Giriş
(3)

Avrupa'da bilişim alanında teknik iş ilanlarına nasıl ulaşırım? Öncelik NL

ananiyimioguz
Yani şöyle daha önce yetkili apple servisinde çalışmışlığım var.Imac, macbook, mac pro, mac mini, ipad, win pc, laptop, iphone, android.. ne varsa moleküllerine ayırıp değiştirebilirim.Ama sonra türkiyedeki bu tarz işlerin çalışma ortamlarından ve maaşlardan ötürü gittim mühendislik okudum yazılımcı
Yani şöyle daha önce yetkili apple servisinde çalışmışlığım var.
Imac, macbook, mac pro, mac mini, ipad, win pc, laptop, iphone, android.. ne varsa moleküllerine ayırıp değiştirebilirim.

Ama sonra türkiyedeki bu tarz işlerin çalışma ortamlarından ve maaşlardan ötürü gittim mühendislik okudum yazılımcı oldum. 3 senedir mobil ve web uygulama geliştiriyorum. Junior-mid arası bir konumdayım. Bu şekilde teknik mülakattan geçsem bile, hatta bir şekilde sohbet ettim diyeylim işe alınsam bile hayatta toplantılara girip bir şey tartışamam dilim yetersiz. Kaldı ki mülakatı geçmem de zor.

O yüzden starter olarak da alsalar çok az dil gerektirecek teknik işlerden mi kapağı atsam diyorum? Teknik dediğim de öyle it help desk gibi değil o da güzel dil gerektirir. Daha böyle tamir işleri..

Dili orada iyice öğrenene kadar ilk etapta gideyim kurye olayım sonra kendi işimi yaparım tarzı bir yaklaşım ile ilk etapta çok dil gerektirmeyecek, arka planda, teknik bir işte çalışayım diyorum işin özü.

Ama hiç bu tarz ilanlar göremiyorum hep yazılım ağırlıklı var.

Nasıl bulabilirim?
0
ananiyimioguz
(15.05.23)
Hocam dili niye kafaya takıyorsun. Zaten çok spesifik / teknik bi alanda konuşacağın için, şu an "yetersiz" dediğin halde başlasan, 1-2 aya baya toparlarsın. İngilizce temel fıkrası anlatacak hale gelene kadar biraz zaman lazım tabi ama iş için bence çok kafaya takma.

Bi de pratik yapmak için mülakata gir. Her girdiğinde en az 1 saat konuşuyorsun, üstelik bedava. Cambly falan alsan bi dünya para.
0
plutongezegendegilmi
(15.05.23)
bir şekilde dili çöz gerisi gelir. youtube cambly kitap yoğunlaş. teknik mülakattan geçersen dil sıkıntı olmaz hintli arkadaşlar bir ing konuşuyo kafayı yersin. İş bulup gelmen lazım çok masraf yaparsın, o paraya dili iş bulacak seviyeye getirirsin.
0
abi bi dizi buldum on numara
(16.05.23)
İlan konusunda bir bilgiye sahip değilim. Fakat sıfır İngilizceyle Amerika’ya yerleşmiş ve her şeyi yoluna koymuş biri olarak cesaretli olmanızı tavsiye ederim. Her şey zor geliyor fakat üzerine gidince öğrenmek de mümkün.
0
Markk
(17.05.23)
(2)

Son kullanma tarihi geçmiş kedi ödül çubuğu

morca
Son kullanma tarihi 7 gün geçmiş kedi ödül çubuğu verilir mi? Çok ciddi bir soruna sebep olmaz diye düşünüyorum ama bilemedim.
Son kullanma tarihi 7 gün geçmiş kedi ödül çubuğu verilir mi? Çok ciddi bir soruna sebep olmaz diye düşünüyorum ama bilemedim.
0
morca
(15.05.23)
Köpek olsa temkinli yaklaşırdım da, bişeyi bozulmuş olsa kedi kendi yemez zaten. O yüzden verin, yiyorsa sorun olmaz diyorum. Zaten bu STK'lar öneri oluyor genelde, öyle çok katı kurallar da değiller.
0
plutongezegendegilmi
(15.05.23)
"bozulmuş olsa yemez" diye verdiğimiz et ürününü yiyen kedinin ishaliyle bir hafta uğraştığımız için biliyorum, bazı kediler doğal seleksiyona kurban olmaya daha meyilli. Çok güvenmeyin.

Ama bir haftadan bir şey olmaz, ben olsam yediririm. Kapalı paketse 1-2 ay daha gideri vardır sayıyorum.
0
kobuzchu kiz
(15.05.23)
(2)

Tehir-i Icra kararı nedir ?

kaiserr76
MerhabaYaklaşık 3 senedir davalı olduğumuz kiracimiz ile aramızdaki tahliye davasında Tehir-i Icra kararı verildi.Tahliyesi 3 ay ertelendi dedi avukatimiz. Bu verilen karar tam olarak nedir ? Internette arastirdigimda üst mahkemenin karar vermesinin beklendiği gibi açıklamalar var.Bu konuda bilgisi
Merhaba

Yaklaşık 3 senedir davalı olduğumuz kiracimiz ile aramızdaki tahliye davasında Tehir-i Icra kararı verildi.

Tahliyesi 3 ay ertelendi dedi avukatimiz. Bu verilen karar tam olarak nedir ?

Internette arastirdigimda üst mahkemenin karar vermesinin beklendiği gibi açıklamalar var.

Bu konuda bilgisi olan paylaşabilir mi ?
0
kaiserr76
(15.05.23)
istinaf mahkemesi karar verene kadar, yani karar kesinleşene kadar yerel mahkeme kararı yerine getirilmesinin geriye bırakılması demek.

karşı taraf 3 aylık kira alacağını icra dairesine depo ederek, tahliye işlemlerini durdurmuş.

ancak 3 ay ertelendi demek hatalı, istinaf kesin kararını verene kadar ertelenmiştir tahliye.
0
lavinia
(15.05.23)
Teşekkürler bende benzer şekilde olacağını tahmin etmiştim.
0
🌸kaiserr76
(15.05.23)
(3)

yurt dışı oy kullanma

kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
Normalde kayıt adresim Dublin ve seçimde burada konsoloslukta halletmiştim. Ancak 2ci tur için seçim tarihi 20-22 mayıs deniyor. Bu tarihlerde Torino'da olacağım. Torino'ya en yakın oy kullanma noktası Milano konsolosluğu. Oyumu gidip orada kullanabiliyor muyum?
Normalde kayıt adresim Dublin ve seçimde burada konsoloslukta halletmiştim. Ancak 2ci tur için seçim tarihi 20-22 mayıs deniyor. Bu tarihlerde Torino'da olacağım. Torino'ya en yakın oy kullanma noktası Milano konsolosluğu. Oyumu gidip orada kullanabiliyor muyum?
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(15.05.23)
Evet, kullanabiliyorsunuz.
0
fraise
(15.05.23)
Selam ben milano'dayim. Burda çok kuyruk vardı ilk turda. İlk gün sabah çok erken veya daha çok akşam saatlerini 21-23 gibi tercih ederseniz daha iyi olabilir. Akşam için dönüş biraz sıkıntı olabilir tabii. Demek istediğim gün ortası random bir saatte 7 8 saatlik kuyruk bekleme ihtimali olabilir yine az sandık açarlarsa
0
lonelily
(16.05.23)
Yurtdışının tamamı tek bir seçim bölgesi sayılıyor. Bu nedenle oy kullanılabilen herhangi bir yurtdışı sandığında oy kullanabilirsiniz.
0
yeninesiltupcu
(16.05.23)
(2)

Japonya

Coma
Arkadaslar,Japonya'ya konferans. turizm vs icin kisa süreligine gideniniz oldu mu?vize isi nasil oluyor? vize gerekmiyor galiba ama online form vs gerekiyor mu? ya da kapida vize falan gibi mi, nasil oluyor?tesekkürler..
Arkadaslar,
Japonya'ya konferans. turizm vs icin kisa süreligine gideniniz oldu mu?
vize isi nasil oluyor? vize gerekmiyor galiba ama online form vs gerekiyor mu? ya da kapida vize falan gibi mi, nasil oluyor?

tesekkürler..
0
Coma
(15.05.23)
Geçen ay fuar için gittim. Vize istemiyorlar ama gitmeden önce online bir form doldurmanız gerekiyor. adresi bulabilirsem atarım birazdan. orda karekod falan oluşturuyorsunuz.
bu arada en az 3 doz aşı olmuş olmanız lazım. aşı kartını da bu formu doldururken yüklemeniz lazım.
0
mustafakesekci
(16.05.23)
Japonya’ya girişte Covid -19 önlemlerine önemle dikkat edilmesi ve varsa 3 doz aşı sertifikalarınızı veya 72 saat öncesinde yapılmış PCR test sonuçlarınızı yanınızda bulundurmanız rica olunur.

- PCR test örneği ek’te bilginize sunulmuştur. ( Geçerli olan hastaneler; Liv Hospital ULUS, Amerikan Hastaneleri ve Istanbul Havalimanındaki TRG Hospitalist )


- 3 doz aşının yapıldığını gösterir belge veya Negatif PCR test sonucunun aşağıdaki link’ten giriş yapılarak, yüklenmesi önemle rica olunur.

vjw-lp.digital.go.jp

- Seyahat öncesinde aşağıdaki linkte bulunan anketin doldurulması önerilmektedir.

arqs-qa.followup.mhlw.go.jp (sağ üstte ingilizceye geçiş butonu var)
0
mustafakesekci
(16.05.23)
(2)

bir oyuncu ps4 diğer oyuncu ps5 üzerinden fifa oynanır mı?

xu
arkadaşımda ps5 var, bende ps4 var. online olarak fifa23'de birbirimizle dostluk maçı yapabilir miyiz?
arkadaşımda ps5 var, bende ps4 var. online olarak fifa23'de birbirimizle dostluk maçı yapabilir miyiz?
0
xu
(15.05.23)
arkadaşınız da ps4 versiyonunu indirirse oynayabilirsiniz.
0
barabas
(15.05.23)
arkadaşınız ps5 siz ps4 sürümüyle olsanız da oynayabilirsiniz.

googleda fifa 23 crossplay diye arattığımda mümkün olduğu yazıyor:

FIFA 23 cross-play lets you play with and against other players on different platforms of the same generation. This means that someone with a PlayStation 4 can play together with someone with an Xbox One. And, the PlayStation 5, Xbox Series X/S, Stadia, and PC are seen as one generation.
0
mister green
(16.05.23)
(7)

Bu Site Güvenilir Mi?

alicek
Laptop bakıyorum bu modelin normal fiyatı 1000 küsür Euro, burası dikkatimi çekti ama aklımda şüphe oluştu... Sizce bu site güvenilir mi?
Laptop bakıyorum bu modelin normal fiyatı 1000 küsür Euro, burası dikkatimi çekti ama aklımda şüphe oluştu... Sizce bu site güvenilir mi?
0
alicek
(15.05.23)
adres yok?
0
orient blue
(15.05.23)
www.easynotebooks.de

Unutmuşum pardon
0
🌸alicek
(15.05.23)
1000 küsür euro luk bir bilgisayarı kimse 800 euroya satamaz. öyle dehşet karlar yok bu cihazlarda.

güvenilir çıkmadı, ürün gelmedi diyelim. ne yapabilirsin?
0
summerof69
(15.05.23)
site bana scam gibi gelmedi ama zaten sizin almanyada tuketici korunuyordur bir sey olacagini sanmam. asagidaki linkten yorumlari okuyabilirsin benim almancam yok :)))

de.trustpilot.com
0
nibba
(16.05.23)
Idealo baktim; bu laptopun birkaç türü var. Doğru türe baktiginizdan emin olun.
Bu site scam değil. Benzer fiyata satan yerler var. Ama laptopun ayni isimle başka component olanlari 1000+ euro.
Dell G15 5520 from 799,00 € at idealo: static.apps.idealo.com
0
logisticsmanager
(16.05.23)
Başka sitelerde de aynı fiyat, o fiyat farkı işlemciden dolayıdır. i5 olan 800 euro, i7 olan 1100 küsür euro.
0
John Bloor
(16.05.23)
Cevaplar için çok teşekkürler
0
🌸alicek
(16.05.23)
(1)

19 Mayıs Sınır kapıları yoğun olur mu?

Mcfly
Selamlar,Uzun 9-10 günlük tatillerde dolu oluyo da Bu tur 3 günlük tatillerde de yoğun oluyor mu kapılar ? İpsala mesela
Selamlar,

Uzun 9-10 günlük tatillerde dolu oluyo da Bu tur 3 günlük tatillerde de yoğun oluyor mu kapılar ? İpsala mesela
0
Mcfly
(15.05.23)
O kadar olmaz tahminimce. Yazın oluşan kuyruklar avrupa'daki tatil dönemine denk geldiği için gurbetçilerin trafiği oluyor.
0
mirafiori
(15.05.23)
(4)

Sabiha Gökçen > Pendik YHT

JusticeBooster
Herkese merhaba, Sabiha Gökçen'den Pendik YHT'ye nasıl gidebilirim? İstanbul'u pek bilmiyorum ama taksiciler götürür mü? Malum yakın yer olduğunda götürmüyorlar diye biliyorum. Ya da alternatif toplu taşıma önerir misiniz?
Herkese merhaba,

Sabiha Gökçen'den Pendik YHT'ye nasıl gidebilirim? İstanbul'u pek bilmiyorum ama taksiciler götürür mü? Malum yakın yer olduğunda götürmüyorlar diye biliyorum. Ya da alternatif toplu taşıma önerir misiniz?
0
JusticeBooster
(15.05.23)
Metro var. Pendik'te inin. Pendik Köprüsü'nden çarşıya ineceksiniz.
0
dissendium
(15.05.23)
merhaba,

sanırım bir tane otobüs oraya gidiyor. emin değilim ama olması lazımdı. saatleri denk getirirseniz ona binin. yoksa arkadaşın dediği gibi metroyla pendik köprüsünde inin, taksi falan çevirin bavulunuz varsa. 5 dk sürer. yürüyerek 20-30 dakikayi bulur.
0
anti-kahraman
(15.05.23)
132h direkt gider ama saatleri seyrektir. e9 ile pendik sahilde inip bi 5 dakika yürüyebilirsiniz ağır yük yoksa. metro ile pendik köprüsünden bi 15-20 dakika yürüme mesafesinde yine. aşağı inen otobüs minibüslerle yürümeden de gidilebilir ama metro çalışması nedeniyle gündüz trafik berbat yürümeyle aynı süreye gelebilir. taksi de gider 100 liradan fazla yazar aşırı yakın değil.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(15.05.23)
metro ile pendik'e gidin.
a- 5. cıkıstan cıkıp köprünün üstündeki otobüs durağına çıkın. dakika başı otobüs minibüs geçer ve neredeyse hepsi yht'ye gider.
b- valiz çanta vs. yoksa 4. cıkıstan cıkıp(itfaiyenin oradan) 800-900 metre yürüyün. metro içerisinden de biraz yürüme mesafesi var.
0
dr doofenshmirtz
(15.05.23)
(3)

tebligatı yapılmayan mahkeme kararından doğan borç

haskoylu deli hasan
merhaba, şubat 2022 de vefat eden babam hakkında devam eden bir dava vardı. ve bu dava sürerken babam vefat etti. dava gümrükle alakalı ve ceza mahkemesinde görülüyordu. babam vefat edince dava düşürülmüş ve müsadereye konu varsa malların müsaderesine diye karar alınmış. haziran 2022 de. bize bu dav
merhaba, şubat 2022 de vefat eden babam hakkında devam eden bir dava vardı. ve bu dava sürerken babam vefat etti. dava gümrükle alakalı ve ceza mahkemesinde görülüyordu. babam vefat edince dava düşürülmüş ve müsadereye konu varsa malların müsaderesine diye karar alınmış. haziran 2022 de. bize bu davayla alakalı tebligat yapılmadı dava istanbul bölge mahkemesine yollanmış, ve

"Hükmün müsadereye ilişkin kısmında bulunan,
"tasfiye edilmiş olmaları halinde tasfiye bedelinin hazineye gelir kaydına" ibaresinin
çıkartılarak,
Yerine
'' suça konu araçların bulunamaması halinde, suç tarihine göre belirlenecek kasko bedellerine esas kaim değerin vefat eden sanığın yasal mirasçılarından müteselsilen alınmasına" ibaresinin eklenmesi suretiyle, DÜZELTİLEREK İSTİNAF BAŞVURUSUNUN ESASTAN REDDİNE,
Karar verilmiş olmakla
İlamın bu hali ile kesinleştiği tasdik olunur"

diye karar verilmiş bize herhangi bir tebligat olmadı ne yerel ne bam da alınan kararlarla alakalı daa sonra bu kararlar gümrüğe gönderilmiş gümrükte bize ödeme emri çıkartmış . mirasçı sizsiniz diye. biz mirasçıyızda borca mı mirasçıız kendimizi savunma hakkımız yok mu? tebligat yapılmaması hak kaybıa sebep oluyo rmu? bilgisi olan var mı ne yapmak lazım?
0
haskoylu deli hasan
(15.05.23)
dosyanın durumu hakkında dosyayı görmeden yorum yapmak zor. mirası ölümden sonra 3 ay içinde reddetmediyseniz alacaklar ve borçlarla kabul etmişsinizdir. o yüzden borca da mirasçısınız.
0
paintov
(15.05.23)
demek istediğim o değildi, mirasçı olarak borçlarınada elbette ortağız ancak mahkeme bize tebligat yapmadı kendimizi savunma hakkımız olmadı bölge adliyeye gitmiş orda onaylanmış bize savunma hakkı bile tanınmamış . bor. bu ödeyin diyen tebligata kadar bir şeyden haberimiz yok. suçtan doğduğunu iddia ettikleri bir borcu bize savunma hakkı tanımadan ödememiz isteniyor.
0
🌸haskoylu deli hasan
(16.05.23)
ileride merak eden olursa itiraz edin;

“Mahkemece, öncelikle yargılama sırasında vefat eden davalının mirasçılık belgesi
getirtilerek, mirasçılarına usulüne uygun tebligat yapılıp, mirası reddetmeyen
mirasçılarının mecburi dava arkadaşı olarak yöntemince davaya katılımı sağlanmak,
mirasçılar davayı birlikte takip etmekten kaçınırlarsa terekeye temsilci tayin ettirmek
suretiyle, taraf teşkili sağlandıktan sonra, hasıl olacak sonuca göre esas hakkında bir
karar verilmesi gerekirken; taraf teşkili sağlanmaksızın, yazılı şekilde hüküm tesisinin
usul ve yasaya aykırı olduğu...”

Yargıtay 3.HD. 05.10.2022 T.5891/7383
0
🌸haskoylu deli hasan
(02.06.23)
(3)

İtalya Vize Başvurusu alırken Seyahat Tarihi Başlangıcı - İData

put it in your appropriate place
Az önce İtalya Vize Başvurusu alırken Seyahat Tarihi Başlangıcını sordu. 3 Eylül diye seçtim ama tam ne seçtiğimi hatırlamıyorum. Uçak bileti henüz almadım, Eylül ayında başka bir güne alsam ne olur, sorun çıkar mı?
Az önce İtalya Vize Başvurusu alırken Seyahat Tarihi Başlangıcını sordu. 3 Eylül diye seçtim ama tam ne seçtiğimi hatırlamıyorum. Uçak bileti henüz almadım, Eylül ayında başka bir güne alsam ne olur, sorun çıkar mı?
0
put it in your appropriate place
(15.05.23)
diyelim ki 2 eylül 2023 seçtiniz genelde o tarih vizenin başlangıç tarihidir. eğer 1 haftalık vize verilirse 9 eylüle kadar geçerli vizeniz olur o tarihler arası gidip gelmenizde sorun olmaz. illa söylediğiniz tarihte gitmenize gerek yok ancak vize başlangıç tarihi ile kısıtlanmış olursunuz.
0
haskoylu deli hasan
(15.05.23)
Tam onu sormuyorum. Vize başvurusu randevusu alırken seyahat başlangıç tarihi sekmesi çıktı. Eylül'ün başlarından bir gün seçtim. Sonradan aklıma geldi o tarihlerde muhmetemelen izin almam ama Eylül'ün ikinci haftasında alabilirim.

Problem olmaz muhtemelen. Başvuru onay formunda herhangi gibi bir bilgi gözükmüyor.
0
🌸put it in your appropriate place
(15.05.23)
uçak bileti/rezervasyonu göstermediniz mi başvuruda? gidiş biletinin tarihinde başlatırlar. vize çıktıktan sonra değiştirebilirsiniz isterseniz sonraki bir tarihe problem olmaz.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(15.05.23)
(6)

Peki AKP neden sonuçları geciktirdi?

vizivozo
10 kereden fazla sayılan sandıklar var deniyor.
10 kereden fazla sayılan sandıklar var deniyor.
0
vizivozo
(15.05.23)
rakiplerin güçlü olduğu sandıklar sonra sayıma dahil edilirse akp son dk ya kadar yüksek görünecek. bu sırada akp kazandı algısı oluşacak, rakiplerin desteği, takibi vs azalacak.
0
sttc
(15.05.23)
Ati alan Uskudar'i gecti diyebilmek icin olmasin sakin.
0
freedonia
(15.05.23)
Yurtdışına, özellikle arap medyasına uzun önde gidiyor şeklinde bilgi vermek için. Öyle de yaptılar. Arap ajansları uzun %55 önde diye haber yaptı.
0
ditu
(15.05.23)
seçim kolayca bitsin diye muhtemelen. ama gerek de yokmuş yani
0
paintov
(15.05.23)
Geciktirdiğini nereden biliyoruz?

10 seçimdir falan seçimlerde görev alıyorum. Saat 10-11'de tutanak teslim edilmesi karşılaşılabilen bi durum. Hele ki 1'den fazla şey oylanıyorsa.

Saymak + tutanak tutmak zaten 1 saatten fazla sürebilen bi olay, tüm okuldaki oylar birlikte taşınıyor. Yani 2-3 tane sandıkta bi kaç kez itiraz olsa çok rahat sarkabiliyor bu saatlere. Ki TV'de falan bahsedilen sandıklar kalabalık sandıklar. Daha ilçeye gidecek, orada tekrar imzalanacak, işleme alınacak falan.

Özellikle geciktirdi diyebilmemiz için ortada anormal bi durum olması lazım. Ama yok yani.
0
plutongezegendegilmi
(16.05.23)
İlçe seçim Kurulunda yer alıyorum. CHP'nin her zamanki suçu başkasına atma davranışı. İlk sanıklar saat 8.30 gibi gelmeye başladı ama bu seçimde görevli sandık başkanları çoğunlukla tecrübesiz ve ilk görevleriydi o yüzden çok fazla hata vardı tutanaklarda. Düzeltmeleri için geri gönderdik sürekli. Tüm tutanakları onaylayıp veri sistem girişi yapılıp birleştirme tutanaklarını imzaladığımızda saat sabah 7.30'du.
0
mr vodka
(16.05.23)
(3)

Akp bu durumu başarısızlık mı sayıyor?

Bruce
Yoksa kk'nın ilk turda kazanmayıp 4 puan fark atmış olmaları onları mutlu mu etti?Tayyip'i dün şarkı söylerken görünce şaşırdım, 1 milyon oy daha alsa ilk turda bitiriyordu, kıl payı kaçıran o. AKP oyu da azaldı. Sanki tüm bunlar ışığında beklenmedik bir başarı oldu onun için. Ne düşünüyorsunuz?
Yoksa kk'nın ilk turda kazanmayıp 4 puan fark atmış olmaları onları mutlu mu etti?
Tayyip'i dün şarkı söylerken görünce şaşırdım, 1 milyon oy daha alsa ilk turda bitiriyordu, kıl payı kaçıran o. AKP oyu da azaldı. Sanki tüm bunlar ışığında beklenmedik bir başarı oldu onun için. Ne düşünüyorsunuz?
0
Bruce
(15.05.23)
internette bunların köşelerindeki postların altında falan filan bir sürü sinirli akpli gördüm ben. onlar da şaşırmış soğana patatese memleketi sattılar 2. tura kaldı diyorlar. sevineni de vardır tabi o cephe karışık yani
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
AKP bunu başarısızlık sayıyor...sayıyordu. İlk turda vurup geçeceklerini düşünüyorlardı. O kadar kişiye vatandaşlık vermek, borçları 2024'e iletip algı oyunları ile bitmemiş tünelleri açılmış, atılmamış temelleri atılmış gösterdiler. Herkese zam yapıp bütün tuşlara basarak ellerinden geleni yaptılar, herkese terörist dediler en son. Bir şekilde %50,1 ile de olsa alacaklarını düşünüyorlardı.

Seçim gecesi çok panik oldular. Merkezden mesaj yağdı sandıklarda durup her şeye itiraz edip süreci uzatmaları için. Her okula ondan fazla görevi kalabalık yaratıp bir sorun çıkarsa müdahale etmek olan çoğu genç olmak üzere parti üyeleri gönderdiler. Onlara da sandıkları terk etmemeleri talimatları verdiler.

Şimdi muhalefetin küstüğünü, sandığa gitmeme cümleleri kurduğunu, birbirine girdiğini görünce rahatladılar ama.
0
nawar
(15.05.23)
saymıyorlardır niye saysınlar. hele de bu anket sonuçları ortadayken. cb'yi kazanmalarının ötesinde meclisi de kazandılar.
0
paintov
(15.05.23)
(7)

Akşener Masadan Kalkıp Ayrı İttifak Kursaydı?

nuisance
Beyin jimnastiği yapıyorum.Akşener malum olayda masadan kalkıp merkez milliyetçi bir ittifak kursa, mevcut ata ittifaki partiler + memleket partisini alıp CB adayı olarak ta Mansur Yavaş'ı ikna edebilseler mv seçiminde % kaç oy alabilirdi? ittifak halinda %17-18 mümkün mü?Böyle bir senaryoda MHP'yi
Beyin jimnastiği yapıyorum.

Akşener malum olayda masadan kalkıp merkez milliyetçi bir ittifak kursa, mevcut ata ittifaki partiler + memleket partisini alıp CB adayı olarak ta Mansur Yavaş'ı ikna edebilseler mv seçiminde % kaç oy alabilirdi? ittifak halinda %17-18 mümkün mü?

Böyle bir senaryoda MHP'yi ve akpyi azaltıp mecliste cumhurun çoğunluk alması engellenebilirdi gibi geliyor.
0
nuisance
(15.05.23)
23-25 direk yazdım
0
deepex
(15.05.23)
mhp'ye su sartlar altinda oy veren insanlarin aksener'in adayina oy verecegini dusunmek pek mumkun degil diye dusunuyorum. cunku, mhp politikasini begenmeyen icin direk alternatifi de var (aksener) buna ragmen parti olarak 10% oy almis, bunun azalacagina ihtimal vermiyorum ya da ne gibi bir nedeni olabilir bilemedim.

ayrica cb adayligi ile meclis secimini karistirmissiniz sanki, cunku mhp'ye ya da diger partilere oy veren kisinin kendi alternatifi var zaten, mhp ya da kendi partisi, neden mecliste aksenerin partisine oy versin ki? cb ve meclis icin ayri ayri oy verdigimiz dusunuldugunde mecliste sonucun degisecegine, mhp/iyi parti icin, pek inanmiyorum.

bence bu secimin en sasirtici unsurlarindan biri, hdp'nin ve iyi parti'nin oy potansiyellerini ne kadar fazla pazarladiklarini gormus olmamiz oldu.
0
kassiopeia
(15.05.23)
@kassiopeia

cb ve mv seçimlerini karıştırmadım fakat desteklenen cb adayı ister istemez mvde parti seçimini de etkiliyor.
0
🌸nuisance
(15.05.23)
Kassiopeia +1
Ben resmen çevremde falan iyip diyen kişilere ne zaman baksam akp hayatta oy vermeyecek insanlar. Yani iyip olmasa chp verirler.
Iyip ve HDP gördük ki akp ve mhpden oy olacak potansiyelleri yok. Iyip milliyetci chpliler partisi gibi.
Ben 17-20 derim anca.
0
logisticsmanager
(15.05.23)
anladim ben de onun icin yazdim, etkiliyor mu acaba? yani mesela iyi parti mansur'u cikarsa, mhp secmeni iyi partiye verir miydi? neden cb olarak mansur'a mecliste mhp'ye vermesin? ne kaybedecek? su anda mhp politikasini destekleyen icin mhp'nin onu temsil etmesi onemli, iyi parti'nin mansur'u cikartmasi onun temsili icin neyi degistirecek, onun icin dedim. yani ben etkiledigini dusunmuyorum acikcasi. cunku ayni mhp'linin su anda da o imkani var, erdogan'i istemeyen mesela muhmemelen sinan'a verdi, ama yine kendi partisine verdi mecliste. dolayisiyla bence mhp'nin kemik oyu asagi yukari belli oldu gibi. ama bilemiyorum elbette. siz neden degisecegini dusunuyorsunuz? gercekten merak ettim ben hic dusunmemistim cunku.
0
kassiopeia
(15.05.23)
bence kaldıraç etkisini ve bir araya gelme sinerjisini gözden kaçırmamak lazım. memleket 0.9 zafer 2.3 aldı. ancak bu ikisi bir araya geldiğinde oluşan sinerji 7-9 arasındaydı. memleket yamuk yapınca büyü bzuldu ufalandılar. akşener ve mansur yürekli olsaydı(akşenerin hakkını yemeyelim denedi) olay başka olurdu.
0
haskoylu deli hasan
(15.05.23)
bu iş o kadar iki ucu bklu değnek ki. ülkücüleri yanına alsan kürt oyları yok, kütleri alsan ülkücüler kopuyor. bence en mantıklısı muhalefet yavaşı aday gösterecek, ysp kendi adayını çıkaracak ve ikinci tura kalınacak. mansurla rteyi koycan muhafazakar seçmene o zaman kazanmasan bile zorlardın.
0
mikahakkinen
(16.05.23)
(5)

Yurtdışına göç

eseksudangelinceyekadar
matematik ve fizik öğretmeni, 40’ların başında 10 yaşında kızları olan bir çift hangi ülkeye gidebilir, hangi şartlarda yaşar? varsa benzer tecrübesi olanlar dönerse sevinirim. öğretmenlik yapmak zorunda değiliz, bir evimiz var onu satıp küçük bir restoran bile açabiliriz, yeter ki kızımız bu yobazl
matematik ve fizik öğretmeni, 40’ların başında 10 yaşında kızları olan bir çift hangi ülkeye gidebilir, hangi şartlarda yaşar? varsa benzer tecrübesi olanlar dönerse sevinirim. öğretmenlik yapmak zorunda değiliz, bir evimiz var onu satıp küçük bir restoran bile açabiliriz, yeter ki kızımız bu yobazların içinde büyümeye devam etmesin.
0
eseksudangelinceyekadar
(15.05.23)
hollanda ankara anlasmasi
almanya is arama vizesi
yunanistan altin vize

bunlarla baslayabilirsiniz.
0
buenosdias
(15.05.23)
Hocam öncelikle İzmir'in Karşıyaka, Göztepe gibi ilçelerine göç etmeyi deseniz? Şahsi fikrim göçmenlerin ve yobazların Türkiye'deki elit semtleri ele geçirmeleri 20-30 yılı bulur. Tabi ki yurtdışı en güzel şeçenek ama biraz daha zahmetli.
0
ditu
(15.05.23)
tek dusundugunuz kizinizsa, sizin durumunuzdaki bir cift icin kiziniza yogun bir sekilde dil ogretmeye baslayip, ingilizce ya da almanca vs, yurtdisinda universiteye gondermek cok daha mantikli. varinizi yogunuzu biriktirip bu plana harcayin. almanya ve avusturya'da, tr'de kazanilan universitenin ayni bolumune gidilebiliyor, bunu arasitirmanizi oneririm. ancak gercekten muazzam bir almanca gerekli.
0
kassiopeia
(15.05.23)
Suan yapabileceginiz en iyi sey gercekten elit bir yere tasınmak, kızınızın güzel ve vizyoner bir eğitim almasını sağlamak. Sonrasında zaten kendisi gitmek istediğinde gider. Uluslar arası programlara katılabilmesi için sizin araştırmalar yapmanız lazım. Bu programlar çoğu zaman ücretsiz bile oluyor. Ama işte bilinmediği için gözden kaçıyor.

Siz 40 yaşından sonra giderseniz nasıl olur bilmiyorum. Beyaz yaka olarak iş bulmanız gerçekten zor olabilir güncel mesleklerinizle. Biriniz mühendis olsaydı o zaman olurdu.

Bir de sizin vizyonunuzla alakalı. Yani uluslar arası bir ortamda bulunmadıysanız, bu ortama alışkın değilseniz o zaman zor olabilir 40 dan sonra taşınmak. Kızınız da taşındığınız ülkenin dilini bilmediği için okulda zorlanacak, belki dışlanacak. Farklı ülkelere giden türklerin göçmen grupları oluyor facebookda oralara göz atabilirsiniz.
0
zimbirik
(15.05.23)
Çocuğunuz için AFS.
0
Kahvedesu
(15.05.23)
(3)

Debriyaj seti değişimi

mekaniker
2007 model araç için parçayı kendim aldım. 2000 TL işçilik istedi 1800 e anlaştık. Debriyaj seti+rulman değişecek. Nasıl fiyat?
2007 model araç için parçayı kendim aldım. 2000 TL işçilik istedi 1800 e anlaştık. Debriyaj seti+rulman değişecek. Nasıl fiyat?
0
mekaniker
(15.05.23)
Hangi ildesiniz bilmiyorum ama şanzıman işçiliği ortalama 1.250'den başlar 2000'e kadar gider, yani güzel fiyat.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(15.05.23)
Normal
0
mirty
(15.05.23)
Geçen hafta 1800'e değiştim ben de. Hidrolik yağı vs. dahil.
0
motosiklet burclu adam
(16.05.23)
(2)

Kullandığınız Fitness app'i

harmanyeri
Merhabalar Evde fitness yaparken kullanmak üzere bir uygulama arıyorum. Tavsiyelerinizi beklerim. Teşekkür ederim :)
Merhabalar
Evde fitness yaparken kullanmak üzere bir uygulama arıyorum.
Tavsiyelerinizi beklerim.
Teşekkür ederim :)
0
harmanyeri
(15.05.23)
Amaç nedir? Bin çeşit fitness app'i var çünkü.
0
synesthesia
(15.05.23)
Macfit'in kendi uygulaması güzel.
0
halitkin
(16.05.23)
(3)

yurtdisindan odeme alma yolu

monicapp
payoneer secenek degil, wise islemleri kisitlayacakmis, paypal banli, var mi bilmedigim bir secenek?
payoneer secenek degil, wise islemleri kisitlayacakmis, paypal banli, var mi bilmedigim bir secenek?
0
monicapp
(15.05.23)
revolut
0
Kahvedesu
(15.05.23)
revolut +1. çok düşük komisyonla saniyeler içinde karta gönderiyor parayı. hesaba transfer 1 gün sürebiliyor.

diğer yöntem kripto ama şirket vs işiyle yapmazlar onu muhtemelen
0
avatar is back
(15.05.23)
wise kisitlayacak miymis? TR'den yabanci ulkeye transfer kisitli, ters yonde bir sorun yok su an icin. onu kisitlayacagina dair bir kaynak varsa alirim.

onun disinda dediklkeri gibi revolut da basarili. hem de euro olarak almak da kolay ve hizli (revolut 3 euro, alan TR bankasi 30 lira kesmisti)
0
supergirl
(15.05.23)
(3)

Yatak seçimi

burdasorularibensorarim
160x200 boyutunda yatak alacağım da yaylı olsun istemiyorum ama visco yataklarda da içe çökme olabiliyormuş diye bir şey okudum. orta yumuşaklıkta, yaysız, rahat, uzun ömürlü bi yatak seçmem gerekiyor. hangi tipte olmasına dikkat etmeliyim? Hybrid, lateks, organik, ortopedik, ortopedik visco, visco,
160x200 boyutunda yatak alacağım da yaylı olsun istemiyorum ama visco yataklarda da içe çökme olabiliyormuş diye bir şey okudum. orta yumuşaklıkta, yaysız, rahat, uzun ömürlü bi yatak seçmem gerekiyor. hangi tipte olmasına dikkat etmeliyim? Hybrid, lateks, organik, ortopedik, ortopedik visco, visco, sünger, pamuklu gibi seçenekler var.
0
burdasorularibensorarim
(15.05.23)
Sizin bel ağrınıza, ağırlığınıza, uyku pozisyonunuza, boyunuza vb. gibi kriterlere göre seçebileceğiniz yay tipleri vardır. Şöyle bir test var, değerlendirin, sonuçları çoğunlukla doğru yatağı önerir.

uykutest.istikbal.com.tr
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(15.05.23)
12 yildir visco kullaniyorum hic cokme olmadi
0
mor oje
(15.05.23)
evin sıcak oluyorsa özellikle yaz aylarında sakın ola ki visco nun yanından dahi geçme. hamam taşına yatmış gibi oluyorsun..
0
deepex
(15.05.23)
(2)

Yurtdışında 1. turda oy kullanmayanlar 2. turda oy kullanabiliyor mu?

sweet child o mine
Soruyu cevaplayan resmi bir kaynak bulamadım
Soruyu cevaplayan resmi bir kaynak bulamadım
0
sweet child o mine
(15.05.23)
Oy kullanmayı bu şekilde kısıtlayan bir şey yok.
0
kisa
(15.05.23)
yurtiçi yurtdışı farketmez isteyen istediği turda oy kullanır.
0
jelly bear
(15.05.23)
(25)

rte nasıl bu kadar yüksek aldı sizce?

avatar is back
tamam kendi dar çevremize bakmayalım diyorum ama her yerde ciddi bir değişim isteği vardı, insanlar da o hava vardı. bir kaç akp'li arkadaşım tayyibe oy vermeyecekti ama son seçim vaatleri (maaşları, asgariyi uçuracaz) ve pkk bakanlık alacak söylemleri çok etkiledi gidip verdiler ama bir o kadar da
tamam kendi dar çevremize bakmayalım diyorum ama her yerde ciddi bir değişim isteği vardı, insanlar da o hava vardı. bir kaç akp'li arkadaşım tayyibe oy vermeyecekti ama son seçim vaatleri (maaşları, asgariyi uçuracaz) ve pkk bakanlık alacak söylemleri çok etkiledi gidip verdiler ama bir o kadar da değişimden yana olan, 2015'te falan baya oy verip bugün kk destekleyenler de baya oldu.

geniş perspektiften bakınca ülkenin %70 civarı haberleri hala trt, atv, cnn gibi kanallardan takip edince biraz anlıyor gibiyim ama 5 senede bu kadar da olamaz gibi ya. 2008 krizi bile ülkeyi çok etkilememesine rağmen 2009'da halk cezayı kesti adamlar 47'lerden 38'e düştü. hakeza 2015 haziranı da var.

bugün nasıl olmadı bu? son 5 yılda memuru orta grubu falan bitirdiler ama özellikle esnaf ticaretle uğraşan adam para bastı, ev araba alan alanaydı, bunlar hiç ekonomik kriz falan görüp yaşamadılar bunlar mı desteğe devam etti acaba?
0
avatar is back
(15.05.23)
Asgari ücretli ile özel sektör mühendisi arasındaki maaş farkı 1.5 kat gibi. Benzer şekilde memur, öğretmen vb mesleklerde de oran aynı. Ülkenin %50 si asgari ücretli. Özellikle küçük şehirlerde, anadolu'da asgari ücretli sayısı fazla. Buradan oy almış olabilirler.

Bunun dışında bir kültürleme olayı da var. Daha muhafazakar bir yapı oluştu.

Bir de kriz istanbul'dan uzaklaştıkça çok hissedilmiyor. Urfa'da asgari ücret açıklanınca zurna ve davulla halay çekiyorlar.
0
roe
(15.05.23)
Çünkü ülke böyle. Ülkede milliyetçi muhafazakar bir yüzde 50-55 var. Bunların bir kısmı kırgın ogan vermiş bir kısmı vermemiş gerisi kendisi.

Son aylarda yapılanlar;
Memur işçisine zam
Eyt
Asgarî ücret zam

Dün birinde okudum; deprem bölgesinde biri ben evimde iki çeşit yiyebilirdim burada kahvaltida bir sürü çeşit olur demis. Yani insanlar mutlu işte, mutsuz olan orta kesim falan.

Ha bu arada rte mhp olmadan bir hiç durumunda şu an. Ülkede bundan sonraki dönüş muhafazakar değil milliyetçi olacak gibi MHP+iyip+zafer vs neyse.
0
logisticsmanager
(15.05.23)
yaşlılar vefat ediyor gençler geliyor diyorlardı ama o matematik tutmadı. Ya gençler de benzer dağılımda oy verdi ya da büyük kısmı veremedi. Ki ikinci tur hiç vermezler üşenirler.

Değişim isteği büyük şehirlerde vardı abi ya. Demek ki etkilemiyor/yetmiyor. Ben zaten son aylarda dolar tutulunca gereksiz bi zenginleşme yaşadığımızı düşünüyordum demek ki halk da hissetmiş ve oy getirmiş. Ayrıca asgari ücretli ve emekli tayfanın hayatı pek değişmedi (emekliler eskiden evini aldıysa bi şekilde geçiniyor, küçük şehirde kirada olan pek etkilenmiyor)

Asgari ücretli hep kötüydü hala kötü hep 300-400 dolar civarında gidip geliyor. (dolar enflasyonu vs. düşünmüyorum şimdi çünkü gıda kalitesi düşse de alım gücü benzer, sadece daha kalitesizini alıyor)

En çok etkilenen beyaz yakalıydı, onlar da büyük şehre sıkışmış azınlık demek işte.

Ayrıca rte herkesi yok doğalgaz, gemi, araba, uçak bilmemne şovuyla toparladı. Kendi kitlesini çok iyi tanıyor. Korkuyu da kullandı, rte kalırsa gidişat belli diğerleri gelirse kötü olur gibi algı yarattı sanırım.
0
nhk ni youkosu
(15.05.23)
Binlerce insan erken emekli oldu. Bunu da dikkate almak gerekiyor. Euro yüksek. Yurt dışında yaşayanlar düşmesini istemiyor. Suriyelilere vatandaşlık verildi. Bunlara rağmen Kılıçdaroğlu iyi bile aldı.
0
dissendium
(15.05.23)
1-tamamen dincilere oynadi bu sefer, eskiden yetmez ama evetci tipleri de urkutmeden konuşuyordu bu sefer seriatcisi, tarikatcisi hepsine yürüdü, modern seçmeni tamamen disladi.

2-iki taraf da HDP ve mhp konusunda kumar oynadı, ben de şahsen HDP 15 alır diye bekliyordum, MHP de 5. Bu sebeple akp Kürtleri bütünüyle gözden çıkardı. CHP de tam tersini yaptı. Bundan sonra hiçbir ittifak HDP ve Kürtleri ağzına bile almaz, bundan sonra sonsuza dek ortada kalacaklar ve her ittifak HDP karşıtlığı üzerine yapacak politikasını

3-chp dincilere yürümeye çalıştı ve neredeyse 0 getirisi oldu üstelik MV kaybetti.

Bu tabloda HDP ve mhp konusunda kkya kızmıyorum yani hepimiz şaşırdık şok olduk. Faakat dinciler konusunda başından beri hata yaptığını düşünüyorum. Tamam hdp yi yanına aldın ama bir şekilde ogan ve inceyi de safına cekecektin.
0
sanguine
(15.05.23)
Genel olarak bir sürü şeyin etkisi var sanırım ama bence

1 - Mevcut kitleyi onca yıllık kazanımların kaybı korkusu, muhalefetin parçalı yapısı, TOGG, uçak gemisi, bedava doğalgaz, maaş zamları vb. üzerinden sürekli diri tutup hem katılımı yükseltti, hem de başka partilere kaçacakları azalttı.

2 - Başka partilere oy vermeyi kafayı koymuş seçmenin önüne MHP dışında Yeniden Refah başta olmak üzere çeşitli partiler koydu. Zaten MHP burada "RTE iyi de çevresi kötü" diye düşünen insanlar için iyi bir alternatifken, Yeniden Refah dini hassasiyeti yüksek olan ama AKP'den de uzaklaşmış seçmene opsiyon oldu; mesela bu kitlede "Diğer tarafta da Saadet var" deme ihtiyacı kalmadı.

3 - Son olarak da terörle işbirliği argümanı fazlasıyla vurgulandı. İyi Parti'nin milliyetçi kitleye ulaşmasını engelleyip bunları MHP ile Sinan Oğan arasında seçim yapmaya mecbur bıraktı.
0
salihdt
(15.05.23)
- vatandas yapilan gocmenler
- alevi'ye hicbir sekilde oy vermeyecek kitle
- depremin muhalefete getirdigi rehavet, insanimiz deprem Allah'in isi, kader der gecer faturayi niye lidere kessin ozellikle o bolgenin insani
- trollerin teror orgutu ile muhalefeti iliskilendirmesi. AKP HDP ile ittifak yapsa kardeslik, baris, cozum, Barzani gormekten kusardik 7/24. Ama simdi bizim milletin milliyetci olacagi tuttu birdenbire.
- Sedat peker, muhammet yakutmus, cevheriymis, amerika, ingiltere, bati falan Allah askina agzini acmasin. Bunlarin ne dediklerinin bizim halkta karsiligi yok. Aksine ters tepiyor. Aha bak bizim adama operasyon yapiyorlar, reisi indirmek istiyorlar diye karsi taraf daha da konsolide oluyor.
- Euro kazanip burda yiyen y.disi secmeni. Bunlar oyle kendi halinde tipler degil ha sagda solda Reis soyle, reis boyle, Turkiye cok gelismis, Avrupa'da bulamiyoz, Avrupa'dan iyiyiz diye agizlarindan kopuk saca saca Reis overler saatlerce. Mulayim, kendi halinde reisci gurbetci bir elin parmaklarini gecmez. Adamlar ayakli Reis reklam panosu gibi dolasip reis ovuyorlar, cevresindekiler de bunlari yiyor o ayri.
- devletin tum imkanlarini kullanan partiye karsi yarismak da kolay degil: akp'ye oy vericem deyince, 3 hasta bakici, ambulans aninda hazir ediliyor youtu.be
0
freedonia
(15.05.23)
hakan bayrakçı aylardır söyledi kk ve hdp desteği ile kazanılmaz hdp getirdiğindan daha çok götürür diye.
0
mhmt11226
(15.05.23)
ben chp secmeni olarak kilicdaroglundan hicbisey anlamadim, ve gercekten zor oy verdim. kilicdar fazla bile aldi.
0
wishmaythşngs
(15.05.23)
öncelikle rte ve ak parti yüksek oy almadı kendi standartlarının gayet altındalar bence akp de de bir hoşnutsuzluk hakim mevcut sistemde her şekilde mhp ye tabi oldular.

Bence burda sorgulanması gereken mhp'nin bütün anketleri ters köşe yapması, milliyetçi çizgisi olan iyi parti'nin mhp den oy koparamaması ve hdp'nin oylarının diplemesi yukarıda arkadaşın dediği gibi bu seçim hdp'nin dahili ya da harici olarak ittifaka destek verdiği son seçim sanırım daha da hiç bir parti bu riske girmez.
0
frenk
(15.05.23)
muhafazakar seçmen kürt alevi adaya oy atmıyor olay bu. ayrıca kemik kesimin hayatında değişen bir şey yok. minimum hayatını sürdürdüğü sürece sıkıntısı ideolejiye iniyor. ayrıca iyip örgütleri çalışmamış seçmeni de kkyı kabullenmedi. araştırmacılar ve gazeteciler meydanlara bakıyor ancak pazara gitmeleri lazım.

ben 300 memurun olduğu yerden 10 kk oyu duymadım, çoğu iktidar ve oğana attı. ülkenin ana sorunu halen terör bu gruba göre.
0
mikahakkinen
(15.05.23)
Ulkenin yuzde 70i sagci. Meclisin de yuzde 80i sagci oldu kemal kilicdaroglu sagolsun.
0
baldur2
(15.05.23)
1. secim kazanmak icin yapilan yalan zamlar...evet kur baskisiyla zamlar bugune etki etti ancak yakin zamanda maaslarin cop olmasi olasi.
2.cikartilmamis dogalgazi sanki cikarmisiz gibi gostermek, bu sirada rusyadan dogalgaz odemesi erteletip, sanki turk gazini dagitmisiz gibi hava yaratmak.
3. dunyada butun ulkeler elektrikli araba cikarmaya basladi, dizayni italyadan akusu cinden vs artik cok daha kolay. ama sanki sifirdan bmw yaratmisiz gibi bir algi olusturdular. afganistanin bile arabasi var su an ama halk bunu anlayabilecek durumda degil.
4. tv'de,radyoda 7/24 chp teroristtir propagandasi yapildi. o kadar tekrar ettiler ve karsi cikabilen yok ki artik bu arguman akp secmeninin gozunde gercek oldu.
5. kilicdaroglu'na beslenen duygular da secimde etkili oldu. inaniyorum ki imamoglu olsaydi aday, cok daha fazla oy alirdi. sinan ogan olsaydi mesela o da cok daha fazla oy alirdi. bu kilicdaroglu kotu oldugu icin degil ancak secmenin liderde kendisini gormesiyle alakali.
0
monicapp
(15.05.23)
En büyük sebep bana göre HDP. Çevremde dahi yıllardır CHP'ye oy verenler HDP ile alakalı hassasiyetleri nedeniyle çekinceliydi. Kimi vermedi , kimisi ise zorlama ile verdi. Bence HDP ile olan durum da KK'ya zarar verdi. Götürüsü daha fazla oldu.
0
drako
(15.05.23)
Bu arada not olarak düşeyim; HDP konusunda iktidarın yaptığı propagandanın başarısı burada bile hissediliyor. Ciddi bir muhalif seçmen kitlesi tüm yaşanan sosyal, hukuk, ekonomik olumsuzluklara rağmen kayyumları, HDP'ye oy veren herkesin ötekileştirilmesini, bütün HDPlilerin kategorik olarak terörist olarak nitelendirilmesini falan kabul etmiş, bunun üzerinden altılı masaya kuşkuyla bakmış; Üstelik de HDP gerçek anlamda masanın bir üyesi değilken ve resmi olarak herhangi bir pazarlık yapılmamışken... Öyle bir hava estirildi ki sanki Kemal Kılıçdaroğlu başkan olduğunun ertesi günü ülke bölünecek, Diyarbakır merkezli yeni bir eyalet kurulacak falan filan... Halbuki olsa olsa Demirtaş serbest kalırdı ki onun da teoride başkanla değil, yargının düzgün işletilmesiyle alakası var.
0
salihdt
(15.05.23)
chp'li babamin sinan'i secme sebebi kilicdaroglu, davutoglu, babacan, hdp, kisaca milleti canta da keklik görmeleri. milliyetci oylarin rte'de kalma sebebi
0
Coma
(15.05.23)
Din + milliyetçlik + makarna

Hakir görmüyorum, Türk halkının büyük bir kısmı basit düşünür

Sonuç ortada
0
ditu
(15.05.23)
ilk önce şunu görelim, akp oy kaybetti %34 aldı. akp oyları mhp ve yeniden refaha kaydı. öyle ki mhp+iyip 20'nin üstünde bu demek oluyor ki ikisi birlikte tek parti olsa chp'yi bile geçme ihtimali vardı.

rte'nin %49 alması en büyük şaşkınlık zaten. oğan olmasa ilk turda alırdı. çünkü mhp+oğan vermiş insanlar, ikinci turda rte'ye döner oylar muhtemelen.

sorun şu halk alevi adaya oy vermedi vermiyor. ülkedeki %55 sağ oyu koronadaki yaşlı ölümleri ve deprem azaltmadıysa daha da azalmaz. bu ülkede solun iktidar olamayacağı anlaşılmalı.

hdp bu seçimin kumarı olduğuna katılıyorum. oylarını hep yüksekten gösterdiler. büyük ihtimalle baraj %7 olmasa onun da altına düşebilirlerdi. demek ki sandığımız kadar hdp seçmeni yok. bence bu fark edilmeli buna göre hareket edilmeli.

seçimin kaybedeni net chp'dir, kazananı da yeniden refah. deva, gelecek ve saaadet oy kazandırmadı ki hatta milletvekili kaybetti chp. saadet ve akp oylarının da yeniden refaha aktığını gördük.

bu seçim şunu da gösterdi, rte menderesi de geçti. artık ölümüne kadar rte'nin kalacağı kesinleşti gibi. sevindiric gelişme ise %34e düşen akp oyunun rte'den sonra dağılacağı. bu oyu kim paylaşacak peki gelecekte bu sorulmalı, yeniden refah mı, mhp mi yoksa yeni bir merkez sağ parti mi?
0
Hallegadola
(15.05.23)
bir de akp+rte kadınlardan çok oy oluyor. istanbul sözleşmesi faso fiso. ilk önce halkı okumak gerek.
0
Hallegadola
(15.05.23)
sn @anten

bu yazıyı sözlüğe ref vererek taşıyabilir miyim?
0
nuisance
(15.05.23)
bir nevi aidiyet hissi denilebilir buna sanirim. tahminimce büyük bir kisim insan bu adami sanki aileden biri gibi görüyor, dolayisiyla onu dogrusuyla yanlisiyla aynen kabul ediyor. ne yapilirsa yapilsin bu hissin yok olacagina ihtimal vermiyorum. bu kitle en az %35 civarindadir desek pek gercekdisi olmaz sanirim.

adamin binasi yikildi, evi yok, hala ona oy veriyor. babam yapsa su adamin yaptiklarini tüm irtibati coktan kesmistim ben ama bazi insanlar aileden gördügü kisiyi arada bazen sallantilar, kirginliklar olsa da bagrina basmaya devam ediyor. kisilik meselesi iste.
0
soso
(15.05.23)
ben secimin basindan beri kk'ya saygi gosterdim, ekrem ya da mansur'u aday gostermemesine bir sey demedim, fark edecegine inanmamistim sanirim. ancak dun cikan tablodan sonra, akp'de de degisim isteyen insanlarin olduguna ancak kk degil ekrem olsaydi oy verebileceklerini dusunmeye basladim. mansur yine fark yaratmazdi bence. bir sekilde akp secmeni, degisim isteyen kismi, kk ile ozdeslesemiyor, kk olacagina bu devam etsin diyor bence.

ayrica sinan ogan'in cb olma ihtimalini cok tehlikeli buluyorum, kk cekilmesi durumunda oy vermem muhtemelen.
0
kassiopeia
(15.05.23)
şu tweeti buraya bırakayım, üç aşağı beş yukarı bende bu şekilde düşünüyorum.
twitter.com
0
sealth
(15.05.23)
İki tarafın da oylarını arttırmak için dişe dokunur bir çabası olmadı. Hele akp'nin hiç olmadı.

E nasıl o zaman 4% fark attı dersen cevabı asılında basit;

Kırsalda yaşayan kesim, metropollerde yaşayana benzemez. Kriz çıkar "buna da şükür" der, deprem/afet olur "takdiri ilahi" der, her kesimin gönlünü almak isterim dersin "teröriste oy mu veririm" der ve sonuçta Kılıçdar değil, Clark Kent bile aday olsa maalesef 50%'yi göremez.


Nitekim Kılıçdar 51% ile seçilseydi bile meclis çoğunluğunun yine iktidar elinde olması her şeyi özetliyor.
0
Avoiding The Puddle
(15.05.23)
ben bozulan ülke popülasyonuna bağlıyorum biraz da. yabancılar, mülteciler, sayıları azımsanmayacak kadar fazla.
0
kondansator
(16.05.23)
(2)

Küçükçiftlik Park oturma düzeni

rahmi pinkfloydoglu
23 Temmuzda The Prodigy konseri var bilet alacağım ancak daha önce bu mekanda hiç konser izlemedim. Hangi bölümden bilet almak mantıklı olur?Fan-Zone 1390,00 ₺General Admission 1089,00 ₺VIP General Admission 1990,00 ₺https://mobilet.com/tr/event/20807/#
23 Temmuzda The Prodigy konseri var bilet alacağım ancak daha önce bu mekanda hiç konser izlemedim. Hangi bölümden bilet almak mantıklı olur?


Fan-Zone 1390,00 ₺
General Admission 1089,00 ₺
VIP General Admission 1990,00 ₺

mobilet.com
0
rahmi pinkfloydoglu
(15.05.23)
inanılmaz büyük bir alan değil, sahne önünü 2ye ayırmışlar anladığım kadarıyla, bence gerek yok, general admission almak yeterli olur. dediğim gibi çok büyük bir alan olmadığı için vıp bilet almaya değmez.
0
benaslinda
(15.05.23)
aynen, sahne onunu ayirmislar bi de yan tarafta tepede boyle oturmali loca gibi bir yer var birisi de o olsa gerek. general admission isini gorur.
0
bay b
(15.05.23)
(17)

kılıçdaroğlu ikinci turda % kaç alır sizce?

mhmt11226
sb
sb
0
mhmt11226
(15.05.23)
şu anki oyu geriler bence mv seçimlerinin yarattığı moral bozukluğundan dolayı.
tahminim %40
0
nuevo
(15.05.23)
ilk turda aldigindan daha az alir. ilk turda destekleyenlerin bir kismi bence sandiga bile gitmeyecek. nasilsa kazanamayacak diye. diger tarafin oylari ezici bir sekilde artacaktir maalesef.
0
exlibris
(15.05.23)
ben de dunden daha az oy alacagini dusunuyorum. secmenlerde buyuk moral bozuklugu var gibi, cogu secmenini sandiga bile goturemeyebilir.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(15.05.23)
40-45 arası max. alır. Ben de katılımın düşeceğini düşünüyorum.
0
giovanne
(15.05.23)
daha az alır :(
0
Hallegadola
(15.05.23)
30-35
0
pavlis
(15.05.23)
35 civarı.ikinci tur gereksiz olacak gibi.
0
essoist
(15.05.23)
Dün Cnn Türk'te Hakan Bayrakçı "2. turda 55-45 olarak Erdoğan kazanır dedi" şu anki sonuçları da %1'den bile daha az bir farkla bildiğini söylüyordu, yanındakiler de onaylıyordu.

Edit: Baktım da hakikaten Sonar'ın anket sonuçları Erdoğan için de Kılıçdaroğlu için de %1'den daha az yanılma payıyla bilmiş.
0
John Bloor
(15.05.23)
Çok yoğun bir yıldırma politikası var şu an. İnsanları sandığa küstürüp uzaklaştırmaya çalışıyorlar. O başarılı olur, KK da şu anki moral bozukluğunu düzeltip tripli seçmen ve milliyetçi oylarını biraz toplayamazsa düşer tabii ki.

Bak, öyle ya da böyle. RTE de kaybetti seçimi. 16373737 tane kişiye vatandaşlık verip havadan oy almasına rağmen hem de. Kimse çıkıp "RTE yerine (atıyorum) Selçuk Bayraktar aday olsaydı kazanırdık. RTE yüzünden kaybettik." diyor mu? Demiyor. Bir bizim muhalif kesimde var bu bir ülkü, bir idea uğruna birleşemeyip birbirini yemek.
0
nawar
(15.05.23)
chp seçmeninin katılımı düşer bence de. böyle bir reaktif davranış doğal olarak beklenebilir. çünkü çok inanmışlardı ve büyük bir yanılgı büyük bir hayal kırıklığı gerçekleşti dün. aynı kişiler oy kullansa katılım yine bu seviyede olsa dahi fark ortada. malum önde gösteren anketlerden sonra rakam konuşurken artık çok daha dikkatli olmalı herkes. sonrası böyle travmatik oluyor çünkü.
0
debian
(15.05.23)
benim tahminim de %45 civarı
0
🌸mhmt11226
(15.05.23)
oğan ve incecilerin hepsi sandığı boykot etse ve kk ekstra 1 oy bile koyamasa üstüne gene de %48'i zorluyor olacak şu anki matematiğe göre. şu anda beklenti ilk turda kazanmanktı bu beklenti karşılık bulmadığı için hayal kırıklığı ve karamsarlık çöktü insanlara doğal olarak ama bence burada yorum yapan arkadaşların düşüncesi birkaç güne değişecek. bu kadar yakın bir seçimde küstüm oynamıyorum denmez çünkü. üstüne oğan ve ince cephesinden rte'ye çok çok az geçiş bekleniyor ve bu kesimden oy vermeye karar veren çoğu kişi kk lehine kullanacak. 2 taraftan birinin aşırı bir psikolojik tepkisi olmadığı takdirde 48-52 aralığında olacak gibi adayların oyları. istanbul tekrar seçiminde olduğu gibi kazanılabileceği görülüp katılım artarsa bence kazanılabilir de negatif basmaya gerek yok şu aşamada.
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
40
0
baldur2
(15.05.23)
40 alırsa sevinsin.
0
mikahakkinen
(15.05.23)
tayyip erdogan'a oy veren kisi, sinan ogan'a hayatta vermez, bu sebeple ogan'a verenlerin cogu ya kilicdarogluna verir ya da oy vermez. chpli secmenler kusmus olabilir daha az kisi oy verebilir, ancak secim sonucunu tahmin etmek cok olasi degil, her an hersey olabilir, kilicdaroglu adaylik cekilirse ogan aday oluyor mesela bu da bir opsiyon.
0
monicapp
(15.05.23)
Ogana bağlı olmakla birlikte 44 dolaylarında alır diyorum.
0
mekaniker
(15.05.23)
Bir mucize lazım, o mucize olur mu şüpheli. KK alıp alabileceği maksimum oyu almış görünüyor, ikinci turda bu oyu alması bile zor. Ben yine üzerime düşeni yapıp oy vereceğim ancak tekrar sandığa gitmeyi düşünmeyen birçok arkadaşım var.
0
halitkin
(16.05.23)
(1)

Cüneyt özdemir bugün yayın açacak mı

condom kurşunu
Dün kapanışta bişey dedi mi
Dün kapanışta bişey dedi mi
0
condom kurşunu
(15.05.23)
Gündüz değilde akşama doğru dedi.
0
hunharca ben
(15.05.23)
(17)

Kılıçdaroğlu 2. turda kazanırsa

mekaniker
Tüm üst düzey yöneticiler değişir tamam. Kararnameler ile de belli şeyleri değiştirebilirler fakat meclis çoğunluğu cumhur ittifakında, nasıl olacak? Anayasaya göre kanun cbk dan üstün. Salt çoğunluğu sağladıkları için ilk seferde olmasa da ikinci seferde istedikleri kanunu geçirebilir cbk yı devre
Tüm üst düzey yöneticiler değişir tamam. Kararnameler ile de belli şeyleri değiştirebilirler fakat meclis çoğunluğu cumhur ittifakında, nasıl olacak? Anayasaya göre kanun cbk dan üstün. Salt çoğunluğu sağladıkları için ilk seferde olmasa da ikinci seferde istedikleri kanunu geçirebilir cbk yı devre dışı bırakacak kanunu geçirebililer. Bu ihtimal için ne dersiniz? Öyle olsa dahi sonu erken seçim gibi gözüküyor.
0
mekaniker
(15.05.23)
kk seçilirse ilk 6 ay kullanbildiği kadar yetkiyi kullanır fakat meclisten geçirmesi gereken şeyler geçemeyeceği için 6 ay içinde erken seçime gidilir.
0
false pretension
(15.05.23)
Meclis sandığınız kadar önemli değil.
0
signore
(15.05.23)
Bu sistemde meclis diye bir sey yok hatirlatayim. Adi var sadece.
0
freedonia
(15.05.23)
"Meclis sandığınız kadar önemli değil." altını doldurun hocam. Nasıl değil? Kanun çıkaramadığın, herhangi bir konuda çıkaracağın kararnamenin yapılacak kanunla devre dışı bırakılabildiği bir ortamda meclis nasıl önemli olmuyor. Nereyi kaçırıyorum?
0
🌸mekaniker
(15.05.23)
meclisin sahibi cumhurbaşkanıysa önemli değil evet, fakat cumhurbaşkanı ayrı meclis ayrı özellikle çoğunluklu şekilde ayrıysa paşalar gibi önemli oluyor meclis durumu.

kimse mhp'nin bu kadar yüksek sayılar getireceğini beklemiyordu adamlar direkt aldı meclisi ki chp'den eksilecek 40'a yakın milletvekilini katmıyorum bile.

false pretension+1
0
gule gule
(15.05.23)
yahu yasama ve yürütme tamamen ayrıldı. meclis sadece yasa cıkarır. baska gücü yok. yürütme cb'de her istediğini yapar.
0
sizofren06
(15.05.23)
meclisin reddettiği şeyleri khk ile geçirir herhangi bir problem ya da engel yok. meclis dostlar kahvesine döndü sadece
0
avatar is back
(15.05.23)
meclis çook önemli, en basitinden bütçe bile yapamaz cb.

yanlız şu koşullarda rte %60 ile alır ikinci turu.
0
nuisance
(15.05.23)
meclis önemsiz değil ama cumhurbaşkanı meclisten bariz şekilde daha önemli şu sistemde. tüm bakanları cb atıyor, valisi, kaymakamı, rektörü, merkez bankası, egm'si, genelkurmay başkanı kısaca hemen hemen tüm devlet kurumları bakanlara ve cb'ye bağlı. cb'nin çok geniş kararname yetkileri var ve veto yetkisi, referandum yetkisi, meclisi fesih yetkisi bile var. yani burada meclis çok önemliymiş gibi konuşanlar hangi açıdan bakarak bunu diyorlar anlamadım. tabi ki en güzeli ikisine birden sahip olmak ama sadece 1'ine sahip olacaksın seç deseler tereddütsüz cumhurbaşkanlığı seçilir şu sistemde.
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
meclisten butceyi gecirmeden yurutmeyi nasil yapacaksiniz bana bir anlatin lutfen. khk ile mi alcaksiniz butceyi?
0
duyulmasi gerektigi kadar
(15.05.23)
@duyulması gerektiği kadar: tüm kurumlar devlet işleyişi senin kontrolündeyken karşı taraf sadece bütçe geçirtmeyerek ne yapabilir peki sen onu açıklayabilir misin? dediğin gibi bir çabaya girerlerse cb yetkisini kullanıp erken seçime gider ama sadece 20 vekil fazlalıkla bunu yapmak isteyeceklerini de sanmam ellerindekini de kaybedebilirler o durumda.
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
@semaforo aynı konuyla ilgili meclis bir kanun çıkarır. Kanun varsa cbk yok. Diyeceksiniz ki veto yetkisi var. Ahmet Necdet Sezerde de öyle olmadı mı. Veto sonrası salt çoğunlukla kabul edilirse kanunu yayınlamak zorunda cumhurbaşkanı. Bu durumda sadece bir kaç ay göstermelik bir şeyler yapılır. Sonrası erken seçim.
0
🌸mekaniker
(15.05.23)
Sonuç itibariyle meclisi kaybettikten sonra muhalefetin ikinci turda kazanmak istemesindeki motivasyonu anlamaya çalışıyorum. Nasıl olsa erken seçim olacak o arada reklam yapıp mecliste çoğunluğu mu sağlamaya çalışacaklar?
0
🌸mekaniker
(15.05.23)
@mekaniker aynı konuyla ilgili hemen bir yasa çıkarır diye bir şey yok büyük kapsamlı şeylerde referanduma götürülür zaten 320 vekille öyle kafana estiği gibi yasa yürürlüğe sokamazsın anayasa baştan yazılamaz yani o şekilde. dediğin gibi meclis, cumhurbaşkanını ve hükümetini etkisiz bırakmaya çalışmak için ciddi bir çaba sarf ederse bütçeyi onaylamaıyoruz falan derse de erken seçime gidilir ama bu senaryo kk'nın 50'yi aşıp kazandığı senaryo zaten. yani anti-akp kitlesi kazanma özgüvenine sahip olacak, kurumlar akp kontrolünden çıkmış olacak, gazı bedava yaptık, memura şu maaş veriyoruz diye seçime giremeyecek, tvde tüm kanallarda toplu yayın yapamayacak. o şekilde bir senaryoda meclis çoğunluğunu kaybetme riski yüksek bunu istemezler. elindeki güçle yönettirmeyecek kadar değil ama rahatsız edecek kadar takılırlar işte. kazanmak istemekteki motivasyon cumhurbaşkanlığının meclisten çok daha önemli olması (daha az önemli olsa da istenirdi tabi dün olmayan bir gücün bugün olmuş olacak yani). en kötü senaryo gerçekleşse akpliler hükümeti engellemeye çalışsa erken seçime gidilir orada 2'sini de alma şansı dün olduğundan çok daha yüksek olur o yüzden bu ihtimali çok gerçekçi görmüyorum.
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
@semaforo 300 ün üstü çoğunlukla istediği kanunu çıkarabilirler. Anayasa değişikliği hariç. O nitelikli çoğunluk istiyor. 360 ve üstü+referandum şeklinde.
0
🌸mekaniker
(15.05.23)
@mekaniker siyaset böyle bir şey değil. akp'nin geçen 5 yılda hem meclis çoğunluğu hem başkanlığı vardı istediği her yasayı çıkardı mı sizce? o durumda bile yapamıyorlar kk'nın cb olmasına rağmen öyle bir şey yapması mümkün değil. denedikleri anda ülke yönetilemez hale gelir ve erken seçim ilan edilir. dün olduğundan çok daha adil şartlarda bir yarışla seçime girer millet ittifakı
0
semaforo de medianoche
(15.05.23)
@semaforo teknik olarak mümkün onu söylüyorum. Sonu erken seçim olur kanaatindeyim.
0
🌸mekaniker
(15.05.23)
(1)

Bursa nasıl bir yer?

stevie
Şu sıralar şehir değiştirme niyetim var. Önceden eskişehir'de yaşamıştım. Sevmiştim gençken. Sosyalleşmenin kolay olduğu bir yerdi. İmkanları görece kısıtlı ama yeterli..Kadıköy'e elimden geldiğince uğrarım. İmkanların parayla doğru orantılı olduğu bir yer. Çok sevdim ancak insani yaşam koşullarında
Şu sıralar şehir değiştirme niyetim var.

Önceden eskişehir'de yaşamıştım. Sevmiştim gençken. Sosyalleşmenin kolay olduğu bir yerdi. İmkanları görece kısıtlı ama yeterli..

Kadıköy'e elimden geldiğince uğrarım. İmkanların parayla doğru orantılı olduğu bir yer. Çok sevdim ancak insani yaşam koşullarında kiralar çok geliyor.

İzmir her yerini gezmesem de sahil şeridi kısımlarını ve bi barlar sokağını sevmiştim.

Bursa tofaş'ta bir ilan var. Başvurdum. Tahmini 25lira net maaşı vardır. Eskişehir, İzmir, Kadıköy ile kıyaslayınca nasıl bir yer? Sosyalleşmek kolay mıdır? Ya da şehir tutucu mudur? Magic Mike eğitimi alıcam, elimde bira ile evime yürüyeceğim desem ki bunlar bence uçuk olmayan şeyler(yapacağımdan değil de meraktan)
0
stevie
(15.05.23)
siyaset mode on

anlık olarak nilüfer, mudanya gemlik kalelerinden gemlik de akp'ye geçmiş durumda. togg'a mı verdiler naaptılar artık bilmiyorum.

biz nilüfer'e sınır olan osmangaziye bağlıyız. mahalleden %90 chp çıkıyor her seçim. mudanya'ya bağlı köyümüzde de kara çarşafla gezen kadınlar var ama %97 chp çıkıyor yine. bu köyde sağlam da içki içilir mesela. bunları siyaset üzerinden insanlara kimlik yüklemek için değil tam tersi dinle devlet işlerini ayrıştırmak için yazıyorum. tezatlıklar şehri oldu son zamanlarda. gezi zamanı mesela destek vermeyen tek taraftar grubu bursa texas'tı. çarşıya çıkıp yürüyüş yapanlarla arbede yaşadılar. ama akp belediyesinin yönetimiyle de takımları amatör kümeye doğru gidiyor. taraftarına sorsan herkes şikayetçi ama çıkan oy da belli.

sportif açıdan belediyeye ait yüzme havuzları karma değil. bu çoğu şehirde böyle denilebilir ama bir fark var, akp'ye ait belediyler böyle, chp belediyesine ait konak yüzme havuzu gayet karma mesela.

siyaset mode off

bunlar dışında yazın 1 saat mesafede denize girilebilecek güzel yerler var. kimilerine göre bursa'da denize girilmez çünkü deniz anaları çünkü yosun ve kirlilik ama giren çatır çatır giriyor. o konuda bir istanbul değil daha.

ben organize sanayideyim. akşam iş çıkışı arabalar sanayinin yeşilliklerine yanaşıp katlanır sandalyelerle biralarını açıyorlar. etrafta pek insan yok kabul ama karışan eden de yok. avm'lerde içkili kafeler var. aynı şekilde sokaklarda da var. 'benim adım cemil' diye birahanesi var hem de şehrin en nezih noktasında daha ne olsun :)

eskişehir öğrenciyi merkezine almışken bursa biraz dışarıda tutuyor bu güruhu. uludağ üniversitesi gençliği görükle'de oturuyor mesela. buradaki ev fiyatları yepyeni siteli falan olmasına rağmen merkeze göre 500bin 1milyon arası ucuz. bunu genel kesim öğrencilerin yoğun olmasına, aile yaşamı için dezavantaj olmasına bağlıyorlar. görmeyen de ailenle akşam dışarı çıktığında sokakta ayin yapıyorlar zanneder. öyle bir şey yok.

trafik konusunda sabah ve akşam iş saatlerinde küçük istanbul olmaya başladı maalesef. gün içinde yine idare ediyor, çok dur-kalka girmiyorsun ama genelde yol planlamaları çok kötü. küçük çocuğa çizdirilmiş gibi. kavşak yapıyorlar, sonra o kavşağa burası olmadı deyip ekleme yapmaya çalışıp daha da sıvıyorlar.

en uçlarda gezinmeye çalıştım, genel hatlarıyla böyle.
0
onemoremile
(15.05.23)
(1)

Taşınma için şirket tercihi

alperz
Yaz yaklaşırken klasik sorumuzu soralım.Son zamanlarda taşınıp da memnun kaldığınız şirket var mı? Bir de kaça mal oldu?
Yaz yaklaşırken klasik sorumuzu soralım.

Son zamanlarda taşınıp da memnun kaldığınız şirket var mı? Bir de kaça mal oldu?
0
alperz
(15.05.23)
Yeni tasindim. 3 sene once yine tasindigim firmayla tasindim. Firma diyorum da firma degiller normal nakliyatcilar. Esyalarimi kendim koliledim (butun evi ve evet ben istedim). Onceki ev asansorsuz ve 4. Kattaydi, yeni ev asansorlu. Yine cok memnun kaldim, hizlica hallettiler ve iyi de teklif verdiler.

Yani firma degil de normal nakliyatci isterseniz istanbul icin oneririm.
0
mor oje
(15.05.23)
(8)

Seçim 2.tura kaldı da neden kazanıyoruz dendi

condom kurşunu
Yani önlerinde similasyondur, imzalı tutanaktır bilmem ne bi sürü done verken neden ekrem başkan ve kemal kılıçdaroğlu birkaç saat öncesinden kazNıyoruz bitt bu iş havasına girdiler bizi de ters köşe yaptılr. Amaç ne yani. Milletin ağzına laf verdik. Biraz daha temkinli gidemezler miydi abi
Yani önlerinde similasyondur, imzalı tutanaktır bilmem ne bi sürü done verken neden ekrem başkan ve kemal kılıçdaroğlu birkaç saat öncesinden kazNıyoruz bitt bu iş havasına girdiler bizi de ters köşe yaptılr. Amaç ne yani. Milletin ağzına laf verdik. Biraz daha temkinli gidemezler miydi abi
0
condom kurşunu
(15.05.23)
Tuhaf ama abd medyasında da seçim sonuçları yayınlarında millet ittifakı önde görünüyordu.
0
diyecevaplandı
(15.05.23)
algı operasyonunu tersine çevirmek istediler. %60 ile başlatıp insanlar "kazandı abi" moduna girmesin, sandıkları terk etmesin. hem de itiraz edilen sandıkların olduğu, büyük şehirlerde ciddi oy potansiyeli olduğu ortadayken, bu çok normal. çıkıp böyle konuşmasa atı alan üsküdar'ı geçmişti. 2018'i unutma. %49 küsürü %50 üstüne çıkartsaydılar, atı alan üsküdar'ı geçseydi, ne yapacaktık?
0
gabe h coud
(15.05.23)
Adam kazandı dememek için.
Hala twitterda daha veriler girilmedi diyenler var. Dün yazmıştım havada buram buram akp kokusu vardı ve saha yanıltmadı.
Bazı gerçekleri görmek istemeyen muhalefet devam ediyor. Ki bana kalırsa kazanmak gibi bir dertleri yok. Bu da çok açık.
0
pavlis
(15.05.23)
pavlis +1

millet bir türlü inanmak istemiyor ya. bunları söyleyince aktroll oluyorsun.
0
nothing in my way
(15.05.23)
oy girişi sonuçları çok etkileyen bir durum değil,

Süreç şöyle oylar sandık başında sayılıyor. Bütün partilerin müşahitleri tarafından imzalanarak sonuçlar sandığın üstüne asılıyor. Yani bu aşamada sonuç belli oluyor zaten o sandıkta. Ajans ve parti temsilcileri de tek tek bu verileri merkeze ileterek sandıklar daha ysk'ya gitmeden toplam sonucu görebiliyor erkenden.

Oy girişi dediğin şey, sandıkta çıkan tutanakların ysk'ya götürülüp sisteme işlenmesi. Yani tutanaklardaki rakamlar değişmiyor. Zaten muhalefetinden iktidarına bütün partilerin müşahitleri ve yetkilileri imzalamış o sonucu. Sadece bilgisayara giriyorlar. Bu girişler 2 gün daha devam edebilir. Ama sonuçlar 3 aşağı 5 yukarı anadolu ve anka ajanslarının muhabirlerinin derlediği gibi. Arada hatalar, yanlış aktarımlar, sayım yanlışları vb olmuştur muhakkak o da bir hata payı. Ama %1 bile ancak oynatır o farklılığı.

Burası böyle, iktidarın da muhalefetin de dün yaptığı şey psikoloji ve algı yönetimi.

İktidar süreç uzasın muhalefetin inancı ve umudu kırılsın 2. tura bile kaldığında istedi.

Muhalefet de insanlar pes edip gitmesin diye kazanıyoruz algısı oluşturmaya çalıştı.

Şimid burada süreci kimin daha iyi yönettiği 2. tur için toplumsal algıyı şekillendirdi.
0
anten
(15.05.23)
algı böyle bir şey. twitter'da 100mn görüntülenmeye bakılarak seçim sonucu tahmin edilemez. seçim salt matematik ile izah edilebilecek ayrı ayrı partilerin oylarını toplayarak aritmetiğe dökülecek bir olgu değil. bunun çok daha ötesinde sosyal katmanları ve alt metinleri olan bir oldu. aylardır söyledim ama herkes kafasını çevirip görmezden gelmek istedi. ama bu reddediş gerçeği değiştirmedi.
0
debian
(15.05.23)
konda orc türkiye raporu... ruşen çakır deniz zeyrek bir çok daha mantıklı saydığım yazar bile ilk turda bitiyor diyerek yanıldı ve yanılttı. buna tabi ki muhalefet seçim propagandasıda neden oldu. madem 2. tura kalacaktı 1. tur muabbetine bu kadar girilmemeliydi. çok iyimserler. iyimserlikle olmadığını kaç seçimdir anlayamadılar.
0
mikahakkinen
(15.05.23)
Karşı tarafın propagandasına cevap verdiler, vermek zorundaydılar. Bunu yapmasalar o yüzde 49,5 bir şekilde 50'ye tamamlanırdı.
0
halitkin
(16.05.23)
(1)

Kedi sahiplendirme

balpolen
1 nisanda bahcede besledigim kedim dogurdu. 3 yavrudan 2'sini sahiplendirmistim. Son kedim kaldi. Kedilerin tuvalet egitimi var, artik yaş mamaya da alistilar. Yakin zamanda kuru mamaya da gecerler sanirim. Ben Istanbul'dayim. Sahiplenmeyi dusunenlere de ben de getirebilirim.Merak ettiginiz her seyi
1 nisanda bahcede besledigim kedim dogurdu. 3 yavrudan 2'sini sahiplendirmistim. Son kedim kaldi. Kedilerin tuvalet egitimi var, artik yaş mamaya da alistilar. Yakin zamanda kuru mamaya da gecerler sanirim.
Ben Istanbul'dayim. Sahiplenmeyi dusunenlere de ben de getirebilirim.
Merak ettiginiz her seyi sorabilirsiniz.

Duyuru bir sure ustte kalabilir mi?

www.hizliresim.com


www.hizliresim.com
0
balpolen
(15.05.23)
Kediyi sahiplendirdim, ilan sabitlendigi icin de ayrica tesekkur ediyorum.
0
🌸balpolen
(17.05.23)
(3)

Nasil oldu bu

invictae
Dun gece 1-2 gibi yatarken istanbul ve ankaranin onemli sandiklari daha verilere girilmemisti. Kk nin oy potansiyelinin ciddi yuksek oldugu yerlerdi. Sabah nasil boyle uyandik? Ne oldu ben anlamadim.
Dun gece 1-2 gibi yatarken istanbul ve ankaranin onemli sandiklari daha verilere girilmemisti. Kk nin oy potansiyelinin ciddi yuksek oldugu yerlerdi.

Sabah nasil boyle uyandik? Ne oldu ben anlamadim.
0
invictae
(15.05.23)
Ysk'ya iletilmemiş tutanaklar aa ve Anka tarafından çoktan sayılmıştı zaten, biz sanki ysk'dan seçim takip ediyormuşuz gibi davranıldı. İtiraz yüzünden tekrar sayılsa da o tutanağın fotosu aa'ya anka'ya gidiyor ilk sayım biter bitmez. 3 iptal 5 değişiklik, fark etmez diyip toplama ekliyorlar.

Ajanslar açılan sandığı %90 gösterdiğinde bu işin böyle olacağı belliydi zaten.
0
Bruce
(15.05.23)
Önemli olan imzalı tutanaklar.

Tutanaklar sandık başında imzalanıp, bütün partilerin müşahitleri tarafından imzalanıp sandığın üstüne asılıyor ve mühürleniyor. Ajanslar ve partiler de zaten bu sandık başlarındaki verileri alıp hemen iletiyor.

YSK önündeki kuyruklar bu tutanakların resmi olarak sisteme girilmesi için oluşan kuyruklar. Ama rakamlar aynı yani. Sandık başında imzalanan oy sayılarını sadece sisteme giriyorlar.

Ama ajanslar ve partiler zaten daha sandık başında o bilgiyi almış olduğundan oranları ysk'dan daha önce verebiliyorlar.

Maalesef kılıçdaroğlu bu süreci çok iyi bildiği halde, her seçim böyle olduğu halde her seferinde de burada seçmeni yok yere ümitlendirip bir de üstüne kendisinin kredisinden yiyor iyice.

Yani dün kılıçdaroğlu "daha oylar girilmedi ysk'ya" derken sonucun bu olduunu biliyordu zaten maalesef.

Yani tutanaklar imzalanmış zaten, bu veriler haber ajanslarında ve partilerde toplanmış. Bir tek YSK arşivine kaydedilmesi kalmış. Yani sandık başındaki sonuç YSK'ya gidene kadar değişmiyor. Anlamsız bir ısrardı.

Kılıçdaroğlu süreci çok daha iyi yönetebilirdi seçmenin de umudunu kırmayabilirdi.
0
anten
(15.05.23)
zaten belliydi, chp seçmenini sıkı tutmak için bunu hep yapıyor. geçen seçimde istanbul'da ak parti de yapmıştı.

kaybettik demekten daha kolay demek ki.
0
gurur
(15.05.23)
(23)

KK 2. turda alamaz değil mi?

üç nokta
yani mümkün değil artık sanırım. umudu keseyim mi?
yani mümkün değil artık sanırım. umudu keseyim mi?
0
üç nokta
(15.05.23)
Yani ben çok umutluydum ama meclis sonuçları hiç iç açıcı değil.

Dolayısıyla gidip oy vereceğim tabii ama umudum yok açıkçası. Kılıçdaroğlu önde olup ikinci tura kalsaydı, o zaman ihtimal dahilindeydi kazanmak.
0
fraise
(15.05.23)
kk geride kaldı, kalan boşluğu 2. turda tayyip kapatır.
0
deartheodosia
(15.05.23)
oğan'a oy verenlerin genellikle akp'ye küskünler, mhp'nin durumunu beğenmeyen ülkücüler vs. olduğunu düşünürsek onun oylarının kk'ye kayması pek muhtemel görünmüyor. çıkıp "ben millet ittifakının yanındayım" diye açıklasa bile seçmeni "he tmm o zmn" deyip kılıçdaroğlu'na oy verir mi bilemiyorum. hele ki fark yaratacak kadar...

fraise'nin dediği gibi meclis sonuçları da hiç iyi görünmüyor. tüm yetkiler başkanda olduğu için biz ona odaklanıp meclisi unuttuk ama cumhur hala çok fazla sandalye alıyor.

ben de aynı şekilde gidip oyumu vereceğim, elimden gelen bir şey varsa yapacağım; kaybedeceksek bile vatandaş olarak üzerime düşeni yapmış olarak kaybetmek istiyorum ama evet pek umudum yok. kılıçdaroğlu'na oy veren insanların yüzde 2'si bile inancını yitirip sandığa gitmeme kararı alırsa zaten oğan'ın tüm oylarını kılıçdaroğlu alsa bile yine kazanamaz.

o yüzden umutsuz da olsanız lütfen yine gidin sandığa, sonucu hislerimiz değil oradan çıkan oy belirleyecek. belli olmaz.
0
mark greg sputnik
(15.05.23)
Oğan'a oy verenler geneli akp ve mhp'ye kızgın ama "Kılıçdaroğlu'na oy vermem" diyen kişiler.

Eğer seçim 2. tura kalırsa,

* Gelmeyen %10 seçmeni sandığa çekmek oyunuzu artırabilir.

* Oğan, çok iyi bir muhalif ancak sesini çok duyuramadı. Elbette şu an kendisine oy veren 3 milyon kişinin hepsi Kılıçdaroğlu'na oy vermez ama %90'ı verecektir. Ayrıca medya desteği ile ben Cumhur ittifakından çok daha fazla oy koparabileceğini düşünüyorum. Oğan ile anlaşılmalı.

Bu kişiler Kılıçdaroğlu'na, Erdoğan'dan daha yakındır. Bu fırsat kaçırılmamalı.


.
0
kartallar yuksek ucar
(15.05.23)
53-47 tayyip alır maalesef.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(15.05.23)
dün gördüklerimden sonra hiç sanmıyorum.
0
scudman1
(15.05.23)
Sinan oğan'ın oylarının çoğu Cumhur ittifakında artık. Dün akşamki seçim sonuçlarını değerlendiren farklı yayınlardan edindiğim izlenim bu yönde.
Oğan'ın seçmen profilinden de bu anlaşılıyor
0
diyecevaplandı
(15.05.23)
mümkün değil. mucize falan lazım.
0
gurur
(15.05.23)
2. turda tabii ki alacak. kil payi kacirdi.
0
Kittie
(15.05.23)
mobil edit: tayyip alacak demek istedim.
0
Kittie
(15.05.23)
Neden alamasın abi, nedir bu bu kadar kesin konuşmalar.

Bence alabilir.
0
mahone
(15.05.23)
2. turda %60'ın üstünde bir oyla rte alıp tarihin en büyük kutlamalarını falan organize edecek.
0
roket adam
(15.05.23)
Yani imkansız değil ama kılıçdaroğlu'nun liderlik potansiyelinin çok üstünde bir performans gerekiyor.

O çok konuşulan "liderlik vasfı" mevzusu tam olarak böyle anlarda ihtiyaç duyulan bir konu. Normal günlük siyasette çok aramıyorsun, ama böyle dönemlerde varlığı çok önemli oluyor.

Dün 2 taraf da istediğini alamadı aslında tam olarak. Ama iktidar tam da bu noktada "liderlik" karizmasını ortaya koydu ve seçmenin kafası karışıkken kendi seçmenini "büyük iş başardık" gibi bir algıya çekti.

Muhalefet ise kitle yönetiminde pasif kaldı.

"Oy sayımlarını bitiremedik sürekli itiraz ediyorlar" demekle "oy sayımları bitmedi, uğraşsanız da bu seçimi alacağız" arasında anlam olarak fark yok ama etki olarak büyük fark var.

yani elinde bir kağıtla çıkıp 11 kere sandık saydırttılar dedin mi kendini süreci yönetemedi durumuna düşürüp, psikolojik olarak üstünlüğü kaybediyorsun.

kılıçdaroğlu'nun liderlik vasfı zayıf derken bahsedilen durum tam da buydu, ve "ne gerek var liderlik vasfına" diyen arkadaşların göremediği buydu.

Hadi iktidar ve muhalefet kıyasını geçelim. İmamoğlu ve Kılıçdaroğlu'nun gece boyunca açıklamalarına bakın. İmamoğlu sürekli umut verip, sahadayız iş başındayız derken, süreci uzatanlarla dalga geçip onları küçümserken, ya kazanacağız ama işte ufak pürüzler çıkartıyorlar derken

kılıçdaroğlu her konuştuğunda sadece şikayet edip söylendi, iktidar işimizi baltalıyor, bizi fena kitlediler gibi rakibi de olduğundan büyük gösteren bir yere çekti.

İmamoğlu hep winner psikolojisnde bir aday, kılıçdaroğlu hep şikayet eden sorununu çözemeyen aday görünümünde kaldı.
0
anten
(15.05.23)
ülkenin sosyolojik yapısının bozulmasının sonuçlarını yaşıyoruz. körü körüne düşünmeden etmeden, türkçe bile bilmediği halde oy kullanmaya giden bir güruh var malum.


kk ve ekibi yeterince saldırdı ancak bizim zihniyet ortada. hala umut var bana göre, buraya kadar gelmesi bile bir şey. ikinci turda aynı heyecan, aynı ümitler ile devam
0
kondansator
(15.05.23)
bence imkansız tersi olsaydı belki ama sinan ve incenin yüzde 6 oyunun en en iyi ihtimalle 4 ü kemale gitse 2 si bile erdoğanın kazanmasına yetiyor ki sinan oğanın kesminin yüzde 95 i chp ye oy vermez o yüzden imkansıza yakın görüyorum seçim bu turda bitti bile sadece ufak bir farkla boşa uzamış oldu.
0
gencfb
(15.05.23)
%0 ihtimal.

imgur.com

erdoğan oğan'dan 0.75 oy alsa bile seçiliyor.
0
mhmt11226
(15.05.23)
oğan bile alır, kk alamaz.

matematik bilen, türkiye'yi ucundan tanıyan biri baştan doğru aday çıkarır, maalesef cezasını biz çekiyoruz. 2028'de kk yine aday olursa şaşırmam biliyorsunuz oylar arttı, seçim kampanyası mükemmeldi.

edit: 2018'de ince + selo + meral + temel toplam oy oranı 47,5 yapıyor dolar 4 lira seviyelerindeyken 2023'te dolar 20-25 lira seviyesinde oy oranı 45 olmuş. tek yapılması gereken zaten olan 47,5'a 2,5 eklemekken, imamoğlu ve yavaş yani istanbul, ankara eldeyken 2,5 daha almaktı bu ekonomi üzerinde politika yaparak fakat sonuç olarak gördüğümüz 2,5 daha oy kaybedilmiş. adam kazandı demek yerine adam kaybetti diyoruz şimdi.
0
gule gule
(15.05.23)
mumkun degil. recep bu sefer ezici bir sekilde alacak. uzgunum
0
exlibris
(15.05.23)
rte 2. turda fark atıp iyice psikolojik üstünlüğü ele geçirecek. dün akşamdan sonra kk seçmenini sandığa götürmesi çok zor.

keşke dün %50,1 alsaydı diye hayıflanacağız, o zaman en azından kılpayı kazandı adam v.s denirdi.
0
nuisance
(15.05.23)
%0.1 ihtimal. Oğan'dan geçecek oylardan çok az bir kısmı RTE alsa bile yetiyor CB olmasına. Üzerine ilk turda hayal kırıklığını uğrayıp 2.tur sandığa gitmeyecek seçmeni + meclise mv sokan CB seçimini pekte umursamayan HDP seçmenini ekle sonuç kendini veriyor zaten.
0
xenocidee
(15.05.23)
rte 23 milyonu geçemez diyorlardı. adam 200 bin daha alsa 27 milyon. kk burdan kimden oy alacakta seçilecek? 7 milyon sandığa gitmeyen 3 milyon oğan 1 milyon geçersiz. şurdan 3 milyon çıkarır mı? çıkaramaz.
0
mikahakkinen
(15.05.23)
kk aday olunca kestim ben.
0
abi bi dizi buldum on numara
(15.05.23)
KK ilk turu RTE ile kafa kafaya bitirseydi veya bir puan önünde kapatsaydı evet ikinci tur hâlâ umutlu olabilirdi.

Ama ortada bir 300+ mv gerçeği var cumhur tarafında. KK'ya verecekler bile RTE'ye basar bu tabloda.
0
Avoiding The Puddle
(15.05.23)
(2)

İkinci turda yurtdışı seyahati

kadirgali huseyin olmayan adam
İkinci tur oylamasında yurtdışında olacağım, yurtdışı kütüğüne de kayıtlı değilim. Konsoloslukta, havalimanında bir şekilde oy vermem mümkün mü?
İkinci tur oylamasında yurtdışında olacağım, yurtdışı kütüğüne de kayıtlı değilim. Konsoloslukta, havalimanında bir şekilde oy vermem mümkün mü?
0
kadirgali huseyin olmayan adam
(15.05.23)
Hayır
0
Mistyimage
(15.05.23)
Hayır maalesef.

Ya seyahati iptal edeceksiniz ya da oy kullanmayacaksınız.
0
chicha_v2
(15.05.23)
(1)

Sandıklara itiraz

Mistyimage
İtiraz üzerine 11 kez sayılan sandık haberleri geliyor. Bu itiraz hakkı sınırsız mı?
İtiraz üzerine 11 kez sayılan sandık haberleri geliyor. Bu itiraz hakkı sınırsız mı?
0
Mistyimage
(14.05.23)
Aslinda itiraz ve sikayet sayimi durdurmaz. Genelgede de uyumsuzluk olmasi durumunda maks 3 kez sayilmasindan bahsediyor ama bu 5 6 kez sayanlar ne yasiyor bilmiyorum. Sandik basinda bu isler cok degisiyor inisiyatife/duruma gore. Sayimlar bile tek tip yapilmiyor valla, matematik ozurlu olunmasina girmiyorum bile.
0
unidentified floating object
(14.05.23)
(2)

Ysk'nın partilere gönderdiği veriler

Bruce
Biz görebiliyor muyuz? Tele1'de chp'nin kendine gelen verileri paylaştığı bir görüntü vardı ama artık yok, chp'nin sitesinde göremedim.
Biz görebiliyor muyuz? Tele1'de chp'nin kendine gelen verileri paylaştığı bir görüntü vardı ama artık yok, chp'nin sitesinde göremedim.
0
Bruce
(14.05.23)
CHP, sandıklardan geleni derliyordur. YSK'dan değil. Bizim okulun 3 sınıf hariç sandıklar tamamlandı ve tutanaklar tutuldu. Hala YSK'ya gitmedi bu sonuçlar.
0
nawar
(14.05.23)
Direkt görülmüyor galiba.

Sadece partilerle paylaşıyorlar. Onlarda ellerindeki verilerle karşılaştırıp, fark varsa itiraz ediyorlar. Kontrol amaçlı.


.
0
kartallar yuksek ucar
(15.05.23)
(1)

Chp verisine ulaşam yok mu

condom kurşunu
Cüneyt özddmir söylüyor ama içerden arkadaşlar öndeyz diyor. Kim doğru söylüyor anlamadım
Cüneyt özddmir söylüyor ama içerden arkadaşlar öndeyz diyor. Kim doğru söylüyor anlamadım
0
condom kurşunu
(14.05.23)
simdi ekrem imamoglu elimizdeki verilere gore biz ondeyiz dedi.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(14.05.23)
(1)

Chp nin açıkladığı ıslak imzalı sonuçlar itiraz olan sandıklar var mi?

sonhakan
...
...
0
sonhakan
(14.05.23)
itirazlı sandıklar dahil değilmiş
0
freebird5406_2
(14.05.23)
(7)

oğan'cılar mv seçimlerinde kime oy verdi?

fistikthecat
zafer'in oyu çok az, genel olarak bakarsak aradaki farktan dolayı cumhur ittifaka vermiş gibi görünüyor bu doğru mu?
zafer'in oyu çok az, genel olarak bakarsak aradaki farktan dolayı cumhur ittifaka vermiş gibi görünüyor bu doğru mu?
0
fistikthecat
(14.05.23)
Mhp'nin oyu %7yi geçmez diyorduk çoğumuz, aa'nın şaibeli sonuçlarına göre 11 görünüyor. Ne kadar düşer bilmiyorum ama mhp'ye gitmiş olma ihtimali yüksek.
0
Bruce
(14.05.23)
meral aksener ht yayınında sinan bey'in mhp'nin başına geçmek gibi bir hedefi var ve bu hedefte ilerliyor çok uzun süredir demişti.
0
dr doofenshmirtz
(14.05.23)
Ogan'in hedefi MHP başına geçmek +1.

AKP'yi sevmeyen mhplilerden almış o oylari gibi görünüyor hesaplara göre.
0
fraise
(14.05.23)
Fraise +1
Ben sinan ogan olmasa Kılıçdaroğlu'na verim diye düşünecek insana denk gelmedim. Tahminen onun büyük kısmı potansiyel rte oyu ikinci turda.
0
logisticsmanager
(14.05.23)
Hayır, Oğan'cıyım ve Zafer Partisi'ne oy verdim. Cumhur ittifakına oy veren benden uzak kaçsın.
0
muhayyer divan
(14.05.23)
Ogancilarin cogu yeşil sol partiyle işbirliği yapana oy vermez.
0
essoist
(15.05.23)
Benim görev aldığım sandıkta Sinan Oğan 16 oy alırken, Zafer Partisi'ne 17 oy çıktı. Yan sandıkta Zafer Partisi 10 iken Oğan'a 14 oy çıktı. Aynı okulda başka sandıkta ZP 13 oy, Oğan 15 oy. Farklı bir açıdan bakıyorum;

İttifakı %2,45 alırken CB adayı %5,20 alıyorsa bence aradaki fark kendi ittifakından az oy alması değil, farklı bir ittifaktan Oğan'a yönelim olmasındadır. Bundan ötürü Oğan'ın performansı sürpriz olarak nitelendiriyor çünkü kendi ittifak tabanının bu potansiyeli yok. Yani Cumhur İttifakı'ndan oy alabilmiş gibi.

Örnek olarak Kayseri'de Sinan Oğan %8,83 almış. Karaman'da %7,91. Isparta'da benzer bir durum var; Cumhur İttifakı oylarının toplamı RTE'nin oylarından düşük. Yani fire var ve Oğan muhtemelen özellikle İç Anadolu'da MHP tabanından da önemli miktarda oy aldı.
0
Lethe
(15.05.23)
(3)

Acil mühür boş yere atılmış

meraklitursucu
AKP ve boş alana atılan bir oy var geçerli midir
AKP ve boş alana atılan bir oy var geçerli midir
0
meraklitursucu
(14.05.23)
Boş alan akp veya cumhur alanındaysa geçerli. Bambaşka bir boşlukta ise geçersiz.
0
kibritsuyu
(14.05.23)
Tamamen boş bir alanda?
0
🌸meraklitursucu
(14.05.23)
geçersiz
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(14.05.23)
(1)

oylar aciklanirken psikolojik ustunluk neden onemli?

buenosdias
hep duyariz ya, xx'e inanmayin algi yapiyorlar biz ondeyiz yada kazandik diye rehavete kapilmayin hicbisey bitmedi diye. verilen oy belli degil mi? 3,4 saat sonra ne olacagi zaten belli olmayacak mi?
hep duyariz ya, xx'e inanmayin algi yapiyorlar biz ondeyiz yada kazandik diye rehavete kapilmayin hicbisey bitmedi diye. verilen oy belli degil mi? 3,4 saat sonra ne olacagi zaten belli olmayacak mi?
0
buenosdias
(14.05.23)
uzun süre oy ve ötesinde ilçe sorumluluğu görevini yürüttüm. böyle söylemler olunca insanlar sayımın tamamını izlemeden bırakıp gidiyor, ıslak imzalı tutanağı takip etmiyor, oy kullanmaya gelmeyen seçmenlerin yerine oy kullanılmasının kontrolü sağlanamıyor vb. durumların önüne geçilmeye çalışılıyor. zira ıslak imzalı tutanaklar ysk'nın açıkladığı sonuçlarla karşılaştırıldığı ve görülen aksaklıklar partilere bildirildiği için sahayı terk etmemek çok önemli.

kapıyı kapatıp saymaya çalışan sandık kurulu başkanından, oy çuvallarını kolluk kuvvetleri olmadan götürmeye çalışan görevlilere kadar pek çok şeye şahit oldum bu süreçte. sahada kalınmalı mutlaka.
0
Phoebe
(14.05.23)
(1)

urfa'da seri oy atan adam

dr doofenshmirtz
https://eksisozluk42.com/urfada-seri-oy-atan-adamin-ifsa-olmasi--7652033bu durumda ne oluyor? sandık komple geçersiz mi sayılıyor?
eksisozluk42.com

bu durumda ne oluyor? sandık komple geçersiz mi sayılıyor?
0
dr doofenshmirtz
(14.05.23)
YSK'nın kararına bağlı olacak. Usulsüz oyda normalde rastgele usulsüz oy kadar zarf, açılmadan imha ediliyor. Bu durumda arada başka parti kaynasa da çoğu AKP'den gider. Diğer alternatif tutulan tutanağa bağlı olarak YSK kararı ile o ve ilgili sandıklarda seçimin tekrarı.
0
nawar
(14.05.23)
(1)

kortizon kullanırken beslenme - prednol

mister green
selamlar arkadaşlar,yarın prednol adındaki kortizon hapına başlıyorum. günde 5 tablet ile başlıyorum, 1 ay kullanacağım azaltarak sanırım.daha önce kortizon kullananlar, beslenmenizi nasıl düzenlediniz? doktor sadece tuz yemememi ve bol su içmemi söyledi, fakat kilo almak istemiyorum açıkçası. tuz,
selamlar arkadaşlar,
yarın prednol adındaki kortizon hapına başlıyorum. günde 5 tablet ile başlıyorum, 1 ay kullanacağım azaltarak sanırım.

daha önce kortizon kullananlar, beslenmenizi nasıl düzenlediniz? doktor sadece tuz yemememi ve bol su içmemi söyledi, fakat kilo almak istemiyorum açıkçası. tuz, şeker, un, yağ, alkol gibi kilo aldırma imkanı olan her şeyi bu 1 aylık süreçte hayatımdan çıkarmayı planlıyorum(çok korkutucu görünüyor evet).

siz nasıl yapmıştınız?
0
mister green
(14.05.23)
Geçmiş olsun öncelikle.

Geçen ay göz siniri iltihabı yüzünden ilk başta 5 günlük kortizon serum ardından da yüksek doz prednol hap kullanmaya başladım. 5-5, 4-4, 3-3,2-2, 1-1 ardından da gün aşırı almamı söyledi doktorum.
Serum ve yüksek doz kullanırken tuz, şeker ve beyaz un alımına dikkat ettim.
Tabi ki hepsinden tamamen kaçmak imkansıza yakın fakat olabildiğince az tükettim.
gün aşırı almaya başladığımdan beri yine abartmamak kaydıyla normal yeme düzenime döndüm.
Bu sürede bir kilo almadım hatta başta biraz fazla dikkat ettim herhalde 1-2 kilo bile verdim :)

Bende ilaçların herhangi bir yan etkisi olmadı, iltihap da giderek azaldı, şu an sağlığıma neredeyse tamamen kavuştum.

edit: aşağıda kalmış mesaj olarak da ilettim :)
0
sedolima
(15.05.23)
(15)

son tahminleriniz nedir? ilk turda biter mi?

avatar is back
benim şahsi görüşüm kılıçdaroğlunun net önde olduğu ama ilk turda biter mi bitmez mi hiç emin değilim. katılım oldukça yüksek, bunu bir omuz atma gibi görüp 49'da kalmaz 50'nin üstüne atar diyebilir miyiz?
benim şahsi görüşüm kılıçdaroğlunun net önde olduğu ama ilk turda biter mi bitmez mi hiç emin değilim.

katılım oldukça yüksek, bunu bir omuz atma gibi görüp 49'da kalmaz 50'nin üstüne atar diyebilir miyiz?
0
avatar is back
(14.05.23)
Son haftadan beri ilk turda biteceğini düşünüyorum. Son haftasının öncesine ortada gelip gidiyordu ama kararsız olanların son haftada kararları netleşti çoğunlukla.
0
put it in your appropriate place
(14.05.23)
2.tura kalacak bence.
0
roe
(14.05.23)
Düne kadar gayet umutlu ve değişime inançlıydım fakat bir saat kadar önce biraz yürüyüş ettim ve oy vermeye gittim.
Hava akp kokuyor, hiçbir değişim ve yenilik yok. Umarım ben yanılırım ama yavaştan balkon konuşması dinleyecek havaya girmeye başladım.
0
pavlis
(14.05.23)
2. tura kalcak gibi.
0
makarnavodka
(14.05.23)
AKP ve MHP'den kopan kadar, vatandaşlık verilen arap, suri, afgan, paki falan varsa 2. tura kalır. Göreceğiz.
0
nawar
(14.05.23)
%50 alır kılıçdar
0
ala09
(14.05.23)
İlginç bir biçimde plan tıkır tıkır işliyor gibi geliyor bana. İnce'nin seçime iki gün kala çekilmesi de bu master planın bir parçası.

Seçim ikinci tura kalacak ve akp mecliste ciddi miktarda koltuk kazanacak 7 Haziran'a benzer biçimde.

İkinci tur için pazarlıklar yapılacak ama ikinci turdan kimin galip çıkacağını kestirmek zor şimdilik.
0
Avoiding The Puddle
(14.05.23)
Bu is bitti, vatana millete hayirli ugurlu olsun
0
unidentified floating object
(14.05.23)
@pavlis +1 umarım ben kötümserimdir.

oy kullanacağım okula mahalle içerisinden 1 km kadar yürüdüm. mahallenin ve okulun seçmen profili beni çok huzursuz etti.
0
dr doofenshmirtz
(14.05.23)
Rte çok hafife alınıyor. Muhalefet açısından her seçim aynı hata. %60lar havada uçuşuyordu bir ara. %52 ile reis.
0
KUCO
(14.05.23)
az fark ile ikinci tura kalacağını düşünüyorum. ikincisinde de kılıçtaroğlu alır.

Meclis aritmetiğinde de ysp ile milletin toplamı cumhur'u geçecektir diye düşünüyorum.
0
xephyr
(14.05.23)
Gecen secimlerde rte nin rakipleri basit diye giden olmuyordu,ekmelettin vs,simdi ise millet otogarlarda RTE icin 3 gundur sandik bölgesine döndü.Anketler köylerde mi yapiliyor sanki.Muhtarlardan teskilatlanmaya kadar RTE bu isin piri olmus.
0
essoist
(14.05.23)
2. tura kalir
0
Kittie
(14.05.23)
az farkla rtenin alacağını veya en iyi ihtimalle 2. tura kalacağını düşünüyorum
0
roket adam
(14.05.23)
ikinci tura kalırsa oğan'ı ikna ederler (hdp ve hüdapar'a karşıyız diyor, millet ittifakı %8 kaybetmek istemez zaten bişey de diyemezler ortak değiller, akp hüdaparı rahatlıkla gönderir ve o %5'i alır.)

ikinci tura kalırsa akp aldı yani.
0
nhk ni youkosu
(14.05.23)
(2)

Amatör Statüsünde olmak vs Profesyonel Statüsünde olmak

put it in your appropriate place
Aradaki fark ne tam olarak? Bunu lig bazında soruyorum ama bir takım hakkında okurken aklıma takıldı.Az önce FC United OF Manchester United adlı takımın Wikipedia sayfasını okuyordum. Yarı profesyonel futbol takımı diye tanımlanmış, oradan aklıma geldi.Bugün ülkemizde Futbol, basketbol ve voleybol s
Aradaki fark ne tam olarak? Bunu lig bazında soruyorum ama bir takım hakkında okurken aklıma takıldı.

Az önce FC United OF Manchester United adlı takımın Wikipedia sayfasını okuyordum. Yarı profesyonel futbol takımı diye tanımlanmış, oradan aklıma geldi.

Bugün ülkemizde Futbol, basketbol ve voleybol sporları profesyonel düzeyde oynanıyor. Malum bir ara amatörüydü. Haftaya amatör düzeye geçiyoruz arkadaşlar deseler nasıl bir süreç olur? Veya şöyle sorayım; arkadaşlar haftaya profesyonel oluyoruz bilginiz olsun dediğinde, nasıl gerçekleşiyor amatörlükten profesyonele geçiş?

Ekstra bir soru; bir takım, amatör kümeye düştüğünde nasıl oluyor, ne değişiyor takımda?
0
put it in your appropriate place
(14.05.23)
Genel olarak yapılan işten para kazanıyorsan profesyonelsindir.
0
archmage mahmut
(14.05.23)
Biraz karışık konu aslında.
Bir tekstil firman var diyelim. Firma çalışanlarından bir takım kuruyorsun. Bu amatör bir takım oluyor. Çünkü Takım gelir maksatlı değil, oyuncular bu işten para kazanmıyorlar.

Aradan zaman geçiyor, takım başarı üzerine başarı kazanıyor, bu durum firma için reklam oluyor ve firma gelirini ikiye katlıyor.

Bunun üzerine patron, oyuncuların ücretlerine sekiz kat zam yapıp, işe gelmeyin 7x24 antrenman yapın diyor. Hatta dışardan süper bir oyuncuyla anlaşıp, parasını el altından ödeyip onu da firmada çalışıyor gösterip takıma dahil ediyor.

Ama takım hala amatör, oyuncular hala amatör.

Olimpiyatlara katılan takımların da müsabıkların da hepsi amatör. Kim inanır onların hayatlarını kazanmak için başkaca bir işte çalıştığını.
0
Mirket
(14.05.23)
(1)

taraklı ayak için ayakkabı

MtKrt
üstü siyah, tabanı beyaz, yazlık, hava alan ayakkabı arıyorum. şu tarzlar hoşuma gidiyor. daha sadesi de olabilir.https://www.hepsiburada.com/adidas-ultimashow-siyah-erkek-kosu-ayakkabisi-fx3624-p-HBV00000YF909ancak ayaklarım taraklı olduğu için yanlardan çok sıkıyor.tavsiye ettiğiniz markalar var m
üstü siyah, tabanı beyaz, yazlık, hava alan ayakkabı arıyorum. şu tarzlar hoşuma gidiyor. daha sadesi de olabilir.
www.hepsiburada.com

ancak ayaklarım taraklı olduğu için yanlardan çok sıkıyor.
tavsiye ettiğiniz markalar var mı?

ayrıca, skechers dayanıklılık konusunda iyi mi?
0
MtKrt
(14.05.23)
synax
(14.05.23)
(6)

Muharrem ince

kibritsuyu
Muharrem ince cumhurbaşkanlığı seçiminde kime oy vermiştir sizce?Boşa gideceği halde kendisine mi, yoksa diğer bir adaya mı?
Muharrem ince cumhurbaşkanlığı seçiminde kime oy vermiştir sizce?

Boşa gideceği halde kendisine mi, yoksa diğer bir adaya mı?
0
kibritsuyu
(14.05.23)
Rte'ye.
0
vizivozo
(14.05.23)
kendisine vermiştir tabii ki.
0
deartheodosia
(14.05.23)
o egoyla baskasina verecegini sanmam tabii ki kendine vermistir.
0
in vino veritas
(14.05.23)
Rte nin telefonunu açıp kilicdaroglunun telefonunu acmadigina göre
0
essoist
(14.05.23)
RTE'ye vermiştir bence. KK kazandığı takdirde siyasi hayatı bitecek. RTE kazanırsa ben demiştim deyip 2028'e oynamaya başlar. Tek amacı KK'ye kaybettirmek.
0
signore
(14.05.23)
Ya kendine ya da RTE'ye.
0
nawar
(14.05.23)
(2)

Zarftan düşen pusulalar sayılıyor mu

condom kurşunu
Birkaç videods gördüm zarfı tan kapatanadıkları için içinden düşüypr pusulalar, bu durumda ne oluyor
Birkaç videods gördüm zarfı tan kapatanadıkları için içinden düşüypr pusulalar, bu durumda ne oluyor
0
condom kurşunu
(14.05.23)
sandığa giren ve çıkan zarf ile pusula sayıları birbirine eşit olduğu sürece sorun yok. sandığa bir şekilde içi görünmeyecek şekilde yalandan kapatılmış olarak atın yeter.

açması zor oluyor. gariban öğretmencikler uğraşıyor sonra onlarla.
0
alperz
(14.05.23)
Zarf sayısı ile pusula sayısı eşit olduğu durumda sayılıyor. Zaten genelde sıkıca kapatmayın; açmak zor oluyor diyorlar.
0
fraise
(14.05.23)

Ankara sandık çevresi "Ankara" yazılı beyaz boyunluk

sparkle kiddle
Merhaba,Oy kullandığım binada beyaz üzerine kırmızı ve lacivert "ANKARA" yazan boyunluklar gördüm. Kime ait boyunluklar?
Merhaba,

Oy kullandığım binada beyaz üzerine kırmızı ve lacivert "ANKARA" yazan boyunluklar gördüm. Kime ait boyunluklar?
0
sparkle kiddle
(14.05.23)
(9)

yüksek katılım ve kk'nın kazanması arasında ilişki mi var

avatar is back
herkes şu ana kadar yoğun bir katılım gördük diyor. beklentiler de ilk defa +%90 katılım ama bu demek midir ki bunlar kk'ya gidiyor? akp seçmeni daha motive olup gitmiş olamaz mı? 23 haz. ibb seçiminde muhalifler baya gitti sandığa eko başkana bastılar ama katılım 83 falandı. yüksek katılım = muhali
herkes şu ana kadar yoğun bir katılım gördük diyor. beklentiler de ilk defa +%90 katılım ama bu demek midir ki bunlar kk'ya gidiyor? akp seçmeni daha motive olup gitmiş olamaz mı?

23 haz. ibb seçiminde muhalifler baya gitti sandığa eko başkana bastılar ama katılım 83 falandı.

yüksek katılım = muhalif avantajı dengesini kuramadım açıkçası
0
avatar is back
(14.05.23)
Katılanlar suriyeli falan da olabilir.
0
roe
(14.05.23)
siyaset ilgisini çekmeyen, işinde gücünde ve durumu da iyi insanlar, işler iyi giderken oy kullanmıyorlar. ekonomi kötüye gidince de iktidar değişsin diye oy kullanıyorlar. ilişki bu şekilde.
0
malheiros
(14.05.23)
Yüksek katılım da olabilir ama bence kalabalık olmasının bi nedeni pusula katlama işi çok uzun sürdüğü için birikme oluyor sırada. O da kalabalık gibi gösteriyor.

Soruya cevap olarak da, tabii ki bilemeyiz ama ülkede genel olarak oy vermeyen kesim küskün muhalif, genç kesim. Akpli, yaşlı, köyde yaşayan insanlar oy verme işine çok önem verip genelde iki eli kanda olsa sandığa gidiyor. Ama şehirli, eğitimli, sorsan muhalif kesimden sandığa gitmeyen, nasılsa bi işe yaramıyor diyen daha fazla olabiliyor.

Bi de kazanma hissiyle alakalı. Kazanıyoruz lan galiba diyip sandığa giden de artar
0
nundu
(14.05.23)
Suriyeli toplam 200 bin falan oy kullanacak kişi. Öyle çok fazla bir sayı değil. Listede olmayana da oy kullandırtılmaz zaten. Merak etmeyin
0
nundu
(14.05.23)
değişim istenmiyorsa, değişim olacağına inanç yoksa katılım düşük olur. Çok basit bir mantık bu. nasıl kurulamadı anlamadım. "yapsam/versem/desem ne olacak ki" deyip hiçbir şey yapmamak ile aynı mantık. Katılımın oranının böyle bir önemi/anlamı var genelde.
0
sparkle kiddle
(14.05.23)
suriye 200k miymis. hadi insallah o kadarla sinirlidir. yuksek oran bende hemen suriyeliler bastirmistir algisi olusturdu. bir de bence muhalif kesim oy kullanan kesim zaten hep. ben mesela bi sey degismese de gorev bilinciyle oy atan gruptanim. azinlik oldugumuzu sanmiyorum. artisi suriyeliler veya aman bu sefer kaybederiz belki diye dusunmus olan iktidar yanlilari saglamistir gibi geldi bana.
0
Kittie
(14.05.23)
Genelde bu ülkede "oy atma abi tepki abi" ya da "amaaan ne olacak oy vermesem ya" diyen ciddi kesim vardi. Tabi ikisinin de hayati güzelce sevildi son yillarda. Haliyle bu kesimlerin sandiga gelmiş olması olası.

2018'de ülke normaldi gene. 2023'te ise ülke rezil ötesi halde. O yüzden böyle yormak olası.
0
logisticsmanager
(14.05.23)
yüksek katılımın oldugu seçimlerde iktidar yüksek olasılıla değişir
0
mirty
(14.05.23)
evet ama 2014 cb seçiminde milletin keyfi yerindeydi ve rte net favoriyken %73 katılım oldu ve çoğunluk akp'liler gitmedi sandığa. hatta konda 57 falan bulmuştu erdoğanın oranını. çoğunluk net favori diye gitmediği için böyle olmuştu ama o zaman dediğim gibi ben de hatırlıyorum çoğu akp'li arkadaşım sallamamıştı. bugün onlarda gitmiştir sandığa.

en kötüyü düşünüp en iyiyi görmek için negatif taraftan bakarak emin olmak istiyorum sadece
0
🌸avatar is back
(14.05.23)
(6)

sandık güvenliği

hknty
sandık güvenliği için ne yapabiliriz? görevli değilim. sandık yerine gitsek alıyorlar mı herkesi? ne yapmamız gerek orada? neye dikkat etmemiz gerek bilmiyorum.
sandık güvenliği için ne yapabiliriz? görevli değilim. sandık yerine gitsek alıyorlar mı herkesi? ne yapmamız gerek orada? neye dikkat etmemiz gerek bilmiyorum.
0
hknty
(14.05.23)
mevzuatı bilmiyorsanız hiçbir şey yapamazsınız.

boş durmayayım diyorsanız müşahitlere, çay, kahve sandviç vs ikram edebilirsiniz.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(14.05.23)
Sandık sayım saatinde orada olun, ne kadar çok seyirci, o kadar çok kamuoyu.
0
Mirket
(14.05.23)
siniflarin disindan oy sayimini izleyebilirsiniz, kolluk yasalara uydugunuz surece sizin okula giris cikisiniza karismaz. kullandigin okuldaki sonuc tutanaklarinifotograflayip daha sonra karsilastirabilirsin.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(14.05.23)
Öncelikle oy verdiğiniz sandığa gidp sayımı izleme hakkınız var. En son seçimde başıma geleni anlatayım. Gititiğimde izlememe önce yok dediler sonra sınıfta kapının dışında izleyebilirsin demek zorunda kaldırlar. İçeri almadılar. Yalnız onlar sınıfın diğer ucundaydı ve net görünmüyordu itiraz ettim ya yaklaşın ya ben içeri daha yakına gelecem dedim. Ona tabi itiraz ettiler. O zaman bir sistem vardı adın unuttum. Sandık güvenliğiyle ilgiliydi. Vatsap destek hattına yazdım böyle bir hakları yok görebileceğiniz uzaklıkta saymaları lazım yasal hakkınız dediler. Sonra bi yazı yazdılar ilgili yasayla ilgili. Bunu göster dediler. Yalan
olmasın tam aklımada kalmadı ama galiba yine itiraz ederlerse bizim her okulda gönüllümüz var bul destek iste dediler. Ama bundan emin değilim yanlış hatırlamıyosam düzeltir arkadaşlar. O şekilde mecburen beni daha yakına almak zorunda kaldılar
0
yazdonumu
(14.05.23)
Bir de yine yanlış hatırlamıyorsam tutanağın fotosunu da çekme hakkımız oluyodu. Emin değilim bundan gerçi ama ben ya çekmiştim ya müşahitin çektiğinden emin olmuştum öyle bişiydi
0
yazdonumu
(14.05.23)
seçim kanununa göre açık sayım olması gerekir, vatandaş izleyebilir. sandık güvenliği için ortamın fiziksel koşullarına istinaden sandık kurulu başkanı araya sıra koyabilir veya sınıfın kapısından izlenmesini isteyebilir. ama kapılar kapatılamaz, izlemeniz engellenemez. bütün oyları izleyenler görebilecek şekilde gösterip yüksek sesle okumak durumundalar.
0
Phoebe
(14.05.23)
(2)

oy sayımına gitmek

anti-kahraman
merhaba,17.00'dan sonra oy sayımını sıradan vatandaş izleyebiliyor mu? yasal mı?
merhaba,

17.00'dan sonra oy sayımını sıradan vatandaş izleyebiliyor mu? yasal mı?
0
anti-kahraman
(14.05.23)
gidiliyor yasal sınıfın kapısına bir sıra koyuyorlar onun dışından izleyebiliyorsun
0
freebird5406_2
(14.05.23)
seçim kanununa göre açık sayım olması gerekir, vatandaş izleyebilir. sandık güvenliği için ortamın fiziksel koşullarına istinaden sandık kurulu başkanı araya sıra koyabilir veya sınıfın kapısından izlenmesini isteyebilir. ama kapılar kapatılamaz, izlemeniz engellenemez. bütün oyları izleyenler görebilecek şekilde gösterip yüksek sesle okumak durumundalar.
0
Phoebe
(14.05.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.