Giriş
(6)

Linux kurayım mı?

Depik
5 yıllık ssdsiz bir laptopum var. Office, internette gezinme, film izleme dışında pek bir şey yapmıyorum. 2-3 senedir geç açılma, %100 disk kullanımı gibi sorunlar var ve tam olarak çözümünü bulamadım. Bu bilgisayara linux kursam bu sorunlardan kurutulur muyum?
5 yıllık ssdsiz bir laptopum var. Office, internette gezinme, film izleme dışında pek bir şey yapmıyorum. 2-3 senedir geç açılma, %100 disk kullanımı gibi sorunlar var ve tam olarak çözümünü bulamadım. Bu bilgisayara linux kursam bu sorunlardan kurutulur muyum?
0
Depik
(23.05.19)
"linux deepin" kur.
0
goodman
(23.05.19)
Muhakkak linuxda bir uyum sorunu yaşayacaksın. Ya bir driverı tanımayacak yada fanlar deli gibi ses çıkarak vs. Ssd tak kafan rahat etsin
0
dreamsandcolours
(23.05.19)
Gereksiz ya bosver.
0
baldan kaymak
(23.05.19)
kurun derim, bir süre arayüz karmaşası yaşayacaksınız ama aşılmayacak sorunlar değil bence. ancak ofis uygulamarının inciini ciinciini çıkartıp hemen hemen her özelliğini kullanan biri iseniz libre ofis ile bir miktar sorun yaşamanız mümkün. google docs bana yetiyo diyebilecek bir kullanıcı iseniz o da sorun olmaz, ona da alışılır.

burada ki karar mekanizmasında yeni bir şeyler deneyimlemek/öğrenmek sizin için ne kadar sorun, bu önemli bence.

2000 li yıllardan beri sadece linux kullanıyorum, ben memnunum. her işimi görebiliyorum windows ortamında ise rahat değilim yine de işimi görebilirim. iş yerinde mac kullanıyorum yine işimi görebiliyorum, yarın öbürgün başka bir işletim sisteim getirseniz karşıma bir iki haftada ona da alışırım. daha ilk günden yok yaa ben bunu anlamıyorum derseniz zaten olmaz o iş, yeni bir şeye alışmak zaman alır, sizde bu zaman var mı? önemli olan bu.

bu arada linux kurunca makine cart diye açılacak diye bir şey yok. bu sistem kaynakları (ram, işlemci, disk) ile alakalı.
0
selam
(23.05.19)
ChromeOS'a bir şans verin bence
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(23.05.19)
kesinlikle kurun.

12 yillik laptopumu linux sayesinde internet film izleme vb gibi seyler icin gayet hizli kullanabiliyorum. driver bulma sorunu gibi bi sey soz konusu bile degil. kendi torrent programi bile var. sadece ufak tefek terminal komutu yazmak gerekebiliyor update filan yapmak icin.

debian var bende. bence KURUN. hem de tum hdd'ye kurun, windows'tan kurtularak. pisman olmayacaginiza eminim.
0
supergirl
(24.05.19)
(1)

Silinen WhatsApp conversationlarını nasıl geri getirebilirim?

fct
Şimdi şöyle bir şey oldu salak gibi silmemem gereken konuşmaları silmişim bir kaç kişiyle ve önemliydi bunlar iş okul vs açısından. Sonra yedeklemeyi yaptı sanıp whatsappı silip tekrar yükledim. Sonra yapmamış :)))) Bütün konuşmalarım gitti. Bunu yani hiiiiç bir şekilde geri getirmenin bir yolu yok
Şimdi şöyle bir şey oldu salak gibi silmemem gereken konuşmaları silmişim bir kaç kişiyle ve önemliydi bunlar iş okul vs açısından. Sonra yedeklemeyi yaptı sanıp whatsappı silip tekrar yükledim. Sonra yapmamış :)))) Bütün konuşmalarım gitti. Bunu yani hiiiiç bir şekilde geri getirmenin bir yolu yok mu?:( Bir kaç tane data recover programı indirdim ama onlar da error veriyor sürekli.
0
fct
(23.05.19)
Yedek almadıysan yok
0
mirafiori
(23.05.19)
(2)

ucuz yollu fotokopi makinası

ozzpwnz
başlık net sanırım. :)en ucuza ne alınır sadece fotokopi için? https://www.vatanbilgisayar.com/canon-pixma-e414-fotokopi-tarayici-yazici.htmlbunu bulduk ama alternatif vs önerilere açığım.
başlık net sanırım. :)

en ucuza ne alınır sadece fotokopi için?

www.vatanbilgisayar.com

bunu bulduk ama alternatif vs önerilere açığım.
0
ozzpwnz
(23.05.19)
ucuz makine yerine, ucuz kartuş veya ucuza doldurulabilen cihaz arayın.
0
sutlu nescafe
(23.05.19)
Bence letgodan tonerli yazıcı kovalayın. Az kullanılmışlarından
0
filipis
(23.05.19)
(3)

Teknosa'dan wifi adaptor aldim ama Mac'de calismiyor. iade alirlar mi?

cay sigara
urunun kutusunun ustunde mac'de calistigi yaziyordu. ne var ki, mac driver'i en son 5 sene once guncellendiginden adaptor calismadi.bu durumda urun kabahatli oldugundan iade alirlar mi?urun windows'ta sorunsuz calisiyor.teknosa'nin iade kosullarinda urunun ambalaji acilmissa geri almayiz yaziyor.tes
urunun kutusunun ustunde mac'de calistigi yaziyordu. ne var ki, mac driver'i en son 5 sene once guncellendiginden adaptor calismadi.

bu durumda urun kabahatli oldugundan iade alirlar mi?

urun windows'ta sorunsuz calisiyor.

teknosa'nin iade kosullarinda urunun ambalaji acilmissa geri almayiz yaziyor.

tesekkurler.
0
cay sigara
(23.05.19)
geri almazlar diye tahmin ediyorum. servise götürün diyecekler.
0
teknikekip
(23.05.19)
Bence alırlar. Teknosa değil ama bimeks'ten oyun kolu almıştım bilgisayara. Beğenmedim götürdüm başka bir ürünle değiştirdim. Paketini falan da yırtmıştım. Hiç itiraz etmediker.

Ama kanunen değiştirmeme ya da iade almama hakları var, onu bilin. Tabii MAC'te çalışmaması ayıplı mal olduğu anlamına gelirse durum değişir.
0
himmet dayi
(23.05.19)
geri aldilar arkadaslar. telefondaki kurumsal musteri hizmetleri "teknik servis kontrol eder ve onaylarsa geri alirlar" demisti.
ben de urunu aldigim subeyi aradim bir de, onlar da "sorun yazilimdan kaynaklandigi icin 24 saat gecmediyse para iadesi yapabiliriz" dediler ve para iadesi gerceklesti.


canimi sikan sey ise, urun windows ta harika calisti, mac icin driver i olmamasi disinda kusursuz. ama buna ragmen, urun tekrar satisa konulmayip, asus a iade edilecekmis :/
0
🌸cay sigara
(25.05.19)
(9)

elektrik aldıktan sonra hemen kapanan yeni anakart

matrix
merhabalaryeni bir kasa topladım. anakart, işlemci, ram yeni alındı. anakartta işlemciye elektrik veren giriş 8 pin'li. benim güç kaynağımda böyle bir kablo yok. 4'lü pin var sadece. bununla bağladım ama power'a bastığımda anakartın tüm ışıkları yanıyor, işlemcinin fanı dönüyor ve sonrasında hepsi d
merhabalar

yeni bir kasa topladım. anakart, işlemci, ram yeni alındı.

anakartta işlemciye elektrik veren giriş 8 pin'li. benim güç kaynağımda böyle bir kablo yok. 4'lü pin var sadece. bununla bağladım ama power'a bastığımda anakartın tüm ışıkları yanıyor, işlemcinin fanı dönüyor ve sonrasında hepsi duruyor. bir tek anakartın arkasında mavi ışıklı bir tuş var. onun ışığı sönmüyor. galiba bios'u resetleyen tuş bu. ekran kartını, ram'i, hdd'si söküp denediğimde de sonuç aynı. güç kaynağı da iyi bir marka ve 600w.

sizce sorun nedir? ne önerirsiniz? durduk yere bir de güç kaynağı satın almadan önce fikrinizi duymak isterim. şimdiden teşekkürler.
0
matrix
(23.05.19)
yani diyosun ki 8 pin'e 4 pin girdim acaba bilgisayar neden boot etmiyor? hmm
0
vladimirdökümov
(23.05.19)
%100 power supply sorunu. O 8 pinli kablonun olmasi sart. Bu yaptiginiz ile tum anakarti yakabilirsiniz. Yeni PSU alin yoksa kablosu.
0
compumaster
(23.05.19)
Önce bir dönüştürücü kablo alıp denemek faydalı olur bence.
0
bahoho
(23.05.19)
güç kaynağının tam modeli nedir? hadi tüm bağlantılar tam ama anakart boot etmiyor olsa belki kasadan kaynaklı bi kısa devre var derdim bi ihtimal ama denildiği gibi psu kaynaklı bir sorun bence de dönüştürücü vs. uğraşmadan yeni bir güç kaynağı alın. hatta evladiyelik birşey olmasında fayda var, sistemin bütün bileşenlerini ona emanet edeceğiz sonuçta, seasonic,evga gq g2 g3, fsp hydro g serileri tavsiyemdir.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(23.05.19)
Yeni kasa topladıysanız güç kaynağında 8'pin olmama ihtimali yok bence. Genelde cpu 2 diye yazıyor psu soketinde.
0
denizgonen
(23.05.19)
anakart modelini bilsek daha kolay yardimci olabilirdik aslinda.

genelde psularda o 4lu pinden bir kac tane olur. iki tanesini birlestirip 8 pin yapabilirsiniz.
0
tanaka
(23.05.19)
arkadaşlar yeni kasa topladım dedim ama yeni olan bileşenleri belirttim. ha bir de m2 slot tarzı hdd aldım. psu bir önceki kasadan devretti. zamanında psu'ya epey para verdiğim için durduk yere bir de psu masrafı altına girmek istemedim. zaten şu haliyle bile bütçemi biraz zorladı.

gece uykum vardı çok ayrıntı veremedim.

anakart - msi z270 m6 ac
işlemci - intel i5-8400

psu ise silver stone marka. 600w.

ve malesef üzerinde 8pin'lik kablo yok. 2 tane 4 pin de yok. sadece 1 tane 4 pin var.

ve şu da var. bir önceki anakartın da üzerinde 8pin girişi vardı ama bu 4pin'li kablo ile çalışıyordu. o yüzden "8 pin yuvaya 4 pin taktın ve çalışmadı diyorsun öyle mi bla bla bla" diyen arkadaşları direkt es geçiyorum. ki eskiden şöyle bir şey vardı diye hatırlıyorum. yine anakartlarda 8 pin oluyordu ama 4 tanesinin üzeri kapalı oluyordu bir kapak ile. yani demek ki bazı durumlarda 8 pin'li girişe 4pin'li kablo takarak da kullanabiliyormuş insanlar.

benim de böyle bir imkanım varsa neden değerlendirmeyeyim ki yeni bir masrafa girmeden önce. bugün 4 pin'li kabloyu 8 pin'e dönüştüren kablo sipariş ettim. yarın gelecek. akşama deneyeceğim.

ben sizden "sorun nelerden kaynaklanabilir" diye fikirler duymak istedim. sonuçta doğal olarak milyarder değiliz. sırf deneme yanılma olsun diye psu mu alalım? hadi aldık diyelim. ve yine çalışmadı diyelim. demek ki sorun başka yerde olmuş olacak. boşuna masraf yapmış olacağım. önce elemeleri yapalım, son çare olursa alalım işte.
0
🌸matrix
(23.05.19)
acikcasi 4 pin ile 8 pinlik cpu nun da calismasi lazim. yeni anakartlarla denemedim hic ama gaming anakartlarin. acaba hic bip sesi geliyor mu bilgisayar basladiktan sonra. islemci thermal paste sorunu yani isinma sorunu da olabilir kendiliginden kapanmasi. bip sesi geliyorsa o sese gore anakartin kullanma kilavuzunda sorun yazar.

gelmiyorsa pinden olabilir tabi. 4 pini bir de 8 pinin diger tarafinda denediniz mi? cpuya yakin olanda calisiyor olmasi lazim.
0
tanaka
(24.05.19)
youtu.be Bu anakartin support sitesindeki manual'in icinden gelen youtube linki.
www.msi.com
buradaki manuali indirip oradaki steplerin aynisini yapmaniz lazim. Eger yoksa oyle bir kablo PSU cok mu eski? hic duymadim gerekli kablolamanin olmadigini.
0
compumaster
(25.05.19)
(6)

dört mevsim lastik / lastik tavsiyesi

avianthem
aracımda 4 adet michelin crossclimate var (ilk sahibi takmış, 2015 üretim) ve birkaç ay önce muayeneden geçti. yakın zamanda derin bir çukura biraz hızlı girdiğim için sağ ön lastiğin yanak ucunda tırnak kadar bir yarık oluştu, değiştirmem gerekir mi sizce? ustalara güvenemedim. muayeneden bir hafta
aracımda 4 adet michelin crossclimate var (ilk sahibi takmış, 2015 üretim) ve birkaç ay önce muayeneden geçti. yakın zamanda derin bir çukura biraz hızlı girdiğim için sağ ön lastiğin yanak ucunda tırnak kadar bir yarık oluştu, değiştirmem gerekir mi sizce? ustalara güvenemedim. muayeneden bir hafta sonra rot ayarı için gittiğim lastikçi diyor ki "hocam senin lastikler bitmiş, kabak olmuş." ne diyeceksin.

bir de yıl boyu yoğun yağış alabilen ama hiç kar görmeyen bir yerde yaşayan birisi için yaz lastiği almak mantıklı mıdır? her şeyi geçtim, polis sıkıntı çıkarabilir mi? hukuki bir engel var mı?

yaz lastiği almayı düşünüyorum çünkü michelin crossclimate haricindeki diğer tüm dört mevsim lastiklerin tıraş olduğunu okumuştum bir yerlerde. crossclimate'lar da çok pahalı malesef, güç yetmiyor.

neyse lafı çok uzattım, de 205 / 55 / r16 boyutlarında, çok sert süspansiyona sahip bir araca (honda civic fk1) takılabilecek f/p oranı yüksek bir lastik önerecek olan var mı? yaz ya da dört mevsim.

teşekkürler.
0
avianthem
(22.05.19)
Bu konuyu ben de takip etmek istiyorum. Sırf cevap olsun da silinmesin diye yazıyorum. 4 mevsim alacaktık biz aynı sizin gibi yağışlı kar görmeyen yerde, yaz lastiği alın dediler. Continental önermişlerdi bize de.
0
curukturpkokusu
(22.05.19)
hava sıcaklığı 7 derecenin altına inmiyorsa kışlık lastiğe bence gerek yok. yasal olarakda bir sıkıntı yaşamazsın, sanırım sadece ticarilerde geçerli bir durum. Yazlık lastiklerin su tahliyesi kış ve 4 mevsim lastiklere göre daha iyi oluyor.

5 yıldır continental premium contact 5 kullanıyorum yeri geldi taşlı yola çıktım, yeri geldi toprak yollarda kullandım hiç yolda bırakmadı. f/p lastiği mi bilemem ama tekrarda aynı lastiği almayı düşünüyorum. Kışlıkları aldığım petlas bayisi ile görüştüğümde falken önermişti yazlık için. falkeni bir araştırın derim.
0
1917
(22.05.19)
Michelin primacy 4 veya Continental premium contact 6 öneririm. Test değerleri birbirine yakın. Konfor isterseniz Michelin, daha dayanıklı olsun derseniz Continental.
Ben Primacy 4 taktım çok memnunum.
0
obscure
(22.05.19)
Hankook ventus prime 3 ve falken ziex 314 ecorun lastikleri tam fiyat performans lastikleridir. Lastikleri değiştirirsen de eskileri sakın değiştirdiğin yerde bırakma al resmini çek sehibinden de uygun fiyata sat. Eğer değiştirdiğin yerde bırakırsan onlar satıyorlar çünkü.
0
kraldan cok kralci
(22.05.19)
nokian weatherproof 4 mevsim için kullanıyorum gayet memnunum. üzerinde kar simgesi de var. daha önce yokohamanın 4 mevsim lastiği vardı. 3 yıl karda dağa zincir takmadan çıktım. aracım 4 çeker yanlış referans olmasın
0
pascaldiscoda
(22.05.19)
Ortalama sıcaklık 7 derecenin altına çok düşmüyorsa, örneğin İzmir gibi bir yerde 4 mevsim almayın bence. Yaz lastiği alın. Bunların yağmur performansı dört mevsimden daha iyidir zaten.
0
orient blue
(22.05.19)
(2)

oral-b elektronik diş fırçaları hk

superb
https://urun.n11.com/elektrikli-dis-fircasi/oral-b-smart-series-siyah-pro-7000-sarj-edilebilir-dis-fircasi-P317688955https://urun.n11.com/elektrikli-dis-fircasi/oral-b-genius-siyah-pro-9000-sarj-edilebilir-dis-fircasi-P323402503bu ikisi arasında ne fark vardır? teşekkürler
urun.n11.com

urun.n11.com

bu ikisi arasında ne fark vardır? teşekkürler
0
superb
(22.05.19)
kablelvuku
(22.05.19)
www.toothshop.co.nz

temelde iki fark var.

genius nispeten daha uzun batarya ömrüne sahip. bir pro 6000 kullanıcısı olarak çok önemsiz bir fark olduğunu söyleyebilirim. 2 haftalık tatilde yanıma alıyorum asla pilin bittiğini görmedim 3 yıldır.

diğeri de tutuş açısı uyarıcısı var genius'da. bu da pek gereksiz bir özellik bana kalırsa.
0
givemesomesubstance
(22.05.19)
(2)

icloud hesabımdan hangi bilgilere ulaşabilirler?

lordoz
icloud hesabımın şifresini bilen biri, cihazıma erişi yokken, whatsapp yedeklerime ve/veya arama geçmişime ulaşabilir mi?çünkü icloud menüsü altında whatsapp yedekleri seçili mesela, bu yedek dosyalarına bir şekilde ulaşıp bu mesajları okumak mümkün müdür?Not: fotoğraflara ve notlara ulaşabilecekler
icloud hesabımın şifresini bilen biri, cihazıma erişi yokken, whatsapp yedeklerime ve/veya arama geçmişime ulaşabilir mi?

çünkü icloud menüsü altında whatsapp yedekleri seçili mesela, bu yedek dosyalarına bir şekilde ulaşıp bu mesajları okumak mümkün müdür?

Not: fotoğraflara ve notlara ulaşabileceklerini biliyorum. zaten icloud hesabıma girdiğimde kabak gibi ortada onlar, hesap şifreme sahip herkes rahatça görebilir. ama mesajlarıma ve arama kaydıma ulaşabilir mi onu öğrenmek istiyorum.
0
lordoz
(22.05.19)
kimin ulaştığına göre değişir.
0
dismainpula
(22.05.19)
@dismainpula nasıl yani? yeteneğine ve bilgisine göre mi?
0
🌸lordoz
(22.05.19)
(1)

powerpoint slaytlarına bakmak için

alive2017
powerpoint slaytlarına bakmak için libreoffice kullanıyorum ancak çok yavaş geliyor banalibreoffice harici ücretsiz alternatif ne olabilir? mümkünse online olmasın (office 365 ve google docs gibi).
powerpoint slaytlarına bakmak için libreoffice kullanıyorum ancak çok yavaş geliyor bana
libreoffice harici ücretsiz alternatif ne olabilir? mümkünse online olmasın (office 365 ve google docs gibi).
0
alive2017
(22.05.19)
OpenOffice deneyebilirsiniz.
0
tanaka
(22.05.19)
(9)

Xiaomi A 1ekran siyah beyaz oldu delireceğim düzelmiyor

Neyazayım
Arkadaşlar annemin telefonu tamamen siyah beyaz oldu nasıl düzeltebiliriz?
Arkadaşlar annemin telefonu tamamen siyah beyaz oldu nasıl düzeltebiliriz?
0
Neyazayım
(21.05.19)
geliştirici seceneklerine girin, ordan renk ekranını simüle et opsiyonunu kapatın, düzelecektir.
0
obaa
(21.05.19)
@obaa nerede acaba bulamıyorum
0
🌸Neyazayım
(21.05.19)
ayarlar -> telefon kısmına gelin, miui sürümü yazan yara üstüste tıklayın, o şekilde geliştirici seçenekleri açılacaktır, daha sonra ayarlarda "sistem-cihaz" sekmesi var onun en altında bulunan ek ayarlara girin, orada geliştirici seçeneklerini bulabilirsiniz, o kısımda da renk ekranı alt taraflarda olmalı.
0
obaa
(21.05.19)
@telefon A1 miş. Annemin telefonu. Ve söylediğiniz menu yok. Google da da bişey yazılmamış.
0
🌸Neyazayım
(22.05.19)
Ekran kısmınd büyük ihtimalle okuma modu vs açmışsınızdır
Bildirim panelini çekip sola kaydırıp bakın öyle bir şey var mı diye. Yoksa ayarlar ekran vs kurcalayın
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(22.05.19)
@milletin efendisi hayır okuma modunu açınca ekran siyah yazılar beyaz oluyor. Ekran şuan bildiğimiz siyah beyaz tv gibi
0
🌸Neyazayım
(22.05.19)
@obaa nin bahsettigi menunun olmamasi imkansiz. sizin acmaniz gerekiyor.

ayarlar > Telefon hakkinda > MIUI surumu'ne 7 kere ust uste tiklamaniz gerekiyor. gelistiri ayarlari acildi gibi bir yazi cikacak ekranda. daha sonra

ayarlar > Sistem & Cihaz kisminda en sonda "Ek ayarlar" > Gelistirici secenekleri > Renk alanini simule et > bunu Devre disi yapmanizi oneriyor.
0
tanaka
(22.05.19)
Korkulacak birsey yok. Sadece ekran ayari gerekiyor. Yazdiklariniza gore biraz uzaksiniz dev olmakta. Bilen bir arkadasiniza goturun sorunu cozer 2 dk lik is gibi duruyor yazdiklariniza gore.
0
baldan kaymak
(22.05.19)
@baldan kaymak hiç android kullanmadım. Telefon kendi kendine eski haline döndü. Söylenilen yerleri bulamadım. Servise mi varsem acaba.
0
🌸Neyazayım
(22.05.19)
(1)

Bad Sector Gözükmeyen Ama Pending Sector Gözüken Sabit Disk

evandro roncatto
Hard diskimde bir problem var. Özellikle torrent vs kullanarak bir indirme yapıldığında ortaya çıkıyor. İlk defa bir ay kadar önce oldu. Birden aşırı bir yavaşlama oldu, bazı programlar açılmadı, mouse dondu, görev yöneticisi açılmadı. Reset attığımda ise ''disk hataları onarılıyor'' ekranında kaldı
Hard diskimde bir problem var. Özellikle torrent vs kullanarak bir indirme yapıldığında ortaya çıkıyor. İlk defa bir ay kadar önce oldu. Birden aşırı bir yavaşlama oldu, bazı programlar açılmadı, mouse dondu, görev yöneticisi açılmadı. Reset attığımda ise ''disk hataları onarılıyor'' ekranında kaldı ve asla çıkmadı oradan. Temiz Windows kurulumu ile kullanmaya başladım. Bir dosya indirdiğimde yine aynı şey oldu. HD Tune yükledim. Error scan işleminde herhangi bir bad sector bulunmadı. Yemyeşildi tüm kareler. Fakat S.M.A.R.T testi ekranında ''current pending sector'' kısmı ''warning'' durumunda gözüküyor. Bad sector gözükmemesi kafamı karıştırdı ve bir kez de direkt üreticinin aracı ile test edeyim deyip Western Digital Data LifeGuard Diagnostic indirdim ve orada da SMART STATUS:PASS gözüktü bir sorun çıkmadı yani. Fakat dediğim gibi özellikle yüksek boyutlu bir dosya indirince kesinlikle sorun oluyor ve ''current pending sector'' hatası var. Hard diskimde sorun var mı yok mu ? Sorun varsa bad sector gibi bir şey mi yoksa daha yazılımsal ve düzeltilebilir bir sorun mu ? Low Level format falan denmiş. Bilgisayardan hiç anlamıyor değilim ama çok profesyonel bir durumda da değilim. Bu Low Level Format benim becerebileceğim bir şey mi ? Şimdiden teşekkürler ilgilenen arkadaşlara.
0
evandro roncatto
(21.05.19)
pending sector'un anlamı şudur: harddisk tarafından kullanılmamak üzere kenara ayrılmış tespit edilen bad sector noktalarının sayısı.

yani pending sector bir hata değil, bilgi notudur. şu kadar bad sector tespit edildi ve o noktalara harddisk tarafından dokunulmaması için işaretlendi anlamına gelir. ondan ürkmene gerek yok yani. o yüzden zaten tarama yaptığında bad sector çıkmıyor çünkü bad sectorlu kısımlar kenara ayrıldı.

ha ama bad sector çıkan harddisk bir ayağı çukurda harddisktir sonuç olarak, yaşadığın sorunlar da bu yüzden olabilir.
0
rotten head
(21.05.19)
(2)

Chrome VPN eklentisi?

amortisman
Selam,Türkiye'de çalışan ücretsiz VPN eklentisi var mı bildiğiniz?Denediklerimin hiçbiri çalışmadı :(Teşekkürler.
Selam,

Türkiye'de çalışan ücretsiz VPN eklentisi var mı bildiğiniz?

Denediklerimin hiçbiri çalışmadı :(

Teşekkürler.
0
amortisman
(21.05.19)
Opera Developer sürümü var onu deneyebilirsin. Diğer tarayıcılarda sanırım eklentiler pek etkili olmuyor fakat bahsettiğim tarayıcıda eklentiye gerek kalmadan ayarlardan Vpn'i etkin hale getirip kullanabiliyorsun.
0
captain knuckles
(21.05.19)
Touch vpn i deneyebilirsin.
0
Böylepelinmiolurya
(21.05.19)
(5)

aliexpres'ten telefon almış olan var mı?

semenderr
engin bilgilerinizden faydalanmak istiyorum. normal alışverişten ziyade ne gibi farklarla karşılaştınız? türkiyeye göndeerilmez ibareli ürünler kesinlikle türkiyeye gönderlmez midir? bir çıkar yol var mıdır?300 dolar üzerinde bir telefon alırsam, ne kadar gümrük öderim? pasaporta işlemek pahalı, esk
engin bilgilerinizden faydalanmak istiyorum. normal alışverişten ziyade ne gibi farklarla karşılaştınız? türkiyeye göndeerilmez ibareli ürünler kesinlikle türkiyeye gönderlmez midir? bir çıkar yol var mıdır?

300 dolar üzerinde bir telefon alırsam, ne kadar gümrük öderim? pasaporta işlemek pahalı, eskiden root ile hallediyoruk, şimdi böyle şeyler var mı?
0
semenderr
(21.05.19)
Alamazsin. gumrukte takilir gelmez.
0
brkylmz
(21.05.19)
sim kart girişi olan hiçbir cihazı ülkeye kargoyla sokamazsın. geri döner.
0
false pretension
(21.05.19)
Sim kart girişli smart watch bile geri döndü.
0
Böylepelinmiolurya
(21.05.19)
Gümrük şu aralar çok sıkı zor girer.
Hadi girdi diyelim işlemci mediatek ise imei atmanız 5 dk sürer ama snapdragon ise modeline göre bayağı uğraşabilirsiniz. Mediatekler imei partitionuna direkt yazmaya izin verirken qc bu konuda biraz sıkı
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(22.05.19)
Cep telefonu yasak ürün kapsamında. Vergi ödeyip almak mümkün değil. Gümrük yakalarsa gerisin geri Çin'e gönderiyor. Şans işi. Aliexpress te tr ye gönderim yapan yüksek puanlı firmalara bakın. Yorumlar olumluysa şansınızı deneyebilirsiniz. İade olursa paranızı da iade ediyorlar genelde ama tabi ki yaptıkları masraftan dolayı firmalar ödediğiniz paradan kesinti yapabiliyorlar. Ama eskisi kadar kolay değil artık bu işler. Bu da bir gerçek.
0
nihayet
(22.05.19)
(1)

Araç kliması gazı kaça

nop
Klima soğutmuyor, üflüyor ama normal havadan azıcık daha soğuk galiba.1.bir aydır kötü bir koku vardı. Baskı balata değişimi zaten gerekiyordu ona verdim. Baskı balata değişti hala koku var gibi. Bunun klimayla ilgisi olabilir mi? (Polen filtresi filan değil mevzu)2.klima gazını kaça dolduruyorlar?E
Klima soğutmuyor, üflüyor ama normal havadan azıcık daha soğuk galiba.

1.bir aydır kötü bir koku vardı. Baskı balata değişimi zaten gerekiyordu ona verdim. Baskı balata değişti hala koku var gibi. Bunun klimayla ilgisi olabilir mi? (Polen filtresi filan değil mevzu)

2.klima gazını kaça dolduruyorlar?
Eğer kaçak vs bir sebeple gaz bittiyse bunu onarabiliyorlar mı?
0
nop
(21.05.19)
1-Aracınızın ön camın ön kısmındaki ızgaraların olduğu yer atık Su tahliyesi yapmıyor olabilir. Kapı iç kısmında su birikmesi olabilir (özellikle arka kapı). Döşemeler alttan su almış olabilir.

2- ücret özel servisten resmî servise kadar çok değişkenlik gösterir . Dışarıda 150 tl civarında... gaz bastıracağınız yerde gaz kaçağı olup olmadığının da kontrolünün yapılmasını isteyin.
0
creedwar
(21.05.19)
(5)

Hukuk Terimi

koskoca kirpi
Mahkemeye gitmektense uzlasalim ya da kabul edelim daha az maliyetle isi cozeriz anlaminda bir terim vardi. Aklima takildi bulamiyorum. Neydi bu?
Mahkemeye gitmektense uzlasalim ya da kabul edelim daha az maliyetle isi cozeriz anlaminda bir terim vardi. Aklima takildi bulamiyorum. Neydi bu?
0
koskoca kirpi
(21.05.19)
Turkiye'de uzlasma deniyor artik ama? Tesviye olabilir mi? Ecnebilerin settling dedigi sey...
0
robokot
(21.05.19)
arabulucu ?
0
damla sakızlı dondurma
(21.05.19)
Sulh
0
adwokat
(21.05.19)
Sulh olmak
0
microfiction
(21.05.19)
Yok bunlar değil, eni sonu hatırıma gelince editleyeceğim bunu :(
0
🌸koskoca kirpi
(21.05.19)
(3)

Modem sifresiz ayar

bir tatli huzur almaya geldik kalmamis lan
Sifresiz ama sadece izin verilen kisilere acik sekilde sinirlandirip ayarlamak istiyoeum olmuyor.Sitelere girerken "baglanti gizli degil" uyarisi cikiyor surekli. İlla sifre ayarlamam gerekiyor. Ne yapacagim?
Sifresiz ama sadece izin verilen kisilere acik sekilde sinirlandirip ayarlamak istiyoeum olmuyor.

Sitelere girerken "baglanti gizli degil" uyarisi cikiyor surekli. İlla sifre ayarlamam gerekiyor. Ne yapacagim?
0
bir tatli huzur almaya geldik kalmamis lan
(21.05.19)
mac filtresi
0
dismainpula
(21.05.19)
Mac filtreleme yapiyorum zaten. Sifreyi kaldirdigimda uyari cikiyor sitelere girilmiyor. Sifre koymam gerekiyor.
0
🌸bir tatli huzur almaya geldik kalmamis lan
(21.05.19)
bağlantı gizli değil uyarısının, wi-fi şifresi ile ilgilisi olmaması lazim.
0
helenart
(21.05.19)
(4)

sözlük hesabıyla duyuruya girememek

MadAboutYou
sözlükte gördüğüm kadarıyla bu sorun genelmiş galiba. sözlük kullanıcısı isek basmayıp diğer giriş kısmına sözlük bilgilerimizi yazarak da neden giremiyoruz ki? fikri olan var mı?
sözlükte gördüğüm kadarıyla bu sorun genelmiş galiba. sözlük kullanıcısı isek basmayıp diğer giriş kısmına sözlük bilgilerimizi yazarak da neden giremiyoruz ki? fikri olan var mı?
0
MadAboutYou
(20.05.19)
çünkü o bölüm sadece normal kullanıcılar için. ekşi duyuru bizim ekşi sözlük kullanıcı adı ve şifrelerimizi bilmiyor.

basit olarak anlatmak gerekirse ekşi sözlük ekşi duyuru'ya diyor ki "bak bu adamı ben gönderiyorum, nick'i de bu bi zahmet giriş yaptır"

böylece ekşi sözlük hesabınla ekşi duyuru'ya giriş yapmış oluyorsun.
0
ronartest
(20.05.19)
Son iki gündür fark ettiğim mevzu. sözlük aracılığıyla giremeyince gidip yeni bir hesap açmak zorunda kaldım.
0
lomer
(20.05.19)
sorun hala devam ediyor.
0
keller
(21.05.19)
şu an girilebiliyor, nihayet.
0
girdaptaki
(21.05.19)
(1)

css (?) sorusu

tabudeviren
wordpress bloğumun logosu, cep telefonundan ziyaret ettiğimde küçülüp ekrana sığmıyor. yatay kaydırma gerektiriyor.bunu düzeltmek için ne yapabilirim?(site wordpress.com üzerinde değil kendi sunucumda)
wordpress bloğumun logosu, cep telefonundan ziyaret ettiğimde küçülüp ekrana sığmıyor. yatay kaydırma gerektiriyor.

bunu düzeltmek için ne yapabilirim?

(site wordpress.com üzerinde değil kendi sunucumda)
0
tabudeviren
(20.05.19)
site adresini gönderin inceleyelim
0
tamamhosdiyonda
(20.05.19)
(6)

Bir sitenin hazir template olup olmadigini anlamak

zeroman
Merhaba,Website islerinden pek anlamam. Kisisel amacli bir site yaptiriyorum. Cok masraf cikmadi benden. Bana hazirlanan demoyu bir iki kisiye gosterdim. Hazir template kullanilmis bunda diyorlar. (Wordpress tabanli degil)Acaba bir sitenin hazir template olup olmadigini nasil anlarim? Ve hazir templ
Merhaba,

Website islerinden pek anlamam. Kisisel amacli bir site yaptiriyorum. Cok masraf cikmadi benden. Bana hazirlanan demoyu bir iki kisiye gosterdim. Hazir template kullanilmis bunda diyorlar. (Wordpress tabanli degil)

Acaba bir sitenin hazir template olup olmadigini nasil anlarim? Ve hazir template kullanildiysa, orjinalini nasil bulabilirim?

Tesekkurler
0
zeroman
(20.05.19)
siteyi gönderin inceleyelim
0
tamamhosdiyonda
(20.05.19)
tüm siteler template neredeyse. sifirdan template yaptirmak 2-3 bin dolar civari, ki bu bile baska templatelere benzer.

dolayisi ile dünyanin en büyük sirketleri buna takilmiyorken bence template olmasinin hic bir önemi yok.

bu hazir template diyenler bahane bulmuslar, eger site cok kötü degilse.
0
black fridayde bos kutuya talim eden adam
(20.05.19)
hazır template üzerine içerik girişi yapmak da bir hizmet ve çoğu yer bu şekilde yapıyor bir site yapılmasını istediğinizde.

böyle birkaç site var wordpress temaları kullanımı inanılmaz derecede olduğundan internet genelinde wordpress ile yapılmış olma ihtimalini göz önünde bulundurarak buradan bakmak mümkün eğer onlardan biriyse bu siteler çıkartıyor tabii geri kalanlarının da olması mümkün

scanwp.net
whatwpthemeisthat.com
www.wpthemedetector.com
0
halkların çay partisi
(20.05.19)
hazır template olsa dahi bazı optimizasyonların yapılması gerekir. sadece template yükleyerek websitesi yapılmıyor malesef. piysadaki tasarımların büyük çoğunluğu template üzerindeki ufak css ve html oynamaları ile hazırlanıyor zaten. aşırı bir ücret talep edilmediyse normal bir durum.
0
posthuman
(20.05.19)
chrome için whatruns uzantısı kullanabilirsin.
0
scudman1
(20.05.19)
Template kullanılmış diyen çok bilmişlere hazır bir template verin ve düzenlemesini isteyin bakalım ne yapacaklar.özgün bir tasarım istiyorsanız 4 sıfırlı rakamları gözden çıkartmanız lazım.
0
16f628a
(20.05.19)
(2)

doğalgazlı ocağı tüplüye çevirme

superb
hortum dahil 130 tl istedi ustanasıl fiyat?
hortum dahil 130 tl istedi usta
nasıl fiyat?
0
superb
(20.05.19)
kullanacağı malzemenin fiyatı maksimum 20tl. ona göre değerlendirebilirsin. ben geçen yaz kendim çevirdim.
0
mg3929
(20.05.19)
ocak çevrim
delik açma
hortum, detandör
konsinye
tüp
350 tl tuttu
0
🌸superb
(31.05.19)
(6)

Bitcoin Üzerinden Ödeme Almak

duyrrurrrrr
Uzun süredir yurtdışında yaşamaktaydım ve çalıştığım bir site üzerinden paypal ile ödeme alıyordum. fakat artık o bir seçenek değil. kalan diğer seçenek bitcoin. fakat nasıl yapılır hiç bilmiyorum örnek vermek gerekirse şu an hesabımda 500 dolar war. ben bunu bitcoine nası çekeceğim. sadece mail yaz
Uzun süredir yurtdışında yaşamaktaydım ve çalıştığım bir site üzerinden paypal ile ödeme alıyordum. fakat artık o bir seçenek değil. kalan diğer seçenek bitcoin. fakat nasıl yapılır hiç bilmiyorum örnek vermek gerekirse şu an hesabımda 500 dolar war. ben bunu bitcoine nası çekeceğim. sadece mail yazma alanı var . daha önce bu ve benzeri bir sistem kullanmış olan varsa yardımcı olabilir mi . teşekkürler.
0
duyrrurrrrr
(20.05.19)
googleda aratabilirsin
0
dismainpula
(20.05.19)
hocam googleda bu iş tam olarak reklam verenlerin etkisi altında . ben kullanan birinden bilgi almak istiyorum sizin için bir sakıncası yoksa.
0
🌸duyrrurrrrr
(20.05.19)
parayu yurtdışında mı çekeceksin türkiyede mi
0
dismainpula
(20.05.19)
türkiyeden alacağım en az kayıpla umarım
0
🌸duyrrurrrrr
(20.05.19)
btcturk, paribu veya koineks hesabı açın.

açtıktan sonra size btc, eth, xlm vb vb cüzdan verecek. bu cüzdan adreslerini ister manual ister kopyala yapıştr yaparak karşı tarafa ver.

ödeme gelirken de blockchain.info’dam transferleri görebilir teyit edersin.
0
dismainpula
(20.05.19)
hocam teşekkür ederim sorunsuz işlem yapıyorum sürekli
0
🌸duyrrurrrrr
(08.09.19)
(1)

elektronik devreler 2 basit soru acil

1pac2pac3pac
yarına teslim etmem gereken basit ödevim var 3 soruluk. birini yaptım diğer ikisini yapamadım dersi 7.ye alıyorum diye hoca puan vermek için böyle ödev verdi. yardımınıza ihtiyacım var.
yarına teslim etmem gereken basit ödevim var 3 soruluk. birini yaptım diğer ikisini yapamadım dersi 7.ye alıyorum diye hoca puan vermek için böyle ödev verdi. yardımınıza ihtiyacım var.
0
1pac2pac3pac
(19.05.19)
boylestadın kitabında çözümlü sorularına bakarsanız vardır benzeri mutlaka. bjt kesin vardır fetin de negatiflisini başka sorulara bakarak yaparsın.
0
bahoho
(19.05.19)
(1)

Android - Sist arayüzü durdu sorunu

numbertheorist
Merhaba,Lg telefonum kapandı ve açılınca "Ne yazık ki hata : sist arayüzü durdu" hatası alıyorum. Telefon açılmadığı için de ne ayarlara ne başka şeylere girebiliyorum. Telefona reset atmadan bu problemden kurtulmamın bir yolu var mı acaba?Çok teşekkürler...Not: Telefon modeli k10 bu arada.
Merhaba,

Lg telefonum kapandı ve açılınca "Ne yazık ki hata : sist arayüzü durdu" hatası alıyorum. Telefon açılmadığı için de ne ayarlara ne başka şeylere girebiliyorum. Telefona reset atmadan bu problemden kurtulmamın bir yolu var mı acaba?

Çok teşekkürler...

Not: Telefon modeli k10 bu arada.
0
numbertheorist
(19.05.19)
Telefon modeli Lg k10
0
🌸numbertheorist
(19.05.19)
(2)

Iphone adım sayar çalışmıyor

iwillsee
Normalde her gün kaydederken birden bire çalışmamaya başladı kurcaladım ama bir şey bulamadım veri yok diyor neden olabilir ne yapabilirim sizce support sayfasında da anca laf kalabalığı işe yara bir şey bulamadım
Normalde her gün kaydederken birden bire çalışmamaya başladı kurcaladım ama bir şey bulamadım veri yok diyor neden olabilir ne yapabilirim sizce support sayfasında da anca laf kalabalığı işe yara bir şey bulamadım
0
iwillsee
(19.05.19)
gps kapanmış olabilir
0
baknedicem
(19.05.19)
merhaba modelinize göre hard reset yaptınız mı ?

www.appleuzmani.net

bu olmazsa verileri yedekleyip fabrika ayarlarına döndürün.
0
melancholia
(19.05.19)
(1)

ahşap cam pervazlarını nasıl onarabiliriz?

salem330
Bizim dogocan pencere pervazlarını komple kemirdi desem yeridir, çerçeveyi komple değiştirmeden mesela önce macun sonra boya+vernik halledebilir miyiz? yada ne yapabiliriz başka?
Bizim dogocan pencere pervazlarını komple kemirdi desem yeridir, çerçeveyi komple değiştirmeden mesela önce macun sonra boya+vernik halledebilir miyiz? yada ne yapabiliriz başka?
0
salem330
(19.05.19)
Macunla kapamak için fazla hasarlı. Testereyle o bölgeyi kesip çıkar. Tam olarak oraya uyacak bir parça alıştır. Ağaç tutkalı ve çivi ile monte et. Sonra macun, astar, sonkat.

İşten anlayan biri için 15 dakikalık iş.
0
Mirket
(19.05.19)
(4)

Sadece pc wifiye bağlanmıyor

patos64
İyi akşamlar duyuru.Daha yeni dün gece bağlanıyordum ama öğlen bi anda gitti bağlantı, yani daha doğrusu bağlantıyı kuruyor ama sarı ünlem çıkıyor, cep telefonundan bağlanabiliyorum ama.. googledaki çoğu şeyi denedim herhalde denemediğim şey kalmadı gibi.. şifre yeniledim isim yeniledim tekrar eski
İyi akşamlar duyuru.
Daha yeni dün gece bağlanıyordum ama öğlen bi anda gitti bağlantı, yani daha doğrusu bağlantıyı kuruyor ama sarı ünlem çıkıyor, cep telefonundan bağlanabiliyorum ama.. googledaki çoğu şeyi denedim herhalde denemediğim şey kalmadı gibi.. şifre yeniledim isim yeniledim tekrar eski haline getirdim, komut sisteminde yap denilen şeyler vardı onu yaptım, şifresiz hale getirdim yine aynı uyarıyı vermişti, defalarca kapatıp açtım, yazılıma güncel dedi wifi için, onu kaldır dedim yeniden başlattım olmadı.. sizin başınıza geldiyse var mı bir çözümü? İnternet sağlayıcıyı aramadım sadece ama sanki onlarla alakası yok gibi ama bilemedim de.
0
patos64
(18.05.19)
Henüz denemediyseniz wireless sürücünüzü kaldırıp sıfırdan kurmak işe yarayabilir.
0
gonion
(18.05.19)
@gonion
Wifiyi işte realtek oluyor, aygıt yön. kalldırdım pc yi tekrar başlattım yine olmamıştı maalesef..
0
🌸patos64
(18.05.19)
fikir vermesi için: benim samsung laptop sadece evdeki modeme kablosuz olarak bağlanmıyor. yani modeme bağlanıyor da internete bağlanmıyor. ama aynı laptop iş yerindeki modemden kablosuz internete sorunsuz bağlanıyor.
yani samsung laptopta sorun yok.

diğer laptop (asus) ve telefonlar evdeki modemden kablosuz internete sorunsuz girebiliyorlar. evdeki modemde sorun yok.

ihtimaller:

1- ben bu samsung laptop bazen torrent kapalıyken kablosuz olarak giriyor ama bi süre sonra kesiliyor. torrentin port mort olaylarından bağlantı kopuyor olabilir.

2- evde internete bağlanınca bi ip adresi alıyor ya, diğer telefonlar tabletler internete bağlanınca bu samsung laptopla aynı ip alıp bir şekilde önclikli oluyorlar. ve samsung un aldığı ip de çakışma oluyor. evde bazen diğer tüm aletleri kapatınca baya bi süreinternete girebildiğim olmuştu. artık uğraşmıyorum kabloyla bağlanıyorum ama sizin durumunuzda denenebilir.

3- bi diğer ihtimal, donanımsal oalrak kablosuz internete bağlanmaya yarayan şeyde kısa devre falan var. ama iş yerindeki elektriğin gücü prizi falan belki topraklıdır falan. bilemiyorum.
0
yuzo
(18.05.19)
aklıma 2 şey geliyor, eğer yeni başka cihazlar bağlandıysa modemin toplam bağlanabilir cihaz sayısına ulaşmış olabilirsiniz
veya kucuk bir ihtimal laptopu uçak moduna almış olabilirsiniz
bi ara yeni laptopa olmuştu böyle bişey bende, windows sorun giderici ile duzelmisti
0
The_Lollok
(18.05.19)
(2)

Google chrome flash güncelleme

garavel
Bilgisayar işlerinden tam anlamadığım için soruyorum, flash mıydı neydi ismi java mıydı google chrome için bunu nasıl güncelleyebilirim ? Videolarda donup duruyor bilgisayar youtube da ya da tarayacıda gezerken yüklenince birden falan güncellersen geçer dediler.bu arada denedim bi kaç şey de değişme
Bilgisayar işlerinden tam anlamadığım için soruyorum, flash mıydı neydi ismi java mıydı google chrome için bunu nasıl güncelleyebilirim ? Videolarda donup duruyor bilgisayar youtube da ya da tarayacıda gezerken yüklenince birden falan güncellersen geçer dediler.

bu arada denedim bi kaç şey de değişmedi, başaramadım galiba yanlış yaptım muhtemelen.
0
garavel
(18.05.19)
heritage
(18.05.19)
(bkz: )eksisozluk.com demeyin,opera indirin.slogan gibi oldu değil mi :)
0
natallica
(18.05.19)
(3)

hangi çinli telefon

cedex
çok sık fotoğraf çekmiyor ve kamera kullanmıyorum.bunun dışında kullandıklarım:spotifywhatsappinternette gezintiduolingo / memriseaudible başka da bir uygulama kullanmıyorum sanırım.bunları kotaracak, şarjı uzun giden, fiyatı uygun bir çinli ne alayım? ekranı da büyük olsun ki, duolingo filan keyifl
çok sık fotoğraf çekmiyor ve kamera kullanmıyorum.

bunun dışında kullandıklarım:
spotify
whatsapp
internette gezinti
duolingo / memrise
audible

başka da bir uygulama kullanmıyorum sanırım.
bunları kotaracak, şarjı uzun giden, fiyatı uygun bir çinli ne alayım? ekranı da büyük olsun ki, duolingo filan keyifli olsun.
0
cedex
(18.05.19)
Tam olarak anlattığın redmi 5 plus.
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(18.05.19)
xiaomi note 5 pro. ben 4/64 modelini aldım, günde 3 saat bluetooth kulaklık ile spotifydan müzik dinliyorum. onun dışında sürekli elimde birşeylerle uğraşıyorum. akşam 9 da eve geldiğimde minimum %40 şarjım oluyor.

Yaklaşım 10 saat ekran süresi veriyor telefon, ve garantisiz 1100 liraya aldım

(güne 6:50de uyanarak başlıyorum onu baz alarak yazdım)
0
pislick0
(18.05.19)
xiaomi'lerin kulaklık ve ses kalitesini dene önce ben çok memnun kalmamıştım ama yeni modellerinde düzelmiş olabilir.
xiaomi nin mi max2-3 modeli diyorum bende
0
basond
(18.05.19)
(1)

iphone 7 kamera sorunu

dxp18
Merhabalar, benim telefonumun kamerasında çatlak falan gözükmüyor ama arka kamera ve flaş çalışmıyor, açtığımda siyah ekran gözüküyor resetledim vs düzelmedi. garanti bunu yapar mı acaba bir yerde kamera bozulunca yapılmıyor diye okudum doğru mu bilgisi olan var mı ?
Merhabalar, benim telefonumun kamerasında çatlak falan gözükmüyor ama arka kamera ve flaş çalışmıyor, açtığımda siyah ekran gözüküyor resetledim vs düzelmedi. garanti bunu yapar mı acaba bir yerde kamera bozulunca yapılmıyor diye okudum doğru mu bilgisi olan var mı ?
0
dxp18
(18.05.19)
telefon garantiliyse yapar tabiki. apple store'u telefonla arayarak destek alın yakınınızdaki servisin iletişim bilgilerini versin. götürürsünüz.
0
mr.goodcat
(18.05.19)
(1)

Bu fotoğrafda hangi filtre ya da teknikler.kullanilmis?

hayvan gibi yazar
Telefon ya da bilgisayar icin uygulama program onerisine acigim. İsmi nedir bu islemin?
Telefon ya da bilgisayar icin uygulama program onerisine acigim. İsmi nedir bu islemin?
0
hayvan gibi yazar
(18.05.19)
Kesinlikle HDR (high dynamic range) kullanılmış fakat büyük ihtimalle bu işlem fotoğraf çekilirken yapılmış. yani birkaç fotoğraf birleştirilmiş. Bu şekilde hem koyu hem parlak alanlarda ton zenginliği korunmuş.
bunun dışında hue ve saturation ayarları güzelce kullanılmış.
her rengin parlaklık, hue ve doygunluk ayarı tek tek yapılmış.
belli bir filtre, hazır bir preset uygulanmamış.

uygulama: polarrr ya da lightroom'da yapılabilen şeyler yapılmış kısaca.

İlaveten iyi bir kamerayla çekilmiş, akıllı telefonla çekilmiş ise (bence değil) google camera kullanılmıştır.

En üstte bahsettiğim HDR olayı google camera'da 32 fotoğraf birleştirmeye kadar gidiyor.
yani pencereyi çekerken odanın içi karanlık ve dışarısı aydınlıksa, ya odanın içi doğru pozlanır pencere tamamen beyaz patlaması olarak görünürdü, ya da dışarısı doğru pozlanır fakat odanın içi simsiyah görünürdü.
HDR ile çekilen fotoğraflarda ise bu ikisi birleştiriliyor. iki alanın da ton çeşitliliği korunmuş oluyor
0
Etanglement
(18.05.19)
(6)

duyuruya hala sub-etha'dan giriş yapılamıyor

barbadoshayrettin
dün de bununla ilgili duyurular gördüm, fakat hala çözülmüş değil. bununla ilgili bilgisi olan var mı diye soracaktım.http://prntscr.com/npvv29
dün de bununla ilgili duyurular gördüm, fakat hala çözülmüş değil. bununla ilgili bilgisi olan var mı diye soracaktım.
prntscr.com
0
barbadoshayrettin
(17.05.19)
sadece duyuruya değil diğer sub-etha'daki sitelere de giriş yapılamıyor, garip.
0
veddin vele biddin
(17.05.19)
o zaman sub-etha kırıldı demek ki :(
0
🌸barbadoshayrettin
(17.05.19)
şimdi kontrol ettim, diğerlerine giriş yapılıyor, sadece duyuruda sorun var gibi duruyor.
0
🌸barbadoshayrettin
(17.05.19)
duyuruyu silmeyin mail attım.
0
Fodera
(17.05.19)
Dün compu deneme falan yazdı. Ayarlariyla oynadı yine sitenin ondan sonra bozuldu
0
jackyr
(17.05.19)
ben cesitli testler yaptim. Sub-Etha sozluk tarafindan bozulmus gibi duruyor eksi duyuru icin.

Sozlugun gonderdigi bu adam duyuru'ya login olmak istiyor isteklerini dogru cevapliyoruz.
0
compumaster
(17.05.19)
(2)

All in One PC'yi monitör olarak kullanma

bartholomew87
İyi günler,All in One PC'imi Laptop'a bağlayıp monitör olarak kullanabilir miyim?
İyi günler,

All in One PC'imi Laptop'a bağlayıp monitör olarak kullanabilir miyim?
0
bartholomew87
(17.05.19)
hayır
0
vladimirdökümov
(17.05.19)
Marka modele göre değişiklik gösterir belki ama genelde sadece hdmi çıkışı olur, giriş var mı yok mu diye kullanma kılavuzuna bakmak gerekir.
0
kimlanbu
(17.05.19)
(4)

Android app yapmak

baldan kaymak
Nereden baslayabilirim? Applikasyonu yazmak ve kullanicya sunmaya jadar giden yolu merak ediyorum
Nereden baslayabilirim? Applikasyonu yazmak ve kullanicya sunmaya jadar giden yolu merak ediyorum
0
baldan kaymak
(16.05.19)
applikasyon yerine uygulama dersen güzel bir başlangıç yapmış olursun.
0
melancholia
(16.05.19)
sadi evren şeker'i takip edebilirsin. youtube kanalının ismi bilgisayarkavramları. baya bi iey öğrenirsin, bence ülkedeki yazılımcıların en iyilerinden
0
bidakikanizialicam
(16.05.19)
Udemyden Java, kotlin veya Flutter dersleri araştırabilirsin. Tavsiyem flutter ama .
0
dreamsandcolours
(16.05.19)
1. "infrastructure" planlanmali. bu tamamen nasil bir uygulama olacagina bagli. ornegin sadece telefonda bulunan ve dis dunyaya kapali bir uygulama mi, yoksa sunucuya veri gonderip almasi gereken online bir uygulama mi. bu duruma gore hangi telefon modellerinin, hangi android versiyonlarinin, hangi ekran tiplerinin desteklenecegi karar verilmeli. bilgiler nerede tutulacak (telefonda/server da), nasil senkronize edilecek planlanmali. hangi formatta veri gonderilecek, nasil bir api yazilacak belirlenmeli.

2. eger bir server gerekli ise serverlar ayarlanmali.

3. daha sonra uygulam ui ve ux taraflari planlanmali.

4. daha sonra uygulama kod tarfindaki mimari planlanmali. ornegin "login" islemi icin uygulama hangi web servicei hangi parametreler ile cagiracak, bu bilgi ne sekilde databasee atilacak. ayni zamanda bunu yaparken web service kisminda hangi programlama dili kullanilacak o da planlanmali.

5. hem uygulama front-end, hem uygulama back-end, hem api hem de database taraflari programlanmali. bunlari gelistirirken mumkun oldugunca birbirlerini bloke etmeyecek sekilde planlanmali. unit testler, integrasyon tesleri yazilmali.

6. sonra da kodlar servera, google play servera atilip test edilip yayinlanmali.
0
emrahday
(16.05.19)
(1)

Rakip firma fiyat karşılaştırması (Price Monitoring)

efreet sultan
Şöyle bir uygulama/siteye ihtiyacım var: Teknosa, MM ve Vatan'daki Samsung ve Huawei telefonlarını takip edip bunların fiyatlarını günlük olarak almak istiyorum. Mümkün mü acaba bu?Ücretsiz olursa süper olur. :)
Şöyle bir uygulama/siteye ihtiyacım var:

Teknosa, MM ve Vatan'daki Samsung ve Huawei telefonlarını takip edip bunların fiyatlarını günlük olarak almak istiyorum. Mümkün mü acaba bu?

Ücretsiz olursa süper olur. :)
0
efreet sultan
(16.05.19)
akakce.com vardi eskiden o isinizi gormez mi
0
kartonpiyer
(16.05.19)
(1)

Excel siralamasi bozuldu

matilda
Selamlar,Bizim excel siralamamiz soyleydi. Proje proje siralamistik mesela ocak 1-2-3-4, subat 1-2-3-4 vs ama bu siralama nedense bozulmus en ustte mayis var ortada ocak var falan nasil duzgun sekilde siralayabilirim?
Selamlar,
Bizim excel siralamamiz soyleydi.
Proje proje siralamistik mesela ocak 1-2-3-4, subat 1-2-3-4 vs ama bu siralama nedense bozulmus en ustte mayis var ortada ocak var falan nasil duzgun sekilde siralayabilirim?
0
matilda
(15.05.19)
sort and filter > custom sort
0
sttc
(15.05.19)
(4)

yeni başlayanlar için teleskop

superb
kız arkadaşım çok meraklıdoğum günü hediyesi alayım diyorumbütçe maks 400alabilir miyim başlangıç seviyesi bir şey=?
kız arkadaşım çok meraklı
doğum günü hediyesi alayım diyorum
bütçe maks 400
alabilir miyim başlangıç seviyesi bir şey=?
0
superb
(15.05.19)
letgoda olabilir sanki
0
benaslinda
(15.05.19)
Kozmik Anafor'un bir teleskop rehberi var, oradaki önerilere bakıp ikinci el bulursunuz belki.

Edit: www.kozmikanafor.com şuradaki teleskoplar başlığına bakabilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(15.05.19)
dürbün + tripod öneririm
0
Tam1Hi0n3
(15.05.19)
Teleskop almadan önce bulunduğunuz ildeki gözlemevi'ne mutlaka gidin. Oradaki sizin bütçenize ve balkonunuza göre "devasa" kalacak teleskoplardan bile ne kadar detay görebildiğinizi, bunu her gece görecek olsanız keyif alıp almayacağınızı, hevesinizin bir süre sonra geçip geçmeyeceğini görün. Mümkünse TÜBİTAK Gökyüzü Gözlem Şenliği'ne katılın. Bundan sonra yine de teleskop edinmek istiyorsanız o zaman bana mesaj atabilirsiniz :)
0
miss copernicus cadisi
(15.05.19)
(1)

Word için içindekiler kısmında sabit metin sorusu

Camelar
Merhabalar, tez için içindekiler kısmı hakkında bir sorun yaşıyorum. Örnek vererek açıklayayım:Birinci BölümBakkal AmcaBakkal Amcanın Tanımı.........................3Bakkal Amcanın Tarihsel Gelişimi..............5İkinci BölümManav AmcaManav Amcanın Kasası..........................8Manav Amcanın Tera
Merhabalar, tez için içindekiler kısmı hakkında bir sorun yaşıyorum. Örnek vererek açıklayayım:

Birinci Bölüm
Bakkal Amca

Bakkal Amcanın Tanımı.........................3
Bakkal Amcanın Tarihsel Gelişimi..............5

İkinci Bölüm
Manav Amca

Manav Amcanın Kasası..........................8
Manav Amcanın Terazisi.......................10

Otomatik içindekiler ile başlıkları oluşturabiliyorum fakat içindekiler kısmındaki ana başlıklar (Birinci Bölüm, İkinci Bölüm) ve altındakileri her içindekiler tablosunu güncellerken tekrar elimle yazıyorum.

Bu metinleri oraya sabitlemenin bir yolu var mıdır? Yanında sayfa sayısı gösterilmeden tabii.
0
Camelar
(15.05.19)
"birinci bolum", "bakkal amca" gibi metinleri, bulunduklari sayfalarda duzenleyip formatlarini baslik olarak gostermeniz gerek.
yukaridaki bolumde "aabbccdd normal", "aabbcc heading 1" gibi seyler yazacak. oradan heading olmasini saglayacaksiniz. yahut bicim boyacisiyla
yanlis bilmiyorsam, bu durumda icindekileri guncellediginizde sizin istediginiz (ve ustte tarif ettigim gibi baslik olacak bicimlediginiz) metinleri de gosterecek. buyuk ihtimal sayfa numarasiyla gosterecek, onlari da her guncellemede elle silersiniz. tek tek yazmaktan daha kolaydir.
0
viva paulista
(15.05.19)
(2)

Laptop geliştirme

jacque
4-5 senedir kullandığım bir bilgisayarım var:https://www.epey.com/laptop/asus-x554lj-xo1137t.html#Isınma, donma gibi bir sorunu yok. Ama özellikle nette gezinirken, sekmeler arası geçiş yaparken, yeni bir program açarken vs. yavaş açılıyor. Üstelik içinde Avast ve Spotify harici hiçbir program yüklü
4-5 senedir kullandığım bir bilgisayarım var:

www.epey.com

Isınma, donma gibi bir sorunu yok. Ama özellikle nette gezinirken, sekmeler arası geçiş yaparken, yeni bir program açarken vs. yavaş açılıyor. Üstelik içinde Avast ve Spotify harici hiçbir program yüklü değil. Format attırdık ama pek bir işe yaramadı.

Tez yazmaya başlayacağım zaten çok zor motive oldum bana problem çıkarsın istemiyorum. Bir de InDesign, Illustrator gibi programları da yüklemek istiyorum. Bu bilgisayara ne taktırsam güçlenir?

İnternette bu modelle ilgili birisi "240 gb ssd takıp +4 gb ram atarsanız herşey stabil çalışıyor." demiş. Böyle bir şey mi yaptırmayalım? Ve nerede yaptırılır?
0
jacque
(14.05.19)
görev yöneticisine bakıp RAM kullanımını kontrol edin. bence sadece ram artırmakla sekmeler arası geçiş sorunu çözülebilir. SSD takılırsa bilgisayar daha hızlı açılır, programlar daha hızlı başlar. ama bence ilk ram ile başlayın. herhangi bir bilgisayarcı yardımcı olur. ama önerim küçük yerlere gitmektense büyük bilgisayar mağazalarına gitmeniz. liste fiyatı verirler veya montaj için küçük bir miktar alırlar.
0
sttc
(14.05.19)
ilk ssd şart
ikinci ram +4gb daha ekle
baska bir şey yapamazsın
ama bunları yap zaten isin fazlasıyla gorulur
o programlar da calisir ekran karti tirt degil
yardımcı oluruz eger yapamam dersen
0
kingcyrax
(14.05.19)
(4)

sim kartı olmayan (sadece wi-fi) tabletlerde google maps kullanma

puslukitalaratlasi
Sim kart özelliği olmayan sadece wi-fi özelliği olan tabletlerde google haritaları offline (çevrimdışı) olarak indirip arabada navigasyon amaçlı kullanabilir miyiz? yoksa çevrim dışı haritanın çalışması için yine mutlaka sim kart ve gps özelliği gerekli mi ? not: android tablet.
Sim kart özelliği olmayan sadece wi-fi özelliği olan tabletlerde google haritaları offline (çevrimdışı) olarak indirip arabada navigasyon amaçlı kullanabilir miyiz? yoksa çevrim dışı haritanın çalışması için yine mutlaka sim kart ve gps özelliği gerekli mi ?

not: android tablet.
0
puslukitalaratlasi
(14.05.19)
sim kartsız ipad2 için konuşmak gerekirse, üzerinde gps bulunmamasına rağmen nerede olduğumu gösterebiliyordu. yolda bile gösteriyordu. ama buna güvenip yola çıkmam.
0
sutlu nescafe
(14.05.19)
Google maps lokasyon bilgisi için 3 kaynak kullanıyor.
support.google.com
1.GPS
2.Wifi
3.Baz istasyonu
Bunlar olmadan navigasyon amacli konum bilgisini bulman mümkün değil. Hatta test etmek için telefonundan bu üclüyü kapatıp test de yapabilirsin.
0
akiskan
(14.05.19)
bir cihaz temelde 3 cesit yontem ile konum belirler, bunlar gps, wifi, gsm. bu yontemlerin her birinin avantajli ve dezavantajli yonu var;

gps:konum bulmasi yavastir, birkac dakika surebilir. cok pil tuketir. yuksek binalarin oldugu yerlerde, derin vadilerin oldugu daglik yerlerde, cok bulutlu havalarda konum belirlemesi zorlasir ama konumu 2 metreye kadar hassaslikla belirler.

wifi: konumu yaklasik 20-100 metre hassasiyetle bulur, cok pil tuketmez. ama wi-fi sinyal lokasyonlarinin google (veya bir baska kaynak) tarafindan indexlenmesi lazim. eger indexleme yapilmadiysa konum belirleyemez. indexleme yapilan yerin adresi degistiyse de cok farkli hic alakasi olmayan bir yerdeymisin gibi gosterebilir.

gsm: yaklasik 100 metre ile birkac kilometre hassaslikla konum belirler. cok pil tuketmez ve hizla konum belirleyebilir. telefonun cektigi her yerde konum beliler.

yani kisaca bu ucunden biri ile konum belirlemeye kalkarsan digerlerinin avantajli kismindan feragat etmis olursun. ornegin sadece wi-fi ile konum belirlersen wi-fi sinyalinin olmadigi ornegin sehir disinda konum belirleyemez. ama eger wi-fi yaninda gps de varsa sehir icinde wi-fi den konum belirlerken sehir disinda gps den konum belirleyebilir. bu nedenle de gsm simkart cok da gerekli olmayabilir. ama bu durumda sehir disinda konum belirlemesi birkac dakika surebilir, hemen yerini bulamaz.

gsm olmadan konum belirlemeyi test etmek istiyorsan telefonu ucak moduna al ve wi-fi ve gps acik tut.
0
emrahday
(14.05.19)
Çalışması için İnternete ihtiyaç yok konum bulmak için ise yukarıda anlatmışlar ancak tablette GPS büyük ihtimalle vardir, hatırlatmak istedim.
0
kisa
(15.05.19)
(3)

photoshop type tool kullanımı ile ilgili acemi sorular

mehmetporsuk
karakter büyüklüğü en fazla 72 pt'ye çıkıyor; yazı boyutunu daha da büyütmenin bir yolu var mı?damlalık aracı vasıtasıyla dokunduğumuz zaman bize o fotoda yer alan rengi ve renk kodunu nasıl gösteriyorsa; photoshop ile açtığımız yazılı bir fotoda yer alan yazının hangi tipte olduğu, hangi büyüklükte
karakter büyüklüğü en fazla 72 pt'ye çıkıyor; yazı boyutunu daha da büyütmenin bir yolu var mı?

damlalık aracı vasıtasıyla dokunduğumuz zaman bize o fotoda yer alan rengi ve renk kodunu nasıl gösteriyorsa;

photoshop ile açtığımız yazılı bir fotoda yer alan yazının hangi tipte olduğu, hangi büyüklükte olduğu vs gibi ayrıntıları gösteren bir tool var mı?
0
mehmetporsuk
(14.05.19)
klavyeyle değişiyor o sayı.
0
tinky winky
(14.05.19)
"photoshop ile açtığımız yazılı bir fotoda yer alan yazının hangi tipte olduğu, hangi büyüklükte olduğu vs gibi ayrıntıları gösteren bir tool var mı?"

Bildiğim kadarıyla yok. Bu site üzerinden fotoğraf yükleyerek bulabilirsin.

www.myfonts.com
0
new day new life
(14.05.19)
ilk olarak, 72 ye kadar çıkıyor daha ok büyümüyor diyorsan, şekle çevirip yani patlatıp büyültüp ufaltabilirsin. bir ihtimal düz arkaplan üzerine çalışıyorsan gereksiz büyük bir canvas açmış olabilirsin. ha bu arda 72 ile sınırlı değil benim kullandığım versiyon.

photoshop da açtığın fotoğraf dosyasının fontunu büyüklüğünü gösteren bir tool mevcut değil.
0
Fodera
(14.05.19)
(8)

bluetooth kulaklık alırsam cısırtı gider mi?

mehmetporsuk
laptop'a kablolu kulaklık takıp kullanıyorum.aynı zamanda kablosuz mouse kullanıyorum.kulaklıkta meydana gelen cısırtının kablosuz mouse frekansının karışıyor olmasından kaynaklanabileceğini okudum internetten.bluetooth kulaklık alırsam cısırtı gider mi?
laptop'a kablolu kulaklık takıp kullanıyorum.

aynı zamanda kablosuz mouse kullanıyorum.

kulaklıkta meydana gelen cısırtının kablosuz mouse frekansının karışıyor olmasından kaynaklanabileceğini okudum internetten.

bluetooth kulaklık alırsam cısırtı gider mi?
0
mehmetporsuk
(14.05.19)
kablosuz mouseu kapattığında cızırtı geliyor mu?
0
dismainpula
(14.05.19)
mouse frekansının sebep olduguna emin olmadan almayın bence. ben de öyle bir sorun olmuyor çünkü
0
kitik
(14.05.19)
teknik destegim, ilk defa duyuyorum boyle bir sey.

mouse'u cikarinca durum nasil? hoparlorden calarken nasil? bu sorularin cevaplari onemli.
0
supergirl
(14.05.19)
@dismainpula;

@kitik;

@supergirl;

siz söyleyince deneme yaptım. cısırtı başladığı an kablosuz mouse'un usb bağlantısını çıkardım ve cısırtı aynen devam etti.

bu aşamada ne yapmalıyım sizce?

çok teşekkür ederim bu arada yanıtlar için.
0
🌸mehmetporsuk
(14.05.19)
hoparlorden calarken bir sıkıntı yok bu arada. sadece kulaklıkta cısırtı meydana geliyor.

aynı kulaklığı android telefona taktığımda yine sorun yok.
0
🌸mehmetporsuk
(14.05.19)
başka bir kulaklık takıp bir daha deneyin cızırtıyı. ondan sonra tam anlamıyla anlarız.
0
dismainpula
(14.05.19)
ayni kulaklik baska cihazda normal calisabilir ama baska bir kulaklik pc'de nasil calisiyor onu bulursan daha iyi olur.

ayni sorun varsa bilgisayarin kulaklik girisinden olabilir. o durumda belki bluetooth kulaklik ise yarayabilir.
0
supergirl
(14.05.19)
cısıtı dediğin şey kulaklığın kalitesi ve kulaklığı taktığın soket, ses kartı ile alakalıdır. bluetooth kulaklık daha sorun yaratır ve daha fazla cızırtı yapabilir.
0
empty bottle
(14.05.19)
(1)

elektrikli ocak - hangisi iyidir?

superb
doğalgaz planı sebebiyle geçmez zorundayımmemnun olduğunuz marka model var mıdır?
doğalgaz planı sebebiyle geçmez zorundayım
memnun olduğunuz marka model var mıdır?
0
superb
(14.05.19)
teka küchenteknik güzel ve kaliteli diye duymuştum.
0
karsiyakaliyiz
(14.05.19)
(6)

LG - LCD TV(47LD450)

cc-click
Merhabalar, elimizde LG - LCD TV (47LD450) markalı bir televizyon var. USB bellek içine attığımız video dosyasını görmüyor. Dosyanın uzantısı .mov. Uzantısını internette LG'ye uygun olarak yazan .mp4 olarak değiştirdim fakat o da televizyonda gözükmüyor. Uzantısının ne olması lazım? Bu arada orijina
Merhabalar, elimizde LG - LCD TV (47LD450) markalı bir televizyon var. USB bellek içine attığımız video dosyasını görmüyor. Dosyanın uzantısı .mov. Uzantısını internette LG'ye uygun olarak yazan .mp4 olarak değiştirdim fakat o da televizyonda gözükmüyor. Uzantısının ne olması lazım? Bu arada orijinal dosya boyutu 28 GB. Şimdiden teşekkürler.
0
cc-click
(14.05.19)
uzantıyı değiştirdim derken elle dosya adını mı değiştirdiniz yoksa programla formatını mı değiştirdiniz?
0
jugador
(14.05.19)
uzantısını değiştirmek yetmez. dönüştürmek lazım eğer çalışmıyorsa.
www.lg.com
kullanım kılavuzunun 54 ve 55.ci sayfasında hangi formatlar destekleniyor yazıyor.
0
sutlu nescafe
(14.05.19)
dosya ismini değiştirmekle olmaz. Coınverter kullanıp değiştirmeniz lazım.
0
himmet dayi
(14.05.19)
Direkt conventer programı ile .mov uzantısını .mp4 e çevirdim
0
🌸cc-click
(14.05.19)
www.easefab.com

burdan deneyin olmazsa başka çarelere bakılcak.
0
jugador
(14.05.19)
Okuyup denememiştim. Deneyip haber edeceğim. Teşekkür ederim
0
🌸cc-click
(14.05.19)
(16)

Notebook Ram HK

anti insan
Merhaba,Şu an kullandığım Asus X540LA model laptop için ram almak istiyorum. Cpu-z programı ile baktığımda ne yazık ki ram özelliklerini göstermiyor. Asus'un sitesinden baktığımda ise "DDR3L 1600 MHz SDRAM, maks. 8 G" böyle yazmakta. 4 gb ram alacağım. Alacağım ram'in DDR3 1600 Mhz olması yeterli mi
Merhaba,

Şu an kullandığım Asus X540LA model laptop için ram almak istiyorum. Cpu-z programı ile baktığımda ne yazık ki ram özelliklerini göstermiyor. Asus'un sitesinden baktığımda ise "DDR3L 1600 MHz SDRAM, maks. 8 G" böyle yazmakta.
4 gb ram alacağım.

Alacağım ram'in DDR3 1600 Mhz olması yeterli midir?

Ram'i aldıktan sonra herhangi bir driver yüklemek gerekecek mi?

Bir de bu pc i3 işlemcili. PC'yi hızlandırmak için başka neler yapabilirim.Şimdilik yeni bir notebook alacak param yok.

Ürün özellikleri burada;

www.asus.com
0
anti insan
(14.05.19)
arkadaki vidaları şimdiden söküp mevcut rami kontrol etseniz? üzerinde yazıyor olmalı.
0
givemesomesubstance
(14.05.19)
RAM bilgilerini gösteren başka bir program vardı... Ben de CPU-Z ile görememiştim. İsmini hatırlayamadım.

www.tech-worm.com

şunu deneyebilirsiniz.
0
shotcrete
(14.05.19)
tech worm'den indirdiğim programa göre

Slotname: ChannelA-DIMM0
Capacity: 4GB
Manufacturer: Samsung
Model : M471B5173EB0-YK0
Type : DDR3 / PC3-12800
Serial# 00000000

Yalnız Maksimum kapasite için 16GB demiş ama Asus'un kendi sitesinde 8 GB diyor :) neden böyle bir şey yazdı acaba.
0
🌸anti insan
(14.05.19)
hocam
ssd al once ram dan once senin olayın o
bunda ddr3l ram diyor ddr3 demiyor
ram in 4 sanırım
ama en temizi ram kapagini acip ram in resmini cekmen
0
kingcyrax
(14.05.19)
uygulamada pc3-12800 çıktıysa bu 1600mhz demek. ddr3'tür.
pc3L-12800 olsaydı bu ddr3L ram gerekirdi.

şöyle de bir şey var. ddr 3 destekleyen bir sisteme ddr3L takabilirsiniz ama tam tersini yapamıyorsunuz diye biliyorum.

king'in dediği gibi ssd ile daha rahat çözersiniz hız probleminizi.
0
givemesomesubstance
(14.05.19)
ddr3l yi verdigin linkte gordum
en temizi ram in resmini cekmek
ddr3l ile ddr3 uymaz
0
kingcyrax
(14.05.19)
bilgisayarın içini açtım ama takılı bir ram göremedim. donanım cahili olduğumu söylemek isterim ama aradım taradım ram ile ilgili hiçbir ibare yoktu. çektiğim fotolar şunlar...

eksiup.com
eksiup.com
0
🌸anti insan
(14.05.19)
hocam fazla acmıssınız da

eksiup.com

ram yeri burası
orada da bir tane gomulu ram var
o alttaki cipler ram cipi anakarta gomulu

verdiginiz linkte ddr3l diyor ozelliklerde
ama o program daha guvenilir gibi
ddr3 4 gb ram alın
oraya takın

youtube dan how to add ram to asus model xxxx
diye izleyerek takın
bu kadar sokmeye gerek olmaması lazım kapak olması lazım
0
kingcyrax
(14.05.19)
ne yazık ki notebook'u komple açmadan ram'i görmem mümkün değildi. berbat bir tasarım yapmışlar. neredeyse bütün vidaları sökmek zorunda kaldım. :)

yardımlarınız için teşekkür ederim. ddr3l mi yoksa ddr3 mü kafam çok karıştı. sitesinde ddr3l yazıyor ama program ddr3 gösteriyor. şaşırdım :) sanırım ddr3 alıp riske gireceğim.
0
🌸anti insan
(14.05.19)
al hocam
iade edersin
0
kingcyrax
(14.05.19)
Anakarta gömülü olan RAM'in üzerinde yazanlara baksanız belki bir bilgi falan vardır. Bu arada DDR3L dedikleri sanırım low profile oluyor. Yani daha az güç çekip daha az ısınıyor. DDR3L alırsanız sıkıntı yaşamazsınız. Ama anakartınız L destekli ise siz buna karşın normal ram takarsanız çalışmaz muhtemelen. O yüzden ddr3l almak daha mantıklı bence.
Bu arada SSD konusuna katılıyorum. Eğer oyun vs. oynamıyorsanız ya da ciddi programlar kullanmıyorsanız 4gb ram günlük kullanımda işinizi görür.

Edit: Bu arada muhtemelen ram slotuna sadece klavyeyi sökerek ulaşabilirdiniz. Kartın üst tarafında klavyenin altında oluyor genelde... Yani komple sökmenize gerek yoktu diye tahmin ediyorum. Asus X540LA service manual olarak google'da aratırsanız belki bulursunuz ne için nereyi sökmeniz gerektiğini gösteren servis kılavuzunu.
0
shotcrete
(14.05.19)
notebook şu an ki hali ile gayet idare ediyor. oyun oynamıyorum ama video editleme yapıyorum. bir tek bunu yaparken epey yavaşlama oluyor onun haricinde performansı 3 sene önce ilk aldığım gibi.

şimdi ddr3 alıp çalıştıramazsam zarara girerim. ddr3l alıp çalışmama ihtimali yoksa onu tercih ederim. ssd alacak kadar da bütçem yok :) iş bulursam anca. çok arada kaldım
0
🌸anti insan
(14.05.19)
hocam ddr3l calismaz ddr3 yerine
siz istanbuldaysanız bir yere yonlendireyim sizi
orada yapılsın kafanız rahat olsun
ya da birini iade edecek sekilde alın
ama ssd şart
0
kingcyrax
(14.05.19)
kingcyrax size ekşi üzerinden yazdım, yönlendireceğiniz yeri bekliyorum :) buradan da yazmak istiyorum gören ve bilen arkadaşların cevabına muhtacım. notebook'un ram'e baktıktan sonra topladım ama şu an sadece fişe takılıyken çalışıyor. acaba pili mi bozdum ya da başka bir yolu var mıdır bu işin. :)
0
🌸anti insan
(14.05.19)
@kingcyrax, ddr3l çalışmaz demişsin ama ddr3l ddr3 slotunda çalışır. ama ddr3l slotunda ddr3 çalışmaz. voltajları denk gelmez.

dolayısıyla anti insan'ın cihaz ddr3 olsa bile, ddr3l alarak bir riske girmiyor olacak.
0
givemesomesubstance
(14.05.19)
hocam
denedim olmamıstı
yine de sizin dediginiz olsun madem
:)
0
kingcyrax
(14.05.19)
(1)

videoda tarih ve saat neden oynuyor?

tabudeviren
https://youtu.be/JShPNdGEJOw?t=1193
0
tabudeviren
(14.05.19)
Çünkü biri kamerayı elinde tutarak çekmiş videoyu ve normalde görüntü çok sallanıyor, böyle sabit değil. Ancak artık teknoloji sayesinde programlar ve youtube görüntüyü sabitliyor, sanki tripoda konmuş gibi görünüyor, ancak tarih ve saat asıl videoda sabit olduğu için onlar hareket ediyor.
0
senolll
(14.05.19)
(4)

Bilgisayara SSD taktıktan sonra bir türlü kapanmaması

golgi aygıtı
selam duyuru ahalisi.dizüstü bilgisayarıma 4 ay kadar önce ssd taktım. ssd taktıktan sonra harddiskimi de bir aparat yardımıyla cd-rom girişine taktım. bu şekilde yaklaşık 4 aydır kullanıyorum. ama 4 aydır da bilgisayar kapanmıyor. elle power tuşuna basılı tutuyorum ve mecburen bu şekilde kapatıyoru
selam duyuru ahalisi.

dizüstü bilgisayarıma 4 ay kadar önce ssd taktım. ssd taktıktan sonra harddiskimi de bir aparat yardımıyla cd-rom girişine taktım. bu şekilde yaklaşık 4 aydır kullanıyorum. ama 4 aydır da bilgisayar kapanmıyor. elle power tuşuna basılı tutuyorum ve mecburen bu şekilde kapatıyorum çünkü bilgisayarı kapatmak için normal süreç olan başlat->kapat diyip kapatıyorum. bu ikinci söylediğim şekilde rutin kapatma işlemini yaptığımda sanırım ssd kapanıyor ama harddisk kapanmıyor çünkü ışığı yanık kalıyor. sonraki gün eve gelip bilgisayarı açmak için açma tuşuna basınca bilgisayar açılmıyor. hatta klavyenin orta tarafında hafif bir sıcaklık oluyor. bilgisayarın kapatma düğmesine 5-6 saniye basılı tutup kapatıyorum ve ardından tekrar açıyorum.

internette yazan klasik çözümleri denedim. güç seçeneklerinde tüm ayarları düzenledim. 4 aydır bu şekilde canımı sıkıyor. bilgisayara zarar vereceğim diye korkmaya başladım açıkçası.

çözene 1 bira veya döner ısmarlayabilirim :P
0
golgi aygıtı
(14.05.19)
Muhtemelen hdd takmak için kullandığınız caddy arızalı. Söküp tekrar takın. Düzelmez ise değiştirmeyi deneyin. İnternette 15-20 liraya mevcut caddyler. Denersiniz olmazsa iade edebilirsiniz.
0
shotcrete
(14.05.19)
hocam
bira + doner
guc seceneklerine gir
kapagi kapatınca ne yapılacagini sec - de
orada su anda kullanılamayan ayarları degistir e tıkla
hızlı baslat ın tick ini kaldır
problem solved
0
kingcyrax
(14.05.19)
@kingcyrax denendi hocam :(

öncelikle ssd ile hddyi yer değiştirmeyi deneyeyim. olmazsa yeni caddy alacağım galiba.

teşekkürler.
0
🌸golgi aygıtı
(14.05.19)
problemin sebebi: ssdye windows yükledikten sonra harddiske format atılmaması. harddiskin içinde eskiden kalan windows olduğu için pcde 2 adet windows sürümü açık kalıyor. ikisini de aynı anda kapatmak imkansız olduğu için böyle bir problem oluyor.

çözüm: hdd'yi sıfırlayıp yalnızca ssd'de windows kurulu olcak şekilde çalıştırmak.
0
🌸golgi aygıtı
(05.04.20)
(5)

Yıllar sonra eve internet bağlattıracağız ama....

sen ne anlatiyon la
...Şimdi biz dün ev telefonumuzu kapadık çünkü boşu boşuna 30 lira veriyorduk 2 aydır. 2009'da bir ev telefonu+ttnet internetimiz vardı, 3 delikli hat fişi, splitterla modeme bağlıydı vs, wifi bile değildi modem. Herneyse ev telefonunu da kapadık dün.Netspeed arayıp internet isteyeceğiz, bu süreçte
...Şimdi biz dün ev telefonumuzu kapadık çünkü boşu boşuna 30 lira veriyorduk 2 aydır. 2009'da bir ev telefonu+ttnet internetimiz vardı, 3 delikli hat fişi, splitterla modeme bağlıydı vs, wifi bile değildi modem. Herneyse ev telefonunu da kapadık dün.

Netspeed arayıp internet isteyeceğiz, bu süreçte elektrikçiyle falan uğraşacak mıyız yoksa o hatlı prizden devam mı edeceğiz? Mağaradan yeni çıktım sözlükdaşlar yardımcı olursanız sevinirim (':
0
sen ne anlatiyon la
(14.05.19)
Aynı hattan devam edebilirsiniz.
0
orient blue
(14.05.19)
Telefonun geldiği hattan devam edebilirsiniz.
Netspeed yerine millenicom'u da bir araştırın. Referans ile gelene 1 ay bedava var. Dilerseniz referans kodu verebilirim.
0
nuevo
(14.05.19)
@nuevo Turknetin sitesinde, telefonu kapatmadan once ev telefonuyla sorgulama yaptim 10 mbps net alabilirsiniz diyor. Netspeed daha uygun deil mi bu durumda.
0
🌸sen ne anlatiyon la
(14.05.19)
hepsi aynı altyapıdan hizmet sunuyor. O yüzden her taraf en fazla 10 mbps verir sana.
0
nuevo
(14.05.19)
"turknet en az 16 mb verdiği için, netspeedden 8 mbit almak daha uygun olucak sanırım" demek istedim. :)
0
🌸sen ne anlatiyon la
(16.05.19)
(2)

Mobil uygulama yaptirmak

jacque
Bir fikrimiz var bunu uygulamaya dönüştürmek istiyoruz. Armut, R10 vs. değil de Duyuru'dan birileriyle iletişime geçmek istedim. Orta-ileri seviye mobil uygulama geliştiriciler mesaj atabilir Ankara'daysaniz süper olur.
Bir fikrimiz var bunu uygulamaya dönüştürmek istiyoruz. Armut, R10 vs. değil de Duyuru'dan birileriyle iletişime geçmek istedim. Orta-ileri seviye mobil uygulama geliştiriciler mesaj atabilir Ankara'daysaniz süper olur.
0
jacque
(13.05.19)
su an bu islemlerde dolandiricilik nirvana noktasinda. kimse odeme yapilmadan uygulamayi gelistirmeye baslamiyor.odeme yapicam desen, karsidakinin bir sirketi yoksa aranizdaki hicbir anlasmanin hukmu yok, fatura kesebilmesi lazim. e haliyle sen fatura kesemeyen birine odeme yapmak istemeyeceksin.

bir vergi mukellefi firmaya gitsen maddi anlamda abartili beklentileri ve istekleri oluyor ve bu uygulamanin detayini bilmesem bile, tum mobil olaylar guncelleme gerektiriyor, surekli bir yerle calismaniz gerekiyor, bu surecte hem guvenilir hem legal bir yer bulup maddi sartlarda anlasmak gercekten inanilmaz zorlasiyor
0
müptezel dostoyevski
(14.05.19)
freelancer.com dan bakabilirsin. eski referanslari olan uyeler bulabilirsin oradan. uygun fiyata hintliler guzel isler yapiyorlar.
0
viewport
(14.05.19)
(4)

Bu normal mi?

dirildimde geldim
Sorun ekte, bir çözümü var mı acaba? deli gibi ses çıkartıyor, bilgisayarı alalı daha 1 ay olmadı.https://eksiup.com/p/ca8103iert7q
Sorun ekte, bir çözümü var mı acaba? deli gibi ses çıkartıyor, bilgisayarı alalı daha 1 ay olmadı.

eksiup.com
0
dirildimde geldim
(13.05.19)
başka tarayıcılarda nasıl durum?
0
diffarentiationation
(13.05.19)
@diffarentiationation konu tarayıcıda değil galiba, tarayıcıda olmasa bile sürekli bu ses var.
0
🌸dirildimde geldim
(13.05.19)
chrome içinse normal. ses ayrı bir olay demekki.
0
dismainpula
(13.05.19)
kusura bakmayın ben ses olayını anlamadım ss'ten. ama bilgisayarınız hp ise büyük ihtimalle fanı arızalı gelmiştir, benim bilgisayarım aldıktan on gün sonra ötmeye başlamıştı.
0
amugochi
(14.05.19)
(2)

ios 10 kurulu iphone 6 ios 12'ye geçsin mi?

panamera
Merhabalar,Aslında telefonumum hızından memnunum ama bir kaç uygulama çalışmıyor bu işletim sistemi ile. Aynı telefondan 12 kullanan var mı, ne öneriyorsunuz? Geçelim mi kalalım mı? Teşekkürler.
Merhabalar,
Aslında telefonumum hızından memnunum ama bir kaç uygulama çalışmıyor bu işletim sistemi ile. Aynı telefondan 12 kullanan var mı, ne öneriyorsunuz? Geçelim mi kalalım mı?
Teşekkürler.
0
panamera
(13.05.19)
6s kullanıyorum. 12de hiç bir sorun yok.
0
scudman1
(13.05.19)
geçtik memnunuz.
0
ozdek
(13.05.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.