Giriş
(3)

gmail hakkında soru

charlotte blanc
yakın zamanda hacker lar musallat oldu. bir tanesi ile dalga geçtim ama büyük hataymış. spam yedim 2 3 gün 5bin 10bin mail aldım hesabıma. sanırım bu olay sonrası hesabım karalistelere mi alındı yoksa ayarları mı bozuldu bazen başka insanlara mail atarken mail im şu hata ile geri dönüyor https://i.h
yakın zamanda hacker lar musallat oldu. bir tanesi ile dalga geçtim ama büyük hataymış. spam yedim 2 3 gün 5bin 10bin mail aldım hesabıma.

sanırım bu olay sonrası hesabım karalistelere mi alındı yoksa ayarları mı bozuldu bazen başka insanlara mail atarken mail im şu hata ile geri dönüyor

i.hizliresim.com

bu konuda gmail ayarlarını kurcaladım ama birşey çıkmadı. [email protected] o kim onu da bilmiyorum. ne yapsam bu sorunu çzöerim ?
0
charlotte blanc
(16.10.18)
Büyük ihtimalle günlük alabileceği mesaj kotası dolmuş.
0
bellbane
(16.10.18)
gudjudea hacker bence. karalistee alınmış bir hacker. bir şekilde kendini benim mailimie attach ediyor. mail gönderdiğim zaman onun yüzünden gitmiyor.
0
🌸charlotte blanc
(16.10.18)
Gud judea! Allah'la kapisiyorsun, aman dikkat :/
0
Darkwing Duck
(16.10.18)
(2)

hoparlör için

siyah gece
sınıfımda bilgisayara takıp kullanmak için hoparlör alacağım ve anlamam bu aletlerden.portatifliği açısından kablosuz bluetooth özelliği olanlara baktım ama okul bilgsayarları çok sık bozulan şeyler. yine eski tip kablolu almak daha mı mantıklı?
sınıfımda bilgisayara takıp kullanmak için hoparlör alacağım ve anlamam bu aletlerden.
portatifliği açısından kablosuz bluetooth özelliği olanlara baktım ama okul bilgsayarları çok sık bozulan şeyler. yine eski tip kablolu almak daha mı mantıklı?
0
siyah gece
(15.10.18)
Okul bilgisayarında bluetooth yoktur muhtemelen ama ufak bluetooth adaptorleri ile birlikte alabilirsin. Kablo uğraştırır. Kablosuzu gerektiğinde telefona bile bağlayabilirsin.
0
himmet dayi
(15.10.18)
Okul gibi yerlerde aletler çok çabuk bozulabiliyor. Kablosuz olması bazı konularda avantaj sağlasa da sürekli sizin kontrolünüzde olmayacaksa mantıklı gelmiyor.
elimde www.coloradocomputerdoctors.com şundan var. eğer izmir'de isen ücretsiz verebilirim. hiç kullanmadığımdan sorunu var mı bilmiyorum, gündüz bir test ederim.
0
smasdi
(15.10.18)
(4)

Bilgisayarıma ne oldu?

alwayschargeneverbend
Sadece 1 saat önce okulda çalışıyordu, okuldan geldim evde şarja taktım açmaya çalışırken tepki vermedi. 1 dakika sonra işlemci fanı tam kapasite zorlanarak çalışmaya başladı ve 20 saniye çalıştıktan sonra(sadece fan çalıştı pc açılmadı) kapandı. Birkaç kez daha denedim, recovery modu dahil hiçbir t
Sadece 1 saat önce okulda çalışıyordu, okuldan geldim evde şarja taktım açmaya çalışırken tepki vermedi. 1 dakika sonra işlemci fanı tam kapasite zorlanarak çalışmaya başladı ve 20 saniye çalıştıktan sonra(sadece fan çalıştı pc açılmadı) kapandı. Birkaç kez daha denedim, recovery modu dahil hiçbir tepki alamadım. Şu anda sadece fan çalışıyor, kapatmıyor kendini ama bilgisayarda hiçbir tepki yok. İşin kötü yanı bitirme tezimin bu iki haftaki kısmının yedeğini almamıstım henüz. Ne yapabilirim? işlemcinin uçmuş olma ihtimali var mı?
0
alwayschargeneverbend
(15.10.18)
biosa girmeyi denedin mi? del tuşudur genelde. Giremiyorsan eğer bir şeylerin kızarmış olması olasılığı yüksek.

Ne yapacaksın peki? cihazın harddiskini söküp başka bilgisayara takıp doc dosyanı kurtacaksın. Bundan sonra da onedrive ya da google drive kullanacaksın.

ps: içine harddisk takılan cihazların fiyatı 40 tl civarıdır. Direkt external yapar hdd yi..
Saygılarımla.

binder.
0
binder dandet
(15.10.18)
Ekrana hiçbir şey gelmiyor, bios ekranına ulaşamıyorum. Drive kullanıyorum ama 1 aydır evimde internet olmadığı için otomatik yedekleme kapalıydı haliyle. Durduk yere olması canımı sıktı, okulda da zaten güç tasarrufu modundaydı şarjım bitmesin diye, işlemciyi hiçbir şekilde isteyerek zorlamadım yani. Teşekkürler.
0
🌸alwayschargeneverbend
(15.10.18)
Güncelleme : sinirlenip iki tane vurdum sertçe, düzeldi. Şiddet her kapıyı açıyor cidden, saygılar.
0
🌸alwayschargeneverbend
(15.10.18)
olanlar hayra alamet değil yedeklerini al laptop garanti vs bittiyse içini açıp ram girişleri ve hdd girişlerini kontrol et gevşeme olabilir. vurunca düzelen bir şey ise muhtemelen gevşeyen bir giriş vs vardır.
0
kureseltikinma
(16.10.18)
(1)

Hangi fiber

kush
Superonline ve tt burda varmis. Digerlerini bilmiyorum. He bi de extranet gibi bisey var gediz elektrigin. Hangi secilmeli ve hatta hangi paket? Sabit telefon olacak, kota da 35 az gozukuyor kampanya neyn ile degerse idare ederim ama deezse 50 ve uzeri olsun
Superonline ve tt burda varmis. Digerlerini bilmiyorum. He bi de extranet gibi bisey var gediz elektrigin. Hangi secilmeli ve hatta hangi paket? Sabit telefon olacak, kota da 35 az gozukuyor kampanya neyn ile degerse idare ederim ama deezse 50 ve uzeri olsun
0
kush
(15.10.18)
Superonline varsa Vodafone da vardır muhtemelen onun tarifeleri daha iyiydi en son.
0
reactionic
(15.10.18)
(2)

Makro Sorusu

kablelvuku
Bir sayfada A ve B sütununda değerler var. Yeni bir sayfaya A sütunundaki değerler tekrar etmeyecek şekilde kopyalayacağız. B sütununda ona karşılık gelen değerleri de (tekrar edenler hariç) yanyana farklı hücrelere yazdırmalıyız. Örnek Exceli ekteki gibi.Tıkandım kaldım. Help.http://dosya.co/6z8126
Bir sayfada A ve B sütununda değerler var. Yeni bir sayfaya A sütunundaki değerler tekrar etmeyecek şekilde kopyalayacağız. B sütununda ona karşılık gelen değerleri de (tekrar edenler hariç) yanyana farklı hücrelere yazdırmalıyız. Örnek Exceli ekteki gibi.

Tıkandım kaldım.

Help.

dosya.co
0
kablelvuku
(15.10.18)
a sütunundaki unique değerleri bul
bu değerleri bir array'e at
ilgili değerin index'ini de başka bir arraye at
a sütunundaki unique değerleri başka sayfaya at
b değerleri için de index'ini tuttuğun arrayi kullan
0
kimlanbu
(15.10.18)
Yapamazsanız yarın sizin için ilgilenirim. Belki makroya da gerek kalmayabilir.
0
birdenbire
(15.10.18)
(1)

Excelden gelen bilgiler ile autocadde çizim

MiraTaurus
Herkese merhaba,Excel'de 4 farklı giriş yapıyorum. Bunlar genişlik, yükseklik, montaj tipi(listeden 4 farklı montaj tipinden biri seçiliyor) ve Üst boşluk mesafesi.4 farklı montaj tipine uygun çizimleri hazırladım. Hepsinde genişlik-yükseklik kısmını parametrik olarak excel'den gelen bilgiye göre de
Herkese merhaba,

Excel'de 4 farklı giriş yapıyorum. Bunlar genişlik, yükseklik, montaj tipi(listeden 4 farklı montaj tipinden biri seçiliyor) ve Üst boşluk mesafesi.

4 farklı montaj tipine uygun çizimleri hazırladım. Hepsinde genişlik-yükseklik kısmını parametrik olarak excel'den gelen bilgiye göre değiştirmek istiyorum. Ve bunu excelde bir önizleme ekranında göstermek ve bilgisayara excel-pdf ve autocad olarak kaydetmek istiyorum.

Bu konularda gerekirse ücretli destek de alabilirim.

Yardımcı olan herkese teşekkür eder, keyifli günler dilerim.
0
MiraTaurus
(15.10.18)
Geçen hafta AutoDesk seminerindeydik, yeniliklerin anlatıldığı salonda tam da anlattığınız şekle uygun bir çözüm vardı. ERP veya excel gibi ortamlarda müşterinin girdiği ölçülere göre önünde şekil oluşuyordu. Bunu da autocad'le bağdaştırmışlar. Fusion 360'lı bişeydi, firmayı ararsanız bilgi verirler. Ben başka bir program kullandığım için can kulağıyla dinlemedim, misafir modunda takıldım o yüzden yardımcı olamıyorum.

Hatta bizim firmaya cuk oturur bu özellik, müşteri ölçü girince karşısında ürünü görecek falan diye geyiğini de yapmıştık.
0
onemoremile
(15.10.18)
(3)

Bilgisayardan dosya aktarım sorunu

ben senin bildigin yazarlardan degilim
Merabalar, geçtiğim gün dizüstü bilgisayarım masadan düştü. Bilgisayar düşünce kendini kapatıp yeniden açtı. Neyse ki bilgisayardaki veriler aynen duruyor. Hiçbiri bozulmamış, bilgisayarın kullanımında da bir sorun yok. Ancak dosyaları başka bir yere aktaramıyorum. D diskindeki dosyayı C diskine bil
Merabalar, geçtiğim gün dizüstü bilgisayarım masadan düştü. Bilgisayar düşünce kendini kapatıp yeniden açtı. Neyse ki bilgisayardaki veriler aynen duruyor. Hiçbiri bozulmamış, bilgisayarın kullanımında da bir sorun yok. Ancak dosyaları başka bir yere aktaramıyorum. D diskindeki dosyayı C diskine bile kopyalayamıyorum. Daha da vahimi ise D veya C diskine yeni indirdiğim dosyaları da herhangi bir yere harici diske transfer edemiyorum. Yanı dosya diske iniyor, sorunsuz çalışıyor ancak aktarım yaparken %22 veya %67 falan gibi kesiliyor. Kaynak dosya veya diskten okunamıyor hatası veriyor.

Tabi ki Google'dan araştırıp Çalıştır tuşuyla yapılan işlemleri falan yaptım ama hiçbir sonuç yok. İlginç şeylerden biri daha torrentten indirdiğim dosyalarda döngü hatası gibi bir şey veriyor. Hadi torrent mühim değil ama yarın çizimleri ve videoları kendi bilgisayarımdan aktarmam lazım. Başına böyle bir sorun gelip de çözmüş olan, ne yapabileceğim konusunda yardımı dokunacak biri var mı?
0
ben senin bildigin yazarlardan degilim
(15.10.18)
teracopy benzeri dosya taşıma ve aktarma programları varsa onları silin. benzer bir sorunda çözümü öyle bulmuştum. ama düşmeye bağlı hdd'nin içe vermesi de söz konusu. bir disk doktor'la tarasanız netleşir belki.
0
fucking machine in my head
(15.10.18)
hdd cok sıkıntılı hocam
hdd yi cikartin
bir hdd kutusuna takıp
baska bilgisayara takip
en onemli seyleri once kurtarın
0
kingcyrax
(15.10.18)
gecmis olsun ama sanirim diskte dusme esnasinda bad sectorler olusmus. diski baska bir bilgisayara takip, verilerini kurtarmaya calis en kisa surede. yada madem local kopyalama yapabiliyorsun, Google Drive gibi bulut cozumlerine senkronize et onemli verilerini. ve yeni bir disk al. hazir elin degmisken SSD olsun :)
0
crucio
(15.10.18)
(7)

corel dosyası photoshop'ta nasıl açılır?

a man alone
internette aradım fakat bir şey bulamadım. çözümü var mı?
internette aradım fakat bir şey bulamadım. çözümü var mı?
0
a man alone
(14.10.18)
acrobat reader formatıyla corel içinden kaydedilen dosyaları ilüstratör açıyor, ufak tefek ayar çekmen gerekiyor, photoshopda da dene istersen.
0
killerbee
(14.10.18)
reader'ı bilmiyorum ama corel'de dosyayı ai export ettim. ardında ai'de açtım. layerlarıyla beraber açıldı. ai'de ps diye export ettim. ama ps'de layerlar gidiyor.

ilginç, çözemedim hala.
0
🌸a man alone
(14.10.18)
peki ai layer olarak açılıyorsa, ai den layerleri tek tek image olarak kaydedip fotoşopta neden açmıyorsun?

istersen transparent png olarak kaydedersin arka planı da olmaz.
0
killerbee
(14.10.18)
onu düşünmedim açıkçası ama layer fazla olduğu zaman bayağı uğraştırır.
0
🌸a man alone
(14.10.18)
kaç layer?
0
killerbee
(14.10.18)
şu anda 4-5 tane.

ama çözümü buldum. dosyayı ps'de açtığınızda tek layer olarak görünüyor. sağ tıklayıp "duplicate layer/katman grubunu çöz" diyorsunuz ve layerlar açılıyor.
0
🌸a man alone
(14.10.18)
tek layer deyince rasterize etti, hepsi müdahele edilemeyecek şekilde tek imaj dosyası olarak açıldı sandım.

5 layer dediğin nedir ki? al 3 gündür ps ile uğraşıyorum 1500layerlik dosya yaptım. hiç de zorlamadı.
0
killerbee
(14.10.18)
(11)

Kalitesiz ekran takmışlar

darkwizard
Arkadaşlar Lenovo cihazım dokunmatiği arıza yaptı, servise gönderdim geleli 3 4 gün olduü şimdi baktım , Google Chrome arama çubuğu ana ekranda gözüküyor. 6 ay kullandım böyle bir şey yoktu demek ki ekran değişip kalitesiz takmışlar. Ne yapmam gerekiyor?
Arkadaşlar Lenovo cihazım dokunmatiği arıza yaptı, servise gönderdim geleli 3 4 gün olduü şimdi baktım , Google Chrome arama çubuğu ana ekranda gözüküyor. 6 ay kullandım böyle bir şey yoktu demek ki ekran değişip kalitesiz takmışlar. Ne yapmam gerekiyor?
0
darkwizard
(14.10.18)
google chrome arama çubuğunu ana ekrandan kaldıramıyormusun?
0
killerbee
(14.10.18)
Hayır hocam, şöyle diyim, ekranın arkasında iz çıkıyor.
0
🌸darkwizard
(14.10.18)
ekranda yapisik mi kalmis? (nereye girersen gir arama cubugu gorunmesi gibi)

(bkz: screen burn in)
0
brkylmz
(14.10.18)
Aynen, ekrana yapışmış, ve bu olmuyordu önceden, Chrome izi duruyor. Telefonun ekranı iyiydi değişip kötü ekran takmışlar.
0
🌸darkwizard
(14.10.18)
çıkma takmış olmasınlar?
0
killerbee
(14.10.18)
Killerbee anlamadım ki
0
🌸darkwizard
(14.10.18)
baskasinin bozuk ekranini size takmis olmasinlar diyor.

servisle gorusun hocam hemen, tamir olacak bir sey degil o.
0
brkylmz
(14.10.18)
sanırım ekranda screen burn olması için o ekranın daha önceden uzun süre kullanılmış olması gerekiyor.

başka müşteriden söktükleri bozuk ekranı senin telefona takmasınlar?
0
killerbee
(14.10.18)
Nereye şikayet edebilirim
0
🌸darkwizard
(14.10.18)
Bu arada Lenovo telefonunda bu sorunu olanlar garanti kapsamına giriyor mu? Benimkinde de iz kaldı
0
fazla silgisi olan var mi
(14.10.18)
Fazla silgisi olan var mı, servisten sonra mı yoksa siz kullandiktan sonra mk
0
🌸darkwizard
(14.10.18)
(1)

S7 EDGE ekran değişimi

baldan kaymak
pembe çizgi oluştu. istanbulda ekran değişimi yaptıran varsa yer fiyat yazabilir mi? Teşekkürler
pembe çizgi oluştu. istanbulda ekran değişimi yaptıran varsa yer fiyat yazabilir mi? Teşekkürler
0
baldan kaymak
(14.10.18)
1100lira civarı eminönü tahtakalede
0
all girls dream
(14.10.18)
(6)

macbook air uykudayken şarjı eksiltiyor

cari kacik
cihazı %100'le prizden çıkardım 2 saat sonra kapağı açınca %90 gösterdi. şarj sırasında da sonrasında da açıktı ama kapak kapalı uykudaydı.neden böyle şeyler yapıyor? daha 1 yıllık makine. nasıl çözebilirim?not: powernap devredışı.
cihazı %100'le prizden çıkardım 2 saat sonra kapağı açınca %90 gösterdi. şarj sırasında da sonrasında da açıktı ama kapak kapalı uykudaydı.

neden böyle şeyler yapıyor? daha 1 yıllık makine. nasıl çözebilirim?

not: powernap devredışı.
0
cari kacik
(14.10.18)
uykuda acıkıyorsun değil mi? :)

uykudayken bilgisayarlar enerji harcarlar.
0
washe
(14.10.18)
@washe ancak %10 çok fazla bir tüketim
0
🌸cari kacik
(14.10.18)
2 saatte %10 normal degil. Uyumasını engelleyen bir uygulama olabilir.
0
fever
(14.10.18)
aynı sorun bende de vardı, etkinlik monitörünün enerji sekmesini kontrol edince bir programın uyumayı engellediğini gördüm, programı kapatınca düzeldi, oradan bir kontrol edin isterseniz.
0
tomber
(14.10.18)
sanırım google drive uygulaması fazla pil tüketiyormuş. Onu etkinlik monitöründen kapatıp uykuya aldım 1 saatte tüketim %2'ye düştü. teşekkürler hepinize :)
0
🌸cari kacik
(14.10.18)
Uyuyor numarası yapıyor olabilir. Bende de olmuştu, baktım bir program uyumayı engelliyor.
0
[GODDARD]
(14.10.18)
(5)

Peugeot 2008 ile 3008 arasında kaldım

sessizlikdedik
Merhaba arkadaşlar, İkinci el 2014-2016 model 2008 (allure) ya da 2011-2013 model 3008 (allure ya da feline) alacağız. Sizce hangisini tercih etmeliyiz? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba arkadaşlar, İkinci el 2014-2016 model 2008 (allure) ya da 2011-2013 model 3008 (allure ya da feline) alacağız. Sizce hangisini tercih etmeliyiz? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
0
sessizlikdedik
(14.10.18)
3008'in tipi daha güzelmiş ama özelliklerinden hiç anlamam.
0
captainobvious
(14.10.18)
İkisine de bindim ve kullandım. 2008 cidden alınacak araba değil. Suv değil. İçi çok dar. 3008 yılın otomobili ve peugeot devrim yaptı 3008’le.
0
the real brad pitt
(14.10.18)
2016 model otomatik 2008 var bende.

yarı otomatik olduğunu biliyorsundur.
1. ve 2. vites geçişlerini hissettirir, arada vites atmaz bağırır araba sen elle atarsın.
5.4lt/km yakar, hesaplıdır.
120-130km hızdan sonra rüzgar sesini içerde hissetmeye başlarsın.
içi çok dar gelmiyor bana, segmentine göre uygun.
kliması yazın yetersizdir, arka taraf için ayrı kliması yoktur.

ben şahsen zevkle kullanıyorum, yukardaki sorunlara katlanmamın sebebi aracın diğer SUVlara göre daha ucuz olması ve az yakması. ne kadar para o kadar kalite :)

3008 hakkında yorum yapamıcam, kullanmadım.
0
plastic_angel
(14.10.18)
2015 2008 dizel oto allure de bende var sıfır almıştım. 35bin kmdir kullanıyorum. Eger büyük aileniz varsa 3008 alın. Yok 3-4 kişilik çekirdek aile iseniz 2008 bence yeter. Şanzıman da yari otomatik, toyota'da kullanilan mmt ile aynı. Otomatiklestirilmis manuel. Sizin yerinize makine atıyor vitesi. Ilk iki viteste sarsıntı yapıyor diyenler kullanmayi bilmeyenler. Nasıl manuel şanzımanda vites atarken ayağı gazdan çekip debriyaja basıyorsanız bu makinede de zamanla vites geçme devrini bileceginizden o devirde ayağınızı hafif gazdan çekerseniz sarsıntı olmaz. Çünkü şanzıman manuel ile tamamen aynı sistem. Ayrica Yukarıda yeni 3008den bahsedilmiş o 3008, 2011-2013 3008 değil. :)
Alacağınız iki aracta da bu sanziman olacak kötü diyenlere bakmayın. Yeni 3008 eat6 aisin marka tork konvertörlü şanzıman ile geldi sizin alacağınızda yine etg6 olacak. Tabi bu yeni şanzıman teknoloji bakımından daha yeni ve sarsıntısız.
2008 ile ilgili en memnun olduğum yer sehir dişi 4,3 ; tamamen şehir ici kullanımı da 5,8 olması. Ortalama 5 litre yakıyor. Yol tutuşu gayet iyi, direksiyonu ufak ve kullanmasi rahat. @plastic angel'in bahsettiği üzere işinizi görür. Fakat sınıf geregi b sinifi olduğundan captur ayarinda, juke'dan cok daha geniş. 360 litre bagaji var arkası küçük aileler için yeterli. 2011-2013 3008 ise gayet tatminkar yaşam alanlari konusunda. Bagaji eşşek gibi arkasi geniş. Geri kalan motor şanzıman zaten aynı sayılır. Seçim size kalmış. Memnun olmadigim tek kismi iki amortisör de 30binde ses yapmaya başladı sag oksun peugeot turkiye yari fiyatına değişti.
0
karacigerim vur kadehlere
(14.10.18)
Hepinize tek tek teşekkür ederim görüşleriniz için, gönül isterdi ki yeni 3008 alabileyim ama dediğim şartlarda sanırım 2008 daha mantıklı görünüyor.
0
🌸sessizlikdedik
(14.10.18)
(7)

Laptop'uma RAM takmak hem de tüm slotlara?

jahjah
Arkadaşlar selam2012'den kalma bir samsung laptopum var. Aslında iş görüyor. Hele piyasada fiyatlar böyle iken daha da kullanırım.CPU-Z'yi yükledim. 4GB Ram var ve 3 Slot boşta. Şimdi ben bir slota daha 4 GB ram eklersem(DDR3) verim alır mıyım?Diğer fantastik soru da şu: Diğer slotlara 4'erlikten üç
Arkadaşlar selam

2012'den kalma bir samsung laptopum var. Aslında iş görüyor. Hele piyasada fiyatlar böyle iken daha da kullanırım.

CPU-Z'yi yükledim. 4GB Ram var ve 3 Slot boşta. Şimdi ben bir slota daha 4 GB ram eklersem(DDR3) verim alır mıyım?

Diğer fantastik soru da şu: Diğer slotlara 4'erlikten üç Ram daha eklesem uçar mı bu bilgisayar (yani toplamda 16 GB Ram ile):P İşin teorisinde olur gibi ama pratikte muhakkak bir yerde cortluyordur bu fikir, nedir o?

Sevgiler
0
jahjah
(14.10.18)
:) anakartın kaç gb ram desteklediği.
0
fucking machine in my head
(14.10.18)
kaça kadar ram destekleniyor ve ddr kaç destekliyor onu öğren. bazı programlar var onlar gösteriyor Google yap. anakartin modelini google yap ayrıca.

asıl söyleceğim ram takviyesinin yanında kesinlikle ssd harddisk alman. farkı o zaman göreceksin. yeni bir bilgisayar almış gibi hissedersin ve günlük işler için yeni bilgisayara para vermene kesinlikle gerek kalmaz. ssd'siz olmaz.
0
Neill
(14.10.18)
bu değişimleri ben yapabilir miyim? mesela slotlardan birine yeni bir ram taktığımda yeniden kurulum vs. gerekir mi?
0
🌸jahjah
(14.10.18)
ram taktığında yeni kurulum gerekmez. youtube da bir sürü video var. ram nasıl takılır, o nasıl takılır, bilmem ne nasıl takılır diye. izlersen adım adım yaparsın. ram falan çok kolay zaten. laptop'u söküp toplamak biraz zor. onun da videolarını izle. eğer daha önce başka şeyleri sokup takma tecruben varsa yaparsın. ilk olacaksa biraz zor olabilir ama her şeyin bir ilki vardır.
0
Neill
(14.10.18)
8 gb ram den sonrasi internet bilgisayari icin gereksiz sayilir. Ram eger yetersiz geliyorsa kasar makine ama fazla fazla varsa da durur oyle gereksiz harcama yapmis olursun.

8gb ram destekliyorsa al bir tane daha yanina 8gb olsun yetecektir.

Asil hiz istiyorsan makinanda fark yaratan, ssd almalisin.

Bunun haricinde fani yanilemek ve kaliteli bir termal macunu duzgun bicimde uygulamak da laptopunun performansini iyi yonde degistirir.

Kendin yapabilir misin?
Laptopuna ve senin handy olup olmamana gore degisir. Internetten laptop modelini yazarak mesela atiyorum HP Elitebook G2 hard drive montage falan yazarak bulabilirsin videolarini aynisini uygulayabilirsin.
0
bos gezenin bos ustasi
(14.10.18)
Hdd'yi çıkarıp direk ssd takabilir miyim? yani destekleyip desteklemediğini neren bileceğim?
0
🌸jahjah
(14.10.18)
4 gb ram artık çok yetersiz, haklısın. İki ayrı tarayıcıda 10-12 sekme açsan 4 gb şişiyor zaten.

Ama kalkıp da 16 gb yapmana da gerek yok, denildiği gibi 8 gb yeterli.

Dikkat etmen gereken laptopundaki ramin mhz'si ile aynı olanından almak. Hatta mümkünse aynı marka/model daha sorunsuz olur.

Rami takmak için de komple laptopu dağıtmana gerek yok, sadece ram değiştimek için bir kapak bile olabilir.

SSD mutalaka al imkan varsa, ço çok fark edecek.
0
John Bloor
(15.10.18)
(1)

Laravel - data türleri hakkında kafam allak bullak

tchuck
bir veriyi alıp json olarak dönüştürüyorum;$resultdata1 = response()->json($result); $resultdata = $resultdata1->getData();ardından bunun içindeki "data"da veri varsa diyorumif(count($resultdata->data)){eğer varsaforeach($resultdata->data as $dt){yapıp her bir elemanı basmak istiyrum. anc
bir veriyi alıp json olarak dönüştürüyorum;

$resultdata1 = response()->json($result);
$resultdata = $resultdata1->getData();

ardından bunun içindeki "data"da veri varsa diyorum

if(count($resultdata->data)){

eğer varsa

foreach($resultdata->data as $dt){

yapıp her bir elemanı basmak istiyrum. ancak meğer veri array değilmiş.
arraya dönüştürmeye çalışıyorum dönüştüremiyorum.

getdata'nın sonucunda bana ne dönüyor abi?
array dönmüyorsa "count" niçin düzgün çalışıyor?

yav biri allah aşkına data türleri hakkında bana bilgi versin. laravel gerçekten çıldırttı beni, array olarak veri çekmenin bu kadar zor olduğu başka bir framework görmedim. elindeki tüm datayı bir şekilde stringe dönüştürüp duruyor hemen her controllerında.
0
tchuck
(14.10.18)
dd($resultdata); yapıp bi bakın içinde neler var ona göre çağırın
0
4 yaprakli yonca
(14.10.18)
(4)

Sürekli internetim kopuyor

hayirsiz
Binada birden fazla kişi internete bağlandığı zaman ya da telefon konuşurken (ikincisinden emin değilim) modemdeki hat değerleri zayıflıyor ve bağlantım sürekli kopuyor. Az önce yandaki komşu bağlandı (teamspeak bağrışma sesleri geliyor, oradan biliyorum) ve benim hızım yine dalgalanmaya başladı. Be
Binada birden fazla kişi internete bağlandığı zaman ya da telefon konuşurken (ikincisinden emin değilim) modemdeki hat değerleri zayıflıyor ve bağlantım sürekli kopuyor. Az önce yandaki komşu bağlandı (teamspeak bağrışma sesleri geliyor, oradan biliyorum) ve benim hızım yine dalgalanmaya başladı. Belki de rastlantıdır, bilmiyorum.

Bir haftadır sürekli arıza kaydı bırakıyorum, sürekli birileri gelip gidiyor ama sorun çözülmedi.

Hızım 24 mbps.

- AKN'yi geçtiğiniz için hızınız yavaş dediler, ben de "sorun hız değil, bağlantının kendisi kopuyor, hızdan şikayetçi değilim" dedim.
- İnterneti paylaşmıyorum, tek kullanıcıyım.
- Tüm kabloları yeniledim.
- Hem kablosuz hem kablolu denedim, sorun burada değil.
- Splitter bozuk olabilir dediler, yeniledim.
- Modem arızalı dediler, yeniledim.
- Splitter takmadan denedim, yine kopuyor.
- İlginç bir şekilde, splitter bağlantısı düzgün olmasına rağmen bazen telefon gelince de kopuyor.
- Kopma sıklığı gün içindeki yoğun saatlere dağılmış durumda değil, bazen sabah 6'da başlayıp 7-8'e kadar sürekli koptuğu da oluyor.

Normal hat değerlerim
forum.donanimhaber.com

Koptuktan sonra tekrar gelince değerler (Bu değerler böyle oynayıp duruyor, sonra aşağıdaki fotoğrafa geçiyoruz)
forum.donanimhaber.com

Cep telefonundan evi arayıp, ahizeyi kaldırıp kapatınca internetin tekrar kopması ve ardından gelen değerler
forum.donanimhaber.com

Tek şüpheli apartman girişindeki kutu kaldı, acaba oradaki bağlantılarda mı bir sorun var? Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
0
hayirsiz
(14.10.18)
apartman girişinden sizin dairenize gelen kabloda sıkıntı olabilir. üst kattakinin bağlanıp sizin bağlanamamanız ya modemden ya da bu kablolamadandır. modemi değiştirdiğinize göre tek seçenek bu gözüküyor.
0
mr.goodcat
(14.10.18)
yüksek olasılıkla bina girişindeki ankastrede ya da oradan sizin evinize gelen tesisatta (evin içindekiler dahil) sıkıntı var. işten anlayan bir tesisatçı getirirseniz çözer. iss’ler bina içi tesisata bakmıyor.
0
shotcrete
(14.10.18)
yapabilirseniz ankastreden sonraki tüm tesisatı cat6’ya çevirin. ama çok yüksek olasılıkla sıkıntı kutuda.
0
shotcrete
(14.10.18)
Aşağıdaki kutudan bir yer değiştirdiler, sorun çözüldü.
0
🌸hayirsiz
(25.10.18)
(2)

S7 EDGE pembe cizgi sorunu

baldan kaymak
Bugun bi belirdi ama gitti. Nasil cozuluyor? Taktim kafayi.Not ölüpixel yok. Test yapinca pixel testi gitti cizgi ince ufak birsey
Bugun bi belirdi ama gitti. Nasil cozuluyor? Taktim kafayi.

Not ölüpixel yok. Test yapinca pixel testi gitti cizgi ince ufak birsey
0
baldan kaymak
(13.10.18)
Ekran gidici
0
efruz
(13.10.18)
Cozumu yok malesef. Zamanla kalici hale gelebilir ve buyuyebilir de. Tamamen sans isi.

2 sene once forumlarda okudugum seyleri yaptim ama bi seye yaramadi. Isin komigi samsung bunu kullanici hatasi olarak degerlendirip garantiye sokmuyor.
0
brkylmz
(13.10.18)
(2)

WhatsApp’ta gelen fotoğraflar

a man alone
Bize gönderilen fotoğraflar, onları indirmesek bile telefon hafızasında ağırlık yapıyor mu?İş için birisi bir anda 30 tane fotoğraf gönderiyor. Almak da istemiyorum. Çözümü var mı?
Bize gönderilen fotoğraflar, onları indirmesek bile telefon hafızasında ağırlık yapıyor mu?
İş için birisi bir anda 30 tane fotoğraf gönderiyor. Almak da istemiyorum. Çözümü var mı?
0
a man alone
(13.10.18)
whatsapp'a gelen her medya indirildiği takdirde telefon hafızasında yer kaplar.

whatsapp ayarlarından otomatik indirmeleri kapatarak otomatik medya indirmelerini engelleyebilirsin.
0
maybe one day
(13.10.18)
Ek olarak medyayı film rulosuna kaydetme dersen sadece sohbet içinde kalır medya. Sohbet silinince resimler de silinir, film rulosundan tek tek ayıklamak zorunda kalmazsın.
0
alwayschargeneverbend
(13.10.18)
(8)

ev interneti tavsiyeniz var mı?

felipemelo
kullanıp memnun kaldığınız veya kampanyalı olan iyi bir ev interneti var mı? teşekkürler,
kullanıp memnun kaldığınız veya kampanyalı olan iyi bir ev interneti var mı? teşekkürler,
0
felipemelo
(13.10.18)
Vodafone adsl kullaniyorum. Kotam bitince bile 8 mbit civarinda hiz veriyor. Bugune kadar (3 yil) herhangi bir sorun yasamadim
0
roncos
(13.10.18)
kampanya falan bilmem.

uydunet varsa uydunet yoksa süperonline fiber.
0
blue eyes white dragon
(13.10.18)
uydunet tertemiz
0
imnotsureabout
(13.10.18)
varsa uydunet
0
glamdr1ng
(13.10.18)
kablonet
0
sutlu nescafe
(13.10.18)
Netspeed kullanıyorum, çok memnunum. Xdsl istiyorsan değerlendir.
0
etna
(13.10.18)
onceligin fiber ve uydunet olsun.
netspeed vdsl kullaniyorum ama son bir kac aydir zamansiz kesilmeler, yavaslamalar oluyor sinir ediyor her seferinde yeniden baslatmadan duzelmiyor
0
jedilance
(14.10.18)
superonline alma, dolandırılırsın
0
fatihdr
(14.10.18)
(2)

Sıfırı 2500 lira olan telefonun ikinci eli ne kadardır?

amortisman
Telefon Huawei P20 Lite. Yepyeni. Çiziği falan da yok. 2000 lira istiyor. Çok mu?
Telefon Huawei P20 Lite. Yepyeni. Çiziği falan da yok. 2000 lira istiyor. Çok mu?
0
amortisman
(13.10.18)
çok. ben vermem
0
neverlose
(13.10.18)
Garanti suresine ve garantinin nerden olduguna bagli.
0
brkylmz
(13.10.18)
(5)

i3 işlemcili 4 gb ram'li bir bilgisayar autocad çalıştırır mı?

stanhiver
sb...
sb...
0
stanhiver
(13.10.18)
8 nesil i3 islemci, bunlarin da yaklasik 30-40 turu var, hangi nesil tam olarak? gpu var mi?
0
icim urperiyor
(13.10.18)
İki gün önce benzer bir duyuruya cevap yazmıştım;

"Autocad ile çalıştığınız işleri render almayacak, başka programlara atıp 3D tasarım filan yapmayacaksınız çok yetenekli bir laptopa ihtiyacınız yok.

Şimdi dosyalarımı kurcaladım, 8-10 daireli inşaat projelerim 3-5 mb. Bunları rahat rahat çalışıp kurcalayabiliyorum.

Haritalara baktım laptopumdaki, Ataşehir 40 mb mesela, Kartal 80 mb. Komple ilçenin sokak sokak parsel parsel haritası çizili.

Bunları bile açıp bakıp kurcalarken sıkıntı yaşamıyorum, hatta bazen harita üzerindeki parsele çalışmalar yapıp haritayı bozup farklı kaydediyorum vs.

Sadede geleyim, bunları yaptığım laptop 8 gb ram, 2.10 Ghz B950 işlem, onboard ses ve ekran kartlı 5 senelik bir laptop. Ram 4 gb idi hatta bi ara 8'e çıkarttım ama autocad için değil. "

Yani hayli hayli (ne demekse) çalıştırır.
0
John Bloor
(13.10.18)
“Çalıştırma”nın da çeşitleri var kullanım esnasında kasma derecelerine göre. Hangi çalıştırma?
0
sekerse tehlike
(13.10.18)
7 senelik i3 2. nesil 4gb ram'li bilgisayarım var. 2 boyutlu ve render almadan autocad kullanabiliyorum.
0
belkider
(13.10.18)
islemci cok onemli degil, GPU ya bakmak lazim. bir de 4gb ram yetmez, dolayisiyla hdd/ssd'ye yuk biner bu da autocad'i yavaslatir.
0
crucio
(13.10.18)
(6)

xlr formatlı bir dosyada virüs olabilir mi?

holoscene
Biraz önce ekteki mail bana geldi. son 1 haftadır sahibinden'e ve letgo'ya bir çok ürün satışa koydum.onun üstüne böyle bir şey gelince "acaba" diyerek dosyayı indirdim ama formatı açacak bir yazılım yüklü olmadığı için açamadım. excel formatıymış sanırım. mikrosoftun bir görüntüleme yazılımını indi
Biraz önce ekteki mail bana geldi. son 1 haftadır sahibinden'e ve letgo'ya bir çok ürün satışa koydum.

onun üstüne böyle bir şey gelince "acaba" diyerek dosyayı indirdim ama formatı açacak bir yazılım yüklü olmadığı için açamadım. excel formatıymış sanırım. mikrosoftun bir görüntüleme yazılımını indirerek açmayı denedim karmakarışık harfler çıktı ardından dosyayı sildim.

anlaşılan satış yaptığım platformlardan birinden bir şekilde mailime ulaşmışlar ve bu maili göndermişler.

şimdi soru bu 80kb dosyanın içinde ne gibi bir şey olabilir? windows defender herhangi bir uyarı vermedi. bir yabancı kaynakta bu formatın içinde makro virüsü olabileceğini yazmış nedir bu makro virüsü? bulaşıp bulaşmadığını nasıl anlayabilirim? defender iş görüyor diye antivirüs yazılımı yüklemedim.
0
holoscene
(12.10.18)
banada geldi o mail ek açılmadı, virüs olduğundan şüphelendim ben de...
0
imelih
(12.10.18)
olur.

email de malware emaili gibi.

windows defender'dan bir cacik olmaz, guvenme sen ona. avast ya da avg'nin bedava olanini indir full tarat.

ayrica gmail'de indirmeden o dosyayi goruntuleyebilirsin.
0
rm
(13.10.18)
Başlıkta xlr yazıyor ama görselde xls, xls ise bildiğin excel formatı. Fiyat teklifi almak için birden fazla kişiye gönderilirken araya sen de kaçmışsın diyeceğim ama @imelih'e de gitmiş.

Merak ettim bana da iletsene maili bakayım içine :)
0
John Bloor
(13.10.18)
sizi ilgilendirmiyor böyle bir mail beklemiyorsanız silin gitsin.
sonra bilmemne virüsü bulaştı nasıl temizlerim diye duyuru açmakla uğraşmayın.
bana tonla geliyor böyle daha bir kere merak edip açmadım.
0
ozdek
(13.10.18)
@john bloor evet yanlış yazmışım formatı.

@ozdek ilgilendirdiğini düşündüğüm için açtım zaten yoksa açmam. aşağı yukarı 10 civarı ürün satıyorum daha önce de bu kadar çok şeyi aynı anda satmadım üstüne de böyle mail gelince acaba diyerek indirdim dosyayı ama teknik olarak açtım sayılmaz dosyayı.
0
🌸holoscene
(13.10.18)
bu arada bu mail geçen haberi yapılan tr atağı işte. makro üzerinden sisteme bulaşıyor ve gayet tehlikeli şeyler yapıyormuş. muhtemelen bilgisayarı zombiye çevirmek için kurgulandı.bu aralar en değerli şey zombi ağları. iyi para getiriyor.

eğer açtıysanız dikkat edin. bulaşmış olabilir. farkında bile olmazsınız.
0
ozdek
(15.10.18)
(1)

seagate harddiskten gelen ses

tabudeviren
masaustu bilgisayarin seagate marka harddiskinden sık olmamakla birlikte arada tenekemsi bir ses geliyor. su an bilgisayar acik, ben kanepedeyim. yani calisan hicbir sey yok, ama bir sey tenekeye carpar gibi ses geliyor. surekli gelen bir ses degil. nedir bu? normal midir? disk cortlayip çöp olmasın
masaustu bilgisayarin seagate marka harddiskinden sık olmamakla birlikte arada tenekemsi bir ses geliyor. su an bilgisayar acik, ben kanepedeyim. yani calisan hicbir sey yok, ama bir sey tenekeye carpar gibi ses geliyor. surekli gelen bir ses degil. nedir bu? normal midir? disk cortlayip çöp olmasın?

windows 10 ile illa ssd mi kullanmak gerekiyor?
ssd alip ana disk yapsam bu sesten kurtulu muyum?
0
tabudeviren
(12.10.18)
HDD olduğu kesin mi? Fanlardan biri de olabilir, hdd ise kafa diske sürtüyor olabilir, diskten ses geliyor olabilir. Önemli veriler varsa acilen yedeklemelisin, sonrası kısmet. Bozulacak olan hdd için bir müdahele yapamazsın.

Beklersin, ya bozulur ya bozulmaz.
0
John Bloor
(13.10.18)
(2)

iOS & Android Uygulama Tasarımı

patates
merhaba,bir android ve ios uygulaması geliştirmek istiyoruz.temel prensibi databaseden cekien verileri kullanıcının oylamasını & yorumlamasını sağlamak.mesela restoran diyelim istanbul ili kadıköy ilçesini seçtiğinde kişinin önüne orada yer alan restoranlar ve fotoğraflar gelecek, kişi de bunu oylay
merhaba,

bir android ve ios uygulaması geliştirmek istiyoruz.

temel prensibi databaseden cekien verileri kullanıcının oylamasını & yorumlamasını sağlamak.

mesela restoran diyelim istanbul ili kadıköy ilçesini seçtiğinde kişinin önüne orada yer alan restoranlar ve fotoğraflar gelecek, kişi de bunu oylayabilecek. bir sonra giren de bu yorum & oylamaları görebilecek.

fikir tam olarak bu olmasa da ana fikri aşağı yukarı bu.

bunu nerde nasıl ve ne kadara yaptırabiliriz? bilgisi olan var mı?
0
patates
(12.10.18)
Soruna tam olarak cevap olmıycak özür ama ne kadar Adobe xd sketch tutorial gördüysem hepsi tam olarak bu dediğin gibi şeyleri yaparak anlattı bence birkaç gün ayırarak yapabilirsin.
hiç anlamam bu arada belki arkaplanda başka şeyler vardır ama para şey etme diye söyledim.
0
Giovanni Pipitto
(12.10.18)
teşekkrüler. ben de öyle yapacağım sanırım.
0
🌸patates
(13.10.18)
(10)

klasörü rar'layıp geri açınca bozulur mu

kibritsuyu
elimde içinde 925 alt klasör ve 28.000 küsur dosya olan 4-5 gb. büyüklüğünde bir klasör var. benim muhasebe programımın klasörü.bu programı yedeklemenin tek yolu (program tarafından tavsiye edilen yöntem de bu), klasörü olduğu gibi alıp başka yere kopyalamak.ama biliyorsunuz windows 4 gb'lık tek dos
elimde içinde 925 alt klasör ve 28.000 küsur dosya olan 4-5 gb. büyüklüğünde bir klasör var. benim muhasebe programımın klasörü.

bu programı yedeklemenin tek yolu (program tarafından tavsiye edilen yöntem de bu), klasörü olduğu gibi alıp başka yere kopyalamak.

ama biliyorsunuz windows 4 gb'lık tek dosyayı 10 dakikada kopyalıyorsa, toplam 4 gb'lık 28.000 dosyayı elli saatte kopyalıyor. benim her yedek almam eziyet oluyor. ben de klasörü rar'layıp tek dosya haline getirip, öyle kopyalıyorum başka medyalara. rar'larken winrar'da "depola" seçeneğini seçiyorum, daha az sıkıştırsın diye.

yedeğe hiç ihtiyaç duymadım şimdiye kadar. ama ihtiyaç duyup açtığımda rar'dan çıkardığım klasör yine eski halinde çıkar mı? yoksa o arada sıkışıp tekrar gevşeyince bir yerleri bozuluyor mudur?
0
kibritsuyu
(12.10.18)
bozulmaz
0
wishmaster
(12.10.18)
Rar dosyasinin kendisi bozulmadigi surece icindekilere bir sey olmaz
0
selam
(12.10.18)
gayet mantıklı hareket. ben olsam minimum sıkıştırma da yapardım o da hız olarak çok farketmiyor böylece boyutu da minimum olur sağa sola google drive, box, onedrive falan kopyalamam kolay olurdu.
0
ozdek
(12.10.18)
alt klasörlerde ki dosyalar sürekli değişiyor mu? bir kere tam yedek alıp sonrasında tam yedekten sonra değişenleri alsan daha az dosya olur sanki
0
Sir Anthony Hopkins
(12.10.18)
@sir: 925 klasör ve 28.000 dosya diyorum abi. her klasördeki her dosya değişiyor olabilir. bunu bilmem mümkün değil. o yüzden her sefer tam klasörü yedeklemeliyim.

@ozdek: minimum sıkıştırma diye bir seçenek bulamadım ama dediğim gibi sıkıştırma yöntemi diye "depola-en hızlı-hızlı-normal-iyi-en iyi" diye seçenekler var. ben "depola"yı seçiyorum. yani öbür uçtaki seçenek "en iyi" olduğuna göre bu da "sıkıştırma da işte sadece bir araya topla" gibi bir şey diye düşündüm. başka bir "minimum sıkıştırma" ayarı varsa bulamadım. olsa iyi olur. hatta hiç sıkıştırmasa da olur.
0
🌸kibritsuyu
(12.10.18)
en hızlı minimum sıkıştırma olsa gerek.
0
inheritance
(12.10.18)
depola bile iş görür. en iyi ise maksimum sıkıştırarak yer sağlar.

depola veya en hızlı seçsen bile tek dosya olacağı için kopyalama süresi 1/10'a düşecektir.
0
altinci nesil caylak
(12.10.18)
Ben Cobian diye bir yedekleme yazılımı kullanıyorum her sabah yedide seçtiğimiz klasörleri yedekliyor rarlayip sifreliyor. Yedekleri 15 gün olacak şekilde saklıyorum. Tavsiye ederim
0
lifeframe
(12.10.18)
depola seçeneği hiç sıkıştırma yapmaz tahmin ettiğin gibi. sadece dosyaları olduğu gibi bir araya toplar. o yüzden en hızlısıdır.

gerçi sıkıştırma yapsan da bir şey olmaz dosyanın kendisi bozulmadığı sürece.

hatta rarlarken kurtarma kaydı ekle (add recovery record) seçeneğini seçersen dosyanın kendisi bozulsa bile kendi kendini tamir etme olanağı olur daha da güvenli olur.
0
rotten head
(12.10.18)
en hızlı minimum sıkıştırma yapar.
olay şu min. tavsiye ederken:
şimdi 1 gb misal dosya var. muhasebe falan genelde txt bazlıdır. kafadan %50 sıkışır. bazen %80 sıkıştığı olur. tabi firma kendisi sıkıştırma kullanmıyorsa.
%80 sıkıştığında kapladığı yer 200 mb olur. bunu saklamak ve sonradan tekrar açmak gerektiğinde falan işlem süren ilk sıkıştırmada harcadığından daha fazla tasarruf sağlar.
ben sonuçta bu tip verileri hdd yerine bulutta da saklıyorum o yüzden boyut önemli. buluttan indirmek de sürüyor malum. göndermek de dert oluyor 5 mbit upload ile.
sadece hdd'de saklama bu verileri. hdd'ler bozuluyor. murphy'e göre en ihtiyaç duyduğun anda bozuluyor hatta.
0
ozdek
(13.10.18)
(1)

iphone'da voice memo kendiliğinden kayboldu

isvicre rakisi
merhabalar, iphone'da kayıt yapmıştım. new recording 1den başlıyor işte 8e kadar gidiyor ama ihtiyacım olan new recording 4 ortada yok :D arama'da aratınca new recording 4 diye gözüküyor üstüne basınca voice memos uygulamasına atıyor ve orda göremiyorum haliyle de açamıyorum.bunu geri getirmenin yol
merhabalar, iphone'da kayıt yapmıştım. new recording 1den başlıyor işte 8e kadar gidiyor ama ihtiyacım olan new recording 4 ortada yok :D

arama'da aratınca new recording 4 diye gözüküyor üstüne basınca voice memos uygulamasına atıyor ve orda göremiyorum haliyle de açamıyorum.

bunu geri getirmenin yolunu bilen var mıdır?
0
isvicre rakisi
(12.10.18)
Icloud.com’a yedeklenmiştir belki sağlam hali.
0
alwayschargeneverbend
(12.10.18)
(6)

whatsapp dinlenebiliyor mu ? (konuşma yada mesajlaşma)

dovletbizebokmir
Merhaba arkadaşlarwhatsapp konusmalarımız, yazışmalarımız yada görüntülü görüşmelerimiz dinlenebiliyor mu?eksik yazmışım amerika tarafından değil, türkiye tarafından dinlenebilir mi?polis savcı dinleyebilir mi?
Merhaba arkadaşlar

whatsapp konusmalarımız, yazışmalarımız yada görüntülü görüşmelerimiz dinlenebiliyor mu?

eksik yazmışım amerika tarafından değil, türkiye tarafından dinlenebilir mi?
polis savcı dinleyebilir mi?
0
dovletbizebokmir
(12.10.18)
kim tarafindan?
0
pgup
(12.10.18)
yazışmalar uçtan uca şifrelendiği için arada bir yerde dinlenemez. ama telefondaki başka bir yazılım whastup dinleyebilir. ona bir şey diyemem..
0
helenart
(12.10.18)
Facebooku sahibi satın almıştı onu. Pek güvenilir bulmuyorum bu yüzden
0
eylul
(12.10.18)
evet istenirse dinlenir kesin bilgi, fakat seni dinlemezler
0
mirty
(12.10.18)
Dinlenebileceğini sanmıyorum.

Ancak adli makamlar yasal başvuruda bulununca, çoğu firma; elinde ne var ne yok devlet kurumlarına verir.


.
0
kartallar yuksek ucar
(12.10.18)
3. kisiler dinleyemez sifreleme oldugu icin.
0
stavro
(12.10.18)
(2)

53 dakikalık video Iclouda düşmüyor.

ground
telefonda yükle dedim. ancak şarja takılı iken ve wifi bağlı iken yapabilirsiniz diyor. her ikisi de tamam ama hala bekliyorum. 8 plus bu arada.
telefonda yükle dedim. ancak şarja takılı iken ve wifi bağlı iken yapabilirsiniz diyor. her ikisi de tamam ama hala bekliyorum. 8 plus bu arada.
0
ground
(12.10.18)
yer olduguna emin misiniz?
baya uzun surer 53 dakikalik videonun dusmesi. beklemek lazim :/
0
fakyoras
(12.10.18)
gece wi-fi'a bağlıyken şarja tak tüm gece kalsın öyle. hele bi de 4K çektiysen icloud'da yeterli yer de olmayabilir.
0
washe
(12.10.18)
(5)

C klasöründe boş alan

cemallamec
İyi geceler,Benim laptop’ta C, 1gb’lık boş alan sahipken az önce baktım da 10 gb boş alan olmuş. Normalde hiçbir şey yükleyemiyordum filan; sürekli bir şeyler siliyordum da bu 10 gb’lık boş alan nerden geldi? Son zamanlarda bir şey de silmedim. Paranormal olaylar mı dönüyor? Hatta dün açıp baktım, 9
İyi geceler,

Benim laptop’ta C, 1gb’lık boş alan sahipken az önce baktım da 10 gb boş alan olmuş. Normalde hiçbir şey yükleyemiyordum filan; sürekli bir şeyler siliyordum da bu 10 gb’lık boş alan nerden geldi? Son zamanlarda bir şey de silmedim. Paranormal olaylar mı dönüyor? Hatta dün açıp baktım, 900 mb vardı boş alan. :/
0
cemallamec
(11.10.18)
windows guncelleme yapti mi? guncelleme dosyalarini silmistir.
0
crucio
(11.10.18)
Crucio+1

Bu arada o bilgisayar nasıl çalışıyor? Windows' a çalışacak yer kalmamış ki.
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(11.10.18)
Hdd’nin bozulmamasını istiyorsan gereksiz dosyalarını sil ve en azından 30 gb bir alan aç. Haa SSD ise yine de alan aç.
Telefon hafızası kullanır gibi pc kullanılmaz. Alan açılmasının sebebi de muhtemelen C içindeki gereksiz, kullanılmayan dosyaların otomatimik temizliğidir.
0
ampri kuka
(12.10.18)
bilgisayari acip kapadiysan bi temizlik olmus olabilir uyku moduyla filan ilgili.
0
fakyoras
(12.10.18)
ampri kuka'yi dinleme bos alan yok diye HDD/SSD falan bozulmaz. benim disklerde 1-2GB bos alan var da yillardir nasil bozulmadan 7/24 aktif calisiyorlar acaba
0
crucio
(12.10.18)
(3)

IMEI değiştirme

ufoozgur
Selamlar,Elimde 2 adet telefon var (Xiaomi Redmi S2 & Honor 9 Lite). Maalesef IMEI kayıtları yok. Ancak elimde kullanmadığım eski telefonlar var. Bunların IMEI'leriyle elimdeki telefonlarınkini değiştirmek istiyorum.Ücretli şekilde yapılıyorsa ne kadara yapılıyor?
Selamlar,

Elimde 2 adet telefon var (Xiaomi Redmi S2 & Honor 9 Lite). Maalesef IMEI kayıtları yok. Ancak elimde kullanmadığım eski telefonlar var. Bunların IMEI'leriyle elimdeki telefonlarınkini değiştirmek istiyorum.

Ücretli şekilde yapılıyorsa ne kadara yapılıyor?
0
ufoozgur
(11.10.18)
para vermene gerek yok. telefonlari root'la asagidaki uygulama ile kendin degistir.

play.google.com
0
crucio
(11.10.18)
@crucio hocam bu uygulama mediatek chipsetli cihazlar için SD ve Kirin chipsetli cihazlarda çalışmaz. @ufoozgur hocam size de www.androidbrick.com a göz atmanızı tavsiye ederim güzel kaynaktır bu konuyla ilgili sahibi de herhalde yapıyordu.
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(11.10.18)
@milletin efendisi olmaya gelen adam dikkat etmemistim aciklamaya.store'da onume ilk cikan uygulamanin linkini atmistim :)
@ufoozgur imei changer diye aratirsan bir suru uygulama cikiyor. calisan birini bulurusun :)
0
crucio
(12.10.18)
(2)

google chrome web kamerasını kullanıyor

tabudeviren
daha önce hiç almadığım bu uyarıyı almaya başladım son günlerde.kamera kullanacak bir şey de açık değil.neden bu uyarı geliyor olabilir?
daha önce hiç almadığım bu uyarıyı almaya başladım son günlerde.
kamera kullanacak bir şey de açık değil.
neden bu uyarı geliyor olabilir?
0
tabudeviren
(11.10.18)
Kamera karşısında hareketlere dikkat et bence :)) belki virüs falan girmiştir?
0
Boris
(11.10.18)
chrome'da hangi sekmenin kamerayi kullandigini gorebilirsin. yaninda kirmizi nokta olan sekmeyi bul.
0
crucio
(11.10.18)
(3)

Yazıcı önerisi?

29 mayis 1453 gunu hasta olan yeniceri
Selam sözlük ahalisi. 700-800 tl arası bütçeyle hangi yazıcıyı almalıyım? Tek derdim hızlıca siyah-beyaz çıktı almak ve tonerinin kolay doldurulması. Çeşit çeşit fonksiyonlara hiç ihtiyacım yok. Ne almalıyım? Aydınlatan dostlara şimdiden teşekkür ederim.
Selam sözlük ahalisi.

700-800 tl arası bütçeyle hangi yazıcıyı almalıyım? Tek derdim hızlıca siyah-beyaz çıktı almak ve tonerinin kolay doldurulması. Çeşit çeşit fonksiyonlara hiç ihtiyacım yok. Ne almalıyım? Aydınlatan dostlara şimdiden teşekkür ederim.
0
29 mayis 1453 gunu hasta olan yeniceri
(11.10.18)
selam,

@binder dandet'e mesaj at. bu konuda buralarda uzman o.
0
datnet
(11.10.18)
hp p1102w var bende, memnunum.
0
cemiyetin ünlü siması
(11.10.18)
Brother hl1211 yâ da hl1111.
0
binder dandet
(11.10.18)
(3)

dünyanın en gelişmiş satranç bilgisayarı

isvicre rakisi
en fazla kaç farklı kombinasyonu hesaplayan bilgisayar var bilen var mı?bir de teorik olarak bütün olasılıkları hesaplayabilse bir bilgisayar hiçbir şekilde yenilmemesi gerekir değil mi? karşısındakinin hareketine göre oluşan yeni oyun ağacında sürekli olarak kazanmaya gidecek bir seçenek var olmalı
en fazla kaç farklı kombinasyonu hesaplayan bilgisayar var bilen var mı?

bir de teorik olarak bütün olasılıkları hesaplayabilse bir bilgisayar hiçbir şekilde yenilmemesi gerekir değil mi? karşısındakinin hareketine göre oluşan yeni oyun ağacında sürekli olarak kazanmaya gidecek bir seçenek var olmalı.
0
isvicre rakisi
(11.10.18)
Satranc gorece dusuk olasilikli bir oyun oldugundan zaten bir suru yazilimi yapildi ve hemen hepsi dunya sampiyonlarini hemen her seferinde yeniyorlar.

Asil cigir acan olay satranca kiyasla cok daha karmasik olan GO oyununu oynayabilen bir bilgisayar yapilmasiydi (uzun sure bunun mumkun olmadigi soyleniyordu). Neticede GO oyununda da dunya sampiyonlari yenilmeye baslandi.

En son 18 defa dunya sampiyonu olan oyuncu DeepMind'a yenildi:

en.wikipedia.org
0
crown
(11.10.18)
0
silver apple
(11.10.18)
cakabo
(11.10.18)
(3)

Eski modemi access point olarak kullanmak

givemesomesubstance
Cisco Linksys X2000 modemim vardı ADSL kullandığım dönemde. Şimdi yeni bir yere taşınınca fiber bağlantıyla birlikte Superonline Huawei HG255S verdi. Bu yeni modemin kablosuz kapsama alanı tek kelimeyle rezalet. Yan odadan dahi düzgün çekmiyor. Ben de bu eski modemimi işe yarar hale getirmek için in
Cisco Linksys X2000 modemim vardı ADSL kullandığım dönemde. Şimdi yeni bir yere taşınınca fiber bağlantıyla birlikte Superonline Huawei HG255S verdi. Bu yeni modemin kablosuz kapsama alanı tek kelimeyle rezalet. Yan odadan dahi düzgün çekmiyor. Ben de bu eski modemimi işe yarar hale getirmek için internetten bulduğum yazılardan derleyerek birkaç değişiklik yaptım. Sırasıyla:

+ Cisco'da DHCP'yi deaktive ettim.
+ İki modemin de IP'si 192.168.1.1 olduğu için Cisco'yu 192.168.1.2 yaptım.
+ Huawei'deki kablosuz bağlantı adı ve şifresinin aynısını Cisco'ya da girdim.
+ İki modemi birbirine kablo ile bağladım. Huawei'de LAN girişini, Cisco'da WAN girişini kullandım.

Sanırım buraya kadar yaptıklarım doğru. Ancak tekrar yan odaya geçtiğimde bağlantıda bir değişiklik olmadı, halen zayıf sinyal alıyordum. Kablosuz bağlantıların isimleri aynı olduğundan hangisiyle bağlandığımı anlayamıyorum. Bunu anlamanın bir yöntemi var mı? Huawei'nin ayarlarından kablosuz özelliğini kapatmam gerekir miydi? Bu arada Huawei'nin yanında masaüstü bir bilgisayar var ve direkt kablo ile bağlı bu PC'ye. Yani Huawei'nin kablosuz özelliğini kapattığımda bir şey olmaz diye düşünüyorum.
0
givemesomesubstance
(11.10.18)
madem kablo ile bağladın. fiber modemin wifi yayını devre dışı bırak. böylece diğer ap yi görürsün.
0
helenart
(11.10.18)
Bunu anlamanın bir yöntemi var mı?

wifi ile bağlıyken komut satırına arp -a yazarsanız karşı uçtan mac bilgisini öğrenirsiniz. mac adresini de şu siteye yapıştırın, vendor'u versin.

macvendors.com
0
esmer
(11.10.18)
yaptıklarınız gayet doğru. wifi isimlerini aynı yapmak zorunda değilsiniz. farklı isimler verebilirsiniz böylece o an hangi cihazın wifisine bağlı olduğunuzu kolayca anlarsınız.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(11.10.18)
(7)

honor

balik kraker
a101e gelecek olan tel hakkında düşünceleriniz nedir? ben pek anlamam telefondan şimdi kullandığım da hediye gelmişti. ancak ekranı değiştirildikten sonra (orj samsung) ekranda kendiliğinden kararma olmaya başladı. saniri m çok uzun omurlu değil elimde patlamadan değiştireyim diyorum.kriterler;max 1
a101e gelecek olan tel hakkında düşünceleriniz nedir? ben pek anlamam telefondan şimdi kullandığım da hediye gelmişti. ancak ekranı değiştirildikten sonra (orj samsung) ekranda kendiliğinden kararma olmaya başladı. saniri m çok uzun omurlu değil elimde patlamadan değiştireyim diyorum.

kriterler;
max 1400 lira
şarjı uzun giden
kesinlikle geniş ekran
gece çekimi çöp olmayan
dahili hafıza buyuk ve işlemci hizli olsun. telefonun altı ayda bellekte yer yok uyarısı vermesinden sıkıldım.

tesekkurler

not:standart kullanıciyim. sosyal medya, bankacılık.. .başka uygulamam yok. oyun bile oynamıyorum.
0
balik kraker
(11.10.18)
kisa
(11.10.18)
Moto z2 play almıştık babama. Baktım fiyatları yakın.
Bu iki telefon için konuşursak, honor un ekranı biraz daha büyük ancak ekran çözünürlüğü Motorola nin daha iyi. (benim için fark etmez)
Kamerası honor un 1mp daha büyük ancak Motorola nin puanı daha yüksek çok yakın)
Demem o ki google honor c7 vs Motorola z2 play yazıp biraz bakın, gözünüze hoş geleni alın
0
kisa
(11.10.18)
moto z2 play, mi a1
0
mattiadestro
(11.10.18)
hardware plus dan kerem enginar telefonun incelemesini yapmıştı o videoyu izle.
0
kraldan cok kralci
(11.10.18)
moto z2 playi inceledim. çok güzel ama pahalı :( ucuza nereden denk getirilir ki?
0
🌸balik kraker
(11.10.18)
www.hepsiburada.com 1500 TL bütçeyi 100 tl aşıyor malesef :S
0
kisa
(11.10.18)
xiaomi mi5 plus 32 gb modeli 1,350 lira
0
prasinos
(11.10.18)
(1)

mükerrer dosya bulma programı

kibritsuyu
2 tb harddiskin içine dönem dönem kopyaladığım dosyaların içindeki mükerrer olan dosyaları bulup sileceğim bir program var mı?ama ismine göre değil de ne bileyim megabaytına göre falan aynı olduğuna kanaat getirecek. çünkü mesela filmi indirmişim, harddiske attıktan sonra adını değiştirmişim, dosya
2 tb harddiskin içine dönem dönem kopyaladığım dosyaların içindeki mükerrer olan dosyaları bulup sileceğim bir program var mı?

ama ismine göre değil de ne bileyim megabaytına göre falan aynı olduğuna kanaat getirecek. çünkü mesela filmi indirmişim, harddiske attıktan sonra adını değiştirmişim, dosya adının kıçındaki Web-DL 720p x264 AAC - BTRG kısmını silmişim mesela. ama bilgisayardaki hala eski haliyle kalmış, silmemişim onu da. daha sonra o klasörü yedeklemek için yine aynı harddiske atmışım, farklı klasörlerde mükerrer olmuş. bunları tespit edebilsin.
0
kibritsuyu
(10.10.18)
ccleaner uygulamasında duplicate file remove özelliği vardı.
0
maybe one day
(10.10.18)
(2)

verilik bulaşık makinesi

superb
çengelköy'deyim eski bulaşık makinesini vermek istiyorumvar mı ilgilenen?ayrıca alacak spotçu tanıyor musunuz civarda?
çengelköy'deyim eski bulaşık makinesini vermek istiyorum
var mı ilgilenen?
ayrıca alacak spotçu tanıyor musunuz civarda?
0
superb
(10.10.18)
krazlıtepe'deyim, uygun fiyatlı ve sorunsuz çalışıyorsa alabilirim.
0
izole
(10.10.18)
hocam hala duruyor mu acaba ?
0
sigigci
(09.01.19)
(5)

Bilgisayara şifre koyup unutan çocuk

AWD
Komşunun gerizekalı çocuğu var. bilgisayara ulaşabildiği anda ya şifre koyuyor ya şifreyi değiştirip unutuyor. Babası da bilgisayarı "şunu yapıver" diye bana getiriyor. deepfreeze kursam bilgisayara ödev mödeb hiç bir şey kaydedemeyecekler. şu anda yorgun olduğum için aklıma bir şey gelmiyor, ne yap
Komşunun gerizekalı çocuğu var. bilgisayara ulaşabildiği anda ya şifre koyuyor ya şifreyi değiştirip unutuyor. Babası da bilgisayarı "şunu yapıver" diye bana getiriyor. deepfreeze kursam bilgisayara ödev mödeb hiç bir şey kaydedemeyecekler. şu anda yorgun olduğum için aklıma bir şey gelmiyor, ne yapmalıyım?
0
AWD
(09.10.18)
çocuğu döv, bilgisayarı sat, babayı öp.
0
binder dandet
(09.10.18)
babası karıştırmasın diye şifre koyuyordur. unutma olayı da yalan. harddiski ikiye böl, d sürücüsünü hariç tut deepfreeze'den
0
delidir yakalayin
(09.10.18)
yerel kullanıcı ve gruplardan kullandıkları kullanıcıyı parolasını değiştiremez olarak seç. en azından şifre değiştiremezler yeni kullanıcı yaratmadıkları sürece.
www.sordum.net
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(09.10.18)
çocuk gerizekalı değil, yalan söylüyor. dövmek/işkence suretiyle şifreyi "hatırlamasına" yardımcı ol.
0
celeron 300a
(09.10.18)
bana gelen bilgisayarlara ilk yaptığım şey: sadece şifresini benim bildiğim bir admin hesabı açıyorum.
sonra şifresi onlara verilecek olan anne, baba, çocuk hesapları açıyorum. şifresini de her bireye ayrı ayrı söylüyorum. bu şekilde kurup bilgisayar ömrünü tamamlayana kadar bakmadığım bilgisayarlar oldu.
program kuramadıkları için bir süre sonra pes ediyorlar zaten. illa önemli bir programsa uzaktan oturum açıp yardımcı olabiliyorsun.
sürekli virüs, yavaşlama, şifre unutma(!) gibi taleplerin önünü yıllar içinde kesti ve sıfırladı bu yöntem.
0
ozdek
(10.10.18)
(1)

Kurs, internet cafe bilgisayarlarına kurulan bir program vardı

AWD
Bu program sayesinde, bilgisayara ne yaparsanız yapın bilgisayar yeniden başlayınca ilk haline dönüyordu.Yani bilgisayarda kalıcı değişiklik yapamıyordunuz.Neydi bu?Komşunun gerizekalı bir çocuğu var. Bilgisayarı açtığı anda bilgisayara ya şifre koyuyor, ya şifreyi değiştiriyor. Oyun dolduruyor. son
Bu program sayesinde, bilgisayara ne yaparsanız yapın bilgisayar yeniden başlayınca ilk haline dönüyordu.Yani bilgisayarda kalıcı değişiklik yapamıyordunuz.Neydi bu?
Komşunun gerizekalı bir çocuğu var. Bilgisayarı açtığı anda bilgisayara ya şifre koyuyor, ya şifreyi değiştiriyor. Oyun dolduruyor. sonra şifreyi unutuyor. Babası da şunu yap diye bana getiriyor.
Ben istiyorum ki o programı kurayım. ne şifre koyabilsin ne oyun kurabilsin ne de başka bir halt yapabilsin.

şifre koymayı veya değiştirmeyi engelleyecek başka bir yönteme de açığım.
0
AWD
(09.10.18)
deep freeze
0
Tears of Devil
(09.10.18)
(1)

İbm Thinkpad Orijinal Bios-Yazılım

sararmen
Arkadaşlar, ilan sitelerinden 2.el bir Thinkpad T520 aldım.Cihaz turkcell kurumsal cihazıydı sanırım, açılışta turkcell logoso vs geçip windows 7 ile açılıyor, belli ki orijinal bios-yazılım değil...Ben bunu nasıl orijinale döndürebilirim ?
Arkadaşlar, ilan sitelerinden 2.el bir Thinkpad T520 aldım.

Cihaz turkcell kurumsal cihazıydı sanırım, açılışta turkcell logoso vs geçip windows 7 ile açılıyor, belli ki orijinal bios-yazılım değil...

Ben bunu nasıl orijinale döndürebilirim ?
0
sararmen
(09.10.18)
Bilgisayarda bildiğin gibi altın kural çalışıyorsa elleme dir. Ufak kozmetik bir problem. Bence kurcalama.

Bir ihtimal sadece bootscreendir, win10 a yukseltince geçebilir.

Biosa yazılıysa donanımsal olarak makineye müdahale etmeden o logoyu silemezsin (donanımsal müdahale: biosa kablo bağlayıp tekrar kodlamak)

Kaça nereden aldın?
0
binder dandet
(09.10.18)
(7)

IP Adresindeki /24'ten Nasıl Kurtulurum

reseoz
Ağ işlerinden çok anlamıyorum. Yalnız önceden yerel ağda kurduğum bir yazılım yeni yerimde çalışmıyor. İşletim sistemlerimiz Win 10 Home Single. Ağ özelliklerini kurcalarken bilgisayarların IP adreslerinin sonunda /24 gördüm. Biraz araştırmayla az çok ne işe yaradığını anladım ama teknik tabirler, k
Ağ işlerinden çok anlamıyorum. Yalnız önceden yerel ağda kurduğum bir yazılım yeni yerimde çalışmıyor. İşletim sistemlerimiz Win 10 Home Single. Ağ özelliklerini kurcalarken bilgisayarların IP adreslerinin sonunda /24 gördüm. Biraz araştırmayla az çok ne işe yaradığını anladım ama teknik tabirler, kısaltmalar aklımda kalmadı. Zannedersem alt ağ maskesi gibi bir şey oluyor ve tahminim; bilgisayarların kurduğum program üzerinden haberleşememesinin sebebi hepsinin ip'de ayrı havadan çalıyor olması. Direk normal yerel ip adresi nasıl aldırabilirim? Modemden mi bu iş yürüyor yoksa bilgisayarlardan mı ayarlamam lazım? Teşekkürler

Modem: Huawei HG532e
0
reseoz
(09.10.18)
Selamlar,

kafamda birkaç soru belirdi;

- Bilgisayarın internete çıkıyor mu ? çıkıyorsa eğer modemin normal ip dağıtıyor demektir. O zaman programına aynı ip havuzundan statik bir ip ataman ve modemin dhcp havuzundan ayırmalısın ki çakışma olmasın. Misal;

modemin ip'si 192.168.1.1/24(255.255.255.0) diyelim, default ayarlardaysa bilgisayarın 192.168.1.x/24 gateway olarak 192.168.1.1 alır. Sen programına 192.168.1.y(x ya da ip almış cihazlar hariç 254'e kadar bir rakam) vermen ve gateway olarak 192.168.1.1'i göstermen gerekir. bu verdiğin 192.168.1.y ip adresini modemin arayüzünden girip exclude etmen gerekli ayrıca.

- yok bilgisayarın da çıkmıyorsa modemin ip dağıtmıyor demektir, modem üzerinden dhcp havuzunu aktif etmen gerekli.

bilgisayarın komut satırından programın ip adresini pingleyebiliyor musun ?
0
mirty
(09.10.18)
hocam merhaba.

İnternet bağlantısı mevcut fakat zannedersem şöyle bir durum var. Zamanında kamera bağlantısı getirildiği zaman internetten takip edilebilsin diye bazı ayarlar yapmışlar ama sanırım öylece tam faal hale getirmeden bırakmışlar.

Benim bilgisayarım 192.168.1.4/24 gözüküyor mesela. başka bir bilgisayar normal /24'süz ip alıyor.
0
🌸reseoz
(09.10.18)
24 ten kurtulmanız söz konusu değil. alt ağ maskesi değeridir bu.
şöyle örnek vereyim basitçe sizin modeminiz 192.168.1.1 ipsine sahip bilgisayarınız 192.168.12 olsun. bu durumda alt ağ maskeniz 24 yani 255.255.255.0 iken bu 192.168.1.1 - 192.168.1.254 ip aralığına 254 tane aygıt birbiriyle iletişim kurabilir. sizin 500 tane aygıtınız varsa bu durumda ağ maskesini genişleterek kullanabileceğiniz ip sayısını arttırabilirsiniz.
ağ maskesini 255.255.0.0 yaptınızda 192.168.1.1 den 192.168.255.254 e kadar geniş bir ip aralığına sahip olursunuz. yaklaşık 65000 aygıt bu şekilde aynı ağda olabilir.
neyse bu gereksiz kafa karıştırıcı bilgiden sonra size nasıl yardımcı olabileceğimize gelirsek.

öncelikle bilgisayarınız ve modeminizin aynı ip aralığında olduğundan emin olun 192.168.1.1-254. daha sonra komut penceresinden ping modemin ipsini yazarak bilgisayarınızdan modeme erişim olup olmadığını teyit edin. erişim yoksa network kabloların takılı olduğundan emin olun. wifi kullanıyor iseniz ve zaten wifi ye bağlı ama internete çıkamıyorsanız. dsl hattınız kesilmiş olabilir. sorun bu da değilse. bilgisayarınızda ağ & internet ayarlarına girip ağ sıfırlama işlemini yapın. büyük ihtimalle sorun çözülecektir.

bir de bu kurduğunuz program gibi bir hata veriyor? şirket ağınızdaki başka bir cihaza erişmeye çalışıp erişemiyor mu? siz o cihazın ip adresini biliyorsanız o ip ye ping atabiliyor musunuz?
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(09.10.18)
hocam hata vermiyor. internet bağlantımda problem yok. ultravnc tarzı bir program kullanıyorum. Öğrenci bilgisayarlarını takip edebileceğim, ders esnasında dikkatleri dağılmasın diye ekranlarını kapatabileceğim bir program. 8 tane bilgisayar + 1 benim bilgisayarım var. Önceki çalıştığım kurumlarda bu sistem çalışıyordu. Burada ise 8 tane bilgisayardan 3 tanesini görüyor. Her refresh edişimde farklı bilgisayara atlıyor. IP'lerde farklı. Yani hepsini görmesi lazımken atıyorum 1. ve 4. bilgisayarı görürken, yenileme yapınca 5. ile 8. bilgisayarı görüyor. Hepsini bir anda göremiyorum. Aynı kuruma bağlı 2 farklı yerde çalıştım ikisinde de böyle bir sıkıntıya denk gelmedim. UltraVNC denedim, italc denedim bağlantı işini bir türlü çözemedim. Aynı sıkıntılar oluyor.
0
🌸reseoz
(09.10.18)
sanırım daha önce de bir başka duyuru yazmıştınız bu sorunla alakalı hatırlıyorum böyle bir problem. sorun o zaman çok garip geldiği kesin bir çözüm bilmediğim için yazmamıştım. ama şuna eminim bahsettiğini 8 bilgisayara kendi bilgisayarınızdan ping atabiliyorsanız sorun 24 ağ maskesi falan değil.
eğer çok gizli değil ise program adını paylaşırsanız bulup yükleyip bazı testler yapıp yardımcı olmaya çalışmak isterim. onun dışında gerçekten tüm makineler aynı ip grubunda iken birbirine erişimleri varken böyle bir sorun çıkması enteresan. belki bir ihtimal network swich probllemin kaynağı olabilir. şansınız varsa o switch i bir başkasıyla değiştirip deneyebilirsiniz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(09.10.18)
evet hocam. Okuyunca anladım ki biraz karışık yazmışım. Ders ortasında yazmaya çalışınca biraz düzensiz olmuş. italc kullanıyoruz hocam. Aslında belirtmişimde dediğim gibi çocuklarla olan karmaşada cümleleri biraz karışık kurmuşum.
0
🌸reseoz
(09.10.18)
tüm cihazlar ağda bağlı ve aktifken linkini verdiğim programıi italc'nin kurulu olduğu bilgisayara kurup ekran görüntüsü iletmeniz mümkün mü ?

www.advanced-ip-scanner.com
0
mirty
(09.10.18)
(9)

windows 10 lisans satın almak

captainobvious
internete baktım, iki farklı fiyat skalası var, biri 10-20 lira, diğeri 700-800 lira. bu ne saçmalık ben anlamadım. 10 liralık şu linkten alsam microsoft'un sitesinden iso indirip freedos bilgisayara kurabilir miyim?: https://urun.n11.com/microsoft-yazilimlari/microsoft-windows-10-pro-retail-hemen-t
internete baktım, iki farklı fiyat skalası var, biri 10-20 lira, diğeri 700-800 lira. bu ne saçmalık ben anlamadım. 10 liralık şu linkten alsam microsoft'un sitesinden iso indirip freedos bilgisayara kurabilir miyim?: urun.n11.com


yoksa sorunsuz pro sürüm için 700 lira verip şunu mu almam gerekiyor: www.hepsiburada.com

ne diyorsunuz?
0
captainobvious
(09.10.18)
Microsoft store'dan alacağın lisans 700-800 olan.

10 liraya sattıklarının kaynağı belli değil ama çalışıyor mu çalışıyor.(edit: alttaki arkadaş açıklamış, güzel o zaman) Al geç ev kullanıcısına fark etmez. Korsan bile olsa microsoft bir şey demiyor, ofislere bir ara ceza kesiyorlardı ama o bile durmuştu sanırım.

Şirket ofis vb. kullanımı içinse daha detaylı araştırırsın.

Bu arada insanlardaki pro merakı nedir anlamıyorum. Pro'da ev kullanıcısının kullanmayacağı yüz tane ek geliyor. Uzak masaüstü uzaktan kısıtlama vb. şeyleri kullanacaksanız tamam da diğer türlü bir artısı yok (ev kullanıcısına). Win8 zamanında en alt sürümde wallpaper'ı bile değiştirtmiyordu o doğru ama win10'da öyle bir şey yok.

www.microsoft.com
şunu da koyayım bakarsınız.
0
nhk ni youkosu
(09.10.18)
10-20 lira olanlar volume licence'tır. çoklu olarak satın alınır.o yüzden ucuza satılır. herhangi bir illegalitesi yoktur.

Patlat 20 liralık windoz.
0
binder dandet
(09.10.18)
Ben o 10 liralıklardan aldım. Üstüne bi de avast premium hediye ettiler :) İkisi de çalışıyor.
0
shotcrete
(09.10.18)
10 lira mevzusu gerçek mi sahiden? bu volume lisanslar kimlere ait onu gorebiliyor muyuz? ya da volume lisans sahibi bizim bilgilerimizi gorebiliyorlar mı?

o zaman herkes bu 10 liralıklardan alır. microsoft buna neden müdahale etmiyor acaba?
0
Mehmet Ersoz
(09.10.18)
ucuza gidenler oem lisans, bilgisayar üreticileri alıyor mesela toplu, laptoplara kuruyorlar, satın alınan laptop'larla gelen lisanslar oem lisans oluyor o yüzden. veya farklı anlaşmalarla toplu alınabiliyor, veyahut sağdan soldan kazanılan, promosyon lisanslar da olabiliyor. illegal değiller ama tek cihazda kullanılabiliyorlar. örneğin satın aldığın lisans anahtarını mevcut bilgisayarına tanımlarsan başka bir bilgisayarda kullanamazsın. anakarta işlenir bilgiler, anakart değişirse lisans da gider. win10 ile beraber lisans konusunu eskisi kadar sıkı tutmuyor microsoft, anakart değişse bile yeni cihaza tanıtma konusunda müşteri destekten yardım alınabiliyor.

ben 35 liraya n11'den win 10 pro aldım geçen sene, sorun yoktu. bilinen güvenilir satıcılardan alırsan sorun yaşamazsın.
0
Bruce
(09.10.18)
gecen gun bende bu soruyu sormustum...

www.eksiduyuru.com

ama hala aklim almiyor, microsoftun sitesinde bu lisanslar bin liraya satiliyorken 10 liraya satan adama ses etmiyor olmalari cok garibime gidiyor. ki oem satislarda urun anahtarini anakarta iliskendiremeyecek bir durum yok ki yaptigi da biliniyor.
0
lifeframe
(09.10.18)
10-20-50 liraya microsoft’un ses çıkarmamasına şaşırmayın zira ms korsana da ses çıkarmıyor. 10-20 liraya alan adam zaten o fiyata bulamazsa korsan kullanacak. MS korsanı bilerek kesmiyor çünkü pazardaki konumunu kaybetmek istemiyor. Korsanı engellese ve fiyatı 700-800 yapsa herkes gider linux kurar.
0
shotcrete
(09.10.18)
Bu arada yazmayı unuttum. 10 lira olayı doğru. Birkaç ay oldu ben alalı. Tam 10 muydu hatırlamıyorum belki küsüratı vardır ama o civardaydı.
0
shotcrete
(09.10.18)
n11'den 10 liraya pro lisans almıştım.
sorunsuz kullanıyorum.
0
bir sevgi faresi jamal
(09.10.18)
(1)

Huawie P Smart vs Xiaomi Redmi 6 mı?

kismisolungac
sb. fiyat-perf olarak hangisini tercih edelim?
sb. fiyat-perf olarak hangisini tercih edelim?
0
kismisolungac
(09.10.18)
mi a2 lite.
0
mattiadestro
(09.10.18)
(4)

kadıköy akşam yemeği

superb
kadıköy'de tiyatroya gitmeden güzel-sajin bir yerde yemek yiyelim diyoruzvictor levy dışında önereceğiniz, tercihen alkollü mekanlar var mıdır?
kadıköy'de tiyatroya gitmeden güzel-sajin bir yerde yemek yiyelim diyoruz
victor levy dışında önereceğiniz, tercihen alkollü mekanlar var mıdır?
0
superb
(09.10.18)
Aida Vino E Cucina
0
fotrsapka
(09.10.18)
aksi
0
since1907
(09.10.18)
aida +1
gitmişken dana yanak yemeden dönmemek lazım hatta. yalnız rezervasyon şart, mekan küçük.
0
Bruce
(09.10.18)
thales in yemekleri fena değildir. hele ki levi ile kıyaslarsanız...
hafta içi revolte de sakin olur. yemek mönüsünde olmayan şeyleri hemen yandaki marla cafeden yaptırıp getirirler.
özgür şef deli kasap var, steakçi, kıyasla pahalıdır ve çok da sakin sayılmaz.
ben gitmedim ama abim ankaradan geldiğinde özellikle şarap listesini de överek beppe pizzeria'ya gitmişti. pizzaları yerinde güzel, eve sipariş de değil.
0
barankovan
(09.10.18)
(5)

İnternet sağlayıcı servislerin torrenti kısıtlaması

kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
Ömrüm boyunca ttnet kullandıktan sonra netspeed'e geçtim. 16 mbps'lik AKN'siz paketimle torrentte ortalama 300 kb/s alabiliyorum. O da stabil değil.Test sitelerinde hız testi yaptığımda ise 16 mbps gözüküyor.Kısacası, bu torrent engelini aşmanın bir yolu var mıdır?
Ömrüm boyunca ttnet kullandıktan sonra netspeed'e geçtim. 16 mbps'lik AKN'siz paketimle torrentte ortalama 300 kb/s alabiliyorum. O da stabil değil.Test sitelerinde hız testi yaptığımda ise 16 mbps gözüküyor.

Kısacası, bu torrent engelini aşmanın bir yolu var mıdır?
0
kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(08.10.18)
Hocam,torrent sunucunun hız limiti belki o değere sabitlenmiş olabilir. Onu kontrol et önce. Sınırsıza ayarlanmış olması gerekiyor.
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(08.10.18)
Uzun süredir torrent kullanıyorum hocam. "Fake upload" ile (mecburen) torrentleech gibi sitelerde fink atmışlığım da oldu zamanında hehe. Sorun kesinlikle internet sağlayıcı firmada. İlk defa başıma geliyor böyle bir durum.
0
🌸kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(08.10.18)
(bkz: Port açmak)
0
bos gezenin bos ustasi
(08.10.18)
ya bu doğru mu? netspeed bende de var ama kotalı zaten o yüzden bilemiyorum.

torrent protokolünden bütün iletişimi şifrelemeyi denediniz mi? forced olsun.
0
ozdek
(08.10.18)
Tarifemi düşürdükten sonra (8mbps) düzeldi. İşin içinde netspeed'in olduğu kesin, çünkü hattım 16 mbps'yi de çok rahat kaldırıyordu. Cevap yazan herkese teşekkürler.
0
🌸kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(10.10.18)
(3)

eski iPad destekler mi?

babilbaligi
Selamlar,Eski bir iPad alsam ibooks ve pages uygulamalarını iCloud ile destekler mi? başka bir beklentim yok, sadece bu ikisi için iPad almayı düşünüyorum. ne kadar eski model alsam işimi görür?Teşekkürler.
Selamlar,

Eski bir iPad alsam ibooks ve pages uygulamalarını iCloud ile destekler mi? başka bir beklentim yok, sadece bu ikisi için iPad almayı düşünüyorum. ne kadar eski model alsam işimi görür?

Teşekkürler.
0
babilbaligi
(08.10.18)
ipad air’den geriye gitme.
0
malheiros
(08.10.18)
Bende ilk nesil iPad mini var, şimdi bakıyorum. iBooks'u açar açmaz iCloud bağlantısı istiyor, yani destekliyor hâlâ.

Pages yokmuş, indirmeyi denedim, "Pages is not compatible with this iPad" dedi. En eski nesil mini işinizi görmezmiş.
0
kobuzchu kiz
(08.10.18)
mini 2 var bende. söylediklerinin hepsi ve daha bir çok şeyi yapabliyor. pages ve keynote'dan daha çok word ve powerpoint kullanıyorum mesela ben. ios 12 de yükledim hatta geçenlerde gayet sorunsuz çalışıyor. daha ne kadar gidecek onu bilmiyorum ama.
0
nrmnm
(08.10.18)
(2)

Instagram feed html code hk

baldan kaymak
Merhaba siteme instagramdaki ornegin #galatasaray hasthgini icerir ve iste belli saatlerde guncellenen bir galeri eklemek istedim. HTML code olarak. Bunu nereden bulabilirim? Var mi bilen? Site paylassaniz da olur.Not: ucretsiz olmasi gerekiyor.
Merhaba siteme instagramdaki ornegin #galatasaray hasthgini icerir ve iste belli saatlerde guncellenen bir galeri eklemek istedim. HTML code olarak. Bunu nereden bulabilirim? Var mi bilen? Site paylassaniz da olur.

Not: ucretsiz olmasi gerekiyor.
0
baldan kaymak
(08.10.18)
html koduyla alamazsın dostum. instagram'dan api almalısın.
0
datnet
(08.10.18)
Öyle bir endpointi var.. Instagram API'na bağlanıp çekmen gerek.

css-tricks.com

www.instagram.com
0
bir peynir kutusu kibrit
(08.10.18)
(2)

Ses dosyalarini kesip ayirabilecegim basit bir program var mi?

stavro
Mumkunse temel basit efektler de verebileyim, pitch arttirmak gibi.Kullanimi basit bir sey ariyorum pro bir seye gerek yok.
Mumkunse temel basit efektler de verebileyim, pitch arttirmak gibi.
Kullanimi basit bir sey ariyorum pro bir seye gerek yok.
0
stavro
(08.10.18)
Ben de sadece kesmek için mp3 cut programı var nette bulabilirsin, bulamazsan sana mail atarım, ama efekt vermiyo.r
0
xdenizx
(08.10.18)
www.audacityteam.org
sourceforge.net

Hem de açık kaynak kodlu, mis...
0
monogram
(08.10.18)
(5)

MKV uzantılı videoları AVI ya da MP4 formatına dönüştürme

shotcrete
TV MKV oynatmıyor. Dönüştürmek için kullandığınız program var mı? VLC dönüştüryormuş da çok ağır çalışıyor. Hızlı olması önemli.
TV MKV oynatmıyor. Dönüştürmek için kullandığınız program var mı? VLC dönüştüryormuş da çok ağır çalışıyor. Hızlı olması önemli.
0
shotcrete
(08.10.18)
mkv oynatan bir cihazım var. flaş disk ve hafıza kartı takılıyor. hdmi ve scart çıkışı var.
satabilirim size :)

tr.letgo.com
0
işimdeyim gücümdeyim
(08.10.18)
hızlı olması tamamen işlemcine bağlı. Video işlemek bilgisayarı yoran bir şeydir, 2 saatlik filmi dönüştürmek aslında baştan decode-encode işleme yapmak demek.

Handbrake (bedava ve çok güzel bir program) ile h264'e çevirmeyi deneyebilirsin. Süreye bak ona göre çevirmeye uğraşır mısın yoksa oynatan alet mi alırsın ya da indirdiğin videoları ona göre mi seçersin sen karar ver.

handbrake.fr
0
nhk ni youkosu
(08.10.18)
(bkz: format factory)

ama bilgisayardan hdmi ile izlemek daha kolay olabilir.
0
inheritance
(08.10.18)
ben AVS kullanıyorum, en az film süresi kadar sürer. belki de daha fazla.
0
John Bloor
(08.10.18)
mkvtoolnix.download
ben bunu kullanıyorum. arayüzü biraz karışık olsada oldukça iş görüyor.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(08.10.18)
(5)

Bugün bagkur'lu olacak bir kadın ne zaman emekli olur?

liberal
Merhaba,40 yaşında bir kadın var daha önce ssk ve bagkur'u yok.Bu kişiye işyeri açılsa ne zaman bağkur^dan emekli olur?
Merhaba,
40 yaşında bir kadın var daha önce ssk ve bagkur'u yok.
Bu kişiye işyeri açılsa ne zaman bağkur^dan emekli olur?
0
liberal
(08.10.18)
binder dandet
(08.10.18)
20 yıl prim ödeyip 58 yaşını bekleyecek, sizin örneğe göre 58 yaşına geldiğinde prim ödeme günü 18 yıl olmuş oluyor, 20 yılı doldurunca emekli olur.
0
John Bloor
(08.10.18)
Fakat 25 yıl hizmet süresi oldugu için 40+25, 65 yaşında emekli olmaz mı?
0
🌸liberal
(08.10.18)
Erkekte 25 yıl olması lazım hizmet süresinin, kadın için 20 yıldı değişmediyse.
0
John Bloor
(08.10.18)
15 yıl
5400 gün
61 yaş
1978 li ise
2039 da emekli olur ne kadar geç başlarsa yaş haddi o kadar artar

Tabi bu Kısmî emeklilik.
0
nihayet
(09.10.18)
(4)

Laptopta statik elektrik sonrası kernel hatası ve kapanma

starborn
Selamlar.Öncelikle laptop: http://www.vatanbilgisayar.com/omen-by-hp-15-ce004nt-core-i7-7700hq-2-8ghz-16gb-1tb-256ssd-15-6-gtx1060-6gb-w10.htmlBirkaç aydır laptopımda bir sıkıntı var. Laptopı açtım diyelim. Evin içinde gezdim dolaştım, laptopın başına oturacağım. Dokununca statik elektrik çarpıyor v
Selamlar.

Öncelikle laptop: www.vatanbilgisayar.com


Birkaç aydır laptopımda bir sıkıntı var. Laptopı açtım diyelim. Evin içinde gezdim dolaştım, laptopın başına oturacağım. Dokununca statik elektrik çarpıyor ve bilgisayar kapanıyor. Ofisteki bilgisayarımda ya da evdeki diğer bilgisayarda böyle bir sıkıntı yaşanmıyor.

Olay günlüğümden baktığımda Kernel Power 41 hatası olarak gözüküyor.

Bilgisayarın durduğu salonun parkeleri ahşaptı. Yazın laminant yaptırdık. Sanki ondan sonra arttı gibi geliyor; ama emin değilim. Kaldı ki diğer bilgisayarlarda statik elektrik çarptığında böyle bir sıkıntı olmuyor. Niye olduğunu ve nasıl önlenebileceğini bilen var mı?
0
starborn
(08.10.18)
alamiyon kasa bu, belliki senin ankartta veya başka biyerde kaçak var.

çok yaşamaz bu alet.

götür bi elektronikçiye hassas ölçüm aletiyle ölçsün.
0
killerbee
(08.10.18)
dışı plastik değil mi? yada anti statik maddeden değil mi?
neresinden elektriklenme oluyor? kasada pek statik elektrik birikmemesi lazım yoksa devreler falan yanar dokunma ile.
bence sıkıntı büyük gibi.
0
basond
(08.10.18)
sorulara cevaben:

dışı plastik değil. killerbee'nin yazdığı gibi alüminyum. elektriklenme genelde laptopun aşağı kısmından (yazarken bileklerimizin üzerinde durduğu kısımdan) oluyor; ama ekranın çerçevesine dokunduğumda da oldu bir kere.
0
🌸starborn
(08.10.18)
üründe topraklama sıkıntısı var yüksek ihtimal kasa ile şarj kablosu aracılığı ile topraklı prizin toprağından nötrleme yapması lazım ya siz topraklı priz kullanmıyorsunuz yada fişten çekince şarjda kullanırken oluyor.

Her türlü sıkıntı ben kartlardan birisinin yandığını falan düşünüyorum.
çözüm topraklı priz kullanmak ve kasa ile donanımın jumperlamaların doğru çalıştığından emin olmak. Bunun için ölçüm şart. elektrikçi +1 diyorum.
0
basond
(08.10.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.