Giriş
(10)

1+1de yasayanlarin zorluklari neler?

ala09
buyuk eve aliskin ve cok esyasi olanbiriyim. 1+1de oturursam aklima gelmeyen zorluklari ne olabilir? ilk camasir kurutmak geldi aklima o da kurutmali cms mak ile cozulebilir. baska? amerikan mutfak btw 70m2 falan
buyuk eve aliskin ve cok esyasi olanbiriyim. 1+1de oturursam aklima gelmeyen zorluklari ne olabilir? ilk camasir kurutmak geldi aklima o da kurutmali cms mak ile cozulebilir. baska? amerikan mutfak btw 70m2 falan
0
ala09
(15.03.23)
Yemek kokusu. Özellikle kızartma falan.
Evcil hayvan varsa sıkıntı.
Çamaşır kurutmak sıkıntı.
0
romario
(15.03.23)
Depolama alanı sorun oluyor. Gardrop küçük geliyor bana
Temizlik çok kolay
Kızartma soru. Olabilir ama onun dışında yemek kokusu pek sıkıntı olmadı.
Çamaşır Makinesi bende mutfakta, üzerine kurutma koyacak yer Yok (zaten beya eşyalı tutmuştum)
Genelde kapıdan girer girmez evin içinde oluyorsun, antrenin olmayışı bir tuhaf gelebiliyor
0
kisa
(15.03.23)
çalışma odası veya yoga odası gibi lükslerin varsa salonda çalışmaya alışman lazım
çok samimi olmadığın misafir gelirse yanyana yatıyormuşsun gibi oluyor
0
roket adam
(15.03.23)
1+1'de yaşadım. boydan boya, yerden tavana gardırop yaptırdım. 5 dolabın birleşimi. her şeye yetecek kadar yer oldu. yatak da bazalı olsun. yemek kokusu dedikleri gibi sorun olabilir. balkonu mutlaka olsun. balkonsuz bir 1+1 intihar gibi bir şey. benim 1+1'in dışı full camdı ve corner şeklindeydi. çok ferah gözüküyordu bu nedenle.

kurutma makinesini sevmediğim için kurutmasız makine kullandım. çamaşırları bekletmezdim. minik bir çamaşır kurutmalığı alıp haftada bir kaç kez çamaşır yıkayabilirsin. nevresim gibi büyük şeyleri kuru temizlemeye vermek de seni epey rahatlatır.

www.ikea.com.tr
0
gabe h coud
(15.03.23)
tek başına yaşadığım 3+1den 1+1'e geçmiştim dezavantajları;

- kedimin canı çok sıkıldı
- çalışma odası yoktu
- misafir gelince büyük sıkıntı, yatılıysa salona yatması lazım filan
- yemek kokusu çok çabuk eve dolardı
- mutfağım küçüktü ve yeterince tezgah alanına sahip değildim, geniş masa da koyamıyordum

ama bunların yanında çok da avantajlı olduğu şeyler vardı mesela temizlik. yarım saatte biterdi :) yine geniş bir eve taşındım ve eski evimdeki o temizlik rutinimi özlüyorum.
0
Gradient_tabanlı_mor
(15.03.23)
ilk evlendiğimizde 1+1 ya da 2+1 ya da 3+1 seçenekler arasında çok gittik geldik. çok yakın bir tanıdığımızın 1+1'ini kiralayacaktık, sıfır. gittik baktık, şuraya şunu koyarız buraya bunu koyarız gibi konuştuk. çoğu şey için ikame şeyler buluyorsunuz bir şekilde ama en nihayetinde ütü masası, vileda kovası, elektrik süpürgesi gibi 3-5 şeyi hiç bir yere koyamadık. 2+1'den devam ettik. çocuk olunca 3+1'e geçtik.
0
co2s2
(15.03.23)
ben asirlardir yasiyorum valla cok bir zorlugunu hissetmedim ki 70 m2'nin cok altinda benimki. kurutma makinesi var. hassas giyisiler icin kurutmalik kullaniyorum, o da yer kaplamiyor zaten isi bitince katlanip kenara konuyor. misafir falan da geldi kanepede yatti.

ortalama bir insanin belki senede 1 kez bile giymedigi bir ton kiyafeti var (ben dahil), onlari biraz atmak ve habire hobi olarak alisveris yapmayi kesmek biraz ferahlamama yardimci oldu.

calisma olarak da ayri bir odaya ihtiyac yok bence, yemek yedigim masada calisiyorum.
0
hot potato
(15.03.23)
60m2 1+1 de tek basina gayet guzel yasaniyor.

evlenince patladim, bir hatun ile 1+1 mumkun degil. Iki tane gomme dolap vardi ikisinden de gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet ile cikartildim, pusuya dusuruldum. bir ara baktim donlarim salonda geziniyor tasinmaya karar verdim.

2 oda bir yere gectik simdi onu da patlatti, 100 cift ayakkabasi var. ev bakiyoruz..
0
cooperr
(15.03.23)
2+1 tut. ardiye lazım oluyor.
0
alperz
(15.03.23)
hem 1+1de hem studyo dairede yasadim. Yine olsa yine yasarim, temizlik vs cok kolay.
Benim en mutsuz oldugum nokta mutfaklarin kucukluguydu. Tezgah alani yeterli gelmiyordu (ben pasta kek vs yapmayi severim o yuzden o alana ihtiyacim vardi). Kahve makinasi, espresso makinasi, kettle koyuyorsunuz butun tezgahiniz bitiyor. Bazi yerlerde buzdolabi ancak kucuk boy koyulabiliyor ki sene olmus 2023, ne yarim buzdolabi... alisveris falan yapilamiyor coklu olarak. Eger normal mutfagi olan 1+1 ise sorun olmuyor.
Ikinci sikinti da yukarida dendigi gibi ivir zivir ama zorunlu olan seylerin depolanmasi. Elektrik supurgesi, vileda, kova, valiz gibi seyleri koyacak cok yer olmamasi.
Bunlarin disinda simdi Istanbul'a donsem muhtemelen 1+1 bir evde otururum, hatta satin alabilecegim bir yer bulursam yatak, depo, gardrop, mutfak vs gibi alanlari ozel olarak yaptiririm ve mutlu mutlu yasarim diye dusunuyorum.
0
sopiro
(16.03.23)
(3)

Anadolu yakası - Ev yemeği siparişi

va
Arkadaşlar yoğunluktan bazen ev yemeği konusunda sıkıntı çekiyoruz.Böyle dışardan söylediğiniz ya da instagramdan falan bu şekilde hizmet veren bildiğiniz ev yemekleri yapan bir yer ya da birileri var mı?Biz samandırada ikamet ediyoruz...Teşekkürler.
Arkadaşlar yoğunluktan bazen ev yemeği konusunda sıkıntı çekiyoruz.

Böyle dışardan söylediğiniz ya da instagramdan falan bu şekilde hizmet veren bildiğiniz ev yemekleri yapan bir yer ya da birileri var mı?

Biz samandırada ikamet ediyoruz...

Teşekkürler.
0
va
(15.03.23)
o bölgede var mı bilmiyorum ama çoğu yerde adile sultan çok iyi bir alternatif. Samandıra'nın neresi? çıkın en yakın merkezi yerde az bir gezinin. ev yemekleri yapan küçük bir yer illa bulursunuz.
0
co2s2
(15.03.23)
bulunduğunuz muhitte ev kadınları yapıyordur büyük ihtimal kapıcıya falan sorun. ya da küçük esnafa. bizim ilin kadınlarının face hesabı var oraya yaptıklarını reklamını atıyorlar. enfes görünüyor.
0
sanemz
(15.03.23)
@Co2s2, Adile sultan evet iyiymiş bazı mahallelerde olmasına karşın bizim Osmangazi mahallesinde yok, aslında Samandıra merkez burası. Tam da aradığım böyle bir yer.
0
🌸va
(16.03.23)

Jack & Jones tişört kalıpları

9kuyruklukedi
regular kalıp ibaresiyle sattığı tişörtlerde de kalıp darlığı var mı?
regular kalıp ibaresiyle sattığı tişörtlerde de kalıp darlığı var mı?
0
9kuyruklukedi
(15.03.23)
(1)

tasinma ve secim

kaputt
selamlar, annem ve babam nisan sonunda istanbul'dan baska bir sehre tasiniyorlar. bu durumda hala secim sandigi istanbul'da gözüküyor. Eve nisan sonu tasinilacagi icin henüz ikamet hala istanbul'da, ama secim günü yeni sehirde olacaklar. oy verebilmeleri icin bir yol var midir onu ariyorum. evin adr
selamlar, annem ve babam nisan sonunda istanbul'dan baska bir sehre tasiniyorlar. bu durumda hala secim sandigi istanbul'da gözüküyor.
Eve nisan sonu tasinilacagi icin henüz ikamet hala istanbul'da, ama secim günü yeni sehirde olacaklar. oy verebilmeleri icin bir yol var midir onu ariyorum. evin adresi belli ama ikametleri olmadan secim icin basvurulamiyor galiba.
Simdiden evin adresine ikamet aldirabilirler mi? bunu istanbul'da yapabilirler mi, bir yolu var midir? tesekkürler
0
kaputt
(15.03.23)
Gidecekleri şehirde bir tanıdık varsa, onların üzerinden e devlet ile başvurup yanlarında ikamet gösterirler.

Seçim için oradaki sandık çıkar, gerçekten taşınınca asıl adrese nakil olurlar.
0
John Bloor
(15.03.23)
(15)

Okuduğunuz kitapları ne yapıyorsunuz

dissendium
Merhabalar. Kitap okumayı çok isteyen biriyim. Ama evde kitap olmasını istemediğim için kitap almıyorum resmen. Odamda kitaplık istemiyorum. Toz olunca hiç hoşuma gitmiyor. Minimal yaşamayı seviyorum. Bunun için şunu düşündüm. Kitap alıp daha sonra okumak amacıyla fotoğrafını çekip (her sayfanın) so
Merhabalar. Kitap okumayı çok isteyen biriyim. Ama evde kitap olmasını istemediğim için kitap almıyorum resmen. Odamda kitaplık istemiyorum. Toz olunca hiç hoşuma gitmiyor. Minimal yaşamayı seviyorum. Bunun için şunu düşündüm. Kitap alıp daha sonra okumak amacıyla fotoğrafını çekip (her sayfanın) sonra kitabı satsam ya da bağışlasam nasıl olur? E-kitap icat edildi. Onu biliyorum. Ama ben ilk okuyuşumda basılı okuyup sonra kurtulmak istiyorum. Nasıl fikir?
0
dissendium
(15.03.23)
Yani hocam kitabı okuyup sonra her sayafanin fotoğrafini çekmek işkence olmaz mı?
Soruya cevap, okuduğum kitaplari kuram değilse büyük oranda ya satıyorum ya bağışlıyoum ya da hediye ediyorum.
0
Amaranta ursula
(15.03.23)
Bir e kitap okuycu , bir bir tarayıcı ve bir de calibre programı edin.

Taradıklarını bize de yollarsan sevaba girersin.
0
Mirket
(15.03.23)
Okumak amaciyla fotografini cekeceksiniz ama ilk okuyusunuzda basili okumak istiyorsunuz? Bu celiski bir yana, baya sacma ve zaman oldurucu bir fikir.
0
unidentified floating object
(15.03.23)
kitabın tüm sayfalarını çekmektense okuyup bitirip sonra satmak/bağışlamak işlemini neden yapmıyorsunuz? anlamadığım için soruyorum gerçekten. kitap baskısını okumak ama bunu kitap taşımadan yapmak istediğiniz için mi?
0
chanandler bong
(15.03.23)
Abi yanlış anlama ama kitap sayfalarının fotoğrafını çekip saklama fikri bugüne kadar herhangi bir alanda duyduğum en sürdürülemez ve anlamı olmayan çözüm önerisi gibi. Yani sana "kesinlikle böyle bir şey yapma" demem bence bir kere dene ve yapamayacağını deneyimleyerek gör, çünkü sen böyle bir fikir ürettiğine göre demek ki yapılabileceği düşüncesinin tohumları ekilmiş zihnine, o fikrin tohumlarını yok etmek gerekiyor, bunu da ancak deneyerek yapabilirsin. Kolay gelsin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(15.03.23)
Cevaplara çok şaşırdım. Kitabı okuyup birine verdikten sonra tekrar okumak istersem ya da bir şeye bakmam gerekirse diye fotoğrafını çekmek istedim. Benim derdim evde kitap birikmemesi. İlk okuyuşta da rahatça basılı okumak istiyorum. Zaman öldürücü olmasına katılıyorum. Ama telefonla bir fotoğrafta iki sayfa da çıkabilir. Bir saatlik iş bence. Deneyip göreyim madem.
0
🌸dissendium
(15.03.23)
abi kitabı oku sonra kitabın sol tarafında kitabı tutan tutkal var ya onu kırtasiyecilere kestirip kitabı tarattır. taradığın sayfaları bilgisayarda klasörle. bu sayfaları aynı zamanda e-kitapçılara paylaşırsan ocr yapar yayınlarlar. çok hayra geçersin.
0
tabii lan manyak mısın
(15.03.23)
Google bütün kitapları fotoğraflarını çekerek indeksledi. Tarama fotoğraf çekmeye göre uzun sürüyor çünkü.

Bireysel olarak bir kaç kitabı çekmek yapamayacağınız bir şey değil. Çok uzun süren bir aksiyon da değil. Bence gereksiz ama ihtiyaç duyuyorsanız yaparsınız.

Cep telefonunuza uygun bir tripod alın, sabitleyin, ışığı da sabitleyin, sadece sayfaları çevirip çekersiniz. En hızlısı bu.

Roman okumuyorum, genellikle iş kitapları oluyor. Ben okuduğum kitapları arkadaşlarıma veriyorum. Kitaplıkta az sayıda kitap var. Arkadaşlar istediklerini alıyor. Hiç dönüp tekrar bakma ihtiyacı duymadım.

Bir de PDF okuyorum.

Bir üstteki tavsiye de legal değil.
0
wct3 org
(15.03.23)
sahaflara verebilirsin. sözlükte ya da burada duyuru açıp isteyene alıcı ödemeli gönderebilirsin. okullara bağışlayabilirsin.

kitabın fotoğrafını çekmeye, arşivlemeye gerek yok. tekrar okumak istediğinde tekrar satın alırsın. ki böyle bir şey olma ihtimali çok düşük. terabayt terabayt arşivlediğimiz filmleri, cdleri, dvdleri düşün, hangisini tekrar izledik. izlediysek de çok az bir kısmı için bu kadar yüke gerek yoktu. tekrar satın alınabilirdi.
0
gabe h coud
(15.03.23)
kotu bir fikir, 20 sayfa ceksen bu ne diyip birakirsin bence. onun yerine kutuphanelerden odunc almak, e-kitap, ya da alip bagis yapmak sahafa vermek, sahafdan bir kitap alip sonra biraz farkla yenisi almak gibi yollara yonelebilirsiniz.
0
bay b
(15.03.23)
3-5 biriktirip kutuphanelere bagislayabilirsiniz, universite kutuphaneleri hala kullaniliyor.
resim cekmekten ziyade, artik hemen her kitabin pdf'i ya da ekitap hali bulunabiliyor, tavsiyem kindle edinip, sonradan bakmak isteyeceginiz kitaplari oraya yuklemek olacaktir. ayrica kindle da altini cizmek, ve sanirim not almak da mumkun. bu sekilde geri donup bakabilirsiniz. ancak kindle'dan okuma aliskanligi edinmenizi de tavsiye ederim, ben cok soguk bakiyordum bu fikre ama alisinca ozellikle incecik ve hafif bir aletle onlarca kitap tasimak cok hosuma gitmeye basladi, ozellikle uzun seyahatlerde ve ise gidip gelirken buyuk kolaylik.
0
kassiopeia
(15.03.23)
tabletten okuyorum artık. olanı da millete dağıttım. dediğin gibi toz yapıyor, toza tüye de alerjim var.
0
Erestor
(15.03.23)
Kutuphaneye uye olup kitaplari odunc alip okuyup kendi arsivin icin de ebook olarak depolayabilirsin sanki :)
0
e mice
(15.03.23)
saklıyorum ve birikiyor mecburen. keşke kitaplık sistemi olsa türkiye’de. var olan evime çok uzak; 1 saat gidiş 1 saat dönüş, ayrıca çok kalabalık, yeni kitaplar gelmiyor vesaire.
0
deartheodosia
(15.03.23)
Evde kitap tutmamaya bu kadar istekli olsaydım ama illa da baskı kitap okumak isteseydim buna üç şekilde yapardım sanırım

Ya okuduğum kitabı başkasına verip/satıp o noktadan sonra aklımda kalanlarla idare ederdim,

Ya kitabı basılı sipariş verip pdf veya epub halini de internetten bulup indirirdim. Kitabı verince elimde onlar kalmış olurdu.

Ya da en üst noktada hem basılı hem de dijital kitap siparişi verirdim.

Ama hiçbir zaman tek tek fotoğraf çekmeye yelteneceğimi sanmıyorum. Üniversitede kütüphanede yayın fotoğrafları çektiğim zamanları hatırladıkça daral geliyor. Hele bir de dizi dizi fotoğrafı açıp bir şeyler aramak kanser sebebi.
0
akhenaten
(15.03.23)
(3)

ankara kir dugunu

aslan burcu kadini
ankara'da uygun fiyata kir dugunu icin nerelere bakmali? kamu kurumu tesisleri de olur.
ankara'da uygun fiyata kir dugunu icin nerelere bakmali? kamu kurumu tesisleri de olur.
0
aslan burcu kadini
(15.03.23)
Fiyatını bilmemekle beraber Beytepe'deki beyaz ev'e bakabilirsiniz hocam.
0
Amaranta ursula
(15.03.23)
Kamu da oluyorsa Gazi Orduevi derim. Eş baba abi vs askerse tabii
0
deadwampir
(15.03.23)
2019 Haziran ayında Beytepe de 20bin liraya yapmistik
0
mirty
(15.03.23)
(3)

Deniz tatili için araba ile gidilebilecek Yunan Adası

gmzo
Ağustos sonu gibi arabayla kum plajları olan hangi Yunan adasına geçebiliriz (Türkiye'den tabii)? Rodos'a bakıyorduk, içimize de sinmişti ama internette arabayla geçilebilir diye bilgi olmasına rağmen, feribot sitelerinde uygun sefer bulamadık.
Ağustos sonu gibi arabayla kum plajları olan hangi Yunan adasına geçebiliriz (Türkiye'den tabii)? Rodos'a bakıyorduk, içimize de sinmişti ama internette arabayla geçilebilir diye bilgi olmasına rağmen, feribot sitelerinde uygun sefer bulamadık.
0
gmzo
(15.03.23)
En yakın Thasos.
Batı kıyısına gitmeyi göze alırsanız o taraftaki adalar çok daha güzel.
Kefalonya'yı çok beğenmiştik. Zakintos ve Lefkada'da güzel. Zaten bu üç ada yan yana, birbirinden diğerine de feribot var.
0
burfak
(15.03.23)
Sakız adasında kumlu plajlar var. Çeşme'den feribot gidiyor.
0
kobuzchu kiz
(15.03.23)
Sakiz cok guzel ama cok guzel bir kumsal sahile denk gelmedim, genelde adanin guneyinde ve batisinda gezdik plajlarin %95'i cakilliydi. Kum olanlar ise insaat kumu gibi tasla karisik kumdu, deniz de cok guzel degildi oralarda. Mesela karfas vardi ama ben begenmedim. Agia dynami vardi denizin ici kumdu ama sahil kisminda kum azdi mesela orada deniz de cok guzeldi.

Bati tarafindakilerde kumsal bulmak daha rahat +1, veya anakarada gezebilirsiniz, selanigin altindaki halkidi yarimadasinda cesitli guzel kumsallar mevcut. Istanbul'dan cikiyorsaniz sakiza gitmekle ayni sure zaten asagi yukari.
0
mirafiori
(15.03.23)

depremzedelerin seçimden dolayı ikamet yerini değiştirmesi

adamadam
merhaba,ailem depremzede, seçimde oy kullanmak için ikamet adresini değiştirmeleri gerekiyor fakat açıkçası bu ülkede her türlü saçmalığı gördüğümüz için ikamet yeri değişiminden sonra -deprem sırasında ikamet yerleri hatay olsa bile- depremzede haklarından tam olarak faydalanamayacakları yönünde en
merhaba,
ailem depremzede, seçimde oy kullanmak için ikamet adresini değiştirmeleri gerekiyor fakat açıkçası bu ülkede her türlü saçmalığı gördüğümüz için ikamet yeri değişiminden sonra -deprem sırasında ikamet yerleri hatay olsa bile- depremzede haklarından tam olarak faydalanamayacakları yönünde endişemiz var.

sizce böyle bir durum olur mu?
nasıl bir yol izleyelim?
0
adamadam
(15.03.23)

bu ikisinin farkı ne? (yurt dışı yl başvuru belgeleri)

aydonno
*a certified copy of your university degree certificate, including your final overall grade as well as a breakdown of subjects and grades*a certified copy of grade transcripts of your university studiesbu şekilde iki ayrı madde sıralanmış. ilkinde zaten diploma+transkript istemiyor mu? "a breakdown
*a certified copy of your university degree certificate, including your final overall grade as well as a breakdown of subjects and grades

*a certified copy of grade transcripts of your university studies

bu şekilde iki ayrı madde sıralanmış. ilkinde zaten diploma+transkript istemiyor mu? "a breakdown of subjects and grades" bu transkriptle aynı şey değil mi?

bir de "including your final overall grade" kısmının altını çizmişler. diplomamda ortalamam yazmıyor, transkriptte yazıyor. diplomada yazmalı mı demek istemişler?

teşekkürler şimdiden
0
aydonno
(15.03.23)

Deprem yüzünden uluslararası mahkeme

vizivozo
enkaz altında babasına ses kaydı atan kız başlığını (https://eksisozluk.com/enkaz-altinda-babasina-ses-kaydi-atan-kiz--7625072) görünce aklıma geldi. Bizim ülkede olmaz ise, yurtdışında uluslararası mahkemelerde yargılama ihtimali var mıdır?bir de gezi mağdurları vardı. güya deli gibi tazminat alac
enkaz altında babasına ses kaydı atan kız başlığını (eksisozluk.com) görünce aklıma geldi.
Bizim ülkede olmaz ise, yurtdışında uluslararası mahkemelerde yargılama ihtimali var mıdır?

bir de gezi mağdurları vardı. güya deli gibi tazminat alacaklardı aihm'den. onlara ne oldu acaba.
0
vizivozo
(15.03.23)
(8)

evini kızına devreden ev sahibi

televole2
1 temmuz itibarıyla kiracı olarak 3.yılım doluyor 4. yılım başlıyor.mevcut kiram 2000 lira. ev sahibi diyor ki: "benim kızım da kirada 7000 lira veriyor ya sen de 7k ver ya da çık."4000 lira yapalım kirayı diyorum %100 zamma da yanaşmıyor. (geçen sene de %80 zam yapmıştım)"zaten kızıma devredecem ta
1 temmuz itibarıyla kiracı olarak 3.yılım doluyor 4. yılım başlıyor.
mevcut kiram 2000 lira. ev sahibi diyor ki: "benim kızım da kirada 7000 lira veriyor ya sen de 7k ver ya da çık."

4000 lira yapalım kirayı diyorum %100 zamma da yanaşmıyor. (geçen sene de %80 zam yapmıştım)

"zaten kızıma devredecem tapuyu o gelecek eve" diyip duruyor. asla geri adım yok. veya 7k ödersen kalmaya devam et dedi.

bu adam gerçekten kızına devrederse evi benim ne kadar evde durma hakkım var? sanırım 6 ay içinde boşaltmam lazımmış noter ihtarından sonra. dava süreci olmuyormuş tapu değişikliği olduğu için.

zaten 2 yıl sonra benim kiram emsal değerlere yükseleceği için bu adamın 7k diretmesine tamam demek bana saçma geliyor. seneye de "10k isterim yoksa kızıma devrederim" demeyeceğinin hiçbir garantisi yok ayrıca.

evde duracağım süreyi uzatmak için neler yapabilirim? 1.5 yıl daha kalsam yeter çünkü bu sürede ben kirayı sözleşmede yazan %10 oranından zamlı yollayacağım. çok büyük kâr olacak benim için. dediğim gibi 2 yıl sonra zaten kirama fahiş zam gelecek 5 yıl dolduğu için.
0
televole2
(15.03.23)
kızına devrolursa ve kız ihtiyacım var çık derse 6 aylık süreç başlar.
o süreç de şöyle oluyor aslında kontratının bititime 4 ay varsa 4 ay sonra çıkarsın.kontratın yeni döneme girdiyse 6 ay.
0
deepex
(15.03.23)
6 ay sonunda çıkmamışsam dava süreci mi başlıyor?
0
🌸televole2
(15.03.23)
evet. o zaman mahkemeye veriyor. hakim de çıkmana karar verebilir.
0
alperz
(15.03.23)
Kızı kendi oturacağı gerekçesiyle ihtar çekip sizi çıkarırsa tekrar kiraya veremez. İhtar çeksin 6 ay içinde çıkın, kiraya verdiğini öğrenirseniz siz mahkemeye verirsiniz.
0
nickini vermek istemeyen uye
(15.03.23)
E kızına "devretmek" diye bir şey yoktur ki.
Kızına "satabilir." Onun için de en düşüğü bile ciddi bir miktar eden vergi ödemek zorunda kalır.

Bence blöf yapıyor.
0
michael_knight
(15.03.23)
Blöf başkan. Devrederken rayiç bedeli doğru belirtse onbinlerce lira vergi verecek. 2 sene daha resmi artışta yap. Arada biriktirdiğin parayla 5. Senenin sonunda başka yere çıkarsın.
0
glamdr1ng
(15.03.23)
glamdr +1

Net blöf. Hemen kabul etti. Acaba 9-9-10 mu isteseydim diyebilir. Necmi 12 ye vermiş benim neyim eksik diyebilir. Tipik aç gözlü ev sahibi. Bir ürünü piyasanın altında veremezsin diyenlere de aldanma. 3 ayda bir zam yapsan gozleri doymaz. İşte bu yüzden kanunlar var.
0
mekaniker
(16.03.23)
tamam nasıl istersen yap de. enflasyonu yap geç. kızına satsın. 1 ay içinde ihtar çekmesi lazım. çekerse 6 ay süre veriyor. 6 ay sonra tahliye davası açacak. 2 sene de o sürecek.

keyfine bak patron. endişelenmesi gereken sen değilsin.

bana da böyle geldiler. önce eve biz geçeceğiz dedi ev sahibi. peki dedim. sonra satıyorum evi dedi. orrayt dedim. e hadi çık ya da tahliye taahhütnamesi ver. evden çıkmam için mahkemeden tahliye kararı alman gerekiyor. hukuki yolların açık dedim. 1-2 hafta böyle zorlayınca 15 bin dolar + depozitomu verdiler. ben de tahliye taahütnamesi verdim.

kiram 7 bin liraydı, evin emsali 45 bin lira. en kötü ihtimalle 2-3 sene daha kalabiliyordum. zararımı bile karşılamıyor aslında ama cash is king.
0
gabe h coud
(16.03.23)
(3)

Gömlek tavsiyesi

dissendium
Merhabalar. İş görüşmesi, ciddi ortam gibi amaçlar için gömlek önerir misiniz? Erkeğim. Kareli gömlek sevmem. Siyah, mavi olabilir. Pantolonun içine sokmayı sevmem. Dışarıda duracak tarzda hangi markalar olabilir? Direkt link de atabilirsiniz. Sağ olun.
Merhabalar. İş görüşmesi, ciddi ortam gibi amaçlar için gömlek önerir misiniz? Erkeğim. Kareli gömlek sevmem. Siyah, mavi olabilir. Pantolonun içine sokmayı sevmem. Dışarıda duracak tarzda hangi markalar olabilir? Direkt link de atabilirsiniz. Sağ olun.
0
dissendium
(15.03.23)
gabe h coud
(15.03.23)
ciddi ortamlarda gömleği pantolonun içine sokun derim.

network
kiğılı
0
co2s2
(15.03.23)
pantolonun içine sokmak istemiyorum hem resmi ortamlara gitsin hem günlük ortamlara gitsin kullanışlı olsun diyorsan

oxford model gömlek, bu hem kullanılan pamuklu kumaşın türü hem de gömleğin kesimine yakasına verilen model ismi

lcw h&m mavi levi's dan gap network avva gibi markalara kadar her markanın oxford gömleği var, google görsellerden oxford shirt outfit diye arat
0
freebird5406_2
(15.03.23)
(6)

Meditasyon

take stay
Merhabalar,Meditasyon yapmanın hayatımıza etkisi nedir, yapanlar tecrübelerini paylaşabilir mi? Eğer fark yaratıyorsa bu konuda destek almalı mıyız, nereden başlamalı? Bir birinden çok uzak bakış açılarına sahip iki kişinin deneyimi hakkında bilgim var fakat hayatlarına yansıyan sonuçları (kendileri
Merhabalar,
Meditasyon yapmanın hayatımıza etkisi nedir, yapanlar tecrübelerini paylaşabilir mi? Eğer fark yaratıyorsa bu konuda destek almalı mıyız, nereden başlamalı? Bir birinden çok uzak bakış açılarına sahip iki kişinin deneyimi hakkında bilgim var fakat hayatlarına yansıyan sonuçları (kendileri öyle olduğunu iddia ediyor) meditasyona bağlamak konusunda emin olamadım çok uç örnekler.
0
take stay
(15.03.23)
Meditopia app indirdim ben yetmedi 1 yillik da uyelik aldim. Aşırı aktif kullandığım da soylenemez ama uyumama ve rahatlamama yardimci oluyor. Odaklanip duzgunce yapabilirsen faydali
0
instant crush
(15.03.23)
Yabancı kaynaklar da dahil bu ve yoga gibi uygulamaların öğrendiğim kadarıyla aslında asya kökenli inanışların içerisinde bulunan uygulamalardan olduğunu belirtiliyordu.
Bunların ülkemizde uygulanması (bir tür spor veya kişisel aktivite olarak yansıtılması) ise batı kaynaklı.

new religious movements olarak bakabilirsin aramalarda.
0
diyecevaplandı
(15.03.23)
ben 2 yildir yapiyorum. baslarda bu ne lan bi halta yaramiyor diyordum ama usanmadan devam ettim. daha yeni yeni etkisini goruyorum. disarida cok daha sakin bir insanin.
0
buenosdias
(15.03.23)
Bir zamanlar pirinç tanesi üzerine savaşa giden bir ordu tablosu yapmıştı bir sanatçı. Kalp atışları elinde minimal titremelere sebep oluyormuş. Adam kalp atımını yavaşlatabilmek için yıllarca meditasyon yapmış.

Dingin ve sağduyulu bir hayat sürebilmek için güzel bir aktivite.

Seansın ortasında 'Lan Beşiktaş, o gol de yenir mi be' ya da 'Kaynanam da amma karışıyor aile işlerimize' olaylarına girer de konuya kendini veremezsen, 'Yıllarca yaptım, bir faydasını görmedim.' demen çok mümkün tabii.
0
Mirket
(15.03.23)
Meditasyon dikkatinizi bilincli olarak ve yargilamadan icinde bulundugunuz ana vermenize yardimci olur, bu da su anda yasamanizi ve dikkatinizi gecmise ya da gelecege degil, elinizde gercekten var olan tek sey olan 'simdiki an'a vermenizi saglar.
meditasyon ya da mindfulness olarak bakabilirsiniz. ilk asamada illa oturup meditasyon yapmaniza da gerek yok, mesela cay hazirlarken sadece dikkati ona vermek, dusuncelerde kaybolup gitmemek, ya da yemek yerken dikkatinizi yemeginize, lokmalariniza vermek, dikkatinizi bedeninize ve yaptiginiz eyleme tasimak da bir nevi meditasyondur. insanlarin kafasinda cok garip fikirler var meditasyonla ilgili. dikkatinizi nefesinize odaklamak da bir meditasyondur.

bir sonraki asamasi diyelim ve muhtemelen arkadaslarinizin da fayda gordugu nokta, meditasyon duygu ve düsüncelerinizi yargilamadan gozlemlemenize yardimci olur, duygu ve dusuncelerinizin farkinda olur ama onlarin birer bulut gibi gecip gittigine sahit olursunuz. simdiki anda kalarak etrafta olup bitenler nedeniyle, bunalmadan, savrulmadan, asiri tepki gostermeden olaylari sadece oldugu gibi gozlemleme aliskanligi edinebilirsiniz. bu da farkli bir boyutta farkindalik getirir, ben duygu ve dusuncelerim, kafamin icinde konusan ses degilim (thoughts without a thinker) farkindaligi gelisir. bu da hayati tepkisel yasamanizin onune gecer.

destek almaktan kastiniz nedir bilemiyorum ama youtube'da bir suru yonlendirmeli meditasyon var, ben ingilizce takip ediyorum ama turkce de vardir eminim. once boyle baslayip kendinizi gelistirdikce farkli kaynaklara daha derin ve uzun meditasyonlara yonelebilirsiniz. meditasyon pratiginiz derinlestikce kendinizi gercekten dinlemenin ne oldugunu gorebilirsiniz, meditasyon sirasinda (eger kisisel farkindaliginiz da gelismis ise) inanilmaz aydinlanmalar, daha once goremediginiz bazi seylerin temel nedenini gormek, bazi sorularin cevaplarini bulmak gibi seyler yasayabilirsiniz.

belirtmek istedigim bir husus daha var ki meditasyonun temelleri IO 1500 yilina (daha eski 3000 yilina dayandigina inananlar da var) dayaniyor, hinduizm, budizm vs. Yani meditasyon pratigi insanin hep yasaminda olmus bir seydi, ne yazik ki sanayi devrimi ve kuresellesme ile ozumuzden koparildigimiz icin ozellikle bati dunyasi, sanki yeni bir sey mi 'kusku' ile bakiyor. yasaminizda gercekten huzur ve mutluluk istiyorsaniz isin sirri bati da degil dogu medeniyetlerinde ve samanizmde bence, toprak ile ve evren ile bagini kopartmamis medeniyetlerde.
0
kassiopeia
(15.03.23)
Sakinlik ve odak için. Bunlarla ne yapabilirsin kısmı çok geniş. Bu bir yetenek ve yaptıkça gelişiyor.
0
hasmetizm 2046
(15.03.23)
(4)

tuzla'nın koku probleminin görece yakın bir gelecekte çözülme ihtimali

gman
önümüzdeki 5 yıl gibi bir sürede çözülme ihtimali var mı?
önümüzdeki 5 yıl gibi bir sürede çözülme ihtimali var mı?
0
gman
(15.03.23)
deri sanayi bölgesindeki arıtma tesisinin kalkması lazım, o da kısa zamanda pek olası değil. lodoslu günlerde çok yayılıyor, biraz rüzgara bağlı yani bazı günler pek kokmuyor.
0
tiny penny
(15.03.23)
Tuzla'nın her yeri kokmuyor. Ben Evora'da oturuyorum ve koku problemi yaşamadım. Sadece bazen, tersane bölgesinden bu tarafa boya ve tiner kokusu gelebiliyor.

Kuzeydeki sanayi bölgeleri ve özellikle deri sanayi bölgesi, güneyde ise İSKİ'nin biyolojik atıksu arıtma tesisi ve tersaneler Tuzla'nın en büyük koku kaynakları. Bunlar ortadan kalkmadıkça koku problemi de çözülmez bence.
0
Kaptanmemo
(15.03.23)
Koskoca OSB ve biyolojik arıtma tesisinin kalkması lazım. Özetle imkansız yani.
0
roket adam
(15.03.23)
organize sanayi bölgesini bugün kaldırıyoruz deseniz(tüm bürokratik ve mali sorunlar çözülmüş olsa dahi), bölgenin seçimi, kamulaştırma-satın alma işleri, hafriyat işleri, altyapı inşaatları, ulaşım sorunun çözülmesi, fabrika inşaatları, firmaların taşınması 12-15 seneden önce bitmeyecektir, işin içinden birisi olarak yazıyorum.

Osb'leri şehir dışına taşımak da pek çözüm olmuyor, 2000'lerin başında dilovası civarlarında OSB kurmak isteyenlere dilovası kuzey-köy bölgeleri gösterildi o zamanlar yol geçmeyen dağ başı bomboş arazilerdi, aradan geçen zamanda 5 adet yeni osb kuruldu, küçük sanayi siteleri kuruldu, kuzey marmara bağlantı yolları yapıldı, toki osb çevresine yeni inşaatlar yapmaya başladı, köy nufüsları inanılmaz arttı, bir 20 sene sonra şehrin içinde OSB mi olur diyecek insanlar, bu durumu engelleyecek bir siyasi irade ülkemizde maalesef yok.

bok kokusu deri osb'den, pas ve demir kokusu tersanelerden, kimyasal kokusu kimyacılar, tosb ve taysad taraflarında geliyor.

İsu geçen senelerde gebze teknik üniversitesinin altına çok büyük bir artıma tesisi yaptı, abduş gölünün orada tuzla arıtma tesisleri var, yazın sıcak havalarda buralarda kokuya sebep olur.
0
sealth
(16.03.23)
(2)

Fransa vizesi / Mulhouse havalimanı

Erensq06
Merhabalar herkese, Fransa vizesine cuma günü başvuracağız. Uçak bileti alırken Mukhouse havalimanına alsak vize merkezinde sorun yaşar mıyız? Orda sorun yaşamazsak Havalimanında bi sorun yaşar mıyız?
Merhabalar herkese, Fransa vizesine cuma günü başvuracağız. Uçak bileti alırken Mukhouse havalimanına alsak vize merkezinde sorun yaşar mıyız? Orda sorun yaşamazsak Havalimanında bi sorun yaşar mıyız?
0
Erensq06
(15.03.23)
mulhouse bir fransa kenti oldugundan yasamazsiniz, havalimani da ayni zamanda fransiz havalimani, en buyuk sorun pasaportu kontrol eden polisin o gun kafasi bozuksa size ters ters bakar
0
hewit
(15.03.23)
Havalimanı hem resmi olarak hem de teknik olarak Fransa topraklarında olan bir Fransız havalimanı. Sadece çıkarken doğru kontrol noktasından çıkış yapacaksınız. Kesinlikle sıkıntı olmaz.
0
but that was just a dream
(15.03.23)
(7)

mokapotta hangi kahve yapılıyor?

asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
benim hangi kahveyi almam lazım mokapotta yapmak için? önerdiğiniz kahveler var mı?
benim hangi kahveyi almam lazım mokapotta yapmak için? önerdiğiniz kahveler var mı?
0
asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
(15.03.23)
hangi kahveden ziyade nasıl çekileceği önemli. kahveyi çektirirken mokapot için diye söylerseniz ona göre çekerler.
beğendiğiniz kahve çekirdeğini de seçersiniz
0
kisa
(15.03.23)
@kisa +1
ama mokapot kahvenin tadını acılaştırdığı için ben olsam yumuşak içimli kahvelerden seçerdim.
0
kobuzchu kiz
(15.03.23)
hazneye sicak su koymazsaniz kahve acilasir.
0
alperz
(15.03.23)
cevaplar için teşekkürler.

yani şimdi tchibo'ya gidip beğendiğim (filtre kahve için sevdiğim bir kahve türü vardı, o mesela) rastgele bir kahveyi bunu mokapot için çeker misiniz dediğimde benim için ok olacak yani, doğru mu anlıyorum?

bir de, bunun filtre kahveden tat olarak ne gibi bir farkı oluyor? espressoya yakın bir lezzeti mokapot ile yakalayabiliyor muyuz?
0
🌸asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
(15.03.23)
Moka pot damıtma gibi çalıştığı için yoğunluğu filtre kahvedeki demlemeye göre biraz daha keskin olur. Yani orijinal bir espresso gibi olmaz ama fena değildir. Bir de kahveyi moka potun haznesine koyduğunda çok sıkıştırma kahveyi kaşıkla, yani hazneyi kahveyle doldur sonra yüzüne hafif bir fondöten geçen Ersoy gibi pıt pıt düzeltip geç, çok sıkıştırınca su olması gerektiği gibi rahat geçemiyor üst hazneye bu hem tehlikeli olabiliyor hem de aromanın yoğunluğundan çalınmasına neden oluyor. Pıt pıt yapacaksın hafifçe.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(15.03.23)
espresso yapabilirsin
www.youtube.com

bunun gibi bir sürü video var biraz bak, bu tekniklere uyarak yaparsan lezzet olarak da güzel bir şey yakalarsın.
0
veritaslibertas
(15.03.23)
bunu sağda görüp tekrar geldim. moka pot'ta güzel kahvenin iki olayı var.

1. hazneye sıcak su koy.
2. altı kısık olsun.
0
alperz
(21.03.23)

İkametgah Taşıma - Nüfus Müdürlüğü

guguklusaat
Mesela İstanbul içinde Pendik'ten Beşiktaş'a taşındık diyelim, ve o adreste de biri olduğu için İlçe Nüfus Müdürlüğü'ne beraber gitmemiz gerekiyor. Fakat mesela sadece yarın gidebiliyorsak ve Beşiktaş'ta yer yoksa İstanbul içerisinde herhangi bir (mesela Sarıyer) nüfus müdürlüğüne giderek bu işlemi
Mesela İstanbul içinde Pendik'ten Beşiktaş'a taşındık diyelim, ve o adreste de biri olduğu için İlçe Nüfus Müdürlüğü'ne beraber gitmemiz gerekiyor. Fakat mesela sadece yarın gidebiliyorsak ve Beşiktaş'ta yer yoksa İstanbul içerisinde herhangi bir (mesela Sarıyer) nüfus müdürlüğüne giderek bu işlemi yapabilir miyiz?
0
guguklusaat
(15.03.23)
(5)

Florya sahildeki restorantlardan hangisi fiyat performans olabilir ?

joehigashi
Florya sahilde Uludağ et lokantası, hatay evrensel, şazeli, develi şeklinde giden lokantalar silsilesi var.Bunlardan fiyat performans skalasında en uygunu hangisi olabilir ?
Florya sahilde Uludağ et lokantası, hatay evrensel, şazeli, develi şeklinde giden lokantalar silsilesi var.

Bunlardan fiyat performans skalasında en uygunu hangisi olabilir ?
0
joehigashi
(15.03.23)
İnternette menüleri yok mu? Google Haritalarda bir çok işletme menü koyuyor mesela.
0
John Bloor
(15.03.23)
@john bloor

yok abi fiyatlar yazmıyor. google yorumlarda da fiyatlardan bahsedilmiyor pek.
0
🌸joehigashi
(15.03.23)
Yemeksepeti'nden bakın.
Afiyet olsun.
0
alfired
(15.03.23)
uludağ et lokantası en uygun.
şazeli steakhouse, develi ve hatay evrensel kebapçı.
develi florya tesisleri'nin yanında, koru içerisinde. hatay evrensel aqua florya'nın yanında, deniz manzaralı masaları var.

ben hatay evrensel'i tavsiye ederim. fiyatları develi ile aynı.
0
deartheodosia
(15.03.23)
Hepsine gittim uludağ en iyisidir benim gözümde
0
basond
(15.03.23)
(5)

İş yerinde öğlen yemeği

atcapar
15 kişinin çalıştığı bir işyerinde öğlen yemeğini anlaşmalı ev yemekleri yapan lokantaya gidip yiyoruz ancak yemeklerden kimse memnun değil. Personel yemekleri beğenmeyip işyerinden günlük yemek parası alması uygun mudur? Lokantayı değiştirme şansı yok malesef çünkü etrafta sadece orası var. İş yeri
15 kişinin çalıştığı bir işyerinde öğlen yemeğini anlaşmalı ev yemekleri yapan lokantaya gidip yiyoruz ancak yemeklerden kimse memnun değil. Personel yemekleri beğenmeyip işyerinden günlük yemek parası alması uygun mudur? Lokantayı değiştirme şansı yok malesef çünkü etrafta sadece orası var. İş yerinde de mutfak yok.
0
atcapar
(15.03.23)
Yemek ya da karşılığı olan para personel giderlerinden biri ve iş yeri yönetemi de uygun görüyorsa neden sorun olsun?
Sanırım tek farkı personele günlük yemek değil de toplu olarak (izinli günler hariç) aylık maaşa yansıtılır.
0
diyecevaplandı
(15.03.23)
uygun ama iş verenin uygun görmesi ve bu yolu tercih etmesi lazım
0
bir soru sorcam
(15.03.23)
çalıştığım şirket yemek parasını maaşa ek olarak nakit yatırıyor. yani böyle bir yöntemi uygulayan uygulayabiliyor belli ki. bir deneyin şansınızı.
0
asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
(15.03.23)
yemek kartı verilebilir, evden yemek getirip yemek kartını alışverişe kullanabilirsiniz. ya da bir yemek firmasıyla anlaşılabilir, iş yerine getirirler, 15 kişi için mutfak çok da şart değil.
0
tiny penny
(15.03.23)
aynı parayı iş arayan, eli lezzetli bi ev hanımına verseniz bir şekilde yemek size ulaşsa mesela ama imkan ve detaylara bakmak gerek...
0
9kuyruklukedi
(15.03.23)
(7)

Beşiktaşlılara Soru

pofudukayi
Beyler yaşım 34 ve beşiktaşlıyım travmatik maç bizim işimiz ama mayıs-2021 karagümrük maçı çok feci değil miydi ya bildiğin psikolojik travma geçirdiğimi düşünüyorum o gün. Maçı hatırlayınca darlanıyorum falan. Sizde yer etti mi merak ettimz.
Beyler yaşım 34 ve beşiktaşlıyım travmatik maç bizim işimiz ama mayıs-2021 karagümrük maçı çok feci değil miydi ya bildiğin psikolojik travma geçirdiğimi düşünüyorum o gün. Maçı hatırlayınca darlanıyorum falan. Sizde yer etti mi merak ettimz.
0
pofudukayi
(15.03.23)
Maçı hatırlamadım bile önemini falan ki fena beşiktaşlı değilimdir son birkaç yılda futbol takibim baya azalsa da her hafta özet izleyip yorumlara bakarım kim nasıl oynamış falan..

Şimdi bakınca gördüm göztepeden önceki maç şampiyon olduğumuz sezon. Yani evet son maça kadar aha verdik şampiyonluğu tadındaydım ama o kadar dramatik beynimde yer etmemiş ismiyle cismiyle
0
nundu
(15.03.23)
34 yaşındayım, Beşiktaş'lıyım. 2003 yılında chelsea ile Almanya'nın schalke stadında oynadığımız şampiyonlar ligi eleme maçı çok tramvatikti. 2-0 kaybetsek bile gruptan çıkıyorduk lakin maccabi son dakikada gol attı çıkamadık. Son dakikada attıkları gölü sağ alt köşede canlı vermişti star tv.
0
ditu
(15.03.23)
bir fenerli olarak iyi guldum kardes:) Sen travmayi yanlis anlamissin sanirim, yasin kucuk olsa neyse diyecem de. Liverpool'lar, Valeranga'lar, Fevzi'nin iskasi, bilica'nin kazisi ile kacan penalti vs sizin de az degil travmaniz gerci.
@ditu yanlis hatirliyorsun maccabilik bir durum yok, sparta prag son dakika goluyle ikinci tura cikti, son dakikaya kadar besiktas cikiyordu.
0
freedonia
(15.03.23)
Abi bence Free'nin dediği gibi Beşiktaş'ın Liverpool maçı gibi bi maç yok ya, yani ilk anda anlaşılmıyor ama yıllar geçtikçe "olm 8-0 nasıl olur ya" diyorsun o bambaşka bir seviye çünkü, kimse de o rekoru geçemiyor gördüğün gibi City bile 7-0'da takıldı, çok zor ya. Bekle ki biri 9-0 yenilsin de bu ıstırap bitsin, ben Beşiktaşlı olmadığım halde düşününce tadım kaçıyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(15.03.23)
@ditu son dakikada gol atan sparta prag'tı. bu maç benim de travmam oldu maalesef.

beni liverpool maçı o kadar da vurmamıştı nedense.

fevzi'nin ayağının altından kaçırdığı gs maçı, uefa'dan elendiğimiz lyon maçı, çanakkale dardanel'in bizi türkiye kupasından elediği maç ve 2-3 yıl önce bülent yıldırım'ın katlettiği gs maçını sayabilirim.
0
jangbogo
(15.03.23)
Dün örnek yazacaktım da unutmuşum

Benim travmalarım, Olympic Lyon penaltılar, Club Brugge tolga'nın çıkış yapmadığı sahne, Kiev deplasmanı 6-0, Negredolu sezondaki GS deplasmanı, bi de spesifik maç değil de Bilicin ikinci sezonunda şampiyonluğa oynarken Konya'dan kornerden gol yemeli falan üst üste puan kaybettiğimiz üç hafta. Liverpool maçını saymıyorum bile.. Sparta Prag olayı olduğunda daha küçüktüm net hatırlamıyorum onu.

Aa fevzi'nin gol yediği gs maçı da var tabii, futbola dair ilk travmam hatta :')
0
nundu
(15.03.23)
yanlis anlama da o nasil bir travma, sonraki hafta sampiyon oldunuz zaten, telafi edildi, zihnin berrak olmasi lazim artik. Ha Sampiyonluk gitseydi o sezon travma olurdu, unutamazdin. Kendi evinde 3-0'dan Fener'e mac veriyordunuz 3-3 bitti, bu travma olur, agir fark yersin, sampiyonluk kacirirsin son mac, 5 olacak macta top girmez sonra bir kaza kursunu yersin, bir metreden bos kale kacirirsin, defansin sabanlik yapar kendi kalesine atar vs bunlar travma olur, senin kafan baska calisiyor sanirim
0
speedy
(15.03.23)
(1)

aşağıdaki sorun için bana akıl verecek olan var mı?

lacrim
bir iş görüşmesi için aşağıdaki metne uygun bir sunum yapmalıyım. sizce nasıl bir şey olmalı?For our entity of 2000 employees we currently deliver ca. 20 different regular monthly reports includinginformation on HR data in different amount, configuration and for different purposes. The recipients of
bir iş görüşmesi için aşağıdaki metne uygun bir sunum yapmalıyım. sizce nasıl bir şey olmalı?

For our entity of 2000 employees we currently deliver ca. 20 different regular monthly reports including
information on HR data in different amount, configuration and for different purposes. The recipients of
the reports are HR managers responsible for different functions, but also teams responsible for analytics
in finance department. We also send some reports to legal, EHS and general services departments.
The preparation of these reports is very time consuming, requires a lot of attention to detail and specific
knowledge since the reports are prepared manually based on the system data. Every month we prepare
the reports from scratch. In many of them we send similar or same data, but in different format. To
prepare all the reports, we need two full working days of two specialists as currently nobody has the full
knowledge how to prepare all the reports. Another problem is that all reports we need to prepare
before the 5 th working day of the month.
HR director expects from us a plan to improve data quality and timeliness. We would also like to
improve the efficiency of the reporting activity in our team. We will present the recovery plan proposal
during next leadership team meeting.

Please prepare max. 15 min. presentation of the improvement plan in the format of your choice and
present it during our meeting.
0
lacrim
(15.03.23)
Introduction (1 min)

Briefly explain the current situation: 20 different monthly reports, time-consuming manual preparation, and the need for improvement in data quality, timeliness, and efficiency.

Problem Analysis (2 min)

Time-consuming manual report preparation
Knowledge silos among specialists
Similar data in various formats
Strict deadline of 5th working day

Proposed Solutions (7 min)

Automation and Standardization (3 min)

Implement a reporting tool to automate the report generation process
Standardize data formats and templates across all departments
Define and use consistent KPIs and metrics

Training and Cross-functional Collaboration (2 min)

Cross-train specialists to prepare all reports
Foster collaboration between HR, Finance, Legal, EHS, and General Services departments

Data Quality and Timeliness (2 min)

Establish data validation processes and quality checks
Schedule report generation and delivery to ensure timeliness

Expected Outcomes (2 min)

Time savings: Reduce the time required to prepare reports from 2 days to just a few hours.
Improved data quality: Standardized formats, validated data, and consistent metrics.
Enhanced collaboration: Cross-trained employees and better coordination between departments.
Meeting deadlines: Timely delivery of reports by the 5th working day of the month.

Implementation Timeline (2 min)

Month 1-2: Evaluate and select an appropriate reporting tool.
Month 3: Implement the chosen tool and standardize report templates.
Month 4: Cross-train employees and establish collaboration processes.
Month 5: Implement data validation and quality checks.
Month 6: Full rollout and ongoing monitoring and improvements.

Conclusion (1 min)

Emphasize the benefits of the proposed solutions: improved efficiency, data quality, and timeliness.
Highlight the importance of leadership support in implementing the improvement plan.
Offer to address any questions or concerns from the leadership team.
0
wct3 org
(15.03.23)
(4)

Türk Kablolu Tvleri internetten izlemek

parcaliham
Merhaba,Yurtdışındayım. Arada bir haberturk falan izlemeyi, tartışmaları takip etmeyi seviyorum. Youtube'tan en fazla 720p izleyebiliyorum. Daha yüksek çözünürlüklü, 1080p ya da 4k nasıl izleyebilirim?Televizyonum yok. Sadece internet üzerinden izleyebilirim.
Merhaba,

Yurtdışındayım. Arada bir haberturk falan izlemeyi, tartışmaları takip etmeyi seviyorum. Youtube'tan en fazla 720p izleyebiliyorum. Daha yüksek çözünürlüklü, 1080p ya da 4k nasıl izleyebilirim?

Televizyonum yok. Sadece internet üzerinden izleyebilirim.
0
parcaliham
(15.03.23)
web tv destekli iptv araştırın derim, ücretsiz deneme ile yayın kalitelerini ve içeriği test edebilirsiniz üyelik paketi edinmeden
0
omerff
(15.03.23)
Turkcell TV plus dene yurtdışından izleyebiliyorsan başka birşey aramana gerek yok.

Not: yurtdışında çalışmıyormuş. @omerff +1
0
kaiserr76
(15.03.23)
IPTV almalısın. Yayınların zaten 4K hali yok Türkiye'de. 1080p izlersin. Ama illegal bir yol tabi bu
0
jackyr
(15.03.23)
yurtdısında yasıyorum, digiturk - todtv.com.tr ile izleyebiliyorum.
0
Northern Mariner
(15.03.23)
(1)

bu kadın kim?

tantavizisyon
https://ibb.co/cT13Nhjanadolu efes tüm maçı önde götürmesine rağmen (15-16'ya kadar çıkmıştı fark, belki de daha fazla oldu bir ara kaçırdım) son anlarda işi zora soktu ve 90-89 kazandı. bu aksanından türk olduğunu anladığım abla, wow, shane, what a comeback that was for Anadolu Efes diyerek hepimiz
ibb.co

anadolu efes tüm maçı önde götürmesine rağmen (15-16'ya kadar çıkmıştı fark, belki de daha fazla oldu bir ara kaçırdım) son anlarda işi zora soktu ve 90-89 kazandı. bu aksanından türk olduğunu anladığım abla, wow, shane, what a comeback that was for Anadolu Efes diyerek hepimizi güldürdü. Larkin de kendini zor tuttu. tanıyan var mı?
0
tantavizisyon
(14.03.23)
Deniz Aksoy
0
irene
(14.03.23)
(1)

Twitter'da Beğenilerim Kısmı Gözükmüyor

Düş Hekimi
Twitter hesabımı bir süre önce kısa bir süreliğine kapattım. Yeniden açtığımda (ilk günlerde de var mıydı emin değilim ama) bir süre sonra beğenilerim kısmındaki tweetlerin görünmediğini fark ettim. Ayarlar kısmından her detaya ayrıntılı baktım bir şey değişmedi. Bu problemi yaşayan başkalarının da
Twitter hesabımı bir süre önce kısa bir süreliğine kapattım. Yeniden açtığımda (ilk günlerde de var mıydı emin değilim ama) bir süre sonra beğenilerim kısmındaki tweetlerin görünmediğini fark ettim. Ayarlar kısmından her detaya ayrıntılı baktım bir şey değişmedi. Bu problemi yaşayan başkalarının da olduğunu gördüm şikayetvar sitesinde yazılanları okuduğumda. Çözüme dair bir şeyler yazan olmamış. Twitter Destek ekibine yazdım son çarem onlar. Bu konuyla ilgili sorun yaşayıp çözen var mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
0
Düş Hekimi
(14.03.23)
tam tersi, yani açar açmaz göremeseydin, o çok normal derdim hep öyle oluyor çünkü ama bu şekilde daha sonra gitmesi teknik bir hata. elon musk gereksiz diye binlerce kişiyi çıkarttı ama fazla eleman kovmuş sanırım swh. herhangi bir yerde değişiklik yapınca başka yerden patlayıp çıkıyor haha
0
avatar is back
(15.03.23)
(3)

Galiba projede istenmiyorum

kuehles blondes
Selam, yine bir işyeri dramıyla karşınızdayım. Kısa anlatmaya çalışacağım. Yaklaşık 1 yıl önce şirkette bir organizasyon değişikliği oldu ve ben, yöneticim, takım vs X departmanındayken Y departmanına aktarıldık. Eski departmandayken bana verilen ve çeşitli sebepler yüzünden başka bir departmanla or
Selam, yine bir işyeri dramıyla karşınızdayım. Kısa anlatmaya çalışacağım.
Yaklaşık 1 yıl önce şirkette bir organizasyon değişikliği oldu ve ben, yöneticim, takım vs X departmanındayken Y departmanına aktarıldık. Eski departmandayken bana verilen ve çeşitli sebepler yüzünden başka bir departmanla ortak ihaleye çıktığımız bir projeyi de benle departmana verdiler, ihale sonrasında proje yöneticisi ben olacaktım.

X departmanına (benim eski dep) yeni müdür geldi ve ortak olan diğer departmanla anlaşıp bu proje bizden size geçmiş, yok kardeş ben bu projeyi benim departmanda istiyorum dedi. Bu arada ben başlayana kadar öteki departmanda 2019dan beri sünmüştü proje, ihaleyi ben kapattım filan. Neyse bu iki departman aralarında anlaştılar, bizi safdışı bıraktılar ama bana gelip “bu konudaki en büyük ekspertiz sende, senin projede olmanı isteriz” o ana kadar projede olmama ihtimalim olduğunu bile bilmiyordum bu arada. Ben de dedim kim”resmi bi rolüm olmalı, işiniz düştüğünde kuehles sen bi el atsana tarzı bir rol kabul etmiyorum” dedim çünkü proje benim kariyerim için çok iyi şans.

Neyse 2 hafta önce geldi x departmanıyla ortak diğer departman, diğer departmanın müdürü dedi A kişisi proje yöneticisi, agile çalışmanızı istediğimiz için rollerin dağılımını size bıraktık. Toplamda 3 kişiyiz şu anda core team için ve proje yöneticisi kişi çok hırslı birisi çok yukarıdan konuşuyor. Neyse. Bugün ihaleyi kazanan şirketle toplantı ayarlamış, benim çok çok önemli bir toplantımla aynı saate. Takvimim bloke zaten. Büyük resme bakınca diyorum acaba neyi tercih edeceğim diye test mi ediyor. Sonuçta danışabilirdi bana, müsait miyim değil miyim diye. Gerçekten yüzsüz olup sırf kariyerime yarayacağı için devam edeyim diyorum ama canımı sıkıyor bu konu.

Tam soru olmadı da iç dökmek oldu aslında, siz nasıl hareket ederdiniz?
0
kuehles blondes
(14.03.23)
Böyle şeylere çok ayar oluyorum ben.

Benzer şeyi hem kendi iş yerimde hem de görüştüğüm yerde yaşadım. Sonuç mu? 10 güne kalmaz iki firmaya da bye bye demeyi düşünüyorum. Çok acımasızlar demek ki ve her yer böyle anladığım kadarıyla, o zaman maalesef kötüleşeceğiz.

Durumunuz için o takvim düşüncesizliğini bende yaşıyorum. Öte yandan kariyerinize yarayacaksa devam ederdim ben. Bazan amaca giden bekleyiş mübahtır.
0
baldan kaymak
(14.03.23)
Ayarlanan toplantıya sizi de eklemiş mi? Eklemişse diğer toplantınızı kısa kesip diğerine ortasından girin. Kusura bakmayın deyip geçersiniz. Toplantıya hiç giremezseniz konu ile ilgili bir şey sorduklarında toplantıya katılmadığım için yorum yapamam dersiniz.
Mevcut durum bir şekilde kariyerinize yarıyorsa duygularınızı katmadan profesyonelce bence devam edin. İş yerlerinde bu tarz olaylar hep oluyor sadece kişiler değişiyor. Daha iyi bir yer bulunca ayrılırsınız.
0
boyalı kuş
(14.03.23)
proje sizden gitmis zaten yanlis anlamadiysam. A kisisi proje yoneticisi olarak belirlenmis bile. O da gayet dogal sekilde ihaledeki sirketle gorusme ayarlamis.

is hayati tamamen bir jungle ya. eleman sizi bastirip projeyi almis belli ki. bastirmis derken birileriyle konusmus, etmis iste. sizin burada ne yapmaya calistiginizi anlamadim. A kisisi yerine proje yoneticisi olma ihtimaliniz yok sanirim. Eger varsa tabi ki bastirin. mesela ben boyle bir durumda asla yan gorev almayi kabul etmem, bir bahaneyle tamamen disina cikardim projenin. ama ben biraz gicik bir insanim.

bir de is hayatinda o proje benim gibi bir durum yok. o proje patronun, siz sadece para karsiligi patronun isini yapiyorsunuz. yani boyle cok baglanmamak lazim.

projeden uzaklastirilmaniza veya etkisizlestirilmenize darilmis/bozulmus gibisiniz. bu cok dogal. ama zaten siz acikca projeyi yonetmek istediginizi belirtmeniz halinde uzerinizi ciziyorlarsa zaten sizi cok kritik gormuyorlar belli ki. ben olsam baska is arardim yandan.
0
antikadimag
(15.03.23)
(5)

assisted suicide

deletesystem32
ekside paylasilan bir assisted suicide videosunu ariyorum. video hakkinda tek hatirladigim kadinin feminist olmasi ve zehirden sonra cikolata yemesi.
ekside paylasilan bir assisted suicide videosunu ariyorum. video hakkinda tek hatirladigim kadinin feminist olmasi ve zehirden sonra cikolata yemesi.
0
deletesystem32
(14.03.23)
youtu.be

Yapan kurumun adı dignitas, başka yayınladıkları videolar da var.
0
akhenaten
(14.03.23)
tesekkurler.
0
🌸deletesystem32
(14.03.23)
son dakikalarinin oldugu bir video daha vardi aslinda onu ariyorum. isminden belki ulsabilirim diye dusundum ama bulamadim. buyuk ihtimalle youtube da yoktur.
0
🌸deletesystem32
(14.03.23)
late viper
(14.03.23)
tantavizisyon
(14.03.23)
(2)

Goethe İnstitut Kayıt Tarihi

eseksudangelinceyekadar
Oğlum Almanca kursu için kayıt olacak, seviye tespit sınavı yaptı, kredi kartı ödemesine geldik parayı da ödeyeceğiz ancak bir yandan da ana sayfada kayıt tarihi 15 Mart saat 11:30 itibariyle başlayacaktır diye bir ibare var. Bu ibare yüzyüze alanlar için midir yoksa parayı ödedikten sonra ayrıca be
Oğlum Almanca kursu için kayıt olacak, seviye tespit sınavı yaptı, kredi kartı ödemesine geldik parayı da ödeyeceğiz ancak bir yandan da ana sayfada kayıt tarihi 15 Mart saat 11:30 itibariyle başlayacaktır diye bir ibare var. Bu ibare yüzyüze alanlar için midir yoksa parayı ödedikten sonra ayrıca belirtilen gün ve saatte tekrar kayıt olmak mı gerekir?
0
eseksudangelinceyekadar
(14.03.23)
Önce online kayıt gerekiyor. Kayıttan sonra ödeme yapılıyor.
0
gabe h coud
(14.03.23)
Arkadaşım kurs alıyordu oradan kayıtlar çok hızlı dolduğunu ve birer ay geç kayıt olduğundan bahsetmişti.
Kayıt saati belliyse önceden bilgisayar başında beklemenizde fayda var
0
kararsızataletfilozofu
(14.03.23)
(4)

Boyun ultrasonu için hangi doktor

condom kurşunu
Boynumun ön tarafında bi ağrı var bayadır. Arada kısa süreli ağrıyıp duruyor kas ağrısı gibi. Hangi doktora gitmem gerekir?
Boynumun ön tarafında bi ağrı var bayadır. Arada kısa süreli ağrıyıp duruyor kas ağrısı gibi. Hangi doktora gitmem gerekir?
0
condom kurşunu
(14.03.23)
Beyin Cerrahi

Geçmişolsun
0
Mirket
(14.03.23)
Beyon cerrahına gidene kadar öncelikle bir aile hekiminize danışabilirsiniz. O sizi yönlendirecektir, görüntüleme merkezine vs ya da bir üst uzmana yollayacaktır. Dahiliye gibi mesela. Boynun ön tarafı dediğiniz boğaz herhalde, böyle bir ağrı için (direkt boyunda bile olsa) direkt beyin cerrahına gidildiğini hiç duymadım, öyle bir uzmanı ilk etapta meşgul etmeyin.
0
kuehles blondes
(14.03.23)
Ağrıyı ultrason ile tespit etme fikrini size kim verdi? Belki tetkike gerek duymadan fizik muayene ile çözülebilecek bir ağrıdır. Değilse de ihtiyacınızın Bt, mr ve ultrason seçeneklerinin hangisi olduğunu biliyor musunuz? Biliyorsanız hepsi için gitmeniz gereken uzmanlık radyoloji. Ona da özel muayenehane hariç başka bir uzman doktor istemi olmadan kafanıza göre gidemezsiniz.
0
en bi orijinal
(14.03.23)
boynun ön tarafı için beyin cerrahisine gidilmez. kulak burun boğaz'a gidilir. cerrahi işlem gerekirse de kbb yapar, kbb'nin baş ve boyun cerrahisi diye alt bir uzmanlığı var. tiroid miroid ameliyatlarını beyin cerrahları yapmaz mesela.

siz kbb'ye gidin, ultrason gerekiyorsa onlar ister.
0
kibritsuyu
(15.03.23)
(4)

Turist çift için istanbul

füt
İki gün için nereleri önerirsiniz?Galata kulesiKapalıçarşıBenim ilk aklıma gelenler
İki gün için nereleri önerirsiniz?

Galata kulesi
Kapalıçarşı

Benim ilk aklıma gelenler
0
füt
(14.03.23)
2 güne İstanbul'u sığdırmak zor

1. Gün ayasofya, sultanahmet, topkapı, kapalıçarşı, akşam bi yerde yemek
2. gün boğaz turu, dolmbahçe, bebek, ya da anadolu yakası sahilleri
0
wct3 org
(14.03.23)
üstteki+1 sadece anadolu yakasına hic bulaşmayın. gerek yok. boğaz turu ve ortaköy, bebek sahil iyidir
0
ala09
(14.03.23)
galataport-karaköy->sirkeci
0
bir soru sorcam
(14.03.23)
1. Gün sultanahmet - ayasofya - sarnıçlardan biri - kapalı çarşı - sabah erkenden kalkarlarsa topkapı sığabilir

2. Gün sirkeci - karaköy - galata - taksim

E yemek yenecek, dükkana bakacaklar, kahve vs içecekler, sokaklarda keşfe çıkacaklar filan, boğaz turu vs zor olur. Bu kafidir.
0
kuehles blondes
(14.03.23)
(1)

Spor kanalı açıp, basın mensubu olunuyor mu?

baldan kaymak
Yolculuğu nasıl bunun?GS ile bayağı ilgiliyim. Basit değildir diye düşündüm ama sormak istedim.
Yolculuğu nasıl bunun?

GS ile bayağı ilgiliyim. Basit değildir diye düşündüm ama sormak istedim.
0
baldan kaymak
(14.03.23)
Spor kanalından kastınız tv kanalı mı? Basın mensubundan kastınız basın kartı almak mı?

Tüm detaylar, şartlar ve yolculuk yönetmelikte yazıyor: www.tgc.org.tr
0
wct3 org
(14.03.23)
(5)

Chat GPT ile Tez Yazmak

parcaliham
Şu şekilde tez yazsam, başıma bir iş gelir mi?- Metni Türkçe olarak yazacağım.- Deepl ile İngilizceye çevirip, orta-üst İngilizce bilgimle üstünden geçeceğim.- Chat GPT'ye gidip, aynı metni daha akademik bir dille tekrardan yazmasını rica edeceğim.- Son okumasını yapacağım.Nihayetinde orijinal metin
Şu şekilde tez yazsam, başıma bir iş gelir mi?

- Metni Türkçe olarak yazacağım.
- Deepl ile İngilizceye çevirip, orta-üst İngilizce bilgimle üstünden geçeceğim.
- Chat GPT'ye gidip, aynı metni daha akademik bir dille tekrardan yazmasını rica edeceğim.
- Son okumasını yapacağım.

Nihayetinde orijinal metin bana ait olduğu için bunun sorun olmayacağını düşündüm ancak bilemedim.
0
parcaliham
(14.03.23)
"- Chat GPT'ye gidip, aynı metni daha akademik bir dille tekrardan yazmasını rica edeceğim"

bu adımı atlarsan bence sorun olmaz. bu adımda çünkü algoritma tekrar çalışacak. bunu yakalayan sistemler var.
0
mr.goodcat
(14.03.23)
metnin ai tarafından yazılıp yazılmadığını hem chatgpt'nin yeni tool'u üzerinden hem de başka sitelerden kontrol edilebiliyor.

Orda da AI written, mostly human written gibi ibareler çıkıyor. Bence sorun yok ama akademik camia aynı fikirde olmayabilir.
0
wct3 org
(14.03.23)
Üstteki yorumlara dair, şöyle bir yazı ve yazıdan bir yorum;

medium.com

The GPT-2 Output Detector is not "from" Hugging Face. It is being hosted there as a demo, but the tool was developed by Open AI engineers and is available on github for anyone to download and run their own instance, trained on their samples, etc.

Of this tool, the Open AI blog itself says, "We believe this is not high enough accuracy for standalone detection and needs to be paired with metadata-based approaches, human judgment, and public education to be more effective. We are releasing this model to aid the study of research into the detection of synthetic text..."

Last, and most importantly, the GPT-2 Output Detector is designed to detect output from GPT-2. ChatGPT, on the other hand, uses GPT-3, which is a completely different training data set and a different model. As a result, I expect the developers of the tool would give virtually zero confidence that it can be used to detect output from ChatGPT.
0
mada
(14.03.23)
Gelir, bugün belli konular hakkında makaleler sordum, tamamen uydurdu, belli konularda sürekli olmayan şeyleri yazıyor, uydurup duruyor...
0
hewit
(15.03.23)
bu yuksek teziyse yazma, yarim birak yuksegi daha iyi.
bu tarz uyanikliklara gerek yok, isin sonunda bir yerde patlarsin cunku..
0
cooperr
(15.03.23)
(4)

Araba ile Yunanistan vize isleri

morinyo
Arkadasimla arabayla Yunanistan’da bir tur yapmak istiyoruz. Benim vizem var fakat arkadasimin vizesi yok. Kendisinin ilk Schengen basvurusu olacak. Vize basvurusunda seyahatin araba ile yapilacaginin aciklanacagi bir mektup ve otel rezervasyonlarini sunmak yeterli olur mu? Daha once araba ile tur i
Arkadasimla arabayla Yunanistan’da bir tur yapmak istiyoruz. Benim vizem var fakat arkadasimin vizesi yok. Kendisinin ilk Schengen basvurusu olacak.

Vize basvurusunda seyahatin araba ile yapilacaginin aciklanacagi bir mektup ve otel rezervasyonlarini sunmak yeterli olur mu? Daha once araba ile tur icin Schengen’e basvuran oldu mu?

Yoksa fake ucak rezervasyonu ile sanki hic araba ile gidilmeyecekmis gibi basvurmak daha mi saglikli olur?
0
morinyo
(14.03.23)
yunanistan adaları için kuşadasındaki feribot firmalarını arayın onlar sizi yönlendiriyor. vizeyi uçakla al buradan arabayla gidersen benzeri akıllar veriyorlar. kuşadasında vfs global vize ofisi de var.
0
mikahakkinen
(15.03.23)
Biz geçen sene arabayla gittik Yunanistan'a.

Vize alırken arabayla ilgili bir tek ruhsat fotokopisini vermiştim sanıyorum. Arabayı hiç karıştırmasanız da olur bence. Uçakla gidecekmiş gibi rezervasyon yapmakta sakınca yok.
0
chicha_v2
(15.03.23)
Tur firmalarından alın vizeyi ücreti neyse verip. Bir şey atlamak çok olası çünkü başkasının arabasında seyahat falan ruhsatı verecek, dilekçe yazması gerekecek tek başınıza çok karışır.
0
anten
(15.03.23)
5 sene önce arabayla gitmiştim ve bu sene tekrar gitmek için bu sabah tekrar kontrol ettim. Kosmos vize merkezinin internet sitesine girin, ulaşım şekli araba olarak seçince ne tür evraklar istendiği yazıyor. Araba size ait değilse, arac sahibinden vekalet almanız gerekiyor. Ve her halükarda araca yeşil sigorta yaptırmanız lazım. Çok teferruatli değil, ben aldığımda tur firmasına yaptırmadım, kendim yaptırdım. Yine kendim yapacağım, çok zor değil. Formu doğru doldurun, istenen evrak listesini eksiksiz hazırlayın, yeterli.
0
you shall not pass
(15.03.23)

İnsan kaynaklarinda calisan var mi?

lacrim
2 gun sonra bir is gorusmem var ve sunum hazirlamam isteniyor. Hali hazirda bu sektorde calisiyorum ancak benden daha tecrubelilere danismak istedigim bir durum var. Mesaj yoluyla benden isteneni anlatabilirim.
2 gun sonra bir is gorusmem var ve sunum hazirlamam isteniyor. Hali hazirda bu sektorde calisiyorum ancak benden daha tecrubelilere danismak istedigim bir durum var. Mesaj yoluyla benden isteneni anlatabilirim.
0
lacrim
(14.03.23)
(1)

bankada finans yöneticiliği maaşları ne kadar oluyor tahmini?

baldan kaymak
sb.
sb.
0
baldan kaymak
(14.03.23)
30-35 brüt
0
gabe h coud
(15.03.23)
(2)

Whatsap videosu

füt
Bir video attımÇift tık oldu ama mavi tık olmadıGeri almak istiyorumHerkesten sil desemVideo karşıdan silinir mi
Bir video attım
Çift tık oldu ama mavi tık olmadı

Geri almak istiyorum
Herkesten sil desem
Video karşıdan silinir mi
0
füt
(14.03.23)
herkesten sil secenegi aktifse silinir
0
ala09
(14.03.23)
otomatik galerisine kaydedilmiyorsa silinir.
0
jelly bear
(14.03.23)
(16)

TOGG alacak olan var mi veya yakininiz vs?

ala09
bize kadar var mi yani hahaha ve de alinir mi dusunceniz neler? cok gereksiz bi "yerli" uretim gibi geldi bana muhtemelen zararina satiyolar. acemi isi gibi
bize kadar var mi yani hahaha ve de alinir mi dusunceniz neler? cok gereksiz bi "yerli" uretim gibi geldi bana muhtemelen zararina satiyolar. acemi isi gibi
0
ala09
(14.03.23)
Çok şükür ailemde ve çevremde olan insanlar nohut tanesinden daha zeki oldukları için böyle şeyleri ciddiye almıyorlar.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(14.03.23)
her şeye gaza gelen insanlar var onlar alacaktır muhtemelen ama direkt akp kadrolarında olduğunu bildiğim bir kaç kafası çalışan kişiyle konuştum. çoğu direkt almaya sıcak bakmıyor, genel kanı bir kaç sene görelim aracı neymiş ne değilmiş bi asfalt yüzü görsün diye bakıyorlar.
0
avatar is back
(14.03.23)
3. dunya ulkesinin insanlarinin elektrikli arabadan once aciktaki totosuna don almasi lazim..

bizim elektrikli araba isi kulaga hos gelsede tam bir:
(bkz: ayranı yok içmeye atla gider sıçmaya )
0
cooperr
(14.03.23)
Param olsa da almazdım ama küçümsemeye gerek yok. Tecrübe böyle kazanılır.
0
dissendium
(14.03.23)
Bu tecrübe kazanmak değil abi ya kusura bakmayın, bu işbilmezlik bence. Devrim arabası yapmak mesela dönemin şartlarına göre bir tecrübe ama TOGG tamamen işbilmezlik.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(14.03.23)
alacağımı sanmam
0
gadlemler
(14.03.23)
Önsipariş vereceğim eğer alabilirsem. Elektrikli araç sektöründeyim. Yukarıda ekşi ergenus beni nohut kafalı ilan etse ve modlar mesajını silmese de yazayım.
Aracın eksikleri vb olabilir, ihtimal dahilinde.Bankalar da cazip kredi verirse araç için süper olur. Kapadokya çok güzel :)
0
syabk
(14.03.23)
kimse almayacak gibi bi şey yok, hatta liste varmış sanırım (?). çevremde direkt alacak birini tanıyorum, nörolog ve alanında profesör. nohut tanesi gibi zekası yok yani.
0
deartheodosia
(14.03.23)
yaw o degilde, araclarin teknik verilerine baktim, pek parlak degil.
kucuk bataryali olanin menzili 300km, arAC SUV ama 4 ceker opsiyonu yok, vs.

bu is umarim zamaninda gazetelerin verdigi radyolara benzemez.. koskoca birseymis gibi reklamini yaparlardi, sonunda kola kutusu buyuklugunde birsey verirlerdi cakallar.

1 milyon tl'de cok yuksek ihtimalle zararina satis, devlet subvanse edecek gibi.
0
cooperr
(14.03.23)
2022 model clio'mu satıp alabiyorsam alır, dombra eşliğinde eve dönerim xd
0
Erestor
(14.03.23)
fiyatları dizel araçla aynı sayılır
alınırı var
0
bir soru sorcam
(14.03.23)
Kayınpeder alacak bir tane
0
gabe h coud
(14.03.23)
devlete iş yapan, ihale falan kovalayan herkes bir kere mecburen alacak
kadro vs kovalayanlar da mutlaka alacak

ben genel olarak elektrikli otomobil için erken olduğunu düşünüyorum o yüzden 300 km menzilli audi de olsa almam şu anda. 2. araç olmak için ise çok pahalı maalesef.

burada kilit nokta kredibilite, devlet bankaları düşük faizle, uzun vadeli kredi verirse gerçek manada talep görebilir. şu an otomobil sektöründeki en büyük problem kredi.
0
roket adam
(14.03.23)
bizim milletin araba vaadiyle kaçıncı kandırılışı bu yahu.
montajlanmış klipler dışında ciddi çalışan bir üretim bandı göremedik daha.
koca fabrika, willy wonka'nın çikolata fabrikası sanki. bir gizem, bir gizem.
en iyi ihtimalle orada hazır gelen parçaları montaj yapıp boya atıyorlar.
0
vizivozo
(14.03.23)
bizim milletin araba vaadiyle kaçıncı kandırılışı bu yahu.
montajlanmış klipler dışında ciddi çalışan bir üretim bandı göremedik daha.
koca fabrika, willy wonka'nın çikolata fabrikası sanki. bir gizem, bir gizem.
en iyi ihtimalle orada hazır gelen parçaları montaj yapıp boya atıyorlar.
Bir arabanın üretimden önce ve sonra binbir tane testi olur, hani nerde bunlar?
Kaldı ki araba üretimi günümüz teknolojisinde çok zor değil, önemli olan kar ederek satabilmek. Ama bunlarda üretim kültürü ve bilgisi yok.
0
vizivozo
(14.03.23)
Elektrikli araba alacak olsam değerlendirirdim.

Bu vesileyle elektrikli araç şarj imkanlarının genişlemesini beklemek isterim önce.

Dışarıdan gelen parçaları takıp araç boyamak == tüm otomotiv sektörü olduğunu bildiğim için garip karşılamıyorum.

Yerli ve milli iddiasını antipatik buluyorum, çünkü günümüzde otomotiv sektörü böyle işlemiyor. Almanlar bile böyle demiyor, çünkü sektör, parça konusunda global ve böyle olmak zorunda.
Türkiye'de üretilen bir araç olarak görmek lazım.

Siyasi olarak değil teknik olarak nötr yaklaşıyorum. Alman ve Amerikan üretimi arabalarla karşılaştırmak yerine uzak doğu elektrikli arabalarıyla karşılaştırabiliriz.

İlk serilerde mutlaka bir çok sorun olacaktır. Şaşırmamak lazım. Almamak için engel midir bilmiyorum. Yeni markanın da en çok zorlanacağı şey bu ilk reklamasyonları yönetmek olacaktır.
0
burfak
(15.03.23)
(20)

TİP ne yapar sizce seçimde?

johndoe001
Her yerde yükselişine dair tweetler görüyorum, sözlük de aynı şekilde. Bir yankı odası meselesi mi 99 ÖDP'si gibi mi yoksa bir sürpriz yapabilirler mi?
Her yerde yükselişine dair tweetler görüyorum, sözlük de aynı şekilde. Bir yankı odası meselesi mi 99 ÖDP'si gibi mi yoksa bir sürpriz yapabilirler mi?
0
johndoe001
(14.03.23)
Minimum 10+ milletvekili çıkarır diyorum.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(14.03.23)
99 ödp'si döneminde seçim barajı %10'du ve ittifak sistemi yoktu. O dönemde çocuktum tabii de babam ödp'nin kurulma sürecinde yer alan birisi olduğu için az buçuk biliyorum o süreci, sonuç olarak insanlar seçim günü geldiğinde barajı geçemeyecek partiye oy verip oyları hiç etmek yerine baraj geçecek partiye verdiler.

Şimdi ittifak olduğu için baraj derdi yok. Hemen her ilde de 100 bin oy bir vekil ediyor. Bu durumda ittifak içinde akıllıca tasarlanmış bir planla hem ittifakın hem de muhalefetin oyunu bölmeden vekil çıkarılabilecek bir düzen elde edilebilir.

Bugün Sera Kadıgil youtube'da Gerçek Gündem kanalında konuşmuş onu izliyordum tam şimdi. O da bunu diyor. Ama sanırım ittifak içinde henüz tam anlaşmaya varılmamış bu konuda. Bi de HDP de kendi adıyla seçime girmiycek muhtemelen Yeşil Sol Parti olarak girecek seçime, onu da yarın duyuracaklar. Birkaç güne belli olur seçim planlaması.

Eğer mantıklı bir planlama yapılırsa %3 oy ile 10 küsür vekil çıkarabilir TİP. Oy pusulalarında kim nerde olacak o belli olsun, bi de seçim dönemindeki anketlere bakıp ona göre TİP'e verebilirim ben de.
0
nundu
(14.03.23)
HDP ile veya Millet ittifakıyla ittifak yapabilir. Aksi taktirde oyları bölmek ve barajı geçemediği için Meclis dışında kalmak kaçınılmazdır.

Tanınan isimleri Bağımsız aday olarak seçime girebilir ve o durumda 4 isim meclise girebilir.

Her durumda Mecliste grup kuracak çoğunluğu hiçbir şekilde yakalayamayacağı için insanların hoşuna gidecek birkaç etkili konuşma dışında Türk siyasi hayatında bir etkisi olmayacaktır.
0
Mirket
(14.03.23)
%1 bile alamaz. TR'de hiç bir karşılığı yok.
0
roket adam
(14.03.23)
Türkiye'de işçiler akp'ye veriyor, biraz daha hali vakti yerinde olan beyaz yakalı işçiler tip'e verirse verir. Bence yankı odası / algıda seçicilik.
0
nhk ni youkosu
(14.03.23)
tüm twitter'da aynı 1,5-2 milyon kişi var sürekli. kk'yi de babacanı'da rt'liyor tip'i de.
0
avatar is back
(14.03.23)
algıda seçicilik değil kesinlikle ve karşılığı yok da değil...
epeydir tüm partileri takip ediyorum; tip dahil. net bir şekilde popülerliği arttığı, çıkışları çok iyi...

O kadar ki son 15 gündür çok fazla programda yer alıyorlar ve spikerler de bunu telaffuz ediyor. yükselişteler. hedefleri %3 idi, en az +10 çıkaracaklarına inanıyorum
0
gadlemler
(14.03.23)
Sahadan bildiriyorum karsiligi yok.
0
unidentified floating object
(14.03.23)
Allık konuşulan gruplarda bile tipe oy vermekten bahsediliyor.
0
kullanıcıadımbuolsun
(14.03.23)
Roket adam benim bu dünyadaki tersyüzüm sanırım, bir insana hiçbir konuda mi katılmam, yüzde ikiyi bulabileceğini düşünüyor ve umuyorum, yüzde 3 olaganibir senaryo olur... Yüzde birin üstü de başarıdır...
0
hewit
(15.03.23)
bari matematiksel veri olsun diye google trendlere baktım, bugünlerde çok popüler 'görünen' Memleket partisini de yanına koydum.

trends.google.com

Lütfen bu başlık dursun 14 Mayıs'ta sonuçlar üzerinden de çıkarım yaparız.
0
nhk ni youkosu
(15.03.23)
tip'i değerlendirirken kendi şartlarına göre değerlendirmek lazım. yani tutup da %10'lara çıkacak hali yok maksimumu 5 alır o yüzden 5 alırsa inanılmaz başarılı demeli. 3 alırsa çok başarılı, 2 alırsa başarılı, 1 alırsa normal. bence insanlara vereceği oyun boşa gitmeyip mecliste vekil çıkarmaya yarayacağına ikna ederlerse -doğru bölgelerde kurulan mantıklı ittifaklarla ve bunları halka iyi anlatabilmekle yapılır bu- %3'ü görüp çok başarılı olabilir diyorum.
0
semaforo de medianoche
(15.03.23)
%1 alsin opsun basina koysun. %5 nedir arkadaslar yapmayin.
0
antikadimag
(15.03.23)
bence %2 iyi olur. twitter sosyal medya yanıltıcı.
0
mikahakkinen
(15.03.23)
antikadimag+1

%1 ve üstü başarıdır, aşağısı başarısızlık. sosyal medyaya bakacak olduğumuzda %110'lara dahi çıkabilir.
0
gule gule
(15.03.23)
Geçenlerde çok güvenilir bir pazarlama araştırmaları şirketinin başkanı şöyle bir tweet attı: "Twitter Türkiye'nin %20-25'ini yansıtıyor. Markalar bu mecrayı değerlendirirken bunu unutmasın" bence aynısı siyasi partileri de etkiliyor.

Diğer sosyal medya kanalları da, meta, instagram, tiktok insanlara ilgi duyduğu şeyleri gösteriyor. Yani son zamanlarda sosyal medyada çok fazla Tip içeriği görüyorsanız bunun sebebi algoritmanın sizin ve yakın çevrernizin bu içeriklere ilgi duyduğunu düşünmesi. Türkiye'nin değil sizin çevrenizi ve sizin ilginizi baz alıyor. Bu kanallar Türkiye için daha kitlesel yani herkes kullanıyor ama algoritma faktörü var.

Mesela algoritmayı şaşırtın, görüşünüzün tam tersi içeriklere bakın. Bir anda hiç görmediğiniz bir siyasi dünyayla tanışacaksınız. Aynısı onlar için de geçerli. Siz tip içerikleri görüyorsunuz ama emin olun haberi bile olmayan milyonlar var.

Bir de şöyle bir durum var, TİP işçi partisi olmasına rağmen Cihangir ve Moda'da yaşayan solcu görünümlü liberallerin sempatisini kazandı. Cihangir ve moda solcuları dediğimiz kitle yani:) Bunun şöyle bir etkisi de var, buralarda reklamcı, pazarlamacı, sosyal medyacı, dijital pazarlamacı popülasyonu fazla. Haliyle TİP'in sosyal medya içerikllerini de muhtemelen bu kitleden birileri hazırlıyor. Biraz bu kitlenin kendine yaptığı içerikler yani.

Meslek gereği Türkiye demografisiyle çok içli dışlıyım, ben kişisel olarak TİP'in çok sınırlı bir kitlede karşılığı olduğunu düşünüyorum. AYnen 99 ÖDP'si çok doğru örnek. %1 alırsa büyük başarı. %2 alırsa zaten %100 bir artış sağlamış olur:) Partinin son dönemde görünür olduğu doğru ama sadece bu kitle için değişik bir alternatif olabilir.

Yukarda google trends linki çok doğru bir örnek. Google türkiye'nin bilinçaltını yansıtıyor herkes kullanıyor genç yaşlı... %100 güvenilir bir veri değil ama dikkat alınabilecek bir oran bu.

Türkiye'de siyasi partiler de, seçmen de gazeteciler de veriyi dikkate almıyor ya da yorumlayamıyor. Ya da en fenası işine gelen veriyi baz alıyor. Herkes çok romantik bakıyor mevzulara TİP'in durumu da öyle.

Bir diğer kişisel yorumum da şu, türkiye'de ideoloji odaklı partilerin yüksek oy alma ihtimali hiçbir zaman olmadı, olmaz da. Mesela Saadet partisi, mesela milliyetçi partiler, mesela sosyalizm üzerine temellenen partiler. İşçi partisi de "işçi" kimliğinden önce sosyalist kimliğini inşa ettiği için, hala soğuk savaş paradigmalarıyla kendini inşa ettiği için büyük kitlelerce benimsenmesi mümkün değil. maalesef sağ muhafazakar partiler gibi, sol partiler de kendini geliştirmekte çağı yakalamakta başarılı değil. İşçi sınıfının mücadelesini de soğuk savaş sosyalist bakış açısına sıkıştırmak da doğru değil. Siyasi görüşler, ideolojik tezler ddogmatik olmamalı. Türkiye'de çok tipik ve sığ bir sol algısı var sol partiler bile çok basmakalıp bakıyor. Sadece wikipedia'da bile left-wing political views yazınca 50 farklı yaklaşım çıkıyor. Yani şu an TİP gibi ideoloji odaklı partilerin yepyeni bir siyasi yaklaşım getirmeleri lazım ama yapamıyorlar. Yapamadıkça da eski ve ideolojik kör kalıyorlar.

Yani şöyle düşünün, 2000 yılında doğmuş insanlar oy kullanacak bu seçimde. Bu adamda TİP'in şu anki ideolojisinin ya da konuşma şeklinin karşılığı yok ki. Z kuşağı serbest girişimciliği ya da gig ekonomisini, serbest çalışmayı en çok kovalayan kuşak. 30 yaş altı şirket kuran insan sayıları giderek artıyor mesela. Bu adama TİP bir şey vadetmiyor ki. Bu adamı liberal sol ya da sosyal liberalizm gibi Türkiye'de henüz benimsenmemiş ama ingitere ya da almanya'da aktif görebileceğiniz ideolojiler daha kolay tavlar.

Özetle TİP %1 falan alır. İttifak işi değiştirir tabi.
0
anten
(15.03.23)
%1 bile alamaz. twitterı türkiye sanıyor millet.
0
Hallegadola
(15.03.23)
%1.73 galiba son rakam.
4 milletvekili.
0
nhk ni youkosu
(15.05.23)
4 Milletvekili demişim, 14 Mart'ta
0
Mirket
(15.05.23)
akp ve mhp'ye yaradı.
0
Erestor
(15.05.23)
(2)

iRobot robot süpürge kullananlara soru

harmanyeri
Merhabalar. Evvela memnuniyet durumunuzu ve kullandığınız modeli sormak istiyorum,Bunun yanında, i7 ve j7 arasında bir tavsiyeniz olur muydu? Uygulama üzerinden sanal duvar oluşturmak önemli bulduğum bir özellik. sağlıklı günler dilerim...
Merhabalar.

Evvela memnuniyet durumunuzu ve kullandığınız modeli sormak istiyorum,

Bunun yanında, i7 ve j7 arasında bir tavsiyeniz olur muydu? Uygulama üzerinden sanal duvar oluşturmak önemli bulduğum bir özellik.

sağlıklı günler dilerim...
0
harmanyeri
(14.03.23)
yurtdisindaki bi arkadasa s9+ alip kurulumunu falan ben yapmistim. bi sikinti oldugunda da beni ariyor. bende de xiaomi var.

i7 ve j7'yi bilmiyorum; ama bildigim kadariyla irobot bu isin mucidi. s9+ plus icin konusuyorum cekim kalitesi, uygulamasi, kendi kendini temizleme ozelligi falan cok iyi. o kadar guclu ki, eski halilarin ipliklerini cekip aliyor. o yuzden halilari toplayip oyle temizliyorlar:)
0
buenosdias
(14.03.23)
modelini dahi bilmiyorum, çeyizim için alındı. yaklaşık 2 senede 10 kere kullanmadım ve performansı iyi aslında...ama gelenekçi olduğum için elle süpürüyorum :) sanırım satıcam
0
gadlemler
(14.03.23)
(2)

Türkiye'de iPhone'da remote management kullanılabiliyor mu?

Cenk Daniels
Merhaba,çalıştığım kurumda iphone'larda remote management kullanılması gerekiyormuş. fakat sanırım bu cihazlar alınmadan önce içine gömülü olarak alınması gerekiyor. herhangi bir yerden aldığımız iphone için şirkete ait remote management kullanabilir miyiz? teşekkürler
Merhaba,
çalıştığım kurumda iphone'larda remote management kullanılması gerekiyormuş. fakat sanırım bu cihazlar alınmadan önce içine gömülü olarak alınması gerekiyor. herhangi bir yerden aldığımız iphone için şirkete ait remote management kullanabilir miyiz?

teşekkürler
0
Cenk Daniels
(14.03.23)
Merhaba, mdm den bahsediyorsunuz gibi. Mdm profilleri internetten cihaza yüklenebilir ve uzak sunucudan yönetilebilir. Yani içine gomulmesi gerekmiyor.
0
melancholia
(14.03.23)
MDM üzerinden yapılabilir. Kutudan çıkardığım anda MDM'e kayıtlı olsun istiyorsan o sanırım TR'de yok. Ama sonradan profil yükleyerek gayet yönetebilirsin.

Airwatch, Intune, Kaspersky vs gibi çözümleri araştırabilirsin.
0
roket adam
(14.03.23)
(3)

Hollanda vs Belçika Schengen

leper messiah
İkisinde de kalacağım.Duruma göre ilk girişi ilgili ülkeden yapabilirim.Hangisi daha ılımlı ve daha uzun vize verir?
İkisinde de kalacağım.
Duruma göre ilk girişi ilgili ülkeden yapabilirim.

Hangisi daha ılımlı ve daha uzun vize verir?
0
leper messiah
(14.03.23)
ikisi arasında bi karşılaştırma yapamam ama arkadaşım hollanda'dan 6 aylık aldı. hollanda'ya gidip almanya'dan dönecekti 3 haftalık bi tatil planı vardı, 6 ay verdiler. belki bu bilgi bi işe yarar diye yazıyorum.
0
nathanieltroy
(14.03.23)
bence hollanda.
0
buenosdias
(14.03.23)
Hiçbirisi ılımlı değil.

Şans + sunduğunuz belgelerin geçerliliği + ziyaret amacınız vize süresini belirliyor.

Zaten ticari vize değilse gidiş/dönüş bilet sunmazsanız red yeme ihtimaliniz yüksek.

Vizeyi aldıktan sonra hangisinden girerseniz farketmez. Neden Hollanda'dan aldınız da buradan giriyorsunuz derlerse de planlarımda değişiklik oldu, buradan sonra geçeceğim der durumunuzu açıklarsınız. Turistik vizede dönüş bileti yoksa her durumda problem yaratıyorlar. Daha önce gidip gelmediyseniz ve ilk vizenizse deporta kadar yolu var.
0
kimlanbu
(14.03.23)
(3)

arkadaşla yapılacaklar listesi

susannah delgado
selamlar ahaliçok minik bir sorum olacak, bu işlerde hiç iyi değilim de...bir arkadaşımız yakın zamanda türkiye'ye dönüyor. onun için bir ''ayşegül ile yapılacaklar listesi '' hazırlamak istiyorum, ama aklıma hiç fikir gelmiyor. neler önerirsiniz? daha önce böyle yaptığınız bir şey varsa fikirlerini
selamlar ahali

çok minik bir sorum olacak, bu işlerde hiç iyi değilim de...

bir arkadaşımız yakın zamanda türkiye'ye dönüyor. onun için bir ''ayşegül ile yapılacaklar listesi '' hazırlamak istiyorum, ama aklıma hiç fikir gelmiyor. neler önerirsiniz? daha önce böyle yaptığınız bir şey varsa fikirlerinizi duymak isterim.

teşekkürler !

iki arkadaşın attığı örnek listeyi ekliyorum. bu tarz şeyler işte...

1 Yiyebileceğiniz kadar dondurma yiyin
2 Random iki kafeye oturun
3 Saçma fotolar çekin
4 Alcatraza gidip ağlayın
5 Aysegulu kaçak dersinize sokun
----------------------------------------------
1. Birlikte bisiklet sürün
2. Alain locatelliye gidin
3. Son kez birlikte bişey pişirin
4. Birlikte yüz bakımı yapın
5.a-b-ayşegül çekirdek aile fotosu çekilin
0
susannah delgado
(14.03.23)
Alcatraz amerikada degil mi? Kast ettiginiz sey ne? Kacak derse sokun derken yaslar lise/universite saniyorum. Tam olarak ne istediginizi anlamaki icin soruyorum.
0
hot potato
(14.03.23)
arkadaslariyla yurt disindalarmis. aysegul tr donecegi icin son etkinlikleri siraliyor.
bence veda partisi yapin ama illa iki kisi mi takiliyosunuz?
0
ala09
(14.03.23)
yok örnek liste bunlar :)

alcatraz milano'daki bir gece kulübü :)

master öğrencisiyiz.

veda partisi yapılacak zaten. bunları veda partisinde ileteceğiz, gitmeden beraber yapılabilecek küçük şeyler. fazla zaman almayacak...
0
🌸susannah delgado
(14.03.23)
(5)

Gümrük vergisi ne kadar tutar ve vergiden nasıl muaf oluruz

Dark Wizard
Bir ürün aldım 700 tl değerinde kargosu ile, gümrük vergisi ile 230 falan tutuyor sanırım, zoruma gitti daha ödemedim ama bu vergi neye göre belirleniyor neden bu kadar çok, ülke bu kadar düştü mü ele ayağa
Bir ürün aldım 700 tl değerinde kargosu ile, gümrük vergisi ile 230 falan tutuyor sanırım, zoruma gitti daha ödemedim ama bu vergi neye göre belirleniyor neden bu kadar çok, ülke bu kadar düştü mü ele ayağa
0
Dark Wizard
(14.03.23)
tim.org.tr

tartışılır tabii ama ithalatı azaltmak için uygulanıyor bu yüksek oranlar.
0
orient blue
(14.03.23)
@Orient blue haraç gibi bir şey o zaman bu. Vay halimize
0
🌸Dark Wizard
(14.03.23)
Geçmiş olsun. AB ülkesinden aldığınız bir ürün için ödeyeceğiniz gümrük vergisi ürün bedelinin, kargo ücreti hariç, %18 (700×18%=126TL), AB dışı tüm ülkeler (ABD, İngiltere ve bağlı olduğu Commonwealth ülkeleri, Avustralya, Canada, Yeni Zelanda gibi) Çin ve Arap Yarımadasındaki tüm ülkelerden gelen ürün bedelinin %30 (700×30%=210TL) Birde bunların üzerine güncel ürün fiyatından bağımsız sabit damga vergisi ve gümrüğe sunma ücreti ödersiniz.
0
mahsus mahal
(14.03.23)
İlk defa alışveriş yapıyorsun sanırım. Gümrük vergisi oranı bellidir zaten her kategoride. Ciddi anlamda kargo ücreti ödüyoruz artık her şeye, özellikle pandemi sonrası dönemde. Posta yoluyla gelen ürünlerde nakliye bedeli daha az oluyor. Tabi çok ufak şeyler haricinde posta yoluyla getirmek de riskli.

Vergiden muaf olamayız. Böyle durumlarda yapılabilecek tek şey sarı siteye girip, Türkiye'den benzer fiyata satan birilerini bulmak. Ötesi nafile.
0
mada
(14.03.23)
Kargo + gümrük demişsiniz. Zaten yurtdışından gelecek kargo dövizle oluyordur sanırım. Kaç dolar ya da euro tutuyor ki üstü gümrük çıkıyor...

Benim de zoruma giden asıl 700₺ için gümrük almaları. Dolara çevirdiğinde para değil...

Amerika'da 800$

Avrupa birliğinde genelde 150€ bunu da son dönemde indirdiler.

Amerikaya helal olsun diyorum
0
gadlemler
(14.03.23)
(3)

e-devletten ikametgah taşıtma

susannah delgado
selamlar ahalisoru aslında belli de detaylandırayım;yurtdışında öğrenciyim. oy kullanmak için ikametgahımı yurtdışına aldıracağım. bunun için konsolosluğa gidiyorum yarın, sonrasında ise ikametgahımı geri türkiye'ye aldırmam lazım. bunu daha önce babam için denemiştim ama olmamıştı, nüfus müdürlüğün
selamlar ahali

soru aslında belli de detaylandırayım;

yurtdışında öğrenciyim. oy kullanmak için ikametgahımı yurtdışına aldıracağım. bunun için konsolosluğa gidiyorum yarın, sonrasında ise ikametgahımı geri türkiye'ye aldırmam lazım. bunu daha önce babam için denemiştim ama olmamıştı, nüfus müdürlüğüne gitmemiz gerekmişti. yazlıkta unutmuşuz babamı, annem evin bi şeysi (başkanı? kaptanı? direği? reisi?) olarak gözüküyormuş işte ona sordular alalım mı oturumu vs diye de öyle alabilmiştik.

neyse çok uzattım;

e-devletten bu işlemi yapabiliyor muyuz? yapılıyorsa nasıl adımları izlememiz lazım? ve geçen sefer ne oldu da babamı alamadık e-devlet üzerinden acaba?

teşekkürler herkese
0
susannah delgado
(14.03.23)
adreste oturan biri varsa onun onayı olmadan aldıramıyorsunuz. onun dışında edevletten oluyor. oy sonrası tekrar denersiniz edevletten belki annenize veya babanıza onay vermek düşer sadece.
0
argent dawn
(14.03.23)
Taşınacağınız yerde birisi varsa da edevletten oluyor. Siz adres değişikliği adımından seçip devam edin. O yönlendirecek. Sonra adresteki kişi e devlete giriş onay verecek.

www.turkiye.gov.tr
0
nickini vermek istemeyen uye
(14.03.23)
ileride ihtiyaç olur diye güncelleme geçiyorum;

e-devlet olmuyormuş. Konsolosluğa sorduk. illa gitmek lazımmış.
0
🌸susannah delgado
(16.03.23)
(3)

E-Devletten Emekli Maaşını Başka Bankaya Taşıma

sasailic
Merhaba,E-Devletten banka değişikliği yaparken hesabımız olmayan bankayı seçebilir miyiz? Öyle olursa adımıza o bankada hesap açılıyor mu yoksa önce bizim mi hesap açmamız mı gerekiyor?Teşekkürler.
Merhaba,

E-Devletten banka değişikliği yaparken hesabımız olmayan bankayı seçebilir miyiz? Öyle olursa adımıza o bankada hesap açılıyor mu yoksa önce bizim mi hesap açmamız mı gerekiyor?

Teşekkürler.
0
sasailic
(14.03.23)
Gidip istediğiniz bankada hesap açıp taşısanız da promosyon alsanız daha iyi değil mi?
0
Mirket
(14.03.23)
gidin taşımak istediğiniz bankaya hem hesabınızı açın hem promosyonunuzu alın hem de sizin yerinize emekli maaşınızı taşısınlar. ne gerek var hakikaten kendiniz taşıyorsunuz :)
0
ilgeru
(15.03.23)
Eve kart geliyor ama bankaya gidince, burada kaydınız yok diyerek hesap işlemlerinizi yapıyorlar.
0
birbuket
(15.03.23)
(2)

Paris'te öğrenci olarak yaşamak nasıldır?

gezegenim
merhaba,erasmus'u Lyon'da yapmış ve Paris'e 2 defa turist olarak gitmiş birisi olarak şu an 6 aylığına Paris'e taşınma gibi bir durumum var. Paris'te öğrenci olarak yaşayan veya daha önceden yaşamış birileri varsa beni bilgilendirebilir mi? sorum fiyatlar vs değil, daha çok sosyal hayat nasıl? doğma
merhaba,

erasmus'u Lyon'da yapmış ve Paris'e 2 defa turist olarak gitmiş birisi olarak şu an 6 aylığına Paris'e taşınma gibi bir durumum var. Paris'te öğrenci olarak yaşayan veya daha önceden yaşamış birileri varsa beni bilgilendirebilir mi? sorum fiyatlar vs değil, daha çok sosyal hayat nasıl? doğma büyüme istanbulluyum, Paris beni mutlu eder mi? partileyen bir tip değilim, partilemeden de kendime göre bir ortam bulup eğlenebilir miyim?
0
gezegenim
(14.03.23)
cevap evet, paris sosyal dinamizmi cok yuksel ve her kesme hitap edebilen bir sehir, cogu buyuk avrupa sehri gibi... detay sorular varsa sorabilirsin,detay sorular varsa sorabilirsin...
0
hewit
(14.03.23)
Zaten Fransa'da değil miydin 6 aydır ?
0
Yourcousinmarvinberry
(14.03.23)
(2)

ipad air mi yoksa ipad mi tercih edilesi

chanandler bong
selamlar, ipad air ve ipad (9 veya 10.nesil) arasında kaldım. prolar çook pahalı geldi. kullananlar arasında bunu alırsan daha uzun süre kullanırsın, ya da arasında çoook bir fark yok şunu al geç diyebileceğiniz noktalar var mı?bir de bir çok özelliği var tabi 64 gb/256 gb olması, kalemli/kalemsiz,
selamlar, ipad air ve ipad (9 veya 10.nesil) arasında kaldım. prolar çook pahalı geldi. kullananlar arasında bunu alırsan daha uzun süre kullanırsın, ya da arasında çoook bir fark yok şunu al geç diyebileceğiniz noktalar var mı?

bir de bir çok özelliği var tabi 64 gb/256 gb olması, kalemli/kalemsiz, klavyeli/klavyesiz olması, wifi / wifi + cellular olması gibi. mesela kalem ve klavye okay opsiyoneldir tabi ama wifi+ nın olması gerçekten daha mı iyi olur gibi?

bilale anlatır gibi bana öneride bulunursanız çok sevinirim. teşekkürler :D
0
chanandler bong
(14.03.23)
Cellular versiyona gerek yok, onu eleyin direkt. Lazım olursa telefondan paylaşırsınız internet bağlantısını. Kısa cevap; ipad 9 ile m1 air arasında pratikte büyük fark yok. Gerçi 4K video kurgu da yapsanız öyle anormal bir fark yok ama neyse. Direkt ucuzunu alıp geçebilirsiniz içerik tüketmek için. Ipad 9 birinci nesil kalem destekliyor, diğerleri 2. Nesil. Yine pratikte büyük fark yaratan bir şey değil, keza klavye de öyle. Herhangi bir Bluetooth klavye bağlanabilir lazım olduğunda ama yüksek ihtimalle klavyeye ihtiyaç duymayacaksınız.

Bütçe kısıtlıysa 9. Nesil, bütçe dert değilse m1 air alınır. Bütçe hiç dert değilse 11 pro alınır. Hepsini en az 5 sene rahatça kullanabileceksiniz.
0
orient blue
(14.03.23)
ipad 10 a14 işlemci air 5 m1 işlemci (epey fark var arada)

ipad 10 anti glare kaplama yok ekran bütünleşik değil digitizer ile (öncam) arada boşluk var air 5 antiglare var, ekran laminated direkt cama yapışık yani.

ipad 10 1. nesil kalem destekliyor (ama şarj girişi type c yani kalemi direkt şarj edemiyoruz araya saçma bi dönüştürücü gerek) air 5 2. nesil kalem destekliyor magnetik olarak ipad üzerine yapıştırınca şarj oluyor.

geri kalan kasa görünüş vs olarak neredeyse aynılar çok ufak bi kalınlık farkı var.
ekran kaliteleri parlaklıkları aynı (ama yukarıda saydığım sebeplerden air daha düzgün gözüküyor) air'in hoparlörleri daha iyi.

Harici ekrana bağlama niyetiniz varsa ipad 10 yalnızca 1080p ekranı yansıtabiliyor (ekranda ne varsa o) air 5 ise extend ederek masa üstü bilgisayar gibi ipad'da farklı harici monitörde farklı şeyler gösterebiliyor (stage manager'de ipad 10'da yok air 5'te var)

Ve işin kötü tarafı ipad 10 256 ile air 5 64 gb'lık modeller aynı fiyata.

64 gb olacak iş değil bu saatten sonra gibi geliyor bana yalnızca %100 web ve stream tüketimi için olacaksa belki. Ama o paraya air 5 alabilecekken diğerini almak mevzusu da var bu hususta kafalar karışık net bi yanıt verebilen de yok. Yani bütçe el veriyorsa air 5 256 diyorum ama ekstra bi 3-4 bin lira bindiriyor üzerine.

10 256'da üzmez aslında ama fiyat bu kadar yakın (yer yer aynı gibi) olunca m1 her türlü daha mantıklı geliyor.

Cellular aşşşırı elzem değilse lüzumsuz bence de, klavyeli kılıf da logitech'in güzel alternatifleri var. Ya da direkt bir bluetooth klavye mouse pair alıp bağlayabilirsiniz ipad'ınıza illa klavyeli kılıf olmasına da gerek yok. Tamamen kullanım senaryolarına bağlı.
0
hedep
(14.03.23)
(1)

Tapu satışı nasıl yapılır? Randevu işlemleri

havadakarada
1 kişi 4 kişiye ayrı ayrı tapu satışı gerçekleştirecek devir yani. Sadece satıcı randevu alır diğerleri de birlikte gider diye düşündüm, doğru mu? Ve aynı anda tüm satışlar yapılabilir mi? Karıştı bu işler baya.
1 kişi 4 kişiye ayrı ayrı tapu satışı gerçekleştirecek devir yani. Sadece satıcı randevu alır diğerleri de birlikte gider diye düşündüm, doğru mu? Ve aynı anda tüm satışlar yapılabilir mi? Karıştı bu işler baya.
0
havadakarada
(14.03.23)
İnternetten randevu alacak satıcı, sonra randevu saatine alıcı ve satıcıların kimlikleri ve fotoğraflarıyla gidilecek.

Gitmeden belediyeden rayiç değer yazısı alınacak, tapu satışı bu değerden düşük olmamalı.

Sonra ilk başvuruya kimlikler ve fotoğraflar verilecek, varsa vekalet orjinali.

Sonra işlem incelenecek ve ilgililere tapudan sms gidecek, bazen memur satıcıyı direkt arayıp telefonda da sorabiliyor arada vekalet varsa.

Sonra satış için randevu saati verilecek ve harç masrafları iletilecek sms ile.

Harçları yatırıp belirlenen saatte tapuda olacaksınız ve memur karşısında tapu defterine işlem imzalanacak.

Bir kaç dk içinde yeni tapu basılıp teslim edilir. Hayırlı olsun.
0
John Bloor
(14.03.23)
(2)

Kepçe Kulak Düzeltme

deadwampir
Merhaba, büyük ve kepçe kulağı küçültüp kafaya yaklaştıracak bir uzman arıyorum. Tabii çok zengin değilim ama muazzam deneyime sahip biri lazım. Bu işin tekrarı yok çünkü takdir edersiniz. Ankarada yaşıyorum. Ama istanbul vs. her yere gidebiliriz. Bir de deneyimi olan, deneyimi gören biri var mı? Ço
Merhaba, büyük ve kepçe kulağı küçültüp kafaya yaklaştıracak bir uzman arıyorum. Tabii çok zengin değilim ama muazzam deneyime sahip biri lazım. Bu işin tekrarı yok çünkü takdir edersiniz.

Ankarada yaşıyorum. Ama istanbul vs. her yere gidebiliriz.

Bir de deneyimi olan, deneyimi gören biri var mı? Çok acılı, uzun süreçli bi durum mu? Oğlum için düşünüyorum da.
0
deadwampir
(14.03.23)
Unde bach canim
(14.03.23)
5 sene önce yaptırdım. Nişantaşı’nda kepçe kulak ameliyatı oldum. Çalıştığım için direkt kesilerek yapılan ameliyata girmedim. Doktorun muayenesinde kesili, ipli bir şeyler yaptılar. Doktor kendi tekniği olduğunu söylüyor. Bandaj 2 gün kaldı, sonra açtılar. Çok kepçeliğim yoktu ama rahatsız ediyordu. Operasyondan sonra kimse fark etmedi bile:/ Esas sorun olan kulağımda açılma oldu ve tekrar yaptılar. Operasyon sonrası her iki kulağımda da açılma oldu, ilk hali gibi kalmıyor. Doğal gözüktüğü için tekrar gitmedim. Yine de doktoru önermiyorum. Ağrı acı oluyor tabii ama ilaçlarla idare ediyor. Uyurken sırt üstü yatmaya alışık olmadığım için zorlanmıştım. Keşke daha önce olsaydım diyorum, saçımı asla toplamıyordum. insanın kulaklarının durumunu düşünmemesi güzel bir his:) çocuğunuz kepçe ise farkına varmasına sebep oluyorlarsa yaptırın bence.
0
boyalı kuş
(14.03.23)
(4)

gelmeyen pasaport

EasyTiger
Merhaba,Y.dışından işe kabul aldım. İşlemlere başlamak için pasaport istediler. 15.12.22'de yaptığım başvuru neticesinde pasaportum halen gelmedi. Birkaç kez 199'u arayıp acil kaydı açtırdım.Twitter'dan nüfus destek'e birkaç kez yazsam da dönüş alamadım.İlçe nüfus müd.ne gidip dilekçe vermek dışında
Merhaba,

Y.dışından işe kabul aldım. İşlemlere başlamak için pasaport istediler. 15.12.22'de yaptığım başvuru neticesinde pasaportum halen gelmedi. Birkaç kez 199'u arayıp acil kaydı açtırdım.

Twitter'dan nüfus destek'e birkaç kez yazsam da dönüş alamadım.

İlçe nüfus müd.ne gidip dilekçe vermek dışında aklıma bir şey gelmiyor? Benzer durumda olanlar nasıl çözüyor diye sormak istedim.

Teşekkürler
0
EasyTiger
(14.03.23)
bende aralik ayinda basvurdum, acil ise elden alabilirsiniz yarindan itibaren dediler, acelesi yoktu 1.5 ay sonra filan geldi adrese
0
sweetoffice
(14.03.23)
Ben şirketten aciliyet belirten dilekçe alıp başvuru esnasında ekledim, üstüne 199'u aradım bildilendirdim. Perşembe başvurdum, salı günü pasaport geldi.
0
kimlanbu
(14.03.23)
bir yerde takılmış. akibetini tam öğrenene kadar aramaya devam.
0
gabe h coud
(14.03.23)
seninki gecikmiş baya. benim 3 pasaport 1 ayda geldi.
0
deepex
(14.03.23)
(1)

asos alışveriş

piotr
ürünü (ayakkabı) tr'ye gönderiyor ama ekstra vergi çıkacak mı bana yoksa amazon gibi son fiyat ödediğim mi oluyor?
ürünü (ayakkabı) tr'ye gönderiyor ama ekstra vergi çıkacak mı bana yoksa amazon gibi son fiyat ödediğim mi oluyor?
0
piotr
(14.03.23)
vergi çıkıyor. ptt ye ödeme yapacaksınız. yaklasık %18-20 dir vergi mal bedelinin.
0
delidiyorum
(14.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.