Giriş
(2)

mouse sapıttı

iddaaci
mouseun ortadaki dönen tekeri sayfaları aşağı yukarı götürmek yerine sayfayı büyütüp küçültmeye başladı. ayrıca bir sayfada linke tıklayınca her linkte yeni sekme açıyor. nasıl düzeltebilirim?
mouseun ortadaki dönen tekeri sayfaları aşağı yukarı götürmek yerine sayfayı büyütüp küçültmeye başladı. ayrıca bir sayfada linke tıklayınca her linkte yeni sekme açıyor. nasıl düzeltebilirim?
0
iddaaci
(30.09.18)
klavyende ctrl tuşu basılı kalmış.
0
washe
(30.09.18)
ctrl tuşun sapıtmış gibi. yeniden başlatmak falan.
0
celeron 300a
(30.09.18)
(2)

rakip siteler hakkında birkaç soru

winston
Merhabalar.kendi çapımda bir konu belirleyip bununla ilgili bir site kurdum. Amacım akmasa da damlar şeklinde adsense geliri elde etmek. Özgün içeriklerle geliştiriyorum sitemi. Aynı konuda yapılmış siteler de var. Bunların adresleri var ancak o sitelerin teknik olarak ne yaparak başarılı olduğunu a
Merhabalar.

kendi çapımda bir konu belirleyip bununla ilgili bir site kurdum. Amacım akmasa da damlar şeklinde adsense geliri elde etmek. Özgün içeriklerle geliştiriyorum sitemi. Aynı konuda yapılmış siteler de var. Bunların adresleri var ancak o sitelerin teknik olarak ne yaparak başarılı olduğunu analiz edeceğim bir site var mı? wordpress sistemi kullanılıyor hem bende hem de rakip sitede. Merak ettiğim şeyler de hani anahtar kelimeler seo optimizasyonları google rank falan vs vs
0
winston
(30.09.18)
Bu konuda en işe yarayacak araçlardan biri www.semrush.com

Backlink analizi için deneyebilirsiniz www.backlinkwatch.com

Ücretsiz araçlar belli bir noktaya kadar yardımcı olabiliyor, ücretli olarak aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz:

ahrefs.com
moz.com
majestic.com
0
d0RuK
(30.09.18)
www.similarweb.com

burada mynet yerine kendi siteni veya rakip siteyi yaz, ortalama bir fikir verir..
0
tabudeviren
(30.09.18)
(4)

1500 Lirayı Aşmayan Telefon

shotcrete
Selamlar. 1500 TL’yi aşmayan bir cep telefonu tavsiye edebilir misiniz? Orta yaşta biri kullanacak. Arayüzü sade ve rahat olsa güzel olur. Kamerası da vasatın üzerinde olsa fena olmaz.
Selamlar. 1500 TL’yi aşmayan bir cep telefonu tavsiye edebilir misiniz? Orta yaşta biri kullanacak. Arayüzü sade ve rahat olsa güzel olur. Kamerası da vasatın üzerinde olsa fena olmaz.
0
shotcrete
(30.09.18)
şu an elimdeki samsung j4, gayet guzel..
telekomdan kampanyali 1400 e aldim, pesin 1300 e de bulunur
0
alttaraf
(30.09.18)
xiaomi redmi 5 plus
0
blackmamba
(30.09.18)
ben de bu fiyat civarında bir telefon arıyorum şu seçeneklerim var:
xiaomi redmi 5 plus 64 gb,
asus zenfone 3 32 ve 64 gb,
asus zenfone 3 max 4 gb ramli modeli.

xiaomi çok sade bir arayüz sunuyor gönlüm ona kayıyor. ama asus kalitesini de es geçemiyorum.
0
golgi aygıtı
(30.09.18)
Delay Fuze
(30.09.18)
(3)

Ucuza yer kaplaması

kayipadam
35 40 metrekare bir ofisimiz var. Yerde mineflo kaplı halihazırda ama eskimiş ve kötü bir görünümü var. Tekrar bir şeyler kaplamak istiyoruz ama en uygun fiyatla nasıl halledebiliriz?
35 40 metrekare bir ofisimiz var. Yerde mineflo kaplı halihazırda ama eskimiş ve kötü bir görünümü var. Tekrar bir şeyler kaplamak istiyoruz ama en uygun fiyatla nasıl halledebiliriz?
0
kayipadam
(29.09.18)
laminant parke en uygunlardan biri olur.
0
tukenmez adam
(29.09.18)
18m2 odayı 2. sınıf defolu laminantla 400 liraya kapladım daha bu ay.
0
Tears of Devil
(30.09.18)
parke evet, çıkma dahi alınabilir, çok temiz ve kaliteliler var. metrekare en fazla 15 tl ye malzeme işi çözülür.
0
ensar
(30.09.18)
(2)

bilgisayarım açılmıyor

organik kimya alpr
bilgisayarımı açınca karşıma şu yazı geldi ''a disk read error occurred'' ve esc+ctrl+alt+delete yapın diye talimat var. ve ben yapmama rapmen açılmıyor. sorum şu bilgisayarım açılmaz mı? ya da nasıl açabiliriz? kurtararısak bile içindeki fotoğraflara vs dosyalara zarar verir mi?
bilgisayarımı açınca karşıma şu yazı geldi ''a disk read error occurred'' ve esc+ctrl+alt+delete yapın diye talimat var. ve ben yapmama rapmen açılmıyor. sorum şu bilgisayarım açılmaz mı? ya da nasıl açabiliriz? kurtararısak bile içindeki fotoğraflara vs dosyalara zarar verir mi?
0
organik kimya alpr
(29.09.18)
diskte kafa sıkışması olmuş olabilir. internetten araştırınca çözülebiliyor bazı disklerde. sesinden de anlaşılıyor bu problemin olup olmadığı.
0
tukenmez adam
(29.09.18)
evet bilgisayardan garip garip selser geliyor. baktım şimdi netten teşekkür ettim. peki bir sıkışma falandan ötürü değilse sorun, format atmak mı gerekiyor?
0
🌸organik kimya alpr
(29.09.18)
(1)

google search sayfanın yarısını kullanıyor

kamile necaset
sayfanın sol tarafını kullanıyor. internette araştırdım çözüm bulamadım. yeni laptop, 1920*1080 çözünürlüklü ekran var. her browserda aynı, reklam engelleyici kapalı açık fark etmiyor. nedir, nasıl düzeltilir?
sayfanın sol tarafını kullanıyor. internette araştırdım çözüm bulamadım. yeni laptop, 1920*1080 çözünürlüklü ekran var. her browserda aynı, reklam engelleyici kapalı açık fark etmiyor.

nedir, nasıl düzeltilir?
0
kamile necaset
(29.09.18)
ekran görüntüsü alalım.
0
i dont know i dont care
(30.09.18)
(1)

popüler olmayan bir siteden video indirmek

stanhiver
elimde kısıtlı bir süre erişimimin olduğu bir site var ve video indirmek istiyorum, playlist var sitede. bu playlisti indirmemi sağlayacak bir program var mı?
elimde kısıtlı bir süre erişimimin olduğu bir site var ve video indirmek istiyorum, playlist var sitede. bu playlisti indirmemi sağlayacak bir program var mı?
0
stanhiver
(29.09.18)
internet download manager.
0
barbo
(29.09.18)
(3)

Elasticbeanstalk kullanan? (php.ini editleme)

tchuck
aws forumlarında genel olarak dönen bir yöntemi uyguladım.files: "/etc/php.d/php.ini" : mode: "000644" owner: root group: root content: | upload_max_filesize = 64M post_max_size = 64M memory_limit = 512Mebextensions altına php-settings.config dosyası açıp bunları yazdım
aws forumlarında genel olarak dönen bir yöntemi uyguladım.

files: "/etc/php.d/php.ini" :
mode: "000644"
owner: root
group: root
content: |
upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
memory_limit = 512M

ebextensions altına php-settings.config dosyası açıp bunları yazdım.
ama deploy edince hata alıp bir önceki push'a geri dönüyor.

çok yii değilim bu konuda, ama yapmak istediğim şey memory limit'i 128M'den 512 veya 1024'e yükseltmek.
daha önce deneyip çözen var mı? neyi nereye neden yazmam gerektiğini anlatacak şekilde?
0
tchuck
(29.09.18)
Verdigi hatayi yazarsan daha iyi gorebiliriz.

/var/log/eb-activity.log’a bakin detaylar icin.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(29.09.18)
geç geri dönüş olmuş kusura bakmayın.

değiştirmiyor php.ini'yi aslında işn özeti bu.
hala "128mb memory limitini aştınız" diye php hatası alıyorum. 512mb veya 1024mb a yükseltmeyi denemiş olmama rağmen.

beanstalk falan ok güzel ama gerçekten şu işlemi düz bir ssh ile 10 saniyede yapabilecekken burada takla atıyorum resmen, kanser oldum kelimenin tam anlamıyla.
0
🌸tchuck
(01.10.18)
vallahi çıldıracağım abi.

"/etc/php.d/komodor.ini":
mode: "000644"
owner: root
group: root
content: |
upload_max_filesize=512M
max_execution_time = 240

hala

Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 4096 bytes)


bu hatayı alıyorum. aklımı yitirmenin eşiğindeyim.

yukarıdaki satırları;
ebextensions klasörü altında php-settings.config dosyasına koydum.

ne yanlış abi ne neeee.
0
🌸tchuck
(01.10.18)
(2)

İphone Wi-fi Sorunu

Son Müzakereci
Selamlar;İphone 7 model telefonum wi-fi'a bağıyken kendine reset atıyor ve yeniden açıldığında wi-fi anahtarı etkin olmuyor yani yeniden ağa bağlanamıyorum. Bu şikayet ile telefonu teknik servise verdim 12 gün sonunda ekranı! ve pili! bu iki parçadan herhangi bir şikayetim olmamasına rağmen değiştir
Selamlar;

İphone 7 model telefonum wi-fi'a bağıyken kendine reset atıyor ve yeniden açıldığında wi-fi anahtarı etkin olmuyor yani yeniden ağa bağlanamıyorum. Bu şikayet ile telefonu teknik servise verdim 12 gün sonunda ekranı! ve pili! bu iki parçadan herhangi bir şikayetim olmamasına rağmen değiştirilerek sorununuz giderilmiş denilerek geri verildi ve sorunum hala devam ediyor. Ne yapabilirim? Cihaz 5 aylık ve Apple Gebze Onarım merkezine gönderildi. Yeniden değişim talebi ile servise versem işe yarar mı?
0
Son Müzakereci
(28.09.18)
teknik servis dediğin yer neresi? apple store'dan randevu alıp oraya götürmeye bak. en sağlam ve hızlı çözümü ordan alırsın.
0
washe
(29.09.18)
Sonradan google araması ile gelecekler için not düşeyim: Apple Zorlu Center Mağazası tarafından değişim yapıldı.
0
🌸Son Müzakereci
(19.12.18)
(3)

ortak excel kullanmak için tavsiye

yons
aşağı yukarı 10 kişinin kullandığı tablolar arasında veri transferi ve ortak çalışma yapılacak. f/p olarak ne tercih edilebilir? bazı kullanıcılar sahada çalışıyor.
aşağı yukarı 10 kişinin kullandığı tablolar arasında veri transferi ve ortak çalışma yapılacak. f/p olarak ne tercih edilebilir? bazı kullanıcılar sahada çalışıyor.
0
yons
(28.09.18)
Sahadakiler için VPN'le şirkete erişim en temizi olur.
Makro vb şeyler yoksa Google Sheets de iş görebilir ama performans düşük olur.
0
cakabo
(28.09.18)
Çok büyük bir veri seti değilse Google Docs - Sheet üzerinden ilerlemenizi öneririm.
0
roket adam
(28.09.18)
Biz yaklaşık 90 bin kişilik şirkette Google Sheets kullanıyoruz, bir sıkıntı yaşamıyoruz.
0
crown
(28.09.18)
(6)

araç bluetooth desteği

archery
usb girişi, bluetoohtu olmayan arabama telefonu (spotify daha doğrusu) bağlama imkanım var mı? Araba çakmağına falan takılabilen bir şey var mıdır bu işi görebilecek?
usb girişi, bluetoohtu olmayan arabama telefonu (spotify daha doğrusu) bağlama imkanım var mı? Araba çakmağına falan takılabilen bir şey var mıdır bu işi görebilecek?
0
archery
(28.09.18)
aux girişi varsa kablo veya bluetooth aux adaptörü ile bağlayabilirsiniz.
0
inheritance
(28.09.18)
Şu türk cihazlar fakat, cızırtı falan oluyor diye ben de almak istiyordum, vazgeçtim

www.hepsiburada.com
0
xdenizx
(28.09.18)
benim arabamda usb girişi telefonu görmüyor. sadece flashdisk ile müzik dinleyebiliyorum.
müzik için aux en temizi olur sanırım.

radyo frekanslı bluetooth aletler cızırtı yapıyor evet.
0
teritori
(28.09.18)
ayrıca forumda okudum radyo frekanslı bluetooth aletlerin cızırtı yapma sebebi radyonun iyi çekmesiymiş, anteni çıkarınca daha iyi oluyormuş.
0
xdenizx
(28.09.18)
tr.gearbest.com

Şunu aldım ben bizim arabaya, cızırtı çok nadir oluyor. Ses kalitesi iyi, her çakmak girişine de uyuyor.

Her çakmak girişine uygun olmayan ama telefonla görüşme olanağı sağlayan modeli de şu:
tr.gearbest.com
0
chicha
(28.09.18)
@xdenizx in gönderdiği linkteki ilk ürün var. Oldukça başarılıydı kullandığım zamanda. Cızırtı va hiç olmuyordu aux a bağlayınca sadece ses bir tık az çıkıyor normale göre
0
solenkol
(28.09.18)
(1)

Teknosa Ek Garantisi Hk.

benibenim
Arkadaşlar merhaba,Merak ettiğim bir şey var. Teknosa'dan telefon alırken mesela diyorlar ki (meblağı atıyorum) 250 TL'ye 1 yıllık garanti yaptırmak ister misiniz? Herhangi bir şeye karşı telefona ne olursa olsun değişim yaptırabilirsiniz vs. Siz de böyle bir teklifle karşılaştınız mı bilmiyorum?Bir
Arkadaşlar merhaba,

Merak ettiğim bir şey var. Teknosa'dan telefon alırken mesela diyorlar ki (meblağı atıyorum) 250 TL'ye 1 yıllık garanti yaptırmak ister misiniz? Herhangi bir şeye karşı telefona ne olursa olsun değişim yaptırabilirsiniz vs. Siz de böyle bir teklifle karşılaştınız mı bilmiyorum?

Bir arkadaşımın başına geliyor bu durum. Telefonu alıyor, garantiyi yaptırıyor ve suya düşüyor telefon. Teknosa'ya gittiğinde kendisine telefon bedelinin %60'ı tutarında hediye çeki vereceklerini söylüyorlar. Halbuki garantiyi satarken böyle söylenmediğini belirtiyor. (Ben kendim şahsen başka bir şubede aynı taahhüdü duyduğumu tekrar belirteyim.)

Garanti ile ilgili imzalatılan sözleşmeye baktığımızda %40 kesinti uygulanarak hediye çeki verileceği yazıyor gerçekten de. Satın alınırken bakılmamış sözleşmeye imzalayıp geçmiş.

Bu konu hakkında detaylı bilgisi olan var mı? Daha önce bu olay başına gelen var mı?
0
benibenim
(28.09.18)
bu konuda çalışana güvenmeyip sözleşmeyi okumak lazım. bende ücretsiz diye kart aldım yıllık ücretli çıktı :D
0
KendineAteist
(28.09.18)
(10)

After Effects Kullanmalık Bilgisayar Önerisi

marcowhisky
Selamlar,Aşağı yukarı 5 yaşında bir laptopum var, normal olarak uzatmaları oynuyor ve yenilemek istiyorum.Adobe Premiere CS 6 ile yarı profesyonel çalışmalar yapabiliyorum şu anki laptopla. Çok da sıkıntı olmuyor aslında. Ama işte her ne kadar format falan da atsam gerek chrome açılışı, gerek klasör
Selamlar,

Aşağı yukarı 5 yaşında bir laptopum var, normal olarak uzatmaları oynuyor ve yenilemek istiyorum.

Adobe Premiere CS 6 ile yarı profesyonel çalışmalar yapabiliyorum şu anki laptopla. Çok da sıkıntı olmuyor aslında. Ama işte her ne kadar format falan da atsam gerek chrome açılışı, gerek klasörler arasında geçisi olsun, vs.. bir ağırlık var. Arada çökmeler falan da yaşıyorum. Sinir eden bir diğer konu ise ekran çözünürlüğü yetmediği için Premiere CC sürümü kullanamıyorum mevcut laptopumda. Performansı daha fazla etkilememek ve CC ile benzer nedenlerden dolayı sonuç alamayacağımı düşünerek A Effects kurmayı bile denemedim.

Yeni bir bilgisayar seçerken beni düşündüren mevcut laptopumun özellikleri oldu.

İşlemci: Intel Core i5 3230M [email protected] GHZ
RAM: 8 GB
64 bit
1366x768 display

Bu da AF sistem gereksinimleri: helpx.adobe.com

Şimdi benim ekran kartım mı yetersiz, yoksa ekran çözünürlüğü mü ya da her ikisi birbiriyle bağlantılı mı?

Öte yandan benim 5 yıllık bilgisayar ekran çözünürlüğü dışında AF'yi çalıştırabilecekse, çok da kötü değil mi? Ekran sıkıntısı dışında işlemci ve RAM olarak benzer özelliklerde bir bilgisayar alsam beni götürür mü? Bu işlemci olayından hiç anlamıyorum. Çift çekirdek - 10. nesilin, 4 çekirdek - 5. nesilden ne kadar farkı var?

F/P olarak nasıl bir sistem önerirsiniz? Efektti, boktu püsürdü çok büyük dosyalarla çalışmayacağım aslında biraz da öğrenip basit videolar yapabilmek için istiyorum, dolayısıyla çok donanımlı bir sisteme de ihtiyacım yok. Ama tabii yeni bir bilgisayar almışken de 6 ay sonra antika kalmak istemem.

Masaüstü ya da laptop fark etmez. Kasa+ekran şeklinde bir sistem de kurabilirim.
0
marcowhisky
(28.09.18)
İkinci el bir imac veya macbook pro işini görür muhtemelen.
0
emfuzi
(28.09.18)
Mevcut bilgisayarın ae’yi açar. Ayarlardan bütün rami adobe uygulamalarına aktarırsan ve program açıkken başka bir uygulama açmazsan ayrıca ae’de çalışırken low preview ayarlarını seçersen gayet akıcı bir performans olur başlamgıç için... ilerde daha efektif şeyler yapmak istersen de bir ssd harddisk alıp, ae’yi ve çalıştığın videoları ona atarsın cillop olur.
0
kapitalist gerilla
(28.09.18)
eski after effectslere bak. bilgisayarına uygun olan bi tanesini kur mesela cc2013

bilgisayar önerisi demişsin ama iki video kesip biçeceksen o after effects kullanmak olmuyor yani.

ya da basit 2d animasyon yapmak.

ama 4k çözünürlükle, özel efektlerle uğraşacaksan, c4d içinde obje çizip anime edeceksen, program içinde 3. parti plugin kullanacaksan veya ray traced çalşıacaksan, o zaman sağlam bi ekran kartı, en az 16gb ram, yüksek çözünürlüklü ekran , ssd ve güzel bi işlemci şart

yeni ae ile eskisi arasında çok büyük uçurumlar yok. programın temeli aynı.

aeyi basit projelerde hızlandıran en önemli şey ssd.
0
killerbee
(28.09.18)
+ killerbee
0
odiilde
(28.09.18)
@emfuzi ikinci el bir apple'a para bayılmak istemiyorum açıkçası. alışkanlık nedeniyle de windows'ta daha rahat çalışıyorum.

@gerilla ve @killerbee, bilgisayarımı her helükarda değiştirmem gerekecek sanırım. çünkü ekranın solundan 2cm ölü piksel şu an :)

4k çözünürlüğe, obje çizmeye falan niyetim yok. dediğiniz gibi eski sürümler de büyük ölçüde işimi görür herhalde ama kullandığım premiere cs6 ve cc arasında ufak da olsa farklar var. Effects, transitions, tracking falan gibi işlerde yeni sürümde alternatif kolaylıklar mevcut. Bu tür farklar AF için de geçerlidir büyük ihtimalle. Öyle olunca da youtube'deki tutorialleri falan da eski sürümle takip etmeye çalışmak zor oluyor :) bir de işte RAM yükselt onu aç bunu kapa derdine düşüp kasmadan, daha rahat çalışmak istiyorum.

neyse ama anladığım kadarıyla ekran çözünürlüğünü arttırmak şartıyla eski bilgisayarımın özelliklerine yakın bir sistem almak beni idare edecek.

teşekkürler..
0
🌸marcowhisky
(28.09.18)
mümkünse 4 çekirdekli (hyperthreading ile 8) bir işlemci, 16gb ram, ssd ya da en azından 7200rpm disk, yine mümkünse harici ekran kartı (laptopta gtx850m, 950m bile olur, benim laptopum öyle ve hiç fena işler yapmadım sadece yeri geldi quarter'da çalışmam gerekti, export saatler sürdü vs. ama olsun yapılıyor mu yapılıyor)

PC ise daha üst bir ekran kartı da olur tabii. Ama zaten her şey için ekran kartı da kullanılmıyor ben yine işlemcinin iyi olmasından yanayım.

ve evet after effects'in ileri sürümlerinde mask'a otomatik track vs. geldi bir takım kolaylıklar mevcut. Ama Mocha'yı öğren derim o tür şeyler için.
0
nhk ni youkosu
(28.09.18)
eski sistem almak çözüm değil bu sefer şimdi idare etse 1 sene sonra etmeyecek

ae bilgisayarlarının temel özellikleri

1 after effects 3. parti pluginleri belli başlı ekran kartı serileri için üretilir.

2 mac ve windows tabanlı diz üstü bilgisayarlarda istediğin ekran kartını mac de ya bulamayacaksın ya da windows olursa oyun bilgisayarı olarak yüksek fiyattan karşına çıkacak.(macbookpro lar için harici ekran kartı kutuları çıktı ama 400 500 dolar boş kutu, e ekran kartını da takınca içine fiyat tabiki abzürd şekilde şişişyor.)

3 büyük ekran çok önemli, 15 inç macbookpro ile çalışıyorum, fotoğraf editi gibi şeylerde bu ekranın ufak olması o kadar çok zamanımı alıyor ki anlatamam, param olsa gider 27 inç ekran alırdım, çalışma hızım 2 kat artardı, yani ekran önemli. tabi en azından ekranım yarı kalibreli ve retina , böyle olunca senin normal bir ekranda farkedemeyeceğin gradient banding gibi sorunları ben görebiliyorum.

4 ae plugin çeşitliliği olarak windows her zaman ileride

5 en az 16 ram(32 ve üstü tercih sebebi), 128gb ssd(scratch disk olarak after effects içinde yer ayıracaksın sürekli yazıp yazıp sileceği için sürekli hız konusunda ciddi fark yaratacak 128e sadece ae kursan ve scratch disk olarka ayırsan işini çözer.), güzel bir işlemci, ae içinde sorun çıkartmayacak güncel bir ekran kartı, son olarak büyük ve kısmen renkleri doğru gösteren büyük bir ekran(kalibre referans monitörü al demiyorum ama en azından büyük ve çözünürlüğü yüksek olursa daha az sorun yaşarsın). kısmen yaptığın işlerin renklerini kontrol etmek için, bir macbook pro ekranı olabilir, retina bir ipad ekranı olabilir, retina ipadi kullanan çok insan gördüm bu şekilde. neyse bunları alamayacaksan bilgisayar almanın hiç bir anlamı yok.


windows masa üstü ae için en iyi seçenek.

bu seferde fan gürültüsü, fazla elektrik tüketimi olayı çıkıyor.

öyle yazılımlar var ki video işlemek için, mesela mocha pro. 16 gb ram ile 30 saniyelik 4k videoyu işleyemedim, forumlara baktım adam yazmış

"mac pro kullanıyorum(masa üstü) 64 gb ram'im bilmem kaç tane ekran kartım, çift işlemcim var 30 saniyelik videoyu işleyemedim diye haha."

yani yukarıda after effect giriş bilgisayarı nasıl olur onu anlatmaya çalıştım. giriş diyorum çünkü sınır yok.

birde ae çok kompleks bir program, yeri geliyor c4d yeri geliyor, ilüstrator , yeri geliyor photoshop kullanabiliyorsun ae için.

bunun dışında c4d, davinci resolve, mocha pro gibi yazılımlara, bi ton plugine ihtiyacın olduğu da oluyor.

böyle düşünmende fayda var.
0
killerbee
(28.09.18)
bir ekran kartını iyi yapan özellik nedir peki? gtx850m ile atıyorum kafa1500 isimli ekran kartını nasıl karşılaştırabilirim?

tabii ki sınır yok bu arada bu tür işler için farkındayım. ben de dediğim gibi öğrenip, basit ve hazır efektlerle videoları süslemek için istiyorum. mocha yı bilmiyorum ama c4d, 4k video üzerinde detaylı çalışmam gerekeceğini zannetmiyorum.

youtu.be

şu videonun sonundaki gibi basit efektler(ki bunları daha civcivli de yapıyorlar, topun geçtiği yer farklı renk oluyor falan), 3D texler oluşturabilmek için kullanmak istiyorum AE'yi. bina modellemeyeceğim. öğrendikçe ve ihtiyaca göre daha fazlası gerekebiliyor tabii ki ama ana niyetim videolarımı biraz renklendirip, biraz daha pro bir görünüm kazandırmak o kadar.
0
🌸marcowhisky
(28.09.18)
tracking olayı kolay da

3d text dediğin zaman ray traced oluyor o işte ekran kartına ihtiyaç duyan özellik bunun dışında c4dlite modu da var. ya kimse 50 tane programda çalışmak istemiyor zaten de. ae nin ray traced ve 3d özellikleri oldukça kısıtlı olduğu için c4d öğrenme ihtiyacı hissediyor insanlar.

ekran kartının iyisini kötüsünü ben bilmiyorum, dedim ya macbookpro ile uğraşıyorum ben.

işte en önemli şey üçüncü parti pluginleri çalıştırabilmesi.

biraz araştırırsan 3 5 ekran kartı serisi çıkar karşına onlardan seçersin bitane.

temel olarak 2 çalışma formu var birincisi cpu ikincisi gpu.

şimdi iyi işlemci dedim ya, makina hangisini kullanacağını kendi seçiyor,plugine efekte göre. bazılarında sen de seçebiliyorsun ama optimal olanı default olarak işaretli oluyor efect ve pluginlerde.

şimdi cpu süper olur ekran kartı tırt olur, ray traced gibi olaylarda isyan ettirir ben 2 gün render aldığımı bilirim 10 saniyelik video için

gpu sağlam olur işlemci zayıf olur bu sefer de cpu render tarzı işlemlerde yavaş olur bilgisayar.
0
killerbee
(28.09.18)
en temizi topla bi masa üstü, parana göre alabileceğinin en iyisini al, işlemci ve anakart olarak.

anakartın onboard ekran kartı olsun.

8 gb ram tak

zaman içinde ekran kartı, ssd, ram ilavesi gibi şeyleri yaparsın paran oldukça

eski makina almaktan çok çok daha iyi ve masrafsız olacak.

bak amazondan millet bilgisayar topluyor, gümrük kargo dahil türkiyeye göre uyguna geliyormuş.
0
killerbee
(28.09.18)
(1)

Harici monitör input signal out of range hatası

hincaluluc
Merhaba ahali,Elimde bir adet HP 2009V monitör var. Bu monitör yalnızca vga girişi destekliyor ve laptopumda yalnızca hdmi çıkışı var. Ben de aktif bir dönüştürücü aldım bugün. Şurada: https://www.hepsiburada.com/dark-hdmi-vga-dijital-analog-donusturucu-dk-hd-ahdmixvga4-p-HBV000008HQ09Sorun şu ki ha
Merhaba ahali,

Elimde bir adet HP 2009V monitör var. Bu monitör yalnızca vga girişi destekliyor ve laptopumda yalnızca hdmi çıkışı var.

Ben de aktif bir dönüştürücü aldım bugün.
Şurada: www.hepsiburada.com

Sorun şu ki harici monitöre 1600x900 60hz çözünürlük vermem icap ediyor fakat ne Intel'in ekranında ne de Windows 10'un ekran çözünürlük ayarlarında böyle bir seçenek çıkmıyor. Yalnızca monitörümün max çözünürlüğü olan 1366x768 çıkıyor en yukarıda. Bir ayarla düşük çözünürlükte de olsa 60hz'e çekerek monitöre görüntü aktarmayı başardım ama o da bulanık haliyle. Kabloda sorun yok ama ondan eminim.

Bilgisayardan anlayan birileri yardımcı olabilir mi? Bu işi nasıl çözeriz? İnternette yanıt bulamadım.
0
hincaluluc
(27.09.18)
Ekranın doğal çözünürlüğüne uyumsuz bir değerde görüntü yollarsan zaten beklediğin şekilde çıkmayacak, ekran upscale/downscale yaparak desteklediği çözünürlüklerden birisine dönüştürecek.

Bu ekranla yatayda 1366, dikeyde 768 pikselden fazla görüntüleyemezsin. Bu değerlerden daha yüksek çözünürlükte bir sinyal göndermen görüntü kalitesini bozacaktır.
0
kimlanbu
(28.09.18)
(1)

Codeship deployment hk.

tchuck
arkadaşlar selam.yeni yeni alıştığım bir şey; git'e pushlayıp codeship tarafında deploy edilen bir sistem var elimde.ben en son bir push attım, bu attığım push sunucu tarafında hata aldı ve deploy edilmedi.bu pushta tek bir dosyada hata vardı, diğer dosyaların hata almasına bu sebep oluyordu.şimdi,
arkadaşlar selam.

yeni yeni alıştığım bir şey; git'e pushlayıp codeship tarafında deploy edilen bir sistem var elimde.

ben en son bir push attım, bu attığım push sunucu tarafında hata aldı ve deploy edilmedi.
bu pushta tek bir dosyada hata vardı, diğer dosyaların hata almasına bu sebep oluyordu.

şimdi, ben o dosyada yaptığım değişikliği iptal edip, son commit'imi tekrar deploy etmek istiyorum.
ama bunu nasıl yapıyoruz?

yani son commitin içinden bir dosyayı çıkarıp diğer hepsini tekrar pushlamam lazım.
0
tchuck
(27.09.18)
Yeni bir commit yap en son olmasini istedigin sekilde olsun, o zaman deployment olmuyor mu
0
compumaster
(27.09.18)
(4)

kulaklıkla müzik dinlemelik cihaz

AWD
mp3 çalarların falan devri kapandı. artık müzik ihtiyacımızı telefona kulaklık takıp gideriyoruz.spotify falan derken iş bambaşka bir hal aldı.ancak ben telefondaki ses kalitesinden hiç memnun değilim. telefonlardaki radyonun rezilliği de ayrı bir konu. radyo resmen "var" demek için koyulmuş. ses s
mp3 çalarların falan devri kapandı. artık müzik ihtiyacımızı telefona kulaklık takıp gideriyoruz.spotify falan derken iş bambaşka bir hal aldı.

ancak ben telefondaki ses kalitesinden hiç memnun değilim. telefonlardaki radyonun rezilliği de ayrı bir konu. radyo resmen "var" demek için koyulmuş. ses sanki mono kanallı ve ses kalitesi çok kötü.
piyasada satılan mp3 çalarların radyoları da, ses kalitesi de vasat.
telefondan müzik dinlemenin benim için tek yolu önce poweramp gibi bir ekolayzır falan indirmek. sennheiser dan aşağı kulaklık da kullanamam.

asıl sorun bu değil, ben müziği telefondan tamamen ayrı, bağımsız tutmak istiyorum.
astell& kern gibi markalara falan 5-6 bin lira para sayamam ama iş görecek bir cihaz ne tavsiye edersiniz?
ipodların ses kalitesi nasıl? radyosu var mı ve radyosunun ses kalitesi nasıl?

aradığım cihazın radyosu araba radyosu gibi kaliteli ses verecek. bassını tizini doygun verecek.
ses kalitesi şahane olacak. flac da çalarsa tadından yenmez.
0
AWD
(27.09.18)
online radyo ile bu işi yeni bir cihaz almadan çözebilirsin
0
acetaminophen
(27.09.18)
techno-fi.net'e bir bakın, bütçenize göre bir cihaz bulabilirsiniz muhakkak. radyoyla işim olmaz, cayin n3, shanling m2s önerebilirim. hidizs ap100 kullanıyorum bende.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(27.09.18)
telefondan tamamen kurtulmak istiyorsanız anahtar kelime dap. cayin,fiio gibi markaların güzel cihazları var. yok telefon daha pratik,daha özellikli dersenizde kulaklık amfisi araştırabilirsiniz. dap a göre daha uygun fiyata olayı çözebilirsiniz. zaman içinde bi de iyi bir kulaklık patlatırsınız güzel olur.
ayrıca @birfincankahvedahaisteyenadam +1
techno-fi.net sizin ilacınız
0
genc irisi
(27.09.18)
Şunu tavsiye ederim:

Xduoo X20

www.banggood.com
0
lancelot du lac
(27.09.18)
(4)

android telefondan fotoğraf kurtarma

sırtçantalı
Buluta kopyalamamıştım. Disk Digger'lar falan da iş görmüyor. Şöyle ki : Bazı fotoğrafları gösteriyor ama kb olarak, indirdiğimde acayip kalitesiz olarak görüyorum. yok gibi. Fotoğrafları asıl boyutlarıyla geri getirebileceğim bir probram, bşr yol var mı acaba? Hazır üzerlerine bir şeyler kaydedilm
Buluta kopyalamamıştım. Disk Digger'lar falan da iş görmüyor. Şöyle ki : Bazı fotoğrafları gösteriyor ama kb olarak, indirdiğimde acayip kalitesiz olarak görüyorum. yok gibi. Fotoğrafları asıl boyutlarıyla geri getirebileceğim bir probram, bşr yol var mı acaba?
Hazır üzerlerine bir şeyler kaydedilmemişken.

teşekkür ederim.
0
sırtçantalı
(27.09.18)
fotoğraflar nasıl uçtu ? yanlışlıkla mı sildin, kaldırdığın bir program otomatik mi sildi ? cihazda mı kayıtlı, sd kartta mı kayıtlı.
0
kimlanbu
(27.09.18)
pc'ye atarken yanlışlıkla sildim. hem telefonun içindekiler hem sd karttaki.
0
🌸sırtçantalı
(27.09.18)
SD kartı kart okuyucu ile bilgisayarda tarayabilirsiniz. Telefondakiler kurtarılmaz, karttakiler de düşük ihtimal.
0
atom karincanin torunu
(27.09.18)
disk digger çalıştıramadım ben de androidde. dr fone öneriyorlar fakat ben kullanmayı beceremedim.
0
kablelvuku
(27.09.18)
(1)

Resim sevinci

sotw
bob ross reis bir videosunda güneş yapmak için yuvarlak bir şey yapıştırmıştı, 10 numara güneş yapmıştı.tüm bob ross kanalını gezdim ama bulamadım. o kağıdın özel bir adı var mı? o tekniği (kenar değil) gösteren bir video var mı?
bob ross reis bir videosunda güneş yapmak için yuvarlak bir şey yapıştırmıştı, 10 numara güneş yapmıştı.tüm bob ross kanalını gezdim ama bulamadım. o kağıdın özel bir adı var mı? o tekniği (kenar değil) gösteren bir video var mı?
0
sotw
(27.09.18)
stencil falan olabilir mi?
0
suicides underground
(27.09.18)
(2)

Toplu e-mail gönderme

lubbullub
Tavsiye ettiğiniz site var mı arkadaşlar?Ücretli de olabilir ücretsiz de olabilir. Bülten oluşturma, rapor alma imkanları olan bir site olursa şukela olur.
Tavsiye ettiğiniz site var mı arkadaşlar?

Ücretli de olabilir ücretsiz de olabilir.

Bülten oluşturma, rapor alma imkanları olan bir site olursa şukela olur.
0
lubbullub
(27.09.18)
mailchimp.com

Bu sektörün en iyilerinden. Aylık 2000 aboneye 12.0000 adet gönderime kadar ücretsiz. Fazlası için ödeme yapmanız gerekiyor.

www.benchmarkemail.com
Bu da fena değil. Benzer özelliklerde.

Tamamen ücretsiz olanını bulmak kolay değil. Varsa bile kaliteli değildir, spam'e düşüyordur vs.
0
amortisman
(27.09.18)
mailchimp'i deniyoruz şu an. önceden inbox ile çalışıyorduk ama ücretleri biraz tuzlu. ilginiz için teşekkür ederim.
0
🌸lubbullub
(27.09.18)
(2)

free iptv uygulaması önerisi

prasinos
maç yayınıyla falan işimiz yok. yurt dışında yaşayan birisi türk kanalları izlemek istiyor mobil aygıttan. iptv harici bir öneri varsa onu da alabilirim. teşekkürler
maç yayınıyla falan işimiz yok. yurt dışında yaşayan birisi türk kanalları izlemek istiyor mobil aygıttan. iptv harici bir öneri varsa onu da alabilirim. teşekkürler
0
prasinos
(27.09.18)
Uygulama olarak SS IP TV olabilir.
0
himmet dayi
(27.09.18)
çoğu kanal youtube üzerinden canlı yayın yapıyor zaten
0
spankenstein
(27.09.18)
(7)

hayattaki tutkunu z ve amacınız nedir

superb
bunları belirlediniz mi? çok merak ediyorum
bunları belirlediniz mi? çok merak ediyorum
0
superb
(27.09.18)
Cok zengin olmak ve tum gucumu bakima muhtac hayvan, kadin ve çocuklar icin kullanmak.
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(27.09.18)
hayatta kalmak, erken ölmemek. 10 aylik kizimin buyudugunu, kendi ayaklari uzerinde durabildigini, siktiri boktan toplumumuzda zarar gormemesini saglayabilmek gibi amaclarim var.

daha oncesinde dunyayi gezmeyi cok istiyordum, iyi kotu de geziyordum ancak sartlar degisince insanin tutkulari, hayalleri ve amaclari degisiyor iste.
0
a340
(27.09.18)
kira ve faturaları ödeyebilmek.
0
datnet
(27.09.18)
@deveyi diken adamin ta kendisi gibi düşünüyorum ama çok zengin olamayacağım kesin, hayal olarak kalıyor, ucundan kıyısından yardım etmeye ya da insanları bu konuda cesaretlendirmeye çalışıyorum.

bakıma muhtaç kişilerin hakkını çalan insanlara karşı gerek kendimi geliştirerek gerekse yapılabilecek şeyler varsa karşı çıkmak, bu hak çalanların bir gün ettiklerini bulacağını düşünmek.

Kadınlara, çocuklara, hayvanlara, mültecilere vb. ayrımcılık uygulayan kişileri ifşa etmek.

Onun dışında dünyayı daha iyi anlayabileceğim bilgiye sahip olmak (daha çok okumak)

yalnızca şirkete değil, kendime de bir anlam katabileceğim bir işe girmek.

Yaşım geçiyor, her yeri gezemeyeceğimin farkındayım ama Türkiye'de Karadeniz, Doğu Anadolu, Kars ve birkaç yeri mutlaka gezmek.
0
kaset
(27.09.18)
yok moruk
0
japon askeri
(27.09.18)
İstediğim,keyif aldığım bir mesleki hayata sahip olmak.

Ortak hayallerimizi gerçekleştirebileceğimiz, geriye dönüp baktığımızda, evet biz yaşamımızda istediklerimizi yaptık, dilediğimiz gibi yaşadık diyebileceğim tatlı bir eş edinmek.
0
biravekahve
(27.09.18)
tutku mu bilmiyorum ama yemek yapmayı birçok şeyden çok seviyorum. bu yoğunluğumun arasında zaman ayırmak için fırsat kolluyorum. yemek yapma konusunda öğrenmeye açım.

amacım ileride bununla ilgili kimsenin kapmadığı bir köşe bulup ilgilenmek/ilerlemek.
0
muslugubozukhayrat
(27.09.18)
(5)

Photoshop ile mock-up hakkında

kvlknctk
Elimde büyük bir hastanenin çalışan listesi var, yapmış olduğum tasarım hepsi için uyarlanıp çıktı alınacak. Personel listesini herhangibir şekilde import ederek ya da elimle yazarak photoshop'un mock-up üretmesini istiyorum. Klonladığımda ya da import ettiğim listede bir değişiklik olursa benim yap
Elimde büyük bir hastanenin çalışan listesi var, yapmış olduğum tasarım hepsi için uyarlanıp çıktı alınacak. Personel listesini herhangibir şekilde import ederek ya da elimle yazarak photoshop'un mock-up üretmesini istiyorum. Klonladığımda ya da import ettiğim listede bir değişiklik olursa benim yapmış olduğum tasarımda da değişim olsun istiyorum. Olay tamamen yaka kartı yapma süreci ile başladı. Tek bir tane yaka kartım hazır fakat isim soyisim ve ünvan olarak personel listesine göre photoshop'un a4 kağıdına bu listeyi benim tasarımla uyarlıyarak klonlamasını istiyorum.

Böyle bir şey mümkün mü? ya da farklı yolları var mıdır yapmak için?
0
kvlknctk
(27.09.18)
Photoshop'ta değil de Indesign'da söylediğin şey mevcut.
Excel'den Indesign'a direkt aktarım yapabiliyorsun, "Data Merge" diye geçiyor.
Ben yapmasını bilmiyorum kullanmadım ama arkadaşlar kullanıyordu oradan görece duymuştum. Şöyle bir türkçe video mevcut, belki iş görür. www.youtube.com

İş görmezse de "Indesign Excel Data Merge" diye aratırsanız iş gören bir şey çıkar diye düşünüyorum
0
yanginmerdiveni
(27.09.18)
Yapamazsan söyle yardımcı olayım. Anlatırım nasıl yapıldığını.
0
arockm
(27.09.18)
Başka bir açıda şu olabilir;

Tasarımın formatını hazırla, Excel yada Word'de ölçülere göre sayfa açıp tasarımı içine yerleştir ve içerik olan kısımları da excel'den datayı çekecek şekilde yap. Bu şekilde direk işi çözersin.
0
sbryldrm
(27.09.18)
Birinci cevapta gösterildiği üzere yaptım fakat şimdi işi karıştıran şey fotoğraf yerleştirme mevzusu.
@2 ile iletişime geçiyorum.
Fikirleriniz için teşekkür ederim.
0
🌸kvlknctk
(27.09.18)
Fotoğrafta bu tip bir "merge" durumu var mı bilmiyorum malesef.
0
yanginmerdiveni
(27.09.18)
(4)

windows 10 + antıvirus ve firewall

acetaminophen
uzmanlarına soru:windows 10 un kendi anti-virus anti-malware ve firewall'u varken 3. party yazılımlara ihtiyac var mı (avast gibi)?
uzmanlarına soru:
windows 10 un kendi anti-virus anti-malware ve firewall'u varken 3. party yazılımlara ihtiyac var mı (avast gibi)?
0
acetaminophen
(27.09.18)
bire teori windows'un kendi yazılımının fazla kaynak harcadığını soylemekte.

ben win10 artı nod32 kullanıyorum. bir problem yok.
0
binder dandet
(27.09.18)
gayet üst seviye bi sistemim var, windows 10 defender'ı kapatmadım öylece duruyor. zamanında windows 7 kullanırken windows'u kurduktan sonra ilk yaptığım şeylerden birisi windows defender servisini devre dışı bırakmaktı. rahat 10 senedir hiçbir şekilde antivirus ya da firewall yazılımı kullanmıyorum.

bunun yerine; gözümü açık tutuyorum, senelerden gelen bi birikim var neyin, hangi sitenin sakat olduğunu anlayabiliyorum bir de reklam engelleyici kullanıyorum. 10 küsür senedir de herhangi bir virus yemedim. crack vs gibi şeylere nadiren de ihtiyacım olduğu halde.

özetle en gelişmiş antivirus ya da firewall yazılımı kullansan dahi aslolan insandır.
0
washe
(27.09.18)
win 10 antivirüs'ü iş görüyor ama ben bir program kuracak olursam virustotal'ın masaüstü uygulaması ile sağ tuş/sen to virustotal diyerek 60 küsur antivürüse aynı anda taratıp kontrol ediyorum. Ek olarak malwarebytes da kurulu.

crack/keygen çalıştırmak zorunda kalırsam sandbox(sandboxie) içinde çalıştırıp tehlikeli bir iş yapmaya çalışıyor mu ona bakıyorum.
0
kimlanbu
(27.09.18)
Konu üzerinde çalışan biri olarak: evet bir yazılım daha kullanmanı öneririm. Kaspersky bu konudaki favorimdir. "Yıllardır bir zararını görmedim" diyen insanlar, genellikle arkada çalışan zararlı yazılımların farkında olmuyor. Artık bilgisayarı çökertecek virüsler yazmak yerine, arkaplanda dosyaları dışarı kaçıracak, pc'yi botnet'in parçası yapacak ya da gerektiğinde kullanılmak üzere backdoor açacak virüsler yazılıyor, dolayısıyla fark etmiyorsunuz bile.
0
roket adam
(27.09.18)
(4)

SQL Eğitimi

ekonomicro
Merhaba RomalılarUdemy üzerinden Sql eğitimi almayı düşünüyorum . Algoritma ve programlama mantığı konusunda biraz fikir sahibiyim, araştırarak okuyarak video izleyerek mantığını kavramaya çalıştım. Udemy de Ömer Faruk Çolakoğlu'nun Uçtan Uca SQL Server Eğitimini almayı düşünüyorum. Farklı bir öneri
Merhaba Romalılar
Udemy üzerinden Sql eğitimi almayı düşünüyorum . Algoritma ve programlama mantığı konusunda biraz fikir sahibiyim, araştırarak okuyarak video izleyerek mantığını kavramaya çalıştım. Udemy de Ömer Faruk Çolakoğlu'nun Uçtan Uca SQL Server Eğitimini almayı düşünüyorum. Farklı bir önerisi olan var mı? Yardımcı olursanız sevinirim. İyi duyurular ...
0
ekonomicro
(26.09.18)
Neden bu kadar meraklsiniz para vermeye a dostlar.

www.udacity.com

www.coursera.org
0
bedbed
(26.09.18)
Bence alin. Tepki gösteren arkadaşlar belki 269tl olduğunu düşünmüştür ama aslında 29 lira. Bence karşılığını muhakkak görürsünüz.
0
mantıksız feylesof
(27.09.18)
yorumları gayet iyi kursun. bende alıyorum udemy'den kurs.

ama bu kursta sql'den ziyade sunucu,kurulum tarafıyla da ilgili gibi geldi.
0
contavolta
(27.09.18)
Yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum öncelikle
Temel mantığını tam manasıyla kavramak için ingilizce kaynak yerine türkçe düşünmüştüm. Çünkü upper intermediate seviyesindeyim her okuduğumu veya izlediğimi tam anlamak konusunda sıkıntı çekeceğimi düşünerekten türkçe eğitim videosu izleyeyim diyorum?
0
🌸ekonomicro
(27.09.18)
(2)

acr ses kaydının tarihini tespit etme

ground
mahkemede delil olarak kullanılacak bir ses kaydımız var. görüşmem kaydı 2015 tarihinde yapılmış olmasına rağmen sağ tuş ile özellklere girdiğimde 2014 yılı kasım falan görünüyor. Bu durumda da delil olması imkansız hale gelecek. çünkü 2015 yılında olan bir konu ile ilgli görüşme ama tarih 2014.
mahkemede delil olarak kullanılacak bir ses kaydımız var. görüşmem kaydı 2015 tarihinde yapılmış olmasına rağmen sağ tuş ile özellklere girdiğimde 2014 yılı kasım falan görünüyor. Bu durumda da delil olması imkansız hale gelecek. çünkü 2015 yılında olan bir konu ile ilgli görüşme ama tarih 2014.
0
ground
(26.09.18)
Kayıt aletinin tarihi yanlıştır. Bendeki ses kayıt aletinin tarihi de 2010ları gösteriyor düzeltmedim de, bugün kaydetsem 2010 yazıyor:D

Belki alet gösterilse yeni kayıt yapılıp "bakın bu 2017 oldu" diye ama ona da inanılmayabilir. Kanıtlamak zor.

Habersiz kayıtsa zaten kullanılamaz diye biliyorum. Haberliyse de demek ki en güzeli kayıtta "bugün bilmemkaç eylül 2018" diyerek başlamak.

edit: ACR telefon görüşmesini kaydetmek demekmiş. Hmm o zaten illegal diye biliyorum ama avukatınız olur dediyse madem operatöre gidip konuşma dökümü alıp (hangi tarihte saatte o kişiyle görüşmüşsünüz) öyle bir kanıt olabilir belki bilemedim.
0
nhk ni youkosu
(26.09.18)
hocam
dikkat edin ona sadece avukatla paylaşın kendi avukatınızla
tarihi de tekrar kayıt ederek düzeltirsiniz
zaten o gorusme resmi olarak baz alınacaksa o tarihte o saatte de gorusme yaptiysanız logu vardır
0
kingcyrax
(26.09.18)
(1)

orijinal iphone kulaklık arıyorum

tam bir yengec
merhaba. iphone kulaklığım bozulduğu ve yeni bir kulaklığa da 250 lira (bkz: oha) vermek istemediğim içim kullanmayan varsa iphone kulaklık arıyorum.
merhaba. iphone kulaklığım bozulduğu ve yeni bir kulaklığa da 250 lira (bkz: oha) vermek istemediğim içim kullanmayan varsa iphone kulaklık arıyorum.
0
tam bir yengec
(26.09.18)
Merhaba
İphone SE'nin icinden cikan kulakligimi satiyorum. Ilgilenir misiniz? Hic kullanmadim baska bi tane oldugu icin elimde.
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(26.09.18)
(2)

iMac 21.5" 2017 için RAM ve SSD Güncellemesi Yapmak

soufigay
Merhaba;Ben hazır konfigürasyonla iMac 21.5" satın almıştım Mayıs Ayında Zorlu Center'daki Apple Store'dan ancak biliyorsunuz ki 2017 senesinden itibaren iMac 21" inch boyutlarda RAM ve SSD güncellemesi yapmak isterseniz mutlaka ekranı kaldırıp da yükseltme/değiştirme yapmak gerekiyor, iFixIt'te izl
Merhaba;

Ben hazır konfigürasyonla iMac 21.5" satın almıştım Mayıs Ayında Zorlu Center'daki Apple Store'dan ancak biliyorsunuz ki 2017 senesinden itibaren iMac 21" inch boyutlarda RAM ve SSD güncellemesi yapmak isterseniz mutlaka ekranı kaldırıp da yükseltme/değiştirme yapmak gerekiyor, iFixIt'te izlediğim videolardan biraz korktum, acaba benim için İstanbul'da ücreti karşılığında bu işlemi yapabilecek bilgisayarcı ya da bir kişi var mıdır?

Cevaplar için özel mesaj da atabilirsiniz.
0
soufigay
(25.09.18)
selam, kendin yapamayacagina eminsen ben macbook pro'mu surada yaptirmistim: "besiktas - girisim servis teknik servis"

not: kac para isterler bilemiyorum
0
ahoy kaptan
(26.09.18)
mid 2017'de ram'i kendin değiştirebilirsin ama ssd için dediğin gibi ekranın sökülmesi lazım (apple *bneliği).

(ram değişimi)
www.youtube.com

ifixit veya youtube videoları ile yapılabilecek bir iş değil ne yazık ki. En ufak hatada makinanın en pahalı yeri olan ekranına zarar verirsin. Sökmesi de zor, takması da zor.

Yaptıracağın yerin de imac konusunda tecrübeli olduğuna emin olmadan teslim etme cihazı.

İstanbul'da olmadığım için servis öneremiyorum.
0
kimlanbu
(26.09.18)
(4)

Şok, bim, a101 vs

winston
Marketlerin günlük fiyatlarını görebileceğim bir uygulama ya da websitesi biliyor musunuz? Karşıma çıkanların hepsi aktüel ürünlerle ilgili. Benim aradığım mesela domates bugün bimde 2,5 migrosta 3 lira gibi.
Marketlerin günlük fiyatlarını görebileceğim bir uygulama ya da websitesi biliyor musunuz? Karşıma çıkanların hepsi aktüel ürünlerle ilgili. Benim aradığım mesela domates bugün bimde 2,5 migrosta 3 lira gibi.
0
winston
(25.09.18)
Hicbiri gunluk fiyat vermez. Gunluk fiyatlar rafta kalan urunleri kakalamak adin dusse de zaman zaman subeye bagli degisiyor. O sebeple markete gitmeden belli olmuyor.
0
superfluid
(25.09.18)
şokun sanal market benzeri bir uygulaması var. orada günlük fiyatlar olabilir.
0
sutlu nescafe
(25.09.18)
desdinova
(25.09.18)
şokun cepte şok diye bi site/uygulaması var orada belirli mağazaları gösteriyor. mantıken mağaza fiytlarıyla aynı olması lazım, zaten gidip alıyosun.
0
yuto
(26.09.18)
(1)

Otel Yorumlarının Datasını Çekmek

Ranchoddas
merhaba herkese, acil bir işim için internetteki 4-5 siteden elimdeki belirli otellerin yorumlarını çekmek istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim kolayca?Çünkü listem biraz uzun.
merhaba herkese, acil bir işim için internetteki 4-5 siteden elimdeki belirli otellerin yorumlarını çekmek istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim kolayca?Çünkü listem biraz uzun.
0
Ranchoddas
(25.09.18)
Ya kendin custom data parser yazacaksın ya da hazır dataparser'lara bakacaksın. Misal :

www.parsehub.com

custom program yazdırmak istersen c# ile yapabilirim. sana sadece listeyi vermek kalır.
0
kimlanbu
(25.09.18)
(4)

Virus\home-gog

fiber
Merhabalar,Bilgisayarima virus girdi, arama motoruna bisey yazinca home-gog.com diye bir site gorunup sonra google uzerinden gosteriyor.Malware'i calistirdim bir sey degismedi.Ne yapayim?
Merhabalar,
Bilgisayarima virus girdi, arama motoruna bisey yazinca home-gog.com diye bir site gorunup sonra google uzerinden gosteriyor.

Malware'i calistirdim bir sey degismedi.
Ne yapayim?
0
fiber
(25.09.18)
şunu dener misiniz: www.frmtr.com
0
teknikekip
(25.09.18)
chrome ise sıfırlayın: support.google.com
0
ganbatte
(25.09.18)
Combo fix icin calistirdiktan sonra this operating system is not supported combo fix only runs on : windowx xp… … windows 2000 is not supported diye bisey cikti.
0
🌸fiber
(25.09.18)
Google'i tamamen silmistim. Yeni indireyim dedigimde site dl.google.com gibi bir yere gidip ordan bisey indirdi.
0
🌸fiber
(25.09.18)
(3)

ön kamera ile qr code okuyabilmek -android-

belkider
telefonumun arka kamerası neredeyse tamamen bozuk. fakat ön kamerası hala ilk günkü gibi. qr code okumak istediğimde doğrudan arka kamerayı açıyor ve değiştiremiyorum. telefonun varsayılan kamerası galiba arka kamera bunu ön kameraya çevireceğim bir yöntem var mı? qr code okumak istediğimde doğrudan
telefonumun arka kamerası neredeyse tamamen bozuk. fakat ön kamerası hala ilk günkü gibi. qr code okumak istediğimde doğrudan arka kamerayı açıyor ve değiştiremiyorum. telefonun varsayılan kamerası galiba arka kamera bunu ön kameraya çevireceğim bir yöntem var mı?

qr code okumak istediğimde doğrudan ön kamerasını açsın istiyorum.

bu arada android sürüm 4.4.2
0
belkider
(25.09.18)
qr code okuyucu programı değiştir. bazıları çekilmiş fotoğrafı da tanıyor, ön kamera ile çektiğin fotoğrafı yüklersin oradan erişir.
0
Bruce
(25.09.18)
@bruce whatsapp web için ne yapabilirim?
0
🌸belkider
(25.09.18)
bak işte o zor, biraz bakındım ama benzer sorundan muzdarip olup kesin çözüm bulmuş olanı görmedim. en mantıklısı whatsapp hesabını kamerası sağlam bir telefondan açıp oradan giriş yapmak görünüyor.
0
Bruce
(25.09.18)
(1)

Setup'lı programı standalone'a çevirmek

alperz
Platform windows. Böyle bir yazılım vardı sanki bir aralar. Bilenler varsa, ben setup'ını göndersem bana standalone olarak geri gönderse diyorum.
Platform windows. Böyle bir yazılım vardı sanki bir aralar. Bilenler varsa, ben setup'ını göndersem bana standalone olarak geri gönderse diyorum.
0
alperz
(25.09.18)
(bkz: cameyo)

ayrıca tanıdığım/tanımadığım birisinden gelen çalıştırılabilir dosyaları çalıştırmayı geçtim indirmem bile.
0
kimlanbu
(25.09.18)
(4)

yine bir toplama bilgisayar sorusu

barky
arkadaşlar merhaba! dün gece de bir tane sormuştum fakat f/p olmadığı için ondan vazgeçtim. oyun için kullanacağım için ekran kartını biraz arttırdım gibi. bu kasanın şun ikinci el fiyatı 2600 lira. değer mi sizce?İntel i5 2400 3.4 Ghz8 gb ram 1600 mhznvidia Gtx 1060 3 gb OC500gb hdd450 watt power s
arkadaşlar merhaba! dün gece de bir tane sormuştum fakat f/p olmadığı için ondan vazgeçtim. oyun için kullanacağım için ekran kartını biraz arttırdım gibi. bu kasanın şun ikinci el fiyatı 2600 lira. değer mi sizce?

İntel i5 2400 3.4 Ghz
8 gb ram 1600 mhz
nvidia Gtx 1060 3 gb OC
500gb hdd
450 watt power supply
0
barky
(24.09.18)
dolar o kadar yükseldi ki değer mi değmez mi anlayamıyorsun
0
alkolik imam
(24.09.18)
bu sistemle, günümüzde ki oyunları ancak düşük grafik ayarlarında oynayabilirsin.
sıkıntı değil dersen al derim; yok grafik de önemli dersen kesenin ağzını daha da açman gerekir.
0
pangea
(24.09.18)
1060 3gb ile oyunları full hd'de orta üstü ayarlarda, hem de 60fps'te oynatabilirsin. tek sıkıntı 3gb vram ama o da şimdilik çok sorun olmaz.

İşlemci eski ama multiplayer oynamam diyorsan yine işini görür. 4k, h.265 çözme konusunda ne kadar başarılı bilmiyorum gerçi, onlara bak. Ama işlemci kolay iş, bi süre sonra yenisini alırsın.

Ram de işini görür şimdilik. 2600 lira fena değil, o ekran kartının sıfırı bin liranın üstünde zaten.
0
Bruce
(24.09.18)
"oyun bilgisayarı" istiyorsanız; ekran kartı min. gtx1060 6gb + 16 gb ram + ssd + işlemci de en az i5'in 7xxx serisi olmalı ki iki yıl sonra pişman olmayın.
0
givemesomesubstance
(25.09.18)
(2)

netflix olayı

acetaminophen
burdaki netflixte pek bisi olmadigi icin VPN ile Amerikan Netflix kullanan var mi?Varsa hangi VPN bunu yapabiliriz
burdaki netflixte pek bisi olmadigi icin VPN ile Amerikan Netflix kullanan var mi?

Varsa hangi VPN bunu yapabiliriz
0
acetaminophen
(24.09.18)
vpn ile bağlandığımı anlıyor. vpni kapat öyle gel diyor.
0
sutlu nescafe
(24.09.18)
hm o zaman, amerikadaki netflix icerigine nasil ulasabilirim
0
🌸acetaminophen
(24.09.18)
(1)

Gizli Source Kodu

fiber
Merhabalar, Program icinde calistirinca gozukmeyen source kodunu gormem lazim, elimdeki imkanlar Python, Beautiful Soup. Selenium'u ismen duydum ama stackexchange'de verilen cevaplar eski tarihli geldi, yahut ben yenilerini anlamadim.
Merhabalar,
Program icinde calistirinca gozukmeyen source kodunu gormem lazim, elimdeki imkanlar Python, Beautiful Soup. Selenium'u ismen duydum ama stackexchange'de verilen cevaplar eski tarihli geldi, yahut ben yenilerini anlamadim.
0
fiber
(24.09.18)
bizde windows NT'nin çekirdek kodunu okumak istiyoruz ama öyle bir teknoloji henüz icat edilemedi, ASM öğrenebilirsin ama.
0
selam
(25.09.18)
(2)

Wake on LAN uyumlu ethernet kartı veya başka bir çözüm?

dannycarey
Masaüstü bilgisayarımda kullanabileceğim Wake on LAN uyumlu bir ethernet kartı (veya USB'ye takılabilen cihaz, fark etmez) arıyorum. Aynı zamanda dizüstü bilgisayarda da kullanabileceğim bir cihaz olursa daha iyi olur ama öncelik masaüstü ve uygun fiyatlı olması. Var mı böyle bir ürün?EK SORU: sadec
Masaüstü bilgisayarımda kullanabileceğim Wake on LAN uyumlu bir ethernet kartı (veya USB'ye takılabilen cihaz, fark etmez) arıyorum. Aynı zamanda dizüstü bilgisayarda da kullanabileceğim bir cihaz olursa daha iyi olur ama öncelik masaüstü ve uygun fiyatlı olması. Var mı böyle bir ürün?

EK SORU: sadece böyle bir kart alsam yeterli olur mu, yoksa anakart veya başka bileşenlerin de uyum vs. gerekliliği var mı?
0
dannycarey
(24.09.18)
bios'danda destek lazım (hepasinde var artık diye biliyorum ama emin değilim sen yine de bios'u kontrol et) birde yine bu teknoloji eski baya dolayısı ile aldığın bütün eth kartlarında olacaktır diye düşünüyorum ancak sen benim sözümle haraket etme kutusunu neyim incele iyice (eskiden kutu üstünde yazıyordu)
0
selam
(24.09.18)
Hocam eğer dışardan evdeki bilgisayarlara ulaşmayı deneyeceksen direkt fail.

Çoğu isp ip değiştiriyor, dışardan ulaşman imkansıza yakın.(dışardaki ip ile asıl ip'n farklı oluyor---magic packet gönderemiyorsun)

statik ip çözüm olabilirDİ modemden ip alabilseydi bilgisayarın.

Ama bilgisayar kapalı olunca networke baglı olmuyor ve route edemiyorsun uyandırıcı paketi.

ha eğer ev işteki network icin kullanıcam diyorsan amenna, magic packeti yollayıp uyandırabiliyorsun ayarları yapınca.

ekstra not: raspberyy pi alıp networke takıp ondan sektirebilirsin magic packet'i.

ibrahim tatlıses'ten geliyor. inanki çok denedim sihirli packet göndermeyi sevdiceğim
0
binder dandet
(24.09.18)
(11)

hangi vileda

superb
1. bu mu? https://n11scdn.akamaized.net/a1/1024/ev-yasam/temizlik-setleri/vileda-ultra-aktif-temizlik-seti-yedek-paspas__1358480868420220.2 yoksa bu mu? https://www.toptanci41.com/image/cache/catalog/Urunler/1Temizlik/Mop-Paspas/set/vileda-supermocio-temizlik-seti-1-800x600.jpg
1. bu mu? n11scdn.akamaized.net
2 yoksa bu mu? www.toptanci41.com
0
superb
(24.09.18)
2
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(24.09.18)
2.

hatta bana sorarsan şu dönenler var. onu tercih edebilirsin.
0
teritori
(24.09.18)
Bence bu: urun.n11.com
0
lcha
(24.09.18)
Bence de 2. Hareket kabiliyeti daha yüksek, dip köşe bucakta.
0
hair freak
(24.09.18)
1
0
since1907
(24.09.18)
hiçbiri

bütün mikrofiber moblar daha iyi ama 1.de olduğu gibi dikdörtgenler değil. yani yine yuvarlak şekilde uca takıla ama saçaklı değil bez formunda olan moblar.
saçaklılar sadece oradan oraya suyu kiri saçıp duruyor
0
jimjim
(24.09.18)
tabii ki profesyonellerin seçimi olan 1 numara.

neymiş efendim oynar başlıklıymış, döner başlıklıymış. permatik alıyonuz sanki.
0
killerbee
(24.09.18)
Kesinlikle şu

www.akakce.com

Onu kullandıktan sonra, arkasından da şu

www.youtube.com
0
oguz altun
(24.09.18)
1 ciddi anlamda daha iyi temizliyor.
0
veritaslibertas
(24.09.18)
@lcha +1. sıkması çok kolay.
0
kimlanbu
(24.09.18)
@oguz altun +1

ikisini de geç parex al, döndürerek suyu sıkıyor.
0
kraldan cok kralci
(24.09.18)
(5)

Alman hattı almak

babilbaligi
Selamlar,Bir Alman mobil telefon hattına ihtiyacım var. Kontörlü bir numara edinmenin en kolay yolu nedir? Almanya'dan alabilirim.Teşekkürler.edit: Almanya'ya ara ara gelen biri için kontörü hat seçeceği olması önemli. Haftalık paket falan varsa, süper olur.
Selamlar,

Bir Alman mobil telefon hattına ihtiyacım var. Kontörlü bir numara edinmenin en kolay yolu nedir? Almanya'dan alabilirim.

Teşekkürler.

edit: Almanya'ya ara ara gelen biri için kontörü hat seçeceği olması önemli. Haftalık paket falan varsa, süper olur.
0
babilbaligi
(24.09.18)
ayyıldız hatlar var direkt satıyorlar, isminize vs kayıtlı değil. Uğraşmıyorsunuz.
0
Aerdem
(24.09.18)
İsminize kayıtlı değil tam olarak doğru bir bilgi değil. Bütün hatları aldıktan sonra kullanabilmek için internetten isim pasaport bilgileri ve adres ile kayıt yaptırmak gerekiyor.
0
Haldamir
(24.09.18)
@Aerdem: nereden ne kadara alırım bu hatları?
0
🌸babilbaligi
(24.09.18)
Ayyıldız kullanıcısı olarak Aldi veya netto tavsiye ederim. Bina içinde kesintiler oluyor ayyıldız ile ve daha pahalı.
0
reactionic
(24.09.18)
Hattınızın neler içermesini istediğinize göre değişir. Mesela aldi talk’ın 3-4 gb interneti çok ucuz fiyatlara verdiği tarifeleri var. Genel olarak da fiyatları ucuz. Tüm Aldi marketlerden temin edebilirsiniz.
Ayyıldız ise türkiye ile konuşmak isteyenler için oldukça avantajlı. Mesela ben tr sabit hatları bedeva arıyordum kampanya sayesinde. Mobil hatlar için de 120 dakikam vardı. Ayrıca alditalk’a göre daha fazla internet hizmeti alabiliyorsunuz ancak fiyatları alditalk’a göre daha pahalı. Nerden alacağınız sorusu ise bulunduğunuz şehre göre değişir. Berlin’de kreuzberg’e gittiğinizde 5 dakikaya hattı almış ve çıkmış olursunuz. Ama başka şehirlerde aramanız gerekebiliyor (mesela Leipzig). En mantıklısı da türk mahallesine gidip almak. Ben kimlik falan hiçbir şey vermemiştim, direkt alıp kullanmaya başlamıştım. Sitelerinden bakabilirsiniz kampanyalara, aynısı alditalk için de geçerli.
0
kojonotsuki
(25.09.18)
(3)

bash: script'i bekletmek

monogram
Selamlar,Script'i bekletmek için hangi komutu kullanabilirim? Sleep yaptığımda input verirsem sonraki komutu etkiliyor. (Belki read variable yazmadan önce bir şey yazmalıyım. Bilemedim) Read -t kullansam enter'a basınca devam ediyor.Benim istediğim 10 saniye boyunca CTRL+Z harici hiçbir şey scipti e
Selamlar,

Script'i bekletmek için hangi komutu kullanabilirim? Sleep yaptığımda input verirsem sonraki komutu etkiliyor. (Belki read variable yazmadan önce bir şey yazmalıyım. Bilemedim) Read -t kullansam enter'a basınca devam ediyor.

Benim istediğim 10 saniye boyunca CTRL+Z harici hiçbir şey scipti etkilememeli. Sadece beklemesini istiyorum.

Bilen varsa çok yardımcı olmuş olur.

Teşekkürler.
0
monogram
(24.09.18)
read -p "Pause Time 5 seconds" -t 5
read -p "Continuing in 5 Seconds...." -t 5
echo "Continuing ...."
0
x daemon
(24.09.18)
read -r -p "Wait 5 seconds or press any key to continue immediately" -t 5 -n 1 -s
0
x daemon
(24.09.18)
@x daemon

ENTER'a basarsam devam ediyor. Ben hiçbir durumda ilerlememesini istiyorum aslında.
0
🌸monogram
(24.09.18)
(9)

toplama bilgisayar

barky
merhaba arkadaşlar!toplama bilgisayar araştırmaları yapıyorum dolar her ne kadar bu seviyede olsa da, fiyat performans olarak en iyisini bulmak istiyorum. şöyle bir kasa buldum, fiyatı 3000 civarı. değer mi acaba? oyun oynayacağım.işlemci:Amd fx8350 4 ghz ekran kartı: Asus Nvidia gtx760 (1050ti ile
merhaba arkadaşlar!
toplama bilgisayar araştırmaları yapıyorum dolar her ne kadar bu seviyede olsa da, fiyat performans olarak en iyisini bulmak istiyorum. şöyle bir kasa buldum, fiyatı 3000 civarı. değer mi acaba? oyun oynayacağım.

işlemci:Amd fx8350 4 ghz
ekran kartı: Asus Nvidia gtx760 (1050ti ile eşdeğer demişler fakat ne kadar doğru bilemiyorum)
16 gb ram
1 tb hard disk
128 gb ssd
750 watt power supply
teşekkür ederim şimdiden. :)
0
barky
(23.09.18)
760 ne yav. alınmaz o kart. pc topluyorsan alabileceğin en yeni nesil parçaları alacaksın. o da olsun olsun 900 serisi olsun. paran yetmiyorsa da hiç toplama çöpe gitmemiş olur.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(23.09.18)
donanım haber'de 3000tl ye pc paylaşıyorlardı bi orayı kontrol et.
0
valkin rockefeller
(23.09.18)
760 mı kaldı yahu. Değmez.
0
signore
(23.09.18)
750 watt çok fazla. 2080ti için bile 650 watt yeterli. ordan kıs ekran kartına ver.
0
washe
(23.09.18)
yüzyıllık yalnızlık
(23.09.18)
780ti kullanıyorum. İmkan olsada değiştirsem diye bakıyorum. 760'ı hiç düşünme.
0
reactionic
(23.09.18)
sikseler bunu almam fx8350 mi kaldı allasen. 4. nesil intel tabanlı sistemlere bakabilirsin daha f/p dir.
0
birfincankahvedahaisteyenadam
(23.09.18)
bu sene mayıs ayında bu linki fiyatı ile yerimlerine eklemiştim 3500 tl idi.
www.hepsiburada.com

sıfır fiyatında bu artışı makul bulmasamda anlayabiliyorum. fakat ben bu bilgisayarı o gün alsaydım bugün satmam gereken fiyat max 4000tl olmalıydı. 2 el piyasasını sıfır fiyatlar düşünürek oluşturmak çok saçma. kullanılan tüm ekipmanların zamanla verimliliği azalıyor.
0
belkider
(23.09.18)
indirim dönemlerini bekle. özellikle amazon da gelmişken black friday'e bakarsın, ki diğer siteler de o gün indirim yapıyor.
0
smasdi
(23.09.18)
(1)

Yurtdışından alınan telefon güncelleme almıyor

mavi karanlik
Yurtdışından kendim alıp yine kendi adıma imei kaydını yaptırdığım telefon güncelleme yüzü görmedi. Ben aldıktan sonra aynı marka model diğer telefonlara güncellemeler geldi ancak bana gelmedi. Bunun bir çözümü var mıdır? Model Huawei Mate 10 pro. Şimdiden teşekkürler.
Yurtdışından kendim alıp yine kendi adıma imei kaydını yaptırdığım telefon güncelleme yüzü görmedi.

Ben aldıktan sonra aynı marka model diğer telefonlara güncellemeler geldi ancak bana gelmedi. Bunun bir çözümü var mıdır?

Model Huawei Mate 10 pro.

Şimdiden teşekkürler.
0
mavi karanlik
(23.09.18)
O ülkeye güncelleme sunulmamis olabilir. Saçma sapan bi ülke değilse bir iki ay bekleyin. Muhtemelen gelir

Öyleyse, Almanya gibi bi ülkenin promosyon ürünü olmayan rom unu yükleyip ülke kodunu değiştirmeniz gerek. Sonra alırsınız
0
vhs kaseti
(23.09.18)
(2)

iphone yedekten geri yükleme

mephistoo
herkese merhaba,iphone'u yedekten geri yüklerken hata alıyorum, ne yaptıysam olmadı :(çözümü bilen varsa memnun olurum, kahve bira ısmarlarım https://eksiup.com/d5be12439958
herkese merhaba,

iphone'u yedekten geri yüklerken hata alıyorum, ne yaptıysam olmadı :(

çözümü bilen varsa memnun olurum, kahve bira ısmarlarım

eksiup.com
0
mephistoo
(22.09.18)
yeni ios versiyonuyla aldığın bir yedeği eski ios versiyonlu cihaza yüklüyor olabilirsin.

itunes versiyonu son sürüm olmayabilir. güncelle, dene.

iphone kablosu zarar görmüş veya çakma kablo olabilir.

farklı bir usb slotu dene. masaüstü bilgisayarsa kasanın arkasındaki usb lere bağla.
0
mr.goodcat
(22.09.18)
@mr.goodcat teşekkürer ama hiçbiri değil :(
0
🌸mephistoo
(22.09.18)
(2)

SSD upgrade yaparken lisans mevzusu.

jamiro
Windows 10 Home lisansı olan bir notebook satın aldık ve bunu HDD'den SSD'ye yükseltmek istediğimiz zaman, bu yeni SSD'ye Windows 10 Home'u kurarken haliyle kod isteyecek. Ben notebook'un kendi lisans anahtarını SSD ile kullanmaya devam etmek için tam olarak ne yapmalıyım? İstiyorum ki SSD'yi kuru k
Windows 10 Home lisansı olan bir notebook satın aldık ve bunu HDD'den SSD'ye yükseltmek istediğimiz zaman, bu yeni SSD'ye Windows 10 Home'u kurarken haliyle kod isteyecek. Ben notebook'un kendi lisans anahtarını SSD ile kullanmaya devam etmek için tam olarak ne yapmalıyım? İstiyorum ki SSD'yi kuru kuru takmayayım; yani işletim sistemini de direkt bu SSD'ye kurayım ki işe yarasın.

Google'da arattım ama tam olarak istediğim cevabı bulamadım.
0
jamiro
(22.09.18)
O key biosa gömülü geliyor genelde, kurarken de otomatik çekiyor windowd çoğu zaman.
Onun dışında key görüntüleme programları var win10 key viewer diye aratırsanız çıkar.
Ordan da keyi elde edebilirsiniz
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(22.09.18)
Windows 7-8'de o key olayları vardı ve zaten laptopların altında yapıştırma olarak vardı.

Bak microsoftun sitesinden windows downloader'ı indir onunla şu ankinin aynı versiyon windowsu (kendi gösteriyor) bootable usb yap.

Direkt kuruyorsun key falan gerekmiyor. Windows cihazı tanıyor artık.
0
nhk ni youkosu
(22.09.18)
(3)

kod bilmeden apk yapmak istiyorum

aşksız prens
şimdi şöyle elimde büyük bi liste var. listede kodların karşılıkları var. ben bu kodların karşılıklarını işim gereği dışarıda kullanmam gerekiyor(araç başında). bilgisayara bağlılığımı kaldırmak için bunu telefona apk şeklinde eklemek istedim. ofis dosyası olarak kullanmak da aklıma geldi ama perfor
şimdi şöyle elimde büyük bi liste var. listede kodların karşılıkları var. ben bu kodların karşılıklarını işim gereği dışarıda kullanmam gerekiyor(araç başında). bilgisayara bağlılığımı kaldırmak için bunu telefona apk şeklinde eklemek istedim. ofis dosyası olarak kullanmak da aklıma geldi ama performans düşüklüğü ve görüntüleme zorluğundan dolayı böyle bişey yapayım istedim.

hazır bi apk bulsam editleyebilirim ya da bir kaç hazır site buldum ama ya yaptırtmadı ya apkyı indirtmedi.

ne yapayım? bi ufuk açın bana lütfen.
0
aşksız prens
(22.09.18)
Google e tablolar ı kullanıyorum tlf da. Performans sorunu da yaşamıyorum. İşine yarayabilir bu şekilde
0
gazozailacatmauzmani
(22.09.18)
bu ihtiyacınız için apk'ya gerek yok ki, dedikleri gibi pdf yapın dosyayı sonra telefonda açar açar bakarsınız yok daha dinamik bir şey istiyorsanız google tablolar.
0
gezegen olan pluton
(22.09.18)
@playing star again +1

Kod yazma derdi olmadan sürükle bırak yöntemiyle istediğiniz uygulamayı rahatça yapabilirsiniz.
0
kodadiirem
(23.09.18)
(8)

Alüminyum ya da sac parça ürettirmek

alperz
Aradığım bir montaj elemanı var ancak Türkiye'de bulamadım. Solid'de falan çizip de şöyle 1000 tane falan ürettirebileceğim bir yer var mıdır? Adet çok olmadığı için maliyet uçuk olur mu? Resim ekledim. Bu iki elemandan 1000'er adet yaptırmak istiyorum.
Aradığım bir montaj elemanı var ancak Türkiye'de bulamadım. Solid'de falan çizip de şöyle 1000 tane falan ürettirebileceğim bir yer var mıdır? Adet çok olmadığı için maliyet uçuk olur mu? Resim ekledim. Bu iki elemandan 1000'er adet yaptırmak istiyorum.
0
alperz
(22.09.18)
Aliminyum pahalı olur, sacdan kesilip kıvrılarak üretilir. Çok karışık bir şey değil, ama yine de 1000 adet üretecek birini bulmak lazım.

Size yakın olan demirciler sanayi sitelerini dolaşmanızı tavsiye ederim. Bu işler genelde şöyle çözülüyor;

Birinden mazlemeyi alıyorsunuz, götürüp birine kestiriyorsunuz, bir yerde de preste kıvırtıyorsunuz.

Bir tavsiyem ise benzer bir ürünü söyleyeyim, belki işinize yarar. "Köşe koltuk birleştime demiri"

Şöyle bir şey kendisi ;

www.akkayaaksesuar.com
0
John Bloor
(22.09.18)
Bu tür parçaları yaptığını bildiğim İzmir'de tornacı arkadaşa sordum, çocuğun eşi doğumdaymış :) Şansınız yok @alperz, sonra bakayım dedi.
0
teknikekip
(22.09.18)
Yurtdışı fiyatı bile 9$ civarında istediğin ürünün (modele göre değişir). Eğer bu fiyat bandını karşılayabileceksen tam ölçüleri verirsen fiyat vereyim. Kabataslak versen bile olur bizim müyendiz çizer.

Fiyatın uçuk çıkacak olma sebepleri :

1) Alüminyum hayvan gibi zamlandı
2) Frezede parçalar tek tek işlenecek.
3) üstüne lazer baskı istersen fiyat daha da artacak.

www.orangealuminum.com
0
kimlanbu
(22.09.18)
parça resmine bakarak konuşursam, değişik detaylar var. her biri işçilik ve zaman demek. bence müşteri ile imalatçı oturup fonksiyon, kapasite gibi temel konuları konuşmalı, sonra tasarımı imalata kolay hale nasıl getiririz diye karar almalı. gereksiz detaylar ortadan kaldırılabilir. töleranslar konuşulur, mevcut hazır profilden kesilerek üretilecekse seçenekler incelenebilir. bu sayede maliyet düşürülebilir.
0
sttc
(22.09.18)
John bloor: o parça işimizi görebilir. Ondan bulayım bir inceleyeyim.
Teknik ekip: bulamazsak o arkadaşla iletişime geçeriz.
kimlanbu: 9 dolar parça başına çok yüksek maliyet elbette. Ben istediğim malzemeyi tam olarak çizip en iyisi buraya koyayım oradan yürüyelim.
sttc: dediğin çok mantıklı o detaylardan ihtiyacım olmayan şeyler var. onları çıkarırsam maliyeti düşürebilirim.
0
🌸alperz
(22.09.18)
@sttc'nin dediği çok mantıklı, benzer formda boy aliminyum profiller kesilip elde edilebilir. Ne kadar yük taşıyacak bu da önemli, çok ağır yük taşımayacaksa iş daha kolay.
0
John Bloor
(22.09.18)
4 kilo taşıyacak sıkıntı olmaz.
0
🌸alperz
(22.09.18)
www.turkcadcam.net
Buradan teklif alabilirsiniz.
0
tukenmez adam
(22.09.18)
(4)

macbook pro retina ekran temizliği

tchuck
2015 modellerde sorun vardı, jelatini soyuluyordu.1 sene sonra garanti kapsamında jelaetini değiştirtirtmiştim.şimdi elimde 2018 model var, kullanma kılavuzunda yine gözlük bezi veya micro fiber bezlerle silmemizi salık veriyorlar. ama sanki jelatini soyulacakmış gibi hissediyorum. ekrandaki parmak
2015 modellerde sorun vardı, jelatini soyuluyordu.
1 sene sonra garanti kapsamında jelaetini değiştirtirtmiştim.

şimdi elimde 2018 model var, kullanma kılavuzunda yine gözlük bezi veya micro fiber bezlerle silmemizi salık veriyorlar. ama sanki jelatini soyulacakmış gibi hissediyorum. ekrandaki parmak izlerini falan temizlemek istiyorum ama zarar alacak gibime geliyor yine.

bu soyulma sorunu devam ediyor mu*
nasıl temizleyecez bu ekranı?
0
tchuck
(22.09.18)
soyulma sorunu zaten garanti kapsaminda ama elinizdeki macbook'ta olmaz sorun. gozluk beziyle silin bir sey olmaz.
0
supergirl
(22.09.18)
gözlük beziyle, hiç sıvı kullanmadan siliyorum. ama sanki ucundan bi soyuldu gibi geldi bana.

2018ler de garnati kapsamındaysa sorun yok öyleyse, komple ekran kasasını değşitiriolardı en son.
0
🌸tchuck
(22.09.18)
Kullanma klavuzunu okuduysanız eğer, çeşme suyu ile ıslatılarak microfiber bez ile silinmesi gerektiği yazıyor. öyle yapın. solusyon vs içeren herhangi bir şey ile silmeyin, zarar verir.
0
pgup
(22.09.18)
yok yanlis anlasilmasin, soyulma normalde garanti kapsaminda olnmaz fiziksel durum oldugu icin. program kapsaminda degistiriliyor bazi macbooklarin ekrani ama 2018 olana ayni sorunlu ekrandan taktiklarini sanmiyorum.


ama mikrofiber bezle sil diyorsa bir sey olmaz. cok bastirmayin, deterjan kullanmayin.

hassasiyetinize de hayran kaldim.
0
supergirl
(22.09.18)
(2)

xcode da hesap makinasi yapmaca :)

emfuzi
merhaba arkadaslar, daha once xcode'da app yazmayi ogrenmek istedigimi sormustum size, birkac arkadas da yon verdi sagolsun.su an deneme amacli ilk aplikasyonumu yazmaya calisiyorum ama bir yerde tikandim. bana kalsa youtube da izledigim videonun aynisini yapiyorum ama eksik bir nokta var.hesap maki
merhaba arkadaslar,

daha once xcode'da app yazmayi ogrenmek istedigimi sormustum size, birkac arkadas da yon verdi sagolsun.

su an deneme amacli ilk aplikasyonumu yazmaya calisiyorum ama bir yerde tikandim. bana kalsa youtube da izledigim videonun aynisini yapiyorum ama eksik bir nokta var.

hesap makinasi yaziyorum ve rakamlarin sonuc ekranina atamasini gerceklestirdim su an, fakat rakama tikladigimda sonuc ekranina herhangi bir hareket gelmiyor. unlem isaretli bolumde de soyle bir cumle var:

direk ekran goruntusu atiyorum :)

bana bir yol yordan gosterin kurban olayim. daha ilk gunden pes etmeyim.

eksiup.com
0
emfuzi
(22.09.18)
araştırdım birisi, "For me what worked was the reposition the elements: Drag them again into position and drag their height and width to the desired size again. Then click on "Resolve Auto Layout Issues" and click on "Reset to Suggested Constraints"." demiş.
0
kahoan
(22.09.18)
çok zevkli iş xcode, pes etme.

şimdi öncelikle senin tasarımda gösterdiğimn ünlenm işareti ve uyarılar layout ile ilgili, yani xcode diyor ki sen bunları elinle koydun iyi güzel de bunların içindeki text'ler değişirse olaylar değişir ben ne yapacağım.

tasarımlarda autolayout kullanabilirsin, işlerin çok daha kolaylaştığını göreceksin, istersen autolayout ile ilgili youtube videolarına filan bakabilirsin,

temel 4-5 şey var onları kaptın mı her cihaza uygun şekil alan uygulama yapabilirsin.

sen bu tasarımı gördüğüm kadarıyla 4s ile yapıp xr simulator ile test ediyorsun yüksek ihtimal xr'da o butonlar küçük kalıyor, autolayout dediğimiz şey bu sorunun çözümü aslında.

soruna ve hataya dönecek olursak tasarımda verdiği şey hata değil uyarı.ama console'da görüğüm kadarıyla invalid argument exception vermiş programın

"terminating app due to uncaught exception .......

diye başlayan cümle aslında hatayı gösteriyor. layout hatası uygulamayı sonlandırmaz tasarım kötü çıkar veya butonu textbox'ı görmezsin vs.

eğer uygulama çalışırken birden kapanıyorsa kod tarafında bir hata yapmışsın demektir, kapandığı anda da zaten sağ altta console'da hatayı görebilirsin.

tam olarak neler döndüğünü anlamak istiyorsan kod tarafında breakpoint koyup satır satır kodu çalıştırıp nerede neden hata aldığını irdeleyebilirsin.

kolaylıklar.
0
ocanal
(22.09.18)
(1)

çoklu düşey ara formülünde araya tire eklemek

kablelvuku
internetten bir makro buldum. çoklu düşey ara ile tek bir hücreye bütün sonuçları yazıyorabcdefgibi. fakat benim isteğima-b-c-d-e-fformül aşağıdaki gibi nasıl bir ek yapmam lazım--------Function ÇOKLUDÜŞEYARA(aranan As String, alan As Range, sutun As Integer) As StringIf aranan = "" Or sutun = 0 The
internetten bir makro buldum. çoklu düşey ara ile tek bir hücreye bütün sonuçları yazıyor

abcdef

gibi. fakat benim isteğim

a-b-c-d-e-f

formül aşağıdaki gibi nasıl bir ek yapmam lazım

--------

Function ÇOKLUDÜŞEYARA(aranan As String, alan As Range, sutun As Integer) As String
If aranan = "" Or sutun = 0 Then GoTo cik
veri = alan.Value2
For i = 1 To UBound(veri)
If veri(i, 1) Like "*" & aranan & "*" Then
ÇOKLUDÜŞEYARA = ÇOKLUDÜŞEYARA & veri(i, 2) & vbLf
End If
Next i
Exit Function
cik: ÇOKLUDÜŞEYARA = ""
End Function

---------
0
kablelvuku
(21.09.18)
ÇOKLUDÜŞEYARA = ÇOKLUDÜŞEYARA & veri(i, 2) & vbLf & "-"

Bu şekilde düzelt ilgili satırı.
0
cakabo
(21.09.18)
(2)

telefon çalınması

anima sola
merhabakapkaça maruz kaldım... hattımda pin kodu,telefonda ekran kilidi vardı. sorularım sırasıyla şunlar1) eve gelip gmail hesabımın şifresini değiştirdim. diğer google ürünlerinin şifresi değişti mi? 2)facebook şifremi değiştirdim ve messenger dan çık zart zurt vb her bi şeyi yaptığımı düşünüyorum
merhaba

kapkaça maruz kaldım... hattımda pin kodu,telefonda ekran kilidi vardı. sorularım sırasıyla şunlar

1) eve gelip gmail hesabımın şifresini değiştirdim. diğer google ürünlerinin şifresi değişti mi?

2)facebook şifremi değiştirdim ve messenger dan çık zart zurt vb her bi şeyi yaptığımı düşünüyorum. messenger mesajlarıma erişirler mi? (evden giriş yapınca bazı mesajları sildim)

3) messengerdan gönderilip alınan fotoğraflar videolar telefona otomatik kaydoluyordu değil mi? ( vah vah)

4) telefonun imei numarasına sahip değilim. yine de bu telefonu ölümüne açılmaz hale getirmek mümkün müdür? hani gsm oparetörü aracılığıyla falan? olmaz ya işte yine de bir umut soruyorum.

şimdiden teşekkür ederim
0
anima sola
(20.09.18)
Gsm operatörünü arayınca en son kullanılan imei paylaşıyor. Ben bu şekilde öğrenip, btkya bildirip imei balonlaymıştım. Savcılığa gidicekseniz imeiyi kapattırmayacaksınız ama o şekilde imei i takibe alıyorlar. Geçmiş olsun.
0
mabesa
(20.09.18)
Bloklatmıştım yazmak istemiştim. Mobildeyim düzeltemedim.
0
mabesa
(20.09.18)
(5)

tc kimlik kartı arkasındaki kodlama (ü harfi sorunsalı)

kibritsuyu
arkadaşlar, daha önce de dikkatimi çekmişti, yine fark ettim, sormak istedim.bugünbir kimlik geldi. adamın soyadı akyürek. kimliğin arkasında, alttaki kodlama yerine "AKYUEREK" yazıyor. kayınpederimin de adında ü harfi var, onda da "ue" yazıyor. pekala olabilir. yani "ü" harfini "ue" şeklinde kodl
arkadaşlar, daha önce de dikkatimi çekmişti, yine fark ettim, sormak istedim.

bugünbir kimlik geldi. adamın soyadı akyürek. kimliğin arkasında, alttaki kodlama yerine "AKYUEREK" yazıyor.

kayınpederimin de adında ü harfi var, onda da "ue" yazıyor. pekala olabilir. yani "ü" harfini "ue" şeklinde kodlamışlar, demek ki sistem öyle...

diyoruz ama ulan ama benim soyadımda da "ü" harfi var, benimkinde "ue" yazmıyor, sadece "u" yazmışlar. yani soyadımı normal türkçe karaktersiz şekilde yazmışlar.

niye?
0
kibritsuyu
(20.09.18)
hata yapmışlardır bence.
0
killerbee
(20.09.18)
Özel karakterler olmadan öyle yazılıyor. Ö harfi de OE olarak yazılıyor.
0
malheiros
(20.09.18)
Seninkinde hata var o zaman, senin ü yü ue seklinde yazmadilarsa. Duzeltme talep edilebilir bence.
0
kuehles blondes
(20.09.18)
Yeni kimlikler ilk basıldığı Zaman “ue” şeklindeydi, şimdi şimdi nokta kullanmadan basıyorlar. Ü yerine direkt u kullanılıyor. İkisi de doğru yani.
0
irene
(20.09.18)
sistemlerde "encoding" problemi olmamasi icin ozel karakterlere uluslararasi kabul edilen bir yazim sekli, ü icin ue, ö icn oe, ş icin sch kullanlir. ornegin "mesut özil" bircok yerde "mesut oezil" olarak gecer www.dw.com

bazi derde u bazi yerde ue olarak gecmesinin sebebi de geleneksel olarak bizim firmalarin bir isi once standart ve "convention" belirleme asamalarinda bunu iyice dusunmeden yapmalari. o nedenle belli bir standart takip edilmedigi icin her yerde herkesin kafasina gore farkli sonuc cikmasi.
0
emrahday
(21.09.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.