Giriş
(2)

Speedo kulak tıkacı kullanan var mı aramızda? Varsa modeli vs. var mı?

winston insani
MerhabalarBu marka kulak tıkacı kullanan var mı aramızda acaba? Modeli, boyutu vs. var mı bunların?Veya başka kulak tıkacı tavsiyeleriniz varsa onları da alabilirim.
Merhabalar

Bu marka kulak tıkacı kullanan var mı aramızda acaba? Modeli, boyutu vs. var mı bunların?

Veya başka kulak tıkacı tavsiyeleriniz varsa onları da alabilirim.
0
winston insani
(22.10.22)
3m kulak tıkacı hep reklam olarak test edebilirsiniz tarzı karşıma çıkıyordu acayip bir şeydi çok üzerine gidip bakmadım kontrol etmeni tavsiye ederim
0
Gebeş kaplumbağası
(22.10.22)
gürültü önleme amacı ile ise 3m 1100. havuz deniz vs. içinse fikrim yok.
0
inheritance
(22.10.22)
(3)

egzoz emisyon ölçüm ücreti

Mirket
TüvTürk'te ve piyasada aynı mıdır ve kaç liradır?Teşekkürler...
TüvTürk'te ve piyasada aynı mıdır ve kaç liradır?

Teşekkürler...
0
Mirket
(22.10.22)
Google: egsoz emisyon ücreti 2022 yazınca karşına çıkıyor. 110 tl heryerde aynı.
0
1917
(22.10.22)
muayene ücreti üzerine 110TL.
0
inheritance
(22.10.22)
her yerde aynıdır. araç eskisiyse dışarda yaptırmanı öneririm. sıkıntı yaşamadan geçersin.
0
false pretension
(22.10.22)
(2)

Gün menüsüne sütlü tatlı önerisi

kırmızıayakkabılıgargamel
Arkadaşlar gün menüsü yapıyorum, ne yapsam da iki tane unlu bir şey yapınca ağır olacak. Bir tane hafif sütlü tatlı önerebilir misiniz bana? Magnolia hafif mi!
Arkadaşlar gün menüsü yapıyorum, ne yapsam da iki tane unlu bir şey yapınca ağır olacak. Bir tane hafif sütlü tatlı önerebilir misiniz bana? Magnolia hafif mi!
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(21.10.22)
Sütlaç
Keşkül
Supangle
Tavukgöğsü
0
inheritance
(21.10.22)
magnolia hafif bir tatlı bence.

sütlü irmik tatlısı yapabilirsin hindistan cevizli falan. magnolia'yı ayrı ayrı kaselemek gerekir çünkü, irmik tatlısını en azından aynı tabağa koyabilirsin.
0
knight of cydonia
(22.10.22)
(3)

Outdoor ups

mrctrk
Merhaba, MacBook Pro, superbox modem vs hepsini bir den kaldıracak, taşınabilir uzun ömürlü Bir ups ihtiyacım var, powerbank düşündüm Andak üst seriler zaten 2.000 civarında, onun yerine daha uzun ve Watt problemi olmadan kullanmak için düşünüyorum. Kıymetli tavsiyelerinizi bekliyorum.çok teşekkürle
Merhaba,

MacBook Pro, superbox modem vs hepsini bir den kaldıracak, taşınabilir uzun ömürlü
Bir ups ihtiyacım var, powerbank düşündüm Andak üst seriler zaten 2.000 civarında, onun yerine daha uzun ve Watt problemi olmadan kullanmak için düşünüyorum. Kıymetli tavsiyelerinizi bekliyorum.çok teşekkürler .
0
mrctrk
(20.10.22)
Türkiye’de bulunuyor mu bilmiyorum ama bu ürünler gayet kaliteli.

www.anker.com
0
orient blue
(20.10.22)
yukarıdaki cevaptaki ürünlere benzer ecoflow ürünleri de var. n11de falan satanlar vardı bir ara. ama fiyatları tuzludur.
0
inheritance
(20.10.22)
herkese teşekkürler fiyatlar gerçekten uçuk, YouTube benzer cihazları yapıp satanlar mevcut , muhtemelen onlara yöneleceğim gibi.
0
🌸mrctrk
(20.10.22)
(8)

gözlerinden birini tek başına kırpamayan var mı aramızda?

mark greg sputnik
ben sağ gözümü tek başına kırpamıyorum. sol oluyor. ikisini birlikte kapatabiliyorum. sol açıkken sağı kapatamıyorum. sol da beraber iniyor. yeni bir şey değil, kendimi bildim bileli böyle ama zaman zaman işkilleniyorum. babamı beyin tümöründen kaybettim, gördüğümüz ilk farklılık sol gözünü kapatama
ben sağ gözümü tek başına kırpamıyorum. sol oluyor. ikisini birlikte kapatabiliyorum. sol açıkken sağı kapatamıyorum. sol da beraber iniyor. yeni bir şey değil, kendimi bildim bileli böyle ama zaman zaman işkilleniyorum. babamı beyin tümöründen kaybettim, gördüğümüz ilk farklılık sol gözünü kapatamaması olmuştu. muhtemelen alakası yok ama yine de düşünmeden edemiyor insan.

sizce bununla ilgili doktora görünmek iyi fikir olur mu yoksa baskın göz/beynin baskın tarafı vs. gibi doğal şeylerle açıklanabilir mi bu?

ikinci sorum rica etsem siz de dener misiniz, iki gözünüzü ayrı ayrı kırpabiliyor musunuz?
0
mark greg sputnik
(19.10.22)
bende de aynı. ilave olarak solu tek başına kapatabiliyorum ama sağ olmuyor.
0
inheritance
(19.10.22)
Evet kırpabiliyorum.
Bir elim sol mememe dikine vururken diğer elimle yatayda yukarı aşağı da yapabiliyorum diğer mememin üstünde.
Veya tüm parmaklarımı kapatıp orta ve yüzük parmağımın arasını açabiliyorum.

Bu tarz şeyleri küçükken denerdik kimisi yapar kimisi yapamazdı. Ben de bazılarını yapamazdım. Deneye deneye oldu sonra. Belki kas hafızası ile ilgilidir.
0
ananiyimioguz
(19.10.22)
abi meme olayını yapabiliyorum ama göz kesinlikle olmuyor ya. inat ettim, çok denedim. manyak gibi sol gözümü elimle açık tutarak sadece sağı kırpmayı denedim filan... imkanı yok. sağ gözümün kapanabilmesi için ön koşul solun kapanması adeta. tek başına sağ kapanmıyor.
0
🌸mark greg sputnik
(19.10.22)
Ben küçükken denemiştim yapamamistim. Sonra hırs yaptım çalıştım ve oldu.
0
encokbenisevinnolur
(20.10.22)
Kirpiyom ikisi de ayri ayri. Bu neden oluyor?
0
balpolen
(20.10.22)
bende de sağ tek olmuyor. hiç olmadı, lens kullanırken far etmiştim çok uzun zaman önce. çok da uğraşmadım, doktora gitmek ise hiç aklıma gelmedi.
0
halanne
(20.10.22)
sağ gözümü kırpabiliyorum, sol olmuyor.
0
nickini degistiren yazar
(20.10.22)
Puhahaha komediye gel :)) Çocukken bunu doktor randevusunda demiştim. Olmaz öyle şey, kırp bakayım demişti doktor. Adamın karşısında gözümü kırpmaya çalışmamı ve ağzımı yüzümü acayip şekillere sokuşumu, doktorun bana garip garip bakmasını hiç unutamıyorum. Demek ki başkalarında da olan bir şeymiş. Yıllarca bu utançla yaşamama hiç gerek yokmuş.
0
gabe h coud
(20.10.22)
(4)

bu nedir?

candide
demlenip içiliyormuş.https://www.hizliresim.com/n79hkzk
demlenip içiliyormuş.

www.hizliresim.com
0
candide
(18.10.22)
şerbetçiotuna benziyor.
0
inheritance
(18.10.22)
@inheritance şerbetçi otu sanırım daha büyük, bu çok minik. bayağı yakından çektim.
0
🌸candide
(18.10.22)
Kokusu nasıl ? Ben de top kekiğe benzettim, ufalayarak yemeklerde de kullanabilirsiniz, tadı market kekiğine göre biraz acımsı keskin olur

Bilya kekik de deniyormuş
0
freebird5406_2
(18.10.22)
Kekik bu yahu. Çayını da yapıyorlardı tabii.
0
kobuzchu kiz
(18.10.22)
(4)

Skolyoz ağrısı için ne yapılabilir?

hadi ya la
Arkadaşım altı ay önce sırt ağrısı şikayetiyle doktora gitti ve çok hafif skolyoz tespit edildi, doktor endişe edecek bir şey olmadığını söyledi ve birkaç ilaç yazıp fizyoterapiste yönlendirdi. Sırtına birkaç küçük iğne yapıldı ve çok kısa süre rahatladı. Ama bazı dönemler o kadar çok ağrıyor ki acı
Arkadaşım altı ay önce sırt ağrısı şikayetiyle doktora gitti ve çok hafif skolyoz tespit edildi, doktor endişe edecek bir şey olmadığını söyledi ve birkaç ilaç yazıp fizyoterapiste yönlendirdi. Sırtına birkaç küçük iğne yapıldı ve çok kısa süre rahatladı. Ama bazı dönemler o kadar çok ağrıyor ki acıdan ağlıyor.

Fizyoterapist youtube'dan skolyoz egzersizlerini araştırıp yapmasını önermişti, bunları benim de ısrarlarıma rağmen yapmadı. Çözüm nedir? Tek seçenek egzersiz mi, bunları yapsa rahatlar mı?
0
hadi ya la
(18.10.22)
hafifse tek secenek evet egzersiz. yuzme oneriliyor en cok. yani sirt kasini guclendirici egzersizler genel olarak. hafif skolyoz da ilac kullandiracak kadar agri yapmaz aslinda. egzesizler agridan bagimsiz yapilmali
0
Kittie
(18.10.22)
Ters yöne bakan iki skolyozum var. 8 yıldır spor yapıyorum. Ağrım sızım yok. Fiziksel olarak bir sıkıntım yok. Haftada min iki üç kere egzersiz yapsanız rahat edersiniz.

Edit: Uzman değilim fakat skolyoz egzersizi diye bahsi geçen şeyler çöp. Bir spor salonuna yazılıp tüm vücudunuzu çalıştırırsanız daha memnun kalırsınız.
0
ruhen hastayim ben
(18.10.22)
ters yön skolyoz + kifoz bende de var, bende o kadar ağrı yok. fizyoterapist + yüzme bana da iyi gelmişti.

fizyoterapist eğer fotokopiden egzersiz verip bunları yap diyorsa kaçarak uzaklaşın. birebir çalışıp en azından bir seans da olsa egzersizin nasıl yapılacağını gösteren birisini arayın.

eğer ağrısı o kadar fazla ise ameliyat da düşünülebilir ama bence dediğiniz kadar çok hafif skolyoz için ameliyat yapmazlar.

kifoz var mı bakıldı mı? ya da kalsiyum, d vitamini, vs. eksikliği? bende kifoz skolyozdan daha çok kendini hissettiriyor.
0
inheritance
(18.10.22)
Fizyoterapist eğitmeni olan reformer pilates salonları var.
Şiddetle tavsiye ederim.
İlk bir iki ay da özel ders alırsa çok büyük faydasını görecektir.
0
Mirket
(18.10.22)
(11)

Jumbo'dan alışveriş yaptım, ürünlerimi göndermiyorlar ne yapmam lazım?

Hallegadola
Arkadaşlar merhabaCepa Jumbo'dan 24 Temmuz 2022 tarihinde 9400 numaralı çatal bıçak seti aldım. Aldığım zaman ürünün stokta olmadığını ancak Ağustos'ta stoka gireceğini söylediler. Tamam dedim nasıl olsa hemen evlenmiyorum. Ağustos oldu aradım, Eylül'de teslim olacak dediler. Eylül oldu şubelerine g
Arkadaşlar merhaba

Cepa Jumbo'dan 24 Temmuz 2022 tarihinde 9400 numaralı çatal bıçak seti aldım. Aldığım zaman ürünün stokta olmadığını ancak Ağustos'ta stoka gireceğini söylediler. Tamam dedim nasıl olsa hemen evlenmiyorum. Ağustos oldu aradım, Eylül'de teslim olacak dediler. Eylül oldu şubelerine gittim Ekim'de elinizde olacak dediler. Ekim de oldu dün gittim yine şubeye Ocak'ta temin edilecek dediler. Halen daha stoku yokmuş ve bu ürünü yine de satıyorlarmış. İnternette şikayetvar'da baktım hemen herkes aynı dertten muzdarip. Müşteri temsilciliğini arıyorum biz bu konuda net bilgi veremiyoruz ama arkadaşlar ulaşacak dediler ne yapacağımı bilmiyorum. Tüketici hakem heyetine mi başvursam, başvurursam nasıl başvuracağım bilmiyorum. Bir de ürünü iptal edelim diyorlar, e ben bu ürünün ödemesini bitirdim.Temmuz ayında verdiğim 3199 TL şimdi aynı değerinde değil ki.
Napacağımı bilmiyorum çok öfkeliyim. İstanbul'da olsam genel merkeze kadar giderdim.

İnstagram'dan Twitter'dan yazdım bugün bakalım cevap gelecek mi. Buradan bir şey almayı düşünen dostlarım sakın almayın pişman olursunuz.

sanki adamlar parayı topladı topluyor sonra anında topuklayacaklar gibi bir havası var. fabrikada işçi mi kalmadı çelik mi temin edemiyorlar anlamıyorum ki.
0
Hallegadola
(17.10.22)
yani ürünün tedarik ve teslim edilememesi büyük fiyasko tabii ama jumbo gibi bir markanın parayı toplayıp topuklamasından korkmak biraz saçma, neredeyse yüz yıllık bir markadan bahsediyoruz, ki zaten iade yapabileceklerini söylüyorlarmış.

tüketici hakem heyetine başvurmanıza da gerek yok bu durumda.
3199 lira değer olarak 100-150 lira etkilenmiştir en fazla.
on binlerce lira değil sonuçta, bence paranızı geri alın.
şikayetinizi de genel merkeze iletin, en kötüsü bir daha alışveriş yapmazsınız.
belki hediye çeki ya da indirim falan gibi bir şey yaparlar müşteri memnuniyeti nedeniyle.

ya da dedikleri şekilde size ulaşmalarını bekleyin, konuyu takip edin.
duruma göre belki bekler, belki iade alırsınız.
0
blatta hiberna
(17.10.22)
@blatta hiberna öncelikle cevabınız için teşekkür ediyorum. şöyle söyleyeyim, o zaman diğer markalardan da aynı fiyata ortalama bir çatal kaşık seti alınabilirken şimdi aynı setler 4500-6000tl arasında. bu arada aynı ürün şu anda 5500 tl küsüre satılıyor.

genel merkeze doğrudan nasıl ulaşabilirim ki? birkaç tane telefon numarası var internette gördüğüm kadarıyla artık onları aramayı düşünüyorum.

yani normalde de araştırırım bir şey almadan önce. ancak markanın ismine güvendim yalan değil. şimdi bakıyorum marttan beri benimle aynı ürünü alan insanlar halen daha ürününü teslim alamamış.

bazıları para iadesinde de sorun olduğunu söylemişler. stokta olan bir ürünle değişimi teklif edeceğim. bu haftasonu tekrar gideyim şubeye olmadı
0
🌸Hallegadola
(17.10.22)
ürün neden tedarik edilemiyor acaba?
kendi üretimleri değilse gümrüğe takıldı diyeceğim ama çatal bıçak takımları da kendi üretimleri oluyor.

bence bulduğunuz numaraları, diğer şubeleri falan arayın.
başka şubeye arayıp "bu ürünle ilgili durum nedir? benim alışveriş yaptığım şube düzgün bilgilendirme yapmıyor" gibi bir şey söylerseniz belki düzgününe denk gelip daha iyi bilgi alırsınız.

aldığınız bilgiye göre iade almaya veya beklemeye karar verirsiniz.
0
blatta hiberna
(17.10.22)
kredi kartı ile aldıysanız bence daha fazla beklemeyin, direkt chargeback başlatın.
0
inheritance
(17.10.22)
@blatta hiberna gerçekten anlayamıyorum yani nasıl bu kadar kör bir şekilde alışveriş yaptım kendime kızıyorum.

dediğinizi yapacağım çünkü başka çarem de kalmadı.

tüketici hakem heyetine başvuracağım dediğim gibi.

@inheritance valla yolun sonu öyle gözüküyor. :(
0
🌸Hallegadola
(17.10.22)
cimere yazdım demin bakalım ne olacak
0
🌸Hallegadola
(17.10.22)
AİHM'e de şikayet edin. Cumhurbaşkanlığı bu işi çözemeyebilir.
0
himmet dayi
(17.10.22)
Bunu beyaz eşya markaları da yapıyor, ben sosyal medyada çok denk geldim. Galiba amaç bir şekilde firmaya para girmesini sağlamak. Bu iptal işi de hep aynı galiba firmalarda. Aradan en az 3 ay geçince paranızı iade edelim diyorlar.
Sorun çözmek isteseler size para iadesi/alternatif set+ hediye çeki verirlerdi. Dolap uygulamasında sizin set 5000 liraya satılıyor. Başka yerlerde 6000 küsür. Yazık o kadar paraya.
0
GoodMorningTeacher
(17.10.22)
Ben instagramdan bayağı bir salladım bunlara. Her seferinde yorumumu sildirdiler. En sonunda istediğiniz kadar yorumumu silin yine de bıkmadan yazacağım dedim. Sonra beni bunlar aradı. Pelin hanımmış ismi, Ocak ayında aldığım setin mutlaka elimde olacağını, çok özür dilediklerini, sorun devam ettiği takdirde kendi ismiyle aramam gerektiğini söyledi.

Şimdi tüketici hakları para iadesi yapıyor ben @GoodMorningTeacher sizin dediğiniz gibi zararda oluyorum. Beklemekten başka çarem yok. :((
0
🌸Hallegadola
(22.10.22)
Bugüne kadar 10 kere paramı almıştım ben olsam. Hakem heyetine başvurun. Ürünün bugünkü değeri neyse onu da görüntü alıp ek olarak yollayın. O parayı geri isteyin.
0
sckxyss
(22.10.22)
Ürünün bugünkü değerini verebilirler mi, buna emin olsam zaten bunu yapmayı istiyorum ben de.

Bir de dediğim gibi şikayetvar sitesinde martta alan insanlara halen daha ürünleri teslim edilmemiş. Son kez Ocak ayını bekleyeceğim. Eğer yine yollamazlarsa dava açmayı düşünüyorum.
0
🌸Hallegadola
(22.10.22)
(7)

işe giriş sağlık raporu?

blackidom
150+ çalışanlı bir iş yeri. aile hekimi verir mi? vermezse özelde ücretsiz alabilir miyim, yoksa her türlü devlet mi?
150+ çalışanlı bir iş yeri. aile hekimi verir mi? vermezse özelde ücretsiz alabilir miyim, yoksa her türlü devlet mi?
0
blackidom
(16.10.22)
Aile hekimi vermez. Sadece belli başlı şeyleri yapabilir. Kan testi ve idrar testi için laboratuvar, işitme testi için odyometri laboratuvarı, akciğer filmi için (isteniyorsa) röntgen muayenehanesi vs. vs. diye uzar gider.

İş yerini ara. Anlaşmalı bir özel hastane varsa oraya yönlendirirler. Ücretsiz olmasa da cüzi bir ödeme ile alırsın. Yoksa devlet hastanesine gideceksin. Ama orada da belli başlı ücretler var. Tamamen bedava olmuyor bu testler.
0
himmet dayi
(16.10.22)
Aile hekimi isterse verir. İstemezse göz polikliniğine sevk ederim vs. diyerek bahaneler üretir. Makul konuşup aile hekiminizden almaya çalışın derim. Olmadı en ucuz özel hastane hatta tıp merkezi bile iş görür.
0
en bi orijinal
(16.10.22)
Aile hekimi veremez. Bir sürü şey istiyorlar. OSGB'ye ya da özel hastaneye git. Ben özel hastanede 400 TL'ye yaptırıyorum hepsini. Devlette çok uğraşırsın, bir günde bitiremezsin ve devlette de rapor ücretsiz değil. Çalışacağın yerden ne istediklerini öğren.
0
dissendium
(16.10.22)
Osgb'de yeni yaptırdım 360 lira ve tüm işlemler tek yerde yarım saatte bitti, hastane falan uğraşma
0
mirty
(16.10.22)
Osgb kabul etmeyenler yerler var. İkya sorun mutlaka. Olmazsa yarın sabah devlet hastanesi açılır açılmaz gidin öğlene kalmadan hallolur.
0
sevilen progressive türkücü
(17.10.22)
aile hekiminden alacağınız raporda "50'den az çalışanı olan ve az tehlikeli işlerde çalışabilir" ibaresi olacaktır.
0
unalub
(17.10.22)
işyerinin anlaşmalı bir yeri olabilir. bir sorun önce.
0
inheritance
(17.10.22)
(9)

hangi bulaşık makinası tabletini kullanıyorsunuz ?

freebird5406_2
mümkünse sadece marka değil de classic, platinum, ultra vs çeşitleri oluyor onu da yazarsanız :)fairy platinum sarı yeşil 2 renkli olan gibi :)
mümkünse sadece marka değil de classic, platinum, ultra vs çeşitleri oluyor onu da yazarsanız :)

fairy platinum sarı yeşil 2 renkli olan gibi :)
0
freebird5406_2
(14.10.22)
Fairy platinum plus.
0
Amaranta ursula
(14.10.22)
Pril Gold. Arada bir de bimdeki bind aktivit mi ne öyle birsey
0
primetime
(14.10.22)
Fairy platinum plus.
edit:bana niye tik atmadın acaba?
0
basond
(14.10.22)
bazen bimde satılan (ismini hatırlamıyorum) bazen de finish quantum.
0
candide
(14.10.22)
Fairy platinium plus
0
brkylmz
(14.10.22)
migros
0
ankarakecisi
(14.10.22)
finish quantum, pril gold, fairy platinum. hangisinde kampanya olursa.
0
inheritance
(14.10.22)
finish quantum max. çok memnunuz.
0
nhk ni youkosu
(14.10.22)
Pril gold. Arada gayet güzel indirimler oluyor. Cidden memnunum.
0
denizgonen
(14.10.22)
(7)

İşyerinde Kahvaltı için tavsiye verebilir misiniz?

vaveylababa
Bir süredir çalıştığım şirkette sabah 8'de kalkıp işe gittiğim için öğlen yemeğine kadar bekleyip direkt öğlen yiyordum ancak iş değişikliğinden sonra 6'da kalkıp 12:30'a kadar beklemem gerekiyor ve artık kahvaltı etme ihtiyacı hissediyorum.Şimdi böyle bir pratiğim olmadığı için soruyorum. İş yerind
Bir süredir çalıştığım şirkette sabah 8'de kalkıp işe gittiğim için öğlen yemeğine kadar bekleyip direkt öğlen yiyordum ancak iş değişikliğinden sonra 6'da kalkıp 12:30'a kadar beklemem gerekiyor ve artık kahvaltı etme ihtiyacı hissediyorum.

Şimdi böyle bir pratiğim olmadığı için soruyorum. İş yerinde küçük bir mutfağımız ve buzdolabımız da var. Sizce pratik ve dandik olmayan bir şekilde nasıl çözebilirim? yoğurt+müsli gibi bişey mi yapıyorsunuz yoksa domates salatalık kahvaltılık mı koyuyorsunuz kaplara? hem sağlıklı hem lezzetli nasıl çözebilirim bu işi?
0
vaveylababa
(13.10.22)
Şu an yapmıyorum ama dediğiniz düzendeyken eğer evde kahvaltı yapmıyorsam;
%90 küçük saklama kabına kahvaltılık koyuyordum peynir, zeytin, domates, salatalık, maydanoz, bir dilim de ekmek yeterli oluyordu benim için.
%10 da dışarıdan soğuk sandviç, tost vs.
0
mutekebbir
(13.10.22)
yumurtasız kahvaltı yapma derim.
0
gabe h coud
(13.10.22)
geceden yulaf yapıp buzdolabına koyun. sabah çıkarıp yiyin. bir iki saat önceden çıkarabilirsiniz hafif ısınması için.

benim tarifim: yulaf, chia tohumu, kırık fındık badem ceviz vs., yoğurt, bal, fıstık ezmesi, süt. hepsini bir kavanozda karıştırıp dolaba koyun. kendinize göre içeriğini değiştirebilirsiniz.

gece boyunca yulaf sütü emip yumuşuyor. pişirmeye gerek kalmıyor. overnight oats diye de aratabilirsiniz tarifler için.

edit: ben aralıklı oruç yaptığım için bunu ofise gittiğim günler öğlen kahvaltı niyetine yiyorum. bunu yedikten sonra genelde akşama kadar başka bir şey yemiyorum. siz öğlen de yemek yiyecekseniz içeriğini azaltabilirsiniz.
0
inheritance
(13.10.22)
ben yapmamayi denemeni tavsiye ederim ama illa yapilacaksa geceden yulaf+farkli tohumlar+tatlandirmak icin cok az pekmez, bal vs. olabilir. ama yulaf onu da katayim bunu da katayim derken anlamsiz bir kalori bombasina donusebiliyor dikkat etmek lazim. ustteki arkadas gayet guzel bir tarif vermis zaten.
0
bay b
(13.10.22)
Ben peynir, zeytin duruma gore sogus ve simit ile yapiyorum kahvaltimi. Eger isterseniz buna haslanmis yumurta da ekleyebilirsiniz.
0
balpolen
(13.10.22)
domates, peynir zeytin vs ile yapıyorum.

Yerinizde olsam ben dolap da varsa 1 kg domates, 1 kg salatalık, 1 kavanoz zeytin, bir paket peynir, labne, tereyağ, 1 koli yumurta alır koyarım dolaba her gün yanımda taşımamak için.

arada yanına simit mimit alıyorum bi de.
0
naksidil
(13.10.22)
Madem isyeri kahvaltiyi karsilamiyor, evinizde yapin kahvaltiyi. Her gun ne getirsem diye dusunecegime evde yaparim Allah ne verdiyse artik.
0
freedonia
(13.10.22)
(6)

Merter-dudullu arası trafiğe yakalanmamak için

high hopes of the sozluk
Merhaba bu aralıkta sizce hangi saatlerde çıkmak gerekir sabah ve akşam.sabah merter den çıkılacak.akşam ise Dudullu dan Teşekkürler şimdiden cevaplarınız için
Merhaba bu aralıkta sizce hangi saatlerde çıkmak gerekir sabah ve akşam.sabah merter den çıkılacak.akşam ise Dudullu dan
Teşekkürler şimdiden cevaplarınız için
0
high hopes of the sozluk
(13.10.22)
google maps'ten saat aralıklarını seçerek bir fikir sahibi olabilirsiniz.
0
lazpalle
(13.10.22)
aslında ters trafikte kalıyorsun. trafiğe kalmama gibi bir şansın tabi ki olmaz ama en azından daha az kalırsın. yani 10-15 dakika kar etmek için uğraşmaya değmeyebilir. onu diyorum.

en son pandemi öncesi köprüyü hergün kullanırdım. sabah avrupa istikamet, akşam anadolu istikamet. karşı taraftakilere özenirdim hep.
0
teritori
(13.10.22)
Dudullu'nun neresi? İmes'ten anadolu otoyoluna bağlananırken illa ki bir trafik oluyor. Şile yolundan köprüye dönerken de bir yoğunluk var her zaman.
0
inheritance
(13.10.22)
@inheritance Dudullu sanayi büdotek teknopark işte.evet oralar biraz yoğun oluyor eğer doğru anladıysam.bir kez araba ile döndüm de 25 dakika sürmüştür.
@teritori 2 saatte döndüm çok kıskanma bence :)
0
🌸high hopes of the sozluk
(13.10.22)
Akşam çıkış için 5e kalmaman lazım. Civardaki beyaz yakanın mesaisi genelde 5-5 buçuk arası bitiyor. Vardiyalı çalışılan fabrikalarda mavi yakanın çıkış saati de o civarda oluyor. Tek vardiya çalışılan yerlerde çıkış 6-6.30 arası derken trafiğin bitiş saati 7yi geçiyor. Ya 5ten önce çık ya da 8den sonra. 6 gibi İmes C kapısından Tem'e 45 dakkada bağlanamadığım çok olmuştur.
0
10032007
(14.10.22)
@10032007 aynen dediğin gibi oldu dün. sabah 40 dakika gibi gitim 6.50 de çıkınca fakat akşam 5.20 gibi çıktım. 7.05 de falan gelebildim.özellikle cuma 4.30 dan sonra çıkmamak lazım gibi.
0
🌸high hopes of the sozluk
(15.10.22)
(1)

Sol hoparlörden neden az ses gelir?

burakdonmez95
Hem kulaklıkta hem hoparlörde sol taraftan daha az ses geliyor, sebebi ne olabilir?
Hem kulaklıkta hem hoparlörde sol taraftan daha az ses geliyor, sebebi ne olabilir?
0
burakdonmez95
(13.10.22)
sağ sol dengesi bozulmuş olabilir, ayarlardan kontrol edin.
0
inheritance
(13.10.22)
(3)

youtube oyun yayıncılarından kimleri izliyorsunuz

freebird5406_2
yerli/yabancı olabilirfrostpunk oyunu için birilerine baktım fedupsamania diye birine denk geldim, oynayışı da tarzı da iyi gibi akıcı biraz da geveze ama izleniyorbaşka kimler var merak ettim
yerli/yabancı olabilir

frostpunk oyunu için birilerine baktım fedupsamania diye birine denk geldim, oynayışı da tarzı da iyi gibi akıcı biraz da geveze ama izleniyor

başka kimler var merak ettim
0
freebird5406_2
(12.10.22)
Marcel vos. Rct ve rct2 üzerine yayın yapıyor.
0
inheritance
(12.10.22)
TheEpicNate315 Skyrim anlatıyor.
0
encokbenisevinnolur
(13.10.22)
Game Grumps bi süre izlemiştim epey. Bu aralar ayda bir iki bakıyorum en fazla.
0
hedep
(13.10.22)
(10)

Yazılımcı arkadaşlar ne bilgisayar kullanıyor? Neden?

Ranchoddas
Yazılımcı arkadaşlar ne bilgisayar kullanıyor? Neden?
Yazılımcı arkadaşlar ne bilgisayar kullanıyor? Neden?
0
Ranchoddas
(12.10.22)
13 inc m1 macbook air, ultra tasinabilir + batarya sahane + benim yaptigim her ise gucu fazla fazla yetiyor
0
ahoy kaptan
(12.10.22)
Hp. Sirket bunu verdi.
0
ceann deas
(12.10.22)
Monster (i7 i7-7700hq, 16gb ram, gtx 1050). Şirket bunu verdi.
0
inheritance
(12.10.22)
Ya ben hayvan gibi modifiye edilmiş bi 2019 mac pro kullanıyorum. O zamanki işimde çok fazla CPU lazımdı, o yüzden.

Şu an alıyor olsam m1 pro basar geçerim.

Niye mac? Çünkü malzeme kalitesi çok iyi. Klavyesi, hoparlörü, ekranı vs. bu kadar kaliteli linux bi bilgisayar olsa ona da geçerim ama yok. Desktop yapsan olur ama onu da taşıyamıyorsun.
0
plutongezegendegilmi
(12.10.22)
Büyük ekran Macbook pro. Ufak ekran uğraştırır
0
bir varmis bir yokmus
(12.10.22)
dell latitude zamaninda uyguna denk gelmisti ondan almistim. ozel bir nedeni yok. ama bu dell'in business serisi oluyor. lenovo tarafinda thinkpad'e esit. bu yuzden tercih edenler oluyor.

isletim sistemi olarak da gnu/linux
0
zalbarath
(12.10.22)
dell latitude + macbook pro
0
altinci nesil caylak
(13.10.22)
lenovo thinkpad (fena olmayan bi konfigürasyonu)
Şirket verdi ama ben de memnunum
0
alaimisema
(13.10.22)
Modifiyeli monster (i7 10750, 32Gb Ram, 1Tb ssd, gtx 1650), fiyat/performans olarak zamanında en iyisiydi.
0
kimlanbu
(13.10.22)
macbook pro 16, sirket verdi. kisisel olarak da macbook pro 13. 13 inc oyle kisisel ufak projelerde yetiyor, cok da bir sey yapmiyorum zaten. ama is icin 16 inc iyi oluyor, harici bir monitor olmadan da yetiyor. ama monitor de var, o da olunca daha rahat.
0
lemmiwinks
(13.10.22)
(4)

Bu fiyatlar KDV dahil mi yoksa net fiyat mıdır?

havadakarada
https://www.canikarms.com/tr/prices
0
havadakarada
(12.10.22)
aksi belirtilmedikçe kdv dahildir diye düşünüyorum. arayıp sormanız en garanti yöntem.
0
inheritance
(12.10.22)
KDV dahil fiyatlar, zaten silah satışını üretici değil MKEK yapıyor. Firmanın belirlediği fiyatı MKEK veznesine ödeyip silahı depodan teslim alıyorsunuz faturasıyla.

2-3 gün önce tp-9 Elite duyurusu da size mi aitti? Geç ama uzun bir cevap yazmıştım, okumadıysanız bilginiz olsun.
0
John Bloor
(12.10.22)
@johnbloor okudum çok açıklayıcı bir cevaptı ve tp9 sf elite-s almaya karar verdim. Elite-s combat da diğer alternatif. Şimdi hastaneden randevu almaya çalışacağım ruhsat için ama İstanbul'da hangi hastaneden alsam emin olamadım uzun bekleme şubelerinden dolayı
0
🌸havadakarada
(12.10.22)
En hızlı ve sıkıntısız Beşiktaş Sait Çiftçi'den rapor alırsın, ama İstanbul için randevu gerçekten zor. Yakın illeri denemek zorunda kalabilirsin.
0
John Bloor
(12.10.22)
(3)

amazon (com.tr) den alışveriş yaptım karttan çekilmedi

inheritance
konu başlıkta. alışveriş yaptım ama mobil şubede göremiyorum. amazon'dan ödeme reddedildi mesajı da gelmedi.amazon.com usulü kargo göndermeden önce ödeme almaya mı döndüler acaba?
konu başlıkta. alışveriş yaptım ama mobil şubede göremiyorum. amazon'dan ödeme reddedildi mesajı da gelmedi.

amazon.com usulü kargo göndermeden önce ödeme almaya mı döndüler acaba?
0
inheritance
(11.10.22)
24 saat içinde çekilir
0
jelly bear
(11.10.22)
Ben az önce bir şey almıştım direkt çektiler.
0
pispinti
(11.10.22)
müşteri hizmetleri ile görüştüm, belli bir tutarın üstünde olduğu için aranıp onayım alınacakmış ödeme ondan sonra alınacakmış.
0
🌸inheritance
(11.10.22)
(6)

adres no öğrenme

mrctrk
küçük ve yeni bir mahalledeyiz ve adres numaramızı bilmiyoruz. Adres kayıt sistemine kayıt olmak için adres numarasına ihtiyacımız var. Elektrik faturasına göre adrese baktığımda o şekilde kayıtlı bir adres yok. Ev sahibide konu hakkında habersiz , bur şartlarda ikamet için resmi adres bilgisini n
küçük ve yeni bir mahalledeyiz ve adres numaramızı bilmiyoruz. Adres kayıt sistemine kayıt olmak için adres numarasına ihtiyacımız var. Elektrik faturasına göre adrese baktığımda o şekilde kayıtlı bir adres yok. Ev sahibide konu hakkında habersiz , bur şartlarda ikamet için resmi adres bilgisini nasıl öğrenebiliriz.

Harita üzerinde adres bulma ile bir uygulama olsa faydalanacağım ancak öyle bir şeyde bulunamadım.

Teşekkürler.
0
mrctrk
(10.10.22)
sanal uyku
(10.10.22)
Yanında bina varsa o 4 ise sen 6 numarasın yanında parsel varsa oda yapılınca 8 yani çift sayıdasın
Tek sayı isen parselden sayarak gel kesinlikle numara olması lazım. Mahalle ismi biliniyor sokak ismi biliniyorsa problem yok.
0
Gebeş kaplumbağası
(10.10.22)
adres.nvi den bulmak için tamamiyle doğru adres bilgisi gerekiyor, zaten sorun doğru adres bilgisinde, mahalle yeni olduğu için adres.nvi den bakıldığında hep küre evler çıkıyor. Cadde vs. hiç bir şey belli değil maalesef.
0
🌸mrctrk
(10.10.22)
Sıfır evde ve daha önce hiç oturan olmadı ise belediyeden eklemeleri gerekiyordu (en azından 10 sene önce öyleydi)

Dask on sitesinden kontrol edin bir de.
0
inheritance
(10.10.22)
Senin kurtuluşun ilgili muhtara ulaşmak başka çaresi yok artık ayrıca şikayet oluşturup cadde sokak isimlerinin girilmesini talep edin
0
Gebeş kaplumbağası
(10.10.22)
Teşekkürler muhtara aradım bilgi verdi ancak önceki kiracı halen adreste görünüyor o yüzden kayıt yapamadım, önce nüfus sonra jandarmaya gidilecek mecburen .
0
🌸mrctrk
(11.10.22)
(3)

Kasko hakkında

lrdrylgh
Merhaba 2014 model Ford Focus aracıma geçen yıl Türkiye sigortadan genişletilmiş kaskoyu 1450 TL ye yaptırmıştım. Ayın 14'ünde kasko yılı doluyor. Şimdi sigortam.net gibi sitelerden sorgulatınca fiyatlar 4500 TL den başlayıp 15000 TL ye kadar gidiyor. Arabamın fiyatı bu kadar artmadı, hasarsızlık in
Merhaba 2014 model Ford Focus aracıma geçen yıl Türkiye sigortadan genişletilmiş kaskoyu 1450 TL ye yaptırmıştım. Ayın 14'ünde kasko yılı doluyor. Şimdi sigortam.net gibi sitelerden sorgulatınca fiyatlar 4500 TL den başlayıp 15000 TL ye kadar gidiyor. Arabamın fiyatı bu kadar artmadı, hasarsızlık indirimi de devam ediyor ama artık bu fiyatları sorgulamıyorum. Mecbur bir şekilde yaptıracağız. Sorum internette verilen teklifler ile alakalı. Örneğin sigortam.net de Zurich sigortanın A, B ve C kaskoları var. A en uygunu 4300 TL, B 4700 TL ve C de 5300 TL civarı. Bunları karşılaştırdığımda A da ikame araç yok gözüküyor diğerlerinde ise var. Bunun dışında her şey neredeyse aynı. Poliçeleri ayrı bir pdf şeklinde göremiyorum. Benzer durumlar diğer teklifler içinde geçerli. Yani 4700 TL ilk Zurich B ile 10000TL ilk herhangi bir kasko aynı özelliklere sahip gözüküyor. Böyle olunca hangisini seçmek daha avantajlı bilemiyorum. Acaba ne yapmak nasıl bir yol izlemek lazım? Daha önceden internet sayfasından kasko yaptıran varsa fikir verebilir mi? Ya da başka ne şekilde yapılmasını tavsiye edersiniz? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
lrdrylgh
(10.10.22)
poliçeleri karşılaştırabiliyorsunuz. kaskoda imm sınırsız veya çok yüksek olsun ona dikkat edin.
0
inheritance
(10.10.22)
@inheritance site üzerinden kıyaslamak istiyorum ama poliçenin verilen özellikleri arasında bir fark gözükmüyor.
0
🌸lrdrylgh
(10.10.22)
Kasko imm sınırsız olsun ona dikkat edin +1 Sınırsız olunca ama fiyat aşırı şişmiyor.

Ben de en ucuzundan haziranda yaptırdım 5k küsur TL'ye. Fakat firmanın şikayetlerine baktım şikayetvar'da, çok şikayet var. Kaza olsa vermemek için çok uğraştırırlar gibi geliyor. Çekici lazım olsa geç gelmesi vs. Siz şirketi iyi araştırın. En ucuzu seçince sırf yaptırmış olmak için yapılmış gibi oluyor galiba. Siz yine de araştırın.

İkame aracı da 7 gün yaptılar bana. Kiralık araba fiyatları arttığı için 14 gün vermeye yanaşmıyorlar dedi aracı sigortacı, beni mi kekledi bilmiyorum.

Arabanın fiyatı 5 kart artmadı ama enflasyon cart curt ayağına her hafta gittiğim markette her şeye zam geldiğini görmüş oluyorum. 5-10k TL sigorta paraları normal geliyor bana 300-500k TL değerindeki araçlar için.
0
Cesario
(10.10.22)
(8)

Telefona virus mü girdi?

Cherea
Bugün youtube reklamina tiklamis bulundum. Virus taramasi basladi yazdi. Telefonunuz güncelleniyor yazdi. Ekran karardi geldi. Arada bir aşağıdaki gibi uygunsuz resimler cikmaya basladi. Bunu nasil temizlerim?
Bugün youtube reklamina tiklamis bulundum. Virus taramasi basladi yazdi. Telefonunuz güncelleniyor yazdi. Ekran karardi geldi. Arada bir aşağıdaki gibi uygunsuz resimler cikmaya basladi. Bunu nasil temizlerim?
0
Cherea
(10.10.22)
Chrome tarayıcıyı sil tekrar yükle
0
Gebeş kaplumbağası
(10.10.22)
formatlayarak
0
hlt1985
(10.10.22)
Format zahmetli iş. Bir sürü bilgi, belge vs. Sadece chrome yeter mi?
0
🌸Cherea
(10.10.22)
chrome üzerinden gelen bildirimleri kapatmayı deneyin.
0
gelecegin yildizi
(10.10.22)
Sadece Chrome da sıkıntı varmış gibi görünüyor Chrome u sifirlayabilirsiniz
0
sanguine
(10.10.22)
format yazarken zahmetli olduğunu düşündüm ben de:) o yüzden ilk olarak chrome'u deneyin, silip yüklediniz sorun devam ederse bir antivirüs programı ile taratabilirsiniz telefonu ama o da olmazsa o zaman format şart olur. Ki bence ekran gidip geldi ise format gerekecek ama inş yanılırım.

edit: chrome'u sıfırlarken ilk önce geçmişi vs ne varsa temizlemeyi unutmayın.
0
hlt1985
(10.10.22)
Bu tür şeyler genelde bildirime izin verip reklam vs yapıyor. Eğer chrome bir hesaba bağlıysa senkronsa bir ihtimal izin verilen siteler tekrar yükleyince otomatik gelebilir. Google hesabınızın ayarlarını falan da kurcalayın derim (bildirim izinleri site izinleri vs)
0
nhk ni youkosu
(10.10.22)
chrome da bildirim izni verilen siteleri kontrol edin. ayarlar -> bildirimler .
0
inheritance
(10.10.22)
(4)

Hazır et/tavuk suyu

inheritance
Bu yurt dışında karton kutularda satılan et/tavuk/balık suları bizde de var mı? Bir ara (4-5 sene önce) macrocenterda gördüm sanki ama şimdilerde cam kavanozlar var sadece.
Bu yurt dışında karton kutularda satılan et/tavuk/balık suları bizde de var mı? Bir ara (4-5 sene önce) macrocenterda gördüm sanki ama şimdilerde cam kavanozlar var sadece.
0
inheritance
(09.10.22)
www.carrefour.fr


bunlari demiyorsunuzdur sanirim? anlamadim tam ne demek istediginizi?
0
hewit
(09.10.22)
Carrefour ve migrosta var. Ayrıca saglıklı bir şey değil. Önermem
0
limonlu eksi
(09.10.22)
Bulyon değil. Meyve suyu veya süt kutusunda et suyu olduğunu düşünün.

Şuna benzer: www.woolworths.com.au

Migros ve Carrefourdakiler cam kavanoz.
0
🌸inheritance
(09.10.22)
sen sanırım bunu soruyorsun; www.tesco.com

tr'de bu var. www.carrefoursa.com çok denemek istedim çok merak ediyordum tadını ama fırsatım olmadı
0
avatar is back
(09.10.22)
(8)

Yemek kartıyla ödeyince tribe giren kasa görevlileri?

chicha_v2
Bir iki kez olan bir şey değil yani büyük zincirlerde bile oluyor bu.Kasaya geliyorum, yemek kartıyla ödeyeceğim diyorum adamın yüzü düşüyor. Hepsi mekan sahibi de değil yani kasada duran adama ne oluyor yani anlamıyorum.Komisyonsa kredi kartı da komisyon alıyor, hadi yemek kartının biraz daha fazla
Bir iki kez olan bir şey değil yani büyük zincirlerde bile oluyor bu.

Kasaya geliyorum, yemek kartıyla ödeyeceğim diyorum adamın yüzü düşüyor. Hepsi mekan sahibi de değil yani kasada duran adama ne oluyor yani anlamıyorum.

Komisyonsa kredi kartı da komisyon alıyor, hadi yemek kartının biraz daha fazla olsun. Kimse de zorlamıyor, fazla geliyorsa yemek kartıyla ödeme almazsın müşterin de ona göre gelir gelmez. Bazı mekanlara sırf yemek kartı geçtiği için gidiyorum yani gitmem ben de mesela.

Size de oluyor mu bu?
0
chicha_v2
(09.10.22)
Muhtemelen tip için surat asıyorlardir.
0
kisa
(09.10.22)
@kisa E kredi kartında da tip yok ama onda aynı muameleyi görmüyorum.

Bu arada eşim de benzer şeyleri söyledi sadece benim başıma gelen bir şey değil yani. Onun üzerine açtım duyuruyu da zaten :)
0
🌸chicha_v2
(09.10.22)
daha fazla tuşa basmak, işlem yapmak zorunda kalıyorsa 10 saniye bile fazla sürse surat yapıyor olabilir.
0
sanguine
(09.10.22)
Yakında yemek kartı, ticket kalkıyor. Direkt maaşa ek ödeme olacak. Bu dertlerden kurtulacağız. Restoranların satışı da düşecek. Burun kıvıracakları ticketlar olsaydı keşke diyecekler.
0
gabe h coud
(09.10.22)
Kk ile ben tipi içinden alabiliyor musunuz diye soruyorum.
Kredi kartı ödemesinde tip ihtimalleri daha çoktur ama.yemek.karti ile neredeyse sıfır

Aklıma başka bir neden gelmiyor.
Kredi kartında son ana kadar tip bırakma ihtimali var :)
0
kisa
(09.10.22)
Bazı marketlerde yemek kartı için fatura kesmeleri gerekiyor. Bunun için de önceden bilgi vermek lazım, vermeyince herşeyi baştan geçirmek gerekiyor.

Bir de yine bazı marketlerde yemek kartı pos cihazı bir tane oluyor, çok kasa varsa pos cihazını gidip almaları gerekiyor.

Özetle, yemek kartının işçiliği daha çok.
0
inheritance
(09.10.22)
muhtemelen, fişini çıkarmak, akşamında raporunu çıkarmak daha fazla vakit aldığı için.
0
buenosdias
(09.10.22)
yemek kartlarıyla anlaşmalarına göre parayı 14-21 gün vb. vadelerde alıyorlar. ne kadar kısa sürede yatarsa o kadar komisyon alıyor yemek kartı şirketleri sizin ödemiş olduğunuz tutardan.
0
Phoebe
(10.10.22)
(2)

Şişmiş bira kiti konservesi

inheritance
Vinomarketten Haziran ayında aldığım kiti anca bugün yapabildim. Açtığımda pat diye patladı neredeyse, öncesinde de biraz şiş gibiydi. Bu şekilde yapmış bulundum da, sonradan aklıma geldi şişmiş konserveler bozuk olabilir diye. Kokusunda ve görüntüsünde bir sorun yoktu. Bunu dökeyim mi sizce? Botuli
Vinomarketten Haziran ayında aldığım kiti anca bugün yapabildim. Açtığımda pat diye patladı neredeyse, öncesinde de biraz şiş gibiydi. Bu şekilde yapmış bulundum da, sonradan aklıma geldi şişmiş konserveler bozuk olabilir diye. Kokusunda ve görüntüsünde bir sorun yoktu.

Bunu dökeyim mi sizce? Botulism de geldi aklıma sonradan ama botulism konserve şişirmezmiş. Botulism olsa bile koklamış bulundum zaten.


Bundan bağımsız vinomarketi tavsiye etmem bu arada.
0
inheritance
(08.10.22)
Ben olsam içmem onu.

Biraburada'yı tavsiye ederim bu arada.
0
Mirket
(08.10.22)
Döktüm. Üretim tarihi de bu nisandı bu arada.
0
🌸inheritance
(08.10.22)
(11)

Banka önerileriniz

superior
Merhabalar, bu sabah oluşan Akbank işlem problemleri hala çözülmüş değil, daha önceki problemden ders almadıklarını göz önüne alarak , maaş hesabı olarak zorunlu kullandığım Akbank'in yerine başka bir banka ile devam etmek istiyorum ve tavsiyeye ihtiyacım var. Önceden is bankasi kullandım ama ücretl
Merhabalar, bu sabah oluşan Akbank işlem problemleri hala çözülmüş değil, daha önceki problemden ders almadıklarını göz önüne alarak , maaş hesabı olarak zorunlu kullandığım Akbank'in yerine başka bir banka ile devam etmek istiyorum ve tavsiyeye ihtiyacım var. Önceden is bankasi kullandım ama ücretlerinden memnun kalmadım. Sizlerin banka tavsiyeleri nelerdir ? Teşekkürler
0
superior
(08.10.22)
Enpara diyorum
0
rockinside
(08.10.22)
Enpara’da ilk günden beri hiç sorun yaşamadım.
0
invictae
(08.10.22)
Enpara, iş Bankası, Kuveyt Türk bunları kullanıyorum sorun yaşamadım. Kuveyt Türk e her yer taksit yapmıyor ama bazı işlemlerde sonradan taksit yapılıyor.
0
inheritance
(08.10.22)
HSBC
0
Mcfly
(08.10.22)
kredi kartı bonus, diğerlerinde enpara kuveyt.
0
fistikthecat
(08.10.22)
KuveytTürk.
0
al sana nick it
(08.10.22)
Ziraat, İş, Enpara, TEB ve yapı krediyi aktif olarak kullanıyorum. Gerek hesap gerekse kredi kartı olarak.

Hiçbirinde hiç bir sorun yaşamadım.

Sadece birini seçeceksin deseler, Ziraat derdim.
0
Mirket
(08.10.22)
Ben de enpara demek istiyorum.
0
Amaranta ursula
(08.10.22)
yapı kredi'den uzak, enpara'ya yakın.
0
baldan kaymak
(09.10.22)
bircok bankada hesap açtım, kartını kullandim. maaş müşterisi olan bankanızla daha iyi iş yapıyorsunuz, onu gördüm.
0
evimin paspasi
(09.10.22)
Enpara’da ilk günden beri hiç sorun yaşamadım. +5 Bütün birikimim Enpara'da.

Ayrıca Yapı Kredi. Kredi kartı harcamaları Yapı Kredi'den. Enpara'dan gönderip, Kredi Kartı borcunu ödüyorum.
0
put it in your appropriate place
(09.10.22)
(3)

kombide kış moduna geçtikten sonra bitmek bilmeyen su sesi.

dantealighieri
selamlar. kombiyi kış moduna aldım 1 saat önce. amma ve lakin 1 saattir https://streamable.com/7oajf4 bu videodaki su sesi var.(videonun sonunda altına tuttum daha belirgin) petekler eski tip. petekler şu an ısınmış durumda altı biraz ılık. kombiyi 50ye ayarladım sıcaklık videodaki gibi gözüküyo şu
selamlar. kombiyi kış moduna aldım 1 saat önce. amma ve lakin 1 saattir streamable.com bu videodaki su sesi var.(videonun sonunda altına tuttum daha belirgin) petekler eski tip. petekler şu an ısınmış durumda altı biraz ılık. kombiyi 50ye ayarladım sıcaklık videodaki gibi gözüküyo şu an. kombide basınç 1.3 bar. nedir bu mevzu 1 saattir bu ses var yahu. servis çağırmalı mıdır?
0
dantealighieri
(08.10.22)
Devridaim sesi değil mi? Bu kombiyi ilk kez mi kullanıyorsunuz, daha önce (geçen kış) yapmıyor muydu?
0
inheritance
(08.10.22)
geçen kış da yapmıştı ama bu defa çok uzun sürdü. şu an kesildi o ses bu arada evet devridaim muhtemelen bana bu kadar uzun sürmesi garip geldi. kombi 55 derece / 1.4 bar şu an ama petekler cılız sıcaklıkta yahu..
0
🌸dantealighieri
(08.10.22)
klişe olcak ama peteklerin havasını aldınızmı ?
0
aslindasorunumpsikolojik
(08.10.22)
(8)

Arabayı ilk çalıştırma

hede hodo
Otomatik vites için sormuş olayım. Frene basıp arabayı direkt çalıştırıyor musunuz yoksa kontağı ya da start düğmesine, bi tık çevrilmiş gibi göstergelerin tüm ayarlarına gelmesine bekleyip, ondan sonra mı çalıştırıyorsunuz?
Otomatik vites için sormuş olayım. Frene basıp arabayı direkt çalıştırıyor musunuz yoksa kontağı ya da start düğmesine, bi tık çevrilmiş gibi göstergelerin tüm ayarlarına gelmesine bekleyip, ondan sonra mı çalıştırıyorsunuz?
0
hede hodo
(07.10.22)
Direkt girişiyorum. Turbosuz benzinli otm.
0
msb
(07.10.22)
Tek tık çeviriyorum.
Işıklar yanıyor.
Kemeri takıyorum.
Işıklar sönüyor.
Çalıştırıyorum.

ya da
Tek tık çeviriyorum.
Işıklar yanıyor.
Telefonu çıkarıyorum, şarkı / navigasyon vs.
Işıklar sönüyor.
Çalıştırıyorum.
0
nickini vermek istemeyen uye
(07.10.22)
tek tık çevirip kemer, navigasyon ayarı ışıklar sönünce marş
0
coldegezenkutupayisi
(07.10.22)
Peki bununla alakalı, kullanım kılavuzu bilgisi var mıdır? Tavsiye edilen hangisidir?
0
🌸hede hodo
(07.10.22)
frene bas, çalıştır.
0
inheritance
(07.10.22)
gaza basılıyken arabayı çalıştırıyorum desem yeridir.
0
roket adam
(07.10.22)
kullanım kılavuzu göstergelerin tüm ayarlara gelmesini bekleyip ondan sonra çalıştırmanız gerektiğini söyler. kontağı açınca aracın muhtelif yerlerine elektrik gitsin, yakıt pompası çalışıp ilk yakıta yol versin, yağ pompası çalışıp yağlamaya hazır hale gelsin, marşa basınca da her şey hazır olsun. kılavuzun mantığı bu.

ben de arabamın ilk zamanlarında göstergelerin tamamlanmasını bekleyip çalıştırırdım. hatta kontağı açınca bir yerlerden vınnnn diye 2 saniyelik bir ses gelip sonra dururdu. hah derdim ki "bak bir şey elektriği alınca hazır konuma geçti". şimdi anahtarı takar takmaz çevirip çalıştırıyorum.

2 yıl önce aldığım corolla anahtarsız olduğu için zaten bir tık çevirme gibi bir durumu yok. frene basıp power'a bastıktan sonra göstergeler önce açılıp sonra toparlanıyor. lakin bir noktaya gelene kadar da vites P'den çıkmıyor, o toparlanmayı bekliyor, yürüyüp gidemiyorsun.
0
kibritsuyu
(08.10.22)
Yazın beklemem basar çalıştırırım, kışın 1-2 saniye beklerim. Hatta aşırı soğukta kontağı açar 1-2 sn bekler, sonra kapatır tekrar açarım ki kızdırma bujileri iyice kızışsın. Dizel araç için geçerli tabi ki bu.
0
John Bloor
(08.10.22)
(31)

Cips yiyor musunuz?

norules
Daha genç yaşlarımda cips çok yerdim ve aşırı severdim ama 30'lu yaşlara gelince çok azalttım, artık hiç yemiyorum. Bol yağlı, bol tuzlu, sağlıklı olmayan bir şey neticede. Yesem yine yerim, sevgim baki ama kolesterol falan dikkat ettiğim için bulaşmıyorum.Siz boşverdim yağını, tuzunu deyip girişiyo
Daha genç yaşlarımda cips çok yerdim ve aşırı severdim ama 30'lu yaşlara gelince çok azalttım, artık hiç yemiyorum. Bol yağlı, bol tuzlu, sağlıklı olmayan bir şey neticede. Yesem yine yerim, sevgim baki ama kolesterol falan dikkat ettiğim için bulaşmıyorum.

Siz boşverdim yağını, tuzunu deyip girişiyor musunuz cipse? Aslında şu son günlerde aklıma düşüyor ama başlarsam yine fena olacağını ve ucunu kaçıracağımı da biliyorum :/
0
norules
(07.10.22)
Ben de 40'dan sonra bıraktım. İyi oldu. Kuruyemiş yiyorum onun yerine.
0
pispinti
(07.10.22)
yemiyorum. eskiden de yemezdim. yani yerdim de kırk yılda bir. o da az.

cipsler ağır kanserojendir. zaten her şey kanser yapıyor. bir de bonus eklemeye gerek yok. illa yiyeceksen yağsız tuzsuz pirinç patlakları var. onları kemir. :)
0
motosiklet burclu adam
(07.10.22)
bu yaz bir ara iyice abarttım. sonra kilo alınca bıraktım.
0
inheritance
(07.10.22)
Gençken de az yerdim, yine az yiyorum. Lays fırından ya da Pringles klasik alıyorum çok canım isterse. Diğer patates cipsleri çok yağlı, sevmiyorum.
0
kobuzchu kiz
(07.10.22)
şanslı gruptanım. cipsleri hiç sevemedim. biz çocukken tombi falan vardı onları da sevmezdim. yalnız dondurma ve çikolataya özellikle bitter çikolataya karşı koyamıyorum.
0
lazpalle
(07.10.22)
cips benim icin tam bi guilty pleasure ya. patos aciliyi ben bilmezdim bi arkadas dedi ki nasil bilmezsin cok iyi cips falan canimi cektirdi. merak ettim gittim aldim hakkaten guzelmis. nadiren kafama esiyor gidip aliyorum sonra 2-3 gun yiyip sikilinca birakiyorum tekrar :D

ama onun disinda artik fiyati 70-80 lira olmus malesef hakiki misir cipsi var macro'da falan bazen alip nacho falan yapiyorum evde ya da duz yiyorum ama cok sik alma sansim olmadigi icin ayda yilda bir. 38/E
0
bay b
(07.10.22)
ruffles, lays falan degilde daha boyle kalin kesim, tuzlu, yag cekmekten saydamlasmamis bulursam aliyorum. yiyeceksem guzelini yiyeyim bari dusunuyorum sanirim.
0
65 derece
(07.10.22)
genel olarak korkunç beslenmeme ve doktorların "sen daha ölmedin mi" demesine yol açacak kadar rafine şeker tüketmeme rağmen ilginç bir şekilde cips merakım yoktur. neredeyse hiç yemem. ayda belki bir paket, güzel dizi filan izliyorsam canım çekmişse.
0
der meister
(07.10.22)
yaş: 38
eskiden biranın yanındaki bir numaralı atıştırmalığımdı.
şimdi 2 ayda bir belki alıyorum. eşim zaten yemiyor. benim de canım çok çekmiyor. kızım da çok sevmediği için hayatımızdan neredeyse tamamen çıktı artık.
0
teritori
(07.10.22)
Sivilce sorunum olmasa yerim sürekli. Çok nadir yerim. Küçükken en sevdiğim şeylerdendi
0
glamdr1ng
(07.10.22)
başlama sakin. Gerçekten Bi gün yiyince gene istiyo insan. Ben yiyorum ama keşke yemesem.
0
faredenkorkankedi
(07.10.22)
Abur cubur tuketme aliskanligim yok, aklima gelmiyor. Denk gelirsem belki 1-2 tirtiklarim ama genelde o da olmaz. Karnim toksa bir seyler yemeyi dusunmem, canim cekmez.
0
summer timetable
(07.10.22)
Ortaokuldan sonra çok ilgim olmadı cipslere, lisede fakültede arkadaş ortamında bira falan varken alan olursa yerdim kendim gidip aldığım mega nadirdi. 25 yaşından sonra ortamda olsa da pek sürmedim ağzıma.
0
hedep
(07.10.22)
Doritos Turca ve yeşilikli Chips Master seviyorum. Haftada bir kez ya da iki haftada bir kez film izlerken bu cipslerden birini yeme alışkanlığım var.

Klişe olacak ama bunları yiyen de ölüyor yemeyen de ölüyor. Her gün yemek sağlıksız ve kötü tabii ki ama canımız isteyince istediğimiz cipsi yiyemeyeceksek o hayatın ne anlamı var. Ucunu kaçırmaktan korkmuşsunuz. Hayatta bazen ucunu kaçırmak da var. Bir kere kaçırırsanız bir daha bir iki ay hiç yemezsiniz.
0
dissendium
(07.10.22)
haftada bir yerim. eskiden daha az yerdim bu aralar saldım biraz yiyorum. yaş 29
0
sabenburak
(07.10.22)
Çok severimmmm. Pringles yiyince çoraplarımı yiyormuşum gibi hissediyorum. Onun dışında her türlü yiyorum. Orta boy lays ya da ruffles ama bir anda hepsini bitirmiyorum.
0
Kahvedesu
(07.10.22)
kendi patlattığım patlamış mısır ve kuruyemiş, çok nadir pringles
0
elvan abeyiylegezse
(07.10.22)
canım isteyince 100 gramlık pakedi bitiririm 2 ya da 3 ayda bir
0
freebird5406_2
(07.10.22)
Arada yiyorum bazen yedikçe yiyesim geliyor. Özellikle geceleri.

kim ne kadar yiyor peki kimse onu yazmamış. Yerim dediğinizde 110 gr'lık paketi tek başınıza bitiriyor musunuz? Benim öyle oluyor :/

edit: tam ben bunu yazarken freebird5406_2 cevap vermiş sağolsun :D
0
nhk ni youkosu
(07.10.22)
Fiyatları bu kadar uçuk olmasa her gün yerim. Ben 30 K, eşim 35 E acayip seviyoruz. Haftada birkaç gün yiyoruz mutlaka. Bir tane 169 ya da 218 gr doritos, yanına da 117 gr falan olan çerezza ya da lays falan. İki cips bir kola alsan en az 50 TL. O yüzden her gün almıyoruz.
0
hrvl
(07.10.22)
ara sıra canım çekerse hiç sorgulamadan alıp yiyorum doyasıya.
0
another satisfied lover
(07.10.22)
almam, yemem. çok nadir barda, bir mekanda, misafirlikte vs. önüme konursa 1-2 tane alırım.
0
gabe h coud
(07.10.22)
Öyle arada bir canım çektiğinde biraz yiyorum. 1 paket cips alırsam 2-3 hafta sürünüyor. Cipsi de zaten 3-4 ayda bir alıyorum.
0
nawar
(07.10.22)
Yeşil pringles ve turuncu doritos hariç yemiyordum, 1 yıldır hiç yemedim ama canım çok istiyor.
0
norek
(07.10.22)
10 liralık badem alıyorum.

bir avuçtan azıcık daha fazla oluyor. iyi oluyor.
0
edgenabby
(07.10.22)
yağ ve tuz
ve patatesin nişasta şekeri
muazzam lezzet
keşke evde birebir yapılabilse
0
comp
(07.10.22)
ayda yılda bir yiyorum. gerçekten aşırı zararlı bir şey. gereksiz bir kimyasal.
0
roket adam
(07.10.22)
Ayda bir kadar. Canım nadir çekiyor çekince de ilk aşamada yememek için alternatiflere yöneliyorum genelde. Arkadaşlarla toplanınca yerim ya da çok nadir film izleyince ararım.
0
Amaranta ursula
(07.10.22)
cok cok nadir pringles yerim birkac ayda bir onun disinda hic cips yemem. hastalik yapma ihtimali cok yuksek kanser, kalp krizi...
0
zalbarath
(07.10.22)
Çok nadir. Gidip kendim almam, anca ortamlarda olduğunda.
0
put it in your appropriate place
(07.10.22)
Tyrells ve pringles dışında hayır. Bir de enteresan farkli cipsler olursa.

Onlar da ayda bir kere belki ya da uzun yolculuk yaparken.
0
logisticsmanager
(08.10.22)
(7)

Düzenli ücret ödediğiniz mobil oyun var mı?

etna
Varsa hangileri?
Varsa hangileri?
0
etna
(07.10.22)
migros sanalmarket
0
baba553
(07.10.22)
düzenli denmez ama birkaç kez brawl stars’a para harcadım, 40-50 lira kadar.
0
orient blue
(07.10.22)
Arkadaşım var. World of tanks’a bir kaç bin lira vermiş bu zamana kadar.
0
gabe h coud
(07.10.22)
valla çok çok nadir sardığım bir oyun olursa arada bir şeyler satın alıyorum ama düzenli sayılmayabilir.

Onlar da kafa topu, bilardo ve brawl stars oyunlarıydı.
0
ananiyimioguz
(07.10.22)
the simpsons tapped out a para verdim bir kez. o da google play kredisi ve ödüllü anketlerden gelen parayla.

bunun dışında hepsiburada ki şans oyunlarını oynadım bir kaç kere. o da kendi paramla değil, hepsiburada premiumdan gelen hepsipapellerle.
0
inheritance
(07.10.22)
world of tanks ve war thunder'a bir kaç bin tl gömmüşümdür aralıklı olarak, maaştan her ay 200-300tl şeklinde.
0
mrtkp1234
(07.10.22)
düzenli diyemem ama online soccer manager'a para harcamışlığım var. genelde 2-3 ay deli gibi oynar, sonra sıkılıp bırakır, 3-4 ay sonra geri dönerim. football manager'ı artık kafam kaldırmıyor. o yüzden osm hoşuma gidiyor. taktik yapıyorum, sakatı cezalısı oluyor yerine başkasını koyuyorum vs. fm'yle kıyaslanamasa bile biraz tatmin sağlıyor futbol açısından. tek seferde yüklediğim para genelde bir sene yetiyor zaten.
0
der meister
(07.10.22)
(4)

ufak miktar toplu parayı kkm'ye koymak?

another satisfied lover
elime 2 ay kadar kullanmayacağım ufak bi toplu para geçti. çok uğraştırmayacak ve riski de olmayacak değerini de biraz daha az kaybetsin diye kkm'ye koyayım dedim başka bir şey var mıdır aklıma gelmeyen?edit: dolar gerekiyormuş bendeki tl. dolar almak mantıklı değil gibi bir de sanırım vadesi min 91
elime 2 ay kadar kullanmayacağım ufak bi toplu para geçti. çok uğraştırmayacak ve riski de olmayacak değerini de biraz daha az kaybetsin diye kkm'ye koyayım dedim başka bir şey var mıdır aklıma gelmeyen?

edit: dolar gerekiyormuş bendeki tl. dolar almak mantıklı değil gibi bir de sanırım vadesi min 91 gün. o zaman düz faiz sanırım yine en iyisi
0
another satisfied lover
(07.10.22)
tlden de kkm açabiliyorsunuz.
0
inheritance
(07.10.22)
Kkm
0
beemaker
(07.10.22)
vadesi en az 90 gün diyor ama orada bir hatam yok değil mi? benim 2 ay sonra kullanmam gerekecek bu parayı o yüzden.
0
🌸another satisfied lover
(07.10.22)
En az 92 gün mü ne öyle bir şey evet.
0
inheritance
(07.10.22)
(3)

Çip maliyeti

her giriste sifresini unutan adam
Televizyonlar ya da araç ekranları; bu devirde ıkına ıkına ilerleyen ürünlerle dolu piyasa. Araba 2 milyon, dokunmatik ekran 2 saniye geriden geliyor. Bazı televizyonda youtube’a tıklıyorsun, 10 saniye sürüyor açılması…Bu aletlerde işlemcinin hızlı olması, maliyete ne kadar ek yük getiriyor?
Televizyonlar ya da araç ekranları; bu devirde ıkına ıkına ilerleyen ürünlerle dolu piyasa. Araba 2 milyon, dokunmatik ekran 2 saniye geriden geliyor. Bazı televizyonda youtube’a tıklıyorsun, 10 saniye sürüyor açılması…

Bu aletlerde işlemcinin hızlı olması, maliyete ne kadar ek yük getiriyor?
0
her giriste sifresini unutan adam
(06.10.22)
Tek bir ürün için düşünmeyin. Tek bir ürün için daha hızlı işlemci 10 cent fazla olsa, bir milyon ürün için 100000$ yapar.
0
inheritance
(06.10.22)
otomotiv sektörü hantaldır senin 2022 model olara aldığın aracın tasarımı aslında 2018 yılında yapıldı. yıllarca arge, test vs sürüyor. haliyle 2022 model aracın içindeki ekran aslında 2016-2018 teknolojisi oluyor.
0
orpheus
(07.10.22)
bir milyon üst kalite işlemcinin maliyetini 1 müşteriden karşılama şartı mı var

telefonlardaki sürat sebebi optimizasyon da olabilir. patentli de olabilir, apple filan?
araba yapanın dokunmatik altyapısı geliştirecek ekibi yoktur dışarıdan alelade ekiplere yaptırıyordur, stok malları bağlayıp geçiyordur
androidi de makyajlayıp koyuyordur vs

bunlar büyük markalar için bahane değil tabii de işte
0
comp
(07.10.22)
(4)

Lazer Yazıcı

tchuck
ya bi süredir yazıcı almayı düşnüüyrodum zaten. tanklı mı alsam, onu mu alsam vs. derken.siyah beyaz bir lazer yazıcının bana yeteceğine emin oldum.bana hnagi markanın hangi ürününü önerirsiniz?macos'e kurulumu kolay olsun, wifi'si olsun. kağıt takılma vb. problemler minimum seviyede olsun istiyorum
ya bi süredir yazıcı almayı düşnüüyrodum zaten. tanklı mı alsam, onu mu alsam vs. derken.

siyah beyaz bir lazer yazıcının bana yeteceğine emin oldum.

bana hnagi markanın hangi ürününü önerirsiniz?

macos'e kurulumu kolay olsun, wifi'si olsun. kağıt takılma vb. problemler minimum seviyede olsun istiyorum.

bütçem de yüksek değil 3000tl yi çok geçmesini istemiyorum

www.amazon.com.tr
www.amazon.com.tr

şunu falan gördüm ama hiçbirine emin olamıyorum bilgim olmadığı için.

bir de kartuşları genelde 400 lira civarı gözüküyor, bu fiyat doğru demi? bi anda 2000tl ile falan karşılaşmam demi?
0
tchuck
(06.10.22)
macos konusunundan emin değilim ancak genelde brother tavsiyesi veriliyor yazıcı konusunda.
0
inheritance
(06.10.22)
murekkepli yazici: bunlarin tankli ve tanksiz olanlari var.

kullanim farki, tanksiz olanin kartusunu cikariyorsunuz ve yan sanayi murekkep ile doldurabiliyorsunuz. orijinal kartus 250 tl civari(daha pahali da olabilir). bir kartusu yan sanayi murekkep ile doldurdugumda 300 sayfa cikti almistim. murrekkep dolumu sirasinda eliniz biraz murekkep olabilir. ayrica doldurmak icin kitler var. kartusun uzerini deliyorsunuz ve siriga ile basiyorsunuz.

tanksiz yaziciyi tankliya donusturme kiti de satiyorlar. ugrasmak isteyen bu yola da gidebilir.

tankli yaziciyi cok fazla cikti aliyorsaniz alin. cok uzuza geliyor. soylenen problem, uzun sure kullanmayinca tanksizda oldugu gibi murekkep donuyor. bu problem asiliyor fakat elimiz yine murakkep oluyor. biraz pis yani.


lazer yaziciya gelelim. bu en hizli ve elimizi ayagimizi kirletmeden cikti aldigimiz yontem. bunlarin yan sanayi tonerleri satiliyor link. bu toner ile 1000-1200 sayfa arasi cikti aliyordum. orijinali pahali tabii. yan sanayi dolu toner 100-150 tl

tam burada toner tozu giriyor isin icine. bazi tonerler cipli oluyor. cipli toner kotu. yazici illa cip istiyor. cipsiz toneri insan, toner tozu alarak doldurabilir. fakat toner tozu cok kucuk partikuller icerdiginden nefesle istemeden de olsa cekmek sagliga zararli diyorlar.

Çipli Tonerle, Çipsiz Toner Arasındaki Fark! www.texttoner.com

samsung lazer yazici almayin cipli. yazici olmasi gereken fiyattan cok ucuz ise toneri pahalidir. tonerde gecirirler iste.

doldurulabilir toner ozelligi olan(cipsiz) brother marka, daha once onerildigini gordugum yazici:

wifisiz*li: www.akakce.com

sanirim tarayici ve fotokopi ozelligi yok bunda.

bunun yan sanayi tonerini de satiyorlardir diye dusunuyorum.
hep yan sanayi demisim. muadil diyorlar, oyle aratin.


neyse son olarak "cok kazanan ve para algisini kayybettigini" soyleyen birinin, aylardir bir yazici secememesine dayanamayip yazayim dedim. kolay gelsin.
0
istiririm yalarim bir de
(06.10.22)
en iyi lazer yazıcı toneri ve dolumu en kolay bulunan ve yapılan yazıcıdır. Yoksa toneri çipi derken o iş yazıcı maliyetini geçer ve yeni dertler ekler. Yazıcı lazerde inkjet de olsa en önemli kısmı toner ve mürekkebi.

Bu yüzden aşağıdaki siteden satın almasan da, sattıkları yazıcılara ve dolan tonerlere muadil tonerler bak. Zira bunlar piyasada toner dolumunu en kolay halledebileceğin modeller olacaktır. Ondan sonra alacağın yazıcıya karar ver.

www.bitmeyenkartus.com.tr
0
yeninesiltupcu
(06.10.22)
Brother var evde, ios ve macte hic sorun yok. Hep wireless uzerinden yazdiriyoruz. Toneri 25 pound mu neydi, baya uzun sure gidiyor ama sadece siyah rengi var. renkli cikti feren modelleri de vardir herhalde
0
fakyoras
(06.10.22)
(8)

Kirayı kontrat sahibi mi ödemeli?

Cenk Daniels
Merhaba, kirada olan evimizin kirasını kontratta ismi yazan kişi değil, onun oğlu banka kanalıyla ödüyor. hukuken kontratta ismi yazan kişinin ödemesi gerekmiyor mu? bu durumda kiracıyı çıkarmak için hukuksal bir hakkımız oluyor mu?not: zaten ihtiyaç sebebiyle tahliye davası açılacak, fakat bu durum
Merhaba, kirada olan evimizin kirasını kontratta ismi yazan kişi değil, onun oğlu banka kanalıyla ödüyor. hukuken kontratta ismi yazan kişinin ödemesi gerekmiyor mu? bu durumda kiracıyı çıkarmak için hukuksal bir hakkımız oluyor mu?

not: zaten ihtiyaç sebebiyle tahliye davası açılacak, fakat bu durum bir tahliye sebebi olabilir mi?

çok teşekkürler.
0
Cenk Daniels
(06.10.22)
avukat veya hukukçu değilim. kirayı gönderirken "x daire ekim 2022 kira bedeli" diye gönderiyorsa bence bir hakkınız yok. bu şekilde göndermiyorsa bile kontratta yazılı olan veya her ay düzenli olarak gönderilen ve itiraz etmediğiniz bir tutarı gönderdiğini iddia edebilir.

böyle bir sebeple tahliye etmeye çalışırsanız karşı taraf da ben sana bu kadar zamandır para gönderiyorum diyerekten sebepsiz zenginleşme davası açabilir.
0
inheritance
(06.10.22)
@aman üstüme geliyorlar, art niyetli değiliz. fakat kiracı da iyi niyetli değil. eve benim ihtiyacım olduğunu söylüyorum tatlı bir şekilde ama çıkmıyor, eve çökme peşinde. dolayısıyla kiracı böyle art niyetli olunca insan ister istemez bir acaba diyor.
0
🌸Cenk Daniels
(06.10.22)
:)
Bu soruyu, kirayı benim yerime oğlum ödüyor, ev sahibi bizi çıkarabilir mi diye sorsanız cevaplar daha farklı olabilirdi.

Hemen paraya itiraz yoksa ne içi. Geldiği belli ise ortada bir sorun yok
0
kisa
(06.10.22)
Oğlu ödüyorsa, kira bedeli de yazıyorsa hatta bankalarda zaten bu para transferi nedir diye sorduğunda menüden konut kira ödemesi seçebiliyorsunuz, muhtemelen onu da yapıyordur.

"İhtiyaçtan" tahliye davası açabilmeniz için aynı şehirde sizin üstünüze başka bir evin olmaması gerekir. ama anladığım kadarıyla 2 eviniz var. Bu durumda çok da bir şey yapamazsınız.

Adam kirasını ödüyorsa, sözleşmesi yeniyse çok müdahale şansınız olmaz.

Kaldı ki kirasını ödeyen, sözleşmesi olan bir kiracı eve "çökmüş" sayılmaz. Adam sözleşme yapmış ve süre bitene kadar orada oturacağını düşünüyor ona göre plan yapıyor. Ha ucuza oturuyor civarda kiralar çok arttı diyen ev sahipleri var. Burada da ev sahibi öngörüsüz yatırımının karşılığını alıyor derim. Maalesef ev sahipleri evleri sürekli çok para kazandıracak sözü verilmiş gibi davranıyor. Dünyada öyle bir yatırım yok.

Ha bir de ihtiyaçtan diye dava açıp sonra evi daha yüksek fiyattan başkasına kiraya vermeye kalkarsanız, eski kiracınız 1 senelik kira bedeli kadar tazminat isteyebilir ve alır.
0
anten
(06.10.22)
@instant,

çok kıymetli evlerini şu an zaten kimse geçen senenin fiyatına kiraya vermiyor. sorun kira zammına sözleşmeye aykırı olarak %25 sınırlama getirilmesi ile ilgili. benzer şekilde baka kanun çıksa sözleşme önemli değil istenilen kirayı istediği ay talep edebilir desele ona da haksızlık derim.
0
kisa
(06.10.22)
@instant verdiğin akıl için teşekkürler. fakat bu şekilde soruma cevap vermiş olmadığın gibi bir tahrik söz konusu. tahliye davası zaten açacağım. ihtiyaçtan dolayı eve ihtiyaç var ve mesele kiracının tatlı dilden anlamaması. elbette çıkarmak için elimden geleni yapacağım şüphen olmasın.
0
🌸Cenk Daniels
(06.10.22)
@cenk daniels

bu konuyla ilgili daha önce de başlık açtığınızı hatırlıyorum. O zaman da aynı cevapları almıştınız aşağı yukarı. Hatta özelden de mesajlaştık.

Benzer bir konu bende de var farklı bir içerikle. Bendeki konu kiracımızın ev olarak tutup ofis olarak kullanması. Ama ana hatlarıyla anlatayım yine bir kez daha.

Öncelikle derdinizi net olarak şöyle anlıyorum.
-Kiracınızın ucuza oturduğunu düşünüyorsunuz. Öyledir ya da değildir bilemem.
Ama bir sözleşme yapmışsınız.

-Kiracı yasal olarak bu sözleşmeye dayanarak yasal sınırlarda bir artış yapıyor. Burada da haklı.

-Siz muhtemelen kiracıyı ben oturacağım diye çıkartıp, bir süre sonra başkasına kiralamayı düşünüyorsunuz. Sizin tercihinizdir. Ama kiracı bunu takip ederse, sizden 1 senelik kira bedelini tazminat olarak alır.

-Bu arada "ben oturacağım" diyebilmek için o şehirde başka bir evinizin olmaması gerekiyor.

-Kiracıyı şu anda yasal olarak kendi çıkmadığı sürece çıkartmanız çok zor görünüyor. Ha yine şansınızı denemek için dava açabilirsiniz. Ama ihtar çektikten sonra 6 aya varabilir evi boşaltması. Avukatın bana söylediği tahliye davası en az 1 sene devam eder. Bu 1 sene içinde de kiracı oturmaya devam edecektir.

-Şu anda kiracınız eve çökmüş durumda değil. Adam sözleşmedeki kirayı ödüyor mu? Ödüyor. Yasal olarak sözleşmeyi ihlal ettiği hiçbir durum olmadığı sürece 5 seneden önce kira tespit davası zaten açmanız mümkün değil.

-Yapabileceğiniz en iyi hamle kiracınızla anlaşmak. Hatta ben sizin yerinizde olsam 1 senelik tazminatı kiracıya verir, hiç avukatla falan uğraşmadan evi hemen daha yüksek fiyattan veririm madem bu kadar kirayı artırmaya ihtiyacınız var.

-Bu arada avukat da sizden 20-40 bin tl arası bir ücret talep edecektir. Bizimki öyle istedi en azından tahliye işini takip etmek için. Uzun ve teferruatlı bir süreç. O yüzden diyorum kiracıyla maddi manevi memnun edecek şekilde anlaşmayı deneyin.

-"Evime çöktü" falan diyorsunuz, oğlu yatırıyor kirayı diye açık arıyorsunuz yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla konuya biraz agresif yaklaşıyorsunuz ama bu size fayda getirmez. Aksine bu dozu artırırsanız, kiracıyı rahatsız edecek davranışlarda bulunursanız kiracınız üstüne size dava açabilir.

-Özetle tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır demişler. Adamla anlaşmak seçebileceğiniz en iyi yol. Ama bu anlaşma "hadi güzel kardeşim çık evimden" değil, adamın tazminatını vs verin. Ne bileyim taşınma masrafını ödemeyi teklif edin.

-Evin sahibi siz olabilirsiniz ama evin kullanım hakkını o adama devrettiniz. Sözleşme süresince evin kullanım hakkı o adamda şu anda. Yani şu an siz elinizi kolunuzu sallayarak kiracının haberi olmadan eve bile giremezsiniz. Ev sahibi olmanız kiracının hiçbir hakkı olmadığı anlamına gelmiyor.

-Konuya daha sakin ve aklı selim yaklaşın derim. Ve sizin derdinizi ancak bir avukat çözer.
0
anten
(06.10.22)
"ihtiyaç" nedir? kendiniz ya da birinci dereceden akrabanız oturmayacaksa, mahkeme herhangi bir şeyi ihtiyaç olarak görmeyecektir. "daha fazla paraya ihtiyacımız var" diyemiyorsunuz. bir kaç hafta önce burada bir ev sahibi, annesinin (ya da bir başkasının) tek geliri ev kirası olduğu ve artık para yetmediği için kiracısını evden çıkaracağını falan söylemişti. bunu yapamıyorsunuz.

bunun yanında, oğlunun ödemesi bence sıkıntı değil. yarın öbür gün mahkemeye gitseniz, adam dekontlarla gelse, mahkeme ödenmiş kabul eder.
0
co2s2
(06.10.22)
(8)

rahat ev terliği tavsiyesi

wiekannich
2 tane terlik aldım fakat,muya : rahat fakat altı kayıyor adidas : sportif ve sıkıyor ev için uygun değilevde giydiğiniz memnun olduğunuz terlik var mı? ayakkabı no : 42
2 tane terlik aldım fakat,
muya : rahat fakat altı kayıyor
adidas : sportif ve sıkıyor ev için uygun değil

evde giydiğiniz memnun olduğunuz terlik var mı? ayakkabı no : 42
0
wiekannich
(05.10.22)
freebird5406_2
(05.10.22)
bi kriter de ben ekliyim.

alacagin terlik oyle ayakabbi gibi kerata, parmak sokularak giyilen bisi olmasin. evdesin siklikla giyilip cikariliyor sonucta.
0
dokunmakalbime
(05.10.22)
zara home terlikleri iyidir.

www.zarahome.com
www.zarahome.com
www.zarahome.com

Banyo sonrası düşünüyorsanız Chakra da iyidir.

www.chakra.com.tr
0
gabe h coud
(05.10.22)
esem'in şu modelleri: www.hepsiburada.com
0
inheritance
(05.10.22)
bantlı crocslardan aldım çok rahat ettim. şu burnu kapalılardan hiç giymedim daha önce ,benlik değil kapalı terlik fakat taban anlamında bunu çok sevdim.
0
delidiyorum
(05.10.22)
Oysho.
0
auroraaurora
(05.10.22)
yıllardır hummel'ın bantlı bir modelini kullanıyorum ve çok memnunum, tavsiye ederim. bir numara büyük al terliği.
0
knight of cydonia
(05.10.22)
geçen kış indirime denk gelmişti, yazlıkta vs giyerim diye crocs un klasik önü kapalı modelinden almıştım. eve gelince öylesine ayağıma bir giyeyim deneyeyim dedim, o zamandan beri artık evde başka terlik giyesim gelmiyor. acayip rahat ve kullanışlı terlikler bence. hele yaz kış evde giymeye de uygun. hem sürekli yıkayabildiğim için hijyen konusunda da kolaylık sağlıyor. şu anda evde giymek için alıp giymediğim (oysho-twigy-penti-) bir sürü terlik var , resmen crocs bağımlısı oldum. pişman olmazsınız.
0
isyankar tosbaga
(06.10.22)
(15)

Günde kaç adım atıyorsunuz?

abelardo
Telefon veya saat ile veya tahmini ölçüm ile.gunde ortalama kaç adım atıyorsunuz? Sizce çok mu az mı?
Telefon veya saat ile veya tahmini ölçüm ile.gunde ortalama kaç adım atıyorsunuz? Sizce çok mu az mı?
0
abelardo
(03.10.22)
Bugün 11.898
Bu hafta günde 6.666
Bu ay günde 6.076
Bu yıl günde 5.630 adım atmışım. İş icabı değil, spor olsun diye. İdare eder.
0
Mirket
(03.10.22)
Son 6 ay ortalamam günlük 8bin adım.

bazı aylar ort. 10bin adımın üstüne çıkmışım bazı aylar 6 bin civarlarında kalmışım. yoğun çalıştığım dönemler günlük 1000 adımda falan kalıyorum malesef oldukça sağlıksız.

kol saati ile ölçüyorum.
0
prezarlatif
(03.10.22)
Ortalama 11 bin son 1 senede.
0
hot potato
(03.10.22)
Değişiyor. Sürekli koşturduğum işlerde, gezme günlerinde 10 bini çok rahat geçiyor. Çok mu az mı konusu belirsiz. Açıkçası yürümek kilo vermek için bence çok etkili değil. Fazlası insana yorgunluk olarak geri dönüyor. Sadece hareket etmiş sayılmak için en az 4 saat hareket etmek gerektiğini düşünüyorum amaç buysa.
0
dissendium
(03.10.22)
Antrenman yapmanın haricinde günlük altı ile sekiz bin.
0
evimin paspasi
(03.10.22)
Ortalama 9.000.

Bir türlü 10.000ü göremedim ortalama olarak.
0
put it in your appropriate place
(03.10.22)
Hafta sonu günde 30 bin, hafta içi 10-15
0
gabe h coud
(03.10.22)
Ortalama olarak 9 bin. pazar günleri düşürüyor ortalamayı ^^
0
hakmut
(03.10.22)
Ekim 2021 - Ekim 2022 ortalama 7340 gösteriyor.
0
Ranchoddas
(03.10.22)
En az 10 bin.
0
pro9it9is9
(03.10.22)
Ortalama 5500 adım civarındaymış.
0
peki madem
(03.10.22)
5-10bin arası.

azı da fazlası da iyi gelmiyor bana bu aralığın.
0
ezkaza
(04.10.22)
bu tarz sorulara genelde kendilerinin vereceği cevabın iyi olduğunu düşünenler yazar. yani maaşınız kaç sorusunun cevaplarında 25-30 binden aşağısını çok az görürsün asgari ücretli falan yazmaz oraya gidip de genelde. burada da benzer bir durum olmuş o yüzden müdahele etmek istedim. genelde haftanın 5 günü evden hiç çıkmıyorum evin içinde kaç yüz adım atıyosam o. dışarı çıktığım günler de aktiviteme göre değişiyor ama min 2 bin max 10 bin gibi şu sıralar.
0
semaforo de medianoche
(04.10.22)
en az 8000 yapmaya çalışıyorum. Ama genelde 10-12000 oluyor. Bazen 15000 de olduğu oldu.
0
inheritance
(04.10.22)
Ben şimdi baktım da eylül ayı ortalamam 9100 adımmış. 2022 ortalamam da 10200 adım.

Bazı günler üşenmeyip 25-30 bin arası yürüdüğüm bile oluyor. En üşendiğim günlerdeyse en azından çıkıp 15-20 dakika yürümeye çalışıyorum. Zaten avrupa yakası’na geçmedikçe ya da çok çok uzak bir yere gitmedikçe her yere yürüyerek gidip gelen ve yürümekten zevk alan bir insanım.
0
ms brownstone
(04.10.22)
(16)

Pasaportun suresi bitmeden sureyi uzatma yada yenileme yapilabiliyor mu

Slynmaster
Bu sorunun cevabini tam olarak bulamadim. 6 ay suresi kaldi pasaportun. Ve randevu sitesinde oyle bi secenek yok sadece yesil pasaport icin var.
Bu sorunun cevabini tam olarak bulamadim. 6 ay suresi kaldi pasaportun. Ve randevu sitesinde oyle bi secenek yok sadece yesil pasaport icin var.
0
Slynmaster
(03.10.22)
Belki basina gelmis arkadaslar vardir 199 hattida dogru durust bisi soylemiyor surekli laf kalabaligi
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
Süre uzatma diye bir şey yok. Yeni pasaport alıyorsunuz
0
elorelia
(03.10.22)
süre uzatımı olmuyordu, yeni pasaport almak gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam. yakın zamanda değişti ise bilemem.
0
inheritance
(03.10.22)
Diger pasaport menusunden randevu verdi eleman. Nufus mudurlugune gittim problem cikti cok uzun anlatmiyayim.

Kimlikten randevu al dedi șef ne alaka ise
199 ise oyle bisey olmaz diyor bakalim artik :(
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
@elorelia
@inheritance

Onuda denemistkm bu sefer kimliginiz kullanimda gibi hata veriyor sanirim 6 ay altini beklicem?
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
bugün aynı sebepten ötürü gittim ben de. nüfus müdürlüğüne gittim, kimlik veya ehliyet değişimi şeklinde randevu al öyle gel dedi. gidip öyle yapacağım ben de.
0
roket adam
(03.10.22)
Tesekkur ederim bende oyle denicem heralde
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
Ataşehir - ist nüfus müdürlüğündeki şef böyle dedi yani en azından farklı yerlerde nasıldır bilmiyorum :)
0
roket adam
(03.10.22)
@roket adam

Sizde yoksa diger pasaport secegiyle mi gittiniz yoksa girip sadece sordunuz mu
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
Sadece gidip sordum bugün randevu almadan, nüfus şefi ile konuşturdular. Yarın için diğer seçeneği ile randevu aldım bakalım ne olacak göreceğim.
0
roket adam
(03.10.22)
Alma ben aldim gidince sayac sira vermedi git kimlikten randevu al dediler
0
🌸Slynmaster
(03.10.22)
Allla allaaa kimlikte de randevu yok, ne malca bir durummuş bu. Yarın gidip ısrar ederim ben. Olmadı tekrar kimlikten de randevu alacağız yapacak bir şey yok :)
0
roket adam
(03.10.22)
Kartal'daki şef direkt alıyordu fakat gerekliliğiyle ilgili bir belge verdik biz (okul başvurusu).

Halihazırda pasaportu olanlar internetten randevu alamadığı için çoğu müdürlük direkt alıyor diye duydum (Kartal öyle yaptı, Sarıyer de öyle yapıyor) fakat bazı yerler kimlik vb. diye illa bi randevu al demiş demek ki.
0
nhk ni youkosu
(03.10.22)
Yarın 14:30'a tc kimlik kartı diye randevu aldım. Gelişmeleri aktaracağım :)
0
roket adam
(03.10.22)
Bugün 14:30 için kimlik randevusu alarak Ataşehir nüfus müdürlüğüne gittim.
Derdimi anlattım.
Paralarını ödemiştim.
Ek pasaport istediğime dair dilekçe doldurttular. 10 yıllık olacak şekilde ihtilaflı ülkelere seyahat içn ek pasaport istediğime dair dilekçeyi doldurdum. Başvurumu aldılar. Bu saatten sonra zamdan falan etkilenmezsin dediler ama pasaport hemen gelmiyor bir süre bekleme ihtimalin var dedi.
Şimdi biri ağustosa kadar geçerli, diğeri 2032ye kadar geçerli 2 pasaportum olacak yani.
0
roket adam
(04.10.22)
Bende hallettim tesekkur ederim bilgilendirdin bizleri kendine dikkat et
0
🌸Slynmaster
(05.10.22)
(2)

10Bin TL Bulaşık Makinası

maksat muhabbet
Merhaba10bin lira max limitimiz var, alacağınız bulaşık makinası ne olurdu?4 kişilik bir aile.
Merhaba
10bin lira max limitimiz var, alacağınız bulaşık makinası ne olurdu?
4 kişilik bir aile.
0
maksat muhabbet
(03.10.22)
muhtemelen bunu veya buna benzer bir makina alırdım herhalde:
www.arcelik.com.tr

6144 500 tl daha ucuz ama 500tl nispeten daha fazla elektrik ve su tüketimi olarak hayli hayli çıkar.
0
inheritance
(03.10.22)
tüm beyaz eşyalar aynı işi yaparlar.
bulaşık makineleri bulaşık yıkar.
sadece tasarımları ve üretimdeki bazı malzemeleri farklıdır.
yeni üretilen tüm makinelerde de çalışma / yıpranma / bozulma ... gibi hesaplarla üretilmişlerdir.
regal 3 bin TL iken,
miele 33 bin TL olabilir.
yaptıkları iş aynı.
0
ankarakecisi
(03.10.22)
(3)

Pişmiş balığı ertesi gün yemek için

condom kurşunu
Nasıl ısıtmak lazım? İstavrit bu arada.
Nasıl ısıtmak lazım? İstavrit bu arada.
0
condom kurşunu
(30.09.22)
Yağsız tavada 4-5 dakika çevirebilirsiniz.
0
norek
(30.09.22)
Varsa mikrodalga, yoksa tava.
0
inheritance
(30.09.22)
Tavada mı yaptınız istavriti? Hemen tarif veriyorum.

Un, yağ, az salça kavrulur. ( mümkünse zeytinyağı), içine bol sarımsak, bol limon suyu eklenir. Koyu kıvamlı bir çorba kıvamına gelene kadar su eklenir.(hatta çorbadan koyu olsun, sos kıvamı gibi diyeyim) fokurdayınca dünden kalan soğuk balıklar içine atılır, balıklar ısınana kadar fokurdatılır.

Ekmek bana bana yenilir.
0
physcos physcos
(02.10.22)
(5)

Viaportta fiyatlar nasıl

condom kurşunu
Outlet kafası mı normal avm fiyatları mı? O kadar yolu boşuna giymeyelim.
Outlet kafası mı normal avm fiyatları mı? O kadar yolu boşuna giymeyelim.
0
condom kurşunu
(30.09.22)
Sadece adı outlet. Ben hiç uygun fiyatlı birşey bulamıyorum. Birçok ürün internette daha uygun. O kadar yola değmez ancak orada bir işim varsa öyle gidiyorum.

Zaten ülkede outlet yok ki ya eldeki satılmayan ürünleri koyuyorlar yada defoluları.
0
astronom bey
(30.09.22)
Kurtköy için occasion’ın üst katında internete göre uygun ürünler oluyor ama beden bulmak biraz zor. Tuzla sahildeki Viaport’un da Vakko’su iyi bayağı çeşit açısından.
0
cilekli pasta
(30.09.22)
Tuzla sahildeki viaport da outlet mi?
0
🌸condom kurşunu
(30.09.22)
outlet konsepti 2010'da falan bitti. outletlerin hepsi normal mağaza. millet gidip etiket üzerindeki üzeri çizilmiş fiyata bakıp ooo süper indirim yapmışlar diye alıyor. bilmiyorlar ki normal mağazalarda da aynı fiyat.
0
mr.goodcat
(30.09.22)
Pandemi öncesi arada uygun şeyler denk geliyordu. Ama genelde fiyatlar AVM fiyatı genelde.

Kaç senedir gitmedim, sanmıyorum ama değişmiş olabilir.

Sırf outlet için gidecekseniz gidilmez. Ama açık hava konsepti iyi, güzel havalarda gezilebilir. Araba ile gidecekseniz çok geç kalmayın otopark çabuk doluyor.
0
inheritance
(30.09.22)
(1)

şu an bankada döviz-altın

patronaj1
selamlar,eft saati geçmiş 16'dan sonra. peki borsa ne durumda? bankada döviz ya da altın makasının açıldığı saatlere girdik mi?
selamlar,

eft saati geçmiş 16'dan sonra. peki borsa ne durumda? bankada döviz ya da altın makasının açıldığı saatlere girdik mi?
0
patronaj1
(30.09.22)
eft aslında 17:00 mı 17:15 mi ne öyle bir saatte bitiyor. 16:00 sonrası bazı bankalar ücret almak için geç eft diye bir şey çıkarmış.

enparadan baktım, makas da nispeten normal seviyelerde (dolarda 27 kuruş, altında 19 lira)
0
inheritance
(30.09.22)
(7)

son katta su tazyiki azalması

panamera
Merhaba,3 katlı binada son katta oturuyorum. her katta 4 daire var, sadece bende tüm musluklarda su tazyiki bir anda düştü. Normal tazyik 10'sa banyo-tuvalette 2-3, mutfakta bir tık daha iyi gibi. tazyik kombiyi çalıştıracak kadar yeterli oluyor allahtan. kombi ile herhangi bir bağlantısı olabilir
Merhaba,
3 katlı binada son katta oturuyorum. her katta 4 daire var, sadece bende tüm musluklarda su tazyiki bir anda düştü. Normal tazyik 10'sa banyo-tuvalette 2-3, mutfakta bir tık daha iyi gibi. tazyik kombiyi çalıştıracak kadar yeterli oluyor allahtan. kombi ile herhangi bir bağlantısı olabilir mi? problem neden olmuş olabilir?
0
panamera
(30.09.22)
sizin daireye giren su borusu tıkanmış olabilir. tesisatçılar bunu açabiliyor eğer sorun bu ise.
0
orient blue
(30.09.22)
Dairenizin ana vanasını kısmış olabilir misiniz.
Sayacın yanındaki vana açık mı diye kontrol edin öncelikle.
Yeni binaysa muhtemelen banyoda bir iç ana vana daha olur. Ona da bakın.
0
Mirket
(30.09.22)
apartmanlarda oluyor mu bilmiyorum ama müstakil evlerde basınç regülatörü oluyor.

şebeke suyu basıncı 4 bar filan oluyor eğer basınç yükselirse evde tesisat patlamasın su basmasın diye konuyor.

bende geçen sene bu arıza yaptı ve su basıncı aşırı düştü. değiştirilince düzeldi.
su sayacından sonra böyle bir şey varsa ona bakmak gerekebilir.
0
nop
(30.09.22)
birisi ana vanayı kısmış olabilir. eski eve ilk taşındığımda su vanaları işaretli değildi, kendi evimin vanasını bulana kadar diğer vanalar ile oynamıştım. sonra eski hallerine geri getirmeye çalıştım ama. birisi benim gibi yapıp tam açmadan bırakmış olabilir.
0
inheritance
(30.09.22)
aynı sorunu yaşadım. bir anda basınç düşmüştü.

su tesisatının yanınca basınç kontrolücü gibi bir alet var. tesisatçı bi anahtarla o basıncı ayarladı, sorun düzeldi.
0
patronaj1
(30.09.22)
Binaya gelen suyun basıncı fazla olmasın diye bir küçük alet takılıyor.
Eskiden oturduğum bir apartmanda rezervuar sık sık bozulunca sorunun bu olduğunu ve çözümün o küçük basınç dengeleyiciden takmak olduğunu söylemişlerdi.

Belki birisi apartmanın ana su girişinde (varsa öyle bir şey) vanayı kıstı,
belki bu dediğim basınç şeyinden taktılar binaya,
belki sizin evin vanasını birisi yanlışlıkla kıstı.

Kombi ile bir bağlantısı olmaması gerek.
0
michael_knight
(30.09.22)
Bir anda düştüyse ilk şüphelenecek şey bozulan basınç düşürücüdür, tabi varsa. Size ait saatin önünde arkasında ya da binaya giren tesisatta basın düşürücü var mı bir bakın.

Basınç düşürücü varsa kapağını açıp içerideki ayar vidasını alyan (allen) ile bir tur çevirin, basınca bakıp karar verin.

Bir ihtimal daha var, binaya girmeden önce yer altında bir yerlerde bir kaçak varsa bundan dolayı da basınç düşer. Alt katlarda daha az fark edilir kat yükseldikçe fark büyür.

Kısık vana basıncı düşürmez, akış hızını düşürür. Musluğu ilk açtığında basınç var ama hemen basınç/ akış hızı düşüyorsa vana kısıktır.

Ama musluğu ilk açtığın anda da basınç yoksa kısık vanadan olmaz.
0
John Bloor
(30.09.22)
(4)

koli bandı nasıl çıkar

kibritsuyu
sıcakta güneşin altında kaldığı için iyice sökülmez hale gelen koli bandı plastik ve metal yüzeyden (buzdolabı kapağı) nasıl çıkar? yani bantlı yeri kesip aleti kullanıyoruz da bantlar yerinde duruyor. nasıl söker temizlerim bunları?
sıcakta güneşin altında kaldığı için iyice sökülmez hale gelen koli bandı plastik ve metal yüzeyden (buzdolabı kapağı) nasıl çıkar?

yani bantlı yeri kesip aleti kullanıyoruz da bantlar yerinde duruyor. nasıl söker temizlerim bunları?
0
kibritsuyu
(30.09.22)
alkol veya aseton ile silmeyi deneyin. önce küçük ve görünmeyen bir yerde deneyin, özellikle asetonu.
0
inheritance
(30.09.22)
wd40 sikip biraz bekledikten sonra cikiyor.
0
bay b
(30.09.22)
Buz da bir ihtimal işe yarayabilir.
0
ruhen hastayim ben
(30.09.22)
isopropil alkolü biraz sulandırırsanız tertemiz çıkarır ama önce görünmeyen bir yerinde deneyin.
0
orient blue
(30.09.22)
(9)

laptopu çalmakla suçlayan şirket?

bir kum tanesindeki atom alti parcacik
selamlar.birkaç ay önce çalıştığım şirketten ayrıldım ve ayrıldıktan sonra şirketin farklı bir şehirdeki ofisine IT cihazlarımı teslim ettim. farklı bir ofise teslim etsem olur mu dedim, olur sorun değil dediler. cihazları ofis işlerine bakan bir kişi teslim aldı, istanbul'a gidecek diye belirttim.
selamlar.

birkaç ay önce çalıştığım şirketten ayrıldım ve ayrıldıktan sonra şirketin farklı bir şehirdeki ofisine IT cihazlarımı teslim ettim. farklı bir ofise teslim etsem olur mu dedim, olur sorun değil dediler. cihazları ofis işlerine bakan bir kişi teslim aldı, istanbul'a gidecek diye belirttim. bugün de mail atmışlar, cihaz bize ulaşmadı artık yasal işlem başlatacağız diye.

daha önce böyle bir şey tecrübe eden oldu mu? bu konuda ne yapabilirim? süreç nasıl ilerler?
0
bir kum tanesindeki atom alti parcacik
(30.09.22)
elinizde size zimmetli olan eşyaları teslim ettiğinize dair bir yazı yok mu? Yoksa öyle kapıdan bırakıp çıktınız mı? Elinizde yazı yok ise uğraşırsınız.
0
hlt1985
(30.09.22)
en azından kamera kaydı vardır inşallah?
0
etna
(30.09.22)
cihazları teslim ettiğinize dair bir form, tutanak yok mu elinizde? yoksa işiniz zor. kamera kaydı olsa bile üzerinden zaman geçti ise silinmiş olabilir. ofis binasına kart, parmak izi gibi kayıt edilebilecek bir yöntemle giriliyorsa oradan da gidebilirsiniz.
0
inheritance
(30.09.22)
tutanak almadım malesef. ilk defa ayrılışımdı, acemiliğime geldi. kameralar vardı her yerde, hepsinin göreceği şekilde laptopu çıkarıp teslim ettim görevliye. binaya girerken de danışmaya kimliğimi bıraktım. kartımla giremedim çünkü iş çıkışımdan sonraki bir tarihti.
0
🌸bir kum tanesindeki atom alti parcacik
(30.09.22)
keşke tutanak tutsaydınız teslim ederken. cihazları teslim alırken zimmet formu imzalamışmıydınız ?
0
delidir yakalayin
(30.09.22)
Eğer teslim ederken bir belge, form, kayıt vs almadıysanız; teslim ettiğiniz yerdeki kötü niyetli biri hacılamış olabilir.

Yani şirketin size bir garezi yoktur, cihaz gerçekten ulaşmamıştır belki. Çünkü teslim edildiğine ve teslim alındığına dair hiç bir belge/kayıt yoksa durum bu olabilir.

Bir kaç ay olduysa kamera kaydı yoktur, şahit bulmaya çalışın. Hatta teslim ettiğiniz kişiye ulaşıp bir sorun.

"yoo ben teslim almadım" derse geçmiş olsun. Bir şahit bulup ona teslim ettiğinizi kanıtlamaya çalışın.
0
John Bloor
(30.09.22)
bıraktığınız kişinin ismini biliyorsanız şu kişiye bıraktım diye söyleyin ama inkar edebilir. kimliğinizi bıraktığınızda bir ziyaretçi defteri gibi bir şeye kayıt edilmiş olabilir. gittiğiniz tarihi net olarak hatırlıyorsanız onu da söyleyebilirsiniz.

cihazları teslim ederken sadece ikiniz mi vardınız? görgü tanığı var mıydı? onlar da inkar edebilir gerçi ama oraya gittiğinizi ispat edebilirseniz belki bir kozunuz olur.

android kullanıyorsanız, google konum geçmişi açık mı? ziyaretinizi orada görebiliyor musunuz?
0
inheritance
(30.09.22)
çok teşekkürler. görgü tanığı vardı ama hatırlayacaklarını da çok sanmıyorum, çok anlık bir şeydi çünkü. alırken bir zimmet kaydı imzalamadım, onlar online kendi kendilerine zimmete girdi çıktı yapıyorlardı benden bağımsız. aldın mı verdin mi diye soran olmazdı hiç.

teams'te konuşma kaydı tutuluyorsa görevliye "x ofise bıraksam olur mu?" demiştim ve olur demişti - sonra da ertesi gün o ofise girişim var, plaza girişi kayıt tutmuştur diye tahmin ediyorum.
0
🌸bir kum tanesindeki atom alti parcacik
(30.09.22)
Öncelikle geçmiş olsun sakin kalmanızı tavsiye ederim. Meseleyi mahkemeye yansımadan çözmeye çalışın şirketle irtibatta olun durumu izah edin şahit bulmaya çalışın aradan Aman geçtiği için kamera kayıtları silinmiş olabilir. Baktınız olmuyor gerekirse şirkete laptopun bedelini ödeyin zira Türkiye'de adalet sistemi çok sıkıntılı hakimler dosyalari incelemiyor bile
0
beemaker
(30.09.22)
(1)

LG Harici Monitör Sorunsalı

kondansator
selamlar, hp laptop ile bir süredir kullandığm lg harici monitörüm var. bu sabah lg monitörü laptop görmedi. bir başka hdmi ile farklı bir tv ye bağlanmayı denedim, onu da görmedi. bu problemi nasıl aşabilirim acaba? bilgisayar da bir darbe almadı, düşmedi vb
selamlar, hp laptop ile bir süredir kullandığm lg harici monitörüm var. bu sabah lg monitörü laptop görmedi. bir başka hdmi ile farklı bir tv ye bağlanmayı denedim, onu da görmedi. bu problemi nasıl aşabilirim acaba? bilgisayar da bir darbe almadı, düşmedi vb
0
kondansator
(30.09.22)
laptopu kapatıp açtınız mı? benim laptop bir ara hdmi kablosu laptop ilk açıldığında takılı değilse görmüyordu.

yakın zamanda sürücü güncellemesi yaptınız mı? ya da otomatik güncelleme ile yüklenmiş olabilir mi?
0
inheritance
(30.09.22)
(4)

Her şişenin ambalajını soyan arkadaşa hediye

biseysorcaktim
bir arkadaşım var, ne zaman bir yerde otursak şişenin etrafındaki etiketleri söker, yırtar, parça pinçik eder. şişeleri elden geçirir böyle. başta yadırgadım sonra alıştım.neyse, espri olsun diye bu konuyla ilgili bir şey almak istiyorum ona. ne olabileceği hakkında fikri olan var mı?
bir arkadaşım var, ne zaman bir yerde otursak şişenin etrafındaki etiketleri söker, yırtar, parça pinçik eder. şişeleri elden geçirir böyle. başta yadırgadım sonra alıştım.

neyse, espri olsun diye bu konuyla ilgili bir şey almak istiyorum ona. ne olabileceği hakkında fikri olan var mı?
0
biseysorcaktim
(29.09.22)
kendiniz etiket tasarlayıp, etiketini söktüğü şişeye yapıştırabilirsiniz. hadi bunu da sök diyerekten. bira yapma forumlarında etiket tasarlama sitelerine link olması lazım.

Bir de şöyle bir etiket sökücü varmış ama stokta yok, buralarda bulabilirseniz o da olabilir. www.labelnator.com
0
inheritance
(29.09.22)
Kardeşim de böyle. Her bulduğu şişenin ambalajını söken birisi daha varmış ama kendisi zihinsel engelliymiş de.
0
el conquerador
(29.09.22)
bu benim :D o hafif nemli şişenin üstündeki sümükleşmiş kağıdı yolup ufalamanın verdiği hazzı çok az şey verebilir..
0
theseachange
(29.09.22)
Var mıdır bilmiyorum, eğer bulabilirseniz etiket gibi gözüken ama aslında baskı olan bir şişe alın.
0
encokbenisevinnolur
(29.09.22)
(8)

online altın alımı

hobarey
hepsiburadadan vs altın alanınız var mı? her ay bi gram atiym diyorum ama çarşıya pazara çok uzağım. güvenilir bildiğiniz site var mıdır?
hepsiburadadan vs altın alanınız var mı? her ay bi gram atiym diyorum ama çarşıya pazara çok uzağım. güvenilir bildiğiniz site var mıdır?
0
hobarey
(29.09.22)
bankadan altın hesabı açtırıp öyle alsanız olmuyor mu? internetten fiziki altın almak bana çok güvenli gelmiyor kargoyu falan düşününce.

site önerim yok ama yakınınızda kuveyt türk atmsi varsa oradan da alabilirsiniz.
0
inheritance
(29.09.22)
Hiç internetten almadım ama nadir metal'den de alabilirsiniz sanırım

www.nadirgold.com
0
synesthesia
(29.09.22)
Sizin dediğiniz gibi her ay alayım mantığıyla Hepsiburada'dan aldım ben de geçenlerde. Hiç sıkıntı olmadan ulaştı elime.
0
harmonia
(29.09.22)
@inheritance evimde fiziki altın bulunsun istiyorum.

@synesthesia inceliyorum hemen

@harmonia hangi satıcıydı hatırlıyo musun?
0
🌸hobarey
(29.09.22)
cüzdanla ödeme yapılabildiği zamanlar trendyol'dan alıyodum. genelde %2-3-4 arası indirim yapar. internet piyasasından 30-40 lira ucuza gelir.

www.trendyol.com
0
spirit crusher
(29.09.22)
Gramaltin.com
0
brkylmz
(29.09.22)
ortalama 50 lira fark oluyor kuyumcularla
birine takılacaksa alına bilir ama yatırım için alınıyorsa altın hesabı daha mantıklı
tabi hesaba bloke konma gibi durumlarınız yoksa.
0
astronom bey
(29.09.22)
@hobarey "Altında Fırsat" satıcı ismi. Nadir Gold kapalı paket gram altınından geldi.

Enpara ile 6 taksit yapabildiğim için ve belki birileri çıkar da takmak gerekir diye altın hesabı yerine buradan aldım. Kuyumcuda da aynı fiyatlarda zaten.
0
harmonia
(30.09.22)
(5)

projeksiyona tv alicisi eklemek

take stay
merhaba,projeksiyonda wi-fi ile netflix vs.izlemek için mi box kullanıyoruz, fakat tv yayını izleme seçeneği yok, tv yayınlarını da izlemek için ne yapılması ya da hangi cihazın eklenmesi gerekiyor, bilgisi olanlardan yardım rica ederim. (bilgisayardan aktarma seçeneğini kullanamıyoruz maalesef)
merhaba,
projeksiyonda wi-fi ile netflix vs.izlemek için mi box kullanıyoruz, fakat tv yayını izleme seçeneği yok, tv yayınlarını da izlemek için ne yapılması ya da hangi cihazın eklenmesi gerekiyor, bilgisi olanlardan yardım rica ederim. (bilgisayardan aktarma seçeneğini kullanamıyoruz maalesef)
0
take stay
(29.09.22)
turkcell hattınız varsa mi box'a turkcell tv+ uygulamasını kurun. bildiğim kadarıyla turkcell hattınızla 10 gb'a kadar temel kanalları izleyebiliyorsunuz.
0
kibritsuyu
(29.09.22)
turkcell tv+ turkcell hatti olmadan da alinabilir, ayda 25tl. ben yurtdisinda kullaniyorum, memnunum. ama vpn gerektirmeye basladi son zamanda, o hos olmadi. tabi turkiye'de gerekmez.

bir alternatif de blutv ama tv+ daha kullanisli bence.
0
lemmiwinks
(29.09.22)
play.google.com

mi box cihaza bu uygulamayı kullanarak internet üzerinden izleyebilirsiniz.

eğer çanak antenden gelen kabloyu cihaza takıp izlemek istiyorsanız bir uydu alıcısı almanız gerekir. yok hem uydudan hem internetten takılayım derseniz aşağıdaki cihaz gibi hem android hem de uydu kablosu girişi olan bir cihaz almanız gerekiyor.

www.merterelektronik.com
0
bravoteam
(29.09.22)
blutv (veya hepsiburada premium) üyeliğiniz varsa blutv ile de tv izleyebilirsiniz.
0
inheritance
(29.09.22)
@lemmiwinks: turkcell tv+ turkcell hattı olmadan da alınabilir, ama dediğiniz gibi ayda 25 lira.

oysa turkcell bazı paketlerde 5-10 gb turkcell tv+ kullanma hakkı veriyor, beleş, paket dahilinde (örnek: www.turkcell.com.tr). bütün paketlerde olmayabilir ama bakarsınız, paketinizde böyle bir şey varsa paketiniz dahilinde kullanırsınız. ssport, sinema kanalları falan yok ama kanal d'yi, show tv'yi izlersiniz.
0
kibritsuyu
(30.09.22)
(6)

Üstüme Yastık Fırlatın

sacrilegious
Bıktım şekilsiz eciş bücüş yastıklardan! Önerebileceğiniz, çok yüksek olmayan ama yatınca formu bozulmayan tok bir yastık var mıdır? Allah rızası için iyi bir yastık aldırın bana… Trendyoldan yorumlara aldanıp alıyorum, herkes çok memnun oluyor, en çok satılan ürün diyor ama yok kardeşim yok yani. U
Bıktım şekilsiz eciş bücüş yastıklardan! Önerebileceğiniz, çok yüksek olmayan ama yatınca formu bozulmayan tok bir yastık var mıdır?

Allah rızası için iyi bir yastık aldırın bana… Trendyoldan yorumlara aldanıp alıyorum, herkes çok memnun oluyor, en çok satılan ürün diyor ama yok kardeşim yok yani. Uyandığımda yastığımın piramit haline dönüşmesinden ve kafamın içine düşmesinden bıktım. Şöyle tok ne sert ne yumuşak ve formunu kaybetmeyen bir yastık var mıdır?

Teşekkürler…
0
sacrilegious
(28.09.22)
Vardır da, yastık gibi ayakkabı gibi şeyler internet üzerinden nasıl alınır anlamıyorum.
Yataş yastık öneririm, ama Yataş dükkanına gidip denemek kaydıyla.
0
etna
(28.09.22)
Viscotex markasının ortopedik yastıklarını önerebilirim.

www.viscotex.com.tr
0
biergarten
(28.09.22)
Aynı dertten sorunum vardı.
İnternetten kırpıntı visko(kilo işi satılıyor) ve fermuarlı yastık kılıfı alarak, yüksekliği gönlüme göre olan yastığı kendim yaptım.
Tavsiye ederim.
0
Mirket
(28.09.22)
otel yastıklarına bayıldığım için othello diye bir markanın kapmanyasından aldım. kaz tüyü. ben memnunum ama ortopedik değil.
onun harici yine evde ikea nın güzel bir yastığı var evde. o da güzel ve fiyatı makuldü.
0
o kadar da degil aga
(28.09.22)
Evde kağıt haline gelmiş iki yastığı tek yastık yaptırdım yorgancı gibi bir yerde.

İstediğim gibi oldu şimdilik. Uzun kullanımda sönerse yine öyle bir yerde pamuğu dövdürür geri koydururum.

Sentetikler çok terletiyor beni o yüzden visco misco yaramıyor bana.
0
chicha_v2
(28.09.22)
www.yatasbedding.com.tr

2.5 senedir bundan kullanıyorum. ben yan yatıyorum bana iyi geliyor. sırtüstü, yüzüstü yatıyorsanız bilemiyorum.
0
inheritance
(28.09.22)
(3)

sağlam bir usb bellek

o kadar da degil aga
bir nevi yedekleme amaçlı usb bellek arayışındayım. çabucak bozulan maliyeti düşük bir ürün bakmıyorum. ama profesyonel nas vs. ihtiyacım da bulunmuyor. korumak istediğim veri 60 gb civarı ve yaklaşık haftada bir değişiyor.usb bellek olarak ne önerirsiniz?
bir nevi yedekleme amaçlı usb bellek arayışındayım. çabucak bozulan maliyeti düşük bir ürün bakmıyorum. ama profesyonel nas vs. ihtiyacım da bulunmuyor. korumak istediğim veri 60 gb civarı ve yaklaşık haftada bir değişiyor.
usb bellek olarak ne önerirsiniz?
0
o kadar da degil aga
(28.09.22)
haftada bir 60gb fena data değil usb yerine usb'den azcık daha büyük harici ssd'ler var

sandisk ve samsung'unkiler epey iyi 250gb falan olanları var. Uzun kullanım ve hız bakımından daha tatmin edici olacaktır.
0
hedep
(28.09.22)
marka model veremeyeceğim ama şunu söyleyebilirim. ne marka/model alırsanız alın, en az iki üç tane alın. data değiştiğinde hepsine kopyalayın ve en az biri kaybetmeyeceğiniz bir yerde sabit dursun.
0
inheritance
(28.09.22)
cevaplar için teşekkürler. evet usb bellek belki de en kötü çözüm. ama öyle profesyonel tarafa da geçmek istemiyorum. extreme pro serisi var bir markanın ondan alayım diyorum.
0
🌸o kadar da degil aga
(29.09.22)
(3)

Buzluğa temizlemeden balık koymak?

mungojerry
Buzluğa koymak amacıyla birkaç tane fazladan palamut aldım fakat bunları temizleyip filetosunu çıkarmak epey zahmetli gözüktü. Direkt buzluğa koysam bozulma, kokma gibi bir durum olur mu?
Buzluğa koymak amacıyla birkaç tane fazladan palamut aldım fakat bunları temizleyip filetosunu çıkarmak epey zahmetli gözüktü. Direkt buzluğa koysam bozulma, kokma gibi bir durum olur mu?
0
mungojerry
(27.09.22)
olmaz herhalde. daha önce marketten donmuş aldığım ambalajlı balık temizlenmemişti (palamut veya uskumruydu yanlış hatırlamıyorsam).
0
inheritance
(27.09.22)
tam tersine, temizlemeden bütün halde dondurmanın daha doğru olduğunu duymuştum.

hatta temizlemeden dondurulmuş, çıkardıktan sonta ayıklanmış balıkta o "şoklanmış balık" tadının olmadığını da tecribe etmiştim. ama bu son dediğim tamamen beynimin bana bir oyunu da olabilir.
0
kibritsuyu
(27.09.22)
Tuzlu su balıkları bu şekilde saklanır genelde.
0
tum haklari saklidir
(27.09.22)
(7)

haşlanmış yumurta kaç gün dayanır?

zezari
güzel bir sandviç hazırlamak için yumurta haşladım. suyunu süzüp defter yaprağına sardım. sonra da streçe sarıp işyerime getirdim. ortam sıcaklığı 15 derece falan.bugün planlar değişti. yarın yesem sorun olur mu?
güzel bir sandviç hazırlamak için yumurta haşladım. suyunu süzüp defter yaprağına sardım. sonra da streçe sarıp işyerime getirdim. ortam sıcaklığı 15 derece falan.

bugün planlar değişti. yarın yesem sorun olur mu?
0
zezari
(27.09.22)
bence olmaz ama sopsoğuk ve 1 gün beklemiş yumurtayı nasıl yiyeceksiniz benim içim almadı düşününce bile
0
chanandler bong
(27.09.22)
buzdolabına koyun koyabiliyorsanız. yurtdışında marketlerde haşlanmış soyulmuş yumurta satılıyor(muş).

ama soğuk yeme kısmı benim de içime sinmiyor.
0
inheritance
(27.09.22)
Yarına kadar bir şey olmaz. Buzdolabında 4-5 gün sorunsuz duruyor, daha fazlasını denemedim.

(Bu arada yumurta akından hiç hoşlanmıyorum ve haşlanmış yumurtayı soğuk yemek daha kolay/iyi oluyor.)
0
kobuzchu kiz
(27.09.22)
İzmir'de seyyar gevrek- boyoz satıcılarının elinden beyaz paket kağıdına sardırıp yumurta, peynir, boyoz alıp ordaki çaycıya da seslenip bankta hiç kahvaltı etmediniz mi?

Soğuk yumurta elbette yenir.

Birkaç günde de hiçbir şey olmaz.
0
Mirket
(27.09.22)
ben hep oyle yapiyorum. haftalik pisiriyorum. 1 hafta kullandigim oluyor. bugune kadar bisi olmadi. bu arada yurtdisinda kabuklu satiliyor. kabuksuz degil.
0
buenosdias
(27.09.22)
Olmaz. Sağlık bu kadar ucuz olmamalı
0
beemaker
(27.09.22)
0,2 gün. Ben normalde de haşlanmış yumurta sevmem, kokusuna dayanamam. Eskiden severek yediğim zamanlarda bile soğuduktan sonra yenmez hale geliyor.

Bir şey olacağını sanmıyorum ama yumurtalı sandviçler sokakta da marketlerde de satılıyor 1-2 günlük.
0
nawar
(27.09.22)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.