Giriş
(10)

yavaşlayan bilgisayar delirmesi

neynep
bilgisayar donmaya yavaşlamaya başladı, bişiler çalıştırıyor sanki, hın hın hın ses geliyor fandan filan (laptop), görev yöneticisine bakıyorum, cpu %18, bellek %80, disk %5 filan. kendi kendne noluyor, şunu formatsız nası iyileştireyim. ya bıktım ya höfnoluyo şimdi kendi kendine? genelde çok sayıda
bilgisayar donmaya yavaşlamaya başladı, bişiler çalıştırıyor sanki, hın hın hın ses geliyor fandan filan (laptop), görev yöneticisine bakıyorum, cpu %18, bellek %80, disk %5 filan.
kendi kendne noluyor,
şunu formatsız nası iyileştireyim. ya bıktım ya höf
noluyo şimdi kendi kendine?

genelde çok sayıda tabla çalışırım tamam da, her zaman böyle olmuyor.
ram 8gm
:(

edit: yine yükseldi, bi haller, huuular. ekran görüntüsü ekledim:(
bi tane daha ekledim. 17 tab açık, ama burda 17den fazla chrome var?
0
neynep
(26.11.17)
sistem ne, işletim sistemi ne, yüklü programlar ne, ne zamanlar bunları yapıyor? bu haliyle bir halt anlaşılmıyor.
0
cagdas donem kuramcisi
(26.11.17)
Muhtemelen chrome ram'in üzerine atlıyordur, programların ram kullanımlarına bak, başka hafif tarayıcılara bak.
0
gezegen olan pluton
(26.11.17)
Görev yöneticisinin bellek kısmında, disk belleği olmayan havuz değeri çok yüksek olabilir mi?
0
reactionic
(26.11.17)
mbar denen programı yükle bir tarat, var mı bir şeyler trojan gibi
0
rain when i die
(26.11.17)
evet haklısınız, hiçbi halt ifade etmiyor bunlar ama ne zaman yaptığı o kadar belli değil ki. windows 8.1
restart yaptım mesela, hala sesler geliyor, bişiler okuyor gibi.

bi iki kere de mavi ekran çıktı. yeni mavi ekranlarda :( suratı çıkıyor bi de, o şekilde kitlenip kapandı filan.

bunun iskeletinde, temelinde ( nası desem bilemedim) windows kurulumunda filan eksik varsa nasıl bulunur.
mesela sistemler arası bişey birbirine bağlanmamıştır da uzun yoldan gidiyodur, kasıyodur filan? onu ortaya çıkaracak bişey?

çünkü kötü bi kapasite değil ( 4 gb ekran kartı, 8 gb ram filan) ama belli aralıklarla illa bi sorun oluyo, bi premier açamıyorum mesela, chrome kitleniyor filan ( bugün hiçbi program filan da açmadım bu arada)
0
🌸neynep
(26.11.17)
Sorun nedir bilemiyorum ama cözüm windows 7 kurmak, benim için öyleydi.
0
lalu
(26.11.17)
görev yöneticisinde hangi program kullanıyor gözükür oradan.
0
sutlu nescafe
(26.11.17)
no malware found dedi.
0
🌸neynep
(26.11.17)
Advanced system care ile tarat.
Fani temizlek lazim belki de.
0
imelih
(26.11.17)
ne şirin anlatmış ya ahhhah ilk görselde görüldüğü üzere chrome tüm ramini kaplamış.aynı sayfada ayrıntılar sekmesinde chrome'lardan birine sağ tıklandığında hepsini kapat gibi bir secenek olacak ya da tek tek hepsine sağ tıklayıp kapat de.chrome'un her bir sekmesi 200-300 kb.yani çok sağlam bir sistemde bile yavaşlama yapar.ayrıca cpu %100 görünüyor eğer bilgisayarda skype yüklüyse google'a "skype cpu %100" yaz orda çıkan sonuclara bir
göz at.
0
follow rivers
(26.11.17)
(1)

veritabanı modelleme?

estimated time left
resimdeki gibi bir tasarımı tablolara çevirirken olduğu gibi mi çeviriyoruz? yani ne görüyorsak onu doğrudan tabloya mı dönüştürüyoruz?
resimdeki gibi bir tasarımı tablolara çevirirken olduğu gibi mi çeviriyoruz? yani ne görüyorsak onu doğrudan tabloya mı dönüştürüyoruz?
0
estimated time left
(25.11.17)
direk tabloya donusturuyorsun. foreign keye kadar belirtilmis zaten
0
eksimtrak
(25.11.17)
(3)

yazıcı tavsiyesi

pembe incili kaptan kirk
ortalama 1000-1500 sayfa tonerli, siyah beyaz çıktı alabileeğim, muadil toner ve çip sorunu yaşamayacağım öğrenciye gider, yazıcı var mıdır dostlar.
ortalama 1000-1500 sayfa tonerli, siyah beyaz çıktı alabileeğim, muadil toner ve çip sorunu yaşamayacağım öğrenciye gider, yazıcı var mıdır dostlar.
0
pembe incili kaptan kirk
(25.11.17)
bim ara ara ricoh satıyordu. mükemmel bir f/p cihazıydı. çok acil değilse onu kovala derim.
0
khiron
(25.11.17)
yazıcı servislerinden eski lazer yazıcılara bak, tam senin aradığın özelliklere uyan 2. el lazer yazıcılar bulabilirsin.
0
yalnux
(25.11.17)
kesinlikle tanklı yazıcı al, 400-500 liraya alırsın ama mürekkepten yapacağın kâr ile kısa sürede amorti edersin.

10 liralık mürekkep ile 3000-5000 sayfa çıktı alabiliyosun. renkli ve siyah mürekkep maliyeti de aynı.
0
tolga asp
(25.11.17)
(3)

Steam yardım

ismira007
Merhaba,Yiğenim Call of Duty 5 oyununu online oynamak istiyor. Steam hakkında hiç bilgim yok. Oyunu buradan alsak online oynanabilir mi? Ve nasıl alabiliriz?
Merhaba,
Yiğenim Call of Duty 5 oyununu online oynamak istiyor.
Steam hakkında hiç bilgim yok. Oyunu buradan alsak online oynanabilir mi? Ve nasıl alabiliriz?
0
ismira007
(25.11.17)
Yeni oyunsa oynar tabii. Üye olup oyunu bulup kredi kartı ile satın alacaksınız.
0
Delay Fuze
(25.11.17)
Tamam teşekkür ederim @Delay Fuze
0
🌸ismira007
(25.11.17)
Hocam call of duty:world at war serinin 5. oyunu.Eğer dediği oyun oysa ki 2008'de çıkmış bir oyun indirimli 32 liraya steam'e kaydolup alabilirsiniz.
Ama hala daha online oynayan var mıdır bilemiyorum.
0
kornisch
(25.11.17)
(2)

Steam'de değişen oyun sayısı

dalaylamaninkabri
Selamlar,Malum Black Friday indirimleri falan derken yeni birkaç oyun eklendi kütüphaneme. Dolayısıyla dünkü sayıyı net bir şekilde hatırlıyorum 77. Bu sabah ise baktığımda sayı 76'ya düşmüş. Bunun sebebi ne olabilir? Daha evvelden de böyle bir iki oynama görüyorum. İndirdiğim demoların bazıları bir
Selamlar,

Malum Black Friday indirimleri falan derken yeni birkaç oyun eklendi kütüphaneme. Dolayısıyla dünkü sayıyı net bir şekilde hatırlıyorum 77. Bu sabah ise baktığımda sayı 76'ya düşmüş. Bunun sebebi ne olabilir? Daha evvelden de böyle bir iki oynama görüyorum. İndirdiğim demoların bazıları bir an sonra fasulyeden sayılmıyor mu, sebep nedir? Fikri olan?
0
dalaylamaninkabri
(25.11.17)
bazı oyunlar belirli bir süre için bedava oluyor, öyle bir oyun eklenmişse süresi geçtiği için kaldırılmış olabilir. ya da çeşitli sebeplerle steam'den kalkan oyunlar olabiliyor.
0
Bruce
(25.11.17)
Birisi sana gift olarak almıştır sonra ödemesini iptal etmiştir oyun silinir böyle bir durumda
0
gozu acik sevisen yahudi
(25.11.17)
(1)

Amfiden gelen dip ses, ne yapılmalı?

bluetoothguy
Geçen günlerde bas gitar ve bas amfisi (Orange Crush 50) ikilisi aldım kendime.Olay şudur ki, gitarımı amfiye taktıktan sonra "bızzz" gibi bir alt ses çıkıyor. Ama gariptir ki de ne zaman gitarın herhangi metal bir bölgesine dokunsam (teller ve eq düzenekleri) küçük bir "pıt" sesi geliyor ve ardında
Geçen günlerde bas gitar ve bas amfisi (Orange Crush 50) ikilisi aldım kendime.
Olay şudur ki, gitarımı amfiye taktıktan sonra "bızzz" gibi bir alt ses çıkıyor. Ama gariptir ki de ne zaman gitarın herhangi metal bir bölgesine dokunsam (teller ve eq düzenekleri) küçük bir "pıt" sesi geliyor ve ardından hemen susuyor amfi.

Anladığım kadarıyla gitarın metal kısımlarına dokunarak geçici toprak etkisi oluşturuyorum ama bu cidden sinir bozucu bir olay.

Şundan eminim ki bizim apartmandaki topraklama sistemi başarılı çünkü elektro gitar amfimde hiç böyle bir sıkıntıya rastlamadım. Onun dışında ise elektro gitarımı da yeni aldığım bas amfisinde deneyince aynı sıkıntının devam ettiğini anladım. (Bas gitarım, elektro amfimde de çok temiz ses verdi.)
2 farklı güç kablosu da denedim ama sonuçlar aynı.

Bu sorun neyden kaynaklanıyor ve çözümü nasıl olabilir?
0
bluetoothguy
(25.11.17)
ara kablo varsa iptal etmeye çalış. ara kablolardaki topraklama kıytırık olabiliyor.
0
aşksız prens
(25.11.17)
(2)

VDSL talebinde bulunabiliyor muyuz?

whatdreamsnevercome
bulunduğum mahallede kablonet var. ve bıktım. hyatımda bundan daha kötü bir hizmet, daha kötü bir teknik servis, daha kötü herhangi bir şeye rastlamadım. ayın 30 günü mutlaka bir sorunu var. şuan da 30 saattir internet yok ve hala çözebilmiş değiller.türk telekom'a geçmek istiyorum ama onlar da bu b
bulunduğum mahallede kablonet var. ve bıktım. hyatımda bundan daha kötü bir hizmet, daha kötü bir teknik servis, daha kötü herhangi bir şeye rastlamadım. ayın 30 günü mutlaka bir sorunu var. şuan da 30 saattir internet yok ve hala çözebilmiş değiller.

türk telekom'a geçmek istiyorum ama onlar da bu bölgede 50mbit'lik kablonet olduğu için kendi altyapılarını geliştirmemişler. en fazla 24mbitlik hipernet veriyorlar. o da beni ayrı kanser eder.

bizim bir vatandaş olarak türk telekom'dan bölgedeki altyapıyı geliştirme talebinde bulunabilmemiz gerekmiyor mu? bizi bu tekelci şeref yoksunlarının eline bıraktılar.

şuan taşınmayı düşünüyorum sevdiğim evden. (abartısız söylüyorum) çünkü dünden beri yapmam gereken bir sürü iş var ve daha hiçbir şey yapamadım.

btk'ya falan şikayet etsek türk telekom burya vdsl altyapısı getiremez mi? kafayı yemek üzereyim artık ya lütfen bana bir yol yordam gösterin.
0
whatdreamsnevercome
(25.11.17)
yanlışım varsa düzeltsin birileri.

xdsl türlerindeki performans santrale uzaklıkla orantılı. santrale ne kadar yakınsan hızın o kadar yüksek oluyor. 24mbit verebiliyorlarsa teknik olarak o kadar verebiliyorlardır. kablonet üzerinde böyle bir durum yok. santrale ne kadar uzak olursan ol vaadedilen hızı teoride alırsın. senin bağlantı sorunların olmuş ona diyeceğim birşey yok. tamamen şans.
btk'ya turksatı şikayet edebilirsin veremediği hizmet için.
0
sutlu nescafe
(25.11.17)
Bize yıllardır max. 16 verdiler, sonra kafalarına göre vdsl portuna taktılar, 100’ü görüyor. Kablonet daha iyi ama fiyat olayını bilmiyorum.
0
passion rules the game
(25.11.17)
(3)

Basket topu tavsiyesi?

Camelar
Arkadaşlar akşamları hareket için basketbol oynayacağım tek başıma. Maksimum 50 TL ödeyerek alabileceğim basket topu tavsiyeleriniz var mıdır?
Arkadaşlar akşamları hareket için basketbol oynayacağım tek başıma. Maksimum 50 TL ödeyerek alabileceğim basket topu tavsiyeleriniz var mıdır?
0
Camelar
(25.11.17)
yani cok ozel bir sey aramiyorsan al delta veya voit marka bir tane gec 20-30 lira civari olmasi lazim internetlerde.
0
robokot
(25.11.17)
Çok özel bir şey aramıyorum, sadece hareket yapmış olacağım sayesinde.

Kötü bir şey olsun da istemiyorum. Fiyatlarını bilmediğim için iyisinin ne kadar olduğunu da bilmiyorum.

Teşekkür ederim robokot :)
0
🌸Camelar
(25.11.17)
Spalding tf 150
0
shenergy
(25.11.17)
(9)

stüdyo kulaklığı olmayıp flat'e yakın frequency response veren kulaklık?

godoşu beklerken
overhead, taçlı işte ne deniyorsa, ondan.uçuk fiyatı olmazsa sevinirim, nasılsa fiyatına nispetle kısa zaman sonra kablosunun iki yanından biri pert oluyor.
overhead, taçlı işte ne deniyorsa, ondan.
uçuk fiyatı olmazsa sevinirim, nasılsa fiyatına nispetle kısa zaman sonra kablosunun iki yanından biri pert oluyor.
0
godoşu beklerken
(24.11.17)
uçuk fiyatı biraz daha açman lazım, kimileri için 1000 lira uçuk değil.

fiyat performans açısından en başarılılardan bir tanesi audio techinca m50x.
www.amazon.com
0
Bruce
(24.11.17)
uzun -birkaç yıl- kullanabileceğimi bilirsem taş çatlasa 1000 veririm.
bir iki senede yamulacaksa bütçe veya bütçenin biraz üstü kulaklık olur. 150-200 max.
benim kulağım seslere eğitimli bir kulak değil. sadece frekans aralığının sağladığı hassasiyete ek hatta ondan önemlisi "neyse ne" aktaran bir kulaklık istiyorum, basslara doğru kayan bir response istemiyorum. nasıl aldığını değil veriyi nasıl okuduğunu umursuyorum yani.
0
🌸godoşu beklerken
(24.11.17)
www.amazon.com

1000'i accuk geçiyor.
0
alperz
(24.11.17)
elinde freqency response grafiği olan ve band aralığı yeterli herhangi bir kulaklığı flat yapabilirsin.
0
orpheus
(25.11.17)
@orpheus:

o nasıl oluyor?

soruyorum zira bilgim yok. ne aradığımı, yani aradığım şeyin soru başlığımda geçen terim olduğunu anlayabilmek için 1-2 saat bakınmam gerekti. sonra da genel araştırmama ek olarak 2 gün bu grafiklere ulaşmaya çalıştım. satıcı sayflarının grafikleri her zaman doğru yansıtmadığını okuyup, rusça-ingilizce bir siteden marka marka dB vs Hz, işte ohm vs Hz grafiklerini içeren bir katalog buldum ama her marka veya markaların her modeli yok tabii.

bir de diyelim ki buldum, o iş nasıl oluyor. bruce sürücü ayarlamaktan bahsetti, sağolsun özel mesajdan bilgilendirdi beni. ama konumuz kişinin bunu kendi başına yapıp yapamayacağı olmadığından sürücülerin nasıl ayarlandığı ayrıntılı konuştuğumuz bir şey değildi- tabii kastınız buysa. onun zamanını aldım, biraz da sizinkini alabilir miyim, ayıp olmasın?

edit: kasıt belli ki sürücüler değil, onlar fabrika ayarlıymış (bruce'a pek çok teşekkür)

ben kulaklık olayımı hallettim bruce sayesinde ama ayarlama işi ilginç, orpheus bunu açarsanız güzel olur. (sanıyorum bilmek isteyen tek ben değilim, tabii size kalmış)

herkese çok teşekkür ederim.
0
🌸godoşu beklerken
(25.11.17)
şimdi kulaklığın responce eğrisi flat olmayabilir. bu ne demek değişik frekanslarda giren enerjiye karşılık ürettiği ses şiddetinin değişmesi demek.

burada ilk kırılma insan kulağında başlıyor. insan kulağı da aslında flat değil ve kişiden kişiye değişiyor. yaş arttıkça yüksek frekansları duyma yetisi kayboluyor.

ama mecburen flat gibi düşünelim. bu durumda freq. resp. flat olmayan bir kulaklığın eğrisini biliyorsa bunu parametric equalizer ile kompanze edebiliriz. yani kulaklık 7 khz de -3 db ise sen equalizerda 7 khz +3 db yaparak kompanze edebilirsin.

ancak burada da bazı sorunlar var. mesela kulaklığın yüksek veya düşük band ucundaki eğrisinde bazı alanları istediğin kadar aç almak istediğin ses yerine bozulma elde edeceksin sadece. yani bu kompanzasyonu her ferekans için yapamazsın aslında. çünkü kulaklık içindeki sürücünün fiziksel limitleri var.

çok dağınık anlattım biliyorum ama kabaca böyle.
0
orpheus
(25.11.17)
yukarida yazilanlara katilmakla beraber, flat kulakligi ne icin istiyorsun? muzik dinlemek icin istiyorsan aslinda flat kulaklik istemiyorsundur, o yuzden sordum.
0
robokot
(25.11.17)
@orpheus: hah tamam onu da okuduydum ama dediğiniz gibi kısıtlı bir çözüm ve okuduğum şeylerden anladığım kadarıyla bunun dB - rezistans ilişkiyle de alakası var.

@robokot: aşağı yukarı öyle bir sonuç çıkmış oldu zaten. daha doğrusu piyasadki normal kulaklıkların bass ağırlıklı grafikleri sadece insan kulağı algılayabilsin diye yaptıklarını, tizi zaten duyduğumuzu teyit ettikten sonra kullanıcı yorumlarındaki "tizler iyi değil", "son sesi kısıtlı" vs eleştirileri çok sallamamaya karar verdim. zaten yorum sayısı genelleme çıkaracak kadar çok değil bizim sitelerde. amazonda aksine çok ama orada da "kulaklık bozuk geldi" veya "iki ayda bozuldu" gibisinden şeyler okuyunca -belki gereksiz sayıda şey okudum- sorayım dedim. arada daha başka çekincelerim de vardı da, meğer onlar da sorun değilmiş.
0
🌸godoşu beklerken
(25.11.17)
kulaklıkta belli bir parayı geçtikten sonra ve belli markalardan şaşmadıktan sonra sıkıntı yaşamazsın. en fazla renk değişiklikleri olur. işte kimi biraz daha parlaktır. kimi biraz midlidir falan. orada artık tamamen senin zevkin devreye giriyor. deneyeceksin, yorum okuyacaksın falan.

orpheus usta mevzuyu anlatmış bir ek de ben yapayım. bu eq ile düzeltme işlemi şu aralar çok meşhur. ancak benim dinlediğim faz problemleri var o mevzuda. hele abartı gain'ler işin içine girince bir anlamı kalmıyor. yani gidip de 10 dolarlık kulaklık alıp ondan düzgün ses almak mümkün değil.
0
alperz
(25.11.17)
(2)

Bir HDD'den ötekine en hızlı veri aktarımı?

chicha
Arkadaşımın harici diskinden kendiminkine 1 tb kadar içeriği kopyalayacağım da bunu en hızlı nasıl yaparım?:1- Önce onun HDD'den kendi bilgisayarıma yapıştırıp, sonra bilgisayardan benim HDD'ye kopyalayarak2- Direkt alacağım dosyaları kopyalayıp benim HDD'ye yapıştırarakNot: Benim HDD USB 3.0, bilgi
Arkadaşımın harici diskinden kendiminkine 1 tb kadar içeriği kopyalayacağım da bunu en hızlı nasıl yaparım?:

1- Önce onun HDD'den kendi bilgisayarıma yapıştırıp, sonra bilgisayardan benim HDD'ye kopyalayarak

2- Direkt alacağım dosyaları kopyalayıp benim HDD'ye yapıştırarak

Not: Benim HDD USB 3.0, bilgisayarda USB 3.0 port da var ama arkadaşınkini bilmiyorum.
0
chicha
(24.11.17)
İki diski de usb portlarına bağlayıp doğrudan veri aktarımı yapmak daha mantıklı, diğer türlü daha uzun zaman alır. Eğer onun diski de USB 3.0 ise saniyede ortalama 150 mb veri aktarımı gerçekleştirir. Fakat USB 2.0 ise 40 mb civarı.

Ek olarak dosyaların hepsini bir seferde değil de 4-5 partlar halinde kopyalayın.
0
sorumatik
(24.11.17)
diskler mekanik ise 150MB/sec hızını unutun. 80MB'ı görürsen öp de başına koy. Yazma hızları daha düşük hatta. USB 2.0 iş görür o yüzden. Ama ayrı anakart portlarına tak diskleri.

2 numara mantıklı. aman ha cut paste yapma. copy paste.
0
alperz
(24.11.17)
(3)

uyku gözlüğü

superb
nerde satılır yagüzel bi tane almak istiyorumistanbul
nerde satılır ya
güzel bi tane almak istiyorum
istanbul
0
superb
(24.11.17)
miniso'da var
0
kulakligin calismayan teki
(24.11.17)
Oysho, penti hatta büyük mağaza watsons, gratis de satıyor.
0
mslny
(24.11.17)
miniso +1 birden çok seçenek var hatta jelli olanlar bile var.
0
free bird
(24.11.17)
(3)

bilgisayardan anlayanlara gaming laptop sorusu

theos ek mekhanes
selamlar, linkte verdiğim laptop hakkında yorum yapabilir misiniz? almaya değer mi?http://www.hepsiburada.com/asus-g752vs-kbl-gb274t-intel-core-i7-7820hk-32gb-1tb-512gb-ssd-gtx1070-windows-10-home-17-3-uhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV000003YLUH?magaza=Hepsiburada
selamlar, linkte verdiğim laptop hakkında yorum yapabilir misiniz? almaya değer mi?

www.hepsiburada.com
0
theos ek mekhanes
(24.11.17)
Fiyatı 11.999,21 TL olan bir gaming laptopta GTX 1070 ekran kartının olması çok komik. Kesinlikle bu paraya daha iyi gaming laptoplar alınabilir.
0
sorumatik
(24.11.17)
sanırım ilk defa alacaksanız naçizane önerimi ve tecrübelerimi söyliyeyim.

gaming laptop almak saçma üstüne 10+k para vermek daha saçma. çünkü bana göre oyun işi keyif işidir. rahat olmak ve rahat oynamak önemli. belki yüksek fpsler alacaksın o konuda sıkıntın olmayacak ama sonuçta birbirine yapışık ekran ve klavye ile oynamak zorunda olacaksın bu bence rahatlığa büyük darbe vuruyor. laptop alma amacın büyük ihtimal ev dışında oynamak ama o da sıkıntı çünkü ekranın oyun film için küçük taşımak için çok büyük bir ekran. yanında verecekleri adaptörü küçük bekleme sakın tuğla gibi bir şey olacak, o ekran kartını beslemek kolay değil. yaklaşık 3-4 kilo sırtında taşıyacaksın bu biraz saçma geliyor bana. oyun oynamak bana göre keyif işidir. konsol mu bilgisayar mı orası sana kalmış ama oyun demek evde koltuğa yayılarak veya yatarak ya da nasıl rahat ediyorsan keyifli bir şekilde zaman geçirmektir. zamanında aldığım laptopda oyun oynamam bir elin parmaklarını geçmez.
çünkü aşırı rahatsız. oyun mu oynuyoruz başka bir şey mi yapıyoruz beli değil.

senin yerinde olsam yarı fiyatına güzel bir masaüstü kurarım. diğer yarısını da güzel bir mac alınır gibi duruyor.
eğer gaming laptop alma zorunluluğun (yurtta falan kalıyorsan vs) varsa da bu kadar pahalı almazdım. 32 gb gereksiz 16 ideal. windows gereksiz freedos al öğrenci keyleri oluyor bedavaya getirirsin. 17 inç çok büyük taşımak için elverişsiz. biraz da kalın olduğu için oyun oynarken falan çok yüksek fan sesi çıkarır bunlar diye düşünüyorum.
0
mr.brown
(24.11.17)
masaüstlerinin daha ucuza mal olduğu gibi bir yanılgı var, sıfırdan toplayacağın bir masaüstü de pek ucuza mal olmayacaktır, ama büyük ekranın ve masaüstünün diğer avantajlarının yanında bir laptopa bu parayı vermek aşırı bence de.
üstelik masaüstünü bir kez topladığınızda, birkaç yıl sonra yenilemeniz gerektiğinde harcayacağınız para çok düşecektir.
tabi lanet olası madenciler, ekran kartı alamıyoruz, o ayrı:)
0
yalnux
(24.11.17)
(1)

damga vergisi: yurtdışındak şirkete kredi vermek / şirketten kredi almak

superb
aşağıdaki iki durumla ilgili anlaşma yapıldığı takdirde damga vergisi doğar mı?yurtdışında yerleşik bağlı bulunan şirkete kredi vermek / yurtdışında yerleşik bağlı bulunan şirketten kredi almak
aşağıdaki iki durumla ilgili anlaşma yapıldığı takdirde damga vergisi doğar mı?

yurtdışında yerleşik bağlı bulunan şirkete kredi vermek / yurtdışında yerleşik bağlı bulunan şirketten kredi almak
0
superb
(24.11.17)
Yurtdışına kredi verirken vergi doğup doğmayacağını bilmiyorum. Diğer ülkenin mevzuatına bakmak lazım.
Yurtıdışından kredi alırken de kimden aldığınız önemli. Kredi alığınız şirket bir banka veya kredi vermeye yetkili bir finans kuruluşu mu?

Bu arada cevabımı silmeyeyim de şu an fark ettim. “Bağlı bulunan” derken neyi kastediyorsunuz? İştirak, ortak ?
0
irene
(24.11.17)
(7)

kış lastiği önerisi

kibritsuyu
kış geldi, fiks kış sorusu çıktı meydana.kış lastiği ne alalım?goodyear ultragrip 8 kullandım 4 yıl, fena değild, memnun kaldım. ama başka bir şey önerirseniz o da olur. çok pahalı olmasın.lassa snoways ucuz mesela, çok mu kötüdür?petlas diyorlar. petlas nasıl?continental sordum, en pahalı buna dedi
kış geldi, fiks kış sorusu çıktı meydana.

kış lastiği ne alalım?

goodyear ultragrip 8 kullandım 4 yıl, fena değild, memnun kaldım. ama başka bir şey önerirseniz o da olur. çok pahalı olmasın.

lassa snoways ucuz mesela, çok mu kötüdür?
petlas diyorlar. petlas nasıl?
continental sordum, en pahalı buna dedi, değer mi?
nokian pek düşünmedim.

ne dersiniz? abuk markalar önermeyin lütfen.
0
kibritsuyu
(24.11.17)
Continental'ine baktim ben, bayagi da guzel yorumlar okudum. Hb'de 220 civariydi.
0
mor oje
(24.11.17)
petlas bir kere kullandım hiç memnun kalmadım.
good year aldım geçen sene, bu sene de onu kullanacağım, çok memnunum.
0
Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir
(24.11.17)
petlas al. taş gibi.
0
lonelyman
(24.11.17)
Michelin alpin5
Gecen sene takmistim arabaya,asiri iyi bir lastik,kis kosullarinda uzun kmler yaptim ve cok memnun kaldim.bu sene diger aracada taktirdim.
0
duptıs
(24.11.17)
parametre çok fazla hocam kış lastiği için. ne tür bir araç ile kullanacaksınız. ESP-elektronik diferansiyel kilidi-asr vs var mı? Ses konusu önemli mi gürültü ve titreşimden kaçtıkça da fiyat yükselir. Genel tavsiye verecek olursam kendim continental kullanıyorum. Benim yazlıklar da continental yazlık lastikten daha sessiz mesela. Ayrıca kar performansı "esp+asr off" ile çok iyi rampada "SUV" ları sollayarak çıkıyorum. Bu dediklerimi petlas kullanan arkadaşım da yapabiliyor. Bütçen az ise petlas, iyi lastik olsun garantisi sorunsuz işlesin vs dersen continental.

Nokian'da iyi lastik ama en kış lastiği testlerine hile yaptıkları ortaya çıktıktan sonra sıcak bakmıyorum.
0
goodman
(24.11.17)
geçen sene çğok araştırıp nokian aldım, wr3 tü galiba şimdi wr4 var herhalde.

ben çok memnunum, ankarada kullanıyorum, karda fln gayet kullandım, ni sıkıntı yaşamadım
0
nucleon
(24.11.17)
Tabi ki nokian. Bendeki wr4d. Biçok kez diğer arabaların kaldığı karlı yolda bana mısın demediğini tecrübe etmişliğim var. Kış lastiğinde hiç düşünmeden alınabilir.
0
ssiradanbirigibi
(24.11.17)
(3)

Excel bilen dostlara bir soru

vitativ
Farzedelim ki elimizde bir adet renk sütunu var. Altındaki satırlarda farklı farklı renkler yazıyor. Şöyle bir şey yapmak mümkün müdür?Eğer renkler sütununun altındaki bir hücrede "beyaz" yazıyorsa, "beyaz renk" sütununa 1 değeri girilsin. aynı şekilde "kırmızı" yazıyorsa "kırmızı renk" sütununa 1 d
Farzedelim ki elimizde bir adet renk sütunu var. Altındaki satırlarda farklı farklı renkler yazıyor. Şöyle bir şey yapmak mümkün müdür?

Eğer renkler sütununun altındaki bir hücrede "beyaz" yazıyorsa, "beyaz renk" sütununa 1 değeri girilsin. aynı şekilde "kırmızı" yazıyorsa "kırmızı renk" sütununa 1 değeri girilsin.

Ekteki fotoğraftaki gibi.
0
vitativ
(24.11.17)
örnek sayfa lazım sanki
0
rhan
(24.11.17)
s4.dosya.tc
anlamadığınız yer olursa sorabilirsiniz.
0
veritaslibertas
(24.11.17)
Ekteki tablonun A1'den başladığını farz ediyorum;

Beyaz renk sütununun ilk hücresine gelip(I2 hücresine) şunu yazacaksın

=EĞER(C2="BEYAZ";1;0)

J2 hücresine de şunu yazacaksın

=EĞER(C2="KIRMIZI";1;0)

bu yazdıklarını aşağı doğru sürüklersen istediğini elde edersin
0
PoscheN
(24.11.17)
(2)

"uzak aygıt veya kaynak bağlantıyı kabul etmeyecek" uyarısı

o degil dee
Sevgili duyuru sakinleri,Bilgisayarımdan internete giremiyorum. Böyle bir sorun sunuyor. Google proxy ayarlari ile ilgili bir seyler önermiş ama proxy de kapalı. Bunu nasıl çözerim. Internette sıkıntı yok telefondan girebiliyorum. Hatta bilgisayarda spotify da çalışıyor ama chrome, explorer filan ku
Sevgili duyuru sakinleri,

Bilgisayarımdan internete giremiyorum. Böyle bir sorun sunuyor. Google proxy ayarlari ile ilgili bir seyler önermiş ama proxy de kapalı.

Bunu nasıl çözerim. Internette sıkıntı yok telefondan girebiliyorum. Hatta bilgisayarda spotify da çalışıyor ama chrome, explorer filan kullanamıyorum.

Bi çözüversek şu işi ne kadar güzel olurdu...
0
o degil dee
(23.11.17)
proxy ile ilgili çıkardı bu sorun genelde. proxy kapalı dahi olsa, proxy ayarlarını otmatik al seçeneği işaretli mi?
0
kutukcu
(24.11.17)
@kutukcu "ayaları otomatik olarak algıla" seçeneği işaretliydi, kaldırdım ve düzeldi. çok çok teşekkür ederim :)
0
🌸o degil dee
(24.11.17)
(4)

Poloniex (satım emri)

whatdreamsnevercome
şimdi ethereum 410 dolar. sürekli takip edemiyorum o yüzden 400 dolara kadar düşerse sat demek istiyorum (daha fazla kaybettirmeden. 400 dolardayken %20 kârla çıkmış olacam). bu emri nasıl verebiliyoruz ya?yüksekten emir verebiliyoruz da, düşükten emir oluyor mu?
şimdi ethereum 410 dolar. sürekli takip edemiyorum o yüzden 400 dolara kadar düşerse sat demek istiyorum (daha fazla kaybettirmeden. 400 dolardayken %20 kârla çıkmış olacam).

bu emri nasıl verebiliyoruz ya?
yüksekten emir verebiliyoruz da, düşükten emir oluyor mu?
0
whatdreamsnevercome
(23.11.17)
Stop loss deniyor buna. Poloniexte stop loss koyma diye aratabilirsiniz youtube'dan falan
0
gibicibicis
(23.11.17)
i.hizliresim.com

şöyle bir şey var ama hangisine hangi değeri gireyim bilemedim.

bir de yanlış bir yere girersem eth 410 dolarken, 400 dolardan satıveririm henüz düşmeye başlamadan, pişman olurum baya.
0
🌸whatdreamsnevercome
(23.11.17)
www.bitbaba.xyz
bunu buldum
0
partizan
(23.11.17)
eth satis icin

stop 410
limit 400
digeri de miktar ben oyle anladim.
0
partizan
(23.11.17)
(1)

Laptop'daki USB portları çalışmıyor

amortisman
Merhaba,Lenova B570e ve Windows 10 kullanıyorum.Laptop'da 2 tane USB port var. İkisi de çalışmıyor. Ne mouse ne de telefonun şarjı çalışıyor. Sanırım portlara elektrik bile gelmiyor.Driver'ları güncelledim. Windows'un güç seçeneklerinden usb'leri kapatma özelliğini devre dışı bıraktım. Bios'un ayarl
Merhaba,

Lenova B570e ve Windows 10 kullanıyorum.

Laptop'da 2 tane USB port var. İkisi de çalışmıyor. Ne mouse ne de telefonun şarjı çalışıyor. Sanırım portlara elektrik bile gelmiyor.

Driver'ları güncelledim. Windows'un güç seçeneklerinden usb'leri kapatma özelliğini devre dışı bıraktım. Bios'un ayarlarında da usb aktif durumda.

Sorun ne olabilir, başka neleri kontrol etmeliyim sizce?

Port yuvasında fiziki bir hasar olabileceğini düşündüm ama 2 port da çalışmayınca bu ihtimal düşük geldi. Anakartla ilgili olabilir mi, başına böyle bir şey gelen var mı?

Teşekkür ederim.
0
amortisman
(23.11.17)
eskiyse slotlar ölmüştür
0
regardless of what they say
(23.11.17)
(3)

otomobil cahiline yardım.

old possum
2006 model Lada Vega'ya ses sistemi takılır mı? İstediğim özellikler bloetooth olması, handsfree olarak telefonla görüşebileyim bir de usb den müzik dinleyebileyim o kadar. Mp4 çalar özelliği istemiyorum. Böyle bir sistem alsam oto elektrikçi bunu takabilir mi? Ne alıcam bir de cihaz önerebilirseniz
2006 model Lada Vega'ya ses sistemi takılır mı? İstediğim özellikler bloetooth olması, handsfree olarak telefonla görüşebileyim bir de usb den müzik dinleyebileyim o kadar. Mp4 çalar özelliği istemiyorum. Böyle bir sistem alsam oto elektrikçi bunu takabilir mi? Ne alıcam bir de cihaz önerebilirseniz çok mutlu olacağım. Amfi filan takılkacaksa takılsın sorun değil. Hayatta tek zevkim iyi müzik dinlemek. Yardım ediniz.

Tişikkrlr.
0
old possum
(23.11.17)
urun.n11.com

elektrikçiye gerek yok, çakmak gözüne tak sonrası senin
0
angelofdeath
(23.11.17)
fm transmitter olması sıkıntı. istanbulda neredeyse tüm radyo frekansları dolu. büyük ihtimalle başarılı olmayacak.
0
sutlu nescafe
(23.11.17)
fm transmitter'ların kalitesi için kötü diyorlar, hepsiburada'da ucuz bluetooth'lu teypler var, yorumlara bakarak seçebilirsin. araçta hali hazırda kolon falan varsa amfiye de ihtiyaç duyacağını sanmıyorum, oto elektrikçi de takar evet.
0
yuto
(23.11.17)
(30)

Arkadaşlar galiba ben bittim :(((

turuncu tonlarda
Bilgisayardan 1 gr anlamayan bir insanım. Ofisin bilgisayarı internete bağlanmadığı için mikrosoftu arayıp yardım istedim, sonra bana bu bilgisayarın yazılımı orijinal değil dediiler, bireysel kullanımda mı dediler, evet dedim. Bilgisayar kiminse o bizi arasın dediler, ben de okey dedim kapattım. Şi
Bilgisayardan 1 gr anlamayan bir insanım. Ofisin bilgisayarı internete bağlanmadığı için mikrosoftu arayıp yardım istedim, sonra bana bu bilgisayarın yazılımı orijinal değil dediiler, bireysel kullanımda mı dediler, evet dedim. Bilgisayar kiminse o bizi arasın dediler, ben de okey dedim kapattım. Şimdi nolcak yaaa yazılım orijinal değil sonuçta :(( ve ben mal gibi bildirdim bunu :(( ne gelir başıma bi anlatın :(((
0
turuncu tonlarda
(23.11.17)
hiç bir şey olmaz
0
kisa
(23.11.17)
Muz cumhuriyetinde olsan tutuklayıp katıksız 3 gün hapse atarlar.
Türkiye'de bir şey olmaz.
0
cakabo
(23.11.17)
bişi olmaz. onlar unuttu bile
0
justinho26
(23.11.17)
bireysel kullanım demekle iyi yapmışsın yoksa ciddi para cezasıyla karşılaşabilirdi ofis.
0
zgrydn
(23.11.17)
İnternete bağlanmıyor diye internet servis sağlayıcınızdan önce Microsoft'u aramak? Ya ahahah çok özür dilerim, okuduğumdan beri gülüyorum.
Bir şey olmaz herhalde.
0
kobuzchu kiz
(23.11.17)
Şu an korkudan ve stresten ölmek üzereyim emin misiniz ya bişi olmaz di mi
0
🌸turuncu tonlarda
(23.11.17)
@kobuzchu kiz

Ya ben işte hiç anlamıyom bu işlerden :(( lanet ya niye aradım maş gibii :(((
0
🌸turuncu tonlarda
(23.11.17)
adamlar kim lan bu manyak diyip gülmüştür en fazla merak etme
0
sir gawain
(23.11.17)
:))) sen bittin ama bizi çok güldürdün:)
Hemen kaç oradan
0
sagin
(23.11.17)
Harbiden gönlü güzel bi kardeşimizmişsin, herkes böyle olsa hayat bayram olur :)

Cevap: Bişii olmaz. 3 kuruşluk mikrosoft için uğraşmazlar. 20 bin Euro x 20 adet pc'de yüklü programların olduğu bir fabrika düşün. Buna bile aşağı yukarı 2 yılda bir sürpriz baskın yapıyorlar, lisans denetlemesi adına.

Not: 20 bin Euro pc başına yıllık kira bu arada.
0
onemoremile
(23.11.17)
Microsoft'u aradığınız için bir sıkıntı olmaz ama lisanssız yazılımı tespit etmek için denetimler yapılıyor arkadaşların dediği gibi.
0
monogram
(23.11.17)
Bence daha komik olan Microsoft un sizi ciddiye alıp sorular sorması olmuş:)
0
benaslindayohum
(23.11.17)
bilgisayar internete bağlanmıyor diye microsoftu aramak çok komik :D duymuştum ama bu kadarını duymamıştım.

bişe olmaz bence ya.
0
bezginbekir
(23.11.17)
Lütfen bu duyuruyu silme. Efsane duyurular arasına girsin.

Not: birşey olmaz.
0
sutlu nescafe
(23.11.17)
ya aşslsldld sabah sabah çok güldüm:)
0
sta
(23.11.17)
adresi ve şirketi bilmedikleri için sorun yok. microsoft epey zamandır ufak işlerle uğraşmıyor.
0
orpheus
(23.11.17)
bir şey olmaz. adamlar da sallamamış zaten doğal olarak.

o değil de internete giremeden mikrosoftu nasıl aradın ya? ezberinde mi numara adsfdghgjhkjl??
0
nrmnm
(23.11.17)
gerçekten microsoft'u aradınız mı ya? :)))

bişey olmaz korkmayın bu kadar.
0
Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir
(23.11.17)
halen baglanmıyosa bakabiliriz beraber
0
mirty
(23.11.17)
internete bağlanmıyor diye mikrosoftu mu aradın hahahahahaha

hiçbişey olmaz sıkma canını
0
captainobvious
(23.11.17)
Serin hikaye...

Bir şey olmaz.
0
arockm
(23.11.17)
aynısı bi arkadaşımın başına geldi. şu an interpol kırmızı bülteninde 6. sırada. herkes neden dalga geçmiş anlayamadım. çok ciddi bi mesele bu.
0
elorelia
(23.11.17)
Dndkdkkd ya şöyle oldu olay, ben wifi ye bağlandım telefondan, baktım sorunsuz çalışıyor, ama bilgisayar bağlanmıyor, burdan hareketle sorun bilgisayarda sandım. Sorunu google a yazdım, Microsoftun bi makalesi çıktı, baktım orda yardım seçeneği var, numaramı falan yazdım beni aradılar, böyle oldu olay, bilgisayar benim değil, birinden aldım bi işimi halletmek için falan dedim :D cidden malım ya off
0
🌸turuncu tonlarda
(23.11.17)
sorun düzeldi mi peki? bi kapatıp açsaydın modemi ve bilgisayarı.
0
elorelia
(23.11.17)
Geçen ben de aradım bir şey olmaz. Güncelleme geldi ondan sonra bağlantı gitti. Diğer cihazlar bağlanabiliyordu. ISP ile kavga ettikten sonra bunları aradım. Çok yardımcı oldular. Gülünecek bir şey yok. Numaraları: 08503902777
0
Lim5
(23.11.17)
@elorelia

Modem nerde bilmiyorum, bizim ofiste değil.
0
🌸turuncu tonlarda
(23.11.17)
Valla ben de güldüm, Allah da sizi güldürsün :)

Bundan sonra internete bağlanmazsa driverlarını güncelle. Update sonrası yaşanabiliyor o sorun.

Bir şey olur mu olmaz mı bilmiyorum orasını. olmaz umarım.
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(23.11.17)
yani sen de mikrodalga çalışmıyor diye tedaş'ı aramışsın bacım. öyle düşün. ha arabanın yakıtı bitti diye volkswagen'i aramışsın ha bu, ya da hasta oldun diye ananı arayıp çemkirmek gibi bir şey bu :)
0
devcileyin,
(23.11.17)
Hahahhha ben yokken çok eğlenmişsiniz yine :D

Bir şeycik olmaz dünyadaki (bak Türkiye demiyorum) Windows yüklü 10 bilgisayarın 4'ü lisanssız kullanıyor zaten. Adamlar bunu bilmiyor mu sanki? Her yerde çatır çatır crack paylaşılıyor, hatta Windows 7'den Windows 10'a geçilirken sahte (crackli) Windows'u da geçirebiliyordun. İsteseler bir şekilde onu da tespit eder kimseye lisanssız kurdurtmazlardı.

Şirket adını verdiysen haftaya gelirler ama avukatla. Yukarıdaki paragraf kişisel kullanım içindi.
0
chicha
(23.11.17)
@chicha

Ortada bi şirket yok zaten, bağımsız çalışan avukatın stajyeriyim ben.
0
🌸turuncu tonlarda
(24.11.17)
(9)

Masaüstü bilgisayar

liberal
Merhaba,2.000-3.000 TL arası bir masaüstü bilgisayar kasası almak istiyorum.Black friday'de ne alabilirim acaba?i5 olsa iyi olur, önerileriniz olursa çok sevinirim.
Merhaba,

2.000-3.000 TL arası bir masaüstü bilgisayar kasası almak istiyorum.
Black friday'de ne alabilirim acaba?
i5 olsa iyi olur, önerileriniz olursa çok sevinirim.
0
liberal
(23.11.17)
black friday ulkemizde bindirim uzerine indirim oldugundan cok bir fark goremedim ancak kullanim amaci v.s. daha detayli bir aciklama yaparsaniz yardimci olmaya calisayim (monitor dahil mi, oyun oynanacak mi)
0
pwnography
(23.11.17)
Evde monitor var, sadece kasa almak istiyorum, ofis programları çalıştıracak. Oyun nadir oynanacak gta5 çalıştırabilecek bir pc olsun yeter.

Cevap için çok teşekkürler.
0
🌸liberal
(23.11.17)
Itopya;
i.hizliresim.com

Sinerji;
i.hizliresim.com

Teknobiyotik;
i.hizliresim.com

Onerilerim bu sekilde olur. I5 toplanabilir ancak intel'in anakart tutumlari yuzunden pek gelismeye acik olmayacagindan Ryzen mantikli. Anakarti B350 serisi secme sebebim ileride islemci degisimine uygun olmasi. Paraniz oldugunda veya bilgisayar yetmemeye basladiginda islemci alip yolunuza devam edebilirsiniz.

Ram fiyatlari kur haricinde ureticiler tarafindan da fecii sisiriliyor su siralar o yuzden simdilik 8 GB koydum, ileride ram takviyesi de yapilabilir.

Ekran karti ben tek fanli sevmedigimden cift fanli koydum, eger tek fanli benim icin problem degil derseniz daha ucuzunu da bulabilirsiniz. 1050TI nin en ucuzu hangisi ise (cift veya tek fanli) onu gonul rahatligi ile alabilirsiniz.

Kasa olarak Akasa'dan cok emin degilim, Cm olmadigindan Akasa ekledim ancak farkli yerlerden almak sorun degil derseniz en ucuz Masterbox Lite 5 80+ 500 W kasayi almanizi oneririm. fiyat performans konusunda cidden sahane.

Fiyatlar ucmus oldugundan SSD ekleyemedim. Zaten configler de sizin barajinizin biraz uzerinde ama gelecege acik configler oldugundan o konuda pek birsey yapamadim.

Bir de GTA 5'i calistirabilecek diyince zaten cita bayagi yuksege koyuluyor = ) bu sistem 1080P de su anki neredeyse butun oyunlari Ultra/High ayarlarda oynatir.

Sonuc olarak; ileride eklenecek SSD ve 8 GB ram ile ciddi bir makineniz olacaktir.
0
pwnography
(23.11.17)
@pwnography, bu işten çok iyi anladığın belli, açıkçası ben hazır kasalar varya asus, hp falan o tarz bir şey düşünüyorum. Benim bunları alıp birleştirin demem aldıgım adamın istemediigm şeyi takmış olduğunu anlamam falan çok zor.
Ama çok teşekkürler.
0
🌸liberal
(24.11.17)
hazır sistemler satıyorlar ya da pwnography'nin seçtiği gibi sitelerin kendi sistemi üzerinden ürün seçiyorsun, onlar montaj yapıp gönderiyor.
seçmekle uğraşmayayım diyorsan hazır sistemlere yönelebilirsin, mesela şu:
www.itopya.com

gta5'i hakkıyla çalıştıran bilgisayara her oyunu çalıştırır, hedefin çok düşük değil, o yüzden 3000 altına bulman imkansız gibi bişey. bunun ekran kartı da vram'den kaybediyor ama ayar kısarak oynayabilirsin.

i5 demek yalnızca bir şey ifade etmediği için(nesil de lazım) orta-üst seviye işlemci istediğini anladım; bu işlemci da aynı klasmanda, hatta yerine göre birçok i5'ten yüksek performanslı.
teknobiyotik, sinerji gibi sitelerin hazır sistemlerine(oyuncu pc diye bakarsın) bakıp işlemcisi ryzen 5, ekran kartı min 1050ti 4gb olanlar arasından bütçene uygun seçebilirsin.
0
Bruce
(24.11.17)
@Bruce teşekkürler, GTSA5 bu kadar yüksekse açıkçası ps4 var, oradan satın alırım orada oynarım. İtopya'yı aradım magazadan da satış yapıyorlarmış, freedos yüklü geliyormuş, ayrıca windows yükletmek gerekecek.

www.vatanbilgisayar.com

Şu bilgisayar çok mu kötü?
0
🌸liberal
(24.11.17)
windows 30 liraya alınabiliyor, kurması zor değil.
eksiduyu.ru

gönderdiğin bilgisayara gelince; i5-7400 r5 1500x ile kafa kafaya bir model. çoklu çekirdeğin gücünden faydalanan işlemlerde(render vs.) 1500x'in katkısı çok daha yüksek olur. tek çekirdek performansında 1500x'in saat hızı daha yüksek de olsa 7400 yakalıyor. aralarındaki fark çok olmadığı için bu bilgisayara daha fazla para verip ekran kartından feragat etmek mantıksız olur. harici ekran kartsız bu modelin mantıklı olması için 2500 liralara satılması lazım.

yani 3200 vereceksen gta 5 oynatan ekran kartlı bir model bulabiliyorsun. ps4'te oynarım oyunu, dahili ekran kartlı bir model alayım diyorsan 2500-2600 liradan fazlasını vermen mantıksız olur.

sezdiğim kadarıyla itopya, toplama sistem vs. işine hiç bulaşmak istemiyorsun. ben 10-15 gün önce teknobiyotikten aldım böyle bir hazır sistem, kargoyla geldi, hiç sorun yaşamadım. itopya'nın mağazası da varmış, orada çalıştırır emin de olursun. cidden gerek yok yani o ofis bilgisayarlarına o parayı vermeye.
0
Bruce
(24.11.17)
Hocam HP'yi zaten gec, gitsinler kumda oynasinlar. Asus v.s. gibi hazir sistem almak istiyorsan da laptop al hic bosuna 10-20 kiloluk hayvan gibi yer kaplayan birseye gerek yok. @Bruce'un verdigi linkteki pc cidden efsane. R3 yerine R5, 1050TI ekran karti yerine 1060 (3 GB bile olsa) var. Sizin vatandan verdiginiz linkteki bilgisayarda 1000 serisi degil 700 serisi ekran karti var ve onboard. Parayi cope atin o bilgisayara vereceginize uzulmem. Eyyorlamam bu kadar.
0
pwnography
(24.11.17)
www.hepsiburada.com


Bu nasıl sizce? İnsan diyor bu kadar düşünmeye gerek var mı diye.
0
🌸liberal
(24.11.17)
(7)

Windows 10 cd key

whatdreamsnevercome
bu n11.com'da 50-60 liraya satılan keyler var. bunların bi falsosu bir şeyi var mıdır? yoksa alırsam gönül rahatlığıyla kullanabilir miyim?
bu n11.com'da 50-60 liraya satılan keyler var. bunların bi falsosu bir şeyi var mıdır? yoksa alırsam gönül rahatlığıyla kullanabilir miyim?
0
whatdreamsnevercome
(23.11.17)
bu arada freedos bir cihaza bu key ile kurmak için öncelikle windows 10'u bir flasha falan mı yüklemek gerekiyor?
onu nasıl indiriyoruz :(
0
🌸whatdreamsnevercome
(23.11.17)
urun.n11.com

ben bundan aldım kurdum 10 gündür kullanıyorum, bir sorun yok. oem key oldukları için ucuza alabiliyor firmalar, hatta belki de 5-10 liraya gelmiştir. oem oldukları için tek anakarta yüklenebiliyorlar, anakart değişirse kullanamazsın başka bilgisayarda. gerçi onun da yolları var ama uğraştırıyor. yakında bilgisayar değiştirme niyetin yoksa al geç.

kurulum için güzel bi rehber var şöyle:
www.youtube.com
www.technopat.net
0
Bruce
(23.11.17)
abi 60 liraysa zaten bilgisayar dğeiştirsem de bi önemi yok ki. 10 bilgisayar değiştirmem lazım normal windowstan daha zararda olmam için.
0
🌸whatdreamsnevercome
(23.11.17)
yüksek bi reytingi varsa muhtemelen falsosu yoktur. olsa zibilyon kere söylerler.

evet flasha ya da cdye yazman lazım bootable şekilde.

pro keylerden almaya çalış.
0
aşksız prens
(23.11.17)
kardeşime aldım 5-6 aydır kullanıyor sorunsuz. bruce'un dediği gibi tek pc'lik ama sonuçta normal fiyatının 10'da biri bile değil.

windows 10'un direk iso'yu indirip usb flaş diske yazan bir tool'u var, yalnız kodunu satın aldığın versiyonu indirmen (pro, home vs.) gerekiyor.
www.microsoft.com

şuradan şeyapabilirsin. iso elimde dursun ilerde de lazım olur dersen direk dosyayı da indirebilirsin aynı tool ile, sonrasında rufus ile istediğin flaş diske yazdırırsın.

ahan şu da rufus
rufus.akeo.ie
0
yuto
(23.11.17)
ya macos üzerinden yapmam gerekiyor bu bootable işini ama beceremedim. 8gb flashbellek var ve kesinlikle görmüyor onun içine atamıyorum iso'nun dosyalarını. normalde usb yi görebiliyorum içi boş. ama boot camp asisant destination olarak onu belirleyemiyor.
0
🌸whatdreamsnevercome
(23.11.17)
@whatdreamsnevercome dosya formatı uyuşmazlığı olabilir (ntfs), flaş diskin içindeki önemli her şeyi bilgisayara yedekledikten sonra şu videoda gösterilen şekilde format atmayı dene, muhtemelen düzelecektir.

www.youtube.com
0
yuto
(23.11.17)
(2)

power point bulamıyorum

steve rogers
aramalarda çıkan linkleri indirip kurdum ama uyumlu key bulamıyorum. 2 gün sonra sunum var. kesin olarak çalışacak bir key veya indirme linki verir misiniz?
aramalarda çıkan linkleri indirip kurdum ama uyumlu key bulamıyorum. 2 gün sonra sunum var. kesin olarak çalışacak bir key veya indirme linki verir misiniz?
0
steve rogers
(23.11.17)
mutlaka microsoft office ile mi hazırlamanız gerekiyor? eğer bu mecburiyetiniz yoksa onun yerine ücretsiz ofis yazılımı olan libre office impresste pptx dosyalarınızı oluşturabilirsiniz yada open office. bu iki uygulamada da oluşturduğunuz dosyalar (gerek .docx .xlsx .pptx olsun) tüm ofic uygulama paltformlarında açılabilir.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(23.11.17)
google hesabınız varsa, internet üzerinden hazırlayın docs.google.com

microsoft hesabınız varsa (hotmail, vs) online powerpoint kullanın office.live.com
0
cliquot
(23.11.17)
(2)

Uydunet/Kablo TV

amonaki
Hali hazırda oturma odasında kablo tv(teledünya) + uydunet kullanıyorum. Bu 2 liyi salona taşıyacağım. Salonda da oturma odası gibi duvardan gelen koaksiyel mevcut deneme amaçlı taşıdım tv yayını geldı fakat internet oturmadı. Bu işlem için teknik ekibin mi gelmesi lazım yoksa müşteri hizmtlerini ar
Hali hazırda oturma odasında kablo tv(teledünya) + uydunet kullanıyorum. Bu 2 liyi salona taşıyacağım. Salonda da oturma odası gibi duvardan gelen koaksiyel mevcut deneme amaçlı taşıdım tv yayını geldı fakat internet oturmadı. Bu işlem için teknik ekibin mi gelmesi lazım yoksa müşteri hizmtlerini arasam çözebilirler mi?
0
amonaki
(22.11.17)
modem için kendi ayırıcısını kullandınız değil mi? gelen kablodan tv ve interneti ayıran parçadan bahsediyorum. duvardan gelen kabloyu splitter'a takıp ondan çıkan uçları da frekansına göre vermeniz gerekebilir, bendeki tv ve data diye ayırıyor mesela.
0
gkhncnzdgn
(22.11.17)
@gkhncnzdgn evet evet splitter i takıp denedim ama internet oturmuyor bir türlü.
0
🌸amonaki
(23.11.17)
(3)

Macbook Pro Almaya Karar Vermiştim Ancak;

mete kudur
Öncelikle 1 kaç basit seviye sorum olacak, ardından da öneri yorum v.s1.si; benim sağa sola çok elim ayağım takılır, mıknatıslı şarj olayını kaldırmışlar mı ? (mıknatıslı olması şahane birşeydi)2.si; iPhone x v.s derken ekran köşesini kaldırıyorlar artık git gide, bunu bilgisayar için de yaparlar mı
Öncelikle 1 kaç basit seviye sorum olacak, ardından da öneri yorum v.s


1.si; benim sağa sola çok elim ayağım takılır, mıknatıslı şarj olayını kaldırmışlar mı ? (mıknatıslı olması şahane birşeydi)
2.si; iPhone x v.s derken ekran köşesini kaldırıyorlar artık git gide, bunu bilgisayar için de yaparlar mı bekleyelim mi biraz daha


Şimdi de bilgisayarı ne için kullandığım;

Öncelikle, benim için aslolan şey mobil'lik; yani, bilgisayarda olan herhangi bir aksiyonu telefondan da ulaşabilmeli kullanabilmeliyim. Apple bu iş için uygun gibi görünüyor(eski patronum, bu şekilde bilgisayar-telefon-saat kullanıyordu çok kolaylık sağlıyordu bu işler için)


Diğer konu ise, iş geliştirme üzerine akış diyagramları v.s çizen ve görsel yönlerine önem veren problemli bir insanım sanırım (mesela excel tablosunda benim için ilk 30 dakika hatta fazlası acaba, nasıl bir tablo oluştursam, renklerini ne yapsam, yazı biçimi ne olsa diye geçiyor, zaten devamında bunlara karar verince bilmediğim komut çıkana kadar kesintisiz sürdürebiliyorum) bunu sorduğumda da macOS uygulamaları daha görsel daha iyi demişlerdi ama bu konuda birşey bilmiyorum.


Bilgisayarda genel olarak internet, oyun(dota2 cs:go-zula tarzı oyunlar) ile film müzik ve office(bunu yukarıda anlattım) aksiyonuna giriyorum, mesela telefonda izlediğim bir videoyu tek tuşla bilgisayar ekranında açabileceksem ya da tam tersi olacaksa veya 3. parti bir medya oynatıcısı şak diye oynatacaksa bu benim için büyük bir avantaj. (samsung telefonlar arasında da group play vardı mesela onun gibi olsa)


Ve bunlarla birlikte bilgisayar kullanımım, internet oyun üzerine ancak mesela .cad programlarında(spesifik olarak autodesk'inkiler) bir şey lazım olduğunda bilgisayar donmamalı, hızlı refleks verebilmeli. Zaten kendi bilgisayarımdan bu işlere koşturuyorsam acil ve önemli bir durum var demek oluyor bu ve böyle durumlarda bilgisayar abukluk çıkarttığında kaldırıp duvara vurasım geliyor(zengin olunca yapılacaklar listemde var bu). Yani office ve .cad programlarıyla, yukarıda bahsini ettiğim oyunlarda bana problem çıkartmamalı.


Kafa karıştıran yerlere geliyoruz:

1- fiyat/performans. Öncelikle daha önce uzun yıllar mac kullandım ve os'u çok sevdim. yine kişisel bilgisayar alsam hep yine apple alırım diyorum/diyordum ancak henüz hanıma da jeep aldım hafta sonları onu kullanıyorum rahatlığına erişemediğim için, malesef bilgisayarımda lazım olan diğer şeyleri de yapmam gerekiyor. Bu noktada fiyat-performans için konu komşu hısım akraba - yok ya onu alma abi, onun yerine .... diye fikirlerle geliyor(hepsi de kendi bilgisayarları konusunda oluyor; şöyle anlar yaşıyoruz youtu.be)


2- macbook pro değil de macbook air ya da macbook alıp 2. bir bilgisayar alma fikri var


3-ya da macbook pro değil, macbook alıp kalan parayı da karı kızla(şaka şaka) alternatif yerlerde değerlendirmek üzere saklayabiliriz.


4-Macbook alıp note serisi kullanmak nasıl bir fikir olabilir bir de bu var tabi


youtu.be (macbook almamak için 5 neden shiftdelete.net videosu)



Ve çok da önem vermediğim konular;

Bunların dışında erp mi ne diyorlar, o tür programlar kullanabiliyorum, statik analiz programları lazım olabiliyor v.s ama ben bu tür şeylerin olmamasına razıyım. İş yönetimi ve akış diyagramı programları ile standart office'in alengirli renk ve yazı tipiyle autodesk ıvır zıvırı aradığım şeyler, bunlarda ve oyunlarda donmasın.



edit: 13'' olanlardan bahsediyoruz, büyük ekran taşımayı sevmiyorum 13'' iyi.
0
mete kudur
(22.11.17)
Mıknatıs yok artık evet ama sürekli takılıyorsan o daha iyi aslında, bilgisayarı yerde bulabilirsin yoksa. Ekran köşesi falan kalkmaz on sene daha.

Air alma ekran çöp, çözünürlük çok düşük. Evet telefondaki şeyi direkt bilgisayarda oynatabilirsin.

Öpsen donmaz, çok uğraşman lazım. Ama pro dışındakilerin işlemci gücü düşük, bir şey diyemem.
0
i was made for you
(22.11.17)
valla 2010 pro var taş gibi. bu süreçte 3 windows laptop cortladı, sonuncuda üretici ve satıcıyı mahkemeye verdim, seneye duruşma var.

Kredi çekip pro aldım, pişman değilim. en azından 5 sene kafam rahat, geçen senenin modellerinin fiyatları düşüyor yenisi çıkınca.

Alfred var, bettertouchtool var, paste 2 çıkmış yeni, baya üretkenliği arttıran şeyler var. oyun falan pek bilmem işim olmuyor artık.
0
passion rules the game
(22.11.17)
ekran inceliği olayı dell xps’te falan var, mbp için olur mu bilmem, altında telefon gibi donanım yok sonuçta.
0
passion rules the game
(22.11.17)
(6)

Hangi Linux Sürümü

shotcrete
Evde atom işlemcili 1GB RAM'li eski bir minibook var. Annem internete girmek için kullanıyor. Arada bir de word lazım oluyor o kadar.Oldukça ağırlaşmıştı. W7 Starter kurdum ama çok ağır hala. Linux sürümlerinden birini kurayım dedim. Tavsiye edebileceğiniz bir dağıtım ve arayüz var mıdır? Cihazı kas
Evde atom işlemcili 1GB RAM'li eski bir minibook var. Annem internete girmek için kullanıyor. Arada bir de word lazım oluyor o kadar.
Oldukça ağırlaşmıştı. W7 Starter kurdum ama çok ağır hala. Linux sürümlerinden birini kurayım dedim. Tavsiye edebileceğiniz bir dağıtım ve arayüz var mıdır? Cihazı kasmasın, sorun çıkarmasın yeterli.
0
shotcrete
(22.11.17)
hocam
ram i yükselt 2 yap
model yaz bakalım
bir de ssd al hocam lütfen 120 gb lik al ver kullansın kadin
0
kingcyrax
(22.11.17)
@kingcyrax
hocam geçici olarak kullanıyor zaten. değişecek. o yüzden gerek yok şimdilik.
0
🌸shotcrete
(22.11.17)
Ubuntu veya Linux Mint olabilir.
0
mrmlq
(22.11.17)
o zaman ram + win 7 hocam
upgrade leri kapatıcaksın bir de
akacaksın
0
kingcyrax
(22.11.17)
android x86 bence daha iyi. denemedim ama yorumlar genelde olumlu.
0
izole
(22.11.17)
temel linux bilginiz varsa, fazlaca kisisellestirilebildikleri icin gentoo ya da arch linux daha dogru bir tercih olacaktir.
0
tropizma
(23.11.17)
(3)

Windows.old klasörü?

kfk
son güncelleme sonrasında, zaten çetin bir kapasite savaşına ev sahipliği yapan ve içinde windows kurulu olan 120 gb'lık ssd'nin altında beliren bu 40 gb'lık windows.old klasörü ne yapmak NEREYE VARMAK İSTEMEKTEDİR?silsem mi? shift+delete falan? :)
son güncelleme sonrasında, zaten çetin bir kapasite savaşına ev sahipliği yapan ve içinde windows kurulu olan 120 gb'lık ssd'nin altında beliren bu 40 gb'lık windows.old klasörü ne yapmak NEREYE VARMAK İSTEMEKTEDİR?

silsem mi? shift+delete falan? :)
0
kfk
(22.11.17)
shift+delete ile silme. windows'un disk temizleme zamazingosu ile sil.
0
washe
(22.11.17)
disk temizlemeyle yaptım, 15-16 gb falan temizlendi. varmış bir bildiği demek
0
🌸kfk
(22.11.17)
Silmeseydiniz 10 gün sonra kendisi silinecekti zaten. Geri dönmek istersiniz diye duruyordu o klasör.
0
teknikekip
(22.11.17)
(5)

Bosch akülü vidalama

babilbaligi
Aküleri ölünce ne yapıyoruz?
Aküleri ölünce ne yapıyoruz?
0
babilbaligi
(22.11.17)
Onu cope at,yeni batarya al.
Soyle
www.hepsiburada.com
0
duptıs
(22.11.17)
@duptıs: yeni bir akülü vidalama almak daha ucuza geliyor.
0
🌸babilbaligi
(22.11.17)
prizde çalışmıyor mu
0
kveldulv
(22.11.17)
pilleri söküp atıyoruz,
pillerin bağlandığı yerlerden kırmızı ve siyah renkli iki kabloyu dışarı çıkarıyoruz,
aparatı uygun gerilimde bir adptörle besliyoruz.
0
izole
(22.11.17)
@ want2die; atıyoruz abi, atık pil kutusuna atıyoruz. hunharca atıyoruz.
0
🌸babilbaligi
(04.12.17)
(5)

araba kaloriferindeki inanılmaz mantık hatası

kibritsuyu
sabah arabaya biniyorum, motoru çalıştırıyorum, kaloriferi açıyorum, soğuk hava üflüyor. 5-10 dakika içinde motor ısındıkça sıcak hava gelmeye başlıyor.hmmm demek ki havayı ısıtmak için motorun sıcaklığını kullanıyor.motoru durduruyorum, ama arabanın içinde oturacağım. motor sıcak ama çalışmıyor, la
sabah arabaya biniyorum, motoru çalıştırıyorum, kaloriferi açıyorum, soğuk hava üflüyor. 5-10 dakika içinde motor ısındıkça sıcak hava gelmeye başlıyor.

hmmm demek ki havayı ısıtmak için motorun sıcaklığını kullanıyor.

motoru durduruyorum, ama arabanın içinde oturacağım. motor sıcak ama çalışmıyor, lakin kontak aksesuar pozisyonunda açık. fan çalışıyor, hava üflüyor, ama soğuk hava üflüyor.

soru: üflediğin havayı motorun sıcağından geçirip ısıtıyorsan motor kapalıyken ama hala sıcakken niye soğuk hava üflüyorsun?

yok motorun sıcağından geçirmiyorsan, farklı bir ısıtma mekanizman varsa niye ilk çalıştırdığımda motor ısınana kadar soğuk hava üflüyorsun?
0
kibritsuyu
(22.11.17)
bütün arabalarda havalandırma sisteminde 2 tane klape bulunur.
ilk klape havanın dışarıdan mı yoksa içeriden mi alınacağını seçer bu tam açık ya da kapalı pozisyonda çalışır. ikinci klape soğuk ve sıcak hava karışımını ayarlar ve yüzdeli olarak çalışır.

bunun üstüne klimalı araçlarda bu ısıtma ve soğutma işlemi motordan bağımsız olarak klima kompresörü ile de yapılabilir.

sizin durumda muhtemelen motor kapanınca soğuk-sıcak klapesi soğuk konumuna geçerek ya iç ya da dış havayı çeviriyor sadece.

yukarda yazılan ufak peteğin kısa sürede soğuması da oldukça mantıklı.
0
orpheus
(22.11.17)
@want2 direk klimadan yapınca sıcak mı geliyor hemen :/ üşenmesem şimdi gidip denicem
0
kleider
(22.11.17)
@want2die

hocam araç kimalarının ısıtma yaptığını nerden çıkardın? araç klimaları ısıtma yapmaz. klimalı araçlarda da ısıtma klimasız araçlar gibidir:

www.youtube.com

soruya gelecek olursak @acemi doğru açıklamış. sıcak/soğuk klapesiyle bir ilgisi yok bu durumun. nitekim birçok araçta bu klape mekanik çalışır. aracı stop ettiğinde kendinden soğuğa dönecek bir klape yok.
0
himmet dayi
(22.11.17)
Acemi'nin dediği doğru. Şu devirdaimi olmadığı zaman kalorifer çalışırsa suyun içerisinde bulunan sıcaklık hava vasıtasıyla alınır ve içeriye verilir. Ama; su pompası motora bağlı olduğu için motor çalışmazsa su dolaşımı olmaz. Arabalardaki klimalar sadece soğuk vermek için tasarlanmıştır. Aslında sıcak da verebilir ama içten yanmalı motor gibi sürekli bir ısı kaynağı varken bu fazla parça kullanımına giriyor.(Amaç az parça ile planlı eskitme yoluyla araç işlevlerinin çalışması)
0
ceyhan prensi adana
(22.11.17)
elektrikli arabalarda (ör.tesla) klima hem ısıtıp hem soğutuyor. zaten araçta radyatör yok, ısıyı aktaracağı merkezi bir motor da yok.

öyle genel konuşurken az dikkat, teknoloji sizin ufkunuz kadar dar değil.
0
babilbaligi
(22.11.17)
(9)

apple music vs. spotify

avianthem
hangisi?
hangisi?
0
avianthem
(21.11.17)
spoti
0
pgup
(21.11.17)
spotify
0
sta
(21.11.17)
Sportifie
0
empty man
(21.11.17)
Spotifies
0
neysene
(21.11.17)
eğer cihazınız apple ise, ve dar bir arşivden ziyade sürekli farklı şarkılar dinliyorsanız cache sorunundan dolayı spotify'den uzak durun derim. ios'ta hala düzeltilmediyse spotify cahce silme butonu falan yok ve her dinlediğiniz şarkı cihazınıza kaydoluyor. 2-3 haftada bir yüksek cache rakamlarına ulaşabilirsiniz ve tek çözümü sık sık uygulumayı telefondan silip kurmak. ayrıca ses kalitesinde de tamamen subjektif olacak ama apple music'i çok az farkla daha başarılı buluyorum. eğer çok kafa yorulmamış ama çok fazla seçeneğe sahip olayım, bol hazır liste olsun derseniz spotify, kürate edilmiş, döneme ve hatta söz yazarına göre bile listeler bulayım ama bunlar da miktarca az olsa da sorun değil diyorsanız apple music derim. iyi akşamlar.
0
eksisozlukokuryazari
(21.11.17)
Spotify
0
mutlusismankedi2015
(21.11.17)
Spotify
0
eazy
(21.11.17)
Farklı bir şey söylemek isterdim ama ikisini de kullandım: Spotify.
0
tierra santa
(22.11.17)
tierra santa+ ikisini de kullanmış birisi olarak, zaman zaman spotiye kızsam da spoti yener
fter all this time,
always spoti <3
0
part time pollyanna
(22.11.17)
(3)

telegram vs. whatsapp

avianthem
bu ikisi arasında teknik açıdan ne gibi farklılıklar var?hangisi daha güvenli? eğer ikisi de aynı popülaritede olsa hangisini kullanırdınız?teknik haricinde hangi açıdan hangisi daha iyi / kötü? teşekkürler.
bu ikisi arasında teknik açıdan ne gibi farklılıklar var?

hangisi daha güvenli? eğer ikisi de aynı popülaritede olsa hangisini kullanırdınız?

teknik haricinde hangi açıdan hangisi daha iyi / kötü?

teşekkürler.
0
avianthem
(21.11.17)
telegram'da telefon numarası vermen gerekmiyor.
gizlilik konusunda whatsapp'tan güvenli olduğu ve verilerin whatsapp'ın yaptığı gibi incelenip başka hizmetlerle birleştirilmediği söyleniyor.

sanırım ilgi alanlarına grup arayıp dahil olabiliyordun telegram'da (umarım başka bir programla karıştırmıyorumdur). ilgi alanına göre gruplar arayabiliyorsun.
0
dahinnotha
(21.11.17)
Ek olarak:

Whatsapp pcden açıldığında telefonun da internete bağlı olması gerekiyor, çok sorun çıkarıyor.

Telegramda bu zorunluluk yok ve sorunsuz.
0
Adramelekhh
(21.11.17)
telegram iran gibi ülkelerde çok yaygın kullanılıyor ve rakamı tam hatırlamıyorum ama en son telegram üzerinden çok büyük ticaret-reklam dönüyordu.
0
orpheus
(21.11.17)
(5)

windows 7'yi xp gibi çalıştırmak

tabudeviren
1999 yılından kalma bir cdde oynadığım oyunları içeren cdyi çalıştıramıyorum. "The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running" diye başlayan bir hata veriyor.bu cd ile oynadığım bilgisayar windows xp, pentium II 350 veya III 250 mi neydi. pentium IV 2.4 de ola
1999 yılından kalma bir cdde oynadığım oyunları içeren cdyi çalıştıramıyorum.
"The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running" diye başlayan bir hata veriyor.

bu cd ile oynadığım bilgisayar windows xp, pentium II 350 veya III 250 mi neydi. pentium IV 2.4 de olabilir. ram de 512 mb falandı. ekran kartı da 64mb idi sanırım.

bilgisayarı böyle bir bilgisayarmış gibi nasıl yapabilirim?
0
tabudeviren
(21.11.17)
oyunun uygulama dosyasına sağa tıklayıp, uyumluluk sekmesinde uyumluluk modunu windows xp yaparak deneyebilirsin.
peşin not: bazı windows sürümlerinde xp uyumluluğu görünmemektedir.
0
pccopath
(21.11.17)
öyle de çalışmıyor.
0
🌸tabudeviren
(21.11.17)
xp mode diye birşey var, onu kullanabilirsin. detaylı kurulum istersen link atabilirim.
0
pccopath
(21.11.17)
sanal makina içine xp kur.
vmware veya virtualbox.
0
orpheus
(21.11.17)
xp mode yeterli oldu :)
0
🌸tabudeviren
(21.11.17)
(3)

EXCEL de kitap içerisinde arama yapma

500 days of summer
Şimdi Bir excel kitabımız var ve bu kitap 300 sayfadan oluşuyor.Firma kodlarının yazdığı bir sütun ve ürün kodlarının yazdığı başka bir sütun var.Tüm kitap içerisinde A firmasının 100 numaralı ürününün hangi sayfalarda olduğunu nasıl bulabiliriz? (Sayfalarda tek tek aratmak dışında)
Şimdi Bir excel kitabımız var ve bu kitap 300 sayfadan oluşuyor.
Firma kodlarının yazdığı bir sütun ve ürün kodlarının yazdığı başka bir sütun var.
Tüm kitap içerisinde A firmasının 100 numaralı ürününün hangi sayfalarda olduğunu nasıl bulabiliriz? (Sayfalarda tek tek aratmak dışında)
0
500 days of summer
(21.11.17)
ctrl + f 'i sayfa yerine kitapta çalıştırsan. Seçeneklerden arama alanını değiştirebilirsin.
0
mkrk
(21.11.17)
Malesef bu şekilde 2 özellik aranmıyor
0
🌸500 days of summer
(21.11.17)
Normalde excel'de iki farklı kriteri tek seferde bulamazsın.

Şöyle bir şey önerebilirim, biraz zor olacak ama;

her bir sayfada firma kodu ve ürün kodlarını örneğin C sütununa =A1&B1 formülüyle birleştireceksin. Daha sonra komple sütunu kopyalyıp "Değerleri" olarak yapıştıracaksın.

Örnek:
A1: 12345
B1: 98765 olsun.
C1'e formülü yazdığında görüntü: 1234598765 olacak. Bu şekilde firma kodu ve ürün kodunu birleşik yazıp Ctrl+F ile aratırsan bulursun.

300 sayfa için tek tek uğraşman gerekecek ama her bir arama için sayfa sayfa bakmaktan daha iyidir diye düşünüyorum.

Hatta bu işi kolaylaştırabilirsin. Eğer 300 sayfa da birbiriyle aynı formattayse sen 1 sayfada formülü yazıp mesela 1000 satır için aşağı çekersin. Sonra o sütunu tepeden seçip kopyaladıktan sonra her bir sayfaya girip direkt istediğin sütuna yapıştır dersen formül yazmadan hızlıca halledersin.
0
himmet dayi
(21.11.17)
(1)

3d çizim

shotcrete
20 metrekare bi alanda tasarım yapılacak da yardımcı olabilecek biri var mıdır?
20 metrekare bi alanda tasarım yapılacak da yardımcı olabilecek biri var mıdır?
0
shotcrete
(20.11.17)
Nasıl bir şey yapılacak bir kroki tarzı birşey karalayıp yüklermisin
0
500 days of summer
(21.11.17)
(2)

tivibu ev kullanan var mi?

duyurunun bug'ı
memnun musunuz? belgesel kanallari nasil iyi mi? tekrar izlede belgesel kanallari da oluyor mu acaba? bir de ekran goruntulerini cekip atarsaniz cok sevinirim. tesekkurler simdiden.
memnun musunuz? belgesel kanallari nasil iyi mi? tekrar izlede belgesel kanallari da oluyor mu acaba? bir de ekran goruntulerini cekip atarsaniz cok sevinirim. tesekkurler simdiden.
0
duyurunun bug'ı
(20.11.17)
Ben yaklaşık 4-5 yıldır kullanıyorum. Çok mu memnunum hayır. Yer yer insanı sinir ediyor. Ama çok kar yağan bir yerdeyim. Uydu yayınının ikide bir kesilmesi can sıkıcı. Ayrıca tivibu'nun tekrar izle, geri al izle özellikleri falan işe yarıyor. Tabi ara ara sapıtıyor geri alınamıyor falan ama genel olarak iyi. belgesel kanallarında da tekrar izle var ama sanırım her program kayıtlı olmuyor ulusal kanallar gibi. çok izlenen programlar var. ama 1 haftaya kadar geriye sarabiliyorsunuz yayını.
0
shotcrete
(20.11.17)
Tekrar izlede belgesel kanallarinin bazilari var ama icerik az. Eh iste memnunum. Ben de tekrar izle vb ozellikleri yuzunden kullaniyorum.
0
Domuz
(21.11.17)
(2)

Cevapsız çağrılar ikişer ikişer gelmiş görünüyor

masmeleddin erdogan
Android 7 yüklü telefonuma cevapsız arama geldiğinde her seferinde sanki 2 tane arama gelmiş gibi görünüyor. 2 cevapsız gelse 4 tane gelmiş gibi görünüyor. bunun sebebi ne olabilir, var mıdır çözümü?
Android 7 yüklü telefonuma cevapsız arama geldiğinde her seferinde sanki 2 tane arama gelmiş gibi görünüyor. 2 cevapsız gelse 4 tane gelmiş gibi görünüyor. bunun sebebi ne olabilir, var mıdır çözümü?
0
masmeleddin erdogan
(20.11.17)
Ben messenger'ı ilk yüklediğimde aynısı olmuştu. Aynı mesaj iki kez geliyordu ayrıca. Sonra kaldırıp tekrar kurdum geçti.

Bununla ilgili olabilir mi?
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(20.11.17)
messenger'ı sildim değişen bir şey olmadı. bu arada sadece cevapsız çağrılar değil, giden ve gelen aramalar da arama kaydında çifter çifter görünüyor. can sıkıcı bir durum.
0
🌸masmeleddin erdogan
(21.11.17)
(3)

Magic trackpad ve magic keyboard (çok taşıma bozar mı?)

tchuck
ben evde de işte de kendi magic keyboard 2 ve magic trackpad 2 setimi kullanıyorum.fiyatı bu ikisinin toplam 1100tl ye falan çıkmış galiba.habire çantamda taşıyorum haliyle. bi evdeki setupa bağlıyorum bi işyerindeki.bozar mı bu aletleri?taşımasam mı? hep evde mi bıraksam?
ben evde de işte de kendi magic keyboard 2 ve magic trackpad 2 setimi kullanıyorum.

fiyatı bu ikisinin toplam 1100tl ye falan çıkmış galiba.
habire çantamda taşıyorum haliyle. bi evdeki setupa bağlıyorum bi işyerindeki.

bozar mı bu aletleri?
taşımasam mı? hep evde mi bıraksam?
0
tchuck
(20.11.17)
tasimaktan bir sey olmaz onlara.
0
robokot
(20.11.17)
tamamdır o zaman süper.
ya aslında kablolu falan olmadığı için (soket tak çıkar yapmıyoruz yani) bi problem olmaz diye düşnüdüm ben de. ama ne bileyim klavyenin tuşlarında bozulma (baskıdan kaynaklı) veya trackpadde çanta içindeki baskıdan kaynaklı dokunma kaybı falan olur mu diye düşündüm.
0
🌸tchuck
(20.11.17)
yani çok sıkışık bir cantada olmadiklarini varsaydim, ikisinin de yuzeyi duz yumusak bir zemine baksin (cantanin arkasina mesela) onlerine bir sey girip de cizmesin bastirmasin bir sey olmaz demek istedim. anahtarlar kalemler, sivri, sert kesici seylerle cantaya ortaya karisik atilirlarsa bir seyler olabilir tabii en iyi ihtimal cizilirler.
0
robokot
(20.11.17)
(1)

telefondan vr için bluetooth controller olur mu

obez kirpi george
iki telefon var, bir tanesinde google cardboard çalışırken diğerini controller olarak kullanabilir miyiz, nasıl?
iki telefon var, bir tanesinde google cardboard çalışırken diğerini controller olarak kullanabilir miyiz, nasıl?
0
obez kirpi george
(20.11.17)
oo zor yerden sordun hocam :)
0
kingcyrax
(20.11.17)
(11)

Sirket bilgisayari ve VPN

lifeframe
Merhaba,Sirket bilgisayarinda vpn kullansam IT departmani trafigimi takip edebilir mi?tesekkurler
Merhaba,

Sirket bilgisayarinda vpn kullansam IT departmani trafigimi takip edebilir mi?

tesekkurler
0
lifeframe
(20.11.17)
Isterse eder
0
Traveller
(20.11.17)
gerekli ekipmanları varsa ve ayakta uyumuyorlarsa anında anlarlar
0
washe
(20.11.17)
yukaridaki cevaplar yanlis anlasilmasin, VPN kullandigini anlayabilirler ama DNS de VPN uzerinden yollarsan trafigini takip edemezler. TLS portlarini kullanirsan VPN icin trafigini normal https trafiginden de ayirt edemezler kolay kolay o kadar titiz olduklarini sanmiyorum. Ama kafaya takarlarsa VPN kullandigini anlayabilirler her turlu trafik patternlerinden (sonucta trafiginin buyuk bir bolumu tek IP uzerinden tuhaf bir durum.) Sadece trafigini (nereye girdigini vs) cozemezler.

Bilgisayarina bir sertifika yukledilerse isler degisebilir ama oyle bir sey olmadiysa yukaridaki gibi.
0
robokot
(20.11.17)
evde asus router'ım var. bu alete bağlı olan cihazların trafik tipini gösterebiliyor. evden çalışabiliyorum ve şirket laptobumla şirkete VPN kurduğumda bu laptop asus'a bağlı olduğunda ortaya çıkardığı trafik tek tip; VPN 443 portunu kullandığı için "HTTP over TLS" olarak gösteriyor. hadi diyelim VPN'i 443 değil de başka port üzerinden kursam bu sefer benim asus bile "general" diye göstericek bu trafiği ve ben de bakıcam bu alet tüm trafiğini tek bir adrese aynı porttan yolluyor. bu da da kabak gibi VPN kullanıldığının ispatı.

daha türkçe konuşmak gerekirse; şirketler kaliteli bi firewall kullanıyorsa zaten VPN bile kuramazsın, hadi kurdun diyelim aklı başında bi IT'ci dandirik ekipmanlarla bile az çok senin ne yaptığını tahmin edebilir. yani VPN le hangi siteye eriştiğini bilemez belki ama VPN kullandığın çıkarımına çok rahat varabilir
0
washe
(20.11.17)
sen daha vpn ile ag cikisi yapmadan lokalinde kaydediyor bile olabilir sirket bilgisayari ise
0
jedilance
(20.11.17)
cevap olmasa da ilave olarak ;

OpenVPN over TCP uygulasak yine anlaşılır mı ?
0
arkeolojik usb
(22.11.17)
yani anlasilir mi derken ne soruldugu belli degil o yuzdenherkes farkli bir seye cevap veriyor.

TCP / TLS uzerinden DNS dahil bir sekilde VPN kullanirsaniz aradaki kimse hangi sitelere girdiginizi goremez.

VPN kullandiginizi ise saklayamazsiniz, direk VPN trafigi olarak gozukmese bile pattern olarak dikkat ceker. Dusunun ki bir kullanici var, trafiginin cogu tek IP ile. Ne idugu belirsiz bir server var ha bire onunla encrypted haberlesip duruyor, bu bariz VPN tarzi bir trafiktir, protokol falan farketmez, kullandiginiz anlasilir. trafiginizin asil icerigi ise anlasilamaz.

Ozetle:

Trafik: hangi siteleri kullandiginiz takip edilemez (uygun ayarlarla)

VPN Kullanip kullanmadiginiz: birinin dikkatini cekerse trafige bakarsa anlasilir.
0
robokot
(22.11.17)
konuyu bir cok yonuyle ele alan cevaplar icin tesekkurler. sormak istedigim soru aslinda bir kac sorunun toplamiymis boylelikle ogrenmis olduk. simdi IT ci arkadaslar benim bir servera baglandigimi ama serverin beni hangi sitelere yonlendirdigini goremiyorlar. Tabii ki daha aga cikmadan bir kontrol mekanizmasi bir sertifika kullanmiyorlarsa. peki windowsun icinde bir sanal makinede Linux kurup orda VPN kullansam bu da ayni sertifikalar sayesinde izlenebilir mi?


son olarak tarayici VPN leri de is gorur mu trafigi saklamak anlaminda (örn:Hotspot Shield)


Not: VPN baglantisini gormeleri bir sorun teskil etmeyecek.
0
🌸lifeframe
(22.11.17)
evet bir sanal makine ile yaparsan her turlu daha guvenli olur. burada dikkat etmen gereken sanal makinenin network konfigurasyonu. Eger "Bridged" olarak ayarlarsan sanal makine senin host makineden haric bir IP almaya calisacaktir sirket networkunden bu da siritabilir. o yuzden NAT kullanmak daha akillica olabilir o zaman trafik nromal host ipsindne geliyormus gibi gozukur ve sanal makine icinde sirket bilgisayarina yuklenmis olabilecek cogu takip metodundan kurtulmus olursun.

tarayici VPN lerinin de is gormesi lazim ancak bunlar bilinen servisler oldugu icin IP adreslerinin bloklanmis olma ihtimali var. Calisan bir VPN servisi bulamazsan en kotu bir digital ocean dropleti kiralayip icine OpenVPN kurup manuel baglanabilirsin. Bu biraz konfigurasyon ve linux bilgisi gerektirir ancak. ya da daha kolay bir metod olarak cok bilinmeyecek bir vpn servisi kullanilabilir.
0
robokot
(22.11.17)
simdilik ag ayarlari NAT olarak ayarlanmis bir linux makinede browser VPN i kullaniyorum. yakinda digitalocean olayini cozersem daha hizli bir VPN baglantisi elde edebilirim sanirim. cevaplar icin herkese tesekkurler.
0
🌸lifeframe
(22.11.17)
browser VPN inin DNS icin de VPN i kullandigindan emin ol bir yerlerde yaziyordur muhakkak. eger DNS normal network uzerinden cozuluyorsa girdigin sitelerin ismi gene sizar disariya.
0
robokot
(22.11.17)
(3)

Acil Laptop Tavsiyesi

nickimi verin bana
ay başından beri laptop seçmeye uğraşıyorum fakat hiçbir bilgim olmadığı için adını koyamıyorum. en geç salı çarşambaya kadar tr fiyatı 2000-3250 lira arası, fifa18-gtav-wot-battlefield 1 oynatacak donanıma sahip bir dizüstü seçmem gerekiyor çünkü tanıdık vasıtasıyla qatar'dan alınma durumu var.bir
ay başından beri laptop seçmeye uğraşıyorum fakat hiçbir bilgim olmadığı için adını koyamıyorum. en geç salı çarşambaya kadar tr fiyatı 2000-3250 lira arası, fifa18-gtav-wot-battlefield 1 oynatacak donanıma sahip bir dizüstü seçmem gerekiyor çünkü tanıdık vasıtasıyla qatar'dan alınma durumu var.

bir de şu var; garanti işi olmayacağından ötürü en az sorunla yıllarca kullanılacak bir cihaz olmalı bu. öyle içini açma parça ekleme falan da yapmam zaten.

acil tavsiyelerinize açığım, lütfen, şunu alın deyin alırım yani..
0
nickimi verin bana
(20.11.17)
www.monsternotebook.com.tr

paranız olunca da ssd alıp takarsınız. korkmayın kendi tükanlarına götürürsünüz orda rica edersiniz 10 dakikada takarlar ve bakımını da yaparlar o arada..
0
golgi aygıtı
(20.11.17)
hacı msi in gaming laptopları güzel
katar dan alacaksa da orada dükkanda ne varsa seçmek lazım
0
kingcyrax
(20.11.17)
ilginçtir Monster'dan bir adet seçtim bugün. fakat katar'daki birkaç elektronik eşya mağazasını karıştırdım, monster satılı yoktu. üzdü açıkçası, alternatif belirleyemedim bir türlü.

Teşekkürler yine de
0
🌸nickimi verin bana
(21.11.17)
(1)

udemy videolarını vlc player ile açmak

pixtur
merhaba duyuru ahalisi, udemy sayesinde yeni yeni şeyler öğreniyor, kendimi mutlu ediyorum. evrenin en şukela şeyi bence. yalnız benim bir sorunum var ve burada çözüm bulacağımı ümit ediyorum. udemy videolarını external bir video player ile açma imkanımız var mıdır acaba? bir chrome eklentisi olur,
merhaba duyuru ahalisi, udemy sayesinde yeni yeni şeyler öğreniyor, kendimi mutlu ediyorum. evrenin en şukela şeyi bence.

yalnız benim bir sorunum var ve burada çözüm bulacağımı ümit ediyorum. udemy videolarını external bir video player ile açma imkanımız var mıdır acaba? bir chrome eklentisi olur, bir script olur, farklı bir method olur. benim bir yandan çalışırken diğer yandan küçültebileceğim bir ekranda udemy videolarını izleyebilmem gerekiyor. yardımcı olursanız çok sevinirim.
0
pixtur
(20.11.17)
Farklı bir tarayıcıda tam ekran yapıp, onu küçülterek olmuyor mu?

eğer video'yu indirmek istiyorsanız bunun bir yöntemi var. hatta o url'i vlc'ye koyarak açma imkanınız da olabilir (denemedim).

videoyu izlerken dev tools'u açın (f12)> network sekmesine gelin > sayfayı yenileyin > dev tools sayfasında (network bölümündesiniz) arama kutusuna mp4 yazın. eğer orada bir sonuç varsa o sizin videonunuz linki. uzunca bir link. sağ tıklayıp yeni sekmede açarsanız videoyu indirecektir.

bu yöntemi farklı video oynatma sitelerinde de yapabilirsiniz.
0
dahinnotha
(20.11.17)
(3)

rehberde kayıtlı kişiler arayınca ismi görünmüyor

nrmnm
sorun başlıkta söylediğim gibi. rastgele bir numara arıyor gibi görünüyor en başta. 10-15 sn kadar sonra rehberde kayıtlı olan isim çıkıyor ama o zamana kadar ya cevap veriyorum ya da kapatıyorlar zaten. ilk android tecrübem, telefon kafayı yedirtti. böyle bir durumla karşılaşan var mıdır aramızda?
sorun başlıkta söylediğim gibi. rastgele bir numara arıyor gibi görünüyor en başta. 10-15 sn kadar sonra rehberde kayıtlı olan isim çıkıyor ama o zamana kadar ya cevap veriyorum ya da kapatıyorlar zaten. ilk android tecrübem, telefon kafayı yedirtti. böyle bir durumla karşılaşan var mıdır aramızda? nasıl çözebiliriz?

rehberde gmail hesabı seçili. google kişilerimde bir sorun olmamasına rağmen telefonda bazı kişilerden 10-15 tane görünüyor. bununla alakalı olabilir diye düşündüm ama emin değilim.

telefonum vestel venüs v3 5020. android 5.1 yüklü.



kamu spotu: vestel telefon kullanmayın!
0
nrmnm
(19.11.17)
(bkz: android pişmanlıktır)

rehberdeki kişileri her biri tek görünecek şekilde düzenleyin. örneğin rehberde şu an google kişileriniz, whatsapp kişileriniz, facebook kişileriniz falan hepsi beraber görünüyordur muhtemelen. sadece telefon hafızasına kayıtlı rehberi gösterecek şekilde ayarlamanız gerekiyor.
0
himmet dayi
(19.11.17)
vestel pismanliktir.
0
eriksatie
(19.11.17)
Rehber gmail'a bağlı olunca bu sorunu yaşıyordum ben de. Sanırım gmail'dan kişi bilgilerine ulaşana kadar numara yabancı gibi görünüyor, sonradan isim gösteriyordu bende. Telefon hafızasını kullanmaya başlayınca düzeldi.

Gmail kişilerini telefona aktarın ve kaynak olarak telefon hafızasını seçin, sorun çözülecektir.
0
md11
(20.11.17)
(3)

Sonik patlama yüksek hızda oluyor mu?

ya ben lan neyse
belli bir hızı mı var?yoksa belli hızın üstündeki her hızda mı oluyor?
belli bir hızı mı var?

yoksa belli hızın üstündeki her hızda mı oluyor?
0
ya ben lan neyse
(19.11.17)
ses duvarını geçince oluyor. sonrasında ses yakalayamıyor sizi, therefore olmuyor.
0
binder dandet
(19.11.17)
ses hızını geçtiği hızda oluyor.
o da yaklaşık 1200 küsür km saatte.
0
Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir
(19.11.17)
ses hızını aştığın an oluyor bu kadar belli hızlarda ara ara olan bir olay değil.
0
basond
(19.11.17)
(6)

Bu internet girisi mi?

ceann deas
https://i.hizliresim.com/rJvg03.jpgLaptopun modeli lenovo yoga 510 dun aldim ve bu girisin ne oldugunu anlamadim. Kullanma klavuzunda rj-45 baglantisi yaziyor bu bildigimiz su kablonun girdigi giris mi oluyor yani? https://www.google.com.tr/search?q=ethernet+kablosu&rlz=1CDGOYI_enTR747TR747&hl=tr&pr
i.hizliresim.com

Laptopun modeli lenovo yoga 510 dun aldim ve bu girisin ne oldugunu anlamadim. Kullanma klavuzunda rj-45 baglantisi yaziyor bu bildigimiz su kablonun girdigi giris mi oluyor yani?

www.google.com.tr
0
ceann deas
(19.11.17)
rj45 bağlantısı cat6 için ama fotoğraftaki giriş bunun için küçük duruyor. orası çıkarılabilir gibi duruyor sanki, çıkarmayı denediniz mi?
0
mungojerry
(19.11.17)
0
crevasse
(19.11.17)
O kısmın yaylı olması lazım.
0
reactionic
(19.11.17)
ethernet bağlantısı yanlış bakmadıysam. o kapakta kablo takınca aşağıya doğru esner.
0
biergarten
(19.11.17)
Dediginiz gibi orasi yayli. Ben arastirirken bu modelin ethernet girisi yok diye okumustum bonus gibi bir sey oldu benim icin. :)
0
🌸ceann deas
(19.11.17)
fotoğraftan net anlaşılmıyor ama eski tip dahili modem girişine benzettim ben. elinizde telefon jakı varsa oraya sokun, tam oturuyorsa benim dediğim gibi demektir.
0
izole
(19.11.17)
(12)

hangisi toprak?

kibritsuyu
taşındığımız günden beri prizi olmayan yere priz takacağım. çok acemi değilim, elimden gelir.prizin içinde üç tane kablo var. biri kırmızı, ikisi siyah. kırmızıda akım var, kontrol kalemini yakıyor, o tamam.peki öbür iki siyahtan hangisi nötr, hangisi toprak acaba? bunu anlamanın bir yolu var mı?
taşındığımız günden beri prizi olmayan yere priz takacağım. çok acemi değilim, elimden gelir.

prizin içinde üç tane kablo var. biri kırmızı, ikisi siyah. kırmızıda akım var, kontrol kalemini yakıyor, o tamam.

peki öbür iki siyahtan hangisi nötr, hangisi toprak acaba? bunu anlamanın bir yolu var mı?
0
kibritsuyu
(19.11.17)
elinizde ölçü aleti var mı?
0
izole
(19.11.17)
yok ama bulurum lazımsa. siz yöntemi anlatabilirsiniz. hatta amatör bir model ölçü aletim de vardı sanırım, bulabilirsem evde.
0
🌸kibritsuyu
(19.11.17)
faz-nötr arası 220 volt olarak ölçtüyseniz faz-toprak arası 221-222 volt gibi bir rakam çıkmalı. buna göre nötr ve toprak kablolarını bağlayabilirsiniz.
0
izole
(20.11.17)
gerilim farkı net belli etmeyebilir. ölçü aleti bulursanız diğer prize ara kablo falan bağlayıp, ara kablonun toprak bağlantısı ile nötr ve toprak arasında kısa devre testi yapabilirsiniz.

AMAN HA faz ucuna herhangi bir şey dokundurmayın, açık devre olur. fazı ayırıp toprak ve nötr arasında ölçün. bi de ofiste falansanız hatta bağlı toroid olmadığından emin olun.
0
icim urperiyor
(20.11.17)
@icim urperiyor: tam anlayamadım. toprakla nötr arasını mı (yani iki siyah kabloyu) ölçeceğim? faz-nötr veya faz-toprak arasını ölçmeyecek miyim? iki ayrı cevap geldi.

ibreli bir ölçü aletiyle 220 ve 221 volt arasını anlamam pek mümkün değil. illa dijital mi edineyim? bunun başka garantili yolu yok mu? zira 220 voltun da tam 220 çıkacağını sanmıyorum. voltaj bu, düşer, çıkar, küsurattan tespit etmek çok sağlıklı gelmedi bana.

ya da nötr ile toprağı karıştırıp bağlasam zararı olur mu? yani toprak yerine nötr taksam çarpılma, sigorta attırmai yangın çıkarma, taktığım aleti bozma gibi durumlar yaşar mıyız?

faz belli, onu kontrol kalemiyle bulabiliyorum. kablosunu da kırmızı yapmış sağolasıca elektrikçi. ötekileri niye olması gereken standartta bağlamazlar anlamam ki.
0
🌸kibritsuyu
(20.11.17)
elektrikci degilim ama sey deniyor sanirim: butun toprak hatlari binada sonucta tek yere bagli yani butun topraklar birbirine bagli olmali. o zaman kisa devre olcen bir cihazin varsa (bazi multimetrelerde iki ucu birbirine degdirdiginde biip diye oter hani) bir ucu halihazirda var olan bir prizin topragina, obur ucunu siyah kablolardan birine degdirirsen bip dedigi yerde toprak kablosunu bulmus olursun.
0
robokot
(20.11.17)
takılı prizlerden birini sök ve bak, ortaya doğru giden topraktır. (mühendisim :)
0
pccopath
(21.11.17)
@kibritsuyu

evet robokot'un dediği gibi. kısa devre testi yapın başka bir prizin ortasındaki toprak kablosu ve sizin faz olmayan kablolar arasında, ama öncesinde faz kablosunu özellikle ayırın hatta izole edin.
0
icim urperiyor
(21.11.17)
ölçü aletiyle faz ile iki siyahı da ayrı ayrı ölçtüm, ikisi de 220 volt dedi. sonra kısa devre olunca biip diye ötme pozisyonuna alıp iki siyah kabloya değdirdim biip öttü. evdeki bütün prizlerin faz olmayan deliği ile toprak demirini değdirdim, onlar da öttü.

galiba toprağı nötre bağlayarak amele işi topraklama yapmışlar. lakin kiracı olduğum evde buna müdahale edip düzelttirme şansım yok. muhtemelen de bütün bina böyle. değilse de nasıl anlarım bilmiyorum. binada hakiki bir toprak hattı varsa elektrikçi ağırıp ona bağlatabilirim belki sigorta kutusundan.

ayrıca sigorta kutusunda takılı 30mA'lık bir kaçak akım rölesi var, ama bağlantıları yok. öyle boş duruyor. niye takmışlar da bağlamamışlar anlamadım.
0
🌸kibritsuyu
(02.12.17)
evet, sıfırlama dediğimiz işlemi yapmışlar. 3ma değil, 0.3A veya 30ma olabilir o kaçak akım rölesi. 3ma çok düşük bir değer. sıfırlama yapılan hatta kaçak akım rölesi tutmaz, o yüzden bağlamamışlardır.
0
icim urperiyor
(02.12.17)
3mA değil tabii ki 30mA. yazarken sıfır koymayı unutmuşum.

şu durumda benim hangi siyah kabloyu nereye bağladığımın bir önemi yok. kontrol kalemini yakan fazı prizin bir deliğine, öbür siyahların da birini prizin öbür deliğine, birini toprağa. doğru mu?
0
🌸kibritsuyu
(02.12.17)
eğer kısa devre testinde 2 siyah kablo da öttüyse birbirine bağlılar demektir. dolayısıyla evet, doğru.
0
icim urperiyor
(03.12.17)
(8)

google clouddaki sunucu domaine nasıl bağlanır?

kahverengi mont
bilen var mı? bir kaç yöntem denedim bloglarda anlatıldığı kadarıyla fakat işe yaramadı. yapmış olan var mıdır?
bilen var mı? bir kaç yöntem denedim bloglarda anlatıldığı kadarıyla fakat işe yaramadı. yapmış olan var mıdır?
0
kahverengi mont
(19.11.17)
Çok yaptım. Domain paneline nameserverları girin. Cname ve A kaydını ip ile eşeleştirin. O kadar.
0
goodman
(19.11.17)
yaptım fakat işe yaramıyor. google'ın verdiği dns adreslerini de girdim fakat hala açılmıyor.
0
🌸kahverengi mont
(19.11.17)
Hangi domain şirketi. Genelde ns kayıtlarının güncellenmesi kısa bir süre alır şak diye açılmaz
0
goodman
(19.11.17)
dün geceden bu yana. dns güncellemelerinde sorun yok yani. firma da isimtescil
0
🌸kahverengi mont
(19.11.17)
3- NameServer Yönetimi altında
ns1.domain.com 222.222.222.22(ip adresi)
ns2.domain.com 222.222.222.22(ip adresi)

6- Gelişmiş DNS altında
*.domain.com A 222.222.222.22(ip adresi)
domain.com A 222.222.222.22(ip adresi)
ftp.domain.com A 222.222.222.22(ip adresi)
mail.domain.com A 222.222.222.22(ip adresi)
www.domain.com CNAME domain.com
domain.com MX 10,mail.domain.com
domain.com NS ns1.domain.com
domain.com NS ns2.domain.com
0
Northern Mariner
(19.11.17)
Yukarıdakilere ek olarak google cloud altonda domaini register etmelisin bir de
0
goodman
(19.11.17)
@Northern Mariner yukarıda verdiklerinde örneğin ns1.domain.com olan kısım google'ın verdiği nsler mi yoksa kendi domainim mi?
0
🌸kahverengi mont
(19.11.17)
eger google normal vps gibi ip adresi veriyor ise ip adresi yoksa google'ın verdiği ns'ler olacak
0
Northern Mariner
(19.11.17)
(1)

Euronews türkçe kanalı kablo tv den kaldırıldı mı?

hayatbirfilm_basroldesensin
1 ay önceye kadar izliyordum sanki. Teledünya var bende. Bu platformdan kaldırıldı mı Yoksa?
1 ay önceye kadar izliyordum sanki. Teledünya var bende. Bu platformdan kaldırıldı mı Yoksa?
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(19.11.17)
evet kaldırdılar.
0
biergarten
(19.11.17)
(5)

hangisini alayım?

o ben degilim
1580 TL'ye ithalatçı garantili xiaomi 5s plus mı yoksa 2600 TL'ye distiribütör garantili huawei mate 9 mu? kafam bu süreçte 1 milyon oldu. çok para vermesem mi, 1000 TL daha bayılıp -ki bana çok geliyor- mate 9 mu alsam bilemiyorum. arada 2200 TL'ye ithalatçı garantili mate 9 da var tabi. ne yapayım
1580 TL'ye ithalatçı garantili xiaomi 5s plus mı yoksa 2600 TL'ye distiribütör garantili huawei mate 9 mu? kafam bu süreçte 1 milyon oldu. çok para vermesem mi, 1000 TL daha bayılıp -ki bana çok geliyor- mate 9 mu alsam bilemiyorum. arada 2200 TL'ye ithalatçı garantili mate 9 da var tabi. ne yapayım bir akıl verin, destek olun gençler.
0
o ben degilim
(19.11.17)
x
0
gozu acik sevisen yahudi
(19.11.17)
Xiaomi
0
Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir
(19.11.17)
nedenlerini de yazarsanız daha faydalı olur.
0
🌸o ben degilim
(19.11.17)
geçen sene bir ay arayla bana xiaomi mi5, eşime asus zenfone 2 aldık. asusu önce almıştık, aman garantili olsun vatandan alalım diyerek aldık ama şu an o kadar pişmanım ki. asus şu an gıygıygıy zoraki çalışan hantal bir telefon iken xiaomi daha yeni gelen miui 9 ara yüz güncellemesiyle köpek gibi hızlandı, zaten harikaydı şimdi daha da bi çılgın oldu. şöyle söyleyeyim, bir şey yapmak için bir uygulamaya tıklıyorum o kadar hızlı açılıyor ki ne yapacaktım diye bir an ekrana bakıyorum boş boş. telefonu elinden düşürmeyen biri değilseniz şarjı bir günü çıkarıyor, ki zaten çok hızlı şarj oluyor. bence kesinlikle xiaomi.
0
who cares wins
(19.11.17)
mi 5s plus'in kamerası hakkında olumlu yorumlar yok yalnız ve kulaklık performansı da kötüymüş. bunlara önem veriyorsanız üzebilir.
o yüzden vazgeçmiştim ben.
gsmarena'nın geniş incelemesini okuyun isterseniz.
www.gsmarena.com
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(19.11.17)
(5)

Excel Acil Yardım

pccopath
selamlar duyuru ahalisi, A sütunu - B sutunu101 --- 20101 --- 50101 --- 90102 --- 20102 --- 50103 --- 25bu tabloda "a sütunu"ndaki verileri, "b sütunu"ndaki verilerin en yükseği ile filtrelemem gerekiyor, geri kalanı silinecek.örnek; 101 - 90 olacak gerisi silinecek, 102 - 50 olacak gerisi silinecek
selamlar duyuru ahalisi,
A sütunu - B sutunu
101 --- 20
101 --- 50
101 --- 90
102 --- 20
102 --- 50
103 --- 25

bu tabloda "a sütunu"ndaki verileri, "b sütunu"ndaki verilerin en yükseği ile filtrelemem gerekiyor, geri kalanı silinecek.
örnek; 101 - 90 olacak gerisi silinecek, 102 - 50 olacak gerisi silinecek.

Nasıl yapılır? Acil?
teşekkürler...
0
pccopath
(18.11.17)
Mobilim, aklima ilk geleni yaziyorum.
İki sutunu farklı sheetlere al.
Sonra a sutununda olanlari sec, yukaridaki menulerde yinelenenleri kaldir diye bir sey olacak. Yinelenen satirlari kaldirir bu.
Sonra diger sütun icin de ayni islemi yap. Sonra filtreden iki sutunu da buyukten kucuge diz. Sutunlari tekrar ayni sheete koy. İstedigin sey olur boyle.
0
veritaslibertas
(18.11.17)
ilk sütun için eyvallah ama, ikinci sütunda en yüksek değeri karşısına yazdırmam gerekiyor. teşekkürler...
0
🌸pccopath
(18.11.17)
celeron 300a
(18.11.17)
teşekkürler @celeron 300a
hakkın ödenmez :))
0
🌸pccopath
(18.11.17)
estaf ne demek
0
celeron 300a
(18.11.17)
(4)

güncellemeden sonra bilgisayardaki sıkıntı

semaforo de medianoche
windows geçen büyük bi güncelleme yaptı güncellemeden sonra şu an bilgisayar kullanımında hiçbir sıkıntı yok her şey normal ama şöyle bi saçmalık var yeniden başlat deyince başlatamıyor. bilgisayarı kapattan kapatıp sonra da normal açarsan sıkıntı yok, yeniden başlat dersen başlarken bilgisayarınız
windows geçen büyük bi güncelleme yaptı güncellemeden sonra şu an bilgisayar kullanımında hiçbir sıkıntı yok her şey normal ama şöyle bi saçmalık var yeniden başlat deyince başlatamıyor. bilgisayarı kapattan kapatıp sonra da normal açarsan sıkıntı yok, yeniden başlat dersen başlarken bilgisayarınız bir sorunla karşılaştı ve yeniden başlatılması gerekiyor ekranı çıkıyor. burda bi kez daha yeniden başlatmayı denedikten sonra yine aynı şey oluyor, sonra onarım ekranı çıkıyor ordan yeniden başlatmayı deneyin diyince 3.'de açılıyor genelde. güncellemede de şöyle bi sıkıntı olmuştu tam aynı gün grafik sürücüsünün de güncellemesi gelmiş sürücü yüklerken günceli yüklemek istedi pc ama yükleyemedi nedense boş yere sağ tıklayınca bu normalde çıkan nvidia falan şeyi çıkmadı ama baktım eski sürücü gözüküyor uygulamarda neyse sonra kendim güncelledim sürücüyü şu an bi sıkıntı yok sağ tıklayınca nvidia gözüküyor. yanlış sürücü yüklemişsindir falan demeyin bu daha ilk sürücü yüklemeden yaptığım yeniden başlatta da oldu sürücü yükledikten sonra da oldu ama şu an hiç bi sıkıntı yok kullanımda. sadece yeniden başlatta böyle bi saçmalık var. formata kalmadan başka bi çözümü olabilir mi bu sorunun?
0
semaforo de medianoche
(18.11.17)
sistem geri yükleme.
0
yetkili birine benzeyen abi
(18.11.17)
internette varmış bunun çözümü bana daha spesifik bi sorun olarak gözüktüğü için bakmamıştım hiç, geri yükleme, formata falan girmeden hallettim.
0
🌸semaforo de medianoche
(18.11.17)
e neymiş çözümü onu da yazsaydın?
0
rotten head
(18.11.17)
@rotten head answers.microsoft.com
0
🌸semaforo de medianoche
(18.11.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.