Giriş
(4)

Sadece araç hasarlı kazalarda polis gelmiyor mu artık?

winston insani
MerhabalarDün sabah servis beklerken önümde hafif sürtmeli bir kaza oldu. Hafif dediysen, kapı biraz içeri göçtü işte. Yanımdaki arkadaşım bana böyle yaralanma olmayan kazalarda artık polisin gelmediğini - anlaşamama durumunda bile -, kendinizin halletmesi gerektğini, gelmeleri için "hastaneye gitme
Merhabalar

Dün sabah servis beklerken önümde hafif sürtmeli bir kaza oldu. Hafif dediysen, kapı biraz içeri göçtü işte.

Yanımdaki arkadaşım bana böyle yaralanma olmayan kazalarda artık polisin gelmediğini - anlaşamama durumunda bile -, kendinizin halletmesi gerektğini, gelmeleri için "hastaneye gitmem gerekiyor" dediğinde ise, geldiklerinde gitmek zorunda olabileceğini söyledi.

Doğru mu? Nedir tam olarak?
0
winston insani
(15.02.17)
doğru. sadece maddi hasarlı kazalarda tutanak tutup fotoğrafını çekip dağılıyorsun.
0
nrmnm
(15.02.17)
polis tutanak tutsun diyorsan geliyor. ama hafta sonu kaza yapan bir arkadaş 5 saat polis beklemiş. sanırım mahalle arası,yaralanmasız kazalara en son dikkate alıyorlar.
0
1917
(15.02.17)
gelmiyor. geçen hafta kaza yaptım adamla anlaşamadık 155 aradık. 15 dk sonra trafik polisi beni aradı kendiniz anlaşın biz gelmiyoruz dedi
0
oscar
(15.02.17)
peki alkol varsa ne oluyor? bi de alkolmetre mi taşıyacağız?

polisi çağırırken "karşı taraf alkollü galiba" diyin, o zaman gelmeleri lazım.

kim kırmızıda geçti, kim önüne fırladı falan bu konularda anlaşmanıza gerek yok zaten. herkes kendi ifadesini yazıp fotoğrafları çekecek, trafiğe gönderilecek. hataya kusura oradaki uzmanlar karar verecek, gelen polis değil.

anlaşamama durumu ancak adam ehliyetini ruhsatını vermez, sigorta poliçesi yoktur, alkollüdür falan öyle durumlarda olur. öyle durumlarda da zaten çağırdığınızda polisin gelmesi lazım. karşı taraf çıkarıp ehliyetini gösteremiyor. belki hiç ehliyeti yok? bu nasıl anlaşılır? bunu söylerseniz "ehliyetini göstermiyor" diye, polis gelir. gelmesi lazım.

ama kazanın oluş şekli ile ilgili anlaşamadıyanız gelmez. gelmesine de gerek yok, sizin anlaşmanıza da gerek yok. herkes kendi dediğini tutanağa yazsın yeter. polis gelse de onu yapacak zaten.
0
kibritsuyu
(15.02.17)
(11)

Kitaplarınızı hangi internet sitesinden alıyorsunuz?

i m cool with that
Ben şu ana kadar kitaplarımı hep kitapçılardan aldım, internetten hiç sipariş vermedim. Ancak görüyorum ki arada oldukça büyük bir fiyat farkı oluyor kimi zaman. D&r ile ilgili pek olumlu yorumlar okumadım açıkçası, siparişleri göndermede çok geciktiği söylenmiş. Kitapyurdu ile sıkıntı yaşayan bayağ
Ben şu ana kadar kitaplarımı hep kitapçılardan aldım, internetten hiç sipariş vermedim. Ancak görüyorum ki arada oldukça büyük bir fiyat farkı oluyor kimi zaman. D&r ile ilgili pek olumlu yorumlar okumadım açıkçası, siparişleri göndermede çok geciktiği söylenmiş. Kitapyurdu ile sıkıntı yaşayan bayağı kişi de mevcut. Peki siz nereden alıyorsunuz kitaplarınızı? Halk kütüphanelerine mi yönelmek gerek, ne yapalım? Sizin çözümünüz nedir?
0
i m cool with that
(13.02.17)
idefix ve babilden kitap aldım, herhangi bir problem yaşamadım.
0
naberabi
(13.02.17)
zaman zaman kitapyurdu, idefix, d&r, babil hepsini kullandım. Idefix ve d&r bi sallantıda, stoklarda sıkıntı var galiba ve şimdi şu doğan grubu boykotu muhabbeti var. (aslında en ucuzu genelde idefixtir) Öyle çok büyük sorun yaşamadım hiç. Bi idefix bi kitabı bulamadı bir aya yakın bekletti sonra iptal etti. Genelde 2-3 güne gönderiyorlar.

ama acil gereken şeyleri pek internetten almamak lazım, lakin İstanbul-Ankara vb. yerde değilseniz gidip bulmanız da zor zaten.

Ben en son acil gereken bişeyi Babil'den aldım, "stoktan teslim" diyordu cidden aynı gün gönderdiler. Onun da patronuyla ilgili bişeyler diyorlardı ama napalım artık ne biliyim...

(bence kitap internetten alınmalı. Diyelim 5 kitap alacaksın, şubeden alırsan 100 liraysa internetten 80 lira. Aradaki 20 lirayla bi kitap daha alırsın.)
0
rodriguez2
(13.02.17)
d&r kadar yavaşını görmedim. kitap veya değil, hiç bir ürünü 10 günden önce alabildiğim vaki değildir. biri arkadaşa hediye, 2 adet sipariş de hazırlanıyor bir haftadır, biri contigo kupa, biri de comfydesk diye bi laptop masası. önceki bir sipariş de tedarik edilmediğinden iptal edilmişti 12. günde, tek bir kitap, sonraki bir ay daha stokta görünmeye devam etti.

bunları söylemek için geldim, babil ve kitapyurdu'ndan memnunum.
0
kaichi
(13.02.17)
geçen hafta "kitapyurdu" ndan aldım
sıkıntı olmadı ertesi gün teslim aldım hatta
0
Harnold
(13.02.17)
kitapyurdundan alıyordum, iskilipli atıf bilmemne saçmalıklarını yaptılar. doğan(d&r ve idefix)'a geçmiştim ama onlar da yandaş oldular. deneysel takılacağım artık.
0
zawisza
(13.02.17)
kitapyurdu ve idefix kullandım. daha çok kitapyurdu.

ikisinde de sorun yaşamadım. fiyatları iyiydi ve elime zamanında ulaştılar. benim satın aldığım kitaplar nadir bulunan ya da çok acil teslim almam gereken şeyler değillerdi tabii, bu durumlar için farklı siteler var artık.
0
filteria
(13.02.17)
daha geçen hafta sordum aynı soruyu: (git: 1162795)

babil ve kitapsyurdu şeriatçı oldukları için elendi.
idefix çok bozdu, o da elendi.
d&r'ın dükkanlar iyi de internet kötü, elendi.

neticede duyuruma gelen cevaplarda yer alan odakitap.com'dan sipariş ettim, içlerinde bir tanesi 3 günde temin diyordu. ötekiler hemen, 3 gün diyen de 3 güne kalmadan temin edildi, hızlıca kargolandı, elime ulaştı. memnun kaldım, tavsiye ederim.
0
kibritsuyu
(13.02.17)
Hepsini kullandım birer birer denedim.

İdefix ve Dnr = geç teslim ediyor aynı zamanda İrfan Değirmenci ile yaşanan son olay benim için son oldu artık doğan grubuna dair.

Kitapyurdu ve Babil = yobaz aydınlık düşmanı insanlar bunlar. Tek bir kuruş dahi kazandırmam.

Pandora = pahalı normalden

Odakitap = bu ara söylediğim yer burası henüz bir sorun yaşamadım bakalım.
0
gozu acik sevisen yahudi
(13.02.17)
Şundan şaşmam dedigim bir yer yok valla. Acil ihtiyacim yoksa, Hangisi indirimliyse, kampanya falan varsa (kargo falan olmayinca mesela) ve daha once sorun yasamadiysam aliyorum. D&r dan almiyorum o ayri. Cok geciktiriyor teslimatı. Onun dışında daha once hic duymadigim sitelerde bile denedim sorun yasamadim. Cok titizlenmiyorum bu konuda.
0
aquarium
(13.02.17)
BKM'yi kullanıyorum.
www.bkmkitap.com
0
minduser
(13.02.17)
en uygunu eganba bu aralar sıklıkla onu kullanıyorum.
0
dedim ben sana
(13.02.17)
(2)

Üstüne araç olup olmadığını öğrenme

Euxinos007
Kamu dışında kalan tüzel kişilikler bir kişi üstüne kayıtlı araç/tapu olup olmadığını öğrenebilir mi ?
Kamu dışında kalan tüzel kişilikler bir kişi üstüne kayıtlı araç/tapu olup olmadığını öğrenebilir mi ?
0
Euxinos007
(13.02.17)
E devlet
0
hayde bre
(13.02.17)
sigorta acenteleri tc kimlik numarası ile sorgulayarak kişinin üstünde olan araçları görebiliyorlar. ama öyle halka açık bir sorgu yok.
0
kibritsuyu
(13.02.17)
(10)

Patronla kavga ettik? Ne yapmaliyim?

bi koydum baba
Dün akşam mesai bitimine 5 dakika varken patronla ağız dalaşına girdik..Sonrasında patron cinnet geçirdi.Boğazıma sarıldı küfürler etti..Araya girdiler..Bana ..ktir diye bağırdı..Mesai zaten bitmişti bende çıktım gittim..Şimdi yarın tekrar işbaşı yarınki tutumum ne olmalıdır..Hukuki haklarım nelerdi
Dün akşam mesai bitimine 5 dakika varken patronla ağız dalaşına girdik..Sonrasında patron cinnet geçirdi.Boğazıma sarıldı küfürler etti..Araya girdiler..Bana ..ktir diye bağırdı..Mesai zaten bitmişti bende çıktım gittim..Şimdi yarın tekrar işbaşı yarınki tutumum ne olmalıdır..Hukuki haklarım nelerdir?

Not:Patron yumruk falan atmadı..sadece boğazıma sarıldı..Ben hakeret yada küfür etmedim..Ordaki tek şahit patronun babası..Kamera görüntüsü yok..
yaklaşık 3 yıl sigortalıyım
0
bi koydum baba
(12.02.17)
Geçmiş olsun. Derhal fesih hakkınız var ama babası size tanıklık yapmaz, kamera veya sms kaydı yok, ya da fiziken darp aldığınıza dair rapor yok. Bu durumda ispat sıkıntı oluşturur. Siz işe gitmezseniz büyük olasılık 3 gün mazeretsiz olarak işe gelmedi diye tutanak tutup iş akdinizi tazminatsiz feshetme ihtimali var. Dava acilsa babasının aleyhe tanıklık yapma hali var.
O yüzden nerden tutsak kötü.
0
cabiday
(12.02.17)
aleyhine tanıklık etmeyecek olsa insanların kolay kolay yalan söyleyeceğini sanmıyorum, bilmiyorum belki de çok iyimserim, yasal haklarınızı isteyin, vermesese işi hukuki boyuta taşıyıp olanları anlatın, ya da bunu haklarınızı verse de vermese de yapın
0
gezegen olan pluton
(12.02.17)
tanık, yasaya uygun ses kaydı, güvenlik kamerası görüntüsü olmadan işiniz zor.
0
masa penisi
(12.02.17)
ben zaten işe geri dönmek istemiyorum..tazminat alabilir miyim?
0
🌸bi koydum baba
(12.02.17)
3 gün devamsızlıktan çıkarma durumunun gündeme gelebilmesi için adresinize bir yazı göndermeleri gerekiyor diye biliyorum. Bu yazının üzerine işe gitmezseniz tazminat hakkınız kayboluyor. Ama o yazı gelmeden çıkış verilirse tazminat hakkınız sabit.

Uzman değilim, bilgimi paylaştım. Konuyu iyi bilen birileriyle görüşmenizde faya var.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(12.02.17)
darp izleri duruyorsa derhal savcılığa şikayette bulunun. iz yani delil yok ise pek neticeye ulaşma ihtimali yok açıkçası.
yanlış bilmiyorsam artık bir işyerinde çalışıyor olma süresi belli bir zamanı geçince her halükarda tazminat hakkı doğuyor.
bir de son olarak yerinizde olsam ne yapardım diye cevap vereyim?
eğer psikolojik harbi kaldırabilecek iseniz istifa etmeyin.
ma'nen çok yıpranacak iseniz, boşverin tazminatı, terkedin olay mahallini.
0
berhudar ol evladim
(12.02.17)
Darp izi falan yok..Vur dedim vurmadı..sadece çocuk gibi hareketler yaptı..Nasıl tazminat alabilirim?
0
🌸bi koydum baba
(12.02.17)
bölge çalışma müdürlüğü'ne, sgk'ya, işkur'a adamın babasını şahit göstererek ayrı ayrı yazılı şikayette bulunun. hatta alabiliyorsanız adli tıp'tan boğazınızın sıkıldığına dair rapor alın.

hiçbir şey çıkmasa bile canlarını sıkarsınız. boş durmaktan iyidir.

eğer işimi kaybetmemek uğruna sineye çekerim diyorsanız hiç kalkışmayın.

bir mükellefimin çaycısı diğer bir personelle kavga çıkardı, sonra da basıp gitti. yani işveren de kovmadı. bir şey de imzalamadı, çıktı gitti. sonra şikayet etmiş kovdular, ihbar tazminatı vermediler diye. bir yıldan az çalıştığı için kıdem tazminatı zatne yoktu. onca personel, patron savunma verdi, yahu biz kovmadık, kendi çarptı kapıyı gitti diye, yok ikna olmadılar, kavga çıkarıp basıp giden personel ihbar tazminatını çatır çatır aldı.

şikayetlerde işçinin söylediği daha muteber. çamur bile atsa işveren didiniyor temizlemek için. deneyin şansınızı.
0
kibritsuyu
(12.02.17)
teşekkür ederim..gelişmeleri size bildireceğim..
0
🌸bi koydum baba
(12.02.17)
arkadaşlar işe gittim.. patron hiçbişey olmamış gibi davrandı.. bende işime devam ettim..
0
🌸bi koydum baba
(13.02.17)
(6)

kelle paça nedir?

kibritsuyu
aşağıdaki soruyu görünce utanarak da olsa soruyorum artık. cahilliğime verin, dövün ama çok acıtmayın. sakadat seven birisi olmadığım için bu konuda çok cahilim.kelle: hayvanın kafası.paça: hayvanın ayağı.kelle paça ne abi? hep diyordum ki bunların karışımı falan herhalde. geçen mercimek çorbası içm
aşağıdaki soruyu görünce utanarak da olsa soruyorum artık. cahilliğime verin, dövün ama çok acıtmayın. sakadat seven birisi olmadığım için bu konuda çok cahilim.

kelle: hayvanın kafası.
paça: hayvanın ayağı.

kelle paça ne abi? hep diyordum ki bunların karışımı falan herhalde. geçen mercimek çorbası içmeye gittiğim çorbacı, çeşitleri sayarken "kelle paça var, ayak paça var" dedi, benim devreleri yaktı. kelle paça ikisinin karışımı teorim çürüdü, ayak paça ney lan o zaman? buradaki "paça" hayvanın ayağı değil de başka bir çorba terimi falan mı?

artık biri bana açıklasın şunu.
0
kibritsuyu
(10.02.17)
Paça ayak değil ayağın üstündeki bölüm. Kelle paça dediğinde kelle ve paçadaki etten çorba yapıp veriyorlar, ayak paça dediğinde paça ve ayak geliyor işte, bildiğin toynak getiriyorlar önüne.
0
angelus
(10.02.17)
birincisi kemik suyuna yapılır, terbiyeli bir çorbadır, oldukça lezzetlidir, kelledir paçadır ıyk dememk lazım, hani level olarak işkembe çorbası ile aynı levelde olduğunu söyleyebilirim, ben şahsen iyi yapan olursa severim.

kaşığı içine atınca, göz möz çıkmıyor, ufak partiküller halinde et parçaları çıkıyor.
0
killerbee
(10.02.17)
kelle paca lokum gibidir lokum, heleki icinde bol sarmisak ve limon olacak <3
0
ubi dubium ibi libertas
(10.02.17)
gençler güzel midir, nasıldır diye sormadım. nedir diye sordum. kelle paçanın içinde ne var diyorum. kelle mi var, paça mı var, ikisi de mi var? ikisi de varsa, ayak paça nedir. sorum nasıl oldukları değil, ne oldukları yönünde. lezzeti hakkında yorum sormuyorum.

teşekkür ederim.
0
🌸kibritsuyu
(10.02.17)
icinde kelledeki her sey giriyor. galiba bir kulagi koymuyorlar; hayvanin dili, yanaklari vs..paca diye gecen sey de toynakli kisim diye biliyorum. bazen onu kullanmiyorlar, direk hayvanin budunun alt kismini kullaniyorlar.

ingilizce olarak shank, baska bir terim duymadim.
0
ubi dubium ibi libertas
(10.02.17)
paca bir corba cesidi. kelle etiyle yaparsan kelle paca, ayakla yaparsan ayak paca olur. ilik etiyle bile yapan var akhisar'da. atom bombasi gibi oluyor.
0
alperz
(10.02.17)
(11)

Neden fotoğraflarımız az beğeni alıyor :(

tchuck
arkadaşlar selam. valla dertliyim bu konuda.1 tane bile fake takipçimiz yok. ancak bir türlü fotoğraflarımız yeterli beğeniyi almıyor.sizden tavsiye isteyeceğim: ne yapmalıyız?fotoğrafların konseptini tipini mi değiştirmliyiz?açıklama metinleriyle mi oynamalıyız?hashtagleri mi yanlış seçiyoruz?valla
arkadaşlar selam. valla dertliyim bu konuda.

1 tane bile fake takipçimiz yok. ancak bir türlü fotoğraflarımız yeterli beğeniyi almıyor.
sizden tavsiye isteyeceğim: ne yapmalıyız?

fotoğrafların konseptini tipini mi değiştirmliyiz?
açıklama metinleriyle mi oynamalıyız?
hashtagleri mi yanlış seçiyoruz?

valla bu işlerden anlayan bi arkadaş bize yardımcı olsun.

www.instagram.com bu bizim sayfamız 17 bin küsur takipçimiz var. anca 100 like alıyoruz.

www.instagram.com bizim 5te birimiz kadar takipçisi var. bizim kadar like alıyor.
0
tchuck
(09.02.17)
www.instagram.com

bizimle aynı takipçi sayısı.

en az 600 beğeni.
0
🌸tchuck
(09.02.17)
Fotoğraflarınız çok karışık.

dikkat ederseniz, diğer kişi düz, tek renk bir zemin üstünde fotoğraflarını çekmiş. Sizin arkadaki ahşap bank gibi şey çok karışık gösteriyor, ürünleri ön plana çıkarmanız lazım.


.
0
kartallar yuksek ucar
(09.02.17)
ikinci linkin durumu sizden kötü bence :) üçüncü link beğeni satın almış olabilir, nasıl oluyor anlamıyorum ama var öyle bir şey.
0
Aman Sen de
(09.02.17)
Sosyal medya uzmanı değilim ama yazılımcı gözüyle bakarak kıyaslama yapmaya çalıştım:

- Hashtag'lerde birkaç tane daha ingilizce kelime kullanırsanız dünya çapında görünürlüğü artabilir muhakkak. Ama beğeni sayısı artsa da alakasız insanlar olacaktır onlar.
- Diğer profiller ile tek farkınız paylaşım sıklığı sanki. Sizin profilinizden son bir haftada 2-3 kat daha fazla paylaşım yapılmış. Emin olmamakla birlikte, Instagram çok fazla paylaşım yapan profillerin paylaşımlarını daha altlara atıyor olabilir feed'de. Günde 4 paylaşım yerine günde 1 paylaşım yapmayı deneyin bir haftalığına mesela, test edin. Ama paylaşım başına beğeni sayısı artsa da, bir haftada aldığınız toplam beğeni sayısı (toplam interaction) azalacaktır.
0
long live rock n roll
(09.02.17)
Zemin ürünlerle yakın tonda. Göz yoruyor.
0
mavibalık
(09.02.17)
Babanne evine dönmüş tasarımlarınız.
0
franz kafka
(09.02.17)
fotoğraflar karışık, göze hitap etmiyor +1. bazılarında ürünün hangisi olduğu bile zor anlaşılıyor. aynı üründen 30 tane birden çekmek yerine daha sade bir fonda bir iki tanesini çekin. zibil gibi olunca değerini düşürmüş oluyorsunuz.
0
sir gawain
(09.02.17)
bence bu sayılanların hiçbiri 100 beğeniyi 600'e çıkarmaz. yukarıda sayılanları yaparsanız olur olur 200 olur.

her haltı beğenen otomatik takipçi, bot, fake kullanıcı falan lazım size.
0
kibritsuyu
(09.02.17)
arka plan gözü çok yoruyor iç karartıyorculara +1imle geldim. ürünü düz ve açık renk bir zemin üzerinde fotoğraflayıp paylaşımlarınızı @long live rock n roll'un dediği gibi daha seyrek yaparsanız bir miktar yükselecektir beğeni sayınız
0
dog day afternoon
(09.02.17)
ya sizinki kalabalık ve karanlık geldi bana, zemini falan değiştirip biraz sadeleşirseniz iyi olur sanki.
0
pamuk helvalar cebe
(09.02.17)
Neredeyse herkes aynı fikirde. Göz yormayacak. Zemin tek renk olacak. Kendilerine yakın hissedecekler. Aslında işin özünde insanlar internette tembeller. O yüzden basit anlayabileceklerini arıyorlar. Farkı anlamak için az sayıda ve gözü yormayan fotoğraf koyun. Gün içerisinde bu son paylaştığınız fotoğrafların saatlerini kaydedin. Mesela, çalışan kesim öğle aralarında instagram a bakabiliyor. saat 11:30 da paylaşırsanız, saat 14 te paylaştığınızdan daha çok kişiye ulaşabilirsiniz. Önemli bir husus da kütük kelimesi kaba kaçıyor olabilir. bu insanlar altın, gümüş tepsi gibi şeyler kullandılar. birden ağaç kütüğünü okuyunca cazip gelmemiş olabilir.
0
silver apple
(09.02.17)
(4)

90lardan meşhur bir şarkı

tabudeviren
çok zor bir şey değil. 90ların sonu 2000lerin başı olabilir.şu anda müziğini koyabilecek ortamda değilim o yüzden sözle yazıyorum."ravın dilavıla dilan.... ravın di lavın"bu şekilde şarkıyı bulabilene
çok zor bir şey değil. 90ların sonu 2000lerin başı olabilir.
şu anda müziğini koyabilecek ortamda değilim o yüzden sözle yazıyorum.

"ravın dilavıla dilan.... ravın di lavın"

bu şekilde şarkıyı bulabilene
0
tabudeviren
(08.02.17)
livin la vida loca?
0
pide
(08.02.17)
bunlar degil :)
0
🌸tabudeviren
(08.02.17)
türkçe mi, yabancı mı?

yani bu nasıl türkçe olabilir diyeceksin şimdi de, işte reyhan karaca'nınki gibi arada nannarinnani nereney nereney falan gibi bi efekt mi, yoksa yabancı şarkının sözlerinin okunuşu mu?

kadın mı söylüyor, erkek mi?
0
kibritsuyu
(09.02.17)
yue
(09.02.17)
(2)

çelişkili ve komiği aynı anda karşılayan bir kelime vardı?

ceren_imo
trajikomik değil de hani neydi?
trajikomik değil de hani neydi?
0
ceren_imo
(08.02.17)
ironik?
0
pide
(08.02.17)
oksimoron?
0
kibritsuyu
(09.02.17)
(4)

tc kimlik no

black mamba
bir formda tc kimlik no soruyor. vermek sakıncalı mı?
bir formda tc kimlik no soruyor. vermek sakıncalı mı?
0
black mamba
(07.02.17)
Gidip bakkaldan fiş aldığın zaman onun üzerinde de yazıyor.
Sakıncalı değil.
0
cakabo
(07.02.17)
hayır sakıncalı değil.
0
kibritsuyu
(07.02.17)
1990 yılından önce doğduysan tckimliğin zaten internette ortalık malı olmuştur takma bu kadar
0
masa penisi
(07.02.17)
tc kimlik her yerde var, bir ssn değil. kargocularda bile adres, tc, tel no tüm bilgilerimiz mevcut. bence bir sıkıntı olmaz. internet alışverişlerinde fatura için bile istiyorlar.
0
pinkpeony
(07.02.17)
(1)

Ankara'da Orient Saatleri

myopati multi minicore
nerden bulabilirim?
nerden bulabilirim?
0
myopati multi minicore
(07.02.17)
atatürk bulvarı ile yüksel'in köşesindeki binanın altında bi saatçi vardı. orada olması lazım.
0
kibritsuyu
(07.02.17)
(5)

Hepsiburada satıcı olmak için

basubadelmevt
Hepsiburadadan 500'lü kagıt aldım, satıcı farklıydı.Bugün gelmiş, fatura temizlik şirketi adına kesilmiş.Temizlik şirketinden kırtasiye ürünü almak ilginc oldu..Babamımda ufak caplı bi araştırma şirketi var.Onun ismini ,faturasını kullanarak herhangi bir şey satabilir miyiz sizce??
Hepsiburadadan 500'lü kagıt aldım, satıcı farklıydı.Bugün gelmiş, fatura temizlik şirketi adına kesilmiş.Temizlik şirketinden kırtasiye ürünü almak ilginc oldu..Babamımda ufak caplı bi araştırma şirketi var.Onun ismini ,faturasını kullanarak herhangi bir şey satabilir miyiz sizce??
0
basubadelmevt
(06.02.17)
eved satabilin
0
tutmayın küçük enişteyi, salıverin gitsin
(06.02.17)
şirket ünvanında ne varsa onun kapsadığı şeyleri yapabilirsin. onun dışında yasal sorun olabilir. sonuçta ünvan alırken ona göre alınıyor. farkedilirse risk yok değil gibi. bilen birinin yardımı önemli olur bu konuda.
0
kisa bisey olsun istemistim
(06.02.17)
kisa bisey olsun istemistim, yok öyle bişi.

ara: "Ultra Vires"

yeni ttk'ya göre bu kaldırıldı. artık şirketler yasal olan her konuda faaliyet gösterebilir.
0
tutmayın küçük enişteyi, salıverin gitsin
(06.02.17)
sözleşmede yer alan bütün faaliyet konularını ünvana dizme gerekliliği kalktı.

sözleşmede yer alan faaliyet konularına girmeyen konularda faaliyet gösterme (ultra vires = yetki aşımı) yasağı da kalktı.
0
kibritsuyu
(06.02.17)
hepsiburada değilde gittigidiyorun şuanda vodafone ile anlaşması mevcut...6 ay ücretsiz mağaza kullanma gibi opsiyonları var

işine yarayabilir belki
0
KingDagos
(06.02.17)
(2)

Miles and smiles bir kredi kartı mı işletim ücreti var mı?

iddaaci
Merhaba bir soru sormuştum THY uçuş puanıyla ilgili. Şimdi bu kartmış. Eve geliyormuş. Bu kart bir kredi kartı mı yoksa nedir? Ayrıca karttan hesap işletim ücreti gibi ücretler alınır mı?
Merhaba bir soru sormuştum THY uçuş puanıyla ilgili. Şimdi bu kartmış. Eve geliyormuş. Bu kart bir kredi kartı mı yoksa nedir? Ayrıca karttan hesap işletim ücreti gibi ücretler alınır mı?
0
iddaaci
(05.02.17)
kredi kartı değil. ücret alınmaz. hesabına ilk milini işlediğinde kaydetmiş olduğun adrese gönderilir.
0
spirit crusher
(05.02.17)
thy'nin gönderdiği bir kredi kartı değil, market kartları gibi bir şey.

lakin garanti bankası'nın m&S kartını kredi kartı içine gömdüğü bir kredi kartı var. garanti m&s mastercard ve m&s amex. onlardan bahsediyorsanız onlar hem kredi kartı, hem de m&s kartı. hesap işletim ücreti de mevcut.
0
kibritsuyu
(05.02.17)
(4)

Vergi Yapılandırma Borç Ertelemesi

chicha
Arkadaşım yapılandırdığı KYK borcunun bu ayki taksidinin Mayıs'a kaydırıldığını söyleyince benim Mart sonu gözüken üçüncü taksitimin de Temmuz sonuna ötelendiğini gördüm.Ben o vakte kadar beklemeyip iki ayda bir yine ödemeye devam edebiliyor muyum? O tarih sadece en son ödeyeceğim tarihten ibaret de
Arkadaşım yapılandırdığı KYK borcunun bu ayki taksidinin Mayıs'a kaydırıldığını söyleyince benim Mart sonu gözüken üçüncü taksitimin de Temmuz sonuna ötelendiğini gördüm.

Ben o vakte kadar beklemeyip iki ayda bir yine ödemeye devam edebiliyor muyum? O tarih sadece en son ödeyeceğim tarihten ibaret değil mi arkadaşlar?
0
chicha
(03.02.17)
ocak'tan itibaren ödeyeceğiniz taksitlerin son ödeme tarihleri 4 ay ötelendi. 2. taksit 31 mayıs, 3. taksit 31 temmuz son gün. evet erken ödemek isterseniz elbette ödeyebilirsiniz, ki 3. taksidi sorduğunuza göre zaten 2. taksidi erken ödemişsiniz bile.
0
kibritsuyu
(03.02.17)
@kibritsuyu İkinci taksidin son ödemesi 31 Ocak olduğu için normal tarihinde ödedim aslında. Bu öteleme muhabbeti ben ödedikten sonra çıktı sanırım.

Bir de şöyle bir şey gözüme çarptı buna ne demeli?
prntscr.com
0
🌸chicha
(03.02.17)
erteleme ile ilgili kanun 27 ocak'ta çıktı. tebliği de 29 ocak'ta yayınlandı. yani 31 ocak tarihinde çoktan uzamıştı bile.
0
kibritsuyu
(03.02.17)
@kibritsuyu Ben Ocak'ın ilk haftası ödedim yalnız, son gününe bırakmıyorum hiç :)
0
🌸chicha
(03.02.17)
(6)

hangi bebek telsizini alsam?

kakamelsokoban
selam duyurunun ebeveynleri. bebeğin çoğu ihtiyacını hallettik çok şükür fakat büyük eve çıkınca salonla yatak odaları arasındaki mesafe uzun olup arada da çok fazla duvar olunca çekim kalitesi iyi olan bir digital telsiz alalım dedik. büyük ev dediğim de 100m2 aslında öyle çok kocaman değil ama 60m
selam duyurunun ebeveynleri. bebeğin çoğu ihtiyacını hallettik çok şükür fakat büyük eve çıkınca salonla yatak odaları arasındaki mesafe uzun olup arada da çok fazla duvar olunca çekim kalitesi iyi olan bir digital telsiz alalım dedik. büyük ev dediğim de 100m2 aslında öyle çok kocaman değil ama 60m2 evden sonra bize dev gibi geliyor sadece :)

marka olarak avent ile weewell arasında kaldım ama weewell için memnuniyet daha yüksek gibi geldi. buradaki eski duyurulara da baktığımda hep weewell alın denmiş o yüzden onun modellerini incelemeye başladım. şu an için 2 model arasında kaldım.

www.tekzen.com.tr

www.tekzen.com.tr

aralarında 30 lira bir fiyat farkı var biri normal telsiz diğeri hareket sensörlü falanmış. aslında hareket sensörü olduğu için değil direkt üzerine takılan şarj üniteli olduğu için kullanımı daha kolaymış gibi geldi bana. 450li olan modelde bi taraf adaptör bir taraf pilli gibi okudum ben. 600lü modelde şarjlıymış. özellik olarak zaten birbirlerine denk sayılırlar ama emin de olamadım.

siz olsanız hangisini seçersiniz? ya da bu modellerden birini evinde kullanıp da fikir verebilecekleriniz varsa o da güzel olur. tüm cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim.
0
kakamelsokoban
(03.02.17)
Bence telefona bir app yükleyerek halledebilirsiniz bir çok uygulama var buna yönelik.
0
gozu acik sevisen yahudi
(03.02.17)
ben motorola kullanıyorum kesinlikle tavsiye ederim. gece görüşü, görüntü kalitesi , çekim gücü her şeyi çok iyi.
0
sta
(03.02.17)
yarın bebek büyüyecek. sessiz şekilde uyanıp kendi başına oturacak, yana kaykılacak, kayacak.. etrafında engelleyici bir şeyler yoksa düşme riski olacak... tecrübeden yazıyorum.

özet: sese güvenmeyin, görüntü her zaman iyidir. 100 TL daha ekleyin üstüne.

urun.n11.com
0
507
(03.02.17)
weewell kullandık, memnun kaldık. paraztsiz temiz ses duyuluyor. müzik çalma özelliği falan da vardı.

bence görüntüye gerek yok. adamı paranoyak ediyor öyle şeyler. düşme tehlikesi yoksa sadece sıkıntısı olduğunda ağlamasını mızmızlanmasını duysanız yeter.

bir de kullanmadığınız eski bir akıllı telefonunuz ve evinizde wifi varsa bebek telsizine hiç gerek yok. kullanmadığınız telefona uygulama indirip bebeğin yanında bırakıyorsunuz (gsm şebekesini kullanmıyor, wifi kullanıyor. bebek telsizinden daha zararlı bir elektromanyetik alan değil), kendi telefonunuza da indiriyorsunuz, bebek ses çıkardığında telefonunuz biip diye ötüp odanın sesini veriyor size.
0
kibritsuyu
(03.02.17)
o bebek herhangi bir ses cikardiginda duymama ihtimaliniz yok. biz ihtiyac duymadik, siz de duymayabilirsiniz. bana kalirsa dogsun lazim olursa alin.
0
babilbaligi
(03.02.17)
Yeni anne paikolojisiyle bebeginizi yaninizdan ayirmayacak, o uyusa bile resmen nobet tutacaksiniz. Telsiz gereksiz bi masraf. Degmez.
0
evrenos gazi
(02.04.17)
(7)

Duyurunun anneleri hamileymişim

yue
Bugün reglim artık iyice gecikince test alıp yaptım iki tane çok belirgin çizgi çıktı :) Doktordan randevu aldım ama haftaya. O zamana kadar bana tecrübelerinizden bahsedebilir misiniz ne yapayım ne yapmayayım? Biraz fazla kahve içiyorum mesela onu kestim hemen. Folik asit alıcam akşam eve geçerken
Bugün reglim artık iyice gecikince test alıp yaptım iki tane çok belirgin çizgi çıktı :) Doktordan randevu aldım ama haftaya. O zamana kadar bana tecrübelerinizden bahsedebilir misiniz ne yapayım ne yapmayayım?

Biraz fazla kahve içiyorum mesela onu kestim hemen. Folik asit alıcam akşam eve geçerken. Korunmayı bırakınca bir süre kullanmıştım ama sonra ümidi kesince bırakmıştım.

Bi de ben son adet tarihimin ilk gününden emin değilim, kaç haftalık olduğu ona göre tespit ediliyor sanırım ama doktor ultrasonda bakınca anlar değil mi?

Aayy ne olur anlatın çok heyecanlıyım ^_^
0
yue
(02.02.17)
Anne değilim ama allah sağlıklı bir şekilde dogurmayi nasip etsin demeye geldim :))
0
turuncu tonlarda
(02.02.17)
tebrik ederim :)
evet son adetin ilk gününden itibaren haftası sayılıyor. doktor gelişimine göre ultrasondan da anlıyor. çok kafein alma sağlıklı beslen işte. ağır kaldırma, bir yere uzanma. herhangi bir sorun olursa sorabilirsin her zaman :)
0
sta
(02.02.17)
Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin :)
0
bir nick var benden iceri
(02.02.17)
öncelikle tebrik ederim.

son adet tarihi = sat

aylarca sat aşağı sat yukarı duyacaksınız, kısaltmasını bilin diye yazdım.

gebeliğin yaşı sat ile hesaplanıyor. doktor ultrasonda anlıyor ama gelişiminin normal gidip gitmediğini de sat ile kontrol ediyor. sat ile ultrasonda ölçülenin uyumlu olması bekleniyor. cihaz da tahmini birr hesaplama yaptığı için çok günü gününe olması şart değil. gecikmeyi sayabildiğinize göre aşağı yukarı bir tarih bellidir, onu kullanabilirsiniz. 1-2 gün şaşabilir, önemli değil. sat ile ultrasonun hesapladığı yaş arasında birkaç gün illa ki oynar zaten.

elevit var, bir çeşit gebe multivitamini. büyük ihtimalle doktor yazacaktır zaten. demir hapı da yazabilir.

ilk ultrasonda keseyi gösterecek. belki kalp atışlarını bile dinleyebilirsiniz. daha çok küçükse onu bir dahaki kontrole de bırakabilir.
0
kibritsuyu
(02.02.17)
hayırlı olsun demeye geldim :)
0
sutlu nescafe
(02.02.17)
Oncelikle tebrik ederim. Sonra da sadece folik asit degil, hamileler icin olan multivitamin oneririm. Bi de kusmalar baslamadan bol bol et balik ve sebze meyve yemeni. O kusmalar basladi mi uc dort ay suruyor, bebek depodan yiyor o zaman :)
Bu arada, hamilelik cok gule oynaya gecmiyor, tabii ki ilk ogrendigin zaman havalara ucuyosun ama yakinda ultrasonlar baslayinca doktorlar surasi boyle burasi soyle dikkat etmeliyiz vs diye kafani bozacak. Bu tip seyleri herkese soylediklerini bil ve moralini bozma. Bizim hanim hamileyken her gun aglardi doktor su risk yuksek bu risk cokmus yav dedi diye.
0
beriberi
(02.02.17)
Soruların hiçbirinin cevabını bilmiyorum. Hayırlı olsun sağlıklı doğsun demeye geldim:) size de kolay bir gebelik dilerim.
0
curukturpkokusu
(02.02.17)
(1)

Site-Apartman yönetimi

coldnick
merhaba oturduğum sitenin yöneticisi aylık aldığı aidat bence çok fazla üstüne üstlük şimdi bide zam yapmış zaten hiçbir hizmet alamazken şimdi bu zamda nerden çıktıyönetici bilançoları aylık olarak asması gerekir ama bu hiçbişey yapmıyor, o kadar para veriyoruz,bu paralar nereye gidiyor,elektrik su
merhaba
oturduğum sitenin yöneticisi aylık aldığı aidat bence çok fazla üstüne üstlük şimdi bide zam yapmış
zaten hiçbir hizmet alamazken şimdi bu zamda nerden çıktı
yönetici bilançoları aylık olarak asması gerekir ama bu hiçbişey yapmıyor, o kadar para veriyoruz,bu paralar nereye gidiyor,elektrik su faturası ne kadar geliyor geri kalan cebe mi gidiyor yoksa kasada mı saklanıyor,kasada saklanıyorsa ekstra harcamalarda neden yine para toplanıyor?
bunları sorduğumuzda geçici cevaplar veriliyor,ben kafa göz dalacağım en sonunda

Sorum şu
bunu denetleyebilecek bir yapı yok mu? verdiğimiz paralar havaya mı gidiyor yoksa gerçekten binaya mı harcanıyor bunu neereye ihbar etsem gelip defterleri kontrol eder
0
coldnick
(02.02.17)
her ay bilanço asma zorunluluğu diye bir şey yok. zammı da yönetici değil, genel kurul yapar.

senede bir kere olağan kat malikleri genel kurulu toplanır. belirlenen gündeme göre toplantı yapılır. apartmanda yöneticiden başka bir de denetici vardır. toplantıdan önce denetici hesapları inceler, denetim raporu yazar. aynı toplantıda yönetici geçmiş yılda yaptığı faaliyetleri anlattığı faaliyet raporunu okur, üzerine konuşulur. üzerine bu hesaplar incelenir, yönetici ve denetici ibra edilir (aklanır). hazırlanan taslak bütçe üzerinden aidat belirlenir, oylanır, kabul edilir veya reddedilir.

bütün bunlara muhatap değilseniz, ya toplantıya katılmaya yetkili bir kat maliki değilsiniz (yani kiracısınız), ya da toplantılara katılmıyorsunuz. kiracı iseniz bu sorularınızın muhatabı ev sahibinizdir.

siz kat mili (yani erv sahibi) iseniz ve apartmanınızda bu dediklerim olmuyorsa, yönetici başına buyruk aidat belirleyip belirsiz yerlere harcıyorsa yöneticiye dava açabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(02.02.17)
(4)

office 2010 kaybolan urun anahtari

re 1809
merhaba pcde yuklu olan office 2010'u urun anahtarini nasil bulabilirim? muhtemelen program pcnin icinde yuklu gelmisti. pcnin orginallik belgesi ya da alinan microsoft hesabi hakkinda bir bilgim yok.
merhaba
pcde yuklu olan office 2010'u urun anahtarini nasil bulabilirim? muhtemelen program pcnin icinde yuklu gelmisti. pcnin orginallik belgesi ya da alinan microsoft hesabi hakkinda bir bilgim yok.
0
re 1809
(01.02.17)
1adam
(01.02.17)
1adam,office 2010 listede yok
0
🌸re 1809
(01.02.17)
Supported Products List

Microsoft Windows 98/ME
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows NT
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Vista
Microsoft Windows Server 2003
Microsoft Windows 7 (Doesn't work with Microsoft Volume Licensing)
Microsoft Windows 8 (Doesn't work with Microsoft Volume Licensing)
Microsoft Windows 10 (Doesn't work with all types of licenses)
Microsoft Office 2000 (Only ProductID is displayed)
Microsoft Office 2003
Microsoft Office 2007
Microsoft Office 2010
Microsoft SQL Server 2000
Microsoft SQL Server 2005
Microsoft Exchange Server 2000
Microsoft Exchange Server 2003
Visual Studio
Some of the Adobe and Autodesk products.

var.
0
kibritsuyu
(01.02.17)
ise yaradi, cok tesekkur ederim
0
🌸re 1809
(01.02.17)
(2)

Beklenmedik hediye

helena
Yılbaşında, doğumgününde..benzeri vakitlerde size alınan, beklemediğiniz ancak sizi mutlu eden, gerçek anlamda sevindiren bir hediye oldu mu? Beğendiğiniz bir şey gibi değil geçmişe bakınca o sevinci hala anımsadığınız?Örneğin ben en çok, on bir yaşındayken bir yılbaşında, parlak beyaz hediye paketi
Yılbaşında, doğumgününde..benzeri vakitlerde size alınan, beklemediğiniz ancak sizi mutlu eden, gerçek anlamda sevindiren bir hediye oldu mu?

Beğendiğiniz bir şey gibi değil geçmişe bakınca o sevinci hala anımsadığınız?

Örneğin ben en çok, on bir yaşındayken bir yılbaşında, parlak beyaz hediye paketinden çıkan tuğla kalınlığındaki zümdürüanka yoldaşlığı kitabı için mutlu olmuştum. Hala hatırladıkça gülümserim.
0
helena
(29.01.17)
Doğum günümden günler sonrasıydı. İstanbul'a geri geldim finallerden sonra ve mezun olan arkadaşımla buluştuk. Bana "Doğum günün kutlu olsun dostum." dedi ve eski ama oldukça hoş bir cep saati verdi. "Bu, benim için oldukça önemli bir şeydi. Doğum günü hediyesi olarak sana vermek istiyorum." dedi. Kendisi hediye almayı, vermeyi ve özel günleri toptan sevmeyen bir insan. Bu yüzden kendimi çok değerli hissetmiştim. Hala da duruyor tabii o saat.
0
m e b
(29.01.17)
benimki pek beklemediğim değil, bekliyordum ama pek umudum da yoktu.

1991 yılında, 12 yaşımdayken yazlıkta bir yavru kedi buldum. besledim falan alıştı da iyice. annemler dedi ki burada besle bak, dönüşte ankara'ya götüremeyiz. ısrar ettim falan ama olmaz dediler. bir yandan da hak verdiğim için çok da ağlayıp zırlayıp kendimi yerlere atmadım diye hatırlıyorum. içten içe de razı oldum bizimle gelmeyeceğine.

o yaz doğumgünümde annemin verdiği eğri büğrü bir paketten kedi tasması çıktı. bunun anlamı kediyi ankara'ya götüreceğimiz idi. hala unutamadığım bugüne kadar aldığım en güzel hediye idi.

o kedi 13 yıl en iyi arkadaşım oldu.
0
kibritsuyu
(30.01.17)
(4)

TVde lüzumsuz tipler

sipsi
Bu yarışma programlarında vs. Erdi gibi Sadi gibi lüzumsuz insanları neden çıkarıyorlar? Sümüğümü atmam yani öyle leş tipler. Hiçbir özelliği olmayan, çirkin, ömründe spor veya takım çalışması yapmamış, rahasız edici müsvetteler.
Bu yarışma programlarında vs. Erdi gibi Sadi gibi lüzumsuz insanları neden çıkarıyorlar? Sümüğümü atmam yani öyle leş tipler. Hiçbir özelliği olmayan, çirkin, ömründe spor veya takım çalışması yapmamış, rahasız edici müsvetteler.
0
sipsi
(29.01.17)
'lüzumsuz tip'

türk halkının istediği bu. ne yazık ki halkımızın muhtevası da bu. daha bu gün arkadaşım türk youtube fenomenlerini gösterdi. kelimenin tam anlamıyla 'lüzumsuz' tipler milyonlarca izlenmiş. hadi tv'de biraz mecbursun izlemeye ama internette insanlar aratıp bulup izliyorlar.

şu açısı da var bu işin; belki de onlar lüzumlu biz lüzumsuzuz? bilemiyorum.
0
icim urperiyor
(29.01.17)
cevap sorunun içinde. lüzumsuz oldukları için.

survivor izlerim. rdi denen adam götlü göbekli koşamayan bir adam. o adamın o yarışmadaki vasfı arıza çıkarmak. sürekli bir laf sokuyor havası var zaten. yani bu laf sokacak. biri de gaza gelip ne diyon lan sen diyecek, hop kavga, yani reyting. hele biri de çıkıp dövse oh günlerce konuşulur.

survivor dediğin yarışma sadece temiz bir şekilde kavgasız gürültüsüz, tartışmasız, saf koşturmaca, yarış kazanmaca olsa kim ne kadar izler ki?

entrika olacak, arkadan konuşmalar, kuyu kazmalar, gruplaşmalar, laf sokmalar, kavgalar gürültüler olacak.

seçilen tiplerin birçoğu zaten bu potansiyelde adamlar. olmayanlar da ilk haftalarda elenip gidiyor zaten.
0
kibritsuyu
(29.01.17)
@j.r.r : acemi'nin cevabını sen söyleyince anladım teşekkür ederim. tersleniyor zannetmiştim tonlu okuyunca :)
0
🌸sipsi
(29.01.17)
halkımız kendinden birini medyada bulabilsin diye maalesef.

"aslında orada ben de olabilirim lan" umudu vermek için.
0
Fusha
(29.01.17)
(2)

Diş çekimi sonrasında tamponu ağzımda fazla tutum:(

aklimdakisorular
Doktor 1 saat dedi ben 2 saat tuttum. Şimdi kanamam devam ediyor hala
Doktor 1 saat dedi ben 2 saat tuttum. Şimdi kanamam devam ediyor hala
0
aklimdakisorular
(28.01.17)
Kanama bozukluğun falan var mı?
15-20 dk tekrar tampon tut. Sonra bak. Kanamıyorsa tamponu çıkar.
0
premium hayat yan gel yat
(28.01.17)
foşur foşur değil de sızıntı şeklinde çok az bir kanama varsa o normal. emikleyip tükürme, ağzına geldikçe yut. biraz sonra duracak.
0
kibritsuyu
(28.01.17)
(5)

bu yolda radar var mı? (ankara)

shotgunwoman
yol boştu , insanlık dışı içgüdülerimin kurbanı oldum. lütfen siz de kötü temennilerde bulunmayın, sadece soruyorum bu yolu kullanan varsa ceza yiyen oldu mu? http://i.hizliresim.com/vXBz9z.jpg
yol boştu , insanlık dışı içgüdülerimin kurbanı oldum. lütfen siz de kötü temennilerde bulunmayın, sadece soruyorum bu yolu kullanan varsa ceza yiyen oldu mu?

i.hizliresim.com
0
shotgunwoman
(27.01.17)
Yok, yok. İçin rahat olsun.

Hem arada sirada atraksiyon iyidir :)
0
bir3iki7
(27.01.17)
82 yazan tabela varsa geçmiş olsun.
0
ekaterina
(27.01.17)
dikkat gizli buz vardı :(

herhangi bir tabelanın altından geçerken 82 den hızlı değildim ama birkaç saniyeliğine 2 katını gördüğüm oldu ;_;
0
🌸shotgunwoman
(27.01.17)
Var, hem sabit radar sistemi hem de gezici radar var.

91 ile ceza yedim, oradan biliyorum.
0
md11
(28.01.17)
o çizdiğin yerde sabit radar yok. 82 kamerası da yok. bugüne kadar çevirme veya mobil ekip de görmedim. ha belki az beri tarafı saray. sen geçerken orda muhtar toplantısı falan varsa, o yüzden buraya da polis molis diktilerse belki.
0
kibritsuyu
(28.01.17)
(6)

son kullanma tarihi - pirinç ve makarna

puc
Selamlar,SKT'si yaklaşan, zamanında tüketemeyeceğim paket içindeki yiyecek maddelerini bazen ihtiyacı olanlar alsın diye apartman çıkışına bırakıyorum. SKT'si gelmek üzere diye de not yazıyorum. Yalnız dün bir haber okudum, Danimarka'da marketlerde SKT'si geçmiş ürünler daha düşük fiyatlara satılı
Selamlar,
SKT'si yaklaşan, zamanında tüketemeyeceğim paket içindeki yiyecek maddelerini bazen ihtiyacı olanlar alsın diye apartman çıkışına bırakıyorum. SKT'si gelmek üzere diye de not yazıyorum.

Yalnız dün bir haber okudum, Danimarka'da marketlerde SKT'si geçmiş ürünler daha düşük fiyatlara satılıyormuş. Bu da yasalmış. Hatta haberde gıda israfını önlemeye katkısı olduğundn bahsediliyordu.

Şimdi; birer paket Ekim 2016 SKT'li pirinç ve makarnam varmış, hiç açılmamış. Dün farkettim. Bu haberi okumadan önce atacaktım, başkasına vermeyi düşünmezdim.

Dışarıya bıraksam bir ihtiyacı olan alsın diye, yanlış mı olur? Ne düşünüyorsunuz? Kendim yemeyeceğim bir şeyi başkasına vermek bana çok yanlış geliyor.

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
puc
(26.01.17)
üzerine yaz yine son kullanma tarihi geçmiştir diye.
0
elorelia
(26.01.17)
ye gitsin. kurtlanma böceklenme yoksa yenir. bu tip maddelerin sktsine dikkat eden birilerinin olduğunu düşünmüyorum.
sktsi geçen makarnalar pirinçler fabrikaya gönderilip tekrar paketlenmediği ne malum?
0
sutlu nescafe
(26.01.17)
Sut urunleri etli seyler vs. harici son kullanma tarihleri yasal zorunluluk sadece ya. Ecnebiler "best before" olarak bilir, yani "en iyi lezzet su zamana kadar garantili" gibi yoksa o pirinc nem almadikca veya makarna falan senelerce durur hic bir sey olmaz. Ha ben huyluyum asla yemem diyorsan birak disariya huylu olmayan biri yesin tabii ki.
0
robokot
(26.01.17)
Ozellikle tahil ve bakliyatta skt gecince, bayatladikca aflatoksin miktari hizla yukseliyor ve bu kanserojendir. Direkt cope atin.
0
neferkitty
(26.01.17)
yemeyecekseniz de çöpe atmayın yahu, başkasına vermek de yanlış geliyorsa serpin bir yere, kuşlar yesin karda kışta.
0
kibritsuyu
(26.01.17)
Yaz ve bırak...
0
lcha
(26.01.17)
(8)

Elektrikli Süpürge Sorusu

jamalbsf
http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/dyson-dc37c-parquet-stubborn-elektrikli-supurge-257081962?mkwid=sxXUTDEko_dc&pcrid=98648295687&pkw=&pmt=&ggmktg=PaidSearch*PLA*634605109*35249980647*98648295687*pla**pla-79002063927&rfcr=98648295687&gclid=CN7muLSO3dECFe4Q0wodG5cMnw&mpch=ads&scxid=14489-145
urun.gittigidiyor.com

www.hepsiburada.com

Hangisini almalı ? Sulu-torbalı önermemek kaydıyla f/p olarak daha alınabilir makine tavsiyeniz var mı ?
0
jamalbsf
(25.01.17)
sozlukte basligi vardi bunun en iyi supurge markasi diye mi ne orada tartismislardi sozlukculer :D

bir de amazon.de'den almayi dusunebilirsin kesin cok daha ucuza gelir bu tarz cihazlar
0
jedilance
(25.01.17)
Ben bayagi arastirma sonucu philips marathon ultimate almistim 1,5 sene oldu alali cok memnunum.
0
neferkitty
(25.01.17)
Ben 29€luk progress diye bir sey almistim, 7 yildir bana misin demedi, tas gibi calisiyor ve iyi calisiyor yani. Torbali ama.
0
kuehles blondes
(25.01.17)
philips marathon ultimate'den biz de çok memnunuz.
0
kibritsuyu
(25.01.17)
Ben de gelecek hafta alacağım yeni bir süpürge. Kullanan herkes philips maraton ultimate'den aşırı memnun. Bayadir da araştırıyorum, ondan alacağım sanırım.
0
fraise
(25.01.17)
Alternatifi Dyson olsa bile Philips Marathon dövdü mü şimdi ?
0
🌸jamalbsf
(25.01.17)
marathon +1
4 yıldır canım benim.
0
yue
(25.01.17)
Ben bayagi arastirmistim magazada da ikisini denedim marathon'u dyson'dan daha iyi buldum valla, dover bence :)

Emis gucu de rakamsal olarak daha fazla zaten.
0
neferkitty
(25.01.17)
(12)

tahin pekmezde tahinin önce yazılma sebebi nedir?

hasmetizm 2046
neden pekmez tahin değil?
neden pekmez tahin değil?
0
hasmetizm 2046
(25.01.17)
nane limona neden limon nane denmiyor ?

sucuklu yumurta'ya neden yumurtalı sucuk demiyoruz ?

Öyle alışılagelmiş cevabı yeterli değilse, illa formüle dökmek istiyorsan daha fazla koyulan önce söylenir diyebilirsin. Eminim ki dünya kadar istisna vardır.
0
kimlanbu
(25.01.17)
Cunku tahin daha az oranda bulunur o karisimda. Tahinli pekmezdir normalde.
0
sckxyss
(25.01.17)
Tahin başrol, pekmez yanrol... Herkes yerini bilecek
0
lcha
(25.01.17)
@kimlanbu o örneklerdeki yiyecekler, tek başına da ayrı ayrı tüketmek mümkün. x'li yumurta gibi bir sürü seçenek var. x'li tahin diye bişey yok. içine bi pekmez giriyor.
tahin pekmezde tahini çoğu kişi fazla koyuyor evet ama sucuklu yumurtada yumurta miktarı daha fazla? senin verdiğin örnek uymuyor formüle.
0
🌸hasmetizm 2046
(25.01.17)
diğer cevaplara istinaden ben de tahini bol pekmezi çok az seviyorum. zaten çok şekerli olduğu için azıcık pekmez yeterli aromayı veriyor. önemli olan tahin gibi geliyor bu karışımda. o yüzden önce yazılıyor olamaz mı?
0
🌸hasmetizm 2046
(25.01.17)
Eğer sen pekmezden çok tahin katıyorsan Pekmez tahin diyebilirsin buna da kimse karışamaz. Karışan olursa söyle dövelim.
0
lcha
(25.01.17)
Türkçe'nin yapısı itibariyle böyle. Pekmez tahin'i söylemesi tahin pekmez'e göre daha zor. Çayırda yolunu bulan eşek gibidir dil, sen istediğin kadar kural koy, o kolayına geleni yapmaya devam eder.
0
tutmayın küçük enişteyi, salıverin gitsin
(25.01.17)
neden ibrahim halil değil de halil ibrahim?
0
yons
(25.01.17)
@Icha+1
tahin başrol pekmez yanrol, herkes yerini bilecek :)
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(25.01.17)
bir kuralı yok, öyle kolay gelmiş, öyle söylenmiş, öyle alışılmış. kimisi patatesli yumurta der, kimisi yumurtalı patates der.

pekmez tahin deseydik, bu sefer de niye tahin pekmez denmiyor diye soracaktınız belki.

azlığıyla çokluğuyla zerre kadar alakası yok.

bir kural olmadığına dair isim örneği güzel. mesela ali rıza deniyor, rıza ali denmiyor. ali başta.

şimdi kural mı var ali başta olacak diye? yok. mehmet ali derken de ali'yi sonra kullanıyorsun. çünkü ikisinde de aslolan söyleniş kolaylığı. memedali demek, alimehmet demekten daha kolay. aynı şekilde alirıza demek, rızaali demekten (üstelik iki a yanyana gelip işi iyice zorluyor) daha zor.

söyleniş kolaylığı ve alışılmışlık.
0
kibritsuyu
(25.01.17)
bence tamamen fonetik nedenlerle öyle söyleniyor.
0
safepassage
(25.01.17)
Bunlara esdizim denir. Mersin Uni ile ODTU Turkcenin esdizim sozlugunu uretiyor. Ingilizcesi de collocation. Collocation diye ararsan daha fazla bilgin olur.
0
Traveller
(25.01.17)
(1)

Muhasebe Ödevi için yardım

pubperest
Muhasebesi iyi olan,yardımcı olabikecek varmı. Bi işletmenin mizanı veriliyor, yaptığı işlemler veriliyor, yıl sonu bilanço ve gelir tablosu oluşturmam isteniyor. Yardım karşılıksız kalmayacaktır.
Muhasebesi iyi olan,yardımcı olabikecek varmı. Bi işletmenin mizanı veriliyor, yaptığı işlemler veriliyor, yıl sonu bilanço ve gelir tablosu oluşturmam isteniyor. Yardım karşılıksız kalmayacaktır.
0
pubperest
(21.01.17)
kakao +1

sen çöz, takıldığın yeri sor şunu nasıl yapıyoruz, neden böyle yapıyoruz diye, ben de yardım ederim.
0
kibritsuyu
(21.01.17)
(12)

eldiven iade alınmaz

denlar
gibi bir şey var mı? debenhams "eliniz terlemiştir" diye iade almadı. ne yapayım ben bunları?
gibi bir şey var mı? debenhams "eliniz terlemiştir" diye iade almadı. ne yapayım ben bunları?
0
denlar
(20.01.17)
Evsiz birine verin.
0
hayde bre
(20.01.17)
bunun aksine göre kullanılmış donu da geri verebiliriz.

bence makul bir yanıt almışsın.
0
bohr atom modeli
(20.01.17)
@bohr atom modeli

ne alakası var, ayakların da terlemiş olabilir ama ayakkabı iade oluyor. yada koltukaltın da terlemiş olabilir ancak tişört de iade oluyor.
0
🌸denlar
(20.01.17)
konu hakkında bir bilgim yok ama kullanılmış tüketim mallarının geri alınması saçma bence. adama niye geri almıyorsun demek mantıklı değil eğer bir kusuru yoksa.

belki tişörtleri de bir kusuru yoksa geri almıyorlardır. şimdi bir bilgim olmadığı için yanıt veremiyorum.
0
bohr atom modeli
(20.01.17)
aksesuar kategorisine giriyorsa iade almıyor çoğu yer.
öyle bir kural var sanırım.
0
kayranin kedisi
(20.01.17)
üründe ayıp yoksa ve online alışveriş değilse şirket istediği ürünü iade alıp istediğini almama hakkına sahip.
0
loser blueser
(20.01.17)
hayat mantıksız maalesef.

vöcük vöcük terli bir şekilde dükkana gidip, elli tane tişörtü deneyip hepsini kokuttuktan sonra çıkıp gidebiliyorsun, satın almaya bile gerek yok, bırak iadeyi.

ama aynı adam elin terlemiştir diye eldiveni geri almayabiliyor.

cevap: ihtiyacı olan birine verin.
0
kibritsuyu
(20.01.17)
Değişim de mi yapmıyorlar? Çoğu mağaza iade almama haklarını kullanıyor ama değişim yapmak durumundalar.
0
whoosie
(20.01.17)
@whoosie

değişim de yok
0
🌸denlar
(20.01.17)
Mağaza müdürü ile görüşmek isteyin, değişim hakkınızdan bahsedin, reddederse isterseniz uğraşın tüketici hakem heyeti ile.
0
whoosie
(20.01.17)
yüzyüze alışverişte mağaza istemezse ne iade alır ne değişim yapar, tamamen kendi inisiyatifinde. tüketici hakem heyeti falan diyenler acaba kapısından geçmiş mi hakem heyetinin, ne bilip de konuşuyorlar?
0
loser blueser
(20.01.17)
valla ben hakem heyetine ilk şikayetimi yaptım internetten. isteyenler e-devletten denesin.
0
🌸denlar
(20.01.17)
(3)

Yataklı tren eybis'te neden gözükmüyor?

ya ben lan neyse
15gün önceden satışa çıkıyor biletler biliyorsunuz.dün 4 şubat biletleri satışa çıktı ama geç çıktı. öğleden sonra 3-4 gibi.dün sabahtan akşama kadar sürekli kontrol ettim. açıldığı anda haberim oldu. satış başladıktan sonra yataklı ve örtülü kuşetli kısım "0" gözüküyor.yıllardır yolculuk yaparım bö
15gün önceden satışa çıkıyor biletler biliyorsunuz.

dün 4 şubat biletleri satışa çıktı ama geç çıktı. öğleden sonra 3-4 gibi.

dün sabahtan akşama kadar sürekli kontrol ettim. açıldığı anda haberim oldu. satış başladıktan sonra yataklı ve örtülü kuşetli kısım "0" gözüküyor.

yıllardır yolculuk yaparım böyle bir şey görmedim daha önce.

acaba benimn bilmediğim birşey mi var? son zamanlarda durum böyle mi yoksa? yataklı ve örtülü kuşetli kısım sonra mı açılacak satışa?

yoksa satış ekranı açılmadan birilerine biletleri çoktan verdiler mi?
0
ya ben lan neyse
(20.01.17)
tcdd'nin bu online bilet satış yerinde kesinlikle bir usulsüzlük olduğunu düşünüyorum. ara ara hızlı trenle seyahatlerim olur. ben de genellikle satışa çıktığı ilk gün biletimi alırım. ancak nerdeyse son 1 senedir satışa çıktığı gün trene baktığımda koltukların bazı bölümlerinin dolu olduğunu görüyorum. ve bunlar hiç değişmiyor (seferler farklı olmasına rağmen)

alın size örnek göstereyim. ankara-istanbul 3 şubat tarihli sefer (bugün satışa çıktı) üç farklı sefere ait oturma planı. her seferde de aynı koltuklar kapatılmış.

08:40
i.imgsafe.org

17:00
i.imgsafe.org

19:00
i.imgsafe.org
0
mr.goodcat
(20.01.17)
sene 2017, bu devirde böyle bir şeyin olabilmesine pek ihtimal vermesem de, @mr.goodcat'in bahsettiği gibi bazı koltukları (ve dahi yataklı kompartmanları) gişe satışına ayırıp, sadece kalanları internetten satıyor olabilirler.
0
kibritsuyu
(20.01.17)
gişeye gittim orada da gözükmüyor.
0
🌸ya ben lan neyse
(20.01.17)
(6)

Çekim hatası mı buldum? (Muhteşem Yüzyıl Kösem 4.Murat)

dergus
Arkadaşlar tam şurada fotoğraf çekip flaş patlatıyorlar gibi geldi. Ses duyuluyor, flaş gibi bir şey parıldıyor. Yoksa o alakasız başka bir efekt mi? Bana fotoğraf çekmişler ve montajda çıkarmayı unutmuşlar gibi geldi:https://youtu.be/1LWk3x3scVE?t=34stam 38 ve 40. saniyelerde iki kere flaş patlıyor
Arkadaşlar tam şurada fotoğraf çekip flaş patlatıyorlar gibi geldi. Ses duyuluyor, flaş gibi bir şey parıldıyor. Yoksa o alakasız başka bir efekt mi? Bana fotoğraf çekmişler ve montajda çıkarmayı unutmuşlar gibi geldi:

youtu.be

tam 38 ve 40. saniyelerde iki kere flaş patlıyor ve fotoğraf çekiliyor sanki.

yanılıyor muyum?
0
dergus
(20.01.17)
yok hocam dikkatle dinlersen fonda tekrar eden bir ses o
soundtrackin bi parçası yani
0
berginyonbaenre
(20.01.17)
ışık parlıyor ama aynı anda?
0
🌸dergus
(20.01.17)
fon müziği
0
gozu acik sevisen yahudi
(20.01.17)
fonda çalan sesten ayrı olarak flaş patlaması eşliğinde deklanşör sesi geliyor.

evet çok haklısınız, set fotoğrafçısı iki kare fotoğraf çekiyor. flaş patlaması ve deklanşör sesi çok net.

evet kamera penceyere döndüğü sırada lens flare de var ama sözkonusu parlama daha çok strobe tadında. bariz bir flaş yani.
0
kibritsuyu
(20.01.17)
ışık dediğin şey lens flare
0
objectivetheory
(20.01.17)
evet yanılıyorsun
0
awareim
(20.01.17)
(2)

Büyük İkramiye Tahsilat Süreci

qxgviper
Şimdi Milli Piyangonun herhangi oyununda büyük ödülü kazandınız. Sayısal lotoda 6 bilince ne oluyor, süreç ne? hani 3-4-5 bayilerden bozduruluyor 6 bilince sadece arkasına isim soyisim ve imza atın demişler... Genel müdürlüğe gidip elinizden almasınlar? notere onaylatmaya gitsen onun almayacağının g
Şimdi Milli Piyangonun herhangi oyununda büyük ödülü kazandınız.
Sayısal lotoda 6 bilince ne oluyor, süreç ne?
hani 3-4-5 bayilerden bozduruluyor 6 bilince sadece arkasına isim soyisim ve imza atın demişler...
Genel müdürlüğe gidip elinizden almasınlar?
notere onaylatmaya gitsen onun almayacağının garantisi var mı? hani paranoyak bir durum değil mi bu durum?
0
qxgviper
(19.01.17)
eksiduyurudan size ilk cevap verene 3-5 bir seyler atmaniz gerekiyor diye biliyorum :D

saka bir yana oyle bir durum olsa; bilete imzayi kesin atarim + bilet ve gazete(gunun tarihi gozuksun diye) ile beraber bir selfie cekerim sonra da direkt ankara yolunu tutarim heralde
0
ahoy kaptan
(19.01.17)
bankaya gidiyorsunuz. bileti verip hesap açtırıyorsunuz, cüzdanını alıyorsunuz. tahsilatını mahsilatını banka hallediyor.
0
kibritsuyu
(19.01.17)
(16)

bu masraflari kim oduyor?

ahoy kaptan
bugun apartmanin garajinda boru tikanmis ve garaji su basmis onu yaptirdilar. 2 ay once de apartmanin baca bakimi/temizligi vs. yapildi.bugun yonetici kadin benden bu islemlere harcanan paradan bana dusen payin 250tl oldugunu soyledi ve bunu talep etti. bu masraflari ev sahibinin odemesi gerekmiyor
bugun apartmanin garajinda boru tikanmis ve garaji su basmis onu yaptirdilar. 2 ay once de apartmanin baca bakimi/temizligi vs. yapildi.

bugun yonetici kadin benden bu islemlere harcanan paradan bana dusen payin 250tl oldugunu soyledi ve bunu talep etti. bu masraflari ev sahibinin odemesi gerekmiyor mu?
0
ahoy kaptan
(19.01.17)
Kesinlikle ev sahibi ödüyor, bir kuruş verme.
0
giovanne
(19.01.17)
hangisi simdi, biriniz verme diyorsunuz biriniz bakimsa vermen gerekiyor diyorsunuz :P
ev sahibi avukat, aradigim zaman net konusmam lazim yoksa zaten direkt bana kitlenecek
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
cursor
(19.01.17)
Bunlar ev sahibinin işleri gibi geldi bana. Aidata göre kıyasla işte yapılan işten sen anlık faydalanıp kullanıyorsan sen, değilse ev sahibi.
0
gozu acik sevisen yahudi
(19.01.17)
normalde biz burayi kiralarken 600TL aidat vardi, ama bizim kiraladigimiz ay kapici isten ayrildigi icin aidat temel giderler seviyesine cekildi(ortak elektrik-su masraflari), yani bu yapilan masraflar aidat ile karsilanmiyor suan.

yukarida paylasilan haberde 'asansör elektriğine bakım onarımına da katılmazlar' seklinde bir ibare var, ben bununla baca temizlik/bakimini es deger olarak algilayabilirim sanirim (ki oyle yapacagim).

ama asil masraf garajda patlayan su tesisatindan dolayi oldugu icin, onemli olan onu kimin karsilayacagini ogrenmem.

simdi belki bu tesisat cok eskiydi ve yillardir yenilenmedi/bakimi yapilmadi ya da belki gerizekali bir komsu tuvalete atilmamasi gereken bir sey atti ve bu yuzden orasi patladi diye bunun cezasini neden ben cekiyorum? piyango niye bana cikiyor?
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
Benim kullandığım bacayı ev sahibi neden ödesin? Su basmış bu kullanımdan kaynaklı. Ev sahibi kullanmıyor bunu. Kalıcı olan giderleri ev sahibi öder ama bunları kiracının ödemesi gerekir diye düşünüyorum.

Edit: Aklıma takıldı, apartman yönetimi hizmeti veren şirkette tanıdık var ona sordum. Temizlik ve bakım ücretleri kiracıya, boru değişimi olduysa ev sahibine aittir dedi.
0
teknikekip
(19.01.17)
bunlar demirbasi masrafi olarak gecer ve ev sahibi oder kesinlikli odemek gibi bir saflik yapma
0
lithu
(19.01.17)
arkadas herkes kendinden emin ama yine de 2 farkli cevap var ortada :D

ben en iyisi ses cikarmadan odeyecegime, ev sahibine telefon edip apartmanda su kadar masraf cikti bunlari nasil hallediyoruz falan diyip ufaktan pisleseyim :))
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
@ahoy kaptan

Mesajımı editledim.
0
teknikekip
(19.01.17)
patlayan su tesisatıının bakımı net ev sahibine aittir.

baca temizliği ise biraz daha ortada bir alan, her yıl düzenli temizleniyorsa, kullanıcı yani (kiracıya) da düşebilir. ayrıca, baca temizliğini, bakım olarak düşünüp, boyama masrafları ile eş düşünmeniz daha mantıklı olacaktır. elektrik tesisatı bakımı biraz daha yukarıdaki patlak su borusu örneğine uyuyor sanki.

Sonuç olarak bana kalırsa eğer bacanın rutin temizliği değilse, hepsini ev sahibi öder. Ayrıca böyle işlemler için aidatta belirli bir demirbaş bakım masrafı ayrılmalıdır.(ev sahibi ödeyecek)
0
cursor
(19.01.17)
genel giderleri kiracı öder. sabit giderleri ev sahibi öder.

baca bakımı, apartman temizliği, asansör bakımı (sadece bakımı), bahçe bakımı, görevli ücreti, görevli ssk'sı, ısınma gideri vs. kiracı öder.

garajda su patladıysa o bakım gideri değildir. genel gider de değildir. mülkten kaynaklanan bir arızadır, ev sahibi öder. asansörün motoru değişecektir, ev sahibi öder. çatı aktarılacak, ev sahibi öder. mantolama yapılacak, ev sahibi.

apartmanın baca bakımı size düşer. ama garajda patlayan tesisatın onarımı ev sahibine.
0
kibritsuyu
(19.01.17)
ya normalde bu masraflar bana dusuyorsa ben ses cikarmadan oderim ama bu isin bu ay olmasi biraz uzdu.
zaten hic hesapta olmayan 1-2 harcama yapmak zorunda kaldim (kopegin kisirlastirilmasi, bir cenazeye git-gel icin aileye komple ucak bileti vs.) o yuzden extra 250tl daha odemek canimi sikiyor.

bu arada bu isler cok riskli o zaman; ya 250tl yerine 1000tl masraf ciksaydi? ya da ne bileyim ucu ucuna gecinen bir insan olsam odemeye gucum olmasa bunu ne olacak?
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
Patlayan şu borusu demirbaş olarak geçer. 2 yılda bir değişen bi' şey değil sonuçta.

Ama baca temizleme kiracının işi. Bacada tadilat olsaydı demirbaş olurdu ve ev sahibi önerdi.
0
isott
(19.01.17)
suan cogu kisinin hemfikir oldugu sonuc soyle;

- baca giderini kiraci oduyor
- patlayan su borusunu ev sahibi oduyor.

simdi bu patlayan su borusunun patlama sebebi vs. bizi ilgilendiriyor mu? yani atiyorum eskidigi icin patladiysa ev sahibi, apartmandan bir gerizekali yuzunden patladiysa kiraci oder gibi bir sey olabilir mi?
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
@ahoy kaptan O boruya ne yapıldığı önemli. Komple değiştirildiyse ev sahibi öder. Ayrıca size düşen parayı bu ay ödeme durumunuz yoksa bunu yöneticiye iletin, gelecek ay vereceğinizi söyleyin. İdare ederler sanırım.
0
teknikekip
(19.01.17)
@teknikekip hic idare edecegini sanmiyorum

ust komsu 1-2 haftaligina sehir disinda yonetici telefon etmis ama ulasamamis. benden 250tl isterken bu durumu anlatip ust komsunun payini da verebilir misiniz o geldiginde ya da ben ulasabildigim zaman ondan alip size veririm falan dedi.
0
🌸ahoy kaptan
(19.01.17)
(5)

11 yaşında erkek çocuk için oyun

atomunicindekiduraganelektrondalgalari
facebooktan başkalarıyla birlikte oynuyordu fakat engelledik o siteleri. tanımadığı kişilerle konuşmasın diye. sizce ne olabilir gta v istiyor ama zararlı olur mu? gta v e benzer çocuklar için ne olabilir veya online fakat chat olayı olmayan ne var?
facebooktan başkalarıyla birlikte oynuyordu fakat engelledik o siteleri. tanımadığı kişilerle konuşmasın diye. sizce ne olabilir gta v istiyor ama zararlı olur mu? gta v e benzer çocuklar için ne olabilir veya online fakat chat olayı olmayan ne var?
0
atomunicindekiduraganelektrondalgalari
(19.01.17)
11 yasindaki cocuga onerebilecegim bir oyun yok ama gta v hic ona gore degil.
0
hopeless
(19.01.17)
satranç?

fizikseli de var, feysbuklusu da var, feysbuk olmaz, tanımadığı kişilerle konuşmasın diyorsanız kompütere karşı oynananları da var, hatta windows'un içinde bile var.
0
kibritsuyu
(19.01.17)
gta v iyidir ya. çocuk bir bilgisayar oyunundan katil olmaz merak etmeyin. yabancılarla konuşmayı engellemeyi anlarım da oyunlar şiddet içeriyor diye oynamasına izin vermemek 11 yaşında bir çocuk için mantıklı değil. gta v de gayet iyi bir oyun.
0
bohr atom modeli
(19.01.17)
gta v'i kaldiracak mi bilgisayar?
0
cilgin fantezilerin adami
(19.01.17)
trine 2
rayman legends
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(19.01.17)
(5)

telefonun "samsung" yazan ekranda takılı kalması

kibritsuyu
eşimin telefonu, samsung galaxy note 3.ben telefonu görmedim henüz ama açılışta "samsung" yazan ekranda takılı kalıyormuş.reset atmak lazım falan demişler işyerinde ama elleştme kimsye fotoğraflar falan var dedim. icabında hard reset de atarız da bu aşamada kilitlenip kalan telefonu bilgisayara fala
eşimin telefonu, samsung galaxy note 3.

ben telefonu görmedim henüz ama açılışta "samsung" yazan ekranda takılı kalıyormuş.

reset atmak lazım falan demişler işyerinde ama elleştme kimsye fotoğraflar falan var dedim. icabında hard reset de atarız da bu aşamada kilitlenip kalan telefonu bilgisayara falan bağlayıp içindeki fotoğrafları, videoları, vatsap yazışmalarını falan kurtarabilir miyiz?

bir e sizce ne olabilir bu telefonun problemi? garantisi bitti. kaç lira kaçar bize?
0
kibritsuyu
(18.01.17)
ya onun değişik bir çözümü vardı benim telefona da benzeri olmuştu, hatırladığım kadarıyla şöyle bir şeydi, telefonu kapatıp usb'den bağlıyordun bilgisayara, şarjı %100 olana kadar bekliyordun, %100 olunca açtığında normal şekilde açılıyordu takılmadan.
0
weeping guitar
(18.01.17)
haci
Turn your Note 3 off.
Press and hold the Volume Up, Power and Home buttons until you see the Samsung logo and the phone vibrates. Release the Power button and continue to hold the other two.
You'll now see the Recovery Mode screen. In Recovery mode you use the volume buttons to scroll up and down and the Power button to confirm your selection.
Scroll down to highlight Wipe Cache Partition and press the Power button to confirm.

Scroll down to Yes and press the Power button to confirm.
Scroll to Reboot System Now and press Power to confirm.
Your Galaxy Note 3 will reboot with a cleared system cache. 90 percent of bugs will be gone once you've done this.

bunu yaparsan %99 telefon acilacaktır. telefondaki dosyaların duracak.
sadece uygulamaların cache si silinecek.
0
kingcyrax
(18.01.17)
cıkk. ikisi de olmadı.

şimdi formatlayınca da çalışıp çalışmayacağının garantisi yok. formatladıktan sonra meğersem formata gerek kalmadan çözülebilecek basit bir şey çıkarsa boşa da formatlamış olmayalım.
0
🌸kibritsuyu
(19.01.17)
haci
bir arkadasa telefonun guncel orjinal romunu yuklemistik.
bir samsung telefon.
onu yuklememize rağmen datalar silinmemişti hatta facebook bildirimi gelmişti.
ama garanti veremiyorum bu yonteme.

bir de sd yi cikartın oyle baslatın.
0
kingcyrax
(20.01.17)
sd kart yok telefonda. keşke olsa fotoğraflar onda olurdu zaten sorun olmazdı.

orijinal rom yükleme işini bir öğreneyim. daha da olmazsa formatlarım zaten.
0
🌸kibritsuyu
(20.01.17)
(4)

dosyalarımı her zaman yanımda taşıyabileceğim 512gb-1tb bir şey

freetakilir
(cloud olmaz zaten var indirmeyeceğim çözümler gerekli)bazı kriterlerim var mesela taşıyacağım şeyin aşırı küçük boyutta ve hafif olması gibi.flash bellek araştırmaya başladım bir ton forum okudum 1tb-512gb flash bellekler hakkında. bunlar hakkında söylenen en yaygın şey satılan flashın aslında söyl
(cloud olmaz zaten var indirmeyeceğim çözümler gerekli)

bazı kriterlerim var mesela taşıyacağım şeyin aşırı küçük boyutta ve hafif olması gibi.

flash bellek araştırmaya başladım bir ton forum okudum 1tb-512gb flash bellekler hakkında. bunlar hakkında söylenen en yaygın şey satılan flashın aslında söylendiği gibi 512 gb olmadığı ve bir takım disk test programlarını geçemediği yani fake olduğu. (öyle olmayan bi tane buldum 1tb flash bellek 4 bin lira :D) hal böyle olunca şüphe ettim bende tabi. flash bellek işini sanırım kafamdan sildim. eğer ucuz ve yüksek saklama kapasiteli öneriniz yoksa

şimdi external hdd araştırmaya başladım. ucuz güzel falan ama hepsi hayvan gibi büyük. bana dosyalarımı her zaman yanımda taşıyabileceğim 512gb-1tb ve olabildiğince küçük boyutta bi hdd markası modeli önerebilir misiniz?

veya hddler standart boyutta mıdır? (bilgisayar için evet ama taşınabiliri bilemiyorum o yüzden bunu da soriyim)
0
freetakilir
(18.01.17)
WD Elements modelini kullanıyorum ben. cep telefonu büyüklüğünde. (Iphone 7 gibi boyu hemen hemen).

www.mediamarkt.com.tr

model örneği olsun diye koydum linki. en ucuz burası mıdır, değil midir bilmiyorum ama...
0
bi mekan
(18.01.17)
harici usb kutuya takılmış 512 gb'lık bir ssd, göt cebinde taşınan standart bir erkek cüzdanından daha büyük değil. harddiskler de öyle ama ssd diyorum, sürekli taşıyacağınız için harddisk olmasa daha iyi.

yine de büyük diyorsanız sd kart teknolojisi bildiğim kadarıyla 128 gb'a geldi. 4-5 tane sd kartı yine ufak bir cüzdana koyarak taşıyabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(18.01.17)
taşınabilir ssd güzel ama daha sabitleri çok yeni teknoloji bunların taşınabilirleride öyle. 512lik taşınabilir ssd 700-800 liraya geliyor ki bu çok pahalı.

128lik bi sd kartta 250 liraya geliyor ayrıca 5 tane şey taşımak istemem.

yine hddye geliyoruz hem ucuz hem kapasitesi yüksek ama boyutları büyük :(

ben biraz boyutları küçük hdd araştırayım.
0
🌸freetakilir
(18.01.17)
tikkat: tasinabilir mekanik bir disk alacaksan, bu dosyalarin yedeklerinin bulunacagi ayri bir diske ihtiyacin var. tasinabilir mekanik diskler eninde sonunda bozulur. sallanir, yolda darbe alir, minibus tasin uzerinden hizli gecer, canta duser bir sey olur ve o disk eninde sonunda kullanilmaz hale gelir. o yuzden onemli dosyalarin tek kopyasini mekanik bir diskte ortalikta tasimak cok akil kari degil. boyle bir durumda bir yedek cozumunun olmasi gerekir. disk mekanik olmazsa (ssd falan) o zaman risk azaliyor tabii baya. kaybetmedigin surece evdeki bir diskten pek farki olmaz, yadekleri biraz daha savsaklamak mumkun olur.
0
robokot
(18.01.17)
(8)

bu fıkra komik mi

Sandman
Adamın biri karısıyla oynaşmak ister. Kadın kocasına jinekoloğa gideceğim deyince adam karısına peki dişçiye gidecek misin diye sorar.
Adamın biri karısıyla oynaşmak ister. Kadın kocasına jinekoloğa gideceğim deyince adam karısına peki dişçiye gidecek misin diye sorar.
0
Sandman
(18.01.17)
Trajikomik
0
cakabo
(18.01.17)
değil
0
freya
(18.01.17)
komik olmak bir yana, itici.
0
alaimisema
(18.01.17)
ofansif mizah severim ama bunu sevemedim.
0
zgrydn
(18.01.17)
ne alaka diye bi 15 saniye düşündüm.
değil.
0
matilda
(18.01.17)
günümüz için komik değil. ama benzer bir laurel and hardy fıkrası vardır. stan laurel ve oliver hardy 1920-1930'lardın mizahçılarıdır. anlatayım ben de.

- olli, sana dil pişireyim?
- sersem tavuk. ben hayvanın ağzından çıkmış şeyi yemem.
- hii. öyleyse yumurta pişireyim.
0
kibritsuyu
(18.01.17)
berbat.
0
teritori
(18.01.17)
Anlamadım ben.
0
empty man
(18.01.17)
(3)

araç havalandırmasından hava gelmemesi

isminivermekistemeyensuser
araç bmw 1.16i 2009 model. aracı 2 hafta önce çok soğuk ve kar yağarken yol kenarına parkedip 4 gün almamıştım oradan. sonrasında çalıştırdığımda havalandırmadan hiç hava gelmedi. klima soğuk sıcak üst alt orta pencereler hiç bir yerden hava gelmiyor.camda buğulandığı için sorun oluyor. tamirciye gö
araç bmw 1.16i 2009 model. aracı 2 hafta önce çok soğuk ve kar yağarken yol kenarına parkedip 4 gün almamıştım oradan.

sonrasında çalıştırdığımda havalandırmadan hiç hava gelmedi. klima soğuk sıcak üst alt orta pencereler hiç bir yerden hava gelmiyor.

camda buğulandığı için sorun oluyor. tamirciye götüreceğim ama cok zamanım yok ve bir süre daha böyle kullanmak durumundayım.

öneriniz var mı şuraya şuraya bak diye. belki kendim yaparım.

havadan dolayı donmuştur dedim ama son bir haftadır hava iyi +6,7 derece gündüz çalıştırıyorum yine yok. yani donup eriyen bişey değil galiba.
0
isminivermekistemeyensuser
(17.01.17)
sigorta kutusuna bir bakın. fanın sigortası atmış olabilir.
0
kibritsuyu
(17.01.17)
polen filtresini ne zaman değiştirdiniz? belki o tıkanmıştır.
0
kayranin kedisi
(18.01.17)
Çözüldü. Nasıl derseniz bilmiyorum kendiliğinden. Hava soğukken bir şey takılıp donmuş sonra çözülmüş olabilir.
0
🌸isminivermekistemeyensuser
(21.01.17)
(4)

LPG'li araç kullananlar

tiksinmedenuyanmak
Şehiriçi kaç litre yakıyorsunuz? Günlük 70 km yapılacak çevreyolunda. Dizel yerine benzinli alıp lpg taktırmak mantıklı mı? Mazotu da 4.7 gibi fiyattan aldım ucuz da değil. Bir de avmlere almıyorlar mı hala arabaları?
Şehiriçi kaç litre yakıyorsunuz? Günlük 70 km yapılacak çevreyolunda. Dizel yerine benzinli alıp lpg taktırmak mantıklı mı? Mazotu da 4.7 gibi fiyattan aldım ucuz da değil. Bir de avmlere almıyorlar mı hala arabaları?
0
tiksinmedenuyanmak
(17.01.17)
Hesaplarıma göre senelik 20bin km yaparım gibi.
0
🌸tiksinmedenuyanmak
(17.01.17)
ben bu senelik 10.000 muhabbetini anlamıyorum. seneyle ne ilgisi var ki bunun?

2012 yılında 1500 liraya taktırdım. benzinle 1 kilometrede ortalama 40 kuruş yakan arabam, gazla 25 kuruş yakmaya başladı. kilometre başına 15 kuruş tasarrufum oldu. yap bi içler dışlar kamil, 10.000 kilometrede lpg kitinin fiyatını çıkardım. yıllık da 50 lira bakımı var, uyduruk bi filtreyi değiştiriyorlar. ayarına mayarına da bağlayıp bakıyor o arada ek para almadan.

bu 10.000 kilometrenin kaç senede 10.000 olmasının ne önemi var? 1 senede 10.000 yaparsan 1 senede çıkarırsın, 2 senede 10.000 yaparsan 2 senede çıkarırsın, 3 senede 10.000 yaprasan 3 senede çıkarırsın. kaç senede o kilometreyi yaparsan o kadar seneden sonra yaptığın her kilometre senin kazancınadır.

o kilometreden önce arabayı satmayacaksan, hesaplayacağın şey, bugünki fiyatı sabit tutarak benzinle kaç lira yakarsın, gaz ile kaç lira yakarsın. lpg kiti fiyatı/kilometre başına aradaki fark = lpg kitinin parasını çıkaracağın kilometre. arabayı o kadar kilometreden fazla kullanacaksan taktır. kullanmadan satacaksan taktırma.
0
kibritsuyu
(17.01.17)
Avmlere girişte sorun yaşamıyorum ama prosedür nedir bilemedim.

8-9 litre civarı şehiriçi tüketimim var, otomatik vites 1600cc motor. Benzer sebepten lpg taktırmıstım, ortalama 3 yılda benzine kıyasla 9000 lira kar ettim.

Dizel ise hem alırken pahalı hem bakım ve tamir işleri pahalı hem de yakıt eskisi kadar avantajlı değil, dolayısıyla ben olsam dizel almazdım.
0
md11
(17.01.17)
2012'nin ekim ayında, araba 88.000 kilometrede iken taktırdım. aradan 4 yıl geçti, araba 158.000 oldu. 4 yıl 70.000 kilometrede 4 sefer filtre değiştirmek dışında hiçbir masraf veya sorun çıkarmadı bana.

hatta bujilerin çabuk eskir, kurum yapar, kömür olur falan dedilerdi. bakımda değiştirirken bakıyorum, ustaya da soruyorum, gayet normal. bi kömürlük yok çıkan bujilerde.

öyle sorunlar yaşıyorsanız ya kitte, ya takan ustada ya da arabanın lpg uyumunda bir problam vardır bence. sağlıklı bir kitte ve uygulamada sanmıyorum öyle şeyler.
0
kibritsuyu
(17.01.17)
(2)

Kalorifer Mazgalına Kapattırgaç

rakunzelll
Merhabalar.Evdeki kalorifer peteklerinin üstünde örtü vardı kombiyi kullanamadığım için, ama artık kombi takıldı ve kaloriferlerin üzerindeki örtüyü kaldırmak durumundayım. Ama kedimizin tırnaklarını kesmemize rağmen daha önce birkaç kez tırnaklarını taktı o petek üstü mazgallara ve patisine zarar v
Merhabalar.

Evdeki kalorifer peteklerinin üstünde örtü vardı kombiyi kullanamadığım için, ama artık kombi takıldı ve kaloriferlerin üzerindeki örtüyü kaldırmak durumundayım. Ama kedimizin tırnaklarını kesmemize rağmen daha önce birkaç kez tırnaklarını taktı o petek üstü mazgallara ve patisine zarar verdi. Neyse ki evdeydik. O zamandan beri peteklerin üzerini örtüyorum. Fakat örtü de sıcak havanın çıkmasını engelliyor.

Peteklerin üzeri şu şekilde: www.altuntesisat.com

Sorum şu, peteklerin üzerine nasıl bir zımbırtı yapmalıyım ki hem sıcak hava dışarı çıkabilsin hem de kedimiz peteğin üzerinde gezinirken tırnakları takılmasın?
0
rakunzelll
(14.01.17)
"petek üstü hava yönlendirici" veya "ısıfan" diye google'layın.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
Mermeri kestirip taşımam biraz meşakkatli, çok da mantıklı gelmiyor petekleri mermerle kapatmak. Petek üstü hava yönlendirici de kedi için sakat bir durum, üzerinde ayakta durması mümkün değil ve mazgallar tam anlamıyla kapalı olmadığı için panik anında tırnaklarının takılması ihtimali hala var. Yine de teşekkür ederim.

Daha evde yapılabilir bir şeyler düşünüyorum aslında ne olabilir diye.
0
🌸rakunzelll
(16.01.17)
(4)

Antibiyotik için ilaç saatini kaçırdım...

lazarus
...Doktor 12 saatte bir alacaksın demişti. Bugün üçüncü gün, sabah uyanamadığım için saatini kaçırdım. Etkisi kalmaz gibi bir laf dolanıyor ortalıkta...Ne yapmak lazım, ilaçlara da devam etmek zorundayım çünkü.
...Doktor 12 saatte bir alacaksın demişti. Bugün üçüncü gün, sabah uyanamadığım için saatini kaçırdım. Etkisi kalmaz gibi bir laf dolanıyor ortalıkta...

Ne yapmak lazım, ilaçlara da devam etmek zorundayım çünkü.
0
lazarus
(14.01.17)
Prospektuste ilaci kacirirsaniz ne yapmaniz gerektigi yaziyor
0
yuzır
(14.01.17)
@yuzır, bunda yazmıyor. stafine 500 mg.
0
🌸lazarus
(14.01.17)
Böyle durumlarda aklıma gelir gelmez alıp diğer dozu 12 saat sonra alıyorum. Sonraki dozlar da yeni şemaya göre 12 saatte bir.
0
curukturpkokusu
(14.01.17)
şimdiye kadar gördüğüm antibiyotiklerin tamamında şuna benzer şeyler yazıyor, muhtemelen hepsi için geçerlidir:

eğer almanız gereken dozu zamanında almayı unuttuysanız aklınıza geldiği zaman alınız, sonraki dozları da ona göre alarak devam ediniz. (yani diyor ki sabah 8-akşam 8 aldığınız antibiyotiğin sabah 8 olanını unuttunuz, saat 12 oldu, aklınıza geldi. 12 'de alın, sonra da öğlen 12-gece 12 şeklinde devam edin.)

tamamen atladıysanız sonraki dozu normal olarak alınız. bir önceki dozu kaçırdım diye çift doz almayınız.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
(5)

parasıyla rezil olmak

yemrem
Yarın direksiyon sınavı var. Araç kullanmamda parkta vs. hiçbir sorun yok. Yalnız direksiyon sınavı öncesi sorulan aracın farları nasıl açılıyor, kaput nasıl açılıyor, yağı, suyu vs. nerde gibi bilgileri içeren son derse beni çağırmadılar. Dacia duster için yukarda yazdıklarımı gösteren bir video ve
Yarın direksiyon sınavı var. Araç kullanmamda parkta vs. hiçbir sorun yok. Yalnız direksiyon sınavı öncesi sorulan aracın farları nasıl açılıyor, kaput nasıl açılıyor, yağı, suyu vs. nerde gibi bilgileri içeren son derse beni çağırmadılar.

Dacia duster için yukarda yazdıklarımı gösteren bir video veya fotoğraf var mıdır acaba
0
yemrem
(14.01.17)
eğer isterseniz bununla ilgili bir video atabilirim size kendi derslerimden çekmiştim ama şunu unutmayın her arabada aynı şekild eolmayabiir far lamba açılışı vs. benimki hyundai i20ydi.
0
powerpufgirl
(14.01.17)
www.renaultusa.com

el kitabından hepsini görebilirsiniz. az biraz incelerseniz tüm sorularınızın cevabı var.

örenğin 1. bölüm 37-38. sayfada farlarla ilgili
4. bölüm 4 ve 5. sayfa yağ ve yağ kontrol çubuğu
4. bölüm 2. sayfa kaput nasıl açıllıyor falan gösterilmiş.
4. bölüm 9. sayfada da silecek suyu vs. var.

baştan sona 15-20 dk. ayırıp incelerseniz araca hakim olursunuz.
0
jugador
(14.01.17)
Sağdaki sinyal kolunun ucunu çevirince farlar yanar.
Kaput açma kolu her arabada sol ayağın hizasında bi koldur mutlaka görürsün.
Kaputu açınca çubukla tutturacaksın o çubuğun ucu sarı onu da göreceksin.
Kaput açılınca yağ çubuğunda yağdan başka bişeye bakamazsın fren hidroliğine baktıracak değiller. Yağ çubuğu ise motorun tam ortasında sarı çember olur görürsün. Kendine çekicen tamam boşuna okumaya falan gerek yok.
İ20 videosunu izle sistem aynı.
0
enter saltman benim
(14.01.17)
Sağdaki değil soldaki sinyal kolu olucak aceleden yanlış yazdım.
0
enter saltman benim
(14.01.17)
kaput için kimse yazmamış. başka arabaları bilmiyorum ama benim reno clio'da öyle olduğuna göre reno grubu dacia'da da öyledir. kaputu açarken maymun olmayın diye söylüyorum.

şoför koltuğuna oturduğunuzda sol ayağınızın oraya denk gelen kolu çekince kaputun kilidi açılıp kaput hafif aralanıyor da, kapağı kaldırmak için marka logosunun oralardan bir yerden elinizi sokup başka bir mandalı çekerek/iterek kapağı kurtarmanız gerekiyor. niye açılmıyo lan bu muğagodumu kapağı diye sinirlenmeyin eğer öyle kapağı tutan ikinci bir mandal varsa.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
(6)

vekaletname çıkartma ücreti ne kadar?

Sskywalkeremre
bilen var mı?
bilen var mı?
0
Sskywalkeremre
(14.01.17)
Genel vekaletname pahalı olur, falanca belediyede su saati almak gibi detaysız bir işe özel yazılırsa düşer ücreti.
0
kargn
(14.01.17)
ne konuda vekaletname vereceğinize göre arada uçurum olacak kadar değişir.

her kurumda her işinizi gördürecek bir genel vekaletname 2000 lira tutarken, avukata vereceğiniz veya araç alım satımı için vereceğiniz vekaletname 100 civarı falan tutar.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
Degisiyor, hangi vekalet? Avukata gecen genel vekalet verdim, 109 odedim. Gecen sene babama verdim yine genel vekaletti, 150 TL civariydi galiba.
0
evrim halkasi
(14.01.17)
konularına göre ayrıldığını bilmiyordum ama geçen yıl erasmus'a giden arkadaşım banka işlemlerini halletmem için bana vekalet vermişti ve 100 lira ödemişti. kağıtta bu özel olarak not düşülmüş müydü onu hatırlamıyorum.
0
havana
(14.01.17)
Banamın vedatından sonra banka işlemini halledebilmesi için kardeşime bereceğim vekaleti.
0
🌸Sskywalkeremre
(14.01.17)
100 lira civari tutar sadece bunun icinse.
0
evrim halkasi
(14.01.17)
(4)

Ersin Karabulut - bi öyküsü.

mvpatakan
herkesin vücudunda yazılar beliriyordu(kendi benliğine sahip olan iç dünya canlıları gibi bir şey) bir kız da kendi vücudunda kendisiyle konuşan benliğe aşık oluyordu.belli olayların sonunda kız, kendisine aşık olan ama onun sevmediği gerçek bir erkek çocuğu gidip öpüyordu. finalde de o yazılar tüm
herkesin vücudunda yazılar beliriyordu(kendi benliğine sahip olan iç dünya canlıları gibi bir şey) bir kız da kendi vücudunda kendisiyle konuşan benliğe aşık oluyordu.
belli olayların sonunda kız, kendisine aşık olan ama onun sevmediği gerçek bir erkek çocuğu gidip öpüyordu. finalde de o yazılar tüm insanlardan kayboluyodu ama kızın ki çocuğun suratında çıkıyordu. böylece kız istediğini bir nevi almış oluyordu.


bu güzel hikayenin adı neydi ? varsa pdf vs şeklinde paylaşan + sevap points kazanır.
0
mvpatakan
(14.01.17)
3-4 sene önce çıkan uykusuz yaz'da yayınlanan bir öykü.

dergi ofiste. ben unutursam pazartesi günü bi mesaj atıp hatırlatın. büyük boy olduğu için tarayıcıya sığmaz ama fotoğraflarını çekip göndereyim.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
sevgili günlük bu sorulan değil.

sorulan kitap olmayacak kadar kısa (5-6 sayfalık) bir yeraltı öyküleri bölümü.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
pbs.twimg.com

şuydu ama ben de bulamadım tam ismini
0
blacksky
(14.01.17)
pazartesiyi bekleyin, ismini de, sayfalarını da çekip atacağım.
0
kibritsuyu
(14.01.17)
(12)

imgur fanları

dessalines
sözlükte baya var bunlardan, ısrarla ve tekrarla imgur kullanıyorlar. neden baba? biriniz bir anlatın hele. hizliresim vb zibilyon site varken imgur nedendir? vazgeçilmezi nedir bu sitenin? para mı veriyorlar, olayı ne, aşkı ne bu sitenin sizde? bi deyiverin hele
sözlükte baya var bunlardan, ısrarla ve tekrarla imgur kullanıyorlar. neden baba? biriniz bir anlatın hele. hizliresim vb zibilyon site varken imgur nedendir? vazgeçilmezi nedir bu sitenin? para mı veriyorlar, olayı ne, aşkı ne bu sitenin sizde? bi deyiverin hele
0
dessalines
(13.01.17)
kullanımı kolay, abuk subuk reklam yok, bir koyduğun link yıllarca yerinde duruyor diğer sitelerdeki gibi iki gün sonra yok olmuyor vs.
0
biergarten
(13.01.17)
bende de alışkanlık vardı, reddit yüzünden. sonra engellendiğini duydum hizliresime geçtim. çoğu engellendiğinin farkında değildir.
0
masa penisi
(13.01.17)
çoğu engellendiğinin farkında ama @biergarten gibi düşünüp "bakamayan siktirsin gitsin" cümlesini ekleyerek kullanıyorlar.
0
teritori
(13.01.17)
Ben imgur'un engelli olduğunu çok sonraları fark etmiştim. Bilgisayarda ve telefonda (mobil ve kablosuz internet) dns kullandığım için bir sorun yaşamıyorum.
0
gyroscope
(13.01.17)
ben de cok sonra fark ettim. bir insan neden imgur'u yillarca yasaklar ki?
0
cedex
(13.01.17)
ben pek kullanmam resim upload sitelerini ama hayatımda kullandığım en kaliteli resim upload sitesi imgur idi. İnsanlar bu kaliteden ötürü vazgeçemiyor olabilir.
0
sfteses
(13.01.17)
Yahu imgur sadece foto yükleme değil girip bakın tamamen sosyal medya sitesi resmen. Yorum yapıyor, like'lıyor, fotolarınız daimi kalıyor. Hizliresim gibi bugün var yarın yok olayı mevcut değil. Türkiye'de neden engelli hâlâ anlamış değilim.
0
cemallamec
(13.01.17)
Şu anda 3g'de yani dnssiz dahi açılıyor. Metin geliyor ama resimler gelmiyor. Ulaştığım örnek sayfa: m.imgur.com
0
jesterdvine
(13.01.17)
Özel olarak resimlerin tekine AÇ dediğinizde şu çıkıyor Ulaşmaya çalıştığınız internet sitesi İstanbul 1. Sulh Ceza Mahkemesi'nın 03.04.2015 tarihli 2015/1644 D. İş ve / sayılı kararı ile erişime engellenmiştir
0
jesterdvine
(13.01.17)
imgur kullanımı kolay ve basit bir site.

bir fotoğraf yüklediğinizde, bir kez görüntülenirse artık ömür boyu hiç silinmiyor. hızlıresim'e yüklenen fotoğraflar bir süre sonra siliniyor. buna çok denk geldim ve bu çok sinir bozucu. tinypic ise kullanışsız bir site. buraya fotoğraf yükleyenlere etiketlerde devamlı laf söylüyorlar.

takıntılı ekşiçiler imgur'u beğenmez, tinypic'i beğenmez. ne yapalım? kardeş eğer merak ediyorsan dns değiştir vpn kullan aç bak imgur linkini. yok beğenmiyorsan bakmazsın olur biter.
0
tavish11
(13.01.17)
bu arada yukarida deginilmis, yarin obur gun hizliresim kapatip gidebilir ama imgur'da bu imkansiz gibi bir sey.
0
cedex
(13.01.17)
imageshack.us vardı, ne oldu? bütün içeriği silip dımdızlak bıraktı. o yıllarda yüklenip linki verilmiş milyon tane fotoğraf boşa gitti. imgur bildiğim kadarıyla ömür boyu garanti verdi böyle bir şey olmayacak diye. hizliresim dediğin de şimdi iyi de, türk sitesi, iki gün sonra ne olacağının hiçbir garantisi yok.

imgur'a sürükler bırak yaptığında bile resim yükleyebiliyorsun. kolay, hızlı, sadece işini yapan bir site.

ülkede anlamsız şekilde engellendi diye niye kullanmayalım ki. yıllar önce yükleyip verdiğim link, imgur'a yüklenip bana verilmiş link bile duruyor aynen yerinde. bakalım hizliresim kaç yıl daha gidecek. üstelik onu da engellemeyeceklerinin garantisi yok. onu engellerlerse "eeh ben iş yapamadıktan sonra ne uğraşacam" diyip sahibi de kapatıp giderse yapacak bir şey de yok.

imgur candır. dns değiştirin kullanın.
0
kibritsuyu
(13.01.17)
(2)

beyan olunan matrah ve tahakkuk eden vergi hakkında

Bysb
şirketin vergi levhasındabeyan olunan matrah: matrahsıztahakkuk eden vergi: matrahsız yazıyor.bu şirket vergi vermiyor mu yani?
şirketin vergi levhasında
beyan olunan matrah: matrahsız
tahakkuk eden vergi: matrahsız yazıyor.

bu şirket vergi vermiyor mu yani?
0
Bysb
(13.01.17)
zarar etmiş veya çeşitli nedenlerden ötürü faaliyetinden kar ettiği halde maşka nedenlerden dolayı matrahı çıkmıyor.

ama büyük ihtimalle zarar etmiştir.
0
kibritsuyu
(13.01.17)
Zarar ediyordur.
0
tahin pekmez yoğurt
(13.01.17)
(6)

Devlet kuruma posta göndereceğim

glamdr1ng
Hangi yöntemle göndereyim kaybolmadan kısa sürede ulaşması için? Kargo, iade taahhütlü vs
Hangi yöntemle göndereyim kaybolmadan kısa sürede ulaşması için? Kargo, iade taahhütlü vs
0
glamdr1ng
(13.01.17)
ptt aps
0
free bird
(13.01.17)
iadeli taahhütlü en sağlamı, aps en hızlısı..
0
nrmnm
(13.01.17)
Gitmesi gereken süre max 10 gün falan. İkisinde de her türlü gider diye düşünüyorum o zaman
0
🌸glamdr1ng
(13.01.17)
Elden en sağlamı.
0
sekerse tehlike
(13.01.17)
Elden mümkün değil ne yazık ki
0
🌸glamdr1ng
(13.01.17)
ptt iadeli taahhütlü.
0
kibritsuyu
(13.01.17)
(4)

Bilgisayar sandalyesi

tchuck
arkadaşlar özellikle baya bir arkaya yatabilen ve kafayı da tutabilen bir şey bakıyorum.bana bilgisayar sandalyesi önerir misiniz?teşekkürler
arkadaşlar özellikle baya bir arkaya yatabilen ve kafayı da tutabilen bir şey bakıyorum.

bana bilgisayar sandalyesi önerir misiniz?
teşekkürler
0
tchuck
(12.01.17)
ikea markus.
0
kibritsuyu
(12.01.17)
abi bunun sırt ayarı yok yanlış görmediysem?
0
🌸tchuck
(12.01.17)
sağda kolu çekince yaylanıyor. ortada olan ayar sırt ayarı yapıyor. ikea'lar genelde öyle oluyor.
0
teknikekip
(12.01.17)
sırt ayarı derken?

geriye yaslanınca yatıyor. kalkınca düzeliyor. bu yaylanmanın sertliği ayarlanabiliyor.

sol taraftaki kolu dimdik haldeyken veya istediğiniz yatıklıkta iken çekince orada kilitleniyor. yani dimdikken kilitlerseniz yaslanınca yatmıyor. veya yaslanıp kilitlerseniz kalkınca düzelmiyor. ya da işte ortalarda bir yerde kilitlerseniz orada kalıyor.

onun dışında başka nasıl bir sırt ayarı istiyorsunuz?

sağ taraftaki kol da yükseklik ayarı.
0
kibritsuyu
(12.01.17)
(5)

Araç kış lastiği

Euxinos007
Binek otomobillerde kar/kış lastiği zorunlu mu ? Cezası ne kadar ?
Binek otomobillerde kar/kış lastiği zorunlu mu ? Cezası ne kadar ?
0
Euxinos007
(12.01.17)
Ticari olmayan araçlarda zorunlu değil.
0
cakabo
(12.01.17)
zorunlu degil, 1 kasimda zorunlu digerlerinde de
0
kamyonsans
(12.01.17)
yasal olarak zorunluluk yok.
0
babilbaligi
(12.01.17)
zincir bulundurmak zorunlu diye biliyorum.
0
six packsiz
(12.01.17)
2014 yılında kayseri'de erciyes'e çıkan yolda polis durdurup kontrol etti.

kar lastiği olamsaydı ne olacaktı bilmiyorum. ceza mı yazacaktı, yoksa dağa çıkışa mı izin vermeyecekti. ama kontrolü yapıldığına göre ve bu görev de polise verildiğine göre bir zorunluluk var. sırf tavsiye vermeye dikmezler herhalde polisi.
0
kibritsuyu
(12.01.17)
(7)

Personele her ay bordro imzalatmak zorunlu mu?

six packsiz
İşe girdiğimden beri bunu yapmadım. Bir ara sgk'ya incelemeye gittiğimizde talep ettiler ama banka dekontunu götürünce çokta aramadılar.İmzalatmasam çok sorun olur mu?Ayrıca her ay giren çıkanı karakola bildirme gibi bir durum var fabrikamızda. Merkezde (İstanbul) bildirmiyorum, bildiren var mı?
İşe girdiğimden beri bunu yapmadım. Bir ara sgk'ya incelemeye gittiğimizde talep ettiler ama banka dekontunu götürünce çokta aramadılar.
İmzalatmasam çok sorun olur mu?
Ayrıca her ay giren çıkanı karakola bildirme gibi bir durum var fabrikamızda. Merkezde (İstanbul) bildirmiyorum, bildiren var mı?
0
six packsiz
(11.01.17)
karakol işini düzenli yapmanız lazım, işe girişten ve çıkıştan sonra bildirim için kısıtlı bir vaktiniz vardı diye hatırlıyorum, onu ihmal etmeyin.
0
obaa
(11.01.17)
personel olarak cevap veriyorum, 6 yıldan beri çalıştığım yerde bir kez bile bordro görmedim, imzalamadım. (maaşın hepsi bankaya yatıyor.)
0
inheritance
(11.01.17)
@kakao Bu açıklama iyi oldu hocam. Teşekkürler.
0
🌸six packsiz
(11.01.17)
bazı kurumlarda karakola bildirim zorunluluğu var. örneğin meb'e bağlı bir özel müzik kursu mükellefim işe giriş çıkışları sgk dışında hem meb'e, hem karakola ayrıca bildiriyor. eğitim kurumlarında zorunlu imiş.
0
kibritsuyu
(11.01.17)
maaşlar bankadan da yatsa personele bordro imzalatmak zorunlu olmasa da hayatidir. Personelin ücretindeki kalemleri görmesi gereklidir. Ayrıca imzalatmak sizin lehinize bir işlemdir, bir dava durumunda personelin ücretini bildiğini ve kabul ettiğini gösterir. Bu konuyla doğrudan ilişkili bir kurumda bu işle ilgileniyorum. Dediklerimi dikkate alınız. şu makaleyi okumak yararınıza olacaktır.
www.sgkhakkinda.com
0
fahriozan
(11.01.17)
bizde bordro değil ama her ay x yılı y ayına ait alacaklarımın tamamını aldım benzeri bi yazıyla bi liste dolaşıyordu. ik dan biri gelip kata bırakıyodu, masadan masaya geziyodu akşam gelip alıyolardı. sebebi sanırım şirket kendini güvenceye almaya çalışıyo bi şekilde.
0
cal suna bi duduk
(12.01.17)
Benim çalıştığım şirkette de hiç sekmeden maaşların yatırıldığı gün muhasebeye çağırıyorlar, bordroyu imzalayıp masama geri dönüyorum :)
0
chicha
(12.01.17)
(6)

sata 2 üzerine ssd

aşksız prens
arkadaşlar babamın bilgisayarı çok yavaşladı artık. win 10la beraber ssd'ye çok ihtiyacım kalmadığı için kendi ssd'mi vereyim diyorum. sata 2 de performans artışı alabilir mi ki? yoksa tamamen boş bi hareket mi olur?
arkadaşlar babamın bilgisayarı çok yavaşladı artık. win 10la beraber ssd'ye çok ihtiyacım kalmadığı için kendi ssd'mi vereyim diyorum. sata 2 de performans artışı alabilir mi ki? yoksa tamamen boş bi hareket mi olur?
0
aşksız prens
(10.01.17)
yok yok ucar ya
ama win 10 ile ssd ye ihtiyac var hacı oyle dusunme

temiz bir windows 7 kur sp1 li
ram i de 6 ya da 8 yap
kendine de aynı sistemi yap ak.
0
kingcyrax
(10.01.17)
SSD'den bahsediyoruz. Tabii ki performans artışı olur.
0
teknikekip
(10.01.17)
sata 3 gibi olmasa da olur.

ortalama bir ssd sata 3 ile 450-550 mb/s okuma yazma yaparken sata 2 bunu 250-300 mb/s civarında sınırlar. ama takacağın bilgisayardaki mekanik disk 100 mb/s falan okuyup yazıyordur. o yüzden performans ciddi biçimde artar.
0
signore
(10.01.17)
valla 2010 yılında aldığım bilgisayara ssd taktım, canavar oldu. eşime işyerinden yepyeni bilgisayar verdiler, ondan bile hızlı çalışıyor şu anda, en ufak şaka veya abartı yok. cillop gibi bilgisayar sürekli tırtırtır ses çıkarıyor, benim 6 senelik makine sessiz ve hızlı. beklediğimden daha iyi oldu.
0
kibritsuyu
(10.01.17)
her şekilde normal diskten hızlı çalışacaktır.
0
sutlu nescafe
(10.01.17)
önce bir defragment yapıp advanced system care ile taratıp performans artışına bir bak olmazsa yaparsın.
0
illegalstar
(10.01.17)
(4)

Trt telegün müziğini bilen?

roxane
Trt telegün yayınlarında arka planda piyanolu bir müzik çalınıyordu, sakin, huzur verem bir parça. İsmini cismini hatırlayanınız var mıdır?
Trt telegün yayınlarında arka planda piyanolu bir müzik çalınıyordu, sakin, huzur verem bir parça. İsmini cismini hatırlayanınız var mıdır?
0
roxane
(09.01.17)
trt telegün dediğiniz şey teletext.

teletext yayınlarında teletext'i hangi kanaldayken açmışsanız o kanalın sesi duyulur. bir sürü televizyon gördüm, arka planında müzik çalan şey görmedim. muhtemelen kullandığınız sırada televizyonda çalıyordu o müzik.
0
kibritsuyu
(09.01.17)
Hayır, teleteksli televizyonlar yaygın değilken, trt'nin bir kanalında fonda bu bahsettiğim müzikle beraber sayfalar bir bir artıyordu, 80'dan sonrasında doğduysanız hatırlamıyorsunuzdur.
0
🌸roxane
(10.01.17)
80 öncesinde doğdum ve 1990 yılında evimize teletext'li televizyon geldiğinde daha trt teletext yayınına bile başlamamıştı. test yayını idi.

sizin dediğiniz büyük ihtimalle teletext özellikli televizyondan açılan teletext değil, teletext özelliği olmayan televizyonlar da teletext'e bakabilsin diye tahsis edilmiş, sayfaların otomatik geçtiği özel, tahsis edilmiş bir kanal olabilir. ama bu sadece benim tahminim, net hatırlamıyorum.
0
kibritsuyu
(10.01.17)
Evet, trt'nin bir kanalında vardı. Sayfa 100 açılıyor mesela, 20 saniye sonra 101... öyle gidiyor
0
🌸roxane
(10.01.17)
(3)

internet explorer nasıl güncellenir

kibritsuyu
windows 7 kullanıyorum türkçe 64 bit. internet explorer'ı son sürüme güncellemem lazım.şu anda kurulum ile birlikte gelen internet explorer 8 yüklü. hem 32 bit, hem 64 bit.windows update dönüp duruyor, bir şey bulamıyor.tamindir, filehippo falan gibi sitelerden setup dosyası da indirmek istemiyorum.
windows 7 kullanıyorum türkçe 64 bit. internet explorer'ı son sürüme güncellemem lazım.

şu anda kurulum ile birlikte gelen internet explorer 8 yüklü. hem 32 bit, hem 64 bit.

windows update dönüp duruyor, bir şey bulamıyor.

tamindir, filehippo falan gibi sitelerden setup dosyası da indirmek istemiyorum. benimkine hangisi uygunsa onu indirip güncellemek istiyorum.

microsoft sitesinden indirmek isteyince de elli tane seçenek sunuyor, hangisini indireceğim bilemedim.

nasıl güncelleyeceğim?
0
kibritsuyu
(09.01.17)
al hacı 11
www.microsoft.com
0
kingcyrax
(09.01.17)
şimdi bilgisayarda hem 32 bit hem 64 bir ie var.

bunu yükleyince ikisi birden mi güncellenecek, sadece 64 bit olan mı güncellenecek? yani 32 bit olanı güncellemek için 32 bit olanı da mı indirip yükelemek lazım?
0
🌸kibritsuyu
(09.01.17)
bunu indirirken sana sorması lazım 32 bit mi 64 bit mi
0
kingcyrax
(10.01.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.