Giriş
(1)

İlçe kırımlı Türkiye haritası?

john valdetine
Merhaba,Aşağıdaki linkteki gibi svg, javascript vb. teknolojilerle oluşturulmuş ilçe kırılımlı svg Türkiye haritası var mıdır? Eğer yoksa, nasıl oluşturulacağı konusunda nerden başlayabiliriz?link: https://www.google.com.tr/search?q=t%C3%BCrkiye+haritas%C4%B1+svg&rlz=1C1GGRV_enTR793TR793&oq=t%C3%BCr
Merhaba,

Aşağıdaki linkteki gibi svg, javascript vb. teknolojilerle oluşturulmuş ilçe kırılımlı svg Türkiye haritası var mıdır? Eğer yoksa, nasıl oluşturulacağı konusunda nerden başlayabiliriz?

link: www.google.com.tr

teşekkürler,

not: duyuru üyesi olmayanlar için email [email protected]
0
john valdetine
(08.10.18)
mail attım
0
kronik
(08.10.18)
(3)

Payoneer'ı en masrafsız şekilde nasıl kullanabilirim?

zigon
Selamlar,Fiverr.com üzerinden yeni yeni iş yapmaya başladım, malum paypal yasak olduğundan geriye sadece payoneer kalıyor seçenek olarak. Payoneer'dan para çekmek için 2 yol var; banka transferi ve banka kartı. Kart ücreti, çekim ücreti, aylık ücret cart curt derken baya para kesecek gibi. En masraf
Selamlar,

Fiverr.com üzerinden yeni yeni iş yapmaya başladım, malum paypal yasak olduğundan geriye sadece payoneer kalıyor seçenek olarak. Payoneer'dan para çekmek için 2 yol var; banka transferi ve banka kartı. Kart ücreti, çekim ücreti, aylık ücret cart curt derken baya para kesecek gibi. En masrafsız yöntem nedir, kullananların tecrübelerinden faydalanmak isterim
0
zigon
(07.10.18)
banka transferinde çok çekmiyor. parayı çekmeye çalış, son aşamada söylüyor kaç para göndereceğini. oradan bakabilirsin komisyon ne kadar alıyor diye.
0
kamile necaset
(07.10.18)
@kamile necaset. araya bir soru sıkıştırayım ben de. payoneer gelen ödemeleri otomatik hesaba aktarmıyor değil mi? biz istediğimiz bir zaman withdraw yapabiliyoruz?

not: sadece hesap tanımlı. kart yok.
0
dantealighieri
(08.10.18)
ben direk harcamada kullanıyorum. en az kayıp galiba orada oluyor.
0
babilbaligi
(08.10.18)
(2)

AWS abuse uyarısı hk.

tchuck
arkadaşlar amazondan bugün şöyle bir mail geldi;has been implicated in activity that resembles a Denial of Service attack against remote hosts; please review the information provided below about the activity.tam olarak ne yapmak gerekyior bu durumda?
arkadaşlar amazondan bugün şöyle bir mail geldi;

has been implicated in activity that resembles a Denial of Service attack against remote hosts; please review the information provided below about the activity.


tam olarak ne yapmak gerekyior bu durumda?
0
tchuck
(07.10.18)
AWS kullanmıyorsan hesabın heklenmis olabilir, hemen hesaba girip instance leri kes ve supporta basvurup ağla.

AWS kullanıyorsan yine supporta bağlan neymis ne degilmis ogren.

Başıma gelen heklenme sonrası 3000 usd lik borçla karsı karsıya kalmıştım.

Kolaylıklar dilerim.
0
binder dandet
(07.10.18)
şöyle bir detay var;

* Log Extract:
<<<
We observed machines under your control participating in a DDoS attack
targeting Google IPs.

The attack was a UDP amplification attack. In this attack, a UDP-based
service is abused to attack others, wasting your bandwidth and computing
resources. For more information about this style of attack, see
www.us-cert.gov

The participating IPs under your control are listed below, along with
the port number abused, the start and stop times in UTC, and the
approximate amount of data sent during that time.

+-----------------+------+------------------+------------------+--------+
| Amplifier | Port | First Seen (UTC) | Last Seen (UTC) | Mbytes |
+-----------------+------+------------------+------------------+--------+

[ipadresim] 111 2018-09-25 17:31 2018-09-25 18:21 677
>>>
0
🌸tchuck
(07.10.18)
(6)

Bilgisayarın sorunu ne

kablelvuku
https://eksiup.com/c4ca47853561Titriyor da titriyor
eksiup.com

Titriyor da titriyor
0
kablelvuku
(07.10.18)
Bizim laptopta da oldu böyle şeyler. Sonrasında tamamen kırmızı oluyordu. Servise yolladık lcd panel değişti.
0
curukturpkokusu
(07.10.18)
ekran kartında da sıkıntı olabilir. monitörü başka pcle test et.
0
bir sevgi faresi jamal
(07.10.18)
laptop mu o?
1-lcd panel bozulmus olabilir
2- baglanti kablolari temazsizlik yapiyor olabilir
3- ekran karti arizali olabilir.

harici bir monitore tak eger orada goruntu saglamsa 3 elenmis olur. ekrani oynatirken goruntu duzelip bozuluyorsa 2 demektir. yok goruntu hep boyleyse lcp panel bozulmus demektir degismesi lazim.
0
crucio
(07.10.18)
panel hatasında oluyor bu görüntü hiçbir şekilde sabitlenmiyorsa darbe ihtimali çok yüksek. monitör yeni ise kronik bir şey olma ihtimali de var.
0
a darkness coming
(07.10.18)
vga temassızlıgı genelde renk kayması yapar, sorun panelde gibi duruyor hiç düşürdün mü pcyi, ya da açarken mandal takılıp çatırdadı mı ?
0
alwayschargeneverbend
(07.10.18)
data kablosu hatası 50- 75 tl arası yaparlar.
0
illegalstar
(07.10.18)
(2)

Ps4 ve TV otomatik açılma

neymis
Sevgili romalılar ;Benim ps4'ü açınca tv'den hdmi değiştirmeden geçiş yapmıyor.arkadaşın ps4'ü taktık, kablolar benim kablolardı.ps4'ü açınca TV hdmi değiştirdi.Bende neden olmuyor acaba?
Sevgili romalılar ;
Benim ps4'ü açınca tv'den hdmi değiştirmeden geçiş yapmıyor.
arkadaşın ps4'ü taktık, kablolar benim kablolardı.
ps4'ü açınca TV hdmi değiştirdi.

Bende neden olmuyor acaba?
0
neymis
(07.10.18)
ps4'ün sistem ayarlarında cec ya da device link bir şey var, o'nu açmak lazım.
0
passion rules the game
(07.10.18)
hem ps4 ayarlarında hem de tv nin kendi ayarlarında hdmı cec (ps4 üzerinden hdmi aygıt kontrolü diye geçiyor.) özelliğinin açık olması gerekli. bir cihazda açık diğerinde açık değilken bu özellik çalışmaz.
www.youtube.com
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(07.10.18)
(5)

Canon netlik ayarı

a man alone
5d Mark iii makinede 28-135 mm lens takılı. Netlik ayarı en basitinden nasıl yapılabilir? Çekme tuşuna basılı tutuyorum netliyor ama bazen yapmıyor. Bende auto focus ta çekiyorum bazen. Ama manuel de neden öyle bir sorun var? Çekilen fotolara zoom yapıp baktığımda bazıları net değil.
5d Mark iii makinede 28-135 mm lens takılı.
Netlik ayarı en basitinden nasıl yapılabilir?
Çekme tuşuna basılı tutuyorum netliyor ama bazen yapmıyor. Bende auto focus ta çekiyorum bazen. Ama manuel de neden öyle bir sorun var? Çekilen fotolara zoom yapıp baktığımda bazıları net değil.
0
a man alone
(06.10.18)
zaten auto focus'ta çektiğinde yarım bastığında netler, manuele aldığında lens üzerindeki fokus halkasını kullanarak netlemen gerekiyor :/
0
yuto
(06.10.18)
Pardon haklısın ters yazmışım. İyi bilmiyorum zaten.
O halde tekrar sorayım af’de yarım bastığımda bazen netlemiyor. Sebebi ne olabilir?
0
🌸a man alone
(06.10.18)
İyi makina işte. Sana bırakıyor nereyi netleyeceğini. Sen dümdüz telefondaki gibi çekmek istiyorsan çok noktalı af seçeneğine getir ayarını. Onun dışında hiç bi yer net değilse enstantane hızın düşük olabilir. 1/200 Den düşükse hareket bulanıklığı olabilir mesela. Ne uzun konu aslında
0
jeharfi
(06.10.18)
af noktalarına denk gelmiyodur, vizörden bakınca görürsün bi sürü nokta, onlar af noktaları.

bence en rahatı sadece ortadaki af noktasını aktif tutup netlenecek yere götürüp yarım basma yaptıktan sonra kadrajı ayarlamak.
0
yuto
(06.10.18)
1- Manuelde bibiip yapip netleme yapmiyorsa netleyemedin demektir. Manuel olarak tam netligi yakaldiginda yarim bastiginda da bibiip yapip cekime hazir olur. Odaklama yapmadigin icin olmuyor, tam odaklandiginda olur.

2- Isik yetersizse odaklamayi yapsan da yine netlemez.

3- Tamamen bana biraksin diyorsan lensteki MF yi de kapat, netleme yapip yappmamana bakmaksizin deklansore bastiiginda ceker. Normalde bunu kullanmazsin ozel olarak buna ihtiyac duyacagn bir fotograf konusu yoksa.
Normalde maksat netligi yakalayip cekmek cunku.

Sonuc olarak ya sen manulde netlemeyi yapamiyorsun ya da isik yetersiz. AF yi acip dene mesela, AF yakaldiktan sonra AFyi kapatip hic netlemeyle oynamadan ayni mesafeden ayni noktayi cekmeyi dene.
0
stavro
(06.10.18)
(1)

Whatsapp'da konum atarken çevrede beliren hazır konumlar hakkında...

spadæs
işletmemi bunlar arasına nasıl eklerim ? whatsapp hangi haritayı kullanıyor ? google maps'e kendimi ekledim. Webde arattım foursquare kullanılıyor yazıyor ancak oraya da ekledim yinede işletmem hazır olarak çıkmıyor. ne yapmalıyım ?teşekkürler.
işletmemi bunlar arasına nasıl eklerim ? whatsapp hangi haritayı kullanıyor ? google maps'e kendimi ekledim. Webde arattım foursquare kullanılıyor yazıyor ancak oraya da ekledim yinede işletmem hazır olarak çıkmıyor. ne yapmalıyım ?
teşekkürler.
0
spadæs
(06.10.18)
Google haritaları kullanıyor, ben zamanında sadece haritalara eklemiştim. Whatsapp için ekstra bir şey yapmadım, belki zamanla oluyordur?
0
John Bloor
(08.10.18)
(2)

17.3 Gaming Laptop'a Sırt Çantası Tavsiyesi

lubbullub
var mı şöyle rahat rahat mouse'u gaming kulaklığı ve laptopun kendisini rahat rahat koyabileceğimiz ve aynı zamanda da çok da hantal görüntüsü olmayan sırt çantası sizin kullandığınız. öyle 17" diye yazanların çoğu bendeki msi gaming serisi laptopa uygun değil olmuyor fazladan soğutma kanalları olup
var mı şöyle rahat rahat mouse'u gaming kulaklığı ve laptopun kendisini rahat rahat koyabileceğimiz ve aynı zamanda da çok da hantal görüntüsü olmayan sırt çantası sizin kullandığınız. öyle 17" diye yazanların çoğu bendeki msi gaming serisi laptopa uygun değil olmuyor fazladan soğutma kanalları olup kalın bir body tasarımına sahip olduğu için. tecrübede eden alan eden varsa tavsiyesi için çok memnun olurum.
0
lubbullub
(06.10.18)
Targus citygear
0
datnet
(06.10.18)
2 hafta önce aldım gayet memnunum şimdilik. ben teknosadan aldım mağazadan teslim alınca da indirim geldi. 211 lira civarı bişey ödedim.

www.hepsiburada.com
0
golgi aygıtı
(07.10.18)
(5)

Bu hosting paketi yeterli olur mu?

wheel
Merhaba, 50-100 sayfadan oluşacak, kar amacı gütmeyen basit bir web sitesi yapacağım. Aylık maksimum 1000 kişi ziyaret eder diye düşünüyorum. Ekteki ilk hosting paketi yeterli olur mu yoksa ikincisini mi alayım?
Merhaba, 50-100 sayfadan oluşacak, kar amacı gütmeyen basit bir web sitesi yapacağım. Aylık maksimum 1000 kişi ziyaret eder diye düşünüyorum. Ekteki ilk hosting paketi yeterli olur mu yoksa ikincisini mi alayım?
0
wheel
(06.10.18)
5gb aylık biraz az olabilir.

Limitsiz al kafan rahat olsun'dan yana kullanıyorum oyumu.
0
binder dandet
(06.10.18)
@binder dandet limitsiz olanı 150 tl :/ resimdeki ikinci paketi kullanayım o zaman.
0
🌸wheel
(06.10.18)
@wheel

15 iyi gibi.

not: buraya duyuru acıp hosting sor ucreti mukabili, mutlaka birinin sınırsız hostingi vardır, sana ayrı hesap acabilir
0
binder dandet
(06.10.18)
5 yeter. 15 çok fazla gelebilir. yetmezse artırırsınız zaten.
0
teknikekip
(06.10.18)
500mb yetiyosa 5gb da yeter, yetmezse yükseltirsin zaten +1
0
yuto
(06.10.18)
(2)

Ios 12'deki Ölçüm uygulaması objelerin uzunluğunu nasıl ölçüyor?

anahtarr
kamerayı kullanıyor ama nasıl belirliyor kaç cm olduğunu, teknik açıklaması nedir?
kamerayı kullanıyor ama nasıl belirliyor kaç cm olduğunu, teknik açıklaması nedir?
0
anahtarr
(06.10.18)
araştırmadım ama kendi kendime çıkardığım kaba sonuç şöyle;

açınca zaten önce senden etrafta kamerayı gezdirmeni istiyor ve etrafı tanıyor, kamera odaklaması işini bu sırada telefon hallediyor. kamera sayesinde odaklandığı nesnelerin uzaklıklarını yeterli doğrulukta ölçebiliyor. kalan kısımsa orta okul ve lisede gördüğümüz üçgende benzerlik hesabına kalıyor. tabi bu kaba hali. odaklanma sayesinde telefon nesneye olan uzaklığını bildikten sonra trigonometrik hesaplarla (sonuçta hangi açıyla vs durduğunu da biliyor sensörleri yardımıyla) gördüğü cismin boyutlarını hesaplayabilir.
0
washe
(06.10.18)
washe +1

10 sene önce falan MIT bi Matlab kodu geliştirmişti. fotoğraf yüklüyorsun, image processing ile perspektifi oluşturuyordu, neresi ev, neresi yol vs, sonra 3d bi output veriyordu. iphone measure da aynı mantığı izliyor. geometrik objelerle başlıyor. şeklini belirleyebildiği objelerin kenar çizgilerini bi perspektife oturtuyor. üç aksis arası açılar orijin hakkında bilgi veriyor. izometrik değil de perspektif olarak gördüğü objelerin axis arası açıları ile objenin uzaklığını belirliyor. belirlediği obje ile ölçüm yapılan nokta arasını ise trigonometri ile çözüyor. çünkü telefonu kaç derece eğdiğini ölçebiliyor.
0
sttc
(06.10.18)
(3)

Android Telefonlar arası sync

sanguine
Yeni telefon aldım, ama önceki telefondaki bilgileri bir türlü aktaramıyorum. Bir tek whatsapp ve contacts i becerebildim. Mesajlarım, arama geçmişi, wifi şifreleri vs. bunları yeni telefona aktaramıyorum. İkisi de android, app kullanmadan bunları nasıl eşleştirebilirim tamamen.
Yeni telefon aldım, ama önceki telefondaki bilgileri bir türlü aktaramıyorum. Bir tek whatsapp ve contacts i becerebildim. Mesajlarım, arama geçmişi, wifi şifreleri vs. bunları yeni telefona aktaramıyorum. İkisi de android, app kullanmadan bunları nasıl eşleştirebilirim tamamen.
0
sanguine
(05.10.18)
butun bunlarin default olarak kopyalanmasi lazim. ikisine de ayni Google hesabin ile mi giris yaptin? yeni telefona hesabini girdiginde eski telefondan datalari kopyalayayim mi diye sormasi lazimdi sormadi mi? Eski telefonda ayarlar->sistem-> yedekleme ayarlarini kontrol et. yedekleme aktif mi? dogru hesaba mi yedekliyor? en son ne zaman yedekleme yapilmis?
0
crucio
(05.10.18)
ikisinde de yedekleme açık, aynı gmail ile giriş yaptım. mesajlarım, arama geçmişi, wifi şifreleri bir türlü sync olmuyor. ikisi de googledrive a yedekliyor olarak görünüyor. acaba 3.parti appler mi gerekiyor?
0
🌸sanguine
(06.10.18)
hayir 3. parti uygulamaya gerek yok. her yil en az bir kere telefon degistiriyorum bir kere bile uygulama kullanmadim. istersen ekran goruntulerini ozelden yolla, yardimci olmaya calisayim
0
crucio
(06.10.18)
(5)

Spotify Mobil Ağda Çevrimdışı Gözükme Sorunu

duyurunun bug'ı
Spotify ve Vodafone'un Müzik Pass tarifesini kullanıyorum. Spotify'ın iOS uygulamasına Vodafone 4G hücresel veri açıkken bağlandığımda uygulama benim çevrimdışı olduğumu iddia ediyor fakat denetim merkezinden Wi-Fi'yı açtığımda ise sorun düzeliyor. (çevrimiçi moda giriyor) Daha önce aklıma gelen ve
Spotify ve Vodafone'un Müzik Pass tarifesini kullanıyorum. Spotify'ın iOS uygulamasına Vodafone 4G hücresel veri açıkken bağlandığımda uygulama benim çevrimdışı olduğumu iddia ediyor fakat denetim merkezinden Wi-Fi'yı açtığımda ise sorun düzeliyor. (çevrimiçi moda giriyor)

Daha önce aklıma gelen ve işe yaramayanlar:
* Uygulamayı silip yeniden yükledim
* Spotify'ın müzik kalitesini otomatik veya normal'e aldım. (Vodafone belki müzik kalitem çok yüksekte diye stream etmiyor ve bu yüzden çevrimdışı gözüküyorum diye aklıma geldi)
* Cihazın internet ayarlarını operatörden yeniden aldım.


edit: Çevrimiçi kullanma özelliği de açık.
0
duyurunun bug'ı
(05.10.18)
Telefonda şu uygulama mobil veri kullanmasın diye tikleyebiliyorsunuz. Bi kontrol edin.
0
kablelvuku
(05.10.18)
bütün izinler açık @kablelvuku
0
🌸duyurunun bug'ı
(05.10.18)
@kablelvuku onu da devalarca yaptım ama maalesef :(
0
🌸duyurunun bug'ı
(05.10.18)
Normal internet değil şu müzik pass ten ötürü çevrimiçi olamıyorsunuz gibi. Şu linkteki koşulları sağladınızdan emin olun derim.

www.google.se

Geçerli olduğu başka uygulamalar da varmış, onları da bir deneyin.
0
senolll
(06.10.18)
Bana da masaüstü uygulamada oluyor bazen. Çevrimdışı özelliği açıp kapatıyorum düzeliyor.

Olmadı Spotify ile ileştişime geç
0
ninotevtidze
(06.10.18)
(8)

Vw Tiguan, Mitsubishi Asx, Kia Sportage araclari arasindan hangisi alinir?

zecul
Merhabalar, max 70000tl, tercihen 65000tl bir butcemiz var. Suv tarzi bir arac almak istiyoruz cunku esimin eski araci freelanderdi, masrafindan bunaldik sattik simdi benim yarisi kullaniyoruz ama sorudaki 3 aractan biriyle degistirmek istiyoruz. senelik kullanimimiz ortalama 10bin max 15bin km.Sece
Merhabalar, max 70000tl, tercihen 65000tl bir butcemiz var. Suv tarzi bir arac almak istiyoruz cunku esimin eski araci freelanderdi, masrafindan bunaldik sattik simdi benim yarisi kullaniyoruz ama sorudaki 3 aractan biriyle degistirmek istiyoruz. senelik kullanimimiz ortalama 10bin max 15bin km.

Secenekler soyle,
Vw tiguan 1.4 tsi 2009 model 77bin km 66000 TLye twmiz bir tane bulduk ama 2011 model olursa bu da 70000TL civari
Mitsubishi Asx 1.6 mivec intense 2011 model 120binkm civari 64000 TL kmsi dusuk 60bin gibi olanlari 70000TL civari
Kia sportage 1.6 gdi 2011 model 118bin km 71000 TL

Simdi bunlarin alis fiyatlari arasinda cok fark yok, tiguan cok yakiyor ama performans ve cekis acisindan digerlerinden iyi gibi. Ve alicisi her zaman olacak gibi. mesela Asx hic yaygin bir arac degil turkiyede satmiyor bu yuzden bizi korkutuyor fakat kullanicilari da memnun. Sportage hakkinda pek bir fikrimiz yok teknolojik donanimi fazla yakiti tiguandan az ama guvenlik acisindan en iyisi tiguan sanirim.
Servis olanagi ve bakim ucreti de onemli.

Fikirleriniz neler sizce hangisi alinmali?
0
zecul
(05.10.18)
sportage hiç bakma bile bence. yakıt tüketiminden bıkarsın.

tiguan bilmiyorum ama vw sevmediğim için önermem.

asx bu üçü arasında en iyisi. yakıt ekonomisi olarak hepsini alaşağı eder. sorunsuz sıkıntısız taş gibi arabadır. yol tutuşu vs çok çok iyi. he ama bence bulabilirseniz 2013 ve üstü bakın. şu an o dolulukta bir araba zor bulunur.

asx satmıyor diye bir durumda yok. şişirme fiyat yazmayan herkes satmak istediği zaman hızlıca sattı asx ama tabi geri de aldı çoğu dayanamayıp.
0
biergarten
(05.10.18)
Evet donanim ve konfor acisindan sportage iyi fakat tork acisindan tiguan one cikiyor.
0
🌸zecul
(05.10.18)
@biergarten aslinda biz baya sempati duyduk asx e ama sozlukte gecen sene biri 56bine 2013 asx alinir mi diye entry girmis suan ayni ayardakileri 80bine satmaya calisiyorlar. Bir de artik asx turkiye satisi yok diyorlar o yuzden servis parca ve elden cikarma konusunda sikinti yaratabilir diye tereddutluyuz
0
🌸zecul
(05.10.18)
2009 sportage aldık 145 binde 3 hafta önce 60 bin liraya aldık, tamamen orjinal tüm bakımları serviste yapılmış. konfor açısından güzel. tek sorun direksiyonda müzik çaları kontrol edecek bi mekanizma yok. benim için bu sorun oldu biraz.

yakıt meselesine gelince her normal suv gibi yakıyor yani abartıldığı kadar yakmıyor. şehir içi ama bi tık daha fazla yakıyor orasına bi şey diyemem.

bunun yanında gayet rahat tavsiye ederim.
0
rahat ya
(05.10.18)
asx daha az yakıyor. sizin ucuza bulduğunuz tiguanlar 4motion yani 4çeker ve muhtemelen mauel vites. (asx de manuel) 4motion ssteminden dolayı tiguanın yakıtı yüksek. yüksek derken şehir içi 11-12 litre yakar.

asx kötü değil ama servis parça kolaylığı ve ikinci elde satış kolaylığı nedeniyle tiguanı tercih ederdim.
0
orpheus
(06.10.18)
tiguan konforlu araç ama yakıtı cidden üzer. 6 ay kullandım oradan biliyorum.
0
Tears of Devil
(06.10.18)
ASX hiç kullanmadım ancak Tigu ve Sportage kullandım. Sportage gerçekten inanılmaz yakan ve kalitesiz bir araç onu diyebilirim sadece. Tiguan çok daha mantıklı diye düşünüyorum. Arkadaşımda 2018 Sportage var benzinli, 9.5 - 10 litreden aşağı yaktığını hiç görmedim.
0
roket adam
(06.10.18)
2010 tiguani olan bir arkadasla gorustum sehirici 13ltden asagi dusmuyor servis masrafi cikardiginda da en az 1000tl den basliyor dedi. Tiguandan kesin vazgectik bu devirde 13lt mumkun degil. Olmazsa sedan arac bakariz artik.
Herkese cok tesekkurler.
0
🌸zecul
(06.10.18)
(2)

İnternetin bağlanamaması ve elektrik sorunu?

Wolfware
merhabalaryaklaşık 10 gündür turknet tarafından bana internet bağlanmaya çalışılıyor. daha ekipler kurulum yapar yapmaz çağrı açtılar ve arıza kaydı bırakıldı. altyapıyla alakalı sorun varmış ve telekomla görüşülüyormuş. (altyapı sorgulamada 35 mbps kullanabilirsiniz denmişti) telekom yetkililerin g
merhabalar

yaklaşık 10 gündür turknet tarafından bana internet bağlanmaya çalışılıyor. daha ekipler kurulum yapar yapmaz çağrı açtılar ve arıza kaydı bırakıldı. altyapıyla alakalı sorun varmış ve telekomla görüşülüyormuş. (altyapı sorgulamada 35 mbps kullanabilirsiniz denmişti) telekom yetkililerin gelip etiket yapıştırma işlemi yapması gerekiyormuş ne olduğunu bilmiyorum. Bu aşama 10 güne yakın devam etti ve bugün arayıp ilginç bir şekilde binadaki ankastredeki evime olan elektrik bağlantısının bozuk olduğunu ve bir elektrikçi tarafından tamir edilmesi gerektiğini söylediler. İşin ilginci turknete abone olmadan önce superonline kullanıyordum ve bağlantımda bir sıkıntı yoktu. (bunların bağlantısı daha güçlü bir altyapı gerektiriyor sanırım fakat elektrikle ne ilgisi var çözemedim) yarın elektrikçi çağıracağım.

Benim merak ettiğim benzer süreçleri yaşayan kimse var mı? acaba bu adamlar benim altyapımın 35 mbps yi desteklemediğini görüp işi yokuşa mı srüyorlar ne dersiniz?
0
Wolfware
(05.10.18)
Daha önce adsl kullanıyorsan, şimdi sadece sağlayıcı değiştiyse kutudan arıza olmaz. Tabi gelip kurcalamadılarsa.

Sorun şu olabilir ki başıma geldi, önceki internet hızınız düşüktür ve modeminiz bunu alıyordur. Yeni hız yüksektir eski modem alamıyordur, modem değiştirmeniz gerekebilir.

Modem model numaranızı söyleyin bakalım netten.

En kötü sağlayıcıya "ankastre kutudaki bana gelen hattımı teslim edin ben gerisini hallederim" diyin, daireden kutuya gelen kablo bağlı değilse tespit edip bağlanır.
0
John Bloor
(06.10.18)
bana vdsl modem aldırdılar. eski hızım düşüktü evet. zaten hızımız yükselsin diye uğraşıyoruz ama benim tahminim bizim binada altyapı yok. turknette müşteri kazanayım diye altyapınız var dedi ama şimdi 10 gündür işin içinden çıkamıyor. elektrik arızası var diyor ama ne alaka anlamadım benim daha önce kullandığım bağlantım vardı.
0
🌸Wolfware
(06.10.18)
(4)

Airpods

basubadelmevt
Apple airpods; smsng note 8 ile sorunsuz kullanılır mı? Samsung'un Gear iconunu beğenmedim.
Apple airpods; smsng note 8 ile sorunsuz kullanılır mı? Samsung'un Gear iconunu beğenmedim.
0
basubadelmevt
(05.10.18)
İzlemedim ama mümkün sanırım: www.youtube.com
(google dostunuzdur yoldaşınızdır)

[EDİT: yeni cevap yazıp kalabalık etmek istemedim, alttaki ateşe cevap vereyim: "kullananlardan tavsiye" istiyorsanız sorunuzda bunu belirtmeniz epey faydalı olabilir. sdshasd]
0
gonion
(05.10.18)
@gonion

Kullananlardan tavsiye istiyoruz burda.Sitenin amacı bu.
0
🌸basubadelmevt
(05.10.18)
Kullanan biriyim tam yazacaktım ki cevabını gördüm. Öküzlük yapma amacını anlamadım ama adabı muaşeretten habersiz köylü kurnazlarını sevmiyorum
0
KaraSakall
(05.10.18)
@Kara

Ne öküzlüğü yapmışım acaba?Bugün günlerden ne diye sormadık herhalde.
0
🌸basubadelmevt
(05.10.18)
(6)

Uzaktan kontrol için program önerisi

kvlknctk
Team viewer dışında öneri almak istiyorum. Yaklaşık 60 bilgisayarin bütün dosyalarına ve masaüstü görüntüsüne ulasmam lazım. Bunu fiyat performans olarak seçmem gerekiyor. Logmein cok pahalı. Radmin vardi bir ara ama ne oldu bilmiyorum.
Team viewer dışında öneri almak istiyorum. Yaklaşık 60 bilgisayarin bütün dosyalarına ve masaüstü görüntüsüne ulasmam lazım. Bunu fiyat performans olarak seçmem gerekiyor. Logmein cok pahalı. Radmin vardi bir ara ama ne oldu bilmiyorum.
0
kvlknctk
(05.10.18)
Ammy
0
kablelvuku
(05.10.18)
rdp yapsanız belki ucuz yollu kotarırsınız?
0
qobel
(05.10.18)
Webex cisco’nun. Onu önerebilirim. Ama 60 makine sizin domaininizde ise hepsine rdp veya skype yapılabilir.
0
the real brad pitt
(05.10.18)
Alpemix, 100 makina ya kadar 350 lira mı neydi.
servis olarak kurunca bütün makinalara bağlanır.
0
neymis
(05.10.18)
çare anydesk
0
baknedicem
(05.10.18)
(bkz: tightvnc)
0
ukde
(05.10.18)
(1)

excel - takip eden 5. pztsi

superb
ilgili tarihten sonra gelen 5. pazartesi'iyi nasıl bulurum
ilgili tarihten sonra gelen 5. pazartesi'iyi nasıl bulurum
0
superb
(05.10.18)
A1'e tarihi girdik diyelim. 5. pazartesiyi göstermek istediğimiz hücreye şu formülü atınca olur sanırım.

=A1+(7-HAFTANINGÜNÜ(A1;2)+29)
0
benibenim
(05.10.18)
(6)

excel veri getirme

goddar
bağlantıda verdiğim excel dosyasında bir şey yapmak istiyorum.-Water yazan hücrenin sağındaki hücrede yes ve no olarak iki seçenek açılacak.-açılan seçeneklerden:yes i seçersem -> factors sayfasındaki A sütunundanno yu seçersem -> factors sayfasındaki F sütunundan sayıları getirecek.-Nc, Nq ve Na is
bağlantıda verdiğim excel dosyasında bir şey yapmak istiyorum.

-Water yazan hücrenin sağındaki hücrede yes ve no olarak iki seçenek açılacak.

-açılan seçeneklerden:
yes i seçersem -> factors sayfasındaki A sütunundan
no yu seçersem -> factors sayfasındaki F sütunundan sayıları getirecek.

-Nc, Nq ve Na ise otomatik olarak seçilen sayıya göre factors sayfasından gelecek.


bunu nasıl yapabilirim?


dosya indirme: we.tl
0
goddar
(05.10.18)
şöyle; we.tl
0
veritaslibertas
(05.10.18)
we.tl

buradan indirebilirsiniz
0
nihayet
(05.10.18)
formülleri göremiyorum, acaba nasıl yaptınız kısaca anlatır mısınız? elimdekine uygulamak istiyorum. bir de elimdeki dosyada temelsekli ne göre katsayıları c3, d3'e getirmesini istiyorum ancak yanlış getiriyor ya da getirmiyor. bunu nasıl düzeltirim? we.tl
0
🌸goddar
(05.10.18)
formüller c5 c6 c7 hücrelerinde, üstüne gelince görebilirsiniz. bir inceleyin anlamazsanız yardımcı olmaya çalışayım.
bir de son yazdığınızı anlayamadım, ne yapmak istiyorsunuz tam, temelşekline göre katsayıları getirmekten kasıt nedir?
0
veritaslibertas
(05.10.18)
temel şeklini daire seçtiğim zaman k1=1.20 ve k2=0.40 olacak şekilde ayarlamak istiyorum
0
🌸goddar
(05.10.18)
we.tl

DÜŞEYARA formülünde en sona 0 koymayı unutma :)
0
nihayet
(07.10.18)
(7)

max 2500 tl telefon önerisi ve nerden telefon almalı?

semaforo de medianoche
2500'e pek çıkmayıp 2000 bandında olursa çok daha iyi olur. duyuruda aradım biraz bu konuda soruları ama tatmin edici cevaplar bulamadım bi de ben deneyeyim şansımı. bi de nerden almak aramak daha iyi olur sizce gittigidiyor, sahibinden vs gibi siteler mi yoksa vatan, mediamarkt gibi mağazalar mı?no
2500'e pek çıkmayıp 2000 bandında olursa çok daha iyi olur. duyuruda aradım biraz bu konuda soruları ama tatmin edici cevaplar bulamadım bi de ben deneyeyim şansımı. bi de nerden almak aramak daha iyi olur sizce gittigidiyor, sahibinden vs gibi siteler mi yoksa vatan, mediamarkt gibi mağazalar mı?

not: 64 gb hafızaya hiç gerek yok 32 gb fazlasıyla yetiyor bana. onun dışında beklentilerim aşağı yukarı herkes gibi.
0
semaforo de medianoche
(05.10.18)
çokofon
0
isvicre rakisi
(05.10.18)
iphone 6 al.

fiziki veya sanal bir magazadan alabilirsin. vatan veya mediamartk tavsiyemdir.
0
Leonardo~Da~Vinci
(05.10.18)
Amazondan Xiaomi mi 5 plus aldım 1.700 e çok memnunum 64 gb hafıza 4 ram 8 çekirdek
0
KendineAteist
(05.10.18)
xiaomi a2 alırdım ben
0
alaimisema
(05.10.18)
huawei mate 10 lite o civardadır. bayağı güzel telefon çevremde iki kişiye aldırdım ikisi de çok memnun.
0
kraldan cok kralci
(05.10.18)
bende de xiaomi redmi note 5 var, 2 ay önce falan aldım 1750. benim için fişşek gibi telefon, 4000 mah tüm günü rahatlıkla çıkarıyor.
0
piremses
(05.10.18)
nokia 8'i 2150'ye alabilirsin.
0
bykush
(08.10.18)
(4)

site adını değiştirince yüklenen dosyaların durumu

tabudeviren
wordpress ile yaptığım internet sitemde yüklenmiş dosyalarım şu şekilde:www.eksiduyuru.com/wp-content/uploads/2018/10/.....pdf/jpg/docx gibi.• sitenin adını değiştirirsem bu linklerin mevcut haliyle çalışması için ne yapmam lazım?• sitenin tüm alanlarında geçen *eksiduyuru.com* (eski ad) olanları *t
wordpress ile yaptığım internet sitemde yüklenmiş dosyalarım şu şekilde:

www.eksiduyuru.com/wp-content/uploads/2018/10/.....pdf/jpg/docx gibi.

• sitenin adını değiştirirsem bu linklerin mevcut haliyle çalışması için ne yapmam lazım?

• sitenin tüm alanlarında geçen *eksiduyuru.com* (eski ad) olanları *tatliduyuru.com* (yeni ad) olarak değiştirebilir miyim? nasıl?
0
tabudeviren
(05.10.18)
database'de replace all yapmanız yazım.

phpmyadmin'den sql dosyasını indirin bir text editor ile tüm eksiduyuru.com'ları tatliduyuru.com olarak değiştirin.

Sonra tekrar phpmyadmin'e gidin mevcut database'i boşaltıp replace yapttığın dosyayı import edin.

Tüm bunları yapmadan önce sitenin yedeğini bir yerde tutun tabii.
0
amortisman
(05.10.18)
@amortisman'ın dediği şeyi yapan yapan eklentiler de var, change domain falan gibi aratırsan çıkacaktır.
0
yuto
(05.10.18)
Şurda bu işi yapan bir php script'i var.

(git: webcusp.com)
0
talasas
(05.10.18)
site isimleri aynı karakter uzunluğuna sahip olmalı arkadaşların dediklerini yapman için. serialize edip kaydediyor dataları wordpress.
0
nugre tias
(05.10.18)
(1)

sd kartın aniden kafayı yemesi

tabudeviren
total commander ile sd karttaki fotoğraf ve videoları bilgisayarı atarken, resimler bittikten sonra video aktarımı sırasında akış aniden durdu. sonra sd karttaki içerik yok oldu.sonuç: https://eksiup.com/dbce4f4fe429ne oldu buna aniden? virüs falan da yok.edit: format atıp kurtarma yapasım var ama v
total commander ile sd karttaki fotoğraf ve videoları bilgisayarı atarken, resimler bittikten sonra video aktarımı sırasında akış aniden durdu. sonra sd karttaki içerik yok oldu.

sonuç: eksiup.com

ne oldu buna aniden? virüs falan da yok.

edit: format atıp kurtarma yapasım var ama videolar sd kartta kurtarılamıyor diye biliyorum?
0
tabudeviren
(04.10.18)
dmde adlı programı deneyebilirsin.
0
hybrid427
(05.10.18)
(2)

Hoparlörden Müzik dinlerken Siri sesinizi duyuyor mu?

namandigurai
Şarkı dinlerken veya video izlerken Siri sesimi duymuyor. Sizde de böyle mi? Böyle bir ayar var mı diye baktım ama bulamadım. Derdimi şeyapabilirsiniz problem değil :)
Şarkı dinlerken veya video izlerken Siri sesimi duymuyor. Sizde de böyle mi? Böyle bir ayar var mı diye baktım ama bulamadım.

Derdimi şeyapabilirsiniz problem değil :)
0
namandigurai
(04.10.18)
No.
0
hana bi
(04.10.18)
Nope
0
Delay Fuze
(04.10.18)
(3)

Ağ Sorunu/Sınıf Programı Bağlantı Sorunu

reseoz
MerhabalarSınıfta öğrencilerin bilgisayarlarını görebileceğimiz bir programımız var. Bu başka kurumlarımızda sıkıntısız bir şekilde çalışıyor. Bulunduğum yerde ise sıkıntı mevcut. Şöyle ki;8 adet bilgisayar var. Atıyorum PC001...08'e kadar. Program 3 tanesini değişmeli görüyor. Yani atıyorum açtığım
Merhabalar

Sınıfta öğrencilerin bilgisayarlarını görebileceğimiz bir programımız var. Bu başka kurumlarımızda sıkıntısız bir şekilde çalışıyor. Bulunduğum yerde ise sıkıntı mevcut. Şöyle ki;

8 adet bilgisayar var. Atıyorum PC001...08'e kadar. Program 3 tanesini değişmeli görüyor. Yani atıyorum açtığımda PC002,03,05 ise bir daha ki yenilemede, 02, 04, 06 şeklinde oluyor. PC002 nedense hep sabit. Her yenilememde bunlar değişiyor.

Şimdi neleri incelediğimi aktarayım; Modem üzerinden rezerv ip olayını denedim. Mac adresleri ile ip rezervi aldım ve bilgisayarların ağ özelliklerinden de verdim. Dns olarak modemin ip'si olan 192.168.1.1'i verdim. Dhcp ayarlarını denedim olmadı. Modemi sıfırladım olmadı. Bu sistemin çalıştığı başka kurumun bilgisayarından imaj alıp test amaçlı bazı bilgisayarları sıfırladım olmadı. Ağ özelliklerinden paylaşımla alakalı izinleri verdim, ağda bulunmayı açtım olmadı. Dedim ya zaten görüyor ama 2-3 tanesini görüp her yenilemede değişiyor. Tamamen bir güvenlik kaynaklı engel söz konusu olması mantıksız geliyor zaten. Ağ özelliklerinde ip adresinin yanında atıyorum 192.168.1.16/24 yazıyor. /24 olayı ile alakalı olabilir mi? Bu benim bildiğim çok fazla bilgisayarın olduğu ve normal 255'e kadar olan ip'nin yetmeyeceği yerlerde devreye giren bir şey. Bununla alakalı olabilir mi diyeceğim ama benim bilgisayarın ip'sinde de /24 olayı var yani bende aynı bölgedeyim. Programı da silip tekrar kurdum sonuç değişmiyor. Adres satırında ip'den de bağlanamıyorum. Nereleri incelemem, kurcalamam gerekiyor? Şimdiden teşekkürler
0
reseoz
(04.10.18)
Modem'den dhcp kısmına girip dhcp aralıgını değiştirmeyi bir deneyin,

Birde leasetime vardır. bu bilgisayarın refresh edilme zamanıdır, leasetime ı asıyorsanız farklı ıp alabilir. leasetime'ı artırın.

Modem özelliklerini bilmedigimden dolayı bu kadar yardımcı olabiliyorum.
0
binder dandet
(04.10.18)
Akilima gelenler;
Pc’lerin hepsinin ip’leri farkli degil mi?
Imaj kurdugunuz pc, domainde mi?
Domaindeyse butun pc’lerde sysprep yapmaniz gerekir.
Butun pc lere programin kurulu oldugu server’dan ping atiliyor mu?
Program icin gerekli kullainici pc’lerde local sdmin vb olmasi gerekiyor olabilir mi?
0
lynda.com
(04.10.18)
Bilgisayarlar domainde değil. zaten Windows 10 sürümleri domaine bağlanmayı desteklemiyor sanırım. Home Single sürümü satın alınmış. Server yok ama benim bilgisayarın ip'sine ping alabiliyorum. Hepsi admin bilgisayarların zaten.
0
🌸reseoz
(05.10.18)
(3)

Whatsapp Durum Hk

grobet
Merhabalar, Whatsapp durumuna koyulan bir videoyu kaydedebilir miyiz? Uygulama mı yuklemek gerekir? Teşekkürler.
Merhabalar,
Whatsapp durumuna koyulan bir videoyu kaydedebilir miyiz? Uygulama mı yuklemek gerekir? Teşekkürler.
0
grobet
(04.10.18)
telefon iphonesa, ekran kayıt özelliği kullanılarak kaydedebilirsiniz.
0
karjalainen
(04.10.18)
android ise; depolama - whatsapp - media - (gizli dosyaları göster) .statues yolunu takip edip durum paylaşımlarına ulaşıp kaydedebilirsiniz.
0
g7mor
(04.10.18)
whatsapp web den idm yardımı ile indirebilirsiniz.
0
belkider
(04.10.18)
(1)

excel sorusu

isvicre rakisi
elimde belli bi datam var ve dataya bağlı olarak otomatik olarak hücrelerde conditional formatting yapılıyor. bu datayı alıp boyanmış olanları bir grafikte kullanmak istiyorum ve asıl soru şu hücrenin formattinginin yapıldığı renkte aylara bölünmüş olarak çizgi grafiği yapmak mümkün mü? formatlama d
elimde belli bi datam var ve dataya bağlı olarak otomatik olarak hücrelerde conditional formatting yapılıyor. bu datayı alıp boyanmış olanları bir grafikte kullanmak istiyorum ve asıl soru şu hücrenin formattinginin yapıldığı renkte aylara bölünmüş olarak çizgi grafiği yapmak mümkün mü? formatlama değiştikçe grafik de değişmeli tabii.
0
isvicre rakisi
(04.10.18)
altinci nesil caylak
(04.10.18)
(1)

amazon tr taksit olayı?

Sir Anthony Hopkins
linkini verdiğim ürünü kredi kartı ile almaya çalışıyorum ama ödeme sonunda taksit seçeneği çıkmıyor? sizde de öylemi?https://www.amazon.com.tr/gp/product/B01M6C9DPK/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A1UNQM1SR2CHM
linkini verdiğim ürünü kredi kartı ile almaya çalışıyorum ama ödeme sonunda taksit seçeneği çıkmıyor? sizde de öylemi?

www.amazon.com.tr
0
Sir Anthony Hopkins
(04.10.18)
bana 3 taksit çıktı.
0
giovanne
(04.10.18)
(8)

gmail hesabı alma hakkında

semenderr
benim adım soyadım üzerine mail hesabı almayı denedim google üzerinden, baktım hesap aismi alınamıyor. alamadığım hesaba mail attım, böyle bir hesap yok dedi, geri geldi mailim. şifremi unuttum diye yazdım google a böyle bir hesap yok dedi buradan da. yani hem hesap adı boşta, hem hesabı vermiyor. k
benim adım soyadım üzerine mail hesabı almayı denedim google üzerinden, baktım hesap aismi alınamıyor. alamadığım hesaba mail attım, böyle bir hesap yok dedi, geri geldi mailim. şifremi unuttum diye yazdım google a böyle bir hesap yok dedi buradan da. yani hem hesap adı boşta, hem hesabı vermiyor. konu hakkında bilgisi olan var mı ?
0
semenderr
(04.10.18)
genelde istediğinin türevlerini sunarlar onlardan birini seçmeni isterler. neden bilmiyorum taa hotmail zamanından beri böyle bu.

soruna cevap olmayacak ama cidden ilginc bir durum
0
binder dandet
(04.10.18)
can sıkıcı ama. hesap resmen boş ama alınamıyor.
0
🌸semenderr
(04.10.18)
arası noktalısı falan vardır karışır diye onu da vermiyor.
0
aslinda sana ne
(04.10.18)
Google hesabı olarak alınmış ama mail hesabı aktifleştirilmemiş olabilir mi? Saçmaladım mı?

Ayrıca sene olmuş 2018, isim soyisim ile mail bulabilmenizin imkanı yok. Zamanında alacaktınız, ya da geleceği düşünün bir büyüğünüz sizin adınıza alacaktı.
0
John Bloor
(04.10.18)
hesap adinda turkce karakter kullanmayi denemiyorsun degil mi? eger boyle bir durum yoksa, o hesap daha once acilmis ve kapatilmis. boyle bir durumda o hesabin tekrar acilmasi mumkun degil.

support.google.com
0
crucio
(04.10.18)
hayir almak istedigim sekil su, farzimahal, ademadam@gmail...
0
🌸semenderr
(04.10.18)
bana ad soyad kombinasyonları önerir miisniz peki. tıkandım. erkesin var benim mail adresim yok :(
0
🌸semenderr
(04.10.18)
Mahmut Demir olsun isim, mdemir, m_demir, mhmt_demir, mhmtdemir, mhmtdmr vs vs
0
crucio
(04.10.18)
(1)

Flash Bellek Farklı İsimlerde Klasör Açıyor, Yardım!

sessizligin ilk sesi
Merhabalar flash belleğe dosya aktarıp bilgisayardan çıkarıp tekrar bilgisayara taktığım zaman fotoğraftaki gibi klasörler oluşuyor ve klasöre tıkladığımda fotoğraftaki hatayı veriyor. Virüs taramasında herhangi bir şey çıkmıyor. bu hata neden kaynaklanıyor yardımcı olabilecek var mı, şimdiden teşek
Merhabalar flash belleğe dosya aktarıp bilgisayardan çıkarıp tekrar bilgisayara taktığım zaman fotoğraftaki gibi klasörler oluşuyor ve klasöre tıkladığımda fotoğraftaki hatayı veriyor. Virüs taramasında herhangi bir şey çıkmıyor. bu hata neden kaynaklanıyor yardımcı olabilecek var mı, şimdiden teşekkürler.

ekleme: defalarca da biçimlendirdim.
0
sessizligin ilk sesi
(04.10.18)
yaazılanlar okunmuyor. ancak virüstür o.
0
i dont know i dont care
(04.10.18)
(7)

Dizüstü bilgisayara format atamama

osuran imam
Bunun kurulum dosyaları (w10) içinde. Normalde ayarlara girip sıfırla dediğimde oluyordu. Ne olduysa lanet güncellemelerden birini yükledikten sonra oldu. Bilgisayar yavaşladı önce. Ben de format attım. Bu defa da DVD romda sorun çıktı, sürücüyü görmemeye başladı. Sürücüden arada cızlama sesleri gel
Bunun kurulum dosyaları (w10) içinde. Normalde ayarlara girip sıfırla dediğimde oluyordu. Ne olduysa lanet güncellemelerden birini yükledikten sonra oldu. Bilgisayar yavaşladı önce. Ben de format attım. Bu defa da DVD romda sorun çıktı, sürücüyü görmemeye başladı. Sürücüden arada cızlama sesleri geliyor, CD takınca dönüyor filan ama görmüyor. Bu sorun çıktıktan sonra format da atamaz oldu. Ne yapmalı buna?
0
osuran imam
(03.10.18)
USB diske at windowsu Rufus ile, oradan yukle.
0
stavro
(03.10.18)
Çok anlamıyorum bu aletlerden. Kurulum dosyalarını flaşa attım, orası tamam. Rufus ne oluyor?
0
🌸osuran imam
(03.10.18)
Flasa atmayla olmuyor, bootable olmasi icin Rufus denen programla yapman gerekiyor. Rufus indir, bu program windowsu flastan calisabilecek sekilde flasa kaydediyor iste. Sen kopyalarsan bootable olmaz, yani calismaz diyeyim.
0
stavro
(03.10.18)
Anladım. Deneyeyim onu, teşekkür ettim.
0
🌸osuran imam
(03.10.18)
windows 7 usb download tool diye google da arat. çıkan programı indir, microsoftun kendi yazılımıdır.
0
Tears of Devil
(03.10.18)
W7 indirip kursam olur mu ki? Yani lisans filan gerekmez mi?
0
🌸osuran imam
(04.10.18)
Belki de rom sağlamdır ama cd bozuktur, farklı bir cd ile deneyebilirsin. Ama en temizi bellekten yüklemek olur.
0
John Bloor
(04.10.18)
(1)

Freelancer taahhüt işleri

ensar
Freelancer, remote, upwork vs. tarzı sitelerden iş alanlar var ya! Bunlar komisyon karşılığı bazı işleri başkalarına devrediyor mu? Devretse iyi olmaz mı? Hem ilgili sitedeki repütasyonu artar hem de ek gelir sağlamış olurlar. Kooperatif misali, müteahhit misali..
Freelancer, remote, upwork vs. tarzı sitelerden iş alanlar var ya! Bunlar komisyon karşılığı bazı işleri başkalarına devrediyor mu? Devretse iyi olmaz mı? Hem ilgili sitedeki repütasyonu artar hem de ek gelir sağlamış olurlar. Kooperatif misali, müteahhit misali..
0
ensar
(03.10.18)
devretmesinler. freelance'in freelance'i olunca işin piyasası düşüyor, çakallar işveren, asıl freelancer'lar ucuz işçi oluyor. herkes kendi işini kendi yapsın.

çeviri piyasası mesela: freelancer'ım diyerek bir ton bürodan 10 liraya iş toplayıp 5-6 liraya çalıştıran adamlar var. "maaşlı çalıştırıyorum, iyi para vermiş bile oluyorum" diyor. halbuki böyle çakallar olmasa piyasa düşmeyecek, asıl çevirmenler birebir müşteriden iş alacaklar.

eminim diğer branşlarda da bunun benzerleri vardır.
0
lesmiserables
(03.10.18)
(1)

apple cihazlarinda mail not takvim ve todo için ne kullanacagiz?

mayeskuel
iphone ipad, mac kullanıyorum. bu konuya kafayi taktım ama bir türlü en iyi kombinasyonu bulamıyorum.outlook denedim ama icloud takvimi macde olmuyorgoogle takvim deniyorum onda da exchange is mailleri çalışmıyor apple maili kullanam dedim onda da lync konuşmalari oto kaydedilmiyorgoogle takvim dese
iphone ipad, mac kullanıyorum. bu konuya kafayi taktım ama bir türlü en iyi kombinasyonu bulamıyorum.

outlook denedim ama icloud takvimi macde olmuyor
google takvim deniyorum onda da exchange is mailleri çalışmıyor
apple maili kullanam dedim onda da lync konuşmalari oto kaydedilmiyor
google takvim desen macde uygulamasi yok
microsoft todo desen bug var

neyse durumum ok özel gene de ios ortamında en kusursuz kullandığınız uygulamalar neler acaba?
0
mayeskuel
(03.10.18)
hepsi için apple'ın kendi uygulamaları var zaten?
sadece gmail için o da sadece iphone'da inbox kullanıyorum.
0
neverlose
(03.10.18)
(1)

basit makro programı

semenderr
mouse sol tık ve enter yapacak kadar basit ve kullanımı kolay bir makro programı önerir misiniz. tık enter yapmaktan ciğerim soldu.
mouse sol tık ve enter yapacak kadar basit ve kullanımı kolay bir makro programı önerir misiniz. tık enter yapmaktan ciğerim soldu.
0
semenderr
(03.10.18)
autohotkey
0
diyanet takvimi
(03.10.18)
(2)

Metal Kontak Üretimi - Makinacılar ve Malzemeciler Yardım

kraldan cok kralci
Aşağıda resmi bulunan ürüne benzer bir fırça-kontak ürettirmemiz gerekiyor. Multi wire wiper olarak geçen bu ürünü türkiyede üretebilecek kimse var mıdır? Ürettirmek istediğimiz ürün hareketli bir yüzey üzerinde hareket edecek bu sebeple temas yüzeyi çok ince olacak. https://eksiup.com/07b8d22a9580
Aşağıda resmi bulunan ürüne benzer bir fırça-kontak ürettirmemiz gerekiyor. Multi wire wiper olarak geçen bu ürünü türkiyede üretebilecek kimse var mıdır?

Ürettirmek istediğimiz ürün hareketli bir yüzey üzerinde hareket edecek bu sebeple temas yüzeyi çok ince olacak.

eksiup.com
0
kraldan cok kralci
(03.10.18)
Binlerce adet özel üretim olacak dersen belki konya'da yapacak birisini bulabilirsin. Bunun yerine uzmanlığı bu olan yurtdışı kaynaklara yönelmen daha mantıklı olur. Misal dc motor üreticileri.
0
kimlanbu
(03.10.18)
daha önce buradan başka bir arkadaşa önermiştim hoşuna gitmişti. ben hiç kullanmadım ama denemeye değer. bu tip işlerinize teklif alabiliyorsunuz.

www.turkcadcam.net
0
tukenmez adam
(03.10.18)
(4)

İmar barışında ödeme

liberal
İmar barışında bütün daireler gidip hesaba bir kerede mi ödeme yapması lazım yoksa ben bağımsız olarak bana düşen parayı yatırabilir miyim?
İmar barışında bütün daireler gidip hesaba bir kerede mi ödeme yapması lazım yoksa ben bağımsız olarak bana düşen parayı yatırabilir miyim?
0
liberal
(03.10.18)
Yapının tamamında problem var ve bütün yapı imar barışından yararlanacaksa ödemenin tamamı tek seferde, tek bir bağımsız bölüm başvuracaksa tek başına (genelde ya giriş ya da çatı katı olur bu tek bağımsız)
0
John Bloor
(03.10.18)
John Bloor

en üst katın kaçak olduğunu düşünürsek ve başvuruyu bu katta oturmayan başka bir malik yaptıysa ödeme nasıl olacak?
0
loser blueser
(03.10.18)
En üst katı kaçak yapmış, biz de bütün bina olarak tapularımızı kat mülkiyetine alabilmek için önce imar barışından yararlanacagız. Şimdi bu kaçak olan yer en üst kat diye bizim ödeme yapmamamız yanlış olur.
loser blueser gibi bizim durum da.En üst kat kaçak yönetici parayı bana verin diyor ben başkasına para verme taraftarı değilim. Gidip ben bankaya direkt yatırmak istiyorum.
0
🌸liberal
(03.10.18)
"en üst katın kaçak olduğunu düşünürsek ve başvuruyu bu katta oturmayan başka bir malik yaptıysa ödeme nasıl olacak?"

En üst kat kaçaksa başka malik neden başvuru yapsın? Başka malikin de problemi varsa konu sadece en üst kat değildir.

"En üst katı kaçak yapmış, biz de bütün bina olarak tapularımızı kat mülkiyetine alabilmek için önce imar barışından yararlanacagız."

Siz de tapunuzu kat mülkiyetine çevirecekseniz demek ki binanın iskanı yok, bu halde en üst katın kaçak olup olmaması önemli değil.

Aslında uygulama burada tırtlıyor, bina olarak iskanı olmayan çok bölümlü yapılarda vatandaş mağdur olacak.

İlla ki "banane ya ben ödemem" diyen biri çıkacak, ya da "ben böyle mutluyum, istemiyom barış filan" diyen de olabilir. Ki hakkıdır bence de.

Başvuruyu ve ödemeyi daire bazında alsalar süper olur vatandaş için. Aslında bunu kesin düşünmüşlerdir ama "tek tek ne uğraşıcaz vatandaş kendi arasında birleşir ikna eder, ikna olmayanı da diğer malikler bölüşür" diye düşünmüşlerdir.
0
John Bloor
(03.10.18)
(2)

Yamulan iphoneın ekranı da kırıldı. Ekranı değiştirebilirler mi?

darkpictures
Yamulan iphoneın ekranı da kırıldı. Ekranı değiştirebilirler mi?
Yamulan iphoneın ekranı da kırıldı. Ekranı değiştirebilirler mi?
0
darkpictures
(03.10.18)
cerceve degisime uygunsa degistrirebilirler, orijinal ekran icin cok para istiyorlar
0
azeroth
(03.10.18)
apple benim yamulan fakat ekranda hiçbir sorun olmayan telefonumun pilini değiştirmedi. Değişim sırasında bir sorun olabileceğini o riski alamayacaklarını ilettiler. Büyük ihtimalle yapmayacaklardır. Ücreti karşılığında tamamen telefonu değiştirmeyi öneriyorlar.
0
kullanıcı adını aktif edemeyen insan
(03.10.18)
(4)

PDF koruma

cileklikusmuk
Merhaba,İki pdf dosyam var ve bunlar kopyalanamasın ve çıktı alınmasın olarak korumaya almak istiyorum. Full Adobe PDF programı yapıyor sanırım ama o da bende yok. Alternatif bir yok var mı?Teşekkürler.
Merhaba,
İki pdf dosyam var ve bunlar kopyalanamasın ve çıktı alınmasın olarak korumaya almak istiyorum. Full Adobe PDF programı yapıyor sanırım ama o da bende yok. Alternatif bir yok var mı?
Teşekkürler.
0
cileklikusmuk
(02.10.18)
nitro pdf
0
binder dandet
(02.10.18)
kasmayın bence. şununla açacaklar çünkü kilidi: pdf.io
0
katil usak
(02.10.18)
öyle bir şey yapmak mümkün değil. boşuna uğraşmayın.
0
babilbaligi
(03.10.18)
online olarak da kilit koyabileceğin siteler var ama bu sadece küfür yemene sebep olur. Çünkü kilidi açmak için de siteler var.

Gene de kilitlemek istersen :

www.pdf2go.com
0
kimlanbu
(03.10.18)
(14)

Android kullananlara bir sorum var

Bu ne ya?
Android telefon kullanıp da kastığını söyleyen var mı aramızda?Ben etrafımdaki hiç kimseden böyle bir cümle duymuyorum artık. Sizin Android telefonunuzun durumu ne?Galaxy S9 tabii kasmaz, ben en çok orta segment telefon kullananları merak ediyorum.
Android telefon kullanıp da kastığını söyleyen var mı aramızda?
Ben etrafımdaki hiç kimseden böyle bir cümle duymuyorum artık. Sizin Android telefonunuzun durumu ne?

Galaxy S9 tabii kasmaz, ben en çok orta segment telefon kullananları merak ediyorum.
0
Bu ne ya?
(02.10.18)
S5, baya bekliyorum mesela kamera açılsın diye
0
acetaminophen
(02.10.18)
Yedek olarak note 3'üm var, açılması ve kendine gelmesi 15 dakka falan sürüyor. Şarjda değilse 10 dakikada kapanıyor. Zaten bu yüzden telefonu değiştirdim.
0
noluyo yaa
(02.10.18)
çevremde kastığını söyleyenlerin teelfoonlarına bakıyorum ağzına kadar dolmuş telefonlar. 16 gb lık teelfona zibilyon tane uygulama yükleyip fotoğraf ile doldurmuş..
0
boyun posun devrilsin
(02.10.18)
Note3 kullanıyorum ve evet kasıyor. Hatta bu konuyla ilgili soru sormayı dusunuyordum. Telefonumda arka planda muzik çalarken galeriye girmek işkence gibi. Önce fotoğraflar açılmıyor sonra müzik duruyor.
0
Amaranta ursula
(02.10.18)
HTC one m9 var bende. Baya eski sayılır. Son sürüm android var. Günlük kullanımda hiiç kasmıyor. Bazı oyunlarda aptallaşıyor sadece.

Android çok iyi bir yazılım bence.
0
amortisman
(02.10.18)
S7 edge ve oneplus one var. S7 hiç sorunsuz, oneplus one hiç fena değil.
0
kisa
(02.10.18)
not 3 ve esbeşin kasması kadar doğal bi şey yok bence. ikisi de külüstür çünkü.
0
Delay Fuze
(02.10.18)
1.5 sene önce note 3'ten s7 edge'e geçtim. Note 3'ü babamla kardeşim kullaniyo o zamandan beri. Telefon onlarin eline geçmeden önce de baya iyiydi(3 sene kullandim artik yeni telefon istiyordum ama çok da sıkıntılı değildi batarya dışında), ama onlar kullanmaya başladığından beri öldü telefon. Benim s7 edge hala baya iyi. Bence olay tamamen kullanan kişiye bağlı. Telefonumda sirf kendi yüklediğim 50 uygulama vardir en az ona rağmen kasmiyor.
0
nundu
(02.10.18)
s3 neo var. yaklaşık 6-7 yıl öncesinin amiral gemisi samsung telefonu geçişlerde hafif bir yavaşlama var. bazı uygulamalarda çok büyük yavaşlama var. bunlarda oyun veya bu telefon üretildiğinde piyasada olmayan uygulamalar.
0
belkider
(02.10.18)
Note 4 kullanıyorum hiç kasma sorunu yaşamadım
0
gazozailacatmauzmani
(02.10.18)
Eski Sony c4 kasıyor, format atınca düzelir ama uğraşmıyorum yedek telefon yatıyor.

Z3 compact yine geçende sattım kasmıyor.

Nokia 7 plus var akıyor kasma falan yok.

Xz1 var yine kasma falan yok.

Günümüzde 16 gb yetersiz. 2 gb ram yetersiz. 64 gb 3+ gb ram kasmaz. Kasıyorsa telefon arka planda dünyaları çalıştırıyordur. Format atar halledersin.
0
bos gezenin bos ustasi
(03.10.18)
Xiaomi redmi note 3 pro kullanıyorum 2 sene önce 800 liraya aldım. Hala en ufak 1 sorun yok çok memnunum.
0
materyalist imam
(03.10.18)
ya mesela note 4 var kasıyor diyorlar, note 4'ün çıktığı yıl bakıyoruz hangi iphone çıkmış(hani kasmaz ya ondan) iphone 6, iphone 6 kasmayı bırak üşüdüğü zaman kapatan bir telefon kendini. oneplus falan var mesela stock android gibi çok ağır olmayan bir işletim sistemi ile geliyor, o da kasmıyor diyorlar mesela.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(03.10.18)
s6 var şimdinin güncel bol grafikli oyunlarında kasıyor onun dışında bir sıkıntısı yok. Galaxy e5 var bir de aynı yıl üretilmiş giriş seviyesi bir telefon. Oyun harici kullanımda akıyor.
0
reactionic
(03.10.18)
(4)

Monster bilgisayarın tamir için 380 tl istemesi?

Wolfware
Merhabalar.Geçen hafta bilgisayarımı açtığımda klavyenin bazı tuşlarının basmadığını fark ettim. Özellikle de asd harflerinin olduğu sırada basmayan tuşlar var. Tamir için kadköydeki mağazalarına bıraktım. 5 gün sonra beni aradılar ve klavyenin ömrünü tamamladığını ve değiştirilmesi gerektiğini, yen
Merhabalar.

Geçen hafta bilgisayarımı açtığımda klavyenin bazı tuşlarının basmadığını fark ettim. Özellikle de asd harflerinin olduğu sırada basmayan tuşlar var. Tamir için kadköydeki mağazalarına bıraktım. 5 gün sonra beni aradılar ve klavyenin ömrünü tamamladığını ve değiştirilmesi gerektiğini, yeni klavyeninde 60 dolar artı kdv ile 370 380 tl edeceğini söylediler. (Bilgisayar 2 senelik) 2 senelik bilgisayar için bu bilgisayar çok eski, temizlik vs.nin fayda etmeyeceğini söylediler. Bende siz önce bi temizleyin olmazsa klavyeyi değiştirmeyi düşünürüz dediğimde temizleriz ama çalışacağını sanmıyorum dediler.

Sizce haklılar mı? Klavye belli bi zamandan sonra işlevini mi yitiriyor? Yani.6 7 tuş basmıyor diye temizlik vs.de yapmadan klavyeyi 400 tl gibi rakama değiştirmek mi gerekiyor?
0
Wolfware
(02.10.18)
3 senedir monster kullanıyorum. Düzenli temizliğe götürüyorum falan hiç bir fiziksel sorun çıkmadı şimdiye kadar. Geçen aylarda anakartta bi sorun çıktı. Servise götürdüm 1 hafta falan sorunun kaynağını araştırdılar. Her neyse sonunda buldular sesle ilgili bi sorunmuş 70$ + kdv ile 502 tl ödedim.

Dolar üzerinden çalışmaları malesef fiyatları bu kadar uçuruyor.
0
new day new life
(02.10.18)
Yaklasik 7 sene oldu monster kullanmam, bu firmanin tipik ozelligi klavye sorunu benimde 1. Yılımda ctrl basmamaya basladi o zamandan beri surekli klavye sorununa algida secicilik yapıyorm cok sık cıkıyor karsima garanti kapsaminda oldugu halde 100 dolar istediler, keytweak diye bir program var basmayan tuşlara baska tuşlar atayabiliyorsun.

Ps. Monster gercekten cok bozdu
0
eja
(02.10.18)
klavye bozulmus olabilir. normal degil ama malzemesine gore degisir. fiyati cok yuksek. gg’de daha ucuz alip kendin degistirebilirsin.
0
helenart
(02.10.18)
benzer problem baska bilgisayarda basima geldi. 40 takla attim cozemedim. sanirim klavyede soguk lehim meydana gelebiliyor. klavyeyi degistirince duzelmisti. onlar da oyle yapacak muhtemelen.

yani evet olabiliyor boyle seyler.
0
icim urperiyor
(02.10.18)
(4)

Ddr2 ramli sistemde

jamiro
2x2=4GB 1066Mhz mi?3x2=6GB 800 mhz mi daha etkili ve güçlü olur?Windows 8.1 veya 10 kurmaya çalışacağım
2x2=4GB 1066Mhz mi?
3x2=6GB 800 mhz mi daha etkili ve güçlü olur?

Windows 8.1 veya 10 kurmaya çalışacağım
0
jamiro
(02.10.18)
çok ram olması daha iyi. zaten 800 ile 1066 arasında çok fark yok.
0
Neill
(02.10.18)
mümkünse en az ddr3 lü birsistem kur ddr2 mi kaldı yahu
0
KendineAteist
(02.10.18)
6 gb tercih edin.
0
mikro patlama
(02.10.18)
kendineateist kardeş, elimdeki donanımlara hayat vermek istiyorum belki, sıfırdan kuracak olsam ddr2 kurmam herhalde biraz geniş düşünün yahu
0
🌸jamiro
(02.10.18)
(7)

Fren balatası seçimi

onune3012
Selamlar,Az önce ikinci el aracımı yetkili servise götürerek 30.000km bakımını yaptırmak için teslim ettim. İlk muayenede ön balataların ömrünün dolduğunu değiştirilmesi gerektiğini söylediler, şu an araçta orjinal ilk balatalar duruyormuş. Adamlar bana iki seçenek sundular, yine orjinal balata takt
Selamlar,

Az önce ikinci el aracımı yetkili servise götürerek 30.000km bakımını yaptırmak için teslim ettim. İlk muayenede ön balataların ömrünün dolduğunu değiştirilmesi gerektiğini söylediler, şu an araçta orjinal ilk balatalar duruyormuş. Adamlar bana iki seçenek sundular, yine orjinal balata taktırırsam 650TL, fabrikanın ürettiği balatayı taktırırsam 130TL. Arada baya fiyat farkı var.. Kalite/Performans olarak sadece ucuz balatanın ses yapabileceğini belirttiler başka bir farkı yokmuş. Soru basit.. Hangi balatayı seçmeliyim?
0
onune3012
(02.10.18)
Asbest kullanimi yasaklandigindan beri fabrikanın ilk koydugu balata disinda koyulan tum balatalar ses yapar artik.

Kale vb. yerli marka balatalarin yabanci menseli balatalardan asahi kalir hicbir yani yok. Gonul rahatligiyla alabilirsiniz. Servislerin yok orijinal, yok fabrika uretimi demesine kanmayin.
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(02.10.18)
Balata sarf malzemesi. Araba japonsa Made in Japan bi balata değilse Çin malı olmayan en ucuz seçenek iyidir.
0
bos gezenin bos ustasi
(02.10.18)
Orjinal balatayı da zaten arabanın fabrikası üretmiyor, yine işi balata olan bir firma üretiyor.

Yerli ya da ithal farketmez, herhangi bir balatayı seçebilirsiniz.

Ama tavsiyem balata değişimini serviste değil de frencide yapman, çünkü ihtiyaç varsa disklere yüzeysel bir torna yapıp temizlenmesi gerekebilir.
0
John Bloor
(02.10.18)
bu fabrikanın ürettiği balatanın markası nedir acaba onu öğrenirsen daha rahat seçim yapılabilir. zaten orjinal balata da piyasadaki firmalardan birisine fason olarak üretilir sadece araç markası basılır. ben aracıma piyasada bilinen bir markanın balatalarını taktırdım gayet memnunum. yani hangi marka olursa olsun bir araştır eğer marka tavsiye ediliyorsa ona göre taktır.
0
kraldan cok kralci
(02.10.18)
john bloor'ın son cümlesini biraz açayım çünkü önemli: disk yüzeylerinin yanı hafif bombe yapabiliyor. frenci onu traşlatayım abi diyor 20 dakkada hallediyor. servis ise bu disklerin değişime ihtiyacı var, sonra başınıza bir şey gelirse sorumluluk almayız(başınıza bir şey gelmez) deyip durduk yere disk ücretini de alıyorlar (en ucuzu 700 lira civarından başlıyordu bir ara)
0
yemrem
(02.10.18)
Çok teşekkürler valla büyük aydınlanmalar yaşadım. Kocam daha çok yetkili servis yanlısı ama bundan sonra her sorunda koşa koşa yetkili servise gitmeyeceğim en azından onu öğrendim.
Orjinal ürünün markası Lancia fabrika ürününün ise Opar'dı. Fabrika ürününü taktırdım.
Yanıtlar için tekrar teşekkür ederim.
0
🌸onune3012
(02.10.18)
ortalama 30 40 bin arası değişir. markaya göre balata fiyatları değişiyor. yetkili servisler çok çıkarıyor. 130 değilde 200 300 tllik olanları varsa onu taktır.
0
mikahakkinen
(02.10.18)
(3)

Bozulan USB'nin içindeki bilgileri nasıl kurtarabilirim?

darkpictures
USB'yi bilgisayar okumuyor. İçindeki bilgileri nasıl kurtarabilirim ya da kim kurtarabilir? Nereye götürebilirim?
USB'yi bilgisayar okumuyor. İçindeki bilgileri nasıl kurtarabilirim ya da kim kurtarabilir? Nereye götürebilirim?
0
darkpictures
(02.10.18)
answers.microsoft.com

2. yol ile kurtaramadağım usb yok
0
kablelvuku
(02.10.18)
dosya kurtarma programları var.
"file recover" diye arat bi googleda
0
barankovan
(02.10.18)
usb derken usb flash bellek mi yoksa usb harici disk mi kastediyorsunuz?
ayrıca sorun dosya sistemi sorunu flash olsun, harici disk olsun www.easeus.com bu tarz veri kurtarma programları ile şansınızı deneyebilirsiniz. bu programın free versiyonu 2 gb a kadar veri kurtarmaya izin veriyor. fazlası için programı satın almalı veya malum crack.
yok eğer flash disk ve sorunda elektornik ise geçmiş olsun.
harici disk ise belki içindeki hdd yi çıkartıp bilgisayara sata ile bağlamanız yardımcı olabilir. bazen usb harici disklerdeki devreler sorun çıkartıyor. usb den yeterli gücü alamıyor falan bu yöntem işe yarar bu tarz bir sorun yaşıyorsa hddniz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(02.10.18)
(1)

Çizim & Galip Tekin

insomniac 299
Pek çok çizen birisisiyim, Galip Hoca'nin Bogazici Uni'deki ders notlarini/materyallerini edinmeyi istiyorum ama bir turlu olamıyor, yok mu bir yardim eli uzatacak olan? :/
Pek çok çizen birisisiyim, Galip Hoca'nin Bogazici Uni'deki ders notlarini/materyallerini edinmeyi istiyorum ama bir turlu olamıyor, yok mu bir yardim eli uzatacak olan? :/
0
insomniac 299
(02.10.18)
atölyesinde sayısız materyal vardı. okula gidip, eğerki materyaller halen oradaysa fotokopilerini isteyebilirsin. aklıma gelen tek şey bu ama pek ihtimal vermiyorum.
0
barankovan
(02.10.18)
(5)

ethernet kablosundan wireless ve kablolu internet

cilgin fantezilerin adami
selamlar,simdi benim bir kablonet fiber modemim var 100 megabit internetli. evde dogru duzgun cekmiyor bu meret. bu modemin oldugu yerden salona ethernet kablosu cektim. oradan bu interneti kablolu bir sekilde hem playstation'a, hem steam link'e hem nintendo switch'e baglayabilecegim bir sey ariyoru
selamlar,

simdi benim bir kablonet fiber modemim var 100 megabit internetli. evde dogru duzgun cekmiyor bu meret. bu modemin oldugu yerden salona ethernet kablosu cektim. oradan bu interneti kablolu bir sekilde hem playstation'a, hem steam link'e hem nintendo switch'e baglayabilecegim bir sey ariyorum. bi de wireless'a donusturebilirsem ayni zamanda tadindan yenmez. biraz arastirdim ama router access point hepsi birbirine girdi. ne yapmam lazim benim?
0
cilgin fantezilerin adami
(01.10.18)
powerline lazım sana.
0
sutlu nescafe
(01.10.18)
@acemi valla yok ama sirkette olabilir bi seyler. yarin bi bakayim ne var olmadi.
0
🌸cilgin fantezilerin adami
(01.10.18)
Bi access point alıyosun.
Arkasında 4 çıkışı olsun.
Ayrıca kablosuz dağıtımı (antenleri) olsun.

Bunun wan girişine gelen internet kablosunu sokuyosun.

Kalan 4 çıkıştan + kablosuz olarak internet alabilirsin.

Tabii kablosuz internet için sifre falan belirleyeceksin bastan ap'yi direkt bilgisayarina kablo ile bağlayıp.
0
işimdeyim gücümdeyim
(01.10.18)
Isimdeyin gücümdeyim +1
Sorun olursa yarın mesaj atabilirsin.
0
kisa
(02.10.18)
selam,
öncelikle çok basit olan ama wifi ye dönüştürme olanağı vermeyen yöntem olarak. bağlayacağınız cihaz sayısına göre bir swith / hub alabilirsiniz.
www.hepsiburada.com
şunun gibi. bunlar tamamen basit elektrik prizi mantığıyla çalışır. 1 porta modemden gelen kabloyu bağlarsınız. diğer portlara pc, konsol, tv vs. bağlarsınız. hiçbir ayar gerektirmeden bağladığınız cihazlar internete çıkar.

ikinci yöntem size wifi olanağı sunuyor fakat biraz temel network bilgisi gerektiriyor, çeşitli ayarları yapmak için.
bu yöntemde ihtiyacınız olan router yada eski kullanmadığınız wifisi olan bir adsl modem de olabilir. routerların 1. yöntemdeki switchlerden farklı çeşitli çalışma modelleri ve yönetimsel arayüzleri olması diye basitçe açıklanabilir.
ap access point modu (erişim noktası), bridge modu (köprüleme) vs.
eğer router veya eski modeminiz köprüleme modunu destekliyorsa işiniz daha da kolay. router ayar sayfasına girip çalışma modunu köprüleme olarak seçtikten sonra router ın wifi ayarlarını düzenledikten sonra balka bir ayar gerekmeden switch gibi kullanabilirsiniz.
diğer yöntem ap modu biraz daha fazla ayar gerektirir.
örnek olarak şu an modeminizin ip sinin 192.168.1.1 olduğunu varsayıyorum. bu durumda router ın ayar sayfasına girip lan ayarlarını evin içinde farklı bir ip grubu yaratmamak için (farklı ip grubu olması durumunda atıyorum modeme bağlı cihazlar ile routera bağlı cihazlar ev içinde birbirini göremez. yani ağ yazıcınız modeme bağlıyken, pc den router bağlanmanız durumunda çıktı alamazsınız gibi) router ip adresini 192.168.1.2 ağ maskesini 255.255.255.0 ağ geçidini de 192.168.1.1 olarak ayarladıktan sonra wifi adı wifi şifresi ayarlarını yapıp sorunsuzca kullanabilirsiniz.
biraz karışık anlatmış olabilirim. net olamadığım yerler varsa söyleyin daha anlaşılır anlatmaya çalışayım.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(02.10.18)
(5)

farenin sağ tuşu çalışmıyor

a man alone
forumlardaki yanıtlar çözmedi.laptop un kendisindeki sağ tuşu çalışıyor fakat sorun farede.2 gün önce aldığımda sorun yoktu.çözüm önerileriniz var mı?
forumlardaki yanıtlar çözmedi.

laptop un kendisindeki sağ tuşu çalışıyor fakat sorun farede.

2 gün önce aldığımda sorun yoktu.

çözüm önerileriniz var mı?
0
a man alone
(01.10.18)
yenisini al.
0
washe
(01.10.18)
daha yeni aldım. tonla para vermiştim.
0
🌸a man alone
(01.10.18)
e garantisi vardir o zaman.
0
acetaminophen
(01.10.18)
benim farenin pili zayıflayınca arada çalışmıyor sağ tuş. pilliyse bi değiştirip bakın derim.
0
senolll
(02.10.18)
Pilini sök tak, alıcısını sök tak, olmadı yazılımı filan varsa onu kurcala.
0
John Bloor
(02.10.18)
(4)

pcleri uzaktan kontrol etmeye yarayan siteme ne ad verilir?

emreorhan
merhaba,merak ettiğim bir şey var. özellikle bankalarda, devlet dairelerinde ve bayisi olan yerlerde bilgisayara uzaktan hızlı bir şekilde müdahale edebiliyorlar. yani kullandıkları programları otomatik olarak güncelliyorlar. böyle bir sistemin kurulmasına ne isim veriliyor?bu mimariye ne ad veriliy
merhaba,

merak ettiğim bir şey var. özellikle bankalarda, devlet dairelerinde ve bayisi olan yerlerde bilgisayara uzaktan hızlı bir şekilde müdahale edebiliyorlar. yani kullandıkları programları otomatik olarak güncelliyorlar. böyle bir sistemin kurulmasına ne isim veriliyor?

bu mimariye ne ad veriliyor?
0
emreorhan
(01.10.18)
(bkz: vnc)
(bkz: rdp)
(bkz: teamviewer)
0
mr.goodcat
(01.10.18)
sanallastirmada citrix diye bir firma var, dokumantasyonlari iyiydi. bakmani oneririm.

citrix'te imajlar var, istedigin gibi oynayabiliyorsun. bilgisayarlara ayni anda kurulumlar filan da yapilabiliyor.
0
fakyoras
(01.10.18)
yok arkadaşlar. yani şöyleki bir program geliştiriliyor. ana sunucudan tüm clientlara güncelleme gidiyor. kullanıcının bir şey yapmasına gerek kalmıyor. böyle bir sistemi merak ediyorum.
0
🌸emreorhan
(01.10.18)
aranan kan bulundu arkadaşlar. @fakyoras teşekkürler
0
🌸emreorhan
(01.10.18)
(3)

domain nereden alınır / nereye taşınır

ben yapmadim miki yapti
yıllardır godaddy'den domain ve hosting alıyordum, hosting'i kurtardım başka yere taşıdım ama domain'ler duruyor. malumunuz doların 6 olması sebebiyle maliyetler arttı, 1 domain 65₺ tutuyor1) var mı bunun daha uygun maliyetli bir yolu?2) yenileme için 10 gün kaldı, sanırım şu an taşıyamıyorum, taşıy
yıllardır godaddy'den domain ve hosting alıyordum, hosting'i kurtardım başka yere taşıdım ama domain'ler duruyor. malumunuz doların 6 olması sebebiyle maliyetler arttı, 1 domain 65₺ tutuyor

1) var mı bunun daha uygun maliyetli bir yolu?
2) yenileme için 10 gün kaldı, sanırım şu an taşıyamıyorum, taşıyabilmek için yenileme sonrası 90 gün geçmesi gerekiyordu değil mi? o zaman taşıyınca bir daha mı ödüyorum? nasıl oluyor o işler?
0
ben yapmadim miki yapti
(01.10.18)
benim domainler isimtescil'deydi ama sağda solda fetö metö dedikodusu dönünce nolur nolmaz diye godaddy'e aldım. Godaddy de sağlam pahalı ama yine en güven veren orası
0
silah taciri
(01.10.18)
Godaddy yaygın olsa da güvenilir sayılmaz. Yabancı firmalardan namecheap, yerli firmalardan turhost önerebilirim. Ayrıca IHS ve veridyen var ki, fiyatlar piyasaya göre birkaç dolar fazladır ama iyi hizmet alırsınız.

Evet domain transfer ederken yine ücret ödeyeceksiniz ama tescil bitiş süresi 1 yıl daha uzamış olacak, aslında bir kayıp yok yani.
0
d0RuK
(01.10.18)
Türk firmalardan alan adı almadım almayı da düşünmüyorum. Zaten ucuza geldiğini de sanmıyorum. Ben alan adlarımı süre bitimine e 4-5 ay kala transfer ediyorum. Transfer kampanyaları daha ucuza geliyor, her transferde 1 yıl da uzuyor. Yenileme ücretleri yüksek, nerede olursa olsun pahalıya geliyor.

www.domcomp.com

Burada uzantılara göre en uygun transfer ücreti olan firmaları görebilirsin. Güvenilirlik olarak hiçbirisinin diğerinden daha güvensiz olduğunu sanmıyorum.
0
Abdurrahman
(01.10.18)
(3)

xbox kardeşlik nedir ne değildir ?

mukon
bi arkadaşım xbox alacak ve kardeşlik yapmayı düşünüyoruz.bende live ve game pass var şuan.olduğu gibi hepsini paylaşabilirmiyiz ?
bi arkadaşım xbox alacak ve kardeşlik yapmayı düşünüyoruz.bende live ve game pass var şuan.olduğu gibi hepsini paylaşabilirmiyiz ?
0
mukon
(30.09.18)
ps'de var o kardeşlik xbox'ta yok

varmış, benim cahilliğimmiş
0
hosein
(01.10.18)
xboxta da var hocam kardeşlik. ben de bir arkadaşımla o şekilde kullanıyorum. gold ve ea acses gibi üyelikleri kardeşlerden birinin alması yeterli oluyor. oyunlarda aynı şekilde arkadaşım bir oyun satın alınca anında benim hesaba da yüklenmeye başlıyor. menüden aileye ekle diyip arkadaşının profilini girmen lazım.
hatta buldum şöyle yapılıyor:
altyaziverehber.blogspot.com
0
genc irisi
(01.10.18)
genc irisi +1
aynı ps teki gibi işliyor. şurada da nasıl yapılır güzelce açılanmış.
teknodestek.com.tr
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(01.10.18)
(5)

Logitech MK250 wireless mouse klavye

FT5
uzun süredir kullanıyorum.fakat mouse'un sağ tuşu gıcık vermeye başladı. basmıyor.başka bir wireless logitech mouse alsam aynı sistem üzerinden çalışır mı? set almadan mouse ile olayı çözebilir miyim?
uzun süredir kullanıyorum.
fakat mouse'un sağ tuşu gıcık vermeye başladı. basmıyor.
başka bir wireless logitech mouse alsam aynı sistem üzerinden çalışır mı? set almadan mouse ile olayı çözebilir miyim?
0
FT5
(30.09.18)
Unified alıcı varsa çalışır.
0
bos gezenin bos ustasi
(30.09.18)
benim de en uzun süre kullandığım set buydu ve sağ tıkı bozuldu. klavyeye de kahve dökülünce bir kenara attım.

bilgisayara kuracağın bir yazılımla logitech ürünlerini tek alıcıda çalıştırabilirsin. ama sanırım turuncu bir işaret olması lazım alıcının üstünde.

şu linkte detaylı bilgi var: support.logitech.com
0
jamiro
(30.09.18)
Bendeki ürünün Unifying olduğunu nerden anlayabilirim. USB stickte herhangi birşey yazmıyor. turuncu birşey de yok. zaten verdiğiniz linkten Unifying software'i kurmaya çalıştım ama stick'i çıkarıp takmama rağmen algılamadı. sanırım Unifying özellikli bir alıcı değil.
0
🌸FT5
(30.09.18)
zaten listedeki destek kısmında da yok mk250.

o alıcıyı şöyle edinmiştim bir kez: kız arkadaşımın logitech mouse'unun alıcısı kaybolduğu için logitech destek'e nerden temin edebilirim diye sormuştum. bana taa hollanda'dan a4 boyutunda kalın kartondan zarf gibi bir şey geldi. içinden de alıcı çıktı. üstelik ücretsiz.
0
jamiro
(30.09.18)
ben logitech cordless desktop s510 i.ytimg.com kullanıyordum yıllardır (unified öncesi modellerden), mouse'u bozuldu. onun yerine bir mouse alayım dedim, aynı alıcı s.ecrater.com ile çalışan lx6 optik mouse'u tse4.mm.bing.net buldum. adam da yıllardır elinde durduğu için 10 liraya verdi taş gibi malı.
0
gkhncnzdgn
(01.10.18)
(3)

xiaomi wifi repeater, usb adaptör ile kullanılır mı?

teritori
Telefonumdaki bir sorun sebebi ile sadece modemin olduğu odada telefonum wifi'ye bağlanıyor.aşağıdaki xiaomi repeater'ı bildiğimiz şarj adaptörü ile hatta ve hatta powerbank ile kullanabilir miyim?https://www.hepsiburada.com/xiaomi-wifi-2-sinyal-yukseltici-2-nesil-yakinlastirici-300-mbps-p-HBV00000A
Telefonumdaki bir sorun sebebi ile sadece modemin olduğu odada telefonum wifi'ye bağlanıyor.
aşağıdaki xiaomi repeater'ı bildiğimiz şarj adaptörü ile hatta ve hatta powerbank ile kullanabilir miyim?

www.hepsiburada.com
0
teritori
(30.09.18)
bende şarj adaptörü ile duvardaki prize bağlı. bazen apple adaptör bazen samsung bazen motorola fark etmiyor. hepsiyle çalışıyor. powerbank denemedim.
0
esmer
(30.09.18)
her iki sorun icin de evet
0
hjarteblod
(01.10.18)
şu da dursun burada.
www.youtube.com
0
🌸teritori
(01.10.18)
(2)

google.ceviri'nin enteresan çevirisi

melina
merhabalar,türkçe yazdığım bir makaleyi ingilizceye çevirirken google.ceviri'den yardım alıyorum. arada türkçe ingilizce- ingilizce türkçe çeviriler yaparken son kopyaladığım türkçe cümleyi türkçe-türkçe çevirmişim yanlışlıkla. ancak çeviri kısmında kopyaladığım cümlenin aynısının çıkmasını beklerke
merhabalar,
türkçe yazdığım bir makaleyi ingilizceye çevirirken google.ceviri'den yardım alıyorum. arada türkçe ingilizce- ingilizce türkçe çeviriler yaparken son kopyaladığım türkçe cümleyi türkçe-türkçe çevirmişim yanlışlıkla. ancak çeviri kısmında kopyaladığım cümlenin aynısının çıkmasını beklerken şöyle bir şeyle karşılaştım. yorumlarınızı merakla bekliyorum. şimdiden teşekkürler.

not: bilgisayarım inanılmaz yavaş, bazen açtığımda takılıyor ve zorla kapatıp yeniden açmam gerekebiliyor. virüs olduğundan şiddetle şüpheliyim. ama virüsler ne zamandır bu kadar fantastik bilemiyorum.

edit: link:
translate.google.com.tr

çevirmeye çalıştığım metin: Öyle ki yakın gelecekte nakit paranın yerinin dijital platformlarda kullanılan dijital paraların alacağını öngören araştırmacı ve bilim insanları mevcuttur.

çeviri: ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA KADAR YA DA YAZILIM YAZILIMIYLA ÖĞRENCİ YAZILIMIYLA İLGİNİZİ YAŞAYIN

çeviri türkçe - türkçe olduğunda bu çeviriyi alıyorum gizli modda da denememe rağmen
0
melina
(30.09.18)
Bir malfunction var evet. Sayfanın koduna girmeden bilinemez ama. reklam koydular desek olmaz.

ilginç cidden

ama suç sende, neden öğrenci yazılımıyla ilgini yaşamıyorsun?
0
binder dandet
(30.09.18)
türkçesi de yanlış zaten. "nakit paranın yerinin" değil "nakit paranın yerini".
0
diyanet takvimi
(30.09.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.