Giriş
(2)

Bir linki tıkladığımda benden kaç mb harcattığını nasıl görürüm?

zunkatsar
Mesela:http://www.aksan.av.tr/tr/http://www.semihsayginer.com.trwww.mynet.comŞu an bunları tıklasam sayfanın tamamı kaç mb harcatıyor bana? Bunu nasıl görebilirim?Netlimiter demeyin onda tarayıcının toplam harcamasını söylüyor ama tarayıcı boşken de harcıyor vs. Tam doğru olmuyor.Edit: siteleri rast
Mesela:

www.aksan.av.tr


www.semihsayginer.com.tr

www.mynet.com

Şu an bunları tıklasam sayfanın tamamı kaç mb harcatıyor bana? Bunu nasıl görebilirim?

Netlimiter demeyin onda tarayıcının toplam harcamasını söylüyor ama tarayıcı boşken de harcıyor vs. Tam doğru olmuyor.

Edit: siteleri rastgele seçtim.
0
zunkatsar
(18.11.17)
Opera tarayici ile gelen vpn i acarsaniz, internette gezinirken yaptigin her eylem sonucu indirilen toplam veri boyutunu gorebilirsiniz
0
leben
(18.11.17)
Ayrica herhangi bir tarayicida f12ye bastiginizda acilan panelin network kismindan da veri kullanimini takip edebiliyor olmaniz lazim
0
leben
(18.11.17)
(6)

Kara Cuma PS4

ocanal
https://www.playstation.com/en-us/campaigns/2017/black-friday-week-2017/bunun türkiye versiyonu da oluyor mu?
www.playstation.com

bunun türkiye versiyonu da oluyor mu?
0
ocanal
(18.11.17)
(bkz: amazon.de)
(bkz: amazon.com)
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(18.11.17)
amazondan alsak gümrüğe takılacak?
0
🌸ocanal
(18.11.17)
Takılmaz
0
gozu acik sevisen yahudi
(18.11.17)
amazon'un satıp yolladığı ürünü alırsan, ürünü öderken amazon senden vergisini alır. eğer burada gümrüğe takılmazsa amazon 60 gün içinde ödediğin vergiyi geri yatırır.
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(18.11.17)
@kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili

teşekkürler açıklama için,

fakat şöyle bir şey var amazonda amazonun sattığı ps4 fiyatları zaten türkiyedeki ile aynı, amacım sony'nin yaptığı kampanyadan faydalanabilmekti.
0
🌸ocanal
(18.11.17)
Amazon daha yapmadı kampanya geçen sene 750₺ ye aldı insanlar. Geçen ayda 1200₺ ye ps 4 slim bir tb 2 kol ve fifa 18 verdi
0
gozu acik sevisen yahudi
(18.11.17)
(1)

video tekniği hk.

who cares wins
ne olduğunu bilmediğim için başlık garip oldu ama, yayıncılar ekranın bir köşesine kendilerini koyuyorlar ya hani. ama bazılarının arkasındaki duvar vs görünmüyor, kendisini direkt arkadaki görüntüye oturtmuş oluyor. hah o tekniği nasıl öğrenebiliriz, adı nedir?
ne olduğunu bilmediğim için başlık garip oldu ama, yayıncılar ekranın bir köşesine kendilerini koyuyorlar ya hani. ama bazılarının arkasındaki duvar vs görünmüyor, kendisini direkt arkadaki görüntüye oturtmuş oluyor. hah o tekniği nasıl öğrenebiliriz, adı nedir?
0
who cares wins
(17.11.17)
araman gereken seyler: chroma keying, green screen
0
robokot
(17.11.17)
(6)

kindle e-kitap okuyucu?

yet it moves
1)hangi formatları destekliyor? (epub, mobi vs.)2) ing-tr sözlük var mı? varsa yeterli mi?3) calibre programını ve fetch the news- haberleri çek- özelliğini kindle'da kullanabilir miyim?4) fiyat performans açısından kindle new touch tatmin edici mi? yoksa paperwhite mı tavsiye edersiniz?
1)hangi formatları destekliyor? (epub, mobi vs.)
2) ing-tr sözlük var mı? varsa yeterli mi?
3) calibre programını ve fetch the news- haberleri çek- özelliğini kindle'da kullanabilir miyim?
4) fiyat performans açısından kindle new touch tatmin edici mi? yoksa paperwhite mı tavsiye edersiniz?
0
yet it moves
(17.11.17)
1) epub yok sanirim, mobi, azw3 falan var. pdf'leri de aciyor. ama epub'i rahatca bu formatlara cevirmek mümkün.
2) ing-tr sözlükler var. benim zamaninda bulup yükledigim cok süper ötesi degil ama ing-ing sözlükler de is görüyor.
3) calibre kindle icin degil mi zaten asil?
4) kindle new touch ne bilmiyorum. en basit olan versiyo mu? kindle oasis ve voyage denemedim, ama cok paran yoksa olmasa da olur diyolar. paperwhite'tan cok memnunum <3
0
hophophoba
(17.11.17)
1) epub'i calibre ile cevirmen gerekecek, islem otomatik gibi.
3) evet
4) kindle touchtan bahsediyorsun sanirim. bende var memnunum ama keske arka isikli model alsaydim diye soyleniyorum kendime.
0
eksimtrak
(17.11.17)
1) mobi azw3 destekliyor ama calibre ile rahatca cevirebilirsiniz epub'lari
3) kesinlikle isikli tavsiye ederim daha kagit gibi duruyor.

bu arada bence kobo daha iyi marka
0
qazwsx
(17.11.17)
@ qazwsx kobo dahai iyi olabilir ama ing.-tr sözlüğü yeterli değil bence
0
🌸yet it moves
(17.11.17)
Kobo'nun ve kindle'in ingilizce-türkce sözlükleri arasinda cok fark var mi? Hangisini tavsiye edersiniz ingilizce kitap okumak icin? Bolca sözlük kullanicam okurken..
0
naylonlee
(17.11.17)
e-kitap okuyucusu alınacaksa bence arka aydınlatması olması gerek.

Kindle'ımdan memnunum. Epubları çevirmek çok çok kolay ama bulunduğum ülkenin kütüphanelerinin e-book tabanları kindle ile uyumlu değil. Bu benim için büyük bir sorun teşkil etmiyor ama o dilin konuşucusu olsaydım ve kütüphanenin online bölümünden yararlanamıyor olsaydım, Kindle elemek zorunda kalırdım. Bunun gibi ayrıntılara da dikkat etmek gerekiyor
0
nickfury
(17.11.17)
(2)

IP Adresleme Mevzuu

ataman
Aşağıdaki soruyu mantığıyla izah edebilecek birisi varmıdır ?*** Aşağıdakilerden hangisi B sınıfı IP adresine örnektir.a)12.45.76.2b)164.34.56.8c)125.67.6.7d)202.34.65.32Soruda subnet bilgisi verilmemiş.
Aşağıdaki soruyu mantığıyla izah edebilecek birisi varmıdır ?


*** Aşağıdakilerden hangisi B sınıfı IP adresine örnektir.



a)12.45.76.2

b)164.34.56.8

c)125.67.6.7

d)202.34.65.32



Soruda subnet bilgisi verilmemiş.
0
ataman
(17.11.17)
B)

webisyo.com

subnet bilgisine gerek yok bu soruda

ipler private olarak belirli classlara ayrılmıştır (Classsfull ipler)yukarda resmi var bu classların subnetleri /8 /16 /24 olarak geçen bu subnetler dışındaki iplere Classless clasa uygun olmayan ip ler denir bir görevide NAT işlemleri için kolaylık olsun diye ayrılmış ipler olmalarıdır
0
baknedicem
(17.11.17)
2.) B Sınıfı Adresler: IP adresindeki ilk oktet 128 ile 191 arasındadır ve kullanılan subnet mask ise 255.255.0.0 ‘dır. Bu da demektir ki bu tür bir IP adresinde ilk iki oklet Network ID’sini, diğer iki oklet ise Host ID’yi gösterir. B sınıfı IP adresinin kullanılabileceği ağ sayısı 16.384 ve her bir ağda kullanılabilecek host sayısı ise 65.534’dür. Örnek bir B sınıfı IP adresi 160.75.10.110.olarak verilebilir.

dediğine göre cevap b şıkkı
0
sta
(17.11.17)
(2)

Bozuk macbook

tchuck
Garantisi varken bozulan macbooku nereye götüeüyoruz? Geniius bardan randevu mu almak lazım? Bozula yazdığı için 2 haftadır randevu kovalıyordum bulamadım şimdi bozuldu. Nasıl biran önce tamir ettiririm? Randevu almak imkansız
Garantisi varken bozulan macbooku nereye götüeüyoruz? Geniius bardan randevu mu almak lazım? Bozula yazdığı için 2 haftadır randevu kovalıyordum bulamadım şimdi bozuldu. Nasıl biran önce tamir ettiririm? Randevu almak imkansız
0
tchuck
(17.11.17)
Randevuyu internetten almaya çalışırsanız, internet kotanız biter ama siz yine de o randevuyu alamazsınız. Bunun için apple store'a gitmeniz gerekiyor. Zorludaki apple store için konuşuyorum; sabah erkenden avm'de olun. avm 10'da açılıyor. Siz en geç 9:30 da, güvenlik bariyerinin önünde dikilmiş vaziyette hazır olun. Tabi tavsiyem, en az bir hafta önceden düz koşu, ani hızlanma antremanları ile bol bol kondüsyon yükleyin. Zira güvenlik görevlisine telsizden "açın" talimatı gelip de o bariyer kaldırıldığında, kondüsyona ihtiyacınız olacak. Bir anda kendisinizi tanzanyanın serengeti düzlüklerinde, arslanlardan kaçan öküzbaşlı antilop sürüsü gibi bir sürünün içerisinde çılgınca koşarken bulacaksınız. En hızlı koşan, ilk numarayı alır. Geride kalırsanız, "yok yea ben ne koşucam, lord gibi kont gibi yaylana yaylana inerim" derseniz, tüm gününüz kuyrukta sıra beklemekle geçer. sıra size geldiğinde de telefon numaranızı alıp biz size döneceğiz diye, iş görüşmesine gelmiş yeni mezun gibi sizi sepetleyecekler. Tek fark, bunlar gerçekten de dönüyor. Yarım saat, bir saat avm de turlayın, aradıklarında da koşa koşa gidin. Mutlu son, artık sıra size geldi, hayırlı olsun.
0
sarap dumani
(17.11.17)
İlla apple store'a götürmenize gerek yok. Apple yetkili servisleri diye aratın, apple'ın sitesinde onlarca yetkili servis iletişim bilgisi var.
0
himmet dayi
(17.11.17)
(6)

Yeni toplanan bilgisayarın açılmaması

hoot
Merhaba milletYaklaşık 10. Yılını dolduran bilgisayarımı kökten yenileyeyim dedim.Kısaca Kingston 2x8 GB ddr4 ram AMD ryzen 1200 işlemciasus b350m-a anakart aldımeldeki ekran kartı ve SSD yi taktımdüğmeye basıyorum fanlar dönmeye başlıyor ama sonuç maalesef ekrana hiçbir görüntü gelmiyorsorun ne ola
Merhaba millet
Yaklaşık 10. Yılını dolduran bilgisayarımı kökten yenileyeyim dedim.
Kısaca Kingston 2x8 GB ddr4 ram
AMD ryzen 1200 işlemci
asus b350m-a anakart aldım
eldeki ekran kartı ve SSD yi taktım
düğmeye basıyorum fanlar dönmeye başlıyor ama sonuç maalesef ekrana hiçbir görüntü gelmiyor
sorun ne olabilir?
Parçaları internetteki sitelerden aldım
Ram'in kutusu açılmıştı ram arızalı olabilir mi
şimdiye kadar eşe dosta sistemi hep ben topladım hiçbirinde arıza çıkmadı
Yaşadığım şehirde hiç bir tanıdığım bilgisayarcı yok
sorunu nasıl çözebilirim?
anakart Bios update istiyor olabilir mi?
ram hatalıysa nasıl hallolur?
Ya da siz ne dersiniz?
Teşekkürler
0
hoot
(16.11.17)
ramleri tek tek takip calistirmayi deneyin oncelikle. ramleri de dogru slotlara taktiginizdan emin olun. ramler defective ise garantiden degisir. kingston omur boyu garanti veriyor ramlere
0
bollocks44
(17.11.17)
test yapmak gerekir. test yapacak parçalar var mı ki? farklı ram değişerek başla örneğin. bios update olduğunu sanmam. ekran diye düşündüm ama onda da bişey yoktur. ram gibi duruyor en yakın.
0
freetakilir
(17.11.17)
anakartın üzerinde iki digit lik ekran var mı? ordaki numara arızayı belirtir.
ekranın çalıştığından emin misin?
0
sttc
(17.11.17)
Ekran kartı da olabilir doğru taktığından emin ol.
0
bos gezenin bos ustasi
(17.11.17)
güç kaynağının watt'ı yetersiz geliyor olabilir.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(17.11.17)
guc kaynagi yetersiz cevabi mantikli.

ekran karti tam oturmamis olabilir.

eskiden hdd'nin seslerinden bilgisayar acildi mi yoksa sadece anakarta guc mu gitti analayabiliyorduk. ssd'lerde olmuyor.

anakarti tam bilmiyorum ama ben bazen anakarta giden guc kaynaklarindan 4+4 pin olani takmayi unutuyorum. 20ligi takip calistiriyorum fanlar bir donuyor ama bilgisayar acilmiyor.
0
tanaka
(17.11.17)
(2)

dizüstü bilgisayar öneri

keyfinbilir
pes 18'i rahatlıkla kaldıran bir laptop önerisi alabilir miyim? verebileceğim para en fazla 2400-2500 civarı. bundan önce 7 sene toshiba, 4 sene lenovo kullandım. şöyle masraf çıkarmayacak bir şey önerirseniz sevinirim. araştırmaya devam edeceğim.
pes 18'i rahatlıkla kaldıran bir laptop önerisi alabilir miyim? verebileceğim para en fazla 2400-2500 civarı. bundan önce 7 sene toshiba, 4 sene lenovo kullandım. şöyle masraf çıkarmayacak bir şey önerirseniz sevinirim. araştırmaya devam edeceğim.
0
keyfinbilir
(16.11.17)
Monster'a bir bakın derim. Belki üzerine biraz daha ekleyip hayvanî bir şey almak isteyebilirsiniz.
0
taktikmaktikyokbambambam
(17.11.17)
Arkadaşım monster abralardan i5 olanını aldı gta5'i falan en yüksek ayarlarda oynuyormuş
0
taktikmaktikyokbambambam
(15.12.17)
(8)

PC oyun oynarken kapanıyor.

plutonunuydusu
Başlıktan da anlaşılacağı gibi Desktop PC'm oyun oynarken kapanıp restart atıyor.Bunun sağlamasını yapmak için gerekecek özellikler olarak Corsair CX750 PSU üzerine Asus bir anakartta GTX970 ve 4790K kullanıyorum. Bir sıcaklık problemi kesin olarak yok. PC her şeyiyle 3 yıllık. 3 ay kadar önce başla
Başlıktan da anlaşılacağı gibi Desktop PC'm oyun oynarken kapanıp restart atıyor.

Bunun sağlamasını yapmak için gerekecek özellikler olarak Corsair CX750 PSU üzerine Asus bir anakartta GTX970 ve 4790K kullanıyorum. Bir sıcaklık problemi kesin olarak yok.

PC her şeyiyle 3 yıllık. 3 ay kadar önce başladı bu sorun sanırsam. Windows log'da bir hata gözükmüyor. Format atmayı denedim. OC'den dolayı oluyordur diye onu da kapattım tamamen. Hiç bir şekilde geçmedi.

İşin garip tarafı PC Witcher 3'de kapanmıyor, Just Cause 3 ve Divinity'de nadiren kapanıyor, PUBG'de 2 maçta bir kapanıyor, Cities: Skylines'da 5 dakika sürmüyor kapanması.

Ben bir anlam veremedim. PSU veya Anakart bozulmuş olabilir dedim ama o zaman Witcher'da falan da kapanması lazım. Çok garip bir durum.
0
plutonunuydusu
(16.11.17)
Ramleri tak çıkar. Oynamış olabilirler. Büyük ihtimalle öyledir. Cozulmezse bilgisayarcıya mecburen. Denemekte fayda var.
0
dickens
(16.11.17)
www.howtogeek.com
www.geckoandfly.com

ram ve sabit diskini tarat öncelikle sorun olup olmadığından emin olmak için. bunlar sorunsuz çıkarsa ram'leri slotlardan çıkarıp tek ram ile dene farklı slotlarda. her şey temiz çıkarsa başka bir psu falan ile deneme şansın varsa dene.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(16.11.17)
4790k olan yerde genelde ısı olur aslında. ramlar olabilir mi ki?
0
aşksız prens
(16.11.17)
Witcher’da kapanmamasi bizlere yine ne kadar kusursuz bir yapim oldugunu gosteriyor :) allahim cok seviyorum <3
0
eazy
(16.11.17)
Cevaplar için herkese teşekkürler.
Ram'leri çıkarıp yuvalarına ve kendilerine hava tutup temizledim. Ram ve HDD testlerini yaptım. Hiçbir sorun bulunmadı ama problem devam ediyor.

Yalnız nedense bu sefer kapandığında Log'da "Kernel-Power 41" hatası verdi.
Bilgi olarak "Kernel-Power 172"nin içinde de "Connectivity state in standby: Disconnected, Reason: NIC compliance" yazıyor.

Problem sıcaklık değil. Eminim. Takip ediyorum. Sıvı soğutma sistem zaten.

Galiba sorun cidden PSU.
0
🌸plutonunuydusu
(16.11.17)
Sıvı soğutma sisteminin pompası bozuk olabilir.
0
gozu acik sevisen yahudi
(17.11.17)
windows update yaptıysan onun yüklediği gpu driverlarını silip nvidia'nın sitesinden yeniden yüklemeyi dene. o son update driver olayını bayağı bi kanırttı, benim touchpad driverlarımı silmiş kendi kendine şerefsiz.
0
yuto
(17.11.17)
Pompada bir sorun olduğunu sanmıyorum. Sürekli olarak pompa sesi duyuyorum ve işlemci 40 dereceyi pek aşmıyor.

Format atmadan önce ilk yaptığım hareket NVIDIA driver'larını Safe Mode'da driver temizleme programı ile silip yeniden yüklemekti.

Az önce Anakarta yeniden BIOS yükledim. Hala test ediyorum. Bakalım kapanacak mı.
0
🌸plutonunuydusu
(17.11.17)
(3)

Vodafone faturalı hattı başka operatöre taşıma hk.

dalgaci mahmut
Merhaba,6. Ayda Vodafone'dan Yeni bir faturalı hat almak gibi bir hata yaptım. Bunca zamandır ikamet ettiğim yerdeki kapsama sorununu çözemediler, ki merkezi bir yerde oturuyorum. Evde hiç çekmiyor. İllallah ettim. Farklı bir operatöre taşıyacağım hattımı. Durum şöyle, hattı alırken 2 yıl taahhütlü
Merhaba,

6. Ayda Vodafone'dan Yeni bir faturalı hat almak gibi bir hata yaptım. Bunca zamandır ikamet ettiğim yerdeki kapsama sorununu çözemediler, ki merkezi bir yerde oturuyorum. Evde hiç çekmiyor. İllallah ettim. Farklı bir operatöre taşıyacağım hattımı. Durum şöyle, hattı alırken 2 yıl taahhütlü bir paket de aldım. İki hafta önce Vodafone'dan red10 tarifesine geçersem bu taahhütümün kalkacağını, Başka bir operatöre geçersem yalnızca o ay için bana sunulan indirimli red10 tarifesinin farkını ödemem gerektiğini söylediler. Buraya kadar tamam, Red10 a geçtim. Sıkıntı Yok. Benim merak ettiğim iki husus var.

Birincisi, hattım yeni. Aylık vergi ödüyormuşum sanırım hat için. Yeni operatöre geçişte bu nasıl olacak? 12 ay sürecekmiş bu. Şimdiye kadar ödediklerimi düşüp, kalan vergiyi toptan mı yansıtırlar faturaya?

İkincisi, benim faturam her ayın 15'inde kesiliyor. Daha dün yenilendi yani. Ben başka bir operatöre geçiş için atıyorum haftaya başvurdum. Kullandığım bir haftanın mı ücretini fatura ederler yoksa bütün ayın mı?

Müşteri hizmetleri bu sorulara net cevap veremedi. Birkaç kere görüştüm, hepsi farklı cevaplar veriyor. Sürpriz yaşamak istemiyorum ama şu mesele çok bunalttı beni.

Yardımcı olabilecek var mı?

VODAFONE PİŞMANLIKTIR.
0
dalgaci mahmut
(16.11.17)
İkincisi için cevap veriyorum. Kullandığın kadarını fatura ederler. Müşteri hizmetlerinin buna cevap verememesi ilginç.

İlki için de muhtemelen senin yürüttüğün mantık doğrudur.

Yalnız hattinizi red 10 yapalım taahhüt kalksın durumu umarım gerçektir.
0
elorelia
(16.11.17)
Kullandığım gün kadarı mı yoksa dk-sms-internet kullanımı kadar mıdır? Cevabı farklı farklı verdiler hep.
0
🌸dalgaci mahmut
(16.11.17)
kullandığın gün kadar olması lazım.
0
elorelia
(17.11.17)
(3)

E-arşiv E-fatura için teknik bilgisi olan?

whatdreamsnevercome
kendime ait bir e-ticaret sistemim var. bu sistemi e-arşiv'e entegre etmemiz gerekecekmiş sanırım.neyse. yasal prosedür olarak teknik bir şey sormka istiyorum;biz bir firma ile görüştük e-arşiv anlaşması için. bize şunu dediler;"öyle direkt earşiv alarak kurtulamazsınız. earşiv lisansı olan bir muha
kendime ait bir e-ticaret sistemim var. bu sistemi e-arşiv'e entegre etmemiz gerekecekmiş sanırım.

neyse.

yasal prosedür olarak teknik bir şey sormka istiyorum;

biz bir firma ile görüştük e-arşiv anlaşması için. bize şunu dediler;

"öyle direkt earşiv alarak kurtulamazsınız. earşiv lisansı olan bir muhasebe yazılımına atacaksın tüm datalarını. onun üstünden kesecek sistem faturalarını"

haliyle bir anda muhasebe yazılımı masrafı çıktı ortaya.
daha önce biryerlerden 10.000 earşiv kontörü için 2000tl fiyat almıştık ama hiç bu aradaki muhasebe yaızlımından bahsetmediler.

gerçek mi ya bu?
ben bir firma ile yalnzıca earşiv anlaşması yapsam, Webservice aracılığı ile ona tüm dataları gönderip bana earşiv/efatura düzenlemesini sağlatsam yetmiyor mu? illa ki bu işlemi bir muhasebe yazılımına yaptırıp onun üstünden mi kestirtmem gerekiyor?

adamlar 10-15 bin lria kitleyecekler :(
0
whatdreamsnevercome
(16.11.17)
www.parasut.com
0
ougkour
(16.11.17)
hocam o iş için bir muhasebeciyle görüşmen lazım. senin muhasebe yazılımı parası ödemene gerek yok. zaten kendi beyannameni verme yetkin de yok. mecburen bir mali müşavirle anlaşacaksın. o hangi programı kullanıyorsa onun programına e-defter modulu ekletip onun lisansını ödeyeceksin sıfırdan program almaya gerek yok 1000-2000e çözülür. birde kendin fatura kesebilmen için bir entegratör firmayla anlaşman lazım. hatta az sayıda fatura kesen firmalar kendi başına efatura.gov.tr den fatura düzenleyebiliyor olması lazım. herhangi ön muhasebe/muhasebe programı alman gerekli değil. özetle mali müşavirle görüş önce
0
genc irisi
(16.11.17)
Yıllık ciro 5 milyon u geçiyorsa örneğin 2017 yılı 2019 dan itibaren e arsive zorunlusun.
0
karabela
(16.11.17)
(2)

Laravel öğrenmek?

tchuck
sahip olduğum bir sitenin yönetim panelini değiştirmeyi planlıyorum. tam işe girişecektim ki "bunu laravelle yazayım hem laravel öğrenirim" diye bir düşünce bleirdi kafamda.daha önce laravel ile bir şey yazmadım. farklı frameworkler kullandım ama en çok kendi framework'ümü kullandım.sizce böyle bir
sahip olduğum bir sitenin yönetim panelini değiştirmeyi planlıyorum. tam işe girişecektim ki "bunu laravelle yazayım hem laravel öğrenirim" diye bir düşünce bleirdi kafamda.

daha önce laravel ile bir şey yazmadım. farklı frameworkler kullandım ama en çok kendi framework'ümü kullandım.

sizce böyle bir maceraya gireyim mi? mesela şimdi adını hatırlayamadığım bazı diğer frameworklerde, mysql sorgularında çok sorun yaşamıştım. istediğim özgürlükte sorgu yapamamıştım. çok fazla inner join, left join veya iç içe array sorguları gibi yerlerde çuvallamıştım. laravelde de bu gibi poblemler yaşar mıyım?

1. laravel için hangi derslere başvurayım? (udemy vs. olur)
2. laravel'e geçmeden önce bilmem gereken artı ve eksiler nelerdir?
3. hazır yeni projeye girişmişken bi laravelle kodlayayım dimi?
0
tchuck
(16.11.17)
ya aslında bir eksiğini hissetmiyorum ama başkalarının laravel geliştirdiği projelere dahil olamıyorum bilemediğim için.
0
🌸tchuck
(16.11.17)
kendi framework'üm mvc idi bu arada.

onun dışında birkaç tane mvc projesinde (.net'ti onlar) front end olarak yer aldım.
0
🌸tchuck
(16.11.17)
(2)

Macos Program cachelreini temizlemek

tchuck
slack açılmıyor. kafayı yemek üzereyim. tüm cachelerini falan temizlemek istiyorum beceremedim. silip yeniden kuruyorum hala problemli kullanıcımla girmeye çalışıyor.ne var ne yok silmek istiyorum nasıl yapabilirim? slack'e ait ne var ne yoksa.hatta sırf slack programı değil aynı zamanda taraycıda d
slack açılmıyor. kafayı yemek üzereyim. tüm cachelerini falan temizlemek istiyorum beceremedim. silip yeniden kuruyorum hala problemli kullanıcımla girmeye çalışıyor.

ne var ne yok silmek istiyorum nasıl yapabilirim? slack'e ait ne var ne yoksa.
hatta sırf slack programı değil aynı zamanda taraycıda da slacke ait her şeyi yok etmek itiyorum. tüm cacheleri.
0
tchuck
(16.11.17)
Caches klasörü altında slack ile ilgili tüm cacheleri silmiş olmama rağmen hala otomatik olarak hatalı kullanıcı ile girmeye çalışıyor.

ve giriş yapamdığı için takılıp kalıyor. o esnada da hiçbir şey yapamıyorum. ne disconnect yapabiliyorum ne başka bir şey.
0
🌸tchuck
(16.11.17)
itunes.apple.com

Bunu dener misin bi işe yarayabilir.
0
i was made for you
(16.11.17)
(4)

Profesyonel Fotoğraf Düzenleme Programları

silah taciri
Merhaba. Photoshop ayarında, profesyonel makinelerce çekilmiş fotoğrafları düzenlemek için başka hangi programlar var? Bunların kursları oluyor mu?
Merhaba. Photoshop ayarında, profesyonel makinelerce çekilmiş fotoğrafları düzenlemek için başka hangi programlar var? Bunların kursları oluyor mu?
0
silah taciri
(16.11.17)
Lightroom kullanılıyor. Youtube'da ve Udemy'de derslerini bulabilirsiniz.
0
mrmlq
(16.11.17)
Photoshop ayarında yok lightroom biraz daha ara bir Program amaç değil araç olacak türden.
0
gozu acik sevisen yahudi
(16.11.17)
Affinity var çok övüyorlar ama kullanmadım. Esas artısı tek seferlik 60 dolar mı ne sınırsız lisans almak, adobe suite biliyorsundur artık aylık kira usülü çalışıyor. (Ama suite halinde alınca çok iyi yine grafik için de video vs için de)

Ha ben fotoğraflarda sadece renk düzeltmesi yapacaksam direkt lightroom kullanıyorum arayüzü de işleyişi de çok daha güzel bence. Ama retouch gerekiyorsa daha komplike şeyler yapacaksan photoshop ya da Affinity gibi programlar lazım işte.
0
rodriguez2
(16.11.17)
gimp
0
bellbane
(16.11.17)
(4)

Network / Ağ gurularına bir sorum var

gordon sen misin ses ver
Evdeki VDSL internet bağlantım için ucuz diye lanet olası bir modem almıştım. Kendileri TP-Link W9970v3 olurlar, TTNET'in verdiği modemlerden. Öyle böyle dandik değil. Ne wi-fi çekiyor ne dns ayarlanıyor bir sürü sorun.Bu modemden ağzım yanınca gittim bütçeye falan bakmadım hayvan gibi bir ASUS RT-A
Evdeki VDSL internet bağlantım için ucuz diye lanet olası bir modem almıştım. Kendileri TP-Link W9970v3 olurlar, TTNET'in verdiği modemlerden. Öyle böyle dandik değil. Ne wi-fi çekiyor ne dns ayarlanıyor bir sürü sorun.

Bu modemden ağzım yanınca gittim bütçeye falan bakmadım hayvan gibi bir ASUS RT-AC68U model router aldım. Bir kaç güne gelecek. Uu beybi harika bi cihaz..

Neyse efem, eğer yanlış bilmiyorsam kurulumu şöyle yapacağım:

1-) TP-Link modem ile VDSL hattına bağlanıp DSL ayarlarında Connection Type'ı Bridge moduna alıp DHCP sunucusu, firewall vs. modem üzerinde artık kullanmayacağım ıvırı zıvırı kapatıyorum.
2-) ASUS Router'ı TP-Link modeme ethernet ile bağlayıp PPPoE ayarlarını router üzerinden yapıyorum. Yine cihazların ip dağıtımını router'daki DHCP Server üzerinden yapıyorum.

Buraya kadar yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Sorun şu ki, bu hayasız modemin ethernet çıkışları da Gigabit Etherneti desteklemiyormuş. Bu sorun router'la modem arasındaki bağlantıyı ne kadar etkiler?

Evimde bi tane NAS cihazı var. Yerel ağda cihaz router'a bağlı olacağı için ev içi kullanımda hız problemi yaşamam mümkün değil ama NAS'a ev dışında uzaktan bağlantı kurduğumda sıkıntı olur mu sizce?

İnternet hızım 35 Mbit, dolayısıyla dışardan erişim için modemden router'a 100 Mbit ethernet bağlantısı sorun olmaz diye düşünüyorum, sizce durum nedir?
0
gordon sen misin ses ver
(16.11.17)
Asus’ta PPPoE ayarları varsa neden arada TP-Link’i kullanıyorsun? Direkt olarak şifren ve kullanıcı adınla Asus ile bağlan?
0
Northern Mariner
(16.11.17)
DSL telefon hattı girişi yok çünkü ASUS'ta, WAN girişi var sadece
0
🌸gordon sen misin ses ver
(16.11.17)
Nas cihazini ethernet ile baglayacaksin yerel agda da hizin 100 mb olacak, disaridan baglandiginda da(internet hizin ne ise o olacak)
0
kaiserr76
(16.11.17)
ASUS RT-AC88U kullanan daha da bir hayvanım ben. slm :)

kurulumun doğru.

zaten 35mbit internetin var sıkıntı çıkarmaz gigabit desteklememesi.

NAS'a dışardan erişimin için mühim olan upload hızın. benim evdeki setup da benzer benim de NAS'ım var. kablonet kullanıyorum ben ama.

Asus geldiğinde sıkıntı olursa beni bul. bir de madem RT-AC68U aldın gelene kadar şunları araştır. asus'un kendi firmware'ini kullanma.

asuswrt.lostrealm.ca
advancedtomato.com
tomato.groov.pl
www.dd-wrt.com

ben ac88u da ilkini kullanıyorum. ikincisi benim aleti desteklemiyor. şayet VPN kullanacaksan merlin'in firmware'i daha ideal.

başka sormak istediğin bişiler olursa sözlük ya da burdan mesaj atabilirsin.
0
washe
(16.11.17)
(2)

Mobil radyo etkin (capsli)

ahm1
Nasil acildi anlamadim, boyle bir sey acmadim ben. Nasil kapatacagim bunu?
Nasil acildi anlamadim, boyle bir sey acmadim ben. Nasil kapatacagim bunu?
0
ahm1
(16.11.17)
telefon ağı olabilir.
0
tukenmez adam
(16.11.17)
O ne ki ya?
0
🌸ahm1
(16.11.17)
(3)

borsa - usd olarak takip etmek

iyi dedi
bist'i kur etkisinden arındırılmış bir şekilde nasıl takip edebiliriz? hisse fiyatlarını dolar/euro olarak görebileceğimiz bir mecrayı sormaktayım açıkçası. teşekkürler.
bist'i kur etkisinden arındırılmış bir şekilde nasıl takip edebiliriz? hisse fiyatlarını dolar/euro olarak görebileceğimiz bir mecrayı sormaktayım açıkçası. teşekkürler.
0
iyi dedi
(15.11.17)
XU100 USD diye ararsan cikar bir kac tane. XU100 bizim BIST in kodu.

tinyurl.com

Dolar bazinda tepe noktasi 2010'da o zamandan beri iflah olmamisiz.
0
robokot
(15.11.17)
100 endeksin usd bazında 2008-2010-2013 zirveleri 50.000 usd. şu anda 28000 usd dayız.
0
ie
(16.11.17)
matriks , investing.com vb sitelerde grafigi açtıktan sonra dolar bazlı olarak takip edebilirsin..
0
kennym
(16.11.17)
(2)

2012 üretimi kış lastiği kullanılır mı?

sylow
(Petlas) Tahmini 20bin km kullanılmış. Dişler iyi durumda. Ortalama 5 yıl ömür biçiliyor biliyorum ama bu yılı da çıkarmaz mı? Lokasyon Ankara
(Petlas) Tahmini 20bin km kullanılmış. Dişler iyi durumda.
Ortalama 5 yıl ömür biçiliyor biliyorum ama bu yılı da çıkarmaz mı?
Lokasyon Ankara
0
sylow
(15.11.17)
Ne şartlarda saklandığı önemli. 5 yıl olarak bilindiğine bakmayın aslında 8 yıldır. Lastiğin bayatlamamış olması önemli ne şekilde saklandı otelcilik hizmeti veren bir lastikçide mi yoksa evin bir köşesinde mi
0
kompisko
(15.11.17)
Lastik otelinde durdu ama kıytırık bi yer değil
0
🌸sylow
(15.11.17)
(2)

Hard disk önerisi

mrsnpr
2 tb kapasiteli ve f/p olarak iyi olacak bir hard disk önerebilecek var mı arkadaşlar?edit: taşınabilir hard disk
2 tb kapasiteli ve f/p olarak iyi olacak bir hard disk önerebilecek var mı arkadaşlar?

edit: taşınabilir hard disk
0
mrsnpr
(15.11.17)
Taşınabilir mi?

Seagate öneriyorum: www.hepsiburada.com
0
himmet dayi
(15.11.17)
Western Digital'den şaşma.
0
sorumatik
(15.11.17)
(3)

Kombinin basıncının habire düşmesi

kay adams
Niye oluyor?Bugün yine düşmüş. Altındaki vanayı açıp 1 ve 2 arasına getirmiştim, şimdi tekrar 1'in altına düşmüş. zaten son zamanlarda sıcak suyu açınca birden 1'in altına düşüp, kapatınca da hemen normal seviyeye yükseliyordu, su soğumuyordu ama...Kaçak falan mı var?
Niye oluyor?
Bugün yine düşmüş. Altındaki vanayı açıp 1 ve 2 arasına getirmiştim, şimdi tekrar 1'in altına düşmüş.
zaten son zamanlarda sıcak suyu açınca birden 1'in altına düşüp, kapatınca da hemen normal seviyeye yükseliyordu, su soğumuyordu ama...

Kaçak falan mı var?
0
kay adams
(15.11.17)
kaçak olması yüksek ihtimal.
0
eeb
(15.11.17)
Eğer kapatınca yükseliyor diyorsan kaçak değil belki de eşanjör de sıkıntı vardır.
0
Piukh
(15.11.17)
genleşme tankında hava bitmiş olabilir.
0
ayaklibalik
(15.11.17)
(6)

Kayıtlı Telefonda Imei Kayıt Dışı Mesajı

takoz recayi
Merhaba,3 ay önce bir arkadaşımın pasaportuna kaydettirdigim telefonum için bugün imei kayıt dışı, telefon kapatilacak mesaji geldi. Elimde internet vergi dairesi alındı makbuzu var. Orada imei de yazıyor? Daha önce başına gelen oldu mu? Ne yapmam gerekir bilen var mı?
Merhaba,3 ay önce bir arkadaşımın pasaportuna kaydettirdigim telefonum için bugün imei kayıt dışı, telefon kapatilacak mesaji geldi. Elimde internet vergi dairesi alındı makbuzu var. Orada imei de yazıyor? Daha önce başına gelen oldu mu? Ne yapmam gerekir bilen var mı?
0
takoz recayi
(14.11.17)
Makbuzun olması kayıtlı olduğu anlamına gelmiyor. Ödemeyi yaptıktan sonra kayıt işlemi gerçekleştirilmeli. Pasaportuna kayıt yapılan kişi e-devlet üzerinden pasaportuna kayıtlı imei sorgulaması yapsın.
0
neyehbe
(14.11.17)
İmei yi btk dan sorgula. Kayıtlı yazıyorsa gelen mesajı sallama, kayıtsız yazıyorsa kesin kayıtsızdır. En kesin çözüme burdan ulaşırsınız
0
artci sarsinti
(14.11.17)
İmei kayıt dışı görünüyor. Bu arada kaydeden kişiden bakmaya gerek yok herhangi biri turkiye.gov.tr den sorgu yapabiliyor. Şimdi soru şu. Iki ay onceki alındı belgesiyle imei yi yeniden kaydedebilir miyim? Yeni bi pasaport bulursam göreceğiz. Zaten soyulduyduk, ikinci kez soyulcaz mi yani?
0
🌸takoz recayi
(15.11.17)
@takoz recayi: Kaydeden kişi e-devleten şu adrese bakacak: www.turkiye.gov.tr

Telefonun IMEI'si kayıtlı olup olmadığını herkes görebiliyor ama sadece pasaport sahibi kendi üzerine kayıtlı IMEI'leri görebiliyor. Demek ki pasaport sahibi arakadaşınız sizin için IMEI kaydı yapmamış. Makbuzun IMEI kaydı ile ilgisi yok. Önce ödemeyi yapacaksınız, sonra da pasaport sahibi kendi e-devlet hesabından IMEI kaydı gerçekleştirecek.

Son sorunuza gelince. Yeni pasaport için, evet yeniden ödeme yapmanız gerekir. Harç ödemesi pasaport sahibinin TC numarasına yapılıyor. Dolayısıyla yeni pasaport için yine ödeme yapmak durumundasınız. Daha sonra da pasaport sahibi kendi e-devlet hesabı üzerinden kayıt yapacak.

Bu arada arkadaşınızın yurda girişinden 120 gün geçmediyse hala kayıt şansınız var. Bence arkadaşınıza söyleyin, e-devlet kaydı gerçekleştirsin.
0
neyehbe
(15.11.17)
120 gün geçtiyse arkadaşın kayıt yapamaz artık. başka pasaporta kayıt için yeniden vergi ödeyip işlemi tamamla. önceden yatırdığın vergi ile kayıt yaptırmadığın için geri alabiliyorsun. makbuzu atma, bir vergi dairesine uğra. dilekçe falan yazıyorsun hallediyorlar.

yukarıda da söyledikleri gibi vergiyi ödedikten sonra e-devletten imei kayıt işlemi yapılması gerekiyor. en sık yapılan yanlışlardan biri vergiyi ödeyince işlem bitti zannediliyor. sonra pasaportun kullanım süresi de dolduğu için yeniden uğraşıyorsun.
0
nrmnm
(15.11.17)
Dedikleriniz doğru. Başka pasaporta yaptım dün kaydı. Diğer pasaport icin şansım kalmamış. 120 gun geçmiş. Hatam, ödeme yaparken arkadaşımın adına yapmamammis. Kendi adima odeme yapmışım. Ondan işlemi tamamlayamadim sanirim. Btk ya yazmıştım. Yine dediğiniz gibi ücreti geri alabiliyormusum. Bakalım ugrascam bugün almaya.
0
🌸takoz recayi
(16.11.17)
(2)

Dizustu bilgisayarin bazi parcalarini yukseltmek / ekleme yapmak

iyi olmaya calisan cocuk
Merhaba cok degerli sozluk arkadaslarim,Hele bir el atin, itekleyelim. Bilisim jargonu kullanmadigim icin afedersiniz.Dizustu bilgisayarin bazi parcalarini yukseltmek, yani ekleme yapmak istiyorum (lutfen dikkat, degistirmek istemiyorum). Bu baglamda:Kac gb'a kadar "ek" ram takabilirim?Kac gb’a kada
Merhaba cok degerli sozluk arkadaslarim,

Hele bir el atin, itekleyelim.

Bilisim jargonu kullanmadigim icin afedersiniz.

Dizustu bilgisayarin bazi parcalarini yukseltmek, yani ekleme yapmak istiyorum (lutfen dikkat, degistirmek istemiyorum). Bu baglamda:

Kac gb'a kadar "ek" ram takabilirim?
Kac gb’a kadar “ek” harddisk takabilirim?
Islemciyi yukseltebilir miyim? Evet ise sinirim nedir, ne tavsiye edilir?
Bunlar haricinde neyi nasil yukseltebilirim?

Turkiye'de degilim. parcalari almam icin hangi siteyi tavsiye edersiniz?

Her turlu tavsiye sukranla karsilanacaktir. Cok cok tesekkur ederim.


Ozellikler (kopyala - yapistir, kusura bakmayin)

CPU / Processor Intel© Core™ i5-7200U Processor
- 2.5GHz, 3MB Smart Cache
- Max Turbo Frequency 3.1 GHz
Memory 4G DDR4 2133 ONBOARD
Memory Slot 1 Slot Up to 8GB
Storage 1TB SATA HDD
Graphic Card NVIDIA© GEFORCE© 920MX 2GB DDR3
Display Screen / Design / Resolution 15.6 FHD TN GL(SLIM)
Optical Drive 9.0MM SUPER MULTI(TRAY IN)

Bilgisayar tam olarak su: www.lelong.com.my
0
iyi olmaya calisan cocuk
(14.11.17)
Merhaba,

Mevcut harddiski değiştirmeden ekleme yapmak istiyorsanız CD-Rom'u çıkartıp oraya takmanız gerekebilir. HDD kapasitesi için bir sınır yok. Piyasada ne buluyorsanız onu alabilirsiniz.

İşlemci değiştirmek kolay değil. Anakartın işlemciyle tam uyumlu olması lazım. Anakartı değiştirmek isterseniz zaten birçok birim entegre olduğu için yeni lap-top fiyatına gelecektir. Gereksiz. Bu arada işemci gayet yeterli, değiştirmeye gerek yok.

RAM değiştirmek isterseniz ekstra bir slot mevcut. 8GB'a kadar ek ram takabilirsiniz.

Grafik kartı da fena değil. Sizin bilgisayarın uçması içn yapmanız gereken RAM takviyesi ve en önemlisi Harddisk yerine SSD almanız. SSD alırsanız (örneğin 256 GB yeter) bilgisayarınız uçar.
0
himmet dayi
(14.11.17)
İlk iş ssd. Ssd değişin bi sonra düşünürsünüz gerisini zaten 3 kat hızlanır ssd alınca :) gerisi olmasa da olur.
Ifixit app indirin telefona, söküp takma yolunu gösterir Laptopun
0
bos gezenin bos ustasi
(14.11.17)
(3)

Apple Pencil kullanan var mı?

empty man
Apple Pencil sahibi olup ama grafiker olmayanınız var mı? Apple Pencil'i ne amaçlarla kullanıyorsunuz? Ve de hangi programları kullanıyorsunuz?
Apple Pencil sahibi olup ama grafiker olmayanınız var mı? Apple Pencil'i ne amaçlarla kullanıyorsunuz? Ve de hangi programları kullanıyorsunuz?
0
empty man
(14.11.17)
not almak için, notability falan
0
passion rules the game
(14.11.17)
Goodnotes'ta not alıyorum.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(14.11.17)
çok potansiyelli bir kalem ama ben alışamadım. ilk çıktığında ipad pro ile birlikte aldım ama pdf dosyalarının altını çizmek ve yanına not almak gibi çok basit işler dışında hiç kullanmıyorum. parmakla işler daha kolay geliyor bana.
0
theos ek mekhanes
(14.11.17)
(4)

Bakaya kalan/aranan dövizli askerlik?

allstar
Lisans sonrasini iki yil tecil alip yurtdisinda yuksek lisansa baslayan biri okulu bittikten sonra aradan bir yil bucuk gecse(bir ucuk yil boyunca konsloslugun askerlik subesine gitmemis yukseklisans sonrasini bir yillik tecili bile yaptirmamis) bile yurtdisinda calismaya basladigi icin dovizliden y
Lisans sonrasini iki yil tecil alip yurtdisinda yuksek lisansa baslayan biri okulu bittikten sonra aradan bir yil bucuk gecse(bir ucuk yil boyunca konsloslugun askerlik subesine gitmemis yukseklisans sonrasini bir yillik tecili bile yaptirmamis) bile yurtdisinda calismaya basladigi icin dovizliden yararlanabilir mi? Bu durumda olan biri Turkiyeye giris cikista problem yasar mi?
0
allstar
(14.11.17)
yurtdisinda calismaya basladiysaniz turkiyeye gitmeden once askerlik islemlerinizi yaptirmaniz gerekiyor. ben tam olarak sizin durumunuzda turkiyeye gitmek zorunda kaldim, otele kayit yaptirdigim icin polisin sistemine girmis bulundum. aksaminda polis otele geldi ve tebligat imzalatti. sonrasinda 2500 tl bir ceza odemem gerekti. belki ailemin yanina gitsem polis fark etmeyecekti.

turk konsolosluklarinin askerlik subeleri sizin is kontratiniz ve oturma izninize gore askerliginizi tecil ediyor. bu sure benim durumumda 5 sene. sonrasinda dovizli bu sure icinde 1095 is gunu doldurmaya bakiyor. Askerlik subesindeki memur genellikle herkese dovizli yaptirmaya calisiyor o yuzden en ufak bir calisma durumunu bile gunden sayabiliyorlar.
0
lifeframe
(14.11.17)
dovizli yapabilirsiniz, eger 3 seneyi doldurmadiysaniz calistiginiz yerde once konsolosluga gidip isci durumundan tecil yaptirirsaniz giris cikista problem yasamazsiniz.
0
lanc
(14.11.17)
Yararlanabilir. Yurda giriste sorun yasamaz.
0
tezek
(14.11.17)
Aslinda buradaki kritik nokta su, calismaya basladim fakat calisma iznim(yeni vizeyle birlikte) 1 ay sonra gelicek,Onlar gelmeden konsolosluka gidip islem yapamiyorum. En son tecilimde 2016 Haziranda bitti. 2 hafta sonra türkiyeye gidecegim otelde kalmayacagim fakat türkiyeden cikarken pasaport polisi bu durumu sistemden görüp cikisimi engelleyebilir mi? yoksa para cezasi kesip gönderir mi?
0
🌸allstar
(15.11.17)
(1)

Marka Önerisi

çınarım
İngiltereye yeni bir bebek koleksiyonu sunacak yakın bir arkadaşım.Tekstil ürünleri ,bebek badyleri ,battaniyeler olacak aşağı yukarı koleksiyonundaŞöyle akılda kalıcı ,afilli bir marka önerisi alabilirmiyim sizden?Şimdiden teşekkürler
İngiltereye yeni bir bebek koleksiyonu sunacak yakın bir arkadaşım.

Tekstil ürünleri ,bebek badyleri ,battaniyeler olacak aşağı yukarı koleksiyonunda

Şöyle akılda kalıcı ,afilli bir marka önerisi alabilirmiyim sizden?
Şimdiden teşekkürler
0
çınarım
(14.11.17)
yillarca tekstil isi yaptim (cocuk ve bebek). hollanda, belcika ve fransa'da firmalarla calistim. bebek markalarindan bazi ornekler vereyim;

ten
vue sur mer (deniz manzarali gibi bir anlami var)
mer du nord (kuzey denizi)
printemps (ilkbahar)
fred & ginger
kiekeboe (boyle bebekleri eglendirmek, gulumsetmek icin suratlarina soylenen anlamsiz bi kelime)
cks

velhasili kelam, bu isin mantigi yok, konulan ismin genelde bebekle pek alakasi da yok. guzel bi isim koysun gecsin. turkce karakterler icermiyorsa kendi adi bile olabilir.
0
ezeriko
(14.11.17)
(6)

powerbank şarj olurken telefonu şarj etmek

karamaleksey
bunun öncelikle telefona veya powerbank’a bir zararı olur mu?
bunun öncelikle telefona veya powerbank’a bir zararı olur mu?
0
karamaleksey
(14.11.17)
Powerbank'e kesinlikle olur. Hem madem güç kaynağı var niye direkt telefon şarj edilmiyor?
0
Bruce
(14.11.17)
Uzatma kablom yok yatağa ancak ikisi ile uzanıyor. :/
0
🌸karamaleksey
(14.11.17)
powerbank kalitesiz ise çot diye bozuluverir muhtemelen, kaliteliyse zaten şarj etmez telefonu. ben olsam denemem bile.
0
Bruce
(14.11.17)
xiaomi bunu bir özellik olarak belirtiyor. ben de uyguluyorum, şu ana kadar bir zararı olmadı
0
PoscheN
(14.11.17)
Bendeki powerbank'ın da kutusunun üzerinde yazıyordu cihaz şarj olurken aynı anda telefonu şarj edebilirsiniz diye. Sanıyorum pass-thourgh modu gibi bir şey var.
0
zombi
(14.11.17)
Sorunsuz şarj ediyor ve bozulma da yapmadı Samsung’du markası. Böyle devam eder umarım :/
0
🌸karamaleksey
(14.11.17)
(5)

Birkaç javascript sorusu

whatdreamsnevercome
arkadaşlar şu sitedeki bazı şeyleri merak ediyorum;https://www.volleyball.ca/en1. şahane bir smooth-scroll kulalnımı var. hangi plugini kullandıklarını öğrenmek istedim ama bulamadım.2. aynı şekilde aşağıdaki elementler scroll ettikçe scrollun tersine doğru hareketleniyor. muhteşem yumuşaklıkta bir
arkadaşlar şu sitedeki bazı şeyleri merak ediyorum;

www.volleyball.ca

1. şahane bir smooth-scroll kulalnımı var. hangi plugini kullandıklarını öğrenmek istedim ama bulamadım.

2. aynı şekilde aşağıdaki elementler scroll ettikçe scrollun tersine doğru hareketleniyor. muhteşem yumuşaklıkta bir parallax kullanımı var. ben bu iş için parallox kullandım ama safari'de "tıkır tıkır" hareket ediyor, rahatsız edici bir şekilde frame atlamalar var yani. burada hangini kullandıklarını yine bulamadım.

3. yine ve yine elementler belirli bir fade effect ile geliyor. bunun için wow ile animate.css'i kullandım ama buradaki yumuşaklıkta veremedim o efektleri. tarayıcının scroll performansını düşürdü adeta.

ya buradaki tekniklerin hepsi çok yumuşak ve çok kaliteli. bunlar hangi eklentilerle çalışmışlar?
0
whatdreamsnevercome
(13.11.17)
tam cevap değil ama builtwith.com den bakabilirsiniz. belki işinize yarayacak bir ipucu verir.
0
cdiyez
(13.11.17)
kendileri yazmışlar gibi duruyor,

www.volleyball.ca sayfasını okuyabilirsin çözebilirsen.

üst menü normal css transition var, gerçi

ractive.js.org plug'inleri de kullanılmış.

github.com
0
ocanal
(13.11.17)
github.com scroll bu

www.volleyball.ca

npm ile yüklemişler gibi.
0
qobel
(13.11.17)
smooth-scrollbar kullandıgımda animasyonları trigger edemedim bu sefer de. çünkü ortada aslında birscrollbar kalmıyor. translate3d ile div'i yukaru aşağı çekiştiriyor :S
0
🌸whatdreamsnevercome
(14.11.17)
2. sorunuz icin;
animate ettirdiginiz property onemli. bazi degerler cpu bazilari gpu ile isleniyor gibi bi durum vardi bildigim kadariyla. bu da o animasyonun ne kadar smooth calistigini etkiliyor. ornegin bu sitede de oldugu gibi transform property'lerini kullanirsaniz daha akici olur animasyonlar. yani ornegin y-ekseninde bir hareket icin margin kullanmak yerine transform: translateY veya translate3d kullanirsaniz cok daha akici olur animasyon.
0
hjarteblod
(14.11.17)
(1)

Bilgisayar Bellek Kullanım Sorunu ?

Aşk Adamı
yandex ya da chrome'da sekmeler açıkken misal veriyorum bilgisayar 1 gb bellek kullanıyor. Aynı sekmeler açık bilgisayar 5-6 saat açık bekliyor bellek kullanı mı 12 gb a kadar çıkıyor. bunun onune nasıl gecebılırım. sekmelerı kapatıp kaybetmekte ıstemıyorum telefonda oldugu gibi bellegı yenılen bır
yandex ya da chrome'da sekmeler açıkken misal veriyorum bilgisayar 1 gb bellek kullanıyor. Aynı sekmeler açık bilgisayar 5-6 saat açık bekliyor bellek kullanı mı 12 gb a kadar çıkıyor. bunun onune nasıl gecebılırım. sekmelerı kapatıp kaybetmekte ıstemıyorum telefonda oldugu gibi bellegı yenılen bır cozum var mı ?
0
Aşk Adamı
(13.11.17)
Alakalı mı bilmiyom ama ben aşağıdakini yaptım performans arttı. Fan sustu en azından.
Bi de Chrome'u güncelle.

chrome://settings/
Sistem
Google Chrome kapandığında arka plan uygulamaları çalıştırmaya devam et > NO
Kullanılabilir olduğunda donanım hızlandırmayı kullan > NO
0
rastinon
(13.11.17)
(1)

ankara'da elektronik devre tamiri

tabudeviren
kombinin sıcaklık ayarlama devresi bozuldu.nerede yaptırabilirim?
kombinin sıcaklık ayarlama devresi bozuldu.
nerede yaptırabilirim?
0
tabudeviren
(13.11.17)
ankara ve elektronik devre denince akla ilk gelen yer ulus konya sokak. daha spesifik adres vermek gerekirse konya sokak elektronikçiler çarşısı.
0
kibritsuyu
(13.11.17)
(4)

Anakarti tamir edilen laptoptan hayir gelir mi?

ceann deas
Anakarti yanan bi bilgisayari tamir ettirmek mi daha mantikli yeni bilgisayar almak mi? Bilgisayarim acer i7 islemcili 1tb hafizali 4. Nesil bir bilgisayar. 3 ay once garantisi bitti gecen hafta da bilgisayari acmaya calistigimda fanin 1-2 saniye calisip durdugunu bilgisayarin acilmadigini gordum. B
Anakarti yanan bi bilgisayari tamir ettirmek mi daha mantikli yeni bilgisayar almak mi?

Bilgisayarim acer i7 islemcili 1tb hafizali 4. Nesil bir bilgisayar. 3 ay once garantisi bitti gecen hafta da bilgisayari acmaya calistigimda fanin 1-2 saniye calisip durdugunu bilgisayarin acilmadigini gordum. Biosa falan giremiyorum. Bugun tamircileri dolastik anakart problemi vardir buyuk ihtimalle o degisir 700 falan tutar dendi. Bu seviyede bi bilgisayari 3 binden asagi bulamam gibi artik ama anakarti degisen bi bilgisayardan daha ne kadar hayir gelir bu konuda biraz endiselerim var.

Not: degisim acer yetkili serviste degil de normal bilgisayar tamircisinde yaptirilacak.
0
ceann deas
(13.11.17)
gelmez, gelmiyor.
0
petek
(13.11.17)
2 sene daha çalışıor sonra cortluyor.
0
gotic
(13.11.17)
o i$ten hayir gelmeyebilir.
yerinde olsam anakartin yedek parca koduyla internette aratir, cin'den getirtirdim.
4 sene once benzerini yaptim cihaz hala calisiyor
0
jedilance
(13.11.17)
eğer gerekli ekipman kullanılarak müdahale edilirse eskisi gibi devam eder. yanan ekipmana göre değişkenlik gösterir bu durum. işlemci yandıysa dizgisi vs çok önemli. işlemcinin fabrikasyona yakın montajını yapan cihaz 3-5 binlira mesela. ama elim iyi diyen manuel olarak yapmaya çalışan adamlara verirsen randıman alamazsın. neredeyse mikronluk bir olay. belki birkaç direnç yanmıştır, usb çıkışları vs. bilemezsin. göstermekte fayda var. bana kalsa kendim açarım. sorunu bulmaya çalışırım. datasheet artık her yerde mevcut.
0
hemsta
(13.11.17)
(3)

kamera ve mikrofon önerisi

who cares wins
selamlar,twitch yayını yapmak için güzel bir kamera ve mikrofon arıyoruz ama piyasa hakkında hiçbir bilgimiz yok. marka model önerilerine açığız. fikir alabileceğimiz bir yer önerisi bile olur. şimdiden çok teşekkürler.edit: logitech c920 ve boya yaka mikrofonu aldık, şimdilik baya memnunuz.
selamlar,
twitch yayını yapmak için güzel bir kamera ve mikrofon arıyoruz ama piyasa hakkında hiçbir bilgimiz yok. marka model önerilerine açığız. fikir alabileceğimiz bir yer önerisi bile olur. şimdiden çok teşekkürler.

edit: logitech c920 ve boya yaka mikrofonu aldık, şimdilik baya memnunuz.
0
who cares wins
(13.11.17)
eğer bulabilirseniz canon 100d kullanabilirsiniz. harici mikrofon girişi de var. mikrofon için de şunu önerebilirim.

fotografium.com
0
tok oldugumuz halde yaftalar yiyoruz
(13.11.17)
logi c920 baya meşhur. iyi de, şahsen kullanıyorum.

mikrofon için de bütçene göre blue modelleri, cad u37 ya da nw 700,800 olabilir.
0
aşksız prens
(13.11.17)
sony a6000
+
boya by-m1 yaka mikrofonu
0
edgenabby
(13.11.17)
(2)

Vw Polo sinyal kolu aşağı itince ne oluyor?

iddaaci
Sadece sinyal verilen koldan bahsediyorum. Yukarı kaldırınca selektör yapıyor. Peki ya aşağı indirince ne oluyor?
Sadece sinyal verilen koldan bahsediyorum. Yukarı kaldırınca selektör yapıyor. Peki ya aşağı indirince ne oluyor?
0
iddaaci
(13.11.17)
yukarı aşağı değil de ileri geri hareketinden bahsediyorsunuz sanırım.

yukarı aşağıda sinyal verir.

kendinize çekerseniz selektör yapar, ileriye iterseniz uzunları yakarsınız.
0
eeb
(13.11.17)
indirmek yerine ufak dokunmaktan bahsediyorsan, kisa selektör yapiyor ve otomatik kapaniyor.
0
project zero
(13.11.17)
(1)

Macbook Pro Eski Modelleri

slade junkie
Merhabalar, Macbook Prolarin eski modelleri Amerika'da (belki baska ulkelerde de) genellikle Apple magazalarinda satista oluyor. Acaba Turkiye icin de gecerli mi bu ? Yoksa sadece teknosa, bimeks gibi magazalarda mi satiliyorlar ? Bu urunlerin guvenilirligi konusunda bilgi sahibi olan varsa paylasab
Merhabalar,

Macbook Prolarin eski modelleri Amerika'da (belki baska ulkelerde de) genellikle Apple magazalarinda satista oluyor.

Acaba Turkiye icin de gecerli mi bu ? Yoksa sadece teknosa, bimeks gibi magazalarda mi satiliyorlar ? Bu urunlerin guvenilirligi konusunda bilgi sahibi olan varsa paylasabilirse sevinirim.
0
slade junkie
(13.11.17)
guvenilirlikten kasit nedir onu anlamadim?
refurbished urunleri mi kast ediyorsunuz yoksa bir onceki serileri falan mi?
0
rentts
(13.11.17)
(13)

Abd & Almanya (Avrupa) tek tercih

liberal
Evet belki de bir çok kez soruldu.Bir sihirli değnek gelse, amerika veya avrupa'da bir ülkede oturum çıksa hangi ülkeyi tercih edersiniz?Şahsen, amerika'da sağlık ve eğitimin pahalı olmasından dolayı Almanya'yı seçerdim.Boş vaktiniz varsa fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Evet belki de bir çok kez soruldu.
Bir sihirli değnek gelse, amerika veya avrupa'da bir ülkede oturum çıksa hangi ülkeyi tercih edersiniz?

Şahsen, amerika'da sağlık ve eğitimin pahalı olmasından dolayı Almanya'yı seçerdim.

Boş vaktiniz varsa fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
0
liberal
(13.11.17)
amerika akar dayiko. fantaziye gerek yok.
0
baldur2
(13.11.17)
amerikadaki yaşam üzerine çok düşünmedim. tek kafamda canlanan sakin geniş konforlu hayvan gibi bir amerikan evi. bi de kocaman bir araba. şahsen huzurlu bir çekirdek aile isteyen ben için mantıklı duruyor bu açıdan bakınca. ama toplum hayatı falan da belirleyici zira toplum hayatından bağımsız bir zihinle yetişmedim.

almanya şu anki medeni halim için kulağa harika geliyor.

yok yok ben gene almanyayı seçerdim
0
klar
(13.11.17)
Almanya. Almanca biliyorum (gerçi unuttum ama temelim var), pek çok kez de gittim ve aşığım oraya, özellikle Hamburg'a.
0
whoosie
(13.11.17)
@whoosie, haöburg almanya'da dolar milyonerlerinin en çok yaşadığı şehirmiş. Bu yüzden de sanırım biraz daha pahalıymış diğer şehirlere göre.
@baldur2, amerika neden akıyor, senin için Almanya'da olmayan ne var Amerika'da?
0
🌸liberal
(13.11.17)
Almanya'ya gitme şansım var. Bir sürü akrabam var orada. Çağırıyorlar buraya her geldiklerinde ama bir kez bile heves edip dur Almanya'ya gideyim demedim. Eğer Amerika'da bir akrabam olsaydı ve Amerika'ya gel deseydi, okulu falan dondurur giderdim, öyle diyeyim. Eğitim için de bir gün gitme şansım var ama Amerika, İngiltere varken Almanya üçüncü sırada benim için.
0
dissendium
(13.11.17)
Zenginsen ABD degilsen Almanya.

www.youtube.com

Su video durumu ozetliyor.
0
Traveller
(13.11.17)
almanya. amerika'da sosyal devlet yok. avrupa insanına daha yakın hissediyorum.
0
lemmiwinks
(13.11.17)
@liberal
daha fazla etnik cesitlilik, daha ucuz teknoloji, amerikan muscle arabalar, nba, ucuz gida, firsatlar ulkesi olusu vss.
0
baldur2
(13.11.17)
Almanyanin avantajlari
- sosyal devlet, daha huzurlu yasam
- almanya abd ye gore daha guvenli, ve duzenli
- alman calisma mantiginda cok fazla rekabet ve baski yok abd gibi, daha huzurlu is hayati

ABD nin avantajlari
- cok cok para kazanmak daha kolay. ozellikle ticaret yapilacak ise abd buyuk firsat. almanyada fakirlesmek de zor ama zenginlesmek de zor.
- abd cok kulturlu ulke, o nedenle ayrimcilik cok daha az
- cok buyuk ulke o nedenle her zevke gore bir eyalet bulmak olasi
- is konusunda cok daha buyuk kariyer firsati sunuyor, caliskan biri icin kariyerde ilerlemek cok daha kolay.
0
emrahday
(13.11.17)
almanya'da ırkçılıkla uğraşacağını unutma,
ABD'de yerine göre uğraşacaksın ama çok daha kolay olabilecek yerler var,
Orada zaten 3 milyon Türk var, bir daha artmış olacak,
0
michael_knight
(13.11.17)
sadece oturum çıkacaksa elbette almanya.
0
burya
(13.11.17)
(benim için) tartışmasız almanya. beni tanıyanlar az çok bilir ne kadar yurtdışı manyağı olduğumu, büyük konuşmak gibi olmasın ama şu an imkanım olsa bile abd'ye gitmem herhalde. sevmiyorum. insan hakları şusu busu muhakkak türkiye'den iyi. buradan çok daha gelişmiş bir ülke. o tartışmaya açık bir konu değil. ama bana yapay reklam seti gibi geliyor. skiyim öyle ülkeyi. sanki giden herkes paranın gözüne vuruyor. sevmediğim, aptalca ve hatta tehlikeli bulduğum çok fazla yönü var. ilgimi çeken bir kültür de değil, kültürü falan da yok zaten. bi' tek breaking bad veya nhl maçı izleyince "şu an amariga'da olmak vardı" diyebiliyorum, o da yayın bitince geçiyor. cevabımı die toten hosen'dan birkaç dizeyle bitirmek isterim,

sarı saçlarını deli gönlüme bağlamışım,
çözülmüyor doyçland,
tabiplerde ilaç yoktur yarama,
doyçland'dan ötesini arama,
her nesnenin bir bitimi var ama,
anschluss'a hudut çizilmiyor doyçland.
0
der meister
(13.11.17)
@emrahday, dediklerine katılıyorum, tüm bunların ışığında sen hangisini seçerdin?
Esasında burada yaş ta önemli sanki, genç yani 30 altı daha çok amerika isterken 30 ve üzeri sanki Almanya diyecekmiş gibi geliyor.
Sorarken yaşları da mı sorsaydık keşke.
@michael_knight, 3 milyon artı bir olabilir, esasında bu kötü değil, sonuçta kendine uygun arkadaşlar da bulma şansını arttırıyor bu.
0
🌸liberal
(14.11.17)
(4)

Not3 şarj kiti

neynep
Hani böyle bi kutu var, bataryayı içine koyup prizle şarj edilebiliyor. Kullanan var mı acaba? Ondan almayı düşündüm de, telefoncu "şarj etmez o" dedi %100 emin bi tavırla. Size sorayım dedim.
Hani böyle bi kutu var, bataryayı içine koyup prizle şarj edilebiliyor. Kullanan var mı acaba? Ondan almayı düşündüm de, telefoncu "şarj etmez o" dedi %100 emin bi tavırla. Size sorayım dedim.
0
neynep
(13.11.17)
Yelefonun şarj sokwti mi bozuk

Evet o şekilde şarj edilebiliyor piller. Güzel bi tane bulursanız deneyin
0
efruz
(13.11.17)
Güzel mi? Güzeli nası ki?
Telefonla 2 batarya kullanıyorum da, yeni bi tane daha alacam. E bari biri şarj olabilsin o sırada diye bu şarj kiti mantıklı geldi. Ama cook yavassa filan boşa olur tabii
0
🌸neynep
(13.11.17)
adaptörün üstünde ampere bak 1 MA üzerindeyse o kadar da yavaş değildir.

ben de note 3 kullanıyorum 2 bataryam var güzel kit bulduysan bana da linkler misin
0
aşksız prens
(13.11.17)
Yok bu offline telefoncu. Kadıköy'de telefoncular çarşısı filan
0
🌸neynep
(13.11.17)
(3)

HD Çeken Kamera

6 yasimdan beri metal dinliyorum
Selamlar,Ufak belgesel tarzı bi' şey çekmek için handycam arayışındayım. Youtuberların falan kullandığı tarz olabilir.Canon 550D var elimde ama autofocus'tan, titremeye tepkisinden vs memnun değilim. O yüzden dslr önermezseniz sevinirim.
Selamlar,

Ufak belgesel tarzı bi' şey çekmek için handycam arayışındayım. Youtuberların falan kullandığı tarz olabilir.

Canon 550D var elimde ama autofocus'tan, titremeye tepkisinden vs memnun değilim. O yüzden dslr önermezseniz sevinirim.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(13.11.17)
butce nedir?

youtuber'larin kullandigi : sony rx100 m4 ya da m5

onerim: nikon d750
0
brkylmz
(13.11.17)
Ben handycam istiyorum.

DSLR'dan memnun değilim pek. Fotoğraf makinesi değil de işi video çekmek olan bir makine yok mu?
0
🌸6 yasimdan beri metal dinliyorum
(13.11.17)
o devir kapandi gibi hocam ya. para varsa canon c300-c100 falan bakilabilir.

onun disinda aynasizlar ya da dslr'lar var artik. ya da omuz ustu dugun kameralari :)

haaaaa var handycam panasonic'in falan ama yazik gunah o paralara. 500 lira deseler alinmaz.
0
brkylmz
(15.11.17)
(1)

yazılımcılar bir el atın hele - ekap rss api

utkubay
merhaba,kamu ihale sorgulama sitesi olan ekap.kik.gov.tr deki verileri günlük olarak kendi dbmize kaydetmek için RSS ya da API benzeri bir uygulama arıyorum fakat mümkün değil bulamadım. bildiğiniz gibi bazı internet siteleri de bu sorgulama ve inceleme şansını sağlayabiliyor ve bu verileri üyelerin
merhaba,

kamu ihale sorgulama sitesi olan ekap.kik.gov.tr deki verileri günlük olarak kendi dbmize kaydetmek için RSS ya da API benzeri bir uygulama arıyorum fakat mümkün değil bulamadım.

bildiğiniz gibi bazı internet siteleri de bu sorgulama ve inceleme şansını sağlayabiliyor ve bu verileri üyelerine belli ücret karşılığında sunuyor.

EKAP'ın bu sitelere bir rss'i ya da api si mi var bilmek isterim. sorgulamayı nasıl güncel yapabiliyorlar?
EKAP bunu ücretli mi veriyor? yoksa açık kaynak bir bağlantı mı var?

ulaşmak istediğim dataya başkaları ulaşabiliyor, üstüne üstük satabiliyorken ben sadece günlük olarak sözleşmesi imzalanan yapım ihalelerinin bilgilerini kendi database'ime otomatik olarak yazdırmak istiyorum.
bilgisi olan (özellikle EKAP için) lütfen biraz aydınlatabilir mi?
0
utkubay
(13.11.17)
konunun iş operasyonu anlamında detayını bilmiyorum ama belki o paralı hizmet olarak sunnan adamlar EKAP sitesinden web scrape yapıyor olabilirler mi?
0
dunyanineniyiinsani
(13.11.17)
(4)

adsl vdsl fiber

insist
ahali selam,taşındım, taşındığım yerde sadece adsl var, 4 mbit internet geliyor, vdsl hiper fiber istiyorum ne yapmam lazım. superonline uydunet falan yok bulunduğum bölgede, alternatif ne yapabilirim
ahali selam,

taşındım, taşındığım yerde sadece adsl var, 4 mbit internet geliyor, vdsl hiper fiber istiyorum ne yapmam lazım. superonline uydunet falan yok bulunduğum bölgede, alternatif ne yapabilirim
0
insist
(13.11.17)
Başka yere taşın ya da 4G kullan. Başka şansın yok.
0
i was made for you
(13.11.17)
vdsl hattı yoksa yapabilecek pek bir şey yok. hattın potansiyeli kadar alabileceğiniz paketler. taşınmaktan veya beklemekten başka çözümü yok. istanbulda hızlı bir fiber altyapı çalışması yapılıyor. çoğu bölgeye 1 yıl içerisinde fiber ulaştırılacağı söyleniyor ancak gerçek nedir bilemeyiz. sormak lazım.
0
tukenmez adam
(13.11.17)
Dua edebilirsiniz vdsl gelsin diye.
0
kompisko
(13.11.17)
yok pek alternatifin. port varsa hemen baglarlarsa op basina koy. arkadas 5 ay bekledi.
0
robokot
(13.11.17)
(9)

kulakiçi kulaklık tavsiyesi

dont judge me mom
arkadaşlar aradığım şey şunun mikrofonlu olanı;https://sennheiser.com.tr/product/sennheiser-mx-585-kulak-ici-kulaklikbunun bir kaç alt versiyonlarını kullanmıştım ve çok memnundum. ama sennheiser nedendir bilinmez bunların hiçbirine mikrofon koymuyor. diğer kulağın içine sıkışan süngerli olanları ku
arkadaşlar aradığım şey şunun mikrofonlu olanı;

sennheiser.com.tr

bunun bir kaç alt versiyonlarını kullanmıştım ve çok memnundum. ama sennheiser nedendir bilinmez bunların hiçbirine mikrofon koymuyor. diğer kulağın içine sıkışan süngerli olanları kullanamıyorum. o yüzden bu tip bir kulaklık lazım ve mikrofon da olmalı. zaten android uyumlu olur mşc varsa.

fiyat aralığım 50-200 tl aralığında müzk performansı iyi olan kulaklık tavsiyelerinizi bekliyorum.
0
dont judge me mom
(13.11.17)
daha önce yurtdışından ürün almadım ama o da olabilir
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
linkteki kulaklık güzele benziyor ama dediğim gibi, bu tip kulaklık kullanamıyorum. teşekkür ederim tavsiye için.
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
direk müzik dinlemek için alıyorum kulaklığı :)
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
Bundan aldım. İdare eder bir performansı var.
urun.n11.com
0
poyrass
(13.11.17)
kulak girişi sünger yapıda olanları kullanamıyorum arkadaşlar.

şöyle bir şey lazım bana;

sennheiser.com.tr

şunun mikrofonu olsa sorun çözülecek
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
Headroom MS16'yı inceliyorum teşekkürler
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
biraz daha üst seviye bir şeyler lazım hocam teşekkür ederim tavsiye için
0
🌸dont judge me mom
(13.11.17)
Urbanears sumpan kullanıyorum, tek sıkıntısı üzerinde ki silikonları belirli bir yerden sonra kayıp olması.
0
murtiii
(13.11.17)
Yahu Rock Zircon diye bir şey varken daha uzağa gitmeye ne gerek var?

O da olmadı Urbanfun.

www.youtube.com

Fiyatına bakma, bayağı iyidir. İnternetten araştırırsan da görürsün zaten.
0
skooma
(17.11.17)
(3)

İcloud sunucu bağlantı sorunu

acil karantina
Dostlar iyi akşamlar,İphone 7 kullanıyorum ve garip bir sorunum var.Evde wifi'dan bağlandığımda herhangi bir sorun yok, herşey normal.Ancak mobil veriye geçince telefon İcloud sunucularına bağlanamıyor. Haliyle Pages, Game Center, Podcastler hatta Fotoğraflar'ım bölümü bile çalışmıyor.Yaklaşık 2-3 g
Dostlar iyi akşamlar,

İphone 7 kullanıyorum ve garip bir sorunum var.Evde wifi'dan bağlandığımda herhangi bir sorun yok, herşey normal.
Ancak mobil veriye geçince telefon İcloud sunucularına bağlanamıyor. Haliyle Pages, Game Center, Podcastler hatta Fotoğraflar'ım bölümü bile çalışmıyor.

Yaklaşık 2-3 gündür var bu sorun.İlk başta oyunlar bağlanamayınca ben yeni geçtiğim tarifeden zannedip operatörle iletişim kurdum ve bana hücresel ağ ve genel/tüm ağ ayarlarını sıfırlatmışlardı.Bunun faydasını göremedim, bu da dipnot.

Bi yaptırın be brolar.
0
acil karantina
(12.11.17)
nasil baglanamiyorsun? verilen hata nedir? sifreni mi kabul etmiyor? network hatasi mi veriyor? ya da baska bir sey mi?
0
robokot
(12.11.17)
Ayariar-hucresel kisminda aciklar mi?
0
lyh
(12.11.17)
robokot: mesela ayarlar/apple kimliği ne girdiğimde altta cihaz görünmüyor. ya da o menüde icloud'a tıkladığımda uzun bekletip, " icloud'a bağlanılamadı " hatasını veriyor.

lyh: ayarların hepsi olması gerektiği gibi. değişik hiçbirşey yok.

bugün masasüstü pc mde, icloud'u browser'dan açtım. gezdim dolandım, hiçbirşey yapmadım. appleid'ye girdim yine browser'dan, yine dolanıp çıktım. akşam 18:00 gibi dışarı çıktım, mobil veriyi açtım ve bu sefer herhangi bir sorun çıkmadı saat 22:00'ye kadar.
anlamadım gitti.
0
🌸acil karantina
(13.11.17)
(1)

Hp'nin tableti yutmasi

neynep
Merhabalar, hp servise tableti verdim. 4 ay oldu, hâlâ parça bekleniyor diyor. 4 ay ya. 1 ay değil 4 ay. 3 kere aradım, iki kere yazılı olarak bildirdim iletişim adreslerine. Daha ne yapabilirim? Ne yapmalıyım?Teşekkürler
Merhabalar, hp servise tableti verdim. 4 ay oldu, hâlâ parça bekleniyor diyor. 4 ay ya. 1 ay değil 4 ay. 3 kere aradım, iki kere yazılı olarak bildirdim iletişim adreslerine. Daha ne yapabilirim? Ne yapmalıyım?
Teşekkürler
0
neynep
(12.11.17)
thh'ne gidebilirsin, ama şöyle güzel hukuki temeli olan tehditkar bi dilekçe yazıp gönderirsen aylarca hakem heyeti kararı beklemene gerek kalmıyor bir hafta sonra talebini karşılıyorlar. 1500 tl'lik takım elbiseyi değiştirdim bu şekilde.
0
loser blueser
(12.11.17)
(2)

macbook temizleme

tchuck
şöyle bir tool arıyorum;"abi bu programları bayadır kullanmamışsın bu kadar yer tutuyorlar, bka burada bir sürü yer tutan cache dosyaları var, istersen bunları da silelim. şurası çok şişmiş bi bak bakalım işine yaramayan varsa silelim" tarzında bana rapor çıkarıp dilediğimi sildirecek bir program.te
şöyle bir tool arıyorum;

"abi bu programları bayadır kullanmamışsın bu kadar yer tutuyorlar, bka burada bir sürü yer tutan cache dosyaları var, istersen bunları da silelim. şurası çok şişmiş bi bak bakalım işine yaramayan varsa silelim" tarzında bana rapor çıkarıp dilediğimi sildirecek bir program.

temizlemem gerekiyor macbooku baya.
0
tchuck
(12.11.17)
o dediğin gibi değil ama  ben bedava Disk Inventory X kullanıyorum,
Harddiskte neyin ne kadar yer tuttuğunu güzelce gösteriyor bana,

www.derlien.com
0
michael_knight
(12.11.17)
Kesinlikle bu.

itunes.apple.com

En az 2-3 gb silecektir.

Yazılımları silerken de aşağıdaki programı kullanırsan geride çöp dosya kalmaz.

freemacsoft.net
0
i was made for you
(12.11.17)
(3)

Monitör Sorunu

asethuan
Yıllardır pro2000 monitör kullanıyordum. oldukça da memnundum. ancak iki ay önce oğlumun oyuncak arabasını fırlatması sonucu bozuldu. yerine aoc 21,5 inç monitör aldım aynı ebatta. ancak hiç memnun değilim. sadece belirli bir açıdan görüntü net ve güzel, 10 cm yana kaysam görüntü kararıyor. renkler
Yıllardır pro2000 monitör kullanıyordum. oldukça da memnundum. ancak iki ay önce oğlumun oyuncak arabasını fırlatması sonucu bozuldu. yerine aoc 21,5 inç monitör aldım aynı ebatta.

ancak hiç memnun değilim. sadece belirli bir açıdan görüntü net ve güzel, 10 cm yana kaysam görüntü kararıyor. renkler değişiyor. negatif fotoğrafmış gibi oluyor. eski monitörümde hiç böyle bir sorun yoktu. normal nete girdiğimde, beyaz fonda çok sorun yok ancak film izlerken ya da oyun oynarken çok zorlanıyorum. kafamın hareketlerine göre monitörü de ayarlamak zorunda kalıyorum. film izlerken mesela koltuğumda kaykılamıyorum. kaykıldığım açıdan görüntü kararıyor.

bu neden kaynaklanıyor olabilir? düzeltmenin bir yolu var mıdır?
0
asethuan
(12.11.17)
tn panellerde bu sorun var. ips bir ekran alırsanız yaşamazsınız.
0
orpheus
(12.11.17)
aoc benim bildigim kadariyla boktan bir marka. bundan 15 sene kadar once elime bir CRT monitoru gecmisti, zamanin diger markalarina gore oldukca vasatti. ben olsam geri verir baska bir marka alirim eger mumkunse.
0
cooperr
(12.11.17)
paneli kalitesizdir. aoc fena marka da değildir aslında. giriş seviyesi dandik ya da eski bi model denk gelmiştir.

özellikleri içinde 178 derece görüş açısı diye yazıyor çoğunda onlardan almak lazım.

iade edebilirseniz edin.
0
aşksız prens
(12.11.17)
(3)

json okuma hk

rhan
{"Result":true,"Message":"İşlem Başarılı","Data":[{"Name":"NAKİT KASA (TL)","Code":"1","TaxNumber":"","NationalIdentityNumber":"","TaxOffice":"","GroupCode1":"","GroupCode2":"","GroupCode3":"","CityCode":"","TownCode":"","Address":"","Phone":"","Mobile":"","Fax":""}bu veriyi, DataSet dataSet = Json
{"Result":true,"Message":"İşlem Başarılı","Data":[{"Name":"NAKİT KASA (TL)","Code":"1","TaxNumber":"","NationalIdentityNumber":"","TaxOffice":"","GroupCode1":"","GroupCode2":"","GroupCode3":"","CityCode":"","TownCode":"","Address":"","Phone":"","Mobile":"","Fax":""}

bu veriyi,

DataSet dataSet = JsonConvert.DeserializeObject<DataSet>(jsonResult);
DataTable dataTable = dataSet.Tables["Data"];

şeklinde okumaya çalışıyorum, datatable değil diye hata dönüyor.

www.jsoneditoronline.org

bu site okuyabiliyor, nereyi eksik yapıyorum acaba?
0
rhan
(11.11.17)
"data" array'i kapanmadi ?
0
lanc
(11.11.17)
5000 cari vardı, bi kısmını almadım.

"Result":true,"Message":"İşlem Başarılı"
bu kısmı almadan nasıl okuyabilirim ?
0
🌸rhan
(11.11.17)
qobel
(11.11.17)
(1)

kimya öğrenmek istiyorum ne yapmalıyım?

exodussian
özetle : bilgisayar mühendisiyim ancak kimyevi maddeler ile uğraşınca büyük haz duyduğumu farkettim, 8 senede bitirdiğim üniversitede 4 sene kimyadan kalmış hep nefret etmiş biri olarak dönüşüm muhteşem olacak diyorum. ancak bizim kaynaklarımıza bakınca lanet olsun dedim tamamen soru çözmeye yönelik
özetle :
bilgisayar mühendisiyim ancak kimyevi maddeler ile uğraşınca büyük haz duyduğumu farkettim, 8 senede bitirdiğim üniversitede 4 sene kimyadan kalmış hep nefret etmiş biri olarak dönüşüm muhteşem olacak diyorum.

ancak bizim kaynaklarımıza bakınca lanet olsun dedim tamamen soru çözmeye yönelik zıkkımlar. belkide bu yüzden nefret etmiştim.

MIT solid state chemistry derslerini izliyorum ancak o da fazla teorik.

eğitim için kaynak önerebilirmisiniz ? ingilizce olabilir.

seviyorum.
0
exodussian
(11.11.17)
petrucci'nin general chemistry kitabını görüyoruz biz şu an. konular temel konular, lise konularıyla da benzeşiyor. lib.gen'de ingilizce pdfi var. türkçesi de internette vardır kesin.
0
pide
(11.11.17)
(4)

Peder için laptop tavsiyesi

efreet sultan
1000 tl civarında bir makine bakıyorum. peder ms hastası olduğu için tek uğraşı facebook, youtube ve haber sitelerinde takılmak. bu laptop'a kuracağım tek uygulama da chrome ve bazen laptop'unu uzaktan kontrol etmek için teamviewer'dır herhalde.bir tane buldum makine. sizce nasıl? 2 gb ram ve 32 gb
1000 tl civarında bir makine bakıyorum. peder ms hastası olduğu için tek uğraşı facebook, youtube ve haber sitelerinde takılmak. bu laptop'a kuracağım tek uygulama da chrome ve bazen laptop'unu uzaktan kontrol etmek için teamviewer'dır herhalde.

bir tane buldum makine. sizce nasıl? 2 gb ram ve 32 gb ssd varmış. bunları daha sonra yükseltmek için uygun mu makine? edit: şimdi gördüm max 4gb ram, 256 gb ssd oluyormuş.

www.hepsiburada.com

sizin önerilerinize de açığım.
0
efreet sultan
(11.11.17)
bu fiyata ipad alsan daha mantıklı değil mi? hem kullanımı ve taşıması da daha kolay.
0
sta
(11.11.17)
ipad'le yapamıyor. parmakları yeni doğan bebeğinki gibi kapalı. orta parmağının eklem yeriyle touchpad'i kullanıyor. tablet olursa bir de onu tutması var. ipad'le yapamıyor kısaca.
0
🌸efreet sultan
(11.11.17)
aynı bilgisayarı iki hafta önce aldım ve gayet iyi.

dediklerinin hepsini rahatlıkla yapabilirsin. yalnız ben 850 liraya almıştım.
0
zugas
(11.11.17)
4GB ram ve 128 GB altı hdd laptop önermem. Disk dolduktan sonra ssd'ymiş hızlıymış hiçbir anlamı kalmaz ve hiçbir şey indirmeseniz bile dolar. Yeni Ram ve SSD almaktansa 100 TL daha verip 4G / 500G olan modeli alın, Windows'u da kendiniz kurarsınız.
0
mikro patlama
(11.11.17)
(2)

Ses sistemi hk

tchuck
n11 indirime girdi diye ses sistemi bakayım diyorum. evde samsung tv var, yanına 2 tane hoparlör koyayım istedim. çok ses işlerinden anlamam ama; hangi markalara bakmam uygun olur?tercihen iphone'dan bluetooth ile bağlanıp spotify da açabilmek isterim ama.neyse, hangi markaların ürünlerine bakayım?
n11 indirime girdi diye ses sistemi bakayım diyorum. evde samsung tv var, yanına 2 tane hoparlör koyayım istedim. çok ses işlerinden anlamam ama; hangi markalara bakmam uygun olur?

tercihen iphone'dan bluetooth ile bağlanıp spotify da açabilmek isterim ama.

neyse, hangi markaların ürünlerine bakayım? bir sürü marka var çünkü, çoğu kalitesizmiş gibi gözüküyor. belki de kalitesiz değildir.
0
tchuck
(11.11.17)
mesela şu aşağıdaki dikkatimi çekti.
öyle çok büyük bir amacım yok bu ses sistemlerinden. sadece tv'nin verdiği kısıtlı sesi daha düzgün duymak için kovalıyorum öyle söyleyeyim. yoksa büyük bir müzik kulağı olan biri değilim.

urun.n11.com
0
🌸tchuck
(11.11.17)
İkinci el ya da amazon'dan sıfır creative gigaworks al bence. Temiz ve güçlü ses alırsın, ucuz da olur. Fakat Bluetooth yok, Spotify için aux'tan kablo ile bağlaman gerekir.
0
orient blue
(11.11.17)
(6)

şarj aletinden ses gelmesi normal mi?

sibylvane
samsung usb adaptör şarj cihazından tiz bir ses geliyor. özellikle şarj ederken ama fişten çektikten sonra da bir süre devam ediyor. içindeki kondansatör ya da o tarz bir şeyle alakalıdır muhtemelen ama patlama riski var mı acaba?
samsung usb adaptör şarj cihazından tiz bir ses geliyor. özellikle şarj ederken ama fişten çektikten sonra da bir süre devam ediyor. içindeki kondansatör ya da o tarz bir şeyle alakalıdır muhtemelen ama patlama riski var mı acaba?
0
sibylvane
(11.11.17)
patlama riski yok, normaldir. cok da gicik bir sestir.
0
robokot
(11.11.17)
Normal degil.
0
imelih
(11.11.17)
degil
0
hordes of chaos
(11.11.17)
Patlamaz ama yakında bozulacak.
0
fever
(11.11.17)
Benimkinden de geliyor. 4 sene sonra olmaya başladı. Belki eskidiği içindir. Fişten çekince kesiliyor ses.
0
bambum
(11.11.17)
Normal degil diyen arkadaslar: normaldir. Modern cep telefonu sarj alaetleri bizim eski adamtorler gibi agir ve buyuk olmamak icin AC elektrigi yuksek frekansli switch etme yontemi ile cevirirler. Bu sayede ufak ve hafif olurlar. Eski adaptorleri bilenler hatirlar. Bu yuksek frekans switching ses yapar, kulagi hassas olanlar duyar. bu sesin seviyesi adaptorden adaptore degisir kimisinde az olur kimisinde cok olur, sansa bagli. Tehlikeli degil yani. bozulmaz da. eskimesine de gerek yok. taktigin ilk gun cikabilir o ses yani.
0
robokot
(11.11.17)
(2)

Galaxybook

basubadelmevt
http://shop.samsung.com/tr/p/samsung-galaxy-book-106-wi-fi-siyah-10354Su bilgisayarda bildigimiz windows var demi?internette gezinirken mobil olarak mi girer sitelere?Bu durum istenmiyor.
shop.samsung.com

Su bilgisayarda bildigimiz windows var demi?internette gezinirken mobil olarak mi girer sitelere?Bu durum istenmiyor.
0
basubadelmevt
(11.11.17)
Normal girer.
0
shenergy
(11.11.17)
Genel Özellikler

İşlemci Core M3 (7th), Dual core 2.6GHz
Ram 4 GB Ram
İşletim Sistemi Windows 10 Home
Ekran Boyut/Çözünürlük 10.6" FHD (1920x1280)
Ağ WiFi Only
Tip Tam Dokunmatik Notebook & Tablet
Boyutlar 261.4 x 179.3 x 8.9mm
Ağırlık 640g tablet / 347 gr klavye
Kamera -
Ön Kamera 5.0MP FF (Front)
Flaş -
Video Kayıt: FHD 1920X1080 Oynatma: 4K 3840X2160
Radyo Yok
Bluetooth BT 4.1 BLE
Wifi 802.11 a/b/g/n/ac, MIMO - WiFi Direct
USB USB 3.1 (C-type) port,
A-GPS / GPS GPS / GLONASS
Dahili Hafıza 64 GB eMMC
MicroSD 256GB'a kadar
Pil Kapasitesi 4000mAh (9 saat) & Hızlı şarj
Diğer SPEN Özellikleri: Kolay kavrama için 9mm yarıçap Şarj ihtiyacı yok 0.7 Kalem ucu
Diğer Targus 3in1 USB C TYPE Çevirici Adaptör Özellikleri: USB 3.0 çıkışı ile harddisk kullanabilme USB C TYPE ile şarj girişi HDMI port ile 4K video çıkışı
0
aşksız prens
(11.11.17)
(3)

Modem arayüzü şifresi kendi kendine değişiyor

dalgaci mahmut
Merhaba,Bağlantı hızımda sıkıntı yaşayınca modem arayüzüne bir sızıntı var mı diye bakmak için gireyim dedim. Zaman zaman girerim böyle internet yavaşlayınca. Giriş bilgileri de kayıtlı bilgisayarımda. Otomatik giriyorum. Bu sefer giriş sağlayamadım. Hatalı kullanıcı adı-şifre uyarısı verdi. Modemi
Merhaba,

Bağlantı hızımda sıkıntı yaşayınca modem arayüzüne bir sızıntı var mı diye bakmak için gireyim dedim. Zaman zaman girerim böyle internet yavaşlayınca. Giriş bilgileri de kayıtlı bilgisayarımda. Otomatik giriyorum. Bu sefer giriş sağlayamadım. Hatalı kullanıcı adı-şifre uyarısı verdi. Modemi resetledim, farklı bir arayüz şifresi belirledim. Bir gün geçmedi, yine aynısı. Bu sefer resetlerken wps'i kapattım, belki onunla alakalı bir durumdur diye. E yine aynısı. Bu nasıl olabiliyor ki? Yani bir ayarı mı vardır, belirli bir sürede arayüz şifresini kendi kendine sıfırlıyor mudur? default arayüz şifresi ile de giremiyorum böyle olunca. hiç anlamadım. ne yapabilirim, neden olur böyle bir şey? daha önce karşılaşmadığım bir durum bu.

Teşekkürler.
0
dalgaci mahmut
(10.11.17)
şifreni hiç kullanmadığın bir şey yap bir de öyle dene. senden başka birisi değiştiyor olabilir :) yine olursa teknik desteği ara.
0
washe
(10.11.17)
Teori: Bir komsun wireless sifreni biliyor ve kullaniyordur. Wireless router'in wireless network uzerinden konfigurasyon arayuzune girmeye izin veriyordur. Wifi sifreni ve network ismini de degistir bir dahaki sefere ee guvenligin WPA oldugundan emin ol. Eger ethernet kablosuyla biglisayarina baglama imkanin varsa konfigurasyonu ethernet uzerinden yapip secenek varsa wifi uzerinden konfigurasyon ekranina girme opsiyonunu kaldir. Bu son dedigim olmuyorsa wifi sifresini ve network ismini degistirmen ve guvenligin WPA / AES oldugundan emin olman yeterli bence.
0
robokot
(10.11.17)
@washe, ailede bu işlere bakan benim. başkası değiştirmiyordur.

@robokot, komşulardan kimse bilmiyor. her resetlediğimde bütün şifreleri değişiyorum ve wpa2/psk'de güvenlik.
0
🌸dalgaci mahmut
(11.11.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.