Giriş
(1)

Steam de Bitirdiğim Oyunların Listesi var mı?

denizaya
Hangi oyunları bitirdiğimi görebiliyor muyum steamlistesinde? bunu anlamanın yolları var mı?
Hangi oyunları bitirdiğimi görebiliyor muyum steamlistesinde? bunu anlamanın yolları var mı?
0
denizaya
(10.11.17)
yok
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(10.11.17)
(2)

hp notebook vs acer notebook

semaforo de medianoche
bu 2 markanın birebir aynı özellikli 2 notebookundan hp'ninki yaklaşık 40 tl daha ucuz. hp, acer'den daha iyi bi marka değil miydi bu konuda bilgilendirebilir misiniz beni?edit: acer http://www.vatanbilgisayar.com/acer-es1-572-core-i3-6006u-2ghz-4gb-500gb-15-6-int-w10-bilgisayar-29985.html#genel-bak
bu 2 markanın birebir aynı özellikli 2 notebookundan hp'ninki yaklaşık 40 tl daha ucuz. hp, acer'den daha iyi bi marka değil miydi bu konuda bilgilendirebilir misiniz beni?

edit: acer www.vatanbilgisayar.com

hp www.vatanbilgisayar.com
0
semaforo de medianoche
(10.11.17)
Hp ve casper en vasat markalar.
Toshiba dell iyilerde.
Acer fena degil fp canavari.
Yani acer kesinlikle.
0
imelih
(10.11.17)
giris seviyesinde galiba dell olabilir. digerleri icin genel olarak vasat demek yanlis. lenovo thinkpad serisi iyidir, ama gerisi vasat otesi desem yeridir. hp'nin iyi modelleri var, kesenin agzini acarsan. casper les..yurtdisindan sana birisi ikinci el thinkpad getirse olumune gider.
0
ubi dubium ibi libertas
(10.11.17)
(5)

orjinal olmayan batarya

neynep
merhabalar, orjinal olmayan bataryanın güvenli ve mantıklı bir versiyonu var mı aceba? orjinal değil ama yan sanayinin kalitelisi, şurdakiler iyidir, şu marka zaten aynı fabrikadan aynı ürün, sadece samsung etiketi yok filan..biri 120 tele iken biri 50 ise, 50 olanı alayım. patlama bilmemne alınaca
merhabalar, orjinal olmayan bataryanın güvenli ve mantıklı bir versiyonu var mı aceba? orjinal değil ama yan sanayinin kalitelisi, şurdakiler iyidir, şu marka zaten aynı fabrikadan aynı ürün, sadece samsung etiketi yok filan..
biri 120 tele iken biri 50 ise, 50 olanı alayım. patlama bilmemne alınacak risk değil ama performans farkı %10 filan ise, yeterli benim için.
(samsung not3)

Hiçbi telefoncuya da güvenilmiyo ki, kendileri de bilmiyolar bi halt.
0
neynep
(10.11.17)
Bence o kadar korkulduğu gibi değil orijinal olmayan bataryalar. Gidip 5-10 liralık, seyyar satıcıdan falan alınmadığını varsayıyorum tabii. Onun dışında, marka olarak nohon var, bilinen marka olarak ama ben de nohon marka pil almıştım eski telefonuma ve 1 sene sonra telefon yalnızca birkaç saat dayanabiliyordu. Yani sanıyorum anakart ve devrelerin eskimesi, güncel uygulamaların daha zorlaması vs gibi etkenler de vardır mutlaka ve bu yüzden fazla uzun dayanmayabiliyor eski telefona yeni pil alınınca da.
0
skooma
(10.11.17)
İhtiyaç belirmedikce almayacağım yeni bişey, bunu idare ettirse yeterli. İnternetten alayım dedim ama orijinal deyip sallama bişey gönderebilirler sanırım, fiziksel dükkanda satarken olduğu gibi.
0
🌸neynep
(10.11.17)
şöyle söyliyeyim ben de note 3 kullanıcısıyım.Eski bataryam(orjinal batarya) tamamen bitmişti.Rahat günde 6-7 kere şarj ediyordum.Şu an deji batarya aldım artık günde 2 kere şarj ediyorum.şu anlık memnunum.
0
kornisch
(10.11.17)
N11'den deji batarya aldım 6 aydır kullanıyorum memnunum. İnşallah patlamaz ^^ note 4 kullanıyorum.
0
ofelia
(10.11.17)
Pdateknoloji ye bak.
0
sezgi
(11.11.17)
(1)

anakart ve RAM uyumu hakkında

lideraydin
benim anakartım 2133 mhz, bir tane de 2400 mhz'lik 8 gb ramim var. evet ben de biliyorum boşuna 2400 mhz almışım o rami ama sorum o değil. benim sorum şu: ikinci bir ram almayı düşünüyorum da acaba bunu 2133 mhz alsam bir sorun yaşarmıyım? yani ramlerin biri 2400 diğeri 2133 mhz olursa sıkıntı çıkar
benim anakartım 2133 mhz, bir tane de 2400 mhz'lik 8 gb ramim var. evet ben de biliyorum boşuna 2400 mhz almışım o rami ama sorum o değil. benim sorum şu: ikinci bir ram almayı düşünüyorum da acaba bunu 2133 mhz alsam bir sorun yaşarmıyım? yani ramlerin biri 2400 diğeri 2133 mhz olursa sıkıntı çıkarır mı?
0
lideraydin
(10.11.17)
www.vatanbilgisayar.com ben de senin gibi düşündüm ve bunu almaya karar verdim. zaten şimdiki ramim de bundan.
0
🌸lideraydin
(14.11.17)
(4)

bu kodlama hangi dil ile yapılır?

passion rules the game
1) hintli freelance arkadaşları bulabileceğimiz bir site vardı, hatırlayan var mı?2) Kod isteğim kafamda belli ama dilleri ve fonksiyonlarını bilmiyorum. Excel macro da düşündüm ama benden başkası da direk açıp ben anlatmadan kullanabilsin istiyorum. Amacım adil bir görev dağıtımı sağlamak.Şimdi haf
1) hintli freelance arkadaşları bulabileceğimiz bir site vardı, hatırlayan var mı?

2) Kod isteğim kafamda belli ama dilleri ve fonksiyonlarını bilmiyorum. Excel macro da düşündüm ama benden başkası da direk açıp ben anlatmadan kullanabilsin istiyorum. Amacım adil bir görev dağıtımı sağlamak.

Şimdi haftanın 6 günü, her gün 4 adet görev var. işte A görev, n de gün ise, A....D'nin saatleri belli, her A saat 10.30 gibi;
pzt: Ap, Bp, Cp, Dp
salı : As, Bs, Cs, Ds…gibi gibi.
Her bir görevi ilgilendiren 4 kriter var: günü, saati, uzunluğu ve kaç kişi gerektirdiği (belki cumartesi daha özel olabilir ama)

elimde 8 kişi var mesela. bu 4 kriteri kendilerine göre sıralayıp öncelik belirtsinler istiyorum.

gerisini ise sistem optimum şekilde atasın gibi. kişilere kıdem verilebilir, eşit oldukları durumda random atayıp bir sonraki random atamaya sokulmayabilir vs. olası istekler de işte;
ben bir gün gelip tüm görevleri istiyorum
ben belirli saattekileri istiyorum
ben kısa olanları istiyorum gibi gibi. yani bir adam istediğini alıyorsa diğeri de alsın, alamıyorsa diğeri de alamasın, istekler çakışıyorsa optimum bir denge olsun gibi.

temelde bu şekilde bir şey düşünüyorum ama bu en rahat hangi dilde yazılır, ne gerekir falan hiç bilmiyorum. ücretli de yaptırabilirim çaresiz ama piyasa hakkında da fikrim yok. acelesi de yok zaten yani hemen lazım değil. fikirlere açığım.

danke.
0
passion rules the game
(10.11.17)
1) Freelancer.com
0
crown
(10.11.17)
rentacoder
0
alperz
(10.11.17)
1 ile ilgili söylemek istediğim bir şey var. Aklınızda olsun. 2 farklı Hint şirket ile çalıştık. Çok zor. İnanılmaz bir analiz istiyorlar. Yani istekleri çok net anlatmanız gerekiyor. İyi bir İngilizce şart. Sizin konu için biraz uğraştırıcı olur. Yorar. Olmamış dersiniz, dememiştin derler. Değiştir dersiniz para isterler. Şirketleri böyleyse tek başına bir freelancer arıyorsanız Türkiye daha mantıklı olur sizin için.
0
nickini vermek istemeyen uye
(10.11.17)
nesne tabanlı bir dil ile yapılır işte. java mesela. bi de veritabanı lazım.
0
sanguine mcqaer
(11.11.17)
(2)

Iphone videosunu bilgisayarda oynatırken...

jamiro
Iphone 7 ile çekilen bir videoyu bilgisayara aktardım ve gom, vlc, media player, QuickTime gibi birbirinden farklı 6-7 player ile oynatmayı denedim. Kiminde hiç açılmadı kiminde sadece ses vardı; hem ses hem görüntü verenlerde ise senkronizasyon sorunu yaşandı. Video 1080p 60fps. Donanım yetmediği i
Iphone 7 ile çekilen bir videoyu bilgisayara aktardım ve gom, vlc, media player, QuickTime gibi birbirinden farklı 6-7 player ile oynatmayı denedim. Kiminde hiç açılmadı kiminde sadece ses vardı; hem ses hem görüntü verenlerde ise senkronizasyon sorunu yaşandı. Video 1080p 60fps.

Donanım yetmediği işin böyle oldu diye düşünüyorum. Peki bunu akıcı şekşlde oynatmak mümkün müdür? Biraz da aciliyet söz konusu bu arada. Yani pratik bir çözüm gerekli.
0
jamiro
(10.11.17)
Intel Core i3-2310M
512mb dahili ekran kartı
8gb bellek var pc de
0
🌸jamiro
(10.11.17)
YouTube'a yükleyin orijinal kalitede. Sonra zaten YouTube izleyeceğiniz cihaza göre optimize ediyor.

Public, Private ya da Unlisted şeklinde gizlilik ayarlarını ayarlarsınız zaten.

Google Drive'a da yükleseniz olur ama Drive videoyu daha yavaş process ediyor, izlenebilir hale gelmesi biraz daha uzun sürer YouTube'dan.
0
crown
(10.11.17)
(1)

Outlook Konuşmadaki Son E-Postayı kalsın öncekileri sil için makro

zengec
Merhaba, Outlook u konuşmalari halinde göster özelliği seçili olarak kullanıyorum ve aynı yazışmadaki e postalar ağaç olarak gruplanıyor ben her sabah bu konuşmalardan sadece son olanı saklıyor kalanları siliyorum bu işlemi yapmak için makro kullanıla bilir mi yardımcı olabilecek biri var mıdır ilgi
Merhaba,

Outlook u konuşmalari halinde göster özelliği seçili olarak kullanıyorum ve aynı yazışmadaki e postalar ağaç olarak gruplanıyor ben her sabah bu konuşmalardan sadece son olanı saklıyor kalanları siliyorum bu işlemi yapmak için makro kullanıla bilir mi yardımcı olabilecek biri var mıdır

ilginiz için teşekkürler
0
zengec
(10.11.17)
hocam eski yazismalar gitmesin naabiyosun
mail boyutu az zaten birak kalsin
grupla olarak secme kafan cok karisiyorsa
ozellikle iş için sakın bunu yapma hocam her şey yazılı ilerler
0
kingcyrax
(10.11.17)
(4)

Mevcut Php site devam etmek

neymis
Elimizde mevcut çalışan bir site var, kodları yok. Bu site üzerinde değişiklik yapabilir miyiz?
Elimizde mevcut çalışan bir site var, kodları yok. Bu site üzerinde değişiklik yapabilir miyiz?
0
neymis
(10.11.17)
eger sitenin serverina ulasabiliyorsaniz kodlari oradadir, calismasi icin gerekli o kodlar. yani site uzerinde degisiklik yapmayi dusundugunuze gore siteye yani sunucusuna erisiminiz vardir diye dusunuyorum? O zaman kodlari da orada yani oradan istediginiz degiskligi yapabilirsiniz.

sunucuya erisiminiz yoksa, yukarida dendigi sekilde - yani olmaz.
0
robokot
(10.11.17)
Server bizde, site şuan bizim sunucudan çalışıyor.

Kodları derken yazan elemanın üzerinde çalıştığı kodlar yok.

Bu şekilde düzenlenebilir mi yani?
0
🌸neymis
(10.11.17)
düzenlenir. php'de kodlar compile edilmeden ham haliyle sunucuda durur. istediğiniz zaman açıp düzenleyebilirsiniz. base64 vs. veya daha zor çözülen metodlarla şifrelenebilir ama sizinkisinde öyle bir şey oldugunu sanmıyorum.
0
goodz
(10.11.17)
tamam server sizdeyse iste server uzerinde bulunan php uzantili dosyalar yazan elemanin uzerinde calistigi kodlar, php compile edilen bir dil olmadigi icin kaynak koddan direk calisir. server icindeki kodlar ihtiyaciniz olan zaten.
0
robokot
(10.11.17)
(5)

iPhone 6 Plus kapanma sorunu

zwiegesprach
Yaklaşık 2.5 yıllık 6 Plus telefonum var, bugüne kadar sorunsuz kullanırken iOS 11 güncellemesi yaptığımdan beridir şarjı %10-15 arasına düştüğünde kendini kapatıyor. iOS 10 varken örneğin %2-3'e kadar kullanabiliyordum.10-15 arasına düşüp kendini kapatınca tekrar açılmıyor (Şarj uyarısı çıkıyor ekr
Yaklaşık 2.5 yıllık 6 Plus telefonum var, bugüne kadar sorunsuz kullanırken iOS 11 güncellemesi yaptığımdan beridir şarjı %10-15 arasına düştüğünde kendini kapatıyor. iOS 10 varken örneğin %2-3'e kadar kullanabiliyordum.
10-15 arasına düşüp kendini kapatınca tekrar açılmıyor (Şarj uyarısı çıkıyor ekranda), şarja takıp açınca da yine 10-15 arası bir yüzde ile açılıyor.

Bataryam mı öldü artık yoksa iOS 11'in bir özelliği mi?
Benzer sorun yaşayanlar var mı?
Çözüm önerisi olan var mı?
0
zwiegesprach
(10.11.17)
2.5 yıl bataryanın ölmesi için gayet makul bir süre
0
kablelvuku
(10.11.17)
Bataryanın bazı hücreleri ölmüş. 2.5 yıl makul bir süre +1
0
himmet dayi
(10.11.17)
Az önce Apple Destek ile görüştük, "Tanı testinde batarya ömrünüzün tükenmeye yaklaştığını görüyorum" dedi.
O zaman soruyu güncelliyorum;
Ankara için;
- Genpa mı,
- Gürgençler mi,
- Bireysel mi,
daha güvenilirdir?
0
🌸zwiegesprach
(10.11.17)
benim 6s telefonum ilk alındığından beri, yani 2 senedir böyle. yazın hiç sorun olmuyor, şarjı 1% e kadar düşüp sonra kapanıyor. ama hava soğuksa ve telefon soğukta kaldıysa şarj 15-20% lerdeyken kapanıyor. apple'a götürdüm onlar da bir şey demedi. zaten telefonumu abd'den getirttiğim için buradaki apple store'da hemen triplere girip üvey evlat muamlelesi yapıyorlar.

"madem telefonu ucuza getirmek için çakallık yaptın, o zaman ilgilenmiyoruz. git nereden aldıysan oraya götür orası ilgilensin."
gibi bir bakış açıları var -.-

neyse. senin telefondaki sorun da böyle sıcaklıkla mı alakalı bir test et bakalım. eğer öyleyse çözüm: telefonunu sıcak tut, cebinde taşı, yünlü kılıflar al :D
0
istanbul kanatlarimin altinda
(10.11.17)
@istanbul kanatlarimin altinda
Yok, o durum farklı, onu biliyorum, ortam sıcaklığı 0 dereceye yaklaşınca %60'larda olsa bile kapatıyor kendisini, bataryayı koruma amaçlı yapıyormuş. Benim durum öyle değil, zaten senin mesajın bir üstünde dediğim gibi Apple Destek "pert" olmaya yaklaşmış dedi batarya için :)
0
🌸zwiegesprach
(10.11.17)
(4)

atomic blonde filmi

petek
şu charlize theron kızının oynadığı filmi izlediniz mi? izlemeyen varsa hiç bulaşmasın. vakit kaybı. bu filme oo iyiydi diyen dünyayı kurtaran adam filmine ya da kara murat'lara laf etmesin.
şu charlize theron kızının oynadığı filmi izlediniz mi?

izlemeyen varsa hiç bulaşmasın. vakit kaybı. bu filme oo iyiydi diyen dünyayı kurtaran adam filmine ya da kara murat'lara laf etmesin.
0
petek
(10.11.17)
Dün beş dakika izleyip durdurmuştum sonra devam etmek üzere. Etmeyeyim mi? Sevişme sahnesi varmış bir tane bari direkt onu izleyeyim.
0
i was made for you
(10.11.17)
ben beğendim filmi. belki size hitap etmiyordur.
0
yüzyıllık yalnızlık
(10.11.17)
Kendini izleten bir film ama şov olsun sahneleri de var sık sık. Vaaauv değil ama güzel.
0
kullanıcıadımbuolsun
(10.11.17)
Ben begendim. Cekimleri güzel, renkler çok hos, muzikler yakismis, konusu ilgi cekici degil ama olumlu ozellikleri birlesince goze batmiyor. Hee ayrica apartman sahnesini harika yapmislar.

Charlize efsane oynamis, oldukca karizmatik :) bill skargasd ise hostu. Adam fazla gozukmuyordu ama gozuktugu sahnelerde de surekli yuzune bakasim geliyordu. Yuz guzelligi onemli tabi :)
0
eazy
(10.11.17)
(5)

Bluetooth spor kulaklığı

chavezding
Kullanıp da önerebileceğiniz bir bluetooth kulaklık var mı? sporda kulaktan çıkmayacak bir tasarım olması önemli.
Kullanıp da önerebileceğiniz bir bluetooth kulaklık var mı? sporda kulaktan çıkmayacak bir tasarım olması önemli.
0
chavezding
(09.11.17)
urun.n11.com


yani ben bunu kullanıyorum ama spor kulaklığından kastınız nedir tam anlayamadım. günlük kullandığım alet bu. memnunum. kafaya da iyi oturuyor yani sanırım spor yaparken sıkıntı çıkartmaz.
0
ravenclaw
(09.11.17)
meizu ep51 çok güzel.
0
felatunbey
(10.11.17)
www.sony.com.tr

Bunu kullanıyorum. Gayet memnunum.
0
sylr
(10.11.17)
airpods
10k koşuyorum hiç düşmedi
0
rentts
(10.11.17)
Tek seçiminin plantronics backbeat fit olması lazım. 3 senedir kullanıyorum ve düzenli spor yapan bir insanım. 3 senedir şarj performasında hiçbir azalma yok; geçen ay şortumun cebinde kalmış annem makinede yıkamış ama alet hala aynı ilk günkü gibi çalışmaya devam ediyor.
0
pinkman1
(10.11.17)
(4)

Raspberry Pi'si Olanlar

storax
Hobi olarak ne amaçla kullanıyorsunuz? Hangi projeleriniz var?
Hobi olarak ne amaçla kullanıyorsunuz? Hangi projeleriniz var?
0
storax
(09.11.17)
görüntü işleme için kullanmıştım şimdi atıl duruyor masanın kenarında.
0
reactionic
(09.11.17)
node red ile eğlenceli iot uygulamaları yapıyorum.

bir projede ise slip gateway olarak bir cihazı internete çıkarmak için kullanıyoruz.
0
orpheus
(09.11.17)
Ben de nodejs ngrok kurup facebook chat bot yaptim aklimca heroku yerine chat botu raspi'ye kurdum.
0
qobel
(10.11.17)
benim ki çok derin elektronik, programlama projesi değil ama biraz marangozluk sonrası bitince oldukça eğlenceli olacak.
www.instructables.com
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(10.11.17)
(1)

Turknet'in abone olduktan sonra fiyatı artabilir mi?

gezegen olan pluton
Diğer taahhütlülerde bu fiyat 2 sene garanti oluyordu, şimdi taahhütsüz olunca fiyat artırabilirler mi bir zaman sonra?
Diğer taahhütlülerde bu fiyat 2 sene garanti oluyordu, şimdi taahhütsüz olunca fiyat artırabilirler mi bir zaman sonra?
0
gezegen olan pluton
(09.11.17)
fiyat artarsa bırakırsın, taahhüt yok...
0
late viper
(09.11.17)
(4)

Stereo Kulaklığı Mono Hale Getirmek

jaaaccckkk
Kulağın birindeki işitme kaybından dolayı stereo kulaklıklarda müziğin yarısını dinleyebiliyorum. Mono kulaklık da bulması çok çok zor. İstiyorum ki bir dönüştürücü olsa da stereo kulaklığın jakını dönüştürücüye takıp da müzik cihazına bağladığımda kulaklıktan mono ses alabileyim.Bir yardım lütfen..
Kulağın birindeki işitme kaybından dolayı stereo kulaklıklarda müziğin yarısını dinleyebiliyorum. Mono kulaklık da bulması çok çok zor. İstiyorum ki bir dönüştürücü olsa da stereo kulaklığın jakını dönüştürücüye takıp da müzik cihazına bağladığımda kulaklıktan mono ses alabileyim.

Bir yardım lütfen...
0
jaaaccckkk
(09.11.17)
Sadece müzik dinlemek için değil, midi keyboard ile takılırken de lazım oluyor.
0
🌸jaaaccckkk
(09.11.17)
bu ve benzeri dönüştürücülerden çok var ama bu değil sanırım. rca ya dönüştürüyo falan bu. bana 3,5 tan 3,5 lazım.
0
🌸jaaaccckkk
(09.11.17)
Kisa bir kablo yaptirabilirsin. ama kulakliginin empedansini hesaplayip ona gore araya direnc eklemen gerekebilir.
0
alperz
(09.11.17)
ya da al gec
www.scansound.com
0
alperz
(09.11.17)
(2)

Macbook'da bataryayı değiştirince cycle sayısı 0'lanıyor mu ?

mete kudur
sb
sb
0
mete kudur
(09.11.17)
olması lazım. yoksa anlamı olmazdı pek.
0
pgup
(09.11.17)
tabii ki. cycle sayısı o pilin toplamda kaç kez tam doldurulduğunu gösteriri. değiştirince haliyle yeni pilin değerlerini gösterir.
0
mr sherlock
(09.11.17)
(1)

bilgisayarı tvye bağlamak

peggy
Bilgisayarı tv'ye hdmi kablosu ile bağlanınca bilgisayar monitöründeki görüntü kayboluyor, sadece tv'de görünüyor. Ben iki ekranda da görüntü olmasını istiyorum, nasıl yapacağız?
Bilgisayarı tv'ye hdmi kablosu ile bağlanınca bilgisayar monitöründeki görüntü kayboluyor, sadece tv'de görünüyor.
Ben iki ekranda da görüntü olmasını istiyorum, nasıl yapacağız?
0
peggy
(09.11.17)
windows için windows tuşu + p ile size uygun olan seçeneği seçebilirsiniz.
0
kabloescobar
(09.11.17)
(2)

Projektör tavsiyesi

beholderrulez
merhabalar,genişliği 4.2 metre yüksekliği 2.5 metre olan duvara 1080p bir projeksiyon gerekiyor. Akşamdan geceye kadar sürekli çalışacak. Hangi marka model iyidir
merhabalar,

genişliği 4.2 metre yüksekliği 2.5 metre olan duvara 1080p bir projeksiyon gerekiyor. Akşamdan geceye kadar sürekli çalışacak. Hangi marka model iyidir
0
beholderrulez
(09.11.17)
Öncelikle hangi tip projeksiyon almayı düşünüyorsunuz onu kafanızda belirlediniz mi ? En genel olarak 2 tip vardır. Klasik lambalı modeller ve led teknolojisini kullananlar. Aralarında avantajlar ve dezavantajlar olmakla birlikte bana kalırsa en büyük fark led teknolojisinin kullananlar hem çok tasarruflu olup, hem de 30.000 saate varan lamba ömürleri oluyor ki sadece günlük 6 saat kullanımda aşağı yukarı 10 sene yapar. Ama klasik lambalı modeller genelde 4000-5000 saat ömürlü olur. Size 2 tane modeli şiddetle tavsiye edicem araştırın. Fiyatları 3000-4000 arasında ikisinin de.

1-) Pf1000UT çok farklı bir teknolojisi var, 38cm’den 100 inç görüntü verir. 1000 Lumen Işık gücü var ama çok yakın mesafeden atım yaptığı için diğerleriyle doğrudan karşılaştırmak doğru olmaz.
2-) Pf1500G Bu da Lgnin projeksiyonda amiral gemisi diyebiliriz. 1400 Ansi Lümen Led bir projeksiyon için çılgın bir değerdir. 3-4 metreden harika ötesi görüntü alırsınız.

Eğer daha uygun bir model ararsanız Fiyat performans kralı adresiniz Lg Pf80g.

Dediğim gibi ledlerin ve klasiklerin kendilerine göre bazı ufak tefek (bence klasik lambalı olanların çok çok daha ufak avantajı var) avantaj dezavantajları var. En iyileri ledler diyemeyiz ama 30.000 saatlik lamba ömrü, düşük elektrik sarfiyatı ve Diğerlerine göre minimal boyutları nedeniyle tartışmasız led projeksiyonlar bizlere hitap ediyor. Ha Bütçenin 20.000 liradır belki o fiyat bandında Lambalı modellerin daha değişik teknolojli mantıklı modelleri vardır ama benim tavsiyem 2000-4000 liralık bütçeler için.
0
Golden Ratio
(10.11.17)
çok teşekkürler
0
🌸beholderrulez
(10.11.17)
(1)

windows 10 güncellemede takılı kaldı

mind mischief
merhabayın, windows 10 güncellemesini kurarken simsiyah bir ekranda takılı kaldı. hiçbir komut algılamıyor.forumlarda şarj durumundan kaynaklı olduğu yazıyor ama pil yüzde 60'lardaydı. temsili görsel ektedir.
merhabayın, windows 10 güncellemesini kurarken simsiyah bir ekranda takılı kaldı. hiçbir komut algılamıyor.
forumlarda şarj durumundan kaynaklı olduğu yazıyor ama pil yüzde 60'lardaydı.
temsili görsel ektedir.
0
mind mischief
(09.11.17)
hocam biraz bekle
ssd degilse takilma olabilir
bekle biraz daha
yoksa setup u yeniden baslat
0
kingcyrax
(09.11.17)
(8)

youtube nereye gitti?

kibritsuyu
2011 yılında aldığımız samsung marka smart tv'nin smart kısmında youtube vardı. çocuğa çizgi film falan açar izletirdik. geçen gün girdim baktım, yok, gitmiş. bi google'layım dedim, meğer samsung bütün eski tv'lerden youtube uygulamasını kaldırmış. hatta telefona tanıtmıştım, telefondan açıp ekranda
2011 yılında aldığımız samsung marka smart tv'nin smart kısmında youtube vardı. çocuğa çizgi film falan açar izletirdik. geçen gün girdim baktım, yok, gitmiş. bi google'layım dedim, meğer samsung bütün eski tv'lerden youtube uygulamasını kaldırmış. hatta telefona tanıtmıştım, telefondan açıp ekranda paylaşıyordum.

ulan smart'ın bütün olayı oydu zaten. amk akvaryum aplikasyonu indirip balık animasyonu mu izliycem, ne smartlığı kaldı bu zıkkımın? nereye mıçacaklar yav şimdi? nasıl izliyecez youtube? sırf youtube izleyebilmek için yeni televizyon mu alalım? bu ne dangalak iştir yahu?
0
kibritsuyu
(09.11.17)
+1 dediklerinde haklısın. hdmi ile tvye bilgisayarı bağlayarak çözdüm ben.
0
sutlu nescafe
(09.11.17)
malesef bizde de gitti. hatta spotify da gitti çok kızgınım.
0
sta
(09.11.17)
bende de samsung var ana ekrandsn gitmişti ancak

kumanda da smart hub kısmına tıklayın uygulamalar ekranı çıkacak. daha sonrs en altta daha fazla uygulama bölümü var oraya tıklayıncs youtube sekmesini göreceksiniz. en azındna ben de öyle
0
oscar
(09.11.17)
Bir tane chromecast al hayati yaşa. ucuzlar, her bilgisayardan kontrol edersin. Televizyona takilan google urunu ufak bir sey.
0
robokot
(09.11.17)
sahi lan! UN55F7500AF var youtube spotify falan gitmiş!
bu arada kibrit, muhtemelen firmware downgrade gibi birşey vardır youtube geri gelsin diye
0
Tears of Devil
(09.11.17)
Benim de c7000 model televizyonumdaki youtube ve bir kaç uygulama daha kalktı. Muhtemelen telif benzeri bir sıkıntı oluştu. Ondan kaldırdılar. Bir şekilde tekrar ekleme şansımız varmıdır acaba?
0
mayday
(09.11.17)
sıkıntı youtube tarafında.
support.google.com
0
sutlu nescafe
(09.11.17)
Alinda o applerin cogu surayi aciyor:

youtube.com

Sitede kullanilan yeni teknolojiler o televizyonlarin browser motorlari tarafindan desteklenmedigi icin (ve televizyonlarin browserlari guncellenmedigi icin / islemcileri zayif kalacagi icin) sistemden kaldiriliyorlar.
0
robokot
(09.11.17)
(1)

mi6 için ekran koruyucu ve kılıf tavsiyesi

sanat guresi
bekliyorum.
bekliyorum.
0
sanat guresi
(09.11.17)
(2)

vdsl modem önerisi

sanat guresi
iki adet aday buldum kendime.1- tenda v300. f/p en yüksek bu gibi. 2- asus dsl-n16. bunun fiyat da uygun çünkü teknosa outletindeymiş. kusur olarak sadece "Teknik Servis Merkezi tarafından çalıştığı kontrol edilmiş olan ürün orijinal ambalajında değildir ve çizikler bulundurabilir" diye bir not düşm
iki adet aday buldum kendime.

1- tenda v300. f/p en yüksek bu gibi.

2- asus dsl-n16. bunun fiyat da uygun çünkü teknosa outletindeymiş. kusur olarak sadece "Teknik Servis Merkezi tarafından çalıştığı kontrol edilmiş olan ürün orijinal ambalajında değildir ve çizikler bulundurabilir" diye bir not düşmüşler. mağazadan sorduğumda bulaşma dediler.

var mıdır bunlardan birini kullanan? tenda'yı merak etmiyor değilim ama nette pek bilgiye rastlayamadım. ya da outlet asus modem daha iyi mi olur?

bunun haricinde başma modem önerilerine de açığım. bütçe 250 civarı.
0
sanat guresi
(08.11.17)
geçen de sormuştun sanki. bütçe 250 demişsin şimdi gördüm.

tenda için hepsiburada'da güzel yorum yazmış herkes. güveniyorsan al ucuza kapat. kötü bişiyini bulursan internette ve asus'a yönelirsen, asus'un bulabilirsen sıfırını al. bulamazsan da alırken arıza çıkarırsa ne yapman gerektiğini iyice öğren. atıyorum 1 hafta sonra bozulursa teknosa geri alacak mı onu? ya da asus servisine mi yollaman lazım? ya da 1 ay sonra bozulursa nolacak? hadi diyelim bozuldu tamir olmuyor sana yenisini verecek mi asus yoksa çöp mü olacak o alet? aklına yatarsa verilen cevaplar onu alabilirsin.
0
washe
(08.11.17)
Tenda v300 almayı ben de düşünüyorum, dolayısıyla biraz araştırdım. Kullanıcıların çoğu çok fazla ısınmasından dert yanıyor başka da bir yamuğu yok sanırım.
0
apartmansakini
(09.11.17)
(1)

Bitlocker şifresi

yün prenses
D'ye bitlocker şifresi konulmuş oradaki verilerin kurtulma şansı var mı yoksa çekiçle mi kıralım?
D'ye bitlocker şifresi konulmuş oradaki verilerin kurtulma şansı var mı yoksa çekiçle mi kıralım?
0
yün prenses
(08.11.17)
bitlocker konulduğu bilgisayardan erişilebiliyor olması lazım. bende de var ama bilgisayar hiç şifre sormuyor.
0
sttc
(08.11.17)
(2)

fotoğrafların akıllı tv'de daha canlı ve güzel görünmesi

tabudeviren
fotoğrafları flash bellek ile tvde görüntülediğimde müthiş canlı ve güzel görünürken dizüstü bilgisayarda çok soluk çıkıyor. sis perdesi indirilmiş gibi görünüyorlar.bunun sebebi bilgisayarın 1366x768 olup, televizyonun UHD olmasıyla mı alakalı, yoksa dizüstü bilgisayarın renk ayarlarıyla mı oynamam
fotoğrafları flash bellek ile tvde görüntülediğimde müthiş canlı ve güzel görünürken dizüstü bilgisayarda çok soluk çıkıyor. sis perdesi indirilmiş gibi görünüyorlar.

bunun sebebi bilgisayarın 1366x768 olup, televizyonun UHD olmasıyla mı alakalı, yoksa dizüstü bilgisayarın renk ayarlarıyla mı oynamam gerekiyor?

fotoğraf çözünürlüğü 2048x1368 px.
0
tabudeviren
(08.11.17)
Televizyonlar "eğlence" aracı olduğu için genellikle renkleri manipüle edip daha canlı görünmesini sağlıyorlar. Standart laptop'ların standart ayarları genelde metin okuma merkezli düzenlenmiştir, haliyle "sis perdesi" görmeniz normal. Laptop'un ayarlarıyla oynayabilirsiniz ama tavsiye etmem. Metin okuma vs işlerini zorlaştıracaktır zira.
0
amortisman
(08.11.17)
çözünürlükle pek alakası yok bu durumun. panel tipi, refresh rate ve tabi ki de default ayarlarla kullanmamak. amortisman'ın dediği gibi pek bir manipüle durumu yok aslında. tv'nin bunları sunmasının sebebi kullanıcı kitlesi. yani 2000 lira ve üzerinde para saymış fakat görüntüden anlamayan bir insan muhakkak ayarlarını da yapamaz. tv ile bilgisayar arasındaki fark, tv'nin fabrika çıkışında seyir zevkini artırmaya yönelik modlarla donatılmış olmasıdır. adam mağazada görür, bu güzelmiş der ve alır, ayarlarını kurcalamadan devam eder. veya bir önceki örnekteki adamdan biraz daha bilgilidir, bu modu beğenmedim diğerine bakayım der, seçer ve devam eder. bilgisayarda ise mesela bir monitör alındığında önce renk, doygunluk ayarları mutlaka yapılmalıdır. daha sonra player vasıtasıyla video açılır ve player'dan da ince ayarlar yapılır.
0
arakaali
(09.11.17)
(2)

Corsa D 1.2 Benzinli - Yakıt Tüketimi Hk.

jamiro
Arkadaşlar dün bir test yapayım dedim. Hazır hava filtresi, bujiler hatta ateşleme bobini değişmişken. 0,41 kuruş yakıyor araba. Biraz yokuşlu bir yerde yaşıyorum, araba ya rampa iniyor ya da çıkıyor yani, düz yol yok pek. Daha önce LPG’de kullanıyordum o daha uyguna geliyor tabi ki fakat bu rakam b
Arkadaşlar dün bir test yapayım dedim. Hazır hava filtresi, bujiler hatta ateşleme bobini değişmişken. 0,41 kuruş yakıyor araba. Biraz yokuşlu bir yerde yaşıyorum, araba ya rampa iniyor ya da çıkıyor yani, düz yol yok pek. Daha önce LPG’de kullanıyordum o daha uyguna geliyor tabi ki fakat bu rakam beni yine de şaşırtttı, benzin fiyatlarına rağmen bu kadar beklemiyordum. Buu aracı kullananlar yakıt tüketiminde ne alemde?
0
jamiro
(08.11.17)
Hocam sana tam rakam veremem ama bir dönem bende kullandim ve gercekten yakit çok fazla. Saniyorum 1.2 motor bu kasayi kaldırmıyor.
0
ferr
(08.11.17)
kuruş hesabına bakınca yanılırsınız, güncel fiyatlara göre 100 kilometrede 7.4 litre yakmış oluyor araç, şehir için çok fazla değil gibi geldi bana ama muadillerine bakmak lazım.
0
yuto
(09.11.17)
(1)

Laptop Fanı İşlemci Az Çalışınca Deli Gibi Ses Yapıyor

cagdas donem kuramcisi
Abilerim ablalarım, muazzam saçma bir sorunum var.Benim laptop'ın fanı, işlemciye yüklenince değil yüklenmeyince saçma sapan sesler çıkarıyor ve susmuyor. Yaklaşık olarak şunun gibi bir şey:https://www.youtube.com/watch?v=QkCLubSukzIFanı her zaman son hızda çalıştıracak bir programcık veya ayar arad
Abilerim ablalarım, muazzam saçma bir sorunum var.

Benim laptop'ın fanı, işlemciye yüklenince değil yüklenmeyince saçma sapan sesler çıkarıyor ve susmuyor. Yaklaşık olarak şunun gibi bir şey:

www.youtube.com

Fanı her zaman son hızda çalıştıracak bir programcık veya ayar aradım ama Google yardım edemedi. Var mıdır bir fikri, bilgisi, önerisi olan?

Not olsun: Aletin içini açıp fanı yerinden ettim biraz ama mevzu değişmedi. Bir yerlere takılıp ediyor sanırım, ama düzelmedi. Ondan açmakla sorunu çözemedim. Açmışken temizlediğimi de belirtmeme gerek var mı bilmiyorum. Yeni fan almaktan başka bir çıkarı yok mudur?
0
cagdas donem kuramcisi
(08.11.17)
ekran kartının driver programında fan ayarı vardı sanki ya. bi kurcala bakiyim.
0
freetakilir
(08.11.17)
(4)

Araba anahtarsız olarak sahibini tanısa ve çalışsa ama nasıl?

portakal
Yüz tanıma, parmak izi dışında bir fikir lazım bana. Her türlü çılgınca fikirler kabul.
Yüz tanıma, parmak izi dışında bir fikir lazım bana. Her türlü çılgınca fikirler kabul.
0
portakal
(08.11.17)
ses dalgalari sahibini taniyabilir.
0
purple rain
(08.11.17)
bir arkadaşım eline (başparmak ile işaret parmağı arasına o yumuşak deriye) cip taktirmisti. arabaya elini uzatinca kapılar açılıyordu. ama çalıştırma olayını hatırlayamadım. nereden baksaniz 7 sene olmuş...
0
balik kraker
(08.11.17)
jason'un bir filminde yamulmuyorsam bmw şifreyle çalışıyordu. anahtar var mıydı bilemeyeceğim.
0
blue eyes white dragon
(08.11.17)
retina tanısın.
ses analizi ile çalışsın.
direksiyondan avuç içi okutarak çalışsın.
telefondan nfc ile tanısın, çalışsın.
koltuktan oturum desenini kilo ile eşleştirsin, sonuçta insan fazla kilo alıp vermiyor, götünün deseni sabit.
dna tagging yapsın, bir hazneye tükürünce dna analizi ile çalışsın.
on farklı yere belli bir sıra ile dokununca çalışsın.
bir kameraya kimlik/belli bir imaj okutunca çalışsın.
0
babilbaligi
(08.11.17)
(2)

Motor Pompa Debi Hesabı Nasıl Yapılır?

dedirttiren
Merhaba Ham madde tahliyesi yapmak veya yüksek basınçlı sisteme göndermek için kullanacağım motor ve pompanın hesabı nasıl yapılır öğrenmek istiyorum.burada taşınacak kimyasalın viskozitesi, yoğunluğu göz ardı edilecek olursa mesela 100 kg/min debi sağlamak için seçtiğim pompaya göre mi motor hesapl
Merhaba
Ham madde tahliyesi yapmak veya yüksek basınçlı sisteme göndermek için kullanacağım motor ve pompanın hesabı nasıl yapılır öğrenmek istiyorum.

burada taşınacak kimyasalın viskozitesi, yoğunluğu göz ardı edilecek olursa mesela 100 kg/min debi sağlamak için seçtiğim pompaya göre mi motor hesaplanacak yada motora göre pompa mı seçilecek?

Aslında en mantıklısı motor/pompa veriminin ideal olanını bulmak işte orada doğru pompa nedir doğru motor kaç kW olmalıdır?

konu hakkında ufacık fikri olan yeşillendirebilir mi?
0
dedirttiren
(08.11.17)
Pompanın çalıştırılması için gereken elektrik gücü hesaplanacak. Ona göre elektrik motoru seçilecek. Sisteme göre değişir bu durum. Yerel kayıp var mı? Sürtünme kaybı var mı? Akışkan kaç metre yüksekliğe gönderilecek? Hammadde nedir? Hele partikül içeren bir akışkan ise olaylar oldukça farklılaşır. Şu anda sadece hidrolik makineler kitabı edinmenizi tavsiye edebilirim.
0
dissendium
(08.11.17)
Teşekkür ederim 40 bar basınçlı bir sisteme gönderilecek. Madde su gibi 1.2 g/cm3 yoğunlukta korozitif bir kimyasal. Sanırım çok detaylı konular bunlar.
0
🌸dedirttiren
(09.11.17)
(1)

iki fotoyu mix edeceğim kullanımı basit fotoşop uygulama/programı

runagain
elde mevcut iki fotoyu aynı mekan ve zamandaymış gibi üst üste yapıştıracagım sadece. kullanımı kolay basit bir uygulama/site tavsiyeniz?
elde mevcut iki fotoyu aynı mekan ve zamandaymış gibi üst üste yapıştıracagım sadece. kullanımı kolay basit bir uygulama/site tavsiyeniz?
0
runagain
(08.11.17)
Paint.NET
0
himmet dayi
(08.11.17)
(2)

Smooth Scrollbar (javascript)

whatdreamsnevercome
web için önerebielceğiniz bir smoothscrolbar eklentisi var mıdır javascript?birkaç tane buldum aslında ama tam içime sinmedi.
web için önerebielceğiniz bir smoothscrolbar eklentisi var mıdır javascript?

birkaç tane buldum aslında ama tam içime sinmedi.
0
whatdreamsnevercome
(08.11.17)
şunu idiotwu.github.io öneririm.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(08.11.17)
düzenlenebilirlik ve aktif içerik içierisine adapte edilebilirlik açsıından şunu tavsiye edebilirim
manos.malihu.gr
0
yuto
(09.11.17)
(2)

samsung note2 home tusu çalismiyor

ayidan post lannisterlardan dost olmaz
merhaba birkaç saat once telefonu yere dusurmemle farkettim ki home tusu ve yanindaki dokunmatik tuslar çalismiyor. nette arastirinca biraz suna ulastim: https://www.maxicep.com/forum/konu/samsung-galaxy-s2-dokunmatik-tuslari-calismiyor.897662/ tam olarak anlayamadim ayni sorun mu ama birinin yollad
merhaba birkaç saat once telefonu yere dusurmemle farkettim ki home tusu ve yanindaki dokunmatik tuslar çalismiyor. nette arastirinca biraz suna ulastim: www.maxicep.com tam olarak anlayamadim ayni sorun mu ama birinin yolladigi kardeş framaroot indir kardeş ordan ilk seçeneklerden birini seç alttan root seçeneğini seç olmassa üstteki seçeneklerden diğerlerini deneyerek ayni işlemi yap olmasi gerek root mesajiyla sorun çozuluyor. nedir bu framaroot bende de ise yarar mi? indirmeye çalistim fakat indiremedim
0
ayidan post lannisterlardan dost olmaz
(08.11.17)
Rootlama bir nevi işletim sistemini kırma anlamında. www.andronova.net
0
teknikekip
(08.11.17)
Telefonu root'ladıktan sonra başka bir rom (özelleştirilmiş işletim sistemi) yükleyip bazı telefonlardaki gibi home, back gibi tuşları ekranın alt kısmına alacaksınız. Gayet mümkün. Genel bilgi olarak söyleyeyim, root işlemi telefonu garanti kapsamından çıkarır. Sizin için önemli değil.

Bilip bilmeden artist artist yorum yapılmış.

@teknikekip 'in linkine göz atınız.
0
m3mphis
(08.11.17)
(1)

Soundbar önerisi

ufoozgur
46" bir ES8000 serisi Samsung TV'ye sahibim. PS4 ve PS3 bulunuyor, ayrıca Digiturk vs. de mevcut. Bunları bağlayabileceğim bir soundbar arıyorum.Mümkünse ses açısından güç yerine kalite daha önemli benim için.Teşekkürler.
46" bir ES8000 serisi Samsung TV'ye sahibim. PS4 ve PS3 bulunuyor, ayrıca Digiturk vs. de mevcut. Bunları bağlayabileceğim bir soundbar arıyorum.

Mümkünse ses açısından güç yerine kalite daha önemli benim için.

Teşekkürler.
0
ufoozgur
(08.11.17)
Ne buyuklukte bir oda?
0
fever
(08.11.17)
(3)

Youtube mp3 download uygulamasi

partizan
Android için kullanıp memnun olduğunuz var mı 320 kbps olarak indirmelik.
Android için kullanıp memnun olduğunuz var mı 320 kbps olarak indirmelik.
0
partizan
(08.11.17)
Gerçekte (ses kalitesi) 320kbps olmaz ama. Video daki ses değeri ne ise o değerde bir dönüşüm yapın.
0
1adam
(08.11.17)
Peego
0
tolgan
(08.11.17)
ben snaptube kullanıyorum hem mp3 hem video formatları olarak indirebiliyorsun.
0
kornisch
(08.11.17)
(3)

Win7 Win10'a yükseltme

Aşk Adamı
İso dosyası var elimde win7-64 bit sahte kullanıyorum. Win 10 a direkt geçebilir miyim var olan dosyalar silinmeden
İso dosyası var elimde win7-64 bit sahte kullanıyorum. Win 10 a direkt geçebilir miyim var olan dosyalar silinmeden
0
Aşk Adamı
(08.11.17)
geçebilmen lazım. ama win 10 lisanslanmaz.
0
aşksız prens
(08.11.17)
Yükseltmenin mantığı o zaten. Hiçbir dosyan silinmeden sistemi güncelliyorsun.

Bu işlemi 29 Temmuz 2016'dan önce yapsaydın ücretsiz windows 10 lisansın olurdu. Artık geçti o kampanya. Şimdi yükledikten sonra crack yapman lazım.
0
himmet dayi
(08.11.17)
lisanslanır ya
hocam
win 7 yi daz loader ile orjinal yap
sonra accesibility upgrade diye ara
engellilere ücretsiz yükseltme var ama engelli olmana gerek yok faydalanman icin

ama iso yu kullanamazsın bastan indirmen lazım yükselticisi var
0
kingcyrax
(08.11.17)
(2)

Hukuk-kiracı-igdaş-borç vs.

kisa
Merhaba,Durumu kısa bir şekilde anlatayım. Evi kiraya verdik, kiracı doğalgazı üzerine almadı (biz de kapatmamıştık/kapatmamışız. Kiracı ile mahkemelik olduk ve icrayolu ile çıkarttık ancak bizim üzerimize olan igdaş faturaları kalmış.Bu durumda yapılabilecek bir şey var mıdır acaba yoksa paşa paşa
Merhaba,

Durumu kısa bir şekilde anlatayım. Evi kiraya verdik, kiracı doğalgazı üzerine almadı (biz de kapatmamıştık/kapatmamışız. Kiracı ile mahkemelik olduk ve icrayolu ile çıkarttık ancak bizim üzerimize olan igdaş faturaları kalmış.
Bu durumda yapılabilecek bir şey var mıdır acaba yoksa paşa paşa ödeyecek miyiz?

Şimdiden teşekkürler
0
kisa
(08.11.17)
Gecmis olsun borc size ait.
0
allah yazdiysa bozsun
(08.11.17)
ödemeniz gerekiyor
0
bordeaux
(08.11.17)
(3)

2500’e kadar laptop

tchuck
Oyun vs oynanmayacak. Kasası ince olabiliyorsa makbul olur yoksa önemli değil.Freedos olmasın :(Genel olarak sunumlarda vs kullanılacak çok ağır iş yapacağını söyşersem yalan olur.
Oyun vs oynanmayacak. Kasası ince olabiliyorsa makbul olur yoksa önemli değil.

Freedos olmasın :(

Genel olarak sunumlarda vs kullanılacak çok ağır iş yapacağını söyşersem yalan olur.
0
tchuck
(08.11.17)
hocam dizayn la ilgili çok anlamam ama x1 güzel makinaydı fiyatını da hatirlamıyorum
8 ram olsun ssd olsun
win 10 a para verme - win 7 kurup cakma orjinal yapip wn 10 accesibility upgrade yap ücretsiz.
0
kingcyrax
(08.11.17)
HP 15-AY127NT 1JN96EA i5-7200U 8GB 1TB 2GB R5 M430 15.6 FreeDos ......2290 TL kdv dahil ( güzel bir kırmızı renk )

İşlemci Intel Core İ5
İşlemci Modeli i5-7200U 2.5GHz Turbo 3.10GHz 3MB (7.Nesil)
Çekirdek Sayısı Çift çekirdek işlemci
Sistem Belleği (Gb) 8 Gb
Bellek Türü DDR4 2133MHz
Bellek Düzeni 1 x 8GB
Toplam Bellek Slotu 2
Bellek Yükseltme Var
Sabit Disk 1 Tb
Raid Desteği Yok
Ekran Kartı Paylaşımsız (2 Gb)
Grafik Serisi AMD R5 M400 Serisi
Grafik İşlemcisi Radeon R5 M430
Grafik Yapısı DDR3
Grafik Genişliği 64Bit
Ekran Boyutu 15.6'' İnç
Dokunmatik Ekran Yok
Ekran Özelliği HD LED
Ekran Çözünürlük 1366 x 768
Optik Okuyucu Dvd Yazıcı
İşletim Sistemi Free Dos
Webcam Tümleşik dijital mikrofonlu HP TrueVision HD
Kart Okuyucu 1 x Medya Kart Okuyucu
Wirelles Tümleşik 802.11 b/g/n
Bluetooth Versiyon 4.0
Ethernet 10/100
Hdmı Versiyon 1.4
Usb Portu 2 x Usb 2.0 - 1 x Usb 3.0
Klavye Düzeni Numerik Q TR
Klavye Özelliği Chiclet klavye
Touchpad Çoklu dokunmatik harekete duyarlı
Pil Teknolojisi 4 hücreli pil
Paket İçeriği Notebook, Şarj Aleti, Pil
Ağırlık 2 kg
Garanti Süresi 24 Ay Resmi Hp Yetkili Servisi
0
devilone
(08.11.17)
ne yaparsan yap ssd olmayan alma. ağır iş yoksa i5-i7 filan çok gereksiz. hızı sağlayan ssd olur.
0
507
(08.11.17)
(1)

c sorusu; nasıl yaklaşmak lazım bu soruya?

stanhiver
kabaca ne yapılması lazım anlatabilir misiniz? https://hizliresim.com/YOd0Rj
kabaca ne yapılması lazım anlatabilir misiniz?

hizliresim.com
0
stanhiver
(08.11.17)
sağa doğru ve aşağıya doğru yazım var (iç içe iki tane döngüye ihtiyacın var)
sağ doğru maks genişlik girilen sayı ile ilişkili kendin hesapla
aşağıya doğru yükseklik girilen sayı ile ilişkili kendin hesapla
her bir karakterin index'i bulunduğu satır ve bulunduğu sütun ile ilişkili ki bu da girilen sayı ile belli bir orantıda kendin hesapla.

sonrası for döngülerinin neresinde ne zaman hangi karakteri yazdıracağın ile ilgili.

çok karmaşık değil olay formüle dökmekte bitiyor, 10-15 satır kod.
0
ocanal
(08.11.17)
(1)

adobe pdf sayfalarını düzenleme/silme

petek
elimde adobe pro var. sayfaları düzenleyebiliyorum. ama her sayfanın altında, üstünde ve yanında bulunan saçma kelimeleri silmek istiyorum. bunun içinde her seferinde tek tek işlem yapmak zorunda kalıyorum. bunu toplu, otomatik yapabilme imkanı var mı?
elimde adobe pro var. sayfaları düzenleyebiliyorum. ama her sayfanın altında, üstünde ve yanında bulunan saçma kelimeleri silmek istiyorum. bunun içinde her seferinde tek tek işlem yapmak zorunda kalıyorum. bunu toplu, otomatik yapabilme imkanı var mı?
0
petek
(07.11.17)
Örnek bir foto gösterebilir misin?
0
1adam
(08.11.17)
(4)

ogyoutube alternatifi

partizan
ogyoutube artik calismiyor bende. zaten sitesinde de durduruldu demisler. eski surumlerle de olmadi.bunun gibi youtube arayuzunyle ayni tum ozellikleri olan giris yapilabilen ve arka planda da calisan benzer bir sey var mi?
ogyoutube artik calismiyor bende. zaten sitesinde de durduruldu demisler. eski surumlerle de olmadi.
bunun gibi youtube arayuzunyle ayni tum ozellikleri olan giris yapilabilen ve arka planda da calisan benzer bir sey var mi?
0
partizan
(07.11.17)
ogu bilmem ama newpipe'a bak bakalım.
0
FeykIM
(07.11.17)
guzel ama giris yapilamiyor mu?
0
🌸partizan
(07.11.17)
newpipe'ın geliştiricileri google'a bağımlılğı en aza indirmek için böyle bir yola gitmişler geçmişi ve çalma lislerini yerel olarak depolayacaklarmış isterseniz webtube'yi deneyin demişler: github.com
0
FeykIM
(08.11.17)
aradığınız şöyle bişey mi? :

network23.org
0
izole
(08.11.17)
(6)

Bakırı altına çevirmek mümkün mü?

scorpion37
ya da başka elementleri falan.
ya da başka elementleri falan.
0
scorpion37
(07.11.17)
Teoride cıvadan bir proton koparabilirsen altın elde edersin.
Ama teoride.
0
cakabo
(07.11.17)
ben lise 1'e kadar fizik gördüm çok güvenme ama mümkün.

(bkz: nükleosentez)

edit: çok pahalı sanırım.
0
ya ben lan neyse
(07.11.17)
elinde süpernova patlamasına denk enerji varsa neden olmasın.
0
orpheus
(07.11.17)
blue eyes white dragon
(08.11.17)
1250 kg civarı bakırdan 10 g altın elde edebilirsin.
0
dedirttiren
(08.11.17)
(1)

itunes ülke değiştirme.

umutlarivarolankisi
arkadaşlar merhaba.şu na farklı bir ülkedeyim kısa bir süreliğine. bankadır, sim kartıdır bir çok yeni üyeliğim var burada. haliyle bir çok uygulama kullanmam gerekiyor. ancak kullanmam gereken uygulamalar sadece bu ülkenin mağazasında, ben arama yaptığımda dahi karşıma sonuç olarak çıkmıyor.uzun la
arkadaşlar merhaba.
şu na farklı bir ülkedeyim kısa bir süreliğine. bankadır, sim kartıdır bir çok yeni üyeliğim var burada. haliyle bir çok uygulama kullanmam gerekiyor. ancak kullanmam gereken uygulamalar sadece bu ülkenin mağazasında, ben arama yaptığımda dahi karşıma sonuç olarak çıkmıyor.

uzun lafın kısası a ülkesinin itunes mağazasındaki uygulamayı b ülkesinden gelen kişi nasıl edinebilir?

ülke değiştirirken kredi kartı bilgilerimi girmek istemiyorum appstore'a. yok mudur başka bir yolu bu işin?

şimdiden teşekkürler!
0
umutlarivarolankisi
(07.11.17)
yani ben yurtdisinda yasarken odeme yontemi ''none'' diye bi secenek vardi. ucretsiz uygulamalari indiriyordum rahatlikla. ulke degisikligi yapmaya calisin, odeme yontemi menusune bir bakin bence.
0
yigitovic
(07.11.17)
(3)

Android bildirim problemi

skooma
Dünden itibaren garip bir sorunla karşılaşmaktayım. Şöyle ki, telefondaki bildirimlerin hiçbiri üzerine tıklayıp uygulamayı açınca kaybolmuyor. Yani, elle temizlemek gerekiyor tüm bildirimleri. Biraz araştırdım, bazı şeyleri denedim ama olmadı :Uygulama tercihleri sıfırlamaUygulamaları tek tek önbel
Dünden itibaren garip bir sorunla karşılaşmaktayım. Şöyle ki, telefondaki bildirimlerin hiçbiri üzerine tıklayıp uygulamayı açınca kaybolmuyor. Yani, elle temizlemek gerekiyor tüm bildirimleri. Biraz araştırdım, bazı şeyleri denedim ama olmadı :

Uygulama tercihleri sıfırlama
Uygulamaları tek tek önbelleklerini temizleme
Geliştirici seçeneklerinden kalıcı bildirimler ile ilgili ayarı kontrol
Restart

Bunların hiçbiri işe yaramadı. Daha önce aynı problemi yaşamıştım ve çözmüştüm ama nasıl yaptım hatırlamıyorum.

Android 7.1.1
0
skooma
(07.11.17)
Cihazı recovery modunda açıp cache temizliği yaparak soft reset attınız mı? Bazen birçok şeyi düzeltiyor.
0
orient blue
(08.11.17)
Aslında recovery'den wipe cache/dalvik yapmıştım ama bir daha denerim. Soft reset dediğimiz şey başka bir şey mi yoksa bu mu?
0
🌸skooma
(08.11.17)
Soft reset dediğim normal kapat aç aslında. Wipe cache cozmediyse eğer hard reset denemek lazım sanırım, yani komple cihazı wipe edip fabrika ayarlarına döndürmek.
0
orient blue
(09.11.17)
(4)

teknik bir yardım sorusu

imbat
Pc min c diskinde yer kalmadı. ssd kart var ama windows c de kurulu orjinal. c diskimi büyütmek istiyorum. ama disk genişletme bir türlü aktif olmuyor. bu konudan anlayan biri var mıdır?
Pc min c diskinde yer kalmadı. ssd kart var ama windows c de kurulu orjinal.
c diskimi büyütmek istiyorum. ama disk genişletme bir türlü aktif olmuyor. bu konudan anlayan biri var mıdır?
0
imbat
(07.11.17)
şu mesajım şurada kalsın da ben de öğreneyim. 2 gb boş yer kaldı kafayı sıyırtıyor bana.
0
blue eyes white dragon
(07.11.17)
c'n tek parça bi ssd mi? öyleyse arttıramazsın.
0
aşksız prens
(07.11.17)
hocam
öncelikle ssdye kurun kesinlikle windows
bu bir tavsiyem

onun dısında windows un oldugu diske gelin
sag tiklayın
ozellikler
diski temizle
orada silinebilen dosyaları goreceksiniz
sistem dosyalarini temizle deyin
cikan ekrandaki hepsini secin
silin

yeni kurulum kesinlikle tavsiye ederim
varolan windows u ssd ye gecirme var ama ugrastirir biraz.
0
kingcyrax
(07.11.17)
windowsu tek başıma kurma sanşım yok. disk temizleme falan hepsini yaptım. 3 birim var. c hariç iki yani ssd ile
0
🌸imbat
(07.11.17)
(1)

DDR3L Ram

Uçan Çivi
Acer ultrabook sahibiyim. Ram yükseltmek istiyorum. Teknik desteği aradım ve DDR3L 1333-1600 mhz ram takıp uyum sorunu yaşamadan kullanabilirmişim. DDR3L sanırım düşük voltajlı olanları temsil ediyormuş. Önereceğiniz bir model var mı?
Acer ultrabook sahibiyim. Ram yükseltmek istiyorum. Teknik desteği aradım ve DDR3L 1333-1600 mhz ram takıp uyum sorunu yaşamadan kullanabilirmişim. DDR3L sanırım düşük voltajlı olanları temsil ediyormuş. Önereceğiniz bir model var mı?
0
Uçan Çivi
(07.11.17)
Birebir aynısını bulamadım. Bilgisayarcıdan çok çıkma denedim ama dediğim gibi düşük voltajlı donanıma sahip olmadıkları için uyum sorunu yaşadım. Günlerimi almıştı bu işlem.
0
🌸Uçan Çivi
(07.11.17)
(3)

plc tia portal yardım

mungojerry
selamlar, plc dersi hakkında bilgiye ihtiyacım var. derslere pek gidemedim ve dersler tia portal uzerinden işleniyor. programı bulmakta zorlandım. sınav konuları da timer on, timer off, sayaçlar imiş. konular hakkında kaynak veya en ufak bilgi benim için çok değerli şu an. yardım ederseniz seviniri
selamlar, plc dersi hakkında bilgiye ihtiyacım var. derslere pek gidemedim ve dersler tia portal uzerinden işleniyor. programı bulmakta zorlandım. sınav konuları da timer on, timer off, sayaçlar imiş. konular hakkında kaynak veya en ufak bilgi benim için çok değerli şu an. yardım ederseniz sevinirim.
0
mungojerry
(07.11.17)
f1 - yardimi denedin mi? siemens gayet guzel acikliyor yardim penceresinde.
0
seksli harf
(07.11.17)
program yok hocam. "programı bulmakta zorlandım"dan kasıt internette bulamadım.
0
🌸mungojerry
(07.11.17)
programı ben indirmiştim, 25 gb falandı.
v13.

büyük ihtimalle kağıda yazılacak program. eğer kağıda yazılacaksa hiç uğraşma indirmekle, indirmesi uzun sürüyor, yüklemesi de uzun sürüyor.

ben nerden indirdiğime baktım ama bulamadım. şimdi tekrar bakıcam ama şu video'lar yardımcı olur sana şimdilik, kolay gelsin.
www.youtube.com
0
attirmayin makedonun kafasini
(07.11.17)
(2)

websitesi yaptırma

tukenmez adam
merhabalar,aşağıda linkini belirttiğime benzer bir websitesi kaç para civarına yapılır? bunu yapabilecek istanbul/anadolu yakasında ikamet eden tanıdığı(veya kendisi) olan var mı? bu bir şablonsa ve kendim yapabileceksem nasıl yapabilirim?teşekkürlerhttp://www.bufseramik.com/
merhabalar,

aşağıda linkini belirttiğime benzer bir websitesi kaç para civarına yapılır? bunu yapabilecek istanbul/anadolu yakasında ikamet eden tanıdığı(veya kendisi) olan var mı? bu bir şablonsa ve kendim yapabileceksem nasıl yapabilirim?

teşekkürler

www.bufseramik.com
0
tukenmez adam
(07.11.17)
arkadasa katiliyorum. bu tip siteler icin keyword Parallax ayrica. wordpress temasi ararken kullanabiliriniz
0
jedilance
(07.11.17)
1. benzer şablonları wordpress ile bulabilirsin ama eğer bu işe vakit ayıramazsan kendin uygulayamazsın. hosting kurulumu, tema kurulumu, eklentilerin kurulumu vs. gibi işleri var ben araştırmadan tek başına yapabileceğini düşünmüyorum. 3-4 haftanı yer en az, anlaman etmen.

2. site basit bir site, merdiven altı yerlerde 300-500 liraya yaparlar. işi hakkıyla yapan biri en az 2000 lira ister.
0
tchuck
(07.11.17)
(9)

Pc'yi oturduğum yerden kontrol etmek

oculi electrica
Bilgisayarım televizyona bağlı ve ben oturduğum yerden Android veya ios(ipad versiyonu) vasıtası ile kontrol etmek istiyorum. Bu basitçe mouse ve klavye erişimi de olabilir etkilesimli arayüz yazılımı varsa o da olur her türlü olur. Amaç video izlemek YouTube'da takılmak vs. Öyle AutoCAD'de çizim ya
Bilgisayarım televizyona bağlı ve ben oturduğum yerden Android veya ios(ipad versiyonu) vasıtası ile kontrol etmek istiyorum. Bu basitçe mouse ve klavye erişimi de olabilir etkilesimli arayüz yazılımı varsa o da olur her türlü olur. Amaç video izlemek YouTube'da takılmak vs. Öyle AutoCAD'de çizim yapayim photoshop kullanayim gibi ekstrem işler yapacak değilim. Basit şeyler.
0
oculi electrica
(07.11.17)
Kablosuz fare klavye vs al. Pc görüntüsünü tvye yansıt. Koltuktan kulşan işte. Biz özle yapıoruz. Touchpadli klavyeler bile var
0
efruz
(07.11.17)
yani bir sürü program var logmein teamviewer falan ama emin ol hiç biri bir mouse kadar kullanışlı olmayacak. yek mouse alıp çok gerektiğinde de bi iki kelime için ekran klavyesini kullanabilirsin. ben öyle yapıyorum şahsen.
0
baharat
(07.11.17)
youtube'u aplikasyonu üzerinden kontrol edebiliyor olmanız lazım. en kötü teamviewer falan var o da iş görür. pc ile aynı odadaysanız mousepadli klavyeler en rahatı
0
argent dawn
(07.11.17)
remote mouse uygulaması işinizi görür.
0
dedimmidemedimmi
(07.11.17)
Cok sağolun cevaplar için. Teamviewer gibi bir uzak bağlantısı istemiyorum. Remote moue uygulamaları fena değil ama klavye eksik kalıyor. Kablosuz klavye sanırım en basit ve etkili çözüm olacak.

YouTube uygulamasına gelince, youtube'u tv modunda açınca remote kontrole izin veriyor ama videolar düşük kalitede açılıyor, kalite seçmeye izin vermiyor. Yoksa çok kullanışlı
0
🌸oculi electrica
(07.11.17)
Sadece kablosuz fare yeterli aslında. Bilgisayarı tvye yansıttıktan sonra, ekran klavyesini açarak, sadece fare ile istediğinizi yapabilirsiniz.
0
denhia
(07.11.17)
eğer biraz daha farklı bir yol isterseniz bir xbox 360 gamepadi kablosuz olanından ve bunu pc ye bağlamak için usb alıcısı son olarak "controller companion" denen küçük uygulama. steam üzerinden satın almak mümkün olduğu gibi crakcli versiyonu da bulmanız mümkün.
buyrun ufak bir demo videosu. www.youtube.com
ben htpc de kullanıyorum. klavye için alışması biraz sürdü ama alıştıktan sonra klavye ve mouse ile yapılabilen herşeyi yapabilmesinin yanı sıra oyunlarda da çok kullanışlı oluyor.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(07.11.17)
@nuh gemisini...

Bu sanırım tam istediğim şey hocam teşekkür ederim :)

DS4 var bende onu da zaten Xbox kontrolcüsü olarak tanıtıyorum bilgisayara sanırım işimi görür bu
0
🌸oculi electrica
(07.11.17)
sanırım ds4windows.com bu uygulamayı kullanıyorsunuz. ben de şimdi siz yazınca bir aradım ve varlığından haberdar oldum. :) bu da gayet güzelmiş. gerçi pc de pek oyun oyanayabildiğim yok ama ds4 ü pc ye bağlamanın yollarını bilmek istiyordum ben de içten içte bir kaç gündür. iyi denk geldi. :D
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(07.11.17)
(1)

Satılık Onedrive

zugas
elimde iki yıllık 100 gb microsoft onedrive var. kullanamayacağım. ihtiyacım yok. bunu satabilir miyim. Bir de ne kadar eder? eğer sözlükten biri isterse ederinin altında da verebilirim. elimde kod var. bir şifre gibi bir şey. eğer bu satılabilirse, nerede ve nasıl satarım. letgo falan olur mu? ya d
elimde iki yıllık 100 gb microsoft onedrive var.

kullanamayacağım. ihtiyacım yok. bunu satabilir miyim. Bir de ne kadar eder? eğer sözlükten biri isterse ederinin altında da verebilirim.

elimde kod var. bir şifre gibi bir şey.

eğer bu satılabilirse, nerede ve nasıl satarım. letgo falan olur mu? ya da böyle şeylerin satıldığı bir site vs var mı?
0
zugas
(07.11.17)
ben geçen sene ebaydan 3-4 dolar gibi bişeye aynı koddan bir tane almıştım. yani satılıyor ebay fiyatlarına bakabilirsiniz.
0
orpheus
(07.11.17)
(7)

Niye Tüm Telefonlar Rezalet?

bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
Selamlar.Ya ben önceden iphone kullanıyodum, ama müşterisini mal yerine koyması, sonra itunes saçmalığı, şarjının yarım gün anca gitmesi gibi şeyler yüzünden nefret ettim ve o bozulunca gidip Samsung aldım. Bu alet de bir buçuk sene falan çok iyiydi, yani aradığımı buldum diyordum tam. Bu sefer bu d
Selamlar.

Ya ben önceden iphone kullanıyodum, ama müşterisini mal yerine koyması, sonra itunes saçmalığı, şarjının yarım gün anca gitmesi gibi şeyler yüzünden nefret ettim ve o bozulunca gidip Samsung aldım. Bu alet de bir buçuk sene falan çok iyiydi, yani aradığımı buldum diyordum tam. Bu sefer bu da saçmalamaya başladı. İki buçuk seneyi doldurduk, şarj ömrü iphone kadar berbat olmasa da ilk zamana göre yarıya düştü, sonra gps bozuldu, alet sürekli yavaşlıyor saçmalıyor. Napcaz lan böyle, yok mu hiç düzgün çalışan telefon? Şimdi xiaomi oneplus falan diyenler gelecek onlar da ne olduğu belli değil, bi parçası arıza yapsa muhattap olacağın bir servisi bir şeyi yok, hem radyasyon şeyi yüksek diyorlar SAR değeri mi ne.

Lan bu kadar müşterisi ve getirisi olan bir sektör nasıl bu kadar başarısız olabilir aklım almıyor ya. Smartphone arge bütçeleri muhtemelen tıp araştırmalarından falan daha fazladır, koca sektörde bir tane düzgün çalışan telefon yok? Niye böyle?
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(07.11.17)
planned obsolescence
planlı eskitme

Şu ana kadar bu ömrü en fazla yaşayan NEXUS telefonları gördüm. Google üretimi olduğu için olsa gerek, Nexus 4 gibi bir telefon şu an yeni aldığım Samsung ile kapışıyor.
0
Polaroid
(07.11.17)
basarisiz dan kasit nedir?
telefonlarin artik cikip bi bulasik yikamadigi kaldi yani.
android isletim sistemi benim gozumde cop.
o yuzden androidle calisan hic bir cihazi henuz evime sokmadim, akilli tv haric.
sarj konusunda nerdeyse tum telefonlarda benzer sorunlar yasayacaksin. iphone un da pili sonucta lithium ion ve 1,5-2 sene piller eski performanslarinin nerdeyse yarisina kadar dusuyor.
2 sene once aldigim iphone 6 inin pili artik 5-6 saat anca gider olunca pilini yenisiyle degistirttim 4 ay once. 1 2 sene daha gideri var.
tavsiye istersen ve butcen de varsa, ben olsam su an icin iphone 7 plus alirdim.
normalde plus modelleri sevmiyorum ancak iphone 7 plus lardaki kameralar 7 ye gore cok daha basarili.
neden 7 dersen de su an icin millet elindeki tr garantili cihazlari satip 8 e 10 a gecmeye calistigi icin uygun fiyata bulunabilecek olmasindan dolayi diyorum.
0
rentts
(07.11.17)
Ben sırf bu yüzden çok para vermeye karşıyım. Nasıl olsa 2 sene sonra çöp olacak neden o kadar para vereyim? Nexus serilerini çok severdim ama onu da bitirdiler. Ucuz yollu saf androidli telefonlar favorim her zaman. iPhonecular gelecek olursa söyleyeyim onu da kullanıyorum ve evet yine de Google'ın saf Androidli telefonlarını tercih ediyorum. Çok stabilmiş çökmüyomuş bilmemneymiş komple yalan.
0
bartman
(07.11.17)
bence iphone'lar gayet iyi. 4 sene kullandım hala kullanılacak derecedeydi, sattım yenisini aldım. bunu da en az 4 sene kullanmayı düşünüyorum.
pilinin seneler sonra az gitmesi normal. batarya doldur-boşalt yapınca pil performansı düşüyor.

yavaşlamasının sebebi ise uygulamaların sene geçtikçe daha fazla güce ihtiyaç duyması. böylece eski teknoloji bunu kaldıramıyor. ama iphone'larda bu sorunla pek karşılaşmadım.

apple'ın müşteri hizmetleri aralarında en iyi bence.
0
felatunbey
(07.11.17)
İki seneyi geçti iPhone 6 alalı. iOS 11'e geçince şarj performansı azalmıştı, sonra sıfırdan kurulum yaptım, yemin ediyorum bitmek bilmiyor. Çok telefonla uğraşan biri değilim ama önceki hâline göre net daha iyi. 1 hafta bekleme süresi var neredeyse, önceden 2-3 günde boşalıyordu.
0
i was made for you
(07.11.17)
1.5 sene önceki telefonlarla şimdikiler arasında stabilite açısından çok fark var, cihazlar teknik açıdan belirli seviyeye ulaştı ve bin liraya alacağın bir telefon bile temel ihtiyaçlarını dertsiz karşılar.

gel gelelim sen bir telefonu 5 sene kullanmak istiyorsan aradığını bulamazsın. planlı eskitme tartışılır bir konu, katıldığım kısımları var ama o kadar basit değil. teknoloji tam da o bahsettiğin arge yatırımları sayesinde o kadar hızlı gelişiyor ki 2 sene önceki cihazı günümüz teknolojilerine(yazılım, donanım birlikte) uydurman mümkün olmuyor. ya da mümkün oluyor ama bu sefer arge maliyetleri daha da artıyor. eh, kimse bu işi babasının hayrına yapmadığı için biraz eskide kalmış cihazlara destek vermektense geleceğe yatırım yapılıyor.

bu işin bir de moda-trend kısmı var; telefon artık en temel kişisel lüks oldu. insanlar sadece kullanışlılığı için almıyorlar ve bu da piyasanın senin istediğin şekilde, uzun süreli kullanım için, uygun olmayan bir şekle sokuyor. satıcının derdi daha fazla telefon satmak ve insanların büyük kısmı yeni telefonu sırf "yeni" diye alıyorken şirketlerin karı bırakıp daha maliyetli yolu seçmesi çok mantıksız olur.

bu böyle gitmeyecek tabii ki, teknolojinin ilerlemesi durmaz ama insanların ilgisi başka yerlere kayacak ve o zaman cep telefonu kullanışlılık açısından değerlendirilecek. muhtemelen giyilebilir teknoloji ürünleri tarafından açılacak bu çığır ama o zamana kadar bu rüzgarın karşısında durmaya çalışman gerekecek; bu da piyasadaki butik üreticilere yönelmeyi gerektiriyor.

iki yol var: ya telefona az para verip her sene değiştireceksin ya da çeşitli yollardan "nispeten" uzun ömürlü telefonlara yöneleceksin. ilk seçeneği "sar mar" sebepli geçtiğini düşünürsek -ki dünyada akım bu yönde ilerliyor, o telefonlara erişim daha kolay olacak yakında- yazılımsal açıdan kendi çeşmesinin başında duran google pixel telefonlara bakman gerekecek. en büyük sorun şu; bunların da parçası arıza yapsa muhatap burada yok. android one projesine dahil bir telefon almayı seçebilirsin ama o da orta-alt seviye bir cihaz olacağı için donanımsal açıdan ne kadar uzun süreli kullanışlı kalır bilemeyiz.

cihazlar teknik açıdan belirli seviyeye geldi dedim, 2bin liraya alabileceğin bir telefon -an itibariyle orta seviye telefon piyasası burası- mevcut android sürümüyle "sonsuza kadar" bozulmadan çalışabilir. en fazla 1 sene daha güncelleme alacak bu cihaz ama 2 sene sonra sen bu telefonu kullanırken android'te bir güvenlik açığı tespit edilirse sendeki telefon güncellenmeyecek(çünkü üreticiler parasını buraya harcamak istemiyor demiştik) ve sen yine memnuniyetsiz kalacaksın. yani herkes telefonu günübirlik kullanıyorken senin bir telefonun suyunu sıkıp içme isteğin pek tatmin edilemeyecek. durumun can sıkıcı olduğunu konusunda haklısın ama bu rüzgarın karşısında durmak mümkün değil şu an için.

anlayacağın; sektör başarısız değil, tam aksine müthiş bir ilerleme var. işin sana göre başarısızlık olan kısmı aksine tam bir pazarlama başarısı. nasıl ki 4-5 sene önce "ben tuşlu telefon kullancam" diye ortalarda gezinen kitle mecbur kaldıysa sen de kalacaksın. o yüzden bence mantıklı şekilde ayak uydurmaya çalış derim, naçizane.

ne yapıcaz sorusuna senin kullanım niyetine uygun olacak şekilde yine naçizane bir şeyler demek gerekirse...
bütçenin el verdiği en yüksek samsung ya da apple telefonu alıcaz. şu an için bu iki telefonun amiral gemileri en çok satılan modeller ve bir telefon uzun süre güncelleme alacaksa o telefon en çok satılan telefon olacaktır. android ve ios aleminin en çok satılanları bunlar, haliyle en uzun süre güncelleme alacak cihazlar bu markadan çıkıyor. sony güncelleme konusunda başarılı ama çok sık telefon çıkarttığı için sırası eskiyor, normalde güncelleme konusunda en başarılı 3. parti üretici ama mecburen geriye düşüyor. lg'nin güncelleme karnesi zayıf, htc'nin geleceği zaten belirsiz. huaweii büyük oynamaya yeni başladı, beklemek lazım. keza nokia yeniden doğma peşinde, görmek lazım. geri kalanlar zaten küçük oyuncular(çin şürekasını saymadım dediğin sebeplerden ötürü).

"android stabil değil" algısı vardı, böyle bir şey kalmadı artık. samsung telefonlarda rehbere girince telefon kasıyordu, düşün yani, telefonu telefon yapan özelliği kullanamıyordun. artık durum bu kadar vahim değil, geçen senenin en iyi telefonlarından samsung s7-s7 edge samsung'un dönüm noktası oldu ve o telefondan beri çıkan yeni cihazlar -patlayan note 7 dahil- normal kullanıcı için hatasız bir deneyim yaşatıyor.

bu arada, bana kalırsa tüm bunlar arasında en büyük problem bu telefonların fiyatı. demesi kolay geliyor note 8 al derken, 5bin lira olduğu aklıma gelince utanıyorum söylediğime. ben hala bir telefona 2 bin lira vermenin ne kadar enayice olduğunu düşünüyorum ama dedim ya rüzgarın önünde durmak imkansız diye, yapacak bir şey yok.
bu açıdan bakınca s7-s7 edge şu anda 2500 civarlarına resmi distribütör destekli satılıyor; üst seviye özellikler için(kamera, estetik vs.) alınacak en mantıklı telefon diye düşünüyorum.
0
Bruce
(07.11.17)
O radyasyon sar mar davaları hikaye hocam. Çoğu siteden model kıyaslaması ile bahsettiğin değerlerin piyasa telefonlarıyla aşağı yukarı aynı seviyede olduğunu görebilirsin.

İyi bir satıcı bulursan da muhatabın olur. Ben Xiaomi redmi note 3 pro kullanıyorum 1 senedir. Aldığım fiyat 800 tl idi, hala stabil 1 şekilde çalışıyor, bataryası gayet iyi vs. Alırken "zaten 800 tl ne bekleyeceğim ki" dedim ama her geçen gün şaşırtmayı başarıyor. Yedek parçası, ki en pahalı olan ekran, ali expresste 20 dolar. Türkiye'de üstüne kar bindirip satanlar da mevcut. 20 30 tl işçilik verip değiştirtemeyeceğin parça yok.
0
materyalist imam
(08.11.17)
(8)

excel uzmanlarına bir soru

tolga asp
merhaba, depoya giren ürünlerin stok durumunu excel'den takip edeceğiz fakat yüzlerce ürün olacağı için aynı ürünleri tekrar tekrar girmenin önüne nasıl geçebiliriz?birebir aynı ürün olursa excel tamamlıyor oradan anlarız da benzer isimli ürün olursa bunu anlamıyor. mesela "kırmızı tükenmez kalem" i
merhaba, depoya giren ürünlerin stok durumunu excel'den takip edeceğiz fakat yüzlerce ürün olacağı için aynı ürünleri tekrar tekrar girmenin önüne nasıl geçebiliriz?

birebir aynı ürün olursa excel tamamlıyor oradan anlarız da benzer isimli ürün olursa bunu anlamıyor. mesela "kırmızı tükenmez kalem" ile "tükenmez kalem kırmızı" gibi.

tavsiyeniz nedir?
0
tolga asp
(07.11.17)
Bunun için algoritma yazmak lazım, ki o ileri seviye bir çözüm olur.

Verdiğin örnek için kelime bazlı parçalama yapıp dosya içinde eşleştirme yapılır ama bu küçük bir örnek olduğu için %100 başarı sağlamaz.

Önerim : Malzeme tanımı yapan kullanıcılar yetkilendirilebilir, tanımlamadan öncelikle listeye göz atarlar.
0
cakabo
(07.11.17)
Depoya giren ürünlerin bir kodu yok mu. Her ürünün tekil bir kodu olmalı. Depo, gelen ürünleri neye göre içeri alıyor?

Bunu excel ile çözmek yerine daha en başta ürün depoya girerken çözmelisiniz. Stoklarınıza giren ürünlerin model adı, barkod numarası vs gibi kodları olmalı. Ve ürün deponuza geliyorsa bir irsaliye ve çeki listesi olmalı. Ürünleri stoklarınıza direkt olarak bu kodlara göre almalısınız.

Diyelim ki çok küçük bir işletmesiniz ve kendi stoğunuzu kendiniz tutacaksınız. O zaman size tavsiye bir barkod okuyucu edinin. Ürünlerin barkodunu okutarak stok kaydı tutun. Böylece ürün bazlı elinizde hangi üründen kaç adet var bilirsiniz. Diğer türlü işin içinden çıkılmaz.
0
sarap dumani
(07.11.17)
@cakabo;

teşekkürler fakat tam anlayamadım, ctrl+f ile kontrol edip öyle mi girsinler demek istedin?
0
🌸tolga asp
(07.11.17)
CTRL+F bir çözüm olabilir.
Depoya giren ürünlerin tanımlarını ben yapıyorsam aşinalık oluşur zaman içinde ve "tükenmez kırmızı kalem" görünce "kırmızı tükenmez kalem" tanımladığımı hatırlayabilirim.

Otomasyon çözümü biraz daha kompleks dediğim gibi.
Yine de bir deneme yapmak istersen özelden ulaş bana.
0
cakabo
(07.11.17)
@sarap dumanı;

barkod mantıklı ama demirbaş ve barkodsuz ürünler çok fazla, barkod basmak olmaz.

ücretli program almak yerine excel üzerinden yapıp listeyi istediğimiz gibi şekillendirebilirmek daha cazip geliyor.
0
🌸tolga asp
(07.11.17)
eğer giren ürün çeşidi hiç bir zaman değişmeyecekse ve tek seferlik tüm ürünleri yazmayı problem etmeyecekseniz combo box yapabilirsiniz. Böylece giriş olacağı zaman bunu excel'e ekleyecek kişi "kırmızı tükenmez kalem" için "tükenmez kalem kırmızı" yazamaz, combo box'tan "kırmızı tükenmez kalem"i seçerek ilerlemek zorunda kalır.
0
unionall
(07.11.17)
@unionall;

combobox içinde arama yapabiliyor muyuz peki?
0
🌸tolga asp
(07.11.17)
evet çok kısa bir vba kodu ile yapabilirsiniz. şu sayfada anlatmış:

www.extendoffice.com

ilgili vba kodunu da aynı sayfada bulabilirsiniz.
0
unionall
(07.11.17)
(7)

türk telekom internet bağlantısı nasıl

gozune gozluk eline sozluk
süperonlıne tahattüm bitti türk telekomun 35 megabit hız ve tivibulu bir kampanyansı var 72 tl internet benım ıcın cok onemlı onerıyor musunuz kopma donma gibi sorunlar var mı diğer secenegım 50 megabit ve turkcell tv ikisi de 100 gb akk ve aynı para
süperonlıne tahattüm bitti türk telekomun 35 megabit hız ve tivibulu bir kampanyansı var 72 tl internet benım ıcın cok onemlı onerıyor musunuz kopma donma gibi sorunlar var mı
diğer secenegım 50 megabit ve turkcell tv ikisi de 100 gb akk ve aynı para
0
gozune gozluk eline sozluk
(07.11.17)
Ben memnunum şu anda.
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(07.11.17)
@kendı kendıne hocam giriş paketinde nat geo falan yok doğrumu gozukuyor sitede kullanıyor musun sen giriş paketi çöp galiba
0
🌸gozune gozluk eline sozluk
(07.11.17)
Ben sadece internet kullanıyorum, televizyonum yok.
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(07.11.17)
35 mı senınkı de test ettın mı alabılıyor musun 35
0
🌸gozune gozluk eline sozluk
(07.11.17)
Kablonet'e de bakın derim.
0
han20
(07.11.17)
vodafonun 100mb hız 100 gb kota 12 aylık fibermax kampanyası var. 70 liraya geliyor.
modem falan da içinde.

bi göz atın isterseniz bende onu düşünüyorum.
0
egokalp
(07.11.17)
Ya şöyle diyeyim. benim bulunduğum dairede sıkıntı var hızda ama hemen karşı dairem yine türk telekom ve 33-34 hız testi sonuçları.

Benim sıkıntım da ev sahibinin fibere geçişte 30 yıllık kablo kullanmayı sürdürmesi. Daire içindekini değiştirmek istemiyor benim de değiştirmemi istemiyor. Ama internette kesinti filan olmuyor şükür. 35lik benim de evet. Karşı dairemin de öyle.
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(08.11.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.