Giriş
(3)

felsefik/sosyolojik açıdan suriyeliler/göçmen meselesi

galandar kostumu
merhabalar,bir film projesi için su konuda araştırmalar yapmam lazım. bransı olan ya da ilgilenen dostlardan kaynak/okuma önerisi bekliyorum.benim baslıklarım:1)yerleşik halkın birebir meseleyle karşılaşmasa bile dışlayıcı, ötekileştirici söyleminin dayandığı iktidar güdüsüne dair çalışmalar (bunu a
merhabalar,
bir film projesi için su konuda araştırmalar yapmam lazım. bransı olan ya da ilgilenen dostlardan kaynak/okuma önerisi bekliyorum.

benim baslıklarım:
1)yerleşik halkın birebir meseleyle karşılaşmasa bile dışlayıcı, ötekileştirici söyleminin dayandığı iktidar güdüsüne dair çalışmalar (bunu azınlık meselesi ustunden iktidar oluşturma diye de tanımlayabiliriz sanırım)

2)önce gelenin ya da daha iyi yaşam şartına sahip olanın daha değerli olduğu algısına dair çalışmalar

bonus anket sorusu: diyelim ki aklı basında bir sosyolog, suriyeli meseleselesi hakkında konusmak uzere ulusal kanalda bir programa cagrılıyor. sizce tespit ve önerileri ne dogrultuda olur, nelerden bahseder?
0
galandar kostumu
(20.01.19)
branşım değil fakat ben olsam yök'ün tez merkezinden son yıllarda yazılan şeylere bakardım.
0
curious mind
(20.01.19)
her ne kadar benim resmi olarak araştırma konularım arasında olmasa da bir sosyolog olarak türkiye'deki suriyeliler meselesi epey ilgimi çekiyor ve açıkçası biraz ürkütüyor da. gene direkt olarak konum olmasa da (ama farklı bağlamlardaki azınlıklarla ilgili özellikle queer teori üzerinden zamanında bazı okumalar yapmıştım) ilk söyleyebileceğim şey türkiye'deki mevzunun çok ama çok farklı olduğunu düşünüyorum benzer örneklerden. mesela en basitinden türkiye'de görünürde göçmen karşıtlığı söylemde bulunan siyasi partiler muhalefette. iktidar partisi ve devlet göçmenleri kendi vatandaşından ayırmıyor hatta çoğu yerde pozitif ayrımcılık yapıyor. mesela bu konuyla ilgili şehir sosyolojisi ve göç üzerine uzman sosyologlardan didem danış'ın şöyle bir tespiti var: "Burada devletin 'hüsnü kabul' politikalarının etkili olduğunu düşünüyorum" diyen Danış, Suriyelilerin devlet kurumları tarafından dışlanmadığına, aksine kapsayıcılık açısından önemli bir çaba olduğuna dikkati çekiyor."

ayrıca pek çok yerde suriyelilerin bazı topluluklara karşı enstürmantalize edildiğini görüyoruz, gene devlet tarafından. mesela: tr.sputniknews.com
bazı alevi köylerinin yakınlarına mülteci kampları kurulması hadiseleri vardı sonra, geçtiğimiz senelerde, google'a yazdığınızda illa ki çıkar.

yani naçizane, demem o ki genelde batıdaki mültecilik deneyimleri üzerinden büyüyen bir literatür var (muhtemelen). siz de işin kolayına çıkıp teoriyi toplumsalda aramaya çalışırsanız büyük yanılgıya düşersiniz. kaynak/okuma önerisi yapamadığım için ise üzgünüm.
0
dalaylamaninkabri
(20.01.19)
@dalaylamanınkabrı, öncelikle cok tesekkur ederim. aslında ben belirgin olan iktidardan ziyade toplum bazında bişeye odaklanacagım o yuzden verdigin bilgiler cok önemli olmakla birlikte anlatmak istedigim baska bir şey. hatırlar mısın bilmem gecen burda biri alt katıma suriyeliler tasındı diye baslık acmıstı da 20 kişi yandın bittin rezillik minvalinde cevap vermişti. eminim o 20 kişinin cogu böyle bişey tecrube etmemiştir bile. kastım neden bu toprakta olan ve buralı olan sonradan gelen üstünde iktidarı oldugunu hisseder ve böyle davranır. bu konuya dair gorus ve fikirleri beklerim, sevgiler
0
🌸galandar kostumu
(20.01.19)
(1)

Yazılım Öğrenme

qui gon
Arkadaşlar selam,Yazılım öğrenmek istiyorum ama nereden başlamak gerek onu bilemiyorum. Şimdi bir sürü soru gelecek mobil mi sql mi yoksa başka bir şey mi diye. Daha karar vermedim, verecek kadar bilgim de yok sanırım. Biraz beyin fırtınası gibi olsa cevaplar gerçekten mutlu olurum. Teşekkür ederim.
Arkadaşlar selam,

Yazılım öğrenmek istiyorum ama nereden başlamak gerek onu bilemiyorum. Şimdi bir sürü soru gelecek mobil mi sql mi yoksa başka bir şey mi diye. Daha karar vermedim, verecek kadar bilgim de yok sanırım. Biraz beyin fırtınası gibi olsa cevaplar gerçekten mutlu olurum.

Teşekkür ederim.
0
qui gon
(20.01.19)
oncelikle hayirli ve gecmis olsun. yazilim ogrenmek istiyorum deyince mobil mi sql mi diye soranlardan uzak dur. cunku onlar henuz olayi anlamamis. okuma yazma ogrenmek istiyorum diyen birisine siir mi roman mi diye sormak gibi birsey bu.

ilk cevap vermek gereken soru "neden?". neden yazilim ogrenmeye karar verdin? yazilimcilar cok kazaniyor, yurtdisina kolay gidiyorlar diye mi? eger oyleyse yol yakinken vazgec. cunku yazilim birazcik sanat birazcik matematik gibidir. hem yeteneginin olmasi lazim, hem de sabirli ve azimli olman lazim. disardan kolay gozukse de zor bir is.

eger illa ogrenecegim diyorsan ilk once isin teorik ve bilim kismini ogrenmelisin.
- data structures and algorithms: burasi yazilim isinin kalbidir. bu konularda kendini cok iyi gelistirmen ve cok iyi bilginin olmasi lazim. merdiven alti yazilimci ile hakiki yazilimciyi ayiran sey bu noktadaki bilgisidir. bu konulari ogrenmek icin herhangi bir programlama dili bilmene gerek yok. burasi tamamen matematik ve analitik dusunce bilgisi gerektiren yerler.
- daha sonra baslangic icin kendine bir programlama dili secmelisin. c, java, python, scala vs istedigin dili secebilirsin ama hepsinin birbirinden farkli programlama yaklasimlari icin ozellesmis diller. C cok eski bir dil olmasina ragmen cok guzel bir dil. yazilimciyi hicbir sekilde sinirlamaz, ama herseyi kendin kontrol etmen gerekir. java daha populer ve object oriented bir dil, python scripting language olarak gecerken scala da functional programming olarak en populer dillerden birisi. gordugun gibi birbirinden farkli programlama yaklasimlari mevcut. bunlari da ogrenip, farklarini avantajlarini vs bilmekte fayda var.
bundan sonrasi tamamen pratik ve senin zevkine ilgi alanina kalmis birsey.
-mobil, backend, frontend bunlar cok muhim degil. bir program yazmayi ogrendiginde sadece istedigin platformdaki API vs SDK'lara asina olman istedigin platformda yazmani saglayacaktir.

butun bunlari nereden ogrenecegim diyorsan, udacity, udemy, coursera gibi sitelerde her konuyla ilgili onlarca belki yuzlerce ucretli/ucretsiz kurs var. onlari takip edebilirsin. youtube'da MIT, Harvard gibi uninversitelerin derslerinin kayitlari var onlari izleyebilirsin. yine yuzlerce/binlerce blog, websitesi vs mevcut.
0
crucio
(20.01.19)
(6)

1.5 dci 1.6 dci mukayese

graywolf
Schumaherlere selamqasqai için hangi dizel motor tavsiye edersiniz?artıları, eksiler, bakım maliyeti farklılıklarıyorum ve önerilerinizi bekler çok selam ederim
Schumaherlere selam
qasqai için hangi dizel motor tavsiye edersiniz?
artıları, eksiler, bakım maliyeti farklılıkları

yorum ve önerilerinizi bekler çok selam ederim
0
graywolf
(19.01.19)
1.6'da trigger zincirli 1.5'te kayışlı. bakım babında öyle bir fark var. 1.6 daha yeni teknoloji. 1.5 kaşkay kullandım. araba gidiyor. ama sadece gidiyor. durması bi değişik gelmişti.
0
alperz
(19.01.19)
abi 1.6 nin bakım maliyeti iki misli fln deniyor doğrumu
birde yakıt noktasında ne kadar fark var. bu konularla ilgili detaylı bilgi nereden bulunur
0
🌸graywolf
(20.01.19)
başka bilgim yok bu motorlarla ilgili. dizelin bakım masrafı zaten yüksektir hep. masrafsız motor arıyorsan 1.4 spring alacaksın. 5bin km'de bir yağ koyup geçeceksin :))
0
alperz
(20.01.19)
1.5 dci olan efsane renault motoru, hani mercedes bile alıp kullandı hesap et.

1.6 yeni bir motor ve kim üretti nedir ne değildir bakmak lazım. Henüz sahadan geri dönüş almayan motora şüpheyle yaklaşırım ben.
0
John Bloor
(21.01.19)
1.6 5/6 senedir var lagunada var as da var merso a serilerinde var yine reno motor
1.5 in geliştirilmesi deniyor ama bende bilemiyorun
0
🌸graywolf
(24.01.19)
1.6 dci zincirlidir, 1.5 kayışlı, reno meganelarda da 1.6 dci kullanıyordu. kullanan arkadaşım gayet memnundu. reno dizel motorlarda iyidir.
0
kraldan cok kralci
(24.01.19)
(1)

samsung galaxy j7 max - siri özelliği?

mezzosprite
var mı? nasıl buluruz? teşekkürler
var mı? nasıl buluruz? teşekkürler
0
mezzosprite
(19.01.19)
@valentinov +1
Siri, sadece Apple'a ait sesli asistan.

Evet, Siri'nin yanından geçemez Google Asistan daha önde olduğu için. Siri salak gibi, anlamıyor en basit bir şeyi dahi. Asistan'ın algısı çok daha iyi.
0
m e b
(19.01.19)
(2)

windows 8'den windows'a 10'a ücretsiz geçirilmiş bilgisayar

cesur
2014 yılında aldığım bilgisayarı o dönem ücretsiz windows 10'a geçirmiştim.bugün bilgisayarı recovery tool ile tekrar fabrika ayarlarına döndürdüm (windows 8 yaptım). yine windows 10'a ücretsiz geçebilir miyim?
2014 yılında aldığım bilgisayarı o dönem ücretsiz windows 10'a geçirmiştim.
bugün bilgisayarı recovery tool ile tekrar fabrika ayarlarına döndürdüm (windows 8 yaptım). yine windows 10'a ücretsiz geçebilir miyim?
0
cesur
(19.01.19)
Geçebilirsiniz. Ancak otomatik olarak yüklenebiliyor mu, emin değilim. Ben yükleyememiştim, "en azından güncelleme yaparken sorar" diye beklerken bir sürü vakit harcamıştım. En sonunda windows'un resmi sitesinden windows 10'u indirip kurdum.
0
kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(19.01.19)
windows 10 kur direk
otomatik aktiflestirir
0
kingcyrax
(19.01.19)
(6)

Elektrik hattına çok mu yüklenirim ?

godspell
Elektrik konusundan hiç anlamadığım için elektrikçi çağırmam lazım mı ya da ne yapmam gerektiği konusunda emin olamadım.Şimdi çalışma odamda standart bir priz ve bu prize bağlı bir 5li priz var. Bu prizin üzerinde1- Büyük bir Led tv2- Ps43- İnternet modem bulunuyor4. boşluğa yeni bir 5li priz takara
Elektrik konusundan hiç anlamadığım için elektrikçi çağırmam lazım mı ya da ne yapmam gerektiği konusunda emin olamadım.
Şimdi çalışma odamda standart bir priz ve bu prize bağlı bir 5li priz var. Bu prizin üzerinde
1- Büyük bir Led tv
2- Ps4
3- İnternet modem bulunuyor

4. boşluğa yeni bir 5li priz takarak

1- Epey fazla güç çekeceğine inandığım bir PC
2- Yine aynı şekilde büyükçe bir monitor
3- Ses sistemi
4. Lambader tarzı bir aydınlatma grubu takmayı düşünüyorum.

Tek bir prizde bu kadar çok fişin olması sıkıntı yaratır mı? Genel olarak Pc ( monitor ve ses sistemi) açık olduğunda diğerleri kapalı olur. Yani hepsinin aynı anda çalışma olasılığı şimdilik çok düşük. Ama yine de sıkıntı yaratır mı ve yaratabilirse nasıl bir önlem almalıyım?
0
godspell
(18.01.19)
otomatik sigortanın atmaması için odadaki diğer prizleri boş bırakabilirsiniz ama problem olacağını sanmıyorum. bir tane elektrik süpürgesi taktığınızda hepsinin toplamından fazla akım çekmiş oluyorsunuz.
0
blackmamba
(18.01.19)
Gidip 8'li 10'lu priz al, çoklu prize başka çoklu takılır ama yüksek akım çekmek riskli olabilir. Ucuz bişe zaten bunlar. Çok kalitelisini almama gerek yok.

Kaçlık sigorta var bilmiyorum ama fuşonlu değilse atar zaten anlarsın. Gidip bakabilirsin de kiminin üstünde yazar kaçlık sigorta olduğu.

Ekran maksimumun maksimumu 100w
Pc en fazla 1000w
Ses sistemi yakmaz. Anlık 300w son ses basta çıkar belki, yoksay veya ortalama 50w de.
500w etmez ama ps4 de.
Modem 10w var mıdır belki hadi 20 olsun.
2. Monitör de 50 de hadi.
2000w yapar, hepsi bir kettle etmiyor bile.
0
bos gezenin bos ustasi
(19.01.19)
Açılın uzman geldi.

Salonda Coin Mining yapmış biri olarak şöyle söyleyebilirim ki; hiçbir problem olmaz.En azından binanın elektrik hattı çok eski değilse. Bizim bina 30 yıllık. Bir ev ortalama 3 KW tüketimi kaldırıyor, ama bunu tek oda ve tek priz olarak düşünme. Bizim salonda iki priz var ve bu prizlerden birine 6 ekran kartı olan bir sistem, diğerine de aynı şekilde 6 ekran kartı olan bir sistem bağladık. Bu sistemlerden birinin ekran kartları güçlüydü ve anlık olarak 865 watt çekiyordu, diğeri ise 600 watt. Yani toplamda 1465 Watt. Bir odadaki iki priz 1465 watt.

Gelelim ne sorun yaşadık. Genel olarak bir problem yaşamadık fakat 865 watt çeken sistemin olduğu hat biraz problemliydi, birkaç ayda bir kez sigortalar atmıştı. Bunun dışında 1 sene boyunca, 24 saat çalıştı bu sistemler.

Senin cihazlarının ayrı ayrı ne kadar güç tükettiğini bilemem ama aklımda ortalama bir rakam var.

Büyük bir led tv: 100-120 watt
Ps 4: Max 165 watt (kendi sitesinde yazıyor ama ben o kadar tükettiğini sanmıyorum)
Modem: 20 watt

Bilgisayarın max: 100 watt (bende 2 tane 27 inch monitörlü pc var 140 watt tüketiyor)
Monitörün: 40 watt (bir adet 27 inch 40 watt tüketiyor)
Ses sistemi: 40 watt diyelim
Lambader: 100 watt

Toplamda: 585 Watt

Bana kalırsa hiçbir problem çıkmaz. Yukarıda sorunlu prizden dahi 865 watt tükettiğimi belirttim. Seninki 300 watt gerisinde.

Edit:

Bu kadar sisteme akım korumalı priz öneririm. Ben şunu kullanıyorum mesela

www.hepsiburada.com

Ek olarak watt ölçer her eve lazım. Şunu kullanıyorum

urun.n11.com
0
sorumatik
(19.01.19)
Sorun olmaz gibi görünüyor ancak kullandığınız 5li prizler kaliteli, standart logolu ürün olsun. Ucuz birşey kullanmayın.
0
mikro patlama
(19.01.19)
sorun olmaz ev hattın sağlam kaçak akın rolen ve sigortalarının amperleri yüksekse. akım korumalı priz alıp daha rahat edebilirsin.
0
mikahakkinen
(19.01.19)
Hayir fazla yuklenmezsin. Epey fazla guc cekecek dedigin PC cekse cekse 750-800w ceksin, hatta 1000w olsun hadi. Digerleri de oyle olaganustu cekmez.
O aletlerin hepsini toplasan en fazla bir elektrikli ufo kadar ceker oyle soyleyeyim.
0
stavro
(19.01.19)
(2)

Ayrı 10 Word dosyasını tek komutla yazdırma

ya ben lan neyse
bir klasörde 10 tane Word dosyası var. hepsini tek tek açıp yazdırmak yerine hepsini birden yazdırmak mümkün mü?teşekkürler.
bir klasörde 10 tane Word dosyası var. hepsini tek tek açıp yazdırmak yerine hepsini birden yazdırmak mümkün mü?

teşekkürler.
0
ya ben lan neyse
(17.01.19)
hepsini seç. sağ tıkla yazdır de. 10 word dosyası açılacak direkt yazdır komutunu verecek.
0
sutlu nescafe
(17.01.19)
Ctrl+a, ctrl+p
0
her giriste sifresini unutan adam
(17.01.19)
(2)

Varoluşçu ve psikolojik gerilim temalı hikaye. Dijital sanatla uğraşan biri

carinosa verde
Merhaba. Unity ile indie oyun tasarlıyorum. `Pixel art` tekniği uyguluyorum, daha sonraki zamanlarda pixel art'tan vazgeçebilirim.Hikâye yazabilen bir arkadaş arıyorum. Ana karakterin gerçek ile sanrıyı ayırt edemediği, oyuncuyu da ikilemde bıraktığı bir hikâye düşünüyorum. Kendimce fikirlerim var a
Merhaba. Unity ile indie oyun tasarlıyorum. Pixel art tekniği uyguluyorum, daha sonraki zamanlarda pixel art'tan vazgeçebilirim.

Hikâye yazabilen bir arkadaş arıyorum. Ana karakterin gerçek ile sanrıyı ayırt edemediği, oyuncuyu da ikilemde bıraktığı bir hikâye düşünüyorum. Kendimce fikirlerim var ama bunları özel olarak görüşmek daha iyi olur.

Dijital sanat ile ilgili olan birilerinin fikirlerine ve emeğine ihtiyacım var.
Düşündüğüm mekan tasarımları Limbo, This War of Mine tarzında. Bir sahne örneğini ek olarak iliştiriyorum.

Tasarım yapmayı, yazmayı Poe, Lovecraft, Borges gibi yazarları seviyorsanız bir mesaj bırakın. Belki güzel bir fikriniz ilham verir, belki beraber çalışırız bir şeyler ortaya koyarız.
(git: i.hizliresim.com )
0
carinosa verde
(17.01.19)
Bayiliyorum boyle islere. Ben de ucundan geleyim mi?
0
reyals
(17.01.19)
Gelebilirsin :) Özel mesaj bırakıyorum.
0
🌸carinosa verde
(17.01.19)
(8)

ben evde yokken kombi üzülür mü?

sanat guresi
soru başlıkta değil. 2 hafta evde olmayacağım. kombi balkonda duruyor. derece ayarı haricinde iki ayar daha var. bunlardan off/reset'e değil de güneş işareti olana getirsem olur değil mi evde olmadığım günler için? bu ayki faturadan sonra minimumda da olsa yakmayı düşünmüyorum.
soru başlıkta değil.

2 hafta evde olmayacağım. kombi balkonda duruyor. derece ayarı haricinde iki ayar daha var. bunlardan off/reset'e değil de güneş işareti olana getirsem olur değil mi evde olmadığım günler için? bu ayki faturadan sonra minimumda da olsa yakmayı düşünmüyorum.
0
sanat guresi
(17.01.19)
o da azıcık kafasını dinler çek fişi çık git.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.01.19)
çok eski bir kombi değilse gaz ve elektrik açık olsun. hiç kullanılmadığında arada bir çalışıyorlar. genelde 3 yollu vana bozulmasın diye. bir de hava çok çok soğuksa tesisattaki su donmasın diye çalışabiliyor. güneş işaretinde kalsın.
0
sutlu nescafe
(17.01.19)
direkt kapatınca donabilir dediler.
0
🌸sanat guresi
(17.01.19)
hava nadiren de olsa eksinin altına düşüyor.
0
🌸sanat guresi
(17.01.19)
o zaman güneşe al öyle bırak.
0
sutlu nescafe
(17.01.19)
Bence kilavuzuna bak, bizimkini kis moduna getirip kapatirsan hava cok sogursa kendini aciyor tesisat donmasin diye.

Belki bunu gunese alinca yapmayabilir.
0
acemi
(17.01.19)
güneş demek sadece sıcak su demek. peteklerde su dolaşmadıkça dışarıda boru varsa donma ihtimali vardır. dedikleri gibi belki donmayı önleyici modu varsa ona bakmak lazım. kullanım kılavuzunu okuyun. kesin donar diyorsanız açık bırakmanız yararınıza olur.
0
argent dawn
(17.01.19)
başlığa koptum :)
0
gadlemler
(20.01.19)
(8)

Android TV Box Tavsiyesi

flo
Özellikle kullanıcı arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Teşekkürler.
Özellikle kullanıcı arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.

Teşekkürler.
0
flo
(17.01.19)
mi box 3 ya da s.
0
olmaz boyle nick
(17.01.19)
Mi box +1
Biraz pahalı diğer android tv boxlara göre ama parasını hakediyor.
0
arenas
(17.01.19)
Beyler bu xiaomi firmasına normalde güvenirim markasız kutuları almaktan iyidir de raminin 2 gb olması yetersiz gibi geliyor. Kodi olsun torrent olsun kasıyor mu kutu?
Yoksa apple gibi değerlerinden verimli mi yoksa 4gb ramlı kutulara mı yönelsem?
0
FeykIM
(17.01.19)
www.incehesap.com

Ne dersiniz arkadaşlar?
0
🌸flo
(17.01.19)
bütçe belirtmemişsin ama mi box iyidir. s'in yazılımı daha güncel, belki işlemci az daha iyidir, bilemiyorum net. 3'e güncelleme geldi mi emin değilim. günlük netflix şu bu için 3 iyi.

bir üstü yurtdışından nvidia shield. o da fiyatı bilmem kaç katı.
0
passion rules the game
(17.01.19)
300 tl'ye kadar düşünüyorum.Sadece Netflix kullanacak aileye hediye olarak alacağım.
0
🌸flo
(17.01.19)
o zaman mi box hocam, şöyle ki android tv var lisanslı olarak. netflix, blutv ıvır zıvır sorun yaşamazsın. normal android uygulamalarını da sideload ile yüklersin.

eğer çin malı no-name alırsan android tv değil, direk android os ile gelir, belki donanımı daha iyi olmasına rağmen. netflix vs. çoğu doğru düzgün kullanılmaz çünkü lisansı yoktur. saçma sapan uğraşırsın. arayüz ayrı sıkıntı.

mi box için 300 tl üstüne biraz çıkman gerekebilir ama daha rahat edersin.
0
passion rules the game
(17.01.19)
amazon fire tv stick
0
MustafaCan
(18.01.19)
(3)

İş Tazminat Davası - Zaman Aşımı Süresi

herşeyi soran adam
Merhaba,Bir tandığımız, emekli olduktan sonra tazminatını alamadığı için, dava açtı.Dava yaklaşık 3 yıldır devam ediyor.Soru şu:Dava bu kadar uzun sürdüğü için bir zaman aşımı vs. söz konusu olur da haklarımı alamam mı diye tedirgin.Böyle bir zaman aşımı söz konusu mu?Teşekkürler.
Merhaba,

Bir tandığımız, emekli olduktan sonra tazminatını alamadığı için, dava açtı.
Dava yaklaşık 3 yıldır devam ediyor.
Soru şu:
Dava bu kadar uzun sürdüğü için bir zaman aşımı vs. söz konusu olur da haklarımı alamam mı diye tedirgin.

Böyle bir zaman aşımı söz konusu mu?

Teşekkürler.
0
herşeyi soran adam
(17.01.19)
Dava açıldıysa zamanaşımı ile ilgili bir problem kalmamıştır.
0
signore
(17.01.19)
hukukçu değilim ama eğer yasal olarak başvurusunu yaptıktan sonra zaman aşımı konusunda fazla telaşlanmasına gerek yok.
0
silah taciri
(17.01.19)
Davalar, zaman aşımı süresini otomatik olarak durdurur. yani hiç sıkıntı olmaz zaman aşımı sebebiyle
0
re noreno
(17.01.19)
(5)

PC acilmiyor ve soyle bir sinyal veriyor:

stavro
https://vocaroo.com/i/s1sybV51TwgdBu ne arizasi olabilir?
vocaroo.com
Bu ne arizasi olabilir?
0
stavro
(17.01.19)
bios türüne göre değişiyor sanırım, ama yaygın bios'lardan biri olan award için bu ram sorunu demekmiş.
www.computerhope.com
0
gkhncnzdgn
(17.01.19)
Rami sök, pc aç kapat. Rami tekrar tak tekrar dene, ram sayısı birden fazla ise tek tek dene.
0
John Bloor
(17.01.19)
en son kontrol kalemi ile kasanın elektriğini boşalt. :)
0
tabudeviren
(17.01.19)
RAM'i denedim, cozulmedi. Saglam RAM ile de calismadi. Bios'a girebiliyorum ama bios'tan sonra ekran gelmyior, kararip bu sinyali veriyor.
0
🌸stavro
(17.01.19)
bilgisayarda harici grafik kartı var mı? varsa çıkarıp, monitörü anakartın grafik çıkışına bağla. bakalım geçecek mi?
0
tabudeviren
(17.01.19)
(3)

Radyo yayını için mikrofon önerileriniz?

hoppadanak
Merhaba ekşi duyuru sakinleri, ev arkadaşımla bir dönem beraber yaşayan her türk gencinde hasıl olan "muhabbetimiz iyi ya" kafasıyla radyo yayını yapmaya karar verdik ancak işin teknik kısmı hakkında hemen hemen hiçbir şey bilmiyoruz. En önemli şey bir mikrofon edinmek, bu konuda hangi tür ve hangi
Merhaba ekşi duyuru sakinleri, ev arkadaşımla bir dönem beraber yaşayan her türk gencinde hasıl olan "muhabbetimiz iyi ya" kafasıyla radyo yayını yapmaya karar verdik ancak işin teknik kısmı hakkında hemen hemen hiçbir şey bilmiyoruz. En önemli şey bir mikrofon edinmek, bu konuda hangi tür ve hangi model daha iyi olur önerilerinize talibim. Çok pahalı bir şey olmasına gerek yok, başlangıç için mütevazı bir şey tercihimiz.
0
hoppadanak
(17.01.19)
@killerbee bana behringer c1-u tavsiye etmisti cok pahali olmayıp is gorebilecek turden bir sey olarak.
0
stavro
(17.01.19)
karşılıklı iki kişi konuşacaksa ribbon bakabilirsiniz. tonları da yumuşaktır.
0
alperz
(17.01.19)
@stavro @alperz çok teşekkür ediyorum cevaplar için, tikleriniz atılmıştır :)
0
🌸hoppadanak
(17.02.19)
(1)

Kısa film çekmek isteyen birine ekipman tavsiyesi

weeping guitar
Günaydın arkadaşlar, uzun zamandır fotoğraf çekiyorum fakat film işine vakit bulamıyordum, şimdi biraz vaktim var ve iki üç kısa film fikri var aklımda. Fotoğrafçı gözüyle hareket ettiğim için belki de, çekmeyi düşündüğüm görüntülerin mümkün mertebe sinematik, titreşimsiz, eli yüzü düzgün görüntüler
Günaydın arkadaşlar, uzun zamandır fotoğraf çekiyorum fakat film işine vakit bulamıyordum, şimdi biraz vaktim var ve iki üç kısa film fikri var aklımda. Fotoğrafçı gözüyle hareket ettiğim için belki de, çekmeyi düşündüğüm görüntülerin mümkün mertebe sinematik, titreşimsiz, eli yüzü düzgün görüntüler olmasını istiyorum. Canon 6d (magic lantern) ile kullanmak üzere şöyle bir başlangıç kombinasyonu nasıl olur sizce? Dediğim gibi çok yeniyim bu konuda, farklı önerileriniz varsa öğrenmek isterim.

Lens: Canon 40mm f/2.8 stm pancake (Türkiye'de 900 lira civarında satılıyor) ve Slr Magic Anamorphot 50 1.33x Adapter'in (bu da 900 dolar) birbiri ile çok uyumlu olduğunu ve net sonuç verdiğini söylüyor kullananlar (youtube'da da bir sürü video var konuyla ilgili) açıkçası çok yeni olsam da 21:9 ölçekte çekim yapmak mantıklı geliyor bana, normal bir lensle çekip kırparak da 21:9 elde edebilirim biliyorum fakat çekmişken hem 21:9 hem de anamorphic çekme fikri daha cazip geliyor bir şekilde bu lens/adapter ikilisi ile, sizce bu boş bir heves mi?

Stabilizer, mikrofon ve ND filtre: Stabilizeri ve mikrofonu başlangıç seviyesi 200-300'er liralık modellerden seçeceğim sanırım, bu konuyla ilgili bilgi ve deneyimim yok, deneyerek öğreneceğim. ND filtresi için ise Tiffen markasını tavsiye ediyorlar, bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

Vakit ayıran herkese çok teşekkürler şimdiden.
0
weeping guitar
(17.01.19)
selam, bu adaptörler 40mm ve üzeri ile kullanılabiliyor diye anladım ben, bir de 40mm'yi 1.33x genişletiyor düz mantıkla, yani 27mm gibi bir yere geliyor lens. yanlış mı anladım acaba?
www.google.com
0
🌸weeping guitar
(17.01.19)
(2)

whatsapp call kaydetme

honfleur
Whatsapp konusmalari kaydetme icin aktif kullandiginiz program var mi? internette bir suru program cikiyor, birkac tanesini denedim olmadi..
Whatsapp konusmalari kaydetme icin aktif kullandiginiz program var mi?
internette bir suru program cikiyor, birkac tanesini denedim olmadi..
0
honfleur
(16.01.19)
Jaikbreak li ise olabilir yasal yolu yok
0
monkey
(17.01.19)
normal aramaları android de acr ile kaydedebilirsin
whatsapp ı da kaydeder mi bilmiyorum
0
kingcyrax
(17.01.19)
(5)

apple icloud hesabı

newlywed
apple dünyasına yabancıyım. apple'in verdiği icloud, me uzantılı email adresleri iosta uygulama indirmek için de kullanılıyor mu? yoksa appleid farklı bir email adresi ile mi alınıyor?
apple dünyasına yabancıyım. apple'in verdiği icloud, me uzantılı email adresleri iosta uygulama indirmek için de kullanılıyor mu? yoksa appleid farklı bir email adresi ile mi alınıyor?
0
newlywed
(16.01.19)
kullanılabilir
0
efruz
(16.01.19)
mesela bir icloud bir de apple idisi olan biri var diyelim. uygulamaları indirmek için de icloud olmayan bir email adresini apple id olarak kullanıyor. bu icloud adresine email gönderilse telefonda apple id olarak başka bir mail kullanıldığından buradaki emailin görülme şansı çok mu düşük?
0
🌸newlywed
(16.01.19)
Aga söylediğini okudun mu? Anlaşılmıyor.
0
feel the blanks
(17.01.19)
icloud kullanınca sanırım apple bir de e-mail adresi veriyor ve insanlar bunu çoğu zaman kullanmıyor. peki icloud hesabına mail geldiğinde kişilerin haberi oluyor mu? mail uygulamasında icloud hesabı otomatik mi ekli oluyor?
0
🌸newlywed
(17.01.19)
ios yahut macos cihazınızdaki kendiliğinden gelen mail istemcisine (uygulamaya) otomatik olarak tanımlanıyor icloud mailiniz (isterseniz diğer icloud olmayan hazırdaki mailinizi de ekleyebilirsiniz)

Yani cevabınız evet mail uygulamasına bildirim düşer icloud mail gelince, "hiç kullanmasa" dahi bildirim gider.
0
hedep
(17.01.19)
(2)

Whatsapp ve virus

ahm1
Bir insan whatsapp'tan virus gonderebilir mi? Nasil gonderebilir? Mesela fotograf atarak gonderebilir mi?
Bir insan whatsapp'tan virus gonderebilir mi? Nasil gonderebilir? Mesela fotograf atarak gonderebilir mi?
0
ahm1
(16.01.19)
Fotoğraf atarak hiçbir şekilde virüs gönderemez. Bir bağlantı atması gerekiyor ve sizin de ona tıklamanız ya da bir uygulama dosyası, onu da yüklemeniz gerekiyor. Apple ürünü kullanıyorsanız virüs girmesi çok çok zor.
0
aynabugusu
(17.01.19)
Bir fotoğrafa bakarak, bir videoyu izleyerek ya da sadece mesaj okuyarak virüs bulaştıramazsınız.

Gelen dosyayı ya da tıkladığınız linkten inen dosyayı çalıştırmanız lazım. Bilmediğiniz şeye tıklamayın yeter.
0
John Bloor
(17.01.19)
(6)

Adım sayan hangi uygulamayı kullanıyorsunuz?

matrix
Bir diğer sorum da şu:bu adım sayarlar muhtemelen gps üzerinden anlıyor adım attığınızı. peki ben arabaya bindiğim zaman ne oluyor?
Bir diğer sorum da şu:

bu adım sayarlar muhtemelen gps üzerinden anlıyor adım attığınızı. peki ben arabaya bindiğim zaman ne oluyor?
0
matrix
(16.01.19)
apple’ın health uygulaması ve stepsapp kullanıyorum.

gps’ten değil gyroscope’tan anlıyor adım atıldığını.
0
cedex
(16.01.19)
Samsung health
0
Amaranta ursula
(16.01.19)
google fit kullanıyorum ama bildiğimden değil yani. samsung benim telefonun şarjını inanılmaz hızlı bitirdiği için silmiştim.

adım olayında hızına göre tespit ediyor araba olayını.
ben bazen bir yere yetişeceğimde çok hızlı yürüyorum, bir bakıyorum google fit bunu bisiklete binme olarak kaydediyor :D
0
windows95
(16.01.19)
Adım saymak isteyen gitsin Mi Bad 2 ya da 3 alsın arkadaş. Bu kadar mı fakirsiniz...

2) Adımınızı GPS üzerinden falan algılamıyor. Telefonun içinde hareket sensörü var, oradan algılyor. Ayran çalkalar gibi telefonu çalkalayın 10 saniye, size "100 adım attınız" diyecektir.
0
beni arayan olursa banyoda de
(16.01.19)
bende mi band var ama kullanmıyorum. adım sayacı diye bir uygulama yüklü.
0
silver apple
(17.01.19)
iphone. pedometer ++

gps'den hareket sensöründen alıyor. iphone'u ayran gibi çalkalayınca da adım saymıyor. sayan program varsa onu bilemem. sadece bir şekilde durduğunuz yerde adım sayar. o da cihazı dairesel bir hareketle yürüyor şeklinde sürekli çevirmek ki zaten bu da kendi kendine olabilen bir şey degil.
0
helenart
(17.01.19)
(8)

telefonum yipranir mi?

beatbox yapan metalci
cok uzun sure baya eski model bi telefon kullandiktan sonra bu hafta yeni bi telefon aldim. (xiaomi mi 2 lite) eski telefonumda muzik dinleyeceksem albumu indirip telefona atiyordum, dizi izleyeceksem de laptop'i kullaniyordum. simdi netflix ve spotify'i indirdim ama alisik olmadigimdan midir bilmem
cok uzun sure baya eski model bi telefon kullandiktan sonra bu hafta yeni bi telefon aldim. (xiaomi mi 2 lite) eski telefonumda muzik dinleyeceksem albumu indirip telefona atiyordum, dizi izleyeceksem de laptop'i kullaniyordum. simdi netflix ve spotify'i indirdim ama alisik olmadigimdan midir bilmem elim kullanmaya gitmiyor. dinlemek istedigim tum muzikler zaten arsivimde var telefona atarim diyorum, dizi izleyecek olsam telden acsam bile usb'den atarim diyorum. oyun oynama konusuna hic hic girmiyorum bile.

sizce abartili bir sey mi bu durum? cevremdekiler telefonlarin artik cok gelistigini bunlarla yipranmayacagini soyluyor ama ikna olmus degilim.

ozet: netflix spotify telefonu yipratir mi? kullansam bile bunlara karsi alabilecegim onlemler var midir?
0
beatbox yapan metalci
(16.01.19)
yıpratmaz, alabileceğin bir önlem yok
0
nahtoderfahrung
(16.01.19)
telefonun kasılması cpu'ya zarar vermez. ayrıca hayvan hayvan oyunlar yüklemedikçe günümüz telefonları netflix'le, spotify'la falan kasılmaz merak etme. çok tuhaf bir şeye takılmışsın. aklıma halı eskimesin diye kimseyi halıya bastırmayan nejat uygur tiplemesi geldi.
0
sir gawain
(16.01.19)
Yıpratacak bir durum söz konusu değil gönül rahatlığıyla kullanın.
0
bahoho
(16.01.19)
siz yıpratmasanız bile zamanla otomatik gelecek olan yazılım güncellemeleri yıpratacak zaten. çatır çatır kullanın, hakkını verin telefonun.
0
taurina
(16.01.19)
En ufak bir yıpratma olmaz. Eğer bataryanı yıpratmak istemiyorsan altın kural 40-80'dir. %100'e şarj etme, %40'dan aşağı da çok inme.

Ayda 1 kere de bataryanı tamamen boşalt. 2 saat elektriksiz bırak. Sonra şarj et.
0
beni arayan olursa banyoda de
(16.01.19)
telefonun yipranmasi ne demek oluyor? hareketli bir aksam mi var icinde de asinma olacak yipranacak?
0
crucio
(16.01.19)
O telefon eskiyene kadar zaten yensini almak zorunda bırakılacaksın. O nedenle kasma hiç, kullan yardır.
0
bos gezenin bos ustasi
(17.01.19)
Elektronik bir devre söz konusu.
Devre elemanlarının kalitesi; cihazın yoğun, yüksek ısıda kullanımı vb nedenlerle zaman içerisinde bir bozulma olması teknik olarak mümkün.

Da teknolojinin geldiği şu noktada o uygulamalar sizin cihaza çıtır çerez.
O cihazın teknik ömrü bitene kadar zaten teknolojisi geçmiş olur. O nedenle cihazın hakkını vermek en iyisi.

Cihazı nem'den koruyun, yaz sıcağında güneşin altında bırakmayın (ben bıraktım güzel olmuyor) kafi
0
velhasilkelam
(17.01.19)
(3)

autocad vs programlar için ekran kartının yeri ve önemi

theconqueror
şöyle bir bilgisayarın autocad gibi uygulamaları açmak için ekran kartı yeterli midir? yoksa yeter de artar mıhttps://www.hepsiburada.com/asus-ux430un-gv060t-intel-core-i7-8550u-16gb-512gb-ssd-mx150-windows-10-home-14-fhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV00000B00LG?magaza=Hepsiburada&wt_gl=cpc.elk.bilgis
şöyle bir bilgisayarın autocad gibi uygulamaları açmak için ekran kartı yeterli midir? yoksa yeter de artar mı

www.hepsiburada.com
0
theconqueror
(16.01.19)
@sumuklurakun teşekkürler
0
🌸theconqueror
(16.01.19)
Bunun yarısı bile olsa yeterli, autocadi 10 yıllık onboard ekran kartlı laptopta kullanıyorum.
0
John Bloor
(17.01.19)
eğer bu bilgisayarı sırf autocad için alıyorsan alma.

daha düşük modellere de bakabilirsin.
0
tabudeviren
(17.01.19)
(1)

outlook arama ayarları değiştirilebiliyor mu?

ground
arama yapıyorum ama yüzlerce sonuç çıkıyor. eskiden ilgili en fazla 10 sonuç çıkardı. bir şeyleri mi değiştirmem gerekiyor? yardımcı olur musunuz?
arama yapıyorum ama yüzlerce sonuç çıkıyor. eskiden ilgili en fazla 10 sonuç çıkardı. bir şeyleri mi değiştirmem gerekiyor? yardımcı olur musunuz?
0
ground
(16.01.19)
arama çubuğunda tüm klasörler değilde gelen kutusunu seçebilirsin saçma sapan taslak olarak kaydetmediğim onlarca taslak birşeyler çıkıyor.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(17.01.19)
(4)

Word'de hızlı yazabilme kısayolları- kullanıp memnun kalan?

windows95
Amacım eli mausa götürmeden her işi klavyede halledebilmek. Word'de basit bold italik yapma tarzı kısayolları biliyorum.Ama de mesela az önce yazarken bir yere yanlışlıkla bastım, komple satırı seçti ama nasıl yaptım bilmiyorum. Böyle eli klavyeden kaldırmadan hızlı hızlı yazıp düzeltme yapabilmek i
Amacım eli mausa götürmeden her işi klavyede halledebilmek.

Word'de basit bold italik yapma tarzı kısayolları biliyorum.
Ama de mesela az önce yazarken bir yere yanlışlıkla bastım, komple satırı seçti ama nasıl yaptım bilmiyorum.

Böyle eli klavyeden kaldırmadan hızlı hızlı yazıp düzeltme yapabilmek için kısayolları/ ipuçlarını olduğu bir site falan var mıdır bildiğiniz? En gerekli olanları en azından? Sağolun şimdiden
0
windows95
(16.01.19)
yaptığınız şey ctrl-a olmuş muhemelen.
0
i dont know i dont care
(16.01.19)
İmlec kelime icindeyken shift+f3 ilk harfi buyuk harf yapıyor.
0
primetime
(16.01.19)
@i dont know i dont care

ctrl a bütün metni seçiyor. benim yaptığım sırf satırı seçmişti.
0
🌸windows95
(16.01.19)
satır başında iken "shift+end"
sonunda iken "shift+home"
:)
0
i dont know i dont care
(24.01.19)
(1)

Çok basit excel sorusu

joehigashi
Fotoğrafını attığım kayıtta yukarıdaki 3 tarihe göre sonraki sütunları gün gün arttırmak istediğimde kopyalama özelliği sapıtıyor ve aşağaki sütunlara tarihleri istediğim gibi kopyalamıyor 3/10/2018, 4/10/2018, 5/10/2018 şeklinde gitmesini istememe karşın kopyalama özelliği yılları 2019 olarak algıl
Fotoğrafını attığım kayıtta yukarıdaki 3 tarihe göre sonraki sütunları gün gün arttırmak istediğimde kopyalama özelliği sapıtıyor ve aşağaki sütunlara tarihleri istediğim gibi kopyalamıyor 3/10/2018, 4/10/2018, 5/10/2018 şeklinde gitmesini istememe karşın kopyalama özelliği yılları 2019 olarak algılıyor ve tarihleri 3'erli ardışık gruplar olarak kopyalıyor fotoğrafta durumu izah etmeye çalıştım.

Dosya hazır bir şablon ve verileri bu şablon özelliklerine göre gireceğim için hücre özelliklerinde değişiklik yapamıyorum acaba tarihleri gün gün bu şablona göre nasıl arttırabilirim ?

i.imgyukle.com
0
joehigashi
(16.01.19)
çünkü hücreler "metin" olarak kalmış. işlem yapmak istediğiniz hücreleri seçip sağ tıklayın, hücreleri biçimlendire gelip soldan tarihi seçin. oradan istediğiniz formatı seçip ok deyin. ya da excelde yukarıda metin yazar, onu tarih yapın.

2educateyou.com
0
veritaslibertas
(16.01.19)
(18)

Dizel araç (vw Jetta) çalışmıyor, sorun ne olabilir?

lordoz
100.000 km'de bakımları düzgün yapılmış 2014 model bir VW jetta araç var yan komşunun, araç dizel ve marş basmıyor. Tık tık gibi bir ses geliyor ama marş basmıyor.Aklıma direkt akü geldi ama aracın bütün elektrik aksamı sorunsuz çalışıyor. Kapı kumandası, radyo, farlar vs. Yine de akü kaynaklı bir s
100.000 km'de bakımları düzgün yapılmış 2014 model bir VW jetta araç var yan komşunun, araç dizel ve marş basmıyor. Tık tık gibi bir ses geliyor ama marş basmıyor.

Aklıma direkt akü geldi ama aracın bütün elektrik aksamı sorunsuz çalışıyor. Kapı kumandası, radyo, farlar vs. Yine de akü kaynaklı bir sorun olabilir mi?

Benim benzinli aracımın aküsü boşaldığında hiçbir elektrikli akşamı çalışmazdı. Ama bu araçta farklıdır belki diye düşündüm.

Sizce neden olabilir? Neyi kontrol etmek gerekir?
0
lordoz
(16.01.19)
dediydi dersin marş dinamosu.
0
datnet
(16.01.19)
Aku gostergesi yesil mi?
0
acemi
(16.01.19)
Ya akü zayıf marş motorunu çeviremiyor ya da marş motorunda problem var muhtemelen bozulmuş dönmüyor.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.01.19)
Takviye kablosuyla deneyin başka araçtan takviye yaparak marş basın çalışmazsa marş motoru gitmiştir. Zor çalışırsa sakın stop edip kapatmayın servise gidin o haliyle.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.01.19)
marş basınca sürekli tık tık diye ses geliyorsa aküdür muhtemelen. çok anlamıyorum ben de ama benim araç da öyle oldu.
0
veritaslibertas
(16.01.19)
Teşekkürler.

@veritaslibertas senin aracında da elektrik aksamı çalışıyor muydu?
0
🌸lordoz
(16.01.19)
marş dinamosu değildir. 2014 model vw marka bir arabanın marş dinamosu bozulmaz 4-5 yılda. 1996 model şahin falan deseniz olurdu belki.

%100 akü, eminim son kararım. marş motoru deli gibi akım çeken bir şey. farlar açıkken marşa bastığınızda farlar kısılır, o derece. akünün; gösterge ışığıdır, fardır, radyodur bilmemnedir onları çalıştıracak kadar canı vardır da, marş motorunu çeviremiyordur. farları da bi 5 dakika açık bırakın onlar da söner. hani dijital fotoğraf makinesini çalıştırmayan pili duvar saatine takarsınız bir sene daha götürür ya öyle işte.

takviye yapın, zaten marş motoruysa yine çalışmaz. akü ise çalışır. günümüzde pek tavsiye edilmiyor ama araç manuelse vurdurarak da çalıştırabilirsiniz.

stop ettirmeden gidin bi oto elektrikçiye aküyü ölçsün. boşalmışsa şarj eder, ölmüşse yenisini takar.
0
kibritsuyu
(16.01.19)
@kibritsuyu +1
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(16.01.19)
Umarım aküden kaynaklıdır. Takviye kablosu buldum ama aracın sağ ve solunda başka araçlar park etmiş durumda o yüzden deneyemiyorum henüz.
0
🌸lordoz
(16.01.19)
@lordoz, evet benim de öyle olmuştu. bu arada aynı şeyi yaşadım seninle, aracın ön tarafı duvara dönüktü ve yanlarda da araç vardı, bu yüzden takviye deneyemedim. internetten akücü araştırdım. adamlar gelip aküyü ölçtüler, bitikti benim akü, yenisini taktılar. akü parası+75 tl ücret aldılar. sen de böyle bir yol deneyebilirsin.
0
veritaslibertas
(16.01.19)
uzun süre araç kullanılmadıysa ki bu akünün ne kadar yeni olduğuna göre değişkenlik gösterir. 3-5 gün bile yeterli olabilir çalışmaması için. ikinci bi ihtimal çoğu arkadaşın dediğin gibi marş otomatiği almıyor. otomatiğin değişmesi gerekebilir. öncelikli olarak aktarma yaparak çalıştırmayı denemeniz.
0
johnnie w lker
(16.01.19)
akü bende de çalıştı ancak akü bitmişti.
0
mikahakkinen
(16.01.19)
Akü geçenlerde bir arkadaşın tiguan i kaldı yolda ayni şekilde.
0
monkey
(16.01.19)
Şimdi benim arabanın aküsünü takviye kablosu ile bağladım, yine çalışmıyor ama bu sefer marş basıyor gibi (kuvvetli değil) ama marş almıyor ve 1-2 saniye sonra marştan kesiliyor.

Akülerin kapasitesi aynı ve yaklaşık 15 dakikadır takviye kablosu ile bağlı benim aracım çalışır vaziyette.

Bu arada araba 2014 değil 2011 model imiş.

Ne dersiniz? Hala aküden olma ihtimali var mı? Takviye kablosunu bağlayınca marş basıyor gibi yapması beni aküden diye düşündürüyor ama çalışmıyor da meret.
0
🌸lordoz
(16.01.19)
Çalıştı. Akü imiş.
0
🌸lordoz
(16.01.19)
araç çalışıyor halde beklerken de akü kendini şarj eder mi yoksa sürmek mi gerekir?
0
🌸lordoz
(16.01.19)
10-15 dk sürün
0
superb
(16.01.19)
akü ölmemişse sürmeden de kendini şarj eder. sürerek daha çok şarj eder. daha doğrusu arabayı oynatmaya gerek yok. şarj dinamosu kayışla motora bağlı, tekerleğe veya şanzımana değil. yani sürmeden mmotorun devrini arttırırsanız da aynı şey. ne kadar çok motor devri, o kadar çok şarj. sürmek = arabayı kıpırdatmadan boş viteste gaz verip devri yükseltmek.

ama muhtemelen akü ölmüştür, şarj almıyordur. eğer öyleyse motoru kapatırsanız tekrar çalışmaz.

o şekilde motoru kapatmadan ve stop ettirmeden elektrikçiye gidin.
0
kibritsuyu
(16.01.19)
(5)

Honda civic lastik tavsiyesi

curukturpkokusu
Elimizde 2009 model honda civic sedan 1.6 benzinli otomatik bir aracımız var. Lastikler eskimiş, lastik takacaz :)Yaşanan yer antalya, yağmurlu olduğu için 4 mevsim mi almak lazım kış lastiği almaya gerek var mı? Kullanıp memnun kaldığınız markalar neler? Günlük 30 40 km yol yapılıyor genelde. Başka
Elimizde 2009 model honda civic sedan 1.6 benzinli otomatik bir aracımız var. Lastikler eskimiş, lastik takacaz :)

Yaşanan yer antalya, yağmurlu olduğu için 4 mevsim mi almak lazım kış lastiği almaya gerek var mı? Kullanıp memnun kaldığınız markalar neler? Günlük 30 40 km yol yapılıyor genelde. Başka vermem gereken bilgi var mı bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim.
0
curukturpkokusu
(16.01.19)
Şiddetle tavsiye Michelin alın.

Bridstone sakın almayın.

Her ikisini de aynı araçta kullandım. Bridstone yolda yağ gibi kayarken, Michelin zamk gibi tutunuyordu.
0
lordoz
(16.01.19)
Bir akdenizli olarak ben 4 mevsim kullanıyorum. En soğuk zamanlarda ancak 8 derecenin altına iniyor. Bence 4 mevsim mantıklı. Aslında markadan çok modelle alakalı. Goodyear'in uygun fiyatlı 4 mevsim lastikleri var. Ama internetten fren mesafesi, konfor, yakıt tüketimi vb sıralamalarına bakın.
0
the coon
(16.01.19)
Arabanın üstünde ilk hangi lastik takıldıysa, o lastiğin takılması daha iyidir diye duydum.
0
komando kani var bende
(16.01.19)
Kışa gerek yok, sıcak memleket zaten, 4 mevsim almalısınız. Alırken yakın tarihli olmasına dikkat edin.
0
John Bloor
(16.01.19)
dört mevsim veya yaz lastiği dedikleri lastiklerden alın. sıralamam 1. michelin 2. continental 3. bridgeston 4. goodyear 5. pirelli. michelenine o kadar para vermek yerine continental alabilirsin.
0
mikahakkinen
(16.01.19)
(1)

Arapça inDesign

efreet sultan
Ara sıra Arapça iş geliyor ama indesign'ımız desteklemediği için biz yapamıyoruz, işi başkalarına paslıyoruz. Bu da iş akışımızı yavaşlatıyor. Ne yapmamız gerekiyor Arapça uygulama yapabilmek için? MENA bölgesi inDesign indirilmeli demişler yabancı forumlarda. Bazıları da eklenti var demiş.edit: gal
Ara sıra Arapça iş geliyor ama indesign'ımız desteklemediği için biz yapamıyoruz, işi başkalarına paslıyoruz. Bu da iş akışımızı yavaşlatıyor.

Ne yapmamız gerekiyor Arapça uygulama yapabilmek için? MENA bölgesi inDesign indirilmeli demişler yabancı forumlarda. Bazıları da eklenti var demiş.

edit: galiba sıfırdan indesign kurup şu linkteki aşamaları takip etmeliyim.

forums.adobe.com
0
efreet sultan
(15.01.19)
windowsta bölye bir sorun yok. yazmadığınıza göre "herkes istanbulda yaşıyor ve mac kullanıyor" diyorsunuz sanırım.
0
i dont know i dont care
(16.01.19)
(3)

Acil soru, bir linke yaklaşık 150 foto yüklemeliyim

gadlemler
Merhaba teknoloji guruları. elimde yaklaşık 150ürün fotoğrafı var, bunları tek bir linke tıkladığında insanların aynı sayfada görebilmesi lazım. napabilirim, acildir?!düzeltme : birkaç gün kalmalı
Merhaba teknoloji guruları. elimde yaklaşık 150
ürün fotoğrafı var, bunları tek bir linke tıkladığında insanların aynı sayfada görebilmesi lazım. napabilirim, acildir?!

düzeltme : birkaç gün kalmalı
0
gadlemler
(15.01.19)
Hepsini google drive'da bir klasör içine yükleyip, klasör linkini paylaşıma açın.
0
mikro patlama
(15.01.19)
Google. Photos a yükleyin albüm yapın albüm linkini paylaşın
0
kisa
(15.01.19)
imgbox diye bir site var. oraya yükle sonra galeri linkini ver.
0
sutlu nescafe
(15.01.19)
(4)

En temiz ses veren ses sistemi?

godspell
Uzun yıllar sonra evimde tekrardan laptopu bırakıp pc e dönüyorum ve iyi bir ses sistemi kullanmak istiyorum. Tercihim az yer kaplayan ama maksimum kalitede 2.1 bile olabilir. Limit 2000tl kadar cikabilir. Önerileriniz nelerdir?
Uzun yıllar sonra evimde tekrardan laptopu bırakıp pc e dönüyorum ve iyi bir ses sistemi kullanmak istiyorum. Tercihim az yer kaplayan ama maksimum kalitede 2.1 bile olabilir. Limit 2000tl kadar cikabilir. Önerileriniz nelerdir?
0
godspell
(15.01.19)
Verdiğiniz fiyat limitinin üstünde ama Bose Companion 50'den memnunum ben.

Tabi ne beklediğinize göre değişir, eğer sesin hacmi, kalitesi ve temizliği önemli ise ben çok memnunum.

Eğer baslı maslı şeyler içinse beklentinizi karşılamayabilir, o yüzden Companion 50'nin ürün incelemelerine bakmanızı öneririm.

Bonus: www.youtube.com
0
crown
(15.01.19)
al canım: www.amazon.com.tr
0
katil usak
(15.01.19)
Harman Kardon Onyx Studio 4. Fazlasıyla iyi.
0
hepbiarayisicinde
(15.01.19)
Edifier ses sistemlerine bakabilirsin. Ben televizyona optik girişle bağlı olarak 3-4 senedir çok temiz ses alıyorum.
0
solenkol
(16.01.19)
(1)

gmail verilerini outlooka aktarma

akan dame
gmail hesabımdaki maillerimi outlooka aktarmam gerek. internetten adım adım yapılışına baktım ama orda yazılanların bazılarını kendi hesap ayarlarımda bulamadım. bilale anlatır gibi anlatırsanız çok makbule geçer. şimdiden teşekkür ederim.
gmail hesabımdaki maillerimi outlooka aktarmam gerek. internetten adım adım yapılışına baktım ama orda yazılanların bazılarını kendi hesap ayarlarımda bulamadım. bilale anlatır gibi anlatırsanız çok makbule geçer. şimdiden teşekkür ederim.
0
akan dame
(15.01.19)
pop/smtp mail kuracaksınız o kadar. adım adımlık bir durum yok.
0
i dont know i dont care
(16.01.19)
(4)

harici harddiskten klasör silemiyorum

kibritsuyu
her ay mükellefimin işyerinde kullandığı muhasebe programının yedeğini harici harddiske alıyorum. yedek alma yöntemi, program klasörünü alıp aynen harici harddiske kopyalamak şeklinde.lakin ertesi ay yeni yedeği almak için gittiğimde eski klasörü silemiyorum. resimdeki hatayı veriyor. ben de eski kl
her ay mükellefimin işyerinde kullandığı muhasebe programının yedeğini harici harddiske alıyorum. yedek alma yöntemi, program klasörünü alıp aynen harici harddiske kopyalamak şeklinde.

lakin ertesi ay yeni yedeği almak için gittiğimde eski klasörü silemiyorum. resimdeki hatayı veriyor. ben de eski klasörün adını değiştirip yeni yedeği de yanına kopyalıyorum. 3-4 aydır işe yaramaz bir sürü eski yedek oldu. sil diyorum silmiyor.

niye silmiyor yahu, nasıl sileceğiz fazla klasörleri?

eksiup.com
0
kibritsuyu
(15.01.19)
muhtemelen dizinde, yönetici yetkisi ile silinen bir dosya veya klasör var. klasörlerin yetkilerini devralarak silmeyi deneyebilirsiniz. alternatif olarak harici hdd'ye geçici olarak bir yere kopyalayıp daha sonra diske format atabilirsiniz.
0
helenart
(15.01.19)
ben de geçen benzer bir sorunla karşılaştım şu şekilde çözdüm; klasörü winrar da arşive ekle diyorsun, arşive eklerken menü açılıyor, orada arşive ekledikten sonra dosyayı sil var. O siliyor, sonra winrar dosyasını siliyorsun
0
asbe
(15.01.19)
google'a unlocker yaz. işletim sistemine uygun unlockerı indir. klasörü seç ve silmeye çalış. işini görmesi lazım.
0
false pretension
(15.01.19)
Diskten başka bir şey silebiliyor musunuz peki? Disk silmeye karşı korumaya alınmış olabilir mi?
0
John Bloor
(16.01.19)
(2)

Whatsapp fotoğraflarını sd kart a indirmek

takilagimacanim
Merhaba galeriyi acinca yeterli alan yok diyordu artik temizleyecek bir sey de kalmamisti hala ayni uyari veriyordu. Ben de 32 gb sd kart aldim. Hala ayni sorun Whatsapp tan gelenleri nasil sd kart a gelmesini saglarim. Direkt tasiyayim diyorum bu sefer de galeri duzeni gidiyor fotograflar birbirine
Merhaba galeriyi acinca yeterli alan yok diyordu artik temizleyecek bir sey de kalmamisti hala ayni uyari veriyordu. Ben de 32 gb sd kart aldim. Hala ayni sorun

Whatsapp tan gelenleri nasil sd kart a gelmesini saglarim.
Direkt tasiyayim diyorum bu sefer de galeri duzeni gidiyor fotograflar birbirine karisiyor.

Whatsapp klasörünü sd kart a atsam bile alan bosalmiyor. Ne yapsam da bu telefon hafizasi bosalsa yav?

Samsung a7 2016
0
takilagimacanim
(15.01.19)
maalesef whatsapp öyle bir şeye izin vermiyor. Ben mecburen arada bir pc'ye aktarıp siliyorum. İlla ki internal hafızaya kaydediyor whatsapp.

(bilgisayara bağlayınca yerel hafızada whatsapp-->whatsapp images (videos vs. çeşitli klasörler var) bunların içinden mesela yarısını veya hepsini kopyala, sonra buradan sil. Yer açılır ama artık o fotoları telefon üzerinden göremezsin tabii.)

Telegram çok daha iyi bi uygulama aslında ama kimse kullanmıyor.
0
nhk ni youkosu
(15.01.19)
elle kes yapıştır yapacaksınız başka yolu yok. doldukça tekrar
0
argent dawn
(15.01.19)
(7)

Teknolojiden iyi anlamak istiyorum, ne yapmalıyım?

yine de geldim dunyaya
"Teknolojiden anlamak" kısmını biraz açayım: Mesela günlük hayatta bilgisayarımda/telefonumda/wifi bağlantımda vb ufak tefek, servis gerektirmeyen bir sorun yaşadığımda problemi kendi başıma halledebilmeyi çok istiyorum. Yeni bir cihaz alacağım zaman benim için neyin daha kullanışlı olabileceğini ba
"Teknolojiden anlamak" kısmını biraz açayım: Mesela günlük hayatta bilgisayarımda/telefonumda/wifi bağlantımda vb ufak tefek, servis gerektirmeyen bir sorun yaşadığımda problemi kendi başıma halledebilmeyi çok istiyorum.

Yeni bir cihaz alacağım zaman benim için neyin daha kullanışlı olabileceğini başkasından yardım almadan kendim kestirebilmek istiyorum.

Bilgisayarlar nasıl çalışır vesaire hakkında daha çok bilgi sahibi olmak istiyorum.

Maddi bir beklenti sebebiyle değil; teknoloji ilgimi çekiyor ve bu konularda bilgili olmanın yaşamımı epey kolaylaştıracağını düşünüyorum sadece.

Ne yapmalıyım?

Merak ettiğim her şeyi tek tek Google'layarak uzun vadede ilerler miyim -şu an öyle yapıyorum- ya da bu tarz bilgileri bir arada bulunduran, önerebileceğiniz yerli/yabancı kaynaklar var mı?
0
yine de geldim dunyaya
(15.01.19)
teknoloji öyle bir hal aldı ki, "teknolojiden iyi anlamak" bir şey ifade etmiyor. telefondan iyi anlayabilirsiniz, televizyondan iyi anlayabilirsiniz. bu tarz, belirli bir kaç ürün grubundan iyi anlayabilirsiniz. bu nedenle isteğinizi gerçekleştirmeniz için tavsiyem:
keep calm and google it
devam
0
exquake
(15.01.19)
Okuyacaksınız, ekranınıza gelen uyarıya okumadan tamam diyip, uygulama yüklerken next next yaparak öğrenilmez. Kullanırken önününüze gelen her şeyi okursanız menüler arasında gezinirken açıklamaları okursanız belli bir süre sonra bazı şeyleri kavramaya başladığınızı farkedeceksiniz.
Ben Windows XP'de yardım ve destek'i okuyarak o kadar çok şey öğrenmiştim ki mesela siz de buna benzer şekilde önünüze gelen dökümanları okuyarak bir çok şey öğrenebilirsiniz.

Mesela wifi problemi demişsiniz, mesela bu noktada modeminizin kullanım kılavuzunu okumamışsanız bir eksikliktir bu. Google tabi en büyük yardımcın olacak ama önce kendi içinde inceleyerek bir şeyleri çözmeye çalışırsan daha kolay öğrenirsin.
0
atom karincanin torunu
(15.01.19)
hahaha ben yazdim sandim :)

kendinize bir alt baslik secip onu okumakla baslayin bence de.
0
jimicik
(15.01.19)
ben hala boru yardimi olmadan sesimin binlerce kilometreye nasil ulastigini anlamis degilim.
dokunmaktik ekran nasil calisiyor. bildigin cam. pencereye parmagimi vurunca bir sey olmuyor ama telefon penceresine dokununca bir suru sey oluyor.
kablodan nasil ses gidiyor, bildigin bakir kablo. normal bakirdan sesim gitmiyor ama bu yaptiklarindan gidiyor. kulaklik nasil calisiyor?
bilgisayar/tv ekranda hicbir boya yokken nasil renkli gosteriyor goruntuleri?
bu ve daha onlarcasi kafamda donup duruyor.

bu tur sorulari merak ediyorum ama usengeclikten arastirip ogrenemiyorum. birinin havadan gelip beynime bunlarin cevaplarini yerlestirmesini bekliyorum, olmayacagini da biliyorum.

buradan soyle bir sonuca cikabiliriz. merak ettikleriniz icin zaman ayirin ve arastirin. sorun.
0
Leonardo~Da~Vinci
(15.01.19)
Bizim eski ofisteki IT'ci bir ara kat değiştirdi, adamı görünce "ya sen yokken bunlar her şeyi bana soruyor, ben de Google'dan bulup halletmeye çalışıyorum" dediğimde gülüp "sen bizim işi çözmüşsün" demişti.
Gündelik problemler, telefondaki bilgisayardaki ufak sıkıntılar için keep calm and google it+1

Diğer konularda da gerçekten teknoloji öyle bir hal aldı ki şu an kullandığımız her teknolojinin arkasındaki kümülatif bilginin hepsini bilmemiz mümkün değil. Özellikle merak ettiğiniz şeyleri araştırıp okumak lazım.
0
kobuzchu kiz
(15.01.19)
aldığınız ürünlerin kullanım kılavuzlarını okumakla başlayın. sonra da google'da nasıl etkili arama yapılır onu öğrenin. merak ettiğiniz konuları veya yaşadığınız sorunları arayarak öğrenin. ben exceli google ile öğrendim resmen.
0
argent dawn
(15.01.19)
Merak ederek ve deneyimleyerek öğrendik hepimiz.

İlk topladığım bilgisayar Pentium 3 idi. Zaten bilgisayar toplama işlemi başlı başına teknoloji güncellemesi gerektiriyor. 6 senedir sistem toplamıyordum, yeni yeni chipsetler ve soketler çıkmış baştan öğrenmek zorunda kaldım.

Mesela baktım bi işlemci var müthiş overclock oluyor, hangi anakart uyar buna şu şu şu, görünüyor zaten. Ama hangi anakart overclock yapabilir, sadece bunlar. Bunlar arasında fiyat farkı var mı buna bakıyorum, sonra ddr3 ddr4 falan farkları çıkıyor karşıma. Biri atx biri itx falan farkını bilmiyordum google layıp öğrendim. Böyle böyle gidiyor. Şu an laptopa harici ekran kartı takarak oyun oynuyorum, laptopu da defalarca söktüm taktım. M2 harddisk mesela uyan uymayan bir dünya standartı var öğrenmek için araştırırken farklarına bakarken bir baktım depolama algoritmalarına falan girmişim.

Bu işin okulu yok. Etrafımda bilgisayar mühendisliği bitirmiş bir dünya insan var güncel bilgisi yok sadece kod yazmayı biliyor nitekim adamın işi o.

Merak edeceksin, merakının sonucu olarak araştıracaksın. Evet bazen bozacaksın. Bazen kazıklanacaksın, bazen bozuk mal alacaksın ama öğreneceksin.

Türkiye için saçma sapan paralar kazanıyorum sırf zevk aldığım için eski bir sistemi overclock edip öyle kullanmak için eski püslü ikinci el parçalar alıyorum şu an. Çünkü diy bir hayat tarzı benim için. Parasını verip hiçbir şeyi hazır almam, mizacıma ters. Bu nedenle her boktan bir boklar anlarım.
0
bos gezenin bos ustasi
(15.01.19)
(2)

1 tb'lık harici harddiskte 80 gb yer kaldı

semaforo de medianoche
yaklaşık 80 gb küsür kaldığından beri de bilgisayarıma girince normalde mavi olan diskin ne kadarının dolu olduğunu gösteren bar kırmızıya döndü (bilgisayarıma girince yerel disk c'de falan da gözüken barı kastediyorum), daha fazla bi şey yüklemem sıkıntı mı yaratır yani? yaratırsa ne gibi sıkıntıla
yaklaşık 80 gb küsür kaldığından beri de bilgisayarıma girince normalde mavi olan diskin ne kadarının dolu olduğunu gösteren bar kırmızıya döndü (bilgisayarıma girince yerel disk c'de falan da gözüken barı kastediyorum), daha fazla bi şey yüklemem sıkıntı mı yaratır yani? yaratırsa ne gibi sıkıntılar yaratır?
0
semaforo de medianoche
(15.01.19)
yoo. zaten harici disk, hiçbir şey olmaz. en fazla yeni bir şey atamazsın.
0
washe
(15.01.19)
harici disk olduğu için son limitine kadar doldurabilirsin bi sıkıntı olmaz o sadece bilgi amaçlı dolu-boş alan olayını gösteriyor.

şayet windowsun kurulu olduğu (genelde yerel disk c') disk bölümünü çok doldurmamaya dikkat et yeter kasma ve yavaşlama yapar, geriye kalan dahili ve harici disklerin dolu olması pc performansını etkilemez.
0
gencfb
(15.01.19)
(5)

YouTube reklamlarini da engelleyebilen ad blocker ariyorum

Traveller
Chrome icin, hangi uzanti iyi?
Chrome icin, hangi uzanti iyi?
0
Traveller
(14.01.19)
uBlock Origin
0
x daemon
(14.01.19)
Pcde adblock for youtube u kullanıyorum.
0
Amaranta ursula
(14.01.19)
consumer reports da ublock demis
0
bryan fury
(14.01.19)
murtiii
(14.01.19)
uBlock Origin engelliyor yetmezse şurdaki filtre sitesinden youtube yazıp abone olabilirsin birisine
filterlists.com
0
nahtoderfahrung
(14.01.19)
(3)

45 tl’ye MS office satılıyor fake mi?

kumulatifvergimatrahi
https://m.n11.com/microsoft-office-2019-365-pro-professional-suresiz-lisans-5-pctr-P298287427?gclid=Cj0KCQiAg_HhBRDNARIsAGHLV50zKUAZ-38uyCaSLVYabwlPldyLR8b04plGbpPF6kmw31uy8WybuP0aAq-hEALw_wcB&gclsrc=aw.dsMicrosoft’un kendi sitesinde ayda 500 tl filan diyor. Nasıl oluyor?
m.n11.com

Microsoft’un kendi sitesinde ayda 500 tl filan diyor. Nasıl oluyor?
0
kumulatifvergimatrahi
(14.01.19)
zilyon kere soruldu. (bkz: aramaya inanmak).

cevap: al. nasıl olduğunu sana anlatsam 5 dk sonra başkası soracak :(
0
Tears of Devil
(14.01.19)
ebayde 4 dolar falan
0
argent dawn
(15.01.19)
burada bu lisansları açıklıyor: www.youtube.com
0
celeron 300a
(15.01.19)
(10)

100mbit interneti destekleyen wifi adaptör

kuul
selamlar,şimdi interneti 100mbit yaptım geçenlerde. ancak tl-wn722n wifi adaptörüm sanırım desteklemiyormuş bu hızı. onunla anca 47-48mbit civarlarında hız alabiliyorum. aradım dediler ki 5ghz'lik wifi adaptör alman lazım. onlara da bakıyorum şimdi bir sürü harf oyunlu cin entry'ler falan gibi bi or
selamlar,

şimdi interneti 100mbit yaptım geçenlerde. ancak tl-wn722n wifi adaptörüm sanırım desteklemiyormuş bu hızı. onunla anca 47-48mbit civarlarında hız alabiliyorum. aradım dediler ki 5ghz'lik wifi adaptör alman lazım. onlara da bakıyorum şimdi bir sürü harf oyunlu cin entry'ler falan gibi bi ortam. 5ghz yazan herhangi bir wifi adaptör alsak yetiyor mu ? bi de bu adaptörlerin üzerinde 300-600-1200mbit gibi ibareler var. bunlar benim dikkat etmem gereken şeyler değil di mi ?
0
kuul
(14.01.19)
Modem veya access pointinin 5ghz olması gerekli.
0
malheiros
(14.01.19)
modemde sorun yok hocam. "Netmaster CBW-383ZN" aradığımda 100mbps'yi desteklediğini söylediler. ki zaten ethernet kablosu bağladığımda 98mbps'leri gördü. sorun masaüstü bilgisayarıma taktığım wifi adaptör. şartlar müsait değil o yüzden modemi direk kasaya bağlayamıyorum. onun için bahsettiğim tip bir adaptör lazım.
0
🌸kuul
(14.01.19)
urun.n11.com
şunu al arkana bakma.
0
Techsavvy
(14.01.19)
kablonet'in modemleri dandik, zor onunla 100mbit'i alman. sağlam router lazım.
0
passion rules the game
(14.01.19)
@passion,

peki kabloyla 98mbit görmesi bizim için bir şey ifade etmez mi ?
0
🌸kuul
(14.01.19)
olayı pek doğru anlamamışsın gördüğüm kadarıyla. netmaster modeme kabloyu takınca 98 mbit'i görüyor olman onun onun kablosuz olarak 100 mbit hızı verebileceği anlamına gelmiyor amma velakin o modem 802.11n'i (teoride) 300 mbit/s ile verebiliyor. pratikte taş çatlasa 150 mbit/s olur ki o da modemin dibindeysen. o modemin wi-fi sinyali pek stabil değil. yan odaya geçince 30 mbit'i zor almaya başlarsın.

öte yandan modem 802.11ac desteklemediği için, yani mahalle dilinde 5ghz yayın yapmadığı için sen 5ghz destekli bir wifi adaptör alsan da o adaptor modeme yine 2.4 ghz yayınından bağlanacak. sen ortamlarda 5 ghz'le bağlanıyorum demek istiyorsan o başka tabii.

techsavvy'nin dediği ürün işini görür ama fazla bile. 300 mbit ve 802.11n desteği olan bir wifi adaptör işini görür ama dediğim gibi, modemden uzaklaşınca hızın dramatik şekilde düşecek.

5 ghz yayın yapan router'ım;

www.asus.com

pc'deki wifi adaptörüm 866 mbit ile bağlanıyor ve pratikte aldığım hız taş çatlasa 480 mbit/s hadi bilemedin 500 olsun. yan odadan ya da arada duvar vs olsa bile 802.11 ac için 100 mbit düşük bir değer, tek diş çekse bile 100 mbit'i alabiliyorum.

evde bu canavarın çekmediği noktalar için de kullandığım access point;

www.asus.com

rp-n14'ün 5 ghz desteği yok, 2.4 sadece, 300 mbit/s destekliyor ve buna bağlıyken de 100 mbiti çatır çatır alabiliyorum. araya duvar vs girerse düşüşler olabiliyor.

ek olarak; (bkz: 802.11ax)
0
washe
(14.01.19)
@washe,

hocam tam anlamadığım kesin :) hatta okudukça kendimi daha bi mal gibi hissediyorum.

şimdi modem masaüstü bilgisayara direk bağlı değil, mamafih odamın kapısını hemen açtığımda dışarıda duran dolabı üzerinde. bahsettiğim dolap da evin orta yerinde sayılır. neyse yani mesafe oldukça yakın. modemin kılavuzunda 802.11n yazıyor. bu arada az önce telefonla aradım modem arayüzünde 6 olan kanal sayısını 8'e mi ne çıkardık bu ne anlama geliyor onu da bilmiyorum. tam bir kör ebe olarak hayatıma devam ediyorum şu an çogeyecanlı :D
0
🌸kuul
(14.01.19)
kanal numarasıdır o. 6'dan 8'e çıkarmak değil de değiştirmek aslında o. bi bok değiştirmez o :)

madem modem yakın dediğim gibi 300 mbit destekli bi wifi adaptör alsan yeterli olur
0
washe
(14.01.19)
öncelikle tembelliğim üzerinde verilen cevapları derinlemesine okumadım. @washe üstat belki yazmıştır yazacaklarımı.
5ghzlik adaptör alırsan modemin desteklemesi lazım. ikinci olarak kablonetin modemi dandik ama kablosuz olarak 100mbite yakın bir hızı verebiliyor. uzaklaşınca hız düşmesine birşey diyemiyorum.
sendeki 150mbpslik adaptör ise 300mbpslik adaptör alırsan sorun çözülür bence.
0
sutlu nescafe
(14.01.19)
bakman gereken ozellik 802.11ac olması.

evet 600-900-1200 gibi degerlere dikkat etmen gerekiyor. yuksek olan ıyıdır.
0
bryan fury
(14.01.19)
(2)

instagram hesabım ele geçirilmeye mi çalışılıyor sizce

feride_merkur
merhabalar. diyelim ki a adında bir instagram hesabımız olsun. bu hesap ile zamanında arkadaşınızın bir şeye bakmasına izin verdiniz (şifrenizi gönderdiniz hesabı kendi telefonunda açarak girdi baktı) ardından siz işi bitince şifrenizi değiştirdiniz ve diğer cihazlardan çıkış yaptırdınız. buraya kad
merhabalar. diyelim ki a adında bir instagram hesabımız olsun. bu hesap ile zamanında arkadaşınızın bir şeye bakmasına izin verdiniz (şifrenizi gönderdiniz hesabı kendi telefonunda açarak girdi baktı) ardından siz işi bitince şifrenizi değiştirdiniz ve diğer cihazlardan çıkış yaptırdınız. buraya kadar sorun yok.

bu olaydan 1-2 ay sonra kişisel sebeplerden hesabınızı kapattınız 2 ay kadar hesabınız kapalı kaldı. bugün hesabı açtığınızda anasayfada üst bildirimde şöyle bir uyarı gördünüz. ''telefon numaranı ekle'' şifreni yenileyebilmek daha alakalı reklamlar görmek sms bildirimleri almak ve arkadaşlarını bulmak için telefon numaranı (xxx burada arkadaşın nosu var açıkça) ekle. telefon numaranı sadece sen göreceksin.

şimdi aşağıda ekle ve güncelle diye 2 seçenek sunuyordu ben güncelleye gelerek kendi telefonumu güncelledim. iki faktörlü korumaya aldım bir de hesabımı.

aklımı karıştıran konu şu, zamanında onun telefonundan benim iznimle bir giriş gerçekleştiği için instagram bunu belleğe almış ve bana otomatik bir seçenek mi sunuyor?

yoksa kişi hesabımı ele geçirmeye çalışıp doğrulamaları kendi telefonuna yönlendirmeye mi çalışmış?

1. ihtimali benim açımdan zayıflatan şu. şifre verip baktırma ve sonra şifremi hemen değiştirme olayı hesabımı kapatmadan 1-2 ay önce oldu ve o günden hesabımı kapattığım güne kadar hiç öyle bir uyarı almadım. hani belleğe alıp böyle öneri bildirimi verecek olsa o zaman verirdi ama vermedi. ayrıca bazen hesabımı kardeşimin telefonundan da açarım hiçbir zaman kardeşimin telefonunu belirten bir telefon no güncelleme bildirimi almamıştım bugüne kadar.

2. ihtimali güçlendiren ise şu. kişi artık arkadaşım değil ve beni takıntı haline getiren bir saykoya dönüştü. hesabımı ele geçirmeye çalışmak yapacağı en hafif pislik olur.

instagrama da yazacağım durumu, ekran görüntüsü de aldım. ama öncesinde bi fikri olan vardır belki diye sizlere sormak istedim. çünkü insta şikayeti yerine direkt suç duyurusunda da bulunabilirim.

uzun oldu kusura bakmayın lütfen, teşekkürler.
0
feride_merkur
(14.01.19)
Sanırım insta güncellemesiyle herkese geldi o zımbırtı. Bende de var o uyarı. Eski arkadaşınız edward snowden falan değilse değiştirdiğiniz şifreyi o kişi kıramaz. Başkası girecek olsa hesapta çok deneme yapıldığı için kitleniyor olması gerek. Mail falan gelmediyse sıkıntı yoktur.
0
bahoho
(14.01.19)
@bahoho merhabalar, şu an giriş kısmında kullanıcı adımla girş yapabiliyorum. kendi telefonumu kullanıcı adı yerine yazarak da giriş yapabiliyorum. bir de ne yazık ki ilgili numarayı yazıp güncellediğim şifremi girerek de giriş yapabiliyorum. kişi girdiği zaman telefonunu hesabın güncel telefonu olarak güncelledi sanırım. herhangi bir şifre yenile/şifre değiştir komutu verip sms onayıyla tamamlamak istesem kod hangimize gidecek muallak. o yüzden bir şey yapamıyorum. allahın cezası sayko karı.
0
🌸feride_merkur
(14.01.19)
(1)

excel sorusu

someonewalksalone
https://i.hizliresim.com/9ag4R5.jpgresimdeki sütunlarda filtreleme yapmak istiyorum. yani E G H sütunlarındaki alt alta olan hücreleri ayırıp, alttaki hücreleri sağa sütun olarak alabilirsem amacıma ulaşırım gibi gözüküyor. bunun kısa yolu ne olabilir? şimdiden teşekkürler.
i.hizliresim.com

resimdeki sütunlarda filtreleme yapmak istiyorum. yani E G H sütunlarındaki alt alta olan hücreleri ayırıp, alttaki hücreleri sağa sütun olarak alabilirsem amacıma ulaşırım gibi gözüküyor. bunun kısa yolu ne olabilir? şimdiden teşekkürler.
0
someonewalksalone
(14.01.19)
Makroları kullanarak düzenleyebilirsin ancak.
0
cakabo
(14.01.19)
(4)

windows10 sorusu büyük küçük harf

honfleur
Daha önceki versiyonlarda shift F3 ile büyük/küçük harf değişikliği yapılırdı. Windows 10'da yapamıyorum. Bilen var mıdır yeni kısa yolu?
Daha önceki versiyonlarda shift F3 ile büyük/küçük harf değişikliği yapılırdı. Windows 10'da yapamıyorum. Bilen var mıdır yeni kısa yolu?
0
honfleur
(14.01.19)
MS Word ve Outlook yeni e-posta yazma ekranlarında hala aynı kombinasyon ile oluyor.

Excel'de deniyorsanız o özellik Excel'de yok.

Bir de F3 tuşunuzun üstünde Fonksiyon varsa Fn tuşu ile deneyin.

Yani Shift + Fn + F3
0
himmet dayi
(14.01.19)
Gmailde kullanılmıyor:(
Sizin dediğiniz gibi de denedim, olmıyor. F3'e ses açma kapama fonsiyonu eklemişler, sesi kapatıyor.. Support sitesinden de baktım, listede göremedim bu fonksiyonu. Mis gibi kısayolu kaldırmışlar galiba..
0
🌸honfleur
(14.01.19)
Shift + F3 ile yapılan o şey WINDOWS'UN ÖZELLİĞİ DEĞİL.

Sadece Office programlarında (Excel hariç) var.
0
işimdeyim gücümdeyim
(14.01.19)
Gmail'de olmaz tabii. @işimdeyim gücümdeyim'in dediği gibi o özellik office'in uygulamalarına has.

Böyle durumlarda ben metni Word'e kopyalayıp, orda Shift+F3 yaptıktan sonra tekrar ilgili yere alıyorum.
0
himmet dayi
(14.01.19)
(2)

Sevgili PES severler

aynabugusu
PC'de iki adet ekran kartı var. Malumunuz biri kanser olan Intel, diğeri canımız ciğerimiz AMD Radeon. Sıkıntım şu: PES 2019 AMD ekran kartını görmüyor, settings kısmında Intel'i görüyor ve oyunu çok düşük fps'de oynatıyor. Oyunun AMD kartını görmesi için ne yapabilirim?
PC'de iki adet ekran kartı var. Malumunuz biri kanser olan Intel, diğeri canımız ciğerimiz AMD Radeon. Sıkıntım şu: PES 2019 AMD ekran kartını görmüyor, settings kısmında Intel'i görüyor ve oyunu çok düşük fps'de oynatıyor. Oyunun AMD kartını görmesi için ne yapabilirim?
0
aynabugusu
(14.01.19)
oyunun exe dosyasına sağ tıkla grafik işlemciyle çalıştır diye birşey olacak. onu seç veya oradan amd kartı seç.
0
sutlu nescafe
(14.01.19)
Dediğiniz olay Nvidia kartlar için geçerli. AMD'nin ayarlar kısmından dediğiniz şeyi yapmıştım fakat yine etki etmedi.
0
🌸aynabugusu
(14.01.19)
(1)

Python sorusu

roket adam
Şöyle özetleyeyim: bir script'imiz var, bir yazılıma POST metodu ile bir şeyler gönderiyor. O gönderdiği bir şeyler, script üzerinde string olarak belirtilmiş. (Yani göndereceğin value = 192.168.2.100 gibi, net bir şekilde yazılmış script içine)Ben istiyorum ki, bir csv veya json dosyasını import ed
Şöyle özetleyeyim: bir script'imiz var, bir yazılıma POST metodu ile bir şeyler gönderiyor. O gönderdiği bir şeyler, script üzerinde string olarak belirtilmiş. (Yani göndereceğin value = 192.168.2.100 gibi, net bir şekilde yazılmış script içine)

Ben istiyorum ki, bir csv veya json dosyasını import edeyim. O dosyadaki value'leri POST etsin. Yani script içinde sabit bir string yazacağına, o dosyadaki verileri POST etsin. Nasıl yaparız, var mıdır yardımcı olabilecek biri? Bİlenin elinde 3 dklık bir iş gibi görünüyor.

Tenks,
0
roket adam
(14.01.19)
Algoritmayı tam olarak kavrayamadım.

Ama esasında şunu istiyorsunuz gibime geldi. Import ettiğiniz dosyadan gelecek olanları bir değişkene atayın, o değişkeni post edin. Böyle yaptığınızda scriptin içindeki sabit değer değil, importtan gelecek veri post edilecektir.

Umarım yardımcı olur.
0
lisw
(14.01.19)
(2)

Adobe Photoshop 2019 Trial Reset

kvlknctk
7 gün dolduktan sonra kullanamadım, şimdi acil bir şekilde lazım. Fakat crack işine girmek istemiyorum. Sadece kısa süreliğine olsa da açmak istiyorum. bunun için bildiğiniz yöntemler nelerdir? Teşekkürler.
7 gün dolduktan sonra kullanamadım, şimdi acil bir şekilde lazım. Fakat crack işine girmek istemiyorum. Sadece kısa süreliğine olsa da açmak istiyorum. bunun için bildiğiniz yöntemler nelerdir?

Teşekkürler.
0
kvlknctk
(13.01.19)
belki sadece bir aylık lisans alınabilir. bir öğrenci tanıdık varsa indirimli de olur.
0
panamera
(13.01.19)
aylık 53 lira mı ne. en sorunsuzu öyle
0
argent dawn
(14.01.19)
(2)

Xiaomi Mi A2 Kasma Sorunu

dizicolleague
Sadece yazı yazarken kasıyor ve algılaması biraz geç. Video, program vb hiçbir şeyde kasma yok, sadece yazı yazarken deli ediyor beni. Kronik sorun mu bu yoksa güncelleme ile falan çözülür mü? Alalı iki ay oldu bu arada, kasma sorunu sıklaşınca rahatsız etmeye başladı.
Sadece yazı yazarken kasıyor ve algılaması biraz geç. Video, program vb hiçbir şeyde kasma yok, sadece yazı yazarken deli ediyor beni. Kronik sorun mu bu yoksa güncelleme ile falan çözülür mü? Alalı iki ay oldu bu arada, kasma sorunu sıklaşınca rahatsız etmeye başladı.
0
dizicolleague
(13.01.19)
klavye uygulamasını ayarlardan sıfırlamayı dene. önbelleğini temizlemek vs. gibi şeylerden bahsediyorum.
olmuyorsa swiftkey gibi başarılı klavye uygulamalarına bakabilirsin.
0
Bruce
(13.01.19)
Yazılımsal bi sıkıntı var sanırım. Bruce’un dediğini denedikten sonra devam ederse telefonu sıfırlamayı dene
0
Delay Fuze
(13.01.19)
(3)

aramızdaki inşaat mühendislerine sesleniyorum!!!

candoguaydin
kaymakamlık tarafından ihale edilmiş bir konutun teknik yapı şartnamesi olur mu? Bu şartnamede konutun taban zemininde kullanılacak malzeme yazılır mı? Şimdiden teşekkürler.
kaymakamlık tarafından ihale edilmiş bir konutun teknik yapı şartnamesi olur mu? Bu şartnamede konutun taban zemininde kullanılacak malzeme yazılır mı?
Şimdiden teşekkürler.
0
candoguaydin
(13.01.19)
Teknik şartname olur, fakat her teknik şartnamede döşeme kaplaması vb. imalatlar detaylı olarak yazmayabilir veya eksik yazılmış olabilir. Bunun için projelerin içindeki mahal lsitesi ve mimari projelere bakmak gerekebilir.

Kamu ihalelerinde de konutlar anahtar teslim ihale ediliyor. Yani tüm imalatları tamamlanacak şekilde. Dairelerin içleri, daire sahipleri tarafından yaptırılacak gibi ihale edilmiş olanlar var mıdır bilemiyorum, ama büyük ihtimalle varsa bile çok çok azdır.
0
malheiros
(13.01.19)
Her ihalenin şartnameleri olur. Kaplama malzemesi teknik şartnamede bulunmaz. Anahtar teslimse ihale pozlarında dahi yazmayabilir. Mimari projeye bakmanız gerekir.
0
neysene
(13.01.19)
Şartname mutlaka vardır. Ama kullanılacak malzeme proje veya mahal listesinde belirtilmiştir. Teknik şartnamede hangi malzemenin nerede kullanılacağı bilgisi olmaz.
0
shotcrete
(13.01.19)
(1)

photoshop sorusu - metinle uyumlu genişleyen arkaplan

tabudeviren
https://eksiup.com/bfe9c49e6311beyaz fonu yapıp üzerine yazı yazdım. yazının boyutu kestirilemediği için haliyle fon yazıya göre büyük geldi.istediğim şu: ben yazdıkça arkadaki fon oluşsun. alt satıra geçince otomatik genişlesin. sadece yazılan yazı kadar olsun, ne eksik ne fazla.
eksiup.com

beyaz fonu yapıp üzerine yazı yazdım. yazının boyutu kestirilemediği için haliyle fon yazıya göre büyük geldi.
istediğim şu: ben yazdıkça arkadaki fon oluşsun. alt satıra geçince otomatik genişlesin. sadece yazılan yazı kadar olsun, ne eksik ne fazla.
0
tabudeviren
(13.01.19)
özel bir komut vs yoksa böyle bir şey yok fotoşopta. dediğiniz şey çok "otomatik" bir şey. olsa olsa instagram stroeysinde falan olur. fotoşop böyle bir uygulama değil.
0
i dont know i dont care
(13.01.19)
(4)

Windows 10 Ekran kartımın desteğini çekmiş - Laptopa Ekran Kartı arıyorum

iddaaci
Efendim merhaba, yaklaşık 10 yıllık laptopuma önce iyi bir SSD, sonra ram takviyesi yaptım. Üstüne windows 10 yükledim. Şahane oldu. Aşırı hızlandı.Ammaaa... Windows 10 ekran kartımı artık desteklemiyormuş. Kendi ekran kartı sürücüsünü yükledi. Böylece görüntü kalitesi epey düştü. Ben şimdi laptopa
Efendim merhaba, yaklaşık 10 yıllık laptopuma önce iyi bir SSD, sonra ram takviyesi yaptım. Üstüne windows 10 yükledim. Şahane oldu. Aşırı hızlandı.

Ammaaa... Windows 10 ekran kartımı artık desteklemiyormuş. Kendi ekran kartı sürücüsünü yükledi. Böylece görüntü kalitesi epey düştü. Ben şimdi laptopa bir de ekran kartı almak istiyorum. 2. el elbette. Ama hangi kartları nasıl araştıracağımı bilmiyorum. Hangi kartın anakartımla uygun olduğunu nasıl anlarım?

Bilgisayar bilgileri şunlar:

tür : HyperMemory™ teknolojisini destekleyen ATI Mobility Radeon™ HD 5145
bellek kapasitesi : 512 MB ayrılmış VRAM (HyperMemory™ teknolojisini kullanan toplam kullanılabilir grafik belleği 64 bit işletim sistemi ve 8 GB sistem belleğiyle birlikte en fazla 3.579 MB olabilir)
bellek türü : DDR3 Video RAM (sırasıyla Video RAM ve sistem belleği birleştirilmiş)
bağlı veri yolu : PCI Express®

www.toshiba-turkey.com
0
iddaaci
(13.01.19)
laptopta ekran kartı değişimi olmaz.
yeni laptop lazım.
0
sutlu nescafe
(13.01.19)
Eski driverla çalışması lazım eskisini kurun.
0
bahoho
(13.01.19)
aha, demek upgrade ettin o bilgisayari :) hayirli olsun. ekran kartini upgrade edemezsin maalesef. amd'nin sitesinden ekran kartin icin son surucuyu bulup onu manuel olarak yuklersen eskisi gibi calisir.
0
crucio
(13.01.19)
@crucio evet, bu kadar performans alacağımı tahmin etmemiştim. şimdi ekran kartı sorun çıkardı. onu da eskisini yükleyerek çözdüm. akıyor.
0
🌸iddaaci
(13.01.19)
(4)

duyuru mühendisleri toplanın - kombi bacasından verim analizi

kibritsuyu
aşağıda kombi bacası ile ilgili parça sorusunu görünce ben de kafama takılanları sorayım.hermetik bir kombimiz var. yoğuşmalı değil, konvansiyonel kombi. çevredeki binalarda da bütün dairelerde aynı şekilde hermetik kombiler var (onların modelini bilemiyorum elbet, sadece bacalarını görüyorum).şimdi
aşağıda kombi bacası ile ilgili parça sorusunu görünce ben de kafama takılanları sorayım.

hermetik bir kombimiz var. yoğuşmalı değil, konvansiyonel kombi. çevredeki binalarda da bütün dairelerde aynı şekilde hermetik kombiler var (onların modelini bilemiyorum elbet, sadece bacalarını görüyorum).

şimdi hava buz gibi diyelim. evde olduğumuz sürece 45-50 derece aralığında yakıyoruz, evde yokken kapatıyoruz. sorulara gelelim:

1. bakıyorum alt komşunun bacasından gürül gürül duman (buhar?) çıkıyor. kendi bacama bakıyorum, neredeyse gözükmüyor. kombiyi köklüyorum, en sıcak ayarda suyu açıyorum, yine de o kadar duman çıkartamıyorum.

şimdi çıkması mı iyi, çıkmaması mı iyi? bu çıkan dumana bakarak kombinin verimi hakkında yorum yapabilir miyiz? (çok yakıyor ama az ısıtıyor, az yakıyor ama çok ısıtıyor vs. gibi)

2. aynı şekilde karşı apartmanda birinin bacasından bacağım kadar buz sarkıyor. demek ki su damlıyor ve orada donuyor. bazı bacalarda daha ufak buzlar var, kendi bacama bakıyorum, hiç buz yok.

aynı şekilde bacadan damlayan su miktarına bakarak kombinin verimi hakkında yorum yapabilir miyiz? damlaması mı iyi, damlamaması mı iyi?
0
kibritsuyu
(13.01.19)
sadece yoğuşmalı kombilerde su damlıyor galiba. birkaç sefer bizim kombidede buz oluşmuştu. normal kombide su gelmiyor bacadan anladığım kadarıyla. duman olayında da sanki aynı durum söz konusu. ama bundan emin değilim.

ek olarak ben evde olmadığımda bile kapatmıyorum. açıp kapatmanın daha fazla gaz harcadığını düşünenlerdenim.
0
sutlu nescafe
(13.01.19)
evde olmadığımda kapatmamayı da denedik, daha az yakmadı. bina dışarıdan, bizim daire içeriden yalıtımlı. sabah kapatsak bile akşama kadar ev soğuyor ama buz gibi de olmuyor, çabuk ısınıyor. kapatmayıp bıraktığımız durum, her gün kapatıp açtığımızdan daha çok yakıyor.
0
🌸kibritsuyu
(13.01.19)
benim asıl amacım kombinin verimini hesaplamak değil. çıkan buharın, damlayan suyun bana bir gösterge olup olmadığı.

"bacasından su damlayan kombi daha iyi/kötü yakıyordur"
"bacadan ne kadar az/çok duman çıkarsa kombi o kadar iyi/kötü yakıyordur" gibi çıkarımlar yapabiliyor muyuz? kombi bacasından çıkan buhar, damlayan su bize bir şey anlatıyor mudur?

yani niye onun kombisi çok tüterken, benimki az tütüyor, niye onun bacasından su damlarken benimkinden damlamıyor?

hani mesela araba egzozuyla böyle çıkarımlar yapabiliyoruz. "siyah duman atıyorsa çiğ yakıt atıyor, benzininin tamamı yanmıyor, demek ki az hava alıyor" gibi çıkarımlar yapıyoruz. tıkalı hava filtresini değiştirip, ne bileyim bujileri ateşlemeyi falan ayarlayıp tam olarak yanmasını sağlıyoruz. kombide de böyle bir şey çıkarabiliyor muyuz?
0
🌸kibritsuyu
(13.01.19)
Ben de bu soruya cevap ariyorum. Ayni durum bende de var. Hic buhar yok, su da yok. Karsiya bakiyorum hem buhar var hem su(sarkit olmus)

edit: işte dışarıda hava cok sogukken siz de yüksek ısıda çalıştırırsanız buhar yapar falan diyorlar da, temel sebebi bu olsa da bizdekinin yapmamasının bir sebebi olmalı. 58'de çalışsa da yapmıyor.
0
floydian
(30.01.22)
(1)

onenote - bölümü taşımak

sanal uyku
merhaba.onenote android veya web uygumasında, bir bölümü başka bir not defterinin içerisine nasıl taşırız? bakıyorum bakıyorum hiçbir yerde taşıma ile ilgili bir buton yok.sayfayı başka bölüme taşıyabiliyorum fakat bölümü başka not defterine taşıyamıyorum.şimdiden teşekkürler.
merhaba.
onenote android veya web uygumasında, bir bölümü başka bir not defterinin içerisine nasıl taşırız? bakıyorum bakıyorum hiçbir yerde taşıma ile ilgili bir buton yok.
sayfayı başka bölüme taşıyabiliyorum fakat bölümü başka not defterine taşıyamıyorum.
şimdiden teşekkürler.
0
sanal uyku
(13.01.19)
Export edip, import edebilirsin.
0
Lucidream
(14.01.19)
(1)

excelde şu hücreyi sola dayalı yapamıyorum sorun nedir?

karayel
para birimi olarak biçimlendirdikten sonra sağa dayanıyor. ne yaptıysam sola dayalı yapamadım. sorunu nedir? sola daya butonu bir işe yaramıyor. hücre biçimlendirden de sola almayı denedim ama olmuyor hep sağda kalıyor. para birimi ile ilgili bir kural mı bu nedir?https://eksiup.com/bc3525bab387http
para birimi olarak biçimlendirdikten sonra sağa dayanıyor. ne yaptıysam sola dayalı yapamadım. sorunu nedir?

sola daya butonu bir işe yaramıyor. hücre biçimlendirden de sola almayı denedim ama olmuyor hep sağda kalıyor. para birimi ile ilgili bir kural mı bu nedir?


eksiup.com

eksiup.com
0
karayel
(13.01.19)
para birimi kural olarak sağa dayalı yazılır. o sebepten excel onu sola dayamanıza izin vermez. illa solda olacak derseniz metin tipine çevirin sola dayar. bu durumda tl simgesini klavyeden yazmanız gerekir. ayrıca, metin olan hücrelerde matematik işlemleri çalışmaz.
0
helenart
(13.01.19)
(1)

Bu bilgisayarın 2. El fiyatı ne olur ?

godspell
Arkadaşlar bir tanıdığım satıyor bu bir ilan degil.pc ihtiyaçtan satılık olup kırık dökük ya da kronik arızası yoktur. Parçaların garantisi devam etmekte olup bugun sıfır değeri 20500tldirİşlemci : Intel Core i7-7700K 4.5GHz 8MB HD 630 Vga Lga1151 (Fansız)Anakart : MSI Z270 SLI PLUS DDR4 M.2 HDMI
Arkadaşlar bir tanıdığım satıyor bu bir ilan degil.
pc ihtiyaçtan satılık olup kırık dökük ya da kronik arızası yoktur. Parçaların garantisi devam etmekte olup bugun sıfır değeri 20500tldir

İşlemci : Intel Core i7-7700K 4.5GHz 8MB HD 630 Vga Lga1151 (Fansız)
Anakart : MSI Z270 SLI PLUS DDR4 M.2 HDMI DVI RGB Led 16x Lga1151
PSU : Corsair CP-9020094-EU RMx Serisi RM1000x 1000W 80 Plus Gold Tam Modüler PSU
ram : 2 adet x G.SKILL F4-3200C16S-16GVK Ripjaws V 16GB (Tek Modül) DDR4 3200MHz CL16
Ekran Kartı : MSI GeForce GTX 1080 Ti ARMOR 11GB OC GDDR5X 352Bit 16x
Kasa : Corsair CC-9011101-WW Crystal 460X RGB Compact Temperli Cam Mid-Tower Psu'suz ATX Kasa
SSD1 : Western Digital WDS120G1G0A Green SSD 120GB SATA III 2.5" 7mm 540/430Mb

SSD2 : WD 240 GB 2.5 SATA3 SSD 545MB/S 3DNAND
Soğutucu : XIGMATEK TYR SD1264 İŞLEMCİ SOĞUTUCU
Klavye : Logitech G413 Mekanik Oyuncu Klavyesi 920-008311
Mouse : Logitech G402 Hyperion Fury FPS Mouse
Monitör : Dell S2716DG 27" 1ms (HDMI+Display) 144 hz QHD G-Sync Oyuncu Monitör

Sizce 2. Elde ne kadar eder? Özellikle bu işlerle ilgilenen arkadaşlar fikirlerine ihtiyaç duymaktayım.
0
godspell
(13.01.19)
tek seferde iyi fiyata satması zor. o kadar büyük toplu parayı çıkaracak adam kolay bulunmazç

parça parça yenisinin %30 düşüğü gibi bir değer ile ilanlar açması lazım. monitörü ayrı satsın, ekran kartını ayrı satsın gibi.
0
orpheus
(13.01.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.