Giriş
(3)

ifşa yakalamışım ifşası

bugraok
rımpımbım
rımpımbım
0
bugraok
(07.01.17)
der meister
(07.01.17)
tatlı su solcusu gibi bakıyorsun :O

umarım öyle değilsindir,tşk.
0
narudocko
(07.01.17)
@limonlu aynaya ilk baktığımda aynı tepkiyi vermiştim :I
@meister sesli güldüm :D
@narudocko tatlı su solcusu mu çkajshd değilimdir heralde yani sanırım :D
0
🌸bugraok
(07.01.17)
(24)

İfşalar taze iken başlayalım mı ankete?

basond
En beğendiğiniz ifşa kimindi?Erkek:....Kadın:....
En beğendiğiniz ifşa kimindi?
Erkek:....
Kadın:....
0
basond
(07.01.17)
erkekler çirkin kızlar patates. genel intiba bu
0
cekilmis gayfe
(07.01.17)
oooo daha efsaneler gelmedi ki baba
şimdi oylamaya gönlüm el vermez
0
limoncello
(07.01.17)
yok eğri oturup doğru konuşalım genel olarak neredeyse hiç tipsiz çıkmadı bu ifşa da
kızlarımız güzel erkeklerimiz yakışıklı çıktı.
0
🌸basond
(07.01.17)
Anket ifşa tazeyken olmaz, geçip gittikten sonra olur. Ertesi gün falan. Daha bitmedi ki.
0
mandalina kokusu
(07.01.17)
Kadınlardan sırayla:

chihirovekohaku - çooook tatlı ve güzel
shotgunwoman
ne çay içerim ne türk kahvesi
sytemofadownmanyagi
cabiday

Erkeklerden sırayla:

Apocalypse
dionisis
proletarier aller lander vereinigt euch
scotty cheese cakee
yirmisantim
0
kulagina kupe olsun
(07.01.17)
bağyanlardan, ne çay içerim ne türk kahvesi
er kişilerden, scotty cheese cake

bence arkadaşlar açık ara bugünün en iyileriydi
0
dene
(07.01.17)
erkek: nicki unuttum, d harfiyle başlayan bardakla poz veren abi
kadın: birinde güzel birinde eh işte dedim ama köstebek iyiydi bence.
0
pamuk helvalar cebe
(07.01.17)
Ben kadın olarak en çok chihirovekohaku nickli arkadaşı beğendim.

Erkeklerden tartışmasız Apocalypse.

Ekleme: Ben seni merak ediyorum ama ısrarla kafa röntgeni koyuyosun :/
0
buff
(07.01.17)
cidden çok sayıda güzel kız/yakışıklı adam çıktı bu sefer ama aklıma gelen kızlardan systemofadownmanyagi var. gerçekten bu kızın 15-16 yaşındaki ağır liseli hallerini, 1.30 boyuyla yaptığı ifşaları hatırlıyorum jasfjskal. çok güzel olmuş cidden, şaşırdım. 14 yaşında kız için türkü yakan halk abozanı gibi hissediyorum kendimi, allah belamı versin benim. onun dışında truman çok güzelleşmiş, onu da eski haliyle karşılaştırdım (arşivim yok, ifşa hafızam guvvatlı). elo zaten istikrarlı bi şekilde güzel. jonestown da sıralamada bayağı üst sıraları aldı bu sefer, elo'nun yancılığını yapmaktan vazgeçti ve iyi de yaptı. ama birinciliği kendi adıma manyak hanıma veriyorum, yardırmış o resmen.

erkeklerden lazpalle'yi beğendim. hem liseden arkadaşıma benzediği için çok dürüst, temiz, sakin bi adam imajı çiziyo gözümde hem de piskiletçi olduğu için gödü bacağı da sağlamdır. sağlam lazpalle sağlam vücutta bulunur. herkes adama "tipik kavgacı laz" falan demiş, gerçekte nasıldır bilmem ama tam aksine çok sakin biri gibi göründü bana. dionisos muydu, dionisis miydi o da yakışıklı çocukmuş. scotty'li vardı bi de cheese cake'li, kemanlı arkadaş. bu üçü aklımda kaldı.

gerçi en beğendiğiniz demişsin herkesi saydım
0
der meister
(07.01.17)
erkek: hatırlamıyorum.
kadın: köstebekli kurabiye miydi neydi, öyle biri.
0
zgrydn
(07.01.17)
erkek:

1-lazpelle
2-himmet dayı

kadın:

1-sta
2-sytemofadownmanyagi
0
freetakilir
(07.01.17)
kadın: köstebek kurabiye
erkek: scotty chees cake
0
himmet dayi
(07.01.17)
Kızlar genel olarak güzel, favorim yok. Hepsi ortalama üstü.
Erkeklere bakmadım

Tinder gibi oldu duyuru sfsfds
0
passion rules the game
(07.01.17)
soruya cevap değil ama genelde herkesin tip çok düzgün, maşallah! :m
0
manuel mandalina
(07.01.17)
Erkek: scotty cheese cake

Kadın: Hatırlamıyorum
0
devilred
(07.01.17)
şimdiki gençler eli yüzü düzgün kendine bakmayı bilen tipler. genel olarak herkes iyi göründü bana.
0
lazpalle
(07.01.17)
chihirovekohaku

erkeklere gelince, ilkesel olarak hemcinslerim hakkında olumlu görüş bildirmem hehe :)
0
wilhelmwasmuss
(07.01.17)
Cevaplar arasında hızlıca geçip nick'ini aramak :(

Şaka maka, genel olarak herkes cazibeliydi bence de. Tabii ki bir iki kişide hayal kırıklığına uğramadım değil.
0
m e b
(07.01.17)
kadınlarda;
1.cabiday
2.jazzabel
3.elo

hemcinslerim konusunda yorum yapmıyorum :/
0
scotty cheese cake
(07.01.17)
kadınlardan da erkeklerden de özellikle dikkatimi çeken biri olmadı ama her zamanki gibi kızlar güzel, erkekler -birkaç istisna hariç- tırt.
0
köstebek kurabiye
(07.01.17)
erkekler taş
kızların babası şekerci
0
eksimeksi
(08.01.17)
ben pek bakamadım bu sefer ama gördüklerim arasında en çok la mort heureuse'ü beğendim.
0
misterturist
(08.01.17)
Ctrl F nick
Hahah ilk defa göze batmadığım bir grubun içerisinde herkesten biri gibiyim:):)
(Olumlu/olumsuz göze batmadığım)
0
cahs
(08.01.17)
bi yazar hatırlıyorum sokakta öldürlen kadın vardı herkes nasıl ya demişti. buradan herkes üzülmüştü. o güzel kadındı hatta resmini bulam du bakim yani benzediğini bulacağım kendisini değil.

i.hizliresim.com
0
turbo sadık
(30.12.19)
(21)

Size hiç biri aşık oldu mu?

cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
Soru başlıkta. Asıl önemli nokta, o kişi size aşık olduğunda kaç yaşındaydınız? Eğer hiç aşık olunmamış biriyseniz de yazmanızı isterim.
Soru başlıkta. Asıl önemli nokta, o kişi size aşık olduğunda kaç yaşındaydınız?

Eğer hiç aşık olunmamış biriyseniz de yazmanızı isterim.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(07.01.17)
Hiç.
0
mandalina kokusu
(07.01.17)
aşığım diyende terketti, inanmayın aşka falan
18-19-20 bu yaşlar içindeydik
0
powerpufgirl
(07.01.17)
oldu. 23 yaşındaydım
0
sta
(07.01.17)
bunu asla bilemeyiz kesin net belki haberimiz olmamistir
0
tiredpanda
(07.01.17)
Sevgilim oldu, ben de ona.
0
angelus
(07.01.17)
valla sevgilim falan oldu (sevgilim aşık oldu demiyorum, hayatımın herhangi bir döneminde sevgilim vardı diyorum), bi tanesini ben çok sevdim, o da beni seviyodu yani birlikteyken öyle olduğuna inanıyodum ben ama 1.5 sene olmuşken pat diye bırakıp gitmişti. aşık olduysa bi tek o olmuştur, başkasının olduğunu sanmıyorum. ondan sonra da sevgilim olmuştu mesela, kız beni seviyodu biliyodum ama öyle aşık olduğunu, kendisi için özel biri olduğumu vs hiç sanmıyorum. "evet oldu" diyemem ama bi kişi olmuş olabilir, ihtimal dahilinde.
0
der meister
(07.01.17)
6, 7 -garantisi olanlar.

Tüm yaş aralığını kapsıyor bunlar.
0
mewthree
(07.01.17)
oldu
0
shotgunwoman
(07.01.17)
Oldular.
Karşılıksız olanlar da var, karşılıklı olanlar da. Er kişiyim bu arada.
İlk aşkım karşılıklıydı 11 yaşında falandım, çocuktuk tabi ne kadarı aşktır bilemem.

Onun dışında 13 yaşındaydı sanırım ilk karşılıksız sevilmem. Ben sevmeyince bir şeyler yaşanmadı.
İlk ikisi böyleydi, bugüne dek işte karşılıklı 2 tane daha aşık olduğum insan oldu. Karşılıksız bana aşık olduğunu söyleyen, bildiğim de 2 kişi daha var, bildiklerim bunlar tabi, bilmediğim de vardır belki.
0
Tyler89
(07.01.17)
Olduğunu iddia eden 2 kişi oldu. biri 20 yaşındayken, diğeri 22. Eğer öyle bir şey varsa, ben ikisine de aşık olmadım.
0
aliza
(07.01.17)
oldular, farklı farklı yaşlarda. bi tanesine ben de oldum, öyle olunca daha güzel tabii.
0
pamuk helvalar cebe
(07.01.17)
oldu birkaç kişi.

birisi ben ortaokuldayken
birisi üniversite ikide, bir üçte, hatta üçte bir kişi yok iki kişi daha var.

hiçbiri benim aşık olduğum kişler değildi

bir de ben üniversite birdeyken biri

aslında epey çokmuş düşününce.
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin_yine
(07.01.17)
Üç kere oldu.
Birinde 17, birinde 20 yaşındaydım.

Üçüncüsü de 22, şu an.
Ben yalnızca birincisi ve üçüncüsüne aynı şeyi hissedebildim.
0
mutlusismankedi2015
(07.01.17)
bir öğrencim telefon mesajıynan ilan-ı aşk etmişti. mesleğe yeni başladığım dönemdi pek yaş farkı yoktu.

başım belaya girecek diye bi telaş yapmıştım, ergen gururuna zeval vermeden, başımı da belaya sokmadan reddedip kurtulmuştum. tehlikeli işler, insanı hem rezil hem ekmeğinden eder.
0
wilhelmwasmuss
(07.01.17)
23tüm galiba. Karşılıklı oldu sonra tabii. Sonra bir daha oldu galiba ama onda da önce bende kelebeklenme oldu, ayarttım denebilir. Onda da 27 idim yanlış hatırlmıyorsam. Tabii kadın milletinin sözünü doğru kabul edersek.. Gerçi aşk diye bir şey yok, son tahlilde, o da ayrı tartışma konusu.
0
kargn
(07.01.17)
hayır.
o duyguyu merak ediyorum ama bazı insanlar doğar, büyür ve yalnız ölür.
onlardan biriyim galiba.
0
m e b
(08.01.17)
Çocukluk dönemlerinde 10-18li yaşlarda annemin en yakın arkadaşının kızı aşıktı bana. Sonraki yaşlarda görmedim bilmiyorum hala aşık mıydı. Kameralı telefonlar yeni yeni çıkmıştı o dönem, aile ziyaretlerine falan gidince, manyak gibi telefonu çıkartıp fotoğrafımı falan çekiyorudu skjadklsdf. Okullarımız farklıydı, seninle aynı okulda okuycam falan diyordu, öyle bir arkdaşlığımız falan da yoktu yani. Neden hatırlamıyorum bu kız bisiklet kullanırken elma fırlatmışlığım vardı buna. Amma salakmışım ya.

Çok fazla çekingendim o dönemler, çok çok hoş bir kızdı. Hoşlandığını belli edenler, aracıyla söyletenler falan oldu ama sayılmaz onlar herhalde. Karşılıklı aşkı soruyorsan hiç olmadı, olmıyacak gibi.
0
Golden Ratio
(08.01.17)
oldu galiba. olduğunu hissettim ancak ben aşık olmadıktan sonra neyleyeyim öyle işi :/ haa ben aşık olmadım mı? tabii ki oldum ama hep bana aşık olması imkansız kişilere oldum. fiks.
0
köstebek kurabiye
(08.01.17)
Evet 15 yaşındaydım şu an yaş 24 hala seviyor
0
jazzabel
(08.01.17)
bunu bilirsen anlamı kalmaz ki. iyi ki bilmiyorum.
0
orospu
(08.01.17)
Oldu. 20 yaşındaydım. Birinin beni o kadar seveceğine inanmıyorum. Ben severim ama karşı taraf için sanmıyorum. Çünkü sevilmek daha zor olan bir şey sevmeye göre.
0
istenmeyen evlat
(08.01.17)
(18)

İlk kez ifşayı zamanında yakalamanın şerefine

himmet dayi
ben de kendimi ifşa ediyorum. çok dövmeyin.
ben de kendimi ifşa ediyorum. çok dövmeyin.
0
himmet dayi
(07.01.17)
dayı naptın ya?
şaka maka tipler düzgün erkeklerin
0
basond
(07.01.17)
oo dayıcım ya hosgedin
0
kedidir o kedi
(07.01.17)
zalım
0
hayde bre
(07.01.17)
olm niye her tipi düzgün olan "ama çok yüklenmeyin" derken at hırsızları müthiş özgüvenle fotoğraf paylaşıyo ki
0
der meister
(07.01.17)
duyuruda yazan bir kiz olsam bu adama verirdim net

msn de kuul takilan smileysiz yazisan efsane adam tipi
0
kosun lan mevzu var
(07.01.17)
bir elde tespih eksik :D
güzel.
0
fatih3289
(07.01.17)
lan der meister ağzımdan aldın
0
basond
(07.01.17)
hoş bukduk arkadaşlar. uzun zamandır ifşa olsam mı olmasam mı diye düşünüyordum. o kadar da kötü değilmiş :)

fotoğraf eski biraz bu arada.
0
🌸himmet dayi
(07.01.17)
adama yazan bi tane kiz yok lan

erkekler dolustuk horul horul erkek kayniyor

kizlari basliga davet ediyorm
0
kosun lan mevzu var
(07.01.17)
açılın ben kızım ehehe

reelde daha iyi olduğuna eminim, böyle de hoşsun ama.
0
jonestown
(07.01.17)
duyuruda kiz olsam bu adami begenirdim net
0
tiredpanda
(07.01.17)
hocam duyurunun 2. yakışıklısısın. kusura bakma 1.yi az önceki laza verdim.
0
freetakilir
(07.01.17)
beğendik, sevdik güzel.
0
oncrossfire
(07.01.17)
20 yıl sonra======>ifşa-nick
0
eksimeksi
(08.01.17)
vay himmet dayi iyiymissin.
0
baldur2
(08.01.17)
yanar dönerli
0
ercumentcozer
(08.01.17)
orospu
(08.01.17)
ben bi oralet içerim seninle
0
orospu
(08.01.17)
(22)

ifşa?

scotty cheese cake
atlarınıza sahip çıkın la. vurun gençler, küfür hariç herşey serbest. (tipini s.... diyenler sadece +1 yazsın ) :D
atlarınıza sahip çıkın la. vurun gençler, küfür hariç herşey serbest. (tipini s.... diyenler sadece +1 yazsın ) :D
0
scotty cheese cake
(07.01.17)
spartalı?
0
basond
(07.01.17)
Yuh, ilk defa bu kadar iyi bir tip gördüm burada :O
0
devilred
(07.01.17)
konservatuvar?
0
chihirovekohaku
(07.01.17)
kardeş bunu siler misin anamız bacımız var aksi takdirde kavga edilecektir teşekkürler
0
der meister
(07.01.17)
shiftdelete'in ceo su değil mi lan bu?
0
pgup
(07.01.17)
bir keman uğruna mal varlığını elinden çıkaran adam gibi adam.
0
nickimin hakkini veremedim
(07.01.17)
@chihi yok hacı fizikçiyim ben. kendi kendime öğreniyorum :)
0
🌸scotty cheese cake
(07.01.17)
biraz daha küpe, piercing falan lazım. sonra tam olursun sen.
0
zgrydn
(07.01.17)
@nickimin hakkını veremedim az kaldı hacı, siparişi verdim sabırsızlıkla bekliyorum :D
0
🌸scotty cheese cake
(07.01.17)
çal kemancı
0
kedidir o kedi
(07.01.17)
@nickimin hakkini veremedim +1
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(07.01.17)
@der meister o kadar mı lan :(
0
🌸scotty cheese cake
(07.01.17)
@zgrydn küpe, dövme vs var hacı. ama yaş 28 takmıyorum artık :(
0
🌸scotty cheese cake
(07.01.17)
der meister +1 dedirttin ya bana da, helal olsun.
0
jonestown
(07.01.17)
@jonestown, o ne demek şimdi ya :/

@der meister, abi ben daha ne diyeyim, gerisini hanımlar şeyapsın...
0
der meister
(07.01.17)
"hiç internette otel aradınız mı?" diyecekmişsin gibi birazdan adwfdasfasfas


bayağı iyi bu arada :)
0
dene
(07.01.17)
@dene dersem biri ağzıma kürekle vursun. uyuzum o reklama :/
0
🌸scotty cheese cake
(07.01.17)
adı ne ise, işte o adama benzettim diye şiapmıştım ben. allah affetsin sdfad
0
dene
(07.01.17)
tam kanka olmalık.. birden içimden öyle geldi..
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin_yine
(07.01.17)
sen de iyisin abi, bide kemanı koymuşsun ne diyelim bunun üstüne.
0
pamuk helvalar cebe
(07.01.17)
ben alırım. olmazsa ev arkadasım alır.
0
oncrossfire
(07.01.17)
kaldır o fotoyu, çanı yükseltiyosun
0
sttc
(07.01.17)
(16)

ifşa var dediler geldik.

lazpalle
atanamamış bisikletçi :)edit: düzeltme yapalım derken fotoyu unutmuşuz.
atanamamış bisikletçi :)
edit: düzeltme yapalım derken fotoyu unutmuşuz.
0
lazpalle
(07.01.17)
caps yok olum.
edit: he geldi de sende hiç bisikletçi tipi yok hocam ya pembeli falan hiç olmamış :/
0
basond
(07.01.17)
liseden arkadaşım suat'a benzettim, direkt olarak kanım ısındı. çok hoş. #nohomo
0
der meister
(07.01.17)
ben böyle adamlar reklamların içinde yaşar falan sanıyordum. baya duyuruda takılan insan varmış böyle.
0
jonestown
(07.01.17)
abi nerelerde pedal tepiyorsun?
tam arkadas olmalik birisin, benim dahonla ayak uydurayim istanbuldaysan.
0
fakyoras
(07.01.17)
kıyafeti bisikletçi numarası yapmak için giymişsin gibi duruyor üzerinde ^^
0
dafaisss
(07.01.17)
güzel beğendim
0
limoncello
(07.01.17)
@basond geç başladık bisiklet işine. 3 sene oldu amatör takılıyorum bir de işe gelip gidiyorum.
@fakyoras daha çok işe gelip giderken. bir de fırsat bulursam günü birlik şehir dışına kaçıyorum.

bu da düldül i.hizliresim.com
0
🌸lazpalle
(07.01.17)
tipik bir karadenizli :d uiyy uşağuumm :d
10 üzerinden 7
bence biraz kilo al.
0
fatih3289
(07.01.17)
abi duyuruda gördüğüm en karizma adamsın yeminle
0
freetakilir
(07.01.17)
ivan basso sandım bir an. çok benziyorsunuz.
bir ifşa da ben yapayım be...
0
filteria
(07.01.17)
@freetakilir 10 tane foto içinden seçtim. normalde tip yerlerde.
@fatih3289 boy kilo aynı. baba karadenizli anne trakyalı.
0
🌸lazpalle
(07.01.17)
güven veriyorsun abi.
0
Apocalypse
(07.01.17)
gerçek bir lazmışsın doğrusu..
0
manuel mandalina
(07.01.17)
Atanınca pisiklet alcam. Yardım edersin artık. Surat erkeksi. Klasik kavgacı karadenizli gibisin :D bi de erkekler :) kullanmasa keşke. Kadın diye giriyorum erkek çıkıyor hep
0
glamdr1ng
(07.01.17)
o pisiklet yerine 125 cc bir scooter ı tercih ederim.
0
tavish11
(07.01.17)
Apocalypse +1

Profesyonel, ciddi, güvenilir gorunuyorsunuz.
0
md11
(08.01.17)
(9)

(ibretlik) bir ifşa da benden gelsin.

m e b
zaten önceden ifşa yapmıştım. bu da geçen sene çekilmiş bir fotoğraf. ----`404 not found`.---ibretlik, değil mi? :)
zaten önceden ifşa yapmıştım. bu da geçen sene çekilmiş bir fotoğraf.
----404 not found.---

ibretlik, değil mi? :)
0
m e b
(07.01.17)
maşallah hocam mütevazi bir tipin var.
ibret aldım.
0
basond
(07.01.17)
of orda boşluk varmış yahu, popon ne esnekmiş dicektim.
0
jonestown
(07.01.17)
popo kısmı benim de dikkatimi çekti
biliyorum görmüştüm seni daha önceden
0
limoncello
(07.01.17)
Zayıfım diye sızlanıyordun. Kilon iyi bence.
0
hayde bre
(07.01.17)
her an dostane bi tavırla çiğ köfte yoğurmaya başlayacakmışsın gibi duruyosun abi, sevdim ben samimi ve güzel, kaybolsam "pardon bakar mısınız" diye yanaşıp yol soracağım ilk adam, rispek
0
der meister
(07.01.17)
@jonestown + @limoncello: bende her şey var ama öyle bir popo yok, merak etmeyin :P

@der meister: teşekkür ederim. bir gün yollar kesişirse, çiğ köfte ısmarlayacağım sana.

@haydi bre: o zaman 58'dim, şimdi 57'yim.
0
🌸m e b
(07.01.17)
Dünya Karate Şampiyonu Rafael Aghayev'e benzettim.

aghayev.pro
0
dissendium
(07.01.17)
Samimi, hoş sohbet bir insan gibi duruyorsunuz.

Popo yanılgısı güldürdü. :)
0
md11
(08.01.17)
Abi kıyamam sana lütfen güneş gözlüğü al, bak kısmışsın, ağrı yapar.
0
kargn
(08.01.17)
(6)

hissedilen sıcaklık ne demek

geceuykusu
hissedilen sıcaklık ne demekhttp://www.ntvhava.com/konum/istanbul/15-gunluk-hava-tahminibu sitede hava durumu raporları var sıcaklık yazıyor altında hissedilen sıcaklık yazıyor sıcaklık derecesi belliyken daha hissedilen sıcaklık ne ola ki
hissedilen sıcaklık ne demek

www.ntvhava.com

bu sitede hava durumu raporları var sıcaklık yazıyor altında hissedilen sıcaklık yazıyor sıcaklık derecesi belliyken daha hissedilen sıcaklık ne ola ki
0
geceuykusu
(07.01.17)
Ölçülen sıcaklık bilimsel veri, değişmez; hissedilen sıcaklık subjektiftir. Sen başka hissedersin ben başka hissederim. Verilen değer bunun ortalamasıdır. 45 kilo bir insanla 120 kilo bir insan için aynı şartlar farklı sonuçlar verir.
0
angelus
(07.01.17)
bence hikaye o. istanbul için -20 vermiş bu gece, oldu aq. hava günlük güneşlikken bile deli gibi rüzgar alan bi yerdeyim, hissedilen en fazla -7 falandır ki öyle olduğunu dahi sanmıyorum. hissedilen -20 olsa ciğerleri elime almam falan lazım.
0
der meister
(07.01.17)
🌸geceuykusu
(07.01.17)
eksisozluk.com sitesinde hissedilen sıcaklık başlığına eksisozluk.com bir yazar bunları yazmış

çok çok saçma bi durum. şu an hissedilen sıcaklık -11 ise, hava -11'dir arkadaşım. hissedilen -11 ama hava -3 ne demek amk?
18.02.2015 00:46 reso aga

aynen katılıyorum
0
🌸geceuykusu
(07.01.17)
Bkz: yas termometre sicakligi
0
gormemisin oglu
(07.01.17)
Nemin ve rüzgarın içine katıldığı durum. Şöyle ki şu an İstanbul'dayım, normalde daha kuru başka bir yerde yaşıyorum. İstanbul'da 0 derece olduğunda içime işliyor, orada 0 derece olduğunda 'İyi ya, sıcakmış' diyorum. Olay şu, normalde hava sıcak olduğunda terlersin ve vücut kendini soğutur ve hava sıcaklığı ile dengeye ulaşırsın. Sıcak havada nem olduğunda terleme yavaşlar, terlemeyince, vücut soğumaz. Bu nedenle, atıyorum 30 derece 35 hissedilir.

Bunu hesaplamak için uzun bir formül de olacaktı. Isı endeksi o anki sıcaklık ve nemin bir fonksiyonu.
www.wpc.ncep.noaa.gov
Isı endeksine,, rüzgar ve o basınçta suyun buharlaşma hızıydı galiba, onu ekleyince hissedilen sıcaklık elde ediliyor.
0
aychovsky
(07.01.17)
(24)

Geceniz nasıl geçiyor?

matilda
Benim patron mesaj attı yarın gelme çok kar var dinlen diye (13:30'a kadar çalışıyorum Cumartesi günleri. Bazen minnoşluğu tutuyor böyle.) Bu haftanın tek olumlu olayı buydu zaten. Siz neler yapıyosunuz?
Benim patron mesaj attı yarın gelme çok kar var dinlen diye (13:30'a kadar çalışıyorum Cumartesi günleri. Bazen minnoşluğu tutuyor böyle.) Bu haftanın tek olumlu olayı buydu zaten. Siz neler yapıyosunuz?
0
matilda
(06.01.17)
ne iyi patronun var:)

ben de iş tez bir arada. geçiyor bakalim
0
benaslindayohum
(06.01.17)
istanbula gidecektim, uçuşlar iptal oldu.
bira aldım, döndüm eve. oturuyorum keyifler yerinde
0
naberabi
(06.01.17)
ders çalışıyom..
0
masa penisi
(06.01.17)
sıkıntıdan kendimi bıçaklıycam.
0
zgrydn
(06.01.17)
karı rahat izleyeyim diye pencerenin kenarına yerleştim. 3:30'da new jersey-toronto maçı beleşmiş nhl'de, uyanık kalabilirsem onu izlerim. fena geçmiyor aslında ama canım sıkılıyor. bi şey yapmıyorum. yapacak bi şey de bulamıyorum. yüksek sesle müzik dinliyorum. alışık olduğum bi şey değil pek. ne çok bi şey dedim.
0
der meister
(06.01.17)
Finalleri yarıladık bugün itibariyle. Az miktar es verdim. Yarın devam.
0
hayde bre
(06.01.17)
Bu saatte yataga girdim, 4:30 da kalkip 5-7 nobetine gidicem. Ama fena degil genel olarak.
0
baharat
(06.01.17)
Karin yağmasını bekliyordum uzun zamandır çok sevindim, gezdim dolaştım, kar topu oynadım bi güzel, şu an tek iyi şey bu çünkü.
0
pamuk helvalar cebe
(06.01.17)
Ben bi yerden telefon bekliyorum belki bugun gelir dedim gelmedi. Gelecek hafta da gelmezse uzulucem biraz. Ama o olmazsa baska yerler de var radarimda ama orasi olaydi iyiydi. Simdi de hanimla yemek yapicaz kar esliginde yicez bi sominemiz eksik
0
condom kurşunu
(06.01.17)
idare eder.

lanet olası bir hocanın, lanet olasıca bir dersine çalışıyordum sonra yeter lan deyip kapattım. şimdi takılıyorum, çay içiyorum, mirkelam dinliyorum.
0
dorylaion
(06.01.17)
Gece daha yeni başlıyor.
0
pike
(06.01.17)
bu gece gelme dediler bana piyangodan tatil çıktı.
sabahlayacaktım yoksa.
0
basond
(06.01.17)
"Film izleyeyim" diyorum, internette sürtmekten bir bakıyorum saat 4 olmuş. Öyle yatışla geçiyor işte.
0
yirmisantim
(06.01.17)
tüm gün boş boş oturdum. kar yağınca çıktım yürüdüm biraz, baya güzel oldu. şu an film izliyorum. gece biraz çalışıp yatarım.
0
lesmiserables
(06.01.17)
Kucakta kediyle film izledim. Normalde kedilerim asla kucağa gelmez, çok mutlu oldum o yüzden. Birazdan da yatıcam. Keyifler tıkırında.
0
buff
(07.01.17)
fıs collection genel olarak, bazı şeyler yolunda bazı şeyler değil ama özet olarak ben o yolda değilim
0
life is not fair
(07.01.17)
İki saatlik toplantıya diyerek İstanbul'dan Tekirdağ'a geldik ve burada mahsur kaldık. Toplantıya geldiğimiz firma bizi anlaşmalı olduğu bir otele yönlendirmişti son birkaç odadan boş olan ikisini tuttuk da şarap içerek sabah olsa da evimize gitsek diye takılıyoruz şu an.

Göt kadar ilçede 4 saatte 10 kilometre yol yapamadık, ana yola çıksak muhtemelen orada bir yerlerde saplanıp kalacaktık. Bir yandan canım sıkkın, bir yandan yine karda kışta başımızı sokacak bir yer bulduk diye kendimi avutuyorum.
0
chicha
(07.01.17)
kira ilanlarına bakıyorum. çok seçici olduğumu farkedip elemeye baştan başladım.
0
sttc
(07.01.17)
Fayans, banyo dolabi, dusakabin filan bakiyorum. Kafayi yicem.
0
kuehles blondes
(07.01.17)
ödevi bitirmeye çalışıyorum. pazartesi finalim var en önemli dersimden ancak cumartesi içeceğim. 24'ünde de proposal'ım var. ha en önemli derse yardırayım ki kafam rahatlasın.

iyidir şimdilik yani.
0
rain when i die
(07.01.17)
müzik dinleyerek the sims 4 oynuyorum. eleştirdikleri kadar kötü değil yaa diyorum.
0
muslugubozukhayrat
(07.01.17)
Doktora tezimi yazmakla meşgulüm...
Salı tez izlemem var.
0
duyond
(07.01.17)
11 buçuk civarı sahile indim. yeni geldim. ilk kar zamanı mutlaka dışarı çıkarım. şarap içtim, kuruyemiş yedim. kar yağduğınd istanbul'u seviyorum. kedime benzeyen bir sokak köpeği gördüm. iki köpeklerdi aslında. biri benimkine benzziyordu. oyun oynamaya başladılar aralarında. hüngür hüngür ağladım o sahnede. benimki içeride, o dıarıda. kulağımda çaykovski haziran çalıyordu. neyse ki fazla insan yoktu. olanlar da fotoğrf çekme derdindeyi. sarıldım, sevdim benim kediy benzeyeni. sözleştik yrın mama getireceğim konusunda. iyi geçti bugün. normlden fazla şarap içtim. iki şişe bugğün. kar olduğu için izin verdim kendime. keşke her gün bugün gibi olsa. ölmek bile istemem belki. şimdi sessiz bir film izleyeceğim. hula diye. 5^Te de konjuh'un maşı vr. belki onu beklerim. dayanamzsasm da uyurum.
0
misterturist
(07.01.17)
paralarımı sakladığım yeri su bastı tavandan. anca kuruttum, boyaları akmamış neyse ki.
0
inannas jofn
(07.01.17)
(13)

Karınız Nasıl?

jesterdvine
Az önce "Çerkezköy'den İstanbul'a gelmeye çalışıyorum" diyen bir arkadaşım foto yolladı. Orada 3'te başlamış kar ve akşam durum bu Sizlerde nasıl?
Az önce "Çerkezköy'den İstanbul'a gelmeye çalışıyorum" diyen bir arkadaşım foto yolladı.

Orada 3'te başlamış kar ve akşam durum bu

Sizlerde nasıl?
0
jesterdvine
(06.01.17)
bahçelievlerde yağmur var.
edit: kar var ^_^
0
headredhead
(06.01.17)
fatih'te daha yok ama hava sıcaklığı 0.5 santigrat derece. yavaş yavaş tüm istanbul'u alacak böyle, gece bu kadar kar almayan yer kalmaz herhalde istanbul'da. fatih diyorum yahu, burası için bile gece -3 diyor.
0
der meister
(06.01.17)
gayrettepe'de yağmur gibi bir şey yağıyor.
0
sir gawain
(06.01.17)
Beylikdüzü - Etraf beyaz.
0
himmet dayi
(06.01.17)
Beylikdüzü'nde 15 dakika önce halk arasında bulgurcuk denilen şey yağıyordu. Böyle kar ve dolu arası. Dolu gibi yağan kar. Yerler merler kaygandı. Şimdi bakıyorum, yuhannes, 15 dakikada bembeyaz olmuş ortalık.
0
aychovsky
(06.01.17)
Hadimkoy yolu feci karli birkaç saattir
0
all girls dream
(06.01.17)
Baltalimanındayım, yağış yarım saat önce başladı, baya yoğun yağıyor.
0
bfm
(06.01.17)
ben de güncelleme yapayım: burada da yaklaşık yarım saattir kah yoğun kah sakin ama durmaksızın yağıyor, hava sıcaklığı -0.5 santigrat dereceye düştü. bu ılık, iğrenç, uğursuz yer bile bu kadar erken başladıysa coşmaya istanbul geneli müthiş olacak demektir. daha gecesi var bunun
0
der meister
(06.01.17)
bakırköy'deyim, her yer bir anda kar oldu :)
0
sayns
(06.01.17)
Başlığa istinaden: bekarım, karım yok.
Soruya istinaden: Yeşilköy, yağıyor. Yerler falan tuttu.
0
d max
(06.01.17)
merter
kar tuttu yolları kapladı
0
basond
(06.01.17)
Burada kar falan yok henüz. Eskişehir yolundan bildiriyorum.
0
köstebek kurabiye
(06.01.17)
kadıköy, hayatımda gördüğüm en hızlı tutan kar O.o
0
gmzo
(06.01.17)
(4)

iki gündür comfortably numb dinliyorum

isimsiz uye
anasını satayım ben bunu 2 3 sene önce de dinliyodum böyle olmamıştım. pulse versiyonundan mı, lyrics çeviriye bakmamdan mı, klibinden mi solosundan mı bilmiyorum ama kafamı hissetmiyorum. subliminal mesaj filan olabilir mi bunda? kafamı topluycak bişeyler önerin (ciddiyim)
anasını satayım ben bunu 2 3 sene önce de dinliyodum böyle olmamıştım. pulse versiyonundan mı, lyrics çeviriye bakmamdan mı, klibinden mi solosundan mı bilmiyorum ama kafamı hissetmiyorum. subliminal mesaj filan olabilir mi bunda? kafamı topluycak bişeyler önerin (ciddiyim)
0
isimsiz uye
(06.01.17)
insanlar o kafaya çıkmak başka şeyler kullanıyorlar, bunu müzikle yapabilmek güzel biraz daha tadını çıkar üzerine the great gig in the sky dinle
0
freebird5406_2
(06.01.17)
ben de iki gündür aralıksız ievan polkka ve 7th element dinliyorum. kafanı toplar mı yoksa tamamen yakar mı emin değilim :p

www.youtube.com

www.youtube.com

al bu da altın vuruş olsun, beynin nur içinde yatsın, amin,

www.youtube.com
0
der meister
(06.01.17)
devam et +1

www.youtube.com
0
freetakilir
(06.01.17)
2-3 sene önce kısmına değinmek istiyorum bende pink floydu kim dinler yeaa modundaydım şuan pink floyd fav grubum olma yolunda ilerliyor

@freetakilir, high hopes'u cover verisyonu ile +1'liyorum www.youtube.com
0
eja
(06.01.17)
(25)

duyuruda bildiginiz nicklere mi cevap yazıyorsunuz

hopp
kardesımın eksisozluk hesabından soru soruyorum bazen ne zaman yazsam cevap gelmıyor, burdan yazınca bırılerı saolsun cevaplıyor geneldegerci artık bende kullanıcıları bılıyorum az cok, tek tek olmasa da. arada tartıstıklarımda oluyor ama genelde herkese karsı pozıtıfım, cok sey ogrendıgım oluyor bu
kardesımın eksisozluk hesabından soru soruyorum bazen ne zaman yazsam cevap gelmıyor, burdan yazınca bırılerı saolsun cevaplıyor genelde

gerci artık bende kullanıcıları bılıyorum az cok, tek tek olmasa da. arada tartıstıklarımda oluyor ama genelde herkese karsı pozıtıfım, cok sey ogrendıgım oluyor buradan (cok sacma sapan yorum okuyup bu salak sonsuza kadar sussa ya dedıgımde tabi)

neyse soru şu nicki tanıdık gelenlere mı yazıyorsunuz genelde yoksa onunuze gelene bın tekme mı?
0
hopp
(05.01.17)
Yo nicke bakmadan cevaplıyorum ben.
0
cabiday
(05.01.17)
Nicke bakıyorum, daha önceden tartıstıgım biriyse cevap vermiyorum.
0
basubadelmevt
(05.01.17)
Faydalı olabileceğime inandığım bir konu görürsem kim olduğuna bakmaksızın yaziyorum.
0
md11
(05.01.17)
nicke bakmıyorum bile.
0
cemallamec
(05.01.17)
bence sorunun kolaylığına göre cevap geliyor. mesela yemek tarifi sorsan bilenler hemen üşüşüp veriyor cevabı. ama bazen sağlık konuları olsun, engin bilgi gerektiren konular olsun pek yanaşmıyor kimse.

birde şurda en sevdiğiniz özelliğiniz nedir diye sor 20'yi geçgin cevap gelir eminim. kendini anlatmayı seven bi güruh.
0
for day to break
(05.01.17)
nayn, bi fikrim varsa yazıyorum.
0
pamuk helvalar cebe
(05.01.17)
hiç bakmadan cevap veriyorum.
0
m e b
(05.01.17)
Sözlük hesabından sorarken duyuruyu internet kullanıcılarına açmayı unutuyor olabilir misin?
0
kiss my irish ass
(05.01.17)
Yoo soru hakkında bilgim ya da fikrim varsa yanıtlıyorum, nickle alakası yok.
0
duyond
(05.01.17)
2 kişi var mimlediğim. Yazdıklarını okumuyorum bile duyuruda. Okusam da cevaplamıyorum. Ama tahminimce duyurudaki insanların tutumu böyle o tiplere (tespitlerime göre, kendi duyurularına yapılan yorumlara göre) beyni yok fikri var derler ya heh onlardan.
0
very big cat you.
(05.01.17)
bildiğim nick'lere cevap yazmak değil ama şöyle bir durum var: birkaç nick var, onların hiçbir duyurusuna yazmıyorum. bazıları aynı şeyi 15 kere soruyor (ben de dahilim bu gruba) ve yazdığını boşuna yazdığını biliyorsun. bazıları ise net gerizekalı oluyor, hiçbir şekilde muhatap olmak istemiyorum. troll'leri falan geçiyorum zaten. onlara cevap verdiğim oluyor ama troll olduklarını bilerek veriyorum, faydam olsun diye değil.

bunun dışında "aa bildiğim nick, yazayım" ya da "aa bilmediğim nick, neme lazım cevap vermeyeyim şimdi" durumu olmuyor ama nasıl desem, verdiğim cevabı okuyacağını ve verdiğim cevaptan yararlanabileceğini bildiğim kişileri kendimce daha öne koyuyorum elbette. bu senin başka hesaptan girmenden ziyade, benim "bu kişiye yazdığım şey boşa gitmez" diye düşünmemle alakalı.
0
der meister
(05.01.17)
Nicke bakıyorum meraktan ama bildiğim bir konuysa cevap veriyorum, nikine göre ayırmam yani. Tartıştığım tipleri de hatırlamıyorum ben ya.
0
old possum
(05.01.17)
ben bazı nicklere yazmıyorum bilerek.
0
kurnaz
(05.01.17)
nicke hiç dikkat etmem. var aslında bir kaç yazılmayası tip ama ona bile dikkat etmiyorum. bildiğim bir şeyse yazarım hemen.
0
odiyus
(05.01.17)
of çok ergen bi genç var onun sorularını okuyorum. benim üzerinden 7-8 yıl önce geçtiğim konuları görünce bi sıkılıyorum valla.

devilred i çok gergin bulduğum için onun sorusu varsa geçerim, gerisine bakmam, cevaplayabilirsem cevaplarım
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin_yine
(05.01.17)
Ben de nicklere genelde bakmayanlardanım. Tartıştığım insanları bile unutuyorum, belki de birkaç gün sonra sorusuna cevap veriyorumdur. Ben yapım gereği kin tutabilen biri değilim.

Burada 2-3 kişiyi tanıyorum sadece (ki onlar da sevdiğim insanlar). Diğer herkese eşit uzaklıktayım, hiç kimseye karşı bir şey hissetmiyorum.
0
köstebek kurabiye
(05.01.17)
nick ayırmadan elimden geldiğince yardım ederim,cevap yazarım. bazen soruya cevap yazana kadar 50 kişi en ince ayrıntısına kadar bilgilendirmiş oluyor, o zaman da benim yazmama gerek yok ki diyip geçiyorum.
0
MtKrt
(05.01.17)
Nick'e hiç bakmıyorum. Geçen gün bir soruda cevabı yazdıktan sonra gözüme çarptı, 'Ya bu böyle biri değildi. Troll mü acaba' diye merak edip vazgeçtim. O da kaç yılda bir kere oldu. Engellediğim hiç kimse yok. Can düşmanım olsa ve cevap vermiş olsam, sonra fark etsem 'Belki arayı ısıtırız, fena mı olur' diye silmem.

Gönül işleri, anketsel sorulara cevap vermek kolay. Herkesin ya kendisinin ya çevresinin gönül işi tecrübesi var ve bir noktaya kadar yoruma bağlı, bilgiye bağlı değil. Keza anketler de öyle. Kendini biliyorsun, dolayısıyla soru bildiğin yerden geliyor. Biri gelip de 'Elimde iyon lazeri var, potasyum sülfatla tepkimeye soksam ne olur' dese nasıl cevap vereyim; iyon lazeri görmemişim, potasyum sülfat görmemişim. Soru ne kadar çok bilgi isterse, gelen cevabın da o derece az olması ve hiç cevap gelmemesi normal.
0
aychovsky
(05.01.17)
kendi yazdığım bi eklenti ile engellediğim kişilerin cevaplarını ve duyurularını görmüyorum. o yüzden daha böyle birşeyle uğraşmadım. engelli listesinde değilse cevap veriyorum listedeyse zaten görmüyorum.
0
masa penisi
(05.01.17)
nicke bakıyorum.

bazı arkadaşların hayali hayatlarından gelen sorularına cevap vermiyorum örneğin.
0
Apocalypse
(05.01.17)
Bazilarini seciyorum cunku hem soru sorup, uzerine de ukalalik yapiyorlar. Bilgi vs. bunlara çok. Elimden geldigince islerine yarayacak sekilde herkese cevap vermeye calisiyorum.
0
evimin paspasi
(05.01.17)
nicke bakarım.
0
tutmayın küçük enişteyi, salıverin gitsin
(06.01.17)
önce soruyu okuyorum soruda sıkıntı yoksa cevaplıyorum
acayiplik sezersem nicke bakıyorum haaa troll diyorsam yazmıyorum yoksa olabilir böyle şeyler diyip bilgim dahilinde cevaplıyorum.
0
basond
(06.01.17)
nicke bakmam çünkü binlerce adam var hangisini aklımda tutayım. ancak duyurularda bazen görüyorum adam trollüyor belli. bir iki gözüme çarparsa unutmam sorduğu sorulara cevap vermem.
0
blue eyes white dragon
(06.01.17)
içeriğe ve yazma stiline göre cevap veriyorum.
Nike bakmıyorum bile, burda insan ya da gündem takip etmiyorum. Trol mrol olsa bile (ki bildiğim bişi yok kimdir nedir), çok saçma bi soru olsa bile, aklıma gelen bişi olursa yazmaya çalışıyorum ekstra bi durum olmazsa (üşenmek)
0
neynep
(06.01.17)
(2)

Cuma Cumartesi beklenen kar?

aklimdakisorular
Yurtdışı hava siteleri çok enteresan uyarılar veriyor. Bizim Mgm ve akom neden uyarmıyor hala? Accuweather büyük kış fırtınası dedi ilk kez...
Yurtdışı hava siteleri çok enteresan uyarılar veriyor. Bizim Mgm ve akom neden uyarmıyor hala? Accuweather büyük kış fırtınası dedi ilk kez...
0
aklimdakisorular
(05.01.17)
az önce havayı koklayan adamı dinledim, tahminler çok değişiyor dedi. bi gün önce yağış daha çok yağmur şeklinde olacak beklenildiği gibi kar yok falan diyordu ama bugün kar yerleşecek fırtına bekleniyor dedi.
0
pamuk helvalar cebe
(05.01.17)
ne tarz bir uyarı beklediğini bilmiyorum ama MGM'nin sitesine girersen sağ tarafta bir sürü yanıp sönen ünlem işareti mevcut. tahminler soğuğun ne zaman gireceği ve yağışın ne kadar olacağı konusunda değişiyor ki onlar da küçük sapmalar. her halükarda hava çok soğuk olacak ve kar yerden kolay kolay kalkamayacağı için gök gürlese dağılan şehir için büyük tehlike teşkil edecek. ben bu akşam bilgisayardaki bütün işlerimi halledip yarın gece pencerenin önüne kurulacağım. elektrik olmaz muhtemelen :)
0
der meister
(05.01.17)
(110)

bi' 50-60 kilo verdim

trumanshow
nasıl olmuşum;http://i.hizliresim.com/kGM7oW.jpg
nasıl olmuşum;
i.hizliresim.com
0
trumanshow
(05.01.17)
daş gibi olmuşun meaşallaa
0
cekilmis gayfe
(05.01.17)
Hoş. Kilo vermen daha hoş.
0
humblebirth
(05.01.17)
Adele işini abartmışsın. Sonuç; Erkek Fatma. Saç da kısa zaten...
0
neotunc
(05.01.17)
çektiğin çileye değmemiş.
0
tutmayın küçük enişteyi, salıverin gitsin
(05.01.17)
çok güzel olmuşsun,fit görünüyorsun. azmine sağlık.
0
denef
(05.01.17)
çok güzel tebrikler <3
0
yue
(05.01.17)
gayet daş görünüyorsunuz, azminiz için tebrikler :)
0
pide
(05.01.17)
vallahi süper olmuşsunuz. çok da sağlıklı görünüyorsunuz. aman kilo verdim diye sporu salmayın :)
0
istanbul kanatlarimin altinda
(05.01.17)
Muhteşemsiniz <3
0
tahin pekmez yoğurt
(05.01.17)
ya truman <3 mükemmel olmuş gözlerime inanamıyorum ya
0
sta
(05.01.17)
Ohaa yillar sonra trumanshow'u duyuruda gormek, tebrik ederim.
0
yuzır
(05.01.17)
ulan ben bile cok sevindim. tebrik ederim, harika olmussun. sahane. iste boyle ifsalarla gelin.
0
der meister
(05.01.17)
50 kilo önceki halini hatırlıyorum ifşalardan.

Süper olmuş, tebrik ediyorum. Zamanında benzer bir serüvenden geçmiş biri olarak muazzam bir başarı. İraden iyiymiş bayağı=)
0
KaraSakall
(05.01.17)
yuzır +1 süper olmuş truman
0
shotgunwoman
(05.01.17)
Eski halinizi bilmiyorum, ama gene de oha. Bacagim sakat, kosmadan etmeden nasil verebilirim bi 15 kilo?
0
denizgonen
(05.01.17)
sporcu vücudu olmuş takdir ettim.

spor yapan herkesi takdir ediyorum bu vesileyle.
0
levpontryagin
(05.01.17)
herkes hatırlıyorum yazınca ben de hatırladım. tebrik ederim, iyi iş başarmışsınız.
0
Apocalypse
(05.01.17)
Önceki halini bilmiyorum ama 50-60 kilo vermek harika bi başarı, azmin için kutlarım.

Baldır kısmın biraz abartı olmuş, onun dışında gayet iyi. Alkışşş
0
Tyler89
(05.01.17)
baldır düşmanlarına kötü haber, o quadlar biraz daha büyüyecek :) yani inşallah.
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
Önceki hali bilmiyorum fakat ben özellikle bacaklara bayıldım.
Çok iyi.
Tebrikler.
Darısı başıma diyeyim :)
0
mutekebbir
(05.01.17)
Trumanshow trumanshow yapmis.hem hosgeldin hem bravo.birde sokak agziyla cevap verirsem 10 numara manita olmus valla tebrikler.
0
duptıs
(05.01.17)
öncesini bilmiyorum ama, 50 kilo vermiş bir insan için çok çok iyi duruyorsunuz, maşallah diyorum, azminiz ve kararlılığınız da çok iyiymiş...
0
nucleon
(05.01.17)
Tebrikler.Eski halini bilmiyorum.Eski hal fotosu da var mı? karşılaştırma daha anlamlı olur
0
turkuaz
(05.01.17)
19 kg verdiğiniz zaman demiştim ki sırtınızdan bir damacana eksilttiniz. şimdi ise bir su dükkanı gitmiş. Tebrik ediyorum.

body transformation diye videolar fotoğraflar koyuyorlar ya bence efsanevi bir body transformation işi çıkarmışsınız. ben bu arada erkek sanıyordum sizi ya neden aklımda öyle kalmış bilmiyorum.
0
godsparticle
(05.01.17)
50-60 kilo verdiyseniz before-after fotosu koymanız lazım. bence başarılı.
0
humat
(05.01.17)
eski halini bilmiyorum ama sırf azminden ötürü bile ayakta alkışlanısı çabanı takdir ettim kendimce, valla helal olsun ne diyeyim
0
nisansayısı
(05.01.17)
Aslinda soyle demek lazim.

Iyi ki dogdun trumanshow.
0
duptıs
(05.01.17)
Hakikatten bir before after iyi olur bencede.
0
KaraSakall
(05.01.17)
Tebrikler!
Keşke before - after yapsaydın. Bazı ablalarımıza böyle örnekler lazım..
Quadlar çok iyi ama ben nedense sırtı da merak ettim? :)
0
bir3iki7
(05.01.17)
Tebrikler efendim :) Kilo veren hayatını değiştiren herkesi kutluyorum :)
0
gozu acik sevisen yahudi
(05.01.17)
tebrik ederim her zaman bu şekilde iradeli biçimde kilo verenlere saygım olmuştur.
Ömür boyu kilolarınızı korumanızı temenni ediyorum. Sağlıklı bir hayat sizinle olsun.
0
basond
(05.01.17)
bence hizliresim.com'a falan yükleyin bu şekilde facebook hesabınızı da ifşa etmiş oluyorsunuz

edit: tebrikler bu arada
0
toua tokuchi
(05.01.17)
cok güzel görünüyorsunuz. tebrikler.
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(05.01.17)
Tebrikler. Azminize sağlık.
0
elikası
(05.01.17)
sorulduğu için yazıyorum;

2 senede verdim bu kadar kiloyu. sadece sağlıklı beslenme ve spor ile verdim.
spor olarak ağırlık çalışıyorum, inşallah kalan hayatımda da bunu yapmaya devam ederim.

öncesi fotoğrafımı koymak hiç içimden gelmiyor. önceden gösterirdim, hoşuma giderdi de ama artık bu beni mutlu etmiyor.

hedeflediğim yerde değilim bu arada. %4-5 kadar bi'yağ oranı düşürmek istiyorum; ama artık olmuyor. psikolojik olarak çok zorlanıyorum.

aynı zamanda da beslenmeden çok kısıtlama yapınca güçten düşüyorum, ağırlıklar artmıyor, o zaman da mutsuz oluyorum.

ara ara yine yağ yakmayı denerim, belki 1 sene sonra tekrar işleri sıkı tutarım, bunu henüz planlamadım.

kilo vermeye karar verdiğimde "fit biri olucam" demiştim.
en zirveyi hedeflemiştim.
oraya yürüdüm, epey yol kat ettim, ama benim için istediğim yer bunun çok daha ilerisinde.

ve yaşadığım sürece, istediğim noktaya gelmek için zamanım var <3
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
yaa çok iyi bacak çalışmışsın. tebrik ederim.
0
sanguine mcqaer
(05.01.17)
önceki halini görseydim keşke. ama bu halin taş baya. benim kilomdan daha fazlasını atmışsın vucudundan. tebrikler.
0
elorelia
(05.01.17)
kardiyo şart :)
0
filteria
(05.01.17)
tebrikler !!!

bende sıkı diyet kasıyorum bu aralar. 88.2'den 82.8'e düştüm 3 haftada. bugün sporada başlıyorum. görünce daha da gaza geldim.
0
sarlatan
(05.01.17)
@sarlatan, mutlaka bacak günün olsun :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
gaza gelme durumu++ :)
0
sarlatan
(05.01.17)
Oyy, taş olmuşsun. Güle güle kullan! Bir de geri ödndüğüne çok sevindim
0
aychovsky
(05.01.17)
@aychovsky, sen herkese destan yaz, bana gelince 2 cümle... oldu mu şimdi hehe
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
süper, özellikle bacakları çok sevdim.
0
cikis yolu
(05.01.17)
Güzel. Onemli olan verilen mucadele ve kararlılık.en guzelide bu ikisi.
0
vi veri veniversum vivus vici
(05.01.17)
resmen aşık oldum.

tebrikler.

başarılar.

saygılar.
0
top_secret
(05.01.17)
başlığı görür görmez sen aklıma geldin zaten, şaşırmadım. alkışlıyorum, destekçinim ;)
0
tughan
(05.01.17)
@tughan, her zaman pozitif baktığını ve takdir ettiğini hissettirdin ve bu beni mutlu etti.
sen de benim tam tersim yollardan ama en nihayetinde kilo alıp vermeli yollardan geçtiğin için, beni en iyi anlayabilecek kişilerden birisin, teşekkür ederim <3
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
sanki ben seni eski ifşalardan hatırlar gibiyim. yanılıyor muyum acaba. kilon vardı ama 50 60 fazla olacak kadar var mıydı ya.

tebrikler azmin için.
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin_yine
(05.01.17)
Müthiş olmuşsun <3

Ben on kiloyu veremiyorum, takdir ettim sahiden.

Saçın da çok güzel olmuş bu arada ^^
0
devilred
(05.01.17)
Tebrik ediyorum , müthişsin bravo valla ben hayatta yapamam heralde. Nasıl bir program uyguladın?
0
old possum
(05.01.17)
@devilred saçımı sorma, çok sancılı süreçteyim, küte çeviricem şekilsiz kaldı. gerçi sonra yine kısaltırım, bundan sonra hep kısa :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
@old possum, valla her yönünle uğraşıyorsun, sadece diyet spor değil burada olay, kafayı da resetlemek ve baştan yazmak lazım.

spor programı diyorsan, bileşik egzersizleri asiste ederek çalışmayı seviyorum...
diyet diyorsan, abur cubursuz, eppeksiz, şekersiz beslenmeye çalışıyorum. ama ilk 1 sene inanılmaz katıydım, ağzıma meyve bile sürmedim.
şimdi öyle değil ama, o kadar sıkamıyorum.
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
güzel olmuşsun özellikle yüzün. eski halini pek hatırlamıyorum ama şu tarzın pek bi hoş. azminden bana da ver biraz.
0
for day to break
(05.01.17)
foto pek basarili degil, kisa cikmissin diyim (:
0
ubi dubium ibi libertas
(05.01.17)
@ubi dubium ibi libertas, kısayım zaten :D
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
ilk halini bilmiyorum ama 50 60 kilo veren birisi için oldukça fit görünüyorsun.

helal olsun, saygılarr :)))))

edit: bu saç sana iyi gitmiş =)
0
dene
(05.01.17)
truman insanları gaza getir de buradan ifşaya yürüsün ve huzur içinde çözülsün bu iş.
0
Apocalypse
(05.01.17)
Kendi de 50 kilo vermiş biri olarak başarılı buldum; 'öncesi' fotoğrafı olmasa da. Ufak rötuşlar var sadece, bu kadarını yaptığına göre onları da her türlü yaparsın zaten.
0
skooma
(05.01.17)
@trumanshow, olsun daha guzel olabilirdi :)
0
ubi dubium ibi libertas
(05.01.17)
@ubi dubium ibi libertas, anlaşıldı; herhalde anlıyorsun bu işlerden.
şehirlerimiz denkleşirse, bir de senin gözünden görürüm kendimi. ;)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
büyük azim gerektiren bir iş. tebrikler :) umarım hedefini gerçekleştirirsin.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(05.01.17)
kilo vermişsin. tebrikler.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.01.17)
Verilen kilo ciddi bir rakam, tebrik ederim ! Boyunun da çok uzun olmadığı düşünülürse nerdeyse 1 insan kütlesi çıkmış vücudundan. Yalnız istediğin kadar fit ol, o erkeksi saç modeliyle hiç hoş durmazsın. Ayrıca ellerinin sabit olması ve yere bakman çok çirkin durmuş. Daha doğal bir poz olmalıydı.
0
iwasbornonamountainside
(05.01.17)
@iwasbornonamountainside hahhaha teşekkürler, değerlendiricem :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
aa geldin mi yine küfürlerinle? Umarım onları da eritebilmişsindir.

erkekfatma+1
0
mandalina kokusu
(05.01.17)
Fotoğraf bacak günü sporundan sonra çekildiyse sıkıntı yok. Fakat normal zamanda bacakların bu kadar sıkı olmaları birazcık abartı olabilir, ama güzel tabii. Yalnız alt vücutla üst vücut arasında ufak bir orantısızlık var sanki. Kollar biraz yağlı mı ne? Alt taraf bu kadar fit olunca dikkatimi çekti, yoksa çirkin görünüyor değil aslında...

Tebrikler :)
0
long live rock n roll
(05.01.17)
@long live rock n roll fotoğraf pampsız...

diğer tespitlerin de doğru, yağ yakmam lazım, kollarda ve genel olarak üst vücutta fazlalık var. alt 36 beden, üst 38 beden :) şimdilik buraya kadar gelebildim :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
uzun zaman sonra trumanla yeniden haa! taş olmuşsun haber vermiyorsun diyecektim ama neyse ki haber vermişsin, helal sana, azmin elinden hiçbir şey kurtulmaz
0
limoncello
(05.01.17)
Tüm içtenliğimle tebrik ediyor ve saygı duyuyorum. Bravo.

Eski hâlini hatırlıyorum, bu iradeyi göstermiş olman muhteşem. Şahsen ihtimal vermiyordum, beni yanılttın.

Genç yaşında şişman olan herkes için örneksin.
0
yirmisantim
(05.01.17)
@limoncello, inat edince mutlaka bir sonuç alıyorsun.

@yirmisantim, kimse ihtimal vermiyordu; hiç kimse. ama ben olmama ihtimalini düşünmemiştim bile. bir saniye bile "acaba olmaz mı" diye düşündüğümü hatırlamıyorum :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
iki defa baktim. bomba gibi olmus. tebrikler. yanimdan gecsen muhtemelen donup arkandan bir daha bakarim.
0
bim tribi
(05.01.17)
badim olur musun? çok pis bench başı muhabbeti yaparım. 3 set yapıyorsak 6 setlik geyik yaparım en az.
0
khiron
(05.01.17)
@khiron hahah en sevmediğim... benchte erkeklerden spot bile isteyemiyorum, çünkü nedense tüm ağırlığı benden alıyorlar tekrar sırasında, "bırak ben zorlanayım" desem de ı-ıh, ben bench press yapacağıma onlar bent over row yapmaya başlıyorlar :D
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
Destanı sen yazmışsın zaten, benim yazmama gerek yok. :))
Güle güle kullan kalıbı. Tebrikler!
0
aychovsky
(05.01.17)
@aychovsky, en sevdiğim yorum bu oldu <3
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
Ooo bizim kız gelmiş, hoşgelmiş :) Ben ekşiden izliyodum paylaşımlarını, bişeyler bekliyodum da bu kadarını beklemiydum valla. Tebrikler ve komacan öpücük güzel yürekli kız :)
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(05.01.17)
@hayat aklini konusacak bir filozof uret, çok teşekkür ederim ablacım. benim biraz can havli oldu, inşallah daha iyisi de olacak.
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
oha truman aşırı tebrik ederim. burada olmadığın sürede boş durmamışsın. feyz abidesi olmuşsun kız :)
0
bruceandwayne
(05.01.17)
@bruceandwayne, bir motivasyon cümlesi kurmak gerekirse "asla insanların sizi bıraktığı yerde durmayın" derdim herhalde, her zaman bir yönümüzle de olsa ilerlememiz lazım :)
0
🌸trumanshow
(05.01.17)
sübhanallah kardeş ibretlik bir paylaşım !

truyu kadıköy sokaklarında en son gördüğümde şimdikinin 2 katı ebatlarına yakındı. azminin, neciminin ve selaminin önünde saygıyla eğiliyorum :D

kangurucileyşıns !!
0
kuul
(06.01.17)
Daşş olmuşsun +1
Umarım asabiyetin de erimiştir +1
Kolları ihmal etme +1
0
manuel mandalina
(06.01.17)
@manuel mandalina, artık normal görünümde olduğum için insanların tahrik ve kışkırtmaları ile fazla muhatap olmak durumunda kalmıyorum :) bi' de bu açıdan bakın ;)
kolu ihmal etme derken?

@kuul, kadıköy falan diyince epey bir düşündüm, teşekkür ederim :)
0
🌸trumanshow
(06.01.17)
gayet yakisikli bir delikanli olmussun. saka bi' yana da, tebrik ederim.
0
gencliginde metalci dovmus hikmet amca
(06.01.17)
Kollar gevşek duruyor, alt vücuda kıyasla, onu kastettim.
0
manuel mandalina
(06.01.17)
@manuel mandalina, olacak o kadar :)
i.hizliresim.com
komple çalışıyorum, ihmal yok; ama bu kadar çok kilo almış olmanın bir bedeli olmalıydı :)

edit: bu arada kollar da pampsız :D hiçbir şeyi pampıyla çekmemişim onu fark ettim.
0
🌸trumanshow
(06.01.17)
bence çok fazla kaslısın bir kadın için. son fotoğraf özellikle bunu belli ediyor.

ha onun dışında, yani fiziksel görünümün dışında, müthiş bir iş başarmışsın. vakti zamanında 34 kilo vermiş biri olarak yaşadıklarını az çok tahmin edebiliyorum. helal olsun.
0
sen git ben geliyorum
(06.01.17)
@sen git ben geliyorum, bu kadar kas kazanmasam, bu kadar kilo da veremezdim muhtemelen. en iyimser %24 yağ oranım var ve erkek değilim ve 60'a yakın kilo verdim; kasları bu derece belirginleştirebilmemin diğer adı mucize ve ben onu gerçekleştirdim.
hem de bunu spor hocasız, diyetisyensiz; tamamen kendi çabalarınla yapmak, mucizenin eş anlamlısı...

o nedenle, o kaslar benim canlarım, bebeklerim, gözüm gibi bakıyorum ben onlara :) yine de alışık olmayana çok kaslı görünebilirim, sorun değil hehe
0
🌸trumanshow
(06.01.17)
kalp. çok guzel olmussun.
0
çakıstes
(06.01.17)
bunu hiç silme oldu mu. kendimi motive ediyorum. benim de 6 kilo alma hedefim var da.
0
for day to break
(06.01.17)
Onceki halinizi bilmiyorum ama cok fit gorunuyosunuz.

4-5 kilo vermeye calisip yillardir debelenen bana da ilham oldunuz :) <3
0
bfm
(06.01.17)
bravo
go girl!!
0
superb
(06.01.17)
valla bravo truman, seni badilerimden takip ediyordum, önceki halini de hatırlıyorum. tam bir azim abidesi olmuşsun, darısı başım(ız)a :)
0
dessalines
(06.01.17)
çok rekabetçi!
0
rain when i die
(06.01.17)
vışşş taa ne zamandan hatırlıyorum diyetteydin bi 5 kilo mu 10 kilo mu ne vermiştin de yazmıştın buraya maşallah azmine hırsına.. helal olsun yürü bea

biraz yanlardan daha gitmesi lazım sanki yada tshirtden öyle geldi, ama olmuşsun, 50/60 kilo ney yaw az buz bi rakam değil maşallah.

edit: gaza geldim bana ne oluyosa artık...
0
selam
(06.01.17)
çok çok çok güzel! ^_^
0
headredhead
(06.01.17)
yalnız biraz daha kasarsanız taşşaklar çıkabilir :)
0
xu
(06.01.17)
@rain when i die, bu cümleyi biraz daha açar mısın? rekabet hissi mi uyandırıyorum yoksa ben mi rekabet ediyorum :)

diğer arkadaşlara da teşekkür ederim <3

@xu, çıkmaz.
0
🌸trumanshow
(06.01.17)
"bırak ben zorlanayım desem de ı-ıh, ben bench press yapacağıma onlar bent over row yapmaya başlıyorlar :D"

Önceden haber verilmiş kişi yarı yarıya kurtarılmış kişidir diyorum ve ekliyorum.

Haberin olsun kadın memesinin %70'i yağ rezervidir. Vücut geliştirme ve alt dallarını yapanlar belli bir sürenin sonunda bu yağ dokusunun tamamına yakını kaybederler. Alttaki süt bezleriyle adeleler lif lif sayılmaya başlar. Bir tek üzerinde kıl bitmesi kalır. Hoş steroid kullanınca o da oluyor. Süreç, profesyonel seviyeye yakın çalışan kişilerde standart olduğu üzere gidip sahte sentetik bir silikon parçası taktırtırmayla sonuçlanır. Tabi silikon tamamen çıplak kalmış adelenin üzerine tutturulacağından bitmiş bir elbisenin üstüne (dışına) toplu iğneyle tutturulmuş görüntüsü oluşur.

@xu'nun dediği şey daha çok kişiliğindeki erkekleşme elbette. Hani en son kişinin kendisinin farkedebileceği kategorideki değişimler. O konuya girmiyorum.

Bunlar senin keyfinin bileceği şeyler. Ben sadece kararlarını alırken farkettirebilecek değişkenlerden bir tanesine kısaca değindim.
0
neotunc
(06.01.17)
@neotunc,bahsettiğin ölçüde kas geliştirebileceğimi de yağ oranımı düşürebileceğimi de sanmıyorum.
sıradan, ağırlık çalışmayı seven biriyim o kadar.
dediğin boyutlara ulaşabileceğimi sanmam yani.
0
🌸trumanshow
(06.01.17)
@truman resmen "azimde beni geçebilir misiniz?" diye sormuşun etrafa, muscle car gibisin. o yüzden rekabetçi dedim.
0
rain when i die
(07.01.17)
@rain when i die, düşündüğümden daha güzel bir şey söylemişsin, teşekkür ederim :)
0
🌸trumanshow
(07.01.17)
Bir gün taşak çıkartırsan lütfen ama lütfen, kız arkadaşın ben olmak istiyorum. Nolur squatta power cage kullan, spotter yüreğimi yakar.
Kaydedilen aşamalar çok iyi, hedeflerde ayaklar yere basıyor, yolculuktan zevk alıyorsan, asıl iç gıcıklatan kısmı o zaten.
0
kargn
(08.01.17)
@dissendium, ben de alternatif kadın olayım :)
0
🌸trumanshow
(08.01.17)
vauv!!!!!! disiplin ve kararlılık görüyorum. çok sıkısın dostum!
0
sttc
(08.01.17)
Bir bayan bence de yuvarlak geçişmeli, ama bir kadın için konuşmak gerekirse, bir kadın tam olarak böyle hatlara sahip olmalı.
0
kargn
(08.01.17)
@sttc, güzel mesaj çıkartmışsın, teşekkürler.
0
🌸trumanshow
(08.01.17)
Cok asiri tebrik ederim. Asabiyet ile laf sokmaya calisan eziklere takilma. 5-6 sene once seninkinin yarisina yakin miktarda kilo veren biri olarak ruh halini ve dis gorunusunun karakterini nasil ele gecirebilecegini biliyorum. Simdi onlardan daha mutlusun eminim, catlayip patlasinlar!

Nasil istiyorsan oyle yasa, bir kadin hicbir sekilde gorunmek zorunda degildir (kisisel estetik anlayisinda bile).
0
piremses
(08.01.17)
@piremses, aslında o dış görünüş-asabiyet ilişkisi şöyle oluyor;

insanlar dış görünüşüne istinaden sana aşırı acımasız oluyorlar, bu da bir zaman sonra seni sürekli kendini savunmak zorunda olan birine dönüştüyor.

tabi şekilcilik ört bas etmek için de sorun sendeymiş gibi davranıyorlar, sen kendinden şüphe et ve delir ki, onların şekilcilikleri kamufle olsun...

sürekli saldırı altında olan biri, bir süre sonra kendini savunmak için saldırmaya başlar, bu doğanın kanunudur.

ben asabi değildim, insanlar ikiyüzlü ve riyakardı, muhtemelen hala öyleler; ama ben değiştim. başarılı ve iyi olan benim :)

laf sokanları önemsemiyorum, hatta iyi bir şeye değindiler ki, işin bu kısmına uyandığımı açıklayabileceğim fırsat doğdu... :)

tekrar teşekkür ederim, destek ve takdirin için :)
0
🌸trumanshow
(09.01.17)
Truman a bak ya :)
2011 i hatırlıyorum da baya geçmiş
0
isikarkadasim
(17.01.17)
(12)

Sovyetler Birliği Nasıl Dağıldı?

gezegen olan pluton
Yani neden durup dururken tüm hakim olduğu ülkelerden çekildi, ki o ülkelerde böyle isyan benzeri hareketler de yok, Rusya adı altında yine aynı sınırlarında neden devam etmedi?
Yani neden durup dururken tüm hakim olduğu ülkelerden çekildi, ki o ülkelerde böyle isyan benzeri hareketler de yok, Rusya adı altında yine aynı sınırlarında neden devam etmedi?
0
gezegen olan pluton
(04.01.17)
o kadar adama bakmak kolay değil sonuçta. komünist bir ülkesin, pek gelirin yok ama giderin çok. dağılmadan önce nüfusu 293 milyon imiş, küba ve kuzey kore fakirlikten geberiyor ve nüfusları sscb'ye oranları inanılmaz düşük.
0
hullabaloo
(04.01.17)
İnsanlar Amerikalılar gibi yaşamak istediği için.
0
iddaaci
(04.01.17)
"sovyetler birliği nasıl güzel mi?" sorusuna %80 katılımla %77 oranında "evet, dağıtmayak" cevabının verildiği bir ülke için "insanlar amerikalılar gibi yaşamak istediğinden dağıldı" demek yanlış olur. memnuniyetsizlik ve hatta isyan benzeri hareketler var mıydı? vardı. ekonomik olarak geri kaldılar. petrol krizi, afganistan savaşı, decentralization (tam türkçesini bilemedim, yerelleştirme mi deniyo) politikası derken kontrolü sağlayamaz oldular. tek bir ya da üç tane sebebi yok. çok kompleks ve karışık bir konu. şu veya bu sebepten dağıldılar denemez bana kalırsa.
0
der meister
(04.01.17)
%77 dağıtmayak denilen ülkenin o zamanlardaki komşusu Türkiye'de %90 evet çok güzel darbe denmişti. Kenan paşa falan çok seviliyodu tabi lan manyak mısın?
0
iddaaci
(04.01.17)
ya ben de bikaç hafta önce bununla ilgili kitap falan sormuştum pek bişey çıkmadı. bi daha buraya da yazıyım bari.

(git: 1151629)
0
tepedeki psychedelic adam
(04.01.17)
Kapitalizmle baş edemediler, herkes baksın başının çaresine deyip dağıttılar birliği. Neticede zamanında sahip olduğu toprakları Amerika'ya da sattılar. Sınırların geniş olması her zaman başa bela olmuştur. Bu Ruslar için de böyleydi Osmanlı için de.
0
angelus
(04.01.17)
glasnost ve prestrokya diye aratınız. (umarım yanlış yazmamışımdır).
iddaaci + angelus +1
0
g7mor
(05.01.17)
CIA ülkeyi ekonomik olarak çökertmeyi başardı. SSCB'nin direkt olarak maaşlarının önemli bir kısmını ödeyerek (bkz. komünizm) beslediği halkların kendi içinde dağılmasıyla sonuçlandı. Orduya yiyecek bir şeyler bulmaları için kuş vurmaları bile söylendi. Generaller depolardaki silahları el altından satmaya başladılar. Anlatmayla bitmeyecek korkunç bir yokluk yaşandı. İşte tam da bu esnada Rus kızları tüm dünyaya fahişe olarak dağılmaya başladı.

Bkz. Soğuk savaş. Türkiye bu savaşta NATO tarafında hem yeşil (İslami, Asya) kuşakta hem de demokrat (Avrupa) kuşakta yer alarak SSCB'nin dağılmasında rol oynamıştır.

NATO'nun komünizmi çökertmek için ayrıca kullandığı illegal yapılanmanın adı da gladyo'dur ki artık kontrolü kaybedilip iyice millileşen AKP'ye karşı da kullanılmaktadır.


Ha bu arada soru şu şekilde sorulursa durum daha iyi idrak ettirilebilir;

Geçen yüzyılda yaşanan küresel komünizm demokrasi çatışmasında Sovyetler Birliği nasıl çökertildi?
0
neotunc
(05.01.17)
yukardaki arkadasa katilmiyorum.

cia sovyetlere hic mudahale edemedi

sovyetler hicbir zaman siradan bir ucuncu dunya ulkesi olmadi

peki neden dagitildi? (dagilmadi evet)

uzay harcamalari ve silahlanma yarisi butceyi dengesizlestirdi

bazi bolgelerde kitlik olustu yoksulluga mudahale edilemedi

bu iki buyuk butce kalemi yuzunden sosyalizm tamamen islevsiz hale geldi

bunun sorumlusu ml yi revize etmeye calisan is bilmez sovyet yonetimleri

ml yl revlze etmeye calistikca iyice batirdilar.

sonradan gelen itiraflarda revize yerine oze donus olmaliydi diyenler de cok olmus

mesela guya guncel kosullara gore teoriyi yeniden yorumluyorlardi fakat verimsiz isleyen ve muhendislik anlaminda facia olan toplu isitma sistemlerine hic dokunmamislar

isi uretimi ayri bir lokasyonda yapilip buyuk borularla apartmanlara ulastiriliyormus

bunun yarattigi enerji kaybi ve verimsizligi hayal bile edemiyorum

neyse

dagitilmasi bircok ulkeyi bitirirken dunyanin gelisimini de durdurdu. yeni icatlar oldukca sinirli hale geldi. uzay arastirmalari yavasladi tip bilimi ilerleme hizini yitirdi

sonra da emperyalist tekelci kapitalizm dunyayi dumduz etti

artik dunya yuvarlak ve iki kutuplu degil
0
kosun lan mevzu var
(05.01.17)
Bir adet "komünizm" sözcüğünü yanlış yazan (sanırım gramer hataları arasında bir tek buna takıyorum) ve bunun ötesinde sözcüğün kelime anlamını bilmeyen (sovyet "sosyalist" cumhuriyetler birliği veya devlet kavramı ile yan yana kullanım bile yeter) bir cevap listesi içeriyor sorun.

Şimdi cevabı vereceğim ancak çok üstünkörü olacak. Ama yapacak bir şey yok, konu ne uzmanlık alanım ne de internet doğru bir mekan.

Cevaba gelirsek isyan hareketleri yok demek yanlış olur, birçok cumhuriyette (ve hatta diğer doğu bloğu ülkelerinde de) bağımsızlık için çabalar söz konusuydu. Bu baskıyı, yukarıda da birisinin yazdığı glasnost (açıklık) ve perestroika (ıslahat) ile daha kansız hale getirmeye çalıştılar. Bunu başardılar diyebiliriz (özellikle yugoslav dağılması ile karşılaştırınca).

Bence asıl mesele çağın üretim ve kültürel koşullarına kendisini uyduramamasında yatıyor. İlk olarak üretimden konuyu açarsak 70'lere kadar bütün dünyada egemen olmuş olan fordist üretim yöntemleri (büyük fabrika, tekdüze üretim, montaj hattı vb.) ve yapısına bağlı kalmış durumdaydı. 70'lerden sonra gelen uzak doğu kalite kontrol yöntemi (stok meselesi ile ilgili bir yöntem) ve amerikan post-fordist yönetim biçimi (parçalanan fabrika, marka üretimi, metanın metalaşması vb.-yukarıda denilen amerikalılar gibi yaşama isteği bu son ikisi ile ilgili) ile mücadele edemediler. Sonuç, Sovyet ekonomisi askeri masrafları üstlenemeyecek duruma geldi ve malum çöküş.

Kültürel koşullarda kendini çağa uyduramaması ile dünya solunun 60'larda tamamladığı dönüşüme ayak uyduramamasını kast etmiştim (gerçi sovyetler 30'lu yıllardan beri dünya solunun çeşitli çevrelerince sürekli eleştirilmiştir ama konumuz bu değil). Ne radikal bir demokrasi ve yerelleşme (yukarı cevaplarda geçen decentralization aslında sovyetler'in başaramadığı bir kavram; her ne kadar etimolojik olarak sovyet sözcüğü onu ifade etse de) ne de yeni toplumsal hareketler sovyet dünyasında karşılığını bulabildi. Ben ana sebebin ekonomik olduğunu düşünsem de, kültürel anlamda da çağın gerisinde kaldığını gözardı etmemek lazım.
0
protector
(05.01.17)
Rusya sosyalizmin değil ileri sosyalizmin uygulayıcısı oldu. Bir de bunu izah edip uzatmamak için kısaca herkesin anlayacağı dilden gominist yazdım. Aman komün kökünden geliyor komünist doğrudur. Gramer hatalarına takılmayalım insan bedeni olta şeklinde değil.

Ruslar ekonomik olarak ABD'yi yakaladıktan sonra komünizmi ilan etmeyi planlamışlardı. Belirlenen sürede hedeflenen amaç başarılamayınca ileri sosyalizm diye bir şey icat edip ona geçtiler. Ruslar zamanında Çin'e biz daha kızılız derlerdi Çin vatandaşları da hayır biz daha kızılız diye karşılıklı laf atarlardı. Bunun Avrupa sürümü de biz daha demokratız şeklinde cereyan ediyor.

EK: SSCB'nin dağılmasındaki ekonomik çöküşü sağlayan son yumruk Çeçenistan isimli Rus bataklığıydı. Dönemin Rus lideri Çeçen hezimetinden sonra açıktan depresyon geçirdiği için tedavi gördü. Tahmin edin Ruslara karşı Çeçenleri destekleyenler kimlerdi?
0
neotunc
(05.01.17)
şu yüzden dağıldı diyen cevapların hepsi eksik. ama özellikle stalin ile birlikte sosyalizm bambaşka bir uygulama haline döndü. yukarıdaki bir arkadaşın ileri sosyalizm dediği şeye katılıyorum.

öte yandan cia'in müdahalesi oldu mu olmadı mı tartışması çok yapılıyor. soğuk savaş döneminde kgb'nin işlerinin belki %80'i amerika ile ilgiliyken cia'in karşılık vermediğini hiç düşünmüyorum. dağılmada cia'in payı illa ki vardır.

ama bir ton sebebin çıktığı ortak nokta ekonomi. eğer halkını ekonomik olarak mutlu edemiyorsan neyle yönettiğinin çok bir önemi yok. millet açlıktan kırılırken aman sosyalizm var sonuçta ya siktir et demiyor. o dönemi yaşayanların anılarını okuyup belgeselleri izlediğinizde hakkaten da halkın çilesini anlıyorsunuz.

isyan hareketleri de oldu. bir sürü. bunlar ülkecek veya bir azınlık grubunun topyekün isyan edip dağılalım mk demesi değil. mevcut durumdan hoşnutuszluğu şeklindeydi genelde.
0
levpontryagin
(05.01.17)
(8)

başkanlığa evet mi hayır mı?

philus
açıkçası gelebilecek cevaplar aşağı yukarı belli tabii ki ama mesela ben erdoğan, hatta tüm siyasilerin karşıtı biri olarak başkanlık sistemine geçilmesi taraftarıyım. daha doğrusu erdoğan'ın rahat bırakılması ve ne yapmak istiyorsa yapması gerektiğini düşünüyorum. buradan yapılacak geri dönüşün (ba
açıkçası gelebilecek cevaplar aşağı yukarı belli tabii ki ama mesela ben erdoğan, hatta tüm siyasilerin karşıtı biri olarak başkanlık sistemine geçilmesi taraftarıyım. daha doğrusu erdoğan'ın rahat bırakılması ve ne yapmak istiyorsa yapması gerektiğini düşünüyorum. buradan yapılacak geri dönüşün (başkanlığın gelememesi ya da erdoğan'ın bi şekilde tamamen gitmesi) ülke toplumunda herhangi köklü bir değişikliğe yol açabileceğini düşünmediğim için böyle, belki aptalca, fikirler gelmeye başladı aklıma.

yani bence türkiye'nin ve türk toplumunun, erdoğan'ın başkanlığında dibi göreceği zamanı yaşaması gerekiyor. bizim gibi milletler anca yaşayarak bazı şeyleri idrak edebiliyor. dolayısıyla her kesimden insanı aynı derecede etkileyen bir buhranın içerisine gireceğimiz zamanı yaşamalıyız. şu an hala toplumda fanatizm ve bölünmüşlük var. bu durumun değişmesi için karşıtlıktan çok karşı kesimin suyuna gidip istedikleri verilmelidir. yani şu anda muhalif olmanın mantıksızlığını anlatmaya çalışıyorum. arzu edilen çözüme ulaşmak için yapılacak olan stratejik bir eylem planı gibi düşünün. sadece pasif bir şekilde beklemek ve hatta ölçüyü kaçırmadan destek vermek. tabii tamamen erdoğan'ın yönlendirdiği bir ülkenin çok uzun soluklu olmayacağına ve bir yerden sonra patlak vereceğine emin olduğum için böyle düşünüyorum.

mantıksız mı? uzun vadede toplumun kendini eğitmesi adına hızlandırılmış kurs gibi bir etki sağlar sanki. ya da şu anda bir anda erdoğan çekip gitse bile toplumun normalleşmesi nasıl gerçekleşecek? basit bir bölünmüşlük değil bu, biraz derinleşti sanki.

lan bu devlet bahçeli de benim gibi düşünüyor olmasın? baksana dayının bakışlara, her şey beklenir kendisinden. i.hizliresim.com neyse ya ben bi snickers yiyim. kusura bakmayın.
0
philus
(04.01.17)
HAYIR
0
tahin pekmez yoğurt
(04.01.17)
mantıksız değil, ama geçersiz.
çünkü dibi görmek için başkanlığı yaşamaya gerek yok.
şu anda da bu sistemin görebileceği en dipteyiz zira.
o zaman da bundan farksız olmayacak.
"ya, olmadı, iyice battık" demeyecek yandaşlar.
kimse de hiçbir zaman ders almayacak.

dolayısıyla çok büyük zaman ve gelişme kaybı olur ülke için.
bazı zekâsızların bazı şeyleri anlaması için ülkenin rejiminin değişip, iyice dibe batmasının ve bizim de onunla dibe batmamızın anlamı yok.
öyle bir durumda, ülkenin varlığı artık tehlikeye girer, ki aslında bence şu anda da aynı tehlike altında, o ayrı.

başkanlığa elbette ve kesinlikle hayır.
0
blatta hiberna
(04.01.17)
abi bunu senden beklemezdim :/ bunlar şakaya gelecek şeyler değil. "ülkenin toparlanması için önce anasının skilmesi lazım" anlayışı çok fazla insana geri dönüşü olmayan zararlar verebilir. toptan ülkeye de öyle tabii. hem başkanlık geldikten sonra bunu atlatabileceğimizi nereden biliyorsun? türk insanında şöyle bir yanılgı görüyorum ben: zannediyorlar ki ekonominin bozulması hükümeti alaşağı edebilecek durumda. o şey olsa olsa 5-6 sene önce olurdu. artık türkiye öyle bir ülke değil. en ağır akp'liler bile protesto mu yaptı? tak tak tak öldürürler 200-300 tanesini, bastırırlar. iç savaş veya diğer her ihtimalde hükümet kanlı veya değil, bastırıp geçer. ünlü bir düşünürün söylediği gibi, kulaklarımızdan tutup geçmişimizi skip atar.

erdoğan istediğini yapabildiği zaman sakinleşecek mi sanıyorsun? türkiye sandığımız kadar ilerici bir ülke değil ama benzer şekilde, o kadar gerici de değil. iktidarda kim varsa onun kitlesinin sesi daha çok çıkar. bugünün şeriatçıları, baskıcıları yarın daha düzgün bir ülkede uyandıklarında yumuşayacaktır. şu anki muhafazakarlaşmanın, doğululaşmanın bir numaralı nedeni mevcut hükümet. o gittiğinde, yerine düzgün bir şey koyulabilirse türkiye yine "normal" bir ülkeye dönebilir. sen diyorsun ki ülkeyi tamamen yıkalım, sonra inşa ederiz. inşa edebileceğimizin, enkazın altında kalmayacağımızın garantisini kim veriyor? ya da inşayı tayyip'in oğlunun ve tayfasının yapmayacağının?

bu ülkenin sınırları dahilinde yaşayan bir türk olarak böyle bir şey olmasını ben asla istemiyorum. ya kazanırız ya kaybederiz, artık "uyuyalım da uyanırız" zamanı geçti bence.
0
der meister
(04.01.17)
"bugünün şeriatçıları, baskıcıları yarın daha düzgün bir ülkede uyandıklarında yumuşayacaktır."

ben buna katılmıyorum işte. 15 temmuz yaşanmasaydı geçerli olabilirdi ama 15 temmuz'un bahsettiğimiz kitleye etkisi baya güçlü ve bu gücü muhafaza etmek için de her daim farklı propaganda yöntemlerine başvuruluyor. 15 temmuz olmasaydı böyle bir düşünce içerisinde de olmazdım zaten.

oturup da millet acı çeksin gibi manyakça bir düşüncenin içerisinde değilim tabii ki. aksine bir an önce şu günlerin bitmesini arzuluyorum. ancak bu durumun uzun vadeye yayılan etkisinden kurtulmak için bir süre karanlığa katlanmamız gerektiğini de düşünüyorum. reis bizi karanlık bir tünele kadar soktu, kendimizi zifiri karanlığın ortasında bulana kadar götürsün, sonra biz milletçe çıkalım, çıkışı bulalım diyorum. yoksa 10 sene diğer kesim alır yönetimi, sonrasında yine gelir öbür kesim, başa dön, uğraş dur. bu topraklar alışkanlıklarına çok bağlı. bazen onu kırmak için dibe batmak gerekiyor sanki. bilemiyorum da diğer yandan, sesli/yazılı düşünüyorum, gelecek hafta tam zıttını da düşünüyor olabilirim tabii, dengesizim bu tip siyasi konularda.
0
🌸philus
(04.01.17)
istersen bir de domalalim gardas herifcioglu isini rahat gorsun.

bir asir once bir padisahtan kurtulduk, ikincisine gerek yok. ha gelirse, oyle ingiliz gemisine binip kacamaz, kaddafiden kotu olur sonu..
0
ubi dubium ibi libertas
(04.01.17)
@ubi dubium ibi libertas, güldürdün tepkinle ama zaten domalmış durumdayız, sadece bilinçli domalmadık. hatta kime domalmadık ki. gezi döneminde, yani halkın devletten bağımsız bir düzen içerisinde gücü muhafaza ettiği dönemde kazanılan imkanla çok daha farklı bir yola girilebilirdi. ama ne bi düzgün plan çıktı ne de organizasyon, saf kuru gürültü, tomadan su yemeler, selfieler, karşı kesimle dalga geçmeler şu bu. muhalefet partileri ne dese he diyen, iki islamcı grubun kavgasına kendini kaptırıp uyuyan bir haldeydik, kaset maset derken de ortadan silindik. şimdi de ciddi ciddi rejim değişikliğinden falan konuşuyoruz. yani domalmakla kalmadık, içimizde gezdiriyorlar resmen. dolayısıyla kendi adıma şu anda arasam da hiçbir çıkış yolu bulamıyorum açıkçası.
0
🌸philus
(04.01.17)
Bir de Erdoğan böyle denesin zaten beceremeyecek deyip ülkenin ebesini sikmeye gerek yok bence. Hayır!
0
nec12
(05.01.17)
Abi bundan daha dibini de görmeyelim artık. Hayır.
0
istambul
(05.01.17)
(11)

beyoncé sizce de çok tatlış değil mi yav? 10 üzerinden kaç verirsiniz?

m e b
evli barklı, çocuklu ama olsun. sizce de çok güzel bir kadın değil mi?bence çok asil, güçlü, kaliteli bir kadın.http://www.cinemacafe.net/imgs/p/ATDRThl-6oWF9fpps9341csCOg8ODQwLCgkI/108228.jpghttp://i.hizliresim.com/DBOJDo.jpghttp://i.hizliresim.com/WgXYDm.jpghttp://i.hizliresim.com/0l0Dl8.jpghttp:/
0
m e b
(04.01.17)
acemi +1, siyahi aplalar normalde de hiç ilgimi çekmez zaten, benim için ocak dışı
0
der meister
(04.01.17)
güçlü bir kadın evet. keşke jay z ile hayatını birleştirmeyip, başka bir şeyler yapsaydı. tidal olayından ve son albümünden nefret ettim.
0
violetsky
(04.01.17)
Tatlılık mı? Beyonce tatlı denebilecek en son insan benim için. Sert bir karakteri var. Kadın dediğin biraz yumuşak görünmeli. Ben bu kadının yanına yaklaşmaya çekinirim. 2/10.
0
dissendium
(04.01.17)
4/10
0
köstebek kurabiye
(04.01.17)
Makyajsız ve photoshop'suz fotoğrafları çok çirkin bence de.
0
chitosan
(04.01.17)
@acemi + @chitosan: stylesatlife.com
bu linkteki halleri anlık videolardan ya da çekimlerden. bir de öyle baksak? :)
0
🌸m e b
(04.01.17)
tatlı değil.
0
yuvarlanantencereninkapagi
(04.01.17)
Ben beğeniyorum çok güçlü dik bir duruşu var .
0
cabiday
(04.01.17)
güçlü kadın, iş bitirici bir duruşu var. güven veriyor. tam siyahi de değil melez kıvamında oradan aldığım +0.5 ile
7.5/10 diyorum.
0
fyodor fyodorovic
(04.01.17)
@acemi: hahaha biliyordum bunu kastettiğini :)
allah aşkına o görsele inanıyor musun? "tatil anlarını paylaşacağı zaman" bile makyaj yapan kadın neden reklam gibi görselliğin ön planda olduğu bir olayda makyaj yapmasın?
0
🌸m e b
(04.01.17)
1/10
0
pinkpeony
(04.01.17)
(2)

eski sscbli cumhuriyetlerden hangileri en büyüğü

cedex
tarih kültür anlamında ilk 3'e hangileri girer? Örnek ukrayna-belarus-kazakhstan ya da moldova-ermenistan-özbekistan gibi cevaplar bekliyorum.
tarih kültür anlamında ilk 3'e hangileri girer? Örnek ukrayna-belarus-kazakhstan ya da moldova-ermenistan-özbekistan gibi cevaplar bekliyorum.
0
cedex
(04.01.17)
Estonya Ermenistan Kazakistan

@der meister'ın güzel hatrı için edit:

ukrayna aslında sscb'nin bir parçasından çok bağımsız bir devlet gibi davrandığı, kendi dışişleri bakanı olduğu, sscb'nin yanında bm üyesi olduğu,... için onu saymamıştım. eğer tamamını sayarsanız, elbette rusya-ukrayna ikilisi başta gelir.

der meister'ın güzel hatrı için cevabımı rusya ve ukrayna olarak değiştiriyorum. Bu durumda bu ikisinin yanına yazılmaya değecek bir üçüncü bulamıyorum.
0
babilbaligi
(04.01.17)
ukrayna en başa yazılmalı tartışmasız, diğerlerini bilmiyorum. bu arada sscb cumhuriyeti dersen rusya'yı da sayman gerekir çünkü sscb ile rusya aynı şey değil. rusya, sscb'yi oluşturan cumhuriyetlerin en büyüğü. pratikte elbette ki rusya'nın dediği oluyordu ve merkeziyetçi yönetimle "sscb rus olsun" anlayışı güdülüyordu genel olarak ama sscb ile rusya aynı anlama gelmiyor yine de. bu şekilde bakarsan 1 rusya 2 ukrayna olur. "sie amk şoparı rusya sayılmaz" dersen 1 ukrayna olur. diğerleri konusunda cidden fikrim yok, denk görüyorum şahsen.

babilbaligi estonya demiş ama estonya, letonya ve litvanya'nın sscb'nin parçası olarak anılması kısmı karışık biraz. yanılmıyorsam uluslararası arenada bu ülkeler sscb'nin parçası olarak kabul edilmiyor hiçbir zaman. sscb tarafından işgal edildiler şeklinde şeyapılıyor.

ukrayna her şartta birincidir ama, tartışmaya açık dahi değil. köyden hallice estonya nasıl ukrayna'nın önüne koyulur yahu? bugün rus olarak bildiğimiz çoğu düşünür, yazar, aydın vs. aslen ukraynalıdır. stalin paket yapmış adamların milyonlarcasını, ayaklanmasınlar diye yapmadığı şerefsizlik kalmamış. plan yapmayın plan tutmaz ukrayna'da. bölemeyeceksiniz...
0
der meister
(04.01.17)
(4)

Bu haftasonu İstanbul-Ankara otoyolu nasıl olur ?

MustafaCan
Selamlar,Cuma günü akşam istanbul'dan ankara'yaCumartesi öğlen Ankara'dan eskişehir'e gece tekrar ankarayaPazar öğleden sonra da İstanbul'a döneceğimAraç kiralık olacak ve kış lastiği yok maalesef. Sorun yaşar mıyım ?
Selamlar,

Cuma günü akşam istanbul'dan ankara'ya
Cumartesi öğlen Ankara'dan eskişehir'e gece tekrar ankaraya
Pazar öğleden sonra da İstanbul'a döneceğim

Araç kiralık olacak ve kış lastiği yok maalesef. Sorun yaşar mıyım ?
0
MustafaCan
(03.01.17)
eksisozluk.com boyle bir sey var ama...
0
robokot
(03.01.17)
tem'de bir sıkıntı olacağını sanmıyorum ama o kadar uzun yol için fazla riskli olur. imkanın varsa kış lastiği takılı olan bir araç kirala.
0
zgrydn
(03.01.17)
tekrar böyle yoğun kar yaşamadığı sürede sorun yasamazsın su an acık.
0
sizofren06
(03.01.17)
kar yağsın yağmasın, o soğukta kış lastiği olmadan çok büyük sorun yaşarsın. yağış miktarı belirsiz olsa da hafta sonu türkiye'nin donacağı neredeyse kesin. ılıkçı mgm bile cuma günü istanbul için en yüksek sıcaklığı -1 derece vermiş. o havada kış lastiksiz yola çıkılmaz. bolusu, ankarası, eskişehiri daha bile beter olabilir. girme öyle bir riske. akıl kârı değil yani bu havada o işe girişmek.
0
der meister
(03.01.17)
(6)

türkiyede otomobil niye bu kadar pahalı ?

sorunvar
https://eksisozluk.com/entry/65249361Tüm eleştirilere hep onun üzerinden ?
eksisozluk.com

Tüm eleştirilere hep onun üzerinden ?
0
sorunvar
(02.01.17)
devletin sınırlı geliri var
yakıt araba gelir vergisi
edit:yazmayı unutmuşum araba parası kadar vergi alınıyor.
piyasada 110.00 tlye satılan arabaların ederi 60.000 tl
0
basond
(02.01.17)
ortalama kullanıcıya hitap eden otomobil üreticileri, baz modellerden taş çatlasın bin euro civarında kar ediyor. bu maliyeti arttıran üreticiler değil, vergiler.
0
john lee hooker
(02.01.17)
vergi. mazot için de, araba için de.
0
der meister
(02.01.17)
cunku vergiyi koyun olan insanimiza ittirebildikleri icin
0
varg
(03.01.17)
arabanin satis fiyati kadar vergiyi devlete veriyorsun o yuzden. yani bir araba aliyorsan aslinda 2 tane alip birini devlete veriyorsun.
0
robokot
(03.01.17)
Yani bir tane araba aliyorsun bir tane de devlete veriyorsun aynisindan
0
baldur2
(03.01.17)
(3)

içinde talya ve natasha diye isimler gecen rusca sarki

onlardainsan
var boyle bi sarki, zamaninda donmeyen dilimize dolanan. ama su an hatirlayamiyorux ve kafayi yiyecegiz. hatirlayabilen varsa yesillendirsin. bir kez dusununce kafanizin icinde calacak biliyorum
var boyle bi sarki, zamaninda donmeyen dilimize dolanan. ama su an hatirlayamiyorux ve kafayi yiyecegiz. hatirlayabilen varsa yesillendirsin. bir kez dusununce kafanizin icinde calacak biliyorum
0
onlardainsan
(02.01.17)
aklıma bunu getirdi ama rusça değil isimler farklı :D www.youtube.com
0
ucan spagetticanavari
(02.01.17)
russian girls :D

www.youtube.com

küçük yaştayken "uu beybi güzel bi hareketlenme oldu bende" dedirten ilk şey bu klipte gördüğüm kadınlar olmuştu, bi çeşit çocukluk travması benim için sjfksl. hatta şimdi fark ettim, mazoşiklik de bu klip kaynaklı olabilir lan, adamı haşat ediyolar
0
der meister
(02.01.17)
yok ya bunlar degil :(
0
🌸onlardainsan
(05.01.17)
(4)

mısır piramitlerinin elektrik üretmesi olayına ne diyorsunuz?

freetakilir
https://www.youtube.com/watch?v=kL1FmHVPWB4bu videoyu zamanında harun yahya diğer adıyla adnan oktar youtubeda yayınlamıştı. bunu dikkate alarak izleyelim tekin bir adam değil.ben inanamadım sorayım dedim.
www.youtube.com

bu videoyu zamanında harun yahya diğer adıyla adnan oktar youtubeda yayınlamıştı. bunu dikkate alarak izleyelim tekin bir adam değil.

ben inanamadım sorayım dedim.
0
freetakilir
(02.01.17)
ben bu videodan değil başka daha ciddi ve bilimsel kanıtlara dayanan bir belgeselde izlemiştim ve anlatılanlar bana gayet mantıklı gelmişti.
bu tarzda çok fazla tez var araştırmaya değer...
0
rentts
(02.01.17)
razvan rat
(02.01.17)
"evrimci safsatalar" kısmında kapattım. belki mısır piramitlerinde atom bombası bile yapılmıştır orasını bilemem ama bu üsluba sahip dingil bir kanalda bu konu hakkında dinlemeye değer, objektif herhangi bir şey olabileceğini sanmıyorum.
0
der meister
(02.01.17)
evet dediğim gibi adnan oktarın videosu bu tarz saçmalıklar var.

bakın şu tarz şeylerde var piramitler hakkında.

Keops piramidinin yüksekliğinin bir milyarla çarpımı yaklaşık olarak Güneşle Dünyamızın arasındaki mesafeyi veriyor. (149.504.000 km)
Piramidin üstünden geçen meridyenin karaları ve denizleri tam 2 eşit parçaya bölüyor.

Büyük Piramit'in Mısır kübit'ine göre alınmış bazı ölçüleri, yerküre hakkında, dünyanın güneş sistemindeki yeri hakkında, sonradan, unutulup modern çağda yeniden keşfedilmiş bir hayli bilginin var olduğunu göstermektedir. Bu bilgiler ancak matematik olarak ifade edilebilmektedir. Piramidin çevresi, bir yıl içindeki gün sayısını (365,24) göstermektedir. Bu çevrenin iki katı, Ekvator'da bir boylam derecesinin bir dakikasına eşittir. Eğik kenar üzerinden, tabandan doruğa kadar olan uzunluk, bir paralel derecesinin altıyüzde biridir. Çevreyi yüksekliğin iki katına böldüğümüz zaman, (pi) sayısı olan 3,1416'yı bulmaktayız (Bu rakam, eski Yunanların bulduğu pi sayısından, yani 3,1428'den çok daha gerçektir).

bu wikipediadan
0
🌸freetakilir
(02.01.17)
(4)

Sizce üstün insan var mıdır yoksa herkes eşit midir ?

bedrozan
Bu soru hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.
Bu soru hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.
0
bedrozan
(02.01.17)
değer açısından soruyorsan üstün insanı geçtim, üstün canlı bile yoktur.
0
sir gawain
(02.01.17)
bir insan düşünün, 1928 yılında antibiyotik penisilini buluyor. birçok hastalığa şifa oluyor, insanlık adına yapılan çok büyük bir iş.

bir insan düşünün, 2016 yılında noel ile alakası olmayan yeni yılı noel sanıp, kutlamak isteyenleri darp etme çağrısı yapıyor.

söyleyeceklerim bu kadar.
0
suicides underground
(02.01.17)
üstün insan vardır. bunu kast ederken daha nitelikli, daha zeki, daha yetenekli olmasını kast ediyorum.
0
cabiday
(02.01.17)
eşitlik diye bir şey yok. kölelik insanlık var olduğu sürece her zaman devam edecek. öyle ki, insan köleleri robotlarla değiştirdiklerinde, insanlar bu günlerini arayacak. çünkü o zaman köle olarak bile ihtiyaç duymayacak kimse onlara, bize. köleyken hiç değilse karınları doyuyordu. her boku sosyal medyaya bağlamayı sevmiyorum ama yine ona bağlayacağım: dünya kendini bir bok zanneden megaloman manyak bir ırkla dolmuş durumda. eşit değiliz. olmayacağız da. birbirimizin üzerine basarak çıkmaya devam edeceğiz. çünkü insanlık bunu gerektirir.

ben "üstün insan" değerlendirmesini zekaya göre yapmıyorum bu arada. başbuğ cersei'nin de söylediği gibi, power is power. güç sendeyse, karşındaki isterse çooooook özel biri olsun. sen onu yönetirsin, o seni değil. yok çok akıllı ve özelse zaten aradan sıyrılıp kendi yolunu bulur o. dolayısıyla "üstün" insan yoktur ama insanlar eşit de değildir. birbirlerinin üzerine çıkarlar. "üstün olan çıkar" diyemezsin. birisi üzerine çıkar ve senden üstündür. gerisi hikaye.

"sen kim köpeksin de kendini ayrı tutuyosun lan" diyecek olursanız, kendimi ayrı tutuyor değilim. ben de insanım. benim de üzerime basıyorlar, basacaklar. sadece, yine her ego sahibi canlı gibi, olanı kabul etmek istemediğim için mümkün olduğunca dışardaymış gibi şeyapıyorum kendimi hehe
0
der meister
(02.01.17)
(6)

Reina ulusal yas

yaren
İlan edilmedi hâlâ? Neden? Ne istiyolar bunlar ya?
İlan edilmedi hâlâ? Neden? Ne istiyolar bunlar ya?
0
yaren
(02.01.17)
Ederler mi? Yılbaşı kutluyorlardı.
0
matilda
(02.01.17)
Milleti kışkırtıp durmayın. Yıl başı kutluyorlardi bilmem ne. Bundan önceki son olaylarda ulusal yas ilan edildi mi?
0
six packsiz
(02.01.17)
six packsiz +1, sanki hepsinde ilan edildi de bunda edilmedi. iki "taraf" da kafayı yemiş.
0
der meister
(02.01.17)
Radyo fenomen yayın akışını slowa çevirmişti pazar günü devletten daha duyarlı yemin ederim. Diğer olaylar da edilse dahi bunda edilmezdi zaten çünkü onlar alkol alıyordu tıpkı diğer olaylarda ölen insanlara şehit denilip buradaki insanların ölü olarak kaldığı gibi. Her ikisi de terör saldırısı olan olaylar da nasıl bir taraf şehit bir taraf ölü oluyor anlamıyorum.
0
gozu acik sevisen yahudi
(02.01.17)
@gözü açık

Yooo dostum yooo bugün bir devlet yetkilisinin dün ölenler için 2 kez şehitlerimiz dediğini gözümle gördüm. Siyaset fırıldaklıktır.
0
🌸yaren
(03.01.17)
@six packsiz, meister daha once edilmedi mi? edildi be, aha en yakini: www.ntv.com.tr 11 aralik.

www.sabah.com.tr gecen haziran.

onedio.com ekim 2015

istendi mi ediliyor yani.
0
robokot
(03.01.17)
(5)

çalışan vpn?

pleione
çalışan vpn hangisini kullanıyorsunuz şu an? zenmate ve hoxx çalışmıyor, bilinenlerin çoğu yasak zaten.
çalışan vpn hangisini kullanıyorsunuz şu an? zenmate ve hoxx çalışmıyor, bilinenlerin çoğu yasak zaten.
0
pleione
(01.01.17)
@dgk'nın dediğini yapıyok dizi siteleri çalışıyor.
0
cekilmis gayfe
(02.01.17)
yandex browser içinde kendi vpn servisleri var. onun harici eklenti olarak better vpn kullanıyorum. vpn indirirken istediği izinlere dikkat et.
0
bana siir yazdirtma bana cay demlet
(02.01.17)
cyberghost kullanıyorum ama ücretli servis satın almayacaksan eğer pek önermiyorum.
0
der meister
(02.01.17)
vps üzerinden openvpn kullanıyorum.
0
tuzumkuru
(02.01.17)
hocam hiç uğraşma, indir opera internet tarayıcıyı, reklam engelleyicisi var, vpn i var, turbosu var hepsi içinde gömülü geliyor. Uyuz chrome eklentileriyle hiç muhatap olma, ak git. İndirip kurduktan sonra açıp ayarlarda vpn seçeneğine tik koyman gerekiyor vpn i açmak için.
0
AWD
(02.01.17)
(7)

Turşuya duyulan büyük aşk

balpolen
ArkadaşIar özellikle kış aylarında inanılmaz derecede turşu yiyiyorum. Öyle böyle degil, markette alıyorum kavonozu elime, kasadan boş kavonozu geciriyorum, eve gidene kadar dayanamıyorum. Bir de bulgura karşı böyle bir durumum var. Her öğün yerim, normal mi bu?
ArkadaşIar özellikle kış aylarında inanılmaz derecede turşu yiyiyorum. Öyle böyle degil, markette alıyorum kavonozu elime, kasadan boş kavonozu geciriyorum, eve gidene kadar dayanamıyorum. Bir de bulgura karşı böyle bir durumum var. Her öğün yerim, normal mi bu?
0
balpolen
(01.01.17)
hamileysen evet :)
0
cekilmis gayfe
(01.01.17)
Normal diyecek bir suc ortagimi lazim?o tuzu o vucuttan nasil cikaracaksin birde market tursusu sade kimyasal falan .cevap veriyorum.anormal.
0
duptıs
(01.01.17)
su soguklarda acili lahana tursusu gibisi yok gercekten. ama marketten alma.
0
alperz
(01.01.17)
sağlık açısından zararı olabilir, ona bir şey diyemem ama turşuyu çok sevmek ve sürekli yemek istemek kesinlikle normal. turşu über alles
0
der meister
(02.01.17)
Bulgur b12 eksikliğine işaret ediyor olabilir. Benim ayda bir yaptırdığım iğne vakti geldiğinde deli gibi ekmek, poğaçacı falan istiyor canım.
0
manuel mandalina
(02.01.17)
ya arkadas gece gece naptın yaaa:) bence de normal cogzel bişiy
0
galandar kostumu
(02.01.17)
Buyuk ihtimalle normal degil. Bir seyin eksikligi olabilir. Doktora gorunun.
0
rusyalı kozmonot
(02.01.17)
(8)

sozluk hayirdir?

fakyoras
sozlukte normal takilirken bir anda atti, tekrar girdim hesaba simdi sifreniz gucsuz diyor. https protokolu var. http://i.hizliresim.com/DBYEbv.pngnormal bir sey mi yoksa heykirlar gorev basinda mi ?
sozlukte normal takilirken bir anda atti, tekrar girdim hesaba simdi sifreniz gucsuz diyor. https protokolu var.

i.hizliresim.com

normal bir sey mi yoksa heykirlar gorev basinda mi ?
0
fakyoras
(01.01.17)
Bende direkt açılmıyor, büyük başarısızlık sözkonusu geliyor
Bir problem var gibi
0
naberabi
(01.01.17)
normal.
0
sutlu nescafe
(01.01.17)
Normal. Güvenliksiz şifrelere böyle yapıyorlar.
0
angelus
(01.01.17)
şifre değiştirme kısmı hariç kalanı bana da oluyor.
0
cekilmis gayfe
(01.01.17)
geçen bana da aynısını yaptı, değiştirdim şifreyi büyük harfli falan yaptım. bundan bağımsız olarak kafayı yedi zaten son günlerde, içerikten sonra sistem de bozuldu.
0
der meister
(01.01.17)
1 haftadır olan bir durum. Dün 1 saat sürdüğü için uzun demiştik ama bu saatlerde pek olmuyordu, gece yarısında oluyordu genelde.
0
landho
(01.01.17)
Gecen bana da oldu aynisi. Sonra sifremdeki bir harfi buyuk yaptim duzeldi.
0
halitkin
(01.01.17)
bende az önce sıkıntı yaşadım ama düzeldi şimdi.
0
ada meltemi
(01.01.17)
(12)

Satranç severler

basond
Aşağıdaki satranç sorusunu görünce aklıma geldi?seviyor musunuz satrançı? Oynamayı izlemeyi analizlerini yapmayı?Ne düzeyde görüyorsunuz kendinizi?Size göre nasıl bir oyun? Zeka ezber sıkıcı boş vs vs vsbir organizasyon yapsak karşılıklı oynamayı ister misiniz?
Aşağıdaki satranç sorusunu görünce aklıma geldi?
seviyor musunuz satrançı? Oynamayı izlemeyi analizlerini yapmayı?
Ne düzeyde görüyorsunuz kendinizi?
Size göre nasıl bir oyun? Zeka ezber sıkıcı boş vs vs vs
bir organizasyon yapsak karşılıklı oynamayı ister misiniz?
0
basond
(01.01.17)
Oynamayi seviyorum. Analiz yapmayi bilmem. Bence zevkli bir oyun. Baslangic/orta duzeyim. Oynamak isterim.
0
nax
(01.01.17)
Lisede çok oynardım. Birkaç yıla kadar da bayağı oynuyordum. İdare eder durumdayım. Bizim spor kulübünde bir tane velet var, özel okulda okuyor. 7. sınıfa gidiyor ama Almanca falan biliyor puşt. Satranç da biliyor. Bu beni yendi birkaç kez. Ben hiç yenemedim. İstesem yenerim de antrenmandan sonra maç yaptığımız için aceleye getiriyor hep. O zamandan beri oynamıyorum. Konsantre olsam uçururum o çocuğu. Organizasyon olursa katılabilirim. Final haftası bittikten sonra tabi.
0
dissendium
(01.01.17)
çok severim. aşırı iyi değilim ama ben daha çok izlemeyi analiz yapmayı vs seviyorum. arkadaşlarla da bol bol oynarız kendi aramızda. "lichess" uygulaması var telefonda. orada da arada maç takip etmeyi falan seviyorum. youtube'da da birkaç kanal var takip ettiğim.
0
olkol
(01.01.17)
Sevmiyorum, sıkıcı buluyorum. Uzun dönemli planlar yapabilen insan değilim, üç beş hamle sonrası ilgimi çekmiyor. Tüm kombinasyonları ezberlemek aşırı emek istiyor ve hayatımı bundan kazanmayacağım için o kadar emeği veremem. Sevmiyorum da zaten başta söylediğim gibi. Oynamam, oynayanı da izlemem.
0
devilred
(01.01.17)
bende kendi adıma bilgi vereyim
kendimi başlangıç seviyesinde görüyorum, özellikle analizleri izlemeyi seviyorum fakat açılış yolları başlangıç tuzakları vs ezbere hamleler gibi geliyor ve o kadar hakim değilim izledikçe öğreniyorum.

Büyük ustaların maçlarını izliyorum gayet bizim normal satranç oyununa benziyor ama ben oynayınca ustalara karşı yıkım oluyor.

Genelde karşıdaki oyuncunun başlangıç hamlelerini ezbere biliyorlar ve oyun bir noktadan sonra başlıyor.

İnternet üzerinde dünya genelinde oynayacak kadar iyi görmüyorum kendimi amatör olarak oynamak isterseniz internet üzerinden oynayabiliriz.

@olkol nazmican'ın analiz videolarını izliyorum gayet yerinde analizler yapıyor. Başka kanal varsa tavsiyeni bekliyorum
0
🌸basond
(01.01.17)
ben de 3-5 bir şey yazayım. Çalışma hayatından ötürü vakit bulamasam da takip etmeye çalışıyorum. Ciddi mesai harcanması gereken bir uğraş bana kalırsa satranç. Özellikle uzun varyantları ya da oyun ortasındaki devam yollarını sağlam oynayabilmek için emek harcamak lazım, ha diyince olacak bir şey değil gibi. Bir zamanlar fırtınalar estirmesem de (oha iddalı oldu epey) fena sayılmazdım. Hoş Magnus Carlsen denen adamın körlemede bilmem kaç masaya karşı oynadığını görünce, yok artık! diyor insan bi. Oralar bambaşka seviyeler elbet. Burada birkaç youtuber da ben tavsiye etmek isterim. Ginger gm var. Atak oyun sevenler, genelde beyaz tarafında d4, siyahta ise dutch oynar, bu arkadaşı takip edebilir. İngiliz, hoş sohbet de bir adam. 10 bin takipçisi olduğundan pek popüler değil, duymamışsınızdır belki diye. Diğer youtuber tavsiyelerim de chessnetwork ile, john bartholemovo. Türk bir arkadaşımız da yeni kanal açmış. Nazmican.. Bahsedildi diye yazmadım onu. Herkese bol feda'lı oyunlar.
0
tsubasa
(01.01.17)
şahane bir şey olduğunu düşünüyorum. kendim iyi oynayamam, kafam basmıyor. izlemeyi çok severim ama. iyi oynayabilmeyi de isterdim. kasparov, carlsen falan aslında oynasam hepsini yenerim de işte antrenman sonrası maç yaptığımız için aceleye getiriyorlar hep ://
0
der meister
(01.01.17)
takip ettiklerime baktım şimdi. şunlarmış.

chessnetwork
selim gürcan
chess24
chesswebsite

nazmican kimmiş bakalım ben de onu yeni duydum şimdi sizden. takibe alayım.
0
olkol
(01.01.17)
@olkol
www.youtube.com
satranchess
0
🌸basond
(01.01.17)
Satrancı seviyorum. Öğretici, zihni zinde tutmaya yardımcı bi oyun.
Hayat hakkında öğrendiğim, hayata geçirdiğim çok şey oldu benim satranç oyunundan. En önemli kazançlarımın başında seçeneklerimin çokluğu ve bu durumlarda nasıl davranmam gerektiğini alıştırma şansını yakalamış olmam diyebililrim. Yapısal olarak savunmaya dönük biriydim, başlarda hiç saldırı atakları yapmazdım, zamanla oyun kurmayı, rakibimin düşüncelerini anlamayıi hatalarını görebilmeyi, empati kurabilmeyi öğrendim. Her verileni almamayı, kolaya kaçmamayı, kaliteli davranmayı ve bi de zuzwang durumuna düşmemeyi, olur da düşersem n'apmam gerektiğini öğrendim.

Şu sıralar maç kısmı pek benlik değil. O kadar uzun süre bi konuya bağlı kalamıyorum, aralıklı oynarsam oluyor. Şimdilerde alıştırmalar, hamle bulmaca güzel oluyor. Stres atma, kafa dağıtma aracım aynı zamanda. Ne zaman biri / bişey kafamı bozsa hemen lichess'in alıştırma bölümüne dalıyorum.

Seviye: geriye sayıyor.
Oyun kurarsanız katılırım, hepinizden yavaş kalacağım için herkese bol bol puan kazandırırım heheh.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(01.01.17)
Az önce Ekşi'de gördüm. Yeni yayınlanmış. Şuraya bırakayım.

www.youtube.com

Bütün ülke kafayı sıyırmış.
0
dissendium
(02.01.17)
Ben de kaynak söylüyorum; imam mücahit'ten değil, kadı dedemden: "Allah size akıl vermiş, kullanın diye akıl vermiş"

El cevap: Şimdi daha çok seviyorum.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(02.01.17)
(5)

alkol aldiktan sonra erken uyanmak???

alttaraf
Nedendir???Dun herkes gibi herkes kadar ( 35 lik raki afedersin ) alkol aldim, bugun zimba gibi ayaktayim ve saat 9 gibi kimse durtmeden uyandim, baska zamanlarda da iki bira icmissem bile sabah erken uyaniyorum, neden acaba?Sozlukte bir iki sey yazilmis ama tam fiziksel sebebi yazmiyor, sadece susu
Nedendir???
Dun herkes gibi herkes kadar ( 35 lik raki afedersin ) alkol aldim, bugun zimba gibi ayaktayim ve saat 9 gibi kimse durtmeden uyandim, baska zamanlarda da iki bira icmissem bile sabah erken uyaniyorum, neden acaba?
Sozlukte bir iki sey yazilmis ama tam fiziksel sebebi yazmiyor, sadece susuzluk olamaz herhalde degil mi?
Sizlerde de oluyor mu bu arada?
0
alttaraf
(01.01.17)
Bana da oluyor, özellikle içtikten sonra gece yemek yemeden yatarsam sabah açlıktan uyanıyorum. Bazen aç olmasam da uyanıyorum. Susuzluk olabilir aslında sebep.
0
malwethiel
(01.01.17)
Ben de 5te uyudum 3 bira ictim gerci cok bisey degil ama uyandim 10da. Hanim hala uyuyor.
0
condom kurşunu
(01.01.17)
fazla kaloriden tahminimce.
0
o kadar da degil aga
(01.01.17)
bana da aynısı oluyor ve hiçbir şekilde başağrısı olmuyor. Uzun uzun uyuyamıyorum bir türlü sarhoş sarhoş.
0
Cursed Chico
(01.01.17)
al benden de o kadar. bende şöyle oluyor: sabahın köründe zımba gibi uyanıyorum ama ilerleyen saatlerde çok uyku bastırıyor. bildiğin uyku bastırması da değil. halsiz, hasta hissediyorum. baş ağrısı olmuyor ama çünkü çok su içerim alkolün yanında. içtiğim şey de 4 tane bira zaten, ağrıtmaz herhalde. bugün yine 9'da zıplamıştım ama ara ara da olsa 1'e kadar uyuyabildim neyse ki.
0
der meister
(01.01.17)
(28)

eşcinselliğin pompalanması

basond
Son zamanlarda/yıllarda izlediğim tüm dizilerde(amerikan ve ingiliz dizilerinde) özellikle bu olay izleyiciye pompalanıyor. Adeta özellikle yapılıyor apaçık şekilde. Bunun sebebi nedir acaba?Ha şimdiden bu hayatın gerçeği bunu kabullenincilerin ağzına kürekle vurup şöyle bi kenara alıyorum. Sorduğum
Son zamanlarda/yıllarda izlediğim tüm dizilerde(amerikan ve ingiliz dizilerinde) özellikle bu olay izleyiciye pompalanıyor. Adeta özellikle yapılıyor apaçık şekilde.

Bunun sebebi nedir acaba?

Ha şimdiden bu hayatın gerçeği bunu kabullenincilerin ağzına kürekle vurup şöyle bi kenara alıyorum.

Sorduğum şey bu neden birden bire(son yıllarda) dizilerde insanlara kabul ettirilmeye çalışılıyor?
Kim bunun arkasındaki lobi?
0
basond
(31.12.16)
arkasında lobi var mıdır yok mudur onu bilmem ama avrupa ve kuzey amerika insanı gittikçe beyinsizleşiyor. huzura, refaha alıştıklarından mıdır bilmiyorum, inanılmaz aptalca hassassiyetleri var. işte neden zenci emoji yok falan bu tip şeylere takılıyor adamlar. haliyle politically correct olmak için her çeşit vatandaşı her şeye dahil etmeye çalışıyorlar zorlama bi şekilde. eşcinselleri binalardan atan adamlara silah satan bu köpekler, hala takır takır zenci öldüren bu şerefsizler ama işte sorsan dünyanın en tatlış insanlarıdır kompleksliler için.
0
der meister
(31.12.16)
Gavatlık. Bu kadar sapkınca bir şeyi minnoş göstermeye çalışıyorlar. Birazdan buraya da doluşur "ya sen homofobiksin"ciler.
0
giovanne
(31.12.16)
Çünkü eşcinseller daha görünürler artık, daha cesurlar. Bu da artık haberleşebilmelerinden ve böylece örgütleşebilmelerinden kaynaklanıyor. Bu bütün dünyada böyle ve Amerika'da birçok eyalette, İngiltere'de, Avrupa'nın birçok ülkesinde eşcinsel evlilik yasal; artık kanıksanmıyor ve normalleşiyor gittikçe. Keşke Türk dizilerinde de olsa. Çünkü burada da varız, her yerdeyiz. Ve hayatta hetero dramlarının yanısıra bizim de görünmek hakkımız biz de "insan" olduğumuz için.

edilt: evet, giovanne sen homofobiksin.
0
çakıstes
(31.12.16)
der meister +1 hatta +100
0
burya
(31.12.16)
Türk dizilerinde bile var. Eski dizilerde böyle bir saçmalık yoktu. Ben ilkokuldayken Rosalinda yayınlanıyordu. Birçok bölümünü annem izlediği için mecburiyetten biz de izliyorduk. O dizide bir kez bile açık seçik sevişme sahnesi görmedim. Düşün bak, adam yakışıklı, kız güzel, ortada süper bir aşk var, ama yapımcılar bize saygı duyduklarından her fırsatta bize onların çıplak hallerini göstermiyorlardı. Bugün Kiralık Aşk dizisine bakıyorsun, ortada güya bir aşk var, dizi ilk bölümü dahil tamamen seksizm üzerine kurulmuş. Neden? Çünkü satıyor böyle şeyler.
0
dissendium
(31.12.16)
İlk olarak, küreği göze alarak şöyle bir açıklama yapılmalı. Bu tip eleştiriler (mesela veganlık ya da feminizme de benzer eleştiri yürütülüyor) bir noktayı görmezden geliyor. Benzer bakış açısından birçok dizi de heteroseksüelliği 'pompalıyor'. Her anne-baba-çocuk diziliminden oluşan aile yapısı modern, heteroseksüel ailenin ideolojik savunusunu üstleniyor. Bunu 'normal' ve 'doğal' varsayıyor (not1: hem çeşitli insan topluluklarından hem de çeşitli hayvanlardan bunun normal ve doğal olmadığını görebiliyoruz) (not2: üreme ile cinsellik ayrı şeyler). Yani değişen bir şey yok; her ifade ve eylem ideolojik bir arka plan barındırır. Eşcinselliği biricikleştirme ise ya heteroseksüelliğin egemen olduğu bir ideolojinin savunusuna (genelde insanların çoğu bunun içinde) ya da saf bir biçimde homofobiye (ben homofobik insan sayısının az olduğunu düşünüyorum, asıl sebep ilki gibi duruyor) işaret ediyor.

İkinci olarak eşcinselliğin neden daha görünür hale geldiğini basitleştirerek düşünebiliriz. Bir taraftan hareketin küresel siyasi mücadelede belli bir başarıya ulaşması söz konusu, bu sayede kamusal alanda söz hakkı edinebiliyorlar. Öbür taraftan, mevcut yönetici form (en vulgar tabirle kapitalizm) bu hareketi absorb etme ve radikalliğini kırma çabasına yöneliyor. Yani eşcinsellik üzerinden turizm, reklam ve izleyici kitlesi geliştirmeye çalışıyor. Sonuç olarak bu iki hareketin kesişmesi, eşcinselliği daha görünür kılıyor.
0
protector
(31.12.16)
Cunku escinsellerle beraber yasiyoruz hepimiz. Cunku hepimiz ayniyiz. Cunku herkesin hikayesi anlatilmayi hak ediyor.

Bir de son yillar denmekte ama friends dizisinin ilk bolumunden beri escinsel muhabbeti var mesela :)
0
kuehles blondes
(31.12.16)
bu tür konularda "pompalanma" olayı yok. sadece özgürlüğün veya bireylerin kendilerini ifade etme imkanları daha fazla olduğu için artık gizlenmiyorlar. dolayısıyla varlıkları normalleşmiş oldu. normalleştiği için de kabadayı karakter, erkek karakter, kadın karakter, çocuk karakter gibi yapımlarda kendilerine yer verildi. olay bu.

mesela şimdi de tinder gibi uygulamalara bilmem 40 tane cinsel kimlik gelmiş diye kahkaha atıyor ve saçma buluyoruz ya, ilerleyen senelerde onlar da normalleşecek.
0
m e b
(31.12.16)
eşcinsel insanların seçimine saygım var ama bu lobileri olduğu gerçeğini değiştirmiyor. abd'deki dizilere bakın mesela. yahudi ve eşcinsel olmayan bir dizi bulmanız zordur. abd'de eşcinsellik karşıtı büyük bir nüfus olmasına rağmen dizilerde bu kadar fazla yer bulmaları sıradanlaşması değil lobilerin etkisidir.
0
burya
(31.12.16)
"heteroseksüelliğün de pompalandığı" fikrine katılıyorum, gayet insani olan bir durum neden pompalanmak olsun ki? Fİlmler, diziler zaten sürekli bir şey pompalar.

Dram budur zaten.

Özellikle amerikan filmlerinde gördüğümüz siyahilerin uğradığı haksızlıklar,
Yahudi katliamı,
Dini bağnazlıkla katledilen bilim adamlarının hikayeleri vs. bunlar da pompalama değil mi?

Eşcinsellik normalleşene ve toplumsal hayatta yerini tamamiyle bulana kadar bu tür filmler olaacaktır, çünkü anlatılmaya ihtiyacı var. Haksızlığa uğrayan mağdur kısım onlar ve haliyle mağduru öne çıkarmak da film sektöründe konu bakımından çok önemli.
0
body electric
(31.12.16)
gender equality hassasiyeti göstermeye çalıştıkları için. nasıl ki bazı kıyafetlerde "yapımında hiçbir canlıya zarar verilmemiştir" olayı tamamen bu konudaki hassas kitleyi kazanmak içinse bu da aynı durum.

edit: aslında pompalanmıyor, o kadar süre eşcinselliği yok saydık ki bir anda önümüze konduğunda pompalanıyormuş gibi geliyor.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(31.12.16)
belli bir eşik değeri aşıldı bu konuda. insanlar konuya öcü gibi yaklaşmıyorlar. dolayısıyla medyada çok daha sık görüyorsun. her geçen gün artacak ta ki eşcinsellik toplumda son derece normal bir şey olana ve dikkat çekilmesi gerekmeyene dek.
0
sen git ben geliyorum
(31.12.16)
Yahu dünya degisiyor ve gelisiyor. Tabular birer birer yıkılmaya başlanıyor. Özgürlük, farklılıklara saygı diye bi kavram var ve bu son yıllarda değer görmeye başlayan bir şey ve bunun neticesinde azınlıkta kalan ama bir sekilde var oldugunu duyurmak isteyen kitle "biz burdayız" diyor sadece. Özellikle bir pompalanma yok, sadece hayatın dogal akısı içinde o kisilerde var, nası hetero bir ciftin hikayesi ekrana yansıyorsa, onların hikayeleri de yansıyacak. Bu tamamen dünyanın evrildigi durumla ilgili. Kürekle filan vurunca gercekler degismiyor kusura bakma da.Her yerdeler ve garipsemek bizi "ötekilestirme" etiketinden fazlasına götürmüyor.
0
basubadelmevt
(31.12.16)
giovanne +1
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(31.12.16)
gavatlık diyen, küçümseyen insanlara önemli bir hatırlatma. kabaca her 10 erkekten 1'i gay veya biseksüel eğer ki kendilerini bastırmıyorlarsa, zorla bir kadınla evlenip çocuk yapıp depresif bir hayat yaşamıyorlarsa(ki türkiye'de çok olan bir şey) sonra da sinirlerini karılarından çıkarmıyorlarsa. bu demek ki ey gavat diyen insan; senin baban, amcan, enişten, dayın vs. uzar gider bu liste gayet de dibini dövdürmeye meraklı olabilir(hoş bir deyim değil ama senin seviyene iniyorum ki durumu iyice o küçük beynine sok diye) yani o kadar da saldırgan olma. ha belki de sen meraklısındır dibini dövdürmeye ama kendini kandırıyorsundur belki de eşcinselliğe olan öfken buradan geliyordur?
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(31.12.16)
şu nüfus kontrolünden bahseden arkadaşa iki lafım var;

komplo teorilerini ben de severim de bu iş öyle özenmekle, orada burada görmekle olacak iş değil. nasıl ki siz homofobikler gördükçe tiksiniyorsanız, heteroseksüel insanlar görünce özenecek değiller.

ben aileme açıldığımda babamın annemin sevgilimin beni "yoldan çıkardığını", aslında "böyle" olmadığımı iddia ettiğinde sorduğu soruyu yazıyorum buraya; adam dedi ki karısına "sen karşı komşu xx'i dudağından öptüğünü düşününce ne hissediyorsun?" annem saçmalama iğrenç anlamına gelecek bir tepki verdikten sonra da "çünkü sen homoseksüel değilsin, senin kızın 'öyle' olmasaydı o da senin gibi tepki verir öpemezdi". bu saçma ama değerli anım anlayana çok şey ifade eder. annemin de beni kabullenişidir. keşke hepiniz insan olup "insanları" rahat bıraksanız.

son bir dilek: umarım böyle atıp tutanların eşcinsel çocukları olur ve o zaman eşcinselleri kabullenmenin yolunu bu şekilde öğrenebilirler, dünya daha güzel bir yer olur.
0
çakıstes
(31.12.16)
bazı arkadaşlar malca fikirlere kapılmışlar, ben eşcinsellere karşı, onlardan iğrenen, onları hastalıklı vs gören insanlardan değilim.

ama genel toplum üzerinde diziler özellikle bu konuyu misyon edinmiş durumda, elbette her türlü zorbalık zulüm vs konu edilmeli ama özellikle her dizide filmde bunun geçmesi birileri tarafından özellikle yapıldığına işaret benim için.

İşte bu birileri kim amaçlar ne neden özellikle eşcinsellik bunu soruyorum.
0
🌸basond
(31.12.16)
bugün ne pişirsem ya da evde kıyma var nasıl degerlendireyim gibi gıda içerikli boş sorulara verilen cevaplar ile cinsel içerikli sorulara verilen cevaplar benzer popilerite yüzdesine sahip gibi..formüle edince su basit denklem cıkıyor sanki !'hayat dedigin;yemek, içmek,...mek. :)
0
bhdrydn
(31.12.16)
pompalandığı falan yok. sadece onlar birbirine pompalıyor. bence senin bilinçaltın özellikle böyle görmüş bunu ;) özellikle bu tarz dizileri mi seçip buldun nedir acaba :)

dip not: sen kürekle vurup kenara aldığını sanabilirsin sadece. çünkü "there is no kürek"
0
matrix
(31.12.16)
hali hazırda ilk çırpıda aklıma gelen diziler
sense8
black sails
orphan black
game of thrones
spartacus (hadi o dönem öyleydi diyelim eyvallah)
0
🌸basond
(31.12.16)
Standart bir hakim unsur temsilcisi tepkisi. Heteroseksüeldir ve eşcinseller görünür olunca bunu lobiye bağlar. Türktür, Kürtler vardır denince "ben de Türküm yani ne var bunu söylemek faşistlikse faşistim ulan" diye ortalık yerde bağırır çağırır. Sünnidir, Alevilerin çeşitli devlet kadrolarında tahakküm kurduğunu iddia eder. Erkektir, kadınların erkekleri aşırı derecede ezdiğini ve birkaç kere bunun mağduriyetini yaşadığını söyler. Söyler de söyler.

Ha bir de apolitiklik meselesi var. Komplo teorileri apolitik insanların en çok bağlandığı şeylerin başında gelir. Zira okumamış, anaakımdan duyduklarıyla besleniyor ve neyin ne olduğu konusunda da bir gram fikri yok. E ne yapacak? Mecbur "Almanya gelişmemizi istemiyor" tarzı lobilere bağlayacak meseleyi. Birbirinden çok farklı 4 anlamsız konu, insanlara bir şekilde ilintili gibi gösterilirse büyük resim çözülmüş oluyor. Bilim ve mantıklı açıklama hak getire. Dünyayı da zaten bir aile yönetiyormuş ama kim olduğu bilinmiyormuş.

Sevgili arkadaşlar, hani orda burda Anadolu çomarı diyorsunuz ya AKP'lilere... Demeyin :) Türkiye'deki iklimden bunaldınız ve farklı, modern olduğunuz için gitmek istiyorsunuz ya, istemeyin. Zira Yozgat'tan Hollanda'ya gidip 40 yıl boyunca kendisine bir gram şey katmamış yobazdan farkınız kalmıyor bu üsttekileri savununca.

İmza: Türk ve sünnni kökenli bir heteroseksüel erkek.
0
sevgikusunkanadinda
(31.12.16)
Nüfus kontrolü diyen arkadaşa hitaben: olm bak şöyle düşün istediğim kadar sevişiyorum ama kazayla yavrulama gibi bir kaygım yok. Eşcinsellik ve diğer yönelimlere sahip insanlar artık gelir sahibi. Yani iyi bir "pazar"lar. bana pazarlayacağın tatili mesela aile babasına pazarlayamazsın neden? O boklu beze para vermek zorundayken ben konsere gidiyorum.

Çakısdez sen debizim sporsun galiba?

Soru cevabı: reklamcılar ya da nuri bilge ceylan.
0
sipsi
(31.12.16)
sadece bizim mi dış mihrabımız var sanıyorsun amerikayı avrupayı ibleneştirmeye çalışıp birbirine taktıracaklar herkez birine takıp sonsuz bir çember oluştaracaklar.
0
mrthany
(31.12.16)
Bir de bunun şöyle versiyonları var. - her karşı çıkanın içinde bastırdığı bir gaylik varmış, yukarıda birine bakılırsa dibini dövdürmeye meraklıymış. Neden her karşı çıkan eşcinsel ilan ediliyor anlamadım. karşı çıkan eşcinsel, destekleyen eşcinsel. Peki eşcinsel olmayan kim? Bunu türk dizilerinde de görebiliyoruz. Bir arkadaş da belirtmiş kiralık aşk diye bir dizide bile geçiyor. Son zamanlarda aşırıya gidildiği aşikar.
0
odiyus
(31.12.16)
llah bülent ablaya uzun ömür versin olurda suikaste filan bok yoluna giderse valla ben bağırmıcam siz buyrun önden hepiniz i...

arkadaş homofobik olmadığınızı iddia edenler bende değilim ama couğumun annemin babamın akrabalarımın eşçinsel olmasını yadırgardım özendirmeyin işte içinizde sizinde var sapına kadar maçoluk sadece reklam olsun diye bizi yargılamayın bana çirkin kadın bile seksi gelmiyorken erkeğe nasıl bakayım arkadaş hata erkek erkeğe yada kadın kadına ilişkiyi nasil kaldırayım !
bencede özendiriyorlar bunun arkasındaki lobi mi bilmem ama insanlara uzak olduğundan merak ediliyor, tabular yıkıldı sanilip gözümüze sokuyorlar amaç reyting size bir sır daha veriyim mi inbelerin alayı spor salonlarında... lezleri bilmiom ama
0
Dönmezer
(31.12.16)
eşcinselliği pompalasalar ne olacak ki? ben bir heteroseksüel olarak, "bir kaç hafta eşcinsel takılayım" gibi bir güdüyle hareket edemiyorum, çünkü yönelimim uygun değil. yani şimdi bana kim ne eşcinselliği pompalayacak?! pompalasa bile bana bir etkisi, tesiri olmuyor. bundan mütevellit, bu mevzu üzerine konuşmanın boş insan işi olduğunu düşünüyorum.
0
sfteses
(31.12.16)
der meister +1

bu yuzden iki diziyi baslarindayken biraktim. meselenin ozu politically correct olmanin kaymagini yeme cabasi.
0
yons
(31.12.16)
bir sebebi batı'da artık kadın-erkek ilişkisinin modasının geçiyor olması.
ekranlara farklı bir şey sunmak gerekiyor. farklı, marjinal, farklı duygular.
titanic 90'larda kaldı, artık o tür bir aşk bizi tatmin etmiyor ve ekranlara çekemiyor. sapıklığın birinci aşaması eşcinsellik müessesesi.
ikinci üçüncü aşamalarda ensest ve pedofili ile ilerliyoruz. daha o zamanlara var. ancak çok değil max 20 yılı var.
koskoca 3 sezonluk spartaküsten hayatta kalan sadece iki tane gay oldu.
game of thrones'tan her sezon kaşık kaşık ensest,homoseksüel ilişki,sadizm, mazoşizm alıyoruz. ama bunların her biri birer tabu olduğu için, yıka yıka ilerliyoruz. pedofili ayağına da sia'nın sanatsal yönü ile kavuştuk
img-s2.onedio.com

arkasında lobi yok. adamlar bir şey hissedemiyorlar artık. çekirge sürüleri gibi duygularını tüketiyorlar. bizde dünyayı saran ağ, web ile nasibimizi alıyoruz. savunmak ise apayrı bir boyut.
0
güneyli çocuk
(31.12.16)
(28)

nerelisiniz?

bir arkadasa bakip cikacaktimm
sb?not/ nerede yaşadığınız değil, nereli olduğunuz.
sb?
not/ nerede yaşadığınız değil, nereli olduğunuz.
0
bir arkadasa bakip cikacaktimm
(30.12.16)
Vancouver.
0
angelus
(30.12.16)
neverland
0
atalet momenti
(30.12.16)
@atalet, ben de neverlandliyim yav :)
siz hangi ilçedensiniz?
0
manuel mandalina
(30.12.16)
Mugla

Babam trabzonlu ama umrumda degil bu durum. Annem muglali ve orada yasadim. Oraya ait hissediyorum.
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin_yine
(30.12.16)
corum
0
partizan
(30.12.16)
Göçmeniz
0
füt
(30.12.16)
Masya masya masya
0
ordinov
(30.12.16)
gaziantep
0
toua tokuchi
(30.12.16)
Bristol, öyle hissediyorum.
0
pike
(30.12.16)
Nerelisiniz derken nerede doğdunuz mu? Anneniz/babanız nerede doğmuş mu ya da nerede çocukluğunuz geçti mi? Herkes bu soru ile başka şey kastediyor da. Seçenekler çoğaltılabilir.
0
dahayeniymis
(30.12.16)
Dogma buyume Ankaraliyim.
0
kareem said
(30.12.16)
@daha yeni
doğdunuz yeri soruyorum
0
🌸bir arkadasa bakip cikacaktimm
(30.12.16)
19 mayıs
0
efreet sultan
(30.12.16)
tekirdağ'ın çorlu ilçesinde doğdum ve hayatımın ilk 18 senesini (üniversiteye kadar) orada geçirdim. evli veya iki çocuk babası değilim. kapçık ağızlıyım. gelgelelim sıfat olarak hiç trakyalı tipim yok, esmer ve çocukluğumdaki kadar olmasa da hafif çekik gözlüyüm.

derine inecek olursak, babam adanalı. üçüncü kattan kavgaya atlayan biri değil, aksine gayet medeni ve sakin biri, tıpkı çoğu adanalı gibi. o da sanırım üniversiteyi orada bitirdikten sonra gelmiş çorlu'ya.

annem kocaeli'de doğup büyümüş, babam "müsaitse sizin kızı alıyom" deyip kaçırınca benim doğduğum yere yerleşmişler. ana tarafım "göçmen" sayılmaz, göçeli bayağı olmuş ama kafkas taraflarından gelmişler, tam neresi bilmiyom, kendileri de bilmiyo bana kalırsa. baba tarafımı bilmiyom, ilişkim yok sayılır. çekik gözlü sayısının fazlalığını göz önünde bulundurarak onların da orta asya'dan göçmüş olduğunu düşünmek istiyorum.

görmeyi ve yaşamayı en çok istediğim yer sibirya. o yüzden bence benim dedeler hep oradan şeyapmış. kan çekiyor.

auuuuuu

www.youtube.com

*yozgatlı olup da göçmen olduğunu söyleyen kızların içten içe nasıl hissettiğini çok iyi anladım şimdi*
0
der meister
(30.12.16)
Аҧсны́

niye tik yok, kiril alfabe orijinli memleketli olamıyor muyuz?
0
baba jo
(30.12.16)
ankara
0
wilhelmwasmuss
(30.12.16)
@meister

secereyi dökmüşsün, görmüştük zaten seni kıvırcık esmerdin :)
0
🌸bir arkadasa bakip cikacaktimm
(30.12.16)
ankara, öz
0
nucleon
(30.12.16)
İstanbul
0
philus
(30.12.16)
gondor'luyum, aslen anfalas'ın köylüsüyüz.
0
Apocalypse
(30.12.16)
urfa-türkmen 9 nesil, köyümüz-aşiretimiz yok, şehirliyiz :) kerkükte türkmenlere yapılan zulümlerden kaçmışlar ama 1959 katliamından çok önce. urfaya en son 2011de gittim.
ırak türklerinin mücadelesi devam edecek.

ben kendimi ingiliz kültürüne yakın hissediyorum. zaten hayatımda bi tek ingilterede yaşadığım yıllarım mutlu geçti.
0
cocodancer
(30.12.16)
Adana. Biraz da Costa Ricali hissediyorum.
0
delirium
(30.12.16)
samsun.
annem de, babam da, tüm sülalem de samsunlu.
köylüyüz biz.
0
m e b
(30.12.16)
kırklareli <3 konya = tekirdağ
0
feel the blanks
(30.12.16)
eskişehir'de doğdum.

anne tarafı köstence, baba tarafı selanik.

gerçi umut sarıkaya sağ olsun, bu muhabbet akıllara direkt şu karikatürü getirdiği için bunu söylemekten de çekinir olduk: i.hizliresim.com
0
köstebek kurabiye
(30.12.16)
Balıkesir.
0
keep out
(30.12.16)
%100 Anatolian. DNA test sonucum öyle söylüyor :)

i.hizliresim.com

Anadolunun yerlisiyiz yani. Bilimsel olarak kanıtlanmış :P
0
burya
(31.12.16)
ankara'da doğdum ama memleketler karışık. ailede çerkes de var ermeni de var yörük de var mk. mutant hybrid gibiyim ;_;
0
shotgunwoman
(31.12.16)
(15)

Çok kararsızım - Müdür ve ev içerir

naberabi
3 ay önce bilmediğim bir şehire geldim iş için ve ev tuttuğum yerden çok memnun kalmadım. Taşınmak istediğim tarafta da müdürüm bir ev almış. Gel benim evde kal, hem sen istediğin gibi yaşa, hem de ben yabancıya vermemiş olayım diyor. Ortalama da bir kira istiyor yani o muhit için. Şimdi ev güzel am
3 ay önce bilmediğim bir şehire geldim iş için ve ev tuttuğum yerden çok memnun kalmadım. Taşınmak istediğim tarafta da müdürüm bir ev almış. Gel benim evde kal, hem sen istediğin gibi yaşa, hem de ben yabancıya vermemiş olayım diyor. Ortalama da bir kira istiyor yani o muhit için.

Şimdi ev güzel ama ben müdürü sevmiyorum. Uyuz oluyorum.
Kirayı geciktirmek falan gibi parasal sorunlar yaşamayız da ben emin olamadım bu bir hata olur mu diye.

Bir düşünüyorum, "ulan oturucam insan gibi, kiramı da yatırıcam. ne konuda sıkıntı olabilir ki" diyorum.
Sonra bir daha düşünüyorum, "bu kımıl zararlısı, bu sırtlan iticiliğindeki herif beni darlamanın bir yolunu bulur" diyorum.
kararsızım kaldım. siz olsanız ne yapardınız
0
naberabi
(30.12.16)
yapmayin böyle bir sey diyorum ben.
0
for the record
(30.12.16)
aslaaaaaaaaaa. o semtteki tek boş ev olsa bile tutmam. başka semtten bakarım net. öyle ilişkilere girme müdürünle. evle ilgili bir sorun olur işine yansıtır vs. ne gerek var ev mi yok başka.
0
yue
(30.12.16)
aynı muhitte kira verecek gücün varsa ya da ne bileyim çevre muhitlerde oturabilecek durumdaysan bence de hiç bulaşma. başka ev sahibi olsa tamam da müdürünmüş bu. akşam çıkıp gelmek ister falan ben hiç bulaşmazdım. ev ziyareti, dost ziyareti diye ara sıra çıkıp gelebilir yani şahsen öyle bir endişe duyardım. bir de normalden az kira verecekmişsin, hiç gerek yok şimdi ona borçluymuş durumuna düşmeye.
0
der meister
(30.12.16)
Kiraya yapacağı zam oranının her sene maaş zammınıza endekslenmesi şartı koyarsanız olur :)

Şaka bir yana, pek akıllıca olmaz profesyonel ilişkide olduğunuz birisi ile bu tarz ek bir ilişki başlatmanız.
0
crown
(30.12.16)
Sakın.
0
ikcı
(30.12.16)
hayır az kira değil, normal kira. yani o muhitteki evlerin hepsine aşağı yukarı aynı kirayı istiyorlar.
o açıdan bir borçluluk durumu yok yani, hakkı neyse onu vermiş olucam. o rakamın üzerine de kimse tutmaz zaten.

herkes hayırcı, yok mu bir tane yetmez ama evet diyecek adam :(
0
🌸naberabi
(30.12.16)
ben b'şey olmaz diyorum. adamın size vermek isteme sebebi gayet mantıklı. hadi sizin uyuz olma sebebiniz de mantıklı olsun, bir kere sorulacak sorular uyuz olma sebebiniz hiç bilmediğiniz kiracı ilişkilerini kapsıyor mu yoksa memurun amire duyduğu geleneksel uyuz olmalardan mı, ikincisi adamın hem kiracısı hem çalışanı olan bi insanı rahatsız ederek eline ekstra bir fayda geçebilir mi. aydan aya otomatik ödemeyle yada elden para vericeksiniz o kadar. normal iş ilişkinizdeki gerekli gereksiz görüşmeler yanında bu devede kulak bir interaksiyon artışı bence, ayrıca hayatınıza yeni, hiç bilinmeyen bir değişken (ev sahibi) de sokmamış oluyorsunuz.
0
kaichi
(30.12.16)
Evde bir patlak çıktı, atıyorum duşakabinin bilmemnesi bozuldu. Normalde ev sahibine açarsın böyle böyle yapılır, kiradan düşülür vs. Senin her defasından yüzün tutar mı söylemeye. Müdürünle iş dışında bir maddi ilişki içine girme diye söylüyoruz. Zaten oralarda yaklaşık o paraymış.
Öte yandan aranızda bu muhabbet geçtikten sonra onun evi haricinde başka ev tutsan da adam sana gıcık olacak. Bir de işin bu yönü var.
0
SiyamkedisiZorro
(30.12.16)
Ben is yerinden kimseyle bu kadar samimi olunmaması taraftarıyım. Kaldi ki müdür! Büyük konuşmayayım ama ancak silah zoruyla kalırdım o evde. Yani ev arkadasligi bu. Dusunsenize mutfakta tabagi kalmis bunun uc gundur yikamiyor. Kalk len tabagini yika mi diyeceksin. Ya da tuvaleti temizlemeden cikmis falan. Yani sadece yatip kalkmayla bitmiyor ki. Ayni evi paylasiyorsun. Hayırcilara bir arti da benden.
0
odunsu insan
(30.12.16)
İyice köle olmayın, onun dâiresini kirâlık tuttuğunuzda, o size iyilik yapmış gibi davranacak.
0
yontem
(30.12.16)
odunsu insan ev arkadaşı olmayacaklar kiraya verecek.

insan ayda yılda bir eve tamirci gelecek bilmemne patladı bahanesiyle işten izin alır senin o şansında olmayacak.
0
yue
(30.12.16)
evle ilgili onun ödemesi gereken sıkıntılar olursa, nasolsa çalışanım deyip erteleyebilir, sen gerilirsin adama patlarsın, o sana patlar, olay iş ilişkilerinize de yansır. aman diyeyim hiiiiç gerek yok.
0
nice tnetennba
(30.12.16)
@yue Aa sorry ben çok yanliş gelmişim.

Ama yine de hayır. Yuz goz olmaya gerek yok :d
0
odunsu insan
(30.12.16)
Hayır diyorum
0
mutlusismankedi2015
(30.12.16)
ben de hayır diyorum ve seni 38 hayır ile uğurluyoruz.
0
no christ requires
(30.12.16)
(8)

Yilbasi sofrasi hazırlıyoruz

fraise
Yilbaşını evde geçirecek sevgili duyurucular, bu yıl sofranizda neler olacak? Güzel bir masa hazırlayıp oturalım diyoruz bu sene. Sizden de fikir alalım istedim.Tatlıdan, içkiye, atistirmaliklar, ana yemekler; her türlü oneriye acigiz. Hepinize mutlu, huzurlu, güzel bir yıl diliyorum efendim. Bu yıl
Yilbaşını evde geçirecek sevgili duyurucular, bu yıl sofranizda neler olacak? Güzel bir masa hazırlayıp oturalım diyoruz bu sene. Sizden de fikir alalım istedim.

Tatlıdan, içkiye, atistirmaliklar, ana yemekler; her türlü oneriye acigiz.

Hepinize mutlu, huzurlu, güzel bir yıl diliyorum efendim. Bu yıl, geçirdiğiniz en güzel yıl olsun :)
0
fraise
(30.12.16)
Ispanaklı ya da mantarlı lazanya, yanına domates köftesi, sonra sevdiğiniz bir iki çeşit güzel meze (enginar bulabilirsen zeytinyağlı enginar da şarapla güzel gider), bruschetta tarzı ufak atıştırmalıklar, bi salata, bi de şarap tamamdır.
veganizm.blogspot.com.tr
Şarap için Buzbağ'ın Elazığ serisini önerebilirim, bu aralar favorim. Pahalı da değil.
Tatlıyla hiç aram yoktur, en fazla puding yapmışlığım var o yüzden onu geçiyorum.

Ben evde tek gireceğim için özel menüm yok. Güzel bi şarap alıp meyve, peynir falan takılacağım.

Mutlu seneler herkese!
0
buff
(30.12.16)
Sarmisakli yogurtlu havuc mezesi
0
nax
(30.12.16)
ne güzel bağlamışsın be sonunu, sen de çok mutlu ol :)

kişi başı 2 adet çiğ köfteyi de unutmayın !
0
orospu
(30.12.16)
Havuclu tarator, sarimsakli ekmek, fasulye salatasi, patates puresi, izgara portakalli antrikot, iki renkli irmik tatlisi

Fiks davet menum
0
la noix
(30.12.16)
Fırında kaşarlı mantar, patlıcan salatası, karnabahar ya da kabak graten, mücver, mercimek köftesi, haydari, kısır, meksika fasulyesi salatası, yoğurtlu karışık kızartma. Güzel bir sofra deyince yazılmayanlardan aklıma ilk gelen mezeler bunlar.

Yılbaşı için değil ama evde burrito yapmayı denemek istiyorum ben bir ara. Ana yemek için düşünebilirsin belki.

Ve bu yıl senin de geçirdiğin en güzel yıl olsun. :)
0
ms brownstone
(30.12.16)
sarımsaklı ekmek, havuç tarator, şakşuka var bizde kesin asdkjaf
0
nice tnetennba
(30.12.16)
nedense son birkaç gündür canım patlıcan kızartması çekiyor. içinde başka şeyler de olabilir tabii ama üstünde yoğurt olacak, o şart. ooh mis. güzel gider bence. neyin yanına koysan yeniyor zaten.
0
der meister
(30.12.16)
Bizde fava olmadan yılbaşı sofrası kurulmaz. Bu sene ufak kızçem yok, sofra kurasım yok. Fava yaparım ama, kaç zamandır canım çekiyo zaten.

Güzel dilekler için teşekkürler :) Ben de herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu, neşeli bir yil diliyorum.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(30.12.16)
(18)

son zamanlarda döngüye aldığınız şarkılar neler?

belkider
yeni müzikler keşfetmek istiyorum. son zamanlarda sürekli dinlediğiniz, eski veya yeni, yerli veya yabancı farketmez şarkıları paylaşır mısınız?
yeni müzikler keşfetmek istiyorum. son zamanlarda sürekli dinlediğiniz, eski veya yeni, yerli veya yabancı farketmez şarkıları paylaşır mısınız?
0
belkider
(29.12.16)
dissendium
(29.12.16)
Yasar kurt - ver bana duslerimi
Mor ve otesi - dunya yalan soyluyor
Duman - yurekten
Kurban - insanlar
0
baldur2
(29.12.16)
yemin ederim dalga filan geçmiyorum, günlerdir bunu dinliyorum ben, bunu paylaştığım için başta duyuru sahibi olmak üzere herkesten özür diliyorum. gerizekalı gibi gülüyorum ama kendimi tutamıyorum, sürekli açıp açıp hem izliyorum hem dinliyorum jsfjakfaslfa

www.youtube.com
0
der meister
(29.12.16)
as the years go passing by
0
Apocalypse
(29.12.16)
Mike oldfield nuclear
0
glamdr1ng
(29.12.16)
bugün sözlükte loop'a alınacak şarkılar başlığında keşfettim:
can güngör: yalnız ölmek
www.youtube.com
0
puc
(29.12.16)
freebird5406_2
(29.12.16)
bu öyle keşfedilmeyi bekleyen, kıyıda köşede kalmış bir şey değil, ama kaç sene öncesinden gelip beynime takıldı yine:
www.youtube.com
bu da kaydedilişi daha eski olsa da bu sene çıkan albümlerden birinde denk gelip takıldıklarımdan:
www.youtube.com
0
misterturist
(29.12.16)
nax
(29.12.16)
www.youtube.com
eski ama böyle alttan alttan ne güzel geliyor
0
gkct
(30.12.16)
murakami
(30.12.16)
www.youtube.com

kroluk var evet
0
basond
(30.12.16)
www.youtube.com Beth Hart - Caught Out In The Rain

www.youtube.com No Clear Mind - static
0
yuzır
(30.12.16)
vi veri veniversum vivus vici
(30.12.16)
Evgeni Grinko

Imany

Laura Periodizzi

Tüm şarkılarını sırayla dinliyorum bu isimlerin.
0
chitosan
(30.12.16)
philus
(30.12.16)
bardakigüneşgözlüğü
(30.12.16)
yaklaşık bir aydır aklıma geldikçe açıp dinliyorum. www.youtube.com
0
denef
(30.12.16)
(2)

Bu okullar istanbulda neden tatil olmuyor?

balpolen
Rüzgar, yagmur, soguk, mahvoldum bugün. Daha neyi bekliyo bunlar?
Rüzgar, yagmur, soguk, mahvoldum bugün. Daha neyi bekliyo bunlar?
0
balpolen
(29.12.16)
rüzgar, yağmur ve soğuk var diye okul mu tatil edilir allah aşkına? soğuk da soğuk olsa, 0 derece bile yok.
0
der meister
(29.12.16)
Yollar açık kaldığı sürece tatil olmaz hiçbir yerde. Bunlar tek başına yeterli değil. Bu yıl pek kar yağmadı.
0
dissendium
(29.12.16)
(11)

jak london"un martin eden"i

izole
london"ın daha önceki kitaplarını afiyetle okumuş biri olarak bu martin eden"dan pek keyif alamadım.goa yayınevinin baskısı , çeviren hasan kalemci. kitap 495 sayfa ben daha 87"deyim.okumaya devam etsem mi yoksa daha düzgün çevirilere mi baksam?
london"ın daha önceki kitaplarını afiyetle okumuş biri olarak bu martin eden"dan pek keyif alamadım.goa yayınevinin baskısı , çeviren hasan kalemci. kitap 495 sayfa ben daha 87"deyim.okumaya devam etsem mi yoksa daha düzgün çevirilere mi baksam?
0
izole
(29.12.16)
Son elli sayfada falan alıyorsun. Ben de bir Jack london fanıyım fakat iki ayda bitirdim bu kitabı. Bu kitap sadece son kısmı için bile okunur. Okumaya devam et.
0
kablelvuku
(29.12.16)
ben 1 senedir ayda 10 sayfa okuyarak baya ilerleme kaydettim martin eden ile
0
masa penisi
(29.12.16)
yemin ederim ben de 2 aydır anca 90"lı sayfalara gelebildim.london"un öbür kitaplarını hiç bu kadar sıkıcı bulmamıştım. neyse okumaya devam o zaman.
0
🌸izole
(29.12.16)
hiç unutamadığım kitaplardan biri, çok severim.
devam edin.
0
blatta hiberna
(29.12.16)
Başka bir yayınevinden okumanızı öneririm.
0
gkct
(29.12.16)
Başucu ettim desem linç etmezler umarım. Devam edin.
0
odiyus
(29.12.16)
asıl metin çevirisi az bulunan kitaplardan biri; sıkıntılı bir yayın evinden (sıkıntılı bir çevirmenden ve eksik metinden -dolayısıyla-) okumuş olma olasılığın yüksek,@gkct' nin yazdığı gibi farklı bir yayın evi denemek işe yarayabilir, yeni yetme tercüman çalıştıran ucuz yayınevleri yerine...
0
dark-tower
(29.12.16)
Jack London'un bütün kitaplarını okuyamadım henüz ama Martin Eden okuduklarım içinde en iyisiydi.

Kitabı yeni bitirdim sayılır ben de, 3-4 hafta oldu. Can yayınları'ndan Erhun Yücesoy çevirisini okudum. Bence gayet güzeldi çeviri. Sizin sıkılmanız da çeviriden kaynaklanıyor büyük ihtimalle. Farklı bir yayınevinden okumayı denerseniz Can Yayınları'nı önerebilirim kitabı kısa süre önce bitirmiş birisi olarak.
0
ms brownstone
(29.12.16)
Ben yıllar evvel (yanlış hatırlamıyorsam) Sosyal ya da Oda yayınlarından okumuştum ve denildiği gibi son bölümü için bile okunur. Yeni yetme baskı yapanlardan ziyade (bundan sonrası için de) genelde eski yayınevlerini (mesela Can, Oda, Sosyal gibi) ya da yenilerden yky'ye başvurmanızı (nacizane) öneririm.
0
gkct
(29.12.16)
son derece sıkılgan ve odaklanma sorunu yaşayan biri olarak martin eden'i 2-3 günde bitirmiş ve kitaba resmen aşık olmuştum. muazzam bir eser bence, başlamışken okumayıp yarıda bırakırsan yazık olur diye düşünüyorum. benim okuduğum can yayınları çevirisiydi galiba, emin değilim. iyi bir yayıneviydi ama ondan eminim. çeviri konusunda oldukça takıntılıyım. martin eden'i okurken "iyi çevirmiş, iyi iyi" diyor ve ara ara orijinal metinle karşılaştırıyordum. güzeldi.

muhtemelen çeviri yüzünden hoşuna gitmedi. çeviri hayati öneme sahip. bir anlamda çevirmenin yazdığını okuyorsun sen zaten. şimdi bi benim çevireceğim kitap var, bi celal üster'in çevireceği kitap... o yüzden düzgün bir çevirisini bul ve oku derim.
0
der meister
(29.12.16)
ben de odaklanamıyorum kolay kolay ama martin eden'i 2-3 günde bitirmiştim yıllar önce. çeviri kaynaklı olabilir. bendeki hangi yayınevi bilmiyorum, akşam eve gidince bakarım.
0
dedimmidemedimmi
(30.12.16)
(4)

Yarın (cuma) istanbul

malwethiel
Selam istanbullu duyurucular, yarın sabahtan istanbul'a gitme planım var, yapacaklarım da kadıköy beşiktaş falan gezmek dolaşmak. Çok mu kötü hava durumu, gelsem de gezilmez mi? Vapurlar iptal mi mesela? Fikir almak istedim, teşekkürler.
Selam istanbullu duyurucular, yarın sabahtan istanbul'a gitme planım var, yapacaklarım da kadıköy beşiktaş falan gezmek dolaşmak. Çok mu kötü hava durumu, gelsem de gezilmez mi? Vapurlar iptal mi mesela? Fikir almak istedim, teşekkürler.
0
malwethiel
(29.12.16)
Aman diyeyim, dötün donar. Sicacik yatagindan sakin cikma, yarin icin akom istanbulda kirmizi alarm verdi
0
balpolen
(29.12.16)
hava berbat. hem çok fazla yağmur yağıyor hem de müthiş rüzgar var. ben günlerdir kar bekliyorum ama o iş yalan oldu galiba. güya dün öğlen başlayacaktı. bu sabaha itelediler. sonra öğlen oldu. sonra akşam oldu. şimdi de gece diyorlar. kar mar yağmaz bence, yağsa da bir halt olmaz. bu konudan ayrı olarak tekrar ediyorum hava berbat. vapurmuş gezmeymiş ohoo olacak iş değil, kendimize gelelim lütfen :( bir saat dışarda kaldım bugün ölüm gibiydi. soğuğu bir şey değil, rüzgar esiyor ve yağmur yağıyor. milletin şemsiyesi uçuyor falan düşüp ölürsün boşver.
0
der meister
(29.12.16)
Gezmek icin en olmayacak gunu secmissin. Gelsen de gezilmez. Bugun en sevdigm tas gibi semsiyem kirıldı. Oyle bir fırtina var.
0
odunsu insan
(29.12.16)
Ben Beşiktaş'ta 100 metre uzaktaki markete gidemiyorum havadan hiç gelme buralara.
0
angelus
(29.12.16)
(8)

Yalan haber

re noreno
arada denk geliyorum, bildiğim emin olduğum konularda yalan yanlış bilgilerle haberler yapıyor gazeteler. bir de sayılar falan verip tabiri caizse küsurlu atayım da kimse çakmasın modundalar. daha öncesinde milliyetin, maraşın enerji şehri olması gibi alakasız, bakanlık verileriyle bile hiç uyuşmaya
arada denk geliyorum, bildiğim emin olduğum konularda yalan yanlış bilgilerle haberler yapıyor gazeteler. bir de sayılar falan verip tabiri caizse küsurlu atayım da kimse çakmasın modundalar.

daha öncesinde milliyetin, maraşın enerji şehri olması gibi alakasız, bakanlık verileriyle bile hiç uyuşmayan haberi vardı. kaynak mı? ahan da kaynak:
www.milliyet.com.tr

doğrusu ne mi? bir kaynak da burda:
www.epdk.gov.tr

şimdi bunları görüyorsunuz, yanlış olduğunu da biliyorsunuz, kişisel olarak da takıntılıysanız ne yaparsınız? allam çıldiriciim :S
0
re noreno
(29.12.16)
Medyanın amacı bu zaten, yalan ve saptırılmış bilgi ile algın ile oynamak. Diğer haberler ülkenin gerçek sorunları üzerine mi?
0
christopher nolan
(29.12.16)
Twitterda teyitorg var. o haftaki haberlerden hangileri dogru hangileri yalan onu soyluyor. Ona gonder yayinlasin
0
solenkol
(29.12.16)
hocam büyük resmi görmek gibi olmasın amma hala milliyet, hürriyet vs. haberi okuyanları görünce bir gülme geliyor. sadece türkiye'de değil dünyanın her ülkesinde çoğu medya organı belirli gruplar tarafından finanse edilip onların çıkarlarına göre hareket eder. gerçeklik ya da tarafsızlık o kadar hassas konular ki tek bir yalan/yanlış cümle olmadığı halde komple "sktir lan ordan" dedirtebilir bir haber metni.

"doğru haber" diye bir şey yok. duymamızı istedikleri şeyler var. en temizi farklı sesleri dinleyip kendince hangisinin daha doğru ve makul olduğuna karar vermek. bugün dünyanın en saygın, en bilindik gazeteleri bile internet sitelerinde hayvan gibi clickbait yapıyor.
0
der meister
(29.12.16)
@nolan tabi ki algıyla oynamak istiyorlar da, bu kadar aleni bir şekilde, rakamlar ortada dururken böyle haberler yapmak garibime gidiyor. ama bir yandan üst ne ki alt ne olsun

@solenkol, önerini bundan sonrası için kullanacağım.

@der meister, hocam iş hayatı zorlu ve dikenlerle dolu (log kayıtları falan), gerisini sen anla
0
🌸re noreno
(29.12.16)
@acemi, der meister +1 ;)
0
🌸re noreno
(29.12.16)
bakanlık verileriyle uyuşmayanlar hangi bilgilerdir ?
0
elinde tivit
(29.12.16)
@ elinde tivit;

"Türkiye'nin yüzde 8'lik enerji ihtiyacı Kahramanmaraş'tan sağlanıyor"
bakanlık datasına göre %1,8 civarı.
0
🌸re noreno
(29.12.16)
@re noreno haklısın evet, sağlam sallamışlar
0
elinde tivit
(29.12.16)
(11)

X dili ve edebiyatı okuyanlar ne iş yapıyorlar?

utkumon
X dili ve edebiyatı okuyanlar genellikle hangi alanlarda hangi pozisyonlarda çalışıyorlar? Özellikle alman ve fransız, ingiliz dili edebiyatı okuyanlar.
X dili ve edebiyatı okuyanlar genellikle hangi alanlarda hangi pozisyonlarda çalışıyorlar? Özellikle alman ve fransız, ingiliz dili edebiyatı okuyanlar.
0
utkumon
(29.12.16)
okutman, ogretmen, cevirmen, medya, reklam
0
partizan
(29.12.16)
Ingiliz ed. mezunu bir ogretmenim.
0
uzun kulaklı yalnız tavşan
(29.12.16)
kurstaki hocam (rus dili) bizim haricimizde bir üniversitede ders veriyor, aynı zamanda çevirmenlik yapıyor bir firmada.
0
der meister
(29.12.16)
Özel şirketlerde tercüman olarak çalıştım. Kitap çevirdim. İşsizim.
0
geçerkenugradım
(29.12.16)
dis ticaret uzmani olan biliyorum.
0
in vino veritas
(29.12.16)
eskilerimiz, dil bildikleri için dil ile kısmen alakalı her alanda iş buldular. ya da akademisyen oldular. şu an böyle bir şey pek mümkün değil. bizi resmen call center ya da çeviri bürolarına hazırlamak için uğraşıyorlar.
0
aydogank
(29.12.16)
İngiliz dili ve edebiyatı mezunuyum. Tercümanlık ve öğretmenlik.
0
strangerinhere
(29.12.16)
kız kardeşim fransiz dili ve edebiyatı mezunu. kurumsal bir tekstil şirketinde (en büyüklerden ve sahipleri çomar değil, bil bakalım hangisi :)) kurumsal iletişim uzmanı olarak çalışıyor.
0
no christ requires
(29.12.16)
Abd edebiyatı okudum, çevirmenim.
0
lesmiserables
(29.12.16)
fransız dili ve edebiyatı okudum.
fransız dili eğitimi bölümünde yüksek lisans yaptım.
mesleğim çevirmen ve özel ders veriyorum.
0
alibaba06
(30.12.16)
Ben A.k.e birinci sınıfım, daha oncesinde cevirmendim. simdi ozel derse de el atmayı planlıyorum.
0
anonymice
(30.12.16)
(12)

Bilgisayar kullanıyor musunuz?

basubadelmevt
Selamlar,ben bir yıldır kullanmıyorum.Mobile asırı alıstım, her seyi telefondan yapıyorum.Siz de nedir durumlar? Word,excel isi varsa açıyorum bi.
Selamlar,ben bir yıldır kullanmıyorum.Mobile asırı alıstım, her seyi telefondan yapıyorum.Siz de nedir durumlar? Word,excel isi varsa açıyorum bi.
0
basubadelmevt
(27.12.16)
evet. bilgisayar ekranı daha geniş.
0
sutlu nescafe
(27.12.16)
Evet kullanıyorum, tlf ekranı ne kadar büyük olursa olsun gözlerimi yoruyor.
0
melengich
(27.12.16)
Gün içinde ofiste, akşam evde telefonu elime almıyorum desem yeridir. Sadece dışarıdayken çok lazım olursa kullanıyorum.
0
crown
(27.12.16)
evet caps yapmak telefonda zor iş
0
gozu acik sevisen yahudi
(27.12.16)
1 yılı geçti, sürekli tablet kullanıyorum. e-imza lazım oldukça açıyorum bilgisayarı.
0
babilbaligi
(27.12.16)
ben tam aksine telefon kullanmıyorum neredeyse. sadece aramalar ve gerçekten çok lazım olursa başka şeyler için. onun dışında whatsapp için bile web.whatsapp'i kullanıyorum. telefonda yazı yazmak kadar nefret ettiğim başka bir şey yok. bilgisayar başında zombi gibi 3 gün geçirebilirim ama telefon olmasa 3 gün dönüp bakmam. allah belasını versin telefonun.
0
der meister
(27.12.16)
bir şey üretmek için değil zaten mobiller, telefon ve tablet tüketmek için. siz de zaten bir şey üretmeye ihtiyaç duymuyorsanız bu ürünler daha kullanışlı olabilir.

ben hiç sevmiyorum telefonda bir şeyler yapmayı. ek olarak kulaklık olmadan hayatta telefonda konuşmam, kulağa dayayıp konuşmak çok saçma geliyor. telefonu genelde ailemle, sevdiklerimle filan konuşmak ya da iş için kullanıyorum. onun dışında yoldaysam ancak bir şeyler okurum reddit, duyuru etc. evde genelde pek dokunmuyorum.
0
kurnaz
(27.12.16)
bilgisayar kullanıyorum mobili asla tercih etmiyorum.
0
basond
(27.12.16)
Ben masaüstü bilgisayardan aldığım zevki hiçbir şeyden alamıyorum.
0
angelus
(27.12.16)
@kurnaz: Tablette word, excel, outlook çalışıyor. Google docs var, Google Drive var, birçok program için birçok alternatif var. Pdf editlemek daha kolay, çizim programlarından cad programlarına kadar var. Şarjları bilgisayara göre uzun gidiyor, kendinden sim kart ile bağlantı imkanı da var. Kalem dahi mevcut. Üretmek için ideal cihaz.

Ha siz şeker patlatırsanız, o sizin sorununuz.
0
babilbaligi
(27.12.16)
Sadece birseyler izlemek icin aciyorum bir de kurgu montaj photoshop falan yapacaksam. Onun disinda mobildeyim.
0
halitkin
(27.12.16)
@babil

tablette word excel pp gibi şeyleri sadece tabletten kullanan varsa sanırım windows ödül filan verir adama. bende bundan dolayı windows tablet aldım asus transformer dışarıda ufak işleri halledebilmek için. bu işlerde 1. sıraya tableti koyup iş yapan adam ciddi işler çıkarmıyordur. sadece surface var aklıma gelen böyle kullanılabilecek tablet. o da tablet değil aslında, bilgisayar.

pdf editlemek notebook ya da bilgisayarda tablete göre kat kat kolay. he çok extreme şeylere ihtiyaç duymayan adam için klasik tablette daha kolay olabilir o başka.

bir kaç alanda tabletin başarılı kullanımı var, sanat, grafik çizim gibi ama cad için tablete geçen firma tanımıyorum ben.

dediğim gibi bende windows tablet var, bunu mobilde 2cil kullanımda kullanıyorum, şeker patlatmak ne demek bilmiyorum ama tableti iş için 1. sıraya koyan tek bir şirket bilmiyorum.
0
kurnaz
(27.12.16)
(7)

rus müzikleri

neynep
Sevgili Arctic Monkeys'in "505" şarkısını açarken, aynı isimle başka bi parça olduğunu gördüm, neymiş dedim ve rus müzik listesi içine düştüm. Yarım saattir hayatımda ilk defa rus muziği dinliyorum. Ve kafamda sorular uyandı.1- Rus olmayanların da dinlediği, global müzik içinde yeri olan bir şey mi
Sevgili Arctic Monkeys'in "505" şarkısını açarken, aynı isimle başka bi parça olduğunu gördüm, neymiş dedim ve rus müzik listesi içine düştüm.
Yarım saattir hayatımda ilk defa rus muziği dinliyorum. Ve kafamda sorular uyandı.

1- Rus olmayanların da dinlediği, global müzik içinde yeri olan bir şey mi rus müziği? (Hakim olmadığım için bilmiyorum) Mesela Power FM'de filan çalıyo mu? Ya da müzik kanallarında?
Yoksa sadece (nedense:) güzel fizikli kadınlar klipleri olarak mı görülüyor?
Endüstriyel müzik türleri arasında dili rusça olanlar mı?
Klipleri çok iyi görünüyor ayrıca.

2- Siz özellikle dinliyor musunuz?
0
neynep
(27.12.16)
dinliyorum tarzına göre piyasada bilinen rus grupları var.

vespero, yuri gagarin, iamthemorning benim dinlediklerimden aklıma gelenler.
0
huleyn
(27.12.16)
global müzik içinde yeri olup olmadığını bilmiyorum çünkü global müziği bilmiyor ve takip etmiyorum ama dönem dönem çıkıyor arada birkaç şarkı. yine de yaygın değil sanırım.

ben kendim dinliyorum hatta son aylarda sadece rusça dinliyorum. bunda rusça öğreniyor olmamın ve çocukluğumdan beri ağır rusçu olmamın payı var elbette, yoksa müzik güzel olduğundan değil yani. benim dinlediğim şarkıyı dinlesen gödünle gülersin muhtemelen, ulan bu ne dersin. halbuki ben onu dinlediğimde karlı bir omsk sabahına uyandığımı ve apartmanın önünde bekleyen ladama koştuğumu, her karşılaştığım insana privyet deyu deyu gülücükler dağıttığımı hayal ediyorum. anlayamazsınız :(
0
der meister
(27.12.16)
Rusçu olacak kadar değil ama biraz gopnikseverlik var bende de, o yüzden diğer ülkelerden daha fazla dikkatimi çekmiş olabilir. Biraz anlayabilirim belki:)
0
🌸neynep
(27.12.16)
hahahaha madem öyle diyorsun, sana 5 dakikada aşırı dozda gopnik yüklemesi yapacak bir canlı performans önereyim,

www.youtube.com

ben bu grubu çok seviyorum mesela, diğer şarkılarını da dinliyorum ama bizim rusça kursunda mesela millet whatsapp grubunda rusça şarkı atıyor, ben atamıyorum jsfksl bunu mu atayım şimdi :( dans eden tiplere dikkat. bu festival letonya'da düzenleniyor sanırım, bunlar gurbetçi gopnikler.


şu veya mesela,

www.youtube.com

çok gaz ve bence güzel bi şarkı, ben bayılıyorum ama dediğim gibi insanlara "bunu seviyorum" diyemiyorum açıkçası, rus bir arkadaşım bumer dinlediğimi söyleyince bayağı gülmüş ve bumer'i nereden bulduğumu sormuştu :/
0
der meister
(27.12.16)
Rus halk müziğini çok severim. Bunları nasıl keşfettiğimi gerçekten hatırlamıyorum. Son dönemlerde çıkan elektronik müzikleri YouTube'da Russian Hits June 2016 diye arayarak buluyordum. Bulgarca şarkıları çok sevdiğimden Kiril alfabesini okumayı ve yazmayı biliyorum. Bu sayede YouTube'da gezinirken kimi ve neyi dinlediğimi anlamam zor olmuyor. Power FM'de çıkmaz böyle şarkılar. Önceden Radyo Mydonose vardı. Şu anda var mı bilmiyorum ama orada tüm dünyadan şarkılar çalardı. Önceleri çok radyo dinlerdim, denk geldiğim oldu birçok kez. Televizyonda TMB kanalı var. Türk ülkelerinin müzikleri falan çalınıyor hep. Örneğin Kazakistanlı bazı şarkıcılar Rusça da söylüyor. Ruslar tekno müzik konusunda biraz iyi. Bir sürü ünsüz DJ'leri var. Bazıları iyi, bazıları kötü. Hiç öyle akılda kalan bir Rus klibi izlemedim. Kızlar güzel olabilir ama prodüksiyon konusunda zayıflar.
0
dissendium
(27.12.16)
2- Dinliyor ve seviyorum. Mesela Pelageya'nın şarkılarını şiddetle tavsiye ederim. Etnik niteliği olan güzel ezgilerdir.

www.youtube.com
0
lazarus
(27.12.16)
Çeşitli :) öneriler için çok teşekkür ederim, gittikçe seviyorum:)
@lazarus; bu tarz, elf müziği gibi geldi bana :)
0
🌸neynep
(27.12.16)
(27)

Şimdi eğri oturup doğru konuşalım

fragile lady
Kendinizde sevmediğiniz ve değiştirmek istediğiniz özellikler hangileri?Ben başlıyorum. Bazen özgüvenim gereksiz şekilde yüksek olabiliyor. Çoğu konuda da istikrarı sağlayamıyorum.Buyurunuz...
Kendinizde sevmediğiniz ve değiştirmek istediğiniz özellikler hangileri?

Ben başlıyorum. Bazen özgüvenim gereksiz şekilde yüksek olabiliyor. Çoğu konuda da istikrarı sağlayamıyorum.

Buyurunuz...
0
fragile lady
(26.12.16)
Çok boş ve düz adamım ama bu özelliklerimi değiltirmek istemiyorum
Değiştirmek istediğim bir özelliğim yok
0
basond
(26.12.16)
duygusuz bir insanım. bazen değiştirebilsem diye düşünürüm.
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(26.12.16)
Bir işin neredeyse sonuna gelmişken bile gemileri yakabiliyorum. Karşılığını alamıyorum haliyle. Dilimi tutamıyorum.

Uzun vadeli planlarda cozurdayabiliyorum.
0
la rana
(26.12.16)
Sakarligimdan rahatsiz oluyorum. Elimi kolumu nereye koyacagimi bilmedigim anlar fazla oluyor soguk kanli kalamiyorum. Karsi cinsle iliskilerde cok yeteneksizim. Bir de bagiramiyorum insanlara seslenemiyorum kapi tiklatirken bile acaba cok mu sesli tiklattim diye dusunuyorum. Bunlari olumlu halleriyle degistirmek isterdim.
0
meteorzede
(26.12.16)
biraz daha gözü pek, ve plan kurmaktan korkmayan biri olsam çok iyi olurdu.
0
noluyor
(26.12.16)
özgüvenim çok düşük. bazen şöyle oluyorum: www.youtube.com

risk almıyorum. özgüven düşüklüğünün etkisi olabilir bu ama emin değilim.
0
ron dennis
(26.12.16)
"hayır" demeyi bilmiyorum, bu sebeple sürekli istemediğim durumlarda buluyorum kendimi.
bunu değiştirebilsem eminim yararını görürdüm
0
qxgviper
(27.12.16)
dengesizlik ama değiştirmem
0
acckr
(27.12.16)
bazen fazla sulalem rahat ve fazla takmayabiliyorum bir seyleri bazen de elim ayagim titriyor endiseden, ayarim yok, degisebilecegimi dusunmuyorum
0
tiredpanda
(27.12.16)
Her bi b.ktan anlamam ve bunu isteyerek ya da istemeyerek belli etmem.
Sonra salak saçma bir ton işle uğraşmak. Angarya işlerin paratoneri olmak.
Temel fıkrası gibi. Bizim orada iş yapanı s... Neyse öyle işte.
0
eeb
(27.12.16)
Gereksiz stresli ve telaşlı bir insanım. Bir de her şeyim planlidir kafamda; bir şekilde planladığım gibi gitmezse işler günü kendime zehir edebiliyorum. Bu arada şirket filan da yönetmiyorum, günlük planlardan bahsediyorum.

Günluk hayatı böyle olan bir insanın akademik hayatı da pek rahat olmuyor tabii.
0
fraise
(27.12.16)
Cesaretsizim ve inatçiyim.
0
cabiday
(27.12.16)
Müzakere, pazarlık yeteneğim sıfır. Biri bana 'Şunu şöyle yapacaksın' dese, onu öyle kabul ederim. Bazen umrumda olmadan, bazen istemeye istemeye ama beceremiyorum karşı koymayı. 'O da böyle bir insan. Onun yerinde olsam ben de öyle isterdim' deyip haklı bulabiliyorum. Bir fıkra var; halk Nasreddin Hoca'dan Timur'la konuşmasını ve Timur'un ekinlerine zarar veren fillerini kendi arazilerinden çekmesini söylemesini isterler ama Nasreddin Hoca müzakereden çıktığında 'Timur on fil daha gönderiyor, o noktada anlaştık' gibi bir şey der. Benim de tam öyle; filleri çekmesini istemeye giderken on ekstra fille çıkarım oradan.Gerçi Nasreddin Hoca kasıtlı yapmıştı onu ama benimki kasıtsız öyle olur.

Bir de şarkı söyleyebilmeyi çok isterdim. Bir kere şarkı söylüyordum da, abim 'Ne güzel şiir okuyorsun' dedi. Gerçi çoğu insan 'Normal insan gibi şarkı söylüyorsun. Tamam, fazladan bir yetenek yok ama öyle şiir falan dağil' diyor. O fazladan yetenek olsun isterdim.

Bir de uçak korkum olmasın.
0
aychovsky
(27.12.16)
Feci şekilde dunning kruger sendromundan muzdaribim.
0
burka
(27.12.16)
Kendi kendime yetemiyorum, keske dogustan oyle bi insan olsaymisim. Su an degistirmek icin cabaliyorum gerci.

Karamsar ve depresif biriyim ve bunu seviyorum aslinda ama boyle olmak da istemiyorum, acikcasi bunu degistirmeye calismiyorum cunku dedigim gibi hosuma gidiyor ama keske icimden iyimser olmak gelseymis yine de.

Kontrolcu ve baskici bi insan olabiliyorum bazen ve etrafimdaki insanlari biktiriyorum. Bunu da kontrol altina almaya calisiyorum oo ironi :p

Duygusuz bi insanim diyenler olmus, ben de fazla duyguluyum sanirim. Biraz daha rasyonel olmak isterdim.

Daha bir suru sey var da en onemlisi de sanirim kendimi oldugum gibi kabullenebilmek isterdim ya, sanirim zaten kendimi olmadigim bir insana cevirmeye calistigim icin mutsuz oluyorum. Ama artik ne kendim olabiliyorum ne olmak istedigim kisi
0
yuzır
(27.12.16)
hırs ve orospu çocukluğu arasındaki ince çizgide dans ediyor oluşum.
0
parcaliham
(27.12.16)
bazen çok şereffee olabiliyorum. anında satarım hiç acımam.
0
_goddard_
(27.12.16)
çok somurtkanım. dertsiz tasasız, gayet keyfim yerindeyken bile dışarıdan dünyadan bezmiş görünüyorum. öyle diyorlar. bi de ben fark ediyorum arada mesela biriyle konuşurken ben tebessüm ettiğimi sanıyorum ama sonra yansımamı görüyorum suratım dümdüz. böyle enerjik insanlar var ya kıpır kıpır, onlar gibi olamasam da azıcık ucundan onlara benzesem ne iyi olurdu.

@yuzır
"Karamsar ve depresif biriyim ve bunu seviyorum aslinda ama boyle olmak da istemiyorum, acikcasi bunu degistirmeye calismiyorum cunku dedigim gibi hosuma gidiyor ama keske icimden iyimser olmak gelseymis yine de. "
ahahahah cevap verdikten sonra okudum +1500
0
alice bonnie stanley
(27.12.16)
çok kararsızım. her şeyin iyisini yapmaya çalışırken hiçbir şey yapamadığımı düşünüyorum.
birine kızınca, sinirlenince pek belli edemiyorum.
0
ontheroad
(27.12.16)
Karşımdaki insanın beni ilgisiz görüp üzülmemesi adına anlattığı saçma sapan şeyleri pür dikkat dinliyormuşum gibi görünmem, bu da yetmezmiş gibi hiçbir isteğim olmadığı hâlde soru sormaya çalışmam. Oysa bazı rahat insanların yaptığı gibi, dinlemediğini apaçık göstermem icap eder. Bırakayım azıcık üzülsün. Değil mi yani.
0
lazarus
(27.12.16)
gereksiz insanlara cok deger veriyorum. gerci bu kendi kisiliklerini gizledikten sonra oluyor.
0
evimin paspasi
(27.12.16)
gevşeklik var ben de.
bi de inanılmaz salaklıklar yapabiliyorum.
0
klar
(27.12.16)
rahatına düşkün bir sorumsuzum, zorluklarla baş etmek yerine ötelemeyi ya da kaçmayı tercih ederim. hayatım böyle geçtiği için duruma alıştım, zaten bu saatten sonra değişmez, pek de istemem galiba. değişmeye çalışmak bahsettiklerimle çelişeceği için...
0
baba jo
(27.12.16)
çok düşünüyorum.
0
keep out
(27.12.16)
3-4 kisinin yazdigi birden var bende. Depresyona soktunuz allahsizlar :/
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(27.12.16)
Sabit fikirlilik ve inatçılık. Savunduğum düşünceden kolay kolay vazgeçmem, uzlaşma kültürüne de uzağım.
0
pike
(27.12.16)
ya say desen 50 tane sayarım da bir numaralısı ve en büyüğü karşı cins konusundaki takıntı. her şeyle iyi kötü yaşıyosun, her şeyi iyi kötü yaşıyosun da bu eziyet resmen. takıntıdan kastım kız görünce renk değiştirmek değil ha. tam aksine, ilişkiye gelme aşamasına kadar dünyanın sayılı flörtözlerindenim, babamı bile tavlarım. ama işte sonrası yok. türlü türlü sapkınlıklar, manyaklıklar, efendime söyliyim laiklikler... hatun kısmıyla anlaşamıyom. bu çok sinir bozucu bi şey. gerisiyle bi derdim yok. dediğim gibi her problemi çözebilir ya da hepsiyle yaşamayı öğrenebilirim ama bunu halledemiyorum. mesele "sevgili bulmak" falan değil. keşke o kadar basit olsa. dediğim gibi bulma kısmında zaten sorun yok da işte sonrası olmuyo. manyağım ben yakşamlar
0
der meister
(27.12.16)
(6)

küçük şehir mi istanbul mu?

carabelli
merhaba arkadaşlar; daha önce sormuştum ama önemli bir konu, yeterince cevap alamamıştım, tekrar soruyorum düşüncelerinizi merak ediyorum.direk mevzuya giriyorum. afyonda bir üniversitede kadro imkanım var şu an. yaklaşık 10 bin tl kazanacağım döner sermayeyle beraber. ikinci seçeneğim istanbulda ya
merhaba arkadaşlar; daha önce sormuştum ama önemli bir konu, yeterince cevap alamamıştım, tekrar soruyorum düşüncelerinizi merak ediyorum.

direk mevzuya giriyorum. afyonda bir üniversitede kadro imkanım var şu an. yaklaşık 10 bin tl kazanacağım döner sermayeyle beraber. ikinci seçeneğim istanbulda yaşayıp özel kurumlarda daha çok çalışıp yine bu civarda bir para kazanmak ki olası bir kriz durumunda daha azı da söz konusu. çok kararsızım. afyonda hiç bulunmadım sadece herkes gibi geçtim, sucuk yedim falan. ciddi düşünürsek yaşayabilir miyim? içeyim, sıçayım, ortamlara akayım dertlerim yoktur evcimen bir insanım. muhafazakar bir ailede büyümedim, o yüzden muhafazakar bir şehire uyum sağlayabilir miyim? ne dersiniz. bir yardım edin kardeşinize.

selamlar.
0
carabelli
(26.12.16)
ben olsam afyon'u tercih ederim.
0
nickini degistiren yazar
(26.12.16)
istanbul'un en büyük sıkıntısı yaşamın pahalı olması. 10 bin lira kazanacaksan hangi sebeple afyon'u tercih edeceksin ki?
0
der meister
(26.12.16)
sanırım sağlıkçısın. özel kurumlar devlete göre nispeten daha rahattır diye düşünüyorum. ben olsam o miktarda maaş ile istanbul'da yaşarım.
0
zgrydn
(26.12.16)
@der meister; istanbulla ilgili bir kac sikintim var. trafik, huzursuzluk, pahali olmasi, haddinden fazla kozmopolitikligi, hava, su vs vs. o yuzden dusunuyorum gitmeyi.

@zgrydn ozelde o kadar yogun calisiyorum ki universitede daha rahat olurum, hem calisma vs yaparim gibi geliyor. standart bir hastane degil akademisyen olacagim.
0
🌸carabelli
(26.12.16)
afyon istanbula uzak değil. evcimen bir insanım diyorsanız afyon'da çalışın her kafanıza estiğinde gelin istanbul'da paranızı yiyin. en azından her akşam sabah trafik çilesi vs. uğraşmazsınız.
0
frkd
(26.12.16)
afyon +1

hizmet sektöründe çalışmıyorsanız kısıtlı bi çevreniz olur, farklı farklı insanlarla tanışıp anlaşma zorunluluğunuz olmaz, paranızı aslanlar gibi biriktirir ya da aklınıza estikçe egeye akdenize akarsınız.
0
kaichi
(26.12.16)
(12)

hediye ne alıyorsunuz?

inannas jofn
eşinize/sevgilinize yılbaşı hediyesi olarak ne alıyorsunuz ya da ne almayı düşünüyorsunuz?
eşinize/sevgilinize yılbaşı hediyesi olarak ne alıyorsunuz ya da ne almayı düşünüyorsunuz?
0
inannas jofn
(26.12.16)
kimsenin görmediği duygularımı paketleyip sunuyorum.
bence en büyük hediye budur.
0
_goddard_
(26.12.16)
en savunmasız yanım en büyük hediyemdir.
0
_goddard_
(26.12.16)
seni seviyorum deyip sarilmayi dusunuyorum
0
bilader
(26.12.16)
öpücük
0
sta
(26.12.16)
Fitness saatlerinden almıştım ama hala kargo ortalarda yok, "Aman ne hediyesi bunlar kapitalizmin oyunları" muhabbetine gireceğim sanırım.
0
Sulfoxaflor
(26.12.16)
Kitap tabi ki hatun bayılıyor.
0
gozu acik sevisen yahudi
(26.12.16)
ayakkabı nine west, %50 indirimli şu sıralar ama yine de pahalı
0
confessions of an adman
(26.12.16)
tanıştığımız sıralar kullandığı, ancak daha sonra bulamadığımız parfümü buldum. onu aldım.
0
pokerface
(26.12.16)
Bizimki sipariş usulü 'bana yılbaşında kaban al' dedi. Ben de bu hafta sonu aldım :)
0
fraise
(26.12.16)
istediğini/sevdiğini bildiğim bir şey varsa alırım, yoksa hediye falan almam kimseye.
0
der meister
(26.12.16)
Almayacağız biz. Artık alınacak hediye kalmadı:p
0
peggy
(26.12.16)
Sevgilime battaniye aldım english homedan
0
mutlusismankedi2015
(26.12.16)
(33)

İsminizden memnun musunuz?

basubadelmevt
Tabiki isminizi sormuyorum. Sadece memnuniyet derecenizi merak ettim. Ben pek memnun değilim ama 33 senedir beraberiz. Eğer değilseniz hangi isme sahip olmak isterdiniz? Kıvanç hoş geliyor bana nedense kendime yakıştırıyorum.
Tabiki isminizi sormuyorum. Sadece memnuniyet derecenizi merak ettim. Ben pek memnun değilim ama 33 senedir beraberiz. Eğer değilseniz hangi isme sahip olmak isterdiniz? Kıvanç hoş geliyor bana nedense kendime yakıştırıyorum.
0
basubadelmevt
(26.12.16)
Evet. Bunca yıldır bir yamuğunu görmedim.
0
Lim5
(26.12.16)
Sorunum yok.
0
glamdr1ng
(26.12.16)
şahsen memnunum
0
gazozailacatmauzmani
(26.12.16)
Çocukluğumdan beri gerçekten nefret ediyorum ismimden. Hangi isme sahip olmak isterdim bilmiyorum ama Deniz ve Nehir ilk aklıma gelen güzel isimler.
0
ms brownstone
(26.12.16)
memnun değilim pek. zaten baya da bir kişiden senin ismin başka bir şey olmalıymış gibi laflar duydum böyle bir Berk olsun Kaan olsun bişeyler...
0
senolll
(26.12.16)
Çok memnunum. Çok orijinal bir isim-soyisim kombinasyonum var. Bunu birkaç kişiden duydum. Hatta bazen arkadaşlarım adım ve soyadımla hitap eder.
0
dissendium
(26.12.16)
memnunum.
adım da kadir.
ad soyad kısaltılmışı. mka
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(26.12.16)
iki tane adım var. ilkini zaten pek kullanmıyorum ama ikinci adımdan nefret ediyorum. bok gibi. ayrıca bir tane yakışıklı, karizmatik adam görmedim benim ismimi taşıyan.


olsaydı türk isimlerinden olsun isterdim.

not: dissesndium'un yazdığını görünce aklıma geldi. soyadıma bayılıyorum. çogzel ya.
0
m e b
(26.12.16)
ismimi (ikinci ismim) çok seviyorum. ilk ismim tek olsaymış iyi olurmuş ama kullandığım ismimle birleşince çok kötü duruyor.

özetle: memnunum.
0
pinkpeony
(26.12.16)
iki adım var memnunum ama tek isimli olmak daha iyi
0
basond
(26.12.16)
O kadar memnunum ki anlatamam. Dünyadaki en güzel ad soyad kombinasyonuna sahip olabilirim, o derece.

Yavrularıma bu kadar güzel, bu kadar uyumlu bir isim veremeyeceğim için buruk hissediyorum, o derece.
0
yirmisantim
(26.12.16)
Gayet memnunum, çoğu insan da beğenir adımı.
0
buff
(26.12.16)
nefffrett ediyorum ama değiştirmek istesem şu ismi koyabilirim diyeceğim bi seçenek de bulamıyorum :(
0
funl
(26.12.16)
evet seviyorum.
0
semitika
(26.12.16)
Hayır ama allah beterinden korumus diyorum bazen
0
all girls dream
(26.12.16)
Adim Bora. Basinda bi isim daha var. 2 isim ve soyadimla cok guzel uyum icinde. O yuzden iki ismimi de ad soyad birlesimini de seviyorum
0
c1b2k3
(26.12.16)
hard ülkücü bir ismim var, amcam koymuş ancak ikinci ismim biraz daha normal. arkadaş ortamında ikincisini kullansam bile aile ortamında inatla tosuncuk ülkücü ismimi kullanıyorum. yine de isim soyad kombinim gayet şekil....
0
mind mischief
(26.12.16)
çok seviyorum. başka adım olsun istemezdim.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(26.12.16)
memnunum. biraz kısa bir şey olsa daha iyi olurdu.
0
buhebu
(26.12.16)
iki tane ismim var kullandığım ismimden çok memnunum. yaygın olmamasını çok seviyorum. tek kötü tarafı içinde çok türkçe harf olması.
0
cikis yolu
(26.12.16)
Hiç memnun değilim. Ailenin 2 çocuktan bir hayli sonra kaza ile doğan çocuğuyum. İsmimi kura ile belirlemişler.
üzerinde düşünülmüş,herhangi bir isim olabilirdi.
0
denef
(26.12.16)
Yok denef değil,denef olmasını isterdim :)
0
denef
(26.12.16)
Hayır.
0
Adramelekhh
(26.12.16)
Memnunum, hatta o kadar memnunum ki adım ne olsa diye hiç düşünmedim. Ismimi seviyorum. Ama kizim olsa leyla adini koyabilirdim. Leyla adı da güzel.
0
cabiday
(26.12.16)
cabiday +1 en güzel kadın ismi leyla olmalı^^

ben ise ismimden memnunum, çok az sayıda insanda bulunması hoşuma gidiyor.
0
Apocalypse
(26.12.16)
@apocalypse benim ismim leyla'dan daha guzel ama :p
0
cabiday
(26.12.16)
ismimi kendime yakıştıramıyorum, genelde tikky kızlarda bulunan bi isim. ekşi'de de bol bol dalga geçiyorlar. soyadımı da hiç sevmem hep dalga geçiyolardı okurken asdasdf. ama alıştım yapacak bi şey yok.
0
nice tnetennba
(26.12.16)
İki ismim var. 2. ismimi çok seviyorum ilk ismimden nefret ediyorum :(
0
matilda
(26.12.16)
adımdan da soyadımdan da gaayet memnunum.
kendime başka bir isim hiç yakıştıramıyorum doğrusu.
0
manuel mandalina
(26.12.16)
ad-soyad komple şekilde seviyorum, baş harfi kısaltması da güzel marka gibi olabilir. Tanıyanlar seviyor.

Ama ilk duyanlar için biraz, ne biliyim olmuyor bence. İki adım var birini söylesem daha iyi oluyor. Özellikle karşı cinsle tanışırken çok olumlu olmayabilir ilk etapta.
0
rodriguez2
(26.12.16)
kısa cevap: memnnunum. hem "yakışma" hem de anlam açısından kendime süper uygun buluyorum. klasik, özelliksiz bir isim ama tam benlik bence.

uzun cevab: iki ismim var. müthiş vizyon sahibi kadın anam, "ayrı yazdıralım kimliğe, beğenmezse ilk ismini kullanır" demiş (haliyle ikinci ismin ne olduğunu tahmin edebilirsiniz lol), iyi ki öyle yapmış. ilkokul ve ortaokulda ikili kullanılırdı hep. liseden bu yana önce arkadaşlarım ve hocalarımdan başladı, daha sonra aileme de sirayet etti; yalnızca ilki kullanılıyor. son 4 yılda tanıdığım kişilerin büyük bölümü ikinci adım olduğunu bile bilmez. üşenmesem komple sildiricem zaten ama üşeniyorum.

ben ismimden ziyade soyadımı çok seviyorum. o da yine klasik sayılabilecek bir soyad ama benim çok hoşuma gidiyo. genel olarak ismime puanım 9 kankam.
0
der meister
(26.12.16)
İki ismim var, ikisinden de çok memnunum.
0
battal gemalmaz
(26.12.16)
ben pek önemsemiyorum ama sevmiyorum da. 88 doğumluyum, sanırım o sene doğan kızların çoğuna bu ismin türevlerinden vermişler.
bi de genel olarak isimler çok iyi ya da çok kötü değilse ilgimi çekmiyor, öylesine kodlarmış gibi geliyor. :)
0
nıç
(26.12.16)
(4)

Burada cevap arayan genellemeli sorular hakkında

neynep
Sevgili "cevapsız sorular soranlara" "ama yani bilemeyiz ki, sonuçta her insan farklıdır yani" diyenler, Evet çok haklısınız, ama bazı şeylerin genel karakteri varmış gibi düşünüp, bunlar üzerinde salak salak ileri geri konuşmayınca ömür geçmiyor gerçeklerle. . Bu yüzden böyle şeyler var. Neden de
Sevgili "cevapsız sorular soranlara" "ama yani bilemeyiz ki, sonuçta her insan farklıdır yani" diyenler,

Evet çok haklısınız, ama bazı şeylerin genel karakteri varmış gibi düşünüp, bunlar üzerinde salak salak ileri geri konuşmayınca ömür geçmiyor gerçeklerle. . Bu yüzden böyle şeyler var.

Neden dedim bunları, çünkü şunu görünce hatırladım

www.instagram.com

Sevgiler, keyifler.
0
neynep
(25.12.16)
Ok
0
sckxyss
(25.12.16)
tmm qnq
0
cekilmis gayfe
(25.12.16)
aro bacım
0
manuel mandalina
(25.12.16)
robert mugabe'yi görünce yarıldım hahaha. gerçekten söylemiş midir acaba? söylemiş olabilir bence, tam onluk bir laf.
0
der meister
(25.12.16)
(7)

Migros'ta satılan etil alkol ile içki yapıp içen var mı?

xseddx
Migros'ta saf etil alkol satılıyor. Arkasında mutfak kullanımı içindir yazıyor. Bunla içki yapıp içildiğini duydum. Yapan var mı? Tadı nasıl, sağlık açısından sorun yaratır mı vs?Biraz bundan döküp üzerine meyve suyu katmak istiyorum.
Migros'ta saf etil alkol satılıyor. Arkasında mutfak kullanımı içindir yazıyor. Bunla içki yapıp içildiğini duydum. Yapan var mı? Tadı nasıl, sağlık açısından sorun yaratır mı vs?

Biraz bundan döküp üzerine meyve suyu katmak istiyorum.
0
xseddx
(24.12.16)
bununla insanlar likör falan yapıyor. öyle votka gibi kullanırsan çok kalitesiz bir kokteyl içmiş olursun. çünkü o alkol muhtemelen çok fazla distile edilmemiştir ve bu nedenle kokusu pek hoş değildir.

bunun yerine vişne likörü, limoncello falan yapımında kullanırsan o az distilasyondan gelen kötü kokuyu bastırırsın.
0
sos fistik olsun mu
(24.12.16)
kayınpeder rakı yapıyor. votkada yapıyorum demişti ama nasıl olduğu konusunda fikrim yok.
0
teknikekip
(24.12.16)
valla rusya'da fakirler etil alkol var diye bildigin parfum falan iciyor. gecen banyo losyonu icip 80 kisi oldu. olmelerinin sebebi icmeleri degil ama, losyonun metil alkolle uretilmis kacak versiyonuna denk gelmis olmalari. haliyle midem kaldirir diyorsan etil alkolu tatlandirip seyreltip artik nasil yapiyosan icersin bir sey olmaz. adamlar tiras sonrasi losyonu iciyo lan.
0
der meister
(24.12.16)
hocam direk vişne suyu döküp içersen hep çok lezzetsiz olur hemde pahalıya gelir. normalde vişne likörü felan yaparken %20-25 alkol üstüne istediğin malseme ve şeker+su eklenip mayalanıyor. bu sayede bir şişe etil alkolden çok şişe içki elde etmiş olursun hemde tadı fena olmaz. evde votka yapımı,limoncello,vişne likörü bunları araştırabilirsin. yapımı kolaydır. bi de şuan fiyat ne kadar etil alkolun?
0
genc irisi
(24.12.16)
Envayi çeşit likör yaptım, kavun dolapta hala. Sabretmen lazım biraz sadece.
0
Aman Sen de
(24.12.16)
vişne likörü yaptım yeni..ateş suyu oldu ama taş gibi kaliteli :)
0
bhdrydn
(24.12.16)
Arkadasim direkt alip uzerine meyve suyu katip bize kendim yaptim diye kakaliyomus.
O sekilde defalarca ictim hicbi sey olmadi.
Ayrica bence icimi markette satilan pek cok hazir urunden cok daha rahat, kokusu tadi cok daha guzel.
Ve ne kadar ictigimde ne kadar yamulursam yamulayim ertesi gun aksamdan kalma hali de yapmadi ki benim bunyem cok cok hassastir bikac duble raki iceyim ertesi gunu hasta gibi bas agrisi ve mide bulantisi icinde geciririm.
Bunu ictigimde hicbi mide sorunu yasamadim.
0
social justice warrior
(07.04.17)
(4)

rusça

hayat aklini konusacak bir filozof uret
драповое çevirisine google sıkıcı diyor, başka anlamları var mı? şurda geçiyor:http://korfiati.ru/2013/01/drapovoe-palto/
драповое çevirisine google sıkıcı diyor, başka anlamları var mı?

şurda geçiyor:
korfiati.ru
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(24.12.16)
moda terimi büyük ihtimalle.

şöyle bir şey buldum.

In the Soviet era, Russians had more limited choice of winter clothes than nowadays. Both men and women used to commonly wear a type of драповое пальто с подкладкой из ватина и меховым воротником (woolen cloth overcoat with a cotton-padding lining and a fur collar). If a person wanted to look more fashionable, he/she wore дубленка (sheepskin coat) rather than the драповое пальто.

yünlü kumaşmış burada dediğine göre yani.

edit: iyice detaya indim iyice araştırdım evet net bilgi yünlü kumaş. ulan bi de rusça derslerinden hep kaldım hoca kötü nabam.

edit 2: yünlü kumaştan yapılmış belirli bir kesime,hatlarave özelliklere sahip palto aslında. direkt şu linkte açıklıyor. ha tabii ingilizceye çevirdim öyle okudum ama google translate'in rusça ingilizce çevirisine güvenmek lazım.

vidy-tkanej.ru

edit 3: drape kelimesi ingilizce olarak karşılığına göre düşünürsek ki yazanlara göre bu ceketler de isimlerini yakalarının belirgin şeklinden(böyle ceketin üstüne doğru serilmesinden) almışlar büyük yakalı-kıvrımlı ceket/palto da diyebiliriz belki? saçmalamışım ilk dediğimde meister deyince fark ettim gaza gelip hemen sonuca ulaştım sanmışım meğer.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(24.12.16)
%100 emin değilim, yanlış yönlendirmek istemem ama hevesli bir rusça öğrencisi olarak palve'nin söylediğini yanlışlamamakla birlikte kelimenin anlamının "yün, yünden yapılmış" olduğunu sanmıyorum. onun anlamı farklı çünkü.

türkçede drap, drape, drapo veya ona benzer bir kullanım var mı? çünkü драп rusçada bir palto çeşidi olarak geçiyor ve fransızcadaki drap'tan alınmış direkt olarak, belki türkçede de benzer bir ismi vardır. soğuk geçirmesin diye iki katman halinde yapılan ve yanlış anlamadıysam bir tarafı diğerinden daha fazla yün içeren bir mont çeşidiymiş. türkçede veya ingilizcede özel ismi var mı bilmiyorum, wiki'de sadece estonca-rusça-lehçe sayfaları var. bizim ismen bilmediğimiz bir yöntem/çeşit olması muhtemel, ingilizcesi bile yok piyasada.

velhasıl, evet bu palto yünlü ve bu anlamda palve haklı ama kelime "yünden yapılma/yün" anlamına gelmiyor. bu bir palto çeşidi ve sorduğunuz kelime, orta cins sıfatına dönüştüğü için sözlüklerde olan bir şey değil. çok yüksek ihtimalle "drap" özel bir kelime ve bu onun sıfata dönmüş hali. küçük bir gramer dersiyle açıklayacak olursam,

rusçada tüm isimler eril, dişil ve orta olmak üzere üç cinse ayrılır. hepsinin çekimi buna göre değişir. çocukluğumda ben mi sıfatı yanlış öğrendim bilmiyorum ama ruslarda ismin önüne gelen her şey sıfat oluyor. örneğin gorod şehir demek. şehir parkı dedikleri zaman, oradaki şehir sıfata dönüyor. bize ilkokulda "ismi niteleyen kelime" demişlerdi sıfat için. şehir neyi niteliyor ki burada, özelliğini mi? türkçedeki sıfat konseptinden biraz farklı benim anladığım kadarıyla ama buna şaşıran sadece ben oldum şu ana kadar, başka kimse görmedim. sıfatlar isme göre çekildiği için, şehir parkı oluyor mu sana GORODSKİY PARK. sıfat eki aldı, sıfat oldu gorod.

palto, orta cins bir kelime. orta cins kelimelerin sıfat eki genellikle -oye'dir, nadiren -yeye ile biterler. dişi kelimelerinki -aya ve nadiren -yaya, erillerinki ise -ıy, -iy ve -oy. örneklendirecek olursak,

krasivIY dom = güzel ev
krasivAYA devuşka = güzel kız
krasivOYE more = güzel deniz

görüldüğü gibi sıfat isme göre çekimlendi. o ve e ile biten isimler orta cinstedir. -a veya -ya ile bitenler dişil, kalanı erildir. yumuşatma işaretiyle biten kelimeler eril veya dişil olabilir; isim canlı biri için kullanılabilen türdense (sekreter mesela) gerçek kişinin cinsine göre çekilir, yok değilse de hangi cinste olduğunu ezberlemek gerekir. bunun da istisnaları var elbette, mesela kofe (kahve) kurala göre orta olması gerekirken eril. imya (isim) veya vremya (zaman) dişil olması gerekirken orta.

bundan kelli, asıl kelimemiz PALTO olduğu için drap kelimesi büyük ihtimalle DRAPOVOE olarak sıfatlaştı. aynı şekilde imal edilmiş iki katmanlı, astarlı, yün bir çantadan bahsediyor olsaydık DRAPOVAYA SUMKA diyecektik.

bu arada tam şu anda bir aydınlanma yaşadım ve sanırım yeni bir bilgiye ulaştım: драп kelimesinin direkt anlamı, "kalın ve x kumaş" olarak verilmiş. x dediğim plotnoye ve çok fazla anlamı var, hangisi daha uygun olur bilemedim. sanırım en doğrusu "sık" olacaktır. kalın ve sık kumaş. rusçada "drap" dedikleri şey bu. drapovoye palto da büyük ihtimalle "drap palto" demek sadece.

eyyorlamam bu kadar.

EDİT: palve ne saçmalaması yahu estağfurullah. atağı başlattın, pası verdin, benden tekrar alıp yazdın golü. aynen dediğin şey işte eğer daha başka bi mesele yoksa. bu giyim işinden hiç anlamam, bi şey alacaksam mağazaya girip tipini beğendiğim ve ucuz bulduğum bi şey seçip çıkıyorum, tek olayım o. o yüzden içinden çıkamadım bi türlü nedir bu diye. dediğin çok mantıklı. bildiğin drape coat = drapovoye palto işte.
0
der meister
(24.12.16)
drape bizdeki tekstil literatüründe katlamalı anlamında kullanılıyor.
kalıp çıkarmada manken üzerine tercihen amerikan gibi ucuz bi kumaşı koyarsın, katlayıp keserek kalıbı çıkarırsın, mülaj veya drapaj denir.
tr.pinterest.com
veya kumaşı kıvırarak / büzerek model oluşturursun. drapeli model deriz.
www.semiyebottan.com

tekstilde kumaşlar dokunma tekniğine ve içeriğine göre adlandırılıyorlar. pazen, viskon, basma, kaşe, şantuk, krep... mesela yün krep, ipek krep var. malzeme farklı teknik aynı.

verdiğiniz linkte birbuçuk veya iki tabakalı yün dokuma denmiş.
bizde bu tür dokunan kumaşlara çift katlı dokuma deniyor. double face diyenler de var. atkı ve çözgüler ikişer veya biri tek biri çift oluyor filan.
bazı özel ad alanları var mesela benim bildiğim blackout perdelik var.

cevaplarınızdan benim çıkardığım sonuca göre; drapovoe çok katlı özel bi dokuma biçimiyle üretilen çoğunluğu yün bir kumaş çeşidi.
0
🌸hayat aklini konusacak bir filozof uret
(24.12.16)
Drapp kumaştan yapılan demek. Drap Türkçe neye denk geliyor bilmiyorum, kalın yün kumaş oluyor. Şu palto ve kışlık ceketlerin yapıldığı kumaş işte.
0
nikator81
(26.12.16)
(8)

5 milyon tl

basubadelmevt
Faizi ne eder aşağı yukarı? Bankaya göre değişir biliyorum da hesaplama zımbırtıları oluyordu bulamadım.
Faizi ne eder aşağı yukarı? Bankaya göre değişir biliyorum da hesaplama zımbırtıları oluyordu bulamadım.
0
basubadelmevt
(23.12.16)
O kadar parayla bankayla pazarlik yapabilirsin. %13 faiz icin anlassan bankayla devlet vergisini de dussen senelik getirisi 550.000 lira civarinda olur. Aylik yaklasik 45000 falan.
0
robokot
(23.12.16)
Ek olarak: tabii 5 milyon lirayi turk lirasi olarak tutmak bu ortamda buyuk cesaret ister. Bir de yatirdigin banka batarsa / el konulursa sadece 100.000 lirasini kurtarabilirsin devlet guvencesiyle. O yuzden bankada cash o kadar para tutmak risklidir.
0
robokot
(23.12.16)
neden turkiye ?
brezilya, arjantin gibi faizleri cok yuksek ve politik olarak daha guvenilir ulkeleri dusunebilirsin.
0
matematik koyu
(23.12.16)
"Banka batarsa / el konulursa"

Şimdi beyler Allah korusun o günleri göstermesin böyle bir durum olduğu takdirde paranın pulun bir önemi kalmaz. Asıl riskli olan şey bankada o kadar para tutmanın mantıksız olduğunu düşünmek. Lütfen iki tane iktisat dersi alıp (belki onuda almadan dünyanın en güvenilir kaynağı (!) olan ekşisözlükten okuyarak) gelip buralarda insanları yanlış yollara sürüklemeyiniz.
0
tekila shot bardağı
(23.12.16)
tekila, allah allah cok abes bir sey demedim ki? Bank Asya'ya daha bir kac ay once el konuldu. X veya Y sebeple farketmez, devletin boyle bir gucu var ve biri buna karar verebilir. Sen benim bankama olmaz dersin, ama ben o riskin oldugunu yakin tarihten ornek vererek gosteririm. Icinde parasi olanlarin 100k uzeri parasi yandi. Dunya disi bir olaydan bahsetmiyorum yani, Turkiye'de (ve hatta Dunya'da; gecen sene yunanistan'da ondan once rusya'da olanlari hatirlayiniz, veya su saniyede italya'da olanlari) dun olan ve yarin da olabilecek bir seyden bahsediyorum.

Devlet boyle bir guvenceyi boyle bir ihtimal var diye veriyor zaten, boyle bir sey olmasi ihtimali teoride ve pratikte varken kim oluyorsun da insanlari yanlis bilgilendirmeyin diyorsun?

Bu ulkede bu durum daha once de oldu bu arada ve emin ol ertesinde paranin onemi oldu, hatta oncesinden daha cok oldu, ortadan kalkmadi.

Ve herkes sizinle ayni gorusu de paylasmiyor: Ulke ve bankalari batsa, benim icin paranin pulun onemi yine olur. Dunya Turkiye'den ibaret degil. Hadi Dunya Turkiye'den ibaret olsun, buyuk bir buhranda karnini neyle doyuracaksin? Kisin nasil isinacaksin? Yine paraya ihtiyacin var. Ulke seneler de alsa duze cikar ama senin birikimine ne olur?
0
robokot
(23.12.16)
Amcam yaklaşık 12Milyon Tl gibi bir tutarı 20 senedir bankada tutuyor belki Ziraat'ten başka bankaya yatırmaz. Sorduğumda da zaten Ziraat batarsa bu ülke batar demişti o saatten sonra parayı napayım dedi ve bir sigara yaktı. :D
0
gozu acik sevisen yahudi
(23.12.16)
@matematik koyu,

arjantin ve brezilya mı politik olarak daha güvenilir? HUE HUE HUE
0
der meister
(23.12.16)
@der meister

kesinlikle... en azindan her gun bombalar patlayip teror eylemleri olmuyor, yabanci yatirimcilar ulkeden birer birer kacmiyor. zaten yuksek faizin olabilmesi icin politik olarak cok stabil bir ortam olmamasi ve guclu bir sanayi olmamasi lazim yoksa adam faizleri yuksek tutmaz.

ulkede 5 tane teror orgutu var, darbesi, krizi, savasi, bombasi, canli bombasi, teror eylemleri eksik olmuyor, sinir otesi operasyona cikmis bir ordu var falan filan.

kisacasi arjantin veya brezilyanin turkiye'den daha guvenli bir politik ortami oldugunu dusunuyorum.
0
matematik koyu
(23.12.16)
(13)

Türkiye'de Suriyeliler yan gelip yatarken TSK'nın Suriye'de ne işi var?

s0phiesw0rld
Işid'in iki askerimizi yaktığını gördüm (görüntüler muhtemelen doğru). Ayrıca çok sayıda ölü ve yaralı da var çıkan çatışmalarda. Anlamadığım şey şu, Türkiye'de yan gelip yatan sağlıklı Suriyeliler neden savaşmıyorlar? Bir de üstüne bazıları taşkınlık yapıyor.Yan soru olarak da şunu merak ediyorum,
Işid'in iki askerimizi yaktığını gördüm (görüntüler muhtemelen doğru). Ayrıca çok sayıda ölü ve yaralı da var çıkan çatışmalarda. Anlamadığım şey şu, Türkiye'de yan gelip yatan sağlıklı Suriyeliler neden savaşmıyorlar? Bir de üstüne bazıları taşkınlık yapıyor.

Yan soru olarak da şunu merak ediyorum, orada savaşan Türk askerleri rütbesiz mi rütbeli mi; rütbesiz ise bir er Suriye'de savaşmayı kabul etmezse ne olur, ne tarz yaptırımlar ile karşılaşır? Şayet ben Suriye'de Erdoğan'ın yanlış politikaları sonucu oluşan durumu düzeltmek için hayatta savaşmazdım.
0
s0phiesw0rld
(23.12.16)
m e b
(23.12.16)
ulan varya mis gibi bir göçmen sorunumuz da oldu.

soruna gelince, biz buradaki suriyeliler için savaşmıyoruz ki
biz sınır güvenliğimiz için savaşıyoruz. yani resmiyette bu böyle.

göçmen problemine gelince, şimdi değil de bunda bir iki yıl sonra çıkacak gibi. oysa ırak savaşında bu kadar olmamıştı. garip.
0
zugas
(23.12.16)
adamların ülkesinin içine eden biziz. bu adamlar durduk yere hadi Türkiye'ye gidek demedi.

osmanlı ve Arap penisi hayranı aklar tarafından, o tek haneli iqlarina bakmadan bir hayale daldirtildik. sonra elimize aldık. elde kazanım olarak yüzde 1 birim bile bir şey yok, tamamen kayiptayiz, üstüne ülkemizin demografik yapısının içine edildi.

şimdi ben Suriyeli mülteci olsam, sen sictin sen temizle derim. üstelik adamların keyfi burada yerinde, ekmek elden su gölden.

keşke hepsini postalasak ama imkansız artık.
0
no christ requires
(23.12.16)
Erler Suriyeye gönderilmiyor bildiğim kadarıyla. Şu an orada bulunan kuvvet ordunun profesyonel kesiminden.

Niye savaşmıyor diyorsun, ona da cevabım kime karşı savaşacak? Ortada bir iç savaş var, savaşacağı her taraf kendi ülkesinden adamı. Ki ayrıca kimin tarafında savaşacağını seçme şansı da yok öyle, Köyü kimin kontrolünde ise ona katılcak ya da ölcek.
0
Haldamir
(23.12.16)
e suriyelilerin vatandas olmamalarini isteyenlerin bunu sormaya hakki yok ki. vatandas olmayinca askere de alinmiyorlar zaten. dogru bazilarinin vatan millet pek umrunda degil ama savasanlari da görmen gerek. bunu erdoganin yanlis politikasi diye özet gecmeyip, ülke güvenligi acisindan genis cercevede görmek lazim. böyle dünyanin kritik noktasinda bulunan bir ülkenin duygusallık icerisinde dişi bir siyaset izleyip hiç bir şeye karışmaması düşünülemez..

askere emre itaatsizlik ve disiplinsizlikten ceza verilebilir. ve askeri cezalar hızlı işleyip, yaptirimlari agirdir. seferberlik ya da savas halinde bu ayni suçun cezasi katlanir. askerlik meslagi özellik itibariyle bunu gerektirir.
0
1adam
(23.12.16)
ülkesinden savaş nedeniyle kaçmış bir mülteciyi savaşmaya nasıl zorlayacaksınız hukuksal olarak? hadi kendini dünyadan da, uluslararası hukuktan da iyice izole ettin ve bunu yaptın diyelim. on binlerce silahlı adamın orada senin emirlerine uyacağı ne malum?

adamların ülkesinde abd ve araplarla birlik olup iç savaş çıkardığımız yetmedi, yerlerinden yurtlarından ettiğimiz yetmedi bir de kaçtıkları savaşa mı sokacağız?
0
pilavmaker
(23.12.16)
bak olayi en basit sekilde ozetlemeye calisiyorum simdi;

komsunun evinde yangin cikiyor, adam sizin eve siginiyor. senin baban da komsunun evindeki yangini sondurmen icin seni gonderiyor. Derken dumandi atesti falan filan senin canin yaniyor, gelip evi yanan adama kiziyorsun. senin evin yanarken ben sondurmeye gittim canim yandi diye.

iyi de kardesim, seni yangini sondur diye gonderen baban. evi yanan adam napsin zaten kacip gelmis, senin evine siginmis. yanlis kisiye odaklaniyorsun.

not : yanginin cikma nedenine ise hic deginmiyorum bile.
0
matematik koyu
(23.12.16)
matematik koyu +1

bir de türkiye'de iç savaş çıksa, taraflar da erdoğan - pkk - ışid olsa, kimin için savaşacaksın? ben bunu düşünüyorum hep.
0
gmzo
(23.12.16)
@matematik koyu'nun analojisini yeniden düşünürsek aslında:

komşunun evinde yangın çıkıyor, adam sizin eve sığınıyor. senin baban da komşunun evindeki yangın sizin eve de sıçrar diye söndürmen için seni gönderiyor (ki sıçrayacağı da gün gibi açık). derken, dumandı, ateşti falan filan senin canın yanıyor. gelip hem evi yanan adama kızıyorsun "senin evin yanarken ben söndürmeye gittim, canım yandı" diye, hem de babana kızıyorsun "e, yangın sıçramayacaktı belki de!!!11! ne işim var yan kapıda?!!!" diye.
0
m e b
(23.12.16)
konudan alakasız olacak ama "şayet" kelimesinin anlamı "eğer"dir. senin son cümlede kullanman gereken "zira" idi. bunu bana 12 yaşımdayken falan ayar vererek öğretmişlerdi, o yüzden hiç unutmadım. ben de hep yapmak istemiştim. kısmet bugüneymiş.

şayet = eğer
zira = çünkü
lakin = ama

hayır bilmiyorsanız niye kullanıyorsunuz ki, daha sık kullanılan alternatifi yok sanki :/
0
der meister
(23.12.16)
@ m e b

iste tam bu noktada yanginin neden ciktigini sorgulamak lazim. hic o konuya girip siyaset tartismak istemiyorum ama haritayi acip bakarsan goreceksin ki tek komsu biz degiliz.

sence neden bir diger komsu israil'in burnu bile kanamiyor ? keza suudi arabistan, urdun ve iran da gayet isid belasina komsu ulkeler. sence neden yangin oraya sicramiyor da sadece bize sicriyor?

kendini avutmaktan otesi degil yok bize de sicrardi falan filan gibi laflar. sinirlarina yeteri kadar ozen gosterip, sinir guvenligini iyi saglarsan hicbir sey sicramaz.

10 sn sinir ihlali yapan ucagi dusurene kadar, once kendi vatanimizin, milletimizin guvenligini saglayabilseydik bu gunleri yasamazdik zaten.
0
matematik koyu
(23.12.16)
@matematik koyu: tek sorun sadece ışid mi? dikkate alınan bir diğer şey de pkk.
pkk koridorunun da varlığı ayrıca bir tehdit.


ayrıca, sınırlarımız içinde de güvende tutulmamız konusunda da katılıyorum. çok daha sıkı güvenlik önlemleri alınabilirdi.
0
m e b
(23.12.16)
onu bunu bilmem
diğer araplar kendi ırkdaşlarını alıyor mu?
hayır almıyor.

biz onlara sığınsak bizi baş tacı ederler miydi?
hayır götümüzü keserlerdi.
.

hem başkasına sığınıp orada patır patır üremek nedir ?
0
supermatik
(23.12.16)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.