Giriş
(8)

bu adamlar nasıl zengin oluyor?

hknty
https://www.instagram.com/p/Cp2JujNjW4O/şu çocuk nasıl bu kadar para kazanmış? görüyorsunuzdur bu insanları. youtube reklamlarında çıkar ve "laptop'ımla nasıl 500 bin dolar kazandım, dünya'nın her yerinden çalışıp zengin olun" gibi hayal satıyorlar. gerçekten dropshipping yaparak mı bu paraları kaza
www.instagram.com

şu çocuk nasıl bu kadar para kazanmış? görüyorsunuzdur bu insanları. youtube reklamlarında çıkar ve "laptop'ımla nasıl 500 bin dolar kazandım, dünya'nın her yerinden çalışıp zengin olun" gibi hayal satıyorlar.

gerçekten dropshipping yaparak mı bu paraları kazanıyor, eğitimlerini satarak mı yoksa başka bir şey mi?

hayal satıyorlar bence o ayrı ama bir şekilde eleman baya para kazanmış. nasıl kazanmıştır bu paraları? bahsettikleri gibi olduğunu pek sanmıyorum.
0
hknty
(16.03.23)
Dropshipping yaparak zengin olduğunu iddia eden, lüks arabalarla falan takılan herkesin sana satmaya çalıştığı şey "bu eğitimi al, zengin olacaksın" oluyor. Bu eleman da onlardan biri. Güzel bir karakter uydurmuş, oyununu oynuyor işte. Gülerek izliyorum ben de. Ekim kaya da böyledi bir aralar sonra kayboldu gitti. En son amerikada "eğitim satarak nasıl zengin olunur" diye başkalarından para almaya devam ediyordu.
0
roket adam
(16.03.23)
bu adamla 7-8 ay önce twitterda baya dalga geçildi, tabi ki göründüğü gibi biri değil, bir de alengirli işleri vardı ararsan bulursun anahtar kelime onlyfayans*

*kelime oyunu
0
freebird5406_2
(16.03.23)
alayı dolandırıcı. kerizlere eğitim bilmem ne satıp parayı vuruyorlar.
0
Erestor
(16.03.23)
seneler onceki eski oda arkadasim, otoparkta degnekcilik yaparak boyle takiliyordu. Altinda cayenne vardi ama benzin alacak parasi yoktu, sigortasini 1 ay oduyordu sigorta kagidi almak icin sonra 11 ay sigortasiz geziyordu. En pahali yerlerde takilir, en pahali ickileri icerdi ama evde kuru ekmek yerdi. Ustu basi hep markaydi, ama giyecek donu yoktu. Les gibi bir muhitte kaliyorduk, aylik kiramiz $600'di, onu da zor oduyorduk.

Bunlari zencilerden ogreniyor bizim hanzolar, zenciler oldugundan cok daha zengin gorunme konusunda ihtisas yapmis tiplerdir. Ama ici bo$ iste.

Bu kekoda kendini bir sanayicinin oglu gibi gostyerip, takipci kasip oradan yirtmaya calisiyor herhalde. Cakma dolandirici, yolda onunu kesip hesap sorsan altini islatir...
0
cooperr
(16.03.23)
Dropshipping ile bu paraları kazanmak mümkün değil. O yüzden bir süre sonra keriz silkelemek için eğitim satmaya yöneliyorlar. Ekim kaya eğitimlerden sağlam gelir elde ettiği ve her ay dropshipping ekibindeki onlarca elemanın kazançlarının yarısından fazlasını kestiği halde giderayak milletin hesabındaki 100-200 doları bile çarpmış bir adam. Çoğu dolandırıcı yani.
0
juliette
(16.03.23)
linke tıklamadan batu z çıkacak dedim ve çıktı. bu çocuğu geçenler afişe etmişlerdi. çektiği resimler, kullandığı arabalar uçakların hepsi kiralık.
0
false pretension
(16.03.23)
Bu tarz tiplerden tek tanıdığım bu eleman (bunun da adını bilmiyodum), birkaç ay önce twitterda her şeyini ifşa edip dalga geçtikleri için biliyorum onu da. Uçakta salak salak konuştuğu video vardı, o videonun sadece böyle tiplere set olarak kiralanan ve uçmayan bir uçak olduğu falan ortaya çıkmıştı.

Bi kere adamın zengin olmadığı o kadar bariz ki, konuşması hal hareketi falan ben dolandırıcıyım diye bağırıyor. Ekim Kaya da öyleydi, lüks oteldeyim diye foto paylaştığı otelde tatil yapmam mesela ki lüks algım çok uçuk kaçık değildir.
0
nundu
(16.03.23)
Bunlar bir, 38.600 tl tutma garantili iddaa kuponunu 500 liraya satanlar iki.
0
John Bloor
(17.03.23)
(3)

Otomatik 2012 Suzuk swifti iyi mi?

coca cola
Otomatik Suzuki swift/ toyata yaris/ micra mı iyi?Swift’in şanzımanı, parçası açısından iyi bir araba mı?2012 2013 modelleri açısından hangisi daha iyidir?Teşekkürler
Otomatik Suzuki swift/ toyata yaris/ micra mı iyi?
Swift’in şanzımanı, parçası açısından iyi bir araba mı?
2012 2013 modelleri açısından hangisi daha iyidir?
Teşekkürler
0
coca cola
(16.03.23)
Swift'in 4 çeker olanları var, benzini öyle böyle yakmıyor ama en şık olanı da o aslında:). Şehir içi kullanım açısından en güzeli ben olsam sıralamayı Micra-Yaris-Swift olarak yapardım.
0
en bi orijinal
(16.03.23)
Yaris-micra-swift
0
balpolen
(17.03.23)
yakın arkadaşımda swift vardı, az sorun çıkarıyordu ama çok konforlu bir araç değil. Micra ise yine konforlu olmayan ancak şekil itibariyle ön plana çıkan bir araç bence. onu da önermem.
Yaris ise canavar, segmentindeki iyi araçlardan. hem konfor hem de az sorun çıkarması itibariyle bence diğerleriyle kıyaslanamaz bile.
0
sirkelimon
(17.03.23)

C1 Belgesi Yenileme

bartholomew87
Bu belgeyi e-devlet üzerinden yenileyebiliyor muyuz? Yoksa bir yerlere gidip mi başvuruyoruz, tüzel kişi için
Bu belgeyi e-devlet üzerinden yenileyebiliyor muyuz?
Yoksa bir yerlere gidip mi başvuruyoruz, tüzel kişi için
0
bartholomew87
(16.03.23)
(1)

Emlak Geliri Vergisi Beyannamesi Doldurma

vizivozo
SGKlı, asgari ücretle çalışan birisi, kiraladığı tek ev için,götürü usul seçtik.Çalıştığı yerden aldığı maaşı giriyor muyuz beyannemeye?
SGKlı, asgari ücretle çalışan birisi, kiraladığı tek ev için,
götürü usul seçtik.
Çalıştığı yerden aldığı maaşı giriyor muyuz beyannemeye?
0
vizivozo
(16.03.23)
hayır.
fakat eğer geliri belli bi rakamın üstünde ise istisna ekleyemiyorsun.
0
nuisance
(16.03.23)
(2)

Gelir Vergisi Sorusu

parcaliham
Merhaba,Aptal bir soruyla karşınızdayım.Diyelim 10 TL satış yaptım. 9 TL ise o dönem şirket giderim oldu. Kaldı elde 1 TL. Bu kalan 1 TL'nin mi gelir vergisi ödenir yoksa 10 TL'nin mi?
Merhaba,

Aptal bir soruyla karşınızdayım.

Diyelim 10 TL satış yaptım. 9 TL ise o dönem şirket giderim oldu. Kaldı elde 1 TL. Bu kalan 1 TL'nin mi gelir vergisi ödenir yoksa 10 TL'nin mi?
0
parcaliham
(16.03.23)
1 tl'nin vergisi ödenir.
0
neymis
(16.03.23)
10 liranın vergisini ödemeye kalksanız en kötü 2 lira vergi ödemeniz lazım, hepten zarar edersiniz.
0
co2s2
(17.03.23)
(1)

Makedonya Pasaport Görevlisi Uçak Rezervasyonu

JusticeBooster
Merhaba, Makedonya'ya gidiş biletimi aldım fakat ne zaman döneceğim belli olmadığından henüz dönüş biletimi almadım. Pegasus'tan dönüş için uçak yeri ayırtsam ve o rezervasyonun belgesini alsam pasaport görevlileri sıkıntı çıkarabilir mi? Yani illaki doğrudan dönüş uçak biletimin olması mı gerekir?
Merhaba, Makedonya'ya gidiş biletimi aldım fakat ne zaman döneceğim belli olmadığından henüz dönüş biletimi almadım. Pegasus'tan dönüş için uçak yeri ayırtsam ve o rezervasyonun belgesini alsam pasaport görevlileri sıkıntı çıkarabilir mi? Yani illaki doğrudan dönüş uçak biletimin olması mı gerekir?
Makedonya'da sıkı kontrol olduğunu duymuştum.

Herkese iyi günler.
0
JusticeBooster
(16.03.23)
pegasusta flex bilet var 100 tl verip iptal edebiliyorsun. rezervasyon çözüm olmazsa deneyebilirsin. karayoluyla girdim hiçbir soru sormadılar bu arada
0
paintov
(16.03.23)
(4)

Amerika iş fikri

UriahHeep
Sizce Türkiye de üretilip ABD pazarında en karlı ne satılır?Türkiye ve Abd de şirket kurduğumuzu düşünsek.
Sizce Türkiye de üretilip ABD pazarında en karlı ne satılır?
Türkiye ve Abd de şirket kurduğumuzu düşünsek.
0
UriahHeep
(16.03.23)
Erkek arkadaşımın abd de kurduğu bir şirketi var türkiyeden yazılım ihracatı yapıyor. Yat sektöründen eczacılığa kadar çok fazla alanı var.
0
ruhen hastayim ben
(16.03.23)
Urun olarak;
Daha kolay olarak tekstil urunleri ve kozmetik urunleri, dogal urunler, sabun vs...
Biraz daha ugrasli ve masrafli yoldan mobilya

Ya da hizmet, call center, it destek vs... Bir tanidik bir sehirdeki taksi hizmetlerinin telefon operasyonunu turkiye'den idare ediyordu mesela.
0
mirafiori
(16.03.23)
Birçok aşamasını en iyi bildiğiniz iş en karlı iştir derler.

Şu an tekstilden gıdaya, otobüsten, mermere hatta hizmet sektörüne kadar onlarca ürün ve hizmet sayabilirim ama hangisini biliyorsunuz? Tedarikçisini, nakliyecisini orada pazarlayacak adamı networkü tanımanız önemli.

Atıyorum ben diyeceğim ki tekstil... Ama ben işi bildiğim için, tedarikçi tanıdığım olduğu için 50 cent'e mal ediyorumdur. siz piyasayı bilmediğiniz için 2 dolara mal ediyorsunuzdur.

bir de bazen üretmek yerine önce ürün almak isteyen müşteriyi bulmak, atıyorum otellere sabun, şampuan vs satacaksınız. Gidip önce fason üretecek üreticilerden fiyatlar alın. Pazarlık yapın. Sonra o fiyat teklifleriyle birkaç butik otele gidin ürün numunelerini gösterin, fiyat teklifi verin. Siparişleri alın, kendi markanızla şişeletip satmak da bir yol. Ama sektörü bilmek yine önemli.
0
anten
(16.03.23)
Doğru sorular doğru cevapları getirir. En karlıyo değil satabileceğimiz ürünü arayın. Bana kalsa doğal taş takı en karlisi. Ama sen satabilir misin mesele bu.
0
deer hunter
(16.03.23)
(9)

Ümraniye kiralık ev

deepex
Ümraniye de suriyeli bir ailenin kaldığı çok merkezi konumda dublex bir dairemiz var.raiçi şu an 10 bin tl ye 3 dakikada kiralarlar. suriyeli arkadaşımın ödediği kira 3.500 tl. her artış ayı hep ağladı ve 5 senede geldiği rakkam 3.500.ama arkadaşın sosyal medyadaki fotolara bakıyorum benden çok daha
Ümraniye de suriyeli bir ailenin kaldığı çok merkezi konumda dublex bir dairemiz var.raiçi şu an 10 bin tl ye 3 dakikada kiralarlar. suriyeli arkadaşımın ödediği kira 3.500 tl. her artış ayı hep ağladı ve 5 senede geldiği rakkam 3.500.
ama arkadaşın sosyal medyadaki fotolara bakıyorum benden çok daha kaliteli giyiniyor.kapalı çarşıda çanta satışı yapıyor çantalar 5 binden başlıyormuş dibi yok fiyatların. olm madem 5 den çanta satıyorsun bana niye acındırıyorsun kendini kira konusunda dediğimde abimsin şöylesin böylesin.
bu gün yine gevşek gevşek foto koymuş sinirlendim kiran 7 bin dedim abi naptın %100 zam olurmu felan filan. yapmadığım yıllara say dedim.ödeyememler falan.
dedim 5 bin kira ve kontrat bitimnde çıkaaksın dedim ok dedi..
üzülmemi gerektirecek bir durum var mı.aşşağılık ev sahiplerinden olmak istemiyorum.
0
deepex
(16.03.23)
suriyelilerin ülkede fiziksel olarak bulunmaları bile bizim onlara bir lütfumuz. ne yani bir de bedavaya ev mi vericen?
0
sert siyah krom
(16.03.23)
suriyeli olmasından bağımsız olarak, bir kiracıya gerçekten zam yapabileceğin tek yıl 5. yılın. 5. yıl dışında devlet 10 yıl boyunca maksimum tüfe kadar (hatta son 1.5 senedir max %25) zam yapmana izin veriyor. 10 yıl dolmadan herhangi bir haklı sebep sunmadan çıkartman mümkün değil. adam 5. yılı bu şekilde atlattıysa, bir beş yıl daha rahatlıkla eve çökebilir, sen de hiç bir şey yapamazsın. buna hazırlıklı olarak ilerle derim.

üzülecek bir şey yok, çok hesap kitap yapmana da gerek yok zaten yasa çok net ve açık, hukuki haklarını bil ve uygula yeter. 5. yılda rayice yaklaştıracak bir zam yapmak senin hakkın, bunu yapmazsan 10 yıl boyunca bunun sıkıntısını yaşarsın.
0
roket adam
(16.03.23)
bence adamın milliyetinin burada bir önemi yok. Türk de olabilir bu kiracı, bu durumda düşük kiraya oturan türkler de var.

Adamın işinin de bir önemi yok. Adam ayda 100.000 kazanıyor da olabilir.

Burada kilit konu sizin adamla yaptığınız anlaşma. Maalesef Türkiye'de ev sahipleri kira kontratının ticari bir sözleşme olduğunu unutuyor. Siz bu adamla bir sözleşme yapmışssınız. Bu sözleşmenin şartlarını beraber kararlaştırıp altına da imzayı atmışsınız. Türkiye'de kira yönetmelikleri, bu konudaki artış şartları da belli.

Enflasyon? Bu bir ihtimaldir her zaman piyasanın değişme ihtimali vardır ve her yatırım gibi gayrimenkulun de bu tarz riskleri var. Bunları da öngörmek ev sahibinin derdi kiracının değil. Gayrimenkul her zaman çok kazandıracak diye bir kural yok maalesef gayrimenkul sahipleri öyle olmasını umuyor ama öyle değil.

Evi tutan isterse acun ılıcalı olsun. Siz adamla kira 5 senede 3500'e varacak şekilde bir anlaşma yapmışsınız. Sözleşmede "gelirin şu kadar olursa kiran bu olur" diye bir madde yok ki... Adamın gelirinin, milliyetinin, su an civardaki ev fiyatlarının da sözleşmeyle alakası yok. Ha 5 sene dolmuş kira düşük kaldıysa rayiç belirleme için yollar var ona bakabilirsiniz.

Adam tüccar olduğu için pazarlık konusunda da iyiymiş işte bir şekilde ikna etmiş sizi artışlarda.

Mesela şöyle düşünün, ben bir tedarikçiyim. Domates satıyorum. Bir restoran benden 2 ton domates için kilo başına 2 tl fiyat veriyor. Anlaşıyoruz. Aradan zaman geçiyor bakıyorum ki bu adam çok zengin. Ne diyeyim? Adama gidip sen lüks restoranmışsın, tabağı 500 liraya çorba satıyorsun bana daha çok öde mi diyeyim? Sizce adam sözleşmeyi göstermez mi bana? Arada hiçbir fark yok.
0
anten
(16.03.23)
aşağılık değilsin. yapıştır geç. çünkü bugün yasa yasa diyenler yarın tam tersi bir yasa olsa takmayacak bunu. kiracı da böyle. sana ağlarken çantaya 10 lira indirim yapmaz. kimsenin derdi yasa da değil.

ayrıca anlaşma bir şeyi değiştirmiyor. anlaşma var tamam da anlaşmanın için boşaltılmış o ne olacak? bir miktar paraya anlaşılıyor ama o paranın içi boşaltılıyor. bu amlaşma değişmiş oluyor gibi.

ayrıca çıkartabilmenin yolları var yasal olarak. kardeşine satarsın. yeni ev sahibi olarak oturacak yeri yoktur vs. çıkartırsın bir şekilde.
0
hknty
(16.03.23)
@anten

"Mesela şöyle düşünün, ben bir tedarikçiyim. Domates satıyorum. Bir restoran benden 2 ton domates için kilo başına 2 tl fiyat veriyor. Anlaşıyoruz. Aradan zaman geçiyor bakıyorum ki bu adam çok zengin. Ne diyeyim? Adama gidip sen lüks restoranmışsın, tabağı 500 liraya çorba satıyorsun bana daha çok öde mi diyeyim? Sizce adam sözleşmeyi göstermez mi bana? Arada hiçbir fark yok."

bu ikisi aynı şey değil. kiracılar durumum yok vs. diyerek acındırıyor. ödeyemem diyerek indirim istiyor. e bakıyorsun sonra rahat bir hayat yaşıyor. madem öyle bu adam da indirim yapmazdı. aynı şey değil iki durum.
0
hknty
(16.03.23)
Yasalar neyse onu talep edebilirsiniz. Kabul etmezse dava açılır mahkeme karar verir. Kişinin kaç parasının olduğunun hukuken bir önemi yok. Milliyetinin de hiç ama hiç önemi yok.

Kiracıya indirim yapma ihtiyacınız yoktu, yapmışsınız hata olmuş. Bundan sonra yapmazsiniz.
0
logisticsmanager
(16.03.23)
@hknty inanin fark yok ikisi de bir alisveris sozlesmesi. Sozlesmenin iki tarafi var, bir taraf kendi cikarini korumadan imza atinca digeri onu dusunmez ki. Muzakere etmeyi bilmeyen bir kulturumuz var, bunlari bastan konusmuyoruz.

Adam kendini acindirmayi pazarlik kozu olarak kullanmis basarmis. Ha bu arada bir sebep sunmak zorunda da degil. Ev sahibi istedigi fiyati soyler, kiraci odeyebilecegi fiyati soyler is konusulur cozulur ya da cozulmez. Adam evin bahcesine helikopterle bile iniyor olsa su an ben bu fiyata anlastim pasa gonlum boyle istiyor odemem der yine hakli. Anlatmaya calistigim sey o maalesef, cogu ev sahibi kira sozlesmesinin niteliginin farkinda degil.

Kiraci kendi cikarini, ev sahibi kendi cikarini yasal sinirlar icinde korur. Tabii ki ev sahibinin yapabilecegi seyler var.

5 sene dolmus, kira tespiti isteyebilir. Bilirkisi inceler, bir kira belirler geriye donuk talep eder. Ama evin rayicini dusuk gostermissinizdir mesela o zaman, komik bir zam alma ihtimali de var. Surec bir seneyi buldu ve diyelim ki enflasyon costu. Talep ettiginiz para yine dusuk kalabilir bu da ihtimal.

Evi devredin denmis. Dogru yapilabilir. Ama bu da bedava degil, cunku kardesinize devrederk3n bile tapu harci odersiniz. Bu da iki tarafin da yani devredenin de devralanin da rayicin %2sini odemesi demek. Bazi durumlarda bu odeme zamli kiranin getirisini goturuyor. Oturur bakarsiniz kiraci 2 sene daha otursun daha ii dersiniz. Bu arada evi devrettiniz diyelim kiracinin sizle olan sozlesmesi biter. Ama yeni ev sahibi de hemen cikaramaz ve kiraci birkac ay daha oturabilir yasal olarak. Sizin beklediginiz kari almaniz 2 seneyi bulabilir yani. Rayici bilmeden konusmak zor ama bu ihtimaller de var.

Her sey yolunda gitti sizin icin yeni kiraci buldunuz... adam odeyecek mi bakalim soz verdigi ucreti.

Ben hem kiraci hem ev sahibi olarak yaziyorum bunlari. Bir de ailemde gayrimenkul sektorunde insan bol. Dedigim gibi cogu ev sahibi bu sozlesmelerin baglayiciligini bilmeden atiyor imzayi. Bir de gayrimenkul hakkaten zor bir yatirim. Herkes ev alinca surekli cok getirisi olacak saniyor ama bu is oyle degil iste. Her yatirim gibi bunun da riskleri var, kar beklentisinin yaninda zarari da goz onunde bulundurmak ona gore hesap yapmak lazim bunu qnlatmaya calisiyorum.

Sozum meclisten disari ama bircok ev sahibi bir alisveris yapildigini da dusunmuyor. Kiraciyi eve muhtac, ev sahibinin her istegine kafa sallamak zorunda saniyor. Ama degil iste. O yuzden kosullari riskleri, ekonominin gidisatini dusunerek sozlesme yapin. Muzakere edin bastan.

Yine sozum meclisten disari ama eminim ve goruyorum da, bu durumu yasayan ev sahibi gidiyor yuksek fiyattan bir kiraci buluyor yine ayni hatalari yapiyor. 3 sene sonra kira yine dusuk kaliyor boyle donup duruyor.

Halbuki cok basit, kontrata kiraciyla orta yol bulup enflasyon su orani g3ctiginde kira artis orani bu olacaktir, bunu gecmediginde bu olacaktir yazmak zor degil. Ha ama devlet bi yasa getirir kira artisi bunu gecemez diye... yasa>sozlesme. Yine zarar.

Keza kiraci icin de boyle. Ben mesela daha once depozito sorunu yasadim, simdi kira kontratina sozlesme sonunda alacagim depozito oranini yazdirdim ongordugum enflasyon oraninda. Kontrati ne zaman bitirdigimiz fark etmez benim alacagim belli. Ev sahibim basta sasirdi, once mirin kirin etti, biraz pazarlik ettik yillik kiranin birazini pesin odemeyi onerdim kabul etti. Pazarlik hakkimi kullandim.

Ama benim kiracim boyle bir taleple gelmedi, dedigim gibi kendi cikarini korumak kendi bilecegi sey. Ama iyi de bi iliskimiz var ben de bu yil civardaki herkes %100 zam yaparken %25 yaptim. Cunku duzenli odeme yapan, sorunsuz kiraciyi kacirmak istemedim.

O yuzden diyorum gayrimenkul garanti yatirim algisiyla hareket etmek buyuk hata. Bana gore gayrimenkul oldukca riskli bi yatirim. Yanlis anlamayin sadece butun ihtimaller ustunden dusunmek lazim onu anlatmaya calisiyorum.

Ben sizin yerinizde olsam duygusal tepkiler yerine once adami alir pazarlik ederim. Cunku cikartmak icin cok ugrasirsiniz 5 senelik bi kiraciyi. Ama tum kozlarimi kullanirim.

Yine de duzenli kira odeyen ve durumu ii bir kiraci, yuksek odeme vaadi veren tanimadigin adamdan iyidir. Su an piyasa oyle ki, insanlar odeyemecegini bile bile evsiz kalmamak icin ev tutuyor.

Daha sozlesmenin 1 senesi dolmadan odeme sorunu yasayan ev sahipleri var ki bu adamlar full zararda. Kiraciyi cikartmaya ugrasacak, o arada kirayi alacak ya da alamayacak. Ya da cok sonra alacak. Ev 1 sene bos dursa en azindan o stresi yasamaz.
0
anten
(16.03.23)
5 yıla kadar kira artışı TÜFE ile sınırlıdır, 5 yıldan sonra rayiç kira bedeli tespit davası açılabilir. Kanun bu şekilde. Bence bugüne kadar kiracıya kanunen haklarını vermişsin sırada kendi hakkını almak var. Bu seni vicdansız/aşağılık ev sahibi yapmaz.

Kanunun sana böyle bir hak verdiğini, mahkeme yoluna gidilirse konunun uzayacağını, masrafların kiracının üzerine kalacağını belirt. Çevredeki konutlar ne seviyedeyse o civarda uzlaşmaya çalışın. Üzülecek birşey yok şartlar hepimiz için ağır.
0
Lethe
(17.03.23)
nereli olduğu önemsiz. fazla kibar ve duyarlısın sanırım, dava açsan 10 -13 kira belirlenir ve dava masrafını öder, kiranı söyle ve al olmuyorsa çıksın.
0
babafingo
(17.03.23)
(6)

Altın arayan mı zengin olur dedektör satan mı?

sassot
mesele aslında altın değil, genel olarak soruyorum.
mesele aslında altın değil, genel olarak soruyorum.
0
sassot
(16.03.23)
cevap açık değil mi ? hayal satan :)
0
freebird5406_2
(16.03.23)
dedektör
0
gadlemler
(16.03.23)
gold rush'ta parayı vuranlar alet edavat satanlardır diye anlatırlar hep.
0
lazpalle
(16.03.23)
boomer gibi konuşmayayım ama çok çalışan ve akıllıca bir fizibilitesi ve iş planı olup, sabırla onu uygulayan daha çok kazanır. Şunu da dikkate almak lazım detektör satan daha güzel yaşar.
0
tiny penny
(16.03.23)
Altını bulan zengin olur.
0
primetime
(16.03.23)
altin arayanlardan milyonda biri ultra zengin olur, digerleri o milyonda bire girmek icin cabalar ama beceremez. bu sirada dedektor satan kesin zengin olur.

ozetle, en zengin altini bulan kisi ya da kisiler, ama basari yuzdesi cok dusuk. sonra dedektor satanlar, basari yuzdesi yuksek.
0
cooperr
(16.03.23)
(1)

1 adet Shutterstock görseline ihtiyacım var

eeb
shutterstock hesabı olup, hesabından 1 adet vector görsel indirebilecek olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler mi?
shutterstock hesabı olup, hesabından 1 adet vector görsel indirebilecek olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler mi?
0
eeb
(16.03.23)
limonlu eksi
(16.03.23)

tm1 nereden kaynak bulabilirim? bilenler öneride bulunabilir mi?

baldan kaymak
tşk sb.
tşk sb.
0
baldan kaymak
(16.03.23)
(1)

İspanya seyahati ve schengen sorusu

1837837
Hazırlanacak evraklar listesinde şöyle bir madde var. 27- PASAPORT VE NUFUS CUZDANI + YABANCILAR İÇİN; OTURUM YADA ÇALIŞMA İZNİ FOTOKOPİSİ: Pasaportun vize bulunan tüm sayfalarının ve ilk sayfasının fotokopisi, eski pasaportta var ise son 3 sene içerisindeki Schengen vizelerinin fotokopisi gereklidi
Hazırlanacak evraklar listesinde şöyle bir madde var.

27- PASAPORT VE NUFUS CUZDANI + YABANCILAR İÇİN; OTURUM YADA ÇALIŞMA İZNİ FOTOKOPİSİ: Pasaportun vize bulunan tüm sayfalarının ve ilk sayfasının fotokopisi, eski pasaportta var ise son 3 sene içerisindeki Schengen vizelerinin fotokopisi gereklidir. . Yabancı başvuru sahiplerinin ikamet izni ya da çalışma izni belgelerinin fotokopisini sunmaları şarttır ve seyahatinin dönüşünden itibaren 105 gün geçerliliği olması gerekmektedir.Kişiler birlikte gittiği yolcularında geçerli vize fotokopisini sunmalıdır.
Birlikte seyahat edecekleri kişilerin de mutlaka geçerli vize fotokopileri sunulmalıdır. Yabancılar için kısa dönem oturum kartları ile başvuru yapılamamaktadır.

Normal bir türkiye vatandaşı olarak bu madde beni ilgilendiriyor mu? Birlikte seyahat edecekleri kişilerin vizeleri vs?
0
1837837
(16.03.23)
evet, başvuru yapacak herkesin pasaportunda vize olan tüm sayfaların fotokopisini götürmen gerekiyor. geçen yıl ispanya vizesi aldım, eğer eksikse sayfası 5-10 lira gibi fahiş bir fiyattan orada fotokopi çektirmek zorunda kalırsın.
0
roket adam
(16.03.23)
(1)

Boyasız göçük düzeltme yaptırayım mı? Evetse Anadolu yakasında neresi?

chicha_v2
Fotoğraftaki gibi park halinde öküzün birinin çarpması yüzünden oluşan bir göçük var.https://imgyukle.com/f/2023/03/16/QiNqcS.jpegUğraşmak istememiştim ama arabayı satarken herkes maşallah 3-4 bin fiyat kırmaya çalışıyor bunun yüzünden. Bir yere fiyat sordum 600 tl dedi, başka bir yere sordum 1000 t
Fotoğraftaki gibi park halinde öküzün birinin çarpması yüzünden oluşan bir göçük var.

imgyukle.com

Uğraşmak istememiştim ama arabayı satarken herkes maşallah 3-4 bin fiyat kırmaya çalışıyor bunun yüzünden. Bir yere fiyat sordum 600 tl dedi, başka bir yere sordum 1000 tl dedi. Fiyatlar normal mi onu da bilmiyorum ucuz söyleyene yaptırıp geçeyim mi?

Önereceğiniz, şurayı da ara fiyat al diyeceğiniz yerler varsa çok iyi olur. Teşekkürler.
0
chicha_v2
(16.03.23)
Fiyatlar normal, o civarda zaten. Referanslı git ama, parayı verirsin bişeye benzemez sonra.
0
John Bloor
(16.03.23)
(3)

Kadıköy'de Maç İzlenecek PUB

afordismansalihinis
Maç ortamı olmasını istiyorum, birahane gibi olabilir. Kadınlı erkekli gidilecek.
Maç ortamı olmasını istiyorum, birahane gibi olabilir. Kadınlı erkekli gidilecek.
0
afordismansalihinis
(16.03.23)
Türkçe spikerli tabii :)
0
🌸afordismansalihinis
(16.03.23)
kalite mekan istiyorsan
Westport kalamış (Wyndham otel altı )

kalitesizleri bilmiyorum.
0
deepex
(16.03.23)
Birahane diyorsan bade birahanesi. Tek sıra masalar dumanaltı ve maç ortamı. Ortam salaş olsa da hiç Öyle saçma şeyler yaşanacak bir yer değil.
0
denizgonen
(16.03.23)
(8)

İngilizce İş Mülakatı

Kirmizibavul
Selam, haftaya uluslararası büyük bi firma ile HR mülakatım var. Mülakat tecrübem sıfır. Bu 15 sene sonrasındaki ilk mülakatım olacak. İngilizce konuşmam da çok iyi sayılmaz. Internetteki olası sorulara bakıp Cambly tarzı platformlarda 4-5 seans pratik yapmak istiyorum. Hangi platformu önerirsiniz?
Selam, haftaya uluslararası büyük bi firma ile HR mülakatım var. Mülakat tecrübem sıfır. Bu 15 sene sonrasındaki ilk mülakatım olacak. İngilizce konuşmam da çok iyi sayılmaz. Internetteki olası sorulara bakıp Cambly tarzı platformlarda 4-5 seans pratik yapmak istiyorum. Hangi platformu önerirsiniz? Ayrıca mülakatla ilgili her türlü tavsiyenizi alabilirim.

İş tam yapmak istediğim iş, firma da tam çalışmak istediğim firma.
0
Kirmizibavul
(16.03.23)
Tüm cv ni ingilizce anlat defalarca.

Mülakatta onlar ilk başta doru sormayacaklar, sana anlat diyeceklerler sen kendini özetleyeceksin. Bir düzenin olsun. Bir sırayı takip et anlatırken.
Bu anlatıma defalarca çalış ingilizce olarak.
İnsan kaynaklarının sorabileceği klasik sorular vardır,
mesela seni en çok zorlayan an neydi, nasıl çözüm buldun
Kendinde en sevmediğin özellik,
Arkadaşların senin hakkında ne der
Gibi gibi bir çok soru var, bunları internetten bulabilirsin, bunlara da ingilizce olarak baya çalışmanı öneririm.

Buna ek olarak, senin bize soracağın bir şey var mı diyecekler, sektörleri ile alakalı, çalışma sistemleri ile alakalı, ekip ruhu ile alakalı, şirketteki eğitim olanakları ile alakalı vs göstermelik bi soru sor. Bir kaç soru hazırlamış ol girmeden.
0
zimbirik
(16.03.23)
@zimbirik detayli cevap icin tesekkurler.

Platform veya ogretmen tavsiyesi olan?
0
🌸Kirmizibavul
(16.03.23)
www.free4talk.com

Burada random birileri ile konusabilirsin.
0
kaiserr76
(16.03.23)
@kaiserr ben daha çok beni değerlendirecek, bana grammer, pronunciation ve belki içerik olarak feedback verecek uzman arıyorum.
en bilinen yer cambly fakat özellikle önerilen bir yer varsa bakayım istiyorum.
0
🌸Kirmizibavul
(16.03.23)
Hiç uğraşma. Yabancı bir şirketle iş görüşmem olmuştu. Konu çok dağılıyor. Her şeyi sorabilirler. O an düşünüp konuşmak zorundasın. Zor olan kısmı üstüne gelebilirler. Sen açık vermemeye çalışırken akıcı konuşamazsın. Bugüne kadar geliştirmediysen son dakika olacak iş değil. Tek önerim tecrübeli Türk İngilizce öğretmeninden bir iki saat yüz yüze özel ders al.
0
dissendium
(16.03.23)
Hakli olabilirsin dissendium. Ama zarari olacagini sanmiyorum. Uzun bir liste cikardim. Bunlara cevap dusunup prova yapacagim.

Aslinda Cambly ozelinde yeni bir soru olustursam daha iyi olacak.
0
🌸Kirmizibavul
(16.03.23)
Ben meet2talk ile calismistim. Ama vaktim vardi. Camblyden sikilmistim, ama sana bir kac gun icinde max pratik lazimsa i zaman cambly daha kolay olabilir belki.
0
zimbirik
(16.03.23)
Bir hafta önce preply e başladım. Deneme dersi olması güzel. İndirim linki ile siteyi açıp üye olursanız deneme dersini %70 indirimli alabiliyorsunuz. linke tekrar tıklayabileceğimi sandığım için sayfayı kapatmıştım. İndirimli alamadım. Eğer düşünürseniz size link gönderebilirim. Siz link ile alırsanız bana da kredi veriyormuş.
1 haftada 3 farklı hoca ile konuştum. En azından ingilizce konuşmaya biraz daha ısındım. Beğendiğim bir hocadan ders alacağım yakında. İşe yarayacağını düşünüyorum. Benim de 1-2 hafta sonra mülakatım olacak yurtdışı ile. Umarım işleri alırız:)
0
boyalı kuş
(16.03.23)
(1)

dükkandaki wifiden twitter açılmıyor

gadlemler
türk telekom kullanıyoruz, yeni aldık. twitter neden açılmıyor olabilir ve ne yapmalı
türk telekom kullanıyoruz, yeni aldık. twitter neden açılmıyor olabilir ve ne yapmalı
0
gadlemler
(16.03.23)
Aile paketi vs gibi bir tanımlama olabilir, bu tür tanımlamalarda youtube açılmadığı da oluyor.

MH arayın ya da online işlemleri kurcalayın, aile veya çocuk vs bişey tanımlıysa değiştirin.
0
John Bloor
(16.03.23)
(3)

stv öğrencisine kamera tavsiyesi

simten
Herkese merhaba,Hevesli bir sinema televizyon öğrencisi için kamera tavsiyelerine ihtiyacım var.1. sınıfta temel video uygulamaları ve temel fotoğrafçılık uygulamaları derslerinde kullanılacak. bir aceminin işini görecek, beyaz ayarı, shutter speed gibi şeyleri kafe göz yara yara öğrenebileceğim bir
Herkese merhaba,
Hevesli bir sinema televizyon öğrencisi için kamera tavsiyelerine ihtiyacım var.
1. sınıfta temel video uygulamaları ve temel fotoğrafçılık uygulamaları derslerinde kullanılacak. bir aceminin işini görecek, beyaz ayarı, shutter speed gibi şeyleri kafe göz yara yara öğrenebileceğim bir alet istiyorum. bir kaç sene işimi görecek bir şey olursa da iyi olur tabii.
Online eğitim neden ile okuldan kamera kullanamıyoruz.

ikinci el ve birinci el seçeneklere açığım. 1. el taksitle alabilecek olursam bütçem biraz daha artabilir. (max 15 olursa iyi olur)

ikinci el alacaksam nelere dikkat etmem gerekir ya da?
tavsiyeler verebilirseniz çok mutlu olurum.
0
simten
(16.03.23)
Tavsiyem yok ama online sanat eğitimi almak zorunda olmana üzüldüğümü paylaşmak istedim çünkü bu tavsiyeyi üst sınıflardan almanı söylemek geldi içimden
0
hasmetizm 2046
(16.03.23)
sıfır olarak en makul şeyler Fujifilm aynasız makineler.
www.fujifilmshop.com

ikinci el x-t3 vs. bulur musun bilmiyorum ama o fiyatlara zor sanırım.

Canon-Nikon vb. dslr'lara bulaşma. O paraya alacakların çok eski şeyler olacak, düzgünleri zaten bi dünya para.

Blackmagic pocket 4k gibi şeyler raw çekim açısından harika olurdu ama lens, batarya bilmemne derken çok uçar o. Fuji yine en iyi seçenek (çünkü abd fiyatlarıyla getiriyor, sony vb. gibi ek ötv eklenmiyor fuji onu karşılıyor)

not: x-t3, x-t4'lerin farkı hafıza kartına 10 bit çekebiliyor olmaları. Color grading yaparken müthiş etkiliyor. Ama zamanında biz de 8bit Canon dslr'larla çok iş gördük şu Fuji'nin 4k keskinliği yine bayağı tatmin eder seni. Fotoğrafta zaten eder.
0
nhk ni youkosu
(16.03.23)
@nhk ni youkosu , çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Dediklerinizi inceledim,

Fujifilm X-S10 ve X-T30II arasında gidip geliyorum. bunlar arasında sizin fdikkat çekeceğiniz bir fark var mı?
Karşılaştırmaları okudum, gönlüm biraz da S10dan yana sanki.
0
🌸simten
(18.03.23)
(1)

Tıp yüzdeki küçük nokta benlere hâlâ bir çare bulmadı mı?

metematik
İz bırakmadan yok edemiyor mu küçücük beni? Bilen, tecrübe eden bilgilendirebilir mi?
İz bırakmadan yok edemiyor mu küçücük beni? Bilen, tecrübe eden bilgilendirebilir mi?
0
metematik
(16.03.23)
Dermatologlar izsiz olarak yakıyor. Güzellik uzmanım dermapen denen bişi ile aldı 3 gün kabuk tuttu şimdi iz yok
0
photo85
(17.03.23)
(6)

Schengen vizesi Almanya

alp9900
3 nisanda randevusu olan birine 16 nisana kadar schengen vizesi yetişir mi?
3 nisanda randevusu olan birine 16 nisana kadar schengen vizesi yetişir mi?
0
alp9900
(16.03.23)
net söylüyorum yetişmez
0
gadlemler
(16.03.23)
almanya ortalama 25-27 günde çıkıyor genelde. mümkün değil bence.
0
nathanieltroy
(16.03.23)
mucize gerekiyor bu durum için. zaten randevuya gidiyorsun, evrakları gönderiyorlar vb o bile hemen başlamıyor. bol şans
0
kondansator
(16.03.23)
Benim çalıştığım acente ticari vizelerin bazen 5-6 günde çıktığını söyledi ama turistik vizeler için ortalama 20 gün diyorlar. çok zor yetişmesi. ama vip bedel ödeyip daha erkene randevu alınabiliyor. onu bir acenteye sorun isterseniz. vizemerkezi.com ile çalışıyorum ben. tavsiye ederim.
0
faberkastelli
(16.03.23)
Hele arada paskalya filan simdi var, imkansiz.
0
kuehles blondes
(16.03.23)
unmöglich
0
abi bi dizi buldum on numara
(16.03.23)
(8)

yabancıların her şeye gülüp geçmesi

televole2
fail army vb. videolarda dikkatimi çekiyor. her şeye gülüyorlar hatta kahkaha atıyorlar. araba pert oluyor gülüyorlar, kendi çocuğunun nerdeyse kolu kırılıyor gülüyorlar, maddi kaybı çok büyük kazalara gülüyorlar, doğum günü kutlamasında kocaman pasta yere düşüyor umurlarında değil falan.bizde olsa
fail army vb. videolarda dikkatimi çekiyor. her şeye gülüyorlar hatta kahkaha atıyorlar.

araba pert oluyor gülüyorlar, kendi çocuğunun nerdeyse kolu kırılıyor gülüyorlar, maddi kaybı çok büyük kazalara gülüyorlar, doğum günü kutlamasında kocaman pasta yere düşüyor umurlarında değil falan.

bizde olsa panikten ve üzüntüden ölürüz. adamların dünya umrunda değil. nerden geliyor bu rahatlık?
0
televole2
(16.03.23)
Videolarda onları gördüğün için genelde de herkesin böyle olduğu çıkarımı yapıyor olabilirsin bence. Sorunları karşısında intihar eden ya da başkalarını öldüren insanlar da oluyor ama onların videosu pek yok.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(16.03.23)
demek istediğim şey bu değil ki sosyolojik çıkarım yapmıyorum. anlık olaylar karşısındaki tepkilerinden bahsediyorum.
0
🌸televole2
(16.03.23)
Onu diyorum ben de, videolardan onları görüyorsun, misal bir denek grubumuz olsa 100 kişilik bunların hepsine aynı anda böyle tatsız deneyimler yaşatsak yüzde kaçının gülüp geçtiğini kaçının cinnet geçirdiğini gerçek verilerle görüp bahsettiğin rahatlık var mı yok mu daha iyi anlayabiliriz.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(16.03.23)
Arama bi kere perte çıktıktan sonra artık yapacak bir şey kalmıyor. Ya da pasta yere düştükten sonra dertlenmenin hiç bir anlamı yok, pastayı geri getirmeyecek. O an artık değiştiremeyeceğin bir duruma geldikten sonra üzülmek bir fayda sağlamıyor. Bu nedenle gülüp geçmek, alınacak aksiyon varsa almak ve bir sonrakinde dikkat etmek daha mantıklı.

Bu rahatlığa ulaşanlar sadece yabancılar değil zaten. Sağlıklı bir mental durumu işaret ediyor.
Ama başkasının kaybına gülmekten bahsetmiyorum tabi. Konu seninle alakalıysa maddi zarar olup bittikten sonra bunu dert etmeyi bırakmak lazım zaten.
Ayağım kırıldı yakın zamanda, hastaneden çıkıp taksi beklerken önümüzdeki haftalar ne izlesem ne oynasam diye araştırıyordum. Ayağı kırdıktan sonra dertlenmenin bir anlamı yok ki :)

Bir de avrupa özelinde her şey zaten sigortalı. Maddi kayıp aşırı aşırı fazla olmuyor.
0
zimbirik
(16.03.23)
Şundan olabilir

www.ensonhaber.com
0
Mirket
(16.03.23)
Medeniyet işte abi, mizah anlayışı ile ölçmek de mümkün bunu.
Eğitim almış kitle ile almamışlar arasındaki fark büyük evet onlarda da, ilk cevaplardaki arkadaş bunu kast etmiş bence. Bizde eğitim alan ile almayan arasında bir fark da yok. Kendini aradan sıyıran insan oldukça az sayıda maalesef. Okuduğunu anlama ve kendini ifade yeteneği ne kadar düşük ülkede farkında mısınız? Bilgi ve zekadan bağımsız bu olay. Çevre, toplum ve aile kültürünün mizaha olan etkisi hayatımızı direkt etkiliyor.
0
hasmetizm 2046
(16.03.23)
Dediğiniz şeyin ana fikrini anlıyorum, benim de dikkatimi çekiyor uzun zamandır.

Aslında normali bu. Yani herhangi bir olayda o olaylar hakkındaki yorumlara bakınca bölgesel bir tepki karakteri rahatça görülüyor.

Bunun sebeplerini anlamak çok zor değil, örneğin kendi adıma özellikle amerika'daki yemek tarifi videolarında malzeme kullanımı çok yoğun, örneğin et pişirirken viski koyacaksa lıkır lıkır döküyorlar içine, çünkü ucuz. Ama ben izlerken buna dikkat kesilebiliyorum mesela, çünkü ben viski alacak olsam yemek pişirmek için kullanmam. Bunun fırsat maliyeti benim için çok yüksek olur. İçmek için kullanırım.

Araçlar da ucuz, pastalar da ucuz. Kime göre? Tabi ki bize göre.

Çocuklar konusunda ben tersini gördüm daha çok, çocuklarla ilgili videolara genel olarak bizden çok daha fazla negatif tepki veriyorlar.

Bir de genel olarak dikkatimi çeken durum bizde olur olmaz postların altına kurban olduğum rabbim tadında yorumlar yapılıyor onlarda daha gündelik bakış açıları hakim oluyor.

Başka bir husus daha var mesela, bizde orijinal postun konusuna bağlı kalınma oranı çok düşük. Konu ne olursa olsun insanlar yorumlarda her telden takılıyor, tam bir kaos. Avrupa-ABD merkezli postlarda da random takılan insanlar olsa da izlenen, okunan şeyle etkileşime giren alakalı yorumlar oransal olarak belirgin şekilde daha fazla.
0
akhenaten
(16.03.23)
Kültürel fark olduğu kesin,
Onun dışında maddi fark da var. Mesela bir Amerikalı'nın arabasının pert olmasıyla bir Türk'ün cep telefonunun kırılması birbirlerine yakın maddi değerde. (hadi en fazla 2 cep telefonu kırılmış gibi düşünelim)
Bir de dediğin şekilde panikleyen, sinirlenen, mahvolan vs. insanlar videolarının yayınlanmasına izin vermiyordur, o yüzden izin verilenleri görüyoruzdur biz genelde.


------
Merak edip sayılara baktım. Çok güvenilir kaynaklar bulamadım Türkiye ile ilgili ama bir fikir verecektir.
ABD'de vergi sonrası ortalama maaş yıllık 110 bin dolarmış.
Türkiye'de vergi sonrası ortalama maaş yıllık 6 bin dolarmış. Hadi ikiye katlayalım 12 bin dolar diyelim.

Demek ki ortalama bir ABD'linin ortalama bir Türk'ten (maddi konularda) 10 kat rahat olması gerekiyor. Orada hayat daha pahalı desek bile ABD'li bizden 5 kat daha rahat olmalı.

Hesabını yapmadım ama mesela bir doğumgünü pastası yere düştüğünde Amerikalı 1 saatlik çalışmasının karşılığı değerde bir ürünün çöp olduğunu görüyor bir Türk ise 10 saatlik çalışmasının karşılığını.
-------
0
michael_knight
(16.03.23)
(3)

sozluk’teki baslik acma kisitlamasi ile alakali bir sorum var

johndoe001
Baslik acamiyorum. 2010’dan beri yazarim. Hukuki sebeplerle silinmis her entry icin 1 ay diye gorunuyor; ama anlamadigim sey su:1) hukuki durumdan silinen entrylere gg dahil mi? Direkt mahkeme karariyla sildirilmis bir suru entry’m var cunku.2) bu kuralin anonsundan sonraki entryleri kapsamasi gerek
Baslik acamiyorum. 2010’dan beri yazarim. Hukuki sebeplerle silinmis her entry icin 1 ay diye gorunuyor; ama anlamadigim sey su:

1) hukuki durumdan silinen entrylere gg dahil mi? Direkt mahkeme karariyla sildirilmis bir suru entry’m var cunku.

2) bu kuralin anonsundan sonraki entryleri kapsamasi gerekmiyor mu?

Ne sacma ya?
0
johndoe001
(16.03.23)
Kullandıkları cümle seçimi karmaşık olsa da benim anladığım GG nedeniyle silinen entry süreyi uzatıyor ama mahkeme kararıyla silinenlerin bir etkisi olmuyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(16.03.23)
geçen gün buraya yazmıştım ama arkadaş başlığı soruyu silmiş.

benim de senin gibi mahkeme kararıyla silinmiş entryim vardı 2 tane. hukuki durumdan entryim yoktu. gg'em de teee 4 sene önce falan vardı. ben de başlık açamıyordum. sözlük'ün iletişim kısmına durumu anlattım. 2 gün sonra başlık kontrol ettiğimde başlık açabiliyor olduğumu gördüm. sanırım mahkeme kararı olan çoğu kişiye de ceza uygulanmış.
0
false pretension
(16.03.23)
futurama soyle bir sey yazmis bakin> (bkz: #150233892)
0
supergirl
(16.03.23)
(1)

Sirket hesaplarimi Halk Bank’a gecirmeli miyim?

johndoe001
Soyle ki, sahis sirketim var ve doviz kazaniyorum. Mevduat ve maas hesaplarimi Halk Bank’a gecirmeli miyim sizce? Gecirme sebebim daha cok kredi vs vermesi, su an Garanti’deyim hesabima giren cok ciddi miktarda paralara ragmen yalvariyorum resmen kredi vs icin, hic kolaylik saglanmiyor.Halk Bank’la
Soyle ki, sahis sirketim var ve doviz kazaniyorum. Mevduat ve maas hesaplarimi Halk Bank’a gecirmeli miyim sizce? Gecirme sebebim daha cok kredi vs vermesi, su an Garanti’deyim hesabima giren cok ciddi miktarda paralara ragmen yalvariyorum resmen kredi vs icin, hic kolaylik saglanmiyor.

Halk Bank’la alakali dusuncem acikcasi guvenilir olmamasi, yani su ABD’deki dava olayi vs.

Ne dersiniz?
0
johndoe001
(16.03.23)
ABD'deki dava sana bir sıkıntı çıkarmaz. Sonuçta Devlet bankası.

Ancak bu banka ile ilgili tecrübemi anlatayım sen karar ver.

7-8 yıl önce bu bankadan kredi kartı çıkardım. Şu an hatırlayamadığım bir sorunla karşılaşıp 'Bu bankadan uzak durayım' deyip kartı iptal ettirdim.
Aradan yıllar geçti. Acil para ve kredi kartı gerekti. Telefonuma Paraf uygulamasını indirip uygulama üzerinden adres ve telefon no vs bilgilerimi yazarak kart talep ettim.
2 AY SONRA bir kargo şirketi telefon etti. beni yıllar önceki adresimde bulamamış, Yeni adresimi verdim. BİR AY SONRA kart geldi. O an karta da paraya da ihtiyacım kalmamıştı. Yine de gelmişken kullanayım dedim. Uygulamadan şifre almak istedim. Öyle bir imkan olmasına rağmen beceremedim. Telefonla müşteri temsilcisine ulaştım. Telefon numaranız yanlış dedi. Şaka gibi. Kargo şirketi telefon numaramı biliyor. Bu telefona yüklü uygulamadan müracaat ediyorum ama telefon numaram yanlış diyor. Şubeye gitmem gerekiyormuş. Attım kartı bir yere. O gün bu gündür duruyor bir köşede.

Yani ya ben şanssızım bu bankayla ilgili. Ya da sen yorulursun.
0
Mirket
(16.03.23)
(1)

sennheiser momentum 3 bluetooth kulaklık

duyurukullanıcısı
4500tl fiyat bandında bundan daha iyi kulaklık var mı?yukarı çıkmak istemiyorum.
4500tl fiyat bandında bundan daha iyi kulaklık var mı?

yukarı çıkmak istemiyorum.
0
duyurukullanıcısı
(16.03.23)
Ayfon Samsung ve Sony en çok karşılaştırılan kulaklıklar. Dinlediğin müzik tarzına göre ve kulak konforuna göre seçim yapmalısın. Kimisi ağır kimisi büyük. Kimisi net, kimisi gürültü aletlerin. 2000 e.buds 2 pro aldım ben sıfır, mis gibi alet. Bir önceki serisi kulağıma uymamisti ama misal.
0
hasmetizm 2046
(16.03.23)

Temiiz içerikli şampuan

coca cola
Revox kullanıyorum bu iyi geliyor, Urban Care de güzel temiz içerikli mi?https://www.hepsiburada.com/urban-care-expert-biotin-ve-kafein-dklme-kariti-sa-bakim-ampuani-hizli-uzamaya-yardimci-350-ml-p-HBV000009GEL5?url_src=and-product-detail
Revox kullanıyorum bu iyi geliyor, Urban Care de güzel temiz içerikli mi?
www.hepsiburada.com
0
coca cola
(16.03.23)
(5)

Youtube videosu indirme

balpolen
Flash bellege atmak istiyorum, nasil indirebilirim
Flash bellege atmak istiyorum, nasil indirebilirim
0
balpolen
(16.03.23)
youtube adresi var ya, www.youtube.. diye
orada youtube önüne ss koy.
www.ssyoutube....
mp4 frmatında indirir.
0
kisa
(16.03.23)
programları var bunun, bende "4k video downloader" birde internet hızının iyi olması lazım. çabuk iniyor o zaman. ama video içinde 10 dakikadan uzun olmayan kırpma yapmak istersen ücretsz "streamable.com" yapıştırıp indirebilirsin. 10 dakikadan uzunlar ücret istiyor.
0
sanemz
(16.03.23)
Sadece belirli bir video aralığı gerekiyorsa videoyu istediğiniz noktadan başlatarak telefonunuzdaki Ekran kaydetme aracı ile de kaydedebilirsiniz.
0
diyecevaplandı
(16.03.23)
gargamel
(16.03.23)
mtgs
(16.03.23)
(1)

26 yaş SGK, GSS borcu ve gelir testi ?

sassot
GSS borcum çıkıyor 1100 lira. aöfte kayıtlı öğrenciyim herhangi bir gelirim yok. 170 i aradım gelir testi yaptırmanız gerekiyor falan dediler.bu borçtan nasıl kurtulurum başka bir yolu var mı gelir testi dışında?
GSS borcum çıkıyor 1100 lira. aöfte kayıtlı öğrenciyim herhangi bir gelirim yok. 170 i aradım gelir testi yaptırmanız gerekiyor falan dediler.

bu borçtan nasıl kurtulurum başka bir yolu var mı gelir testi dışında?
0
sassot
(16.03.23)
hane halkı geliri belli tutarın üstündeyse ödemek durumundasın. kira durumuna vs de bakıyorlar.
ama sürekli faizi silinen bi şey ve bu borçtan dolayı haciz vs gelmez. banka hesaplarına bloke konmaz.
0
jelly bear
(16.03.23)

Trafik ve vergi affı

anten
Bu trafik cezaları ve vergilere %90 indirim geliyordu bi ara ne oldu o?
Bu trafik cezaları ve vergilere %90 indirim geliyordu bi ara ne oldu o?
0
anten
(16.03.23)
(3)

kulak tıkanıklığı

kakamelsokoban
günaydın sevgili duyurucular,yaklaşık 3 haftadır korkunç bir boğaz enfeksiyonu yaşıyorum. ilk başladığında doktora gittim, hamile olduğum için çok bir ilaç yazamadı ama bir hafta boyunca antibiyotik, minoset ve boğaz gargarası kullandım. biraz hafifletti ama ilaçlar biteli 10 gün olmasına rağmen hal
günaydın sevgili duyurucular,

yaklaşık 3 haftadır korkunç bir boğaz enfeksiyonu yaşıyorum. ilk başladığında doktora gittim, hamile olduğum için çok bir ilaç yazamadı ama bir hafta boyunca antibiyotik, minoset ve boğaz gargarası kullandım. biraz hafifletti ama ilaçlar biteli 10 gün olmasına rağmen hala başım ağrıyor, burnum akıyor ve felaket öksürüyorum. ciğerlerim sökülüyor artık öksürmekten ve hala geniz akıntım bitmedi.

1 hafta önce muhtemelen sert bir şekilde burnumu silmekten ve geniz akıntısının rahatsızlığıyla burnumu çekip durmamdan sağ kulağım tıkandı. ağrı sızı yok yalnızca tıkalı. sanki kafamda basınç varmış gibi hissediyorum, ben suyun dibindeyim de yukarıdaki sesleri duyuyorum gibi geliyor.

bazen açılır gibi oluyor, bazen ikisi birden tıkanıyor. sakız çiğnedim, pipetle içecekler içtim, esnedim, yutkundum vs bi tık açılır gibi olup tekrar kapanıyor. kulak enfeksiyonu ya da kulak kirinden dolayı tıkanıklık olsa böyle açılıp kapanmaz sürekli kapalı kalır diye düşünüyorum ama emin de olamadım sizlerden fikir almak istedim.

burnumu çekmeye ve silmeye devam ettiğim, geniz akıntım geçmediği sürece geçmemesi normal mi, yoksa doktora gitmeli miyim sıkıntılı bir durum olabilir mi? ofiste 2 hafta boyunca tekim doktora gitmek de sıkıntı olacak diye erteleyip duruyorum ama kulakları elime vermezler dimi

cevap verenlere şimdiden teşekkürler, sevgiler
0
kakamelsokoban
(16.03.23)
bi kulak burun boğazcıya görünün bence, geçmesini beklemeyin. çok rahatsız edici bi şey o. kulak kirinden de olabilir direkt. öyleyse zaten görür doktor ve temizler. geçmiş olsun çok
0
nathanieltroy
(16.03.23)
Sinüs temizleme yapabilirsiniz tuzlu su ile. Etkisi olur diye düşünüyorum.
Sinüs rinse diye aratın
0
zimbirik
(16.03.23)
sinüs rinse tam tersine kulak iltihabına neden olabilir. iç ve orta kulaktaysa antibiyotiksiz geçmez. dış kulak ise damlalar var. oksibor + siprogut ile çözersiniz.

tekrar okudum. çok sert burun çektiğin için akıntı kulak yoluna kaçmış. antibiyotiksiz geçmez.
0
gabe h coud
(16.03.23)
(3)

Mali mühür vs E-imza

grgn
Muhasebeciye mali mührü vermek mi daha güvenlidir e-imzayı mı?
Muhasebeciye mali mührü vermek mi daha güvenlidir e-imzayı mı?
0
grgn
(16.03.23)
mali mühür. e imza kişisel bir şey. fatura edefter dışında başka imzalar da atabilir. gerçi ne kadar uygulama alanı var emin değilim.
0
gabe h coud
(16.03.23)
e-fatura, e-defter falan varsa mali mühür vermek zorundasınız. siz kendiniz için de ikinci bir mali mühür çıkarttırabilirsiniz.
0
malheiros
(16.03.23)
E-imza ile işleri yok, ilk kayıt e deftere geçiş vs işlemlerini beraber yaparsınız, e imza o zaman geçerli.

Sonra e imza sizde kalır, kişisel bir şey.

Mali mühür zaten mali müşavire lazım olan bir şey yanlışım yoksa, yılbaşından önce biz de e fatura ve e deftere geçince 3 yıllık ödeme yapıp aldık.

Kayıt olurken ve form doldururken Mali Müşavirimin bilgilerini verdik sisteme yanlışım yoksa.
0
John Bloor
(16.03.23)
(3)

rezidanstaki tüm ofisleri görebilme

dedim ben sana
google mapsten falan baktım ama bütün ofisler etiketli değil. rezidanstın internet sitesi ya da sosyal medya hesabı da yok. binaya gitmeden öğrenme yöntemi var mıdır?
google mapsten falan baktım ama bütün ofisler etiketli değil. rezidanstın internet sitesi ya da sosyal medya hesabı da yok. binaya gitmeden öğrenme yöntemi var mıdır?
0
dedim ben sana
(16.03.23)
street viewden baktınız mı?
0
inheritance
(16.03.23)
@inheritance, baktım ama son haliyle göstermiyor ne yazık ki :(
0
🌸dedim ben sana
(16.03.23)
o zaman yandex maps, apple maps vs. de de yoksa gitmeden öğrenmenin yolu yok gibi.
0
inheritance
(16.03.23)
(1)

Wacom Tablet ve Hobi Tavsiye

rabiadelpueblo
Merhaba,Yaklaşık 5 yıl öncesine kadar ara ara resim çiziyordum. Şimdi artık işe girip para kazanmaya başlayınca tekrar başlamak istiyorum ama bu sefer dijital ortamda devam etmek istiyorum.Şimdi 5 yıl çok oldu ve o zaman bile ne kadar iyi çizdiğim tartışılır bir konuydu. 2-3 bin TL verip hobi/hayal
Merhaba,

Yaklaşık 5 yıl öncesine kadar ara ara resim çiziyordum. Şimdi artık işe girip para kazanmaya başlayınca tekrar başlamak istiyorum ama bu sefer dijital ortamda devam etmek istiyorum.
Şimdi 5 yıl çok oldu ve o zaman bile ne kadar iyi çizdiğim tartışılır bir konuydu. 2-3 bin TL verip hobi/hayal peşinde koşmalı mı yoksa tüketim çılgınlığına devam mı etmeli bilemiyorum.

5 -10 yıl önce böyle şeyler çiziyordum; www.deviantart.com
0
rabiadelpueblo
(16.03.23)
Bence çizmeye devam et ve etsy üzerinden çizimlerini kupa, bardak altlığı, tişört vs. baskı yapıp sat.

Print on demand; sen ürünü baskı yapıp yollamıyosun aracı siteler senin adına tasarımı basıp müşteriye kargoluyor sen komisyonunu alıyosun.
0
oldz
(16.03.23)
(1)

Antakya içi ulaşım?

hadi ya la
Otogar - Rönesans Rezidans arası araca ihtiyacımız var, herhangi bir taksi veya başka bir araç bulabilir miyiz?
Otogar - Rönesans Rezidans arası araca ihtiyacımız var, herhangi bir taksi veya başka bir araç bulabilir miyiz?
0
hadi ya la
(16.03.23)
biz yurumustuk asi'den 15 dk sürüyor
0
tantavizisyon
(16.03.23)
(4)

Her şeye evet demek ?

darth plix
Yes man diye bir film var izlemeyenler için anlatayım. Jim Carrey oynuyor çok güzel bir filmdir.Filmdeki Carl (jim carrey) işten eve, evden işe giden bir tip sosyal hayatı yok. boş vakitlerini evde yatarak ve film izleyerek geçiriyor. karısı bunu terketmiş, işinde yıllardır aynı mevkide yerinde saym
Yes man diye bir film var izlemeyenler için anlatayım. Jim Carrey oynuyor çok güzel bir filmdir.

Filmdeki Carl (jim carrey) işten eve, evden işe giden bir tip sosyal hayatı yok. boş vakitlerini evde yatarak ve film izleyerek geçiriyor. karısı bunu terketmiş, işinde yıllardır aynı mevkide yerinde saymış kısacası ezik, boş biri. Bir gün eski bir arkadaşı bunu görüp bir seminerden bahsediyor. Seminerde anlatılan şey; karşısınıza çıkan her teklife evet demek.

Carl'da seminere gidip buna karar veriyor, seminerden çıkınca evsiz biri yardım istiyor işte beni şuraya bırak falan. neyse kısa keseyim her şeye evet demesi bir kızla tanışmasına sebep oluyor. Kız aşırı sosyal biri. Carl'da her şeye evet diyince eğlenceli sahneler oluyor. Carl kendini geliştirmeye başlıyor, korece dersi alıyor, uçuş dersi gitar dersi alıyor. eski karısı, buna tekrar yürümeye başlıyor falan. çok daha sosyal ve hayattan zevk alan biri oluyor.

Sonuç olarak filmin sonunda her şeye evet demenin pek mantıklı olmadığı açıklansa da bana cazip geldi. Her şeye bir bahane üretmektense aşırı uç ya da aşırı tehlikeli bir şey olmadıkça evet dersek hayatımızdan daha çok zevk alacağımızı düşünüyorum. Sizce bu uygulanabilir mi, ben de her şeye bahane üreten biriyim. Belki bu şekilde biraz daha sosyal olabilirim diyorum ve eğlenceli olacağını düşünüyorum.
0
darth plix
(16.03.23)
Ben genel olarak baska insanlarla iletisim kurmayi pek sevmeyen biriyim. Evde kitap okuyup tek basima kosuya gitmeyi vs tercih ederim.
Gecen sene eylul ayi gibi terapistim bir hafta boyunca davet edildigim butun sosyal aktivitelere evet deme ve kisa da olsa katilma odevi verdi. Alakasiz bir is arkadasimla kahve ictim, birinin evine yemege gittim, baska bir seyler yaptim vs. Baskalari icin onemli bir sayi olmayabilir tabii ama bir hafta icinde bes sosyal aktiviteye katildim. Eglenceliydi, hayatimi degistirip karakterimi gozden gecirmemi gerektirecek buyuklukte bir etkisi olmadigi gibi kendimi eve kapatip bir ay boyunca cikmamama neden olacak kadar da nefret etmedim. Bir hafta boyunca degisiklik oldu, ve o donemde sosyallestigim bazi insanlarla simdi cok daha yakin arkadasim.

Yani makul cerceveler koyulursa bazi donemlerde keyifli olabilir. Benim isim geregi teklif edilen seylere evet deme sansim yok zira genc insanlarla calisiyorum, ama hayatin belli alanlarinda deneysel olarak yapilabilir belki.
0
sopiro
(16.03.23)
youtube'da yes theory diye bir kanal var insanların güven alanlarından çıkmasını teşvik eden keyifli içerikler bulabilirsin.
0
anon1m
(16.03.23)
Hayır diyebilme eğitimi var şiddetsiz iletişimde. Otomatik onay mekanizması çok da kişisel seçim içeren bir olay değil, özerklik kaybolur.
0
hasmetizm 2046
(16.03.23)
Ben hayır diyemediğim için her şeye evet diyorum da kimi zaman saçma sapan sonuçlara yol açabiliyor. Yine de her şeye hayır demektense evet demek daha makul olabilir.
0
signore
(16.03.23)
(1)

Baba kız bağı hakkında kitap

elvan abeyiylegezse
Baba kız ilişkisini geliştirmek, nasıl olması gerektiğine dair veya en kötü genel olarak ebevenylik üzerine okuyuo beğendiğiniz kitap önerebilir misiniz ?
Baba kız ilişkisini geliştirmek, nasıl olması gerektiğine dair veya en kötü genel olarak ebevenylik üzerine okuyuo beğendiğiniz kitap önerebilir misiniz ?
0
elvan abeyiylegezse
(16.03.23)
öncelikle anneyim, ebeveynlikle ilgili kitaplar yazacağım:
bütün beyinli çocuk
oyun oynama sanatı
çocuğunuza sınır koyma 2 (1. kitabın daha genişletilmiş versiyonuymuş, boşuna 1.'yi alma demişti arkadaşım, ebeveynlik hakkında fikrim yokken en işime yarayan kitap bu olmuştu)
sevmek için doğarız
0
pide
(16.03.23)
(6)

Kaliteli ingiliz anahtari(kurbagacik?)

another satisfied lover
Tesisat isleri icin falan bi tane dandik almistim 8 inclik. Agiz acikligini bilmiyorum ama 2cm anca vardir. Simdi bir sey yapmam gerekecek banyo bataryasinin somunlarina sigmiyor agzi. Ben de iyi bir sey alayim yillarca kullanilsin dedim ama ne alayim hic bilmem markalari falan. Tabii bi de agzi dah
Tesisat isleri icin falan bi tane dandik almistim 8 inclik. Agiz acikligini bilmiyorum ama 2cm anca vardir. Simdi bir sey yapmam gerekecek banyo bataryasinin somunlarina sigmiyor agzi. Ben de iyi bir sey alayim yillarca kullanilsin dedim ama ne alayim hic bilmem markalari falan. Tabii bi de agzi daha genis olmali ufak zaten var dandik de olsa. Bendeki kurbagacik bu arada galiba agzi ayarlanabiliyor cunku.

Tam olarak bu hatta: www.hepsiburada.com
0
another satisfied lover
(15.03.23)
Bende şunun biraz değişiği var. Her eve lazım bir alet

www.ciceksepeti.com

Benimki Aston marka. İnternette bulabilir miyim dedim. Kendisi yok da videosunu buldum.
Gerçekten düz boruya tutturup barfiks çekmişliğim var.

www.youtube.com
0
Mirket
(15.03.23)
Bu kadar ucuza nasil olabiliyor ya? Yani guzel tabii tam istedigim tarzda bir sey de sasirdim.
0
🌸another satisfied lover
(15.03.23)
Baya is görür o linkteki

Ama torunumda kullansın dersen izeltas:) (bence ev için gerekli değil)
0
kisa
(15.03.23)
İzeltas 10" Kurbağacık alman lazım.
Linkteki ürün dayanıklı bir şey değil.
0
etna
(16.03.23)
Kraftool markasına ait modellere göz atın isterseniz
0
diyecevaplandı
(16.03.23)
el alet edavatlarında Kanca iyi markadır.
0
since1907
(16.03.23)
(8)

Avr gidilecek en guzel yer ulke sehir

ala09
Selamlar haziran temmuz civari tarihler. italya en mantikli geliyor hem tarihi hem de deniz tatilini de aradan cikarmam gerekir. rota icin fikri olan varsa dinlerim zira bununla ilgilenebilecek durumda degilim. italyadan baslayip polonyada bitecek sekilde de ayarlayabiliriz. cevap gelirse cok memnu
Selamlar haziran temmuz civari tarihler. italya en mantikli geliyor hem tarihi hem de deniz tatilini de aradan cikarmam gerekir. rota icin fikri olan varsa dinlerim zira bununla ilgilenebilecek durumda degilim. italyadan baslayip polonyada bitecek sekilde de ayarlayabiliriz. cevap gelirse cok memnun olurum. hesapli bi tatil dusunuoz. duyuru ucabilir sevgilerr
0
ala09
(15.03.23)
net bir şekilde ki ispanya, portekiz ve civarı derim. barcelona başlangıçlı olacak şekilde ispanya'da formentera, mallorca gibi bir çok adayı da ekleyebilirsiniz bütçenize göre.

yaz amaçlı bir tatil istiyorsanız polonya'da falan ne işiniz var ki, gereksiz olur.
0
roket adam
(15.03.23)
@roket adam son yer olabilir kuzeye dogru dedik arkadasim orda oldugu icin onu birakip da gelebilirim eger rotaya eklenecek guzel bi yer varsa diye
0
🌸ala09
(15.03.23)
barselona, mallorca ve portekiz turu
0
gabe h coud
(16.03.23)
euro zone da olmayan dolayısıyla çok daha ekonomik bir tatil önereyim, arnavutluk. biz bu yaz tatilimizi sarande- ksamil de yaptık, tiran havalimanında araç kiralayıp 5 saatlik yolculukla arnavutluğun en güneyine sarande- ksamil e indik, giderken road trip olsun diye costal road dan gittik, dönerken de iç taraftan döndük. bütün koylar, yediğimiz yemekler, o deniz çok çok memnun kaldık, detay isterseniz yazabilirsiniz.
0
benaslinda
(16.03.23)
barcelona git. italya çok güzel. o tarihlerde pahalı olur ama. önceden ayarlayın. portekizi boşver.
0
anti-kahraman
(16.03.23)
Avr gitmek ne demektir acep?
0
yeninesiltupcu
(16.03.23)
Portekiz denizi okyanus oldugundan cok iyi degil bence yüzmek icin. Ve serin ve dalgali. Elbet dalgasiz yeri vardir ama bosuna sörf reklamlari yapilmiyor portekiz icin.

Ben genua‘da kalip günübirlik olarak bir sürü yere gittim, hem gezdim hem de hep denize girdim. Sehirde kalmak uygundu da. Portofino‘dan Santa Margherita di Ligure arasi yürürken canim istedikce denize girdm mesela. Bir gün finale ligure‘ye baska gün sestre levante‘ye gittim. San fruttuoso, Camogli vs gezdim. Güzeldi.

Cote d‘azure güzel baya, denize girmek icin de iyi (mesela villefranche sur mer) ama hesapli degil. Hirvatistan‘da bizim plaj dedigim sekilde cok fazla yer yok, bogazda insanlar havlularini serip nasil giriyolarsa o sekilde cogu yerde ( plaj yok degil, tabi ki var)

Italya‘da rimini‘de coool uzun kumsal sahil var galiba bir tik uygun oralar. Bir de tabi Jesolo, Grado vs. (Cok alman ve Avusturyali turist olur orada)
0
kuehles blondes
(16.03.23)
Portekiz'in suyu denize girilmeyecek kadar soğuk ve dalgalı. Zaten gireni pek görmedim. Herkes güneşlenir.

Barcelona-Vigo-Oradan otobüsle Porto (3 saat), Lizbon (3 saat) yapılabilir. Lizbon, Barcelona'ya göre daha güzel, ucuz ve güvenli.
0
Kahvedesu
(16.03.23)
(13)

Standart Dışı Köy?

birisi
Merhaba,Malum deprem felaketini yaşayıp çok şükür sorunsuz atlatmış bir aileyiz.Herkes gibi bizim de aklımızdan acaba kırsala mi gitsek diye düşünceler geçiyor ara ara. Meslek öğretmenlik olduğu için nispeten daha kolay olur gibi geliyor.Ancak neresi olabilir bilmiyoruz. Benim köyüm yok. Eşimin var
Merhaba,

Malum deprem felaketini yaşayıp çok şükür sorunsuz atlatmış bir aileyiz.

Herkes gibi bizim de aklımızdan acaba kırsala mi gitsek diye düşünceler geçiyor ara ara. Meslek öğretmenlik olduğu için nispeten daha kolay olur gibi geliyor.

Ancak neresi olabilir bilmiyoruz. Benim köyüm yok. Eşimin var ama orasi da bizim için uygun bir yer değil. Herkesin sürekli herkesin hayatına karıştığı, dedikodunun ve hayata müdahalenin çok uçlarda olduğu bir yer.

İnsanların bizi inanç, kılık kıyafet, yeme içme vb konularda gözetlemeyecegi, dedikodumuzu yapmayacağı, hayatımıza müdahale etmeyeceği, tam tersi bizi güzelce kabul edip farklılıklara saygı duyarak keyifle muhabbet etmeye, arkadaş olmaya çalışacağı bir köy veya kasaba var mıdır güzel ülkemizde?

Yoksa bunlar sadece bir hayalden mi ibaret?
0
birisi
(15.03.23)
Sadece son soruna cevap vereyim.

Evet.

İlla ki olsun dersen Kırklareli köylerine bir bak derim.
0
Mirket
(15.03.23)
kirsaldaki binalar daha mi iyi sanki. guneydogudaki koylerdeki binalar da yikildi iste.

ayrica ogretmenseniz istediginiz koyu secebiliyor musunuz ki, atama yok mu.

"ictigimizi gozetlemesinler, dedikodumuzu yapmasinlar, farklililklarimiza saygi duysunlar vb..." kismina yorum yapma geregi duymuyorum.
0
hot potato
(15.03.23)
o koy turkiyede yok kardesim veya alevi koylerinden falan bulacaksin. mardin olabilir bak
0
ala09
(15.03.23)
Bu aralar ev alma düşüncemiz vardı. Şehirde apartman dairesi almaktansa uygun bir arsa bulup müstakil ev yaptırmak niyetiyle sordum sorumu.

Evet direk köy seçip atanma şansım yok ama en azından bazı yerler belirleyip onlara tayin olmak için uğraş verebilirim.

Herhangi bir köyde birkaç gün yaşayan veya Müge Anlı programlarını az çok bilenler sorumda ne sormak istediğimi gayet iyi anlamıştır diye düşünüyorum.
0
🌸birisi
(15.03.23)
Muğla Köyceğiz köy mü bilmiyorum ama bütün üst gelir Kadıköy, Cihangir, Feriköy tayfa orada.
0
guitarissimo
(15.03.23)
Ben kendi köyüme yaptırdım ev, gayet huzurla yaşanabilecek bir yer.

Fakat Müge Anlı izleyip, oradan çıkan tek tük örnekleri genel-geçer şeyler sanıp, bunun üzerinden üstten bakar bir tavırla "bizi rahat bırakırlar mı" diye yaklaşıyorsan herhangi bir yerde rahat etme şansın yok diye düşünüyorum.

En basitinden gittiğin yer köy. Köy hayatı ile şehir hayatı farklı şeyler. Adapte olamayacaksan köye gitme. Yok gidiyorsan da köy sana değil, sen köye uyum sağlayacaksın. Öbür türlü sen oranın huzurunu bozmuş oluyorsun. Zaten köylerde de insanlar "yabancılar gelse de buraya yerleşse" diye dört gözle beklemiyorlar :) O yüzden en önce senin gittiğin yerin kültürüne saygı duymayı ve uyum sağlamayı göze alabilmen gerekiyor. Yoksa TR'de zencilerin, transların, gaylerin yaşadığı köyler de var, Almanya'dan Kars'a gelin gelen de var, var oğlu var yani.

Ama dert müstakil evse şehirde de var müstakil ev.
0
plutongezegendegilmi
(15.03.23)
inebolu ya bir bakin derim, koy degil ama kasba olarak bence cok guzel, potansiyeli var, hazir mustakil evler de var yaptirmaniza gerek kalamyabilir.
0
mavicorap
(16.03.23)
İzmir Şirince veya Urla/Bademli belki olabilir (Köyceğiz uymaz bence).

Ama Türkiye dışına bile çıksanız köy köydür. İnsan sayısı az olduğu için, gözetleme, dedikodu, filan falan demişsiniz ya, mutlaka rahatsız eder.
0
alfired
(16.03.23)
İznik'in köylerine bakabilirsiniz. İstanbul'dan birçok beyaz yaka oraya da göçüyor ve henüz çok bilinmiyor. Tabii yine de köy köydür, insanlar birbiri hakkında illa ki konuşur.
0
jangbogo
(16.03.23)
Herkes olumsuz yazmış. Fakat muglanın güzel köyleri var. İzmirin de güzel köyleri var. Köy olmasada güzel ilçe ve kasabalar var. Urlayı ve karaburunu inceleyin derim. Sizin hayalinizi okuyunca aklıma direk Karaburun geldi
0
limonlu eksi
(16.03.23)
Bu dediğiniz insan tabiatına aykırı. Kuzenim Avrupa'da bir köyde yaşıyor orası da aynı:)

Özellikle küçük yerlerde insanların bol bol vakti olduğu için yapacak çok da bir şey olmadığı için birbirlerine sarıyor.

Bu dediğinize en yakın yerler bodrum datça falan gibi biraz daha eğitimli insanların yerleştiği köyler. Ama orada da aynı muhabbetler var emin olun:D
0
anten
(16.03.23)
Bu dediğinize en yakın şey köy değil nispeten küçük adalar olabilir. Bozcaada gibi ama mesela Gökçeada değil.
0
elestirman
(16.03.23)
çanakkale ya da balıkesir düşünün ama ada düşünmeyin. yaz ayları dışında çok büyük mahremiyet yaşarsınız. kışları, fırtınalarda sıklıkla adada mahsur kalırsınız. hastane vs yok.
0
co2s2
(16.03.23)
(2)

Karınca istilası

msb
12 yıllık evimde nadiren de olsa mutfakta görmüşlüğüm vardı.Fakat bu sefer banyoyu sardı 2 gündür. Hatta sabah yatak odamda yorganın üzerindeydi birkaç tanesi. Normalde lokal olarak özellikle şekerli gıdanın olduğu yerlerde sıra halinde görüyordum ama bu seferkinde sarhoş gibi dağınık ve bireysel ol
12 yıllık evimde nadiren de olsa mutfakta görmüşlüğüm vardı.

Fakat bu sefer banyoyu sardı 2 gündür. Hatta sabah yatak odamda yorganın üzerindeydi birkaç tanesi.

Normalde lokal olarak özellikle şekerli gıdanın olduğu yerlerde sıra halinde görüyordum ama bu seferkinde sarhoş gibi dağınık ve bireysel olarak takılıyorlar evde. Biri bi tarafta, öteki birkaç metre ötede takılıyor falan...

Çok garip, dağınık ve kontrolsüzler.

Evde mutfak harici gıda/seker kırıntısı vb yok.

Benzer durumu yaşayanlar var mı?
0
msb
(15.03.23)
Onlar da gıda bulamayıp keşfe çıkmışlar gibi görünüyor. Bulsalar toplayıp gidecekler.

kabartma tozunun kokusunu aldıktan sonra gelmiyorlarmış. ama yazık be onlara da.
0
wct3 org
(15.03.23)
Kothrine çok iyi bir çözüm olur.

Kahveymis, limonmus ise yaramıyor maalesef.
0
jackyr
(16.03.23)
(5)

Rte kaybederse dokunulmazlık alabiliyor mu

regina phalange
Mesela başkan adayı olmayıp mv adayı olsa rizeden zaten sçeilirdi dokunulmazlığı alırdı. Şimdi başkan adayı oldugu için kaybetiği durumda dokunulmazlığı da olmuyor değil mi?
Mesela başkan adayı olmayıp mv adayı olsa rizeden zaten sçeilirdi dokunulmazlığı alırdı. Şimdi başkan adayı oldugu için kaybetiği durumda dokunulmazlığı da olmuyor değil mi?
0
regina phalange
(15.03.23)
Olmuyor milletvekili olması lazım. Ha milletvekili olsa da dokunulmazlığı kaldırmak zor değil
0
olaylar olaylar
(15.03.23)
Cumhurbaşkanı dokunulmazlığı var.

Mutlaktır, görevden sonra da devam eder. Vatana ihanet suçu dışında sorumluluğu yoktur.


sen.av.tr
0
alfired
(15.03.23)
Vatana ihanet diye bi suc var mi ki?
0
another satisfied lover
(15.03.23)
sonradan da devam eden o sorumsuzluk sadece cumhurbaşkanlığı görev ve sorumlulukları ile ilgili. yani misal bir hırsızlık yaptıysa cezai dokunulmazlık diye bir şey kalmaz.
0
ensar
(15.03.23)
yargılanacağını falan mı düşünüyorsunuz? kim yargılandı ki rte yargılansın?
0
mikahakkinen
(16.03.23)
(5)

"verili" ne demek?

ahm1
Sol yazarlar cok kullaniyor. "verili durum", "verili ulke", "verili kosullar" vs. Buradaki "verili" ifadesini nasil anlamamiz gerekiyor?
Sol yazarlar cok kullaniyor. "verili durum", "verili ulke", "verili kosullar" vs.

Buradaki "verili" ifadesini nasil anlamamiz gerekiyor?
0
ahm1
(15.03.23)
verilmiş olan demeye çalışıyorlar. tarzanca tercümanına sordum öyle dedi.
0
alperz
(15.03.23)
Given'in turkcesi galiba. ingilizceden cevirmenler vasitasiyla yeslesmistir buyuk ihtimal.
0
freedonia
(15.03.23)
kullanılan metnin tamamına bakmak lazım. iki anlam olabilir:

- eğer metinde daha önceden bir tanımlama yapıldıysa, "daha önceden belirtilmiş" ya da "söz konusu" ya da "işbu" gibi anlamlar olabilir.

- eğer daha önceden bir tanımlama yapılmadıysa, "yaşanmakta olan durum" ya da "o andaki durum" gibi bir anlam çıkabilir.

ilki bence daha mantıklı.
0
co2s2
(16.03.23)
co2s2 ne olursa olsun verili diye bir sıfat-fiil hiç görmedim duymadım. Verilik dersin belki. Öyle bir sıfat-fiil eki bilmiyorum var mıdır.
0
alperz
(16.03.23)
@alperz: solcular cok kullaniyor :/
0
🌸ahm1
(17.03.23)
(2)

İnternette satılan ucuz Windows 11 keyleri

nundu
Bunların güvenirlikleri nedir? Orijinali 3600 lira, 20 liraya da kod var internette 1200 liraya da. 20 lira verip aktifleşmeden fos çıksa üzülmem de aktifleştikten sonra uzun vadede bir sorun çıkabilir mi mesela? Ya da direkt 3600 verip içim rahat mı olsun?
Bunların güvenirlikleri nedir? Orijinali 3600 lira, 20 liraya da kod var internette 1200 liraya da. 20 lira verip aktifleşmeden fos çıksa üzülmem de aktifleştikten sonra uzun vadede bir sorun çıkabilir mi mesela? Ya da direkt 3600 verip içim rahat mı olsun?
0
nundu
(15.03.23)
2015'te win 10 pro aldım, 8 yıl kullandım. 2023'te win 11 pro aldım, devam. sıkıntı olur olmaz bilmiyorum ama ben yaşamadım.
0
xephyr
(15.03.23)
Bir şey olmuyor. Her şey sağ alt köşede rahatsızlık veren o yazının kalkması için zaten. O yazı kalktığında mutluluk hormonlarımız devreye giriyor.
Yoksa key olmadan da windows kullanılıyor.

Ama windows 12 söylendiği gibi yapay zeka destekli gelecekse her türlü kayıt anahtarını kabul etmede daha da bir zorluk çıkarabilir.
0
diyecevaplandı
(15.03.23)
(2)

cilt serumu

hknty
şu cilt serumu, asitler dikkatimi çekti son zamanlarda. baya paylaşan gördüm. t bölgesinde siyah noktalar var ve ne yapsam tamamen geçmedi. pek cilt sorunum yok sadece bunlar sorun. şuradan sırayla hepsinden 1 ürün alıp rutin oluşturucam. kullanımını falan araştırdım.https://thepurestsolutions.com/p
şu cilt serumu, asitler dikkatimi çekti son zamanlarda. baya paylaşan gördüm. t bölgesinde siyah noktalar var ve ne yapsam tamamen geçmedi. pek cilt sorunum yok sadece bunlar sorun.

şuradan sırayla hepsinden 1 ürün alıp rutin oluşturucam. kullanımını falan araştırdım.

thepurestsolutions.com

ancak şu kafamı karıştırdı.

1-
su serum benim aradığım şey gibi. siyah noktaları azaltmış kullananların.

thepurestsolutions.com

ama şunda da siyah nokta falan diyor.

thepurestsolutions.com

bu iki serumdan hangisini alayım? ya da ikisini de alayım mı? ikisi aynı anda kullanılmazmış sanırım. aşırı etkisi olmasın.


2- cildi hassaslaştırıyormuş. fiziksel peeling yapmayın falan diyorlar. erkekler traş olunca da zarar vermez mi? traş da peeling gibi tahriş ediyor sonuçta.
0
hknty
(15.03.23)
1. ozellikle ilkini kullanirsan duzenli gunes kremi surmeye dikkat et.
2. "fiziksel peeling yapmayın falan diyorlar" - fiziksel peeling gereksiz bir sey kimyasalini yaptiktan sonra (yani ilk urun). piyasadaki bir cok fiziksel peeling urununde (eski moda, icinde tanecik olan yuz yikama jelleri mesela st ives falan) mikro-kesiklere yol acabiliyormus ciltte, gereksiz olmasina ek olarak.
3. ikisi ayni anda kullanilmaz diyorsa birini sabah birini aksam veya birini bir gece digerini diger gece kullanirsin.
4. cilt bakim urunlerini ilac gibi dusunmemek lazim. yani hastaydim antibiyotige basladim ve sonuna kadar kullandim, iyilestim gibi bir surec yok. buyuk ihtimalle gorecegin fayda %0 ile %10 arasinda degisecek. siyah noktalar genellikle cildindeki gozeneklerin buyukluguyle alakali bir sey, o da genetik ve degistirilemez. temiz ve nemli tutarak gorunumlerini azaltabilirsin en cok. bu urunleri kullanma demiyorum ama beklentilerini mutavazi tut ve cok ciddiye alma.
0
hot potato
(15.03.23)
yagli bir cildiniz/t bolgeniz varsa niacinamide mucize gibi gelecektir.

Ikisini de alin, niacinamide'i temiz cilde sabah, cok sikayetiniz varsa aksam da surersiniz. Normal nemlendirici vs makyaj rutininizle devam edersiniz.

Aha-bha olan haftada bir falan yapilir genelde, her gun kullanilmaz.
0
sopiro
(16.03.23)
(1)

antep üniversiteli kız öğrenci yurt ücreti konusunda

sanemz
burayı ilk aradığımda her şey dahil 4 kişilik oda 2200 dedi, öğrencimiz kayıt yaptırmaya gidince çamaşır yıkamanın ücretli olduğunu söylemişler. başta bunu neden belirtmediklerini sorduğumda her detayı belirtmiyoruz gibi bir cevap verdiler. yurtlar bunu hep yapıyor mu, yasal mı?
burayı ilk aradığımda her şey dahil 4 kişilik oda 2200 dedi, öğrencimiz kayıt yaptırmaya gidince çamaşır yıkamanın ücretli olduğunu söylemişler. başta bunu neden belirtmediklerini sorduğumda her detayı belirtmiyoruz gibi bir cevap verdiler. yurtlar bunu hep yapıyor mu, yasal mı?
0
sanemz
(15.03.23)
Genelde yurtlarda her sey dahil deyince barinma+elektrik+isinma+su+internet kapsaniyor. Kucuk bi gym odasi varsa o da ucretsiz oluyor. Geri kalan her sey ucretli. Muhtemelen bu standart bi sey ve biliyorsunuzdur diye soylememislerdir, basta siz de sormadiysaniz..
0
e mice
(15.03.23)
(2)

yeni nufus cuzdani ne kadar surede gelir

kassiopeia
son zamanlarda pasaportlar gec geliyor okuyorum ama nufus cuzdanini yenileyen var mi? ne kadar surede elinize ulasti? yurtdisinda yasiyorum, turkiye'den yapmak daha kolay olur diye dusunuyorum ama acaba oradayken 1-2 gunde ulasir mi elime?tesekkurler
son zamanlarda pasaportlar gec geliyor okuyorum ama nufus cuzdanini yenileyen var mi? ne kadar surede elinize ulasti? yurtdisinda yasiyorum, turkiye'den yapmak daha kolay olur diye dusunuyorum ama acaba oradayken 1-2 gunde ulasir mi elime?

tesekkurler
0
kassiopeia
(15.03.23)
daha yakın zamanda alanlar da yazar muhtemelen ama ben 30 kasımda kadıköy'den başvuru yaptım, bana 7 aralıkta eve kargo ile teslim edilmiş. h sonu ile birlikte 1 hafta olmuş.
0
hypathia
(15.03.23)
Ben geçen yıl ağustosta başvurdum 2 günde geldi
0
turuncu tonlarda
(16.03.23)

Eskiyen mutfak lavabo mermerini tamir etmek

hayirsiz
Yaklaşık 20 yıldır kullandığımız mutfak dolabımız epey eskidi, lavabonun mermeri de aşındı ve pütürlü bir hal aldı. Bunu taşlayarak üzerindeki pütürlü ve kötü gözüken kısmı yok ettik. Burada oluşan boşluğu hangi malzeme ile doldurabiliriz?
Yaklaşık 20 yıldır kullandığımız mutfak dolabımız epey eskidi, lavabonun mermeri de aşındı ve pütürlü bir hal aldı. Bunu taşlayarak üzerindeki pütürlü ve kötü gözüken kısmı yok ettik. Burada oluşan boşluğu hangi malzeme ile doldurabiliriz?
0
hayirsiz
(15.03.23)
(2)

Su twitter hesabi nasil boyle yerinde cevapli video, gif vs paylasabiliyor?

freedonia
Su hesabin cevaplarini diyorum: https://twitter.com/klral_faruk/with_repliesYuzde 100 alin teri midir, yoksa ozel programi, tricki vs mi vardir?
Su hesabin cevaplarini diyorum: twitter.com
Yuzde 100 alin teri midir, yoksa ozel programi, tricki vs mi vardir?
0
freedonia
(15.03.23)
bu tarz hesaplar bir sektör oluşturdu. görsel içerik paylaşarak ilgi topluyorlar. daha sonra yasa dışı bahis reklamları alıyorlar. zaten dikkat edersen benzer hesaplarla bir circle içindeler. birbirlerini promote ediyorlar sürekli
0
paintov
(15.03.23)
@pai +1

no context türevi hesaplardan olabilir bir havuzları var oradan besleniyorlar
bet reklamlarına karşı göz aşinalığı oluşturmak maksat
0
yirmibesonbes
(16.03.23)
(1)

engelleyen yazarların entry’lerini unlike yapamamak

pagilon
saçma sapan bir olayla karşı karşıyayız.zamanında entry’sini beğendiğim kişi bir süre sonra herhangi bir entry’mden dolayı beni engellerse hesabımın “favoriler” kısmında ilgili yazarın entry’sini göremediğim için unlike yapamıyorum. login yapmadan web’den girdiğimde hala ilgili yazarın entry’si hesa
saçma sapan bir olayla karşı karşıyayız.

zamanında entry’sini beğendiğim kişi bir süre sonra herhangi bir entry’mden dolayı beni engellerse hesabımın “favoriler” kısmında ilgili yazarın entry’sini göremediğim için unlike yapamıyorum. login yapmadan web’den girdiğimde hala ilgili yazarın entry’si hesabımın “favoriler” kısmında mevcut oluyor. yazarı engellesem bile entry hiçbir şekilde unlike olamıyor.

yazarın entry’sini nasıl hesabımın “favoriler” kısmından silebilirim? yardım bekliyorum…
0
pagilon
(15.03.23)
hala yardım beklenen…
0
🌸pagilon
(15.03.23)
(6)

yarar sağlayan arkadaşlıklar edinmek

canım sıkılıyor
İş hayatında gördüm ki tanıdığı olanlar bir yere gelebiliyor. Atıyorum bir okuldaki rektor tanıdıksa orda her pozisyona geliyor insanlar. Benim düzgün arkadaşım yok olsa bile isteyemezdim böyle şeyler insanlar bu tarz ilişkileri nasıl kurabiliyor?
İş hayatında gördüm ki tanıdığı olanlar bir yere gelebiliyor. Atıyorum bir okuldaki rektor tanıdıksa orda her pozisyona geliyor insanlar. Benim düzgün arkadaşım yok olsa bile isteyemezdim böyle şeyler insanlar bu tarz ilişkileri nasıl kurabiliyor?
0
canım sıkılıyor
(15.03.23)
Yarardan anladığımız asıl olarak nedir bu ayrı mesele ama aynı karaktere sahip olanlar daha önceden hirbirini tanımadıkları halde ortam kalabalıkta olsa birbirini buluyor.
Karakteri arızalı ,toksik olanlar da birbirlerini muhakkak bulurlar. İnsanlar arasında görmediğimiz ama hissedilen bir tür mıknatıs söz konusu.

Canlılar alemi de buna güzel bir örnektir. Kurt kurtla, ceylan ceylanla, karınca karıncayla berabedirler.
ilgi alanlarına dayalı mecralarda dengimizi bulmak çözüm yollarından biri.
0
diyecevaplandı
(15.03.23)
Networking. Dünya capinda gecerli bir konsept.

Nasil iyi bir network kurulur ile ilgili kitaplar, makaleler var onlari okuyabilirsiniz. Sirket/okul eventlerine katilmak ilk baslangic.
0
kuehles blondes
(15.03.23)
''Benim düzgün arkadaşım yok olsa bile isteyemezdim böyle şeyler insanlar bu tarz ilişkileri nasıl kurabiliyor?''

Yalaka çıkarcı olarak. Birisi arkadaşım vasıtasıyla işe girdi, ikisi kankaydı. Sonra kız arkadaşımı işten çıkarttı.
0
Kahvedesu
(15.03.23)
aslında torpil, tanıdıkla iş yapmak ve network farklı şeyler. network iyi bir şey ve gerekli aslında. yakın çevre, aile, okul, sosyal aktiviteler, iş sonucu yolun kesişiyor bu insanlarla. belli okulların avantajı bu mesela. ilerde bilmem ne şirketinin ceo'su okul arkadaşın zaten. ya da sizin okulun eski mezunlarından.

onun dışında en temelde lisansın da öncesinde oluşan şeyler de var. aynı "mahalleden" insanlar olunuyor aslında. sınıfsal tarafı da var. bir noktada bir camiaya sonradan girmek biraz zor. almazlar diye demiyorum da bugün belli pozisyonlara gelecek, belli işleri yapacak insanlar öğrenciyken yolu seninle benimle pek kesişmiyor. biri bir yerde part time çalışırken diğeri bambaşka bir dünyada.

bir de network dışında yalakalık vs. olan da var ama onu ben de yapamam ve yapmak istemem aslında.
0
hknty
(15.03.23)
yarar sağlamak için arkadaşlık kurmaya çalışırsan madara olursun, daha da yalnız kalırsın. gerçek arkadaşlıklar kurup, çevreni geliştirirsen, doğru insanlarla berabersen zaten o sana tıkır tıkır yarar getirmeye başlayacaktır.
0
roket adam
(15.03.23)
Asla tek başına yemek yemeyin.

Bunu menfaat için yapmanız da gerekmez. Sonuçlarına şaşıracaksınız. Hem öğlen hem akşam. Maliyeti problem olabilir, yemek yapmayı öğrenin ve davetkar olun. Sosyalleşmek iyidir.
0
alfired
(15.03.23)
(4)

ev kokusu tavsiyesi

oldz
parfüm gibi ve burun yakmayan hafif varla yok arası bir ev kokusu arıyorum var mıdır?
parfüm gibi ve burun yakmayan hafif varla yok arası bir ev kokusu arıyorum var mıdır?
0
oldz
(15.03.23)
chakra'daki spreyler, amber ve pudra güzel.

www.chakra.com.tr

cam içinde hep duran çubuklardan daha iyi bence bu sprey olanlar

rebull amber de çok güzel
0
wct3 org
(15.03.23)
altına tealight mum yaktığın bir adet buhurdan edin

üzerindeki hazneye bir miktar su ekleyip istediğin esansiyel yağlardan 2-3 damla ekle, lavanta, yasemin, vanilya vs

örnek olarak
encrypted-tbn0.gstatic.com
0
freebird5406_2
(15.03.23)
kendin yapabilirsin. sirkenin içine tarçın ya da vanilya gibi şeyler katıp hafif kaynatıyorlar. mutfaktaki ağır kokuyu alıyor. yutupda var
0
sanemz
(15.03.23)
Kertil çamın websitesinden oda spreyini öneririm, hafif...kolonyalarını da öneririm
0
gadlemler
(15.03.23)
(1)

vozol puff bar ve kilo ilişkisi

mavikalem
4 aydır vozol puff bar kullanıyorum, normal sigarayı bıraktım. vozoldan sonra kilo aldıgımı dusunuyorum zıra eskıye oranla yeme ıcme hareket duzenımde bır degısım yok. Bununla ılgılı fıkrınız var mıdır? bence kesınlıkle kilo aldırdıgını dusunuyorum ve bu yuzden bunu bırakıp eskıye donecegım.,
4 aydır vozol puff bar kullanıyorum, normal sigarayı bıraktım.
vozoldan sonra kilo aldıgımı dusunuyorum zıra eskıye oranla yeme ıcme hareket duzenımde bır degısım yok. Bununla ılgılı fıkrınız var mıdır? bence kesınlıkle kilo aldırdıgını dusunuyorum ve bu yuzden bunu bırakıp eskıye donecegım.,
0
mavikalem
(15.03.23)
asiri sekerli ya. mide bulandiriyosa belki istemeden daha fazla atistirmaya baslamissinizdir
0
ala09
(15.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.