Giriş
(2)

Elektrikli Isıtıcılar Hakkında

sustain
Merhaba,Yaklaşık 350m2’lik bir alanı ısıtmak için 2 adet 9kw’lık elektrikli ısıtıcı almaya karar verdim.Fakat bir boktada ikileme düştüm. 2 model var, biri seramik, diğeri klasik rezistanslı bir model. Fiyatları neredeyse aynı gibi. Ama aralarındaki fatkı ben anlayamadım. Bilen biri anlatabilirse ço
Merhaba,

Yaklaşık 350m2’lik bir alanı ısıtmak için 2 adet 9kw’lık elektrikli ısıtıcı almaya karar verdim.

Fakat bir boktada ikileme düştüm. 2 model var, biri seramik, diğeri klasik rezistanslı bir model. Fiyatları neredeyse aynı gibi. Ama aralarındaki fatkı ben anlayamadım. Bilen biri anlatabilirse çok makbule geçer. Linkleri aşağıya bırakıyorum. Şimdiden teşekkürler.

www.trotec24.com.tr

www.trotec24.com.tr
0
sustain
(13.01.19)
Güç harcamalarına bak.
0
[GODDARD]
(13.01.19)
Klasik rezistanslı olan 2. kademede 4,5 kw, diğeri 6 kw.

3. kademede ikisi de9 kw, çoğunlukla kısık ayarda (2) kullanırım dersen daha az elektrik harcar klasik olan.

Seramik olanın hava debisi diğerinden çok fazla, bunu da kullanma alışkanlığına göre hesap et.
0
John Bloor
(14.01.19)
(5)

Servis sağlayıcılarının log tutması

lemontree
Geçen aklıma takıldı ve internet ten arayım dedim. Yasa ya göre en az 6 ay tutulma zorunluluğu yazan site var, en az 6 ay en fazla 2 yıl tutma zorunluluğu olduğunu yazan siteler var. Birde bu Tib zamanı yazılmış bir şey ve bugün BTK ilgileniyormuş bu konular ile. Yasa dışı bir şey yaptığımdan değild
Geçen aklıma takıldı ve internet ten arayım dedim. Yasa ya göre en az 6 ay tutulma zorunluluğu yazan site var, en az 6 ay en fazla 2 yıl tutma zorunluluğu olduğunu yazan siteler var. Birde bu Tib zamanı yazılmış bir şey ve bugün BTK ilgileniyormuş bu konular ile.

Yasa dışı bir şey yaptığımdan değilde merak ettim ve izleniyor olmamızdan rahatsızlık duydum biraz. Bu konu da bilgisi olan biri var ise ve aydınlatırsa memnun olurum.
0
lemontree
(12.01.19)
Zaten mühendislik çalışması yapılıyor ve şirketler bundan para kazanıyor. Twitter yıllar boyu 1 kuruş kazanmadı daha geçen sene ilk karlarını açıkladılar. Kimse twittera hayrına para yatırmadı. Hem güvenlik(terör vb) hem de kişisel verilerin işlenmesi için birer ürün olduk. "if you dont pay the product you are the product" diye boşuna dememişler. Rusyada facebook yasak yerine vk kullanıyorlar. Çinde instagram facebook whatsapp yasak. Verileri ülkeler kendi içinde tutabilmek için savaşıyor resmen :D
0
bahoho
(12.01.19)
Ticaret konusunda haberim var. Bu durumun Türkiye de ki durumu nedir nasıldır? Superonline, Ekşi vs...

Arama bölümünden yalnızca bir başlık buldum bununla ilgili ve başlık açan tatmin edici bir cevap bulamamış.

Şu an da aklıma geldi. İş adamlarına, Siyasilere vesaire karşı kullanılıyor mudur acaba böyle şeyler?
0
🌸lemontree
(12.01.19)
5651 sayili kanunu okuyabilirsin. Sitelerde aramana gerek yok, turkcelle para verirsen senin icin log tutma isini yapiyor. Boyle tonla sirket var.
0
acemi
(12.01.19)
ekşide bana hakaret etsen,savcılığa başvursam, savcılık da ekşiye başvuracak. ekşi, senin bilgilerini savcılığa verir. log tutmasa seni bulamazlar. bulamayınca da dava yüzünden ekşinin başı ağrırır.
0
sutlu nescafe
(12.01.19)
internette atılan her adımın kaydı var ancak kimse bilgisayarın başında oturup "bak bak lemontree şu sitelerde geziyor" demiyor. her şey otomatik kaydediliyor, sonra bir yamuğun görülürse bu kayıtlara bakılıyor. elbet belli başlı filtreler, sürekli izlenen ip'ler/içerikler de vardır gibi geliyor bana.

bir de işin ticari kısmı var ki o bambaşka, verilerimiz kimlere satılıyor bilemezsin.
(bkz: if you don't pay the product you are the product)
0
late viper
(12.01.19)
(6)

ios'te hangi browser'ı kullanıyorsunuz?

avianthem
ve neden?safari, firefox, brave, edge, opera touch, puffin vs. hangisi?
ve neden?

safari, firefox, brave, edge, opera touch, puffin vs. hangisi?
0
avianthem
(12.01.19)
Chrome kullaniyorum, cunku diger cihazlarimda da (ev bilgisayari, sirket bilgisayari) Chrome kullaniyorum. Her sey senkron olmus oluyor.
0
crown
(12.01.19)
safari. çünkü ios ortamında en güzel çalışan şey kendi şeyleri.

ek olarak firefox da yüklü ve evdeki ya da işteki PC'imde önceden baktığım bir şey lazım olursa tarama geçmişimden o sayfayı bulabiliyorum ek olarak istediğim şekmeyi anında telefonuma da gönderebiliyorum.
0
washe
(12.01.19)
opera.
eskiden çok rahat nedenler gösterebilirdim. günümüzdeyse tarayıcıları birbirinden ayıran özellikler pek kalmadı(hemen her tarayıcıyı kurup bakmışlığım var). misal crown senkron demiş, senkronizasyon opera'da da var ama opera kullan desen kullanmaz. zira insanlar alışkanlıklarını kolay bırakmaz. ben de kullandığım bütün cihazlara opera kurarım.

opera kırmızı çizgim diyebilirim;) şaka bir yana alışkanlığımı kıracak kadar farklı/iyi bir özellik sunmuyorsa başka tarayıcı kullanmam.
0
late viper
(12.01.19)
Safari. Chrome mırom yüklü bile değil. İşim olmaz.
0
Delay Fuze
(12.01.19)
iPhone ve macte tabii ki safari kullanılır. Çok uyumlular. En hızlı ve en az ram/enerji harcayan browser diyebilirim. Chrome zaten ram sömürüyor tavsiye etmem.
0
kakaolu erkek
(12.01.19)
Chrome kullanıyodum. Ad-block uygulamsını indirdikten sonra Safari'yi kullanmaya başladım.
0
rastinon
(12.01.19)
(3)

Instagram sorunu - izin verilmeyen bağlantı uyarısı

o degil dee
Merhaba,Bir arkadaşım instagram hesabını tam olarak kullanamıyor, yorum yapamıyor ve gönderi paylaşamıyor. "İzin verilmeyen bağlantı" uyarısı alıyor, kaç kere sorun bildirmesine rağmen sorun hala düzelmedi. Pazartesi akşamdan beri böyle.Bu sorun hakkında bilgisi olan, daha önce başına gelen ya da na
Merhaba,

Bir arkadaşım instagram hesabını tam olarak kullanamıyor, yorum yapamıyor ve gönderi paylaşamıyor. "İzin verilmeyen bağlantı" uyarısı alıyor, kaç kere sorun bildirmesine rağmen sorun hala düzelmedi. Pazartesi akşamdan beri böyle.

Bu sorun hakkında bilgisi olan, daha önce başına gelen ya da nasıl çözebileceğimizi bilen birileri yardımcı olabilirse çok seviniriz.

Şimdiden teşekkürler.

Edit: 17 gün sonunda kendiliğinden sorun düzelmiş. Beklemek gerekiyormuş demek ki.
0
o degil dee
(12.01.19)
banlanmış olabilir. takipçi kasmak için sağa sola şifresiyle giriş yaptıysa instagram kısıtlama getirmiş olabilir. şifre değiştirme, kullanıcı adı değiştirme, webden girip uygulama izinleri değiştirme gibi yöntemleri uygulamalı. işe yaramazsa unutsun o hesabı yada bir süre girmesin.
0
scudman1
(12.01.19)
@scudman1 maalesef şifre değiştirme denemişti, webden de denedi ama bir işe yaramadı.
0
🌸o degil dee
(12.01.19)
kullanıcı adını değiştirip, hesabı gizliye alabilir. bunların dışında bir çözüm olduğunu sanmıyorum. kullanıcı adı değiştirme işe yarar diye düşünüyorum.
0
scudman1
(12.01.19)
(1)

Nikon D7000 Yeşil Işık Sorunu

kumlupara
Sevgili duyuru sakinleri;Güncellemenin bir anda yarıda kesilmesi ile makina açılmıyor. sadece infonun yanındaki ışıktan yeşil ışık yanıp sönüyor. onun harici ekran ve üst gösterge gelmiyor.bilenlerin ya da fikri olanların yeşillendirmesini bekliyorum.
Sevgili duyuru sakinleri;
Güncellemenin bir anda yarıda kesilmesi ile makina açılmıyor. sadece infonun yanındaki ışıktan yeşil ışık yanıp sönüyor. onun harici ekran ve üst gösterge gelmiyor.

bilenlerin ya da fikri olanların yeşillendirmesini bekliyorum.
0
kumlupara
(12.01.19)
Factory Reset: To restoring Nikon D7000 to its factory settings, just hold the [Qual] button and the [Exposure Compensation] button down together, until the control panel turns off briefly while the camera resets itself to the factory default settings

bunu bir deneyin...
0
i dont know i dont care
(13.01.19)
(1)

Windows 10 ekran çekik gözlü oldu

iddaaci
Merhaba, öncelikle bir SSD ile Windows 10'a geçiş yaptım. SSD kullanın kullandırın diyorum. Soruma gelince w10 kurduktan sonra bilgisayarımın feri kaçtı. Renkler tam istedğim gibi değil. Ayrıca ekran sanki yatay olarak çekik gibi. Yani mesela yuvarlak olması gereken chrome simgesi hafif basık. Kutup
Merhaba, öncelikle bir SSD ile Windows 10'a geçiş yaptım. SSD kullanın kullandırın diyorum.

Soruma gelince w10 kurduktan sonra bilgisayarımın feri kaçtı. Renkler tam istedğim gibi değil. Ayrıca ekran sanki yatay olarak çekik gibi. Yani mesela yuvarlak olması gereken chrome simgesi hafif basık. Kutuplardan hafif basık, ekvatordan geniş... Bütün simgeler ve resimler de böle çıkıyor.

Bunun çözümü nedir? İnternette bir şey bulamadım.
0
iddaaci
(12.01.19)
ekran çözünürlüğünün monitörünün doğal çözünürlüğünde olduğundan emin ol.
0
washe
(12.01.19)
(5)

mac minim donuyor! biri yardım edebilirse çok sevinirim.

slowfire
mac sorunları, işleyişi ve yazılımları hakkında malesef hiç bir şey bilmiyorum.biri bana yardımcı olursa bu donma sorununu nasıl aşarız diye çok sevinirim.şu an içine girdiğim apple kimliğini ve passwordunu bile kabul etmiyor zaten girmek de yarım saat sürüyor yani o ekrana ulaşmak. sürekli bir donu
mac sorunları, işleyişi ve yazılımları hakkında malesef hiç bir şey bilmiyorum.

biri bana yardımcı olursa bu donma sorununu nasıl aşarız diye çok sevinirim.

şu an içine girdiğim apple kimliğini ve passwordunu bile kabul etmiyor zaten girmek de yarım saat sürüyor yani o ekrana ulaşmak. sürekli bir donuş.

yardımcı olabilecek biri var mıdır, en azından neler yapabileceğimi bir söylese denerim kurtarmayı.

olmadı bir apple servisi ya da başka bir bilgisayarcı kapı kapı gezicem biri yapana kadar.

şimdiden teşekkürler.
0
slowfire
(11.01.19)
açılış sesini duyar duymaz elmayı görene kadar command+r yap. recovery'de disk utility çalıştır belki diskte bir sorun falan oluşmuş olabilir.
0
alperz
(11.01.19)
klavyesi logitech oldu çünkü bozduk orjinal klavyesini. command yerine alt mı basıyoruz o zaman acaba...

çok teşekkürler şu an evde değilim gider gitmez deneyeceğim.
0
🌸slowfire
(11.01.19)
windows tuşu oluyor.
0
alperz
(11.01.19)
çok teşekkürler. umarım problemi tespit edebilirim en azından ne olduğunu bilirsem uğraşır bulurum çözümünü.
0
🌸slowfire
(11.01.19)
saatini ve tarihini kontrol edin

SMC resetleyin. (kapat, elektrikten cikar 20 saniye bekle, kabloyu tak, 15 saniye bekle ac.
0
supergirl
(13.01.19)
(14)

Vdsl2 modem önerisi

fosmodern
Turknet başvurusu yapacağım 35mbps vdsl internet veriyor evimde. 250 liraya kadar vdsl modem önerisi olan var mı acaba? Bilgim olmayan bir konu çünkü. Şimdiden teşekkürler.
Turknet başvurusu yapacağım 35mbps vdsl internet veriyor evimde. 250 liraya kadar vdsl modem önerisi olan var mı acaba? Bilgim olmayan bir konu çünkü. Şimdiden teşekkürler.
0
fosmodern
(11.01.19)
tplink ucuz ve iyidir
0
Techsavvy
(11.01.19)
Bana da turknet 4mbit veririm deyince bunu aldım, çok memnunum.

www.amazon.com.tr

Tplink ucuz ve kullanışlı doğrudur ama şifresi en kolay kırılan modem markasıdır.
0
zaman
(11.01.19)
40mbit*
0
zaman
(11.01.19)
Vdsl ile vdsl2 modem farkını anlayamadım. Tenda'yı hiç duymadım güvenemiyorum o yüzden. Başka öneriler de olursa iyi olur.
0
🌸fosmodern
(11.01.19)
everest ve dlink fiyaskosundan sonra, tenda en iyisi.
0
müptezel dostoyevski
(11.01.19)
asus'lara bak.
0
washe
(11.01.19)
Asuslar pahalı gibi. Aklımda everest de vardı ama fiyasko dendi :(
0
🌸fosmodern
(11.01.19)
asus ve tp-link'in giris seviyesi vdsl modemleri olsa gerek o fiyata. iyidir idare eder seni. baska marka bakma bence uzun vade de farkettigini dusunuyorum ben
0
jedilance
(11.01.19)
Ben n11 den 155 liraya everest yakalamıştım geçen sene. Benden sonra 225 yapmışlardı fiyatı. Kurcala biraz siteleri
0
westblack
(11.01.19)
washe
(11.01.19)
Asus dsl n16 250 tl civarı zaten
0
neysene
(12.01.19)
evin yapısından ve kablosuz bağlantı istemediğimden ötürü iki adet modem kullanıyorum. biri iss in verdiği zyxel öteki de tenda. ikisinden de 50 mbps için 45-47 mbps hız alıyorum.
0
tururo
(12.01.19)
öncelikle başvurunu yap, bağlantıyı yapsınlar vdsl2 olduğundan emin ol ondan sonra modem alırsın. turk.net başvuru aşamasında port var, vdsl var, 35mbit diyor ama sonra işler değişip adsl e dönebiliyor. bulunduğunuz mahallede saha dolabınız uygun değilse vdsl hizmet almanız olanaksız oluyor.

eğer yan komşular vs. alıyorsa o zaman ayrı tabi.

öneri olarak da bence o kadar para vermeye gerek yok. letgo veya sahibinden gibi sitelerde sözleşmesi bitip de modemini satanlar oluyor. ordan gayet ucuza modem alabilirsiniz. 70-80 liraya güzel modemler var vdsl.
0
mr.goodcat
(12.01.19)
Sanırım superonline fiber'e başvuracağım. Turknetten önce ttnet kullandım ama hızdan hiç mi hiç memnun değildim. Aynı altyapıyla hizmet alacağım için yine aynı şeyleri yaşayacağımı düşünüyorum.
0
🌸fosmodern
(12.01.19)
(2)

yeni laptop

dedim ben sana
bataryasıyla mı kullanılmalı yoksa çıkarıp prizde mi kullanılmalı?
bataryasıyla mı kullanılmalı yoksa çıkarıp prizde mi kullanılmalı?
0
dedim ben sana
(11.01.19)
bios ayarlarında maximum batarya şarjını %90larda tutan ayar oluyor. yani şarj hiç bir zaman 100% olmuyor, onu açıp batarya ile takılmak en iyisi.
0
nahtoderfahrung
(11.01.19)
Bataryayla kullanın zaten anakartında yeni neslin hemen hepsinde koruma var. Ani voltaj kesilmeleri batarya ölümünden daha büyük sorun. En kralını 200 liraya alırsınız bataryanın ama yanmış anakart size laptop parası olarak geri döner.
0
bahoho
(11.01.19)
(7)

Chrome Youtube video takılması [çözüldü]

issiz karga
takılma derken hız yada yükleme ile alakalı bir sorun yok. youtube da video izlerken 2 - 3 saniyede bir saliselik takılmalar, atlamalar oluyor. seste sorun yok. bhdd ye kayırlı videoları izlerken de sorun yok. eklentileri kaldırdım, flash ı kaldırdım, artık klasörleri sildim yeniden yükledim yine de
takılma derken hız yada yükleme ile alakalı bir sorun yok. youtube da video izlerken 2 - 3 saniyede bir saliselik takılmalar, atlamalar oluyor. seste sorun yok. bhdd ye kayırlı videoları izlerken de sorun yok. eklentileri kaldırdım, flash ı kaldırdım, artık klasörleri sildim yeniden yükledim yine de değişen bir şey yok.

çözümü bilen var mı?
0
issiz karga
(11.01.19)
tarayıcı değiştirin.
0
i dont know i dont care
(11.01.19)
uzun süre opera beta kullandım neden sonra bir güncelleme geldi ve aynı dert hasıl oldu. epey kurcaladım ama çözülmedi. ben de normal opera kurdum, sorun kalmadı...
0
late viper
(11.01.19)
720p50 veya 720p60 mı ne yazan videolarda bana da oluyor bu, 480'e düşürüyorum bitiyor. ekran kartının yetersizliğine yordum ben.
0
gkhncnzdgn
(11.01.19)
"gkhncnzdgn"
ekran kartınzı ne?
10 yıllık pcde onboard ekran kartı ile takılmıyor. sorun ayalarınızda.
0
i dont know i dont care
(12.01.19)
bir şeyler buldum. sorun sanırım avira dan kaynaklanıyormuş. yabancı forumlarda son 1 hafta 10 gündür aynı sorundan şikayet edenler var.

eğer youtube gibi platformalrda video izlerken mikro takılmalar yaşıyorsanız ve farenin tekerleğini kullandığınızda yine saliselik takılma sorununuz var ya avira yı tamamen sistemden kaldıracaksınız -uninstall etmeniz lazım devredışı bırakmak işe yaramıyor- yada chrome u yönetici olarak çalıştırmanız -sağ tuş- gerek.

aynı sorunu yaşayanlar için duyuruyu silmiyorum.

kaderde kendi duyurumuza tik atmak da varmış. keh keh keh.
0
🌸issiz karga
(13.01.19)
@gkhncnzdgn şunu dener misin:

ayarlar > gelişmiş ayarlar > sistem > Kullanılabilir olduğunda donanım hızlandırmayı kullan seçeneği açıksa kapat, kapalıysa aç.
0
🌸issiz karga
(13.01.19)
arkadaşın duyurusu altında daha çok benim duruma odaklanılmış, teşekkür ederim ve soru sahibi kusura bakmasın.
evet, ikisini de denedim. amd apu a4-4000. 12gb ram, w7, opera/chrome.
0
gkhncnzdgn
(13.01.19)
(1)

android telefonun ekran kilidini unutmak

freund
1 yıldır kullanmadigim ve icinde önemli fotoğraflarimin oldugu sony xperia z3 compact telefonumun ekran kilidini bilmiyorum. myxperia adli uygulama sayesinde kilit sıfırlamak mümkün ama bunun icin de internet bağlantısı gerekli. ve telefon ekrani kilitli oldugu icin internete de bağlanamıyorum. yapa
1 yıldır kullanmadigim ve icinde önemli fotoğraflarimin oldugu sony xperia z3 compact telefonumun ekran kilidini bilmiyorum. myxperia adli uygulama sayesinde kilit sıfırlamak mümkün ama bunun icin de internet bağlantısı gerekli. ve telefon ekrani kilitli oldugu icin internete de bağlanamıyorum. yapabileceğim ne var?
0
freund
(11.01.19)
i dont know i dont care
(11.01.19)
(5)

Video sifreleme

red g
Bir kisiye bir video yollayacagim fakat gizlilik nedeniyle videoyu basit bir sekilde sifrelemek istiyorum. alan kisi de sifreyi programsiz vs acmali. Dosya boyutu cok buyuk o yuzden rarlamakla ugrasmak istemedim. Soyledigim sekilde yapmanin bir yolu var mi acaba?Umarim vardir, simdiden yardimlariniz
Bir kisiye bir video yollayacagim fakat gizlilik nedeniyle videoyu basit bir sekilde sifrelemek istiyorum. alan kisi de sifreyi programsiz vs acmali. Dosya boyutu cok buyuk o yuzden rarlamakla ugrasmak istemedim. Soyledigim sekilde yapmanin bir yolu var mi acaba?
Umarim vardir, simdiden yardimlariniz icin tesekkur ederim:)
0
red g
(11.01.19)
Google drive'a atın, sadece o kişinin maili ile paylaşın.
0
diyanet takvimi
(11.01.19)
Hmm soyle ki o kisi google driveini butun sinifa acmis durumda. Herkes klasor yapip icine dosyasini atiyor ama bu durumda ben onlari goruyorum. Baska kisilerin gizli bilgileri oldugu icin digerlerinin gormesini istemiyorum. Eger bunu yapabiliyorsam anneye anlatir gibi anlatir misiniz, nasil yapacagim?
0
🌸red g
(11.01.19)
Drive çözümü için; kişinin "kendi" drive'ı sizi bağlamıyor bu noktada. Kişiye mail atmış gibi düşünün, kaldı ki mail de atabilirsiniz. gmail, bu ekin büyük olduğunu, drive üzerinden gönderileceğini belirtir size. Dosyayı sadece izin verdiğiniz / gönderdiğiniz mailin şifresini bilenler görüntüleyebilir.
0
diyanet takvimi
(11.01.19)
vimeo'ya yukleyip videoyu private yapip sifre koyun.

linke tiklayan biri sifreyi girince videoyu oynatir.
0
brkylmz
(11.01.19)
(3)

tost makinesi prizde 1 saat unutulursa ne kadar elektrik harcar?

newlywed
ürün özelliklerinde 1800 watt yazıyor.
ürün özelliklerinde 1800 watt yazıyor.
0
newlywed
(10.01.19)
1,8 kw elektrik harcar. kw saati kaç para ise onunla çarpın işte.
0
helenart
(10.01.19)
içinden ekmek alındı ama fişten çekmek unutulmuş yani boş halde bir saat çalışmış.
0
🌸newlywed
(11.01.19)
Kapağı açık bırakıldıysa daha çabuk soğuyup daha geç ısındığı için sarfiyatı fazla olur.

Ama kapak kapalıysa belirli bir ısıya ulaşınca termostat elektriği kesiyor, ısı azalınca tekrar açıyor.

Tamamen açık kalsa bile 1,8 hadi kayıplarla 2 KW elektrik yaksın bir saatte 1 TL ancak yakar.
0
John Bloor
(11.01.19)
(1)

bir şey silmiş miyimdir? - windows içerir -

newlywed
yanlışlıkla delete tuşuna basmışım, "preparing to recycle, discovering items" çıktı, hemen çarpıya bastım ama bir şey silinmiş midir diye evham yapıyorum. çöp kutusunda o klasörlerden silinen bir şey yok, yoksa shift delete'ye mi bastım vs bir şeyler silinmiş midir diye evham yapıyorum. daha başka n
yanlışlıkla delete tuşuna basmışım, "preparing to recycle, discovering items" çıktı, hemen çarpıya bastım ama bir şey silinmiş midir diye evham yapıyorum. çöp kutusunda o klasörlerden silinen bir şey yok, yoksa shift delete'ye mi bastım vs bir şeyler silinmiş midir diye evham yapıyorum. daha başka nasıl emin olabilirim?


ya da bir klasör üzerinde hangi değişikliklerin yapıldığını tutan bir log dosyası var mıdır?
0
newlywed
(10.01.19)
Ancak bi recovery programı yükleyip, taratıp, sonuçları inceleyerek farkedebilirsin. Del için çöp kutusu var, ama s+del için bi log yok.
0
diyanet takvimi
(11.01.19)
(1)

xslt dosyası okuma

rhan
xslt ile gelen bir dosyayı satır satır okumak istiyorum. xml uzantılı fakat xslt formatında. içindeki kayıtları gride atmam lazım.
xslt ile gelen bir dosyayı satır satır okumak istiyorum.
xml uzantılı fakat xslt formatında.
içindeki kayıtları gride atmam lazım.
0
rhan
(10.01.19)
Xslt parsing diye aratirsan hazir kodlari bulabilirsin.
Sap'de yazdigim vardi ama senin isine yaramaz.
0
acemi
(10.01.19)
(2)

Regular expression sorusu?

gezegen olan pluton
Bir text'deki virgülden sonra tek basamaklı sayıları iki basamaklı hale getirmek gerekiyor, text editörlerdeki bul ve değiştir işlemleri ile nasıl bir regular expression ifadesi yazmamız gerekiyor?Yani1.1 -> 1.105.2 -> 5.20
Bir text'deki virgülden sonra tek basamaklı sayıları iki basamaklı hale getirmek gerekiyor, text editörlerdeki bul ve değiştir işlemleri ile nasıl bir regular expression ifadesi yazmamız gerekiyor?

Yani
1.1 -> 1.10
5.2 -> 5.20
0
gezegen olan pluton
(10.01.19)
vi da su sekil:

%s/\v(\d\.\d)/\10
0
sorusuolaninsanmodeli
(10.01.19)
search (\d*)\.?(\d*)
replace ($1.$2)0

i.hizliresim.com

program: notepad++
0
nahtoderfahrung
(10.01.19)
(4)

IT'de hangi alana yönelmeli?

lordoz
35 yaşındayım, hem eğitimim hem de ilgi alanım bilgi teknolojileri, ancak 4-5 yıldır IT ile alakasız alanlarda orta düzey yönetici olarak çalıştım. öncesinde ise bir firmada bilgi işlem müdürü olarak çalışıyordum.yurt dışına taşındım (ingiltere) ve tekrar IT ile ilgili bir işe dönmek istiyorum. yazı
35 yaşındayım, hem eğitimim hem de ilgi alanım bilgi teknolojileri, ancak 4-5 yıldır IT ile alakasız alanlarda orta düzey yönetici olarak çalıştım. öncesinde ise bir firmada bilgi işlem müdürü olarak çalışıyordum.

yurt dışına taşındım (ingiltere) ve tekrar IT ile ilgili bir işe dönmek istiyorum. yazılım konusunda yetenekliyim, lise yıllarımda dahi bilgisayarda oyun oynamak yerine kod yazardım, web sitesi yapardım. üniversitede de yazılım ile ilgili derslerden hep en yüksek notları aldım. ancak sorun şu ki, mezun olduktan sonra yani yaklaşık 10 yıldır neredeyse hiç kod yazmadım.

hobi olarak yaptığım web siteleri ve girişimler için sürekli olarak wordpress kullandım. plug-in ve tema modifiyesi yapabiliyorum ama sıfırdan plug-in ya da tema oluşturma konusunda fikrim yok. zaten halihazırdaki tema ve pluginler ile yapamadağım bir şey şimdiye kadar olmadı. html, css ve temel javascript biliyorum. yeni bir js framework ve/veya php crud yapısını öğrenmem çok zaman almayacaktır.

bu girişimler ve yine ilgi alanım doğrultusunda seo konusunda oldukça bilgiliyim özellikle teknik tarafta. yanında tabii ki google araçları ve adwords vb. SEM araçlarını da kullandım, panellerine hakimim.

bununla birlikte yapay zeka ve büyük veri konuları çok ilgimi çekiyor, öğrenmek istiyorum, lakin hiç geçmiş deneyimim ve bilgim yok.

bir arkadaşım amazon solution architect sertifikasyonunu almamı önerdi, cloud computing de enteresan bir alan. daha önce azure hesabı açıp kurcalamıştım biraz, sanal sunucu oluşturup üzerinde bir web sunucusu çalıştırmıştım vs.

Bu nokta karar vermeye çalışıyorum;

bir framework öğrenip web development veya react native ile mobil tarafa mı yönelsem? seo ve dijital pazarlama tarafına mı ağırlık versem? sıfırdan öğrenmek pahasına yapay zeka ve/veya büyük veri konularına mı dalış yapsam? direkt para kazanma odaklı ilerleyip amazon solution architect olmaya mı kassam?

temel sorun; bunların hiçbirinde kurumsal bir deneyimim yok...
temel avantaj; eğitimim bu konular ile paralel ve kendimi geliştirmek için neredeyse tamamen boş olduğum 3-4 aylık bir sürem var...

Şu anda popüler olan, en önemlisi kurumsal deneyimim olmadan da iş bulabileceğim, halihazırdaki temelim üzerine 3-4 aylık sıkı bir çalışma sonrasında yeterli seviyeye gelebileceğim bir alana yönelmek istiyorum.

örneğin;
"yapay zeka için şu programlama dilini ve şu araçları öğren, 3 ayda iş bulacak seviyeye gelirsin, çok yeni bir alan olduğu için kurumsal deneyim olmasa da pek sorun olmuyor..." gibi yönlendirmeler süper olur.

şimdiden teşekkürler.
0
lordoz
(10.01.19)
hosgeldin (ingiltere'ye)
ben londra expedia'da calisiyorum ve hergun peynir ekmek gibi react bilen insan ise aliyorlar. butun yatirimlarin buyuk kismi mobil odakli, bu alanda ingiltere'de is cok.

seo, dijital pazarlama vb kisimlarina hic ama hic tavsiye etmem. hem daily rate cok dusuk oluyor hem cok fazla yapan var, degersiz bi is.
0
try again fail again fail better
(10.01.19)
Önce pure javascript sonra react ya da vue
0
goodman
(10.01.19)
IT değil yazılım tavsiyesi istemişsin ama IT dediğin için yazmak istedim: özellikle ve ısrarla siber güvenlik alanına yönelmeni öneririm eğer biraz mazoşistsen ve ilgin de varsa.
0
roket adam
(10.01.19)
Siber güvenlik de ilgimi çeken konular arasında ama o konuda 3-4 ayda yeterli seviyeye gelmek mümkün değil diye düşündüğümden hiç bakmadım açıkçası. Derin network ve yazılım bilgisi istiyor diye biliyorum. 3-4 ayda neler yapabilirim?
0
🌸lordoz
(11.01.19)
(3)

Python öğrenmek istiyorum

kronik
Nereden başlayayım? Udemy'ye bak demeyin de, bildiğiniz memnun kaldığınız bi eğitim varsa onu tavsiye edebilirsiniz mesela.edit: gis yazılımlarında python kodlama işe yarayabiliyor çeşitli scriptler yazmak için, o sebeple öğrenmek istiyorum.
Nereden başlayayım?

Udemy'ye bak demeyin de, bildiğiniz memnun kaldığınız bi eğitim varsa onu tavsiye edebilirsiniz mesela.

edit: gis yazılımlarında python kodlama işe yarayabiliyor çeşitli scriptler yazmak için, o sebeple öğrenmek istiyorum.
0
kronik
(10.01.19)
türkçe istersen şu fena değil:
www.udemy.com
0
sta
(10.01.19)
(bkz: istihza.com)
edit: evet kapandı fakat dökümana netten ulaşabilirsiniz.
0
veritaslibertas
(10.01.19)
www.uzaktanegitim.com tavsiye edebileceğim bir eğitim . Eğitim sonunda Türk Hava Kurumu Üniversitesi onaylı python sertifikası da veriyorlar. CV'ne ekleyebilirsin.
0
ugurcansoylemez
(01.09.21)
(2)

Türk Telekom Nakil Ücreti İtirazı

50promil
ilçe içerisinde sabit hat nakil işlemi için bavuruda bulundum.nakil 8 ayda gerçekleşti.faturaya nakil ücreti yansıtılmış. ALınan bu ücret yasal mı ? iadesi için ne yapmam lazım ?
ilçe içerisinde sabit hat nakil işlemi için bavuruda bulundum.nakil 8 ayda gerçekleşti.faturaya nakil ücreti yansıtılmış. ALınan bu ücret yasal mı ? iadesi için ne yapmam lazım ?
0
50promil
(10.01.19)
bireysel.turktelekom.com.tr

e adamlar kendi sitelerinde yazmışlar zaten nakil ücreti diye.
0
elorelia
(10.01.19)
ona bakarsan bankaların kart ücreti de yazıyordu. kanuni olması başka web sitesine yazması başka. orada yazınca haklı mı olunuyor ?
0
🌸50promil
(10.01.19)
(3)

web sitesinin hangi şirkete ait olduğu

sinekvalesi
merhaba ahali,şöyle bir maruzatım var. bir websitesinin hangi şirkete ait olduğunu bulmamız mümkün mü? genellikle yabancı kaynaklı bilgilere ihtiyacım var, evet bir çok websitesinin hakkımızda kısmı mevcut ama bir çoğunda "blah blah şirket kuruluşudur" gibi bir belirti yok. yardımcı olabilirseniz ço
merhaba ahali,

şöyle bir maruzatım var. bir websitesinin hangi şirkete ait olduğunu bulmamız mümkün mü? genellikle yabancı kaynaklı bilgilere ihtiyacım var, evet bir çok websitesinin hakkımızda kısmı mevcut ama bir çoğunda "blah blah şirket kuruluşudur" gibi bir belirti yok. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. teşekkürler.
0
sinekvalesi
(10.01.19)
(bkz: whois)
0
babilbaligi
(10.01.19)
Whois kayıtlarını inceleyebilirsin ama sonuçlar çok tatmin edici olmayacaktır.
0
cakabo
(10.01.19)
domaini ver de bakalım
0
hlt1985
(10.01.19)
(1)

Şu tarz şeyler öğreten videoları nerden bulabilirim

her gece aç
Office programları (excel, word, power point) ve outlook gibi uygulamaların püf noktalarını anlatan şu tarz videolar arıyorum https://twitter.com/businessinsider/status/1083148916499963904Olduklarını biliyorum youtubeda falan da var ama karman çorman çoğu. Cs dersi alırken ingilizce bir site vardı a
Office programları (excel, word, power point) ve outlook gibi uygulamaların püf noktalarını anlatan şu tarz videolar arıyorum

twitter.com

Olduklarını biliyorum youtubeda falan da var ama karman çorman çoğu. Cs dersi alırken ingilizce bir site vardı access falan anlatırdı. Ama şuan hatırlayamıyorum.
0
her gece aç
(10.01.19)
haluk tatar'ın video eğitim diye youtube kanalı var. oradaki eğitimlere bir bak istersen.
0
kafa koparan manyak
(10.01.19)
(1)

Instagram Şifrem Yok

Lim5
Merhaba sevgili gönül dostları,Ben Instagram’a hep Facebook ile girdiğim için şifremi bilmiyorum. Şifrem hiç var olmamış bile olabilir. Sıfırlamak için de eski şifremi soruyor. Şifremi unuttum dediğimde kayıtlı böyle bir mail adresi yok diyor Facebook mail adresim için. Nasıl sıfırlayacağım şifremi?
Merhaba sevgili gönül dostları,
Ben Instagram’a hep Facebook ile girdiğim için şifremi bilmiyorum. Şifrem hiç var olmamış bile olabilir. Sıfırlamak için de eski şifremi soruyor. Şifremi unuttum dediğimde kayıtlı böyle bir mail adresi yok diyor Facebook mail adresim için. Nasıl sıfırlayacağım şifremi?
0
Lim5
(10.01.19)
aylar önce benim de aynı durum başıma geldi. nasıl yaptım bilmiyorum ama facebook bağlantısını kaldırıp maile bağladım hesabı. web üzerinden yapmıştım. mobilden olmuyordu. instagram yardım hesabını inceleyip bulabilirsin.
0
metrobusdelisi
(10.01.19)
(1)

usb2.0 portundan usb3.0 çalişir mi

iddaaci
bilgisayarım usb2.0 portuna sahip. elimde usb3.0 özelliğine sahip bir flash bellek var. flash bellekten bilgisayara ya da bilgisayardan flash belleğe veri aktarırken usb3.0 hızını mı alırım yoksa usb2.0 mı?
bilgisayarım usb2.0 portuna sahip. elimde usb3.0 özelliğine sahip bir flash bellek var. flash bellekten bilgisayara ya da bilgisayardan flash belleğe veri aktarırken usb3.0 hızını mı alırım yoksa usb2.0 mı?
0
iddaaci
(09.01.19)
tabii ki de usb 2 hızını alırsın.
0
washe
(09.01.19)
(2)

Görüntünün alt kısmında yeşil şerit çıkıyor nedir acaba?

ninjatuner
linkteki fotoğrafta görebilirsiniz. Arkadaşımın bilgisayarının ekranı açılışta bu şekilde görünüyor, birkaç dakika sonra yeşil kısım kayboluyormuş.Monitör veya ekran kartı arızası olabilir mi?https://eksiup.com/8d7fdda78635
linkteki fotoğrafta görebilirsiniz. Arkadaşımın bilgisayarının ekranı açılışta bu şekilde görünüyor, birkaç dakika sonra yeşil kısım kayboluyormuş.
Monitör veya ekran kartı arızası olabilir mi?

eksiup.com
0
ninjatuner
(09.01.19)
monitör değil orası kesin, benim eski laptopta da vardı benzeri bir şey klavyenin bi yerine bastırınca renkler değişiyodu, ekran kartı gidici olabilir.
0
nahtoderfahrung
(09.01.19)
Monitöre giden kabloda temassızlık da olabilir bızıklasın bakalım değişiyor mu.
0
bos gezenin bos ustasi
(09.01.19)
(5)

Birden fazla satırı Excel tablosu haline getirmek

Camelar
Merhaba. Hemen örnek vereyim:AhmetMehmetHasanHüseyinMertGibi alt alta olan bu isimleri Excel'e yapıştırmak istiyorum. Tek tek yapıştırmam çok zaman alır zira toplamda 1000 küsür satır var bu şekilde. Nasıl yapabilirim bunu?
Merhaba. Hemen örnek vereyim:

Ahmet
Mehmet
Hasan
Hüseyin
Mert

Gibi alt alta olan bu isimleri Excel'e yapıştırmak istiyorum. Tek tek yapıştırmam çok zaman alır zira toplamda 1000 küsür satır var bu şekilde. Nasıl yapabilirim bunu?
0
Camelar
(09.01.19)
bu isimler nerde su an? nerden alip excel'e atacaksin?
0
brkylmz
(09.01.19)
Bu isimler Word dosyasında ve sadece alt alta duruyorlar.
0
🌸Camelar
(09.01.19)
kopyala yapistir yapinca hepsini ayni hucreye yazacaktir muhtemelen.

o hucrenin uzerine tiklayip "data" sekmesindeki "text to coloumn" butonuna tiklayin. tum kelimeleri ayri sutunlara dagitacak.

daha sonra tum satiri secip kopyala diyin, herhangi bir bos satira sag tiklayinca "ozel yapistir" gibi bir alan var, ordaki "sutundan satira" ikonuna tiklayinca sutunlardaki tum veriyi alt alta satirlara gecirir.
0
brkylmz
(09.01.19)
Tam da istediğim gibi oldu. Teşekkür mesajı silindiği için yazıyorum. Aynı sorunu yaşayanlar için çözüm bu şekilde oluyor.

Çok teşekkür ederim :)
0
🌸Camelar
(09.01.19)
direkt excele yapistirmayi denedin mi?

ben senin ornek verdigin isimleri pnce notepad'e ekledim. sonra oradan kopyaladim ve excele senin istedigin sekilde yapistirdim
prntscr.com
0
exlibris
(09.01.19)
(1)

Excel veri dogrulama

kuzey li
Pek sayin excel gurulari excelde veri dogrulama kullanacagiz ancak veri dogrulamada cok secenek var ben istiyorum ki ilk harfini yazayim hop listenin o kismina atlasin mumkun mudur?Nasil yapilir?
Pek sayin excel gurulari excelde veri dogrulama kullanacagiz ancak veri dogrulamada cok secenek var ben istiyorum ki ilk harfini yazayim hop listenin o kismina atlasin mumkun mudur?

Nasil yapilir?
0
kuzey li
(09.01.19)
Makrolar aracılığı ile mümkün.

Makro yazmadan da mümkünmüş ama epey çetrefilliymiş.
Şurada anlatmışlar : stackoverflow.com
0
cakabo
(09.01.19)
(5)

Notebook'u temizlemeli mi temizlememeli mi?

ninjatuner
5 yıldır kullandığım, hiç temizlemediğim bir notebook bilgisayarım var. Fanından gürültü gelmiyor. Sıcaklığı herhangi bir program açmadan, boş masaüstüne bakarken ortalama 55°C CPU, 57°C Anakart, 55°C GPU . Photoshop, After Effects vs. ile çalıştığımda en fazla 65°C'ye çıkıyor.Sizce aleti zamanı gel
5 yıldır kullandığım, hiç temizlemediğim bir notebook bilgisayarım var.
Fanından gürültü gelmiyor. Sıcaklığı herhangi bir program açmadan, boş masaüstüne bakarken ortalama 55°C CPU, 57°C Anakart, 55°C GPU .
Photoshop, After Effects vs. ile çalıştığımda en fazla 65°C'ye çıkıyor.

Sizce aleti zamanı geldiği için açıp temizlemeli, termal macununu filan yenilemeli mi yoksa "Çalışıyorsa hiç elleme" deyip bırakmalı mı?
0
ninjatuner
(09.01.19)
5 yıllık laptopta termal macun kalmamıştır toprak gibi olmuştur o. boş vaktinde temizlemelisin.
0
nahtoderfahrung
(09.01.19)
Çalışıyorsa elleme.
0
bos gezenin bos ustasi
(09.01.19)
temizlettir hocam
devamlı sıcaklık nerede diye kontrol etmekten iyidir
en azından fanı bi ufle
0
kingcyrax
(09.01.19)
toz birikmiştir
fanda en kötü fanı temizle
0
hitsumo
(09.01.19)
calisiyorsa hic elleme +1
0
supergirl
(09.01.19)
(3)

F/P Oyun İçin AMD Anakart Işlemci

bos gezenin bos ustasi
İkinci el alacağım, böyle geçen senenin en yardıran modeli olur, bu sene çıkmış makul fiyatı olan bir şey olur bilemem. Yalnız yeni nesil m2 nvm(miydi adı) sata falan desteklemesi iyi olur ileride SSD yenilemek istersem diye. Amd'den hiç anlamadığım için soruyorum. Kendim toplayacağım ve çok çok dar
İkinci el alacağım, böyle geçen senenin en yardıran modeli olur, bu sene çıkmış makul fiyatı olan bir şey olur bilemem. Yalnız yeni nesil m2 nvm(miydi adı) sata falan desteklemesi iyi olur ileride SSD yenilemek istersem diye. Amd'den hiç anlamadığım için soruyorum. Kendim toplayacağım ve çok çok dar bir kasaya koyacağım, işlemcinin alev almayan tipte olması tercih sebebidir bu nedenle.

F/P dediysem çok da züürt işi değil, hobi amaçlı yapıyorum para var ama projeye ayıracağım bütçeyi limitli tutmak istiyorum. Tatmin edecekse uçadabilirim.

Mesela mikemmel ötesi onboard grafik işlemcisi vardır ekran kartı almam buna gömerim parayı gibi.
0
bos gezenin bos ustasi
(09.01.19)
amd yeni nesil ryzenleri tanıtacak şu sıralar, tahminim mayıs haziran gibi satışa çıkar, o modelleri beklemekte fayda var bence. Ha şimdi lazım diyorsanız b450 tomahawk ve r5 2600/2600x derim. Fakat anakartı ikinci elde bulmak bayağı zor, b450 çipsetlileri yani.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(09.01.19)
o kadar yukselmeye gerek gormuyorum ben. ryzen 5 1500x ve uyacak en ucuz anakarti alsam alip ekran kartina abansam olma mi?
0
🌸bos gezenin bos ustasi
(09.01.19)
tabi ki olur fakat ileride güncellemek isterseniz diye b450 tomahawk önermiştim ben. en ucuz anakart + x olmayan düz r5 1500 de tercih edilebilir, o cpu ile çalışacak en verimli gpu da rx580 olur zannımca, vega 56 yahut gtx 1070 falan alırsanız 1080p de o cpu sizi biraz yavaşlatır, gpu tam potansiyelini kullanamaz. Daha detaylı bilgi için : forum.donanimhaber.com > dahili bileşenler
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(09.01.19)
(3)

trafik kurallarına dair teorik 2 soru

superb
avrasya tünelinde kesik şeritler var ve dış anons şerit değişikliği yapmamayı tavsiye ediyordiyelim yaptık, bu durumda ceza yeme ihtimalimiz var mı?boğaziçi köprüsünde de devamlı çizgiler var ve sık sık şerit değiştiren şöförler oluyor, bunlara ceza kesiliyor mu?
avrasya tünelinde kesik şeritler var ve dış anons şerit değişikliği yapmamayı tavsiye ediyor
diyelim yaptık, bu durumda ceza yeme ihtimalimiz var mı?

boğaziçi köprüsünde de devamlı çizgiler var ve sık sık şerit değiştiren şöförler oluyor, bunlara ceza kesiliyor mu?
0
superb
(09.01.19)
1. hayır ceza yok.
2. daha ceza yiyen duymadım birinci köprüde. ama evet yasak.
0
teritori
(09.01.19)
Dünyanın her yerinde geçerli kuraldır, kesik çizgiler varsa sollama (ülkeye göre sağlama) yapabilirsiniz. Çizgi düz ise yapamazsınız, çift çizginin bir tarafı düz bir tarafı kesik ise size taraf olan yöndeki çizgi sizin kuralınızı belirler.

Teritori +1
0
John Bloor
(09.01.19)
Orada tavsiye niteliginde diyor.
Bu arada 2. Koprude de kesik cizgili.
0
acemi
(09.01.19)
(2)

Lenovo IdeaPad 520 klavye sorunu

bi birayla cenneti kaciran adam
Arkadaşlar; bilgisayardan pek anlamıyorum. 1) Klavyede bazı tuşlar çalışmamaya başladı bir süredir. Sistemsel midir donanımla mı alakalıdır sizce? Donanımsal bir problemse nasıl çözebilirim? 2) wiriless şifresini doğru girdiğim halde "bağlantı sınırlıdır" diyor. Ağ paylaşım merkezinde bu sorunun adı
Arkadaşlar; bilgisayardan pek anlamıyorum.

1) Klavyede bazı tuşlar çalışmamaya başladı bir süredir. Sistemsel midir donanımla mı alakalıdır sizce? Donanımsal bir problemse nasıl çözebilirim?

2) wiriless şifresini doğru girdiğim halde "bağlantı sınırlıdır" diyor. Ağ paylaşım merkezinde bu sorunun adım adım bir çözümü vardı fakat unuttum, yapamıyorum. Yardımcı olabilecek arkadaşlar bilgilendirirlerse sevinirim.

3) bir de şu var: Bu pc'ye kendim nasıl format atabilirim? Elimde herhangi bir kurulum cdsi filan yok. Ayrıca lisanslı sürümden devam etmek istiyorum. Üzerinde çakılı kodu nasil aktif hale getirip kendim format atabilirim?
0
bi birayla cenneti kaciran adam
(09.01.19)
1- %99 donanım
klavye degisecek ya da usb klavye

2- o ağın üstünde sağ tıkla
ağı unut
tekrar bağlan
sınırlı cıkarsa tekrar
sağ tıkla
bağlantı sorunlarını gider de

3- eğer windows 10 ise
sıfırlayabilirsin cd vs olmadan
uzerinde etiket vs. varsa onun bir resmini cek
windows sürümü ne home mu pro mu
eğer 10 ise
usb den yeni windows kurarken
aynı surumu secersen
otomatik aktifleşir
0
kingcyrax
(09.01.19)
ofiste aynı modelden kullanıyoruz. bazı tuşlar çalışmamaya başladı bir süre sonra. internetten klavye alıp kendim taktım. gayet basit bir işlem.

wireless için sağ tıkla, bağlantı ayarlarından işlem yapılıyor.

format için cd gerekmiyor. açılışta bir tuşa basılıp ilgili ekrana gidebilirsin. hangi tuş olduğunu hatırlayamadım.
0
scudman1
(09.01.19)
(2)

ableton live kullanan ve kayıt yapanlar bi bakabilir mi?

isvicre rakisi
mikrofon üzerinden önce akustik gitar kaydı yapılıp sonra da farklı bir klipte vokalleri kaydetmeye çalıştığımda önceden kaydettiğim gitarlar doğrudan kaydın içine giriyor. bunu ayrı yapmanın bir yolu var mı? yani gitar kulağa gelsin yine kulaklıktan ama vokal kanalına doğrudan kendini kaydetmesin.
mikrofon üzerinden önce akustik gitar kaydı yapılıp sonra da farklı bir klipte vokalleri kaydetmeye çalıştığımda önceden kaydettiğim gitarlar doğrudan kaydın içine giriyor. bunu ayrı yapmanın bir yolu var mı? yani gitar kulağa gelsin yine kulaklıktan ama vokal kanalına doğrudan kendini kaydetmesin.
0
isvicre rakisi
(09.01.19)
iki ayrı kanala kaydettiğinden emin misin? o iki ayrı kanalın da inputları ve outputları aynı olmalı. iki kanalın da input monitoring'i auto olsun. kayıt yapacağın kanalı arm et ve kayıt yap. sonra diğer kanalı kaydedersin.

el kaynakos: www.ableton.com
0
alperz
(09.01.19)
bi deneyeceğim öyleyse
0
🌸isvicre rakisi
(09.01.19)
(2)

resimdeki laptopun markası modeli nedir?

windows95
klavyesi ışıldaklı bişilere bakarken sağda solda çok görüyorum ama markasını bi türlü öğrenemedimhttps://s3.eksiup.com/afffd2ed0917.png
klavyesi ışıldaklı bişilere bakarken sağda solda çok görüyorum ama markasını bi türlü öğrenemedim

s3.eksiup.com
0
windows95
(08.01.19)
Monster
0
bahoho
(08.01.19)
www.monsternotebook.com.tr
Modelini buradan bilemeyiz
0
neysene
(09.01.19)
(4)

Laptop Ram Yükseltme ve Teknoloji Özürlü bir Soru

iddaaci
Merhaba, bu gece çok soru sordum ama affınıza sığınırım. Şimdi sorun şu, benim laptop 8 gb ram destekliyor. İki tane slotu var. Şu anda birinde 2 gb diğerinde 1 gb ram var. Soru şu ben bu slotlara 2 tane 4gb'lık ram taksam bunlar 16 gb mı oluyor? (4x4=16) şeklinde yoksa 4+4=8 diye mi hesaplanıyor? S
Merhaba, bu gece çok soru sordum ama affınıza sığınırım. Şimdi sorun şu, benim laptop 8 gb ram destekliyor. İki tane slotu var. Şu anda birinde 2 gb diğerinde 1 gb ram var.

Soru şu ben bu slotlara 2 tane 4gb'lık ram taksam bunlar 16 gb mı oluyor? (4x4=16) şeklinde yoksa 4+4=8 diye mi hesaplanıyor?

Soruya bak diyenler olabilir ama bazı yerlerde 4x4 yazınca işkillendim.

Hürmetler,
0
iddaaci
(08.01.19)
4+4 olur o da anakart destekliyor ise
0
arabayla 15dk
(08.01.19)
4+4=8 oluyor. 4x4ler masaüstü
pclerde var genelde.
0
bahoho
(08.01.19)
topluyoruz onlari, carpma yok.
0
crucio
(09.01.19)
toplanıyor elbette, şu an seninki 3 gb yani.

Ram alırken anakartının desteklediği mhz'e dikkat et.
0
John Bloor
(09.01.19)
(5)

Evernote

sanal uyku
Merhaba. Birkaç gün önce kitaplardan notlar almak için Evernote kullanmaya başladım. Kaydettiğim sayfalar içinde arama yapabiliyorum ancak bulunan fotoğraf içerisinde o kelimenin nerede olduğunu işaretlemiyor. Bunu işaretletmenin bir yolu var mıdır yoksa tamamen çaresiz miyim? Tick'ler muhtemelen ya
Merhaba. Birkaç gün önce kitaplardan notlar almak için Evernote kullanmaya başladım. Kaydettiğim sayfalar içinde arama yapabiliyorum ancak bulunan fotoğraf içerisinde o kelimenin nerede olduğunu işaretlemiyor. Bunu işaretletmenin bir yolu var mıdır yoksa tamamen çaresiz miyim? Tick'ler muhtemelen yarın gelecek. Şimdiden teşekkür ederim.
0
sanal uyku
(08.01.19)
Yanlış hatırlamıyorsam o özellik Evernote premium'da geliyor. Hem fotoğraflar hem PDF'ler içinde aradığın şeyi gösterebiliyor olması lazım.
0
roket adam
(08.01.19)
Yani belki gereksiz olacak bi tavsiye vereyim. Direkt Google Keep'e geçin bence.
Yıllarca Evernote kullandım, zaman zaman premium aldım.
Google Keep'e geçince oh be dedim. Hem ücretsiz, hem de Evernote'ta yapabildiğin ve yapamadığın birçok şeyi yapıyor.
0
esse classic
(08.01.19)
google'a güven olmaz yarın bir gün çat diye kapatır servisi kalırsın öyle. evernote iyidir.
0
rotten head
(09.01.19)
MS OneNote'u tavsiye edebilirim. Ya da Google Keep
0
x daemon
(09.01.19)
merhaba tekrar.
cevaplar için çok teşekkür ederim. evernote dışında diğer ikisini de yükledim az önce fakat Keep'te de aratıp bulduğum yeri işaretlemeyi göremedim, OneNote'ta ise aradığımı da bulmuyor. (edit: onenote ile office lens ile kullanılınca buluyor ancak yine tam yerini göstermiyor?)
farklı bir şey mi yapmam gerekiyor?
tekrar teşekkür ederim.
0
🌸sanal uyku
(09.01.19)
(1)

TTNet Nakil

dizicolleague
Kısa ve net anlatacağım.1. Evde bir internetim vardı taahhütü doldu iptal ettirdim.2. Dondurmuş olduğum başka bir interneti evime nakil ettirdim.Aynı gün nakil işleminin tamamlandığı konusunda mesaj geldi ve aradım ttnet'i, kurulumu ben yapabilirmişim. aynen eskisi gibi dsl kablosunu ve güç kablosun
Kısa ve net anlatacağım.
1. Evde bir internetim vardı taahhütü doldu iptal ettirdim.
2. Dondurmuş olduğum başka bir interneti evime nakil ettirdim.
Aynı gün nakil işleminin tamamlandığı konusunda mesaj geldi ve aradım ttnet'i, kurulumu ben yapabilirmişim. aynen eskisi gibi dsl kablosunu ve güç kablosunu taktım ama dsl ışığı yanmıyor. aradım, arıza kaydı oluşturdu. Nakil işlemi tamamsa neden olmadı bu iş? modem aynı, kablo aynı? okuduğuma göre ekip mekip gelmiyormuş şimdiden telaş ettim. Var mı nakilde böyle sorun yaşayan?
0
dizicolleague
(08.01.19)
iki işlemi de aynı gün yaptıysan birbiri içine girmiştir sistemsel olarak. farklı günler yaptıysan beklemen gerekebilir. modemden de nakil yaptırdığın kullanıcı adı ve şifreyi girdiğinden emin ol. olmadı twitterdan ttnet destek e mesaj at yardımcı olurlar.
0
mr.goodcat
(08.01.19)
(1)

Beleş Türk Telekom wifi kısıtlaması nedir?

windows95
Tt kullanıcısına ücretsiz kullandırtıyor ama bunun belli bir süresi, GB ı var mıdır? Baktım o kadar bulamadım
Tt kullanıcısına ücretsiz kullandırtıyor ama bunun belli bir süresi, GB ı var mıdır? Baktım o kadar bulamadım
0
windows95
(08.01.19)
600dk galiba.
0
sutlu nescafe
(08.01.19)
(13)

Kombi Arıza

maskeli balonun maskesizi
Merhaba arkadaşlar. Bu karda kışta Demirdöküm Marka Neva modelli kombimiz bozuldu sanırım. Yani petekleri ısıtıyor o konuda sıkıntı yok ama iş suyu ısıtmaya gelince şu koyuveriyor namussuz. Ekranda 50-60 yazıyor ama musluklardan gelen su soğuk-ılık arasında. Böyle kötü bir şeyi umarım hiçbiriniz yaş
Merhaba arkadaşlar. Bu karda kışta Demirdöküm Marka Neva modelli kombimiz bozuldu sanırım. Yani petekleri ısıtıyor o konuda sıkıntı yok ama iş suyu ısıtmaya gelince şu koyuveriyor namussuz. Ekranda 50-60 yazıyor ama musluklardan gelen su soğuk-ılık arasında.
Böyle kötü bir şeyi umarım hiçbiriniz yaşamaz ama yaşayanınız var mı daha önce? Varsa nasıl çözdünüz sorununuzu?
Şimdi servisi çağırıp boşu boşuna silkeletmeyelim kendimizi. (Bilmedigin bir konu olunca hele kombi gibi sıkıntı büyük oluyor)
0
maskeli balonun maskesizi
(08.01.19)
büyük ihtimalle termostat sıkıntısı. onun değişmesi lazım. servis haricinde bir çözüm yok bildiğim.
0
sutlu nescafe
(08.01.19)
çeşmeyi açtığınızda kombi ateşleme yapıyor mu?
0
işimdeyim gücümdeyim
(08.01.19)
Bazı kombilerde o ışıklar arıza bildirimi aynı zamanda. Modeli öğrenip netten bakın bence.
0
bahoho
(08.01.19)
Kombinin alt borularinda su kacirma var mi ona da bakin, benimki oyle ve benim kombide sizinki gibi isitiyor ama su isitmaya gelince su koyveriyor:) Bir de benim bir kombi tamircim var, temiz ve uygun fiyata is cikaran biri. Ben kendisinden memnunum, ihtiyaciniz olursa telefonunu paylasabilirim
0
balpolen
(08.01.19)
@işimdeyim, evet ateşleme yapıyor ve ekrandaki sıcaklık değeri 60 a kadar çıkıyor. Fakat dediğim gibi musluğa sıcak su gelmiyor.
@bahoho, yok arıza bildirimi değil hocam suyun sıcaklık değeri.
@balpolen, su kaçırma olayı vs. Olmuyor. Yalnız Bakırköy taraflarına filan geliyor mu ki acaba?
0
🌸maskeli balonun maskesizi
(08.01.19)
Kötü haber vermek istemem ama ateşleme var ve ekranda sıcaklık ani yükselip ani düşüyorsa bu gaz valfi arızası gibi duruyor. Değişmesi gerekebilir. Mutlaka bir servis çağırmak icap ediyor.
0
ZetaStar1903
(08.01.19)
büyük ihtimalle üç yollu vana bozulmuş. özel servislerden önce yetkili servisi çağırın bence.
0
inheritance
(08.01.19)
@zetastar, ani yükselip düşme yok. Yükseliyor fakat su ısınmıyor. Sonra da yavaş yavaş 60 dan 30 a doğru düşüyor.
0
🌸maskeli balonun maskesizi
(08.01.19)
@inheritance +1.
0
simderun
(08.01.19)
Benzeri durum bende vardı birkaç gün önce. Su hem çok ısınmiyordu hem de ısı dalgalanması oluyordu. Esanjöre kireç birikmiş, 2-3 senede bir oluyormuş. 2.5 yıl önce sıfır alınmış kombiydi. Esanjörü temizlediler, çözüldü.
0
ideas worth spreading
(08.01.19)
Aynı model kombiyle aynı durumu yaşıyorum 3 gündür.
0
naylonlee
(11.01.19)
@naylonlee Bizimkinde dalrdirma tip ntc sensör diye küçük bir parçayı değiştirdiler. Normal fiyatı 50-70 lira arasında sanırım, servise 120 lira bayıldım. 130 lira da kombi bakımına verdim.
0
🌸maskeli balonun maskesizi
(11.01.19)
@maskeli balonun maskesizi Teşekkürler
0
naylonlee
(11.01.19)
(1)

Aypon şarj aleti

bardakigüneşgözlüğü
Merhaba ^^İkinci el aypon aldım.Adam bi şarj aleti verdi her tarafı bantlı felan.Şiödi şarj aleti alacağım yeni bir tane.Orjinal mi alayım yoksa farklı bir markanın hızlı şarj desteği var mı?Varsa hızlı şarjlıdan alırım.Teşekkürler
Merhaba ^^
İkinci el aypon aldım.Adam bi şarj aleti verdi her tarafı bantlı felan.Şiödi şarj aleti alacağım yeni bir tane.Orjinal mi alayım yoksa farklı bir markanın hızlı şarj desteği var mı?Varsa hızlı şarjlıdan alırım.
Teşekkürler
0
bardakigüneşgözlüğü
(08.01.19)
merhaba, ben iphone 6'm için ttec marka şarj kablosu aldım çok memnun kaldım.
ama fişi orjinal..
0
omonia
(08.01.19)
(5)

ters yöne girme ceza

sayha
arkadaşlar bugün bilmediğim bi yerde yanlışlıkla ters yöne girdim. internette cezası 2000 lira yazıyor. doğru mu bu? bu nasıl bir ceza ki alkollü araç kullanma 1000 lira.
arkadaşlar bugün bilmediğim bi yerde yanlışlıkla ters yöne girdim. internette cezası 2000 lira yazıyor. doğru mu bu? bu nasıl bir ceza ki alkollü araç kullanma 1000 lira.
0
sayha
(08.01.19)
ben de yedim o cezayı bi sokak arasına girmişim yanlışlıkla. 100 200 lira gibi birşeydi sanırım
0
false pretension
(08.01.19)
84 TL ödedim yakın zamanda
0
veritaslibertas
(08.01.19)
Geçen bir tanıdığa 1040 tl yazmışlar ters yöne girmekten. Herşeye hazırlıklı olun.
0
curukturpkokusu
(08.01.19)
1.002 TL

Kaynak: habertrafik.com
0
teknikekip
(08.01.19)
direkt cehennem abi yapma haram.
0
benibenim
(08.01.19)
(5)

Photoshop işleri hk.

milord
yetkin birileri ulaşırsa çok mutlu olurum
yetkin birileri ulaşırsa çok mutlu olurum
0
milord
(08.01.19)
bu mantığa anlam veremiyorum, hep işi olan sizler oluyorsunuz fakat ne hikmetse mesaj atıp ulaşan biz oluyoruz.

varsa sorun sor, cevaplarız.
0
killerbee
(08.01.19)
bizde bilgiyi bilen kıymetli değil çünkü, nasıl olsa alternatifin bir şekilde vardır.
0
redeath
(08.01.19)
belki crackle ilgili bi şey soracak burada sorması yasak öyle şeyleri. nereden biliyosunuz?
0
altin yumurtlayan lavuk
(25.01.19)
@altin yumurtlayan lavuk tam isabet. senin gibi düşünebilenlerin kiymeti bilinmeli ...
0
🌸milord
(29.01.19)
milord, bir yeşil uzaktayım
0
altin yumurtlayan lavuk
(30.01.19)
(2)

dokunmatik çalışıyor ekran siyah

morgothlubalrog
sorunum başlıkta belirttiğim gibi. telefon çalışıyor aramalara cevap verebiliyorum. 6-7 ay önce bi anahtar düşürmüştüm ekran da çatlak . az önce de ekran gitti. sorunu nedir sizce?
sorunum başlıkta belirttiğim gibi. telefon çalışıyor aramalara cevap verebiliyorum. 6-7 ay önce bi anahtar düşürmüştüm ekran da çatlak . az önce de ekran gitti. sorunu nedir sizce?
0
morgothlubalrog
(08.01.19)
ekran gitmis iste, degismesi lazim. dokunmalari isleyen "digitizer" denen kisim ekranin altinda olan baska bir tabaka. cok ciddi kiriklar olmadigi surece digitizer calisir, lcd ekran kirilir/bozulur.
0
crucio
(08.01.19)
Görüntüyü veren lcd ekran bozuk, ama dokunmatik ekran sağlam.

Zaten ikisi beraber tek seferde değişiyor.
0
John Bloor
(08.01.19)
(1)

Xiaomi Mi note 3 - mi 6 kamera

icim urperiyor
Yav sanki bu kamera ilk zamanlar iyiydi ama simdilerde hem renkler biraz dandik cikiyor, hem azicik hareket Eden birini ceksem baya bulanik cikiyor uzun metrajli gibi. Guncellemeyle alakali sanirim, napmak lazim?
Yav sanki bu kamera ilk zamanlar iyiydi ama simdilerde hem renkler biraz dandik cikiyor, hem azicik hareket Eden birini ceksem baya bulanik cikiyor uzun metrajli gibi. Guncellemeyle alakali sanirim, napmak lazim?
0
icim urperiyor
(08.01.19)
buradan yanıt çıkmamış.

xiaomi türkiye kullanıcıları ve videoları

bu facebook grubunu bir deneyin.
0
sanat guresi
(08.01.19)
(3)

word de yazıyı ayarlamak

oscar
word de bir yazı yazdım 3 4 satır. ama ben bunu 8,5 cm 5,5 cm bir alana sığmasını istiyorum. a 4 den o kısımı kesicem. cüzdan içine koyulacak yani o yüzden.nasıl ayarlarım
word de bir yazı yazdım 3 4 satır. ama ben bunu 8,5 cm 5,5 cm bir alana sığmasını istiyorum. a 4 den o kısımı kesicem. cüzdan içine koyulacak yani o yüzden.

nasıl ayarlarım
0
oscar
(07.01.19)
cetvel kısmı iş görür. olmadı excele atılabilir.
0
scudman1
(07.01.19)
olmadı dikdörtgen çiz, biçimden boyutunu ayarla içine yaz
0
durgunfoton
(07.01.19)
istediğin boyutlarda bir metin kutusu oluşturup yazıyı onun içine yazar, sığacağı şekilde büyüklüğünü ayarlarsan olur.
0
paslanmaz pencere
(08.01.19)
(2)

Motor mühendisi olan var mı?

ulukayin
Sb. Kısa bir sorum olacaktı.Teşekkürler.*Soru hidrolik motorla ilgili.
Sb. Kısa bir sorum olacaktı.

Teşekkürler.

*Soru hidrolik motorla ilgili.
0
ulukayin
(07.01.19)
motor mühendisi derken motorsiklet mi elektrikli motor mu pistonlu motor mu gaz tirbünlü motor mu?
0
basond
(07.01.19)
Mühendis değilim ama hidromotorlardan, hidrolik pompalardan anlarım. Mesaj atabilirsin
0
Delay Fuze
(07.01.19)
(1)

görüşme için kulaklık tavsiyesi

widee
selam gençler,-ara sıra ingilizce skype call yapıyorum. karşı taraftakinin sesini net duyamadığımdan, arada söylediklerini kaçırıyorum. bu sebeple in-ear veya bluetooth'lu iyi bir kulaklık arıyorum.birincil amacım görüşmelerde kullanmak. diğer detaylar önem arz etmiyor. sık kullanacağım bir ürün de
selam gençler,

-ara sıra ingilizce skype call yapıyorum. karşı taraftakinin sesini net duyamadığımdan, arada söylediklerini kaçırıyorum.
bu sebeple in-ear veya bluetooth'lu iyi bir kulaklık arıyorum.
birincil amacım görüşmelerde kullanmak. diğer detaylar önem arz etmiyor. sık kullanacağım bir ürün de olmayacak. bütçe max 400tl..

önereceğiniz bir ürün var mı?
0
widee
(07.01.19)
Delay Fuze
(07.01.19)
(5)

Laptop Upgrade Ediyoruz - İşte Bileşenler

iddaaci
Efendim merhaba, benim 2008 model 10 senelik bir laptop'um var. Şu anda size oradan sesleniyorum. Bu bilgisayar dolduğunda yavaşlayan, çok programı kaldıramayan bir bilgisayar. Ama ben 3 ayda bir format attığımda internete çok kolay girebilen hızlı bir bilgisayar haline geliyor. Oyun oynamıyor, ağır
Efendim merhaba, benim 2008 model 10 senelik bir laptop'um var. Şu anda size oradan sesleniyorum. Bu bilgisayar dolduğunda yavaşlayan, çok programı kaldıramayan bir bilgisayar. Ama ben 3 ayda bir format attığımda internete çok kolay girebilen hızlı bir bilgisayar haline geliyor. Oyun oynamıyor, ağır programlar kullanmıyorum. Sadece internet ve bir kaç basit programla kullanıyorum bilgisayarı. Benim amacım ise biraz daha ömrünü uzatmak. Fiziki olarak çok rahat ettiğim bir bilgisayar. Bu yüzden elimin altında olmasını istiyorum. Şimdi aşağıda bileşenleri veriyorum. Hangi parçaları nasıl yükseltebilirim? O parçaların uyumlu olanlarını nasıl bulabilirim bilgi verirseniz sevinirim.

Arkadaşım ssd al, çok hızlanır dedi mesela. Önüme gelen ssd'yi alabilir miyim?
Ram yükseltmesi kesinlikle yapacağım hangi ram'i almalıyım? Uygunluğunu nasıl kontrol edebilirim?

Processor Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 350 @ 2.27GHz

Video Card ATI Mobility Radeon HD 5145

RAM 3.0 GB

Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
0
iddaaci
(07.01.19)
Bilgisayar kaç ram destekliyor bilmiyorum ona göre ram alın. Ssd kesinlikle hızlandırıyor. Ssd almanız şart.
Edit: ram için maks kaç gb destekliyor anakart ona bakın. Kaç slot varmış bakın. İkinci el ucuza bulursunuz.
0
bahoho
(07.01.19)
- SSD elzem.

- Ekran kartı anakarta entegre olabilir, öyleyse değiştirmek çok mümkün olmayacaktır.

- Ram ve işlemci için de anakartın modeline ve ve buna uyumlu bileşenlere bakmanız lazım.

Bunlar arasında Ssd ve Ram değişimi kısa vadede işinizi görür.
0
shangrilla
(07.01.19)
laptoplar zaten cok fazla upgrade imkani vermez.

1- ram'i yukselt min 8GB, destekliyorsa 16GB yap
2- SSD al. orta kalite bir SSD alsan yeterli. Samsung'un EVO serisi gayet basarili.
3- cok istiyorsan, ikinci el islemci de alabilirsin.
butun bu yukseltmeler icin bilgisayarin hangi teknolojileri/standartlari destekledigi onemli. marka model soylersen daha iyi yardimci olabiliriz.
0
crucio
(07.01.19)
laptop'um şudur: www.toshiba-turkey.com
0
🌸iddaaci
(07.01.19)
ekran kartı on board galiba, zaten değiştirilemez de asıl sorun on board kartlı bir bilgisayara yapacağın yatırıma ne kadar değeceği. 8gb ram taksan 400 tl, 250gb ssd taksan 300-350 tl vereceksin. evet internette gezerken ya da film müzik takılırken rahatlayacaktır bilgisayar ama işlemcisi eski, kartı eski ve yetersiz, hepsinden önce de fanları iyice tozlanmış, performansı düşmüş olacaktır o laptobun. bataryasının bitik olduğunu da tahmin ediyorum. yani tabii piyasadaki celeron işlemcili 1800 liralık laptoplardan al demeyeceğim seninki bu upgradelerle onlardan iyi olur ama üç ay sonra başka sorunlar çıkarabilir artık, sonuçta mekanik değil elektronik bu işledikçe ışıldamıyor.
0
phoarbix
(07.01.19)
(3)

Böyle fatura olur mu?

babilbaligi
Fatura kesen bir kamu kurumu, böyle fatura olur mu?Kalemlerin tutarı ile fatura toplamı birbirine uymuyor. Bir sakıncası olur mu? Ödenen tutar ile fatura toplamı aynı.Teşekkürler.işte o faturahttps://eksiup.com/e58e09a68608
Fatura kesen bir kamu kurumu, böyle fatura olur mu?

Kalemlerin tutarı ile fatura toplamı birbirine uymuyor. Bir sakıncası olur mu? Ödenen tutar ile fatura toplamı aynı.

Teşekkürler.

işte o fatura

eksiup.com
0
babilbaligi
(07.01.19)
görsel yok
0
kimberly wexler
(07.01.19)
olmaz.
0
cemiyetin ünlü siması
(07.01.19)
KDV hesabı da hatalı. Alıcı için sorun olmasa da faturayı kesen inceleme olursa basit bir ceza yiyebilir.
0
John Bloor
(07.01.19)
(1)

DWG formatlı dosya

eeb
elimde dwg formatlı bir dosya var. illustrator ya da pdf formatına çevirmeye yardımcı arkadaşlardan yardım rica ediyorum.http://dosya.co/z3hl7kw21j0h/plan.dwg.html
elimde dwg formatlı bir dosya var. illustrator ya da pdf formatına çevirmeye yardımcı arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

dosya.co
0
eeb
(07.01.19)
0
kertilenkeleyikertenkele
(07.01.19)
(1)

excel yardımı

archery
1.sheet'e yazdığım verilerin grafiğini 2.sheet'e taşımıştım.Şimdi grafikleri güncellemem gerekiyor, grafiğe gelip "select data" dediğimde 1.sheetteki verileri seçemiyorum :(Nasıl yapabilirim?
1.sheet'e yazdığım verilerin grafiğini 2.sheet'e taşımıştım.
Şimdi grafikleri güncellemem gerekiyor, grafiğe gelip "select data" dediğimde 1.sheetteki verileri seçemiyorum :(

Nasıl yapabilirim?
0
archery
(07.01.19)
seçebilmeniz lazım ama olmuyorsa grafiği tekrar eski yerine taşıyıp düzeltip geri taşıyın.
0
argent dawn
(07.01.19)
(10)

audi vs bmw karda sürüş videoları

kibritsuyu
abi youtube'da audi quattro ile bmw xdrive'ın karda karşılaştırmalı sürüş videoları var. xd'lerin tamamı patinaj çekip dururken quattro cayır cayır gidiyor.https://www.youtube.com/watch?v=VOxka3mhKXcbunlar gerçek mi? yani gerçek tabi de araçla mı ilgili? bunlar sanki pilotajla, zemin farkıyla, lasti
abi youtube'da audi quattro ile bmw xdrive'ın karda karşılaştırmalı sürüş videoları var. xd'lerin tamamı patinaj çekip dururken quattro cayır cayır gidiyor.

www.youtube.com

bunlar gerçek mi? yani gerçek tabi de araçla mı ilgili? bunlar sanki pilotajla, zemin farkıyla, lastiklerin durumuyla, kar durumuyla, eğimle bilmemneyle alakalı farklar ve bmw'ye çakmak için özellikle audi fan'ları (veya bizzat auti'nin kendisi) tarafından yayılıyor gibi. bu videodaki durum sadece xd ve quattro farkı mı yani?

dün hanımla çocukla kartopu oynamaya giderken "abi bi el atıversen" diye çevirdiler. hafif meyilli sokağımızda dört kişi, kış lastikleri olan bir audi q7 quattro'yu ite ite zor çıkardık. adam dütdüt yaptı teşekkür edip gitti, ben de oğlumla kar oynamaya giderken uzaktan gördüm. adamı ittiğimiz aynı yoldan ne olduğunu anlamadığım gayet ortalama bir araba (hyundai accent gibi bir şeydi) zırt diye çıktı gitti. ne iten oldu, ne patinaj yaptı.

e hani nooldu xd'leri tokatlayan quattro? accent mi daha iyiymiş audi'den?
0
kibritsuyu
(07.01.19)
ben de izledim o tarz videolar baya ve hepsinde açık ara audiler iyiydi hatta bazılarında mercedes de vardı mercedeslerden de iyiydi audiler. hepsinin birden yalan olması pek ihtimal dahilinde değil gibi sanki.

sizin ittiğiniz aracın lastikleri yaz lastiğidir belki de ya da başka bir etmen olabilir. bilemedim.
0
washe
(07.01.19)
İyilik kötülük değil ki biri arkadan itişli bir araba, karda zorlanması normal.
Kış lastiğinin olup olmaması da kar performansını etkiler. Audi 4 mevsim, Hyundai kış lastiği kullanıyor olabilir.
0
marla is in my head
(07.01.19)
gerçek. bmw mercedes grubunun kar performansı iyi değil. Audi, Subaru, Volvo kar performansı efsane markalar.

arazi araçlarını demiyorum, otomobil karşılaştırması.
0
babilbaligi
(07.01.19)
antipatinaj sistemi (ASR) ve elektronik denge programı (ESP) kapamayı bilmiyordur sürücü. bu ikisi açık olduğunda araç patinajda kaldığında gitmez, ıkınmaz. hemen bırakır kendisini. benim aracım da hyundai, daha hiçbir yokuşta kalmadım. patinaj çeke çeke de olsa çıkıyor bi şekilde. ayrıca hafif ve düşük torklu. benim arabam yokuşu yavaş yavaş çıkan 70 kilo cılız bir adamsa, o audi ise yokuşu koşarak çıkmaya çalışan 90 kiloluk kaslı bir adam. fark burada. umarım anlatabilmişimdir.
0
trajikomix
(07.01.19)
valla benim mazda ile geçen sene uludağa çıktım, patinaj için zorluyorum, bir şeyler devreye giriyor, olmuyor, azcık kaydırıyım diyorum, ışıklar yanıyor araba bi şeyler yapıyor topluyor, merso ve bmw pek inandırıcı gelmedi, ya da bu sistemler kapalı.

ps. 2015 - mazda 3
0
ravenudon
(07.01.19)
Aradaki fark tamamen kar lastiğinden kaynaklı. Yoksa üç aşağı beş yukarı Quattro, 4matic ve xdrive benzer sistemler.
0
roket adam
(07.01.19)
en onemli faktor lastik. lastigin kac yil kullanildigi, yasi, boyutlari, ve basinc degeri hepsi aracin kar ve buzdaki performansini etkileyen faktorler. Quattro, 4matic ve xdrive gibi sistemler onemli olsa da aractaki lastik en iyi seviyede degilse tirmanmak icin yeterli olmayacaktir.

ama Quattro, 4matic ve xdrive ozellikle bol karda arac kara saplandiginda cok one cikiyor cunku iki teker saplansa da diger tekerler ile arac kendini kurtarabiliyor. buzda 4 tekerde kaygan zemine geldiginde, bu sistemler aracta mevcut da olsa, arac lastikle zemine tutunuyor.
0
emrahday
(07.01.19)
Yalan dolan ya. Kullanan herif audiyi adam gibi kullanırken mersoyla bmwyi kötü kullanıyo.
0
Delay Fuze
(07.01.19)
videodaki bmwlerin cogunda dort mevsim yada yaz lastigi var gibi.

"ama" duzgun kis lastikleriyle audi butun markalari kafalar, tecrube ile sabit.
0
cooperr
(07.01.19)
BMW Mercedes yasadigim yerde(kutup dairesine 300km) pek tutulan arabalar degil. 2 sebebi var.
1. Dedigin gibi kar performansi kotu bunlarin.
2. Paslaniyor dayanmiyor iklim ve tuzlanmadan oturu. Gerci Audi de paslaniyor bu konuda Alman otolari kotu. Hatta acikcasi tek iyi marka Volvo paslanma konusunda.

Her arabanin gidecegi yol farklidir. BMW Mercedes gibi araclarin binek modellerinin olayi o autobahnda hiz yapmak. Reno Toros ile ciktigin yolu bile cikamayabilirler olabilir nitekim o arabanin amaci zorlu kosullar degil.
0
bos gezenin bos ustasi
(07.01.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.