Giriş
(5)

Üçgen uçlu tornavida

orient blue
Arkadaşlar Türkiye'de üçgen uçlu tornavida seti bulabileceğim bir yer bilen var mı? Özel bir adı var mı bilmiyorum ama internette de baktım, genelde gearbest, banggood gibi alternatifler çıkıyor.Evde sökmem gereken bir cihaz var, bu cins vidalardan kullanmışlar. Zarar vermeden açmak istiyorum da.
Arkadaşlar Türkiye'de üçgen uçlu tornavida seti bulabileceğim bir yer bilen var mı? Özel bir adı var mı bilmiyorum ama internette de baktım, genelde gearbest, banggood gibi alternatifler çıkıyor.

Evde sökmem gereken bir cihaz var, bu cins vidalardan kullanmışlar. Zarar vermeden açmak istiyorum da.
0
orient blue
(19.06.19)
nalburlarda oluyor. ben aldım daha önce.,

koçtaş'ta da vardır eminim.
0
reanarchy
(19.06.19)
yıldız değil yahu, bildiğiniz üçgen. nalburda var mıydı gerçekten?
şunun gibi bir şey;

www.huihardware.com
0
🌸orient blue
(19.06.19)
yıldız tornavida demezler ona.

www.dhresource.com

bunun nesi yıldız?

biraz eski bir konu ama şunu buldum. muhtemelen siz de bulmuşsunuzdur: forum.donanimhaber.com

bir de cep telefonu tamircilerine sorun. onların malzemecilerinde falan bulunabilir.
0
kibritsuyu
(19.06.19)
evet o konuyu bulmuştum :) koçtaş ve benzeri yapı marketlerde de çok parça içeren setlerde olabiliyormuş ama ben baktım, göremedim. telefonculara da bakayım.
0
🌸orient blue
(19.06.19)
58 parçalı pro's kit marka çoklu sette var bundan da. n11'de falan satılıyor.
0
hedep
(19.06.19)
(2)

Elimi yaktım

superfluid
Akşamüstü yağ sıçradı önemsemedim, demin bi baktım su kabarcıkları oluşmuş elimde. Şu an acile gidecek halim yok bu küçük şey için :D Hiç dokunmasam kendi kendine gider mi bu kabarcıklar ya?
Akşamüstü yağ sıçradı önemsemedim, demin bi baktım su kabarcıkları oluşmuş elimde. Şu an acile gidecek halim yok bu küçük şey için :D Hiç dokunmasam kendi kendine gider mi bu kabarcıklar ya?
0
superfluid
(18.06.19)
sakın o kabarcığı patlatayım deme. zaten bir süre sonra alttaki deri kendini yeniledikçe kuruyup dökülecek.

gaza gelip patlatırsan altından aşırı hassas ve dokununca acıyan bir alt deri çıkacak ve mikrop kapmaya çok açık olacak.
0
kibritsuyu
(18.06.19)
krem sür hametan, bepanthol gibi. yoksa nemlendirici de olur, zeytinyağı da.
0
diffarentiationation
(18.06.19)
(6)

Ankara'da Kızlı Erkekli Bilardo Nerede Oynanır?

arockm
Merhaba, kızlı erkekli bilardo oynayabileceğimiz herhangi bir avm olabilir ya da uygun bir kafe. Merkezi yerler olursa iyi olur.
Merhaba, kızlı erkekli bilardo oynayabileceğimiz herhangi bir avm olabilir ya da uygun bir kafe. Merkezi yerler olursa iyi olur.
0
arockm
(17.06.19)
bilkent rollhouse.
0
kibritsuyu
(17.06.19)
Kentpark
0
kendi helvasını kavuran zombi
(17.06.19)
downtown'da - rollhouse un armadadaki dükkanı- var diye hatırlıyorum
0
sameidiot
(17.06.19)
bahçelievler bilardo akademisi.
0
theseachange
(17.06.19)
Champs
0
glamdr1ng
(17.06.19)
Antares AVM en alt katta vardı bi yer. Bowling, masa tenisi falan da var. Ben sürekli görüyorum kızları. Bilardo var mıydı tam emin olamadım ama şu an.
Bi araştırın, varsa iyi bir seçenek olabilir.
0
norek
(17.06.19)
(7)

Ankara'da Yemek Yemelik Mekan (Bahçeli-Emek)

sevgikusunkanadinda
Bir dönem Çukurağası'na gidiyorduk ama hem eski tadı yok, hem de sürekli aynı mekan olmaya başladı kutlamalar vs. için. Bize yine bu ayarda, kendine özel yemeği vs. olan veya yaptığı şeyleri gerçekten güzel yapan, beğendiğiniz 1-2 mekan önerebilir misiniz?
Bir dönem Çukurağası'na gidiyorduk ama hem eski tadı yok, hem de sürekli aynı mekan olmaya başladı kutlamalar vs. için. Bize yine bu ayarda, kendine özel yemeği vs. olan veya yaptığı şeyleri gerçekten güzel yapan, beğendiğiniz 1-2 mekan önerebilir misiniz?
0
sevgikusunkanadinda
(15.06.19)
Balgata geçip pöç tandır yiyebilirsiniz. Değişiklik olur. Bahçelide unique burgersı önermişti arkadaş. Kebap istiyorsan klasik masabaşı derim xd
0
glamdr1ng
(15.06.19)
Balgatta Etna öneririm, illa kebapçı olsun demiyorsanız.
0
kendi helvasını kavuran zombi
(15.06.19)
@kendi helvasını kavuran zombi, pizzacıdan bahsediyorsunuz değil mi? Öncesinde gitmiştim, beğenmiştim ama aileyle gideceğiz, onlar kebapçı tarzı bir yer rica ettiler.
0
🌸sevgikusunkanadinda
(15.06.19)
Kebapçı tarzı bir yer isterseniz balgatta Ciğerci Apo var. Ben cigerini pek sevmemistim ama adanasi filan güzel.
0
Amaranta ursula
(15.06.19)
Balgattaki etna butik olmayan pizzacilar icinde yesigim acik ara en iyi pizza. İyi kebap yok bahcelide. Kotunun iyisi dersen sar fena degil
0
acımasız gerçekler
(15.06.19)
O civarda en yakın Çukurambar'daki Müslüm'e gidiyoruz biz hep. Porsiyonları çok büyük ama az söyleyin
0
kendi helvasını kavuran zombi
(15.06.19)
emek 8'de tavacı recep. ama fiyatları çok pahalı.

ya da yine emek 8'in sonunda (ya da başı mı oluyo o taraf neyse, balgat'a yakın ucunda) gülçimen aspava. ikramları inanılmaz.
0
kibritsuyu
(15.06.19)
(2)

Pencerenin dışarıdaki kenarına ne çekilir? Silikon mu Mastik mi?

komando kani var bende
Ustalar kafamı karıştırdı arkdaşlar. Pencerenin dışından yağmur yağdığı zaman su geliyor. Kışında soğuk alıyor. Dışarıya ne çekeyim?
Ustalar kafamı karıştırdı arkdaşlar. Pencerenin dışından yağmur yağdığı zaman su geliyor. Kışında soğuk alıyor. Dışarıya ne çekeyim?
0
komando kani var bende
(15.06.19)
Beyaz silikon çek. Sonra parmağınla düzelt.
0
westblack
(15.06.19)
duvar ile pencere pervazı arasına çekecekseniz mastik. pencere pervazı ile cam arasına çekecekseniz şeffaf silikon.

he duvar ile pervaz arasına da silikon çekebilirsiniz. ama pervaz ile cam arasına mastik çekerseniz olmaz.
0
kibritsuyu
(15.06.19)
(6)

Bu çiçeğin adı nedir?

sylow
Petunya dedi birisi de, sanki o daha büyük gibi
Petunya dedi birisi de, sanki o daha büyük gibi
0
sylow
(14.06.19)
google images, begonvil dedi.
0
sutlu nescafe
(14.06.19)
hüsnüyusuf bu. çeşitli renkleri vardır, bu mor olanı.

anladığım kadarıyla çiçeklerin boyu ufak, tırnak kadar.

petunya değil, petunya dana gözü gibi kocaman olur.

begonvil hiç değil, zerre alakası yok. google images mor rengi görünce eşleyivermiş.
0
kibritsuyu
(14.06.19)
begonvil degil

bu daha cok yonca gibi olan bitkinin cicegine benziyor emin olamadim,

ama kume halindeki yoncalarda da bu sekilde pembe cicek oluyor, ama bu kadar yogun olmuyor
0
exlibris
(14.06.19)
plantsnap diye bir uygulama var, bitkinin fotoğrafını çekince ne olduğunu buluveriyor, gayet de başarılı.
ben android kullanıyorum, ios'ta var mı onu bilemem
0
cowboy
(14.06.19)
dianthus cheddar pinks?
0
somethinginthewayshemoves
(14.06.19)
Hüsnüyusuf denilen bir karanfil türü, çiçekleri normal karanfilden daha küçük olur.
0
cymbelina
(15.06.19)
(2)

hesap cüzdanı - hesap dökümü

total paranoia
ikisi aynı şey mi ? vize başvurusu için ekleyeceğim.
ikisi aynı şey mi ? vize başvurusu için ekleyeceğim.
0
total paranoia
(14.06.19)
Aynı şey. Birini tersinde banka adı yazan renkli ve üçe katlanan kartona basıyorlar, ötekini normal a4 kağıda basıyorlar.
0
kibritsuyu
(14.06.19)
Aslında hesap cüzdanı artık pek kullanılmıyor. Eskiden hesap hareketliliği bu hesap cüzdanına işlenirdi nokta vuruşlu yazıcılarla.
teoride aynı fakat artık kimse her yaptığı işlemi hesap cüzdanına işletmediği için pratikte istenene denk düşmeyebilir.
0
filipis
(14.06.19)
(4)

ezel sorusu ***spoiler içerir***

kibritsuyu
şimdi çok övüldü diye oturdum en baştan izliyorum. anlamadığım bir sahne var.şimdi 39. bölümde kenan ile eyşan lunaparka gidiyorlar. dayı da ali'yi gönderiyor. orası kenan'ın gizli mekanı kimse bilmez falan filan. kenan ile eyşan da konuşuyorlar buranın özelliği ne, niye geldik, ne iş falan diye.böl
şimdi çok övüldü diye oturdum en baştan izliyorum. anlamadığım bir sahne var.

şimdi 39. bölümde kenan ile eyşan lunaparka gidiyorlar. dayı da ali'yi gönderiyor. orası kenan'ın gizli mekanı kimse bilmez falan filan. kenan ile eyşan da konuşuyorlar buranın özelliği ne, niye geldik, ne iş falan diye.

bölümün sonunda geçmiş zamanı görüyoruz, 1971 istanbul yazıyor. lunaparkta ramiz, kenan ve selma, yerde de hayratlı yatıyor kan revan. boynundan nabzına bakıyorlar, hepsinde endişeli bir surat.

aradan 4-5 bölüm geçiyor, kenan'ın ailesinin falan ortaya çıktığı bölümler. yine geçmiş zamanı görüyoruz, bu sefer 1973 istanbul yazıyor. lunapark sahnesinin üstünden 2 sene geçmiş ama hayratlı mayratlı hala gazinonun başında.

e bu herif 1971 istanbul'da lunaparkta ölmedi mi yani? neydi o lunapark sahnesi, aradan 4-5 bölüm geçti, bir şey çıkmadı.

saçmalayıp unutturdular mı o sahneyi, yoksa daha ileride çıkacak mı o 1971'de lunapark'ta ne olduğu? meğersem hayratlı dönme dolaptan düşmüş ehehe falan mı diyecekler?

daha ileride çıkacaksa siz de spoiler vermezseniz sevinirim. sadece ortaya çıkacak veya çıkmayacak diyebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(11.06.19)
Daha ileride çıkacak.
0
but that was just a dream
(11.06.19)
peki yılı mı yanlış yazmışlar flashback yaparken acaba? çünkü 1971 denen bölümde lunaparkta hayratlı ölmüş sanki. ama 1973 yazan bölümlerde var. sanki lunaparkta hayratlı'nın yerde yattığı sahnede 1971 değil de 1973 (veya daha sonrası bi tarih) yazacakmış da yanlış yazılmış gibi?

edit:

evet soru açmak yerine 1 saat daha izlesem görecekmişim.

ve yine evet, ilkinde tarihi 1971 diye yanlış yazmışlar, 1973 olacakmış.
0
🌸kibritsuyu
(11.06.19)
71'de jilet ahmet ölüyor, ramiz jilet'in arabasının yanında bıçaklıyor. ilgili sahneyi atabilir misin? merak ettim, baktım da ben bulamadım.
0
not sure if serious
(11.06.19)
bu 39. bölümün sonu. lunaparkta neler olduğunu ilk gördüğümüz teaser sahne. 1971 yazıyor.
eksiup.com

bu 46. bölüm. lunaparkta olanları baştan sonra göreceğimiz sahne. 1973 yazıyor
eksiup.com

bu da yine 46. bölümde, o 39. bölümde gördüğümüz sahne, az öncekinin devamı.
eksiup.com
0
🌸kibritsuyu
(11.06.19)
(7)

ps3 sorunsuz nereden alınır - ankara

kibritsuyu
daha önce de sormuştum, hem 7 yaşındaki oğluma karne hediyesi olarak playstation almayı düşünüyorum diye (daha önce neredeyse hiç oynamadım, çok cahilim bu konuda ama arada kendim de oynarım eheh). (git: 1355561)ps4'lerin oyun masrafına yetişemeyeceğimi kırılmış bir ps3 alırsam oğlanı da eğleyeceği,
daha önce de sormuştum, hem 7 yaşındaki oğluma karne hediyesi olarak playstation almayı düşünüyorum diye (daha önce neredeyse hiç oynamadım, çok cahilim bu konuda ama arada kendim de oynarım eheh). (git: 1355561)

ps4'lerin oyun masrafına yetişemeyeceğimi kırılmış bir ps3 alırsam oğlanı da eğleyeceği, benim de tatmin edeceği tavsiye edildi, benim de aklıma yattı.

şimdi ps3'lerin sıfırı yok. ben bu cihazları sorunsuz sıkıntısız ankara'da nereden bulabilirim? japon oyuncak pazarı falan var kızılay'da üst geçidin içinde, güvenilir mi bunlara? ya da internetten (n11.com, gittigidiyor vs) alırsam güvenebilir miyim? sonra elimizde patlamasın.
0
kibritsuyu
(11.06.19)
üst geçitlerdeki arkadaşlardan uzak duralım, gittigidiyor - n11 en mantıklısı
0
vladimirdökümov
(11.06.19)
Anlayan bir arkadasiniz sahibinden'den uygun fiyatli bir sey bulabilir.
0
brkylmz
(11.06.19)
Edit yok sitede ama xbox 360 da bakabilirsiniz. Kamerali oyunlari falan da var. Kiriliyor zaten tum oyunlar onda da.
0
brkylmz
(11.06.19)
Abi denemeden almayın bu tarz kırık konsolları, mavi ışık hatası veren, kırmızı ışık sorunu, değişik değişik kronik sorunu olan bir sürü konsol var piyasada. Benim tavsiyem PlayStation cafelere gidip sormanız, oradaki bütün konsollar kırık haliyle, aşağı yukarı bir fiyat verirler satacakları varsa da satarlar bence, orada da sorunsuz olduğunu teyit edip alırsınız.
0
Beherit
(11.06.19)
Hocam ps4 jailbreak oldu. İçindeki yazılımın sürümü 5.05 ve altı olanların hepsi korsan oyun çalıştırıyor. Bence 2. el ps4 bakmanız daha mantıklı.
0
chaoslord
(11.06.19)
üst geçittekiler 2 yıl garanti falan diyor. yani ben de internetten yorumu iyi mağazalardan alma taraftarıyım ama herhangi bir arızada uğraşması zor.

bu üst geçittekiler bildim bileli ordalar, işyerime yakın olduğu için yıllardır görürüm dükkanları. çok mu sakattır bunlar? satana kadar bal börek, sattıktan sonra tanımam falan derler mi?
0
🌸kibritsuyu
(11.06.19)
ben bendekini alabilmek için letgo'dur, sahibinden'dir bir süre bakınıp sonuç alamadıktan sonra bir facebook grubu üzerinden kırık olmayan superslim satan bir arkadaşa ulaştım. o zaman ücreti uygun gelmişti. adam bir internet kafe işletiyordu. güvendim, aldım. en az iki sene oluyor. şu güne dek sorun çıkmadı pek.
0
sanat guresi
(11.06.19)
(2)

İzmir Mavi Tren

ManikD
Selamlar HerkeseAnkara'dan İzmir mavi tren'e bilet aldık. Ankara gar diyor. Bahsi geçen gar hızlı tren garı değil bizim bildiğimiz eski Ankara Garı değil mi?
Selamlar Herkese

Ankara'dan İzmir mavi tren'e bilet aldık. Ankara gar diyor. Bahsi geçen gar hızlı tren garı değil bizim bildiğimiz eski Ankara Garı değil mi?
0
ManikD
(11.06.19)
Eski gar evet
0
kablelvuku
(11.06.19)
o ikisi aynı yer. ortada birkaç hattan oluşan bir tren yolu var. bu tren yolunun bir yanı eski gar binası, öte yanı yht garı binası. arada iki binayı rayların üstünden bağlayan bir üst geçit de var.

trenden inince yüzün istikametinde gidersen eski gar tarafından, sırtın istikametinde gidersen yeni gar tarafından çıkarsın.

yani ankara'da bir tane ankara garı var, yht de oradan kalkıyor, konvansiyonel trenler de oradan kalkıyor.

yht'ye binmek için eski gar tarafından da girebilirsin, mavi trene, ne bileyim doğu ekspresine falan binmek için yht garı tarafından da girebilirsin, hiç trene binmesen bile eski gar tarafından girip yht garı tarafından yürüyerek de geçebilirsin. aynı gar, aynı yer.

ama bu iki garın da aslında aynı yer olduğu bilgisini hiçbir internet sitesinde bulamazsınız. yht garı ile ankara garı'nın ayrı ayrı yerler olmasının da mümkün olabileceği, yolcuların "orası başka mı acaba" diye şaşırabileceği kimsenin aklına gelmemiş olacak ki hiçbir yere yazmamışlar bunu.

her zaman söylediğim gibi. doğru düzgün bilgi veren bir internet sitesi yapmayı beceremeyen dangalaklar olduğu sürece bu basit soruların sonu gelmeyecek. bilgi vermeyi bırak, oturup uğraşıp arasan bile bulamıyorsun maalesef.
0
kibritsuyu
(11.06.19)
(15)

Elektrikli Süt Pompasi Onerisi

Kirmizibavul
Kullanip ta memnun kaldiginiz emziren anneler icin sut pompasi oneriniz var mi? Hem acitmasin, hem sessiz olsun, hem de basarili olsun. Mumkunse 200-300tl veya bi tik ustu olsun.
Kullanip ta memnun kaldiginiz emziren anneler icin sut pompasi oneriniz var mi? Hem acitmasin, hem sessiz olsun, hem de basarili olsun. Mumkunse 200-300tl veya bi tik ustu olsun.
0
Kirmizibavul
(09.06.19)
www.civilim.com
bir tanidigim bunu cok methetmisti,
0
exlibris
(09.06.19)
@exlibris, diger sitelerde bu urunle ilgili olumsuz yorum sayisi bayagi fazla.
0
🌸Kirmizibavul
(09.06.19)
Avent elektrikli kullaniyorum, Tek bunu denedigim icin kiyas yapamam ama cok memnunum.
0
cilekli pasta
(10.06.19)
Ben de araştırıyorum avent öne çıkıyor. Onu alacağım artık. Manuelini hiç kullanamayan arkadaşım da bununla rahat ettim demişti.
0
somethinginthewayshemoves
(10.06.19)
lansinoh çiftli olanı aldık gayet memnunuz. Alanlarda genelde memnun. Kademe ayarları başlığı falan çok iyi tavsiye ederim.
0
kraldan cok kralci
(10.06.19)
Lansinoh ciftli demeye geldim. Cok da komplike cihazlar degiller zaten.
0
brkylmz
(10.06.19)
Lansinosh one cikiyor gibi. Tesekkurler.
0
🌸Kirmizibavul
(10.06.19)
Ben de buraya gereksiz demeye geldim. Temizliği, taşınabilirliği derken alacağın manuel pompa çok daha fazla işine yarayacak. Biz bir kaç kere kullanıp kenara kaldırdık.
0
kimlanbu
(10.06.19)
hem manuel, hem elektrikliyi denemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki her gün düzenli sağacaksanız ve süt akışınız hızlı değilse 5 dakikadan sonra durum şu oluyor

eksiup.com

benim her ikisi de aventti olumsuz bir durumla karşılaşmadım. en güzel tarafı hem adaptörlü hem pilli çalışmasıydı. başka marka denemedim ama çok memnundum. lansinoh kullanan arkadaşlarım da çok memnunlar ama kuzenimde mamajoo vardı o sevememişti mesela benimkini ödünç verdim sonra
0
kakamelsokoban
(10.06.19)
Turkiye'de bulamadik (ya da biz bulamadik) ama sundan da edinin derim.

www.amazon.com

Kendiniz de yapabilirsiniz gerci basit bir sey. Aksi takdirde elleriniz yikardaki mesajdaki caps'e doner.
0
brkylmz
(10.06.19)
Manuel denendi pek ise yaramadi. @kakamel, Elektrikli icin caps gecerli olmasa gerek. Tam sey yapamadim.
0
🌸Kirmizibavul
(10.06.19)
avent
0
burya
(10.06.19)
üstünden 6 yıl geçti, teknoloji gelişti değişti mi bilmiyorum ama ben de lansinoh demeye geldim.

ama manuel pompaya bulaşmayın. eğer süt sıkıntısı yoksa, anne çalışıyorsa ve sürekli emziremeyecekse elektrikli pompa şart. yani bizim hanım gece gündüz zart zart zart diyee sağıp bırakırdı. manuelle gerçekten baş edilebilecek gibi değil.

ha bebek sürekli memeden emecekse, siz sadece fazlasını alacaksanız belki gerekmeyebilir.

lansinoh kullandık. biz anne sütünü bıraktıktan sonra o cihaz belki 3-4 anneyi daha dolaştı,sağlam şekilde geri geldi.
0
kibritsuyu
(10.06.19)
@kirmizibavul

Elektronik icin de tutucu gerekli hocam.
0
brkylmz
(10.06.19)
@brkylmz tutucu neden anlamadim. Baska yerde de bahsetmislerdi. Insanin eli yorulmasin diye mi yoksa sagmanin daha verimli olmasi icin mi?
0
🌸Kirmizibavul
(12.06.19)
(2)

Tansiyon aleti tavsiyesi

takıl yani takmıyo belli
Bilekten ölçenler sağlıklı sonuç vermiyor diye duydum. Bütçeleri fazla zorlamadan önerebileceğiniz cihaz var mı?
Bilekten ölçenler sağlıklı sonuç vermiyor diye duydum. Bütçeleri fazla zorlamadan önerebileceğiniz cihaz var mı?
0
takıl yani takmıyo belli
(09.06.19)
Omron'lara bakın
0
vladimirdökümov
(09.06.19)
koldan ölçen omron'lar iyi.

lakin bilekten ölçenler sağlıklı ölçmüyor falan demek de doğru değil. bin çeşit tansiyon aleti denedim, hepsi de doğru ölçtü. aynı anda hem koldan, hem bilekten, hem de steteskoplu, şu eski usul tansiyon aletiyle yaptığım ölçümler neredeyse hep aynı sonucu verdi. yani biri 131/85 ölçüyorsa, öteki 135/88 ölçüyor. manuel cihazda zaten "13 buçuğa 8 buçuk" diyorsun. öyle biri 160/100 ölçerken bileğe taktığın 130/80 falan ölçmüyor. yüksekse yüksek, düşükse düşük, verdiği sonuçlar şaşmıyor.

hatta şu anda da bim'den aldığım sinbo'nun bilekten ölçen aletini kullanıyorum, 3 ay önce tansiyon holteri takıldı koluma. alet ölçüm yaparken aynı anda sinbo ile de ölçtüm, bire bir aynı denebilecek bir sonuç verdi her denememde.

yani demem odur ki bilek cihazları yüksek tansiyonu olan adama "bir şeyin yok normal" diyecek kadar (veya tam tersi) sapık bir sonuç vermiyor. benim gibi yanınızda çantanızda taşıyacaksanız güvenebilirsiniz. yok evde duracaksa siz yine koldan ölçenden alın.
0
kibritsuyu
(09.06.19)
(5)

nota okuyabilenlere bir soru

osuran imam
şurada bir nota var: http://www.turkuler.com/nota/ezgi_dam_basinda_sari_cicek.htmlşunu merak ediyorum: söz kısmının hemen başında "çiçek" kelimesine karşılık gelen notalar 16-32-32 (boşluk) 32-32-16 şeklinde oluşmuş. ama hemen ileride, yeniden "çiçek" kelimesinin geçtiği ilk notalar 16-32-32-32-32-1
şurada bir nota var: www.turkuler.com

şunu merak ediyorum: söz kısmının hemen başında "çiçek" kelimesine karşılık gelen notalar 16-32-32 (boşluk) 32-32-16 şeklinde oluşmuş. ama hemen ileride, yeniden "çiçek" kelimesinin geçtiği ilk notalar 16-32-32-32-32-16 şeklinde bir araya gelmiş. merak ettiğim, bu ilk şekilde o aradaki boşluğun bir anlamı var mı? yani birleştirme çizgisi orada neden 32'lik notaların arasına çekilmemiş? ve çalımda bunların farkı ne?
0
osuran imam
(07.06.19)
bu islerden pek anlamam.

ancak soyle olabilir.

birisinin soylenimi ve çalimi "ciiiiicek"

digeri "ciiceeeek" olabilir.

sesin yukselmesi vs farklidir. oyle bir seyler..........
0
batlegolas
(07.06.19)
şöyle oluyor:

dam başındaa sarııı çiçeeek oooy oooy
dam başındaa sarııı çiğiçeeek oooy oooy
0
kibritsuyu
(07.06.19)
İkincide bazı notalara bassan da tellere vurmuyorsun, üstteki işaretler nedeniyle, ilkindeyse tüm notalara basıyorsun. Farki bu, turku bir yoreye ait, beste degil yani. Dolayisiyla notasyon sırasında kulağına öyle mantikli geldi demek ki sarisozen’in...
0
her giriste sifresini unutan adam
(07.06.19)
her ne kadar notayı okuyanlar profesyonel olsada bilgisayar yardımı ile yazılan notasyonlarda işaretler, boşluklar, noktalar mükemmel ve birbirinin aynı olduğundan okunan yerin karıştırılması, yerini kaybetme gibi problem ortaya çıkıyor, bunu önlemek adına geliştirilen font'lar veya eşit aralıklı fontları düzenleyen uygulamalar var. bu da öyle bir uygulama ile yazılmış olabilir. aradaki fark da buradan kaynaklı olabilir.

yazım farklı olsa bile çalım biçimi aynı. tabi bağlama işaretlerinden bağımsız konuştum.
0
selam
(07.06.19)
@selam’ın verdigi bilgiyi ben de yeni ogrendim, programlarin bunu yaptigini bilmiyordum ama,

Muzaffer sarisozen’in yazdigi notalari degistirecek yurek kimsede yoktur, sanmiyorum. Sarisozen’in de bilgisayari yoktu:)

Kesinlikle çalım biçimi farklı. Tezeneyi üstteki bendin başladığı notada vurursun, devamındaki notaya sadece basarsin ancak tezene vurmazsin. Farkli yazilmasi önemlidir, farkli çalınır...
0
her giriste sifresini unutan adam
(07.06.19)
(18)

Klozetin kapağı açık mı kapalı mı bırakılır

Kahir ekseriyet
Tuvaletten çıktıktan sonra klozetin (alafranga) kapağı açık mı bırakılmalı yoksa kapalı mı bırakılmalıdır? Bu bir görgü kuralı mıdır? Bence havalanması için açık bırakmak lazım ama arkadaş ısrarla kapalı bırakmak lazım diyor.Not: Yapılan tuvalete göre belirtirseniz iyi olur. Büyük abdest/kapalı gibi
Tuvaletten çıktıktan sonra klozetin (alafranga) kapağı açık mı bırakılmalı yoksa kapalı mı bırakılmalıdır? Bu bir görgü kuralı mıdır? Bence havalanması için açık bırakmak lazım ama arkadaş ısrarla kapalı bırakmak lazım diyor.

Not: Yapılan tuvalete göre belirtirseniz iyi olur. Büyük abdest/kapalı gibi.
0
Kahir ekseriyet
(02.06.19)
Her şekilde kapalı. Mikropların bulaşmasını önlemek için.
0
hatun
(02.06.19)
@hatun açık olmasıyla mikrop bulaşması arasındaki ilişkiyi açıklayabilir misin?
0
diffarentiationation
(02.06.19)
@hatun

Klozet fırçasını napıcaz o zaman her zaman açık?
0
🌸Kahir ekseriyet
(02.06.19)
hatun
(02.06.19)
Kapali bence ya. Elini yikamaya, aynaya bakmaya vs giren neden tuvalet deligini gorsun ki?

Edit: @hatun un linki +1
0
somethinginthewayshemoves
(02.06.19)
Linkte sifon çekildiği anda kapalı olması gerektiğini savunuyor. Sonrasında açık olmasıyla alakası yok.

Yapılan tuvaletten bağımsız olarak bence de açık bırakılmalı.
0
038576
(02.06.19)
kapalı bırakılmalı çünkü klozetin içinde yılan felan olursa açıkken dışarı kaçabilir. sıçarken götü ısırmasından iyidir yani.
0
dismainpula
(02.06.19)
@dismainpula

Açık bırakalım da çıkacaksa biz klozetin üstündeyken çıkmasın öyleyse:)
0
🌸Kahir ekseriyet
(02.06.19)
Sadece sifonla alakalı değil aslında. Yıllar önce konuyla ilgili bir yazı okumuştum fakat şu an bulmam mümkün değil. Dilini bile hatırlamıyorum açıkçası.
0
hatun
(02.06.19)
Kapali.
Neyi havalandiriyorsun ki acik birakasin? Aksine... pisligini yaptigin ve idrarini sicrattigin yuzeylere temas eden su buharlasip banyodaki havaya karisacak... belki de gidip lavabonun yanindaki taragina, disfircana konacak. Dusunmesi bile mide bulandirici.
0
nax
(02.06.19)
kapalı olmalı çünkü mikroplar hava ile karışıyor, özellikle de duş aldığınız zaman.
0
candide
(02.06.19)
asıl sifona basılmadan önce kapatmak lazım. en büyük türbülans suyla geliyor.
0
sttc
(02.06.19)
Açıktı. Kedi olunca mecburen kapalı sürüyor duruyor artık.
0
baal
(02.06.19)
kapatılacak bir kapak yaptıklarına göre kapatılsın diye yapmışlardır. kapatılmayacak olsaydı kaka yaparken üstüne oturduğumuz, ayakta işerken kaldırdığımız o halka gibi kısmını yaparlardı sadece, kapak olmazdı. klozet de hep açık dururdu.

demek ki kapatılması lazım ki bir kapak var.
0
kibritsuyu
(02.06.19)
kapalı olmasının hiç bir oneminin olmadıgını dusunuyorum. hayatımda bir tane bile klozet kapagını kapatmadan sifon cekti diye hastalanan insan gormedim. diger taraftan umumi tuvalletten hepatit kapan insanları konu alan haberleri cok duydum.
0
s0phiesw0rld
(02.06.19)
dismainpula
(02.06.19)
Kapalı tabiki
0
all girls dream
(02.06.19)
Ben de bu tarz bi soru soracaktım insanlar genelde nasıl bırakıyor diye ki iyi oldu bunu gördüğüm.

Kesinlikle kapalı bence. Sifondan bağımsız şekilde tuvaletin içindeki mikroplar havaya saçılıp etrafa bulaşabilir. Ayrıca kapalı olması estetik açıdan çok daha uygun. Bi de kapalı olması gerekmese kapak koymazlardı +1

Ben gittiğim misafirliklerde açıksa bile kapatarak çıkıyorum tuvaletten. Ha umumi tuvaletlerde ellemiyorum tabi..
0
nundu
(02.06.19)
(19)

lgs 2019 fen bilgisi tartışmalı soru

kibritsuyu
fen bilgisi uzmanları. bırakın öğrencileri, öğretmenleri de ikiye bölen bir soru hakkında sizin de fikrinizi almak istiyorum. özellikle sorunun öncüllerine ve soru köküne dikkat ederek cevap verirseniz sevinirim. (a işaretlenmiş ama onu dikkate almayın, şüpheli şık o değil).soru: https://eksiup.com/
fen bilgisi uzmanları. bırakın öğrencileri, öğretmenleri de ikiye bölen bir soru hakkında sizin de fikrinizi almak istiyorum. özellikle sorunun öncüllerine ve soru köküne dikkat ederek cevap verirseniz sevinirim. (a işaretlenmiş ama onu dikkate almayın, şüpheli şık o değil).

soru: eksiup.com
0
kibritsuyu
(02.06.19)
B şıkkı bence. Basit düşünmek lazım.
0
giovanne
(02.06.19)
sorulan soru: "boyanın düzgün dağılmasının sebebi"

çok da basit düşünmeyin. konu ile ilgili akademik bilgisi olanlardan sebebiyle birlikte cevap bekliyorum özellikle.
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
Fizik alanında doktora yapıyorum :) zaten detaya insek soru baştan sona yanlış yazılmış. Arada kalacak ne var onu anlamadım. Biraz bahseder misin?
0
giovanne
(02.06.19)
direk b işte ya, herşeyi böyle tartışacaksak işin içinden çıkamayız. Fizik profu getirirsen aykırılık olsun diye bir şeyler bulur tabi. Ama çok basit temel fizik bilgisi olan tatava yapmadan basar geçer
0
freedonia
(02.06.19)
Öğretmenler tam olarak nasıl bölündü anlamadım. Bir tane bariz cevap var.(b şıkkı). Aksini düşünen nasıl bir tez öne sürerek farklı şıkkın doğru cevap olabileceğinden bahisle bölünüyor?
0
adwokat
(02.06.19)
çünkü doğru cevap c arkadaşlar.
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
Wowww ters köşe diye ben buna derim. Açıklaması ney peki?
0
adwokat
(02.06.19)
C olabilmesi için daha fazla veri gerekir bence.
0
giovanne
(02.06.19)
sorulan soru: "boyanın düzgün dağılmasının sebebi"

evet, zıt yüklerin birbirini çekiyor olması, boyanın yüzeye yapışmasının sebebi, ama homojen dağılmasının sebebi o değil.

niye?

ilk denemede yüzey (-) yüklü, tanecikler nötr iken de yüzey boya taneciklerini çeker.
ikinci denemede yüzey (-), tanecikler (+) yüklü iken de yüzey tanecikleri çeker, daha fazla çeker. ama taneciklerin düzgün dağılmasının sebebi, boya taneciklerinin tabancadan çıktığı anda aynı yüklü olduklarından birbirlerini iterek dağılmaları.

yani cevap c.
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
C ise soru yanlış, c olması için ilk denemede boyanın düzgün olmamasının sebebini sorması lazımdı
0
freedonia
(02.06.19)
siz sadece yüzey ile tanecikler arasındaki ilişkiyi düşünüyorsunuz. herkesin yaptığı hata da bu zaten.

asıl mesele yeğen, ikinci denemede tabancadan çıkan boya taneciklerinin kendi aralarındaki etkileşimi.
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
Aslında açıklamayı okuyunca C şıkkı çok mantıklı geldi. Bu soruyu bu şekilde düşünerek cevap veren gençlere helal olsun.
0
adwokat
(02.06.19)
Oglumda bugün lgs ye girdi ve sorunuzu görünce baktim oglumda b şıkkını isaretlemis. Ogretmenimizin gönderdiği cevap anahtarindada b şıkkı yazıyor.
0
brnbrs
(02.06.19)
onu düşünecek kişi direk mit'de başlar zaten, trde ne sürünecek. Artı soru art niyetli, tamamen çeldirici olması için kurgulanmış. fetöcülerin sorduğu soru bu kadar olur, femin başarısının sırrı o zaten, en iyi sınıflarına en çeldirici soruları verdiler yılarca
0
freedonia
(02.06.19)
Cevap hiçbir şartta c olamaz. D ya da en olmadı b olabilir ama c olamaz.

Düzeltme: Pardon, soruyu yanlış okumuşum, cevap b.
0
hatun
(02.06.19)
Kibritsuyu'nun kurduğu mantıkla ilk negatif yüklemelerde de itmeler olacaktır ve ikinci durumda da boya homojen dağılmayacaktır. Öyle bir mantık olamaz yani.
0
hatun
(02.06.19)
arkadaşlar bu benim mantığım değil, elektrostatik toz boya mantığı. milli eğitim bakanlığı'nın kazanımı da bu şekilde.

"ilk negatif yüklemelerde de itmeler olacaktır" ne demek? ilk denemede yükleme falan yok, tanecikler nötr.

bakın bu metin, elektrostatik toz boya yapan bir işletmenin "elektrostatik toz boya nedir" başlıklı yazısından:

"-Boya zerrecikleri; zıt kutuplar birbirini çeker prensiplerine göre parça üzerine çekilirler. Ancak kendi aralarında aynı kutupta olduklarından birbirlerini iterek homojen dağılımı sağlarlar.Böylece akıntı ve damlama ihtimalini yok denecek düzeye indirirler."

şimdi kaynağını bulamayacağım ama meb kazanımlarında da bu bilgi mevcut.

edit: aha onu da buldum: eksiup.com

tartışma da bu zaten.
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
Cevap C olarak açıklandı.

www.meb.gov.tr
0
🌸kibritsuyu
(02.06.19)
Soru da yanıt da hatalı değil; aynı kutuplar birbirini iterler böylece düzgün dağılım olur( itersen dağılma , çekersen yaklaşma olur, Türkçe anlaşılır ifadeyle ). Bu soru okuduğunu anlama, yorumlama, uzaysal algı ve muhakeme açısından sınavın en belirleyici sorusudur,öğrenciyi sınıflandırma açısından amacına uygundur. İlgilenenler MEB resmi internet sayfasında Mayıs 2019 LGS örnek sorularına bakabilirler (Fen bilimleri 8. Soru). Sorunun yanıtı orada.
0
ikinoktadandogrugecer
(06.06.19)
(4)

bu ne

mariposa
vücut geliştirmede ağırlık kaldırmadan önce burundan bir şey çekiliyor, çektikleri şey ne?
vücut geliştirmede ağırlık kaldırmadan önce burundan bir şey çekiliyor, çektikleri şey ne?
0
mariposa
(28.05.19)
halter müsabakalarında halteri kaldırmadan önce amonyak kokluyorlar. muhtemelen vücut geliştirmede de aynı şeyi kokluyorlardır. yani amonyak.

amacı nedir bilemiyorum.
0
kibritsuyu
(28.05.19)
amonyak nh3
0
dismainpula
(28.05.19)
Ortaokulda fen dersinde sirayla hoca koklatmisti. Ben de mal gibi derin bi nefes cekmistim. Cigerlerim kicimdan cikacakti az kalsin. Gozlerim yerinden oynadi, burnum delindi sandim.

İnanilmaz bir koku o. Fili devirir o derece. Amman diyim.
0
gulbatur birinci sahbatur sondan geliyor
(28.05.19)
amonyak kokluyorlar ve amaci savunma mekanizmasini tetiklemek ve adrenalin salinimini artirmak.
0
Henry McClean
(28.05.19)
(16)

tahsilat işlerini nasıl hallediyorsunuz?

cemiyetin ünlü siması
millet bana "abi valla çok zor durumdayız. şöyleydi, böyleydi; onlarımız var bunlarımız var vs.vs." diye anlatınca kilitleniyorum.alacağımızı nasıl alacağız ya? nedir bu işin püf noktası?
millet bana "abi valla çok zor durumdayız. şöyleydi, böyleydi; onlarımız var bunlarımız var vs.vs." diye anlatınca kilitleniyorum.
alacağımızı nasıl alacağız ya? nedir bu işin püf noktası?
0
cemiyetin ünlü siması
(28.05.19)
Eğer söz verdiği tarihi erteleme olayını birden fazla yaptıysa aynı mağdur edebiyatını sen de yap. Hatta daha o başlamadan yap. "Valla dünya kadar ödemem birikti, kredinin günü geçti hala ödeyemedim" gibi..
0
fobfilm
(28.05.19)
Mal tedariğini bıçakla kesilmiş gibi kesiyorum, malzemeyi benden daha ucuza alacağı yer yok , pahalı satanda **** ile çalışıyordu mal vermeyi kesmişse vardır bir sıkıntı deyip vermeyince olmayan paracıklar bir anda peydah oluyor. Ha hesabı kapatınca mal veriyor muyum ? asla. 10 günde en az 3 kişinin defterini dürdüm böyle , sabah akşam arıyorlar.
0
synax
(28.05.19)
ohh beklediğim soru. ben soracaktım da nasıl soracağımı bilemiyordum.

mesele borç vermek değil. borç zaten vermiyoruz da, iş yapıyoruz, yaptığımız işin karşılığı olan parayı alamıyoruz. aynen öyle cevaplar. ben de kilitleniyorum ne diyeceğimi bilmiyorum.

cevaplar için takipteyim.
0
kibritsuyu
(28.05.19)
+10000
ve ayrıca, oyaladıklarından adım kadar emin olmama rağmen ısrar edemiyorum.
kaç gündür telefon elimde mesaj atıp atmama tereddütü içindeydim. Bu duyurunun bir anlamı olmalı, o yüzden takipteyim.
0
artik yazar olmak istiyorum be
(28.05.19)
Çalıştığınız sektörleri bilmiyorum ama bu Türkiyede ticaretin genel problemi. Her sektörün kendi içinde ortalama vade süreleri var zaten ama vade süresinde tahsilat yaptığımızda biz de mucize olarak görüyoruz genelde.

Bireysel ilişkilerin olduğu ortamlarda, birde paralar çok büyük değilse, tahsilatları bir başkasına yaptırmak biraz işi kolaylaştırır. Muhasebecinizden rica edebilirsiniz, 2-3 günde bir ararsa tahsilatlarınız hızlanır.
0
talasas
(28.05.19)
yav muhasebeci benim zaten, adam benim paramı ödemiyor ki. kendime dermanım yok, mükellefin tahsilatını nasıl yapayım.
0
kibritsuyu
(28.05.19)
Devamlı iş yaptığımız yerleri iyi kötü biliyoruz. Ona göre güveniyoruz veya güvenmeyip parayı aldıktan sonra malı veriyoruz. İlk kez çalıştığımız bir yerse zaten referansları ne kadar iyi olursa olsun önce ödemeyi alıyoruz. Telefonla konuşmaktansa, habersiz gidip yüz yüze konuşmak daha etkili olur.
0
iwasbornonamountainside
(28.05.19)
@talasas +1

Sektörü bilmemekle birlikte bir avukat aracılığıyla tahsil etmenizi öneririm. İlla icra takibi yaptırmayın, bir avukatla anlaşın arayıp tahsil etmeye çalışsın.
0
be realist demand impossible
(28.05.19)
böyle durumlarda araya bir kademe koymak her zaman daha sağlıklı oluyor. misal sizin yerinize muhasebecinizin araması daha sonuca yakın bir çözümdür. çünkü muhasebeciniz üç-dört aramadan sonra gönül rahatlığıyla şu tarihe kadar ödeme yapılmazsa şirket prosedürü gereği icra takibi başlatılacak diyebilir, iyi kardeş başlat diyenler olacaktır fakat ihtar çekildikten sonra paşa paşa ödeyeceklerdir.

ticaret pratikte sözlü ilerleyen bir şey bunu anlayabiliyorum ama bu tip durumlarda teklife ya da sözleşmeye sırt dayamak her zaman işleri kolaylaştırıyor. yaptığınız tahsilat konuşmalarında sözleşmede bu yazıyor, teklifimizde şunu özellikle belirtmiştik gibi referansları vermekten çekinmeyin.
0
evde liyakat kalmamis
(28.05.19)
yav ben yeterince açık olamamışım kusura bakmayın. Ben muhasebeciyim. Bilenler bilir tahsil etsek de etmesek de makbuz kesmek zorundayız. birinin açığını öbürüyle kapatırım desen mesleğime saygımdan dolayı 50 liraya tuttuğum 500 defterim de yok. Üstelik alacağım yaklaşık 1.5 yıllık. Her zaman son gün son saat getirir beni mesaiye bırakır. Kestiğim makbuz yüzünden almadığım paranın stopajını ödüyorum. Paramı almadan yollayamıyorum da.
0
🌸cemiyetin ünlü siması
(28.05.19)
vadeli olaylara hiç girmeyerek.
0
babilbaligi
(28.05.19)
Muhasebecinizden rica edin demiştim ama müzdarip olanlar genelde muhasebeci çıktı :)

Size de şunu önerebilirim bu durumda, mizan yapmak için aldığınız hesap özetlerini daha sık aralıklarla alın. Ayda bir mesela, hem iş yükünü aya yaymış olursunuz hem de müşterinizin mali durumuna hakim olursunuz. Hesabında para olduğunu bildiğiniz bir zaman tahsilat talep edersiniz, o durumda da size ödeme yapmıyor ise zaten o müşteriyi salıp, başlatın icra takibini.
0
talasas
(29.05.19)
işte bunun için kredi risk yönetimi bölümü var. her müşterinin kredi riskini hesaplayıp limiti geçenlere mal tedariğini kesiyorsun. riskin belli seviyelerinde "dunning" yani borç hatırlatması yapılır. şirketten şirkete, sektörden sektöre yönetimi değişir.
0
Jesus Christ
(29.05.19)
Çok çok yakınımda mali müşavirler var, aynı sorunu yaşıyor, şiddetle savunduğum şu;
Sorunlu müşterilerin birin belirleyin, adama ayın 1' inde " bu ay para vermezsen tahakkuklarını vermeyeceğim." deyin ve gerçekten vermeyin, sizi değiştirmek isterse bilgilerin olduğu bir şifre var diye biliyorum bakiyeyi kapatmadan onu vermeyin, bakın nasıl ödemeye başlıyorlar. Bu şekilde de ödemeyen adamdan zaten kurtulun gitsin.

bi' tane müşteride deneyin bunu.
0
kumandanim
(29.05.19)
@kumandanım

olmuyor o. yani mal veren satıcının mal vermeyi kesmesi gibi bir durum yok, çünkü sözleşme var. adam iki gün sonra ceza yiyince "sözleşmeye rağmen vermedi" diyip cezayı benden talep edebilir. ha davalaşırız, ödediydin ödemediydin yıllar sonra sonuçlanır belki.

şifre de korumuyor. ben "paramı vermeden şifreyi de boşa çıkarmam" diye resti çekiyorum. adam da gidiyor vergi dairesine "mali müşavir benim beyanlarımı vermiyor, sözleşme girişini de iptal etmiyor başka mali müşavire de gidemiyorum" diyip vergi dairesinden iptal ettirtiyor, yine avucumu yalıyorum. bi de inatlaştığım için iyice alamaz hale geliyorum, iyi niyet kapısı da kapanıyor.

icraya da veremiyorsun, çünkü cemiyet bahsetmiş, aslında paranı aldığın zaman kesmen gereken makbuzu, iki kanunun birbiriyle çelişmesi yüzünden parayı almadan kesmen gerekiyor. (bir kanun diyor ki parayı aldığında kesersin, almazsan kesmezsin. öteki kanun da diyor ki işi yapınca kesmen lazım, parayı alıp almadığın beni ilgilendirmez).

bu bir fatura değil de makbuz olduğu için makbuzunu kesmişsen, adam "parayı alınca kesmen lazım" diyen kanunu dayanak gösterip "işte ben parasını verdim, o da makbuzunu kesti" diyebiliyor. "almadım" iddiasında da bulunamıyorsun.

öyle bok bi durum işte.
0
kibritsuyu
(29.05.19)
Ben borc verdiysem "borcu odeyemesen bile bana haber ver ne zaman odeyecegini guncelle o tarih gelirse tekrar guncelleme gerekirse bana sen ulas" diyorum.Bu arada odemeyip de olu numarasi yapanlara carliyorum.Carlama nedenim de odeme yapilmamasi degil bana odeme plani ile ilgili guncel bilgi saglanmamis olmasi.Siz de ayni sekilde odeme takvimini alacaklinin degil borclunun takip edip gerekli guncel bilgiyi ulastirmasi gerektigi ile ilgili karsiya duyuru yapin.
0
turkuaz
(29.05.19)
(12)

Açık havuzda bone takılıyor mu?

zunkatsar
Benim bildiğim kapalı havuzda takılır. Açık havuzda takılmaz. Bu konudaki tecrübeleriniz gördükleriniz nelerdir?
Benim bildiğim kapalı havuzda takılır. Açık havuzda takılmaz. Bu konudaki tecrübeleriniz gördükleriniz nelerdir?
0
zunkatsar
(28.05.19)
bone hijyen için takılır. havuzun açık ya da kapalı olması fark etmez.
0
dunga
(28.05.19)
takılır.
havuzda biriken saçlar devirdaim sisteminde tıkanmaya vs yol açıyor. hijyen yanında bir sebebi de bu bone konusunun.
0
stanley weber
(28.05.19)
açıkta takılmaz diye bir şey yok da şart koşulmuyor olabilir.
0
zgrydn
(28.05.19)
benim bildigim acik kapali fark etmez spor havuzlarinda takiliyor, goygoy havuzlarda takilmiyor.
0
kassiopeia
(28.05.19)
uzun zamandir gordugum/girdigim tum havuzlarda (otel, spor salonu, apartman/site havuzu, vs.) acik-kapali fark etmeksizin bone zorunlulugu var.
0
in vino veritas
(28.05.19)
bursa konak yüzme havuzunda bir 50 metre açık havuz var bir de 25 metre kapalı. ikisini de nilüfer belediyesine ait aynı şirket işletiyor. baktığın zaman açık havuz uzunluğundan dolayı spora daha elverişli ama yaz aylarında kullanıldığı için insanlar ordan zıplıyım burdan atlıyım şurdan takla modunda ve bone takmıyorlar. şart da koşulmuyor. kapalı havuzdaysa herkes nizami giyinip kendi kulvarında efendi efendi gidip geliyor ve kurallar katı.
0
onemoremile
(28.05.19)
Eskiden oturduğum sitede havuz vardı. Açık havuzdu ve bone zorunluydu.
0
himmet dayi
(28.05.19)
Açık havuzda mantarla mikroplar virüsler falan dur burası açık havuz girmeyelim mi diyorlar :) açık kapalı fark etmez bone takarim. Doktorumun tavsiyesi
0
all girls dream
(28.05.19)
pislik içinde yüzmeye varsan takma sen ama bunun açıklıkla kapalılıkla alakası yok.
0
gördüm seni minik
(28.05.19)
her havuz zorunlu tutuyor, kimse niye takıldığını bilmiyor. herkes hijyen demiş, saç demiş, pislik içinde yüzmek demiş, doktorum tavsiye etti o havuzda da mikrop var demiş.

bone, yüzerken saçların seni tutmasın diye, kafayı sağa sola çevirirken, suya sokup çıkarırken saçlar efil efil dalgalanmasın, ağzına gözüne girmesin diye saçları tutmak üzere, veya hızlı yüzebilmek için, aerodinamiklik yaratsın diye takılır. yani bonenin varoluş amacı budur. saç dökülmesin diye, hijyen falan bunlar sonradan uydurma şeyler. iki yüzme yarışı izleyin bakın kısa saçlılar takmıyor, kel kafalılar takmıyor, nesine taksın, lazım değil ki adama.

ben maymun gibi kıllı bir adamım, ama saçım da iki numara. kafamdaki saçlarımın 150 katı kıl var vücudumda. bütün kıllarımla havuza girmemde problem yok, kimse "git traş ol" veya "git tüm vücudu kaplayan yüzücü mayolarından giy" demiyor, ama neredeyse saçsız olan kafama bone zorunlu. bonesiz girsem "hani bone!!!11" diyorlar, ama boneyi takınca kıllı kıllı girersem bir şey diyen yok. ha ben kendi rahatım ve havuzun selameti için vücut kıllarımı temizleyip yüzüyorum o ayrı mesele.

yani boneyi herkes taktırıyor ama asıl amacının ne olduğunu kimse bilmiyor. örneğin doktoru boneyi tavsiye eden arkadaş ve doktoru, havuzdan mikrop kapmamak için takıldığını sanıyor sanırım. yoksa doktor niye "bone tak da gir" desin ki. benim doktorum niye havuzdaki diğerlerini düşünsün?

soruya cevap: doğrusu, saçının yüzerken rahatsız edeceğini düşünüyorsan takarsın, düşünmüyorsan takmazsın. ama saç kıl tüy diye diye kural haline gelmiş, her havuzda takılıyor. antalya'daki beş yıldızlı otellerin havuzlarında ruslar falan pek sallamıyor ama niyeyse. hiç boneli görmedim oralarda.
0
kibritsuyu
(28.05.19)
@kibrit suyu

Orta kulak iltihabı olduğu icin öncesinde vazelin pamuk üstüne de bone tak dedi
Bilip bilmeyen haybeye konuşuyor. Duyurununda kalitesi baya dustu. Fikri olan olmayan konuşuyor...
0
all girls dream
(28.05.19)
bone kulağa su kaçmasını engellemez. hele hele mikrop, bakteri, virüs vs. kaçmasını hiç ama hiç engellemez. kulağa su kaçmasını engelleyen şey vazelinli pamuk. bone de pamuk düşmesin diye. yani doktor "bone tak" derken "pamuğu düşürme" demek istiyor. yeter ki pamuk düşmesin diyor. gidip sorsan "çok sıkıyor bone yerine başka bir şey taksam olmaz mı" diye, çok büyük ihtimalle "olur pamuğu düşürme yeter" diyecektir. kulağa girecek mikroba suya bonenin hiçbir etkisi yok.

fikrim olmasa konuşmam.

hijyen takıntısı olan havuza girmesin. zira hijyen sırf bone ile sağlanacak bir şey değil. kafamda ne var ki bone hijyen sağlasın. ben binlerce metre yüzüp aynı havuzun içine lökür lökür terliyorum, suda olduğunuz için fark etmiyorsunuz ama siz de terliyorsunuz. ağzıma burnuma su giriyor. haldır huldur yüzerken bütün sümüklerim tükmüklerim havuza akıyor. kondüsyon amaçlı yüzen onlarca kişi de havuza aynı ifrazatı bırakıyor, acı ama gerçek. bunu engellemenin yolu da kafaya at şeyine konmuş kelebek gibi takılan bone değil. uğur dündar'ın bastığı ortalıkta böcekler gezen fırında kafasına bone takan fırıncı gibi. bunu engellemenin bir yolu yok. bundan çekiniyorsanız denizde yüzeceksiniz yada havuzun temizleme sistemine güveneceksiniz.
0
kibritsuyu
(28.05.19)
(2)

bu kıyafetin

douglas
adı nedir? https://youtu.be/bxD7BeZE4j8?t=60genellikle filmlerde zenginlerin uyanınca giydiği bir kıyafet ve sanırım çıplakken giyiliyor. adı nedir bunun :D
adı nedir?

youtu.be

genellikle filmlerde zenginlerin uyanınca giydiği bir kıyafet ve sanırım çıplakken giyiliyor. adı nedir bunun :D
0
douglas
(28.05.19)
robdöşambr
0
veritaslibertas
(28.05.19)
robdöşambr +1
0
kibritsuyu
(28.05.19)
(1)

80-90lardan

remixtherobot
Star'da yayınlanan bir film vardı çok ufaktım ve sadece şu sahnesini hatırlıyorum, bu filmi bulup tekrardan izlemek istiyorum gençlik filmi gibi bişeydi. Sahnede, genç kızla çocuk arabadalardı öpüşünce çocuğun ağzında küçük bir uzay aracı gibi bişey yada virüstü hiç hatırlayamıyorum kızın ağzına geç
Star'da yayınlanan bir film vardı çok ufaktım ve sadece şu sahnesini hatırlıyorum, bu filmi bulup tekrardan izlemek istiyorum gençlik filmi gibi bişeydi. Sahnede, genç kızla çocuk arabadalardı öpüşünce çocuğun ağzında küçük bir uzay aracı gibi bişey yada virüstü hiç hatırlayamıyorum kızın ağzına geçiyordu, çocuk panikliyordu falan. Hatırlayan varsa yazmanızı rica ederim.
0
remixtherobot
(25.05.19)
kibritsuyu
(25.05.19)
(6)

uno kahvaltilik ne kadar kahvaltilik?

hjarteblod
uno'nun yeni cikardigi bi ekmek var, kahvalti icin tek basina yemelik gibi, bu sekil: https://eksiup.com/p/47168519o8ykbesin degerleri su sekilde: https://eksiup.com/p/h2168527m3fnkahvalti icin her sabah 2 tane (100gr) yemek nasil fikir? normalde de pogacayla falan gecistiriyorum gerci. 2 pogaca ile
uno'nun yeni cikardigi bi ekmek var, kahvalti icin tek basina yemelik gibi, bu sekil: eksiup.com

besin degerleri su sekilde: eksiup.com

kahvalti icin her sabah 2 tane (100gr) yemek nasil fikir? normalde de pogacayla falan gecistiriyorum gerci. 2 pogaca ile 2 adet bu ekmegin fiyati ayni, 3-4tl. yanina belki 1-2 haslama yumurta keyfi. pogaca duz hamur, bunda en azindan bilmemne tohumu falan var bisuru. ne dersiniz nasi tercih
0
hjarteblod
(25.05.19)
istanbuldaysan halk ekmekğin altın ekmek diye bir ürünü var. onu tavsiye ederim aynı amaçla.
www.ihe.istanbul
0
sutlu nescafe
(25.05.19)
ankara'daysan da halk ekmek'in şampiyon ekmek diye ürünü var aynı amaçlı.

www.ankarahalkekmek.com

poğaçanın hacminin yarısı yağ. üstelik kötü ve endüstriyel bir yağ. bu ekmekler de hamur işi, neticede gluten, karbonhidrati işlenmiş un vs. ama poğaçadan daha iyi bir alternatif bence. öyle vıcık vıcık kötü yağlar içermiyor. varsa da az bir yağ vardır.
0
kibritsuyu
(25.05.19)
Oha ekmekte seker karbonhidrat falan girla. Bunu almayin, mis gibi halk ekmek veya markette tam bugday veya tam cavdar olan ekmeklerden alin
0
bradshaw
(26.05.19)
@bradshaw, icinde kuru meyve var ondan kaynaklidir diye dusunuyordum, o acidan sorun etmemistim ben :/ duz ekmek aramiyorum ben, yani kahvaltilik ekmek aramiyorum tam olarak; kahvalti yerine (kahvalti etmemek veya pogaca/simit'ten ziyade) yiyecegim bisiler ariyorum
0
🌸hjarteblod
(26.05.19)
en iyisi yulaf yemek. kaşık kaşık
0
market_arabasıyla_terör_estiren_trafik_canava
(26.05.19)
uno ekmeklerini tüketmemek gerekiyor bence. içinde kuru üzüm falan olmayan ekmeklerinde de şekerden bir sürü raf ömrü uzatan maddeye her şey var, bi ben eksiğim.

poğaça zaten yemeyin bu arada. besin değeri bişe yok. güvendiğiniz bir fırından tahıllı ekmek alın içine de peynir domates zeytin koyup yiyin.
0
muslugubozukhayrat
(27.05.19)
(4)

Bodrum'da nerede rakı içelim?

nathanieltroy
Merhaba. Bayram tatilinde Bodrum'da olacağız, rakı içmelik mekan öneriniz var mı? Çok pahalı olmasın tabii. :)
Merhaba. Bayram tatilinde Bodrum'da olacağız, rakı içmelik mekan öneriniz var mı? Çok pahalı olmasın tabii. :)
0
nathanieltroy
(24.05.19)
Bodrum'un neresinde olacaksınız? Ona göre yer önerelim.
0
kibritsuyu
(24.05.19)
@kibritsuyu merkezde.
0
🌸nathanieltroy
(24.05.19)
Körfez e gitmeyin de nereye giderseniz gidin (adamın donunu alırlar mazallah:)

Gemibaşı olur,
Müdavim olur (Sadun Bora'nın evini restorana çevirmişler, Harika bahçesi var kale manzaralı)
0
su olsam ates olsam
(25.05.19)
Bu arada normalde de bira-patates ya da şarap-peynir yapabilirsiniz sahildeki belediyenin çay bahçesinde kaleye karşı:) çok uygun fiyatlar.
Önünden de denize girilebiliyor.

İyi tatiller
0
su olsam ates olsam
(25.05.19)
(6)

Askeri Kantin Sorusu

deadwampir
Neden eskisi gibi ucuz değil?Yıllar sonra askeri kantine yolum düştü, malum ekonomik kriz. Vs. Ne heveslerle geldim. Ama hüsran, Migros sanal market uygulaması ile barkodları okuttum ya başabaş ya da yüzde 3-5 daha ucuz. Ne oldu? Neden böyle?Not: doksanlardan beri girmiyordum. Öyle uzun bir süre...
Neden eskisi gibi ucuz değil?

Yıllar sonra askeri kantine yolum düştü, malum ekonomik kriz. Vs.
Ne heveslerle geldim. Ama hüsran, Migros sanal market uygulaması ile barkodları okuttum ya başabaş ya da yüzde 3-5 daha ucuz.

Ne oldu? Neden böyle?

Not: doksanlardan beri girmiyordum. Öyle uzun bir süre...
0
deadwampir
(24.05.19)
Çünkü askeriye işletmiyor, ihale ile dışarıdan birilerine veriliyor. Eskiden kar amacı yoktu, artık var.
0
kibritsuyu
(24.05.19)
özele geçti hepsi artık.
0
carabelli
(24.05.19)
Askeriyenin işlettikleri daha ucuz zaten. Dün terhis oldum. Özelse aynıdır dışarısıyla.
0
glamdr1ng
(24.05.19)
Nasıl askeriye işletmiyor? Bizim birlikte sliplerde birliğin adı yazıyordu. Ucuz olmadığını ben çevreme söylüyorum inanmıyorlar. Beni anladığın için tşk.
0
datnet
(24.05.19)
hepsi özele geçmedi. muhtemelen büyük sayıda asker barındıran kışlalarda özelleşmiş. daha küçük kışlalarda başında asker duruyor.
0
hemencevapla
(24.05.19)
Yaklaşık 3 ay kantin içinde bu haramiler ile çalıştım.
Hatırladığım kadarıyla eti tutku 59 krş'a geliyordu.

Kesinlikle kar etmeden sadece 60 krş'a yuvarlama hakkımız olmasına rağmen, ilgili komutan en kıdemlimize(3 kişiyiz) bu ürünü 70 krş'a satacaksınız diye emretti.

Komutan gittikten sonra, bu kıdemli yavşak, 80 krş'a satmamızı söyledi.
Sonraki süreçte ortanca yavşak durur mu ?
Bana biz piç miyiz yauvv, dedikten sonra fiyat 90 krş'a kadar çıktı.

En alt devre olarak bana iki seçenek kalıyordu.
Ya bu zıkkımı 1 tl'den satacaktım ya da bu oyunu bozacaktım. Ben ikinci şıkkı seçtim. Fakat kaçırdığım bir nokta vardı. Durumu en tepeye bildirmeme rağmen(süreç çok uzun yazamıyorum) olan bana olmuştu.

Çünkü herkesin gözü askerin cebindeki 3 krş'taydı.
3 krş dediğime bakmayın. Tam tamına 14 lira 70 krş'a göz dikmişlerdi, bu yaratıklar...
0
lemon cake
(25.05.19)
(1)

Bodrum-Milas Havalimanından Marmaris Ulaşımı Hakkında

the feel good
Muttaş diye bir firma var, fakat onun araçları internet sitesinde yer alan bilgiye göre Marmaris'e gitmiyor. Saatleri bize daha uygun oluyor diye Dalaman yerine Milas'ı seçtik, fakat oradan ulaşımı nasıl sağlarız Marmaris'e, bilginiz var mı?
Muttaş diye bir firma var, fakat onun araçları internet sitesinde yer alan bilgiye göre Marmaris'e gitmiyor. Saatleri bize daha uygun oluyor diye Dalaman yerine Milas'ı seçtik, fakat oradan ulaşımı nasıl sağlarız Marmaris'e, bilginiz var mı?
0
the feel good
(24.05.19)
muttaş havaalanı transfer firması, havaş'ın alternatifi. yani bir otobüs firması değil. sadece havaalanı-bodrum ve havaalanı-milas arası çalışıyor. siz havaş veya muttaş ile ister bodrum, ister milas otogarına geçip oradan marmaris otobüsü bakacaksınız.
0
kibritsuyu
(24.05.19)
(7)

Ankara'da büfe neden az?

corneillus
İstanbul'da Bambi Cafe, Barış Büfe, Petek Büfe gibi yerler çok yaygın. Çeşit çeşit tostlar, sandviçler, meyve suları satılıyor. Ankara'da ise dönerciler daha yaygın. Hosta, Aba vs.Hiç yok demiyorum, mutlaka İstanbul'daki büfeler gibi çalışan yerler vardır ama sayısı çok çok az.Sizce neden?
İstanbul'da Bambi Cafe, Barış Büfe, Petek Büfe gibi yerler çok yaygın. Çeşit çeşit tostlar, sandviçler, meyve suları satılıyor. Ankara'da ise dönerciler daha yaygın. Hosta, Aba vs.
Hiç yok demiyorum, mutlaka İstanbul'daki büfeler gibi çalışan yerler vardır ama sayısı çok çok az.
Sizce neden?
0
corneillus
(23.05.19)
Büfe konusunu bilmiyorum ama ankara ticari olarak Türkiye'nin en potansiyelli şehri olmasına rağmen esnafı gündemi on yıl geriden takip eder.bu yüzden Ankara'da çok para kazAnan esnafların çoğu dışarıdan gelip yerleşmiştir. Bir cok istanbullu Bursalı İzmirli toptancı elinde kalan ürünleri Ankara esnafına satar mesela. Ya da İzmir'de 60-70 mağazada, İstanbulda 150-200 mağazada çok satan bir ürün grubunu koca Ankara'da 3 kişi satıyor mesela. Oysa Ankara diğer şehirlerin aksine krizlerden daha az etkilenen ve çok fazla memur bürokrat ve öğrencinin olduğu bir şehir.
0
fatih in fedaisi
(23.05.19)
o bahsettiğiniz büfelerin ilk örnekleri de ankara'dan çıkmıştır halbuki. "goralı" ankara'nın 50-60 yıl önceki büfesi. büfe kapandı, goralı'nın da adı istanbul'da bir çaşit sandviçte kaldı.

yine "piknik" mesela, türünün ilk örneği büfelerden. ankara'da benzer dükkanlara büfe değil "piknik" denir bu yüzden. selpak gibi jenerik marka olmuştur. volkan piknik, dedem piknik falan var, sandviç, tost, meyve suyu vs yapıyorlar.

sanırım ankara halkınının günümüzde bunlara pek rağbet etmemesinden kaynaklanıyor. ankara'nın fast food'u aspava. daha ucuz alternatif tavuk dönerci.
0
kibritsuyu
(23.05.19)
Islak hamburgerin ne olduğunu bilmeyen Ankara'lı arkadaşlarım var çok şaşırmıştım.

Bu arada @kibritsuyu , goralı diye bir büfe var istanbulda fatihteydi sanırım, goralıyı icat eden kişi olduğunu iddia ediyordu, 7-8 sene önce gitmiştim kötüydü.
0
igorrosa
(23.05.19)
istanbulun çok ünlü restoran işletmecilerinin çoğu ankaralıdır ama ankara bir türlü hiç bir konuda patlama yapamamıştır anakrada biraz sıyrılan soluğu istanbulda alır.bu ufacık büfe meselesi bile ankaraya benzer.
0
jamswety
(23.05.19)
Olmaması bence daha iyi. Ankarada ucuz bi şey yemek istediğinde bile adam gibi bi yemek bulabilirsin. İstanbulda saçma sapan tost, tavuk döner benzeri şeylere aptalca paralar istiyolar.

O büfelerde bi tane bile yemeye değer bi şey yok. Çöp.
0
(s)AINT
(23.05.19)
"goralı" aslen bir sandviç adı değil ki, dükkan adı. yani günümüzde "goralı" denen sandviçi icat eden adam olabilir ama ankara'daki o en eski goralı isimli büfede "goralı" diye bir sandviç yokmuş ki. babamlar bildiğin sosisli sandviç yerlermiş orada.
0
kibritsuyu
(24.05.19)
ankara'daki şefik goralı, istanbul'daki ise ferit goralı. amca-yeğen oluyorlarmış.

www.hurriyet.com.tr

goralisandvic.com
0
🌸corneillus
(24.05.19)
(2)

şeker süt süzme yoğurt

tepedeki psychedelic adam
bundan kullanan var mı? geçen gün markette biri alırken gördüm. nasıl hazırlanıyor bu? doğrudan yeniyor mu yoksa suyla filan mı karıştırılıyor, daha mı sağlıklı nedir olayı?https://www.migros.com.tr/torku-seker-sut-suzme-yogurt-900-g-p-bebedf
bundan kullanan var mı? geçen gün markette biri alırken gördüm. nasıl hazırlanıyor bu? doğrudan yeniyor mu yoksa suyla filan mı karıştırılıyor, daha mı sağlıklı nedir olayı?

www.migros.com.tr
0
tepedeki psychedelic adam
(22.05.19)
Bildiğin suzme yoğurt.
Yoğurt olarak kullanacaksan az su ekleyip ezerek karıştırıyorsun..
Ayran yapacaksan bol su ekliyorsun.
0
prizmatik
(22.05.19)
adının "şeker süt süzme yoğurt" olması senin kafanı karıştırmış sanki. hani ürün şekerli sütlü bir yoğurt içeceği yapmak için gibi. "şekersüt" onun markası. ürün de bildiğin süzme, yani suyu süzülmüş koyu bir yoğurt.

asıl amacı ve normal yoğurttan farkı, suyu süzülmüş olduğu için daha koyu mezeleri, yemekleri hazırlamak için ideal. haydariyi, atomu normal yoğurtla yaparsan cıvık olur. bunla yaaparsan kaşıkla alıp tabağına lök gibi koyulacak kıvamda olur.

yoksa bildiğin yoğurt yani.
0
kibritsuyu
(22.05.19)
(2)

Apartman Yönetimi Hk.

yalnizlik mavisi
Apartman yöneticisi, önce hayati tehlike gördüğü yerlerin tadilatı için karar aldı. Bazı bölgelerden aşağıya sıva parçaları düşüyormuş. Sanırım bunun kararının alınması için mahkemece tespit gerekli ama bu yapılmadı. Hayati önem dendiği için ses çıkarmadım ve iyi niyetli davranmaya çalıştım.Sonra an
Apartman yöneticisi, önce hayati tehlike gördüğü yerlerin tadilatı için karar aldı. Bazı bölgelerden aşağıya sıva parçaları düşüyormuş. Sanırım bunun kararının alınması için mahkemece tespit gerekli ama bu yapılmadı. Hayati önem dendiği için ses çıkarmadım ve iyi niyetli davranmaya çalıştım.

Sonra ani bir toplantı yapalım deyip hiçbir resmi tebliğ olmadan whatsapp çağrısıyla toplantı yaptık. Toplantıda dökülen sıvaların tadilatının yanı sıra bir de apartmanın dış cephesi boyansın denildi. Oy çokluğuyla karar alındı ve birden maliyet katlandı. Şimdi hem tadilat yapılacak hem de dış cephe boyası yapılacak. Boya yapmak o kadar gereksiz ki... Zaten eski bina... Şu anki halinde de bir sorun yok bence. Baştaki yaklaşık 10 binlik maliyet 40 bine çıktı.

Durup dururken bir ton masraf çıktı. Kişisel olarak sıva dökülmesi tadilatı dışında hiçbir şeye evet demedim. ki incelense bence öyle hayati bir durum yok. çok canım sıkıldı. apartmanın öyle boyaya ihtiyaç duyduğu falan da yok. bu duruma nasıl itiraz edebilirim bilmiyorum. oy çokluğu tüm bunlara yeter mi gerçekten?
0
yalnizlik mavisi
(22.05.19)
bunun kararının alınabilmesi için mahkemece tespit gerekli değil, genel kurul karar verebilir.

bunun yapılabilmesi için oy çokluğu yeterlidir. gereksizliğini toplantıda söz alıp anlatırsınız, ikna edersiniz veya edemezsiniz, neticede oylanır, ona göre karar verilir.

siz olsa olsa genel kurulun usulünce çağrılmadığını falan iddia edip dava açabilirsiniz. ayrıntıları bir avukatla görüşebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(22.05.19)
Size whatsapp'tan çağrı yapması yeterli.

Eğer karar defterine bu alınan karar işlenmemişse itiraz ve mahkeme yoluna gidebilirsiniz.

Ne yazık ki eski binaların masrafları bitmiyor, ben de aynı dertten muzdaribim. En azından yöneticinizin binanın bakımını yaptırması ve kat maliklerinin karar alabiliyor olması da önemlidir. Ne apartmanlar var, ne yönetici var ne aidat toplanıyor, kim neyin nesi belli değil.

O yüzden yerinizde olsam apartmanın iyiliği için mahkemeye falan gitmem. Ödeyemiyorsanız yönetici ile konuşun ve borcu taksitlendirme ödeyeyim vb vade falan isteyin. Yarın sizin dairenizi de ilgilendiren bir masraf olduğunda, mahkeme falan yoluna giderseniz bu sefer de diğer malikler aynı şeyi size yapacaklardır.
0
malheiros
(22.05.19)
(7)

Kargo İle Tv Gönderimi

kablelvuku
Daha önce online alışveriş ile tv alan oldu mu? İstediğimiz tv internette mağazadan daha ucuz haliyle. Fakat ya kırılırsa telaşı yok değil.Ekstra bir paketleme yapılıyor mu yoksa olduğu gibi mi geliyor kutu? Sanki kutunun içinde bir tek yanlarda strafor oluyor?
Daha önce online alışveriş ile tv alan oldu mu? İstediğimiz tv internette mağazadan daha ucuz haliyle. Fakat ya kırılırsa telaşı yok değil.

Ekstra bir paketleme yapılıyor mu yoksa olduğu gibi mi geliyor kutu? Sanki kutunun içinde bir tek yanlarda strafor oluyor?
0
kablelvuku
(20.05.19)
hacım hiç bişey olmaz al geç. ben ve birçok arkadaşım bu şekilde aldı henüz bi probleme denk gelmedim.

ama tabi şans (:
0
baharat
(20.05.19)
o televizyonlar mağazalara da aynı yolla geliyor. mediamakrt'a götürürken de aynı el arabası, aynı kargo minibüsü, aynı kurye taşıyor.

kırılıp kırılmaması şans işi. mediamarkt'a gelirken de kırılmış olabilir. neticede servis gelip kuracak ve garantisini başlatacak. kurulum esnasında sıkıntıyı fark etmeye çalış.
0
kibritsuyu
(20.05.19)
dikkat etmen gereken kısmı garanti konusunda firma servisi ile bağlantılı ol. kutuyu aç/açma falan diye seni yönlendirebilirler. firmadan firmaya değişiyor çünkü politikaları. belirlediğiniz günde de servisi gelip kuruyor televizyonu.
0
baharat
(20.05.19)
1 tv 1 çamaşır makinası aldım internetten. tv ups kargo ile geldi, çamaşır makinası horoz nakliyatla.. 2side sorunsuz elime oluştı.
0
1917
(20.05.19)
ben bir kaç sene önce hb'den duvar kadar tv aldım. sorunsuz geldi. ben kutuyu açmadım. kurulum için servisi aradım onlr halletiler herşeyi.
0
scudman1
(20.05.19)
1,5 sene fln kadar önce n11'de ki bir satıcıdan uygun fiyatlı kaliteli bir tv(q6fn samsung) almıştım hem pc monitörü olsun hem de tv olarak kullanayım diye.
yaşadığım tek sıkıntı, hediye gelen kupanın kırılmış olmasıydı.
tv cillop gibiydi.
0
pangea
(20.05.19)
her yerinde strafor var. biz de aldık birkaç defa sorun yaşamadık.
0
windows95
(20.05.19)
(23)

10bin tl aylik gelir, 200bin tl borc

belki lazim olur
Soru baslikta belirtildigi gibi 10bin tl aylik sabit gelir ve 200bin tl toplam borca iliskin.Borc odeme vadesi 3 yillik kredi.Karsiliginda yalnizca ederi 70bin tl ederinde otomobil. geri kalani saga sola savrularak 5 yil icinde ezilen tutardan kaynakli. Yas 28Finansal durum nasil gozukuyor? Batik mi
Soru baslikta belirtildigi gibi 10bin tl aylik sabit gelir ve 200bin tl toplam borca iliskin.
Borc odeme vadesi 3 yillik kredi.

Karsiliginda yalnizca ederi 70bin tl ederinde otomobil. geri kalani saga sola savrularak 5 yil icinde ezilen tutardan kaynakli. Yas 28

Finansal durum nasil gozukuyor? Batik mi?

Araba satilmali mi? Gelecek iyice boka mi sarar sizce?
0
belki lazim olur
(15.05.19)
aylık ödeme ne kadar
ev kira mı
evli misin çocuk var mı

e hiç bi bilgi vermemişsin ki. çorumda tek yaşıyorsan, dededen evin varsa batık değilsini devam...
0
elorelia
(15.05.19)
200bin/36 ay= 6500 odeme

Kira 500
Bekarim.
Ama cok daraldim ya satsam arabayi koturum gibi kalirim o derece lazim bana. Satayim mi napayim. Resmen 10k kazanip asgsri ucretle geciniyorum
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
arabayi sat, borcun bir kismini kapat. geri kalanini 3 yilda odersin, cok fazla parani savurmazsan aylik 2500-3000lira harcamayla rahat gecinirsin. koseye ayda biraz atarsin, o parayi da dolara baglayabilirsin. ya da bir diger oneri, -mantikli olan-, arabayi sat dolara bagla, 6 ay sonra icerisinde dolar ucar diye tahmin ediyorum. su siralar suni olarak dolari dusuruyorlar piyasadaki tl'yi cekerek. birkac hafta icinde, dolar 6.5-7.0tl arasina cikarsa hic sasirma derim. o arada kredi taksitlerini odersin.
0
ubi dubium ibi libertas
(15.05.19)
Abi haklisin da arabayi satarsam yasadigim konfor kaybi intihara sevkeder. Gerci bu gidisle cig gibi buyuyen borc yuzunden bikac yila ayni son bekliyor.
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
Madem arabayı satmaya heveslisin. Sat daha alt bir model al. Yani 70ligi sat 30-40 civarı bir şey al rahatlatır seni. Maddi olarak çok rahatlatmasa bile psikolojik rahatlatır. İyi bari borcu ödemek için bir şeyler yapıyorum dedirtir adama. Böylelikle Arabadan da olmamış olursun.
0
westblack
(15.05.19)
200.000/36 : 6500 cıkarabiliyorsanız batın siz :) kalan 4500 nerenin asgari ücretiyse hepimiz oraya taşınalım. Satmayın arabanızı ama savurmayında artık.
0
synax
(15.05.19)
Batık falan değil de muazzam para ezmişsin. Batılacak bir durum yok, yavaş yavaş ödersin işte. Aylık masrafını yazsan belki başka yorumlar da yapılabilir.
0
roket adam
(15.05.19)
gelir 10.000. 6500 kredi ödemesi (200.000/36=5500 yapar ama sen aylık ödeme 6500 dedin diye 6500 yazdım), 500 kira, kaldı 3000 lira.

sağa sola savurarak ezmeyi bırakırsan, bekar halinle kira hariç 3000 liraya bir ayda rahat rahat geçinirsin. arabayı falan da satmana gerek yok. az kullan, benzin masrafını sınırlı tut yeter.
0
kibritsuyu
(15.05.19)
Bu cevap mantikli westblack


Peki 10k gelir 200bin borc ve vade kisaligi gozetilirse cok mu bokunu cikar misim? Goruntu nasil?

Kaygilaniyorum ve buna ragmen harcamalarimdan odun vermiyorum. Esas sorun bu. Bu kafayla batacagim galiba
.
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
yardim alin, neden elinizden fazlasini bu kadar harciyorsunuz? altinda ne yatiyor? gosteris meraki? yetersizlik hissi? yaptiklarinin sorumlulugunu almama? nedenini bulup o konuda calismaniz lazim, yoksa bu borcu odeseniz de burnunuz boktan kurtulmaz omur boyu.
0
kassiopeia
(15.05.19)
Her istediğini almamaya ve yapmamaya baslarsan bayağı iyi olur.

Borç ödenir o maaşla hiç canını sıkma Yeter ki parayı tutmayı bil. Parayı tutmazsan batarsin. Kredi kartı vs. Olaylarına bir ayar çek. İhtiyacın olmayan şeyleri alma, yeme, içme. (Arada yap tabi)
0
westblack
(15.05.19)
@kassi
Ben bunu alamayacaksam neden calisiyorum, gencim, koy gotune dedigim icin oluyor.

Haklisin. Nasil duzeltecegim
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
tek başına aile geçindirme gibi bir durumun yoksa buna ben batık demem. savurgan davranmadan düzgün harcama disipliniyle geçinirsin, borcunu da ödersin. standartların 3 sene boyunca düşecek tabi.
0
zgrydn
(15.05.19)
Abi su kisacik hayatta arzularimizi gerceklestirememek izdirap degil mi

Dini terkettik diye oldu bunlar hep. Sebat etmek yok anasini satayim.
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
arabayı sat, araba zaten masraf. 3 yıl sık dişini, sonra da gelirine göre harcarsın.
0
ravenudon
(15.05.19)
hocam geliriniz iyi zaten, rahat rahat yasarsiniz (yasarmissiniz) 500 lira kira ile, bence siz o koy gotuneden daha fazla gaza getiriyorsunuz kendinizi :)
kredi kartlarini iptal bir secenek, elindeki parayi harcamak zorunda kalirsin, olmayan parayi degil.
0
kassiopeia
(15.05.19)
Herkese tesekkur ederim guzel cevaplari icin.

Kendimi suclamaya ve kaygilanmaya baslamistim.
Onerileri dikkate alacagim, iyi bir yuzlesme oldu. Tesekkurler herkese.
0
🌸belki lazim olur
(15.05.19)
dişini biraz sık. kalan para zaten yeterli her şey için ve 1 bilemedin 2 sene sonra kredi ödemen artın maaşınla daha kolay gelmeye başlayacak.
0
washe
(15.05.19)
Benzer durumdayız 200 bin TL kredi borcum kaldı. Kalan taksitlerin vadesi 3 sene. Kira ödemiyorum, kendi arabam yok evliyim.

Maaş krediye gittiği için hiç bir şey alamıyorsun. Büyük harcamaları erteliyorsun vb. Can sıkıcı oluyor. Üç sene daha dişini sıkacaksın. Ekonomi bu şekilde devam ederse maaşın seneye 12,5 olacak diğer sene 15,650 TL. Şu an ödediğin kredi maaşının %65'i. İki sene sonra %43 olacak. Oransal olarak elin rahatlamış olacak. Ekonomi bir şekilde düzelirse zaten sorun yok.
0
zombi
(15.05.19)
Arabanı satıp başka bir araba almayı düşünüyorsan '' ohaa bu piyasaya ne olmuş dersin. 2000 model astralara 35 bin istiyotlar.
0
ferr
(15.05.19)
Ne borclar odedim ne paralar kazanip kaybettim. Yat kalk sabit gelirin olduguna dua et. Zaman su gibi akip gidiyor. Kafaya takma odemeye devam et borçlarını.
0
hepbiarayisicinde
(15.05.19)
borc yigidin kamcisidir, bu devirde herkesin borcu var. gelirine gore odenemiyecek borc degil seninki, arabayi satma olabildigince hizli ode bitsin iste.
0
cooperr
(15.05.19)
anladığım kadarı ile şöyle bir iş yaptın; yanlışsam düzelt.

5 sene içinde sağdan soldan borç, kredi vs. çekip yedin. sonra gittin 200 bin kredi aldın, 70 bine araba, 130 binde eski borçlarını kapatmaya harcadın.

böyle ise bence batık sayılmazsın. aylık 2500 lira ezmişsin (yaklaşık rakam) anladığım kadarı ile bu parayı ezerken sana pek katkısı olmamış, kalıcı bişi bırakmamış. (gezi, tatil, eğlence, kültür vs.) bundan dolayı duyulan bir boşluk hissi var.

finansal olarak bence batık değilsin ama psikolojik olarak batık olabilirsin. borcunu öderken geçireceğin zamanı nasıl değerlendireceğin önemli, bu da biraz çevren biraz da seninle ilgili.
0
selam
(15.05.19)
(5)

Çiğ köftenin ingilizcesi?

amortisman
:DÇok saçma belki ama merak ettim, nasıl çevrilir bu? Köfteyi meatball diye çeviremeyiz içinde et olmadığı için...Bilemedim
:D

Çok saçma belki ama merak ettim, nasıl çevrilir bu? Köfteyi meatball diye çeviremeyiz içinde et olmadığı için...

Bilemedim
0
amortisman
(14.05.19)
Çiğköftede et olmadığını kim söyledi?
0
veritaslibertas
(14.05.19)
izledigim bi filmde raw meatball olarak çevirmişlerdi.
0
allanpoe
(14.05.19)
Çiğ köftede et olur. Dışarda satılanlarda yok sadece. Onlar da çakma çiğ köfte.

bu arada çiğ köftenin ingilizcesi: steak tartar a la turca
0
himmet dayi
(14.05.19)
Günümüzde tüketilen çiğ köftelerin çoğunda et yok sonuçta. Kaç kişi düzenli etli çiğ köfte tüketiyor ki? Hayatımda (muhtemelen) hiç etli çiğ köfte yemedim mesela ben ama etsizini pek çok kez yedim.

en.wikipedia.org

İngilizce wiki'de direkt çiğ köfte demiş. Ama illa ingilizce kullanıcam dersen vegan raw meatball ya da vegan steak tartar a la turca diyebilirsin
0
nundu
(15.05.19)
steak tartar falan diye kasmaya ne lüzum var ki anlamadım.

bazı gıdalar vardır, yereldir. hadi çiğ eti tartar diye çevirdin. bulguru ne yapacaksın?

çiğ köftenin ana malzemesi bulgur. bildiğim kadarıyla bulgur da yerel bir ürün, bir ingilizcesi yok. ya "bulghur" falan diye dötten sallayacaksın, ya da tarif yoluyla "boiled and cracked wheat" falan diye kasacaksın.

japonların maponların bin tane yerel yemeği var, çevirmeye falan da uğraşan yok. suşinin ingilizcesi ne mesela? sushi anasını satayım. fish tartare a la japon falan dememişler.

çiğ köfte diyin. chih khofthe diyin. çevirip kasmaya çalışmayın. "o ney ki" diye sorana da tarif edersiniz.
0
kibritsuyu
(15.05.19)
(5)

arsadan vergi alınıyor mu?

tamamhosdiyonda
bulunduğum şehir belediyesinin e-ödeme bölümünden baktım şimdi, daire için bina vergisi çıkıyor. arsa için herhangi bir vergi ödeniyor mu yıllık belediyeye bu şekilde?görünmüyor da ondan soruyorum
bulunduğum şehir belediyesinin e-ödeme bölümünden baktım şimdi, daire için bina vergisi çıkıyor. arsa için herhangi bir vergi ödeniyor mu yıllık belediyeye bu şekilde?

görünmüyor da ondan soruyorum
0
tamamhosdiyonda
(14.05.19)
ödeniyor.
0
sutlu nescafe
(14.05.19)
@sutlu nescafe

adı ne diye geçiyor acaba?
bina vergisi olamaz dimi
0
🌸tamamhosdiyonda
(14.05.19)
emlak vergisi.

zaten bildiğim kadarıyla binalar için ödenenin de adı "bina vergisi" değil, onun da adı emlak vergisi.
0
kibritsuyu
(14.05.19)
@kibritsuyu

bende emlak vergisi diye biliyordum da, biraz önce baktığımda bina vergisi yazıyordu o yüzden öyle yazdım. teşekkürler cevaplar için
0
🌸tamamhosdiyonda
(14.05.19)
Bizi vergisiz bırakır mı canım devletim benim.
0
prizmatik
(14.05.19)
(4)

İkea tavsiyeleri

senolll
Merhaba,İkea'dan alınmak üzerer- Tava, ızgara, steak falan da güzel yapılabilecek yanmaz yapışmaz tarzı kullanıp memnun olduğunuz - İyi, sağlam, keskin aşçı bıçağı- Evinde mutlaka olmalı dediğiniz şey(ler)Tavsiyelerinizi alırımTeşekkürler
Merhaba,

İkea'dan alınmak üzerer

- Tava, ızgara, steak falan da güzel yapılabilecek yanmaz yapışmaz tarzı kullanıp memnun olduğunuz
- İyi, sağlam, keskin aşçı bıçağı
- Evinde mutlaka olmalı dediğiniz şey(ler)

Tavsiyelerinizi alırım
Teşekkürler
0
senolll
(12.05.19)
Kendi bıçakları çok çokk çok iyi
Diğerleri hakkında bilgim yok
0
photo85
(12.05.19)
kendi bıçakları dediğiniz ikea içinde satılan tüm bıçaklar mı yani? başka marka satmıyorlar bildiğim kadarıyla
www.ikea.com.tr
buradaki ürünlerden tavsiyeniz var mı?
0
🌸senolll
(12.05.19)
Buharda pişirici. Sağlıklı ve kolay sebze yemeyi sağlıyor.
Banyoya vantuzla takılan aksesuarlar. O vantuzlar gerçekten çok sağlam ve asla çıkmıyor.
0
jacksor
(13.05.19)
şef bıçakları gerçekten çok iyi, çok memnunum.

wok tava almak istedim, bi tane 70 liralık var, baktık daha raftayken çizilmiş. teflon falan da değil, değişik bir malzeme yazıyor. teflon olanı da var ama 200 lira. ucuz değil, oradan alacağıma herhangi bir züccaciyeden alırım. o yüzden tencere tava namına önerebileceğim bir şey yok.

evinizde mutlaka olmalı dediğim şey de poäng koltuk. aşırı rahat, aşırı sağlam. 10 yıl garantisi var. 2012 yılında almıştık, poponun altında kalan kısmın yandan telleri attı, 7 yıl sonra götürdüm, incelemeye aldılar, muhtemelen de o parçayı değiştirecekler. yani heaasstir lan 7 yıl sonra garantiye ürün mü verilir falan demediler. temiz bi 7-8 yıl daha götürür.
0
kibritsuyu
(13.05.19)
(26)

hangi renk görüyorsunuz

kablelvuku
şu elbise olayında farklı renk görene denk gelmedim amahttps://twitter.com/gokche76/status/1126480221673263106ne renk görüyorsunuz? özellikle bağcık ve ayakkabı rengi diye belirtirseniz.
şu elbise olayında farklı renk görene denk gelmedim ama

twitter.com

ne renk görüyorsunuz?

özellikle bağcık ve ayakkabı rengi diye belirtirseniz.
0
kablelvuku
(10.05.19)
pembe / bağcık beyaz
0
adivar
(10.05.19)
Mint gri
0
her giriste sifresini unutan adam
(10.05.19)
ayakkabi pembe, bagcik beyaz
0
pide
(10.05.19)
ayakkabı gri, bağcık açık mavi
0
Corc
(10.05.19)
gri ayakkabı turkuaz bağcık
0
Ranchoddas
(10.05.19)
Gri yesil gordum, erkek arkadasim cep telefonu ekraninda pembe beyaz, bilgisayar ekraninda gri yesil gordu!
0
(10.05.19)
ilk bakışta gri-yeşil dedim. ama pembe-beyaz cevabını görünce onu da görebiliyorum. oluyor ikisi de.
0
tepedeki psychedelic adam
(10.05.19)
her giriste sifresini unutan adam +1
0
natallica
(10.05.19)
bağcık turuncu ayakkabı mor
0
avatar is back
(10.05.19)
ayakkabı gri, bağcık turkuvaz/mint
0
lazpalle
(10.05.19)
Bilgisayarın ekran parlaklık ayarına göre değişiyor. Düşük parlaklıkta pembe/beyaz, yüksek parlaklıkta gri/yeşil.
0
fotrsapka
(10.05.19)
ayakkabı gri, bağcık açık mavi
0
euphrat
(10.05.19)
ayakkabı gri, bağcık turkuaz.

ne yaparsam yapayım pembe göremiyorum.
0
kibritsuyu
(10.05.19)
ayakkabı gri, bağcık turkuaz
0
(s)AINT
(10.05.19)
bagcik kirmizi ayakkabi yesil.
0
aydonno
(10.05.19)
ayakkabı pembe bağcık beyaz çünkü aynı ayakkabıdan var bende :(:(
0
theseachange
(10.05.19)
Ben de ayakkabı pembe bağcık beyaz görüyorum. Bu resim de bi iki sene önce baya popüler olmuştu twitterda ama gerçek rengi neydi unuttum :D

Bu arada elbisede farklı renk görene denk gelmedim dediniz ya, hangi renk görene denk gelmediniz :D
0
nundu
(10.05.19)
Bu tür sorulara genel cevaplardan farklı cevaplar verenlerin (Bu örnek için pembe-beyaz diyenlerin) ya farklı olmak için yalan söylediklerini ya da orada pembe-beyaz yazısını gördükleri için ondan etkilenerek bu cevabı verdiklerini düşünüyorum.

Yani bu ayakkabının hangi renk olduğuna dair gri-yeşil mi pembe-beyaz mı gibi bir seçenek verilmese kimse pembe-beyaz demezdi.
0
jacque
(10.05.19)
@jacque arkadaşlarıma seceneklerden hic bahsetmeden gosterdim, pembe gorenler oldu, hatta en ilginci ablam once gri goruyordu, sonra pembe gormeye basladi ve bir daha gri goremez oldu.
0
(10.05.19)
sarı, kahverengi.
0
windowsguvenlikduvari
(10.05.19)
bağcık: su yeşili
ayakkabı: gri

pembe görmeye çalışıyorum iki saattir. olmuyor. pembe diyenler bizi yiyor galiba.
0
dont eat me
(10.05.19)
Yeşil/gri
0
eksi sozlugun tatli insani
(10.05.19)
gri/mint
aksini düşünemiyorum.
0
SiyamkedisiZorro
(10.05.19)
bu resim gibi en az 4-5 örnek internette defalarca dolaşmışken ve bunun bilimsel açıklaması yapılmışken hala daha "kesin benim gördüğüm gibi ve diğer şekilde görenler yalan söylüyor ya da psikolojik olarak öyle görüyor" diyenler çok tuhaf geliyor asıl bana.

Ben o mavi siyah elbise olayında önce gece mavi siyah, sabah sarı beyaz, sonraki akşam yine mavi siyah görmüştüm ve sonuçta olayın mantığını gördükten sonra anlamıştım niye olduğunu. Yanny Laurel olayı da öyle.

Burda da ayakkabı pembe beyaz ama mavi gri de görülebiliyor yani. Ama yine de ısrarla "bu ayakkabı mavi gri, aksini söyleyenler kandırıyor" diyenler ayıp ediyor

edit: www.theguardian.com

bu da ayakkabının orijinali. Renklendirilmesiyle oynandığı için gri-mavi görünebilir ama ışıklandırma vs düzgünse pembe beyaz da algılanabiliyor foto. Ayrıca bu da 12 ekim 2017'den bi habermiş ama bu hafta yine popüler olmuş başka haberler de bu haftadan, niye popüler oldu acaba durduk yere :D
0
nundu
(10.05.19)
ayakkabı pembe, bağcıklar beyaz.
0
tabirimekruh
(10.05.19)
pudra rengi / beyaz alanlar da cok acik mavi gibi ama beyaz gibi
0
exlibris
(10.05.19)
(14)

buraya park eder miydiniz?

lazpalle
geçen mahalle pazarının olduğu gün hiçbir yerde boşluk bulamayınca evime uzak olmasına rağmen görseldeki cebe arabayı park ettim. hemen gerisinde de otobüs durağının tabelası var. tabelaya da görseldeki beyaz arabadan daha uzaktım. ertesi sabah arabanın yerinde yeller esiyordu. mecburen çekici+otopa
geçen mahalle pazarının olduğu gün hiçbir yerde boşluk bulamayınca evime uzak olmasına rağmen görseldeki cebe arabayı park ettim. hemen gerisinde de otobüs durağının tabelası var. tabelaya da görseldeki beyaz arabadan daha uzaktım. ertesi sabah arabanın yerinde yeller esiyordu. mecburen çekici+otopark parasını bayıldım.
hatalı olup olmadığım konusunda emin değilim ama oraya çoğu kişinin farkında bile olmadan park edeceğini düşünüyorum. sizin bu konudaki görüşünüz?
mobilden girenler için link eksiup.com
0
lazpalle
(10.05.19)
Akşam 8'den sonra trafik yoğun olmuyorsa, sabaha kadar park ederdim ama ilk tercihim olmazdı kesinlikle.
0
malheiros
(10.05.19)
o cep otobüs için olabilir mi acaba? daha uygun geldi sanki otobüs duracaksa cebe doğru girsin
0
euphrat
(10.05.19)
parketmem abi çok açık bi yer.
0
tsubasa
(10.05.19)
pratikte otobüs zaten o cebe kesinlikle girmiyor orasını biliyorum. bir de tabela hani cebin ortasında falan olsa yine bir nebze anlayacağım. neyse bir kere ağzımız yandı. dikkatli olacağız başka yolu yok.
0
🌸lazpalle
(10.05.19)
kesinlikle park etmem
0
basond
(10.05.19)
park etmek için fazla mükemmel bir yer diye şüphelenip kesinlikle park etmezdim :D tabela arardım etrafında
0
ssiradanbirigibi
(10.05.19)
otobus duragi yanindaki cebe park etmek zaten gelip benim arabami cekin demek
0
turkuaz
(10.05.19)
O sarı tabela "durak başlangıcı" değil mi? turkuaz +1
0
kobuzchu kiz
(10.05.19)
o cep otobus duraginin cebi. parketme hatta duraklama yapmak bile yasak. otobusun cebe girip girmemesi ayri mesele. o da otobusun sucu. otobus de cebe girip trafigi aksatmadan durmak zorunda.
0
crucio
(10.05.19)
daha önce benzer bir olayda aracı çektirdiğim için park etmem. cep otobüs için +1. ama tabelanın konumu da bence yanıltıcı olabilir.
0
zgrydn
(10.05.19)
görüntü olarak insanı cezbediyor haklısın ama ben de bırakmazdım.yaya geçidi ve durak önleri vs. her zaman risk altındadır.
0
since1907
(10.05.19)
bu arada sadece otobüs durağı değil, durağın 15 metre ilerisine ve gerisine de park etmek yasaktır. "durak taa nerde" diye düşünmeyin park ederken.

çekmediler ama ben de şu görseldeki gri arabanın durduğu yere park etmekten 108 lira ceza yedim mesela.

eksiup.com
0
kibritsuyu
(10.05.19)
Bildiğin otobüs durağı hocam orası.
0
roket adam
(10.05.19)
Oraya park etmezdim tabi. Kabak gibi yer:)
0
all girls dream
(10.05.19)
(8)

Playstation cahiline yardım

kibritsuyu
Arkadaşlar playstation hakkında zerre kadar bilgim yok. Sadece oyun oynanan bişey olduğunu biliyorum.Oğlan istedi (7 yaş), baba playstation alalım mı diye. Karne hediyesi alayım diyorum. Biraz baktım, arada 1000 lira civarı fark var. Yok pro'su var bilmemnesi var.Ne farkı var, ne alayım? Böyle bilgi
Arkadaşlar playstation hakkında zerre kadar bilgim yok. Sadece oyun oynanan bişey olduğunu biliyorum.

Oğlan istedi (7 yaş), baba playstation alalım mı diye. Karne hediyesi alayım diyorum. Biraz baktım, arada 1000 lira civarı fark var. Yok pro'su var bilmemnesi var.

Ne farkı var, ne alayım? Böyle bilgisayar gibi işlemcisi, ram'i, ekran kartı falan mı fark ediyor? O oyunu açmaz bu oyunda yavaş çalışır, takılır gibi bir durum mu var?

Telefon oyunlarını saymazsak en son 25 yıl önce Amiga 500 oynamış şu babaya yardımcı olursanız sevinirim.
0
kibritsuyu
(09.05.19)
Ben naçizane PS1 almanızı öneririm. Hem fiyatı makul, oyunları da internetten bulabilirsiniz. Efsaneye en baştan başlamış olur hem :D. Ek olarak o yaş grubuna uygun hem eğlenceli, hem de kötü etkilemeyecek tonla oyunu var. Ama delikanlı "bu ne ya bu külüstürü nereden buldun" deme riski de olabilir.
0
heritage
(09.05.19)
Ps4 ve pro arasındaki fark işlemci ve ekran kartı yanlış bilmiyorsam. pro da 4k ve hdr destekli oyunlar var (saysan 5-10 tanedir)

ben yerinde olsam ps4 alırdım. ama 7 yaşındaki bir çocuk için ne kadar doğru olur bu hediye tartışılır. bence farklı bir hediye üzerine yoğunlaşmanız daha doğru olur.
0
enesra
(09.05.19)
Yok abi, ona bakarsan Amiga 500 de çalışıyor, disketleri de duruyor, onu da oynatırım da icabında bu çocuk sınıf arkadaşıyla da kapışacak. Misafirliğe gittiği evde de ezik kalmasın, ya da evinde ps4 olan arkadaşı geldiğinde antikaları çıkarmasın.
0
🌸kibritsuyu
(09.05.19)
90 senesinde 7 yaşımdayken babanm laptop getirdi bi tane eve, attı önüme, disket diskette oyun attı.

ne dışarı çıktım, ne top oynadım ne başka bi aktivite yaptım oturdum başına daha o zamandan 36 yaşıma geldim halen öyle

ben yerinde olsam yaz okulu gibi çocuklara çeşitli aktiviteler sunan bir yol arardım.
0
killerbee
(09.05.19)
PS 4 Pro kullanıcısıyım. 7 yaşında ilk konsol için PS 4 yeterli bence.
1.5 yıl sonra PS5 çıkacak. Yeni oyunların piyasaya çıkma ivmesi düşer yakında. Bu sırada genç arkadaşın platform bilgisi artar. Siz de konsol almakla iyi yapıp yapmadığınızı görürsünüz :) PS5 e terfi edersiniz duruma göre.
Bu sırada da düz PS4 fazlasıyla işinizi görür diye düşünüyorum.
0
mentat
(09.05.19)
Pro kesinlikle gereksiz. Ben de PS4 diyorum ("slim" olanından ve mümkünse 1TB kapasiteli alın).

Benim de 5 yaşında oğlum var. Yukarıda bahsettiğim PS4'ü kendim için almış ve oğlumdan yaklaşık 6-7 ay saklamıştım. Sonra keşfetti tabii. Hastası oldu. Özellikle "Trials Fusion", "Moto Racer 4" ve "Riptide" oyunlarına bayılıyor.

PS5 çıkınca da tahmin ediyorum PS4 uzun bir süre desteklenir gibi geliyor bana. PlayStore PS4 uyumlu oyunlarla dolu. Siz de oyun oynayacak olursanız illa size hitap edecek oyunlar bulursunuz. (Kendime aldım dedim ama öncesinde D2 hariç doğru düzgün oyun oynamış insan değilim. Ama PS4 sayesinde Witcher, Last of Us, GoW, RDR2, GTA5... Çılgınlar gibi oynuyorum).

Belli saatlerde, belli sürelerle, belli limitler dahilinde oynatırsanız fevkalade güzel de bir ödül olur bence.

EK:
Ne fark var demişsiniz, aklım erdiğince anlatayım.
* PRO = Normal PS4'ten işlemci ve ram olarak daha kuvvetliydi yanlış hatırlamıyorsam. Ama en önemli farkı HD olması (4K televizyon yoksa bir anlamı yok diyor herkes.)
* Slim = PS4 ilk çıktığında tuğla gibiymiş, sonradan bu slim kasaya evirmişler. Normal bildiğiniz PS4 yani bu slim denen hadise.
* 1TB = Harddiskini 1TB alın derim. PRO olmayan versiyonda 2 seçenek var zaten, 500GB ve 1TB. (Pro 2TB). Harddisk 1TB olursa yeni oyun yükledikçe diğerlerini silmek zorunda kalmazsınız, o yüzden önerdim (sadece RDR2 100GB üstü mesela).
0
gonion
(09.05.19)
çok düşünmeye gerek yok, ps4 slim 1 tb alın geçin. pro'nun farkı 4K, 4K televizyon yoksa anlamsız.
0
altinci nesil caylak
(10.05.19)
çocuk avutmak için en iyisi kırılmış bir ps3 almak. zira ps4 aldığınızda oyunlara vs. ekstra para gömeceksiniz ki o yaştaki çocuk neredeyse her gördüğünü isteyecek. ikinci el, kırılmış, temiz bir ps3 bulup alın, istediği oyunları da indirip oynatın. birkaç sene sonra ps5 çıkınca da onu alırsınız.
0
shadowfollower
(10.05.19)
(2)

Yazıcı alacam

yuzo
Ev kullanımı için. Kartuşu ucuz veya kolay dolan bir yazıcı marka modelini söyler misiniz. Mürekkepli olacak. Başka Bi özelliği olmasına gerek yok. Wifi tarayıcı olması şart değil.
Ev kullanımı için. Kartuşu ucuz veya kolay dolan bir yazıcı marka modelini söyler misiniz. Mürekkepli olacak. Başka Bi özelliği olmasına gerek yok. Wifi tarayıcı olması şart değil.
0
yuzo
(09.05.19)
kartuş beladır, ucuza alırsın ama kartuştan kakalarlar. kurur akar..

Brother hl 1211w modelini kullanıyorum. muadil toneri 1500 sayfa götürüyor ve 30 tl. tozu 10 tl. kendin doldurmak cok kolay, tabi ugrasamam diyorsan muadil dedigim gibi 30 tl. 1500 sayfa 10 tl performans oranını bir düşün derim.

ha illa istedigin gibi mi olsun, herhangi bir alısveris sitesinde fiyatı en ucuza al. canon ya da hp nin herhangi bir modelini al ucuzdan zira o makinalar değil işi yapan kartuştur.
0
Techsavvy
(09.05.19)
renkli olmasına gerek yoksa mürekkepli değil, lazer öneririm.

kartuş beladır +1. derdi sırf mürekkep bitmesi olsa keşke. iz bırakır, kurur, akar. az mı çaydanlık buharında kartuş açmaya çalıştık da verim alamadık yıllarca.

ben de hp'nin en alt model lazer yazıcılarını önereceğim. muadil tonerleri 30-40 lira civarı. hem ofiste, hem evde yıllardır kullanıyorum.

daha önce xerox'un lazerini kullanırdık. muadil toner diye bir şey henüz piyasada yoktu, doldurturduk ama hiç verimli olmazdı. çünkü onun da derdi sırf toner değil, drum'ı var, bilmemnesi var. ne kadar doldurtursan doldurt, iz bırakır, eksik yazar, silik yazar.

muadil toner denen mucizeyi keşfettik, dünyamız değişti.
0
kibritsuyu
(10.05.19)
(13)

Karadeniz'in başkenti neresi sizce

ssiradanbirigibi
Karadeniz deyince aklınıza ilk nere gelir?
Karadeniz deyince aklınıza ilk nere gelir?
0
ssiradanbirigibi
(09.05.19)
sinop.
0
ateistanbul
(09.05.19)
Trabzon
0
aylakadam
(09.05.19)
trabzon geldi ilk aklima
0
exlibris
(09.05.19)
Ekonomik olarak Samsun ama kültürel olarak(yani Karadeniz denince akla gelen imaj olarak) Trabzon.

Of'u görmek güldürdü aslen Oflu biri olarak..
0
nundu
(09.05.19)
samsun ama sinop da arkasından gelir.
0
false pretension
(09.05.19)
Trabzon belki Rize
0
jacque
(09.05.19)
sinop falan değil ne sinop'u.

sinop ege ili olacakken yolunu şaşırıp ters tarafa gitmiş gibi.

karadeniz dedin mi trabzon, olmadı rize.
0
kibritsuyu
(09.05.19)
nundu +1

trabzon'da trabzonspor'un etkisi oldukça büyük. karadeniz'le özdeşleşmiş.

sinop'un esamesi okunmaz.

trabzon
samsun
rize
0
efreet sultan
(09.05.19)
Başlık ve soruda iki farklı şeyi soruyorsunuz?
0
038576
(09.05.19)
Trabzon ve artvin geliyor benim aklima.
0
wishmaythşngs
(09.05.19)
başkent diyince siyaset girer işin içine. trabzon.
0
'
(09.05.19)
Ulu önderimizin ayak bastığı doğduğu ve yetiştiği şehir rize.
0
un
(09.05.19)
Başlık ve soru farklı.

İlk aklıma gelen trabzon ama başkenti olabilecek şehir samsun.
0
damla sakızlı dondurma
(09.05.19)
(2)

Mercedes Vito Ehliyet

Jeckson
Bu tür araçları B ehliyeti ile sürebilmek mümkün mü?
Bu tür araçları B ehliyeti ile sürebilmek mümkün mü?
0
Jeckson
(09.05.19)
Evet kullanabilirsiniz.
0
obscure
(09.05.19)
kullanabilirsiniz.

fakat ticari amaçla kullanacaksanız src lazım.
0
kibritsuyu
(09.05.19)
(8)

Kimyasal madde keşfinin sınırı var mı?

diffarentiationation
C33F21H44ON52 gibi maddeler, bileşikler var mesela. Bu harf ve rakamlar, kimyasal maddelerin sonu olmadığı anlamına gelebilir mi?C177H325HgFCl65 gibi bir bileşik üretip ölümsüzlüğü, kanser tedavisini bulabilir miyim? Bunun bir sonu var mı?
C33F21H44ON52 gibi maddeler, bileşikler var mesela. Bu harf ve rakamlar, kimyasal maddelerin sonu olmadığı anlamına gelebilir mi?

C177H325HgFCl65 gibi bir bileşik üretip ölümsüzlüğü, kanser tedavisini bulabilir miyim? Bunun bir sonu var mı?
0
diffarentiationation
(07.05.19)
bir sınırı yok, sadece denemek pahalı.
0
babilbaligi
(07.05.19)
Genel Kimya cilt 1. Kapak Sayfasındaki Molekül: Paklitaksel (C47 - H51 - NO14)

Paklitaksel göğüs, akciğer ve yumurtalık kanseri tedavisinde başarıyla kullanılan bir kemoterapi ilacıdır. Bu bileşik pasifik porsuk ağacının (Pasific Yew tree, Taxus bervifolia) kabuklarından özütlenmektedir. Ne yazıkki, 100 yıllık bir Pasifik porsuk ağacı yaklaşık 3 kg kabuk ve sadce 300 mg paklitaksel içermektedir. Bu miktar sadece tek bir doz ilaç (Taxol) demektir.

Bu molekülün sentezi için kimyacılar 20 yılı aşkın süre çaba sarfetmişlerdir. Sonunda, 1994'de Florida State Üniversitesi ve California Üniversitesinden (San Diego) bu molekülün basit ve kolay bulunabilen başlangıç maddelerinden sentezlendi duyuruldu. Paklitakselin sentezindeki önemli bir güçlük, 11 karbon atomu etrafındaki uzaysal düzenlemedir. Bu 11 karbon atomu etrafındaki uzaysal düzenlemedir. Bu 11 karbon atomu, kitabın kapak sayfasındaki top-çubuk modelinden görüldüğü gibi, yeşil ve eflatun dairelerle işaretlenmiştir.

Eğer sentez dikkatli yapılmazsa, 2048'e kadar farklı paklitaksel benzeri molekül yapıları elde edilebilir ve bunlardan sadece bir tanesinin istenilen anti-tümör etkinliği gösterdiği bilinmektedir.

Kimyacılar bugün için paklitaksel molekülünü sentezleyebilmekte, ancak araştırmacıların bu molekülün nasıl etkinlik gösterdiğini aydınlatarak daha güvenli ve etkili yeni kemoterapi ilaçlarını dizayn etmeleri de mümkündür.
0
yuzo
(07.05.19)
yani öyle "47 tane karbonumuzu tenceremize ilave ediyoruz, pembeleştikten sonra 65 adet flor, 32 adet hidrojen ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz, ateşten almadan 23 tane oksijen serpip servise sunuyoruz" şeklinde olmuyor. keşke öyle olaydı.
0
kibritsuyu
(07.05.19)
Deneysel olarak keşif çok pahalı. Avrupa'daki enstitüler deneysel kısmını yazılım kullanarak bypass ediyorlar. Bunun için bilgisayarlı medisinal kimya eğitimi veriyorlar. Yazılımdaki veri kütüphanesi sayesinde, tasarladığın ilaç molekülü dokudaki ilgili reseptöre ne verimlilikte bağlanır, çalışır / çalışmaz görebiliyorsun ve molekülünü optimum hale getirebiliyorsun. Bizim akademisyenlerimiz, farmasötik kimya profesörlerimiz bu yazılımların adını bile duymamış. Kanser tedavisi çalışmak ise konu, yurtdışını öneririm.
0
anthemis nobilis
(07.05.19)
Bizim akademisyenler duymamış kısmı neden çıktı bilmiyorum ama Türkiye'de de ilaç dizaynı ve keminformatik çalışmaları yapılıyor.

Kibritsuyu+1 sentez kolay değil ve pahalı. Dahası, sentezlediğin ürünü kanser çalışmalarında denemen gerekecek. Bunun yerine yazılım kullanarak hedefleme yapmak çok daha anlamlı.
0
evrim halkasi
(07.05.19)
@evrim halkası duayen olarak kabul edilen f.kimya profesörlerime bizzat kendim sordum, yazılımla çalışma yapıldığını bilmiyorlar maalesef. ilaç tasarımı ve ilaç molekülü tasarımı farklı şeyler bir de.
0
anthemis nobilis
(07.05.19)
Sentezci arkadaşlarım gece gündüz uğraşıyorlar hedef molekülleri için. Sınırı yok çalışmaya devam.
0
intihar etsem de kendime gelsem
(07.05.19)
anthemis nobilis: Uzatmak niyetinde değilim, sadece gerçekten ilgileniyorsanız bilginiz olsun diye söylüyorum. Sadece benim bildiğim birkaç kişi var, araştırabilirsiniz. Bu duayen olmakla alakalı değil, çalışma alanı değildir bilmez.
0
evrim halkasi
(08.05.19)
(4)

lastiği hiç kapana kaptırdınız mı? daha da o lastikten hayır gelir mi?

zunkatsar
başınıza geldi mi?
başınıza geldi mi?
0
zunkatsar
(05.05.19)
hayır. muhtemelen gelmez.
0
diffarentiationation
(05.05.19)
lastiği boşver janttan da hayır gelmeyebilir.
0
killerbee
(05.05.19)
İstanbul’da oç taksici bizi dolandırıken yan sokakların birinden inip birinden çıkıyordu e bi tanesinde ters kapan vardı ilahi adalet. 50km gibi hızla geçtik üstünden tekerler sağlam duruyordu indiğimizde.bi 10 dk daha sürmüştü.
0
gatherer
(06.05.19)
kaptırdık, o lastiklerden bir daha hayır gelmedi. öyle yama falan yapılacak gibi değildi yani.
0
kibritsuyu
(06.05.19)
(3)

bir çocuk şarkısını seslendireni arıyorum

candanag
pek meşhur aşağıda da linki bulunan "tini mini hanım" çocuk şarkısını kimin seslendirdiğini bilen var mı? biraz googleladım, yorumlara baktım falan ama çıkaramadım, çok güzel yorumlamış ve sesi baya temiz geldi, başka neleri seslendirmiş merak ettim.https://www.youtube.com/watch?v=xkf39ogBs04&list=R
pek meşhur aşağıda da linki bulunan "tini mini hanım" çocuk şarkısını kimin seslendirdiğini bilen var mı? biraz googleladım, yorumlara baktım falan ama çıkaramadım, çok güzel yorumlamış ve sesi baya temiz geldi, başka neleri seslendirmiş merak ettim.

www.youtube.com
0
candanag
(05.05.19)
[email protected] buraya mail atıp sor?
0
Tears of Devil
(05.05.19)
Beste Kırmacı diye bir isim buldum "alpi ve arkadaşları seslendiren" şeklinde arama yapınca. Ses olarak çok farklı geldi seslendirdiği çocuk ve yetişkin şarkıları. İsim benzerliği de vardır belki.
0
ceyhan prensi adana
(06.05.19)
beste kırmacı'nın youtube kanalında seslendirdiği şarkılar var ama tini mini hanım yok.

beste kırmacı alpi ve arkadaşları için şarkı seslendiren bir solist, ama tini mini hanım'ı söyleyen o değil bence. sesi hiç benzemiyor. incelterek okuduğu şarkılarda bile benzemiyor.
0
kibritsuyu
(06.05.19)
(5)

Beyanname Cezası

Jeckson
Bir faturayı yanlış girdiğim için 2016 senesine ait beyannameye duzenleme verdim.Bir de ustune 4000 lira gecikme cezası kesmişler. Itiraz hakkınız vardır diyor ama uğraşmama değer mi sizce? Gideyim mi vergi dairesine?Yoksa paralari bitti asla affetmezler mi?Yılda 100bin lira vergi veriyoruz bir de u
Bir faturayı yanlış girdiğim için 2016 senesine ait beyannameye duzenleme verdim.

Bir de ustune 4000 lira gecikme cezası kesmişler. Itiraz hakkınız vardır diyor ama uğraşmama değer mi sizce?

Gideyim mi vergi dairesine?

Yoksa paralari bitti asla affetmezler mi?

Yılda 100bin lira vergi veriyoruz bir de ustune ceza veriyor haspamlar. yan taraftaki suriyeli vergisiz ruhsatsız malları gotururken bize aslan kesiliyorlar.

Ne yapayım sizce? Gidip de cezayı afftemezlerse komple kızgınlıkla şirketi kapatırım diye korkuyorum. Burama geldi çünkü.
0
Jeckson
(03.05.19)
kaç liralık faturayı yanlış girdiniz, ne beyannamesi düzelttiniz, ne cezası kestiler, bunları her birinin ismi var. itiraz hakkı diye bir şey yok vergi mevzuatında. detay verirseniz yardımcı olayım.
0
kibritsuyu
(03.05.19)
Vergi Ziyanına sebebiyet verilmesi - 213 sayılı vuk 341. maddeden

uzlaşma demek istemiştim. ihbarnamede uzlaşmak için vergi dairesine başvurabilirsiniz gibi ibareler var.
0
🌸Jeckson
(03.05.19)
düzeltme beyannamesini vergi dairesi mi istedi, siz mi fark edip kendiniz düzelttiniz.

vergi dairesi tespit edip istediyse vergi ziyaına yapacak bir şey yok. ya vuk 376. maddeye göre indirim talep edip ödeyeceksiniz, ya da uzlaşmaya gideceksiniz. eskiden tamamına yakınını kaldırırlardı, şimdi durum nedir bilmiyorum. (dava yolu da var ama oralara girmeyeyim).

kendiliğinizden düzelttiyseniz beyannameyi pişmanlık (PIS) seçerek verseydiniz vergi ziyaı cezası hiç çıkmazdı, sadece tutara 3 yıllık gecikme faizi işlerdi. ama PIS seçmeden düzelttiyseniz yukarıdaki paragrafta anlattığım geçerli.

gecikme faizine yapacak hiçbir şey yok.
0
kibritsuyu
(03.05.19)
onlar farketti. yanlışlıkla 1 onceki ayin faturasini girmişim. ama resmi şekilde bir ihbarname gondermediler.

duzeltin dediler. ben de muhasebecimi arayıp duzelttirdim. muhasebecim duzelttikten sonra git vergi dairesine konuş ceza verirler mi vermezler mi bir sor dedi. ben gitmedim, seçim donemiydi. bakalim ne yapacaklar dedim. suriyelilere löpür löpür izin veriyorlar, vergi kaçıranlara çatır çatır af getiriyorlar. bakalım benim gibi her sene 100-200 bin vergiyi gecikmesiz odeyen salaklara ne yapacaklar dedim.

seçim biter bitmez ihbarnameyi çakmışlar. 4000 lira ceza.

dediğiniz gibi affetmezler zaten gitsem de. odeyip sirketi de kapatıcam en kısa surede. bu kadar vergi odeyip bi de vergi kaciriyormus gibi ceza verilmesine helal olsun diyorum. gider yurtdısında açarım şirketi.
0
🌸Jeckson
(03.05.19)
Daha detaylı açarmısınız nasıl bir önceki ayın faturası. Örnek satış faturası sizin kestiğiniz faturaysa 2016 yılı mart faturasını nisanda gir fatura tutarına göre ceza gelir cezayı uzlaşıp 1 aylık talep etmeleri gerekir çünkü o faturayı nisanda beyan ettiniz. Nisana da düzeltme verince ödemeniz martta artacak Nisanda azalacak. Nasıl muhasebeciniz var arkadaş mükellefi bilgilendirmiyor.
0
karabela
(04.05.19)
(6)

Hava Limanı Last Call

Jeckson
Havaliamanında boarding kapısına yetişmek üzereyken Last Callde isek ne olur? Mesela kapıya gittiğimde 5 dakika once kapı kapanmışsa ne oluyor? Uçağa almıyorlar mı hiçbir şekilde? Yoksa koruğe yanaşıp yanaşmamasına göre içeri alabildikleri olabiliyor mu?
Havaliamanında boarding kapısına yetişmek üzereyken Last Callde isek ne olur? Mesela kapıya gittiğimde 5 dakika once kapı kapanmışsa ne oluyor? Uçağa almıyorlar mı hiçbir şekilde? Yoksa koruğe yanaşıp yanaşmamasına göre içeri alabildikleri olabiliyor mu?
0
Jeckson
(03.05.19)
kapı kapanırsa gate closed olur, uçağa binemezsin.

last call ise zaten adı üstünde son çağrı. yetiştiysen binersin. last call diyorsa 5 dakika önce kapı kapanmaz, bekler.

ha last call iken boarding'den geçtin, kapıya giderken kapı kapandı, o zaman daha körük ayrılmadığı için açabilirler, ama açmak zorunda da değiller.
0
kibritsuyu
(03.05.19)
O kapı o kapı değil. Boarding'ten geçtikten sonra kapının kapatılması gibi bir durum yok. Boarding'ten geçen adam uçağa bindikten sonra kapı kapatılır.
0
himmet dayi
(03.05.19)
boardingten onay alarak kapıyı kapatıyorlar diye biliyorum ama neyse.

last call iken kaç dk kaldığını insan farkedemiyor. 15 dk kaldı son 30 sn mi insan bir telaş ediyor.
0
🌸Jeckson
(03.05.19)
beni 3 kere last call çağırmışlar ( yani yolcu alana girmişse, ısrar ediyorlar) ama müzikle dondurma yeme keyfimden duymamıştım. ve kapı kapandı, gözümün önünde havalanmıştı uçağım. yani almıyorlar. bak valla koşarım iki saniyeye filan desen bile almıyorlar. hele elinde dondurmayla.
0
neynep
(03.05.19)
evet check-in yapmişsa yolcu anons ediyorlar diye duymuştum ama peki bunları yani boardingi yapanları arayıp ulan bekleyin 2dk sonra ordayım kapıyı kapatmayın demek mumkun mu telefon uzerinden?
0
🌸Jeckson
(03.05.19)
Hayir degil, kimi arayacaksin ayrica? Kapi kapanirsa kapanir, is bitmistir
0
kassiopeia
(03.05.19)
(9)

Bulaşık makinasının ekonomik olduğuna emin miyiz

mg3929
Bu aletin her yerde elde yıkamaya göre daha uygun olduğu söyleniyor ama tek açışta 2 saat çalışıyor. Daha ekonomik olduğu kesin mi:(
Bu aletin her yerde elde yıkamaya göre daha uygun olduğu söyleniyor ama tek açışta 2 saat çalışıyor. Daha ekonomik olduğu kesin mi:(
0
mg3929
(01.05.19)
Elde yıkamaya göre çok daha az su ve bulaşık deterjanı kullanmış oluyorsun, ama bunu da elektrik kullanımıyla dengeliyor herhalde. 2 saat boyunca sürekli de çalışmıyor sonuçta. Burada daha uygun derken toplamda daha az fatura ödüyor musun onu bilmiyorum ama daha az su harcıyorsun. Daha ekolojik olmasından bahsediliyor genelde.
0
mirafiori
(02.05.19)
harcadığı su gerçekten elde yıkamaya göre çok az.

onun dışında aletin içinde elektrik harcayacak bir 1-2 motor, bir de su ısıtan rezistans var.

motorlar pek bir şey harcamaz, devede kulak yani. harcarsa rezistans harcar, o da zaten az olan suyu ısıtmak için.

şimdi sudan tasarruf ettik. elde yıkarken de o suyla buz gibi yıkamıyoruz, genellikle bulaşık sıcak suylan yıkanır. e kombi de elektrik harcıyor, gaz harcıyor.

kesinlikle daha ekonomiktir.
0
kibritsuyu
(02.05.19)
Şu an makinem yok ve su faturası gerçekten çok farkediyor. Ülkede su elektrikten daha pahalı. Bu arada elde yıkama için doğalgaz da harcıyorsunuz ki bu da elektrikten daha pahalı bir ürün
0
neysene
(02.05.19)
bulaşığı elde yıkarken harcanan zaman düşünülürse kesinlikle çok daha ekonomiktir.
0
babilbaligi
(02.05.19)
daha ekonomik olmasa dahi daha pratik.
0
elorelia
(02.05.19)
Daha ekonomik olduğu kesin. Çok çok az su harcıyorsunuz. Daha temiz. Siz bulaşık yıkarken bir şey yıkadığınız falan yok aslında. Öyle suyla oynuyorsunuz. Bir de @kibritsuyu'nun dediği gibi, elde yıkarken su buz gibi olmuyor. Kombi çalışıyor mesela ısıtmak için. Burada da enerji harcanıyor. Ek olarak zamandan da inanılmaz bir tasarruf sağlıyor. Bir makine bulaşık için beş dakika ayırıyorsunuz en fazla.
0
windowsguvenlikduvari
(02.05.19)
daha az su harcıyor diyen arkadaşlarıma şunu denemelerini tavsiye ederim.

bosch marka bir bulaşık makinesi aldım, atık su hortumunu boş damacanaya bağladım, eko programda 1 saatte 2,5 damacana su tüketti. aradım firmayı, bu nedir dedim. geldiler baktılar, haklısınız dediler makine komple değişti sonra. yeni gelen alman üretimi 10 litre su ile yıkadı. o da 7 litre yazıyordu ya neyse
0
topkapiaksaray
(02.05.19)
zaman kazandirdigi icin kesin ekonomik
0
eipcack
(02.05.19)
@ topkapiaksaray: makinada sorun olabilir. siz 2.5 damacana su ile bir makina bulaşığı yıkamaya çalışırsanız, ne kadar ekonomik olduğunu anlarsınız.
0
babilbaligi
(02.05.19)
(4)

Aux kabllosu

Jeckson
Bu aux kablolari denilen şey 3.5mm çıkışlı kablolar mı oluyor?Bunların bazısı 3 bğumlu bazısı 4 boğumlu.https://www.hepsiburada.com/alfais-4655-3-5-mm-to-usb-aux-cevirici-donusturucu-adaptor-kablosu-p-HBV0000060TQ24 boğumlu bu. Neden bu fark var acaba? Benim hoparlor çıkışı bazen 3 boğumluları kabul
Bu aux kablolari denilen şey 3.5mm çıkışlı kablolar mı oluyor?

Bunların bazısı 3 bğumlu bazısı 4 boğumlu.

www.hepsiburada.com

4 boğumlu bu. Neden bu fark var acaba? Benim hoparlor çıkışı bazen 3 boğumluları kabul etmiyor.
0
Jeckson
(28.04.19)
stereo - mono farkı.

biri tek kanal ses taşır, diğeri 2 kanal.
sağ ve sol hoparlörden gelen sesler farklı olur stereoda.
0
işimdeyim gücümdeyim
(28.04.19)
teşekkürler.

4 boğumlular stereo oluyor o zaman oyle değil mi?

nl.aliexpress.com

soyle bir sey ariyorum ama trde yok gibi. çift tarafı da 4 boğumlu olan kablo bulabilir miyim trde?
0
🌸Jeckson
(28.04.19)
stereo-mono farkı değil.

mono iki boğumlu olur (biri ses, biri ground), stereo üç boğumlu olur (sağ ses, sol ses, ground).

dört boğumlu olanlar ses dışında başka özelliği de taşır. örneğin dört boğumlu kulaklığın dördüncü boğumu, kablo üstündeki ses açma kısma, şarkı atlama vs. işini gören butonun boğumudur. muhtemelen usb üzerinden cihazı kontrol imkanı sunuyordur.
0
kibritsuyu
(28.04.19)
trs 3 boğumlu olan
trrs 4 dediğin
(t:tip , r:ring, s:sleeve)

genel adı bu, böyle aratabilirsin.

Mesela mikrofonlu kulaklıklar(kibritsuyu'nun dediği gibi ek özellikli) trrs olur. Mikrofonu mu o taşıyor yoksa ses ayarları vs mi bilmiyorum.

Ama TRS olup mikrofonlu göremezsin mesela. Normal şartlarda etkilememesi lazım bu arada, trrs uzatma kablosuyla da gayet ses uzattım. Diğer iletken kısmı kullanmadığı için (ve diğer kısımlarda da yanlışlık olmadığı için) sorun olmamalı sanki.

Ama işin fiziksel/elektiriksel altyapısını bilen biri açıklasa daha iyi.
0
nhk ni youkosu
(28.04.19)
(12)

kime benziyor bulamıyorum

owaki
https://twitter.com/mansuryavas06/status/1122234100432146432bu adam bir türk aktöre benziyor ama kim olduğunu bulamıyorum dilimin ucunda
twitter.com

bu adam bir türk aktöre benziyor ama kim olduğunu bulamıyorum dilimin ucunda
0
owaki
(28.04.19)
cengiz küçükayvaz?
0
theseachange
(28.04.19)
angelus
(28.04.19)
Cansel elçin
0
asocial anchorman
(28.04.19)
ekin koç?
0
theseachange
(28.04.19)
kıvanç tatlıtuğ
0
theseachange
(28.04.19)
bidakikanizialicam
(28.04.19)
murat prosçiler
0
bohr atom modeli
(28.04.19)
Hakan ural.
0
kibritsuyu
(28.04.19)
(git: yiğit özşener?
)www.google.com
0
onkiloversemtamamım
(28.04.19)
murat prosçiler :)
0
tabirimekruh
(28.04.19)
Hakan Ural
0
primetime
(28.04.19)
Kadir İnanır’ın bıyıksız gençlik halleri. Aynı bakışlı bir fotoğrafı vardı.
0
dedi ve gitti
(28.04.19)
(3)

Excel'de sayı tipini değiştirmek

efreet sultan
imdb'den izlediğim filmleri export ettim. filmlerin rating kısmını alakasız bir şekilde aşağıdaki gibi gösteriyor. birkaç tanesi doğru sadece. her şeyi denedim ama olmuyor. imdb'den mi kaynaklı bu durum acaba?https://s1.eksiup.com/16f358ad6538.jpg
imdb'den izlediğim filmleri export ettim. filmlerin rating kısmını alakasız bir şekilde aşağıdaki gibi gösteriyor. birkaç tanesi doğru sadece. her şeyi denedim ama olmuyor. imdb'den mi kaynaklı bu durum acaba?

s1.eksiup.com
0
efreet sultan
(27.04.19)
yok oradaki her şeyi denedim, olmuyor. var mı bunun için bir formül?
0
🌸efreet sultan
(28.04.19)
oraya girilen sayıyı tarih olarak algılıyor ve o tarihin sayı karşılığını veriyor. yani örneğin 8.2'yi 8 şubat 2019 olarak algılayıp onun sayı karşılığını yazıyor. düzgün çıkanlar da sonu sıfır olanlar, 8.0'ı tarih olarak tanımlayamadığı için aynen bırakıyor.

hücreyi "tarih" olarak değiştirin. ben sizin sayıyı yazıp tarih olarak değiştirdim, ilk sıradaki 07.07.2019, ikinci sıradaki 08.02.2019 oldu. daha sonra hücreye sağ tık, hücre özelliklerinden de tarih formatını sıfırlı olmayan şekli seçerseniz 7.7 ve 8.2 şeklinde görebilirsiniz.

daha da olmuyorsa "excel'de sayıyı tarihe çevirme" diye aratın.
0
kibritsuyu
(28.04.19)
kibritsuyu +1

oradaki puanları tarih olarak algılıyor. imdb'nin hatası değil. sizin dil ve bölge seçeneklerinizle alakalı. türkiye'de ondalık birimler virgülle ayrıldığı için 8.3 gibi bir sayıyı 8 mart 2019 olarak algılar excel. bölge ayarlarınız abd olsaydı mesela direkt puan olarak gelecekti sayılar. öçünkü 8.3 yazımı doğru olacaktı.

kibritsuyu'nun anlattığı yöntem olmaz ise şunu deneyin:
sütunu seçip biçimini kısa tarih olarak belirleyin.

sonra boş bir sütuna şu formülü yazın: =EĞERHATA(GÜN(G2)&"."&AY(G2);G2)

formülü aşağı çekin. tüm puanlar gelecek. sonra o sütunu kopyalayıp G sütununa 'değerleri' yapıştırın.
0
himmet dayi
(28.04.19)
(2)

cesaretin var mi aska ?

alwayschargeneverbend
bu sarkiyi gülay'dan önce söyleyen var miydi acaba gülay 2004'te çıkartmış ama bir demet tiyatro izliyorum, 1996'da tombalak bakkalı süslerken dilinde bu şarkı vardı. daha eski bir şarkı mıdır?
bu sarkiyi gülay'dan önce söyleyen var miydi acaba gülay 2004'te çıkartmış ama bir demet tiyatro izliyorum, 1996'da tombalak bakkalı süslerken dilinde bu şarkı vardı. daha eski bir şarkı mıdır?
0
alwayschargeneverbend
(26.04.19)
kobuzchu kiz
(26.04.19)
2004 olamaz, çıkışının 90'ların ilk yarısında olduğuna eminim. Belki 2004'te tekrar yorumlamıştır.
0
kibritsuyu
(27.04.19)
(20)

türk dizilerini 3-4 defa baştan sona bitirenler insan mı?

güneşin oğlu
sözlükte behzat ç başlığına denk geldim şimdi biri yazmış 3 kere bitirdim biri 5 kere bitirdim öbürü hayır en çok ben bitirdim falan.duyuruda da ezel'i 4-5 kere baştan sona izlediğini söyleyenleri hatırlıyorum.valla ben ne behzat ç'nin ne ezel'in ilk sezonunu bile bitiremedim. ne kadar kaliteli olur
sözlükte behzat ç başlığına denk geldim şimdi biri yazmış 3 kere bitirdim biri 5 kere bitirdim öbürü hayır en çok ben bitirdim falan.

duyuruda da ezel'i 4-5 kere baştan sona izlediğini söyleyenleri hatırlıyorum.

valla ben ne behzat ç'nin ne ezel'in ilk sezonunu bile bitiremedim. ne kadar kaliteli olursa olsun ki bence o kadar da abartılan kadar bir ayrıcalıkları yoktu hiçbirinin, yine de nihayetinde türk dizisi ve her bölüm minimum 2 saat. sezon başı en az 40 bölüm falan.

yani bir insan bölüm başı minimum 2-2,5 saat ve her sezonu en az 40-50 bölüm süren bu "şeyleri" baştan sona defalarca izlemeye nasıl katlanabilir anlam veremiyorum. çok uçuk katlanılmaz bir şey gibi geliyor bana.

sizin var mı birden fazla kez izleyip bitirebildiğiz bi türk dizisi?
0
güneşin oğlu
(25.04.19)
Yedi numara. 3-4 kez izlemişimdir. Ama onun da bölümleri 40-50 dakika arası sürüyordu zaten.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(25.04.19)
15 yıl arayla asmalı konak'ı 2. kere izlemiştim sadece. o tipler genelde bomboş ve dümdüz insanlar oluyor. futboldan başka bir şey konuşmayan tipler gibi. uzak durmak lazım.
0
diffarentiationation
(25.04.19)
kurtlar vadisi'nin ilk seri 97 bölümlük versiyonunu 3 değil, 5 değil, hiç yoksa 10 kere baştan sona izlemişimdir, belki daha bile fazla. hatta çok özledim, az daha unutayım da tekrar başlayayım diye bekliyorum. sadece kurtlar vadisi de değil, bizimkiler'i televizyonda yayınlandığından hariç 2-3 kere izledim, kanıt, galip derviş.

siz gidip bir müzik albümü aldığınızda bir kere dinleyip atıyor musunuz? kendi adıma konuşayım, benim de motivasyonum o.

herkes çalışırken kulaklığı takıp müzik dinler, ben de kulaklığı takıp daha önce izlediğim dizileri dinliyorum. hiç izlenmemiş dizi ile olmuyor, onu izlemek lazım. ama zaten izlemiş olduğum şeyi sadece dinleyerek çalışıyorum, hoşuma giden sahnesi olunca da bakıyorum.

gecenin şu saati olmuş, şu anda da çalışıyorum. kulağımda ne var biliyor musunuz? herkesin gömdüğü, kanal d'nin vazgeçilmezi, haber öncesi yıldızı, reyting rekortmeni arka sokaklar 375. bölüm. evet 500 küsur bölümlük diziyi youtube ve kanal d'nin sitesinden ta 1. bölümünden başlayıp baştan dinliyorum 2 yıldır.

behzat ç'yi yayınlandığında izledim. o da aklıma geldi çalışırken dinlemek için ama onu sadece dinleyemem, dayanamayıp komple izlerim, işim gücüm aksar.
0
kibritsuyu
(25.04.19)
Avrupa yakası, dışarıdan dönüp evde yemek yerken tekrar tekrar izliyorum.
0
geven kafa
(25.04.19)
Filmler neyse de diziler çok uzun olduğundan bunu uygulayamıyorum. Lost’u bile 2. Kez izlemedim
0
(s)AINT
(25.04.19)
Türk dizisi takip etseydim kesin yapardım ben. Dönüp dönüp baştan izlediğim yabancı dizilerim var. Bir yerlerde anksiyeteyle ilgisi olduğunu, yeni şeyler izlemek yerine bildiğimiz diziyi izlemenin rahatlattığını okumuştum.
0
kobuzchu kiz
(25.04.19)
Mobil edit: metro.co.uk
0
kobuzchu kiz
(25.04.19)
kalitesi tartışılır tabi haklısın ama duyguyu bana daha çok geçirdiği için yabancı dizileri sevsem de bazı türk dizilerini bi kaç kez izlemişliğim var.

yeditepe istanbul ve behzat ç. yi 2-3 defa izlemişimdir.
0
contavolta
(25.04.19)
Ask-i memnu’yu 3-4 kere izlemisimdir ama bilincli degil. Genelde “yemek yerken bi sey aciyim, hmm ask-i memnu olsun bari” diyordum sonra da bolum heycanli bitince ertesi gun de yemekte onu aciyodum filan.
0
kuehles blondes
(25.04.19)
Elveda Rumeli tekrar tekrar izlediğim tek dizi. Radyo tiyatrosu gibi.. Başına geçip izlemekten çok dinleme ağılıklı. Evde iş yaparken, bazen yemek yerken.. Denk geliş bölüm açtığım da oldu, ara ara hala izliyorum.

Hayırlı sabahlar sahnelerini pek severim.

Hayırlı sabahlar duyurudaşlar:)
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(25.04.19)
Elveda Rumeli 2
Hatırla Sevgili 3 ya da 4
Asmalı Konak 2
Suskunlar 2
Aşk-ı Memnu Sayısını bilmiyorum ilk yayınlandığı dönem dahil her tekrarında izlemiştim.
0
mutekebbir
(25.04.19)
Öyle bir manyaklik yapmadım şahsen ama insanlar muhtemelen bilgisayarda iş yaparken kulaklıkla dinliyordur. Karşısına oturup izlemiyorlardir diye umuyorum.
0
chavezding
(25.04.19)
Cilgin Bedis
0
hot potato
(25.04.19)
Abartmışsın. Bir ton iyi iş var bizim ellerimizden çıkan. Yerli değerleri aşağılamaktan vazgeçin. Breaking bad ve la casa papel gibi tırışka dizilere yapılan tanıtım ezel'e yapılmış olsaydı şuan sen de ezel'i 5 kez bitirdim diyecektin muhtemelen. Bu arada ezel'in senaryosu 20. Century fox tarafından satın alınmıştır.
0
ssiradanbirigibi
(25.04.19)
evde iş yaparken, ortalığı toplarken, yemek yerken ve temizlik yaparken mutlaka bir şey açarım. çoğunukla izlemem ama dinlerim. bu şekilde aşk-ı memnuyu 3, avrupa yakasını da 2 kere izledim baştan sona. pişman değilim.
0
hushhush
(25.04.19)
ben çalışırken arkadan leyla ile mecnun açıyorum. onlarda sayılıyorsa baya bitirmişimdir.
behzat da açarım da bazı bölümleri çok dramatik. 78.bölüm hariç.
0
dedim dedim de kime dedim
(25.04.19)
Yedi numara en az 3 4 kez
0
eylul
(25.04.19)
Sevdiğim filmleri ve dizileri tekrar tekrar izlemeyi çok severim, türk dizilerinden de Hatırla Sevgili'yi defalarca izlemişimdir, Aşkı Memnu'yu da tekrarlarında izlerim, Şaşıfelek Çıkmazı'nı birkaç kez izlemişimdir, daha da geçmişe gidersek Perihan Abla'yı bile tekrar tekrar izlerdim ama şimdiki dizilerin bir bölümünü bile zor bitiriyorum. Hele de bir kaç bölüm kaçırdıysam tamamen bırakıyorum, tekrar izlemek bir yana.
0
(25.04.19)
Behzat ç yi normal sezonunda izledim, sonra eşime tavsiye edince bir tur da beraber izledik. Bir tur da kayınaileyle izledim. Tabi 2. Ve 3. turlarda göz ucuyla mecburiyetten izledim ama tekrar tekrae güldüğüm, duygulandığım yerleri oldu. Behzat mükemmel dizidir demiyorum ama izlenebiliyor. Çok methedilen ezeli zor izlemiştim mesela, ona da bayılan var.
0
curukturpkokusu
(25.04.19)
Sana katılıyorum, ben bi kere bile katlanamıyorum bizim rezil dizilerimize. Burada sayılan dizilerden hiçbiri kaliteli yapımlar değil. Senaryo, oyunculuk vs yerlerde çoğunda. Bir kere izlemek bile emek gerektirirken o salak uzun bakışmalar ve iğrenç entrikalı hikayelerden dolayı ikinciye dönmek dünyanın en mantıksız işi.

Ezel, Aşk-ı Memnu, Behzat Ç, Leyla ile Mecnun, Avrupa Yakası vs bunların hepsi kalitesiz diziler. Şunlardan birini izleyeceğiniz zamanda daha kaliteli onlarca film/dizi izleyebilirsiniz. Ezel aşırı övüldü diye izleyim demiştim 10 bölüm dayanamadım o kötü oyunculuk ve aşırı klişe senaryoya.

Oturup ciddi ciddi türk dizisi izleyen insanlara hep kuşkuyla bakıyorum. En ufak mantığı yok çünkü.

Abi aşkı memnu denmiş ya defalarca, git beyaz duvar izle 2.5 saat daha faydalı iş, gidip bunu ikinciye izleyen insanlar var çok ilginç.
0
nundu
(25.04.19)
(14)

tişörte sinen ter kokusu nasıl çıkar / sinmesini nasıl engelleriz?

kibritsuyu
kışın kazaklarımın içine lc waikiki'den aldığım 15-20 liralık düz renk tişörtlerden giyiyorum. hem fanila niyetine, hem de sıcak olur da kazağı çıkarırsam atletle kalmayayım diye.her gün duş alır, deodorant sürerim (deodorant=deotak roll on), kişisel temizliğime de dikkat ederim.bir gün giydiğim tiş
kışın kazaklarımın içine lc waikiki'den aldığım 15-20 liralık düz renk tişörtlerden giyiyorum. hem fanila niyetine, hem de sıcak olur da kazağı çıkarırsam atletle kalmayayım diye.

her gün duş alır, deodorant sürerim (deodorant=deotak roll on), kişisel temizliğime de dikkat ederim.
bir gün giydiğim tişörtü ertesi gün giymem.
akşam çıkardığım tişörtü hemen kirli sepetine atmam, terli terli sepete girmesin diye önce kapı koluna asar kurutur havalandırırım, sonra sepete gider.
haliyle 3 parça için makine çalıştırmadığımızdan o tişört en az 1 hafta sepette durur, ondan sonra yıkanır.

lakin kaliteli deterjanla mis gibi yıkandığı halde bu tişörtlerin koltuk altlarına sinen ter kokusu bir türlü çıkmıyor abicim. ilk giydiğimde 1 saat içinde o kokuyu kusuyor ve akşama kadar leş gibi kokutuyor.

ben bu sinen kokuları nasıl çıkarırım? 3-5 giyişten sonra komple yer bezi mi yapayım sapasağlam tişörtleri? hadi sineni çıkarmanın yolu yok diyelim, hepsini atıp yeni seri alayım. peki sinmemesini nasıl sağlarız? her gün tek tişörte makine çalıştır, bekletme demeyin.
0
kibritsuyu
(24.04.19)
Deodorant kesin çözüm değil, hatta zararlı, ben kullanmıyorum. Deotak kullanıyorum hem kokuyu önlüyor hem de cilde zararsız.
Kirli sepetine veya makineye atarken koltukaltlarına bulaşık deterjanı sık, bildiğin fairy. İşe yarıyor.
0
megalomaniac
(24.04.19)
ben de alternatif olarak yediklerindeki baharat oranına ve giydiğin kıyafetlerin 100% pamuk olmasına dikkat etmeni tavsiye edebilirim. 10-15 liralık tişörtlerden daha kaliteli tişörtlere yönelirsen bence sorun çözülebilir. bi de deterjanın çıkaramıyor olması çok ilginç gerçekten, acaba az koyuyor olabilir misin? 5 kglık makineye üç tepeleme ölçek kadar koyuyoruz biz mesela, koku moku kir falan hiçbir şey kalmıyor.
0
theseachange
(24.04.19)
deodorantım zaten deotak roll-on. krem gibi sürüleni de denedim, fark etmedi.

tişörtler %100 pamuk. pek kalitesiz bir tarafı yok. içime giydiğim için çok para veresim yok, yani kaliteli olup pek farkı olacağını sanmıyorum ama olacaksa deneyebilirim. yazın giydiğim orta kalitede tişörtlerde de (us polo falan) aynı sorun var. daha fazlasına da verecek param maalesef yok.

deterjanı dediğinizden az koyuyorum evet. 6 kg makineye bir kapak koyuyorum, deterjan şişesinde de öyle yazıyor. yeteri kadar da köpürüyor. iki kapak koysam makineden köpükler taşıyor bu sefer, onu da denedim. çamaşırları çok sıkıştırmıyorum. başka kirliler güzel yıkanıyor. oğlanın okulda üstüne başına yemek döküp getirdiği kıyafetleri tertemiz çıktığına göre makine ve deterjan iyi yıkıyor. sorun benimkilerde.
0
🌸kibritsuyu
(24.04.19)
Ter kokusunun çıkmamasıyla karşılaşmadım, ama sizin terinize özel bi sinme varsa da buna yağ lekesi gibi yaklaşmak gerekir.

Çamaşır suyu ya da domesosla geçmemesini düşünemiyorum. Bi kova suya bi kapak çamaşır suyu. Sok 5 dk sonra çıkar sık makineye at. Rengi solabilir tabi.

Son çare makineye atmadan koltuk altlarına cif döküp biraz ovuşturun. Cifle geçmiyorsa hiçbi şeyle geçmez.
0
Hakan1980
(24.04.19)
Sinmemesi için için terimizin miktarını ve mahiyetini değiştirebiliriz. Spor yaparsan daha az terlersin. Kilo vermek yağsız baharatsız beslenmek terin daha az kokmasını sağlar.

Çıkardığın tshirtin bi tek koltuk altlarına iç taraflarında 10 saniye sabun sür öyle kirli sepetine at. Kuru sabuna üşeniyorsun sıvı sabun da olur. Yedir ama böyle. 1 hafta durur bi şey olmaz.
0
Hakan1980
(24.04.19)
sentetik içeren kumaşlarda maalesef koku olayı oluyor. denildiği gibi %100 pamuk olanları tercih edebilirsin. hem daha sağlıklı.

ikinci olarak şu ürünü kullanmanı şiddetle tavsiye ederim.

www.hepsiburada.com

diğer roll onlara göre pahalıdır ama bence mucize çözüm.
0
delidir yakalayin
(24.04.19)
Ter kokusu malum bakteri popülasyonu demek. Yani kumaşa nüfus eden bakteriler yıkanma sırasında yerlerini terketmiyor olmalı ki koku kalıyor. Sirke, boraks gibi kötü bakteri savaşçısı bi malzeme iş görebilir diye düşünüyorum.
İyi deterjan kullanıyorum demişsin, leke çıkarmada iyidir de kir temizlemede iyi olmayabilir. Temizleme konusunda arap sabununu tavsiye ederim. Eti bor gibi deterjan da kullanabilirsin. Çamaşırı makineye atmadan önce nispeten daha kirli olan gömlek kol manşetlerine yakalara ve kol altlarına biraz arap sabunu dök azcık beklet sonra yıkamaya geç. Kir mir kalmaz, mis gibi olur.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(24.04.19)
bu yaşadığınız durumu t-shirt'in pamuklu değil de naylon kullanılan bir malzeme olmasına veriyorum. bence mümkün mertebe pamuklu bir şey giymek lazım.
0
picassoishere
(24.04.19)
Bir tişort ya da diğer herhangi bir çamaşır kiriyle bir hafta beklerse kumaşın hücresine işler bakteriler ve ürer. Yıkamakla da geçmez. Çamalır yıkamak için bir hafta beklemeyin. Her makinanın ekonomik 15-20 dklık programları oluyor. Çamaşırlarda yağdır , çamurdur ya da iç çamaşırı olmadığı sürece kısada yıkayabilirsiniz.

Benim sepetimde 1 hafta çamaşır birikirse ayıptır söylemesi kriz geçiririm. Evde 3 kişiyiz hergün duştan sonra havludur, tilorttur, atlettir, pijamadır çıkınca zaten makina doluyor. İlla ki yukanack şey bulursunuz. Yastık kılıfı çarşaf o makina dolar. 1 hafta beklemeyin. Yapmayın etmeyin:)
0
karen
(24.04.19)
Pamuklu tişört +1, 1 hafta bekletmeyin +1

Ek olarak makineyi bir temizlemeyi deneyin. Deterjan gözünü çıkarıp, iyice temizleyin orayı. Gider borusunu çıkarıp temizleyin, gelen su borusunu da temizleyin. Makinede bir tıkanıklık varsa doğru yıkanmıyor, durulanmıyor da olabilir.
0
windowsguvenlikduvari
(24.04.19)
*koltuk altina roll on yerine hindistan cevizi yagi+karbonat karisimi krem surmeyi deneyin. simya evi'nde hazir yapilmisi var, kendniz de yapabilirsiniz. koku olusumunu engelliyor. terliyorsunuz gene ama sifir koku. bu durumda tshirt de kokmaz.

*camasir makinesine yumusatici gozune sirke koymak.

*koltuk alti pedleri var. tshirtun o bolumune yapistirin, bir de oyle deneyin. gunluk ped de yapistirip deneyebilirsiniz. bu koltuk altinin islak gorunmesini de engelliyor.

*giydiginiz tshirtler icinde en az koku yapanin kumas icerigine bir bakin.
0
jimicik
(24.04.19)
Benim ergen kızımın okul tshirtlerinde oluyordu geçen sene. Dikkatimi çekmişti, ince tshirtlerde değil polo yaka / pike tipi dokusu olanlarda özellikle oluyordu. Ben de mmakineye çamaşırı koyarken birkaç fısfıs Febreze'nin Kumaş ve Çamaşır Ferahlatıcı Spreyinden sıktım. Bende işe yaradı.
0
SiyamkedisiZorro
(24.04.19)
once kalitesiz tisortler giymeyi bırak ikincisi içine tişort giymekten vazgeç.
0
koela
(24.04.19)
garnier roll on dene. ter kokusu sorunu olanlar için fazla iyi. sorun bence yediklerinde varsa kiloda.
0
hasmetizm 2046
(24.04.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.