Giriş
(5)

2019'u kaybetmenin akp'ye etkileri neler oldu?

avatar is back
psikolojik olarak sormuyorum, neler kaybettiler neler oldu? en büyük para kaynaklarından bazıları gitti. tarikat ve derneklere artık para aktarılmıyor. başka?benim en çok dikkatimi çeken artık istanbul ve ankara'da boy boy tayyip ve akp fotoları olmaması.özellikle 14 mayıs 2023'ü etkileyecek olan şe
psikolojik olarak sormuyorum, neler kaybettiler neler oldu? en büyük para kaynaklarından bazıları gitti. tarikat ve derneklere artık para aktarılmıyor. başka?

benim en çok dikkatimi çeken artık istanbul ve ankara'da boy boy tayyip ve akp fotoları olmaması.

özellikle 14 mayıs 2023'ü etkileyecek olan şeyleri merak edip soruyorum
0
avatar is back
(19.03.23)
belediyeler aracılığı ile halka dokunamıyorlar.
0
calmdown
(19.03.23)
Çok bir kayiplari olmadi zira olsaydi imamoglu ile bu kadar ugrasamazlardi.

Yargi, denetim mekanizmalari ve bürokrasi hâlâ akepenin elinde. Seçimi kaybetseler dahi ülkeden temizlenmeleri olanaksiz.
0
Yourcousinmarvinberry
(19.03.23)
bana da bir şey kaybetmiş gibi gelmiyorlar. milletin hala ödü kopuyor silivri soğuk diye. ne zaman tayyip gider bakanlıklar değişir o zaman kaybederler düzen değişmeye başlar zannımca.
0
sanemz
(19.03.23)
onlar yapamaz yönetemez, sosyal yardımları kesecekler vs gibi bir çok kara propagandayı silmesi

bir diğeri akp yenilmez erdoğan bırakmaz efsanesinin sonu.
0
anon1m
(20.03.23)
çamlıca tepesine gidiyorsun, tamamen akp dizaynı ama ekran ibb imamoğlu var. böyle stratejik reklam bölgelerini kaybettiler.
0
mikahakkinen
(20.03.23)

Üsküp Matka Kanyonu ve Vrelo Mağarası

put it in your appropriate place
3 yetişkin ve 5 yaşındaki çocukla Üsküp'e gideceğiz. Önceden nasıl özel tur ayabilirim? Özelden kastım bizi götürecek, geri getirecek vs.Daha geniş sorayım, önceden ayarlamaya gerek var mı yoksa gittiğimizde oradan ayarlayabilir miyim?
3 yetişkin ve 5 yaşındaki çocukla Üsküp'e gideceğiz. Önceden nasıl özel tur ayabilirim? Özelden kastım bizi götürecek, geri getirecek vs.

Daha geniş sorayım, önceden ayarlamaya gerek var mı yoksa gittiğimizde oradan ayarlayabilir miyim?
0
put it in your appropriate place
(19.03.23)
(6)

Almanya'ya LGBT olarak iltica ve dernek desteği

emroy
Merhaba, Ben ve partnerim iltica sürecindeyiz ama Almanya'ya gittiğimizde mutlaka LGBT derneklerinin desteğine ihtiyacımız var. Çünkü süreç hakkında araştırma yapmamıza rağmen yeterli bilgiye sahip değiliz. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var.
Merhaba,
Ben ve partnerim iltica sürecindeyiz ama Almanya'ya gittiğimizde mutlaka LGBT derneklerinin desteğine ihtiyacımız var. Çünkü süreç hakkında araştırma yapmamıza rağmen yeterli bilgiye sahip değiliz. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var.
0
emroy
(19.03.23)
iltica konusu ne sebeple olursa olsun sıkıntılı ve zorlu bir süreç. Sonrasında da zorlu.

Sadece cinsel tercihiniz yüzünden iltica etmeniz kolay değil.
İltica hakkı çok ciddi hayati tehlike söz konusuysa tanınıyor genelde.
Öyle kolay olsaydı, türkiye'de herkes bunları zorlardı.

Diyelim ki iltica statüsü aldınız, bu öyle oturum ya da vatandaşlık gibi değil.
Mesela birçok ülke iltica statüsündeyken geldiğiniz ülkeye dönmenize müsaade etmez.
Buna ok olabilecek misiniz?

Bir avukatla görüşün ama çok zorlu bir süreç haberiniz olsun.
0
anten
(19.03.23)
Bir insanin sirf cinsel yönelim sebebiyle iltica edebilecek olmasi bana da asiri fantastik geliyor. Kaldi ki bizim memlekette sirf bunun için escinsel rolü oynayacak binlerce hetero bulunur.

Hani Afganistan'da yasasan ve Taliban senin için recm fetvasi verse ok de...
0
Yourcousinmarvinberry
(19.03.23)
merhaba. sanırım şu siteden konuyla alakalı bilgi edinebilirsiniz. www.queer-refugees.de

eşcinseller için, Türkiye yaşanılabilir ülke değil. böyle bir ortam sağlanmıyor.
ülkenin en tahsilli kesiminin buluşma yeri olan ekşi sözlük'te, bir sürü homofobik entry var. ülkenin geri kalanını düşünemiyrum. yani kesim farketmeksizin, toplum kabul edici değil.
(ekşi platformu, hıomofobik söylemleri onaylamasa da, herhangi bir aksiyon almayarak bu homofobinin yayılmasına maalesef katkı sağlıyor. -bu ayrı mesele-)

mevcut devlet yetililerinin, din işleri başkanının lgbt hakkındaki sözleri veya fetvaları bu insanları tehlikeye sokuyor. bana göre iltica kabul edilebilir. tabii karşı tarafın ilticada rol yapacak kimseleri anlamayacak kadar saf olduğunu düşünmüyorum.

umarım kabul edilirsiniz. mutluluklar dilerim. güzel yaşayın.
0
Leonardo~Da~Vinci
(19.03.23)
yereldeki derneklerle iletisime gecseniz oralar araciligiyla yurtdisi kontaklari bulmaniz daha kolay olur gibime geliyor.

not; biraz salliyorum ama
0
hewit
(19.03.23)
arkadaşlara katılmıyorum bu sebeple iltica edebilirsiniz ancak tr bu konuyla alakalı devlet tarafından bir zorluk gördüğünüzü ispatlamanız lazım.
0
paintov
(20.03.23)
İsveçe bu nedenle iltica edilebildiğini biliyorum. Hatta şu son yıllarda tayyibin ve hükümetin ağzından çıkan cümleler sonrasında ve geçenlerde eşcinsellik karşıtı yapılan hareket sonrasında isveç buraya gelip yaşayın, biz size bir hayat sunarız dedi.

İltica etmek zor iş ama eşcinselseniz türkiyedeki hayatta gerçekten zor ve tehlikeli.

Ben bilmiyorum Isveç'teki güncel kuralları, ama değerlendirecekseniz araştırabilirim sizin için.
0
zimbirik
(20.03.23)
(3)

içki bozulur mu?

arveles gibiyim
cin vardı. geçen hafta cuma açmıştım.
cin vardı. geçen hafta cuma açmıştım.
0
arveles gibiyim
(19.03.23)
distile ickiler bozulmaz. icinde cok fazla alkol oldugu icin mikroorganizmalar ilisemiyor.

en az 1 sene tadini korur, yillar sonra elbette tadini kaybeder parca parca. ama yine de vucudu rahatsiz edecek bir bozulma yapmaz.
0
antikadimag
(19.03.23)
3 senelik cini ara ara içiyorum
0
deepex
(19.03.23)
Ağzı kapalı sakladıysanız bir haftada hiçbir alkollü içki bozulmaz.

Bozulması için içerisindeki alkolün buharlaşıp geriye alkolsüz bir sıvı kalması gerekir ki bu da zaten bozulmamış olsa dahi içmek isteyeceğiniz bir şey olmaz.

Bira ve şarap gibi mayalanarak üretilen içkiler cin, vodka gibi distile içkilere göre daha çabuk içilemez hale gelir ama 1 hafta çok kısa bir süre, hiçbir şey olmaz.
0
akhenaten
(19.03.23)
(4)

Schengen vizesi icin fake ucak rezervasyonu

morinyo
Schengen vize basvurusu icin ucret odemeden ucak rezervasyonu nasil yapilabiliyor? Onceden THY’den ucret odemeden rezervasyon yapilabiliyordu ancak simdi bulamadim.
Schengen vize basvurusu icin ucret odemeden ucak rezervasyonu nasil yapilabiliyor? Onceden THY’den ucret odemeden rezervasyon yapilabiliyordu ancak simdi bulamadim.
0
morinyo
(19.03.23)
Telefonla çağrı merkezini arayarak yaptırabilirsiniz.

24 saat gibi bir süresi vardı yanlış hatırlıyor olabilirim geçerlilik süresini öğrenin ona göre başvuru günü öncesi yaptırır öyle gidersiniz.
0
chicha_v2
(19.03.23)
Ücretsiz iptalli uçak bileti satın almak en güvenli yol. Zira pnr ve soyadınızı girip bilet doğrulanmazsa vizeniz reddedilebilir.
0
but that was just a dream
(19.03.23)
@duster: Booking’den ucak rezervasyonu yapilabiliyor mu ki?
0
🌸morinyo
(19.03.23)
ücretsiz iptalli uçak bileti al. fake herhangi bir şey olduğu çakılırsa (ki bu aralar vize başvurularını epey irdeliyorlar), hem patlarsın hem de bir daha vize alma işi hayal olur.
0
roket adam
(19.03.23)
(1)

çin ve japonyada evde köpek besleme kültürü nasıl ?

WithWorth
Amerika ve avrupa'da fazla,müslüman toplumlarda az olduğu argümanları üzerine.çin ve japonya gibi ülkelerde bu durum ne durumda ?halkın yaklaşımı ?yaşayıp gözlemleyen var mı ?
Amerika ve avrupa'da fazla,
müslüman toplumlarda az olduğu argümanları üzerine.

çin ve japonya gibi ülkelerde bu durum ne durumda ?
halkın yaklaşımı ?

yaşayıp gözlemleyen var mı ?
0
WithWorth
(19.03.23)
İkisinde de yaşamadım bulunmadım ama Çin'de köpeğin yaygın olduğunu düşünüyorum, gördüğüm en güzel köpekler hep çinlilerde.

Japonya'da ise kedi daha yaygın gibi sanki.
0
mirafiori
(19.03.23)
(3)

Asperger ve Epilepsi İlişkisi

french lover
Temporal lob epilepsi hastasıyım. Bu tıbbi olarak teşhis edildi.Ayrıca son zamanlarda, detaylarına burada girmek istemesem de asperger sendromu'na sahip olduğum konusunda sağlam şüphelerim var.Öncelikle bu ikisi arasında bir ilişki var mıdır?Sizce destek almaya nereden başlamalıyım? Hangi branşa baş
Temporal lob epilepsi hastasıyım. Bu tıbbi olarak teşhis edildi.

Ayrıca son zamanlarda, detaylarına burada girmek istemesem de asperger sendromu'na sahip olduğum konusunda sağlam şüphelerim var.

Öncelikle bu ikisi arasında bir ilişki var mıdır?

Sizce destek almaya nereden başlamalıyım? Hangi branşa başvurmalıyım, nasıl bir yol izlemeliyim?
0
french lover
(19.03.23)
Bence ilişki yok.
Psikiyatri bölümüne gitmen gerekir.
0
vizivozo
(19.03.23)
epilepsi otizm alakası olan bir durum değil.
0
mikahakkinen
(20.03.23)
Bence olabilir. Doktor değilim ama bildiğim kadarıyla embriyonik dönemde gelişim sırasında bazı nöropsikiyatrik bozukluklar birbiriyle ilişkili olarak ortaya çıkabiliyor. Böyle makaleler okumuştum ama epilepsi ve otizm spektrumu hakkında özel bir bilgim yok. Türkiye'de bu hastalıklar ayrı ele alınır. İyi bir üniversite hastanesinden nöropsikiyatri ile ilgilenen bir hekime giderseniz belki daha bütüncül yaklaşabilir.
0
curukturpkokusu
(20.03.23)
(3)

Wifi extender önerisi

logisticsmanager
Evin arkasında online elektrik sayaci var, oradan anlık veriyi applicationa almam için wifi lazım ama tam o noktada wifi süper değil. O yüzden sistem onaylamiyor.Dedim bir wifi extender alayim, banyoya koyayim, burasinin arkasinda 2m asagida sayac zaten.Bu konuda yardimci olacak cihaz var mi? Xiaomi
Evin arkasında online elektrik sayaci var, oradan anlık veriyi applicationa almam için wifi lazım ama tam o noktada wifi süper değil. O yüzden sistem onaylamiyor.

Dedim bir wifi extender alayim, banyoya koyayim, burasinin arkasinda 2m asagida sayac zaten.

Bu konuda yardimci olacak cihaz var mi? Xiaomi gördüm ama yorumlar net değil.
0
logisticsmanager
(19.03.23)
ben kullanıyorum xiaomi bir sıkıntısını yaşamadım, tavsiye ederim fiyatları da uygun.
0
gule gule
(19.03.23)
ben de xiaomi kullanıyorum bir seneyi geçti, hiçbir sıkıntı yaşamadım.
0
clones
(19.03.23)
xiaomi +1
0
chihirovekohaku
(19.03.23)
(5)

Macbook Air düştü, ne kadar masraf çıkar? [fotoğraf ve videolu]

hadi ya la
Kapağı açık halde düştü ve ekranın iç kısmı plastik bir parçaya çarptı. Bilgisayar çalışıyor, fiziksel bir kırık veya çatlak yok. Ekrana bastırınca biraz düzeliyor gibi ama tam olarak düzelmiyor.Macbook Air 2017Bu sorun nasıl çözülür, ne kadar masraf çıkar?video: https://streamable.com/06n9x7foto: h
Kapağı açık halde düştü ve ekranın iç kısmı plastik bir parçaya çarptı. Bilgisayar çalışıyor, fiziksel bir kırık veya çatlak yok. Ekrana bastırınca biraz düzeliyor gibi ama tam olarak düzelmiyor.

Macbook Air 2017
Bu sorun nasıl çözülür, ne kadar masraf çıkar?

video: streamable.com
foto: i.postimg.cc
0
hadi ya la
(19.03.23)
Ekran içeriden kırılmış hocam. Bu şu an böyleyse bile zamanla yayılacaktır birebir başıma geldi farklı bir laptopta. Tüm ekranı değiştirmeleri gerekecek.
0
roket adam
(19.03.23)
led ekran gitmiş. değişimi gerekir. herhangi bir teknolojik cihazın ekranında böyle dikey şeritler varsa bunun tamiri olmuyor. kullanımına engelse çözüm ekran değişimi. onu apple kendisi yapar mı kaça yapar bilmiyorum. piyasada ekran değişimini 6-7binden aşağı yapmazlar diye tahmin ediyorum. orjinal çıkma parça bulursanız onunla değişim yaptırın. yan sanayi verimli olmayacaktır.

şurada www.fotoparca.com
$369 fiyat vermişler.
0
debian
(19.03.23)
geçmiş olsun ekranın gitmiş. böyle deforme şeklinde kullanan da var ama gittikçe ilerleyip başka sorunlara yol açabilir mi bilmiyorum. sahibinden de model numarası ile aratıp ilanlara bakabilirsin. sanıyorum bunların modeli A1466 olması lazım. sahibinden'de "A1466 ekran değişimi" diye aratarak fiyatları görebilirsin. orjinal cihazdan sökülen çıkma ekranlardır piyasadakiler. hem kozmetik hem de teknil olarak bir sorun olmayan ekran bulup değiştirebilirsin. muhakkak pazarlık yapmanı salık veririm.
0
ezkaza
(19.03.23)
içindeki sıvı panele yayılırsa alet tümden gidebilir.
0
deepex
(19.03.23)
Benzer bir durum benim de başıma geldi, Bugün Macbook M1 2020 için ekran değişimine yetkili servis 8500 lira istedi.
0
cek
(20.03.23)
(3)

Migros'larda Aperol var mıdır?

twelfth
sb
sb
0
twelfth
(19.03.23)
kucuklerinde gormedim hic
0
ala09
(19.03.23)
Dün büyük Migros'ta gördüm.
0
hadi ya la
(19.03.23)
mmm'lerde vardır
0
condom kurşunu
(19.03.23)
(2)

telefonla 4-5 dk konuştuktan sonra bir anda sesin gitmemesi

arveles gibiyim
karşı taraf diyor sanki sessize almışsın gibi ses yok ama hattayım.neden olabilir? sim kart ile alakalı olabilir mi?
karşı taraf diyor sanki sessize almışsın gibi ses yok ama hattayım.
neden olabilir? sim kart ile alakalı olabilir mi?
0
arveles gibiyim
(19.03.23)
Depremden sonra şebekeler sapıttı. Onunla da alakalı olabilir.
0
plutongezegendegilmi
(19.03.23)
Telefonda simkartla ilgili bı ayar var. Bant miydi şebeke miydi ne.. onu değiştirince duzelmisti bizde
0
abuzer
(20.03.23)
(2)

Hisseli tapuya kendimi güvene alarak ev yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim

RaZeus
Merhaba,Annem ve teyzemlere ait 3 dönüm bir arsa (Arsa imarı var. Avlulu ev olarak geçiyor) var ben bu arsaya bir ev yapmak istiyorum fakat kalan yerleri almam imkansız (Satmazlar). Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim? Noter onaylı yazı almam yeterli midir?
Merhaba,

Annem ve teyzemlere ait 3 dönüm bir arsa (Arsa imarı var. Avlulu ev olarak geçiyor) var ben bu arsaya bir ev yapmak istiyorum fakat kalan yerleri almam imkansız (Satmazlar). Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim? Noter onaylı yazı almam yeterli midir?
0
RaZeus
(19.03.23)
fiilen taksim edin. kendi payınızı onlardan ayırın. yanaşıyorlarsa noterden de imzasını alın.
0
paintov
(19.03.23)
Olmaz .
Yani teyzende gelecekte ev yaptırmak istediği zaman yaptıramayacağı için olmaz .
0
dunyatuhaf
(20.03.23)
(3)

İşle ilgili notlar

dissendium
Merhabalar. İşle ilgili özellikle teknik bilgi içeren notlar alıyor musunuz? Yazılı bir birikiminiz var mı ya da her şey kafanızda mı? 5 yıl önce çalıştığınız bir işin teknik ayrıntılarını ya da önemli kısımlarını hatırlıyor musunuz? Sağ olun.
Merhabalar. İşle ilgili özellikle teknik bilgi içeren notlar alıyor musunuz? Yazılı bir birikiminiz var mı ya da her şey kafanızda mı? 5 yıl önce çalıştığınız bir işin teknik ayrıntılarını ya da önemli kısımlarını hatırlıyor musunuz? Sağ olun.
0
dissendium
(19.03.23)
Muhakkak not alırım.
Zamana bağlı olarak işle ilgili ayrıntılı hususlar uzun süre yapılmadığında unutulabilir.
Bunun için bilgisayarda masaüsütünde en az bir adet 'yeni not defteri.txt' hazır bulunur.
0
diyecevaplandı
(19.03.23)
Ben de benden sonra yerime gelecen olana veya stajyerlere not hazırlıyorum bazen, onlar duruyor klasörümde. Worde yazıyorum direkt konuşma diliyle birine anlatır gibi.1
0
turuncu tonlarda
(19.03.23)
Tabii ki.

Yazılım tarafındayım, işe yeni başladığımda aktarım alırken mimariyle alakalı notlar çıkarıyorum.

Onun harici karmaşık yetki, import, process gibi şeyler için de kendime not çıkarıyorum bir sonrakine hatırlamakta zorlanabileceğim için. Bir kere sorarsın iki kere sorarsın başkasına yani onun için bir an önce kendi işimi kendim görecek seviyeye gelmeye çalışıyorum.
0
chicha_v2
(19.03.23)
(1)

ilikli kemik suyu saklama

ferr
Arkadaşlar evde şişe kapatıcım var. Usulune uygun hazırladığım kemik sularını bulaşık makinesinde temizleyip hazırladığım şişelere doldursam nasıl olur. Serin karanlık bir yerde, oda ısısında, +4 derecede veya dondurucuda saklasam ne kadar dayanır acaba. Dondurucuda 3-4 ay kalabilirmiş ama yer kapla
Arkadaşlar evde şişe kapatıcım var. Usulune uygun hazırladığım kemik sularını bulaşık makinesinde temizleyip hazırladığım şişelere doldursam nasıl olur. Serin karanlık bir yerde, oda ısısında, +4 derecede veya dondurucuda saklasam ne kadar dayanır acaba. Dondurucuda 3-4 ay kalabilirmiş ama yer kaplamak istemiyorum gerçi oraya koyarsam plastik içine koyarım ama. Yani tüm bu durumları deneyimleyeceğim ama belki daha önce yapmış olanlar var mıdır diye sormak istedim.
0
ferr
(19.03.23)
dondurucuya koymazsanız dışarıda bir günde buzdolabında 4 günde falan bozulur. en garanti karton bardaklarda ya da plastik saklama kaplarında dondurucu
0
iwillsee
(20.03.23)
(8)

İğrenç kokan bir erkek parfümü var

mahone
Nasıl tarif etsem bilmiyorum. İğrenç değilse bile rahatsız edici. Ama muhtemelen bende sorun var. Yoksa insanlar nasıl bunu alıp da kendine sıksın. Sanki yazın terlemişsin de sonra koltuk altına fln o kokuyu sıkmışsın gibi bir kokusu var. Terle karışan bir koku. Sanki hafiften burnu, genizi yakan bi
Nasıl tarif etsem bilmiyorum. İğrenç değilse bile rahatsız edici. Ama muhtemelen bende sorun var. Yoksa insanlar nasıl bunu alıp da kendine sıksın.

Sanki yazın terlemişsin de sonra koltuk altına fln o kokuyu sıkmışsın gibi bir kokusu var. Terle karışan bir koku. Sanki hafiften burnu, genizi yakan bir koku. Rahatsız edici.

Ofiste de var bunu kullanan. Adını sordum söyledi ama unuttum. Boynerden aldım diyoe bir de.

Var mı benim gibi bir durum yaşayan? Bu erkek kokusunu bilen var mı?
0
mahone
(19.03.23)
Evet evet biliyorum. Hatta ben de başta ter zannedip “insanlık hali” diye ses etmiyordum :( Adını bilmiyorum ama piyasadan toplatılsa keşke.
0
ruhen hastayim ben
(19.03.23)
o koku mu bilmiyorum ama arapların sıktığı bir parfüm var benim de o kokudan kusasım geliyor. bu kadar saçma bir koku olamaz. burnu yakıyor resmen.
0
alperz
(19.03.23)
daha spesifik bir tarif verirseniz belki bilen çıkar. şekerli, baharatlı, metalik vs vs. ter kokan bir parfüme denk gelmedim. kullanan kişi parfümle beraber ter kokuyordur belki.
0
paintov
(19.03.23)
Bence Axe.
0
buf-e kür
(19.03.23)
Bir kere iğrenç kokmuyorlar ama kisiden kisiye değişiyor.
Dior sauvage edp bazen tere yakın kokuyor diyenler oluyor.
Onun dışında kouros olabilir.
0
logisticsmanager
(19.03.23)
black orchid kadın ağırlıklı unisex parfüm, erkekler de kullanıyor. aynı tarif ettiğiniz şekilde tanımlıyorum ben de bu kokuyu.
0
gule gule
(19.03.23)
Jagler de öyle
0
primetime
(19.03.23)
Burnuma bir anda jagler koktu
0
apocalipy
(20.03.23)
(5)

Devlet hastanelerinde aynı gün ultrason röntgen vb

condom kurşunu
Çektirmek çok mu zor?
Çektirmek çok mu zor?
0
condom kurşunu
(19.03.23)
Şehre, hastaneye ve o anki yoğunluğa göre değişiyor sanırım.
Ben aynı gün kan tahlili (Sonucu öğleden sonra) yaptırıp, röntgen ve MR çektirdim mesela.

Üniversite hastaneleri bu konuda çok problemli.
0
Mirket
(19.03.23)
hastaneden hastaneye değişir. röntgende biraz sıra beklersin ama hemen o gün çekilir.
ultrason çok çok düşük bir ihtimal. mr ve bt ise imkansız.
0
astronom bey
(19.03.23)
Rontgen hemen gelir, MR ve ultrasonun, hayati bi tehlike yoksa, sonraki bi tarihe randevusu veriliyor. MR daha erken geliyor genelde ama ultrason artik fix 2-3 ay sonraya veriliyor.
0
e mice
(19.03.23)
Röntgen aynı gün oluyor genelde. Mr bir keresinde aynı gün gece 2 olsa da denk gelmişti ama normalde çok daha sonraya randevu veriyorlar.
0
inheritance
(19.03.23)
Anneme röntgeni, arkadaşıma beyin tomografisini aynı güne vermişlerdi.

Ultrasonu beş gün sonraya aldım geçen gün.

Ankara'da arkadaşıma endoskopiyi 4 ay sonraya vermişlerdi.
0
black holes in the sky
(19.03.23)
(2)

vfs global den randevu alan var mı yakın zamanda ?

seindfeld
adamlar ya karaborsadan randevu satıyor ya da kendi özel başvuru sisteminden başvurmanızı istediği için randevu açmıyorlar. Özel firmalar neden bu kadar kolay kendi kafalarına göre at koşturabiliyorlar anlamıyorum
adamlar ya karaborsadan randevu satıyor ya da kendi özel başvuru sisteminden başvurmanızı istediği için randevu açmıyorlar. Özel firmalar neden bu kadar kolay kendi kafalarına göre at koşturabiliyorlar anlamıyorum
0
seindfeld
(19.03.23)
Ben de böyle düşündüm ama 1 hafta sonra bütün ay için açıldı randevular.
0
logisticsmanager
(19.03.23)
vfs global özel bir şirket ve berbat yönetiliyor türkiye operasyonu. Gerçi dünyada da berbatlar. Hint şirketi diyeyim oradan pay biçin.

Daha önce türkiye'de bazı çalışanlarının randevuları tur şirketlerine sattıklarına dair çok dedikodu çıktı. Doğrudur değildir kimsenin günahına girmeyelim. Ama benim aylarca alamadığım randevuyu "vizeci" denen adamlar şak diye aldı parasını verince o da enteresan tabii.

Onun dışında sabah akşam takip edin. Durum acilse, yani iş ya da eğitim falan gibi bir niyetle alıyorsanız bazı ülkelerin konsolosluklarına mail atıyorsunuz, onlar sizin adınıza randevu oluşturuyor vfs global'de.

Ben bir defa böyle acil bir ihtiyaç için konsolosluğa mail atarak çözdüm işi.
0
anten
(19.03.23)
(3)

Aramızda Ziraat mühendisi olan var mı ?

kaiserr76
Bir iki sorum ziraat ile ilgili
Bir iki sorum ziraat ile ilgili
0
kaiserr76
(19.03.23)
Ziraat Mühendisliği bölüm bölüm. Bir zamanlar 8 idi. Şimdi 11 e çıktı galiba ve birbirlerinin konusu hakkında bir şey bilmezler. Mesela Ziraat Makineleri bölümü sadece ziraat makinelerinden anlar. Onun için konuyu da belirtsen iyi olur.
0
Mirket
(19.03.23)
Topraksız tarım ile ilgili aratirma yapıyorum.

Domates yetiştiriciliği konusunda yazılı kaynak arıyorum.

Ayrıca yurtiçinde ziraat bölümü en iyi olan okul hangisi ?
0
🌸kaiserr76
(19.03.23)
@Mirket
Yukarıdaki verdiğin bilgi bile ne aramam gerektiği konusunda bana yardımcı oldu. Teşekkürler.

Ayrıca bahçe bitkileri konusunda paylaşabileceği Türkçe veya İngilizce kaynak varsa paylaşırsan sevinirim
0
🌸kaiserr76
(19.03.23)
(8)

bu iş tekliflerinden hangisini kabul ederdiniz? neden?

baldan kaymak
birbirine rakip iki grubun iki farklı sektörde firmaları:ilk seçenek:1200 eurorta yoğunluk, bilinen sektör - duyum: yoğun ancak benim için olmayacak. dijitalleşme düşükremotesenior rol - bir sonraki rol koltuğu dolu.+ yan haklarilk seçenek:1750-1900 euryoğunluk bilinmiyor, sektör dışı - duyum: yoğun
birbirine rakip iki grubun iki farklı sektörde firmaları:

ilk seçenek:
1200 eur
orta yoğunluk, bilinen sektör - duyum: yoğun ancak benim için olmayacak.
dijitalleşme düşük
remote
senior rol - bir sonraki rol koltuğu dolu.
+ yan haklar

ilk seçenek:
1750-1900 eur
yoğunluk bilinmiyor, sektör dışı - duyum: yoğun olduğu yönünde
dijitalleşme yüksek
hybrid (3'e gün 2 yada 2'ye 3 gün şeklinde değişiyor) - ulaşım desteği var
executive role - bir sonraki rol koltuğu dolu.
+ yan haklar ancak ilk seçeneğe göre toefl derece alırsan ek maaş.
0
baldan kaymak
(19.03.23)
Çok maaş veren
0
basond
(19.03.23)
chatgpt'ye sordum ahahaha şunu dedi.

"Hangi iş teklifini kabul edeceğim, benim kişisel tercihlerim, hedeflerim ve beklentilerime bağlı olacaktır. Ancak, yukarıdaki seçenekleri genel olarak değerlendirirsek, ikinci seçenek daha cazip görünmektedir.

İkinci seçenekte daha yüksek bir maaş teklif edilmekte ve daha yüksek bir pozisyonda yer alınmaktadır. Ayrıca, dijitalleşme seviyesi yüksek olan bir sektörde çalışmak, gelecekteki iş fırsatlarına daha iyi hazırlanmamı sağlayabilir. Hybrid çalışma modeli de, esnek bir çalışma düzeni sunarak iş-yaşam dengesini koruma konusunda bana yardımcı olabilir.

Bununla birlikte, her işin avantajları ve dezavantajları vardır ve karar vermeden önce tüm faktörleri dikkate almak gerekir. Örneğin, birinci seçenekte daha az yoğun bir çalışma ortamı bulunabilir, bu da iş-yaşam dengesine daha fazla katkıda bulunabilir. Bu nedenle, her iki seçeneği de detaylıca değerlendirmek ve kendime en uygun olanını seçmek için tüm faktörleri göz önünde bulundurmak isterim."
0
hknty
(19.03.23)
İş yoğun ama bana yoğun olmayacakmış, açıkcası işte hiçbir şey belli olmaz. Bu zamana kadar senin pozisyonun hep rahat bilinir. Ama sen gelirsin bir anda işler yığılır. Bu yüzden bu bilgiyi çok da ciddiye almam.

Remote ve hibrit çalışma modelinde işten işe değişse de hibrit her zaman en iyisidir. Remote çalışan bir çok arkadaşım yöneticiye bağlı olarak farkında olmadan mesai yapmak zorunda kaldığını söylüyorlar. Ama bir başka durum işe başlarken 3-2 hibrit modelin kesinliği konusunda konuşmak gerekir. Hibrit başlayıp sonra iş gereği hep gelmen gerekebilir durumu olmasın.

Bir sonraki rol koltuğu dolu, illa orada yükselmek zorunda değilsin.

Yan hak, yüksek maaş her zaman artıdır.
0
tulumba
(19.03.23)
ilkinin avantajini goremedim. remote olmasi mi? duyumla tercih yapilmaz, yarin bir sey olur biri ayrilir yeni proje gelir o yogunluk degisir.

her turlu ikinci.
0
antikadimag
(19.03.23)
yüzde 50-60 fazla maaş veriyor 2. seçenek. diğer şartlara da baktığımda 2 diyorum
0
paintov
(19.03.23)
"yoğun ama sana yoğun olmayacak" büyük ihtimalle yalandır. Hatta genelde böyle satılan pozisyonlar daha önceki üç çalışanın delirip bunalıp istifa ettiği pozisyonlardır:D
0
anten
(19.03.23)
maaş yüksek
toefl kasarsan ek getiri
hibrit (bence avantaj)

bunların avantajlı olduğu düşünüldüğünde tabi ki 2 oluyor. yoğunluk falan geç onları hikaye. herkes yoğun. kimse seni boş oturtmaz.
0
mr.goodcat
(19.03.23)
maaşı daha yüksek olan. ayrıca hybrid>remote. ikinci seçenek.
0
deartheodosia
(19.03.23)
(2)

mantar nasır siğil sivilce çıban farkları nelerdir?

buenosdias
evet hep aklımda olan o soruyu soruyorum. babaanneye anlatır gibi farkları söyler misiniz?
evet hep aklımda olan o soruyu soruyorum. babaanneye anlatır gibi farkları söyler misiniz?
0
buenosdias
(19.03.23)
mantar, bildiğin marketten alıp yediğin gibi bir canlı. ne bitki, ne hayvan. vucüdun belirli noktalarına yerleşip büyüyebiliyor, yayılabiliyor.

nasır, derinin düzenli olarak zedenlenmesi sonucu deriyi korumak amaçlı kendi vücudunun kendi koruma mekanizması, eğer nasıl tutmazsa enfeksiyon oluşabilir.

siğil HPV virüsü tarafından oluşturulan bir durum.

sivilce, deri içerisinde biriken yağ nedeni ile oluşan bir durum. kimi durumlarda tehlikeli olabiliyor, sivilce içerisinde enfeksiyon olabiliyor. kan ile vucuda yayıldığı durumda tehlikeli olabilir.

çıban sivilcenin iltihaplı haline verilen isim. sivilcenin içerisinde ölü deri dokuları, yağ, kir ile birilkte, ürüyen gelişen ve yayılan bakteriler var. yine kana karışması durumunda tehlikeli.
0
selam
(19.03.23)
Selam+1

Nasır daha basitçe derinin sertleşip kalınlaşmasıdır. Uygun ayakkabı kullanmadan sürekli ayakta iş yaparsanız ayaklarınız sürekli sürtünme ve yüksek basınca maruz kalır ve buna maruz kalan bölgedeki deri sertleşip kalınlaşır eğer bu olmazsa deride yırtılma ve yaralanmalar olurdu haliyle enfeksiyon riski de artardı.
0
akhenaten
(19.03.23)
(3)

Tava tavsiyesi Tefal veya alternatifleri

michael_knight
Teflon tava almak istiyorum. Kahvaltıda omlet vs. pişirmek için özellikle. Tabi diğer pek çok işte de kullanılır.Bir tava tavsiyeniz varsa alabilir miyim? (Döküm tava demeyin lütfen, onun yeri başka)Gerekiyorsa tavaya bin lira da vereyim ama 500 liralık tavayla aynı kalitede ve işlevdeyse veya perfo
Teflon tava almak istiyorum. Kahvaltıda omlet vs. pişirmek için özellikle. Tabi diğer pek çok işte de kullanılır.
Bir tava tavsiyeniz varsa alabilir miyim? (Döküm tava demeyin lütfen, onun yeri başka)

Gerekiyorsa tavaya bin lira da vereyim ama 500 liralık tavayla aynı kalitede ve işlevdeyse veya performansı ve dayanıklılığı %10 fazla olsun diye %100 fazla para vermeyeyim.

Tefal tavalardaki kelimelerin anlamlarını öğrenebileceğim bir yer biliyor musunuz veya anlamları biliyor musunuz?
O kadar çok kelime var ki ne anlama geldiğini bilmediğim (Kelimelerin İngilizce anlamlarını biliyorum, tavalardaki anlamını bilemiyorum.)
- 1X
- 2X
- 6X
- Titanyum
- Elegance
- Resist
- Xtra
- Cook n Clean
- Simple Clean
- Simple Cook
- Cook Right

Bir de son olarak "teflon tavalar kötü, zehirli" şeklinde bir fikir var galiba. Öyle düşünenlerin teflon tavalar yerine kullandığı alternatifler neler?
0
michael_knight
(19.03.23)
Tefal'in trde sattığı tavaların hepsi aluminyum üstü teflon kaplama.
sağlığa zararlı meselesi aluminyumdan kaynaklı.

amazon'dan yurtdışı gönderili tefal jamie oliver çelik tavalara bakmanızı tavsiye ederim.

www.amazon.com.tr

daha uygun fiyatlı örnek;
www.amazon.com.tr

gibi
0
nuisance
(19.03.23)
tefal'in en professional tavasını almıştım. daha sonra hepsinin aynı laylon kaplama (teflon) olduğunu öğrenince çelik tavaya geçme hamlesini yaptım.

düz, kaplamasız çelik tava. yeterince ısıtırsan ve yağsız pişirmezsen yapışmıyor.
0
alperz
(19.03.23)
tefal 6x var
kaplaması daha kaliteli düşük x'lere göre
ama omlet için bu kadar kasmaya gerek yok

önemli olan tava tabanı kalınlığı ve kaplamanın homejenliği
tahta kaşık kullanırsan, ani ısı değişimleri yapmazsan kaplama zarar görmez
0
bir soru sorcam
(19.03.23)
(4)

ankara'da ev almak - golbasi mi sehir merkezi mi

antikadimag
sehir merkezinde yasanabilecek bahceli, ayranci, kavaklidere, gop gibi yerlerde yeni evler 3.5-4 milyon civari gibi. bunun yerine ayni sartlarda evler golbasi'nda 1.5'a bulunabiliyor. cok ustunkoru baktim sari siteden detayli girmedim.zaten konya yolundan sak diye baglaniyorsun merkezi yerlere. hem
sehir merkezinde yasanabilecek bahceli, ayranci, kavaklidere, gop gibi yerlerde yeni evler 3.5-4 milyon civari gibi. bunun yerine ayni sartlarda evler golbasi'nda 1.5'a bulunabiliyor. cok ustunkoru baktim sari siteden detayli girmedim.

zaten konya yolundan sak diye baglaniyorsun merkezi yerlere. hem gol de var, dogasi guzel. oyleyse golbasi'ndan ev alip 2 milyon kurtarmak daha mantikli degil mi?
0
antikadimag
(19.03.23)
GOP, Ayrancı vb. ile kıyasladığınız için söylüyorum, insanları aynı demografide değil. Tamamen tercih meselesi. Gölbaşı'ndan müstakil veya site içi ev alınır. Ama sıradan bir apartmandan bence alınmaz.
0
malheiros
(19.03.23)
gölbaşı'nda o fiyata alabileceğin evler "doğası güzel, göl de var" diyebileceğin evler değil. oralarda göl yok, doğa yok. keçiören'den farkı yok. o fiyata bulacağın evleri merkezdeki keçiören veya benzer bir semtte de bulabilirsin.

toplu taşıma zayıf. keçiören dedik mesela. metro var, heR semtine ayrı ayrı otobüsü dolmuşu var.

gölbaşı'nın bir tane otobüsü, bir tane dolmuşu var. baştan sona dilenci vapuru gibi dolaşa dolaşa gidiyor. o da her yere uğruyor mu bilmiyorum. araba yoksa gölbaşı gidiş geliş zor iş. sadece okul/işyeri de gölbaşı tarafındaysa öneririm.
0
kibritsuyu
(19.03.23)
@kibrit; evin manzarali olmasini beklemiyorum. dogasi guzel dedigim yuruyerek 5-10 dakikada gole inebilecegin bir suru yeni ev var.

yalniz toplu tasima sikintiymis. burada universiteler yok muydu coluk cocuk nasil gelip gidiyor ki buraya.

bir de ben cok gitmedim mogan golune. etraftaki yuruyus yolu, parkur falan nasil? sazlikli gol mu yoksa seyirlik mi?
0
🌸antikadimag
(19.03.23)
eryaman ve gölbaşı dışında şuan iyi bir alternatif yok.Batıkent çakırlar bölgesi var birde
0
smokee
(19.03.23)
(3)

Ürünümü satmaları için komisyon vermek mantıklı mı ? (Affiliate)

sassot
Kendim emek vererek oluşturduğum dijital ürünlerim var; intro, after effects ve e-book. Her birinin alanı farklı örnek veriyorum sadece örnek ; introlar youtube da seyahat kanalı olanlar için. after effect'ler oyun kanalları için. e-book'ta kripto finans ile alakalı.(Örnek verdim hiçbirinin alanı bu
Kendim emek vererek oluşturduğum dijital ürünlerim var; intro, after effects ve e-book. Her birinin alanı farklı örnek veriyorum sadece örnek ; introlar youtube da seyahat kanalı olanlar için. after effect'ler oyun kanalları için. e-book'ta kripto finans ile alakalı.

(Örnek verdim hiçbirinin alanı bunlar değil.) Ben bu ürünlerimi satmaları için alanında ilgili kişilere mesaj atıp sattıkları ürün başına komisyon vereyim diyorum. Örneğin after effectler için youtube videoları çekenlere, oyun videoları çekenlere mesaj atıp böyle böyle sattığın her ürün için şu kadar komisyon vereyim diyorum.

ya da e-book için kripto sayfalarına mesaj atıp sattıkları her kitap için %14 komisyon vericem. Bunun takibini de kişilere özel bir kod vericem indirimli kod, o kod ile alışveriş yapanları ben görebiliyorum, o kişi de kendisinin kodu ile alanların takibini yapamazsa diye ben site üzerinden canlı video çekip o kişiye atarım şu kadar kişi aldı senin payın şu kadar diye.

bunu yapmak mantıklı mı sizce ? aklımda şöyle bir korku var ; dijital ürün oldukları için yayılması çok kolay, ben her alan kişiye özel olarak maille farklı şifrelerle yollayacağım ama o kişi başka bir yere upload edip benim ona verdiğim şifreyi başkalarına vererek kullanmalarını sağlayabilir.

bunun dışında aklıma başka, yara alabileceğim ya da suistimale uğrayabileyeceğim bir nokta gelmedi.
0
sassot
(19.03.23)
Satış başına komisyon verecekseniz zaten direkt bir maliyet de oluşturmuyor. Eh, satış yapıp diğer tüm masrafları ve affiliate giderini düştükten sonra hala para kazanıyorsanız mantıklı tabi.

Diğer yandan dijital ürünler için bahsettiğiniz sorun her zaman için geçerli. Sonuçta insanlar Spotify aile hesaplarını, Netflix üyeliklerini, Shutterstock hesaplarını vb. hep paylaşıyor. Bunu altetmenin kolay bir yolu yok... Stratejik olarak insanların bu tür şeylere daha az tenezzül ettiği gelir seviyesi yüksek pazarlara yönelebilirsiniz belki ama o da her ürün için mümkün olmayabilir tabi.
0
salihdt
(19.03.23)
bu dediğin işler için zaten sistemler mevcut, bunu amazon yapıyordu zamanında hala yapıyor mu bilmiyorum.

karar vereceğin şey komisyon ve bu komisyonu ürüne yedirmek,, pazarlamayı yapacak kişiler şuna bakar, 70 liradan 10 satış yaptım, 700 lira, bunun %10'u benim, 70 lira, sen bu yetmiş lirayı verirken %15 stopaj düşeceksin, 15 lira, 70 - 15 = 55 lira. bu işi yapacakların hesaplarında o bergi bile yok, direkman 70 lira alacağını düşünüyor, ilk ödeme sonrasında aklındaki rakamı alamayan sistemi terk eden kişi çok oluyor.

bu dediğin işler için öyle kod vermene falan gerek yok, bunu yapan reklam servisleri var, üye oluyorsun sana bir js kodu veriyorlar, sisteme ekliyorsun, ardından hangi ürünlerini satacaksın sisteme linklerini veriyorsun, banner, gif vb. reklam medyalarını yüklüyorsun, ardından ürünler için pazar seçiyorsun, o pazarda satış yapanlar arada sırada siteyi ziyaret edip ürünlere bakıyor istediklerini alıp satıyorlar, tüm takip işini o panelden yapıyorlar.

satış kısmında ise dağılım kaynağını tespit edilebilmesi için satılan her bir dijital dosyada çok küçük random değişiklikler (otomatik olabilecek şekilde) yapılıyor, örneğin bir vürgül atlanıyor, bir kelimedeki harf atlanıyor vs, bir fotoğraftaki bir pixel farklı bir renk ile değişiyor falan, bunların kayıtlarını tutuyorsun, ardından eğer içerik internette yayılmış ise dosyayı indirip kimin yaydığını bulabiliyorsun. hesabını kapatıyorsun falan.

genel olarak insanlar para verdikleri şeyleri kolayca paylaşmazlar, zira bir "bedel ödediler" ve bu bedelin maliyeti kişiden kişiye değişiklik gösterir. burada bir tatlı nokta var, çok ucuz olursa yayılır, çok pahalı olursa protesto olarak yayılır, orta noktada kalırsa yayılma pek olmaz. buda üründen ürüne, pazardan pazara farklılık gösterir.

dediğin yöntem en çok satış yapılacak yöntemlerden biri bu yöntemdeki en büyük sıkıntı satışı yapacak olanların yasal olmayan yöntemleri de kullanabilecekleri gerçeği, çalıntı kredi kartı ile yapılan alışverişler, kandırılan insanlar falan olacak. eğer bir platform üerinden yaparsan benimle bunların ilgisi yok diyebilirsin.

bir başka yöntem ise affiliate yerine influencerlar kullanmak. en azından pazarlamada kullanılacak kelime ve yöntemleri daha fazla kontrol edebilirsin.
0
selam
(19.03.23)
afilliate marketing zaten dünyada çok yaygın bir sistem, niyeyse türkiye'de çok tutmadı.

Bunun için platformlar var zaten tek tek kendiniz uğraşamazsınız. Takibini de yapmanız zor.

Böyle bir sisteme dahil olup linklerinizi paylaşabilirsiniz. Doğru insanlar sisteminize katılırsa başarılı oluyor.

Bu arada mikro influencerların olduğu bir network kurmak daha etkili olabilir.
0
anten
(19.03.23)
(1)

J-1 Vizesi

thin capitalization
Başvuru için bir an önce randevu almak istiyorum ama okuldan kabul belgesi henüz gelmedi, randevuyu alıp belgeyi sonradan yükleme imkanı var mı?
Başvuru için bir an önce randevu almak istiyorum ama okuldan kabul belgesi henüz gelmedi, randevuyu alıp belgeyi sonradan yükleme imkanı var mı?
0
thin capitalization
(19.03.23)
belge üzerinde bir kod oluyor. Eğer belgenin dijitali e-mail olarak geldiyse, onunla başvurabilirsiniz. Ancak randevu günü orjinali elinizde olmalı.
0
piotr
(19.03.23)
(1)

Bilgi işlemsel düşünme becerisi ve kodlama etkinlikleri

hoot
Merhaba millet, biliyorsunuz bir kaç senedir her tarafta kodlama kitapları satılıyor. Benim merak ettiğim bir şey var. aşağıda linkte verdiğim aktivite olan örüntüyü takip et ve ok çizme. bu aktivitelerin kodlama becerisine bir katkısı nasıl oluyor? Yani çok kolay ilkokul öğrenisinin üretebileceği b
Merhaba millet, biliyorsunuz bir kaç senedir her tarafta kodlama kitapları satılıyor. Benim merak ettiğim bir şey var. aşağıda linkte verdiğim aktivite olan örüntüyü takip et ve ok çizme.

bu aktivitelerin kodlama becerisine bir katkısı nasıl oluyor? Yani çok kolay ilkokul öğrenisinin üretebileceği bir etkinlik olduğu için mi bu iki etkinlik bu kadar yaygın?
e-dergi.tubitak.gov.tr

ikincisi de şunun gibi şeyler aşağı yukarı ok çizilen etkinlikler, tam bulamadim ama ayni mantık galiba
e-dergi.tubitak.gov.tr

özellikle gönderdiğim etkinlikler mesela bu tubitak dergilerinde oluyor ve her ay resimler değişerek aynısı veriliyor.

görüşlerinizi merak ediyorum

teşekkürler
0
hoot
(19.03.23)
Bir yazılım, özünde bir algoritma. Tartışılabilir tabi ki ancak bir algoritmanın da en kilit elemanı karar mekanizması ya da "Eğer" noktaları denilebilir. Uygulama her karar noktasında bir tarafa dallanıp oradaki kodu çalıştırmaya başlıyor. Bu tür bir sonraki adımın ne olduğunu, ne tarafa gideceğini bulmaya yönelik aktiviteler ile algoritma oluşturma ve kod okuma arasında bir bağ olması muhtemel.
0
salihdt
(19.03.23)
(1)

Istanbul’da beklenen deprem konuşulurken 1894’teki neden atlanıyor?

johndoe001
Periyotlar 250 yıllık deniyor; 1509-1766 ve işte bizim bu birkaç yıl içinde olacak deniyor. Ama 1894’te de büyük bir deprem olmuş ve 1766’daki yer kırılmış (çınarcık havzası); ama bundan bahseden yok hesaplamalar yapilirken? Teknik bir ozelligi mi var bu depremi istisna kilan?
Periyotlar 250 yıllık deniyor; 1509-1766 ve işte bizim bu birkaç yıl içinde olacak deniyor. Ama 1894’te de büyük bir deprem olmuş ve 1766’daki yer kırılmış (çınarcık havzası); ama bundan bahseden yok hesaplamalar yapilirken? Teknik bir ozelligi mi var bu depremi istisna kilan?
0
johndoe001
(19.03.23)
false pretension
(19.03.23)
(1)

Chatgpt ile web sitesi yapabilir miyim?

romario
Bir admin paneli ile yazı eklenecek site yapmak istiyorum. Chatgpt ile yapılabilir mi?
Bir admin paneli ile yazı eklenecek site yapmak istiyorum. Chatgpt ile yapılabilir mi?
0
romario
(19.03.23)
promptu duzgun verirsen kodlarini chatgpt'ye yazdirabilirsin ama senin de bazi seylere elini bulastirman gerekecek.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(19.03.23)
(2)

Monta mazot döküldü

zimbirik
Evet problem budur. Sabunlu suyla vs yıkadım ama mazot kokusu çıkmıyor. Montun su geçirmez dış kaplamasına zarar vermesin diye ağır temizleyici kullanamıyorum, makineye atamıyorum. Nedir bunu tekniği, bilen varsa çok makbule geçer.
Evet problem budur. Sabunlu suyla vs yıkadım ama mazot kokusu çıkmıyor. Montun su geçirmez dış kaplamasına zarar vermesin diye ağır temizleyici kullanamıyorum, makineye atamıyorum.
Nedir bunu tekniği, bilen varsa çok makbule geçer.
0
zimbirik
(19.03.23)
Yıkamadan geçmez o koku. Ilık suda sıvı çamaşır deterjanı ile bir süre beklettikten sonra makineye. Daha sonra su itici spreyle üstünden geçersin.
0
mekaniker
(19.03.23)
bebe yağı ile dene küçük bir kısmında zarar vermiyorsa devam
0
selam
(19.03.23)
(2)

Bu mutfak firması modeli nedir?

franz kafka
https://pasteboard.co/gQeEd4PV48N8.pngIkea gibi ama emin olamadım. Nedir sizce?
pasteboard.co

Ikea gibi ama emin olamadım. Nedir sizce?
0
franz kafka
(19.03.23)
ikea olmali evet
0
fakyoras
(19.03.23)
Basit bir model, her üretici yapar bunu. Ama İkea'da hazır olan modele de benziyor +1
0
John Bloor
(20.03.23)
(13)

sıfır arabayı sürtmek?

ikiicidisibirkisi
uykunuzu kaçırır mı?sedan araçla tam girilen park yerine 0 suv u zorla park etmeye çalışırken sağ arka çamurlukta bulunan dodiği sürterek girdiniz diyelim.karanlıkta hasar tespiti de yapamadınız haliyle.kaçtı mı yani uykunuz? rahat uyumak için aracı çıkarıp hasar tespiti yapıp yeniden aynı yere sokm
uykunuzu kaçırır mı?

sedan araçla tam girilen park yerine 0 suv u zorla park etmeye çalışırken sağ arka çamurlukta bulunan dodiği sürterek girdiniz diyelim.

karanlıkta hasar tespiti de yapamadınız haliyle.

kaçtı mı yani uykunuz?

rahat uyumak için aracı çıkarıp hasar tespiti yapıp yeniden aynı yere sokmak suretiyle rahat uyur musunuz yoksa plastik zaten birşey olmaz diyerek kafaya takmaz mısınız?

ha diyelim gitti dodik ne yapardınız?

bakın ağlamamak için kendimi zor tutuyorum.
0
ikiicidisibirkisi
(18.03.23)
olan olmuş der geçerim. üzülürdüm ama fazla takmazdım. yaptırır geçerdim. allah ağır kazadan korusun.
araba çizilir hasar görür.
0
jelly bear
(18.03.23)
plastik zaten yarın gündüz gözüyle bakarım der uyurum
0
freebird5406_2
(18.03.23)
moral baya bozulurdu da uykum kaçmazdı. zaten bahsettiğin kısımda da olur öyle şeyler. ciddi bir problem değil
0
paintov
(18.03.23)
yeni suv'la beton saksıyı görmedim, parktan çıkarken beton saksıyı devirince haberim oldu. bi canım sıkıldı 2-3 dakika, sonra da amaan dedim. napalım be abi. geçmiş olsun. bakarsınız sonra ne var ne yok.
0
wct3 org
(19.03.23)
mala psikolojimi bozacak kadar değer vermiyorum. araba dediğin şey sokakta duran ve sokakta gezmesi için üretilmiş bir şey. tabii ki çizilecek eskiyecek vs vs.
0
roket adam
(19.03.23)
kafam orada takılı kalmasın diye flash ile falan bakıyorum ben. illa ki canım sıkılırdı ama yapacak bir şey yok, plastik aksam diyerek kendimi rahatlatırdım.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(19.03.23)
Park yerinden çıkarken normalde indirmem gereken şu kilitli direkler oluyor ya o açık halde geri geri geldim ve arabanın sağ alt kısmını vurdum daha alalı birkaç ay olmuştu.

O an çok üzüldüm, sonra biraz teselli ettim kendimi ama her gördüğümde ne malım diye kendime kızdım. Hala da yaptırmadım öyle duruyor.

Çok daha kötü bir kaza olacağına bunlar olsun boşver sıkma canını.
0
chicha_v2
(19.03.23)
Şöyle söyleyeyim, tamponu düşürsem bile yine takmam. Napayım anasını satayım parası neyse verir yaptırırım der geçerim. Sıfır olması da çok umrumda olmaz çünkü eninde sonunda o arabanın bir yerlerine bir şey olacak zaten bundan kaçış yok.
0
gallienus
(19.03.23)
Tabi sevinmem de üzülmem de. Yani mala bu kadarcık bir zarar geldiğinde -ki zarar görmemiş olma ihtimali de var- ağlayacak gibi hissediyorsam, uykularım kaçıyorsa acaba o mala sahip olacak bir ayarda mıyım diye düşünürüm açıkçası.
0
denizgonen
(19.03.23)
Üzülürüm bakarım mutlaka sonra gider uyurum
0
basond
(19.03.23)
İnsanların arabaları depremde enkaz altında kalıyor. Bakış açınızı bu şekilde genişletmenizi tavsiye ederim.
0
Cekcekli
(19.03.23)
Gecen aykı deprem felaketinden sonra mala gelen hiç bir seye uzulmuyorum.İnsanların tüm hayatı 15 saniyede nasıl degişti gördük.Arabanın çizilmesine takmak biraz lüks kalıyor bu dünyada
0
turkuaz
(19.03.23)
gs'ın galibiyet serisi gibi düşün illa ki patlayacaktı
kafan daha rahat sürersin
kusursuz araba daha çok yorar
0
bir soru sorcam
(19.03.23)
(2)

Gpt 4 ile tam olarak ne yapmış?

karayel
https://twitter.com/fkadev/status/1637117506472091653?s=46&t=QNtVoA1qfXAtSH99lSH5SQbilale anlatır gibi lütfen
twitter.com

bilale anlatır gibi lütfen
0
karayel
(18.03.23)
linkteki arkadas site yapmis, herhangi bir seyler yaziyorsunuz ona gore kahve oneriyor. su malzemeler olsun da diyebilirsiniz etiyopyadan cekirdek getirdim de diyebilirsiniz filtre de diyebilirsiniz vs.

sorun su ki gpt-4 ucuz bir sey degil.

gpt-3.5-turbo $0.002 / 1K tokens
gpt-4 8K context $0.03 / 1K tokens $0.06 / 1K tokens
gpt-4 32K context $0.06 / 1K tokens $0.12 / 1K tokens

en iyi ihtimalle 15, en kotu ihtimalle 60 kat daha pahali gpt-4'e gore. Bir kullanicinin sorusu cok kolay 1-2 lira tutabilir bu uygulamada o yuzden tuhaf bulmadim.

Ben isyerinde yapacaklarimda bi baslangic olsun diye burayi kullaniyorum, sonra sonuca gore ya sifirdan kendim basliyorum ya da kullanilir bi seyler varsa uzerine devam ediyorum. gpt-4 ciktigindan beri su sekil :D

i.imgur.com
0
aguen
(19.03.23)
gpt4 ile bir şey yaptım demek için yapılmış basit bir uygulama işte.
0
roket adam
(19.03.23)
(1)

Selçuk Derinöz Bakır

ayik
Merhabalar. Bundan bir 10 sene önce Galata'da bakır atölyesi olan Selçuk Derinöz adında bir sanatçıyı arıyorum. Ne internette bir şey bulabildim ne de civarda. İnternette yazılı telefonuna ulaşamıyorum yıllardır. Kendisini tanıyan eden varsa eğer, benim kendisine ulaşmam lazım. Benim için çok önemli
Merhabalar. Bundan bir 10 sene önce Galata'da bakır atölyesi olan Selçuk Derinöz adında bir sanatçıyı arıyorum. Ne internette bir şey bulabildim ne de civarda. İnternette yazılı telefonuna ulaşamıyorum yıllardır. Kendisini tanıyan eden varsa eğer, benim kendisine ulaşmam lazım. Benim için çok önemli.

Umarım tanıyan eden çıkar.
0
ayik
(18.03.23)
www.instagram.com
instagramdan yazdiniz mi?

facebookta soyle bir numara var +90 535 947 26 33
www.facebook.com

linkedin sayfasi da var
0
cairo
(18.03.23)
(5)

Konut kredisinde şöyle bir şey oluyor mu

regina phalange
Mesela 2. El evin satış fiyatı 2.7 milyon ama expertiz değeri 2 milyon çıktı. 0.99 faiz ile bir kredi kampanyası var expertiz değeri üzerinden Hesaplanıyor 2milyonun altındasa %80ine kredi öıkabiliyor. Şimdi bu anlaytğım hikayede evin değeri 2.7 milyon olsa expertiz değeri 2 milyon olsa o zaman %80i
Mesela 2. El evin satış fiyatı 2.7 milyon ama expertiz değeri 2 milyon çıktı. 0.99 faiz ile bir kredi kampanyası var expertiz değeri üzerinden Hesaplanıyor 2milyonun altındasa %80ine kredi öıkabiliyor. Şimdi bu anlaytğım hikayede evin değeri 2.7 milyon olsa expertiz değeri 2 milyon olsa o zaman %80ine kredi çekip kalanını da peşin ödeyebiliyor muuum? Yani arada 700bin tlilik fark olur expertiz değeri ile satış fiyatı arasında? Hangisi daha düşük oluyor genelde?
0
regina phalange
(18.03.23)
ekspertiz değeri genelde daha düşük oluyor.
ekspertiz değerinin %80'i kadar kredi çekip, üstünü nakit tamamlaman gerekiyor.
0
roket adam
(18.03.23)
Eksperin verdiği değerin %80 i kredi çıkıyor. Kalan parayı peşinatla birlikte mal sahibine sen ödüyorsun.

Hep eksper değeri düşüktür. Bazan çoook düşüktür.
0
Mirket
(18.03.23)
Eksperim kafanda soru işareti varsa yaz özelden
0
izmitcan
(18.03.23)
Benim evin ekspertiz değeri aldığım fiyattan daha yüksek çıktı.

Herkes üstteki gibi anlaştığından daha yüksek fiyat söyle, düşük çıkar falan diyordu ama şu aralar piyasa bi acayip.
0
plutongezegendegilmi
(19.03.23)
Yukarıdakilere ek olarak, kredi tutarı gelirinizin %40 veya %60'ı ile limitli sanırım. Bankanıza sormanızda yarar var.
0
alfired
(19.03.23)
(4)

Siz masaüstü için windowsu nereden alıyorsunuz?

ya ben lan neyse
3 bin çok pahalı değil mi? indirimli falan mı alıyorsunuz?edit: sadece yasal yöntemler dostlar. teşekkürler.
3 bin çok pahalı değil mi? indirimli falan mı alıyorsunuz?

edit: sadece yasal yöntemler dostlar. teşekkürler.
0
ya ben lan neyse
(18.03.23)
windows x key satın al şeklinde google'da arama yapıp bulabilirsiniz uyguna.

x = işletim sistemi versiyonu örneğin 10 pro gibi.
0
gule gule
(18.03.23)
windows'u satın almak şart değil. etkinleştirilmeden de kullanılabiliyor.

ha yasal olmayan yöntemler soruyorsanız; duyuruda bu tür paylaşımlar yasak.
0
lancelot du lac
(18.03.23)
windowsu kurarken iş ve okul hesabı deyip öğrenci mail adresini kuruluş e-posta adresi olarak girmek
0
hoot
(19.03.23)
Büyük bir indirim olmuştu yıllar önce, o zaman retail almıştım evet. Windows 8 yeni çıktığı dönemde yasal yazılımı teşvik için baya uğraşmıştı microsoft. Hala o lisansı kullanıyorum.

Zaten bir kere alıyorsunuz, sonra upgrade ede ede gidiyorsunuz. Retail alınca key sizde oluyor zaten, bilgisayar falan değiştirseniz de sorun olmuyor.
0
akhenaten
(19.03.23)
(3)

Kiptaş yaptığı evlerden ne kazanıyor

regina phalange
Duydugum kadarıyla kiptaş daire başı bir miktar kredi veriyor ve evinizin m2 düşmeden aynı kat sayısıyla binanıız yeniliyor. Bu doğru mu eger doğruysa bu adamlar nasıl para kazanıyor ki en azından birkaç kat çıkıp ordan kar etmeleri gerekmez mi, neticede bir dernek değil bu kiptaş. Ben mi yanlış duy
Duydugum kadarıyla kiptaş daire başı bir miktar kredi veriyor ve evinizin m2 düşmeden aynı kat sayısıyla binanıız yeniliyor. Bu doğru mu eger doğruysa bu adamlar nasıl para kazanıyor ki en azından birkaç kat çıkıp ordan kar etmeleri gerekmez mi, neticede bir dernek değil bu kiptaş. Ben mi yanlış duydum acaba?
0
regina phalange
(18.03.23)
Belediyenin bir hizmet kuruluşu. %1 (yanlış aklımda kalmadıysa) karla çalışıyor.
0
Mirket
(18.03.23)
anladığım kadarıyla kiptaş aracı. müteahhit ile bina sahiplerini bir araya getiriyor. kiptaşın kontrolünde inşaat yapılıyor.
eğer fazla kat ve daire çıkma imkanı varsa bunu maliyetten düşüyorlar ve daha az bir ücret ödeniyor veya hiç ödenmiyor.
0
astronom bey
(18.03.23)
İnsanlar kiptaş tecrübesiyle bizimki neden uymuyor hiç anlamış değilim. 4 katlı 4 bloklı sitede her blok için +4 kat atıp üstüne 3+1 olan evleri 2+1 olarak plan sunmuşlardı. Hadi neyse depremden dolayı evin küçülmesi sorun değil denildi. Ama daire başı yakın çevredeki yeni binalar o zaman 1 milyon ise kiptaşın bizlerden istediği 700 bindi. Ayrıca kredi kısmı da avantajlı değildi.
0
tulumba
(19.03.23)

sahibinden.com'da ilandan ev alanlara bir soru

mr.goodcat
ilanda belirtilen tutardan mı evi aldınız? pazarlık olduysa genelde 5-10 bin civarı pazarlık mı oluyor yoksa gerçekten sağlam pazarlık oluyor mu (atıyorum 200-300bin falan) ?
ilanda belirtilen tutardan mı evi aldınız? pazarlık olduysa genelde 5-10 bin civarı pazarlık mı oluyor yoksa gerçekten sağlam pazarlık oluyor mu (atıyorum 200-300bin falan) ?
0
mr.goodcat
(18.03.23)
(1)

Hastanelerde depremzede birimi var mı?

hadi ya la
Depremzede bir arkadaşımın rapor alması gerekiyor, çalışacak durumda değil ve iş yerinden çağırıyorlar. Tanıdığımız bir doktor hastaneye gidip AFAD'ın depremzede birimine sorsun, onlar yönlendirir demiş fakat internetten aradığımızda öyle bir şey göremiyoruz. Tam olarak nereye başvurmamız gerekiyor?
Depremzede bir arkadaşımın rapor alması gerekiyor, çalışacak durumda değil ve iş yerinden çağırıyorlar. Tanıdığımız bir doktor hastaneye gidip AFAD'ın depremzede birimine sorsun, onlar yönlendirir demiş fakat internetten aradığımızda öyle bir şey göremiyoruz. Tam olarak nereye başvurmamız gerekiyor? Arkadaşım şu an ailesinin yanında, İzmir'de.
0
hadi ya la
(18.03.23)
Ne açıdan çalışacak durumda değil? Psikolojik ise psikiyatri bölümünce post-travmatik stres bozukluğu olarak rapor verilebilir. Fiziksel ise ilgili durumuna göre uygun doktora gitmesi gerek.
0
Cekcekli
(18.03.23)
(7)

Kılıçdaroğlu KKM'yi Ödeyecek Mi?

depresif çocuk
Dolara geçmek istiyorum, haliyle KKM daha güvenli olduğu için paramı oraya yatırmayı düşünüyorum.Fakat yen, hükümet dolardaki artış farkını ödemeyeceğini belirtmişti, bu durum hala geçerli mi ve böyle bir şey mümkün mü?
Dolara geçmek istiyorum, haliyle KKM daha güvenli olduğu için paramı oraya yatırmayı düşünüyorum.

Fakat yen, hükümet dolardaki artış farkını ödemeyeceğini belirtmişti, bu durum hala geçerli mi ve böyle bir şey mümkün mü?
0
depresif çocuk
(18.03.23)
Eger secilirse mevcut sistemdekileri oder, odemek zorunda. buyuk ihtimalle ilk birkac kararname ile de iptal edecektir yeni hukumet.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(18.03.23)
Amerika'da bir banka battı. Devlet, halk paniğe kapılıp Bankalara hücum etmesin diye hemen tüm mevduatları güvence altına aldı.

Yani hiçbir ülkede hiçbir hükümet, halkın bankalardaki parasıyla ilgili güvenini riske atacak adımlara cesaret edemez.
0
Mirket
(18.03.23)
Yıl sonuna kdar devam ediyor zTen o arada vadesi dolanlar aynen devam eder yılbaşı sonrasında iptal olur bence
0
regina phalange
(18.03.23)
şu an kkm ile ile ilgili en ufak olumsuz haberde doları tepe noktasını bulamazsınız, ayrıca kk seçimi kazanamaz.
0
nuisance
(18.03.23)
Seve seve ödeyecek.
0
Mistyimage
(18.03.23)
seçilemez ve ödemeyecek
0
Erestor
(19.03.23)
Mevcut olanı mecbur ödeyecek ama şu KKM rezaletinden kurtulmak gerekiyor bir an önce.
0
nawar
(19.03.23)
(6)

aspiratör'ü kiracı mı alır ev sahibi mi?

ayseee
mutfak'a aspiratör'ü kim alıp taktırır? ortada gibi bir durum mu bu?
mutfak'a aspiratör'ü kim alıp taktırır? ortada gibi bir durum mu bu?
0
ayseee
(18.03.23)
mantıken demirbaş olup ev sahibi tarafından alınması gerekir. kendiniz taktırıp giderken götürürüm deseniz bile her ürün her mutfağa uymuyor çünkü. fakat bir kanunu kitabı da yok bu işin. ev sahibiyle konuşup anlaşmaya bağlı.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(18.03.23)
Aspiratör özelinde konuşursak, ev sahibinin mutfak dolabını da koruyacağı için alması kendi lehine olur. Almam diye tutturursa kendi bilir.
0
Cekcekli
(18.03.23)
normalde demirbaştır, ev sahibi alır ancak günümüzde "normal" kalmadığı için ev sahipleri istediği gibi at koşturuyor. "kiracı alır ben karışmam" diyenle çok karşılaştım, "ben kiracıyım taşınınca aspiratör ne olacak?" diyorum, "sök götür, beni ilgilendirmez" diyorlar.
0
late viper
(18.03.23)
ev sahibinin takması normal. kiracının takması anormal.

ama yazıldığı gibi 'normal' kalmadı. olur da takarsanız, çıkarken de alın götürün, ikinci el satın falan ama ev sahibine yar etmeyin. ya da çıkarken tekrar konuşup kiradan düşersiniz belki zaman içinde fikri değişir.

ya ben halıfleks söküp parke yaptırdım 10 15 yıl önce. yaptırmadan tabi ki konuştuk, kiradan düşeriz dedi, sonra da düşmeyiz dedi :) söküp götürecek miyim parkeyi napacağım söksem geri halıfleks döşetecek halim yok. kiradan düştüm 2-3 takside bölüp.

başka 2 evde klima yoktu, konuştuk, "takın istiosanız ben karışmam" dedi ikisi de, e söküp götürmem de çok saçma, sonra kendileri satın alıp taktırdılar. bunun da 5 yılı var.

biraz konuşup üstelemek gerek heralde, ilk refleks ev sahibinde "ben karşımam" oluyor. biraz üstüne düşününce daha doğru karar veriyorlar. bugünün şartlarında işler karışık anlaşılan.
0
wct3 org
(18.03.23)
Ev sahibinin biraz keyfine kalmış bir durum maalesef. Ev kiralamadan önce ev sahibi ile bu konu konuşulabilir. Eğer almam diyorsa vazgeçilebilir evden fakat ev çok da beğenildi ise alıp kiradan çıkarken bir sonraki kiracıya da satılabilir.
0
keep out
(19.03.23)
Yakında bu tartışmayı kombi için, kalorifer peteği için de yapacağız sanırım!

Ev sahibiyim, tüm kiraladığım evlerde aspiratörü de taktım, mutfak dolabı ankastre ise fırın ve ocak da taktım.

Bunlar demirbaştır, takılı vaziyette salam olarak kiracıya teslim edersiniz. Kiracı da çıkarken sağlam olarak teslim eder.

Yalnız yaşadığı süre boyunca bir kere bile Aspiratörü silmeyen, üzerinin bir parmak yağ kaplandığı, filtrelerinden yağ tıkanıklığı nedeni ile hava bile geçmeyen aspiratör teslim almışlığım da oldu.

Bu tür kiracılara vermemek lazım ama önceden bilemiyorsunuz maalesef.
0
John Bloor
(20.03.23)
(3)

Psikolog Seansi

nothere
Selamlar, yuz yuze seans aldiginiz bir psikolog varsa seans ucreti ve saati ne kadar acaba?Standart bir fiyatlandirma olup olmadigini anlamaya calisiyorum. Tesekkurler.
Selamlar, yuz yuze seans aldiginiz bir psikolog varsa seans ucreti ve saati ne kadar acaba?

Standart bir fiyatlandirma olup olmadigini anlamaya calisiyorum.

Tesekkurler.
0
nothere
(18.03.23)
600
0
jimjim
(18.03.23)
Pedagog 700
0
horizon
(19.03.23)
standart bir ücret yok tabii ki
0
anna sun
(19.03.23)
(6)

evin içindeki odalardan çıkan kapıları 2.el olarak satma durumu olabilir mi

ayseee
5 adet eski tip camlı oda kapısı pazartesi itibariyle boşa çıkacak. bu kapıları kime satabilirim? alan olur mu?
5 adet eski tip camlı oda kapısı pazartesi itibariyle boşa çıkacak. bu kapıları kime satabilirim? alan olur mu?
0
ayseee
(18.03.23)
sahibinden'e koyun, bunları kovalayan tipler oluyor. fakat çok para vermezler. sembolik olur.
0
nuisance
(18.03.23)
Satılır.
Deprem sonrası hasarlı evinden bu gibi bir çok eşyası söken satanlar var. Eskicilere de sorabilirsiniz.
0
diyecevaplandı
(18.03.23)
letgo'da alan oluyor. ama fiyatı çok öldürürler. atıyorum 50 tl'lik kapıya 10 tl teklif veriyorlar.
0
false pretension
(18.03.23)
Çıkla kapıcı diye birileri bile var hocam, fayansçı, tesisatçı vb ustayla temasınız varsa onların tanıdığı bi çıkmacı olabilir. Eskişehirdeyseniz bende var bir numara. Ben de bir iki güne arayacağım
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.03.23)
Çıkma kapıcı :)
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.03.23)
Tahmin ettim kapınızın tipini, eski kontraplak camlı kapılardandır. Maalesef nakliye bedeline bile değecek bir kapı değiller.

Bedava verseniz bile kimse gelip almayabilir.
0
John Bloor
(20.03.23)
(1)

park sensörü tamiri

nrmnm
eski usül nokta şeklindeki park sensörlerinden var araçta. bir süredir arka bomboş iken bile bir yerlere çarpmak üzereymiş gibi feryat figan alarm veriyor. toz toprak mı kaçtı acaba diye sildim ettim ama fayda etmedi. neden kaynaklanabilir? kendim çözemezsem kime gitmek lazım oto elektrikçi mi bakar
eski usül nokta şeklindeki park sensörlerinden var araçta. bir süredir arka bomboş iken bile bir yerlere çarpmak üzereymiş gibi feryat figan alarm veriyor. toz toprak mı kaçtı acaba diye sildim ettim ama fayda etmedi. neden kaynaklanabilir? kendim çözemezsem kime gitmek lazım oto elektrikçi mi bakar bu sensör işine?

teşekkürler
0
nrmnm
(18.03.23)
Normalde 4 tanedir, birinde arıza olmuştur ondan ötüyor. Fişleri ulaşılır bir yerdeyse tek tek fişleri sırayla çekip hangisi arızalı onu tespit edin.

Arızalının fişini çekince sistem normale döner, sadece arızalı olanın bölgesinde hissiyat kaybı olur.

Aynısından alıp takabilirsiniz, ya da bir oto elektronikciye gidip yaptırabilirsin anlamıyorsanız
0
John Bloor
(20.03.23)
(3)

Edebiyata ve kitaplara ilgisi olan birisine hediye önerisi alabilir miyim?

Dartagnan
Direkt kitap hediyesi önerisi aramıyorum.Kitaplarla ilişkili olabilir, edebiyatla ilgili olabilir. Kindle tarzı alınmalı olabilir ya da el emeği ayraç yapımı olabilir. İlk aklıma gelenler bunlar ama daha güzel bir hediye önerisi veren olabilir diyerek buradan öneri almak istedim.
Direkt kitap hediyesi önerisi aramıyorum.

Kitaplarla ilişkili olabilir, edebiyatla ilgili olabilir. Kindle tarzı alınmalı olabilir ya da el emeği ayraç yapımı olabilir. İlk aklıma gelenler bunlar ama daha güzel bir hediye önerisi veren olabilir diyerek buradan öneri almak istedim.
0
Dartagnan
(18.03.23)
kindle'ı kendim almamış, birisi bana hediye almış olsaydı o kişiden asla uzak kalmak istemezdim. 28 senedir hayatımda para harcadığım açık ara en iyi şey.
0
gule gule
(18.03.23)
Kinle cidden harika, ben sesli kitap dinlemeye yeni başladım ne nimetmiş. Storytel gibi sesli kitap uygulaması hediye kartı da güzel bir hediye olabilir.
0
bitanisanseversin
(19.03.23)
en sevdiği yazarın imzaladığı bir kitap, özel baskılar, ilk basımlar vs...
0
anna sun
(19.03.23)
(3)

Daha önce hiç spor yapmamış bir kadın sıkılaşmak için nasıl başlamalı?

Dartagnan
Kendim bir süredir sporla içli dışlıyım. Kız arkadaşımı da teşvik etmek istiyorum. Kendisi de istiyor ama başta ağır geldiği için(et bölünmesi, ilk adaptasyon vs) geri duruyordu.Evde mat eşliğinde haftada 3 günlük bir programla başlaması, spor hareketlerini de youtube videoları eşliğinde yapması onu
Kendim bir süredir sporla içli dışlıyım. Kız arkadaşımı da teşvik etmek istiyorum. Kendisi de istiyor ama başta ağır geldiği için(et bölünmesi, ilk adaptasyon vs) geri duruyordu.

Evde mat eşliğinde haftada 3 günlük bir programla başlaması, spor hareketlerini de youtube videoları eşliğinde yapması onun için güzel bir başlangıç olabilir diye düşündüm. Fakat pilates mi yoksa kendi vücut ağırlığı ile temel hareketleri mi yapmalı, yoksa bir sporcunun kanalından mı gitmeli şu an araştırma aşamasındayım.

Özellikle yeni spora başlayan bir kadına tecrübe ile gördüğünüz bir program önerisi, youtube kanalı vs paylaşabilir misiniz?

Not: Başlangıç için spor salonu erken diye düşünüyorum. Vücut ağırlığı ile yapmaya yönelik ev içi öneri verirseniz sevinirim.
0
Dartagnan
(18.03.23)
İlk bi kaç hafta ağırlıksız ya da çok düşük kilolar ile squad ve bench press yapsın diyorum ben. Hareketlerin nasıl yapıldığını istediği yerden öğrensin. Zamanla bunlara ağırlık ekler ve yeni bir hareket ekler.
0
baba553
(18.03.23)
You Tube da Leslie videoları sıkılaşmak için ideal
0
esin
(18.03.23)
Tam tersine başlangıç için spor salonu daha ideal. Dikkat edin, spor salonuna yeni başlayanlara genelde o aletlerde çalışmalar verilir. Daha ileri seviyelerde halter, serbest ağırlık vb ile devam edilir.

Spor salonundaki başlangıç seviyesi aletler vücut ağırlığından daha hafif çalışmalar yapmanıza yardımcı olur. Ayrıca hiç spor yapmamış bir bünye vücut ağırlığı antrenmanlarında çok kolay sakatlanabilir. Aletlerle çalışmak sizi doğru vücut duruşuna zorlar, hareketi doğru yapmanızı sağlar.

En temel hareketlerden biri üstünden örnek vereyim:
www.youtube.com

Gördüğünüz gibi hiç spor yapmamış biri bu hareketi çok fazla hatayla yapabiliyor. Video da bunu göstermiş. Kol, omuz, bel sakatlıkları çok mümkün.

Oysa aynı hareketi şu aletle yapmak hem daha kolay, hem yeni başlayan biri için daha az sakatlık riski barındırır.
www.youtube.com

Vücut ağırlığı antrenmanları da risklidir bu yüzden. Büyük ihtimalle birçok hareketi yanlış yapacak, bu yüzden fayda sağlayamayacak, üstüne sakatlanma riski doğacak. Fayda sağlayamayınca sıkılacak bir de.

Sıkılaşma dediğimiz şey aslında yağ kütlesinin azalması, kas kütlesinin artması ve güçlenmesi demek. Bunu da tek başına egzersizle ve tek bir egzersiz türüyle sağlayamaz. Yani sadece yürüyüş, koşu, ağırlık, pilates falan fayda etmez.

Kondüsyon çalışmaları,
kas artırıcı ağırlık çalışmaları,
kasları uzun tutmak için basit pilates ve esneme hareketleri
Çok iyi beslenme
Çok iyi uyku.

Kas artırıcı çalışmalar deyince özellikle kadınlar "ya ben kas istemiyorum" der. Ama zaten bahsettiğimiz dwayne johnson vücudu değil her sağlıklı insanın ideal kas oranına ulaşmak.

Kas kütlesi arttıkça, vücut daha hızlı yağ yakar. O yüzden kaslı insanlar daha zor yağlanır, kassız insanlar daha hızlı yağlanır.

Bu kadının başlangıç rutini fena değil. En düşük ağırlıklarla tekrarlanabilir. Birer gün arayla haftada 3 gün ideal bir program bu.
www.youtube.com

Bu antrenmanın önüne 10 dakika yürüyüş, sonrasına 10 dakika yürüyüş yapmak iyi olur.

Antrenmana başlamadan önce de mutlaka ısınma ve esneme yapmalı.
www.youtube.com

gibi.
0
anten
(18.03.23)
(1)

El yıkama musluğu değiştirmek ne kadar zor?

logisticsmanager
Pazartesi evden cikiyoruz, temizlik yaparken musluğun üst tarafı kırıldı (basmalı bir sistemi, içindeki plastik kırıldı).Iki seçenek var; yarin musluk alıp takmaya çalışmakPazartesi ev sahibine durumu anlatıp onunla anlaşmak, bu noktada ev sahibim kendi değiştirecek seviyede kesinlikle olmadığı için
Pazartesi evden cikiyoruz, temizlik yaparken musluğun üst tarafı kırıldı (basmalı bir sistemi, içindeki plastik kırıldı).

Iki seçenek var; yarin musluk alıp takmaya çalışmak
Pazartesi ev sahibine durumu anlatıp onunla anlaşmak, bu noktada ev sahibim kendi değiştirecek seviyede kesinlikle olmadığı için (evi bile biz tasindiktan sonra gördü hiç bilgisi yok) birini çağıracak haliyle o da ucuz değil.

Ama o birini kesinlikle çağırmalı çünkü banyo musluğun duvara bağlandığı boruda sorun var, su kaçıyor. Pazartesi bakariz beraber dedi adam ama zaten benlik olay değil direkt musluğun takılması ile alakalı, yanlış yapılmış vs.

Napsam?
0
logisticsmanager
(18.03.23)
Keşke fotoğrafını da ekleseydiniz, cinsine göre kolay zor tarif ederdik.
0
John Bloor
(20.03.23)
(3)

İş değişikliği

dissendium
Merhabalar. Şu anki işimde 5. ayı bitirdim. Sizce iş değişikliği için erken mi?Olumsuz kısımlarFiziksel olarak çok yoruluyorum. Bir fabrikanın kalite kontrol sorumlusuyum. Yüzde 90 hareket hâlindeyim tüm gün.İşçiden müdüre kadar tartışma yaşıyorum.Bana bir şey katmamaya başladı.Yapmaktan daha çok mu
Merhabalar. Şu anki işimde 5. ayı bitirdim. Sizce iş değişikliği için erken mi?

Olumsuz kısımlar

Fiziksel olarak çok yoruluyorum. Bir fabrikanın kalite kontrol sorumlusuyum. Yüzde 90 hareket hâlindeyim tüm gün.

İşçiden müdüre kadar tartışma yaşıyorum.

Bana bir şey katmamaya başladı.

Yapmaktan daha çok mutlu olabileceğim işler çıkıyor araştırma yaparken. Maaş düşebilir de yükselebilir de. Bu kısım şans. Ama işte daha hevesli, stressiz, mutlu olabilirim.

Bir de istifa ilk kime söylenir? Patrona mı, idari işler müdürüne mi? Patronla önceden konuşmak iyi mi kötü mü? Beklenmeyen bir istifa olacak büyük ihtimalle.

Sağ olun.
0
dissendium
(18.03.23)
iş bulmadan ayrılmak size maddi sıkıntı yaratmayacaksa veya zaten alternatifiniz hazırsa hiç düşünmeyin. mutsuz ve yorgun hissettiğiniz bir iş sizi yaşlandırır, yıpratır. her 5-6 ayda bir iş değiştirmiyorsanız bir seferlik kısa iş deneyimi olumsuz bir fikir yaratmaz bence.
0
faberkastelli
(18.03.23)
Hocam, birkaç kere iş değişikliğiniz oldu sanıyorum. İş bulmadan istifa etmeyin. Diğer türlü açıklamak hem zor hem de karşı taraf şüpheli bulur bunları. Hem 5 ay olmuş alışmışsınızdır.
Kalite kontrol mühendisi arkadaşım da çalıştı sonra ayrı bir alanda iş bulup ayrıldı. Baya da yoruluyordu senin gibi.

Bu zamanda iş bulmadan ayrılmayın. Bunu yapan başka bir arkadaşım hala iş bulamadı, üstelik epey de iyidir.

Diyeceklerim bu kadar.
0
sevilen progressive türkücü
(18.03.23)
"5 ay erken mi"
Bence erken. Daha onceki islerinde uzun donem (mesela 5 sene) calistiysan belki normal karsilanabilir ama 8 ay, 1.5 sene, 5 ay... diye gidiyorsa uyumsuz ve ne istedigini bilmeyen biri izlenimini yaratman olasi.

Katiliyorum, istifa ne alaka? Daha iyi bir is bulmadan istifa edemezsin. Bir yere basvurdugunda calismiyor olmak muhtemelen en buyuk red flag.
0
hot potato
(18.03.23)
(6)

diksiyon - ıı'lamak vb. sesler çıkarmak

gule gule
arkadaşlar bunu hepimiz yaşıyoruzdur. aranızda bunun üstüne gidip çözmüş olan var mı? nasıl bir yöntemle çözdünüz. insanları dinlerken ıı'layınca ciddiye almamaya başladım, bundan dolayı kendimi aynı şekilde düşünüp durduk yere kendime sorun çıkarıyorum -ciddiye alınmıyorsun tarzında- konuşurken. na
arkadaşlar bunu hepimiz yaşıyoruzdur. aranızda bunun üstüne gidip çözmüş olan var mı? nasıl bir yöntemle çözdünüz.

insanları dinlerken ıı'layınca ciddiye almamaya başladım, bundan dolayı kendimi aynı şekilde düşünüp durduk yere kendime sorun çıkarıyorum -ciddiye alınmıyorsun tarzında- konuşurken. nasıl hallolur bu iş?
0
gule gule
(18.03.23)
Susmayı tercih ediyorum ya da "başka ne söyleyebilirim" "düşüneyim" gibi o boşluğu dolduracak anlamlı şeyler söylüyorum.
0
dissendium
(18.03.23)
ben bunu başarabiliyorum zaman zaman. konuya çok hakim olamadığın yerlerde ıı lıyorsun. ben günlük konuşmlarımda ı diyeceğim yerde hemen susuyorum. zamanla farkediyorsun bunu. mesele şurda, 3 gün enkazda kalan doktorla röpörtaj var. spiker de kadın da çok net konuşuyor, spiker arada yapıyor ama olur o kadar. içerik harici çok hoşuma gitmişti dinlemesi.
www.youtube.com
0
sanemz
(18.03.23)
Sesli kitap okumak. Ama yetkin bir şekilde. Noktalama işaretlerine fonetik olarak dikkat ederek. Hatta zamanınız varsa kaydedip telafuzunu tekrar dinlemek de bir tık geliştirebilir.
0
Dartagnan
(18.03.23)
çok kitap okuyacaksın. prova yapacaksın. konuşacaksın. ders vereceksin.


ben ders vermeye başlayınca çözdüm o meseleyi. ilber aga gibi konuşuyorum artık hahaha
0
alperz
(18.03.23)
Retorik dersi almıştm ama tesadüfen yani ilgilenmediğim için hatırlamıyorum, hoca pratik yaptırıyordu, bir konuşma hazırlıyorduk ve o konuşma boyunca kaç kere ıııı lıyoruz sayıyorduk.
0
Coma
(18.03.23)
öneriler güzel, uygulanabilir.

ayrıca konuşma hızınızı biraz düşürün, daha yavaş, daha tane tane konuşmak için çaba sarf ettiğinizde dilinizin ucuna gelen "ıı, aynen, yaniii, anlatabilio muyum, eee" gibi istemediğiniz her şeyi frenleyebilirsiniz.
0
wct3 org
(18.03.23)
(2)

Şu köpeğin cinsi nedir?

ananiyimioguz
İlgili video:https://youtube.com/shorts/dNZ1HVpeChE?feature=share
İlgili video:

youtube.com
0
ananiyimioguz
(18.03.23)
Jack Russell olabilir.

Jim Carry'nin Maske filmindeki köpeğe çok benziyor.
0
diyecevaplandı
(18.03.23)
Jack russel kesin bilgi ancak almaya heves ederseniz ne kadar zor bir köpek olduğunu araştırın derim
0
mirty
(18.03.23)
(4)

Avukat ücreti - Kiracı için çıkarma davası

amusan
Merhaba herkese, Kirada bir evimiz var ve depreme dayanıklı olduğunu biliyoruz. Ailemin yaşadığı ev çok eski ve zemini de sıkıntılı. Ailemin kiracıyla veya kira tutarıyla ilgili bir sorunu yok ama o eve geçmek istediğini son depremlerden önce de söylemişt. Şimdi söylediğinde kiracıdan çok sert bir t
Merhaba herkese,
Kirada bir evimiz var ve depreme dayanıklı olduğunu biliyoruz. Ailemin yaşadığı ev çok eski ve zemini de sıkıntılı. Ailemin kiracıyla veya kira tutarıyla ilgili bir sorunu yok ama o eve geçmek istediğini son depremlerden önce de söylemişt. Şimdi söylediğinde kiracıdan çok sert bir tepki gelmiş.
Bunun için iletişime geçtiğimiz avukat ihtar çekmek için 4 bin, davaya bakmak için 28 bin istemiş. Bu tutarlar bize biraz fazla geldi normal mi? Avukatlar bu tarz davalara bu tutarlarla mı bakıyorlar?
0
amusan
(18.03.23)
uyap portaldan kendiniz de mahkemeye veya avukata gitmeden dava açabilirsiniz diye biliyorum, tabi burda konun maddelerini iyi bilmekte önemli
0
mrctrk
(18.03.23)
Sadece kanun maddeleri değil, süreler, usul vs gibi önemli noktaları kaçırabilirsiniz. Nerede yaşadığınıza ve ne kıdemde bir avukata gittiğinize göre fiyat çok fark eder. Ama ihtar çekmek için ayrı ücret istemesi bana saçma geldi bence başka avukat bakın
0
cometome
(18.03.23)
anlaşmaya varıp 100 bin 150 bin gibi ücret vermek daha iyi olabilir. dava uğraştırır aylar sürer
0
ShadowOfMoon
(18.03.23)
ihtarı noter'den verebilirsiniz oğlum/kızım oturacak şeklinde
üstelerine ev olmaması lazım tabi
0
bir soru sorcam
(18.03.23)
(1)

Uyuşturucu Bağımlısı Alt Komşu Sorunu

dust in the wind
Annemle babamın 20 küsür senedir oturdukları evin alt katına geçen sene bir aile taşındı. 30 küsür yaşında bir oğulları var ve uyuşturucu bağımlısı. Her gün küfür kıyamet, sanırım ailesinden para istiyor. Onlar vermeyince de onları dövüp, evi kırıp döküyor. Kendi evleri içinde de kalmıyor bu kavgal
Annemle babamın 20 küsür senedir oturdukları evin alt katına geçen sene bir aile taşındı. 30 küsür yaşında bir oğulları var ve uyuşturucu bağımlısı. Her gün küfür kıyamet, sanırım ailesinden para istiyor. Onlar vermeyince de onları dövüp, evi kırıp döküyor.

Kendi evleri içinde de kalmıyor bu kavgalar, kaç kere apartman dış kapısının, asansörün camlarını kırdı. Geçen yaz evi yaktı, Allahtan kimseye bir şey olmadan söndürüldü. Şimdi ben bunları yazarken bile apartman koridorunda bir şeyleri kırıp bağırıyor. Apartman yönetimi evden çıkarılmaları için mahkemeye verdi, her kavgada polis çağırılıyor ama polis kapıdan uyarıp gidiyor. Ne zaman polis gelse oğlanı balkona saklayıp evde yok diyorlar, sonra tam gaz kavgaya devam.

Herkes bezmiş durumda ve korkuyor, ne yapacağımızı şaşırdık. Hiç böyle bir durumda kalıp çözüm bulabilen oldu mu acaba diye sormak istedim. Millet artık evini satılığa çıkarmaya başladı. Annemler asla satmayı düşünmez ama onlar için de korkuyorum :/
0
dust in the wind
(18.03.23)
Şöyle bir yöntem var.

twitter.com
0
Mirket
(18.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.