Giriş
(5)

ptt’de kitap kargo indirimi hala var mı?

deartheodosia
bir kitap için kargo ücreti ne kadar oluyor aşağı yukarı, son zamanlarda kitap göndermiş olan var mı? teşekkürler
bir kitap için kargo ücreti ne kadar oluyor aşağı yukarı, son zamanlarda kitap göndermiş olan var mı? teşekkürler
0
deartheodosia
(14.03.23)
www.ptt.gov.tr
"0-1 kg/desi aralığı için %50 genel indirim, 1 kg/desi üzerinde ise %30 oranında genel indirim uygulanmaktadır."
Gönderi ücreti hesaplama sayfasından hesap yapıp kabaca bir fikir edinebilirsiniz.

Edit: 250-300 sayfalık standart boy bir roman en fazla 30 liraya gönderilir sanırım.
0
kobuzchu kiz
(14.03.23)
çok teşekkürler.
0
🌸deartheodosia
(14.03.23)
Birisi yakınlarda çok zam geldi diye şikayet ediyordu.
0
vizivozo
(14.03.23)
5tl den 25tl ye çıkmış dediler geçen kitap gönderim ücreti.
0
sacrilegious
(14.03.23)
evet, ince bi dosya şeklindeki kitap kargosu 20.75'ti. ocak 23'te zam gelmiş.
0
🌸deartheodosia
(15.03.23)
(2)

tahliye ihtarnamesi

lesmiserables
Ev sahibimiz ikinci yılımızın dolduğu eve "ihtiyaç sebebiyle tahliye" ihtarnamesi göndermiş (kendine ait başka evleri bulunuyor, bunun pek mümkün olduğunu sanmıyorum). Bildiğim kadarıyla bu ihtarnamenin bir geçerliliği bulunmuyor. Bildirim yoluyla boşaltmak için kiracının önceden tahliye taahhütname
Ev sahibimiz ikinci yılımızın dolduğu eve "ihtiyaç sebebiyle tahliye" ihtarnamesi göndermiş (kendine ait başka evleri bulunuyor, bunun pek mümkün olduğunu sanmıyorum). Bildiğim kadarıyla bu ihtarnamenin bir geçerliliği bulunmuyor. Bildirim yoluyla boşaltmak için kiracının önceden tahliye taahhütnamesi imzalaması gerekiyor.

Doğru mu biliyorum? Benzer konuda deneyimiz, yorumunuz var mıdır?

Teşekkürler
0
lesmiserables
(14.03.23)
o ihtarnameyi dava açabilmek için gönderiyor. onu gönderdikten sonra 6 ay süreniz var. çıkmazsanız dava açabiliyor kendim kullanacağım diye. açtığı davada o kendisini kanıtlamak zorunda kullanacağına dair. dava zaten 1 sene sürüyor. kazanırsa dava masraflarını siz ödüyorsunuz ve çıkıyorsunuz.
0
mr.goodcat
(14.03.23)
Bir avukata danışıp itiraz için elinizi çabuk tutmanızı öneririm. Böyle durumlarda paraya acımayın gidin avukata. Haklıysanız bile usulden dolayı boş yere haksız duruma düşmeyin.
0
kimlanbu
(14.03.23)
(2)

sırt minderi

rumpleteazer
Merhaba,Çalışma koltuğuma uygun sırt minderi arıyorum. Tavsiye edeceğiniz bir marka, model var mı acaba?Sırtım çok ağrıyor ve gittikçe duruş bozukluğu geliştiriyor gibiyim.
Merhaba,
Çalışma koltuğuma uygun sırt minderi arıyorum. Tavsiye edeceğiniz bir marka, model var mı acaba?
Sırtım çok ağrıyor ve gittikçe duruş bozukluğu geliştiriyor gibiyim.
0
rumpleteazer
(14.03.23)
Sırt ağrısı genellikle yanlış oturmaktan postür ve mabadın duruşundan dolayı da oluşur yalnızca sırt desteğinden ziyade sırt+alt yastıklar var toparlatıcı onlara bakabilirsiniz.
0
hedep
(14.03.23)
Tesekkur ederim. Oyle arayayim
0
🌸rumpleteazer
(14.03.23)
(3)

istanbul neden hâlâ bu kadar kalabalık?

tantavizisyon
öğrencilerin gitmiş hali mi bu? yoksa remote eğitim de olsa kalanlar mı var daha ekseriyetle?
öğrencilerin gitmiş hali mi bu? yoksa remote eğitim de olsa kalanlar mı var daha ekseriyetle?
0
tantavizisyon
(14.03.23)
öğrenci dışında da bir sürü insan var şehirde.
0
sert siyah krom
(14.03.23)
istanbul bir öğrenci şehri değil, varlıklarıyla yoklukları arasında anlamlı bir fark yok.
0
temasettin
(14.03.23)
@temasettin +1

İstanbul bir öğrenci şehri değil, 500 bin bile ya vardır ya yoktur dışarıdan gelen öğrenci sayısı.
0
John Bloor
(14.03.23)

muhasebe eğitimi

kondansator
selamlar, iş icabı logo, erp uygulamaları ile içli dışlıyım. ancak kullandığım kadar biliyorum tabi. bunu ilerleyip logoda her aşamaya hakim olmak istiyorum. (muhasebeci değilim, operasyonun tümünden sorumluyum). ancak logo eğitimi bulamadım, bilgisayarlı muhasebe kurslarında belirli aşamalarda logo
selamlar, iş icabı logo, erp uygulamaları ile içli dışlıyım. ancak kullandığım kadar biliyorum tabi. bunu ilerleyip logoda her aşamaya hakim olmak istiyorum. (muhasebeci değilim, operasyonun tümünden sorumluyum). ancak logo eğitimi bulamadım, bilgisayarlı muhasebe kurslarında belirli aşamalarda logo eğitimi verildiğini görüyorum. bu konuda önerilerinize ihtiyacım var. daha önce logo/bilgisayarlı muhasebe eğitimi alıp faydasını gören oldu mu acaba? açıkcası boşa zaman harcamak da istemiyorum. ciddi anlamda muhasebe, finans tarafında bir şeyler kazanma amacındayım
0
kondansator
(14.03.23)
(2)

Kredilere ne oldu?

mekaniker
100k 24 ay vadeli krediye 1.8-1.9 oran verirken faizler 3 ün üstüne çıkmış bu miktarlarda. Ne oldu bir anda?
100k 24 ay vadeli krediye 1.8-1.9 oran verirken faizler 3 ün üstüne çıkmış bu miktarlarda. Ne oldu bir anda?
0
mekaniker
(14.03.23)
Çok bilmiş otoritelerimiz yasa olmadan polisiye önlemlerle ihtiyaç kredilerinin faizini de mevcut Ek hesap ve kredi kartında olduğu gibi sabitlemeye çalıştı. Kredi kartı ve ek hesap yasadan dolayı %1,36 üzerinde olamıyor (politika faizine endeksli şekilde)

BDDK bankalara ihtiyaç kredilerini %1,37'den fazla yaparsanız ilave menkul kıymet yükümlülüğüne katlanmak zorundasınız dedi. Bu bankalara zorla menkul kıymet aldırmak anlamına geliyor. Bankalarda bu maliyet doğrudan müşterilere yansıtmayı tercih etti. Çünkü %1,37 ile vermek zarar, başabaş için bile vermek için bunun üzerine menkul kıymet maliyetini koydular oda %3-%4'lere getirdi.
0
FAtE
(14.03.23)
Faizler aşırı düşüktü, devlet bir ayar çekti şu anda bankalar o faizlere kredi vermek yerine hiç vermemek için yükselttiler mantıklı ve haklı olarak.
0
roket adam
(14.03.23)
(2)

Samsung A53 ve A73

dissendium
Merhaba arkadaşlar. Samsung A53 ve A53 arasında kaldım. Kullanan varsa bilgi verebilir mi?10 bin TL seviyesinde telefon önerilerinizi alırım. Sağ olun.Önceliğim kameranın güzel bir olması.
Merhaba arkadaşlar. Samsung A53 ve A53 arasında kaldım. Kullanan varsa bilgi verebilir mi?

10 bin TL seviyesinde telefon önerilerinizi alırım. Sağ olun.

Önceliğim kameranın güzel bir olması.
0
dissendium
(14.03.23)
Kamera için bakacaksan ois olmalı bence. A53 73 te var mı bilmiyorum. S20fe bakabilirsin.
0
Topalordek
(14.03.23)
a73 al işlemcisi daha iyi a53 den
0
freebird5406_2
(14.03.23)

rte ile ilgili bir cia raporu

tmnslp
rte ile ilgili bir cia raporu vardı. içinde “rte tanrıya inanıyor ama ona güvenmiyor” gibi bir ifade geçen açık rapordu. bunun kaynağını arıyorum.
rte ile ilgili bir cia raporu vardı. içinde “rte tanrıya inanıyor ama ona güvenmiyor” gibi bir ifade geçen açık rapordu. bunun kaynağını arıyorum.
0
tmnslp
(14.03.23)
(2)

Asus Vivobook Pro 15 Kullanıcı Tavsiyesi

yanlishayvan
Merhaba,https://www.epey.com/laptop/asus-vivobook-pro-15-m6500ih-hn084.htmlürün kodu: m6500ih-hn084 ***OLED DEĞİL***Kısaca Özellikleri:AMD Ryzen 5 4600HNVIDIA GeForce GTX 1650 GDDR6Bellek (RAM) 16 GBSabit Disk (SSD) Boyutu 512 GBLinkte detaylarına ulaşabileceğiniz bu cihazı kullanan var mı? Sahip ol
Merhaba,

www.epey.com

ürün kodu: m6500ih-hn084 ***OLED DEĞİL***

Kısaca Özellikleri:
AMD Ryzen 5 4600H
NVIDIA GeForce GTX 1650 GDDR6
Bellek (RAM)
16 GB
Sabit Disk (SSD) Boyutu
512 GB

Linkte detaylarına ulaşabileceğiniz bu cihazı kullanan var mı? Sahip olan bir arkadaş/tanıdık da olabilir.

İnternette detaylı bir incelemesine denk gelemedim.

Büyük mağazaların stoklarında da gözükmediği için birebir gidip inceleme fırsatım olmayacak.

(Tavsiye vermek isteyen olacaktır: Performans odaklı vb. işler için değil, gündelik kullanım için alacağım.)
0
yanlishayvan
(14.03.23)
Kaç kuruş vermeyi planlıyorsun? Bu kadar eski donanım alınmaz bence bu saatten sonra. Bunun başta pil ömrü olmak üzere her şeyle doğrudan alakası var, belirteyim.

İşlemciler 7000 serisine geldi, ekran kartları 4000.
0
mada
(14.03.23)
@mada

max 15 bin
0
🌸yanlishayvan
(14.03.23)
(1)

video bulmaca

sir gawain
iki ya da üç sene önceydi sanırım, meşhur olmuş bir video serisi vardı. yabancı dil eğitmeni olduğunu düşündüğüm türk bir adam yapıyordu. türklerin ingilizce aksanıyla dalga geçiyordu. aşırı gerçekçi bir ingilizce konuşan türk kızı taklidi vardı. neydi bu adam ya da videolar serisi? bunlar video muy
iki ya da üç sene önceydi sanırım, meşhur olmuş bir video serisi vardı. yabancı dil eğitmeni olduğunu düşündüğüm türk bir adam yapıyordu. türklerin ingilizce aksanıyla dalga geçiyordu. aşırı gerçekçi bir ingilizce konuşan türk kızı taklidi vardı. neydi bu adam ya da videolar serisi? bunlar video muydu, onu bile hatırlamıyorum.
0
sir gawain
(14.03.23)
jepa
(14.03.23)
(3)

Bu parçanın (braket?) adı nedir?

hedep
L braket deyince çıkan parçanın C braket şeklinde olanını arıyorum fakat anlıyorum ki C braket değil ismi :DBunun adı nedir?https://imgur.com/a/YeIsCxy
L braket deyince çıkan parçanın C braket şeklinde olanını arıyorum fakat anlıyorum ki C braket değil ismi :D

Bunun adı nedir?

imgur.com
0
hedep
(14.03.23)
U bracket
0
sttc
(14.03.23)
U
0
erty_ksk
(14.03.23)
U bu. C’nin U’ya göre ucu kıvrılır.
0
Mcfly
(14.03.23)
(6)

Evde kullanmak için Takım çantası oluşturma pense vs.

yirmibesonbes
selamlar sevgiler arkadaşlarbu işi nasıl aparıyorsunuz :) kafamda kurduğum seçenekler;- bauhaus gidilir tek tek seçilir -internette tek tek seçilir- internette takım çantası hazır alınır- eminönünden veya elektrikçiler çarşısından komple alınır.linklere açığım
selamlar sevgiler arkadaşlar

bu işi nasıl aparıyorsunuz :)

kafamda kurduğum seçenekler;

- bauhaus gidilir tek tek seçilir
-internette tek tek seçilir
- internette takım çantası hazır alınır
- eminönünden veya elektrikçiler çarşısından komple alınır.

linklere açığım
0
yirmibesonbes
(14.03.23)
lazım oldukça amazon’dan söylüyorum. ertesi günü geliyo zaten. toplu çantalar da var ama hiç ihtiyacım olmayacak şeylere para vermektense en az 1 kere lazım olan şeyleri almak daha mantıklı geliyor
0
roket adam
(14.03.23)
Bim'de şu an kampanya ürünü olarak var. SGS iyi marka. Fiyatları da uygun. Arada yeni parçalar da geliyor. Takip et. Git, lazım olabilir olanları al.

Onun dışında takım halinde bir şey almaya kalkma. Gerçekten çok gereksiz oluyor.
0
Mirket
(14.03.23)
bir tane orta boy bos takim cantasi alip yavas yavas ihtiyac oldukca teker teker alet edevat aliyorum. gidip yuklu miktarda takim almaya gerek yok eger bunu meslek olarak yapmiyorsan.
0
cooperr
(14.03.23)
Lazım oldukça aldım yıllar içerisinde birikti, aşınan eskiyenleri değiştirdim.

Pro's Kit marka ev işleri için fevkalade iş görür alabilir, online sipariş verebilirsiniz.
0
hedep
(14.03.23)
toplu setlere kesinlikle para verme. cevap: boş takım çantası

- tornavida takımı almana gerek yok onun yerine şarjlı vidalama aleti alırsan yanında zaten lazım olan demirbaş 8 er adet matkap ve vida uç çıkar. koçtaştan alınma mcallister vidalama var bende 8 senedir tık demedi. en pahalısı bu ama çok iş yapar. yeri gelir kapın gıcırdar lazım olur, yeri gelir demonte mobilya alırsın can kurtarır. ankastre sökersin, raf takarsın. en son robot süpürgenin giremediği tüm mobilyaların ayaklarını bu cihazla değiştirdim mesela.

- pense şart, istediğini alabilirsin.
- matkap herhangi marka olabilir ama kablolu olmalı
- şu tarz bir her ağıza giren ingiliz anahtarı seni su problemlerinde kurtarır: st.myideasoft.com
- standart boy dübel ve vidaları. (10 ar tane alsan yeter koçtaştan 20 lira falandır)
- maket bıçağı
- alyan set


başlangıç olarak yeterli.
0
bisorumvargaliba
(14.03.23)
İzeltaş ve rico iyidir. Yavaş yavaş toplarsın acele etme.
0
jackyr
(14.03.23)
(4)

Üniversiteden alınan diploma avrupa birliğinde geçerli mi?

Unde bach canim
Müdek kapsamında ve europass sertifikalı bir adet mühendislik diplomam var. Bu diploma ile avrupa birliğinde direkt olarak çalışabiliyor muyuz yoksa bizim yök’ün uyguladığı gibi bir dizi denklik şartları mı çıkıyor?
Müdek kapsamında ve europass sertifikalı bir adet mühendislik diplomam var. Bu diploma ile avrupa birliğinde direkt olarak çalışabiliyor muyuz yoksa bizim yök’ün uyguladığı gibi bir dizi denklik şartları mı çıkıyor?
0
Unde bach canim
(14.03.23)
Marmara Üni denkliği vardı bazı bölümlerin. AB'de kullanabiliyorsun ekstra bir işlem yapmadan.
0
abi bi dizi buldum on numara
(14.03.23)
müdek bir akreditasyon ve sadece tr'de geçerli. Diploman geçerlidir büyük olasılıkla ama akredite değildir o ayrı bir mesele.
0
giovanne
(14.03.23)
@giovanne
Zaten akreditasyon için yok mu müdek? Yani ders kredileri acts sistemine döndü ve eneaa ve eur-ace sertifikaları falan eklendi. Ayrıca europass etiketi de var da onun etkisi nedir bilmiyorum.
0
🌸Unde bach canim
(14.03.23)
meslek ve işyerine göre değişir. örneğin yasal olarak düzenlenmiş imza yetkisi vb. konular her ülkede, her alanda, her işte farklı olabilir. imza yetkisi olan, resmi kimliği olan, memuriyeti olan, sertifikası olan, işler ile mühendis ama excel'de renk boyama yapan işler aynı değil tabi.
0
sert siyah krom
(14.03.23)
(3)

Android telefonda video izlerken kendi kendine duruyor

sirisum
İnternetle alakalı bir durum degil, tekrar tekrar play tusuna basmam gerekiyor. Kulaklik vs de yok. Neden böyle oluyor, çözümü nedir?
İnternetle alakalı bir durum degil, tekrar tekrar play tusuna basmam gerekiyor. Kulaklik vs de yok. Neden böyle oluyor, çözümü nedir?
0
sirisum
(14.03.23)
Çözünürlüğü düşürün önce.
Olmazsa farklı tarayıcı deneyin
0
diyecevaplandı
(14.03.23)
öncelikle telefonu kapatıp tekrar açın.

muhtemelen arka planda oynamaya çalışan bir ses ya da video vardır.
0
false pretension
(14.03.23)
@false pretension +1

Twitter'da falan video izlerken chrome'da yayın açtığımda bende de aynısı oluyor. Arkada başka bir video açan uygulama vs. vardır illa ki. Onu kapatıp yeniden denediğinizde bu şekilde takılmaması lazım.
0
chicha_v2
(14.03.23)
(1)

Banyo bataryasi alirken dikkat edilecek bir sey var mi?

another satisfied lover
Hepsi ayni mi bunlarin(kalite degil de olcu falan) neye bakmam gerekiyor?
Hepsi ayni mi bunlarin(kalite degil de olcu falan) neye bakmam gerekiyor?
0
another satisfied lover
(13.03.23)
40'lik kartuş olsun
Pirinç olsun yeterli
0
etna
(14.03.23)
(2)

Çek masrafı

retiredcolonel
Elimde bir müşteri çeki var, çek iş bankası. Bankada hesabım yok. Günü geldiğinde tahsilatı vermeden yaparsam ne kadar masraflı olur? En az masraflı yolu nedir? Rakam 50k
Elimde bir müşteri çeki var, çek iş bankası. Bankada hesabım yok. Günü geldiğinde tahsilatı vermeden yaparsam ne kadar masraflı olur? En az masraflı yolu nedir? Rakam 50k
0
retiredcolonel
(13.03.23)
Çekin şubesine gidersen 100 lira, başka bir iş bankası şubesinden 300 lira. Masraflar böyle. Kendi çalıştığın bankaya tahsilata niye vermiyorsun? Çekle çok işin oluyorsa çalıştığın bankayla anlaşabilirsin çek tahsilat ücreti almamaları için.
0
10032007
(13.03.23)
Sağol. Çekle işim bi kırk yıl olmaz. Zorla tutuşturdular işte elimize.
0
🌸retiredcolonel
(14.03.23)
(4)

elimde iki seçenek var, hangisi? (eve çıkmak vs. araba almak)

asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
selamlar.evim işe acayip uzak olduğu (42km) ve ben de işten acayip geç çıktığım için (toplu taşıma bitiyor) böyle bir ikileme düştüm.ofis levent'te. dolayısıyla ev de bu çevrede olmak zorunda ki bir mantığı olsun eve çıkmamın. bir kişinin yanına çıkacağım, masrafları buna göre düşünebiliriz. net mas
selamlar.

evim işe acayip uzak olduğu (42km) ve ben de işten acayip geç çıktığım için (toplu taşıma bitiyor) böyle bir ikileme düştüm.

ofis levent'te. dolayısıyla ev de bu çevrede olmak zorunda ki bir mantığı olsun eve çıkmamın. bir kişinin yanına çıkacağım, masrafları buna göre düşünebiliriz. net masraflar kaç olur hiçbir fikrim yok. buraların yabancısıyım.

ikinci seçenek arabayla gitmek. sabah gitmek sorun olabilir (zaten toplu taşıma ile 1s 45dk sürüyor gitmem, daha ne kadar koyabilir?) ama gece yarım saatte dönebiliyorum. burada da az yakan seçeneklere yönelmek durumundayım.

sizce hangisi daha mantığa oturuyor? birikimim 100bin tl. kredi vs. bir şeyler çekilecek, veya aileden borç alınacak tabi ki ikinci opsiyonda.
0
asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
(13.03.23)
Ben motosiklet aldım. Bu kadar mı fark eder, gençleştim resmen.

Tavsiyem araba almaktan yana olur. Köprüde kasap çok. Kira sürdürülebilir değil. Ancak 42 km vs kira karşılaştırırdım. Muhtemelen 10 ay da eriyip gidecek birikim vs 10 ay sonra bir kısmı geri alınabilir araç olacak elinizde. Yakıtı düşük bir araç sorunun çözümü gibi geldi bana.
0
baldan kaymak
(13.03.23)
1 hafta araba kiralayıp gidip gelmeyi denemek bir seçenek. Aşırı mı yoruyor, müthiş bi konfor mu yaratıyor sizin için.. Sonuçta araç iş dışında da işe yarayan bir şey.

- Şu anki kira VS yeni ev kirası karşılaştırıldığında hangisi yüksek?
- Mevcut oturduğunuz evde tekseniz, biriyle yaşama geçmek başka bir deneyim.
- Mevcut oturduğunuz düzeniniz, taşınma hengamesi vs beni yordu düşünce olarak ama sizin karakteriniz başka olabilir.

iş için taşınmak mantığa çok oturmuyor. iş değişiyor, ofis bile taşınıyor, hibrit oluyor, evden çalışılıyor, belki 3 ay sonra başka işte çalışacaksınız vs. bunun için ev düzenini değiştirmektense araba edinmek mantıklı geliyor bana.

öte yandan 10 yılda 7 kere falan taşındım, hep aynı işteydim, hep işe yakın yerleri tercih ettim çünkü yolda vakit geçirmek çok eziyetti. aynı civarda taşındım durdum, benim taşınma travmam olabilir :)
0
wct3 org
(13.03.23)
iş değiştirmek ev değiştirmekten daha kolay ve mantıklı bana kalırsa. çalıştığınız iş hayatınızın fırsatı değilse başka iş bakın bence. 42 km çok ciddi bir mesafe. tuzla'dan falan mı gidiyorsunuz levent'e her sabah?
0
dr doofenshmirtz
(14.03.23)
başka birisiyle yaşamak işkenceye dönüşebilir. ben oy hakkımı arabadan yana kullanıyorum. ayrıca normalden 1 saat erken çıkıp trafiksiz bir yolda gitmek ve iş öncesi değerlendirmek de mümkün.
0
deartheodosia
(14.03.23)
(10)

bu evleri nasıl alıyorlar?

baldan kaymak
2m tl altında ev yok.Bu evleri bu insanlar nasıl alıyorlar? Maaşlı işte çalışarak almak çok zor gibi geliyor.Merak ediyorum gerçekten nasıl oluyor bunlar?Karavanlar dahil 500k tl'den başlıyor ikinci elleri.
2m tl altında ev yok.

Bu evleri bu insanlar nasıl alıyorlar? Maaşlı işte çalışarak almak çok zor gibi geliyor.

Merak ediyorum gerçekten nasıl oluyor bunlar?

Karavanlar dahil 500k tl'den başlıyor ikinci elleri.
0
baldan kaymak
(13.03.23)
Artık birşey satmadan birşey almak mümkün değil.
eğer mesleğe yeni başlamış biriyseniz bırakın evi araba almak bile imkansız gibi birşey.
0
alicandan
(13.03.23)
belli bir yaşın üstündekiler artık alabiliyorlar. birikmişin üstüne banka + aile + arkadaş borçları ile. ortalama bu şekilde.
0
candide
(13.03.23)
türkiye’de çok iyi para kazanan ciddi bir kitle var. beyaz yakalı olup karı koca beraber -100 aylığı olanlar, küçük şehirlerde küçük müteahhit, mobilya işleri yapıp büyük para vuranlar, vs vs. 2m eskisi gibi büyük bir para değil yani.

eskiden de ev alamayan dar gelirli kesim şimdi de ev alamıyor çok değişen bir şey yok.
0
roket adam
(13.03.23)
dunyanin heryerinde belli basli sehirlerde durum boyle, bence biz hala bircok acidan basindayiz bu isin, daha da pahali hale gelecek.
0
cooperr
(14.03.23)
son 4-5 yıllık haberler ama aşağı yukarı bilgi verebilir. türkiye'de 23 milyon haneden 13 milyonu kendi evinde oturuyormuş. bir diğer bilgi ise ülkedeki kayıtlı konut sayısı yaklaşık 40 milyon. burda ilk akla gelen şey binlerce kişinin birden fazla evinin olması. sizin sorunuzda ise evet birikmiş bir para, arsa veya aileden kalan bir para - satılacak bir şey olmadıkça gerçekten çok zor.



www.emlakjet.com
www.yeniakit.com.tr
0
jepa
(14.03.23)
anadan babadan mirasları var ya da para döndürüp alıyor. 9 tane kredi kartı ve her bankadan ek hesabı var olan arkadaşım 2 milyona ev aldı. aylık ödemesi 20 bin falan.
0
mikahakkinen
(14.03.23)
Gelir dağılımında adaletsizlik derken bahsedilen bu. Alamayan hiç alamıyor, alan 2-3 tane alıyor, alamayana kiraya veriyor.

Türkiye'de kobi sınıfında bir esnaf, sanayici, küçük üretici mesela kendini çok zorlamadan ev alabilir. Hatta kredisiz trink parayla alır. Bugün bir sanayi sitesini gezin, hepsini silkelesen en azından yarısında anadolu'da ev alabilecek nakit çıkar kasadan.

Bir de büyük şehirlerde çok yüksek kazanan beyaz yakalı sınıfı var. Karı koca şu an 30'arbin kazanan bir çift de kendini biraz zorlasa ev alır. Birinin maaşını harcamasalar, her ay enflasyondan koruyarcak yani enflasyonun etkisini sıfırlayacak bir fona koydu diyelim. Yatırımla enflasyon yokmuş gibi düşünebiliriz. 24 ay ayda 30 binle geçinebilirlerse ki 15 kira 15 yaşam masrafları idare edilebilir ellerinde 720 bin olur. geri kalan 1,3 milyonu kredi yapıp 2 milyonluk bir eve girebilirler. Şu an halkbank ya da ziraat'ten 1,3 milyon kredi çekersen kampanyalı fiyattan 21.000 taksitle ödüyorsun. 30-30 kazanıyorlardı. 21000 kendi evinin taksidi, geriye 40000 tl kalıyor. (burada enflasyondan bağımsız düşündüm çünkü bu düzeyde beyaz yakalının maaş artışı zaten enflasyon oranında oluyor, ya da kazancını o ayarda bir fonda değerlendirirse zaten birikimi aynı oranda kalabiliyor)

bunlar dışında maaş dışında geliri olmayan ortalama kazanan bir çiftin ev alabilmesi epey zorlu çok iyi yatırım planı ve kararlılık gerektiriyor.

Şunu yapan insanlar tanıdım mesela işe başladığı gibi ilk maaşından itibaren yatırım yapıp 30-40bine arsa alıyor. 1 sene sonra enflasyon+%20 koyup satıyor başka arsa alıyor. Onları satıp daha büyüğünü alıyor. Böyle böyle elindeki nakiti büyütüyor. 10 sene içinde bir ev parasına ulaşıyor alıyor.

Ama bu biraz kişisel beceri işi yani herkes yapamaz, hem o iradeyi gösteremez hem gayrimenkul alım satımı yapmak, değerlenme ihtimali olan yer bulmak da marifet işi hem de üstüne kar koyup satmak baya tüccarlık. Bunu deneyip çok para yakan da oluyor saçma sapan yerler alıp.
0
anten
(14.03.23)
turkiye de bir suru zengin sirtlan var. paradan para kazaniyorlar. dusunsene 100 tane kirada evin var. onlarin geliriyle her ay 1 tane ev alabiliyorsun. kartopu gibi her ay daha da buyuyorlar
0
buenosdias
(14.03.23)
memleketleri o şehir olunca alınıyor daha önceden evi arsası kalan mirası olduğu için
sıfırdan almak için iyi maaşlar lazm
0
bir soru sorcam
(14.03.23)
anten'in söylediği mantıklı geliyor ama çevremde gerçekten 60-70 bin kazancı olan birkaç çift bunu yapamadı. Ya ev bulamıyorlar ya o krediyi alamıyorlar vs. O parayı kazananın gideri de çok olabiliyor duruma göre. Yani en ideal şartlarda, yeni evli (altın vs. gelmiş) borcu olmayan çocuğu olmayan düşük kiraya oturan çift bunu yapabilir o da kredi bulabilirse.

Tabii 2-3 yıl önce otomobil alabilmiş çiftler o konuda daha şanslı. İki araba olsa satsan al sana 1 milyon lira. Üstü de kredi.

Hep çift dedim, çünkü yalnız bunu başarmak imkansız sanırım.
0
nhk ni youkosu
(14.03.23)
(4)

İş görüşmesi Excel sınavı

meraklitursucu
Online Excel sınavına katılacağım ilk defa. Görüntülü olacak sanırım? Daha önce katılan sınavın detayını anlatabilecek birileri var mıdır?
Online Excel sınavına katılacağım ilk defa. Görüntülü olacak sanırım? Daha önce katılan sınavın detayını anlatabilecek birileri var mıdır?
0
meraklitursucu
(13.03.23)
Abi is var is var. Bilmeden her seyi sayariz da ogrenmeye vaktin olacak mi?

Kosullu bicimlendirme, lookup, format boyama allahin kanunudur. Baska da vardir da aklima gelmedi
0
another satisfied lover
(13.03.23)
Düşeyara fonksiyonuna da bakın bence.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(14.03.23)
hlookup, vlookup, index, match, if, indirect, conditional formatting, pivot gibi şeylerin nasıl kullanıldığını biliyorsanız sorun olmaz.
0
argent dawn
(14.03.23)
sinava gore degisir tabi, ben uc defa sinava girdim. biri eski bir program ustundeydi, basitti 100 almistim. sonrakinde excel ustunde verdiler. gene kolaydi. en son gorilla test diye bir sey aldim onda zaman yetmedi mesela 60'i zor aldim. (bu kamerali bir testti, baska insan olmasa da isterlerse izleyebiliyorlardi. tarayici sayfasi degistiremiyordun filan)


vlookup ile yaptigin formulu index+match ile de yap, bu soru gelebilir. basit bu ama hic bilmeyen yapamaz.

hlookup soruldugunu hic gormedim ama vlookup bilen onu da yapar zaten.

sumif diger onemli formullerden, bilmeden girmeyin.
0
supergirl
(15.03.23)
(5)

Tıraş makinesi önerisi?

jackyr
makinem bozulduğu için yeni bir tıraş makinesi almam gerekiyor. Sinek kaydı istemiyorum aslında ama yanak ve boyun bölgesi sinek kaydı olsa iyi olur sanki. Her türlü öneriye açığım 700-800 TL bütçem var. Hem body hem sakalda kullanabileceğim bir şey arıyorum tam olarak. şu body diyor ama sakal da ke
makinem bozulduğu için yeni bir tıraş makinesi almam gerekiyor. Sinek kaydı istemiyorum aslında ama yanak ve boyun bölgesi sinek kaydı olsa iyi olur sanki. Her türlü öneriye açığım 700-800 TL bütçem var. Hem body hem sakalda kullanabileceğim bir şey arıyorum tam olarak. şu body diyor ama sakal da keser herhalde. ama tek başlığı var. Vücut için ayrı başlık olsa iyi olurdu. ayrı başlık takılan makineler de çabuk bozuluyor sağlam olmuyor gibi geliyor bir yandan da.

www.amazon.com.tr




www.amazon.com.tr

Şu makineyi de babama almıştım. Kirli sakal sevmediği için çok memnun kalmadı açıkçası ama benim hoşuma gitmişti. ama bunu alırsam vücut için ayrı makine almam gerekecek.

Ya da vücut için ayrı, sakal için ayrı bir makine almak mı mantıklı ? Her türlü öneriye açığım.
0
jackyr
(13.03.23)
abim philips multigroom serisini kullanıyor, memnundu. 7000 serisinden.
0
candide
(13.03.23)
Philips 14'ü 1 arada aldım. 1300 TL'ydi yanlış hatırlamıyorsam. Çok memnunum.

Şarjı çok iyi gidiyor. Kısa sürede şarj oluyor. Islak kullanılabiliyor.

Başlıkların kullanımı çok basit. Bozulacak bir şey değil. Almışken iyisini alın derim.
0
dissendium
(13.03.23)
Ben Philips OneBlade kullanıyorum. 2 tane bıçak var, birini vücut için birini sakal için kullanıyorum ve gayet memnunum. Sıfır sinek kaydı yapmıyor ama gayet kökten alıyor sakalı. Şarjı iyi gidiyor, ıslak kullanılabiliyor.
0
gallienus
(13.03.23)
Sinek kaydı hissine en yakın şey Philips OneBlade ile mümkün. Pro olanda ekstra pil ömrü en büyük artı.

Vücut için de kullanılabilir. Tabi her nimetin külfeti var. Bıçakları pahalı. İndirim kovalamak gerek.
0
mada
(14.03.23)
Uzun uzun düşündüm. Vücut ve yüz için ayrı alacaktım. Aynı fiyata geliyordu hemen hemen. Az önce ggaza gelip 14 in 1 aldım. Yorumlarım daha sonrasında.

Bıçak parası makine parasını geçeceği için one blade almadım. Sinek kaydı derdim yok.

Çok teşekkür ederim ^^
0
🌸jackyr
(14.03.23)
(7)

bu kulaklık nasıldır?

fakat
haziranda huawei freebuds se almıştım, sanırım patladı sesler metalik metalik geliyor, canım sıkkın, araştırdım, bu güzel diyorlar, sizce nasıl?https://www.beymen.com/p_jabra-elite-4-active-ip57-sertifikali-kulak-ici-spor-siyah-bluetooth-kulaklik_1043987Edit: Amazon'da 1887 TL, alıyorum ya, bir saa
haziranda huawei freebuds se almıştım, sanırım patladı sesler metalik metalik geliyor, canım sıkkın, araştırdım, bu güzel diyorlar, sizce nasıl?

www.beymen.com

Edit: Amazon'da 1887 TL, alıyorum ya, bir saat sonra, yorum gelecek mi diye bekleyeceğim, yarın elime ulaşsın istiyorum da :)
0
fakat
(13.03.23)
kulaklık iyi ama fiyat kötü
0
lancelot du lac
(13.03.23)
garantiye verin yenisini göndersinler.
0
glamdr1ng
(13.03.23)
güzel bu ama o fiyata değil, orijinal fiyatı olan 1000 küsür liralar da olması onu iyi yapar. www.jabra.co.uk

2,5 vereceksen çok daha güzelleri var o paraya
0
avatar is back
(13.03.23)
Elite 7 Active olanı 1100 lira, buna 750 lira versem ağlardım.

www.trendyol.com?
0
mada
(14.03.23)
Huawei 850 TL bir yıl olmadan pert olunca biraz daha iyi olsun dedim. Active 4 trendyol'da da 2000 bandında. 2.5 civarı, en fazla, daha iyi bildiğiniz varsa önerileri alırım. Garantiye cuma verebileceğim, mesai nedeniyle, sonuç bekle et bakalım degistircekler mi
0
🌸fakat
(14.03.23)
7 Active ben attığımda 1100 liraydı. Bu ürün için komik fiyatlar, 4'e 2000 lira vermek? Ayrıca kim dedi bu Active serisi iyi diye onu anlamadım.

Bunlara 2000 lira vereceğine Sony Linkbuds S al, dua edersin, o kadar diyeyim. Yazık günah.
0
mada
(14.03.23)
aldım
0
🌸fakat
(14.03.23)
(1)

3 aylık köpeğimiz parvirus + corona oldu.. Deneyinleyen var mı?

sonhakan
Bu gün 3. Gün klinikte yatıyor. Oldukça haksız süreç nasıl ilerliyor
Bu gün 3. Gün klinikte yatıyor. Oldukça haksız süreç nasıl ilerliyor
0
sonhakan
(13.03.23)
Parvovirus olacakti
0
🌸sonhakan
(13.03.23)
(6)

Çilli insan kalmadı mı?

brkylmz
Ben de küçükken çilliydim. yıllar oldu çilli insan görmüyorum. bitti mi?
Ben de küçükken çilliydim. yıllar oldu çilli insan görmüyorum. bitti mi?
0
brkylmz
(13.03.23)
ben varım. çil, güneş lekesi ne ararsan var.
0
deartheodosia
(13.03.23)
Var var ben değilim ama bi çalışma arkadaşım öyle
0
baldan kaymak
(13.03.23)
batı ülkelerinde bile pek yokken türkiyede görülmemesi normal değil mi? bir de olsa da göğüste ve sırtta oluyor genelde.
0
candide
(13.03.23)
bb krem çıktı mertlik bozuldu. bir de insanlar güneşe maruz kalmak konusunda bilinçlendiler sanırım.
0
dr doofenshmirtz
(14.03.23)
burnumda var. ne azalıyor ne çoğalıyor.
0
anna sun
(14.03.23)
@dr doofenshmirtz'in yazdigi gibi bir gelisme mi oldu acaba diye dusunuyordum ben de.

Olsun az da olsa yine de etrafta olduklarini bilmek guzel :))
0
🌸brkylmz
(14.03.23)
(4)

memleket partisi seçim kampanyası için hangi pr şirketiyle çalışıyor?

groovettyn
sb
sb
0
groovettyn
(13.03.23)
Fahrettin Altun xd
0
olaylar olaylar
(13.03.23)
ankara'daki rende binası'yla çalışıyorlar
0
patronaj1
(13.03.23)
ak trolls team buna dışardan destek veriyor bu aklı eksikte oyunu yüzde 8 sanıyor. seçime giren 36 partinin 10nu sol kökenli. chp ne kadar sol gibi görünse de erdoğan karşıtlığıyla yüzde 30larda. erdoğan gitsin sol 40a bölünür.
0
mikahakkinen
(14.03.23)
firma ismi lazım :)
0
🌸groovettyn
(16.03.23)

Tayvan (akademi sorusu)

legalize marijuana
tissue engineering alaninda national chung hsing university'nin burs verdigi, kardesimin 1 seneligine gidip gitmemek arasinda kaldigi ulke.. akademik ortami nasildir, bir basamak mi olur yoksa gitse de olur gitmese de olur mu tum fikirlere acigim
tissue engineering alaninda national chung hsing university'nin burs verdigi, kardesimin 1 seneligine gidip gitmemek arasinda kaldigi ulke.. akademik ortami nasildir, bir basamak mi olur yoksa gitse de olur gitmese de olur mu tum fikirlere acigim
0
legalize marijuana
(13.03.23)

hdmi bağlantısında televizyonda fps düşüşü

mark greg sputnik
modelini bilmiyorum ama yenilerde alınmış bir philips marka televizyon söz konusu. piyasadaki görece yeni ürünlerden biri olduğunu tahmin ediyorum. maçı bilgisayar ekranından yansıtarak izleyeyim dedim, böyle 10 saniyede bir, 3-4 saniye fps düşüşü yaşıyorum. düzenli olarak var bu. bilgisayardan izle
modelini bilmiyorum ama yenilerde alınmış bir philips marka televizyon söz konusu. piyasadaki görece yeni ürünlerden biri olduğunu tahmin ediyorum. maçı bilgisayar ekranından yansıtarak izleyeyim dedim, böyle 10 saniyede bir, 3-4 saniye fps düşüşü yaşıyorum. düzenli olarak var bu. bilgisayardan izlediğimde yayının kendisinde hiçbir sorun yok. keza aynı kabloyla televizyona dizi-film vs. yansıttığımda da sorun olmadı.

o yüzden sadece maç yayını özelinde sorun yaşadığımı düşünüyorum ama nasıl çözeceğimi bilemedim açıkçası. bunun için yapılabilecek bir ayar, kontrol etmem gereken değerler var mı? nette biraz araştırdım ama hep oyunlar için öneriler var. benim izlediğim yayın bildiğimiz internet linki. resmi yayın ama selçuksport değil, silmeyin korsan vs. diye tşk
0
mark greg sputnik
(13.03.23)
(10)

behzat ç

uyuya kalip kavimler gocunu kaciran adam
çoğunlukla bilgisayarın başına oturduğumda behzat ç videoları açıyorum. arka fonda behzat ç videolarının sesi geliyor. bazen en hüzünlü ya da en vurucu sahneleri zliyorum. çok mutlu oluyorum. bahsettiğim efsane olduğu yıllara ait bölümler. karakterlerin hepsi birer arkadaşım gibi oldu. aklıma üniver
çoğunlukla bilgisayarın başına oturduğumda behzat ç videoları açıyorum. arka fonda behzat ç videolarının sesi geliyor. bazen en hüzünlü ya da en vurucu sahneleri zliyorum. çok mutlu oluyorum. bahsettiğim efsane olduğu yıllara ait bölümler. karakterlerin hepsi birer arkadaşım gibi oldu. aklıma üniversite yılları, gençlik yılları geliyor. mutlu olmamın sebebi belki de bundandır bilemiyorum. var mı benim gibi olan?

edit : vay be, gelen cevaplara şaşırdım.

ah be ne güzeldi değil mi? kimse kahraman değil, herkes birer kaybeden, memur hayatı, gecekondular, kaybetmişlikler, dostluk arkadaşlık, muhabbet. bizi resmetmişlerdi resmen.

harun'un efsane sahnesini koyayım şuraya :

www.youtube.com
0
uyuya kalip kavimler gocunu kaciran adam
(13.03.23)
Behzat ç. özelinde değil ama benim de böyle kullandığım farklı diziler var.
Zihnimizde bu izlediğimiz içerikleri, izlediğimiz zamanlardaki güzel anılarla birleştiriyoruz diye düşünüyorum. Zaten insan beyninin, kötüyü arka plana atma huyu sebebiyle, yavaş yavaş filtrelenerek bu hatıralar sadece güzel duyguları çağrıştırır oluyor.
Benim çok hoşuma gidiyor, küçük bir terapi gibi..
0
quaker
(13.03.23)
Var :) 12-13 yıldır mütamadiyen izliyorum...
adımdan belli olsun
0
cccbehzatccc
(13.03.23)
Çok sevdiğim bir dizi. Bölüm olarak izlemesem de Youtube'da videoları izliyorum hep. O dönem güzeldi.
0
dissendium
(13.03.23)
Var valla. Bende sık sık aynı kesitleri izleyip duruyorum.
0
primetime
(13.03.23)
ben de çok severim. her gün olmasa da arada kesin açarım bir kesidini. çok doğal bir dizi
0
sabenburak
(13.03.23)
duyuruyu ben mi açtım acaba diye şüpheye düştüm bir an. o derece aynı halimiz.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(13.03.23)
Evet ben de aynen öyleyim. Hatta buna artı olarak Avrupa yakası videolarını da açıyorum
0
limonlu eksi
(13.03.23)
Ben de
0
retiredcolonel
(14.03.23)
beni de yazın listeye.

ama herkes kendi yaşına uygun diziler ile yapıyor bunu galiba. behzat ç'yi izlediğim dönem şu ankinden çok farklı bir dönem değildi benim için. yine aynı işte çalışıp, yine aynı evde oturuyor, yine evliydim, durum pek farklı değildi, sadece çocuğum yoktu. iki tur baştan sona izledim. bahsettiğiniz duygular ile değil, diziyi sevdiğim için izledim, bitti. yeni sezonu hala izlemedim, özel bir zaman ayırarak izlemek istiyorum çünkü.

bahsettiğiniz duyguları ben bizimkiler dizisi ile yaşıyorum. trt arşiv'deki 1989'daki ilk bölümlerinden başladım, 1994 yılına kadar geldim. vay be arabaya bak broadway ne lükstü, vay be bu olurken ortaokuldaymışım diye diye izliyorum. konuşulan para miktarlarını günümüze uydurmaya çalışıyorum, 600.000 lira gelen telefon faturasını çok buluyorlar, acaba bugünkü kaç liraya denk gelir diyip hesaplıyorum. tam üç sıfır eksiği olunca seviniyorum.

güzel oluyor.
0
kibritsuyu
(14.03.23)
@kibritsuyu

doksanlarda çocuktum. olacak o kadar'ı heyecanla beklerdik. youtube'a eski bölümleri yüklenmiş, arada açıp izliyorum ve sizinle aynı duyguları yaşıyorum.
0
🌸uyuya kalip kavimler gocunu kaciran adam
(14.03.23)
(5)

ankara'da şekil şükül cam/ayna yapan yer

kibritsuyu
yatak odasındaki gardrobun sürgülü kapağında kocaman aynalı cam var. böyle enine çizgili ayna/siyah/ayna/siyah şeklinde.buaray uygun cam hazırlayıp, kesip, getirip dolap kapağını yerinden çıkarıp takacak bir camcı biliyor musunuz?şekil şükül olmuyorsa bile dümdüz ayna taksın son çare. ama bütün camc
yatak odasındaki gardrobun sürgülü kapağında kocaman aynalı cam var. böyle enine çizgili ayna/siyah/ayna/siyah şeklinde.

buaray uygun cam hazırlayıp, kesip, getirip dolap kapağını yerinden çıkarıp takacak bir camcı biliyor musunuz?

şekil şükül olmuyorsa bile dümdüz ayna taksın son çare. ama bütün camcılar ben dolaptan anlamam, camı keser veririm sen takarsın diyor. ya uğraşsam takarım da 80x60 civarı koca ayna. kapağı sök, aynayı silikonla, tuttuydu tutmadıydı, sonra koca kapağı kaldır rayına geri oturt falan, tek başıma beni aşar. ustası yapsa daha iyi olur.
0
kibritsuyu
(13.03.23)
Kapağı sökmeye gerek var mı? Madem kapağı sökeceksiniz direkt kapağı camcıya götürün. Ama bence abartıyorsunuz. Aynayı kestirdikten sonra 10 dakikalık iş.
0
dissendium
(13.03.23)
Montaj silikonu ile.yapistirip kağıt bant ile sabitleyip beklersen olur ama bazı gardrop kapakları ince malzemeden oluyor. Öyle sağlam bir kapak değilse tehlikeli olabilir. 80x60 büyük değil, ama daha büyük ağır ekler mekanizmayi da zorlayabilir.
0
kisa
(13.03.23)
kapağı sökmeye gerek var, hatta zorunlu. çünkü kapak sürgülü bir kapak ve camın da içeriden takılması gerekiyor.

hadi üşenmeyip dolabı boşaltayım. takacak olan kişinin kucağında aynayla dolabın içine girmesi lazım. bence kapağı sökmek daha kolay olur.

80x60 aynanın boyutu. altta bir tane daha var. altındaki ve üstündeki ahşap kısmı ve ortadaki çevresindeki ahşap kaydı falan da sayarsak kapağın boyu 2 küsur metre, eni 1 metreden fazla. ağırlığı da bi 20-30 kilo vardır. bunu da camcıya götürmektense adamı getirmek daha iyi. götürürken sağlam olan camı da kırmak istemem.

ince malzemeden değil, aksine kalın ve sağlam malzemeden. o yüzden kucaklayıp sökemiyorum kapağı. söksem de geri kaldırıp rayına takamam. beli sakat bir adamım ben.

eve gidince hem tam ölçü yazarım, hem de fotoğrafını atarım unutmazsam.
0
🌸kibritsuyu
(13.03.23)
Dolap kapağı söküp takmayı aynacıdan değil mobilyacıdan istesene :)
Servisli garantili bir firmanın dolabıysa direkt kendi ustalarından çağırırsın hatta, taşımacılar gardobu monte etmeyi beceremeyince öyle yapmıştık biz, iki usta gelip halletmişlerdi.
0
kobuzchu kiz
(13.03.23)
işte ben dandirikten tek bir işe iki ayrı usta takımı çağırmak istemiyorum. mobilyacıyı çağır kapağı söktür, sonra camcı geldsin camı taksın, sonra mobilyacı geri gelip kapağı yerine taksın (ya da ikisini aynı zamana denk getir, mobilyacı kapağı takmak için camcıyı beklesin). bunlar benim hayatımda hem zor, hem masraflı işler. mümkün değil denk getiremem, ev iyice şantiyeye göner kıytırık bir iş için. biri gelsin, yapsın, gitsin istiyorum.

indirip kaldırmamın kolay olduğu bir iş olsa kendim söker, bir şekilde sistemini de çözüp kendim takarım. rayda yürüyen iki tane tekerlek, ne kadar karmaşık olabilir. ama o kapağı kaldırıp indiremem, sakat bir adamım ben.

taşınırken hamallar kapağı pekala söktü, taşıdıkları yerde de geri taktı. aynı hamal çamaşır bulaşık makinesini de söküp taktı. yani demek ki elinden az iş gelen bir usta hepsini yapabiliyor.

önceliğim camı bulmak. bulamıyorsam aynaya razı olup getirip takacak ustayı bulmak.

ha camcı şart değil. mobilyacı da camı kestirip getirip takabilir. garantili zincir bir mobilyacı değil. 17 sene önce evlenirken alınmış, siteler mamulü marangoz işi dolap.
0
🌸kibritsuyu
(14.03.23)

Baltalimanı Japon bahçesi

chicha_v2
Buradaki ağaçlar çiçek açtı mı acaba?Özellikle Japon kiraz çiçeğini merak ediyorum yoldan gözüküyor zaten eğer açtıysa.
Buradaki ağaçlar çiçek açtı mı acaba?

Özellikle Japon kiraz çiçeğini merak ediyorum yoldan gözüküyor zaten eğer açtıysa.
0
chicha_v2
(13.03.23)
(2)

Enginar

Zaphod
Cikmaya baslamis galibaVar mi internetten aldiginiz yerler?Bir de ort. fiyat nedir?50adt. 1500tl diyordu bi hesap. Pahali degil mi?
Cikmaya baslamis galiba
Var mi internetten aldiginiz yerler?
Bir de ort. fiyat nedir?
50adt. 1500tl diyordu bi hesap. Pahali degil mi?
0
Zaphod
(13.03.23)
Ruprect
(13.03.23)
Cok pahali. Insanlarin bu yuzsuzlugu beni şaşirtiyor gercekten.
0
balpolen
(13.03.23)
(3)

ankara kuğulu park civarı yemek yenecek yer önerileri

semaforo de medianoche
kuğulu park civarı derken direkt dibi olmasına gerek yok ama yürüme mesafesi 15 dkyı aşmasın mümkünse. rezervasyona gerek olmayan bir yer olsun bir de (yoksa stüdyo pizza çok güzel ama rezervasyonsuz zor girilir). restoran, kafe, bar fark etmez yeter ki menüsünde lezzetli ve doyurabilen bir yemek ol
kuğulu park civarı derken direkt dibi olmasına gerek yok ama yürüme mesafesi 15 dkyı aşmasın mümkünse. rezervasyona gerek olmayan bir yer olsun bir de (yoksa stüdyo pizza çok güzel ama rezervasyonsuz zor girilir). restoran, kafe, bar fark etmez yeter ki menüsünde lezzetli ve doyurabilen bir yemek olsun.
0
semaforo de medianoche
(13.03.23)
London pub, Sofra. Bestekar sokakmiydi tunus caddesi miydi bilmiyorum oralar.
0
Kahvedesu
(13.03.23)
Cafe des Cafes+1, enginarlı, brokolili bir salataları var çok güzel.
Bir de Meşhur Oltu Cağ Kebabı çok iyi.
0
Amaranta ursula
(13.03.23)
madem cafe'ler örnek veriliyor, Varuna gezgin'e gidip köri soslu tavuk yiyin. üff. elmalı falan. beklentilerin çok üstünde
0
sparkle kiddle
(13.03.23)
(1)

Telefon seçimi

dissendium
Merhabalar.Telefon almak istiyorum ama kafam karışık.Şu anki telefonum beni kullanma artık diyor. Bu düşünceyle hemen 4 5 bin TL'ye telefon alabilirim. Ama almışken iyi olsun diyorum. 10 bin TL verebilirim. Ama bu sefer de 10 bin TL verecekken 3 4 bin TL daha ekleyip istediğim telefonu almak istiyor
Merhabalar.

Telefon almak istiyorum ama kafam karışık.

Şu anki telefonum beni kullanma artık diyor. Bu düşünceyle hemen 4 5 bin TL'ye telefon alabilirim. Ama almışken iyi olsun diyorum. 10 bin TL verebilirim. Ama bu sefer de 10 bin TL verecekken 3 4 bin TL daha ekleyip istediğim telefonu almak istiyorum. Çıkmaza girdim. Sizce ne yapayım?

Samsung A13 5 bin TL. Şimdiki telefonumun çok ötesinde ucuz olmasına rağmen.

Samsung A53 10 bin TL. Bunu almayı mantıklı buldum.

İstediğim telefon ise S20 FE ya da S21 FE.

S20 FE 12 bin TL. S21 FE 15 bin TL.

S21 FE alırsam bir maaş gidecek.

Hangisi mantıklı?

Bir de şunu anlamadım.

A53'ün ana kamerası 60 80 MP arası denmiş.

S20 FE'nin ana kamerası 10 15 MP arası.

MP düşük olup nasıl daha kaliteli oluyor?

Sağ olun.
0
dissendium
(13.03.23)
"MP düşük olup nasıl daha kaliteli oluyor?"

kullanılan merceğin kalitesi, kullanılan sensörün kalitesi ve işlemci gücü

fotoğraf kalitesini belirliyor
0
freebird5406_2
(13.03.23)
(1)

Bu fermuara nasıl kilit takabilirim?

portakal
foto linkte. https://drive.google.com/file/d/1b_Q-OqIoDYyRkjnZByRfiw4WylTabhFj/view?ts=640f2a13
foto linkte.

drive.google.com
0
portakal
(13.03.23)
www.youtube.com

burada bir çözüm sunulmuş.
0
knight of cydonia
(13.03.23)
(8)

Motosiklet sürücülerine motor tercih sorusu.

eurhka
Max 90k bütçem var.Şu an arora cappuccino 80cc kullanıyorum. Ev-iş arası bazen de hafta sonu. Arabam da var ama bütçem sınırlı.Bir tık güzel gözüken, beğendiğim bir motor arayışındayım.Şu ikisi tercih arasından hangisi sizce daha mantıklı?1. vespa lx 150 i.e / 2010 model5.500 km82.000 TL2010 model v
Max 90k bütçem var.
Şu an arora cappuccino 80cc kullanıyorum.
Ev-iş arası bazen de hafta sonu. Arabam da var ama bütçem sınırlı.
Bir tık güzel gözüken, beğendiğim bir motor arayışındayım.

Şu ikisi tercih arasından hangisi sizce daha mantıklı?


1.
vespa lx 150 i.e / 2010 model
5.500 km
82.000 TL

2010 model vespa diyince eski gibi geliyor ama az km ve temiz kullanılmış.
Kelepir gibi bakıyorum hatta.


2.
Lambretta v200 / 2021 model
3.000 km,
87.000 TL (en az 7k aksesuarı var)

Eski italyan markası, TR pazarına yeni yeni giriyor.
İkinci el piyasası durgun olabilir, servisler konusunda bilgim yok.

Teşekkürler.

Edit: İlk cevaba istinaden; şu an kullandığım motor güven vermiyor.
80 km'lere rahat çıkan bir motora ihtiyacım var.
Aynı şekilde model yükselterek gideceğim.
2 sene idare ederek ardından tekrar yükseltirim diyorum.
0
eurhka
(13.03.23)
hocam bu kadar az beklentiye niye değiştiriyorsun anlamadım

model yükselterek gitmek için mi, cc yetmediği için mi, sadece görünüş için mi ?

kullandığın yolun düz olduğunu düşünüyorum, bakımlarını yaptırırsan elindeki motor sana uzun yıllar yeter
0
freebird5406_2
(13.03.23)
Motordan düşünce veya kaza yapınca tamiri masrafı seni üzmeyecek motor almanı tavisye ederim.

Trafikte herşeyi sen kontrol edemiyorsun etrafındaki dikkatsiz insanlar yüzünden veya yerdeki gizli bir buzlanma ya da yağ birikintisi sonrası kendini bir anda yerde bulabilirsin.

Bende Piaggio x9 250 bir kere sağ, bir kere sola yan yattı. Sigorta şirketi motoru perte çıkartı. Allahtan kaskom vardı.
0
kaiserr76
(13.03.23)
neden scooter? :) cf moto 150nk'ya bir bakın isterseniz. ikinci el düşünürsenüz 250nk da çok rahat bulursunuz o fiyatlara... parçası da ucuzdur ve servis ağı geniştir (mondial). "çin" fobiniz varsa bildiğiniz çinliler gibi değil, baştan belirteyim.
0
motosiklet burclu adam
(13.03.23)
hocam sorunuzdan bağımsız olarak, hyosung'un her hangi bir modelini öneririm. sıkıntı şu ki ülkeden çekildiler, yalnız sağlam motordur, tipi kalitesi gayet yerindedir. piyasası olmadığı için ucuzdur da bilginiz olsun.
0
uyuya kalip kavimler gocunu kaciran adam
(13.03.23)
İkinci el yamaha nmax 125/155, honda pcx125 bakın.

Cfmoto falan bakmayın. İllaha japondan şaşacaksanız hint malı bakın: bajaj, kanuni. Kanuni seha150 bakın en kötü 71k tl o da.

Benim önerim ise kanuni visal 125. Cebinizden çok çıkmamış olur. 125 cc ve 80 kmh'a rahat çıkıyor bayırda dahi bu hızın altına kolay kolay düşüremezsiniz. Kanuni, kuralkan markası.
0
baldan kaymak
(13.03.23)
Eski de olsa japondan şaşmam ben
0
mirty
(13.03.23)
+1
İkinci el yamaha nmax 125/155, honda pcx125 bakın.
0
babafingo
(14.03.23)
hocam şimdi aklıma geldi. kawasaki er 6f'ye bir bakın. bütçeniz ikinci el eski modellerine yetiyor. taş gibi motordur, konfoeu yüksek, fren sistemleri iyi. hatta biraz ararsanız abs'lisini de bulabilirsiniz.
0
uyuya kalip kavimler gocunu kaciran adam
(14.03.23)
(1)

7440 Yapılandırma Hesap

scudman1
Vergi borcu için çıkan yapılandırmada peşin ödemenin nasıl hesaplandığını bilen var mı? Örnek olarak güncelde anaparası 10.000 olan borç için 10.000'de gecikme faizi var diyelim. Anapara faizinden %90 indirim yazıyor bu durumda yukarıdaki örneğe göre 10.000 anapara + 1000 faiz olmak üzere 11.000 öde
Vergi borcu için çıkan yapılandırmada peşin ödemenin nasıl hesaplandığını bilen var mı?

Örnek olarak güncelde anaparası 10.000 olan borç için 10.000'de gecikme faizi var diyelim. Anapara faizinden %90 indirim yazıyor bu durumda yukarıdaki örneğe göre 10.000 anapara + 1000 faiz olmak üzere 11.000 ödememi yapılacak anlamına geliyor. İlgili maddeleri aşağıda bırakıyorum.


(git: www.pwc.com.tr)

5. Gecikme Faizi veya Gecikme Zammı Yerine Ödenecek Faiz Tutarının
Hesaplanması
Düzenleme kapsaminda ödenecek alacak tutarinin tespiti için vergi asillarina;
• Vade tarihinden, Kanun’un yayimlandiği tarihe kadar geçen süre için gecikme zammi
yerine,
• Daha önce hesaplanmiş gecikme faizi olmasi halinde, bu faizin hesaplandiği süre dikkate
alinarak, gecikme faizi yerine,
Yİ-ÜFE aylik değişim oranlari esas alinarak ödenecek faiz tutari hesaplanacaktir.
Teklifte Yİ-ÜFE tutarinin hesaplanmasina ilişkin özel bir düzenleme yapilmamiş, gecikme
faizi veya gecikme zammi yerine Yİ-ÜFE aylik değişim oranlari esas alinarak hesaplanacak
tutarin ödeneceği hükme bağlanmiştir.
Bu düzenleme nedeniyle, Yİ-ÜFE tutarinin, fer'i alacaklar için esas alinan hesaplama yöntemi
kullanilarak hesaplanmasi gerekmektedir. Bir başka ifadeyle ödenecek faiz tutari;
• Gecikme faizi yerine hesaplaniyorsa gecikme faizi hesaplama yöntemi kullanilarak,
• Gecikme zammi yerine hesaplaniyorsa gecikme zammi hesaplama yöntemi kullanilarak,
hesaplanacaktir.
Dolayisiyla, Yİ-ÜFE tutarinin hesaplanmasinda;
• Vergi Usul Kanunu’na göre hesaplanan gecikme faizi ve 6183 sayili Kanun’a göre
hesaplanan gecikme zamminin hesaplama yöntemi ve hesaplama süreleri
değiştirilmeyecek,
• Aylik gecikme zammi/gecikme faizi orani yerine Yİ-ÜFE aylik değişim oranlari
kullanilarak ödenecek faiz tutari bulunacaktir.
Yapilandirmada esas alinacak Yİ-ÜFE aylik değişim oranlari özel olarak tanimlanmiştir. YİÜFE aylik değişim orani olarak TÜİK tarafindan her ay için belirlenen;
• 31.12.2004 tarihine kadar TEFE aylik değişim oranlari,
• 01.01.2005 tarihinden itibaren ÜFE aylik değişim oranlari,
• 01.01.2014 tarihinden itibaren Yİ-ÜFE aylik değişim oranlari,
• 01.11.2016 tarihinden itibaren aylik %0,75 orani,
kullanilacaktir.
6. Hesaplanan Tutarın Ödenmesi
Kanun’un 9. maddesinde yapilan düzenlemeye göre, yukarida özetlenen düzenlemeler
kapsaminda ortaya çikacak borç tutarinin peşin veya taksitle ödenmesi konusunda
4
borçluların tercih yapmaları mümkündür. Tercihini taksitler halinde ödemek yönünde
kullananlara 48 aya kadar vade tanınabilmektedir.
Teklife göre, hesaplanan tutarın ilk taksit ödeme süresi içinde tamamen ödenmesi halinde;
• Bu tutara Kanun’un yayımı tarihinden (12.03.2023) ödeme tarihine kadar geçen süre için
faiz hesaplanmayacak,
<b>• Fer’i alacaklar yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutar üzerinden ayrıca %90 indirim yapılacak,</b>
• Kapsama giren idari para cezalarından (istisnaları hariç) %25 indirim yapılacak,
• Yapılandırma ile ödenecek alacağın sadece fer’i alacaktan ibaret olması halinde, fer’i
alacak yerine Yİ-ÜFE esas alınarak hesaplanacak tutardan %50 indirim yapılacaktır.
Öte yandan, ilk taksit ödeme süresi içinde ödenmesi gereken tutarların süresinde ödenmesi
ve kalan taksitlerin tamamının ilk taksiti izle yen ayın sonuna kadar ödenmesi halinde
katsayı uygulanmayacaktır.
Taksitli ödemenin tercih edilmesi halinde, taksitler ödeme süresine bağlı olarak belli bir
katsayıyla artırılacaktır. Açıklanan artış katsayıları şöyledir:
• 12 eşit taksi için 1,09
• 18 eşit taksit için 1,135
• 24 eşit taksit için 1,18
• 36 eşit taksit için 1,27
• 48 eşit taksit için 1,36
0
scudman1
(13.03.23)
10.000 asıl borç, 10.000 gecikme faizi var. 10.000 gecikme faizini komple siliyor. yerine 10.000 asıl borç üzerinden yi-üfe oranı kullanarak yeni bir gecikme zammı tutarı hesaplıyor. ne çıktı mesela, eskiden 10.000'di, şimdi 8.000 çıktı. o 8.000 liranın da %90'ını siliyor. 800 kaldı.

10.000 asıl borç + 800 lira gecikme zammı ödüyorsun. istersen peşin, istersen taksitli. taksitli ödersen taksit sayısına göre o katsayıyla çarpıp o rakamı taksitlendiriyorsun.
0
kibritsuyu
(13.03.23)
(5)

sigorta sorusu

hknty
sigortalarda sanırım üst limit diye bir şey var. mesela depremde de duydum. ev 2 milyon ama sigorta 300 bin veriyormuş falan. bunun sebebi nedir? kağıt üzerinde evin değeri düşük gösterildiği için mi? yoksa sigortalar başka nedenden dolayı bir üst limit mi belirliyor? bu çok saçma değil mi? 2 milyon
sigortalarda sanırım üst limit diye bir şey var. mesela depremde de duydum. ev 2 milyon ama sigorta 300 bin veriyormuş falan. bunun sebebi nedir? kağıt üzerinde evin değeri düşük gösterildiği için mi?

yoksa sigortalar başka nedenden dolayı bir üst limit mi belirliyor? bu çok saçma değil mi? 2 milyonluk arada için 300 bin lira ödeyecekse mesela sigortanın bir anlamı kalmıyor zaten 300 binlik kayıp için belki sigorta bile yapılmaz. nedeni nedir bunun?
0
hknty
(13.03.23)
Sanırım konut sigortasından bahsediyorsunuz, dask ve özel konut poliçesi.

Orada bahsedilen tutarlar evin yeniden maliyet tutarları ortalama, sizin eviniz 2 milyon lira ise; atıyorum bunun 1,5 milyonu arsa payı 500 bin lirası betonarme maliyetidir.

Bir afet olduğunda arsanız orada duruyor, sadece yapıyı yeniden yapmak ya da hasarı düzeltmek gerekli.

Atıyorum binanız 10 daire ve her dairenin şu an piyasa bedeli 2 milyon. Toplam bina satış bedeli 20 milyon yapar.

Allah korusun bir deprem oldu ve binanız yıkıldı diyelim, arsa orada duruyor, aynı binayı yeniden yapmak ortalama 6-7 milyon olacaktır, 20 milyon değil.

Atıyorum (ne çok attım) 100 m2 2. sınıf betonarme bir dairenin bina sigorta bedeli Kadıköy'de 500 bin lira ise. Yozgat'ta da 500 bin liradır, fark sadece arsa değerlerinde. Kabaca olayın özeti bu.
0
John Bloor
(13.03.23)
sigorta şirketleri sizin evinizin konumunun değerini ödemez. konum ve tapu hala sizin, oraya yapılacak evin malzeme ve işçilik bedelini öder.
İstanbul bebek ve yozgatta aynı malzeme ve m2 ile yapılan iki evin bedeli sigorta şirketince aynıdır. yerin kıymetine bağlı olarak sizin evi aldığınız bedel evin konum ve kıymetidir. sigortaya konu değildir. temel sebep bu.
dask sigortaları zorunlu ve devlet kontrolünde olduğundan m2 hesabı vardır devletin belirlediği, m2 ye göre bina bedeli öder devlet. onun üzerindeki kısmı için konut sigortası yaptırıp konut sigortanıza bina bedeli ekletmeniz gerekir. burada evinizin tüm kımetlerini gösterebilirsiniz. konut sigortanıza eşya teminatı koyarsanız evinizdeki eşyanızı da sigortalamış olursunuz.
günün sonunda hasar olduğunda evinizin konumsal kıymeti hariç, bina, eşya, dekorasyon, demirbaş, cam vb. tüm bedeli belirlenmiş ve poliçede gösterilen kadarını poliçeniz şartlarında alabilirsiniz. konu bu.
0
erty_ksk
(13.03.23)
arsa dışında varolan kaybın hepsi ödenir ancak değil mi? araba için de olabilir.
0
🌸hknty
(13.03.23)
Sadece dask hepsini ödeyemeyebilir, çünkü dip fiyattan tutuyolar poliçeleri. Ek olarak özel konut sigortası da iyi olur.
0
John Bloor
(13.03.23)
bu poliçeyi ne kadarda tutacağına müşteri mi karar veriyor? insanlar az prim ödemek için mi düşük gösteriyor yoksa dask'ın işi mi?

çok büyük bir fark var mı? eğer öyleyse dask yaptırmak mantıksız bile olabilir. sonuçta sigortanın amacı zaten maddi zararı karşılamak. hepsini ödemiyorsa etkisi azalıyor.
0
🌸hknty
(13.03.23)

Yazin giymelik veya mevsimlik smart casual ayakkabi

another satisfied lover
Ne tur ayakkabi ayagi terletmez hava alir ama şik da olur?Ornek verebilir misiniz?
Ne tur ayakkabi ayagi terletmez hava alir ama şik da olur?

Ornek verebilir misiniz?
0
another satisfied lover
(13.03.23)
(1)

Ehliyet-Kimlik Yurt Dışında Geçerli mi?

dizicolleague
Yeni tip ehliyet ile kimlik tek bir karta alınabiliyor. Bu kartın yurt dışında geçmediği, eğer yurt dışında araç kullanma düşüncesi varsa ehliyetin ayrı olarak alınmasında yarar olduğunu öğrendim. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını beklerim.
Yeni tip ehliyet ile kimlik tek bir karta alınabiliyor. Bu kartın yurt dışında geçmediği, eğer yurt dışında araç kullanma düşüncesi varsa ehliyetin ayrı olarak alınmasında yarar olduğunu öğrendim. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını beklerim.
0
dizicolleague
(13.03.23)
ehliyeti her şekilde ayrı olarak alıyorsunuz zaten. onu almama gibi bir seçenek yok. aldıktan sonra tc kimlik kartına da işleniyor. yurt dışında kimlik kartının bir geçerliliği olmadığı için ehliyetinizi kullanmanız gerekir.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(13.03.23)
(1)

Merkez Bankası Brüt ve Net Rezerveleri

twelfth
Merkez bankası rezerve'lerini google'ladığımızda aşağıdaki EVDS raporunda döviz ve kıymetli maden varlıklara ulaşıyoruz:https://evds2.tcmb.gov.tr/index.php?/evds/dashboard/6346Oysa ben net döviz rezervine ulaşmak istiyorum. Yani 2021 yıl sonunda 8.2 bn USD olan seviyeyi takip etmek istiyorum. Bunu E
Merkez bankası rezerve'lerini google'ladığımızda aşağıdaki EVDS raporunda döviz ve kıymetli maden varlıklara ulaşıyoruz:

evds2.tcmb.gov.tr

Oysa ben net döviz rezervine ulaşmak istiyorum. Yani 2021 yıl sonunda 8.2 bn USD olan seviyeyi takip etmek istiyorum. Bunu EVDS'den rahatça takip etmek mümkün müdür?

blogger.googleusercontent.com
0
twelfth
(13.03.23)
değil. brütten swapları çıkararak oluşturmalısınız
0
sert siyah krom
(13.03.23)
(3)

MacBook elektrik problemi

dfn4
Merhaba, MacBook Air bilgisayarımı şarja takıp kullandığımda touchpadin yan taraflarındaki boşlukta yoğun bir titreşim ve elektrik hissi oluyor dokununca. Neden olabilir ve bir sorun mudur? prize takılı değilken böyle bir şey yok.
Merhaba, MacBook Air bilgisayarımı şarja takıp kullandığımda touchpadin yan taraflarındaki boşlukta yoğun bir titreşim ve elektrik hissi oluyor dokununca. Neden olabilir ve bir sorun mudur? prize takılı değilken böyle bir şey yok.
0
dfn4
(13.03.23)
www.eksiduyuru.com

prize takılıyken yok powerbank'te mi var yani? Neyse sonuç olarak Macbook'ların yıllardır süren bir yanı bu. Metal olmasından dolayı sanırım.
0
nhk ni youkosu
(13.03.23)
yıllardır olan bir şey bu. Imaclerde de oluyordu macbooklarda da.

chatgpt şöyle güzel açıklıyor:

Bu elektriklenme, Apple cihazların yüzeyinde bir elektrostatik şarj oluşmasından kaynaklanır. Elektrostatik şarj, yüzeydeki yüklü parçacıkların hareketinden kaynaklanır.

Cihazın yüzeyine parmak temas ettiğinde, bu hareketli yüklü parçacıkların bir kısmı parmakla temas ederek transfer edilir. Bu transfer işlemi sırasında, cihazdaki yüklü parçacıkların dengesi bozulur ve yüzeyinde bir elektrostatik şarj oluşur. Bu şarj, parmak teması sonlandığında da devam eder ve sonraki temaslar sırasında da hissedilebilir.

Elektrostatik şarjın oluşması, malzemelerin yalıtkan veya yarıiletken özelliklerinden kaynaklanır. Apple cihazların yüzeyindeki malzemeler de bu özellikleri gösterir ve bu nedenle elektrostatik şarjın oluşmasına neden olabilirler.

Apple, elektrostatik şarjın oluşmasını önlemek için birçok önlem alır. Örneğin, bazı modellerinde dokunmatik yüzeylere antistatik kaplamalar uygular veya yüzeylerdeki elektrostatik şarjı boşaltan bileşenler kullanır. Bununla birlikte, elektrostatik şarjın tamamen önlenmesi çok zor bir işlemdir ve hala cihazların yüzeylerinde hissedilebilen hafif bir elektriklenme oluşabilir.

Bununla birlikte, bu elektriklenmenin cihazın performansını veya ömrünü etkileyecek kadar ciddi bir sorun teşkil etmesi pek mümkün değildir. Bu nedenle, Apple gibi diğer üreticiler de benzer elektriklenmelerin oluşmasını engellemek için çeşitli önlemler alırlar, ancak tamamen ortadan kaldırmak mümkün değildir.
0
ananiyimioguz
(13.03.23)
apple'ın uzatma kablosunu alınca gidiyor o elektriklenme. www.apple.com
0
do you remember me
(13.03.23)
(2)

Elektrikli Süpürge Tavsiyesi

cedric tweedledee
20 yıllık Bosch marka süpürgemiz sonudan bozuldu, yeni bir makine arayışına girdim. Bütçe max 6K, üstüne çıkamıyorum.Tos torbalı olanlar sanırım daha uzun ömürlü oluyor ve çekiş güçleri diğerindeki gibi azalmıyor. Ama yok o eskidendi, yeni toz torbasızlar çok iyi derseniz onu da dinlerim.Philips Mar
20 yıllık Bosch marka süpürgemiz sonudan bozuldu, yeni bir makine arayışına girdim.

Bütçe max 6K, üstüne çıkamıyorum.

Tos torbalı olanlar sanırım daha uzun ömürlü oluyor ve çekiş güçleri diğerindeki gibi azalmıyor. Ama yok o eskidendi, yeni toz torbasızlar çok iyi derseniz onu da dinlerim.

Philips Marathon Ultra yı eleme sebebim çok fazla hakkında şikayet olması

Bosch BSG6SIL1 ve Miele Complete C3 öne çıkan iki model. Ama şunu kullandım çok kötüydü bunu kullandım aşırı iyi dediklerinizi dedinlemek isterim.
0
cedric tweedledee
(13.03.23)
ben bir kac yil once rowenta bisi bisi almistim, oldukca da memnunum. eger hayvan tuyu sorununuz yoksa bence gideri var (bende kedi var, tuyleri koltuktan oldukca iyi temizliyor)
yazdiklarinizi bilmiyorum. ama artik torbasizlar iyi degil yorumlari gecerli degil bence.
0
65 derece
(13.03.23)
ben şöyle duymuştum ne kadar çok donanım o kadar arıza. ben arçelik uzunlardan kullanıyorum. eşimin bekarlık süpürgesi, belki 15 yılı vardır. memnun muyum diğerlerini deneme şansım hiç olmadı. bi tanıdığım daysın almıştı, haznesinde çıkanları gösterirdi en son şarjı dayanmıyor çekiş gücü de azaldı dedi. 2 yılı bile dolmamıştı.
0
sanemz
(13.03.23)
(1)

opera tarayıcısı için çizim aracı

helios
selamlar,erkanda basit çizimler yapabileceğim bir opera eklentisi ya da uygulama arıyorum. çok fazla seçenek olduğu için tercih etmeyi başaramadım.bir de, opera'da çalışırken, o sekmeye özgü çizim yapan, başka sekmeye geçince kaybolan bir çizim eklentisi mevcut mudur? yoksa kesin çok fazla şey mi is
selamlar,
erkanda basit çizimler yapabileceğim bir opera eklentisi ya da uygulama arıyorum. çok fazla seçenek olduğu için tercih etmeyi başaramadım.
bir de, opera'da çalışırken, o sekmeye özgü çizim yapan, başka sekmeye geçince kaybolan bir çizim eklentisi mevcut mudur? yoksa kesin çok fazla şey mi istiyorum...
0
helios
(13.03.23)
Çok şey istiyorsun.Biri seni durdurmalı.

Dene bakalım :
addons.opera.com
0
diyecevaplandı
(13.03.23)
(1)

Ticketmaster konser bileti

sydney
Yurtdışında bir konser için ticketmaster’dan bilet alacağım, bilmem gereken ekstra bir şey var mı? Biletix’in sahibi olduğunu biliyorum güvenilirdir herıld?
Yurtdışında bir konser için ticketmaster’dan bilet alacağım, bilmem gereken ekstra bir şey var mı? Biletix’in sahibi olduğunu biliyorum güvenilirdir herıld?
0
sydney
(13.03.23)
Bir sıkıntı olmaması lazım; bileti çoğunlukla PDF olarak yolluyorlar zaten. Evet Ticketmaster çok büyük ve genel olarak güvenilir bir firma.
0
salihdt
(14.03.23)
(1)

bedelli askerlik malzemeleri nereden alınır

durbikonusucaz
internetten mi alsam daha uygun fiyata gelir yoksa eminönü, tahtakale civarına gidip bakayım mı dersiniz
internetten mi alsam daha uygun fiyata gelir yoksa eminönü, tahtakale civarına gidip bakayım mı dersiniz
0
durbikonusucaz
(13.03.23)
Eminönü tahtakale vs her şeyin pahalı olduğu yerler uzun yıllardır, internet daha ucuzdur. Ya da bazı ilçelerde semtlerde illa ki böyle malzemeler satan dükkanlar oluyor.

Haritalardan bölgenize bakarken arama yaparsanız sonuç çıkabilir.
0
John Bloor
(13.03.23)
(2)

Abd uygun fiyata xbox series s nereden alınır?

webbrowser
Selamlar, kardeşim 1 hafta sonra gelecek gelirken xbox series s ve ekstra 1 kol aldırmak istiyorum. En uygun fiyata nereden aldırabilirim?
Selamlar, kardeşim 1 hafta sonra gelecek gelirken xbox series s ve ekstra 1 kol aldırmak istiyorum. En uygun fiyata nereden aldırabilirim?
0
webbrowser
(13.03.23)
ebay'e bakabilirsin ucuzluk en onemli kriterse. bir de facebook marketplace.
0
hot potato
(13.03.23)
Teknoloji mağazalarında eğer ekstra bir kampanya vs. yoksa aynı fiyata satılıyor.

Karşılaştırma şansı varsa gitsin baksın diğer türlü BestBuy, Walmart, BHP nerede bulursa oradan alabilir. Amazon'dan bulunduğu yere sipariş de verebilir. Aciliyet varsa prime ile aynı gün bile gelir hiç sıkıntı olmaz :)
0
chicha_v2
(13.03.23)
(4)

Aliexpress'ten sorunsuz alışveriş yapılabiliyor mu?

istististist
Çok uzun yıllardır Aliexpress'ten alışveriş yapmıyorum.Bir ara Sözlükte, gelen ürünlerin hiçbir şekilde ulaşmadigina dair bir şeyler okumuştum. Son durum nedir? Sipariş edeceğim ürün sorunsuz ulaşır mı?
Çok uzun yıllardır Aliexpress'ten alışveriş yapmıyorum.

Bir ara Sözlükte, gelen ürünlerin hiçbir şekilde ulaşmadigina dair bir şeyler okumuştum.

Son durum nedir? Sipariş edeceğim ürün sorunsuz ulaşır mı?
0
istististist
(13.03.23)
düzgün satıcı (bol yorumlu-puanlı), trackingli kargo (takipsiz olursa kaybolur) kombinasyonu ile sorun yaşamazsın. Artık vergi de otomatik olarak satın alırken kesiliyor. (150 euro'dan düşük olsun, yoksa büyük problem çıkıyor)

geçenlerde biri boş kutu yollandı demişti, yorumsuz az şey satmış mağazalardan kaçınmak lazım o yüzden.
0
nhk ni youkosu
(13.03.23)
@nhk ni youkosu;

bilgiler için teşekkür ederim.

"ücretsiz gönderim" yazan yeri tıkladığım şu bilgiler açılıyor, "takip edilebilir" ibaresinin yer aldığı tüm ürünler %100 "trackingli" mi oluyor?

"Sevkiyat Şekli
Ücretsiz Gönderim
China ''den Turkey''e AliExpress Standard Shipping yoluyla
Tahmini Teslimat 08 Nis tarihinde
Depremin etkisinden dolayı, sipariş teslimlerinde süre uzayabilir, bu yüzden lütfen sabırlı olun teşekkürler!
Takip Edilebilir "
0
🌸istististist
(15.03.23)
@nhk ni youkosu;

puan 4.7
58 Yorum
500+ siparişler

yukarıdaki puan ve yorum bilgileri, satıcıya güven duymak için yeterli mi?
0
🌸istististist
(15.03.23)
rica ederim.

Evet takip edilebilir diyorsa öyle olmalı. Ama gönderdiklerinde ilk 2-3 gün görünmeyebilir korkmayın, sonra aliexpress'te bile gösteriyor veya global.cainiao.com bu siteden takip kodunu girip bakarsınız.

Sırf o ürünü 500+ satmış 58 yorum gelmiş iyi bence. Sayfanın en üstünden biraz aşağıda mağaza adı ve puanını da görebilirsiniz.
i.ibb.co
şöyle
0
nhk ni youkosu
(15.03.23)
(8)

acil para ihtiyaci sorusu

Kittie
arkadaslar bana her ay belli bir miktar getirecek bir sistem lazim.dovizde duran kotu gun parami kullanacagim.direkt tl yapip normal faize mi yatirayim?(paranin deger kaybini da dikkate alip beni aydinlatin lutfen)yoksa kur korumaliya mi yatirayim?(bu kur korumali her ay para vermiyor ama galiba? av
arkadaslar bana her ay belli bir miktar getirecek bir sistem lazim.

dovizde duran kotu gun parami kullanacagim.

direkt tl yapip normal faize mi yatirayim?
(paranin deger kaybini da dikkate alip beni aydinlatin lutfen)
yoksa kur korumaliya mi yatirayim?
(bu kur korumali her ay para vermiyor ama galiba? avantaj-dezavantaj neler ayrica. bu sistemi pek anlamadim.)

anaparamdan en mantikli aylik geliri nasil saglarim kisacasi?
herhalde bu ikisinden baska cozum de yok, varsa onlari da alayim degerlendiririm.

bankayla da konusacagim tabii ama onden fikrim olsun istiyorum. ona gore hesap kitap yapacagim. az cok net bilgisi olanlar yazarsa cok sevinirim.
tesekkurler
0
Kittie
(13.03.23)
Hem ana param korunsun ve hem de getirisi olsun diyorsan Eurobond alacaksın. Onlar da 6 ayda bir kupon öder. Her ay kupon gelirinin 6da 1ini yersin.
Ama en az 816 Doların olması lazım ki alabilesin. Şu an için en ucuzunun bir tanesi 816 Dolar.

O kadar param yok diyorsan Eurobond fonlarına bakmanı öneririm.
0
Mirket
(13.03.23)
Burgan bank Faiz. Döviz aylardır aynı.
0
Kahvedesu
(13.03.23)
kahvedesu: doviz faizi hicbi sey. varla yok arasi.
para gelsin derken 100 lira da olsa aksin demek istemedim.
tl faizi fena degil hesapladim ama kkm daha mi iyi olur? tl faiz alayim derken param eriyip pul mu olur 1 sene sonunda vs.
0
🌸Kittie
(13.03.23)
mirket: eurobondun en ucuzu su an 5000 dolar. nerede 800e veriyorlarmis. ve en az 1 senelik oluyorlar
0
🌸Kittie
(13.03.23)
www.isbank.com.tr
Ertesi günü bile satabiliyorsun. Makası göze alırsan tabi.
0
Mirket
(13.03.23)
mobil edit: tesekkurler mirket. yalniz tek ise yarar durum 1er aylik bir odeme benim icin. arkadaslar bu yatirim sorusu da degil onu da netlesireyim. maasim var ve ona bir ek mahiyetinde bi arayisim var su sira. soruyu kisaltmis olursam daha iyi olacak galiba. tl faiz mi kkm mi (hadi yararlandim 1 sene, anapara cop mu olur diye endiseleniyorum biraz da)
0
🌸Kittie
(13.03.23)
Ben TL faizi kastettim. KKM bana da mantıklı gelmedi. Ben de dövizi bozdurup TL mevduata yatırmayı düşünüyorum.
0
Kahvedesu
(13.03.23)
Seçime kadar TL faizi. Enpara'nın 32 gün ve 46 günlük vadeleri var. Diğerlerinin de vardır.
Seçimden hemen önce KKM. ye geçerdim .
Ben olsam öyle yapardım yani.

İkisi arasında tercihte bulunacaksam böyle.
0
Mirket
(13.03.23)
(6)

telefon görüşmesini kaydetmek için app

dali dili havali korna
xiaomi marka bir telefon kullanıyorum. kullandığım modelde görüşme kaydetme seçeneğini bulamadım. android için önereceğiniz iyi bir app var mı bu konuda?
xiaomi marka bir telefon kullanıyorum. kullandığım modelde görüşme kaydetme seçeneğini bulamadım. android için önereceğiniz iyi bir app var mı bu konuda?
0
dali dili havali korna
(13.03.23)
Bildiğim kadarıyla Xiaomilerin çoğunda kayıt özelliği default geliyor, belki kurcalarsanız bulursunuz.
Olmazsa, Automatic Call Recorder (Appliqato), önceki android cihazlarımda bunu kullandım, iyiydi.
0
quaker
(13.03.23)
xiaomi'nin kendi dialer uygulamasında kaydetme var ama uygulama play storeda yok. eskiden mi 6 ile her görüşmeyi kaydedebiliyordum.
0
inheritance
(13.03.23)
geçenlerde hem iPhone için, hem de android için görüşme nasıl kaydedilir diye baktım. mümkün olmadığını gördüm.
0
co2s2
(13.03.23)
Android telefonlarda görüşme kaydını uygulama ile yapabilmeniz pek mümkün değil.

Arama kaydı ülkeler bazında Çin, Tayvan ve sanırım Endonezya'da yasal. Bu ülkelerde telefonunuz satılıyorsa eğer telefonunuza bu ülkeler için hazırlanmış ROM yüklemeniz gerekiyor.

Ben Redmi K40 Gaming kullanıyorum ve Çin ROM yüklü tüm aramaların kayıt altına alınmakta. Ayrıca Çin ROM dil desteği olmadığı için telefonun dili ingilizce.

Diğer bir seçenek Huawei telefonlar kendi sistemlerini kullandıkları için bu telefonlarda da herhangi bir uygulama yüklemeden sorunsuz bir şekilde aram kaydı yapabilirsin.

Bir uygulamanın arama kayıtlarını kaydede bilmesi için Google Kişiler uygulamasına erişmesi gerekmekte. Google bu özelliği erişimi hiçbir şekilde izin vermemekte.
0
kaiserr76
(13.03.23)
Cube ACR

Ben yıllardır bunu kullanıyorum hala çalışıyor.

Android sürümüm: 12
Telefon: Galaxy Note10+
Root: Yok

play.google.com
0
ananiyimioguz
(13.03.23)
play.google.com

bu uygulama çalışıyor kullanıyorum yıllardır. gerekli izinleri verin sadece
0
veritaslibertas
(14.03.23)

Autocad Sorusu

akhenaten
Merhaba bir çizimin birim değerini units menüsünden değiştirtirip çizgiyi yeniden ölçtüğüm zaman sadece birimin kendisi değişiyor, çizimdeki ölçüler yeni belirlediğim birime ölçeklenmiyor.Örneğin 10cm uzunluğunda görünen bir çizgi 10m olarak görünüyor.Bense 10cm görünen çizginin birim değiştikten so
Merhaba bir çizimin birim değerini units menüsünden değiştirtirip çizgiyi yeniden ölçtüğüm zaman sadece birimin kendisi değişiyor, çizimdeki ölçüler yeni belirlediğim birime ölçeklenmiyor.

Örneğin 10cm uzunluğunda görünen bir çizgi 10m olarak görünüyor.

Bense 10cm görünen çizginin birim değiştikten sonra 0,10m olarak ölçülmesini istiyorum.

Eskiden bunu tek bir şeyi değiştirerek yapabiliyordum, nasıl yapıyordum? Şimdi neden olmuyor? Şimdiki sürüm 2023. Eskiden kastım 2018 falan.
0
akhenaten
(13.03.23)
(6)

şeker ilacı ile kilo vermek

kondansator
ofisten bir arkadaş kilo vermek için şeker ilacı kullanacağını söyledi. dışarıdan böyle bir müdahalenin metabolizmaya zarar verebileceğini düşündüm. o da çok güvendiği birisinin tavsiyesine göre hareket edecekmiş. açıkcası şeker ilacı böyle bir konuda uygulanabilir mi gerçekten
ofisten bir arkadaş kilo vermek için şeker ilacı kullanacağını söyledi. dışarıdan böyle bir müdahalenin metabolizmaya zarar verebileceğini düşündüm. o da çok güvendiği birisinin tavsiyesine göre hareket edecekmiş. açıkcası şeker ilacı böyle bir konuda uygulanabilir mi gerçekten
0
kondansator
(13.03.23)
Şeker ilacıyla zayıflayamazsın abi öyle bir şey yok, ancak insülin direncin varsa, yani hücrelerine şeker girmiyorsa ve şeker yağ olarak depolanıyorsa, Metformin baz maddeli ilaçlar insülin direncini kırmak için hücrelere zorla şeker sokarak kilo almanı engellemeye, insülin duyarlılığını arttırmaya çalışıyor ama bunu yaparken de 50 tane metabolik sorun çıkarıyor, yani ne bileyim paso ishal dolaşıyorsun işte. Böyle olur olmaz ilaç kullanımı çok enteresan bi şey yapmayın böyle şeyler.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(13.03.23)
Var oyle bir sey nasil yok :) ozempic ilacin adi da. Unluler arasinda falan cok yaygin. Okumak isteyen icin guzel bi yazi: www.thecut.com
0
ghilleinthemist
(13.03.23)
Bunu yapan birini tanıyorum ama ben böyle şeylerden korkarım.
İlacın adı nedir bilmiyorum ama kullanan kişi çok işe yaradığını söylüyordu.

İsteyince kendi kendine (diyet + spor) zayıflayabilen biri olarak böyle şeylerden uzak duruyorum beni korkutuyor.
Kilolu olma sebebim boğazımı tutamamak tutarsam zayıflarım diyerek kendi kendimi böyle şeylerden uzak tutuyorum.
0
Dağcı
(13.03.23)
belki uygulanabilirdir, kaleci saçlı'nın dediği gibi bilimsel olarak bir karşılığı olma ihtimali var ama bence çok ama çok yanlış bir yöntem. en basit aspirin bile prospektüsüne bakarsan bin çeşit yan etkiye sahip. ilaçlar eskiden çözemediğimiz sorunlara alternatif üretmekle beraber mecbur değilseniz kullanmamanız gereken şeyler. öyle hap atayım zayıflayayım işi tembelliktir, vücuda zarardır, günü kurtarmaktır. şeker hastası olmayan birinin şeker hastasıymış gibi yaşaması muhtemelen vücuda uzun vadede büyük zararlar verir.

kilo vermesinin önünde hormonal yahut fiziksel bir engeli olmayan her insan, yapması gerekeni yaptığında kilo verir. bu işin matematiği (en azından somut olarak) basit. günümüz hazır/kolay erişilebilir gıdaları çok yüksek kalorili. hareket edeceksin ama en başta diyetin temiz olacak. et, bakliyat, yeşil yapraklı sebze, zeytinyağı vs. işlenmiş, "light" diye içine tonla yapay şeker basılmış şeyleri yiyince şişiyor insan.

kilo vermek kolay iş değil, olsa en başta ben verirdim eyvallah ama ideal kiloda ve sağlıklı yaşamak günümüzde emek/istikrar/dikkat isteyen bir şey ne yazık ki. bunun mucizevi yolu yok. çay, hap, zart, zurt... safi zarar, safi tehlike. onu yapacağına şişko yaşamaya devam et daha iyi.
0
mark greg sputnik
(13.03.23)
İnsülin direnci için kullanılan metforminin aşırı yüksek dozlu (ve insülin gibi karından enjekte edilen) bir versiyonu var. Belki de etken maddesi başka bir şeydir, emin değilim. Bir arkadaşım bununla kilo verdi, açlık hissini o kadar bastırıyor ki kadın yemek yemeyi unutuyordu, çökmemek için zorla protein ağırlıklı bir şeyler yemeye çalışıyordu. Fakat kullandığı süre boyunca bir doktorla takip ettiler, ilacın dozunu sürekli düzenlediler vs.

Ha sonra hem yemesi normale döndü, hem hareketi azaldı (spora başlamıştı, bıraktı) ve eski kilosuna çabucak döndü.

Öyle bir şey yapılacaksa da doktor kontrolünde ilerlemek lazım, sonrasında da düzgün beslenmeyi sürdürmek lazım. Bu şekilde verilen kilo geri gelmeyecek diye bir şey yok.
0
kobuzchu kiz
(13.03.23)
Ingiltere'de soyle bir ilaci kabul etti yakin zamanda: www.youtube.com Boyle ilaclar var, yok degil ama sayilari az, Turkiye'de yoktur olsa da dunyanin parasidir. Dedigin gibi bir trick olsa tum dunya kullanir zaten.
0
freedonia
(13.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.