Giriş
(4)

Perde - zebra Store perde sorusu (Kadınlar özellikle)

baldan kaymak
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorumSalon ve yatak odası aynı camlara sahipYatak odasında black out perde kullandımSalonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorum

Salon ve yatak odası aynı camlara sahip
Yatak odasında black out perde kullandım
Salonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım

1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha uygun
2) salonda şu sorun var: her iki yanında camın petek var, kışın salonun ısısını etkiler diye zebra store hani şu çevirmeli olsun dedim ama salon farklı yatak odası farklı olacak ve taşınınca kullanamayacağım.

Öneriniz nedir
0
baldan kaymak
(11 saat)
Kapı pencerenin açılış yönü ile storun açılış yönü arasındaki tezat yönünden storu önermem.
Storu tam olarak açmadan kapıyı pencereyi açamazsın.

Not: Kadın değilim.
+2
Mirket
(11 saat)
stor pişmanlıktır ya temizlemesi ayrı dert, kolay bozulması ayrı dert.
güneşlik + fon perde yeterlidir. ki bende fon perde de yok.
benim evim aşırı güneş alıyor ama ona rağmen güneşlik yetiyor.
istanbul'daysanız uyguna ve güzel tül, perde, güneşlik yapan tanıdık var numarasını paylaşırım.
+1
matilda
(11 saat)
bu hafta sonu stor perde yıkamak zorunda kaldım tam 4 saat sürdü. 4 adet stor alttarafı. yıkayıncada yanlarından söküldü :/ fırçasız nasıl yıkayacaksam :/
klasik çamaşır makinasında yıkanacak perde seçin. ben yaptım siz yapmayın.
+1
eja
(11 saat)
Stor perde takmak -> göte rahat batması
+1
etna
(9 saat)
(13)

Son günlerde "iyi ki keşfettim" dediğiniz neler var?

kullanicadi
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsinizBen müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyoru
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsiniz

Ben müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyorum
music.youtube.com
+1
kullanicadi
(21.06.26)
radiohead'in popüler şarkılarını çok dinlerdim ama şunları yeni buldum ve takıntılısı oldum resmen: you and whose army, nice dream, 2+2=5

ezginin günlüğü'nde ise: ayrılıkta söylenmiş bir yaz türküsü, akşam şarkıları, kıyısız deniz, unut gitsin, bilinmeyen ülke

buz, nefretim kederimden

kitap olarak, "uyuyan adam" çook hoşuma gitti.

praktika, ai ingilizce speaking pratik yapma uygulaması. çok kullanışlı geldi bana.

son olarak; izlemediyseniz: mr. nobody, hala dinlemediyeseniz: falling from grace.
0
substituent
(21.06.26)
Belgesel: BBC Africa Eyes programı: www.bbc.co.uk

Müzik: Mısırlı arkadaş sağ olsun: Sherine--Sabry Aalil: open.spotify.com

Dizi: Amazon Prime'da Medici

Bir şey okuyamayalı çok uzun zaman olmuş, bu durum beni mahçup etti:(
0
Amaranta ursula
(21.06.26)
Tubi isminde bir dijital platform keşfettim.

Düşük bütçeli, ucuz aksiyon, erotik gerilim yani B filmler -ki hastası olduğum- yayınlayan bir platform. Ücretsiz olması ve altyazı sunması da cabası.

Bir haftadır çok film izledim. Meraklısıysan tavsiye ederim.
0
yurtsuz john
(21.06.26)
relative diye cluj-napocalı bir rap metal grubu keşkettim.

grubun eski davulcularını tanıyordum şimdi çaldıkları gruplardan ama grubu daha önce dinlememiştim hiç.
0
rain when i die
(21.06.26)
night ride (şarkı) - The Growlers
Sürekli başa sarıyorum açınca.

Bi de Doğu dizisinin yeni sezonu :) gerçekten çok eğleniyorum
0
megalomaniac
(21.06.26)
Nikos Vertis - an eisai ena asteri
Radio Taifa - manana

İkisi de yaz akşamı balkonda şarap içmelik hava verdi. Son zamanlarda başka keşfim yok.
0
ekimoloji
(21.06.26)
youtube.com

Kyle and davey serisi çokomik
0
fildirfildir
(21.06.26)
Belki biliyorsunuzdur ancak yine de yazayım.
TRT 2'nin her gün saat 21.30'da değişik ülke yapımları filmleri oluyor. Daha çok festival filmleri.
Çoğunu beğeniyorum.
Benim için yeni bir keşif.
+2
pro9it9is9
(21.06.26)
Daft Punk - Tron Legacy soundtrack albümü

Hele hele End Of Line ve buna yapılan remiksler çok iyi
+3
fatihdr
(21.06.26)
Şu müzik aletinin adı guzheng.
Çin müziğine aşık etti beni.

www.youtube.com

Bu çin müziği değil, bizim The Eagles diyen olursa diye devamı şurada

www.youtube.com
0
Mirket
(21.06.26)
eric clapton 1991 konser kayitlari.

iki hafta once falan aklima dustu bir anda bakayim dedim ortamlarda var mi diye hakkaten varmis hatta 2023'te remastered olmus sanirim. ozellikle orkestral olan versiyonunu basindan sonuna kadar sarmadan dinliyorum. simdi ornek koymak icin youtube'a baktim birisi yuklemis. :)) ilginc.

ornek:
www.youtube.com
0
arakaali
(19 saat)
www.youtube.com
Arkeoloji ile ilgilenenler için muazzam bir kanal. Konuklar kaliteli, konular zengin. Bu kanalın daha çok takipçisi olması lazım, belki zamanla büyür.

www.youtube.com
Yeni kitaplar keşfetmek için ve okuduklarımı başka bir bakış açısından dinlemek için takibe aldım, güzel faydalı bir kanal.

www.youtube.com
Tasavvuf ile ilgilenenler için, zengin bir bakış açısına sahip anlatan kişi, bazı film-kitap önerileri oluyor, faydalı.

www.youtube.com
Ekonomiye ilgi duyanlar için kanalın tamamı değil sadece bu oynatma listesini beğendim. Daha doğrusu genel olarak Özge Öner'i beğendim diyelim, perspektifi güzel

ve son olarak "TRT Dinle" uygulaması. Bence her telefonda olmalı
0
umutt
(17 saat)
Moğollar - Yolum Seninle open.spotify.com
0
adivar
(17 saat)
(17)

aynı boyda bir kızla erkek olur mu

messina123
Erkek 1-2cm uzun en fazla. Olur mu?
Erkek 1-2cm uzun en fazla. Olur mu?
-3
messina123
(21.06.26)
Erkek topuklu giyerse olur
+7
kisa
(21.06.26)
Olmaz, ayrılın. Doğanın kanunlarına karşı gelmeyin.
0
rhan
(21.06.26)
Olur olur
+2
kisa
(21.06.26)
@rhan dur daha yazışıyoruz o aşamaya gelmedik
@kisa karar ver kanka :d
0
🌸messina123
(21.06.26)
Bir daha düşündüm de olmaz.
+2
kisa
(21.06.26)
erkek kalıplıysa olur yoksa cık olmaz. dedemle ninem aynı böylelerdi ama dedem çok zayıf ninem tombul ve iriymiş. ninemin kız arkadaşları ''sana gücü yetebiliyo mu gıı ehehe'' diye dalga geçiyorlarmış. 60 sene önce oluyormuş bu hesap et. toplum böyle malesef.

galeri13.uludagsozluk.com
0
yurtsuz john
(21.06.26)
örnekleri çok. bana kalırsa olmaması için tek sebep, mevzu bahis kızın bu durumdan hoşlanmaması olabilir. bunun müzakeresini yapma imkanınız varsa doğrudan kendisinden öğrenin. biz ne desek boş.
+3
lil siztah
(21.06.26)
Kız, zayıf, narin bir şeyse olur.

Yapılı, kalıplı bir şeyse, hele bir de zamanla salıyorlar da enine enine genişliyorlar ya karbonhidrat aşkına. Öyle bir şey olursa, yanyana gelince bir görsel tezat çıkıyor ortaya.

cf.kizlarsoruyor.com
0
Mirket
(21.06.26)
2026 yilindayiz kadin daha uzun bile olur iki taraf da severse.
0
king lizard
(21.06.26)
Cok sacma kriterler bunlar. Takintili degilse böyle seylere takilmaz kimse.
0
Purple life
(21.06.26)
Ya bu soru ciddi miydi???
0
kisa
(21.06.26)
Yan yana gelmemişsiniz daha boyunu net bilmiyorsunuz, erkekler boyunu bir kaç cm uzun söylüyorlar :) muhtemelen sizden kısadır.
Çok taktığınız bir konu değilse olur, neden olmasın?
0
ekimoloji
(21.06.26)
bunu dert ettiğiniz belli. o yüzden olmaz.
0
lazpalle
(15 saat)
@ekimoloji erkek olan benim :D

benim boy 175, kızın boyu 173. ondan sorayım dedim benlik sıkıntı yok da kızı bilmiyorum sormadım
0
🌸messina123
(14 saat)
bunu dert ettiginiz belli. etmeyin. tabiki olur.
0
sinematikcrop
(11 saat)
:D

Yani, takıntısı yoksa ve fiziksel olarak beğeniyorsa sorun edeceğini sanmam.
0
ekimoloji
(11 saat)
(1)

Veganlar tuvalet kâğıdı normal kağıt vb kullanıyor mu

genki
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
-2
genki
(21.06.26)
Yok. Onu Jainizme inananlar yapıyor. Bitkiyi öldürdüğü için patates, havuç gibi bitki kökleri yemiyorlar. Ağza sinek kaçar da ölümüne sebep olurum diye maske takıyorlar.
0
Mirket
(21.06.26)
(8)

Sıcaklarda iyice düşen tansiyon için tavsiye?

truf
Normalde zaten düşük olan tansiyonun daha da düşmemesi için tavsiyeleriniz var mı?
Normalde zaten düşük olan tansiyonun daha da düşmemesi için tavsiyeleriniz var mı?
0
truf
(20.06.26)
Doktora gitmek.
0
orient blue
(20.06.26)
Bu olayi ben de yasiyorum.

Bol su, alkol cok icmemek ve mideyi cok doldurmamak lazim.
0
Purple life
(20.06.26)
Kalabalık ve sıcak ortamlardan mümkün olduğunca uzak durmak
Uzun süre ayakta yolculuk yapmaktan yine mümkün olduğunca kaçınmak
Elimizin altında hep su bulundurmak
Uzun sacliysak saçımızı açık bırakmamak toplamak
Tek parça kıyafet değil de katlı giyinmek

İstanbul'daki deneyimlerim bu şekilde (düşük tansiyonlu birey olarak)
+1
egerbiryolcu
(20.06.26)
Terlememeye garet edin. Sıvı tüketimini arttırın. Maden suyu için.
Kronik düşük tansiyonunuz varsa böbrek sağlığınız konusunu bir Dahiliye uzmanıyla konuşun bence.
0
Mirket
(20.06.26)
tuzlu ayran
0
yurtsuz john
(20.06.26)
ayran - su - maden suyu gibi sıvı alımını güçlü tutmak en önemlisi. tuzdan da sakınmamak lazım.
0
amelie poulain
(21.06.26)
Tuzu arttırmanız lazım.
0
inawen
(21.06.26)
Gunde 2 soda dedi bana doktorum, gercekten işe yarıyor.
0
sinematikcrop
(21.06.26)
(7)

Yurtdisinda dogmus, yasiyor yada uzun yillardir yurtdisinda olan arkadaslara bir sorum var

eddiee
Dunya kupasinda Turkiyeyi mi destekliyorsunuz yoksa bulundugunuz ulkeyi mi? Yada ikisi birden mi? Ben cunku Norveci destekliyom norvec vatadandasiyim cocukken geldim buraya 14 yil oldu herseyim burda geciyor burda is kurdum herseyim var bu ulke verdi turkiyeyi de desteklemeye calisiyom ama hic bisey
Dunya kupasinda Turkiyeyi mi destekliyorsunuz yoksa bulundugunuz ulkeyi mi? Yada ikisi birden mi? Ben cunku Norveci destekliyom norvec vatadandasiyim cocukken geldim buraya 14 yil oldu herseyim burda geciyor burda is kurdum herseyim var bu ulke verdi turkiyeyi de desteklemeye calisiyom ama hic bisey hissetmiyorum oynarlerken ama norvec kazandi dun cok sevincliyim.
Siz de boyle bir sey var mi yok mu?
-5
eddiee
(17.06.26)
hayata 1 kez geliyorsun. seni ne mutlu ediyorsa onu yap.

türkiyeye destek vermemek üzüyorsa destek ver o zaman. ne diyelim yani.
+3
plastic_angel
(17.06.26)
cok kucukken disari ciktiysan normal.
18'den sonra ciktiysan o senin artik dna'na islendigi icin pek secenek yok.
baska ulkelerle ilgili ayni heyecani hissetmen cok zor.
0
cooperr
(17.06.26)
İyi bir futbolsever olabilirsiniz de medyanın gazına gelip olaya fazla milli duygu atfetmeyin bence.
Örneğin geçen yıl Dünya Şampiyonasında ülkeye 3 altın madalya getiren, takım halinde Dünya Şampiyonu olan taekwondo bayan takımımızdan iki isim sayamıyorsanız işin milli tarafında değilsiniz işte.
Seviyorsunuz, seyredin geçin futbolunuzu. İstediğiniz takımı da tutun.
-1
Mirket
(17.06.26)
Seni yetiştiren doyuran eğiten ülke norveç. Norveç e borçlusun. Ben de türkiye de ömrünü geçirmiş biri olsam da sadece filenin sultanlarını destekliyorum. A milli takım umrumda değil.
0
Lh12
(17.06.26)
25 yildir yurt disindayim.

Hayatini nerde kurduysan, kendini nerde guvenli hissediyorsan oraya ait hissetmen normal ama unutma aidiyet sadece refahla ya da ekonomik rahatlikla olmaz.

Bak 85 sene once Amerika'daki, Kanada'daki Japonlarin basina gelmis bir olay anlatayim. Belki bakis acini degistirmene yardimci olur...

Pearl Harbor saldirisindan sonra ABD hukumeti 120.000 japon Amerikaliyi kamplara kapatti. Bunlarin cogu ABD'de dogan, ABD'de yetismis insanlardi. Hatta aralarinda ABD ordusunda gorev yapanlar dahi vardi.

Kanada Pearl Harbor'den sonra 22000 kanadali Japonu topladi. Evlerinden cikardi, mallarina el koydu, pasaportlarini iptal etti. Toplama kamplarina gonderdi. Bunlar da Kanada vatandasi, Kanada'da dogan, kanadada yetismis insanlardi.

Bir anda siz Japonya'ya aitsiniz muamelesi gorduler.

Bu su demek oluyor: Aidiyet sadece senin ne hissettigin degil toplumun seni nereye koydugudur.

Gun gelir isler degisir Norvec, Norvecliler seni Norvec'e ait gormezse, Norvec toplumu seni disari iterse, Turkiye sana arkasini donmez...
+4
thetruenorthstrongandfree2
(18.06.26)
Madem türkiyeye ait hissetmiyorsun niye duyuru kullanıyorsun Türkçe dert anlatıyorsun hiç anlamadım. Türkiye’nin ve Türklerin sana danışmanlık borcu mu var?

(bkz: bak şurdan siktir git)
-4
yenibirgüzelnick
(19.06.26)
Milyon euroları alıp ense yapan görev bilinci, vatan sevgisi, iş ahlakı olmayan şımarıkları desteklemedik diye vatanseverliğimiz tartışmaya açılacaksa sokayım öyle vatana afedersin. Sanki cepheye sürdük itleri.
+2
huladancer
(20.06.26)
(5)

Plajlarda neden herkes birbirine bakıyor?

the man with no name
Arkadaşlar hangi plaja gidersem gideyim, kimseyle göz göze gelmek istemiyorum. Herkes birilerine bakıyor sanki garip bir şey yapmış gibi. Size de öyle geliyor mu? Gerçekten kendimi rahatsız hissetmeye başladım. Başımı kitaptan kaldırmıyorum. Kaldırsam, illa ki birilerini bana bakarken yakalıyorum. Y
Arkadaşlar hangi plaja gidersem gideyim, kimseyle göz göze gelmek istemiyorum. Herkes birilerine bakıyor sanki garip bir şey yapmış gibi. Size de öyle geliyor mu? Gerçekten kendimi rahatsız hissetmeye başladım. Başımı kitaptan kaldırmıyorum. Kaldırsam, illa ki birilerini bana bakarken yakalıyorum. Yürürken oturanlar bakıyor, oturunca sağındaki solundakiler bakıyor. Denizin içinde bile öyle. Bu kadar çok göz göze gelmesi normal mi insanların birbiriyle?
+1
the man with no name
(16.06.26)
Normal
-5
arbre
(16.06.26)
hanı sahıldesınız bılmıyorum ancak, guney sahıllerınde tam bu durum yasanıyor ve kesınlıkle ve maalesef yerlı vatandasların bırbırılerıne baktıklarını goruyoruz, hasbelkader basımı kaldırdıgımda yer yön tayin etmek ıcın, bakıslar uzerımdeyken yakalıyorum. dıyelım otel sahılı ve yabancılar asla bakmıyor, kendıyle veya yanındakıyle mesgul. cok rahatsız edıcı bır durum ve bundan kurtulmak ıcın yuksek meblaglar odeyerek gırılen sahıl ve havuzlara gıtmek gerekıyor ne yazık kı.
+2
deepness
(16.06.26)
Psikolojide 'Spotlight Effect' diye bir olgu vardır.
0
Mirket
(16.06.26)
Ülkece çok bakıyoruz birbirimize, plajda da olması şaşırtıcı gelmedi o yüzden.
+6
peki madem
(16.06.26)
o bizim genel hastalığımız. sadece plajda değil restaurantta kafede her yerde herkes birbirini süzüyor. toplumsal sıkıntımız bu bizim.
+3
mikahakkinen
(16.06.26)
(4)

Yumurta sarısının rengi

issiz karga
kimileri açık sarı iken kimileri de turuncuya yakın renklerde oluyor. google ve gpt ye sorduğumda bunun tavuğun beslenme şeklinden kaynaklandığını yazdılar. kısaca karotenoid li yemlerle beslenenler ve doğada gezen tavukların yumurtaları daha koyu renkte oluyormuş. Ancak google ın faydalandığı kayna
kimileri açık sarı iken kimileri de turuncuya yakın renklerde oluyor. google ve gpt ye sorduğumda bunun tavuğun beslenme şeklinden kaynaklandığını yazdılar. kısaca karotenoid li yemlerle beslenenler ve doğada gezen tavukların yumurtaları daha koyu renkte oluyormuş. Ancak google ın faydalandığı kaynaklar çoğunlukla yabancı, ülkemizde gıda kalitesinin seviyesi ve denetlenmeler yurt dışındakiler ile kıyaslanamayacak kadar harika olduğu için aklımda soru oluştu.

Kısacası yumurta sarısının renginden tavuğun hormonlu yada antibiyotikli yem yeyip yemediği anlaşılabilir mi?
0
issiz karga
(15.06.26)
benim gördüğüm organik, gezen tavuk yumurtaları ve kaliteli yumurtalar koyu sarı oluyor.
kalitesizler daha açık sarı.
0 numara organik ve 3 numara yumurta alıp karşılaştırma yapılabilir rahatça.
+1
jelly bear
(15.06.26)
Bir zamanlar çok sıklıkla TV'ye çıkan bir doktor, Çapa'da ve onkolog idi diye hatırlıyorum, tavuk çiftliklerine yem satanların ellerinde renk kartelası ile dolaştıklarını, yumurta sarınız ne renk olsun diye sorup ona göre yem verdikleri minvaline bir konu anlatmıştı.

Çok eski tarihlerde, daha koyu rengin daha organik olduğu şeklinde bir çıkarım yapılabilirdi. Ancak şu an konunun hiçbir anlam ifade etmediğini düşünüyorum.

Doktor da şu:
www.facebook.com
+1
Mirket
(15.06.26)
içini bilmiyorum ama yazlıkta tavukları olan komşumuzun tavukları mor-mavi-yeşil yumarta çıkartıyor içide koru turuncumsu sarı oluyor, normal yumurta ile alakası yok. akışkanlığıda daha yoğun oluyor.
0
eja
(15.06.26)
Organik ve iyi marka görünenlerde bile açık sarı çıkabiliyor. Bu tamamen tavuğun neyle beslendiğiyle alakalı.
+2
mor oje
(15.06.26)
(6)

sporda 45 dk yurumek

aloneinthedark
bu kadar yurumek cok mu sonrasinda diger aletlere geciyorum ne oneririsiniz
bu kadar yurumek cok mu sonrasinda diger aletlere geciyorum
ne oneririsiniz
0
aloneinthedark
(15.06.26)
Öncelikli amacın neyse ilk onu yapmak gerekiyor derler, yani amacın ağırlık çalışmaksa ilk ağırlık çalışıp sonra yürüyüş vs; yok amacın kardiyoysa önce kardiyo sonra ağırlık. Amacın ağırlıksa ama öncesinde 45 dakika yürüyorsan hem zamandan hem enerjiden çaldığın gereksiz bir planlama yapmış olabilirsin. Bunun yerine önce aletlerle çalışmak sonra yürümek bence daha iyi. Isınmak için yürüyorsan bence o da gereksiz ama sen öylesini tercih ediyorsan 5-10 dk yeterli.
+3
kizil karga
(15.06.26)
Kardiyoyu idmandan sonra yap. Yürüyüş, koşu değil eliptik bisiklet kullan. Süresi sana kalmış.
+3
yurtsuz john
(15.06.26)
Amaca bağlı. Yağ yakımı, kardiyo için ok. Ağırlık için çok fazla. Düz yürüyüş verimsiz. Eğimli yürüyüş etkili. O da 45 değil 30 dakika. Hız 4 4,5.
-6
arbre
(15.06.26)
Hani belirli bir zamandan sonra dersin bir faydası yok deyip öğrenciyi tenefüse çıkarıyorlar ya, bunda da var öyle bir şey.
Spora başladın ile bıraktın arası 60 dakika, bilemedin 70 dakikayı aşmamalı.
O süreye kardiyosu, ağırlığı, ısınması soğuması dahil.
+1
Mirket
(15.06.26)
Çok değil. Amacının ne olduğunu bilmiyorum. Ama yürümek vs ağırlık antrenmanı sonrası yapılmalı. Hatta zone 2 şekilde yaparsan ideali olur.
Vücudumuz bu kadar zayıf değil. 20 dakika yerine 45 yürüsün diye patlamazsin ama bu birazcık yaptığı antrenmana, yeme içmeye vs de bağlı. Ben 20-25 dakika yürürüm genelde. Bazen de 10 dakika kadar assault bike olabilir yerine.
Biraz yoğun ağırlık antrenmanı sonrası zone 2 cardio diye arastirabilirsin bilgilenmek için. Ağırlık çalıştığın günlerde antrenman sonrasi 20-25 dakika. Diğer günlerde daha uzun yapabilir hatta daha yukarı Zonelara gidebilirsin.
0
logisticsmanager
(15.06.26)
bence başka günler spor salonu dışı yürü açık havada
spora ısınarak başla
gerçek hareketlere enerji kalsın
0
mantık
(15.06.26)
(4)

Çiçek fidesi

mor oje
Hayatımda ilk defa balkona saksıda çiçek dikicem. Fideleri nerden aldınız, var mı tavsiye edebileceğiniz bir yer? Online da olur, anadolu yakasında merkezi yerlerde bir yer de.
Hayatımda ilk defa balkona saksıda çiçek dikicem. Fideleri nerden aldınız, var mı tavsiye edebileceğiniz bir yer? Online da olur, anadolu yakasında merkezi yerlerde bir yer de.
0
mor oje
(14.06.26)
fidanlıklardan alabilirsiniz. mesela anadolu hisarında var bir tane. size yakın olan bir fidanlık vardır muhakkak. toprağı da oradan alın ve bakım tavsiyelerini de sorun.
0
lil siztah
(14.06.26)
Migrosta, Üç harfli marketlerde falan var. Küçük saksılarda da var, soğan halinde de. Tohum da.
0
Mirket
(14.06.26)
Göztepe’de ibb’nin bahçe market’i varmış oraya bakıcam ilk sefer olarak. Çok teşekkürler.
0
🌸mor oje
(14.06.26)
ilk basta hemen doldurma balkonu. basit sardunya gibi seylerle basla. balkonunun konumuna gore en uygun bitkileri yavas yavas eklersin. mesela evin ici icin bir pasakilici olabilir. pencere onune bir kaucuk ve nem ve ruzgar durumuna gore minik bir limon agaci.
bir tane de ufak domates al bence hem yapragi guzel kokuyor hem de cherry ise cok zahmetsiz buyur.
cicegi guzel olsun dersen kupe cicegi cok hos duruyor.
bir de bir suru almayacaksan fide almak icin ozellikle bir fidanliga gitmenin cok esprisi yok bence.
0
mavicorap
(15.06.26)
(16)

Şu diyalogdan rahatsız olmak anormal mi?

64654942
Bir arkadaş ortamına Ayşe isimli bir kadın geliyor. Arkadaşlar arasında Ali var. Popüler, ortamın patronu gibi olan, diğerlerinin ağzının içine baktığı bir adam. Ayşe'yi hiç tanımıyor. Ali kendi yaşadığı bir şeyi anlattıktan sonra Ayşe birden "Yavrum bu konu bizi hiç sarmadı ya" diyor. Ali buna bira
Bir arkadaş ortamına Ayşe isimli bir kadın geliyor. Arkadaşlar arasında Ali var. Popüler, ortamın patronu gibi olan, diğerlerinin ağzının içine baktığı bir adam. Ayşe'yi hiç tanımıyor. Ali kendi yaşadığı bir şeyi anlattıktan sonra Ayşe birden "Yavrum bu konu bizi hiç sarmadı ya" diyor. Ali buna biraz sinirli bir tavırla ama ;) gülüşüyle ve göz kırparak "Yavrum mu? Sakatlatma kendini bence, bak o kadar diyorum." cevabını veriyor. Üzerine arkadaş ortamındakiler bir süre daha Ali'ye "yavrum"la başlayan cümleler kurarak makara yapıyorlar ve konu kapanıyor.

Bu saçma diyalogda flört enerjisi var mı sizce? Ve Ali'nin sevgilisinin bu diyalogdan rahatsız olması anormal mi?
-6
64654942
(14.06.26)
Kadın adama yürümüş
0
gobekliraki
(14.06.26)
Kadın Ali'nin popüler biri ve ortamın odak noktası olduğunu önceden öğrenmiş ve "ben onun havasını söndürürüm" triplerine girmiş. flörtöz bir şey yok bence. Ali'nin kız arkadaşı eğer kezban değilse rahatsız olacağı bir mesele yok.

Ali'nin cümlesi varoş tabii, o ayrı.
+9
himmet dayi
(14.06.26)
Diyalog berbat öncelikle. Ali' nin sevgilisi olsam direkt terkederdim çünkü çok çirkin ve rahatsız edici bir üslup. Ayrıca iç sıkıntısı ve huzursuzluk yaratırdı bende.

Ali' nin, Ayşe' nin ona söylediği o gereksiz cümle karşısında sessiz kalması, cevap vermeye tenezzül bile etmemesi gerekirdi. Bu onun terbiyesini gösterirdi.

Bu arada Ali nasıl bir olay anlattı ve ne şekilde anlattı. Rahatsız edici kelimeler ya da karşısındaki insanlarda rahatsızlık hissiyatı yarattı da Ayşe o sebeple onu bozmak mı istedi bilmiyorum. Belki böyle bir sebep de olabilir ama her şekilde kötü. Ali' yi terketme sebebim olurdu sevgilisi olsam.
+9
rock n roll
(14.06.26)
afedersiniz ama çok b*ktan diyaloglar.. ali’nin sevgilisinin midesinin rahatsız olması normal; kusmaması bir başarı derim.
+6
lil siztah
(14.06.26)
Bu 2 isimle aynı orttamda olmak zorunda kalanlara acıdım sadece
+4
ShadowOfMoon
(14.06.26)
Bu Ali'yle Ayşe'nin olayı 20 yıldır bi sonuca ulaşamadı nick'ler değişiyor hesaplar değişiyor ama Ali'yle Ayşe hep aynı.
0
kizil karga
(14.06.26)
Ali tam bir el yumruğu yememiş varoş. Söyleyin Çukur gibi dizileri az izlesin.
+2
huladancer
(14.06.26)
Low hayatlar
+6
Hallegadola
(14.06.26)
“Yavrum mu? Sakatlatma kendini bence, bak o kadar diyorum”

Bu ifadeyi kullanan hemcins veya karşı cins herhangi bir insanla aynı ortamı paylaşmaktan kaçarım.
+8
yol
(14.06.26)
sakatlatma kendini derken? dövecek mi ayşe'yi yani?

ali'nin sevgilisi acilen onu terk etmeli. başka kadınlardan kıskanılacak birisi değil, kaçılması gereken birisi.

popülermiş de, ortamların patronuymuş da... belli ki ağır varoş bir keko ve kadın düşmanı. şiddete meyilli olduğu diline bile vurmuş.

"yavrum gibi hitaplardan hoşlanmıyorum, benimle düzgün ve saygılı konuş" diyebilirdi.

ali'nin arkadaşı bile olmam. yanlışlıkla o ortamda olsam, bu lafı duyduğum an "o ne demek? dövecek misin?" diye soru yöneltirdim. sonra da ortamı terk ederdim.

-----

kızlar bunların hepsi bir işaret. şiddetin işaretleri. uzak durun. şakası bile hoş değil böyle şeylerin. "şakaydı ya, gözdağı verdi ya, laf soktu cevabını verdi ya" gibi bahanelerle bu tiplerin yanında kalmaya devam etmeyin.
+9
art cat chocolate
(14.06.26)
Konuyla yorum yapamıyorum,ancak temsili isimleri kekocan ve kekogül vs olarak değiştirsek daha makul olurdu.zira olaya ve gidişata da daha uyardı,
+1
denizciman
(14.06.26)
Ayşe densizlik yapmış, Ali terbiyesizlik. Sevgili tarafın rahatsız olması normal ancak kıskanmak maksatlı değil, Ali çiğ bir insan olduğu için…
+3
ekimoloji
(14.06.26)
oradaki yavrum (özellikle yeni tanıştığı birisi için) ukalaca bir tavırla söylenmiş. üstelik kalabalık ortamda, yeni girdiğin bir yerde herkesin adına bunu söylemek ayıp.
benim anladığım kız dangalak, adam da ukalalığı fark edip altta kalmamış ben de olsam aynı şeyi yapardım. alinin kız arkadaşının konuyla doğrudan ilgisi yok. flört değil bu şey.
edik: alinin cevabını atlamışım yuh tehdit etmiş dangalak.
+1
neira
(14.06.26)
Normal. Korkunç bir muhabbet. Yeni tanışılan kişiye yavrum demek, erkeğin ‘sakatlama’ tehdidi… ne desem bilemedim. Bu ortamın içine düşen kurtulmaya çabalamalı.
+1
elorelia
(14.06.26)
Ay seviye yerlerde, ali'nin sevgilisi koşarak uzaklaşsın. Yavrumdan nefret ederim kadın varoş, ali daha varoş. Flörtöz değil iki seviyesizsin atışması, ötekiler de germemek için zavallı şekilde geyiğe vurması
+2
gadlemler
(14.06.26)
Varoş bir ortamda sıradan bir gün muhabbeti dönmüş.
Elemanın sevgilisi trip atmıştır. Eleman da sevgili kişisinin gönlünü almak için modifiye arabasına atıp kızı, camlar açık, son ses keko müziği eşliğinde mahallede tur atmıştır.
+2
Mirket
(14.06.26)
(6)

John Steinbeck kitaplarını okuyan biri

put it in your appropriate place
başka hangi kitapları okusun? Cennetin Doğusu'nu seneler sonra ikinci kez okuyorum. Öncesinde Gazap Üzümleri'ni okumuştum. İki kitabı da sevdim.Ne okuyabilirim, hangi kitapları tavsiye edersiniz?
başka hangi kitapları okusun? Cennetin Doğusu'nu seneler sonra ikinci kez okuyorum. Öncesinde Gazap Üzümleri'ni okumuştum. İki kitabı da sevdim.

Ne okuyabilirim, hangi kitapları tavsiye edersiniz?
+1
put it in your appropriate place
(13.06.26)
Yazarın “İnci” kitabı da güzeldir. Bir de aklıma direkt Jose Saramago Körlük geldi.
0
ekimoloji
(14.06.26)
Jack london - Martin Eden
0
adivar
(14.06.26)
Şikago Mezbahaları- Upton Sinclair

Yine güncellerim aklıma geldikçe.
0
rock n roll
(14.06.26)
Fareler ve insanları okuduğunda bu zamana kadar okumamış olmana çok üzüleceğini tahmin ediyorum.
0
Mirket
(14.06.26)
@mirket; okumuştum seneler önce. Gene okuyabilirim tabii.
0
🌸put it in your appropriate place
(14.06.26)
Senden heveslendim. Elimdeki kitap bitince bir John Stainbeck kitapları tekrarı da ben yapayım. Ama ben Bitmeyen Kavga ile başlayacağım. Hangi kitapları vardı diye baktığımda adı ilişti gözüme. Hakkında hiçbirşey hatırlamasam da o kitabı çok sevmiştim hissi var. :)
0
Mirket
(14.06.26)
(3)

Banyo temizlik ürünleri

?
Çamaşır suyu, cif, küf sökücü vb bilinenler dışında ne kullanıyorsunuz? Amonyak mantarı artırıyor diyorlar. Fayans ve musluklara cif vs gibi aşındırıcı ürün kullanmayın diyorlar. Ne kullanalım? Kimyasal içeriği az ürün kullanıp memnun olan var mı?
Çamaşır suyu, cif, küf sökücü vb bilinenler dışında ne kullanıyorsunuz? Amonyak mantarı artırıyor diyorlar. Fayans ve musluklara cif vs gibi aşındırıcı ürün kullanmayın diyorlar. Ne kullanalım? Kimyasal içeriği az ürün kullanıp memnun olan var mı?
0
?
(13.06.26)
Doğalcılar çamaşır sodası, karbonat, arap sabunu, beyaz sirke kullanıyorlar. Arada bulaşık parlatıcı falan da kullanıyorlar. Çok ciddi memnuniyet videoları görüyorum. Bilmem işine yarar mı.
0
yaren
(13.06.26)
Ben de doğal temizleyiciler kullanıyorum. Beyaz sirke, karbonat gibi. Sadece banyo değil evin her yerinde.
0
rock n roll
(13.06.26)
Her temizleyici sonuçta az ya da çok aşındırıcıdır. Bu yüzden temizliği kirlerin kaşarlanmayacağı sıklıkta yapmakta, en fazla da çamaşır suyuyla yetinmekte ama onu da sulandırarak seyreltmekte fayda var.
Sirke, karbonat, limon gibi ürünlerden uzak durmanı öneririm. Onlar aşındırmaktan da öte, kazıyıcı malzemelerdir. Kireç sökücü olarak kullanabilirsin.
0
Mirket
(14.06.26)
(9)

mutlaka okunmasi gereken kitaplar

lemmiwinks
kurgu olmayan mutlaka okunmali dediginiz kitaplar?
kurgu olmayan mutlaka okunmali dediginiz kitaplar?
0
lemmiwinks
(13.06.26)
İlgi alanların nedir ?
0
diyecevaplandı
(13.06.26)
Sağa sola saldırmayı övenlere;
Band of brothers
Generation kill

Viktor Frankl - man's search for meaning
0
logisticsmanager
(13.06.26)
@diyecevaplandı: benim ilgi alanimla ilgili degil soru, sizin mutlaka okunmali dediginiz kitaplari soruyorum. kurgu olmamasi disinda daraltmak istemiyorum, benim ilgi alanim olmayan konuda ilgimi ceken kitaplar onerirsiniz belki. :)
0
🌸lemmiwinks
(13.06.26)
Babil Kulesi Kitabı, daha yeni okudum, çok beğendim.
Tembellik Hakkı
Tutsak Edilmiş Akıl
0
kobuzchu kiz
(13.06.26)
sümerli ludingirra
0
cooperr
(13.06.26)
insanlar arasindaki esitsizligin kaynagi - rousseau
hayvanlara nicin bakariz - john berger
kreutzer sonata - tolstoy
0
herzan
(14.06.26)
Burada yazılan entryler seni konuyla ilgili bir bir kaç kitaba yönlendirir sanırım :

eksisozluk.com
-1
diyecevaplandı
(14.06.26)
sapiens - harari
tüfek mikrop çelik - jared diamond
malcolm x otobiyografi
0
lament
(14.06.26)
Kreutzer Sonat için +1 diyorum.

Tarihe ilgin varsa ben de Türk Günlükleri diyeyim.
0
Mirket
(14.06.26)
(6)

kızın bu hareketlerinin sebebi nedir?

skr1292
ilgimi belli ettim bir süre sonra farklı davranmaya başladı. normalde soğuktu.; - onunla konuşurken ağzını eliyle kapatıyor (başta sebebini anlamadım ama sonradan sürekli gülümsediğini farkettim)- laf sokmaya başladı, laf atıp tepkimi bekliyor. sert davrandığı oluyor. örneğin bir soru soruyorum evet
ilgimi belli ettim bir süre sonra farklı davranmaya başladı. normalde soğuktu.;

- onunla konuşurken ağzını eliyle kapatıyor (başta sebebini anlamadım ama sonradan sürekli gülümsediğini farkettim)

- laf sokmaya başladı, laf atıp tepkimi bekliyor. sert davrandığı oluyor. örneğin bir soru soruyorum evet hayır diyebilecekken "şu şu sebepten böyle olabilir mi sence" diyor , ben de gülümseyerek tamam kızma diyorum o da gülüyor bu sefer.

- söylediğim şeylere bazen gereksiz gülüyor, yani ortada komik bir şey yok ama ağzı kulaklarına varıyor ve gözlerini kaçırıyor.

- bir keresinde ne oldu bilmiyorum yanına gittim 1-2 soru sordum kovdu resmen işim var şu an dikkatim dağılıyor dedi. normalde kibar biri ilk defa böyle davrandı
-3
skr1292
(12.06.26)
Elini ağzıyla değil de ağzını eliyle kapatıyor olabilir mi?

Kız sana ilgisini belli ediyor, Haberin olsun.
+1
Mirket
(12.06.26)
@Mirket

Ahahahaha düzelttim teşekkürler.
0
🌸skr1292
(12.06.26)
Bence seninle dalga geçiyor. İçinden neler diyordur gülerken.
0
gabe h coud
(13.06.26)
kiz senin idrak eksikligine guluyor. hani bi ortama girersin tuhaf biri vardir uzaktan napiyo bu diye kis kis gulersin ya. ama bu senin problemin degil. kadin beyni biraz farkli calisiyor bizim sallamadigimiz bir cok detaya fazla anlam yuklemelerinden oluyor.
0
buenosdias
(13.06.26)
sana saygısı yok. kaç kurtul.
0
yurtsuz john
(13.06.26)
Paspas olmuşsun, saygısı kalmamış kişinin sana.
0
logisticsmanager
(13.06.26)
(12)

Macbook tercih etme nedeniniz nedir?

runaway
Size göre ne gibi avantajları var?
Size göre ne gibi avantajları var?
0
runaway
(12.06.26)
5 yıldır donma kasma yok, güncellemeler devam ediyor
kullanımı her zaman keyifli,
şarj çok iyiydi, şuan iyi
tasarım kusursuz, en son bilgilsayarı ne zaman kapattım hatırlamıyorum,
kapağı kapatıp açıp işime devam ediyorum,
quick note, safari, photos ile iphone ile mükemmel senkronizasyon
0
ne demezsin
(12.06.26)
Sadece içerik tüketen biri olarak yazayım;

Çok iyi mühendislik, dengeli hafif gövde, tek elle açılabilen harika ekran, renk doğruluğu, harika ses, harika pil ömrü, güvenlik, çok iyi malzeme, çok iyi çalışan ekosistem (iPhone, iPad ekran yansıtma, AirPlay, kulaklık, HomeKit entegrasyonu, iMessage, telefon, FaceTime, iCloud), çok uzun ekonomik ömür, ikinci el değeri, güncelleme, hafiflik, basitlik. Genel olarak yapması gerekeni yapması, nazlanmaması, doğru düzgün çalışan backup/restore işleri ve tekrar güvenlik.

Tabii bunların bir kısmı MacBook, bir kısmı macOS ile ilgili ama ortak çalışan şeyler.
+1
orient blue
(12.06.26)
Yıllarca 5 kg bilgisayar + şarj kablosu + adaptör taşıyan biri olarak kesinlikle boyutu ve hafifliği. Geniş el çantamda dahi taşıyabiliyorum. Şarjın gerçekten uzun gitmesi ve sürekli şarj etme ihtiyacının olmaması. Kasma donma gibi sıkıntılar yaşanmaması.
+1
black holes in the sky
(12.06.26)
macos, şarj süresi, ağırlık, ekran kalitesi.
0
gule gule
(12.06.26)
Çok güzel anlatmışlar. +1 diyeyim hepsine ben de.
0
Mirket
(12.06.26)
Toplu taşıma kullandığım dönemde hafifliği için tercih etmiştim.
0
aloha snackbar 3
(12.06.26)
IT çalışanıyım. Şirketim m4 max çipli modelini verdiği için 6 aydır deneyimleme şansım oldu. Cihaz gerçekten tık demiyor. milyon tane pencere açık arkada, ordan oraya geçiş yapıyorum hiçbir şekilde ne donma ne kasma. Performans açısından Windows makineleri tokatlar. Pil ömrü muazzam. Sabah 8'de açtığım bilgisayarı akşam 5'e kadar prize takmadan kullandım bir kere. Daha önce böyle bir şey deneyimlemedim açıkçası.

Fakat MacOS'in arayüzünden memnun değilim. Basitlik adı altında pazarladıkları birçok şey saçmalık ve hiçbir şekilde işimi kolaylaştırmıyor. Özellikle Dock rezalet bir tasarima sahip. Windows'taki gibi system tray özelliği yok. Açtığın ve arka planda çalışan bütün uygulamalar dock'ta görünüyor. benim gibi dikkat eksikliği yaşayan biri için inanılmaz kötü bir tasarım. sidebar adında bir eklenti ile çözmek zorunda kaldım ama o da mükemmel çalışmıyor her zaman. Apple'ın verdiği performansı bir Windows makine verse MacOS'lu bir bilgisayarın yüzüne bakmam açıkçası.
+1
synesthesia
(13.06.26)
3 Ana sebebi var, ama öncelikle belirtmem gerek ki ana laptop olarak kullanmıyorum. Ama macbook air şu üç sebepten dolayı en çok işime yarayan "taşınabilir bilgisayar"

1- Uzun şarj süresi
2- Sadece kendisi ve ince bir çantayla her yere gidebiliyor, kalabalığı yok.
3- Fansız olduğundan tozlu ortamlar için ideal. Toz geçirmez değil elbette, ama en azından tozu deli gibi emmiyor.

Haliyle benim gibi ofis ortamı dışında da bir bilgisayara ihtiyacınız oluyorsa biçilmiş kaftan. Hatta ciddi anlamda var olan tek gerçek anlamda "taşınabilir bilgisayar" bu.
0
akhenaten
(13.06.26)
Air var bende m1 işlemcili olanından bir de eski hani. Pili hala günü rahatlıkla çıkarıyor. Seneler geçti kozmetik sorunu yok. Profesyonel değilim günlük kullanıcıyım cihazda tık yok. Yıllarca windows bilgisayarda trackpad kullandım ama illa mouse aradım bunda ise gerek yok cihaz akıyor mause olmadan da. Seyahate çıkıyorum telefonun adaptörü ile birlikte atıyorum bitti. 2 günlük seyahat ise şarj etmeme bile gerek kalmıyor gerekirse de telefon şarj eder gibi ediyorum.
0
denizgonen
(13.06.26)
Macbook kullanmayan ama özellikle pro kullananların makinalarını kısa süre kullanmış birisi olarak dokunma hissiyatı, gesturelar, akıcılığı, pil ömrü, incecik oluşu, ekran kalitesi gerçekten ayrı bir seviyede.
0
kimlanbu
(13.06.26)
ilk aldigim air 8.5 sene gitti, pil 2500 cycle yapmisti ama hala 3 saat dayaniyordu.
1-2 kere keyfe keder format yedi. hic isinma problemi olmadi.
hic servise gitmedi, ve $250 dolara sattim.
daha nossun?
0
cooperr
(13.06.26)
uzun yıllar kullanılabilir
hafif, güçlü, dayanıklı hissettiriyor
kullanımı gerçekten pratik. erişilebilirlik özelliklerini sık sık kullanıyorum (özellikle touchpad'de üç parmakla zoom yapmak için)
touchpad'i bir harika, 4+ yıldır aralıksız mac kullanıyorum, hiç mouse kullanmadım. hatta neredeyse mouse kullanan da görmedim. windows'larda asla bu kadar iyi olmuyor touchpad
ekran kalitesi gerçekten iyi
intel işlemcilerde kalsaydılar belki windows'lardaki üst seviye laptoplar benzer kaliteyi sağlayabilirdi ama m işlemciler ile windows cihazlara fark açtılar
macos cihazlar kendi ekosistemi ile kusursuz çalışıyorlar. airpods ve iphone da kullanıyorum ve artık bu ekosistemden ayrılmak istemiyorum. bir çeşit vendor lock-in.


macos'ta gerçekten saçma ve "neden böyle" dediğim bir sürü özellik var. mesela finder her bakımdan gerçekten kötü, istediğin dizinde ya da tüm mac'te arama yapma özellikleri kötü, menu-bar'daki tray icon'ları harici bir app olmadan ayarlanamıyor ve ekrandaki notch'un altında kalıyor. dock tasarımı kötü, spotlight son iki-üç sürümdür kullanışsız. daha bir sürü böyle şey var ama benzer şikayetleri windows'ta da yapabilirim (copilot'u her yere entegre etme telaşı, reklam gösterir gibi tray'de sürekli msn network'ünden haberler göstermesi falan)

windows cihazların da kendilerine göre bir çok artısı var ama bugünün konusu değil.
overall soracak olsanız, ben hem iş gereği hem de son kullanıcı olarak windows değil macos'u seçerdim.
0
biseysorcaktim
(13.06.26)
(10)

7+4 bin dolara Türkiye mi yoksa 15+8 bin dolara Dubai mi

pacevilleli
Türkiye'de yaşıyorum, avrupalı bir firmada contractor olarak çalışıyorum. Her ay fatura kesiyorum onlara.7bin dolar net baz maaşım var üzerine de satış primleriyle 4bin dolar civarı ekleyebiliyorum. toplam 10-11bin dolar maaşım oluyor aylık ortalama. Vergiler vs çıktıktan sonra, net maaş bu. kira ve
Türkiye'de yaşıyorum, avrupalı bir firmada contractor olarak çalışıyorum. Her ay fatura kesiyorum onlara.

7bin dolar net baz maaşım var üzerine de satış primleriyle 4bin dolar civarı ekleyebiliyorum. toplam 10-11bin dolar maaşım oluyor aylık ortalama. Vergiler vs çıktıktan sonra, net maaş bu. kira vermiyorum aile evinde yaşıyorum. full remote bir iş

Özellikle Dubai'den iyi teklifler geliyor, tahminim 12-15bin net baz üzerine de aylık ortlama 6-8 bin dolar kazanabileceğim bir işe geçebilirim.

Her şeyi aylık net ortalama yazdım, kafa karıştırmamak için. şu anki mevcut işimde satış bonuslarından iyi kazanamıyoruz. diğer işlerde bu daha mümkün. o yüzden 15+15 bile mümkün aslında ama iyi bir yıl geçirmem lazım vsvs. o yüzden 15+8 üzerinden değerlendirelim

rahatı bozup gidip denemeye değer mi? en kötü 2-3 yıl çalışıp tecrübe katıp dönerim diyorum ama bir yandan da neden maceraya atılayım diyorum.
-2
pacevilleli
(12.06.26)
esit veya yakin sartlarda olsa comfort-zone'dan cikin derdim; ama burada konfor kaybi var. biraz vizyonun varsa turkiye'de 10k dolara mukemmel bir hayat yasarsin. onu birakip sirf 2 kat maas icin suni bir col sehrine gitmezdim.
+2
buenosdias
(12.06.26)
düzenini bozduguna degmez. arada kazandigin farktan daha fazlasini harcayacaksin zaten. tecrübe de bos is. bir sey tecrübe edemezsin su an orada.
0
edmond honda
(12.06.26)
Konfor alanından, aile evinden dışarı çıkmak gerek. Bilgin, görgün, hayata bakış açın artar, ufkun genişler. Dar kalıpların dışına çıkmış olursun. Yurt dışında çalışmanın güzelliği o.

Bulunduğun yerde aldığın para iyiyse, iyi yaşıyorum diye de düşünme. Trafikteki maganda, market kuyruğundaki sığır, kaldırıma tüküren öküzün balgamına basmama gayretin hep mutsuz eden şeylerdir. Yaşadığın şehirdeki insan kalitesi iyiyse, daha azla da iyi yaşayabilirsin.

Ancak söylediğin paraya Dubai'ye gidilmez. Pahalı bir şehir orası. Buradaki konfor düzeyine ulaşman için bence bir üç kat kazanmalısın.
0
Mirket
(12.06.26)
8 senedir yurt disinda yasayan biri olarak soyluyorum otur oturdugun yerde.Rahatini bozup risk alma.Turkiye'de 10-11K net maas alan biri toplumdaki cogunluk sigirlardan kendini bir hayli izole edebilir.Edemeyecegi kadar kismi emin ol Bati Avrupa'da da fazlasiyla var.
0
turkuaz
(12.06.26)
yazmayacaktim dayanamadim,

gidersin gitmezsin bilemem ama senelerce o cografyada yasayan simdi ise okyanus otesinde ikamet eden biri olarak diyorum ki ben giderdim. 23 bin dolar aylik gelire konfor duzeyini koruyamassin diyenler neyi baz aliyor bilmiyorum ama saglarsin. konfordan anladigin anam babamla oturayim kira vermeyem ise bilmem. hele birde cocuk yoksa ( en buyuk gider okul ucretleri cunku) 20k usd dubaide rus milyarder hayati yasamayacaksan yedirir icirir gezdirir ustune parada yaparsin.
bu bir git gitme cevabi degil, sadece dubai gidilmeyecek, kotulenecek veya tahmin ettigin kadar pahali bir yer degil demek istiyorum.

ben olsam, madem tek tabancasin git 10-15 gun kal bak bakalim hoslanacak misin.

tek soyleyebilecegim bu mevsimde sicak, cok sicak, tadini kaciracak kadar sicak:)

ev bakmak isteyenlere: www.propertyfinder.ae

market fiyatlari icin carrefour uae online
+1
cairo
(12.06.26)
arabistan collerine zaten $20-25k bandindan asagi gidilmez. sende o parayi yakalamissin.
$10k kazanan adamin aile evinde yasamasi bence normal degil, onu kirman lazim.
ben olsam giderim, hem ayda ekstra $10k az para degil.
-1
cooperr
(12.06.26)
dubai tabii ki...biz 6-7k lara ıssız adalara gidiyoruz, dubai baya güzel şehir, türkiyeye de yakın. 11k da iyi para aylık ama 23k ile kısa sürede iyi birikim yapıp, iş kurulabilir
0
monicapp
(12.06.26)
Dubai. Net.

Edit: 2000 senesinde Dubai'deki maasim $13000'di. ilk milyon dolarimi biriktirmeme cok buyuk katkisi oldu. Turkiye'de cok hizli ve cok ani kararlar aliniyor. Ucu sana da dokunabilir. An itibariyle Turkiye beyin gocu veren bir ulke. Dubai seni daha iyi bir yere getirebilir.
0
thetruenorthstrongandfree2
(12.06.26)
arkadaslar comfort zone sadece anne evinde kalmak değil. comfort zone = kasabından güzel et almak, balikcinin guzel balik geldi diye aramasi, pazardan taze sebze almak, esnafla muhabbet etmek, kankanla derbi izlemek, uludağda teleferik, antalya'da yaz tatili yapmaktır. eger bir yere gideceksem bunlari kaybettigime degecek imkanlar olmali. medeniyet, sosyal hayat, refah seviyesi, doga vs..

edit: avrupa'dan sevgiler.
+2
buenosdias
(13.06.26)
@buenosdias

medeniyet, sosyal hayat, refah seviyesi, doga - bunlar varsa o ortamda gocmene para yok.

bunlar olmadigi icin zaten adam gocmene ayda $20k veriyor.
bir "catch" olmasa adam sana o parayi verir mi yaw :D
+1
cooperr
(13.06.26)
(6)

Kamp malzemeleri - kampçılığa giris decathlon

optimistbakunin
Merhaba, daha onceki duyurularda belki yazmisimdir tek sirt cantasiyla balkanlari vs gezdim. Bu backpacker konseptini seviyorum. Simdi hem gezdigim yerlerde kalabilmek hem de likya yoluna boluya karadenize gidebilmek kamp yaparak gezebilmek istiyorum. Bu sayede hem daha ozgur hem de daha az maliyetl
Merhaba, daha onceki duyurularda belki yazmisimdir tek sirt cantasiyla balkanlari vs gezdim. Bu backpacker konseptini seviyorum. Simdi hem gezdigim yerlerde kalabilmek hem de likya yoluna boluya karadenize gidebilmek kamp yaparak gezebilmek istiyorum. Bu sayede hem daha ozgur hem de daha az maliyetli olacaktir. Fakat daha once hic kamp malzemeleri almadim bilmiyorum ve kamp da yapmadim. Cadirda kalmadim. Detaylari bilmiyorum. Cadir, canta, uyku tulumu vs vs almak ve kendimi hazirlamak istiyorum. Decathlondan satin alacagim ve max 14bin tl'ye kadar butcem var. Benle urunleri paylasabilir misiniz? Neler alayim vs direkt link atabilirsiniz sepete ekleyebilirim.
Ayrica sunu al bunu yap vs dedikleriniz de olur.
+1
optimistbakunin
(12.06.26)
Decathlon'un çadırları uzun mesafe trekking gecelerinde kurulacak, onun dışında sırt çantasında taşınacak türde değil. Bagaja koyup, otel parasından kaçınmak isteyen yazlıkçılar için tasarlanmış.
Senin istediğin hem hafif ve hem de hacimsiz olacak. Simond markalara bakabilirsin. Onların da fiyatı, kendine göre. Şişme mat da aynı şekilde. Genel maksat kullanacağım diyorsan diğer matlara bakabilirsin ama o da taşıma külfeti çıkarır.
Şu katlanan, küçücük kalan ocaklar var. Onlar iyi.
tr.made-in-china.com
Uzun konu. Neye ve ne kadar ihtiyacın olduğu biraz da kişiye özel. Onun için, internetten fikir alıp, liste yapıp, tamamlayıp, uzun bir maceraya atılma. Evinin bahçesinde bir gecelik kampla başla, süreyi gittikçe uzat.
İhtiyaçlarını taşıma kapasitenin içine sokmak çok zor. Bunu ancak kendi başına ve kafayı gözü yara yara öğreniyorsun.
0
Mirket
(12.06.26)
alman gereken tek kişilik çadır. 1 en fazla1,5 kg olanlardan. eğer hiç kamp yapmadıysan öyle bir maceraya atılmadan önce bulunduğun şehirdeki bir kamp alanında tecrübe etmeni öneririm. sırt çantası ile kamp yapmak diğerlerine göre daha pahalı olur. malzemelerin boyutu ve ağırlığı azaldıkça fiyatı artar.
0
jepa
(12.06.26)
Nakit para vermeyecegim bir hediye gelecek. O yuzden bu sekilde degerlendirmek istiyorum. Decathlon disinda maalesef kamp alabilecegim bir magaza secimim yok
0
🌸optimistbakunin
(12.06.26)
yazin, sabah aydinlandiginda
cadir içi bayag sicak oluyordu,
birde cok fazla naylon kokusu oluşmustu,
alacaginiz ürünün kullanici deneyimi önemli tabi.
0
designer
(12.06.26)
Kamp hastası biri olarak yazıyorum. Öncelikle tek kişilik çadır kesinlikle alma. Piyasada satılan çift kişilik çadırlardan al. Sadece decathlon kısıtın olmasaydı bütçe zorlar ama husky markasından şaşmamak gerekir çadırda. Kaç kez sağanak yağmura yakalandım, gram ıslanmadım. Backpacking olayın varsa malzemelerini de çadırında tutman gerek. Şimdi öncelikle alman gerekenler:

1- çift kişilik çadır
2- uyku tulumu
3- uyku tulumunun altına sermek için mat. Özellikle termal mat al.

Uyku tulumu da çok önemli. Kışları da kamp yaparım diyorsan güzel bir tulum seçmen gerekir. Kaz tüyü olmak zorunda değil ama araştırma yaptığında ekstrem-konfor sıcaklığı gibi detaylar göreceksin. Senin baz alman gereken kıstas “konfor” sıcaklığı.
0
yankee jumping
(13.06.26)
Peki decathlondaki urunler ve butce yeterli mi
0
🌸optimistbakunin
(15.06.26)
(8)

Ben ev alabilir miyim? Detaylar asagida

benaslinda
Selamlar,Aylik gelirim 200k, tek basima yasiyorum, arabam var ve isim esenyurtta. Su anda 70k kira veriyorum, bu tutari krediye versem de iyi kotu bi ev sahibi olsam gibi bir fikrim var ama nasil olur, olabilir mi hic bilmiyorum, cevremde bu isleri bilen biri de yok. Arabayi satmak istemiyorum, kena
Selamlar,

Aylik gelirim 200k, tek basima yasiyorum, arabam var ve isim esenyurtta. Su anda 70k kira veriyorum, bu tutari krediye versem de iyi kotu bi ev sahibi olsam gibi bir fikrim var ama nasil olur, olabilir mi hic bilmiyorum, cevremde bu isleri bilen biri de yok. Arabayi satmak istemiyorum, kenarda bir birikmisim de yok, ne kadarlik bi ev alabilirim, ne kadar kredi cikar aylik 100k odeme yapabilirim gibi.

Yakin zamanda benzer deneyimi olan varsa duymak isterim.
Tesekkurler simdiden.
0
benaslinda
(11.06.26)
Bana 4 milyon kredi çıktı 120 ay aylık ödemesi 120.000 lira gibi bir şeydi.
Ben tercihimi 60 ay 3.5 milyondan yana kullandım, aylık ödemesi 120 civarı. 120 ay 3.5 milyonun da aylık ödemesi 90.000 lira civarı genel olarak.
Evin tamamına kredi çıkmaz. 7 milyona kadar evin %80'ine kadar kredi çıkıyor ama burada biraz da iş evi olması gerektiği tutardan gösterip göstermedikleri.
5 milyona kadar evlerde de %90'a yakın bir şey çıkabiliyor bankaya git öğren ne çıkar bana diye.
+1
denizgonen
(11.06.26)
Pesinatin yoksa olmaz. Araba satmayacaksan ayda odemek istedigin kredi tutari kadar miktari erimeyen bir varlikta pesinat olarak biriktir. Daha sonra bir iki seneye ortalama bir evi krediyle alabilirsin.
+1
osssy
(11.06.26)
Banka konut kredisiyle ev almak için iki sene kadar peşinat biriktirmeniz uygun olur.

Ya da konut finansman şirketlerine yönelin. Onların işleyiş tarzını araştırın.
+1
Mirket
(11.06.26)
finansman şirketlerinde de peşinatınız yoksa kuraya gitmek zorunda kalıyorsunuz. peşinata ihtiyacınız var :(
+1
duyulmasi gerektigi kadar
(12.06.26)
İş sektör nedir acaba,iş garanti mi.
Bugün çıksanız 100 k yı ödeme durumunuz ya da 200 k maaşlı iş hılma durumunuz ne olur?
Şahsen krediyle ev aldıktan birkaç ay sonra işsiz kaldım,ve hatta iş de bulamadım.kör topal gidiyorum şu an mesela yine de. Benzer bir duruma ne gibi bir önleminiz olabilir,hesap kitap iyi yapmalısınız
+1
denizciman
(12.06.26)
arabayı satmak istemiyorsunuz ve kenarda birikmişiniz yoksa ev alamazsınız ki zaten.
0
elorelia
(12.06.26)
bir şekilde birimkim yapıp harcamaları azaltıp 70k kenara koysan her ay 2 senede 2m toplasan üzerine kredi çekip ev alırsın, krediye girmeden birşey sahibi olunmuyor 1+1 ile başla ilerde satarsın, yine üzerine ekleyip oda sayısı arttırırsın böyle üzerine koymadıkça olmuyor. kiradan kurtul ev al kesinlikle alamıyorum diye salma
+1
eja
(12.06.26)
Hocam yanlış bilmiyorsam 5 milyon'a kadar ekspertiz değeri olan evlerde %90'a kadar kredi çıkabiliyor diye bir yazı okumuştum. Ama bunu bir bankaya danışın.
0
anten
(12.06.26)
(3)

tekeller etiketsiz şişe alır mı?

inheritance
Bira yaptığım dönemden 100-200 tane kadar bira şişesi var. En eskisi 10 yıllık, en yenisi 2-3 yıllık. Çoğunlukla Efes malt, arada Tuborg ve tombul Efes de var. Bira yapmayı bıraktım, şişeleri elden çıkarmam lazım. Tekellere depozito için götürsem tek seferde 20-30 tane, alırlar mı?
Bira yaptığım dönemden 100-200 tane kadar bira şişesi var. En eskisi 10 yıllık, en yenisi 2-3 yıllık. Çoğunlukla Efes malt, arada Tuborg ve tombul Efes de var. Bira yapmayı bıraktım, şişeleri elden çıkarmam lazım. Tekellere depozito için götürsem tek seferde 20-30 tane, alırlar mı?
0
inheritance
(11.06.26)
Satın alacağının karşılığı olarak bir şişeye bir şişe alır. Etiketsiz de alıyorlar. Fazlası veya tamamını alması konusu şansına kalmış. Devamlı müşterisi değilsen ihtimal azalır.

Ben çok gariban, üç harfliler arasına sıkışıp kalmış bir tekel bayii markete bedelsiz 4 kasa vermiştim de sevinmişti.
0
Mirket
(11.06.26)
eskiden depozitodan ciddi para kazanıyorlardı. şimdilerde her şeyi sisteme döktüler. kar oranı çok cüzi hale geldi. şu anda ana dağıtıcılar kazanıyor. hatta çöp toplayıcılar bile buraya götürüyor.
0
ground
(12.06.26)
tekeller şişe alır mı diye sormak lazımmış. 2-3 yere götürdüm almadılar, tüm malzemeyi geri dönüşüm kutularına bıraktım.
0
🌸inheritance
(15.06.26)
(24)

Evlenirken kadının soy ismimi değiştirmeyeceğim demesi

put it in your appropriate place
Özellikle erkeklere sorum; tepkiniz ne olurdu?Erkek kişisi olarak; şahsen problem oluşturmaz benim için.Edit: Henüz böyle bir duruma denk gelmedim.
Özellikle erkeklere sorum; tepkiniz ne olurdu?

Erkek kişisi olarak; şahsen problem oluşturmaz benim için.

Edit: Henüz böyle bir duruma denk gelmedim.
0
put it in your appropriate place
(11.06.26)
Umruumda değil. Bana sorsa almasın derim hatta. Niye başkasının soy adını alırısın ki. Ki zaten kadın olsam asla kabul etmezdim.

Tabii burada çocuğun soy adı ne olacak problemi çıkıyor ama onuda çocuk olunca düşünürüz, her detayı düşünerek ilerleyemeyiz sonuçta :)
+1
substituent
(11.06.26)
Yeterince zengin olmadığımı düşünürüm.
-8
arbre
(11.06.26)
Genel geçer olan, genel kabul görmüş bir uygulama var. Bu uygulamanın niye karşısındayız. Konaklamak için gittiğimiz otelde resepsiyon görevlisinin evlenme cüzdanı isteme ihtimaline değecek bir gerekçesi var mı diye sorarım.
Saçma sapan konularda duyguları mantığının önüne geçen biriyle evlilik yoluna en baştan girmem zaten. O aşamaya gelmez.
-6
Mirket
(11.06.26)
teoride müstakbel eşimin kendi soyadını korumak istemesinde hiçbir sakınca görmüyorum. özellikle herhangi bir alanda isim yapmış insanlar için baş ağrıtıcı olabiliyor bu değişiklikler. ha farazi konuşurken böyle makul yaklaşmak ve anlayış göstermek kolay tabii ama diğer taraftan benim soyadımı almak istememesine de bozulurdum gibi geliyor bana... ikisi birlikte olsa hiç problem değil ama benimki olacak seninki olmasın diye diretirse üzülürüm. öyle tuhaf veya uyumsuz olacak bir soyadım da yok. aile kuruyoruz, yeni bir yola giriyoruz sonuçta benden gelen bir şeyi almak istememesi üzerdi. bilmiyorum umarım yaşamam öyle bi durum zor soru açıkçası jdfjdj bi taraftan o kadar üzerinde durulmaması gereken bi şeymiş gibi geliyo diğer taraftan büyük olay.
0
der meister
(11.06.26)
çift soyad bu kadın evlidir mesajı verir, yüzük takmak gibi bir şey
yılışık tipleri ne kadar önler bilmiyorum ama sonuçta bir tedbirdir

evrak işlerinden dolayı resmiyette değişmese bile kendi doldurduğu formlarda, evraklarda, işyerinde, mailinde vs. kullanması önemli olur
-3
mantık
(11.06.26)
umurumda olmaz ama iş yerindeki kadınlar tarafından bu düşüncem yüzünden alaya alınmışlığım da var.
0
aloha snackbar 3
(11.06.26)
adam neden insanlardan evlilik cüzdani isteniyor dememis de; böyle bir ihtimale karsi esinin soyadini tasisin demis. yahu bu site her gün ayri kopartiyor hahaha
+2
edmond honda
(11.06.26)
Ortadoğuda yaşadığının farkına varamayacak kadar kapalı bir çevrede yaşamış, örnekten bir yerlere varamayacak, örneğe takılıp kalacak kadar da yetersizlere değildi lafım ama olsun.

Bazan hayret ediyor olsam da, varsınız, biliyorum.
-1
Mirket
(11.06.26)
edmond abi+1 zaten soyadini alacak kisi kadinsa erkeklere niye soruluyo size ne oglum siz mi cekiyosunuz derdini evraklari siz mi yenileyecek bosanirsa siz mi ugrasacaksiniz
+3
ala09
(11.06.26)
benim hanima veremedik soyadini, cocuk benim soyadimda.
hatta en son yuzugu de cikartti, ben hala takiyorum.

bana bu hareketler trajikomik geliyor ve umursamiyorum zira kendisine bastan soyledim, sen soyadini almasan da, yuzugu de cikartsan, hatta epilasyona bulasmayip kollarini bacaklarini da killandirsan, goguslerini de aldirsan, ne yaparsan yap erkek olamayacaksin cunku ta$$aklar bende. :D
-8
cooperr
(11.06.26)
kadinlar kocalarinin soyadini almayip napiyorlar? babalarinin soyadini tasimaya devam ediyorlar.

bunun feminist bir sey olmadigini göremeyecek kadar elektra kompleksli feminist gecinen tiplerin yaptigi bir sey.
-1
Purple life
(11.06.26)
Benim bu konuda bilgim sıfırdı, biz evlenirken o dönem otomatik oluyormuş ve özel olarak söylemek gerekiyormuş. Belge bir geldi benim soyadlı, bu ne lan olduk.
Türk evlilik cüzdanında benim soyad, Fransızda kendi soyadı var. Türkiye ile bir olayımız olmadığı için bir etkisi olmadı ve zerre umrumda da olmadı.
Açıkçası eşim heralde böyle bir şeyi kabul etmezdi ve kendi kızıma da bunu kabul ettirmeye çalışan biriyle evlenme derdim, çünkü erkek tarafı için kolay hiçbir şey değişmiyor ama bunun bir kadın tarafı için etkisini anlamayacak/önemsemeyecek biri yeterli seviyeye erismemistir ve başka konularda da bu seviyede fikirlere sahip çıkabilir, riske gerek yok. Etrafımda soyadını almamış birçok kişi var ve bir kere şikayet ettiklerini de duymadım "hayatımız çok zor yaa" diye.
0
logisticsmanager
(12.06.26)
Umrumda bile olmazdı. Hatta ben, eşimin kizlik soyadını kendisine daha çok yakıştırıyorum. Kendisi ise aksine sevmediği için hiç mevzusu olmadı, benim soy ismime gecis yaptı.
0
wilhelmwasmuss
(12.06.26)
aa ben! esimin soyadini almadim evlenince. feminizmden ote, zilyon tane evrak kurek isiyle ugrasmak istemedim. ayrica kendimi 25+ sene ayse diye tanittiktan sonra bir anda sirf evlendim diye fatma diye tanitmak zorunda olmak cok abes geldi. 8-9 yildir evliyiz, hic gundeme gelmedi bu konu. yuz yuze herhangi bir konuda evlilik cuzdani soran da olmadi simdiye kadar, dusununce evlilik cuzdani nerde duruyor onu bile bilmiyorum. bu gecen zamanda da tonla burokratik isimiz oldu, kimse bisey demedi.

is yerimdeki mailde cift soyadi yaziyor diye bana yurumekten vazgececek olan insan, evli oldugumu ogrenince yine vazgecer yani, boyle koruma triplerine girmeye gerek yok.

insanin sirf cani istemiyor diye bunlarla ugrasmama luksu olmali, oyle yok yayinlari olan akademisyenmis, yok 8 ulkede oturumu varis gibi bahanelere gerek yok.
+4
taurina
(12.06.26)
Bu konuyu geleneksel olarak yani bu hep böyle oldu ezelden beri. Hep, her zaman kadın evlenince eşinin soyadını aldı bu durumda eşim de benim soyadımi almalı düşüncesiyle direten erkekler oluyor. Bu erkekler sormuyor ve sorgulamıyor.

Eşim neden benim soyadımi alıyor? Buna neden böyle bir karar verilmiş? Tersi de mümkün olamaz mıydı ya da başka bir alternatif yok muydu ya da istenilseydi bulunamaz mıydı? gibi. Bu konuyu ya hiç düşünme ve sorgulama gereği duymamış ki zaten bu tip " benim soyadımi alacak evleneceğim kadın" erkekleri hiçbir şeyi sorgulamaz. Düşünmek onlar için korkutucu bir eylemdir çünkü. Ayrıca bu durumun kendilerine toplumda sağladığı avantajlar da olduğu için zaten direkt kabul sebebi onlar için.

Bir de ikinci grup erkek var. Bunlar da erkeğin her zaman toplumda ön planda, yönlendiren, denetleyen, dominant olduğuna inanan ve bu durumda tabi ki kadının evlendikten sonra eşinin soyadını alması gerektiğini düşünen erkekler.

Bu tip erkekler; bir kadının kendi kararını vermesinden çok rahatsız olurlar. Hatta bu onların erkekliğine yapılmış bir saldırıdır. O sebeple, o kadınla ilgili çeşitli senaryolar üretirler. Erkeklerin yaşadığı bu duruma " kırılgan erkeklik" deniyor.

Bu her iki erkek modeli de çok kötüdür.

Özgüveni yüksek, kendiyle ve kadınlar ile ilgili sorunları olmayan, kompleksleri olmayan erkekler de var. Bu iki grup erkek bu erkeklerden de çok rahatsız olur.
0
rock n roll
(12.06.26)
benim eşim bu konuyu bir sefer açtı, ben de 'beni bağlayan bir durum yok, senin orjinal soy ismin tasarrufu sana ait' dedim.

ha şöyle bir sıkıntı çıktı, 2 isim 1 soy ismi default olarak vardı, şimdi 2 isim 2 soyisim oldu. Arjantinli forvet oyuncusu gibi geziyor ortalıkta. resmi belgeler şunlar bunlar işlerinde ya da kartvizit bastırdığında satır yetmiyor.
0
galahad reloaded
(12.06.26)
akademisyen değilim, ünlü bir sima değilim. babamdan gelen soyadı bırakmam bir sorun teşkil etmiyor.

eşimin soyadını memnuniyetle taşıyorum, eski soyadımı bıraktım. eşim ve oğlumla aynı soyadına sahip olmak beni mutlu ediyor.
+5
Hallegadola
(12.06.26)
evlenmezdim.

evlilik bağlılık gerektiriyor. soyadı gibi basit bir konuda bile bağlılığı olmayan biri evliliği ev arkadaşlığı olarak görüyordur.

erkek evlendiğinde bir sürü şeyden ,kendi hayatından bir sürü alternatif opsiyondan vazgeçiyor.
kadın da vazgeçiyor olmalı.

günümüzde nedense kadın bir şeylerden vazgeçtiğinde "eril bilmem ne, kadın özgürdür kadın şudur kadın budur" diye ciyaklamalar duyuyorsunuz. da evlilik böyle b ir şey değil. kadın da, erkek de kendinden bir şylerden vazgeçip yeni bir "benlik" oluşturacaklar. bundan keyif almıyorlarsa evlenmesinler.
-2
tchuck
(12.06.26)
Bağlılık falan diyenler olmuş, soyadindan vazgeçmek gibi basit bir konuda bile diyenler olmuş, e o zaman erkek kendi soyadindan vazgeçsin kadının soyadını alsın. Neden almıyor?

Ayrıca erkek tam olarak nelerden vazgeçiyor, erkeğin hayatında ne değişiyor?

Kadından kendi soyadını almasını istiyor. Evlendikten sonra kadının, belki de hayatı boyunca hiç görmediği bir yer artık kadının kütüğü oluyor. Erkek bu süreçte ne yaşıyor mesela?
0
rock n roll
(12.06.26)
Kadının soyadının değişmesinden daha garip olan bir durum var aslında. Kadının evlenince nüfus kütüğünün erkeğin nüfusa kayıtlı olduğu ile geçmesi. Şahsen ben anne babamin memlektine en son bir asır önce gittim. 1 adet bile arkadaşım dostum herhangi bir sosyal bağım yok. Evlenince esimin nüfus kütük kaydı da o ile geçiyor. Çok absurd. Bu tabii günlük hayatta görünür olmadığı için bir tepki oluşturmuyor ama soyadı olayından çok daha saçma. Kadının memleketi değişiyor.
+3
wilhelmwasmuss
(12.06.26)
cocuga babanin soyadi verilir. bunu tartisan da ne bileyim.
0
baldur2
(12.06.26)
ayrica 2 isim 2 soy isim kadar cringe cok az sey vardir.

melahat ipek dogan hacisomanoglu

bu ne lan? sanki 3 kisiden bahsediliyor.
+1
baldur2
(12.06.26)
erkeklerin buna alınıp takılacağını sanmıyorum ya rahat varlıklar onlar. mesela ben de soyadını almayacağım kendi soyadımı seviyorum ve brezilyalı futbolcu değilim ne kadar kısa o kadar iyi. resmi işlerde karışıklık yaratacak ve ne gerek var + evli olduğunu cümle aleme duyurma gibi geliyor bana. bahsettim kendisine sallamadı bile mesela.
+1
neira
(12.06.26)
Çift soyad kullanıyorum. Cringe değil cool olduğunu düşünüyorum. Zorunuza gitmesin. Tşkler.
+1
yenibirgüzelnick
(12.06.26)
(10)

protein tozu agir spor yapmayan birisi icin

aloneinthedark
zararli mi?
zararli mi?
0
aloneinthedark
(11.06.26)
Et yemek ağır spor yapmayan biri için zararlı mı sorusunun cevabına göre sen karar ver.
+3
kizil karga
(11.06.26)
Sağlıklı bir insansan ve spor yapmıyorsan kilonu 0,8 ile çarp. Çıkan sonuç kadar gram proteini günlük olarak alman uygun. Bunu ister biftekten, kıymadan, ister balıktan tavuktan istersen protein tozundan al. Günde toplam o kadar olacak. İçtiğin sütlü kahvede bile yaklaşık 3 gram protein, bir yumurtada 6 g protein var.

Sporcuysan 0,8 değil, 1,2, ağır sporcuysan da 1,5 falan oluyor o katsayı.

Fazlasını alırsan ne olur. Vücut onu yağa çevirir, şişmanlarsın. Böbreklerin süzeceğim diye zorlanır. Kanında üre yükselir. Üre eklemlerde kristalize olur Gut hastalığına yakalanırsın, anandan emdiğin süt burnundan gelir. Böbreklerin bozulmaya başlar falan filan Uzar gider bu.

Yani protein tozunun bir olayı yok. Eksiğin kalıyorsa tamamla. Fazlası zarar.
+1
Mirket
(11.06.26)
gut veya böbrek hastalığın gibi bir hastalığın yoksa zararlı değil. zararlı olan bilinmeyen markaları kullanmak ve fazla kullanmak. yurtdışında insanlar kurabiye yaparken içine protein tozu atıp yapıp yiyorlar mesela.
0
false pretension
(11.06.26)
Değil.
0
logisticsmanager
(11.06.26)
evet zararlı. kana çok çabuk karışıyor, karaciğer ve böbreklere zarar veriyor. spor yapmayan birisinin kana bu kadar çabuk karışan yüksek protein içeren bir besine hiç ihtiyacı yok. bir kaç sene içerisinde eGFR düşer, yaşlanınca diyaliz makinesine bağımlı yaşarsın. kurabiye vs içerisine konuyorsa bir nebze zararı azalır çünkü liflerle beraber almış olursun ancak su ile shake yapıp içiyorsan kesinlikle zararlı diyebilirim.
0
abelardo
(11.06.26)
içindekilere bak. zararlı bir şey varsa zararlıdır.

protein öğünü diye bir şey çıkarmışlar. yarısı kimyasal mesela. protein tozu katkısız olursa neden zararlı olsun.
0
gabe h coud
(11.06.26)
Bu arada bu tarz bilimsel cevabı olan soruları böyle forum tarzı yerlerde sormaya gerek yok. Işte 10 tane cevap aldin.
www.health.harvard.edu

Kendi fikrini kendin oluştur. Eğer çok iyi beslenen, asla işlenmiş gıda tüketmeyen, organik beslenen biriysen bazı riskleri önemli olabilir. Ama bu riskler spor yapan vs yapmayan diye ayrılmıyor, herkeste aynı.
Broscience seviyorsan sor tabi. De aldığın cevapların bazılarının bilimsel desteği yok.
+1
logisticsmanager
(11.06.26)
bence zararlı çünkü protein tozu dünyanın en salakça işi. eğer sağlıklı bir ağız mide ve bağırsak floranız varsa zaten proteini fasülyeden bile alırsınız ki bence en ideal protein kaynağıdır. tabii fasülye deyince tek tip fasülye değil beans legumes diye anlamak daha doğrusu.
-8
mavicorap
(11.06.26)
Bence hayvansal ürünlerdeki tam aminoasit profiline sahip ve bunun tamamı kullanılabılabilen protein tozuyla fasulye gibi eksik aminoasit profiline sahip ve kullanılma oranı neredeyse yarısı kadar olan bitkisel proteinleri eş tutmak daha salak işi.
+3
kizil karga
(11.06.26)
abdde satılan protein gibi supplement destek ürünleri tam anlamıyla oradaki sağlık bakanlığı onayından geçmiyor. abd gibi hukuk gücünün yüksek olduğu bir ülkede dahi denetim yokken türkiyede satılan ürünlerin ne kadar sağlıklı olduğu sizin takdirinize kalmış.

ben 17 senedir aktif ağırlık sporcusuyum. 17 yıl boyunca 1 kg protein tozu ya tüketmişim ya da tüketmemişimdir.
0
yurtsuz john
(11.06.26)
(4)

Eskisehir mercimekli bukme

narod
Sevgili Eskisehir gurulari,Yarin Eskisehir'e 1 gecelik bir ziyaretim olacak. Seneler once orda bi yerden mercimekli bukme yemistim, Eskisehir'de nereden alabilirim? Tavsiyeniz var midir? Hashaslisi da meshur sanirim. Onu da alicam.Onun disinda Eskisehir'le ilgili sunu almadan, yemeden donme dedigini
Sevgili Eskisehir gurulari,

Yarin Eskisehir'e 1 gecelik bir ziyaretim olacak. Seneler once orda bi yerden mercimekli bukme yemistim, Eskisehir'de nereden alabilirim? Tavsiyeniz var midir? Hashaslisi da meshur sanirim. Onu da alicam.

Onun disinda Eskisehir'le ilgili sunu almadan, yemeden donme dediginiz tavsiyeleriniz varsa beklerim
0
narod
(10.06.26)
Hocam, Eskişehir'de değil de Afyon'da olmasın o.
Haşgeşli mercimekli bükme olayı Afyonundur da.
+1
Mirket
(10.06.26)
Eskisehir'de de yapiliyor ve satiliyor. Memnun kaldiklari pastane/firin tavsiyesi olan arkadaslar yazabilir mi?
0
🌸narod
(10.06.26)
sanırım hasan usta'dan bükme bulabilirsin veya tarihi odunpazarı fırını.

karakedi bozası. eğer bu mevsimde hala yapıyorlarsa.

met helvası. (hamamyolunda tanınmış helvacı ve onun yanındaki diğer dükkanlari hepsi aynı güzel)

haşhaşlı. bazı ekmek fırınlarında bulabilirsin. doktorların arka caddesinde bir fırında vardı adını unuttum. cevizlisi de var. o dediğim yerlerde de vardı.

kırım tatar kültür çibörek evi'nde çibörek.

---
bir esesli olarak, çocukken en sevdiğim şeylerden biriydi mercimekli bükme.
0
art cat chocolate
(10.06.26)
Doğruca şuraya gidin, patateslisinden de alın, o da çok güzel: maps.app.goo.gl

Edit: haşhaşlı da yapıyorlardı sanki. Orada yoksa haşhaşlı almak için de buraya: maps.app.goo.gl
0
kobuzchu kiz
(10.06.26)
(8)

Hayatta kalma temalı filmler

egerbiryolcu
Düşüş 127 saat gibiGerilimli ve atmosfer olarak sakin, kalabalik kadrosu olmayan, hayatta kalma temali film öneriniz var mı?
Düşüş
127 saat gibi

Gerilimli ve atmosfer olarak sakin, kalabalik kadrosu olmayan, hayatta kalma temali film öneriniz var mı?
0
egerbiryolcu
(10.06.26)
Mirket
(10.06.26)
nothing in my way
(10.06.26)
hakmut
(10.06.26)
aklıma direk all is lost geldi. denizciliğe merak varsa biraz daha sarar.

www.imdb.com
0
awlmi
(10.06.26)
Society of the snow

www.imdb.com
0
truf
(10.06.26)
Cast Away

The Road
0
anaphylacticshock
(10.06.26)
Last Breath, 2019
Pressure 2015
0
unabomber
(11.06.26)
The Platform
0
auroraaurora
(11.06.26)
(2)

Dikdörtgen sulama sprinker

tchuck
https://www.amazon.com.tr/sulamadp/B07YSTCRYV?ref_=Oct_d_Oct_d_ss_d_21440344031_2&pd_rd_w=FzFe5&content-id=amzn1.sym.2c608da2-5a6d-4b7f-93e7-efd801464601&pf_rd_p=2c608da2-5a6d-4b7f-93e7-efd801464601&pf_rd_r=18ERS8HY0V68WGXQ2NM4&pd_rd_wg=4C3LS&pd_rd_r=87c63b64-2273-4247-b563-9f0d5f7e7b41&pd_rd_i=B07Y
www.amazon.com.tr

ya şunun gibi bir eşy arıyorum ama bu enine 10 metrelik alana atıyor.

ben en fazla enine 4-5 metre arası atan bir sulama aleti arıyorum. çünkü 10 metre geinşliğe attığında, yandaki komşumun camlarına geliyor. haklı olarak sorun oluyor. 3x10 metre gibi bir alana sulama yaptırmak istiyorum aynı böyle bir alete. var mı bildiğiniz bir şey?
0
tchuck
(10.06.26)
10 metreye hortum ya da hat çekip 3 tane rotora açı ve mesafe ayarı yapsan olmuyo mu?

Linkin açılmıyor, bu arada.
0
Mirket
(10.06.26)
Link açılmıyor.
Gardena gibi iyi markaların atım mesafesi yani salınım açısı ayarlanabilir mekanik sistemleri var. Hortuma bağlıyorsunuz sadece. Kendi dibine de su atıyor (tam üstüne atıp yerde düşürerek).
0
orient blue
(10.06.26)
(5)

Sesler duyuyorum ve hastaneye yatmaktan korkuyorum!?

trablon
bir video izledim hastanedeki odadaki adam kalkıp diğer yatanın gözlerini oyuyordu.Bende fobi oldu öyle biri denk gelir mi hastaneye yatarsam diye
bir video izledim hastanedeki odadaki adam kalkıp diğer yatanın gözlerini oyuyordu.Bende fobi oldu öyle biri denk gelir mi hastaneye yatarsam diye
-1
trablon
(10.06.26)
Bu soruyu daha önce sormuştun. İzlediğin video 30 sene öncesine ait. O zamandan beri hastanelerde çok şey değişti. Çağ atladılar. Rahat ol ve git tedavini ol.

Geçmiş olsun. Çaresi olan bir sorunda yersiz korkularla çaresiz kalma.
+6
Mirket
(10.06.26)
Gelebilir.
-8
runaway
(10.06.26)
odalarda refakatçiler oluyor böyle bir şey olması imkansıza yakın.
-1
duyuruuser
(10.06.26)
yok öyle bişi
-1
🌸trablon
(10.06.26)
O adam deli degildi, mahallesinde birini bicaklamis, ortalikta gorunmemek icin yargilama surecinde kendi istegi ile yatmisti hastaneye. Hastane calisanlarinin salakligi olarak agir sorunlari olan briyle ayni odaya koymuslar. Keske hatirlatmasaydin.
0
sadegazoz
(11.06.26)
(7)

Ev tüp kokusu?

mikahakkinen
11 senedir tüplü ocak kullanıyoruz. En son tüp takılınca gaz kokusu aşırı arttı. Tüpün kafasını söktüm tekrar taktım ama koku azalmadı. Borusunu mu değiştirmem lazım? yoksa tüpçüyü çağırıp tüpü mü değiştireyim?tüp ocak arasındaki boru 11 senedir değişmedi onla da alakalı mıdır?
11 senedir tüplü ocak kullanıyoruz. En son tüp takılınca gaz kokusu aşırı arttı. Tüpün kafasını söktüm tekrar taktım ama koku azalmadı. Borusunu mu değiştirmem lazım? yoksa tüpçüyü çağırıp tüpü mü değiştireyim?
tüp ocak arasındaki boru 11 senedir değişmedi onla da alakalı mıdır?
0
mikahakkinen
(10.06.26)
Direkt bu işleri bilen, bu işi yapan uzman birini çağır o kişi baksın. Bu konuda riske girme.
+2
rock n roll
(10.06.26)
Bulaşık deterjanını iyice köpürtüp, köpüğü tüp kafasında her yere sıva. Baloncuk yapıyor mu bak. Yapıyorsa tüpçüyü çağır.eğiştirsin tabi.

Çağırmışken hortumu da değiştirsin tabi. 11 yıl çok uzun süre.
+2
Mirket
(10.06.26)
Ocak eski ise tam yakamama gibi bir sorun olabilir.
+1
ground
(10.06.26)
@rock n roll uzman tüpü takam adam mı? başka kimi çağırıcam bu işe bakan meslek hangisi?
0
🌸mikahakkinen
(10.06.26)
Açıkçası bilmiyorum ama korkutucu bir şey bu yani risk almamak lazım.

Benim başıma gelse başkent gazı arardım. Onların acil durumlar için ekipleri oluyor. Çünkü gaz kokusu oluyor aşırı diyorsun. Yaşadığın yerdeki bu kurumu arayabilirsin. Dediğim gibi aslında bilmiyorum ama ben bunu yapardım. Gaz kokusu arttıysa bilen birilerinin müdahalesi gerekli olur.

Doğalgaz acil hattını aramak lazım doğru. Arkadaşın yazdığı gibi. Bu seni aşan bir durum.
0
rock n roll
(10.06.26)
doğalgaz acil 187
0
nahtoderfahrung
(10.06.26)
Köpüklü sabun yoluyla kaçak tespit etme konusuna katılıyorum. Orda bir sızıntı varsa açığa çıkar. Bir de şu ocak flexini tüpün başından ocağa bağlarken kelepçeler kullanılıyor, şundan: www.trendyol.com Belki onlar gevşemiştir.

Tüpü takan kişiler bu konuda yardımcı oluyor.
+1
truf
(10.06.26)
(10)

Balıkesir'de nerede tatil yapılır? 3 yetişkin 1 çocuk

xu
annemlerle birlikte 3-4 kişi ( 1 erkek çocuk 7 yaşında ) buraya tatile gidelim diyoruz ama nerede kalınır burada? amaç kalabalık olmayan yerlerde denize girip güneşlenmek birazda gezmek.. otel, pansiyon, ya da ev önerisi verme şansınız var mı? akçay ve edremit belirledim ben ama yanlış yerler mi? de
annemlerle birlikte 3-4 kişi ( 1 erkek çocuk 7 yaşında ) buraya tatile gidelim diyoruz ama nerede kalınır burada? amaç kalabalık olmayan yerlerde denize girip güneşlenmek birazda gezmek.. otel, pansiyon, ya da ev önerisi verme şansınız var mı? akçay ve edremit belirledim ben ama yanlış yerler mi? denizde 34905 kişinin olduğu bir yer istemiyoruz rahat 1 hafta geçirmek istiyoruz
0
xu
(09.06.26)
Akçay ve Edremit'in denizini ben pek beğenmem. Ayvalık ya da Assos taraflarına bakmanızı öneririm.
+2
co2s2
(09.06.26)
34905 kişinin olmadığı ama denizine de girilebilir bir plaj arıyorsan Yunan Adalarına bakacaksın. Türkiye kalabalık bir ülke.

Sarımsaklı Plajına bak. Kalabalıktır ama güzeldir.
+1
Mirket
(09.06.26)
korfez tatil devremülk
0
mantık
(09.06.26)
Edremit akçay çok pis, kokuyor resmen. Assos ve ya ayvalık
0
antihero
(09.06.26)
balıeksir-bandırma-erdek e varın feribotla AVŞA adasına gidin güzel bir tatil yapın çocukla.
0
jamswety
(09.06.26)
Geçen yaz eylül başı sarımsaklıya gittim hayet güzeldi kalabalık değildi. Tabi suyu akdenize göre bir tık soğuk.
0
Sadece soruyorum
(09.06.26)
Akçay iyi bir tercih değil deniz için. Daha çanakkale'ye doğru gidin. Altınoluk olur, Assos olur... Ya da assos yolunda sahildeki beachler olur. Hatta Bozcaada olur.

Veya tam tersi rotaya Ayvalık'a doğru gidin. Artur sitesi harikadır. Ya da Cunda Ortunç olabilir. Sarımsaklı olabilir.

akçay ve edremit, ancak bir günlük geçiş rotanızda uğrayacağınız dondurma yeme ve yemek yeme molalarınız olsun.

imza: akçay'a 10 dk mesafede 40 yıldır yazlığı olan adam.

haa, eğer güzel gününe denk gelirse, akçay'a 15 dk mesafede ÖREN var burhaniye'ye bağlı. Orada pansiyonlar ucuzdur ve denizi de mavi bayraklı. hem halk plajı var, hem beachleri. ama üstte yazdıklarımı öncelikli tercih edin derim.
+1
la traviata
(09.06.26)
Ören/burhaniye.
+1
logisticsmanager
(10.06.26)
Çok afedersiniz ama "Akçay'ın denizi insan dışkısı dolu. Kanalizasyon denize akıyor, arıtma cihazı yok." diye bir haber vardı geçtiğimiz yıllarda. Hatta resimler falan da vardı. Ben kendim yazları Akçay'da yaşıyorum ama denizine girmem.
+1
anaphylacticshock
(10.06.26)
edremitli birisi olarak, altınoluk veya küçükkuyu tarafları diyorum. ören de olabilir ama ören'in denizi soğuk ve çabuk derinleşiyor, çocuk için iyi olmayabilir.
0
inheritance
(10.06.26)
(11)

Kendi kendine konusma seviyem normal mi part2

optimistbakunin
Oncesi;https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1622954/kendi-kendine-konusma-seviyem-normal-miMerhaba,Yukarida paylastigim duyurunun ilk haliydi. Simdi sorum su. Mesela bu aralar is yerindekiler de bazen dalip gittigimi guldugumu konustugumu falan soylediler. 5 6 kisiyiz bir odada ve karsilikli masalar. A
Oncesi;
www.eksiduyuru.com

Merhaba,
Yukarida paylastigim duyurunun ilk haliydi. Simdi sorum su. Mesela bu aralar is yerindekiler de bazen dalip gittigimi guldugumu konustugumu falan soylediler. 5 6 kisiyiz bir odada ve karsilikli masalar.
Ailem de demisti yemekte falan ben gidince. Ama birilerini gormuyorum. Hayali bir figure kisiye vs sahip degilim. Sadece olasi bir senaryo ya da gecmiste bir an ya da gelecekte yapsam yaptigimdaki senaryolar gibi seylerdir o an güldüğüm daldigim anlar. Umarim anlatabilmisimdir
-1
optimistbakunin
(08.06.26)
Bence bir psikiyatristle görüşmeniz uygun olur.
+1
Mirket
(09.06.26)
Sizde veya cevrenizde var midir? Belki normaldir. Normal hayatima veya iş hayatima etki ettigini dusunmuyorum
0
🌸optimistbakunin
(09.06.26)
etrafindakilerin dikkatini cekecek kadar belli oluyorsa ciddiye almak lazim. is hayatina etki etmemesi bir kistas degil. sokakta kendi kendine bagirip konusanlar bir gunde oyle olmuyor. uzman birine gorunun iciniz rahatlasin.

edit: burdan da duyurularina bakip cikarim yapabilirdik; ama duyurularini goremedim. 270 duyuruya yazip 266'sini silmissin. gerci bu bile anormal biseylere isaret ediyor.
+2
buenosdias
(09.06.26)
@buenos dias
Yok be hocam cevabimi almisimdir ondan silmisimdir. Bunda da ozel cikarim yapilacak bir sey yoktur :))
-2
🌸optimistbakunin
(09.06.26)
ortamda abes durup insanlar sen ne yapıyorsun diye bakıyorsa, bu kendi kendine konuşmaktan çok psikoza doğru giden bir tablo olabilir. zaten psikozsan bize bunu taraflı anlatıyorsundur.
0
mikahakkinen
(09.06.26)
@mikahakkinen
Ailem falan yemek yerken demisti iste arada. Giyim kusamimda sosyal yasamimda bir sorun yok; psikozu arastirdigim icin soyluyorum. Sadece disaridan nasil gozuktugunu gozuktugumu bilemiyorum. Belki de hastaligi googleda aratip hep kanser gormek gibi bir seydir diye sizlere sormak istedim. Gunluk islerimde engel hissetmiyorum veya miskin de degilimdir
0
🌸optimistbakunin
(09.06.26)
yıllardır ben de kendi kendime konuşurum. babam da konuşur. şimdi kızım da konuşuyor.

bir zararını görmedik.
-1
babilfish
(09.06.26)
Soru sormaya değil de bunun normal bir durum olduğuna bizi ikna etmeye gelmiş gibisin.
0
Mirket
(09.06.26)
birilerini görmemenize tamam da, "dalıp gitmişim, gülmüşüm" falan demenize bakılırsa, o sıra siz de pek orada değil gibisiniz.
çevremde yok; normal de bulmadım açıkçası. bence fazla uzatmadan bir uzmanla görüşün.
0
lil siztah
(09.06.26)
bizim iş yerinde bi abla vardı böyle, ben ayrıldıktan sonra iyice ilerletmiş önüne boş sayfa açıp yazıp kendi kendine konuşup gülüyormuş, sonra duydumki ailesi yatırarak tedavi ettirmiş bir tanı almış, kesinlikle bir destek alın doktora danışın sorunu baştan yakalamak önemli, normal düzeyde olabilir alışkanlıkta olabilir ileri seviye bişeyde olabilir.
+1
eja
(09.06.26)
Sadece normal mi yoksa abartıyor muyum emin olamamistim. Belki bir gun hazir hissettigimde psikologa giderim bilemiyorum
0
🌸optimistbakunin
(09.06.26)
(17)

Temizliğe gelen kişinin yaptığı paylaşım

administ
Eve temizliğe gelen kadının fotoğraf çektiğini görmüş eşim. Telefonda facebook açıktı dedi. 2 saat kadar uğraştıktan sonra buldum hesabını kendisi yabancı. Bizim evdeki robot süpürge, dikey süpürgeler vs onları yan yana toplamış fotoğraflayıp paylaşmış. Filipince de işte bunları kullanacak el olmadı
Eve temizliğe gelen kadının fotoğraf çektiğini görmüş eşim. Telefonda facebook açıktı dedi. 2 saat kadar uğraştıktan sonra buldum hesabını kendisi yabancı. Bizim evdeki robot süpürge, dikey süpürgeler vs onları yan yana toplamış fotoğraflayıp paylaşmış. Filipince de işte bunları kullanacak el olmadıktan sonra bunlar neye fayda gibisinden bir şeyler yazıp paylaşmış. Oldukça sinirime gitti. Yani biz zaten seni ayda 1 ağır temizlik için çağırıyoruz sanki inşaat artığı temizliyor. Neyse şimdi ya ekra görünütüsü alıp bu yaptığının terbiyesizlik olduğunu söyleyeceğim ya da daha ileri gidip fb paylaşımının altına yorum yazacağım. Hangisi daha iyi olur ?
-12
administ
(08.06.26)
ikisini de yapma. bir başka temizlikçi bulunca böyle böyle de ve çıkart.
+11
gabe h coud
(08.06.26)
boşu boşuna muhattap olup sinirini bozmaya gerekr yok. terbiyesizlik etmiş. bir daha gelmeni istemiyorum yaptığın terbiyesizlikten haberdarım diye mesaj at utansın gitsin
0
neira
(08.06.26)
facebook'ta paylaşımının altına cevap olarak "kendi yoğunluğumuz yüzünden ellerimiz bunları kullanamıyordu. ancak bundan sonra senin de kullanmana gerek kalmadı." yazıp yerine yeni birini bulun.
+6
shadowfollower
(08.06.26)
hiçbiri iyi olmaz. yapmış bir densizlik işte, ne diye seviyeni indiriyorsun. en fazla çek karşına göster gönderiyi, hiçbir yorumda bulunmadan "bir daha evimden foto çekmeni istemiyorum" de. anlar o zaten, o ayıp yeter ona.
0
gobekliraki
(08.06.26)
geçmiş olsun, sosyal medyada like alma amaçlı densiz bir paylaşım işte..
ben olsam hesabı bulduğumdan falan bahsetmez; evimden foto çektiğini farkettiğimi, bunun türlü türlü kötü amaçlar için kullanılabileceği yönündeki endişemi, kendisine güvenimin kalmadığını vs söyleyerek çemkirirdim.
bu arada anlatımın gidişinden, süpürgeleri okutacak da, o ilanı buldunuz sandım :/
+1
lil siztah
(08.06.26)
muhtemelen ek is olarak icerik ureticiligi yapiyor yada memleketteki esine dostu icin paylasim yapiyor. dogru yapmis demiyorum ama senin verdigin tepkinin absurdlugu kadininkinden daha fazla. basit bir foto/paylasimdan boyle bir anksiyete gecirip, 2 saat postu aramak, terbiyesizlikten dem vurup, postun altina yazmandan bahsetmen, gelip buraya sorman anormal bir durum. get a life.
+13
buenosdias
(08.06.26)
Bence kötü bir sey yok.

Teknolojik bir aletin fotosunu koymus yani özel esya sayilmaz.
Yazdiginda da kötü bir sey yok bence. Ai isimizi alamayacak diyor.

Bos yere insanlarin ekmegiyle oynamayin. Duymazliktan görmezlikten gelmeniz en güzeli. Yaptigi isten memnun musunuz önemli olan o.

Bize gelen biri tezgahin sadece görünür kisimlarini silmis geri kalanini uclara atmis falan. Keske robotun fotosunu koysaydı ama tezgahi düzgün silseydi.
+5
Purple life
(08.06.26)
Güzelce uyar.
- Burada hoş karşılanmaz.. de.
kalp kırma .
0
diyecevaplandı
(08.06.26)
Yol ver gitsin. Polemiğe girmeye gerek yok.

Türkiye'ye gelip ne yapacağını sanıyordu ben onu merak ettim. Ona kamuda klimalı oda verip masabaşı iş verecekler sanıyordu sanırım. Göçmenlik ilüzyonu böyle bir şey
0
runaway
(08.06.26)
lümpenle lümpen olma. yol ver gitsin.
+1
mikahakkinen
(08.06.26)
Siz hiç patronunuz ya da müdürünüz hakkında atıp tutmadınız mı?
Gülünüp geçilecek bir şey için iki saat araştırma mı yaptınız sahi?
0
Mirket
(08.06.26)
yani "bütün bu teknolojiye rağmen yine de bir temizlikçiye, insana ihtiyaç var" demek istemiş gibi geldi bana. size laf attığını düşündüüünüz bir anlam çıkarmaya gerek yok illa.
+5
oldtimer
(08.06.26)
Purple life +1
Kötü birsey yapmamış hergun hepimiz konu bulup paylaşıyoruz. Asıl sizin alinganlik göstermeniz sorun olur bence. Hatta tam tersi espiri yapılacak konu. Bence çok saapmayin
+4
aloneinthedark
(08.06.26)
Bundan alınmak o kadar orta sınıf bir hareket. Kişisel bilgileri, mahremiyeti açık edecek bir şey yok ortada. 3 tane dandik plastik eşyanın fotoğrafıyla noncontext tespit yapmış.
+8
grimavi
(08.06.26)
amaaan dert ettiğinize değmez.

rahatsız ettiyse başkasını bulun bunu da çağırmayın.

işini iyi yapıyorsa o kadar umrumda olmazdı ki. hatta paylaşımını gördüm şunu kaçırmışsın diye başka alet gösterip her gördüğümde dalga geçerdim.
+1
gurur
(08.06.26)
@grimavi+1

ayrica kadin yalan da soylememis hani :P
+1
synesthesia
(09.06.26)
ben olsam like atardim. kotu birsey yapmamis, buyutmeyin bence.
+1
banach
(09.06.26)
(6)

site yönetim kararına itiraz

jepa
site yönetimi şöyle bir karar almış.. her dairenin sadece 1 arabası siteye girecek şekilde plaka tanımlaması yapılan bir kamera sistemi kurulmuş. örneğin aracınız bozuldu diğer aracınızla girmek istediğinizde sorun çıkarıyorlar veya ambulans geldi diyelim eskiden uzaktan kumanda ile açıp girebiliyor
site yönetimi şöyle bir karar almış.. her dairenin sadece 1 arabası siteye girecek şekilde plaka tanımlaması yapılan bir kamera sistemi kurulmuş. örneğin aracınız bozuldu diğer aracınızla girmek istediğinizde sorun çıkarıyorlar veya ambulans geldi diyelim eskiden uzaktan kumanda ile açıp girebiliyordu şu an kapıcı veya yöneticiyi arayıp girebiliyor.

sırf yönetim kurulunda böyle bir karar alındı diye bu tarz bir uygulama hukuki midir? site sakininin arabasını içeri almama gibi bir uygulama olabilir mi?
-1
jepa
(07.06.26)
Site yönetim planı ve karar defterlerini okumak lazım tek tek.
0
Mirket
(07.06.26)
Kararın neresine itiraz ediyorsunuz?
+1
en bi orijinal
(07.06.26)
@en bi orjinal herkese ait bir adet kapalı otopark var.. ama site içerisinde açık alanda da çok sayıda yer mevcut. üstelik yönetici ve bazı arkadaşları kapalı garajlarını başka amaçlarla kullanıp araçlarını garaj önüne ve sitenin çeşitli yerlerine park etmeye devam ediyor. 20 yıldır bu şekilde herkes bir sorun yaşamadan kullanıyordu.. sanırım kamera sisteminden bir komisyon aldı ki böyle bir uygulamaya gidildi. itirazım buna.
0
🌸jepa
(07.06.26)
sistem artık kurulmuş geri döndürmek zor.
kurulurken nasıl çalışacağı size bilgi verildi mi?
3 araca kadar tanımlama yapılır 1 araç içerideyken diğerleri giremez gibi bir şey olmalıydı.
0
duyuruuser
(08.06.26)
Toplantı yapılıyor ara ara, onlara katılıyor musunuz? muhtemelen orada karar alınmıştır. şimdi de itiraz etseniz, toplantıya gelseydiniz denecektir.
0
PoscheN
(08.06.26)
@jepa sizin durumu anlamak için sormuştum, bizim sitede 317 daire var iken 260 park yeri var. Biz de her daire bir araç sokabilir şeklinde karar aldık ve herkesin arabası olmadığı veya her arabası olan aynı anda sitede olmadığı için artık her geldiğimizde yer bulunabiliyor.

Sizin özelinizde yönetim planına ve genel kurul kararlarına bakmak lazım. Yorum ondan sonra daha net yapılabilir.
0
en bi orijinal
(16.06.26)
(11)

Akıllı saat kullanıyor musunuz?

artıküyeolmakistiyorum
Ben kullanıyorum ama çok dandik. Artık güzel bir saat alayım dedim ve hala bu aletlerin bu kadar pahalı olmasına şaşırıyorum.İPhone 17 kullanıyorum ve en düşük seri Se 3 alsam hiçbir özelliği yokmuş. Neredeyse hiçbir özelliği. Se 11 güzel ama o da 20 kağat. O paraya telefon satıyorlar. Huawei modell
Ben kullanıyorum ama çok dandik. Artık güzel bir saat alayım dedim ve hala bu aletlerin bu kadar pahalı olmasına şaşırıyorum.

İPhone 17 kullanıyorum ve en düşük seri Se 3 alsam hiçbir özelliği yokmuş. Neredeyse hiçbir özelliği.
Se 11 güzel ama o da 20 kağat. O paraya telefon satıyorlar.

Huawei modellerine baktım hiç içime sinmedi. Samsung da Apple gibi şarjı az gidiyormuş.

Siz ne kullanıyorsunuz?
Memnun musunuz?

Bir de her gün şarja takma olayı çok sıkıntı değil mi?
-1
artıküyeolmakistiyorum
(07.06.26)
Apple Watch 10 kullanıcısıyım, çıkardığımda yokluğunu anında hissediyorum. En çok kullandığım özellikleri sağlık, antrenman ve uyku takipleri. Bildirimler ve cevaplama durumları da bonus oluyor. Güzel alet bence, SE serisini tavsiye etmiyorum pek
0
suicmeyenadam
(07.06.26)
Saatten bildirim okuma, telefonla konuşma gibi bir beklentim yok bu arada.
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(07.06.26)
se 3ün nesi kötü ben anlamadım hangi özellik yok mesela sana lazım olan ekg falan mı?
apple watch bence alma. her gün şarj etmek kötü. saatin uyku takibi özelliği var mesela ama şarjı bittiği için uyurken takamıcaksın ya da şark döngüsünü ona göre düzenleyeceksin.
huawei kullanıyorum ben şarjı 2 hafta gidiyor. daha çok sporda kullanıyorum. arada adımlarıma nabzıma vs bakarım. onun harici telefonum full sessizde saat titriyor o açıdan iyi.
+1
jelly bear
(07.06.26)
Boş paketmiş işte ağa ve söylediğin gibi şarj işi çok sıkıntı. İş seyahatine çıksan bir de saatin şarjını dert edeceksin
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(07.06.26)
Bir gün arıza yapar, kullanamaz olursam, sorunu çözene ya da yenisini alana kadar kendimi çok çaresiz hissedeceğim tek alet.
Mesaj, bildirim okuma, arayanı görme, uyku takibi, sağlık, alarmlar, hatırlatıcılar, düşme takibi nedeniyle kendimi güvende hissetme, egzersiz, nabız takibi,
aklıma gelenler bunlar, makarnayı suya koyunca Siriye süre tutturmak zevkli oluyor.
Alıştım, her akşam belirli bi saatte şarja takıyorum. Hiç şarj sorunu yaşamadım yıllardır.

Edit: Seri 6. Ekg çekiyor.
+2
Mirket
(07.06.26)
Sizdeki hangi model hocam? Şarj sorun olmuyor mu?
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(07.06.26)
Mirket +1

Amacınız telefon yakınınızda değilken gelen çağrıyı veya mesajı görmek ya da yanitlamaksa Huawei bu işin piri konumunda bence.
şarj süresi normal kullanımda 10 gün gitmekte.



Çağrı cevaplama ve mesajları okuyabilirsin.

Inceleme videolarını bakmani tavsiye ederim. Oldukça uygun modelleri olmakla birlikte şık modelleri var.
0
kaiserr76
(07.06.26)
Gunde kac adim attigim umrumda degil.

Enfes bir seiko saatim var baktikca orgazm oluyorum.
-3
baldur2
(07.06.26)
huawei watch 4 pro kullanıyorum.
-2 cihaz tek numarayı destekliyor. bu önemli. yürüyüşe çıkarken telefon almıyorum yanıma ve isteyen ulaşıyor.
-nfc var. çoğu yerde saatten temasssız ödeme yapıyorum
-şarj 7 gün gidiyor. ben duşa girerken takıyorum saati şarja. daha bittiğine denk gelmedim.

tabi bunlar benim en sevdiğim özelliklerim sağlık tarafında 10larda özelliği var.

www.akakce.com
0
renegade
(08.06.26)
Apple Watch 9 kullanıyorum. Spor aktivitesi ve harcanan kaloriyi söylesin başka beklentim yok. Eşim Garmin kullanıyor şarjı çok uzun gidiyor.
0
kitap arasında kalmış silgi tozu
(08.06.26)
hem özelliklerini kullanmayacağım diyorsun hem de "boş paket" diye almak istemiyorsun "dolu paket"lere pahalı diyorsun.

mi band 10 pro alabilirsin 20 gün şarjı gidiyor, uygun fiyatlı ve modelin en dolu paketi.
+1
duyuruuser
(08.06.26)
(17)

Ayakları labvaboya sokup abdest almak normal mi?

Kahvedesu
Ben Türkiye'de iş yerinde bile ayaklarını lavaboya sokup abdest alan görmedim. Avrupa'da bunu yapma inanç özgürlüğü mü? İş arkadaşlarım diyor ki biz niye başkasının ayaklarını görüyoruz. Türkiye'de herkes böyle mi yapıyor diyorlar.
Ben Türkiye'de iş yerinde bile ayaklarını lavaboya sokup abdest alan görmedim. Avrupa'da bunu yapma inanç özgürlüğü mü? İş arkadaşlarım diyor ki biz niye başkasının ayaklarını görüyoruz. Türkiye'de herkes böyle mi yapıyor diyorlar.
0
Kahvedesu
(07.06.26)
türkiyede birçok yerde yasak. bizim kurumda da yasak ama millet yine de alıyor. ayrı saçma bi olay zaten. temizlenmek için abdest alırken milletin balgam, sümük attığı yere ayak değdiriyorlar.
+1
glamdr1ng
(07.06.26)
Hayatımda görmedim ve hayatımda ayak yıkamaya izin verecek bir yerde de çalışmadım.
Sen çok spesifik bir yerde çalışıyorsun gibi sorularına bakınca:/
0
logisticsmanager
(07.06.26)
Türkiye'de ayaklarını lavaboya sokup abdest alan çok gördüm. bazı daha "modern" plazalarda ya da kurumlarda, diğerlerine ayıp olmasın diye, görünen yerlerde böyle abdest almıyorlardır. ama bıraksanız alırlar. bir çeşit takiyye.
0
co2s2
(07.06.26)
Birkaç kişi şikayet etmiş, şef de demiş ki, kültürel bu, onların kültürlerinde var.
-2
🌸Kahvedesu
(07.06.26)
ayaklar, taharet alınan elin sabunla yıkandığı lavabolardan daha temiz
bence içerisine sokmamak gerekir
havada tutmaya da kasları yetmiyor bazı insanların

abdest ile ilgili ayet, maide/6.
Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı ve topuk kemiklerine kadar ayaklarınızı meshedin
(arapça olarak doğru tercümesi budur, çoğu çeviride ayakları yıkayın şeklinde geçer
el teması olmadan yıkamak meshi kapsar mı bilmiyorum
..وَامْسَحُوا بِرُؤُ۫سِكُمْ وَاَرْجُلَكُمْ
sağdan ilk kelime mesh etmek fiili, diğer iki kelime sırasıyla baş ve ayaklar
... (ayetin sonu)
Allah size herhangi bir güçlük (çıkarmak) istemez fakat sizi tertemiz kılmak ve size (verdiği) nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz.
www.kuranokuyan.com

---
mesela teyemmümde (su bulunamayan durumlarda, toprakla)
abdestte yıkanan yüz ve el mesh edilir, baş ve ayaklara işlem yapılmaz
---

konuyu bağlarsam elini ıslatıp ayağını lavaboya sokmadan ayağı topuklara kadar mesh ederek de abdest alınabilir
+1
mantık
(07.06.26)
Türkiye’de toplu alanalarda abdesthane olduğu için lavaboda ayak yıkayan göremezsiniz. Otobanda lavabolarda abdest almak yasaktır yazar hatta sebebi abdesthane ve mescid olmasıdır.
Çalışan müslüman inancı gereği namaz kılacağı için mecburen tuvalette abdest alıyordur.
+1
cilekli pasta
(07.06.26)
Bana göre normal değil. Lavabo ayak yıkamak için değil. Abdest için ayrı bir yer yapılır, orada abdest alır insanlar. Ayrı bir yer yoksa yapılmaması lazım.
-1
runaway
(07.06.26)
her tuvaletinde son derece temiz abdest alma yerleri bulunan bir yerde bulunuyorum. burada bile -anlamadığım şekilde- insanların bazıları ayağını lavaboya sokarak abdest almayı tercih ediyor.

hatta bir kadın, temizlikçi kadına, bu sebeple etrafın çok ıslandığından, temizlik işini zorlaştırdığından falan söz ederken temizlikçi kadının hiç yorum yapmaması dikkatimi çekmişti. sonra baktım ki, temizlikçi kadın da öyle abdest alıyor..
valla bilen sebebini yazsa iyi olur, ben de aydınlanırım.
0
lil siztah
(07.06.26)
Adam dininin gereğini yapıyor, ya yer göster ya saygı duy.
Türkiye'de pek göremezsin. Her yerde ya cami var ya mescid.
Kuranda nasıl yazdığı anlatılmış da, birebir uygular fazlasını yapamazsın diyemezsin ki. Sünneti var, mezhebi var.

Ek: Pisuvar arasına perde konmayan, saunaya duşa üryan girilen ülkede ayak görmekten rahatsızlık duyulması da efsanevi bir ironi olmuş :)
-3
Mirket
(07.06.26)
@Mirket, insanlar el yıkarken yanı başında çıplak ayak görmek zorunda mı?
-1
🌸Kahvedesu
(07.06.26)
İşerken birbirinizinkini görmek normal namaz kılmak için abdest alan adamın ayağını görmek mi abes? Çevir kafanı bakma o zaman. Burası avrupa herkes dinini yaşamakta özgür. Abdest alacak alan sağlanmıyorsa tuvalette alacak mutfakta mı alsın? ayak gördün diye ölmezsin.
0
Aydan Dustum
(07.06.26)
İşenen yere işenir, lavaboda el, yüz yıkanır. O zaman lavaboya da işesin. Burası Avrupa herkes özgür.
0
🌸Kahvedesu
(07.06.26)
Hayvanlık. O kadar dinine sadıksa abdestini bozmasın. Bozdu mu, gitsin en uygun yerde alsın abdestini.
-5
gobekliraki
(07.06.26)
Turkiye'de de bunu yapan cok. Siz nerede yasiyorsunuz?
-1
baldur2
(07.06.26)
25 yila yakin suredir yurtdisindayim. Hic lavaboda ayak yikandigini gormedim. Is yerinin tuvaletinde ne yapilip ne yapilamayacagi ile ilgili sabit bir fikrim de yok.

Ayak yikayan birini gorsem bir tepki vermem. Isimi halleder cikarim. Bu arada bizim lavabolara ayak kaldirabilmeleri icin yogaci olmalari lazim :)
+1
thetruenorthstrongandfree2
(07.06.26)
Lavabo İngiliz usulü tapalı olanlardan değilse sıkıntı değil bence şahsen.
Abdest almaya oturmalı yer ya da alçak ayrı bir lavabomsu mevcut mu,var da kişi ısrarla normal lavaboya ayağını sokuyorsa bana da tuhaf gelirdi.
Yer olmayınca ben de mecbur lavaboda yapıyorum hoşuma gitmese de
-1
denizciman
(08.06.26)
İğrenç, dini özgürlük diye diye tepemize sicacaklar
-2
mirty
(08.06.26)
(5)

Doğum günü indirimi hediyesi veren firmalar

egerbiryolcu
Birkaç gün sonra doğum günüm gerçekten işe yarar mutlu eden guzellikler yapan alışveriş firmaları etkinlik vs bir şeyler var mi bildiginiz?Konum İstanbul
Birkaç gün sonra doğum günüm gerçekten işe yarar mutlu eden guzellikler yapan alışveriş firmaları etkinlik vs bir şeyler var mi bildiginiz?

Konum İstanbul
0
egerbiryolcu
(06.06.26)
Enpara, Ayın Enparalısı olman için 1 puan veriyor.
0
Mirket
(06.06.26)
Yves Rocher, güzel kampanyaları oluyor doğum günü ayına özel.
0
mutekebbir
(06.06.26)
Sephora
Watsons
Gratis
Yves Rocher
The Body Shop
MAC Cosmetics
Starbucks
Caffè Nero
Kahve Dünyası
D&R
Mavi
Boyner
Penti
English Home
Madame Coco
Paşabahçe

So Chic hediye veriyor.
+1
art cat chocolate
(06.06.26)
pegasus, doğum günü haftası indirim yapıyor.
+1
lil siztah
(06.06.26)
starbucks gold, bedava içecek veriyor
0
kojonotsuki
(06.06.26)
(29)

Uzmanlık alanın ne?

Lh12
Duyuru da insanlar hangi konuda sana danışabilir?
Duyuru da insanlar hangi konuda sana danışabilir?
0
Lh12
(05.06.26)
kalp doktorlugu
borsa yatirimi
yaprak dökümü pub quiz
erken emeklilik
-3
Purple life
(05.06.26)
Erkekler ksks değil tabii matematik sorunuz varsa gönderin
+1
sekizdokuzon
(06.06.26)
@purple
Sktas
Rubns
Ercb
Zengin eder mi?
-1
Cezcez
(06.06.26)
Seks
-6
Cezcez
(06.06.26)
'de-da' takılarının hangi durumda bitişik, hangi durumda ayrı yazılacağını bilirim.

Ama bu konuda pek danışan olmuyor. Herkes kafasına göre takılıyor. 'Her ihtimele karşı' deyip her takıyı ayıranlar var mesela.
0
Mirket
(06.06.26)
Çevirmen, arkeolog
0
lesmiserables
(06.06.26)
Bilgisayar sistemleri
Otomasyon sistemleri
Tarım ( sera ve mevyeler)
Hayvancılık (Koyunculuk)
Basit inşaat teknikleri
Spor Toto
0
kaiserr76
(06.06.26)
Medya
İletişim
Broadcasting
Siyaset (gunahim cok)
0
duster
(06.06.26)
Galiba ticaret
0
topkapiaksaray
(06.06.26)
grafik&motion tasarım ve AI
ve resim
ve kediler
ve tatlılar

---

ayrıca abidik gubidik hobilerim arasında mobilya/kıyafet/kiralık ev bakmak var.
0
art cat chocolate
(06.06.26)
kedi
motor
heavy metal müzik
biraz da akademik çalışmalar
0
lil siztah
(06.06.26)
cannabis
-1
birdirbir
(06.06.26)
şarap
yelkenli
yelkenli ile gidilesi türkiye ve avrupa koyları
+1
sailor
(06.06.26)
emlak
alanya
nitelikli kahve

site içi yardımlaşma için faydalı bir başlık olmuş bence.
0
MtKrt
(06.06.26)
Seyahat ve medya
0
euteamo
(06.06.26)
aşçıyım (tatlı ağırlıklı)
gramer naziyim (başlıktaki da ayrı olmayacak)
naziyim dediysem benim de bilgim sınırlı ama denk gelince yapıştırıyorum
lol oynarım hero sorabilirsin :P
kedi ve köpek besliyorum. her türlü mama bakım cart curt sorabilirsin
0
neira
(06.06.26)
Metal müzik, dişi kedi(kedi konusunda cinsiyetçiyim erkek kediler saftirik oluyor) oyunlar, bilgisayar donanımları, bilişim altyapısı.
0
devorgilla the gunslinger
(06.06.26)
gömüzü yazılım, elektronik, rf ve radar sistemleri, telsiz haberleşmesi.
+1
orpheus
(06.06.26)
Göçmenler .
Yıllardır onlardan çok kimse tanıdım.
Suriye'de yaşadıkları, hayatlarındaki zorluklar, sanılanın aksine zararlarından çok bize dokunan faydaları vs.. (sağa, sola , siyasete çekmeden samimi sorusu olana samami cevaplar verilir.)
0
diyecevaplandı
(06.06.26)
siz sorun bildiğim bir şey ise yanıtlarım.
(bkz: bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir)
0
late viper
(06.06.26)
*kültürel miras çalışmaları, müzeler, antik kentler, sanat galerileri vb.
*hak temelli kadın çalışmaları, stk vb.
0
Phoebe
(06.06.26)
Kuzey Amerika, Kanada.
Atlantik Kanada
Oil & gas sektoru, hebron, hibernia dahil.
Ingilizce & Fransizca
Seyahat
Amerika'da okumak
Kar motoru
40+ vucut gelistirme & gures
Amerikan Pickup kamyonetleri
Honda Rebel 1100 DCT
Emlak yatirimi
Cane Corso sahibi olmak
Ozel pilotluk lisansi, ucak kiralama ucretleri etc.
-3
thetruenorthstrongandfree2
(06.06.26)
Bu görsel veya video manipüle mi edilmiş veya yapay zeka ile mi yapilmis?
Dekorasyon tavsiyesi
Rüya yorumu
Pratik tamir çözüm önerileri
Renkler
0
sadegazoz
(07.06.26)
aklınıza gelebilecek her konu
0
co2s2
(07.06.26)
malzeme kalite kontrol
123123 tane farklı parametreyi birleştirip verimli hale getirmeye çalışmak
0
mantık
(07.06.26)
the sims lore
futbol siyasi tarihi
ezoterik tarih
kurtlar vadisi lore
kısmetse olur lore
avrupa yakası lore
0
Hallegadola
(08.06.26)
schengen vize danışmanlığı
0
bluemoon22
(08.06.26)
Buranın ruhuna uygun, faydalı başlık olmuş..
Bana gelince, kitap (nadir, el yazma, osmanlıca v.s.), Arapça, Osmanlıca okuma, çeviri..
0
erdoyil
(08.06.26)
Çok faydali bir duyuru olmuş. İzninizle arada hortlatacağım. Balkon bitkiliciliği ile uğraşan arkadaş aramaktayim. Bana çocuğumu\torunumu\yigenimi şu mesleğe\hobiye yönlendirmeyi düşünüyorum derseniz, bir etkinlik veya kitap önerebilirim. Mesela bitkilerle ugrassin istiyorsaniz “tohum topu” yapımı gibi…
0
sadegazoz
(11.06.26)
(5)

Eve kertenkele girdi

egerbiryolcu
Holde gordum derin dondurucunun arkasına girdi. Yanda oda var oraya geçti mi hala dondurucu arkasında mi bekliyo bilmiyorum. Nasıl bir planlama yapayım da cikartayim. Bu bölümde eşya pek yok ama odalara girerse sıkıntı olacak :/
Holde gordum derin dondurucunun arkasına girdi. Yanda oda var oraya geçti mi hala dondurucu arkasında mi bekliyo bilmiyorum. Nasıl bir planlama yapayım da cikartayim. Bu bölümde eşya pek yok ama odalara girerse sıkıntı olacak :/
0
egerbiryolcu
(05.06.26)
Zararsızdır. Öldürmeyin, yol açın cama/kapıya doğru, arkasından fiti fiti yapın ürküp kaçar zaten en kısa yoldan. Ama bir yerlere saklanma eğiliminde olur, yol boyunca saklanacağı bir yer olmaması lazım.

Edit: Keler’dir o. Süleymancık diye bilinir.
+2
orient blue
(05.06.26)
Geko da olabilir o, yiyecek böcek möcek bulamazsa çıkıp gider kendisi.
0
kizil karga
(05.06.26)
Harika bir şey. Evde sinek böcek bırakmaz. Bırakın yaşasın.
+1
Mirket
(05.06.26)
Cidden severim bu arada sevimli bulurum ama görür görmez çığlık da attım :/ yani huylaniyorum. Hızlı hareket ediyor falan. Uyuduğum yerde oldugu ihtimali de ürkütücü geliyor.
-1
🌸egerbiryolcu
(05.06.26)
İnsana yaklaşmaz. Çok korkak bir hayvandır. Yıllarca, süleymancıklarla bir evde yaşadım. Söylediğin şekilde bir karşılaşma hiç olmadı. İnsan kokusu sinmiş alanlardan uzak duruyor olsa gerek.
+1
Mirket
(05.06.26)
(13)

Yeterince su içiyor musunuz?

ekimoloji
Su içememe sorunum var öyle ki bazen başım ağrıyor, su içince hafifliyor. Kolay kolay susamıyorum günlük içtiğim zorla, yaşamak için. Artık düzenli içeceğim diye karar alıyorum ama içemiyorum. Bol su içebilen insanlara imreniyorum sizde durum ne?
Su içememe sorunum var öyle ki bazen başım ağrıyor, su içince hafifliyor. Kolay kolay susamıyorum günlük içtiğim zorla, yaşamak için. Artık düzenli içeceğim diye karar alıyorum ama içemiyorum. Bol su içebilen insanlara imreniyorum sizde durum ne?
0
ekimoloji
(05.06.26)
Su içmek bence acayip abartılan bir konu ya, yani şöyle düşünmek lazım normalde susuz kalsak zaten ölürüz, demek ki aldığımız sıvılardaki suyu vücut kullanıyor bu çaydan geliyor kabul etmem bu kahveden geliyor daha neler köpek demiyor, bence yeteri kadar sıvı tüketiliyorsa sıfır su içerek de rahatlıkla ve aynı konforla hayatımıza devam ederiz, bence asıl kerizlik ihtiyaçtan fazla bol bol su içmekte, içilen suyla birlikte terle çişle atılan elektrolit bizi daha çok bozuyor.
-2
kizil karga
(05.06.26)
Devamli su icmekle, litresini saymakla, devamli cise gitmekle insanlarin yuzde 99'u ugrasmiyor.
0
baldur2
(05.06.26)
Her gün 2 şişe. (500 mL x 2)
-5
arbre
(05.06.26)
günde 5 litreye yakın su içiyorum; çay-kahve hariç, salt su. bunun da kendine göre ciddi zorlukları var ama azaltamıyorum da.
-1
lil siztah
(05.06.26)
Dün görüştüğüm Nefrolog dedi ki:

Ne zaman su içmen gerektiğini vücudun sana söyler.
-2
Mirket
(05.06.26)
gunde ortalama 4lt tuketiyorum. bu aslinda bilerek yaptigim bir sey degil, cocukluktan beri soguk havayi ve soguk suyu severim. sigara ve cay kullanimim cok yuksek. gunde iki tane cortadom kesin var. bir ilac kullaniyorum mesela bogaz kurulugu yapiyor. yani zaten soguk su icmeyi seviyorum, bir de bu faktorler eklenince zorunlu olarak tuketiyorum. ornegin cay iciyorum boyle bir kuruluk hissediyorum. hemen siseyi dikiyorum kafaya zaten 750ml direkt tuketmis oluyorum. ayran da cok tuketiyorum bu arada. bilgisayar basinda olunca da gidiyor acikcasi, ben icecek insaniyim simdi fark ettim. :))
0
arakaali
(05.06.26)
3 aya yakındır evet günde en aşağı 4 litre içiyorum. Hayatimda içmediğim döneme göre dramatik iyileşen bir şey yok. Çok çiş yapıyorum o kadar
0
artıküyeolmakistiyorum
(05.06.26)
19luk damacayı koy önüme hiç usanmadan içerim, o kadar çok severim su içmeyi.
günlük 5 litreye yakın içiyorumdur.
0
my fault
(05.06.26)
evde, iş yerinde elinizin altında şişeleriniz olsun. zorla da olsa için, ama bir dikişte içmenize gerek yok. yudum yudum içseniz bile yetrli su içmiş olursunuz.

bu teyzeden neyiniz eksik? www.youtube.com
0
exlibris
(05.06.26)
günde 2,5 -3 lt. dikkat de ediyorum sandığımızdan daha fazla etkiliyor bizi susuzluk
0
darthvader
(05.06.26)
Bolca içiyorum. Sabah kalktığımda yaptığım ilk iş su içmek
0
gadlemler
(05.06.26)
Böbrek taşı düşürdüm daha önce oluşmasını engellemek adına mecburen içiyorum.
0
black holes in the sky
(06.06.26)
Sürekli bir diyet döngüsü içinde olduğum için kendimi içmeye zorluyorum ama zorlamazsam aklıma bile gelmiyor su içmek.
0
mutekebbir
(06.06.26)
(8)

Tansiyon aleti önerisi?

jackyr
Aile büyüklerine tansiyon aleti almam gerekiyor ne alayım?Omron önerdiler. Inteliwrap olanından alayım dedim ama yorumları da pek iyi değil gibi? Yardımcı olabilir misiniz? Üst koldan ölçsün kullanımı kolay olsun.
Aile büyüklerine tansiyon aleti almam gerekiyor ne alayım?

Omron önerdiler. Inteliwrap olanından alayım dedim ama yorumları da pek iyi değil gibi? Yardımcı olabilir misiniz? Üst koldan ölçsün kullanımı kolay olsun.
0
jackyr
(05.06.26)
Omron M4 İntelli Wrap
Kullanıyorum, memnunum. Benim doktor (Kardiyolog Profesör) da onu kullanıyor.
Uygulaması harika. Doktor tansiyon dediğinde açıp telefonu geçmişini grafik halinde göstermesi çok iyi bir şey.
Dün başka bir braşta doktora gittim. Onda da Omron vardı.
Olumsuz yorumlar ne diyor ki?
0
Mirket
(05.06.26)
omron hakkında olumsuz bir şey diyen duymadım. bütün doktorlar, sağlık ocakları falan bile omron kullanıyor.

teknolojik kısmına para vermek istemezseniz koldan ölçen en basit modeli m2 miydi neydi, ondan alabilirsiniz, gayet doğru ölçüyor.
+3
kibritsuyu
(05.06.26)
Eski siparişlerimden baktım evdeki m4 imiş.
Zamanında yorumlara bakarak almıştım ben de. Bir sıkıntı çıkartmadı şimdiye kadar.
0
cilekli pasta
(05.06.26)
Omron basic modeller de iş görür,ben öyle aldım,koldan ölçsün yeter.
0
denizciman
(05.06.26)
omron koldan ölçüm iyidir.
omron m3
omron m6
+1
internet of things
(05.06.26)
omron m2+ aldım.koldan ölçüyor. gayet memnunum. bilekten ölçenler çok sağlıklı ölçmüyor. daha önce braun marka bilekten ölçer vardı ama omron aldım. memnunum
0
exlibris
(05.06.26)
Annemler omron koldan ölçeni kullanıyorlar ama modelini bilmiyorum. Memnunuz
0
black holes in the sky
(06.06.26)
bu arada çantamda gezdirebilmek için bilekten ölçen tansiyon aletim de var, o da omron.

sağlıklı değil, yanlış ölçüyor falan denilir hep ama aynısını ölçüyor. koldan ölçtüğün 128/82 ölçmüşse, bilekten ölçen de atıyorum 126/80 ölçüyor. en fazla küsuratı değişiyor. öyle tansiyonun 16 iken bunu ölçemeyip 12 falan demiyor. çantaya atıp gezdiririm derseniz bilekten ölçenleri de düşünebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(06.06.26)
(19)

aracın trafikten men edilmesi

kibritsuyu
son zamanlarda özellikle sosyal medyada gördüğüm, kesilen trafik cezaları ile ilgili anlamadığım bir nokta var.bahsettiğim aracın uygunsuzluğu, egzoz vs değil."şoför alkollü yakalandı, bilmemkaç lira ceza yedi, ehliyetine 6 ay el kondu, araç 60 gün trafikten men edildi" deniyor.aracın ne kabahati va
son zamanlarda özellikle sosyal medyada gördüğüm, kesilen trafik cezaları ile ilgili anlamadığım bir nokta var.

bahsettiğim aracın uygunsuzluğu, egzoz vs değil.

"şoför alkollü yakalandı, bilmemkaç lira ceza yedi, ehliyetine 6 ay el kondu, araç 60 gün trafikten men edildi" deniyor.

aracın ne kabahati var ki? alkollü yakalanan sürücüye ceza kes, ehliyetini de al, bunlar tamam. aracın kabahati ne? arabayı bıraksanız da başkası kullansa olmuyor mu?

hayatımda alkollü direksiyon başına geçmedim, park cezası dışında ceza yemişliğim de yok. başıma geldiği için değil, sırf merakımdan soruyorum.
-1
kibritsuyu
(04.06.26)
Ceza dediğimiz şey, suçlunun canını acıtmak değil mi?
Bilmiyordum öyle bir ceza olduğunu. Hoşuma gitti. Caydırıcılığı yüksek.
+2
Mirket
(05.06.26)
olay daha çok aracın alıkonulması olarak algılıyorum ben. yani sen desen ki bu aracı başkası kullanabilir, araca el koymuyoruz gelsin alsın diye... o ehliyetine el konan kişi o aracı yine kullanır. her gün çevirmeye girmiyor sonuçta, her gün ehliyet sorulmuyor. araç elindeyse kullanabilir.
+6
konetsu
(05.06.26)
çevirmeyi yapanlara da bağlı olarak, o sırada limitin altında çıkmayan kimse yoksa arabada birilerini çağırıp arabayı bağlatmadan devam edebiliyorsunuz yola. Polis çevirme noktasında beklemeni istemezse çekiciyi hemen çağırıyor
0
klassno
(05.06.26)
suçlunun canını acıtalım. yüksek para cezası keselim, suçluya ait ehliyete el koyup araç kullanma yetkisini elinden alalım.

soru da bu zaten, arabanın suçu ne? arabayı cezalandırdığın zaman hiç suçu olmayan, konuyla alakası bile olmayan, o arabayı kullanabilecek başka bir aile ferdini de cezalandırmış oluyorsun. alkollünün ehliyetini aldın zaten o kullanamaz. başkası niye kullanamasın?
0
🌸kibritsuyu
(05.06.26)
Alkollüye arabasını verenin, kullandıranın da canı yanıyor böylece.
Babasının ya da şirketin arabasıyla aleme akan kişi, alkol almama konusunda daha büyük baskı hissetmez mi?
+3
Mirket
(05.06.26)
iyi de suçun şahsiliği diye bir şey var.

düşün mesela adam ailesiyle oturduğu evin bir odasında illegal madde üretiyor.

polis gelsin, adamı götürsün tamam, mahkeme tutuklasın, para cezası versin tamam. ama ailesini de sokağa atıp eve el koysa, "burada imal etti, evini kullandıranın da canı yansın" dese olur mu?
0
🌸kibritsuyu
(05.06.26)
Yeterince izah edilmiş ama idrak etmemek için direniyorsun. Verdiğin örnek de alakasız.
+1
kullaniciadimvar
(05.06.26)
yeterince izah edilmemiş, verdiğim örnek de bire bir aynısı. ortada suç var, suçlu var, suçla alakası olmayan kişiler var ve içinde suç işlenmiş bir mekan var. daha nasıl alakalı olabilir?

idrak ediyorum ama ikna olmuyorum. demek ki ikna edebilmek için daha mantıklı argümanlara ihtiyacınız var.

varsa söyleyin, yoksa "anlatılmış ama anlamıyon" diye salak muamelesi yapmanın alemi yok.

hadi sizin güzel hatırınız için ruhsat sahibi başkası ise ona da ceza verelim, arabasını sarhoşa verdi diye.

hala ikna olmuyorum. ARABANIN, o içinde motor ve koltuklar olan tekerlekli teneke parçasının suçu ne?

"canını yakmak için malına el koymak", "baskı hissettirmek için alakasız kişileri de mağdur etmek" şeklinde bir cezanın mantığı nedir?

direksiyon başında telefonla konuşurken yakalanan adamın da telefonunu alalım. hatta herhangi bir trafik cezası yiyen adamın malına mülküne de çökelim, böylece bunun korkusuyla baskı hissetsin.

böyle ceza mı olur?
-1
🌸kibritsuyu
(05.06.26)
doğru mesela evde o arabayı iki kişi kullanıyorsa fena bi durum. Ama devlet insanların ehliyetsiz de o arabayı kullanacağını öyle kanıksamış ki arabaya el koyuyor demek ki.

youtu.be
Burada anlatılan Almanlar gibi olmadıkça bu böyle devam eder. :D
+2
nhk ni youkosu
(05.06.26)
Merak ettim, biraz baktım, anladığım kadarıyla ikinci kez alkollü araç kullanırken yakalanmak ya da aracın sigortasız olması gibi durumlarda araca da ceza geliyor. İlk kez ceza yazıldığında araç trafikten men edilmiyor.

Bizim başımıza daha saçması geldi. Eşime alkollü araç kullanmaktan ceza yazıldı. (Limit altında olduğuna emindi, hastaneye gidip kan verdi, itiraz davası açtı, ceza iptal edildi. Bu da 3,5 ay sürdü ama o ayrı mesele.)

Yanında yabancı bir arkadaşımız vardı, onun ehliyetini kabul edip arabayı ona teslim ettiler. Ama itiraz davası sürerken arabanın muayene vakti geldi, ruhsat eşimin üstüne, eşimin ehliyeti alınmış, biz bu ceza gözüktüğü için araca muayene randevusu alamadık. Bu sefer ben çevirmeye girsem muayenesiz araç diye ceza yiyeceğim. Arabayı trafikten men etmeseler de bir saçmalık çıkarmayı beceriyorlar.
+2
kobuzchu kiz
(05.06.26)
belirli şartlarda oluyor zaten ama amaç caydırıcılık. akp nin belki de tek düzgün uygulaması. bana kalsa aracın anahtarla boydan boya çizilmesi, çamurla sıvanması, arka cama tehlikeli sürücü yazılması gibi şeyler bile yaparım. yokssa gçmen kaçakçılığında kullanılan araçlar, sahibinin haberi yoksa yüzlerce kilo uyuşturucu yakalanan araçlar bile trafikten men edilmiyor.
+1
ground
(05.06.26)
alkollü araç kullanan adamın malını 2 aylığına müsadere ediyor işte. ceza gibi ceza. daha ne yapsın!?
+3
babilfish
(05.06.26)
birisi senin telefonunu alsa yasadışı bir telefon görüşmesi yapsa, senin de başın derde girer. ya da evine gelip yasadışı bir websitesine girse, senin de başın derde girer. bu yüzden telefonunu kimseye vermemeni, herkese wifi şifreni vermemeni tavsiye ederler.

aracın trafikten men edilmesi de aynı şekilde. araç sahibi aracıyla işlenen kabahatlerden sorumlu. aracının düzgün kullanılmasını tesis etmek durumunda. ufak tefek kabahatlerde sadece para cezası varken, bazı daha büyük kabahatlerde araç trafikten men edilerek araç sahibine "bilader buna neden izin verdin, neden arabana sahip çıkmıyorsun?" denilmiş oluyor. aracın trafikten men edilmesi için de, ehliyetsiz kullanmak, alkollü kullanmak ya da aracın suça falan karışması gerekiyor sanırım.

olayın ölçeğini küçültelim. sen bana arabanı verdin. ben de gittim olmadık bir yere park ettim, park cezası yazdılar. ceza plakaya yazılıyor, benim ehliyetime gelmiyor, sen ödemek zorunda kalıyorsun. "ben kullanmıyordum, co2s2 kullanıyordu" desen bile, devlet "bilader neden buna izin verdin, neden arabana sahip çıkmıyorsun?" demiş oluyor. işlediğim kabahatin ölçeğini büyütünce, devlet de sana daha ağır cezalar kesiyor, çok çok büyütünce de aracı trafikten men ediyor.
+3
co2s2
(05.06.26)
Fransa'da bu tarz haberlere bakarken karşıma çıkıyor; ehliyeti önceden kaptirmis zaten, ehliyet olmadan kullanıyor arabayı.
O sebepten mantıklı çünkü bu mallar hiç umursamadan devam edecek, altından arabasını da alıyorsun ki gene yollara düşemesin.
Bir kere alkollu yakalanır da ikincisi artık salaklik kategorisinde olur ve bu kişinin arabasi olmamali.
+3
logisticsmanager
(05.06.26)
"birisi senin telefonunu alsa yasadışı bir telefon görüşmesi yapsa, senin de başın derde girer. ya da evine gelip yasadışı bir websitesine girse, senin de başın derde girer. bu yüzden telefonunu kimseye vermemeni, herkese wifi şifreni vermemeni tavsiye ederler."

ya işte tam olarak onu soruyorum zaten abi. biri benim telefonumu alıp yasadışı iş yaparsa BENİM başım belaya girer, TELEFONUMA bir şey olmaz. alırlarsa en fazla incelemek için alırlar, telefonsuz kalsın da aklı başına gelsin diye değil.

benim internetimden girip yasadışı iş yaparlarsa BENİ alır götürürler, İNTERNETİMİN başına bir şey gelmez, modemimi söküp el koymazlar internete bundan girilmiş diye.

arabanın sigortası yoksa, uygunsuz egzozu varsa, muayenesi yoksa, şasi numarası tutmuyorsa, ne bileyim arabayla ilgili bir sıkıntı varsa al götür parka çek arabayı. şoförü suç işledi diye altındaki arabayı niye alıyorsun?
+2
🌸kibritsuyu
(05.06.26)
Asıl saçma olan ehliyete el konulması. Çünkü ülkenin yarısı ehliyetsiz araç kullanıyor. Ehliyetinin olmaması, el konması veya iptal edilmesi araba kullanmasına engel değil.
Arabanın bağlanma olayı araba kullanmasını engellemenin tek yolu tabi tek arabası varsa. Araba başkasının ise o zaman sahibi böyle birine araba vermemeli. Verdiyse sonuçlarına katlanmalı.
Ayrıca drift cezası, abartı egzost, modifiye gibi cezalarda araç bağlama en etkili yöntem. Çünkü araba bunu yapan tipler için en değerli şey. Bu elinden alınarak cezalandırılması kadar doğal birşey yok. Bu bile yetersiz bana kalirsa trafikten men bir daha o aracı geri alamama olmalı.
Aynı durum taksi sahipleri için de geçerli. Şoför yolcuyu dolandırıyor, yolcu seçiyor cezası sadece ehliyete el koyma, taşıma belgesi iptali olamaz. Ona bu aracı verenede ceza kesiliyor.

Veya Alkollü araç kullanmanın cezası doğrudan hapis olmalı. Öyle yok ilk sefer 6 ay yok ikinci sefer şu kadar ehliyete el koyma, arabaya el koyma saçmalıkları olmamalı.
+1
my fault
(05.06.26)
cezayla canını acıtmak için değil.

adam zaten kurallara uymadığı için ceza alıyor.
arabayı bağlamazsan ertesi gün yine kullanacak.

2 ay arabasız kalınca cezanın caydırıcılığı yükseliyor.
+3
duyuruuser
(05.06.26)
@kibritsuyu : devlet "arabanı ona buna verme, senin de başına belaya girer" diyor. kaldı ki pratikte işler böyle yürümüyor. mesela araç sahibi olmayan şöför alkollüyse, aracı hemen bağlamıyorlar, araçta başkası varsa kullanmasına izin veriyorlar ya da araç sahibi yakında bir yerdeyse gelip aracını almasına izin veriyorlar.
+3
co2s2
(05.06.26)
araba suç mekanı değil, suç aleti. söylediğin örnekte, o illegal maddeleri üretmekte kullandığı aletlere de el koyarlar zaten. mesela benim tenceremdi bırakın diyemezsin.

arabayı evde başkalarının kullanacak olmasının bir önemi yok. mal sahibi kimse cezayı o çekmiş oluyor arabasız kalarak.

arabasız bırakmak hem caydırıcı ceza, hem o suçun tekrar işlenmesini önlemek demek.

yani arabasız bırakmak bir ceza yöntemi. araba cansız bir varlık sonuçta, arabaya verilen bir ceza değil bu.

tam doğru bir örnek mi şu an emin olamadım ama mesela küçük bir iş yeri düşün. patron, o şirketiyle bi haltlar çevirse o şirket kapatılır. çalışanlar da işsiz kalır suçları olmamasına rağmen. şirketi bırakın biz çalışalım diyemezler.

telefonu da incelemek için aldıklarında, o kadar da kısa bir süre sonra vermiyorlar. o da temkinli olman için bir ceza işte.

ayrıca evde işlenen suça bağlı olarak, suç mahali olduğu için gerektiği kadar süre kullanım yasağı koyabilirler, mekanları mühürleyebilirler.
+2
art cat chocolate
(05.06.26)
(12)

turkiye'de dogru sanilan ama aslinda hatali olan seyler?

cooperr
birebir deneyimlediginiz seyleri soruyorum, kulaktan dolma degil. bizim ulkeye ozgu sanrilar pesindeyiz, surekli duymussunuz ama bir bakiyorsunuz gercekle aslinda alakasi yok. ornek: hatali bilgi: "iranlilarin ezici cogunlugu molladir" gercek: yurtdisinda denk gelinen iranlilarin ezici cogunlugu din
birebir deneyimlediginiz seyleri soruyorum, kulaktan dolma degil.
bizim ulkeye ozgu sanrilar pesindeyiz, surekli duymussunuz ama bir bakiyorsunuz gercekle aslinda alakasi yok.

ornek:
hatali bilgi: "iranlilarin ezici cogunlugu molladir"
gercek: yurtdisinda denk gelinen iranlilarin ezici cogunlugu dindar bile degil, hatta ateist.
gibi..
+1
cooperr
(04.06.26)
-Türkiye cok kötü.

Dogrusu: tr parasi olmayana veya calisana kötü.
+1
Purple life
(04.06.26)
Yanlış bilinen: Dönel kavsagin (biz bursalilar baba deriz) icindeki arac yol verir.
+7
duster
(04.06.26)
Cereyanda kalmak. Balıkla süt/yoğurt yemenin zehirlemesi.
0
dilemma of subscribtionability
(04.06.26)
Cereyanda kalmak gerçekten hasta eder.
Bayat balıkla yoğurt yemek gerçekten uygun değildir. Yoğurt, balıktan kaynaklanan histamin zehirlenmesine katkı sağlar.
-3
Mirket
(04.06.26)
İstanbul eşi benzeri olmayan harika bir şehir olduğu. Sokakların daracık, kaldırımların yarısında onlarca araba dizilmiş, bisiklet yolu diye yalandan kaldırımın ortası maviye boyanmış, bir kaç bölgeyi çıkarınca tamamiyle estetikten yoksun bir şehirden daha iyi onlarca şehir var. Tamam boğaz ve çevresi güzel, ama o kadar. Bebek sahilde doğru düzgün yürüyüş bile yapamıyorsun her 200 metrede bir denize kıyı olan bir yapı çıkıyor. Anadolu yakası sahili güzel bu konuda bi.

Avrupa’da Türklerden nefret edildiği. Buna çok yorum yapmak istemem ama taşkınlık gösteren bir davranış sergilemediğiniz sürece böyle bir şey yok. Sosyal medyadaki anonim hesaplara çok bakmayın çünkü Türklerde diğer milletlere bunu yapıyor ama yüz yüze de böyle bir şey olmuyor.
0
substituent
(04.06.26)
trabzonlular laz deniyor ama aslinda lazlar rize ve artvinde.
+4
antikadimag
(05.06.26)
sol şerit geçici kullanılır. sadece sollamak için. solladıktan sonra orta ya da sağ şeride geçilmesi gerekir.
+4
ground
(05.06.26)
Bu coğrafyada insanların çoğu sürekli olarak yalan/palavra/abartı konuşuyor. Akıllara ziyan bir sahtekarlık ve fesatlık var. Dürüst, çalışkan olanı da topluca hor görme ve alaşağı etme huyu var.

"Bu, hiç hesapta olmayan bir savaştı.
Atlarınızın ayaklarına bez bağlayın ki, bu fesat toprağı burada kalsın ve Türkistan'a ulaşmasın." (Ankara Savaşı sonrası) -Emir Timur
+1
tadartatmaztadantatar
(05.06.26)
Avrupalılar'ın bencil, Türkler'in ise birbirine destek veren bir millet olması.
Gözlemlerim tam tersi olduğu yönünde.
+4
burfak
(05.06.26)
Büyükelçilik ve konsolosluk yerleşkelerinin, içinde bulunduğu değil temsil ettiği ülkenin toprağı olduğu sanrısı. Sözde koca koca hukukçular dahi bıkmadı bu zırvayı canlı yayında kusmaktan.
0
10551037
(05.06.26)
Sorunlari konusmanin, ulkeyi kotulemek oldugu saniliyor...
-1
thetruenorthstrongandfree2
(06.06.26)
bunun en guzel ornegi kizlik zari. cok yanlis bir ceviri ve cok yanlis biliniyor. ortada vajinayi kapatan ne bir zar var, ne perde. oyle olsa adet kanamasi disari akamazdi zaten. ayrica bunun bekaretle hicbir iliskisi yok. ilk iliskide kanama olur inanisi da hatali. memleket topluca yanlis anlamis butun olayi.
0
banach
(06.06.26)
(21)

Hala süt içen var mı

liberalhippi
Gaz yapıyor diye 3 senedir içmiyorum çok nadir de olsa içmek gerekir mi?
Gaz yapıyor diye 3 senedir içmiyorum çok nadir de olsa içmek gerekir mi?
0
liberalhippi
(04.06.26)
içmek gerekmiyor diyorlar , ben sevdiğim için arada içiyorum yanında petibör ile güzel oluyor
+4
devilone
(04.06.26)
ben de icmiyorum ve aramiyorum.
0
baldur2
(04.06.26)
Soğuk süt severim
0
artıküyeolmakistiyorum
(04.06.26)
İneğin, yavrusu için salgıladığı süt sadece ineğin yavrusuna aittir.

Bu arada insanlar hiç ihtiyaçları olmamasına rağmen süt tuketebilsinler diye hayvanlara yaşatılan sıkıntı ve eziyetler keşke biraz arastirilsa fakat yine de süt tüketmeye devam edenler ne yazık ki olacak eksileyenlerden gördüğüm kadarıyla.

Bu arada kazık kadar insanlar hala süt peşinde koşmasın. Zaten yaşam boyu süte ihtiyacımız olsa annemiz ömür boyu salgilardi bizi beslemek için. Her canlının sütü kendi yavrusu içindir.
-23
rock n roll
(04.06.26)
Içiyorum arada. Severim yani. Ama yoğurt, peynir vs olarak tüketmeyi tercih ederim.
Ama içmek gerekli değil yani. Isteğe bağlı.
0
logisticsmanager
(04.06.26)
Hafta içi her gün 1 kutu, Nesquik kakaolu
-3
arbre
(04.06.26)
onun yerine kefir tüketmek çok faydalı
+1
my fault
(04.06.26)
Şimdiye kadar çalıştığım bütün diyetisyenler süt konusunda aynı şeyi söyledi "belli bir yaştan sonra herhangi bir faydası yok".

Tatlılarda kullanmak dışında almıyoruz biz de.
Bazen kahvaltı yapamayacaksam kahveme bir şey eklemek istiyorum erken acıkmamak için yulaf sütü, badem sütü işimi görüyor.
0
mutekebbir
(04.06.26)
rock n roll +1

süt içmek midemi bulandırıyor çocukluğumdan beri. sıcak olursa hele daha fena oluyorum.

kahve alırken badem sütü vs. istiyorum unutmazsam.

evde de yılda 1-2 kez kek yaparsam içine koyuyorum. badem sütüyle denemeye korktum, sık yapmadığım için. müsait bir zamanda onu da denerim ve iyi olursa onun için de süt almam.

ne yazık ki bazı şeylerin içinde mecburen süt oluyor. vejetaryenim ama elimden geldiğince vegan olabilmeye çalışıyorum.
-5
art cat chocolate
(04.06.26)
içmemek gerekiyor
0
jelly bear
(04.06.26)
Laktoz toleransı orta ve kuzey Asya halklarına Tanrının bir lütfudur. Bu sayede büyük göçler ve büyük fetihler gerçekleşmiştir. Bu sayede batıda halklar açlıktan kıtlıktan kırılırken Cengiz Han, Atilla Avrupa içlerinde at koşturmuş, tohum saçmıştır.

Tanrı bazı halklara bu toleransı evrim olarak bahşettiyse ve siz de bu şanslı gruptansanız bunu değerlendirin. buzağı hakkı safsatalarına kulak asmayın.
0
Mirket
(04.06.26)
Soğuk kahveyle içiyorum.
0
ekimoloji
(04.06.26)
Rock n roll +1000
Süt bebekler icin büyüme hormonu salgilatiyor. Yetiskinlerin ömrünü kisaltiyor.
0
Purple life
(04.06.26)
Yurt dışında nasıl, bilemem. Abim süt sığırcılığı yapıyor. Hayvanlara eziyet'in e"si yapılmıyor. Gezebildikleri geniş yaşam alanları var. Sağım saati geldiğinde kendi kendilerine sıraya girip sağıma geliyor, bitince de çıkıyorlar. Paşalar gibi yaşıyorlar. Ne bir şiddet, ne bir eziyet uygulanıyor. Antibiyotik ve ilaç sadece enfeksiyon geçiren hayvana veriliyor. İlaç verilen hayvanın sütü sağılıyor ama ürüne eklenmiyor. Dökülüyor. (Aslında dökmeyip evlerine götürüyor çalışanlar. Ses etmiyoruz)

Küf ve aflatoksin analizleri düzenli yapılan taze yonca, mısır slacı ve endüstriyel yemin ideal ölçülerde karışımı ile besleniyorlar. Tuz yalıyorlar. Sırtlarını kaşıyorlar. Altları düzenli temizleniyor. Vücutları tertemiz. Her türlü sağlık sorunlarıyla da veteriner ilgileniyor. Mutlular bildiğin. (Zaten stres olursa sütten kesilirler) Revirdeki hastalara manevi destek olan kedimiz var.

Bir de sosyal varlıklar inekler. Benzer zamanlarda doğanlar kendi aralarında akran grupları ile takılıyorlar genelde.

İşin içini görene kadar ben de tavukçuluktaki gibi hayvanlara eziyet ediliyor sanıyordum. Süt sığırcılığı gayet düzgün yapılabiliyor. İsteyen olursa gelip gezebilir...

Süt tüketimi kısmına gelirsek, allerjisi ve intoleransı olmayanlar için sğt ve süt ürünlerinin muazzam şeyler olduğunu düşünüyorum.
+10
dilemma of subscribtionability
(04.06.26)
arada bir tadımlık içerim, onun haricinde ayran ve kefir olarak tüketirim sağlık açısından
0
suicmeyenadam
(04.06.26)
Dondurma yapıyorum, sayılır mı? Süd zehri aldığı için içiyorum arada.
+1
gabe h coud
(04.06.26)
Arada içiyorum (kahveme hergün koyuyorum), yağlı yağlı çok seviyorum ama içmemem gerektiğini düşünüyorum aslında. Hem etik nedenlerden (insanları niye o kadar eksilediniz anlamadım) hem de zararının yararından daha çok olduğuna inanıyorum. Artık çocuklara da pek önerilmiyor mesela, yoğurt peynir kefir gibi fermente halleri öneriliyor.
0
mezzosprite
(05.06.26)
sut icmiyorum ve hic aramiyorum. sadece kahveme koyuyorum. sut sekeri hazimsizlik yapiyor insanda. bu nedenle fermente edilmis peynir halini tuketmek daha saglikli geliyor.
0
antikadimag
(05.06.26)
içiyorum. çocuklar da içiyor.

gerekiyor mu, fikrim yok. çok da umrumda değil.
0
babilfish
(05.06.26)
çok severim ama içmiyorum uzun zamandır.
0
sinematikcrop
(05.06.26)
(7)

Aşırı yorgunluk çöküşü

artıküyeolmakistiyorum
Ocak ayında sıfırdan bir eve çıkıp sıfır eşyalar almıştım. Klima içinde ev zaten küçük 1+1 tek klima alayım nem gitse yeter modunda Kaira marka 18lik almıştım. Servis geldi ve ev içindeki tesisatın 12lik borularla çekildiğini 18lik takamayacağını söyledi. Tanrı kahretsin. Klimayı servis formu alıp i
Ocak ayında sıfırdan bir eve çıkıp sıfır eşyalar almıştım. Klima içinde ev zaten küçük 1+1 tek klima alayım nem gitse yeter modunda Kaira marka 18lik almıştım. Servis geldi ve ev içindeki tesisatın 12lik borularla çekildiğini 18lik takamayacağını söyledi. Tanrı kahretsin.

Klimayı servis formu alıp iade ettim ve Kaira zaten Daikin alt markası olduğu için servisinde yönlendirmesiyle bari Daikin klima alayım dedim. Çünkü küçük btu risk olacaktı kaliteli ürün almalıydım. Gittim 17 kağat farkla daha düşük btu da olsa kaliteli bir klima aldım. Daikin sensira.

Neyse aynı servis yine geldi montaja başladı ki dakika bir gol bir içeriden çekilen borunun duvar içine doğru girişinde kırık tespit edildi. Allah-u ekber. Sıfır bina problemleri. Aradık müteahhiti adam gönderdi boru kaynatıldı. Tüm bunlar iki haftada oluyor bu arada ve Ocak ayında.

Servis tekrar geldi montajı yaptı test etti sorun yok gitti.
Olay bugün başlıyor.
Ev 15. Katta olduğu için eve uçan böcek ve arılar girmeye başladı. Bir oldu iki oldu derken yapacak bir şey yok dedim camı pencereyi kapattım klimayı açtım. Ne olsa beğenirsiniz, soğutmuyor.
Muhtemelen boruda bir yerde yine kaçak var.

Şimdi ben yarın servisi arayıp durumu anlatacağım. Muhtemelen bizlik bir şey yok, geliriz kaçak var der gideriz servis ücreti alır gideriz diyecek.
Müteahhit yaptırmak istese evin içi batacak duvarlar kırılacak falan. Benim bu sürece zerre kadar gücüm yok. Hem param hem enerjim yeteri kadar gitti.

Bir diger ihtimal iç boruyu kullanmadan balkon kapısı üstüne montaj istemek. Burada da ev sahibi izin verir mi bilmiyorum.
+ adamın evinin içindeki boru kırık onu yaptırtmak ister ilerisi için. Evler bir sene garantili diye biliyorum.

Of ulan of.
Sizin öneriniz nedir?
Temizlik + servis yeniden gaz basacak ikisininde parasını müteahhitten mi istemeli?
-2
artıküyeolmakistiyorum
(03.06.26)
Servis, klimayı monte ederken boruda vakumlama yaptı mı?
0
Mirket
(03.06.26)
Evet sıcak modda da montajın hemen ardından 3-5 gün kullandım klimayı
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(03.06.26)
Klima az önce u0 yani dusuk gaz uyarısıyla kapandı zaten. Fan modunu bile kullanamaz oldum
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(03.06.26)
İnternetten alimunyum boru siparişi ver. Servis 3 bin der sen 500 e alırsın. Gerisini halletsinler
0
topkapiaksaray
(03.06.26)
gizli stres.
-2
gobekliraki
(04.06.26)
@ topkapiaksaray ev zaten yeni müteahhit yenileyecektir boruyu da benim derdim evin içine edilmesi. Duvarlar kırılacak ve servis yine gaz basmaya gelecek. Temizlik yapacak dermanım yok bu konu yüzünden. Servis de para isteyecek onu da neden ben vereyim
0
🌸artıküyeolmakistiyorum
(04.06.26)
Sizin hatanız klima almak olmuş. Orta kalite bir vantilatör işinizi fazlasıyla çözerdi.
Bence boruyla falan uğraşmayın, servis raporuyla iade edin.
Vantilatör alın.
Hem çok daha ucuz, hem pratik, hem de portatif. Nemi de alır sık çalıştırırsanız.
0
anaphylacticshock
(04.06.26)
(5)

Yurtdışında Kredi Çekip Türk Fonu Almak Mantıklı Mı?

askingforafriend
Merhabalar,10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur.10 k'yı DVT (%70) ve TLY (%30) olarak yatırsam.mantıklı mıdır sizce?
Merhabalar,

10k eur çeksem 48 ay için toplam apr %7.6, aylık geri ödeme 240 Eur.

10 k'yı DVT (%70) ve TLY (%30) olarak yatırsam.

mantıklı mıdır sizce?
0
askingforafriend
(03.06.26)
bunu bilmiyordum. çektiğim krediyi direkt türk hesabıma yollasam orada biraz çevirsem sonra fon alsam iz sürebilirler mi?

edit: revolut'ta "personal loan" adlı krediyi kullanacağım. ihtiyaç kredisi değil, T&C'de yatırım yapılmaz vs yazmıyor. kullanım amacıyla ilgili hiçbir ifade yok. bu açıdan sıkıntı yok gibi yani.
0
🌸askingforafriend
(03.06.26)
Bildigim bazi kisiler 50K Euro kredi ile carry trade yaptilar Kur Korumali Mevduat doneminde, iyi kar ettiler. Yatirim yapilmaz diye bir kural hic duymadim, Turkiye'de oyle bir uygulama var ama benim yasadigim ulkede yok.

Merak edip T&C dokumanina baktim simdi, yasal oldugu surece kredi ile istediginiz yapabilirsiniz diyor:

Purpose of the loan
You may borrow money by taking out a loan (secured or unsecured) for any lawful purpose.
+1
sertac akin
(03.06.26)
Yapılabilirliği ile ilgili bir şey diyemem. Ama yatırım yapmayı düşündüğünüz fonları Euro bazında değerlendirin. Euro bazlı 1 yıllık getirisi %7.6 üstündeyse tabii ki yatırım yapılabilir. Ancak atıyorum 1 yılda %8 getiri sağlıyorsa hiç riske girmeye değmez 0.4'lük fark için. Anlamlı bir getirisi varsa ancak değerlendirilebilir. Bunun yanısıra bulunduğunuz ülkedeki yatırım araçlarını da inceleyin. Örneğin Revolut üzerinden birçok enstrümana yatırım yapabilirsiniz.
0
himmet dayi
(03.06.26)
carry trade diyorlar buna parayı içeriye sokabiliyorsan sorun yok.
hedge fon yöneticileri aracı kurumlar bu konuda istisna
0
croswell
(03.06.26)
Söylediğiniz fonları iyi incelediniz mi? Hareketlerini makul ve mantıklı buluyor musunuz? Bir hikayeleri olduğu için mi prim yapıyorlar, yoksa spekülatif mi?

Ayrıca yatırımınız süresince TL, Euro karşısında reel değerlenmeye devam edecek mi?

Getiri hesaplarında vergiler göz önünde bulunduruldu mu?

konularına dikkat etmek gerekir diye düşünüyorum.
0
Mirket
(03.06.26)
(6)

sabahları uyanamıyorum

kojonotsuki
olay az uyuyorum falan değil.yataktan çıkmak istemiyorum. istersem 8 saat uyumuş olayım. erteleme üzerine erteleme. yapacaklarım falan duruyor bir tarafta. ama kalkmıyorum yataktanbuna nasıl çözüm bulurum?
olay az uyuyorum falan değil.

yataktan çıkmak istemiyorum. istersem 8 saat uyumuş olayım. erteleme üzerine erteleme. yapacaklarım falan duruyor bir tarafta. ama kalkmıyorum yataktan

buna nasıl çözüm bulurum?
0
kojonotsuki
(03.06.26)
Önce sorunun ne olduğunu bulman lazım. Neden uyanamıyorsun. Demir eksikliği mi, B12, D vitamini eksikliği mi, depresyon mu, yatmadan önce ekran mı...

Soruna göre çözüm üretiliyor genelde.
+2
tiredofwaiting
(03.06.26)
magnezyumun uyku üzerinde baya güzel etkileri var
0
hazalmetin
(03.06.26)
uyku apnesinden muzdarip olabilirsin. uyku kalitesiz olduktan sonra 10 saat uyumak da bir fark yaratmiyor.
uyku testi yaptirabilirsin
0
pasaklıpepee
(03.06.26)
Kan tahlili yaptırıp değerlerini kontrol ettirmende fayda var. (denmiş zaten)
Uyku apnesi olabilir. (denmiş bu da.)
Ev rutubetli olabilir. Yatak odasına bir nem ölçer koymanda, nem oranı yüksekse çözüm bulmanda fayda var.
0
Mirket
(03.06.26)
depresyon olabilir mi?

kilo vs. sorunu olabilir mi?

bilemeyiz ki problemi. problem tespit edilemezse çözüm de olmaz.
0
gurur
(03.06.26)
Uyanamamak, beynin uyanmak için kortizol salgılamaması veya salgıladığı halde uykudan çıkamamaktır. Ben çocukluktan beri hep uyanmış ama hep inadına tekrar uyumuş bir insanım, o inat gençliğimde gerçekten uyanamamaya dönüştü çünkü geceleri uyuyamaz olmuştum.

Uyanamamanın sebebi hayata başlamak istememektir. Hayata başladığında yaşayacağını bildiğin şeylerden kaçmaktır çünkü. Uykuyu psikolojide kaçış şekli olarak da tanımlarlar. Hayata başlamak istememene sebep olan şeyler mutlaka vardır, onları biliyorsundur bile. Ağır hafif demeden bunları bulup bir deftere oturup sebeplerini yaz. Kendini hiç eleştirmeden yaz ama, eleştirilecek yargılanacak bir şey yok, amaç kendine acı çektirmek değil, sorunu irdeleyip beyinle anlaşmak. Zamanla bunu yendiğini görürsün.

Ek: deftere oturma tabii 😁😁
+1
muhayyer divan
(04.06.26)
(7)

bu fitness programı sizce nasıl?

istististist
Fitness geçmişi olmayan biri için uygun mu sizce? Oturduğum lokasyona yakın bölgede salon olmadığı için bu programı evde uygulamayı düşünüyorum. Evde bu programı uygulayabilmem için alabileceğim en mantıklı alet seçimi nasıl olur? PazartesiSquat 5x5Bench Press 5x5Ağırlıklı Barfiks 5x5ÇarşambaSquat 5
Fitness geçmişi olmayan biri için uygun mu sizce?

Oturduğum lokasyona yakın bölgede salon olmadığı için bu programı evde uygulamayı düşünüyorum.

Evde bu programı uygulayabilmem için alabileceğim en mantıklı alet seçimi nasıl olur?

Pazartesi

Squat 5x5
Bench Press 5x5
Ağırlıklı Barfiks 5x5

Çarşamba

Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5
Ağırlıklı Dips 5x5

Cuma

Squat 5x5
Bench Press 5x5
Bent Over Row 5x5
-1
istististist
(02.06.26)
Kötü. Dumbbell al. 5 kg ve 10 kg. Lyfta sitesinden hareketlere bak. Bunlarla gelişim sağlayamazsın.
-6
arbre
(02.06.26)
Begginer için iyi değil. Hele evde zaten olmaz. İntermediate olunca yap.
Ağırsağlamı takip etmek iyidir. Yeni başlayan programları da vardı onların diye hatırlıyorum.

Ek: Evde yeni başlayanlar için şu ikisi yeterli bence

www.decathlon.com.tr
www.decathlon.com.tr
0
Mirket
(02.06.26)
Abi acikca soyleyeyim yeni başlayan biri evde 5*5 yapamaz ya. 5*5 stronglifts programi, evde 5*5 ile sana gerekli etkiyi yapacak ağırlık ilk başta az olsa da 6 ay sonra o ağırlığı gececeksin ve bu is iyice maliyetli ve zor olacak.
Buna ek olarak program da kötü. Kendin yazdiysan sana tavsiyem hayatın boyunca kendine program yazma. Ben 16 yıldır yapıyorum, daha yeni yeni belki biraz mix isler yapmaya başladım.
5*5 yapacaksan o zaman direkt stronglifts yap. Ne bileyim rippetoe'nin starting strength yap.
Ama dediğim gibi evde diyorsun, hadi bugün 60 kg setle başladın. Düzgün yaparsan 6 aya ikiye katlaman gerekirse ve para olmazsa/evde yer olmazsa/gürültü yapacak olursa o set elde patlar.
Bizden başka program tavsiyesi falan istemediğin için başka yorum yapmıyorum.
0
logisticsmanager
(03.06.26)
@logisticsmanager;

yanıt için teşekkür ederim.

program tavsiyesi alabilirim hocam, hatta program tavsiyesinde bulunursanız memnun olurum.
0
🌸istististist
(03.06.26)
Ilave olarak, salon tecrübesi olmadan ben de sıfırdan evde kendi başına başlamayı hiç tavsiye etmiyorum.

Salon pratiği hem hareketleri öğrenmede hem de hangi antremanlara hangi agirliklarla girilebilecegi tecrübesini de getiriyor.

Evde kendi kendine başlayip göğüs Dumbbell press'te 10 kg + 10 kg kaldırıp "ağır giriyirum" diyen gördüm çünkü :) ya da lateral raise i de yine 10 kg 10 kg ile yapan adam :)

Mesela en zayıf adam bile göğüs dambil da bir yerden sonra 20 kg + 20 kg çok rahat kaldırır. Ama lateral raise çok teknik bir hareket, en iri adamlar bile 10 kg ile yapmıyor bazen, gibi gibi..
0
makbur
(03.06.26)
Bu arada, bence şınav barfiks vs gibi hareketler de çok faydalı bunları yapabiliyorsaniz yapın (ama şınavı da mesela pek çok kişi yanlış çekiyor push up videoları vs izleyin) calisthenicsle gayet fit kaslı bir vücudunuz olur (irilesmezsiniz o ayri)
0
makbur
(03.06.26)
Bu biraz ne istediğinize bağlı. Misal bu programı yaparken kafanıza güç antrenmanı mı yapmak vardı yoksa sadece sağlıklı, fit olmak mi?
Burada birçok kere yazdim;
Sağlıkli, fit olmak için fantastik şeylere gerek yok.
Iki adet kettlebell
Barfiks bari
Ab wheel
Ağırlık yeleği

Şu 4u ile oldukça iyi ilerleyebilirsiniz. Benim misal kb'ler 24 kg. Arada evde armor building complex yapiyorum;
2 tane kettlebell clean
1 kb press
3 kb front squat
Her 1 dakikada 1 kere yapıyorum, 15 kere civari.
Ardından yürüyüşe çıkıyorum.

Bunun gibi bir sürü teknik var.
Reddit fitness wiki'de bu konuda birçok şey bulabilirsiniz ama dediğim gibi amaca bağlı biraz. Ben misal hayatta evde çalışamam çünkü çok ağırlık lazım powerlifting sebebiyle. Ama ben hanıma spor yaptırıyorum ve sadece gerekli olanlar yazdiklarima ek bir de hip thrust için bant, yoga mati.
Hatta kettlebelli iki farklı kg da alabilirsiniz bütçe için. Set başına el değiştirerek falan.
0
logisticsmanager
(03.06.26)
(7)

l'carnitine konusunda tecrübesi olan var mı?

istististist
aramızda kullanan arkadaşlar varsa rica etsem tecrübelerini paylaşabilirler mi? bir de çok fazla marka var, hangisini tavsiye edersiniz?
aramızda kullanan arkadaşlar varsa rica etsem tecrübelerini paylaşabilirler mi?

bir de çok fazla marka var, hangisini tavsiye edersiniz?
-1
istististist
(02.06.26)
Aldım, kullandım gençliğimde. Kullanan onlarca kişinin deneyimini dinledim.

Tek kelimelik bir yorumum var: ÇÖP

Markadan bağımsız olarak çöp.

Epeydir buradaysan, bu işlerin uzmanı bir arkadaş vardı. Kaleci saçlı diye. Sözü üzerine kimse konuşmazdı. O da 'çöp' demişti.
0
Mirket
(02.06.26)
Ben koşudan 45 dk önce bir tane, koşu başladığında da bir tane içiyorum. Performansı ciddi bir şekilde artırıyor.

Zero shot markasını küçük şişelerde almak mantıklı olur.
0
gabe h coud
(02.06.26)
@gabe h coud;

yanıt için teşekkür ederim. kaç mg olanlarından kullanıyorsunuz?
0
🌸istististist
(02.06.26)
Var; ufacık bir etkisi var ve fiyatına oranlarsak çöp evet.

examine.com

Paran çoksa, harcayasin varsa zarari yok. Yüzde 1 yararı var belki.
0
logisticsmanager
(03.06.26)
3000 mg kullanıyorum.

www.supplementler.com
0
gabe h coud
(03.06.26)
supplementlerin %95'i gibi bu da çöp.

bunun yerine kafein hapı tavsiye ederim.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(03.06.26)
En kalitelisini aldım ve maalesef çöp
0
Teran
(03.06.26)
(7)

Borsa'da oynayanlar, diğer yatırımcılara soru

gadlemler
Üyesi olduğunuz whatsapp grupparı, telegtam gruoları ya fa sosyal medya abonelikleri nelerdir? Mesaj da atabilirsiniz farketmez...Finansal okur yazarlığa merak sardım ve 40bin tl civarı düşe kalka yatırım yapma sistemini öğrenmeye adım atıyorum. Bu tarz geuplarla ilgili önerileriniz var mıdır?
Üyesi olduğunuz whatsapp grupparı, telegtam gruoları ya fa sosyal medya abonelikleri nelerdir? Mesaj da atabilirsiniz farketmez...
Finansal okur yazarlığa merak sardım ve 40bin tl civarı düşe kalka yatırım yapma sistemini öğrenmeye adım atıyorum.
Bu tarz geuplarla ilgili önerileriniz var mıdır?
0
gadlemler
(01.06.26)
Borfin benzeri kurumsal bir yerden eğitim almanı,
Mahvi Hocanın ekonomi ve finans konulu bütün kitaplarını okumanı,
Hatta bir uzaktan eğitim lisans programının tüm iktisat kitaplarını edinip çalışmanı,
Ülke ve Dünya siyaset ve ekonomisi hakkında, geleceği okuyabilecek kadar bilgi edinip takip etmeni,
Whatapp ve telegram gruplarından uzak durmanı
Ayaküstü yanlış hesaplamadıysam 28 yıllık borsa tecrübemle öneririm.
0
Mirket
(01.06.26)
O tarz gruplar dolandirici oluyor.

Düse kalka ögrenmek diye bir sey yok. Hic para kaybetmemen lazim.

Index fonlara yönel derim.
Yatirim nedir diye bir youtube kanali var. Onlari izleyebilirsin. Onlarin da mesela gruplari yok ama sürekli birileri insanlara mesaj atip onlar olduklarini iddia edip sacma sapan seylere para yatirtiyor.
0
Purple life
(01.06.26)
borsada "oynayan" aradığına ve telegram grubu sorduğuna göre hızlı bir batış yaşaman işten bile değil.

tefas yatırım fonlarını al geç. hiçbir kitap okumana, bu işlere kafa patlatmana gerek yok. normal bir vatandaşın fonlardan daha fazla kazanması imkansız. aşırı şanslı bir şey yakalamadıysan.
+2
yazar yazmaz yazan yazar
(02.06.26)
purple +1
eksilemişler ama şuna katılıyorum;
"Düşe kalka öğrenmek diye bir şey yok. Hiç para kaybetmemen lazım"

uzun, orta, kısa vadeli kendine göre bir strateji belirledikten sonra kayıplar minimum oluyor.
3 bundan 5 bundan alayım giderse gitsin demek sağlıklı değil.
+1
duyuruuser
(02.06.26)
öncelikle tabii oynanmıyor :)
tr borsası ise geçmiş olsun ne yaparsan yap göklerden gelen bir karar vardır. teknik, temel hangi analizi öğrenirsen öğren pek işe yaramaz.

insider bilgi alabiliyorsan en güzel getiri bu.

abd borsası için ise bol bol haber takibi, sektör analizi öneririm. daha çok faydasını görürsünüz
0
croswell
(02.06.26)
borsada elbette oynanıyor ama trader isen.
oyun dediğinde de işin içine strateji, mental savaş, risk yönetimi vs. giriyor. tüm bunlar da ciddi bir tecrübe gerektiriyor.

tabi trading borsadan para kazanmanın tek yolu değil. aklına yatan sektörlere para yatırmak veya düzenli şekilde hisse biriktirmek de ayrı yöntemler.

bu konuda işine yarayacak grup bulman zor iş. çoğunluğu milleti düdükleme amacıyla kurulmuş. hangi yolu seçersen seç önce iyi bir eğitim almaya bak.
0
lazpalle
(02.06.26)
Ozellikle gruplar ve internette coluk cocuk cok fazla. Bir kere sahipleri kim, kimden tavsiye aldiginizi bile bilmiyorsunuz cogu zaman. Dolayisiyla sosyal medya uzerinden ilerleyecekseniz bile gecmisinden, tecrubesinden emin olduklariniza yonelin. Mesela bu kisi nerede egitim almis, hangi sirketlerde calismis vs. Mesela Ceren Sever'i tavsiye ederim: www.youtube.com
0
Sour
(03.06.26)
(4)

Kasik bolgesi mantar baslangici

baldur2
Hangi kremi onerirsiniz? Kortizonlu olup olmamasi cok fark ediyor mu?
Hangi kremi onerirsiniz? Kortizonlu olup olmamasi cok fark ediyor mu?
0
baldur2
(01.06.26)
Travazol .
Bölgeyi temizle kurut.
merhemi sürdükten sonra yara bölgenin 1-2 cm etrafına kadar merhemi yay.
Kaşıma, asla boxer vb. dar şeyler giyme.
Bu artan yaz sıcakları o bölgeyi yara yapmak için uygun bir dönem
Her banyodan sonra o bölgeyi kurut.
Nemli bırakma.

Kortizon için bir şey diyemeyeceğim.
+4
diyecevaplandı
(01.06.26)
Kortizon için de ben söyleyeyim madem.
O bölge için değil de dermatit için sorduğumda cildiyecinin söylediği.
'Deriyi incelttiği, bu durumun da tahrişlere ve daha kötü sonuçlara sebebiyet verdiği için 5 günden daha uzun süre kullanılmasını önermiyoruz.'
+2
Mirket
(01.06.26)
Başlangıçsa, kortizonlu olmasına gerek yok. Klotrimazol içeren bir krem olabilir. Bir de pers-mant jel alın. Gece kremi sürüp yatın. Sabah duştan sonra bölgeye pers-mant uygulayıp gğne öyle başlayın. Terlemeyi de limitler. Daha iyi iyileşir.

Yine kullandığınız ilaçlarla etkileşimi yoksa, bir hafta arayla, toplamda 2 defa olmak üzere haftada bir 200 mg flukonazol tablet içebilirsiniz. Geçmiş olsun.
0
yadigar
(02.06.26)
Biraz önce bir yerde mantar tedavisinde kortizonun mantarı azdırabileceğini görmüştüm, bir araştırsan iyi olur.
0
muhayyer divan
(02.06.26)
(6)

Hangisi kulağa daha doğru ve normal geliyor?

pembe nohut
"B2 dil düzeyi ders ve çalışma kitapları" vs "B2 dil düzeyi ders ve çalışma kitabı"İki ayrı kitaptan bahsediliyor.
"B2 dil düzeyi ders ve çalışma kitapları" vs "B2 dil düzeyi ders ve çalışma kitabı"

İki ayrı kitaptan bahsediliyor.
0
pembe nohut
(01.06.26)
B2 dil düzeyi ders ve çalışma kitabı seti veya kitap seti denebilir.
0
hrskrs
(01.06.26)
1. si
+2
kisa
(01.06.26)
Set değil aslında. Setin içerisindeki 2 kitap sadece.
0
🌸pembe nohut
(01.06.26)
o zaman 1.
0
hrskrs
(01.06.26)
.... ders kitabı ve çalışma kitabı desen daha düzgün olur. 1. cümle toplam adet hakkında tam bilgi vermiyor.
-1
ground
(01.06.26)
...ları
0
Mirket
(01.06.26)
(32)

sevgilinin absürt cümlesi.

addison
kız arkadaşım bir ara öyle otururken ve aptalca şakalaşırken bana, "bazen karşıdan yakışıklı bir adam görürsem beni domaltıp sikse keşke diye düşünüyorum." dedi ve güldü. ki normalde asla böyle bir geyiğimiz olmaz olamaz. benim şok halimi görünce şaka yaptım dedi. daha sonra da ben sabah bir şey yap
kız arkadaşım bir ara öyle otururken ve aptalca şakalaşırken bana, "bazen karşıdan yakışıklı bir adam görürsem beni domaltıp sikse keşke diye düşünüyorum." dedi ve güldü. ki normalde asla böyle bir geyiğimiz olmaz olamaz. benim şok halimi görünce şaka yaptım dedi. daha sonra da ben sabah bir şey yapmıştın ona gıcık oldum. onun için canını acıtmak istedim dedi.

sizce bu kabul edilebilir bir şey midir? sonrasında olay küllendi ve gittim ailesiyle filan tanıştım bunun (1,5 yıllık ilişki)

şimdi de kaldıramıyorum. bu söz sürekli aklıma gelip duruyor. sizce ayrılmalık bir durum mu bu..

benim yaş 30 onun 27
📊 ?

Bu anket sona erdi. 82 oy kullanıldı.

0
addison
(31.05.26)
Apaçık yazdığın gibi söylediyse artık güvenmek çok zor.
0
artıküyeolmakistiyorum
(31.05.26)
yeminle bu şekilde açık açık söyledi. bin kez özür diledi sonrasında ama kafama kuşku girdi bir kere. beni tanıyorsun ben başka bir erkeğe kafamı kaldırıp bile bakmam dedi ama artık bir acayip oldum güven dağıldı. bir de nöbetli çalışıyorum ben.
+2
🌸addison
(31.05.26)
Kadroda eksik olduğunun işareti. Ayrılmayın, büyümeye gidin. Paylaştıkça çoğalır bazı şeyler.
-3
beyfendi
(31.05.26)
Düşünce olarak normal. Söylemesi anormal
0
benaslindayohum
(01.06.26)
Ayrılmak için daha ne demesi lazımdı? sınırınızı merak ettim. sınır neydi emekti
+4
Rondak
(01.06.26)
O an ayrılsanız neyse de zaman geçmiş zor bir soru.

Tamamen gerçekten güvenip güvenemeyeceğinize kalmış onu da siz bilirsiniz.

Bilerek benzer ayarda bir yersizlik yapmak bir seçenek.

Neden öyle bir şey demiş onu konuşmanız lazım. Bazı kadınların böyle saçma foreplayleri oluyor. "Ben varken seni kimse sikemez" falan gibi cevaplar bekliyorlar o tarz saçma bir şey olabilir mi
0
aguen
(01.06.26)
o an birden ayrılabilecek bir konumda değildim. ya da şu an öyle bahane buluyorum bilmiyorum. birden elime ayağıma sarıldı ve özür diledi. ama özrün ne kabulü var ki şu cümleyi kullandıktan sonra değil mi?
0
🌸addison
(01.06.26)
Her şakada bir gerçeklik payı vardır (Sigmund Freud).
Böyle şaka olmaz.
+5
pro9it9is9
(01.06.26)
'Tecavüze uğrama fantazisi' diye Google'da aratın. Hiç de öyle nadiren karşılaşılan bir şey olmadığını göreceksiniz. Ama istisnaları saymazsak bu sadece fantazi olarak kalacaktır.

Mesela (bkz: yüksekten aşağı bakınca doğan atlama isteği) ki psikolojide buna boşluğun çağrısı denir, her insan hissedebilir de kimse atlamaz.

Kızcağızın aptallığı bunu olmayacak yerde dillendirmesi olmuş. Bir an seni kankası sanmış olmalı. Gülün geçin ve unutun bence.
+6
Mirket
(01.06.26)
Ben okuyunca şok oldum, siz duyunca ne oldunuz kim bilir. O an şakalaşıyormuşsunuz ve sanırım gaza gelmiş. Artık hep kız arkadaşınızın bu tarz düşünceler içerisinde olduğunu bileceksiniz. İnsanoğluyuz, aklımızdan abes düşünceler geçebiliyor ama bunu dillendirmek, hele de bu şekilde söylemek çok farklı bir boyut. Aklımızdan her geçeni söyleseydik, kimse birbirinin yüzüne bakamazdı. Böyle bile olsa siz sıradan bir arkadaşı da değilsiniz üstelik, yaşlar da olgun yaşlar. Ama akıl öyle değil sanırım. Ezcümle bence ayrılın.
+1
huzurlarinizda huzursuzluk
(01.06.26)
küpün içinde ne varsa dışarıya da o sızar.
buna benzer şeyler daha önce de yazılmıştı.
ne hayatlar var anlamıyorum.

sevmek, karşıdakinin kusurunu da kişinin görmesini engeller denir
ama onun bu sözü, kusurdan da öte daha olumsuz anlamlar içeriyor.
bir kadının/kızın aslında kendini böyle anlarda anında salıvermesi değil, muhafaza atmesi, susması gerekmez mi ?
mutluluğu yanlış yerlerde arıyor belli ki .
0
diyecevaplandı
(01.06.26)
birini çekici bulmak farklı, biriyle ilişkinin olması ve bunun sorumluluklarını bilmek farklı. yani rahatsız edici bulmanı anlıyorum da kocaman insanlarsınız bunun için ilişki mi bitirilir, güzel birini görürsün vaaaay dersin iki saniye sonra çıkar aklından. bu bana da oluyor ama kimseyi yatırıp zikmedim daha.

hele ki bu tür sorularda buranın gazına hiç gelme derim. bir kadın yanlışlıkla koluna çarpsa heyecandan düşüp bayılacak patolojik incel lavuklar sana ahlak, adamlık, cinsellik dersi filan verecek çünkü. hepsini geçtim bu işin doğrusu yanlışı olmaz sonucu yaşayacak olan da kendini ve sevgilini tanıyan da sensin.
-1
der meister
(01.06.26)
düşünmek ile söylemek çok farklı şeyler. söylediği şey çok çocukça, aynı zamanda güven zedeleyici bir durum.
bir kadının bırakın böyle çirkin birşeyi, basit bir küfrü etmesini bile yakıştıramıyorum. kadın nazik olmalı, kadin erkek gibi olmamalı bence.
-1
monicapp
(01.06.26)
özgür turhan (komedyen) ile aynı kaderi paylaşmak istemiyorsanız yol yakınken ayrılın.
+3
shadowfollower
(01.06.26)
Bu tür durumlarda her zaman "aynısını senin anana bacına söyleseler ne hissederdin" sorusu sorulmalı, sorun olmaz deniliyorsa sen de etme.
0
kizil karga
(01.06.26)
Şaka olarak da kabul edilebilir değil ki bu. Ben böyle bir şaka yapamazdım. Ayrıca zaten şaka olmadığını söylemiş kendisi, gıcık olduğu bir şey için canınızı yakmak istemiş. Ki bu şakadan daha büyük bir sorun. Daha kaç farklı şekilde ve zamanda böyle bir işe girişecek? Mesela gıcık olma durumuna göre bu şakanın gerçeğini de yapıp "ama sen de bunu yapmıştın?" Bahanesiyle gelecek mi? Duyulmamış şeyler değil. Peki daha kaç farklı şekilde sizi manipüle etmeye yelteniyor olabilir?

Ortada bir ayarsızlık var gibi. Ayarsızlık beni çok tedirgin ediyor açıkçası. Siz ne yaptınız, ne çeşit bir duruma gıcık oldu bilmiyoruz, ancak hareket çok fevri duruyor. Fevri insanlardan hep korkarım ben. Fevri insanın yapabileceği şeyler ancak hayal gücüyle sınırlı.
0
akhenaten
(01.06.26)
insanın bilinçaltında yatan bir şeyi karşı tarafın canını acıtmak için söylemesi gaddarlıktır. evlenmeden senden öç alan biri evlenince çıkarcı davranabilir. hayat boyu sırtını yaslacağın insanın sana gıcık olduğu için bunu yapıyorsa, ileride neler yapmaz?
+2
mikahakkinen
(01.06.26)
en başta düşünmeniz gereken şey, sizi o kadar da beğenmiyor. bu dünyada benim için en yakışıklı insan eşimdir mesela. diğer erkekleri gözüm görmüyor bile. biraz da bu açıdan bakın.
0
Hallegadola
(01.06.26)
Bundan daha "ayrılmalık" bir durum görmedim uzun zamandır.
Büyük densizlik, insan böyle bir şeyi aklından geçirince bile kendini kötü hissetmeli ki bir de aranızda bu tür muhabbetler yokken pat diye söylemiş.
0
mutekebbir
(01.06.26)
bugün can yakmak için dile getiren yarın daha büyük bir can yakma ihtiyacı hissettiğinde yapar da. hadi onu geçtim sevdiği adamın yüzüne karşı "elin adamı beni domaltıp sikse keşke" diyebilen bir yaratıkla hayat mı geçer? seviyesizlik bile yeterli bence.
+3
matematisyen
(01.06.26)
Ciddi bir ilişkiye döndürmezdim.
-1
gabe h coud
(01.06.26)
İçine o kurt düşmüş. Ayrılmazsan seni yer bitirir. Uzatmaya gerek yok.
+1
Zulm
(01.06.26)
tut ki içinden böyle bişey geçirmiş, bunu sevgiliye söylemesi; sonra da açıklama yapayım derken üstüne tüy dikmesi falan ağır ofsayt. bu densiz hanımın tek vukuatı bu olamaz diye düşünüyorum. ayrıca bu, başkasına sorulacak bişey değil bence; tamamen kişinin mide hassasiyetine göre tavır alınmalı.
0
lil siztah
(01.06.26)
fantezisi olabilir, hayal kurabilir bu çok normal ama tutup da senin canını acıtmak için söyledim demesi en büyük sıkıntı. asıl üstünde durulması gereken nokta bu bence.
+1
my fault
(01.06.26)
Benim de guzel kizlari sikesim geliyor ama bunu sana boyle soylemiyorum deseydin ya.

Ben genis insanimdir mesela ama boyle lafi duysam ayrilirim.
-2
synesthesia
(01.06.26)
Ayrılmak için birden fazla sebep vermiş zaten. Güven meselesine girmiyorum, o sizin bileceğiniz iş. Böyle bir "şakayı" yapabilecek kadar düşük zekaya sahip olması bir sebep olabilir. Alkollü falan olsa hadi neyse diyeceğim ama ağızdan bir anda çıkmış bir şey de değil, bir şeylerin intimakını almak için kafasında tasarlamış. Bu da ikinci ayrılık sebebi.
-1
himmet dayi
(01.06.26)
ayrıl. içini yer durur.
0
summerjam0306
(01.06.26)
öncelikle tespitim sebebiyle alınmayın lütfen. sağlıklı bir ilişkiniz yok sizin. birbirinizle her konuda samimi bir şekilde konuşamamışsınız.

ilişkinin süresine ve kızcağızın kendini affettirmek için şekilden şekile girişine bakılacak olursa sizi kalbiyle seviyor ama iç dünyasında da fırtınalar kopuyor. iç dünyası renkli bir abla yani.

ben haz ile aşkı ayırıyorum birbirinden. bunu öyle kolay yapabiliyorum sanılmasın ama. zor oluşu, keyifli olmasının da sebeplerinden biri. ne saçmalıyor bu diyenleri duyar gibiyim :)
+1
benimkibu
(01.06.26)
bence senin hatun baya ac. aci da doyurmak zor olur.
ben olsam bunu salarim gitsin.
35i gecmeden evlenme, aranda da en az 6-7 yas olsun.
+2
cooperr
(02.06.26)
kurduğu cümle çok ağır. cümlenin kendisinden daha ziyade, size karşı saygısının olmaması daha büyük bir problem. o cümleyi affedip yoluna devam edersen belki seni aldatmaz ama artık çok kolay bir şekilde fırsatını bulduğunda saygısızca davranır.
0
korkut
(02.06.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.