Giriş
(11)

Kadınların kaşlarına ne olmuş?

ya ben lan neyse
10 sene öncesine göre neden bu kadar kalın ve düz? ilk kim başlattı bunu? ilk başlatana güldüler mi?
10 sene öncesine göre neden bu kadar kalın ve düz? ilk kim başlattı bunu? ilk başlatana güldüler mi?
0
ya ben lan neyse
(20.03.23)
kalın kaş dünyada ve türkiyede bu kadar moda değilken 2004 yılında ece sükan 24 saat dizisinde kalın kaş modeli kullanıyordu, ilk gördüğümde vay be ne güzel cool biri demiştim

polisiye bir dizide adli tıpçı rolündeydi, selçuk yöntem ve yiğit özşener de oynuyordu dizide
0
freebird5406_2
(20.03.23)
ben hala gülüyorum, özellikle makyajla yapılanlara. emin olmamakla beraber bazı dizilerde böyle kadınlar baya takılıyordu öyle öyle yayıldı heralde, kadın duyuru üyeleri daha detaylı biliyorlardır
0
avatar is back
(20.03.23)
2013’te Cara Delevingne‘in kaşlarını doğal, kalın, müdahale edilmemiş haliyle kullanmasıyla başladı. Bir trend olarak 10 yıldır devam ediyor.

Gülündüğünü de pek sanmıyorum. Ekşi’deki 2013 yılı entrylerine bakarsanız, kaşları için aldığı iltifatları görebilirsiniz.
0
irene
(20.03.23)
(bkz: kaş dövmesi)
bence iranlılar başlattı.
0
deartheodosia
(20.03.23)
Yurtdışında ilk dikkatimi ceken sey bu oldu. Turkiyedeki kadar tek tip kadin tipi baska hangi ulkelerde var merak ediyorum.

Dogal kalin kas iyi guzel (benimkiler haric), dovme gibi olanlar cok komik duruyor.
0
Kahvedesu
(20.03.23)
şu dünyada çok az iyi şey yapıldı. Berlin duvarının yıkılması, peynirin şerbetli tatlı ile birleştirilmesi, Kuzeylilerin müzik yapması, True Detective birinci sezon ve evet.. KALIN KAŞ.
kalp.
0
sparkle kiddle
(20.03.23)
Valla bana da komik geliyor. Oyuncak hikayesinde bir karakter vardı ... Lightyear diye, kadınlar onlar gibi hep.
0
primetime
(20.03.23)
Kalın kaş doğalsa bence güzel duruyor ancak şu kaş dövmesinin güzel göründüğüne kadınları inandırmayı kim başarıyorsa elinden öpmek isterim. yakışan tek bir kadın bile görmedim.

aşırı yapay ve ucuz duruyor. Saatlerce aynaya bakan insanlar o kaşların yapaylığından nasıl rahatsız olmuyor çok ilginç.
0
mikael
(21.03.23)
Neden gülünsün ki anlamadım? Keşke benim de gür kaşlarım olsaydı. Dövmeli olanları ben de sevmiyorum ama doğal bırakılanlar çok hoş bence.
0
old possum
(21.03.23)
kadinlarin kendilerini bu kadar cirkinlestirip bir de uzerine daha guzel olduklarina kendilerine ve baskalarina inandirmak icin bu kadar ugrasmalari inanilmaz otesi.
0
baldur2
(21.03.23)
Cara Delevingne ile başladı +1
0
Hallegadola
(21.03.23)
(3)

Ev kiralarken dask'i kim öder?

ayseee
Elektrik,su, doğalgaz gibi faturaları kiracının üstüne alması gerekiyor. Bu doğrultuda dask'i kim öder? Bilgisi olan var midir?
Elektrik,su, doğalgaz gibi faturaları kiracının üstüne alması gerekiyor. Bu doğrultuda dask'i kim öder? Bilgisi olan var midir?
0
ayseee
(20.03.23)
ev sahibi
0
esther
(20.03.23)
Dask’i ev sahibi oder, bina depremde yikilsa tekrar yapilma mastafini oduyor dask.
0
fakyoras
(20.03.23)
Dask sadece ev kiralarken lazım olan bir şey değil, her yıl yaptırılması zorunlu aslında. Ama bir yaptırımı ve takibi yok, sadece abonelik veya tapu işlemleri yapılırken sorulduğunda aklına geliyor insanların.

Özetle, ev boş da olsa kiraya da verilse, her sene ev sahibinin yaptırması gerekli. Kendisi için lazım.
0
John Bloor
(21.03.23)
(6)

Chat GPT - 4 kullanmak istiyorum. Plus üyelik satın alırsam GPT - 4'e

bapyemir
erişimim olacak mı?Teşekkürler
erişimim olacak mı?

Teşekkürler
0
bapyemir
(20.03.23)
evet
0
hewit
(20.03.23)
Ek soru da ben sorayım,

Tahmini ne zaman free ye düşer gpt-4 ?
0
ananiyimioguz
(20.03.23)
Microsoft Office 365 CoPilot
inceleyin derim, yeni duyuruldu (GPT4 bazlı). YouTube demoları filan.
0
alfired
(20.03.23)
bing chat bedava değil mi?
0
kandaz3
(20.03.23)
OpenAI'ın çözümler bitmeyecek. herhangi bir şeye open beta başvurusunda bulunun. birkaç yıla çıkar. ardından bütün uygulamalara erişiyorsunuz. on yıldır CoPilot dışında ücretli yaptıkları bir şey de olmamıştı. Bu arada olunca da deli gibi kullanılmıyor, hepsinin bir alternatifi var. CoPilot'ın opensource muadilleri var. Dall-e'nin de öyle. Chat-GPT çok başka bir şey ama onun da rakipleri çıkacakmış zaten. soruya cevap, plus üyelik alınca erişiminiz olacak (:
0
sparkle kiddle
(20.03.23)
Free'ye dusme gibi bir sey olmaz, 3'te bile zarar ediyorlardi elektrikten, 4 cok daha guc istiyor.

Isinizi gorecekse bing gpt-4 kullaniyor,.

Cok abartmiyorsaniz bu arada openai playground daha uyguna geliyor kullandikca oduyorsunuz orada.


Hepsi ayni openai'in sundugu hizmetler
0
aguen
(21.03.23)
(2)

The Godfather film ve kitap

not sure if serious
Kitabı nasıl daha ayrıntılı mı? Yoksa filmlerde güzel iş başarmış ve ayrıntıları güzel ve tama yakın vermeyi başarabilmişler mi?Sonunu ve genel olay örgüsünü bilmem keyif kaçırır mı?Şöyle bir durum var uzun zamandır elime kitap alamıyorum hatta almıyorum. Hepten koptum, içim şişiyor. Biliyorsunuz o
Kitabı nasıl daha ayrıntılı mı? Yoksa filmlerde güzel iş başarmış ve ayrıntıları güzel ve tama yakın vermeyi başarabilmişler mi?

Sonunu ve genel olay örgüsünü bilmem keyif kaçırır mı?

Şöyle bir durum var uzun zamandır elime kitap alamıyorum hatta almıyorum. Hepten koptum, içim şişiyor. Biliyorsunuz o duyguyu. Tekrar bi heveslendim bugünlerde, bu hevesimin kaçmasını istemiyorum.
0
not sure if serious
(20.03.23)
Senaryonun hazirlanmasina katkida bulunan kisi de kitabin yazariyla ayni sonuçta fakat kitap her zaman daha fazla detay içermekte.

Santino'nun cinsel organinin ne kadar büyük oldugu gibi bilgiler bile mevcut sonuçta.

Filmi muhtemelen izlemis olsan dahi kitabi da büyük bir keyifle okuyabilirsin.
0
Yourcousinmarvinberry
(20.03.23)
ben bundan 10 küsur sene önce okumuştum kitabını. ayrıntılarını tam hatırlamıyorum ama kitabını daha çok sevmiştim. ana olay örgüsü aşağı yukarı aynı, filmdekine benzer seyrediyor ama haliyle çok daha detaylı ve karakterlerin psikolojisini çok daha iyi anlıyorsun. karakterlere daha çok bağlanıyorsun. neden-sonuç ilişkileri daha kuvvetli, aile kavramı da daha iyi işleniyor.

----spoiler-----
bir örnekle açıklamam gerekirse, filmde sonny'nin ölümü çok erken gerçekleşiyor ve sonny'yi henüz iyi tanımadığımız için çok da etkilenmiyoruz. ama kitabında gözlerim dolmuştu, çok üzülmüştüm sonny'ye.
----spoiler-----
0
sir gawain
(20.03.23)
(3)

Gündemle ilgili skeçler yapan fenomenler

oldtimer
Takip ettiğiniz, işlerini sevdiğiniz, güldüren skeçler yapan ya da gündemle ilgili konuları komik şekilde ele alan kimler var merak ettim?
Takip ettiğiniz, işlerini sevdiğiniz, güldüren skeçler yapan ya da gündemle ilgili konuları komik şekilde ele alan kimler var merak ettim?
0
oldtimer
(20.03.23)
Fenomen olması şart değil, pek bilinmeyen isimler de olur
0
🌸oldtimer
(20.03.23)
Röportaj Adam baya iyi bu konuda.
0
halitkin
(20.03.23)
fenomen değil de, güldür güldür show son zamanlarda sağlam kara mizah yapıyor.
0
motosiklet burclu adam
(21.03.23)
(2)

Araç kredisi için ruhsat fotokopisi?

chicha_v2
Daha önce araç kredisi çekmedim hiç.Arabamı satıyorum da birkaç alıcı arabanın kasko değerini (bu gayet normal) ve ruhsat fotokopisini sordu. Kasko değerini söyledim, ruhsat sorusunu görmezden geldim.Dolandırıcı mı bunlar napacaklar ruhsat fotokopisini? Son aşamada falan gerekliyse iletirim de daha
Daha önce araç kredisi çekmedim hiç.

Arabamı satıyorum da birkaç alıcı arabanın kasko değerini (bu gayet normal) ve ruhsat fotokopisini sordu. Kasko değerini söyledim, ruhsat sorusunu görmezden geldim.

Dolandırıcı mı bunlar napacaklar ruhsat fotokopisini? Son aşamada falan gerekliyse iletirim de daha ilk mesajda istenince işkillendim. Ruhsat fotokopisi kimlik no gibi bir bilgi değil bana kalırsa boşuna evham yapmıyorum değil mi?
0
chicha_v2
(20.03.23)
Bankaya kredi başvurusu için gerekli, ama ilk baştan sorulacak soru değil. Konuşulur anlaşılır, araca bakılır pazarlık yapılır.

Tamam alıyorum denince verilir fotokopi ki krediye başvursun.
0
John Bloor
(20.03.23)
Banka kredi için istiyor da artık almaya karar verilince istenecek bir şey.
0
thewhitewolf
(20.03.23)
(2)

çadır neden bu kadar kıymetli altı üstü bez değil mi?

sanemz
prefabrik ev olsa neyse de ama bir bez parçasını üretmek bu kadar zor mu niye çadır krizi yaşanıyor?
prefabrik ev olsa neyse de ama bir bez parçasını üretmek bu kadar zor mu niye çadır krizi yaşanıyor?
0
sanemz
(20.03.23)
Cadir ureten kisitli sayida sirket var. normalde ulkede ihtiyac ayda (atiyorum) 5binken (belirli ozelliklerde) bir anda insanlarin icinde duzenli yasayabilecegi yuzbinlerce cadir lazim oldu. Kim uretecek, nerde uretecek, nasil goturecek, parayi kim verecek, eldeki diger isler ne olacak…

Ha diyince uretemiyorsun, tasarimi vs derken cadir bile kolay bir sey degil.
0
fakyoras
(20.03.23)
hammadde fiyatıyla son ürünün fiyatını kıyaslayamazsınız.
arada yürütülen süreçte siz hammaddeye değer katarak ürüne dönüştürürsünüz.

aynı miktarda metal dikiş iğnesi olunca farklı enjeksiyon iğnesi olunca farklı değerde olur.
0
drmuhendis
(20.03.23)
(3)

iett temassız kredi karti

tantavizisyon
az once 15BK adli hatta denedim, ekranda gecersiz kart dedi sofor de temassiz yok istanbulda diye ekledi...burada birileri var demisti, gittim yol yurudum yukleme yapmak icin. neden yok? ekim ayinda imzalar atilmisti oysa mastercard ile
az once 15BK adli hatta denedim, ekranda gecersiz kart dedi sofor de temassiz yok istanbulda diye ekledi...

burada birileri var demisti, gittim yol yurudum yukleme yapmak icin. neden yok? ekim ayinda imzalar atilmisti oysa mastercard ile
0
tantavizisyon
(20.03.23)
Imzalar atildi ama ha diyince olmuyor. Bangi bangir her yerde duyulur entegrasyon tamamlaninca. Mastercard’in sitesinde istanbul yakinda diyor
0
fakyoras
(20.03.23)
yol yürüdüm dediğiniz için yazıyorum, bankacılık uygulamalarından yükleme yapabiliyorsunuz ve telefonunuzun nfc özelliği varsa telefona dokundurup hemen ardından otobüste kullanabiliyorsunuz.
0
satoshi nakamoto
(20.03.23)
İstanbulkart uygulamasında sanal kart da var, telefonda nfc yoksa sanal karta para yükleyip qr okutarak da binebilirsiniz.
0
akhenaten
(20.03.23)
(4)

Jakuzi- Rahatlamak için

mekaniker
Jakuzi suyuna rahatlamak, gevşemek için atılan bir nane vardı. Birşey tuzuydu ama net hatırlamıyorum. Neydi o?Sizin başka bir öneriniz varsa bu amaç için lütfen paylaşın. Teşekkürler.
Jakuzi suyuna rahatlamak, gevşemek için atılan bir nane vardı. Birşey tuzuydu ama net hatırlamıyorum. Neydi o?

Sizin başka bir öneriniz varsa bu amaç için lütfen paylaşın. Teşekkürler.
0
mekaniker
(20.03.23)
Banyo tuzu.
0
ruhen hastayim ben
(20.03.23)
epsom tuzu
0
hot potato
(20.03.23)
@ruhen emeğe tık attım :) Banyo tuzu olduğunu biliyorum ama hangisi epsomdu bingo!
0
🌸mekaniker
(20.03.23)
tuz muz değil 9 farklı modu var mı jakuzinin? Bence rahatlatan kısım o.
0
sparkle kiddle
(20.03.23)
(2)

buzdolabından boyayı nasıl çıkarabilirim

penceredengorunenmorbina
Buzdolabını kırmızıya boyamıştım ama şimdi sıkıldım, onu böyle görmek istemiyorum. ya tamamen çıkarmak istiyorum ya da farklı bir şey. ne tavsiye edersiniz?boyarken kullandığım boya Rich marka multisuper face. https://www.trendyol.com/rich/multi-surface-beyaz-2100-500-cc-2100-p-1759811
Buzdolabını kırmızıya boyamıştım ama şimdi sıkıldım, onu böyle görmek istemiyorum. ya tamamen çıkarmak istiyorum ya da farklı bir şey. ne tavsiye edersiniz?
boyarken kullandığım boya Rich marka multisuper face. www.trendyol.com
0
penceredengorunenmorbina
(20.03.23)
isopropyl alkol ya da aseton. ama buzdolabı yüzeyindeki boya neyse ona da zarar verir belki, minik görünmeyen bi yerde denemek, sonra kazımak, sonra deterjanlı sıcak suyla kalıntıları temizlemek.
0
wct3 org
(20.03.23)
Akfix marka boya sökücü var. Benim işime bir kaç yerde yaramıştı. Buzdolabı bilemedim
0
etna
(21.03.23)

Rusya'dan İstanbul'a ucuza kargo nasıl olur

havadakarada
Bir online alışveriş sitesinden alışveriş yapacağım (ödeme yöntemi bulabilirsem, henüz bulamadım). Kargo ile Rusya'daki herhangi bir yere gönderebilirler. Bir kargo şirketi olsa oradan ucuza getirse çok güzel olacak. 1 kilogramlık 0.5 desi Bir paket. Bildiğiniz var mı ucuz güvenilir bir yer?
Bir online alışveriş sitesinden alışveriş yapacağım (ödeme yöntemi bulabilirsem, henüz bulamadım). Kargo ile Rusya'daki herhangi bir yere gönderebilirler. Bir kargo şirketi olsa oradan ucuza getirse çok güzel olacak. 1 kilogramlık 0.5 desi Bir paket. Bildiğiniz var mı ucuz güvenilir bir yer?
0
havadakarada
(20.03.23)
(5)

HSBC'deki hesap

vizivozo
Bir miktar birikmişim uzun zamandır bunlarda duruyor. Bu banka satılacaktı, satılmadı, ama küçülmeye gittiler.Yurtdışında çok büyük banka aslında. Ne yapsam, başka bankaya mı geçsem?
Bir miktar birikmişim uzun zamandır bunlarda duruyor.
Bu banka satılacaktı, satılmadı, ama küçülmeye gittiler.
Yurtdışında çok büyük banka aslında.
Ne yapsam, başka bankaya mı geçsem?
0
vizivozo
(20.03.23)
400bin tl’ye kadar olan hesaplar tmsf korumasinda. Olur da banka batarsa 400bin tl tmsf verir.

genel olarak guvenlik acisindan bence pek bir sikintisi yok, ben de bu gelisimde hsbc’den hesap actircam mesela. Ulkeden cekilirlerse de zaten baska banka satin alir, sinirli sayisa lisans var havada kaparlar hemen

Sunduklari urunler, faizler, kullanim kolayligi konusunda sorunlar var sanirim. Degistirsem o yuzden degistirirdim
0
fakyoras
(20.03.23)
mevduata devlet garantisi var ama geri ödeme işlemi sancılı ve uzun sürüyor diye biliyorum.
0
🌸vizivozo
(20.03.23)
10 sene süreyle işlem görmeyen hesaplar TMS'ye devredilir.

'Uzun zamandır' deyince hatırlatayım dedim.
0
Mirket
(20.03.23)
HSBC ile yaşadığın sorun nedir onu anlayamadım. HSBC türkiye batacak paraların buharlaşacak falan diye mi diyorsun, böyle bir ihtimal yüzde 0'ın altında.

Müşteri temsilcine gidip özel faiz vs iste, en azından hsbc'de hesabın olduğuna değsin, yoksa herhangi bir bankadan farkı yok.
0
roket adam
(20.03.23)
HSBC Türkiye faaliyetlerini sorunsuz sürdürüyor. Bireysel ve kurumsal bankacılık yapıyorlar. IT altyapılarına son yıllarda ciddi yatırımlar yaptılar yapmaya devam ediyorlar.

Kısacası X veya Y bankasından teknik olarak pek farkı yok. Başka bankada olmak daha işine geliyorsa daha çok faiz veriyorsa, komisyonu düşükse/yoksa vs. tabi ki değerlendirebilirsin.
0
Lethe
(21.03.23)
(3)

Besteki param biraz birikince çektim yatırım olarak ne yapabilirim?

beyaban
Bu olaylardan hiç anlamayan biri olarak fon falan anlamam kolay yoldan yatırım olarak ne yapabilirim?
Bu olaylardan hiç anlamayan biri olarak fon falan anlamam kolay yoldan yatırım olarak ne yapabilirim?
0
beyaban
(20.03.23)
Hepsini bir yere yatirmaktansa bolup yatirmak daha mantikli.

En kolay yol doviz sanirim, dolar euro vs ama onlarin da enflasyonu var. Dovize de pek bi faiz vermiyorlar genelde.
bir sonraki secenek altin olabilir ama ona hic yatirim yapmadim ve oynak olarak goruyorum.
Turk borsasi(hatta genel olarak cogu borsa) cok oynak ve ilgi istiyor eger duzgun ilgilenemeyeceksen hisse senedi almak cok makul felmiyoe, geriye fonlar kaliyor ona da bulasmak istemiyormussun :) genelde bankalarin uygulamalarinda fonlar da goruntulenebiliyor kolaylikla. Gonlund gore bir fon bulabilirsin belki? Fonun nerelere yatirim yaptigi aciklamalarinda yazar.
0
fakyoras
(20.03.23)
Gıda al.
0
primetime
(20.03.23)
Bes dediğiniz zaten bir çeşit fon yani anlıyor sayılırsınız:)

fon o kadar zor değil birçok banka fon sepetleri sunuyor.
Düşük risk, orta risk, yüksek risk gibi fon sepetleri var.
Banka uygulamasıyla bile alabiliyorsunuz.

Düşük risk adı üstünde daha az stresli ama getirisi de düşük fonlardan bir paket yapıyor paranız ölçüsünde bu pakete dahil oluyorsunuz.

Diğerleri de adının karşılığında seçenekler sunuyor.

Fon dediğin kabaca şu, sizin gibi yüzlerce insanın parası fonda toplanıyor.
Milyon TL'lik bir havuz oluşuyor. Fon yöneticisi kurum bu parayı sizin için yönetiyor.

Genelde fonların bir teması olur. Adından anlarsınız. Yabancı hisse fonu, sağlık şirketleri fonu, kıymetli madenler fonu gibi... Mesela yabancı hisse fonu havuzdaki parayla, amerika, avrupa, asya borsalarındaki şirketlerin hisselerini alıp satarak, havuzdaki parayı artırmaya çalışır. Ya da kıymetli madenler fonu diyorsa genellikle bu fonlar altın, gümüş ya da diğer altın fonları gibi ürünler alıp satar. Bazı fonlar karlılığı artırmak için fonun içine repo vs de dahil eder. Bu yüzden mesela altın 1 arttıysa içinde repo olan bir altın fonu %1,2 artabilir. Geçen yıllarda bir bankanın altın fonu mesela 1 yılda altından çok daha artış getirmişti.

Siz fona istediğiniz zaman katılıp istediğiniz zaman çıkabilirsiniz. Rakamı atıyorum 100 lirayla bir fon aldınız. Yıl sonunda fon %80 değer kazandı. Siz fon sat talimatı verirsiniz. Fon yöneticisi hizmeti için bunun içinden cüzi bir komisyon alır. Siz paranızı alırsınız.

Elbette fonlar sürekli yükselişte olmaz, düşüş dönemleri de olur. Yine de sürekli piyasaları takip edemeyen, neyi alıp neyi satacağını ya da ne zaman satacağını kestiremeyenler için fonlar fena bir çözüm değildir. Çünkü paranızı sizin adınıza yöneten birileri vardır.

tefas.gov.tr üzerinden fonların performanslarını, altın ve döviz karşısında getirisini görebilirsiniz. Fon seçiminde de iyi bir referans sayılır bu site çünkü fonların 5 yıla kadar performanslarını görebilirsiniz. Elbette buradaki eskiye dönük performanslar ileriye dönük bir garanti veremez. Yani alırsınız fon bir anda düşebilir yine de uzun vadede ne gibi hareketleri var anlamak adına faydalı.
0
anten
(21.03.23)
(3)

Hakkımdaki Suç Duyurusu İle ilgili

kaiserr76
Merhaba,Ankaradan bir polis aradı. "Hakkınızda bir suç duyurusu var ifadenizi almamız gerekiyor " dedi.Ben Muğla'da ikame ediyorum ve yakın zamanda Ankara'ya gitmedim, dedim. Dosyanın İstanbul'dan gönderildiğini ve iade edeceğini söyledi.Ayrıca dosya numarası paylaştı. Avkutanız ile görüşerek detayl
Merhaba,

Ankaradan bir polis aradı. "Hakkınızda bir suç duyurusu var ifadenizi almamız gerekiyor " dedi.
Ben Muğla'da ikame ediyorum ve yakın zamanda Ankara'ya gitmedim, dedim.
Dosyanın İstanbul'dan gönderildiğini ve iade edeceğini söyledi.
Ayrıca dosya numarası paylaştı. Avkutanız ile görüşerek detaylarını öğrenebilirsiniz dedi.

Avukat olmadan vatandaş olarak yakındaki bir adliyeye giderek bu şikayetin detaylarını öğrenebilir miyim ?
0
kaiserr76
(20.03.23)
benzer bir konuda, yaşadığım ildeki savcılığa gidip dilekçe verdim, çağırdığınız yere gelemem kendi şehrimde ifade verebilirim dedim. sonra da yaşadığım yerdeki karakoldan çağırdılar gittim ifade verdim
0
kondansator
(20.03.23)
vatandas.uyap.gov.tr e-devlet ile giriş yap, sorgulama işlemlerine tıkla, dosya sorgulama de orda çıkması lazım
0
mhmtt
(20.03.23)
@mhmtt

davalar listelenmekte belirttiğin yerde. Bu farklı bir durum sanırım.
0
🌸kaiserr76
(20.03.23)
(1)

AI ile üretildiği söylenen fotodaki kişiler

boyle buyurdum
https://twitter.com/nickfloats/status/1636117019153268737?t=z2Qhxd54sfeN9y5uWG0DNg&s=19yukarıdaki örnekteki kadınlar AI tarafindan tamamen yeniden oluşturulmuş kişilere mi ait? yoksa varolan insanların yüzleri mi kullanılmış?böyle sorular sormaya basladigima gore ben de yaslaniyorum artik galiba.
twitter.com

yukarıdaki örnekteki kadınlar AI tarafindan tamamen yeniden oluşturulmuş kişilere mi ait? yoksa varolan insanların yüzleri mi kullanılmış?

böyle sorular sormaya basladigima gore ben de yaslaniyorum artik galiba.
0
boyle buyurdum
(20.03.23)
Tamamen yeniden oluşturulmuş dedecim :)
0
freebird5406_2
(20.03.23)
(5)

Whatsapp sorusu

muhayyer divan
SelamNasıl arayacağımı bilemediğim için buraya sorayım dedim.Whatsapp'ta mavi tik, son görülme tarzı ne kadar bilgilendirici işaretleme varsa hepsini kapattım, sırf iletişimde çok bağımlılık oluşuyor diye. Fakat mesela bir sevgilim olsa ona şeffaf olmak isterim, onun da bana şeffaf olmasını isterim.
Selam

Nasıl arayacağımı bilemediğim için buraya sorayım dedim.

Whatsapp'ta mavi tik, son görülme tarzı ne kadar bilgilendirici işaretleme varsa hepsini kapattım, sırf iletişimde çok bağımlılık oluşuyor diye. Fakat mesela bir sevgilim olsa ona şeffaf olmak isterim, onun da bana şeffaf olmasını isterim. Fakat bu şeffaflığı ben anama babama göstermek istemiyorum mesela, 1 kişi için telefonumdaki 700 kişiye birden hesap verebilecek hale gelmek istemiyorum.

Sadece 1 kişinin son görülmeyi, mavi tiki vsyi görebileceği bir ayar var mı? Acaba yardımcı olan çıkar mı...

Ayarlarda "şu kişiler hariç..." gibi bir ayar var onu 699 kişiyi işaretleyerek yaptım, olmadı, sadece mevzubahis kişiyi işaretleyerek yaptım yine olmadı... böyle bir ayar var mı?
0
muhayyer divan
(20.03.23)
Yok.

Hem neden kapatıyorsunuz, kapatıyorsanız neden bir kişiye açıyorsunuz? Yıllardır ne kendimde ne çevremde mavi tik yüzünden hesap vermek zorunda kalınan bir olaya şahit olmadım. Bir kere bile. Bence anlam yüklemeyin, herkes yedi yirmi dört telefonla olduğumuzu biliyor ve aynı gün içinde o mesajı okuduğumuzu tahmin edebiliyor zaten. Siz onu kapatınca bir şey olmuyor. Bırakın açık kalsın, yiğidin malı meydanda olur :d Ana babanız, patronunuz sandığınız gibi size hesap soracak değil.
0
ruhen hastayim ben
(20.03.23)
Son görülmeyi kişiye özel açabiliyorsunuz, yani kimlerin göreceğini seçebilirsiniz.

Ama mavi tik için bu özellik yok, olsa iyi olur.
0
John Bloor
(20.03.23)
Sadece o kisiyle grup kurarsaniz gruplarda mavi tik kapatilamiyor. Son gorulme olayini bilmiyorum.
0
lallala
(20.03.23)
Son goruntuleme ve online'i kisi bazli yapabiliyorsun fakat mavi tik olmuyor. lallala dedigi gibi gruplarda mavi tiki kapatamiyorsun. gruptan konusursaniz aslinda istedigini yapmis oluyorsun.
0
oshamahue
(20.03.23)
@ruhen hasta

İnsanların hangisinin ne tepki vereceğini kestirmek zor. Üstelik aşırı kontrolcü anne babalar hâlâ var, kardeşler de var. Eskiden kullanmadığım özelliği açıp dikkat çekmek istemiyorum, derdim o. Delikanlılıkla alakası yok yani.
0
🌸muhayyer divan
(21.03.23)
(12)

araç karaborsası

hknty
aşağıdaki duyuruyu görünce merak ettim. otomobil ve motorların böyle liste fiyatından daha yukarda satılmasının nedeni nedir? araç yok desek pandemi varken tamam ama 3 yıl oldu. çip krizi de bitmedi mi? diğer taraftan markalar bunu denetleyemiyor mu? şikayet edince bir yaptırım uygulanıyorlar mı? ço
aşağıdaki duyuruyu görünce merak ettim. otomobil ve motorların böyle liste fiyatından daha yukarda satılmasının nedeni nedir? araç yok desek pandemi varken tamam ama 3 yıl oldu. çip krizi de bitmedi mi?

diğer taraftan markalar bunu denetleyemiyor mu? şikayet edince bir yaptırım uygulanıyorlar mı?

çok ciddiyim internet çağında insanlar organize olup tepki gösteremiyor mu? araç alacak 100 kişi organize olabilir sosyal medyadan. 100 binlik motora 140 bin istemek ne demek ya?
0
hknty
(20.03.23)
Ben şimdi 50 bin liralık aracımı 100 bine satarsam benden görüp sen de öyle fiyat biçersin, sonra o aracın fiyatı 100 bin lira olur. Serbest piyasa böyle işte.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(20.03.23)
O duyuruyu ben açmıştım, Osmaniyedeki yamaha yetkili satıcısını aradım Coşan Motor idi sanırım.

İsim ve fiyat uyumu cidden.

@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet, serbest piyasadan bahsetmiyoruz ki, sıfır motor fiyatı sordum. Özel bir galeriye değil yetkili satıcıya sordum.

Yamaha size motor gönderiyor bunu 100bin e satacaksın diyor. Siz müşteriye diyorsunuz ki motor 140bin işin geliyorsa..

Böyle saçmalık olur mu :D
0
ananiyimioguz
(20.03.23)
Bro bayii seni şu fiyata satacaksın diye zorlayamaz, sana tavsiye edilen fiyatı söyler sen serbest piyasa gereği istediğin fiyata satabilirsin. Kutu kola gibi düşün Pepsi sana tavsiye edilen fiyat 1 lira der ama sen istersen 10 liraya da satabilirsin, aynı şey.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(20.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet, vay anasını onu bilmiyordum değişikmiş 5 yıldır ara ara bayiden araç bakarım hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.
0
ananiyimioguz
(20.03.23)
@kaleci saçlı 1. elden bahsediyorum. bir de serbest piyasa öyle değil. arz talep dengesiyle ilgili bir durum. senin ne kadar biçtiğinin bir önemi yok o anlamda. alan yoksa fiyatını düşersin. alan varsa da fiyatı odur.

bayilerin liste fiyatı zorunlu değil mi? ben öyle sanıyordum. eğer zorunda değillerse yapacak pek bir şey yok. ama ben yasak diye biliyorum. elden falan almıyorlar mı parayı?
0
🌸hknty
(20.03.23)
Abi bayiye gittiğinizde bazen liste fiyatından 10 bin lira daha düşüğe de satıyor mesela, yani sana listeyi gösterim bak araç 100 bin lira diyor ama sana 10 bin indirim yapıyor, böyle olduğu da oluyor yani. Ha zarar ediyor mu, bence etmiyor çünkü o fabrikadan kaç liraya aldı allah bilir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(20.03.23)
söylendiği gibi liste fiyatı zorunlu değil, ‘tavsiye edilen fiyat’ dendiği için liste fiyatı 10 lira olan aracı 15’e satabilir bayi, bunda hukuksuz bir şey yok ama etik mi tartışılır. gerçi etiğe gelinceye kadar ekonomiye bakmak lazım. çip ve lojistik krizi bitti gibi bir şey ama yine de ülkemize motosiklet ve araba eskiye nazaran daha az geliyor, önceliği daha büyük pazarlara veriyorlar. bayiler önceki yıllarda 100 araç alabilirken şimdi örneğin 40 tane alabiliyorlar, 100 araçlık kar elde edebilmek için de fiyatı artırıyorlar. ben yine de çakallık döndüğüne inanıyorum ama işin mali tarafı böyle. eskisi gibi bol araç gelse rekabet açısından herkes liste fiyatını uygular hatta yeri gelir daha ucuza verir, serviste indirim verir vesaire.

şu anda da liste fiyatının altında bulabiliyorsanız muhtemelen üretim yılı eski bir araçtır. maliyeti daha düşüktür.
0
orient blue
(20.03.23)
Çok basit bir nedeni var, sürekli yazıyoruz ama tekrar yazalım;

Arz çok az, talep çok fazla. Arzın azlığı çip krizinden de olabilir, ham madde kıtlığından da, lojistik sorunundan da. Orası tartışılır.

Ama satışa sunulacak ürün bu kadar az, talep bu kadar fazlaysa bu fiyatlar normal. İnsanlar araba almak için rüşvet veriyor, istenilen fiyatları vermeye de razılar.

Satılacak araç bollaşsın, depolar araç çakılsın, bakın o zaman görün piyasayı. Şurada çok değil 3-4 sene öncesine kadar bayilerin saha elemanları cadde cadde dolaşıp esnafa sıfır araba pazarlamaya çalışırlardı.

Yine aynısı olacak, sadece acele etmemek lazım, beklemek lazım.
0
John Bloor
(20.03.23)
Araç azlığından oluyor. Ben artık düzeleceğine olan umudumu kaybettim. Bu şekilde daha karlı geliyor bence markalara.
0
thewhitewolf
(20.03.23)
peki az araba olmasının sebebi ne olabilir? pandemi bitti, çip krizi de kalmamıştır.

bir de sürekli görmüşsünüzdür internette. bayiler arabaları alıp garalarda saklıyorlar. madem liste fiyatından atmak zorunda değilller neden saklıyorlar? nasıl olsa istediği fiyattan satabilir.

bir de bu liste fiyatının üzerinde aldıkları parayı faturasız bir şekilde elden almıyorlar mı?
0
🌸hknty
(21.03.23)
Çip krizi bu sene de bitecek gibi değil.

ABD - Çin arası ticari yaptırımlar, zamanında bu sektöre çok yatırım yapılmadığı için talebi karşılamaması, Tayvan'da ki su sorunu nedeniyle fabrikalara su kullanımı kısıtlaması, bir çok sebebi üst üste bindi.

Corona ile başlamadı aslında sorun, ama corona ile tavan yaptı. Halen yapımı devam eden ve inşası bitmeyen 80 fabrika var diye okumuştum yanlışım yoksa.
0
John Bloor
(21.03.23)
Abi sen hala bayilerin istediği fiyattan satabileceği gerçeğini kabullenemiyorsun, o nedenle söylenen her şey sana saçma geliyor oraya takılıyorsun çünkü ama bu konu basit; yaptığın stokları ne kadar elinde tutarsan talep o kadar artar, talep ne kadar artarsa arz o kadar değerlenir. Yani ülkenin ekonomisi düzelmeyeceği için ben elimdeki stok ürünleri bugün 1 liraya satacağıma 1 hafta sonra 10 liraya satarım, yani malı 1 hafta garajda tutmanın bana bir zararı yok bilakis millet sıfır araba görünce 1 ay karanlıkta çiğ etle beslenmiş gibi saldırıyor, ben neden elimdeki malı hemen satayım, yavaş yavaş piyasaya sürüp daha çok kazanırım. Her şey parayla ilgili abi daha çok para kazanmakla ilgili.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(21.03.23)
(3)

Yamaha Yetkili Bayii'nin Liste Fiyatı Üzerinden Motor Satmaması

ananiyimioguz
Kendi sitesinden en yakın yetkili satıcıyı aradım.Nmax var mı dedim. Yeni bitirdik ama gelecek haftaya dedi.Nedir fiyatlar dedim, valla liste fiyatı üzerinden değil, önce onu bir söyleyeyim dedi.Nasıl yani mesela 100bin yazıyor ne kadar istiyorsunuzdedim.100binlik bir motor size 140a falan gelir ded
Kendi sitesinden en yakın yetkili satıcıyı aradım.

Nmax var mı dedim. Yeni bitirdik ama gelecek haftaya dedi.

Nedir fiyatlar dedim, valla liste fiyatı üzerinden değil, önce onu bir söyleyeyim dedi.

Nasıl yani mesela 100bin yazıyor ne kadar istiyorsunuzdedim.

100binlik bir motor size 140a falan gelir dedi.

Yuh ya çokmuş ben de 2.eller neden bu kadar yüksek diyorum dedim. Neden böyle neredeyse %50 fark olur mu dedim.

E motor yok çünkü piyasada, az geliyor dedi.

Hmm neyse dedim sağlık olsun, taksit yapıyor muyuz dedim, yok ama bir 10-15 bin inebiliriz sizin için dedi.

Tam çakallar ya. Ben nasıl liste fiyatı üzerinden alabilirim?
0
ananiyimioguz
(20.03.23)
Mail atın. Gelen yanıtta böyle birşey deniyorsa Yamaha Türkiye'ye şikayet edin.

Onlar da haklı ama maalesef makası çok açtılar.
0
baldan kaymak
(20.03.23)
Civardaki bir kaç yeri daha aradım, dedikleri fiyat gittikçe düştü. En uygun olana gidicez o zaman diğerleriyle uğraşamıycam şimdi :/
0
🌸ananiyimioguz
(20.03.23)
Şikayet mikayet uğraşma, fazla isteseler de al gitsin. Bu devirde bulduğumuza şükreder hale geldik, emin ol 3 ay sonra üzerine en az yüzde 50 koyar.
0
halitkin
(20.03.23)
(2)

sgk yapılandırması için genelge mi çıkacak?

iwillsee
kanun çıktı ama uygulama için genelge falan mı çıkması gerekiyor? bilen var mı? beklememiz mi gerekiyor?
kanun çıktı ama uygulama için genelge falan mı çıkması gerekiyor? bilen var mı? beklememiz mi gerekiyor?
0
iwillsee
(20.03.23)
sgk nın sistemi açmasını bekliyoruz, 10 gün oldu resmi gazetede yayınlanalı hala tık yok
0
brussss
(20.03.23)
yapılandırma kanunu çıktı. şimdi nasıl uygulanacağını anlatan tebliğ çıkacak onu bekliyoruz.

ayrıca tabii yapılandırmanın yapılabileceği sistemler de henüz açılmadı. çünkü bunları önceden hazırlayıp hepsini aynı anda çıkarmayı beceremiyoruz.
0
kibritsuyu
(20.03.23)
(3)

Köpek maması sorunsalı

patos64
Arkadaşlar bu işlerden anlamam, indirimde diye pedigree ödül bisküvisi aldım pahalı olanlardan yolda yürürken köpeklere veririm, güzel vakit geçer diye. 12 civarı köpeğe denk geldim, bir tanesi hariç hiçbiri yemedi. Hatta kimisi üzerine işedi, dedim o kadar mı aşağılık bir mama bu:) tabi vardır bir
Arkadaşlar bu işlerden anlamam, indirimde diye pedigree ödül bisküvisi aldım pahalı olanlardan yolda yürürken köpeklere veririm, güzel vakit geçer diye.

12 civarı köpeğe denk geldim, bir tanesi hariç hiçbiri yemedi. Hatta kimisi üzerine işedi, dedim o kadar mı aşağılık bir mama bu:) tabi vardır bir anlamı da herhalde espri olsun.

Yani neden yemediler sizce?
0
patos64
(20.03.23)
Köpeğim sadece kuru mama yiyor. Bir de ödül olarak verdiğim bir bisküvisi var. O ödülü almak için her türlü numarayı yapar.

O bisküviyi verdiğim sokakta yaşayan köpeklerin %90'ı o bisküviyi yemiyor. Kimisi ağzına aldıktan sonra tadını beğenmeyip tükürüyor.
Sanırım sokakta yedikleri besinler daha lezzetli. Zararlı ama lezzetli.

McDonalds yiyen insanlara ödül diye brokoli vermem gibi bir durum galiba :)
0
michael_knight
(20.03.23)
markette satılan mamalar vs çöp çünkü. sokak hayvanlarının da bazılarını iyi besliyorlar ne yiyip ne yemeyeceğini biliyorlar. gerçekten aç olanlar yer sanırım onu anca.
0
neira
(20.03.23)
Pedigree baya kötü ya.
Ben olsam ödül maması vs yerine normal yemek verirdim ödül olarak.
0
logisticsmanager
(20.03.23)
(3)

ithalat ihracat nasıl öğrenilir?

alp9900
gtip numarası belli olan bir ürün için ithalat ihracat işleri nasıl öğrenilir.
gtip numarası belli olan bir ürün için ithalat ihracat işleri nasıl öğrenilir.
0
alp9900
(20.03.23)
Bir gümrük müşavirine danışarak öğprenebilirsiniz
0
Kaptanmemo
(20.03.23)
gümrük müşaviri ya da daha zor ihtimal aynı ürün grubunu ithal eden tanıdık bir satınalmacı vs.
0
lazpalle
(20.03.23)
tam olarak ne öğrenmek istiyorsunuz? gtip kodunu yazarsanız ben öğrenmeye çalışırım
0
faberkastelli
(20.03.23)
(4)

seo işleri

alp9900
seo konusunda iyi bir firma nasıl seçilir?
seo konusunda iyi bir firma nasıl seçilir?
0
alp9900
(20.03.23)
Firmanın kendi web sitesi veya seo hizmeti verdiği firmalar Google'da aratınca en üst sıralarda çıkıyorsa o firma iyidir.
0
Kaptanmemo
(20.03.23)
@kaptanmemo'ya ek olarak, aramada normal sıralamaya bakacaksınız tabi en üstte çıkan reklamlara değil.
0
John Bloor
(20.03.23)
1. sayfa garanti diyenlerden uzak durun.
100.000 siteden backlink alacağız diyenden uzak durun.
Siteyi alakalı alakasız makalelerle doldurup seo yapacak yerden uzak durun.

Valla bu seo işleri çok da randımanlı şeyler değil tecrübelerime göre. Bi dünya para harcayıp bir yerlere getirdiğiniz siteniz ilk güncellemede yok olup gidebilir.

Eğer google reklamlarla birlikte yürütecekseniz bi nebze mantıklı olabilir. (bence).

(site içeriğini temel seo mantığına göre girmeyi bilmiyorsanız, o konuda bir destek alabilirsiniz tabi ki).
0
brkylmz
(20.03.23)
google'a çalıştığı firmaları yazıp ilk sırada mı diye bakmak doğru sonuç vermeyebilir çünkü firmanın hangi keywordlerde sonuç istediği, hangi alanlarda öne çıkmak istediğini bilemezsiniz.

Ama müşteriler iyi bir referanstır tabii.

İddialı vaatlerden kaçın,
sadece size içerik satmaya çalışan firmalardan kaçın.
Yani öyle komik şeyler görüyorum ki, bir ara koca koca bankalar domatesin faydaları diye blog içerikleri giriyordu.

Seo'da önemli olan çok ziyaretçi almak değil, doğru ziyaretçiyi almak. Bu mantığı anlayan firmalar doğru firmalardır. Atıyorum bir firmayla 1.000.000 hit alırsınız, 1000'i siparişe döner. Öbürü 500.000 hit getirir ama 5000'i siparişe döner, çünkü daha doğru bir kitle getirir.

bir de teknik seoya hakimiyet de önemli.
0
anten
(21.03.23)
(4)

ihale işleri

alp9900
x bir kurumun bir ihalesi var diyelim ki.1. teklif 9 milyon 2. teklif 11.5 milyon 3. teklif 12milyon4. teklif 12.5milyonkurum insiyatif kullanarak 2. teklifi verene kanunen verebilir mi?elemeler ve şartları sağlamama gibi bahaneler sunabilir mi?mal alım ihalesinden bahsediyorum.
x bir kurumun bir ihalesi var diyelim ki.

1. teklif 9 milyon
2. teklif 11.5 milyon
3. teklif 12milyon
4. teklif 12.5milyon

kurum insiyatif kullanarak 2. teklifi verene kanunen verebilir mi?

elemeler ve şartları sağlamama gibi bahaneler sunabilir mi?

mal alım ihalesinden bahsediyorum.
0
alp9900
(20.03.23)
kamuda bir teknik şartname vardır. ince ince ney nasıl olacak yazılır, belli bir bedel kıstası vardır yani demek istediğim örneğin iş ayakkabısı 200 tl dedin, iş ayakkabısı 400 tl den düşük olamaz sen kimi skiyon lan diyebilirler, yani asgari tutara takılabilirsin, zaten düşük fiyatlar varken ihaleyi en yüksek fiyat verene vermen ve işin kılıfına uyması demek danışıklı dövüşe delalettir. evrak eksik, teknik şartnameye uymayan malzeme teklifi sebebi ile ihale sana kalmış olsa bile iptal edilebilir. ihale yasası son yıllarda öyle bir değiştiği artık her şey mümkün. öz mal diye bir kavram vardı, resmen ı. geçtiler bu kavramın. mevzu ihale alınıp taşerona satmanın kolaylaştırılması.
0
seyduna6687
(20.03.23)
- mal'ın üzerinde benim sevdiğim çiçeğin isminin yazması

diye bir madde varsa teknik şartnamede ve benim sevdiğim çiçeğin ismi 9milyon'luk teklif veren firmanın malının üzerinde yazmıyorsa 11.5 milyonlukta yazabiliyorsa

evet verebilir.
0
duyurukullanıcısı
(20.03.23)
veremez, ihaleye kabul ettiyse evrak üzerinde yeterlidir
ancak mal kabulünde teknik şartnameye gerçekten uymuyorsa ya da uymadığı iddia edilerek diğer firmadan temin eder

bir de fiyatlar arasında çok ciddi fark var ve piyasa araştırmasına, emsal mal fiyat ve özelliklerine göre bu kadar ucuz/pahalı olması mümkün değilse diğer firmaya geçilir

bir de yaklaşık maliyetin üstünde fiyat kabul edilmez
0
bir soru sorcam
(20.03.23)
kurumun yapamayacağı bir şey yok diyebiliriz, yeter ki istesin. YANLIZZ normal durumlarda yaklaşık maliyet altı en düşük teklif aşırı düşüğe kalmadıysa o firmaya verilir. her şey nizami ise 1. teklifi eleyebilmesi için gerekçe gerekiyor. gerçekten bir gerekçe varsa eler yoksa firmada kalır. çok zorlama gerekçeye girerse 1. firma işin peşine düşerse olay kike gidebilir vs. herkes teknikşartname yazmış ama ihaleye giren firmalardan aksi belirtmedikçe ihale aşamasında şartname belirtilmez. ekapa yüklenen tüm dosya projeleri zaten kabul etmiş sayılır.
0
Golgi
(20.03.23)
(2)

İstanbul havalimanında macbook unuttum nasıl bir yol izlemeliyim?

Geceler
2. Kontrolnoktasındaki Xray cihazında, laptopu sırt çantamın içinden çıkarmamı istediler, bir anlık dalgınlıkla sepetin içinde unuttum uçak hareket edince jetonum düştü. İnternet sitesinden forum doldurdum 24 saat içerisinde dönüş yapılacaktır dendi henüz birşey yok. Çağrı merkezini arıyorum, arama
2. Kontrolnoktasındaki Xray cihazında, laptopu sırt çantamın içinden çıkarmamı istediler, bir anlık dalgınlıkla sepetin içinde unuttum uçak hareket edince jetonum düştü. İnternet sitesinden forum doldurdum 24 saat içerisinde dönüş yapılacaktır dendi henüz birşey yok. Çağrı merkezini arıyorum, arama aşamasında diyorlar. Bulunduğum yerdeki jandarma/polise gitsem mi? Nasıl bir yol izleyeyim önerisi ve böyle bir durum başından geçmiş olan var mı?
0
Geceler
(20.03.23)
Benzer bir durumda (unutulan cuzdandi) kayip esya burosundan alabilmistim. Eger senden baskasi alacaksa bi belge hazirlaman gerekiyor

Polis jandarma bir sey yapamaz sanirim, form doldurduysan kayip esya burosuna ulasmayi deneyebilirsin. Oraya yakin yasayan bir tanidigin varsa gidip yuz yuze de konusabilie
0
fakyoras
(20.03.23)
Havalimanı yönetimine yazmışsınız zaten, bulunduysa ulaştırırlar zaten size. Sadece cevabın takipçisi olun yeter. Eğer çalındıysa zaten onu da rahatlıkla tespit ederler, her taraf kamera dolu. Ama çalındığı tespit edilirse, eden kişi belli olsa bile, bir şey yapamazlar, savcılığa şikayette bulunacaksınız, savcılığın talebine binaen kamera kayıtlarını savcılıkla paylaşacaklar.
0
kojonotsuki
(20.03.23)
(6)

su siteler hakkinda bilgisi olan?

Kittie
istwest yenibosnafortis kucukcekmecemahmutbeydeki nef, perola, gul expressatakent soyak apartskendi siralamama gore yazdim.genel olarak katlarda gurultu, oturan kitle, aidata ek paralar istenme durumlari ve elektrigin, suyun gunlerce kesilebilmesi (bu son iki durumu haberlerde cok gordum esenyurttak
istwest yenibosna
fortis kucukcekmece
mahmutbeydeki nef, perola, gul express
atakent soyak aparts

kendi siralamama gore yazdim.
genel olarak katlarda gurultu, oturan kitle, aidata ek paralar istenme durumlari ve elektrigin, suyun gunlerce kesilebilmesi (bu son iki durumu haberlerde cok gordum esenyurttaki sitelerde)

bir de hatay ronesans faciasi sonrasi aklima takilan en onemli sey depreme dayanikli midir bunlar?

tesekkurler herkese simdiden
0
Kittie
(20.03.23)
atakent için;

menekşe deresi yatağındaki yapılar haricinde diğer yerlerde bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

menekşe deresi yatağındaki yapılarda da aslında bir problem olmayacaktır. ama malum dere yatağı. çünkü bunlar tekil müteahhit işi yapılar değil, kurumsal olarak zemin etütleriyle her türlü mühendislik çalışmalarıyla denetlenerek yapılmış kurumsal yapılar.

Soyak Olympiakentte ikamet eden biri olarak depremden bir sonraki hafta detaylı bir açıklama yapıldı. Hangi blokların temelinde fore kazık kullanıldığına kadar bilgilendirildi. Atakentte binaların %95'i radye temek + tünel kalıp.
0
calmdown
(20.03.23)
@calm down, menekşe deresi dediginiz yer bu maramrayın uzantısının oldugu yer midir? tam olarak neresi?

@kittie, atakent soyak aparts buy diğerlerine göre oldukça içeride kalmıyor mu?

yeni bosna ile soyak arasında çok fark var mesafe olarak, işini çok etkilemeyecek mi?
0
liberal
(20.03.23)
Istwest'te 1 sene civari ofis olarak takildik. Bir sorun yasamadik. Akma kokma, kesinti vs yoktu. Duzgun cafeler, yemek yerleri vardi ama niyeyse bana cok tenha ve issiz gelmisti. Ruhu yok gibiydi. Bilemedim.
0
brkylmz
(20.03.23)
liberal: ulasim sorun degil.
mevcut kiralarla bi yere varamiyorum. artik her semt, her tur apartman ayni fiyat istiyor asagi yukari. bari temiz bi katim olsun kafasiyla ilerliyorum. ulkenin geldigi nokta bu cunku. eskidendi o ulasima dikkat etmek.. en azindan benim icin durum bu
0
🌸Kittie
(20.03.23)
@liberal görsel ile gösteriyorum. www.hizliresim.com kırmızı ile çizdiğim yer dere. sağı ve solunda yükseltiler direkt başlıyor. yükselti başlayan yerler alüvyon etkisinden uzaktır. ve bu arada evet, marmarayın uzantısı olarak düşünebilirsin. şu an marmaray havalimanı uzatması bu dere doğrultusunda yapılıyor.
0
calmdown
(20.03.23)
@calmdown teşekkür ederim,
0
liberal
(20.03.23)
(6)

saç düzleştirici tavsiyesi

kibritsuyu
hanım istiyor ne zamandır. dalgalı saçları elektriklendirip süpürgeye çevirmeden hızlı ve güzel şekilde saçı düzleştiren bir düzleştirici önerebilir misiniz? bütçe maksimum 1000-1500 civarı. yani dyson falan önermezseniz sevinirim.
hanım istiyor ne zamandır. dalgalı saçları elektriklendirip süpürgeye çevirmeden hızlı ve güzel şekilde saçı düzleştiren bir düzleştirici önerebilir misiniz?

bütçe maksimum 1000-1500 civarı. yani dyson falan önermezseniz sevinirim.
0
kibritsuyu
(20.03.23)
rowenta
0
ala09
(20.03.23)
tr.remington-europe.com
www.trendyol.com
Bende bundan var, Hagrid saçlarımda çok başarılı sonuç veriyor.
0
kobuzchu kiz
(20.03.23)
iyi bir fon makinesi is goruyor bilginiz olsun. ben de almaya diye gittim. baktim fiyatlar 2000 kusur. biraz arastirayim dedim. ve isin sirrinin firca oldugunu anladim. iyi bi fon makinesi arti uygun firca cok kolay hallediyormus isi. yillarca yanlis firca kullanmisim. bi de kendimi beceriksiz saniyordum ustune.
metal uclu, isidam hemen egilip bukulmeyecek kaliteli bir fon fircasi almasi lazim.
0
Kittie
(20.03.23)
@kittie: iyi bir fön makinesi var, kuaförlerin kullandığından. çeşit çeşit fırça da var.

ama iyi bir fön makinesi + fırça demek, gel şu saçıma bi fön çek demek. hayır başüstüne çekeyim de beceremiyorum, iyice pırasa gibi oluyor ben yapınca.
0
🌸kibritsuyu
(20.03.23)
remington en çok önerileni ama hemen her modelini incelemişimdir hepsinden şikayet eden vardı. ben de relux markasına yöneldim yorumlara guvenerek aldım ve cok memnunum şimdilik. 6700 modelini aldım benimki ince plakalı bir de geniş plakalı bir modeli var ve yorumları daha fazlaydı ona bakmanızı öneririm. fakat şunu da ekleyeyim benim saçlarım aslında düz ama elektriklenen bir saç. dalgalı saç için uygunluğunu bilemiyorum.
0
anna sun
(20.03.23)
Fönsan
0
gadlemler
(25.03.23)
(4)

Ev tipi hava temizleyici ise yarıyor mu?

havadakarada
Bosch hava temizleyici aldım odaya, ozondur iyonizerdir vs özellikleri yok. Normal birkaç filtresi var. Calisiyor gayet güzel gibi ama acaba bu psikolojik mi bilmiyorum. Sağlığa olumlu etkisi var mıdır kullananlar var mı?
Bosch hava temizleyici aldım odaya, ozondur iyonizerdir vs özellikleri yok. Normal birkaç filtresi var. Calisiyor gayet güzel gibi ama acaba bu psikolojik mi bilmiyorum. Sağlığa olumlu etkisi var mıdır kullananlar var mı?
0
havadakarada
(20.03.23)
Toz polen ve gaz temizliyor bu aletler. İhtiyacını buna göre belirleyebilirsin. İşe yarıyor evet ama ihtiyacın var mı ona karar vermen önemli
0
hasmetizm 2046
(20.03.23)
olumlu etkisi var. aslinda tipik hava temizleyicileri gayet basit aletler ama bazen cok ise yariyor. bizim bebelerin uykularina cok guzel etki etti mesela. daha rahat uyuyorlar. zaten haftada bir filtreyi temizlerken ne kadar toz tuttugunu goruyorsunuz ki bu sadece gorunur olan. bizimkinde activated carbon filtresi de vardi kokulari gayet guzel elimine ediyor. o konudaki rahatsizligimiza da faydasi oldu. ama diger antibakteriyel anti-virus ionize kisimlari olan bir tane denemedik. kiyas yapamayacagim.
0
gel gel sarisinim sag yap gel
(20.03.23)
@hasmetizm bir haftada temizlediği toz bir halıyı1 dakika supurdukten sonra çıkan toz kadar olduğu için acaba çok etkili mi diye düşündüm. Masa üstleri vs aynı şekilde toz tutmaya devam ediyor çünkü.

@gel bahsettiğiniz ozon iyonizer ışın vs zararlı diye okudum birkaç yerde özellikle bunlar olmayanı aldım. Benim odada pek toz olmuyor demek ki çok tutmadığına göre ama etkisi varsa kalsın çalışsın arada. Geri verecektim vaz geçtim
0
🌸havadakarada
(20.03.23)
odaya gore degisebilir. yatak odasini hanim surekli supurdugu icin ordaki hic toz tutmuyor. ama psikolojik degilse mesela kapali oldugunda da hanim uyuyamiyor. ona gore havayi daha lezzetli bir hale getiriyormus boyle cillop gibi crisp keskin. ama bunun disinda zaten hepa filtreleri oldugundan gozle gorulmeyen mikrotozlari topluyorlar ozellik olarak. asya ulkelerinde bunlar onemli detaylar. her evde var nerdeyse. asya ulkelerindeki insanlarin pandemi oncesi maske takmalari da bundan kaynakli zaten.
0
gel gel sarisinim sag yap gel
(20.03.23)
(5)

doğum günü hediyesi

kondansator
selamlar, bu cumartesi doğum günüm. normalde doğum günlerimizde yemeğe çıkıyoruz müsaitliğe göre. ancak bu hafta sonu çok fazla yedik içtik, tek müsait gün de bugün yemek için. eşim ısrarla yemeğe gidelim düşüncesinde. ben de sırf doğum günü klişesi için yemek planı yapmanın manasız olduğu düşüncesi
selamlar, bu cumartesi doğum günüm. normalde doğum günlerimizde yemeğe çıkıyoruz müsaitliğe göre. ancak bu hafta sonu çok fazla yedik içtik, tek müsait gün de bugün yemek için. eşim ısrarla yemeğe gidelim düşüncesinde. ben de sırf doğum günü klişesi için yemek planı yapmanın manasız olduğu düşüncesindeyim, ikimiz de yemek modunda değiliz yani. aynı şekilde doğum günü hediyesi meselesi de var. illa ki bir şeyler almak zorunda hissedilmesini kabul edemiyorum. illa alacansak git 2 tane kitap al dedim de öyle kurtardık. sırf almak için, sırf klişeleşmiş algılar yüzünden planlar programlar yapılmasını samimi bulmuyorum artık. bilmiyorum, gereksiz bir gerginlik var. siz nasıl bakıyorsunuz bu olaylara
0
kondansator
(20.03.23)
kesinlikle katılıyorum. hediye alma mevzusu o kadar can sıkıcı ki 2 ay önceden stress sıkıntı başlıyor. ne alsam ne alsam? yani her şeyi var. alınacak hiçbir şey yok.

ben peşin peşin söylüyorum eşime kesinlikle hediye alma, alsan da kesinlikle kabul etmem diye. çünkü her şeyim var, gerek zevk gerek ihtiyaç fark etmez her şeyim var. alınacak her şey gereksiz/fazlalık olacak çünkü.

spaydı, masajdı, turlar, geziler her şeyi tükettik. gerçekten gerim gerim geriliyorum bu hediye konularında.
0
televole2
(20.03.23)
senin doğum günün diye eşin yemeğe çıkmak isteniş. ne var ki bunda? yani çok klişe rererörö yapman biraz boş muhabbet gibi geldi bana. çık yemeğini ye yani uzatacak bir şey göremedim.
0
elorelia
(20.03.23)
olay yaratmanin manasi yok rutin klise seyler guzeldir. anlami guzel en azindan. muhtesem eglenxeli gecmesine gerek yok o gun yemek yencek mi ev veya disarda? evet yenecek. birak gelenek sürdurmeyi bozma. benim de dg ve acayip istahsiz olurum martta hava bok gibi geciyor genel itibariyle. yine de bi seyler yapmazsam daha da tatsiz olacak
0
ala09
(20.03.23)
evet şu an anneme hediye bakıyorum günlerdir bulamadım bir şey. sevdiği markanın bluzlarına bakıyorum kafayı yemişler 1500tl falan diyor.
isyeeeeaaan
0
neira
(20.03.23)
sizi son derece iyi anlamakla birlikte bırakın eşiniz yapsın, hediye almak istiyorsa alsın yemeğe götürmek istiyorsa götürsün. boşuna gerilmeyin. içinden yapmak geliyorsa yapsın izin verin. illa yemek olmak zorunda değil bir tatlıcıya kahveciye falan da gidebilrisiniz.
0
iwillsee
(20.03.23)
(11)

50.000₺ ile Amerikaya gitmek

adwokat
Merhaba.Önümüzdeki yaz için böyle bir planım var ama bütçem 50 bin tl,Sizce bu bütçe ne kadar yeterli? Artırmaya çalışmalı mıyım?Uçak git gel 30 bin liraBana 20 bin lira kalıyor.Yani 1000 dolar.Los angelesta 5 gün yetmez mi?
Merhaba.

Önümüzdeki yaz için böyle bir planım var ama bütçem 50 bin tl,

Sizce bu bütçe ne kadar yeterli? Artırmaya çalışmalı mıyım?

Uçak git gel 30 bin lira

Bana 20 bin lira kalıyor.

Yani 1000 dolar.

Los angelesta 5 gün yetmez mi?
0
adwokat
(20.03.23)
Gezmeye, yemeye içmeye günlük 200 dolar fazlasıyla yeter ama konaklama ve ulaşımı hesap etmeniz lazım. Günlük temel gıda ihtiyacı için 3 öğün toplam 30 dolar bile kurtarır bence ama gelmişken güzel yere gideyim, içeyim derseniz günlüğü 60-70 dolardan hesaplardım ben olsam.
0
orient blue
(20.03.23)
yeter. araba icin turo'ya, otel icin hostellere bak derim.

yemekleri ucuza getirmek istersen drive-thru'lardan 10-15 dolara bir ogun cikar.
0
antikadimag
(20.03.23)
bence yeter.

ama yapman gereken oncelik belirlemek. gezip gormek mi, yemek mi, yoksa sadece havasini solumak mi vesaire.

kaldigin yere gore market alisverisi yaparsan yemegi cok ucuza getirip daha farkli seylere harcayabilirsin. ya da gordugun her degisik yiyecegi dener ama daha az yer gorursun vesaire. planlarsan bence yeter. ama konaklama isini bilmiyorum. o tarafta kalmadim hic. o kismi halledersen gunde 100-150 dolar yeter 5 gun icin.
0
gel gel sarisinim sag yap gel
(20.03.23)
asıl soru amerika için 5 gün yeter mi? zaten bunun 2 günü git-gel yol.
bence amerikaya en az 15 günlük gidilmeli. mümkünse en azından hem batı yakası LA hemde doğu da NYC görülmeli.
0
astronom bey
(20.03.23)
@astronom

iki tarafı da görmeyi çok istiyorum ama bu sene galiba bütçem el vermeyecek.
iki taraftan birini seçmem gerek. LA seçtim ama hala düşünüyorum :)

belki o zamana kadar bi yerlerden para gelirse doğu tarafını da görebilirim
0
🌸adwokat
(20.03.23)
Gun sayisi izinle mi ilgili butceyle mi? O kadar para harcayip 4 5 gun kalip gelmenin bi alemi yok.

Planini ucuz ucak bileti bulma uzerine kurup, 10-15 gun kalip bati yakasini gezebilirsin. Konaklama pahali, airbnb'den paylasimli oda ya da bulabilirsen hostel bakabilirsin. Yemek kulturu olan bir yer degil zaten, ac kalmayacak kadar marketten vs bir seyler alip araba kiralamaya butce ayirabilirsin.

La- las vegas - san diego (gitmisken gunu birlik meksikaya da gecebilirsin) - san fransisco

Dogu yakasini hic karistirma bence.
0
brkylmz
(20.03.23)
Şu anda alırsan 18 bin liraya git gel alabiliyorsun, yolu ne kadar ucuzlatırsan o kadar iyi. o kadar çok para kalır elinde. USD/TL konusunda dikkat etmekte fayda var.
0
selam
(20.03.23)
Sadece 5 gunum olsa manhattan’a giderdim ben. La’e gitsen araba kiralaman sart ve de cevre yerlere (sf, las vegas vs) gitmeknde isteyeceksin ve de 5 gun yetmez. Manhattan’da arabaya ihtiyac yok, queens’te filan ucuza hostel bulabilirsin ve de ucak bileti daha ucuz

Cevaplardan birinde dogu/bati ayrimini sorgulamissin o yuzden dogudan baslamak daha mantikli geliyor senin durumunda bana
0
fakyoras
(20.03.23)
ben internetten bakinca 9200 liraya bilet goruyorum google flights'ta bu sene. 30 bin lira ucak masrafini daha iyi arastir. tabi normalde 9200 kadar ucuz olmaz ama 30 bin de cok abarti.

eger boyle makul bir ucak bulursan 5 gun los angeles ve las vegas icin yeter paranin geri kalani
vickyflipfloptravels.com

san diego'ya gitmezdim. san francisco hos ama cok diger tarafta ve butcen hem de zamanin yetmez.

en pahali kismi ucak degil konaklama gibi olacak. oteller turkiye gibi degil, en uyduruklari bile servet. hostel dusunulebilir ama oncesinde yorumlari oku.

bu arada gitmeye kesin kararliysan parani usd'ye cevir simdiden.
0
hot potato
(20.03.23)
dogu yakasi yorumuna katiliyorum. batida araba gerekir ama doguda boston new york yapsan arabaya gerek yok. daha ucuz olur.

bir de la gibi bi yere gitmek ne kadar dogru? gitmisken bir sehir gormeni tavsiye ederim. la bildigin suburban mall, koca bir banliyo. sehir gormek istiyorsan sf'e gidebilirsin.
0
antikadimag
(20.03.23)
california kesinlikle doğru tercih bence. ama bütçeni zorlayıp birkaç gün uzatıp uçakla nyc de yapabilirsin.
0
deartheodosia
(20.03.23)
(3)

evlillik yıldönümü hediyesi

gencfb
eşime yıldönümü için hediye almak istiyorum. şuan kafamda kahve makinesi fikri var türk kahvesi makinesi ama marka model çok karar veremiyorum. memnun olduğunuz tavsiye edebileceğiniz modellere ihtiyacım var. teşekkürler
eşime yıldönümü için hediye almak istiyorum. şuan kafamda kahve makinesi fikri var türk kahvesi makinesi ama marka model çok karar veremiyorum. memnun olduğunuz tavsiye edebileceğiniz modellere ihtiyacım var. teşekkürler
0
gencfb
(20.03.23)
Ev eşyasından hediye arkadaştan gelirse kabul olur. Eşe daha kişisel ve romantik bir seçim olmalıdır diye düşünüyorum. Türk kahvesi cezvede güzel olur zaten.
0
hasmetizm 2046
(20.03.23)
Arcelik telve var bizde, memnunuz. En klasigi o.

Yildonumu hediyesi olarak kahve makinasi olabilir bana kalirsa ama her turlu alacaginiz bir seyse (eve almak gerekiyorsa, daha once alalim diye konustuysaniz, ihtiyac varsa vs) hediye olarak gecmeyebilir.
0
fakyoras
(20.03.23)
10 yılı geçmiştir arcelik kullanıyorum. Ben memnunum
Kahve seven birisi için de bence güzel bir hediye.
0
brnbrs
(20.03.23)

Atatürk Üniversitesi kütüphanesi

lil siztah
Buraya fiziksel erişimi olan varsa, bir kitaptan bir kaç sayfalık görüntü rica edecektim.Var mıdır pls?
Buraya fiziksel erişimi olan varsa, bir kitaptan bir kaç sayfalık görüntü rica edecektim.
Var mıdır pls?
0
lil siztah
(20.03.23)
(3)

f1 ve max verstappen hastası kuzene hediye önerisi

mark greg sputnik
dün kuzenimin doğum günüydü, 14 yaşına bastı minik portakal. yanlarına bir dahaki gidişimde hem geçmiş doğum günü hem de sınav öncesi moral-motivasyon (ortaokul son sınıfta) hediyesi almak istiyorum kendisine. yavrucuğum biraz okulda başarılı olma baskısıyla büyüdüğü için hassas, içine kapanık, gene
dün kuzenimin doğum günüydü, 14 yaşına bastı minik portakal. yanlarına bir dahaki gidişimde hem geçmiş doğum günü hem de sınav öncesi moral-motivasyon (ortaokul son sınıfta) hediyesi almak istiyorum kendisine. yavrucuğum biraz okulda başarılı olma baskısıyla büyüdüğü için hassas, içine kapanık, genelde dersten başka pek bir şey düşünmeyen, kendisini tanıdığım kadarıyla çok ilgi alanı olmayan birisi fakat gelin görün ki F1 ve daha spesifik olarak max verstappen hastası.

fikir olarak buradan yürümek istiyorum, model araba filan alayım dedim ama bütçemi çok aşıyor, acayip pahalılar. 300-400 lirayı aşmayacak, 14 yaşında kız çocuğuna uygun bu tarz hediye ne olabilir?

tişörtü ve max verstappen'in hayatını anlatan kitabı (öyle bir kitap olduğunu bile bilmiyordum) kendisi almış, o yüzden daha farklı bir şey lazım ama aklıma orijinal fikir gelmiyor hiç. "oyuncak max bebek" tarzı şeyler de olmaz çünkü kendisinin strafordan yapılma max ve perez'i var kjdfjdk
0
mark greg sputnik
(20.03.23)
Biz F1 delisi bir arkadaşa Aliexpress'ten minik bir model araba aldık, gayet güzel bir şey geldi. Şimdi biraz baktım, mesela şu çıktı: www.aliexpress.com
0
kobuzchu kiz
(20.03.23)
Yüksek çözünürlüklü bir fotoğrafını odasına asabileceği bir şekilde çerçeveletip verebilirsiniz. Şu fotoğrafçının eserlerini çok beğeniyorum mesela www.kymillman.com ama fiyatlara bakmadım.

Şapka da olabilir, Verstappen hep takıyor: www.redbullshop.com
0
fotrsapka
(20.03.23)
hali hazırda yoksa ssport plus veya f1tv aboneliği alabilirsiniz.

şurada imzalı kart almak için gerekenleri yazmışlar ama geleceğinin garantisi yok, gelse de bir kaç ay sürebilir: www.reddit.com
0
inheritance
(20.03.23)
(3)

residence hayatı hakkında sorular

cemiyetin ünlü siması
1+1 hakkında konuşacak olursak;çamaşır mak., bulaşık mak. koyacak yer yok. bulaşık neyse de çamaşırhane mi oluyor buralarda?çöpü nasıl atıyoruz? kapıcısı mı var?malum sitede 500-1000 tl arası aidat tutarları gördüm neler dahil buna? bu tutarlar gerçek mi?kira+aidat dışında elektrik+su+internet+ısınm
1+1 hakkında konuşacak olursak;

çamaşır mak., bulaşık mak. koyacak yer yok. bulaşık neyse de çamaşırhane mi oluyor buralarda?
çöpü nasıl atıyoruz? kapıcısı mı var?
malum sitede 500-1000 tl arası aidat tutarları gördüm neler dahil buna? bu tutarlar gerçek mi?
kira+aidat dışında elektrik+su+internet+ısınma için de ayrıca mı ödüyoruz?
0
cemiyetin ünlü siması
(20.03.23)
genel bi cevabı yok rezidans dediğinin kimisi var evinde üti bile yapıyo adamlar kimisi var sadece güvenliği var çöpünü alan kapıcın var o kadar.
500-1000 aidat varsa ekstra çok bişi bekleme bence aidat çok düşük.
0
rentts
(20.03.23)
aidatlar o seviyede ise sadece güvenlik ve temizlik vardır. ortak alan kullanımları (elektrik ve su) ayrıca ödeniyordur muhtemelen.

çöpler için ya belirli saatlerde kapının önüne koyuyorsundur ya da katta çöp koyabileceğin bir yer vardır.
0
inheritance
(20.03.23)
Ben benzer birinde kaldım, alt katta çamaşırhane vardı, ve ücretliydi makineleri kullanmak. Isınma ve internet kiramın içindeydi kalanlar hesaplanıp ödeniyordu. Bir görevli hep girişte lobide oluyordu, çöpler alınıyor ortak alan temizleniyordu fakat evinizin temizliği için ekstra ücret veriliyordu isterseniz. Zaten stüdyo daire olunca ben hiç temizletmemiştim. Bu arada mobilyalar da dahildi, mevcutlardan beğendiğini seçme usulü, seçenek azıcık azdı. Mobilyanın ücreti yoktu, istemezsen de daha uygun olmuyordu, alıp depoya koyuyorlar standart mobilyaları o durumda.
Teknik olarak tek olumlu yanı bana sorarsanız siteden farklı her an lobide sizin kargonuzu alacak vs birinin olması, bozulan şeyleri tamir ettirmenin onlara ait olması ya da zınk diye değiştirivermeleri. Başka bir artısını da görmedim valla.
0
kullanıcıadımbuolsun
(23.03.23)
(1)

Yunanistan ilk ne zaman vizeyle girildi?

parcaliham
Selamlar,Vize işi ne zaman başladı? Özellikle yunanistan'ı merak ediyorum. 1977'de mesela Türkiye'den bir vatandaş yine bugün gibi Yunanistan'a vizeyle mi girebiliyordu? Sistem nasıldı?
Selamlar,

Vize işi ne zaman başladı? Özellikle yunanistan'ı merak ediyorum. 1977'de mesela Türkiye'den bir vatandaş yine bugün gibi Yunanistan'a vizeyle mi girebiliyordu? Sistem nasıldı?
0
parcaliham
(19.03.23)
Yunanistan 1965 tarihinde vize istemeye başladı bizden, vize talep eden en eski ülke de Yunanistan bu arada İngiltere mesela 1989'da vize uygulamaya başladı İtalya 90'da.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(19.03.23)
(10)

kınama huyu nasıl aşılır

roket adam
çok detay vermek istemiyorum ama bana sanırım babamdan geçen kötü bir huy var, o da kınama. sanırım içten içe gelen bir yetersizlik hissi yüzünden çok çalışma, çok şey öğrenme, sonra bunu yapmayanları yerme ve kınama gibi bir huyumuz var. bunu tanımadığım insanlara değil de iyi tanıdığım ve çok sevd
çok detay vermek istemiyorum ama bana sanırım babamdan geçen kötü bir huy var, o da kınama. sanırım içten içe gelen bir yetersizlik hissi yüzünden çok çalışma, çok şey öğrenme, sonra bunu yapmayanları yerme ve kınama gibi bir huyumuz var. bunu tanımadığım insanlara değil de iyi tanıdığım ve çok sevdiğim kişilere (eşim) hissettiriyorum.

çok basit şeylerde mesela "aa bunu nasıl bilmiyorsun" falan tarzı tepkiler değil de normal karşılamam gerekiyor. bunu nasıl aşarız, bilen düşünen var mıdır?
0
roket adam
(19.03.23)
kibir gibi mi? çalışkan ve çalışmanın karşılığını alan insanlarda oluyor sanki bu. ama herkesin çalışmasının karşılığını alabildiğini düşünmüyorum yani çok iş yapan çok para kazanır diye bi şey yok. bu yüzden o tatmini yaşayamadıkça çalışma arzusu da azalıp öğrenme isteğini kaybedebilir. eğer meraksız buluyosanız eleştirmek yerine kitabın orta yerinden değil de başlangıç seviyesinde bilmesini istediğin şeyi öğrenme yönteminden bahsedebilirsiniz. çünkü bilmeyen biri nereden başlayacağını da bilmez. genel olark "kültürsüzlük" gibi bi şeyse veya gündemden uzaksa redditten falan link yollayabilirsiniz arada. konuyu bilmiyorum ama ben bazı kült filmleri izlememiştim ve erkek arkadaşım ellerimi kollarımı bağlayıp göz kapaklarımı kibritle sabitleyip izletmişti :p bundan memnunum erk arkimin teşviki beni harekete geçiriyor.
"nasıl bilmezsinn" normal bi tepki. ben bilmediğime "evet bilmiyorum" diye kafama vururum. cahillik bazen komik oluyo bırakın da bilmediklerimizden utanalımmmmmm
0
ala09
(19.03.23)
kınadığını yaşamıyorsan sorun yok
olduğu gibi kabullenmek, sevmek

o noktalarda gelişim beklentin de varsa karşı tarafın da o heveste olması gerekir bu durumda
öğretmekten zevk almıyosan farklı bir motivasyon bulmalısın
bir de tepki verilecek şeyler verilmeyecek şeyler sınıflandırması
karşı tarafın kapasitesiyle empati yaparak düşünme, kendi kusurlarını akla getirmek
0
bir soru sorcam
(20.03.23)
Kınadığın her durumun hemen faydalarını görmeye çalış. Kendini buna şartla. Çünkü hiçbir şey tamamen kötü de tamamen iyi de değildir, ki zaten iyilik kötülük vs vs vs hep bizim zihnimiz için geçerli şeyler, yoksa her şey kendi varoluşunda nötr, var ve doğru, gerçek.

Her şeyde bir fayda görmeye çabalarsan bir süre sonra alışkanlık olur ve iltifata geçersin. Güzel olur. Tebrik ederim kendini seviyorsun :)
0
muhayyer divan
(20.03.23)
Cok guzel bir farkindalik bu bence, hic endiselenmeyin en onemli kismi isin.
Baskasinda kinadigimiz ozellikler kendimizde olup girmek istemedigimiz, kabul etmedigimiz ve kendimizde olmasina izin vermedigimiz seylerdir. Buradan baslayin oncelikle. Neyi kiniyorsunuz, kinadiginiz seyin kendinizde oldugunu fark edin, hatta esinizle konusun dilerseniz, ve kendinize bunun icin izin verin. Hicbir sey tamamen iyi ya da kotu degil +1.
Eger okuma yapmak isterseniz, Isigini Arayanlarin Karanlik Yani'ni tavsiye ederim, tam da bunu anlatir.
Eger genel olarak en yakinlariniza kotu ya da ters davranma huyunuz varsa, bu siklikla degersizlik hissi ile ilgili oluyor, kendimizi degersiz hissettigimiz icin aslinda bizi seven insanlari bundan hareketle degersiz goruyoruz.
Son olarak olani, oldugu gibi kabul etmek icin de okumalar yapin, kimseyi degistirmek ve nasil olmalari gerektigini soylemek haddimize degil aslinda.
0
kassiopeia
(20.03.23)
Kendi kusur ve yanlışlarını düşünmeyle işe başlayabilirsin.
0
diyecevaplandı
(20.03.23)
İnsanı kompleks bir canlı gibi düşün. Bildiği iyi olduğu başka şeyler vardır bununla birlikte yetersiz olduğu şeyler de vardır ki aslında senin kadar bilgili olmaması hatta daha doğrusu seninle aynı şeyleri biliyor olmaması ne kadar yetersiz yapar o da ayrı konu.
Bunları düşünerek karşındakini olduğu gibi kabul etmeye çalışabilirsin.

Ayrıca başarı ölçüleri de önemli. Daha çok mu para kazandığını için daha iyisin?daha iyi araba kullandığın için mi dahaniyi lastik değiştirdiğin için mi?
Ssenin eksiklik dediğin şeyin eksikliğini yaşıyor mu acaba karşı taraf?
Örneğin daha çok para kazanmadigi için eksikliğini hissediyor mu?
Lastik değiştiremedigi için yılda kaldı mı vs?
0
kisa
(20.03.23)
Şiddetsiz iletişim konuya şu şekilde bakıyor;
bu yaptığın şeyi bir veya birden fazla ihtiyacını karşılamak için yapıyorsun.
Farkındalık sahibi olman en güzel adım.
Kabul ihtiyacın olabilir, görülme ihtiyacın olabilir, empati vererek ihtiyacını bulmanda yardımcı olması lazım birisinin, sonra da bulduğun ihtiyacı nasıl karşılarsin ona bakıyorsun.
İhtiyaçları farklı şekillerde karşılayabilir ve aynı tatmini yaşayabiliriz.

Geri bildirim almak çok verimli oluyor.
bize sorduğun şeyi eşine sorup (seni kötü hissettirdiğini belirterek) ne düşündüğünü ne hissettiğini sorabilirsin. Onu rahatsız ediyorsa nasıl söylemeni tercih ettiğini sorabilirsin. Tahmin yerine iletişimi tercih etmek en verimlisidir.
Düşüncelerin ve davranış desenlerinin en derin çıkış noktasını bulmak uzun bir süreç ve cesaret istiyor altında acı oluyor genelde çünkü.
Yargısız, yorumsuz ve tahminsiz bir iletişim için şeffaf ve sevgi dolu olmak yeterli. Bir de şiddetsiz iletişim eğitimi almak ;)
0
hasmetizm 2046
(20.03.23)
ilk aşamada içinizden geçen şeyleri dışarıya vurmayın yeter
0
iwillsee
(20.03.23)
bir de aile içinde fark ettiğim bir durum var
örneğin kardeşim kendini geliştirdiğinde önceki eksiği aklıma geliyor
veya artık ben yeterince üstün olmadığım için bocalıyorum

yani bu durumdan mutlu olmak gerekiyor aslında
başkasına yardım ederek ya da kendi çabasıyla gelişiminden hoşnut olmak gerekiyor eleştirisel bakmak yerine
0
bir soru sorcam
(20.03.23)
eger fazla elestirel ve beklentili ebeveynler ile buyuduyseniz bu normal. surekli onu da yap bunu da yap, ya da bunu yapmazsan iyi olmazsin gibi bir yargi ile. ya da fark etmeden surekli sizden daha cok okumanizi ogrenmenizi bekledilerse. ayrica, bunlarin kendi yetersizlik ve degersizlik semalarimiz ile ilgisi var, kendinizi oldugunuz gibi degerli ve yeterli gordukce, sevilmek ve deger gormek icin 'performans' sergilemek zorunda olmadiginiz gercegi kendi icinizde oturdukca ve bunu tamamen kabul ettikce etraftan boyle beklentileriniz de azalacak. bunlarin hepsi kendi icimizde 'yetersiz' olarak degerlendirdigimiz ve kendimizde kabul edemedigimiz seylerin yansimasi aslinda, dolayisiyla is kendinizde basliyor ve bitiyor, kendinizi oldugunuz gibi kabul edip, kendimize oldugunuz gibi olma, mukemmel olmama (mukemmel olma gibi bir sey yok zaten) izni verdikce disariya bakis acimiz ve insanlari olduklari gibi kabul etme ve yazdiginiz diger seyler kendiliginden geliyor.

siz ne zaman sartli sevgiyi ogrendiniz, ne zaman bu halimle yeterli degilim, degerli degilim, sevmem icin x-z yapmam gerekiyor kalibini ogrendiniz, buralara bakip yavas yavas iyilesmek lazim. ayrica farkindaliginiz varsa, kendinizi her bunu yakaladiginizda - kendinizi yargilamadan - dusunce seklinizi ve davranisinizi duzelteceksiniz, bir sure sonra 'dogaliniz' bu olacak. gerekirse geri donup ozur dilemek, bu davranisinizin nereden dogdugunu aciklamak vs. hep gecerli yollar.
0
kassiopeia
(20.03.23)
(5)

kapşonlu sweatshirt önerisi

roket adam
selamlar, gap'ten alıyordum ancak tanesi 1400 liraya falan satılıyor şu anda. yurtdışında 10 dolara satılan dandik incecik gap kapşonlusuna 73 dolar vermeyeceğim kesin. yine böyle güzel kalitede önerebileceğiniz bir kapşonlu önerisi var mıdır?
selamlar, gap'ten alıyordum ancak tanesi 1400 liraya falan satılıyor şu anda. yurtdışında 10 dolara satılan dandik incecik gap kapşonlusuna 73 dolar vermeyeceğim kesin. yine böyle güzel kalitede önerebileceğiniz bir kapşonlu önerisi var mıdır?
0
roket adam
(19.03.23)
WWF'nin kapşonlularının kumaş kalitesi falan çok hoş çok memnunum. Renkleri de çok güzel.

Yıllar önce Kaft'tan aldığım kapşonluları da sapasağlam kullanıyorum. Fermuarlıların şekli şemali bi tık kaydı ama düz olanlar mis gibi duruyor 5-6 yıllık olanlar bile.
0
nundu
(19.03.23)
les benjamins 1000tl falan şu an. hoodie yazınca ilk wwf cıkıyor ama bilmediğim bi marka. bu aralar pull and bear markasına bakmaya başladım ama kumaş kalitesini tam bilemiyorum. bizzat gidip dokunmanız lazım. bir de zaranın erkek bölümünü çok beğeniom.
H&m, p&b, zara
0
ala09
(19.03.23)
wwf kumaşı güzel ama havlu gibi sıcak olur. fiyatı da 900 falan. adidas puma gibi markalara da bakabilirsin önerilenler dışında
0
paintov
(20.03.23)
merter'e git aynısı on dolar orada da zaten. geçen 50 yüroya satılan sweat'i 200 liraya aldım. hollanda'da o para yani...
0
alperz
(20.03.23)
amelie poulain
(20.03.23)
(2)

2022 yılında alınan alınan 47.880 tl'nin vergisi ne kadar ?

ayseee
bunu nasıl hesaplarız? toplam alınan kira 47.880 tl. ne kadar vergi ödemeliyim?
bunu nasıl hesaplarız? toplam alınan kira 47.880 tl. ne kadar vergi ödemeliyim?
0
ayseee
(19.03.23)
Az önce e-devlet üzerinden annem için beyanda bulundum.
13 bin küsur gider düştü. 9500 de vergiden muaf kısım.
Kalan 72 bin TL için damga vergisiyle birlikte 14 bin vergi çıktı.
Hazır beyan diye arayınca çıkıyor.
Kendisi hesaplıyor.
0
pro9it9is9
(19.03.23)
Hazır beyan sistemi var oradan bakabilirsin .
0
dunyatuhaf
(20.03.23)
(5)

Çoklu uçuş

synesthesia
Çoklu uçuş için bilet alıp ikinci uçuşa gitmesem THY tarafından bir yaptırımı oluyor mu?Tek yönNew York > İstanbulFiyat: 1200$Çoklu uçuşNew York > İstanbulİstanbul > DohaFiyat: 780$
Çoklu uçuş için bilet alıp ikinci uçuşa gitmesem THY tarafından bir yaptırımı oluyor mu?

Tek yön
New York > İstanbul
Fiyat: 1200$

Çoklu uçuş
New York > İstanbul
İstanbul > Doha
Fiyat: 780$
0
synesthesia
(19.03.23)
eğer valiziniz kabinde değilse, bağlı uçuş olduğu valiziniz otomatikman Doha'ya gider.
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(19.03.23)
Bagaj veriyosan bagajın çıkmaz.
Ama onun dışında ben bir yağtırım olacağını sanmıyorum. Ama deneyiyimim yok.
0
zimbirik
(19.03.23)
Aktarmalı uçuş değil arkadaşlar, çoklu uçuş (multi city). Valiz teslimi yapılıyor. İkinci uçuş bir ay sonra bile olabilir.
0
🌸synesthesia
(20.03.23)
Coklu ucusu nasil arattiniz hocam
0
lapaz
(20.03.23)
Arama ekranında seçenek var

i.hizliresim.com
0
🌸synesthesia
(20.03.23)
(5)

Clio vs i20

balpolen
Ikisi de 2022 model,Clio 1 motor, 90 beygiri20 ninkini bilmiyorumHangisi daha cok yakar
Ikisi de 2022 model,

Clio 1 motor, 90 beygir
i20 ninkini bilmiyorum

Hangisi daha cok yakar
0
balpolen
(19.03.23)
i20 1.4 motordur daha çok yakar. i20 kesinlikle alma clio al
0
jelly bear
(19.03.23)
2021, İ20 otomatik 9 lt yakıyordu.
0
neymis
(19.03.23)
65 hp clio var ankara içi 6 ile 6.5 arası yakıyor. ama sollamaya yapmayı unut. sütçü beygiri gibi.
0
Erestor
(19.03.23)
I20.
Clio tce turbolu motor. Sıkıntı yapmaz.
0
logisticsmanager
(20.03.23)
yeni kasa 1 motor cvt şanzıman clio var. 7 lt altına inmiyor benim kullanımımda. 1.4 i20 atmosferik motor ve lpg seçeneği var. performans ve piyasa değeri anlamında clio önde ancak i20ye lpg takılırsa az yakar ama atmosferik motor zevk vermez.
0
mikahakkinen
(20.03.23)
(4)

Börek neden mikrodalga fırında ısıtılmaz?

michael_knight
Bülent Börek'ten aldığım böreğin kutusunun üzerinde çok dikkat çekici şekilde "Mikrodalgada kesinlikle ısıtılmamalıdır" yazmışlar.Nedenini biliyor musunuz?Aynı uyarıyı "Ekrem Coşkun Döner"de de gördüğümü hatırlıyorum.https://fastly.4sqi.net/img/general/600x600/141295389_1acpCVknnbjlFbAiU5GowsO_FFowh
Bülent Börek'ten aldığım böreğin kutusunun üzerinde çok dikkat çekici şekilde "Mikrodalgada kesinlikle ısıtılmamalıdır" yazmışlar.
Nedenini biliyor musunuz?
Aynı uyarıyı "Ekrem Coşkun Döner"de de gördüğümü hatırlıyorum.

fastly.4sqi.net
0
michael_knight
(19.03.23)
mikrodalga sivi bulunan yiyecekleri isitmada daha basarili borek gibi hamur urunlerinin icindeki hafif sivi yogunlastiginda hamur kotu bir kivama giriyor ve dagiliyor en iyisi firinda isitmak
0
tahtakafa
(19.03.23)
Mikrofalgada içindeki sıvı kayboluyor. Ve içinde az su olan hamur kıvamlı şeyler bu nedenle çok kurur. Kolay ısınmaz vs.
0
zimbirik
(19.03.23)
Kutu malzemesinde alüminyum folyo tarzı bir şey var. Kutuyla mikrodalgaya koyarsanız, çılgın şimşekli bir ışık gösterisine şahit olabilirsiniz. Kutudan çıkarıp, tabağa koyup, ısıtabilirsiniz. Ben hamur işlerini, "pizza ısıtma" ayarında, üstüne kağıt havlu koyup ısıtıyorum, mis gibi oluyor.
0
PhoenixRising
(20.03.23)
simiti taş gibi yapıyor mikrodalga bu sebeple olabilir. dedikleri gibi kendi kutusunda değil ama tabak üzerinde yanında bir barsak su koyarak ısıtılabilir bence.
0
elorelia
(20.03.23)
(1)

Parçalanmayan ağırlık eldiveni

rentts
Deri de kullandım suni malzeme de hepsi paramparça oldu.Kullanıp memnun kaldığınız bi eldiven varsa link marka vs bırakırsanız müteşekkir olurum.
Deri de kullandım suni malzeme de hepsi paramparça oldu.
Kullanıp memnun kaldığınız bi eldiven varsa link marka vs bırakırsanız müteşekkir olurum.
0
rentts
(19.03.23)
Eldiven gibi dikişli ürünlerin akıbeti böyle maalesef strap bileklik en rahatı
0
apocalipy
(20.03.23)
(10)

Bu ne meyvesi

wct3 org
fotoğraf: https://ibb.co/LPnpmx7
fotoğraf: ibb.co
0
wct3 org
(19.03.23)
pomelo?
0
gule gule
(19.03.23)
pomelo doğru
0
ala09
(19.03.23)
pomelo değil, bence dümdüz greyfurt. beyaz greyfurt. kan greyfurt olmayan cinsinden.

www.portakalbahcem.com
0
kibritsuyu
(19.03.23)
bana da düz greyfurt gibi geldi
0
synesthesia
(19.03.23)
pomelo olmak icin cok kucuk, bence de beyaz greyfurt +1
0
in vino veritas
(19.03.23)
fotoda bi sıkıntı yoksa portakal da olabilir. renk olarak greyfurt değil gibi. pomelo olmak için yeterince büyük değil.
0
paintov
(20.03.23)
Düm düz limon derim.
0
zimbirik
(20.03.23)
Bence de limon, pomelo için küçük, greyfurt içinse şekli doğru değil, belki sıradışı bir greyfurt olabilir ama onu bilemem, genelde şişko oluyorlar bu ise uzun limon gibi. kabuk dokusu da daha limon gibi. daha belirgin ve irregüler pütürler.
0
mirafiori
(20.03.23)
limon ve greyfurt kesin değil.
Veren adam bu bişey emiş ama pomelo mu bilmiyorum, öğrenicez bakalım :)
0
🌸wct3 org
(20.03.23)
içini görebiliyor muyuz?
0
kibritsuyu
(24.03.23)
(3)

3D daire nasıl 2D elipse çevrilir

Mehmet Ersoz
Merhaba3 boyutlu ortamda 1 metre yukarıdan kuş bakışı olarak baktığımızda altımızda bir daire olduğunu farzedelim.Şimdi yere inelim ve 1 metre önünden yatay düzlemde bu daireye bakalım.Bu 3 boyutlu ortamdaki daire 2 boyutlu ortamda bize elips şeklinde görülecektir öyle değil mi?Ben bu daireyi nasıl
Merhaba

3 boyutlu ortamda 1 metre yukarıdan kuş bakışı olarak baktığımızda altımızda bir daire olduğunu farzedelim.

Şimdi yere inelim ve 1 metre önünden yatay düzlemde bu daireye bakalım.

Bu 3 boyutlu ortamdaki daire 2 boyutlu ortamda bize elips şeklinde görülecektir öyle değil mi?

Ben bu daireyi nasıl elipse dönüştürebilirim matematik ile. Koordinatlarını hesaplamam lazım 2d düzlemde.
0
Mehmet Ersoz
(19.03.23)
şu video veya benzerleri yardımcı olabilir

www.youtube.com
0
senolll
(19.03.23)
Doğrudan matematiğini bilmiyorum ama aşağıdaki videoyu uygulayıp açıları ve ölçüleri çıkardıktan sonra kendiniz hesaplayabilirsiniz sanırım. Ama 3d daireden 2d elipse geçiş kısmını tam anlayamadım, işinize yarar mı emin değilim onun için. Daire zaten 2d olan bir şey. Siz gölgelendirmelerle küre gibi görünen ama açı değişince aslında 2d çizim olduğu anlaşılan göz yanıltmacalı şeylerden mi bahsediyorsunuz?

www.youtube.com
0
akhenaten
(19.03.23)
AutoCad ile basit ama koordinat dönüşünü için hazır formül yok elimde.
dönüşüm matrisleri ile basitçe halledilebilir lakin bulmak lazım ilgili matrisi kaynaklarda.
0
drmuhendis
(19.03.23)
(2)

buzdolabı ayarı

hooiken
merhaba,https://imgyukle.com/i/QBC2gU buzdolabını şu an hangi ayara getirmem lazım? yaz kış ayarı vs.. pek bilemiyorum. yeni aldım da.. :)
merhaba,

imgyukle.com

buzdolabını şu an hangi ayara getirmem lazım? yaz kış ayarı vs.. pek bilemiyorum. yeni aldım da.. :)
0
hooiken
(19.03.23)
5 en soğuk, 1 en sıcak anlamına geliyor. Yaz ayarı dediğiniz tatil ayarı aslında. Tatile çıktığınızda, dolapta da çok az gıda varken az enerji tüketmesi için seçiliyor, bu ayarda dondurucu bölmenin boş olması tavsiye ediliyor ama ben hep 3-4 arasında kullanıyorum.
0
orient blue
(19.03.23)
tamamdır, aldım 3'e. çok teşekkürler :)
0
🌸hooiken
(20.03.23)
(5)

Amerika'dan arkadasin bebegine hediye onerisi

Kyhn
Merhaba,Yakin bir arkadasim baba olacak. Esi su an 2 aylik hamile. Ben yaz aylarinda Turkiye'ye gidecegim ve bebegin dogumuna kalamayacagim. Amerika'dan islerine yarayacak oyuncak disinda bi hediye tavsiyesi olan varsa cok sevinirim.
Merhaba,

Yakin bir arkadasim baba olacak. Esi su an 2 aylik hamile. Ben yaz aylarinda Turkiye'ye gidecegim ve bebegin dogumuna kalamayacagim. Amerika'dan islerine yarayacak oyuncak disinda bi hediye tavsiyesi olan varsa cok sevinirim.
0
Kyhn
(19.03.23)
Döviz hesabi açtir bebek adina ve içine $10k USD yatir. Senin için devede kulaktir zaten.
0
Yourcousinmarvinberry
(19.03.23)
boba marka sling ya da kanguru geliyor aklıma, katlanıp ufalanları var mesela kangurularının (boba air) boba.com
ikinci olarak da araçları varsa bebekle yalnız yolculuk yaparken kullanılan koltuk aynaları var o olabilir. sürücü arka koltuğu görebiliyor. bu şaşırtıcı bir şekilde türkiyede yok. amazondan yurtdışından getirdik.
frida.com bu marka türkiyede yok, bunlar harika hele ki recovery kit kısmısı anne için de çok iyi. burun çekicisi aşırı ünlü.
haaka'nın süt toplayıcılarından alabilirsiniz. (haakaa Manual Breast Pump for Breastfeeding )
yakınlık ve ihtiyaç derecesine göre anneye paperwhite kindle da tatlı bir hediye olur bebekle saatlerce emzirerek memede kalabiliyorsunuz ilk birkaç ay.
bu arada oyuncak da ilerleyen aylar için kurtarıcı olacak bir de İngilizce konuşan oyuncaklar iyi olabilir aile dil öğrenmesine meraklıysa.
0
kullanıcıadımbuolsun
(19.03.23)
bence su cok is gorebilecek bir sey ve maalesef turkiye'de satilmiyor. asiri pratik cok aramistim hamileyken. bulabilirseniz bu olabilir diyorum:

www.shop-thewild.com

bir de su, turkiye'de fiyatlari anlamsiz pahali ama amerika'da daha uygundur bence:

www.amazon.com.tr

marka bu olacak ama modeli magazada veya piyasada arastirmanizi oneririm. ekim ayinda dogacak sanirim bebek, daha kalin olanlara bakin derim.
0
in vino veritas
(19.03.23)
altin vermek en mantiklisi bence, tak bi ceyrek..
0
cooperr
(19.03.23)
@kullanıcıadımbuolsun hocam cok tesekkurler cok ayrintili yazmissiniz bakacagim bunlara
@in vino veritas cok tesekkur ederim zahmet edip ayrintili yazmissiniz. Bunlar da gayet kullanisli duruyor
@cooperr hocam altin en mantikli sey dediginiz gibi ama TR'de satilmayan, bulunmasi zor bir sey de almak isterim. Islerini kolaylastirmasi acisindan. Altini da ayri hediye ederiz diye dusunuyorum
0
🌸Kyhn
(20.03.23)
(9)

Çamaşır kurutma makinası kullanan var mı?

ananiyimioguz
Sadece kurutma için olandan bahsediyorum.Ben 2si 1 arada bakıyorken bir anda karar değiştirip sadece kurutma alayım dedim çünkü verimli olmadığını söylediler.Arıza ihtimali de artıyormuş. İyi olanlar da çok pahalıydı. Bari yüksek puanlı uygun bir şey alayım dedim hoover aldım. Ayrıca sadece kurutmal
Sadece kurutma için olandan bahsediyorum.

Ben 2si 1 arada bakıyorken bir anda karar değiştirip sadece kurutma alayım dedim çünkü verimli olmadığını söylediler.

Arıza ihtimali de artıyormuş. İyi olanlar da çok pahalıydı. Bari yüksek puanlı uygun bir şey alayım dedim hoover aldım. Ayrıca sadece kurutmalı olanlar çok güzel toz tüy topluyor hoşuma gitti.

Geçen geldi makine bir kaç kere denedim kurutması gayet güzel ancak;

Makinada ses yalıtımı yok gibi. Yani eğer bir kot attıysanız ve düğmesi tambura değiyorsa tıngır mıngır bütün ev inliyor. Başka sert şeyler varsa da takır tukur dönüyor. İnanılmaz ses veriyor dışarıya ve sanki içinde yankı yapıyor öyle geliyor gıcık oldum.

Bu hepsinde böyle mi yoksa bunun dandiktoşluğundan mı kaynaklanıyor?

Sadece pijama havlu falan attıysam gayet sessiz hafif bir uğultu geliyor.
0
ananiyimioguz
(19.03.23)
Bizimki Bosch ve ayni sekilde sesli.
0
mamu
(19.03.23)
Bizimki de oldukca sesli çalışıyor, Beko. Anneminki Siemens, onunki de aynı.
0
fraise
(19.03.23)
Anladim demek ki bunlara yalitim konusunda cok ozenmiyorlar :/
0
🌸ananiyimioguz
(19.03.23)
siemens benimki, gürültülü evet.
0
deartheodosia
(19.03.23)
Arçelik, gürültülü.

Fermuarı olan şeyleri tersyüz edip fermuarını da çekerek atıyorum bir nebze etkisi oluyor.
0
akhenaten
(19.03.23)
bosch gürültülü
0
ala09
(19.03.23)
lg, ikisi bir arada, kurutma çalışırken yok gibi. manyetik kazan var muhtemelen ondan. bundan önce Grundig kullanıyorduk sadece kurutma, aşırı aşırı sesliydi, evlerden ırak.
0
kullanıcıadımbuolsun
(19.03.23)
aeg ve electrolux: gürültülü
0
oz suser
(19.03.23)
Arçelik, gürültülü
0
esinikaybetmiscorap.
(14.11.23)
(4)

Bel bolgesi inceltme

kassiopeia
Duyurunun atletik insanlari, 5 yil once bir sure ketojenik beslenerek cok guzel kilo verdim, almadim da, halen istedigim kilolara yakin gidiyorum ancak aldigim zaman bel bolgeme, kalca ustu, alt sirt gibi aliyorum direk, simdi de bir suredir cok dikkat etmemistim, rahatsiz olmaya basladim beslenmeme
Duyurunun atletik insanlari, 5 yil once bir sure ketojenik beslenerek cok guzel kilo verdim, almadim da, halen istedigim kilolara yakin gidiyorum ancak aldigim zaman bel bolgeme, kalca ustu, alt sirt gibi aliyorum direk, simdi de bir suredir cok dikkat etmemistim, rahatsiz olmaya basladim
beslenmeme dikkat ediyorum ve onemini biliyorum ama, haftada 3 gun spor yapiyorum, bel bolgesi icin ne onerirsiniz? Spesifik olarak oraya aktif mudahale edebilecegim yogunlasmam gereken egzersizler nelerdir?
Tesekkurler, sevgiler
0
kassiopeia
(19.03.23)
Öyle bir egzersiz yok.

¯_(ツ)_/¯
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(19.03.23)
Nasıl yok yav.

Russian twist
Plank twist/side plank

Direkt etki eden hareketler.
0
ruhen hastayim ben
(19.03.23)
vücudun hiçbir bölgesini egzersizle spesifik olarak inceltemezsiniz.

bel bölgesindeki "yağlanma" muhtemelen iyi beslenmediğinizin ve metabolizmanızın yavaşladığının işareti. Bunu sporla değil yağ yakmanızı hızlandıran bir diyetle yapabilirsiniz.

Bence bir diyetisyene gidin.

Ama tavsiyem bir süre yağı minimize edin hayatınızda (yağsız beslenmek saçma, ama minimuma indirin)

Uykunuzu da iyi alın.

Bu arada yağlanma sadece hareketsizlik ya da beslenme kaynaklı olmayabilir. Bir rahatsızlığın işareti de olabilir insülin direnci gibi.

O yüzden bir diyetisyene gidin mümkünse bir hastanenin diyetisyeni olsun.
0
anten
(19.03.23)
Broscience dusmanligimdan ötürü trilyon kere söylenen şeyi tekrar yazmaya geldim;
Bilimsel olarak bölgesel egzersiz diye bir saçmalık yoktur.
0
logisticsmanager
(20.03.23)
(2)

kan verme sonrası kolda morluk

f02561
3 gün önce kan grubu öğrenmek için kan verdim şu an kolum böyle. ciddi bir şey midir geçer mi kendi kendinehttps://www.hizliresim.com/t58evzj
3 gün önce kan grubu öğrenmek için kan verdim şu an kolum böyle. ciddi bir şey midir geçer mi kendi kendine

www.hizliresim.com
0
f02561
(19.03.23)
kan alindiktan sonra iyice bastirmayinca bende de oluyor boyle, hatta daha da morardigini gordum bir iki sefer. kendiliginden bir hafta sonra geciyor.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(19.03.23)
evet yeterince bastırmayınca oluyor, hatta şöyle söyleyeyim tenis topu kadar bir şişkinlik oluşmuştu bende o kısımda mosmor. bayıldığımı hatırlıyorum onu görüp, sonrasında sarılık neredeyse tüm koluma dağılmıştı, 1 ay falan sonra düzeldi.
0
gule gule
(19.03.23)
(4)

tüfe oranında zam, zammın az olması anlamına mı geliyor ?

kanasla intihar eden adam
bir evimiz var yarın ev kiralayacağız. sözleşmeyi emlakçı hazırlıyor. bugün konuştuğumuzda zam oranının yıllık tüfe'ye göre olacağını yazdığını söyledi bana. normalde devlet yüzde 25'den fazla zam yapılmasına izin vermiyor ya.. bu tüfe zam oranının yıllık bazda oranına baktım şimdi 2022 yılı için tü
bir evimiz var yarın ev kiralayacağız. sözleşmeyi emlakçı hazırlıyor. bugün konuştuğumuzda zam oranının yıllık tüfe'ye göre olacağını yazdığını söyledi bana. normalde devlet yüzde 25'den fazla zam yapılmasına izin vermiyor ya.. bu tüfe zam oranının yıllık bazda oranına baktım şimdi 2022 yılı için tüfe ortalaması yüzde 20 diyor. yani devletin açıkladığı rakamın altında gözüküyor. yani evi geçen sene kiraya versek ve yarın zam günü olsa yüzde 20'mi zam yapabilecektik? çok düşük değil mi enflasyona göre?
0
kanasla intihar eden adam
(19.03.23)
Yıllık zam limiti %25 geçici kanunla geliyor. Sanırım Temmuz ayına kadar gecerliydi.

2022 Tüfe artış oranı %74.

www.google.com
0
alfired
(19.03.23)
zaten emlakçı onu yazmasa bile, max yapabileceğiniz rakam %25.
alfired'in bahsettiği limit ortadan kalktıktan sonra (ki kalkmayacak gibi görünüyor) yasal artış oranı tüfe'ye göre yapılıyor. sen istersen %500 yaz fark etmez.
0
roket adam
(19.03.23)
Siz sözleşmeye uygun olanı yazın tefe + yiüfe/ 2
, veya yıllık tüfe ortalamaları veya üfe ortalamaları ,
Eğer 25 olayı devam ederse onu yapasınız . Ama sözleşme ye 25 yazmayın .
Alfired haklı , yüzde 20 falan çıkası imkansız ,
Her atın üçünde 1 önceki yola göre enflasyon rakamları açıklanır .siz muhtemelen yanlış baktınız .
0
dunyatuhaf
(20.03.23)
"Yani evi geçen sene kiraya versek ve yarın zam günü olsa yüzde 20'mi zam yapabilecektik? çok düşük değil mi enflasyona göre?"

-> Yarın zam günü olsa %25 yapabilecektin. Evet enflasyona göre çok düşük. Bu konu Temmuz ayında son buluyor sonra normal TÜFE hesaplamasıyla devam edilecek.
0
Lethe
(20.03.23)
(4)

Godfather sorusu

garavel
Michael sicilyaya kaçtığında malum orda bir kızla tanışıp aşık oluyor evleniyor falan, tam net hatırlamıyorum şuan durduk yere aklıma geldi de zannediyorum o kız sonra birden ortalıktan yok oluyor ve geri döndüğünde amerikaya diğer kadınla evleniyordu. O kadın öyle nasıl birden bire yok oldu ve mich
Michael sicilyaya kaçtığında malum orda bir kızla tanışıp aşık oluyor evleniyor falan, tam net hatırlamıyorum şuan durduk yere aklıma geldi de zannediyorum o kız sonra birden ortalıktan yok oluyor ve geri döndüğünde amerikaya diğer kadınla evleniyordu. O kadın öyle nasıl birden bire yok oldu ve michael onu çok severken çat diye bıraktı ? Bir şeyi mi atlıyorum ben ?

Diğer soru da kızın babasıyla andili italyanca olmasına rağmen neden tercüman aracılığıyla konuştu ?
0
garavel
(19.03.23)
dusmanlari o kizi patlatti. kadin arabayi calistirdiginda öldü. mike terketmedi
0
ala09
(19.03.23)
2. soru, çünkü michael'ın italyancası iyi değil. amerika'da doğup büyüdü.
0
şeyh x
(19.03.23)
Sicilya aksani çok baskadir ve anadili italyanca olanlar dahi güçlükle anlar.
0
Yourcousinmarvinberry
(19.03.23)
Apollonia'yı öldürdüler, sonra Michael kendisini satan adamı bulup öldürdü tabi silinmiş sahnelerde var bu. Fabrizio'yu Amerika'da bulup öldürtüyor.

Ve michael'ın kay adams'la evlenmesi büyük bir hataydı, filmde yok ama kitapta annesi ikisinin arasını tekrar yapıyor. Michael, apollonia gibi italyan birini bulsaydı belki de çok daha mutlu olurdu. Kay, michael'ı hiçbir zaman anlamadı.

Efsane film serisidir valla en çok 2.filmi seviyorum Vito corleone'in gençliği çok iyi.
0
sassot
(19.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.