Giriş
(31)

Duyurunun en yaşlısı kim ( anket tadında)

sapkasiz cikmam abi
Kendimden başlayayım.31 yaşındayım.
Kendimden başlayayım.
31 yaşındayım.
0
sapkasiz cikmam abi
(01.04.14)
30 olacağım ben de.
0
rock n roll
(01.04.14)
31 diyorum bende..
0
redeath
(01.04.14)
ben smyrna vardı geçenlerde, yaş 42 miydi neydi.
0
tekil3.şahıs
(01.04.14)
23
0
melancholia
(01.04.14)
var var baya var.
0
nodrap
(01.04.14)
duyuruya takılıyorsa bilmiyorum ama justinianus amca 70 vardı sanırım.

burda benim bildiğim ben smyrna var. compadrito da çok deneyimli bi abi, en yaşlı mıdır bilmiyorum ama kafadan 35 var bence o.
0
pescador
(01.04.14)
30
0
godsparticle
(01.04.14)
36
0
nereye bu gidis
(01.04.14)
30 hanesine beni de ekleyiniz.
0
biliyorum ki ben
(01.04.14)
30'um ben de. 4.5 ay sonra 31.
0
aychovsky
(01.04.14)
ben smyrna var 40 üzeri, arada bir sapıtıyo hatta :D
0
baldur
(01.04.14)
o kadar çok yaşlı var ki :( facebooktan oyun oynayan teyze dolu buralar ama yaşlarını yazmak doğru olmayabilir.
eğer başıma bir şey gelmeyecekse 46 olarak beni yazın.

edit.26 yerine 46 yazmışım. vurmayın adiler.
0
glori
(01.04.14)
31-32 arası bi yerdeyim bende.
0
all girls dream
(01.04.14)
Ne çok yaşlı varmış yaw.ben de en yaşlı kendimi sanıyordum.
0
🌸sapkasiz cikmam abi
(01.04.14)
Benden daha yaslisi buraya gelip bizzat yazana kadar en yasli benim. Bir namazlik saltanatimiz var be karşim :)
0
nereye bu gidis
(01.04.14)
35 yaşındayım.
0
kibritsuyu
(01.04.14)
rakamla 35(yazıyla osbeş)
0
karamell
(01.04.14)
23. :) yaşasın yaşasın!
0
barbara herhalde barbara manken olan
(01.04.14)
3 gün önce ölmüşte duyuru kaldıran olmamış :)
0
redeath
(01.04.14)
34,5:)
0
safsafinaz
(01.04.14)
ben bildigin gencmisim yahu. moralim duzeldi resmen.

28
0
sormayın bana sen o musun diye
(01.04.14)
35 hem yaş hem plaka :)
0
Ruprect
(01.04.14)
naftalin koktu buralar :(
0
sansli pipi
(01.04.14)
30
0
essoist
(01.04.14)
genç duyurucular sanırım "nasılsa biz değiliz" diyerek yaşlarını hiç paylaşmamış. bu yüzden "duyuruda ne kadar yaşlı varmış" deniyor. yok canım öyle bi şey. 25-35 aralığında olanlar kadar, 4-18 aralığında olanlar da var. ben mesela. kemik 19, zeka 9.
0
pescador
(02.04.14)
Yıl olarak 28 ay olarak 27 nasıl oluyor öyle demeyin :)
0
EkimBebesi
(02.04.14)
Kimlikte yazana göre 18 ama kafam 180
0
Fakin idiyıts
(02.04.14)
30 bitiyor.
0
basond
(02.04.14)
otuzaltı.
0
charlesbukowskiineksi
(02.04.14)
36..
0
dawn of a new day
(03.04.14)
Ben varım. Yaşımı söylemem :)
0
old possum
(03.04.14)
(5)

Balık türlerinden anlayanlar şu balıklar nedir?

corona
Balıklıova mezatından bu sabah aldım bilmediğim birkaç tür var, nasıl pişirilir bilmeden sallamayayım ızgaraya diye soruyorum :şu arkadaşı tanıyamadım: http://i.hizliresim.com/emVPqy.jpghttp://img493.yukle.tc/image.php?id=7655IMG_20140401_173658.jpgşu da nedir çipuragillerden ama bilemedim:http://i
Balıklıova mezatından bu sabah aldım bilmediğim birkaç tür var, nasıl pişirilir bilmeden sallamayayım ızgaraya diye soruyorum :

şu arkadaşı tanıyamadım:
i.hizliresim.com
img493.yukle.tc

şu da nedir çipuragillerden ama bilemedim:
img493.yukle.tc
img493.yukle.tc

bir de son olarak şu arkadaş:
img493.yukle.tc

kırlangıç ve on numara çupra vardı ayrıca tabakta, bir de tekir barbun,
kalamar bir kaç da karides,iki tabak biri 20 biri 25'e aldım.
img493.yukle.tc
0
corona
(01.04.14)
ilk resim kefal,çipuragillerden dediğinizde sarpa yada kopez gibi geldi bana,son olarak dediğinizde sarpa,barbun dediğinizde tekir aslında. kefal kopezin boklu kebabı güzel oluyormuş. ben hiç yemeye niyet edemedim ama babam içini temizlemeden pişirirdi ızgarada. sarpanında ızgarası güzel olur. tekiride hep tavada yemiştim ben.
balıklıova taraflarının balıkları güzeldir bencede. 5 6 sene babama yazları az yardım etmedim gerencede. :)

edit: bu arada o çipura kültür çipurası. hatta gerencedeki çiftliklerdendir.
0
camiroquay
(01.04.14)
gopez değil sarpa da değil sanki, gopez kesin değil ondan eminim. lidaki olamaz mı?
0
🌸corona
(01.04.14)
çipuragillerden olan lidakiye benzemiyor pek.
lidaki direk mini çipura gibi oluyor.

ikinci resimdeki olabilir belki. ama başının üzerindeki kambur gibi şey olunca o da değil gibi geldi.

lidaki daha narin görünümli bir balık sanki:)
0
goldentitan
(01.04.14)
Son arkadaş karagöz bence. İkinci sarpa değil ondan eminim.
0
kibritsuyu
(01.04.14)
@kibritsuyu haklı karagöz o
0
camiroquay
(01.04.14)
(2)

HP Laser Yazıcı Multifonksiyonel

Sskywalkeremre
hem yazıcı (renkli&renksiz) hem tarayıcı hem fax hem de WIFI bağlantı özelliğine sahip yazıcıları hangisi bu markanın?çok fazla opsiyon yok gibi. bir de fiyatlar biraz uçuk galiba,?
hem yazıcı (renkli&renksiz) hem tarayıcı hem fax hem de WIFI bağlantı özelliğine sahip yazıcıları hangisi bu markanın?

çok fazla opsiyon yok gibi. bir de fiyatlar biraz uçuk galiba,?
0
Sskywalkeremre
(01.04.14)
aksine yazıcı fiyatları çok ucuz kartuş fiyatları çok uçuk
bende officejet 4500 var, 120 liraya almıştım. sadece siyah kartuşu da 90 lira bu arada. kartuşları çipli olduğu için dolduramıyorsun mecbur orci almak zorundasın. bütün bunlara dayanarak hp alma derim.
0
zombie0
(01.04.14)
renkli şart değilse laserjet 1217nfw öneririm. yazıcı, tarayıcı, fotokopi, faks. wi-fi bağlantısı var. 85a (hp'nin en kolay bulunan, en çok kullanılan toneri) toner kullanıyor. 15 liraya dolduruluyor, 40 liraya muadil toner takılabiliyor.
0
kibritsuyu
(01.04.14)
(6)

Faturaya banka bilgileri konur mu?

leper messiah
Konmalı mı? yeni bastırıyoruz da.
Konmalı mı? yeni bastırıyoruz da.
0
leper messiah
(01.04.14)
gerek yok sanki. vergi numarası konuluyor bir tek genelde.
0
nilmiye
(01.04.14)
çalıştığım şirkete gelen faturalara bir baktım da büyük bir kısmında var. koyun bence
0
kayisili turta
(01.04.14)
evet.
0
dimitri iskete
(01.04.14)
Mersis numaranız, ticaret sicil numaranız, vergi daireniz ve vergi numaranız şart, banka bilgileriniz size kolaylık sağlaması açısından tavsiyedir, bence koyun.
0
cok sey hakkinda az sey bilen adam
(01.04.14)
bazı şirketler koyuyor ama olur da banka ya da hesap no değişikliğine gidilirse, mesele olabilir. bilginin dinamikliği ile belgenin statikliği çok uyumlu değil. ben olsam koymazdım.
0
nereye bu gidis
(01.04.14)
koymak zorunda değilsiniz. kanuni bir zorunluluk yok. müşteriye kolaylık olsun diye yazılıyor.

mersis numarasını veya ticaret sicil numarasını unutmayın ama.
0
kibritsuyu
(01.04.14)
(7)

esenboğadan'dan sincan'a nasıl giderim ankaralılar?

erdinch
saat 22:50'de uçak iniyor. o saatte nasıl gidebilirim sincan'a bilen var mı?
saat 22:50'de uçak iniyor. o saatte nasıl gidebilirim sincan'a bilen var mı?
0
erdinch
(31.03.14)
havaş ile şehir merkezine geldikten sonra taksi ile gidebilirsiniz o saatte.

uçaktan daha pahalı tutar ama.
0
kibritsuyu
(31.03.14)
@kibritsuyu hacı naptın sen yaa? :)) araştırdım ben. havaşla kızılay-kızılaydan metroyla sincan. 30 dk'da kızılaya gitmem mümkün mü ki havaalanından?
0
🌸erdinch
(31.03.14)
saat 22:50'de havaş'a binip kızılay'da indiğin saatte ki havaş kızılay'a gitmez, metroyu bulabiliyorsan getir bi tarafıma sokucam bütün vagonuyla. kusura bakma sinirim sana değil. neredeyse bu dediğin mümkün olacaktı, ona.

boşver havaş'ı diyip havaalanından kızılay'a taksiyle bile gelsen, taksi bugatti veyron falan değilse yetişemezsin. sincan'a metro 23:00'te bitiyor. 23:30 olan çayyolu metrosu. ki taksi haricinde havaalanından 22:50'de uçaktan inip kızılay'a yetişmek de mümkün değil. dediğim gibi havaş geçmez kızılay'dan.
0
kibritsuyu
(31.03.14)
belki aşti'de insen yetişirsin (burada havaş'ın önce aşti, sonra kızılay'a gittiğini varsaydım. güzergahını bilmiyorum)
0
kayranin kedisi
(31.03.14)
kayranin kedisi +1 denemeye değer.

havaş ile aşti'ye gidip ana caddeye (konya yolu) çıkıp oradan sincan dolmuşu bekleyebilirsin. o saatte hala çalışan varsa binersin. yoksa yine taksi.
0
kibritsuyu
(31.03.14)
22:50'de uçak inerse en iyimser ihtimalle aşti'ye gelip dolmuş güzerganına çıkmanız 23:30 olacaktır. ki o saatte dolmuş bulmak çok çok zor.

işiniz 1 gün sürecekse araç kiralamak mantıklı yoksa havaş ile aşti, aşti'den sincan'a taksi ancak...
0
cino
(31.03.14)
@kibritsuyu internetten baktığımda saat 12'ye kadar var diye okumuştum demek kolpaymış. napalım artık aşti'den taksiyle gidicez yapcak bişey yok. ankara ne pis bir yermiş arkadaş. sen çok yaşa melih başgan!!
0
🌸erdinch
(07.04.14)
(26)

AKP tekrar gezi parkına girerse ne yaparsınız?

dimitri iskete
savunmak için gider misiniz?
savunmak için gider misiniz?
0
dimitri iskete
(31.03.14)
giderim. bu ülkeden kaçana kadar elimden geleni yaparım.
0
nilmiye
(31.03.14)
yok destekleriz. sandıktan akp çıktı sonuçta.

te allaam yaa...
0
mat couthon
(31.03.14)
bir daha asla gitmem. isterse ortasına cami diksin. çünkü bu saatten sonra sokağa çıkmak yeni ölümlerden başka hiçbir anlama gelmeyecek. ota boka sokağa dökülene kadar insanlara üç beş şey anlatsaydık memleket bu durumda olmazdı.
0
kül
(31.03.14)
destek verir misiniz demedim ya neyse.
0
🌸dimitri iskete
(31.03.14)
zaten istanbulda değilm de kılımı dahi kıpırdatmam.

geziden kendime çıkardığım ders: kendi ideolojilerine ya da iktidar karşıtı siyaset üretme mekanizmalarına bişeyler devşiremeyecekleri sürece hiçbişyi umursamıyan bi kalabalıkla tanışmak ya da kendilerini medya - sosyal medya aracılığyıla cilalayıp sunduklarının aksine çoğunun aptal olduğunu görmek. siyasi öngörüsü sıfıra yakınsamış, öfkesini kusacak yer arayan delibozuk sarhoşlar misali bi kalabalık.

örn. chp kentsel dönüşüm ayağına izmirin anasını ağlatıyo yıllardır. hani nerde çevreciler, ağaçseverler; yok. niye? çünkü akp değil de ondan. çevrecilik dediğimiz de kültür endüstrisinin üretimi olan statükocu bi anlayış da orası ayrı mesele.
0
dafaiss
(31.03.14)
piknik havasında olursa giderim
0
ssyumusakg
(31.03.14)
savunurum
0
MiraTaurus
(31.03.14)
ankara'da kızılay'da gaz yemiş tayfasından olarak bir daha aynı şey olursa kılımı bile kıpırdatmam. istanbul'da olsam yine kıpırdatmam.

akp'yi etkisiz kılmak ortak idealken, ortak hedefken kendi bin yıllık kokuşmuş ideolojilerin peşinden giden, "ben chp'ye oy vermem o bizim başbuğumuza 534534 yıl önce eziyet etti" diyen ülkücüler, "ben chp'ye oy vermem" diyen tkp, ip, bağımsız vs. bilumum solcular, parti kurup dünyanın oyunu bölen, gezi parkı eylemlerinde ilk sivrilen sırrı süreyya denen adam...

yapılabilecek bir şeyler varken yapmadınız, siktirin gidin şimdi hepiniz kokmuş ideallerinizle savunun memleketi. götünüze sokun ideolojinizi de. benden bu kadar. götümüzü de yırtsak, yaralansak da, ölsek gebersek de sizin kafa mermerden olunca bizim hakkımız budur. benden bu kadar.

not: destekleyenlere lafım yok. benim lafım desteklemeyenlere. dün "ben de melih'i sevmiyorum ama dönek ülkücüye oy vermem,.hem mevlüt finans alanında çok iyi" diye gidip ona oy veren ve oyunun neden boşa gitmiş olduğunu bir türlü anlamayan zihniyettekilere.
0
kibritsuyu
(31.03.14)
artık gitmem.
0
legolasin son oku
(31.03.14)
koyunlar meleyip 100 lira alırken ben enayi miyim gidip kafama gaz kapsülü yiyeyim. sırf slogan atarak hain gezici damgası yemektense sessiz muhalefet olurum daha iyi. koyunluk yapacak da değilim de, artık muhalif eylemleri de desteklemem.
0
vizdilva
(31.03.14)
bakiyorum herkes "eski solcu" moduna gecmis burada.. bi secim kaybedildi gezi'den sonra bi sakin olun hele. bu is sokakta cözülecek sandikta degil.

soruya cevaben tabii ki giderim.
0
hosein
(31.03.14)
alın bu da sorunuzun taa 9 ay önce tersten cevaplanmışı: (git: 618954)
0
kibritsuyu
(31.03.14)
mado'dan bir dondurma yeriz geçer gider
0
ssyumusakg
(31.03.14)
asıl şimdi çıkmak lazımken kaderine teslim olmuş "eski solcu" ayağı çekenler.. sizin yüzünüzden bu durumdayız lan. zaten seçim var ortalığı karıştırmayın diyerek siz pasifize ettiniz bizi seçim bitti daha da kötü durumdasınız.. akp tabanı değişmeyecek belli siz biz de değiştirmeyeceğiz diyosunuz o zaman bi domalmak kaldı geriye. siz dönün, biz savaşırız.
0
zenciamacalismiyor
(31.03.14)
Giderim.
0
mutlusismankedi2015
(31.03.14)
ben kendi adıma cevap vereyim. oraya ne dikilirse dikilsin insanların ölmesinden daha fazla içim acımayacak tabii ki. evet eski solcuyum, bir zamanlar silahlı devrime inanırdım ama şu şartlar altında sokağa dökülmek bu gözü dönmüş adamın ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey değil benim için. isterse taksimi dümdüz etsin, tek bir çocuk daha ölürse içim ona acıyacak benim. bana göre şu an sokakta savaşacağımız şartlar oluşmuş değil. insanlar öldükleriyle kalacak şu an.
0
kül
(31.03.14)
Soda getirir bırakır giderim
0
essoist
(31.03.14)
giderim. eskisinden daha büyük bir hırs ve cesaretle giderim.
0
sir gawain
(31.03.14)
@want2die: içim çok acıyacak. istanbul'u tanımıyorum ama gelip odtü'nün kalan ormanına da avm dikse, otoban geçirse oturup ağlayacağım. daha ne yapayım? sokağa çıktım olmadı. en doğal vatandaşlık görevimi yerine getirdim, oy kullandım olmadı. olmasın diye "boşverin eski ideolojilerinizi, birincil amacımız bu baskıcı zihniyetten kurtulmak" diye insanları birleşmeye çağırdım, sırf dediğim dedik çaldığım düdük diye kabul görmedi, bu da olmadı. daha ne yapayım ben? içim acıyacak, ben de anca oturup ağlayacağım. elimden geleni yaptım. hem bu zihniyete karşıyım diyip başkaları da taşın altına ellerini sokmadıkça fazlası benim elimden gelmiyor.
0
kibritsuyu
(31.03.14)
Kibrit abi +1 diyorum.
Hatta dun yasadigim sinir harbi uzerine uzun bir muddet siyaset konusmayacagim, duymayacagim.

Eylemsizlik bunun adi.

Bitti.

## ha bu arada zaten eylemlere katilmadim, katilmamdi da. Ama katilanlarin hakliligina inaniyordum.
0
cecilia
(31.03.14)
istanbul'da da olsam kılımı kıpıratmam. yayar taşakları evden oturur izlerim etrafı. kafa rahat, beyin bedava.
0
godsparticle
(31.03.14)
ben şu dakikadan sonra sokağa çıkarsam elimde palayla baltayla çıkarım geri de eve sağlam dönmem.
0
Mackinaw
(31.03.14)
türklerin hippi gibi çiçek çocuk olmaların anlamıyorum. kavgayı da severiz halbuki. bak kürtlere, toma mı geldi. kır aynalarını, egsoza bi patates, bitti. anarşizim, vandallık, be bir takım orospu çocuğu şahızlara zarar verme durumları başlarsa giderdim.
0
hasmetizm
(31.03.14)
hala mhp'ye, chp'ye laf atan ahlaksızlar, açın bakın kim nerede kimi desteklemiş. 2-3 şehir haricinde ki bu şehirler oy sayılarının çok yakın olduğu, toplu bir örgütlenmenin sağlanmasının mümkün olmadığı yerlerdi, herkes en güçlü ikinci parti kimse ona yüklendi. insanlar elinden geleni yaptı. normalde götümü kaldırmayacak olan ben, hafta sonu geldim oy kullandım. bunu belki de 1-2 milyon insan yaptı.

beğenmediğiniz, olmadığını söylediğiniz muhalefet, gece gündüz oyların korunması için çalıştı ama yok. hırsıza elini kaptıran kolunu kurtaramıyor işte.

tekrar gezi parkına girerlerse ben bir veda mektubu bırakıp, öyle çıkacağım. artık dönüşü yok bunun. ya ben bu ülkeden gideceğim, ya onlar gidecek, ya da birimiz ölecek. sikerim anasını. gaz fişeği mi atıyorlar işkence mi ediyorlar ne bok oluyorsa olsun, bu piçlikleri evden izlemeyeceğim artık.

paranoyak ettiniz, hasta ettiniz insanları **ağır küfür**. eylemlere "ölmesek lan" diye düşünerek gider oldu artık insanlar. koca ülkeyi bok, koca nesli hasta ettiniz. bir ateist olarak diyorum ki umarım allah vardır, lütfen olsun. benim ondan korkum olmaz, ben hesabımı veririm ama bu **ağır küfür** veremeyecek.
0
pescador
(31.03.14)
sokağa çıkmayı kötü bir şey olarak algılayan, algılatan gerizekalı nesle aşina değiliz.
0
armagan
(31.03.14)
ailem ve sevdiklerim hariç kimseye birşey yapılmadığı sürece kılımı kıpırdatmam. ne geçen gün kırım derneği önünden geçerken alakam olmadığı halde bir imzayla destek olurum, ne roboski umrumda olur, ne doğuda şehit olan askerler. bu ülkenin sikimden düşen son idrar kadar değeri yok.
0
zvonimir
(31.03.14)
(4)

muhtar sonuclarını

stunky
nereden takip edeceğiz ?
nereden takip edeceğiz ?
0
stunky
(31.03.14)
benim de aklıma geldi sanırım en kolay çözüm muhtarlığa gidip kapıdan içeri şöyle bir bakmak olacaktır :D
0
tzameti
(31.03.14)
Mevcut muhtara sormakta olabilir :)
0
redeath
(31.03.14)
muhtar adayları kendileri nereden takip ediyor?
0
kibritsuyu
(31.03.14)
Merak edenler genelde okulda bekliyor ama bu saatlerde mahalle bakkalınızdan öğrenebilirsiniz bence.
0
atom karincanin torunu
(31.03.14)
(30)

oy verdikten sonra kaç imza atıyoruz?

nuvomed
merhabalar,ben oy verdikten sonra üç tane yere imza attım ama arkadaşım iki tane yere imza atmış ve görevli olan arkadaşları da sadece iki tane imza atılacak diyor. Ama benim sandığımda herkes üç tane imza attı ve gayet sandığı kontrol eden kişiler de vardı. Bir uyarı da gelmedi. Ne bu şimdi?
merhabalar,
ben oy verdikten sonra üç tane yere imza attım ama arkadaşım iki tane yere imza atmış ve görevli olan arkadaşları da sadece iki tane imza atılacak diyor. Ama benim sandığımda herkes üç tane imza attı ve gayet sandığı kontrol eden kişiler de vardı. Bir uyarı da gelmedi. Ne bu şimdi?
0
nuvomed
(30.03.14)
2 yere attım ben.
0
tuborg yesili
(30.03.14)
ben 3 attım
0
mattiadestro
(30.03.14)
ben de 2 attım, kullandıktan sonra görevli sordu imza attın mı diye 2 kere attım deyince tamam dedi, hatta pekiştirdim emin misiniz bitti mi işim diye görevli de evet dedi.
0
in search we trust
(30.03.14)
2 tane. yan yana
0
rock n roll
(30.03.14)
3 tane atanlar ne olacak o zaman?
0
🌸nuvomed
(30.03.14)
Büyükşehir olanlar belki de 3 imza atıyordur. o değil de milletçe paranoyak olduk lan
0
biz siz onlar bensiz daha mutlular
(30.03.14)
Kullandığın zarf sayısı kadar olması lazım mantık olarak.
0
godsparticle
(30.03.14)
emin misin 3 olduğuna. isminin yanında 2 boşluk var, yanyana atıyorsun. öyle yaptık biz.
0
rock n roll
(30.03.14)
ben ve arkadaşım istanbul da oy kullandık ikimiz de toplamda 4 tane seçim yaptık ama o iki ben 3 imza attık. iki zarf kullandım ve imza attığım kağıtta herkes için üç tane boşluk vardı herkes de 3 tane attı ama arkadaşımda böyle bir şey yokmuş.
0
🌸nuvomed
(30.03.14)
Ankarada 2 yere attım.
0
tuborg yesili
(30.03.14)
büyükşehir, 2 zarf 3 pusula, bir mutharlık pusulası, 2 imza.
0
in search we trust
(30.03.14)
istanbul 2 attım. Özellikle sordum. İmza atılan sütunların birincisinde il belediye benzeri bir şey diğerinde de muhtarlık yazıyordu.
0
japon askeri
(30.03.14)
İstanbul Sultangazi'de iki tane attim.
0
damdanakan
(30.03.14)
Bursa buyuksehirdeyim. 3 pusula ve 2 zarf attim. 2 de imza.

Bugunku radikal gazetesinde turuncu, mavi ve mor olmak uzere 3 zarf olacagi yaziyor. Bilemedim.
0
yons
(30.03.14)
3 tane yan yana istanbul
0
exlibris
(30.03.14)
ben oy vermeden önce 2 imza attım?
0
klakie
(30.03.14)
3
0
stereoseyfi
(30.03.14)
2 tane attım ben.
0
aychovsky
(30.03.14)
tek imza attırdılar bana.

lokasyon istanbul/esenyurt.
0
pomaklar
(30.03.14)
kaç tane zarf, yani kaç tane sandık, o kadar imza. büyükşehirlerde 2 zarf, 2 sandık 2 imza. büyükşehir olmayanlarda 3 zarf, 3 sandık, 3 imza.
0
kibritsuyu
(30.03.14)
@kibritsuyu istanbuldayım 2 zarf 2 sandık 3 imza vardı?
0
mattiadestro
(30.03.14)
Isin teorisini ogretirlerken, bir siyaset bilimci secimleri "demokrasi bayrami"diye tanimlar denilmisti.

Ne bayrami, mal olduk anasini satiym, milletcek paranoyaklastik.

2 zarf, 2 imza, buyuksehir.

## ben de memurlari inceledim. Ne yaziyorlar ne ciziyorlar , kac kisiler, pusula nerde, kac tane evet muhru var.
Okulun copune bakindim biraz supheli bisi var mi diye.
Insanlara bakindim, bos beles dolasan tipleri inceledim, partiden mi bunlar ne yapiyorlar diye.
0
cecilia
(30.03.14)
ankara bahçelide iki attım
0
xquazzar
(30.03.14)
2 istanbul
0
essoist
(30.03.14)
3 tane attım. istanbul. 3 olması gerek bence. büyükşehir belediyesi, üsküdar belediyesi ve muhtarlık için diye tahmin ediyorum.
0
washe
(30.03.14)
Bana da 3 tane attırdılar.
0
aguilas negras
(30.03.14)
bende 3 attım
0
verbanadüşlerimi
(30.03.14)
2. yıllardır hem büyükşehir hem küçükşehirde sandık görevlisi oldum, hiç 3 imza diye bir şey görmedim.
0
blossom
(30.03.14)
kocaeli'de 3 tane attım. bir zarfa 3 tane oy (il genel meclisi, ilçe başkanı, büyükşehir belediye başkanı) ile diğer zarfa muhtar şeyi salladık. çok emin değilim, dikkatli okumadım ama her imza sırasıyla bu parantez içinde saydığım şeylere denk geliyor olmalı. göz ucuyla baktığımda il genel meclisi yazdığını gördüm diye hatırlıyorum.
0
pescador
(30.03.14)
3 tane atıyoruz.bir tanesi muhtarlık,bir tanesi meclis bir tanesi de belediye başkanlığı için.... köydekiler sadece il genel meclisi bir de muhtar için...
büyükşehire bağlı belediyelerde 4 olması lazım...
0
inanmazsan inanma
(30.03.14)
(11)

2 haftadir sigorta yatirmayan şirkete ne yapayim

rhollor
2 hafta önce sözlesme imzaladik ondan önce de calismisligim var toplam 1 ayi geçiyor simdi siklar şunlar;A isi BirakB sigorta yi yatirana kadar ise gelmemeC sikayet
2 hafta önce sözlesme imzaladik ondan önce de calismisligim var toplam 1 ayi geçiyor simdi siklar şunlar;

A isi Birak
B sigorta yi yatirana kadar ise gelmeme
C sikayet
0
rhollor
(27.03.14)
işyerine ihtarname çek. ama toplamda 1 ay olmuş işe girmen. seni gerekçe göstermeden çıkarabilir. deneme süresi olayı yüzünden.
0
himmet dayi
(27.03.14)
O iş yerinden hayır gelmez, ne gelecekte ne de şimdi. Çık git bir daha da gelme .
0
anonymice
(27.03.14)
Çıkarabilir de mezarci bir şirket maaslari odememkte unlu piyasada su anda bana ihtiyacı var gerçi ciksam umurlarinda da olmam
0
🌸rhollor
(27.03.14)
bazen sistemde gozukmuyor. Yatirmadiklarindan nasil emin oluyorsun ?
0
paudi
(27.03.14)
öncelikle sigortayı yatırmayanla kastettiğiniz ne? sgk ya bildirimde bulundu sigorta girişinizi yaptı ama primleri mi ödemiyor, yoksa bildirimde bulunmadı mı?
ilk halde primlerin ödemesini takip etmek devletin işi, bir hak kaybına uğramazsınız, devlet maaşınız üzerinden hesapladığı primi söke söke alır işverenden her türlü, sizin şu an bir şey yapmanız gerekmez.
sigorta girişinizi yapmadıysa bildirimde bulunmadıysa, siz çalışmaya başlamadan en geç 1 gün önce sigorta girişinizi yapmak zorunda, yapmadıysa kaçak işçi çalıştırıyor demektir, yani suç işliyor, sgk ya şikayet edersiniz, o bir denetimci gönderir sizin orda fiilen çalıştığınızı görür işverene cezayı keserler.
0
alice practice
(27.03.14)
İnternetten bakiyorum sak diye gözükmesi lazim
0
🌸rhollor
(27.03.14)
Turist rehberiyim arkadaşlar kanit biraz zor belgesiz is yapiyorlar
0
🌸rhollor
(27.03.14)
Rhollor,

Sana böyle davranan bir şirkete her türlü yol mübah. Şikayet et, istifa et mahkemeye ver. hatta ucunu aynı anda yap.
0
anonymice
(27.03.14)
çalışmaya başladığınız tarih ne, resmi olarak sözleşme imzalayıp işe girişininin yapılması gereken tarih ne?

öyle 2 haftada gözükecek şeyler değil bunlar. tarih vermeden sorarsanız sallama cevaplar alırsınız. mart ayı içinde işe girmişseniz 23 nisan'dan önce şak diye tak diye falan göremezsiniz.

sigorta aylık olarak bildirilir "iki haftadır ödemeyen" diye bir şey yok. ay biter, bildirmek için ertesi ayın 23'üne kadar da süre vardır. ama daha mart ayı bile bitmemişken 2 haftalık şeyi bir yerlerde görmeyi beklemeyin.
0
kibritsuyu
(27.03.14)
1 ay geçmeden görünmez bu bir. ikincisi ödememişse maaşın yerine avans al. sonra da gitme.
0
ben smyrna
(27.03.14)
internette 2-3 ay geriden gelebiliyor, muhasebeden belge iste bence.
0
r_u_h
(27.03.14)
(5)

"o biraz dolsun, o dolana kadar şuna bakalım"

kibritsuyu
evet bir youtube klasiği. video izlemek istersin, takıla takıla gidiyodur. durdurursun, dersin ki "o biraz dolsun, bu arada biz de şuna bakalım". bildin di mi?hah o video dolmuyor abicim. youtube'da dolsun diye bıraktığım video, bıraktığım yerde duruyor. videoyu oynatmaya başlayınca dolmaya başlıyor
evet bir youtube klasiği. video izlemek istersin, takıla takıla gidiyodur. durdurursun, dersin ki "o biraz dolsun, bu arada biz de şuna bakalım". bildin di mi?

hah o video dolmuyor abicim. youtube'da dolsun diye bıraktığım video, bıraktığım yerde duruyor. videoyu oynatmaya başlayınca dolmaya başlıyor, durdurunca dolması da duruyor.

la bura türkiye. dolma hızı, oynatma hızından yavaş. illa yetişip takılıyor. durdurup bekleyince de dolmuyor. napacuk, nasıl izleycük videoları?

ayrıca takıla takıla sonuna kadar zor şer dolduruyon, nasıl olsa hepsi doldu, tekrar bi tıklayıp da baştan kesintisiz izleyim diyon, şerefsizin evladı boşalıp baştan dolmaya başlıyor lan. sokacam yutubuna da videosuna da. bu nedir lan?

not: bi tek youtube'da böyle.
0
kibritsuyu
(27.03.14)
aynı sorunu ben de yaşıyorum maalesef. tam bir sinir harbi gerçekten. yalnız değilsin yani, bu bizim kaderimiz sanırım :/
0
tuborg yesili
(27.03.14)
yamulmuyorsam 2 sene oldu bu mevzu değişeli.
bant genişliğinden tasarruf etmek için yapmışlarmış.
0
neyleyim
(27.03.14)
youtube, bir kaç sene önce dynamic adaptive streaming over http (dash)olayına girdi. bu, videoyu durdurunca yüklemeye(buffer) devam etmiyor demek. video çalarken, videonun bir kısmını yükleyip duruyor.

neyse, youtube center diye bir eklenti ile dash kapatılabilir. o zaman "o biraz dolsun, bu arada biz de şuna bakalım" mümkün olur.
0
hollowlife
(27.03.14)
durup beklersen olmaz tabi. sesi kısacan kendi kendine bitcek o, ondan sonra izlicen.
0
shiranai
(27.03.14)
@shiranai: duyuruyu tam okumamışsın. onu da yapıyorum. o kendi kendine takıla takıla doluyor, bitince baştan izleyeyim diyince tamamen boşalıp yeniden dolmaya başlıyor. o da kurtarmıyor.

şu eklentiyi bir deneyelim.
0
🌸kibritsuyu
(27.03.14)
(1)

serbest meslek erbabligi hk.

vital
merhabalar.smm kesen bir gercek kisinin sigorta primi nedir? bir de sanirim bu primi tahakkuk eden yillik vergiden dusuyorlar sanirim?
merhabalar.
smm kesen bir gercek kisinin sigorta primi nedir? bir de sanirim bu primi tahakkuk eden yillik vergiden dusuyorlar sanirim?
0
vital
(27.03.14)
sigortasını 4/b yani eski adıyla bağkur olarak kendileri öderler. tutarı da tamamen serbest meslek erbabına bağlıdır. e-devlet üzerinden günlük gelirim şudur diye beyan edilir, onun aylık tutarı üzerinden %34,5 prim ödenir. bu tutar asgari ücretten ve yanında çalıştırdığı sgk'lılardan düşük, asgari ücretin 6,5 katından (sgk tavanı) yüksek olamaz.

ödenen tutarlar yıllık gelir vergisinde tahakkuk eden vergiden değil, serbest meslek kazancından düşülebilir. düştükten sonra kalan tutardan vergi hesaplanır.
0
kibritsuyu
(27.03.14)
(8)

duyuru sorun

clones
şu yukardaki "Let's Do It, Akdeniz! - Bu Harekette Gönüllülük Var!" duyurusunu bir tek ben mi açamıyorum?
şu yukardaki "Let's Do It, Akdeniz! - Bu Harekette Gönüllülük Var!" duyurusunu bir tek ben mi açamıyorum?
0
clones
(27.03.14)
ben de acamiyorum.
0
rentts
(27.03.14)
Ben de açamıyorum, enteresan.
0
whoosie
(27.03.14)
ama detaylar surada
antik.eksisozluk.com
0
rentts
(27.03.14)
ben de açamadım. ama en üstteki açık görünüme tıklarsan açık halini görürsün. ondan sonra duyuru başlığına basıldığındaysa kapanıp açılabiliyor. öyle de garip bi sorun var demek beklenmeyen bi yerden.

ya da duyurunun id'sini tıklayarak da açık halini görebilirsin.
www.eksiduyuru.com
0
tepedeki psychedelic adam
(27.03.14)
ben de açamıyorum
0
metehan01
(27.03.14)
bu soruyu ben soracaktım, tek bendedir diye açmadım.

bende açamıyorum
0
facebook
(27.03.14)
Ben rahatlikla 2-3 kere açtım.
0
fraise
(27.03.14)
Mobilde açılıyor.
0
kibritsuyu
(27.03.14)
(3)

big big world çalan reklamlar

bass solo take one
telsim varmış. hatırlamıyorum.ama bir ford reklamında çalıyordu sanki. onu bulabilir misiniz?başka var mıydı?http://www.youtube.com/watch?v=wpkS2DU_qMs&feature=kp
telsim varmış. hatırlamıyorum.
ama bir ford reklamında çalıyordu sanki. onu bulabilir misiniz?
başka var mıydı?

www.youtube.com
0
bass solo take one
(26.03.14)
şarkıyı mı arıyorsunuz, reklamı mı?
0
kibritsuyu
(26.03.14)
*reklamı arıyorum şarkıyı bulmak zor olmasa gerek.
0
🌸bass solo take one
(26.03.14)
telsim'in vardı;
www.youtube.com
0
spider03
(26.03.14)
(2)

video'da geçen isim nedir?

kartal pendik gittik gittik geldik
http://youtu.be/337dufm1t5k?t=4m47sarkadaşlar, bu video'da durdurduğum yerde nikola tesla'yı söyledikten sonra bir isimden daha bahsediyor, anlayamıyorum, çevirebilecek olan var mı içinizde?teşekkürler.
youtu.be

arkadaşlar, bu video'da durdurduğum yerde nikola tesla'yı söyledikten sonra bir isimden daha bahsediyor, anlayamıyorum, çevirebilecek olan var mı içinizde?

teşekkürler.
0
kartal pendik gittik gittik geldik
(26.03.14)
kül
(26.03.14)
kibritsuyu
(26.03.14)
(3)

kapalı ortamda buzdolabı çalıştırmak

tolga asp
bir gardolap düşünün, içine mini buzdolabı koyup çalıştırıyoruz (kabloyu dolabın arkasından deldiğimiz küçük bir delikten çıkardık), dolabın çalışması açısından sorun olur mu? mesela dolabın motoru çalıştıkça içerisi ısınırsa zayıfta olsa dolabın bozulma ihtimali var gibi geldi ama yinede bilen biri
bir gardolap düşünün, içine mini buzdolabı koyup çalıştırıyoruz (kabloyu dolabın arkasından deldiğimiz küçük bir delikten çıkardık), dolabın çalışması açısından sorun olur mu?

mesela dolabın motoru çalıştıkça içerisi ısınırsa zayıfta olsa dolabın bozulma ihtimali var gibi geldi ama yinede bilen birilerine danışmak istedim.
0
tolga asp
(26.03.14)
Dolabin sogutma sistemi kapali sistem. Dolabin calismasi acisindan cok sikinti olmaz. Fazla tozlanir falan ama 20 yillik calisan buzdolaplari var mesela. Dayaniklidir o konuda, ama yiyeceklerin havalanmasi, kuflenmesi acisindan sikinti olabilir.
0
icim urperiyor
(26.03.14)
bazı otellerde öyle değil mi zaten? ben rastladım yazın öyle olanına. dolabın içindeydi mini buzdolabı.
0
innerbliss
(26.03.14)
termondinamik mi dersiniz, enerjinin korunumu mu dersiniz ne dersiniz bilmem ama evet sakıncalı bir durumdur. buzdolabı dediğin alet, kapalı yeri, yani içini soğutur. peki kapalı yerdeki sıcaklık ne olur? onu da dışarı atması gerekir. yenilerde nasıl işliyor bu sistem bilmiyorum ama buzdolabının arkasında teller olur ya hani, ha işte içeriyi soğuturken kendi soğukluğunu içeri veren gaz, içerinin sıcağını alıp ısınır ve o tellerde dolaşarak kendisini soğutur. yani buzdolabı içini soğuturken içerinin sıcağını dışarı verir. bilgisayar işlemcisi gibi. işlemcinin üstünde heatsink olur ya hani. onun da üstünde fan. işlemci ısınır, bu heatsink ısıyı emip kendi ısınır. fan da heatsink'i soğutur. şimdi sne o fanın üstünü örtersen ne olur? buzdolabına da o olur işte.

klimalar da böyle çalışır aynen. o gazın kendisini soğutmasını engellerseniz ya buzdolabı soğutmaz, ya içine koyduğunuz şey ısınır, yada bi noktada cihaz yanar kurtulursunuz.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
(9)

Elma Yerken Ön Dişim Kırıldı, Parça Düştü

halitkin
küçük bir pirinç tanesi büyüklüğünde. nefes aldıkça kırık yere giren hava dişimi sızlatıyor. daha da kötüsü çok kötü bir görüntü oldu.yapılabilecek bir şey var mı bu dişe? parçayı atmadım cebimde duruyor şu an. yerine monte edilir mi yoksa diş çekilip takma diş mi takılır?
küçük bir pirinç tanesi büyüklüğünde. nefes aldıkça kırık yere giren hava dişimi sızlatıyor. daha da kötüsü çok kötü bir görüntü oldu.

yapılabilecek bir şey var mı bu dişe? parçayı atmadım cebimde duruyor şu an. yerine monte edilir mi yoksa diş çekilip takma diş mi takılır?
0
halitkin
(26.03.14)
Aynı durum bende oldu, lazer dolgu yaptılar. Fark edilmiyor bile. Nerdeyse 20 sene oldu.
0
mytonn
(26.03.14)
Kuzenimin kırık dişi yerine monte edilmişti.. Belki başka bir şeyde olabilir dolgu falan okuyunca emin olamadım şimdi ama hallediliyor yani sıkıntı olmaz.. Yalnız iyi bakmak lazım ara ara yine düştüğü oldu..
0
mutekebbir
(26.03.14)
Neferkitty birazdan aydınlatır ama Ben yapıştırılıyor diye biliyorum.
0
Lim5
(26.03.14)
lazer dolgu ile hemen halledilir merak etmeyin.
0
tadutadu
(26.03.14)
benim de 2009 yılında kırılan dişim hala duruyor. ertesi gün bunu yerine takamıyor muyuz dediğimde takamayız diyip gülmüştü. ha ben 24 saat kadar sonra gittim. belki hemen gitsem yapıştırılır da kaynar mıydı bilemedim.

beyaz dolgu yaptı oraya. güzelce yapıştırdı, sonra da frez ile yontup düzeltti. o dişinle sert şeyleri ısırma dedi. bir süre sonra düşebilir, düşerse gel tekrar yaparız dedi. tam 5 senedir düşmedi.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
benim de yoğurt yerken kırılmıştı ön dişim. dolgu yaparlar, eskisi gibi olur, merak etmeyin.
0
marcelorios
(26.03.14)
yapıştırılır ya da kompozit dolgu yapılır ya da kırık çok kötüyse laminate denilen minik zararsız yapıştırma tırnak gibi zirkonyum yapıştırılır vs vs hemen diş hekimine git geciktirmeden, çekilecek bir durum yok.
diş parçasını sütün içinde saklayabilirsin.
0
neferkitty
(26.03.14)
yogurt yerken disini kirmak nasil oluyor? bir basari oykusune benziyor..
0
idexo
(26.03.14)
benim de ön iki dişim kırılmıştı, çok küçük bir kırıktı ama belli oluyordu yani. kompozit yapıldı bana da ama kahve çay gibi şeylere dikkat renk değiştiriyor. bir de normal ışıkta değil de güneş ışığında falan bakınca bayaa sınırları belli oluyor doktoruma söylediğimde daha estetik sonucu laminate veneer'la alırsın dedi biraz daha pahalı onlar. yapılmayacak şey değil yani sakın dişinizi çektirmeyin.
0
marceline
(26.03.14)
(2)

Meclis üyesi

puc
Selamlar,Büyükşehirlerde 5 oy kullanacağız diye biliyorum:Büyükşehir belediye bşk.Belediye bşk.Meclis üyesiMuhtarMahalle ihtiyar heyetiMeclis üyesi ve ihtiyar heyeti için nasıl oy kullanıyoruz? Hiçbirini tanımıyorum. İnternetten meclis üyelerine bakayım dedim ama bir sürü isim var gibi, hepsini ayrı
Selamlar,
Büyükşehirlerde 5 oy kullanacağız diye biliyorum:

Büyükşehir belediye bşk.
Belediye bşk.
Meclis üyesi
Muhtar
Mahalle ihtiyar heyeti

Meclis üyesi ve ihtiyar heyeti için nasıl oy kullanıyoruz? Hiçbirini tanımıyorum. İnternetten meclis üyelerine bakayım dedim ama bir sürü isim var gibi, hepsini ayrı ayrı nasıl araştıracağız?

Bu yüzden ya mensubu oldukları partiye göre vereceğim, ki tanımadan etmeden oy vermek pek istemiyorum, ya da bunlar için oy kullanamayacağım. Sizler ne yapacaksınız?

Hayallah...

Teşekkürler.
0
puc
(26.03.14)
muhtar ve ihtiyar heyeti ayrı ayrı değil. her muhtarın bir de ihtiyar heyeti var ve aynı pusulada isimleri yazıyor. hangi muhtarı seçiyorsanız onun da ihtiyar heyetini seçiyorsunuz zaten. orada hazır var. bir tane alıp zarfa koyuyorsunuz.

belediye meclis üyesi için de partiye oy veriyorsunuz, kişiye değil. aynen milletvekili seçer gibi. hangi parti ne kadar oy çıkarırsa belediye meclisine o kadar adamını sokuyor.

varsa partilerin il/ilçe başkanlıklarının sayfalarında vardır listeleri.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
evet dediğin gibi çok az bilgi var, sadece ysk tarafından adayların adlarını, mesleklerini ve son mezun olduğu eğitim seviyesi belirtilmiş. partiler bunun üzerine hiçbir yeni bilgi eklememiş. ayrıca şurada sistemi anlattım:

antik.eksisozluk.com

duruşunu beğendiğim bir parti olsa ona atacaktım ama açıkçası bulamadım. bilmiyorum ne kadar mantıklı ama bu yüzden ben bbp'ye atmayı planlıyorum. oyları biraz artarsa belki gelecek seçiminde barajı zorlayacak seviyeye gelebilir. cemaatin yeni partisi olacak diye bir söylenti var, belki sağdan oy çalabilir. hali hazırda baraj altı kalan partilerden saadet ve bbp dışında hepsi yok olmaya doğru gidiyor zaten. (dp, dyp, vs) yazıcıoğlu'nun ölümünden sonra bbp de yok olur diye düşünülüyordu ama bir seviyede tutunmayı başardı. belli olmaz belki onlar da siyasetten silinir ama saadet bana çok zıt olduğu için mantığıma göre en uygun parti bbp oldu.

bir de mecliste ne kadar parti o kadar daha iyi temsiliyet. belediye meclisinde akp'ye veya chp'ye versem ne değişecek?
0
hayley williams ile evlenecek genc
(26.03.14)
(10)

tövbe bismillah bu ney lan!

Sskywalkeremre
şimdi Atatürk kalkış Havana varış git gel uçak biletlerine bakıyordumeco 3 500 ortalamabusiness 9000 ortalamaFirst 35.500 TL ORTALAMA!35.500 TL NEY LAN! araba parası o! hayır daha kötüsü bu parayı düşünmeden veren var lan buna.oha çok fakir hissettim şu an kendimi
şimdi Atatürk kalkış Havana varış git gel uçak biletlerine bakıyordum

eco 3 500 ortalama
business 9000 ortalama
First 35.500 TL ORTALAMA!


35.500 TL NEY LAN! araba parası o!
hayır daha kötüsü bu parayı düşünmeden veren var lan buna.
oha çok fakir hissettim şu an kendimi
0
Sskywalkeremre
(26.03.14)
Havanadan dönüşte et tüketmemeni öneririm eğer helal et konusunda titizsen.
0
armagan
(26.03.14)
ekonomi bileti bile benim bir ayda kazandığımdan fazla ise, ben ekonomi alacakken bile elli kere düşünürken, ayda 100.000 lira üstü kazanan için düşünülecek bir para değil.

araba parası? adam bir aylık maaşıyla en kralını alırken 35.000 lira ne ki?

biz mi fakiriz, onlar mı zengin sen karar ver.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
fakir seni.

benim first class harici uçmam yasak mesela.

<3
0
[silinmiş]
(26.03.14)
benim 35bin tlem olsa işi bırakırım be.
0
yue
(26.03.14)
kıbrısta kumarhanelerde günde 2-3 milyon tllik çip alan adamlar var. bu kadar parayı kaybetmeyi göze alan adam mesela o parayı verir.
0
medievalman
(26.03.14)
kapitalizm böyle bir şey
0
blmnrvs
(26.03.14)
havana ne lan? dedim sözlüğe baktım kübanın başkentiymiş.
sen sadece fakirsin en azından, ben hem fakir hem cahilim.

bu ara @armagan, thy diğer yemeklerinin helalliğine dikkat ediyor mu da? hiç bi uçak yolculuğumda et yemedim de güvenmediğim için.
0
shiranai
(26.03.14)
Ayıptır söylemesi ben zenginim de ne oluyor. İstanbul-Ankara arası gidip gelmenin hayalini otobüsle kuruyorum. O parayı ekonomi bilete vermek bile ağır geliyor. First class'ı geçtim , daha bunun business'ı falan var. Bilmem anlatabildim mi.
0
aguilas negras
(26.03.14)
hep 50 liralık uçtuğumdan beni etkilemeyecek durum.

senede 25.000 kazanan ben ne kadar fakir mişim ya lan.
şimdi iyice pekiştirdim.
0
oraletarya
(26.03.14)
bir gidiş 17750 lira eder. okyanus aşıyorsunuz, mesafe ve hizmet(first class sonuçta) de maliyetin içerisine dahil edilirse fiyat normal. maaşlı çalışan için çok görünebilir fakat şirket sahibi için o para hiçbirşey. hatta aylık geliri 15 bin tl ve üstü olan(y.kazancı 180 bin tl) sıradan bir kobi ya da üst düzey yönetici dahi aylık 3 bin tl tasarruflarla bu uçuşu gerçekleştirebilir.
0
mftf
(26.03.14)
(4)

dünya yalan söylüyor

oradabossandalyevarmi
mor ve ötesi'nin bu albümünü legal yollardan ücretsiz indirme olanağım var mı? malum ortamlar için özelden de yazabilirsiniz.
mor ve ötesi'nin bu albümünü legal yollardan ücretsiz indirme olanağım var mı? malum ortamlar için özelden de yazabilirsiniz.
0
oradabossandalyevarmi
(26.03.14)
gidip alıvereceksin hepi topu kaç para? bari siz yapmayın böyle şeyler...
0
kakao
(26.03.14)
legal olarak ttnet müzik üzerinden birçok albümü indirebiliyorsunuz. ücreti de 4 lira mı, 5 lira mı ne.

ücretsiz ve legal, promosyon, çekiliş falan haricinde aynı anda mümkün olmayan şeyler.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
ilk çıktığında kasetini almıştım zaten aynı albüme iki kere para vermek istemiyorum.
0
🌸oradabossandalyevarmi
(26.03.14)
Yani turkiyeden desteklenmesi gereken bi grup mor ve otesi 3-5 lira daha ver gerek durusu olsun gerek muzigi olsun al gitsin arkadasim.
0
ozymandias10
(26.03.14)
(3)

ankara simiti

9kuyruklukedi
iki arkadaş aylardır farklı yerlerden simit alıp tadımlar gerçekleştiriyoruz. kayış gibi, taş gibi, pamuk gibi, minicik, kocaman, ince, kalın olarak tanımlayabileceğimiz birçok simit denedik ve hiçbirinin ankara simiti olmadığına karar verdik. şimdi birisi çıksın desin ki "ankara simiti şuradan alın
iki arkadaş aylardır farklı yerlerden simit alıp tadımlar gerçekleştiriyoruz. kayış gibi, taş gibi, pamuk gibi, minicik, kocaman, ince, kalın olarak tanımlayabileceğimiz birçok simit denedik ve hiçbirinin ankara simiti olmadığına karar verdik. şimdi birisi çıksın desin ki "ankara simiti şuradan alınır, tadına doyulmaz, işte o ankara simitidir.".

öz hakiki ankara simiti nerededir? (ankarada'yız tabii ki)
0
9kuyruklukedi
(26.03.14)
ankara simidi sokaktan alınır. kızılay'da sokakta simit satanlardan alın. mümkünse yeni gelmişinden alın.
0
kibritsuyu
(26.03.14)
Neredesiniz?

Ankara'daysanız, Tandoğan'da Gümüş var sabah saatlerinde giderseniz sıcak sıcak yiyebilirsiniz.
0
bol kepce
(26.03.14)
Atakule nin karşısında hoşdereye doğru, enver simit cafe var, iyidir simitleri.
0
grimer
(26.03.14)
(3)

Pegagus airlines' in ucak saatimi degistirmesi

sabor
1ay once aldigim 30mart tarihli 08:00 lefkosa - ankara ucagimin saatini yaz saati uygulumasi nedeniyle 09:00a aldik diye bir mesaj geldi. Bu 1 saatlik degisiklik benim butun islerimi aksatacak ve belki oy da kullanamayacagim. Havayolu sirketine karsi kullanabilecegim bir hakkim varmi cok merak ediyo
1ay once aldigim 30mart tarihli 08:00 lefkosa - ankara ucagimin saatini yaz saati uygulumasi nedeniyle 09:00a aldik diye bir mesaj geldi. Bu 1 saatlik degisiklik benim butun islerimi aksatacak ve belki oy da kullanamayacagim. Havayolu sirketine karsi kullanabilecegim bir hakkim varmi cok merak ediyorum, avukat arkadaslar yardimci olabilirlerse cok mutesekkir olurum
0
sabor
(25.03.14)
bu arada yaz saati uygulamasına 30 mart'ta değil, 31 mart pazartesi günü geçilecek bu sene. elinizde bulunsun. yaz saati uygulaması diye bahane uydurmasınlar. pazar günü hala yaz saati uygulamasına geçmemiş olacağız.
0
kibritsuyu
(25.03.14)
biz 30 martta geçemediğimiz ve tüm dünya geçebildiği için bu değişiklik yapılıyor zaten.
havayolu taşımacılığı bildiğiniz gibi beynelmilel standartlarla yönetiliyor. şimdi pegasus aylar aylar öncesinden uçuş planını yapmış, ilgili hava limanlarından angajmanlarını tamamlamış ama bizim ysk demiş ki tüm dünya geçerse geçsin ben 1 gün geç geçecem yaz saatine.
pegasus demiş ki ben saat 11 de indirecem uçağımı lefkoşaya. ancak saatler ileri alınmayınca 1 saat havada kalamayacağı için otomatikman ileri almış uçuşları.

uçuş sözleşmesinde malesef sizi bu konuda bağlayan maddeler vardır ancak siz durumu belirtirseniz size çözüm için yardımcı olabilirler.
0
mat couthon
(25.03.14)
Malesef yardimci olmadilar, biletim kampanyali oldugu icin degistirme veya iade hakkimda yok. Yonetmelikleri avrupa ucuslarinda onlarin yasalarina gore ama konu turkiye ve kktc olunca musteri sikme politikalarini cok kolay uygulayabiliyorlar meydan bos olunca. Bir kez daha tiksindim su ulkeden. Okuyan herkez de ibret alir bu havayolu sirketinden umarim
0
🌸sabor
(25.03.14)
(2)

gelir vergisi beyannamesini 1 gün geç vermek

eternal_soul
ilk defa beyanname vereceğim. gelir vergisi beyannamesi için son gün bugün. sıra varsa, yetişmezse 1 gün sonra versem cezalı duruma düşer miyim? ne olur?
ilk defa beyanname vereceğim. gelir vergisi beyannamesi için son gün bugün. sıra varsa, yetişmezse 1 gün sonra versem cezalı duruma düşer miyim? ne olur?
0
eternal_soul
(25.03.14)
28 ine kadar uzatildi
0
köfte
(25.03.14)
28'ine kadar uzatıldı.

soruya cevap: sadece kira geliri için olan gmsi beyannamesi ise bir şey olmaz. cüzi bir usulsüzlük cezası ödersiniz.

işletmeler için olan gelir vergisi beyannamesi ise öttürürler. 355. madde uyarında 1200 lira civarı usulsüzlük cevası ödersiniz.

ipucu: işletme beyannamesini yetiştiremediyseniz beyannameyi boş olarak gönderin. sonra da düzeltme beyannamesi verin. ödeme tarihinden önce verirseniz sadece 50 küsur lira damga vergisi ödersiniz. ödeme tarihini geçirmişseniz ve ödeme de varsa ek olarak aylık %1.40 gecikme faizi ödersiniz.

beyannameyi geç vermeyin aman diyim.
0
kibritsuyu
(25.03.14)
(3)

Odtü A-4 malazgirt bulvarı

mephistoo
selam angaralılar,malazgirt bulvarından odtü a-4 kapısına geçiş var mı? Yani Taurus'un yanından devam etsem yol ayrımı geliyor mu? yoksa eski yoldan mı gideceğiz?akşam konsere gideceğim de ayrıca araçla içeri alırlar mı?
selam angaralılar,

malazgirt bulvarından odtü a-4 kapısına geçiş var mı? Yani Taurus'un yanından devam etsem yol ayrımı geliyor mu? yoksa eski yoldan mı gideceğiz?
akşam konsere gideceğim de ayrıca araçla içeri alırlar mı?
0
mephistoo
(25.03.14)
doğrudan kapıya bağlanmıyor da 100. yıl'a doğru çıkış var. oradan çıkıp, sola dönüp bulvarın altından a-4'e doğru dönebiliyorsunuz.

bak şimdi tereddüte düştüm. yanlış cevap vermiş gibi olmayayım. 100. yıl'a çıkış var o kesin de oradan çıkar çıkmaz sola doğru köprünün altından dönülüyor muydu bilemedim. ha en olmadı çıkıştan çıkıp, ileriden u dönersiniz.
0
kibritsuyu
(25.03.14)
kibritsuyu +1

hem çıkış var, hem eski yoldan gideceksiniz.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(25.03.14)
var var. sağa dön
0
lazar wolf
(25.03.14)
(5)

Kaloriferi açmak istiyorum ayar nasıl olmalı?

speedy
resim yanda
resim yanda
0
speedy
(24.03.14)
0 1 e getir.
yuvarlagıda dip kırmızı yap.
0
jamswety
(24.03.14)
her halükarda soğuk üflüyor ya çıldırıcam
0
🌸speedy
(24.03.14)
Motorun ısınması lazım. Araç sabit duruyorsa ısıtmayabilir. Al bir sokağın başına gidip dön farkeder.

Edit: Ben araba diye düşündüm ondan böyle dedim ama...
0
armagan
(24.03.14)
ne kaloriferi bu? yani elektrikli mi, doğalgazlı mı nedir?
0
kibritsuyu
(24.03.14)
en üstte ve ortada yer alan kısmı sağa kaydır. en altta ki fan, isteğe bağlı onu da sağa kaydırarak açabilirsin. ve soğuk sıcak yuvarlağını saat yönünde kırmızı çizginin en sonuna getir.
0
tekil3.şahıs
(24.03.14)
(5)

muhasebe sorusu

nerdeyim ben
Ulan hiç anlamadığım işler şu muhasebe.. Selamlar romalılar, az önce iş yeri sahibim beni arayarak senin kira sözleşmenin bilmem ne beyannamesi verilmemiş, stopajda sıkıntı yaşarsın bir sürü ceza ödersin, sekizinci aydan itibaren muhtasar beyannamesi yollayıver bize dedi, ben de muhasebecimi aradım
Ulan hiç anlamadığım işler şu muhasebe.. Selamlar romalılar, az önce iş yeri sahibim beni arayarak senin kira sözleşmenin bilmem ne beyannamesi verilmemiş, stopajda sıkıntı yaşarsın bir sürü ceza ödersin, sekizinci aydan itibaren muhtasar beyannamesi yollayıver bize dedi, ben de muhasebecimi aradım sordum olur mu abi her türlü evrağı bildirdik biz sıkıntı yok dedi, sonra iş yeri sahibinin muhasebecisiyle benim muhasebecim görüştüler, benim muhasebicim dedi ki, işi yapmak istemediği için suçu bize yıkıyo, bizim bi sıkıntımız yok, zaten öyle olsaydı sekizinci aydan beri 50 kere ceza yerdin falan dedi. Ben de olan bitenden bi bok anlamadım, noldu göte gelir miyim acaba?
0
nerdeyim ben
(24.03.14)
sen muhtasar beyannamesi verdin mi? veya senin adına muhtasar beyannamesi verildi mi?

Tahakkuk fişi denen zımbırtılarına bak.

verildi ise, sıkıntı olmaz. verilmedi ise, göte hoş geldin.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(24.03.14)
büyük ihtimalle olanı söyleyeyim. muhtasar beyanname verilmiş, arka sayfasındaki tevkifataa tabi ödemelere ait bildirim kısmına ev sahibinizin ismi, kira tutarı, stopaj tutar yazılmamış. dolayısıyla ev sahibine o kiralar ödenmemiş gözüküyor. kendi muhasebeciniz hatalı. orayı doldurmayı unutmuş. düzeltme beyannamesi vermesi gerekyior. muhtasar beyanname vermemiş olmasını ihtimal dahilinde görmüyorum. olabilir böyle hatalar. sadee orayı doldurup düzeltme beyannamesi verecek. vermezse bie cezası yok, ama ev sahibinin kira geliri beyanında yaptığınız stopajlar tam gözükmediği için onun işine taş koyarsınız. vergi dairesi yazı ile istemek zorunda kalabilir. işte o zaman ceza yersiniz.
0
kibritsuyu
(24.03.14)
muhasebecimin dediğine göre biz her türlü bildirimi yapmışız, zaten sen kirayı bankadan ödediğin için bile sıkıntı yaşamayız, hata onlardan kaynaklanıyo dedi.
0
🌸nerdeyim ben
(24.03.14)
muhasebecin öyle merdiven altı bürosu tarzı bi yer değilse yapmıştır doğrusunu. ceza falan gelirse sorarsın hesabını zaten.
0
tescillimarka
(24.03.14)
muhasebeciler görüştüyse onlar anlaşmıştır. sizin muhasebeciniz de yaptım diyorsa yapmıştır. ama ben de mesela şu anda aynen sizin dediğiniz gibi karşı tarafın muhasebecisini arayıp benzer bir istekte bulundum. çünkü ne oluyor? ben ev sahibinin muhasebesini yapıyorum. o bana diyor ki şu kadar kira aldım. ona göre beyan ediyorum, vergi dairesi inceliyor, diyor ki hayır karşı taraf muhtasar beyannamesinde senin dediğin gibi beyan etmemiş. daha fazla beyan etmiş. hobaa hadi uğraş ondan sonra düzeltme ver bilmemne. çünkü benim mükellef aldığı kiraları düzgün tutmamış mesela. kafadan hatırladığını söylüyor bana.

ben baştan arayıp üstat sen muhtasarı nasıl verdin, ne kira ödedin, ne stopaj ödedin bildir de ben de öyle beyan edeyim diyorum, bana yolluyor, ona göre beyan veriyorum.
0
kibritsuyu
(24.03.14)
(9)

Bunlar uçak yolculuğu sırasında sorun olur mu?

speedy
3 gün sonra İtalya yolculuğum var thy ile. Yanıma annem reçel(kavanozda), revani, köfte yapacak (bu ikisi saklama kabında olacak). Bunlar sorun olur mu, hangisini nereye koymalı? Tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim.
3 gün sonra İtalya yolculuğum var thy ile. Yanıma annem reçel(kavanozda), revani, köfte yapacak (bu ikisi saklama kabında olacak). Bunlar sorun olur mu, hangisini nereye koymalı? Tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim.
0
speedy
(23.03.14)
reçel kavanozda olacağı için iyi kapaması daha kolay ama revani tehlikeli. Akarsa dert. Reçelle köfteyi bavula, revaniyi yanınıza alın derim. Ayrıca revani de biraz abartı bir yolluk olmuş :)
0
whoosie
(23.03.14)
Bagaj a verecegin bavula saglam sekilde yerlestir. Gecen hafta ispanya ya sarma goturdm :)
0
redlabel
(23.03.14)
diskoveri kanalında havaalanlı falan bi belgeselde (adını bilemedim) avustralya'ya öyle yiyecek içecekle gidenlerin malzemelere hep el koyuyorlar falan. gideceğiniz ülkenin şeyini de öğrenin. uçakta taşırsınız da italyanlar da öyle pimpirikliyse ziyan olmasın.
0
kibritsuyu
(23.03.14)
metal kapaklı kavanozda götürme metal kapak sorun..
sıvıları isterlerse almıyorlar.. çok sulu olmasın yanına aldıkların.. umarım sıkıntı çıkmaz ya yazık ye orda anne reçelini.. yıkamam aynı ben :)
0
senialanaglasinalsinsikinicaliyabaglasin
(23.03.14)
@kibritsuyu; avustralya tamamen ayrı bir kıta olduğu için almıyorlar, avrupada sorun olacağını sanmıyorum. ama evet reçel sıvı diye pürüz çıkabilir.
0
kerbeee
(23.03.14)
İtalya ya ya girerken el koymaya kalkışırlarsa verme ye orada ziyan olmasın. Canım çekti :) ne reçeliydi?

Bu arada sıvı konusuna dikkat et, yurt içinde bile arıza çıkarıyorlar. Ayrıca yiyecek içeceği sakın teslim edeceğin bagaja koyma, yanına al. Fırlatıyorlar, dağılmasın çantada
0
iorveth
(23.03.14)
bavula aşağı yollarsan sorun olmaz. iyice paketle dışına çıtçıtlı buzdolabı poşeti falan geçir.
0
Lim5
(23.03.14)
Italyada sorun olmaz. Elbette avustralya baska bir dunya, muz koysan 200 kusur avustralya dolari ceza yersin. Ingiltere olsa et sokamazdiniz, en azindan imha ederler ama ceza yemezdin. Italya, kibris s midye aklina ne gelirse gotur afiyetle ye kardesim. iyi ucuslar
0
kup tuz
(23.03.14)
cevaplar için teşekkürler, hepsi sorunsuz geçti. Reçel bavulda, revani ve köfteler kabin çantasındaydı. Bir dahaki sefere daha büyük oynayacam:)
0
🌸speedy
(25.03.14)
(6)

Bana niye kapanmadı?

lifeislife5
Twitter engellendi,dns de engellenmiş ama ben rahatça twitter'a falan girebiliyorum.Niye bende bir sorun olmadı?
Twitter engellendi,dns de engellenmiş ama ben rahatça twitter'a falan girebiliyorum.Niye bende bir sorun olmadı?
0
lifeislife5
(22.03.14)
opera'dan mı bağlanıyorsunuz? turbo modda veya opera mini'de yurtdışından bağlanır
0
vizdilva
(22.03.14)
Mozilla'dan bağlanıyorum.
Öncesinde de google dns kullanıyordum.
0
🌸lifeislife5
(22.03.14)
anonymox tarzı bir eklenti kullanıyor olabilirsiniz.

başından beri google dns haricinde bir dns kullanıyor olabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(22.03.14)
ben de bağlanabiliyorum. chrome+google dns
0
r_u_h
(22.03.14)
turkcell superonline fiber kullanıyorum, bende de kapanmadı sanırım. bir ara dnsleri sıfırlayıp denediğimde de girebildim, ama normalde google dns kullanıyorum zaten...
0
ucan spagetticanavari
(22.03.14)
Aynen dnsleri sıfırlayınca da girebiliyorum.
TTNET kullanıyorum.
0
🌸lifeislife5
(22.03.14)
(8)

twitter yasağına bir de diğer taraftan bakmak.

aklimdakisorular
Tamam vurmayın lan. akp'li değilim. gayet karşıyım twitter'in kapatılmasına.Ama bakıyoruz ortada mahkeme kararları var ve Twitter ben Türkiye'nin mahkemelerini tanımoyurum diyor resmen.İngiltere'nin, Abd'nin, Fransa'nın mahkeme kararlarını tanıyıp bizim mahkeme kararlarını tanımaması ve işlem yapmam
Tamam vurmayın lan. akp'li değilim. gayet karşıyım twitter'in kapatılmasına.
Ama bakıyoruz ortada mahkeme kararları var ve Twitter ben Türkiye'nin mahkemelerini tanımoyurum diyor resmen.
İngiltere'nin, Abd'nin, Fransa'nın mahkeme kararlarını tanıyıp bizim mahkeme kararlarını tanımaması ve işlem yapmaması yanlış değil mi? Çünkü diğer ülkelerde somut örnekleri var. Bir çok tweet e mahkeme kararı ile erişim engellenmiş. E be kardeşim, biz de muz cumhuriyeti miyiz?
Yani mahkeme diyor ki, bu tweet i sileceksin; twitter silmem arkadaş diyor. Böyle iş mi olur?
Her neyse, böyle bir duruma kapatmaktan başka nasıl bir çözüm olabilirdi sizce?
Yani o kadının yerine kendinizi koyun. Onun kişisel özgürlüğüm yok mu? Onun hakkını kim koruyacak?
0
aklimdakisorular
(21.03.14)
biz muz cumhuriyeti miyiz diye sormuşsun da evet oyleyiz,kralıyız.

bunu yasaklayan-engelleyen zihniyet kendi ülkesinde de mahkeme kararını dinleyen,uygulayan taraf zaten değil.yasağı yasaklarız diyen bir kafa.
he işlerine gelince mahkeme kararı var uygulamıyorlar diyor.
mahkemeleri geçtim sen kendi ülkende fezlekene katılmıyorsun.
0
tadutadu
(21.03.14)
@tadutadu
ya oraya takılma. ülkemizin şu anki durumundan bağımsız düşün.
yani türkiye olarak bakma. italya diyelim. ve sen italya lısın. böyle bir durumda ne yapardın italya olarak?
0
🌸aklimdakisorular
(21.03.14)
partizan
(21.03.14)
adalet sistemimizin adam gibi işlemediğini cümle alem biliyor.

sen ülke olarak önce tıkır tıkır işleyen adalet sistemini oturt, ondan sonra değil twitter, nasa bile senin mahkeme kararına saygı gösterir.

memlekette otu boku emir üzerine yasaklayan mahkemeler varken kim niye o mahkeme kararını saysın? elin memleketinde adalet tıkır tıkır, olması gerektiği gibi işliyor. herkes de biliyor ki oranın mahkemesinden bir yasak kararı çıkmışsa ortada hakikaten yasaklanması gereken bir şey vardır.
0
kibritsuyu
(21.03.14)
ya beyler twitter ne karışır bizim adalet sistemimize. olaya niye öyle bakıyorsunuz. evet adalet sistemimiz rezalette bunu değerlendirecek olan twitter mi? HSYK mi lan bu? b.ktan da olsa bizim ülkemizin adalet sistemi.

@konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
www.ntvmsnbc.com
www.habermedya.com.tr
0
🌸aklimdakisorular
(21.03.14)
bugün bu karar hakkında şöyle bir benzetme yapıldı yemekte, hoşuma gitti.

diyelim bir restoranda oturuyoruz, bir grup halindeyiz. aramızdan biri diğerleri tarafından hoş bulunmayan şeyler söylüyor (diyelim). bu durumda yapılabilecek iki şey vardır: ya umursamazsın, ya yanından göndermeye çalışırsın, ya da kendin kalkar gidersin. ama bunun için o restoranı kapatamazsın.
0
pokerface
(21.03.14)
sorduğun soruyu anladım. türkiyeden bağımsız sen süper adil işleyen bi ülke olduğunu düşünsen ama twitter bu kararı tanımam ben arkadaş dese kimsenin yasaklamasına gerek kalmadan zaten halk protesto eder, twitter da sallarsa sallar sallamazsa geçmiş olur. bizde halkın protesto edeceği ve halihazırda etmekte olduğu daha önemli meseleler olduğu için ona sıra gelmez :)
0
in vino veritas
(21.03.14)
"İngiltere'nin, Abd'nin, Fransa'nın mahkeme kararlarını tanıyıp bizim mahkeme kararlarını tanımaması"nın sebebi ne sence? Sebebi şu; bizim mahkememizin keyfi davranması. "twitter ne karışır bizim adalet sistemimize" dedin de, Türk mahkemesi çıkıp "İçinde sesli harf olan tivitler atılıyor. İçinde sesli harf olan tüm tivitleri kaldırın yoksa Twitter'ı Türkiye'de yasaklarız" dese Twitter ne yapacak? Tabii ki silmeyecek. Yani, tabii ki Twitter, mahkemelerden gelen istekleri kendi bünyesinde değerlendirip hareket edecek.
0
long live rock n roll
(21.03.14)
(2)

bilkent metro

tombombadil
ey bilkent ahalisi yapılan yeni metro durağı kampüsünüzün neresindedir bilgisi olan var mı
ey bilkent ahalisi yapılan yeni metro durağı kampüsünüzün neresindedir bilgisi olan var mı
0
tombombadil
(21.03.14)
kampüsün bir yerinde değil. eskişehir yolu üstünde, bilkent köprüsünün girişinde oluyor tam olarak. oradan okula gitmek için ayrı bir vasıtaya daha binmeniz veya otostop falan çekmeniz gerekiyor.
0
kibritsuyu
(21.03.14)
koprunun ustune otobus duragi var. orada kampuse giden dolmuslar geciyor. en son kampusun icinde giden ego otobus yoktu. taksi 15tl civarinda yazar merkez kampuse.
0
jedilance
(21.03.14)
(9)

42" Led Tv taşıma işlemi.

lizardking34
arkadaşlar göztepe civarlarından bi ürün alacağım ikinci el olarak. 42 inç led tv. bunu şişli'ye nasıl getirebilirim acaba? kargo şirketlerini kullansam acaba ürüne zarar gelir mi? bi akıl verebilecek var mı? taksiye para para bayılmak istemiyorum kendi aracım da yok.
arkadaşlar göztepe civarlarından bi ürün alacağım ikinci el olarak. 42 inç led tv. bunu şişli'ye nasıl getirebilirim acaba? kargo şirketlerini kullansam acaba ürüne zarar gelir mi? bi akıl verebilecek var mı? taksiye para para bayılmak istemiyorum kendi aracım da yok.
0
lizardking34
(20.03.14)
PSC firması özel paketleme çözümleri sunuyor..
oralarda kesin şubesi vardır.
0
deneme2
(20.03.14)
yurt içi kargoya versem acaba başına bir bela gelir mi diye düşünüyorum 30-40 tl gibi bi para yapıyor ama nasıl koruyacağız aleti bilmiyorum.
0
🌸lizardking34
(20.03.14)
once televizyonu içinde hava baloncukları olan plastiklere iyice sar. sonra bi kutunun dibine gazete kağıtlarını buruşturarak ser. onun üzerine kutunun yarısına kadar granül strafor dök. televizyonu bu straforların üzerine koyup üstünü yine granül straforla doldur. en üste yine buruşturduğun gazete kağıtlarını döşeyip kutunun kapağını sıkıca kapa. dikkat et kutusa boşluk kalmasın. sallayınca içinden ses gelmesin yani. öyle kargoya ver, üzerine de kocaman harflerle kırılacak yaz. sonra evine gidip sağ salim gelmesi için dua et
0
yemrem
(20.03.14)
hocam taksi parasını gözden çıkardım sanırım. 40-45 tl ye kadar yolu var.
0
🌸lizardking34
(20.03.14)
hocam taksi de göztepe - mecidiyeköy arası trafik olmazsa 30-35 tl yazıyor. trafiğin olmadığı bir saatte hallederseniz püfür püfür köprüden geçersiniz. temiz.
0
mat couthon
(20.03.14)
istanbul'daki mesafeler ile hiç alakam yok ama taksi ile taşımak en iyisi. arka koltuğa yatırıp yanına oturarak tutabilirsiniz. şimdi mesafeyi bilmiyorum ama kargonun daha ucuza ve ambalajı da yoksa güvenli bir şekilde taşıyacağını sanmıyorum.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
Bi tanıdık arkadaş vs rica et yakıtı koy. Öyle taşı
0
units
(20.03.14)
arabası olan yok ki arkadaş.
0
🌸lizardking34
(20.03.14)
taksiye bin yoldan bir yolcu daha alsın. ortaköy e kadar 15 liraya gidersin. 10-15 lira falan da mecidiye köye tek gidersin
0
janavarorion
(20.03.14)
(6)

Swatch kol saati tarih ayarlama

sekho
Saatin pili bitti ve pil değişiminden sonra tarih ayarlamama rağmen tarih değişiminde bir sorun var.Tarih gündüz değişiyor hep 1 gün önceden geliyor.İnternette bir çözümünü bulamadım saatçiye gitmeden anlatabilecek var mı çözümü?
Saatin pili bitti ve pil değişiminden sonra tarih ayarlamama rağmen tarih değişiminde bir sorun var.Tarih gündüz değişiyor hep 1 gün önceden geliyor.İnternette bir çözümünü bulamadım saatçiye gitmeden anlatabilecek var mı çözümü?
0
sekho
(20.03.14)
saati 12 saat ileri almayi denediz mi diyecem ama sanki cok basit yapmissinizdir diye dusunuyorum.
0
gel gel sarisinim sag yap gel
(20.03.14)
@gel gel sarisinim sag yap gel+1 - Saati iler al, otomatik atacaktır.
0
gece lampulu
(20.03.14)
12 saat ileriden gidiyor olabilirsin. Sonuçta bu saatlerde am - pm olayı gösterilemiyor. saat şu an 9 ise 12 saat ileri al. Tekrar 9 olacak fakat yarım gün ileride olmuş olacaksın. Kapische?
0
safepassage
(20.03.14)
saatlerin zekası yoktur. gün 24 saattir. mekanik saatler 24 saatte bir, kadran 12 olunca tarihi değiştirir. bu 24 saatteki hangi 12'de tarihin değişeceğini siz ayarlarsınız. tarih öğlen değişiyorsa demek ki saatiniz öğlen 12'yi geceyarısı zannediyor. saatinizi 12 saat ileri veya geri alarak bu sorunu halledebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
Yine 90 ya da 00 sonrası tahminim. Servise götüreceksin çaresi yok.
0
ozdek
(20.03.14)
teşekkürler arkadaşlar saati ileri alarak tarihi ilerletmek aklıma gelmemişti düzeldi sanırım. beyin hepimizde var ama kullanmak mesele:)
0
🌸sekho
(20.03.14)
(2)

tren kazalarında makinist hatası

cari kacik
Hemzemin geçitten geçen araca çarptı diye makinisti niye gözaltına alıyorlar merkeze? Geçitten geçen gg'nin kabahati değil mi o? Adamın yolu belli hızı belli. geçitte bariyer yoksa arabayı kullanan dikkat etmek zorunda değil mi? Hadi tren yoldan çıkar falan anlarım da ne günahı var lan memur maaşına
Hemzemin geçitten geçen araca çarptı diye makinisti niye gözaltına alıyorlar merkeze? Geçitten geçen gg'nin kabahati değil mi o? Adamın yolu belli hızı belli. geçitte bariyer yoksa arabayı kullanan dikkat etmek zorunda değil mi? Hadi tren yoldan çıkar falan anlarım da ne günahı var lan memur maaşına talim eden makinistlerin?

dipnot: Pamukova kazasını da makiniste ihale etmişlerdi hatırlarsınız. Biraz da o yüzden soruyorum.
0
cari kacik
(20.03.14)
tutuklayıp hapse attılar, memuriyetten çıkardılar denmiyor ki. gözaltına alınıyor sadece. hakkında soruşturma açılıyor. belki de geçitten geçmesi gerekenden hızlı geçti? olması gereken bir şeyi yapmadı, yapmaması gereken bir şey yaptı? gözaltına alınır, ifadesi alınır, hakkında soruşturma açılır. müfettişler inceler, herhangi bir ihmali yoksa uyarı bile almaz.

ama burası türkiye. tamamen başkalarının ihmali neticesinde makinistin hibçir kusuru olmamasına rağmen iş başına bırakılabilir. pamukova'da olduğu gibi. sen tren modifiye et, makiniste hızlı kullandır, raydan çıkınca da makiniste kabahat bul.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
demiryollarında ilke genelde suçu ölene yıkmaktır ,çoğu kez rapor öyle çıkar. (yani mesela makinist öldüyse ve kurumun kazada bir hatası varsa suç makiniste yıkılır olay kapanır) zaten kusurlu olarak da ölse ailesi tüm tazminatını primini alıyor nasılsa diye bakıyorlar. Kurumun hatası yoksa karayolundaki araçta kusur, tren önüne atlayan yaya vs. varsa o ayrı.
0
niye ama
(20.03.14)
(3)

telefonu cevrimdisi yapsak video çeksek olur mu

uzunuzunilgi
Videonun ortasında kimse aramasin sormasin video bozulavak yoksa. O yizden cevrimdisi olsa video ceker degil mi ona engel degil ? Telefon s3 mini
Videonun ortasında kimse aramasin sormasin video bozulavak yoksa. O yizden cevrimdisi olsa video ceker degil mi ona engel degil ?
Telefon s3 mini
0
uzunuzunilgi
(20.03.14)
Çeker. Zaten önemli videolar için tavsiye edilen o.
0
onexey
(20.03.14)
çevrimdışı sadece şebeke ile bağlantıyı keser. yani telefon ve mesaj uygulaması kullanamazsınız, 3g ile internete bağlanamazsınız. onun dışında her şeyi yapabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
sim kart takmasan bile çeker, çekiyor.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(20.03.14)
(13)

araba kac devir yapmali?

balli borek
yeni araba kullanmaya basladim, cahilim hala. elimizde 2000 motor bir suv var. 2003 toyota rav4 kendisi. otoyolda 100-120 km/h arasi hiz yaparken arada motorun 3bin devire geldigi oluyor. normal mi, yoksa motoru zorluyor muyumdur vb. eski araba malum korkuyorum..
yeni araba kullanmaya basladim, cahilim hala. elimizde 2000 motor bir suv var. 2003 toyota rav4 kendisi. otoyolda 100-120 km/h arasi hiz yaparken arada motorun 3bin devire geldigi oluyor. normal mi, yoksa motoru zorluyor muyumdur vb. eski araba malum korkuyorum..
0
balli borek
(20.03.14)
normaldir. 120 gibi benim de hep 3binler civarinda oluyor. ustelik benim araba daha da eski.
0
gel gel sarisinim sag yap gel
(20.03.14)
devir olayı araçtan araca değişiklik gösterebilir. en temizi sesini dinlemek. dizel araçların devir aralığı daha dardır mesela. ayrıca sürekli göstergeye bakıp, devir kontrol etmekte trafikte tehlikeli hareket aman dikkat.
0
uu1
(20.03.14)
Lpgli megane kullanıyorum 2001 model. 120yi görebilmek için 4bin deviri buluyorum. Geçen gün 170 yaptım, motor acaip zorlandı, 5500 devir oldu. Ama gördüğüm kadarıyla pek bir şey olmadı sanırım.
Bir de dizel ve benzinlide devir olayı farklı baya. İki bin motor için erken çıkıyormuş üç bin devire bence.
0
alliswell
(20.03.14)
e zaten hangi araba olursa olsun, arabada bir problem yoksa ve doğru viteste kullanıyorsanız son vitesten sonra gaz vermeye devam ettikçe devir yükselir mecburen. yani 5. viteste 120 ile gidiyorsanız devir elbette yükselecek. bunu yükseltmemenin tek yolu gazı kesip yavaş gitmek. yani yükseltebileceğiniz vites daha yoksa 120 ile giderken devrin yükselmesinin sizin tarafından engellenecek bir yolu yok ki. 140 ile gitmek isterseniz daha da yükselecek.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
devir olayı'nın aktarma dişlileri ile alakalı olduğunu okumuştum bi yerlerden.
0
1917
(20.03.14)
korkma. bakımlarını düzenle yapıyorsanız hiç problem olmaz. sonuçta makina ve çalışmak için tasarlanmış. Yağını,suyunu eksik etmeyin yeter.

Uzun süre düşük devirde kullanmak daha zararlı bir durumdur. bilginize.
0
Absinthe75c
(20.03.14)
devir göstergesinde kırmızı alanda çok tutmamaya çalış. onun dışında zaten 3bin devir gayet normal. benim arabamda hız yaptığım zaman, şehirler arası yolclukta vs, 5-6 bin devirle 2 3 saat gidiyorum. bunlar normal devirler. dediğim gibi kırmızı bölgedeki devirlerde uzun süre tutma, gerisi önemli değil.
0
camino real
(20.03.14)
Aracın az yakıt tüketmesi için 2000-2500 devir aralığında sürmen daha iyidir, bunun üstüne çıkınca vites yükselteceksin. 3bin devir zorlayıcı değil araçlar için, birşey olmaz ancak özellikle ilk çalıştırdığında yani motor ısınmamışken, motor sağlığı açısından çok yüksek devirlere çıkma.
0
Tutkun
(20.03.14)
ben hep 50 km ile gittiğimden, şaka lan. 80 km ile gidiyorum her yere. transporter 98 model. devir saati yok. motorun sesiyle uyum içinde gidiyoruz. kafam sikiliyor yemin ederim yok böyle bi ıstırap.
0
ismail yk
(20.03.14)
tekrar soruyorum. cevap veren ve "yüksek devirde tutma" diyen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. arabada bulunan son vitesten sonra, bayır aşağı vitesi boşa almak dışında (peygamber vitesi) devri yükseltmeden hızlanmanın yolu nedir? ben 2001 model renault clio ile 80 km/s'de beşinci vitese geçiriyorum. araba 120 olduğunda devir 3000 falan oluyor. sürat felakettir lakin teknik olarak şu saatten sonra peygambr vitesi hariç arabanın devrini yükseltmeden 140-150 falan yapabilmenin yolu nedir?

doğru viteste kullanıyorsanız bir problem olmaz. son vitesten sonra daha hızlanacaksanız devir elbet yükselecektir, arabayı imal eden de bunu düşünmüştür.

sürat fekalettir.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
dostum araç hızı ve vites ilişkisini dişli oranları anlatır. onunda dışında benim aracım 2.0 ve 130hp. 5. vites 3000 devirde 140 yapıyorum.

özet: daha hızlı araç alman gerekir.
0
Absinthe75c
(20.03.14)
motorun devir düşmesi için 2-3 vites daha olmalı. olay bundan ibaret abicm. ha fites artışlı doğal olarak ekstra dişli ve yeni tasarım gerektirecektir. bence ekonomik olmadığından öyle az koyuyorlar. ama bence işte. bilemem.
bağırtmanın da bütçeye zararı var. motor dediğin performans için üretilmiş. elbet 3000i kaldırır.
0
ismail yk
(20.03.14)
Soruyu sorma nedenim asil su: arac otomatik vites ve gecen aylarda araba bozuldu ve tum transmission degisti. Az kalsin tirin altinda kaliyordum bozuldugu zaman. O yuzden tekrar arabayla ilgili bir sorun yasayacagim diye odum kopuyor..
0
🌸balli borek
(21.03.14)
(6)

sony fotoğraf makinesi video çekim süresi

uzunuzunilgi
4 gb hafıza kartı.içinde tek bir fotoğraf falan da yok. ama 10 dakika video çekiyor sonra kendi kendine bitiriyor. neden ?## biraz acil arkadaşlar yarın en az yarım saatlik ödevim için gerek. teşekkür ediyorum.
4 gb hafıza kartı.
içinde tek bir fotoğraf falan da yok.

ama 10 dakika video çekiyor sonra kendi kendine bitiriyor. neden ?

## biraz acil arkadaşlar yarın en az yarım saatlik ödevim için gerek.

teşekkür ediyorum.
0
uzunuzunilgi
(19.03.14)
kart yavaştır.
0
10032007
(19.03.14)
çözüm yok mu ? yarın bu işimi görmeyecek mi yani ?
0
🌸uzunuzunilgi
(19.03.14)
30 Dakika çekmesi lazım. Kartın class kaç? Bir de sony hangi model?
0
excespeace
(20.03.14)
@excespeace, www.sony.com.tr makine bu
0
🌸uzunuzunilgi
(20.03.14)
kartın yazma hızı, makinenin bilgileri makineden karta aktarma hızından daha yavaş olabilir. bu yüzden bir noktada şişer, kaydedemeyip dolduğu yerde kaydı keser.

bir şey daha aklıma geldi, sensör ısınıyor olabilir. ama bu teknik bir özellik. kaç dakika olması gerekiyorsa belirdilir. yani 30 dakika denmişse ısınmadan 30 dakika çekebilmesi lazım.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
makinenin sınıfı "fotoğraf makinesi" daha uzun çekerse kamera sınıfına giriyor. bu nedenle bu tarz kısıtlamalar oluyor. ilk neden bu olabilir. (inanmayabilirsiniz ama var böyle bir şey)

ikincisi de hafıza kartı fat32 formatlıdır ve fat32 de maksimum dosya boyutu 4 gb olabilir.

ikinci sebep kartının zaten 4 gb olmasından dolayı pek olası değil. asıl sebep ilk söylediğim muhtemelen.
0
washe
(20.03.14)
(24)

Bir miktar paranız olsa?

emrefb1907
Diyelim 1 milyon liranız var.Nasıl değerlendirirsiniz veya ne yaparsınız?
Diyelim 1 milyon liranız var.Nasıl değerlendirirsiniz veya ne yaparsınız?
0
emrefb1907
(19.03.14)
götüme sokarım..
0
redeath
(19.03.14)
güzel bi barınak açılır mı o paraya? açılırsa ondan.
0
mutevazi
(19.03.14)
bisiklet imalatı için atölyeyi açarım.
0
ismail yk
(19.03.14)
bankaya yatırır faizini yerdim. hayallerim de bile varoşum ameka.
0
sarhosken alinan hesap
(19.03.14)
ben de bir süre bankaya yatırır gidişata sonra karar veririm.
0
kirazıseviyorum
(19.03.14)
Sevdigim 1-2 insanla dunya turuna cikardim. 50 ulke gormeden de donmezdim.
0
ne istedigini bilmeden aglayan cocuk
(19.03.14)
teminat mektubuna çevrir yurtdışından daha fazlası için kredi bulurum, sonra onla iş yapan adamlara gider %50 ortaklıkla işlere girerdim. çünkü o kadar parayı bulmak asıl zor olan. yoksa ev alır otururum filan dencek bi para değil. iş yapmak için de riskli

bu arada götüme giycek donum yok demiş miydim?
0
press play on tape
(19.03.14)
barınak açarım.
0
legolasin son oku
(19.03.14)
müteahhitlik yaparım
0
bira sisesi kapagi
(19.03.14)
ev alırım abi ev. evim yok benim. güzel bir ev alır, içinde de ailemle otururum. tek hayalim budur.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
Para yettiği kadar her sektöre el atarım. Türkiye'de hiçbir siktiğimin firması işini yapmıyor.
0
Beckwith
(19.03.14)
yaklkaşık olarak ayda 8000 tl faiz getirisi var.

Yeniden sınava girerdim. Fizik bölümünü yazardım. Para derdi olmadan ayda 2000tl parayla kirada otururdum. 2500 de harcamalara gitse (çoğu kitap masrafı) bana yine 3500 tl kalırdı. Rüya gibi hayat.
0
godsparticle
(19.03.14)
yarısını çatııır çatıııır harcarım. yarısını da yatırım falan.
0
icim urperiyor
(19.03.14)
"barınak açardım" diyenleri dövdürücek adam tutardım
0
mosakale
(19.03.14)
@mosakale afedersin neyi battı bunun sana gerçekten merak ettim?
0
mutevazi
(19.03.14)
Arsanın çok ucuz olduğu bir yere 4-5 odalı bir ev yaptırırım. Kütüphanesi, projeksiyon koyabileceğim büyükçe salonu olan bir ev. Birkaç yıl orada takılıp, arkadaşlarımı mangala falan çağırırdım. Sonra da dışarı çıkardım sanırsam.
0
armagan
(19.03.14)
para güzel şeydir ama huzur getirmez panpalar. sadece içinizdeki "sahip olma" duygusunu dizginler. o da gidince zaten "ne poka yarıyorum" ben deyip mutsuz mutsuz geberip gidersiniz.
0
Manas
(19.03.14)
ev,
araba,
sonrasında iş kurarım.
0
livaneli kadir
(19.03.14)
Avustralya ya yerleşip tape kayıtlarını baştan sona tekrar dinlerdim.
0
hottamale
(19.03.14)
Bi merkez kurardim. Paranin gecmedigi bi yer olurdu. Girisine de bir guvenlik koyardim. It kopuk giremesin diye.

Icinde tassakli bilgisayarlar olurdu. Icinde yemekhane vb olurdu. Simdi neyim yoksa hepsini ulasilabilir yapardim.
0
ibomiu
(19.03.14)
8000 tl faizi var demiş ya aylık yukarıda bir arkadaş. Hah, ben de bankaya yatırır aylık o 8000 tl'yi düzenli alırım.

4 yıl var önümde üniversite bitene kadar. Taksitle ufak bir araba (vosvos), kendime yetecek kadar (kira - fatura + öğrenci için lüks denebilecek bir hayat) gibi giderler 4000 eder, kalanını da anne babaya yollarım zaten.

Okul bitince kolları sıvar o parayı katlayacak bir yol bulurum ben.

Ha neden kredi çekip faizli ödüyosun da ana paradan ihtiyacın kadar cüzi bi miktar almıyorsun dersen de, sıfırları bozulsun istemiyorum keyif benim değil mi ?
0
materyalist imam
(19.03.14)
Sözlükte balşlık açıp milletin hayallerini yaşarım. Bu kadar da tembelim
0
rhan
(19.03.14)
açılmıs barınakları alırdım
sonra tüm itleri salardım
yaz arkadasım 30 bin kadınla nasıl birlikte oldum
0
partizan
(19.03.14)
tamam abi istediğinizi yapın, yapmayın demiyorum. sonuçta bu da benim hayalim. ben baba parasıyla yaşıyorum, bi milyonum daha olsa harcıcak yer kalmadı o yüzden nasıl har vurup harman savurabilirim diye düşündüm ve sizelerin üzerine adam salmak tam bir zengin piçi aktivitesi gibi geldi.
0
mosakale
(22.03.14)
(2)

ankara bisiklet

anashil
Ankara'da Eymirden başka bisiklet kiralayıp sürebileceğimiz bir yer var mı?
Ankara'da Eymirden başka bisiklet kiralayıp sürebileceğimiz bir yer var mı?
0
anashil
(19.03.14)
bisiklet süreceğiniz yer yok ki. ha yolda sürücem derseniz belki dışkapı'daki bisikletçiler içinde kiralayan da vardır.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
delta'dan kiralayabilirsiniz. adres: www.deltabisiklet.com

sürülecek yer yok aslında ama kondisyonunuz iyiyse kızılcahamam'a değin gidilebilir, yol çok iyi, gittikten sonra soğuksu'da 1-2 tur atılırsa daha da güzel olur, şehre pert vaziyette dönersiniz.

kondisyon yoksa da eymir-beştepe-mogan takılın.
0
kelime dogru
(19.03.14)
(6)

blu-ray kopyalama yapan yer?

10032007
elimdeki 1080p filmi ve altyazıyısını vericem, bana bunu bluray olarak verecek bir yer arıyorum istanbul'da. var mı öyle bir yer?
elimdeki 1080p filmi ve altyazıyısını vericem, bana bunu bluray olarak verecek bir yer arıyorum istanbul'da. var mı öyle bir yer?
0
10032007
(19.03.14)
Acaba neden boyle bir sey istiyorsunuz? Ne kalite artisi olacak ne kullanislilik artacak? Merakimdan soruyorum.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(19.03.14)
gösterimin yapılacağı mekanda projeksiyon tavana asılı, tavan yüksek, vga kablo çekilmemiş. blu-ray player bağlı direkt olarak projeksiyona, bilgisayarda hdmi çıkış yok.
0
🌸10032007
(19.03.14)
Blu-ray player DVD oynatmaz mı?
0
cakabo
(19.03.14)
DVD oynatır tabi de kalite düşer.
0
🌸10032007
(19.03.14)
bluray player dvd oynatır da, o kalitede bir film dvd'ye sığar mı dersiniz? tek katman dvd 4,7 gb. çift katman 8 gb. 1080p filmler 10-15 gb ise dvd işi yaş olur.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
abi tek seferlikse git internet cafede yada korsan film satan yerlerde çekerler. olmadı mahalle bilgisayarcısına. sürekli lazım olacaksa bi vga kablo al. ucuzlar oldukça.
0
hasmetizm
(19.03.14)
(1)

Bir Delinin Hatıra Defteri / Sıra / Oturma Planı

mutekebbir
Dün akşam Üsküdar Tekel Sahnede ya da önceden Ankara'da bu oyunu izleyen arkadaşlar var mı? Bilet alırken bazıları sıra olur erken gitmek lazım vs. diyordu, biletler numarasız olduğundan düzgün bir yere oturabilmek için.. Gittiğinizde kapıda sıra var mıydı? Ne kadar süre önce sıraya girdikleri konus
Dün akşam Üsküdar Tekel Sahnede ya da önceden Ankara'da bu oyunu izleyen arkadaşlar var mı?
Bilet alırken bazıları sıra olur erken gitmek lazım vs. diyordu, biletler numarasız olduğundan düzgün bir yere oturabilmek için.. Gittiğinizde kapıda sıra var mıydı? Ne kadar süre önce sıraya girdikleri konusunda bilginiz var mı?
Çok fark ediyor mu oyun sırasında nerede oturduğunuz, benim sahne planından baktığım kadarıyla büyük sıkıntı olmaz gibi duruyor ama gidenler gözlemlerini yazarsa çok iyi olur..

Teşekkürler..
0
mutekebbir
(19.03.14)
nereye oturduğunuzun çok önemi yok. çünkü erdal beşikçioğlu zaten vinci döndüre döndüre, yükselte alçalta, kimi zaman sepette, kimi zaman bomun üstünde her tarafa oynuyor. her taraf hemen hemen eşit. sadece önüde duranlar değil, ters tarafa oynarken arka tarafta kalanlar da rahatlıkla izliyor.

şahane bir reji yapmışlar. bunun için de cem emüler'i (çocuklar duymasın'daki tansel bey) ekstradan tebrik etmek gerekir.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
(11)

bi memur hayatı boyunca çalışırsa

kambocya diasporasi
kendi maaşı ile ne kadar birikim yapabilir? bunun evli ve 2 çocuğunu düşünürsek.ortalama 3 bin tl maaş alsa mesela?
kendi maaşı ile ne kadar birikim yapabilir? bunun evli ve 2 çocuğunu düşünürsek.

ortalama 3 bin tl maaş alsa mesela?
0
kambocya diasporasi
(19.03.14)
Istanbul'da yasasin diyelim.

700TL kira, 300TL faturalar.
700TL mutfak
300'er TL cocuklara: 600TL

600+1000+7000=2300

kendilerine de harcasalar 200-300 TL 2500TL harcama oluyor.

500TL artabiliyor sanirim, emin degilim.
0
fakyoras
(19.03.14)
Istanbul'da pek bir birikim yapabilecegini sanmiyorum...
0
uu1
(19.03.14)
ekşicilere göre zaten kimse para biriktiremez. ben burada bu tip ve benzeri sorulara para biriktirir diyen ekşici henüz görmedim.
0
baldur
(19.03.14)
300 tl fatura cok iyimser

biriktirr ama tatil parasi biriktirir sadece. kirada degilse iyi tavbii
0
exlibris
(19.03.14)
Ev kredisi ya da araba kredisi çekmeden birikim olmaz maalesef, bu devirde karı koca çalışmadan bir de iki çocukla o gemi çok zor yürür be.
0
redeath
(19.03.14)
küçük bir anadolu ilçesindeyse evini de alır arabasını da alır. istanbuldaysa imkansız anca harç borç idare eder.
0
advest
(19.03.14)
memurluk, zenginleşme değil istikrarlı düzenli gelir elde edilebilen bir çalışma alanı. ne batarsınız ne çıkarsınız. ev alınabileceğini sanmıyorum. en fazla bi tane araba alabilirsiniz. maçlarda kale arkasından başka yerden bilet alamazsınız. alırsınız da almazsınız. evden uzak, otelde tatil yapma olanağınız pek yoktur. çocuğunuzun istediği oyuncağı gereksiz masraf olarak görürsünüz. dondurmanın en ucuzunu(minimilk) alırsınız vs

gel gelelim memur maaşı türkiye şartları için lükstür. geçen bahçeli'nin söylediğine göre türkiye'de 44 milyon yoksul; bu 44 ün içinde de 13 milyon açlık sınırının altında yaşayan insan varmış. memurluk türkiye şartları için iyidir. ama öyle muazzam bi hayat beklemeyin. sadece tatili çoktur. özel sektör gibi adamı hırpalamazlar bayram tatillerin olur maaşın gününde kesin yatar. sigortan tam ödenir.
not: memur çocuğuyum
0
error522
(19.03.14)
emekli olduklarında aldıkları emekli ikramiyesini de unutmayın. ciddi bir miktar olur genellikle.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
Bir insan hayatı boyunca çalışıyorsa , o insan hiç yaşadım demesin. Parasıda malıda mülküde yere batsın
0
1tam1ayran
(19.03.14)
1tam 1 ayran,
genellikle, para varsa yaşamaya vakit yok, yaşamaya vakit varsa da para yoktur.
yaşamayı unutup para kazanan ailenin evladıysan da bir zaman vur patlasın çal oynasın, sonra ah ben ne yapacağım şimdi.
al sana kapitalist ekonominin ürettiği insan profilii.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(19.03.14)
kibritsuyu ciddi bir miktar dediğin 30-40 bin lira mı?_
0
baldur
(19.03.14)
(1)

kira geliri beyannamesi

kerbeee
beyanname vereceğim arkadaşlar. geçen yıl normal vermiştim. ama bu yıl kendim de kirada oturduğum için bunu masraf olarak düşmek istiyorum. ama şöyle bir sorun var bizim kontratımız eşimin üstüne. bu şekilde masraf gösterebiliyor muyum? birkaç yerde istanbuldaki bazı vergi dairelerinin kabul ettiğin
beyanname vereceğim arkadaşlar. geçen yıl normal vermiştim. ama bu yıl kendim de kirada oturduğum için bunu masraf olarak düşmek istiyorum. ama şöyle bir sorun var bizim kontratımız eşimin üstüne. bu şekilde masraf gösterebiliyor muyum? birkaç yerde istanbuldaki bazı vergi dairelerinin kabul ettiğini okumuştum, kadına yönelik pozitif yaklaşımdan. orda ayrı, burda ayrı olur mu? neticede bizde de ayrı-gayrı yok, senin paran-benim param. kira ödenecekse ödenir, kontratın eşimin üstüne olması ortak masrafımız olmadığı anlamına gelmiyor ki?
0
kerbeee
(19.03.14)
kendi ödediğiniz kirayı gider gösterip düşzebilmek için "gerçek gider" uygulamasını seçmeniz gerekiyor. ama geçen sene ilk defa beyanname verdiyseniz ve götürü gider uygulamasını seçmişseniz (ki öyle görünüyor), iki sene geçmeden gerçek gider uygulamasını seçemezsiniz. en az iki sene götürü gider uygulaması ile beyanname vermişseniz gerçek gider'i seçip kendi oturduğunuz dairenin kirasını gider olarak düşebilirsiniz.

bunu yaparken %25 götürü giderin mi, kendi göstereğiniz gerçek giderin mi daha fazla tuttuğunu hesaplayın. daha avantajlı olmayabilir. ayrıca olası incelemeler için kendi ödediğiniz kira makbuzlarını da beş yıl saklamanız gerektiğini unutmayın.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
(15)

tape

shi aila
tape kelimesini yazildigi gibi mi okuyorsunuz, teyp diye mi?
tape kelimesini yazildigi gibi mi okuyorsunuz, teyp diye mi?
0
shi aila
(19.03.14)
yazildigi gibi
0
mosquera
(19.03.14)
butun kelimeler yazildigi gibi okunur :)

evet turkce gibi okuyorum.
0
she was my baby
(19.03.14)
ben teyp diyorum. "tape" ne amk. Zaten bant veya kayıt yerine neden tape kullanılıyor anlam veemiyorum.
0
yakuza123
(19.03.14)
Tabii ki de tape. Bu bahsedilen tape ses kaydına değil onun yazıya dökümüne verilen ad. Fransızcadan geliyor. O yüzden teyp değil.
0
nawar
(19.03.14)
Transkript diyorum ben. Tape midemi bulandiriyor
0
babamasoliimbananickaldirsin
(19.03.14)
sanki bende "belge" anlamını çağırıştıyor. halbuki teyp. hatta farkındaysan tape id yazar dinleme videolarında. tamamen ingilizceleştiriliyoruz anasını satayım. arkadaşım geçenler " - kanka tişört ne demek ingilizcede ?" diye sordu. ben de "- t shirt dedim". dur aradan bir kaç dakika geçti sonra tekrar bir kelime daha sordu. "kanka imaj ne demek ingilizcede?" bende "image/style" dedim :D aradan 10 dakika geçti (instagramda takılıyo pezevenk)"- kanka fizik nasıl deniliyor ingilizcede?"(ağır ingilizce bilmiyo) bende " - physic/body" dedim.. ee yuhh artık bunlar türkçeden çok çalmış dedi :D ben de keşke öyle olsaydı dedim..
0
urnganic
(19.03.14)
0
compadrito
(19.03.14)
hocam özür dileyerek tekrar yazıyorum. yanlışa kılıf arayıp başka başka anlşamlar uydurmaya gerek yok. "tape" denilen şey kaydın yazıya dökülmüş hali falan değil. "tape" ve "type" kelimelerinin benzerliğinden millet yanlış kullanımına öyle bir kılıf uydurdu. hayır efendim ne alakası var? "tapesi çıktı" derken kast edilen şey yazıya dökülmüş hali mi yani? yazıya dökülemezse onun adı tape olmuyor mu? yapmayın allahaşkına. bizden başka "tape" diyip de bunu "yazıya dökülmüşüne deniyor" diyen bir allahın kulu yok dünyada. gir youtube'a tape yazıp arat. "shark attack caught on TAPE", "real ghost caught on TAPE" falan çıkıyor. ne yani hayaleti daktilo mu etmişler, köpekbalığını yazıya mı dökmüşler? hayır kameraya yakalandı, kaydedildi diyor işte. yazıya dökme falan yok.

teyp abi o bildiğin "kayıt" anlamında kullanılan teyp. ama teyp diyince içine kaset koyup müzik dinlenen cihaz geldiği için teyp denmiyor. dangalağın teki tape yazdı, ingilizce bilmeyen biri de tape diye okudu, öyle kaldı. gavat demedim kavas dedim diyen adana valisi gibi yok aslında şu demek bu demek diye kılıf uydurmanın alemi yok.

soruya cevap: herkes tape dediği için tape demek zorunda kaldık. tape diyorum mecburen. doğrusunu söylesen de herkesin yanlış söylediği ortamda taşak oğlanı oluyorsun yoksa. "iibey'den alışveriş yaptım" diyorsun mal mal bakıyorlar, jeton düşünce "haa ebay diyorsun sen ehe ehe" diye dalga geçiyorlar. onun gibi.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
kibritsuyu,

o lafı çok kullananlardan biri Fatih Altaylı. Galatasaray mezunudur biliyosun. Galatasaray mezunu ve 20 senelik gazeteci olan bi adam da, lisandan, doğrudan, yanlıştan biraz anlar.

books.google.com.tr

201. sayfa, madde 6.

shark attack caught on tape'de gördüğün, o kelimenin yazılışı. halbuki biz burada Fransızca typee kelimesinin okunuşunu kullanıyoruz. yanlışa kılıf uydurmuyoruz.

hazır elin değmişken, plaza gençliğinin typo dediği şeye, büyüklerimizin neden tapaj hatası dediğini de bi izah edersen, daha da aydınnanırız.
0
compadrito
(19.03.14)
üstadım, fransızcaya girmeye gerek yok. ingilizce'de de mevzu aynı. mevzubahis kelime "tape". benzetildiği kelime "type". fransızcada da benzer bir kullanım vardır elbet. lakin burada telefon dinlemelerinde falan bahsedilen şey "tape". shark attack'taki tape. "kayıt altına alındı" kast edilerek söyleniyor. elbette typo derken, tapaj derken fransızcadaki o anlam kullanılıyor. ama telefon dinlemelerinde kullanılan kelime o değil. shark attack'te "kayıt altına alındı" kast ederek tape yazıyoruz, teyp okuyoruz. niye "daktilo etmek, yazıya geçirmek" kelimesinin fransızcasını kullanalım ki? "daktilo etmek, yazıya geçirmek" kelimesinin fransızcası "tape" diye okunuyor olabilir, tapaj hatası, typo diye kullanımlar olabilir, ben onlar yanlış demedim ki. ama bunun konumuzla ne alakası var? haramzadeler konuşmaları yazıya dökmeseydi "tape" demeyecek miydik? yazıya dökülmüş olduğu için değil, kayıt altına alınmış olduğu için tape deniyor çünkü. kast edilen şey "kayıt altına almak". bunun da karşılığı "tape" yazılıp "teyp" okunan bir kelime. ama ilk kullanan taa 3 temmuz şike davası zamanında tape dedi, öyle kaldı. fatih altaylı da hepimiz gibi sürüye uymuş gidiyor bence. teyp dese kimse anlamaz. ben de doğrusunun bu olduğunu iddia etmekle birlikte kendim de tape diye okuyorum yukarıdaki diğer cevabımda bahsettiğim mevzudan dolayı.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
Kibritsuyu hocam,

işteyim, cvp yazacam sonra.

Kısaca şunu söyliyim:

O dediğin shark'taki tape, videotape'in kısaltması. Ses kaydıyla alâkası yok.

Ses kaydının İngilizcesi, voice record. Rekırd diye okunur.

Telefon dinleme, teybe değil, bilgisayara kaydediliyo.
0
compadrito
(19.03.14)
ses veya görüntü fark eder mi? ya da kayıt yapılan medyanın teyp, cd, dijital, vs olması?

tape = kayıt altına almak. google'lamak gibi bir fiile dönüşmüş. yani yahoo search de kullansan onun adı "google'lamak" oldu ya, onun gibi.

fark ediyorsa bile kimse bunu "dur bunun yazıya dökülmüşünün fransızcası tape, o zaman tape diyim" diye düşünerek tape okumamıştır. herkes "kayıt" kast ediyor. kimse yazıya dökülmüşünü kast etmiyor. "yazıya dökülmüşünün fransızcası" diyenler, yanlış kullanıp, yanlış kullanımına kılıf arayanlar sadece. ulan başta tape diye okuduk, şu saatten sonra düzeltsek de olmaz, bari bi kılıf buliyim'ciler.
0
kibritsuyu
(19.03.14)
Kibritsuyu sana bu olayı kim anlattıysa yanlış anlatmış.

Tape ile type i karıştıran dünyadaki tek kişi sen olabilirsin hatta.

Dilimize ingilizceden çok az kelime geçmiştir. Ingilizceye benzeyen bu kelimeler aslında fransızcadan geçmişlerdir. Bunu tdk'nın "yabancı dillerden, dilimize geçen kelimeler" temalı herhangi bir kitapta da görebilirsin. Zaten ıngilizce sandığın kelimenin okunuşunun ingilizceden farklı olmasından şüphelenmişsindir.

Tape fransızca bir kelime, türkçesi daha öncede de dediğimiz gibi ses kaydının yazıya dökülmüş hali. Çünkü yargıya sevk edilen kayıtlarda dosyalara bu ses kaydı yazılı olarak işlenir. Malum, A4 kağıda ses dosyası yükleyecek teknoloji sadece filmlerde var henüz. Bu arada tapee ingilizcede "typed" demek.

Hede hodonun tapesi çıktı dendiğinde akıllara sesli kayıt gelmesi asıl yanlış olan.

Bla bla caught on tape ise bildiğin teyp diye okunan senin karıştırdığın tape işte. O ıngilizce. Kaydın ses ya da video olması da fark eder. Haberleri de dinlediysen göreceksin ki kullanım şu şekilde:

- kılıçdaroğlu parti toplantısında kayıtları dinletti.
- görüntülerde egemen bağış'a gelen rüşvet görülüyor.
- tepelerde yer alan...

gibi..
0
nawar
(19.03.14)
@nawar: kimse anlatmadı hocam niye illa biri anlatmış olsun ki, çok şükür aklı fikri olan bir adamım. yazdıklarım tamamen kendi düşüncem.

yazdıklarınıza ikna olamıyorum. çünkü ben bu kullanımı daha önce hiç duymadım. her ne kadar tdk'nın türkçe üzerindeki otoritesine karşı olsam da tdk'nın türkçe sözlüğünde de tape diye dilimize fransızcadan veya herhangi bir dilden geçmiş sözcük bulunmuyor. yani bu kelime bizim dilimize resmen geçmiş değil. fokuslamak, gugıllamak gibi plaza türkçesi hesabı bir kullanım sözkonusu. ilk defa 3 temmuz 2011 şike davasında duyduk. daha öncesinde de yok. ne türkiye'de ne dünyada ondan önce bu şekilde bir kullanım yok. varsa da görmek isterim.

tape ile type kelimelerini ben karıştırmıyorum, tape'nin yazıya dökülmüş kayıt olduğunu iddia edenlerin karıştırdığını düşünüyorum. yukarıda dediğim gibi aksini ispatlayacak bir tane bile örnek (mesela türkiye dışında bir ülkede benzer bir kullanım, 3 temmuz 2011 öncesi bir kullanım) göremiyorum.

hadi ingilizceden değil, fransızcadan geçmiş olsun. dilimize fransızcadan geçen ve ingilizce gibi görünen sözcükler olduğunu da biliyorum. mesela "kültür" sözcüğü de ingilizcede de fransızcada da culture yazılır, ingilizce kalçır okunur, fransızca kultuğ okunur yanılmıyorsam. ingilizce gibi gözükse de fransızcadan geçmiltir. typeé kelimesinde de demek istediğinizi anlıyorum. öyle bir kelime yok da demiyorum. ama kast edilenin o olmadığına eminim. kullananların %90'ı sadece ve sadece "kayıt" anlamında kullanıyor. 3 temmuz 2011 şike davası döneminde de ilk kullananın "fransızcadan dilimize böyle bir kelime geçmiş, okunuşu da tape, o zaman öyle kullanayım" demediğinden adım gibi eminim.
0
kibritsuyu
(20.03.14)
Buyur hocam, 2002 yılından bir doküman:

GİZLİ DİNLEMENİN HUKUKİ PRENSİPLERİ

www.caginpolisi.com.tr

2004'te de yayımlamış:

www.researchgate.net!_(Teknik_Dinlemeye_Dair!)

Buyur hocam, 2006 yılından hukuki bir fikir teatisi:

Telefon dinlenmesi şeklinde elde edilen bir delilin kuvveti nedir?

www.turkhukuksitesi.com

Sana

tapeé

kelimesini Google translate'e kopi peyst etmeni ve Fransızcadan İngilizeye çevirisine bakmanı öneririm nâçizâne.


%%%%üstadım, fransızcaya girmeye gerek yok%%%%

diyosun da, kelime Fransızca olduğu için giriyoruz.

Kelime İngilizce olmadığı için shark attack filana girmeye gerek yok.

%%%%yazdıklarınıza ikna olamıyorum. çünkü ben bu kullanımı daha önce hiç duymadım.%%%%

cümleleri ile

%%%%çok şükür aklı fikri olan bir adamım.%%%%

cümlesi arasında bir çelişki var.

Diyelim sen şimdi 33 yaşındasın. Çocukluktaki ilk 5 Seneyi çıkarsak, geriye 28 sene kalır. Senin 28 sene boyunca bir kelimeyi duymamış olman, o kelimenin nâmevcut olduğu anlamına gelmez.

Ortada wiretapping yöntemiyle elde edilmiş bir ses kaydı olsun. Bu kayıt daktilo edilmemiş, kağıda dökülmemiş olsun. Bu kayda tapeé diyen varsa hatalı olur. (Gündemi sizler kadar iyi tâkip edemediğim için böyle adamlar bulunabilir ve o konuda haklısındır. Bilmiyorum çünkü).

Birisi çıkar da, yazıya dökülmemiş ses kaydına tapeé derse hata eder. Çünkü tapeé daktilo edilmiş demek.

%%%ama ilk kullanan taa 3 temmuz şike davası zamanında tape dedi, öyle kaldı. fatih altaylı da hepimiz gibi sürüye uymuş gidiyor bence.%%%

diyosun. Akıllı fikirli adamsın. Galatasaray mezunu ve 20 senedir gazetecilik yapan, üstelik yöneticilik, musahhihlik, editörlük, düzeltmenlik, redaksiyon nedir bilen, bırak mürekkep yalamış olmayı, mürekkeple gusûl abdesti almış bir adamın böyle bi hıyarlık yapacağını nasıl düşünebiliyosun? Fatih Altaylı'yı sevmiyosundur belki. Ama 'Fatih Altaylı sürüye uymuş gidiyo' demek, hem hakkâniyetsizlik olur, hem de Galatasaray mezunlarına ya da Frankofonlara topyekûn bir hakaret olur. Çünkü Fransızca eğitim almış adam, kullandığı kelimeleri iyi bilir.

books.google.com.tr

201. sayfa, madde 6'da ifade edildiği gibi.


Günümüzde plaza türkçesi olarak alay edilen dilin yerinde, 60 ilâ 100 sene önce Frenkçe fink atıyordu. Hukukçular da, üstadlarından Fransızca dinleyerek yetişiyorlardı.

Misal: www.yeniaktuel.com.tr

Sorbonne'da hukuk okumak günümüzdekinden çok daha prestijliydi:

Misal: cadde.milliyet.com.tr

Misal: (bkz: Latife Uşşaki)

E, diyceksin ki, tapeé ile bunun ne bağlantısı var? Tapeé, daktilo edilmiş demek olduğu için, hukuki metinlerde geçen bir kelimeydi. Zabıt kâtipleri tapaj hatası yapardı. Plaza gençliği gibi typo yapmazdı.

Bak bi örnek:

Soruşturma aşamasında şüpheliye, kısıtlı soruşturmalarda net bilgi ve delil gösterilmeksizin dosyada yegane delil olarak yer alan altı ay veya bir yıl önceki telefon görüşmelerinde geçen cümlelerin ne olduğu ve o cümlelerde ne demek istediği soruların içine serpiştirilerek sorulmakta ve bu sorular tapelerin tam metni gösterilmeksizin yorum katılmak suretiyle şüpheliye yöneltilmekte...

Tapelerin tam metni ne demek ola ki?

Fransızca ne alâka? demeden önce bunu da düşünmeni öneririm, gene nâçizâne...

Öte yandan, Türkler, dil konusunda son derece pragmatik bir millettir. Caaanım teyp dururken, kim tape yazar ki? Sen hiç tape kaseti diye bi laf duydun mu? Peki teyp kaseti duydun mu? Hiç makaralı tape duydun mu? makaralı teyptir onun adı hem de belki 60 senedir. Daha az tahsil görmüş olanlar teyip de der. Biraz daha evirir çevirirsek tayyip diycez, burda duralım...

Birkaç kişi özenti ve bilgisizlik karışımıyla yanlış kullanmış olabilir. Ama İngilizceden devşirilen kelimelerin okunuşlarını yazmaya çok meraklıyızdır. Bunun da sebebi pragmatik olmamızdır. Göçer toplum olmamızın da etkisi olabilir bunda.

Fake atmak lafını hemen feyk atmaya çeviririz. Feys amele gaynıyo deriz, tvitır deriz. Ayfonu ben ilk defa ekşi duyuruda gördüm ve hemen benimsedim. Çünkü iPhone yazmaktan çok daha kolay!

Hâl böyleyken ve kaset teyp artık beyinlere değil, taşlara kazınmışken, teybe tape demek de nerden çıkıyo? Dallamanın biri çıksa, en fazla teyip der, niye tape desin?
0
compadrito
(20.03.14)
(4)

klavyenin altındaki şerefsiz şey

kibritsuyu
2010 model toshiba satellite marka bir laptop'ım var. bu arkadaşın klavyesinin içinde şerefsiz bir nesne kaçmış. herhangi bir tuşun altında duruyor. o tuşa basmayı zorlaştırıyor. oynak bir şey. klavyeye kuvvetlice üfleyince gidiyor, oh gitti diyorsun, başka tuşun altında yeniden peydah oluyor. ters
2010 model toshiba satellite marka bir laptop'ım var. bu arkadaşın klavyesinin içinde şerefsiz bir nesne kaçmış. herhangi bir tuşun altında duruyor. o tuşa basmayı zorlaştırıyor. oynak bir şey. klavyeye kuvvetlice üfleyince gidiyor, oh gitti diyorsun, başka tuşun altında yeniden peydah oluyor. ters çevirdim olamdı, yan yatırdım olmadı, atacın ucunu büküp altına soktum olmadı. en son delirip tuşu sökecem ama laptop klavyelerinde tuşu söktüm mü geri takamıyosun, bigisayar elimde kalacak.

gözünüzü seveyim bi çare söyleyin, bu ne olduunu bilmediim şey nasıl çıkacak oradan?

edit: görüldüü üzere an itibariyle yumuşak g tuşunun altında ikamet ediyor kendisi. dün sabah nokta tuşunun altındaydı. üfleyince oraya çıkmış.
0
kibritsuyu
(18.03.14)
elektrikli süpürge denedin mi
0
rakicandir
(18.03.14)
klavyeyi açabilirsin çok basit bir işlem aslında. Hemen hemen bütün laptoplarda benzerdir
www.youtube.com

şurada bahsetmiş biraz
birde 1.54 de aslında herkesin bildiğinin tersine klavyenin tuşları çıkabilir diyor eleman ve tak çıkarıyor izle. Bilmiyorum dene istersen bir bende de casper nirvana var şu an bende merak ettim
0
Thunderbirds
(18.03.14)
Thunderbirds'ün linkindeki gibi tuşlar çıkabiliyor, ben bazen tuşların hepsini söküp tek tek siliyorum :) Ben de satellite var. Bir tuşu söktükten sonra oluşan boşluktan faydalanıp diğerlerini sökmek çok kolay.
0
violetsky
(18.03.14)
çörekotu...

çıkaramadım ama gözgöze geldik sonunda.
0
🌸kibritsuyu
(20.03.14)
(5)

şu araba nasıl?

kibritsuyu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-gelir-uzmani-memur-156200102/detayaslında pek durumum da yok ama uygun bir şey denk getirirsem arabayı değiştiririm diye bakınıyorum. dün bu arabayı park halinde gördüm, aradım. adam gergedan boynuzlu çük kaldırıcı reklamındaki adam gibi övdü de
www.sahibinden.com

aslında pek durumum da yok ama uygun bir şey denk getirirsem arabayı değiştiririm diye bakınıyorum. dün bu arabayı park halinde gördüm, aradım. adam gergedan boynuzlu çük kaldırıcı reklamındaki adam gibi övdü de övdü arabayı. sahibinden'e bakarken gördüm bi de size sorayım dedim. nasıl, uygun mu sizce?

bir de cam tavanı falan yoktu. fotoğrafa bakıyorum, cam tavan var sanki. açıklamada da "cam tavan kaplaması çıkarılmıştır" yazmış. ne ulan bu, arabanın tavanındaki cam sökülüp yerine normal tavan mı takılıyor, o ne demek anlamadım.
0
kibritsuyu
(18.03.14)
durumun yoksa zorlama kendini çok övülen arabadanda kaç bence.
Ha araba şekil olarak güzel fiyatı falanda kötü değil, kullanmadım yakını falan bilmiyorum ama.
0
basond
(18.03.14)
ben dizelini kullandım gayet güzel araba ama viyadüklerde sağa sola savruluyor biraz.

not: benim kullandım accent blue idi, bu elentra ama aralarında pek bir fark yok.
0
grimer
(18.03.14)
araba iyi midir kötü müdür bilmem.yalnız 2.elini düşünüyorsan parana yazık olur.onun yerine vw,ford ve japon otomobiller 2.elde daha az zarar ettirirler.ha dersen benim için para önemli değil.o zaman karar senin.
0
fikox
(18.03.14)
bildiğim kadarıyla sizin pederde benzin istasyonu yoktu bence uzak durun.

cam tavan meselesi: araçlarda cam tavan gibi gözüksün diye üstüne siyah film kaplıyorlar. balkondan bakalar da aaa cam tavanlı negzel diyor. onu sökmüşler
0
mat couthon
(18.03.14)
zaten hangi araba olursa olsun dizel veya halihazırda lpg'li değilse lpg taktırırım. onu da hesaba katalım. benzinli kullanmaya niyetim yok.
0
🌸kibritsuyu
(18.03.14)
(4)

kedinin dışarda dolaşması

farrytikki2
bi sorum olacak kediseverler...bahçeli bi evde yaşıyorsunuz. kapınız sürekli açık oluyor. kedi de haliyle bahçenizde dolaşacak. dışarıda ayakları kirleniyor. eve o ayaklarla mı giriyor. bunun için yaptığınız bir şey var mı? yoksa koy götüne nolacak mı diyorsunuz?soruyu absürt hale getirmemeye çalışt
bi sorum olacak kediseverler...

bahçeli bi evde yaşıyorsunuz. kapınız sürekli açık oluyor. kedi de haliyle bahçenizde dolaşacak. dışarıda ayakları kirleniyor. eve o ayaklarla mı giriyor. bunun için yaptığınız bir şey var mı? yoksa koy götüne nolacak mı diyorsunuz?

soruyu absürt hale getirmemeye çalıştım. merak ettim de sordum, yok ayakkabı giydirirsin vs yazılmasın da şimdi. :(
0
farrytikki2
(17.03.14)
o yalanarak temizlenir zaten. no proplem.
0
mea maxima culpa
(17.03.14)
+1 mea maxima culpa

Erkek kediler biraz daha pasaklı oluyor ama yine de sıkıntı olmaz
0
oldboy
(17.03.14)
kısırlaştırılmamış dişi bir kedi ise ay itibariyle ayağının kirinden başka problemleriniz de olabilir dikkat edin.
0
kibritsuyu
(17.03.14)
Tabiki de sorun oluyor ama sevdiğin için katlanıyosun pisliğine. Yalanarak temizlenir demişler ama sanki kapıdan girmeden paspasa siler gibi yalayıp öyle giriyor içeri. Hele dışarısı biraz nemliyse her yer bi güzel ayak izi olur. Ayrıca bunu yapan kedi şu iğrençliği de yapar; çişini yaptıktan sonra halının üstüne pot diye oturur, sonra aradan yarım saat geçtikten sonra (canı isterse) temizler. Temizlik ve kedi birarada olmaz. Nadir çıksa silersin geldiğinde nemli bi bezle hafif hafif ama her dakka uğraşılmaz.
0
cosmicgadin
(17.03.14)
(2)

Çalışan maaşından kesilen SSK primi hakkında...

draconas
Arkadaşlar merhaba, Sorum kısa olacak; Çalışan bir işçinin maaşından kesilen SSK ödemesi ne kadar? Yani bu sabit bir para mı? Yoksa Yüzde üzerinden mi? Brüt maaş üzerinden mi hesaplamak gerekiyor. Düz hesap yapacak olursak 1000TL maaşı olan birinin SSK için kesilen ödemesi ne kadardır? Teşekkürler…
Arkadaşlar merhaba,

Sorum kısa olacak; Çalışan bir işçinin maaşından kesilen SSK ödemesi ne kadar? Yani bu sabit bir para mı? Yoksa Yüzde üzerinden mi? Brüt maaş üzerinden mi hesaplamak gerekiyor. Düz hesap yapacak olursak 1000TL maaşı olan birinin SSK için kesilen ödemesi ne kadardır?


Teşekkürler…
0
draconas
(17.03.14)
işsizlik sgk toplamı %21 civarında.brüt üzerinden tabi
0
köfte
(17.03.14)
brüt maaşın %14'ü ssk, %1'i ise işsizlik sigortası olarak kesilir.

ayrıca brüt maaştan bu yukarıdaki kesintileri düştükten sonra kalan tutar üzerinden %15'ten başlayarak artan dilimlerle hesaplanan bir vergi (gelir vergisi) kesilir. ayrıca bir de brüt ücretin binde 7,59'u kadar damga vergisi kesilir.

gelir vergisinin asgari geçim indirimi kadarlık tutarı işçiye geri ödenir.
0
kibritsuyu
(17.03.14)
(3)

ankara'da lens kiralama

kibritsuyu
ornitolog arkadaşlar nisan-mayıs gibi kuş gözlemine giderken beni de davet ettiler fotoğraf çekimi için. ama tele lensim yok. alacak bütçem de yok. ilk defa kuş çekeceğim. bir veya iki günlüğüne canon için kuş çekimi yapabileceğim lens nereden kiralayabilirim? google'dan çıkıyor bir şeyler ama güven
ornitolog arkadaşlar nisan-mayıs gibi kuş gözlemine giderken beni de davet ettiler fotoğraf çekimi için. ama tele lensim yok. alacak bütçem de yok. ilk defa kuş çekeceğim. bir veya iki günlüğüne canon için kuş çekimi yapabileceğim lens nereden kiralayabilirim? google'dan çıkıyor bir şeyler ama güvenilir mi nedir, nasıldır, bilgisi olan var mı?

bir de tecrübeli arkadaşlardan tavsiye alabilirim.
0
kibritsuyu
(16.03.14)
Murat ERIN var ERIN Dijital ona bakıver ;)
0
oligomer
(17.03.14)
ama o dediğiniz izmir'de galiba.
0
🌸kibritsuyu
(18.03.14)
afedersin ya Muratlar'ı karıştırmışım özür dilerim. www.facebook.com Şurada var Murat AZAKLI olacak.
0
oligomer
(20.03.14)
(3)

arabada ön kaldirma

yusufist
Hizli ve ofkelide de bi sahnede vardi bu.Nasil yapiyolar bunu? Sadece belirli arabalar falan mi yapabiliyor?
Hizli ve ofkelide de bi sahnede vardi bu.Nasil yapiyolar bunu? Sadece belirli arabalar falan mi yapabiliyor?
0
yusufist
(14.03.14)
bence gerçekte pek mümkün olan bir şey değil bence. mythbusters kesin denemiştir.

olabiliyorsa bile birinci şart arabanın arkadan çekişli olması.
0
kibritsuyu
(14.03.14)
O biraz fantezi. O sahnede araba hem patinaj çekiyor hem ön kaldırıyordu. Adama yok artık derler. Teoride arkadan itişli araçla birden hızlandığında mümkün ama patinaj çekerken muhtemelen 1,5 tonluk arabanın önünü o kadar yükseğe çıkartman imkansız. Hatta o lastiklerle patinajsız araca o kadar ivme vermen de imkansız.
0
onexey
(14.03.14)
arabanın beygiri, torku, şanzımanı vs ile ilgili. mümkün. detayını bilmiyorum.

youtube'a "drag race lift" veya "drag race lift off" falan diye aratırsan örnekleri çıkar.
0
xenophobe
(14.03.14)
(1)

kan tahlili yorumlayabilecek? hepatit miyim?

ne gerek var ki
yarına kadar sabredemedim var mı içimi rahatlatacak?
yarına kadar sabredemedim var mı içimi rahatlatacak?
0
ne gerek var ki
(12.03.14)
hayır hepatit b değilsiniz. hepatit b'ye karşı bağışıklığınız var. ya aşılısınız, ya daha önce geçirdiniz.
0
kibritsuyu
(12.03.14)
(1)

hatirlayan var mi?

ayakkokususeveninsan
Sozlukte bi tane entry vardi.Yazarimiz dolmusta bagirsaklarindaki gazı salışını gazi bir yilana benzeterek anlatiyodu.Cok aradim ama bulamadim bi bulduruverin be canini yedigim ekşiciler :)
Sozlukte bi tane entry vardi.Yazarimiz dolmusta bagirsaklarindaki gazı salışını gazi bir yilana benzeterek anlatiyodu.Cok aradim ama bulamadim bi bulduruverin be canini yedigim ekşiciler :)
0
ayakkokususeveninsan
(12.03.14)
stevemcqueen tarzına benziyor. eski entry'lerini tamamen sildi ama.
0
kibritsuyu
(12.03.14)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.