Giriş
(4)

Alman instagram hesabıyla mesajlarda alıntı yapamama

Huan8
Farklı telefonlar ve farklı hesapları denedik ama Almanya'dan açılan bir hesapta, mesajlaşmada atıyorum bir cümleyi alıntılama yapıp cevap vereceğiz, buna instagram izin vermiyor. Kiminle mesajlaşıldığından bağımsız durum su. Çıkan seçeneklerde böyle bir özellik ne iPhone'da ne android telefonlarda
Farklı telefonlar ve farklı hesapları denedik ama Almanya'dan açılan bir hesapta, mesajlaşmada atıyorum bir cümleyi alıntılama yapıp cevap vereceğiz, buna instagram izin vermiyor. Kiminle mesajlaşıldığından bağımsız durum su. Çıkan seçeneklerde böyle bir özellik ne iPhone'da ne android telefonlarda çıkmıyor. Böyle bir sorunla karşılaşan ve çözebilen oldu mu?
0
Huan8
(13.03.23)
Eğer gizli bilgi değilse verin biz de deneyelim, bazen yanıtla dediğimde @ ekleyip kullanıcı adını yoruma yazıyor sistem, ama cevap vermede sıkıntı oluyor. o etiketlemeyi kaldırınca düzeliyor.
0
John Bloor
(13.03.23)
evet olmuyor almanya'da ben de yapamıyorum. hesabı almanya'da açmadığım halde olmuyor.
0
bohr atom modeli
(13.03.23)
avusturya icin de olmuyor. hatta bu hesapla türkiye'ye gelince de olmuyor.
0
c1b2k3
(13.03.23)
hayatımda almanya'da sadece bir kez uçuş aktarması için 5-6 saatliğine bulundum, türkiye'deyim, yıllardır ben de mesaj alıntılayamıyorum.
0
mark greg sputnik
(13.03.23)
(4)

Hoover markasını nasıl bilirsiniz? Kurutmalı çamaşır makinasını düşünüyorum

ananiyimioguz
almayı düşünüyorum wifi falan hoşuma gitti, klimayı da öyle aldım. uzaktan kullanırım yani eve gelmeme yakın başlatırım.ama sorun çıkarma ihtimali nedir normalde eloctrolux veya samsung övülür ama bunları bilmiyorum.
almayı düşünüyorum wifi falan hoşuma gitti, klimayı da öyle aldım. uzaktan kullanırım yani eve gelmeme yakın başlatırım.

ama sorun çıkarma ihtimali nedir normalde eloctrolux veya samsung övülür ama bunları bilmiyorum.
0
ananiyimioguz
(13.03.23)
Ben hiç kullanmadım ama Hoover markası benim zihnimde nedense bu işin ithalatçısı, ihracatçısı, yeri geliyor imalatçısı gibi bir izlenim bırakmış zamanında. Neden bilmiyorum ama
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(13.03.23)
hoover'ın TR'de fabrikası var. güzel bi fabrika. ben eşimi ikna edebilsem alırım ama beyaz eşya bosch'tur siemens'tir kafasında olduğu için alamadım
0
KidLazer
(13.03.23)
bende makineyi koyacak yer sabit bir alan ve küçük yapmışlar burayı. tadilat yaptırmak istemedim, gidip ölçüp ona uyan marka baktım. hoover dışında hiç biri uymadı ve mecbur hoover aldım. hiiiç tavsiye etmem. samsung, lg, miele alırdım yerim olsaydı.
0
gabe h coud
(13.03.23)
beyaz eşyada ilk olarak sorunsuz olması, ikinci olarak sorun çıkardığında servis kalitesi önemlidir. Yabancı markalar genelde servisten patlıyor. Samsung hiç de övülmez bu arada, durduk yere sorun çıkaran birden çok örnek biliyorum ve servis ilk seferinde çözemedi. Bosch ve LG'yi uzun yıllardır kullanıyoruz. (bende ve ailemde ayrı cihazlar olarak çamaşır ve kurutma makineleri var ama. Bosch 10+ yıldır düzgün çalışıyor LG 5-6 yıllık sanırım.)
0
nhk ni youkosu
(13.03.23)
(4)

Kombi bakımı yaptırmak ve garantinin uzatılması mantıklı mı?

canbonomobenseno
Merhabalar,Vaillant marka yoğuşmalı kombimiz var. 2019 yılında kullanmaya başladık. Genel müdürlükten arayıp 2 yıl garantisinin uzatılması ve 1 kombi bakımı karşılığında 3360 TL para istediler. Şimdiye kadar hiç bakım yaptırmadık. Sizce mantıklı mı? Garanti yaptırırsak herhangi bir parçada sıkıntı o
Merhabalar,

Vaillant marka yoğuşmalı kombimiz var. 2019 yılında kullanmaya başladık. Genel müdürlükten arayıp 2 yıl garantisinin uzatılması ve 1 kombi bakımı karşılığında 3360 TL para istediler. Şimdiye kadar hiç bakım yaptırmadık. Sizce mantıklı mı? Garanti yaptırırsak herhangi bir parçada sıkıntı olursa ücretsiz değişim hakkımız oluyormuş.

Ek olarak kombilere ne kadar yılda bir bakım yaptırılmalı? Siz yaptırıyor musunuz? Ücretler nedir acaba?

Teşekkürler
0
canbonomobenseno
(13.03.23)
bakımın her yıl yapılması lazım normalde.
"2 yıl" bence bakım zamanı demek sizin için.
garantinin devam etmesi önemli ama bu tip cihazlarında ortalama 5-6. yıllarında sorunları başlıyor. bakımla devam edilirse bu 8-10 yıla uzayabilir. kronik bir sorunu varsa bilemem.
garantiyi uzatmak mantıklı ve güzel bence ama verilen hizmete göre bedeli bilemedim.
bakım bugün 200-600TL arası değişiyor.
parça değişimi dediğinizde en ucuzu 1000-2000TL
ben olsam biraz pazarlıkla bakım+garanti uzatımını yapardım. parada indirim yapmıyorlarsa garantiyi 3-4 yıl isteyebilirsiniz.
yeni kombilerin 20-25bin olduğunu da göz önüne alırsanız bence adil bir anlaşma sağlanır. bir de kredi kartına bölerlerse 5-6 taksite yeme yanında yat :)
0
erty_ksk
(13.03.23)
1 Ocak 2009da Ankara'da kombi arızası nedeniyle 7 üniversite öğrencisi zehirlenerek ölmüştü. Ya o zaman kondu. Ya da eskilerden gelen bir mevzuat var. Kombi bakımının yıllık periyodlarda yapılması gerekiyor.
0
Mirket
(13.03.23)
benim her sene düzenli olarak yaptırdığım da oldu, yıllarca yaptırmadığım da...
balkonda olduğu için rahat davranmıştım. vaillant ve tüm teknik bakımcılar insanı kazıklamaya yer arar...ille her kontrolde kakalayacak bir şey buluyorlar.
ama arızası olmayan bir kombi için bakıma 3000 küsür çok fazla.

Mahallede falan kombici varsa ona bakım yaptırabilirsiniz sonuçta yeni. ya da araştırın. yetkili servisler oluyor mesela, onlarda daha uygun oluyordur.

Yeni olduğu için ben bu sene de es geçebilirdim belki - özellikle balkondaysa
0
gadlemler
(13.03.23)
Öncelikle arayanların ve gelecek olanların gerçek ve yetkili servis olduklarına emin olun.
0
John Bloor
(13.03.23)
(3)

Duty free ve sigara mevzusu

alp9900
Kosova duty free Marlboro kartonu 32 Euroİstanbul duty free Marlboro kartonu 38 Euro Zaten dışarıda sigara 30 TL Dalan gibi değil mi burada benim kaçırdığım nedir ?
Kosova duty free Marlboro kartonu 32 Euro
İstanbul duty free Marlboro kartonu 38 Euro

Zaten dışarıda sigara 30 TL Dalan gibi değil mi burada benim kaçırdığım nedir ?
0
alp9900
(13.03.23)
Duty free daha pahalı artık. TR'de sigara fiyatları ucuz kalıyo dolar bazında.
0
plutongezegendegilmi
(13.03.23)
TRde sigara fiyatları çok ucuz +1
0
roket adam
(13.03.23)
Kalite farkı hala çok yüksek. Tr de tütün yikanmiyor yıllardır hepsinin tadı kötü ve aynı o yüzden
0
hasmetizm 2046
(13.03.23)

Lanetli çaylaklık

Gecelerbenle
Lanetli çaylaklık yedim, ban bitince hemen yazar oluyoruz değil mi? Gene onay listesi bekleyeceksem keçileri kaçırırım.
Lanetli çaylaklık yedim, ban bitince hemen yazar oluyoruz değil mi? Gene onay listesi bekleyeceksem keçileri kaçırırım.
0
Gecelerbenle
(13.03.23)
(3)

Banka İçin Gelir Belgesi

Copernic
En az 10 yıldır Yapı Kredi bankasının kredi kartına sahibim. Bu kartı oldukça aktif kullanıyorum ve düzenli ödeme yapıyorum. Limitim 2 sene kadar önce 55 Bin Tl oldu. Ancak yüksek limitli aktif kullanmadığım 2-3 kartım daha olduğundan daha fazla arttıramadılar. Zaten aylık 40-45 Bin TL bu karttan ku
En az 10 yıldır Yapı Kredi bankasının kredi kartına sahibim. Bu kartı oldukça aktif kullanıyorum ve düzenli ödeme yapıyorum. Limitim 2 sene kadar önce 55 Bin Tl oldu. Ancak yüksek limitli aktif kullanmadığım 2-3 kartım daha olduğundan daha fazla arttıramadılar. Zaten aylık 40-45 Bin TL bu karttan kullandığımdan yüksek miktarlı bir şey alacağım zaman bu karta yatırıp limit açmak zorunda kalıyorum. Evvelsi ay 40 Bin TL telefon için, bu ay 25 bin TL bilgisayar için yatırmak zorunda kaldım. Diğer kartlarımı devreye sokup ayrıca onları da takip etmek, yıllık kart ücreti ödemek vb istemiyorum. Diğer kartları kapatmak da istemiyorum. O bankalar nezdinde limitim devam etsin diye düşünüyorum.

Son 6 aydır 2-3 haftada bir Yapı Kredi'den limit arttırımı ister misiniz diye arıyorlar veya mesaj atıyorlar ancak tamam dediğimde e-devletten gelir belgesi yüklemem için bir sms geliyor. Bu noktada tıkanıyorum, çünkü ortağı olduğum şirkette çalışıyorum ve maaşım 12 bin TL civarında gözüküyor.

Acaba şirketten oluşturacağım ve şirket tarafından onaylanmış maaşı şu kadardır (örneğin 60 Bin TL) yazısını sisteme yüklesem kabul edilir mi ? Bankacı olan veya bu şekilde belge veren varsa bilgi verebilirse çok sevinirim.
0
Copernic
(12.03.23)
kendi evrağınızın bir anlamı olur mu bilmiyorum. şöyle gelişti bende durum: huzur hakkı alıyorum ama düşük bi tutar. Şirket hesabı da bireysel hesap da aynı bankada. Şubede müşteri temsilcisine vergi levhası, son bir kaç dönemin beyannemesini mizanını falan istediği bir kaç evrağı verdim. Huzur hakkının 35 katı limit olarak tanımlandı.
0
wct3 org
(13.03.23)
muhtemelen kabul edilir. xxx kişisi şirketimizde xxx pozisyonunda çalışmaktadır, maaşında herhangi bir kesinti yoktur, diye verip çok kabul edildiğini gördüm.
0
vincenzo
(13.03.23)
diğer kartların limitini düşürebilirsin
0
bir soru sorcam
(13.03.23)
(2)

Ikinci tura kalirsak kesin 28 mayis mi

aguen
Merhaba duyuru, 30 mayista yurtdisina gitmem gerekebilir de, ikinci tur tarihi su an belli olan bir sey mi yoksa ilk turdan sonra mi duyuruluyor resmi olarak
Merhaba duyuru, 30 mayista yurtdisina gitmem gerekebilir de, ikinci tur tarihi su an belli olan bir sey mi yoksa ilk turdan sonra mi duyuruluyor resmi olarak
0
aguen
(12.03.23)
Belli, 28 Mayıs.
0
orient blue
(12.03.23)
kesin
0
paintov
(13.03.23)
(34)

Su ihtiyacı mı sıvı ihtiyacı mı?

Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
Çevremde yoğun bir şekilde bunun savaşını veriyoruz, ben diyorum ki su ihtiyacı yoktur sıvı ihtiyacı vardır, içinde (kola dahil) su barındıran her türlü sıvı su ihtiyacını giderir ama çevremde "yok abi illa su içeceğiz" örgütü var, bu kişiler su ayrı diğerleri ayrı diyor. Benim argümanım şu: Vücut k
Çevremde yoğun bir şekilde bunun savaşını veriyoruz, ben diyorum ki su ihtiyacı yoktur sıvı ihtiyacı vardır, içinde (kola dahil) su barındıran her türlü sıvı su ihtiyacını giderir ama çevremde "yok abi illa su içeceğiz" örgütü var, bu kişiler su ayrı diğerleri ayrı diyor.

Benim argümanım şu: Vücut kolanın içindeki suyun su olduğunu anlayacak ve onu kullanabilecek seviyede akıllı bir mekanizma, yani mesela yoğurda su döküp onu ayran yapınca su mevcut özelliklerini kaybedip başka bir şeye dönüşmüyor su yine bildiğimiz su, hatta biraz ısıttığımız zaman su buharlaşıp elimizde yine yoğurt kalabilir, çünkü su bu.

Fakat "yok abi illa su içeceğiz" örgütü diyor ki "olm öyle değil lan sadece su içeceğiz çünkü o su öbürü ayran. Böyle bir şey olabilir mi yav.

Ha ama alkollü içecekleri ayrı tutuyorum diüretik özelliğinden dolayı, onun dışında zaten çayın kahvenin falan çok da diüretik olmadığı çalışmalarla çıktı ortaya.

Sizce nedir? Teşekkür ederim.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
Hani kuru fasulyeyi geceden ıslıyoruz da şişiyor ya. Ondaki su da su. Ispanağın içindeki su da su.
Hepsi kabulümüz yani.
0
Mirket
(12.03.23)
Yani evet sebzedeki meyvedeki su da su yani bildiğimiz, onu da ayırt etmiyorum ben hepsi su.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
Açıkçası bence de böyle ama diyetisyenim bunu kabul etmiyordu. İçtiğim kahvenin ve çayın su yerine geçmediğini illa su içmem gerektiğini söylüyordu.
0
mutekebbir
(12.03.23)
Ya işte "neden" diye sorunca bir cevap alamıyorum ben. Aldığım en net cevap "çay ve kahve diüretik içtiğin zaman o suyu zaten atıyorsun" gibi bir şey ama onun artık doğru bir bilgi olmadığını biliyoruz, diüretik etki bi tek alkollü içeceklerde çalışıyor, zaten onun dehidrasyon etkisinden sen de anlıyorsun diüretik olduğunu, ben diyorum ki "abi sen kahve içtiğinde dehidrasyona girdiğini hissediyor musun?" Yok diyor. E hissetmiyorsan nasıl diüretik bu.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
su sevmediğini sadece kahve çay vs ile su ihtiyacını giderdiğini iddia eden bir sürü kişi tanıdım. ne kadar doğru söylüyorlar tabiki bilemem ama, benim cevabım sıvı ihtiyacı.

Mide sanki sürekli boş mu ? Yemek yedikten sonra su içsek midede karışacağı için su yerine sayılmayacak mı ?

Tamam içtiğin bazı sıvılar diüretik olabilir ama aldığın sıvının ne kadarının atılmasına neden oluyor bu etki ?
0
mikael
(12.03.23)
gittiğim bir doktora çok az su içtiğimden fakat idrarımın sarı olmayışından yani mantıken yeterli sıvı alıyor olduğumdan söz ettiğimde, "gün içinde çay kahve içiyorsun dimi e işte tamam onlarla yetiyordur" demişti, demek ki su değil sıvı
0
neira
(12.03.23)
Abi ben bi kere su içmek için 1 litrelik sulardan 10 tane aldım her gün bi tanesini içsem kardır diye ilk şişeyi 10 gün sonra falan açtım ama her gün
2-3 litre sıvı tüketiyordum yine. Yani bu şekilde birine bi şey olsaydı bana olurdu muhtemelen, idrar rengim de gayet sağlıklı bir tondanydı bu arada böbreklerimle gurur duydum desem yeridir.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
diüertik olması ayrı, dehidrasyona sebep olması ayrı bir konu. bir kişi çokça sıvı alıp da dehidrasyon yaşayabilir. o akşamdan ıslattığınız kurufasulyeyi bir ton tuzla pişirdiğinizde , nasıl olsa sıvı aldım diyerek su içmezseniz, vücut plazmanızdaki sodyum seviyelerini normale çekmek için hücre içindeki suyu dışarı atacak ve dehidrasyona sebep olacak. aynısı dümdüz su olmayan diğer içecekler için de geçerli.

lütfen içtiğiniz her çay-kahveye karşılık miktarda su da içiniz.
0
nolmus yani
(12.03.23)
vücudun su ihtiyacı kısmını bilmem ama ben çok kahve içip pek su içmezsem o gün direkt midem bozuluyor. Yanında su da içersem bir şey olmuyor.

Eşim su içmezse göz kuruluğu oluyor (iş yerinde çay vs. içiyor), düz su içince olmuyor.
0
nhk ni youkosu
(12.03.23)
Abi kurufasulye örnek ya kurufasulyeden yola çıkmamıza gerek yok, gerçi benim örneğim de değil benim örneğim diğer sıvılarla alakalı. Ben mesela salt su yerine limonata içiyorum diye "o suyun yerini tutmaz abi sen su iç" şeklinde bi düşünce varsa bu gerçekten çok değişik bir düşünce, çünkü limonatanın içindeki su da dümdüz su.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
zaten su değişiyor demiyorum ki. su evet dümdüz su, aynı kalıyor. ama o suyla birlikte şeker de giriyor vücuduna. limonatayı içtiğinde vücuduna giren şekeri metabolize etmek için normalden daha fazla suya ihtiyaç duyar vücudun. bu da yine yukarda dediğim olayı başlatıyor, hop vücudundaki su hücre dışına çıkarak dehidrasyon başlatıyor.
0
nolmus yani
(12.03.23)
Ben şekersiz limonata içiyorum.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
bu arada özellikle yaşın gençse yeterli su içmemenin sıkıntılarını şu an yaşamazsın kozmetik şeyler dışında. saçların tırnakların güçsüzleşir, cildin kurur, vs.

daha ciddi problemleri yaşın ilerlemesiyle görmeye başlıyorsun maalesef. o yüzden dana gibiyim hiç su içmediğim halde bir şey olmuyor deme.
0
nolmus yani
(12.03.23)
dostum limonda da şeker var.
0
nolmus yani
(12.03.23)
Vucudumuz siviya ihtiyac duyduguna su icirtiyor zaten. Cok buyuk bi kolpa bu.

Ayrica uzun sure ihtiyactan fazla su icmek tehlikelidir, tansiyonu dusurur.

Az su icerseniz yana yakila su ararsaniz ama fazla su icip bayginlik gecirince anlamaniz daha uzun surer veya zor olur.

Zaten 1 bu stay hydrated bir de kahvalti gunun en onemlj ogunudur.

Ikisi de amerikali 2 firmanin cok basarili marketing kampanyalarinin sonucu. Adamlar ne marketing yaptiysa butun dunyaya yon verdiler.
0
another satisfied lover
(12.03.23)
@another satisfied lover peki dünyayı yöneten 5 aile?
0
nolmus yani
(12.03.23)
İyi de bu tehlikeli bir şey değil ki zira şeker metabolize edilirken çok su kullanılsa bile şeker kaslara girerken suyla birlikte giriyor. Yani 1 gram şeker yaklaşık 3 gram suyla depo ediliyor kaslara, yani su yine vücutta kalıyor bir yere atılmıyor.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
@nolmus yani, abi ben demiyorum ac bak 1950-60lardan reklamlari var o reklamlardan once de en fazla annelerin ara sira cocuklarina tembihledikleri seylerden fazlasi degil.
0
another satisfied lover
(12.03.23)
Abi bir de limondaki şeker fruktoz, onun metabolizması glikozdan daha farklı ama kafalarımız karışmasın şimdi.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
sıvı diye okumuştum bir yerde. eğer suya ihtiyacın olursa zaten su içiyormuşsun. tabi bol su içmek önemliymiş ancak bu şekilde takıntı haline getirmemek gerekirmiş.
0
paintov
(13.03.23)
Su ihtiyacı. Yalnız zaten çoğu içeceğin çok büyük yüzdesi su yani, ondan ihtiyacını karşılıyor.
0
logisticsmanager
(13.03.23)
Sıvı değil, su ihtiyacı derim.

Çünkü diğer sıvıların içinde su olsa da yapıları gereği farklı bileşikler oluşturarak suyun yapısında ph,mineral seviyesinde değişiklik oluşturmaları ve suyu bu yapıda artık kendi doğal halinde kalmaması mümkün diye düşünüyorum.
0
diyecevaplandı
(13.03.23)
Tecrübe ile sabit su ihtiyacı diyorum.
Önceden hiç abartmıyorum bir hafta su içmese aklına gelmeyecek bir insandım. Deli gibi çay -kahve tüketirim (özellikle çay)
Bir takım şikayetlerim vardı, halsizlik, düşük tansiyon, yorgunluk vs
Üç farklı doktora göründüm, tahliller yapıldı vs. Üçü de bol su tüketmemi önerdi, içtiğim çayın kahvenin su ihtiyacını karşılamadığını söylediler.

Zaman içinde su tüketimini artırdım. Bariz şikayetlerim azaldı. Tesadüf olduğunu düşünmüyorum. Demek ki suyun bir kerameti var
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(13.03.23)
diğer sıvı içeceklerde de su var +1 yani kahve de içsen kola da içsen su içiyorsun...

sağlıklı demiyorum tabi, önermiyorum da ama ortaokul-lise dönemlerimde neredeyse hiç su içmeyip 2-3 litre kola tüketiyordum ölmedim :D sonra üniversitede kolayı bırakıp maden suyuna geçtim, 1.5-2 yıl kadar da hiç su içmedim günde 3 litre kadar maden suyu içiyordum. eve(daha doğrusu otel odasına neyse... 4 yıl otelde kaldım üniversitede) su almıyordum bile. sonra su olarak su içmeye geçtim zamanla.

su ihtiyacı da sıvı ihtiyacı da doğru denebilir bana göre. su dışında tükettiğimiz sıvı içeceklerin de büyük oranda su olduğunu düşününce... h2o işte onlarda olan da.
0
konetsu
(13.03.23)
su bile kendi içinde ayrışırken diğer sıvılarla bir tutamıyorum, su ihtiyacı.
0
gule gule
(13.03.23)
Sıvı değil su diyeceğim, özellikle aşırı yüksek tansiyonu olan teyzeme doktorlar "çay değil su, içtiğin çay kadar su iç" diye defalarca tekrar ediyor. Bir de su dışındaki içecekler benim susuzluğumu gidermiyor.

Ama mayo clinic öyle demiyor, şekerli içeceklerden uzak dur da ne içersen iç diyor:
www.mayoclinic.org > "Is water the only option for staying hydrated?" başlığında.
0
kobuzchu kiz
(13.03.23)
İlaveten ancak su içtiğimiz zaman böbrekleri temizliyoruz, karaciğeri rahatlatıyoruz. Yoksa böbrek karaciğer hep bir iş yapma halinde. Onların detoksu su. Benim dr arkadaşımın anlattığından anladığım bu.
0
SiyamkedisiZorro
(13.03.23)
Su ile sıvı aynı şey değil.
Susadığında su yerine deniz suyu içersen mesela, susuzluğun gitmez, daha çok artar.
Hatta devamlı saf yağmur ya da kar suyu içersen bile olmuyor. İçinde mineraller olması lazım.
0
vizivozo
(13.03.23)
Bunun cevabi basit ama kolay degil.

Ictiginiz diger sivi gunluk alinan su miktarina katki yapar. Hatta soyle diyeyim iceriginde cok sivi olan meyve sebzelerde yapar. Yani emilim processi su icin yada x icin farkli degil. Bu ama bakis acisi olarak bir birini karsilayan bir konu degil. Yani ben su yerine X iceyim dogru bir yonelim degil.
gunluk belirli bir miktar suyu da tuketmeniz lazim eger buna dikkat ediyorsaniz. Yani bir bardak su ve kalaninda cay kahveyle de yasar insan ki pek cogu yasiyor o bambaska bir mesele. Ancak buna dikkat etme amacindaysaniz, spor, iyi beslenme vs. bir butun holistic yonemlim olarak vucudun verimli calismasi icin odem tutmamasi icin belirli miktar suyu da tuketmeniz lazim.

Ama suna da karsiyim x gun pek cok sivi ve 3-4 lt su icmisiz, ya iste bugun 4 lt ictim 6 yapmam lazim diyip 2 lt daha ihtiyac yokken icmeye de normal sartlarda karsiyim. Bunun anormal sarti cogu zaman ki gibi farmakolojik destek.
0
wallcan
(13.03.23)
su ihtiyaci
0
ala09
(13.03.23)
Bu arada şunu söyleyeyim ben bilim karşıtı değilim bilakis bilimin kulu köpeğiyim fakat ben doktorların "sen su iç" tavsiyesini de doğru bulmuyorum çünkü bugün emekliliği yaklaşmış pek çok doktor kendini eğitmiyor, 100 sene önce ne öğrendiyse hala o bilgileri kullanıyor. Yani bir doktorun benim için mesela "sıvılar suyun yerini tutmaz" bilgisi çok kayda değer bir bilgi değil, 10 sene önce de haftada 2 taneden fazla yumurta yemeyin kolesterolden gidersiniz vallahi deniliyordu ama sonradan öğrendik ki, böyle bir şey yokmuş, yemekten gelen kolesterol büyük oranda kullanılmadan atılıyormuş vücuttan. Ayrıca "ben su içmeyince su içmiş gibi olmuyorum" ya da "vücudum suya diğer sıvılara farklı tepki veriyor" düşüncesi de bana plasebo gibi geliyor, bu şekilde inandığında böyle olur normal olarak, bende de tam tersi oluyor mesela.

Bu "hiçbir şey suyun yerini tutmaz" önerisi de bana böyle geliyor biraz. Şimdi girip biraz PubMed araştırması yapsak yakın tarihlere göre bunu destekleyen onlarca araştırma buluruz ama üşeniyorum aramaya, bir de gece dandik filmlere Oscar gitti o nedenle tadım yok.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(13.03.23)
su kadar güzel tadı olan içecek yok. su içmeyen kişi kendine kötülük ediyor.
0
sert siyah krom
(13.03.23)
Sivi ihtiyaci tanim olarak cok sacma. Tabii ki su ihtiyacimiz var. Ama cayin icindeki su da su, koladaki su da su. Yani haklisiniz ama bunu sivi ihtiyaci diye belirtmek yanlis. Sadece su her yerde su, baska bi seyle karismis olmasi vucudun onu metabolize etmesine engel degil. Suyu o tarz baska seylerle almanin zarari varsa bile bu o yancilarin kendisinin zarari suyu oyle aldin diye degil.
0
ghilleinthemist
(13.03.23)
ben bu soruyu kaç doktora sorduysam, su ayrı sıvı ayrı dediler.
0
co2s2
(13.03.23)
(5)

Yeni araç tavsiyesi

Carlito Brigante
Selam.2014 VW Tiguan aracım var. 10. yaşına yaklaşmasından dolayı daha yeni model bir SUV alayım diyorum.Aracımın piyasası ortalama 700-750K civarı. Üzerine 200-250K ekleyebilirim. Var mıdır tavsiye edebileceğiniz.
Selam.

2014 VW Tiguan aracım var. 10. yaşına yaklaşmasından dolayı daha yeni model bir SUV alayım diyorum.

Aracımın piyasası ortalama 700-750K civarı. Üzerine 200-250K ekleyebilirim. Var mıdır tavsiye edebileceğiniz.
0
Carlito Brigante
(12.03.23)
ben de aynı durumdayım aracım farklı. ben tiguan alsam mı diye düşünüyorum 18 falan. o fiyatlara sedanlar var ama biraz iyi suvlar için biraz daha eklemek lazım
0
paintov
(13.03.23)
C5 aircross
0
horizon
(13.03.23)
2017+ ateca fr bulunabilir 1m civarı. tiguan hangi paket bilmiyorum ama comfortline tiguan ile ateca fr kullandım gayet tatmin edici ve keyifliydi ateca.
0
pardus
(13.03.23)
t-roc
0
nuisance
(13.03.23)
skoda kamiq
0
mikahakkinen
(13.03.23)
(5)

Erkek giyim vol2

kararsızataletfilozofu
Biraz daha klasik giyim arayışım var yakında atanacağım en geç temmuz.Normalde maviden giyiyordum fakat kumaş pantolon yok örneğin mavideGömleklerde biraz spor kaçıyor ayrıca gömleğin üstüne giyilebilecek yelek tarzı ürün veya mont bulamıyorum.Markalara baktığımda şunlar var ama hangisi iyi hangisin
Biraz daha klasik giyim arayışım var yakında atanacağım en geç temmuz.

Normalde maviden giyiyordum fakat kumaş pantolon yok örneğin mavide
Gömleklerde biraz spor kaçıyor ayrıca gömleğin üstüne giyilebilecek yelek tarzı ürün veya mont bulamıyorum.

Markalara baktığımda şunlar var ama hangisi iyi hangisini önerirsiniz fiyatı normal düzeydedir bilmiyorum
Süvari
Kığılı
Ds damat
Altinyıldız
Avva
Zara

Ds damat biraz pahalı geldi fiyatları.

Direkt ürün önerisinede açığım
0
kararsızataletfilozofu
(12.03.23)
Bakanlık gibi ciddi bir yerde çalışmayacaksan çok klasik giyinmene gerek yok.

İmza da seçenekler arasına eklenebilir.
0
dissendium
(12.03.23)
Smart casual gecerliyse smart casual da iyidir.
takım elbisem bile olmadığından beni aşan soru :)
0
ohmho
(12.03.23)
DS Damat ve Kiğılı bi tık pahalı ama epey kaliteli. Benim 6-7 yıldır falan giydiğim gömleğim, ceketim, montum, pantolonum falan var, hala ilk günkü gibi düzgün duruyorlar.

Yani acil 3-5 bişey almam gerekiyor diyorsan başka markalara bak tabi, ama yoksa buralardan her ay 2-3 bin lira harcayıp bi yılda kendine bi gardırop dizsen bi ömür giyersin. Kaliteli kıyafete yatırım yapmayı mantıklı buluyorum ben. Zaten takım elbise modası çok hızlı değişen bişey değil.

Smart casual durumu varsa da polo ve lacoste'dan chinos ve gömlek falan bakarsın. Birbirine uyumlu renklerden (mavi, hakî, gri tonları vs) 3-5 bişey alsan değiştire değiştire giyersin işte.
0
plutongezegendegilmi
(12.03.23)
zara ve ds damat candır. önce zaraya bakılması önerilir damat x3 fiyatı
0
ala09
(13.03.23)
tavsiyem; damat altınyıldız
süvariyi bilmiyorum.
zara gereksiz pahalı.
kığılı ve avva kesimden dolayı hoşuma gitmiyor.
ama dolgun bir yapın varsa kığılı sana olur.
uzun ince bir yapın varsa en iyisi ds damat ve sarar.
0
seyduna6687
(13.03.23)
(4)

İphone da birini ararken ses seçenekleri sorması?

Wolfware
Her aramada iphone, hoparlör ceya akıllı saat hangisiyle yanıtlarsınız diye soruyor. Bunu kapatabilir miyiz yada sadece iphonrdan cevaplama gibi bir seçenek var mı?
Her aramada iphone, hoparlör ceya akıllı saat hangisiyle yanıtlarsınız diye soruyor. Bunu kapatabilir miyiz yada sadece iphonrdan cevaplama gibi bir seçenek var mı?
0
Wolfware
(12.03.23)
Erişilebilirlik seçenekleri ile mi oynadınız acaba? Şu ayara baktınız mı?
Settings > Accessibility > Touch > Call Audio Routing

Gelen çağrılarda cevaplarken seçenek mi sunuyor anlamadım açıkçası. Ekran görüntüsü koyabilir misiniz?
0
orient blue
(12.03.23)
Ben ararken soruyor aslında. Ses kısmında üç tane seçenek çıkıyor ama ben çıkmasını istemiyorum. Normalde ararken direk kulağa dayayıp konuşulur. Sanırım akıllı saat olduğu içln soruyor bunu
0
🌸Wolfware
(12.03.23)
Anladım, o seçenekler çıksa da kulağınıza götürdüğünüzde iPhone’dan devam etmesi lazım. Onunla ilgili bir ayar yok sanıyorum.
0
orient blue
(12.03.23)
arabaya bağlıyken soruyor bende. ancak direk kulağa götürdün mü sormuyor diye hatırlıyorum
0
paintov
(13.03.23)

idata randevu kaç gün sonraya açıyor?

administ
idata'nın sitesinde mayıs'a kadar gittim ama boş randevu yok. Bursa'yı seçtim 18 Nisan'da randevu görünüyor. Bu durumda mart - nisan ay için dolu diyebilir miyiz? Deneyimleyen oldu mu?
idata'nın sitesinde mayıs'a kadar gittim ama boş randevu yok. Bursa'yı seçtim 18 Nisan'da randevu görünüyor. Bu durumda mart - nisan ay için dolu diyebilir miyiz? Deneyimleyen oldu mu?
0
administ
(12.03.23)
(3)

Secim icin adres bildirim tarihi

fadetoreality
Merhaba, adres kaydim yurt disinda, Nisan basinda donecegim. Secmen kaydi icin son tarih nedir, nasil oy kullanabilirim?Tesekkurler...
Merhaba, adres kaydim yurt disinda, Nisan basinda donecegim. Secmen kaydi icin son tarih nedir, nasil oy kullanabilirim?

Tesekkurler...
0
fadetoreality
(12.03.23)
adresini taşıma, havalimanlarına gidip yurtdışı adres kaydına göre kullanablirsin. tr'ye ikamet alıp oy kullanamayacaksın süre geçmiş olacak. hangi havalimanında nasıl kullanacağını ysk sitesinde ya da geçmişte böyle yapan birinden öğrenebilirsin benim bilgim tam olmayabilir yanıltmak istemem
0
avatar is back
(12.03.23)
17 Mart 23:59 diye görmüştüm
0
inheritance
(12.03.23)
Türkiye'ye döndüğümde kısa süre içinde adres kaydı yaptırmam gerekiyor. Ama galiba yurtdışı seçmen kütüğünde kayıtlı olacağım. Bu durumda gümrüklerde oy kullanılabiliyor sanırım.
0
🌸fadetoreality
(13.03.23)

En düzgün türkçe MOBI formatında kitap satıcısı hangisidir?

cabin5
Başlık test sorusu gibi oldu ama parasıyla, düzgün derlenmiş e-kitap alabileceğimiz neresi var? idefix biraz pahalı gibi, daha önce de indirmedim. Sanırım Amazon.com.tr'nin de elinde türkçe kitaplar yok, bkz: Reşat Nuri Güntekin'in Bir Kadın Düşmanı.
Başlık test sorusu gibi oldu ama parasıyla, düzgün derlenmiş e-kitap alabileceğimiz neresi var? idefix biraz pahalı gibi, daha önce de indirmedim. Sanırım Amazon.com.tr'nin de elinde türkçe kitaplar yok, bkz: Reşat Nuri Güntekin'in Bir Kadın Düşmanı.
0
cabin5
(12.03.23)
(4)

araci kurumdan banka fonu yatirimi sorusu

Sour
merhaba,bir araci kurumla cesitli bankalardaki hisse senedi fonlarina yatirim yapsak (akbank, garanti, finans vs.) kesinti nasil oluyor? hem araci kuruma hem de o fonu yoneten mesela akbank'a mi oduyoruz? yoksa araci kurumun kendi fonlarina yonelmek mi daha mantikli?
merhaba,

bir araci kurumla cesitli bankalardaki hisse senedi fonlarina yatirim yapsak (akbank, garanti, finans vs.) kesinti nasil oluyor? hem araci kuruma hem de o fonu yoneten mesela akbank'a mi oduyoruz? yoksa araci kurumun kendi fonlarina yonelmek mi daha mantikli?
0
Sour
(12.03.23)
Hayır sadece fonun ücretleri/kesintileri ne ise onu ödüyorsunuz, nereden aldığınızın bir önemi yok.
0
orient blue
(12.03.23)
tesekkurler, peki araci kurum gelir uzerinden mi kesiyor?
0
🌸Sour
(13.03.23)
her fonun yönetim ücreti şartları farklı. çoğunlukla yatırdığınız paranın %si olarak yıllık kesilir. tefas'tan kontrol edebilirsiniz.
0
sert siyah krom
(13.03.23)
@sert siyah krom, merhaba, evet, farkli, fakat ben araci kurumlarin rolunu merak ediyorum. mesela yonetim ucreti %2 olan bir akbank hisse fonunu ata yatirim'dan alirsam, burada ata yatirim'in kazanci ne oluyor?
0
🌸Sour
(13.03.23)
(7)

Yakın zamanda diş dolgusu ya da kaplama yaptıran var mı

condom kurşunu
Fiyatlar ne durumda?
Fiyatlar ne durumda?
0
condom kurşunu
(12.03.23)
ben yaptirdim ocak ayinda 6 bin vermistim zirkonyum kaplama icin.
0
in vino veritas
(12.03.23)
geçtiğimiz gün doldu yaptırdım. 800 TL. lokasyon acıbadem.
0
aynabugusu
(12.03.23)
hanım yeni açtı ve tek diye dolgu 500

kaplamalar da metal alaşımlıysa 1500, zirkonyum da 3000 diyor. emax olursa da 4000 diyor.

ama benim çalışanım yok, kira düşük ve hasta kazanmaya çalışıyorum o yüzden. başka yerlerde 1.5 ile çarpsın en az diyor.
0
ananiyimioguz
(12.03.23)
880 tek diş kompozit dolgu için
0
inheritance
(12.03.23)
Geçen hafta 2 kaplama 5 küsür. Altına da bir dolgu 1000
0
yüzyıllık yalnızlık
(13.03.23)
@yüzyıllık nerde yaptırdnız acaba
0
🌸condom kurşunu
(13.03.23)
biraz geç bir cevap oldu sanırım ama yine de yazayım "Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi"
0
yüzyıllık yalnızlık
(01.04.23)
(4)

iPhone 11, 11 pro, 11 pro max hangisini alayım

yirmibesonbes
en son iPhone 5s kullandım o kadar uzağım..hala en sevilen model olarak 11 biliyorum ve fiyat olarak uygun sanıyorumhangisini almak mantıklı olur. düz 11 ile pro arasındaki ayrımı bilmeden birde max olayımız çıktı. hey lanet olsun stevedüz 11 alsam şu kadar daha koy pro daha iyidir mi? pro alsam şu
en son iPhone 5s kullandım o kadar uzağım..

hala en sevilen model olarak 11 biliyorum ve fiyat olarak uygun sanıyorum
hangisini almak mantıklı olur. düz 11 ile pro arasındaki ayrımı bilmeden birde max olayımız çıktı. hey lanet olsun steve

düz 11 alsam şu kadar daha koy pro daha iyidir mi? pro alsam şu kadar daha koy max daha iyi veya iphonecuların ittifakla üzerinde bu iyidir dediği model hangisidir. 2024 de fiyatlarından içinden geçicekler gibi
0
yirmibesonbes
(12.03.23)
5s ten sonra 11 şekil olarak kaba ve ağır gelir düz 12 al bari

www.phonearena.com
0
freebird5406_2
(12.03.23)
@freebird o önemli değil ya :) aralarında fiyat olarak çok oynama var mı?
0
🌸yirmibesonbes
(12.03.23)
11, 12, 13, 14 hepsini kullandım. 11 aralarında en sevmediğim telefondu ve 11'in ekranı çok berbat.

14 veya 13 alamıyorsan 12 al.
0
imera ena
(12.03.23)
11 alma en az 12 al +1 diyorum. özellikle düz 11 baya eski bir cihaz artık ekrandan ötürü.
0
roket adam
(12.03.23)
(3)

Seçim 2023 hk bir sorum var

baldan kaymak
1. Ve 2.tur var.İlk tur kimse %50 üstü alamadı diyelim.Ne oluyor?İkinci tura sadece top 2 mi giriyor?Yoksa %7'yi aşan herkes mi?Her anlamda 2 tur yapılması manasız ve maliyetli değil mi?
1. Ve 2.tur var.

İlk tur kimse %50 üstü alamadı diyelim.
Ne oluyor?
İkinci tura sadece top 2 mi giriyor?
Yoksa %7'yi aşan herkes mi?

Her anlamda 2 tur yapılması manasız ve maliyetli değil mi?
0
baldan kaymak
(12.03.23)
ilk tur biri 51 alsa kazanıyor zaten
20 35 45 olarak oylar dağıldı diyelim en yüksek iki yüzde 35 ve 45 alan ikinci tura kalıyor
0
freebird5406_2
(12.03.23)
ilk tura adaylık hakkı elde eden herkes girebiliyor. %50 geçen olmazsa ikinci tura ilk 2 aday kalıyor. manasız olan ne anlamadım. %43-%42-%10-%5 4 aday sonuçları diyelim. napacaksın %50 geçen yok? en yüksek alan olsun diyeceksen de o zaman %50+1'i koyan akp'liler ile tartışman lazım
0
avatar is back
(12.03.23)
%7 baraj meclis seçiminde partiler için. Meclis seçimi ile cb seçimi iki ayrı seçim. CB seçimi için işleyişi arkadaşlar yazmış zaten
0
nundu
(12.03.23)
(12)

Çalışma masası

dissendium
Merhabalar. Bir çalışma masası almak istiyorum.Şu ürünü beğendim.https://www.trendyol.com/ceramical/atlantik-cam-calisma-masasi-bilgisayar-masasi-ofis-masasi-60-x-160-cm-p-99925392Yalnız bu ürün 160 cm. Bana 120 cm ya da 140 cm yeter. Almışken 160 cm almak mantıklı mı?Ürün basit gözüktüğü için sağla
Merhabalar. Bir çalışma masası almak istiyorum.

Şu ürünü beğendim.

www.trendyol.com

Yalnız bu ürün 160 cm. Bana 120 cm ya da 140 cm yeter. Almışken 160 cm almak mantıklı mı?

Ürün basit gözüktüğü için sağlamlık konusunda şüphe ettim. Kullanan varsa bilgi verebilir mi?

Bu sadelikte başka ürün tavsiye eder misiniz? Raf olmasını istemiyorum. Sağ olun.
0
dissendium
(12.03.23)
Ben bunun beyaz renk daha kısasından aldım.

Tahta kalitezi genellikle çok kötü oluyor. O demirleri vidalıyorsunu farklı bir model değilse. İllaha ki esnek kalıyor. Yani düşündüğünüz gibi çok sağlam düşünmeyin ama yıkılacak gibi değil. Masa olarak kullanırsınız özetle

Sadece bu ürünleri yollarken yorumlardaki gibi köşelerini güzel paketlemediklerinden deforme olabiliyorlar.
0
baldan kaymak
(12.03.23)
merhaba. mobilya işinin içinde biri olarak önerim, almamanızdır. uzun ömürlü ürün değil ve bu model profil ayaklılarda sallanma sorunu oluyor. yani pek sağlam olmazlar.

Bellona İstikbal'den şaşmamak lazım. ürünleri kaliteli, fiyatını hak eden malzeme üreten firmalar.
0
Leonardo~Da~Vinci
(12.03.23)
Bir benzeri ofiste var, sol tarafı sallanıyor maalesef. böyle ince ayaklı bakmasanız daha iyi.
0
penceredengorunenmorbina
(12.03.23)
Şundan memnunum, hem sallanmıyor hem kablo için ayrı yeri var. Yer de tutmuyor.

www.ikea.com.tr
0
ruhen hastayim ben
(12.03.23)
fakat
(12.03.23)
Mobilya sektorunden ben de geldim pek tavsiye etmem demeye ama istikbal bellona nedir ya? Bi kere ikisi de ayni firma zaten ve kapisindan gecmeyecegim firmalar.

Koctas, vivense balan bakilir. Begenilen urun internette aratilir. En ucuz nerede satiliyorsa oradan alinir. Koctas vivense deme sebebim de seckilerinin cok olmasi oradan alin diye degil.
0
another satisfied lover
(12.03.23)
Sebebini de soyleyeyim. Sallanir. Ama sebebi bacaklarin ince olmasi degil. 7lik profil de kullansan sallanir cunku statigi zayif. 2 destek noktasini pivota baglayan bir destek olmayan her sey sallanir. Ustunde 160x80lik sunta var nerden baksan 10-15 kgdir.
0
another satisfied lover
(12.03.23)
İkeadan aldım çok güzel fakat ayarlanabilir ayak aldım pişman oldum tangır tungur ses çıkarıyor düz almak lazım.
0
kararsızataletfilozofu
(12.03.23)
Bu masanın 160cm'lik modelini kullanıyorum. Uzunluğun gereksiz büyük olup olmayacağı konusunda benim de tereddütüm vardı ancak şu an iyi ki bu kadar geniş olanı almışım diyorum. Hatta 180cm olsa ona da hayır demezdim. Masa üzerinde bir monitör, bir laptop, çalışma kitaplarım/defterlerim ve masa lambam var. Bunlar için yeterli oluyor.

Masa kalitesi için diğer arkadaşlar gibi usta yorumu yapamam ancak basit kullanıcı olarak benim masa ihtiyacımı tamamen karşıladığını söyleyebilirim.
0
estranged
(12.03.23)
Benim masam da 160, keske 180 200 hatta 300 alsaymisim. Ne kadar yeriniz varsa o kadar masa alin derim yayila yayila calisirsiniz :D
0
aguen
(13.03.23)
www.ikea.com.tr

para verdiğim en güzel şey bu masa. 160lık benimki, yayla gibi.
0
Gradient_tabanlı_mor
(13.03.23)
kısasını aldım ptt avm'den, biraz fiyat farkı oluyor. 90 cm genişlikte balkoniçin aldım 250tl, fiyat kalite olarak oldukça iyi.
0
tiny penny
(13.03.23)
(1)

instagram reklam bütçesi

penceredengorunenmorbina
normalde günlük minimum 19 tl olurdu şimdi 38 tl ile başlıyor. herkeste mi böyle yoksa bende mi bir problem var?
normalde günlük minimum 19 tl olurdu şimdi 38 tl ile başlıyor. herkeste mi böyle yoksa bende mi bir problem var?
0
penceredengorunenmorbina
(12.03.23)
evet, minimum bütçe sınırı yukarı çıktı maalesef.
0
the man with no name
(13.03.23)
(2)

Tırnak mantarı nasıl geçer.

Deathrow
Merhaba, okulun havuzundan mantar kapmışım:( Ayak baş parmağımın küçük bi bölümü sararmış. Şansıma halısahada da üstüne basıldı, mantarlı tırnak komple gitti duşta, ardından yeni tırnak geliyor. Fırsat bu fırsat hemen tedavi edeyim ben bu mantarı. Ne alayım, ne süreyim? Teşekkür ederim şimdiden.
Merhaba, okulun havuzundan mantar kapmışım:(
Ayak baş parmağımın küçük bi bölümü sararmış.
Şansıma halısahada da üstüne basıldı, mantarlı tırnak komple gitti duşta, ardından yeni tırnak geliyor. Fırsat bu fırsat hemen tedavi edeyim ben bu mantarı. Ne alayım, ne süreyim?
Teşekkür ederim şimdiden.
0
Deathrow
(12.03.23)
öncelikle doktora danışmanızı öneririm.
aynı durum bende de oldu. terbisil tablet ve trosyd solüsyon verdi.
uzun bir süreç ama işe yarıyor.
0
MtKrt
(12.03.23)
ilginç bir şekilde o ilaçlar böbreği, karaciğeri aşırı yoruyor. onun için doktora danışmadan kafanıza göre bir ilaç alıp kullanmayın. bazılarında ilacı bıraktıktan sonra, mantar zamanla yenilenebiliyor. onun için doktor tavsiyesi almadan ilaç almayın.
0
seyduna6687
(13.03.23)
(4)

ACİL Bosna sorusu

abuzer
Bosna havalimanina inip, Kotor Budva gezip, geri bosnaya havalimanindan İstanbul'a dönmek çok saçma mi? Yol mahveder mi?
Bosna havalimanina inip, Kotor Budva gezip, geri bosnaya havalimanindan İstanbul'a dönmek çok saçma mi? Yol mahveder mi?
0
abuzer
(12.03.23)
Aynı rotayı araba kiralayıp yapmıştım yol mahvetmedi aksine baya keyifliydi
0
Yavuşuhlu
(12.03.23)
Bu seninle çok alakalı bir soru. Son bindiğimiz otobüsün tavanında örümcekler geziyordu. Bazen de neredeyse sıfır km otobüsler denk geliyor. Saatlerce camdan dışarıyı izleyerek gitmek sana uyuyor mu?
Otobüste trende geçireceğin zamanda uyuyabilecek misin?
Bazen bineceğin otobüsü saatlerce beklemen gerekecek, bunlar sorun olmazsa kesinlikle saçma değil.
0
tum haklari saklidir
(12.03.23)
bu rotayi araba kiralayarak yapmistik. yollar bizde alisildigi gibi duble otoban degil ve dolambacli dag yolu. manzaralar cogu yerde cok guzel ama bazen de bombos dag bayir geziliyor. o yuzden kusucusu yakin mesafeler bile olsa yollar uzun suruyor. ben gitmeden once okudugum bloglardan otobus yolculugunun daha da uzun ve zor olacagini anlayinca araba kiralamaya karar verdim. bir de bizde 1.5 yasinda bir bebek vardi dolayisiyla uzun otobus seyahatleri bize uymayacakti. dolayisiyla otobusu eledik biz. fakat yukarida da dendigi gibi ozellikle konfor aramiyorsaniz uzun saatleri sehirler arasi yolda gecirmek sorun olmayacaksa otobus secenegini de degerlendirebilirsiniz.

bir de okuduguma gore bu guzergahta zagreb'e ugruyor bazi otobusler mecburi rota gibi. bu sorun olabilir schengen yoksa. otobusle gidecekseniz bu konuyu netlestirin bilet alirken mutlaka.
0
in vino veritas
(12.03.23)
çok saçma bir rota. hız sınırı düşük, kötü yollar, gümrüklerde bekleme çilesi, bol bol rüşvet isteme gerginliği. hele ki kiralık arabayla yapıyorsan bir de aracı yurtdışına çıkarmak için ekstra para isteyebilirler. ikisini tek seyahatte birleştirme. hatta bana sorarsan bosna’ya hiç gitme, oralı değilsen ilgi çekici hiç bir şey yok neredeyse.
0
roket adam
(12.03.23)
(5)

Sabah egzersizi

unidentified floating object
Uyanir uyanmaz 15 20 dklik egzersiz yapmak bunyeye agir gelir mi veya zararli mi olur?
Uyanir uyanmaz 15 20 dklik egzersiz yapmak bunyeye agir gelir mi veya zararli mi olur?
0
unidentified floating object
(12.03.23)
önce bir bardak tuzlu su. sonra çalış. hidrasyon önemli.
0
alperz
(12.03.23)
Çok ağır egzersiz yaparsan şekerin düşüp bayılabilirsin. Ağzına bir şeker atmanda fayda var.

Hafif bir antrenman ise düşündüğün, sorun yok.
0
Mirket
(12.03.23)
10 dk hiit ile güne başlamak iyi oluyor. Ağırlık antrenmanı gün içinde 3-4 saatlik açlıkla yapılırsa daha iyi.
0
ruhen hastayim ben
(12.03.23)
çok çelişkili cevapları var bu sorunun. bizim spor hocası sabah saatleri iyidir diyor ama okuduğum bir kaç makale sabah saatlerinde stres hormonları yoğun olur vücuda ek yük bindirmek iyi olmaz gibi şeyler söylüyor. bla bla
0
sanemz
(12.03.23)
Uyanir uyanmaz egzersizin iyi bir sey olmadigi kanitlandi.
0
another satisfied lover
(12.03.23)
(2)

Uyku İlacı

afordismansalihinis
Selamlar,4’ten 5’den önce yatamıyorum. Kaçta yatarsam yatayım dönüp duruyorum.Uyku ilacına ihtiyacım var. Reçetesiz olanı var mı?
Selamlar,

4’ten 5’den önce yatamıyorum. Kaçta yatarsam yatayım dönüp duruyorum.

Uyku ilacına ihtiyacım var. Reçetesiz olanı var mı?
0
afordismansalihinis
(12.03.23)
Meditasyonlar var yutubta telefona indirip deneyebilirsin.
0
sanemz
(13.03.23)
(bkz: cedrina)
0
deartheodosia
(15.03.23)
(2)

Yemeksepeti gel al’da hazır olunca bildrim mi geliyor

condom kurşunu
Sipeişiniz hazır gelin alın diye.
Sipeişiniz hazır gelin alın diye.
0
condom kurşunu
(12.03.23)
Yoo. Zaten teslimat icin zaman araligi seciyorsunuz,’sonra o saatte gidip aliyorsunuz.
0
mor oje
(12.03.23)
O saatte hazır oluyor mu kesin peki
0
🌸condom kurşunu
(12.03.23)
(4)

Twitter'da gelen mesajları görememek

muhayyer divan
Selam,Böyle bir sorunum var, fazla kimseyi de takip etmediğim hatta pek bir etkileşimde de bulunmadığım halde (sadece mesajlaşıyorduk annemle) annemden gelen mesajları kesinlikle göremez oldum, birkaç aydır böyle. Sebebi ne olabilir? Çözüm bilen var mı?
Selam,

Böyle bir sorunum var, fazla kimseyi de takip etmediğim hatta pek bir etkileşimde de bulunmadığım halde (sadece mesajlaşıyorduk annemle) annemden gelen mesajları kesinlikle göremez oldum, birkaç aydır böyle. Sebebi ne olabilir? Çözüm bilen var mı?
0
muhayyer divan
(12.03.23)
telefondan bahsediyorsunuz değil mi? pil optimizasyonuyla ilgili bi durum olabilir, yani pili optimize etmek için twitterın arka planda çalışmasına engel oluyor olabilir işletim sistemi. android için yazdım zaten bunları ios bilmiyorum. benim telefonumda uzun basınca simgeye i çıkıyor ona basınca o uygulamanın izinlerini ve pil opt.u ayarlayabiliyorum.
0
curious mind
(13.03.23)
Olmadı. Yaptım dediğinizi ama hiçbir şey değişmedi.
0
🌸muhayyer divan
(21.03.23)
bildirim izni kapalı olabilir mi. belki ilk yüklediğinizde 'bildirim gönderebilsin mi' dediğinde izin verme demişsinizdir. bunu kontrol etmek için telefon ayarları > uygulamalar > twitter. bildirimler kısmında izin verildi yazıyo bende. izinler kısmında da yine bildirimler var.

bir de twitter uygulaması içinden bildirim ayarlarını kontrol edebilirsiniz.
0
curious mind
(27.03.23)
twitterın kendi sorunu bence bildirimleri de kafasına göre gösterip göstermediği oluyor
0
bir soru sorcam
(27.03.23)
(3)

Antakya'dan eşya tahliyesi hakkında yardım

hadi ya la
Rönesans Rezidans B blok'ta (yarısı enkaz halde, üstüne büyük A blok'un devrildiği apartmanda) oturuyorduk. Depremin ertesi günü tüm eşyalarımızı geride bırakarak ailemizin yanına, İzmir'e tahliye edildik. Hayatta kaldığımız için minnettar olsak da şimdi geride bıraktığımız eşyalara, özellikle de bi
Rönesans Rezidans B blok'ta (yarısı enkaz halde, üstüne büyük A blok'un devrildiği apartmanda) oturuyorduk. Depremin ertesi günü tüm eşyalarımızı geride bırakarak ailemizin yanına, İzmir'e tahliye edildik. Hayatta kaldığımız için minnettar olsak da şimdi geride bıraktığımız eşyalara, özellikle de bilgisayarımıza ihtiyacımız var.

Anahtar içeride, kapının üstünde olduğu ve içeri girebilen ev sahibimiz kapının kapalı olduğunu söylediği için evimize nasıl gireceğimizi bilmiyoruz. Yedek bir anahtarımız var ancak pencereden ya da vinçle girmek için çilingir, itfaiye ya da nakliye ekiplerini kullanıp kullanamayacağımızdan emin değiliz. Ayrıca, giriş izni ve orada yaşadığımızı kanıtlayan ikamet ve fatura kayıtları gibi belgeler almamız gerekiyor. Bazı komşularımız içeri girip değerli eşyaları çıkardılar, ancak girişe hala izin verilmiyor gibi görünüyor.

Arabamız olmadığı için ulaşım konusunda rehberlik ve yardım istiyoruz. Yardım alabileceğimiz yerler önerebilir ya da durumu nasıl çözebileceğimiz konusunda fikir verebilirseniz çok yardımcı olursunuz. Her türlü tavsiye veya öneriniz çok değerli. Teşekkür ederiz.
0
hadi ya la
(12.03.23)
kapı kilitli değildiyse yani çekip bıraktıysanız açmak kolay çilingir şart değil. röntgen filmi en ideal malzeme ama pet şişeyi keserek filan da uygun bi alet yapabilirsiniz internette videoları var. standart çelik kapıları açmam 10 saniye sürmüyor benim.

yine anti-pick özelliği filan olmayan veya yetersiz olan kilitleri basitçe bi wave rake kullanarak hiç deneyimsiz biri de açabilir. bu aletleri almak için özel lisans izin vs. gerekmiyor lockpick seti alabiliyorsun. ha öyle uğraşamam veya kilidim iyiydi diyorsan destructive yöntemlere başvurabilirsin.

neredeyse yok sayılır anti-snapping korumalı silindirler. bi pense, çekiç vs. kullanıp bareli kırarsın yerine yeni barel takarsın veya düz matkapla girersin... anti-drill amaçlı çelik pin varsa uğraştırır ama zaman alsa da halledilir.

yani çilingirler ben girmem oraya dese bile kendiniz de muhtemelen bi şekilde açabilirsiniz. ama orada hasarlı binadan eşyaları bile çıkaranlar vardı para karşılığı. normal ücretten fazlasını alsa da işi yapacak bi çilingir illaki bulunur bence.
0
konetsu
(12.03.23)
Pencereden giriliyor, pencere sokuluyor. Kapidan degil, o distan yukseltilen asansorlerle.
0
camussar
(12.03.23)
Ikametgah ve nufus kayit ornegi. Jandarma ile konusacaksiniz, normalde agir hasarlilara giris yasak. Ama konusun girersiniz
0
camussar
(12.03.23)
(3)

Ev içi oda kamerası önerisi

Yavuşuhlu
Merhaba,Mayıs ayında bebemiz için bakıcı başlayacak.Bunun için 4 ayrı kamera ihtiyacım var. Kaliteli ama uygun öneriniz var mıdır
Merhaba,
Mayıs ayında bebemiz için bakıcı başlayacak.Bunun için 4 ayrı kamera ihtiyacım var. Kaliteli ama uygun öneriniz var mıdır
0
Yavuşuhlu
(12.03.23)
Ben kedi icin bakmistim. xiaomi bakarken, bir anda anker markasina kaydim. Cok ovuluyot hepsiburada’da
0
mor oje
(12.03.23)
biz xiaomi 360 olanlardan almistim cok memnunum ama fiyatlari son zamanda cok artti. alternatifi nedir piyasaya hakim degilim ama ucuz denk getirebilirseniz xiaomi'yi kesinlikle tavsiye ederim.
0
in vino veritas
(12.03.23)
fazla paraya gerek yok, tapo c100 her işi görür ve uygun
0
babafingo
(13.03.23)

Almanya veya Hollanda’da ucuz alınabilecek şeyler

Yavuşuhlu
Merhaba,Nisanda Almanya ve Hollanda’da olacağım. Türkiye’de pahalı orada ucuz olan neler alabilim. Ticaret yapma amaçlı değil alışveriş olarak düşünebilirsiniz. Mesela iphone 14,columbia mont ve çocuk scooterı aklımda olanlar. Başka neler almamı önerebilirsiniz?
Merhaba,
Nisanda Almanya ve Hollanda’da olacağım. Türkiye’de pahalı orada ucuz olan neler alabilim. Ticaret yapma amaçlı değil alışveriş olarak düşünebilirsiniz. Mesela iphone 14,columbia mont ve çocuk scooterı aklımda olanlar. Başka neler almamı önerebilirsiniz?
0
Yavuşuhlu
(12.03.23)
(3)

Karavan Kiralamak

tum haklari saklidir
Bunu uluslararası bir gezi için, özellikle kaza, hasar hırsızlık vb durumlar için doğru düzgün sigorta ve kasko yaptırarak kiralayan şirketler var mı bildiğiniz? Maliyet ikinci planda.
Bunu uluslararası bir gezi için, özellikle kaza, hasar hırsızlık vb durumlar için doğru düzgün sigorta ve kasko yaptırarak kiralayan şirketler var mı bildiğiniz?
Maliyet ikinci planda.
0
tum haklari saklidir
(12.03.23)
enterprise.
0
alperz
(12.03.23)
Enterprise uluslararası vermez. Hiçbir şirket vermez.
0
Mistyimage
(12.03.23)
Enterprise araç için uluslararası sigorta ve kasko ile kiralama yapar karavan için bilemeyiz.
0
alp9900
(13.03.23)
(5)

oscar töreni

hknty
nereden takip edelim?
nereden takip edelim?
0
hknty
(12.03.23)
Bu yıl veren kanal yok. ABC yayınına vpn ile vs girip takip edebilirsiniz. Yayın olmadığı yıllarda Digitürk son dakika karar verip yayınlıyordu ama bu sene yapmazlar gibi. Yekta Kopan belki canlı yayın açar. EEAAO saçmalığına tüm ödüller gidecek gibi, bu yüzden uzun zaman sonra belki bu yıl izlemeyebilirim.
0
gak
(12.03.23)
Trt2 resmi yayıncıydı ama deprem nedeniyle vazgeçmişler.

Bazı ülkelerin resmi yayıncısı Disney +, vpn ile izleyebilir miyiz acaba, çünkü diğer linkler genelde gece boyunca patlıyor ve izlenemez oluyor, geçmiş yıllardan tecrübeyle sabit.

www.oscars.org

edit: Disney+ yayın haklarını alsa da belki canlı vermiyordur o geldi şimdi aklıma.
0
hair freak
(12.03.23)
Yekta Kopan belki kısa bir instagram yayını açarım demiş.

Digitürk resmi yayıncı olduğu yıllarda son anda herkese yayını açıyordu. son üç ya da dört yıldır törenin haklarını satın almıyorlar.
0
hair freak
(12.03.23)
hair freak
(12.03.23)
hair freak
(12.03.23)
(8)

torpilsiz diplomat olunur mu

aydonno
linkedinde gordugum kadariyla tek olayi ingilizce bilmek olan bircok kisi diplomat olmus bu ay. bu kisilerle benzer hatta bazilarindan daha iyi bir cv'm var. basvurmaya deger mi acaba alimlari takip edip
linkedinde gordugum kadariyla tek olayi ingilizce bilmek olan bircok kisi diplomat olmus bu ay. bu kisilerle benzer hatta bazilarindan daha iyi bir cv'm var. basvurmaya deger mi acaba alimlari takip edip
0
aydonno
(12.03.23)
diplomat mantıken ilişkileri iyi olan insan demek olduğu için öncelikle insan ilişkilerinde gerçekten üst düzey bir performansın olmalı

bu iş masa başı memurluk değil benim görebildiğim kadarı ile
0
duyurukullanıcısı
(12.03.23)
Hepsi torpilli. YDS 75 üstü kişiler. Speaking de herhalde ortalama altıdır. Öyle yedirmezler o kadroları sana bana
0
westblack
(12.03.23)
Türkiye'de imkansız. Adliyedeki mübaşir kadrosuna girmek için AKP'den MV tanıdık gerekiyor.
0
sanguine
(12.03.23)
sanguine +1

hatta adliyede çimleri sulayan bahçe bakım personeli olmak için bile torpil lazım.
0
OrangeYellow
(12.03.23)
mesela washington büyükelçisi. iki kelimeyi kuramayan birisidir kendisi ama büyükelçi olmuş.

iletişim yeteneği (aahahaha) hikaye, torpil şahane.
0
scudman1
(12.03.23)
diplomatlar teknik olarak dahili ve harici networku geniş ve müzakere ilişkilerini yürütebilen kişilerden seçilir. bu sincap mı diplomat olmuş dersin dışarıdan ama adamın ikili ilşkileri, iki ülke bürokrasisindeki safları çok iyidir ve güçlüdür, iş bitirir.
0
pardus
(13.03.23)
türkiye bürokrasisi 100 yıldır 2500 civarı ailenin elinde diye bir yazı okumuştum, şu an kaynağını bulamadım, bulursam paylaşacağım burada.

kısacası yedirmezler.
0
gule gule
(13.03.23)
işin içinden bildiriyorum.

olmazzz.

üzgünüm.

seçimden sonrayı bekle. ancak her hükümet kendi adamını seçecek. bir iki sene bekle bence
0
Hallegadola
(13.03.23)
(2)

2015 Macbook Pro Retina alinir mi ?

samiabi19
intel i7 olan ? office ve ayda bikere oyun oynamak icin.
intel i7 olan ? office ve ayda bikere oyun oynamak icin.
0
samiabi19
(12.03.23)
hangi oyun olduğuna bağlı, günlük kullanım için gayet iş görür.
0
gule gule
(12.03.23)
dört çekirdek ise oyun hariç kullanılır.
0
alperz
(12.03.23)
(1)

c# zoom üstünden özel ders hocası nereden bulabilirim

aslindasorunumpsikolojik
kocaelinde yüzyüze ders vercek öğrenci bulamadım.okulların tatil edilmeside etken tabiki.mecbur zoom üstünden hoca bulacağım,öğrenci olup uygun ücretli olması tercihimdir.bu işe özel ilan uygulama yada siteleri nedir ?googleda gelen sitelerin çoğı çöplük
kocaelinde yüzyüze ders vercek öğrenci bulamadım.
okulların tatil edilmeside etken tabiki.
mecbur zoom üstünden hoca bulacağım,
öğrenci olup uygun ücretli olması tercihimdir.

bu işe özel ilan uygulama yada siteleri nedir ?
googleda gelen sitelerin çoğı çöplük
0
aslindasorunumpsikolojik
(12.03.23)
Tavsiyem youtube, udemy, pluralsight içeriklerini izleyip temel oluşturmak. Takıldığın noktalarda stackoverflowda araştırmak.
0
Yavuşuhlu
(12.03.23)
(15)

Kılıçdaroğlu seçimi kaybederse Chp genel başkanlığını bırakır mı?

metematik
Bırakması gerekmez mi? Resmen ittire ittire zorla aday yaptırdı kendini. Bu sefer de kaybederse Chp tabanı istifası yönünde baskı yapmaz mı?
Bırakması gerekmez mi? Resmen ittire ittire zorla aday yaptırdı kendini. Bu sefer de kaybederse Chp tabanı istifası yönünde baskı yapmaz mı?
0
metematik
(12.03.23)
CHP kimi çıkarırsa çıkarsın muhtemelen aynı oyu alacaktır, Millet ittifakına oy verecektim ama KK aday olunca mecburen RTE'ye oy verdim diyen bi seçmen yoktur, varsa da eğer alkollü falandır muhtemelen. O nedenle olur da kaybederse ben hatayı KK'de bulmam şu yaşananlara rağmen yine RTE'ye oy veren AKP seçmeninde bulurum.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(12.03.23)
Bıraksa da bırakmasa da zaten kendiliğinden piyasadan yok olur o zaman.
0
romario
(12.03.23)
yapmaz, çünkü kaybetse de suç başkasının. detaylar özelde :).
0
gule gule
(12.03.23)
''Millet ittifakına oy verecektim ama KK aday olunca mecburen RTE'ye oy verdim diyen bi seçmen yoktur, varsa da eğer alkollü falandır muhtemelen''

Ben varım. Alkol de almıyorum. KK'nın RTE'den pek bir farkı yok benim gözümde.

''Resmen ittire ittire zorla aday yaptırdı kendini.'' Evet.

@nundu, yaşım senden büyük. Şimdiye kadar oyunu CHP'ye vermiş ve CHP'nin AKP'den pek bir farkı kalmadığını gören biri olarak söyledim. Halk tv eşittir Ahaber gibi.
0
Kahvedesu
(12.03.23)
Kılıçdaroğlu kaybederse, sadece kendisi değil, şu an muhalefette olan tüm liderler tarih olur.
0
sailor
(12.03.23)
İttire ittire aday yapmak: muhalefetin birbirinden inanılmaz alakasız saflarını tek masaya oturtmak, masaya oturmayanların dışardan destek vermesini sağlamak ve muhalefetin seçimi kazanma inancını ilk kez bu kadar yüksek hale getirmekse evet tabii kendini ittire ittire zorla aday yaptı diyebiliriz.

RTE'den farkı olmadığını söyleyen arkadaş 20 senedir yaşananları gördüğü halde bunu söylüyorsa çok üzücü gerçekten
0
nundu
(12.03.23)
Ülkeyi ateşe attıktan sonra o koltukta otursa ne oturmasa ne ?..Ama ben kalacagını düşünüyorum cunku chp de hep kendi kadroları var istese ölene kadar orda ve bahaneler hazır olacaktır.
0
somon sosu
(12.03.23)
2015de akp çoğunluğu kaybetmisti önce, 2018de de kendisi aday olmamıştı. İkisinde de CHP basarisiz olmasına rağmen kk bu yüzden sorumluluk almadı. Bunda kaybederse ben hiçbir gücün onu CHP'de tutabilecegini sanmıyorum. Kalırsa sonraki seçimde zamanında Baykal'ın başına geldiği gibi CHP barajın altında kalır, CHP'den MHP ip bölünmesi gibi başka bir parti çıkar.
0
sanguine
(12.03.23)
@kaleci; biraz halkin icine karisalim. ne kadar cok sayida boyle insan olduguna inanamazsin. keske olmasa ama varlar. ve acikcasi cok da suclayamiyorum.

sahsen ben artik zombilesmis akp'lilere kizamiyorum. bu insanlar mantiksiz da olsa gercekler. davranislari belli. bu gercege gore strateji yapamayan chp'ye yazar secimin kaybi. hatta direkt kk'ya yazar.

ben bile elim gitmeye gitmeye oy verecegim. karsida rte olmasa zirnik calismaz benden kemale. ama secimin bicak sirti olmasini kaldiramiyorum. ulkenin gelecegiyle kumar oynaniyor.
0
antikadimag
(12.03.23)
Bırakacak olsa kaybettiği 50 tane seçimde bırakması gerekirdi. Onlarda bırakmadıysa bunda da bırakmaz.

Tabanına çok iyi propoganda yapıyor (adam daha ne yapsın vs), o yüzden tabandan bi baskı gelmez. 15 yıldır oy oranı %20-25 arası gidip geliyor, %150 enflasyonda bile oyunu 1 puan artırabilmiş değil vs. hem de zaten parti içi diktatör, mevcut delege sistemiyle Atatürk gelse parti başkanlığını alamaz.

CHP'yi KK'dan kurtarmanın tek yolu, Reis'in büyükşehir belediyelerine, Çankaya'ya falan kayyum ataması olur. O zaman maması kesilen partililer kazan kaldırır, seçim kazanabilecek birisini başkan yaparlar.

Ama düşündüm, bu senaryo bile fazla iyimser. CHP'nin varoluş amacı iktidar olmak değil. Şehirlerde yaşayan "laik" kesime, "kardeşim bak sizi de oyunuz sayılıyor, iyi çalışırsanız siz de kazanabilirsiniz" ilüzyonu yaşatıp, sistemden çıkmalarını engellemek. CHP'nin bütün olayı her seçimde bahsettiğim kesimi umuda kapılabilecek kadar canlı tutması, ama hiçbir seçimi kazanamayacak kadar beceriksiz bir lidere sahip olması. KK seçimi kaybettikten sonra umut satamayacak hale gelirse bıraktırırlar. Yoksa aynen devam.
0
plutongezegendegilmi
(12.03.23)
CHP'nin AKP'den pek bir farkı kalmadığını gören @Kahvedesu'yu görünce şaşırıp yazayım dedim.

Kaybederse eğer, başkanlığını bırakacağı bir CHP bulamayacağı, CHP' nin ya da muhalefetin kalmayacağı ya da bir daha seçim falan gibi lüzumsuzlukların bulunmadığı bir 'Çok İleri Demokratik Sistem'e geçiş yapacağımızı düşünüyorum.

Bikinili karikatürü çizilebilen İnönü sürecinden Tribünde slogan yasağı dönemine geldik. Nereye doğru gittiğimiz görünmüyor mu?

i01.sozcucdn.com
0
Mirket
(12.03.23)
sokak röportajlarında "Ekrem veya Mansur olsa verirdim ama artık mecbur RTE" diyen birden fazla kişi izledim. Böyle insanlar var ama sayısı nedir bilmiyorum.

Gençlerden de "İnce'ye vericem KK ne ya" diyen çok var. Yani seçim garanti falan değil ve kaybedilirse oluşacak senaryoyu düşünmek bile istemiyorum.

edit: Chp tabanı "madem halk bunu seçti müstahak" der KK'ye bişey yapmaz.
0
nhk ni youkosu
(13.03.23)
CHP'nin %25-28 civarı oyu var. Bu seçimde %32 falan olursa olur. AKP seçmeni rasyonel değil. O yüzden koşullardan bağımsız oluyor tercihleri.

Seçim 2.tura kalırsa RTE her türlü KK'yı yer. Artık bu saaten sonra istifa etse ne olur etmese ne olur.

Akp'nin oyu iç anadoludan geliyor, karadenizden geliyor. Bu insanlar pahalılığı çok fazla hissetmiyorlar. Sosyallikleri yok. Paso çocuk yapıp gece 21.00 gibi uyuyorlar.

Ayrıca CHP'nin gelişiyle olacak laik ortam ekonomiden daha fazla korkutuyor AKP seçmenini. Devlet daireleri full iç anadolulu başörtülü falan dolu.
0
OrangeYellow
(13.03.23)
Kaybederse 50 altında oy almış demektir, tahminim 40-45 bandında bir oy olur bu.

"Bu güne kadar aldığımız en yüksek oyu aldık, oy oranımızı yükselttik, başarılıyız ama yetmedi"

gibi bir şeyler söylenir ve parti başkanlığına devam edilir. Siyasi partilerimizin genel başkan seçme yöntemi çok saçma, başkan istifa etmedikçe koltuğundan indirmek imkansız gibi bir şey.

İnce'nin çok sevdiğim bir lafı var, sanırım CHP kurultayında yapmıştı bu konuşmayı. Mealen şöyleydi;

"Ya hu başkanı nasıl seçeceğimiz belli, ama başarısız başkanı nasıl göndereceğimiz belli değil. Koltuğa oturan kalkmıyor, yarın ben de aynı hırsa kapılabilirim, oturduğum koltuktan kalmak istemeyebilirim. Parti tüzüğüne bir kural koyalım, 2 kere seçim kazanamayan genel başkanın başkanlığı düşsün"

gibi bir şeydi ve çok mantıklı, bunu aslında anayasaya filan ekleyip her partiye mecbur yapmalı. Atıyorum 3 seçim üst üste oyunu arttıramayan partinin genel başkanı otomatikmen düşmeli ve parti kurultaya gitmeli.
0
John Bloor
(13.03.23)
normal şartlarda evet. ama zor. parti içi muhalefete asla kapı aralamadı zira.
0
tantavizisyon
(13.03.23)
(1)

Seçim anketleri ve 18 yaş

condom kurşunu
Seçim anketi için telefonla arıyorlar bazen ama aramalarda numarayı kullanan kişinin 18 yaş üstü olup omadığına bakmıyorlar neticede. Az önce bi video gördüm muharremin oyları acaip arttı diyor anketi yapan kişi. Tiktokcu bebeler mi yükseliyor bu denli oyları acaba?
Seçim anketi için telefonla arıyorlar bazen ama aramalarda numarayı kullanan kişinin 18 yaş üstü olup omadığına bakmıyorlar neticede. Az önce bi video gördüm muharremin oyları acaip arttı diyor anketi yapan kişi. Tiktokcu bebeler mi yükseliyor bu denli oyları acaba?
0
condom kurşunu
(12.03.23)
18 yaş altındaki kişinin cep telefonu numarası olamaz mantığından mı gidiyorlar acaba?
0
John Bloor
(13.03.23)
(2)

Acaba hangisi daha devil? \m/

hold short of the runway
Metalci kankilerin yaptığı 'devil horn' işaretinin dövmesini yaptırmak istiyorum. Baş parmak açık mı kapalı mı olmalı? Ikisini de görüyorum çünkü. Doğrusu var mı? Kapalı olan da bozkurtu andırıyor sanki değil mi? Linktekilerden hangisi daha iyi durur oylar mısınız?Gönlüm tek çizgileri olan minimalde
Metalci kankilerin yaptığı 'devil horn' işaretinin dövmesini yaptırmak istiyorum. Baş parmak açık mı kapalı mı olmalı? Ikisini de görüyorum çünkü. Doğrusu var mı? Kapalı olan da bozkurtu andırıyor sanki değil mi?
Linktekilerden hangisi daha iyi durur oylar mısınız?
Gönlüm tek çizgileri olan minimalden yana. Siz ne düşünürsünüz?
imgyukle.com
0
hold short of the runway
(12.03.23)
iskelet de güzel daha badass durur
0
freebird5406_2
(12.03.23)
kesinlikle kapalı olan çünkü işaretin orijinali RJDio'dan geliyor. Ortadaki güzel
0
bartholomew87
(12.03.23)

2. elde kasko degerinin üstünde araç satışında vergi

cptxxx
2. el araç satışında, araç kasko degerinin üstünde satılırsa satıcı vergi mi öder ?mesela aracımın kasko degeri 600bin. 650 e satarsam, bu şekilde de beyan edersem, 50binin yuzde 18 i vergi mi çıkıyor ?
2. el araç satışında, araç kasko degerinin üstünde satılırsa satıcı vergi mi öder ?

mesela aracımın kasko degeri 600bin. 650 e satarsam, bu şekilde de beyan edersem, 50binin yuzde 18 i vergi mi çıkıyor ?
0
cptxxx
(12.03.23)
(1)

Bursa da olan arkadaslar?

balpolen
Anlik hava durumu nedir?Semt olarak da belirtirseniz mutlu olurum.
Anlik hava durumu nedir?
Semt olarak da belirtirseniz mutlu olurum.
0
balpolen
(12.03.23)
Nilüfer Balat hafif yağmurlu ve kapalı
0
brnbrs
(12.03.23)

arabaya pasta- cila- iç dış yakama vs bu işi hakkıyla yapan yer?

arveles gibiyim
yer:istanbul-avrupa yakasıvar mı götürüp memnun kaldığınız bir yer.pasta cila, koltuk yıkama vs falan işini halleden.
yer:istanbul-avrupa yakası

var mı götürüp memnun kaldığınız bir yer.
pasta cila, koltuk yıkama vs falan işini halleden.
0
arveles gibiyim
(12.03.23)
(1)

Uçak bileti faturaları

tchuck
pegasustan uçak biltei alırken fatura bilgilerimi girdim. ama hala fatura ulaşmadı tarafıma. bu tarafta farklı bir prosedür mü işliyor? kurumsal faturamı nasıl alabilriim pegasustan?
pegasustan uçak biltei alırken fatura bilgilerimi girdim. ama hala fatura ulaşmadı tarafıma.

bu tarafta farklı bir prosedür mü işliyor? kurumsal faturamı nasıl alabilriim pegasustan?
0
tchuck
(12.03.23)
galiba uçuş gerçekleştikten sonra fatura çıkıyordu.
0
mr.goodcat
(12.03.23)
(2)

10 il neden 11 il oldu?

tantavizisyon
Elazığ mı eklendi? Bir ev yıkılması dahi orada OHAL'e mi sebep oldu?
Elazığ mı eklendi? Bir ev yıkılması dahi orada OHAL'e mi sebep oldu?
0
tantavizisyon
(12.03.23)
ohal değil afet bölgesi ilan edildi. önceki depremden dolayısıyla zaten yapılar sıkıntılıydı. bu depremden sonra baya yapı riskli hale geldi
0
paintov
(12.03.23)
paintov+1

afet bölgesi seçilmesi depremden zarar görmesiyle ilgili bir durum. bir binanın yıkılması gibi bir sebep gerçek dışı. yapıların salt yıkıma uğraması değil kriter. kısmi orta veya ağır hasar alması veya bölgesel olarak riskli alan ilan edilmesi durumları da söz konusu. örneğin diyarbakır'ın görece küçük bir bölümü sadece il sınır hattı yıkım olarak etkilenmesine rağmen hiç yıkımın olmadığı bizim köyümüzde dahi çok ciddi bir şekilde hissedildi ve az da olsa bazı yapılar hasar aldı. onlar içinde güçlendirme ve yeniden insa süreçleri geçerli olacak.
0
debian
(12.03.23)
(3)

Yüzde artış matematiksel

sydney
Şimdi şöyle bir sorum var. Örnek üzerinden gideceğim.Mesela bir şehirde kedi sahibi olan kişi oranı %9’muş. Beş yıl sonra bu oran aynı şehirde %18’e çıkmış. Biz kedi sahibi olan kişi “sayısı” mı %100 arttı deriz, yoksa kedi sahibi kişi “oranı” mı %100 arttı deriz?Ve %100 artış olmuş değil mi.
Şimdi şöyle bir sorum var. Örnek üzerinden gideceğim.

Mesela bir şehirde kedi sahibi olan kişi oranı %9’muş. Beş yıl sonra bu oran aynı şehirde %18’e çıkmış.

Biz kedi sahibi olan kişi “sayısı” mı %100 arttı deriz,
yoksa kedi sahibi kişi “oranı” mı %100 arttı deriz?

Ve %100 artış olmuş değil mi.
0
sydney
(12.03.23)
Kedi sahibi kisi orani.

Sehir nufusunun degisimini bilmiyoruz cunku
0
another satisfied lover
(12.03.23)
şehirdeki nüfus 5 senede illa değişiyor. ilkin oran %9ken 5 yıl sonra değişmiş nüfusun %18i. kişi sayısı diyemeyiz bu nedenle. ama oran %100 arttı deriz.

şehir nüfusu sabit kalmış olsa o zaman hem kişi sayısı hem kişi oranı derdik ama.
0
pide
(12.03.23)
Şehir nüfusu değişkense hiçbir şey diyemezsin.
Sabit sayı ise ikisini de söylesen olur.
0
Mirket
(12.03.23)
(2)

Taşıt kredisi varken kasko yapmak zorunlu mu?

Wolfware
Merhabalarİki sene önce taşıt kredisi çekip araba aldım. Alj finansman firmasından kredi kullandık. Bize söylenen kredi devam ettikçe kasko yaptırmanın zorunlu olduğu. Doğru mu söylüyorlar?
Merhabalar

İki sene önce taşıt kredisi çekip araba aldım. Alj finansman firmasından kredi kullandık. Bize söylenen kredi devam ettikçe kasko yaptırmanın zorunlu olduğu. Doğru mu söylüyorlar?
0
Wolfware
(12.03.23)
Evet çünkü borç bitene kadar araçta ilk sıradaki hak sahibi parayı veren kurumdur. Araç pert olsa, kasko olmasa alacağını nasıl tahsil edecek?

Bu arada konudan bağımsız olarak kaskosuz gezmek çok büyük bir risk. Trafikte Porsche Taycan’a vurduğunuzu ve kaskonuzun olmadığını hayal edin.

Edit: elbette imm’yi kastediyorum. Zorunlu trafik sigortasının yetmediği noktada kaskonuzdaki imm devreye girip karşı tarafın hasarını da karşılar.
0
orient blue
(12.03.23)
evet şart.

yalnız üstteki arkadaşın dediği yanlış. kasko sizin aracınızın zararını karşılar. karşı tarafın hasarını karşılayan zmms ve imms'dir.
0
paintov
(12.03.23)
(1)

Kulaklık

Ladymermaid
Samsung telefon ile uyumlu kanaliçi olmayan airpods gibi kulaklık arıyorum ne önerirsiniz. Earbud kanaliçi oldugu için kullanamıyorum
Samsung telefon ile uyumlu kanaliçi olmayan airpods gibi kulaklık arıyorum ne önerirsiniz. Earbud kanaliçi oldugu için kullanamıyorum
0
Ladymermaid
(12.03.23)
soundpeats'in modellerine bakın, fiyat-performans açısından da gayet tatmin edicidir.
0
aynabugusu
(12.03.23)
(2)

2015 model Toyota Yaris far lambası ampulü

cek
Merhabalar, 2015 model Toyota Yaris'in far lambalarından biri söndü. Nasıl bir şey almam gerekiyor?
Merhabalar, 2015 model Toyota Yaris'in far lambalarından biri söndü. Nasıl bir şey almam gerekiyor?
0
cek
(12.03.23)
0
orient blue
(12.03.23)
Hangisi yanmıyor, kısa far mı uzun far mı?

Kısa ise H4, uzun ise HIR2 olmalı.

En sağlıklısı bir oto parçacının önünde durun, bozuk ampülü sökün ve yenisini alıp takın. Genelde far ampülleri son kullanıcının kolayca söküp değişeceği biçimde olur.

Ama bazı saçma modellerde komple far sökülmesi de gerekebiliyor.
0
John Bloor
(13.03.23)
(7)

benzinli motorun avantaji nedir?

antikadimag
lisansim makine muhendisligi yani isin teknik kismini biliyorum. cyclelarini, tasarimlarini vs. ancak dusunuyorum tasiniyorum benzinli motorun avantajlarini bulamiyorum.dizeller;-daha verimli,-daha yuksek torka sahip,-arizasi daha az cunku daha basit bir yapida (buji yok, yuksek rpm yok vs)benzinlin
lisansim makine muhendisligi yani isin teknik kismini biliyorum. cyclelarini, tasarimlarini vs. ancak dusunuyorum tasiniyorum benzinli motorun avantajlarini bulamiyorum.

dizeller;
-daha verimli,
-daha yuksek torka sahip,
-arizasi daha az cunku daha basit bir yapida (buji yok, yuksek rpm yok vs)

benzinlinin bulabildigim avantaji dusuk sikistirma oranindan dolayi daha kucuk, daha hafif ve daha sessiz olmasi. bir de emisyonu daha temiz gorece.

ancak mekanik anlamda baska bir ustunlugunu bulamadim. ben mi birsey kaciriyorum.

bazi insanlar benzinli arac daha keyifli diyor. ben hic dizel kullanmadim. benzinliyi keyifli yapan sey nedir?
0
antikadimag
(12.03.23)
dizeller

1. daha gürültülü
2. ısınana kadar çook daha gürültülü
3. turbosuz bir halta benzemiyor.
4. bakımı çok daha masraflı
5. arıza sıklığı benzinle aynı ama masrafı hep daha çok.
6. kısa mesafe kullanmaya uygun değil.
7. çevreyi daha çok kirletiyor.
0
alperz
(12.03.23)
Dizelin arızası ve tamir maliyeti benzinli motora göre daha fazla. Basınç altında çalışan bir sistem olduğundan dolayı. Buji yok ama enjektör var. Yerine göre 100 TL ye buji alabilirken enjektör binlerce TL tutabilir.

Keyif konusuna gelirsek her iki motoru da keyifli hale getiren turbo şarj sistemi bence. Atmosferik motorlar turboya kıyasla hantal kalıyor.
0
mekaniker
(12.03.23)
Hem katılıyorum hem katılmıyorum
Katılmadığım nokta bakım masrafları
Kalan kısımlarda hemfikirim
0
basond
(12.03.23)
Binek otomobil parantezinde konuşursak;
söylendiği gibi turbo olmadan dizeller torksuz/güçsüz. Adil olması için turbo benzinli motorla kıyaslamak lazım. Örneğin 1.6 litre tdi passat 120 HP/250 nm üretiyor. 1.4 litre benzinli turbo bir araç 130-150 HP civar güç üretirken 230/240 nm de tork üretiyor. Üstelik daha hafif, sessiz, temiz, titreşimsiz, ucuz. Dizel kış şartlarında geç ısınıp optimum çalışma sıcaklığına da geç geliyor. Yazın da kolay kolay soğumuyor. Dizelin tek avantajı litre bazında düşük tüketim.

Benzinliyi keyifli yapan şey biraz subjektif bir konu. Kimisi sessiz olduğu için, kimisi titreşimsiz olduğu için, kimisi yüksek devirlere çıkmaya daha istekli olduğundan performanslı sürüşe izin verdiği için keyif alıyor.
0
orient blue
(12.03.23)
mekanik olarak avantajı benzinli motorların yüksek devirlerde de güç üretebiliyor olması çünkü pistonların hacmi düşük ve bir çevrim çok daha kısa sürede tamamlanıyor (dizelde mümkün değil çünkü ateşleme için buji yok, patlama için yüksek sıkıştırma oranı gerektiğinden pistonların uzun olması gerekiyor). bu yüksek hızlara çıkabilmeyi sağlıyor çünkü yüksek hız yüksek devir demek. yüksek devirde güç üretemezse yüksek viteslerde hızlanamaz. bu da kamyonların çok güçlü olmasına rağmen neden hızlı gidemediklerinin bir göstergesi. şu grafiği incelersen biraz anlaşılabilir:

qph.cf2.quoracdn.net
0
bohr atom modeli
(12.03.23)
Dizel hiç çevreci değil hemde hiç.
Araçlar için ise Turbo olmadan çok etkisiz, ayrıca dizel işletim maliyeti yüksek. Örneğin 4 tane enjektörün sadece sökülme ve bakın değiştirme demiyorum bakım maliyetini duyunca arabamı satışa koymuştum.

Diğer herşey bir kenara sadece ilk sebep yeterli. Dünya'nın her yıl ne kadar kaynağı kaldığını araştırmanızı tavsiye ederim.
0
baldan kaymak
(12.03.23)
Benzinli arabam var ama bir daha ki sefere dizel alırım. Yokuşlu yollarda dizellerin ardından bakıyorum.
0
komando kani var bende
(12.03.23)
(2)

medya sektoru maaslari

alexaalexa
Tamamen meraktan soruyorum. Haber kanallarindaki sunucularin, temsilcilerin vb maaslari nasildir? Unlu olanlarinki coktur tabii de, ornegin haberturk izliyorum, sabah haberlerini sunan iki kisi var, Esra ve Kadir. Ya da gun icinde cikan haberleri sunan insanlar. Nedir asagi yukari maaslari?
Tamamen meraktan soruyorum. Haber kanallarindaki sunucularin, temsilcilerin vb maaslari nasildir? Unlu olanlarinki coktur tabii de, ornegin haberturk izliyorum, sabah haberlerini sunan iki kisi var, Esra ve Kadir. Ya da gun icinde cikan haberleri sunan insanlar. Nedir asagi yukari maaslari?
0
alexaalexa
(12.03.23)
30+
0
ahmet oturum cerezi
(12.03.23)
medya olmasa da size reklam sektörünü paylaşıyorum, genelde uzaktan çalışılıyor bu sektörde.

stajerler ve 1 yıl deneyimliler beleş ya da yemek karşılığı çalışıyor
giriş seviye sosyal medya uzmanları 10.000 alıyor
5-10 yıl deneyimliler 12-14 alıyor
supervisor, direktör'ler 15-18 arası alıyor.


art direktör'ler ve motion designer'lara bakalım bi de
stajerler ve 1 yıl deneyimliler beleş ya da yemek karşılığı çalışıyor
giriş seviyesi olanlar 10.000 alıyor

5-10 sene deneyimliler 15.000 civarı alıyorlar. malesef kendi özel hayatları pek yok.

rakamlar değişkenlik gösterebilir
0
picassoishere
(12.03.23)
(2)

Uyku problemim var, ama bu yastık sizce değer mi?

fakat
https://www.yatsan.com/tempur-easyclean-yastik-soft_80464?p=454731Bir yastık ile problemin çözüleceğine inanmıyorum tabi ki. Ama çeşitli şeylere bakarken, bu tür yastıklar da gördüm ve bana göre çok pahalı. Ama vaat ettiklerini gerçekleştiriyorlar mi acaba çok merak ettim?
www.yatsan.com

Bir yastık ile problemin çözüleceğine inanmıyorum tabi ki. Ama çeşitli şeylere bakarken, bu tür yastıklar da gördüm ve bana göre çok pahalı. Ama vaat ettiklerini gerçekleştiriyorlar mi acaba çok merak ettim?
0
fakat
(12.03.23)
bir yerde reklam olsa da bu yastıklar iş yapıyor gerçekten, ben de kafamı koyana kadar inanmazdım, tavsiye ederim.

ayrıca daha yastığın fotoğrafına bakarken uykum geldi, işe yaramama şansı yok :D.
0
gule gule
(12.03.23)
Bundan bende var. Fiyatı uçmuş bu fiyata almazdım. Kafanızın, pozisyonun şeklini alıyor ki bence bu iyi bir şey değil. Arada yastığı elimle kabartmam gerekiyor. Boynum ağrıyor bazen. Mağazada denediğimde bayılmıştım ama uzun süreli kullanıma uygun değil bence. Denemeden almayın.
0
ruhen hastayim ben
(12.03.23)
(4)

Birevim, fuzul ev gibi organizasyonlara hala güvenmemeli miyiz?

cemiyetin ünlü siması
Artık lisans da aldılar. Şu piyasaya baktıkça bunlar daha çekici gelmeye başladı sanki?10-15 arası taksitle ev sahibi olabilir miyiz?
Artık lisans da aldılar. Şu piyasaya baktıkça bunlar daha çekici gelmeye başladı sanki?
10-15 arası taksitle ev sahibi olabilir miyiz?
0
cemiyetin ünlü siması
(12.03.23)
bu şey değil mi, 1 milyon alıcam diye anlaşıyorsun taksitleri ödemeye başlıyorsun kura ne zaman çıkarsa o zaman veriyorlar... fakat Türkiye'de 10 ay sonra sana sıra gelse, o evi yine 1m ile alabilecek misin?
0
nhk ni youkosu
(12.03.23)
Evet, şu an araştırıyordum ve bu benim de dikkatimi çekti. Eğer en son çıkarsam ve o zamana kadar ev fiyatları arttıysa vay halime…
Ama sanırım kısa vadeli taşıt alımında kullanılabilir gibi.
0
🌸cemiyetin ünlü siması
(12.03.23)
10 bin tl taksitle seni ev sahibi yapacağım diyen kim varsa yalan söylüyordur. yüksek enflasyon ortamında bu çalışma mantığı ile ev araba alma ihtimalin sıfır.
0
roket adam
(12.03.23)
Haklısınız. Eve hemen oturamadıkça buradan almak saçma. Yarın ne olur belli değil ki…
Kısa vade<=12 ay için denenir belki.
Kısa vade varsa tabi.
0
🌸cemiyetin ünlü siması
(12.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.