Giriş
(2)

Yandex haritaya kayıt

tchuck
arkadaşlar bi işyerinin 10 ayrı şubesine yandex haritalarda kayıt açtık. ama buna rağmen sadece "merkez ofis" yandex haritalarda gözüküyor. 2 ay oldu neredeyse başka hiçbir şubesi hairtada gözükmüyor.bu kayıt işi nasıl oluyor neyi yanlış yapmış olabiliriz?bilen eden var mı?bir yol hritası çıakracak
arkadaşlar bi işyerinin 10 ayrı şubesine yandex haritalarda kayıt açtık. ama buna rağmen sadece "merkez ofis" yandex haritalarda gözüküyor. 2 ay oldu neredeyse başka hiçbir şubesi hairtada gözükmüyor.

bu kayıt işi nasıl oluyor neyi yanlış yapmış olabiliriz?
bilen eden var mı?
bir yol hritası çıakracak "sırayla bunları yapman gerek" diyecek bir ivar mı acaba?
0
tchuck
(01.11.17)
Yandex Türkiye'yi ara, derdini anlat bence.

Biz de bir zamanlar Google'la benzer bir sorunu yaşamıştık. Birçok boş insan saçma sapan kayıtlar yaptığından Google, Yandex gibi haritalar doğru işyerlerine bile güvenemiyorlar.

Not: Google sabit telefon hattını arayp bir kod numarası vermişti, o kodla haritaya kaydolabilmiştik.
0
samterk
(01.11.17)
Bak sağ altta yardım linki var: i.hizliresim.com

Telefon numarası vermemişler, ilginç.
0
samterk
(01.11.17)
(4)

Işınlanma bulundu mu?

scorpion37
Bulunmadıysa ne zaman bulunur tahminen? Fizik profesörleri cevaplarinizi bekliyorum.Bir de isinlayacaklari şeyi atomlarına ayırıyorlar ama birlestiremiyorlar geyiği var ona ne diyorsunuz.
Bulunmadıysa ne zaman bulunur tahminen?
Fizik profesörleri cevaplarinizi bekliyorum.
Bir de isinlayacaklari şeyi atomlarına ayırıyorlar ama birlestiremiyorlar geyiği var ona ne diyorsunuz.
0
scorpion37
(31.10.17)
yıllar önce bir haberde
- ışığın - yol kat etmeden başka bir noktaya transfer edildiğinden bahsediliyordu (abd de olmalı) bir haberde.
Aslında tasavvufta biraz araştırırsan böyle mevzular çoktan aşılmıştır. Kişilerin aynı anda farklı yerlerde görülmeleri mümkün. (Tayy-ı mekan)
0
1adam
(31.10.17)
en az bir 50 yili var bulunmasinin
0
cedex
(31.10.17)
Işınlanma bulunsa dahi hayata geçirebilecek bi şey değil. Olmayacak öyle şey.
0
isott
(01.11.17)
ışınlanma molekül düzzeyinde bulundu. şimdi tek sorun objeleri bozmadan moleküllerine kadar ayırıp tekrar doğru bir şekilde birleştirebilmek.
0
babilbaligi
(01.11.17)
(2)

Steam' de aldığımız oyunu satabiliyor muyuz ?

mete kudur
steam hesabı değil, sadece oyunu ?
steam hesabı değil, sadece oyunu ?
0
mete kudur
(31.10.17)
hayır.
0
washe
(31.10.17)
hayır. oyunlar hesaplara bağlı olduğu için satılmaz.
0
dedimmidemedimmi
(31.10.17)
(4)

İphone kurulumu sorunu

winston
Merhabalar. Daha önce iphone kullanmadığım için çözüm bulamadığım bir sorunu yazmam gerekti. şimdi daha önce iphone 7 kullanıcısı olan arkadaş 8 alıyor, kartının8e taktığında (söylediğine göre) 7deki apple id'si falan otomatik kurulu olarak geliyor. ama sürekli şifre soruyor ve eleman bu şifreyi bil
Merhabalar. Daha önce iphone kullanmadığım için çözüm bulamadığım bir sorunu yazmam gerekti.

şimdi daha önce iphone 7 kullanıcısı olan arkadaş 8 alıyor, kartının8e taktığında (söylediğine göre) 7deki apple id'si falan otomatik kurulu olarak geliyor. ama sürekli şifre soruyor ve eleman bu şifreyi bilmiyor. şifreyi sıfırlamak için id'sine bağlı olan maile de giriş yapamıyor. yeni apple id açıp telefona kurmak istiyor ama yine şifre istiyormuş.

abi bu neymiş ya nedir bu sorunun çözümü? eski hesaptan vazgeçtik yeni hesabı falan nasıl tanıtıyoruz telefona?
0
winston
(31.10.17)
iphone 8 sıfır mı aldı? Sanki bir önceki kullanıcı kendi apple id si ile kurulum yapmış gibime geliyor.

Eğer öyle ise, aldığı kişiden şifreyi alması lazım, yoksa kullanamaz diye biliyorum.
0
canbonomobenseno
(31.10.17)
yok ikinci el değil sıfır almış. kendi kartımı taktım benim hesap geldi diyor.
0
🌸winston
(31.10.17)
aynı sorun bende de var. iphone 6 sıfırdan farksız telefon. ikinci el almıştım. telefon 1 aydır yatıyor. hiçbir çözüm bulamadım. o apple id'yi sıfırladığını iddia eden birkaç yerle görüştüm sonra araştırınca hepsinin dolandırıcı olduğunu öğrendim. bu işin kesin tek çözümü; çip satın alacaksınız 35-40 lira arası bir fiyata aliexpress'te de bulunuyor. onu işçiliği iyi olan bir telefoncu değiştirecek. ne apple yardımcı oluyor ne başkası. şu an tek kesin çözüm bu sanırım. sahibinden'de icloud diye aratırsanız benzer problemler çıkıyor.
0
maresalx
(31.10.17)
@winston

cihaz ikinci el gibi duruyor. yani daha önce aktivasyon yapılmış gibi. şurdan imei numarasını sorgulayıp bakabilir mi hangi tarih gözüküyor garanti bitişi ?

checkcoverage.apple.com

ayrıca sim kartı takmayla apple id si otomatik gelmez. onu birbirine eşleyen bir sistem yok. eğer kartı ilk kez taktığı yani kutuyu açtığı tarihle o siteden çıkan aynı tarihler değilse cihazı daha önce başkası açıp kendi apple idsini tanımlamış.

@maresalx

o iş öyle 30-40 liraya çip almakla olmuyor. ebayi açıp bakın bir dünya icloud lock lu cihaz var. öyle olsa herkes 30 liraya çip alıp açardı cihazı. icloud lock lu cihazın anakartı komple değişmesi gerekli. bu işlem için de astarı yüzünden pahalıya gelir.
0
mr.goodcat
(31.10.17)
(7)

cinemaximum bilet fiyatı

superb
bu akşam tam bileti gişelerden alırsam kaç lira cinemaximumlardannette 15 diyor
bu akşam tam bileti gişelerden alırsam kaç lira cinemaximumlardan
nette 15 diyor
0
superb
(31.10.17)
öğrenci bile 18-19 lira.
0
nrmnm
(31.10.17)
24 diyor kendi sitesinden alırken.
istanbul akasya avm'de imax filme 1 kişi için 28 tl vermiştik.
İl ve sinemaya göre değişiyor mu bilmiyorum. Bir de turkcell'in 2 al 1 öde kampanyası oluyor sarı kutu ya da platinumlarda.
0
demoniclewinsky
(31.10.17)
Salonuna, filmine, seansına göre bile değişiyor. Nokta atışı olmaz o iş. ama cinemaximum.com.tr ile paraleldir.
0
lcha
(31.10.17)
marmarapark beylikdüzünde, 16 tl normal salon, imax 26 tl
0
euphrat
(31.10.17)
zorlu centerda iki kişi 56 tl mi ne vermiştik. öyle imax filan da değil ha.
0
elorelia
(31.10.17)
mumkunse yarin gidin, carsambalari yari fiyatina oluyor.
0
robokot
(31.10.17)
cumartesi lazım olunca kod satın aldım. mpx ve imax filmler için 19 tl, normal ve 3d filmler için 13,5 tl istiyolar. kodları tabi donanımhaber'den alıyoruz.
0
spirit crusher
(31.10.17)
(6)

Online fax çekmek

tchuck
ücretli olarak online taranmış a4'leri gönderip fax olarak çeekbiliyor muyum?çekebiliyorsam nereden nasıl çekebilirim acaba?acil lazm :(
ücretli olarak online taranmış a4'leri gönderip fax olarak çeekbiliyor muyum?

çekebiliyorsam nereden nasıl çekebilirim acaba?

acil lazm :(
0
tchuck
(31.10.17)
mobilde vardı bir kaç program. çektiğin fotoğraf bile gidiyordu. ilk gönderim ücretsizdi.
0
euphrat
(31.10.17)
turkcell kullanıyor isen bip ile oluyor. 1.99 fiyatı sanırım
0
infernalcadre
(31.10.17)
türk telekom hat :(
0
🌸tchuck
(31.10.17)
ios için scanner pro. 1 sayfa 3.5₺, 10 sayfa 22₺. Dışarıda çektirsen sayfa başına 1.5-2₺ alıyor fotokopiciler.
0
malheiros
(31.10.17)
(git: www.hellofax.com) şurası 5 ücretsiz fax hakkı veriyor ben denemiştim numaramı yanlış bişeydi gitmedi. bir dene bence.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(31.10.17)
bir üstteki arkadaşında dediği gibi www.hellofax.com oldukça kullanışlı. ben bu servisi kullanarak d-smart aboneliği iptali için faxı çekmiştim
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(31.10.17)
(5)

Akıllı telefonu 2. el nereden alırız?

yaren
SelamBabam özellikle de note serisi istiyor ama ucuz da olsun sağlam da olsun istiyor. Bu durumda ya teşhir ürünü alıcaz ya da 2. el alıcaz. Peki temiz kullanılmış bir 2. el ceya teşhir ürününü nereden buluruz, hani araba galerileri gibi telefon bayileri de satıyor mu ve bi yamuk yaparlar mı?
Selam

Babam özellikle de note serisi istiyor ama ucuz da olsun sağlam da olsun istiyor. Bu durumda ya teşhir ürünü alıcaz ya da 2. el alıcaz. Peki temiz kullanılmış bir 2. el ceya teşhir ürününü nereden buluruz, hani araba galerileri gibi telefon bayileri de satıyor mu ve bi yamuk yaparlar mı?
0
yaren
(31.10.17)
Alınmaz kardeşim. Tanıdığından bile alınmaz. Garantisi olan Apple alınır anca ikinci el o da rahat rahat değişim yapıyorlar diye.

Garantiden ücretsiz değişim yapılmayacak hiçbir elektronik cihazı sırf kullanmak için ikinci el almam.

Bir diğer sebep de herif belki osbir çekti pis eliyle kullandı vs, belki wc'ye düşürdü temizledi satıyor nerden bileceksin.
0
bos gezenin bos ustasi
(31.10.17)
Teşhir ürününü bilemem ama 2.el kesinlikle tavsiye etmem. Telefonunun bozuk, pis vb olma ihtimalinin yanısıra telefonu geçmişte kimler kullandı bilme şansın yok. fetöcü bi şerefsiz kullanmıştır başınıza iş alırsınız.
0
sylow
(31.10.17)
@boş gezene katılmıyorum çünkü bu şekilde düşünürsek dışarda yemek yemek imkansız. hatta toplu taşıma falan insan çıldırır ya. ellerini burnuna veya apış arasına sokup kaşıyan ustaların mı yatı yemeği diye düşüne düşüne kafada saç kalmaz :) alırken ikinci el satış sözleşmesi gibi bir şey yapmaya çalışın nolur nolmaz. onun dışında iyi anlamıyorsanız mutlaka bir bilenle gidin. imei numarasını e devlet üzerinden doğrulayın. telefonun arkasında yazanla *#06# yaptığınız imei ile eşleşiyor mu hepsini kontrol edin. garantisi olan cihazlara yönelmeye çalışın.2 yaş üstü cihaz aldığınızda pili bitik olabilir onu göz önünde bulundurun. 2. el telefon satan belli başlı yerler var özellikle kadıköy ve bakırköy'de. buralar dışında dükkanlara dikkat ederek alın. dükkan garantisine aldanmayın sonradan hep çamura yatıyorlar. yazılı bir belge isteyin.

edit: 3-4 ikinci el telefon kullandım. bir tanesinde kulaklık girişini kontrol etmemiştim onda sorun çıktı. 40 liraya yaptırmıştım ama telefonu değerinin 200 lira altına alınca hiç koymadı.
0
golgi aygıtı
(31.10.17)
Teknosanın outletinde teşhir ürünleri satılıyor ama öyle yarı yarıya gibi bir fiyat farkı yok
0
hernezıkkımsa
(31.10.17)
ben sahibinden'den aldım 4-5 ay önce. çevre semtindeki bi adamla dışarıda buluştum 10 dk izin istedim. biraz anladığım için karıştırma, modülleri deneme şansım oldu. risk her zaman var ikinci el telefonda.

teşhirler öyle yarı fiyat falan değil 100-200 daha ucuz sadece.
0
aşksız prens
(31.10.17)
(5)

Samsung Galaxy s7 edge mi alayım a7 2017 mi

qazedcsrfvtyhngujmkol
Aslında a7deki özellikler bana yetiyor bi de kalemi olsa iyiydi ama en az 1 sene bununla takılırım diyorum. Note 2 var aslında işimi görüyor ama daha hızlanır belki diye yeni telefon almayı düşünüyorum. Ne tavsiye edersiniz.
Aslında a7deki özellikler bana yetiyor bi de kalemi olsa iyiydi ama en az 1 sene bununla takılırım diyorum. Note 2 var aslında işimi görüyor ama daha hızlanır belki diye yeni telefon almayı düşünüyorum. Ne tavsiye edersiniz.
0
qazedcsrfvtyhngujmkol
(31.10.17)
note 4
edge ye alısmak zor ama s7 de iyidir
0
kingcyrax
(31.10.17)
A7 dense üst segment olan s7 daha iyi bence. Egde olmayanını kullanıyorum. Başta önyargılıydım ama kullandıkça memnun kaldım.
0
curukturpkokusu
(31.10.17)
s7 kral. düz olanı. ama tekrar alacak olsam xiaomi mi6 alırdım.
0
vayezikhan
(31.10.17)
s7 edgein ekran fiyatı ciddi pahalı. ekran kırabilitesi olan biriysen a7 2017 diyebilirim.
0
aşksız prens
(31.10.17)
S7
0
imelih
(31.10.17)
(2)

Evcil Hayvan Satışı ve Hukuki Yaptırımlar

soufigay
Merhaba;Evinde evcil hayvan üretimi yapıp, satan kişilerin fatura kesmesi gerekir mi? Üretimini / yetiştiriciliğini yapıyorsa devletten ruhsat vs. alması gerekir mi? Bunlar yapılmıyorsa suç mudur?
Merhaba;

Evinde evcil hayvan üretimi yapıp, satan kişilerin fatura kesmesi gerekir mi? Üretimini / yetiştiriciliğini yapıyorsa devletten ruhsat vs. alması gerekir mi? Bunlar yapılmıyorsa suç mudur?
0
soufigay
(31.10.17)
Elde edilen her gelirin vergisini ödemek gerekli sonuçta. Birçok açıdan suç var ama ilgilenen yok.
0
passion rules the game
(31.10.17)
edit de yok mobilde öf. her gelir demeyeyim sınıflandırma vs. var ama etik boyutu dışında satış yapıp kayıtdışı tutmak ve vergi kaçırmak suç.
0
passion rules the game
(31.10.17)
(3)

Sıhhi Tesisat Sorusu

sos fistik olsun mu
ekteki fotoğrafta yer alan borular bulaşık makinesinin kirli su gideridir. gider uzak olduğundan orjinal hortuma ek parça yapmam lazım. şeffaf slikonla yapmaya çalıştım ama yemedi, her yer su oldu.sağdaki soldakinin içine girebiliyor ama sızdırmazlığı nasıl sağlayacağım?
ekteki fotoğrafta yer alan borular bulaşık makinesinin kirli su gideridir. gider uzak olduğundan orjinal hortuma ek parça yapmam lazım. şeffaf slikonla yapmaya çalıştım ama yemedi, her yer su oldu.

sağdaki soldakinin içine girebiliyor ama sızdırmazlığı nasıl sağlayacağım?
0
sos fistik olsun mu
(31.10.17)
uzun hortumlar var bunun için. pahalı bir şey değil. almanızı tavsiye ederim, her türlü sızdırmazlık denemeniz riskli olacaktır, ortalık batmasın.
0
kisa
(31.10.17)
makinenin kirli su borusunu değiştirmek tam bir ölüm o nedenle ekleme yapmak istiyorum. makinenin baya içini falan açmak gerekiyor.
0
🌸sos fistik olsun mu
(31.10.17)
makineden gelen hangisi bunlardan?
0
kibritsuyu
(31.10.17)
(4)

digiturk play mi almalı

superb
euroleauge maçlarını akıllı tv'den izlemek istiorumdigiturk play'in aşağıdaki paketini mi alayım sizce?https://www.digiturkplay.com.tr/sporextra
euroleauge maçlarını akıllı tv'den izlemek istiorum
digiturk play'in aşağıdaki paketini mi alayım sizce?

www.digiturkplay.com.tr
0
superb
(31.10.17)
Her yerde yayın var, Türk spikerler bence rezalet anlatıyor. Pc hdmi ikilisini kullanıp izleyin, paranız cebinizde kalsın.
0
gozu acik sevisen yahudi
(31.10.17)
22 tl çok para, Yahudinin de dediği gibi internetten çok rahat bulabilirsiniz yayınları
0
oekuklu
(31.10.17)
Turk spikerler bence guzel. Bu arada bein haber kanali acildi. Sifresiz ve ucretsiz yayin yapiyormus. Digi ueysi olmasan da izleyebiliyorsun. Ve digi eurolig maclarini oradan da ucretsiz yayinlayacagini soyluyor reklamlarda. Daha dun izledim.
0
brad pitt
(31.10.17)
Geçen sene 11,99 TL'ydi bu paket 2 katına çıkartmışlar
0
thin capitalization
(31.10.17)
(2)

office lens kullananlara soru

semaforo de medianoche
ben yeni kullanmaya başladım. bunla taratmıyorum da telefonda olan resimleri aktarıyorum şu an için. ilk yaptığım sayfadan çok güzel verim aldım falan sonra denediğim 3 sayfa da "aktarım için bekleniyor" ekranında kaldı aktaramadı yani. bu durumun sebebini veya çözümünü bilen var mıdır? kullananları
ben yeni kullanmaya başladım. bunla taratmıyorum da telefonda olan resimleri aktarıyorum şu an için. ilk yaptığım sayfadan çok güzel verim aldım falan sonra denediğim 3 sayfa da "aktarım için bekleniyor" ekranında kaldı aktaramadı yani. bu durumun sebebini veya çözümünü bilen var mıdır? kullananların başına sıkça gelen bir durum mu?
0
semaforo de medianoche
(31.10.17)
uzun zamandır kullanıyorum hiç yaşamadım
0
PoscheN
(31.10.17)
ben de yaşamadım
0
acan99670
(31.10.17)
(7)

turknet abonesi olan var mı?

golgi aygıtı
10. iş gününde lütfedip interneti bağladıklarına dair bir mail attılar fakat kullanıcı adı ve şifreyi girdiğimde modemde dsl ışığı yanmıyor. modem ayarlarınıza girip kullanıcı adınızı nasıl girdiğinizi söyleyebilir misiniz ben mi yanlış girdim acaba? [email protected] şeklinde girilmiyor mu kullanıc
10. iş gününde lütfedip interneti bağladıklarına dair bir mail attılar fakat kullanıcı adı ve şifreyi girdiğimde modemde dsl ışığı yanmıyor. modem ayarlarınıza girip kullanıcı adınızı nasıl girdiğinizi söyleyebilir misiniz ben mi yanlış girdim acaba? [email protected] şeklinde girilmiyor mu kullanıcı adı? ayrıca eğer sorun kullanıcı adını yanlış girmemden kaynaklı değilse bina içinden mi yoksa sokaktaki ankastreden mi bağlantılarla oynamak gerekir sizce?
0
golgi aygıtı
(31.10.17)
daha once dsl var miydi? yani haneye yeni abonelik mi yoksa baska bir dsl saglayicidan gecis mi? kullanici adi formati dogru, sifreyle beraber degistirmen gereken tek sey bu olmali.
0
robokot
(31.10.17)
genel olarak modem arayuzunde gorebilecegin onemli ayarlar:

VPI 8, VCI 35 olmali. kullanici adi yazdigin gibi, bir de sifreyi giriyorsun. Baglanti tipi PPPoE olmali.

Onun disinda DSL modulation type normalde ADSL2+ olmali ama hattin kaldirmiyorsa ADSL2 veya G.dmt falan secilip denenebilir (max hiz daha dusuk olur). Bunlarla degisik Annex cesitleri denenebilir. Baska da bir seye ihtiyacin olmamali.
0
robokot
(31.10.17)
ttnettte iken sorunsuz kullanıyordum, ttnet'i kapattırdım sonra bunlardan açtırdım. 10 gündür turknetin interneti bağlamasını bekliyordum. yani 10 gündür turknet abonesiyken dsl ışığım yanmıyordu.
0
🌸golgi aygıtı
(31.10.17)
hmm anladim, ben ttnet i kendim kapattirmadim, direk turk.net yapti iptal islemlerini. o yuzden mesaj geldigi anda ttnet baglantim koptu ve yeni (turk.net) sifreyi yazinca hemen baglandim.

daha once dsl vardiysa muhtemelen ev / apartman tesisatinda hic bir sey yoktur. senin bagli oldugun portla alakali bir sey olabilir (araya 10 gun girdiyse senin portu baskasina vermislerdir vs..) sorun sadece sifre olsa DSL isigi yanar ama connection olmaz. o yuzden ariza kaydi gibi bir sey birakmak lazim bence.
0
robokot
(31.10.17)
arıza kaydı bıraktım ama anca yarın dönerler sanırım. aslında ben sorun ankastredense şimdi sokağa çıkıp kurcalamayı düşünmüştüm. ders çalışıyorum telefon internetim bitti bitecek ve birkaç video izlemem lazım :D
0
🌸golgi aygıtı
(31.10.17)
malesef. modemin iki isigi da yanmiyorsa hic senlik bir durum degildir %99.
0
robokot
(31.10.17)
Daha önce internet veya telefon kullanmayıp da yeni internet abonesiyseniz telekom, turk.net aboneleri için kabloyu kutuya kadar getirip çıplak halde bırakıyor, kutuya bağlamıyor. Kutuya bağlatmak sizin işiniz, kablonuzun bina girişinin hemen içindeki telefon kutusuna bağlandığına emin misiniz?
0
Tutkun
(31.10.17)
(2)

Win 7 Tarih Saat Ayarlayamama

hacettepeli
Merhaba,Win 7'de Tarih Saat Ayarlamaya basınca işlem yapmıyor. Denetim Masası'nda da aynı. Biostan değiştirdim ama pc'yi bir sonraki başlatmamda eski haline döndü. Ne yapmalı?
Merhaba,

Win 7'de Tarih Saat Ayarlamaya basınca işlem yapmıyor. Denetim Masası'nda da aynı. Biostan değiştirdim ama pc'yi bir sonraki başlatmamda eski haline döndü. Ne yapmalı?
0
hacettepeli
(31.10.17)
Saati otomatik olarak ayarlamayı kapatıp, +02:00 Athens 'e göre tarih saat dilimini ayarlayarak yapmayı denedin mi , çünkü saat dilimin istanbul kaldıkça tekrar saatleri kış saatine göre ayarlar.
0
kaosu
(31.10.17)
O menüyü hiç açamıyorum, sıkıntı orda.
0
🌸hacettepeli
(03.11.17)
(1)

Internet Explorer - sayfayı tv'ye yansıtma

herospower
Bildiğiniz üzere google chrome'da çok güzel bir özellik var. Sağ üst köşede "casting - başka ekranda görüntüle" tuşu ile bu özelliği destekleyen bir tv'niz varsa kablosuz olarak seçtiğiniz sekmenin görüntüsünü tv'ye aktarabiliyorsunuz.Peki bu internet explorer'da mümkün müdür? Mümkün olduğu yazıyor
Bildiğiniz üzere google chrome'da çok güzel bir özellik var. Sağ üst köşede "casting - başka ekranda görüntüle" tuşu ile bu özelliği destekleyen bir tv'niz varsa kablosuz olarak seçtiğiniz sekmenin görüntüsünü tv'ye aktarabiliyorsunuz.

Peki bu internet explorer'da mümkün müdür? Mümkün olduğu yazıyor ancak ben beceremedim. Explorer'da "cihaza medya yayınla" sekmesi var, ancak google chrome'un haliyle windows'un kendisinin ayarlarda bile gösterdiği tv'mi explorer iç ayarlarında göstermiyor.

Özetle; internet explorer sekmesini tv'ye kablosuz aktarma nasıl yapılabilir?
0
herospower
(31.10.17)
Ben de chromecast var. Onun uzerinden aktarip yapiyorum. Yani araci bir donanim var. Ama belki smart tvn varsa cast uygulamalarini karistirip bir cozum yolu bulabilirsin. Hem explorera eklenti hem de tvdeki app bolumden aynisini kurarak yapabilirsin. Tabi ayni network sarti da gerekebilir.
0
kipada sepetini ucuza dolduran adam
(31.10.17)
(10)

ekran kartı modelleri aynı ama hafızaları farklı 2 notebook'tan hangisi?

lim limoncubbeli
http://www.vatanbilgisayar.com/urun_kiyaslama.aspx?uKods=29492,29028&lang=tr-TR&ozs=333ssd ve full hd farkını dikkate almayın. ikisi de 12gb ve üstü ram'e sahip olduğu için onu da dikkate almayın. birinin ekran kartı gtx950 2gb, diğeri aynısının 4gb olanı.hangisini seçerdiniz?
www.vatanbilgisayar.com

ssd ve full hd farkını dikkate almayın. ikisi de 12gb ve üstü ram'e sahip olduğu için onu da dikkate almayın. birinin ekran kartı gtx950 2gb, diğeri aynısının 4gb olanı.

hangisini seçerdiniz?
0
lim limoncubbeli
(30.10.17)
arada 380tl fark var ama 4gb ram ssd ve ekran kartı farkı o parayı önemsiz hale getirmiş. tabi ki pahalı olanı seçerim.
0
angelofdeath
(30.10.17)
4gb elbette, farka değer
0
hasmetizm 2046
(30.10.17)
o paraya değer bence.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(30.10.17)
gtx 950 seviyesindeki bi kart için 2gb ya da 4gb olmasının ciddi bir artısı yok. ikisi de 1920 x 1080 zaten artı gtx 950 4K için yetersiz bi kart. onu da geçtim birisini yanlış yazmış da olabilirler. özetle ucuzu alırım ben olsam.
0
washe
(31.10.17)
@washe bir de 4gb olan paylaşımlı, 2gb olan paylaşımsız bunu söylemeyi unutmuşum ben. bu da etkiler mi performansı?
0
🌸lim limoncubbeli
(31.10.17)
paylaşımlı paylaşımsız olayına takılma, vatan'ın sitesindeki bilgiler çok saçma. 4 gb ekran kartı var birinde diğerinde 2 gb. birinde bellek 12 gb diğerinde 16. birinde 128 gb ssd var diğerinde yok. son çıkan oyunların bazılarında ekran kartı belleği inanılmaz önem arz ediyor. örneğin gtx 950m batman arkham knight'ı çok rahat çalıştırır ama 2 gb yer yer fps düşüşlerine sebep olur.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(31.10.17)
4000 lira bandında 1050'li laptoplar zaten varmış ama düşünmezsen pahalı olanı seçmeliymişsin zira sonradan o 4 gbı ekleme şansın pek olmayabilirmiş diyor yanıbaşımda duran sevgilicaazım
0
nolmus yani
(31.10.17)
tavsiyede bulunabilir miyim? paranı çar çur etme,

www.monsternotebook.com.tr


www.monsternotebook.com.tr

vatan dışında bir yerden alma ihtimalin varsa bunlar bütçene uygun.

ilkinin ekran kartı www.videocardbenchmark.net

ikincinin ekran kartı www.videocardbenchmark.net

bu da senin almayı düşündüğün laptopların ekran kartı www.videocardbenchmark.net
0
mungojerry
(31.10.17)
bu saatten sonra 1000 serisi altı ekran kartı alınmaz. 950 ile 1050 arasında çok fark var.

ayrıca 950'de 2 gb-4 gb farketmez. masaüstünde 750ti ayarına denk gelen bir kart, 8 gb olsa da bir anlamı yok.
0
mattiadestro
(31.10.17)
hocam etme. 5000 lira verip 950m kartlı bilgisayar alınmaz artık. 1050ti'lı modeller var aynı fiyatlara. 1060'lı casper'ın mı acer'ın mı bi modeli dönüyor vızır vızır televizyonlarda. onlara bak.

ekran kartı ramine takık olduğuna göre oyuncusun. oyun oynayacaksan 900 serisi kartlara para yatırılmaz artık. alacağın kart minimum 1050ti olmalı.
0
syozkn
(31.10.17)
(6)

5000 dolar iphone

basubadelmevt
Başlığın tamamını okuyamadım da shiftdelete ekibi nerden almış bu iphoneu bu fiyata?Kaçakcılık mı dönmüş? Anlamadım tam mevzuyu. 5000 dolar verip iphone x almışlar ve videosunu çekmişler.
Başlığın tamamını okuyamadım da shiftdelete ekibi nerden almış bu iphoneu bu fiyata?Kaçakcılık mı dönmüş? Anlamadım tam mevzuyu. 5000 dolar verip iphone x almışlar ve videosunu çekmişler.
0
basubadelmevt
(30.10.17)
midilli35
(30.10.17)
iphone x ilk partide daha az sayıda satışa çıkacağı için karaborsaya düşmüş telefon. o yüzden fiyatlar gerzek fanboylar 5bin dolara kadar çıkmış.
0
fakirpislik06
(30.10.17)
Tamam da satışa çıkmadı ki dünyanın hiç bi yerinde.Nerden bulmuş adamlar bunu?Linke baktım bahsettiğim olayın cevabını bulamadım. Apple mı vermiş?
0
🌸basubadelmevt
(30.10.17)
hala soruyorsun?

la oglum linke baksana?
0
midilli35
(30.10.17)
@midilli35

linkte yazana göre apple bazı youtuberları ny ta bir binaya çağırmış ön inceleme videosu çekmeleri için, sd.net 5k$`a nasıl ve nerden almış öyle bir şey göremedim ama?
0
zikardo
(30.10.17)
videoyu silmisler:

www.youtube.com
0
midilli35
(01.11.17)
(1)

dns ve ns?

estimated time left
merhabalar. son iki gündür çözemediğim bi konu var. dns ve ns arasındaki farkı anlayamıyorum. şimdi ben bi domain aldım. ornek.com olsun. bunun yanında domaini aldığım şirket ns1.domain.com ve ns2.domain.com adında iki tane ns ismi verdi. ayrıca bu domain üzerinden erişim sağlayacağım sunucu ip de 1
merhabalar. son iki gündür çözemediğim bi konu var. dns ve ns arasındaki farkı anlayamıyorum. şimdi ben bi domain aldım. ornek.com olsun. bunun yanında domaini aldığım şirket ns1.domain.com ve ns2.domain.com adında iki tane ns ismi verdi. ayrıca bu domain üzerinden erişim sağlayacağım sunucu ip de 10.10.10.23 olsun. bu noktada karıştırıyorum. ne işe yarıyor bu ns? bilgisayara girdiğim dns den farkı ne?
0
estimated time left
(30.10.17)
dns bu bütünün tam adı. ns1, ns2 diye belirttiğiniz adresler sizin alan adınıza ait, dns kayıtlarının yayınlandığı sunucuyu işaret eder.

www.hebele.com a gitmek isterse bir bilgisayar, hebele.com'un nameserver'larına sorgu atar ve www kaydının IP'sini öğrenir.

işin özü, alanadınıza bir DNS kaydı girdiğinizde o ya size ait bir nameserver da ya da sağlayıcınızın name server'ından duyurulur.

ben x firmasindan sadece alan adi ve dns hizmeti alabilirim, ve o durumda x firmasının name serverlarını kullanırım. internet üzerinden benim siteme (dns kaydıyla) erişilmesini temel olarak bu sunucular sağlar.
0
kobretti
(30.10.17)
(1)

urfa hk

superb
nerde yiyelim/içelim?sıra gecesi nerede iyidir?
nerde yiyelim/içelim?
sıra gecesi nerede iyidir?
0
superb
(30.10.17)
Kebao dışı bir öneri isterseniz cevahirde borani öneririm. O da zaten etli ve başka yerde bulamayacağınız bir yöresel yemek/çorba gibi birşey.
0
curukturpkokusu
(30.10.17)
(2)

e kitap okuyucu

Aerdem
paperwhite kullanıyordum ama kardeşime verdim, şimdi yeni bir tane almam lazım. yine paperwhite alıp geçecektim ama oasisdir, auro one dır biraz kafamı karıştırdı. sık kullandığım için her türlü verdiğim paraya değecek. ama tasarım dışında ekstra bir kullanım kolaylığı var mı hakkaten bu yeni versiy
paperwhite kullanıyordum ama kardeşime verdim, şimdi yeni bir tane almam lazım. yine paperwhite alıp geçecektim ama oasisdir, auro one dır biraz kafamı karıştırdı. sık kullandığım için her türlü verdiğim paraya değecek. ama tasarım dışında ekstra bir kullanım kolaylığı var mı hakkaten bu yeni versiyon cihazların?

bi de ola ki kobo aldım, amazondan aldığım kitapları okuyabilmek için kırk takla atmam gerecek mi? kindle kullanırken satın aldığım an kindle a iniyordu.

oasis var kafamda. kullanan varsa ekstra tavsiyelerini alırım. teşekkürler.
0
Aerdem
(30.10.17)
kobo cok daha iyi gibi kagit üzerinde. 2010dan beri klasik kindle kullanan biri olarak amazonun servislerinden cok memnunum o baska.

kindle servisle geliyor, aldiginiz ya da okudugunuz kitabi farkli yerlerde okuyup kaldiginiz yerden devam edebilmek harika bir sey, ben bazen telefondan bazen normal tabletten okuyup kindlea geciyorum. bu durumda oldukca faydali kindle.

ama kindle oasis 7 inch, kobo aura one 7,8 inch, bu ciddi fark aslinda. bu ekran boyutu önemli ise kobo, yoksa kindle secin gecin.
0
kurnaz
(30.10.17)
kindle = iphone. Macera aramaya gerek yok.
0
i was made for you
(30.10.17)
(5)

sabiha gökçen havalimanı otopark

superb
buraya yakın hangi ekonomik otoparkı kullanıyorsunuz?
buraya yakın hangi ekonomik otoparkı kullanıyorsunuz?
0
superb
(30.10.17)
atlantis

İletişim:0216 696 15 98-0549 210 39 98

yazıyor sitesinde
kendi servisleri de var, arabayı bırakıyorsun, servisle götürüyorlar. uçaktan inince de arıyorsun, servisle gelip alıyorlar. 10 ya da 12 tl gibi hatırlıyorum günlüğü.
0
sedat peker in yegeni
(30.10.17)
ispark ya da pentaş. her ikisi de günlük 8 tl.
0
denhia
(30.10.17)
atlantis şu ana dek denediklerim içerisinde en kalitelisi.
ispark kalabalık oluyor genelde, servis için çok sıra beklersin. atlantis'te ise ne zaman inersen arıyosun, gelip alıyolar direkt. gelemicek olduklarında taksiye bin diyolar, parasını otopark ücretinden düşüyorlar.
0
ender89
(30.10.17)
ek olarak sorayım; bunların herhangi biri kapalı otopark mı? yada kapalı kısımları var mı?
0
c1b2k3
(30.10.17)
atlantis tamamen kapalı, -2. kat sadece havalmanına gelenlere ayrılmış durumda.
0
ender89
(30.10.17)
(2)

Facebook ve messenger uygulamaları

yaren
SelamTelefonumdaki facebook uygulamasını silsem ama messenger uygulaması açık kalsa, facebook kullanmaksızın messenger kullanmaya devam edebilir miyim? Yoksa facebook olmazsa messenger da mı olmuyor?
Selam

Telefonumdaki facebook uygulamasını silsem ama messenger uygulaması açık kalsa, facebook kullanmaksızın messenger kullanmaya devam edebilir miyim? Yoksa facebook olmazsa messenger da mı olmuyor?
0
yaren
(30.10.17)
Oluyor oluyor . silebilirsin facebooku
0
valarmurgulis
(30.10.17)
Tek başına messenger çalışıyor, silebilirsin
0
denhia
(30.10.17)
(3)

android root, reboot

thought without words
merhaba suserlar, başlıktan anlayacağınız üzere root ve reboot ile ilgili anlam kargaşası yaşayacak derecede3 bilgisizim. elimdeki cihaz motorola moto g4 ve root yapmak istiyorum, internetin dört bir yanındaki forumları alt üst etmeme rağmen kendi başıma beceremedim. öncelikle bu iş için de-bug arac
merhaba suserlar, başlıktan anlayacağınız üzere root ve reboot ile ilgili anlam kargaşası yaşayacak derecede3 bilgisizim. elimdeki cihaz motorola moto g4 ve root yapmak istiyorum, internetin dört bir yanındaki forumları alt üst etmeme rağmen kendi başıma beceremedim. öncelikle bu iş için de-bug aracı olan adb'yi bile kuramadım. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
thought without words
(30.10.17)
size tavsiyem bilginiz yoksa fazla kurcalamayın bu tür şeyleri cihaz brick olur yani tamamen kullanılamaz hale gelir çöp olur
0
dadas9
(30.10.17)
hocam
oncelikle tek apk ile root applikasyonları var
kingoroot gibi
onlarla olmuyorsa ugrasmayın

ve
rootla ne yapacaksınız o önemli
su anda stok romla sıkıntı nedir?
bir fabrika reseti yapip kullanılıyor mu?
0
kingcyrax
(30.10.17)
bi telefonu rootlamadan önce eski haline getirmeyi öğrenin. yani stock rom flashlamayı öğrenin. olur da işler aksi giderse geri dönebilmeyi bilin.

rootlanan telefon biraz daha işlevsel ama sağlam araştırmak lazım. cihaz kodunuz yapacağınız işlemin koduyla aynı olsun. XT1622 modeli türkiyede satılan g4ler sanırım. ona göre seçin dosyaları ya da komutları.

acele etmeyin hiç bilmiyorsanız. xda'dan tutturun bi konu ordan yürüyün.

ya da One Click Root +1
0
aşksız prens
(30.10.17)
(3)

GTA 5 Hakkında bir soru

denizaya
Bu oyunda canavar kamyon denen şeylerden veya 4x4, ATV gibi arazi araçlarından kullanmak mümkün mü oyun içinde?
Bu oyunda canavar kamyon denen şeylerden veya 4x4, ATV gibi arazi araçlarından kullanmak mümkün mü oyun içinde?
0
denizaya
(30.10.17)
Multiplayer için bilmiyorum ama single için evet. Amerikan bayrağı süslemeli bi Monster truck haritanın bir yerinde bulunuyordu.
0
eazy
(30.10.17)
evet, söylediğin tüm araçları kullanabiliyorsun.
0
zebragibi
(30.10.17)
şayet bulabilirsen story'deki araçları online'da da kullanabilirsin. tabii bazılarını bulmak dert. misal story'de adım başı çıkan cenaze arabasını online'da bulmam 2 ayımı almıştı. yine de her araba online da yok.
0
washe
(30.10.17)
(1)

vdsl modem aranıyor. tenda kullanan var mı?

oxibrinth
turk.net için vdsl modem ihtiyacı hasıl oldu. f/p ürünü diye tenda buldum ama kapsamı alanı sıkıntıları olduğunu da okudum yorumlarda. kullanan var mı aramızda?bu olmazsa başka ürün tavsiye edecek olan?
turk.net için vdsl modem ihtiyacı hasıl oldu. f/p ürünü diye tenda buldum ama kapsamı alanı sıkıntıları olduğunu da okudum yorumlarda. kullanan var mı aramızda?

bu olmazsa başka ürün tavsiye edecek olan?
0
oxibrinth
(29.10.17)
Letgodan al. Fiber Airties falan bulursun ttnetin verdiklerinden. Gayette ucuza gelir
0
westblack
(30.10.17)
(7)

mi6 vs oneplus 5

oxibrinth
ben de bu ikisi arasında kalanlardanım. bir türlü karar veremedim, ama görünüşe göre son kararım op5 olacak. bu sefer de bir türlü nereden alacağıma karar veremedim. 1- gearbest ya da banggood gibi sitelerden yurtdışındaki arkadaşların adresine göndertip kendim imei kaydı yapsam ne kadar güvenilir o
ben de bu ikisi arasında kalanlardanım. bir türlü karar veremedim, ama görünüşe göre son kararım op5 olacak. bu sefer de bir türlü nereden alacağıma karar veremedim.

1- gearbest ya da banggood gibi sitelerden yurtdışındaki arkadaşların adresine göndertip kendim imei kaydı yapsam ne kadar güvenilir olur? ücret olarak pek bir fark kalmıyor gibi gerçi.

2- daha uygun fiyatlara ama çakma imei'li satanlar mevcut nette. gittigidiyor'da da satanlar mevcut bu sefer biraz daha pahalı fiyatlara ama acaba bunlar da yurtdışından getirip imei çakma işlemi mi yapıyorlar? sanırım kutulardan yine çin şarjlarından çıkıyormuş. garanti konusunun biraz ucu açık gibi. mesela hepsiburada'dan almış adamın biri, onunkinde de çin tipi adaptör çıkmış.

3- bu mi6 sorusu. telefon şu an migros'larda ve gittigidiyor'da mevcut. seramik kasa ve garanti pahasına 100 lira daha fazla verip migros'tan almaya değer mi?
0
oxibrinth
(29.10.17)
OP5 için konuşursak, Avrupa-Çin ayrımına fazla takılma derim. Zira kalite veya şebeke konusunda bir fark yok.

Onun haricinde ben olsam yurtiçindeki satıcılardan alırım. Her halükarda fiyat aşağı yukarı aynı oluyor, dolambaçlı iş yapıp vakit kaybetmeye gerek yok. Imei konusu da şanssız değilsen genelde patlamıyor. Satıcılardan alırken de Avrupa diyip fazla para verme; dediğim gibi, bir fark olmadığı için adam yine Çin'den getirttiği alete Avrupa kutu bulup sana veriyor ve sen de bunu anlayamıyorsun. Hatta kimi uyanıklar Avrupa (UK) diyip yine aynı uçlu adaptörlü olanları dayıyorlar. Her halükarda Çin'den gelecek o cihaz yani. Nereden alırsan al böyle.

Dolayısıyla, ucuz fiyata yurtiçinden almaya bak derim. Garanti falan hep hikaye bu tür cihazlar için (yani resmi distribütörü, yerleşik servisi vs olmayan ürünler için). Ayrıca yanlış bilgilere rastlarsanız da inanmayın, bu telefonun resmi distribütörü falan yok burada.

www.youtube.com

Ekleme: Jelly effect de anlatılmış.

Mutlaka izlemişsindir ama güncel örnek olarak burada da OP5 ile ilgili bazı hususlar anlatılmış almak isteyenler için.

Edit: Xiaomi konusunda da bir ekleme yapayım: Seramik olanlar düşme testinde bariz daha zayıf. Çünkü Xiaomi ekran ve seraik arasına yumuşak bir tampon malzeme koymadığı için iki sert materyal titreşimi olduğu gibi bir diğerine geçiriyor ve çatır çutur çatlıyor alet.
0
skooma
(29.10.17)
Ikisi de iyi telefon pisman olmazsin. Ama netten alma garantisi iyi bir firma olsun. Ben olsam mi6 migros kvk alirdim.
0
imelih
(29.10.17)
@imelih, mi6 da çok cezbedici ama op5 almazsam içimde kalacak gibi.

@skooma, bu durumda işin ilginci seramik versiyonun daha pahalı olması.

gittigidiyor ya da hepsiburada'daki bireysel satıcıların aleti kaçak köçek yollarla ülkeye getirip imei çakması gibi bir durumla karşılaşma ihtimalim var mı? (az önce de hepsiburada'dan op5 alan birisine güvenlik etiketi açılmış bir kutuda gönderdiklerini okudum)

ya da 200 lira daha ucuza, bir forum üzerinden satış yapan bol referanslı arkadaşların imei kopyalanmış telefonlarından alsam da bir şey değişmez mi?
0
🌸oxibrinth
(29.10.17)
Zaten satıcıların yaptığı da o yasakların etrafından dolanmak oluyor. HB sadece yasal yollardan getiriyor, fark bu. O da fiyata yansıyor haliyle. Bol referanslı birinden alınabilir bence. Satıcısı HB ise, oradan da alabilirsin. Bu durumda imei silinmesi gibi bir ihtimalle karşılaşman azalmış olur, hepsi bu. Bireysel satıcıdan alırsan yine kutu açık gelir muhtemelen, çünkü imei işlemi yapıyor adamlar sana göndermeden önce.

İstanbul'da falansan internetten araştırıp elinde OP5 bulunduran bir cep telefoncunun yerine gidip oradan da alabilirsin. En azından, bir sıkıntı çıkarsa gidecek yer belli olur. Hatta telefonu orada açıp bir sıkıntısı var mı diye kontrol de edersin. Ya da, HB'den al için daha rahat edecekse.

Mi6 için seramik olanın daha pahalı olması normal çünkü daha güzel görüntü ve çiziğe daha dayanıklı bir malzeme kullanılmış oluyor. Ama dediğim gibi, düşme konusu bambaşka bir olay.
0
skooma
(29.10.17)
op5'in ekranında baya kronik ve ciddi bir problem vardı. donanımsal arızaya yazılım verdiler falan. net hatırlamıyorum da bakmakta fayda var.
0
passion rules the game
(29.10.17)
oneplus 5 global ürün, önceki modeller değildi (çin-avrupa-abd versiyonları vardı falan). cihazın kendisi her yerde aynı ama şarj aleti evet farklı gelebilir. benimki ingiltere versiyon geldi yanında dönüştürücü koymuşlar.

op5'te ekranda "jelly effect" diye bir problem var, baya olay oldu. oneplus'a göre "normal", bazılarına göre değil. yorumlar karışık rezalet diyen de var "yo o kadar rahatsız etmiyo" diyen de var. youtube'dan bi bakıştır imkanın varsa elden görüp karar vermeni öneririm. ben şahsen bu yüzden yaklaşamadım.

birinden doğrudan alacaksan mümkünse elden, BTK'dan imei'leri kontrol ederek al.
0
celeron 300a
(29.10.17)
jelly effect konusunu araştırayım. elden alma şansım maalesef sıfır. kopya imei gibi işler yüzünden başım ağrır diye endişe ediyorum.
0
🌸oxibrinth
(29.10.17)
(2)

python'a geçeyim mi?

gonul_isleri
selam programcılar. şimdi ben java biliyorum. hep onunla çalıştım ama şöyle bir problem var. javada çok şey yazmam gerekiyor. basit komutlar bile yok. dosyaya bir şey yazdırmak için veya okumak için bir sürü şey yazmak gerekiyor örneğin. bu çok kolay olmalı. dosyadan okuyan, dosyaya yazan bir komut
selam programcılar. şimdi ben java biliyorum. hep onunla çalıştım ama şöyle bir problem var. javada çok şey yazmam gerekiyor. basit komutlar bile yok. dosyaya bir şey yazdırmak için veya okumak için bir sürü şey yazmak gerekiyor örneğin. bu çok kolay olmalı. dosyadan okuyan, dosyaya yazan bir komut olmalı ve basitçe halletmeliyim. python öyleymiş duyduğuma göre. hatta şimdi aklıma geldi mesela javada girilen iki sayıyı toplayıp cevabı veren programda scanner tanımlamak sonra system.out.print filan yazmak lazım. bu çok amele. oysa ki scan, print diye 2 fonksiyon olsa tamam.
python bilgim 0. javayı bırakıp geçeyim mi pythona? algoritmik olarak çok büyük farkları var mıdır? mesela javada düşündüğüm algoritmayı pythonda da kurgulayabilir miyim? şunu demek istiyorum. mesela javada kullandığım arraylar için olan deepcopy - shadowcopy problemlerinin çözümünü biliyorum. aynı mantığı pythonda kullanabilir miyim? sadece syntax olarak mı öğrenmem gerekecek? yoksa düşünme tarzını, algoritma tarzını da yenilemem gerekir mi?
0
gonul_isleri
(29.10.17)
ben genelde akademik olarak kullanacağım. big data, internetten veri çekmek, algoritma geliştirme, simülasyon, nesne tabanlı olarak programlama. genelde bu tip şeylerle uğraşıyorum. javada yazarken hata oluyor(program çalışıyor hatadan kasıt algoritmanın içindeki hata, program yanlış sonuç veriyor diyelim), çözene kadar saatler gidiyor ya.
mesela dosya işlemlerini öğrenmek için bir sürü vakit kaybetmiştim, hatırlıyorum.

aslında ihtiyacım olan şey; aklımdaki algoritmaları en kolay şekilde kodlayabilmek.
0
🌸gonul_isleri
(29.10.17)
Akademik içinse python ideal. Scientific code language demiyorlar boşuna. Kolayca öğrenirsin ve istediğine devam edersin ama bence python'ı seveceksin:)
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(29.10.17)
(5)

bilgisayar saati nasıl anlıyor/ölçüyor?

gonul_isleri
sorum özellikle programcılara. bilgisayara bir iş yaptırmak için program yazılıyor, bilgisayar da komutlara göre işlemleri yapıyor. bu kısmı anlaşılır. ekrana şunu yaz, şu döngüye 100 kere gir filan onları yapıyor 100'e kadar sayarak. bunu hafızada bir değişken oluşturarak ve her seferinde 1 ekleyer
sorum özellikle programcılara. bilgisayara bir iş yaptırmak için program yazılıyor, bilgisayar da komutlara göre işlemleri yapıyor. bu kısmı anlaşılır. ekrana şunu yaz, şu döngüye 100 kere gir filan onları yapıyor 100'e kadar sayarak. bunu hafızada bir değişken oluşturarak ve her seferinde 1 ekleyerek yapabilir kolayca. ama anlayamadığım şey bilgisayara 5 dk. bekle dersek bunu nasıl yapıyor? 5 dk.yı nasıl hesaplıyor? zaman kavramını nasıl anlıyor? umarım sormak istediğim soruyu anlatabilmişimdir.
0
gonul_isleri
(29.10.17)
anakartta saat var bildiğiniz.

img.dxcdn.com

rtc (real time clock) kendine ait pili var bilgisayarı kapatsan da çalışmaya devam ediyor.

edit:

biraz daha açıklamak gerekirse bildiğimiz saat değil aslında 1970-01-01 00:00:00 +0000 (UTC) tarihinden itibaren ne kadar süre geçmiş milisaniye cinsinden sayan bir cihaz diyelim.

Zaten bu veriyi aldıktan sonra işletim sistemi veya işletim sistemi yoksa senin yazdığın program bunu gerçek zamana dönüştürebiliyor basit bir şekilde.

(bkz: unix time)
0
ocanal
(29.10.17)
@ocanal
evet milisaniyeden hesaplanır ama milisaniyeyi nasıl ölçüyor? yani sormak istediğim o milisaniyeyi nasıl hesaplıyor? pilin zayıflaması filan etkiler mi saatin doğruluğunu?
0
🌸gonul_isleri
(29.10.17)
işin donanım boyutunu merak ediyorsun galiba,

osilatörleri araştırabilirsin.

frekans aralığına göre ne kadar süre geçtiğini hesap edebiliyorsun osilatör sinyalleriyle.

en.gowikipedia.org

şurdaki timing başlığına göz atabilirsin.

edit: pilin zayıflama ihtimali çok düşük çünkü sayma işi çok enerji harcayan bir iş değil haliyle bilgisayar yıllarca kapalı olsa bile yetecektir, bilgisayarı şarj ettiğinde zaten rtc'nin pili de şarj olacaktır.

bir de network'e bağlandığın anda ntp protokolü ile bu hizmeti veren servislerle saatini sync eder sistem.

tf.nist.gov
0
ocanal
(29.10.17)
Osilatör sürekli aynı frekansta kare dalga üretiyor. Kaç tane kare dalga ürettiğini sayarak(counter ile) ne kadar süre geçtiği bulunuyor. Mesela 32768 Hz(genelde saatlerde kullanılan) olsun frekansı yani saniyede o kadar dalga üretiyor. Saniye bazında hesap yapılacaksa kullanılır. Milisaniye için direk 32kHz daha uygun olur.
0
reactionic
(29.10.17)
standart pc içinde bir adet RTC (pil ile beslenen real time clock devresi) ve işletim sistemi tarafından tutulan bir tick timer var. tick timer 1 ms periyotlarla hep artar.
değişken çok büyük olduğu için bu artma işlemi yıllarca devam edebilir orada sorun yok.


şimdi bu sorduğun sorunun net yanıtı için hangi programlama dili ile çalıştığını bilmek lazım. mesela C ile çalışıyorsan bu sana kalmış ister o anda tick timer değerini okur bundan 5 dakika ilerisini hesaplar ve belli periyotlarda o değere ulaşıp ulaşmadığını kontrol edersin. istersen sistem satini okur aynı şeyi gene yaparsın.

daha gelişmiş c# gibi dillerde derleyici arka planda bunu senin için yapar.

fakat bence bu işin temelini anlamak için yazılımsal kesmeler konusunu araştırmalısın.
0
orpheus
(29.10.17)
(2)

Windows 8'de Java desteği yok mu?

winston insani
Merhabalarchesstempo.com un online ve bilgisayarla oynama kısmı java istiyor. Fakat java.com'dan indirmeme rağmen yine bilgisayarınızda java yüklü değil diyor. Denetim masasından baktığımda ise orada görüyrum mesela javanın yüklü olduğunu.Windows 8'de farklı bir yapısı mı var java'nın?
Merhabalar

chesstempo.com un online ve bilgisayarla oynama kısmı java istiyor. Fakat java.com'dan indirmeme rağmen yine bilgisayarınızda java yüklü değil diyor. Denetim masasından baktığımda ise orada görüyrum mesela javanın yüklü olduğunu.

Windows 8'de farklı bir yapısı mı var java'nın?
0
winston insani
(29.10.17)
java internet explorer ile calisiyor. edge ve chrome'da calismiyor. ie ile dene. yine calismazsa, java.com a gir bilgisayarımda java yüklümü seçeneğini tıkla. aktive olmadı ise etkinlestir uyari gelecek. etkinlestirince calisir.
0
helenart
(29.10.17)
Soruna cevap değil ama lichess öneririm.
0
i was made for you
(29.10.17)
(2)

Steam hesabında TDU2 olan var mı?

tayfun27
Herkese hayırlı geceler arkadaşlar. Steam hesabında Test Drive Unlimited 2 olan var mı? Oyuna giriş yapabiliyor mu? Oyunu açmaya çalıştığımda introlar geçtikten sonra 'Press START to Play' dedikten sonra ekrana arka plan resmi gibi bir araç geliyor ve o şekilde kalıyor. Oyun bir türlü başlamıyor. Çö
Herkese hayırlı geceler arkadaşlar. Steam hesabında Test Drive Unlimited 2 olan var mı? Oyuna giriş yapabiliyor mu? Oyunu açmaya çalıştığımda introlar geçtikten sonra 'Press START to Play' dedikten sonra ekrana arka plan resmi gibi bir araç geliyor ve o şekilde kalıyor. Oyun bir türlü başlamıyor. Çözümünü bilen duyan var mı? Sizde durumlar nasıl ya da.

Biliyorum eski bir oyun, ama uzun zamandır severek oynadığım keyif aldığım bir oyun/oyundu. Oynamaya da devam etmek istediğim bir oyun. Var mı yardımcı olabilecek kimseler...

İlginize teşekkür ettim şimdiden.
0
tayfun27
(28.10.17)
Steamden dosyalari dogrula
0
gozu acik sevisen yahudi
(29.10.17)
Dosyaları doğrula derken anlayamadım. Ne yapmam gerekiyor tam olarak. Oyunu kaldırıp tekrar yükledim ama. Düzelen birşey olmadı.
0
🌸tayfun27
(29.10.17)
(3)

Harici hard diskim bozuldu sanırım

denizaya
WD 2 tb lık harici hard diskimden 4-5 defa takır takur ses geldi. Işığı yanıyor ama bilgisayar görmüyor :/Umarım veriler gitmemiştir ya. Benim kullanıcı olarak yapabileceğim bir şey var mı? Kutunun içini açıp hdd ye ulaşmak falan...
WD 2 tb lık harici hard diskimden 4-5 defa takır takur ses geldi. Işığı yanıyor ama bilgisayar görmüyor :/

Umarım veriler gitmemiştir ya. Benim kullanıcı olarak yapabileceğim bir şey var mı? Kutunun içini açıp hdd ye ulaşmak falan...
0
denizaya
(28.10.17)
aynı harddiskle ilgili aynı sorunu yaşadım ışık yanıyor fakat bilgisayar görmüyor. usb kabloyu değiştirdim sonuç değişmedi. Kutuyu açmayı falan düşündüm ama çözümü adaptörü değiştirmekte buldum. Adaptörü değiştirdim ve harici gayet sorunsuz eskisi gibi çalışmaya başladı.
0
presto
(28.10.17)
Denerim ama merak ettiğim adaptör bozuk olsa ışık yanmaz diye düşünüyorum ama denicem bunu umarım olur :/
0
🌸denizaya
(28.10.17)
WD 2 tb elements kullandığım harici hard disk, adaptör kablosunda bir sorun vardı tekrardan bağlantı yapmıştım. Bozulduğunda ise ışık yanıyordu ama sabit yanıyordu, hard disk çalışırken ışık yanıp sönüyordu. Emin olmamakla beraber 1,5A 12V adaptör kullanıypr olması lazım. Elinde varsa deneyebilirsin. 2A ile de çalışıyor denemek için kullanabilirsin fakat çalışırsa ve sorun adaptördeyse mutlaka eski adaptörün üzerinde yazan değerlerde bir adaptör kullan.

Ayrıca adaptörde sorun olmayıp, adaptör girişinde de bir sorun olabilir. Bu seçeneği de göz ardı etme.Hard disk kutusunu açıp, yeni bir harici hard disk kutusu ile kullanmayı deneyebilirsin bu durumda.
0
presto
(29.10.17)
(2)

iphone 6s çatlak ekran

vodianova
telefonun ekranı çatladı ama dokunmatikte hiç sıkıntı yok. apple destek 629+ servis ücreti diyor. arkadaşım 2-3 ay önce 400 civarına yaptırmış. bu kadar fiyat artışı mümkün mü?ayrıca garanti şubatta bitecek riske girip gidip dışarda 200 tlye yaptırmak mantıklı mı?
telefonun ekranı çatladı ama dokunmatikte hiç sıkıntı yok. apple destek 629+ servis ücreti diyor. arkadaşım 2-3 ay önce 400 civarına yaptırmış. bu kadar fiyat artışı mümkün mü?
ayrıca garanti şubatta bitecek riske girip gidip dışarda 200 tlye yaptırmak mantıklı mı?
0
vodianova
(28.10.17)
disarda yaptiranlarin dokunmatigi cok iyi olmayabiliyor iyi arastirin. 5 deisirmistim ben sikinti olmustu
0
kveldulv
(28.10.17)
benim ekranım da 2 sene önce baya çatladı, seninki gibi dokunmatikte sorun yok. apple'a yaptırmaya götürdüğümde "sizin telefonunuzun kasası yamulmuş, camını tamir edemeyiz" dediler. nasıl yamulmuşsa artık. madem yamulmayan kasa yapın yani. neyse ben dışarıya da yaptırmadım çünkü bazı arkadaşlarım yaptırdı güzel oldu, aylar sonra dokunmatikleri çalışmamaya başladı falan. o riski alamadım. gerçi kimisi de dışarıya yaptırıyor bir sorun çıkmıyor.

bir de insan alışıyor kırık ekrana. şu an telefonumun ekranı kırıkmış değilmiş farkında bile değilim.
0
istanbul kanatlarimin altinda
(28.10.17)
(2)

basit fonksiyon soruusu

plastic_angel
f(x) = 3x +2 – f(x +1) ve f(2) = 3 ise f(0) kaçtır?f(2)=3 eşitliği f(0)'ı bulurken ne işimize yarıyor?
f(x) = 3x +2 – f(x +1) ve f(2) = 3 ise f(0) kaçtır?

f(2)=3 eşitliği f(0)'ı bulurken ne işimize yarıyor?
0
plastic_angel
(28.10.17)
X=1 için f(1)=5-f(2)=5-3=2

X=0 için f(0)=2-f(1)=2-2=0
0
dissendium
(28.10.17)
x yerine önce 1 sonra da 0 yazarsak;
f(1) = 5 - f(2)
f(0) = 2 - f(1)

yani f(1)'i bulmak için f(2)'ye ihtiyacımız var.
0
blackmamba
(28.10.17)
(3)

son dönemde turk.net abonesi olan var mı?

sutlu nescafe
modem olarak ne veriyorlar acaba? büyük ihtimalle ellerinde ne varsa onu getireceklerdir de merak ettim. airties, zyxel, tplink isimleri dolaşıyor.
modem olarak ne veriyorlar acaba? büyük ihtimalle ellerinde ne varsa onu getireceklerdir de merak ettim. airties, zyxel, tplink isimleri dolaşıyor.
0
sutlu nescafe
(28.10.17)
Ben olacagim, bana siz kendiniz herhangi birini alin dediler.
0
geçerkenugradım
(28.10.17)
@geçerkenuğradım eğer hani modemi ben alacağım dediyseniz öyle demişlerdir muhtemelen.
ben genelde airties duydum ama geçenlerde bir arkadaş abone oldu, pazartesi sorarım.
donanımhaber'de kesin yazıyordur gelenleri millet benimki daha iyi diye.
0
passion rules the game
(28.10.17)
eski modem airtiestı ve oldukça sıkıntı çıkarmıştı çekim gücü açısından. airties gelirse yeni olduğundan daha iyi çeker diye ümit ediyorum.
0
🌸sutlu nescafe
(28.10.17)
(4)

Netflix Başka Ülke İçeriğine Ulaşma

sevgikusunkanadinda
Şu anda İtalya'dayım. Yakın zaman içerisinde bir Netflix paketi almayı düşünüyorum.TR'ye gidince de aynı içerikler üzerinden kullanıma devam mı ederim, yoksa beni doğrudan Türkiye'de yayınlananlara mı yönlendirir? VPN kullanırsam ve hiç TR lokasyonlu giriş yapmazlarsam duruma uyanırlar mı? Ödeme içi
Şu anda İtalya'dayım. Yakın zaman içerisinde bir Netflix paketi almayı düşünüyorum.

TR'ye gidince de aynı içerikler üzerinden kullanıma devam mı ederim, yoksa beni doğrudan Türkiye'de yayınlananlara mı yönlendirir? VPN kullanırsam ve hiç TR lokasyonlu giriş yapmazlarsam duruma uyanırlar mı? Ödeme için de belki PayPal kullanabilirim diye düşündüm.
0
sevgikusunkanadinda
(28.10.17)
benim hesap tr, ben burada, kardeşim ingiltere'de kullanıyor. sorarım içeriği ama oranınki çıkıyor galiba.
0
passion rules the game
(28.10.17)
Her gittiğin ülkede oranın içeriği çıkar. Vpn pek işe yaramıyo sanırım.
0
Aerdem
(28.10.17)
Üyeliği Türkiyeden açtım belçika da belçika içeriklerine ulaşıyorum. Türkiye de türk içeriklerine.
0
England
(28.10.17)
netflix de vpnler yasaklı. sayfaya girip içerikleri görüyorsunuz ama izlemek mümkün olmuyor. tr ye dönünce türkiye içeriklerini görmeye başlarsınız
0
genc irisi
(28.10.17)
(8)

8 yıllık TV'yi tamir ettireyim mi?

michael_knight
TV almayı düşünüyordum, kuzenimin 42 inch philips ambilight tv'si bozulmuş, 500 TL, ana kart değişecek demişler.O da gitti kendine yeni aldı, istersen sana vereyim tamir ettirip kullan diyor.8 yıllık TV'ye 500 TL tamir ücreti vermek akıllıca mı ne dersiniz?
TV almayı düşünüyordum, kuzenimin 42 inch philips ambilight tv'si bozulmuş, 500 TL, ana kart değişecek demişler.
O da gitti kendine yeni aldı, istersen sana vereyim tamir ettirip kullan diyor.

8 yıllık TV'ye 500 TL tamir ücreti vermek akıllıca mı ne dersiniz?
0
michael_knight
(28.10.17)
tabii ki de hayır.
0
diffarentiationation
(28.10.17)
değildir.
0
karlmarx
(28.10.17)
2 sene bile kullansan değer bence.
0
fever
(28.10.17)
Al ya baya götürür tamir olunca.Boşuna sıfıra para verme.
0
basubadelmevt
(28.10.17)
mantıklı. üstteki arkadaşın dediği gibi bayağı süre götüreceğini düşünüyorum. çok kalın değilse eğer dış görünüşünde de hiçbir problem olmaz
0
kutukcu
(28.10.17)
1080p ise olabilir. o yaşta 720p de olabilir öyle bi şeye yanaşmazdım ben.
0
yuto
(28.10.17)
disarda anakaert tamircileri var belki bi cozum olur yetkili servis disinda birine goturursenjz
0
kveldulv
(28.10.17)
Bana da öyle dediler, samsung'un kendi servisi 600 liraya tamir ederim dedi. aletin içini açıp baktım powerboard kararmıştı, belli ki yanmış diye 120 liraya onu değiştirdim, bir yıla yakındır çiçek gibi çalışıyor. deneyebilirsiniz.
0
captainobvious
(28.10.17)
(1)

internette video izlerken çözünürlüğü düşürmek

qazedcsrfvtyhngujmkol
bazı video oynatıcılarda bu ayar var ama bazılarında yok. video en yüksek çözünürlükte oluyor ve takılıyor. bu ayar olmayan oynatıcıda çözünürlüğü düşürmenin bir yolu var mı.
bazı video oynatıcılarda bu ayar var ama bazılarında yok. video en yüksek çözünürlükte oluyor ve takılıyor. bu ayar olmayan oynatıcıda çözünürlüğü düşürmenin bir yolu var mı.
0
qazedcsrfvtyhngujmkol
(27.10.17)
Hayır, karşı sunucunun ne şekilde stream ettiği önemli oluyor, eğer o seçenekler yoksa, karşı sunucu bunu düşük kalitede gönderebilecek olsa da o veriye erişemezsiniz diyebiliriz.
0
atom karincanin torunu
(28.10.17)
(1)

macbook batarya almak istiyorum.

charlotte blanc
macbook pro 15 inch mid 2009 laptopuma batarya alacağım. kendim takabiliyorum. sonuncu aldığım yer amazondu. dandik batarya almışım hemen bitiyor. şimdi daha iyisini almak istiyorum nereden alabilirim ? yurtdışından almam sıkıntı oldu lityum göndertmiyorlarmış.aynı zamanda iphone 6 telefonumun da ba
macbook pro 15 inch mid 2009 laptopuma batarya alacağım. kendim takabiliyorum. sonuncu aldığım yer amazondu. dandik batarya almışım hemen bitiyor. şimdi daha iyisini almak istiyorum nereden alabilirim ? yurtdışından almam sıkıntı oldu lityum göndertmiyorlarmış.

aynı zamanda iphone 6 telefonumun da bataryasını değiştirmek istiyorum onu da kendim yapabilirim diye düşünüyorum. nereden batarya alabilrim ?
0
charlotte blanc
(27.10.17)
daha iyisi dediğiniz batarya orijinal batarya olur. aşağıdaki linklerde ayrıntısını göreceğiniz apple servisinden randevu alın. macbook pro pil değişimi 599 TL, değişimi basit aynı gün yaparlar.
iPhone pili değişimi 319 TL

macbook pro için (git: support.apple.com)
iPhone için (git: support.apple.com)
0
crevasse
(27.10.17)
(5)

Profesyonele yakın ses kaydı için mikrofon önerisi

inawen
Freelance seslendirme işleri yapıyorum ve laptopumla, evde kullanmak için güzel bir mikrofon almak istiyorum. Aşırı pro olmasına gerek yok, fiyat performans oranı yüksek bir alet işimi görecektir.Arkadaşlara yurtdışından getirtme ihtimalim de var, yani Türkiye'de bulunmayan bir ürün de tavsiye edebi
Freelance seslendirme işleri yapıyorum ve laptopumla, evde kullanmak için güzel bir mikrofon almak istiyorum. Aşırı pro olmasına gerek yok, fiyat performans oranı yüksek bir alet işimi görecektir.

Arkadaşlara yurtdışından getirtme ihtimalim de var, yani Türkiye'de bulunmayan bir ürün de tavsiye edebilirsiniz.

Tenk yu bay.
0
inawen
(27.10.17)
gozu acik sevisen yahudi
(27.10.17)
CAD U37
nw 800 (usb ya da harici arayüze ihtiyaç duyar, aliexpresste ucuzdur)

bu ikisini bi araştır istersen.
0
aşksız prens
(27.10.17)
seni asil kurtaracak sey reflection filter. yatirimini ona yap. 200 dolarlik mikrofonla da on numara is cikar.
0
alperz
(27.10.17)
www.amazon.com

şöyle bi liste de varmış
myelearningworld.com
0
Bruce
(27.10.17)
mikrofon kadar kayıt yaptığın odanın akustiği ve izolasyonu da önemli. bunlar ortalamaın üzeri değil ise mikrofona ne harcarsan harca sonuç çok değişmez.

bir de ucuz bir pop filter alırsan iyi olur.
0
orpheus
(27.10.17)
(2)

Yahoo Mail Giriş Sorunsalı

asethuan
Yahoo mailimie girerken şifre yerine telefonuma kod gönderiyor. Ne yaptıysam bunu düzeltemedim. Acaba herkeste mi böyle yoksa sadece bende mi? Düzeltmenin bir yolu var mıdır?
Yahoo mailimie girerken şifre yerine telefonuma kod gönderiyor. Ne yaptıysam bunu düzeltemedim. Acaba herkeste mi böyle yoksa sadece bende mi? Düzeltmenin bir yolu var mıdır?
0
asethuan
(27.10.17)
bir yerlerden two-way authentication gibisinden bir ayarı mı açtınız?
0
co2s2
(27.10.17)
sayfanın sağ üst tarafında kullanıcı adının hemen altında hesap bilgileri - yeni açılan sayfada hesap güvenliği - iki adımlı doğrulama
0
sporty
(27.10.17)
(3)

Uçağa binerken laptop

akan dame
İç hat uçuşlarında bilgisayarımı el bagajı olarak alabiliyor muyum? Ya da direkt sırt çantamın içinde götürebiliyor muyum? Kendi çantasında ayrıca taşınması gibi bir mecburiyet var mı? Sanki böyle olaylar olmuştu.
İç hat uçuşlarında bilgisayarımı el bagajı olarak alabiliyor muyum? Ya da direkt sırt çantamın içinde götürebiliyor muyum? Kendi çantasında ayrıca taşınması gibi bir mecburiyet var mı? Sanki böyle olaylar olmuştu.
0
akan dame
(27.10.17)
sirt cantasinda goturebilirsin
0
ordinov
(27.10.17)
istediğin çantanın içine koy. ama genelde açtırıp bakıyolar sadece girerken o kadar.
0
tepedeki psychedelic adam
(27.10.17)
sırt çantanın içine koy. ama üst aramasında çantadan çıkartıp açtırıyorlar.
0
sir gawain
(27.10.17)
(6)

Windows 10

zugas
64 bit windows 10'un 26.6 gb olması normal mi?tez yazmak için küçük bir bilgisayar aldım hafızası da küçük. araştırdığımda windows 10 14-15 gb olarak gördüm ve bir ofis bprogramı + tarayıcı kullanacağım için yeter dedim ama windows her geçen gün büyüyor ve bana yer kalmadı. şuan bildiğin 0 bytes boş
64 bit windows 10'un 26.6 gb olması normal mi?

tez yazmak için küçük bir bilgisayar aldım hafızası da küçük. araştırdığımda windows 10 14-15 gb olarak gördüm ve bir ofis bprogramı + tarayıcı kullanacağım için yeter dedim ama windows her geçen gün büyüyor ve bana yer kalmadı. şuan bildiğin 0 bytes boş alan görünüyor.

nasıl yer açarım.
0
zugas
(26.10.17)
Her şey sorunsuz çalışıyorsa ve windows.old diye bir klasör varsa onu silmeyi deneyebilirsin.

Ya da www.windows10turk.com

Yalnız şimdi benimkine baktım 15,4 gb çıktı, seninkinde bir anormallik var.

Ccleaner'la dene bir de.
0
wrench
(26.10.17)
@wrench windows old ne yazık ki yok.

disk temizleme yaptım ve 4.89 mb yer açıldı.
0
🌸zugas
(26.10.17)
sistem geri yükleme noktaları var ise silin yada tamamen kapatın.
0
heves mi sandin
(27.10.17)
fazla 16 gb bende.
0
bir sevgi faresi jamal
(27.10.17)
senin iyiymiş ben açtım 35.7 gb diyor. üstelik bi de windows.old klasörü var ayrıcana :/

edit: oha windows.old da 55.2gb diyor
0
yuto
(27.10.17)
sadece ofis ve web tarayıcı kullanıcaksan çare linux.

upload.wikimedia.org
0
gargamel
(27.10.17)
(5)

Whatsapp kullanabileceğim en ucuz telefon hangisidir?

bolungarvik
Şunlara : http://www.hepsiburada.com/inew-a1-tuslu-cep-telefonu-p-HBV000001YEHG falan yükleniyor mu? yoksa en azından android tabanlı mı olması gerekiyor?
Şunlara : www.hepsiburada.com falan yükleniyor mu? yoksa en azından android tabanlı mı olması gerekiyor?
0
bolungarvik
(26.10.17)
www.whatsapp.com

yeni nokia 3310 destekleyecek deniyordu ama...

en ucuz android telefonu almanız lazım.
0
supergirl
(26.10.17)
Lenovolara bak. Bende p1m var suan piyasada yok.2 sene once 650 tl ye aldim. Tas gibi.
0
ykyt
(26.10.17)
Sıfır mı? ikinci el diyorsan s3 mini al
0
ismira007
(27.10.17)
Whatsapp için wifi ve 3g olmaso gerek.
Tuşlu samsung 5610 telefon ve nokianın eski klavyelileri falan whatsapp uyumluydu bir aralar.
0
ismira007
(27.10.17)
ikinci el bi'şey alsan?

bu arada verdiğin şurada daha ucuz:
urun.n11.com

yorumlarda facebook/twitter yok demişler, telefonun görselinde "whatsapp" var ama gerçekten var mı bilemem.
0
late viper
(27.10.17)
(3)

whatsapp'tan gelen fotoğraflara bir şey oldu

kibritsuyu
sohbet ekranında fotoğraf bulanık gözüküyor. sanki tam yüklenmemiş, biraz bekleyince yüklenip netleşecekmiş gibi. tıklayıp açınca normal.eskiden sohbet ekranında da net görünürdü. bu sabah eşim birkaç fotoğraf yolladı, ondan sonra hepsi bulanık oldu.telefonda depolama sıkıntısı yok. durup dururken n
sohbet ekranında fotoğraf bulanık gözüküyor. sanki tam yüklenmemiş, biraz bekleyince yüklenip netleşecekmiş gibi. tıklayıp açınca normal.

eskiden sohbet ekranında da net görünürdü. bu sabah eşim birkaç fotoğraf yolladı, ondan sonra hepsi bulanık oldu.

telefonda depolama sıkıntısı yok. durup dururken ne oldu, nasıl düzelir? böyle yüklenmemiş gibi bulanık bulanık gözükmesi çok sinir bozucu.

samsung note 5 kullanıyorum. son versiyon android yüklü, bütün güncellemeleri yapılmış vaziyette. root'lu falan değil, orijinal rom.
0
kibritsuyu
(26.10.17)
Galeriden whatsapp images klasörüne baksana aynı resim orada var mı diye.
Genellikle oradan silindiği zaman öyle bulanık görünüyor.
0
cakabo
(26.10.17)
Thumbnails denen ön izleme resimlerini temizlemiş sanırım bir şeyler. Aslında bu kötü bir şey değil çünkü birkaç ayda o önizleme dosyaları gigabyte'lık yer kaplamaya başlıyor.

Eğer dediğim gibiyse yeni gönderilenler bulanık olmaz.
0
bos gezenin bos ustasi
(26.10.17)
galeriden silmişsin fotoğrafları.
0
vayezikhan
(26.10.17)
(5)

IP Kamera network sorunu.

nicotinell sakizli muhallebi
Bilgisayar kurtları, network ustaları, IP kameradan anlayanlar,donanımcılar, yazılımcılar veya başına gelmiş olan kardeşler ocağınıza düştüm bir yardım.İş yerine güvenlik amaçlı bir ip kamera aldım. Xiaomi Yi 720p bir kamera, işimi görüyor. Lakin bir problem yaratmaya başladı. Birbirine modem üzerin
Bilgisayar kurtları, network ustaları, IP kameradan anlayanlar,donanımcılar, yazılımcılar veya başına gelmiş olan kardeşler ocağınıza düştüm bir yardım.

İş yerine güvenlik amaçlı bir ip kamera aldım. Xiaomi Yi 720p bir kamera, işimi görüyor. Lakin bir problem yaratmaya başladı. Birbirine modem üzerinden bağlı iki PC'nin bağlantısını anlık olarak koparmasından mütevellit sorunlar yaşıyorum.

Şöyle ki; bu 2 bilgisayarlardan (ANA PC ve YAN PC olarak bahsedeceğim) söz konusu programın exe ve datasına sahip ANA PC normal çalışıyor. YAN PC'de ANA PC'deki datayı kullanıp yazıyor değiştiriyor. Ancak bir süre sonra bu YAN PC'de kopma olduğuna dair bir hata alıyorum, data yazamıyorum diyor. O programı ctrl-alt-del yapıp kapatıp açmadan hiçbir şey yapamıyorum. Bu gün içinde defalarca oluyor. IP kamerayı fişten çektiğimde her şey normale dönüyor. Bu arada YAN PC'de internet kopmuyor. Sadece ANA PC ile olan bağlantısı kopuyor, sanırım çok kısa süreliğine oluyor bu kopma.
Fikri, tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.

Bilgilendirme; Aklıma port açmam gerekebileceği geldi, modem üzerinden port açtım bir işe yaramadı. Ayrıca kameranın browser üzerinden erişilen bir arayüzü yok her şey telefondaki uygulama üzerinden yapılıyor.
0
nicotinell sakizli muhallebi
(26.10.17)
Kabloyu değiştirmeyi denesen?
Bağlantının neden koptuğunu tespit etsen sorun çözülecek gibi.
0
cakabo
(26.10.17)
IP kamera kablosuz wi-fi üzerinden çalışıyor. Bilgisayarın bağlantı kablosunda sorun olsaydı IP kamerayı kapatınca sorun düzelmezdi sanırım.
0
🌸nicotinell sakizli muhallebi
(26.10.17)
IP çakışması var gibi geldi bana. hepsi aynı networkte olduğu için port açmana gerek yok. dışardan yani internet üzerinden erişmen gerekirse port açman gerek.

IP çakışması yoksa modemin wireless'ı saçmalıyor olabilir
0
washe
(26.10.17)
IP çakışması aklıma geldi tüm PC'lere ve kameraya hatta cep telefonlarına tek tek IP'mi belirlemeliyim bu durumda? Aslında modemin arayüzüne girip kameraya sabit IP atamaya çalıştım ama sorun düzelmedi.
0
🌸nicotinell sakizli muhallebi
(27.10.17)
modemden her cihaza IP adresini kendin ata, sonra da modem de dahil tüm cihazları bi kapatıp aç, hepsi baştan IP adreslerini alsınlar öyle dene bi bakalım
0
washe
(27.10.17)
(13)

Birinci el mi ikinci el mi?

maria puder
Alışverişleriniz de genelde hangisini kullanıyorsunuz?İkinci el almak bir çok üründe daha mantıklı ama ben özellikle elektronikte kutu açmaya bayılıyorum nedense.İkinci el almaya gönlüm razı gelmiyor.Araba mesela onda da daha düşük model ama sıfır olsun isterim. Siz de durumlar nasıl?
Alışverişleriniz de genelde hangisini kullanıyorsunuz?İkinci el almak bir çok üründe daha mantıklı ama ben özellikle elektronikte kutu açmaya bayılıyorum nedense.İkinci el almaya gönlüm razı gelmiyor.Araba mesela onda da daha düşük model ama sıfır olsun isterim. Siz de durumlar nasıl?
0
maria puder
(26.10.17)
özellikle elektronik gibi ciddi sikinti cikarabilecek ürünlerde sifir alirim.

hatta kitap mitap disinda ikinci el almam sanirim.
0
kurnaz
(26.10.17)
hiç ikinci el almadım hayatımda.
0
diffarentiationation
(26.10.17)
kullandığım bir şeyin ikinci el olmasını seviyorum. gereksiz tüketmemek sanki iyi bir şey yapıyormuşum hissi uyandırıyor bende, mutlu oluyorum. evdeki mobilyalarımı genelde ikinci el almaya çalışıyorum mesela. daha geçenlerde bir kanepe aldım, ikeada satılan fiyatın dörtte biri fiyatına.

kıyafeti genellikle sıfır alırım ama arada bir ikinci el aldığım oluyor. ayakkabıyı ise mutlaka sıfır alırım. araba almak gibi bir planım hiçbir zaman olmadığı için arabayı bilemeyeceğim. ev konusunda da sıfır olmasını tercih ederim mümkünse. diğer her şeyin ikinci el olması daha iyi.
0
istanbul kanatlarimin altinda
(26.10.17)
Cep telefonu, bisiklet, kindle, laptop, araba, TV bunları hep ikinci el aldım. Sıfır cep telefonum hiç olmadı desem yeridir.

Giysi, ayakkabı, fırın, buzdolabı ve çamaşır makinesi gibi tüm eşyaların yenisini alırım. Kutulu ürünü açmayı ben de severim ama bazı ürünlerin ikinci elini almak çok avantajlı oluyor.
0
Tutkun
(26.10.17)
bilgisayar, cep telefonu gibi saglam gorunse bile detay problemler cikaracak seylerde asla ikinci el almam.

onun disinda ikinci el severim. ozellikle kitaplarda. hele bir de eski okuyucudan yazilar, hatiralar varsa.

mobilya alabilirim.
yerine gore bazi elektronik aletler alabilirim. uydu alici, dvd player vb...
0
tabudeviren
(26.10.17)
taşıt ve elektronikte hep ikinci el alırım. ama teknik olarak alacağı malı değerlendiremeyen bir sorun çıktığında elinde kalacak kişilerin sıfır alması daha mantıklı tabi.
0
orpheus
(26.10.17)
Hiç ikinci el urun almadim
0
all girls dream
(26.10.17)
Laptop, cep tel ve buyuk beyaz esya (camasir/bulasik mak, ocak vb) vb sifir alirim ama ufak tefek elektronikler (su isitici, mikrodalga, hoparlor vb ikinci el alirim.

Kitap, kiyafet, canta vs ikinci el alirim ustume uygun bulursam ve begenirsem tabi.

Araba da ikinci el alirim, evi ikinci el aldim :D mobilyada da ikinci el alirim ama buyuk mobilyalari tasimasi cok dert oluyor o yuzden buyukleri genelde magazadan aliyorum. Ama ufak tefek mobilyalar (sandalye, komidin, sehpa...) ikinci el almakta bir beis gormem. Hatta teshir urunu de alirim (1400€luk sey baska turlu 200€ olmuyo malum)

Spor malzemesi, oyun (jenga filan mesela) ikinci el alirim.
0
kuehles blondes
(26.10.17)
alır almaz değer kaybeden ürünleri sıfır almam.

0 arabam hiç olmadı. telefonumun 3-4 tane sıfır aldım sonrasında 2.el aldım problem çıkmadı. bilgisayar aldım 2 kez hiçbir problem yaşamadım. 2. el alacağınız ürünü çok iyi tanımanız gerek. bende araştırmayı sevdiğimden genelde hakim oluyorum konuya bu nedenle canım yanmadı.
0
Aşk Adamı
(30.10.17)
kutu acmak iyi guzel ama ne bileyim 2000 liralik bir seyin kutusunu actiginda degerinin 200-300 lirasi gidiyor. guzel ama o kadar degil.

gunluk kullanacagim seyleri sifir alirim. onun disinda da 2. el piyasasi ile sifit fiyatlari arasindaki farka gore degisir.
0
robokot
(30.10.17)
ikinci el alınmayacak eşyalar kişisel eşyalardır, alınabilecek en güzel eşya da az kullanılmış beyaz eşyadır bence. birkaç sene kullanılmış beyaz eşyalar yarı fiyatına alınabiliyor, sıfır almaktan mantıklı.
ikincielbeyazesya.istanbul
0
ForzAras
(27.02.25)
Turkiye'deyken, kullandigim arabayi saymazsak, hic ikinci el alisveris yapmadim. Temel sebebi guven sorunu diyebilirim. Yurtdisina tasindiktan sonra bircok urunde oncelikle sansimi ikinci elden yana denedim. Ozellikle mevcut durumu nispeten kolay tahmin edilebilecek urunler, masif mobilya, metal iceren seyler vs. zaten bunlarin sifiri cok pahali oluyor. Elektronik bir urun aldim pisman oldum. Cikma lastik bile aldim epey arastirmam gerekti yalniz, cogu asiri eski lastikleri satmaya calisiyor.
0
mbond
(28.02.25)
ikinci el elektronik hic almadim, almam. ama kullandigim elektronigi satarim, satamadigim urun pek olmadi.

obur taraftan sifir araba hic almadim, asiri deger kaybeden sokaga park ettigin birseye gidip milyonlar vermek bana garip geliyor. cok cok zengin olursam o zaman da sifir leasing yaparim, satin almam buyuk ihtimal.
0
cooperr
(28.02.25)
(2)

Max 2500 TL'ye kadar notebook tavsiyesi(çizim, photoshop vs.)

marowak
Arkadaşlar bütçe maksimum 2500 TL ( daha uygun olursa daha iyi olur). Grafik tasarım okuyan öğrenci çizim, grafik ve günlük internet işleri için kullanıcak genelikle. Mümkün mertebe uzun ömürlü olmasını istiyoruz. Kullanacağı programlar: Illustrator Photoshop Indesign Bu durumda bize hangi notebook
Arkadaşlar bütçe maksimum 2500 TL ( daha uygun olursa daha iyi olur). Grafik tasarım okuyan öğrenci çizim, grafik ve günlük internet işleri için kullanıcak genelikle. Mümkün mertebe uzun ömürlü olmasını istiyoruz. Kullanacağı programlar:
Illustrator
Photoshop
Indesign
Bu durumda bize hangi notebook uygundur? Marka olarak lenovo veya asus olursa iyi olur
0
marowak
(26.10.17)
www.akakce.com
www.akakce.com
www.akakce.com

maximum 2500 liraya en fazla i5 7200U alabildiğin pis bir dönemde laptop alıyorsun. o yüzden bunlardan birini seçmeni tavsiye edebilirim.
0
aşksız prens
(26.10.17)
ben olsam 2011 ya da 2012 i7 macbook bakarım
satarken de para eder
0
inspectorjavert
(26.10.17)
(1)

Twitter API ile son twitleri çekmek

whatdreamsnevercome
serverside çalışmadan yalnızca javascript ile yapabiliyor muyuz? sanırım authentication nedeniyle serverside olarak yapamıyoruz ama yine de bilgi almak istedim.yapılıyorsa bana bir destek çıkar mısınız?
serverside çalışmadan yalnızca javascript ile yapabiliyor muyuz? sanırım authentication nedeniyle serverside olarak yapamıyoruz ama yine de bilgi almak istedim.

yapılıyorsa bana bir destek çıkar mısınız?
0
whatdreamsnevercome
(26.10.17)
yok olmuyor o, authentication server uzerinden oluyor sadece.
0
robokot
(26.10.17)
(2)

fazla power supplyi olan?

douglas
bilgisayarım fena olmamasına rağmen çoğu zaman donma durumu yaşıyorum. oyun açtığımda ise en fazla 1 saat sonra kapanıyor. elektrik yüzünden olduğunu düşünüyorum güç yetmiyor ve sistem kapanıyor. yeni bir bilgisayar alacağım ileride o yüzden sıfır bir power almak istemiyorum. uygun fiyata güzel bir
bilgisayarım fena olmamasına rağmen çoğu zaman donma durumu yaşıyorum. oyun açtığımda ise en fazla 1 saat sonra kapanıyor. elektrik yüzünden olduğunu düşünüyorum güç yetmiyor ve sistem kapanıyor. yeni bir bilgisayar alacağım ileride o yüzden sıfır bir power almak istemiyorum. uygun fiyata güzel bir power supply satacak bir dost çıkarsa çok sevinirim.
0
douglas
(26.10.17)
Hocam ısınma değerlerini de kontrol ettiniz mi? İşlemciler 85'de kapanır genelde. Grafik kartları için de aşağı yukarı aynı.
0
tuzumkuru
(26.10.17)
bu da tam olarak power ile alakalı değil mi :) fanlar ve soğutma olabilir mi? ona ne yapabilirimki..
0
🌸douglas
(26.10.17)
(8)

E-mail göndermek

babilbaligi
Selamlar,Haftada 2.500 civarı e-maili şu an mail-merge kullanarak outlook-yandex ikilisi üzerinden kendi domainimden gönderiyorum. Ama yıldım, vallahi yıldım.Tek isteğim "sayın xxx yyy, zzz numaralı başvurunuz şöyle böyle olmuştur, ..." formatlı bir e-mail için xxx, yyy ve zzz alanlarını doldurmak.b
Selamlar,

Haftada 2.500 civarı e-maili şu an mail-merge kullanarak outlook-yandex ikilisi üzerinden kendi domainimden gönderiyorum. Ama yıldım, vallahi yıldım.

Tek isteğim "sayın xxx yyy, zzz numaralı başvurunuz şöyle böyle olmuştur, ..." formatlı bir e-mail için xxx, yyy ve zzz alanlarını doldurmak.

bunu yapan bir servis var mı? excel olarak yüklesem, mesajları çıkarsa.

ayda 10.000 mesaj için çok mu para ister benden?

buldurana ev yapımı iskoç birası benden.
0
babilbaligi
(26.10.17)
bütçeniz varsa custom geliştirme yapabilirim.
0
ougkour
(26.10.17)
Maddi I. Çok güzel yapar bunu.

Yardım lazım olursa yaz.
0
fever
(26.10.17)
Pff auto-correct azizligi: Madmimi
0
fever
(26.10.17)
@fever: kime gönderip kime göndermeyeceğini seçemiyorum. her defasında listeyi sıfırlamam gerekiyor. dolayısıyla işimi görmüyor...
0
🌸babilbaligi
(26.10.17)
powershell ile smtp üzerinden niye yapmıyorsun? bedava ya bedava.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(26.10.17)
@tavsan; office ile mail-merge de bedava. ama geri dönüşleri ile, listeden çıkışları ile kendim uğraşmaktan yıldım. otomatik çalışan bir sistem arıyorum.
0
🌸babilbaligi
(26.10.17)
mailchimp
0
skulldragon
(26.10.17)
Dostum bi parca uğraşırsan secebileceğini görürsün
0
fever
(26.10.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.