Giriş
(1)

Derdimi sevin (Facebook sorusu)

i m cool with that
Aranızda hala Facebook kullanan kaldı mı bilmiyorum ama belki vardır.Bir süredir telefonda YouTube’dan video paylaşırken sorun yaşıyorum. Sorun şudur, videoyu duvarıma postalarken her zaman sol tarafta görünen ufak önizleme resmi görünmüyor. Sadece link şeklinde görünüyor. Aynı sıkıntıyı yaşayan baş
Aranızda hala Facebook kullanan kaldı mı bilmiyorum ama belki vardır.

Bir süredir telefonda YouTube’dan video paylaşırken sorun yaşıyorum. Sorun şudur, videoyu duvarıma postalarken her zaman sol tarafta görünen ufak önizleme resmi görünmüyor. Sadece link şeklinde görünüyor. Aynı sıkıntıyı yaşayan başkaları da var mı, bunu nasıl çözebiliriz merak ettim.

Not: Uygulamaları silip tekrar yüklemeyi, telefonu yeniden başlatmayı denedim.
0
i m cool with that
(16.02.19)
Soruya tam cevap olamayan ama, bu durum benim de WhatsApp'da başıma geliyordu.

Linki kopyalayıp yapıştırdıktan hemen sonra gönderince link olarak gidiyordu. ama kopyalayıp yapıştırdıktan sonra biraz bekleyince, o önizleme resmi görünüyor ondan sonra gönderince de o şekilde gidiyordu. belki facebookda da bu şekilde sistem çalışabilir
0
mete kudur
(16.02.19)
(1)

Ultra wide monitör kullanan var mı?

goodman
Memnun musunuz?
Memnun musunuz?
0
goodman
(16.02.19)
Masamda 2x27’ icin cok yer olmamasından dolayı Lg 34UC79G curved monitör kullanıyorum. Memnunum.

Daha fazla masaüstü alanı sunuyor, kendi programı ile ekranı 2ye veya 4e bölerek çalışıyorum.
0
Northern Mariner
(16.02.19)
(4)

site kurmak kaça mal olur

obez kirpi george
wordpress gibi bir script ile web sitesi yapıp koyalım desek bu bana kaça patlar minimum. trafik neredeyse hiç olmaz diye düşünüyorum, bu yüzden hizmet beklentim (veritabanı sayısı, trafik, depolama vb.) sıfıra yakın, domain tescil ve 1 yıllık hostingden bahsediyorum.
wordpress gibi bir script ile web sitesi yapıp koyalım desek bu bana kaça patlar minimum. trafik neredeyse hiç olmaz diye düşünüyorum, bu yüzden hizmet beklentim (veritabanı sayısı, trafik, depolama vb.) sıfıra yakın, domain tescil ve 1 yıllık hostingden bahsediyorum.
0
obez kirpi george
(16.02.19)
25x12 hosting
75 tl civari da domain
0
jugador
(16.02.19)
Kebirhosta gir donain 50 civarı, en düşük hosting de 10 tl falan sanırım.
0
kitap terzisi
(16.02.19)
Wordpress bir script değil içerik yönetim sistemi. Birçok hosting şirketi bunun kurulumunu çok kolay bir şekilde kendi sisteminde yapmanızı sağlıyor. Ortalama 50-60 TL hosting için ve 10$ da domain için verirsiniz. Toplamda ortalama 100-110 tlye kapatırsınız mevzuyu
0
bir peynir kutusu kibrit
(16.02.19)
3-4 mio
0
graywolf
(16.02.19)
(3)

internet girişini wifi yapmak?

mehmed resad
selamlar. kaldığım yurtta wifi yok ama internet girişi var. burdan internet dağıtmak için ne yapmam lazım? (bilgisayarım yok) modem ya da router mi almam gerekiyor?
selamlar. kaldığım yurtta wifi yok ama internet girişi var. burdan internet dağıtmak için ne yapmam lazım? (bilgisayarım yok) modem ya da router mi almam gerekiyor?
0
mehmed resad
(16.02.19)
Router lazim
0
adwokat
(16.02.19)
Access Point yeterli.
0
kaptankedi
(16.02.19)
Access Point lazım .Elinizde varsa eski adsl modemlerinizde iş görebilir .
Cihazınızın marka modeline göre, ağa takınca direk çalıştırabilirsiniz, Yada ufak bir kurulum işlemi olacaktır.
0
ycaycayca
(16.02.19)
(1)

Yazılım öneri, satış sitesi.

neymis
Yazılım marketi tarzı bir site var mı?Bir uygulama yazdım, şu şu özelikleri var, resimleri videosu.kullanılan teknoloji vs.Gibi.
Yazılım marketi tarzı bir site var mı?

Bir uygulama yazdım, şu şu özelikleri var, resimleri videosu.
kullanılan teknoloji vs.

Gibi.
0
neymis
(16.02.19)
teknikekip
(16.02.19)
(1)

youtube hariç hiçbir siteden video izleyemiyorum

alwayschargeneverbend
youtube 1080p rahat oynatabilmeme rağmen netflix ve blutv 240'ta donarak çalıştırıyor, diğer video siteleri çoğu zaman açmıyor bile. telefonda da pcde'de wifi'e bağlanınca durum bundan ibaret. iss'yi aradım guncelledik dediler bir şey değişmedi. dns ayarlarım otomatik. ne yapsam halledemedim, neden
youtube 1080p rahat oynatabilmeme rağmen netflix ve blutv 240'ta donarak çalıştırıyor, diğer video siteleri çoğu zaman açmıyor bile. telefonda da pcde'de wifi'e bağlanınca durum bundan ibaret. iss'yi aradım guncelledik dediler bir şey değişmedi. dns ayarlarım otomatik. ne yapsam halledemedim, neden böyle oluyor?
0
alwayschargeneverbend
(15.02.19)
sorun sende değil, büyük ihtimalle isp'inde de değil. şöyle anlatmaya çalışayım;

sorun yaşamadığın youtube'un server'ı diyelim ki hollanda'da olsun.

sorun yaşadığın netflix de almanya'da.

evden çıkıp hollanda'ya gittiğin yol almanya'ya gittiğin yoldan farklı di mi? görünen o ki almanya'ya giden ya da almanya'dan dönüş yolunda trafik var ve trafik olan yola isp'nin müdahale edebilme şansı pek yok.

diğer yandan, iki server'a isp'inden çıkışın aynı ya da farklı yollardan olabilir. farklı yollardan ise isp'inde de sıkıntı olabilir.

umarım anlatabilmişimdir.
0
washe
(15.02.19)
(4)

Facebook ve instagrami birbirine bağlama

dikensiztel
Kafayi yemek uzereyim bi yardim edin :)Yonettigim facebook ve instagram hesaplarini birbirlerine baglamak istiyorum. Instagram'dan (mobilden)Settings>Linked Accounts ile business icin actigim hesabi ekledim; (A olsun). hatta "edit profile" yaptigimda da bu A sayfasi gozukuyor. Yine ayarlardan story
Kafayi yemek uzereyim bi yardim edin :)

Yonettigim facebook ve instagram hesaplarini birbirlerine baglamak istiyorum. Instagram'dan (mobilden)

Settings>Linked Accounts ile business icin actigim hesabi ekledim; (A olsun). hatta "edit profile" yaptigimda da bu A sayfasi gozukuyor. Yine ayarlardan story vs paylasimlarim A'da ciksin diye isaretledim; hatta bir deneme de yaptim; gozuktu. Buraya kadar tamam.

Facebook'tan A sayfasina gidip ayarlar> Instagram>"Baslamak icin instagram ekle" adimlarini takip ederek yukarida anlattigim instagram hesabini eklemeye calistigimda
"Bu Instagram hesabı zaten bir Facebook Sayfasına bağlı." uyarisi aliyorum.

Ayni isi, instagramdan "unlink" yapip, A'dan tekrar denedim yine ayni uyariyi aldim.

Instagram'in baska hesaba bagli olmasi mumkun degil..

Özetle; instagramdan facebooka bagladigim hesabi, facebooktan instagrama baglayamiyorum.

Bunu nasil cozebilirim?

Simdiden tesekkurler
0
dikensiztel
(15.02.19)
Ben bunun aynısı ile saatlerce uğraştım, söylediklerinin hepsini yaşadım. Günün sonunda Instagram hesabının, facebook üzerinde kullanmadığım başka bir sayfa'ya bağlandığı ortaya çıktı. O sayfayı iptal ettikten sonra yapabildim. Bir kontrol edin isterseniz diğer sayfaları.

Bu arada, sizden başkası da başka bir sayfaya bağlamış olabilir.
0
talasas
(15.02.19)
@talasas

İntagramin baska hesaba bagli olup olmadigini nasil bilebilirim? mobilde her sey A'ya bagli gosteriyor?
0
🌸dikensiztel
(15.02.19)
İşte sorun orda zaten, facebook'taki bütün sayfalara girip teker teker bakmanız lazım ona bağlı mı diye. Ben ancak öyle bulabilmiştim.
0
talasas
(15.02.19)
@talasas

Simdi instagram hesabim "linked Accounts"ta A'ya bagli olarak goruluyor ama aslinda ne oldugunu bilmedigim baska bir hesaba bagli.. bunu mu demek istediniz?

Zannetmiyorum.. "unlink" yaptim cunku..

dogruysa uber sacma bir durum olur cunku daha once bagli oldugu hesabi dektive ettim, ona bagli kalmasi mumkun degil baska da secenek yok..
0
🌸dikensiztel
(15.02.19)
(2)

Formatta disk biçimlendirme

gseyrek
Merhaba arkadaşlar,Format hakkında pek bilgisi olmayan biriyim, o yüzden sorduğum sorular saçma gelebilir belki, kusuruma bakmayınız.Bilgisayar açılmadığı için sistem nerede kurulu öğrenemiyorum. 100 MB yanında sistem yazıyor ama o kadar küçük yere sığmaz sanırım ki.Ben bilgisayar tamamen temizlensi
Merhaba arkadaşlar,

Format hakkında pek bilgisi olmayan biriyim, o yüzden sorduğum sorular saçma gelebilir belki, kusuruma bakmayınız.

Bilgisayar açılmadığı için sistem nerede kurulu öğrenemiyorum. 100 MB yanında sistem yazıyor ama o kadar küçük yere sığmaz sanırım ki.

Ben bilgisayar tamamen temizlensin istiyorum. Ne yapmam gerekli? Hepsini silecek miyim? Biçimlendirecek miyim? Tahminen Bölüm 2'de sistem ama ötekiler kalmalı mı? Ya da başka ne önerirsiniz?

İnternette bununla ilgili net bir şey bulamadım hiç. Anlamadığım konular olduğu için yanlış şekilde arama yapıyorum muhtemelen. Son çare size geldim, yardım ederseniz çok sevinirim.
0
gseyrek
(15.02.19)
Tamamen temizlenmesini istiyorsan tüm bölümleri silebilirsin. Bahsettiğin 100 mb’lık bölüm dursun, yanlış hatırlamıyorsam onu silemezsin zaten. Tüm bölümleri sildikten sonra boyutunu belirleyerek bölüm oluştur. Bölüm oluşturman için basman gereken tuşlar için vs zaten yönlendiriyor seni kurulum ekranı. Atıyorum 500 gb bir diskin varsa bunu 250 250 olarak bölebilirsin sana kalmış. Daha sonra oluşturduğun bölümlerden birine kurulumunu tamamlayacksın.
0
fakatmuzeyyenbuderinbirtutku
(15.02.19)
100 mblik bölümü silsen bile windows kendi oluşturur tekrar. takılma ona. kalanı fakatmuzettenbuderinbirtutku'nun dediği gibi
0
washe
(15.02.19)
(1)

Dolar alınır mı?

freezone
Dolar almak mantıklı olur mu artık? Ne zamandır seyrinde devam ediyor artmıyor da azalmıyor da. Önümüz seçim belki orada bir hareketlilik olur da kararsızlık var tabi. Fazla değil zaten 500-1000 dolar arasında olacak.
Dolar almak mantıklı olur mu artık? Ne zamandır seyrinde devam ediyor artmıyor da azalmıyor da. Önümüz seçim belki orada bir hareketlilik olur da kararsızlık var tabi. Fazla değil zaten 500-1000 dolar arasında olacak.
0
freezone
(15.02.19)
Alınır bence (YTD).Seçimden önce 6 ları görürüz gibi görünüyor.Sonra zaten batacaz.
0
Godless
(15.02.19)
(1)

ingilizce yazışma kalıpları olan site

9kuyruklukedi
eski işimdeyken zaman zaman kullandığım, bir insanın ihtiyaç duyabileceği bütün yazışma kalıplarını (teknik işler-dilekçe-davet-teşekkür-vb. yüzlerce) en düzgün ingilizce ile bulabildiğim bir site vardı. site tasarımı beyaz sarı siyah ve eski tip websitelerini andıran göz yorucu ama içerik olarak do
eski işimdeyken zaman zaman kullandığım, bir insanın ihtiyaç duyabileceği bütün yazışma kalıplarını (teknik işler-dilekçe-davet-teşekkür-vb. yüzlerce) en düzgün ingilizce ile bulabildiğim bir site vardı. site tasarımı beyaz sarı siyah ve eski tip websitelerini andıran göz yorucu ama içerik olarak dolu dolu bir siteydi. umudum yok ama burdan da bir sorayım dedim. bilen var mıdır?
0
9kuyruklukedi
(15.02.19)
bana da lazim...bulabildiniz mi acaba?
0
balik kraker
(16.02.19)
(2)

Katilim bankaciligi ile alakali marka/domain onerisi

novotni
Mesela helalpara gibi...Var midir onerisi olan?
Mesela helalpara gibi...

Var midir onerisi olan?
0
novotni
(14.02.19)
Faizyemeyiz.biz
0
valentinov
(14.02.19)
katilimpayi.biz
0
emreozb
(15.02.19)
(3)

Faydalı instagram sayfaları

lambada
Çok faydalı bulduğunuz, sürekli takip ettiğiniz yerli/yabancı instagram sayfaları hangileri?Gezme, fotoğraf, elbise vb sen bahsetmiyorum Gerçekten zekice yapıldığını düşündüğünüz ve işinize yarayan bir şeyler..
Çok faydalı bulduğunuz, sürekli takip ettiğiniz yerli/yabancı instagram sayfaları hangileri?

Gezme, fotoğraf, elbise vb sen bahsetmiyorum

Gerçekten zekice yapıldığını düşündüğünüz ve işinize yarayan bir şeyler..
0
lambada
(14.02.19)
Doğru Veri @dogruveri
Sağlıklı Yaşıyoruz @saglikliyasiyoruzcom
Sporsal Bilgiler @sporsalbilgiler
0
levent bilgen
(14.02.19)
@bbcbitesize
0
Leonardo~Da~Vinci
(14.02.19)
medya evrensel
günlük hayatta karşımıza çıkan ama geçmişini, tarihçesini vs bilmediğimiz şeyleri anlatan bir sayfa. her kim yönetiyorsa çok uğraşıyor.
bir göz atın derim. instagram.com
0
rallied
(14.02.19)
(1)

youtube'dan videosuz müzik dinlemek

kronik
için bir site var mı? internet kısıtlı ve sadece şarkıyı dinlemek istiyoruz.
için bir site var mı? internet kısıtlı ve sadece şarkıyı dinlemek istiyoruz.
0
kronik
(14.02.19)
peggo
0
jadle
(14.02.19)
(3)

Bilgisayarı tvye bağlama

ferr
Arkadaşlar online bir görüşme yapacağım. Görüşme yapacağım bilgisayarı tvye bağlasam karşıda ki görüşmeci bu durumu farkedebilir mi teknik olarak. Herhangi bir programla filan
Arkadaşlar online bir görüşme yapacağım. Görüşme yapacağım bilgisayarı tvye bağlasam karşıda ki görüşmeci bu durumu farkedebilir mi teknik olarak. Herhangi bir programla filan
0
ferr
(14.02.19)
Hayir fark edemez. Ayrica fark etmesi neden rahatsiz etsin ki? Ay bu da cok fakir monitoru yok mu diyecek.
0
Traveller
(14.02.19)
Edemez. Arkandaki camdan, gozlugunden, pencere kulpundan vs yansima yaparsa anlayabilir.
0
brkylmz
(14.02.19)
Laptop'ı bağlayacaksan ve webcam sabitse oraya bakmadığın fark edilebilir.
Teknik olarak anlayamaz.
0
cakabo
(15.02.19)
(2)

Web projesi

gneral
Arkadaşlar selam,Şu şekilde çalışan bir ide veya yazılım var mı? X projesini aç dediğimde, Sublime veya benzeri editörü açacak, (s)FTP ile bağlanacak, ilgili dosyaları düzenlemeye hazır hale getirecek,Web tarayıcıdan veya program içi uygulamadan phpmyadminde ilgili tablo(lar)ya gidecek... Gibi... He
Arkadaşlar selam,

Şu şekilde çalışan bir ide veya yazılım var mı?

X projesini aç dediğimde,
Sublime veya benzeri editörü açacak, (s)FTP ile bağlanacak, ilgili dosyaları düzenlemeye hazır hale getirecek,
Web tarayıcıdan veya program içi uygulamadan phpmyadminde ilgili tablo(lar)ya gidecek...

Gibi...

Her seferinde yeniden ayarlamaktan gına geldi...

Bu dediklerimi yapan şey var mı, varsa adı ne?
0
gneral
(14.02.19)
Söylediğin işi yapan Mac'te Automator var. Windows'ta da muadili bir şey mutlaka vardır.

Edit: Linkteki programları inceleyebilirsin alternativeto.net
0
zombi
(14.02.19)
Soylediklerini jetbrain'in uygulamalari ile yapabilirsin. Ben phpstorm kullaniyorum. Bir kez ayarladiktan sonra o proje icin bir daha ayar yapmana gerek yok.
0
tahtakafa
(15.02.19)
(3)

Ocağın gazı az çıkıyor

diffarentiationation
Her şeyi kısık ateşteymiş gibi pişirmek zorunda kalıyorum. Çıkan gazı artırmanın bir yolu var mıdır?
Her şeyi kısık ateşteymiş gibi pişirmek zorunda kalıyorum. Çıkan gazı artırmanın bir yolu var mıdır?
0
diffarentiationation
(14.02.19)
doğalgazda bir sıkıntı yoksa ocağı açtığın yerdeki kapağı çıkartıp içindeki vidaları gevşetmen lazım.
0
musmus
(14.02.19)
Ya o vidalardan ya da memeler kucuktur.
0
acemi
(14.02.19)
ocagın üzerindeki kapakalrı çıkar orayıbir temizle sonra sübap var kılcal bir delik var onun içine iğne sok çıkar bir kaç kere gaz rahat gelir..
0
jamswety
(14.02.19)
(2)

OBD cihazı tavsiyesi

lordoz
Bir önceki duyuruda bahsi geçmişti ve mantıklı geldiği için almaya karar verdim ama detaylı bilgim yok.2003 model toyota corolla araç için obd cihazı önerebilir misiniz? seçim yaparken nelere dikkat etmeliyim? olması ya da olmamasını tavsiye ettiğiniz özellikler nelerdir? kısacası her türlü bilgi ve
Bir önceki duyuruda bahsi geçmişti ve mantıklı geldiği için almaya karar verdim ama detaylı bilgim yok.

2003 model toyota corolla araç için obd cihazı önerebilir misiniz? seçim yaparken nelere dikkat etmeliyim? olması ya da olmamasını tavsiye ettiğiniz özellikler nelerdir? kısacası her türlü bilgi ve öneriye açığım.

ayrıca şu aşağıdaki üç model için yorumlarınız nelerdir?

www.amazon.co.uk

www.amazon.co.uk

www.amazon.co.uk
0
lordoz
(14.02.19)
Bu tip hazır satılan cihazlarla araca müdahalede bulunamazsınız,sadece bilgileri okuyabilirsiniz.Mesela ,cruise control veya sis farı takacaksınız araca diyelim,aktifleştirebilmek için modifiye edilmiş obd cihazına ihtiyacınız olacak.Bu cihazları açıp,içinde ufak bi müdahale yapılması gerekiyor.Araç markanıza göre forumları araştırıp,obd modifiye işiyle uğraşan arkadaşları bulmanız gerekir..Direk onlardan almak daha garanti olur düşüncesindeyim.
0
arenas
(14.02.19)
Amacım sadece motor ikaz ışığı neden yandı onu öğrenmek ve önemsiz ise ikazı kaldırmak.
0
🌸lordoz
(14.02.19)
(9)

Motor arıza ışığı (2002-2005 Toyota Corolla 1.6 vvti)

lordoz
Toyota Corolla (2003 model, 1.6 vvti, 145.000km) ile dün uzun yolda seyir halindeyken motor arıza uyarısı yandı ve bir daha sönmedi. Şu motor bloğu şeklindeki sarı malum uyarı işareti.Hararet yoktu. Yağ ve suyunu kontrol ettim sorun yoktu. Motordan herhangi bir anormal ses gelmiyordu. Radyatör suyu
Toyota Corolla (2003 model, 1.6 vvti, 145.000km) ile dün uzun yolda seyir halindeyken motor arıza uyarısı yandı ve bir daha sönmedi. Şu motor bloğu şeklindeki sarı malum uyarı işareti.

Hararet yoktu. Yağ ve suyunu kontrol ettim sorun yoktu. Motordan herhangi bir anormal ses gelmiyordu. Radyatör suyu yarıya inmişti ben de üzerine antifreeze koyup doldurdum ve yola devam ettim.

İkaz lambası hala yanıyor ama arabada herhangi bir anormal ses ya da çekişinde gidişinde bir gariplik yok.

Sebebi ne olabilir? Yurt dışında yaşıyorum ve burada araç arızaları çok pahalıya mal olabiliyor o yüzden servise götürmeye tırsıyorum ve sensör hatası falan olmasını diliyorum. :)

Bir odb cihazı bağlasam sorunu görebilir miyim? Ve/veya önemsiz ise ikaz ışığını kapatabilir miyim?

Bu arada, odb cihazı kullanan varsa, bu tip bir araç için neler yapılabiliyor odb cihazı ile? Önerir misiniz?
0
lordoz
(14.02.19)
odb değil o obd cihazı :)

evet obd ile sorunu görebilirsiniz ama obd'nin de bağlanacağı bir makine olması lazım. bu makine ile hem sorunu görüp hep de ışığı silebilirsiniz.

tr.gearbest.com

bu alet doğrudan kendisi bağlar ve dediğim işlemleri halledebilirsiniz.

urun.n11.com

bu aletle de telefona bağlanıp telefon üzerinden işlem yapabilirsiniz.
başkaca ne işler yapılır bilmiyorum. benim arabama yapılan işlemler nedeniyle bilgi sahibiyim.
0
trajikomix
(14.02.19)
oralarda kaçak mazot lpg yoksa arıza ışığı sıkıntı yaratabilir.
0
mikahakkinen
(14.02.19)
@trajikomik düzeltme için teşekkürler, amazon.co.uk'den araştırayım biraz.

@mikahakkinen Araba benzinli ve tüp yok. Benzini de BP'den alıyorum hep. Yanıtla alakalı bir sorun olması çok düşük ihtimal.
0
🌸lordoz
(14.02.19)
@trajikomik kablo ile bağlananlar ve Bluetooth/wifi ile bağlananlar arasında fonksiyonellik farkı var mı? Bluetooth versiyonlar çok ucuz, bi kıllandım. :)
0
🌸lordoz
(14.02.19)
Ayfon bluetooth olana baglanamiyor. Tek olayi o.
0
acemi
(14.02.19)
Android var bende o sorun değil, tam işlev yapabiliyorsa alayım bir tane bakayım. Hata kodu görüntüleyip, ikaz ışığı silebiliyorum yani bluetooth obd ile.

Peki, hata kodunu buldum. Çok da mühim sebep değil diyelim ve ikazı sildim. Sorun çözülmediği için kısa bir süre sonra ikaz ışığı tekrar yanacaktır değil mi?
0
🌸lordoz
(14.02.19)
Ne icin yaktigina gore degisir.
Benim orta stopun icindeki 3 tane led patlak diye yakiyor mesela.

Bazen zengin karisim diye yakiyor, bazen fakir karisim, tekleme, oksijen hatasi.
Bazisini sondurunce 1 sene cikmiyor. Kalici olanlar tekrar geliyor.
0
acemi
(14.02.19)
torque diye uygulama var, onu da yüklemeniz gerekli. ücretsiz apk'sını bulabilirsiniz.

ışık tekrar yanabilir, sebebe bağlı tamamen. bende de zengin/fakir yakıt hatasından dolayı yakıyor sürekli, lpgnin getirdiği bir sıkıntı.
0
trajikomix
(14.02.19)
Arıza ışığını söndürebiliyorsunuz. Kontak anahtarını açarken yol bilgisayarında bir tuşa basılı tutarak olması lazım internette bakabilirsiniz. Işık tekrar yanmıyorsa önemsiz anlık bir hatadır.
0
zombi
(14.02.19)
(4)

website tasarımcıları için bir soru

isvicre rakisi
arkadaşlar website tasarlayanlar konusunda merak ettiğim bir soru var;bu ekipler template alıp contenti kendileri mi işliyorlar yoksa bütün tasarımı kodlamasını da mı kendi yapıyorlar? hep aklıma takılan bir soru. bu konularda iş yapanlar nasıl yapıyorsunuz?
arkadaşlar website tasarlayanlar konusunda merak ettiğim bir soru var;

bu ekipler template alıp contenti kendileri mi işliyorlar yoksa bütün tasarımı kodlamasını da mı kendi yapıyorlar? hep aklıma takılan bir soru. bu konularda iş yapanlar nasıl yapıyorsunuz?
0
isvicre rakisi
(14.02.19)
Talep edilen işe ve yapan kişiye ya da ajansa göre değişir.

Basit bir firma Websitesi ise genellikle tema üzerinden değişiklikler ile halledilir.

Çok spesifik istekler var ise sıfırdan kodlanır.
0
lordoz
(14.02.19)
proje ve bütçeye göre değişir.
0
scudman1
(14.02.19)
Wordpress'te yapar geçersin kimse anlamaz bile
0
kreatin
(14.02.19)
@scudman+1
0
datnet
(14.02.19)
(1)

Güncelleme almayan telefonlar

nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
Merhaba, artık güncelleme almayan telefonlar banka işlemleri ve benzeri mühim işlerin güvenliğini tehlikeye sokar mı?yoksa sadece donanımın verimsiz kullanımına mı sebep olur?
Merhaba, artık güncelleme almayan telefonlar banka işlemleri ve benzeri mühim işlerin güvenliğini tehlikeye sokar mı?

yoksa sadece donanımın verimsiz kullanımına mı sebep olur?
0
nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
(14.02.19)
aslında ikisine de sebebiyet vermez (güvenlik açığı yoksa).

sadece programlar min. sistem gereksinimi istediğinde o aralık dışında kalınırsa app'i kullanamaz cihaz. bunun dışında güncelleme almamanın bug ve güvenlik açığı kapatma dışında pek bi zararı olmaz.

çıkan yeni özelliklere olan ihtiyaç ayrı bi mesele.

donanımı zaten fabrika çıkışındaki sürümü en iyi kullanan sürümüdür. dediğinizin aksine sürüm yükseldikçe donanım daha verimsiz kullanılmaya başlanır.
0
jugador
(14.02.19)
(4)

Kameralarda Aynasız mı Dslr mı

tolgame
Sizce hangisi fotoğraf makinelerinde kafamda son zamanlarda baya soru işareti oluşturdu bir yandan Canon Nikon dslr makineler bir yandan Sony Fujifilm markalarının aynasizlari sizce?
Sizce hangisi fotoğraf makinelerinde kafamda son zamanlarda baya soru işareti oluşturdu bir yandan Canon Nikon dslr makineler bir yandan Sony Fujifilm markalarının aynasizlari sizce?
0
tolgame
(13.02.19)
Yanlış hatırlamıyorsam Nikon da aynasız çıkardı bir süre önce (Canon'dan emin değilim). İnsta'dan takip ettiğim çoğu profesyonel fotoğrafçı Sony'nin modellerini kullanıyor. Hala aynı mı bilmiyorum ama 2-3 yıl önce aynasızlar için lens seçeneği sınırlıydı. Ama hafiflik filan artı oluyordu. Fujifilm çekimlerini görmedim ama Sony ile çekilen çok fazla başarılı fotoğraf gördüm.

Ne için kullanacağınız da önemli olmakla birlikte günün sonunda geriye kalan soru canon mu nikon mu, cevap photoshop/lightroom :')
0
kozmosta bir nokta
(13.02.19)
@e kesinlikle haklısın haftasonu fujifilm workshop etkinliğinde X-T20 modelini kullandım resmen makineye aşık oldum
0
🌸tolgame
(14.02.19)
konuyla ilgili bilgim kısıtlı ama kısa bir şey paylaşayım;

profesyonel olarak fotoğraf çekimlerinden para kazanan yakın bir arkadaşım var. cihazlarla ilgili üstü düzey bilgisi de mevcut.

geçenlerde bir sohbet sırasında canon'u fuji ile değiştireceğinden bahsetmişti. yeni fujiyi o da fuji ekibiyle katıldığı bir etkinlikte yakından tanıma fırsatı bulmuş çok başka bir şey falan diyordu. anlata anlata bitiremedi.

fiyat olarak daha avantajlı vs demişti. bilgim kısıtlı olmasına rağmen algımı değiştirmişti anlattıkları.
0
jugador
(14.02.19)
DSLR makine benim daha çok hoşuma gidiyor, ele oturuyor, fotoğrafçı gibi hissediyorsun. Aynasızlar taşıma, veri aktarımı vs konusunda daha avantajlı, yeni aynasızlar çok da kaliteli ama ben o tadı alamıyorum aynasızlarda.
0
cowboy
(14.02.19)
(1)

karbon filtreli davlumbaz ve temizlik

grammar7
siemens marka LC67BD532T model karbon filtreli davlumbaz kullanıyorum. bu filtreyi illa değiştirmek mi gerekiyor yoksa yıkanabilen/temizlenebilen bir şey mi?aeg-nin sitesinde yıkanabildiği yazıyor https://www.support.emea.aeg.com/tr-tr/Hot/Hood/011_Cooker_hood_washing_of_carbon_filters__longlifeeğer
siemens marka LC67BD532T model karbon filtreli davlumbaz kullanıyorum.
bu filtreyi illa değiştirmek mi gerekiyor yoksa yıkanabilen/temizlenebilen bir şey mi?
aeg-nin sitesinde yıkanabildiği yazıyor www.support.emea.aeg.com

eğer kullanan varsa ve cevap verirse çok sevinirim.
şimdiden teşekkürler.
0
grammar7
(13.02.19)
yıkanıyor tabiki, ben yağ çözücüyle yıkıyorum çok sık, sorun olmuyor.
0
ozgur bir kusun hatirati
(13.02.19)
(1)

google drive sorusu

asuturias
kısaca anlatayım durumu. bilgisarda google drive klasörüne yine bilgisayarda olan fotoğrafları yeni klasör açarak kopyaladım. ancak telefondan drive a giriş yaptığımda ne klasör görünüyor ne de içindekiler. neyi yanlış yapıyorum ben?
kısaca anlatayım durumu. bilgisarda google drive klasörüne yine bilgisayarda olan fotoğrafları yeni klasör açarak kopyaladım. ancak telefondan drive a giriş yaptığımda ne klasör görünüyor ne de içindekiler. neyi yanlış yapıyorum ben?
0
asuturias
(13.02.19)
senkronize ettin mi? arkaplanda Drive uygulamasi calismiyorsa kopyaladigin dosyalar henuz senkronize olmamistir.
0
crucio
(13.02.19)
(3)

gomplayer kısayol tuşu atama

kay adams
uygulama arka planda çalışırken (ses kaydı transkript edilecek dolayısıyla ben Word'de çalışırken), gomplayer'a müdahale edebilir miyim? ses kaydını geri alma, durdurma ileri sarma vs gibi? nasıl olur en kolay?
uygulama arka planda çalışırken (ses kaydı transkript edilecek dolayısıyla ben Word'de çalışırken), gomplayer'a müdahale edebilir miyim? ses kaydını geri alma, durdurma ileri sarma vs gibi?

nasıl olur en kolay?
0
kay adams
(13.02.19)
masaüstü bilgisayarların klavyelerinde multimedya tuşları bulunurdu. ileri geri şarkı atla vs. bu tuşlar windows media player'a etki edebiliyordu. bu ipuçları ile bir yere varabilirsiniz sanırım.
0
winston
(13.02.19)
varamadım.
0
🌸kay adams
(13.02.19)
preferences-general-keyboard kısmına gelip aşağıda "add" butonuna tıklayınca kısayol ekleme sayfası gelir. "command type" kısmından yapılacak olan eylemi seçip "shortcut keys" kısmından ilgili işlem için kısayol tanımlayabilirsiniz. ama özellikle word'de yer alan kısayollarla çakışmaması için absürt kısayollar seçmeniz lazım (ctrl+ü gibi). "global shortcut" kutusunu da tıklayınca istediğiniz işlemi yaptırabilirsiniz.
0
shadowfollower
(13.02.19)
(3)

Lens alırken dikkat edilmesi gerekenler

ozeus
Arkadaşlar uzun zamandır kullandığım 55-200 lensim bozuldu. sıfırlar acayip pahalı. makro ve mikro ayrı ayrı lensler mi alsam diye düşünüyorum.18-200 ya da 18-300 bulabilir miyim 2.el?2.el bir lensin iyi olup olmadığı kabaca nasıl anlanır?
Arkadaşlar uzun zamandır kullandığım 55-200 lensim bozuldu.
sıfırlar acayip pahalı. makro ve mikro ayrı ayrı lensler mi alsam diye düşünüyorum.
18-200 ya da 18-300 bulabilir miyim 2.el?

2.el bir lensin iyi olup olmadığı kabaca nasıl anlanır?
0
ozeus
(13.02.19)
2.el bir lensin iyi olup olmadığı kabaca nasıl anlanır?

bunu anlayabilecek kapasitede olsan zaten 2. el alacağıma hiç almam dersin.

mesela lensin açılmamış olması gerekir.

ön ve arka mercekte çizik olmaması gerekir.

lens üzerinde yanlış temizlemeden kaynaklı mikro çizikler olmaması gerekir.

lens üzerindeki kaplamanın yanlış temizlemeyle yokedilmemesi, mahvedilmemesi gerekir.

üzerinde çatlakkırık eziklik olmaması gerekir

bileziklerinin düzgün çalışması ne çok gevşek ne çok sıkı olması gerekir.

fokus motorunun modeline göre sessiz ve modelinin emsaline göre aynı hız , aynı seste çalışması gerekir.

bayonetinde sorun olmaması düzgün bir şekilde takılıp çıkartılması gerekir.

içine toz toprak, nem girmemiş olması gerekir(bkz: lensin açılmamış olması gerekliliği)

sigma alırsan usb dock olan bi yerde kalibre ettir, sonra fokusu kayıyor makinamda da focus fine tune yok deme.
0
killerbee
(13.02.19)
18-300 bir lensin iyi olma ihtimali pek yok. Bu tur lensler genellikle alayim her seyi cekeyim mantigiyla hareket edenler icin ideal olsa da buna kaliteli demek olanakli mi bilmem(fiyatindan anlarsin zaten:)
Bu isler butceye bakar. Genis aralikli iyi lensler de varr. Calisma ortamin lens degistirmeye uygunsa ayri ayri almak en tatlisi bence.
İkinci el lens alacaksan ve tecrubesizsen, tamir eden ya da satan bir yerden rica edebilirsin. İnternette de nelere dikkat edilmesi gerektigi pek cok yerde yaziyor
0
her giriste sifresini unutan adam
(13.02.19)
Çok heves etmeme rağmen tele lens alıp pek kullanamamış bir insan olarak günlük çekim için Tamron 17-50 f2.8 gibi bir lens ve macro 70-300 çok daha iş görür diye düşünüyorum. 18-300 lensler f3.5-5.6 oluyor; hacimli, ağır ve f değeri itibariyle geniş açıda istenilen sonuçları vermesi ve günlük lens olarak kullanılması zor. Eh fokal çarpan nedeniyle de telesi teleskop gibi oluyor, tripodsuz kullanımı zor...
0
salihdt
(13.02.19)
(3)

Nikon D5200 fotoğraf makinası

ozeus
3 senedir kullanmakta olduğum makinamı bir tanıdığa vermemle, otomatik netleyicisi çalışmamaya başladı. ISO, diyafram miyafram ayarlarıyla oynamış. Ama lensin üzerinde Otomatik-Manuel mandalını değiştirmem hiç bir işe yaramıyor. nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz?
3 senedir kullanmakta olduğum makinamı bir tanıdığa vermemle, otomatik netleyicisi çalışmamaya başladı.
ISO, diyafram miyafram ayarlarıyla oynamış. Ama lensin üzerinde Otomatik-Manuel mandalını değiştirmem hiç bir işe yaramıyor. nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz?
0
ozeus
(13.02.19)
Başka lensle denedin mi, sorun lenstedir belki(umarim)
0
her giriste sifresini unutan adam
(13.02.19)
Lensin motoru ya da dislileri bozulmus olabilir mi? BAska lens bulabiliyorsan dene bence de.
0
stavro
(13.02.19)
denemedim, en yakın zamanda deneyeceğim. umarım lenstedir sorun.
teşekkürler.
0
🌸ozeus
(13.02.19)
(1)

Tripod tavsiyesi

ozeus
kaliteli bir tripod satın almak istiyorum. hem uygun hem de kaliteli olursa 2.el daha iyi olur ama farketmez.kullandığınız ve tavsiye edeceğiniz tripod var mı
kaliteli bir tripod satın almak istiyorum. hem uygun hem de kaliteli olursa 2.el daha iyi olur ama farketmez.
kullandığınız ve tavsiye edeceğiniz tripod var mı
0
ozeus
(13.02.19)
Manfrotto slik pro 500dx var bende, gayet memnunum..
0
her giriste sifresini unutan adam
(13.02.19)
(4)

Elektronik sigaraya giriş gelişme sonuç

cikolata selalesi
Selamlar. 13 yıldır sigara içen biriyim ve artık sigarayı bırakmak istiyorum. Geçen sene 3 aylığına nikotin bandı ile sigarayı bıraktım ama iş-arkadaş ortamı hep dumanaltı olduğu için yeniden başladım. Yani nikotini yerine koyarak arkadaş ortamında da elektronik sigara içerek bırakabilirim gibi geli
Selamlar. 13 yıldır sigara içen biriyim ve artık sigarayı bırakmak istiyorum. Geçen sene 3 aylığına nikotin bandı ile sigarayı bıraktım ama iş-arkadaş ortamı hep dumanaltı olduğu için yeniden başladım. Yani nikotini yerine koyarak arkadaş ortamında da elektronik sigara içerek bırakabilirim gibi geliyor.
Sanırım bu elektronik sigaraları hobi edinen insanlar olmuş artık. Kime sorduysam kesin cevap alamadım. Deneme yanılma yapayım ya da bir iki ay sonra üst modele geçeyim gibi bir şey yoktu aklımda ama tek cihaz alıp onda sabit gideni görmedim daha.
Uzun süre kullanmak için nokta atışı cihaz-pil-likit-kullanım şekli-başka ne varsa önerebilecek var mı? Sigarayı en çok yemek üstüne içmek istiyorum. Bir de nöbette ya da alkollü ortamlarda boş boş yakıyorum canım istemese bile.
Sigarada seçici değilim, nikotin içeren her şeyi içebiliyorum. En çok içtiğim camel white ve kent switch.
Teşekkürler şimdiden cevap veren herkese.
0
cikolata selalesi
(13.02.19)
benim iki tanıdığım başladı elektronik sigaraya. ilk 2 ay öve öve bitiremediler. 4-5 ay sonra sigaraya döndüler tekrar. likit bulma, temizlik, şarj vs derken aslında uğraştırıcı bayaa. ben bu sebeplerle başlamaya çekindim hep. soruna cevap olmadı ama idare et =)

facebook'ta elektronik sigara grupları var, oralardan da inceleyebilirsin. ( bu biraz cevap gibi oldu )
0
spirit crusher
(13.02.19)
Elektronik sigara yerine IQOS öneririm. Ben elektronik sigaradan beklediğimi bulamadım. 3-4 ay önce IQOS'a başladım, şimdi normal sigaranın herşeyinden (kokusu, tadı) rahatsız oluyorum.
0
talasas
(13.02.19)
eleaf pico uzunca bir süre iş görür. ya da eleaf ijust 2. pico daha iyi tabi.

sıfır yerine, facebook gruplarından pil dahil olarak max. 150 tl'ye alabilirsin, özellikle Ankara ya da İstanbul ise ikamet.

Likit ise çok karışık durumlar malesef. arkadaşlarından yardım alarak sana hitap eden likiti bulabilirsin. (merdiven altı likitten uzak durman şartıyla diyeceğim ama malesef piyasanın yüzde 90'ı bu şekilde.)

başarı oranı çok çok yüksek. nikotin sakızı vs. hepsini denemiş biri olarak e-sigara ile bıraktım sigarayı.

ancak e-sigarayı da maksimum 1 ay kullan ve sat cihazını. bu sefer bunun bağımlısı olmaya hiç gerek yok ayrıca likitler güven vermiyor. uzun süreli kullanım riskli bence.
0
han20
(13.02.19)
2 ay öncesine kadar yaklasık 15 yıldır sigara iciyordum. bir arkadasımdan görüp aspire zq marka pod mod denilen cihazlardan aldım. 2 aydır kendimi denemek icin aldıgım bir kac fırt dısında sigara icmedim. tadından ve kokusundan tiksinti geldigi icin tekrar icebilmemin mümkün oldugunu sanmıyorum. dikkat edilmesi gereken ciger cekim degil de (nargile gibi) bogaz cekim cihaz alınmalı. ve ilk baslarda sigara istegini kesmesi icin yüksek doz nikotinden baslanmalı. aspire zq yu tavsiye edebilirim. 50/50 vg pg oranlı salt likit kullanılıyor. salt likit cigerden degil de kılcal damarlardan kana karıstıgı icin sigara istedigini hızlı bir sekilde kesiyor diye biliyorum. cihazı kullanması pratik. şarj edip likit doldurup kullanmaya baslıyorsunuz. ayda bir gibi bir ortalamayla kartus degistirmek gerekiyor. likit kartustaki pamuktan emildigi icin pamuk eskiyor diye biliyorum. neyse. yanlıs ya da eksik bilgi vermedigimi umarak bitiriyorum. son olarak dedigim gibi 2 aydır tek sigara icmedim ve tadından da kokusundan da tiksinmiş durumdayım. tat ve koku duyumun keskinlestigini ve nefesimin bir nebze acıldıgını söyleyebilirim. umarım yardımcı olmustur
0
tmm
(13.02.19)
(4)

bir siteden isim değiştirerek toplu dosya indirme

tabudeviren
eksiduyuru.com/dosyalar/elma01.jpgburadaki dosyalar 1000'e kadar gidiyor diyelim.adres çubuğuna elma02, elma03, elma04 diye teker teker yazmak yerine bunu otomatiğe bağlayıp indirebilir miyim? eğer yapabiliyorsam, nasıl?
eksiduyuru.com/dosyalar/elma01.jpg

buradaki dosyalar 1000'e kadar gidiyor diyelim.
adres çubuğuna elma02, elma03, elma04 diye teker teker yazmak yerine bunu otomatiğe bağlayıp indirebilir miyim? eğer yapabiliyorsam, nasıl?
0
tabudeviren
(12.02.19)
flashget ile yapıyordum ben. 1.9.6 sürümünü indir ama indireceksen. sonraki sürümler kötü. filehippo.com

file->add batch download diyip şu şekilde: prnt.sc

veya uget (ugetdm.com) ile file->batch downloads->url sequence batch diyip şu şekilde: prnt.sc
0
rotten head
(12.02.19)
isletim sistemi linux veya mac ise 10 saniyede yapilir. isletim sistemi nedir?
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(13.02.19)
@eksi sozlukte eksiyen adam

windows 10 :)

teşekkürler @rotten head.
0
🌸tabudeviren
(13.02.19)
windows icin wget indirerek de yapabilirsin.
0
crucio
(13.02.19)
(13)

Evde internet olmamasi ve turkcell vinn

takilagimacanim
Yeni gececegimiz evde internet altyapisi yokmus ttnet oyle soylemis. Bazilari internette ttnet in olmaz dedigi yerlerde vodefone internet bagladi vs uazmislar. Hicbiri olmazsa bu turkcell vinn nedir ve nasil oluyor kullananlar yorum yapabilir mi? Bi de fiyatlari nasil oluyor? Tim e gidecegim yakinda
Yeni gececegimiz evde internet altyapisi yokmus ttnet oyle soylemis.
Bazilari internette ttnet in olmaz dedigi yerlerde vodefone internet bagladi vs uazmislar.

Hicbiri olmazsa bu turkcell vinn nedir ve nasil oluyor kullananlar yorum yapabilir mi? Bi de fiyatlari nasil oluyor? Tim e gidecegim yakinda ama oncesinde arastirma yapmak istiyorum size de sorayim dedim.
Evde 2 kişiyiz ve internetsiz yapamiyoruz simdiden kara kara düşünmeye basladik.
0
takilagimacanim
(12.02.19)
alternatif olarak komşunun internetine ortak olabilirsin durumunu belirterek. geçici bi süreliğine yeni port açılana kadar vs.
0
oldz
(12.02.19)
vın vs türü mobil internet alırsan kota 10-20 gb gibi birşey olacak.
0
orpheus
(12.02.19)
ben turkcell vınn kullanıyorum aynı şekilde altyapı olmadığı için. ayda 150tl 50gb kota ama benim puanım mı ne biriktiği için ayda 95tl ödüyorum memnunum şimdilik
0
feykalade
(12.02.19)
Vinn kullandik bi ara. 12 gb kotasi vardi 50 tl fatura geliyordu. 250 tl modeme verdik. Iptal ederken de 147 tl aldilar (sanirim taahhut bozuldugu icin).

Ev kullanimina cok da uygun degil.
0
brkylmz
(12.02.19)
Yeni taşıyacağız kimseyi tanimiyoruz belki zamanla o ortaklik isini yapabiliriz binada komple internet yok.

Evet uygun degil fiyatlari da cok pahali ama alt yapi yokken mecburuz sanki
0
🌸takilagimacanim
(12.02.19)
@feykalade peki size yetiyor mu bu 50gb?
0
🌸takilagimacanim
(12.02.19)
yani ilk ayım daha fatura gelmedi henüz bilmiyorum ama kotayı aşacağımı sanmıyorum birşey indirmiyorum çünkü sadece arada film falan izliyorum. internet hızı iyi, modem gitti derdi de yok o açıdan güzel
0
feykalade
(12.02.19)
Anladim biz de arada film dizi ve youtube icin kullanacagiz. Alt yapi olmayinca baya moralim bozulmustu ama bize de yeter sanirim
0
🌸takilagimacanim
(12.02.19)
youtube saatte 1gb falan yiyor. 12 gb falan internet alirsaniz iki kisi icin baya kisitli olur. o yuzden 50 veya 75 bakmakta fayda var
0
lifeframe
(12.02.19)
12 asla yetmez zaten 50den de şüpheliyim idare edicez artik.
Bu Alt yapi isleri cok uzun suruyormus 2 senedir interneti olmayanlar var..
0
🌸takilagimacanim
(12.02.19)
sokakta mı internet yok yoksa sadece binada ankastre kutu mu yok?
eğer sokakta internet varsa ve hat kablosu (bayağı kalınca bir kablo) yeraltından değilde açıktan geçiyorsa kabloyu testereyle falan kesin. yapmaya geldiklerinde yakalarına yapışıp yaptırın. %100 çalışıyor. bize de bir yapıdenetim firması bu yolu önermişti.

edit: biz kesmedik ama sağolsun bizim yerimize hırsızlık için gelen çocuklar kesmişti. sonra hazır gelmişken yapalım dediler. talep sırası çok uzun sizinki anca 6 ayda bağlanır demişlerdi.
0
neysene
(12.02.19)
Hat çekmeden çalışanları var superbox gibi. Vodafonunda var onlardan birini alın normal netten daha sıkıntısız çekiyor genelde.
0
bahoho
(12.02.19)
Biraz pahalı ama ben Turkcell Superbox kullanıyorum. Taşındığın yere, dağa - bayıra - kampa götür, VINN'a benziyor ama 75 mbps kadar hız alabiliyorsun yerine göre. Şurada deneyimlerimi yazdım biraz, faydalanmak isteyen arkadaşlar ziyaret edebilir: dorukosanmaz.com
0
d0RuK
(18.02.19)
(4)

youtube 4k

sutlu nescafe
bazı videolar direkt 4k ile açılırken bazıları 4k ile açılmıyor neden olabilir böyle?mesela pena videonun videoları direkt 4k ile başlıyor. şimdi morveötesinin videosunu açtım o da 4k başladı. 4k seçeneği olan videolardan bahsediyorum.
bazı videolar direkt 4k ile açılırken bazıları 4k ile açılmıyor neden olabilir böyle?
mesela pena videonun videoları direkt 4k ile başlıyor. şimdi morveötesinin videosunu açtım o da 4k başladı. 4k seçeneği olan videolardan bahsediyorum.
0
sutlu nescafe
(12.02.19)
O anki anlık hızınla alakalıdır
0
JackDanielSparroww
(12.02.19)
anlık internet hızından olabilir
0
oldz
(12.02.19)
Anlık hıza ek olarak videonun fps'ine de bağlıdır. 4K 30fps daha düşük hız isterken 4K 60fps daha çok ister.
0
crown
(12.02.19)
internet hızım sabit. 23-24mbit yani. arka arkaya açsam bile farklı oluyor.
@crown'un dediğini denedim 4k 60fps takılarak oynuyor mesela.
www.youtube.com bu video 4k mesela. ama diğer videolardaki gibi otomatik geçmedi. kendim 4k yapınca da pürüzsüz oynattı mesela.
0
🌸sutlu nescafe
(12.02.19)
(7)

kablosuz internet problemi vol. 256

kibritsuyu
arkadaş hep aynı problem, yine aynı problem. derdime derman bulamadım.kablosuz internet var. diğer bilgisayar bağlanıyor, telefon bağlanıyor, benim bilgisayarım bağlanmıyor.benim bilgisayarın wifi kartında problem var diyecem, telefondan hotspot mudur, mobil veri paylaşımı mıdır nedir hani şu turkce
arkadaş hep aynı problem, yine aynı problem. derdime derman bulamadım.

kablosuz internet var. diğer bilgisayar bağlanıyor, telefon bağlanıyor, benim bilgisayarım bağlanmıyor.

benim bilgisayarın wifi kartında problem var diyecem, telefondan hotspot mudur, mobil veri paylaşımı mıdır nedir hani şu turkcell'in paralı yapacam dediği boku açıyorum, ona bir güzel bağlanıyor.

modemde sorun var diyecem, benden başka herkes bağlanıyor.

modemin ayarıyla falan oynayan olmadı. filtre koyan, engel koyan olmadı. yanımda duruyor modem. elli kere kapatıp açtım düzelmedi.

bu amk modemi niye benden başka herkesi bağlıyor da ben bağlanamıyorum?

ha internet de bağlı gözüküyor. sarı ünlem falan yok. ama hiçbir siteyi açmıyor, mail alıp göndermiyor.
0
kibritsuyu
(12.02.19)
bilgisayarınızda anti virüs programı olarak ne kullanıyorsunuz. Avira ile benzer bir sorun yaşadığımı söyleyeyim. Avira yüklüyken bilgisayardan hiç bir şekilde internete bağlanamıyordum. Üstelik dediğiniz gibi internete bağlı göründüğüm halde.
0
ucanokuz
(12.02.19)
wifi security vb gibi bir sey aktif olabilir. senin modem de guvensiz olarak isaretlenmis olabilir
0
x daemon
(12.02.19)
virüs programı olarak microsoft security essentials var. wifi security gibi bir şeyi de ben yapmazsam başkası yapmaz. bilgisayarı sadece ben kullanıyorum.

ve bu bağlantı problemi sürekli değil. bakın mesela şu anda bağlandı, oradan bağlanıyorum. ama yarım saat sonra bir bakarım bağlanmıyor. başka bilgisayarlar, telefonlar bağlandığı halde bir bakmışım benimki gitmiş.

yani öyle hiçbir şekilde bağlanamıyor değilim, ama gidince de sadece benimki gidiyor.
0
🌸kibritsuyu
(12.02.19)
Aynı sorunu yaşamıştım hp bilgisayar varken. Wifi kullanıcı adını ve şifresini değiştirdim düzelmişti bir dener misin? Saçma gelicek ama malesef oldu bu.
0
Boris
(12.02.19)
Modemi sıfırla yani fabrika ayarlarına geri çevir. Bilgisayarın bağlantısında sorun olsa mobil hat üzeriden de bağlantıda sorun yaşardın, problem büyük ihtimal modemden.
0
zekicalik
(12.02.19)
Kanal numarasını veya şifreleme türünü modemden değiştirin.
0
excespeace
(12.02.19)
Modemde hem 2.4 ghz hem 5ghz wifi varsa ve siz 5ghz olana baglanmaya calisiyorsaniz problem yasiyor olabilirsiniz. 2.4ghz olan yayina baglanmayi deneyin.
0
mononoke
(13.02.19)
(3)

Kablonet Modem Sorunu

bahattin
Bugün kablonet bağlamak için telefonda konuştuk, ellerinde modem olmadığını, eğer modemi satın alırsak gelip bağlayabileceklerini söylediler. Diğer firmaların hepsinden ağzım yandığı için kablonet bağlatmak istiyorum ama bu modem olayı biraz kafamı kurcaladı.Yakın zamanda bağlatırken bu durumla karş
Bugün kablonet bağlamak için telefonda konuştuk, ellerinde modem olmadığını, eğer modemi satın alırsak gelip bağlayabileceklerini söylediler. Diğer firmaların hepsinden ağzım yandığı için kablonet bağlatmak istiyorum ama bu modem olayı biraz kafamı kurcaladı.

Yakın zamanda bağlatırken bu durumla karşılaşan var mıdır? Sağlam uygun modem almak için nerelere gitmek gerekir?
0
bahattin
(12.02.19)
bu konuda duyuruda en az 2 kez bahsedildi. şu sıra bağlatırken herkes aynı şeyi yaşıyor.

sağlam uygun modem almak için internete girmek gerek. herhangi bir mağazada kablonet modemi görmedim ben. internette satanlar var ve şu ara sanırım genelde 2. el var ve satıcılar da piyasada modem olmadığının farkında olduklarından fiyatlar uçmuş olabilir.
0
washe
(12.02.19)
türkiye'de netmaser, ubee haricinde marka bulamazsın. onlar da ikinci el. sıfırını bulamazsın çünkü yok.
0
sutlu nescafe
(12.02.19)
Docsis 3.0 2. el modem bulmak imkansız gibi bir şey , sıfırı ise bayağı tuzlu. İşin boktan tarafı adsl/vdls modem gibi her daim kullanılabilinecek bir modem de değil, bu yüzden sıfırını almak için çok iyi düşünmek lazım. Stok olarak Nisan ayını söylüyorlar eğer beklemeyi göze alırsan durum bu şekilde.
0
zekicalik
(12.02.19)
(4)

migros kırık ürün iade

superb
migrostan dün bir sürahi aldımeve gelince kırık olduğunu anladımfişini de atmış bulundumiade veya değiştirme şansım yok mudur?
migrostan dün bir sürahi aldım
eve gelince kırık olduğunu anladım
fişini de atmış bulundum
iade veya değiştirme şansım yok mudur?
0
superb
(12.02.19)
eğer money clubcard ınızı kullandı iseniz oraya alışveriş fişiniz mail olarak geliyor. ibraz edebilirsiniz sizin aldığınıza dair olduğunu
0
milamber
(12.02.19)
Götürün danışmada durumu anlatın, zaten kendi sattıkları ürünleri biliyorlar, yardımcı olurlar.
0
malheiros
(12.02.19)
Migros bu konuda çok duyarlı. Hemen değiştirirler. Tahin helvası alıp tadını beğenmeyip değiştirmiştim. Çorap almıştım kaçık çıkmıştı iade etmiştim.
0
rakidabalikolsa
(12.02.19)
money club kartı dökümünü gösterip değiştirdim
0
🌸superb
(15.02.19)
(2)

Puk kodunu bilmediğim hattı nasıl açarım?

kırmızıayakkabılıgargamel
Patronun bi hattı var kendi üzerine, puk kodundan dolayı hat bloke olmuş. Hatta ulaşmak istiyoruz, patronu en az sürede uğraştırarak hattı açmam lazım. Nasıl yapabilirim?
Patronun bi hattı var kendi üzerine, puk kodundan dolayı hat bloke olmuş. Hatta ulaşmak istiyoruz, patronu en az sürede uğraştırarak hattı açmam lazım. Nasıl yapabilirim?
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(12.02.19)
sim kartı çıkarın. üzerindeki seri noyu call center yanıt sistemine girince otomatik verir puk'u
0
asi 1903
(12.02.19)
turkcell'de mesela internet şifresiyle girince puk bilgilerini görüntüleyebiliyosun site üzerinden. internet şifresini biliyosan ordan bakabilirsin.
0
spirit crusher
(12.02.19)
(1)

Android uygulama tasarım

contavolta
android uygulama yapmaya çalışıyorum kendim bu aralar. kod bilgim var ama android tarafını bilmiyodum, eğitim videoları falan izliyorum bişeyler çıkarmaya başladım, temel seviyede olsa. fakat aklıma takılan bi olay var bu aralar. yaptığım şeylerin arayüzü çok çirkin görünüyor şu anda. bu uygulamanın
android uygulama yapmaya çalışıyorum kendim bu aralar. kod bilgim var ama android tarafını bilmiyodum, eğitim videoları falan izliyorum bişeyler çıkarmaya başladım, temel seviyede olsa. fakat aklıma takılan bi olay var bu aralar.

yaptığım şeylerin arayüzü çok çirkin görünüyor şu anda. bu uygulamanın tasarımını nasıl yapacağız? material design denen olay bu mu oluyor? ayrıca butondur, imagedır bunlar için birilerine tasarım yaptırmak mı lazım, yoksa hazır bulunucak yerler var mı? yol gösterecek, fikir verecek olan olursa sevinirim. site ismi ya da eğitim videosu vs. paylaşırsanız sevinirim
0
contavolta
(12.02.19)
ui/ux design araştır biraz. templateler appler için var mı ama genelde template cenneti envato'dur, orada arayabilirsin.

pintereste falan girip de ui/ux design diye arattığında genel trendlerin neler olduğuna bakıp ilk başlarda taklit ederek başlayabilirsin.
0
isvicre rakisi
(12.02.19)
(3)

android uygulama yukleme problemi

tabudeviren
hafiza karti bombos olmasina ragmen ve varsayilan depolamayi hafiza karti yapmama ragmen telefona yuklemeyr calisiyor ve "yer yok" diyor. bunu nasil duzeltebilirim?lenovo p1m telefon.
hafiza karti bombos olmasina ragmen ve varsayilan depolamayi hafiza karti yapmama ragmen telefona yuklemeyr calisiyor ve "yer yok" diyor. bunu nasil duzeltebilirim?

lenovo p1m telefon.
0
tabudeviren
(12.02.19)
varsayılan hafızayı sd kart yapmanız uygulamaların oraya kurulacağı anlamına gelmiyor maalesef. hafıza kartına çoğunlukla uygulamaların kendisi değil de uygulama verileri veya önbelleği falan gönderiliyor.
bu işi görebilen app2sd gibi uygulamalar var, bir kontrol edin isterseniz.
bir de, uygulamaları kurduktan sonra taşıma gibi bir seçenek çıkıyor mu?
0
gkhncnzdgn
(12.02.19)
hayır, ama depolama bolumunde sd karta tasima var.
0
🌸tabudeviren
(12.02.19)
bundan ben de muzdaribim. aslında o hafıza kartı olayında çakallık yapmışlar. sadece fotoğraf, video vs. için sağlam çalışıyor. uygulamaların bi kısmını da hafıza kartına aktrabiliyosun ancak aktarınca çoğu sapıtıyor. bu yüzden varsayılan olması bişeyi değiştirmiyo. depolama alanı dolduğunda hafıza kartına aktar uyarısı gelir telefona. ona bırak işleri. veya taşınabilecek olan verileri telefon taşır zaten. ama ı-ıh isterse 256gb kartın olsun hiçbi faydası yok.

not: 16 gb telefonla cebelleşen biri.
0
aydogank
(12.02.19)
(4)

Huawei p smart 2019 vs huawei mate 10 lite

nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
Merhaba,p smart 2019 daha sonra piyasaya çıkmasına rağmen teknik özellikleri kağıt üzerinde mate 10 lite'den daha düşük(batarya hariç).Benim için önemli olan kamera özelliklerinde de mate 10 lite ön kamerada 13'e 8 arka kamerada da 16'ya 13 olmak üzere p smart'a üstünlük kuruyor.Ancak bunlara rağmen
Merhaba,

p smart 2019 daha sonra piyasaya çıkmasına rağmen teknik özellikleri kağıt üzerinde mate 10 lite'den daha düşük(batarya hariç).

Benim için önemli olan kamera özelliklerinde de mate 10 lite ön kamerada 13'e 8 arka kamerada da 16'ya 13 olmak üzere p smart'a üstünlük kuruyor.

Ancak bunlara rağmen reklamlarda ve sosyal medyada p smart 2019 daha çok göz önünde.

sizce hangisi alınmaya değer. ikilemde kaldım.

sözlük dışından tavsiyeler için, [email protected]'a ulaşabilirsiniz.
0
nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
(12.02.19)
teknik özellikleri düşük demişsin de p smart 2019'un işlemcisi mate 10 lite'ın işlemcisine göre neredeyse 2 kat performanslı. mate 10 lite o işlemciyle, p smart 2019 da 3 gb ram ile alınmaz. ben olsam başka seçeneklere yönelirdim. kamera kalitesi de megapiksel değeriyle ölçülmez, çok farklı parametreler var. gidip deneyebilirsiniz bir teknoloji markette.
0
signore
(12.02.19)
nasıl teknik özellikleri daha düşük? işlemcisi daha güçlü. kamera rakam olarak daha düşük ama fotoğraf karşılaştırmalarına bakmak lazım.
0
mattiadestro
(12.02.19)
Dostum seninle uzun uzun konuştuk. Sen gel beni dinle,xiaomi mi8 lite al hepsiburada satıcısıyla 1630 tl'ye. Cok iyi fiyat. Telefonda arıza olursa hepsiburada üzerinden servise yollarsın.
Mi8lite bu telefonlardan çok daha üstün. 3 gb ramli alet alma 1700 tl verip. İnan bana vestel z20 bile daha iyidir bu ikisinden snap630 işlemci var alette. Kamerası da mate 10 lite ayarında 1500tl. Yok ben illa türkiye garantili başka alet istiyorum diyorsan lenovo garantili moto z 1699 tl. Arkasına batarya motomodunu alırsan tadından yenmez. 2000tlye asus zenfone 5 ve samsung a7 2018 var.
0
karacigerim vur kadehlere
(12.02.19)
arkadaşlar epey.com'dan bakmıştım. tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.dikkate alacağım. demek siteye çok inanmamak gerekiyor.

karaciğerim dostum bu telefon benim için değil.çok sağol.inceleyeceğim yazdıklarını.
0
🌸nickaramaktanbiktimben de bunickisectim
(12.02.19)
(6)

ayni internetten farkli mbps almak?

xenophobe
arkadaslar merhaba. 300 mbps internete gecis yaptik. evde 4-5 tane cihaz var hepsinde 300 mbit'e yakin hiz aliyoruz speedtest.net uzerinden. bi tek benim laptopim 40 mbps cikariyor en fazla. vpn kullanmiyordum ama devre disi. dns kullanmiyorum.laptop da eski degil birkac senelik, i5 islemci, 8 gb ra
arkadaslar merhaba. 300 mbps internete gecis yaptik. evde 4-5 tane cihaz var hepsinde 300 mbit'e yakin hiz aliyoruz speedtest.net uzerinden. bi tek benim laptopim 40 mbps cikariyor en fazla.

vpn kullanmiyordum ama devre disi. dns kullanmiyorum.

laptop da eski degil birkac senelik, i5 islemci, 8 gb ram, 4 gb ekran karti falan var. hani sanmiyorum ki network karti falan eski olsun da o hizi alamasin.

kacirdigim bi nokta var sanki ama bulamiyorum. internetle alakali ayarlara reset atabilecegim bi yer var mi?
0
xenophobe
(12.02.19)
diger cihazlar 5GHz ile baglanmis, senin cihaz 2.4GHz'den baglanmis. modem arayuzunden bunu gorup, kontrol edebilirsin. 2.4'luk yayini kapatip sadece 5'ten yayin yap. eger bilgisayarin agi gormuyorsa demek ki bu standarti desteklemiyor. arada bu kadar fark olmasinin baska bir sebebi olamaz
0
crucio
(12.02.19)
@crucio mantikli ama 2 farkli ag var biri wifiadi_2G digeri wifiadi_5G seklinde. ben de 5g olana baglaniyorum aslinda. network aygitinin modeli Intel Dual Band Wireless-AC 3165 imis simdi ona bakiyorum destekliyor mu diye ama desteklemesi lazim cunku cihaz yeni sayilir. anlamadim.
0
🌸xenophobe
(12.02.19)
hatta soyle gosteriyor 5 ghz diye: eksiup.com
0
🌸xenophobe
(12.02.19)
Gönderdiğin görseli inceledim de, bence olayı "protocol" yazan kısımla ilgili. 802.11ac protokolüyle ilgili bir uyumsuzluk olabilir. 802.11n olarak deneyebilirsin. Benzer bir sorunla karşılaştığımı ve bu şekilde çözdüğümü söylemeliyim. Denemek sana kalmış. =)
0
gozyakansakiz
(12.02.19)
selam, bende yeni gectim 300mbps'e. laptop'tan 150mbps civari hiz aliyorum. telefon ile denedim 90mbps civari cikti.

direk kablo ile bagli degilsen 300mbps zor. ama 40mbps bana da cok yavas geldi, 150 civari gorebiliyor olman lazim.
0
cooperr
(12.02.19)
enteresan aklima baska birsey gelmedi. ac/n protokol tipleriyle alakali olamaz ac zaten en guncel protokol ve teorik olarak 1300mbps hiza kadar baglanti destekliyor. n protokolu de 450mbps'e kadar destekliyor. diger butun wifi cihazlarin baglantisini kesip sadece laptop ile baglanmaya calis. belki modem tum cihazlara ayni anda servis veremeyordur.

bir baska sebep de modemin ayarlar sayfasindan QoS seceneklerine bak. belki birisi laptopunu limitlemistir.
0
crucio
(13.02.19)
(7)

şu pc için render canavarı diyebilir miyiz?

ssiradanbirigibi
ryzen 7 2700x / (4x8) 32GB 3200 Mhz ram (hyperx) / msi tomahawk b450 / rx 580 pulseafter effects için. işlemciyi kullanıyor daha çok renderlarken. normalde çok uzağım bilgisayar donanımlarına o yüzden hevesliyim şuan.
ryzen 7 2700x / (4x8) 32GB 3200 Mhz ram (hyperx) / msi tomahawk b450 / rx 580 pulse

after effects için. işlemciyi kullanıyor daha çok renderlarken. normalde çok uzağım bilgisayar donanımlarına o yüzden hevesliyim şuan.
0
ssiradanbirigibi
(12.02.19)
render canavarı değil de amd fan diyebiliriz.
render canavarı konusuna şu arkadaş bakıyor
(bkz: nvidia rtx 2080). ti versiyonu da çıktı...
0
tururo
(12.02.19)
güzel oyun oynanır. ben olsam birkaç yüz lira fazla verip 3 yıl garantili msi rx 580 armor 8 gb alırım. tabi bütçe varsa gtx 1080 bile olur.

ssd vardır diye tahmin ediyorum. ramlerin frekansını yüksek seç. şu da fikir verir:

www.userbenchmark.com
0
ya ben lan neyse
(12.02.19)
İş görür de rx580 direkt para israfı.
Neden?
m.youtube.com
0
bos gezenin bos ustasi
(12.02.19)
@bos gezen: rx 480 satan turk market var mı? ayrıca rx 480, 580'den pahalı görünüyor:

www.anandtech.com

şurada da performans olarak geride: www.videocardbenchmark.net

varsa 1000 lira civarı 0, ben de alayım.
0
ya ben lan neyse
(12.02.19)
işlemciye iyi diyorlardı, ben geçen yıl yine bildiğim tarafta kalıp i7-8700k almıştım.

Ekran kartında da, Adobe ürünlerinin içinde hep CUDA hızlandırması var gibi görünüyor, o da Nvidia kartlarda var. AMD ATI kartlarda nasıl oluyor- oluyor mu bilmiyorum. Ekran kartı olayını iyi araştırıp öyle alın. (Detay olarak vereyim bende GTX1080 var)

bu arada After'da ne yaptığına bağlı ama, en iyi sistem bile yetmez orası kesin :D 32gb ram doluyor, 6 (sanal 12) çekirdekli işlemci bile yeri geliyor yavaş kalıyor falan. (gerçi eskiden fullhd iş yaparken şimdi 4k'ya geçtik falan onlar da çok etkiliyor tabii. Neyse)

SSD'yi unutma. Yanına raid0 da olabilir ama riskli. Yine de iş görüyor ben yaptım. (iki tane 1tb disk alıp, 2x hızda çalışan 2tb disk gibi kullanmak yani mesela)
0
nhk ni youkosu
(12.02.19)
Türkiye'de var mı yok mu bilmiyorum. Ancak Rx480 ile 580 aynı kart aslında. Biosunu yüklersen aynı performansa çıkıyor. Stock performansı aynı olsa neden farklı isimle sürsünler piyasaya? 480 hype'ı geçti gerçi mining yapanlar eritti elindeki 480 ve 580'leri biraz geç oldu düşürmek için.

Şu an 1060 1080 alma zamanı.
0
bos gezenin bos ustasi
(12.02.19)
amd'nin son zamanlardaki işlemcileri dikkat çekiyor ama ben de hala intel - nvidia tarafında kalmaktan yanayım.

www.pugetsystems.com

2 ssd'yi raid 0 yapmaktansa tek m.2 alabilirsin.

açıkçası after effects'ten anlamıyorum ama daha çok işlemci tabanlı gibi geldi bana.
0
washe
(12.02.19)
(1)

Çözülemeyen Network/Digiturk Bein Connect Sorunu

flo
Değerli arkadaşlar,Yaklaşık iki haftadır çözemediğim bir sorun için yardımlarınızı rica etmekteyim.Ne yazık ki Digiturk kutum üzerinden severek kullandığım Bein Connect'e bağlanamıyorum. Fabrika ayarlarına dönüş, Ethernet ayarlarını varsayılana çevirme, açma kapama vs olmak üzere denemediğim yol kal
Değerli arkadaşlar,
Yaklaşık iki haftadır çözemediğim bir sorun için yardımlarınızı rica etmekteyim.
Ne yazık ki Digiturk kutum üzerinden severek kullandığım Bein Connect'e bağlanamıyorum.
Fabrika ayarlarına dönüş, Ethernet ayarlarını varsayılana çevirme, açma kapama vs olmak üzere denemediğim yol kalmadı. Farklı ethernet kablolarını denedim.. Yine sonuç yok. Bugün müşteri hizmetlerini aradım, bu saydığım işlemleri bir de onlar bana yaptırdı DNS'leri 8.8.8.8 olarak girdim. Bir şey değişmedi.
Cihazım HM-9505. IP ve DNS otomatik seçilmiş durumda. Ethernet ayarlarında "Bağlandı" olarak görünmeme rağmen portala giriş düğmesine bastığımda "Bağlanıyor" yazısı geliyor ve devamında siyah ekran.
Teknik servis yönlendirecekler ama çözebilirler mi emin değilim. Cihaz değişimi de istemiyorum.

Fikir ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
flo
(11.02.19)
abi teknik servis çözer bu işi, kasmana gerek yok. zaten ücretsiz ve hızlılar bırak gelsin baksınlar.
0
giovanne
(11.02.19)
(2)

Hangi telefon?

nrn
Tek kriterim olabildiği kadar büyük ekranlı olması. Şimdikini 6 yıldır kullanıyorum ama artık WhatsApp'a girerken bile kastığından zorunlu bir değişiklik olacak. Bütçe 3500.
Tek kriterim olabildiği kadar büyük ekranlı olması. Şimdikini 6 yıldır kullanıyorum ama artık WhatsApp'a girerken bile kastığından zorunlu bir değişiklik olacak. Bütçe 3500.
0
nrn
(11.02.19)
Mi8 pro
0
(s)AINT
(11.02.19)
S9 Plus falan alın ya o paraya xiaomi yazılımı sizi üzer.
0
jefferson
(11.02.19)
(1)

Kapak Fotoğrafı

ApaçiBebe
Arkadaşımın youtube anasayfasına kapak fotoğrafı yapmak istiyorum.Ücretsiz kompleks olmayan bir program önerir misiniz?
Arkadaşımın youtube anasayfasına kapak fotoğrafı yapmak istiyorum.Ücretsiz kompleks olmayan bir program önerir misiniz?
0
ApaçiBebe
(11.02.19)
gimp
0
i dont know i dont care
(14.02.19)
(1)

Logodaki fontlar nedir? (veya dxf formatına dönüşüm)

lancelot du lac
Merhaba arkadaşlar. Çalıştığım okulun robotik kulübüne bir öğrencim logo yapmıştı. Logoyu lazer kesimde kullanmak istiyoruz ama dosyayı dönüştüremedik. Tekrar çizelim bari dedik. Logomozdaki "super" ve "nova"da kullanılan fontu tanıyan çıkar mı acaba?Veya psd (photoshop) dosyasını dxf (autocad) dosy
Merhaba arkadaşlar. Çalıştığım okulun robotik kulübüne bir öğrencim logo yapmıştı. Logoyu lazer kesimde kullanmak istiyoruz ama dosyayı dönüştüremedik. Tekrar çizelim bari dedik. Logomozdaki "super" ve "nova"da kullanılan fontu tanıyan çıkar mı acaba?

Veya psd (photoshop) dosyasını dxf (autocad) dosyasında çevirebilecek biri varsa çok makbule geçer. Yazıların içini boşaltabilsek yeter.


edit:resim çıkmamış.

s1.eksiup.com
0
lancelot du lac
(11.02.19)
Fonttan ziyade eliyle girişmişe benziyor.

Ps üzerinden pen tool ile vektörünü aldıktan sonra svg olarak kaydetmek mümkün sanırım. O formatı da kesiciler seviyordu bildiğim kadarıyla.
0
hedep
(11.02.19)
(12)

Mac OS X VPN

Jeckson
Private Internet Access kullaniyordum. Bugun itibariyle tumden kapattilar sanirim.Tunnelbear calismiyor.TTnet icin ne tavsiye edersiniz?
Private Internet Access kullaniyordum. Bugun itibariyle tumden kapattilar sanirim.

Tunnelbear calismiyor.

TTnet icin ne tavsiye edersiniz?
0
Jeckson
(11.02.19)
cyberghost firefox eklentisi çalışıyor ttnet'te. nordvpn de çalışıyor.
0
kamile necaset
(11.02.19)
L2TP olarak kullanıyorsan PIA'yı çalışıyor hala.
Belki kullandığın sunucuyla ilgili bir sıkıntıdır. PIA'nın farklı bir sunucusuna geçebilirsin.
0
nuevo
(11.02.19)
pia'nın kendi yazılımından deniyorum. bugune kadar normal çalışıyordu.

TCP ve Auto port.

Bu nordvpn ne kadar pahalı ya? 90 dolar yıllık. ExpressVPNde oyle.

Bu vpn servisleri bu kadar pahalı değildi eskiden. Yıllık 600 lira vermek çok saçma.
0
🌸Jeckson
(11.02.19)
Ayrıca L2TP sanırım o kadar da güvenli değil
0
🌸Jeckson
(11.02.19)
Kendi VPN'ninizi kurun. En rahat çözüm o. Özel mesaj atarsanız açıklayabilirim.
0
synthetic a priori
(11.02.19)
digitaloceanda denedim bir ara o da güvenli değil gibi. digitalocean goruyor bu sefer nereye baglandiğini sanirim
0
🌸Jeckson
(11.02.19)
opera tarayıcı kullanıyorum safari 12 geldiğinden beri, kendi vpn’i baya işimi görüyor.
0
phoarbix
(11.02.19)
@Jeckson

Google Cloud üzerinden kuruyorum ben. Bir senelik 300 dolar da bedava kredisi var. Yani bir sene ücretsiz gibi düşünebilirsiniz. Bu arada kullandığınız VPN servisleri de görebilir ne yaptığınızı zaten, Google veya DigitalOcean gibi bir şirkete güvenmek daha mantıklı değil mi?
0
synthetic a priori
(11.02.19)
vpn servisleri log tutmuyor. diğer şirketler log tutmak zorunda.
0
🌸Jeckson
(12.02.19)
@Jeckson selamlar yeni gördüm mesajını
evet L2TP OpenVPN kadar güvenli değil ama yine de dünya genelinde L2TP over IPSEC oldukça güvenli kabul ediliyor.

Bir de her vpn başlığında DigitalOcean vs kullanın gibi öneriler görüyorum. VPN servisleri çok daha başarılı istediğin ülkenin istediğin şehrinden bağlanabiliyorsun bu çok büyük bir artı bana göre. Ayrıca Netflix banlamalarına karşı devamlı yeni makine üretiyorlar o sayede netflixi aşabiliyorsun. Tr den Us Netflix izlemenin en mantıklı yolu halen vpn servisleri.
0
nuevo
(12.02.19)
teşekkürler.

pia ile netflix izleyemiyordum. netflix algiliyordu pia'yi.
0
🌸Jeckson
(12.02.19)
Ben izleyebiliyorum :D
0
nuevo
(13.02.19)
(5)

Yerel ağ kurma yardımı

herospower
İtalya’da trende gördüm, döndüğümüzde Pegasus’ta uçakta başlatmıştı. Olay şu;Wifi ağına katılıyorsunuz, onların söylediği web sayfasına bağlanıyorsunuz ve hazırladıkları web sayfasından tüm içeriğe erişiyorsunuz. Burada artık allah ne verdiyse film, dizi, gazete, dergi takılıyorsunuz. Bir nevi yeni
İtalya’da trende gördüm, döndüğümüzde Pegasus’ta uçakta başlatmıştı. Olay şu;
Wifi ağına katılıyorsunuz, onların söylediği web sayfasına bağlanıyorsunuz ve hazırladıkları web sayfasından tüm içeriğe erişiyorsunuz. Burada artık allah ne verdiyse film, dizi, gazete, dergi takılıyorsunuz. Bir nevi yeni nesil Online/offline eğlence sistemi. Başka ülkelerde takribi 4 yıldır varmış ben yeni gördüm ve bunu evde yapmak istiyorum.

Kişisel bilgisayarımda bir arayüz hazırlicam mesela, harddiskteki dosyaları hedef göstericem, ipadten olur belki akıllı tv’den olur bağlanıp tüm içeriğe bunun üstünden erişmek gibi bir planım var.

Fazla mı uçtum acaba ama sisteme çok özendim yav...
0
herospower
(11.02.19)
Plex araştır hocam.
0
bana nicki gerek nicki
(11.02.19)
sanırım lokal ağda çalışan bir http sunucu üzerindeki wordpress ile basitçe yapılabilir.
0
alperz
(11.02.19)
Onu biliyorum. Bu arayüzlü sistem çok hoşuma gitti. Nasıl yapıyorlar bunu?
0
🌸herospower
(11.02.19)
Onu biliyorum dediğim plex’i biliyorum.

Lokal ağda çalışan sunucu kesin çözüm müdür sizce? Ona göre google amcaya başvurmak lazım.
0
🌸herospower
(11.02.19)
Dediğiniz sanıyorum askeriyede gördüğümüz KARANET gibi bir şey.

Şurayı okumanızı tavsiye ederim: rizasahan.wordpress.com
0
teknikekip
(11.02.19)
(1)

mağazadan alınan tv piksel hatası-yasal durumlar

adivar
metro toptan marketten çocuğun odasına fivo marka bilinmedik bir tv aldım 32 inchlik cumartesi.verdikleri 0850li numara c.tesi mesai dışı hizmet veremiyoruz diyordu. metroda çalışan görevli de 32"likleri müşteri kendi de kurabiliyor servis gelirse ücret ister dedi. neyse açtım kurdum.baktım iki yerd
metro toptan marketten çocuğun odasına fivo marka bilinmedik bir tv aldım 32 inchlik cumartesi.

verdikleri 0850li numara c.tesi mesai dışı hizmet veremiyoruz diyordu. metroda çalışan görevli de 32"likleri müşteri kendi de kurabiliyor servis gelirse ücret ister dedi. neyse açtım kurdum.

baktım iki yerde piksel hatası var. bir yerde yeşil renk veriyor sürekli tek nokta. bir yerde mor. tembel piksel mi sıcak piksel mi ne oluyormuş.

önce metroya gittim. servis raporu lazım diyorlar. bugün mesai içi genel istanbul numarası açıldı. bulunduğum şehirde bir yerle anlaşmışlar. bildiğiniz kumanda filan satan dandik bir yer.

adama telefonda söyledim. müşteri kendi kurarken tornavida dokundurmuş olabilir filan diyor şimdiden ağız yapıyor onlara kurdurtmadık paralı diye.

durduk yerde sinir sahibi olduk.

ne yapmamız lazım bunlara karşı. internetten alsak koşulsuz iade var sanırım ama mağazada yok kanunen bildiğim kadarıyla. bu tip şeyler yaşayan var mı hiç?
0
adivar
(11.02.19)
öncelikle ürünün garanti şartlarını okumanızı tavsiye ederim. zira yanlış bilmiyorum 3 ölü piksele kadar garanti kapsamında olmayabilir.
0
shadowfollower
(11.02.19)
(3)

Robot süpürge tavsiye

cizgilerebasancocuk
Merhaba bu robot elektrik süpürgelerden almak istiyorum. Bir süre italya da olacağım burada daha ucuz gibiler. Ne önerirsiniz. Evim 120 m2 civarı kedim var eşim ve ben çalışıyoruz. Irobot un her yeni modelinde efsane özellikler geliyor mu yoksa eskileri de yeterince iyi mi? Mutlaka daha önce tartışı
Merhaba bu robot elektrik süpürgelerden almak istiyorum. Bir süre italya da olacağım burada daha ucuz gibiler. Ne önerirsiniz. Evim 120 m2 civarı kedim var eşim ve ben çalışıyoruz. Irobot un her yeni modelinde efsane özellikler geliyor mu yoksa eskileri de yeterince iyi mi? Mutlaka daha önce tartışılmıştır ama o linkleri atsanız da olur. Teşekkürler
0
cizgilerebasancocuk
(10.02.19)
xiaomi mi robot vacuum cleaner kullanıyorum. çok memnunum.
0
flexin
(10.02.19)
Burada ırobot fiyatları 400 800 arasında. Xiaomi ne kadardı? Bir de bakmam gereken özellikler nelerdir alırken? Markaya boş özelliğe para vermeyi seven biri değilim
0
🌸cizgilerebasancocuk
(10.02.19)
ben alırken bi kere irobot'a hiç bakmadım çünkü çok çook pahalıydılar türkiye piyasasında. baktığım markalar içinde en iyisi xiaomi idi. application üstünden aktif olarak yönetilebiliyor. ayrıca haritalandırma özelliği çok gelişmiş. diğer markalar deli gibi rasgele evin içinde gezerken, xiaomi kendine harita çıkartıp ona göre yol alıyor ve evin her yerinden geçip, geçtiği yerden tekrar geçmiyor.

türkiye'den 2.180,00 TL'ye almıştım.
0
flexin
(10.02.19)
(2)

XLR dynamic mic'i direkt baglayabiliyor muyuz? Bu adam oyle mi yapmis?

stavro
https://youtu.be/EENHtVka4fQ?t=22 Burada adam "Su anda XLR to 3.5mm donusturucu kablo ile bilgisayarima bagladim"diyor. O zaman 3.5mm cikisli bir kablo ile direkt bilgisayara baglayabiliyor muyuz? Adam herhangi bir audio interfaceden bahsetmiyor, ama interface yok da demiyor o yuzden emin olamadim.
youtu.be Burada adam "Su anda XLR to 3.5mm donusturucu kablo ile bilgisayarima bagladim"diyor. O zaman 3.5mm cikisli bir kablo ile direkt bilgisayara baglayabiliyor muyuz? Adam herhangi bir audio interfaceden bahsetmiyor, ama interface yok da demiyor o yuzden emin olamadim.
Mixer zart zurt olmadan direkt baglama sansi var mi? Biraz arastirayim dedim net bir sey bulamadim.
0
stavro
(10.02.19)
dinamik mikrofonu mixer olmadan sadece uygun kablo ile bağlayabilirsin.
0
10032007
(10.02.19)
empedansı tutmaz. yeterli gain olmaz. olur da dandik olur. neden olmasın...
0
alperz
(10.02.19)
(3)

databaseli beleş cms

obez kirpi george
var mı böyle bir şey? beleş olması lazım.sorun şuradan çıktı, küçük bir blogda ben yazıları kategorisine göre listeliyoruz, kategorisi ekşi sözlük olanları listelerken bir baktım tarihe göre tersten sıralanmış, yani en güncel yazı en üstte. biz de alfabetik olarak listelensin istedik, beleş wordpres
var mı böyle bir şey? beleş olması lazım.

sorun şuradan çıktı, küçük bir blogda ben yazıları kategorisine göre listeliyoruz, kategorisi ekşi sözlük olanları listelerken bir baktım tarihe göre tersten sıralanmış, yani en güncel yazı en üstte. biz de alfabetik olarak listelensin istedik, beleş wordpresste bu mümkün değil, plugin bile kurulmuyormuş.
şimdi buna çözüm önerebilecek var mı, hangi platformu tercih etmeliyiz
0
obez kirpi george
(10.02.19)
www.webdesign101.net

Emin misiniz? Wordpress'te denemedim ama mümkün olması lazım.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(10.02.19)
durupala bir bakın
0
baknedicem
(10.02.19)
@metal bey, beleşinde malesef theme php dosyası editleme falan mümkün değil anladığım kadarıyla
edit: başka bir yerden (cloudaccess gibi) hosting ile mümkün imiş, wordpressin kendi hostingi ile namümkün
0
🌸obez kirpi george
(11.02.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.