Giriş
(2)

PS3 almak veya PS4

basubadelmevt
Televizyon isini halletim simdi de konsol bakiyorum. Playstation 3 almak şu zamanda saçma mı olur?Sırf oyun muhabbeti ile uğraşmamak için istiyorum aslında.Yükleyeyim 30-40 tane oyun,oynarım sırasıyla. Playstation 4'te oyun almaya nasıl yetişiyorsunuz? Bir de direksiyon alıcam.Ps3 ve ps4'teki direks
Televizyon isini halletim simdi de konsol bakiyorum. Playstation 3 almak şu zamanda saçma mı olur?Sırf oyun muhabbeti ile uğraşmamak için istiyorum aslında.Yükleyeyim 30-40 tane oyun,oynarım sırasıyla. Playstation 4'te oyun almaya nasıl yetişiyorsunuz? Bir de direksiyon alıcam.Ps3 ve ps4'teki direksiyonla oynanabilcek oyunlar nasıl?
0
basubadelmevt
(07.11.17)
ayni kafayla ps3 almistim 4k curved tv yle uyumsuzluk yapti jailbreak li olanlari.
kimi zaman aciliyor kimi zaman acilmiyor.
uyarayim da sonradan elinizde kalmasin.
0
rentts
(07.11.17)
bu saatten sorna 3 almanın pek manası olmaz. 2018 de gelecek bir sürü oyunun da sanmıyorum ki ps3 destekleri olsun. ps4 fiyatları hazır böyle dip görmüşken en alınası konsol o duruyor. oyun alma konusuna gelince de ikinci el bluray veya hesap almak çok çok daha ucuza gelir. işin içine girince çözersin hemencecik. değiştire değiştire oynarsın.
0
baharat
(07.11.17)
(11)

arduino soruları

kibritsuyu
fen bilgisi öğretmeni olan eşim, okulda çocuklara göstermek amaçlı bir maker öğretmen eğitim programı ile arduino eğitimine katıldı. ben, çocukluğunda en sevdiği oyuncağı tees elektronik basic set olan, oradan buradan söktüğü motorlarla icatlar yapan bir çocuk olarak aklım gitti buna. bir set de ken
fen bilgisi öğretmeni olan eşim, okulda çocuklara göstermek amaçlı bir maker öğretmen eğitim programı ile arduino eğitimine katıldı. ben, çocukluğunda en sevdiği oyuncağı tees elektronik basic set olan, oradan buradan söktüğü motorlarla icatlar yapan bir çocuk olarak aklım gitti buna. bir set de kendime aldım, kendi kendime takılıyorum şimdi.

ama birkaç basit sorum var siz sevgili elektronik dehalarına.

1. potansiyometre ile led parlaklığı ayarlama devresi var. kurdum, programnı yükledim, iyi güzel, potu kısınca ışık kısılıyor, açınca parlıyor. ama rahat duramam tabii, ledi çıkardım, oyuncak helikopterden söktüğüm dc motoru taktım aynı yere. potu kısıyorum duruyor, az açıyorum yavaş dönüyor, sonuna kadar açınca hızlı dönüyor. iyi güzel, olması gereken de bu. ama ben potu aradan çıkarıp motora +5v'u doğrudan verince motor deli gibi coşuyor, çok hızlı dönüyor. e abi potu sonuna kadar açınca da böyle dönmesi gerekmez mi? yani bu motora 5v verince böyle dönüyorsa, potu sonuna kadar açınca niye böyle dönmüyor? ayrı bir direnci mi var, nasıl oluyor?

2. motorlarla ilgili bilgi edineyim diye bir tane step motor aldım, sürücüsüyle birlikte. bağladım, programını yükledim. motorun içinden vzzzzz diye ses geliyor, ama şaftında bir dönüş yok. programdan hızını arttırıyorum, vızıldama artıyor ama yine hareket yok. sağa dön, dur, sola dön, dur şeklinde program atıyorum, vzzzzz (dur) vzzzzz (dur) diye verdiğim komuta uygun vızlıyor ama bir dönüş yok. motor mu bozuk, şaftın dönmesi için bi yerini mi dürtmem falan lazım, başka mı bir hata yapıyorum? onca video izledim, yazı okudum, çözemedim.

teşekkürler herkese. tavsiyelerinize açığım bu arada.
0
kibritsuyu
(07.11.17)
İlk durumda motoru neyle bağlandı arduino ya? Bir ihtimal potansiyometreden dolayı da olabilir ama çok fark olmamalı. Seri iletişimle, potansiyometrenin bağlı olduğu analog pinin değerini görseniz daha sağlıklı olur.

2.de ise sıralamada veya bağlantıda falan bir hata olabilir. Görmek lazım kurulan devreleri.
0
reactionic
(07.11.17)
1) Led'i pwm ile mi sürüyorsunuz. Potu tamamen açınca %100 5 volt verdiğinden emin olmanız lazım (arduinoda 3.3v out da vardı galiba). Analog read() komutuna bakın ve serial monitörden potun değerini izleyin.

2) Step motor sürücüsün üzerinde switchlerden microstep ayarları falan vardır onları kurcalayın. ses gelip dönmemesi sürücü step motor bağlantısını yanlış yapmışsınız demek olabilir.
0
ilkerrr
(07.11.17)
1. Muhtemelen potun minimum direncinin sıfır olmamasından kaynaklanıyor. Aşağıdaki resimde potun çalışma mantığını görebilirsiniz. Ya sonuna kadar açınca o sarı bölge tam sıfır olmuyor ya da o yeşil ve siyah bölümlerin dirençleri ihmal edilebilecek kadar küçük değil.

i1.wp.com
0
2enkucukasalsayidir
(07.11.17)
bunlardan bağımsız bir tavsiye, arduino güçü ile lad vb dışında bişey çalıştırmayın. ilk başlarda ben de hep yaptım o hatayı. sonra arduino zarar görüyor. yani güçü bağımsız verin aruinonun sadece kontrol sinyali vermesini sağlayın.
0
vassal
(07.11.17)
1. potansiyometrenin şeyinde led için takılan direnç duruyo olabilir

2. step motorların türüne göre tetikleme kombinasyonu farklı oluyor (içten yanmalı gibi 4 zamanlı mı ne mıknatıs çalıştırılıyo), programın sırası falan değişitirlerek halloluyor o mevzu.
0
yuto
(07.11.17)
dediklerinizin tamamını anlayamıyorum (pwm ile sürmek vs), çünkü acemiyim, pek bilmiyorum. ama şunlara cevap vereyim.

ilk durumda örnek devredeki ledi çıkardım, breadboard'daki aynı deliklere motorun ucundaki kabloları soktum, o şekilde bağladım. ledin direncini de çıkardım etkilemesin diye. yani dediğiniz gibi potun mininmum direncinin sıfır olmamasından kaynaklı gibi. en sona kadar da açsan sıfırlanmıyor gibi. yani eğer öyleyse sebep aramiycam, olabilir. sadece mantığını kavramaya çalışıyorum.

devre de aynen ilgili sitedekinin aynısını kurdum işte. şöyle: maker.robotistan.com

kütüphaneyi de, ilgili programı da aynı yerden indirdim.

arduino bozulursa bozulsun önemli değil. çocuk gibi potu açınca motorun hızlanmasıyla falan eğlenmek hoşuma gidiyor. kendimi bi halt yapmış gibi hissediyorum.
0
🌸kibritsuyu
(07.11.17)
İlk durumda motoru direk arduino'ya bağlamışsınız sanırım arada motor sürücü olması lazım ve hatta motor enerjiyi başka bir kaynaktan almalı. Mesela robotistan da örnekte gücü arduino üzerinden almış. Eğer power jack ile besliniyorsa oluru var yine ama usb ile besleniyorsa ayrı bir kaynak kullanmak lazım en sağlıklısı odur.
0
reactionic
(07.11.17)
arduino ile gerçekten eğlenceli oyuncaklar yapabilirsiniz. ama işin teknik kısmına biraz kafa yormak zorundasınız. mesela şu siteye göz attınız mı? :

arduinoturkiye.com
0
izole
(07.11.17)
arduino pinlerinin çıkış akımı 20 ma. haliyle motoru sürmek için çok çok yetersiz kalıyor.

pwm > pulse with modulation.

yani enerjinin darbeli palsler halinde sisteme verilmesi. mesela ledi yakarken lede gene 5 volt gidiyor ama bu voltajın pals genişligi %30 oluyor bu durumda da ledin parlaklığı %30 oluyor.
0
orpheus
(07.11.17)
step motorun vızladığı halde dönmeme sebebi, motordan çıkan kabloların ucunda bulunan beyaz dişi soketin kablolara ters sırayla takılmış olması. yani o soketi sürücüdeki erkek soketlere taktığımda üstte mavi, altta kırmızı kablo olması gerekirken, üstte kırmızıi altta maci kablo olacak şekilde takılıyor. soketin tek taraflı yapısı nedeniyle çıkarıp ters de takılamıyor. yani ürün hatalı. bende bir kabahat yokmuş. soketi sürücüye ters takamadığım için erkek-dişi jumper kablo kullanarak tam ters sırada bağladım çalıştı.
0
🌸kibritsuyu
(07.11.17)
1. potansiyometre zaten dirençtir. tam açık halde bile iç direnci vardır. yani arduino'dan gelen 5v gerilimi sınırlar.


2. step motor bağlantılarında problem yoksa sürücüyü ayrı besleyin. arduinodan gelen güç yetmiyor olabilir. bazen basit dc motorlarda bile yetmiyor.
0
lancelot du lac
(16.01.18)
(4)

kamerasi & bataryasi iyi olan telefon abd, amerika, fotograf, kaliteli, cep

insaniz iste
Merhaba,Amerikan piyasasinda suanda erisilebilir olan veya 1 ay icerisinde erisilebilecek olan; kamerasi karanlikta, guneste vs guzel fotograflar ceken (hani guzel bir dag fotografi cekerken gokyuzunun parlakligi yuzunden daglar karanlik cikar ya, boyle sorunlari olmayan), bataryasi 1 gunden cok gid
Merhaba,

Amerikan piyasasinda suanda erisilebilir olan veya 1 ay icerisinde erisilebilecek olan; kamerasi karanlikta, guneste vs guzel fotograflar ceken (hani guzel bir dag fotografi cekerken gokyuzunun parlakligi yuzunden daglar karanlik cikar ya, boyle sorunlari olmayan), bataryasi 1 gunden cok giden (ortalama kullanimda) ve dusmeye (mumkunse bir de uzerine sivi dokulmesine) karsi dayanikli bir telefon ariyorum.
fiyat konusunda en son karar verecegim, simdilik guzel bir bilgim olsun yeter o yuzden fiyat limiti yokmus gibi dusunebilirsiniz.
aklimda iphone Samsung Huawei gibi secenekler var ama bununla kisitli olmasina gerek yok

teknolojiden anlamadigim icin saydigim ozellikler ucuk mudur makul mudur bilemedim, simdiden af buyurun ve tesekkurler
0
insaniz iste
(07.11.17)
gündüz hepsi iyi çekiyor, gece hepsi kötü çekiyor. düşük ışık performansı en yüksek telefonlar şu anda samsung'ta, yazılımsal olarak fotoğrafı en az rahatsız edici şekilde işliyor s8-note 8'ler. renk doğruluğu(dinamik aralık)-hdr performansı iphone 8 plus ve pixel 2'lerde az da olsa daha başarılı ama gece performansındaki fark daha gözle görülür; bu sebeple ben olsam note 8 alırdım.
bahsettiğin ters ışıklı dağ fotoğrafını iphone 8 plus daha güzel çeker ama, hdr'ı baya iyi beceriyor.
cdn.dxomark.com

bahsettiğin diğer özellikler neredeyse bütün üst seviye telefonlarda var zaten.
0
Bruce
(07.11.17)
iPhone X
0
himmet dayi
(07.11.17)
Aradığınız telefon note 8.
0
dostoyevskinin tostu
(07.11.17)
Kamera konusunda Huawei mate 10 pro derim.

Ama zaten flagshiplerin hemen hepsi son kullanıcı için aynı randımanı verir. Şarj konusunda çok sıkıyım çok lazım dersen de oneplus 5'dan daha iyisini bulamazsınız. Iphone x'ten de note'dan da iyidir batarya konusunda zaten lipo batarya amoled ekran sd 835 üçlüsü bir tek oneplus da var. Diğerleri li-ion batarya
0
bos gezenin bos ustasi
(07.11.17)
(7)

Uyku modundan çıkmayan laptop (veya win10)

herospower
Acer marka bir laptopta Windows 10 işletim sistemi kullanmaktayım. İşletim sistemi kendi kendine veya benim komutumla "uyku modu"na girdiği zaman, o moddan maalesef çıkmıyor. Şöyle ki; görüntü ekran kartı bozukmuşçasına bozuluyor. Arka planda işletim sistemi çalışmaya devam etmekte ancak görüntü kay
Acer marka bir laptopta Windows 10 işletim sistemi kullanmaktayım. İşletim sistemi kendi kendine veya benim komutumla "uyku modu"na girdiği zaman, o moddan maalesef çıkmıyor. Şöyle ki; görüntü ekran kartı bozukmuşçasına bozuluyor. Arka planda işletim sistemi çalışmaya devam etmekte ancak görüntü kayboluyor. Güç tuşuna basılı tutup diz üstü bilgisayarı kapayıp açtığımda her şey normal seyrinde devam ediyor. Bu sorun son 1 aydır başlayan bir durum. Her türlü virüs testini yaptığıma inanıyorum ancak bir sonuç alamadım. Zaten sorun sadece uyku modunda baş gösteriyor.

not: ekranın ne hale geldiğinin görüntüsü ekte. o bozuk karede fare imleci oluyor.
0
herospower
(07.11.17)
Çok uykusu var sanırım :)

Ekran kartı sürücüsünü güncelleştir ya da sistem çift ekran kartlı ise diğerine geç bakalım.
0
1adam
(07.11.17)
Ekran kartı düzenli güncelleniyor. Sistem evet iki ekran kartlı. Ancak bu otomatik ayarlanıyor. İntel onboard, ana menüde, oyunlarda gtx980m devreye giriyor. Manuel olarak birbirine nasıl geçiliyor?
0
🌸herospower
(07.11.17)
abi benim de başıma geliyor bu, allah belasını versin win10'un, win7'ye döneceğim bu pazar beklerim.
0
Apocalypse
(07.11.17)
Yani ne bileyim, her şey sorunsuzdu son 1 aya kadar.
0
🌸herospower
(07.11.17)
yakın zamanda windows 10 değişik bi güncelleme çıkardı feature update gibi, benim de touchpad driver'larını kanırttı şerefsiz :/ driver kaynaklı muhtemelen.
0
yuto
(07.11.17)
kardeşimin bilgisayarında da aynı olay oluyodu, bugün bios güncelleyince düzelmiş.
0
yuto
(07.11.17)
Aynı sıkıntı bende de vardı, derinlemesine bir araştırmadan sonra şu şekilde çözdüm sorunu:

Ayarlar>Sistem>Monitör>Görüntü bağdaştırıcı özellikleri>Özellikler>Sürücü>Sürücyü Güncelleştir>Güncel sürücüyü otomatik ara

Intelin kendi tool'unu kullanarak driverları güncellemiştim işe yaramamıştı, ama bu yöntem yaradı. Umarım sizde de yarar.
0
battle scars
(22.11.17)
(7)

Laptop camerayı görmüyor

istambul
Ekrandaki kamera gözükmüyor. Sürücü indirmek için Casper'ın sitesine girdim, dandik sitede bulamadım. Bluetooth ses kartı vs. sürücüleri var ama kamera yok. Çıldırmak üzereyim bu kadar zor olmamalı bu işi hâlletmek.
Ekrandaki kamera gözükmüyor. Sürücü indirmek için Casper'ın sitesine girdim, dandik sitede bulamadım. Bluetooth ses kartı vs. sürücüleri var ama kamera yok. Çıldırmak üzereyim bu kadar zor olmamalı bu işi hâlletmek.
0
istambul
(07.11.17)
Kamera yerine camera yazmışım. O kadar ayarımı bozdu.
0
🌸istambul
(07.11.17)
device manager , camera , properties, details.

burdan bios device name ya da id gibi markasına özel detaylar bulursanız google layın. çıkan sürücüleri yükleyip deneyin.
0
sttc
(07.11.17)
kamera gözükmüyor listede i.hizliresim.com
0
🌸istambul
(07.11.17)
bazı bilgisayarlarda kamera düğmeyle kapatılabiliyor. fn+f... serisini bir dene. f tuşlarının üzerinde kamera işareti olabilir.
0
sutlu nescafe
(07.11.17)
fn 11'e de basıyorum yok hocam. kamerayı kullanan bir programı açtım meselâ "herhangi bir video yakalama aygıtı yok" diyor.
0
🌸istambul
(07.11.17)
Bu size bir fikir verir mi? www.driveridentifier.com
0
🌸istambul
(07.11.17)
hotkey sürücüsünü indir, o yüzden klavyedeki tuşa bastığında bir şey olmamış olabilir.
0
mungojerry
(07.11.17)
(2)

Hdmi ses var görüntü yok (Laptop - TV arasında)

nickfury
Laptoptan TVye HDMI ile sorunsuz bağlanıyordum. Geöen gün Laptopı başşka bir yerde kullanmam gerekti ve bir porjeksiyon cihazına bağladım (yine aynı hdmi kablosuyla) eve geldim ve tekrar tvye bağladığımda ses geliyor ama görüntü yok. Ekran çözünürlüğünü değiştirdim, kabloyu kontrol ettim, televizyon
Laptoptan TVye HDMI ile sorunsuz bağlanıyordum. Geöen gün Laptopı başşka bir yerde kullanmam gerekti ve bir porjeksiyon cihazına bağladım (yine aynı hdmi kablosuyla) eve geldim ve tekrar tvye bağladığımda ses geliyor ama görüntü yok. Ekran çözünürlüğünü değiştirdim, kabloyu kontrol ettim, televizyon da aynı şekilde. Her şey normal çalışıyor, laptop başka bir tvye bağlanıyor. Tv'ye başka bir cihaz bağlanıyor. ama bu laptop bağlandığında sadece ses var, görüntü tamamen siyah.

Driver diyeceğim ama bunun için hangi driver yeniden yüklemem gerekir ki?
0
nickfury
(06.11.17)
Belki projektor ayarlarında(fonksiyon tuslarından birisi) sadece birincil monitor olarak secilmis olabilir.
0
alwayschargeneverbend
(07.11.17)
Bilgisayar üzerinden birincil ekran olarak seçme, sadece multimedyayı gösteren ekran olan Uzatma, sadece 2. ekranda göster gibi bütün seçenekleri denedim.
0
🌸nickfury
(07.11.17)
(4)

araçların ön camının buğulanması nasıl gider

iddaaci
merhaba, kalorifer yakmadan nasıl geçer? ben bakıyorum mersedes bmw gibi araçlar hiç buğu yapmıyor? yoksa kafadan mı atıyorum?
merhaba, kalorifer yakmadan nasıl geçer? ben bakıyorum mersedes bmw gibi araçlar hiç buğu yapmıyor? yoksa kafadan mı atıyorum?
0
iddaaci
(06.11.17)
İyi marka araçların otomatik buğu algılayıcıları vardır ve buğuyu alırlar.

Ön cam buğusu için kalorifer açılmaz, klima açılır ve ön cama verilir.
0
anarche
(06.11.17)
Klima açılır +1

Klima iyonize hava üflüyor ve buğuyu hemen alıyor.
0
himmet dayi
(06.11.17)
Ben kırmızı ile mavinin ortasına alıp açıyodum havalandırmayı ile yarıyordu. Demek ki klima açsana daha iyi olacakmış, öğrenmiş oldum:)
0
mezarkabul
(06.11.17)
havalandırmayı cama çevirip maviye getirin.
0
norek
(06.11.17)
(9)

photoshop derdi

neynep
merabalar. ya benim fotoşopta imajların kalitesi çok düşüyor. imajlarda büyütme küçültme yapınca, oranından bağımsız olarak, kalitesi dev düşüyor.azcık oynatsan hemen flulaşıyor, pikselleşiyor.bu nedendir (dohtor bey)neden olur böyle?nası düzelir de, azıcık oynatınca azıcık bozulur? teşekkür ederim.
merabalar.
ya benim fotoşopta imajların kalitesi çok düşüyor.
imajlarda büyütme küçültme yapınca, oranından bağımsız olarak, kalitesi dev düşüyor.
azcık oynatsan hemen flulaşıyor, pikselleşiyor.
bu nedendir (dohtor bey)
neden olur böyle?
nası düzelir de, azıcık oynatınca azıcık bozulur?

teşekkür ederim.
0
neynep
(06.11.17)
Fotoğrafları raw formatta çekersen görüntü kalitesi bozulmadan düzenleyebilirsin.
0
denef
(06.11.17)
fotoğraf çekmek değil ya, internetten indirdiğim 1500lükler filan bile azcık değiştirince, rezalet. ekran görüntüsü alınca da (300 civarı bi boyutta mesela) 310 yapınca bile net fark oluyor kalitede. sanki toptan bi ayar sorunu var.
0
🌸neynep
(06.11.17)
Fotoğraflarda büyültme küçültme yapmadan önce layer menüsünden fotoğraf layerına sağ tıklayarak smart object yapmanı öneririm. Böylece boyutlandırma yaptığında sorun olmayacaktır. Ayrıca uyguladığın efektler yine layer üzerinde düzenlenebilir kalacak. Layer menüsünden değerlerini değiştirebilirsin.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(06.11.17)
Sorduğunun RAW ile alakası yok, RAW exposure/level vs. ayarlarken esneklenir tanır hepsi o.

"Bozmadan büyütmek" gibi bir teknoloji teorik olarak mümkün değil, varolmayan bir detayı ekleyemezsin.

Zoom in/out yaparken bozuluyor diyorsan (kaydetmeden önce, çalışma alanında gördüğün görüntü) Edit>Preferences>Performance altında donanım hızlandırma seçenekleri olmalı, onarı kurcalayarak belki bir şeyler düzeltilebilr.

Kaydettikten sonra kötü diyorsan (JPEG kaydettiğini varsayıyorum) kaydederken kalite ayarları sorar, çok düşük kaliteli kaydediyor olma ihtimalin de var.
0
celeron 300a
(06.11.17)
Bozmadan büyütmek demedim, azıcık büyütünce buna oranlı bozulması, daha önceden kullandığım zamanlardan aklımda kalan tahmini Aralık içinde bozulması, dedim. Bu bayaa haşat oluyor. Oransiz bozuluyor (azcık kucultunce coooook bozuluyor)
0
🌸neynep
(07.11.17)
Kaydetmeden önce görülüyor kalite düştüğü
0
🌸neynep
(07.11.17)
Üstteki arkadaşın da dediği gibi layerlarınıza “Convert to smart object” işlemini uygulayın.
0
Golden Ratio
(07.11.17)
bununla ilgili bir ayar olması lazım setting-general sekmesinde. always convert smart object bla bla diye bir tik olmalı, ofis dışındayım ofise geçince bakayım.
0
Tears of Devil
(07.11.17)
Tears of Devil, buldum orayı, seçili yaptım. smart olmasına dikkat edeceğim ok.
0
🌸neynep
(08.11.17)
(1)

hangi telefon

rayde
iphone 7 mi samsung s8 mi?hiç iphone kullanmadım tabletim falan da android. iphone alırsam alışamıcakmışım gibi geliyor. ama samsung da iki sene sonra yavaşlayıp perte çıkar diye tırsıyorum. nitekim şu an kullandığım telefon s5 ve illallah dedirtiyor. yine de çok güzel telefon be s8. ekranı falan da
iphone 7 mi samsung s8 mi?

hiç iphone kullanmadım tabletim falan da android. iphone alırsam alışamıcakmışım gibi geliyor. ama samsung da iki sene sonra yavaşlayıp perte çıkar diye tırsıyorum. nitekim şu an kullandığım telefon s5 ve illallah dedirtiyor. yine de çok güzel telefon be s8. ekranı falan da daha geniş gibi.


ne dersiniz?
0
rayde
(06.11.17)
S8 ve Android baya gelişti. 2 senede perte çıkmaz muhtemelen. Ama ben yine de iPhone diyorum. Alışamama gibi bir problem olmaz. Başlarda "buna nasıl müzik atacaz, ne biçim telefon fotoğraf bile atılmıyor" falan diyor geçenler ama iTunes ve iCould, OneDrive, Google Drive falan kullanmayı öğrenince o kadar da abartmamak gerektiğini anlıyorlar.

edit: bütçe varsa iphone8 ya da en azından 7 plus olsun.

8 güncel olduğu için, 7 plus da kamerası çok iyi olduğu için.
0
himmet dayi
(06.11.17)
(4)

tül perde

cptxxx
eve tül perde alacağım internetten. çok fiyat farkı var mağazalarla arasında, 3 kat neredeyse. neyse sorun şu: salon duvarı 3 metre. balkona açılır geniş pimapen kapı var. tülü tek parça 3 metre mi almalıyım yoksa 1bucukar metre 2 parça mı ? bilemedim, var mı bu işlerde anlayan ? (tabi 3 metre dediğ
eve tül perde alacağım internetten. çok fiyat farkı var mağazalarla arasında, 3 kat neredeyse. neyse sorun şu: salon duvarı 3 metre. balkona açılır geniş pimapen kapı var. tülü tek parça 3 metre mi almalıyım yoksa 1bucukar metre 2 parça mı ? bilemedim, var mı bu işlerde anlayan ? (tabi 3 metre dediğim 9 metre perde gerekiyormuş pilesi milesi, net metreden soruyorum)
0
cptxxx
(06.11.17)
fon iki parça tül tek parça alınır benim bildiğim.
0
elorelia
(06.11.17)
Tamam da tülün pileli pileli durmasını istemiyor musunuz? Böyle dümdüz kumaş gibi kötü olmaz mı tül? Eğer bunu istiyorsanız 1 metreye 2.5-3 metre kumaş gidiyor, ona göre hesaplamanız lazım.

Tek parça daha iyi olur.
0
ekaterina
(06.11.17)
#ekaterina: evet zaten açıklamada yazdım. 9 metre alacağım 3 metre için.
0
🌸cptxxx
(06.11.17)
Balkon varsa 2 parça yaptırın bence eğer balkonu kullanıyorsanız. Girip çıkarken perdeye dolanmak gına getirecektir.
0
curukturpkokusu
(06.11.17)
(2)

vdsl modem lazım

sanat guresi
iki adet aday buldum kendime.1- tenda v300. f/p en yüksek bu gibi. 2- asus dsl-n16. bunun fiyat da uygun çünkü teknosa outletindeymiş. kusur olarak sadece "Teknik Servis Merkezi tarafından çalıştığı kontrol edilmiş olan ürün orijinal ambalajında değildir ve çizikler bulundurabilir" diye bir not düşm
iki adet aday buldum kendime.

1- tenda v300. f/p en yüksek bu gibi.

2- asus dsl-n16. bunun fiyat da uygun çünkü teknosa outletindeymiş. kusur olarak sadece "Teknik Servis Merkezi tarafından çalıştığı kontrol edilmiş olan ürün orijinal ambalajında değildir ve çizikler bulundurabilir" diye bir not düşmüşler. mağazadan sorduğumda bulaşma dediler.

var mıdır bunlardan birini kullanan? tenda'yı merak etmiyor değilim ama nette pek bilgiye rastlayamadım. ya da outlet asus modem daha iyi mi olur?

bunun haricinde başma modem önerilerine de açığım.
0
sanat guresi
(06.11.17)
asus iyidir ama servisten dönmüş bulaşmamakta fayda var. bütçen ne kadar?
0
washe
(06.11.17)
250 civarı.
0
🌸sanat guresi
(06.11.17)
(16)

Yılın Kadın Girişimcisi ödülü: Big Chefs Kurucusu Gamze Cizreli

liberal
Ekonomist dergisinin 2017 yılındaki ödüllerinde kadın girişimcisi seçilmiş. Tamam iyi güzel bir mekan kurmuşsun, büyütmüşsün de kaç sene oldu hala bu kadına ödül vermek nedir?Reklamı mı yapılıyor? Linkedin'den baktım yeni bir şey mi kurmuş haberim yok. Hayır.Bu haberler hep reklam mı?
Ekonomist dergisinin 2017 yılındaki ödüllerinde kadın girişimcisi seçilmiş. Tamam iyi güzel bir mekan kurmuşsun, büyütmüşsün de kaç sene oldu hala bu kadına ödül vermek nedir?
Reklamı mı yapılıyor? Linkedin'den baktım yeni bir şey mi kurmuş haberim yok. Hayır.
Bu haberler hep reklam mı?
0
liberal
(06.11.17)
eger ufacik bi yerden baslayip bu hale gelmisse haketmistir. ama 1 milyon lira sermayeyle baslamissa para yedirmistir.
0
mayeskuel
(06.11.17)
@mayeskuel, tamam ama kaç sene geçti hala aynı sebeple ödül verilmesi saçma değil mi? 2017 yılında girişim yapan kimse yok mu da Ocak 2007'de açtığı restranlar sayesinde ödül veriliyor bir kişiye.
Olay Gamze cizreli'den ziyade 10 senedir hiç bir kadın yok mu?
0
🌸liberal
(06.11.17)
İncir cipsini yaratan kadınlarımız var. Hemde sıfırdan.
listelist.com

hakikaten saçma olmuş. İlk açıldığı zamanlarda da çok abartıldığını düşünüyordum big chefsin. Hala aynı şeyi düşünüyorum.
0
Phoebe
(06.11.17)
Kadın sürekli büyüyor, muhtelemen yurt dışına açtığı şubeler, özellikle malum orta doğu'ya ilgisi var, verdiği dersler e tabii bir de kulisler olunca normal.
0
elikası
(06.11.17)
@elikası, 41 şubesi var sanırım süper başarılı bir kadın tamam ama sorun sene olmuş 2017 ve 10 sene önce açılmaya başlayan bir rest. sahibine ödül verilmesi. 2017 yılı ödülü bu, yok genel bir ödül verilse anlaşılır da 2017 yılı için verilen yılın kadın girişimcisi ödülü olması garip geliyor.

Gamze Hanım'ı tebrik ederiz orası ayrı, sorun Gamze Hanım'a ödül verilmesi, misal armut.com da başarılı bir girişim ama o da kaç yıllık oldu. 2017'de kurulan bir girişim ödül alması gerekmez mi?
0
🌸liberal
(06.11.17)
@sour sen de haklısın.
0
🌸liberal
(06.11.17)
bu sene daha bi iyi girişmiş olabilir. 2010'da da iyi girişmiş mesela;
www.kagider.org
0
Bruce
(06.11.17)
@Bruce, işte ben de bunu diyorum, sürekli girişiyor mu, girişiyor da bize mi söylemiyorlar yoksa hepsi bigcheefs sayesinde mi alınıyor bu ödüller.
0
🌸liberal
(06.11.17)
hepsi anlaşmalı veriliyor. dergilerde ödüller anlaşmalı verilir. para verilir, bağış yapılır, reklam için arkadaş kayırılır, torpilli isimler parlatılır. kimse hak edene vermiyor aslında.
0
xvyz
(06.11.17)
korler sagirlar birbirini agirlar hesabi bu oduller
internet odullerinin hepsi de boyle herkes de bilir onceden kime verilicegini sacma yani ciddiye almayin
0
the rainmaker
(06.11.17)
Liberale katılıyorum. Bence hafız mustafaya verilmeli.
0
EasyTiger
(06.11.17)
Eşim Ekonomist'te muhabir. Aynen bu soruyu sordum dün akşam. Biz seçmiyoruz ki, anket yapılıyor dedi. Yani okurlar belirliyormuş ödül alacak kişileri. Ama adayları dergi yönetimi belirliyor dedim ben de.
0
old possum
(07.11.17)
@old possum, evet halk seçiyor onu ben de gördüm de dediğin gibi öneren ekonomist dergisi.
Bilgilendirme için teşekkürler.
Bu arada Gamze Cizreli gerçekten zor bir işi başardığını düşünüyorum.
0
🌸liberal
(07.11.17)
www.sozcu.com.tr

Sozcu iş konuşuyoruz diye program yapmaya başlamış ilk olarak Gamze Cizreli'yi konuk etmiş.
0
🌸liberal
(12.06.18)
hepsi reklam. anket denilen şey bile manipüle edilir.
0
xvyz
(12.06.18)
Anketler hikayedir. Daima.
0
stavro
(12.06.18)
(2)

sony xperia aqua

hayat aklini konusacak bir filozof uret
Eski telefonuma dönmek zorunda kaldım. Dahili deposu şişmiş durumda olduğu için telefon tam randımanlı çalışmıyor. Telefonun 8 gb hafızası var. 4.03 gb android sistem yüklenmiş. 3,41 gb uygulama varmış. 2.15 mb cık da resim var.1. Uygulamaları devre dışı bırakma seçeneği geliyor kaldırma seçeneği
Eski telefonuma dönmek zorunda kaldım. Dahili deposu şişmiş durumda olduğu için telefon tam randımanlı çalışmıyor.
Telefonun 8 gb hafızası var. 4.03 gb android sistem yüklenmiş. 3,41 gb uygulama varmış. 2.15 mb cık da resim var.

1. Uygulamaları devre dışı bırakma seçeneği geliyor kaldırma seçeneği gelmiyor, Kullanmadığım uygulamaları nasıl silerim?
2. Kullandığım uygulamaları nasıl sd karta alabilirim? (sd karta aktar diyorum aktaracak veri bulamıyor. şarj sırasında otomatik sd karta aktarım işaretli)

3. Format atılırsa veya başka bi yöntemle ön tanımlı gelen uygulamaları kaldırma silme olanağı olur mu?

4. Fabrika ayarlarına dön dersem uygulamaları siler mi? Şu anda telefonda saklamak istediğim hiç bir şey yok tümden format, fabrika ayarı hepsi olabilir yani. Yeter ki yer açılsın telefon düzgün çalışmaya başlasın.

Ayrıca; sony xperia alacaksanız hiç tavsiye etmiyorum Daha garantisi dolmadan lanet gelsin dedirtti.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(06.11.17)
root edilirse gereksiz uygulamalar silinebilir. ayrica bu telefon android 6 alacakti zamaninda sdkarta tasima olmasi lazim.
0
partizan
(06.11.17)
Evet 6.0 mış bendeki.
Bu durumda fabrika ayarlarına dönüp kullandığım uygulamaları direkt sd karta yazdırmaya çalışmaktan başka seçeneğim yok sanırım.
0
🌸hayat aklini konusacak bir filozof uret
(06.11.17)
(3)

Danimarka'dan bilgisayar almak

ocanal
Danimarka'nın medimarkt'ı hepsiburada.com'u veya n11.com'u hangi websiteleri?Reddit'te şöyle bir şey buldum ama belki orada yaşayan birileri varsa diye sormak iyi olur diye düşündüm.Bir de ben kredi kartımla alıp danimarka'da yaşayan arkadaşımın adresine kargolamalarını istiyorum soru yaşamam değil
Danimarka'nın medimarkt'ı hepsiburada.com'u veya n11.com'u hangi websiteleri?

Reddit'te şöyle bir şey buldum ama belki orada yaşayan birileri varsa diye sormak iyi olur diye düşündüm.

Bir de ben kredi kartımla alıp danimarka'da yaşayan arkadaşımın adresine kargolamalarını istiyorum soru yaşamam değil mi?

www.reddit.com
0
ocanal
(06.11.17)
Cevaplar iyi, komplett proshop vs. Elgiganten var sanırım bir de, onu göremedim redditte.

Kargoda sorun yaşamazsınız muhtemelen.
Yalnız neden Danimarka dan alıyorsunuz? İngiltere amazondan almak daha ucuza gelebilir bazı şeyler için.
0
senolll
(06.11.17)
@senoll

başka ülkeden alırsam kargoda sorun yaşar mıyım en ufak bir fikrim olmadığı için danimarka'dan almak mantıklı geldi bana.

ama diyorsanız ki hiçbir şey olmaz amazon mantıklı tabii.
0
🌸ocanal
(06.11.17)
Başka ülkeden Türkiye'ye kargoda sorun olabilir, ama ab içinde bir sorun olmaz pek. Amazon'dan Danimarkaya kargolatırsanız yani. Ben bi ara laptop alacaktım, isveç ve yakın diye danimarkaya baktım, amazon ingilterede daha ucuzdu. Şöyle bir problem çıktı kredi kartı türkiye'den olunca isimler de farklı olunca güvenlik amacıyla kartı doğrulamam için belge istediler. Ben sonra başka sebeple laptop alamadım ama kablosuz kulaklık tripod falan aldım amazondan, isveçe ulaştı gayet sorunsuz.
0
senolll
(07.11.17)
(5)

Anahtar ve kumandaya sinyal takmak

tchuck
var mı ya böyle bir şey? habire anahtar ve kumanda kaybediyorum.anahtarlığa bir şey takayım, telefondan "çaldır" dediğimde vink vink ötsün bulayım. aynı şekilde kumandayı da. var mı böyle bir teknoloji?
var mı ya böyle bir şey? habire anahtar ve kumanda kaybediyorum.

anahtarlığa bir şey takayım, telefondan "çaldır" dediğimde vink vink ötsün bulayım. aynı şekilde kumandayı da. var mı böyle bir teknoloji?
0
tchuck
(06.11.17)
oha abi mükemmel :))

nasıl şarj oluyor bunlar?
bir de sen hangi sitedekini almamı tavsiye edersin hemen sipariş vericem de.
0
🌸tchuck
(06.11.17)
teknikekip
(06.11.17)
sanırı pilli
banggod dan hiç sorun yaşamadan yaptım alışverişlerimi hep ama ne ürün ne de site tavsiyesi verebilirim
0
kisa
(06.11.17)
stickerli bior urun var harika. post it kadar boyu var. surekli kaybolan esyalarina yapistiriyorsun, icindeki cip sayesinde telefondan nerde oldugunu bulkuyosun.
0
mayeskuel
(06.11.17)
(1)

wifi şifresi

isimsiz uye
bi hafta önce wifi şifresini değiştirmiştim ama zamanında eski şifreden bağlanmış olanlar hala oto bağlanabiliyor. bunu nasıl çözerim?
bi hafta önce wifi şifresini değiştirmiştim ama zamanında eski şifreden bağlanmış olanlar hala oto bağlanabiliyor. bunu nasıl çözerim?
0
isimsiz uye
(06.11.17)
ağ ismini değiştir.
0
507
(06.11.17)
(2)

Tv izleme ve sorular

basubadelmevt
Bizim evdeki televizyonu anama kaptırdık.Başından kalkmıyor bir türlü. Ben de kendi yaşadığım bölüme tv alacağım. Son teknolojileri pek takip edemedim ama çok sağlam bir şey almak istiyorum.Sorularım: Ben televizyonda standarttan farklı bi deneyim istiyorum.Netflix üyeliği düşünüyorum.Bunun yanında
Bizim evdeki televizyonu anama kaptırdık.Başından kalkmıyor bir türlü. Ben de kendi yaşadığım bölüme tv alacağım. Son teknolojileri pek takip edemedim ama çok sağlam bir şey almak istiyorum.

Sorularım: Ben televizyonda standarttan farklı bi deneyim istiyorum.Netflix üyeliği düşünüyorum.Bunun yanında atv,kanald vb kanalları istemiyorum.Belgesel ağırlıklı yabancı veya türkçe kanallar ve bazı yabancı haber kanalları istiyorum.Bunu nasıl sağlarım?Apple tv mesela olayı nedir bunun? Benim dediklerime uyar mı? Nasıl bir sistemle bu tvyi kullanayım ben?

İkinci soru: Aynı zamanda playstationda alacağım için oyun oynarken üzmeyecek bir model olmalı.Alacağın televizyonda şu özellik kesin olsun dediğiniz ne var oyun ve dizi ekseninde kullanacak biri için?Önerebilceğiniz bir model veya marka var mı?Teşekkürler şimdiden.
0
basubadelmevt
(06.11.17)
10 senedir ilk hd, full hd lerden önce çıkan led tv leri kullanıyorduk artık dayanamayıp bu kadar senenin hatırına neyse parası verelim diyip bir on senelik daha tv alalım diyerek samsung 49mu8000 i aldık.

Açık söyleyeyim senelerdir tv izlemiyor(d)um. tv geldiğinden beri günlerce, defalarca film dizi maç izledim. laptop ipad telefon eski tv ekranına muhtaç olmak istemiyorsanız biraz paraya kıyıp güzel bir şey alın cidden hakkını veriyor.

içinde uygulama yöneticisi de var netflix youtube vs yüklü geliyor. diğer istediklerinizi indirebiliyorsunuz. sadece maçlar için digiturkplay i kurmam gerekti.

karar sizin.
0
ko gotursun su seni
(06.11.17)
TV'ye çok para vermeyin, çok çabuk eskiyor. Belirlediğiniz bütçeye göre tavsiye değişir. Ne kadar pahalı, o kadar kaliteli. Çok genel bir tavsiye; LG alın.

İçerik için mecburen Digiturk vb. alacaksınız. Netflix güzel ama içerik zayıf.
0
orient blue
(06.11.17)
(2)

Telefon Tamir Eden Var mı Aranızda

bos gezenin bos ustasi
Maddi büyük bir beklentim yok. Tamamen hoşuma gittiği için, piyasadan bozuk, ekranı kırık telefon alıp tamir edip satmak istiyorum. Harcadığım zamanın karşılığını alsam yeter diye düşünüyorum. Ifixit'e falan baktım genel geçer Iphone, Samsung, Sony vs için gereken aletleri inceledim.Isı tabancası, v
Maddi büyük bir beklentim yok. Tamamen hoşuma gittiği için, piyasadan bozuk, ekranı kırık telefon alıp tamir edip satmak istiyorum. Harcadığım zamanın karşılığını alsam yeter diye düşünüyorum.

Ifixit'e falan baktım genel geçer Iphone, Samsung, Sony vs için gereken aletleri inceledim.

Isı tabancası, vantuz, pens, havya, lehim, tornavida seti dışında alet gerekli midir?

Atıyorum amper volt ölçü aleti, kapasitemetre vs?

Bir de ekran batarya vs orijinallerini nereden temin edebilirim? Ebay, aliexpress vs mümkün müdür?
0
bos gezenin bos ustasi
(06.11.17)
son soru için; apple ürünleri için orijinal herhangi bir parçayı, herhangi biryerden satın alamazsın.
0
onurrrrr
(06.11.17)
yeni model telefonlarda öyle board üzerinde amatörce tamir edilecek birşey artık yok. malzemelerin hepsi 402 hatta 201 kılıf sökersin de takmak içim mikroskop ve iyi tecrübe lazım. bütün chipler bga yani alttan bacaklı. elek ve bga rework makinası olmadan sökme takma çok zor. ekran-pil değişimi gibi işleri yapabilirsin.

ölçü aleti veya osiloskop aldın diyelim neyi neden ölçtüğünü bilmediğin sürece sana faydası olmayacak. hatta dediğim gibi board üzerinde parçalar o kadar ufak ki osiloskobun probu araya girmiyor bile.

para kazanmak istiyorsan macbook tamir etmeyi öğrenebilirsin.
www.youtube.com
0
orpheus
(06.11.17)
(1)

arka kamera bozukken web whatsapp'ı nasıl kullanırım?

golgi aygıtı
sb.ayrıca elimde bir adet samsung note edge var. 3-4 ay önce arka kamerası pat diye bozuldu. aliexpress sağolsun arka kamera aldık ama takması biraz zor bir işlem dediler ve telefonun komple çöp olma ihtimali varmış. bu yüzden de yaptırmıyorum. yalnızca ön kamerası çalışıyor şuan. şarj/kulaklık giri
sb.

ayrıca elimde bir adet samsung note edge var. 3-4 ay önce arka kamerası pat diye bozuldu. aliexpress sağolsun arka kamera aldık ama takması biraz zor bir işlem dediler ve telefonun komple çöp olma ihtimali varmış. bu yüzden de yaptırmıyorum. yalnızca ön kamerası çalışıyor şuan. şarj/kulaklık girişinden girecek ufak harici kameralardan veya bluetooth kamera var mıdır bunlar için? 7-8 ay kullanacağım bu telefonu. en azından bankamatiklerde qr kodunu okutabileyim ve web whatsapp kullanabileyim yeter. zaten fotoğraf çekmiyorum çeksem de ön kamera idare eder beni.
0
golgi aygıtı
(05.11.17)
harici kamera taksan bile mesela whatsapp o kamerayı qr kodu için default kamera olarak görmeyecek seçmene izin de vermeyecek. öyle olsa zaten ön kamerayı da seçebiliyor olurdun.
0
orpheus
(06.11.17)
(15)

Smart tv ile film izleyemiyorum

tchuck
tam 45 dakikadır film izleyemiyorum.elimde samsung tv var. kumanda ile iş yaptırmak neredeyse imkansız oraya tıkla buraya tıkla olanaksız.filmi indiremiyorum çünkü altyazısı yok.satın alamıyorum çünkü az bulunan bir film.yalnızca online film sitelerinde var. onlar da smart tv kumandası ile işkenceye
tam 45 dakikadır film izleyemiyorum.

elimde samsung tv var. kumanda ile iş yaptırmak neredeyse imkansız oraya tıkla buraya tıkla olanaksız.
filmi indiremiyorum çünkü altyazısı yok.
satın alamıyorum çünkü az bulunan bir film.

yalnızca online film sitelerinde var. onlar da smart tv kumandası ile işkenceye dönüşüyor. heryerden reklam çıkıyor, oynatamıyorsun, oynatsan tam ekran moduna geçmiyor fıttırmak üzereyim.

bu işi kolaylaştıracak bir yol var mı? yoksa televizyonu çöpe mi atayım?
0
tchuck
(05.11.17)
bu koduğumun smart tv teknolojisinin 10 yılda geldiği yer bu mudur? bir boka yaramayan frame frame oynayan bir mouse imleci ve bir boka yaramayan bir tarayıcı. ötesine geçmedi mi bu iş?

evimde sırtımı yaslayıp huzurlu bir şekilde film izleyemiyorum amk ya, vcd-dvd kiralama dönemi daha iyiydi ulan resmen? en azından gidip alıyorduk. şimdi her bok birilerinin elinde, onların elinde yoksa ya izleyemiyorsun ya da işkence gibi korsan yöntemlerle uğraşıyorsun. kaner oldum akşam akşam tv kumandasını kırdım.

eskiden her filmin, her dizinin her çeşit altyazısı vardı.
o sektör de ölmüş durumda. aradığımız filmi orjinal yerlerden bulamıyorsak altyazısına bile erişemiyoruz. dünya kolaylaşacağına zorlaşıyor amk resmen.
0
🌸tchuck
(05.11.17)
bilgisayarı hdmi ile bağlayacaksın. veya telefondan tabletten mirror sharing mi ne... öyle bişey yapacaksın. smart tv üzerinden web browser ile birşey izlemek çok zor ve mantıksız.
0
sutlu nescafe
(05.11.17)
bilgisayarı hdmi ile bağlamak istemiyorum çünkü film izkerken bir yandna bilgisayarla bir şeyler kurcalıyorum. veya evde başkası izlerken ben bilgisayarla iş yapamk istiyorum.

sharing yapamıyorum tv samsung, alet macbook malesef.
0
🌸tchuck
(05.11.17)
İlk olarak usb alıcısı olan bir mouse veya mouse/klavye setini televizyona bağlamayı deneyin. Böylece kumanda ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.

İkince seçenek ise TV nin smart özelliğini kullanmayıp harici bir TV box almanız. Örneğin:
www.aliexpress.com
0
faithless
(05.11.17)
kablosuz mouse veya klavye varsa onunla dene. ama yinede video izlerken sıkıntı olacaktır.
logitech kablosuz mouse ile kullanıyorum mesela.
bilgisayarı kurcalıyorsan hdmi ile bağlayıp ekranı tvye uzatabilirsin. filmin oynadığı pencereyi tvye taşırsın. bilgisayar ekranında işini yaparsın. böyle kullanıyorum genelde.

ama macbookta bu dediklerim oluyor mu bilmem.
0
sutlu nescafe
(05.11.17)
Chromecast bulursaniz onunla kablosuz cast edebilirsiniz filimn oldugu sekmeyi. Siz bilgisayarda baska seylerle ugrassaniz da etkisi olmaz.

Yalniz iyi bir modeminiz olmasi lazim goruntunun sorunsuz aktarilmasi icin, tercihen 802.11ac desteklesin.
0
crown
(05.11.17)
chromecast mı yoksa apple tv mi daha iyi performans gösterir?
0
🌸tchuck
(05.11.17)
veya üstünden fazla zorlanmadan tarayıcıda dolaşabileceğim bir tv modeli söyler misiniz direkt? bu aptal televizyonu satacağım.
0
🌸tchuck
(05.11.17)
android tvlere bak. philips ve sonyde var. üzerinde chrome çalışacağı için sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum.
0
sutlu nescafe
(05.11.17)
akıllı kumandalı modeller var.
ama kumandayı düşürmeyin:)
0
yalnux
(05.11.17)
android tv'lere bakmayın.. bu sefer tv'ye tekme tokat dalarsınız.. android tv tavsiyesi verenler gerçekten kullandı mı merak ediyorum..

tarayıcısında bir siteye girmek işkence..

flash desteği zaten kalktı.. html5 formatında film sitelerinden en sorunsuz video izlenen tv'ler webos 3.5 lg modelleri.. 2017 tüm modellerde önbellek hatası bilmemnesi ortadan kalktı..

sihirli kumanda bulunan uj701, sj800 veya sj850 modellerini inceleyin..

uyumluluğu olan modeller de uj630, uj651..

herhangi bir siteye girmek sihirli kumanda sayesinde saniyelerinizi alıyor..

samsung'un belirli modelleri sorunsuz web deneyimi yaşatıyor..
0
synche
(05.11.17)
servioo diye bir program var onu incelemenizi tavsiye ederim.
0
murtiii
(05.11.17)
iki ihtimal var;
ya pc'yi HDMI ile Tv'ye bağlayacaksın ki bu, sanılanın aksine çok yaygın bir uygulamadır; o kadar ki modern tvlerin hemen hepsinde pc/graphic modu bulunur.
ya da,
usb 3 destekli bir sabit distk alıp, filmi, diziyi ona atıp, onu da usb'den tv'ye bağlayarak izleyeceksin.
(
0
pangea
(05.11.17)
sayın tchuck
cozum burada tick imi isterim
pcden google chrome da video downloader diye eklenti var
onu kur
o online sayfadan filmi baslat
video downloader eklentisini calistir
altyazılı indirirsin
0
kingcyrax
(06.11.17)
online dizi siztelerindeki o cok yogun javascript'ler, flash reklamlar, kapanmak bilmeyen popup'lar yuzunden az kaynakli smarttv'nin hantallasmasi cok normal. bunun icin degil nihayetinde. su anda film izleyeceksem mecburen laptop'dan apple tv'ye baglanip oyle stream ediyorum.
0
hybridus
(06.11.17)
(1)

PHP ile mysql yedeği almak

whatdreamsnevercome
en temiz yöntemi nedir acaba?PHP kullanarak mysql'imin günlük yedeğini alıp hepsini bir klasörde tarihe göre yerleştirmek istiyorum. cronjoba bağlayacağım.
en temiz yöntemi nedir acaba?
PHP kullanarak mysql'imin günlük yedeğini alıp hepsini bir klasörde tarihe göre yerleştirmek istiyorum.
cronjoba bağlayacağım.
0
whatdreamsnevercome
(05.11.17)
facebook
(05.11.17)
(2)

bulaşık makinası tuzu ile sofra tuzu aynı şey midir ?

exodussian
soru başlıkta :D
soru başlıkta :D
0
exodussian
(05.11.17)
Aynı şeydir. Bulaşık makinesi için iyi rafine edilmemiş ön ucuz tuz kullanıyorlar.
0
creepy
(05.11.17)
Üretici sitesinden:
"Bulaşık makinesi tuzu sodyum klorürdür, yani masa ve deniz tuzlarını meydana getiren kimyasalın aynısıdır. Ne var ki bunlar birbirlerinin yerine kullanılamaz çünkü bulaşık makinesi tuzu, diğer tuzların içerdiği demir ve karbonatlardan hiçbirini içermeyecek şekilde formüle edilir, bu da suyun sertliğini azaltıp bulaşık makinesine zarar vermesini önleyebilir."
0
mikro patlama
(05.11.17)
(5)

telefonu pcyi nasıl teknik servise veriyonuz

her gece aç
bi sürü hesap açılmış halde değil mi ya adam bilgilerinizi çalarsa demiyor musunuz.
bi sürü hesap açılmış halde değil mi ya adam bilgilerinizi çalarsa demiyor musunuz.
0
her gece aç
(05.11.17)
Şifre var. Ama bazilari onu da istiyor allaha emanet fotograflar falan.
0
imelih
(05.11.17)
telefonda fotolar sd kartta oluyor kartı çekip veriyorum. açık uygulamaların da oturumunu kapatıp verirsin.

pcde de usb ya da bulutta yedekli oluyor fotolar. ama genellikle şifreli zip yapıyorum foto klasörünü.
0
aşksız prens
(05.11.17)
eger oldugu yerde bozulduysa ve reset atamiyorsak(fabrika ayarlari etc.) vermiyoruz.

ben garantisi devam eden telefonu ve muhtemelen degistirilecek telefonu vermedim servise.

100-200€ icin bu güvenlik sikintisi ya da bunun düsüncesini yasamaya degmez.
0
kurnaz
(05.11.17)
harddiski söker yada sıfırlar veririm. başka türlü asla. telefon içinde eğer resetleyebilecek durumdaysam resetler veririm. yoksa ciddi söylüyorum vermem. : )
0
total paranoia
(05.11.17)
Yedek-format-servis.
0
brkylmz
(05.11.17)
(1)

Model Şehirler İçin Büyüteç vs. Önerisi

3 oda 1 salon
Bi proje için kurduğumuz eski türk topluluklarınun yaşam alanlarıyla ilgili model yerleşim yeri var. Biz bunu sunum yaparken tüm detaylarını gösterebileceğimiz, çadırların içine kadar görebileceğimiz bir büyüteç, makro görüntüleme sistemi arıyoruz. Modelin bir ucundan diğer ucunu normal gözle görüp,
Bi proje için kurduğumuz eski türk topluluklarınun yaşam alanlarıyla ilgili model yerleşim yeri var.

Biz bunu sunum yaparken tüm detaylarını gösterebileceğimiz, çadırların içine kadar görebileceğimiz bir büyüteç, makro görüntüleme sistemi arıyoruz. Modelin bir ucundan diğer ucunu normal gözle görüp, detayları seçebilmek zor oluyor.

Bu konuda bilgisi, önerisi olan var mıdır acaba?

Not: görseller temsilidir.
0
3 oda 1 salon
(05.11.17)
büyütec olabilir ama bazi noktalardan cekilmis makto fotolari yapistirabilirsiniz yakinlara ya da altta aciklamarin yanina.

bakin yakinslastirilmisi var seklinde.
0
kurnaz
(05.11.17)
(6)

sekmelerde yüklenmesi için açılan videonun yüklemeyi tamamlamaması

ecos
Sevgili dostlar,Youtube veya dizi,video sitelerinde yeni sekme olarak açtığım video başladıktan sonra pause edip dolmasını beklediğim videolar dolmuyor. Atıyorum 30 dklık videoyu başlatıyorum ancak 3-5 dakikası dolup sonra yüklemeye devam etmiyor,bu sorunu nasıl çözerim bi el atın hele.
Sevgili dostlar,
Youtube veya dizi,video sitelerinde yeni sekme olarak açtığım video başladıktan sonra pause edip dolmasını beklediğim videolar dolmuyor. Atıyorum 30 dklık videoyu başlatıyorum ancak 3-5 dakikası dolup sonra yüklemeye devam etmiyor,bu sorunu nasıl çözerim bi el atın hele.
0
ecos
(04.11.17)
YouTube'da dolma olayı yok, izledikçe yükleniyor. Diğer siteleri bilemiyorum.
0
nrmnm
(05.11.17)
İşte bu izledikçe yüklenme olayından kurtulmak istiyorum eskiden böyle değildi yauw ne zaman oldu :(
0
🌸ecos
(05.11.17)
Birkaç yıldır böyle ve ben de uyuz oluyorum. Çünkü illa ki yetişip takılıyor. Takıla takıla sonuna kadar izleyip, nasıl olsa doldu, baştan bi daha takılmadan izleyim desen bile boşalıp yeniden dolmaya başlıyor.

Muhtemelen youtube, sonuna kadar izlememe ihtimalini düşünüp veri tasarrufu yapmak istiyor ama takılmaya da çözüm bulmuyor.

Bir eklentiyle oluyordu sanki.
0
kibritsuyu
(05.11.17)
reserve. ben de muzdaribim bu olaydan. sadece youtubeda değil çoğu sitede oluyor. özellikle onlne film izlerken sorun yaratıyor.
0
return_of_turks
(05.11.17)
Bu birkaç yıldır olan bir sorun ve sadece youtube'a özgü değil. Bu da büyük ihtimalle browser teknolojisinde bir değişiklik olduğunu işaret ediyor. Eğer öyleyse bununla ilgili bir eklenti vardır herhalde bir yerlerde. Ama bunu nasıl aratırız buluruz, aklıma gelmiyor şu an. Belki farklı tarayıcılar da denenebilir.

Ben de hiç sevmiyorum bu durumu.
0
skooma
(05.11.17)
Bu, sizin değil izlediğiniz sitenin playerinin bir özelliği. Dolayısıyla çözüm yok. Ama böyle uzun videoları bende uzun zamandır indirerek izliyorum. İdm çok iyi iş görüyor bu konuda.
İzlemekle indirmek aynı veriyi harcıyor zaten.
0
etna
(05.11.17)
(6)

e-ticaret sistemi yazmak (datayı serverside mı clientside mı tutmak)

tchuck
bunca eticaret sistemi varken niye yazıyorsun demeyin, oyalanacak bir şeyler yapmaya çalışıyorum.sepet datasını ve sipariş sürecini siz olsanız nasıl yönetirsiniz?iki seçenek var;- sepetteki her hareketi server-side biriktirmek ve en son sipariş tamamlanırken de birikmiş datayı "onaylandı" pozisyonu
bunca eticaret sistemi varken niye yazıyorsun demeyin, oyalanacak bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

sepet datasını ve sipariş sürecini siz olsanız nasıl yönetirsiniz?

iki seçenek var;

- sepetteki her hareketi server-side biriktirmek ve en son sipariş tamamlanırken de birikmiş datayı "onaylandı" pozisyonuna getirmek.

diğer seçenek de

- kullanıcının tüm sepet hareketlerini client side tutmak (localstorage ile ürün id'lerini tutarak), en son kullanıcı siparişi tamamlarken işi backende alıp işlemleri tamamlamak ve ilk kez o an veritabanına kayıt girmek.
0
tchuck
(04.11.17)
Urunleri ofiste is bilgisayarindan sepete attim. Eve giderken yolda aklima geldi, cep telefonundan yeni bir urun daha ekledim sepete. Sonra eve gelip evdeki bilgisayardan siparisi tamamladim.

Bu senaryo icin server side tutulmasi daha mantikli gibi.
0
crown
(04.11.17)
müşteri açısı dışında;

bilgilerin serverside tutulmasının bana da ek olarak şöyle faydası olacak; bir müşteri sepetine neler ekledi, hangi aşamadan sonra siparişten vazgeçti, belki de niye vazgeçti gibi dataları da biriktirebileceğim.

en azından session'da datayı tutup belirli aşamalardan sonra tüm session datasını database'e aktarabilirim sipariş tamamlanana kadar.
0
🌸tchuck
(04.11.17)
stackoverflow.com

net bir cevabı yok önceliklere göre karar verilebilir. güvenlik konusu ilginçmiş ama client ta tutunca kullanıcının fiyatı değiştirebileceği aklıma gelmezdi
0
acan99670
(04.11.17)
server-side farzdir, client-side gereksiz hipsterlik.
0
lanc
(04.11.17)
server side +1
guest checkout için de altyapıyı ayarlamak lazım ama, cookie ile id tutup backend'de geçici kullanıcı gibi bi muamele yapabilirsin. hatta guest iken giriş veya kayıt yapıldığında sepetleri birleştirecek bi dalga da lazım.
0
yuto
(05.11.17)
clientta tutunca müşterinin fiyatı değiştirmesinin bir önemi yok aslında. müşterinin sepette tuttuğu sadece ürünün id'si olmalı zaten, fiyyatı api üstünden serverside kontrol ettmiek gerek.
0
🌸tchuck
(05.11.17)
(4)

Arabanın usb girişini bozma korkusu ve çözüm önerisi

iddaaci
Merhabalar, bildiğiniz gibi bilgisayarlarımızda bulunan usb girişleri çabuk bozulur. Okumamaya başlar. Şimdi aracımda bir adet usb girişi var ve ben devamlı flash bellek takıp çıkarıyorum. Bozulacağından korktum bugün. Bunu engellemenin bir yolu var mı acaba?
Merhabalar, bildiğiniz gibi bilgisayarlarımızda bulunan usb girişleri çabuk bozulur. Okumamaya başlar. Şimdi aracımda bir adet usb girişi var ve ben devamlı flash bellek takıp çıkarıyorum. Bozulacağından korktum bugün. Bunu engellemenin bir yolu var mı acaba?
0
iddaaci
(04.11.17)
Bi ucu erkek bi ucu dişi usb uzatma kablosu kullanabilirsin
0
yuto
(04.11.17)
Usb uzatma kablosu demeye gelmistim
0
veritaslibertas
(04.11.17)
@konetsu üstad sanırım ben biraz kötü kullanıyorum.
0
🌸iddaaci
(04.11.17)
Eğer sigara kullanmıyorsan çakmaklığa takılan usb çıkışlı cihazlardan alabilirsin. Diğer usb girişine hiç dokunmazsın. Kendi aracımda da aynı şekilde hallediyorum.
0
ceyhan prensi adana
(04.11.17)
(3)

Telefonun bataryasini elime aldim

brad pitt
Huawei g8. Lan cok da memnundun. 6 7aysonra bunun bataryada dramatik bi sapitma oldu. Bi iki saatte sarji bitmeye basladi. Sonra dustu bu. Ekran kirildi. Amk sans. Aradim huawei yetkililerini. Dedim bunlar oldu. Dediler bataryada bisey yok. Ekran ucretli. Dedim verin geri amk. İnterneetten orninal y
Huawei g8. Lan cok da memnundun. 6 7aysonra bunun bataryada dramatik bi sapitma oldu. Bi iki saatte sarji bitmeye basladi. Sonra dustu bu. Ekran kirildi. Amk sans. Aradim huawei yetkililerini. Dedim bunlar oldu. Dediler bataryada bisey yok. Ekran ucretli. Dedim verin geri amk. İnterneetten orninal yazan batarya ve ekran aldim taktirttim. Dunden beri kullaniyorum. Sarji full olsun biraz kullan 2 saate gidiyo.

Cope mi atak bunu napak. İc dokme duyurusu bu. Gerci evde dursun bazen hotspot falan gerekiyo o amacla kullanilir. Vicdansiz huawei.
0
brad pitt
(04.11.17)
Yanlis yerden acmisim duyuruyi hiammina.
0
🌸brad pitt
(04.11.17)
factory reset falan yapsan, yeni pillde de aynı şeyi yapıyorsa yazılımsal olabilir,
0
Sir Anthony Hopkins
(04.11.17)
Bende de benzeri oldu telefon zte ama aynı bok. Menuden degilde ses ve kapama tusuna basınca bi menu cıkıyo oraya uzın basıp factory reset attım hersey sıfırlandı telefon kendine geldi
0
steward
(05.11.17)
(1)

İnternetteki videolar başlamıyor?

bigcaptain
Arkadaşlar çok saçma bir problemim var. belki buradan bilen eden çıkar diye buraya da sorayık dedim.laptopumda herşey iyi giderken bir sabah açtığımda baktım ki internetten videoları izleyemiyorum. videolar doluyor hatta videonun resimleride çıkıyor ama video ilerlemiyor. kendim videoda herhangi bir
Arkadaşlar çok saçma bir problemim var. belki buradan bilen eden çıkar diye buraya da sorayık dedim.

laptopumda herşey iyi giderken bir sabah açtığımda baktım ki internetten videoları izleyemiyorum. videolar doluyor hatta videonun resimleride çıkıyor ama video ilerlemiyor. kendim videoda herhangi bir saniye veya dakikaya tıkladığımda o anda ne varsa ekranda o gözüküyor ama yine devam etmiyor. tek bulduğum çözüm videolar başlayana kadar sayfayı yenile yapabilmek. flash ve java sürümlerim güncel. ayrıca hem chrome hemde operada denedim ikisinde de durum aynı.

şimdiden herkese teşekkür ederim.
0
bigcaptain
(04.11.17)
tarayıcı çerezlerini temizleyip dener misiniz. hatta ccleaner gibi bir program da çalıştırabilirsiniz öncesinde.
0
veritaslibertas
(04.11.17)
(4)

Klavye tuşlarını uzatmak

neymis
Kablo ile kaynak yapıp tuşları uzatmak mümkün müdür?amaç şu, bir makinada her 50 adet sayımdan sonra tetiklenecek birşey lazım.otomasyoncu arkadaşlar 5.000 _6.000 €dan açıyor ağzını. Benzer bir işi klavyeyi parçalayarak tuşa basacak şekilde yaptım maliyet 100 lira oldu.Bu işte tuşa basma olmamalı bu
Kablo ile kaynak yapıp tuşları uzatmak mümkün müdür?
amaç şu, bir makinada her 50 adet sayımdan sonra tetiklenecek birşey lazım.
otomasyoncu arkadaşlar 5.000 _6.000 €dan açıyor ağzını. Benzer bir işi klavyeyi parçalayarak tuşa basacak şekilde yaptım maliyet 100 lira oldu.

Bu işte tuşa basma olmamalı bu yüzden elektrik sinyali ile klavye tuşlarına basılsın gibi bir iş yapmak istiyorum.

1 tuşu 1. Makine
a tuşu 10. Makine gibi.

28 adet makina var.
0
neymis
(04.11.17)
zaman ayarlıysa bu iş, 16f628 işini görür.
0
alperz
(04.11.17)
Zaman ayarlı değil, 16f628 e baktım beni aşar gibi.
0
🌸neymis
(04.11.17)
Sayaç devresiyle falan da olur ama mikrodenetleyici ile daha az uğraştırır. Sadece sayıp tetik göndermekse amaç kolayca hallolur bakabiliriz.
0
reactionic
(04.11.17)
Call me maybe
0
🌸neymis
(04.11.17)
(1)

Lenovo thinkpad to interrupt normal startup hatasi

noeldayın
To interrupt normal startup press enter hatasiyla karsilasiyorum. Entera bastigimda pc mavi ekran ile karsilasiyor. Bios ayarlarinda fabrika ayarlarina donduruyorum. Yine ayni hata. Lenovo thinkpad T440s serisi. Ne yapabilirim? Bir de test ettim. Soyle bi uyariyla da karsilastim. https://hizliresim.
To interrupt normal startup press enter hatasiyla karsilasiyorum. Entera bastigimda pc mavi ekran ile karsilasiyor. Bios ayarlarinda fabrika ayarlarina donduruyorum. Yine ayni hata. Lenovo thinkpad T440s serisi. Ne yapabilirim? Bir de test ettim. Soyle bi uyariyla da karsilastim. hizliresim.com
0
noeldayın
(03.11.17)
hard disk kaynakli. cikarip takmayi denediniz mi? dusuk ihtimal ama belki yerinden falan oynamistir soketi. veya hard disk komple cortlamis olabilir, cikarip harici olarak baglayip baska bir bilgisayarda test edin.
0
icim urperiyor
(03.11.17)
(1)

Opera yer imleri

basubadelmevt
Yeni bir bilgisayar aldım.Operada çok fazla yer imlerim var.Bunları kolayca yeni bilgisayara aktarabilir miyim? Nasıl yapabilirim?
Yeni bir bilgisayar aldım.Operada çok fazla yer imlerim var.Bunları kolayca yeni bilgisayara aktarabilir miyim? Nasıl yapabilirim?
0
basubadelmevt
(03.11.17)
Opera'nın senkranizasyon için hesabı var tarayıcıda hesabınızı açarsanız diğer bilgisayar ve platformdan ulaşabiliyorsunuz.
0
murtiii
(03.11.17)
(3)

[Nasıl Çözeriz] Bilgisayarın Şarj aleti kablosu olmadık yerden soyulmuş.

mete kudur
Buna siyah elektrik bandı yapıştırsak da o kısmından sürekli kıvrıldığı için bant çok tutmuyor-genişliyor. Bir de sapı değişik olduğu için uzunda bantlanamıyor. Kesip yeniden de yapılamıyor. Daha önce 1 kez şarj aleti değiştirmek zorunda kaldım, hem fazla masraflı hem de kolay bulunmuyor bunlar. Bu
Buna siyah elektrik bandı yapıştırsak da o kısmından sürekli kıvrıldığı için bant çok tutmuyor-genişliyor. Bir de sapı değişik olduğu için uzunda bantlanamıyor. Kesip yeniden de yapılamıyor.

Daha önce 1 kez şarj aleti değiştirmek zorunda kaldım, hem fazla masraflı hem de kolay bulunmuyor bunlar. Bu kablo soyulmasına ne yapılabilir ?

edit: Unutmuşum fotoğrafları, şimdi ekledim.
0
mete kudur
(03.11.17)
Fotoğrafını çekip atabilir misin? Belki elektrikçinin kolayca yapabileceği gibi bir şeydir.
0
himmet dayi
(03.11.17)
Isıyla daralan makaron işi çözebilir.
0
reactionic
(03.11.17)
Yay geçirip daha fazla soyulmasını engelleyenibilirsin belki.

i.cnnturk.com

bu apple ürünlerinin kabloları böyle yumuşak olup kolay aşınıyor maalesef.
0
himmet dayi
(03.11.17)
(3)

aynı numarayla iki farklı telefondan whatsapp kullanabilir miyim

her gece aç
mümkün değil deniyor da önceki hesabımdan çıkış yapmadan aynı numarayla yeni hesap açamıyor muyum. bi cihazdan çıkınca ötekinden de otomatik olarak çıkıyor mu. bi de arka planı seviyorum yeni cihaza da otomatik yükleniyor mu. şu yedek olayını da anlamadım son yedekleme yerel 02:02 diyor yedekle deyi
mümkün değil deniyor da önceki hesabımdan çıkış yapmadan aynı numarayla yeni hesap açamıyor muyum. bi cihazdan çıkınca ötekinden de otomatik olarak çıkıyor mu. bi de arka planı seviyorum yeni cihaza da otomatik yükleniyor mu. şu yedek olayını da anlamadım son yedekleme yerel 02:02 diyor yedekle deyince tarih güncelleniyor ama dosyaları yüklerken mi nedir hata verip başarısız oldu diyor. yeni cihazda whatsapp kurunca konuşmalar da gelir mi
0
her gece aç
(03.11.17)
of o kadar çok soru var ki. sadece başlığa cevap veriyorum: hayır.

whatsapp tek cihaz üzerinden çalışır. whatsapp web bile o tek cihaz ile iletişim halinde olmazsa çalışmaz.
0
himmet dayi
(03.11.17)
@himmet şuan hat kapandigi halde çalışıyor yeni telde de aynı telle giriş yaparsam nolur
0
🌸her gece aç
(04.11.17)
eskisinden otomatik olarak düşer.
0
himmet dayi
(04.11.17)
(6)

çift hatlı telefon

cursor
Sevgili suserler,Son zamanlarda çift hatlı bir telefon alanınız ve kullananınız var mı?F/P oranı iyi olan hangi telefonu önerirsiniz? Acilen bir telefon edinmem gerekiyor.
Sevgili suserler,

Son zamanlarda çift hatlı bir telefon alanınız ve kullananınız var mı?

F/P oranı iyi olan hangi telefonu önerirsiniz? Acilen bir telefon edinmem gerekiyor.
0
cursor
(03.11.17)
xiaomi mi5 32gb var bende, bir seneye yakın oluyor kullanıyorum, performansı fena değil, şarjı başta iki güne kadar dayanıyordu, şu anda günü çıkartıyor.
kamerası bir iphone değilse de iyi, ekranı 5,15" full hd, şekli de düzgün. hızlı şarj, parmak izi okuyucusu falan da var. bana yetiyor. aldığımda fiyatı 1300 lira civarıydı.
0
gkhncnzdgn
(03.11.17)
xiaomi'yi bilmeyince biraz tırsıyorum doğrusu. acaba diğer markalarda uygun ürünler yok mu?
0
🌸cursor
(03.11.17)
bir ara sony xperia zbilmemkaç serisinin çift sim kartlı modellerini gördüm gibi hatırlıyorum, galiba hepsiburada falan satıyordu. son model değilse fiyatı daha uygun olur diye düşünüyorum.
şimdi baktım z5 hala satılıyormuş dual sim 1439 liraya mesela.
kuzenimde var, bir yıldan uzun süredir kullanıyor ki kendisi hor kullanır, hala çalışıyorsa en azından dayanıklı demektir :)
0
gkhncnzdgn
(03.11.17)
parasal sıkıntınız yoksa huawei mate 10 pro yu tavsiye ederim.yakında piyasaya çıkıcak beklentilerinizi fazla fazla karşılar diye düşünüyorum
0
KingDagos
(04.11.17)
Uzun süre sonra bir güncelleme yapayım, Sony Z5 Dual aldım, oldukça da memnunum.
0
🌸cursor
(28.11.17)
Samsung Galaxy Note 8 Dual SIM
İthalatçı garantili olarak Türkiye'den ya da yurtdışından alabilirsin.
Hepsiburada, N11, Gittigidiyor gibi sitelerde 3640 TL civarlarında.
0
cliquot
(28.11.17)
(2)

pompa seçimi

smf
şunun hesap kitabını nasıl yaparım ?6 metre derinlikte bir kuyum var 6 metreden çektiğim suyu 50 metre yataya taşıyıp 17 metre yükseğe tazyikli su olarak basmak istiyorum. nasıl yaparım bu işi ?
şunun hesap kitabını nasıl yaparım ?
6 metre derinlikte bir kuyum var 6 metreden çektiğim suyu 50 metre yataya taşıyıp 17 metre yükseğe tazyikli su olarak basmak istiyorum. nasıl yaparım bu işi ?
0
smf
(03.11.17)
dalgıç pompa kullanman gerekiyor normal santrifüj pompa o kadar derinden su çekip basamaz.
0
jimmy jib
(03.11.17)
yani mantık olarak 23 mt yüksekliğe su basacaksın. Bunu sen 50 mt ve dirseklerinde kayıplarını düşünerek en az 30 mt yüksekliğe basacak dalgıç pompa alırsan sorunun çözülmüş olur. "30 mt dalgiç pompa" diye google da arat aradığın şeyi bulursun.
0
paudi
(03.11.17)
(1)

4.5g hat alınca eski hata noluyor

qazedcsrfvtyhngujmkol
yarın yeni telefon almayı ve 4.5g hat almayı düşünüyorum. aynı numaraya sahip eski sim kartımı da kullanabilir miyim.
yarın yeni telefon almayı ve 4.5g hat almayı düşünüyorum. aynı numaraya sahip eski sim kartımı da kullanabilir miyim.
0
qazedcsrfvtyhngujmkol
(03.11.17)
o iptal oluyor, kapanıyor. güzel günlerde kullan.
0
petek
(03.11.17)
(2)

Ekran Goruntusu Alma Eklentisi

crown
Lightshot, Awesome, Nimbus vb bir suru Chrome eklentisi var. Hepsini tek tek denemektense buradan sorayim dedim.Istedigim ozellikler:1. Tarayicidaki sekmenin tamamini ya da sectigim kismini capture etsin2. Ustune yazi, cizgi ekleme, daire icine alma gibi ozellikleri olsun3. Aldigi screenshot'i link
Lightshot, Awesome, Nimbus vb bir suru Chrome eklentisi var. Hepsini tek tek denemektense buradan sorayim dedim.

Istedigim ozellikler:

1. Tarayicidaki sekmenin tamamini ya da sectigim kismini capture etsin
2. Ustune yazi, cizgi ekleme, daire icine alma gibi ozellikleri olsun
3. Aldigi screenshot'i link sahibi olmayan kimse gormesin, public olarak bir yere post etmesin

Var mi bu sekilde kullanip memnun kaldiginiz pratik bir Chrome eklentisi?
0
crown
(03.11.17)
1 numara hariç lightshot istediklerinizi yerine getiriyor.

sadece chrome eklentisi değil, chrome dışında ve o olmadan da çalışıyor. ufak ve başarılı bir uygulama. ayrıca üye olup uygulamaya öyle giriş yaparsanız, upload ettiğiniz resimleri orada saklayabilirsiniz.

sayfanın ekranda görünmeyen kısımlarını da almak olarak yorumladım 1 numaralı isteğinizi. bunu yapamıyor.

edit: upload ettiğin imaj'ların bir yerde yayınlandığını, public olarak dağıtıldığını görmedim. ancak özel veriler içeren bir görüntü alıyorsanız dikkatli olmanızda fayda var.
0
dahinnotha
(03.11.17)
lightshot ı kullanıyorum çok memnunum
fullcaptre diye 2. bir uygulama kullanıyorum full caps almak için.
0
basond
(03.11.17)
(1)

Yunanistanda gümrük ve kargo

edaddy
Selamlar, Almanya veya Amerika'dan Atina'ya bir ürün getirtmek istiyorum. (Amazon'dan alınacak yaklaşık 100 Dolar) fakat Yunanistan'ın gümrüğü hakkında bir bilgim yok. Avrupa birliği üyesi oluşundan ötürü sorun çıkmaz diye düşünüyorum ama. Bilgisi olan var mıdır?
Selamlar, Almanya veya Amerika'dan Atina'ya bir ürün getirtmek istiyorum. (Amazon'dan alınacak yaklaşık 100 Dolar) fakat Yunanistan'ın gümrüğü hakkında bir bilgim yok. Avrupa birliği üyesi oluşundan ötürü sorun çıkmaz diye düşünüyorum ama. Bilgisi olan var mıdır?
0
edaddy
(03.11.17)
Amerika'dan gelirse en azindan kdv odemek zorunda kalirsiniz, Almanya'dan sorun olmaz.
0
lanc
(03.11.17)
(3)

win 7 capsli

advest
win 10 kullanıyorum.bilgisayarda win7'ye geçme durumum var. daha doğrusu öyle bir düğme belirdi. win7'ye geçsem daha rahat olur mu ki bilgisayar. siz olsaydınız win10 dan win7 ye döner miydiniz?
win 10 kullanıyorum.bilgisayarda win7'ye geçme durumum var. daha doğrusu öyle bir düğme belirdi. win7'ye geçsem daha rahat olur mu ki bilgisayar. siz olsaydınız win10 dan win7 ye döner miydiniz?
0
advest
(02.11.17)
geçme. windows 10'un yanında yavan bence.
0
vayezikhan
(02.11.17)
win8 olsaydı olurdu da; win 10 iyi boşver. kullanımı daha pratik, gözüme daha hoş da geliyo win7'ye göre. win7'yi tercih etmek için özel bir sebep yoksa boşver.
0
dafaisss
(02.11.17)
o win 7 ye dönmek için değil. win 7 deki bi yedeğini win 10'da kullanabilmen için. çıktığı günden beri win 10 kullanıyorum. senelik 20000 tl veren olursa win 7 ye dönerim.
0
washe
(02.11.17)
(2)

ısınmayan kalorifer peteği

siyah gece
peteklerden biri ısıtmıyor son seviyede olduğu halde. sebebi ne olabilir?
peteklerden biri ısıtmıyor son seviyede olduğu halde. sebebi ne olabilir?
0
siyah gece
(02.11.17)
Hava yapmıştır büyük ihtimal, kanallar-boru tıkanmıştır küçük ihtimal.
0
scorpion37
(02.11.17)
Youtubeda gzl videolar var bu konuda.
0
partizan
(02.11.17)
(2)

.net syntax'ı hk bir soru soracağım

tchuck
belki doğru sormuyorumdur, belki kütüphanesi falan da gerekiyordur emin değilim. şimdi bir işin front endiyle uğraşıyorum da, projenin backendcisinden cevap alana kadar belki siz cevap verirsiniz ben de yoluma devam ederim bu sayede onu beklemektense diye düşündüm.for döngümüz var.bu döngü i'yi 1'er
belki doğru sormuyorumdur, belki kütüphanesi falan da gerekiyordur emin değilim. şimdi bir işin front endiyle uğraşıyorum da, projenin backendcisinden cevap alana kadar belki siz cevap verirsiniz ben de yoluma devam ederim bu sayede onu beklemektense diye düşündüm.

for döngümüz var.
bu döngü i'yi 1'er 1'er arttırıyor.

benim html'imde şöyle bir alan var; <div class "wow fadeIn" data-wow-delay="0.3s"

ben buradaki 0.3 birer birer artsın istiyorum.

bunun için de 0.@i demem gerekiyor. ancak sonundaki "s" harfini yerleştiremiyorum bu kez de. @is dersem haliyle is değişkenini arayacak. nasıl birleştirebiliyoruz harf ile değişkeni?
0
tchuck
(02.11.17)
0.@i + "s" ile çözersin bence.
0
chicha
(02.11.17)
data-wow-delay="0.@(i + "s")"
0
namandigurai
(02.11.17)
(3)

Cam Filmi

su ustunde yasayan balik
2016 model hyundai i20 aracım var. Arka camlar karartılmış arka camlar olarak geçiyor. Kendim herhangi bir ekleme yaptırmadım, yetkili satıcıdan direkt bu şekilde teslim aldım. Cam filmi yasağı bu modeli kapsıyor mu? Bilgisi olan var mıdır? Teşekküler.
2016 model hyundai i20 aracım var. Arka camlar karartılmış arka camlar olarak geçiyor. Kendim herhangi bir ekleme yaptırmadım, yetkili satıcıdan direkt bu şekilde teslim aldım. Cam filmi yasağı bu modeli kapsıyor mu? Bilgisi olan var mıdır? Teşekküler.
0
su ustunde yasayan balik
(02.11.17)
kapsamıyor muayeneden geçer
0
onurrrrr
(02.11.17)
muayneden geçersin. Cam filmi için de ceza kesmezler. Bir arkadaşımın 2011 opel aracı da bu şekilde. Arka camlar filmli. Polis memuru bakmış, üretimden gelen bir özellik olduğu için bir şey dememiş.
0
ceyhan prensi adana
(02.11.17)
Camın üzerinde 43 R yazıyor, bu tip camlarla ceza yenmiyormuş yeni öğrendim. Benzer durumda olanların bilgisine.
0
🌸su ustunde yasayan balik
(02.11.17)
(1)

Diecast model arabalardan anlayan var mı?

edaddy
Kardeşime hediye almak için internetten Spark marka Formula 1 serisi Jenson Button 2011 Japonya Gp modelini sipariş ettim. Fakat gelen araçta sürücü koltuğu boş ve kutuda Spark yazmıyor. Orjinalliğinden şüpheliyim. Yardımcı olursanız sevinirim.Not: Modelin fotoğraflarını atabilirim özelden.
Kardeşime hediye almak için internetten Spark marka Formula 1 serisi Jenson Button 2011 Japonya Gp modelini sipariş ettim. Fakat gelen araçta sürücü koltuğu boş ve kutuda Spark yazmıyor. Orjinalliğinden şüpheliyim. Yardımcı olursanız sevinirim.

Not: Modelin fotoğraflarını atabilirim özelden.
0
edaddy
(01.11.17)
burada paylasabilirsiniz.
0
kurnaz
(01.11.17)
(2)

Akıllı TV Tavsiyesi

dahinnotha
Merhaba,Kız arkadaşım ailesinin evine bir TV almak istiyor. Ne o, ne ben hiç TV izlemeyiz. Sahip olduğumuz TV'ler 55 ekran, tüplü, 20 yıllık tüplü TV'ler olunca neye dikkat etmek gerektiğini bilemedik.İsteklerimiz şunlar;*102 ekrandan büyük olmayacak, hatta 82yi tercih ederiz belki.*Full HD düşünüyo
Merhaba,

Kız arkadaşım ailesinin evine bir TV almak istiyor.
Ne o, ne ben hiç TV izlemeyiz. Sahip olduğumuz TV'ler 55 ekran, tüplü, 20 yıllık tüplü TV'ler olunca neye dikkat etmek gerektiğini bilemedik.

İsteklerimiz şunlar;
*102 ekrandan büyük olmayacak, hatta 82yi tercih ederiz belki.
*Full HD düşünüyoruz, daha aşağısı geçmişte kaldı gibi. Yukarısı lazım değil, TV'de oyun oynamıyoruz, film izlemek için flash bellek takarız.
*youtube (ve benzeri özellikler) istiyoruz. akıllı tv nedir derseniz youtube'a bağlanabilen TV deriz.
*Fiyatı yüksek olmasın
*Akılsız ama HDMI girişi olan bir tv ve harici bir smart-box alıp onu kullanmayı düşündük. Fiyat bizim için önemli. Bu konu hakkında tecrübeniz var mı?
0
dahinnotha
(01.11.17)
507
(02.11.17)
zaten açıkçası ne aradığınızı biliyorsunuz. benim size tek önerim bu konuda harici smart-box vs almayı düşünmeyin gereksiz yere kumanda kalabalıklığı yapacaktır.
şahsen benim size önereceğim tv philips 40PFK5500 android tv. smart tv olarak android platformunu kullanması bir avantaj youtube dışında tv üreticisinden bağımsız olarak android marketteki bir çok uygulamayı da kullanabilirsiniz. ikinci güzel yanı tv de dahili uydu alıcı modülü var yani uydu anteni direk tv ye bağlayıp extra bir uydu alıcı almanıza gerek kalmıyor. (digitürk kullanmıyorsanız) kumanda kalabalıklığı da olmuyor böylece.
3 avantajı ci modül girişi olması d-smart veya filbox gibi platformların modullerini alıp kullanabiliyorsunuz. maalesef digiturk modullü üyelik satmadığı için digiturk için mecburen kendilerinin verdiği uydu alıcıyı kullanmak zorundasınız. ben bu modeli yaklaşık 4 yıldır kullanıyorum ve hiç bir teknik arıza sorunu yaşamadım. bazen marketten indirdiğim uyumsuz uygulamalar yüzünden yazılımsal sorunlar olmadı değil ama çok önemli problemler değildi.
tv nin en kötü yanına gelirsek açılış süresi fişten çıkarıp taktından sonra tam anlamıyla açılması yaklaşık 2-3 dakika alabiliyor. malum android boot süresi. ama stand-by dan açılması durumunda böyle bir durum söz konusu değil.
incelemek isterseniz sayfası burada : www.philips.com.tr
eğer bunu almaya karar verirseniz satıcıya özellikle dvb-s2 li modelini istediğinizi ısrarla söyleyin yani dahili uydu alıcı. yoksa dvb-t li normal karasal yayın alıcılı olanı satmaya çalışmasın size.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(02.11.17)
(1)

SQL , WM_CONCAT, GROUP BY Problemi

a340
Merhaba arkadaşlar,Oracle Database üzerinden veri çekiyorum. Bazı sütunlardan gelen bilgileri tek satır olarak yazmaya çalışıyorum ancak bir türlü beceremedim. Sanırım mantığı tam kavrayamadım. Kaba taslak ekteki sonucu ulasmaya calisiyorum. ornek kod asagidaki gibi.ihtiyacım aslında task_no'ya karş
Merhaba arkadaşlar,

Oracle Database üzerinden veri çekiyorum. Bazı sütunlardan gelen bilgileri tek satır olarak yazmaya çalışıyorum ancak bir türlü beceremedim. Sanırım mantığı tam kavrayamadım. Kaba taslak ekteki sonucu ulasmaya calisiyorum. ornek kod asagidaki gibi.

ihtiyacım aslında task_no'ya karşılık gelecek bilgilerin tabloda tek satırda yer alması. Örneğin task no 111 için sistemde 2 farklı referans var. sonucu tek satıra yazmak istiyorum gibi. aynı durum user kısmı için de geçerli.

yardım edip yol gösterirseniz sevinirim.


SELECT WO.TASK AS TASK,
WO.CODE AS CODE
FROM WO
WHERE ( WO.WO = '1810' )
AND ( WO.CONTROL_CATEGORY = 'BREAK' )
ORDER BY WO.TASK Asc
0
a340
(01.11.17)
distinct kullanarak yapılabilir.
0
traktör
(01.11.17)
(1)

remix yapma programi

tabudeviren
bi arkadasa onun konusmalarini kullanarak espri mahiyetinde basit bir remix yapmak istiyorum. educatedearin yaptiklari gibi..hangi programi kullanabilirim?cok profesyonel olmasina gerek yok.
bi arkadasa onun konusmalarini kullanarak espri mahiyetinde basit bir remix yapmak istiyorum. educatedearin yaptiklari gibi..

hangi programi kullanabilirim?
cok profesyonel olmasina gerek yok.
0
tabudeviren
(01.11.17)
educated ear’in yaptiklari gibi isler icin ableton live, olmadi logic pro lazim.
0
alperz
(01.11.17)
(2)

logitecht G430 Kullananlar

myopati multi minicore
bu logun ürünlerinden zaten nefret etmeye başladım. Pubg oynarken apple kulaklık kullanan arkadaş sesi alıyor. Ben sesi alamıyorum. işitme testinede girdim kulaklar sağlam yani cs'dede anlamazdım adamın nerden geldiğini Yazılımı güncelledim. Fps moduna aldım gene yok.Başka ayar falan var mıdır?Win 1
bu logun ürünlerinden zaten nefret etmeye başladım. Pubg oynarken apple kulaklık kullanan arkadaş sesi alıyor. Ben sesi alamıyorum. işitme testinede girdim kulaklar sağlam yani cs'dede anlamazdım adamın nerden geldiğini Yazılımı güncelledim. Fps moduna aldım gene yok.

Başka ayar falan var mıdır?

Win 10 kullanıyorum
0
myopati multi minicore
(01.11.17)
ikiniz de aynı düzeyde pc mi kullaniyorsunuz.daha optimize bir oyunda deneyin bence cs go gibi.
0
valkin rockefeller
(01.11.17)
Logitech 430 ve 930 olmak üzere iki ayrı kulaklığım var. Cidden 430'un berbat bir ses teknolojisi var. Duyamaman çok normal, ben de pubg'de duyamıyorum, bütün sesler kapalı bir kapının arkasından gibi geliyor. Kulaklığını değiştirmen gerekir bence. Çünkü ben 930 kullanırken hiç böyle bir sorun yaşamıyorum.
0
mimetorg
(01.11.17)
(1)

mifa mi anker mi?

jimicik
kriterler1-ses kalitesi2-batarya3-agirlik4-saglamlik5-sekil semal
kriterler

1-ses kalitesi
2-batarya
3-agirlik
4-saglamlik
5-sekil semal
0
jimicik
(01.11.17)
batarya hariç hepsinde mifa.
Özellikle ses kalitesinde.
0
chaoslord
(01.11.17)
(5)

Chromebook hakkında bir soru

liberal
Merhaba,Ben laptop kullanmayı sevmiyorum ama çocugumu coderdojo gibi ücretsiz eğitim veren yerlerde scratch eğitimi veren yerlere falan götürüyorum oralarda da laptop götürmem gerekli. Şimdi yeni bir pc veya laptop alma arefesindeyim.Acaba kendime pc alsam çocugum için de Chromebook alsam, görece da
Merhaba,

Ben laptop kullanmayı sevmiyorum ama çocugumu coderdojo gibi ücretsiz eğitim veren yerlerde scratch eğitimi veren yerlere falan götürüyorum oralarda da laptop götürmem gerekli. Şimdi yeni bir pc veya laptop alma arefesindeyim.

Acaba kendime pc alsam çocugum için de Chromebook alsam, görece daha ucuz oldugu için bu scratch gibi şeyler çalışır mı? basit oyunlar oynayabilip youtube izleyebilir mi?
0
liberal
(01.11.17)
chromebook tahmin edersiniz ki windows, mac veya linux gibi bir işletim sistemi değilde browser tabanlı chromeos ile çalışıyor. dolayısıyla bu cihazlara yükleyebileceğiniz uygulamalar sadece chome browserın marketindekilerle sınırlı. eğer bahsettiğiniz "scratch" webtabanlı bir uygulama ise chromebook üzerindeki chrome web browserda çalışacaktır. bunun dışında aaa şu cd den bu oyunu yükliyim bu uygulama güzelmiş exe sini indireyim kurayım derseniz bu işlemlerin hiçbirini yapamazsınız. kısacası chromebook üzerinde sadece chrome browser kurulu google hizmetlerini sorunsuz kullanabileceğiniz tabletten öte bir cihaz değil.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(02.11.17)
bazi chromebook'lara linux kurulabiliyordu oyleyse ise yarar yoksa tamamen cop bence. chromebook alacaginiza ikinci el normal bir laptop alin daha iyi. chrome apps ile sinirli kullanilabilecek uygulamalar.
0
qazwsx
(02.11.17)
evet biraz meşakatli de olsa bazı linux distrolarını kurmak mümkün ama yine de bu distrolar cihazın yapabileceklerinin sınırlarını çok genişletemiyor maalesef. ama yine de cihaza tamamen çöp demek biraz abartı kaçar bence. kullanım ihtiyaçları doğrultusunda oldukça kullanışlı olabiliyor. mesela tatile çıktığımda laptop almak yerine yanıma bu cihazı alıyorum uzun pil ömrü burada iyi oluyor. google hizmetleri sayesinde gerekli olabilecek resim yedekleme doküman oluşturma vs gibi işlemleri yapıyor. tüm artısı bunlar. çok geniş bir kullanım alanı yok. tamamen web tabanlı uygulamalara mahkumsunuz bu cihazla.
benim bu cihazı edinmem de zaten benim haberim olmadan yeğenime ebeveyinleri tarafından alınması sonucu oldu. çocuk heyecanla bilgisayar beklerken bu cihazla başbaşa kalınca oldukça hayal kırıklığına uğramış. bende kendisine bir laptop verip bunu elinden almıştım. yoksa şahsen ben de kesinlikle bir mağazaya gidip bi chromebook alayım düşüncesine hiç girmedim :D
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(02.11.17)
@liberal sen freedos bi laptop al üstüne windows kurarsın.olmadı linux da kurarsın çocuk ilerletsin de kendini :D
0
regardless of what they say
(02.11.17)
Çok teşekkürler,
@regardless of what they say, zaten yazılımcı olmak istiyor daha ilkokula gidiyor ama robotlar falan epey ilgili. Ben de bu yönde cesaretlendirmek adına uğraşıyorum.

Cevaplar için çok teşekkürler.
0
🌸liberal
(03.11.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.