Giriş
(1)

et suyu

oharro
tavuk suyu satan yer var mi istanbulda?
tavuk suyu satan yer var mi istanbulda?
0
oharro
(19.01.15)
migroslarda satiliyor

www.keskinoglu.com.tr

diger zincir marketlerde de vardir
0
exlibris
(19.01.15)
(5)

Adolf Hitler

leo1905
Adolf Hitler'in astrolojiye(burçlara) merakı var mıydı ?
Adolf Hitler'in astrolojiye(burçlara) merakı var mıydı ?
0
leo1905
(18.01.15)
vardı.
0
jaygatsby
(18.01.15)
gunluk burcunu okumadan gune baslamazdi
0
exlibris
(18.01.15)
güya madame blavatsky'nin öğretilerinden yararlanıyormuş. svatiskayı da oradan çarpmış.
0
thracian
(18.01.15)
hitler akıllı adamdı astroloji ile falan işi yoktu.
0
click here to see her naked
(18.01.15)
Oyle nerdy seylere merakli olan Himmler'di, Hitler grubun asabi olaniydi.
0
common of demons
(18.01.15)
(6)

araba markalari

hasanli
aklimda soyle bir sey kalmis sizede sorayim istedim ne kadar dogru ne kadar yanlis diye :) mesela hyundai arabalari teneke benim icin dandik araba dandik ic tasarim bes para etmez bir araba markasi. Ayni sekilde citroen ve peugeot ta oyle sayilir. valkswagen, bmw, opel, honda saglam araba markalari.
aklimda soyle bir sey kalmis sizede sorayim istedim ne kadar dogru ne kadar yanlis diye :) mesela hyundai arabalari teneke benim icin dandik araba dandik ic tasarim bes para etmez bir araba markasi. Ayni sekilde citroen ve peugeot ta oyle sayilir. valkswagen, bmw, opel, honda saglam araba markalari. Honda diyince aklima direk motoru geliyor kolay kolay bozulmuyor honda nin motorlari saglam oluyor. Sizin fikriniz nedir? Mesela bir mercedes diyince akliniza ne geliyor?
0
hasanli
(18.01.15)
Daha cok ulkeleriyle kodlanmis aklimda.

Fransiz guvensiz,
Japon sorunsuz,
butun dunya Almanin dassagini yesin.
0
signore
(18.01.15)
bence citröen fiyat performans canavarı
mercedes arabadan anlamayan zengin arabası
renault ekonomik araba, yakıtı az, dayanıklı
vw şekilci insanlardan gereksiz paralar alan can bir firma
peugeot fransız tofaşı
fiat türk tofaşı
toyota üretim dehası, sağlam, dayanıklı
audi ve volvo arabanın kralları

bence böyle.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(18.01.15)
toyota sorunsuz araba
bmw en guzel sey
0
exlibris
(18.01.15)
almanlar arabanın yanında prestij de satar. ve bunu fiyata ekler.

japonlar sadece araba satar. verdiğin paranın tam karşılığını japon araçlarında alırsın.

renault gibi markalar f/p araçlar satar. bi şeylerden kısar belki ama işini her türlü görür. yedek parçası ucuzdur nispeten. fiat da bu sınıfa girer. hyundai de.

ford cidden sağlamdır. ama konforu azdır.

volvo ve saab ekstra güvenli araçlardır. bunu da fiyata eklerler.

ancak, araba üretmek kolay bi iş değildir. arkasında muazzam yatırımlar ve mühendislik var. yani çok kıyıda köşede kalan bi marka değilse üretilen bi arabaya '5 para etmez' demek iddalı olur.
0
icim urperiyor
(18.01.15)
italyan arabalari da guc ve karizma bilesimidir. dunyanin en prestijli spor arabalarini cizme uretir
0
exlibris
(18.01.15)
Araba markalarını duyunca aklıma gelenler:

mini cooper/ audi a3-zengin çocuk arabası, aileden zengin.
bmw-zengin de olsa apaçi, keyif için hız yapar, selektör yakmak en büyük hobisi.Ama iyi bir marka.
mercedes-kalite
renault-şirket aracı, sıkıcı bir marka, sevmem. Sıradan, görüntü olarak çirkin.
honda-iyi ama japon arabasına göre fazla yakıyor.
toyota-evli, çocuklu 30larında olan adam arabası. hesaplı, dayanıklı.
fiat-500 ise evin tasarımcılık okuyan kızı, linea şirket aracı, punto yeni işe başlamış aileden zengin olmayan arabası. Çok kaliteli değil
vw- mercedes alamayan adamın tercihi, golf iyi araba ama pahalı, muhtemelen alan iyi kredi altına girmiş oluyor. Overpriced.
volvo-canına kıymet veren zengin aracı, böyle bmw gibi apaçi ruhlu değil, güvenlik önemli.Güvenli-kaliteli.

Çok param olsa mercedes, audi, volvo alırım. Şu an japon arabası kullanıyorum az yakıyor, sorunsuz diye.
0
urasil
(18.01.15)
(23)

bugüne kadar toplu taşıma araçlarında gördüğünüz en ünlü kişi kim?

things
sb
sb
0
things
(18.01.15)
ahmet ümit'i görmüştüm tramvayda. hatta gelip yanıma oturmuştu.
0
henry gale
(18.01.15)
bülent ersoy..

thy antalya uçağında görmüştüm
0
from potomac to kuban
(18.01.15)
yıldırım türker.
gayrettepe metrosunun merdivenlerinden iniyodu, ellerinde pazar poşeti vardı.
0
achtundsiebzug
(18.01.15)
tarık mengüç ve ajdar.
0
the silent enigma
(18.01.15)
eminönü'de iskelede kadıköy vapurunu beklerken oğuz savaş'ı görmüştüm. görmemek imkansız zaten 2.13 adam. "anaa oğuz savaş lan" dedim kendi kendime ama o duymadı, uzaktaydı biraz. gidip imza mimza istesem mi diye düşündüm ama baktım etrafında ilgiyle bakan kimse yok, adam gayet sıradan bi' şekilde diğerleriyle birlikte vapur bekliyor, neyse dedim şimdi rahatsız etmeyeyim.

ben vapur beklerken biri imza istese sinirlenirim açıkçası.
0
der meister
(18.01.15)
popstar yiğit

dolmuş şöförü olmuş
0
air
(18.01.15)
Ben Afroditle aynı uçaktaydım :) Havaalanına inince bana yol sordu hatta :)
0
innerbliss
(18.01.15)
rüştü asyalı. hatta kaymakamlığın ordan geçiyor mu abi diye soru sormuşluğum bile var.
0
battal gemalmaz
(18.01.15)
metrobüste necip uysal'ı görmüştüm.
0
justinho26
(18.01.15)
Sebnem sonmez (besiktasta vapur beklerken)
Ajdar (kadikoyde otobus duraginda)
0
passive aggressive
(18.01.15)
metrobüste 3-4 defa erdal bakkalı gördüm.
0
king lizard
(18.01.15)
Taksim hacıosman metro hattında mert fırat'ı görmüştüm
0
littlejack
(18.01.15)
Kadıköy Bağdat caddesinde dolmuşa binip bir tane Feneryolu uzatır mısınız dedim ve bir baktım parayı alıp uzatan amca Gazanfer Özcan.
0
bitersin
(18.01.15)
Topçular feribotunda Mesut Yar'ı gördüm.. adamın saçları bembeyazdı tanıyamadım önce.. insanlar resmini çekmeye başlayınca dikkatli baktım öyle tanıdım..
0
kill_them_all
(18.01.15)
sener sen, tunel'de gormustum
0
hjarteblod
(18.01.15)
ivana sert. bide niran ünsal, mehmet ali erbil
0
all girls dream
(18.01.15)
selin demiratar.

taksim'de metrodan indiğimizde şişhane için nereye gitmesi gerektiğini sormuştu.
0
iyi dedi
(18.01.15)
ajdar. fotoğraf da çektirdik minübüste
0
suicides underground
(18.01.15)
Bizim bolum baskani. Unlu ne arar la toplu tasimada.
0
sckxyss
(18.01.15)
çok garip ama ben ankara metrosu'nda barbaros şansal'ı gördüm. ankara'da ne işin var amk.
0
bilge rusty james
(18.01.15)
herkes ajdari gormus, biri şu adama araba alsın.
0
cok iyi yol
(18.01.15)
bennu yildirimlar minibuste gormustum. yer verecektim sonra vermedim vazgectim. iki uc durak sonra indi zaten
0
exlibris
(18.01.15)
1980lerde Eminönü'ne giden bir belediye otubüsünde rahmetli Safiye Ayla arkamızdaki koltuğa oturmuştu.
0
mea maxima culpa
(18.01.15)
(9)

P ile başlayan bir ağaç türü vardı

yapma volkan
hatta havlu ve çorap gibi şeyler de yapıyorlardı. yumuşak mıydı esnek miydi neydi.4 harfliydi galiba.
hatta havlu ve çorap gibi şeyler de yapıyorlardı. yumuşak mıydı esnek miydi neydi.

4 harfliydi galiba.
0
yapma volkan
(18.01.15)
havlu/çorap falan yapılan benim bildiğim bambu var. p ile başlayan bilemedim, ama bambu malzemeli havlu ve çorap olduğuna eminim.
0
nimberjack
(18.01.15)
bambu o. pamuktan daha fazla su tutma kapasitesi olduğu için tercih ediliyor son zamanlarda. p ile başlayan başka bir ağaç/hammadde değil yani.
0
in pyjamas
(18.01.15)
bambu tamam.
b ile başlıyormuş:S
0
🌸yapma volkan
(18.01.15)
balsa da olabilir belki.
0
gencliginde metalci dovmus hikmet amca
(18.01.15)
papirüs
0
masa penisi
(18.01.15)
p ile baslayan paulownia var. hızlı buyuyen bir agac. ama corap falan yapilir mi bilmem
0
exlibris
(18.01.15)
palmiye :P
0
iron nick
(18.01.15)
pırasa :)
0
somali carsi alayina karsi
(18.01.15)
bambu olm bambuuuu
0
🌸yapma volkan
(19.01.15)
(4)

curiosity

exlibris
simdi sozlukte bu aletin basligini okuyordum. syle bir fotograf gondermis.http://www.nasa.gov/sites/default/files/images/713220main_pia16550_Shaler-Mastcam-whitebalanced_full.jpgbu su degil mi? benim mi gozlerim bozuk?
simdi sozlukte bu aletin basligini okuyordum. syle bir fotograf gondermis.

www.nasa.gov

bu su degil mi? benim mi gozlerim bozuk?
0
exlibris
(17.01.15)
bir sıvı ama kimyasına bakmadan "kesinlikle su" diyemeyiz.
0
devilred
(17.01.15)
sıvı nerde gençler. Açık konuşun, koordinat verin lan . Gözümüz bozuldu.
0
Godless
(17.01.15)
su demeyelim de kayalarin altindaki sivi birikintisini nasil gormediniz? tamam ben korum.

i.imgur.com

surada engin paint bilgimle gostermeye calistim
0
🌸exlibris
(17.01.15)
ben gördüm o sıvı birikintilerini. göremeyenler fotoğrafı iyice büyütüp bir de öyle baksınlar. sıvı olmasa o cins bir yansıma olmaz.
0
devilred
(17.01.15)
(7)

model arabalarımı sergilemek için pleksi kutu nereden bulurum? #Antalya

livaneli kadir
yapı marketlerde var mıdır ki?
yapı marketlerde var mıdır ki?
0
livaneli kadir
(16.01.15)
Tabelacilarda yaptirsan olmaz mi? Pleksi pek yapi marketde hic gormedim ama belki vardir.
0
selam
(16.01.15)
pahalıya gelir hocam ya @selam
zaten biri gelse de geçirsek derdindeler.
0
🌸livaneli kadir
(16.01.15)
ebayde satıola.

plexi case die arat ya da show plexi case diye.
0
anonymice
(16.01.15)
ebay +1
0
medievalman
(16.01.15)
pleksiyi reklam malzemesi satan yerlerden, menteşeleri hırdavatçıdan alıp bir maket bıçağı, bir cetvel bir de aktivatörlü yapıştırıcı ile kendiniz yapabilirsiniz.

hem de daha süpersoniklerini.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(16.01.15)
sundan alsan nasil olur? hem cok sık. hem de hepsi bir arada olur. tamam kutu degil ama seffaf :)

www.ikea.com.tr
0
exlibris
(17.01.15)
cevap veren herkese teşekkürler.

ebay'dan baktım pahalı geldi biraz.

ikeadaki vitrin çok bana hocam, bendeki 4-5 parça birşey.

şu anda reklamcılara danışıp kendim yapsam daha iyi bir seçenek gibi.
0
🌸livaneli kadir
(17.01.15)
(17)

sizce bu yüzsüzlük müdür?

m e b
geçen sene facebook'ta dolanırken (ilkokulda) çok samimi olduğum sınıf arkadaşım aklıma geldi ve onu ekledim, o da kabul etti.sonra bir paylaşım yaptı ve ben de soru/fikir tarzında yorum yaptım.o da hatırladığım kadarıyla benim yorumumu havada bıraktı (yani önemsemeyen tarzda harekette bulundu). ben
geçen sene facebook'ta dolanırken (ilkokulda) çok samimi olduğum sınıf arkadaşım aklıma geldi ve onu ekledim, o da kabul etti.
sonra bir paylaşım yaptı ve ben de soru/fikir tarzında yorum yaptım.
o da hatırladığım kadarıyla benim yorumumu havada bıraktı (yani önemsemeyen tarzda harekette bulundu).
ben de sinirlenip arkadaşlıktan çıkardım.

sonra birkaç ay geçince arkadaşlık isteği gönderdim ama kabul etmedi. daha doğrusu o istek hep gönerili kaldı ama kabul etmedi.
ben de isteği geri çektim.

şimdi dün eski arkadaşlarımı düşünürken fark ettim ki benim hiç ilkokuldan arkadaşım bile yok. ben de o arkadaşıma yeniden istek gönderdim ama o yine kabul etmemiş, isteğim hala yanıtlanmamış duruyor.

aynen, derdim bu. üzüldüm yav.

karşı taraf kız bu arada.
0
m e b
(14.01.15)
Evet.
0
common of demons
(14.01.15)
evet. kızın yerinde olsam engellerdim. "şimdi..." ile başlayan paragrafı okuyunca gülmeye başladım.

hahdsa hala gülüyorum.
0
mahone
(14.01.15)
kızı önce silmişsin kendi kendine trip yapıp sonra canın isteyince tekrar eklemişsin. ben olsam spam olarak bildirir sonra da engellerdim. senle mi uğraşıcam.
0
emfuzi
(14.01.15)
ergensin.
0
devilred
(14.01.15)
ilkokul geçen sene bittiyse yüzsüzlük değil.
0
zam sampiyonu domates
(14.01.15)
yorumuna yanıt vermediği için niye arkadaşlıktan çıkarıyorsun
0
grimer
(14.01.15)
adeta tavsanin daga kusmesi.
0
fortisvita
(14.01.15)
yahu ne bileyim vefa arıyordum aslında.
en anlaştığım kişiydi kendisi.
soğuk davranmasaydı keşke.

içimde kaldı. @devilred: ergen değilim, sadece içime oturmuştu onun davranışı.
ama ben abartıyormuşum zaten yorumlarınıza göre.


geri çekeyim bari isteği.
0
🌸m e b
(14.01.15)
1558 sene sonra görüştüğün kişiden ne sıcaklığı bekliyordun? eskidendi onlar. kız iyi bile davranmış bu tavırlar karşısında, sakin kalmış.
0
devilred
(14.01.15)
Haddinden fazla gereksiz bir hareket. Lutfen ilkokul arkadaslarina bu kadar duskun olma.
0
delifaruk
(14.01.15)
nickinden ilk ve orta dereceli okul ogrencisi anlamini cikardim. su halde, yaptigin normal
0
exlibris
(14.01.15)
kimse senin yorumuna cevap vermek ya da arkadaş olarak kabul etmek zorunda değil.

cevap: evet yüzsüzlük.
0
seksen9
(14.01.15)
Ilkokul arkadasliginin bir onemi yok. Birak kizin pesini afgdsegfd
0
goo.gl
(14.01.15)
diyorum ya, hiç mi hatrı yok eski günlerin?
ben zaten bu geçmişe dayanarak isteği yolladım. yoksa bir sürü kişi var istek yollamadığım vs.
0
🌸m e b
(14.01.15)
hatrı varsa trip atıp silmeseydin. haketmişin.
0
seksen9
(14.01.15)
Evet. Biraz ergen tavrı olmuş maalesef.
0
sevgikusunkanadinda
(14.01.15)
ilkokul arkadaşlığı mı kaldı? boş ver.

kıza bu kadar ısrarla teklif gönderince başka tarafa yormuştur haklı olarak.

o değil de sen niye durmadan böyle dengesiz hareketler yapıyorsun? bir ekle bir çıkar.
0
mea maxima culpa
(14.01.15)
(22)

patronum çakmağımı aldı hala vermedi

sinire gerek yok
2 gün önce patronum 1 tl'ye aldığım çakmağımı aldı ve geri vermedi. ne yapabilirim? işyerinde ortam biraz gergin 2 kişi işten çıkarıldı. çakmağımı geri istiyorum 2 gündür aklımda çıldıracağım ama beni de bu bahaneyle kovar diye isteyemiyorum.
2 gün önce patronum 1 tl'ye aldığım çakmağımı aldı ve geri vermedi. ne yapabilirim? işyerinde ortam biraz gergin 2 kişi işten çıkarıldı. çakmağımı geri istiyorum 2 gündür aklımda çıldıracağım ama beni de bu bahaneyle kovar diye isteyemiyorum.
0
sinire gerek yok
(14.01.15)
Hacı 1 tl yüzünden bu kadar stres yapıyorsan git intihat et, bu hayat senin için yaşanmaz durumda.

Bende zippo filan sandım.
0
efrasiyab87
(14.01.15)
Bunu bize değil patronuna söyle kardeş.
0
teoridefeminist pratiktegeysa
(14.01.15)
Bu adam buraya da dadandı, battık :D.
0
osurdum
(14.01.15)
sl78 +1
sonuçları da paylaşırsanız seviniriz
0
emirkulu2
(14.01.15)
kovulduktan sonra yapacağın tasarrufları düşün ne kadar heyecanlı olur. boşver isteme kalsın onda.
0
brotha b
(14.01.15)
Bunlar böyle böyle patron oluyor. Plan şu; bir milyonculardan çakmak gazı al. Ertesi gün "Merhaba, çekmecemde çakmak gazı buldum. Hayrına şirketteki çakmakları dolduruyorum. Verin çakmağınızı doldurayım " de. Çakmağı alınca, "aa benim çakmaığım sizde kalmış. teşekkürler :) " de çakmağı kurtar. Eğer başka çakmak çıkarsa, "bi dakka masamda doldurup getireyim" de çakmağı hacıla. Kana kan, dişe diş.
0
sarap dumani
(14.01.15)
ayda 1241 lira kazanan biri olarak bence bırakın sigarayı. 2 günde 1 paket içiyor olsanız ve bir paket 6 lira olsa ayda 90 lira eder. yılda 1080 lira, 30 yıl yaşayacağınızı varsayarsanız 32400 kar edersiniz. evde montla oturmaktan daha karlı.

bence gidin patronunuza teşekkür edin 1 liraya verdiği bu ders için.
0
jjwa
(14.01.15)
soru var mı? çakmağı istemekle ilgili gaz mı verelim? 2 gündür bunu düşünmek, çıldıracak gibi olmak? bu tepkiler hiç normal değil, sakin olun. nick' nize bakın, kendinize gelin. kendinizi iyi hissettirecekse, patrona kıyak yaptığınızı düşünün.
0
oinone pe
(14.01.15)
Sorunun ciddi oldugunu umarak cevap veriyorum; Istedigin cakmaksa ben alip sana kargo yapayim, insan 1 lira yuzunden sinir stres yapar mi yahu? Neyin kafasi bu?
0
fraise
(14.01.15)
Çakmağın sigara için olduğunu nereden çıkardınız. Belki güzel bir hanımefendiyle tanışma vesilesi olsun diye cebinde bulunduruyordu. Adamın güzel hanımlarla tanışma olasılığını bitirmeye, geleceği ile oynamaya kimin hakkı var? Umutlu günlere vurulmuş bu darbe cezasız mı kalacak? Patron denen ibnator ve ibnatoriçe taifesi ettiğini bulmalı.
0
sarap dumani
(14.01.15)
sevgili sigaradan daha masraflı olur hiç tavsiye etmem.
0
jjwa
(14.01.15)
bel altı bıçakla.
0
rygard
(14.01.15)
Bizim de müdür yardımcısı bi adam benden 20 tl borç aldı, 2 aydır vermedi, sinirden çıldırıyorum askjdahkjhaha :D Önemli olan 20 tl değil elbette, çünkü bu 2 ay içinde geri dönüşü olmayan çok daha büyük meblada paralar verdim başka insanlara ama bu adamın genişliği beni sinir ediyor :) yine de 'sinire gerek yok', yeni dadanağımız hoşgeldiniz :p
0
pandispanya
(14.01.15)
Küçük bir hesap yapalım;

Adamın maaşı 1241 tl. Yani çakmak maaşının 1241'de biri. Peki Volkan Demirel yıllık ne kadar kazanıyor? Garanti 2.500.000 avro. Çarp 2,69'la = 6.725,000 TL yıllık, 560,416,00 aylık. Peki aylık maaşının 1241'de biri nedir? 451 TL. Şimdi arkadaşlar gidip Volkan Demirel'den 450 TL isteyip geri vermeseniz n'olur? Ne mi olur, sizi evinizden aldırır. Başgana söyler, basın toplantısı yapar küfür eder, sahada kovalar sizi. Kaçamazsınız, plonjonla yakalayıp rakip ceza sahasına kadar degaj diker. Ne demek 450 lirayı hacılamak. İşte görüldüğü gibi bu işler o kadar kolay değil.

Hesaplamak güzel şey, hesaplamak umutlu şey, hesaplamak dünyanın en güzel sesinden "maaşına %100 zam yaptık" sözlerini dinlemek gibi bir şey. Ama ben artık hesaplamak değil, çalışmadan yan gelip yatmak istiyorum amk...
0
sarap dumani
(14.01.15)
isten ayril
0
exlibris
(14.01.15)
Bas istifayi git. Eheheh

Ya da savciliga suc duyurusunda bulun, mahkemeye ver.
0
kartonpiyer
(14.01.15)
adam kota dolar diye tik bile atmıyor.
0
brotha b
(14.01.15)
Spor yap.
0
lionel andres
(14.01.15)
sigara iste, paketi uzatınca 2 tek al. aynı paraya geliyor aşağı yukarı
0
icim urperiyor
(14.01.15)
İlginiz için teşekkür ediyorum. Maalesef halen ses seda yok. Çok canım sıkkın.
0
🌸sinire gerek yok
(15.01.15)
arkadaşlar çakmak paramı aldım. çok mutluyum. hepinize kocaman teşekkürler...
0
🌸sinire gerek yok
(16.01.15)
çakmağı değil parasını mı aldın? nasıl?
0
emirkulu2
(16.01.15)
(19)

hadi empati yapalım

trajikomix
otobüste"kartı olan var mı acaba??" diye kart isteyip, kartı bastıktan sonra da bozuk yok diye 20 lira uzatanların aklından ne geçiyo acaba, gerçekten merak ediyorum bunu. (bilgi:benim başıma gelmedi ama cok görüyorum bu olayi).karti veren parayı almiyo tabi, peki ya alsa tepki ne olur acaba? siz ol
otobüste"kartı olan var mı acaba??" diye kart isteyip, kartı bastıktan sonra da bozuk yok diye 20 lira uzatanların aklından ne geçiyo acaba, gerçekten merak ediyorum bunu. (bilgi:benim başıma gelmedi ama cok görüyorum bu olayi).

karti veren parayı almiyo tabi, peki ya alsa tepki ne olur acaba? siz olsaniz alir misiniz?
0
trajikomix
(13.01.15)
kartımı vermediğim için hiç bu sorunla karşılaşmıyorum ama bazen iyiliğim tutarsa zaten parayı bozukluk verse de almıyorum.
0
kuzey li
(13.01.15)
ben almiyorum. 20 lira uzatsa tepkim notr olur. gercekten yoktur bozuk parasi. hemen "vay cakal" diye dusunmem
0
exlibris
(13.01.15)
ben bi kere ergenkene dolmuşa binmiştim ve hagaten sadece 100 lira seviyesinde bi param vardı. çok acil çıktığım için de para çekmeye falan fırsat olmamıştı bozuk olarak. bir hanım abla yerime ödemişti, yoksa baya inecektim. hayatımda kahramanım olan bikaç kişiden biridir.

o gün bugündür, bu sıkıntıyı yaşayana biletimi veririm, parasını da almam.

eyyorlamam bu kadar.
0
gurur
(13.01.15)
almam, alana da tepki göstermem bana ne ki?
0
neseranni
(13.01.15)
yardım etmeye çalışıyor işte. o anda imkanı oymuş. benim de başıma ara ara gelir. daha bugün bim'de kartına "bakiye yetersiz" uyarısı aldı diye bi amcanın aldıklarını ben ödedim. art niyet yok, ego yok, sadece "lan nolacak vereyim işte" duygusu var. hatta o kadar unutmuşum ki, duyuruyu görünce hatırladım.
0
brotha b
(13.01.15)
Siz de ihtiyacı olan birine basarsınız diyerek parayı almıyorum. O kişinin düşüncesi de iki yönlü kimi bozuk varsa bile vermez,bedavacılık yapar. Kiminde bozuk para gerçekten yoktur, vermek zorunda hisseder,bi ihtimal para üstü alabilme ihtimali var çünkü.
0
Lola90
(13.01.15)
bi keresinde teyzenin biri böyle biletten çok fazla bi miktarda kağıt para uzattı (ne kadar olduğunu hatırlamıyorum) ben almak istemiyorum gerek yok dedikçe ısrar etti, artık tartışma boyutuna gelecekti aldım mecbur. sonra bilete yakın bi kısmı kalacak şekilde üzerini geri uzattım teyzeye, sorun çözülmüş oldu.
0
mayaa
(13.01.15)
benim başıma çok geliyor.

yakın ve otobüs güzergahına uyan yere araba değil otobüsle gidiyorum, bozukluklar da ya vites kutusunun orada ya da evde masanın, sehpanın üzerinde durur ağırlık yaptığı için. sürekli de yanıma almayı unuturum, ama bozuk param yoksa istemekten utanırım ben, ne vericem karşımdaki insana? o otobüse binmem yani.
0
burberry
(13.01.15)
Bircok defa basima geldi bu olay. Hem ben akbil istedim, hem de istendim. Ortaya sesleniyorum "akbilinizi kullanabilir miyim?" diye. Akbili karsi taraftan almadan once 20 liram var yalniz, zor durumda kalmayin diyorum. Tepkisine gore alip basiyorum akbili. Tabi 20 yi almiyor, tesekkur ediyorum. Benden istendiginde, " para onemli degil, sizden ricam sizin de bu durumda kalmis birine ayni sekilde yardimci olmaniz." diyorum.
0
sckxyss
(13.01.15)
parayı görmeden akbili vermem. zaten prof. bir toplu taşıma kullanıcısıysan ya istediğinde elinde bozuklukları çıkarırsın millet görür o zaman verirler. diğer tarafsan bozukluklar görülmezse verilmez. bu işin yazılı olmayan kuralı böyledir.
0
secilmis uye
(13.01.15)
akbilim yok bazen otobuse binmem gerekiyor, böyle düşünen denyolardan çekinip binmiyordum cebimde bozuk olmadığı zaman, kendi kendime de kızıyodum ne cekıngen herifsin diye, demek ki varmış bu tip adamlar haklıymısım.
0
t joe
(13.01.15)
20 tl veren insanınn tavrına göre durum değişir. Tavrı uyuzsa tepkim de öyle olur.

O değil de otobüslere de o kiosklardan koysalar bu dertler olmaz.
0
oldboy
(13.01.15)
mümkün olduğunca kartımı vermiyorum. öğrenciyim. çalışmıyorum. bozuk para taşımayı sevmediğim için ve de o kişiden eğer para alırsam aldığım 2 lira, akbilime yükleyemediğimden bana hiçbir fayda getirmediğim için yardımcı olmuyorum. zaten genelde akbilimde beni 3-4 gün götürecek kadar para olur. hafta 1-2 gün harçlık olarak kullanmak istemediğim paramı akbile yatırdığımdan o 2 lira benim için önemli bir fark.

öte yandan 20 tl çıkardığında da "vay çakal" diye düşünürüm. çünkü türkiye'de yaşıyoruz. birbirimizi kandırmayalım. 20 tl çıkarayım da bozuk olayına girmesin de bedava seyahat edeyimcilerin sayısı gerçekten bozuk parası olmayanların rahat 5-10 katıdır.
0
nawar
(13.01.15)
Bi kere otobuse bindikten sonra kartimin bittigini fark edip istemeye karar vermistim ama 20 liram vardi bozugum yoktu. Karti isterken soyledim insanlara bozuk param yok 20tl var diye. Kimse kart vermedi kartim var dese de :) en son inicegim duraga geldik sofor neyse bu seferlik boyle olsun dedi. Bana yapilsa bilerek yapildigini dusunmem, zaten para uzatilinca ilk bi gerek yok falan diye reddederim, israr ederse alirim. Bence cok takilcak bi sey degil.
0
saçdemeti
(13.01.15)
seçilmiş üye +1

iett yi sık kullanan bazı çakallar böyle 50 tl uzatıp neredeyse her gün beleş gidip geliyor. böyle bi düşüncem var.
0
farrytikki2
(14.01.15)
ben para almıyorum böyle olunca. ama artık kart da basmicam kimse için. genç, öğrenci çocuk diye bastım en son. ben bastıktan sonra "bozuk yok yalnız" dedi, ben de "boşver" dedim. buraya kadar sorun yok. sonra insan bir teşekkür eder di mi? ya da bir gülümser. hiçbir şey yok.

ben de açıkçası sinir oldum. ufak da olsa hayatını kolaylaştıran bir yardım karşısında (bunun iyilik de olması şart değil, siparişimi getiren garsona da teşekkür ederim) teşekkür etmemek bana çok tuhaf gelen bir durum.
0
m e l t e m
(14.01.15)
Çok sık kart vermiyorum; servisle ve metrobüsle gidip geliyorum çoğunlukla, orada da pek kart istemeler olmuyor. Otobüste de denk gelirse veriyorum kartı. Bozuuk veya değil, almıyorum çoğunlukla. "Siz de bir gün başkasına basarsınız nasıl olsa" diyorum.

Öğrenciyken çok koyardı, o yüzden hiç kimseye kart vermezdim de, şimdi 40 yılın başı birine kart verince koymuyor. Aklıma pek çakallığı gelmiyor. Ben de istemeden bir iki kere o durumda kalmışımdır.
0
aychovsky
(14.01.15)
bozukluk da olsa almıyorum. yardımseverlik bitmiş arkadaş. aynısı başıma defalarca geldi. para uzatınca karşıdaki utanıyor. uzatmazsan da söver muhtemelen. çok karışık bu işler.
0
cok iyi yol
(14.01.15)
@cigerdelen mahçubiyetini nasıl gösterdin? elini önünde bağdaştırıp yere mi baktın :D
0
secilmis uye
(14.01.15)
(2)

Bunu nerde bulurum?

napoli
Fotoğraf ekteYer İstanbul
Fotoğraf ekte
Yer İstanbul
0
napoli
(13.01.15)
buldum buldum tarzı sitelerde görmüştüm
0
la noix
(13.01.15)
(1)

Hardal tanesi ezilince içinden ne çıkıyor?

ya ben lan neyse
hayatımda hardal tanesi görmedim. sanırım geçen sefer sipariş ettiğim kapalı kıymalı pideden çıktı. google görselleri aradım aynısı. hardal tanesini ezince içinden sarı macunsu bir şey mi çıkıyor? yoksa yediğim şey başka bir şey miydi?
hayatımda hardal tanesi görmedim. sanırım geçen sefer sipariş ettiğim kapalı kıymalı pideden çıktı. google görselleri aradım aynısı. hardal tanesini ezince içinden sarı macunsu bir şey mi çıkıyor? yoksa yediğim şey başka bir şey miydi?
0
ya ben lan neyse
(13.01.15)
hardal bir bitki. karabiber tanesi gibi dusun. icinden macunumsu bir sey cikmiyor. krem hardal yapilirken tohumun toz ya da cekirdek hali sivi yag ve benzeri karisimla macun haline getiriliyor. susam gibi dusun.
0
exlibris
(13.01.15)
(9)

hangi bankadan hesap acayim

brad pitt
Ocakta mezunum universiteden insallah. Garanti hesap isletim ucreti kesiyor. Kapattiricam hesabimi.Var mi hesap isletim ucreti almayan banka. Hani simdi daha ogrenciyim ya, 2 sene almicaz gibi kampanyalar falan vardi.Napim.
Ocakta mezunum universiteden insallah. Garanti hesap isletim ucreti kesiyor. Kapattiricam hesabimi.

Var mi hesap isletim ucreti almayan banka. Hani simdi daha ogrenciyim ya, 2 sene almicaz gibi kampanyalar falan vardi.

Napim.
0
brad pitt
(13.01.15)
Enpara işini görmüyor mu?
0
osurdum
(13.01.15)
Enpara nasil hocam, bilmiyorum ki. Kredi karti falan istemiyorum. Ne yapmam lazim.
0
🌸brad pitt
(13.01.15)
Google'a yaz, sitesine gir, detayları 1 sayfada anlatmışlar. Bence senin yapmak istediğin her şeyi yapıyordur. Herhangi bir ücret de almaz. Kredi kartı değil, normal hesap. Başvuruyorsun, evine gelip sözleşmeyi imzalayıp banka kartını veriyorlar. Gerisini o kartla ve internet/cep şubeleriyle hallediyorsun.
0
osurdum
(13.01.15)
kanzi senin ilacın enpara. çok net. zaten okul bitiyormuş. hayırlı olsun. çalışmayı düşünüyorsan işe girince maaş hesabı açılacak bi bankadan firma tarafından.
0
dusmanimizkindirbizim
(13.01.15)
bende enparayı öneririm. normal hesap açtığında hem internet alışverişi rahat rahat yapamazsın(özellikle yurtdışı) hemde enparanın online işlemler üzerinden çok güzel kampanyaları var (steamden az ekmek yemedim). o yüzden önerim enpara olacaktır, finansbank atmlerindende işini görür gül gibi geçinirsin.
0
yaraticilik0
(13.01.15)
Cok tesekkurler.

Calisacagim firma acmazsa hesap ne olacak. Yani kendi hesap nonu ver maasini yatirayim derse. Bu o sekilde kullanilmiyor mu.
0
🌸brad pitt
(13.01.15)
enpara.com'da hesap işletim ücreti yok havale ve eft de ücretsiz bunun yanında kuveyttürk de aynı özelliklere sahip ikisinden de açabilirsin.
0
toua tokuchi
(13.01.15)
enpara demeye geldim.
0
exlibris
(13.01.15)
Enparadan actim, garantiyi kapattirdim. Tesekkurler.
0
🌸brad pitt
(16.01.15)
(11)

Bir marketin cirosunu arttıracak neler yapılabilir?

ekaterina
Bizim aklımıza gelen, müşteri personel ilişkilerini geliştirmek, indirimler yapmak, ürün çeşitliliğini artırmak ve temizliğe özen göstermek. Başka neler olabilir?
Bizim aklımıza gelen, müşteri personel ilişkilerini geliştirmek, indirimler yapmak, ürün çeşitliliğini artırmak ve temizliğe özen göstermek. Başka neler olabilir?
0
ekaterina
(12.01.15)
müşteri servisi, halk günü.

bir de market büyük değilse kasiyerin laf yapabilmesi. müşteriyle muhabbeti.
0
mattiadestro
(12.01.15)
promosyon yapilabilir; yurtdisindan ozel urunler getirilebilir. bir de personeller ilgiyle- bogma arasindaki ince cizgiyi kacirmasinlar, magaza icinde trencilik oynuyoruz hissiyati vermesinler. bunun yaninda guler yuzlu de olsunlar pek tabii.
0
fraise
(12.01.15)
firmalardan promotör istetebilirsiniz
0
mayeskuel
(12.01.15)
Reklaaam.
O marketin orda olduğunu bilmezlerse, kimse gelmez
0
bir nick var benden iceri
(12.01.15)
İade ve değişim şartlarının sıkı olmaması.
0
nereye bu gidis
(12.01.15)
sakın bilmemnekart gibi kart uygulamasına geçmeyin beni deli ediyor
servis önemli
marketin dizaynı çok önemli
iç aydınlatması vb önemli
çalışanlar önemli
günlük uçuk indirimler yapılabilir örneğin bugün 50 tl alışverişe et 30 tl değil 5 tl gibi
0
basond
(12.01.15)
servis kaldırmak.
0
namus ninjası
(12.01.15)
carpraz satis

birbirini tamamlayan urunleri birarada bulundurun, ya da bunlara kampanyalar yapin

makarnalarin yanina sos, makarna suzgeci gibi

karliligi yuksek cayla birlikte cay bardagi hediyesi gibi
0
exlibris
(12.01.15)
bir üründe güzel bir indirim; diğerlerine küçük! bir zam işe yarar.
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(12.01.15)
bi ara oturdugum semtte kiler market alışveriş yapınca mesela 20tl lik her alışverişe bi sticker veriodu bi de o stickerları yapıştırmak icin bi album, doldurunca tencere alıyodun. bayıla bayıla alıyodum valla. hatta ufak tefek seyler icin bakkala gitmeme ragmen o dönem alışveirşimi biriktirip ordan toptan yapıyodum ki daha cok sticker kazanayım. sonra cok guzel tenceremiz oldu. yine olsa yine yaparım.
0
slalom
(12.01.15)
önce müşterinin gözünü doyur, çeşiti artır. dizaynı ona göre yap, gerekirse belli reyonlara ayna yerleştir tepelerine (örneklerini büyük marketlerde inceleyebilirsin).
0
paulie walnuts
(13.01.15)
(5)

bankaların yastık altındaki altını alıp, çevirip altın hesabı açması

hayatbirfilm_basroldesensin
sorum aslında şu idi:fiziki olarak elde bulunan altınların banka tarafından belli bir işlemle saf altına çevirip altın hesabı olarak mevduat açması. burada yapılan 24 ayara çevirme işlemi nasıl oluyor acaba ve her bankada aynı mı bu işlem?bir de bunun herhangi bir vergisi ya da getirdiği ek bir mali
sorum aslında şu idi:
fiziki olarak elde bulunan altınların banka tarafından belli bir işlemle saf altına çevirip altın hesabı olarak mevduat açması. burada yapılan 24 ayara çevirme işlemi nasıl oluyor acaba ve her bankada aynı mı bu işlem?

bir de bunun herhangi bir vergisi ya da getirdiği ek bir maliyet var mı? yani altını kuyumcuda bozdurmakla banka hesabına yatırıp bozdurmak arasında bir fark oluşuyor mu?
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(12.01.15)
banka soyle yapiyor. kendi alis kuru var. senin elinde ne varsa ona gore fiyat biciyor ve once tlye ceviriyor. sonra altin hessbi aciyor. yine kendi kurundan senin tl ni gram aktina ceviriyor.
0
exlibris
(12.01.15)
ben baya bir miktar altını geçen sene bankada bozdurdum. çeyrek tam tarzı yastık altı altınlar 22 ayar oluyor genelde. o altının gramını 24e böl 22 ile çarp ve kaç gram 24 ayar altın olduğunu bul. daha sonra bankanın 24 ayar altın fiyatıyla çarp kaç para edeceğini bul. kuyumcu da birebir aynı işlemi yapıyor. hem bankada para taşıma işleri falan olmuyor, ya da para ayarlama işleri falan. temiz iş oluyor banka. ama kafana çok yatmıyorsa aynı miktar altın için hem banka hem kuyumcudan fiyat alıyor insanlar, üşenmeyenler için. aklında olsun her kuyumcu farklı fiyat verir. banka sabit olur. iyi kuyumcu bul bozduracaksan kuyumcuda.
0
condospree
(12.01.15)
@exlib sanırım sorumu yanlış anladın, ya da ben seni tam anlayamadım.

@condo kuyumcu aynı hesabı yaparken sanırım bir de buna işçilik adı altında bir oran ekliyor, banka da bu yok galiba. hesaplama senin dediğin gibiyse bankadan yapmak biraz daha mantıklı geliyor.
0
🌸hayatbirfilm_basroldesensin
(12.01.15)
Kuyumcu satarken işçilik koyuyor. Alırken işçilik koymaz hurda fiyatına alır hurda derken gramı neyse ona göre aliyalıyor. Önce saf altına çeviriyor ayarını. Saf altın ayarı 1000' Mesela yüzükler 585 oluyor genelde. Yani 1000de585 iyi saf altın. Ona göre ceviriyor. Condospree anlatmış. Ayar tablosu da şu
4 Ayar = 1000 Milyem
22 Ayar = 916 Milyem
21 Ayar = 875 Milyem
18 Ayar = 750 Milyem
14 Ayar = 585 Milyem
10 Ayar = 417 Milyem
9 Ayar = 375 Milyem
8 Ayar = 333 Milyem

Bankayla arasında sadece alış kuru farkı vardır
0
vincenzo
(12.01.15)
1000 de 585 i olacaktı. Mobilden yazıyorum hatali oldu
0
vincenzo
(12.01.15)
(21)

10 Dakika Sonra Öleceksin!!!

arockm
Merhabalar, bu duyuruyu okuduktan 10 dakika sonra öleceğini öğrendin ne yapardın?
Merhabalar, bu duyuruyu okuduktan 10 dakika sonra öleceğini öğrendin ne yapardın?
0
arockm
(12.01.15)
Tövbe ederim
0
IncredibleMau
(12.01.15)
ana baba kim varsa arardım
0
electronicblueeyes
(12.01.15)
bilgisayarı formata bırakırdım
0
rotten head
(12.01.15)
bilgisayarda açardım bi dosya mektup yazardım, sonra bunları dağıtırdım internet üzerinde, kaybolmazdı hiç.
0
selam
(12.01.15)
hiic.
0
der meister
(12.01.15)
2-3 dakika mektup yazımı. Varsa vasiyet ve şifrelerim hakkında gerekli insanları bilgilendirme. 3-5 dk sevdiklerimle toplu bir telekonferans. Geri kalan dakikalarda da dişlerimi fırçalayıp, yüzüme biraz bişeyler sürüp, güzel bir müzik açıp ölümü karşılardım.
0
pandispanya
(12.01.15)
Şu anda yapacağım tek şey yeğenimin yanına gitme olurdu herhalde. Çünkü en yakınımda o var. Büyüdüğünü göremediğim için üzülürdüm.

Ya da bilemedim, yetişemem belki de. O zaman bilgisayarı açıp kayıt yapardım. Mehmet Pişkin sayesinde o da. Yoksa hiç öyle bir şey gelmezdi aklıma.
0
air
(12.01.15)
+hemmen bir kağıt bulup aklıma gelen ilk şeyleri yazardım. (daha önce söylemek isteyip de sonra vazgeçtiğim şeyler vs)

+uzun zamandır uğramadığım, evin yanındaki terzi amcaya sürekli vermeyi unuttuğum çam sakızı çoban armağını yılbaşı hediyesini verirdim.

+sokağa çıkıp kapının önünde oynayan çocukların kızağına el koyup dik bir yokuştan kendimi bırakırdım.
0
sagittal
(12.01.15)
Sureci hizlandirmak adina kafama sikardim zira bekletilmeyi sevmem.
0
Solem2
(12.01.15)
sevdiklerimi arar onları ne kadar çok sevdiğimi söylerdim
sonra da facebook'a girer so long and thanks for all the fish yazardım
0
la noix
(12.01.15)
heme nabdest alır şehadet getirirdim bol bol.
0
enfarktus
(12.01.15)
sevişmek en mantıklısı galiba
0
fuzuli
(12.01.15)
10 dakika çok kısa, anca düşünürsün o kadar sürede. Bu soru genelde "ertesi gün öleceksin" şeklinde sorulur, o zaman da genelde sevişme cevabı gelir. 10 dakika sonra ölecek insan sevişecek birisini nereden bulsun yahu?
0
osurdum
(12.01.15)
Bağış
0
bluebey
(12.01.15)
tüm sosyal medya hesaplarımı kapatıp ev arkadaşıma leptopumu, harici harddiskimi ve buna benzer özel dosyaları yakması için son istek mesajı gönderirdim. beni üzen eski sevgililerime (beş yıl öncesinden de olsa) "çk ktym glb ölyrm mtlu msn" mesajı atarım ben ölünce vicdan yapsınlar azıcık. sevgilimi, annemi ararım, "hadi yine iyisiniz benden kurtuldunuz" derim, son üç beş dakikada da ağlarım herhalde ben ofiste ölmeyi hak edecek ne yaptım bari evde ölseydim diye.
0
freya
(12.01.15)
enam ben çok romantikmişim yaa!

dışarı çıkar yağmurun üstüme yağışını hissederdim. güneşliyse de güneşin yüzüme dokunuşunu.

evat, gele gele aklıma bu geldi aceleden, böyle rezalet birşey düşündüm.. mutlu musun?!
0
pasp
(12.01.15)
Ağlamalı video çekerdim muhtemelen. Sonra üstümü değiştirirdim. Belki sex and the city açıp onu izleyerek beklerdim.
0
phoenixboy
(12.01.15)
son bir posta.
0
fanila
(12.01.15)
ağlardım
0
cahit tomruk
(12.01.15)
hakkinizi helal edin
0
exlibris
(12.01.15)
geride bıraktıklarım için bi video çekerdim. ararsam çok uzar, yarım kalanları tamamlayamam. hem pek sevmem vedaları. sonra yatağa uzanıp ölmeyi beklerdim.
0
icim urperiyor
(12.01.15)
(2)

çatlağa neden kesin çözüm yok?

cingenepembesicakmak
yani dermisi onaracak bir yöntem bulmak bu kadar mı zor birşey?kanserden ne bileyim kuduzdan daha mı zor buna çözüm bulmak arkadaş niye bir tedavi geliştirilemiyor?inanılmaz kar edilecebilinecek bir alan bu :///
yani dermisi onaracak bir yöntem bulmak bu kadar mı zor birşey?kanserden ne bileyim kuduzdan daha mı zor buna çözüm bulmak arkadaş niye bir tedavi geliştirilemiyor?inanılmaz kar edilecebilinecek bir alan bu :///
0
cingenepembesicakmak
(12.01.15)
yuoo lazerle şeediyolar diye biliyorum
0
emirkulu2
(12.01.15)
ben de bobrek tasini neden eriten bir ilac yok diye merak ediyorum. tip bu kadar caresiz m?. adamlar yuz nakli kol nakli bile yapiyorlar ama pirinc kadar bobrek tasi adama neler yapiyor.
0
exlibris
(12.01.15)
(5)

akşam yapılan balık yarına yenir mi

kullanıcıdeğilsenizkaydolmakçokkolay
fırında yapıldı. çipura. tek bir tane kaldı streç yapıp dolaba attım.yarın öğlen yemeyi düşünüyorum.ölür müyüm
fırında yapıldı. çipura. tek bir tane kaldı streç yapıp dolaba attım.yarın öğlen yemeyi düşünüyorum.
ölür müyüm
0
kullanıcıdeğilsenizkaydolmakçokkolay
(12.01.15)
Bi gunden bisi olmaz dolaptaysa
0
photo85
(12.01.15)
bir sıkıntı olmaz, benim soğuk yediğim çok olmuştur buzdolabından ertesi gün çıkardığım balığı, tekrardan ısıtma konusunu bilemem ama.
0
candanag
(12.01.15)
bir sey olmaz.
0
exlibris
(12.01.15)
ye gitsin bişi olmaz.
0
all girls dream
(12.01.15)
bir kaşık unu biraz yağla kavur. içine salça veya domates rendesi ve dövülmüş sarımsak ekle, biraz daha kavur. üstüne kaynar su ekle. tuzunu, karabiberini at, balığı da içine düzgünce yerleştir. kimyon ve limon suyu da ekleyebilirsin.

bir gün önce yediğin balığa pişman olacaksın neden böyle pişirmedim diye.
0
physcos physcos
(12.01.15)
(21)

Bahşiş vermek -Tip

anonymice
Merhaba arkadaşlar.Toplumun vicdanını kanatan bir olayla daha karşı karşıyayız. Biliyoruz ki garsonlar çok az para alıyorlar. O Yüzden bahşiş onların can damarı, amerikalılar yolunu bulmuş, yüzde 20 civarı bahsis bırakıyorlar.Siz bahşiş veriyor musunuz?Bahşişe bakış açınızı ezoterik açıdan yararlana
Merhaba arkadaşlar.

Toplumun vicdanını kanatan bir olayla daha karşı karşıyayız. Biliyoruz ki garsonlar çok az para alıyorlar. O Yüzden bahşiş onların can damarı, amerikalılar yolunu bulmuş, yüzde 20 civarı bahsis bırakıyorlar.

Siz bahşiş veriyor musunuz?

Bahşişe bakış açınızı ezoterik açıdan yararlanarak açıklayınız.(bu da ekstra puan)
0
anonymice
(12.01.15)
%10 fiks veriyorum.
0
Sarix
(12.01.15)
Gerçekten samimiyetle işini yapıyorsa ve memnun da kaldıysam veriyorum.
0
Tyler89
(12.01.15)
Bazen veriyorum. Iyi hissettiriyor kendimi, o yuzden. Surekli bahsis veren biri degilim ama.
0
delifaruk
(12.01.15)
Biz de %10 veriyoruz. Servis kötü, olağandışı yavaşlıkta, hatalı olmadıkça bırakırız bahşiş.
0
m e l t e m
(12.01.15)
%10 veriyorum. hatta 3 tlye tavuk döner yiyip, servis elemanına 1 tl bahşiş vermişliğim çok olmuştur
0
sheridans
(12.01.15)
Garsonun güler yüzü ve hizmet kalitesine göre ya 5-10 tl arası (yüklü hesaplarda %10) bırakıyorum ya da tepkimi belli edecek şekilde bir yüz ifadesiyle hiç bırakmıyorum.

bahşiş: ödenen bedel üzerinden kazanç sağlamayan sabit maaşlı işçinin hizmet kalitesini ödüllendirmedir. (berber çırağı, garson, taksi şoförü vs.)


edit: bir çok cevapta işe girerken maaş+tip olarak işe girişten söz edilmiş. böyle birşey kesinlikle yoktur. Bahşiş sadece işçiye kalan bir nevi döner sermayedir. Puanlama sistemi ile pay edilir. Şef garson 4x, garson 2x, komi 1x (mutfak personeli ve barmenler de kıdeme göre hisselendirilir). İşe girişte maaş+tip şartı yoktur, tip box'a göz diken şerefsiz işletmeci/patron vardır. O ayrı..
0
Fayfa
(12.01.15)
kardeşim genelde tipler restaurant'ta çalışan tüm çalışanlara bölündüğü için hepsi onlara gitmiyor. genelde garson şefi ve aşçı başı kaymağı yer, garsonlar dibini sıyırır.
0
anarkokombi
(12.01.15)
Club de yazın garsonlara bahşiş bırakıyorum diye her ağzıma sigara aldığımda sağdan soldan ateş uzatıyolardı garsonlar.aşırı bunaltıyolardı.oraya gitmeyi bıraktım.arada bırakıyorum yine.
0
nickimi yermisin
(12.01.15)
nemrut degilse % 10 gibi birakirim.
0
exlibris
(12.01.15)
yerine göre evet veriyorum. Garson saygısız bir davranışta bulunmadıysa, yemek çok geç gelmediyse -geç kavramı yemeğe, mekanın müşteri yoğunluğuna göre değişir elbette-, fiyatlar beklediğimden çok abartı değilse, mekanda hoşuma gitmeyen müzikler kulaklarımı tırmalamıyorsa falan veriyorum. Mütemadiyen 5 liranın altındadır verdiğim bahşiş ama. Ezoterik olmadı pek idare ediverin.
0
candanag
(12.01.15)
işe alınırken maaş + bahşiş şartıyla işe alındıklarını bildiğimden muhakkak bırakmaya çalışırım.
0
mavi istiridye
(12.01.15)
Ya ayıp ediyorum biliyorum ama ben bahşiş veremiyorum, utanıyorum. Sanki böyle hmm biz yedik içtik hayvan gibi, al sana da iki kuruş bahşiş der gibi hissediyorum. Sanki ben neyim de kime bahşiş veriyorum.
Biliyorum çok saçma, aslında vermemek hayvanlık ama veremiyorum yani, napayım. O adamın yüzüne baka baka bahşiş veremiyorum.
0
buff
(12.01.15)
%10 veriyoruz biz de ama durust olmak gerekirse, adisyonda kuver yaziyorsa istemeye istemeye veriyoruz.
0
vesna
(12.01.15)
Bırakmıyorum.
0
norek
(12.01.15)
önceden vermeye özen gösterirdim ama işletmecilik yapmaya başladıktan sonra garsonların bahşiş vemeyen müşterilerin arkasından gösterdikleri tavırdan sonra gittiğim yerdeki garsonun davranışlarına göre ya hiç vermiyorum ya da bolca vermeye çalışıyorum.
hatta daha dün gece 4te evime sipariş yapan bi servis elemanının, o saat olmasına rağmen güler yüzünü görünce %50 bahşiş verdim. o da mutlu oldu ben de mutlu oldum
0
Mandos
(12.01.15)
Bahşiş olayında saçmalamaya karşıyım. açıkça konuşmak gerekirse 10% yada 20% bıraktıran yerleri zorba bırakanları aptal olarak görüyorum.

Benim düşüncem şu ben mühendisim ve kimse bana işimi yapıyorum diye ek para vermezken işimde bir ekstra yaparsam ek para alıyorum.

Bende biri bana çay ya da yemek getirdi diye değil. Bunu diğerlerinden hızlı yaptı diye ya da isteklerimi tam anladı ya da diğerleri somurturken bu severek yaptıysa veriyorum.
0
EXXE01
(12.01.15)
Her zaman bahşiş veririm. %10a çok takılmam. Onun yerinde ben olsam kaç lira alsam mutlu olurum diye düşünüp öyle bir miktar veririm. Amaç az da olsa mutlu etmek, parayla ne kadar mutlu olunabilirse artık.
0
puc
(12.01.15)
Garsonun ilgisine göre değişir. Bir de şu var, masayla 1den fazla garson ilgileniyorsa ya da diğer masalara gelen ikram bana gelmiyorsa bahşiş bırakmam.

Mesela Liva'da siparisi verdikten sonra zeytin ezmesiyle minnak ekmekler getiriyorlar. Siparişin hazırlanana kadar ondan atistiriyorsun. Ama bunu bazen getirmiyorlar. Ben de sinir oluyorum, bırakmıyorum bahşiş. Çünkü o zeytin ezmesi çogüzel :'( hele ekmekler :(
0
mandalina kokusu
(12.01.15)
genel kani gibi biz de %10 birakiyoruz. ancak cok cok yavas, suratsiz, kotu bir servis varsa hic birakmiyorum.
0
fraise
(12.01.15)
Bahşiş almak için kendini yırtmıyor edepli takılıyorsa illaki iyi bir şey veriyorum.
0
Solem2
(12.01.15)
kuver yazarsa vermem.
garsonun hizmetine bağlı bahşiş veririm ya da vermem, yüzdesine bakmam.
eskiden, lale devrindeyken, yani zenginken taksiciye bile bahşiş verirdim asdfasf
0
domates yiyom
(12.01.15)
(3)

Pure chocolate nedir?

dessy
Ne olarak Türkçe'ye çevirmek en doğrusu? Bitter olmuyor galiba, kakaolu çikolata da denilmez? Ne desek de insanlar rahat anlasa?
Ne olarak Türkçe'ye çevirmek en doğrusu? Bitter olmuyor galiba, kakaolu çikolata da denilmez? Ne desek de insanlar rahat anlasa?
0
dessy
(11.01.15)
saf çikolata.
0
alperz
(11.01.15)
(bkz: kuvertür )
(bkz: couverture)
0
freebird5406_2
(11.01.15)
halis cikolata
0
exlibris
(11.01.15)
(11)

Türkiye'de, yaşayan en iyi aktör/aktris sizce kim?

cok iyi yol
Çetin Tekindor diye düşünüyorum. Böyle izlerken büyülendiğiniz aktör/aktris var mı başka?
Çetin Tekindor diye düşünüyorum. Böyle izlerken büyülendiğiniz aktör/aktris var mı başka?
0
cok iyi yol
(10.01.15)
haluk bilginer ve engin günaydın
0
lesmiserables
(10.01.15)
Türkiye'de yoğunlaştığı bir rolün Hakk'ını veren iyi denebilecek oyuncu sayısı fazla ancak her rolün hakkını verebilecek oyuncu sayısı az. Ilk saydığım grupta olan oyuncular ne yaparlarsa yapsınlar tutan ve kendileriyle özdeşleşen o rolden çıkamıyorlar. Barış Falay, Kenan İmirzalıoğlu, Engin Günaydın, Yiğit Özşener bu grup içinde sayılabilir. iyi oyuncular ancak üzerlerine yapışan rolden çıkamıyorlar. İmirzalıoğlu ne yaparsa yapsın hep deliyürek, Engin günaydın ne yaparsa yapsın hep Burhan.

Şu anda ikinci grup için aklıma Haluk Bilginer, Şener Şen geliyor. Bak mesela Nejat İşlerde bu gruba girebilir yakında ama zaman gösterecek. Adam romantiği oynadığında en baba romantik, psikopatı oynadı mı romantiklikten eser kalmıyor, en baba psikopat oluyor. (örn.Ercüment Çözer ya da barda filminde ki rolü)
0
air
(10.01.15)
ali uyandıran
türkiye'de kapasitesi yeterince değerlendirilememiştir maalesef.
0
sibertenik
(10.01.15)
Ben yenilerden Nadir Sarıbacak'ı beğeniyorum.

Şener Şen, Nejat İşler, Zeki Demirkubuz Yazgı'da oynayan donuk adam vs vs.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(10.01.15)
ben de haluk bilginer diyorum. rasim öztekin'de var ama o 2. sırada.
0
kakao
(10.01.15)
Erkan Can, Ahmet Uğurlu

Türkiye'de yaşayan kadın oyunculardan büyülendiğim bir oyuncu ne yazık ki yok. Bir tek Ayşen Aydemir büyülemişti beni, o da genç yaşında göçtü gitti.
0
old possum
(10.01.15)
cuneyt arkin ciddiyim
0
oharro
(10.01.15)
genco erkal, nevra serezli.
0
nathanieltroy
(10.01.15)
erkek senenr sen
kadin ?
0
exlibris
(10.01.15)
ilk aklıma gelenler
Aktör: Şener Şen, Erkan Can, Kadir İnanır
Aktris: Fatma Girik
0
candanag
(10.01.15)
Cetin tekindor kesinlikle. Ses tonu mimikleri icime dokunuyor, o nasil bi oyunculuk. Haluk bilginer de cok iyi ama cetin tekindoru tek gecerim.
0
saçdemeti
(11.01.15)
(11)

Hangi sarelle?

KaraSakall
2li bir arada olan beyazlı olandan mıyoksa sadece fındık kreması olan sarelle mi?Ona göre bu soğukta gidip alacağım.cevaplar tiklenecektir.saygılar
2li bir arada olan beyazlı olandan mı

yoksa sadece fındık kreması olan sarelle mi?

Ona göre bu soğukta gidip alacağım.

cevaplar tiklenecektir.

saygılar
0
KaraSakall
(10.01.15)
kremalı olan çok şekerli yağlı gibi tadı oluyor hiç sevmiyorum. direk orjinal sarelleyi al bence.
0
thracian
(10.01.15)
ya yapılacak şey mi bu canım çekti şimdi :/ ben beyazlı olanı tercih ederim
0
sta
(10.01.15)
Normal bildigin saf saralle.
0
photo85
(10.01.15)
klasik olani al. beyazli olan margarin gibi oluyor. beyaz kisimlari oyle
0
exlibris
(10.01.15)
klasik sarelle +1
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(10.01.15)
sırf ikisi arasından mı seçmeliyiz? bitter bunların ikisini de parçalar sanki. şu beyazlıyı yemedim gerçi de şeker deposu bir şeydir elbet.
0
soso
(10.01.15)
Klasik aldım birazdan girişiyorum.
0
🌸KaraSakall
(10.01.15)
sadece fındık
0
defnex
(10.01.15)
@soso

bitter'ide çok güzel ama ben diğerini tercih ediyorum
0
🌸KaraSakall
(10.01.15)
kesinlikle bitter. bunları boşver.
0
zam sampiyonu domates
(10.01.15)
Findikli. Sufer.
0
sayns
(10.01.15)
(12)

Doğumgününüzde Böyle bir Pasta Alsanız

vejeteryanvampir
Ne düşünürsünüz? Bir arkadaşım Facebook'ta paylaşmış da. Çok saçma bir mesaj değil mi ya, komik desen değil, geyik desen o da değil. Sıradan olmamaya çalışırken çuvallamanın bir örneği bence.Siz ne düşünürdünüz böyle bir pasta ile size "sürpriz" hazırlasalar?
Ne düşünürsünüz? Bir arkadaşım Facebook'ta paylaşmış da. Çok saçma bir mesaj değil mi ya, komik desen değil, geyik desen o da değil. Sıradan olmamaya çalışırken çuvallamanın bir örneği bence.

Siz ne düşünürdünüz böyle bir pasta ile size "sürpriz" hazırlasalar?
0
vejeteryanvampir
(09.01.15)
pasta gelmiş. mesaj sikimde olmaz.
0
fukka
(09.01.15)
lisede ogrenci olsaydim gulerdim. o denli esprili
0
exlibris
(09.01.15)
kardeşim yapsa gülerim ama arkadaşlarımdan gelse çok bozulurum.
0
kuzey li
(09.01.15)
Al ye, der gibi olmus. Ergen arkadaşlara universite sinavinda başarılar diler, giderdim.
0
mandalina kokusu
(09.01.15)
kötü düşünmem adam düşünmüş pasta yaptırmış
0
basond
(09.01.15)
Bence de komik değil. Bu pasta bana gelse bozulur ama belli etmemeye çalışırdım. Çok acıklı olurdu.
0
buff
(09.01.15)
o pastayı popolarına sokardım
0
morta.c
(09.01.15)
komik olmuş bence çok samimi
0
bengi tonyukuk
(09.01.15)
ölye buna takacak bir insan değilim ama bence de komik değil. aynı dediğin gibi şuraya yazı yazmanın boku çıktı artık. millet marjinal olucam diye saçma sapan şeyler yazıyorlar.
0
secilmis uye
(09.01.15)
Notu böğürtlenli bir sosla falan yazmışlarsa yazıyı bıçakla kazır pastama sos yaparım, zira doğum günleri pasta yemek için bir bahaneden başka bir şey değil.
0
blues buzz
(09.01.15)
bence gayet sevimli bi pasta. ben abime yaptırdığım pastayı anlatayım alaturka tuvalet şeklindeydi, delik kısmında karamelden dışkı, kenarında da iki tane tuvalet terliği vardı, üzerinde de; ''sen nesin ki, pastan ne olsun caner bey...'' yazıyodu ve abim bu pastaya bayılmıştı, düşün artık.
0
100 monkeys
(09.01.15)
Ahahağağağağağ keşke yapsalar

Süper rövanş alırdım ıhıhıhııııııı
0
emirkulu2
(09.01.15)
(18)

Oyun Başladı - Hangi Şirket Size Ne Çağırıştırıyor

aradaki uzaklik
Arkadaşlar,Aşağıdaki şirketleri okuyorsunuz ve aklınıza gelen ilk kelimeyi, cümleyi kuruyorsunuz. Başlayalım:1. PEPSICO2. UNILEVER3. ACCENTURE4. BOSCH5. KPMG6. PHILIP MORRIS7. NESTLE8. FRITO LAY9. NIVEA10. TURKCELL
Arkadaşlar,

Aşağıdaki şirketleri okuyorsunuz ve aklınıza gelen ilk kelimeyi, cümleyi kuruyorsunuz. Başlayalım:

1. PEPSICO
2. UNILEVER
3. ACCENTURE
4. BOSCH
5. KPMG
6. PHILIP MORRIS
7. NESTLE
8. FRITO LAY
9. NIVEA
10. TURKCELL
0
aradaki uzaklik
(09.01.15)
1. coca cola olmak için yırtınan şirket
2. her deterjan bunların
3. duymadım
4. alman kalitesi. al uzun yıllar kullan
5. duymadım,
6. kandırıp zehirleyecek adam arar bunlar
7. ağzım sulandı
8. çoluk çocuk işi
9. kadınlar bilir.
10. sayılı türk markalarından biri

niye böyle bişe yaptık?
0
dafuq
(09.01.15)
1- Bir arkadasimin calistigi sirket
2- Maasli kole kurumu
3- Cagristirmadi
4- Buzdolabi
5- Big4 un kucugu
6- Cigara
7- Sicak cikolata
8- Cips?
9- Norvecli balikci
10- 4 ceker :(
0
ruhi mucerret
(09.01.15)
1. Bildigin kola
2. Mavi logolari var o
3. Bilmiyorum
4. Buzdolabı
5. Bilmiyorum
6. Cigara
7. Gofret
8. Lays
9. Krem
10. Gecirdikleri fatura
0
rayde
(09.01.15)
1-we will rock you
2-deterjan
3-
4-guven kaybetmektense para kaybetmek
5-
6-cuvara
7-cikolata
8-cips
9-krem
10-kulakli logosu
0
nawres
(09.01.15)
1. Coca Cola
2. Lipton
3. Hindistan
4. Ankastre
5. Vergi
6. Kovboy
7. Kırmızı
8. Baharat
9. Norveçli balıkçılar
10. Fatura (faturayı ödemeyi unutmuşum lan!)
0
virgul
(09.01.15)
1. kola
2. tehlikeli adamlar
3. tanımıyorum
4. iridyum buji
5. tanımıyorum
6. sigara
7. kuş yuvalı çukulat
8. yoğurtlu cips
9. almancı
10. kazıkçı
0
battal gemalmaz
(09.01.15)
1. asetilik asit
2. levye
3. hyundai accent
4. sessiz bulaşık makinesi
5. hesap danışmanlığı
6. sigara
7. kahve
8. RAFILS
9. bebek gibi tenler
10. sarı mavi
0
safepassage
(09.01.15)
1. michael jackson
2. toz deterjan
3. ACCENTURE
4. çamaşır makinesi
5. denetim
6. malborya
7. çikolata (kırmızı paket)
8. lays (sarı poşet)
9. krem (mavi kutudaki)
10. sarı
0
nereye bu gidis
(09.01.15)
1. PEPSICO-pepsin-alternatif
2. UNILEVER-deterjan-izmit
3. ACCENTURE-n/a
4. BOSCH-sağlam-alman
5. KPMG-n/a
6. PHILIP MORRIS-marlboro
7. NESTLE-nesquik-gdo
8. FRITO LAY-cips-fritöz
9. NIVEA-krem-güzel kadın
10. TURKCELL-kaliteli ama kazık
0
amator filozof
(09.01.15)
1. şeker
2. kapitalizm
3. it
4. kaliteli çamaşır makinesi
5. dört büyükler
6. tütün
7. damak
8. nom nom
9. tırt
10. kazık
0
pandispanya
(09.01.15)
3 ve 5 sorunun sorulma amacı heralde. kimse gibi bende duymadım.
0
tantunisultansüleyman
(09.01.15)
1. (bkz: is pepsi ok)
2. deterjan
3. bilmiyorum
4 beyaz eşya, oto yedek parçasıcı
5. duymadım ama silah üreticisi olarak geldi.
6. sigara
7. çikolata
8. cips
9. deodorant
10. kazık
0
inheritance
(09.01.15)
1 yakala co
2 çağırdılar gitmedim pişman değilim
3 adventure nin çakması
4 matkap
5 bilmiyorum
6 ciğara
7 nescafe
8 cipis
9 yağlı krem
10 kol gibi fatura
0
killerbee
(09.01.15)
1. pepsi kampany gibi bişi.
2.deterjan ve yola yakın deterjan fabrikasının kazalara neden olduğu
3-
4. insanların güvenini kaybedeceğime para kaybederim sözü ( bir önceki süpürgemle, bayi çalışanının tavırlarıyla güvenimi kaybetti)
5. -
6. sigara, satış elemanları
7. kakao ve firmanın arması, güven
8. -
p. el kremi - çocukluk anıları
10. müşteriye saygı
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(09.01.15)
1. PEPSICO pepsi yastir seni seda sayan
2. UNILEVER omo geldi akilma
3. ACCENTURE adventure
4. BOSCH umraniyede merkezi var
5. KPMG duymadim
6. PHILIP MORRIS sigara sagliga zararlidir
7. NESTLE uzumlu findikli kare bitter cikolata
8. FRITO LAY lays teyzesi
9. NIVEA lip stick krem. su an masamda var
10. TURKCELL yillardir beni durten
0
exlibris
(09.01.15)
1.şekerli
2.Sabun şampuan
3.Kırmızı logosu var
4.Güven kaybetmektense para kaybetmesi tercih eden adam, Robert Bosch
5.Bunun ne olduğu hakkında fikrim yok
6.Kanser ama yüksek maaş veriyor.Ruhunu satmak gibi
7.Çocuklara şekerli nesquiki sağlıklıymış gibi kakalamak
8.Yağlı cipslerden çıkan bedava kağıtları, bağımlılık.
9.Mükemmel kokuyor, yumuaşcık yapıyor,kremlerini ve geleneksel yuvarlak laci kutusunu çok severim.
10.En kazık telefon operatörü, verdiği hizmet diğerlerinden 2 kat iyi, aldığı para 4 kat fazla.
0
afush
(09.01.15)
1. coca cola yoksa içerim.
2. temizlik
3. bunu bilmiyorum ben
4. insanlarının güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim. :)
5. bilmiyorum
6. sigara kanser yapar.
7. ben çocukken nesquik vardı.
8. bilmiyorum
9. market kozmetikçisi
10. reklamlarında çocukları kullanmalarından hoşlanmadığım ama 10 seneyi aşkın zamandır aldığım hizmetten memnun olduğum.
0
m e l t e m
(09.01.15)
1. italyan kolası
2. olağanüstü hal ilan edildiğinde dağıtılacak erzaklar- her bişey
3. 404 not found
4. küçük ev aleti
5. key pi em ci
6. bir ara zararsız sigara yapıyorlardı n'oldu o?
7. tatlı krizi
8. doritos
9. makyaj temizleme ıvır zıvırı
10. anti-öğrenci gsm operatörü
0
sagittal
(09.01.15)
(5)

Japon Firmaları

farmert
Türkiye pazarında ki Japon firmalarının hepsini bulabileceğim bir liste varmıdır ?
Türkiye pazarında ki Japon firmalarının hepsini bulabileceğim bir liste varmıdır ?
0
farmert
(08.01.15)
Google'da arayabilirsin.
0
godless frog
(08.01.15)
godless frog
(08.01.15)
Türkiye'de sadece bu kadar mı japon sermayeli şirket varmış yani?
0
amarikanya fitbolcusu
(08.01.15)
listede olmayanlar

panasonic sony nissan ve canonun turkiye ofisleri var. bunlari da ekleyebilirsin

mitsubishi turkiyede temsil ediliyor
hitachi turkiyede temsil ediliyor
0
exlibris
(08.01.15)
Huawei de var bak mesela.

Şaka şaka çin firması o.
0
amarikanya fitbolcusu
(08.01.15)
(19)

Sarelle vs Nutella.

KaraSakall
Yahu şu an bir kavanoz sarelle'yi kaşıklıyorumda, nutelladan kat be kat iyiymiş bu meret.O Nutellanın hafif kaygan çok şekerli tadı yok, daha sade ama daha güzel bir tadı var.bunca zaman nutella diye propaganda yapan tüm herkesi kınıyorum buradan.
Yahu şu an bir kavanoz sarelle'yi kaşıklıyorumda, nutelladan kat be kat iyiymiş bu meret.

O Nutellanın hafif kaygan çok şekerli tadı yok, daha sade ama daha güzel bir tadı var.

bunca zaman nutella diye propaganda yapan tüm herkesi kınıyorum buradan.
0
KaraSakall
(08.01.15)
nutella'nın reklamını, henüz sarelle yememişler yapar.
0
devilred
(08.01.15)
nesquik var bide sari renkli olan bol sutlu o da nefis.
0
melancholia
(08.01.15)
Uludağ limonata dediler oda dandik çıktı.
0
🌸KaraSakall
(08.01.15)
Fındık ezmeside Fisko-birlikten iyi midir arkadaşlar, sorum sizlere?
0
🌸KaraSakall
(08.01.15)
nutella sarellenin onunde diz cokertogbe ister. - bernard shaw-
0
exlibris
(08.01.15)
ben torku banada'yı beğeniyorum.
0
passion rules the game
(08.01.15)
Nutellayi tek geçerim. Adamlar sağlığımızi da düşünmüş üçüncü kaşıktan sonra yemiyorsun :))
0
eksi sozlugun tatli insani
(09.01.15)
fiskobirlik fındık ezmesi sadece fındık, şeker ve yağ. sarelleninki biraz pralin gibi. baya baya fındık ezmesi istiyorsan fisko birlik al.
0
april12th
(09.01.15)
yalnız olmadığıma sevindim. sarelle çok daha lezzetli geliyor bana da. nutella koca bir balon
0
toua tokuchi
(09.01.15)
nutella kadar berbat bir şey yok. overrated kelimesinin birebir karşılığı. bim'de satılan çokokrem muadilleri bile nutelladan daha iyi.
0
disfori
(09.01.15)
la bu nutella size ne etti gardaşım? yalnız torku banada gayet güzel.
0
lionel andres
(09.01.15)
fiskobirliğin krema şeklinde olanı da var bu arada o da gayet güzel
0
disfori
(09.01.15)
hay yaşa! nutellayı bir türlü sevemedim, sarelle candır, canandır.
0
bradshaw
(09.01.15)
Sağolun gençler, kahrolsun Nutella emperyalizmi, yaşasın yerli malı sarelle.

ikilisinin tadı nasıldır?

Fındık ezmesinde fiskobirlik'e devam o halde.
0
🌸KaraSakall
(09.01.15)
Asıl Nutella eski usül çeşmeden doldurmalı Sagra kakaolu fındık ezmesi karşısında diz çöker, tövbe ister.
0
arnold schwarzeneger
(09.01.15)
Ben nutellaya alışkınım, çoktandır yemiyorum şimdi bozulmuş olabilir bilemicem.(yasak bana)
Çocuklar torku diyorlar, torku alıyorum. (arada kaçak yapıyorum valla yalan yok, güzel yani torku da. eski nutella gibi olmasa da)

bi eti karam değiller yine de.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(09.01.15)
hah, tarif etmek isteyip de kelime bulamadığım durumu sen anlatmışsın. nutella'nın o kaygan tadı falan daha güzel bana göre. herkesin zevki farklı tabii.
0
piremses
(09.01.15)
@arnold sivastanegezer +1 sagra special candır canandır. akarrr
0
Tears of Devil
(09.01.15)
yurtdışında üretilen nutella da iyidir ama yerli üretim nutella sarelle ile yarışamaz.
0
zvonimir
(09.01.15)
(14)

Üşümezler değil mi ya? :(

dessy
Arkadaşlar bu haberdeki eşekler üşür mü çok? ölürler mi? :(Çok bozuldu moralim. Onların derisi daha serttir de çetin kış şartlarına alışkın mı bu yavrular? :((((http://www.milliyet.com.tr/kirsala-terk-edilen-esekler-buz-gundem-1995929/
Arkadaşlar bu haberdeki eşekler üşür mü çok? ölürler mi? :(

Çok bozuldu moralim. Onların derisi daha serttir de çetin kış şartlarına alışkın mı bu yavrular? :((((

www.milliyet.com.tr
0
dessy
(08.01.15)
her sene oluyor orada bu haber. ölüyorlar doğal olarak.

www.google.com.tr
0
ufukcel
(08.01.15)
bu gecen senenin haberiydi ya sanki. kis sartlarina tabii ki daha dayaniklilar ama kendilerine bir siginak bulacak yetenekleri yok kurtlar geyikler gibi falan. kutup ayisi degil ki bu sogukta disarida surekli hayatta kalabilsin.
sahibinin dusuncesizligi. dusuncesizlikten daha agir seyler soylerdim de neyse.

edit: yaban esegi diye bir sey olmadigina gore, bir sekilde sokaga birakilmislar. o acidan demistim ben.
0
bohr atom modeli
(08.01.15)
ama sahipsizmiş bunlar da biri de görmez mi? :((( belediyeyi mi arasak ki? :((((
0
🌸dessy
(08.01.15)
Bu haber eski, geçen sene aynı resimlerle aynı haberi okuduğumu hatırlıyorum.
0
osurdum
(08.01.15)
Bu geçen senenin haberi milliyet "ısıtıp" yeniden önümüze koymuş. Fotoğraftaki eşeklerin daha sonra belediye tarafından kurtarılıp sığnaklara alındığı haberini de görmüştüm.
0
pardonan
(08.01.15)
çok mutluyum!!!

www.nabiz61.com

sen çok saol pardonan emi!
0
🌸dessy
(08.01.15)
benim duyduğum şöyle oluyordu:

kışın eşek işe yaramıyor.
bütün bir kış eşeği otla besleyip masraf yapmak yerine.
kışın hayvanı sokağa atıp, yaz gelince yenisini alıyolarmış.
0
titiraprap
(08.01.15)
yok artık!

satın almak daha pahalı olmaz mı konu maddiyatsa eğer?
0
🌸dessy
(08.01.15)
genelde yenisini satın almıyorlar, doğada kalmış olanlarda birini kapıp getiriyorlar
satın alacak olsan da merzifon eşeği değilse çok pahalı değil artık
saman fiyatından haberiniz var mı? ithal ediyoruz artık...
0
niye ama
(08.01.15)
şimdi gördüm
habere başlık bile atmışlar.
"kırsala terk edilen" diye.
acımasız insanoğlu işte

@dessy
demek ki daha ucuza geliyormuş.
0
titiraprap
(08.01.15)
gecen sene de benzer bir haber vardi. dogudaydi galiba o esekler. sonra trakya tarafindan birisi o esekleri alip ahira mi ne koymustu. ama yine de caresizce usuyup hastalanip oluyorlardir. neticede kutup ayisi degil bunlar. yazik.
0
exlibris
(08.01.15)
geçen sene de olmuştu aynısı
0
secilmis uye
(08.01.15)
"yine aynı yerde" diye geçiyor haberde. o zaman haber geçmişte kalan bi haber değil? :(
0
🌸dessy
(08.01.15)
0
Barbaros59
(08.01.15)
(2)

en geniş ürün yelpazesine sahip notebook sitesi hangisi?

mallemuck
notebook almayı düşünüyorum. şöyle bi özelliklerine göre seçenekleri daraltabileceğim site lazım.
notebook almayı düşünüyorum. şöyle bi özelliklerine göre seçenekleri daraltabileceğim site lazım.
0
mallemuck
(07.01.15)
Eskiden pcdepo.com iyiydi şimdi ne durumda bilmiyorum
0
amator filozof
(07.01.15)
vatan 151 urun www.vatanbilgisayar.com
hepsiburada 121 urun www.hepsiburada.com
hizlial 112 urun www.hizlial.com
0
exlibris
(07.01.15)
(7)

sarki soruyorum, silecegim

elxa
hani bir sarki vardi, birkac sene once meshur olmustu. uuuuuuu-uuu diye nakarati vardi, hareketli bir sarki. neydi? (kjfsdkjghsd ozlemisim lann)
hani bir sarki vardi, birkac sene once meshur olmustu.

uuuuuuu-uuu diye nakarati vardi, hareketli bir sarki.

neydi? (kjfsdkjghsd ozlemisim lann)
0
elxa
(06.01.15)
amortisman
(06.01.15)
ufukcel
(06.01.15)
biraz ipucu verseydin ya

yerli, yabanci, kadin erkek?

youtu.be baslangicinds uuuu diyor bu olabilir mi?
0
exlibris
(06.01.15)
ahaha, liseliler bilmez bunu.
(bkz: beggin')
0
shi aila
(06.01.15)
@ufukcel kahkaha attım asffgj.

link veremiyorum beceremedim ama sade-love is found olabilir sanırım aradığınız şarkı.
0
perlingalidd
(06.01.15)
in vino veritas
(06.01.15)
maroon 5 - one more night?
0
absel
(06.01.15)
(2)

excel sütunlarını parantez içine alma

tabudeviren
excelde bir sütunda var olan birbirinden farklı sayısal değerleri nasıl topluca parantez içine alabilirim? (resimdeki sayılar yan tarafta (8) gibi olacak yani)
excelde bir sütunda var olan birbirinden farklı sayısal değerleri nasıl topluca parantez içine alabilirim? (resimdeki sayılar yan tarafta (8) gibi olacak yani)
0
tabudeviren
(06.01.15)
değerler d sutununda olsun, boş bir yere formül yaz.
="("& D1 & ")"
0
rhan
(06.01.15)
="("&A1&")"

i.imgur.com
0
exlibris
(06.01.15)
(8)

verilen cevaba tik atmama kafası nedir ya?

m e b
şimdi öncelikle tik olayını çok önemsemem. bana faydası olmayan cevapları bile tikliyorum. hatta bazıları gibi kendi cevabıma tik filan atmam. cevabımı veririm, karşı tarafa faydam olsun, diye düşünürüm.neyse, şimdi yorum gerektiren soru sorulduğunda, "sizce haklı mıyım?" türünden sorulara "ayıpsın,
şimdi öncelikle tik olayını çok önemsemem. bana faydası olmayan cevapları bile tikliyorum. hatta bazıları gibi kendi cevabıma tik filan atmam. cevabımı veririm, karşı tarafa faydam olsun, diye düşünürüm.

neyse, şimdi yorum gerektiren soru sorulduğunda, "sizce haklı mıyım?" türünden sorulara "ayıpsın, tabii haklısın." türünden cevaplara tik atan ama "bence haksızsın.", "yoo, haklı değilsin." türünden cevaplara tik atmayan kullanıcıların yaptığı egosal mastürbasyona kaçmıyor mu?

adam soru soruyor ama sırf duymak istediği cevabı vermedin diye tik atmıyor. bu neyin kafası ki?
0
m e b
(05.01.15)
onu bilmemde adamın işine yarıcak bişeyi araştır sen bul veya satırlarca yaz o tik atmasın... daha kötü
0
GreyFever
(05.01.15)
Bi de duyuruyu aktif kullanmasina ragmen tik atmayanlar var. Hala ogrenememis gibi. Siliyom cevaplarimi ben
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.01.15)
çok önemli değil yahu takmasanıza :( ben atıyorum her cevaba tik. sadece bir kaç kişiye bana hakaret ettikleri için atmadım şimdiye kadar

www.eksiduyuru.com
0
disardayim
(05.01.15)
ben de cok takmiyorum ama digerleriyle benze cevap vermisim mesela. ve cevabim da cevap pekala. ama bana tik vermeyenler var mesela. bilmiyorum ozel olarak mi atmiyor... o durumda verdigim cevabi siliyorum ben
0
exlibris
(05.01.15)
maalesef çok var öyle.

örnek vereyim. ben hukukçuyum, hukuki bir soru olduğunda hemen atlarım zaten genelde. bazen verdiğim cevap soruyu soran arkadaşın istemediği bir cevap oluyor, ama olayın hukuki karşılığı o yani. salt bu yüzden tik vermiyorlar.

büroma gelip danışsa ücret ödeyip gitmesi gerekirken, buradan ücretsiz hukuki yardım alıp üstüne bir tiki çok görüyor, ilginç kafalar gerçekten.
0
arma aski
(05.01.15)
begenmedigi cevabi tiklemeyince ben siliyorum cevabi. ama hicbir cevabi tiklememisse kizmiyorum. cunku zaten kullanmiyor demektir.

ha, soruyla tamamen alakasiz seyler yazilinca ben de tiklemiyorum o ayri.
0
bohr atom modeli
(05.01.15)
bi de son zamanlarda şöyle bi salaklık var, bir sürü kişi cevap veriyor onlara tik atmıyor, arada absürt cevap veren birine tik atıyor sadece. yeni rumuzlarda görüyorum bunu hep.
0
lily briscoe
(05.01.15)
bir de bunların tik atmazsan cevap vermem modeli var :) Yani bekler biri versin, sonra tik atarsan ona diğerleri verir gibi :D
0
secilmis uye
(05.01.15)
(4)

bu ton balığı neden bu kadar ucuz?

dove falconhand
http://www.sanalmarket.com.tr/kweb/prview/10020074-30338-migros-ton-baligi-light-3x80-grzehirli falan değilse çuvalla sipariş veriyorum?
www.sanalmarket.com.tr

zehirli falan değilse çuvalla sipariş veriyorum?
0
dove falconhand
(05.01.15)
migros'un ton balığını da dardanel üretiyor, biraz daha parça pinçik oluyor tek parça olmuyor yani onun dışında fark var mıdır bilemiyorum.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.01.15)
Migros urunlerinin arkalarina bakin; mesela konservelerini tat üretiyor, tat etiketi yerine migros etiketini basıp daha ucuza satıyor. Ikisi de ayni fabrikadan cikiyor, biri sadece migrosta satiliyor. Bunda da ayni sey vardir muhakkak, bakin kimin urettigine.
0
fraise
(05.01.15)
bir de bu tarz besinleri cok tuketmemek lazim. balik faydali eyvallah ama bu sonucta konserve.
0
exlibris
(05.01.15)
fiyatı yanlış girmişler heralde bim a101 migros hepsi dardanel fabrikasından çıkma ama kalite farklı var.
0
mrthany
(05.01.15)
(16)

Bu çiçeğin ismi nedir? (Eğer çiçekse)

wrayburn
İş yerinde bi ağacın Altında açtı kendisi, ben bu ağacın altına baya ne bulursam dökerdim yeşilcay, meyve çekirdekleri falan:)Ot mudur yoksa bi adı var mı nedir bu bilen var mı?http://imgur.com/wcIV62S
İş yerinde bi ağacın Altında açtı kendisi, ben bu ağacın altına baya ne bulursam dökerdim yeşilcay, meyve çekirdekleri falan:)

Ot mudur yoksa bi adı var mı nedir bu bilen var mı?

imgur.com
0
wrayburn
(05.01.15)
emin degilim ama cicek degil.

bir meyvenin cekirdeginden fidan olma yolunda ilerliyor.

malta erigi ya da ceviz olabilir. (yapragini ceviz yapragina benzettim)

kesin bilgi degil yaymayalim
0
exlibris
(05.01.15)
fasulye olabilir
www.google.com.tr
0
dabakhaneye bok yetistiren at arabaci
(05.01.15)
Fasülye değil galiba, bilen biri fasülye değil dedi ama ne OLDUĞUNU bilemiyor, erik olabilir belki erik çekirdeği de atmış olabilirim:)
0
🌸wrayburn
(05.01.15)
fasülye degil, cilek degil, lahana degil.
kesin bilgi.
0
shi aila
(05.01.15)
semiz otu
0
zebragibi
(05.01.15)
semiz otu da değil, bu da kesin bilgi.

edit: alttaki iki yaprak gerçekten semizotuna benziyor ama onlar bitkinin yaprağı değil. çenek mi deniyor ne deniyor ondan. asıl yapraklar üsttekiler.

zaten semizotu öyle sırık gibi uzamaz.
0
kibritsuyu
(05.01.15)
alttaki iki yaprağı sayma. üstteki iki yaprak bitkinin asıl yaprakları. üstteki yaprakları ön yüzünden fotoğraflasana.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(05.01.15)
buldunuz ne-olduğu belli olmayan çiçeği ezin hor görün dalga geçin vicdansızlar:)
0
🌸wrayburn
(05.01.15)
Üst Yaprakları i.imgur.com
0
🌸wrayburn
(05.01.15)
semiz otu.
0
air
(05.01.15)
ceviz ya da malta erigi. son kararim.

ceviz www.orguelisi.com
malta erigi www.sifamarket.com

semiz otu degil arkadaslar. eleman agac olacak sebze degil.
0
exlibris
(05.01.15)
bence ceviz ve malta eriği de değil.

birincisi bunun ağacın dibine atılan meyve çekirdeklerinden olduğu kesin. cevizin atılıp filizlenecek bir çekirdeği yok, tesadüfen de çıkmaz. malta eriği atılabilir ama onun da yapraklarına benzetemedim. daha ince uzun ve ucu sivri olur malta eriğinin. ama malta eriği çok arsızdır. yazlıkta bahçemize envayi çeşit meyve çekirdeği gömdüm, sadece malta erikleri çıktı. biri de değil, hepsi çıktı.
0
kibritsuyu
(05.01.15)
Malta eriği olma ihtimali var artık ne zaman yiyip attıysam oraya, insan bi mutlu oluyor sevgili dostlar besleyecez büyütücez artık, inşallah meyvesini de yeriz sulu sulu:)

Emeği geçen herkese teşekkürler Gönül dostları:) Semiz otu lahana diyenlerde dahil.

Arkadaşlar bi an umutlandım sevgi besledim işe yarar bişi çıkmazsa dünya Başıma yıkılır

Bi el atın kesinleştirelim
0
🌸wrayburn
(05.01.15)
ceviz ve yenidünya(muşmula) değil arkadaşlar. semizotu hiç değil.

araştırıyorum.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(05.01.15)
keçi boynuzu yemiş olabilir misin acaba? yaprakları şurada var. yapraklardaki damarlar aynı. senin bitki güneşi görebilmek için biraz fazla uzamış. boyu yanıltmasın.

www.msxlabs.org
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(05.01.15)
Keçi boynuzuna çok benziyor gerçekten de, Keçiboynuzu yediğimi de Hatırlıyorum büyük ihtimal onu da attım:)

Büyük ihtimal keçi boynuzu Çok benziyor.

Çalışırken amma da yemişim:)
0
🌸wrayburn
(05.01.15)
(19)

beğenilenler/beğenilmeyenler

nawar
başıma bir iş gelmeyecekse:1-) güldür güldür, çok güzel hareketler bunlar, arkadaşım hoş geldin, komedi-dans üçlüsü, atalay demirci ve bunlar gibileri komik bulmuyorum. arada nadir güldüğüm şeyler çıkarıyorlar ama olmuyor.2-) türk dizilerini (özellikle kanal d, star ve fox sanırım) kesinlikle sevmiy
başıma bir iş gelmeyecekse:

1-) güldür güldür, çok güzel hareketler bunlar, arkadaşım hoş geldin, komedi-dans üçlüsü, atalay demirci ve bunlar gibileri komik bulmuyorum. arada nadir güldüğüm şeyler çıkarıyorlar ama olmuyor.

2-) türk dizilerini (özellikle kanal d, star ve fox sanırım) kesinlikle sevmiyorum. örnek de vereyim bazılarına maruz kaldım bazılarının reklamı bile yetti. isim vermek istemiyorum.

3-) bmw kullananların genelinin (şu üst segment olanları değil) parayı bulan apaçiler olduğunu, trafik kurallarının **ına koyunca cool olduklarını sandıklarını düşünüyorum.

4-) sarelle'nin nutella'dan kat kat daha iyi olduğunu ama reklamcılık kısmında başarısız olduğunu düşünüyorum.

5-) biranın tadını pek sevmiyorum. efes'in tadından nefret ediyorum. mesela viski severim. yalnız fakir olduğum için dışarıda sohbet yanına viski değil bira alıyorum.

şimdi soru: ben elitist piç miyim yoksa bunlar normal mi? Bir de sizin bunlar hakkındaki görüşleriniz ve sevdikleriniz/sevmedikleriniz neler?

(bu arada not düşeyim yolda yürürken önümde bir yandan sigara içip bir yandan yürüyenler alayınıza uyuz oluyorum. geçin kenarda için, arkanızda ölmeyelim)
0
nawar
(04.01.15)
bira önyargın hariç normal bi insansın.
0
namus ninjası
(04.01.15)
yazdıklarının hepsine katılıyorum hatta bmw için bir söz duymuştum okurken aklıma geldi bmwsi olan babadan mercedesi olan dededen zengindir diye.
bunların elitistlik olduğunu düşünmüyorum.

not: ne bmw ne de mercedes sahibiyim bu gidişle ancak clio alırım.
0
kuzey li
(04.01.15)
yalnız değilsin
0
basond
(04.01.15)
sarelle konusunda dogru dusunuyorsun.

normalsin
0
exlibris
(04.01.15)
bira hariç alayına yıldızlı pekiyi veriyom.
0
battal gemalmaz
(04.01.15)
alayına şu kafam girsin.
0
doxanikee
(04.01.15)
1-güldür güldür... programlarını hiç komik bulmuyorum. Tebessüm bile ettirmiyor. Geçenlerde biri bana burdan yazmışto Güldür Güldür'ü izleyip yarıla yarıla gülebilirsin diye. :s Tebessüm bile ettirmiyor.

2-Türk dizilerini sevmiyorum ama yabancı dizileri de sevmiyorum. Şu ana kadar hayatımda sadece bir tane yabancı diziyi izledim. O da bitince daha da izlemedim. Lost, Vampire, Game of thrones... dediğim gibi hiçbirini izlemedim.

3-bmw ile ilgili bir ön yargım yok. zira arabalardan anlamıyorum.

4-sarelle ve nutella'nın ikisinin de aynı b*k olduğunu düşünüyorum. Zararlı şeyler işte. Mis gibi balımız, tahinimiz varken ne gerek var diyorum.

5-birayı severim, viskiyi sevmem. yani burada tersiz.

cevap: elitist piç değilsin, normalsin.

bu arada not: yolda yürürken sigara içenlere uyuz oluyorum. sigara içmiyorum dumanını da istemiyorum doğal olarak. ikincisi önümde yavaş yürüyenlere de gıcık oluyorum. sallana sallana böyle. bir gün birini ölüdrebilirim bu yüzden.
0
secilmis uye
(04.01.15)
bence wraith sendromu var sende :)

ayrıca mahşer-i cümbüş hariç de lan!
0
seksen9
(04.01.15)
güldür güldür ve bira konusu dışında haklısın
0
tirt star
(04.01.15)
@namus ninjası bira önyargısı derken?

@advocatusdiaboli böyle mi?

@straight gigolo o vb. tabirler kullanılmış bu yazdıklarım vb. başlıklardaki eleştirilerde ben bunların birkaçına kombin halinde sahibim ondan böyle sormam normal değil mi?
0
🌸nawar
(04.01.15)
bildiğin ekşici elitist olmaya çabalayan piçsin.
0
kumlupara
(04.01.15)
Normalsin. Bazi seyler disinda benle aynisin
0
thracian
(04.01.15)
son 6 aydır 30 yıllık kalan hayatımda içtiğim içkilere denk içtim. baltika 7, baltika 9, sibirskaya korona, tuborg green, don, assyr, cigluyevska lölölöl büssürü böyle bira. içiliyor hepsi. ki bunlar lager. bunun alesi var, çikolatayla gideni var, etle gideni var. bira viskinin ikamesi değil.
0
namus ninjası
(04.01.15)
Biraya kadar tamamen katiliyorum.insanlar ikiye ayriliyor demekki bu tarz insanlar ve bunlari sevmeyenler
0
bluebey
(04.01.15)
@namus ninjası gittiğim yerlerde çok fazla çeşidi yok. dolayısıyla alternatif bira dememe şansım pek olmuyor. import biralar da çok pahalı oluyor. bira viski'nin ikamesi değil kesinlikle. öyle demek istemedim. onu örnek olarak verdim.

@kumlupara yanlışın var. bunlar benim beğenmediklerim. sorun şu ki bunları söyleyince ortaya çıkan algı da işte senin belirttiğin yönde. fakat bu benim böyle olmaya çabaladığım anlamına gelmez. ayrıca "bildiğin ekişi elitist piç olmaya çalışan birisin" ile sen yazdığın arasında fark var. sen sadece piç demek için demişsin. rahatlamışsındır umarım.

@straight gigolo, kumlupara'dan da gördüğün gibi bunlar belirtilince oluşan algı o şekilde tabir ediliyor burada.
0
🌸nawar
(04.01.15)
1. İlk çıktığı zamanlarda Komedi Dükkanı'nı severdim. 2-3 senedir denk bile gelmedim. Geri kalanına hiç gülmüyorum.
2. Kesinlikle dayanamıyorum. Geçen gün bir arkadaşım bize geldi. Arkadaşım annemle dizi izlerken ben odamda takıldım.
3. BMW'yi Mercedes'ten daha çok seviyorum ama kimin kullandığına hiç dikkat etmedim.
4. Sarelle Nutella'yı döver.
5. Bomonti Filtresiz dışında pek bira içemiyorum. Karnımı şişirme dışında pek bir zevk almıyorum. En fazla bir bira içebiliyorum. Bir taneden sonra votkalı bir şeyler söylüyorum.
Bonus: Yolda yürürken sigara içenlere dikkat etmedim. Suratıma üflenmediği veya dumanaltı olmadığım sürece rahatsız etmiyor.

Elitist misin? Tanıdığım birçok elitist olmayan insan bu özellikleri taşıyor. Ayrıca tanıdığım birkaç elitist de bu özellikleri taşıyor. (Kendilerini elitist olarak tanımlıyorlar zaten). Sonuç olarak, "Bunu severim", "Bunlar işe yaramaz"dan çok, elitizmin çözüm önerilerinde saklı olduğunu düşünüyorum.

Örneğin, bir stratejik danışmanlık şirketi ile, bir tarihi binamızın geleceğinin tartışıldığı ve birçok ünlü paydaşın katıldığı bir toplantıda şirket danışmanı olarak bulunmuştum. Sorun şu: Tarihi bir bina var, şu anda içinde para kazanan bir işletme var ve gören göze rezil durumda. Pespaye bir işletme var içinde. Bu sorun herkes tarafından kabulleniliyor. Elitist bir kişi "Oraya lüks restoran açılmalı. Böyle bir yerde vakit geçirmek herkesin harcı olmamalı. Buraya girmenin bedeli büyük olmalı. Ödeyemeyen girmesin kardeşim" derken, elitist olmayan kişi ise "Tarihi bir eser neden işletme olarak değerlendiriliyor? Burası müze veya kültür tesisi haline getirilmeli ve belirli kurallar altında halka açık olmalı" demişti.

Sonuç olarak, burada senin sorun olarak gördüklerin ortada. Bunu elitistler de, elitist olmayanlar da sorun olarak görebilir. Elitist olup olmadığını belirleyen ise senin yaklaşımın ve davranışın. Gerçi 3. madde elitizme giriş yapmıyor değil ama sadece bununla bir şey söylemek anlamsız.
0
aychovsky
(04.01.15)
İlk ikisinde ben de sana katılıyorum.

Nutella konusunda katılmıyorum. Diğerlerini bilemedim.
0
suicides underground
(04.01.15)
@darknum eğer başkalarının düşüncelerine göre şekillendiriyor olsaydım, bunun tam tersini yazardım diye düşünüyorum :)

@aychovski 3. maddede sanırım "apaçi" kavramından dolayı elitizme giriş olarak bakmışsın sanırım. oysa ki ben trafikte bir bmw gördüğümde mutlaka:

- çevreyi rahatsız edecek kadar yüksek seste müzik dinlemek
- makasa girmek / makas yapmak ne deniyorsa
- kırmızı ışıkta geçmek
- trafikte yarış yapmak
- patinaj çekmek / pati çekmek / tekerlek yakmak / teker yakmak ne deniyorsa
- dönüşlerde el freni çekmek

vb. eylemlerin takip etmesinden dolayı apaçi dedim. tabii bunun yerine barzo, trafik canavarı vs. de diyebilirsin.

soruna geleceksek ben kendimi öyle görmüyorum fakat bu zevklerim yüzünden o şekilde eleştirilme, dışlanmak demeyelim de, ötekileştirilme yüzünden yazdım. bunu bireysel olarak yaşamıyorum tabii (yani her zaman yaşamıyorum) fakat ekşi sözlükteki yorumlardan dolayı yazdım.
0
🌸nawar
(05.01.15)
1-hicbiri komik degil. ilk ciktiklarinda belki iyiydiler, aninda görüntü mü mahseri cünbüs mü ne vardi, yaraticiydi. ancak heriflerin mizahi da bir yere kadar, program öyle bir tüketti ki onlarin entellektüel birikimini, bu hizla geri koyamadilar üstüne. tekrara düstüler, kalite düstü vs. zaten türkün uzayla imtihani olsun, genis aile olsun, sahan gökbakar olsun durup gülene de süpheyle yaklasirim.

2-hicbirini izlemiyorum. türk dizisi takip etmiyorum. uzatalim diye s.cip birakiyorlar. zaten senaryo da 5 bölüm kadar tahmin edilebilir. bir bölüm izle sonra 6.dan devam et yadirgamazsin. bir hata edip avrupa yakasini izledim gecen sene yeniden. keske aklimda kaldigi gibi kalsaymis, inanilmaz amatörce o kadar cok hata var ki. son gelen herkesi sevmedim zaten. ha bak, bir de bana gaffur ya da burhan seviyorum diyene kilim. komedi lafla ya da durum komedisiyle olmalidir bana göre. tiplemelerin tamamini sevmiyorum.

3-HAHAHA. bmw, mercedes benz, daimler, volvo. bir tek bu heriflerin (fazlasi da var da) saglamligina güvenirim. kaza testlerini bile standartlarin altinda tutuyor digerleri. parasi nerden gelmis beni baglamaz, tipi görmeden, benim ilk düsündügüm sey himm, iyiymis olur.

4-yo, dogru. ancak bunda sarellenin yabanci bir hayran kitlesine sahip olmasinin da payi var. tumblrda sarelle kalp yapan kiz varsa bu lafimi cürütün lütfen.

5-ehh. bira her sartta sevilmez. bir de biranin güzeli baska. ben de viskiciyim ama sadece jack jack jack diye gezip tisörtleriyle dolasip viski iciyorum diyenlere de noluyo lan diye bakarim.

6-sigara icenlerin topuna gicigim.

son olarak. dünyada insan popülasyonun dengelenmesi icin bir felakete "ihtiyac oldugu" kanaatindeyim. cünkü dogal olani yok ediyoruz. ortalama yas 90 iken, her aile 2den fazla cocuk yapiyorken, dünya bize nasil yetecek? hele de böyle gerzekce tüketiyor yikiyor ve yagmaliyorken. hastaliklar ya da baska türlü felaketler popülasyonu dengeleyecek. bunu kabullendim, öyle bir durumda elbette hayatta kalmaya calisacagim, ancak insanligin büyük kismini kaybedecegiz. hümanist degilim. bunu duyup da bir seyleri degistirmek yerine, "ay ne kadar fenasin, nefret dolusun" diyen herkesten de igreniyorum arkadas. bu da tanidigim her 10 kisiden 9u ediyor.
0
wiillii
(05.01.15)
(4)

film önerileri

GreyFever
şöyle suç olur bilim kurgu olur komedi olur heyecan uyandıracak filmler olur işte ne biliyim bu geceyi geçirmek için izlenecek güzel filmlerden paylaşırsanız sevinirimha bir de popcorndan olursa daha güzel olur uğraşmak istemiyorum hiç :)
şöyle suç olur bilim kurgu olur komedi olur heyecan uyandıracak filmler olur işte ne biliyim bu geceyi geçirmek için izlenecek güzel filmlerden paylaşırsanız sevinirim
ha bir de popcorndan olursa daha güzel olur uğraşmak istemiyorum hiç :)
0
GreyFever
(04.01.15)
Bilimkurgu/aksiyon olarak snowpiercer izledim en son. İlginç bi senaryosu var tavsiye ederim.
0
monty python
(04.01.15)
leon izlemediysen izle
0
exlibris
(04.01.15)
Changeling

Frequently asked questions about time travel
0
shaara
(04.01.15)
Cehennem Silahı serisi. Bu aralar Digiturk verip duruyor da, cidden çok güzel. :)
0
m e l t e m
(04.01.15)
(4)

Boğazlar şişince

Lusid*
yıllar önce hocam, boğazınız şiştiğinde sıcak değil dondurma tarzı şeyler yemeniz gerekir. Herkes yanlış biliyor demişti. Grip aşamasında dondurma yesem nolur, haklılık payı var mıydı hocanın?
yıllar önce hocam, boğazınız şiştiğinde sıcak değil dondurma tarzı şeyler yemeniz gerekir. Herkes yanlış biliyor demişti. Grip aşamasında dondurma yesem nolur, haklılık payı var mıydı hocanın?
0
Lusid*
(04.01.15)
Orijinal sütten salepten mis gibi dondurmanın iyi gelmesi konusunu ben de defalarca duydum da, dondurma diye Meybuz yemek uygun olmaz sanki :)
0
minyatur dev
(04.01.15)
kulak cubuguna batticon sur bademciklerinin uzerine sur. biraz aci gibi ama yutma, o etkili oluyor.
0
exlibris
(04.01.15)
Tam olarak haklılık payı var diyemem. EN azından beniö için hiçbir zaman "Çivi çiviyi söker" durumu olmadı. Bana her doktor "Sıcak yok, soğuk yok. Bol sıvı ve hepsi ılık olacak. İçini ısıtacak sıcaklıkta ama ılıktan sıcağa da geçmemiş olacak" derlerdi. Ve bende bu işe yarıyor.

Tabii, boğazınızın hangi kısmından bahsettiğimiz de önemli olsa gerek. eksisozluk.com
0
aychovsky
(04.01.15)
Zencefil+limon cayi durmadan ic, sonra sukur edeceksin
0
badamli
(04.01.15)
(7)

canlı yayında çığ düşerken mutlu olan adam

sobali evde kisin dus alan adam
millet olarak bir yere bok sürülmesin diye düştüğümüz durumlara bakın. belli ki abimiz o bölgede işletmeci yada rehber o yüzden kartepe'de insanların üzerine çığ düşerken bile mutlu!biz neden böyleyiz sizce?https://www.youtube.com/watch?v=6Drk-hW5w6g
millet olarak bir yere bok sürülmesin diye düştüğümüz durumlara bakın. belli ki abimiz o bölgede işletmeci yada rehber o yüzden kartepe'de insanların üzerine çığ düşerken bile mutlu!biz neden böyleyiz sizce?

www.youtube.com
0
sobali evde kisin dus alan adam
(04.01.15)
bence orada olayın büyüklüğünü anlamamış uzakta olduğu için, biri kar yuvarlıyor falan sanıyor.
0
divit
(04.01.15)
ya hemen bişeye saldırmayı çok seviyoruz, adam belki röportajın heyacanı, olayın ciddiyeti falan anlayamamış boş konuşmuş işte anlık olarak.
0
high hopes of the sozluk
(04.01.15)
Canli yayinda iken olagan ustu seyler oldugunda genelde insanlar heyecanlanir, biraz aptallasir ve bozuntuya vermemeye calisir. Adamin sesinden ve yuz hareketlerinden de heyecanlandigi gayet kolay anlasiliyor. Zaten o an yayindaki tavri dusen cig konusunda hicbirseyi degistirmez. Birilerinin cig altinda kaldigi da belli olmuyor bence roportaj yaptiklari yerden.
0
delifaruk
(04.01.15)
adamdan ziyade sende problem var.
0
mayeskuel
(04.01.15)
çığ düşmesi bir doğal afettir. o adamın o anda " şu an deprem oluyor. depremi yakaladınız şu an heheh" demesi gibi bir şey.
0
the silent enigma
(04.01.15)
Kamera karsisinda mala baglamak sendromuna yakalanmis adam.
Cok ustune gidilmemeli bence.
0
yons
(04.01.15)
olay tam anlamadan saldirmayi ben de anlamiyorum. belli ki adam olayin buyuklugunu o an farkedemedi. ona bakarsaniz kamersmani da linc edilmesi gerekir o da kamerayi atip yardim edecegine cekmeye d evam etmis.

cevap. adam o an olayin buyuklugunun farkinds degil
0
exlibris
(04.01.15)
(14)

Ahirette çan eğrisi olsaydı cennete gider miydiniz?

corneillus
Bunca hırsızın, katilin elini kolunu sallayarak gezdiği şu dünyada ortalamadan kurtarır mıydık acaba?Gelen mesaj üzerine edit: Sadece muhabbet amaçlı sordum. İslam inancına göre böyle bir şeyin mümkün olmadığını biliyorum.
Bunca hırsızın, katilin elini kolunu sallayarak gezdiği şu dünyada ortalamadan kurtarır mıydık acaba?

Gelen mesaj üzerine edit: Sadece muhabbet amaçlı sordum. İslam inancına göre böyle bir şeyin mümkün olmadığını biliyorum.
0
corneillus
(04.01.15)
ahjasfjka gördüğüm en şahane soru olabilir. kesin girerdim bence, öyle aman aman bi orspu çocuğu değilim. insan ilişkilerim zayıf olduğu için öyle kandırayım gıybet edeyim arkasından konuşayım kuyusunu kazayım işlerine de pek giremiyorum.
0
der meister
(04.01.15)
Ben çana göre çok yüksekte kalcağımdan yine cehenneme giderdim amk.
0
yatagants
(04.01.15)
ortalamadan falan da kurtaramayız. peygamberimiz bile ben kendimi kurtaramam Allah'ın rızası olmasa diyor.
Yaptığımız iyiliklerdeki samimiyet kurtaracak diyorum.
0
gotic
(04.01.15)
bence giderdim. ayrıca çan olsaydı dönem de uzatmazdım. neyse.
0
iste o kavunici balik
(04.01.15)
olmasa da girerim ama boyle dusunmek kotuymus şirke giriyormus diyorlar
0
partizan
(04.01.15)
ortalamayla olmuyor o işler.

hırsızlık yapmayan atil olmayan ama arkadaşına kazık atan, hainlik yapan, insanları aldatıp kalp kıran çok insan var.

dedikodu ve iftira atan, insanların itibarıyla şerefiyle oynayan dolu insan var.

hırsızlar bana bir yerde masum geliyor, malını alıp gidiyor.

fakat sırf kendi hırs ve kini yüzünden birine iftira edip hırsız filan diyen ve itibarını düşüren insanlar var, bence onlar cehennemi daha çok hakediyor
0
efrasiyab87
(04.01.15)
kesin. ilk taşı da ben atardım.
0
mellifica
(04.01.15)
mor bembombom verilecek en net yanıtı verdi
0
rakicandir
(04.01.15)
Hoca bana takti ya, ben kalicam :/
0
fortisvita
(04.01.15)
Sanirim yes, canla kurtarirdim ama bu kosullarda bilmiyom
0
balpolen
(04.01.15)
şimdi ortalamanın üstü etkisi de var tabi ama objektif bakabildiğim ölçüde girerim diyorum. gerçi cevap iyi-kötü anlayışına göre de değişir; islam kurallarına göre mi bakıyoruz, etik kurallara mı, buna göre et yemek gibi tartışmalı konular ne olacak falan. onun dışında soru güzel bence de.
0
acccra
(04.01.15)
büt yoksa kesin kalırım.
0
late viper
(04.01.15)
olm deli misin hepimiz bütlere kalırdık orda allah bizi cehenneme (yaz okuluna)bırakırdı.
0
Solem2
(04.01.15)
soru cok iyi

mor bembombom un cevabi daha da iyi
0
exlibris
(04.01.15)
(7)

anket;

mobydick
Duyuruda sorduğunuz sorulara adam gibi cevap beklerken dalga cevaplarla karşılaşma olasılığınızı deneyimlerinizden yola çıkarak kendinizce söyleyebilir misiniz?Her duyurunuzda dalga geçen en az bir cevap oluyorsa % 100 diyebilirsiniz.Dipnot: şaka ile dalga arasındaki ayrımı yapmayı unutmayalım.
Duyuruda sorduğunuz sorulara adam gibi cevap beklerken dalga cevaplarla karşılaşma olasılığınızı deneyimlerinizden yola çıkarak kendinizce söyleyebilir misiniz?

Her duyurunuzda dalga geçen en az bir cevap oluyorsa % 100 diyebilirsiniz.

Dipnot: şaka ile dalga arasındaki ayrımı yapmayı unutmayalım.
0
mobydick
(03.01.15)
inanır mısın hiç karşılaşmadım.
çok gıcık olmadıysam da dalga geçmem. hiç de hatırlamıyorum yaptığımı.
0
norek
(03.01.15)
Ciddiye ciddi dalga duyuruya dalga cevap
0
amator filozof
(03.01.15)
ben pek soru sormadım ama sorduklarımda hiç dalga geçen olmadı.

ben bazen geyik yapıyorum kendimi tutamayıp :)
0
doxanikee
(03.01.15)
Benle de olmadı da fotoğraf koyulunca oluyor gördüğüm kadarıyla. Biraz kıskanmak mı, komplekse girmek mi o yorumlarım sebebi; o, foto koyabilecek kadar cesaretli, bense anca böyle yorum filan deyip, tam bilmiyorum.

İnsanın dış görünüşleriyle alay edebiliyorlar. Herkes o kadar kendisiyle barışık değil. Gerçi fotoyu attıysa bunları aşmıştır da yine de çok iğrenç hareketler.
0
Cursed Chico
(03.01.15)
ciddi bir soru sordugumda esprili bir cevap verilirse beni rahatsiz etmiyor.
hic dalgayla karsilasmadim. ama esprili cevaplar aliyorum da veriyorum da.
0
exlibris
(03.01.15)
ifşalar haricinde geçen olmadı.10-15 tane sormuşumdur zaten.ama saçma sapan sorular sormadığımdandır yoksa salak sorulara ben de bazen dayanamıyorum saçma cevaplar yazıyorum
edit: mesela bi adam askerde çarşıya çıkmasam erken terhis olur muyum diye bişey sormuştu gel de bununla dalga geçme.
0
high hopes of the sozluk
(03.01.15)
o birazda soruyu soranla ilgili kardeş,
sen şimdi hayat beni yordu, insanlar beni yoruyor, unumu eledim eleğimi astım modunda takılıp, öğrenci olup başka şehirde yaşayıp, evden pek dışarı çıkmadan daha hayata başlamamş, iş hayatına girmemiş, aileden maddi destekle yaşamını sürdürüp bu cümleleri kurarsan herhalde dalga geçilecek.
0
gokhan atestepe
(31.05.16)
(6)

Çok Gürültü Yapan Üst Komşu

jangbogo
Ben buna napayım, insan gibi konuştuk olmadı, kavga ettik olmadı, döveyim mi, kafasında oklava mı kırayım anlamadım. Nereye şikayet edicez bunu tüm gün evin içinde kros antrenmanı yapıyolar sanki, insan sabahtan geceye kadar koşar mı evde ya.
Ben buna napayım, insan gibi konuştuk olmadı, kavga ettik olmadı, döveyim mi, kafasında oklava mı kırayım anlamadım.

Nereye şikayet edicez bunu tüm gün evin içinde kros antrenmanı yapıyolar sanki, insan sabahtan geceye kadar koşar mı evde ya.
0
jangbogo
(03.01.15)
Başka eve taşın
0
amator filozof
(03.01.15)
o da duyuruda olabilir mi?

eksiduyu.ru

hemen asagida yazmis
0
exlibris
(03.01.15)
Gece 12'den sonra yapıyorsa: 155
0
canercuxy
(03.01.15)
kafadan kırık bi akrabanı getir eve. çay demleyin. bekle. kros başlayınca iki fiştikle, o zaten olay yerine intikal eder kendi.
0
namus ninjası
(03.01.15)
@exlibris hayır o arkadaş değil, yanlış anlaşılma olmasın.
0
🌸jangbogo
(03.01.15)
Tanıtıcı reklam

Hiç de uygun olmayan fiyatlara gürültü yapan komşu susturulur. 1 yıl garantili hizmet.

Tanıtıcı reklam
0
amarikanya fitbolcusu
(03.01.15)
(17)

Yaşamak İstediğiniz Yer

the feel good
Avrupa oldum olası bana soğuk bir yer gelmiştir ve iklim yaşamsal faktörlerimizi etkileyen çok önemli bir unsur. AB standartları benim gibi Orta Doğulu bir genci ihya eder ama hayal bu ya diyorum hem AB standartlarının altına düşmesin hem iklimi güzel olsun. Hemen aklıma 2 sene önce yaptığım Florida
Avrupa oldum olası bana soğuk bir yer gelmiştir ve iklim yaşamsal faktörlerimizi etkileyen çok önemli bir unsur. AB standartları benim gibi Orta Doğulu bir genci ihya eder ama hayal bu ya diyorum hem AB standartlarının altına düşmesin hem iklimi güzel olsun. Hemen aklıma 2 sene önce yaptığım Florida ziyareti geliyor ve benim tercihim Orlando oluyor. Hem şehirde müthiş bir düzen ve saygı var, hem çevrede arabanızla rahatlıkla ziyaret edebileceğiniz inanılmaz tabiat güzellikleri mevcut. Cuma ve cumartesi geceleri de çok iyidir. Benim için ideal bir yer, Orlando. Sizin böyle bir lüksünüz olsa nerede yaşamak isterdiniz?
0
the feel good
(03.01.15)
Açıkçası yakında ben de Florida'ya gidiyorum bir süreliğine ve tam senin seçtiğin nedenlerden dolayı. Ama hayalim Mallorca ve Valencia, özellikle Mallorca. Hem tabiat, hem şartlar, hem eğlence için. Bir de Avusturalya'da birtakım yerler. Sıcak olsaydı Kanada olurdu ama ben İstanbul'da dışarı çıkamıyorum soğuktan.
0
aychovsky
(03.01.15)
italya'dayım, avrupa'dan fazlasıyla soğudum. cevabım Rusya'nın küçük bir köyü olabilir. Rus romanlarının etkisi büyük...
0
boorphy
(03.01.15)
Berlin.net
0
aeroflot
(03.01.15)
Ben direkt Ekvador'da falan yaşamak isterdim.
0
buff
(03.01.15)
isviçre ya da avusturya, hangi şehri olursa
0
isadora
(03.01.15)
Pattaya
0
paudi
(03.01.15)
turkiye'de guney ege ya da yunanistan ege kiyilarinda bir yer
0
exlibris
(03.01.15)
Avustralya sidney veya melbourne. Çünkü dünyanın en yaşanılabilir şehirleri.
0
error522
(03.01.15)
dublin
0
battal gemalmaz
(03.01.15)
Melbourne in havasi inanilmaz dengesiz. Cekilecek gibi degil.bu havasiyla nasil dunyanin en yasanabilir sehri anlamiyorum.
0
baldur2
(03.01.15)
nyc.

klasik ama klasik degil. kendimce cok gecerli sebeplerim var. bende kalsin.
0
papillon7
(03.01.15)
15 sene isviçre'de yaşamış ve en yaşanılabilir dediğimiz şeyin en mutlu demek olmadığını bilen birisi olarak, küba. hemingway'in ihtiyar balıkçı ve deniz'i yazdığı sahil olabilir mesela.
0
gmzo
(03.01.15)
Lizbon.
0
rivulet
(03.01.15)
los angeles
0
green green curly fries
(03.01.15)
Güneşli ve cıvıl cıvıl bir yer olsun. Medeniyet soğuk memleketlerde ama ne yapalım ben yaz insanıyım.

Geçici bir süre olsa İtalya'da kafa dağıtmak isterdim ama kalıcı olarak yerleşmem. Avustralya'da çok çeşit yılan ciyan var orası olmaz.

ABD'yi pek bilmiyorum geniş bir coğrafya belki istediğim gibi bir yer vardır ama bu silahına, evine düşkün Amerikalı stereotipi beni biraz rahatsız ediyor. Doktora vs. için şansımı zorlayacagim.

Güney Kore'yi görmek istiyorum, Japonlarla birlikte bu cekiklerde nasıl bir çalışma disiplini var merak ediyorum. Eğitim almaya gitmek isterim. Buralar da güneşsiz.

İrlanda, gocmenlik için pek parlak bir yer değil ama yesilligini acayip seviyorum.

Aslında Türkiye iklimi, doğası ile çok güzel ama malum sebepler.
0
Lim5
(03.01.15)
iskoçya veya irlanda'da yaşamak isterdim.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(03.01.15)
İmkanım olsa ultrazengin olsam uzakdoğu harüç her yerde m0lk sahibi olur dönem dönem yaşarım. Örneğin ilk aklıma gelen italya napoli aciyip isterim,avusturalya sdney, fransa güney sahilleri,kesinlikle istanbul boğaza nazır, amerikada kaldım tam bana hitap etmiyor ne biliym belki l.a. tarafları olabilir ama.
Gerçeğe gelecek olursak acayip şekilde varı yoku satıp kaş kalkana yerleşesim var.
0
intihar etsem de kendime gelsem
(03.01.15)
(3)

Balkonda köpek beslemek hayvana eziyet değill mi?

mornie
Bu aralar çok görüyorum. Güzel güzel kulübelerini falan yapmışlar ama ne zaman baksam köpekleri üzgün üzgün caddeyi izlerken görüyorum. Ben mi abartıyorum yoksa gerçekten yanlış mı?
Bu aralar çok görüyorum. Güzel güzel kulübelerini falan yapmışlar ama ne zaman baksam köpekleri üzgün üzgün caddeyi izlerken görüyorum.
Ben mi abartıyorum yoksa gerçekten yanlış mı?
0
mornie
(03.01.15)
kesinlikle eziyet. o hayvanlarin parkda bahcede kosturup enerji harcamalari gerekiyor. gunde bir saat gezdirip kalan 23 saat balkina hapsetmek vicdansizlik. bu sekilde pet sahibi olmamak daha iyi hayvanlar icin bence
0
exlibris
(03.01.15)
bu yavşaklar o hayvanları peluş oyuncak sanıp gidip petşoplardan alanlar işte. dışardan göründüğü gibi herşeyi güllük gülistanlık sanıyorlar. o köpek büyüyene kadar hiç işeyip sıçmayacak, evde yaramazlık yapmayacak, havlamayacak sanıyorlar.
eve gelince işler değişiyor. daha bebek lan bu. tabi işeyecek sıçacak evin ortasına. havlayacak, mızırdanacak. sağı solu kemirecek.
onu eğitecek olan sensin. hiçbir ilgi, sevgi göstermeden o hayvandan dört dörtlük eğitim almış gibi davranmasını bekliyorlar.
günde iki sefer birer saat dışarı çıkarmaya üşeniyorlar. daha bebekken tuvalet eğitimi vermeyi beceremiyorlar. ilgilenemiyorlar. ondan sonra yeri belli: balkon.
0
battal gemalmaz
(03.01.15)
Allah onların binbir kat belalarını versin. Böyle insanlar yüzünden insan sevmiyorum işte.
0
tiny penny
(03.01.15)
(5)

ifşa dediğiniz bu mudur ?

morta.c
soru başlıkta ;)
soru başlıkta ;)
0
morta.c
(01.01.15)
Evet buna diyoruz.
0
delifaruk
(01.01.15)
valla tam nuri tipi var yalan değil
0
emirkulu2
(01.01.15)
nuri +1 kesinlikle
0
exlibris
(01.01.15)
İfşa o da abi inşallah ilacı kendi kupana atmadın :))
0
mustancigano
(01.01.15)
manhattandan görünüm
düzeltme: gülbağ imiş.
0
namus ninjası
(01.01.15)
(23)

çocuklara verilen şehir deniz nehir isimleri neler?

k4l3m
Neler var, aklımıza sinirli sayıda ornek geldi? Mesela, dicle, fırat, ege, akdeniz, deniz, nehir, paris, İstanbul gibi?
Neler var, aklımıza sinirli sayıda ornek geldi? Mesela, dicle, fırat, ege, akdeniz, deniz, nehir, paris, İstanbul gibi?
0
k4l3m
(01.01.15)
kızım olursa Hicaz koymak istiyorum ama makam ismi diye dalga geçtiler :/

Hicaz, Medine var aklımda

Edit: Kenan da yer ismidir bu arada, Filistin ve civarıdır
0
emirkulu2
(01.01.15)
tuna
0
fallthepieces
(01.01.15)
meriç var malesef. tüm meriçlere selam olsun :D
0
eskiden sizofrendim simdi iyiyiz
(01.01.15)
Volga, Firat, Dicle ve Ege var tanidigim. Suphesiz ki Volga en orijinali.
0
vejeteryanvampir
(01.01.15)
Tuna da var pardon. Mobildeyim editleyemedim.
0
vejeteryanvampir
(01.01.15)
berlin
0
kafadanbacakli
(01.01.15)
Nil
0
fraise
(01.01.15)
seyhan, ceyhan, seyhun ve ceyhun.
0
g7mor
(01.01.15)
paris, istanbul, ırmak, çağlayan
0
kayranin kedisi
(01.01.15)
Arda, Nil, Ada, Toros, Ilgaz
0
aychovsky
(01.01.15)
izmir
0
isadora
(01.01.15)
rodos, gediz geldi aklıma yazılanlar dışında.
0
uzunuzunilgi
(01.01.15)
Aydın
0
mustancigano
(01.01.15)
aydın
0
exlibris
(01.01.15)
İdil
0
Lim5
(01.01.15)
Adiyaman olanlar da var diyenler mevcut :D
0
🌸k4l3m
(01.01.15)
Murat dağı var

Uşak Kütahya arasında
0
mustancigano
(02.01.15)
Nurhak dağı vardı Maraş Sivas arasında sanki
0
mustancigano
(02.01.15)
Yıldız Dağları da var ama insan ismi olanı dağın isminden gelmemiştir herhalde. İkisi de bildiğimiz Yıldız'dan gelmiştir sanıyorum.

Menderes de var.
0
aychovsky
(02.01.15)
nil, ırmak
0
chachachablues
(02.01.15)
ılgın, ili
0
cdiyez
(02.01.15)
dağ tepe olursa: merve sefa
volkan
0
jamswety
(02.01.15)
Erdebil, umman en orijinalleri duyduklarimin
0
bokmuhendisi
(02.01.15)
(14)

İstanbul Depremi - Tartışalım

Solem2
https://eksisozluk.com/entry/48001993?utm_source=facebook&utm_medium=wall&utm_campaign=social&utm_content=beklenen+buyuk+istanbul+depremi&utm_term=0Şu entry'ye bakarak; bugüne dek başka milletlerin bi sürü felaket senaryolarına maruz kaldık, ben arkadaşın biraz abarttığını ama haklı olduğunu düşünüy
eksisozluk.com

Şu entry'ye bakarak; bugüne dek başka milletlerin bi sürü felaket senaryolarına maruz kaldık, ben arkadaşın biraz abarttığını ama haklı olduğunu düşünüyorum.
0
Solem2
(01.01.15)
bence baya abartmış.
0
sen olmayan cocuk benim
(01.01.15)
abartmış. istanbul'un %99'u köylü, deprem olunca sağ kalanların hepsi memleketine dönecektir. sivasın nüfusu 10 katlayacaktır.

kalan binaları falan da askerler korur, dafyar tatbikatları boşuna yapılmıyor.

yollar zaten tıkalı, deprem olunca insanlar arabaya binip kaçmaz genelde duruma bakarlar birkaç gün.
0
divit
(01.01.15)
bu entry biraz abartı ama o başlıkta meşhur başka bir entry vardı, o çok gerçekçiydi mesela. bulursam ekleyeceğim.

@divit %99 köylü diyorsun da depremden etkilenecek asıl kısım kıyı şeridindeki ilçeler. alt kesimin çoğu da oralarda yaşamıyor.

edit: eksisozluk.com
eksisozluk.com
0
la mort heureuse
(01.01.15)
Varsa şekliniz 22 Kasım 2014 istanbul depremi başlığına bekleriz :))

Şaka tabi Allah deprem vermesin ama arkadas abartmış
0
mustancigano
(01.01.15)
entryi okurken the walking deads i izler gibi hissettim kendimi nedense :)
0
sen olmayan cocuk benim
(01.01.15)
çok uzun ve kaliteli olduğunu düşündüğüm şu entry'yi okumanızı şiddetle öneririm,

eksisozluk.com

senaryo bana korkunç ve biraz abartılı geldi ama entry'yi yazan kişinin çok bilgili olduğunu düşünüyorum. o senaryo dışındaki tüm bölümlerde çok mantıklı geldi bana yazdıkları. haliyle ister istemez o senaryosunun da makul olduğunu düşünmek zorunda hissediyorum.
0
der meister
(01.01.15)
bir yerden bir yere göç etmek öyle kolay olmuyor, sivas'ın nüfusu ona katlanmaz yani. 99 depreminden sonra insanlar hala akın akın kocaeli'ye gelmekte, kaynaklar burada çok çünkü. o yolların kapanması filan hep gerçek, 99 depreminde kocaeli içinde normalde 10 dakikalık yol 2 saatte gidilebilmişti. açlık, susuzluk, barınma gibi sorunlar mutlaka olacaktır. yine 99 depreminde yaz olduğu için sokakta, çadırda yatabildik, hava soğuyana kadar fahiş fiyata da olsa barakalar da yapabildik ama soğukta bunlar mümkün olmayacaktır. krizden nemalanmaya çalışan birsürü soyguncu çıkacaktır ortaya, ölüleri soyacaklardır. bunlar hep yaşanmış şeyler ne yazık ki. kocaeli'nin yanında ona iyi kötü destek olan 15 milyonluk şehir vardı, o 15 milyonluk şehir yıkıldığında yanında kimse olamayacak.
0
devilred
(01.01.15)
haklı olduğu konular var ama en basitinden başlayayım; herkesin çadıra ihtiyacı olmayacak. misafirhaneler, kışlalar, yatakhaneler, yurtlar hatta kapalı spor salonları afetlerde afetzedelerin kullanımına açılır.

istanbul çölün ortasında da durmuyor. su sıkıntısı çıkabilir ama denildiği gibi binlerce kamyonluk bir olay değil bu. istanbul baştan sona yıkılmayacak. yıkılan semtleri başka semtler düzeltecek, böyle düşünün.

afet anında seferberlik ilan edilmez. fakat asker yardım için bölgedeki tüm birlikleri teyakkuza geçirebilir.

kamu hizmetleri de bölgelere kurulan çadırlarda devam ettirilir. van'da bunun örneği yaşandı. prefabrik okullar, sağlık ocakları kuruldu.

ve unutmayın, istanbul'daki bir depremde dost düşman tüm ülkeler birlik olup buraya akacaktır. 17 ağustos depreminde bölgeye ulaşan ilk ekip israil'dir. bunu unutmayın.
0
thracian
(01.01.15)
eksisozluk.com
şöyle de bir entry var.
0
sutlu nescafe
(01.01.15)
tabi benim dediğim durum ilk şokun atlatıldığı ilk 1 aylık kısım. yoksa istanbula meteor düşse jupiter çarpsa yine de dışarıya göç olmaz.

99'da bizim apartmanda çizik bile yoktu ama herkes evini satıp ataşehire taşınmıştı tabanı kayalık diye dedikodu çıktığı için. bu durumda da illaki köylerine göçecekler, özellikle boktan semtlerde yaşayanlar direkt gider daha sonra geri gelmek üzere.
kıyı kesimi baya bi kentsel dönüşüme girdiği için daha az etkilenecektir diye düşünüyorum.

tabi depremden ne anlıyoruz o da başka. mesela plazalar yıkılacak mı sayıyoruz? maslak-levent bölgesi yıkılırsa uluslarası şirketler bile göte gelir
0
divit
(02.01.15)
hepsi olabilecek seyler cok buyuk kaos yasanacagini dusunuyorum.
0
exlibris
(02.01.15)
resmen aklına gelen her sistemi çökertmiş ve biraz uçmuş. "o çöker, bu çöker, yaa aslında şu da çökse" gibi fantastik bir şey olmuş bence. ben anladığım kısmı söyleyeyim, istanbul'un 5-6 tane barajı ayrıca şehir dışından gelen iki su kaynağı da var. onlardan biri melen'in kapasitesi zaten baya büyük (söyleyin entrysinde bunu da çökertsin). istanbul'un en büyük içme suyu arıtma tesisi ömerli 3 farklı kaynaktan (ömerli, darlık ve melen) su alır, 5 tane birbirinden bağımsız arıtma tesisinde arıtır ve şehre (avrupa yakası dahil) farklı isale hatlarından gönderilir. yani hepsinin aynı anda işlevsiz hale gelmesi imkansız gibi bir şey. üstelik bu tesislerin her biri kişi başı günde 100 litre su tüketimine göre inşa edilmiştir. arkadaşın "herkes günde 4 pet şişe içse" hesabını da güzelce karşılar yani. afet zamanı ben musluk suyu içemem erikli pet isterim diyen de çıkmaz heralde.
0
raikkonen
(02.01.15)
Kritik soru su: Elektrik su gibi alt yapi hizmetleri ne kadar aksayacak? Eger buyuk bir aksaklik olacaksa arkadas hakli. Buyuk bir aksaklik olmayacaksa felaket o kadar buyumez.

Kesine yakin olacagini bildigimiz altyapi sorunlari: telefon, internet ve karayolu trafigi en azindan 1 hafta iptal. Sehirici trafigi de eger kilitli olursa bu durum diger altyapilarin saglanmasini engelleyebilir.
0
f_d
(02.01.15)
depremi izmit'te yasamis ve ailesinden birkac kisi kaybetmis birisi olarak sunu soyleyebilirim, hastanelerin felaket aninda dogru durust isleyecegini dusunmek abesle istigaldir. binlerce, on binlerce insana bakmak zorunda kalacak hastanelerde bir film dahi cekilemeyecek, gorunurde bir seyi olmayan insanlar ic kanamadan olecek.
olen insanlarin bir yerden bir yere defin icin goturulmesi ancak ve ancak akraba es dost imkanlariyla mumkun olacak. bize oyle oldu.

uzun zaman sokakta yattik kalktik, evin tam karsisi mezarlikti, kucuk bir koy orasi ve onlarca insanin cenazesine sahit olduk. istanbul'da olusacak tabloyu hayal dahi etmek istemiyorum, zira uc bes gunden sonra kaldirilamayacak cenazelerden gercekten de butun sehri koku saracak, hastaliklar basgosterecek. yazin hele, bu durum cok daha ciddi sorunlara yol acacak. tum bu ortamdan sehrin su sebekelerinin etkilenmeyecegini dusunmek de sacmalik. sadece izmit'te gunlerce su akmadi. elektrik olmadi. bir sans eseri istanbul'da yasayan teyzemlerin sag oldugunu ogrendik -depremin izmit'te degil istanbul'da oldugunu saniyorduk cunku. yanimiza gelmeleri uc gun surdu cunku izmit'e giden yollar kapaliydi.

izmit'te yasanan deprem kucucuk, binde bir olcekte bir modeldi bence istanbul depremi icin, daha da yazardim yasanan drami ve mahrumiyeti, ama ellerime titreme geldi hatirlamak on bes sene sonra bile nasil da can yakiyor.
0
federer
(02.01.15)
(13)

neden tablet alıyorsunuz? onla ne yapıyorsunuz?

dusmanimizkindirbizim
selamlar,Akıllı telefon ve normal bilgisayarı olan bi insan neden tablet alır ki? Nabıyorsunuz abi tabletle? Cidden?Bana bi yerden bi iPad gelmişti. Hiçbir şey yapılmıyordu, anneme verdim.
selamlar,

Akıllı telefon ve normal bilgisayarı olan bi insan neden tablet alır ki? Nabıyorsunuz abi tabletle? Cidden?

Bana bi yerden bi iPad gelmişti. Hiçbir şey yapılmıyordu, anneme verdim.
0
dusmanimizkindirbizim
(01.01.15)
Bana da 2 tablet hediye geldi, birini babama verdim digeri de evde guncelleme yapmak haricinde hic acilmadan duruyor. Bilgisayari ve akilli telefonu olan insanlar icin cok gereksizler benim kullanim modelime gore.
0
crown
(01.01.15)
Okumayı seviyor musun? Eğer özellikle dijital medyayı takip ediyorsan bunu tabletten daha konforlu yapabilecğein bir mecra yok. Ben günde birkaç saatimi okumaya ayırıyorum, Quora'ya, Reddit'e, The Verge'a, Arstechnica'ya falan filan saatlerimi ayırıyorum yani şaka değil. İşte o zaman bir tablet en iyisi oluyor.

Ama okumuyorsan tablet dediğin büyük ayfon yani, öyle çok bi yararını görmezsin.
0
roket adam
(01.01.15)
Bazen laptoptan daha pratik oluyor. Iki site bakmak icin haber okumak icin falan pratik oluyor
0
exlibris
(01.01.15)
ben çok fazla futbol ve basketbol maçı takip ediyorum ve izliyorum. izleyemediklerimi skor olarak takip ediyorum. hem mesleğim, hem hobim bu. ben de cumartesi günü sosyalleşeyim, sabah 9'da güzel bir kahvaltı yapıp akşam 12'ye kadar gezeyim isterim ama bu süreçte çooook fazla şey kaçırıyorum. takip etmem, izlemem gereken maçlar var.

tablet hem telefon gibi cücük ekranlı değil, hem bilgisayar gibi kocaman değil. çok daha kolay taşıması ve kullanması. öyle aç kapa derdi falan da yok. ne bileyim maç izlersin, hiç değilse takip edersin. benim için bu anlamda büyük kolaylık olurdu.

onun dışında bilmiyom tabletim olsa ne için kullanırdım. bende yok zaten. olsa bu faydasını görürdüm diye söylüyorum.
0
der meister
(01.01.15)
10.1" tabletim var, genelde yanımda taşıyorum. Yanımda taşımamın en önemli sebebi kod yazıyorum ve tablette kod yazmak klavyeli bir kılıfı da varsa laptop a göre daha pratik oluyor. Canım sıkılınca da açıp film izliyorum. Akıllı telefonların klavyesini rahat kullanamıyorum.
0
gozyakansakiz
(01.01.15)
Okumak için akilli telefon yeterli ve konforlu degil. Ben de almayı düşünüyorum bu nedenle.
0
manuel mandalina
(01.01.15)
Bana kimse tablet hediye etmedi. Etmiş olsaydı eğer muhtemelen kullanmaz satardım. Şahsen ben de anlayamıyorum tabletle ne yapıldığını.
0
IncredibleMau
(01.01.15)
Pratik cunku.
slayt okuyacaksam telefona bakmaktan ve bilgisayar tasimaktan daha rahat. Derslerimi bu sekilde kütüphanede calisabiliyorum.

Ayni sekilde yemek yerken dizi film izlemeyi severim kalk bilgisayari tasi fise tak ya da tv ye bağla falan zahmetli. Hop aciyorum onume tableti bitti gitti.
0
rayde
(01.01.15)
Şu an sana bunu tabletten yazıyorum. Internette takılmaktan başka bütün kitaplarımı, ders notlarımı, slaytlarımı burada taşıyorum. Basılı taşımaya kalksam her biri 1000 sayfa, kindle da renksiz işime yaramaz. Çok güzel bir icat. Dün dedem dizisini bile burdan izledi.
0
Lim5
(01.01.15)
herhangi bir iş yaparken dizi izlemeye birebir. uzun süreli tuvalet iihtiyaçlarında imdat kolu... bence gayet faydalı bir uygulama...
0
gotic
(01.01.15)
Ben genelde new york borsasindaki hisselerimi takip icin kullaniyorum. Sirf bunun icin 4 tane ipadim var. Ne yani simdi bunun icin amele gibi macbook mu kullansaydim. Ipad o kadar kullanisli ki iphone 6plus imi telefon acmak haricinde cebimden bile cikarmiyorum.
0
vendorth
(01.01.15)
Bence soru tam tersi olmalıydı. Tableti ve normal bilgisayarı olan bir insan neden akıllı telefon alır ki?
Mantıklı düşününce akıllı telefon hiç de verimli bir cihaz değil. İşe gidip gelirken yolum biraz uzun sürüyor ve yolda tablet sayesinde 2. bir yabancı dil öğreniyorum, işimle ilgili akademik yayınlara göz atıyorum, e-book okuyorum maillerimi takip ediyorum. Akıllı telefona ihtiyacım kalmadı, zaten onu kaybettim bir yıldır da sadece whatsapp instagram gibi ıvır zıvırı çalıştıracak, iyi de fotoğraf çekebilen bir telefon kullanıyorum.
0
anten
(02.01.15)
bir tane ipad mini kullanıyorum. ders pdflerinin tamamını yükledim. yolda, okulda, birini beklerken, nerede olursam olayım çok rahat bir şekilde açıp okuyabiliyor, not alabiliyorum. bu sayede zamanı hiç boşa haracamıyorum neredeyse. bataryası da gayet uzun gidiyor. üç-dört gün şarj etmediğim oluyor. şimdi de e-booklar yükledim, keyfime bakıyorum.

normal bilgisayarla zaten imkansız da, akıllı telefonla hem batarya hem de ergonomiyi düşündüğümüzde bunlar yapılabilir mi?
0
Marcus Aquila
(02.01.15)
(4)

puzzle

pembe incili kaptan kirk
blgisayarda oynayabileceğim, çok da zor olmayan puzzle tipi güzel bir oyun var mıdır?
blgisayarda oynayabileceğim, çok da zor olmayan puzzle tipi güzel bir oyun var mıdır?
0
pembe incili kaptan kirk
(01.01.15)
www.shockwave.com

burada daily jigsaw var.

vay be yillarin sitesiydi bu. shockwave player falan hey gidi
0
exlibris
(01.01.15)
portal ve portal 2
0
argent dawn
(01.01.15)
machinarium
0
sta
(01.01.15)
jigidi
0
evc
(01.01.15)
(3)

excel sorusu: hücre sonundaki boşlukları nasıl silerim?

gurur
400 küsür bin satırlık bir veri setim var ve bu veri setinden anlamlı sonuçlar çıkartmam lazım. özet tablo çektiğimde 900 küsür satırlık başlıkta toparlayabiliyorum. ancak bu özet tabloda da aynı başlıklar birden fazla gelebiliyor. bunun nedeni de bi isim "x" diğeri "x " şeklinde girilmiş olması. ay
400 küsür bin satırlık bir veri setim var ve bu veri setinden anlamlı sonuçlar çıkartmam lazım. özet tablo çektiğimde 900 küsür satırlık başlıkta toparlayabiliyorum. ancak bu özet tabloda da aynı başlıklar birden fazla gelebiliyor. bunun nedeni de bi isim "x" diğeri "x " şeklinde girilmiş olması. aynı isimleri nasıl tek satıra düşürebilirim özet tabloda?

kolayca sondaki boşluğu silme yöntemi var mıdır?
0
gurur
(31.12.14)
aralarda baska bosluk var mi?

"ahmetmehmet "
"ahmet mehmet "

eger kelime aralarinda bosluk yoksa replace ile bosluklari kalidrabilirsin.

aralarda bosluk varsa biraz formule kalir is
0
exlibris
(31.12.14)
=kirp yada =trim
0
divit
(31.12.14)
Eğer başlık olarak kullanacağın hücreler tek kelimeden oluşuyorsa veri menüsündeki "metni sütunlara dönüştür"ü kullan. İlgili sütunu seçip "metni sütunlara dönüştür"e tıkla, ileri de, boşluk seçeneğine tik koy, ileri ve son de olacaktır. Yalnız bu başlık dediklerimiz birden fazla kelimeden oluşuyorsa onların arasındaki boşluğu da bölünme yeri olarak alır ona dikkat et.

Bir de bul ve değiştirden "x " i bul ve "x" ile değiştir yapabilirsin tek tek üşenmezsen.
0
hrskrs
(31.12.14)
(10)

Evde aile ile oynamalık oyun

fotrsapka
Bu geceyi ailemle evde geçireceğiz. Kutu oyunumuz malesef yok, kendi kendimizi nasıl eğlendirebiliriz? Sessiz sinema gibi fikirler arıyorum. Ailem kafa insanlardır, içki oyunlarından da önerilere açığım. Çok teşekkürler ve mutlu yıllar!
Bu geceyi ailemle evde geçireceğiz. Kutu oyunumuz malesef yok, kendi kendimizi nasıl eğlendirebiliriz? Sessiz sinema gibi fikirler arıyorum. Ailem kafa insanlardır, içki oyunlarından da önerilere açığım. Çok teşekkürler ve mutlu yıllar!
0
fotrsapka
(31.12.14)
abi en yakin kirtasiyeden tombala alin. hem nostalji yapmis olursunuz hem de ucuz.
0
exlibris
(31.12.14)
iskambiliniz varsa, alna kart yapıştırıp tahmin etmeli oyunlar olabilir.
0
dusmanimizkindirbizim
(31.12.14)
printer varsa internet indirilebilir board game dolu alternatif olarak.
0
rygard
(31.12.14)
Bence de tombala iyi fikir. Bi de sey olabilir mesela, herkesin basina bi kagit yapistiriloyor, ustunde de unlu birinin adi yaziliyor. Kimse kendi kagidinda kimin yazdigini bilmiyor. Sirayla kendi kagidindaki unluyle ilgili sorular sorarak onu bulmaya cslisiyosunuz. Kadin mi, sarkici mi, evli mi, sarisin mi gibi evet ve hayir uzerine kurulu sorular. Abdullah ocalan'i kimse tahmin edemiyo mesela :)
0
nathanieltroy
(31.12.14)
tombalanın kartını 50 kuruş veya 1 lira yapın, sonra çinkolara paraları dağıtın işte. biz öyle yapıyoruz, kafalar güzel olunca şenlikli oluyor. zaten dönen para 5-6 lira bir sıkıntı yok.
0
mega idea
(31.12.14)
hikayenin sonundan tüm hikayeyi çıkarma.
mesela siz "adam martı eti yemiş ve intihar etmiş." gibi tek cümlelik bir sonuç söylüyorsunuz. aile üyeleriniz de size sorular soracak ve siz de sadece evet-hayır cevabını vereceksiniz. bu şekilde oyun çözülene kadar devam edeceksiniz.

(bkz: müzik sustu kadın öldü)
0
m e b
(31.12.14)
kutu oyunu değil de gidin bir teknoloji mağazasından karaoke dalgası alın mikrofonuyla beraber satılıyor diskler.
0
teritori
(31.12.14)
kalabalıksanız (5+ kişi) hırsız polis oynayın alkolün de etkisiyle komik oluyo baya.

herhangi bir kırtasiyeden kızma birader de alabilirsin o da zevklidir.
0
sir gawain
(31.12.14)
Akilli telefonunuz varsa tabu indirip oynayabilirsiniz. biz gecen aksam erkek arkadasimla oynadik, arada reklam aliyor ama cok problem olmuyor.


bir de aileyle oynanir mi bilmiyorum ama 'ben hic' oyunu baya eglenceli oluyor.
0
fraise
(31.12.14)
oyunun ismini bilmiyorum ama monopoly gibi.
iki grup. zar atıp ilerliyosun üzerine geldiğin renge ait soruyu bilirsen devam ediyosun. tüm renkleri toplamaya çalışıyosun. çok keyifli bir oyun. kim 500 milyar ister tadında.
0
optum kib bye
(31.12.14)
(11)

Türkiye nasıl oldu?

kulkke
sanırım 3 yıl falan oldu hiç ayak basmayalı Türkiye'ye. merak ettim aslen, birşey değişti mi ki Türkiye'de? en son gezi eylemlerinde vardım, ondan önce de 1 yıl falan hiç adım atmamıştım hatta.Yani Ankara'da Batıkent metrosu sonunda bitebilmiş ama berbat çalışıyormuş falan - ama daha çok sormak iste
sanırım 3 yıl falan oldu hiç ayak basmayalı Türkiye'ye. merak ettim aslen, birşey değişti mi ki Türkiye'de? en son gezi eylemlerinde vardım, ondan önce de 1 yıl falan hiç adım atmamıştım hatta.

Yani Ankara'da Batıkent metrosu sonunda bitebilmiş ama berbat çalışıyormuş falan - ama daha çok sormak istediğim, sosyal hayatta, alım gücünde, onda bunda bir değişim oldu mu gözlemlediğiniz şu 2-3 içerisinde? günlük yaşamınızda yahut farkettiğiniz birşeyler var mı değişmiş olan?
0
kulkke
(31.12.14)
aynı boktan ülke sadece toplum yoğun şekilde politize olmuş ve kamplaşmış durumda.
0
nuka cola
(31.12.14)
www.radikal.com.tr

bilhassa ilk bikaç paragraftaki rakamlara dikkat. alım gücü gibi konuları gayet iyi açıklıyor.

sosyal hayatta bazı değişiklikler oldu, gezi öncesi ve sonrası diye ikiye ayrıldı. şimdi ufak ufak gezi'nin etkileri unutulmaya başlandı, fakat malum kitlenin belleğinde "ya yine sokağa çıkarlarsa" korkusu olduğu söylemlerinden/eylemlerinden hissediliyor.

bunlar dışında öyle çok büyük değişiklikler yok, zaten 3 yıl kısa süre, anca bu kadar olur.
0
cevap botu
(31.12.14)
çok ilginçtir ki 3 yılda benzin / mazot fiyatları bile değişmedi.

yani tabi ki değişti bir ara uçtu ama şu anda 3 yıl önceki fiyatlarda. daha da düşecek.

ülke hakkında söyleyebileceğim tek olumlu şey bu. onun da kaynağı zaten abd.
0
himmet dayi
(31.12.14)
bombok, hiç anlatılacak gibi değil.
0
rygard
(31.12.14)
bence bir sorun yok
0
fransizkalanadam
(31.12.14)
dün epey kar yağdı. beyaz bir yılbaşı geçireceğiz.
0
mea maxima culpa
(31.12.14)
bence oldu. herkeste arabalar evler falan. ama ben de yine tık yok!
0
enkolaykullaniciadi
(31.12.14)
insanların genel davranışını, düşünce tarzını görmek istersen haberler.com gibi sitelere girip haber yorumlarını oku. Yılbaşı tatil edildi diye bizi hristiyan ilan edenler mi dersin, cumayı tatil yapın, şeriati getirin diyenler mi dersin, orda memleketin manzarası çok açık.

Sosyal hayat derken, yine etkinlikler, tiyatrolar vs devam ediyor tabi ama işte kıçı başı açılıyor diye trt kış olimpiyatlarını göstermekten vazgeçmişti falan. Aynı şekilde bazı tiyatro oyunlarının belirli bölümlerine sansür getiriyorlar.

Medya ve TV felaket şekilde boktanlaştı. Acun tvnin efendisi gibi, her yerde!

Tüm tartışma programlarında yandaş konuşmacılar dışında kimsenin çıkmasına müsaade etmiyorlar, konuşanı, doğru iş yapanı, gerçekleri ortaya dökeni anında ortadan kaldırıyorlar.

konuşturma beni be.. değişim var tabi ama ileriye dönük değil..

osmanlıca öğrencekmişiz ülke olarak bi de.
0
safepassage
(31.12.14)
turkiye cok guzel gelsene...
0
exlibris
(31.12.14)
her şeyi açık açık yazıp konuşamıyoruz. eskiden de konuşamıyorduk da şimdi biraz daha farklı. eskiden komünizm sosyalizmi konuşamazdık, kitaplar şiirler yasaklıydı. yasakların kapsadığı kesim nispeten azınlıktı. şimdi yasakların içine aldığı kesim oldukça büyük. küçültme çalışmaları da tam hızla devam ediyor. mahalle çalışmaları artarak devam ediyor. artık bir mahallede aynı anda iki üç toplantı yapılabiliyor. haftanın bir gününden iki üç gününe çıkıldı. hiç beklemediğin adamlar hiç beklemediğin açıklamalar yapıyor. dizilerde artık mutlaka din unsuru var. vb. vb. vb.
bu bir yandan iyi gibi de. (polyanna mod on) değişim kanlı olmayacak gibi görünüyor en azından.

alım gücü iyi değil. benim gördüğüm çarşı sokakları insan kaynıyor, eller paketlerle dolup taşmıyor. dükkanlar neredeyse boş gibi. çarşıya, alışveriş marketlerine alışveriş için değil de zaman geçirmek için gidiliyor. çarşı esnafı "sarayın parası çıkacaktı bir yerden" diyor. endişeliler. para dönmüyor.
çok ihtiyaç olmayan şeylere büyük paralar verilip alınabiliyor. özellikle teknoloji (cep telefonları) ve giyim kuşam bu konuda başı çekiyor.
oldukça pahalıya iletişiyoruz, bilgileniyoruz, okuyoruz, temizleniyoruz.

toplu taşım araçlarında sokaklarda telefon kullanmayan insan görmek zorlaşıyor. çoğu oyun oynuyor veya sosyal medya hesaplarında takılıyor.

kısacası, her geçen gün tonlar açıktan koyuya doğru ilerliyor.

bizi sorarsan
bir taş gelir pıtraklı
izini bırakır yüzünün çukurunda
daha ne olsun
iyilik sağlık işte.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(31.12.14)
3 yıl sonra tatile geldim, aklın varsa gelme
0
jemjum
(31.12.14)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.