Giriş
(2)

Laptop ekranında sadece siyah zeminde gözüken kırmızı pikseller

voyager 1
https://i.hizliresim.com/AyyZOB.jpgNormalde bir sıkıntı yok, ama arka plan siyah olunca avuç içi kadar bir alanda kırmızı pikseller beliriyor. Ölü piksel dedikleri bu mu? Çözümü var mı?Teşekkürler
i.hizliresim.com

Normalde bir sıkıntı yok, ama arka plan siyah olunca avuç içi kadar bir alanda kırmızı pikseller beliriyor. Ölü piksel dedikleri bu mu? Çözümü var mı?

Teşekkürler
0
voyager 1
(26.10.17)
Sanki orasından darbe almış gibi daha çok, ölü piksel o olmuyordu galiba.
Ölü piksel için dead pixel test arayabilirsiniz google'da, videolar falan var.
0
atom karincanin torunu
(26.10.17)
ölü piksel değil bu. belki ısınıp iz falan bırakmıştır. çare muhtemelen panel değiştirmek.
0
simbolmina
(26.10.17)
(2)

elimdeki miniusb flashı bilgisayara nasıl bağlarım?

iddaaci
merhaba, elimde mini usb flash var bunu bilgisayara atmak istiyorum. hangi kablo ya da nasıl yaparım?
merhaba, elimde mini usb flash var bunu bilgisayara atmak istiyorum. hangi kablo ya da nasıl yaparım?
0
iddaaci
(25.10.17)
mini usb'den telefona ordan da bilgisayara (şarj aletinin kablosuyla)
0
oxit
(26.10.17)
nrmnm
(26.10.17)
(2)

pc kapalıyken bataryanın sıfırlanması

kaledekiyalnizlik
evet sorun böyle. dell inspiron 5547 kullanıyorum. bataryam 3-3.5 saatlere varan kullanımlara dayanıyor fişsiz. Lakin geceleri kapatıyorum, gündüz açtığımda batarya %0 oluyor ve pc güce bağlanmadan açılmıyor. PC'de SSD var. Onun dışında her şey ilk günküyle aynı.
evet sorun böyle. dell inspiron 5547 kullanıyorum. bataryam 3-3.5 saatlere varan kullanımlara dayanıyor fişsiz. Lakin geceleri kapatıyorum, gündüz açtığımda batarya %0 oluyor ve pc güce bağlanmadan açılmıyor. PC'de SSD var. Onun dışında her şey ilk günküyle aynı.
0
kaledekiyalnizlik
(25.10.17)
Batarya PC ye gömülü. Çıkartamam
0
🌸kaledekiyalnizlik
(25.10.17)
Power options tan fast boot u kapattım sorun çözüldü. Bataryada bir sıkıntı yokmuş.
0
🌸kaledekiyalnizlik
(30.10.17)
(8)

10 Puanlık Network Sorusu

synesthesia
Şimdi evde kullandığımız adsl/vdsl modemler bandwidth limitleme özelliğine sahip olabiliyor. Toplamda 10mbit internet hattım var diyelim. belli bir IP:port için 2mbit limiti koyduğumda bu limit sadece modem için girilmiş bir limit olur. Yani internetteki server benim koyduğum bu 2mbit limitten haber
Şimdi evde kullandığımız adsl/vdsl modemler bandwidth limitleme özelliğine sahip olabiliyor. Toplamda 10mbit internet hattım var diyelim. belli bir IP:port için 2mbit limiti koyduğumda bu limit sadece modem için girilmiş bir limit olur. Yani internetteki server benim koyduğum bu 2mbit limitten habersiz.

Burda sorum şu: Limitlediğim ip:port'dan servera istek gittiğinde serverdan gelen paketleri modeme kadar 2mbit ile mi alırım, yoksa modeme kadar 10mbit ile alıp, modemde 2mbit'e limitleyip kullanıcıya o şekilde mi gönderirim?
0
synesthesia
(25.10.17)
Çok güzel soruymuş lan. Beynim yandı. Sanırım sunucu size 10 mbit ile gönderim yapar. Katmanları iyi incelemek gerek data daha alt seviye de. uzun zaman geçti, bende unutmuşum. Kota için mi düşünüyorsunuz?

encrypted-tbn0.gstatic.com
0
demirKamil
(25.10.17)
Evet ağa bağlanan kişilerin kullandığı belirli uygulamalar(portlar) için limitleme yapmak istiyorum.

Modeme kadar 10mbit ile gelip sonrasında 2mbit ile yola devam etmesi paketlerin modem üzerinde drop olduğu anlamına gelir. Değilse queuing yapılması lazım gelir, ki onun da bu durumda yapıldığını hiç sanmıyorum.

Drop ediliyorsa ben gerçekte 5gb download yaptığım halde pc'ye ulaşan veri çok daha azı olur. Bu da limitleme yapayım derken daha fazla kullanım yapmayla sonuçlanır. Benim tahminim server ile client arasında oluşan limitlemeden dolayı TCP bunu fark ediyor ve data akışını 2mbit ile sağlıyor şeklinde. Ama emin olamadım.
0
🌸synesthesia
(25.10.17)
öncelikle modeminde böyle bi özellik olduğundan emin misin? IP ye göre limitleme yapıyor olabilir ama porta göre limitleme yapma işi için cidden gelişmiş bi modeminin olması lazım. modemin marka modeli ne?

queueing yapsa bile yine bu drop olmayacağı anlamına gelmez. ultra gelişmiş QoS yapabilen servis routerları bile yapılan konfigurasyona göre belli bi kısmını tutup daha fazlasını illaki drop ederler.

koyulan limiti modeminin bilmesi yeterli. sana gelen veri en kötü durumda bile 2 mbitten biraz fazla olur, o da sadece peak noktalarda. çünkü senin yeni paketleri istemek için de paket göndermen lazım ve bilgisayarın kendine veri geldikçe yenilerini ister. 2 mbit le alabiliyorken bana 5 mbitlik veri gönder demez servera.
0
washe
(25.10.17)
modemi henüz almadım, araştırıyorum bu ara. ama görebildiğim kadarıyla çoğu modem yapıyor artık bu port bazlı limitleme işini.

www.tp-link.com.tr
ui.linksys.com
0
🌸synesthesia
(25.10.17)
Modeme kadar 10mb/s'le alirsin. Sonra modem onu 2mb/s ile ayarladigin user'lara yollar. Yani senin lokalinin isini istek de bulundugun router yapmaz. Eger boyle bir sey olsaydi binlerce kullanicinin yaptigi degisiklikle ugrasmak hic iyi olmazdi cpu overload acisindan.
0
tezek
(25.10.17)
kusura bakma ama nerde gördün özellik olarak bana bi tam olarak gösterebilir misin? piyasadaki en gelişmiş routerlardan birisini kullanıyorum ve bu cihazları yakından takip ediyorum. böyle bişi gelse çoktan haberim olurdu.
0
washe
(25.10.17)
@tezek
isp'deki routerlar yapmıyor zaten. client/server arasında tcp seviyesinde hallediliyor sanırım.

@washe
Advanced> Bandwidth Control kısmından görebilirsin
goo.gl
Takip ediyorsan bana bir modem önerir misin? 802.11ac destekli bakıyorum, karar veremedim :/
0
🌸synesthesia
(25.10.17)
bunun düzgün çalıştığından emin ol. "port range" diye verdiği kısım source için mi destination için mi net değil. hem source hem destination olarak alırsa sıkıntı çıkmaması gerek ama yine de bi soru işareti oldu benim kafamda. bir de; arayüzde var diye düzgün çalışıyor anlamına gelmiyor :)

wikidevi.com

aletin asıl cpu su 1ghz 2 çekirdek ve paketleri bu kadar detaylı incelemesini istersen aletin throughput'u çok çok düşebilir. internetin kaç mbit bilmiyorum ama 50-100 mbit arasını yine de çıkarır tahminimce. örnek olması açısından; 800 mhz işlemcili eski router'ım hayvan gibi QoS yaparken 60 mbit te tıkanıyordu.tabii işletim sisteminin de önemi var, tp-link için bu daha iyi de daha kötü de olabilir.
0
washe
(25.10.17)
(5)

Yapılacak tüm mobil uygulamalar yapıldı mı, ilerleyiş ne yönde?

gezegen olan pluton
Aklıma ne gelse ufak bir araştırmada markette yerini aldığını görüyorum, sanki artık insanın genel veya özel ihtiyacını telefon ile karşılayan tüm uygulamalar yapılmış ve bitmiş durumda.Bundan sonra mobil uygulama pazarı ne yöne kayacak, tahminleri alalım?
Aklıma ne gelse ufak bir araştırmada markette yerini aldığını görüyorum, sanki artık insanın genel veya özel ihtiyacını telefon ile karşılayan tüm uygulamalar yapılmış ve bitmiş durumda.

Bundan sonra mobil uygulama pazarı ne yöne kayacak, tahminleri alalım?
0
gezegen olan pluton
(25.10.17)
Yapıldığını gördüğün uygulamaların hepsi başarılı çalışmıyor, daha iyisini yapma ihtimalin her zaman var; böyle bir niyetin varsa yılma.

İnsanlar akıllı telefonları sosyal medya-internet haricinde kullanmaya pek alışamadı daha nispeten yeni bir teknoloji; o yüzden şimdi bile her türlüsünden faydalanamıyoruz potansiyelinden. Daha spesifik ve teknik şeyler için kullanılabilir.
0
Bruce
(25.10.17)
gecen gun bir yerde okumustum. bir suredir cogu developerin/testcinin vs... hayali unicorn yaratip koseyi donmekti.

son anketlere gore ibre facebook, netflix gibi sirketlerde calismaya donuyor. unicorn cikartmak daha zor artik :/
0
fakyoras
(25.10.17)
bana sonu gelmez gibi geliyor. yani belki platformlar cihazlar vs değişir ama sürekli yenilenir gibi geliyor. sonuçta tüm app'ler bir önceki app'lerden veya yanındaki app'lerden daha iyi oldukları için varlar.
olay bence daha fazla bire-bir iletişim kurabilen (mesela ses komutlarını alabilen) app'lere kayıcak yani bugün apple'da siri var (sorry siri) ama eleman efektif değil. biri efektif bir 'ali' çıkarırsa yürür gider. yeni google bile olabilir.
örneğin hala çoğu app resim tabanlı, video ve animasyon hazırlamak zor veya hafıza gerektiriyor bunları egale eden app'ler yürür.
elbette ki her pazarda olduğu gibi yeni açılan pazarlar blue ocean balıkçılar her olta attıklarında bir balık çekiyor
pazara giren kişi sayısı arttıkça olay yerini red ocean'a bırakıyor balıkçı çok balık kısıtlı balık avlamak için oltadan fazlası lazım.
0
dedim dedim de kime dedim
(25.10.17)
tam olarak dogru degil. bu biraz zamaninda vizyonsuz yorumlar okurduk, onlar gibi yok herkese 64 kbit ram yetermis, dünyada 5 bilgisayara yer var, insanlarin arabaya ihtiyaci yok etc.

quorada zamaninda bir ünlü app üreticisi yazmisti, "iphone ilk ciktiginda 2010 a kadar yilda milyonlar kazaniyordum, 2010-2012 arasinda binlere düstüm, su anda hic kazanimoyrum gibi bir seydi.

markete giren irili ufakli cok eleman var, bunlar %99 kopya appler üretiyorlar. dolayisi ile siz yenilikci bir sey yaptiginiz anda taklit ediliyorsunuz. cogu sizin orjinalden daha cok download ediliyor.

yenilikci seyler her zaman para yapar ama 5-8 sene önceki durumda degil. piyasa doymus durumda.
0
kurnaz
(25.10.17)
özellikle android'de decompile ile bütün kodlarının görülebilmesi mağazdaki kopya çöp uygulama sayısını oldukça arttırıyor. @kurnaz'ın dediği gibi. şuan aklımda bir fikir var ama kopyalanıp başkası tarafından daha çok indirme alabilir.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(25.10.17)
(4)

Bu kaakter " |" klavye ile nasıl yapılıyor?

denizaya
Bu dik | ...
Bu dik | ...
0
denizaya
(24.10.17)
Z nin yanında <> sembolleriyle aynı yerde.
0
ismira007
(24.10.17)
alt gr (sağda ki alt tuşu) + <,> olan tuş (sol shiftin bir solu)
0
ManikD
(24.10.17)
ctrl alt tire ile yapıyorum ben
0
freetakilir
(25.10.17)
gir genç daha linux bash/shell ekranında kayboldu
0
regardless of what they say
(25.10.17)
(1)

laptopta ekran sağdan ve soldan daraldı

theconqueror
sanırım ufaklık bişeylere bastı, nasıl düzelir, çözünürlük sonda arkadaşlar, googledan tatmin edici bir çözüm çıkmadı.
sanırım ufaklık bişeylere bastı, nasıl düzelir, çözünürlük sonda arkadaşlar, googledan tatmin edici bir çözüm çıkmadı.
0
theconqueror
(24.10.17)
function + f4 tuşunu denediniz mi?
f4 değil de ekran görüntüsünü ayarlayan başka bir f tuşu da olabilir
0
azeriturku
(24.10.17)
(5)

Spotlight'da Türk Lirası Çevirmek

cari kacik
Mac OS’da spotlight’da döviz çevirici’de türk lirasını nasıl ayarlayabilirim? Hayli pratik bir şey olduğu için hoşuma gitti. Ama dolar’dan euro’ya, euro’dan dolar’a çeviriyor ben herhangi bir para biriminden tl’ye ya da tl’den onlara çevirsin istiyorum.Bölgesel ayarlarım Türkiye ve para birimi olara
Mac OS’da spotlight’da döviz çevirici’de türk lirasını nasıl ayarlayabilirim? Hayli pratik bir şey olduğu için hoşuma gitti. Ama dolar’dan euro’ya, euro’dan dolar’a çeviriyor ben herhangi bir para biriminden tl’ye ya da tl’den onlara çevirsin istiyorum.

Bölgesel ayarlarım Türkiye ve para birimi olarak da Türk Lirası seçili ama gene bildiğini okuyor.
0
cari kacik
(24.10.17)
Yahoo mu salak Apple mı salak emin değilim. Orası datayı Yahoo'dan aldığını iddia ediyor, Yahoo'da sonuçta Türk Lirası çeviri yapabiliyorsun ama nedense Spotlight bunu bilemiyor. (Hesap makinesinin içinde de çevirici var ama o da beceremiyor.) Spotlight kadar pratik değil ama Dashboard'a widget ekleyebilirsin. Şurda bir tane var: www.apple.com tam yeri de şu: i.hizliresim.com
0
10032007
(24.10.17)
evet bu işin bu kadar mantıksız olduğu konusunda yalnız değilmişim cmd+space ile baya kolay olacaktı ama bi de bunu deniym teşekkürler :)
0
🌸cari kacik
(24.10.17)
Ben de 10032007'un onerdigi widget'i kullaniyorum ama zaten surekli Chrome acik oldugu icin adres satirina mesela "1000 usd in try" yazmak daha kolay geliyor.
0
crown
(24.10.17)
Duyuru hakkinda hic bir fikrim yok ama duyuru numarasini cok sevdim :)
0
bartman
(24.10.17)
@bartman: ahahah super detay :)
0
🌸cari kacik
(25.10.17)
(2)

Telefonumun titreşimi çalışmıyor.

her seye atarlanan adam
6s telefonumun tüm titreşim ayarları açık olmasına rağmen ne normaldeyken ne de sessizdeyken titremiyor. Neden olabilir?
6s telefonumun tüm titreşim ayarları açık olmasına rağmen ne normaldeyken ne de sessizdeyken titremiyor. Neden olabilir?
0
her seye atarlanan adam
(24.10.17)
Titreşim motoru bozulmuş olabilir.
0
angelus
(24.10.17)
programlardan biri kilitliyor olabilir
0
euphrat
(24.10.17)
(2)

teknosa'da fiyatı düşen ürün hk.

superb
teknosa'dan bir tv aldım 3300'esiparişi girdikten bir gün sonra ürün 3000'e düştübu durumda soğuk su mu içiyoruz?
teknosa'dan bir tv aldım 3300'e
siparişi girdikten bir gün sonra ürün 3000'e düştü
bu durumda soğuk su mu içiyoruz?
0
superb
(24.10.17)
evet bi litre
0
isvicre rakisi
(24.10.17)
internetten mi aldın? eğer öyleyse 14 gün içinde koşulsuz iade hakkın var. iade et. mağazadan aldıysan soğuk su.
0
elorelia
(24.10.17)
(3)

Bilgisayar hafıza durumu

maria puder
Bilgisayarın hafızasına nerden bakılıyor?Biraz googleladım.Bilgisayarıma gelip özellikler diyorsun ama orda hafıza bilgisi yer almıyor.Windows 10-Lenovo.
Bilgisayarın hafızasına nerden bakılıyor?Biraz googleladım.Bilgisayarıma gelip özellikler diyorsun ama orda hafıza bilgisi yer almıyor.Windows 10-Lenovo.
0
maria puder
(24.10.17)
bilgisayarıma girince çıkan c ve varsa d sürücülerinin altında dolu ve boş kısım olmak üzere yazıyor gb cinsinden.
0
onemoremile
(24.10.17)
Bilgisayarın bellek (RAM) bilgisini mi depolama (HDD) bilgisini mi öğrenmek istiyorsun?

RAM -> Bilgisayarım'a sağ tık, özelliklerde yazıyor.
HDD -> Bu Bilgisayar'a çift tık, açılan pencerede C (varsa D) şu kadar kapasite, şu kadarı dolu diye gözüküyor.

prntscr.com
0
chicha
(24.10.17)
Rami biliyorum.Depolama bilgisi lazim.Tesekkurler baktim:))
0
🌸maria puder
(24.10.17)
(2)

2000 tlye kadar hafif ve ince notebook önerisi

curukturpkokusu
aslında geçen yıl iyi bir laptop aldık. ancak büyük ve ağır, bir yere götürürken anamı ağlatıyor. Homeoffice çalışıyorum ve sırf bilgisyar taşımamak için dışarda bir yerlere çalışmaya gidemiyorum. Aslında evde eski bir netbook/notebook kırması hp marka cihaz daha var. Ama onun bataryası gidik ve old
aslında geçen yıl iyi bir laptop aldık. ancak büyük ve ağır, bir yere götürürken anamı ağlatıyor. Homeoffice çalışıyorum ve sırf bilgisyar taşımamak için dışarda bir yerlere çalışmaya gidemiyorum. Aslında evde eski bir netbook/notebook kırması hp marka cihaz daha var. Ama onun bataryası gidik ve oldukça yavaşladı. bir de yeni laptopu sürekli ben kullandığım için eşimin yapması gereken çalışmalar aksıyor.

eski notebooka batarya alıp format attırsam ve bir ssd hard disk alsam adam olur mu? amaç evdeki cihazı değerlendirmek.
yada hafif ve ince, office programları ve internet için kullanılacak 2000 tlyi geçmeyen notebook öneriniz var mı?
0
curukturpkokusu
(24.10.17)
eski notebook batarya ssd ucar cok da iyi olur
maliyet de en fazla 300-400 lira ( belki ram vs. de eklenebilir )
2000 lira vermeyin
0
kingcyrax
(24.10.17)
Lenova yoga 300 ben kullanıyorum hem tablet oluyor hem pc. Ekranı küçük fakat ben memnunum, istediğiniz özelliklere göre işinizi görür. Yoga serisinin diğer modellerini de inceleyebilirsiniz.
0
powerpufgirl
(24.10.17)
(1)

Apple Klavye Ubuntu'da çalışır mı?

gezegen olan pluton
SB.
SB.
0
gezegen olan pluton
(24.10.17)
Bazı fonksiyonları doğru çalışmıyormuş zamanında ama çözülmüş sanırım sonradan:

help.ubuntu.com

Çalışıyordur da ufak tefek fonksiyonlarda hatalar olabilir tabii hala.
0
himmet dayi
(24.10.17)
(1)

i Phone - Yurt Dışından Gelen Aramaları Engellemek

arma aski
Merhaba;Sevgili komşumuz Bulgaristan üzerinden sıklıkla aranmaktayım, numaraları engelliyorum ama bitmiyor, daha dün gece 2 farklı numara aramış.Açınca kapatılması mümkün olmuyormuş sanırım bazen, yanlışlıkla açıcam bir gece dalgınlığıma gelip diye de tırsıyorum.Bu yüzden mümkünse hattımı yurt dışın
Merhaba;

Sevgili komşumuz Bulgaristan üzerinden sıklıkla aranmaktayım, numaraları engelliyorum ama bitmiyor, daha dün gece 2 farklı numara aramış.

Açınca kapatılması mümkün olmuyormuş sanırım bazen, yanlışlıkla açıcam bir gece dalgınlığıma gelip diye de tırsıyorum.

Bu yüzden mümkünse hattımı yurt dışından gelen tüm aramalara ya da belli bir ülke alan kodu ile gelen aramalara kapatmak istiyorum.

Google'da arama yaptım fakat bir sonuç bulamadım. Var mı bunun bir yolu? Program falan da olur. Biz çözüm bulamazsam numaramı değiştiricem artık, o derece bunaldım.

Şimdiden teşekkürler.
0
arma aski
(24.10.17)
konunun iphone'la alakası pek yok. kullandığınız operatörün online işlemlerinden kendiniz yapabilirsiniz ya da arayıp anlatın derdinizi
0
washe
(24.10.17)
(5)

sorun bilgisayarda mı modemde mi (wifi bağlantısı)

dafaisss
kablosuz modemle laptop arasında iki oda, yaklaşık da 5 metre falan var. sinyali zayıf almıyo bağlıyken. ama wifi bağlantısı ikide bir kendiliğinden kesiliyor, otomatik bağlanacak şekilde ayarlı olmasına rağmen manuel olarak bağlan komutu vermedikçe de tekrar bağlanmıyor. evin laptopu kullandığım kı
kablosuz modemle laptop arasında iki oda, yaklaşık da 5 metre falan var. sinyali zayıf almıyo bağlıyken. ama wifi bağlantısı ikide bir kendiliğinden kesiliyor, otomatik bağlanacak şekilde ayarlı olmasına rağmen manuel olarak bağlan komutu vermedikçe de tekrar bağlanmıyor.

evin laptopu kullandığım kısmında bir tane de ps3 var. onda böyle bir kesinti olmuyor, o da modeme kablosuz bağlanıyor.

ben sorunun bilgisayarda olduğunu düşündüm ama somut bir şey de yok ortada. hardware sorunu olsa hiç bağlanmaması lazım; yanlış mı biliyorum? güncellemelerde falan eksik yok. telefonu wifi kaynağı haline getirince böyle bir sorun olmuyo mesela.

napılabilir? ya da sorunun kaynağının tespiti için kendi yapabileceğim bir şey var mı aklınıza gelen?
0
dafaisss
(24.10.17)
laptopu modem ile aynı odada kullandığınızda kesinti oluyor mu? tekrar bağlanmaması bana driver sorunu gibi geldi.

ya da sinyali bölen bir şeyler olabilir aynı kanal da.
0
kobretti
(24.10.17)
Yok hayır, başka bir bilgisayar bölmez. Aynı frekans kanalında çalışan etrafta yayın yapan çok SSID var ise sizin wireless sinyalinizin kalitesi düşebilirdi ama zaten böyle bir durumda diğer cihazlarda da hissedilirdi.

Bana driver sorunu gibi geldi, isterseniz bir güncel driver paketine bakın.
0
kobretti
(24.10.17)
bilgisayardaki wireless kartının güç seçeneklerinde "bilmemnekadar süre kullanılmazsa devre dışı bırak" gibi bir şey var. neredeydi bu ayar tam hatırlayamadım ama eğer öyle bir güç koruma seçeneği açıksa, wireless bağlantının kullanılmadığı bir süreçte güç koruma hesabına devre dışı bırakıyor falan olabilir.

edit: buldum yerini. aygıt yöneticisinde wireless karta sağ tıklayıp özellikler diyorsunuz. orada güç yönetimi sekmesinde: i.hizliresim.com

bunun dışında wireless kartın kendi yazılımında falan da böyle bir ayar olabilir, onlara da bir bakın.

bazen ben de ofisteki bilgisayarı açık bırakırım, ertesi sabah gider bakarım sarı ünlem çıkmış. torrent açıp seed'de bırakırım kullanılsın diye, o zaman sarı ünlem çıkmaz.
0
kibritsuyu
(24.10.17)
Bir de şu ayarlara bakın:

Denetim Masası > Güç Seçenekleri > "Plan ayarlarını değiştir" (seçili olan güç seçeneğinin yanındaki)
Gelişmiş güç ayarlarını değiştir > Kablosuz Bağdaştırıcı Ayarları > Güç tasarrufu modu >
Pilde > En Yüksek Performans
Prize Takılı > En Yüksek Performans
Uygula > Tamam
0
clia
(25.10.17)
hepsini yaptım, sorun ortadan kalktı ama salt biri mi işe yaradı yoksa hepsi mi emin değilim. hepinize teşekkür ederim.
0
🌸dafaisss
(27.10.17)
(5)

Bir SSD'li bilgisayarda fan haric baska hangi parca ses cikarabilir?

voyager 1
Fan olmadigina emin oldugum fakat nerden geldigini bulamadigim bir ses var boyle hisirti-tislama karisimi bir sey. Bazen de baya bip bip bip diye ses duyuyorum. Nereden geliyor bu sesler ve neden oluyor olabilir?Tesekkurler.
Fan olmadigina emin oldugum fakat nerden geldigini bulamadigim bir ses var boyle hisirti-tislama karisimi bir sey. Bazen de baya bip bip bip diye ses duyuyorum. Nereden geliyor bu sesler ve neden oluyor olabilir?

Tesekkurler.
0
voyager 1
(24.10.17)
dvd?
0
heves mi sandin
(24.10.17)
senin derdin "coil whine"
0
roket adam
(24.10.17)
@roket adam evet gercekten de bu ses. Napiyoruz peki cozumu var mi yoksa alisiyor muyuz?
0
🌸voyager 1
(24.10.17)
bazıları firmware update ile çözülüyor ama çoğu kronik ve çözümü yok. tasarım hatası olarak nitelendiriliyor.
0
sttc
(24.10.17)
ms laptopumda bios ayarlarindan bi parametreyi degistirince duzeldi

markana gore googleda arastir
0
technicalte
(24.10.17)
(5)

superoneline modem.

sanat guresi
taahhüt süresi bittikten sonra da iade ediliyor mu bu? sözleşmeye bakındım ama bir şey göremedim.
taahhüt süresi bittikten sonra da iade ediliyor mu bu? sözleşmeye bakındım ama bir şey göremedim.
0
sanat guresi
(24.10.17)
modem için ekstra bir ücret ödemediyseniz istiyorlar.
0
mrjones
(24.10.17)
işin kötüsü iki sene geçtiği için hatırlayamıyorum. faturaları kontrol etme şansım da yok çünkü başkasının üzerineydi ilk aldığımızda.
0
🌸sanat guresi
(24.10.17)
Alıyorlar geriye onuda senin goturmen lazım.gitmezse 450 lira gibi bir ucreti var.yanında adaptoru etherneti ne varsa istiyorlar.fiber icin boyle en azından.
0
duptıs
(24.10.17)
adsl. ilçedeyim, ilde de götürülecek bir yer yok. başımıza iş açmaz umarım.
0
🌸sanat guresi
(24.10.17)
@sanat guresi ilçenize en yakın superonline şubesini arayarak durumu izah edebilir ve kargo ile modem ve diğer ekipmanlarının gönderimini sağlayabilirsiniz. şube bunu kabul ederse öyle yapın derim zira abuk subuk bir meblağ çıkarırlar ortaya canınız sıkılmasın.
0
mrjones
(24.10.17)
(8)

Windows 10 son güncellemeden sonra aktifleştirilmiyor

lideraydin
arkadaşlar pek çoğunuzun bildiği gibi kısa süre önce windows 10 fall creators update çıktı. ben de güncelleme yoluyla yükledim bu update'i. fakat artık windowsumu etkinleştiremiyorum. eskiden basit bir activator ile veya toolkit ile kolayca yapılıyordu, şimdi onlar işe yaramıyor. masaüstümün sağ alt
arkadaşlar pek çoğunuzun bildiği gibi kısa süre önce windows 10 fall creators update çıktı. ben de güncelleme yoluyla yükledim bu update'i. fakat artık windowsumu etkinleştiremiyorum. eskiden basit bir activator ile veya toolkit ile kolayca yapılıyordu, şimdi onlar işe yaramıyor. masaüstümün sağ alt köşesine uyarı yerleşti resmen. neyse çok uzattım konuyu. varsa çaresi kurtarın beni bu dertten lütfen.
0
lideraydin
(24.10.17)
kmspico diye bi program var onu denedin mi?
0
freetakilir
(24.10.17)
şurada en az kırk tane pc mühendisi vardır. biri de cvp vermiyor. removewat deneyebilirsin bi.
0
heves mi sandin
(24.10.17)
pc mühendisliğiyle alakası yok sorunun. windows'u lisanslı alırsanız sorununuz olmaz. aktive edeceğim diye saçma sapan programlar kurmayın.
0
eagofant
(24.10.17)
lideraydın cozumun bende bir tık alırım

windows 7 kuruyorsun pc ye ( baska bir hdd ye bile kurabilirsin )
toolkit i çak
windows 10 accesibility upgrade diye google da arat
engelliler icin windows 10 ucretsiz
yükselt window 10 a
sonra geri harddiski tak bu windows 10 olan
activate de
problem solved

yalnız dikkat et windows 7 home ve starter - window 10 home
ultimate - windows 10 pro olur
0
kingcyrax
(24.10.17)
kingcyrax çözüm için sağol dostum fakat bu bahsettiğin çözüm çok zahmetli geldi bana. bunu yapmak yerine güncel bi crack'in çıkmasını beklemek daha kolay geldi bana :)

heves mi sandin ve freetakilir dediğiniz programlar işe yaramadı. yine de sağolun.
0
🌸lideraydin
(24.10.17)
n11'de serial satılıyor. 45 lira mı neydi en son. 20 senedir windows'u kaçak kullandım azıcık para vermiş olayım dedim, belki sen de benzer bişi düşünebilirsin kafan da rahat eder :)
0
washe
(24.10.17)
lider baskan 10 sn lik is neyi zor geldi :)
orjinal windows diyorum
bir daha ugrasmayacaksin
microsoft toolkit i birakır mı
0
kingcyrax
(24.10.17)
başgan ek olarak
yanlıs crack indirirsen
öyle pis bir virüs yeniyor ki
30 tane abartmıyorum program kuruluyor
0
kingcyrax
(24.10.17)
(4)

turk.net'e geçiş...

sanat guresi
birkaç sorum olacaktı.1- halihazırda superonline abonesiyim. yarın taahhüt bitiyor hatta. turk.net'e başvuruyu aktif aboneliğim devam ederken mi yapsam daha iyi olur, yoksa aboneliği sonlandırdıktan sonra mı?2- superonline'ın verdiği huawei modem var elimde. başka bir modem almaya gerek kalır mı?3-
birkaç sorum olacaktı.

1- halihazırda superonline abonesiyim. yarın taahhüt bitiyor hatta. turk.net'e başvuruyu aktif aboneliğim devam ederken mi yapsam daha iyi olur, yoksa aboneliği sonlandırdıktan sonra mı?

2- superonline'ın verdiği huawei modem var elimde. başka bir modem almaya gerek kalır mı?

3- ufak bir ilçedeyim. turk.net hız sorgula sayfasından hız sorguladığımda "35 mbit'e kadar" diye bir sonuç çıkıyor. işin ilginci başka bir il merkezindeki adresi sorguladığımda bile 16 mbit sonucu görüyorum. bu 35 mbit bilgisi ne kadar güvenilir? boşuna vdsl modeme para gömüp yine en fazla 8 mbit civarlarında dolanmaktan endişe ediyorum.

edit: bildiğim kadarıyla elimdeki modemde vdsl yok, ama servis sağlayıcının da buraya o hızı verebileceğinden şüpheliyim.
0
sanat guresi
(23.10.17)
1- Farketmez, nasil istersen. Fazladan 1 fatura daha odeme ama.
2- Yok. Vdsl ozelligi olmasi lazim seninkinin, varsa gerek yok, yoksa adsl hizinda baglanirsin.
3- Soylenen hiz max hiz. O hizi birebir alacaksin diye iddaa edemez hicbir servis saglayici ne turknet ne de digerleri. Bana da 35mbit diyordu, baglattim gercekten ona yakin hiz aliyorum su an. Yerine gore degisebilir.
0
stavro
(23.10.17)
Aboneliği iptal ettirmeden geç, port yok diyebiliyorlar kapatıp geçersen. Altyapı sahibi operatör kıllık yapabiliyor, ya da gerçekten port olmayabiliyor. 5 10 gün fazladan öde ama riske atma kendini. Ben attım port yık dediler komşunun neti kullanıyom.

2.vdsl özelliği varsa gerek yok.

3. Doğrudur, il merkezinde altyapı eski olabilir, abone sayısı çoktur. Ki baktın memnun olmadın başka operatöre geçersin. Taahhüt yok nasıl olsa.
0
apdulera
(23.10.17)
taahhüt konusu öyle fakat dediğim gibi yine 8 mbit civarlarında takılacaksam vdsl modeme para dökmek de anlamsız olacak.
0
🌸sanat guresi
(23.10.17)
35e kadar diyorsa VDSL hizmeti var demektir. ADSL varsa sadece 16mbite kadar diyor. VDSL kucuk yerlerde daha cok oluyor, normal yani.
0
robokot
(24.10.17)
(5)

elimde bir adet org var

sutlu nescafe
bunun ses çıkışı bilgisayara kulaklık girişinden bağlasam, bastığım notaları gösterebilecek program var mı? yoksa saçmaladım mı?
bunun ses çıkışı bilgisayara kulaklık girişinden bağlasam, bastığım notaları gösterebilecek program var mı? yoksa saçmaladım mı?
0
sutlu nescafe
(23.10.17)
midi klavye ise olur, yani usb var mı?
0
öteki ben
(23.10.17)
oldukça eski. usb yok.
0
🌸sutlu nescafe
(23.10.17)
www.synthesiagame.com bu işinizi görebilir ama usb lazım diye biliyorum. belki bi ihtimal olur ama deneyince.
0
theseachange
(23.10.17)
usb olması bile yetmez sadece midi klavye olması lazım. midi desteği olması lazım yani. ama genelde usb olanlar midi destekler nadir de olsa desteklemeyenler var
0
öteki ben
(23.10.17)
Gerek yok direk telefona tuner uygulaması indir 3c 2a diye gösteriyor notaları. İlle de pcden olması lazım diyorsan yine tuner kısmından yürürsün bence.
0
gunde 3 litre kola icen adam
(23.10.17)
(3)

sql server management studio - localdb - sql server express

duyuru
bende sql server management studio var. server'daki db'lere filan bağlanıyorum. ama sadece kendi bilgisayarımda olacak bi db nasıl oluştururum? sql server express mi yüklemem gerekiyor? öyleyse bunu yükleyince sql server management studio patlar mı, önceki db'lere bağlanma problemim olur mu diye tır
bende sql server management studio var. server'daki db'lere filan bağlanıyorum. ama sadece kendi bilgisayarımda olacak bi db nasıl oluştururum? sql server express mi yüklemem gerekiyor? öyleyse bunu yükleyince sql server management studio patlar mı, önceki db'lere bağlanma problemim olur mu diye tırsıyorum.
0
duyuru
(23.10.17)
bilgisayarında bir db servisi kurmadığın sürece localdb ye bağlanamazsın. ssms sadece bir arayüz.

eğer kurulu ve bağlanamıyorsan windows+r>services.msc>sqlserver servisini başlatman gerekir.
0
prezarlatif
(23.10.17)
sql express kurulu değil. localdb için bunu kurmam mı gerekiyor? bunu kurarsam diğer serverlardaki db'lere bağlanırken sorun yaşar mıyım? uyumsuzluk olur vs.
0
🌸duyuru
(23.10.17)
böyle bir endişeniz varsa, sql expressin kurulumu esnasında seçeneklerde management studio varsa, seçmeyin bu özelliği kurmasın. böylece daha önce yüklü olan management studio'ya bir etkide bulunmamış olursunuz.
0
crevasse
(24.10.17)
(3)

kulaklık tamiri

istanbul kanatlarimin altinda
sevgili kulaklığım aylar önce bozuldu. sorun büyük ihtimalle kabloda temassızlık.soru: istanbul'da bunu yaptırabileceğim bir yer var mı? kadıköy'deki yazıcıoğlu'nda falan mesela? ya da başka bir yer önerisi olan? alternatif soru: yeni kablo alıp kendim de yapabilirim sanırım. laptop kablosunu bu şek
sevgili kulaklığım aylar önce bozuldu. sorun büyük ihtimalle kabloda temassızlık.

soru: istanbul'da bunu yaptırabileceğim bir yer var mı? kadıköy'deki yazıcıoğlu'nda falan mesela? ya da başka bir yer önerisi olan?

alternatif soru: yeni kablo alıp kendim de yapabilirim sanırım. laptop kablosunu bu şekilde tamir etmiştim daha önce. ama kulaklık kablosu çok ince olduğu için kendime güvenemedim. daha önce yapan var mı, oluru var mı bu işin?
0
istanbul kanatlarimin altinda
(23.10.17)
Deneyim ve el becerisi ister. Lisedeyken mp3 çalar alabilmek için torba torba internet kafe kulaklığı tamir etmiştim, tanesi 1,5 liraya. :) %95 jakın bağlantı yerinden, %5 hoparlörün bağlantı yerinden kopmuştur. Aslında çok kolay.
0
yirmisantim
(23.10.17)
@yirmisantim çok teşekkürler. nasıl yapacağım? yeni kablo almam gerekiyor mu, yoksa kablonun kendisini mi kesip birleştireceğim?

bir de sanırım uçlarda değil de ortasında bir yerlerde kopukluk var, çünkü ortasını hareket ettirdikçe sol kulaklıktaki ses gelip gidiyor. sağ kulaklık zaten sorunsuz çalışıyor. neresinin bozulduğunu nasıl anlarım?
0
🌸istanbul kanatlarimin altinda
(23.10.17)
Yazıcıoğlu emes elektronik. Merdivenden çıkınca sağda. 15 liraya hallediyorlar.
0
wrench
(23.10.17)
(1)

Bana Güzel Bir Monitör Tavsiye Edin

myopati multi minicore
sb. Fiyat olarak 5 bine kadar yolu var. Film artı oyun. Konsul alırsam Xbox veya Ps) bağlayacağımı düşünürseniz ne önerirsiniz.
sb. Fiyat olarak 5 bine kadar yolu var. Film artı oyun. Konsul alırsam Xbox veya Ps) bağlayacağımı düşünürseniz ne önerirsiniz.
0
myopati multi minicore
(23.10.17)
3500 verdim bunu aldım;

www.asus.com

5000 verecek olsaydım bunu alırdım;

www.asus.com

xbox ya da ps gibi 60 fps yi zor veren aletler için monitor yerine TV alırım.
0
washe
(23.10.17)
(2)

Ticaret Odası mı,Esnaf Odası mı?

çınarım
Merhabalar,2,3 yılı geçti sanırım Ticaret Odası üyesiyim.Hiç bir faydasını görmedim.Esnaf odalarında kredi mredi gırla gidiyor diye duyuyorum.Bu üyeliği değiştirmek mümkün müdür?Yanımda işçi çalışmadığı için kobi de sayılmıyorum.Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum.
Merhabalar,
2,3 yılı geçti sanırım Ticaret Odası üyesiyim.
Hiç bir faydasını görmedim.
Esnaf odalarında kredi mredi gırla gidiyor diye duyuyorum.
Bu üyeliği değiştirmek mümkün müdür?
Yanımda işçi çalışmadığı için kobi de sayılmıyorum.

Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum.
0
çınarım
(23.10.17)
birinci sınıf işletmeyseniz, yani bilanço defteri (yevmiye, kebir, envanter) tutuyorsanız esnaf odasına kayıt yaptıramazsınız.

tam tersi de geçerli (vice versa mı diyorlar ne, ondan işte).yani ikinci sınıf iseniz de ticaret odasına kayıt yaptıramazsınız.
0
kibritsuyu
(23.10.17)
Çeşitli meslek odalarınında devlet/hükümet aleyhine çok olaylar dönüyor. Toplantı ve konuşmalarında da bu görülüyor. Haberlere de çıkmıştı. İsteyen ilgili haber linklerini bulabilir
Zamanında bir arkadaş anlattı. Kendisi esnaf odasına üye. Sormuş bir ara oradayken: odalar ne iş yapıyor? diye. Karşılık olarak, devletle esnaf arasındaki bağlantıyı sağlıyoruz demişler. Kendisi: siz olmasanız da ben devletle doğrudan muhatap olsam olmaz mı?..
0
1adam
(23.10.17)
(2)

mini itx kasa için taşıma çantası

dalaylamaninkabri
selamlar,mini itx kasalı bir bilgisayara sahibim. bugüne kadar sadece bir kerecik hava yollu taşıma yaptım ama kollarım çürüdü resmen ağır bavulla birlikte. halihazırdaki çantam elde taşımalı ama ben sırt çantası gibi bir şey istiyorum. elite 110 cooler master kasam var, buna uygun çanta önerilerini
selamlar,

mini itx kasalı bir bilgisayara sahibim. bugüne kadar sadece bir kerecik hava yollu taşıma yaptım ama kollarım çürüdü resmen ağır bavulla birlikte. halihazırdaki çantam elde taşımalı ama ben sırt çantası gibi bir şey istiyorum. elite 110 cooler master kasam var, buna uygun çanta önerileriniz var mıdır acaba? yurtdışından da satın alma opsiyonuna da sahibim.

şimdiden teşekkürler,
0
dalaylamaninkabri
(23.10.17)
bir kac yüz liraya yaptirmayi düsünebilirsiniz.
0
kurnaz
(23.10.17)
aynı boyutlarda amfi taşıma çantalarına bakabilirsin, alternatif olarak.
0
zebragibi
(23.10.17)
(3)

Javascript ile radio button secimi üzerinden url yönlendirmesi?

allstar
Wordpress tarzi hazir bir platform üzerinden farkli anketler arasinda yönlendirme yapmaya calisiyorum,Eger 2. formun son sorusu(radio button tipinde) hayir isaretlenip gonder butonuna basilirsa(buton formudaki verileri kaydediyor burda önemli olan yönlendirmeden önce forma girilen verilen kaydedilme
Wordpress tarzi hazir bir platform üzerinden farkli anketler arasinda yönlendirme yapmaya calisiyorum,Eger 2. formun son sorusu(radio button tipinde) hayir isaretlenip gonder butonuna basilirsa(buton formudaki verileri kaydediyor burda önemli olan yönlendirmeden önce forma girilen verilen kaydedilmesi,yani yönlendirme önce olmamali) son forma yönlendirmesi gerekiyor.Asagidaki gibi yaptim ama olmadi javascripten anlayan varsa bir bakabilir mi?

<input required="required" class="radio" id="RadioButton_No" name="submitted[RadioButton_No]" value="2" type="radio"> // radiobutton'in hayir secenegi

<input class="webform-submit " name="op" value="Submit" type="submit"> //gödner butonu


$('input[type=submit]'). click(function(){ /

var value = document.getElementById("RadioButton_No"),
if (value.checked) {
window.location("www.sonform.com")
}
}
0
allstar
(23.10.17)
stackoverflow.com

Kaydetme olayını nerde yapıyorsun.? Eğer ajax ise success option'unda bir fonksiyon çağırark yaparsın bu işi.
0
qobel
(23.10.17)
submit butonu zaten kaydediyor. formun o kısmı hazır kodsuz .önemli olan submite basıldığında butonun kaydetme aksiyonunu etkilemeden yönlendirme yapmak.
0
🌸allstar
(23.10.17)
.......click(function(e)){
e.preventDefault();
...
}

su sekilde durdurabiliyo olman lazim. bunu if icine de koyabilirsin
0
yuto
(23.10.17)
(1)

Değişik bir istifa şekli

mendelssohn
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 14 aydır çalıştığım şirketten istifa etmek istiyorum. 40 gün yıllık iznim var(anlaşmamız öyleydi, kontratta yazıyor, sene içi tatil yok neredeyse hiç). önümüzdeki ay yıllık izne çıkıp iznin ilk günü istifa dilekçemi yollamak istiyorum. böylelik duygu sömürüsü vs. ile kar
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 14 aydır çalıştığım şirketten istifa etmek istiyorum. 40 gün yıllık iznim var(anlaşmamız öyleydi, kontratta yazıyor, sene içi tatil yok neredeyse hiç). önümüzdeki ay yıllık izne çıkıp iznin ilk günü istifa dilekçemi yollamak istiyorum. böylelik duygu sömürüsü vs. ile karşılaşmak istemiyorum. şirket zaten fazlasıyla hakkımı yedi.(sigortamı düşük gösterip anlaştığımız maaşı 8 ay boyunca vermedi, düşük maaş verdi).

bu durumda içerde olan bu ayın maaşını ve 40 günlük izin maaşımı yasal olarak alabilir miyim? ihbar sürem yasal olarak 30 gün. ben 15 gün izne gidiyorum. bana 15 gün daha gel çalış derler mi? yasal hakları var mı?
0
mendelssohn
(23.10.17)
tatilin 15. günü ver istifayı mesela hem işin içinde bir piçlik var mı yok mu anlayamazlar. konu ciddiye binerse tatilde karar verdim dersin
0
ssyumusakg
(23.10.17)
(4)

bu insanlar yurtdışından nasıl telefon sokuyor?

inannas jofn
2. telefona vergi kesiliyor telefona el konuluyor gibi ibareler mevcut (git: http://www.milliyet.com.tr/bavulda-getirilen-ikinci-telefona-ekonomi-2411475/)hali hazırda ben tanıdığıma nasıl yeni cihazlar geçirtebilirim, limitim nedir?sevgiler.
2. telefona vergi kesiliyor telefona el konuluyor gibi ibareler mevcut

(git: www.milliyet.com.tr)

hali hazırda ben tanıdığıma nasıl yeni cihazlar geçirtebilirim, limitim nedir?

sevgiler.
0
inannas jofn
(23.10.17)
şöyleki. eğer yakalanır isen gümrükten bu geçerli. gümrük rastgele çeviriyor insanları ve o şanslı insanlardan iseniz yakalanırsınız.
0
habula
(23.10.17)
gümrükte de mesela valizin içindeyse ve sana denk gelirse sıkıntı olur. beni şimdiye kadar bir kere çevirdiler valizi x-ray'den geçireyim diye. Ama kolumda lap-top çantasında 3 tane iphone vardı. o yüzden sorun olmadı. bir keresinde de polonya'da valizde çalıtığım firmanın ürettiği parçalardan vardı baya 200 tane falan. onun için valizi açtırdı polis. proforma faturayı gösterim bunlar numune parçalar, müşteriye götürüyorum deyince "haa ok o zaman" deyip bıraktılar. o esnada da sırt çantam vardı ona hiç bakmadılar mesela. o yüzden alınacaksa bile sırt çantası, el çantası gibi bir şeyin içine getirilebilri.
0
himmet dayi
(23.10.17)
Benim akrabalar çok getiriyor. Gümrük için uçaktan en son inerler genelde. Şu ana kadar bir şey gelmedi başlarına.
0
jazzabel
(23.10.17)
ben amerikaan 4 tane iphone getirmiştim valizde. hiç sorun olmadı
0
facebook
(16.11.17)
(3)

Seo isleri

maria puder
Guzellik uzerine bir olusum var.Hayli tecrübeli kişiler alanlarinda.Google'da biraz üst siralara cikmak istiyorlar.Bu islemi yapabilcek,bu seo alaninda top 3te olan biri benim arkadasim fakat bir senedir pek konusmadk. Bu isin maliyeti ne kadar olur tahmini?Yaklasik bir deger olsa kafamda,arkadasima
Guzellik uzerine bir olusum var.Hayli tecrübeli kişiler alanlarinda.Google'da biraz üst siralara cikmak istiyorlar.Bu islemi yapabilcek,bu seo alaninda top 3te olan biri benim arkadasim fakat bir senedir pek konusmadk. Bu isin maliyeti ne kadar olur tahmini?Yaklasik bir deger olsa kafamda,arkadasima soracagim.Bu is cok mu maliyetli?3. Sirada olmak mesela kaca mal olur?Sektörden birileri aydinlatirsa sevinirim.
0
maria puder
(23.10.17)
kelimeye ve o kelimedeki rekabete bağlı olarak değişir fakat 3 bin tlyi gözden çıkarın ilk 3 için.
0
zebragibi
(23.10.17)
Sektör rekabetine bağlı tabi ki, ama 3.000 çok komik bir rakam. Güzellik sektörü baya para dönen bir sektör ve çok ciddi rekabet var. SEO işi de uzun vadeli bir iş. Ciddi bir güzellik sitesi rahatlıkla aylık 10.000 TL kazanır. Dolayısıyla istedikleri para da buna orantılı olacak gibi düşünebilirsin. Ne kadar rekabet üste çıkmak için o kadar para harcamak demek.
0
vendorth
(23.10.17)
Önce on page seo işine ağırlık vermek gerekir. tüm adımlar www.kutusozluk.com şurada verilmiş.
0
imelih
(05.05.18)
(4)

Macbook 2011 reassembly

hasihasi
Çok sevgili duyuru insanları,Bootcamp kurulu bir Macbook 2011 var, asıl bilgisayarımın ekran menteşeleri kırıldığı için bir süredir onu kullanıyordum. Isınıp kapanmaya başlayınca, vakittir deyu termal macununu yenilemeye karar verdim. Macun operasyonu sonrası, ilginç bir konums geldik. Sorunun ne ol
Çok sevgili duyuru insanları,

Bootcamp kurulu bir Macbook 2011 var, asıl bilgisayarımın ekran menteşeleri kırıldığı için bir süredir onu kullanıyordum. Isınıp kapanmaya başlayınca, vakittir deyu termal macununu yenilemeye karar verdim. Macun operasyonu sonrası, ilginç bir konums geldik. Sorunun ne olduğunu anlayamadığım için henüz çözüm konusunda da yol alamadım. Bu arada UEFI problemi yüzünden bilgisayarda bir üçüncü parti bootloader'ı olan refind yüklü. Bulguları kısaca sıralayayım,

1- Bir noktada trackpad logic board bağlantı ribbon'u kopmuş. Dünyanın sonu değil, external mouse'la idare ederim dedim, netekim bluetooth mouse bağlı ve çalışıyor.

2- Alt tuşuna basarak başlattığımda OS seçim ekranına geliyorum, klavye burada çalışıyor ama takıla takıla çalışıyor. Her bastığımı algılamıyor, ok tuşları bazen bir, bazen iki bazen üç basışta çalışıyor. Bu ekrandaki wlan bağlantı menüsüne girdiğimde de şifre filan yazabiliyorum ama yine tuşlara bir kaç kez basarak.

3- OS seçim ekranında windows'u seçtiğimde windows boot etmeye çalışıyor ama siyah ekranda takılı kalıyor.

4- MacOS'u başlattığımda kullanıcı login ekranına geliyorum ama burada da klavye hiç çalışmıyor ve şifre yazamadığım için login olamıyorum.

5- Command+R ile recovery modda başlatabiliyorum ama bu modda da klavye çalışmıyor.

6- D tuşu ile diagnostic mod ya da Shift ile Safe mod'da açılması lazım, ama ikisi de çalışmıyor.

Soru:
1- Klavye nasıl olup da böyle parçalı bulutlu çalışıyor. Connector'un tam bağlı olduu kanaatindeyim. Ribbon'da mı sorun var, yoksa genel ana kart sorunu mu dersiniz?
2- Klavye nasıl olup da bootloader'da çalışırken, MacOs'da çalışmıyor?
3- Login olmadan virtual klavye açmanın bir yolu var mı?

Yaratıcı çözüm önerilerine açığım, el altında external klavye yok, onu en erken yarın deneyebileceğim.
0
hasihasi
(23.10.17)
Klavye nasıl olup da bootloader'da çalışırken, MacOs'da çalışmıyor? demişsiniz ama daha yukarılarda belirttiğiniz gibi takıla takıla çalışmış. klavye testi geçemediği için login ekranında devre dışı kalmış olabilir. sonuç olarak bu türlü arıza durumlarında (arıza klavyede mi anakartta mı başka bir yerde mi bilmiyoruz) klavyeden tutarlı bir davranış beklememek gerektiği kanaatindeyim. belki şansınıza bir müddet çalışır. her halükarda harici klavye ile giriş yapıp, başka bir sorunu var mı diye diagnostic testten geçireceksiniz.

bildidiğim kadarıyla daha önce "enable" etmediyseniz, giriş yapmadan windowstaki gibi virtual klavye kullanma şansınız yok. bunun istisnası, yine daha önce "screen sharing"i açıp başka bir mac cihazdan ağ üzerinden bağlanmak. Muhtemelen böyle bir durumla karşılaşmadığınız veya kullanım amaçlı ihtiyacınız olmadığı için bu "screen sharing" ayarını açmadınız ve muhtemelen ikinci bir mac cihaz yok :)

madem açılışta zor da olsa klavye çalışıyor, alt tuşuna bastığınızda gelen seçeneklerde osx ve windows haricinde recovery partitionu görünmüyor mu? eğer varsa seçip gelen sonraki ekranlarda kurulum yapmadan, seçenekleri kurcalayın belki klavye için test toolu vardır.

konu ile ilgisiz olarak, daha önce refind kullandım ama her macOS güncellemesinden sonra ayarı siliyordu, tekrar ayarlamam gerekiyordu. ben de uğraşmaktan vazgeçtim ve açılışta alt tuşuna basılı tutarak seçim yapıyorum.

tavsiyem, sabırlı olup yarın harici klavye ile denemeniz.
0
crevasse
(23.10.17)
Login'de bir donanım testi olduğunu bilmiyordum, varsa gerçekten o sebeple olabilir herhalde. Diğer konularda tahminler doğru, sanal klavye ön ayarlı değil, screen sharing yok, başka mac de yok. Option + D ile hardware test'i online başlatmayı başardım, sonuçları merakla bekliyorum. Yeni bir bilgi edinirsem buraya eklerim.

Refind mevzusu da şöyle. Aslında bootcamp'i ilk kurmaya çalıştığımda win7 kurmaya çalıştım ama benim modelim için bunu desteklemiyordu ve windows boot'u sırasında UEFI hatası alıyordum. Ona çözüm ararken, aslında refind da değil, belki refind'ın ek yazılımı ya da başka isimde bir third party bios kurdum diye hatırlıyorum, yani sadece bootloader değil, tamamen ayrı bir bios yöneticisi kurdum. Sonra mac'i hiç kullanmadığım için hiç güncellenmedi de haliyle. Bundan da bahsetme sebebim, pil bağlantısını ayırdım vs. windows'un boot etmemesinin müsebbibi olarak, bu third party bios'tan da şüpheleniyorum.
0
🌸hasihasi
(23.10.17)
testi başlatabilmenize sevindim fakat test sonucunda klavye ile ilgili direkt bir hata almama ihtimaliniz olabileceğini göz önünde bulundurun.

ek olarak:

linkteki (git: support.apple.com) tabloya bakarsanız macbookun (pro ya da air) windows 7 için bootcamp desteklediğini görebilirsiniz. 32bit/64bit durumuna göre bootcamp 4 ya da bootcamp 5 kurulu olmalı. tabi macosx sürümü en az leopard 10.5 olmalı. hiç güncellemediğiniz macos x'in o an ki sürümü windows 7 için uygun olmayabilir.

windows 7 yüklemeye çalışırken aldım dediğiniz uefi hatasına gelince, bununla ilgili bir tahminim var. diski bölümlerken macos GPT kullanır, windows 7 ise daha ilkel olan MBR. bootcamp'ın asıl yaptığı şey, kurulmasını istediğiniz windows bölümü için gidip GPT tablosuna, şu sektörde MBR başlıyor adı da windows formatı da ntfs gibi bilgileri yazmak ve GPT ile MBR'ı hybrid şekilde kullanabilmek. refind aynı mantıkla hareket edip gpt tablosunu okuyup hangi işletim sistemleri yüklü görüyor. ilgili tabloya da bunlardan önce benimle açılış yap diyecek şekilde ayarları yazıyor. bootcamp başarı ile sonuçlanmayınca dediğiniz gibi, macos'da çalışan third party gpt toollarını kullanarak (bios değil) GPT'ye müdahale ederek windows kurdunuz.

şüphelendiğiniz şekilde bu GPT tablosu bozulmuş, flag'ler işaretli ve aktif olmayabilir. sourceforge'dan gptfdisk programını edinip diskinize göz atın. belki de tahminim yanlıştır.
0
crevasse
(23.10.17)
Anladığım kadarıyla fiziksel ve ruhsal olarak dökülen bir mek var elinde.

Ben olsam artı servis'e falan gidip yardım isterdim.
0
alperz
(23.10.17)
(2)

Kablonet sikintisi

la noix
Dun geceden beri internet yok. Sabah aradim eleman gondereceklerdi gonderdiler mi bilmiyorum :)Weak security uyarisi aliyorum. Reset falan gibi stabdart seyleri denedim. Ethernet kablosuyla da baglanmiyorOnerebileceginiz bir sey var mi?
Dun geceden beri internet yok. Sabah aradim eleman gondereceklerdi gonderdiler mi bilmiyorum :)

Weak security uyarisi aliyorum. Reset falan gibi stabdart seyleri denedim. Ethernet kablosuyla da baglanmiyor

Onerebileceginiz bir sey var mi?
0
la noix
(22.10.17)
mavi mi yanıyor ışıklar yoksa yeşil yanıyo da bağlanmıyor mu?
0
basond
(22.10.17)
@basond yanip yanip sonuyor
0
🌸la noix
(22.10.17)
(2)

logo tasarımı

xiii
nereden yapabilirim kendim? hangi web araçları veya program?
nereden yapabilirim kendim? hangi web araçları veya program?
0
xiii
(22.10.17)
photoshop illustrator

ama önce kafandakini bi yere dök sonra dijitalde canlandır. ben mesela aklımda bişey yokken açıyorum programları mal mal bakıyorum.
0
freetakilir
(22.10.17)
Tailorbrands
0
klar
(22.10.17)
(4)

Ücretsiz ve sorunsuz bir YouTube'dan indirme programı veya ağ sayfası?

gijilti
RealPlayer Download kullanıyordum ama koca filmi indirip birkaç MB kala hata veriyor, hepsi boşa gidiyor."Savefrom" çok yavaş indiriyor.http://www.youtubevideoindir.org/ hata veriyor.freemake, ücretli.Bunlar dışında önereceğiniz bir araç?
RealPlayer Download kullanıyordum ama koca filmi indirip birkaç MB kala hata veriyor, hepsi boşa gidiyor.

"Savefrom" çok yavaş indiriyor.

www.youtubevideoindir.org hata veriyor.

freemake, ücretli.

Bunlar dışında önereceğiniz bir araç?
0
gijilti
(22.10.17)
idm
0
veritaslibertas
(22.10.17)
youtubemultidownloader.com

playlist tek tek de indiriyordu.
0
qobel
(22.10.17)
Atube catcher
Istediginiz formatta indirin videolari
Muhtesemdir
0
nickfury
(22.10.17)
4k video downloader
0
tuzruhu
(22.10.17)
(3)

Proxy ayarı

Lim5
Bazı sitelere girebilmem için okulun proxysini tarayıcıya girmem gerekiyor. Eskiden yapmıştım bunu ama modemi değiştirince gitti. Şu an hiçbir cihazdan o sitelere giremiyorum. Tüm cihazlara tek tek mi ayar yapmıştım onu da hatırlamıyorum. Ben bunu modemin içinde bir yere yazsam tüm cihazlardan gireb
Bazı sitelere girebilmem için okulun proxysini tarayıcıya girmem gerekiyor. Eskiden yapmıştım bunu ama modemi değiştirince gitti. Şu an hiçbir cihazdan o sitelere giremiyorum. Tüm cihazlara tek tek mi ayar yapmıştım onu da hatırlamıyorum. Ben bunu modemin içinde bir yere yazsam tüm cihazlardan girebilsem olur mu? Nasıl yaparız?
0
Lim5
(21.10.17)
şöyle bir durum mu: bazı siteler var ve bu siteler okulunuzun da dahil olduğu belli başlı yerlerden gelişleri kabul ediyor. eğer öyle ise, bu proxy ayarını cihazların tarayıcılarında tek tek tanımlamış olmanız lazım.
0
crevasse
(22.10.17)
@crevasse Siteler uptodate, medscape vs. Normalde buralara para ödemek gerekiyor ya da en azından giriş yapmak gerekiyor. Öğrenci/personel olduğumuz için okul aracılığıyla ücretsiz kullanabiliyoruz. Benim iPad/iPhone ile de girmem gerek. Onu tarif etmemişler. O yüzden yapamadım.

www.kutuphane.ege.edu.tr
0
🌸Lim5
(22.10.17)
1.ipad/iphone proxy ayarları için (git: www.howtogeek.com)

2.bu ayarı bulduysanız http proxy ayarını manual'e alın.

3.server yazan bölüme, "proxy.ege.edu.tr" yazın (tırnaklar yazılmayacak).

4.port yazan bölüme "8080" yazın (tırnaklar yazılmayacak).

5.linkini verdiğiniz dökümanlarda proxy için kullanıcı adı ve şifresinden bahsediyor. bunu da yukarıda anlattığım kısımda "authentication" ayarını açarak ilgili yerlere yazın. sonra erişimi deneyin. eğer uyumlu değilse "authentication" devre dışı bırakıp safariden tekrar deneyin, kullanıcı adı şifre sorarsa, oraya girersiniz.
0
crevasse
(23.10.17)
(6)

Xperia Z5 Açılmama Sorunu

dream machine
Merhaba dostlarBi' süre önce Xperia Z5 telefonum kapanmaya başladı. İlk gün 1-2 kere aynı durum olduktan sonra şarja takıp hard reset atınca toparlayıp çalışmaya devam etti. Ertesi gün yine aynı durum oldu ve bu sefer hiç açılmamaya başladı. Açılmamak dediğim Sony açılış ekranı geliyor ama sonra ekr
Merhaba dostlar

Bi' süre önce Xperia Z5 telefonum kapanmaya başladı. İlk gün 1-2 kere aynı durum olduktan sonra şarja takıp hard reset atınca toparlayıp çalışmaya devam etti. Ertesi gün yine aynı durum oldu ve bu sefer hiç açılmamaya başladı. Açılmamak dediğim Sony açılış ekranı geliyor ama sonra ekran kararıyordu. Bi' süre sonra eke koyduğum gibi arada böyle renkli ekrana da dönüşmeye başladı falan.

Yetkili servise götürdüm swap ücreti diye 3000 tl fiyat çıkarttılar ama telefonu açmamışlar bile benim gördüğüm kadarıyla.

Şimdi bu işlerden iyi anlayan arkadaşlar varsa şu verilere göre sorunun aşağı yukarı ne olduğunu bana söyleyebilirler mi? Sony kullanan arkadaşların güvenilir tamirci önerilerine de açığım ayrıca.

Teşekkürler.
0
dream machine
(21.10.17)
soft reset denediniz mi? ses açma ve power tuşu. bir deneyin bakalım.
ekranın böyle olmasının sebebi ekran arızası değil de sanki güçle alakalı bir durum gibi görünüyor.
sony telefonlarda pek uzman sayılmam o yüzden genel bilgiler şekilde yardımcı olacağım.
bu ekrandayken bilgisayara bağlayınca bilgisayar görüyor mu telefonu?
bir de telefonda ısınma sorunu var mıydı?
0
ismira007
(21.10.17)
yok, o da işe yaramadı.

bilgisayar görmüyor çünkü bu ekranda kalması da bi' kaç saniye sürüyor, sonra kapanıp tekrar açılmayı deniyor cihaz.

aşırı yoğun kullanımda bazen ısınıyor gibi geliyordu ama öyle rahatsız edici devamlılıkta ısınma sorunu olmadı hiç, tıkır tıkır çalışıyordu.
0
🌸dream machine
(21.10.17)
sony companionla yazılım attınız mı peki? eğer attıysanız ve yine sonuç değişmiyorsa anakartta bir sorun vardır. bu da daha içi açılmadan swap ücreti istemelerini açıklıyor.
0
ismira007
(21.10.17)
işletim sistemi açılmıyor ki bilgisayar görsün. sony ekranından sonrası yok, kapanıyor geri.
0
🌸dream machine
(22.10.17)
Telefonda hafıza kartı var ise onu çıkartıp tekrardan başlat bir arkadaşımda da sony xperia c5 ultra vardı hafıza kartını çıkarttık bir firmware yükledik telefona ait ama bütün uygulamalar vs gitti yedekleyip denersen daha sağlıklı olur.
0
tuzruhu
(22.10.17)
hafıza kartını çıkarıp açmayı da ilk başta denemiştim. tepki verecek gibi olup aynı sonucu verdi.

yedekleme işi zaten yalan şu koşullarda, o konuda yapabileceğim bi' şey yok gibi.
0
🌸dream machine
(22.10.17)
(4)

TTnet taahhütüm bitti, ücretlendirme nasıl olacak?

dalgaci mahmut
Merhaba,2 yıllık, 50 gb 16 mbitlik taahhütüm bitti, aynın 8'inde bitmiş yani. Şimdiye kadar aylık 55 tl ödüyordum. Açıkçası hiç memnun değildim. Bu aşamadan sonra ne olacak? Her ayın 30'unda kesiliyordu faturam. Bu ayın 30'unda Ne kadar ödeme yapacağım? Şu an imtermet hattımı iptal ettirsem bile ay
Merhaba,

2 yıllık, 50 gb 16 mbitlik taahhütüm bitti, aynın 8'inde bitmiş yani. Şimdiye kadar aylık 55 tl ödüyordum. Açıkçası hiç memnun değildim.

Bu aşamadan sonra ne olacak? Her ayın 30'unda kesiliyordu faturam. Bu ayın 30'unda Ne kadar ödeme yapacağım? Şu an imtermet hattımı iptal ettirsem bile ay bir aylık tutar borç olarak karşıma çıkar mı?

Önereceğiniz bir başka firma yahut tarife var mı?

Teşekkürler.
0
dalgaci mahmut
(21.10.17)
turk.net diyorum AKN yok hiz hattinin kaldirdigi en yuksek hiz.
0
robokot
(21.10.17)
sana tavsiyem hemen değiştir internetini.
büyükşehirlerdeysen başka başka kurumlar var. türknet falan diyorlardı taahhütü falan kaldırmıştı, akk'yı kaldırmıştı sanırım.
bizde fiber superonline var, çok memnunum.

ama ttnet kapatırken de sakın unutma iptal formunun fotokopisini al. bekleme sürecine alıyorlar falan fatura devam ediyor öyle olunca.
aman dikkat!
iptal ediceksen ben sana tüyoları detaylı olarak veririm :)
0
attirmayin makedonun kafasini
(21.10.17)
turkneti duydum fakat vdsl gibi bir durum varmış sanırım, usta falan çağırıp bişeyler mi yaptırmak gerekiyormuş ne. böyle şeyler olur mu ki? istanbul'dayım, son derece merkezi bir konumdayım fakat ttnet en fazla 16mbit hız verebiliyormuş altyapıdan dolayı. bilemiyorum.
0
🌸dalgaci mahmut
(21.10.17)
eğer iş yaptırılacaksa mesela aprtmanla konuş, de ki buraya kablo çektirelim, şöyle yaptıralım böyle tutturalım hepimiz türknete geçelim. türknete de sor, koca apartman size geçicez, indirim yapar mısınız de. belki yaparlar.
bizim superonline öyle oldu çünkü, binada altyapı yoktu, babam da yöneticiydi. 40 liraya sınırsız fiberimiz var şimdi :)
türknet'e de baktım 60 lira yazıyor yav.
0
attirmayin makedonun kafasini
(21.10.17)
(3)

Hi-Fi stereo ses sistemi ile ilgili birkaç soru

gordon sen misin ses ver
Selamlar,Öncelikle şu resimdeki kablo kaç mm olarak geçiyor onu sorayım? Hoparlörler için yeni kablo almam lazım ama kaç mm'lik kablolardan seçeceğim çapına mı yarıçapına mı bakılıyor emin olamadım.İkinci sorum, elimde bi Denon AVR ve iki tane front Wharfedale Crystal 30.4 hoparlör takımı var. Bu si
Selamlar,
Öncelikle şu resimdeki kablo kaç mm olarak geçiyor onu sorayım?
Hoparlörler için yeni kablo almam lazım ama kaç mm'lik kablolardan seçeceğim çapına mı yarıçapına mı bakılıyor emin olamadım.

İkinci sorum, elimde bi Denon AVR ve iki tane front Wharfedale Crystal 30.4 hoparlör takımı var. Bu sistemi çoğunlukla müzik dinlemek için kullandığımdan AVR'yi satıp stereo amfi almaya karar verdim.

Marantz PM6003 buldum bi yerde ama çıkış özellikleri şu şekilde:
Power Output (8 / 4 Ohm RMS) : 45 W / 60 W

Bendeki hoparlörler de şu özelliklerde:
Power : 25 - 150 w
Nominal Impedance : 6 Ohms

Bu seçtiğim amfi ile hoparlörler iyi takım olurlar mı?
Güç çıkışlarıyla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşar mıyım?
0
gordon sen misin ses ver
(21.10.17)
kablo kalınlığı awg ile ölçülüyor. 12-13 awg falan bu.

iyi takım olurlar. sıkıntı yaşamazsın. ama elindeki aporlonlar daha güçlü bir ampli ile de sürülebilir haberin olsun.
0
alperz
(21.10.17)
Teşekkürler,

Amfiyi ikinci el bakıyorum, 850-900 bütçem var, bu fiyatlara benzer kalitede daha güçlü bi amfi bulabilir miyim bilmiyorum.

Amfinin güçlü olmasının ne gibi artıları var peki?
Odam küçük sesi de çok fazla açamıyorum zaten, aradığım şey düşük seste güzel dinleme keyfi yakalamak.
0
🌸gordon sen misin ses ver
(21.10.17)
ampliyi yorarsın işte. sürekli sonuna kadar açman gerekebilir sesi.
0
alperz
(22.10.17)
(5)

php dosya büyükse formun submit'ini deaktive etsin

freetakilir
kod aşağıdaki gibiyken dosya büyük diyor ama submit tuşu hala çalışıyor. basınca da yükleme sayfasına gidiyor ama boş geliyor haliyle. ironik bi durum oldu yani. dosyayı büyük diye yüklemiyon niye gidiyon? nasıl iptal ederiz bunu?function checkSize($size, $max_size){ if($size <= $max_size){
kod aşağıdaki gibiyken dosya büyük diyor ama submit tuşu hala çalışıyor. basınca da yükleme sayfasına gidiyor ama boş geliyor haliyle. ironik bi durum oldu yani. dosyayı büyük diye yüklemiyon niye gidiyon? nasıl iptal ederiz bunu?

function checkSize($size, $max_size){
if($size <= $max_size){
return true;
} else{
echo 'File is too large. Max size in 3000KB.';
return false;
}
}

edit: aha bu çalışmicak <input type="submit" name="submit" value="Yükle"/>
0
freetakilir
(21.10.17)
glore
(21.10.17)
yaptım ama javascriptsiz olmuyor mu ya :( alert çok eskidi sanki. ekrana yazıp butonu kapasa güzel olurdu :(

ben göremedim de link eğer bunu içeriyosa söylersen sevinirim.
0
🌸freetakilir
(21.10.17)
alert kodu yerine aşağıdaki kodu uygularsan uyarı vermek yerine buton pasif edilir.

stackoverflow.com
0
glore
(21.10.17)
bunu elsein içine nasıl yazıcam :( şu aşağıdaki submit postcodeu değiştirip kontrol yaptım bide o inputa id atayıp kontrol dedim. bu haliyle olmadı.

function checkSize($size, $max_size){
if($size <= $max_size){
return true;
} else{
$('#submit_postcode').removeAttr('disabled');
return false;
}
}
0
🌸freetakilir
(21.10.17)
yav bu javascripti niye phpde yorumlattım ben. 1dk düzenliyorum tekrar denicem

edit: yok yine patlattım.

echo '<script type="text/javascript">$('#submit_postcode').attr('disabled', 'disabled');</script>';

bunu denedim

javascriptin içine alert dışında yazdığım her kod patladı niyeyse :(
0
🌸freetakilir
(21.10.17)
(1)

w10 gece modu

sutlu nescafe
bilen kullanan vsr mı? yeni farkettim ben. belki de yeni güncelleme ile geldi. f.lux gibi çalışıyor. belirlenen satte devreye giriyor, belirlenen atte çıkıyor vs.
bilen kullanan vsr mı? yeni farkettim ben. belki de yeni güncelleme ile geldi. f.lux gibi çalışıyor. belirlenen satte devreye giriyor, belirlenen atte çıkıyor vs.
0
sutlu nescafe
(21.10.17)
bir önceki büyük güncelleme ile gelmişti. ben turuncu tonu pek sevmedim ama ayar da yapmadım, değişiyordur herhalde.
0
passion rules the game
(21.10.17)
(2)

php file upload ve rand sorusu

freetakilir
şimdi yapmak istediğim şey şu: resim yüklensin klasöre atılsın ama normal isminde değilde random yaratılan bir isimde atılsın.indirdiğim kodda olan şey şu: bi dosya seçiyorum yüklüyorum klasöre gidiyor ama kendi ismiyle gidiyor, eğer kendi isminden bi tane daha varsa random isim oluşturma devreye gi
şimdi yapmak istediğim şey şu: resim yüklensin klasöre atılsın ama normal isminde değilde random yaratılan bir isimde atılsın.

indirdiğim kodda olan şey şu: bi dosya seçiyorum yüklüyorum klasöre gidiyor ama kendi ismiyle gidiyor, eğer kendi isminden bi tane daha varsa random isim oluşturma devreye giriyor ve random yaratılıp atılıyor.

şimdi bu aynı isimde varsa random yap at olayını nasıl normal şekle getiricem ben? her dosya için böyle yapsın aynı isimden varsa değil. yapmak istediğim şey bu umarım anlatabilmişimdir.

ilgili kod burada: s6.dosya.tc
0
freetakilir
(21.10.17)
bi pastebin'e koysan kodu daha iyi olur.

cok tekinsiz duruyor yolladigin dosya.
0
lanc
(21.10.17)
eheh yaptım tamam :D

function save_file($tmp_name, $name, $location){
$og_name = $name;

//so long as the name is in existance - loop to check new name after it is generated
while (file_exists('i/' . $name)) {
echo 'File already exists. Generating name.<br/>';
$rand = rand(1000000, 999999);
$name = $rand . '.' . pathinfo($name, PATHINFO_EXTENSION); //create new name
}

şu koddan while döngüsünü iptal ettim
0
🌸freetakilir
(21.10.17)
(2)

Laptop önerisi

uyusam iyi olur
En az 4 gb ram, hafıza 300gb ve üzeri, ince, küçük, hafif ve fiyatı makul laptop var mıdır? Matlab falan çalıştırabilmesi lazım.
En az 4 gb ram, hafıza 300gb ve üzeri, ince, küçük, hafif ve fiyatı makul laptop var mıdır? Matlab falan çalıştırabilmesi lazım.
0
uyusam iyi olur
(21.10.17)
@madafaka
i.hizliresim.com sistem gereksinimleri bunlarmış.
0
🌸uyusam iyi olur
(21.10.17)
@madafaka
2500 çok fazla o kadar veremem şuan. www.vatanbilgisayar.com
Şu laptopu alsam birde ssd alsam taksam nasıl olur sence?
0
🌸uyusam iyi olur
(21.10.17)
(2)

fotoğrafın arka planını gri/beyaz vb. yapma

ucurumdanasagiyadogruyuvarlananyaprak
üstümde beyaz gömlek ve kravat varken çekildiğim bir fotoğraf var, vesikalık olmaya müsait ama arka plan kötü. bunu nasıl düzeltebilirim, arka planı nasıl vesikalık fonu gibi yapabilirim?
üstümde beyaz gömlek ve kravat varken çekildiğim bir fotoğraf var, vesikalık olmaya müsait ama arka plan kötü.
bunu nasıl düzeltebilirim, arka planı nasıl vesikalık fonu gibi yapabilirim?
0
ucurumdanasagiyadogruyuvarlananyaprak
(21.10.17)
bu kadar bilgisizsen fotoşop konusunda bence zor yaparsın

www.youtube.com

kolay gibi gözükse de dekupe edeceğin fotoğrafta fokus hatası olmaması ve keskin bir fotoğraf olması gerekiyor.

yani bu ikisi olmadıktan sonra iş çok zor bir hale geliyor.
0
killerbee
(21.10.17)
Özelden yollayın.
0
Golden Ratio
(21.10.17)
(4)

Amazon Kindle neredeki kitapları okuyabiliyor?

winston insani
MerhabalarBu cihaza biraz uzağım da. Sadece amazondan satın aldığınız kitapları okuma gibi birşey yok değil mi bu cihazda?Yani ben buraya benim laptopumdaki bir pdf'i atıp okuyabilir miyim?
Merhabalar

Bu cihaza biraz uzağım da. Sadece amazondan satın aldığınız kitapları okuma gibi birşey yok değil mi bu cihazda?

Yani ben buraya benim laptopumdaki bir pdf'i atıp okuyabilir miyim?
0
winston insani
(21.10.17)
Okuyabilirsiniz.
0
crown
(21.10.17)
pdf okumak cok zor Kindle'da. Donusturmeniz gerek rahat okuyabilmek icin.
0
evrim halkasi
(21.10.17)
yok internetten ebook bulup atabilirsiniz. ama ben kobo oneriyorum marka olarak kindle'larda isik sizmasi olabiliyor
0
toua tokuchi
(21.10.17)
okuyabilirsiniz.
sadece amazon'dan almak gibi bir zorunluluğunuz yok.

mobi, doc, txt ve pdf dosyaları okunabilir kindle'da.

internette bulabileceğiniz binlerce kitap çoğunlukla epub formatındadır. çok kısa bir işlemle mobi haline getirip cihazınıza atabilirsiniz.

ancak ereader'lar pdf okumak için uygun cihazlar değil.
0
mantıksız feylesof
(21.10.17)
(5)

Driver'lari olmayan urunu windows 10'a yukseltmek

cansins beybi kolonya
Merhaba. Kullanmakta oldugum bilgisayarim windows 8.1, ve hic memnun degilim. Windows 10'a yukseltmek istiyorum ama kullanmakta oldugum model icin windows 10 driver'lari gorunmuyor urunun internet sitesinde. Yukseltsem sorun yasar miyim?
Merhaba. Kullanmakta oldugum bilgisayarim windows 8.1, ve hic memnun degilim. Windows 10'a yukseltmek istiyorum ama kullanmakta oldugum model icin windows 10 driver'lari gorunmuyor urunun internet sitesinde. Yukseltsem sorun yasar miyim?
0
cansins beybi kolonya
(21.10.17)
win8 sürücülerinin 10'da çalışma ihtimali çalışmamasına göre daha yüksek. internet'te aynı upgrade'i yapan birilerini bulabilirseniz fikir verebilir.
0
celeron 300a
(21.10.17)
Sürücü yedekleme programı ile yedek alırsanız önlem amaçlı iyi olur genelde win 8 sürücüleri win 10 ile uyumlu oluyor.
0
murtiii
(21.10.17)
Driverpack solution var formattan sonra onu kurun o bütün driverları bulur
0
goodman
(21.10.17)
drp.su
0
bryan fury
(21.10.17)
gerçekten de driverpack solution ile win8 sürücülerini kurdu, cayır cayır çalışıyor şu an :) teşekkürler hepinize.
0
🌸cansins beybi kolonya
(03.11.17)
(1)

hareket eden yazı

hitsumo
merhaba;bir videoda adamın koluna yazı ekleyip adamın kolu hareket ettiğinde kolla senkronize olacak sekilde yazıyı nasıl hareket ettirebilirim ?
merhaba;

bir videoda adamın koluna yazı ekleyip adamın kolu hareket ettiğinde kolla senkronize olacak sekilde yazıyı nasıl hareket ettirebilirim ?
0
hitsumo
(21.10.17)
"adobe after effects", "motion tracking" araman gereken anahtar kelimeler
0
robokot
(21.10.17)
(1)

Google play e indirdiğimiz uygulamaya kimler bakti gorebiliyor muyuz

saksel
Yada toplam sayıyı... Aynı soru ios içinde geçerli Teşekkürler..
Yada toplam sayıyı...
Aynı soru ios içinde geçerli

Teşekkürler..
0
saksel
(21.10.17)
Soruyu tam anlamadim. Uygulama senin uygulamansa hangi ulkeden kac kisi ne zaman indirdi tam olarak gorebilirsin.

Uygulama baskasinin uygulamasiysa kac kisinin indirdigi kabaca programin sayfasinda gozukur.

Onun disinda kullanici olarak gorebilecegin baska bir sey yok indiren / bakan kullanicilarla ilgili.
0
robokot
(21.10.17)
(7)

kendine ileti mümkün mü?

firemanjonny
Dostlar, bir app'den whatsapp olur viber olur, kendi kendine mesaj atmak mümkün mü, dün duyduğum bir olay var cemaatin kullandığı bilinen bylock uygulamasından kullandığı iddia edilen bir kişi savunmasında kullandığını reddediyor ve aynı ID no dan aynı ID no ya 60 adet mesaj atılmış diyor. Bu hackle
Dostlar, bir app'den whatsapp olur viber olur, kendi kendine mesaj atmak mümkün mü, dün duyduğum bir olay var cemaatin kullandığı bilinen bylock uygulamasından kullandığı iddia edilen bir kişi savunmasında kullandığını reddediyor ve aynı ID no dan aynı ID no ya 60 adet mesaj atılmış diyor. Bu hacklenmenin sonucu olabilir mi? Uygulamalarda yada Bylock ta ID:1234'ten ID1234'e mesaj gider mi?
0
firemanjonny
(21.10.17)
bunu niye kendine mesaj atarak denemiyorsun?
0
sorusuolaninsanmodeli
(21.10.17)
Evet whatsappta ben kendime bi şeyler gönderiyorum bazen whatsapp web’den alabilmek için. Telefondan bilgisayara pratik bi iletişim yolu.

Bana niye tik atmadın, sen göndermeyi beceremedin diye yalan mı söylüyo olduk allah allah.
0
ekaterina
(21.10.17)
kendime atmayı denedim atılamıyor zaten, daha çok hacklenmenin yan etkisi olabilir mi diye aklıma geldi
0
🌸firemanjonny
(21.10.17)
Kendi numaranızı kaydederseniz rehberinize, gönderebilirsiniz. WhatsApp'ta, Telegram'da, SMS teknolojisinde mümkün bu. SMS ve Telegram için kaydetmeye dahi gerek yok zaten. Lakin ByLock'u bilemeyeceğim.
0
olanlaolunmaz
(21.10.17)
wechat üzerinde yapılabiliyor.
0
lazpalle
(21.10.17)
ben grup oluşturuyorum kendimi ekleyip mesaj atabiliyorum direk kendi numarana mesaj atılamıyor diye hatırlıyorum
0
basond
(21.10.17)
Whatsapp ve telegramda kendi numaranı rehbere kaydedip mesaj atma özelliği var
0
mehmed resad
(21.10.17)
(3)

Joystick Mouse Kullandınız mı?

gezegen olan pluton
https://www.amazon.com/3M-Ergonomic-Patented-Compatibility-EM500GPL/dp/B00008KWWF/ref=br_lf_m_4vxj5urfj5f27oh_ttl?_encoding=UTF8&s=pcİki parmak arasında hafif bir ağrı başladığından tıklama, scroll hareketlerini baş parmağa verecek bir mouse ararken bunla karşılaştım.Kullanan var mıdır, verimli raha
www.amazon.com

İki parmak arasında hafif bir ağrı başladığından tıklama, scroll hareketlerini baş parmağa verecek bir mouse ararken bunla karşılaştım.

Kullanan var mıdır, verimli rahat mı?
0
gezegen olan pluton
(21.10.17)
ben bir süre kullandım. ilk başta tuşlara alışmak biraz zaman alıyor, sağ sol tuşları bir müddet karıştırıyorsunuz. ama alışınca kolay. bence asıl zorluk sürükleme ve hareket ettirmeydi çünkü cihazı sürüklerken, sıradan bir fareye göre ağır bir nesneyi itiyormuş hissine kapılıyorsunuz. çünkü tutuş pozisyonundan dolayı bu cihaza, sıradan fareye kıyasla ekstra bir ağırlık vermiş oluyorsunuz. cihazda scroll hareketleri baş parmağa verecek bir fonksiyon yoktu ya da yazılımla olabilirdi. aklıma gelmemişti.

bendeki hafif bir ağrıydı. geçince kullanmayı bıraktım ama artık alttan bileği destekleyen dolgulu mousepad kullanıyorum. cihazı aldığım şahsın carpal tunnel sendromu v.b. bir rahatsızlığı vardı. artık cihaza alıştığını, yukarıda anlattığım sıkıntıları yaşamadığını, hatta özel bir eldivenle kullandığını anlatmıştı. işinizden ötürü, fareyi çok sık kullanıyorsanız bu türlü parmak ağrılarını hafife almayın, iş ameliyata kadar varabiliyor.
0
crevasse
(21.10.17)
Anker vertical mouse kullanıyorum ben. Bileğim nispeten daha iyi durumda. İnceleyin isterseniz.
0
creepy
(21.10.17)
Benzer ağrılar nedeni ile trackball mouse kullanıyorum. (Logitech M570 modelini)..Daha öncesinde vertical mouse da kullandım ancak trackball kadar faydası olmadı. Tavsiye ederim
0
bugunhavacoksicak
(21.10.17)
(2)

macbook ekrandan ses gelmiyor

tchuck
macbooku hdmi ile tv ye bağlıyorum.ses tvden geliyor.ardından macbook ekranını kapatıorum sırf tvden vermsi için. bu sefer ses sadece bilgisayardan gelmeye başlıyor. ekrana ses veremyiorum. bu ayarı nasıl düzelticem?
macbooku hdmi ile tv ye bağlıyorum.

ses tvden geliyor.

ardından macbook ekranını kapatıorum sırf tvden vermsi için. bu sefer ses sadece bilgisayardan gelmeye başlıyor. ekrana ses veremyiorum. bu ayarı nasıl düzelticem?
0
tchuck
(21.10.17)
sesi nerden vermek istiyosun anlamadım ama, ayarlar-ses kısmından sesin kaynağını seçebilirsin
0
felatunbey
(21.10.17)
benim başıma da gelmişti. digiturk playden açtığım maçı hdmi ile tv'ye vermiştim (smart tv değildi). kapağı kapatınca ses tvden macbook hoparlörlerine dönmüştü. kapağı tekrar açıp sök tak yapmak durumunda kaldım çünkü kapak kapanınca ses "internal speakers" a geçiyor. yaptığım araştırmada önümde iki yol vardı:

1. kapağı açık bırakıp, dikkati dağıtmasın diye macbooku sağa sola çevirmek.

2. harici bir klavye mouse takıp kapağı kapattıktan sonra, üstte saatin yanındaki hoparlör simgesine option (alt) tuşu basılı iken tıkladığında karşına gelen menüde "output device"ın altında bağladığın tvnin markası görünecek. bunu seçtiğinde ses tv'ye geri dönecektir diye tahmin ediyorum.

ben birinci yöntemde karar kılıp, durumu kabullendim :) ikinci yöntemi denemediğim için, bu işlemi yalnızca bir kez mi yoksa her açıp kapattığında yapmak zorunda mısın bilmiyorum. denersen sonuçlarını ilet lütfen. umarım zahmetsiz bir yöntemi vardır.
0
crevasse
(21.10.17)
(4)

Arıyorum. Yardım lütfen...

esmeralda
Arkadaşlar 15-20 cm civarı hidrolik piston ve bunu açıp kapatacak elekronik valf arıyorum. Nereden satın alabilirim. Hangi semtte bu ürünün çeşitlerini bulabileceğim dükkanlar vardır. Elden inceleyerek almak istiyorum. O nedenle internetten almayı düşünmüyorum.
Arkadaşlar 15-20 cm civarı hidrolik piston ve bunu açıp kapatacak elekronik valf arıyorum. Nereden satın alabilirim. Hangi semtte bu ürünün çeşitlerini bulabileceğim dükkanlar vardır. Elden inceleyerek almak istiyorum. O nedenle internetten almayı düşünmüyorum.
0
esmeralda
(20.10.17)
istanbuldaysanız perpa doğru seçim olur.
0
yalanci mesih
(20.10.17)
Evet istanbuldayım. Perpadan başka var mı bildiğiniz yer? Geçende baktım baya pahalı ve çeşit az.
0
🌸esmeralda
(20.10.17)
ayrı ayrı pek çok otomasyon firması var ancak toplu halde bir tek perpa var bildiğim kadarı ile.
0
yalanci mesih
(20.10.17)
bosch'tan alıyorum aslında ama fuarda yeni bir firma ile tanıştım. yarın iş yerine gidersem ismini atarım size de.
0
c1b2k3
(20.10.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.