Giriş
(6)

Küvettte bulaşık yıkamak

ShadowOfMoon
yurt değilevden bahsediyorum. küçük bir lavabo varsa ve bulaşık makinesi de yoksa, zahmetli olmasın diye küvetteki duş bşalığının tazyik gücünden yararlanmanın dezavantajları neler olabilir? yağın küvete bulaşması var aklıma gelen. bu arada küvet değil duş yani ayakta yıkanılan
yurt değilevden bahsediyorum. küçük bir lavabo varsa ve bulaşık makinesi de yoksa, zahmetli olmasın diye küvetteki duş bşalığının tazyik gücünden yararlanmanın dezavantajları neler olabilir? yağın küvete bulaşması var aklıma gelen. bu arada küvet değil duş yani ayakta yıkanılan
0
ShadowOfMoon
(13.01.24)
Tazyik gücüne ihtiyacınız varsa musluğun ağzına takılan başlıklardan alın onlar mis gibi tazyikli su veriyor hem de böyle döner başlıklı
0
sanguine
(13.01.24)
Soyunup mu yıkayacaksın? üstün başın batar, ıslanır sıçradıkça.

Çömerek yıkayacaksan dizler iptal olur :)
0
Mirket
(13.01.24)
Mutfaktaki lavaboda yıkamak için tüm imkanlarımı zorlarım, gerekirse bi bulaşık leğeni alır, onda sabunlar, lavabonun içinde de akan suyun altında durularım. Duşta yıkayacaksam da yine bi leğenin içinde yıkarım, yemek yediğim şeyin duş zeminine değmesini istemem.
Ayrıca mirket +1
0
ya volna
(13.01.24)
yıkıyorum özellikle buzdolabının parçalarını küveti temizleyip altına yani değecek bir yer varsa çarşaf serip parçaları üzerine koyup fırçalayıp duruluyorum. mutfak tezgahında bunu yapmak işkence zaten hem sığmıyor musluk altına hemde akıyor sürekli yere parçalar çok büyük olduğu için.

ps. normal tabak çanak yıkamak küvette biraz mantıksız geldi bana sıçrar duvarlara yağlar
0
eja
(13.01.24)
hocam bence sen yutubdan bulaşık nasıl yıkanır videolarına bak, çünkü tekniği bilmiyorsun o yüzden zorlanıyorsun

yıkamak için küçük bi bulaşık leğeni ve küçük bir lavabo yeter, elin alıştıkça etrafa hiç sıçratmazsın, bulaşık leğende yıkanır lavaboda durulanır

youtu.be
0
freebird5406_2
(13.01.24)
zahmetli olmasin diye bulasiklari banyoya tasimak sonra geri mutfaga tasimak??? cevap hayir.
0
hot potato
(13.01.24)
(11)

Matthew McConaughey

Bir ben var benden şurada
Bu adamın kariyer olarak aniden yükselişi çok enteresan değil mi? Yani belli bir yaşa kadar sadece romantik komedilerde yer alırken aniden süper yönetmenlerle çalışmaya başlayıp Oscar'a kadar yolunun açılması bana çok acayip geliyor, sanki görünmez bir el "hadi abi sen yürü biraz" deyip itmiş gibi b
Bu adamın kariyer olarak aniden yükselişi çok enteresan değil mi? Yani belli bir yaşa kadar sadece romantik komedilerde yer alırken aniden süper yönetmenlerle çalışmaya başlayıp Oscar'a kadar yolunun açılması bana çok acayip geliyor, sanki görünmez bir el "hadi abi sen yürü biraz" deyip itmiş gibi bu adamı, başka bir örneğini görmedim ben. Sizce de böyle bir şey var mı yoksa bana mı öyle geliyor?
0
Bir ben var benden şurada
(13.01.24)
Size öyle geliyor.
Bunun bir sürü örneği var kariyeri garip giderken ya da kötü giderken bir anda patlayan.
Adamin film kariyerine bakarsaniz zaten öyle bahsettiginiz bir atlama olmadigini da gorursunuz;
m.imdb.com
0
logisticsmanager
(13.01.24)
En basit örneği aklima gelenler;
Bryan Cranston
Jon hamm
James gandolfini
Morgan freeman
Samuel l Jackson

Yönetmen olarak da misal tarantino;
Harvey keitel rezervuar köpeklerini o kadar sevmiş ki para bulunmasina yardimci oluyor, oyuncu arkadaslarini dahil ediyor, filmde harcanan paralarda onun paralari falan da var.

Yani tabiki herkes bir şekilde birinin yardim etmesi ile oralara geliyor da bunu görünmez el diye söylemek garip olur çünkü her sene böyle şeyler oluyor yani. Hiçbir aktör direkt olarak hit filme baslamaz.

Google yaparsaniz karsiniza böyle kariyeri sonradan açılan bir sürü kişi çıkar.
0
logisticsmanager
(13.01.24)
Bu arada bence asıl soru "bu kadar dandik aktörler niye böyle is buluyor"
Misal john Malkovich
Misal the rock, vin diesel falan bunlar hep dandik oyuncular. Sonra Ryan reynolds; sadece tek tip adami oynayabilen birisi.

Ben affleck gene kötü. Keanu reeves de kötü ve sadece bir iki rolü yapabilen birisi.

Bunlari sorsaniz neyse de bir true detective, dallas buyers club falan bunlar oldukça iyi yani.
0
logisticsmanager
(13.01.24)
Abi bence Matthew McConaughey mükemmel bir aktör, o konuda bir şüphem yok ama benim dikkatimi çeken olay şu aslında: Kariyeri başlarda "Bir Erkek 10 Günde Nasıl Kaybedilir" gibi belli bir stereotiple başlamış ve o pazarda da tercih edilen bir aktörken bir anda 180 derece değişmişmiş gibi gözüküyor, o da Dallas Buyers Club'la başlamış sanırım, yani biri "abi buna süper bi film yapalım zaten yetenekli çocuk, oradan alır yürür" demiş gibi bu film yapılmış sanki. Tamam öncesinde da bazı ciddi rolleri varmış ama en nihayetinde bu adam romanik komedi aktörüymüş 2000'lerin ortalarına kadar, sonra fark edilir şekilde değişmiş kariyeri.

Senin saydıkların az çok en başından sonuna kadar benzer yapımlar içinde rol alan benzer insanlarla çalışan, kariyerlerinde çok fazla sapma olmayan insanlar gibi geldi bana.
0
🌸Bir ben var benden şurada
(13.01.24)
@bir ben var; bryan craston breaking bad öncesi hiç alakası olmayan bir adam.
Sonra misali barry ile patlayan ve öncesinde alakası olmayan bill hader.

Donald glover gene komedideydi.

Jason bateman ile ozark ne alaka misal.

Jonah hill gene kim derdi buralara gelir.

Yani bahsettigin kariyer dönüşümü yapan adam da çok. Hatta benim bildiğim McConaughey romantik komedi vs hepsini reddediyordu, 14.5 milyon dolar teklif gelmiş ama istediğim şeyi yapamazsam hiç yapmam diyormus.

Bu arada hayır onla başlamadı. Onun öncesinde lincoln lawyer, we are marshall, two for money gibi filmleri var ki ben kendisini we are marshallda gördüm ilk ve çok sevmiştim.
0
logisticsmanager
(13.01.24)
tesadüfen/bir organizasyonda biriyle tanışmıştır, castingde akıllarına o gelmiştir önü açılmıştır olabilir. Jim Carrey de sonra bambaşka filmlerde oynadı, şu an Nicholas Cage çok acayip işler yapıyor bi dönem dalga geçilen adamdı şimdi tekrar toparlıyor gibi.

Ben McConaughey'den çok, çocuk yıldızların planlı olduğunu ve bu şekilde "yürü" dendiğini düşünüyorum. Zendaya, şimdilerde çok popüler olan Timothée Chalamet falan tam "bu çocukları ünlü yapıcaz, nasıl yapalım ne yaptıralım bunlara" denilerek yapılmış gibi.
0
nhk ni youkosu
(13.01.24)
Nhk +1
Bu hep vardi olacak; yatırım yapıp bundan ünlü çıkarıyoruz olayı. Çocukken de ünlü olan bir çok ünlü var şu an.
0
logisticsmanager
(13.01.24)
Tipinden dolayı bence. Öncesinde romantik komedilere nasıl almışlar asıl onu merak ediyorum.
0
sevilen progressive türkücü
(13.01.24)
bu adam doksanların ortalarından beri filmlerde oynuyor. gayet de iyi oyuncu bence. amerikalılarda çok var böyle geç ünlenen oyuncu. chris pratt mesela. daha bir sürü var aklıma gelmeyen. ama @logisticmanager hocam john malkovich'e kötü oyuncu demeniz garip olmuş:) ben affleck, keanu reeves falan oyuncu bile değil bana göre.
0
nothing in my way
(13.01.24)
Bence matthew özelinde tam bir başarı hikayesi. Bu kadar tırmaladıktan sonra kariyerini hak ettiği yere getirebilmiş. Neden matthew özelinde? Çünkü adam gerçekten ama gerçekten muhteşem bir oyuncu. Her rolün altından kalkıyor.

Zaten asıl sorulması gereken sonradan kariyeri yükselişe geçenler değil, en başından ittirmeyle bir yerlere gelip kimse tarafından "mesleğinde gerçekten iyi" denilmeyen insanlar için olmalı.
0
ilgeru
(13.01.24)
@nothing; ya şöyle diyeyim kendisi, kendisinin konulduğu yer ile alakasiz bir aktör. Evet bir keanu bir ben affleck göre tabiki daha iyi de yani harbiden böyle fantastik bir aktör değil. Ki bu biraz dalga konusu;
youtube.com

Yani koyulduğu yeri hak etmeyen bir aktör bence.
0
logisticsmanager
(13.01.24)
(2)

Butik kaliteli çay?

mikahakkinen
Marketlere gelen çaylar uygum fiyatlı ve ortalama oluyor? Önereceğiniz bir marka var mıdır? Ya da çaykurun en kaliteli serisi nedir?
Marketlere gelen çaylar uygum fiyatlı ve ortalama oluyor? Önereceğiniz bir marka var mıdır? Ya da çaykurun en kaliteli serisi nedir?
0
mikahakkinen
(13.01.24)
Bir ben var benden şurada
(13.01.24)
Tirebolu 42, Altınbaş
0
Tina
(13.01.24)

video dan yazı ve şerit silme

atcapar
Merhabalar bir videodan yazıyı silmem gerekiyor bir kaç program denedim yazıyı sildim ancak uzun bi şerit var o gitmiyor. Video dan şeriti nasıl kaldırabilirim?
Merhabalar bir videodan yazıyı silmem gerekiyor bir kaç program denedim yazıyı sildim ancak uzun bi şerit var o gitmiyor. Video dan şeriti nasıl kaldırabilirim?
0
atcapar
(13.01.24)
(1)

Vasiyetnamede gelecekte taniscagim

lapaz
Kisilere pay birakabiliyo muyum? Ornegin gelecekte benle su kadar cikmis kisiye su kadar yuzde birakiyorum gibi? Sorma sebebim ise her seferinde vasoyeti guncellemekle ugrasmak istemiyorum. Notere 2 tanikla gitmek zor is cunku
Kisilere pay birakabiliyo muyum? Ornegin gelecekte benle su kadar cikmis kisiye su kadar yuzde birakiyorum gibi? Sorma sebebim ise her seferinde vasoyeti guncellemekle ugrasmak istemiyorum. Notere 2 tanikla gitmek zor is cunku
0
lapaz
(13.01.24)
hayır yapamazsın
0
paintov
(14.01.24)
(4)

superonline tesisat değişim

kondansator
superonline arayıp, binaya fiber geldi, evinizin tesisatını değiştirmemiz gerekiyor dediler. şimdi değiştirmezseniz sonradan hizmet alamayabilirsiniz dediler. böyle bir şey var mı acaba? yani fibere geçmedik diye hizmet kesilebilir mi
superonline arayıp, binaya fiber geldi, evinizin tesisatını değiştirmemiz gerekiyor dediler. şimdi değiştirmezseniz sonradan hizmet alamayabilirsiniz dediler. böyle bir şey var mı acaba? yani fibere geçmedik diye hizmet kesilebilir mi
0
kondansator
(13.01.24)
yemliyorlar.
bizim binayada superonline fiber geldi yaklaşık 2 sene oldu hala proje çizip apartman içi bağlantıları yapamadı yönetim, superonline vdsl kullananlar var binada hala.
0
eja
(13.01.24)
bizi de aradılar, gelip eve fiber optik kablo döşediler bir de bi cihaz taktılar

yani ev kapı girişine taktılar bu aleti, içinden ışık geçen kablo o alete giriyor, oradan da başka bir kablo modeme normal olarak ilerliyor. binadaki büyük server'ı söktüler

sizin için kesilir kesilmez işini bilmiyorum ama
0
pislick0
(13.01.24)
@pislick ek tutar ya da fatura arttırımı oldu mu
0
🌸kondansator
(13.01.24)
Son 5 aylık faturama baktım şimdi, değişiklik olmamış hiç ama siz yine de sorun tekrar ararlarsa
0
pislick0
(13.01.24)
(1)

Şarabı nereden alıyorsunuz?

knazım
Selam, sofra şarabını uyguna aldığınız üretici/bayi/toptancı vs var mı?Pamukkale'nin fabrikasında marketten daha uyguna verdiklerini hatırlıyorum ama kargo vs yapmak sanırım yasal değil artık. Bu vatandaşa bir yok gösterirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.Konum İstanbul ama kargo yapan Kapadokya
Selam, sofra şarabını uyguna aldığınız üretici/bayi/toptancı vs var mı?

Pamukkale'nin fabrikasında marketten daha uyguna verdiklerini hatırlıyorum ama kargo vs yapmak sanırım yasal değil artık.

Bu vatandaşa bir yok gösterirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Konum İstanbul ama kargo yapan Kapadokyalı şarapçılar var mesela. Bu tip yine kargolayabilecek öneriler makbule geçer.
0
knazım
(13.01.24)
hocam hangi bölgede olduğunu da yaz, istanbuldaysan şarköydeki tesisleri telefonla arayıp sor bi haftasonu arabayla gidip alırsın belki, egedeysen aynı şekilde
0
freebird5406_2
(13.01.24)
(2)

İnternete bağlanan televizyonu bilgisayara da bağlamak

gece abisi
Samsung bi televizyon var internetten youtube netflix bunlara bağlanabiliyor. Ama ben başka odadaki bilgisayarı kablo kullanmadan bu televizyona yansıtmak istiyorum. Kablosuz olarak 2. Ekran gibi kullanıp film falan izlemek istiyorum. Televizyona bir program kurulmuyor. Kendi browserı var ama çoğu s
Samsung bi televizyon var internetten youtube netflix bunlara bağlanabiliyor. Ama ben başka odadaki bilgisayarı kablo kullanmadan bu televizyona yansıtmak istiyorum. Kablosuz olarak 2. Ekran gibi kullanıp film falan izlemek istiyorum. Televizyona bir program kurulmuyor. Kendi browserı var ama çoğu siteyi düzgün çalıştırmıyor. Mesela diziizle ya da instagram gibi sitelere browser dan girsem videolar yüklenmiyor.
0
gece abisi
(13.01.24)
remotedesktop.google.com

tarayıcı varsa bi dene. tarayıcı üzerinden bilgisayara uzaktan erişim sağlayabiliyorsun. video izlerken bile problemliyse bu düzgün çalışır mı bilemem ama uygulama dahi kurulamayan bi cihazda harici bir tvbox vs olmadan başka bişey deneyemezsin.
0
konetsu
(13.01.24)
yenice samsung televizyonlarda (sanırım son 2-3 yıllık, tizen olanlar) direkt pc bağlama var. Ben macbook'u kablosuz bağlamıştım, bi arkadaşımın da pc'sini bağladığını hatırlıyorum. Menüde direkt görmeniz lazım aslında (hdmi vb. inputlar kısmına bir göz atın)

normalde aynı odada bile gecikme oluyor ama akan bir videoyu nasıl oynatır emin değilim. Denersiniz. Modemin bağlantı özellikleri de etkiler.
0
nhk ni youkosu
(13.01.24)
(3)

Uydu anteni ile ilgili sorunun sebebi ne olabilir?

sasailic
Merhaba,Televizyonu bir süre kapalı tutunca kanalların çoğu sinyal yok hatası veriyor ama birkaç kanal çok iyi gösteriyor. Sonra zamanla diğer kanallar da yavaş yavaş açılıyor önce bozuk görüntü sonra normal veya bazıları artık hiç açılmıyor. Burada sorun sizce nerededir? Uydu antenin pozisyonu veya
Merhaba,

Televizyonu bir süre kapalı tutunca kanalların çoğu sinyal yok hatası veriyor ama birkaç kanal çok iyi gösteriyor. Sonra zamanla diğer kanallar da yavaş yavaş açılıyor önce bozuk görüntü sonra normal veya bazıları artık hiç açılmıyor.

Burada sorun sizce nerededir? Uydu antenin pozisyonu veya lnb’nin kendisi mi, uydu alıcıda mı yoksa ara kabloda mı sorun vardır?

Teşekkürler.
0
sasailic
(13.01.24)
kabloyu değiştir ya da önce sağlam mı yerlerine iyice oturmuş mu diye bi bak.
kar falan yağdıysa da sıkıntı olabiliyor. fırtınada vs.
0
jelly bear
(13.01.24)
muhtemelen cihazdan. aynı sorun olmasa da bazı kanallarda görüntü donuyor benim cihazda. ileri geri yapınca düzeliyor. cihazdan olduğunu düşünmemin sebebi yakın zamanda başka eve taşındım merkezi uydu sistemi var ve aynı sorun orada da devam ediyor.
0
lazpalle
(13.01.24)
aynı sorunu yaşıyordum koçtaştan iyi bir kablo alınca sorunum düzeldi, çıkış ucu basit şekilde kesilip yapıln kablo ile aynı problemi yaşadım, sağlam kablo yanı kendinden ucu kabloya bağlı olan ile sorunum çözüldü. duvardan direk uydu çıkışı geliyordu bende.
www.koctas.com.tr
0
eja
(13.01.24)
(10)

Ev almak isteyen birisi benim durumumda ne yapmalı?

marowak
Merhabalar. Yaşım 27. Yeni göreve başlamış, ailesinin yanında yaşayan bir devlet memuruyum. Benden ev ekonomisine hiçbir katkı beklenmiyor. Hatta arada fatura yatırsam, market alışverişi dahi yapsam eve para harcama paranı biriktir deniliyor. Ailem ev sahibi olmamı benden daha çok istiyor yani. Baba
Merhabalar. Yaşım 27. Yeni göreve başlamış, ailesinin yanında yaşayan bir devlet memuruyum. Benden ev ekonomisine hiçbir katkı beklenmiyor. Hatta arada fatura yatırsam, market alışverişi dahi yapsam eve para harcama paranı biriktir deniliyor. Ailem ev sahibi olmamı benden daha çok istiyor yani. Babamın geliri ile de ev maddi açıdan bir sorun yaşamıyor. Ben de çok masraflı birisi değilim. Maaşımın çoğunu biriktirebilirim ki yeni zamla birlikte ayda 30 bin civarı biriktirebilirim demek. Bu zamana kadar dolar, altın, euro karışık olacak şekilde biriktirdim hep ancak doğru mu yapıyorum emin değilim. Benim durumumda olsanız siz ne yapardınız? Paradan para kazanmak gibi bir beklentim yok, en doğru birikimi yapayım yeter. Gram altın daha mı mantıklıdır, öyle ise hangi bankada hesap açmak mantıklı? Zira altında epey makas farkı var.
0
marowak
(13.01.24)
Ben ileride ev alacağım diye para biriktirecek olsam şu aşamada paramı üçe böler,
üçte birine eurobond
üçte birine 30 endeks fonlarından
üçte birine de fiziki altın alırdım.
ve evleneyim, evimi kurayım, dur bir tane araba alayım diye bu paraya hiç dokunmazdım. Onlar için farklı bir bankada farklı birikim yapardım.
0
Mirket
(13.01.24)
yaklaşık 15 senedir ev için para biriktiriyorum evin parasının 1/50 sini anca toplayabildim. bala döke harcamadım standard plaza çalışanı harcamaları diyelim. ev parası biriktirmek yerine araba falan yenileseydim diyorum biriken para emlak artışı ile yarışamıyor bence.
0
eja
(13.01.24)
Biriktirerek ev alınmaz hocam, borçlanman lazım
0
spacevan
(13.01.24)
@spacevan
Tabi ki borçlanmak da lazım ancak şu an bütün maaşımı da versem kredinin taksitini ödeyemem. Bir kısmını biriktirip kalan kısmını da kredi ile almayı düşünüyorum zamanı gelince.
0
🌸marowak
(13.01.24)
toki, kiptaş, taksitli satan yerlerden çıkmasını bekleyebilirsiniz
ucuz ama kirası iyi ev bulup, değerlenince satıp oturulacak güzel ev alabilirsiniz
yıkılacak bir ev bulup yenilenmesini bekleyebilirsiniz

iyi bir ev ist için min. 5 milyon desek
15 sene maaş biriktirmeniz lazım
0
bir soru sorcam
(13.01.24)
"ailesinin yanında yaşayan"
ben bu süreçteyken neden ev veya araba almadım diyorum, o yüzden sana tavsiyem hazır giderin çok azken bunu değerlendir.

İlla oturacağın evi almak zorunda değilsin. Yatırım veya bir adım olarak 1+0, 1+1 bişey al, öde, sonra satıp başka yer alabiliyorsan alırsın.

Tabii kredi faizleri şu an yüksek galiba ama bir araştır işte, aylık 30 bin kredi ödeyerek kaç para alabiliyorsun ve onunla ev alınır mı bi bak.
0
nhk ni youkosu
(13.01.24)
Selam 1 yıldır bu durum için okumadığım izlemediğim yatırımcı kalmadı. Bu sayedede fena sayılmayacak bi yatırımcıya dönüştüğümü. Düşünüyorum doları geçtim benim için bu yeterli. Biraz risk iştahının yüksek olması gerekiyor dengelemek de lazım tabii altınla eurobondla.
seninle hemen hemen aynı durumdayım ekşiden mesaj atarsan yaptıklarımı paylaşabilirim birbirimizi motive etmiş oluruz hem
0
cavelier
(13.01.24)
@cavelier
Selam. Sözlük hesabım yok ama uygun zamanımda buradan mesaj atarım, ikimiz de birbirimizden bir şeyler öğreniriz diye düşünüyorum
0
🌸marowak
(13.01.24)
Selam,

Aylık 30 bin krediyle ev alamazsın büyükşehirde ailen peşinat için yardımcı olmayacaksa tabi.

Benim önerim şu; yatırımdan borsadan vs anlamıyorsan ;

1. Para biriktir
2. Tefastan fonlara bak ve değişken fon al.
3. Bu süreçte tokinin projelerine devletin evi olmayanlar için çıkardığı projelere bak başvur.
4. 3 olmazsa faizler düşük olduğu zaman denkleştiriyor peşinatı ev al.

Para biriktirerek ev alınmaz diyenleri dinleme yoksa hiç bir zaman ev alamazsın. Sen biriktir, değerlendir fırsatın olunca da al. Yine de alamazsan yapacak bir şeyin yok.
0
Mcfly
(13.01.24)
evin şu an değeri ne onu belirle.
sonra bu değerin en az yüzde yirmilik otuzluk kısmını biriktirmeye bak.
ama düz tl biriktirirsen birikmez ölene kadar.
o yüzden bu değeri altına gümüşe dolara dxy sp500 vs birkaç şeye endeksle.
atıyorum 50 gram altın 5 kilo gümüş 20k dolar toplamı bu yüzde yirmilik otuz etsin.
bunu biriktirmeye bak.
biriktirince de git kredini çek.
faizler düştüğünde kredi çekmeyi herkes akıl eder. ev dediğin şey de hemen arz edilebilen bir şey değil. düşükmüş yüksekmiş bakma.
sen çektikten sonra ciddi düşerse yeniden yapılandırırsın ya da talep artacağı için satar kârını alır gidersin. yükselirse zaten senlik bir şey yok.
0
mekpuv
(13.01.24)
(5)

Eskişehir'de pasaport çıkartmak

laputa
Kaç günde çıkar yakın zamanda alan var mıdır? Ankarada'yım burada sreç çok uzun sürdüğü için Eskişehir'i düşünüyorum, ne tavsiye edersiniz?
Kaç günde çıkar yakın zamanda alan var mıdır? Ankarada'yım burada sreç çok uzun sürdüğü için Eskişehir'i düşünüyorum, ne tavsiye edersiniz?
0
laputa
(13.01.24)
süreçten kastınız ne bilmiyorum ama randevu aldıktan sonra her şey aynı. şimdi baktım ankara'da çayyolu dışındaki tüm merkezlerde de randevu var. o yüzden kalkıp da eskişehire gitmenize gerek yok gibi görünüyor.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(13.01.24)
Yanlış bilmiyorsam (yanlış biliyor olabilirim) bütün pasaportlar tek merkezde basılıyor. Yoğunluk varsa Eskişehir'den de başvursanız aynı sıraya girecek, aynı zamanda gelecek büyük ihtimalle.
0
kobuzchu kiz
(13.01.24)
işlemleri yaptıktan sonra twitter da nvi destek hesabını darlayın 2 günde pasaport elinize ulaşır :)
0
bu yolun yolcusu
(13.01.24)
7-8 gunde ulasmasi lazim. yine de elinizde satin alinmis ucak bileti varsa, sureler de uzunsa biletinizi sunabiliyorsunuz hizli olmasi icin.
0
sanal uyku
(14.01.24)
eskiden pasaportlar 1-2 ayda geliyorken herkes Ankara Yenimahalle şubesine gidip sıraya girip o gün bastırıyordu. Madem Ankaradasın, Eskişehir'e gitmek yerine o şubeye gidip şansını deneyebilirsin.(tabii önce bir yerden başvurmak gerekiyor herhalde)
eksisozluk111.com
0
nhk ni youkosu
(14.01.24)
(1)

balkonda çekirdekten yetiştirdiğim limon ağacı

tabudeviren
hatay'da depremde yerle bir olan bir yakınımın evinin bahçesindeki ağaçtaki limonları alıp çekirdeklerini saksıya dikmistim. şimdi oralar dümdüz oldu. oradan bir hatıra olarak bu ağaçlar daha doğrusu fidanlar kaldı.yaklaşık 10 santim boyundalar. bunlara kışın nasıl bakmalıyım?içeri mi almalıyım, bal
hatay'da depremde yerle bir olan bir yakınımın evinin bahçesindeki ağaçtaki limonları alıp çekirdeklerini saksıya dikmistim. şimdi oralar dümdüz oldu. oradan bir hatıra olarak bu ağaçlar daha doğrusu fidanlar kaldı.

yaklaşık 10 santim boyundalar. bunlara kışın nasıl bakmalıyım?
içeri mi almalıyım, balkonda mı kalsın?
sulama nasıl olmalı?
toprağa bir şey yapmalı mıyım?
hiç bilgim yok.

not: şu an saksidalar.
konum istanbul.
0
tabudeviren
(13.01.24)
Geçmiş olsun.

İçeriye, pencere kenarına alın. Toprak kurudukca azar azar sulayin. Ortam ısıtılıyorsa sık sulamaya ihtiyaç duyabilir ama bu her gün demek degil. Saksilarin küçük olduğunu varsayarsak 4-5 günde bir 1 çay bardağı gibi. Çok sularsanız yaprakların rengi açılır ve çok hızlı boyu uzar. Bunu istemeyiz :)
0
beetlejuice
(13.01.24)
(1)

bursa'dan gemlik'e gidiş

in vino veritas
toplu taşımayla nasıl mümkün? şehir merkezinden direkt gemlik'e giden araçlar var mı, varsa nereden kalkıyorlar?
toplu taşımayla nasıl mümkün? şehir merkezinden direkt gemlik'e giden araçlar var mı, varsa nereden kalkıyorlar?
0
in vino veritas
(13.01.24)
merinos metro istasyonun tarafından 101 numaralı otobüs gidiyor.
0
black holes in the sky
(13.01.24)
(9)

zencefil tozunu nasıl tüketmek lazım

duyuru
kullanan var mı, nasıl tüketiyorsunuz? doğrudan sıcak su ya da süte katıp karıştararak tüketilir mi mesela? ya da pişirme işlemi olmadan başka bişeylerle karıştırılıp yenir mi vs.
kullanan var mı, nasıl tüketiyorsunuz? doğrudan sıcak su ya da süte katıp karıştararak tüketilir mi mesela? ya da pişirme işlemi olmadan başka bişeylerle karıştırılıp yenir mi vs.
0
duyuru
(13.01.24)
sıcak şarabın içine ekliyorum tarçınla birlikte
0
freebird5406_2
(13.01.24)
Bir bütün limonu yıkayıp kabuğuyla falan blenderda çekiyorum. sonra bir kavanoza koyup üstüne zencefil tozu ve bal.
Her gün bir kaşık.
Ben yiyorum ama çayını yapanda var. bal sıcak olmaz halbuki yani.
0
Tina
(13.01.24)
geçen sene yapmıştım. balla karıştırarak tüketiyordum.

ama sadece zencefil tozu değil zerdeçal tozu ve bir şeyler daha vardı hatırlayamadım.
0
tabudeviren
(13.01.24)
balla karıştırıp azıcık limon sıkıyorum. karıştırıp macun kıvamına getirdikten sonra yüzümü ekşiterek tek seferde yutuyorum.
0
a7x
(13.01.24)
Zencefil tozunu ben kabak çorbası ve elma dilim patates gibi şeylerde baharat olarak kullanıyorum ben.

Siz öksürük için vs kullanacaksanız taze zencefili rendeleyip kullanmak daha mantıklı bence.
0
akhenaten
(13.01.24)
Tozu çay gibi kaynatıp içebiliyorsunuz. Ama taze olmadı kuru zencefil alıp kaynatıp içseniz daha iyi olur gibi geliyor bana.
0
hedep
(13.01.24)
zencefil tozu, bal, karabiber, kuru cin biber tozu(çay kaşığı ucuyla), polen ve çörek otuyla kafama göre oranlarla karıştırıp kaşıklıyorum. gripken veya başlangıcında çok iyi geliyor. soğuktan dolayı boğazda da sorun varsa yakıp çabuk iyileştiriyor. sıcak çayla öneririm. ama midenize de dikkat edin, yanma yapabilir.
0
MtKrt
(13.01.24)
Toz zencefilin özel bir kullanım koşulu yok. Halk arasında yaygın bala karıştırmak. Yutabildiğiniz her şekilde tüketebilirsiniz. Günde 2-4 gr arası tedavi edici özelliğe sahip. Toksisite durumu yok. Yalnız safra taşı sorunu olanlar doktora danışmadan kullanmasın. Gebelik ve emzirme döneminde kullanmayın.
0
beetlejuice
(13.01.24)
Zencefili ben yemeklere de katıyorum özellikle çorbalara, ama kaynatmıyorum, kaynatmanın zararlı olduğunu duydum en son baharat gibi ekliyorum. Balın içine, sütün içine direkt karıstırabilirsiniz. Hastalıkta limonla kardeş olurlar
0
Semi
(14.01.24)
(8)

Oda arayan insanlar nasıl insanlar oluyor?

ahm1
Lafım meclis dışı ancak oda arayan ve öğrenci olmayan kişilere karşı önyargım ve korkum var. Yani öğrenci biri gelip evimdeki bir odayı kiralamak istese "öğrenciliğin fıtratında zaten bu var, ailesi karşılıyordur parasını, benim de bir sürü arkadaşım 2-3-4 kişilik evlerde yaşadı" diyorum ve kişiyi b
Lafım meclis dışı ancak oda arayan ve öğrenci olmayan kişilere karşı önyargım ve korkum var. Yani öğrenci biri gelip evimdeki bir odayı kiralamak istese "öğrenciliğin fıtratında zaten bu var, ailesi karşılıyordur parasını, benim de bir sürü arkadaşım 2-3-4 kişilik evlerde yaşadı" diyorum ve kişiyi bir tehdit olarak görmüyorum.

Ancak 10 bin+ kira verebilecek insanlar genelde öğrenciler olmuyor. Görüştüğüm birkaç kişi de sıkıntılı insanlara benziyordu.

Dediğim gibi, genel olarak önyargım var öğrenci olmayıp da evimi kiralamak isteyenlere karşı. Bu konuda tecrübesi olanlar ne diyebilir bu konu hakkında? Gelen herkesi "serseri, bağımlı ya da başka bir şekilde sıkıntılı bir tiptir herhalde" olarak görmeli miyim? Yoksa bu kadar kafaya takacak bir şey yok mu?
0
ahm1
(12.01.24)
Ekonomik sorun dışında o tarz yaşam zaten mantıklı değil. Banyo, tuvalet, temizlik, mutfak.. hepsi sorun
0
ferenc
(13.01.24)
Günümüz ekonomik şartlarında ailesinden uzak yerde işe girmiş insanların en azından tutunana kadar başvuracakları yol eşyalı bir evde oda kiralamak.

Hepsine potansiyel tehlike olarak bakmak yersiz ama ev arkadaşlığı öğrenci olsun, başka şey olsun hem risk ve hem de sorun barındırıyor.

İkna edici bir hikaye dinlemeden ve sosyal medya geçmişini didik didik irdelemeden bir yabancıyı eve kabul etmek cesaret işi bence.
0
Mirket
(13.01.24)
Bir gelir kanıtı, sabıka kaydı vb istemelisin muhakkak. Adam diyelim ki suç örgütü üyesi veya ağır bağımlı. Ne yapacaksın??
0
ferenc
(13.01.24)
Bu konu yaşanılan şehre göre değişir bana göre, örneğin. İstanbuldaysa şartlar kira fiyatlarından dolayı bu tip oda arayan insanların talebi anlaşılabilir.

Ama diyelimki görece kiraların düşük olduğu bir doğu şehrinde yaşıyorsunuz, o zaman biraz daha şüpheci davranılabilir.

Ancak ekonomik olarak şartlar giderek dahada kötüleşiyor, bu durumda insanlar zorunlu olara bu yola başvuruyor olabilirler.

Bence tamamen soğuk bakmamak lazım, gerçekten çok düzgün bir aday olup gerçekten ekonomik şartlardan dolayı zorunlu olarak çaresiz kalınmış olabilir.

Kişinin konuşması, hal ve hareketleri, tutarlılık veya tutaksızlıklarını bakarak, vb. daha bir çok filtreleme ile değerlendirme yapılabilir.
0
Rao
(13.01.24)
Yurt dışında kiralar ve evler pahalı olduğu için çok fazla paylaşımlı ev var.
Yaşa ve statüye bakmıyor, oda kullanan çok insan var.

İstanbulda da bir dönem airbnb yaptık 3 odamız için. 6 ay falan tutan oluyordu. bir sorun yaşamadık.

Bazı iş arkadaşlarım aynı evde kalıyordu. Ekonomi kötüleştikçe, kişi de düzgünse yapılabilir bence. Kira direkt 2 ye 3 e bölünüyor düşünsenize.

Benim böyle ev paylaşma, blablacar gibi araç paylaşma işlerine bakış açım hiç bir zaman kötü olmadı hep kullanırım.

Ama kültürel olarak bizim insanımız o ne öyle evime başkasını mı alıcam, arabama başkasını mı alıcam diye bir bakış açısı var. Halbuki aynı yolu bedava gitmek varken veya teksin diyelim sohbet ede ede gitmek varken fazla para vermek mantıksız gelmiyor.

Tek olsam, kişi düzgün olduktan sonra kalırım ben şahsen.

Yurt dışında eşimle de kalıyoruz airbnb ile. E öyle oluyor da.. şartlar öyle gerektirirse uzun da kalınabilir.
0
ananiyimioguz
(13.01.24)
8 yil once izmitten istanbula farkli bir is icin gecmistim ve 6 ay sonra da evlenecektim ancak kalacak bir yere ihtiyac duydum ve yeni sirkete yakin bir yerde birisi ile anlastik. Ben makine muhendisi isinde gucunde bir adamim ama ihtiyacim oldu bir odaya. Ev tutup sonra degistirsem benim icin kulfetli ve mantiksiz olurdu. (Esimin atama durumuna gore vs ev tutacaktik)

Zamanla beraber kaldigimiz kiside farkli durumlar oldugunu ogrendim, detaya girmiym (o da benim gibi normal bir calisan) ve bir sekilde kirmadan evden ayrildim.

Yani ikimiz de ogrenci degiliz ancak birimiz iyi bir insanken digerimiz tehlikeli.
Ozetle tamamen kisiye bagli ve iyi analiz etmek lazim, kestirip atmamak da lazim.
0
va
(13.01.24)
Kafaya takacak bi durum var bence.
Bu devirde kimseye guvenmem. En duzgun gozukenin bile manyak cikma olasiligi var. Baska yerden para kazanma yollarina bakarim.
Ha tanidigin, guvendigin biri araci olur anca o zaman olur benim icin.
0
Kittie
(13.01.24)
Ne olabilir ki peki en fazla? Adamın çalıştığı yeri falan biliyorum diyelim.

Yani kişi manyak veya atıyorum uyuşturucu kaçakçısı çıksa bile benim hayatımı alt üst edebilir mi? Anladığımda kovarım evden, gelip beni bıçaklayacak insanlar değilse 1-2 gün canım sıkılır belki, sonra unutulur.
0
🌸ahm1
(13.01.24)
(2)

telekom internet gecikme yükleme süresi

eja
Merhabalar,Yeni taşındım, telekom fiber denilen vdsl kullanıyorum 15 gün oldu bağlatalı inanılmaz gecikme ile açıyor tüm sayfaları ve videoları. hızım ilk başta 20 mbitti durumu söyledim hız yetmior dediler aylık 500 tl vererek 50 mbite çıkarttık ama durum hala aynı speed testtede download latency 1
Merhabalar,

Yeni taşındım, telekom fiber denilen vdsl kullanıyorum 15 gün oldu bağlatalı inanılmaz gecikme ile açıyor tüm sayfaları ve videoları. hızım ilk başta 20 mbitti durumu söyledim hız yetmior dediler aylık 500 tl vererek 50 mbite çıkarttık ama durum hala aynı speed testtede download latency 17 upload latency 57 gösteriyor.

torrent indirirken kopma olmuyor görev yöneticisinde hızı takip ediyorum ama 40 ile indirirken 2 saniye sonra 15e iniyor indirme hızı sürekli inip çıkıyor. torrent ile alakalı değil full seederı olan 3-4 torrent aynı anda başlatıorum.

hat bağlamaya gelen kabloların iyi olduğunu hız yüksek alacağımı söyledi. ben müşteri temsilcisine ne diyeyimde düzelteyim durumu? ping değerim mi gecikme sürem mi çok demeliyim. ne yapmam gerek bilemedim.

speedtestim eksiup.com

modemim; www.mediamarkt.com.tr
0
eja
(12.01.24)
ping süresi gayet iyi. modem arayüzünden hat değerlerine bakın (gerekirse google’dan destek alın bu noktada), orada ulaşılabilir maksimum hız yazar. örneğin 60mbit yazıyor ve siz 50 kullanıyorsanız teknik olarak hattın limitine yakın olduğunuz için ara ara duraksamalar, dalgalanmalar yapabilir, çok detaya girmeyeyim şimdi ama doğası bu vdsl’in. böyle bir durumda hız artırmak değil tersine düşürmek gerekir. telekom fırsatı bulunca hemen üst paketi yapıştırmış gibi sanki.

torrent’te anlık zıplamalar da normal bu arada, maksimum hıza çıkabiliyorsa sorun yoktur. (torrent var mı hala yahu?)

konudan bağımsız; 50 mbit 500 lira mı olmuş! ben superonline fibere 320 lira veriyorum (200 down 20 up), bu ay yeniledim taahhütü hatta.
0
orient blue
(13.01.24)
malesef çözüm olmadı değerlerimde iyi aslında googleda çıkanlara göre. inanılmaz geç yükleniyor sayfalar ilk açılışta.

superonline fiberimden çok memnundum ama şu an yok birde çok iyi veriyormuşsunuz 20 mbite 289 gibi bişey veriyordum ben 10 yıllıkta müşteriydim

edit: adblocker kapatmak gerekiyormuş, ayrıca arıza kaydı açması için baskı yapın bölgenin sorumlu teknikeri gelip bakıyor, benim kartımı değiştirdiler
0
🌸eja
(13.01.24)
(3)

Sahibinden disinda emlak piyasasini belirleyen yer var mi?

speedy
Yasli anne baba memlekete tasiniyor, Istanbulda'ki daireyi kiraya verecegim araya emlakci karistirmak istemiyorum. Piyasadan haberim yok. Sahibinden'de mahallemdeki benzer dairelere bakip mi ogreniyoruz piyasayi? Baska platform var mi?
Yasli anne baba memlekete tasiniyor, Istanbulda'ki daireyi kiraya verecegim araya emlakci karistirmak istemiyorum. Piyasadan haberim yok. Sahibinden'de mahallemdeki benzer dairelere bakip mi ogreniyoruz piyasayi? Baska platform var mi?
0
speedy
(12.01.24)
hepsiemlak.com
zignat.com
emlakjet.com
trovit.com
0
Mirket
(12.01.24)
kiraya vereceksen emlakçı ile çalışmak senin lehine olabiliyor, evi kiraya verdim sadece emlakçı ile muhattap oluyorum, kiracı arayıp şurayı burayı yaptır diyor emlakçı araya girip bu şekilde kabul ettin diyor.
kiraya vereceksen emlakçı senden komisyon almıyor evi kiralayandan alıyor.

Emlakçı öveceğim hiç aklıma gelmemişti ama düzgün biri ile çalışırsan tahiye tahahutnamesinide tarihsiz falan alıyor emlakçı.

Bu arada sahibindendeki piyasa ile evin arasında en fazla 500 tl oynuyor. Emlakçı evi görüp bu ev 750ye gider ama 1000e koyalım alıcı çıkmazsa 750 yaparız diyip yolda gösteriyor
0
eja
(12.01.24)
eja +1
Her arayana gidip gösteririm; gözü açık biriyim, katakulliye getiremizler; yüzüm serttir, eyvallah etmmem diyorsanız kendiniz verin, kiracı için avantaj olur. Ama, zaten kiralık evin çok rağbet gördüğü bir zamanda emlakçı komisyonunu dert etmez kimse.
2 yıl önce ev satarken, arayanların zevzekliğinden dolayı emlakçıya verdim. 7 günde sattı evi
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(13.01.24)

The witcher 3 haritası

pstm
Haritadaki soru işaretlerine gittiğimde yapsam da yapamasam da soru işareti başka bir işarete dönmüş halde kalıyor bu da haritada kirlilik ve karışıklığa sebep oluyor beyaz izleri nasıl haritadan kaldırırım?
Haritadaki soru işaretlerine gittiğimde yapsam da yapamasam da soru işareti başka bir işarete dönmüş halde kalıyor bu da haritada kirlilik ve karışıklığa sebep oluyor beyaz izleri nasıl haritadan kaldırırım?
0
pstm
(12.01.24)
(3)

ofis için konferans kamerası

KidLazer
Merhaba,toplantı odamızda kullanılmak üzere iyi bir konferans kamerası ihtiyacımız var. müthiş profesyonel olmasına gerek yok ancak 20k TL'ye kadar bir öneriniz var mıdır? alttakini bulduk ama alternatif de bakıyoruz.https://www.logitech.com/tr-tr/products/video-conferencing/conference-cameras/conne
Merhaba,

toplantı odamızda kullanılmak üzere iyi bir konferans kamerası ihtiyacımız var. müthiş profesyonel olmasına gerek yok ancak 20k TL'ye kadar bir öneriniz var mıdır? alttakini bulduk ama alternatif de bakıyoruz.

www.logitech.com
0
KidLazer
(12.01.24)
Toplanti odasi kac kisilik? Bir kac kisiden fazlaysa toplanti masasinin ustune masanin buyuklugune gore bir ya da daha fazla mikrofon koymaniz gerekir. Ayrica zoom vb ayarlanma ozellikleri olan bir kamera olmasi iyi olur (odada 1-2 kisi varken o kisilere odaklanacak ama oda kalabaliksa genis aciya gececek (auto frame) vb).

Bu paylastiginiz urun toplanti odasindan ziyade bireysel bir urun, zaten aciklamasinda da "Küçük odalar ve ev ofisleri için tasarlanan Logitech Connect" yazmislar.

Fiyatlari bilmiyorum ama biz ofiste sunlardan kullaniyoruz, odanin buyuklugune gore ekran boyutlari ve mikrofon sayilari degisiyor: workspace.google.com
0
sertac akin
(12.01.24)
toplantı odasında max 10 kişi aynı anda toplantı yapar. Ben de ilave mikrofonlu bir ürün araştırıyorum açıkçası. şirket olarak Teams kullanıyoruz, buna çoğu uyumludur diye düşünüyorum.

gönderdiğiniz çok iyi duruyor ancak dolar cinsinden fiyatı çok yüksek bizim için. biz max 30k TL gibi düşünüyoruz.
0
🌸KidLazer
(12.01.24)
godless frog
(12.01.24)
(10)

İlkokul seçimi

makarnacanavari
Merhabalarİlkokula başlayacak çocuğunuzu İstanbul'da koleje mi yoksa ege'nin güzel bir kasabasında devlet okuluna mı kayıt ettirirsiniz? Bu iki opsiyon da var elimizde. Doğada, daha az bir nüfus, sınıfsal farklılıkların olmadığı, üç aşağı beş yukarı aynı kültürde büyümüş bir öğrenci potansiyeli ile,
Merhabalar
İlkokula başlayacak çocuğunuzu İstanbul'da koleje mi yoksa ege'nin güzel bir kasabasında devlet okuluna mı kayıt ettirirsiniz?

Bu iki opsiyon da var elimizde.
Doğada, daha az bir nüfus, sınıfsal farklılıkların olmadığı, üç aşağı beş yukarı aynı kültürde büyümüş bir öğrenci potansiyeli ile, birarada olması mı daha iyi yoksa istanbul gibi büyük bir şehirde dünya paralar vererek bir kolejde okuması mı? Karar veremiyorum.

İstanbul'da devlet okulları çok leş ki güzel bir semtte yaşamamıza rağmen anaokulunda da olsa büyük problemler yaşadık ve okul yönetimi, idareciler, öğretmenler hiçbir çözüm bulamıyor problemlerimize.

Kafam çok karışık sözlük.
En çok okumuş ana baba bile çocuğunu eğitmekle, yetiştirmekte çok fazla ofsayt harekette bulunuyor. Bunun da ceremesini ne yazık ki başkaları çekiyor. Çok sıkıntı çok.
0
makarnacanavari
(12.01.24)
epey zamanımız olmasına rağmen şuan bizim de aklımızda olan şey bu. ilk tercihimiz ege kasabasında devlet okulu idi, ancak meb müfredatını görünce, şuan aklımız karışık. zira ege kasabası da olsa alacağı müfredat meb müfredatı ve zorunlu din dersleri vs., müfredat içerikleri beni korkutuyor. özel okulların bir nebze kendi müfredatlarını uygulayabiliyorlar diye biliyorum (ama kesin emin değilim).
ama ege kasabasında devlet okulu+ hem sosyal aktivite hem dil için dışarıdan iyi bir destek mantıklı geliyor bana.
0
wendyangelamoiradarling
(12.01.24)
Ege kasabasında devlet okuluna veririm.

Tüm eğitimi boyunca koleje vereceğim parayı da, eğitimi bitinceb(tercihen üniversite) çocuğa veririm. İster ev araba alır, ister tatile çıkar, ister iş kurar. Böylece çocuk da, ben de rahat ederim. Çocuğum da illa benden miras kalacak diye beklemez. Tabii eşinizle de konuşun :)
0
alfired
(12.01.24)
gel nazilliye güzide bir ilçemiz. sınıflar 45 kişi sınıfsal farklılık yok köylü çocuğu, zengin çocuğu, romen çocuğu hep beraber. öyle bir durum kalmadı ege de. buralardaki özel okullarda iyi değil. elinizde iyi eğitim şartları varken çocuğunuz için istanbulda kalın.
burada bir ilkokulda yaşanan bir problemi size anlatsam ağzınız açık kalır ve veliler eğitimsiz olduğu için ne tepki oluyor ne bir sorun çözümü.
0
mikahakkinen
(12.01.24)
wendyangelamoiradarling bizim de aynı öyle şuan anaokulunda bile yaşıyoruz bu müfredat konusunu.

mikahakkinen nazilli çok güzel evet ama en az nazilli kadar güzel bir yerde bizim başka bir evimiz var. Plan zaten oraya gitmek :)

alfired okul dışında başka eğitimlerle de destekleyeceğiz zaten. Maddi kısmı olarak en son sorun ama sanırım bu sene iyi bir kolej de yıllık 400 bin istiyormuş :))) o da pek işimize gelmez sanırım.
0
🌸makarnacanavari
(12.01.24)
Ege kasabası yorumu;
Yengem Güzelbahçe yelki'de okulun yanından geçerken okul müdürünün öğrencilerine konusmasina denk geliyor. Konuşma din, millet, devlet vs icerikli.

Yani siz ege kasabasinda, böyle zengin yerlerinde falan devlet okullarinin çok güzel çok tatli olacagina inanıyorsunuz da gercekte öyle değil. Badem bıyık her yerde, mufredat her yerde.
0
logisticsmanager
(12.01.24)
atanamayan öğretmenler-deneyimsiz öğretmenler özel okullarda.
hala en deneyimli öğretmenler devlet okullarında. Bunu baz alarak hareket edin.
0
jamswety
(12.01.24)
Turistik bir ege ilçesinde yaşayan oralı kuzenlerimde egede olmayan küçük bir ilde büyümüş kendimi karşılaştırayım.

Benim bulunduğum 50k nüfuslu şehirde yaşıtlarımın nerdeyse hepsi okumanın peşindeydi. Ailesi esnaf olan arkadaşlarım bile önce güzel bi üniversitede, güzel bi bölümde okudu, sonra dönüp aile işini devam ettirdi.

İlk okulda sınıf arkadaşlarımdan bir kısmı türkiyenin top 10 liselerine yatılı okumaya gittiler. Kabataş erkek olsun, anlara eskişehir fen olsun.
İlk okuldaki sınıfımın ortalama başarılıları marmara üniversitesinde ilk öğretim matematik falan okudular. Ki cidden ben alelade bir devlet okulundaydım.


Egede yaşayan kuzenlerimin annesi babası öğretmen, doktor vs. Ama çevrelerinde o kadar fazla turizmden para kazanan genç vardı ki, okumaya istekleri hiç olmadı. Biz okumak lazım dedikçe onlar çevrelerindeki yazın gemilerde miçoluk yapan, garsonuk yapan, erken yaşta hemen turizmden para kazanan gençleri kendilerine örnek aldılar.
Biz üniversite şöyle güzel, böyle önemli, aslında güzel bi üniversiteye gidersen şöyle şöyle de eğlenirsin dedikçe onlar zaten orta okulda girdikleri eğlenceli ortamları anlattı.
Yani ege kasabasında hem para kazanmak hem de eğlenmek için o kadar fazla şansları vardı ki, kendilerine 14 yaşında para kazanmaya başlamış sınıf arkadaşlarını örnek aldılar.

Yani ege kasabası size yarar. Ama bence eğitim alacak kişiye yaramaz. Bence gideceğiniz şehirdeki okulların dershanelerin falan liseye, üniversiteye yerleştirme istatistiklerine bakın. Göz alıcı değilse o şehre taşınmayın. Eğitimin önemli olmadığı bir şehirde eğitimli bir çocuk yetiştirmek zor olabilir.
0
zimbirik
(12.01.24)
zimbirik çok haklısınız ama şöyle artı bir durumumuz var orada okuyan birçok öğrenci güzel okullara girebilmiş. Bu da içimizi rahatlatıyor bir nebze de olsa. Bizim köy de pek badem bıyık köyü değil o da güzel. Okulun etkinliklerini takip ediyorum gayet iyiler. O konuda içim rahat tabi ama yine de belli olmaz.
0
🌸makarnacanavari
(12.01.24)
ben ebeveyn degilim, benim ilkokul cagimdan beri (90'lar) devlet okullari ne kadar degisti cok da bilmiyorum.

ozel okula, ozellikle ilk orta seviyesinde, verilen para cok bos geliyor bana uzaktan bakinca. zira binlerce ozel okul var ve kaliteleri de cok tirt geliyor.

onu yapacagima o parayi her sene bir fona yatirir, biriken parayla 18 yasina geldiginde koc, bilkent tarzi bir universiteye veya yurtdisinda iyi bir universiteye yollarim diyorum. zira 12 sene "eh iste" bir ozel okula gidip sonra rasgele bir universiteye yerlesmekle parasini verip cok iyi bir universitede iyi bir bolumde okumak arasinda daglar kadar fark var. o vakte kadar da cocukla ilgilenirsiniz zaten,
0
hot potato
(12.01.24)
Ben Çanakkalenin küçük bir ilçesinde ilkokulda idareciyim. Ben olsam ilkokul düzeyinde çocuğumu devlet okuluna gönderirim. Çocuk azimli ve almaya açıksa lise de belki özel okula yollarım. Parayla olacak iş değil çocuğa azmi,öğrenmeye merakı aşılamak gerekiyor.
0
ramazanali
(14.01.24)
(2)

Kadının Erkek, Erkeğin Kadın olarak uyandığı komedi filmi

tum haklari saklidir
90/00 döneminde çekilmişti sanırım. Stadyumda merdivenden düşme ve akaryakıt istasyonu gibi bir yerin soyulduğu sahneler vardı. Adını hatırlayan var mı?
90/00 döneminde çekilmişti sanırım.
Stadyumda merdivenden düşme ve akaryakıt istasyonu gibi bir yerin soyulduğu sahneler vardı.
Adını hatırlayan var mı?
0
tum haklari saklidir
(12.01.24)
It's a Boy Girl Thing
0
ofelia
(12.01.24)
The Hot Chick
www.imdb.com
0
meko
(12.01.24)
(1)

Kapıkule veya Hamzabeyli sınır kapıları sonrası ulaşım?

theluxor
Kapıkule veya Hamzabeyli sınır kapıları sonrası ulaşım için araç var mı yaya olarak geçsek sınırı Teşekkürler
Kapıkule veya Hamzabeyli sınır kapıları sonrası ulaşım için araç var mı yaya olarak geçsek sınırı

Teşekkürler
0
theluxor
(12.01.24)
sınırı yürüyerek geçersin hemen kapı çıkışında taksiler olur svilengrad şehrine 20-25 Leva gibi taksi bulursun.

taksi istemezsen kapının yanında sağ tarafta tır çıkışı olur herhangi bir tıra el eder otostop çekersen otobanda svilengrad sapağında inip 2,5 km falan yürüme ile geçebilirsin.

tırların çoğu sofyaya kadar gider ara yollarda inebilirsin.

eğer amaç ziyaret ise pazarkuleden çıktığunda 500-600 mt ileride direk köy bulunuyor ve çok güzel bir köy. köyden günde 4-5 kere orestiada minibüsleri oluyor.
0
alp9900
(12.01.24)

Anadolu yakası kiralık ev arıyorum

MustafaCan
MerhabaSahibinden vs uğraşmadan belki kısmetim buradan çıkar diye buraya yazayım dedim.İstanbul anadolu yakası düzgün çok eski olmayan bir binada kiralık ev arıyorum.Kiraya vermek istediğiniz bir eviniz var ise iletişime geçebilirsiniz.Lokasyon konusunda çok sıkı değiliz.
Merhaba

Sahibinden vs uğraşmadan belki kısmetim buradan çıkar diye buraya yazayım dedim.
İstanbul anadolu yakası düzgün çok eski olmayan bir binada kiralık ev arıyorum.

Kiraya vermek istediğiniz bir eviniz var ise iletişime geçebilirsiniz.
Lokasyon konusunda çok sıkı değiliz.
0
MustafaCan
(12.01.24)
(5)

Şubat sonu Mart başı için Fas nasıl olur?

Amaranta ursula
Merhaba arkadaşlar,Tek başına bir kadın için Fas bu tarihte güvenli olur mu? Bir de turla gitmeye sıcak bakmıyorum ama orada günübirlik turlar olur mu? Hangi şehirlerini önerirsiniz? 3-4 günlük bir gezi düşünüyorum. Dikkat etmem gereken ya da göz önünde bulundurmam gereken bir şey var mı?Cevaplar iç
Merhaba arkadaşlar,

Tek başına bir kadın için Fas bu tarihte güvenli olur mu? Bir de turla gitmeye sıcak bakmıyorum ama orada günübirlik turlar olur mu? Hangi şehirlerini önerirsiniz?

3-4 günlük bir gezi düşünüyorum. Dikkat etmem gereken ya da göz önünde bulundurmam gereken bir şey var mı?

Cevaplar için çok teşekkür ederim şimdiden.
0
Amaranta ursula
(12.01.24)
Hava durumu gezmek icin ideal max 20 - min 10 derece.

Kisa süre önce Misirdaydim ve erkek olarak bile insani bezdiriyorlar. (Assagi yukari ayni kültür oldugunu varsayarak yaziyorum)

Böyle ülkelerde dikkat edilmesi gereken;

- Fazla göz kontagi kurmamak
- Dikkat cekici kiyafet ve taki kullanmamak
- Söylenenlere tepki vermemek.
- Giderken amerikan dolari götürmek. (Diger para birimlerini bozdurmak bazen zor olabiliyor)
- Günübirlik turlari GetYourGuide takip edebilirsiniz.
- 3-4 günlük gezi icin kesinlikle öncesinde her gün icin ufak ufak planlari hazirlayip gidin.
0
VIPCH
(12.01.24)
@VIPCH
Mısır için ben de böyle şeyler duyduğum için esas planım Mısır iken şimdilik erteledim. En azından tek gitmeyi düşünmüyorum şimdilik.

Ama Fas için çok iyi şeyler duymuştum:/
0
🌸Amaranta ursula
(12.01.24)
yani turk kadini olarak azami dikkati gostereceginizi varsayarak basiniza bir sey gelecegini dusunmuyorum ancak tek kadin olarak yine de fas'i tavsiye etmem. hic gerek yok. gercekten caninizdan bezersiniz, takip edenler, surekli surekli surekli konusmaya calisanlar, bik bik bik, surekli kaziklanma hissi, meyve suyu icin bile surekli pazarlik yapmak zorunda olmak (cunku kesin kaziklaniyorsunuz 10 kati fiyat farki filan oluyor ve bu cok gicik bir his) vs. vs.. fas icin grup tatili iyidir.
0
kassiopeia
(12.01.24)
kazablanka'yi tavsiye etmem bu arada, ben begenmemistim. marakes guzel. tek gece kalmalik col turlari oluyor, bedevi cadirinda kaliyorsunuz, cok guzel ama tek basiniza gitmenizi onermem. biz sadece ona gittik, digerlerine kendimiz gittik ama gunu birlik turlara da gece kalmali tek basiniza onermem, bir grup oldugundan eminseniz gunu birlik turlara gidip gelin. son olarak, otobus kullanacaksaniz, gece otobusu tek basiniza onermem, gunduz de kesinlikle valizinizi asagiya vermeyin (zorluyorlar asagiya vermek icin), direk soyulursunuz.
0
kassiopeia
(12.01.24)
www.bbc.com

Şu haberi anımsattı bana. Bilemiyorum ama bu haberden sonra ben bi gitmeye çekinirdim.
0
Pass this on
(12.01.24)
(2)

İş bank ek kart

edsy
Bir başkasinin ısbankasi hesabindan eek kart cikarinca kart harcama takibini filan nasıl yaparim bende de mobil uygulama olacak mı bilen kullanan var midir
Bir başkasinin ısbankasi hesabindan eek kart cikarinca kart harcama takibini filan nasıl yaparim bende de mobil uygulama olacak mı bilen kullanan var midir
0
edsy
(12.01.24)
ana kart sahibi yapabilir.
0
jelly bear
(12.01.24)
Bende iş bankasından hem kendi kredi kartım hem de ek kart var. Bankanın uygulamasında ikisini ayrı ayrı görüyorum. Şu an bakıyorum ne farklar var diye:

Ek kartta puan/mil bilgisi göremiyorum.
Kart limiti, kalan hesap özeti borcu, asgari tutar, hesap kesim tarihi vs. görebiliyorum.
Harcamalarım ve taksitlerim ekranlarında sadece ek kartla yapılan işlemleri görüyorum, bağlı olduğu ana kartın işlemlerini görmüyorum.
Hesap sahibi kendi uygulamasında ana kartı ayrı, ek kartı ayrı görebiliyor, yapılan tüm harcamaları vs kısıtsız görüyor.
0
kobuzchu kiz
(12.01.24)
(2)

Gürsoy Fındık Kreması - Ankara'da nereden bulabilirim?

diyojenimtırak
görseldeki ürünü arıyorum, bugün bulmam lazım. bilen bildirirse çok hora geçecek.teşekkürler şimdidenhttps://storage.googleapis.com/com_yababa_apps_production_backend_server/stock_item/77/77481/52bc8d05-4dd0-4889-9547-54e02e010d13.jpg
görseldeki ürünü arıyorum, bugün bulmam lazım. bilen bildirirse çok hora geçecek.
teşekkürler şimdiden

storage.googleapis.com
0
diyojenimtırak
(12.01.24)
Yunus marketten geçen hafta aldım sokullu'dan.
0
summerjam0306
(12.01.24)
abi yanlis anlamazsan, sik tukettigin bir urunse trendyol magazalari falan da var ucretsiz kargo vs alsan hic ugrasmasan daha iyi degil mi? iki gunde gelir hem.
0
bay b
(12.01.24)
(1)

parmak kırığı, kemikte kayma

10032007
doktorun demesine göre "hafif kayma var ama sorun değil". röntgenlere bakınca ilk günkünden daha kötü görünüyor, başka doktora mı gideyim? 1 ay oldu ağrı da devam ediyor zaten.kırıldığı gün: https://ibb.co/WVyMNN0dün: https://ibb.co/bPr0SjF
doktorun demesine göre "hafif kayma var ama sorun değil". röntgenlere bakınca ilk günkünden daha kötü görünüyor, başka doktora mı gideyim? 1 ay oldu ağrı da devam ediyor zaten.

kırıldığı gün: ibb.co
dün: ibb.co
0
10032007
(12.01.24)
İlk gün acile gitmiştim. Kontrol için ortopedi ve travmatoloji.
0
🌸10032007
(12.01.24)
(6)

Kentsel dönüşümde ev demirbaş eşyalarının durumu?

asakawa
Arkadaşımın evi kentsel dönüşüm kapsamında boşaltılacak. Evdeki kombiyi, petekleri, boruları, iç kapıları ve girişteki çelik kapıyı değerlendirmek istiyoruz.Bunlar bizim yasal malımız, söküp istediğimiz gibi değerlendirebilir miyiz? Yoksa müteahhitle yapılan sözleşmeye mi bağlı? Ya da onun doğal hak
Arkadaşımın evi kentsel dönüşüm kapsamında boşaltılacak. Evdeki kombiyi, petekleri, boruları, iç kapıları ve girişteki çelik kapıyı değerlendirmek istiyoruz.

Bunlar bizim yasal malımız, söküp istediğimiz gibi değerlendirebilir miyiz? Yoksa müteahhitle yapılan sözleşmeye mi bağlı? Ya da onun doğal hakkı mı?

Bilgi ve tecrübesi olan?
0
asakawa
(12.01.24)
Evet. Sözleşmede aksi yoksa sizin.
0
godless frog
(12.01.24)
Sözleşmenize bağlı, ama bağlayıcı bir madde yoksa inşaata başlamadan, yani yer tesliminden önce, bahsettiğiniz şeyleri söküp götürebilirsiniz. Daha sonra ise size sahaya sokmama hakkı var, çünkü her kat maliği "biraz bekleyin, ben de kalorifer borumu götüreyim bari" derse o inşaat bitmez. Ha bana sorarsanız sadece kombi, petek varsa ankastre falan sökülür, sökülen kapıdan, borudan yeni götüreceğiniz yerde hayır gelmez. Ayrıca kasaları düzgün sökemeyeceğiniz için o kapıları tekrar kasa yaptıracaksınız falan uzun ve pahalı hikayeye dönüşür.
0
malheiros
(12.01.24)
eski döküm peteklerin, galvaniz boruların hurdası iyi para eder. söküp yeni yerde kullanmayacaksanız bile hurdacıya verilebilir. zaten almazsanız müteahhit de söküp hurdacıya satar. inşaattan çıkan demirler bile toplanıp geri dönüşüme gidiyor. yani sözleşmenizde müteahhite aittir yazmıyorsa söküp götürebilirsiniz.

kombi her türlü sizindir. televizyon gibi, çamaşır makinesi gibi alıp götürebileceğiniz bir eşyadır.
0
kibritsuyu
(12.01.24)
ilk cafcaflı zamanlarda bir kaç sene kadıköyde kentsel dönüşüm yaptım.

malik taşındıktan sonra içeriden çöp çıkarttırmazdım.

bir kat maliki asansör kabinini güzelce(!) söküp götürmek istediğini, buna hakkı olduğunu falan söylemişti. kapı dışarı kovdum, bir daha gelemedi.

kombiyi taşınırken alırsınız. petek-radyatör-boru-kapı-pencere-doğrama vs.. alamazsınız. yeni daire yapıldığında size kapısız, doğalgaz tesisatsız verilmeyecek.
0
artci sarsinti
(12.01.24)
kanunen alamazsın müteahhitle anlaşman yoksa. Hiç bir müteahhit de o anlaşmayı yapmaz. En azından benim tanıdığım müteahhitler böyle ufak hesapları yapanların binasını da yapmaz .yıkım ekibini de siz bulun yıktırın o zaman diyebilir ki haklı olarak yıkım ekibi o mallara istinaden bina yıkım ve hafriyatını yapıyor.
0
jamswety
(12.01.24)
yanıt veren tüm arkadaşlara teşekkürler. aşağı yukarı tahmin ettiğim gibi. kesin bilgi için sözleşmeye bakmak lazım. ama genel olarak yer tesliminden önce kendi dairemizdeki bu bahsettiğim demirbaşları söküp alabiliyoruz. yalnız bir arkadaş ezbere konuşmuş, yasal olarak hakkımız yoqmuş, zaten müteahhitler de böyle küçük düşünen insanların evini yabmazmış :))) iyi kafa valla.. başkentin göbeğinde 12 dairelik apartmanda 4 daire 1 dükkan sahibi olacak ama adamın morali bozulmasın diye geçen sene taktırdığımız kombiyi de ona hibe etmem gerekiyor!!!! :))

arkadaşlar müteahhit her türlü paranın gözüne vuruyor zaten, hayrına eski binayı yıkıp yenisini yapmıyor.. kombiyi arkadaşım 2. bir toki evi var, ona takacak; diğer işe yarar şeyleri ben değerlendirebilirim. benim ev de eski, temiz parçaları yenileme için kullanabilirim.. boru petek vesaire onları da hurdacıya satıp sakarya'da içeriz arkadaşla artık :)
0
🌸asakawa
(12.01.24)

True detective’in yeni sezonu tr’de nerde yayınlanacak

regina phalange
Blu tvde mi?
Blu tvde mi?
0
regina phalange
(12.01.24)
(2)

parla 100. yıl marşı zeki müren ai cover'ı

tabudeviren
bu hangi programla yapılmış?https://youtu.be/XVHGT-QxviY
bu hangi programla yapılmış?

youtu.be
0
tabudeviren
(11.01.24)
twitter.com

Vokal kendininmiş.
0
godless frog
(11.01.24)
Sarkici (Aytuğ Scioti) neyle yaptigini yazmamis ama www.kits.ai gibi bir arac muhtemelen.

Zeki Muren'in tarzina oldukca yakin sekilde seslendirmis sarkiyi. Kendi sesi de iyiymis bu arada :) (ilerleyen saniyelerde sarkiya giren sagdaki eleman: www.instagram.com

Sarkiyi istenen tarzda soyledikten sonra sesi degistirmeyi de AI yapiyor zaten, onemli olan sesin degisiminden ziyade sarkiyi Zeki Muren gibi soyleyebilmek, gayet guzel kotarmis adam.
0
sertac akin
(11.01.24)
(1)

membran çatı ile sıva arasından sızan su

oldz
çatının membranı ile duvar arasından sızdığını düşündüğüm yağmur suyu problemi var, evin içindeki duvara işliyor su yedikçe. sprey membran alıp membran ile sıva arasına 2 kat uyguladım fakat duvar su almaya devam etti son yağmurlarda. başka çözüm ne olabilir?
çatının membranı ile duvar arasından sızdığını düşündüğüm yağmur suyu problemi var, evin içindeki duvara işliyor su yedikçe. sprey membran alıp membran ile sıva arasına 2 kat uyguladım fakat duvar su almaya devam etti son yağmurlarda.

başka çözüm ne olabilir?
0
oldz
(11.01.24)
Alzan flashing
Flexobit
0
sameidiott
(12.01.24)
(4)

Saatlerce bakılan şeye çözüm bulmaya çalışmak

sevilen progressive türkücü
Saatlerce bir soruna bakıp anlamaya çalışıyordum. Aynı şeyin etrafında dönüp durmuşum. Döngüye girmiş gibi. Ufak bir değişiklik yapıp kontrol etsem her şeyi anlarmışım. Sonra bunu biriyle konuşunca olayın üstünden tekrar gidince anladım. Çözüm basitken aklım başka bir şeye de takıldığı için çözememi
Saatlerce bir soruna bakıp anlamaya çalışıyordum. Aynı şeyin etrafında dönüp durmuşum. Döngüye girmiş gibi. Ufak bir değişiklik yapıp kontrol etsem her şeyi anlarmışım. Sonra bunu biriyle konuşunca olayın üstünden tekrar gidince anladım. Çözüm basitken aklım başka bir şeye de takıldığı için çözememişim.

Bu tip durumlarda ne yapıyorsunuz? Yoğun stres altına girince beynim durabiliyor. İnsanlık hali deyip geçilir mi?
0
sevilen progressive türkücü
(11.01.24)
Rubber duck debugging diye bi olay var, bi bakın, ben büyük aydınlanma yaşamıştım.
özetle yaşadığınız bir sorunu konuyla ilgili bilgisi olmayan birine anlattığınızı hayal ediyorsunuz. nasıl anlatırım diye düşünürken gözden kaçırdığınız şeyi çoğu zaman farkediyorsunuz. başka birine anlatmanın (anlatmasanız bile anlattığınız hayal etmenin) öyle bir faydası oluyor, sorun buradan kesin kaynaklanmaz diye atladığınız bir noktayı tekrar göz önüne almanıza ve gözden geçirmenize yardımcı oluyor.

eksisozluk111.com

ikinci bir yöntem olarak da 10-15 dakika veya problemin büyüklüğüne göre 1-2 saat ara vermek çok iyi oluyor. insan farketmeden çok yanlış bir yola sapıyor ve o yolda debeleniyor, baştan başlayınca o yolun doğru olup olmadığını sorguluyorsunuz vs.
0
bcdhms
(11.01.24)
buna rabbit hole deniyor. ben birkac saat sonucunda herhangi bir sey elde edemediysem baska bir seyle mesgul oluyorum veya dinleniyorum. sakin kafayla tekrar baktigimda rabbit hole'dan cikabiliyorum.
0
arakaali
(11.01.24)
Bende çoğu zaman uyuduktan sonra bir anda alakasız bir yerde çözüm ya da alternatif fikir geliyor. Artık alıştım çok tıkanırsam bi uyuyayım diyorum.
0
mirty
(12.01.24)
Valla tuvalete gidip gelince genelde çözüm bulabiliyorum. Ya da sizin de yaptığınız gibi fikir alabilmek adına birileriyle konuşuyorum.
0
Amaranta ursula
(13.01.24)
(7)

Kalp krizi ya da belirtisi olabilir mi?

onepointzero
Merhaba, babam bir süredir göğüs ağrısından şikayet ediyormuş. Bulgaristan'dayken bir gece ansızın yemekten yarım saat sonra göğsünü tutar ve çok acı çeker halde apar topar acile yetiştirdik. O ağır acıyı çekerken ve ardından yaşananlar şunlardı;Ağrı çekerken sürekli esniyor,bitkin bir şekilde titri
Merhaba, babam bir süredir göğüs ağrısından şikayet ediyormuş. Bulgaristan'dayken bir gece ansızın yemekten yarım saat sonra göğsünü tutar ve çok acı çeker halde apar topar acile yetiştirdik.

O ağır acıyı çekerken ve ardından yaşananlar şunlardı;
Ağrı çekerken sürekli esniyor,bitkin bir şekilde titriyordu. Su verdiğimizde ağrısı biraz dinmiş ama geçmemişti. Ayrıca yüksek tansiyon hastası. Hastaneye varana kadar acısı yüksek oranda dinmişti. Ekg'si normaldi, fakat tansiyonu 19/10 gibiydi. Oradaki imkanlar biraz yetersizdi. Belinden bir iğne yaptılar. Ve bulgarca tansiyon haplarının yetersiz olabileceği ve bir kardiyoloğa görünmesi gerektiği söylendi. O gece işi gücü bırakıp istanbul'a geri götürdüm. Yol üstünde 1-2 saat içerisinde 4-5 kere idrara çıktı.

İstanbul'da bir devlet hastanesinde durumu özetledik. 2 kere ekg yapıldı ve normal olduğu söylendi. 2 kere farklı kan testi yapıldı crp'si ve potasyumu referans değerin çok az üstündeydi. Bunlar için de normal olduğu söylendi. Göğüs röntgeninde de bir şey olmadığı söylendi. Ve bir kaç saat müşahede altında tuttuktan sonra hiçbir şey yapmadan eve geri gönderdiler. Şimdi bir hafta sonraya zar zor bir kardiyoloji bölümünden randevu bulabildim.

Şimdi biraz ürktük açıkçası. Acaba o an kalp krizi ya da kalp spazmı mı geçirdi ve bu bir hafta içerisinde tekrarlama ihtimali olabilir mi? Buna neyin sebep olabileceği konusunda doktor bir yorum yapmadı.
0
onepointzero
(11.01.24)
Kalp krizi olsa bilirlerdi. Ani tansiyon yükselmesi olmuş. Olabilir. Tansiyonu düşürmek için idrar söktürücü vermişler. İdrara sık çıkması ondan.

Kardiyoloğa götürün tabi, içiniz rahat etsin de, yüksek tansiyonu kalp nedenli değilse, yani daha önceden konmuş bir kalp rahatsızlığı teşhisi yok ise, tansiyonu için bir dahiliye uzmanına görünmeniz iyi olur.

Maddi durumunuz iyiyse özelde bir kardiyoloğa götürebilir ve sanal anjiyo talep ederseniz kafanızda hiç soru işareti kalmaz.

Ama anlattıklarınızdan anladığım durumun kalp kriziyle alakası yok. (Hekim değilim)

Amcaya geçmiş olsun.
0
Mirket
(11.01.24)
babam defalarca kardiyolojiye gitti geldi. ne yaptilarsa hicbir sey cikmadi. holter, ekg vs.

bir gun bir kaydiyolog "efor testi" yaptirmasini istedi. efor testi dedigimiz sey, kisiyi bir kosu bandina cikararak ve gogusune de kablolar baglayarak kosarken kalp ritimlerinin kayda alinmasi.

bu basit islem sonucu 3 kalp damari tikali gorundu(efor testi sonrasi anjiyo yaptilar sanirim). salak midir nedirler? bu kadar kolaysa neden yillarca yaptirtmadilar bilmiyorum. daha onceleri kalp carpintisi vardi. sonra kalp krizi de gecirdigi oldu. stent lerle kurtadik simdilik.

kalp muhabbeti yapanlara git bir efor testine gir tavsiyesi vermeye basladim istemsizce.

edit: tobe hasa anjiyo kolay demek istemedim.
0
nobody
(11.01.24)
Annem yıllarca kardiyolojiye gitti. EKG kan testi vs bence hikaye. Kaç defa yaptırdı biseyin yok dediler. Sadece bir doktor ayrıca sanal anjiyo yapalım dedi 4 damarı tıkalı çıktı. Sanal anjiyoyu mutlaka yaptirin
0
dedeminhirkasi
(11.01.24)
Sahdamarlarinin da bir filmini alın. Esneme krizi bazen beyne az oksijen gitme belirtisi olabiliyor. İhmal etmeyin
0
alimcgraw
(11.01.24)
"ekg veya kan testi hikaye" derken biraz yavaş gelelim.

ekg veya kan testiyle damarların tıkalı olduğu anlaşılmaz. fakat o anda kalp krizi geçiriyor olduğu veya kısa süre önce geçirmiş olduğu anlaşılır. kriz geçirmiş bir kalp ekg'de de iz bırakır, acilde yapılan rutin bir kan testi olan troponin düzeyini de oldukça yükseltir. kalp krizi geçirilmiş olduğuna işaret eden farklı kan testleri de vardır. doktor değilim, detayını bilmiyorum. ama özellikle yakın zamanda geçirilmiş veya hala geçirilmekte olan kalp krizini acilde kan testi ve ekg ile kaçırmaları çok zordur.

damarı tıkalı mı, kalp krizi riski var mı, onlar bu teslerle anlaşılmaz, efor testi yapılır, orada da anlaşılmaz, şu damarın tıkalı denilemez. ancak riskli görülebilir, o zaman doktor anjiyo ister, damarın içine girip bakar. anjiyo da "kolaysa neden yapmadılar" denecek kadar kolay bir işlem değildir. kasık atardamarından kateterle girilir, aort damarından geçip kalbe kadar girilip damara içeriden kontrast madde sıkılır, bu arada da dışarıdan görüntülemeyle bakılır madde hangi damardan geçiyor, hangi damardan geçemiyor diye. ameliyat gibi bir işlem, binde bilmemkaç ölüm riski var, girmeden sorumluluğu kabul ediyorum diye kağıt imzalatıyorlar. bittikten sonra da atardamar pıhtılaşabilsin diye kasığında kum torbalarıyla epey bir süre baskı yapıyorsun. öyle akciğer röntgeni, ekg çektirir gibi zırt pırt yapılacak tıraş bir iş değil yani. kardiyolog gerçekten gerekli görürse ister.

yani ekg ve kan testlerine normal demişlerse kalp krizi geçirmemiştir. kardiyoloji muayenenizi ihmal etmeyin.
0
kibritsuyu
(11.01.24)
sayın #nobody ye goturun muayene icin. efor testini tavsiye ediyormus herkese. yetkili bi abiye benziyor.
0
roylemonia
(11.01.24)
kibritsuyu anjiyonun bilekten yapılanıda var o zaman kum torbası gerekmiyormuş sanal anjiyo dedikleride o başka yani o ilaçlı tomografinin kalp için yapılanı
0
Tina
(12.01.24)

Ankara-Kayseri arası dinlenme tesisi/kahvaltı önerisi?

29 mayis 1453 gunu hasta olan yeniceri
Merhaba, sabah erken vakitlerde arabayla Ankara'dan Kayseri'ye gideceğiz. Yolda nerede kahvaltı yapılır? Güzel bir mekan öneriniz var mıdır?
Merhaba, sabah erken vakitlerde arabayla Ankara'dan Kayseri'ye gideceğiz. Yolda nerede kahvaltı yapılır? Güzel bir mekan öneriniz var mıdır?
0
29 mayis 1453 gunu hasta olan yeniceri
(11.01.24)
(3)

Kredi kartı ekstre kesim günü yapılan alışveriş hangi dönemde gözükür?

ulukayin
Kredi kartımın ekstre kesim tarihi 12.01.24 bu gece 00.01 sonrası yani 12.01.24 tarihinde yaptığım alışveriş bu ay ki kesilecek ekstrede mi gösterilir yoksa diğer dönem ekstresinde mi?
Kredi kartımın ekstre kesim tarihi 12.01.24 bu gece 00.01 sonrası yani 12.01.24 tarihinde yaptığım alışveriş bu ay ki kesilecek ekstrede mi gösterilir yoksa diğer dönem ekstresinde mi?
0
ulukayin
(11.01.24)
12’sinde yaptığınız harcamalar bu döneme yansır, 13’ünde yaptıklarınız bir sonrakine.

ilave: jelly bear haklı, provizyon da önemli.
0
orient blue
(11.01.24)
12sinde yaparsan ve provizyondan 12sinde çıkarsa bu ayki ekstreye yansır
0
jelly bear
(11.01.24)
kart bankası ile pos bankası aynı ise büyük ihtimalle aynı gün provizyondan çıkar, ekstreye yansır. farklı bankalar ise bir sonraki ekstreye sarkar.

büyük bankaların kartını kullanıyorsanız garanti olması için bir sonraki günü bekleyin.
0
inheritance
(12.01.24)
(2)

Aralık ortasında maaş beklentisinin güncellenmemesi

condom kurşunu
Aralık ortasında isim belirtilmeden bir şirket için bir ik şirketiyle görüşmüştüm. Maaş olarak da asgarinin bu kadar yüksek opmayacağını düşünerrk daha az bir maaş beklentisi söylemiştim. Şu anki işimde rahatım bu yeni iş daha önce çalıştıgım sektörde bir şirket ama yoğun bir iş. Asgari ücret belli
Aralık ortasında isim belirtilmeden bir şirket için bir ik şirketiyle görüşmüştüm. Maaş olarak da asgarinin bu kadar yüksek opmayacağını düşünerrk daha az bir maaş beklentisi söylemiştim. Şu anki işimde rahatım bu yeni iş daha önce çalıştıgım sektörde bir şirket ama yoğun bir iş. Asgari ücret belli olduktan sonra yani 2 haftadır bu şirketle görüşmelerim başladı. Ama ne şirket ne de ik şirketi bana güncel maaş beklentmi sormadı. Bu normal mi haftaya bir görüşme daha yapacağım. Bana garip geldi herhalde o maaşı hala geçerli oldugunu düşünşyorlar ya da cok cok iyi maaş verdikleri için hallederiz hacı sen canını sıkma tarzında yaklaşımları mı var anlayamadım. Benim yönwtimim şu olacak gidebildiğim yere kadar görüşmelete gidip adamları kendime bağlayıp sonra teklife ulaşırsam ama ben bunu 2 ay önce söyledim benim güncel maaş beklentim şu demek. Doğru mu bür hareket midir bu acab?
0
condom kurşunu
(11.01.24)
Böyle bir yılda Aralık-Ocak geçişinde beklentinin güncellenmeyeceğini beklemek için İK'nın baya bir uyuşturucu almış olması gerekli.
En azından, beklentiniz değişti mi diye sorması gerekir.
Yerinde olsam onlardan soru gelene veya bir rakam duyana kadar görüşmelere devam etmek. Son aşamada, "ama siz şu istemiştiniz derlerse" Ocak'taki herkese yapılacak zam'dan faydalanacak şekilde söylemiştim/düşünmüştüm diyebilirsiniz.
Burada bir kandırmaca veya art niyet olduğunu düşünmüyorum. Zaten şu anda bu sorunun cevabını geçerliliği bir hafta bile değil. Biraz akıllı olan bir İKcı Aralık'taki değeri baz almaz.
Durup dururken konuyu açmanızı önermem, bu arada ben öyle demiştim ama şimdi böyle oldu diye. Gerek yok.
0
burfak
(12.01.24)
uygun bir dille ve zamanda söylerseniz iyi olur.
mesela görüşmenin başında ya yeni asgari ücret çok oldu diye söze girmek yerine.
görüşme sonunda sorunuz var mı kısmında özellikle ik kontağı varken malum yeni yıl geldi başta beklentimi belirtimtim ama.. gibi girebilirsiniz.
0
nuisance
(12.01.24)
(2)

Geçmek bilmeyen ishal, halsizlik, üşüme, bulantı

dedeminhirkasi
Merhaba, 1 aydan beri böyle bir durum var. Bir hafta iyiysem sonraki hafta yine aynı hastalık. Burun akıntısı ya da öksürük yok fakat başlıktaki durumlar var. Acile de poliklinige de gitmedim açıkçası. Bu şekilde gidip tedavi gören var mı? Ne kullanıyorsunuz ne iyi geliyor teşekkürler.
Merhaba, 1 aydan beri böyle bir durum var. Bir hafta iyiysem sonraki hafta yine aynı hastalık. Burun akıntısı ya da öksürük yok fakat başlıktaki durumlar var. Acile de poliklinige de gitmedim açıkçası. Bu şekilde gidip tedavi gören var mı? Ne kullanıyorsunuz ne iyi geliyor teşekkürler.
0
dedeminhirkasi
(11.01.24)
Muhtemelen vücutta enfeksiyon var. Bence bir doktora görünmelisin antibiyotik vs. kullanmadan geçmeyecek bir şey olabilir çünkü kendini yeniliyor demişsin.

Bol sıvı be probiyotik almayı ihmal etme devamlı ishal oluyorsan bağırsak floran baya zor durumda demektir.
0
hiçmiyok
(11.01.24)
basit bir kan testiyle crp değerinize baktırınız. Sağlık ocağı bile yapar yüksekse bir antibiyotik kullanımı şart. geçmiş olsun.
0
Kediyi üzdün
(12.01.24)
(1)

Taksim'de dans edilecek mekan

sekizdokuzon
Girişte fahiş fiyatlar talep etmeyen ve bu akşam için müşteri kitlesi çok uçuk olmayan?Çok teşekkür ederim.
Girişte fahiş fiyatlar talep etmeyen ve bu akşam için müşteri kitlesi çok uçuk olmayan?


Çok teşekkür ederim.
0
sekizdokuzon
(11.01.24)
45lik
Eskici bar
0
mor oje
(11.01.24)
(4)

En saglikli seker

duyurukullanıcısı
tamam seker kotu ama iclerinde en iyisi hangisi? Bitter mi? Kuru meyve mi?
tamam seker kotu ama iclerinde en iyisi hangisi? Bitter mi? Kuru meyve mi?
0
duyurukullanıcısı
(11.01.24)
Bitter çikolata %80 mi vardı en çoğu. En iyisi o.
Meyvede fruktoz var. Bitter daha iyi
0
Mirket
(11.01.24)
www.nhs.uk

"Sugar found naturally in milk, fruit and vegetables does not count as free sugars."

Meyve, sebze içerisinde bulunan şeker ile katılmış şeker aynı şekilde kabul edilmiyor.
Kendi cikarimlarinizi yapabilirsiniz ama bu kabul edilen bir gerçek. Bu şekilde meyveninki en sağlıklısı denilebilir.
0
logisticsmanager
(11.01.24)
şekerin hepsi aynıdır. iyi şeker kötü şeker yok. hepsinin vücuda verdiği etki aynı.
yukarıdaki örnekte free sugar kavramı yazılmış. free sugar da sonuçta şeker ve etkisi farklı değil.
ancak şeker kötü bir şey diye sebze meyve yemekten veya süt içmekten vazgeçemeyiz. dolayısıyla illa ki vücudumuza şeker girecek.
bu şekeri vücudumuza almaya değer mi ona bakmak lazım
meyve sebzeden gelen şeker (çok fazla olmamak kaydıyla) elbette alınabilir.
bitter çikolatadaki şeker ise bana göre çok gereksiz. bitter çikolata besin değeri olmayan bir abur cubur. dolayısıyla yenmese daha iyi olur.
ayrıca sadece şekeri kesmek yetmez. lifli gıdalar tüketmeliyiz. yoksa pek anlamı yok.
0
abelardo
(11.01.24)
Meyvenin şekeri, normal toz şekerden daha sağlıklı sayılmaz aslında aynı miktarda tükettiğinizde.
Meyve şekeri dışındaki şekerleri kalori açığı olarak kullanabiliriz, yani açsanız ve kaloriye ihtiyacınız varsa vücut enerji olarak kullanır. ama meyve şekeri direk yağ olarak depolanır. Kalori açığınız olsa bile kullanmazsınız vs.

Size kuru meyvenin sağlıklı sayılabileceğini düşündüren ne oldu?

Fruktoz şurubu, mısır şurubu dediğimiz şeylerde zaten meyve şekeri olduğu için normal pancar şekerinden daha zararlı.

Ama ekstra pancar şekerini tüketeceğiniz diğer ürünler paketli ürünler olacak, işlenmiş paketleri ürünlerin şeker dışında başka zararları da olacak.
Meyvedeki tek sorun ise fruktoz. Yani daha kötü bir şeker içeriyor. Lif dışında bir faydası yok, enerji olarak kullanılamıyor ama paketli değil, ekstra kimyasal içermiyor vs.
Onun kar zararını siz kendiniz hesaplayın. Ama kuru meyve nedir ya. Normal meyve yiyin yiyecekseniz de. Gidip şeker bombası kuru meyveyi tüketmeyin.
0
zimbirik
(12.01.24)
(3)

Yağ ve kas oranı ölçümü yapan yer

kumandanim
İstanbul Beşiktaş civarlarında yağ ve kas ölçümü yapan yerler biliyor musunuz?
İstanbul Beşiktaş civarlarında yağ ve kas ölçümü yapan yerler biliyor musunuz?
0
kumandanim
(11.01.24)
Şu sayfada yağ oranının nasıl hesaplanacağı anlatılıyor.
O makinelerden çok daha sağlıklı sonuç verir.

www.agirsaglam.com

O makinelerle ölçümün doğru olabilmesi için en az iki saat hiçbir şey yememiş, içmemiş, terlememiş, efor sarfetmemiş, duş almamış, son 24 saat alkol almamış olmanız gerekiyor. Öyleyken bile birkaç gün üstüste aynı saatte ölçüm yaparsanız sağlıklı sonuca ulaşıyorsunuz.
0
Mirket
(11.01.24)
sağlıklı beslenme merkezi adı altında herballife veya bireysel ufak studyolar var genelinde basit bu cihazlardan bulunuyor, eğer hiç bulamazsam bir diyetisyende ölçüm yaptırabilirsin.

bunun için trendyolda tartılar var yağ kas gözteren en son 250 tl gibi bişeydi
+mirket
0
eja
(11.01.24)
Xiaomi tartı, diyetisyene gittiğim dönemde diyetisten verilerine yakın ölçüm veriyordu. Yağ oranım %1 oynuyordu. Tabii bölgesel veri vermiyor, onun için diyetisyenlerin kullandığı lazım.
0
jazzabel
(12.01.24)
(2)

Cihazdaki online videoyu TV'ye yansıtmak [chromecast]

biseysorcaktim
Telefonumda ya da bilgisayarımda izlediğim online filmlerde, sağ altta, başka cihazlara chromecast yapabileceğim bir buton çıkıyordu.ona basınca, aynı ağda bulunan mibox'ta o filmi açabiliyordum.bir süredir o buton kayboldu. ne telefonumdan ne de bilgisayarımdan cast yapamıyorum. o buton çıksa bile
Telefonumda ya da bilgisayarımda izlediğim online filmlerde, sağ altta, başka cihazlara chromecast yapabileceğim bir buton çıkıyordu.

ona basınca, aynı ağda bulunan mibox'ta o filmi açabiliyordum.

bir süredir o buton kayboldu. ne telefonumdan ne de bilgisayarımdan cast yapamıyorum. o buton çıksa bile asla mibox'a bağlanmıyor.

neden olduğu hakkında fikir sahibi olan var mı?
0
biseysorcaktim
(11.01.24)
Ağın kendisini (router’ı) ve mi box dahil tüm cihazları resetleyip deneyin bakalım.
0
orient blue
(11.01.24)
1) aynı kaynaktan mı deniyorsunuz? bazı video kaynaklarında o buton olmayabiliyor. Yani mesela Netflix'te ve Youtube'da da mı kayboldu?

2) cihazlar aynı network'e mi bağlı? Yeni bazı modemlerde 2 farklı wireless kanalı olabiliyor biri 2.4 ghz diğeri 5 ghz. bunun normalde sorun olmaması lazım ama yine de ilgili cihazları aynı tip network'e bağlayıp bir denenebilir.

3) başka bir olası sebep, modemlerde AP isolation ya da client isolation diye bir seçenek oluyor. Eğer aktif hale getirilirse ağdaki cihazlar birbirini görmüyor. Normalde bu seçenek aktif değil ama yanlışlıkla sizin modemde bir şekilde açıldıysa belki sebebi bu olabilir.

4) mi box'a yazılım güncellemesi vs. geldiyse onu yapmak yararlı olabilir.
0
king lizard
(11.01.24)
(4)

Şu beyaz köpükten nereden bulabilirim? Ne diye aratmam lazım?

hayirsiz
https://i.imgur.com/l7Bs0pO.pnghttps://i.imgur.com/rKVgx0f.pngŞimdiden teşekkür ederim.
i.imgur.com

i.imgur.com

Şimdiden teşekkür ederim.
0
hayirsiz
(11.01.24)
Köpük hani?
0
Mirket
(11.01.24)
Kalemler de beyaz ya. Otomatik tamamlama, kalemi köpük olarak mı yazdı acaba dedim.
0
Mirket
(11.01.24)
@Mirket, alt kısma bakınca daha net belli oluyor, bir fotoğraf daha yükledim.

i.imgur.com
0
🌸hayirsiz
(11.01.24)
Kalemlerin konduğu beyaz köpüğü kastediyorsan PVC köpük levha olarak arat. Ama öyle oluklu şekil falan fabrikasyon üretim gerektirir. Levha olarak lazımsa internetten bulabilirsin. Daha başka bir versiyonu strafor olarak geçer. Onları da yapı marketlerde levha halinde bulabilirsin.
0
Mirket
(11.01.24)
(1)

özdilek avm otopark ucreti ne kadar?

duyurukullanıcısı
Tum gece birakirsam ne kadar oderim?
Tum gece birakirsam ne kadar oderim?
0
duyurukullanıcısı
(11.01.24)
gece izin vermiyorlar diye biliyorum. 3 saatten sonra 70 tl.
0
brkylmz
(12.01.24)
(2)

Affetme Günü

rock n roll
Selam, bugün dünya affetme günüymüş. Sizin affedemediğiniz birileri, ya da sizi affedemeyenler varsa bu duyuruda haykırın.
Selam, bugün dünya affetme günüymüş. Sizin affedemediğiniz birileri, ya da sizi affedemeyenler varsa bu duyuruda haykırın.
0
rock n roll
(11.01.24)
Sorunlu, sopayla öğrencileri döven lkokul öğretmenim (kadın) ve mobbing uygulamada arşa ulaşmış bir anabilim dalı başkanı(kadın).
0
pro9it9is9
(11.01.24)
niye affedeyim kin tutarım ben
0
freebird5406_2
(11.01.24)
(1)

Milli emlakta yayınlanan ihaleler

Coyote
Nasıl oluyor? Hiç bu şekilde bir arsa alan ya da ihaleye katılan var mı?
Nasıl oluyor? Hiç bu şekilde bir arsa alan ya da ihaleye katılan var mı?
0
Coyote
(11.01.24)
arkadaşım zeytinlik almıştı. ihaleye online giriyorsunuz, vakıfbank hesabınızdaki bakiyeye ihale teminatı olarak otomatik bloke koyuyor, ihale sizde kalırsa üstünü belli bir sürede ödemeniz gerekiyor falan, hiç kimseyle muhatap olmadan otomatik bitiriyorsunuz işi anladığım kadarıyla.
0
orient blue
(11.01.24)
(5)

Ortak hesap ödemek için app?

ananiyimioguz
Böyle bir şey yapılmıştı sanki değil mi adı neydi?Ya tam hesap ödeme sırasında ya da bir kişi hesabı ödedi diyelim,Whatsapptan arkadaşlarına bölüp tutarı bir link atıyor.1000tl ödendi diyelim 5 kişi, 200tl düşüyor ya.Herkes o like tıklayınca 200tl o kişinin hesabına gidiyor.Bu uygulama üstünden de o
Böyle bir şey yapılmıştı sanki değil mi adı neydi?

Ya tam hesap ödeme sırasında ya da bir kişi hesabı ödedi diyelim,

Whatsapptan arkadaşlarına bölüp tutarı bir link atıyor.

1000tl ödendi diyelim 5 kişi, 200tl düşüyor ya.

Herkes o like tıklayınca 200tl o kişinin hesabına gidiyor.

Bu uygulama üstünden de olabilir, veya linke tıklayınca banka uygulamasındaki eft ekranı açılabilir.

Yöntemler değişebilir ama bu tarz çözümler neler bilen varsa yazabilir mi?
0
ananiyimioguz
(11.01.24)
inheritance
(11.01.24)
hmm mesela.. ama bunda herkesin paparali olmasi gerekiyor sanirim segil mi?
0
🌸ananiyimioguz
(11.01.24)
Splitwise vardı.
0
hububrad
(11.01.24)
tosla'nın harca bölüşü vardı.
0
bcdhms
(11.01.24)
10-15 sene once bile vardi boyle appler, international grubumuz icin Billpin diye bir app kullaniyorduk, simdi mevta olmus o sanirim, split group bills, expenses falan diye aratabilirsiniz app store'larda
0
freedonia
(11.01.24)
(4)

9 Yaş Çocuk Yüzücü Gözlüğü Tavsiye

chivasarchers
Merhaba, 9 yaş çocuk için yarışlarda kapalı havuzda kullanacağı buğu yapmayan su kaçırmayan gözlük tavsiyesi verebilecek olan var mı?
Merhaba, 9 yaş çocuk için yarışlarda kapalı havuzda kullanacağı buğu yapmayan su kaçırmayan gözlük tavsiyesi verebilecek olan var mı?
0
chivasarchers
(11.01.24)
decathlonda satılan nabaji gözlüklerin çocuk versiyonu da var, hem de rahat

buğu yapmama denen şey camın iç kısmına çekilen ince bir film, zamanla bu zayıflıyor, iç cama ne kadar az parmakla vs dokunulursa bu özellik daha uzun iş görür

zaten sonradan buğu önleyici olarak camın iç kısmına diş macunu, tükürük yaymak gibi pratik çözümler var :)
youtu.be
0
freebird5406_2
(11.01.24)
Decathlon +1 ucuz diye kaygilanmayin bayagi iyi
0
ala09
(11.01.24)
decathlon ++

buğu yaptığında şundan kullanırsınız: www.decathlon.com.tr
0
inheritance
(11.01.24)
Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
0
🌸chivasarchers
(11.01.24)
(3)

Netspeed vermediği hizmetin parasını istiyor

dizicolleague
Netspeed geçtiğimiz ay yarım yamalak çalıştı. Twitter'da da herkes şikayetçi zaten. Türknet'e geçtim ve rahatladım. 35 mbit Netspeed'e hız testi yaptığımda 10 mbit görünüyordu ve ekran görüntüsü almıştım. Bu ay fatura kesmişler vermeyeceğim. Nasıl olsa internetimi de kesemez artık. Ödeyip şikayetçi
Netspeed geçtiğimiz ay yarım yamalak çalıştı. Twitter'da da herkes şikayetçi zaten. Türknet'e geçtim ve rahatladım. 35 mbit Netspeed'e hız testi yaptığımda 10 mbit görünüyordu ve ekran görüntüsü almıştım.

Bu ay fatura kesmişler vermeyeceğim. Nasıl olsa internetimi de kesemez artık. Ödeyip şikayetçi mi olayım yoksa hiç mi ödemeyeyim karasız kaldım. Varsa fikriniz alırım
0
dizicolleague
(11.01.24)
fatura geldikten sonra zor, benzeri bize turknet'te oldu, fatura gelmeden önce konuştuk, kullanamadığımız günleri ödemeyeceğiz dedik, ona göre az fatura gönderdiler.
0
malheiros
(11.01.24)
faturayı kesip gönderdilerse ödeyin bence. sonra faiz işletip faiziyle geri alırlar.

ödeyip tüketici heyetine başvurun.
0
brkylmz
(11.01.24)
200 tl için uğraşına değmez.
0
jelly bear
(11.01.24)

Kısa Film Adı

bugunhavacoksicak
Öncelikle herkese merhaba, Bir kaç gün önce sosyal medya da bir kısa film tanıtımı gördüm, ancak film ismini hatırlayamıyorum. Filmde bir katile, idam cezası yerine, kurbanın ailesi tamam diyene kadar uzuvlarının sırayla kesilmesi cezası veriliyor. Filmin, Youtube dan izlenebileceği söyleniyordu.
Öncelikle herkese merhaba,
Bir kaç gün önce sosyal medya da bir kısa film tanıtımı gördüm, ancak film ismini hatırlayamıyorum. Filmde bir katile, idam cezası yerine, kurbanın ailesi tamam diyene kadar uzuvlarının sırayla kesilmesi cezası veriliyor. Filmin, Youtube dan izlenebileceği söyleniyordu. İsmini bilen var mı?
0
bugunhavacoksicak
(11.01.24)
(1)

icardi iğnesi

kibritsuyu
hani icardi sakatmış, iğneyle çıkıp oynuyormuş. hep duyuyoruz ya sakat sporcuya iğneyi vuruyorlar, çıkıp oynuyor.nasıl iğneymiş bu, nedir adı sanı? benim bel ağrım için doktorun verdiği dikloron ve muscoril kokteyli değil herhalde di mi?
hani icardi sakatmış, iğneyle çıkıp oynuyormuş. hep duyuyoruz ya sakat sporcuya iğneyi vuruyorlar, çıkıp oynuyor.

nasıl iğneymiş bu, nedir adı sanı? benim bel ağrım için doktorun verdiği dikloron ve muscoril kokteyli değil herhalde di mi?
0
kibritsuyu
(11.01.24)
Kortizon içerikli bir iğnedir sanırım. Hem ağrı şişlik hissini azaltır, hem de enerji verir.
0
PhoenixRising
(11.01.24)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.