamazsanız canlı sohbete yazın
0
winston
(25.12.18)
kendi domainimi kullanacağım için o pakete mecbur kaldım ne yazık ki. Jetpack yüklü evet. O da google analytics benzeri bir şey sanırım.
0
🌸gidici
(25.12.18)
(1)

filezilla ile uzak siteye bağlanma?

kronik
Filezilla ile şu siteye bağlanmam gerekiyor:http://ftp.geogratis.gc.ca/pub/nrcan_rncan/elevation/cdem_mnec/nasıl yapıcam?
Filezilla ile şu siteye bağlanmam gerekiyor:

ftp.geogratis.gc.ca

nasıl yapıcam?
0
kronik
(25.12.18)
sunucu kısmına yazıcan, bağlan dicen
0
her gece yeminler ediyorum
(25.12.18)
(11)

Evin odasından duyulan gürültü/uğultu (Ne olabilir?)

clark sehir
Merhaba arkadaşlarEn üst katta oturuyorum. En altımızda 3 tane restoran/cafe var. Salondan bir uğultu geliyordu kaynağını bulduk. Meğerse en alttaki dönercinin davlumbazı gürültü yapıyormuş. Saat 22.00 de dükkan kapanınca o ses de kesiliyor.Fakat yatak odasında yaklaşık 1 aydır bir gürültü var. Gürü
Merhaba arkadaşlar

En üst katta oturuyorum. En altımızda 3 tane restoran/cafe var. Salondan bir uğultu geliyordu kaynağını bulduk. Meğerse en alttaki dönercinin davlumbazı gürültü yapıyormuş. Saat 22.00 de dükkan kapanınca o ses de kesiliyor.

Fakat yatak odasında yaklaşık 1 aydır bir gürültü var. Gürültü, motor çalışması ve uğultu arasında bir sese sahip ancak sürekli olmuyor. Mesela şöyle; bir gün akşam 20.00-21.00 arası oluyor, sonra kesilip 23.00 de tekrar başlıyor ve 02.00'ye kadar sürüyor. Başka bir gün saatler değişmek üzere aşağı yukarı yine bu şekilde kesilip başlıyor. Tuvaletin havalandırma camı apartman boşluğuna bakıyor ve sesi oradan da net bir şekilde duymak mümkün. Komşulara tek tek sordum bulamadık, restoranlara gittim bizim gece çalışan bir şeyimiz yok dediler ki dönerci 22.00 de kapandığında salondaki gürültü gidiyor ama yatak odasındaki bundan bağımsız.

Dediğim gibi 1 aydır falan oluyor bu olay.

Sizce ne olabilir? Baz istasyonu, havalandırmaya verilen bir motor, klima, restoranların birinin soğutma dolabı sesi (?) v.b.

Bir türlü bulamadım. Çok da rahatsız edici.

Ses kaynağı nedir, nasıl çözülebilir bir fikriniz var mı?
0
clark sehir
(25.12.18)
Klima motoru, jenerator, trafo, havuz mekanigi de bazen ses yapabiliyor.
0
nax
(25.12.18)
Tahmin; wc ışıklandırması sensöre bağlı, aydınlatma çalışıyor, fan otomatik olarak devreye giriyor. İçerideki bir sinek bile devreye girmesini sağlayabilir.
0
insomnia
(25.12.18)
Buzdolabı motoru da olabilir restoranın.
0
John Bloor
(25.12.18)
Bir zamanlar annemlerde vardı, alt kattaki dükkanın soğutucu dolabı. Mekan battı da kurtuldular.
0
SiyamkedisiZorro
(25.12.18)
Buzdolabı motoru ya da soğutucu dolabının sesi en üst kata kadar gelir mi acaba? Bina 3 katlı. En üst kattayım. Dükkanlar zeminde. Aşağıdaki komşular da pek rahatsız değil sesten. Çatıda bunların motoru falan mı var acaba, bilemedim.
0
🌸clark sehir
(25.12.18)
Hamur karma makinesi olabilir mi? Brnim alt katımdaki lahmacuncuda vardı. Zorla altına halı muşamba türü kalın bir tabaka serdirmiştim. Binayı çok titretiyordu. Zeminle bağlantısı kesilince sustu.
0
i ve been mistreated
(25.12.18)
@clark sehir

acaba alttaki dönercinin davlunbazı havalandırmayı düzgün yapsın diye çatıya motor gibi birşey mi taktılar? rüzgarlı havalarda açlıyordur.
0
hononu
(25.12.18)
çatıda bir motor var bildiğim kadarıyla ama hep vardı, yeni takılan bir şey yok.

Bu konularda alo gürültü hattını arasam, keşif falan da yapıyorlar mı acaba? Türkiye koşullarında çok şey bekliyorum belki de :)

Şimdi aşağıdaki restoranlara gittiğimde her biri benden kaynaklanmıyor diyor ses. Adamlara da tek tek dolabı kapat, şunu kapat bir kontrol edeyim diyemiyorum. Ne yapmam gerektiği konusunda çok kararsız kaldım.

Bir de davlumbaz gece çalışmıyor sonuçta dükkan kapalı. Ses gece de olduğuna göre, dükkan kapalı olsa da çalışan bir şey bu. Soğutma dolaplarının hortumu ya da motoru apartman boşluğuna veriliyor olabilir mi acaba bilemedim.
0
🌸clark sehir
(25.12.18)
Buzdolapların motoru ve radyatörü çatıya konmuş olabilir mi?

Çatıda daha önce de vardı dediğiniz motorun fanı ses yapmaya başlamıştır belki.

Çatıdaki motor ne motoru onu de bi bakayım, ya da caps at.
0
John Bloor
(25.12.18)
Çatıdaki motor salonda gürültü yapan davlumbazın motoru. Dönerci kapandığında saat 22.00 de o da kapanıyor ve salondaki ses kesiliyor. Ama yatak odasına (havalandırma boşluğuna) gelen ses dükkan kapansa bile sürüyor. Gece 2 de susup sabaha karşı 5 te çalıştığı oluyor mesela.
0
🌸clark sehir
(25.12.18)
Bir şey daha var, bir süre kiracı olarak kaldığımız apartmanda 7 kattaki aile hidrafor kullanıyordu. Nedense sesi 4 katta olan bize (muhtemelen salınım daha fazla olduğu için) daha fazla etki ediyordu. 6 kattaki arkadaşımıza sorduğumuzda onların şikayetinin olmadığını öğrenmiştik.
0
SiyamkedisiZorro
(25.12.18)
(3)

lightening SD Card Reader

goddar
https://www.apple.com/tr/shop/product/MJYT2ZM/A/lightning-sd-kart%C4%B1-kamera-okuyucusuyukarıdaki linkle ilgili olarak;1- SD kart içindeki fotoğrafları iphone telefona import etmeye yarıyor değil mi? yanlış anlamamışım? ve iphone 7 ile de uyumlu sanırım.2- bu fiyat nedir ya? aynı işi sorunsuz yapan
www.apple.com

yukarıdaki linkle ilgili olarak;

1- SD kart içindeki fotoğrafları iphone telefona import etmeye yarıyor değil mi? yanlış anlamamışım? ve iphone 7 ile de uyumlu sanırım.

2- bu fiyat nedir ya? aynı işi sorunsuz yapan, daha önce sizin de kullanıp sorun yaşamadığınız daha uygun bir alet önerebilir misiniz?

teşekkürler.
0
goddar
(25.12.18)
aliexpressten iyi kalite bir usb 3 adaptörü alın makinadan usb ile aktarın, geçen ay aldım 70 liraya çok iyi bir cihaz hem usb hem 3.5mm hem de şarz soketi var
0
her gece yeminler ediyorum
(25.12.18)
Bahsettiğiniz ürünü doğrudan tekefona bağlayıp fotoğrafları import edebiliyor muyuz? Siz kullandınız mı, sorun yaşadınız mı? Ürünün linkini paylaşabilir misiniz?
0
🌸goddar
(25.12.18)
her gece yeminler ediyorum
(25.12.18)
(6)

Araç Bakım yetkili servis

bnmzz
Aracım 75bin bakımı gelmek üzere. Şu ana kadar hep aldığım yerde bakımlarını yaptırdım . 75bin bakımında mazot filtresi değişmediği halde 1000tl para çıkardılar.Fiyatlar geçen seneye göre 2ye katlamış nerdeyse.Sanayiye götür diyen çok yakın çevremde ama arabayı 100bin km civarı satarsam bir handikap
Aracım 75bin bakımı gelmek üzere. Şu ana kadar hep aldığım yerde bakımlarını yaptırdım .
75bin bakımında mazot filtresi değişmediği halde 1000tl para çıkardılar.
Fiyatlar geçen seneye göre 2ye katlamış nerdeyse.

Sanayiye götür diyen çok yakın çevremde ama arabayı 100bin km civarı satarsam bir handikap olur mu benim için onu düşünüyorum.
0
bnmzz
(25.12.18)
mazot filtresi dahil 350-400 TL ancak tutuyor sanayide, bir handikap da olmaz bence.

Garantisi biten aracın bakımlarının dışarıda yapılması çok normal piyasa şartlarında.

Siz istiyorsanız ekstradan bakım parçalarının fişini (tarih için) ve de bakımı yaptırdığınız tamirhaneden aldığınız yağ değişim kartını saklayın kitabın arasında.
0
John Bloor
(25.12.18)
Sanayide de fiyatlar 300 lerden 600-700 lere çıkmamıştır demi.
0
🌸bnmzz
(25.12.18)
Yakın zamanda mı yaptırdınız ? Ankara Şaşmaz civarlarında güvenilir pegeout servisi önerebilecek olan var mı ?Başkent Sanayi diye geçiyor galiba
0
🌸bnmzz
(25.12.18)
Yağ-hava-polen filtresi 60-70 tl tutar, mazot filtresi modele göre farklılık gösterir ama ona da ortalama 50-60 tl diyebiliriz.

4 litre yağ alsan 120 tl ortalama, 100 lira da işçilik verirsin.
0
John Bloor
(25.12.18)
100 binde satacaksanız bence son bir iki kez yetkili servise götürün. şahsen ben dikkat ediyorum araç alırken böyle şeylere.
0
cedex
(25.12.18)
Aracın bakımını yaptırdım sanayide , 400 civarı tuttu işçilikle
Ekstradan 4 balata degişti 140 ve ön diskler degişti 210 tl
750tl ye çıkmış oldum
0
🌸bnmzz
(27.12.18)
(3)

HDMI ile bağlanılan TV'de performans düşüşü

fucking machine in my head
102 inç bir tv'ye hdmi bağlantısı yaparak laptop ekranını yansıtıyorum fakat bilgisayar sanki lag'da kalmış gibi. 1920x1080 görüntü de bile aşırı rahatsız edici bir kasma durumu söz konusu. Bu sorunun önüne geçmenin bir yolu var mı acaba?
102 inç bir tv'ye hdmi bağlantısı yaparak laptop ekranını yansıtıyorum fakat bilgisayar sanki lag'da kalmış gibi. 1920x1080 görüntü de bile aşırı rahatsız edici bir kasma durumu söz konusu. Bu sorunun önüne geçmenin bir yolu var mı acaba?
0
fucking machine in my head
(24.12.18)
evet,o bilgisayarı değiştirip daha iyi cpu,ram ve ekran kartı içeren bir pc alıyorsunuz önüne geçiliyor
0
her gece yeminler ediyorum
(24.12.18)
bilgisayarın performansının düşük olması yüzünden de olmayabilir bu durum. tv'nin dandikliği de olabilir.
0
washe
(24.12.18)
Benim Samsung'un 3 ayrı HDMI girişi var, kaliteleri de birbirinden farklı. Başka bir HDMI girişi varsa tv'nin bir de o girişten deneyebilirsiniz.
0
clark sehir
(25.12.18)
(5)

excelde arkadaş trolleme

KidLazer
selamexcel'de hazır bir makro arıyorum. belki excelde olmaz hatta makroyla da olmaz cahilliğime verin:) imleç yazılımda oluşturulan kutucuğa gelince kutucu yer değiştirecek. dosyayı açan istemediği şıkka yönelmiş olacak otomatik olarak. basit bir yılbaşı trollemesi sadece. nasıl yapıldığını bilen va
selam

excel'de hazır bir makro arıyorum. belki excelde olmaz hatta makroyla da olmaz cahilliğime verin:)

imleç yazılımda oluşturulan kutucuğa gelince kutucu yer değiştirecek. dosyayı açan istemediği şıkka yönelmiş olacak otomatik olarak. basit bir yılbaşı trollemesi sadece. nasıl yapıldığını bilen var da yeşillendirirse sevinirim:)
0
KidLazer
(24.12.18)
Yanıtlar nerede yazıyor? Excel hücrelerinde mi?
A1 hücresini seçtiği zaman A5'i seçen bir makro mu arıyorsun?

Yazılım dediğin nedir?
0
cakabo
(24.12.18)
A1 hücresinde metin olsun.
imleç A1 üzerine geldiğinde metin A5'e kaysın A1 boş gözüksün. A5'e imleç geldiğinde metin D1'e kaysın A5 boş gözüksün böyle dönsün sürekli ancak asıl şart imleçin bu işlemi tetiklemesi
0
🌸KidLazer
(24.12.18)
imleç tetiklemez ama o hücre seçildiğinde seçili hücrenin içini silen bir makro yazılabilir.
0
cowboy
(24.12.18)
İmleç hücre üzerine gelince makro çalışmaz.
Ancak seçim yapılırsa çalışabilir.
Yani A1'e tıklar ama otomatik olarak A5 seçilir.
0
cakabo
(24.12.18)
cakabo o da olabilir yapmanın kolay yolu nedir?
0
🌸KidLazer
(25.12.18)
(4)

gaz verirken ani devir düşmesi

zgrydn
araç 1.4 dizel 2007 model citroen c3. 4 ve 5. viteste 2500 - 3000 devir aralığındayken 2-3 saniyeliğine neredeyse motor susuyor, gaza basmama rağmen devir yükselmiyor. hemen ardından normale dönüyor. birkaç kere aynı durumda seyir halindeyken stop ettiği de oldu (akü ışığının yandığını gördüm). anca
araç 1.4 dizel 2007 model citroen c3. 4 ve 5. viteste 2500 - 3000 devir aralığındayken 2-3 saniyeliğine neredeyse motor susuyor, gaza basmama rağmen devir yükselmiyor. hemen ardından normale dönüyor. birkaç kere aynı durumda seyir halindeyken stop ettiği de oldu (akü ışığının yandığını gördüm). ancak zorluk yaşamadan hemen saniyesinde geri çalıştırabildim. bostancı'da götürdüğüm bir usta bilgisayara bağlamış, bir sorun görememiş.

sizce sıkıntı nedir? kirli yakıt, yakıt pompası ya da elektriksel bir mevzu mu?
0
zgrydn
(24.12.18)
Enjektörlere bakıldı mı?
0
Tears of Devil
(24.12.18)
@tears, valla emin değilim. sıkıntı göremedik diye genel bir şey söylendi. tekrar götürdüğümde söylerim.
0
🌸zgrydn
(24.12.18)
ateşleme sistemi sorunu gibi, buji, enjektör vesairenin genel bir kontrolü yapılsa fena olmaz.
0
babilbaligi
(24.12.18)
bencede buji-enjektörlerle alakali bir sorun gibi geldi. Lakin bu durumda beyine hata kodu girilmesi gerekir. beyine baktirdinmi?
0
yoncalik
(30.12.18)
(6)

ikea kablosuz şarj cihazı

babilbaligi
alınır mı? İPhone XR için kullanılacak. yoksa Amgen, Spigen falan mı almak daha mantıklı? En olmadı Apple kendi cihazını satıyor.Ben ne alayım? İkea'nın aleti şu https://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/aydinlatma/uzatma-kablolari-ve-sarj-uniteleri/40381979/nordmarke-tekli-kablosuz-sarj-pedi.aspx
alınır mı?

İPhone XR için kullanılacak. yoksa Amgen, Spigen falan mı almak daha mantıklı? En olmadı Apple kendi cihazını satıyor.

Ben ne alayım?

İkea'nın aleti şu www.ikea.com.tr
0
babilbaligi
(24.12.18)
Maks. indüksiyon şarj gücü: 5W.

bu da şu demektir 8+'ı ortalama 2.5 saatte şarj edecek. sorun etmiyorsanız alınız, sorun ediyorsanız aliexpress'te çok şahane cihazlar var

* tr.aliexpress.com gibi
0
her gece yeminler ediyorum
(24.12.18)
Görsel olarak koyacağınız yerle alakalı bu ikea ürünü, tasarım olarak böyle bir şey almanız gerekiyorsa alın ama amazon.com.tr spigeni uzun süre 50 liraya sattı, 16 liraya sattığı bile oldu. Ucuz bir tanesini alın geçin, sakın apple'dan gidip kazıklanmayın da :D
0
atom karincanin torunu
(24.12.18)
cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Teknik olarak Spigen Essential ile aynı mı? Pil ömrünü falan kısaltmasın da... Amazon.com.tr'de satılan en ucuzu kastediyorum. Link koyamadım :(

Süre sorun değil, başucuna akşam konup sabah alınacak.
0
🌸babilbaligi
(24.12.18)
kablosuz şarj ile telefonun ısınma ihtimali yüksek bildiğim kadarıyla. kullanmadım o yüzden net bir şey diyemiyorum. iphone x'imi anker şarj aleti ile şarj ediyorum, 12 wattlık ve şarj olurken kullanırsam onunla bile ciddi şekilde ısınabiliyor.

gece koyup sabah alacaksan zaten yüksek güçlüsünü almana gerek yok gibi ama aliexpress'teki daha güzel geldi bana da
0
washe
(24.12.18)
Aliexpressle falan uğraşmayın bence ben bunu aldım.
www.amazon.com.tr
0
imnotsureabout
(24.12.18)
Estetiği için alınırsa ancak alınır. Yoksa çin malı boktan bir cihaza tahta çerçeve yapmışlar başka bir olayı yok.
0
bos gezenin bos ustasi
(24.12.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.