Giriş
(1)

Eski versiyon access dosyası acmak

seyyar satıcı
Office 2016 kullandıgim için açamadın dosya eski versiyonmus Linkin sonundaki access dosyasını açıp 2016 da açılabilecek şekilde kaydedip paylaşabilir misinizhttps://apps.support.sap.com/sap/support/knowledge/public/en/1231843Tesekkurler
Office 2016 kullandıgim için açamadın dosya eski versiyonmus

Linkin sonundaki access dosyasını açıp 2016 da açılabilecek şekilde kaydedip paylaşabilir misiniz


apps.support.sap.com

Tesekkurler
0
seyyar satıcı
(07.06.19)
oldu mu

gofile.io

edit: olmus, mesaj atti ama nedense tik yok :D
0
yoggi
(08.06.19)
(1)

Win7 uyku modu problemi

noeldayın
Arkadaşlar pc uyku moduna girmiyor. Nasıl düzelir bu problem?
Arkadaşlar pc uyku moduna girmiyor. Nasıl düzelir bu problem?
0
noeldayın
(07.06.19)
Uyku yerine hazırda beklet kullan bence.

Güç seçeneklerini kurcala, ayarları sıfırlayın bir de.
belki bir program, ayar uykuyu engelliyordur.
0
neymis
(07.06.19)
(4)

çamaşır makinesinin ilk adımları

cauldronwizard
2 yaşındaki makinemiz ilk adımlarını atmaya başladı. kendisini tutamıyoruz. alt kısmında ayaklara bağlanan profiller iyice çürümüş. makine dengesiz altına tahta sıkıştırdık ama tahta baskı yaptıkça daha da parçalanıyor.kısaca böyle giderse 1 seneye kalmaz değiştirmek zorunda kalacağız. bu tarz bir o
2 yaşındaki makinemiz ilk adımlarını atmaya başladı. kendisini tutamıyoruz. alt kısmında ayaklara bağlanan profiller iyice çürümüş. makine dengesiz altına tahta sıkıştırdık ama tahta baskı yaptıkça daha da parçalanıyor.

kısaca böyle giderse 1 seneye kalmaz değiştirmek zorunda kalacağız. bu tarz bir olay yaşayıp çözüme ulaştırmış olan veya önerisi olan var mı? Kaynak yaptırma vs. uğraşmaya değer mi?
0
cauldronwizard
(07.06.19)
suyun içinde kullanılmıyorsa çürümesi mantıklı gelmedi. yürüme problemi genelde amortisörlerden kaynaklanır. ama 2 senelik makinenin amortisörü bozulduysa ileride başka sorunlar açar diyorum. garantiden halletmeye çalışın. olmazsa www.gittigidiyor.com bunun gibi birşey alıp, yeni makineyi bunun üzerine koyun.
makinenin markası ne merak ettim bu arada.
0
sutlu nescafe
(07.06.19)
@sutlu nescafe markası bosch. duş alınan yere yakın olduğundan sürekli nemli kalıyor. önceden önlem almam gerekirdi. makine ayaklarının destek aldığı profil çürüdüğünden ayakları boşta kaldı.
0
🌸cauldronwizard
(07.06.19)
fena olmuş. yetkili servisten fikir alın bence.
0
sutlu nescafe
(07.06.19)
+güncelleme Makine 6 yıllıkmış. Zaman çok çabuk geçiyor.
0
🌸cauldronwizard
(03.07.19)
(2)

bahçe ekimi hk

superb
merhabalarev sahibim apartmanın arazisinde bulunan 4m2 bi alana sebze ekebilirsin dedi.gelelim sorularıma:1. yılın bu zamanı fide ekilir mi?2. eğer ekilirse hiç tecrübesi olmayan biri için hangi fideleri önerirsiniz?3. bu topakta daha önce ekim yapılmamış; taşları vs temizledikten sonra ne yapmam ge
merhabalar
ev sahibim apartmanın arazisinde bulunan 4m2 bi alana sebze ekebilirsin dedi.
gelelim sorularıma:

1. yılın bu zamanı fide ekilir mi?
2. eğer ekilirse hiç tecrübesi olmayan biri için hangi fideleri önerirsiniz?
3. bu topakta daha önce ekim yapılmamış; taşları vs temizledikten sonra ne yapmam gerekiyor?

teşekkürler herkese
ve iyi bayramlar
0
superb
(06.06.19)
kıvırcık ekebilirsin, maydanoz, soğan, domates de olur. fasülye, mısır. tabii şehir de mööm hava koşulları falan.
0
selam
(06.06.19)
1- ekilir
2- selam+1
3- taslari temizledikten sonra topragi gubrele. iyice karistir. sonra fideleri ek.
0
Leonardo~Da~Vinci
(06.06.19)
(3)

facebook yaptığımız aramaları kaydetmiyor mu artık?

'''
ben bazen activity log'a girip bilmemkaç yıl önce kimi aratmışım, kimin profiline bakmışım diye bi bakıyodum. hem ismini unuttuğum kişileri hatırlamak isterken de yararlı oluyordu. şimdi bi bakayım dedim ama tüm arama kayıtları silinmiş ve öyle bir bölüm de yok artık. mevcut kayıtları silmese iyiydi
ben bazen activity log'a girip bilmemkaç yıl önce kimi aratmışım, kimin profiline bakmışım diye bi bakıyodum. hem ismini unuttuğum kişileri hatırlamak isterken de yararlı oluyordu. şimdi bi bakayım dedim ama tüm arama kayıtları silinmiş ve öyle bir bölüm de yok artık. mevcut kayıtları silmese iyiydi bari ya. ayarı falan mı var bunun yoksa komple mi kalktı bu özellik?
0
'''
(05.06.19)
kaydetmiyor degil sen goremiyorsun.
0
hot potato
(05.06.19)
browser geçmişinden bak...
0
her giriste sifresini unutan adam
(05.06.19)
kalkmis... simdi fark ettim ben de. eskiden son aranan isimlerde carpiya bassan bile acitivity log cikiyordu simdi direkt siliyor.
0
supergirl
(05.06.19)
(5)

mynet dışında türk email servisi yok mu?

'''
yahu koca ülkede mynet'e alternatif bi tane site yok mu? o da temmuz'da kapanıyormuş bi tane alternatif bulamadım.
yahu koca ülkede mynet'e alternatif bi tane site yok mu? o da temmuz'da kapanıyormuş bi tane alternatif bulamadım.
0
'''
(05.06.19)
bunun koskoca ulkeyle ne alakasi var. bedava email kullanan herkes gmail kullaniyor. kim niye mynet, e-kolay falan kullansin. kapanmasi normal.
0
hot potato
(05.06.19)
Kapanmıyor.
Ücretli oluyor.
0
Mirket
(05.06.19)
Ben bir ara icqmail kullanıyordum o da kapandı yani yabancı servisler bile kapanıyor.Sen güncel olanlardan vazgeçme suan yandexmail gmail sonrası en cok geçiş yapılan bir bakarsın.Türk mail servisleri yeterince güncelleme almaz ve mail ulaşmama sıkıntısı yaşarsın
0
smokee
(05.06.19)
Zaten gmail için bile komplo teorileri kasılırken mynet gibi ne idüğü belirsizlerde mailler ne kadar güvende hiç belli değil. Ayrıca mynet maile üye olmak için bile başka bir mail adresine sahip olmanız gerekiyor :) şaka gibi. Kaydolurken onu yazmanız zorunlu.
0
cemallamec
(05.06.19)
oha simdi meraktan bakayim dedim eski adresime, sifresini hatirladim. dort harfli cok guzel bi adresti oysa...


mynet'i korkunc yapan mail kutusunu 1 ayda ic etmesi. gmail'de yandex'te bu yok. o sebeple mail isinden para kazanamazlar.

turk baska vardi aslinda benim gencligimde :P

kahkaha.com vardi mesela. ablam oradan bi yazara mail atmisti. yazar "yazilarimi komik buluyorsunuz sanirim" diye geri donmustu haha

superonline vardi. turktelekom vardi. ama bunlar sayilmayabilir, bilemedim.
0
supergirl
(05.06.19)
(2)

windows 10'daki mouse takilma sorunu

matrix
arkadaşlar win 10'u nasıl kullanıyorsunuz ya? ben de ona geçtim ama mouse aşırı akıcı değil. 5-6 sn'de bir ara ara anlık da olsa takılıyor, yavaşlıyor vs.şöyle bir internette gezdim de epey bir insan bundan dert yanmış. o kadar güncelleme çıkarıyorlar bunu çözememişler mi ya? bir süre daha böyle gid
arkadaşlar win 10'u nasıl kullanıyorsunuz ya? ben de ona geçtim ama mouse aşırı akıcı değil. 5-6 sn'de bir ara ara anlık da olsa takılıyor, yavaşlıyor vs.

şöyle bir internette gezdim de epey bir insan bundan dert yanmış. o kadar güncelleme çıkarıyorlar bunu çözememişler mi ya? bir süre daha böyle giderse sanırım yine win7'ye geçeceğim ben :/
0
matrix
(04.06.19)
Hdd kullanımı ne durumda?
0
bahoho
(04.06.19)
@bahoho:

yeni kasa topladım. yıllardır yapmıyordum. bari onca zaman sonra bu geçiş iyi olsun diye bütçemi zorlayarak son sistem disklerden aldım. hani ram gibi takılan. NVMe olanlardan.
0
🌸matrix
(04.06.19)
(1)

Geri Görüş Kamerası (Park için)

atoma
Merhaba arkadaşlar, Aracım 16 model fiesta, kız arkadaşım kullanırken dosta korku düşmana güven veriyor :) Park esnasında aktif olan geri görüş kamerası öneriniz var mı? Aynalı modellerden kullanmak istemiyorum. Forumlarda genelde aliexpress misali dış kaynaklı siteler var, n11 vb sitelerden öneri p
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 16 model fiesta, kız arkadaşım kullanırken dosta korku düşmana güven veriyor :) Park esnasında aktif olan geri görüş kamerası öneriniz var mı?

Aynalı modellerden kullanmak istemiyorum. Forumlarda genelde aliexpress misali dış kaynaklı siteler var, n11 vb sitelerden öneri paylaşabilir misiniz? Paylaştığınız ürünlerde park çizgisi ve görüntü ters olmazsa memnun olurum, internette çok sayıda ürün var ve olumlu/olumsuz yorumlar birbirine girmiş durumda, insanın kafası karışıyor. Aşağıda paylaştığım ürünler uyumlu mu ve deneyen arkadaşım var mı?

kamera olarak:urun.n11.com
veya
urun.n11.com

monitor olarak:urun.n11.com

Şimdiden teşekkürler, herkese iyi bayramlar...
0
atoma
(04.06.19)
istanbul maltepe'ye yakınsanız burada çok iyi bir elektrikçi ustam var bu işleri de yapan hep ona giderim çok iyi bir esnaf ve insandır işçiliği de temizdir.
0
c1b2k3
(04.06.19)
(1)

Android telefondan silinen ses kayıtları kurtarılabilir mi?

taxidi sta kythira
Merhaba arkadaşlar.Android (LG L Bello) telefondan silinen ses kayıtları kurtarılabilir mi? Derslerin kayıtlarını almıştım fakat farkında olmadan silmişim hepsi sd kartta idi. Acaba kurtarmanın bi yolu var mıdır. Şimdiden teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar.

Android (LG L Bello) telefondan silinen ses kayıtları kurtarılabilir mi? Derslerin kayıtlarını almıştım fakat farkında olmadan silmişim hepsi sd kartta idi. Acaba kurtarmanın bi yolu var mıdır. Şimdiden teşekkürler.
0
taxidi sta kythira
(04.06.19)
nano mercy
(05.06.19)
(4)

arabayla uzun yola çıkarken

inekadam
neler kontrol edilmelidir?bunlarda eksikler-sorunlar nasıl/nerede düzeltilebilir?
neler kontrol edilmelidir?
bunlarda eksikler-sorunlar nasıl/nerede düzeltilebilir?
0
inekadam
(03.06.19)
arabanin yagina, suyuna bakin. lastikleri kontrol edin. ruhsat arabada olsun.
0
monicapp
(03.06.19)
Trafik sigortası+araç vizesi+ilkyardım çantası+yangın söndürme tüpü+stepnenin hava durumu..

Kazasız belasız gidin gelin
0
digits
(03.06.19)
Sizi yolda bırakacağı kesin olan mekanik ve elektronik arızalar dışında hiçbir şekilde tornavida değdirtmeyin arabaya. Zira biricik ustalarımız bir şey yaparken birşeyi bozabiliyor, bir şeyi yerine takmayı unutuyor. Babam kendimi bildim bilelim her türlü işlemi uzun yol sonrası yaptırırdı. Ben de öyle yaparım.

Aracın yağı, suyu, lastikleri, akü durumu sağlıklı olsun, kalan ne varsa yoldan dönünce artık.


Bir arkadaşım yola çıkmadan önce lastikleri değiştireyim dedi. Aşırı kötü değise gelince değiştirt dedim dinlemedi. Sonuç ne mi oldu? Lastikçi değişimi yaptıktan sonra lastikleri çırağa taktırtıyor. Çırak bijonlardan birini sıkmayı unutuyor. Yolda arabada inanılmaz bir sarsıntı ve savrulma. Durup bakıyorlar. Bijonun takıldığı saplama kırılmış. Lastik yerinden kopmadan farketmişler Allah'tan.
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(03.06.19)
stepne için bijon olup olmadığına bakabilirsin. bizdeki çelik jantın bijonları farklı olduğundan tam olarak stepme jantını sıkıştıramıyordu.
0
cauldronwizard
(04.06.19)
(2)

Excel Makro Sorusu

cowboy
Merhaba,Excel dosyasının o günkü halini arşivlemek için bir klasörün içine kaydetmek üzere makro kaydı yaptım ama dosyayı kaydederken verdiği ismin o günün tarihi olmasını sağlayabilir miyim onu merak ediyorum. yani aşağıdaki kodda "03.06.2019" olan kısım makroyu çalıştırdığım tarihe göre revize ola
Merhaba,

Excel dosyasının o günkü halini arşivlemek için bir klasörün içine kaydetmek üzere makro kaydı yaptım ama dosyayı kaydederken verdiği ismin o günün tarihi olmasını sağlayabilir miyim onu merak ediyorum. yani aşağıdaki kodda "03.06.2019" olan kısım makroyu çalıştırdığım tarihe göre revize olarak işlem yapsın istiyorum, mümkün müdür?



Sub listecekme()
'
' listecekme Macro
'

'
Sheets("YETİŞKİN").Select
Application.CutCopyMode = False
Sheets("YETİŞKİN").Copy
ChDir "C:\Users\Lenovo\Desktop\Hayvan Listeleri Arşivi"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\Users\Lenovo\Desktop\Hayvan Listeleri Arşivi\03.06.2019.xlsx", FileFormat _
:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
End Sub
0
cowboy
(03.06.19)
Bilgisayar başında değilim ama bunu buldum
dedicatedexcel.com
0
kisa
(03.06.19)
"C:\Users\Lenovo\Desktop\Hayvan Listeleri Arşivi\" & format(now(),"dd.mm.yyyy") & ".xlsx", FileFormat _

şeklinde değiştirmen yeter.
0
cakabo
(04.06.19)
(3)

pc'nin haddisklerini söktüm,

wishmaythşngs
pc'nin haddisklerini söktüm, harici yapmak için satılan kutular varmış, internetten almak istemiyorum hangi dükkanlara sormalıyım, telefon tamircilerinde var mıdır?küçük bir yerde yaşadığım için bulamazsam yine internetten alacağım.teşekkürler..
pc'nin haddisklerini söktüm, harici yapmak için satılan kutular varmış, internetten almak istemiyorum hangi dükkanlara sormalıyım, telefon tamircilerinde var mıdır?
küçük bir yerde yaşadığım için bulamazsam yine internetten alacağım.
teşekkürler..
0
wishmaythşngs
(03.06.19)
bilgisayar donanımı ve sarf malzemesi satan yerlerde olur.

örnek sata kablosu, printer kartuşu, power supply, klavye mouse ıvır zıvır.
0
Fodera
(03.06.19)
Küçük yerlerdeki telefon tamircilerinde daha genel bir ürün yelpazesi sunuyor ancak bunun olacağından şüpheliyim. Kutuyu alırken çıkardığın harddiskin türü ide/sata, boyutu 2.5/3.5 inç ve kutunun usb 2.0/3.0 gibi özelliklerine dikkat etmelisin. Harddisk kutusu yazarak arayabilirsin. Çok pahalı değil ancak ucuzuna kaçarsan zamanla kablolarda temassızlık sorunu yaşayabilirsin.
0
bagcivan
(03.06.19)
Vatandan almıştım ben. Ama mümkünse usb 3.0lı al hız baya fark ediyor.
0
bahoho
(03.06.19)
(3)

ses kartıyla başım dertte! :(

durme
bilgisayarda müzikten anlayan birileri varsa bana yardım edebilir mi?normalde presonus, harici ses kartı kullanıyorum. ses kaydı içinse adobe audition bana yetiyor. ancak bugün bana estiler ve midi klavyemi kullanmak istedim. kendi programı fi tarihinden kaldığı için hiç ısınamadığım cubase'te denem
bilgisayarda müzikten anlayan birileri varsa bana yardım edebilir mi?

normalde presonus, harici ses kartı kullanıyorum. ses kaydı içinse adobe audition bana yetiyor. ancak bugün bana estiler ve midi klavyemi kullanmak istedim. kendi programı fi tarihinden kaldığı için hiç ısınamadığım cubase'te denemeler yaptım. pek bir ayar da değiştirmedim açıkçası. cubase ses kaydı çıkışı vermedi. ben de eski analog yaşamıma döneyim derken baktım mikrofonum eskisi kadar net ve yüksek sesli almıyor sesleri. bilgisayarın ses ayarlarına baktım, değişen bişi yok.

moralim bozuldu, zira bu bilgisayar ayarları bana roket bilimi gibi geliyor. bana bi yardım ederseniz çok sevineceğim.

şimdiden teşekkürler.
0
durme
(02.06.19)
her halukarda işin zor çünkü; abi cubase kullanana kimseyi bulamazsın kolay kolay, adobe audition da kullanan bulamazsın, audition'u hele ilk defa senden duydum, cubase i de ben şahsen gömeli kafadan bi 11 12 sene oldu.

o yüzden bu programları bulup kullanıp, bilgisayarı açıp, programı açıp sana tık tık söyleyecek insan bulman çok zor. logic sorsaydın söylerdim.
0
Fodera
(02.06.19)
Ses kartinin uzerinde, mikrofonu veya enstrumani girdiginiz slottaki gain ayari ile oynamadiginizi varsayiyorum. Birincisi cubase de kayit yaptiginiz kanalda muhakkak kaydi acip kapatacaginiz bir ibare vardir. Bu genelde R ile ifade edilir. Kaydi aktif ettiginizde bunu hoparlorden gelen sesten anlarsiniz. Boyle bir ses duydunuz mu veya cubase nasil bir sekilde kayda izin vermiyor, bir hata mi veriyor? İkincisi ses kartinda +48 phantom power gibi bir ibare olmali, bunu kayit yaparken acmalisiniz. Bu mikrofon seviyesini yukseltir. Adobe bildigim bir daw degil ama cubase de daha profesyonel kayit alacaginizi garanti edebilirim. En son care, ki bu genellikle ise yarar, ses karti ve bilgisayarin tum kablolarini cekin, elektrik baglantisini kesin. Bir sure bekleyip tekrar takin ve acin. Sacma da olsa bununda bir cozum olabilecegini tecrube ettim.
0
thesomberlain
(02.06.19)
cubase'de ses kartının asio'su seçili miydi?

bu arada cubase 10 çıktı millet çılgınlar gibi alıyor ve kullanıyor çünkü 10. versiyona özel %50 indirim yaptılar. kaptım ben de bir tane.
0
alperz
(07.06.19)
(8)

Elektrik sigortası anlayan

cizgilerebasancocuk
Merhaba. Evimdeki elektrik sigortaları oldukça sorunlu yağmurlu havalarda atıyor ya da uzun süre evde değilse döndüğümüzde mutlaka atmış oluyor. Başlarda apratman girişindeki atıyordu elimle dokununca onu değiştirdim çözüldü. Bir süredir iyi gidiyordu lakin bu gün alınan çamaşır kurutma makinesini p
Merhaba.

Evimdeki elektrik sigortaları oldukça sorunlu yağmurlu havalarda atıyor ya da uzun süre evde değilse döndüğümüzde mutlaka atmış oluyor. Başlarda apratman girişindeki atıyordu elimle dokununca onu değiştirdim çözüldü. Bir süredir iyi gidiyordu lakin bu gün alınan çamaşır kurutma makinesini prize takınca servis sigorta yine en aşağıdan atti. Iki defa denedik atti. Makineden olma ihtimali de var mutlaka ama yarın gelip servis bakacak. Ama şimdi ev girişindeki sigortaya da elimle dokununca atmadığını fakat elektriği kestiğini gördüm. Temassizlik şüphesi ile açıp baktım evet bazı kablolar gevşek idi onları sıktım. Servis gelmeden makineyi denemeyeceğim ama bu sigortalar beni dedirtiyor. Komple yenilemek mi lazım aralarında yanlış ampere sahip bir tane mi var. Ekte ki görselden kontrol edebilir misiniz? Neyi nasıl yapmak lazım yarın gelecek servis elektrik işlerinden anlar mi acaba?
0
cizgilerebasancocuk
(01.06.19)
i.hizliresim.com

Yüklenmedi sanırım
0
🌸cizgilerebasancocuk
(01.06.19)
elektrikten anlamiyorsun bir elektrici cagir. ugrasacam derken akima kapilabilirsin. illa makineyi denemek istiyorsan evde o sigorta atik iken elektrik olan bir prizden uzatma cekerek deneyebilirsin. eger atan kacak akim ise o zaman prizde, uzatmada ve makinenin icinde bir kisa devre varir. servisten once elektrikciue baktirmak uygun olur bence.
0
helenart
(01.06.19)
kaçak akım rölesi varsa sizin hayatınızı korumak için atıyor gibi. fotodan anlayamadım ama.
0
ozdek
(01.06.19)
Tesisatınızda kaçak olabilir. Hangi röle atıyor?

Çamaşır makinesi ile buzdolabı aynı rölede mi? Ana giriş rölesi mi atıyor yoksa belli bir tanesi mi? Sayacın oradaki ana şalt rölesi atıyorsa topraklama veya kaçak/tesisat arızası olma ihtimali yüksek
0
nop
(01.06.19)
Üzerinde buton olan atıyorsa artık akım anahtarı (kaçak akım rolesi) atıyor, kaçak var demektir.

Buton olmayanlardan bir tanesi atıyorsa o hatta akım eşik değerini aşıyor demektir.
0
goodz
(02.06.19)
Ana sigorta atıyor. Elektrikten anlamıyorum ama bu işleri yapmadan önce ana sigortayı kapamayı ve kontrol kalemi ile kontrol etmeyi akıl edebiliyorum. Ilk biride yazdığım gibi ana sigorta atıyor. Acaba sigorta amperleri mi düşük diye sormuştum aslında.
0
🌸cizgilerebasancocuk
(02.06.19)
Hayir sigorta amperleri düşük değil, iki tane 2000wattlık ufo ısıtıcı calistirmiyorsaniz tabi...
0
nop
(02.06.19)
O halde muhtemelen kacak var diyebiliriz. Cihazda da bir problem olabilir çünkü aynı prizden çamaşır makinesi beslenirken anında atma yaşamadık. Aynı prizde çamaşır makinesi çalışırken kurutma makinesinin fisini takar takmaz atması onu işaret ediyor.
0
🌸cizgilerebasancocuk
(02.06.19)
(2)

Data - Veri Yedeklemeleri hk. (LF Daha iyi yöntem tavsiyesi)

lycanthrope
Selamlar,Çalıştığım şirketteki veriler çok uzun zamandır sadece HDD'lere yüklenerek yedekleniyor. Daha sonra haftalık alınan bu yedekler daha büyük HDD'lere depolanarak saklanıyor.Benim sorum şu ki: sene oldu 2020 halen HDD'lere yedeklenme sureti ile mi saklamamız gerekiyor bu verileri oldukça büyük
Selamlar,

Çalıştığım şirketteki veriler çok uzun zamandır sadece HDD'lere yüklenerek yedekleniyor. Daha sonra haftalık alınan bu yedekler daha büyük HDD'lere depolanarak saklanıyor.

Benim sorum şu ki: sene oldu 2020 halen HDD'lere yedeklenme sureti ile mi saklamamız gerekiyor bu verileri oldukça büyük bir şirketiz ve elimizdeki datalar oldukça değerli sadece bi dolaba saklayarak korunması biraz saçma geliyor bana.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak istiyorum nasıl ciddi koruma ve hdd yükünden kurtulabiliriz yada bu işler nasıl oluyor.

İyi günler.
0
lycanthrope
(01.06.19)
storage tarzı bir cihaza yedekleme alabilirsiniz. mesela biz bu iş için qnap kullanıyoruz. büyük bir harddisk gibi düşün. ama çok daha güvenli olanı. raid 5 denen yapıyı kullanırsınız böylece disklerden bir veya birkaçı bozulsa bile hayatınıza devam edebilirsiniz. bu cihazların içindeki harddisklerinde en kötü ihtimalle red serisi olması gerek. normal hdd'ye göre daha güvenli. ayrıca çift power source'a sahip bir cihaz seçmenizi öneririm. bir şebeke + bir ups veya 2 farklı ups şeklinde gücün kesilmesini engellersiniz.
0
delidir yakalayin
(01.06.19)
0
rotten head
(02.06.19)
(2)

vray yükleme

cilekesgargi
yükleme konusunda danışabileceğim biri var mı?
yükleme konusunda danışabileceğim biri var mı?
0
cilekesgargi
(01.06.19)
vray crack zor. lumion ve enscape ögrenci lisansı veriyor.
0
Muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebilece
(01.06.19)
vray deneme sürümünü yüklediğim hesapta süre dolmuş, farklı hesaptan yüklediğim ve licence server'ı da güncellediğim halde sorunla karşılaşıyorum. araştırdım ama çözemedim sorunu. "failed to initialize renderer vray" hatası.
Enscape kullanmadim hic lumion kullanissiz geliyor ve bilgisayarimda cok yavas. Enscape deneyebilirim. Tesekkurler.
0
🌸cilekesgargi
(01.06.19)
(3)

photoshop - eyedropper / damlalık aracıyla ilgili bir soru

a man alone
çalışma sırasında fırça seçiliyken alt tuşuna basarak başka bir renkle boyamaya devam etmek istiyorum fakat damlalık aracı seçtiği yeni rengi kullanmıyor.ekranın solundaki, bütün araçların olduğu panelde 2 renk kutucuğu var ya, hani en alttaki "ekran modunu değiştir" in üstündeki maskenin bir üstünü
çalışma sırasında fırça seçiliyken alt tuşuna basarak başka bir renkle boyamaya devam etmek istiyorum fakat damlalık aracı seçtiği yeni rengi kullanmıyor.

ekranın solundaki, bütün araçların olduğu panelde 2 renk kutucuğu var ya, hani en alttaki "ekran modunu değiştir" in üstündeki maskenin bir üstünü diyorum.

normalde siyah beyaz olan kutucuklar bunlar.
seçtiğim yeni renk oradaki 2. kutuya gidiyor ve her seferinde o kutucukları ters çevirmek zorunda kalıyorum.

umarım açıklayıcı olmuştur. bu sorunu nasıl çözebilirim?
0
a man alone
(01.06.19)
x yapınca kutular değişiyor ya, öyle x ile değiştirip rengi alınca doğru kutuya gitmiyor mu?
0
Fodera
(01.06.19)
evet x kutuları değiştiriyor fakat yeni bir renk hep arkada kalıyor. (dediğim gibi bu durum fırça modu aktifken geçerli.)
0
🌸a man alone
(01.06.19)
Galiba eski bir sürüm kullanıyorsun. Bende 2018 sürümü var, alt tuşu foregroundı seçiyor.
0
samil
(07.06.19)
(4)

mynet email alternatifi var mı?

'''
mynet'in email servisi temmuz'da kapanıyormuş. ücretli oluyormuş daha doğrusu.alternatif bilen var mı?gmail falan demeyin. türkiye'de hizmet veren bir servis olmalı mynet gibi.eskiden onlarca türkiye merkezli email hizmeti veren site vardı. şimdi hiçbiri kalmamış ortalıkta. 1 saattir arıyorum mynet'
mynet'in email servisi temmuz'da kapanıyormuş. ücretli oluyormuş daha doğrusu.

alternatif bilen var mı?

gmail falan demeyin. türkiye'de hizmet veren bir servis olmalı mynet gibi.

eskiden onlarca türkiye merkezli email hizmeti veren site vardı. şimdi hiçbiri kalmamış ortalıkta. 1 saattir arıyorum mynet'e alternatif bir tane site bulamadım.

tekrar ediyorum, aradığım şey: ücretsiz ve türkiye üzerinde hizmet veren bir servis.

teşekkürler.
0
'''
(01.06.19)
Meraktan soruyorum, Türkiye de hizmet vermesinin önemi nedir acaba?
0
kisa
(01.06.19)
Server'lari turkiye'de olan bir hosting firmasindan kendi domaininizi alip mail hizmetini kullanabilirsiniz.
0
brkylmz
(01.06.19)
yandex.com.tr kullanın. tr ofisleri var. dünya markası.

ama ben olsam gmail ya da outlook şaşmam. nedeni ise mynet işte. bu kadar yıl devam etmiş olması bile mucize. ben olsam yandex ile falan anlaşma yapar yine bedava kullandırtırdım. baya kullanıcıları olsa gerek iyi para eder.

gerçi tr servisi sanıp yıllarca mynet kullanmış dinazor kullanıcı verisine kim para verir bilmem.
0
ozdek
(01.06.19)
@brkylmz: o zaman ücretsiz olmuyor. ben ücretsiz bir çözüm arıyorum.

@kisa: öyle gerekiyor.

@ozdek: dünya markası değil türkiye markası arıyorum. google'ın da tr ofisi var o şekilde baktığımızda.
0
🌸'''
(02.06.19)
(4)

Linux tavsiyesi!

hirhiz
Tavsiye edebileceğiniz linux dağıtımı var mı? Office programlarını kullanmak istiyorum üzerinde. Önceden ubuntu kullandım. Pardus kurmayı düşündüm ancak kullanan varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Teşekkürler.
Tavsiye edebileceğiniz linux dağıtımı var mı? Office programlarını kullanmak istiyorum üzerinde. Önceden ubuntu kullandım. Pardus kurmayı düşündüm ancak kullanan varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Teşekkürler.
0
hirhiz
(31.05.19)
debian bana çok stabil geliyor. ubuntu hiç sevmiyorum. pardus gibi maceralara gerek yok bence.
0
rotten head
(31.05.19)
Tavsiyeleriniz için teşekkür. Pardus konusunda neler yapılabilir diye merak ediyorum aslında.
0
🌸hirhiz
(01.06.19)
mint kullanıyorum ben. gayet memnunum.
0
burya
(01.06.19)
ubuntu ailesinden birini öneririm. güncel bir bilgisayarsa ubuntu. değilse lubuntu, mint vs gibi seçenekler var birini seçebilirsiniz.
0
ozdek
(01.06.19)
(2)

f/p ürün siparişi verdirin bana // güncel

guinan
selamlar,telefonla ufak tefek diy videoları çekmek için nasıl bir telefon tutucu işimi görür?
selamlar,

telefonla ufak tefek diy videoları çekmek için nasıl bir telefon tutucu işimi görür?
0
guinan
(30.05.19)
Xiaomi'nin tripodlu Bluetooth selfie çubuğu var. Güzel cihaz.

Olur mu?

www.hepsiburada.com
0
efreet sultan
(30.05.19)
tripodlu evet ama bunun ana amacı selfie çubuğu olması sanırım, ellerim serbest olmalı
0
🌸guinan
(31.05.19)
(2)

iki adet fotonun boyutunu degistirmek

allanpoe
merhaba. elimde 2 adet eski dikey foto var. bunlarin boyutunu 4x6 inch ve yatay yapmak istiyorum. bazi siteleri denedim ama kaliteyi baya dusurdu. photoshop kullanmayi bilmiyorum. yardim edebilecek biri var mi acaba
merhaba. elimde 2 adet eski dikey foto var. bunlarin boyutunu 4x6 inch ve yatay yapmak istiyorum. bazi siteleri denedim ama kaliteyi baya dusurdu.

photoshop kullanmayi bilmiyorum. yardim edebilecek biri var mi acaba
0
allanpoe
(30.05.19)
irfanview yükle. dünyanın en basit ücretsiz resim programı. birkaç saniyede halledersin.
0
sir gawain
(30.05.19)
yardımcı olabilirim
0
tmm
(30.05.19)
(6)

wordpress siteme admin girişi yapamıyorum

jugador
şifre kayıtlı ve doğru değiştirmedim ancak giriş yapmıyor; redirect oluyor ama yine kullanıcı adı ve şifre olan yer çıkıyor karşıma ve şifre hatalı vs gibi hiçbir uyarı yok.başka şifre girersem yanlış şifre diye uyarı veriyor.şifre sıfırlama denedğimde; "Parola sıfırlama anahtarı veritabanına kayded
şifre kayıtlı ve doğru değiştirmedim ancak giriş yapmıyor; redirect oluyor ama yine kullanıcı adı ve şifre olan yer çıkıyor karşıma ve şifre hatalı vs gibi hiçbir uyarı yok.

başka şifre girersem yanlış şifre diye uyarı veriyor.

şifre sıfırlama denedğimde; "Parola sıfırlama anahtarı veritabanına kaydedilemedi." diye uyarı veriyor.

phpmyadminden şifre değiştirmeye geliyorum orda da md5 vs seçili doğru yapıyorum ama read only hatası verip işlemi yapmıyor.

nasıl çözeriz bu durumu :(
0
jugador
(30.05.19)
veritabanına kaydedilemedi diyorsa veritabanına erişiminde bir sorun olmalı.
wordpress'i yeni kurduysan sıfırdan kurmayı deneyebilirsin ya da şifre sıfırlamak için "wordpress admin password reset" diye google'da aratırsan yararlı bir şeyler çıkabilir.
"kaydedilemedi" ve "read only hatası" bu anahtar kelimeler aklıma direkt erişim engelini getirdi. chmod ayarlarıyla ilgili bir sorun olabilir.
0
scottish
(30.05.19)
yeni kurmadım ama 1 ay öncesinin yedekleri var. ona da dönmek istemiyorum çünkü seo için baya uğraş verdim anca site istediğim bazı sorgularda çıkmaya başladı.

yedeğe dönersem hepsinin boşa gitmesinden korkuyorum :/

phpmyadmin'in neresinden yazdırma izni verebilirim bunu bulamıyorum bir türlü
0
🌸jugador
(30.05.19)
Veritabanındaki tabloya manuel olarak ekleyin. Şifreyi md5 e çevirip oraya elle giirin
0
goodman
(30.05.19)
Wp_users tablosundan kullanıcıyı editleyerek yapacaksınız
0
goodman
(30.05.19)
@goodman

sorun o zaten hocam, yazdıktan sonra read only hatası verip kaydetmiyor.
0
🌸jugador
(30.05.19)
ftpden ilgili klasöre chmod 777 verin, öyle deneyin.
0
tamamhosdiyonda
(30.05.19)
(4)

Fotoğraf CDN kullanımı

tchuck
sitemdeki tüm fotoğrafları bir cdn'e atıp cdn üstünden yayınlamak istiyorum.şuan benim kendime ait bir resize fonksiyonum var.haliyle cdn'de de bu özelliğin olmasını istiyorum.cdn.com/1024x1024/fotograf.jpgdediğimde bana 1024x1024 olarak kesilmiş bir fotoğraf yayınlasın.1024x0 dediğimde, enini 1024
sitemdeki tüm fotoğrafları bir cdn'e atıp cdn üstünden yayınlamak istiyorum.

şuan benim kendime ait bir resize fonksiyonum var.
haliyle cdn'de de bu özelliğin olmasını istiyorum.


cdn.com/1024x1024/fotograf.jpg

dediğimde bana 1024x1024 olarak kesilmiş bir fotoğraf yayınlasın.
1024x0 dediğimde, enini 1024 boyunu da o orana uygun hangi boysa onu vererek yayınlasın vs.

bunu hangi servis sağlayıcı ile yapaiblirim?
digitalocean spacesta bu tip bir özellik göremedim.
0
tchuck
(30.05.19)
AWS de s3 + lambda işinizi görür. CDN de şart derseniz araya cloudfront sokabilirsiniz.
0
iamnotarobot
(30.05.19)
lambda'yı s3e bu gibi bir yapıda kurmak için keywordlerim ne olmalı araştırmak için?
0
🌸tchuck
(30.05.19)
bu iş görebilir.
aws.amazon.com

"image resize" aws s3 lambda cloudfront keywordleriyle google araması birçok kaynak çıkarır.
0
iamnotarobot
(30.05.19)
aws'nin kendi dokümantasyonunda depreciated olan şeyleri belirtmemesi inanılmaz :)

adamların anlattıklarıyla şuanki panelleri arasında tek kelime ortak nokta yok. ben bunu 2018 olarakn ette aratıp bulayım en iyisi.
0
🌸tchuck
(30.05.19)
(2)

lg g4 orjinal batarya

dedim ben sana
hepsiburada'dan faan mı almalıyım yoksa direk kendi sitesinden ya da yetkili servisten mi alsam daha iyidir? artık şarjım hiç tutmuyor tam 3 sene oldu. powerbanke ve prizlere bağlı yaşam sürdürüyorum.
hepsiburada'dan faan mı almalıyım yoksa direk kendi sitesinden ya da yetkili servisten mi alsam daha iyidir? artık şarjım hiç tutmuyor tam 3 sene oldu. powerbanke ve prizlere bağlı yaşam sürdürüyorum.
0
dedim ben sana
(30.05.19)
hepsiburada'dan alacağın bataryaların orijinal olup olmama gibi belirsizliği var.

aynı dertten muzdarip olduğum için geçenlerde LG yi arayarak orijinal bataryayı nereden temin edebileceğimi sordum.

şu firmayı söylediler: www.vintek.com.tr

ancak 5o tl daha ucuza şu firma da orijinal sattığını söylüyor ve yorumlarda orijinal diyenlerde var değil diyenler de.

magaza.lgdestek.net

benim kafam karıştı ve almadım. zaten kronik anakart arızası veren bir telefon olduğu için eli kulağında her an çöp olabilir diye yatırım yapmak istemedim.
0
eeb
(30.05.19)
Aynen bende telefona yatırım yapmak istemediğim için ve aynı dert bende de olduğu için acaba Deji mi alsam diyorum.

www.deji.com.tr
0
teknikekip
(30.05.19)
(2)

"google fotoğraflar" problemi

foseptik çukuru
merhabalar, bu google'ın bulut tabanlı fotoğraf paylaşım uygulaması olan "google fotoğraflar" ile ilgili sorunum var, şöyle ki benim telefonumla çektiğim fotoğraflar annemin telefonundaki google fotoğraflar uygulamasında görünüyor, onun çektikleri de bende.annemin mail adresi bende ekliydi sildim te
merhabalar,

bu google'ın bulut tabanlı fotoğraf paylaşım uygulaması olan "google fotoğraflar" ile ilgili sorunum var, şöyle ki benim telefonumla çektiğim fotoğraflar annemin telefonundaki google fotoğraflar uygulamasında görünüyor, onun çektikleri de bende.

annemin mail adresi bende ekliydi sildim telefonumdan ama halen durmakta, pek bir karıştırdım iki telefonda da ayarları ama bulamadım, internette de araştırdım pek bir çözüme rastlamadım zaten bu drive vb. uygulamalarda veri paylaşımı olayını anlamamışımdır.

şimdiden teşekkürler
0
foseptik çukuru
(29.05.19)
Arkadaş hesabı mı ne öyle bir şey vardı. O şekilde eklemiş olabilirsiniz
0
kisa
(29.05.19)
google fotoğraflar uygulaması üzerinden ayrıca hesapları kontrol edip yönetmeniz gerekiyor. uygulamayı açıp hesabınıza tıkladıgınızda bu cihazdaki hesapları yönet diye bir alan var.
0
ayin yazari
(30.05.19)
(1)

Google stadia alternatifi

ananizi sikmeye yemin ettim
Yanılmıyorsam böyle bir şey vardı, aylık 10 dolar civarı verip PC kiralıyordun ve o PC'de oyun oynayabiliyordun.Bildiğiniz böyle hizmetler mevcut mu?
Yanılmıyorsam böyle bir şey vardı, aylık 10 dolar civarı verip PC kiralıyordun ve o PC'de oyun oynayabiliyordun.

Bildiğiniz böyle hizmetler mevcut mu?
0
ananizi sikmeye yemin ettim
(29.05.19)
Cloud gaming aramasi ile bulabilirsin baskan
0
allah yazdiysa bozsun
(29.05.19)
(8)

Jeep Compass nasıl bir arabadır?

missha
Çok yakın bir tanıdık 5 sene önce 0 aldığı Compass'ını başka bir araba almak için satıyormuş. 35.000 km'de 2014 model, kazası olmayan temiz bir araç. Aklımda yoktu ama 90.000'e sana satarım deyince bir aklıma girdi. Ben de çok araç kullanmayan biriyim, tatillerde uzun yol hariç şehiriçinde az kullan
Çok yakın bir tanıdık 5 sene önce 0 aldığı Compass'ını başka bir araba almak için satıyormuş. 35.000 km'de 2014 model, kazası olmayan temiz bir araç. Aklımda yoktu ama 90.000'e sana satarım deyince bir aklıma girdi. Ben de çok araç kullanmayan biriyim, tatillerde uzun yol hariç şehiriçinde az kullanılacak. Benzinli 2.0 model nasıldır, bu fiyata alınır mı yoksa üzerine biraz daha koyup mesela 0 Renegade almak daha mı iyidir?
0
missha
(29.05.19)
90'a fena değilmiş ancak vergisi, sigortası, benzini filan iyi masrafı olur.
2.0, benzinli diyorsun.
0
teritori
(29.05.19)
Bes yaşında araba 35 k km oldukça az kullanılmış bir araba. Ancak az kullanıyorum demissiniz vergisi carti curtu daha az bir araba bakabilirsiniz.
0
cizgilerebasancocuk
(29.05.19)
Bu arada piyasaya baktım da oldukça uygun bir fiyat. Eğer araca güveniyorsanız alınabilir. Hatta bana satın ben alayım.
0
cizgilerebasancocuk
(29.05.19)
Fiyat guzel ama masrafini hesaplayin. kapsamli eksper yapmadan almayin. kocaelinde tarcanlar a baktirin mutlak. Binek de d segment alirsiniz o paraya karsilastirma acisindan.
0
baldan kaymak
(29.05.19)
Bir de tüm ilanlar az km. Sanırım insanlar satin aldıktan sonra binmek için benzin alamamış.
0
cizgilerebasancocuk
(29.05.19)
şehir içinde 500km'yi 450 tl benzin alarak gideceksiniz.

100 km / 7lt bir benzinli araç örneği verirsek 250 tl ile 500km gider.

normal bir dizel araç 100km/5lt olsa hadi 6lt diyelim; 200 tl ile 500km yapar.
0
jugador
(29.05.19)
satarken kmsi artacağı için piyasası olmadığı için zorlanacaksınız, bunu da göz önünde bulundurun.
0
slogan bulamadik
(29.05.19)
o araçta fiat motoru kullanılıyor. motoru sağlam ve uzun ömürlüdür. kullanışı keyiflidir. donanımı da yeterli bence. yalnız benzinli olması ve 2. el satışının çok zor olması dezavantaj.
0
hocam
(29.05.19)
(2)

Telefon tavsiyesi

i m cool with that
Şarjı uzun süre dayananİnternette hızlıca gezinebileceğimHafızası büyük olan (en az 64 gb)Kamerası ve ses çıkışı kaliteli (telefonu çoğunlukla müzik dinlemek için kullanıyorum esasen)Yukarıdaki özelliklere sahip bir telefon arıyorum ama piyasadan çok uzağım, en son 3 buçuk 4 yıl önce telefon almıştı
Şarjı uzun süre dayanan
İnternette hızlıca gezinebileceğim
Hafızası büyük olan (en az 64 gb)
Kamerası ve ses çıkışı kaliteli (telefonu çoğunlukla müzik dinlemek için kullanıyorum esasen)

Yukarıdaki özelliklere sahip bir telefon arıyorum ama piyasadan çok uzağım, en son 3 buçuk 4 yıl önce telefon almıştım (iphone 6s), şimdi ne alınır hiç bilmiyorum. Verebileceğim maksimum miktar 2000-2500 tl. Bu fiyat aralığında güzel bir telefon bulmam mümkün mü? Herhangi bir marka tercihim yok açıkçası, her türlü öneriye açığım, ne almamı tavsiye edersiniz?
0
i m cool with that
(29.05.19)
bugün redmi note 7 alacağım
0
kisa
(29.05.19)
Huawei'de ortalık karışık olmasa Mate 20 Lite alın diyeceğim. Ben kullanıyorum bu dediklerinizin hepsi var. Ses çıkışı için çok net bir şey söyleyemeyeceğim. Ben iphone 6 kullanıyordum onla hemen hemen aynı gibi..
Risk almayı seviyorsanız Huawei alın :)
0
matilda
(29.05.19)
(8)

Chernobyl ile ilgili teknik degerlendirme.

portakal agacindaki vitamin
arkadaslar selam.ilgisi olana katki saglayacagina emin oldugum, buyuk kaza ile ilgili soyle bir yaziya denk geldim;"çernobil nükleer santralı 4 adet rbmk-1000 tipi reaktör ünitesinden oluşmaktadır. kazaya uğrayan 4. ünite 3 seneden beri çalışmaktaydı. 1000 mw e gücünde olan her bir ünitede 500 mw e
arkadaslar selam.
ilgisi olana katki saglayacagina emin oldugum, buyuk kaza ile ilgili soyle bir yaziya denk geldim;

"çernobil nükleer santralı 4 adet rbmk-1000 tipi reaktör ünitesinden oluşmaktadır. kazaya uğrayan 4. ünite 3 seneden beri çalışmaktaydı. 1000 mw e gücünde olan her bir ünitede 500 mw e 'lik ikişer adet türbin bulunmaktadır. reaktör grafit yavaşlatıcılı ve kaynayan hafif su soğutmalı tiptendir. grafit blokları arasından geçen ve içinde yakıt elemanlarının da bulunduğu 1661 adet dikine zirkonyum basınç tüpleri içinde kaynayan su, buhar ayırıcılarından geçtikten sonra kuru buhar olarak doğrudan türbinlere yollanmaktadır.

gelelim patlamanın nasıl olduğuna

santralın 4. ünitesi rutin bakıma alınacağı zaman, durdurma işlemleri sırasında güvenlik yönünden önemli olan elektrik kesilmesi ile ilgili özel bir deneyin yapılmak istenmesi nedeniyle kaza olmuştur.

öncelikle deney aşamalarında sırasıyla;

reaktör gücünün 700-1000 mw th değerine düşürülmesi,

tüm buhar üretiminin iki türbinden birine yönlendirilmesi,

türbinlerden birinin devreden çıkarılması,

türbin-jeneratör sisteminin dönü enerjisini aktarmak için soğutucu pompalarının yük olarak kullanılması,

voltaj düşüşünün gözlenmesi.

tüm bu adımlardan sonra

25 nisan 01:00 reaktörün gücü düşürülmeye başlandı. 13:00'de reaktör gücü % 50'ye düşürüldü. test gereği türbinlerden biri devre dışı bırakıldı, tüm buhar diğer türbine sevk edildi. acil soğutma sistemi devreden çıkarıldı . enerji ihtiyacı gereği reaktör bu durumda 9 saat çalıştırıldı. 23:10'da güç düşürülmesine devam edildi. 700 mw th 'a inilmeye başlandı.

26 nisan 00:28 düşük güç değerinde lokal otomatik güç kontrolü zor olduğundan global otomatik güç moduna geçildi, ama güç durdurma ayarı 700 mw th 'a ayarlanmadığından güç seviyesi 30 mw th 'a düştü. kalpteki buhar üretimi azaldı ve ksenon konsantrasyonu yükseldi. 01:00'de işletme talimatlarının müsaade ettiğinden daha fazla sayıda kontrol çubuğu yukarı çekildi. fazla reaktivite çok azaldığından reaktör ancak 200 mw th gücünde kararlı hale getirilebildi. rbmk reaktörlerinin bu güç seviyesinde çalışmaları güvenlik yönünden sakıncalı olmasına rağmen deneyin yapılmasına karar verildi. 01:03'te yedekte bekleyen 2 devridaim pompası devreye sokuldu. fazlalaşan akış miktarı, buhar üretiminde azalmaya, buhar ayırıcılarındaki su seviyesinin düşmesine ve sistem basıncının azalmasına neden oldu. buhar miktarının azalmasının oluşturduğu negatif reaktiviteyi karşılamak için kontrol çubukları daha da yukarıya çekildi. 01:19'da buhar ayırıcılarındaki su seviyesini yükseltmek için besleme suyu akış miktarı normal değerin üç misline çıkarıldı. 01:20'de soğutma kanalları içinde sıfıra yaklaşan buhar miktarı soğutucu sıcaklığını tüm kanal boyunca doyum sıcaklığına yaklaştırdı. 01:19:58'de sistem basıncını normale döndürmek için buhar baypas vanaları kapatıldı.
01:22:10'da buhar ayırıcılarındaki su seviyesinin normal değerine geldiğine karar verilip besleme suyu akışı ani olarak azaltılarak ısıl denge değerinin 2/3'üne indirildi. zaten doyma sıcaklığına yakın olan soğutucu sıcaklığı yükseldi ve kanallarda kaynama başladı.

01:22:10'da aniden başlayan buhar üretiminin oluşturduğu pozitif reaktiviteye karşı güç seviyesini sabit tutabilmek için kontrol çubukları aşağıya çekildi. 01:22:45 buhar üretiminin yükselmesi durduruldu, sistem basıncı istenen değere getirildi. nötron akısının kalbin yukarı kısımlarında birikme yaptığı, reaktörü acil olarak durdurmak için güvenlik kriterlerinin öngördüğünden daha az bir negatif reaktivitenin kaldığı tespit edildi. bu durumda reaktörün hemen durdurulması gerekirdi, ancak deneye devam kararı alındı. 01:23:04'te deney için ayrılan 8 no'lu türbine giden buhar vanası kapatıldı. zaten reaktörü otomatik durduran güvenlik sistemi de kapatıldığından sistem basıncı yükseldi, kalp içinden geçen soğutucu miktarı azalmaya başladı, bu da kaynamanın kanal girişinden itibaren başlamasına yol açtı. bunun yanı sıra reaktör çalışma gücü ve termohidrolik bakımdan kararsız bir bölgedeydi. 01:23:21'de gücün yavaş olarak yükseldiği tespit edildi. 01:23:40'ta kumanda tablosunda acil durdurma sinyali yandı. operatör reaktörü durdurma düğmesine bastı ve kontrol çubukları aşağıya doğru hareket etmeye başladı. 01:23:44'te güç seviyesi 4 saniye içinde nominal değerin 100 katına ulaştı. kontrol çubuklarının düşme hızının yavaş olması güç yükselmesini önleyemedi.

gücün kontrolsüz olarak yükselişi sonucu yakıtlar aşırı ısındı, yakıt zarfı eridi, sıcak parçalar suyla temas ederek buhar patlamasına neden oldu. patlamanın meydana getirdiği şok 1000 ton'luk reaktör kapağını kaldırdı, kontrol çubukları kalpten dışarı fırladı, kalp içindeki yakıtın yaklaşık % 30'u eriyip parçalandı. birinci patlamanın ardından birkaç saniye sonra ikinci bir patlama oldu. bunun sebebi tam olarak anlaşılamamakla birlikte, grafit-buhar etkileşmesi gibi bir takım kimyasal reaksiyonlar sonucu olabileceği görüşü öne çıkmaktadır."

saglicakla.
0
portakal agacindaki vitamin
(29.05.19)
Ben tatmin oldum, teşekkürler.
0
chicha
(29.05.19)
Helal olsun emeğine bilgine sağlık.
Madem bilgilisin merak ettiğim bazı şeyler vardı.
1-peki bu özel deneyi neden yapmak istemişler ? amaç neymiş ?

***spoiler**
2-4.bölümün sonunda idyor ya 10 sene önce başka biyerde yaşanmış aynı olay, raporlanmış fakat kaale almamışlar. (burası devletin suçu) o bilmemne tuşuna basmamaları gerekiyormuş bazı ihmaller varmış falan.(bura da çalışanların suçu) peki daha sonradan bu önlem yada olayın nedeni açıklanmış ve diğer kullanılan reaktörler için önlem alınmış mı bilgin varmı? şu an hala kullanılan nükleer santrallerde de bu tarz tehlikeler var mıdır ? yoksa teknoloji gelişti önlemini çoktan aldılar mı ?

***spoiler****

3- dizide gördüğümüz önlenmler acaba doğru ve yeterli miymiş ? bugün olsa farklı neler yapılabilirmiş ?
0
biber
(29.05.19)
Sevgili biber;

1- olaydan bir süre önce israil ırak’ın rus yapımı bir santralinin enerji kaynağına saldırı düzenlemiş. Ruslar da benzer bir durumda ne oluyo bi bakalım demişler.

2- tezimi çernobil üzerine yazmış bir olarak o olaydan haberim yok. Ya dizide kurgu ya da çok alakalı değil ki ben hiç ilgi bulamadım.

Çeşitli önlemler alındı ama alınmasa da olurdu. Burada problem testin yapılma şeklinde. Adeta arabanın camlarını siyaha boyayıp direksiyonu söküp ‘du bakalım çarpacak mıyız’ diye düşünüp trafiğe çıkmak gibi. Rbmk normalde istesen de patlatamayacağın bir tasarım.

3- buradan olay öncesinden mi sonrasından mu bahsettin anlamadım.
0
valentinov
(29.05.19)
Size teşekkürler , @valentinov ' a teessüflerimizi iletiriz.

Zamanınız oldukça yazın , anlatın nükleer santrali (dizi de helikopter sahnesinde anlatıldığı gibi , öküze anlatır gibi) nasıl çalışır, niye çalışır. Çernobil'e dair mutlaka internette yazılıp duran aynı bilgilerden farklı bilgileriniz vardır. Siz zahmet verip yazın yeter ki biz öpe koklaya okuruz.
0
synax
(29.05.19)
patladıktan sonra yapılan işlemlerden bahsediyorum doğru muymuş acaba ?
üstünü kapamaya çalışıyorlar ne blim ilk başlarda su sıkıyolar daha sonra o su başlarına iş açıyor falan. acaba şu an olsa farklı önlemler alınabilir mi?

bir de acaba hala oradaki çekirdek dedikleri kaynak kısım soğumuşmudur yada hala radyasyon yayıyor mudur? bunla ilgili bilgi veriyorlar mı acaba ?
0
biber
(29.05.19)
Portakal ağacındaki vitamin ve cevaplarda detaylı bilgiler veren diğer arkadaşlar; bilgiler için teşekkür ederim. Konu ile pek çok video izledim. Öğrendiklerimi yazılı olarak bir araya getirmek istiyordum. Bu işi benim yerime halletmişsiniz. İlave etmek istediğim ve sormak istediğim bazı şeyler var.

1) Öncelikle valentinov RBMK’nın normalde istesen de patlatamayacağın bir tasarım olduğu söylenmiş ama BWR (Amerikan) ve RBMK reaktörlerin karşılaşılaştırmalarında RBMK’nın grafit moderatörlü ve su soğutmalı olduğu. Su beslemesinde problem olduğunda zincirleme reaksiyonun devam ettiği bu yüzden meltdown riskinin daha yüksek olduğu. BWR tasarımında hafif suyun aynı zamanda hem soğutma hem moderatör işlevi gördüğü. Bu yüzden su buharlaştığında zincir reaksiyonun duracağı ve patlama riski olmadığı söyleniyor. Bu iddianın doğruluk payı nedir? Sonuçta Fukishima’da patladı.

2) Kontrol çubuklarının grafit kaplı olduğu için ilk etapta reaksiyonu yavaşlatmak yerine hızlandırdığı söyleniyor. Bu bilgi doğru olabilir mi?

3) Chernobyle’de operatör AZ-5 düğmesine bastığında kontrol çubuklarının sıkışıp inmediğinden bahsedliyor. Sen bundan bahsetmemişsin. Bu bilgi şaibeli midir?

4) Dyatlov 32. Gün’e verdiği röpörtajda bu konuda sadece “Makineler hatalıydı. Reaktörün durması lazımdı.” durmadı diyor. O gece reaktör odasındaki görevli, basınç çok yükseldiği için face plate’in titremeye başladığını ve yakıt çubuklarının yerlerinden oynamaya başladığını söylüyor. Kontrol odasındakilere durumu bildirmeye çalışmış ancak diafonu duymamışlar. Yakıt çubuklarının sıkışma sebebi bu olarabilir mi?

5) Normalde sivil reaktörlerde bütün yakıt çubukları bir arada tutuluyor. Chernobyl’de ise her bir yakıt çubuğu ayrı bir basınçlı tüp içinde. Bunun sebebi askeri amaçlı zenginleştirme yapıldığında yakıt tüplerinin reaktörü durdurmadan birer birer sökülebilmesi imiş. Bu tasarım kontrol çubuklarının sıkışma riskini arttırmış mıdır?

6) Son olarak 3rd confinement niye yok şerefizler demek istiyorum.
0
zombi
(29.05.19)
arkadaslar hepinize tek tek ayri ayri tesekkur ederim.
bilim isiginda herbiriniz degerli fikir ve birikimlerinizi yaziya dokmussunuz.
saolun.
hayat bilgi ile daha guzel.
0
🌸portakal agacindaki vitamin
(29.05.19)
kontrol çubuklarının grafitle kaplı olması herşey limitteyken ani bir ısı artişina neden oluyor zaten yeterince limitte olan sistemi kontrol altında tutulabilmek için çubukları indirme tuşu olan az-5'e basılıyor çubuklardaki grafit ilk önce ani bir ısı artışına sebep olup daha sonra sistemi kontrol altına alabilen bir madde , sistem grafitle etkileşime girdiği anda zaten limitte olması sebebiyle bir de üstüne grafitin ısı artışı eklenince dayanamıyor ve patlıyor bu bir tasarım sorunu bu sorunu devlet gizliyor gizlediği gibi dökümanlardanda çıkarıyor bu bilgi çernobildeki hiç bir mühendiste yok yani bilmiyorlar o yüzden az-5 düğmesine basıyorlar eğer bu bilgi onlara daha önce verilmiş olsaydı o anda az-5 düğmesine basılmaması gerektiğini bilecekler ve patlatmayacaklardı belkide yinede sistemin limitte olduğunu bilmeyecekler ve basacaklardı orası net değil diyatlovun 32 gündeki gerçek röportajında suçu üzerine hiç almıyor ve tasarım hatasından kaynaklandığını söylüyor demekki zamanında idamdan kurtulmasının sebebinide öğrenmiş oluyoruz adamın 10 sene mahkum olma sebebi sadece suçun onda olmaması büyük bir devlet hatası var reaktörde büyük bir tasarım hatası var gizleniyor olması onu idamdan kurtarıyor yinede çok büyük hataları var mesela verilerin uygun olmamasına rağmen teste devam etmemesi gerekirken devam ettirmesi gibi..

*bunun yanında a.diyatlovun daha önce bir kazada radyasyon alması bu yüzden zihinsel olarak problemli olması sert kibirli hırslı olması neticesinde aslinda o göreve uygun bir mühendis olmaması yanlış kararlar verebilmesi

* genç mühendislerin bu yanlış kararlara işlerini ve kominist bir yönetimde güzel imkanlarını kaybedecekleri korkusundan dolayı itiraz edememeleri
de hataları dahada tetikliyor
0
baknedicem
(30.05.19)
(4)

altyapı yok saçmalığı.

sanat guresi
bu sene taşındığım sokakta zaten senelerdir altyapı yokmuş. birkaç ay önce telekomcuların gelip çalıştığını görüp umutlanmıştım. sağ ve soldaki 2 ve 6 numaralı evlerde altyapı varken 4 numaralı apartmanımızda altyapı yok hala? hatta sanırım sokakta sadece bizim birkaç apartmantlı sitede yok altyapı.
bu sene taşındığım sokakta zaten senelerdir altyapı yokmuş. birkaç ay önce telekomcuların gelip çalıştığını görüp umutlanmıştım. sağ ve soldaki 2 ve 6 numaralı evlerde altyapı varken 4 numaralı apartmanımızda altyapı yok hala? hatta sanırım sokakta sadece bizim birkaç apartmantlı sitede yok altyapı.

bu nasıl iştir? (nedenini merak ediyorum cidden) adamlar unuttu mu, ne oldu? işlerden anladığını söyleyen birisi "bir düzenek var, o yetmemiştir" gibi bir cevap verdi. beklesem birilerinin gelip düzeltme olasılığı var mı sizce? ildeki telekom'u arasak faydası olur mu?
0
sanat guresi
(29.05.19)
telekom mudurlugune gidip sorabilirsin, bir plan var mi yok mu soyleyebilirler. linkedin uyesi isen, Paul Doany ile arkadas ol. Yaptigi yorumlarin birinin altina, "Mr. Paul, evimde internet yok, Telekom uyuyor mu, help!" diye yaz. Isin hizlanir :)
0
ebabil curnatasi
(29.05.19)
Cimerden veya btk ddan yazabilirsin. Açıklama yaparlar, ama bu dediklerimi telekoma gitmeye üşeniyorsan yap bence :)
0
beni sen öldürme
(29.05.19)
telekomcuları tekrar görürsen yapış. onlar çözüyor bu işi.
aynısı başıma geldi, aylarca port yok uyarısı almışken baktım sokakta iş yapıyorlar. dedim böyle böyle. abi sen ver bize telefon numaranı dediler. abartmıyorum iki gün sonra internet bağlandı.
0
lazpalle
(29.05.19)
Yukarıda yazanların hepsini defalarca yapan biri olarak uğraşma diyorum paul a yazsan bile hemen özel bir departman arıyor sana vıınn tarzı 20gb kotalı internet verelim diyor o kadar, müdürlüklerin hepsine gittim orada dilekçe aldılar sallayan yok, proje olacakta gelecekler bekle babam bekle, 2 senedir bekliyorum ben, oturduğum sokakta her apartmanda altyapı var benim oturduğum bina yeni olduğu için yok kablo çekilecek sadece mevcut yerlerden ona bile gelmiyorlar. Superbox aldım pahalı ama kafam rahat en azından istediğim yere internetimi götürüyorum, tek seçenek bu araştırınca göreceksin sende.
0
Uncle Sam
(29.05.19)
(3)

Google'a Reklam verme ile ilgili bir sorum var.

appdata
Arkadaşlar merhaba.Başlıkta da dediğim gibi google ads'le ilgili bir sorunum var.şimdi ben 4-5 ay önce şirketimin internet sitesi için ve google ads'in nasıl kurulduğunu öğrenmek için "sanki google'a reklam verecekmiş gibi" yaptım, reklam oluşturma basamaklarını teker teker doldurup bitirmiştim... d
Arkadaşlar merhaba.
Başlıkta da dediğim gibi google ads'le ilgili bir sorunum var.

şimdi ben 4-5 ay önce şirketimin internet sitesi için ve google ads'in nasıl kurulduğunu öğrenmek için "sanki google'a reklam verecekmiş gibi" yaptım, reklam oluşturma basamaklarını teker teker doldurup bitirmiştim... daha sonra bana bir ekran gelmişti şu şekilde...
eksiup.com

tabi ben işlemin nasıl olduğunu öğrenme maksadıyla yaptığım için mailime gelen son aktivasyon linkine tıklamamıştım.

şimdi gerçekten reklam vermek istiyorum, ads.google.com yazıp enter'a bastığım zaman karşıma yine caps'te attığım sayfa çıkıyor. gördüğünüz gibi tıklanacak hiç bir link yok.
oysa ben 4-5 ay önceki yaptığım işlemleri komple temizleyip, sıfırdan güzel bir reklam oluşturmak istiyorum, ama ilgili sayfaya ulaşamıyorum...
4-5 ay önceki mailime gelen linke tıklıyorum, yine bu sayfa geliyor...

google ads'e telefon ettim, "yeni bir hesap aç ordan reklam ver" gibi bir saçma bir çözüm söylediler... benim bütün google hesabı ekosistemim, yani mail, drive, my business, blogger, keep vs. vs. bu hesabımda... bu problemi yeni bir hesap açmadan çözme yöntemi var mıdır acaba?

şimdiden teşekkürler.
0
appdata
(28.05.19)
support.google.com

burdan eposta ile yardım almayı deneyin bir de.
0
aziz dostum jack
(28.05.19)
google turkiye ofisini arayip 2+2 kac ediyor de , onu bilemezler, saf cahiller calisiyor orada. irlanda ile gorusmen lazim, orada da tr temsilcileri var
0
müptezel dostoyevski
(28.05.19)
Yeni hesap aç derken yeni Google hesabı aç demek istememişlerdir. Aynı eposta adresiyle yeni bir Google Ads hesabı açıp sıfırdan reklam verebilirsiniz. Bir email hesabıyla sanırım maksimum 5 Google Ads hesabı kullanılabiliniyor.
0
crown
(28.05.19)
(3)

Akıllı telefon batarya değiştirme

high hopes of the sozluk
5. senesine yaklaşan sony z1 var elimde ve bataryası ölmek üzere.şimdi bunun bataryasını değiştirsem ilk günkü gibi olmasa da idare edecek kadar performans sağlıyor mu?? var deneyimlemiş olan?teşekkürler şimdiden.
5. senesine yaklaşan sony z1 var elimde ve bataryası ölmek üzere.şimdi bunun bataryasını değiştirsem ilk günkü gibi olmasa da idare edecek kadar performans sağlıyor mu?? var deneyimlemiş olan?
teşekkürler şimdiden.
0
high hopes of the sozluk
(28.05.19)
kaliteli bir batarya ise ilk gunku gibi oluyor, sadece su gecirmezligini kaybedersiniz, asla orjinali kadar iyi yalitamayacaginiz icin. Hangi xperia idi hatirlamiyorum ama daha yuksek amperajli bir batarya ile degistirigim bir model, ilk gunden daha iyi olmustu.
0
Henry McClean
(28.05.19)
@Henry McClean su geçirgenliği sıkıntı değil zaten şarj takılan yerdeki aparat koptu.yaptırdığınız yerin iletişim bilgisi var mı acaba?
0
🌸high hopes of the sozluk
(28.05.19)
kendim degistirmistim ben, sac kurutma makinasi ve cama yapisan mini vantuzlar ile kapaklari kolayca sokebiliyorsunuz, cok zarar gormezse japon yapistiricisi ile geri kapaniyor, ya da ekran degisim kitlerinde komple cerceve seklinde cift tarafli yapiskan oluyor, onlardan da kullanmistim galiba. Cok defa Xperia serisi acip kapattim kendi basima. Ama elim yatkindir bu islere, supheniz varsa tamirciye vermek daha mantikli olacaktir, yanlis bir harekette koparabileceginiz, bozabileceginiz tirnaklar vs olabiliyor.

Bildigim, tavsiye edebilecegim bir tamirci ise maalesef yok.
0
Henry McClean
(28.05.19)
(6)

Bilgisayar Sorunu

straight from the heart
Selamlar,Samsung curved gaming monitör aldım ve bilgisayara taktım. Bilgisayarda dvi çıkışı olduğundan çevirici ile taktım. Daha önce ekranda olmayan bir kasma problemi yaşıyorum. Masaüstünde dosya kaydırırken bile donuk olarak kayıyor. Eski monitörü taktım. Kasma onda da başladı.ekran kartı 4gb nv
Selamlar,

Samsung curved gaming monitör aldım ve bilgisayara taktım. Bilgisayarda dvi çıkışı olduğundan çevirici ile taktım. Daha önce ekranda olmayan bir kasma problemi yaşıyorum. Masaüstünde dosya kaydırırken bile donuk olarak kayıyor. Eski monitörü taktım. Kasma onda da başladı.

ekran kartı 4gb nvida gtx 970
8gb ram

- Driver booster ile driverları güncelledim olmadı.
- Ekran kartı driverının eski sürümlerini kurdum olmadı.
- Acaba çeviriciden mi diye hdmi kablo ile bağladım yine olmadı.

Bu sorunu çözmeme yardımcı olabilecek olan var mı? Teşekkür ederim.
0
straight from the heart
(28.05.19)
nvidia denetim masasında "çözünürlük değiştirme" sekmesinde "yenileme hızı" nedir onu kontrol edin. 60 Hz'e getirip tekrar deneyin.
0
teknikekip
(28.05.19)
@teknikekip Baktım. 60 Hz.
0
🌸straight from the heart
(28.05.19)
anlattiginiz senaryoya gore ekranla ilgisi yok olayin, windows kendisini guncellemeye calisiyor olabilir.

Ubuntu vs gibi bir live linux distro ile deneyip donanim kaynakli olmadigindan emin olabilirsiniz.
0
Henry McClean
(28.05.19)
@Henry McClean

Driver booster ile tüm güncellemeleri yaptım. Daha öncesinde de bilgisayarımdaki tüm güncellemeleri kaldırıp tekrar güncelleme yaptım. Yine de çözüm olmadı.
0
🌸straight from the heart
(28.05.19)
görüntü mü kasıyor yoksa bilgisayar mı?

mesela video izlerken bir kasma belirtisi var mı?
görev yöneticisinde anormal bir durum görüyor musunuz?
0
cassey
(28.05.19)
@cassey

Film izlemede hiçbir sorun yok. hatta steam üzerinden pubg'ye giriyorum. hiçbir kasma yok. full fps alıyorum. onlarda problem yok. fakat bilgisayarımda masaüstünde bir ikon sürüklediğimde dona dona çekiyorum o ikonu ve photoshop, illustrator gibi programları açtığımda aynı kasmayı yaşıyorum. örneğin; zoom in, zoom out yaptığımda donmalar, takılmalar tam bir eziyet.
0
🌸straight from the heart
(29.05.19)
(3)

mp4ten gif ya da webm

oblitus
elimde 60mb bir mp4 soyası var. bunu bir sitenin arka planında loop olarak kullanmak istiyorum. ama gif yaptığımda 34 webm yaptığımda 14 mb oluyor. site açılışı için baya yavaşlatır bu halde. ne çözüm önerirsiniz?
elimde 60mb bir mp4 soyası var. bunu bir sitenin arka planında loop olarak kullanmak istiyorum. ama gif yaptığımda 34 webm yaptığımda 14 mb oluyor. site açılışı için baya yavaşlatır bu halde. ne çözüm önerirsiniz?
0
oblitus
(28.05.19)
arkalan için 13 sn bir video hazırlamıştım. 1.66 mb olmuştu boyutu. sizin videonun uzunluğu ne kadar acaba?
0
teknikekip
(28.05.19)
youtube'a atıp gif yapmayı denediniz mi? youtube'a attığınızda videoyu biraz daha sıkıştırabilir ordan da gif yapabilirsiniz.
0
false pretension
(28.05.19)
Yavaş olmasının sebebi büyük ihtimalle kendi sunucunuzdan stream etmeye çalışmanız. Videoyu youtube a yükleyip onu direk arkaplan olarak kullanabilirsiniz.
codepen.io
0
mentat
(28.05.19)
(9)

Yakıt tüketimine göre arabaların güç karşılaştırması?

un4given
Merhabalar,Benim merak ettiğim konu şudur: Örneğin 3 adet araç düşünelim. Bunları 1.2 motor 1.4 motor ve 1.6 motor olarak düşünüp torklarını da eşit varsayarsak beygirlere göre nasıl yakıt tüketimii olur ? Ya da nasıl en aza inen kombinasyon olur ? Örnek verilen araçlar dizeldir. 1,2motor=75 beygir
Merhabalar,
Benim merak ettiğim konu şudur: Örneğin 3 adet araç düşünelim. Bunları 1.2 motor 1.4 motor ve 1.6 motor olarak düşünüp torklarını da eşit varsayarsak beygirlere göre nasıl yakıt tüketimii olur ? Ya da nasıl en aza inen kombinasyon olur ?
Örnek verilen araçlar dizeldir. 1,2motor=75 beygir 1,4mootor=90 beygir 1,6motor=110 beygir
0
un4given
(28.05.19)
Torklarini eşit alirsan zaten baştan hatali bir soru sormus olursun.
0
gulbatur birinci sahbatur sondan geliyor
(28.05.19)
Torkların eşit olması mantık hatası evet haklısınız. Ama anlayacak dilden olması için öyle sordum. Yani en ergonomik tasarım nasıl olur ?
0
🌸un4given
(28.05.19)
aracın kasa ağırlığından motor teknolojisine göre yakıtı değişir. 1500 ton araca 1.2 motor koyarsan 1.6dan fazla yakar. otomatik ve manuel olması da değişir. model marka değişkenleri de çok.
0
mikahakkinen
(28.05.19)
Arkadaşlar daha net cevap verebilmeniz için soruyu tekrar revize ediyorum. Bütün araçlar Volkswagen Polo ise ve hepsi 90 km/h hızla aynı yolda aynı sürtünme katsayısıyla ve aynı sıcaklıkta aynı motor teknolojisiyle sürülüyorsa ve hepsi manuel ise?
0
🌸un4given
(28.05.19)
tamamen subjektif olarak söylüyorum 1.4tdi en idealidir.
0
mikahakkinen
(28.05.19)
Bu araçların hepsi dizel ve aynı torku veriyorlarsa zaten yüksek hacimli olanlar büyük ihtimalle eski teknoloji motorlardır. En az yakması için aracın hacmine ve kullanım şekline en uygun hacim/tork/beygir kombinasyonuna sahip olması gerekiyor. 900 kiloluk b segment bir araç 1.2 motor 75 beygirle çok az yakıt tüketerek fırlayabilirken 1.5 tonluk c-d segment bir araç kendini zor kaldırır, kaldırmak için de daha fazla yakıt tüketir.

Yani polo örneğinde bu 3 motor türü varsa, aynı teknoloji motor değillerdir, yakıt tüketimi için sürtünmeden falan önce motor teknolojisinin farklılığı etki edecektir.
0
Abdurrahman
(28.05.19)
Öncelikle hem lpg hem benzin hem de dizel hem otomatik hem manuel hem yüksek silindir hem de düşük silindir hacimli araç kullanan birisi olarak cevap vereyim.

1.2 motorlu araçla maaş yetiştiremedik aracı evden çıkartıp eve dönmemizle ibrenin bariz şekilde yer değiştirdiğini görüyorduk, o da uzun yol değil ha bildiğin şehir içi, araç ışıklarda ya da trafikte her durup kalktığında su gibi içti benzini.

1.6 motorla hem benzin hem lpg gittik lpg'de gayet ekonomik yol yaptık benzine aldığımızda benzin fiyatı yüksek olduğu için içimize oturdu ama hiç bir zaman 1.2 kadar yakıt tüketmedik 1.2 bariz şekilde bir yanılgı.

2 Lt dizel otomatik kullandık, bildiğin gönlümüzde taht kurdu, o ibre yerinden hiç oynamadı, uzun yolda 1400 km yaptık şehir içinde minimum 600-700 km'yi devirdi her depoda, gözümüz ibrede araba kullanmamanın keyfi nedir dizel ile gördük.

Yukarıdaki cevaplar da gayet net anlatmış ama karşılaştırmalarda bir çok unsuru ayrı ayrı değerlendirmeniz gerekiyor
0
solo
(28.05.19)
dizelse ve ayni kasa agirlik teknoloji ise en yuksek hacimli olan en az yakar.
0
Henry McClean
(28.05.19)
Revize edilmis soruya cevabimdir. Ceteris paribus yani diger tum sartlar esitken hacmi en yuksek olan motor en az yakar. Cunku hacim buyuyunce silindirler icine daha cok hava yani oksijen ceker ve yanma daha verimli olur. Bu yuzden motorun kuvveti yani krank milini döndürme kuvveti (güç ayri bi seydir, beygir gucu ile olculur) kisacasi torku artar.

Torku yani kuvveti yuksek olan motor daha az devir cevirir.

Dakikada 1.750 devirle saatte 90 km /e sabit hizla giden bir 1.6 dizel arac, ayni sartlarda eger motoru 1.4 e dusururseniz ayni tork kuvvetini saglayabilmek icin 2.000 devir, 1.2 lt motor ise ornegin 2.500 devir cebirmek zorunda kalacaktir.

Enjektorlerin her devirde bir kere yakit puskurttugunu varsayarsak 1.750 devirde 200 Nm tork veren bir motor 2.500 devirde bu torku veren aractan daha az yakar. Cunku daha az yakit.puskurtur enjektorler.

Buraya kadarki kisim düz yol icindi. Eger bahsettigin bu 3 araba Bolu Daginin ilk girisinde sabit hizla 90 km de tirmanmaya baslasalar yakit farki bariz sekilde daha da artacakti.

Buyuk hacimli arac 90 km hizda Bolu Dagi otoyolunu tirmanirken 4. viteste 2.500 devir cevirirken 1.2 hacimli arac ayni hizi korumak icin misal 4.000 devir cevirmek zorunda kalacakti.

Son olarak da şehir ici surusune gelelim. Araclar yakiti en cok durmuşken ilk kalkis esnasinda harcar. Dusuk hacimli motorlarin kuvveti yani torku buyuk hacimlilere gore daha yuksek devirde oldugu icin ilk kalkista 1.6 aracin 1.500 devir cevirmesi yeterliyken 1.2 arac yine misal 1.800 devir cevirmek zorunda kalacak ve yine daha fazla yakacakti.

Dumduz bir 100 km lik yolda 90 km/s sabit hizda ucu de gitse yakit miktarlari cok fark etmez. Biri 4.2 yakarken digeri 4.4 oburu de 4.5 olur en fazla. Asıl fark yokuslarda ve surekli dur kalk yapilan sehirici trafikte belli olur.
0
gulbatur birinci sahbatur sondan geliyor
(28.05.19)
(6)

bu araba üzer mi?

tukenmez adam
5 senelik araba ama alaman kalitesi, bir 4-5 sene daha çok ciddi (10 bini aşmayacak) problem çıkartmadan bizi taşır mı? https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-60.000-kmde-694100598/detaybunun yerine fiyatı bu civarda megane mı alsak dizel otm.?
5 senelik araba ama alaman kalitesi, bir 4-5 sene daha çok ciddi (10 bini aşmayacak) problem çıkartmadan bizi taşır mı?

www.sahibinden.com

bunun yerine fiyatı bu civarda megane mı alsak dizel otm.?
0
tukenmez adam
(28.05.19)
Segment farkli megane vs passat olmaz.

Passat dsg diye biliyorum oyleyse almayin.

Megane daha ucuza bulabilirsiniz nispeten ekonomik olur ama passat kalitesi olmaz. Dizeli bilemem benzini idare eder.

10 bin km icin araba almayin, gerektiginde kiralayin derim ben. Tasarruf onemli. 117 bin tl nin vadelk getirisiyle kiralama yapsaniz yine yeter.
0
baldan kaymak
(28.05.19)
üzmez
0
tamamhosdiyonda
(28.05.19)
Dsg var diye almazdım ben olsam. ayrıca eski kasa ve boyalı. sıfır boşline passat-tiguan 125e satıldı. büyük zarar edersiniz gibi geliyor satarken.
5 sene problem çıkartmasın diyorsanız model olarak en yenisine bakmanız lazım. o konuda meganelar daha makul sanırım.
2019 sıfır araç varken 5sene+boyalı+dsg passat mantıklı gelmiyor.
0
bahoho
(28.05.19)
"1000 km önce kavrama yetkili servisten iyi niyetten değişmiştir."

adam kucağındaki saatli bombadan kurtulmaya çalışıyor, 100 kilometre sonra ne olacağı belli olmaz bu arkadaşın.

Alman kalitesi diye VW almak Vestel üretiyor diye a101'den televizyon almak gibi. O kalite o kalite değil.
0
babilbaligi
(28.05.19)
bu araba üzmez. meganın kralına bin bu arabanın yanına yanaşamaz. tek üzebilecek yanı dsg şanzıman oda şans.

ancak fiyatı piyasasının altında.
0
mikahakkinen
(28.05.19)
o kasaya 1.4 122 beygir motor kucuk gelir, hem yeterli konforu atikligi vermez, hem yakit olarak uzer. babilbaligi'nin dedigi gibi dsg'de tam olarak ne degismis yetkili servisten ogren. komple vites kutusu degistiyse ve 2-3yil yada kilometre olarak vites kutusuna yetkili servis garanti veriyorsa dusunulebilinir, eger boyle bir garanti yoksa uzak dur.
0
crucio
(28.05.19)
(8)

Ps4'ü imac'e bağlamak ama nasıl?

la traviata
Merhaba.Ps4ü televizyon olmayan ama imac olan bir yerde kullanmak istiyorum.Bunun için nasıl bir kablo veya aparat almam gerekiyor?Çevirici bir şey mi almam gerekiyor?Doğrudan hdmi bir bağlantı yapamıyorum sanırım?
Merhaba.

Ps4ü televizyon olmayan ama imac olan bir yerde kullanmak istiyorum.

Bunun için nasıl bir kablo veya aparat almam gerekiyor?
Çevirici bir şey mi almam gerekiyor?

Doğrudan hdmi bir bağlantı yapamıyorum sanırım?
0
la traviata
(27.05.19)
bağlayamazsın.
0
alperz
(27.05.19)
imaclarde hdmi girişi yok mu? Macbook da var, imac de de varsa dönüştürücü ile bağlarsın.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(27.05.19)
www.apple.com

Aradığın ürün bu hdmi girişi varsa. Bunun muadillerini alsan yeter. Gerek yok bu kadar para vermeye.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(27.05.19)
super kahraman

iyi de benzer bir kablo var bende. ama o kabloyu bağlayınca tv veya projeksiyona, imac in görüntüsünü oraya veriyor. görüntüyü imac e vermiyor?
0
🌸la traviata
(27.05.19)
gençler macbook pro'daki hdmi ÇIKIŞI.

Eski imac'lerde target display mode denen bir özellik vardı. O da sadece mac bilgisayarlar arasında çalışıyordu. 5K'larla birlikte o da kalktı. Bu işin oluru yok.
0
alperz
(27.05.19)
alperz

sanırım tek oluru "remote control" denen olay. onla başardım.

ama tv nin hiç olmadığı bir ortamda o remote play kullanılıyor mu bilemedim.
www.youtube.com
0
🌸la traviata
(27.05.19)
alperz +1

tibben imkansiz.

edit: remote play ile oynarsiniz ama cok verimsiz olur. TV ile alakasi yok, ayni agda olmak yeterli calisan bir PS4 ile ama oynanir mi ? bence oynanmaz.
0
Henry McClean
(27.05.19)
İmac’ler bilmiyordum. Öğrenmiş olduk.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(28.05.19)
(3)

Spotify farklı cihazlarda kullanimi

asuturias
Bugün spotify premium a abone oldum. Bi arkadaşımla paylaştım bunu ben de kullanabilir miyim diye sordu. Ancak ben pek bilmediğim için hesabımı paylaşmak istemedim. Sorum şu arkadaşıma hesap bilgilerimi versem o da benim hesabımdan müzik dinlese bu durum bana tanınan haklarda bi kısıta neden olur mu
Bugün spotify premium a abone oldum. Bi arkadaşımla paylaştım bunu ben de kullanabilir miyim diye sordu. Ancak ben pek bilmediğim için hesabımı paylaşmak istemedim. Sorum şu arkadaşıma hesap bilgilerimi versem o da benim hesabımdan müzik dinlese bu durum bana tanınan haklarda bi kısıta neden olur mu? Kısacası önerir misiniz?
0
asuturias
(27.05.19)
Bir şey olmaz da aynı anda tek hesaptan tek müzik dinlenebiliyor. Ya da bir taraf şarkıları indirip çevrimdışı dinleyecek.
0
ravenclaw
(27.05.19)
@ravenclaw ben onu denedim iki cihazdan aynı anda çevrimiçi müzik dinlenebiliyor
0
🌸asuturias
(27.05.19)
ben bir arkadasimdan giris yapmistim. incognito moda almistim slovakca sarkilar cikmasin karsima oneri olarak diye. megersem dinliyormus hala.
0
supergirl
(27.05.19)
(5)

Suntalam denen malzeme çok mu dandiktir?

alperz
Elbise dolabı alacağım öyle bakınıyordum. Meşhur bir alışveriş sitesinde çok iyi fiyatlara dolaplar buldum. Suntalam denen malzemeden yapılmış. MDF'den farkı nedir? Beni üç dört yıl götürsün yeter.
Elbise dolabı alacağım öyle bakınıyordum. Meşhur bir alışveriş sitesinde çok iyi fiyatlara dolaplar buldum. Suntalam denen malzemeden yapılmış. MDF'den farkı nedir? Beni üç dört yıl götürsün yeter.
0
alperz
(27.05.19)
3-4 yil her turlu goturur, sokup takmak problem olur genelde. Bilhassa ozel baglanti aparatlari kullanilmadiysa ki kullanilsa bile suntalam kolayca yalama olur.

Suntalam da, MDF de marangoz artiklarindan yapilir. Sunta kaba parcalarin basitce preslenip yapistirilmasi iken MDF daha kucuk parcalarin daha agir kimyasallar ile daha yuksek basinc altinda sikistirilmasi ile elde edilir. MDF suntalama nazaran cok daha saglam ve mukavemetli olur. Suya dayanimi da daha iyidir.

Bir kere monte edilip sonra cope atilacaksa suntalam daha ekonomik olacaktir.
0
Henry McClean
(27.05.19)
alper google diye bişe çıktı yeni, tam senin gibiler için;

www.develimobilya.com.tr
0
vladimirdökümov
(27.05.19)
Islatmayacaksan, hor kullanmayacaksan, birkaç kez sökme takma, taşınma eylemin olmayacaksa bir sıkıntı olmaz.
Hele ki 3-4 yıl götürsün yeter diyorsan, zaten MDF'ye falan fazladan para vermene hiç gerek yok.
0
Mirket
(27.05.19)
Nem alan bi yerde degilse, tek sikinti kapilarini duzgun takmak mesele. Bide deliklerini falan duzgun acmamis olabiliyorlar.

Ama genel olarak suntalam f/p urunudur duzgun yerlesim olduysa
0
HasanK
(27.05.19)
Yukarıda yazılanlar doğru
Şayet söküp takmayacaksaniz ya da ikinci sokup takma sırasında vidadan önce tiplerde satılan ahşap tutkali sikarsaniz aralara beton gibi olur ve çok daha uzun dayanabilir.
Sunta korkulacak bir malzeme değildir hatta mdf den daha faydalı olabildiği zamanlar vardır.
Bu arada sondaki o lam kısmı kaplama demek. Yani üzeri boya değil ayrı bir malzeme ile kaplanmış (çoğu böyledir zaten endişelenmeyin)
Yakind koctas falan varsa oradaki ucuz dolaplar bu malzemedendir. Gidip görün isterseniz.
0
kisa
(27.05.19)
(3)

Android format

edsy
Komşunun oğluna verilmek üzere bir telefon var mail adresim dahil tüm bilgilerinim silinmesi gerekiyor nasıl yapabilirim bunu resimler recovery program lar ile geri alinmasin
Komşunun oğluna verilmek üzere bir telefon var mail adresim dahil tüm bilgilerinim silinmesi gerekiyor nasıl yapabilirim bunu resimler recovery program lar ile geri alinmasin
0
edsy
(27.05.19)
hard reset atılabilir ama kafasına koymuşsa geri getirebilir elbette
0
Big bada bum bum
(27.05.19)
Hard reset ten sonra "son kullanılan gmail hesabını girin" diye sormaz mı
0
🌸edsy
(27.05.19)
yok resetlenince artık sıfırdan makine gibi başlar
0
Big bada bum bum
(27.05.19)
(1)

microsoft

honfleur
Bugun outlook, office, hatta onedrive hepsi birden lisans dogrulaması için kod isteyip çalışmamaya başladı. Böyle bir durum ilk kez başıma geliyor. Yeni bir uygulama mı?
Bugun outlook, office, hatta onedrive hepsi birden lisans dogrulaması için kod isteyip çalışmamaya başladı. Böyle bir durum ilk kez başıma geliyor. Yeni bir uygulama mı?
0
honfleur
(27.05.19)
lisansınızın süresi bitmiş.
eğer lisansınız eski lisanslardansa (internetten indirilenlerden) yenisini indirin.
0
ozdek
(27.05.19)
(3)

Asus laptop su döküldü

garagavun
Arkadaşlar cihaza teknik servis 5400tl masraf çıkardı. Ben bu cihazı kur zamları yaşanmadan önce yani 2018 mayıs ayında 3200 e aldım. İçim acıdı ya resmen. Ne yapsam?
Arkadaşlar cihaza teknik servis 5400tl masraf çıkardı. Ben bu cihazı kur zamları yaşanmadan önce yani 2018 mayıs ayında 3200 e aldım. İçim acıdı ya resmen. Ne yapsam?
0
garagavun
(27.05.19)
Bir de farklı bir servisten fiyat isteyin. Belki basit bir sorunu vardır.
0
himmet dayi
(27.05.19)
@himmet dayi , fiyat Asus garantisinindi garanti olmayacak başka yerlere güvenilir mi ki bilemedim :/
0
🌸garagavun
(27.05.19)
Hocam 5.400'e sıfır bilgisayar alırsın neyin garantisi?
0
himmet dayi
(29.05.19)
(4)

excel'de formul sorusu

hononu
2019 vs 2018 olarak harcama artışına baktığım bir yer var. Eğer 2018'de harcama 0 ama 2019'da harcama varsa formul =0/2019 bütçesi oluyor bu da #DIV/0 veriyor. bunu nasıl çözebiliriz? Benim 2019'da harcamanın arttığını göstermem gerek. 2018'deki bütçe 0 kalmalı. Herhangi bir "if"'li formul var mıdır
2019 vs 2018 olarak harcama artışına baktığım bir yer var. Eğer 2018'de harcama 0 ama 2019'da harcama varsa formul =0/2019 bütçesi oluyor bu da #DIV/0 veriyor. bunu nasıl çözebiliriz? Benim 2019'da harcamanın arttığını göstermem gerek. 2018'deki bütçe 0 kalmalı. Herhangi bir "if"'li formul var mıdır? Mesala 0 gördüğün yeri 0,00001 al gibi birşey yazabilir miyiz?
0
hononu
(27.05.19)
=eğer(a2="0";"0,0001";a2) yazabilirsiniz. ama dosya yükler ve ne istediğinizi tam gösterirseniz direkt yapabilirim
0
kablelvuku
(27.05.19)
ISERROR formülüyle hata dönüp dönmediğini kontrol edebilirsin.
Ona göre IF kullanarak 0 veya ilgili değeri döndürürsün.
0
cakabo
(27.05.19)
ISERROR yerine direkt IFERROR kullanabilirsin.

=IFERROR(A1/A2;"buraya istediğin şeyi yaz")

Hata gösterilen yere "2018'de harcama yoktur" yazdırabilirsin ya da direkt sıfır yazılsın istiyorsan tırnakları kullanmadan 0 yaz. Yani:

=IFERROR(A1/A2;0)
0
himmet dayi
(27.05.19)
@kablelvuku,@cakabo ve @himmet dayı +1

#DIV/0 hatasını eğerhata formülüyle silibilirsiniz.

ilk olarak eğer formülü yazdıktan sonra eğer'in başına eğerhata ekleyip, formülün diğer kısmına istediğinizi yazabilirsiniz.
0
put it in your appropriate place
(27.05.19)
(6)

Çocuk taşımaya bisiklet römorku alsam...

crostata
... ve de bunu getirecek de birini bulsam Trumpya'dan; ülkeye girişte kdv, ötv, hava parası, ayak bastı, indi bindi isterler mi? Nasıl karar verirler, nasıl ücretlendirirler isterlese? Yoksa "yanımda getiriyorum arkadaş, kullandığım alet" diyebilir, sessiz sakin sokabilir mi birisi?Ürün zaten kur ne
... ve de bunu getirecek de birini bulsam Trumpya'dan; ülkeye girişte kdv, ötv, hava parası, ayak bastı, indi bindi isterler mi? Nasıl karar verirler, nasıl ücretlendirirler isterlese? Yoksa "yanımda getiriyorum arkadaş, kullandığım alet" diyebilir, sessiz sakin sokabilir mi birisi?

Ürün zaten kur nedeni ile epey pahalı, son bel bükücülerden. Üzerine ek olarak getirme meşakkatini çekecek gönüllüye de gönlünü hoş tutacak, azımsanmayacak bir tutar vermeli. Zira; ağırlığı 15 kilo üzerinde anladığım kadarı ile, hacmi ise 2 bebek arabası boyutuna da yaklaşabilir ölçüde.

www.amazon.com

www.youtube.com

Çocuk doğduktan beridir bisiklete binemiyoruz eşimle, bu tür bir alet ile eski sportik anları yaşamak istiyorum park bahçede de olsa. Paylaşacağınız bilgi ve fikirleriniz çok kıymetli, kalın sağlıcakla.
0
crostata
(26.05.19)
20 euroluk bir alışveriş için 23.5 euro gümrük masrafı ödüyorsun, yani 2 katından fazla

bu hesaba göre senin ürün kaba taslak 850 dolara falan maal olur ülkeye girişi.

gümrük kanununu incele gümrükten muaf mallar listesinde mi, eğer öyleyse bile yine bayağı bişeyler ödeniyor.

valla uçakla gelecekse bile bir de kargo parası yazarlar çok sağlam ama araç ile gelecekse belki bir ihtimal ben kullanıyorum bunu diyebilir ama gümrük kanunu yeni değişti tam olarak bilmiyorum ben nasıl olur?

ülke öyle bir hal aldı ki aradığım hiçbişeyi bulamıyorum, hadi binde bir buldun bu sefer fiyatları kol gibi oluyor, yurtdışından getirsen ayrı sıkıntı, gümrükteki elemanın keyfine kalmış, almıyom lan deyip almayabiliyolar, halbu ki yasak değil bişey değil.

hadi aldı diyelim kaç kişi isyan ediyor,kontrol için paketi açıyolar ürüne zarar veriyolar onu geçtim paketlerin içindekileri alıyolar diye.

böyle şerefsizler de var.

senin aleti çok şahane yapmışlar ama adamlar, her işe geliyor, bisikletle tura çıksan arkayı doldurursun ne var ne yoksa(çocuk olmadığını varsayarsak.)
0
Fodera
(26.05.19)
Çocuk 8aylık olduğundan beri bisiklet arkasında bununla taşıyorum

img.letgo.com
0
balik kraker
(26.05.19)
hocam bugün decathlon'da 1.299 tl'ye gördüm bi tane. daha uyguna gelebilir.

www.decathlon.com.tr
0
engelbert humperdinck
(26.05.19)
türkiyede vat bunlardan zaten
0
dismainpula
(26.05.19)
iki ürün arasında çok ciddi farklar var mesela arakdaşın gönderdiği disk frenli , decatlondakine fren mren yok ve son derece dandik duruyor.
0
Fodera
(26.05.19)
Yaninda getirebilir herhangi bir kimse ucak ile gelirken, gumruk vs cikmaz lakin paketin buyuklugune gore ozel kargo bolumune vermek gerekebilir, o zaman ekstra masraf alir havayolu.


Benzer urunler TR'de mevcut.
gungorlerbisiklet.com.tr

Lakin, eger uzun donem ara verdiyseniz reflekslerinizi tekrar gelistirmeden once cocuklarla birlikte hangi tur tasiyici oldugu farketmeksizin, hele TR sartlarinda bisiklete binmenizi tavsiye etmem. Tekrar tekniginizi topladiktan sonra da cocuklarla binme kararliliginiz devam ediyorsa da kadroya sabitlenen cocuk tasima koltuklari daha emniyetli olacaktir bu tur romorklara nazaran. Elbette emniyet kemerlerinin nizami baglandigini ve cocuklarin da kask taktigini varsayiyorum.
0
Henry McClean
(26.05.19)
(3)

Yurtdışından getirilen telefonu türkiye'de kullanmak

mirafiori
120 gün kayıtsız kullanılabiliyor ya bu Türkiye'den çıkıp geri girince sıfırlanıyor mu yoksa toplama mı bakıyor?
120 gün kayıtsız kullanılabiliyor ya bu Türkiye'den çıkıp geri girince sıfırlanıyor mu yoksa toplama mı bakıyor?
0
mirafiori
(26.05.19)
toplama bakılıyor.
0
sutlu nescafe
(26.05.19)
bir yilda toplama bakiliyor, bir yil sonra sifirlaniyor tekrar 120 gun basliyor.
0
kassiopeia
(26.05.19)
Bu durumda çift hatlı telefonu 8 ay kullanıp, 4 ay ıskartaya çıkartıp, sonraki yılın başında tekrar 8 ay kullanmaya başlıyoruz anladığım kadarıyla. Aslında 3 hatlı telefon yapsalar, aşarız bu IMEI kayıt sıkıntısını o halde :P Tabii, Bay Başkan da bu durumda 4 ay muafiyeti 1 aya falan indirir kesin...
0
crostata
(26.05.19)
(3)

samsung galaxy m20 vs a20

nickalangeronimo
bu iki telefon arasında kalsanız hangisini seçerdiniz? bana m20 daha makul gibi geliyor ama bir sormak istedim yine de.ya da başka öneriniz olur muydu bu fiyatlar civarında?
bu iki telefon arasında kalsanız hangisini seçerdiniz? bana m20 daha makul gibi geliyor ama bir sormak istedim yine de.
ya da başka öneriniz olur muydu bu fiyatlar civarında?
0
nickalangeronimo
(25.05.19)
Babus m20 den cok memnunum. Rahat birbucuk gun gidiyor. Yogun gunlerde 2 gunu cikariyor. Telefondan baska beklentim yok.
0
allah yazdiysa bozsun
(25.05.19)
M20 daha populer, ekrani biraz daha ufak ve en onemlisi bataryasi daha uzun gidiyo. Telefon alirken saticinin guvenilirligini de arastırın sikayetvar ile. Alternatif olarak asus zenfone max pro alınabilir, ki onun bataryası daha da iyi.
0
s0phiesw0rld
(25.05.19)
Rami de daha iyiymis
0
s0phiesw0rld
(25.05.19)
(2)

multiple inheritance java nedir ?

aristotelesin berberi
Merhaba çoklu kalıtım konusunu anlamaya çalışıyorum.şöyle bir nesne oluşturma şekli var.`public class test{public static void main(String args[]){sayısal_öğrencisi ali = new sayısal_öğrencisi( new bilgisayar_mühendisliği_öğrencisi());}}`Nesne oluştururken new den sonraki constructor metodunun içine
Merhaba çoklu kalıtım konusunu anlamaya çalışıyorum.
şöyle bir nesne oluşturma şekli var.

public class test{

public static void main(String args[]){

sayısal_öğrencisi ali = new sayısal_öğrencisi( new bilgisayar_mühendisliği_öğrencisi());

}

}


Nesne oluştururken new den sonraki constructor metodunun içine parametre giriyor bu nasıl mümkün olabiliyor bunu anlayamıyorum.
Teşekkürler.
0
aristotelesin berberi
(25.05.19)
Oncelikle Java'da multiple inheritance destegi yok, onu belirteyim. Kodun gerisini gormeden net yorum yapmak mumkun degil fakat anlamaya calistiginiz konu zannedersem composition.

Bundan once multiple inheritance'nin ne oldugundan bahsedeyim:
class Teker { ... }
class Motor { ... }
class Araba extends Teker, Motor { ... }

Gordugun uzere Araba class'i hem Teker'i hem Motor'u inherit ediyor. Fakat bunu javada yapmak mumkun degil cunku extend ifadesi kendisinden sonra sadece bir tane class'in varligina izin veriyor. Yani java sadece single inheritanceye izin veriyor. Mesela C++'ta buna benzer bir sekilde multiple inheritance yapmak mumkun. Bu sayede Araba class'i hem Teker'in hem de Motor'un fonksiyonlarini/degiskenlerini kullanabilecekti. Java'nin buna izin vermemesinin bazi sebepleri var, dil tasarlayanlarin secimi bu yonde. Genel itibariyla izin verilmemesinin sebebi olarak "diamond problem" one surulur, yazip arastirabilirsiniz.

Yukaridaki ornekten giderek compostionu aciklayayim. Yukaridaki gibi classlari inherit etmek yerine sunu yapabiliriz:
class Teker { ... }
class Motor { ... }
class Araba {
public Teker teker;
public Motor motor;
}

Sonucta araba dedigimiz sey teker ve motora sahiptir, onlardan gelmez. Yani Motor ve Araba arasindaki iliski Memeli ve Insan arasindaki iliski gibi degil.

Verdigin ornekteki classlar tam olarak neyi ifade ediyor bilmiyorum ama buradan gordugum kadariyla yukarida acikladigim iki durum icin de pek anlamli seyler ifade etmiyorlar.
0
yasli ateist
(26.05.19)
@yasli ateist merhaba geç gördüğüm için özürdilerim teşekkürler.Yararlanıyorum.
0
🌸aristotelesin berberi
(31.05.19)
(7)

new value nedir ? java oop

aristotelesin berberi
Merhaba resimdeki new value nedir bilen var mı ?Teşekkürler.
Merhaba resimdeki new value nedir bilen var mı ?
Teşekkürler.
0
aristotelesin berberi
(24.05.19)
dışarıdan giden değerdir.
0
karapage
(24.05.19)
Merhaba @karapage anlayamadım,biraz daha detaylı anlatirmisin. ?
Teşekkürler.
0
🌸aristotelesin berberi
(24.05.19)
resimdeki public ile başlayan şeyler fonkiyondur.

public void topla(5)
denirse
{
bu parentezlerin içine 5 i yolla demektir.
}

parantezlerin içindki işleme 5 i yollarsın ve içinde o 5i kullanarak işlem yaparsın.

5 i yollama neden yapılıyor dersen.

elimizde 5 var diyelim.

bir yere yollayınca onun karesini almasını istiyorum.
başka bir yere yollayınca 5 den 3 çıksın istiyorum.
ben bunları fonksiyonlar olmadan her seferinde yapabilirim.
ama fonksiyonlar ile bu işlemler hızlanıyor.
bugun 5 yollarken yarın 10 yollayabilirim.

oop de fonsiyonların amacı budur. yapılacak işleri bölmek ve tekrar tekrar kullanabilmek.
0
karapage
(24.05.19)
Tamam sen metodlara parametre yollamayı soyluyorsun onu biliyorum. fakat new value nedir onu bilmiyorum.
0
🌸aristotelesin berberi
(24.05.19)
@aristotelesin berberi adam üşenmemiş gerizekalıya anlatır gibi anlatmış hala new value nedir diye soruyosun
0
Yavuşuhlu
(24.05.19)
arkadaşın anlattığı metoddaki 5 varya o velue dur diyelim ki
integer (tamsayi) bir değişken(variable) tanımladın

int i = 5;
int -- integer değişkenin tipi
i --- değişkene verilen isim yada sembol
5 --- değişkenin değeri yani value

değişken i nin değerin şu an 5
i = i + 1
değişkenin değeri 6 oldu al sana new value
yani i nin yeni değeri 6 oldu denir

değişkenin aldığı yeni değerdir

bu değer değişkenin kullanım durumuna göre new value yani yeni değerde alabilir
değeri değişmeden kalabilirde vereceğin değerle hafızada o değer için bir yer ayrılır bu yüzden önemlidir değişkenin hiç bir şekilde yeni değer alması istenmiyorsa constant değişken tanımlanır ve bu değişken hiç bir şekilde new value alamaz değeri değişmez javada constant değişken final deyimi ile tanımlanır
0
baknedicem
(24.05.19)
Merhaba @baknedicem gerçekten güzel anlattın teşekkür ediyorum.

@Yavuşuhlu dostum biraz geç anladım sory.

@karapage teşekkürler.
0
🌸aristotelesin berberi
(25.05.19)
(1)

Bana raket seçelim mi?

babilbaligi
Selamlar,Uzun süredir masa tenisine ara vermiş durumdayım. Tekrar başlamak istiyorum, yeni bir raket seçmem lazım. Şu üçünden hangisini seçeyim? Ya da başka önerisi olan var mı?1- https://www.hepsiburada.com/butterfly-zoran-primorac-7000-f-masa-tenisi-raketi-85001-p-SPORBUT850722- https://www.hepsib
Selamlar,

Uzun süredir masa tenisine ara vermiş durumdayım. Tekrar başlamak istiyorum, yeni bir raket seçmem lazım.

Şu üçünden hangisini seçeyim? Ya da başka önerisi olan var mı?

1- www.hepsiburada.com

2- www.hepsiburada.com

3-www.hepsiburada.com

edit: editledim komple.
0
babilbaligi
(24.05.19)
Timo Boll Black piyasadaki en iyi hazir raketlerden biridir. Gene de custom made raketin yerini tutmaz tabi, ama butce isi bunlar.
0
skulldragon
(24.05.19)
(2)

Belediye web sitesi

oblitus
doğu illerinden birinin küçük bir ilçesinin web sitesi sıfırdan yapılacak. bunun için ne fiyat istenmeli? bir de wordpress ile yapmak problem olur mu?
doğu illerinden birinin küçük bir ilçesinin web sitesi sıfırdan yapılacak. bunun için ne fiyat istenmeli?

bir de wordpress ile yapmak problem olur mu?
0
oblitus
(24.05.19)
Komşu ilçelerin ve komşu illerdeki ilçelerin websiteleri nasıl yapılmış bir göz gezdir ve sonra Umut Sarıkaya'nın "Bilişim Treni" hikayesini oku ve öyle fiyat ver. Şaka yapmıyorum...
0
malheiros
(24.05.19)
10000 tl temiz. KDV de kolay hesaplanır. Küsüratsız.
0
deadwampir
(24.05.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.