Giriş
(1)

Fenerbahçe Armalı Pasta Nereden Bulunur

sedolima
İnternette sipariş üzerine yapıyor çoğu pastane, bana 1-2 saat içinde lazım.Hazırı var mıdır bildiğiniz bir pastanede?Lokasyon: Kadıköy
İnternette sipariş üzerine yapıyor çoğu pastane, bana 1-2 saat içinde lazım.
Hazırı var mıdır bildiğiniz bir pastanede?
Lokasyon: Kadıköy
0
sedolima
(18.03.23)
Hazırını bilmiyorum ama 2 saat içinde yapabilir iş yoğunluğu uygun olan bir pastane. Yakındaki bi iki yere sorabilirsiniz.
0
benim bir gizli bildiğim var
(18.03.23)
(3)

Ev tasarım / tadilat

plutongezegendegilmi
Selamlar, bi sürü uğraşın ardından nihayet bi ev alabildim. Evin konumu şekli şemali güzel, ama içi berbat bi halde. Yani tesisat vs. iyi ama görüntü kötü. Dolayısıyla evin içini komple baştan yaptırmam gerekiyor.Bu iş için Ankara'da tanıdığınız bildiğiniz anahtar teslim çalışan iyi bir iç mimar var
Selamlar, bi sürü uğraşın ardından nihayet bi ev alabildim. Evin konumu şekli şemali güzel, ama içi berbat bi halde. Yani tesisat vs. iyi ama görüntü kötü. Dolayısıyla evin içini komple baştan yaptırmam gerekiyor.

Bu iş için Ankara'da tanıdığınız bildiğiniz anahtar teslim çalışan iyi bir iç mimar var mı? Ya da genel olarak iç mimarla çalışmayı tavsiye eder misiniz?

Elimden iş geliyor, şu an oturduğum evin yarısını falan yıkıp baştan kendim yaptım. Ama gördüğüm kadarıyla işçilik ucuz, asıl maliyet malzeme. Benim de vaktim kısıtlı epey. O yüzden kendim uğraşmaya değer mi kararsızım. Eğer "değer tabi" derseniz, tasarım hakkında fikir edinmek için nerelere bakayım?
0
plutongezegendegilmi
(18.03.23)
Paran varsa iç mimar iyidir tabi. Ufkunu açar.
Ama ben parayı kaliteli Usta'dan yana kullanırdım. Daha yeni yaptık bizde tadilat ve tek önerim ustanın (elektrik, sıhhi tesisat, parke, boya, vb) ucuzuna kaçma. Her pahalı usta da iyidir diye bir şey yok ama işinin ehli adamı bul fiyatına bakmadan onunla çalış.
İşin zor Allah kolaylık versin.
0
etna
(18.03.23)
ankara'da sözlükten turk kasi var, bu işleri yapıyor. bence bir mesaj atın. selamımı söyleyin indirim yapar.
0
malheiros
(18.03.23)
Ben de @turk kasi derim, kendisine haber verdim. Sözlükten mesaj attı size.
0
deadwampir
(19.03.23)

Discover EU kazanan yiğen

9kuyruklukedi
Çocuğu, kendisi ya da bir yakını Discover EU kazanıp avrupaya gezmeye giden var mı? Yiğenim için vize süreciyle ilgili birkaç sorum olacak. (Discover EU 18 yaşındaki gençlere ücretsiz verilen bir tür interrail bileti ve bazı imkanlar)
Çocuğu, kendisi ya da bir yakını Discover EU kazanıp avrupaya gezmeye giden var mı? Yiğenim için vize süreciyle ilgili birkaç sorum olacak.

(Discover EU 18 yaşındaki gençlere ücretsiz verilen bir tür interrail bileti ve bazı imkanlar)
0
9kuyruklukedi
(18.03.23)
(1)

Minikler İçin Beden Eğitimi

deadwampir
4 ve 9 yaş çocuklarım için günlük hafif egzersizler yaptırmayı planlıyorum her gün yarım saat kadar? Ne önerirsiniz?
4 ve 9 yaş çocuklarım için günlük hafif egzersizler yaptırmayı planlıyorum her gün yarım saat kadar?

Ne önerirsiniz?
0
deadwampir
(18.03.23)
baba553
(18.03.23)
(4)

Macbook air’e parallels ile windows 10 kurulumu etabs/sap2000 için?

un4given
Merhaba öncelikle git windows pc al diyenler cevap yazmasın lütfen. Benim tek merak ettği şu ki macbook air M1 almayı düşünüyorum. Sorum şu ki ilk başta parallels ile windows kurulmuyor dendş. Sonradan windows bu işin yolunu açtı vs. Şu an son durum nedir? Ben M1 işlemcili laptopa windows 10 kurabil
Merhaba öncelikle git windows pc al diyenler cevap yazmasın lütfen. Benim tek merak ettği şu ki macbook air M1 almayı düşünüyorum. Sorum şu ki ilk başta parallels ile windows kurulmuyor dendş. Sonradan windows bu işin yolunu açtı vs. Şu an son durum nedir? Ben M1 işlemcili laptopa windows 10 kurabilir miyim? Kurduktan sonra da windows 10 da çalıştırdığım Etabs/Sap2000 gibi programları kurabilir miyim? Bu arada her zaman mac ekranında olup, kaydırarak windowsa geçecek şekilde kullanmak istiyorum.
0
un4given
(18.03.23)
Parallels ile windows 10 kurabilirsin. En düzgün çalışan da o ama tabi Parallels biraz tuzlu (2.300TL yıllık) ve her program da çalışmayabiliyor. Bu yüzden Etabs/Sap2000 özelinde durumu bilemiyorum.
0
yeninesiltupcu
(18.03.23)
UTM'ye de bi göz atın direkt arm virtual machine özelliği de var x86 emulasyonu özelliği de var. (henüz denemedim bişey diyemiyorum)

Açık kaynak hem.

~İntel mac'imde parallels kullanıyorum ben de bu arada m1'de arm windows oldukça tatsızdı ilk başlarda diye başka çözüm arıyorum.
0
hedep
(18.03.23)
UTM'yi denedim. M1'de windows'ta kullanılabilir bir emülasyon sunmuyor.
1- çok yavaş
2- Grafik özellikleri dahil M1'in çoğu yeteneğini kullanamadığı için oldukça işlevsiz çalışıyor.
3- çoğu program çalışmıyor.

Bunlar benim tecrübelerim ama tabi başka tecrübeler varsa ben de duymak isterim. Zira UTM iyi çalışırsa ciddi bir ihtiyacı çözecektir.
0
yeninesiltupcu
(18.03.23)
Ayrıca şu videoyu buldum.
www.youtube.com
0
yeninesiltupcu
(18.03.23)
(5)

Almanya'da yaşayan Türklerin Almancası

dissendium
Merhabalar. Almanya'da yaşayıp Almanca bilmeyen Türklerin olduğu söyleniyor hep. Bunun gerçeklik durumu nedir? Almanya'da yaşayıp akıcı Almanca konuşan Türk tanıdıklarım var. Almanya'da yaşayan ortalama bir Türk hangi seviyede Almanca biliyor? Sağ olun.
Merhabalar. Almanya'da yaşayıp Almanca bilmeyen Türklerin olduğu söyleniyor hep. Bunun gerçeklik durumu nedir? Almanya'da yaşayıp akıcı Almanca konuşan Türk tanıdıklarım var. Almanya'da yaşayan ortalama bir Türk hangi seviyede Almanca biliyor? Sağ olun.
0
dissendium
(18.03.23)
Almanya'ya giden ilk nesil Türklerin arasında Almanca öğrenmeyelim ki Türk kimliğimiz halel görmesin şeklinde bir kaygı vardı, o nedenle öğrenmeyen çok vardır ama sonraki kuşaklar için böyle bir şey denemez, hatta son kuşak Türkler Türkçe bile bilmiyordur muhtemelen.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(18.03.23)
benim dedemler, amcalar, yengeler hepsi almanyada 25-30 yaşına kadar türkiye'de olup sonrasında gidenler az buz kelimeler biliyor, derdini anlatacak kadar cümle kurabiliyorlar. çocukları anadil seviyesinde konuşuyorlar.
0
gule gule
(18.03.23)
orada okula gittiyse tamam, akici konusur. Almanya'ya gocler o kadar eski ki 50, 60 yasindaki dayilar bile orada buyumus, okumus olabiliyor. Biz hep yeni goc etti saniyoruz bunlari ama adamlar oranin demirbasi. Sokak roportajlarindaki gurbetci profili biraz yaniltici. Kabaca 70%'i sorunsuz devlet dairesinde, postanede, markette isini gorur, komsusuyla small talkunu yapar. Yerine gore icerde Alman musteri var diye Turkce konusmayan, Turkce bir sey sorunca Almanca cevap veren esnaf falan var, bunu yapan 60 yasinda Turk dayilar. Turklukle alakasi olmayan yeni nesiller var, anasi babasini Turkiye'ye tatile yollayip kendileri Ispanya'da tatil yapan tipler cok yeni nesilde
0
freedonia
(18.03.23)
Sanırım ilk gidenler arasında , biraz da nasıl olsa para biriktirip döneceğiz diye de düşünüp, mümkün olduğunca almanca öğrenmekten kaçanlar vardı. Şimdi çok nadirdir. Deli gibi çocuk yardımı, kira yardımı kovalayan tipler, almancasız olmaz ki.
0
vizivozo
(18.03.23)
Benim bi akrabam var, 30 yıl Almanya'da yaşamış, Almanca 10'a kadar say desen sayamaz mesela. Emekli olup TR'ye döndü geri, ama çocukları falan Türkçeden iyi Almanca biliyor.

Ama mesela oraya çalışmaya giden yazılımcı arkadaşım var, neredeyse 10 yıldır orada, hala 10 kelime Almanca öğrenmemiştir. İşyerinde herkes İngilizce konuşuyor, ihtiyaç duymuyorum diyor.

Ben şahsen tasvip etmiyorum ama, bi ülkeye gidiyorsan dilini öğrenmen lazım. Almanca da Türkler için çok zor bi dil değil. Öğrenmemek için ekstra efor sarfetmek gerekiyor gibi geliyor bana.
0
plutongezegendegilmi
(18.03.23)
(1)

Marka Patent

deadwampir
Şu natro gibi domain satan sitelerdeki "marka patent" nedir? Sadece ismi mi patentliyor, yoksa isim logo hepsini mi? Üzerinde daire içinde "R" harfi olan patent mi bu? Ne işime yarar, ne işime yaramaz? Yeni şirket kurmak üzere olduğum için soruyorum. Ona göre değerlendirin pls..
Şu natro gibi domain satan sitelerdeki "marka patent" nedir?

Sadece ismi mi patentliyor, yoksa isim logo hepsini mi? Üzerinde daire içinde "R" harfi olan patent mi bu?

Ne işime yarar, ne işime yaramaz?

Yeni şirket kurmak üzere olduğum için soruyorum. Ona göre değerlendirin pls..
0
deadwampir
(18.03.23)
Marka Patenti için ülkedeki tek kurum TPE, özel firmalar size danışmanlık hizmeti verebilir. Patenti onaylayıp kaydınızı alacak kurum Türk Patent Enstitüsü.

Eğer kendiniz yapmak isterseniz internet sitesi üzerinden başvuru yapıp ödemelerini yapar ve askı sürecinden sonra (1 yıl) bir itiraz ve hukuksuzluk yoksa markanız tescil olur.

Yeni şirket kurarken alacağınız şirket isminin boşta olmasına, marka isminin de boşta olmasına dikkat edin. Gerçi şirket ve marka ismi aynı olmak zorunda değil, ama aynı olsun derseniz başvurudan önce sorgulayın.

Mesela şirket ismi "Dead ihracat ithalat oyuncak imalat san tic ltd şti" olabilir. Markanızı istediğiniz isimden seçebilirsiniz boştaysa, marka da mesela "deadwampir" olabilir. birbirinden bağımsız ve alakasız aslında.
0
John Bloor
(18.03.23)
(4)

tüm parayı altına çevirmek?

oldz
şu anda yapılacak hamle midir? paranın büyüklüğüne göre yorum yapacaklar için tam olarak değil fakat 50k diyelim
şu anda yapılacak hamle midir? paranın büyüklüğüne göre yorum yapacaklar için tam olarak değil fakat 50k diyelim
0
oldz
(18.03.23)
benzer bi soru sordum ben herkes al dedi (döneme göre haklı olarak) sonra bi düştü deli gibi. kimseyi suçlayamam çünkü beklenmeden gelişti olay.

buraya fazla güvenmeyin derim. normal bi ülkede yaşamıyoruz ne yazık ki...
0
deadwampir
(18.03.23)
Şuan altin çok yükseldi. Buradan düşmesi gerekiyor normalde. Ama kimse %100 birşey diyemez. ben olsam buradan girmem
0
zaxurani
(18.03.23)
e yani..
ayrıca taksitle alın çok daha mantıklı
0
jimjim
(18.03.23)
herkes mantıklı olarak altın al diyor.
fakat şöyle de bir durum var var, çoğunluğun fikrinin tersi çıkar genelde.
0
vizivozo
(18.03.23)

hava hala soğuk, tam mevsimi gelmeden ceket bakayım dedim?

fakat
bu tarz bir denim ceket:https://www.amazon.com.tr/dp/B000A3I3PG/?coliid=I3UIFLG8QYPNE3&colid=3BCPD4HOWKQG2&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it böyle bir şey ama bana yakışır mı kararsızım: https://www.amazon.com.tr/dp/B00CJFWFPW/?coliid=I3DHBMX1N8PEB8&colid=3BCPD4HOWKQG2&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_itya da derid
bu tarz bir denim ceket:
www.amazon.com.tr

böyle bir şey ama bana yakışır mı kararsızım: www.amazon.com.tr

ya da deriden vazgeçmesem mi:www.zara.com

ara dönemde hangisi tercih edilsin :)
0
fakat
(18.03.23)
(5)

Bu elektrik tüketimleri normal mi?

logisticsmanager
Apartmandan eve taşındım.Apartman 62 m2, ev 95m2.Apartmanda tüketimim günlük max 8 olmus, su an günlük 18-20 kwh dolaşıyorum, resmen 3 kat fazlası ve aklım almıyor. Hiçbir fark yok yani.Önceki evde ısıtma apartman doğalgaziydi.Burada yakit var onla.Onun dışında iste daha fazla oda ve ışık var ama ay
Apartmandan eve taşındım.
Apartman 62 m2, ev 95m2.

Apartmanda tüketimim günlük max 8 olmus, su an günlük 18-20 kwh dolaşıyorum, resmen 3 kat fazlası ve aklım almıyor. Hiçbir fark yok yani.

Önceki evde ısıtma apartman doğalgaziydi.
Burada yakit var onla.
Onun dışında iste daha fazla oda ve ışık var ama aynı oranda lamba açık kalıyor yani 3 kat artacak bir şey yok.
Burada da indüksiyon ocak var, apartmanda da vardı.

Sizce bu tüketim mantıklı mi? Bir saçmalık mi var acaba?
0
logisticsmanager
(17.03.23)
buzdolabı aynı mı? evde kesintisiz çalışan tek şey buzdolabı çünkü.
0
xrated
(17.03.23)
Aynı.
Evde biraz dolaştım, iki tane halojen ampul buldum (46w). Biz taşınma olayında 1-2 gün açık unuttuk bunları. Ama gene de 3 katı aciklayamaz yani.

Birkaç tane daha var, onlara bakacağım şimdi halojen mi diye. Çünkü ev eski, apartman eski olsa da içi 2017 renovasyondu. Haliyle her şey 2017 kalitesinde. Ama bu evde öyle değil.
0
🌸logisticsmanager
(17.03.23)
hepsini 5-10w kaliteli led ampul ile değiştir bence. amazon.com.tr de makel marka fp. kombi de etkiler kışın. bir de günlük 7kwh den sonra katmerli tarife oluyordu. geçen yıllarda çıkarmışlardı bu olayı. ordan yükselmiş olabilir.

edit: eğer varsa yaşadığınız ülkenin tarife farklılıklarına bakın o zaman. ya da farklı şirket farklı birim fiyat gibi bir şey de olabilir.
0
xrated
(18.03.23)
@xrated; Türkiye'de değilim de zaten kwh diye konuşuyorum. Para da değil yani, kullanım 3 katına çıkmış :/.
0
🌸logisticsmanager
(18.03.23)
3+1 evde 2 çocuk 2 ebeveyn yaşıyoruz, tv buzdolabı fırın çam. mak. bul. mak. pc kettle kullanıyoruz, o kadar mümkün değil yakamayız.

Tüm sigortaları kapatıp saate bakın, dönmüyorsa sırayla sigortaları açıp kontrolleri tek tek yapın. buzdolabını en sona bırakın.

Her şey kapalıyken dönmüyorsa, sigortayı kaldırdıktan sonra hiç bir alet çalışmadığı halde dönme varsa bir yerlerde bir kaçak ya da yanlışlık vardır. Buzdolabını en sona bırakın denerken.

Sayaç da bozuk olabilir, yanlış bir hesap yapıyor olabilirsiniz, emin misiniz?
0
John Bloor
(18.03.23)
(1)

hızlanmak için yavaşlamak

hknty
birçok şeyi çok hızlı yapıyorum. ancak bundan dolayı bazı şeyleri kötü yaptığımı farkettim. ancak yavaşlayınca daha iyi odaklanmış oluyorum. daha titiz iş çıkardığım için de hata payım azalıyor. böylece daha kısa sürece bitiyor işler. ama hızlı yapmaya çalışırsam hem verimsiz oluyor hem de hatalarda
birçok şeyi çok hızlı yapıyorum. ancak bundan dolayı bazı şeyleri kötü yaptığımı farkettim. ancak yavaşlayınca daha iyi odaklanmış oluyorum. daha titiz iş çıkardığım için de hata payım azalıyor. böylece daha kısa sürece bitiyor işler. ama hızlı yapmaya çalışırsam hem verimsiz oluyor hem de hatalardan dolayı süre daha da uzuyor.

mesela sınavda soru çözerken hep hızlı hızlı çözerdim. ancak hızımı %50 azaltsam da belki yetişecek. çünkü hata payı azalıyor. spor yapıcam diyelim. hareketleri hızlı hızlı yapıyorum. halbuki hızımı %50 azaltsam hareket daha da verimli olacak. mesela hızlı konuşurum. bundan dolayı kelimeleri yutabiliyorum ve anlaşılmaz oluyorum. bu her şey için geçerli.

yavaşlayınca daha iyi sonuç alıyorum. üstelik çok keyif almaya başlıyorum ama sürekli bir şeylerin yetişmeyeceği hissiyatı var.

bir de şunu farkettim. insanların büyük bir bölümü benim kadar aceleci, sabırsız değil. çoğunun aceleci hali benim normalim.

bu tarz bir durum yaşayan var mı? mesela bir şey okurken, yazarken hızlı hızlı mı gidiyorsunuz. bundan dolayı okuduğum şeyde çok şey kaçırabiliyorum.

mesela bir kişi şöyle çalışıyor olsun. -> . . . . . .
bende şöyle oluyor. -> . . . . . . .

bence 1.si daha doğru.
0
hknty
(17.03.23)
sana antik çağlardan bir likya duası söylüyorum. günde 5 vakit okuyup üfle :))

"Tanrım beni yavaşlat! Anlık güzellikleri ve zevkleri yaşayabilme sanatını öğret… Bir çiçeğe, güzel bir manzaraya bakmak için yavaşlamayı, güzel bir kediyi, köpeği okşamak için durmayı, güzel bir yazıyı okumayı, bir deniz kenarında balık avlayabilmeyi ve hülyalara dalabilmeyi öğret bana. Bana her gün kaplumbağa ile tavşanın masalını hatırlat… Hatırlat ki, yarışı her zaman hızlı koşanın kazanmadığını, yaşamımda hızımı arttırmaktan daha önemli şeyler olduğunu bileyim.

Beni yavaşlat Tanrım… Bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için cesaret, değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için sabır… İkisi arasındaki farkı bilmek için akıl… Ve beni aşkın körlüğünden ve yalanlarından koruyacak dostlar ver."
0
motosiklet burclu adam
(18.03.23)
(4)

trendyol

tantavizisyon
konyaspor - gs macini izliyorum da iki takimin da gogsunde trendyol reklami var. bu adamlar ne ara bu kadar zenginlesti? hos, elden alısveris yapan yok gibi bir sey. uzayli gibi goruluyorum genelde. hem soludugumuz hava kirleniyor, hem de yolda yuruyemiyoruz kuryeler yuzunden...her tikta bunların ho
konyaspor - gs macini izliyorum da iki takimin da gogsunde trendyol reklami var. bu adamlar ne ara bu kadar zenginlesti? hos, elden alısveris yapan yok gibi bir sey. uzayli gibi goruluyorum genelde. hem soludugumuz hava kirleniyor, hem de yolda yuruyemiyoruz kuryeler yuzunden...

her tikta bunların holdinglesmesine yardımcı oluyoruz maalesef. madem yorum yaptik soru da soralim, hic trendyol alisverisi yapmadim diyen kac kisiyiz?
0
tantavizisyon
(17.03.23)
reklam vermediler, tff'nin işgüzarlığı.
www.haberturk.com
0
hrskrs
(17.03.23)
son 1 ayda 72 defa trendol dan siparis vermisiz. en son tuvalet kagidi almisiz
0
paudi
(17.03.23)
trendyolun değeri 17 milyar dolar civarında. kampanya zamanları 1 milyar tlden fazla ciro yapıyorlar çok normal. koç grubundan daha fazla öyle düşün..
0
jelly bear
(17.03.23)
deprem yardımı diye verdikleri parayı tff forma sponsorluk ücreti zannetti sanırım. bu hafta tüm kulüpler trendyol reklamlı formayla çıkacak.
0
faberkastelli
(18.03.23)
(3)

witcher 3 oynayanlar

pstm
ilk bossta takıldım dövüş esnasında ne yapmalıyım kombo tarzı bir şey var mı?
ilk bossta takıldım dövüş esnasında ne yapmalıyım kombo tarzı bir şey var mı?
0
pstm
(17.03.23)
tılsımları kullan kılıçla olmaz sadece. çok hatırlamıyorum isimlerini ama geri itme ard falan bir şeyler vardı.
0
xrated
(17.03.23)
savaşa girmeden önceki save'ine dön. yan görevleri yapıp güzel item'lar kuşanıp öyle savaş. witcher 3 oyuncuları yan görevler konusunda çok özgür bıraktığından y. görev yapmak gerekmiyormuş gibi direkt savaşa atlamıştım ben de. sonra anladım ki savaştığım boss'un leveli süs olsun diye yazmıyormuş.
0
kernelpanic
(18.03.23)
insanlar için çelik, canavarlar için gümüş kılıç kullanacaksın. belki yanlış kılıç kullanıyorsundur? witcher normal modda baya kolay bir oyun.

kılıcını yağlamayı dene, boost alırsın.
0
sir gawain
(18.03.23)
(2)

duşakabin'de sifon nedir

ayseee
duşakabin'de sifon nedir bilen var mı? düz duşakabin alıcam sifon harici olarak satılmaktadır diyor. sifon nedir ?https://www.koctas.com.tr/durul-iki-duvar-arasi-1-sabit--1-kayar-seffaf-on-cephe-dusakabin-didas11-teknesiz/p/1000353960banyo içindeki birşeyse banyo zaten hazır kullanıyor.. sadece iki
duşakabin'de sifon nedir bilen var mı? düz duşakabin alıcam sifon harici olarak satılmaktadır diyor. sifon nedir ?

www.koctas.com.tr

banyo içindeki birşeyse banyo zaten hazır kullanıyor.. sadece iki duvar arasından su geçmesin diye dusakabin taktırıcaz.


bide duşakabini kim takar? camcı mı?
0
ayseee
(17.03.23)
Giderin takım taklavatına sifon denir.

Duşakabinin montesini duşakibinciler yapar. Yakınlarda bir nalbur varsa eleman bulmana yardımcı olur. Koçtaşın ayrıca ücretli ekipleri vardı sanırım.

Şu işte. Alttaki beyaz kısmın içine takılacak.

www.hepsiburada.com
0
Mirket
(17.03.23)
Google'da biraz gezdiyseniz, instagramda yerel firmaların reklamları düşer önünüze, onlardan fiyat alıp montaj dahil fiyat sorun.
0
John Bloor
(18.03.23)
(3)

Ara muslugu sokemiyorum

another satisfied lover
Bataryayi degistirmisken ara musluklari da degistireyim dedim ama asla oynamiyorlar.Tam soyle bi model var:https://online-vitra.mncdn.com/mnpadding/515/515/FFFFFF/vitraimages/A45234_DAMPRI_c2d1e34327e391ab0d78c1562b0110cbee763af3_e60d8b2513a3905984f87b829cc4df5825c9aa05.jpgTek farki 180 derece donuk
Bataryayi degistirmisken ara musluklari da degistireyim dedim ama asla oynamiyorlar.

Tam soyle bi model var:
online-vitra.mncdn.com

Tek farki 180 derece donuk duruyor. Alanim da o kadar dar ki sastim kaldim. Onerisi olan?
0
another satisfied lover
(17.03.23)
klozeti sökmek çok zor bir iş değil. onu deneyebilirsiniz. ama klozeti kırarsanız baya masraf çıkar. alanın fotosunu atsanız belki daha çok yardımcı olunabilr.
0
tukenmez adam
(18.03.23)
Ara musluğu neden değiştiriyorsun? Bozuk değilse gereksiz bir işlem, zırt pırt açıp kapanan bir şey olmadığı için bozulması imkansıza yakın.
0
John Bloor
(18.03.23)
paslanmıştır, kireç tutmuştur çalışıyorsa kafana takma

sökerken zorlarsan geçtiği dişlileri de aşındırırsın bu sefer duvardaki parçayı değiştirmek gerekir daha fazla problem
0
bir soru sorcam
(18.03.23)
(3)

Tapu başvurusu hakkında detay bilgi

havadakarada
Satılacak taşınmaz tek bir arsa tapusu olarak görünüyor. Satıcı onu 4 alıcıya satacak. Aslında bu tek taşınmaz 4 ayrı daireye ait, rayiç bedelleri vs belli.Tkgm sitesinde basvururken ise alıcı isminin altında alış fiyatı da isteniyor ama alıcı ekle dediğimizde diğer alıcılar için bu bilgi istenmiyor
Satılacak taşınmaz tek bir arsa tapusu olarak görünüyor. Satıcı onu 4 alıcıya satacak. Aslında bu tek taşınmaz 4 ayrı daireye ait, rayiç bedelleri vs belli.

Tkgm sitesinde basvururken ise alıcı isminin altında alış fiyatı da isteniyor ama alıcı ekle dediğimizde diğer alıcılar için bu bilgi istenmiyor. Belirtilen yere toplam değeri mi yazacağız? Veya böyle değilse herkes için ayrı ayrı günlere randevu mu almak lazım? Ayrı ayrı alsak bile ilgili bölüme yapacağımız fiyat kafamı karıştırdı çünkü belirlenen fiyatın altında bir rakam yazılırsa maliye inceleme başlatır yazıyor. Yani burada bizden ne istiyor karışık biraz.

Bunu okuyup anlayıp da çözüm sunacak olan varsa büyük tebrik ediyorum ama eksi duyuruya karşı sanki her alandan insan varmış gibi bir intiba oluştu bende, alo 181'i arayıp konuştuğumuz danışman da burada duyurulara bakıyordur gibime geliyor :)
0
havadakarada
(17.03.23)
Alıcı olarak 4 kişiyide yazın. Açıklama kısmında a kişisi şu kadar bedelle b kişisi şu kadar bedelle diye ayrı açıklama yapın. Tek işlemde yapın, diğer türlü her işlem için ayrı döner sermaye ücreti ödersiniz.
Bu arada harç tek çıkar, harcı yatırmada ayrı ayrı hesaplama isterseniz yapmaz muhtemelen tapu memuru. %4 üzerinden siz kendiniz hesaplayabilirsiniz.

İnceleme başlatılan diye okuduğunuz kısım ise belediyeden alınan rayiç bedelin altında olmaması, o bedelin altina düşmeyin.
0
hayalhayal
(17.03.23)
@hayalhayal yani ilk sayfadaki satın alma bedeli kısmına o sayfada ismi yazan kişinin alacağı payın bedelini değil tüm alıcıların toplam değerini yazacağız, değil mi?
0
🌸havadakarada
(18.03.23)
Toplam bedeli yazabilirsiniz. Açıklama kısmında tekrardan belirtirsiniz toplam bedel şu, şu kişi şu kadar bedelle diye. Birde hisse oranlarını, kim kaç hisse alıyor yazın mutlaka.
0
hayalhayal
(19.03.23)
(2)

İlk defa yurtdışı- Belgrad

you and me in paradise
Merhaba;Gitmeden önce neler yapmak gerek? Yurtdışı çıkış harç pulu havalimanından giidnce alınacak. Hat ve banka kartı yurtdışı alışverişine açıldı. Para değiştirme işini nereden yapmalı? İnternet bankacılığından sırp dinarı mı alınmalı? İnişte havalimanından mı değiştirmeli yoksa şehir içinde döviz
Merhaba;
Gitmeden önce neler yapmak gerek? Yurtdışı çıkış harç pulu havalimanından giidnce alınacak.
Hat ve banka kartı yurtdışı alışverişine açıldı.
Para değiştirme işini nereden yapmalı? İnternet bankacılığından sırp dinarı mı alınmalı? İnişte havalimanından mı değiştirmeli yoksa şehir içinde döviz bürosundan mı?
Parayı tl-sırp dinarına mı çevirmeli yoksa eur- sırp dinarı mı? ve nerede yapılmalı?
İlle de görmelisiniz dediğiniz bir yer var mı?
Nerede ne yenir? Yerel tatları nelerdir? Domuz eti default mu? Domuz etsiz/alkolsüz yemeklerde sormak beis olmaz değil mi?
Gözlük, ayakkabı gibi şeyler aldığımızda vergisiz muhabbeti deniyor. Ne olduğunu tam anlamadım, nerede neyi yapmak gerek?

Çok teşekkürler.

edit: 3 gecelik bir tatil ama sağlık sigortası elzem mi? Yanımdaki kişi önemli bir hastalık atlattı.
0
you and me in paradise
(17.03.23)
- Para değiştirme işini nereden yapmalı?
+ Rahat olsun diye şahsen otelden yapmıştım en başta ama gün içerisinde döviz bürolarından bozdurmuştum.

- Parayı tl-sırp dinarına mı çevirmeli yoksa eur- sırp dinarı mı?
+ Buradan Euro(veya Dolar) alıp orada Euro/Dolar - Sırp Dınarı.

- Nerede ne yenir?
+ Skadarjia caddesinde güzel restoranlar var. Akşam gittiğinizde güzel bir ortam bulursunuz.

- Yerel tatları nelerdir?
+ cevapcici köfte yenir. Tatlı olarak sokaklarda kürtöskalacs. Farklı bir isimle bulabilirsiniz.

- Domuz eti default mu?
+ Hayır değil.

- Domuz etsiz/alkolsüz yemeklerde sormak beis olmaz değil mi?
+ Beis olmaz. Domuz eti var mı içerisinde, bu domuz eti mi diye sorduğum oldu.

- İlle de görmelisiniz dediğiniz bir yer var mı?
+ Yugoslavya'ya dair ne varsa.

- 3 gecelik bir tatil ama sağlık sigortası elzem mi?
+ Ülkeye girişte sorabilirler. Soracaklarının garantisi yok. Sormazlar sormazlar, soracakları tutar. Kime soracakları artık kime tutarsa. Ayrıca umarım olmaz tabii diyelim ki hastanelik oldunuz bir sebepten. Hastaneye ödediğiniz meblağı geri almanız için sigorta şart. Türkiye'ye döndükten sonra gerekli evrakları gösterip geri alıyorsunuz.
0
put it in your appropriate place
(17.03.23)
euro alın. havaalanından çevirebilirisniz. çok fark etmiyor açıkçası. lazım oldukça şehir merkezinde de bozdurursunuz.

yerel tatları köfteleri, börekleri. geyik eti yedik bir mekanda. mekan çok güzeldi ama etin tadı iyi değildi. mekanlara internetten bakabilirsiniz. domuz eti default değil ama bir çok üründe var. yemiyorsanız sorun. yardımcı oluyorlar bir sıkıntı olmaz. ama mutlaka sorun yani. tavuk istedik bacon a sarılı geldi, mcdonalds'ta içinde bacon olan ekmek falan var.
0
paintov
(17.03.23)
(13)

Muharrem ince nin gençler arasında ilgi gördüğü balon mu?

sonhakan
Sizin gözleriniz nedir?
Sizin gözleriniz nedir?
0
sonhakan
(17.03.23)
Z kuşağına ilk defa saygı duydum. Samimiyeti ve zekayı samimiyetsiz köhnemiş siyasetcilerden ayirdedebildikleri için. Asla balon değil. Kendilerini doğru ifade edemiyor olabilirler ama Muharrem inceye ne için oy verdiklerini kalplerinde biliyorlar.
0
deer hunter
(17.03.23)
Elle tutulur ne icraatı ya da özelliği var ki gençlere yönelik ?
Sosyal medyada büyük algı çalışması dönüyor akp destekli.
m.youtube.com

kk aday olmasın istedik, oldu.
ince aday olmasın diyoruz, o da olacak.
herkes el ele vermiş akp icin çalışıyor sanki.
0
vizivozo
(17.03.23)
ben balon olduğu fikrindeyim. niş bir kitlesi olabilir ancak tüm gençlerin ilgi gösterdiğini düşünmüyorum.
0
Leonardo~Da~Vinci
(17.03.23)
Çoğu oy kullanamayacak gençler. Ötekileri sanmıyorum.
0
olaylar olaylar
(17.03.23)
Tekel savaşlarındaki Ahmet abi olayı gibi geliyor bana
0
kondansator
(17.03.23)
Büyük bir balon. %7'yi geçemeyecek ama %7, rte'ye yeniden seçimi kazandıracak. Z kuşağı bebeleri de özgürlüklerimiz kısıtlanıyor diye ağlamaya başlayacaklar büyüyünce
0
birmilyonunvarmi
(17.03.23)
Çok düşük bir oy alacak ama o uzun süredir öneminden bahsedilen ilk defa oy kullanacak malum kuşaktan da oy çalacak.
İş yerimde 2001'li biri var. Tam da ofiste bir günüm nasıl geçiyoooor tayfasından. Geçen muharrem inceye vereceğinden bahsetti. Neden diyorum cevap yok. Şaka sandım şaka değil.

Dediğim gibi muharrem ince bir yere varamayacak ama 1 oyun bile önemli olduğu şu ortamda gereksiz parazit yapıyor.
0
denizgonen
(17.03.23)
insta'da goygoy peşindeki gençler seviyor. sesleri de çok çıkıyor normal olarak ama son günlerde akp desteği çok arttı.

1 hafta önce tüm muhalefet kk etrafında birleşip "bu seçimi kazanacağız" modundayken bugün herkes inceyle uğraşıyor. akp başarılı gibi duruyor
0
avatar is back
(17.03.23)
algı yaratıp oy bölmek chp'ye karşı düşürmek için akpli kitlenin de rol yaptığı fikrine katılıyorum ben. bir kısmı bunlar... ama hem bu kitlenin etkisiyle hem de gerçekten destekleyen gençlerin oluşturduğu akımla biraz artış da vardır gerçek kitlesinde. ama bu kitlenin ciddi bir kısmı 18- gençler. yani görünenden azdır oy potansiyeli ama yeni bir parti için fena sayılmayacak seviyededir. yeni parti için iyi olsa da yeterli değil tabi. anlamsız iş yapıyor ne yazıkki...

problem ince'yi desteklemek veya kılıçdaroğlu'nu ince'den iyi bulmak değil ama. mevcut sistemde kazanma ihtimali olan tek muhalif aday var gerçekçi olursak. demokrasinin işleyişteki haliyle insanların ideallerindeki hali aynı şey değil. bi yere kadar kendi istediğin kişinin aday olması için çalışırsın anlarım ama günü geldiğinde en güçlü iki adaydan sana daha yakın olanı veya sana daha az uzak olanı desteklemek yapabileceğin en geçerli şey. ben de 75 yaşında dedeye oy vermek istemiyorum, 60 yaş üstü direkt siyasetten çıkmalı hatta. seçilme hakkı kalkmalı seçme hakkı da belli şartlara bağlanmalı. akli dengesi yerinde mi bakılmalı yaşlılarda oy verebilmeleri için. adaylar da 40'lı bilemedin max 50'li yaşlarda olmalı.

mevcut sistem bu. şuan için yapılacak şey belli. idealinin peşinden körü körüne gitmenin kimseye faydası yok, ama yöneticileri sistemi ideale daha yakın hale getirmeye zorlamak lazım. bir sonraki seçim dönemi gelmeden önce seçim sistemini iyileştirmek için baskılayın eğer bu kadar idealistseniz diyorum. sistemin işleyişi değişmedikçe seçim anındaki ideallerin anlamı yok.
0
konetsu
(17.03.23)
Olaya tersten bakarsak:
Ak partili MHPli, HDPli gençlerden ilgi göremeyeceği kesin.
O zaman hangi partilerin gençlerinden ilgi görüyordur?
Peki o partililerin çoğunluğu kime ilgi gösteriyordur?
Peki bu durumda Muharrem İnce'ye gösterilen ilgi kimin oylarını böler?
Bu durum kimin işine yarar.
Bu ilginin büyümesine kim önayak olur?

Bu sorular uzar gider.

twitter.com
0
Mirket
(17.03.23)
Geçen bı konuşmasi vardı. İkinci tura kk kalırsa onu desteklicem, oy bölmüş olmuyorum tam tersi akpartiden oy çalıyorum tarzında
0
abuzer
(18.03.23)
Ve başlangıçta algı yarattıklarını ama şuan gerçekleştiğini düşünüyorum. Çünkü allahin daginda öğretmenim, 6. sınıf ogrencilerim Muharrem incenin dansını övüyordu geçen kendi aralarinda
0
abuzer
(18.03.23)
Öceleri Ümit özdağ şimdi de muharrem ince parlatılıyor. özellikle twitterde muharrem inceyi ön plana çıkaran hesaplara ve anketlerin geçmişine bakın bakalım muhalefetten yana bir paylaşımları var mı. Bir de bugün elon musk kendi bile açıkladı twitter anketlerinde manipulasyon yapılıyor.
0
zaxurani
(18.03.23)
(6)

Duduklude pismis parcalanmis kuzu incikle ne yapilir?

fakyoras
Selam,Kuzu kol alirken incik kismini kemik testeresinde kucuk kucuk kestirmistim. Gecen gun buzluktan tavuk baget cikarayim derken onu cikarip cozdurunce duduklude pisirip tekrar buzluga kaldirmistim, bu sabah aklimda bir plan olmadan buzluktan cikarttim. etli kuru fasulye vs gibi bir sey yapmak ist
Selam,

Kuzu kol alirken incik kismini kemik testeresinde kucuk kucuk kestirmistim. Gecen gun buzluktan tavuk baget cikarayim derken onu cikarip cozdurunce duduklude pisirip tekrar buzluga kaldirmistim, bu sabah aklimda bir plan olmadan buzluktan cikarttim.

etli kuru fasulye vs gibi bir sey yapmak istemiyorum, bu eti nasil yemek en mantiklisi olur? Su anda tuzu karabiberi de yok. İsitayim tuz karabiber atayim desem nasil isitilacagini da bilemedim
0
fakyoras
(17.03.23)
Pilava kaytin pişerken, olur öyle gibi geldi
0
kisa
(17.03.23)
Çakma birria taco yapılabilir
0
glamdr1ng
(17.03.23)
ekmeğin arasına koy koy ye. soğan kır yanına da.
0
sanemz
(17.03.23)
Etleri didin, yag durumuna gore isterseniz bir tereyaginda cevirin ama muhtemelen gerek yok, altina guzel bir bulgur pilavi yapin, frigli olursa harika olur. Ustune didilmis etleri koyup servis edin. Davet masasina bileyakisir. Tandir gibi dusunun yani etinizi.
0
balpolen
(17.03.23)
Tereyağında biraz lezzetlendirdikten sonra tavada; hardal, bal, ince doğranmış kornişon turşu, dereotu ile harmanlayıp içine tavada önlü arkalı izlediğim bir soğan dilimi ile birleştirirek güzel bir sandviç yapardım.
0
lüzumsuz adam
(18.03.23)
walla ne yaparsan yap ayır gelmez o etten
en ideali 1-2 gün önce kesilmiş soğukta dinlenmiş eti aynı gün biterecek kadar pişirip yemek
en az besin kaybı olur
0
bir soru sorcam
(18.03.23)
(2)

Spotifyda olmayan şarkıları nasıl çalarız?

Wolfware
merhabalarbildiğiniz üzere spotifyda her zaman her istediğimiz şarkı olmuyor. bilgisayardayken yerel klasöre koyduğumuz şarkıları çalabiliyoruz peki telefonda böyle bir şey yapabiliyor muyuz?
merhabalar

bildiğiniz üzere spotifyda her zaman her istediğimiz şarkı olmuyor. bilgisayardayken yerel klasöre koyduğumuz şarkıları çalabiliyoruz peki telefonda böyle bir şey yapabiliyor muyuz?
0
Wolfware
(17.03.23)
evet, telefonunuza da o şarkıları indirirseniz spotifydaki yerel klasörde gözüküyorlar ve telefon üzerinden dinleyebiliyorsunuz
0
portico quartet
(17.03.23)
PC’de yerel klasördeki şarkıları bir playliste ekleyin. telefondan da wifi ağına bağlanıp spotify’da o playlisti indirme seçeneğini seçin.
0
phoarbix
(18.03.23)
(2)

istanbul'da prezervatif otomatı olan avmler hangileri?

debian
önceden hemen hepsinin wclerinde yer alırdı bu otomatlar. belki hatırlayan olacaktır. son zamanlarda hiç görmüyorum ben veya dikkat etmiyorum, gözümden kaçmış da olabilir genelde umumi wc kullanmıyorum zorda kalmayınca. yakın zamanda istanbul'da hiç gören oldu mu?*bir araştırma için anket yapılacak,
önceden hemen hepsinin wclerinde yer alırdı bu otomatlar. belki hatırlayan olacaktır. son zamanlarda hiç görmüyorum ben veya dikkat etmiyorum, gözümden kaçmış da olabilir genelde umumi wc kullanmıyorum zorda kalmayınca. yakın zamanda istanbul'da hiç gören oldu mu?

*bir araştırma için anket yapılacak, veriye ihtiyaç var ve hangi avmde condom otomatı var öncesinde bunu saptamam gerekiyor. çünkü orada anket uygulaması yapılacak. hepsine tek tek gidip bakacak zaman yok malesef. yönlendirmeniz çok kıymetli olacak.
0
debian
(17.03.23)
bence hiç kalmamış olabilir. Eskiden Taksimde birkaç barda görmüştüm sonra onlar da gitti mesela. Ülkece bu tür konularda muhafazakarlaştık.
0
nhk ni youkosu
(17.03.23)
Gitmediğim avm çok azdır İstanbul'da, hepsinde de mutlaka tuvalete girerim. Bir çoğunda da mescide girerim.

Bu güne kadar AVM'de bu otomatlardan görmedim, olması da mantıksız değil mi zaten? Genelde ailelerin dolaştığı, acilen sevişilecek hiç bir imkanın olmadığı yerde neden kondom otomatı olsun?
0
John Bloor
(18.03.23)
(1)

Evde pire gordum

balpolen
Bahcedeki kedim hamile, arada eve de girip cikiyor. Ben buna ic dis parazit yapmistim ama galiba hamile kedilerde cok oluyormus bu sorun. Evdeki pire sorunu icin ne yapabilirim
Bahcedeki kedim hamile, arada eve de girip cikiyor. Ben buna ic dis parazit yapmistim ama galiba hamile kedilerde cok oluyormus bu sorun. Evdeki pire sorunu icin ne yapabilirim
0
balpolen
(17.03.23)
Acil profesyonel ilaçlama, geç kalırsanız mevzu tatsızlaşıyor.
Öyle fas fus köşelere sıkmalı da değil dumanlama yapılıyor 48 saat eve girmiyorsunuz.
0
hedep
(17.03.23)
(1)

Vize başvurusunda yatırım hesabı gösterilebiliyor mu?

administ
Fonlarımın olduğu bir yatırım hesabım var. Hesap cüZdanı alınabiliyor mu emin değilim ama alsam bile bunu vize başvurusunda gösterebilir miyim?
Fonlarımın olduğu bir yatırım hesabım var. Hesap cüZdanı alınabiliyor mu emin değilim ama alsam bile bunu vize başvurusunda gösterebilir miyim?
0
administ
(17.03.23)
Bazı bankalar toplam paranı yazan bir mektup veriyor. Yapı Kredi onu vermedi baya pie chart'lı ve dolar karşılıkları yazan bir döküm verdi. Bankadaki tüm varlığım (fonlar dahil) hatta kredi kartı borçlarım vs. total olarak görünüyordu. Ben onu vermiştim.

edit: "Müşteri Varlık Raporu"ymuş.
0
nhk ni youkosu
(17.03.23)
(2)

sosyal iş

bir soru sorcam
selam'lar işsiz olduğum aşırı sıkılıyorum ve sosyal yeteneğim kaybolmasın istiyorumgörünüş 30e asıl yaş 37, prezentable, ingilizce var 80/100 yds, formasyon mühendislikanahtar kelimeler:kalite kontrol, güvence, satın alma , proje, organizasyon, dış ticaret istatistikhobi: psikoloji, hukuk, istanbul
selam'lar işsiz olduğum aşırı sıkılıyorum ve sosyal yeteneğim kaybolmasın istiyorum

görünüş 30e asıl yaş 37, prezentable, ingilizce var 80/100 yds, formasyon mühendislik
anahtar kelimeler:
kalite kontrol, güvence, satın alma , proje, organizasyon, dış ticaret istatistik

hobi: psikoloji, hukuk, istanbul içi tarihi mekan yürüyüşleri :)

güzel yemek dışında maddi bir beklentim yok, olağanüstü bir katkım olmadıkça
haftanın x günü ya da x saati yönlendirebileceğiniz sosyal işler varsa bir dm kadar uzağım :)
0
bir soru sorcam
(17.03.23)
Sadece merak ediyorum, geçiminizi nasıl sağlıyorsunuz?

Ayrıca lokasyon da yazsanız iyi olurmuş.
0
baldan kaymak
(17.03.23)
doğru: istanbul/avrupa
ama akbil var yaka çok fark etmez

şu an işsizlik maaşı var, aile evi, çalışırken birikenler (15 yıl)
0
🌸bir soru sorcam
(17.03.23)
(5)

Kötü durumdayım napıcam bilmiyorum (depresyon içerir)

curious mind
Merhaba. Zaten bir antidepresan kullanıyorum 1 2 hafta kadar önce de düşük dozlu yeni bir antidepresan verdi doktorum. Artık bu yeni ilaçtan mı başka bi şeyden mi bilmiyorum ama çok kötü hissediyorum. bu kadar büyük bi şeyi de burda tek paragrafla anlatması zor ama pek fazla ağlamayan biriyim, biri
Merhaba. Zaten bir antidepresan kullanıyorum 1 2 hafta kadar önce de düşük dozlu yeni bir antidepresan verdi doktorum. Artık bu yeni ilaçtan mı başka bi şeyden mi bilmiyorum ama çok kötü hissediyorum. bu kadar büyük bi şeyi de burda tek paragrafla anlatması zor ama pek fazla ağlamayan biriyim, biri ölmüş gibi ağlıyorum. oturdum bir sürü şey yazdım günlüğüme. anlamaya çalıştım. şimdi sanki daha da az şey biliyorum. heralde kimlik krizi gibi bi şey bu sanki kimse beni tanımıyormuş gibi hissediyorum. buradan nasıl çıkacağımı bilmiyorum. doktorumu zaten arayacağım uygun bi zamanda evdekiler duyup endişelensin istemiyorum ama ilaçla ilgisi yok derse bir yardımı olacağını sanmam. her zamanki gibi yapmam gereken şeyler de var. biraz içimi dökmek için yazıyorum tavsiyelere açığım ama lütfen spor yap demeyin öyle bir şey değil. uyuyup 15 yıl sonra uyanmışsınız gibi düşünün öyle bir şok yaşıyorum. kendime zarar verme gibi bir düşüncem olmadığını da ekleyeyim. benzer bi şey yaşamış olan tecrübesini yazarsa iyi olur.
0
curious mind
(17.03.23)
yeni ilacınızdan olabilir yan etkilerine bir bakın. daha önce de yaşadığınız bir şey mi yoksa ilk defa mı geliyor böyle bir atak? + yakınınızda ruh ve sinir hastalıkları hastanesi var mı?
0
anna sun
(17.03.23)
Öncelikle sakin olun. Size nostaljik ve konfor alanınızda hissettirecek şeyler yapın sakinlesene dek. Eskiden oynadığınız bir bilgisayar oyunu, severek izlediğiniz bir programın bir bölümü, güzel anilarinizin olduğu bir kafe, bar, restoran, size güzel günlerinizi hatırlatan yiyecekler. Bunları bir deneyip sakinleşin önce, bundan sonra bir düşünün, durum tespiti yapın. Yazmaya baslamissiniz bu güzel bir şey, devam ettirin.
0
sanguine
(17.03.23)
Kadıköydeysen buyur gel. Çok kötüysen erenköy ruh sinir'e bizzat eşlik ederim. Olabilir ilaçtır yan etkidir bir şeydir. Hayat bu.
0
denizgonen
(17.03.23)
bu tür hastalıklarda şahit olduğum şey uykunun ilaç kadar iyi gelmesi. ne yapın edin gece uykunuzu alın. dua mı edersiniz meditasyon mu yaparsınız bilmem ama uykuya dalın. bu şekilde yakınım ilacı bile bıraktı hatta ilacı bırakmaya doğru uyuyamadı uyku ilacıyla uyudu ama hedefi ilaçsız uyku çekmekti ve şimdi şikayeti yok. en kaliteli uykunun 10 ile 5 arası olduğu söyleniyor. uyumak için düşünce izleme yönetimi yapan da var.
0
sanemz
(17.03.23)
@anna sun @sanguine @denizgonen @sanemz çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. şimdi daha iyiyim bugün dışarı çıkıcam arkadaşımla da buluşucam. hastaneye gitmeyi ben de düşündüm önümüzdeki hafta böyle olursa bu fikri de değerlendiricem. yan etkilerde böyle bir şey yazmıyor. ilk defa böyle bu yoğunlukta bi şey yaşadım.
0
🌸curious mind
(18.03.23)
(9)

gs store, fenerium vs

rosey
BJK ve TS de dahil olmak üzere ülkemizde takım aidiyeti futbol sevgisi dünyanın en iyilerinden olduğu halde bu mağazalardan pek alışveriş yapılmamasının sebebi ne olabilir. benim gördüğüm 100 liralık ürüne 300 tl fiyat yazmaları(takıma katkı olsun diye tabi) ama ekonomimiz kötü olduğu için de bu yap
BJK ve TS de dahil olmak üzere ülkemizde takım aidiyeti futbol sevgisi dünyanın en iyilerinden olduğu halde bu mağazalardan pek alışveriş yapılmamasının sebebi ne olabilir. benim gördüğüm 100 liralık ürüne 300 tl fiyat yazmaları(takıma katkı olsun diye tabi) ama ekonomimiz kötü olduğu için de bu yapılmıyor.

peki şöyle bir ihtimal var mıdır? herhangi bir sosyal ortamda ya da trafikte vs gs li birinin fb li bir insan gördüğünde yaşayacağı antipati, kendi takım taraftarını gördüğünde yaşayacağı sempatiden daha mı büyük oluyor da insanlar taraftarlığı açıkça sergilemiyor acaba?

takımlar için birbirini bıçaklayan insanların olduğu ülkede büyükşehirlerde sokakta binlerce insan görmemize rağmen fg gs bjk montlu, çantalı, sweatshirt lü, polarlı insanı neredeyse hiç görmüyorum ya da çok çok az, üstelik yurtdışına çıkıldığında da reklam olur?
0
rosey
(17.03.23)
türkiyede futbol tamamen avam takımının eğlencesi oldu epeydir, aklı başında hiç kimsenin futbol takip ettiğini görmüyorum sektörde, çalıştığım yerlerde vs. dolayısıyla hiç kimse toplumun en alt kesiminin kendini tanımladığı bir tanımla ortalıkta dolaşmak istemiyor.

malum avam takımının da bütçesi yetmiyor, ona para vereceğime gidip 2 şişe kırmızı tuborg, tiner alıyor bali alırım diyor.
0
roket adam
(17.03.23)
Beşiktaş için konuşursam, fiyat yüksekliğine karşı düşük kalite ve kötü tasarımlar
0
freebird5406_2
(17.03.23)
Galatasaray için konuşursam 400 tl'ye forma aldım. Bence f/p.

Güzel ürünler çıkıyor, çok mükemmel de tasarımlar var ama kaliteden emin olamıyorsun. Ve mağazacılıkta fazla ürün fazla gap demek. anlayabiliyorum bu fazla seçenek ve fiyat skalası olmamasını. ayrıca isteyen bir şekilde alıyor.

ben mesela, bir arkadaşım almanya'dan bayern bardağı getirtmiş. doğum günümde hediye etti. istediğin zaman sınır yok özetle.
0
baldan kaymak
(17.03.23)
cok pahali + twitter.com
0
freedonia
(17.03.23)
2010'larda çok fazlaydı takım ürünleri ile gezen. şu anda gerçekten azaldı. bence maddi durumlarla ilgili. ayrıca evet ülkede hoşgörü iyice azaldığı için çok güzel taraftar ürünlerim olmasına ragmen giymiyorum. stada maça giderken giyerim sadece özel aracımla.
0
xrated
(17.03.23)
Fenerbahçe için konuşuyorum
Bok gibi formalar yapıyorlar. Tasarım olarak facia. Parayla alınacak şeyler değil. Havlu aldım zorlu tekstil malı, hem koku yapıyor hem tüy döküyor.
Benim parama değecek şeyler ürettikleri zaman alırım tabiki.
0
etna
(17.03.23)
400 tl formanın ne özelliği var da f/p oluyormuş:)
0
nothing in my way
(17.03.23)
@2 avam tayfa, en alt tabaka futbolu takip ediyor artık demiş. Çalıştığım şirketin cirosunu görsen dudağın uçuklar. Müdürlerim, şeflerim bir çoğu hasta taraftar. Günübirlik trabzona maç izlemeye gideni de var, 20 yıllık Galatasaray kombinelisi de. Patron zaten bir takımın sahibi. Aynen kardeşim bilet fiyatları senin beyaz yaka maaşından fazla olan futbolu toplumun en alt tabakası takip ediyor. Almanlar, ispanyollar hep avam insanlar zaten
0
birmilyonunvarmi
(17.03.23)
(2)

iphone twitter 2 adımda doğrulama

kondansator
twitter hesabımda şifreyi yeniledim, hesaba girerken iphone kayıtlı parolalar menüsünde bir şifre çıkıyordu. 2 adımlı doğrulama olarak o şifreyi giriyordum. ancak şimdi bulamıyorum, şifresiz de giremiyorum. bu durumu yaşayan var mı acaba, nasul ilerliyorsunuz? twitter da hesap ayarlarında 2 adımlı d
twitter hesabımda şifreyi yeniledim, hesaba girerken iphone kayıtlı parolalar menüsünde bir şifre çıkıyordu. 2 adımlı doğrulama olarak o şifreyi giriyordum. ancak şimdi bulamıyorum, şifresiz de giremiyorum. bu durumu yaşayan var mı acaba, nasul ilerliyorsunuz? twitter da hesap ayarlarında 2 adımlı doğrulama uygulaması da seçmemiştim
0
kondansator
(17.03.23)
ayarlar parolalar twitter içinde olmalı.
0
jelly bear
(17.03.23)
şu an hesaba giremiyorum işte, şifremi girdikten sonra 2 adım doğrulama kodu istiyor
0
🌸kondansator
(17.03.23)
(2)

Son dönemde konut kredisi kullanan var mı?

Mcfly
Limitler ne durumda devlet bankalarında ?
Limitler ne durumda devlet bankalarında ?
0
Mcfly
(17.03.23)
0.99 ve 0.69 sifir konut kampanyalari icin limiti konut fiyati ve hane geliri belirliyor. Bu iki oran icin kredi cikabiliyor.

Standart konut kredisinde ise 250-300.000 civari veriyorlar maksimum.
0
morinyo
(17.03.23)
Kamu bankaları için;

- Sıfır konut alıyorsan ve şartlarını taşıyorsan (üzerine ev olmayacak, dairenin ekspertiz değeri en fazla 2M olacak gibi) 0,99 dan veriliyor. Tutar olarak en fazla 1M deniyor ancak daha yüksek verildiğini de biliyorum.

- İkinci elde 1,29 oranla en fazla 300K veriyorlar. Bir emlak ofisi 500K çıkartabildiğini söylemişti. Üstünü duymadım.

- Bir de anlaşmalı oldukları sıfır konut projeleri var. Onun için şubeye gidip görüşmen lazım orada ekspertiz değerinin belirlediği sınırda kredi kullandırımı yapıyorlar. Oranını bilemiyorum ama 1'in altında olmalı.
0
Lethe
(17.03.23)
(8)

araba camına film çektirmek

rosey
Bunu hiç yaptırmadım ama trafikte çoğu arabanın camlarının koyu, filmli olduğunu görünce aklıma geldi. Hem yazın güneş sıcağını biraz kırar diye düşünüyorum.Hem de diğer türlü çok açık ayna gibi benim camlar herkes sana bakıyormuş gibi oluyor, rhatsızlık hissi.Yaptırmayan bir ben mi kaldım acaba çok
Bunu hiç yaptırmadım ama trafikte çoğu arabanın camlarının koyu, filmli olduğunu görünce aklıma geldi. Hem yazın güneş sıcağını biraz kırar diye düşünüyorum.
Hem de diğer türlü çok açık ayna gibi benim camlar herkes sana bakıyormuş gibi oluyor, rhatsızlık hissi.
Yaptırmayan bir ben mi kaldım acaba çok mantıklı değil mi yoksa bir sakıncası dezavantajı var mıdır.

kaç numara yaptırmak iyi olur?
0
rosey
(17.03.23)
karanlikta goremiyorum gibi oluyo aynalari. cami actigim oluyor. ama alisilir icerinin gozukmemesi hosuma gidiyor
0
ala09
(17.03.23)
ön camlara bir ton açık yaptır.
0
1917
(17.03.23)
gece sıkıntı oluyor .
0
deepex
(17.03.23)
bütün araclarıma film çektirdim, filmsiz yazın düşünmek istemiyorum.
ön yanlara daha açık renk film çektirmek gerekiyor.

en son bulduğum ideal kombinasyon llumar marka için;
ön yan camlar : atr 35
arka ve arka yan camlar : atr20
cam tavan : atr35 veya atr50
ön cam : air 80

gözler iyi değilse ön yan camlar için atr50 de olabilir.
0
nuisance
(17.03.23)
güneşi engelliyor şart bence.
2 numara iyidir. en açığın bir koyusu yani.
ön cama da şeffaf takıyorlar güneşi engelleyen.
0
jelly bear
(17.03.23)
film iyidir yazın klima tasarrufu sağlar, direk güneş ışığında pişmeinizi önler. arkalar koyu, ön yanlar onun yarısı, ön cam' a en açık şeklinde yaptırabilirsin, ama sakın ucuza kaçma, hem fimler çok adi oluyor pis pis kokuyor, hem de yapan adam işi bilmezse arka camın rezistansını felan kesiyor, başka mallıklar yapıyor, iyi bilen bir yere yaptır, önleri çok koyu yaparsan yansıma yapar rahatsız eder.
0
ravenudon
(17.03.23)
önce cama en en en en incesini çektir. sadece güneş koruyuculuğu olsun. polis ne kadar ince olursa olsun ön camda filmi gördüğü an söker haberin olsun.
0
false pretension
(17.03.23)
arabayı alırken bana bayiden ister misiniz demişlerdi. yanlış hatırlamıyorsam ön taraf 1,5 arkalar 2 olarak takılmıştı. hiç detay bilmiyorum sadece dereceler kalmış aklımda. ama güzel gerçekten. filmsiz arabaya binince farkı anlıyosun. ben arkadaşımın arabasına bindiğimde sanki arabanın içinde ışık patlıyo gibi olmuştu.
0
chanandler bong
(18.03.23)
(3)

saç boyamak hakkında

Olric
Yaklaşık 1 ay önce saçlarımı koyu kahveden bakır rengine boyadım. ilk boyadığımda dipler daha açık kalan yerler daha koyu oldu, birkaç gün bekleyip kalan yerleri tekrar boyayıp eşitledim.İki gün önce dip boyası attım ama bu sefer yine oralar daha açık oldu alt kısımlardaki boya 1 ay içinde aktığı iç
Yaklaşık 1 ay önce saçlarımı koyu kahveden bakır rengine boyadım. ilk boyadığımda dipler daha açık kalan yerler daha koyu oldu, birkaç gün bekleyip kalan yerleri tekrar boyayıp eşitledim.
İki gün önce dip boyası attım ama bu sefer yine oralar daha açık oldu alt kısımlardaki boya 1 ay içinde aktığı için. Eşitlemek için dün tekrar dipler harici kalan yerleri boyadım ama eşitlenmedi, dipler hala bir ton falan açık.
1) Bunun sebebi nedir? diplerin kendi saç rengimden gelmesi ve pigmentinin farklı olması mı?
2) Her dip boyası atmak istediğimde tüm saçımı tekrar mı boyamam lazım eşit olsun diye? (çünkü dipler gelene kadar açık bakır rengi akıp koyulaşıyor biraz haliyle)
3) Bir ton koyu boya alıp dipler geldikçe onunla boyamak mı daha mantıklı olur? (akıp koyulaştığındaki rengi değil de ilk boyadığımda tutan açık rengi daha çok beğeniyorum aslında, hep öyle açık tonda kalsın istiyorum ama yıkadıkça akıyor ben ne yapayım bu saça yahu, daha açık rengini mi almam lazım)
Teşekkürler :)
0
Olric
(17.03.23)
dipler daha cok acilir o yuzden uctan dibe dogru boyammasi lazim. daha kisa sure tutmaniz lazim. banir surekli akar ona yapacak bisi yok dip boyarken belki bi tik koyu tonu kullanin ya da az bekletin
0
ala09
(17.03.23)
koyu kahveden bakıra geçebilmek için önce saçınızın rengini açtırmanız gerekmez miydi?

bir de koyu kahve zaten hali hazırda boyaysa tutmaması ve koyu olması normal, işlem gören saç boyayı daha çok emip daha koyu oluyor, doğal saç renginiz dipler işlemsizse daha açık olması bakır rengi daha çok tutmuş olmasından olabilir.


ha koyu kahve işlemsiz doğal saç renginiz ise renk farkını bilemiyorum ama her halükarda daha açık bakır rengin tutması için açılması gerek normal şartlarda. ama bakır da zor bir renk olduğu için yine akacak ama bu kez daha açık bir renge dönüşecek.

çok zor renk, çok..
0
nonik
(17.03.23)
@nonik yok, ilk boyadığımda da kendi saçım üstüne boyamıştım, çok açık bir renk istemediğim için de açmadan boyadım. kaldı ki açıcı olmadan da gayet istediğim renk tuttu. istediğim renk de şu an diplerde olan renk ama bir türlü her yere denk getiremedim :D
daha az bekleterek deneyeyim bir dahakine, teşekkürler @ala09
0
🌸Olric
(17.03.23)
(4)

ekmek yapma makinası kullanan var mı?

sanemz
ekmeğin dokusu nasıl oluyor? videolardan gördüğüm dış yüzeyi çok sert içi de ufalanıyor gibi. almayı düşünüyorum da.
ekmeğin dokusu nasıl oluyor? videolardan gördüğüm dış yüzeyi çok sert içi de ufalanıyor gibi. almayı düşünüyorum da.
0
sanemz
(17.03.23)
annemde var, aynen oyle. tazeyken veya tost makinesinde kizartinca guzel bence. ama yakinda guzel ekmek yapan firin varsa tercih etmem.
0
lemmiwinks
(17.03.23)
Uzun süre önce kullanmıştık. Güzel ama çok uzun sürüyordu. Fırın ekmeğinin yerini tutamaz. Zaten bir süre sonra kenara kaldırılıyor.
0
dissendium
(17.03.23)
3 sene önce aldığımdan bu yana ekmeğimi hep kendim yaptım. Hiç dışardan ekmek almadım diyebilirim.

Fırından alınan, ekmek katkı maddesiyle şişirilmiş, pofuduk ekmeğe alışıksanız hoşunuza gitmeyebilir.

Bugüne kadar tarçınlı, mercimek unlu, çikolata parçacıklı, cevizli, kuru üzüm, kayısı parçacıklı, leblebili, susamlı, çörekotlu, keten tohumlu, kabak ve ayçekirdekli, her çeşit tahıllı ekmekler yaptım.

Gerçi günde sadece kahvaltıda, sadece bir dilim ekmek yerim :)

Akşamdan programlayıp sabah mis gibi ekmek kokusuyla uyanmanın zevkine doyum olmuyor.

Uzun sürüyor diyen arkadaş olmuş. Ekmeği istediğin saatten 3 saat önce haznesine her şeyi koyup düğmeye basıyorsun. Yapacağın başka bir şey yok.

Kendime aldığım en güzel hediyelerden biridir.

Not: Dış yüzeyi konusunda makinenin 3 farklı ayarı var. Sert, orta sert, yumuşak olmasını siz ayarlıyorsunuz.

Çavdar, Arpa, yulaf, mısır gibi diğer tahıl unlarıyla da ekmek yapabilirsiniz. Ancak en az üçte ikisi buğday unu olmak zorundadır. Aksi taktirde kabarmaz ve ufalanır. Sizin gördüğünüz ufalanma bu oranın tutturulamamasından olsa gerek. Normalde ufalanmaz.
0
Mirket
(17.03.23)
ekmeğin dokusunun makine ile değil kullandığınız un maya tuz yağ ve şekerin kalitesiyle alakası var. makina sadece karıştırıyor mayalandırıyor ve kabı ısıtıyor. makinedeki tek dezavantaj fırında pişirir gibi ekstra hidrasyon sağlayamıyor oluşunuz, o sebepten %70 ve üzeri hidrasyonlu hamur karışımı yapmakta fayda var.
0
egmardernagon
(17.03.23)
(5)

güvenlik kameraları için pc

duyurukullanıcısı
20-30 farklı lokasyona kurulacak sadece güvenlik kameralarını çalıştıracak pc nasıl seçmeliyiz. mekanlar tozlu falan olabilir ama bizi en az bi 5 yıl uğraştırmasın yani.en ucuz kaça toplanır bu tür pc'ler? veya özel bir çözümü var mıdır?20 farklı lokasyon yani 20 farklı pc işte 20*5 en az 100 kamera
20-30 farklı lokasyona kurulacak sadece güvenlik kameralarını çalıştıracak pc nasıl seçmeliyiz. mekanlar tozlu falan olabilir ama bizi en az bi 5 yıl uğraştırmasın yani.

en ucuz kaça toplanır bu tür pc'ler? veya özel bir çözümü var mıdır?

20 farklı lokasyon yani 20 farklı pc işte 20*5 en az 100 kamera falan kurulacak.
0
duyurukullanıcısı
(17.03.23)
Neden pc kuruyoruz? Özel bir nedeni var mı?

Özel bir nedeni yoksa güvenlik kamerası kayıt cihazları bu işi çok güzel yapıyor, işletim sistemi derdi yok (pc gibi) virüs girdi derdi yok vs vs.

4-8-16 kamera çalıştıran modeller var, lokasyona göre kaç kamera kurulacaksa ona göre cihaz seçilir.

Hepsini de cep telefonundan girip canlı izleyebilirsiniz, hepsi de birbirinden bağımsız kendi içindeki diske kayıt yapar.
0
John Bloor
(17.03.23)
@john
ekrandan izleme yapabiliyor muyuz? kayıt cihazı ile işte anlık geriye sar, ileri al, şu güne git vs.
0
🌸duyurukullanıcısı
(17.03.23)
Kayıt cihazı gerekiyor. PC demek virüs ihtimali demektir aynı zamanda.

Ucuz güvenlik sağlamak demek bazen sonuçları pahalıya patlayacak güvenlik demek olabilir.Hiç değilse kayıt için kullanılan HDD güçlü uzun süreli kullanıma dayanıklı bir şey olmalı
0
diyecevaplandı
(17.03.23)
bizim sitede kullandığımız, sanırım 16 kameralı bir sitem var, 2 tb hdd, monitör ve fiber doğrudan cihaza bağlı. monitörden yada internetten erişerek hem canlı hem de geçmişe dönük kayıtlara erişip izleyebiliyoruz. kayıt için yer kalmadıysa en eskiden başlayarak görüntüleri silerek yenisini kaydediyor.

ancak bunlar tek bir lokasyonda, sitenin etrafında olan kameralar. lokasyon'u yanlış anlamadıysam, 20-30 farklı lokasyon için daha profesyonel bir çözüme ihtiyaç duyulabilir.
0
altinci nesil caylak
(17.03.23)
PC üzerinde kayıt almak dvr kartları ile 2008 öncesinde kullanılan bir sistemdi. Şu an için eski teknoloji kaldı.

Bunun yerine analog sistemse dvr, ip sistemse nvr cihazları kullanılıyor.
Bu cihazlar 4-8-16-32-64-128-256 kanal olarak üretiliyor. Kayıt diski ise 1-2-4-6-8-16-24-48 v.s gibi ilerliyor.

5 kameralalık bir sistem için 8 kanal dvr+ 5 adet 2-5 mp ahd kamera + 1 adet ihtiyaca göre 1-4 tb güvenlik diski + kamera beslemesi için güç kaynağı optimum bir çözüm olur. Cihazlarıda bir dvr kabinet içine alırsanız çok daha sağlıklı olur.

Uzaktan izleme için internet gerekli, modem&switch üzerinden ethernet kablosu kayıt cihazının ethernet portuna bağlanacak.

Cihazlar üzerinde görüntü için vga&hdmi portu bulunur,kontrol içinde usb mouse kullanabilirsiniz. Yerelde ise mevcut bir pc varsa dvr yazılımı ile network üzerinden de izleme yapılabilir.

20 farklı lokasyon tek bir noktadan izlenecekse İş İstasyonu+Dvr yazılımı ile izlenebilir.
Tüm cihazlar bu yazılıma tanımlanabilir.
Bunun için port yönlendirme veya p2p bağlantılarının yapılması gerekir.
Dikkat edilmesi gereken nokta canlı izleme yapılacaksa hem merkez hemde uzak lokasyonlarda ki internet upload hızlarının yüksek olması gerekir.
0
sealth
(17.03.23)
(4)

kredi cekmek vs. doviz bozdurmak vs. kredi kartiyla odemek

buenosdias
merhaba, birine 70.000 lira vermem lazim. parayi 1 ay sonra alma ihtimalim var.doviz hesabimda bu para var. ama bozdurmak icime sinmiyor.kredi kartina basvursam limitim elverir mi bilmiyorum. kredi mi ceksem?siz olsaniz napardiniz?
merhaba, birine 70.000 lira vermem lazim. parayi 1 ay sonra alma ihtimalim var.

doviz hesabimda bu para var. ama bozdurmak icime sinmiyor.
kredi kartina basvursam limitim elverir mi bilmiyorum.
kredi mi ceksem?

siz olsaniz napardiniz?
0
buenosdias
(17.03.23)
kredi kartınızın limiti varsa nakit avans bakabilirsiniz belki. 1.36 idi en son faizler ykb'de.
0
cancoskn
(17.03.23)
kredi kartı nakit avans yada kmh hesabindan çekin.
0
nuisance
(17.03.23)
1 ay alma "ihtimalin" var ise bende döviz var sana da döviz olarak veririm döviz olarak alırım dersin.
0
1917
(17.03.23)
Döviz verilir döviz alınır usulü budur. Niye döviz verdin diye bozulan zaten 1 ay sonra ödemeyecektir eminim.
0
deepex
(17.03.23)
(2)

şiir dergileri

gule gule
merhaba, günümüzde yayınlanan şiir dergisi veya içinde şiirler paylaşan edebiyat özelinde nitelikli sayılabilecek dergiler var mıdır, varsa isimleri nelerdir? özellikle 90 sonrası doğumluların görece genç şairlerin şiirlerinin yayınlandığı.
merhaba, günümüzde yayınlanan şiir dergisi veya içinde şiirler paylaşan edebiyat özelinde nitelikli sayılabilecek dergiler var mıdır, varsa isimleri nelerdir?

özellikle 90 sonrası doğumluların görece genç şairlerin şiirlerinin yayınlandığı.
0
gule gule
(17.03.23)
buzdokuz
sadece şiir
0
black holes in the sky
(17.03.23)
varlık dergisi hala çok iyidir.
0
anten
(17.03.23)
(7)

ikametgahı geç güncellemenin cezası var mı

ted
ikametgahım şu anda yaşadığım evde değil. bunu 1.5 yıl sonra güncellemenin bir cezası var mı?
ikametgahım şu anda yaşadığım evde değil. bunu 1.5 yıl sonra güncellemenin bir cezası var mı?
0
ted
(17.03.23)
kağıt üzerinde var ama pratikte bakmıyorlar ona pek.

hatta adres boşsa e-devletten direkt kendin de yapabiliyorsun zaten işlemi. yakın bir tarih girip geçebilirsin.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(17.03.23)
ben 4 yıl ikametgahsız yaşadım, 4 yıl sonra ikametgahımı oturduğum yere aldırmam gerekti, nüfus müdürlüğüne gittim 186 lira cezası çıktı, onu da peşin ödemede %20 indirim uyguladılar.
ceza çıkarsa yüksek ihtimalle e-devletten yapamazsınız hata verir, bana verdi.
nüfus müdürlüğüne gidin ordan yaptırın cezanızı ödeyin paşa paşa hayatınıza devam edin.
0
egmardernagon
(17.03.23)
sizin durumunuzda hayır yoktur. geçen hafta taşındım da diyebilirsiniz.
0
elorelia
(17.03.23)
1,5 yıl önceki evinize başkaları taşınıp kendi ikametlerini değiştirirken sizinki boşa düştüyse ceza çıkar, eski adreste hâlâ kayıtlıysanız bir şey çıkmaz.
0
kobuzchu kiz
(17.03.23)
önceki evinizde birileri oturmaya başladıysa sıknıtı. ikamet aldırmadan, kira sözleşmesi yapanlar su faturası yapanlar filan var.
0
ShadowOfMoon
(17.03.23)
Var, başıma geldi. Eğer ikametgahının olduğu eve başkası taşınırsa senin ikametgahın düşer ve ceza yersin.
0
kimlanbu
(17.03.23)
ikametgahı güncellememenin cezası yoktur, ikametgahsız olmanın var, o da 6 ay içinde olmazsa. benim yaklaşık üç sene oturmadığım bir evdeydi ikametgahım hiç bir şey olmadı, üç sene sonra bir iş için gittiğim müdürlükte bu şekilde bilgilendirildim. yani benim o evdeki ikametgah bir şekilde düşse ve ben yeni bir yere aldırmamış olacağımdan ceza yiyecektim. herhangi bir yerde ikametgahım olduğu için sorun olmadı.
0
fakat
(18.03.23)
(7)

araç ilk kez yıllık bakıma götüreceğim. sorularım var

ShadowOfMoon
Merhaba. 2. el aldım aracı, araç 1.6 dizel 2018 otomatik opel astra j. 15 bin bakıma götürüyorum 178bin kmde şu an. 10 bin kmde bir götür diyen de var. Aslında 10 bin km olmadı bile, 1 yıl dolduğu için götüreceğim.-Yağ değişimi-Filtre değişimi (hava polen mazot yağ)-Ön düzen kontrol-balata kontrolM
Merhaba. 2. el aldım aracı, araç 1.6 dizel 2018 otomatik opel astra j. 15 bin bakıma götürüyorum 178bin kmde şu an. 10 bin kmde bir götür diyen de var. Aslında 10 bin km olmadı bile, 1 yıl dolduğu için götüreceğim.

-Yağ değişimi
-Filtre değişimi (hava polen mazot yağ)
-Ön düzen kontrol
-balata kontrol

Motor yağı kendim aldım ve filtreleri de kendim aldım interenetten güvenilir yerlerde. Daha ucuza gelsin diye. Bir servise üsttekiler için fiyat sordum, 500 lira dedi bakıma üsttekiler ve aldıklarımı takmaya. Çok mu sizce?


Bir önceki bakımlarda şunlar değişmiş
-151000 km 03.12.21 de motor yağı, motor filtresi, hava ve polen, yakıt filtresi
-168bin 11.03.22 Hava filtresi, polen, Yağ filtresi, motor yağı 5w30 , zincir değişimi. Arka disk ve ön fren balata değişimi. ön balata filtresi. Bakım. Arka disk değişmiş

1.6 dizel motor olduğu için kayış yok. zincir varmış.


Sorularım

1- bunlar dışında bir şeye gerek var mı sizce? mesela silecek cam suyu vs gitmişken? silecek cam suyu da mı alsam? daha ucuza gelsin diye kendim alayım diyorum. Benzincilerde alsam doldururlar mı? yağ gibi boşaltılıyor mu öncesinde yoksa ekleme yapılsa da sıkıntı olmaz mı?

2- Rot balansa gerek var mı? Direksiyonu bırakınca bazen sağa kayabiliyor. rot balanstan mı anlayamadım. Muayeneyi geçti mesela bu haliyle. rot + balans 700 lira dedikleri için çok geldi bana. böyle kalsa ne olur? uzun yollar da yaptım. direksiyonu çok bırakmıyorum zaten.

3- rot balans için ayrı bir yere götürsem de olur mu, belki daha ucuza bulurum.

4- alt motor yıkama vs bunlara gerek var mı

5- 15 bin km mi, 10 bin km mi ,bunlar dolmamışsa yılda 1 mi götürmeli? 178 bin kmde şu an.


Teşekkür edeirm yardımlarınız için
0
ShadowOfMoon
(17.03.23)
1- yok, cam suyu falan dert etme hocam Shell'den alıver onlar depo dolarken doldurur zaten kendin yapmak istemezsen.
2- rot balans ihtiyacı olsa hissettirdi diye düşünüyorum öyle bazen sağa çekme gibi değil de, sürekli olurdu. Lastiklerden olabilir.
3- rot balansı lastik değişeceğin zaman halledersin
4- kesinlikle hayır.

500 tl bu işler için çok bu arada.
0
giovanne
(17.03.23)
@giovanne +1 ; orada göremediğim zincir değişmiş ,devir daime dair bir işlem yapılmamış mı ? Malum önümüz yaz ve araç sahiplerinin en çok motor yakma sebeplerinin başında gelir. O değişmiş mi en azından satın aldığınız yerden teyit edin. Yarım saat sürmeyecek bir işe 500 cidden çok.
0
synax
(17.03.23)
500 tl iscilik normal abi paranin degeri mi kaldi :) bende 500 lira vermistim 3 ay once.
0
tahtakafa
(17.03.23)
1 - cam suyu bakımdan bakıma koyulan bir şey değil, azaldıkça kendin koyarsın zaten.

2 - sağa çekiyorsa rottandır, önemli bişey. balans konfor için gerekli, ama rot sürüş için önemli rota baktır mutlaka. Rot balans ayrı bir sektör, gitiğin yerde olmaz zaten. Bir rotcuya gidip rot ayarına baktır, belki değişmesi gereken parçalar olabilir.

Bakıma gitmeden rota git ki, parça değişecekse onalr da aynı yerde değişir ve daha mantıklı olur fiyat.

Sonra rotcuya geri döner ve ayar yaptırırsın.

3 - üstte yazmışım farkına varmadan

4 - asla yapma, su taşıtların düşmanıdır. yoğun bir tuzlu yolda sürüşü yaptıysan alt yıkama belki, ama motor yıkama asla yaptırma

5 - her araçta farklı oluyor, ama son yılalrda yağ teknolojisi çok gelişti ve yeni arabalar genelde 15 bin km. zaten ticari araç değilse bir yılda ancak doluyor km.

Trigger kayışı değiştir mutlaka diyecektim, ama 168 binde zincir değişimi yazmışsın, sanırıma araç kayışlı değil.
0
John Bloor
(17.03.23)
cam suyunu kendiniz de koyabilirsiniz ama dikkat edin cam suyu deposundan başka yere koymayın. yerini bilmiyorsanız kullanma kılavuzundan bakın. motor yağına karıştırırsanız arabayı çekici ile götürmeniz gerekebilir.

bakım periyodu da kullanma kılavuzunda yazar.
0
inheritance
(17.03.23)
Kırmızı antifiriz+saf su (50-50)

Bazı ustalar saf su diyince uzaylı görmüş gibi bakıyor
0
piranase
(17.03.23)
1- şimdi farkettim de soğutma suyu yazmamışsınız ve hiç değişmemiş sanki. Antifiriz sıcak iklimde de olsanız paslanma ve fazla ısınma için de kullanılıyor. Saf su kireç için
2- tekerleri ve jantları kontrol ettirebilirsiniz (rot-balanscı bakar sanırım). Bunlardaki yamukluk da aracın dengesini bozabiliyor
0
piranase
(17.03.23)
(2)

Kalemli tablet önerisi

dissendium
Merhabalar. Lenovo M10 Plus tablet almayı düşünüyorum. Lenovo tablet kullananlar yorum yapabilir mi? Apple dışında kalemli tablet önerir misiniz? Sağ olun.
Merhabalar. Lenovo M10 Plus tablet almayı düşünüyorum. Lenovo tablet kullananlar yorum yapabilir mi? Apple dışında kalemli tablet önerir misiniz? Sağ olun.
0
dissendium
(17.03.23)
Microsoft Surface Pro ailesi.
Bütçenize göre alt model seçin.
0
alfired
(17.03.23)
Huawei matepad11 uygun fiyata ikinci el bulmak mümkün. Ben 5e almıştım bir sene garantili. Kalem ve klavyeli kılıfı ile birlikte verenler çok. Donanımı ve Ekranı güzel ses sistemi mükemmel. Google servislerini gspace uygulaması ile kullanıyoruz sorun yaşamadık
0
hasmetizm 2046
(17.03.23)
(2)

Cümle içinde kullanmayı bilmiyorum ama..

cosmicgadin
Tavuk yemi ne demek? Böyle bir tabir varmış sanırım. Antalya taraflarında.bizim buralarda buna tavuk yemi denir gibi.. Bir şey, bir davranışa karşı. Ne olabilir bilen?
Tavuk yemi ne demek? Böyle bir tabir varmış sanırım. Antalya taraflarında.bizim buralarda buna tavuk yemi denir gibi.. Bir şey, bir davranışa karşı. Ne olabilir bilen?
0
cosmicgadin
(17.03.23)
İlk aklıma gelen yemekle ilgili birşey oldu mesela bulgur pilavı, yulaf vs gibi, bu nasıl yemek böyle tavuk yemi gibi. Ya da porsiyon anlamında küçük.

Davranışa karşı bilemedim, belki kandırmak anlamında olabilir.
0
Coma
(17.03.23)
Normalde bir insanın yiyeceği yemeği beğenmemek anlamında.
Ot olabilir büyük ihtimal ya da yukarıda yazılan gibi yulaf vs.
"Ben bunu yemem, bu bizim oralarda tavuk yemi olarak kullanılıyor" gibi
0
etna
(17.03.23)
(1)

Sony Xz premium telefon tamircisi

velasco
Merhaba,6 yıldır sony xperia Xz premium kullanmaktayım ve telefonuma aşığım desem yeridir. Halen ilk günkü gibi ne bir donma, yavaşlama ne de bataryasında zayıflama var. %93 batarya sağlığı görünmekte. Ancak açıp kapama kısmında sorun oluşturmaya başladı. Yeni telefonlara saçma sapan paralar vermek
Merhaba,

6 yıldır sony xperia Xz premium kullanmaktayım ve telefonuma aşığım desem yeridir. Halen ilk günkü gibi ne bir donma, yavaşlama ne de bataryasında zayıflama var. %93 batarya sağlığı görünmekte. Ancak açıp kapama kısmında sorun oluşturmaya başladı. Yeni telefonlara saçma sapan paralar vermek istemiyorum. Sony'de malum türkiye'den çekildi. İstanbul/Kadıköy çevresinde bildiğiniz iyi telefon tamircisi var mıdır? Bu telefonu daha bir 5 sene kullanırım. Halen birçok özelliği güncel telefonlardan daha iyi.
0
velasco
(17.03.23)
arifler yine bi nebze iyi ama kadıköy telefoncu ve yazıcıoğlu esnafına zerre güvenmiyorum.
0
deepex
(17.03.23)
(2)

Spa tam olarak nedir? Spor salonunda spa/sauna vs nasil kullaniyoruz eli15?

aguen
Merhaba duyuru,Zorla spora yazilalim diye iki kadin arkadasim kafa sisirdi ama daha iki hafta gecmeden ihanete ugradim bekledigim uzere.O kadar para verdim sonuna kadar kullanicam tirmanma duvarini bile kullanicam. Public havuz kurallarina da tabii ki hakimim de hic saunaya spaya gitmedim asiri anks
Merhaba duyuru,

Zorla spora yazilalim diye iki kadin arkadasim kafa sisirdi ama daha iki hafta gecmeden ihanete ugradim bekledigim uzere.

O kadar para verdim sonuna kadar kullanicam tirmanma duvarini bile kullanicam. Public havuz kurallarina da tabii ki hakimim de hic saunaya spaya gitmedim asiri anksiyete sahibi erkek bir birey olarak.

Saunanin kurallarini davranislarini cozdum onda sikinti yok gibi, rezervasyon yaptirip gidecegim iki adet havlumla 15dk rahatlayip cikacagim ama

spa nedir cidden hicbir sey anlamadim halp
0
aguen
(17.03.23)
Hocam bazı yerde suya sokuyorlar, bazı yerde beline, sırtına bir iki sıcak taş koyup masaj falan yapıyorlar. Strese sokma kendini Raat ol :)

Yalnız, genelde ilave ücret gerektirir. Ona dikkat et.
0
Mirket
(17.03.23)
spayı salla. ağır idmanın üstüne bol su + sauna = 100 yaşına kadar yaşarsın.
0
alperz
(17.03.23)
(6)

Fransadan ne getirilir goturulur

optimistbakunin
Düzenli olarak turkiye fransa arası git gel durumu var. Bu sürede gelir amaçlı ne getirilip goturulebilir. Amazondan vs bakarak kıyasladım ama gözüme net çarpan bir sey olmadı o yuzden sormak istedim
Düzenli olarak turkiye fransa arası git gel durumu var. Bu sürede gelir amaçlı ne getirilip goturulebilir. Amazondan vs bakarak kıyasladım ama gözüme net çarpan bir sey olmadı o yuzden sormak istedim
0
optimistbakunin
(17.03.23)
iphone
ipad
airpods
playstation
xbox

ekran kartı
0
Erestor
(17.03.23)
aga bana bir şişe pastis getirirsen çok sevinirim. ücreti mukabilinde...

www.carrefour.fr
0
alperz
(17.03.23)
@alperz hahshsha düzenli olacak hocam kâr marji yuksek seyler ariyorum. Ama musait olur da unutmazsam hediyemde olur o muhim degil

@erestor apple grubunu ıraktan falan getiriyorlar baya baya. Belki spesifik bur seyler vardir da avrupada olmayi kârlı hale getiren onu dusunmustum
0
🌸optimistbakunin
(17.03.23)
telefon sıkıntı kayıt vs işlemleri için ama ben olsam macbook, xbox falan getirirdim. yarı yarıya fark var konsollarda özellikle, hastası da bol olduğu için dosta gider bence.
0
erty_ksk
(17.03.23)
duzenli de olur hocam. pastis cok severim. raki yerine icerim her turlu. konusalim. mesaj aticam.
0
alperz
(17.03.23)
Fransız marka ürünlerden getirip insta.da satabilirsiniz.
0
take stay
(17.03.23)
(5)

iPad için kalem (9. nesil)

gallienus
iPad'de çizim yapmak için kullanılacak, orjinali yerine alabileceğimiz en makul kalemi arıyoruz. Çizim yapılacağı için orjinal Apple Pencil alsak tabi ki en doğrusu ama şu an muadil bir kalemle başlamak istiyor arkadaş. İlerleyen süreçte çizime devam etme durumu olursa orjinal kaleme geçmek dert değ
iPad'de çizim yapmak için kullanılacak, orjinali yerine alabileceğimiz en makul kalemi arıyoruz. Çizim yapılacağı için orjinal Apple Pencil alsak tabi ki en doğrusu ama şu an muadil bir kalemle başlamak istiyor arkadaş. İlerleyen süreçte çizime devam etme durumu olursa orjinal kaleme geçmek dert değil zaten.

Var mıdır tavsiyeniz?
0
gallienus
(16.03.23)
Hiçbiri Apple Pencil’in yerini tutmayacaktır ama belki logitech crayon olabilir.

düzeltme: crayon’u daha ucuz sanıyordum. apple pencil varken o alınmaz, başka bir şey de alınmaz :)
0
orient blue
(16.03.23)
crayon da mantıklı değil ki. 1900tl. ben ipad pro için muadil bir kalem almıştım aliexpress’ten ama çok kötüydü. ucuz etin yahnisi mevzusu. gidip kendi kalemini aldım. biraz tuzlu ama parasını hak ediyor.
0
Erestor
(17.03.23)
Erestor +1
Muadillerine vereceği paraya yazık. Apple pencil gerçekten parasını hak ediyor. Aldıktan sonra kesinlikle pişman olmaz
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(17.03.23)
çizim yapacaksan apple pencil'in rakibi yok. sadece not falan alacağım deseydin çakmalarına bakabilirsin derdim ama çizim için o yan sanayi olanlar yerini tutamaz.
0
roket adam
(17.03.23)
ipad kalemi gibisi yok lütfen başka bir şey alma. işi gereği hem ipadde hem çeşitli diğer tabletlerde sürekli çizim yapan biri olarak söylüyorum.
0
nolmus yani
(17.03.23)
(5)

Minik bir pasaport sorusu

m e b
Selamlar.Salı günü pasaport başvurumu yapmıştım, bugün kontrol ettiğimde "Pasaportunuzun basımı tamamlanmıştır." şeklinde bilgi gördüm. Benimki de mi aylar sürer gelmesi?
Selamlar.
Salı günü pasaport başvurumu yapmıştım, bugün kontrol ettiğimde "Pasaportunuzun basımı tamamlanmıştır." şeklinde bilgi gördüm. Benimki de mi aylar sürer gelmesi?
0
m e b
(16.03.23)
Hayır sürmez. 3 ay önce başvuranların hala basım öncesi kontrol aşamasında. Sizinki basılmış, kargoya verme aşaması kalmış.
0
Cesario
(16.03.23)
@Cesario, benimki niye çok kısa sürede tamamlanmış ki? Duyuruda arama yapınca sizinki de dahil bir sürü gecikme olduğunu gördüm.
0
🌸m e b
(16.03.23)
Yola çıkmıştır, bu hafta elinize geçer muhtemelen. Hayırlı olsun. Yeşili pasaport muydu?
0
en bi orijinal
(16.03.23)
sebebi yazildi, bugun debe'deydi (bkz: #150356353)
0
supergirl
(16.03.23)
@en bi orijinal: çok teşekkürler. Hayır, bordo maalesef.

@supergirl: yarı yarıya haklı ve haksız bir entry sanki ya o. Çünkü mağdur olan da çok, hiçbir gecikme olmadan doğrudan alan da var.
0
🌸m e b
(17.03.23)
(6)

Ufak daire nasıl kesebilirim

optimistbakunin
Kağıdi cismi egip bukmeden yaklasik 10 kurus çapında yani 1cm çapında daireler nasıl kesebilirim. Delgeçin biraz buyuk delik açanı diyebiliriz.Var mı alet edevat bir yolu ya da
Kağıdi cismi egip bukmeden yaklasik 10 kurus çapında yani 1cm çapında daireler nasıl kesebilirim. Delgeçin biraz buyuk delik açanı diyebiliriz.
Var mı alet edevat bir yolu ya da
0
optimistbakunin
(16.03.23)
10 kuruşu kağıdın üzerine koyup etrafından defalarca pilot kalem ile çizin. Mürekkep kağıdı eritecek. Siz de pıt diye çıkarırsınız istediğini daireyi.
0
irene
(16.03.23)
@irene dedigin şekli iğneyle dele dele de yapıyorum dövme makinasi gibi ama cisme zarar vermeden pratik bir sekilde kesimden bahsediyorum. Çevresi puruzleniyor senin dedigin sekilde
0
🌸optimistbakunin
(16.03.23)
Daireleri önce hafifçe kurşun kalem ile çizip sonra çizdiğiniz yerin üzerinden maket bıçağı veya neşter ile geçebilirsiniz. Ancak elinizi değil, kağıdı hareket ettirerek keserseniz çevresi pürüzsüz olur.
0
irene
(16.03.23)
Kaç adet keseceksiniz ?
0
dunyatuhaf
(16.03.23)
Silhouette cameo kullanıyorum bu tip şeyler için. Etiket yapan yerler kesebilir sürekli ihtiyaç oluyorsa.
0
nop
(16.03.23)
ustteki yazarin dedigi gibi pergel kesiciler var onlardan alabilirsiniz. maket dukkanlarinda bulunabilir ben guven sanat'tan almistim zamaninda. Adet olarak coksa lazer kesicisi olan bir ozalitcide kestirebilirsiniz.

ornek ; www.super-hobby.it
0
mirafiori
(17.03.23)
(3)

psikolojik araştırma

egnaro
Selamlar, tezim için araştırma yapıyorum ve üç psikolojik durumun etkisini anketlerle ölçüyorum. Linkten katılırsanız hem bana, hem bilime verdiğiniz destek için minnet duyarım.https://sabancimanagement.qualtrics.com/jfe/form/SV_4YrRVsPf8DafjRYAyrıca kendinize dair almak feedback almak isterseniz ge
Selamlar, tezim için araştırma yapıyorum ve üç psikolojik durumun etkisini anketlerle ölçüyorum. Linkten katılırsanız hem bana, hem bilime verdiğiniz destek için minnet duyarım.

sabancimanagement.qualtrics.com

Ayrıca kendinize dair almak feedback almak isterseniz geri dönüş yaparım. :)
0
egnaro
(16.03.23)
Gönderdim kolay gelsin. Bu saatte dolduran çok kişi yoktur diye düşünüyorum feedback mümkünse Dmden bekliyorum :)
0
aguen
(17.03.23)
Merhaba ben de azönce doldurdum. Araştırma hakkında ve cevaplarımın ne gösterdiğiyle ilgili geri bildirim yaparsanız sevinirim.
0
bitanisanseversin
(17.03.23)
tamamdır dönüş yapıyorum özelden :)
0
🌸egnaro
(19.03.23)
(1)

Excel ogrenmek isteyen is arkadasi

unidentified floating object
Ben calisirken ogrendigim icin nereden ogrenirim sorusuna cevap veremedim de onerebileceginiz bir kaynak var mi ben de arkadasa paslayayim?
Ben calisirken ogrendigim icin nereden ogrenirim sorusuna cevap veremedim de onerebileceginiz bir kaynak var mi ben de arkadasa paslayayim?
0
unidentified floating object
(16.03.23)
deepex
(17.03.23)
(4)

Bi şey olur mu?

cosmicgadin
yokluktan Fırın kağıdı yerine kıymanın sarılı olduğu,kasabın verdiği kağıdı fırında kullanan arkadaşımımız ölümümüze sebep olur mu? Kağıt eridi köftelerin a
yokluktan Fırın kağıdı yerine kıymanın sarılı olduğu,kasabın verdiği kağıdı fırında kullanan arkadaşımımız ölümümüze sebep olur mu? Kağıt eridi köftelerin a
0
cosmicgadin
(16.03.23)
Ben olsam kofteleri yemem. Pilastik yapismistir kofteye hep.
0
zimbirik
(16.03.23)
Onu yapacağına bir borcam içinde fırınlayabilirdi.
0
ruhen hastayim ben
(16.03.23)
yerse bu tip hatalar yapmaya devam edebilir
yapışan yerleri komple kesebiliyorsa ne ala
0
bir soru sorcam
(16.03.23)
Yapışmadı. Sadece kağıt plastik gibi büzüştü. Yalnız tadı çok güzel olmuş.
0
🌸cosmicgadin
(16.03.23)
(3)

istanbul'da gram altın nerden alınır?

izole
bir süredir internetten bakınıyoruz.ücretsiz kargo ile kapıya kadar gönderen siteler var ama fiyatlar biraz uçuk geldi bana. şöyle sertifikalı kayıtlı kuyutlu altın satan düzgün bir yer nerden buluruz? nisbeten düşük (8-10bin gibi) bir miktar nakiti fiziki altına çevirmeyi düşünüyoruz. mutlaka kapal
bir süredir internetten bakınıyoruz.ücretsiz kargo ile kapıya kadar gönderen siteler var ama fiyatlar biraz uçuk geldi bana. şöyle sertifikalı kayıtlı kuyutlu altın satan düzgün bir yer nerden buluruz? nisbeten düşük (8-10bin gibi) bir miktar nakiti fiziki altına çevirmeyi düşünüyoruz. mutlaka kapalıçarşıya mı gitmek lazım?
0
izole
(16.03.23)
internet/kredi kartı ile öyle. Herhangi bir kuyumcuya gitsen daha uyguna bulursun. Kadıköyde dolu mesela. (Nadirgold'un paketli altınları var)
0
nhk ni youkosu
(16.03.23)
10 gr altın için o kadar uğraştışığına değmez. Her kuyumcuda vardır zaten o paketli altınlardan.
0
synesthesia
(16.03.23)
Kapalı çarşıya git. Sıkı bi pazarlıkla eski tarihli bi Cumhuriyet bi çeyrek alırsın sen o parayla.
0
Mirket
(16.03.23)
(2)

Bı deprem korkusundan nasıl kurtulacağız

dunyatuhaf
Sürekli ev sallanıyor hissi, iyice korkuttu . Zaten büyün depremleri hissettik bina yüksek olduğu için sallandık .Eşimin psikolojisi bozuldu onda zaten kulak problemi var sürekli başı döner, ben de yab yakın zamanda antidepresanı bırakmıştım . .Otururken bile bedenimizi çok takip ettiğimiz için süre
Sürekli ev sallanıyor hissi, iyice korkuttu .
Zaten büyün depremleri hissettik bina yüksek olduğu için sallandık .
Eşimin psikolojisi bozuldu onda zaten kulak problemi var sürekli başı döner, ben de yab yakın zamanda antidepresanı bırakmıştım . .
Otururken bile bedenimizi çok takip ettiğimiz için sürekli sallanıyormuş gibi oluyoruz .
Bina çok katlı .
Ne yapabiliriz arkadaşlar .
EgErsiz ilaç milaç bişeyler var mı düşüncenizi mi değiştireceğiz ?
Siz neler hissediyorsunuz .
Neler yapıyorsunuz .
0
dunyatuhaf
(16.03.23)
Zamanla geçiyor (Gölcük depreminden tecrübe)
Ama takıntı haline de getirmemek lazım. Başka şeyler düşünmeye çalışın.
Takıntı haline gelirse de psikolojik destek şart.
0
Mirket
(16.03.23)
Sürekli acaba sallanıyor muyuz diye kuruntu yapmayın. Çıkın yürüyüş yapın. Kafa dağıtın.
0
mekaniker
(17.03.23)
(3)

Cambly ve Alternatifleri

Kirmizibavul
Merhaba, Cambly kullanip ta sorun yasayan ya da memnun kalmayan var mi? konusma pratigi yapmak icin hangi platformu tercih etmeli?
Merhaba, Cambly kullanip ta sorun yasayan ya da memnun kalmayan var mi? konusma pratigi yapmak icin hangi platformu tercih etmeli?
0
Kirmizibavul
(16.03.23)
prepy yi terch edebilirsiniz, fiyat olarak daha uygundur.
Native öğretmenleri seçmenizi tavsiye etmem ,çünkü genelde tek bir dil bildikleri için öğrenciyi tam olarak anlayamazlar, ingilizceyi ikinci dil olarak öğrenenlerden ders almanızı tavsiye ederim. Örneğin ülkeyi filipin diye seçip kendinize uygun öğretmen bakabilisiniz.
0
mrctrk
(16.03.23)
Ama sizin bi hafta icinde maximum pratigi yapmaniz gerekiyor yanlis anlamadiysam onceki duyurunuzdan. Bu kriter varsa bu soruya cevaplar degisebilir.
0
zimbirik
(16.03.23)
@zimbirik doğrudur. 5 gün boyunca akşamları yarım'şar saat almak istiyorum ama cambly'de böyle bir seçenek yok. bir ayın hepsini ödemek zorundasın.
0
🌸Kirmizibavul
(16.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.