Giriş
(2)

Tablet sorusu

opitseri
Arkadaşlar geçen gün aldigim bir tablet var. Marka samsung ama aklım ipad de kaldı . Samsung 800 lira ipad 2100 lira bir de kulaklık hediyesi var kulaklık piyasada 350 400 lira değerindedir. Ipad alsam verdiğim paraya değer mi sizce??
Arkadaşlar geçen gün aldigim bir tablet var. Marka samsung ama aklım ipad de kaldı . Samsung 800 lira ipad 2100 lira bir de kulaklık hediyesi var kulaklık piyasada 350 400 lira değerindedir.


Ipad alsam verdiğim paraya değer mi sizce??
0
opitseri
(10.02.19)
İş için iPad kullanıyorum. Android'in özgürlüğünü çok arıyorum. Harici klavye bile kurulmuyor merede.
Zaten şarkı dinlemek, video indirmek hak getire.
Ha şimdi aşağıda stabillik filan diyecekler, son model android tabletlerde o sorun da çözüldü.
0
etna
(10.02.19)
Ipad
youtu.be
0
bos gezenin bos ustasi
(10.02.19)
(6)

50-60 milyon satır veride SQL çalıştırmak?

gezegen olan pluton
Çok uzun sürüyor mu basit select sorgusu ya da daha kompleks join yapıları, veri temizleme işleri yapılacak diyelim, zaman sıkıntı olur mu, yoksa big data teknolojilerine yönelmek mi gerek?
Çok uzun sürüyor mu basit select sorgusu ya da daha kompleks join yapıları, veri temizleme işleri yapılacak diyelim, zaman sıkıntı olur mu, yoksa big data teknolojilerine yönelmek mi gerek?
0
gezegen olan pluton
(10.02.19)
Sisteme ve cektigin seylere bagli. 250 milyonda tek satir count komutunun 3 saatte geldigi de oluyor. Ayni tablodan saniyede 50 satir cektiginde sorunsuz aldigin da oluyor.
0
acemi
(10.02.19)
kolon sayisina, nasil bir sorgu olduguna ve indexlere bagli. eger index varsa ve normal bir select sorgusu ise aninda donmesi lazim. 50-60M satir cok da buyuk bir database sayilmaz
0
crucio
(10.02.19)
Gunluk en az o kadar verinin geldigi tablolara dogru indexleme - partitionlama ve guclu sistem (exadata) ile birkac saniyede istedigimiz sorgunun cevabini gorebiliyoruz. İcindeki veri de onemli tabi.
0
fakyoras
(10.02.19)
50-60m satir buyuk sayilmaz.
0
kaptankedi
(10.02.19)
index alanlarından sorgu kriteri yazarsanız sorun olmaz. yaklaşık 500 gb'lık, 180 milyar satırlı bir tablodan doğru sorgulanırsa 1 saniyede sorgulayabiliyoruz örneğin. joinler de index olursa sorun olmaz.

bir de veritabanı ne? altyapısı ne? bunlar da önemli. yukarıdaki örnek oracle & exadata.

bunun yannı sıra, sorgulanan alanın tipi de önemli. örneğin bir alanın char olması ile varchar olması arasında da, büyük verilerde ciddi performans farkı bulunur.
0
altinci nesil caylak
(10.02.19)
aggregation yapacağsan başka durumlar da var ;)
0
kaptankedi
(10.02.19)
(1)

excel yardım

sinerjiicecegi
txt verisini excele aktarırken belli bir kısım veriyi tarih olarak yazıyor fakat sayı olarak kalmasını istiyorum. 1,5 olan sayıyı 1 mayıs olarak atıyor, hücre biçimlendirmeden sayı yaptığımda ise 4335,2 gibi alakasız bir sayı veriyor. bunu düzeltmenin kolay yolu var mı
txt verisini excele aktarırken belli bir kısım veriyi tarih olarak yazıyor fakat sayı olarak kalmasını istiyorum. 1,5 olan sayıyı 1 mayıs olarak atıyor, hücre biçimlendirmeden sayı yaptığımda ise 4335,2 gibi alakasız bir sayı veriyor. bunu düzeltmenin kolay yolu var mı
0
sinerjiicecegi
(10.02.19)
Import etmeden önce sayfada şunu deneyin cdn.extendoffice.com
0
lifeframe
(10.02.19)
(2)

Siirler ve Telif Haklari

colde cicek
Merhaba, bildigim kadariyla siirler telif haklarina tabi. Yasaya gore telif haklarina tabii siirlerin, bu korumadan cikip ozgurce kullanilabilmesi icin en aleniyet tarihinden itibaren 70 yil gecmesi gerekiyor. Ornegin Faruk Nafiz Camlibel han duvarlari siirini 1969 yilinda piyasaya surmus. Yani hala
Merhaba, bildigim kadariyla siirler telif haklarina tabi. Yasaya gore telif haklarina tabii siirlerin, bu korumadan cikip ozgurce kullanilabilmesi icin en aleniyet tarihinden itibaren 70 yil gecmesi gerekiyor. Ornegin Faruk Nafiz Camlibel han duvarlari siirini 1969 yilinda piyasaya surmus. Yani hala telif haklari mirascilarinda ya da bir tuzel kisilik elinde olmali. Ama bu siir youtube, internet sitesi gibi para kazandiran yerlerde ozgurce kullaniliyor. Ayni zamanda birden fazla kitap evi tarafindan basiliyor(yky, atlas ve daha once basan cesitli kuruluslar.)

Bir ornek daha veriyorum. (git: www.antoloji.com) Muhsin Unlu'nun bu siiri ' Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir. ' uyarisiyla paylasiliyor diger bir cok siir gibi. Boyle bir site acmanin gunumuz dunyasinda belki de kitap basmaktan hicbir farki yok. Site gelir elde eden bir site ve siirleri keyiflerince kullaniyorlar.

Siir basta olmak uzere edebi eserlerin telif haklarinin neleri kapsadigini merak ediyorum. Bir muzik parcasinda kullanmak, bir blogda/sitede kullanmak, siiri okuyarak sahne almak ya da icerik olusturup satmak gibi eylemler hangi kanunlara dayanarak mumkun ya da yasaktir? Bir eserin telif sahibini nasil ogrenebiliriz? bu alanlarda bilgisi ya da yorumu olan herkesi okumak isterim, onlar yardimci olmak isterlerse.
0
colde cicek
(10.02.19)
o 70 yıl kişilerin yazdığı eserlerde geçerli değil. eser sahibi öldükten 70 yıl mı 100 yıl mı sonra ne... yani benim eserimin hakları ben öldükten 70 yıl sonrasına dek benim mirasçılarımda saklıdır.
0
alperz
(10.02.19)
Sanırım şiirin diğer edebi metinlere göre daha kısa olmasından kaynaklanıyor bu durum. E-book olarak her kitabı illegal da olsa bulmak kolay olmuyor ama şiir metnini gelip ekşi'ye bile birkaç dakikada yazabiliyorsunuz. Antoloji gibi sitelerde bazı şiirlerinde sadece bir kısmını verdikleri oluyor. Ya da yazarların kısa öykülerini bulmak o kadar da zor olmuyor. Bence müzik piyasası ya da film piyasasındaki kadar üzerine düşülen bir durum değil bu. Birincisi tanınan eser sahiplerinin hayatta olmaması önemli bir etken bence, bugün King Crimson bir tane şarkısını YouTube'da paylaştırmıyor. Filmleri paylaşmak daha zor YouTube'da zaten.

Yazarın ölümünden sonra yetmiş yıldır telif hakkı. Ocak ayında Sabahattin Ali'nin telif hakkı süresi bitti ve herkes onu yayınlamaya başladı. Ama Abdülhak Şinasi Hisar'ın eserleri mirasçılar arasında bir türlü paylaşılamadığı için uzun süredir basılmıyor.
0
black holes in the sky
(10.02.19)
(3)

resimlerin üzerine yazı çakma

halis ayarci
merhaba, elimde n tane resim var, bunları internete koyacağım. ama başkaları resmimi indirip kendi sitesine falan yüklemesin diye bir yazı koymak istiyorum, mesela tam ortasına küçük bir yazı ("halis ayarcı arşividir" gibi). ya da şeffaf ama eşşek kadar bir yazı olarak vb.bunu elimdeki yüzlerce resi
merhaba, elimde n tane resim var, bunları internete koyacağım. ama başkaları resmimi indirip kendi sitesine falan yüklemesin diye bir yazı koymak istiyorum, mesela tam ortasına küçük bir yazı ("halis ayarcı arşividir" gibi). ya da şeffaf ama eşşek kadar bir yazı olarak vb.

bunu elimdeki yüzlerce resime nasıl uygulayabilirim şak diye?
0
halis ayarci
(09.02.19)
Buna watermark deniyor. Bunun için scriptler var websitene fotoğraf yüklediğin anda senin ayarladığın şekilde fotoğrafın çözünürlüğüne göre senin imzanı çakıyor fotoğrafa. Bunu toplu olarak yapıp tekrar indirmeni sağlayan online servisler vardır. Biraz bakınırsan kesin bulursun
0
bir peynir kutusu kibrit
(09.02.19)
irfanview yapıyor bunu.

irfanview batch watermark
0
ocanal
(10.02.19)
Watermark olayını ben Photoshop ile bir Action oluşturup, çoklu fotoğraflara uyguluyorum.
0
birdenbire
(10.02.19)
(3)

2013 model arac icin taşıt kredisine basvurulamaz mi?

lion de la Turquie
Max 5 yasinda mi olmali?
Max 5 yasinda mi olmali?
0
lion de la Turquie
(09.02.19)
Hayır. Genel olarak banka banka değişmekle beraber, alacağınız arabanın yaşı ve vade süresi en fazla 10 yıl olabilir. 6-8 yaşa kadar normalde veren bankalar mevcut.
0
synax
(09.02.19)
teorikte bir engel yok ama bankaların birçoğu olası rehin/haciz durumunda borcu karşılamayacağı endişesi ile 5 yaşından büyük araçlara pek sıcak bakmıyor. çekeceğiniz kredinin toplam fiyata oranı çok yüksek değilse verirler diye tahmin ediyorum. yani örneğin araç fiyatının %30'u için kredi kullanacaksanız sıkıntı olmaz
0
cowboy
(10.02.19)
yaşıt kredisi niye çekiyorsun ki?
ihtiyaç kredisi daha uygun.
eğer meblağ büyükse sadece rehin koyalar ki onu taşıt kredisinde de koyuyorlar........

ne kadar kredi çekeceksin?
0
2 tostos turan
(10.02.19)
(2)

sub-etha mobil duyuru yönlendirmesi

kablelvuku
sub-etha da ekşi duyuruya basınca eksiduyuru.com/mobil'e götürüyor. Sizde de böyle mi? Ne yapmak gerek?
sub-etha da ekşi duyuruya basınca eksiduyuru.com/mobil'e götürüyor. Sizde de böyle mi? Ne yapmak gerek?
0
kablelvuku
(09.02.19)
evet oyle, giris yaptiktan sonra o sekmeyi kapayip yer imlerim arasinda olan nomobile linkinden giriyorum.
0
fakyoras
(09.02.19)
mobil görünümünde sitenin en altında yer alan mobil görünümünden çık linkine tıklayarak normal görünüme geçiyorum.
0
hypathia
(09.02.19)
(2)

private torrentten banlanmamak için

wakabayashi
kafam karışık birkaç sorum var üyelik sistemi olan bir trackerdeki hesabımı kaybetmemek için soruyorum1-bir torrent dosyasını kuzenime versem indirse, bende kendi evimde indirsem banlanır mıyım? çünkü torrent programı türü yada versiyonu farklı, pc farklı, indirirken seed edecek, aynı anda indirilme
kafam karışık birkaç sorum var

üyelik sistemi olan bir trackerdeki hesabımı kaybetmemek için soruyorum

1-bir torrent dosyasını kuzenime versem indirse, bende kendi evimde indirsem banlanır mıyım? çünkü torrent programı türü yada versiyonu farklı, pc farklı, indirirken seed edecek, aynı anda indirilmese bile sorun olur gibi geliyor

2-ratiomaster ile memory reader özelliğini kullanmadan rastgele bir utorrent versiyonu seçtim(sadece upload etmem gereken minimum saati doldurmak için) sorun olur mu?

3-evde 2 bilgisayarım var birinden indirsem diğerini sadece seed için kullansam sorun olur mu?(yani kişisel pc den indir, arşiv bilgisayarından seed et durumu)

teşekkürler
0
wakabayashi
(09.02.19)
1- hayır.
2- çok zor üyelik bulunan bir tracker ise bulaşmazdım.
3- olmaz.
0
sutlu nescafe
(09.02.19)
1- siteye bağlı. yüksek seviye bir siteyse sorun olur evet farklı ip'den indirilmesi.
2- olur, çok kolay anlaşılır o tarz hile programları.
3- olmaz.
0
rotten head
(09.02.19)
(7)

2013 1.2 tdi POLO Triger seti değişimi kaç bin km de yapılmalıdır?

graywolf
sb.
sb.
0
graywolf
(09.02.19)
100 bin
0
bos gezenin bos ustasi
(09.02.19)
Bir dakika tdi polo'da triger mi var? Zincir yok mu?
0
bos gezenin bos ustasi
(09.02.19)
Zincirliyse 200'e kadar yolu var
0
bos gezenin bos ustasi
(09.02.19)
Kayışlı ise 50.000 km benim bildiğim.

Zincirli ise usta her 50.000 km ustaya kontrol ettirilir gergi bilyaları değiştirilir.
0
komando kani var bende
(09.02.19)
Zincir yok. Kayis var. 90 bin km veya 5 senedir kullanım omru.

Aslında daha fazla ama Turkiyede aracin calisma saatine göre hesaplanmali aslında. Akmanyada biri 90 bin km kullndiginda arac ne kadar calisiyorsa özellikle istanbulda iki kati sure çalışıyor.

Siz onerilen sureye uyun. 90 bin km veya 5 yil. Hangisi once dolduysa.
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(09.02.19)
Benim de aracimin degisecek ama kafam cok karisik. İlkini degistirdigimde kayis kiz oglan kiz gibiydi, cizik bile yoktu. Ulan dedim bosuna mi degistik amk. Simdi 5 yil doldu ama arac 90k km de. Gecen youtube a baktim. Yabanci bi videoda 2 Abd li yorum yazmis. Biri diyor ki "Benim ustam dedi ki trigeri degismene gerek yok. Kopmaz o. 15 yil goturur seni" Diger biri de "2001 model Lincoln'um var, 190k km de, hala fabrikanin taktigi triger kayisi var :)))) yazmis. Milleti mi trolluyolar cideen mi yazmislar bilemedim.
0
gulbatur birinci sahbatur sondan geliyor
(09.02.19)
her kafadan bir ses.
Servisi aradım 120 k km diyor.
iki arkadaş triger kopardı biri doblo diğeri focus baya masraf açıyor.
Bütçede sıkıntılı bir kaç ay erteleyeyim istiyorum ama bilemedim araç 95 k km de
0
🌸graywolf
(10.02.19)
(2)

ekran rengi değişikliği

kablelvuku
bilgisayarda ekran rengim bi mavileşiyor bi normale dönüyor. sanki parlaklığı birisi manuel olarak belirli aralıklarla arttırıp azaltıyor. ekran kartı güncellemelerini kontrol ettim. başka?edit: özellikle video izlerken oluyor
bilgisayarda ekran rengim bi mavileşiyor bi normale dönüyor. sanki parlaklığı birisi manuel olarak belirli aralıklarla arttırıp azaltıyor. ekran kartı güncellemelerini kontrol ettim.

başka?

edit: özellikle video izlerken oluyor
0
kablelvuku
(09.02.19)
gece ışığı açık kalmış olabilir mi?
eksiup.com
0
arselife
(09.02.19)
Ekrana gelen kablonun mavi olmayan kismi kirilmistir. Ekrani oynat degisiyorsa bundan, degismiyorsa baska seylere bak.
0
acemi
(09.02.19)
(3)

sanatçıların instagram’daki tripodu

kırmızıayakkabılıgargamel
Böyle resim yaparlarken yukardan onları kamera çekiyor, o kemarayı tutturdukları tripodun özel bir ismi var mı? Ya da neye göre almak gerekiyor? Neye dikkat etmek gerekiyor bir sanatçı resim yaparken üstten bir kameranın onu sabit şekilde izlemesi için?
Böyle resim yaparlarken yukardan onları kamera çekiyor, o kemarayı tutturdukları tripodun özel bir ismi var mı? Ya da neye göre almak gerekiyor? Neye dikkat etmek gerekiyor bir sanatçı resim yaparken üstten bir kameranın onu sabit şekilde izlemesi için?
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(09.02.19)
Deveboynu tripod.
0
angelus
(09.02.19)
neye göre almak gerekiyor?

1 boom'un uzunluğu yani tripod ile kamera arası mesafe ne kadar olacak?

2 ne kadar yük taşıyacak? yani kamera, lens ve kullanıyorsan filtre seti.(video kameralar için filtre setleri büyük oluyor biraz.)

hayyamdan bak, manfrotto falan alırsan verirsin 10-15k
0
killerbee
(09.02.19)
eğer sadece 1 noktada durup sabit bir yeri çekeceksen tavandan çekim aparatı diye arattır.

bunu tavana takarsın, makinayı da oraya takarsın, sonra çeşitli uzaktan kontrol metodları ile kontrol edersin.

mesela nikonların yazılımı var ve kablo ile bağlanıyor, yeni makinalar wifi ve bluetooth ile kontrol edebilir. yani makinaya elini sürmeden bir arabirim vasıtasıyla telefon, bilgisayar ayarlar kullanırsın.
0
killerbee
(09.02.19)
(1)

Yurt dışında (ingiltere) TV+ izlemek.

lordoz
Birkaç aydır Ingiltere'de Apple TV üzerinden TV+ uygulaması kullanıyorduk, tüm yayınlar sorunsuzdu.Ancak bugün birden bire "TV+ telif hakları sebebiyle yurt dışında kullanılamamaktadır" gibi bir mesaj çıkmaya başladı ve artık TV+ kullanamıyoruz.Bunu daha önce yaşamış olan var mı?Yurt dışında nasıl T
Birkaç aydır Ingiltere'de Apple TV üzerinden TV+ uygulaması kullanıyorduk, tüm yayınlar sorunsuzdu.

Ancak bugün birden bire "TV+ telif hakları sebebiyle yurt dışında kullanılamamaktadır" gibi bir mesaj çıkmaya başladı ve artık TV+ kullanamıyoruz.

Bunu daha önce yaşamış olan var mı?

Yurt dışında nasıl TV+ izleyebilirim? VPN mi kurmalıyım? Ücretsiz iyi bir VPN hizmeti var mı? Tüm ağı değil de sadece Apple TV bağlantısını VPN üzerinden geçirebilirim sanırım?

Veya yurt dışında türk kanallarını (tercihen TV+'taki gibi 24 saat geriye dönük de olabilecek şekilde) izleyebileceğim hangi yöntemi önerirsiniz?
0
lordoz
(09.02.19)
merhaba
cek cumhuriyetindeyim ve dediginiz sorun bende yok, TV+ sorunsuz calisiyor. sanirim ulke ile kaynakli sorun
0
65 derece
(11.02.19)
(2)

Pc kulaklık jacki problemi

kljgslsdkjsd
Benim kulaklık jackim bozuk tamire götürebilecek ya da kendim yapabilecek bir durumda değilim şahsen. Şimdi ben ne kullanabilirim pcye kulaklık bağlamak için? usbden bağlamamı falan sağlayacak bir eklenti var mıdır ne tavsiye edersiniz?dipnot: aşşırı cahilim bu konularda.
Benim kulaklık jackim bozuk tamire götürebilecek ya da kendim yapabilecek bir durumda değilim şahsen. Şimdi ben ne kullanabilirim pcye kulaklık bağlamak için? usbden bağlamamı falan sağlayacak bir eklenti var mıdır ne tavsiye edersiniz?

dipnot: aşşırı cahilim bu konularda.
0
kljgslsdkjsd
(08.02.19)
ara google: usb to 3.5mm
0
Techsavvy
(08.02.19)
google'a usb ses kartı yaz.

Aşağıdaki gibi ürünler mevcut.
www.hepsiburada.com
0
ycaycayca
(09.02.19)
(1)

Aof email adresini

liberal
Mezun olduktan sonra da kullanılabiliyor muyuz?
Mezun olduktan sonra da kullanılabiliyor muyuz?
0
liberal
(08.02.19)
Hayır.
0
yukselen gunes evi
(08.02.19)
(1)

video kasetten bilgisayara kayıt

kibritsuyu
elimde 20-25 tane vhs video kasedi ve v8 kamera kasedi var. bunları bilgisayara çekmek istiyorum.bir yer buldum, 4 tane kasetteki 10 saat görüntü için 100 lira verdim. yani olmuş da birer saatlik klipler halinde yapmış, aralarda eksikler var sanki. bir de hepsini yaptırmaya kalksam dünyanın parası t
elimde 20-25 tane vhs video kasedi ve v8 kamera kasedi var. bunları bilgisayara çekmek istiyorum.

bir yer buldum, 4 tane kasetteki 10 saat görüntü için 100 lira verdim. yani olmuş da birer saatlik klipler halinde yapmış, aralarda eksikler var sanki. bir de hepsini yaptırmaya kalksam dünyanın parası tutacak.

elimde vhs video var. v8 kasetleri oynatacak bir kamera da var. peki benim bunları bilgisayara bağlayıp adam gibi capture edebilmem için nasıl bir cihaza ve nasıl bir programa ihtiyacım var? kırtasiyeye vereceğime kendim cihaz alıp, program kurup kendim yapayım.
0
kibritsuyu
(08.02.19)
bilgisayara takılan veya harici olan modeller vardı bi aralar. şimdi göremedim. onun yerine şöyle cihazlar varmış şimdi:

urun.n11.com

VHS dediğin için bunu gösterdim. HD olanları da var ama daha pahalı.
0
seen sea
(08.02.19)
(3)

asus zenfone 5 kullanıcılarına sorum, garanti servisinden memnun musunuz?

gecede sivrisinek
asus zenfone 5 modeli f/p olarak mantıklı duruyor. ama vatan bilgisayarda çalışan bir görevli asus'un garanti servisinde sorun olduğunu 40-50 gün servisten telefon anca döndüğünü söyledi. ayrıca asus'un türkiyeden çekileceğini söyledi. bu çekilme olayı söylenti gibi duruyor. internette de araştırdım
asus zenfone 5 modeli f/p olarak mantıklı duruyor. ama vatan bilgisayarda çalışan bir görevli asus'un garanti servisinde sorun olduğunu 40-50 gün servisten telefon anca döndüğünü söyledi. ayrıca asus'un türkiyeden çekileceğini söyledi. bu çekilme olayı söylenti gibi duruyor. internette de araştırdım, vatan bilgisayar çalışanları özellikle bunu yapıyor gibi anlamadım.

bu telefonu almazsam huawei p20 lite alacağım ve biraz istemiyorum çünkü asus'un özellikleri bariz daha iyi.

sorum asus zenfone 5 Ze620kl kullanan kişiler garanti servisinden memnun mu? teknosa, vatan, bimeks gibi yerlerden alıp garantiye verdiklerinde çok beklediler mi?
0
gecede sivrisinek
(08.02.19)
ben 5 ay önce aldım. p20 lite ile özellikleri neredeyse aynı. Kamera ve işlemcide çok az fark var. Servise düşmediği için bir yorum yapamayacağım ama vatan'da teknosada çalışanlara da güvenmiyorum. Ama p20 lite alırsan da aralarındaki farkı anlayacak kadar küçük farklardır.
0
kraldan cok kralci
(08.02.19)
Valla ben 2015 yılında Asus zenfone 5 almıştım. Garantiye göndermiştim. 32 gün sonra geldi. Ayrıca; sesi çok az çıkıyordu. Tabii bu dediğim 2015 yılında şimdi nasıldır bilemem.
0
komando kani var bende
(08.02.19)
Asus zenfone 2 ile komando.... nun yasadıklarını yasadım. Son durum nedir bilmiyorum.
0
primetime
(08.02.19)
(2)

Bilgisayar tavsiyesi

nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
Merhaba 3dsmax için bilgisayar topluyorum. Bu konuda cahilim.Biraz araştırdım ama karşıma çok uçuk fiyatlar çıkıyor. Profesyonel olarak kullanmayacağım. Orta seviye benim için yeterli.Bana birbiriyle uyumlu makul bir masaüstü sistem yazarsanız çok sevinirim. saygılarımla.mesela aşağıdaki linke tıkla
Merhaba 3dsmax için bilgisayar topluyorum. Bu konuda cahilim.
Biraz araştırdım ama karşıma çok uçuk fiyatlar çıkıyor. Profesyonel olarak kullanmayacağım. Orta seviye benim için yeterli.

Bana birbiriyle uyumlu makul bir masaüstü sistem yazarsanız çok sevinirim. saygılarımla.

mesela aşağıdaki linke tıklayınca 3 çeşit sistem toplanmış farklı bütçeler için. Linkin en altında 2600 tl olan sistem şimdi 6000 tlyi geçiyor.Ayrıca yeterli mi ve içinde gereksiz dodanımlar var mı onu da bilemiyorum.
www.truvadesign.tv

yardımlarınızı bekliyorum.

yazar olmayanlar [email protected] adresine tavsiye gönderirse sevinirim.
0
nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
(08.02.19)
3d modellemede ne kadar çekirdek o kadar hızlı görüntü işleme demek. Ne kadar yüksek tek çekirdek hızı o kadar yüksek render demek.

Öte yandan nvidia'nın quadro serisi var Geforce yerine modelleme vs için kullanılan. 7000 tl falan bu kartlar. Üst limiti yok bu bilgisayarların. 100 bin tl bile harcasan daha iyisi mevcut piyasada.

Hepsini geçtim ben 10 sene önce pentium 4 makinada 3ds Max ile banyo tasarımı yapıyordum oluyordu yani. Eski sürüm 3DS Max ile heveslik bir kullanıcı için normal bir masaüstü bilgisayar ve ekran kartı yeterli olacaktır. Mümkün mertebe işlemciyi 4 çekirdekli ve yüksek hızlı seçmen iyi olur.

Hatta 2. El toplamak istersen daha iyi bile olur.i7 4790K işlemci z87 anakart, ufak bir oc, gtx 1060 ekran kartı falan fena olmaz, ekonomik de olur. Bu arada saydığım işlemci ve anakart gayet eski artık üretilmiyor ama oldukça güçlüdür.

Böyle ekonomik sistemlerde ne zaman köşe sayısını arttırırsın 16-20 vs makina kasmaya başlar biraz zaman alır, öyle pürüzsüz köşeler elde etmek için beklemen gerekir görüntüyü işlemesini.

İşin bitince render alıp bakman da zaman alabilir ama olur her türlü.

Ne yapmak istediğine, ne düzeyde olduğuna bağlı biraz bu sorduğun soru. Ev tipi bilgisayar ile 4K animasyon üretemezsin mesela. 4K geç full HD bile olmaz.

Ama apartman gibi, bina gibi iç mimari gibi vs şeyler yapılabilir bence. Çok hakim değilim, emin konuşmayayım ama kimse cevap vermemiş o nedenle biraz fikir vermek istedim.
0
bos gezenin bos ustasi
(08.02.19)
çok sağolun emek vermişsiniz.

en sonda yazdığınız gibi bina, iç mimari gibi şeyler yapacağım. tavsiyenizi değerlendireceğim.

çok yazan olmamış bir de mail ekleyip yayınlayayım:)
0
🌸nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
(08.02.19)
(2)

Excel Hatalari Gostermiyor

bay b
Zamaninda ignore all errors mi dedim ne yaptim ama ayarlardan formulas bolumune girip her seyi yapmama ragmen hala bu hatayi goremiyorum, bunu nasil duzeltip tekrar gormeye baslarim :(
Zamaninda ignore all errors mi dedim ne yaptim ama ayarlardan formulas bolumune girip her seyi yapmama ragmen hala bu hatayi goremiyorum, bunu nasil duzeltip tekrar gormeye baslarim :(
0
bay b
(08.02.19)
Office 2016 için:
File -> Options -> Formulas -> Error Checking Rules

Diğerleri de benzerdir.
0
desdinova
(08.02.19)
ona ragmen hala goremiyorum malesef, surumle alakali sanirim aklima baska bir sey gelmiyor...
0
🌸bay b
(08.02.19)
(2)

python'la masaüstü arayüz tasarlayanınız var mı?

avatar is back
birden fazla; mühendislik problemlerini çözen, grafikler çizen ve sonuç raporları çıkaran programlar yazdım, şimdiyse arayüze dökmem gerekiyor ama internette her yerde tutoriallar labeltext ekleme buton eklemeden öte geçmiyor. büyük bir proje bile bulsam yeter oturur kodları inceler inceler öğreniri
birden fazla; mühendislik problemlerini çözen, grafikler çizen ve sonuç raporları çıkaran programlar yazdım, şimdiyse arayüze dökmem gerekiyor ama internette her yerde tutoriallar labeltext ekleme buton eklemeden öte geçmiyor. büyük bir proje bile bulsam yeter oturur kodları inceler inceler öğrenirim ama yok.


aranızda daha önce desktop yazan var mı? varsa kodları paylaşabilir misiniz? yada bildiğiniz herhangi bir yerde örnek projeler var mı? github'ın altını üstüne getirdim neredeyse doğru düzgün bir program bulamadım şaka gibi
0
avatar is back
(07.02.19)
burda python ile yazılmış bazı desktop uygulamalar listelenmiş belki işine yarar: wiki.wxpython.org
0
rotten head
(07.02.19)
@rotten head teşekkürler öncelikle ilgilendiğiniz için ama attığınız linkteki kodlar çok eski sürümlere ait. wxpython uzun yıllar önce aktifken bir süre kapalıydı güncelleştirme falan yoktu, yeni sürümlerini yayınlamışlar ama bu saatten sonra sıfırdan başlamak zor olur benim için.

pyqt5 olsa keşke ama o da çok az.
0
🌸avatar is back
(07.02.19)
(3)

12V Sanayi standartı mı?

algoritma uzmani
Bir tane gömülü sistemim var, bu sistem 5V ile çalışıyor. 12V olmadığı için dışlanır mıyım? Böyle bir mevzu var mı? Yani 12V'u ufak bir entegre ile 5 volta çeviririm sıkıntı değil de, gördüğüm tüm bu tip gömülü sistemler neden 12V ile çalışıyor sürekli? Yasa falan mı var?
Bir tane gömülü sistemim var, bu sistem 5V ile çalışıyor. 12V olmadığı için dışlanır mıyım? Böyle bir mevzu var mı? Yani 12V'u ufak bir entegre ile 5 volta çeviririm sıkıntı değil de, gördüğüm tüm bu tip gömülü sistemler neden 12V ile çalışıyor sürekli? Yasa falan mı var?
0
algoritma uzmani
(07.02.19)
Eskiden pil teknolojisi bu kadar iyi değildi ama 12 voltluk akü çok uzun zamandır var. Olur da bataryayla kullanılacak bir şeyse adaptörle falan uğraşmamak için böyle tercihler yapılabiliyor. Günümüzde tüm voltaj aralıklarında oldukça verimli çalışan adaptörler olduğu için devre ne kadar düşük bir gerilimle çalışırsa o kadar iyi olur hatta. Devir verimlilik devri. Seni dışlarlarsa kafalarına sert bir şeyle vurabilirsin.
0
vito andolini
(07.02.19)
12v->5v konvertör alır yoluna devam edersin.
0
babilbaligi
(08.02.19)
sistemin girişine geniş giriş aralıklı akım değerini sağlayan lineer ya da smps regülatör koy, artık senin için 12,24 yada 36v hiç farketmez işin garanti olur. Sistemin her voltaj girişine uygun olur.
0
kraldan cok kralci
(08.02.19)
(1)

bilgisayarım yeniden başlatılamıyor

semaforo de medianoche
yeniden başlat diyince veya güncellemeden sonra otomatik olarak yeniden başlatılınca açılmıyor. otomatik onarım falan çıkıyor (onarılamadı diyor), sonra bi daha açılamıyor, 3. deneyişte açılıyor. temiz format atmıştım orijinal windows'la o zamandan beri böyle format atmadan düzelmesinin bi yolu var
yeniden başlat diyince veya güncellemeden sonra otomatik olarak yeniden başlatılınca açılmıyor. otomatik onarım falan çıkıyor (onarılamadı diyor), sonra bi daha açılamıyor, 3. deneyişte açılıyor. temiz format atmıştım orijinal windows'la o zamandan beri böyle format atmadan düzelmesinin bi yolu var mı (ki yine geçen yaptığım gibi microsoft'tan indirceğim dosyayla yapacağım format niye farklı sonuç versin ki formatla da olmaz gibi geliyor)? bunun dışında bi sorunu da yok normal kapanıyor açılıyor
0
semaforo de medianoche
(07.02.19)
usb'ye windows yazdırıp o usb ile başlatın. onarma seçenekleri çıkacak onları deneyin.
0
winston
(08.02.19)
(11)

Sigorta attı, şalter yukarı kalkmıyor.

lordoz
Evde sigortalardan biri attı ama şalter kitlenmiş gibi yukarı kalkmıyor.Toplam 9 alt şalter 2 ana şalterde toplanmış. Birine 4 diğerine 5 alt sigorta bağlı. Atan sigorta 5'li grubun ana şalteri.Üstünde RCD protected yazıyor.Bunun bir koruması vs olduğundan mı kıpırdamamıyor yoksa değişmesi mi gereki
Evde sigortalardan biri attı ama şalter kitlenmiş gibi yukarı kalkmıyor.

Toplam 9 alt şalter 2 ana şalterde toplanmış. Birine 4 diğerine 5 alt sigorta bağlı. Atan sigorta 5'li grubun ana şalteri.

Üstünde RCD protected yazıyor.

Bunun bir koruması vs olduğundan mı kıpırdamamıyor yoksa değişmesi mi gerekiyor?

Yurt dışında yaşadığımdan burada elektrik ustası hemen bulamayabiliriz, 2-3 sonraya gün veriyorlar genelde ve ısıtıcının bağlı olduğu sigorta olduğu için hızlı bir çözüm gerekiyor.

Fotoğrafını aşağıya ekliyorum, yetkin biri aydınlatırsa çok sevinirim.

eksiup.com
0
lordoz
(07.02.19)
sigortanin atmasina sebep olan elektrikli aleti (?) bulup prizden cekeceksiniz. hangisi oldugunu bilmiyorsaniz deneme yanilma yöntemiyle bulacaksiniz.
0
pilav
(07.02.19)
kalkmıyor mu kaldırınca geri hemen tekrar atıyor mu?
0
jugador
(07.02.19)
Belki şu adına da unuttum. Hani kabloların bir yerden dağıldığı delikli bir yer var. Orada kısa devre olmuştur. Prizleri çeksende atmaya devam eder
0
JackDanielSparroww
(07.02.19)
hiç kalkmıyor, kilitlenmiş ya da sıkışmış gibi. Hiç hareket etmiyor yani sigorta anahtarı. Biraz kuvvetli de denedim ama çok da zorlamak istemedim kırılır diye.

Tüm fişleri çekip ışıkları kapatıp denedim yine aynı.
0
🌸lordoz
(07.02.19)
test düğmesine bastım, birkaç saniye basılı da tuttum ama işe yaramadı. Test tuşuna basılı tutarak da kaldırmayı denedim ama yine olmadı.
0
🌸lordoz
(07.02.19)
@lordoz
Kırılmaz onlar sert oluyor yardır. Net bilgi.
Arkadaşların dediği doğru onlar kaçak akım rölesi yani tesisatında herhangi bir kaçak olunca atıyor. Şuan kaçak devam ediyorsa kaldırınca hemen geri atar. yine kaldır bişi olmaz zaten atması için olan bir alet. Zorlayabilirsin.
0
graywolf
(07.02.19)
Zorladım, asla kımıldamıyor.
0
🌸lordoz
(07.02.19)
Sağ üstteki asma kilit işaretli yeri hareket ettirmeyi denedin mi ?
0
jimmy jib
(07.02.19)
Hayır, aynısından sol üstte de var ve sanırım onlar sigorta kabinini açmaya yarıyor.
0
🌸lordoz
(07.02.19)
gecen benimki de atti yarim saat yerine oturtamadim. sonra oturdu.
simdi tozdan dolayi bazen atmasi gerektiginde atamiyor sigorta isiniyor. en sonunda atiyor ama bu seferde fazla isindigi icin yerine oturmuyor. sogumasini beklemen lazim. 45dk-1 saat bekle tekrar dene.
0
cooperr
(07.02.19)
Röle bozulmuş, elektrikçi geldi baktı değiştirdi.

Yanıtlar için çok teşekkürler.
0
🌸lordoz
(07.02.19)
(5)

AMD işlemcili laptop alınır mı?

graywolf
Merhaba duyurunun Bill Gatesleri;Malum enflasyon döviz kuru cart curt derken elektronik ürünlerin fiyatları aldı başını gitti.Şöyle orta şeker i5 işlemci mx150 veya nvidia gt950m ayarı güzel ve yeni oyunları orta-düşük ayarlarda da olsa oynatabilecek bir bilgisayar arıyorum.Fiyatlar 3500-5000 tl ara
Merhaba duyurunun Bill Gatesleri;
Malum enflasyon döviz kuru cart curt derken elektronik ürünlerin fiyatları aldı başını gitti.
Şöyle orta şeker i5 işlemci mx150 veya nvidia gt950m ayarı güzel ve yeni oyunları orta-düşük ayarlarda da olsa oynatabilecek bir bilgisayar arıyorum.
Fiyatlar 3500-5000 tl arasında değişiyor. Benim bu kadar bütçem yok.

2500 tl civarına satılan bir laptop buldum.

AMD A10 9620p işlemcili (amd tarafında APU diye bir şey varmış ekran kartı işlemcinin içinde oluyormuş sanırım)
Ekran kartı olarak da rx 540 var. Bu laptop alınır mı?

Detay olarak laptopun herşeyi kısılmış full hd ekran yok ssd yok vb. vb.
Laptopun tek artısı ekran kartının rx 540 olması ve fiyat avantajı.


Özet:
i5 7200 u + nvidia gt950m Performansı 10 üzerinden 7 ise
Amd A10 9620p + amd rx540 performansı 10 üzerinden kaçtır.

5-6 sene günlük işler için kullanabilir miyim?
İ5 4200u+ 750m dell laptopu 6 sene kullandım. Temiz, titiz kullanıcıyım.
Bu AMD işlemci ekran kartına ne diyorsunuz, performansı çok üzer mi?
0
graywolf
(07.02.19)
Üzer. Uzun süre kullanacaksanız niye ucuz bir şey bakıyorsunuz ki? 5 bine 1050li bilgisayarlar var bence onlara yönelin.
0
bahoho
(07.02.19)
Oyun oynayacaksanız U serilerine bakmayın, güç tasarrufu için üretilen modeller bunlar.
0
aynabugusu
(07.02.19)
Üstadlar param bu kadar. Bu bütçe ile bir bilgisayar alacağım aylık 250 tl taksitle 9 ayda ödeyeceğim. Daha yukarı çıkabilir bir bütcem yok ki.
i5 7200 u + nvidia gt950m bundan çok mu kötü yani aralarında bu kadar çok performans farkı mı var
0
🌸graywolf
(07.02.19)
hocam
gpu boss vs. karsilastiran siteler var
oradan bakın performansa
0
kingcyrax
(07.02.19)
amd 2/10 dur oyun performansi cok dusuk olur muhtemelen 750m den daha iyi olmaz
0
eipcack
(07.02.19)
(2)

Swift + Firebase ile Mobil Uygulama Yapmak

herşeyi soran adam
Selam,Developer değilim ancak merak ettiğim bi konu var:Swift dilini ve Firebase kullanımını öğrenerek, TAM bir uygulama yapabiliyor muyuz? Yani Firebase'i backend olarak kullanabilir miyiz?Örneğin, LetGo, Gardrops veya al-sat yapılan bir marketplace gibi bir app yapmak mümkün mü? (Küçük veya orta ö
Selam,

Developer değilim ancak merak ettiğim bi konu var:
Swift dilini ve Firebase kullanımını öğrenerek, TAM bir uygulama yapabiliyor muyuz? Yani Firebase'i backend olarak kullanabilir miyiz?

Örneğin, LetGo, Gardrops veya al-sat yapılan bir marketplace gibi bir app yapmak mümkün mü? (Küçük veya orta ölçekli bir app olacağını varsayalım.)
- üye olma
- giriş yapma
- ürünleri listeleme
- ürünleri filtreleme
- ürün ekleme
vs.

Yukardaki fonksiyonların API'larını Firebase ile oluşturup, kullanabilir miyiz?

Çok soru sordum ama ne dediğim anlaşılmıştır sanırım.

Teşekkürler.
0
herşeyi soran adam
(07.02.19)
Konuya çok hakim değilim ama Swift'in yanında XCode kullanımını da öğrenmeniz gerekebilir. Sadece kod bilmek işin büyük bir bölümü ama tamamı değil. Arayüz tasarımı için XCode da bilmek gerekiyor.
0
himmet dayi
(07.02.19)
Uygulama yapmak için developer hesabı zorunlu değil. O uygulamayı markette yayınlamak için zorunlu. Eğer ben uygulama yapacağım ama ticari amacım yok. Ben ve birkaç arkadaşım kullanacak diyorsanız, 3. parti uygulama olarak app store dışında yayınlayabilir ve telefonlara yükleyebilirsiniz. apple'ın 3. parti uygulamalara izni açılalı epey oldu.

yok, ben uygulama içine reklam koyarım ya da uygulamayı paralı yaparım derseniz app store'da yayınlarsanız iş ancak fizibıl oluyor. aksi halde kimse uygulamanızdan haberdar olmaz.
0
himmet dayi
(07.02.19)
(13)

ekran kartı alacağım bir destek atar mısınız?

niteliksiz beyingucu
Merhaba,Bu işlerden anlamayı 2010 civarlarında bıraktım.Bir masaüstü bilgisayarım var. Onboard ekran kartlı toplatmıştım zamanında oyun oynamıyorum nasılsa diye. Şimdi hayat stresi bastırınca ufak ufak oyun piyasasına girsem mi diye düşünmekteyim. Fakat bu zillete de ayıracak çok param yok. 300-500
Merhaba,

Bu işlerden anlamayı 2010 civarlarında bıraktım.
Bir masaüstü bilgisayarım var. Onboard ekran kartlı toplatmıştım zamanında oyun oynamıyorum nasılsa diye. Şimdi hayat stresi bastırınca ufak ufak oyun piyasasına girsem mi diye düşünmekteyim.

Fakat bu zillete de ayıracak çok param yok.
300-500 TL civarında bi$iy düşünüyorum.

Oynayacağım oyunlar; PES, Football Manager, CS, PUBG falan.
Öyle aman aman FPS yüksek olsun, max resolution oynayayım diye de bir derdim yok. Maksat oynatsın, kasmasın vs. yeterli benim için.

Bu durumda hangi ekran kartını alsam bilgisayarımın özelliklerine uygun olur bilemiyorum. Hangi tarz parça-model anakarta uyum sağlar hangi model en güzel performansı gösterir bilmiyorum.
Bilgisayardan anlayan arkadaşlardan ricam bi destek atıp şu fakiri sevindirmeniz.

Bilgisayarımın özelliklerini aşağıda yazıyorum.
Tabi bu bilgisayardan hayır gelir mi onu bilemiyorum, bu konuda da bir öneriniz varsa alabilirim. Eğer 'hiç şansın yok' diyorsanız kırmadan söyleyiniz :)
Şimdiden çok teşekkürler.

Intel 55 Anakart
Intel I5 650 3.20 İşlemci
8 GB DDR3 1333MHZ Ram
0
niteliksiz beyingucu
(06.02.19)
saat 12'ye geliyor. bence uyu sen :(
0
washe
(06.02.19)
www.youtube.com

1050ti 1000-1200 lira.
0
washe
(06.02.19)
kırmadan demiştim :[
0
🌸niteliksiz beyingucu
(06.02.19)
www.youtube.com

fake'miş o video
0
washe
(06.02.19)
ilk video beni hissizleştirdi ama ikincisi fena değil gibi sanki
0
🌸niteliksiz beyingucu
(06.02.19)
1050 de 800 lira. sanırım ikinci el bi ekran kartıyla işi halledebilirsin gibi. umarım 400-500 watt arası bi power supply'ın vardır.
0
washe
(06.02.19)
bu saatte bilgisayarın içini açsam çarpılırım ama kesin yoktur.
yarın bi bakarım olmadı, alıcaz artık yeni bi power suppyle.
o söylediğin ekran kartının ikinci eline bakmalara başlayayım ben en iyisi.
0
🌸niteliksiz beyingucu
(06.02.19)
O sisteme gtx 760 belki gtx 960'dan fazlası bottleneck yapar zaten o nedenle uçma bu seviye bir kart al açar o oyunları.
0
bos gezenin bos ustasi
(07.02.19)
Seni üzmek istemem ama verdiğin oyunları hem ucuz bir kart alayım hem de max fps ile oynayayım demişsin bu piyasadaki 2500 - 5000 TL'ye satılan kartlarla bile sistemi süründürürken sen elindeki imkanlarla nasıl yapmayı planlıyorsun ki?

Sana önerim özellikle mining işlerinin kötü gittiği şu günlerde ikinci el kart piyasasını bi kontrol etmen, mining işinde kullanılmış garantisi devam eden ve fazla yıpratılmamış kart satan birilerini bulman ama burada bir sıkıntı var kullandığın PSU da önemli eğer 750W ve altı PSU kullanıyorsan o da yetmeyecektir.

Burada 2 şeyden birinden feragat etmen gerekiyor ya yüksek FPS oyun zevkinden ya da fazla para harcamama hedefinden.
0
solo
(07.02.19)
750ti r7 370 rx460 rx560 gibi kartlardan hangisini ucuza bulursaniz alin. oem rx460 in sifirini 350 civarina bulabilirsiniz
0
eipcack
(07.02.19)
@solo'nun dediklerinden bi kısmı hatalı, onları düzelteyim.

mining yapılan ekran kartlarını almaktan çekinmeyin. youtube google vs arayabilirsiniz. gamer adam ekran kartını işlemcisini overclock eder. miningci downclock eder. 7/24 çalışması da sıkıntı değil. yani mining yapılan bir kartı almanın riski = oyun oynanmış kartı almanın riski.

ek olarak, overclocklu i7 7700k, 32 gb ram, 2 ssd, 1 hdd, 8 kasa fanı, 5-6 usb sürekli takılan ve RTX 2080ti olan bilgisayarımı 650 watt psu ile kullanıyorum.

750 watt dünyalara yeter de artar.
0
washe
(07.02.19)
Selam tekrardan, yaptığım araştırmalar sonucu bu bilgisayarla mario oynamaktan öteye geçilemeyeceğini nihayet kavradım :)
Cevap veren herkese teşekkür ederim.

Şöyle bir sistem topladım. 3-4bin TL bütçe ayırdım.
Yorumlarınız nedir?

-B360M Anakart
-i3 8100 İşlemci
-Gskill 2 x 4 GB 2400 mhz. Ram
-RX 460 Ekran Kartı (Bu zaten elimde var)
-WD 1TB Sata 3 7200 RPM Hard Disk
-120 GB Kingston A400 SSD
-Corsair PSU (kaç watt almalıyım onu bilemiyorum)
0
🌸niteliksiz beyingucu
(05.03.19)
washe
(05.03.19)
(3)

kablonet modem sorusu docsis 2.0

sutlu nescafe
ilgilileri tarafından bilindiği gibi şu sıralarda docsis 3.0 modem sıkıntısı yaşanıyor. elimdeki modem bozulsa ne yaparım diye düşünürken elimdeki eski modemim aklıma geldi. scientific atlanta docsis 2.0 uyumlu bir modem var. onu kullanabilir miyim acaba? 16mbit ve üzeri docsis 3.0 istiyor ondan hab
ilgilileri tarafından bilindiği gibi şu sıralarda docsis 3.0 modem sıkıntısı yaşanıyor. elimdeki modem bozulsa ne yaparım diye düşünürken elimdeki eski modemim aklıma geldi. scientific atlanta docsis 2.0 uyumlu bir modem var. onu kullanabilir miyim acaba? 16mbit ve üzeri docsis 3.0 istiyor ondan haberim var.
0
sutlu nescafe
(06.02.19)
kullanabilirsiniz ancak kablo tv şebekesine kaydettirmeniz lazım. şayet sizin üzerinizde görünmüyorsa, örneğin ikinci el aldıysanız, o modem kime kayıtlı görünüyorsa gidip onun başvurması gerekir. (en azından öyleydi)
0
kisa
(06.02.19)
modem benim. turksat vermişti zaten. mac id kaydının gerektiğini biliyorum da teknik olarak docsis 2.0 modemlere hizmet vermiyoruz deme ihtimalleri olmaz herhalde. asıl onu merak ettim.
0
🌸sutlu nescafe
(06.02.19)
Docsis 2.0 ile çoğu tarifeyi desteklemiyorlardı. Bendeki modemin hızı kadar baglanayim diyemiyorsun. Zaten genel olarak 2.0 ı desteklemiyorlar diye biliyorum.
0
herhaltibiliyoring
(06.02.19)
(1)

bana verilen api linkinden token'la veri çekmek istiyorum (basit soru)

duyuru
oauth2 kullanıyorlarmış. id, password filan var token alabiliyorum onda sorun yok. ama daha sonra en basit şeyi çağırıyorum, yani doğrudan bir liste getirecek. bunu çağırırken de bu aldığım token'ı gönderiyorum aynı zamanda ama "Authentication credentials could not be found." dönüyor. credentials de
oauth2 kullanıyorlarmış. id, password filan var token alabiliyorum onda sorun yok. ama daha sonra en basit şeyi çağırıyorum, yani doğrudan bir liste getirecek. bunu çağırırken de bu aldığım token'ı gönderiyorum aynı zamanda ama "Authentication credentials could not be found." dönüyor. credentials dediğine göre token'da problem olmalı gibi düşünüyorum ama yeni aldığım token'ı deniyorum zaten. şu an postman üzerinden deniyorum. www.eksiduyuru.com gibi bi link olduğunu düşünün, url kısmına bunu yazıyorum. headers kısmına da Authorization ve bana dönen token bilgisini yazıyorum. token bilgisini yazarken "Bearer token" gibi de denedim ama yine olmadı. ne yapmak lazım? bu token değerini params'a yazmayı filan da denedim.
0
duyuru
(06.02.19)
tokeni header ile gönderebilirsiniz key-value olarak galiba denediniz. Ayrıca postman de authorization diye bir kısım var oradan seçim yapıp tokeni göndermeyi deneyin. Son olarak sanmıyorum ama belki tokeni istek objesinin içinde göndermenizi istiyor olabilirler apinin arayüzü varsa swagger gibi bakmak lazım kolaylıklar.
0
demirKamil
(06.02.19)
(6)

Aynasız Fotoğraf Makineleri

nıç
Zamanında çok araştırdım ilgilendim-heveslendim ama bir süredir beklemede bıraktığım bir konu olduğundan çok bilgim olmayan bir konu olarak kaldı bu makineler.Fujifilm'in x serisi ile ilgileniyorum. xa5 fiyat olarak uygun ama plastik gövde falan olması hoşuma gitmedi pek. (sıkıntı olmaz mı ya da?)So
Zamanında çok araştırdım ilgilendim-heveslendim ama bir süredir beklemede bıraktığım bir konu olduğundan çok bilgim olmayan bir konu olarak kaldı bu makineler.

Fujifilm'in x serisi ile ilgileniyorum. xa5 fiyat olarak uygun ama plastik gövde falan olması hoşuma gitmedi pek. (sıkıntı olmaz mı ya da?)

Sony ya da olympus da olabilir.

Marka- model önerilerinizi bekliyorum.
0
nıç
(06.02.19)
bütçe çok önemli tabii.
video da çekerim diyorsan a6000 aynasıza giriş için çok uygun. videoyu hiç çekmem diyorsan fuji'nin xt serisinden xt-1 de iyidir. özellik açısından a6000'in artıları olsa da fotoğraf kalitesinde belli noktalarda önde.
bu noktada piyasanın hakimi a6000 diyebiliriz, abisi a6300 daha iyi ama aralarında fiyat farkı çok. xt-1 de daha pahalı a6000'den.
bütçede sorun olmayacaksa a6500 alıp geçmek en iyisi tabii...

edit: proteus'un dediği aldatıcı olmuş biraz, profesyoneller sony tercih etmiyor gibi konuşmuş. tabii ki doğru değil, benim de bizzat tanıdığım, bizzat tanımayıp sony kullandığını bildiğim bir sürü sanatçı var. hatta totalde profesyoneller arasında sony kullananlar daha bile çoktur gibi kanıtlayamayacağım bir iddiada bile bulunabilirim.
bunu niye söyleme gereği duydum, çünkü giriş için bütçen çok yüksek değilse "sony dandikmiş fuji için kasayım" diyip de kendini zorlama diye. yoksa her makinenin kendine göre artıları eksileri var, sen bizzat araştır karar ver.

bir de xa5 dediğin için bütçen çok yüksek değil diye düşündüm, full-frame'lere girmedim. yoksa aşağıda dendiği gibi a7 serisine bakılır tabii ki.
0
Jux
(06.02.19)
eger lens cesitliligi istiyorsan fuji, ama ben kit lens ile idare edecegim diyorsan yine fuji, tasimasi kolay olsun, istedigimde satmasi kolay olur diyorsan yine fuji. olympusların her serisi birbirini tutmuyor özellikle işlemcileri ile ilgili cok sikayet var. o kadar profesyonel fotografci, fotograf sanatcisi taniyorum, sayi ile 1 tanesi bile sony yi tercih etmiyor.
0
proteus
(06.02.19)
Bende x-pro2 var. Fujifilm. Fujifilm kullanana kadar bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum. Babamda xt2 var. O da güzel.

Bütçe önemli yukarıdaki arkadaşımın da dediği gibi. Sony a7r3 çok güzel bir makine. Ama bütçenize uygun değilse hiç de güzel bir makine değil.

A6000 kullanıp memnun kalan arkadaşım var. O tamamen bütçe sıkıntısı nedeniyle a6000 almıştı.
0
levpontryagin
(06.02.19)
Bende olympus öneriyorum, her türlü bilgi için m43turkiye.com dan yararlanabilirsiniz. Forum.donanimhaber.com de de olympus m43 kullanıcıları konusu var.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(06.02.19)
evet belirtmeyi unutmuşum çok önemli bir etken tabii bütçe.

maalesef 3bin civarı düşünüyorum.

ama bir delilik yapabilirim belki.
0
🌸nıç
(07.02.19)
Sony'nin butun aynasiz modelleri kendi kulvarinda ve fiyat araliginda cok iyi is cikariyor bana sorarsan.
0
stavro
(07.02.19)
(4)

2 instagram sorusu (birisi tavsiye)

tchuck
1. instagramda "hikayede link ver" çıkması için ne yapmak gerekiyor? takipçi sayısı mı yüksek olmalı?2. konu uzun:bizim nikah süsleri vs. sattığımız bir sayfamız vardı. satışlar inanılmaz düştü, batacak kadar düştü. 110bin gerçek takipçiydi hepsi, ama görüntülenmeler falan yerlerde.biz bu sırada bir
1. instagramda "hikayede link ver" çıkması için ne yapmak gerekiyor? takipçi sayısı mı yüksek olmalı?

2. konu uzun:

bizim nikah süsleri vs. sattığımız bir sayfamız vardı. satışlar inanılmaz düştü, batacak kadar düştü. 110bin gerçek takipçiydi hepsi, ama görüntülenmeler falan yerlerde.

biz bu sırada bir de takı markası açmaya başladık. ürettik takıları hazırladık, fotoğraflarını çektik ve şimdi sitesini açacağız. ancak şöyle bir durum oldu: acaba dedim; bizim mevcut sayfanın adını değiştirip, takıcıya mı çevirsem? (tüm geçmiş gönderileri silip) neticede hazır 110bin takipçi var.

nikah süsleri için sıfırdan başka bir hesap açıp ordan reklam vererek mı devam etsem?

...

yoksa bu kötü bir fikir mi, takıcının hesabını sıfırdan açmak "organik" açıdan daha mı olumlu sonuçlanır?

açıkçası takıcı işinde çok ciddi ve hızlı bir şekilde satışa başlamamız gerekiyor.
şu aşamada ne karar vermeliyim bilemiyorum.
0
tchuck
(06.02.19)
2) tüm eski gönderileri silip bi de adını değiştirirseniz insanları o sayfanın sizin olduğunu bilmez ki. aa ben böyle bi takı sayfası takip etmemiştim deyip takipten çıkabilirler. bence bilgilendirici bi post ile kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. yeni hesap açacaksanız da şu an mevcut olanda reklamınızı yaparsınız.
0
elorelia
(06.02.19)
1. hikayede link ver için 10.000 takipçiyi geçmelisiniz.
0
scudman1
(06.02.19)
@scudman1,

peki sahte takipçi ile geçersem de işe yarıyor mu? yoksa belli bir süre kısıtı falan gibi şeyler var mıdır?
0
🌸tchuck
(06.02.19)
sahte takipçi de durum ne olur bilemiyorum. hiç kullanmadım.
0
scudman1
(07.02.19)
(3)

Dvd video format bilgisi olan?

hepbiarayisicinde
Arkadaşlar youtube'dan indirilen şömine videosu tüplü televizyonda dvd çalar üzerinden nasıl çalıştırılabilir? Dvd çalar biraz eski model. Pc'den CD'ye yüklenmiş video, pc'de çalışıyor fakat dvd'de açılmıyor. Tv'de dvd'de bir sorun yok. Öğrenmek istediğim hangi formatta indirmek lazım bu videoyu? Ev
Arkadaşlar youtube'dan indirilen şömine videosu tüplü televizyonda dvd çalar üzerinden nasıl çalıştırılabilir? Dvd çalar biraz eski model. Pc'den CD'ye yüklenmiş video, pc'de çalışıyor fakat dvd'de açılmıyor. Tv'de dvd'de bir sorun yok. Öğrenmek istediğim hangi formatta indirmek lazım bu videoyu? Evdeki bir film cd'sini calistiriyor dvd. Dedigimi anlayan yardimci olabilecek varsa anneannemin duaları sizinle olacak.
0
hepbiarayisicinde
(06.02.19)
videoyu indirdiğin değil dvd'ye yazdırdığın format önemli. nero indirirsen onunla halledebilirsin.
0
winston
(06.02.19)
İndirdiğiniz değil son yazdığınız format önemli
bir dvd video yazma programı bulup onunlayazmalısınız.
Default olarak Neronun böyle bir programı olmalı
0
porn star
(06.02.19)
tesekkurler. bu arada nero deneme surumu yalnızca 100mb yazdırıyor bilginize.
0
🌸hepbiarayisicinde
(06.02.19)
(2)

macbook başlangıçta açılan programlar

tchuck
nasıl ayarlıyoruz? her halt açılıyor, hepsini kapatmak istiyorum.
nasıl ayarlıyoruz? her halt açılıyor, hepsini kapatmak istiyorum.
0
tchuck
(06.02.19)
System Preferences -> User Groups -> Login Items
0
nuevo
(06.02.19)
Yukarıdaki cevaba ek olarak OSX açılışında bilgisayarı kapatırken açık bıraktığınız programların tekrar açılmasını istemiyorsanız, elma menüsünde Shutdown'ı tıkladıktan sonra "Reopen windows when logging back in” seçeneğini kaldırabilirsiniz.
0
zombi
(06.02.19)
(4)

lens olmadan/gorunmeden kamera gibi goruntu almak mumkun mu?

hjarteblod
telefonlarda mesela on kamera ekrandan daha farkli bi gorunume sahip, arka tarafta da irice bi yer kapliyor falan. bu lensler/sensorler ekranla veya arka kapakla daha butunlesik hale gelebilir mi, ayirt edilemeyecek sekilde? lensi bulundugu yuzeyle ayni renge boyamaktan falan bahsetmiyorum :d. lens
telefonlarda mesela on kamera ekrandan daha farkli bi gorunume sahip, arka tarafta da irice bi yer kapliyor falan. bu lensler/sensorler ekranla veya arka kapakla daha butunlesik hale gelebilir mi, ayirt edilemeyecek sekilde? lensi bulundugu yuzeyle ayni renge boyamaktan falan bahsetmiyorum :d.

lens dedigimiz olayin calisma prensibinin hala basitce aynadan yansiyan isik olmasi bana tuhaf geliyor, gelisimini tamamlamamis bi teknoloji gibi yani. camasir yikarken hala bolca su ve temizlik malzemesi kullanip bi guzel karistirmak gibi, yani bundan 500 sene sonra o kirleri parcalayacak radyo dalgalari vs. kullanacagiz gibi geliyor bana. kameralar icin de ayni seyi soyleyebilir miyiz? bu yonde bildiginiz patent, duydugunuz arastirma veya fikriniz var mi?
0
hjarteblod
(06.02.19)
metalens teknolojisi üzerinde çalışılıyor.
phys.org
0
Jux
(06.02.19)
Lens dedigin mercek onu salla zaten.
Onun altinda sensor var, en temele inersen isik var ya da yok bunu bize donen tek bir hucreden olusuyor(hatta bu tek hucreyi ayri alip projende kullanabiliyorsun sadece 1 ve 0 donuyor). Onun da kucugu yok zaten.
Yan yana hucreleri dizersen komple bir kamera olusuyor.
Optik farenin altiyla foto ceken manyaklar var mesela. O da isik sensoru cunku.

Yani 1 tane isik sensoru bir de isik sensorune isigi dusurmek icin mercege ihtiyacin var.
Mercegi koymazsan dumduz olur ama isigin(obje onemli degil onemli olan objeden yansiyan isik) tam karsisina koyman lazim.
O da isimize gelmiyor, on kamera gibi cok dar aciyla cekiyor.
0
acemi
(06.02.19)
Şu da kamera aslında
goo.gl

Böyle fotolar çekebiliyor
goo.gl

Işık bir radyasyon aslında. Radyasyonu algılayıp görüntüye çeviren her şey kamera olarak kullanılabilir. Ama ortaya çıkan görüntünün insan gözünün algıladığı görüntü izdüşümü ile paralellik sağlaması için gerekli o mercekler. Aç balığın koyunun insanın gözünü incele içinde mercek var gerçekten de. Proteinden yapılma ama mercek:P

Doğanın ürettiği en mükemmel kameralar bile mercekli ise yapacak çok bir şey yok gibi. İncelir, ufalır zamanla ona diyecek bir şey yok elbette.
0
bos gezenin bos ustasi
(06.02.19)
lens dediğimiz nane kamera sensörüne giren görüntünün boyutunu değiştiriyor. normalde görüntü sensörü 2mmx2mm gibi bir ebata sahip. lens kullanmazsanız sadece sensör önündeki 2mmx2mm alanın görüntüsünü elde edersiniz. lens burada sensör üzerine daha büyük bir görüntünün düşmesini sağlıyor. lense alternatif olarak farklı yapılar kullanılması teoride mümkün. örneğin, bir fiber optik kablosu alıp bir ucunu kompakt halde sensöre bağlayıp diğer ucundaki fiberleri daha geniş bir yüzeye dağıtarak farklı görüntüler alabilirsiniz (bununla ilgili okuduğum çalışmalar var). bu şekilde, örneğin bir telefonun ekranındaki her bir pikseli bir fiberle eşleştirip ön ekranda görünür bir lens kullanmadan görüntü almak teoride mümkün. ama burada, her bir fiberin yerleştirilmesi çok zahmetli/maliyetli olacağı gibi yine her bir fiberin ucunda mikrolens bulunması da gerekebilir.
0
shadowfollower
(06.02.19)
(6)

Bilgisayarım Çok Geç Açılıyor

lideraydin
evet arkadaşlar ekranın fotoğrafını da çektim. anakart modelinin yazdığı ekranda çok bekliyor pc yaklaşık 10 dk bekliyor orada. sonra masaüstü geliyor. masaüstü geldikten sonra sıkıntı yok. boot sürecini nasıl hızlandırabilirim. acaba anakartımda sorun mu var. anakartım: MSI H110M PRO-VDhttps://s2.e
evet arkadaşlar ekranın fotoğrafını da çektim. anakart modelinin yazdığı ekranda çok bekliyor pc yaklaşık 10 dk bekliyor orada. sonra masaüstü geliyor. masaüstü geldikten sonra sıkıntı yok. boot sürecini nasıl hızlandırabilirim. acaba anakartımda sorun mu var. anakartım: MSI H110M PRO-VD

s2.eksiup.com
0
lideraydin
(06.02.19)
Bios ekranında uzun bekliyorsa sıkıntı ssd değildir büyük ihtimalle. Sana tavsiyem BIOS güncelleme yapman olur bir de BIOS ekranında fastboot diye bir seçenek olması lazım direkt geçer.
0
bos gezenin bos ustasi
(06.02.19)
öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.
ssd kullanmıyorum hdd var.
bilgisayara bağlı başka bir depolama birimi yok.
BIOS güncellemesi yapmadım ama fastboot'u açtım. bu sefer de anakart ekranı çabuk geçti evet ama aşağıdaki ekranda takıldı aynı süre. sanırım sorun anakart veya biosta değil. hdd'de veya windowsta olabilir.

s3.eksiup.com

ekleme:@ananiyimioguz hocam bilerek açmadım telefonu aldığımda böyle geldi ama hoşuma gidiyor o yüzden kaldırmıyorum. gene de teşekkürler hatırlattığın için.
0
🌸lideraydin
(06.02.19)
POST ekraninda 10dk kadar bekliyorsa sorun HDD/SSD'de degildir. ya donanimsal bir sikinti var, yada "bos gezenin bos ustasi"nin dedigi gibi network uzerinden biryerlere baglanmaya calisiyordur. BIOS'a gir boot cihazlari olarak neler ayarlanmis kontrol et. yerel HDD disinda aktif olan butun boot cihazlarini iptal et yada siralamada HDD'den sonraya al.

bir de bios ayarlarinda bu MSI yazisi yerine POST bilgilerini gosterebilecegin bir ayar olmasi lazim. onu da degistirirsen hangi asamada takildigini daha rahat bulursun
0
crucio
(06.02.19)
@crucio hocam sanırım post ekranında beklemiyor. senin dediğin ayarı yaptım artık msi yazısı yerine post bilgileri yazıyor ve orayı hemen geçiyor. fakat adından aşağıdaki gibi kalıyor gene.

s3.eksiup.com
0
🌸lideraydin
(06.02.19)
o daire surekli dönüyor mu yoksa arada donuyor mu? bu ekranda kaliyorsa derdiniz HDD olabilir ama 10dk'da cok fazla. windows baslangicinda cok fazla uygulama aciliyor olabilir. ilk once baslangicta acilan uygulamalari temizle. hizlanmazsa temiz windows yuklemek hizlandirabilir. windows ayarlarinda fabrika ayarlarina don secenegi var onu deneyebilirsin. bu da cozmezse SSD derdine derman olur ama sorun HDD/SSD oldugunu zannetmiyorum 10dk cok abzurt bir sure.
0
crucio
(07.02.19)
Daire sürekli dönüyor hiç donmuyor. başlangıç kısmına da baktım aşağıya ss atayım siz de bir bakın isterseniz. acaba bu işin RAMlerle bir ilgisi olabilir mi?

prntscr.com
0
🌸lideraydin
(08.02.19)
(5)

ISO dosyasını cdye yazmadan çalıştırmak için ne yapıyoduk?

windows95
fi tarihinde deamon tools kullandığımızı hatırlıyorum da çok zaman geçti. nasıl kullanıldığını da unuttum zatenşimdi ne yapıyoruz bunun için? teşekkürler
fi tarihinde deamon tools kullandığımızı hatırlıyorum da çok zaman geçti.
nasıl kullanıldığını da unuttum zaten
şimdi ne yapıyoruz bunun için?
teşekkürler
0
windows95
(06.02.19)
Windows direk açıyor. Kaç kullanıyorsun?
0
valentinov
(06.02.19)
8.1

nasıl açıyor ki? data mata bissürü şey var içinde
0
🌸windows95
(06.02.19)
8.1 den tam emin olamadım. Ama winrar falan da kullanabilirsin. O da iso açıyor.
0
valentinov
(06.02.19)
8.1'de programa gerek yok kendiliğinden destekliyor.

iso dosyasına sağ tıklayıp mount edebilirsin. türkçesi nedir fikrim yok ama anlarsın zaten görünce.
0
rotten head
(06.02.19)
bin dosyası vardı içinde winrar açmadı, (bkz: power iso) demişler nette onu yükledim. onla halloldu.
yine boşuna açtığım bir duyurunun sonuna geldim kusura bakmayın beyler şsdlfjjds
0
🌸windows95
(06.02.19)
(5)

Teknik bir soru soruyorum

valentinov
Sözlük kullanıcısı bir insanın duyuruya girişi engellenebiliyor mu?Örneğin ben duyuru kurallarını hiçe saysam flood yapsam falan. Hesabımı silme ya da girişi engelleme gibi bişey oluyor mu?
Sözlük kullanıcısı bir insanın duyuruya girişi engellenebiliyor mu?

Örneğin ben duyuru kurallarını hiçe saysam flood yapsam falan. Hesabımı silme ya da girişi engelleme gibi bişey oluyor mu?
0
valentinov
(06.02.19)
Tabii ki.
0
kobuzchu kiz
(06.02.19)
Duyuru'dan banlanırsan sözlüğe de giremezsin.
0
diffarentiationation
(06.02.19)
@diffarentiationation'ın cevabı yanlış.

duyuru'dan banlanabilirsin ama bunun sözlük hesabına hiçbir etkisi olmaz.
0
işimdeyim gücümdeyim
(06.02.19)
@işimdeyim bizzat tecrübe ettim bu olayı. birinde banlanırsan diğerine giremezsin. %100.
0
diffarentiationation
(06.02.19)
Ekşi duyuru'nun sözlük hesaplarına müdahale etmesi mümkün değil. Sözlük hesabınız kapatılırsa o hesapla Duyuru'ya giremezsiniz ama sözlük hesabınız Duyuru'da engellendiğinde sözlüğü kullanmanıza engel olmaz.
0
kobuzchu kiz
(06.02.19)
(1)

Chrome Script Sıkıntısı

rakunzelll
Merhabalar.Son zamanlarda Chrome'da bir sıkıntı yaşamaya başladım masaüstü bilgisayarımda. Atıyorum alış veriş sitelerinde görsellerin sağında ve solunda önceki-sonraki fotoğrafa geçmek için oklar vardır, basınca geçer görsel. Veya çeşitli kutucuklardan arama filtresi için seçenek işaretlersiniz, be
Merhabalar.

Son zamanlarda Chrome'da bir sıkıntı yaşamaya başladım masaüstü bilgisayarımda. Atıyorum alış veriş sitelerinde görsellerin sağında ve solunda önceki-sonraki fotoğrafa geçmek için oklar vardır, basınca geçer görsel. Veya çeşitli kutucuklardan arama filtresi için seçenek işaretlersiniz, beden seçersiniz falan. Sözlükte de "takip" sekmesinden "favladıkları" kısmı çalışmıyor mesela. Buna benzer script tabanlı olduğunu düşündüğüm işlev problemleri var Chrome'da. Opera'da baktım, sıkıntı yok.

"Gelişmiş Ayarlar" kısmında Java çalıştırması falan da açık.

Ne yapmak lazım, sorun nedir, bilenler fikir verebilirse çok sevinirim. Teşekkürler şimdiden.
0
rakunzelll
(05.02.19)
Privacy badger veya ublock tarzı eklentiler sebep oluyor buna genelde, onları devre dışı bırakıp tekrar deneyin.
Grasemonkey scriptleri de yol açabiliyor onları da detaylıca gözden geçirin
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(05.02.19)
(3)

Spotify’a şarkı ekleyemiyorum

archery
Neden olabilir? Deli olucam, premiumum. Arama kısmından istediğim şarkıyı buluyorum, normalde basınca “kaydet,paylaş.. vs” çıkardı, şimdi kaydet çıkmıyor.
Neden olabilir? Deli olucam, premiumum. Arama kısmından istediğim şarkıyı buluyorum, normalde basınca “kaydet,paylaş.. vs” çıkardı, şimdi kaydet çıkmıyor.
0
archery
(05.02.19)
hocam kaydeti sol tarafta artı işareti yerine sağda 3 noktanın 1. sırasına aldılar yeri değişt.
0
birdposing
(05.02.19)
Biliyorum ama işte 3 noktaya basınca 1.sırada beğen çıkıyor bende.
0
🌸archery
(05.02.19)
her şarkıda mı böyle yoksa sadece belli bir şarkıda mı? sizin fiziksel kütüphanenizden bir şarkıyı sanki spotify'ın içindeymiş gibi görüyor olabilir, o yüzden ona spotify şarkılarından farklı muamele yapıyordur. Sanki bana bu tarz benim bilgisayarımdaki şarkılardan göstermişliği var diye hatırladığımdan yazdım. Tamamen yanlış bir şey söylüyor olabilirim, varsayım sadece.
0
nimberjack
(05.02.19)
(6)

Telefon ve bilgisayarda senkronize not ve hatirlatici program?

bir ileti paylastim
SelamTelefonum iosBilgisayarlarim windows ve macosIstedigim sey telefondan not ve ya hatirlatici falan ayarladigimda bilgisayar ekranimda onu gormek. Boyle bir sey eminim vardir da acaba hangi uygulama?Tesekkurler.
Selam

Telefonum ios
Bilgisayarlarim windows ve macos

Istedigim sey telefondan not ve ya hatirlatici falan ayarladigimda bilgisayar ekranimda onu gormek.

Boyle bir sey eminim vardir da acaba hangi uygulama?

Tesekkurler.
0
bir ileti paylastim
(05.02.19)
wunderlist adında hesap oluşturularak kullanılan bir site var. ios, android uygulamaları var ve web sitelerinden de giriş yapıldığında senkron olmuş şekilde kullanabiliyorsun. ben de ios ve android kullandığım için bunu kullanıyorum.
0
nickfury
(05.02.19)
evernote. dünyada daha iyisi yok
0
avatar is back
(05.02.19)
Evernote demeye geldim
0
efruz
(05.02.19)
Evernote ilk ciktigi zaman denemis sevmemistim. Bu kadar diyorsaniz tekrar bakayim. Neler degismis nasil olmus. Tesekkurler.
0
🌸bir ileti paylastim
(05.02.19)
Notlar için notes (Windows için apple'ın zamazingolarını kurmadım. icloud.com'dan girip bakıyorum.)

Hatırlatıcı için todoist.com
0
zombi
(06.02.19)
Evernote da kullanmış biri olarak, onenote'un daha iyi olduğunu düşünüyorum. Evernote ücretsiz versiyonu tırt aslında. Senkronizasyon sınırı falan var. 2 tane cihazdı sanırım. Onenote ücretsiz. Üstüne bir de 5 gb depolama alanı veriyor ücretsiz. Evernote'un ücretsiz versiyonunda bu çok az. Outlook servisi alınıyorsa hali hazırda, onenote direkt onunla da iletişim kurar, hatırlatıcı için. Gerçi bunu evernote da yapıyordur da. Sonuçta onenote microsoft'un. Kesin daha iyi çalışıyordur kendi ürünüyle.

Onenote diyorum o yüzden. Ama para verilecekse, evernote da çok başarılı.
0
windowsguvenlikduvari
(06.02.19)
(5)

Ubuntu

mistikla
şu anda windows yüklü bir sisteme format atmadan, ubuntu kurabilir miyim?yoksa disk yapılandırması için mecburen sistemi formatlayıp, sonra windows ve ubuntuyu tekrar mı kurmalıyım?
şu anda windows yüklü bir sisteme format atmadan, ubuntu kurabilir miyim?

yoksa disk yapılandırması için mecburen sistemi formatlayıp, sonra windows ve ubuntuyu tekrar mı kurmalıyım?
0
mistikla
(05.02.19)
Hayır diskte gerekli yer ayırıp windows'a bir zarar vermeden ubuntu'yu oraya kurabilirsin.
0
kabloescobar
(05.02.19)
bir zamanlar wubi vardı. windows içerisinden ubuntu kuruyordu.
0
sutlu nescafe
(05.02.19)
Hiç kurmadan USB üzerinden de çalıştırabilirsiniz amacınıza göre.
0
lordoz
(05.02.19)
İşinizi görür mü bilmem ama VirtualBox la Windows içinde kurabilirsiniz hocam.
0
mentat
(05.02.19)
vmware workstation veya virtualbox.
0
zihua
(06.02.19)
(1)

wikipedia daki tablonun linkini nasıl verebilirim?

modesttiago
merhaba,wikipedia içinde tablolar oluyor. örneğin https://en.wikipedia.org/wiki/Cabinet_of_Indonesia içindeki coordinating ministers gibi. direk bu tabloya/sectiona nasıl link verebilirim?
merhaba,

wikipedia içinde tablolar oluyor. örneğin en.wikipedia.org içindeki coordinating ministers gibi.

direk bu tabloya/sectiona nasıl link verebilirim?
0
modesttiago
(05.02.19)
yanlış bilmiyorsam wikipedia içindeki bölümler ayrı sayfalarda sekmelerde açılmıyor(entry açar gibi mesela). ama onun yerine direkt tıklandığında istenilen kısma gidilmesi için şunu kullanabilirsiniz.

www.wikiwand.com
yada şu gibi
www.wikiwand.com

linkleri incelerseniz anlarsınız. linkin sonuna #tablo_ismi gibi yazarsanız gidiyor.
0
avatar is back
(05.02.19)
(2)

html to pdf çevirmek

basond
Sorum şu bende şu şekilde uzantısı html olan dosyalar varhttp://prntscr.com/mh05b6http://prntscr.com/mh05hebunlar gibi bir sürü klasör var ve bu klasörleri şekildeki pdf gibi tek dosya içinde toplamak istiyorumhttp://prntscr.com/mh06anbunun için google a html to pdf yazdım evohtml gibi bir program d
Sorum şu bende şu şekilde uzantısı html olan dosyalar var
prntscr.com
prntscr.com

bunlar gibi bir sürü klasör var ve bu klasörleri şekildeki pdf gibi tek dosya içinde toplamak istiyorum
prntscr.com

bunun için google a html to pdf yazdım evohtml gibi bir program download ettim ama nasıl çalıştığını çözemedim ve istediğim şekilde işi yapmayacak gibi duruyor.

bunun kolay bir yolu vs var mıdır?
0
basond
(05.02.19)
google chrome'da bir eklenti olarak sayfaların screenshot'ını almak için "full page screen capture" kullanıyorum, onun PDF olarak kaydetme seçeneği de var, işinize yarar mı bilemem fakat tüm sayfaları birer birer kaydetmeniz gerekir, nispeten uzun iş.

chrome.google.com
0
gkhncnzdgn
(05.02.19)
tek bi toolla yapılanı var mıdır bilmiyorum ama şöyle yapabilirsin, chrome'da sayfanın çıktısını alır gibi yapıp pdf'e kaydedebiliyosun. bunu her sayfaya yapıp sonra çeşitli pdf tool'ları ile halledebilirsin tahminimce.
0
yuto
(05.02.19)
(1)

eski uydu haritalari - nostaljik googlemaps

dracox
selamlar,ibb'nin sitesinden 1940lara ait bile Istanbul uydu fotograflarini bulabiliyorken baska ulkelerinkini bulamiyorum. bunu saglayan bir servis, webistesi vs midir? ozellikle amsterdam'in eski uydu fotograflarini ariyorum.
selamlar,

ibb'nin sitesinden 1940lara ait bile Istanbul uydu fotograflarini bulabiliyorken baska ulkelerinkini bulamiyorum. bunu saglayan bir servis, webistesi vs midir? ozellikle amsterdam'in eski uydu fotograflarini ariyorum.
0
dracox
(05.02.19)
1940 uydu fotoğrafı mı? 1940ta uydu fotoğrafı var mıydı?
0
i dont know i dont care
(07.02.19)
(6)

3 kapılı araba

babilbaligi
Selamlar,Araba işinde ciddi bir değişiklik yapıp ufacık minicik bir araba almak istiyorum. 3 kapılı (tek kapılı mı demek lazım?) arabalardan hangilerini önerirsiniz?Spor araba olsun gibi bir derdim yok. Çok az yaksın gibi bir derdim de yok. Hangisini seçeyim bunların?Çok genel bir soru olduğunun far
Selamlar,

Araba işinde ciddi bir değişiklik yapıp ufacık minicik bir araba almak istiyorum. 3 kapılı (tek kapılı mı demek lazım?) arabalardan hangilerini önerirsiniz?

Spor araba olsun gibi bir derdim yok. Çok az yaksın gibi bir derdim de yok. Hangisini seçeyim bunların?

Çok genel bir soru olduğunun farkındayım, fikir verir misiniz?

Teşekkürler.
0
babilbaligi
(05.02.19)
mini
0
mikahakkinen
(05.02.19)
Fiat 500 ( cabriosu çok tatlı)
Smart fortwo
Audi a1
Bu üçünden biri diyorum
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(05.02.19)
smart :)
0
prasinos
(05.02.19)
smart
0
since1907
(05.02.19)
aklıma geldi gayet yırtıcı bir araba opel adam.
0
mikahakkinen
(05.02.19)
Honda CR-X
Honda s2000
Volkswagen Scirocco
0
gonulcelen87
(05.02.19)
(4)

notebookta tam ekran video tvye aktarınca alt üste siyah bant çekmesi

adivar
tv hd. tvden ayarlardan değiştirmedim 16/9-4/3 var zaten.neden oluyor bu, çözümü var mı?hdmi kablo ile aktarıyorum görüntüyü. siyah bant çekince haliyle tvnin gerçek boyutundan faydalanamıyoruz. bu da sinir bozucu oluyor.
tv hd. tvden ayarlardan değiştirmedim 16/9-4/3 var zaten.

neden oluyor bu, çözümü var mı?

hdmi kablo ile aktarıyorum görüntüyü. siyah bant çekince haliyle tvnin gerçek boyutundan faydalanamıyoruz. bu da sinir bozucu oluyor.
0
adivar
(05.02.19)
Aynı sorun bende de var. Sanırım tvden kaynaklı.
0
TerleyenBalik
(05.02.19)
Televizyon ayarlarinda goruntu formatini degistirebileceginiz bir menu bulunur. Her hdmi icin ayri ayarlanabilir normalde. "Geldigi gibi" yada laptop ekran cozunurlugu ile ayni formati (16/9 gibi) secerseniz tam ekran gostermesi lazim.

TV modelini yazarsaniz daha detayli bakilabilir.
0
ekyil
(05.02.19)
ne yaptısam olmuyor maalesef. videoya geçirince alt üstten sinema gibi bant çekiyor. tvden tüm ayarları denedim.
0
🌸adivar
(05.02.19)
hdmi 1den bağlayıp en yüksek çözünürlüğe ayarlayıp ekrana sığdır deyince sorun çözüldü. hdmi 2de bu çözünürlük çıkmıyor enteresan şekilde.
0
🌸adivar
(05.02.19)
(1)

mikrotik yönlendirme hk.

povero
Arkadaşlar elimde mikrotik var. 2 internet bağlantısı var. farklı lokasyonda bulunan bulut sip santrale yapılan bağlantıları 2. internet üzerinden diğer bağlantıları 1. internet üzerinden yapsın istiyorum. Araştırdım fakat net bir sonuç bulamadım. Bilen yardımcı olabilir mi nasıl yapmam gerekiyor. w
Arkadaşlar elimde mikrotik var. 2 internet bağlantısı var. farklı lokasyonda bulunan bulut sip santrale yapılan bağlantıları 2. internet üzerinden diğer bağlantıları 1. internet üzerinden yapsın istiyorum. Araştırdım fakat net bir sonuç bulamadım. Bilen yardımcı olabilir mi nasıl yapmam gerekiyor. winbox yüklü.

Not: Şu an iki internette aktif. Biri fail olduğunda diğeri çalışıyor. Ayarları tamam onların.

Teşekkürler.
0
povero
(05.02.19)
mikrotikten çok anlamam ama şu gruba sorabilirsin. oradan cevap çıkar ;

www.facebook.com
0
delidir yakalayin
(05.02.19)
(3)

excel - hücre dondurma

tabudeviren
excel'de verileri delete tuşu ile silinemeyecek şekilde nasıl dondurabilirim?hücreler excel hücresi değil de fotoğrafmış gibi olacak yani. ayarı değiştirilmedikçe silinemeyecek.
excel'de verileri delete tuşu ile silinemeyecek şekilde nasıl dondurabilirim?

hücreler excel hücresi değil de fotoğrafmış gibi olacak yani. ayarı değiştirilmedikçe silinemeyecek.
0
tabudeviren
(05.02.19)
Hücre kilitleme www.google.com
0
kablelvuku
(05.02.19)
yaptım ama yine siliniyor?
0
🌸tabudeviren
(06.02.19)
1)Açan kişinin değiştirebileceği hücreleri seç
2)HOME
3)Ctrl + Shift + F
4)Protection
5)Locked işaretini kaldır
6)REVIEW
7)Protect Sheet
8)Şifre koy istersen
0
hümanist tabutçu
(06.02.19)
(6)

günün sorusu: chrome mu yoksa firefox quantum mu?

steve rogers
hız, eklenti desteği ve hakim olmadığım, sadece işi bilen insanların yapabileceği her kıyasa açık bu.son zamanlarda twitter’da bizzat bu işlerle uğraşan insanlar firefox quantum övüyor. viral falan mı acaba? quantum’u ilk çıktığı zaman kullanıp sonra unuttuğum bir sebepten dolayı kaldırmıştım.
hız, eklenti desteği ve hakim olmadığım, sadece işi bilen insanların yapabileceği her kıyasa açık bu.
son zamanlarda twitter’da bizzat bu işlerle uğraşan insanlar firefox quantum övüyor. viral falan mı acaba? quantum’u ilk çıktığı zaman kullanıp sonra unuttuğum bir sebepten dolayı kaldırmıştım.
0
steve rogers
(05.02.19)
ben senelerdir firefox kullanıyorum. chrome'u hiçbir zaman ana browserım yapmadım. firefox eklenti konusunda oldukça zengin. hız konusunda da göz görülür bir fark yok chrome'la.
0
false pretension
(05.02.19)
eski bilgisayarlar icin hala chrome. firefox quantum ram'de sikinti yaratiyor
0
hikmetkaraman
(05.02.19)
chrome bilgisayarımın ram'ini perişan ettiği için 1.5 sene evvel kökten silip firefox'a geçtim çok memnunum. ama bu aralar yer imlerine link eklerken ve geçmişe tıklarken donuyor ve hiç girilemiyor çözümü de yok tüm güncellemeleri günü gününe yapıyorum.

bu yüzden 2 gün önce chrome'a geçmeye çalıştım da geçemedim hala çok ram yiyor hala bazı eksikleri var.

firefox'ta bir de bilgisayara kaydetmeden sağ tıkla ekran alıntısı alıp bi yerlere gönderebiliyorum o muazzam olay.
0
avatar is back
(05.02.19)
firefox

chrome'u sadece telefonda harita için kullanıyorum. telefonda da ana browser'ım safari.
0
not sure if serious
(05.02.19)
aradan çıkmış gibi olacağım ama opera'yı deneyin derim. chrome eklentilerinin hepsini kullanabiliyorsunuz ve chrome gibi ram canavarı da değil kendisi (400 tab açıp kullanmışlığım var, bana mısın demedi). firefox da bana nedense her zaman biraz hantal gelmiştir. son olarak, chromeda google reklamlarını engelleyemiyorsunuz artık sanırım.
0
shadowfollower
(05.02.19)
Opera
0
ApaçiBebe
(05.02.19)
(4)

yan odadaki modeme bağlanabilmek

owaki
çok az çekiyor, sinyali nasıl güçlendirebilirim veya herhangi bişey(laptop kullanıyorum)
çok az çekiyor, sinyali nasıl güçlendirebilirim veya herhangi bişey
(laptop kullanıyorum)
0
owaki
(05.02.19)
alümünyüm folyoyla sar modemi
0
bardakigüneşgözlüğü
(05.02.19)
anteni varsa sök hoparlör/telefon kablosuyla kendine yakınlaştır.
0
killerbee
(05.02.19)
elektrik hattı üzerinden interneti dağıtan cihazlar var al istediğin yerdeki prize tak kullan.
0
kraldan cok kralci
(05.02.19)
1-2 seçenek var,
1- access point .
2- modemin anteni değişecek.
3- telefon kablosu uzatılıp modemin yeri değişecek.
4- daha iyi çeken modem alınacak
0
ycaycayca
(05.02.19)
(2)

wifide iken whatsapp sesli görüşmelerde bağlantı kesilmesi

dalgaci mahmut
wifide sesli whatsapp görüşmesi yaparken sürekli kopmalar yaşıyorum. tekrar bağlanıyor uyarısı - bekleme - gecikmeli gelen konuşmalar - tekrar bağlanıyor uyarısı, sıkıyor. internete bir çare bulamıyorum her şey yolunda diyor ttnet sağolsun. ne yapabilirim?
wifide sesli whatsapp görüşmesi yaparken sürekli kopmalar yaşıyorum. tekrar bağlanıyor uyarısı - bekleme - gecikmeli gelen konuşmalar - tekrar bağlanıyor uyarısı, sıkıyor. internete bir çare bulamıyorum her şey yolunda diyor ttnet sağolsun. ne yapabilirim?
0
dalgaci mahmut
(05.02.19)
Google Duo deneyin, aşırı memnunum. WhatsApp bir süredir stabil değil bende. İnternette değil kendisinde bir sorun var.
0
reactionic
(05.02.19)
Whatsappla ben de sorun yaşıyorum epeydir wifi üzerinden. Line'a geçiyorum onda da bu sefer gecikme yaşıyorum. Mobil data'dan kullanınca ikisi de normal çalışıyor ama. O yüzden sadece whatsapp kaynaklı mı emin değilim, ki Line Doğu Asya'nın Whatsapp'ı ve adamlar artık normal arama bile yapmıyor Line'dan araşıyor, haliyle kaliteli.
0
kozmosta bir nokta
(05.02.19)
(5)

PerpaGrup sitesinden batarya almak güvenilir mi?

fasulyenin hayalleri
Merhaba, Sözlükte gördüğüm kadarı ile Perpa elektronik aletlerin bulunabilecği bir yermiş ama bu internet sitesi ne kadar onlara ait ve güvenilir bilemediğim için burada soruyorum. Googleda bir tane bile kötü yorum olmaması beni şüphlendirdi. Daha önce deneyiminiz oldu mu güvenilir mi? Tamirci getir
Merhaba,
Sözlükte gördüğüm kadarı ile Perpa elektronik aletlerin bulunabilecği bir yermiş ama bu internet sitesi ne kadar onlara ait ve güvenilir bilemediğim için burada soruyorum. Googleda bir tane bile kötü yorum olmaması beni şüphlendirdi. Daha önce deneyiminiz oldu mu güvenilir mi? Tamirci getirttirse daha uzun sürebilir diye belki ben sipariş verebilirim.
Şimdiden sağolun.
0
fasulyenin hayalleri
(05.02.19)
Aliexpress'te aynı ürünü arat. En çok sipariş edileni al. Bir sıkıntı olursa dispute açar paranı soununa kadar alırsın Perpa'ymış, tahtakaleymiş uğraşmam kaşar esnaf ile ben olsam.

20-45 gün çok fazla diyorsan da tamirci alsın o zaman bir şey olursa seni bilirim de.
0
cayt
(05.02.19)
Çok sağolun. Tamirci olmadı aliexpress ile şansımı deneyeceğim. İlk plana geri döndük. :) Gerçekten hepiniz çok sağolun.
0
🌸fasulyenin hayalleri
(05.02.19)
çok sağol, John Bloor. ama zaten aradığım şey oldukça ucuz. acelem vardı o kadar. artık zaman sorun değil ama. tekrar çok sağol.
0
🌸fasulyenin hayalleri
(11.02.19)
Evet Güvenilir. Çünkü satıcı benim :) Site bizim. İstiyorsanız gelip açık adresimizden elden alın.
Yorumlarımız iyi doğrudur ama dikkatli incelerseniz arada kötü yorumlarda var.
Ama aliexpressten alıp beklemek + gümrükde vergi verme ihtimalinide göze alırsanzı tabiki ordan da sipariş verebiliyorsunuz.
6 ay sonra bozulursa nasıl çözersiniz çinlilerle işinizi orasınıda düşünmek lazım.
0
PerpaGrup
(05.05.19)
pilsitesi diye bir yer de var.
0
Techsavvy
(05.05.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.