Giriş
(6)

kullandığımız sudaki mantık hatası

kibritsuyu
efem şimdi sözlükte "yazarların israfına en hassas oldukları şey" başlığını okuyordum da. birçok kişi "su" demiş. "boşa akıtılan suya yazık" demişler. hatta aynı entry içinde "lavaboya dökülen ve temiz suyu kirleten atık yağlar" da demişler.burada bir mantık hatası yok mu? lavaboya dökülen atık yağl
efem şimdi sözlükte "yazarların israfına en hassas oldukları şey" başlığını okuyordum da. birçok kişi "su" demiş. "boşa akıtılan suya yazık" demişler. hatta aynı entry içinde "lavaboya dökülen ve temiz suyu kirleten atık yağlar" da demişler.

burada bir mantık hatası yok mu? lavaboya dökülen atık yağlar bilmemkaçbin litre temiz suyu kirletiyor. e yani lavabonun deliğinden giden şey temiz suya karışıyor. mutabık mıyız?

peki boşa akıtılan su niye israf oluyor o zaman? atık yağ temiz suya gidip kirletiyorsa, aynı delikten boşa akıtılarak giden (mesela diş fırçalarken kapatılmayan musluktan akan) temiz su da yine temiz suya karışıyor o zaman, israf olmaması lazım?

delikten yağ gidince temiz suya karışıp kirletiyor, ama aynı delikten temiz su gidince israf?

anlamadım ben.
0
kibritsuyu
(17.07.18)
Eve gelen su içme suyu. Birçok fiziksel aşamadan geçip o kaliteye geliyor. Bu su lavabodan çıkıp atık su kanalına karıştığı anda içme suyu özelliğini kaybediyor. O suyun tekrar aynı kaliteye ulaşabilmesi için aynı işlemlerden tekrar geçmesi gerekiyor. Bu da hiç kullanılmamış bir ürünü direkt çöpe atmaya benziyor. Bu da bir israf bana göre.
0
dissendium
(17.07.18)
suyun akıp geçtiği boruların, tesisatım, aktığı yerlerin temiz olduğunu mu düşünüyorsunuz?
0
tabirimekruh
(17.07.18)
yani israf edilen sadece temiz suyun içilebilir aşamaya gelmesi için harcanan emek ve maliyet. suyun kendisi israf olmuyor. doğru mu anladım?
0
🌸kibritsuyu
(17.07.18)
İçme suyu için konuşursak, asıl israf emek kaybı ve maliyet nedeniyle oluşuyor. Ama "suyun kendisi israf olmuyor" demek de zor. Su akıp gittikten sonra o suyu geri döndürme şansı çok azalıyor. Çünkü tatlı suların deniz sularına karışması söz konusu olabiliyor. Kuraklık gibi durumlar da düşünülürse, suya tekrar ulaşılamadığı için zaman zaman suyun kendisi de israf olmuş oluyor.
0
dissendium
(17.07.18)
Bence su israfı: kıt su kaynaklarının faydalanılmadan boşa gitmesi.
0
naksidil
(17.07.18)
şu bir gerçek dünya'daki su dünya'da kalıyor, buradaki israf konusu ise bulunduğumuz coğrafya gereği yarı çöl durumda kalmamız ve her an susuzluk tehlikesi ile baş başa olabilme ihtimali, onun için her an aylarca yağmur yağmayacak durumda dahi yetecek suyumuz olacak şekilde davranmamız gerekiyor;

senin boşa akıttığın su su olarak kalır ama Türkiye'de mi kalır, madakaskar'a yağmur olarak mı düşer bilinmez.
0
gezegen olan pluton
(17.07.18)
(3)

WEB Sitesi Proje Oluşturulması

a dost
Merhabalar,Tutacağına "inandığım" bir web sitesi düşüncem var aklımda. Fakat bunu web işleri ile ilgilenen bir şirkete veya freelancer birine anlatabilmem için dokümante etmem, projelendirmem gerekli sanırım. Böylece ilgili şirket veya uzman kişi bu iş yapılır veya yapılmaz desin. Olur derse süre ve
Merhabalar,

Tutacağına "inandığım" bir web sitesi düşüncem var aklımda. Fakat bunu web işleri ile ilgilenen bir şirkete veya freelancer birine anlatabilmem için dokümante etmem, projelendirmem gerekli sanırım. Böylece ilgili şirket veya uzman kişi bu iş yapılır veya yapılmaz desin. Olur derse süre ve fiyat teklifinde bulunsun. İstediklerimi sözel olarak ifade etmek doğru olmayacaktır çünkü söz uçar yazı kalır.

Web sitesini projeye çevirmek için sizlerden tavsiye rica ediyorum. Bu konuda hiç bir bilgim yok. Nasıl yapmalıyım, nereden başlamalıyım, bunu ücretsiz olarak yapmama izin veren web siteleri veya programlar var mıdır?

Teşekkürler.
0
a dost
(17.07.18)
1- kime hitap edecek
2- gelir modeli nedir?
Çok mantıklı olabilir ama para kazanmak zorunda.
3- birine yazdırmak için ne kadar para ayırabilirsiniz?
Kendiniz yazamıyorsunuz, 50, 60 bin ayırabilir misin?
4- site kullanılmaya başlayınca nerede çalışacak, bu ortama aylık yıllık ne kadar ödeyeceksin?
5- karlı mı?


Bunların dışında, üyelik sistemi nasıl olacak, Facebook, google vs.
cep uyumu önemli.
mümkünse app yazılmalı.
kodu kim yazacak?
Ara yüzleri kim tasarlayacak?
Veri tabanı ne olacak?

Gibi gidiyor.

Adımları çıkartabilirsen project veya trello tarzı uygulamalar işini görür.
0
neymis
(17.07.18)
@neymis teşekkürler bilgi için. Bilmediğim daha bir sürü şey varmış. Açıkçası bu konulardan uzak biri olarak veritabanının ne olması gerektiğini veya sitenin nerede çalışması gerektiğini bilemiyorum.

Benim sormak istediğim şuydu. Mesela ekşisozluk gibi bir site yaptırmak istiyorum. Ben bunu coder'a nasıl anlatacağım. Örneğin;
Bir başlığa yazı yazabilmek için yazar olunmalı.
Yazar olmak için 10 adet formata uygun yazı yazılmalı.
Ardından yazar adayı (çaylak) yazarlık sırasına sokulmalı.
Sırası gelen çaylağın yazıları moderatör kullanıcıların önüne konrolüne gelmeli.
Moderatör onay verirse yazarlığı onaylanmalı.
Yazar entry girer.
İsterse editler.
İsterse siler.
Başlık açabilir. vs. vs.

Ben tüm bu kullanıcı (yazar, admin, moderator, site owner) davranışlarını ve bu davranışlara karşılık yazılımsal aksiyonları gösteren bir iş akış diyagramı çizmek istiyorum. Yoksa coder ne yapacağını nasıl bilecek. Yanılıyor muyum?
0
🌸a dost
(18.07.18)
Bunların dışında, üyelik sistemi nasıl olacak, Facebook, google vs.
cep uyumu önemli.
mümkünse app yazılmalı.
kodu kim yazacak?
Ara yüzleri kim tasarlayacak?
Veri tabanı ne olacak?

Gibi gidiyor.

Bu adımları fikri olan kişinin bilmesi mümkün değil zaten. Onu developer düşünüp fikir sahibine anlatır izah eder. Beraber karar verilir.

"5- karlı mı?" Bu sorunun cevabını warren buffet bile bilemez. Bunlar dışında ilk 4 madde mantıklı.

@a dost : istersen özelden fikri yaz bende fikir vermeye çalışırım. Açık aık yazmak zorunda değilsin, genel bilgi de verebilirsin. Ya da daha spesifik sorular sorabilirsin.
0
Nocturne
(18.07.18)
(2)

Excel makro ile basit bi işlem gerçekleştirme

peanutbutterpuddingsurprise
Merhabalar, yardım etmek isteyen olursa, bi button oluşturup IF formülü ve bazı basit dönüşüm işlemlerini makro ile yaptırmak istiyorum. İlgilenen olursa daha detaylı anlatacağım. Şimdiden teşekkür ederim.
Merhabalar, yardım etmek isteyen olursa, bi button oluşturup IF formülü ve bazı basit dönüşüm işlemlerini makro ile yaptırmak istiyorum. İlgilenen olursa daha detaylı anlatacağım. Şimdiden teşekkür ederim.
0
peanutbutterpuddingsurprise
(17.07.18)
Özelden ulaşabilirsin.
0
cakabo
(17.07.18)
Ne istediğinizi yazarsanız, ben de yardımcı olabilirim.
0
birdenbire
(17.07.18)
(1)

Aniden Kuran okumaya başlayan telefon ve android RAT

sipsiyah
şimdi ülkenizden uzakta güzel bir yunan adasıyla sevdiğiniz bir arkadaşınızla oturuyorsunuz, telefonda spotify açık, sakin bir müzik çalıyor.... aniden müzik kesilip yüksek sesle kuran başlıyor. işte android rat ile tanışmam böyle oldu. ya da ben öyle tahmin ediyorumvelhasıl spotify hesabımı pislik
şimdi ülkenizden uzakta güzel bir yunan adasıyla sevdiğiniz bir arkadaşınızla oturuyorsunuz, telefonda spotify açık, sakin bir müzik çalıyor....

aniden müzik kesilip yüksek sesle kuran başlıyor. işte android rat ile tanışmam böyle oldu. ya da ben öyle tahmin ediyorum

velhasıl spotify hesabımı pislik arabın biri ele geçirmiş, kuran dinlemeye başlamış yanlışlıkla da benim cihazı seçmiş, hesabı geri aldım ama bu iş nasıl oluyor diye baya merak ettim.

Bugün yine bir facebook grubunda spotify hesapları görünce sordum nasıl aldıklarını. android rat dediler, biraz araştırdım ve şunları gördüm. bu android rat denilen şeyle

- Kişilerin tüm bilgilerini alabilirsiniz.
- Arama günlüklerini görüntüleyebilirsiniz.
- Tüm mesajlarını görebilirsiniz.
- GPS/Ağ olarak konumunu görebilirsiniz.
- Mesajlaşıyorsa cevap atabilir veya silebilirsiniz.
- Telefon açıkken başkasını arayabilir ve kontrol altına alabilirsiniz.
- Kamerası ile resim çekebilirsiniz.
- Mikrofondan ses yayını yapabilirsiniz.
- Video çekebilirsiniz.
- Başkasına çağrı atabilirsiniz.
- Mobil tarayıcısı ile internete girebilirsiniz.
- Telefonu titreşim olarak aktife alabilirsiniz.

her yerde detaylı detaylı açıklamışlar nasıl kurulur vs diye, peki bu pisliğin nasıl bulaştığını anlayamadım,

spotify 3 telefonda kurulu;

biri iphone 7plus
biri iphone 4 jailbreakli
biri blackberry z10 ama android uygulamalar yükleten hackli

ekstrem uygulama kullanmam, instagram vs bile indirmem çoğu zaman, oyun oynamam facebook u bile browserdan kullanırım.

hesap hacklendiği anda blackberry den dinliyordum, sanırım ordan ulaştılar şifrelere, nereye kadar gidebilirler ne yapabilirler nelere dikkat etmeliyim

bunu kim nasıl bulaştırabiliyor ve nasıl korunabiliyoruz bilen var mı?
0
sipsiyah
(17.07.18)
Jailbreak ve hackli yazılımlar kullanmazsan iphone'a bulaşma şansı yok, android'e bulaşma şansı da çok düşük.
0
roket adam
(17.07.18)
(8)

Ne öğrenmeliyim? (yazılım)

tchuck
uzun süredir fullstack olarak çalışıyorum. ancak artık iş yetiştirmekten kendimi geliştirme kısmını çok ihmal ettim.günümüz şartlarında fullstack devam etmek de hem mantıklı değil, hem de mümkün değil gibi gözüküyor.backend geliştirmekten daha çok zevk alıyorum, ancak mühendis olmadığım için fronten
uzun süredir fullstack olarak çalışıyorum. ancak artık iş yetiştirmekten kendimi geliştirme kısmını çok ihmal ettim.

günümüz şartlarında fullstack devam etmek de hem mantıklı değil, hem de mümkün değil gibi gözüküyor.
backend geliştirmekten daha çok zevk alıyorum, ancak mühendis olmadığım için frontend tarafta devam edersem "yaptığım iş, olduğu değeri daha çok gösterir" diye düşünüyorum.

backendde php biliyorum, şimdi elimdeki yeni bir proje nedeniyle laravel de öğreniyorum. (ki php kullanıp laraveli öğrenmemiş olmam ayıptı aslında)

react-native orta-alt seviye öğrendim kısa bir süre önce. 2-3 tane app üretip orada seviyemi yukarı taşıyacağım.
react.js başlangıç seviyesindeyim.

sizce react ve react-native'e mi yükleneyim?
yoksa vue.js veya angular vs. gibi şeylere mi yöneleyim?
veya sizce ne yapayım?
0
tchuck
(17.07.18)
Çok uzun zamandır bu sektörde iş yapan birisi olarak vue, angular, react gibi teknolojilerin hiç birinde gelecek görmüyorum. Hepsi zamanla grafiğinin zirvesine ulaşıp sonra piyasadan kayboluyorlar. 3 sene önceki angular talebi ile şimdikine bakarsanız anlarsınız ne demek istediğimi.

React native küçük app'ler için avantajlı görünse de hiç bir zaman büyük bir app'te kullanılmayacak. Hibrit teknolojilerin tamamı için bu durum mevcut. Eğer uzun süreli bu sektörde kalacaksanız, Swift öğrenin.
0
talasas
(17.07.18)
@talasas, react native'in neden buyuk app'lerde kullanilmayacagini dusunuyorsunuz? AirBnb ve Uber Eats (hatta instagram icin de react native diyor bazi kaynaklar ama inanmiyorum pek) gibi buyuk app ornekleri var?

Ben 3 senedir native ios ve android app developer olarak calisiyorum. Gerci son 1 senedir Android'i tamamen biraktim, iOS'a odaklandim.

React native cok ilgi cekici geliyor su aralar. Hatta icten ice native ios/android development'i bitirebilir mi diye dusunmuyor da degilim. Su aralar ABD'de is arama surecindeyim, kendimi 1-2 ay kadar kapatip react native'e odaklanip ordan yurumeyi bile dusunuyorum bazen.
0
elon
(17.07.18)
@elon,

benim de asıl niyetim amerika'da iş aramaya başlamak aslında. 2019 ilk çeyreğe kadar bu tür popüler yazılımların bazılarında kendimi hepten geliştirmek istiyorum o yüzden.
0
🌸tchuck
(17.07.18)
medium.com

react native küçük/büyük olmasından ziyade uygulamanın tipine ve içeriğine göre kullanışlı olabilen bir teknoloji. react native'e geçip sonrasında native dile dönen çok fazla uygulama oldu. ciddi performans sıkıntıları var. rn kullanan büyük uygulamalar da ciddi anlamda bridge kullanıyor. o yüzden hiçbir zaman native'in yerini alabileceğini düşünmüyorum.
0
la mort heureuse
(17.07.18)
@elon, evet bahsettiğin gibi bir PR yapılıyor ama detaylarına indiğinde konu maalesef öyle değil. Mesela Instagram'da Ayarlar menüsünün altındaki Push notification settings kısmı react native sadece, diğer uygulamalarda da buna benzer durumlar mevcut (detaylarına şu an hakim değilim)

Bunun bir kaç sebebi var aslında, Hibrit teknolojilerin görünen en büyük avantajı 2 platform için aynı codebase'i kullanarak maliyet düşürmek gibi düşünebiliriz. Fakat burda düşen maliyet %50 değil, 2 Platfromda Native geliştirmek 2X efor gerektiriyorsa, hibrit bir tekonoloji kullanmak da 1.5X'in üzerinde bir efor gerekiriyor. Belli bir ölçeği aşan işletmelerde "yazılım geliştirme" artık maliyet kalemi olmaktan çıkıyor bu sebeple burdan sağlayacakları getiri, götürülerine değmiyor. Zaten uç noktalarda bir optimizasyon yapmak istediğinizde hibrit teknolojiye harcayacağınız efor native'in üzerinde oluyor. Çok basit bir bakış açısı olacak ama bir diğer konu ise uygulama boyutu, React-Native'e bu konuda çok hakim değilim ancak Xamarin'de böyle bir problem var mesela, app'in boyutu native'e göre çok daha büyük oluyor ve büyük ölçekli kullanıcı kitlesine hitap ettiğinizde bu ciddi bir problem.

Bir diğer konu ise SDK'lar. Orta ölçekli bir app yaptığınızı varsayalım, milyonlarca SDK dahil ediyorsunuz içeriye 3rd party'lerden. Bu SDK'ların hibrit teknolojiler için kullanıma hazır olması biraz daha geç oluyor.

Kısacası benim düşüncem, fikir valide etmek için, bootstrap için, demo için hibrit teknolojiler evet ama büyüyen bir app için hayır. Sektörde bir çok örneğine şahit oldum bunun.

İşin diğer tarafı ise neden riske giriyorsunuz ? Swift'in varlığının devam edeceğinin garantisini size herkes verebilir, ama react native için aynı şeyi söyleyebilir misiniz ?
0
talasas
(17.07.18)
@talasas a kismen katiliyorum, react native her durumda verimli olmayabilir, bu tamamen uygulamaya ve performans gereksimine gore degisir. React native iyidir veya kotudur diye kesin yargiya varmak guc, yazilimin her alaninda oldugu gibi. Ozellikle araya giren her bir katman gelistirme zamaninin azalmasina neden olurken ayni zamanda cesitli kisitlamalarla birlikte gelir. React native icin de bu durum boyle. Eger ihtiyaciniz coklu platform icin hizli gelistirme ise en uygunu web app dir. ama web app hem performans hem de cihaz kaynaklarina erisim konusunda cok problemli oldugu icin react native gibi framewokler olusturulmus, web yazim stili arka tarafta native koda cevrilerek bu performans ve kaynak erisimi saglanmistir. ama ne de olsa yapilacakar yine de ikinci bir API tarafinda saglandigi icin bir yerde takilma ihtimali var. o noktalar da java ve android api gerekebilir. hatta bircok durumda (oyun gelistirme vs.) android standart api bile yeterli olmayip c++ gibi daha alt seviyede gelistirme gerekebiliyor ama gunumuzde kullanilan bircok uygulamanin react native ile gelistirilmesi yeterli olabilir.

Diger taraftan web teknolojileri konusunda ne olacagini kimse bilmiyor. react, vue ya da angular hangisi daha uzun vadeli olur bilmek guc. Ama kesin emin oldugum konu su, bunlar gider de baska bir javascript web framework gelir ise gelekte olan teknoloji bunlardan cok esinlenmis olacaktir. Hicbirsey kalici degil 2000li yillar basinda javascript tarafinda jquery, mootools, prototype yarisi vardi ve bunlardan jquery aradan siyrildi ve bu gunlere geldi. artik o da omrunu tamamladi ama yerine konumlanan teknolojiler jquery tamamen silmez sadece alanini daraltir. televizyon geldi diye artik evlerde radyo dinlemesek de arabada yine radyo dinliyoruz, yani bu teknolojiler icin de bu olur. bu ucu arasinda oncelikle react ogrenmeni oneririm, cunku hem daha esnek hem de daha kolay ogrenilebilir. vue da kolaylik bakimindan cok ovuluyor. java ve C# gibi object oriented bir dil gecmisi olan biri icin se angular ve onda kullanlan typescript cok yabanci olmaz ama angular komple bir cozum (framework ve api) oldugu icin ogrenmesi cok daha zaman alir.

eger back-end tarafi ilgini cekiyor ise ve bir taraftan da javascript konusuna yonelmek istiyorsan node.js de bir alternatif olabilir.

ozetle java veya C# (OOP diler) biliyorsan standart android ve angular, eger bilmiyorsan react ve react-native olabilir. ama asla tek bir frameworke bel baglama. onemli olan kullanilan programlama dilinin temeline ve yazilm mimarilerine hakim olmaktir. frameworkler gelip geicidir ve gelecekte ne olacagini kimse bilemez.
0
emrahday
(17.07.18)
@talassas,

hocam peki web tarafında asıl öneriniz ne olur?
benim asıl uzmanlığım web çünkü. app işine sonradan girdim ve yüksek bir profesyonelliğim yok o konuda. orada swift öğrenebilirim belki ama nolursa olsun "bunlar benim referanslarım" diyemem bir süre.

o yüzden bir yandan kendimi web'in yeni teknolojilerine de hazırlamak istiyorum ki "bak bunlar referanslarım. bunlar da bildiğim şeyler" diyebileyim.

react-native ve react'e yönelme sebebim biraz bu aslında. bir yandan web teknolojisi öğrenirken, diğer yanda app'te de kendimi geliştirmiş oluyorum.

yoksa swift konusunda katılıyorum, eğer vakit bulabilirsem mutlaka öğrenmek isterim. ancak öncesinde kendi uzmanlığımda gelişmem gerek diye düşünüyorum.

(ki çok da emin değilim aslında)
0
🌸tchuck
(17.07.18)
@emrahday,

"ozetle java biliyorsan standart android ve angular, eger bilmiyorsan react ve react-native olabilir. ama asla tek bir frameworke bel baglama." şu cümle güzel aoldu abi. çünkü java bilmiyorum. javascript biliyorum, dediğin gibi sanırım react ve react-native sanırım daha kolay "aradan çıkarabileceğim" şeyler gibi. biraz kafamda ışık yandı açıkçası, buraya yöneleceğim gibi şuan.
0
🌸tchuck
(17.07.18)
(2)

şu yazılım alınır mı?

babilbaligi
korsan yazılım kullanmak istemiyorum. aşağıdaki linkte bulunan Corel işimi görüyor. alıp kullanmakta yasal bir sıkıntı var mı? bu tip satılan yazılımlar düzgün çıkar mı?yoksa kutudan kelek çıkar mı?edit: linkhttps://www.ebay.com/itm/CorelDRAW-Graphics-Suite-2018-LicenseKEY-DOWNLOAD-Lifetime-License/
korsan yazılım kullanmak istemiyorum. aşağıdaki linkte bulunan Corel işimi görüyor. alıp kullanmakta yasal bir sıkıntı var mı? bu tip satılan yazılımlar düzgün çıkar mı?

yoksa kutudan kelek çıkar mı?

edit: link

www.ebay.com
0
babilbaligi
(16.07.18)
adam bir şekilde cracklisini bulmuş, 5k tl olan bir ürünü o fiyata satmasında sonuç ne olabilir? güncelleme sorunu yaşatabilir ileride şimdi alsan bile çalışacaktır sonuçta ama almadan önce bunu sen şikat et ebay'e
0
kvlknctk
(16.07.18)
sirket acisindan korsan kullanmaktan farki yok. yazilim yazdigina gore artik kapanmis bir sirketin hesabina tanimli. normalde baskasinin kullanmasi yasak. adamlar işi kapattiklari icin hesabi direk devrediyorlar. muhtemelen corel boyle bir sey yapilmasini istemez (lisansin baska hesaplara transferini imkansiz kilmislar zaten) o yuzden bir gun ortaya cikarsa problem de olabilir. yani boyle bir sey yapacagina korsan indir kullan, Corel sirketi icin ikisi arasinda fark yok. iki turlu de onlara para vermeden kullaniyorsun.
0
robokot
(16.07.18)
(4)

ip tv hakkında

sifirdokuzucuolanvarmi
eve tivibu var. kol gibi her ay 39 lira geçiriyor. bazı kanallarda istediğimiz zaman çekmiyor. televizyoncu abi ip tv var kaçak filan ama tüm kanallar var falan dedi. kullanan var mı? başka bu tarz uydu tekliflerine açığım arkadaşlar evde ne kullanıyosunuz şu fakire yardım edin.= )
eve tivibu var. kol gibi her ay 39 lira geçiriyor. bazı kanallarda istediğimiz zaman çekmiyor. televizyoncu abi ip tv var kaçak filan ama tüm kanallar var falan dedi. kullanan var mı? başka bu tarz uydu tekliflerine açığım arkadaşlar evde ne kullanıyosunuz şu fakire yardım edin.= )
0
sifirdokuzucuolanvarmi
(16.07.18)
bulaşma. sürekli donuyor.
0
gameofannen
(16.07.18)
iptv biraz risktir. tüm kanallar açık olan seçenekleri ayda 30-35 tlye rahatlıkla bulabilirsiniz ancak 3 ay sonra iptv kapanmış olabilir veya yoğun zamanlarda (mesela derbilerde) yayınlar donabilir. bu yüzden sağlam bir yer bulup almak gerekir. ayrıca yıllık, 3 aylık falan değil de aylık almak gerekir. yayınların 2 hafta sonra bile patlamayacağının sözünü veremez kimse

edit: ayrıca internette iptv test yayını bulabilirsiniz, ufak bir gugıl aramasıyla karşınıza çıkar
0
oekuklu
(16.07.18)
Kotasız sınırsız ve hızlı internet gerekir iptv için. Yoksa hem tv izlerken evdeki 2. Bir kişi Wifi kullanırsa ikisinden biri sıkıntı yaşar.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.07.18)
Yukarıdaki arkadaşlara katılıyorum. Ben 4 aylık almıştım geçen futbol sezonu bitene kadar izlerim diye. Hakkını yemeyeyim, yayın kaliteli. Nadiren takıldı. Ama mesela EuroSport'ta tenis maçı izleyeyim dedim sürekli takıldı. Adama yazdım, senin internetin dalgalanıyor falan dedi. Diğer kanallarda takılma yok diyorum. Bir bkayım deyip, reset attım kanala diyor. Yine takılma var.

Bu arada 'dalgalı' dediği internetim 50MBit Fiber. Neyse, gelecek sezon için fiyat soracaktım. Adam beni whatsapp'tan engellemiş. O yüzden bu riski göze alıyorsan alabilirsin bence.
0
himmet dayi
(16.07.18)
(5)

internet hızını paylaştırmam

myopati multi minicore
Evde modem var 50 mps, superonline fiber kullanıyorum. Benim pc eternet ile bağlı geri kalan ev ahalisi wifi üzerinden kullanıyor.Ben istiyorum wifi üzerinden kullanan kullanıcıların hızlarını sınırlandırıyim. Bunun için hangi aracı kullanıcaz?
Evde modem var 50 mps, superonline fiber kullanıyorum. Benim pc eternet ile bağlı geri kalan ev ahalisi wifi üzerinden kullanıyor.Ben istiyorum wifi üzerinden kullanan kullanıcıların hızlarını sınırlandırıyim. Bunun için hangi aracı kullanıcaz?
0
myopati multi minicore
(16.07.18)
Bkz: qos

Modem gelişmiş qos destekiliyorsa cihaz bazlı dahi sınırlayabilirsin. Genelde kablosuz ağ bazlı sınırlama destekliyorlar. Eğer qos yoksa kablosuz ayarlarında hız seçilebiliyorsa orada daha düşük bir değer seçilebilir.

anahtar kelimeler: modem modeli + qos
0
atom karincanin torunu
(16.07.18)
qos daha karmaşık. senin asıl istediğin bandwith limiter.

qos'la trafik tiplerine göre öncelik verilir atıyorum, torrent tam gaz inerken youtube açtığında torrenti frenler sen de youtube'u sorunsuz takılmadan izlersin.
0
washe
(16.07.18)
modemim desteklemiyorsa evime gelen fiber kabloyu destekleyen başka modeme taksam servis sağlayıcısından yine yararlanabilirmiyim?
0
🌸myopati multi minicore
(16.07.18)
yep. en kötü superonline'ın verdiği modemin MAC adresini yenisine clone edersin. o da çalışır.

daha da kötü ihtimalle ikisini birden bile kullanabilirsin.
0
washe
(16.07.18)
modemin ayalarında wireless kısmında sanırım buna benzer seçenekler gördüğümü hatırlıyorum.
0
searos
(16.07.18)
(1)

Reactjs hakkında sorularım var

whatdreamsnevercome
bazı sorularım var bu konuyla ilgili;reactjs'in kapsamı tam olarak ne oluyor? ne demeye çalışıyorum; react.js yalnızca bizim "web service" olarak hazırladığımız call'ları, client side render ederek çalışan bir "front end kütüphanesi" midir?yoksa dilersek laravel şeyler üzerinde, serverside render ed
bazı sorularım var bu konuyla ilgili;

reactjs'in kapsamı tam olarak ne oluyor?

ne demeye çalışıyorum; react.js yalnızca bizim "web service" olarak hazırladığımız call'ları, client side render ederek çalışan bir "front end kütüphanesi" midir?

yoksa dilersek laravel şeyler üzerinde, serverside render ederek de uygulayabileceğimiz bir kütüphane midir?

çok aptalca ve sığ bir soru olmuş olabilir. ancak merak ettiğim en önemli temel bu aslında.

react.js ile, serverside render yapamıyor muyuz? (yani ben php ile server side render edeceğim ancak site içindeki tüm front end işlemleri reactjs üzerinden döndüreceğim desem olmuyor mu?)


render işlemi tam olarak nasıl oluyor yani reactjs'de?
bir application gibi her şey clientsideda mı dönüyor, yoksa serverside işlemler yapabiliyor muyuz? (web service harici)

eğer serverside render vb. yoksa seo işleri nasıl oluyor?
0
whatdreamsnevercome
(15.07.18)
İstediğin gibi, seçim sana kalmış. İster önce oluştur sonra gönder, ister önce gönder, sonra oluşsun :) Ben ikinciyi seçtim. İkisinin de farklı avantajları var, okumak istersen : medium.com (Walmart)

Laravel için paket : github.com

Google bot 2014'ten beri JavaScript çalıştırıyor, o yüzden SEO açısından sorun olmaz.

webmasters.googleblog.com
0
hayirsiz
(15.07.18)
(3)

Podcast (gibi şeyler)

tchuck
ingilizceye kulak aşinalığı olsun diye, işe gidip gelirken vb. boş zamanlarda telefondan bir şeyler dinlemek istiyorum.konu falan farketmez, hatta mümkünse tıpkı radyo programları gibi habire başka konulardan falan bahsetsinler.yükleyebileceğim bir app var mı telefon için?illa ki bir ilgi alanı söyl
ingilizceye kulak aşinalığı olsun diye, işe gidip gelirken vb. boş zamanlarda telefondan bir şeyler dinlemek istiyorum.

konu falan farketmez, hatta mümkünse tıpkı radyo programları gibi habire başka konulardan falan bahsetsinler.

yükleyebileceğim bir app var mı telefon için?
illa ki bir ilgi alanı söyle derseniz; sinema, futbol, web yazılım veya genel siyasi mevzular olabilir. ama normal şartlarda hiçbir konu olmasına gerek yok. gündelik herhangi bir şeyden konuşulsa yeter.
0
tchuck
(15.07.18)
Allearsenglish
0
taktikmaktikyokbambambam
(15.07.18)
"Partially examined life" diye bir felsefe podcasti vardi, oldukca hos. Herhangi bir on bilgi de beklemiyorlar sizden. Ingilizceleri de oldukca duru tabii hepsinin degil ama idare eder.

App olarak da "Antennapod" kullaniyorum, ozgur yazilim.
0
yasli ateist
(15.07.18)
Spotifyın içinde de var
0
senolll
(16.07.18)
(2)

Film dizi database (api lazım, imdb değil :( )

tchuck
arkadaşlar selam,bana bir film-dizi database'i lazım. filmi ismiyle arattığımda bana genre'sını versin.önerebileceğiniz bir api falan var mı bu konu hk?imdb'nin malesef api'si yokmuş. hayalkırıklığına uğradım resmen.imdb gibi başka site biliyor musunuz?
arkadaşlar selam,

bana bir film-dizi database'i lazım. filmi ismiyle arattığımda bana genre'sını versin.
önerebileceğiniz bir api falan var mı bu konu hk?

imdb'nin malesef api'si yokmuş. hayalkırıklığına uğradım resmen.

imdb gibi başka site biliyor musunuz?
0
tchuck
(15.07.18)
kodi şunu kullanıyor belki senin de işine yarar

www.omdbapi.com
0
Sir Anthony Hopkins
(15.07.18)
Daha once themoviedb’yi kullanmistim.
0
fakyoras
(15.07.18)
(3)

Mouse'la tutup Gezdirdiğimde

myopati multi minicore
Şimdi bi excel açtım sonra küçülttüm. sayfayı başından tutup şöyle iki sağa bi sola kaydırdığımda saçma sapan hareket ediyor. Yani sanki sarhoş yürümesi gibi derdimi anlatamadım ama şöyle diyim text dosyasını açıp mouse ile başından tutup sağa sola salladığımda mouse neredeyse text orada oluyor. Ekr
Şimdi bi excel açtım sonra küçülttüm. sayfayı başından tutup şöyle iki sağa bi sola kaydırdığımda saçma sapan hareket ediyor. Yani sanki sarhoş yürümesi gibi derdimi anlatamadım ama şöyle diyim text dosyasını açıp mouse ile başından tutup sağa sola salladığımda mouse neredeyse text orada oluyor. Ekran kartım 1080 kaldırdım denedim yine aynı acaba officede mi sıkıntı var ekran damı
0
myopati multi minicore
(15.07.18)
Hangi mouse'u kullanıyorsun ?
Mouse ayarlarında Polling Rate'i en düşüğe getirip tekrar bir dene
0
allezz
(15.07.18)
süpersin @allezz hocam g300 kullanıyodum 1000 den 500 yaptım. düzeldi.Bana mantıgını anlatabilirmisin neden sadece office programlarında oluyor?
0
🌸myopati multi minicore
(15.07.18)
sanırım Office programları USB polling rate'i windows standardı sabit olacağını kabul ettiği için oluyor.
Mouse'unun hareketlerinin yüksek güncelleme hızına ulaşamıyor Office'in görselleri o yüzden sapıtıyor pencere
0
allezz
(15.07.18)
(7)

telefona rom atmak

ahm1
arkadaşlar, piranha iq pro g telefonuma rom atmak istiyorum ama şu linkteki "sürücü ve yazılımlar" linkinden indirdiğim "android 5.1 lollipop" yazılımı hata verdi: http://piranha.com.tr/destek/product.php?product_id=731dosyayı indirdim, rar'dan çıkarttım. klasörün içi "disk görüntüsü dosyası" dolu,
arkadaşlar, piranha iq pro g telefonuma rom atmak istiyorum ama şu linkteki "sürücü ve yazılımlar" linkinden indirdiğim "android 5.1 lollipop" yazılımı hata verdi: piranha.com.tr

dosyayı indirdim, rar'dan çıkarttım. klasörün içi "disk görüntüsü dosyası" dolu, tıklıyorum sırayla, "disk görüntüsü dosyası bozuk" diyor. sanırım indirdiğim dosya bozuk.

telefonuma uygun yazılımı nereden, nasıl bulabilirim? herhangi bir "android 5.1 lollipop" yazılımını indirsem oluyor mu?

yardımcı olabilirseniz çok sevinirim, zor durumdayım :(
0
ahm1
(14.07.18)
bak orda Flash tool var, onu kullandin mi? onunla yukleyeceksin ROM'u. o image dosyalarini cift tiklayarak yukleyemezsin
0
crucio
(14.07.18)
flashtool'u indirdim aslında ama bi video bulmuştum youtube'dan, onda direkt diğer klasörden anlatmaya başladı, flashtool'a değinmedi.

bir deneyeyim öyleyse.

onda da win7 ve win8 driver'ları var, benim bilgisayar win10. bir sıkıntı olmaz umarım?
0
🌸ahm1
(14.07.18)
eger nasil yapacagini bilmiyorsan, anlamiyorsan bulasma bu isleri. telefonu eline alirsin.
0
crucio
(14.07.18)
o linkte ayrica nasil ROM yukleyecegine dair video da var. o videoya gore yapmaya calis
0
crucio
(14.07.18)
telefonum çalışmıyor zaten:

1. eksiduyu.ru
2. eksiduyu.ru

dandik de olsa yeni telefon alacak bile param yok. dolayısıyla ne yapacağımı bilmiyorum.

eğer yazılımsal bir sıkıntıysa bir şeyler yapıp hayata döndürebilirim belki telefonu.
0
🌸ahm1
(14.07.18)
teşekkürler, videoyu şimdi gördüm. o videodaki dosyalar ile indirdiğim dosyaların içerikleri biraz farklı ama biraz deneyeceğim artık, yapacak bir şey yok.
0
🌸ahm1
(15.07.18)
çok teşekkürler. yaptım sonunda ama bakalım telefon ne olacak, eskisi gibi çalışacak mı
0
🌸ahm1
(15.07.18)
(2)

torrent sitesi ihtiyacı

semenderr
full hd devir öncesinde çekilmiş, friends, house md, scrubs, malcolm in the middle gibi dizilerin blue-ray, fullhd hallerinin olduğu davetiyeli torrent siteleri için, download ve upload hızımın test sonucu ile, sonsuza kadar upload edeceğimi taahhüt ederek davetiye aradığım doğa olayı. en az 10 yıll
full hd devir öncesinde çekilmiş, friends, house md, scrubs, malcolm in the middle gibi dizilerin blue-ray, fullhd hallerinin olduğu davetiyeli torrent siteleri için, download ve upload hızımın test sonucu ile, sonsuza kadar upload edeceğimi taahhüt ederek davetiye aradığım doğa olayı. en az 10 yıllık torrent geçmişimde, hiç hit-run yapmadığımı belirtir, ares ile limewire ile büyümüş nesle selam ederim. iyi günler.
0
semenderr
(14.07.18)
house,scrubs falan hd olarak malum davetiye gerektirmeyen ortamlarda var ama...
0
neverlose
(14.07.18)
bit değeri sen değeri çok düşük popüler sitelerdeki sunumların. adı full hd ama 40 dk house bölümü 300 mb.
0
🌸semenderr
(14.07.18)
(1)

google - play hizmetleri/play store yüklenmiyor

ahm1
şöyle de bir duyurum daha var: http://eksiduyu.ru/1294107telefonum temelli mi bozuldu, yoksa hayata döndürülebilir mi bilemiyorum.chrome ve whatsapp'ı indirebildim mesela ama chrome'u açmaya çalışırken "google play'i güncellemeniz gerekiyor, yoksa bu uygulama çalışmayacak" yazıyor, "güncelle"ye tıkl
şöyle de bir duyurum daha var: eksiduyu.ru

telefonum temelli mi bozuldu, yoksa hayata döndürülebilir mi bilemiyorum.

chrome ve whatsapp'ı indirebildim mesela ama chrome'u açmaya çalışırken "google play'i güncellemeniz gerekiyor, yoksa bu uygulama çalışmayacak" yazıyor, "güncelle"ye tıklıyorum, güncellemiyor.

whatsapp'ı açmaya çalışıyorum, yedekleri benim gmail hesabımdan alacak ama tarıyor tarıyor tarıyor alamıyor yedekleri.

yazılımsal bir sıkıntı mı var acaba, ne yapmam lazım?

az önce de google play hizmetleri'nin apk dosyasını indirip yükledim, "google play hizmetleri hatası" dedi, "play hizmetlerini güncellemezseniz play hizmetleri çalışmaz" diyor. haydaa.

şu anki hata: "maalesef com.google.process.gapps işlemi durdu." daha önce de "vs vs .vendling" gibi bir hata vermişti.

google play hizmetlerini güncelledim, bu sefer de program açılmıyor.

ne yapmam lazım arkadaşlar? :(((
0
ahm1
(14.07.18)
baştan rom atılsa düzelir gibi

piranha.com.tr
0
kahoan
(14.07.18)
(1)

akıllı telefon tavsiyesi

ahm1
1 sene önce internetten Piranha IQ Pro G cep telefonu satın almıştık anneme, sonra bana kaldı telefon. Telefon çakmaymış sanırım ama bir sene güzel güzel kullandım, memnundum.Dün birden chrome'a girmemeye başladı, gmail uygulamasına girip mail de atamıyordum ama whatsapp ve messenger'ı yavaş da olsa
1 sene önce internetten Piranha IQ Pro G cep telefonu satın almıştık anneme, sonra bana kaldı telefon. Telefon çakmaymış sanırım ama bir sene güzel güzel kullandım, memnundum.

Dün birden chrome'a girmemeye başladı, gmail uygulamasına girip mail de atamıyordum ama whatsapp ve messenger'ı yavaş da olsa kullanabiliyordum.

Dün yatarken %60'taydı pil durumu, bugün kalktım bir baktım telefon bayağı ısınmış, kapanmış, açılmıyor. Şarja taktım, %1 ile doldurmaya başladı (telefon biraz ısınıyor, şarj aleti çok ısınıyor, patlamaz inş). Sonra açıp fabrika ayarlarına döndüm ama maalesef düzelmedi. Varsayılan tarayıcı ile internete girebiliyorum biraz ama hiçbir uygulama indirmiyor telefon.

Çok kötü durumda kaldım :( Para da yok, dolar da almış başını gidiyor.

Ne önerirsiniz, en ucuz akıllı telefon ne ve nerede alabilirim? Yani bu telefonun aynısını bile alabilirim ama o bile pahalı geliyor artık. Şöyle 400-500 liraya telefon yok mudur, şu anki telefonumun ayarında?

Bir de, hangi dükkanlara (teknosa? mediamarkt? ya da internetten mi alayım, hepsiburada gibi?) bakayım sizce?

Yardımcı olursanız çok sevinirim.
0
ahm1
(14.07.18)
migros xiaomi mi4 500-600 lira civarı. eski bir model ama bu fiyatta iyi bir telefon
0
dieselsingle2
(14.07.18)
(1)

Bir mobil uygulama yapıp para kazanan var mı?

herşeyi soran adam
Ekşi duyuruda, bu şekilde, az ya da çok para kazanmış olan varsa hikayesini biraz anlatabilir mi?Veya çevresinde bu şekilde biri varsa, duyduğu hikeyeleri anlatabilir mi?Teşekkürler
Ekşi duyuruda, bu şekilde, az ya da çok para kazanmış olan varsa hikayesini biraz anlatabilir mi?

Veya çevresinde bu şekilde biri varsa, duyduğu hikeyeleri anlatabilir mi?

Teşekkürler
0
herşeyi soran adam
(14.07.18)
bizim arkadaşlar start-up ile aşağıdaki uygulamayı yaptılar, kaç yıldır aynı uygulama üzerine çalışıyorlar, muhtemelen iyi kötü para getirisi vardır, yoksa bu kadar sene üzerine çalışmazlardı diye düşünüyorum.

deplike.com
0
gezegen olan pluton
(14.07.18)
(2)

Ütü tavsiyesi

ismira007
Anneme ütü alacağım. Bütçem 600 lira. Ne tavsiye edersiniz?
Anneme ütü alacağım. Bütçem 600 lira. Ne tavsiye edersiniz?
0
ismira007
(14.07.18)
evde philips azur pro kullanıyoruz, şimdi yeni evleniyoruz kendimize de yeni çıkan modelini aldık zaten memnun eder sizi.
(git: )www.hepsiburada.com
0
bin dokuz yuz sifir bess
(14.07.18)
Aldım dediğinizi. Çok teşekkür ederim.
0
🌸ismira007
(15.07.18)
(1)

HDD tavsiyesi

pianist
ya beyler acilen bir external hdd ye ihtiyacım var.https://www.n11.com/bilgisayar/yedekleme-urunleri/tasinabilir-disk?diskkapasitesi=1+Tbusb 3.0 olmalı, ucuz olması açısından 1 tb alacağım.mümkünse mağaza istanbul'da olsun, bana acil lazım birkaç cevaptan sonra hemen sipariş geçeceğim.
ya beyler acilen bir external hdd ye ihtiyacım var.

www.n11.com

usb 3.0 olmalı, ucuz olması açısından 1 tb alacağım.

mümkünse mağaza istanbul'da olsun, bana acil lazım birkaç cevaptan sonra hemen sipariş geçeceğim.
0
pianist
(12.07.18)
dolmalik bi bey
(12.07.18)
(2)

Excel cahiline yardım

Depik
Bir fiyatlandırma için excel dosyası hazırlamam gerekiyor. Fiyatlandırmayı da ürün + aksesuarlar üzerinden yapıyoruz. Ben hem ürünler için hem aksasurlar için ayrı iki fiyat tablosu hazırladım. Listeden ürünü seçip + üstüne gerekli aksesuarları ekledikten sonra fiyat veren bir sistem hazırlamayı düş
Bir fiyatlandırma için excel dosyası hazırlamam gerekiyor. Fiyatlandırmayı da ürün + aksesuarlar üzerinden yapıyoruz. Ben hem ürünler için hem aksasurlar için ayrı iki fiyat tablosu hazırladım. Listeden ürünü seçip + üstüne gerekli aksesuarları ekledikten sonra fiyat veren bir sistem hazırlamayı düşünüyorum ama pek bilgim yok bu konuda. Vlookup fonksiyonu ile mi hallolur bu iş ya da başka bir yolu var mıdır?
0
Depik
(12.07.18)
tam anlamamış olabilirim. bir sütünde ürün fiyatları başka sütunlarda da aksesuar fiyatları olsun. Sonra bir sütun da sonuçlar için açıp, ürünü artı toplamak istediğin aksesuarları klasik bir excel formülü ile toplayıp, aşağı çekersen hepsini halletmiş olursun.
0
giovanne
(12.07.18)
asriakdeniz.com
şöyle örnekler bulabilirsiniz araştırırsanız.
0
veritaslibertas
(12.07.18)
(2)

metal kontak üretimi

kraldan cok kralci
makina mühendisi, metal üretimi konusunda bilgisi olan arkadaşlar aşağıda resimde eklediğim kontağa benzer bir ürün lazım. bu ürünü nasıl ürettirebiliriz? kimler yapar? hazırı var mıdır? varsa ne diye adlandırılıyor bilen var mıdır?https://eksiup.com/fd49ed7c130
makina mühendisi, metal üretimi konusunda bilgisi olan arkadaşlar aşağıda resimde eklediğim kontağa benzer bir ürün lazım. bu ürünü nasıl ürettirebiliriz? kimler yapar? hazırı var mıdır? varsa ne diye adlandırılıyor bilen var mıdır?


eksiup.com
0
kraldan cok kralci
(11.07.18)
sadece kare içine aldığın kulaklar mı lazım?

malzemesi nedir? bakır mı? üstündeki tellerin malzemesi ne?

kalınlığı ne kadar, eni boyu ne kadar, tam şekli nasıl, düz mü ? L şeklindemi.

o karta benzeyen kulakların bağlı olduğu şeye nasıl sabitlenmiş? malzemesi ne?

fotoğraf çok sıkıntılı.
0
killerbee
(11.07.18)
Oradaki devre elemanı ne? Transistör değil sanırım. Switch mi? Entegre mi? Arkasını çevir bir de öyle bakalım.
0
bos gezenin bos ustasi
(11.07.18)
(2)

Macbook Air > Fan sesi aşırı yüksek

luin 41
Son 2 gündür Macbook Air bilgisayarımın fanı uçak motoru gibi aşırı sesli çalışıyor. Bilgisayar ısınmıyor, dolayısıyla kendini bu kadar soğutacak bir şey yok. Activity Monitor'den bakıyorum, gereksiz tüm uygulamaları kapatıyorum, zaten öyle geri planda çalışan bir şey de yok; yine olmadı. SMC reseti
Son 2 gündür Macbook Air bilgisayarımın fanı uçak motoru gibi aşırı sesli çalışıyor. Bilgisayar ısınmıyor, dolayısıyla kendini bu kadar soğutacak bir şey yok.

Activity Monitor'den bakıyorum, gereksiz tüm uygulamaları kapatıyorum, zaten öyle geri planda çalışan bir şey de yok; yine olmadı.
SMC reseti denedim, sonuç alamadım.
Sonrasında Hardware Check de yaptım, herhangi bir sorun bulunamadı dedi.
Bu arada arada sırada donma ve takılmalar var.

Kaynağını bulamadıkça ses sinirimi daha çok bozuyor. Ne olabilir dersiniz?
0
luin 41
(11.07.18)
Tam olarak hakim değilsem de virüs girmiş olabilir, bir arkadaşımın başına gelmişti; bir virüs taraması yaptır derim.
0
istanbulu gozu acik dinleyen adam
(11.07.18)
Anakart arızası.
0
empty man
(11.07.18)
(2)

Uçakları gösteren uygulama

nifak tohumu
Gökyüzündeki bir uçağa telefonun kamerasını tuttuğumuzda uçağın nereden nereye gittiğini gösteren bir uygulama vardı. İsmini hatırlayamadım. Bilen var mıdır?
Gökyüzündeki bir uçağa telefonun kamerasını tuttuğumuzda uçağın nereden nereye gittiğini gösteren bir uygulama vardı. İsmini hatırlayamadım. Bilen var mıdır?
0
nifak tohumu
(11.07.18)
Plane Finder AR
0
himmet dayi
(11.07.18)
Flightradar. Yalniz kamera ile gosterme ozelligi sanirim sadece ucretli versiyonunda var.
0
kartonpiyer
(12.07.18)
(6)

bi tane bilgisayar toplama sitesi vardi?

xenophobe
bi 5-6 sene once yine burada bulmustum diye hatirliyorum. alt alta liste ve yanyana sutunlar halinde her butceye gore bilgisayar ornekleri vardi.diyelim 200 dolarlik butce, anakart x, ekran karti y, ram z vs seklinde yanyana sutunlar halinde yaziyordu.boyle boyle 300, 400, 500 dolar vs yukseliyordu.
bi 5-6 sene once yine burada bulmustum diye hatirliyorum. alt alta liste ve yanyana sutunlar halinde her butceye gore bilgisayar ornekleri vardi.

diyelim 200 dolarlik butce, anakart x, ekran karti y, ram z vs seklinde yanyana sutunlar halinde yaziyordu.
boyle boyle 300, 400, 500 dolar vs yukseliyordu.

butceye gore renklendirmeler vardi, dusuk butceler kirmizi, ortalar sari, iyiler yesil renkliydi.

o bilgisayarla 2-3 tane oyunda kac fps alacaginizi gosteriyordu.

domain adi da kisa degil 15-20 karakterli bi seydi yanlis hatirlamiyorsam.

bi buldurun be :(
0
xenophobe
(11.07.18)
pcpartpicker?
0
baldur2
(11.07.18)
chicha
(11.07.18)
maalesef bunlar degil. yabani bir web sitesiydi ve dedigim gibi domain adi 15+ karakter falandi. Butun keywordlerle arama yaptim ama bulamiyorum bi turlu. :(
0
🌸xenophobe
(11.07.18)
bahsettiginiz site bu muhtemelen: www.logicalincrements.com
0
fıttırık
(11.07.18)
Evet logicalincrements! Cok tesekkurler.
0
🌸xenophobe
(11.07.18)
(4)

kompakt fotoğraf makinesindeki şu yazıların anlamı nedir?

tabudeviren
4.5 - 135.0 mm1:3.2-6.9
4.5 - 135.0 mm

1:3.2-6.9
0
tabudeviren
(11.07.18)
biri odak uzaklığı, diğeri diyafram değeri.
0
işimdeyim gücümdeyim
(11.07.18)
odak uzunluğu 4.5 ile 135mm arası
sensör boyutu 1:3.2" reedhoffmann.com

6.9 nedir bilmiyorum. şu olabilir geniş açı yada full zoom arası bu değer arasındaki ölçüleri sensör üstünden kullanabilir yani geniş açıda sensör boyutu 1:3.2" iken zoom yapınca sensörün üstünteki 1:6.9" alanı kullanabilir ya da tam tersi olabilir.

ayrıca sorduğun makina da bu Canon Powershot SX700 HS

özellikleri girince aratınca bu çıkıyor.
0
killerbee
(11.07.18)
4.5-135 mm

böyle bir odak uzunluğu genişliğine sahip lens var mı bilmiyorum ama değerler odak uzunluğu değeri.

1:3.2-6.9

diyafram açıklığı. şu demek olur. en geniş açıda (değerlere göre 4.5 mm) minimum inebileceğiniz diyafram 3.2 dir. en zoomlu halde de (değerlere göre 135 mm) inebileceğiniz diyafram değeri 6.9 dur. daha altına düşemezsiniz.

killerbee emin olsaydı bu cevabı yazmazdım :)
0
eeb
(11.07.18)
eeb doğru
0
beyteper canavari
(13.07.18)
(3)

Gta oynarken görüntünün dalga dalga olması

senolll
Merhaba,Durumu anlatmaya çalışayım, gta online oynarken görüntü böyle katman katman kayıyor gibi oluyor.https://www.dropbox.com/s/c4w9ms8foq7f5pn/20180710_184308.mp4?dl=0şu videodaki gibi. bunu telefonla çektim, ekranı programla kaydedince böyle dalgalar görünmüyor. yüksek ayarlarda oynuyordum, düşü
Merhaba,

Durumu anlatmaya çalışayım, gta online oynarken görüntü böyle katman katman kayıyor gibi oluyor.

www.dropbox.com

şu videodaki gibi. bunu telefonla çektim, ekranı programla kaydedince böyle dalgalar görünmüyor. yüksek ayarlarda oynuyordum, düşüğe aldım yine böyle. önceden böyle değildi sanki.

daha önce şöyle bir başlık açmıştım,
eksiduyu.ru

kısaca ekran kartı çalışmıyordu, servise gitti bilgisayar, ana kartını değiştirmişler. geri geldikten sonra iyi gibiydi ama neden böyle oluyor şu an bilmiyorum.

bilgisayar da şu,
msi gs63vr 7rf
ram 16 gb
i7 7700hq 2.80 ghz
gtx 1060 6gb

yav bir adam akıllı keyifle oynayamadım şu oyunu. neden böyle oluyordur ne yapabilirim? geçen servise gidip gelmesi 2-3 hafta sürdü tekrar servise göndermek istemiyorum :/

teşekkürler
0
senolll
(10.07.18)
vsync on off?

ekran kartının uygulama ayarlarına da göz at belki vsync kapalıdır.
0
false pretension
(10.07.18)
vsync aç +1

ekran kartının ürettiği kare ile ekranının gösterebildiği kare tutmuyor ondan oluyor büyük ihtimalle.

vsync'i açtıktan sonra gerekirse ayarları biraz kısıp saniyede sabit 60 kare alacak şekilde ayarla bence. Ekranın 60hz'dir çünkü. 60 kare alırsan o sorunu yaşamazsın. (kare sayısını nasıl göreceğim dersen, nvidia'nın geforce experience yazılımında öyle ayar var. Biraz karıştır ya da youtube'a yaz bulursun hemen)
0
nhk ni youkosu
(10.07.18)
Oyunda vsync açıkmış ama ekran kartı ayarkarında değilmiş. Geçenki problemden sonra ekran kartı bozuk diye düşünmüştüm. Bu mereti açınca iyileşti görüntü, teşekkürler.
0
🌸senolll
(11.07.18)
(18)

2000-2500 TL arası Bütçeyle alınabilecek en iyi F&P telefon sizce hangisi?

hayrullah amazingogullari
Arkadaşlar merhaba. Yaklaşık 10 yıllık Iphone kullancısıyım. Geçtiğimiz günlerde 4 yıldır nice derdimi çekmiş Iphone 5s'im hakkı rahmetine kavuştu. Muhtemelen anakartı yandı. Sim kartı bulamıyor, aranıyor diyor, format attım, serverlar yoğun diyor falan. Telefonun ekranı da patlamıştı zaten canı ağz
Arkadaşlar merhaba. Yaklaşık 10 yıllık Iphone kullancısıyım. Geçtiğimiz günlerde 4 yıldır nice derdimi çekmiş Iphone 5s'im hakkı rahmetine kavuştu. Muhtemelen anakartı yandı. Sim kartı bulamıyor, aranıyor diyor, format attım, serverlar yoğun diyor falan. Telefonun ekranı da patlamıştı zaten canı ağzındaydı ve en nihayetinde patates oldu. Tamiratı için konuşmadım ama edilse bile bataryası da ölmek üzere olduğundan epey bir masraf çıkaracağı için yeni bir telefon bakmaya başladım.

Apple artık kur farkı yüzünden ve vergiler yüzünden benim için mümkün değil. Her yeni IOS sürümünde yavaşlayacak hatta kullanılmayacak 6, 7 falan da almayayım diyorum. Xiaomi ve Oneplus gibi telefonlar karşıma çıktı, sözlükte başlıklarını okudum. Güzeller, alınırlar yani alınmazlar değil. Xiaomi mi6 ve oneplus 5 şimdilik ana hedefimde lakin artı yönleri çok olduğu kadar eksi yönleri de var bunların. mi6 için jak girişi yok, toza toprağa karşı dayanıksız ya da oneplus için aşırı kaygan kasa, stereo olmayan hoparlörler gibi. 4/4'lük, sıfır hatasız telefon arayışında değilim. Elbette her telefonun bir kusuru olacak ama çıkış tarihleri de 2, 2.5 yıl kadar olduğundan insan biraz tereddüt ediyor. Daha yenisi, daha işlevlisini bulma derdinde oluyor.

Neyse daha fazla uzatmayayım. Fiyat aralığı max 2800'e falan çıkar. Bütçe sınırlı. Siz ne önerirsiniz, tavsiyeleriniz nedir? Donanımhaber ölücüsü değilim sadece android piyasasına epey uzak olduğum için bilgisizim. Şimdiden teşekkür ederim.
0
hayrullah amazingogullari
(10.07.18)
Ios’ta kal. 10 yıl kullanabileceğin bir android olduğunu düşünmüyorum. Ve bu aradaki fiyat farkına değer. 7nin sıfırları 3000 fln.
0
mkrk
(10.07.18)
F/p oranında şu an xiaomi tartışmasız lider android cephesinde.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(10.07.18)
p20 veya p20 lite.
0
sutlu nescafe
(10.07.18)
xz1
0
signore
(10.07.18)
Oneplus 5t. Mükemmel cihaz, çok pişmanım gidip de tekrar Xz1 aldığıma. Xz1 kötü telefon değil ve fiyatına göre mükemmel özellikleri var fakat Oneplus 5t fiyatına göre sunduklarıyla kusursuza yakın bir cihaz. Op6 öyle değil mesela, çok fazla pahalı. Ama 5t üstüne yok. Batarya, ekran, performans, arayüz, tasarım, sağlamlık şahane kamerası da 2018 high end telefonlarının bir altı denecek düzeyde.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.07.18)
5t kutudan zaten kılıfla çıkıyor kayma problemi yaşamazsın. Stereo hoperloru yok evet ama benim eşimde Nokia 7 plus var bende Xz1. Benim telefon stereo, onunki mono. Hiçbir nane farketmiyor. İkisi de telefon hoparlörü sonuçta.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.07.18)
SONY XPERIAlara bak. ben kullanıyorum memnunum.
Nokia'ların da gayet başarılı deniyor. Kullanmadım ama övülüyor.
0
anten
(10.07.18)
Note fan edit olabilir
0
westblack
(10.07.18)
@mkrk abi nasıl ios'ta kalayım :) hiçbir telefonu 10 yıl kullanamazsın bu pek mümkün değil. downgrade oluyorlar. ortalama ömür 3-4 yıl arası 5 yıl kullanırsan süper hatta. ama ios için şu anki piyasada, ucuz telefonlar için nice çakallıklar yapıp 1000 hatta 1500 tl fark koyarak satan pislikler varken ios'a bulaşmaya yemiyor açıkçası.

@bir fincan kahve ile film izlemek xiaomi ile oneplus arasında gidip geliyorum ama çakallar hep fiyat yükseltmiş. 1 ay önce 2500'den giden telefonlar şu an resmen 1000 lira zamlı görülüyor.

@sutlu nescafe abi yorumlar çok kötü huawei'nin o modelleri için. çok dayanıksız diyorlar.

bos gezenin bos ustasi. ya xiaomi'den çok oneplus tasarım olarak falan bana daha cazip geliyor ama fiyat açısından baktığımda benim limitleri zorluyor. dolar fırlamamışken ucuzmuş telefon ama şu an internetten satan tek bir yer var o da 4000'e liraya satıyor nerdeyse hepsiburada'da. onun dışında sahibinden'de birkaç tane garantili ve 2500-2700 liraya satan gördüm. açıkçası yine de güvenemiyor insan telefonu hafif uzaktan falan çekmişler. niye aldıktan 2 ay sonra durduk yere satmaya çalışıyor falan insan kıllanıyor. 2500'e bulsam affetmem gibi.

@anten abi xperia babamda vardı hiç içime sinmiyor o telefon. çok telefonla uğraşmayan insan telefonu gibi. tek güzel yanı çelik kasa olması. performans açısından çok verimli durmuyor gibi. nokia hakkında gerçekten hiç bilgim yok en son microsoft ile çalıştıkları sırada epey değişik işler yaptılar ama tutmadı o windowshpone mevzusu android'e döndüler ama patlama yapacak bir şey de çıkarmadılar yine. fiyatı uygun 8'e baktım şimdi ama yorumlar genelde "eh işte" tarzı.
0
🌸hayrullah amazingogullari
(10.07.18)
Nokia 8 ve Sony XZ1 performans olarak iyidir. Telefonlar sana yavaşmış izlenimi veriyor olabilir uzay mekiği tasarım olmadığı için ama sd835 var gayet de hızlılar.

Eğer flagship takıntın yoksa biraz bekleyip Nokia 7 plus alabilirsin. Kusursuza yakın bir telefon. Türkiye'de henüz satılmaya başlandı alakasız yüksek fiyattan, düşecektir, Nokia oldukça iyi cihazlar üretiyor bu aralar. Rakiplerine göre çok daha dayanıklı telefonlar ve saf android.

Sony Xz1 ucuz ve kaliteli bir cihaz. An itibariyle bu mesajı xz1 den yazıyorum ve alınır aslında ama tasarım outdated. Yoksa 960 fps slowmotion, 3d scan, sd835 ve sade stabil arayüz güzel. Şarj optimizasyonu bu kadar başarılı başka telefon görmedim.

Mid range sınıfta Xiaomi Mi Note 3 var gene güzel cihaz.

Samsung Note FE da iyidir.

Alma diyeceğim telefonlar lite model Huawei'ler ve Samsung'un A serisi falan olur. Fiyatına göre yıkık dökük donanımlarla geliyorlar.
0
bos gezenin bos ustasi
(11.07.18)
bu bantta kamerası en iyi telefon nedir peki?
0
danton
(11.07.18)
Asus Zenfone 5 son dönemin en mantıklı f/p cihazı olarak geçiyor. 5z oneplus6dan dahi daha iyi çıkmıştı bir teknoloji stiesinde. TRdeki Zenfone 5 de seni üzmez diye düşünüyorum.
0
nickfury
(11.07.18)
mate 10 pro al geç. 3200 falan yalnız
0
burya
(11.07.18)
Okumadım. Iphone SE
0
taktikmaktikyokbambambam
(11.07.18)
Xiaomi mi6 gerisi vesaire. Çevremdeki herkesin telefonunu performansla tokatlıyorum ve iphone 7 de buna dahil. Karşılaştırmalarına bak. Dayanıklılık+performans canavar gibi telefon. Buna alternatif olabilecek sadece huawei p20 var onun da rekabet edebilme sebebi kamerasının effsane ötesi olması.
0
alaimisema
(11.07.18)
hocam xiaomi ve oneplus için, telefonu çinden getirip kayıt işini halledip sıfır satanlar var donanımhaber'de. Adamlar bu işi sektör haline getirmişler, oradan bakabilirsin fiyatları daha uygun oluyor.
0
chaoslord
(11.07.18)
@bos gezenin bos ustası huawei bir vites arttırdı ama benim de pek içime sinmiyor açıkçası. boardu dandik duruyor en başta. lenovo için mesela mid range için epey övgü dolu şeyler söylüyorlar ki garanti sistemi de buna dahil ama tam telefonla "alo alo" uğraşan insan cihazı. ucuz, uzun ömürlü, az şarj etme durumu falan :) ben biraz uğraşırım telefonla ama benim için kameradan çok donanım daha önemli. kamera 2. planda.

@danton herkes farklı bir şey söylüyor. ben de anlayamadım. youtube'da vs videoları dahil tek tanıtım ve inceleme videolarını izledim. hepsinde video, fotoğraf, portre gösterimi ve kıyası vardı ama gerçekten hangisi "uzak ara en iyi" dersen hepsi birbirinden belli konularda iyi, belli konularda kötü gibi. yenişebilen, açık ara fark atabilecek bir kamerası olan yok. huawei'nin modelinin adını unuttuğum bir telefonu vardı epey iyi diyorlardı kamerasına da o bu fiyat aralığında değil. 3500 civarı falan o.

@nickfury hocam fena telefon değil biliyorum ama asus alerjim var benim. geçmişte dönemde canımı çok sıktılar. berbat bir laptopları yüzünden hayata küsmüştüm. o yüzden asus dendiğinde çaktırmadan uzaklaşırım. fobi oldu adamlar bende.

@taktikmaktikyokbambambam ilk aklıma gelen telefon oydu ama "planlı yavaşlatma" işte. ios 11'i zor kaldırıyordur 12'yi asla kaldırmaz.


@alaimisema teşekkür ederim. peki mi8 se için ne diyorsun? satıştaymış uygun fiyata o da.

@chaoslord açıkçası donanımhaber'den birine güvenip iş yapabilir miyim bilmiyorum meraktan bir baktım ama bulamadım ilgili postu. facebook'ta bir grupta tartışıyorduk az evvel sahibinden'de uyguna telefon bulup almaya kimsenin gözünün kesmemesine dair. herkes dolandırılmaktan korkuyor :)
0
🌸hayrullah amazingogullari
(11.07.18)
hocam şurada konu tarihinden ve mesaj sayısından anlarsınız
forum.donanimhaber.com

zaten alışverişi gittigidiyor gibi siteler üzerinden yapıyorlar. Baya senelerdir bu işi yapanlar var.
0
chaoslord
(12.07.18)
(4)

Tv, uydu anteni girişi

help im alive
Duvardan çıkan anten ikiye ayrılıyor.Biri eski tüplü tvye gidiyor. (kablo ucu dişi)Biri kablotv aletine giriyor. (Giriş ucu erkek, somun tipi sokmalı değil döndürmeli)Şimdi ben eski tvyi ve kablotv aletini yer değiştirmek istiyorum ama kablolar uymuyor. Aparat olarak ne almalıyım? Dişi ucu kablotv y
Duvardan çıkan anten ikiye ayrılıyor.

Biri eski tüplü tvye gidiyor. (kablo ucu dişi)

Biri kablotv aletine giriyor. (Giriş ucu erkek, somun tipi sokmalı değil döndürmeli)

Şimdi ben eski tvyi ve kablotv aletini yer değiştirmek istiyorum ama kablolar uymuyor. Aparat olarak ne almalıyım?

Dişi ucu kablotv ye nasıl sokacağım
Erkek ucu eski tüplü tvye nasıl solacağım?

Kabloları kesip uçları değiştirsem kalite düşer mi?

Aparat varsa link atarsanız sevinirim.

Teşekkürler.
0
help im alive
(10.07.18)
Bu işlerden çok iyi anlarım ama ya sıcak başıma vurdu ondan anlamadım, ya da sen fazla karıştırdın anlatımları. Caps var mı?
0
John Bloor
(10.07.18)
f konnektör deniyor kablotv alıcına giren parçaya. döndürmeli olan yani. çok sıkılmadıysa biraz uğraşla çıkartıp diğerine takabilirsin.
0
sutlu nescafe
(10.07.18)
benim de kafamda canlanmadı :( caps olursa daha iyi olur
0
oekuklu
(10.07.18)
www.cerkezelektronik.net
şundan lazım sana.
siteyi bilmiyorum ama.
0
sutlu nescafe
(10.07.18)
(1)

ankarada konsol satan yer

mukon
teknomarketler haricinde ankarada güvenilir konsol satan nereler var ?not: japon oyuncak harici
teknomarketler haricinde ankarada güvenilir konsol satan nereler var ?

not: japon oyuncak harici
0
mukon
(10.07.18)
ben izmir de yaşıyorum ama ay teknoloji ile kaç defa iş yaptım çok memnun kaldım istersen onlara bi bak derim. ps4 ler kırıldı kırık ps4 tavsiye ederim
0
guneyk
(10.07.18)
(2)

Bu videodaki animasoynu HTML5 ile yapma tekniği

tchuck
https://s3.envato.com/h264-video-previews/e56ab231-c1c0-40d3-bb0d-f6c9f6bb9361/12125756.mp4yav birkaç yerde görmüştüm aslında burdaki moleküler şeylerin birbirine dokunup kaçması başka şekiller oluşturması gibi işlemler yapan html5 animasynları.ama şuan googlelayamıyorum çünkü bunun adını bilmiyorum
s3.envato.com

yav birkaç yerde görmüştüm aslında burdaki moleküler şeylerin birbirine dokunup kaçması başka şekiller oluşturması gibi işlemler yapan html5 animasynları.

ama şuan googlelayamıyorum çünkü bunun adını bilmiyorum. moleculer connections html5 animation falan diye yürüdüm ama duvara tosladım :D

googlelamama yardımcı olacak var mı :(
0
tchuck
(10.07.18)
ipmus90
(10.07.18)
yuto
(10.07.18)
(6)

2+1 ses sisteminin davul gibi ses çıkarması

tabudeviren
odada müzik dinlerken 2+1 ses sistemi normal bir şekilde ses veriyor. bir anormallik yok.ama başka bir yere, salona, mutfağa vs. geçtiğimde odada sanki davul çalınıyormuş gibi "dum dum" sesler geliyor. bu sesler beni bile rahatsız ediyor. şimdiye kadar bir şikayet gelmedi ama, sanırım alt ve üst tar
odada müzik dinlerken 2+1 ses sistemi normal bir şekilde ses veriyor. bir anormallik yok.

ama başka bir yere, salona, mutfağa vs. geçtiğimde odada sanki davul çalınıyormuş gibi "dum dum" sesler geliyor. bu sesler beni bile rahatsız ediyor. şimdiye kadar bir şikayet gelmedi ama, sanırım alt ve üst tarafa da bu davulvari sesler gidiyor.

neden böyle oluyor ve ne yapabilirim?
0
tabudeviren
(10.07.18)
Hoparlörün etrafındaki duvar sayısının çokluğu ve yakınlığı sesi yükseltir.
0
delicevat
(10.07.18)
2+1 sistemin mantigi bu degil mi zaten?

Subwoofer'i oyle bi yere koyucan ki (genelde odanin koselerini ve yeri tavsiye ederler) en bas temel ses oradan odanin tamamina yayilsin/doldursun.

Bas ses icin bu cok normal. Temeli dum dum.
0
bir3iki7
(10.07.18)
Rezonans yapıyordur. Bizim hifi’de ekipmanların altına granit koyarlar bunun önüne geçmek için.

Siz de ağır bir cismi subun üstüne koyun. Mesela karaköyden alabileceğiniz rulmanlar! Veya ağırlıklar.
0
jesterdvine
(10.07.18)
Benden daha uzman bir büyüğüm dedi ki “duvara yakın koymasın”

Denemesi bedava :)
0
jesterdvine
(10.07.18)
rezonans yapıyor. köşede ise kolondan yapar.
0
dieselsingle2
(10.07.18)
muhtemelen odanıza göre mutfak ve salon daha boş, çıplak odalar.

güçlü sistemlerin sesini açtığınızda duyulan uğultular, "dum dum"lar aslında 100 hz altı frekansların oda duvarlarının köşelerinde yoğunlaşmasıdır. elin oğlu bunun için "bass trap" diye bir şey bulmuş. evinizde biraz kalburüstü bir müzik seti, ses sistemi varsa bu "bass trap"'ler olmadan dinlediğinizden keyif almanız olanaksız.

odanızda köşelere denk gelen yerlerde yatak, koltuk, kütüphane (kitap) varsa kısmen bu yoğunlaşmayı izole edebiliyordur.

woofer'ın altında halı, battaniye gibi bir şeyin olması da daha iyi olur. sert zemin üzerinde de titreşimden kötü sesler çıkabilir.
0
makbur
(10.07.18)
(12)

Iphone 8 Plus mı, yoksa samsung galaxy s8 mi?

kismisolungac
Siz olsanız hangisini alırsınız?Şimdiden cevaplar için teşekkürler!
Siz olsanız hangisini alırsınız?
Şimdiden cevaplar için teşekkürler!
0
kismisolungac
(10.07.18)
daha once iphone kullanmadiniz diye tahmin ediyorum. Bu konuda uzun uzun bir suru tartisma var. Daha cok IOS mu Android diye dusunmek yerinde olur. Ben 8+'i degil, iphone 7'yi bile s8'e tercih ederim.
0
ebabil curnatasi
(10.07.18)
ios mu android mi, bunu seç önce; bambaşka dünyalar. bedava versen ios kullanmam, o yüzden modelin de önemi yok. sen de ios mu kullanmak istiyorsun android mi önce ona karar ver, sonra ona göre platform içinde cihaz seçersin.
0
Bruce
(10.07.18)
iPhone alırım.
0
babilbaligi
(10.07.18)
Aldigim hafta iphone 8plus i sinirimden parcaladim. Harita rezalet, navigasyin rezalet ayni anda navi chat ve telefon gelirse kitleniyor gittim yenisiyle degistiler ayni. Kamera desen bok isik yoksa rezalet tost makinesi.
0
ThomasJefferson
(10.07.18)
8 plus kullanıyorum çıktığından beri. Gayet memnunum.
0
noluyo yaa
(10.07.18)
Ben şahsen Samsung, daha doğrusu Android kullanırsam iki üç sene sonra menü geçişleri yavaşlayacak telefon donacak diye korkuyorum. Hala 5s kullanıyorum, 2013 Eylül de aldım telefonu. O dönem Samsung Galaxy s3-s4 falan vardı, şu an hangisi vr bilmiyorum ama 5s hala iyi çalışıyor.

Hülasa, iphone alırdım
0
giovanne
(10.07.18)
bu karşılaştırmayaı yapma cesareti gösterdiysen tabi ki iphone 8 plus. hatta şu kelimeleri girdiğim elimdeki iphone 7 bile bu kapışmayı kazanır. android kullanmak istryen kullansın ama android ile ios karşılaştırılıyorsa orada galip mutlak suretle ios’dur, bitti.
0
everythingok
(10.07.18)
s9 ile kıyaslasan kesin s9 derdim. şu haliyle emin değilim. 8 plus alabiliyorsan s9 da alabilirsin bence. s9'a yönel olur benim tavsiyem.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(10.07.18)
Yoo bitmedi.

Ben ios sevmiyorum kardeşim. Para sıçıyorum an itibariyle, Türkiye'de de değilim, öyle ağır vergisi de yok alırım istediğim Iphone'u ama almam çünkü sevmiyorum.

Kişisel bir seçimdir IOS vs Android.

Öte yandan Iphone 8 plus da tasarım olarak artık eski bir telefon. Iphone X ve çerçevesiz modern tasarımlar bitirdi Ip8 ve öncesini. Takoz Sony bile çerçeve inceltti.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.07.18)
ben iphone derim. cunku kullanimi daha basit. samsung cok hantal bana gore.
0
tomcruise
(10.07.18)
Iphone alırdım. Android kullanan arkadaşlarım geceleri gizli gizli ağlıyor.
0
taktikmaktikyokbambambam
(10.07.18)
Ben 8 Plus aldım 1 hafta önce, hiç te sevmedim. satabilirim. :)
0
kaosu
(10.07.18)
(3)

kelime (biyoloji / botanik / bitki koruma)

kaichi
bitkiler için zararlı bazı fungusların sporları bitki köklerinde böyle sert, kistik yapılar oluşturup kışı onun içinde geçiriyorlardı, içinde m,s,k geçen bir kelimeydi sanki (misel değil, skrotum gibi bir şeydi:) tr/ing aklıma gelen her şekilde aradım bi türlü bulamadım. bi el atsanız :(
bitkiler için zararlı bazı fungusların sporları bitki köklerinde böyle sert, kistik yapılar oluşturup kışı onun içinde geçiriyorlardı, içinde m,s,k geçen bir kelimeydi sanki (misel değil, skrotum gibi bir şeydi:) tr/ing aklıma gelen her şekilde aradım bi türlü bulamadım. bi el atsanız :(
0
kaichi
(09.07.18)
Mikoriza mı?
0
dissendium
(09.07.18)
maalesef :( benimki baya uykudaki bir formdu, boncuk şeklinde taş gibi sert oluyorlardı hatta, simbiyotik değildi
0
🌸kaichi
(09.07.18)
@maleficent

Bu!! çok teşekkürler:)
0
🌸kaichi
(10.07.18)
(2)

Sizce orijinal mi

sayha
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-ev-elektronigi-tasinabilir-ses-sistemleri-beats-tour-siyah-kulaklik-585897817/detayİlandaki ürün orijinal mi sizce?
www.sahibinden.com

İlandaki ürün orijinal mi sizce?
0
sayha
(09.07.18)
ilan sahibi benim buyur sor ne soracaksan kardeş.
0
fasko
(09.07.18)
Saticinin diger ilanlarinda da kulaklik var. Ustelik cok daha pahali marka/modeller.

%99 orjinaldir. Ama muzik dinlemek icin bu markayi almazdim ben..
0
bir3iki7
(09.07.18)
(2)

şu site wp mi? öyleyse teması ne?

Aerdem
ben acemiyim göremedim kodlarda. bu wp ise temasını söyleyebilir misiniz? sanırım değil ama bu tip bir site bulmak istiyorum, varsa bildiğiniz tavsiye de çok iyi olur. https://www.theparisreview.org/blog/bu tip çok tema var aslında ama sanırım yazı tipi rengi vs. bütün halinde hoşuma gitti.
ben acemiyim göremedim kodlarda. bu wp ise temasını söyleyebilir misiniz? sanırım değil ama bu tip bir site bulmak istiyorum, varsa bildiğiniz tavsiye de çok iyi olur.

www.theparisreview.org

bu tip çok tema var aslında ama sanırım yazı tipi rengi vs. bütün halinde hoşuma gitti.
0
Aerdem
(09.07.18)
themes - theme name : parisreview2016 olarak görünüyor.
0
dunyadan arafa
(09.07.18)
wordpress
wordpress.org bu tema bazli ozel is
0
eksimtrak
(09.07.18)
(1)

Alt + Tab ile gözüken pencereler (3 monitör)

kvlknctk
3 adet monitör kullanıyorum arkadaşlar. hepsi tek bir bilgisayara bağlı. mouse ile aralarında geçiş yapabiliyorum fakat yoğun kullandığım anlarda zorlandığım bir nokta alt + tab özelliği oluyor. açık pencerelerimi monitörlere kullanacağım şekilde yerleştiriyorum. alt tab bütün monitörlerde olan penc
3 adet monitör kullanıyorum arkadaşlar. hepsi tek bir bilgisayara bağlı. mouse ile aralarında geçiş yapabiliyorum fakat yoğun kullandığım anlarda zorlandığım bir nokta alt + tab özelliği oluyor. açık pencerelerimi monitörlere kullanacağım şekilde yerleştiriyorum. alt tab bütün monitörlerde olan pencerelerimi gösteriyor. aralarında geçiş yapamıyorum. örnek verecek olursak açık pencerelerden birinde debug yapıyorum aynı zamanda önizleme de alıyorum diğer taraftan kodları yazıyorum nasıl gözüktüğüne bakmak için alt + tab yapınca debug ekranını da görüyorum. görünmesini istemiyorum sadece orta monitörde açık olan iki program arasında alt + tab ile geçiş yapmak istiyorum fakat diğer monitörlerde açık olan programlar elime ayağıma dolaşıyor. bunu çözmenin bir yolu var mıdır?
teşekkürler.
0
kvlknctk
(09.07.18)
şu iki forumda da tam tersi durumdan şikayetçi olmuşlar.

www.displayfusion.com

www.displayfusion.com

display fusion denen bir program var anladığım kadarıyla bir deneyin derim.
0
givemesomesubstance
(10.07.18)
(2)

Dergi arşiv sitesi?

jegapw
Birçok derginin eski sayılarının online platformda erişilebilir olduğu bir site var mı? Eğer yoksa, böyle bir site oluşturulmasında yasal bir engel var mıdır? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
Birçok derginin eski sayılarının online platformda erişilebilir olduğu bir site var mı? Eğer yoksa, böyle bir site oluşturulmasında yasal bir engel var mıdır? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
0
jegapw
(09.07.18)
Genelde aylık dergileri, e-dergi formatında turkcell vs firmalar uygulamalarla sunuyor, lakin eski sayılar genelde warez sitelerinde mevcut ve yasal olduğunu düşünmüyorum.
0
kaosu
(09.07.18)
issuu.com
0
intern in the house
(09.07.18)
(4)

Xbox one konsolu satarken Online alınan oyunları devredebilir miyim?

kumulatifvergimatrahi
Sb. Kendi profil şifremi vermeden yapmak mümkün mü?
Sb. Kendi profil şifremi vermeden yapmak mümkün mü?
0
kumulatifvergimatrahi
(09.07.18)
Playstation'da kendi hesabını devretmek gerekiyor. XBox'ta da aynıdır diye tahmin ediyorum.
0
himmet dayi
(09.07.18)
hesabı vermeden olmuyor. kardeş olarak kullanabilir gerçi eğer başka kardeşiniz yoksa.
0
ozdek
(09.07.18)
Oyunlar yüklüyse XBox'ta kalıyor diye biliyorum ben.
0
noluyo yaa
(09.07.18)
@noluyo yaa xbox 360 ta konsolda başka hesptan yüklenmiş oyunlar kalıyordu fakat xbox one da değişti. hesapla birlikte devretmek gerekir.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(22.08.18)
(3)

elektrikli ızgara

superb
merhababahçesi olan bir eve elektrikli ızgara almak istiyorumhangi modellere bakmak lazım?tost makinesi gibi olanlar efektif mi sizce?
merhaba
bahçesi olan bir eve elektrikli ızgara almak istiyorum
hangi modellere bakmak lazım?
tost makinesi gibi olanlar efektif mi sizce?
0
superb
(09.07.18)
Çok mecbur değilsen alma bence. Elektrikli ızgarada yapılan etin tadı hiç güzel olmuyor. Tüp + döküm tava al daha güzel olur.
0
malheiros
(09.07.18)
elektrikli ızgara olayı kötü evet. ama döküm tava olayı da gereksiz oldukça. bacaklı mangallardan alabilirsin ama her halükarda kömüre değecen elin :)
0
giovanne
(09.07.18)
elektrikli ızgara bence de pek iyi değil.
biz yazlıkta aşağıdaki tüplü modelden kullanıyoruz.
ateş üzerindeki taşları ısıtıyor ve taşların ısısıyla ızgara oluyor. çok temiz ve kolay kullanımı var.
urun.n11.com
0
teritori
(09.07.18)
(2)

tv. kanalları kayboluyor

firemanjonny
hi level bi tv var evde, aldığımda uyducu birini çağırdım usb taktı kanalları buldu, abi dedi ben yaptım sıralamayı, zamanla (2 sene) mesela 125 no da bi kanal vardı artık yok, kiminin yeri değişiyor, ne yapmak lazım hepsini göstermek ve sabitlemek için.
hi level bi tv var evde, aldığımda uyducu birini çağırdım usb taktı kanalları buldu, abi dedi ben yaptım sıralamayı, zamanla (2 sene) mesela 125 no da bi kanal vardı artık yok, kiminin yeri değişiyor, ne yapmak lazım hepsini göstermek ve sabitlemek için.
0
firemanjonny
(09.07.18)
kanallar türksat'tan çekiliyor olmasın. kanal kapanınca o frekans başkasına verilene kadar o kanal sinyal yok uyarısı vs. verebilir. türksat'taki kanalların bir kısmı çöp, paravan saçma sapan şeyler. adı değişiyor, kapanıyor vs vs.
0
rosencruz
(09.07.18)
menüden kanal kurulumu yapmanız lazım. tv'de uydu alıcı olduğunu varsayıyorum.
o zaman tüm kanalları bulacaktır.
0
ozdek
(09.07.18)
(6)

excel ve bilgisayar

kuzey li
Merhaba,Excel'de genelde 10mblik dosyalarla çalışıyorum ve çok kazıyor, daha önce bu sorun için ssd takdırdım ama hala istediğim gibi hızlı değil. düşüyara ile veri getiririken 5 dakika bekliyorum. sorunun nedeni nedir, ve nasıl çözebilirim.not: sorun olmasın dosya kasmasın diye zorunlu değilse form
Merhaba,

Excel'de genelde 10mblik dosyalarla çalışıyorum ve çok kazıyor, daha önce bu sorun için ssd takdırdım ama hala istediğim gibi hızlı değil. düşüyara ile veri getiririken 5 dakika bekliyorum. sorunun nedeni nedir, ve nasıl çözebilirim.

not: sorun olmasın dosya kasmasın diye zorunlu değilse formul bırakmam dosyada.

linkte özellikleri verilen bilgisayarı kullanıyorum.

store.hp.com
0
kuzey li
(08.07.18)
Exceldeki veri çok büyükse bilgisayar istediği kadar hızlı olsun, düşeyara gibi fonksiyonlar yavaş çalışmak zorunda çünkü her değere teker teker bakacak.
0
talasas
(08.07.18)
işlemcidendir.

ssd ve 8 gb bende de var ve 10-20 mb kasmıyor. senden tek farkım işlemci.

düşeyara çalıştırınce görev yöneticisini aç. neyin kastığını görürsün
0
PoscheN
(09.07.18)
@PoscheN sizin işlemci ne?
0
🌸kuzey li
(09.07.18)
i5 5200U CPU 2.20 Ghz
0
PoscheN
(09.07.18)
ProBook 450 G3 with Intel® Core™ i5-6200U processor + integrated Intel® HD Graphics 520 ( V6D99AV )
Bendeki de i5 ve ve ayni hizda neden istedigim hizda degil?
0
🌸kuzey li
(10.07.18)
verdiğin linkte Intel® Pentium® 4405U processor yazıyor, buna göre yorumlama yaptım.
0
PoscheN
(10.07.18)
(2)

bilgisayar özelliklerim yetmesine rağmen oyun kasıyor

dexter z
assassin's creed rogue satın aldım geçenlerde indirimden ama sistem özelliklerim yetmesine rağmen menüde bile acayip kasıyor, giremedim daha oyuna bu yüzden. sebebi ve çözümü nedir bunun? teşekkür ederim şimdiden yardımcı olacaklara, çok canımı sıktı bu durum yeni aldım laptopu da. ekran kartını gör
assassin's creed rogue satın aldım geçenlerde indirimden ama sistem özelliklerim yetmesine rağmen menüde bile acayip kasıyor, giremedim daha oyuna bu yüzden. sebebi ve çözümü nedir bunun? teşekkür ederim şimdiden yardımcı olacaklara, çok canımı sıktı bu durum yeni aldım laptopu da. ekran kartını görüyor, sürücüsü güncel. özellikler şöyle;
nvidia mx150 2gb
i5-8250U
8gb ram

www.hepsiburada.com

bilgisayar da şu belki yazmayı unuttuğum özellik olur diye direkt linki bırakayım dedim
0
dexter z
(08.07.18)
geforce sürücülerini güncelle. eğer hala kasıyorsa, grafik ayarlarına girip düşürmeye başla.
0
malheiros
(08.07.18)
oyun acikken gorev yoneticisini acip ordan sistem kaynaklarinda neyin takildigina bakabilirsin. ama tahminim su yonde 8GB ram cok fazla degil. muhtemelen oyun oynarken arka planda calisan diger uygulamalarla beraber bu RAM yeterli gelmiyor, bu sebeple sistem page file olarak harddisk'e erisiyor. harddisk'in de 5400rpm. dogal olarak sistem kasiyor. bu tezi dogrulamak icin oyun acikken sistem kaynaklarina baktiginda %90-100 oraninda memory kullanimi ve yine ciddi oranda bir harddiks I/O kullanimi gormen lazim. eger dogruysa RAM'i 16GB'a cikarman bu sikintilari giderecektir. ayrica o harddisk ile yasanmaz, bi tane ssd al, bilgisayar kendine gelsin
0
crucio
(08.07.18)
(2)

Antalya Macbook Şarj Aleti

ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
Tatil için Antalya’ya geldim ama bilgisayarımın şarj aletini evde unutmuşum. Antalya’da olan ve macbook şarj aleti olan varsa 2 saatlik buluşabilisek çok sevimirim. Kendisine isteği doğrultusunda kahve, bira, tatlı vs. ısmarlayabilirim.
Tatil için Antalya’ya geldim ama bilgisayarımın şarj aletini evde unutmuşum. Antalya’da olan ve macbook şarj aleti olan varsa 2 saatlik buluşabilisek çok sevimirim. Kendisine isteği doğrultusunda kahve, bira, tatlı vs. ısmarlayabilirim.
0
ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
(08.07.18)
Hangi yılın mahsülü olduğunu yazarsanız daha iyi olur zira 2012, 2014, 2016 olarak güncel bilgisayarların 3 farklı şarj girişi var.

~
2016 macbook ve macbook pro'lar usb type c konnektör kullanmakta.
Toplamda magsafe, magsafe 2 ve type C olarak 3 adet macbook ismi geçen bilgisayar şarj konnektörü bulunmakta.
0
hedep
(08.07.18)
2017 air ama 2013’den sonrakilerin hepsinin girişi aynı
0
🌸ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
(08.07.18)
(1)

12 Btu klima elektrik tüketimi

dadas9
İnternette pek çok bilgi var ama çok değişken,Seg inverter 12000 Btu klima örneğin 24 saat ekonomik modda 27 derecede fan gücü en düşük seviyede yani kullanılabilecek en düşük seviyede kullanım durumunda tahmini aylık ne kadar elektrik tüketimi olur,odada kapılar hep kapalı ve bu ayarda tam ideal bi
İnternette pek çok bilgi var ama çok değişken,Seg inverter 12000 Btu klima örneğin 24 saat ekonomik modda 27 derecede fan gücü en düşük seviyede yani kullanılabilecek en düşük seviyede kullanım durumunda tahmini aylık ne kadar elektrik tüketimi olur,odada kapılar hep kapalı ve bu ayarda tam ideal bir hava oluyor
0
dadas9
(08.07.18)
bunu net olarak bilmen mümkün değil.

klimayı kurduğun odanın izolasyonu çok iyidir, klima boruları kısadır, dış ünite gölgede serin bir yerde duruyordur ve oda ufaktır az elektrik tüketir.

bunun tam tersi senaryoda dışarıda ısı yüksektir, oda güney cephedir, iolasyonu kötüdür ve büyüktür çok daha fazla elektrik tüketir.

maksimumu hesaplamak istersen klimanın gücüne bakarak bir tahminde bulunabilirsin. 12.000 btu klima yaklaşık 1000 watt gücündedir. en kötü senaryoda %80 çalıştığını düşünürsen saatte 35 kuruş elektrik harcar. burada ikinci sorun başlıyor ev tipi klimalar 24 saat çalışmak için üretilmediğinden kısa sürede o klima elinde kalabilir.
0
orpheus
(08.07.18)
(1)

vodafone cihaz iadesi

swallowed arsenic
akşam vakti bi heyecana gelip vodafone şubesinden huawei p20 pro aldım.ilk android deneyimim. ama alışamayacağım gibi, telefon taş gibi ama kullanamadıkça içime oturacak.değiştirme veya iade hakkım var mıdır? müşteri hizmetlerini arayacağım; yok derlerse guardımı almak için soruyorum dostlar, daha e
akşam vakti bi heyecana gelip vodafone şubesinden huawei p20 pro aldım.

ilk android deneyimim. ama alışamayacağım gibi, telefon taş gibi ama kullanamadıkça içime oturacak.

değiştirme veya iade hakkım var mıdır? müşteri hizmetlerini arayacağım; yok derlerse guardımı almak için soruyorum dostlar, daha evvel böyle bir deneyim yaşayan var mıdır? sevgiler.

(not: akıl almaz cihaz kampanyasından, faturaya ek)
0
swallowed arsenic
(07.07.18)
alışırsın. güzel telefon almışsın.
0
sutlu nescafe
(07.07.18)
(4)

Baskı için fotoğraf makinesi tavsiyeleri aranıyor

cthrag
Merhaba fotoğrafçılar ve fotoğrafçılığa gönül verenler,Ben yağlı boya resimlerimin bir kısmının fotoğrafını çekip canvas baskı olarak çıkarmak istiyorum. Elimde eskiden aldığım bir sony dijital 13 mp makine var ancak baskıdan kısmen-kareli çıkıyor resimler, gözü rahatsız ediyor.Bu nedenle iyi bir ma
Merhaba fotoğrafçılar ve fotoğrafçılığa gönül verenler,

Ben yağlı boya resimlerimin bir kısmının fotoğrafını çekip canvas baskı olarak çıkarmak istiyorum. Elimde eskiden aldığım bir sony dijital 13 mp makine var ancak baskıdan kısmen-kareli çıkıyor resimler, gözü rahatsız ediyor.

Bu nedenle iyi bir makine arıyorum, canon olabilir artık +20 mp iş görür sanıyorum.

2. el alacağım bütçem de 1000-1500 tl arası.

Bu konuda bilgili ve ilgililerin cevaplarını bekliyorum.

Çok teşekkürler
0
cthrag
(07.07.18)
kameradan ziyade tarayıcıya ihtiyacınız var bence, fotoğraf makinasıyla ne kadar düzgün bi ortamda doğru şartlarda çekim yaparsanız yapın arada parlama açı farlılıkları gibi sorunlar ile karşılaşabilirsiniz, üstelik çektiğiniz footğrafı croplayıp düzlemek de uğraştırır.

ne kadar tablonuz var biilmiyorum ama bunu dışarıda tablolarınızın boyutlarına uygun tarayıcıları olan bi yerde taratıp dijital olarak almanız fotoğraf makinası almaktan daha mantıklı bence.

şöyle bi yer buldum internette hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama,
www.1lirayatara.com
0
yuto
(07.07.18)
birincisi 13mp fotoğraf çekiyor olabilir önemli olan şeylerden birisi senin canvas a kaça kaç boyutlarında bastırdığın.

ayrıca basan cihazın kaç dpi bastığı?

ayrıca rgb mi basıyor cmyk mı? color correction yapıyormusun? yapıyorsan kalibre bir ekranda mı?

baskı olayı detaylıdır, renklerin doğru olması gerekir.

18 mp kamerayla bildiğin devasa apartman kaplıyolar, tabi onlara seninki gibi yakından bakılmıyor ama boyut oran konusu kafanda canlanır.

sony makina demişsin marka model vermemişsin?

1500 liraya ikinci el bişey alsan da öyle sağlam bişey olmaz ayrıca. 300 dolar para yapıyor. lens alamıyorsun ikinci el 300 dolara doğru düzgün.
0
killerbee
(07.07.18)
öncelikle cevaplar için teşekkürler.

fotoğrafları satış için de kullanacağımdan tarayıcı olayına şimdilik sıcak bakmıyorum ve muhtemelen pahalıdır. baskıları da tablonun gerçek boyutuyla genellikle 35x50 ve 50x70cm boyutlarında ve daha küçük olarak çıkartacağım.

@yuto önerdiğiniz sitede bir kaç deneme yapacağım
@killerbee öyle çok büyük baskı işine girmeyeceğim daha çok 35x50 ve altı boyutlarda olacak o açıdan über sağlam bir şey düşünmüyorum 2. el için 1500 çok yüksek olmasa da düşük bir rakam degil sanıyorum
@phoarbix marka model önerin için çok teşekkürler, ikinci elleri gayet makul fiyatlarda. tarayıcı resimlerin boyutları konusunda sıkıntı çıkarır gibi görünüyor. Baskı için acaba ideal bir çözünürlük alt sınırı var mıdır ? Örneğin redbubble baskı satan bir site +5000px 300dpli fotoğrafları, çoğu ürüne (yorgan kılıfı da dahil) uygun buluyorlar.
0
🌸cthrag
(07.07.18)
yani yuto gereken şeyi söylemiş ama fotoğraf çekip baskı yaparsanız alacağınız sonuçla, taratıp alacağınız sonucu arasında dağlar kadar fark olacağı gerçeğini bir kere daha hatırlatırım size. fotoğraf makinesi yine alın ama tarayıcı almanıza gerek yok tabi, dışarıda yaptırırsanız çok daha iyi sonuçlar elde edeceksiniz.
0
beyteper canavari
(13.07.18)
(5)

Üniversiteye tazminat davası

bahodilo
Hukukçu arkadaşlara üniversiteye tazminat davası açmayla ilgili danışmak istiyorum. Yardımcı olurlarsa sevinirim.İsmini vermek istemediğim bir üniversitede doktora öğrencisiydim. 4 dönem boyunca eğitim gördüm ve almam gereken ders sayılarını, kredileri ve aktsleri tamamladım. 26 haziran salı günü ye
Hukukçu arkadaşlara üniversiteye tazminat davası açmayla ilgili danışmak istiyorum. Yardımcı olurlarsa sevinirim.

İsmini vermek istemediğim bir üniversitede doktora öğrencisiydim. 4 dönem boyunca eğitim gördüm ve almam gereken ders sayılarını, kredileri ve aktsleri tamamladım. 26 haziran salı günü yeterliliğe gireceksen enstitü tarafından arandım. Almam gereken zorunlu bir dersi almadığım için kaydımın silineceğini söylediler. Ve bir gün sonra da sildiler kaydımı.çünkü 4 dönem içinde zorunlu derslerin, toplam ders sayısının, akts ve kredilerin tamamlanması gerekiyor. Bu zorunlu ders konusunda bilgim olmadığı için ve uyarılmadığım için son iki dönem ders bile almadım. Çünkü ilk iki dönem dersleri tamamladım sanıyordum.

Sorum şu ki burada benim uyarılmamla ilgili enstitünün ya da danışmanın bir sorumluluğu var mı? Ona göre tazminat davası açmayı düşünüyorum üniversiteye.
0
bahodilo
(06.07.18)
tazminat işini bilemiyorum ama danışmanın ile konuyu görüştün mü?
0
helenart
(06.07.18)
hukuki boyutunu bilmiyorum ama eğitim affı çıkmıştı hala geçerliyse ondan faydalanıp geri girebilirsin sanırım.
0
yuto
(06.07.18)
Merhaba bu durum çok kötü olmuş. Peki atilsan ama üniversiteye yeniden sıfırdan kayıt yaptırsan ve o dersleri saydirsan ayrıca zorunlu dersi alsan problem çözülebilir mi acaba? Dava açmadan önce danışmanına enstitü ve ABD baskanlariyla bu durumu düşün bence.
0
Traveller
(06.07.18)
Çok saçma.
Danışmanının, bölümün ve enstitünün de sorumluluğu var tabi.
Hiç mi mail, uyarı falan geçmiyor bu insanlar.
İşleri ne?
0
chitosan
(06.07.18)
Arkadaşlar sorularınızı cevaplamaya çalışayım.

İlk olarak öğrenci affı konusuna değineyim.ne yazık ki aftan faydalanamıyorum. Aftan faydalanmak için 18 mayısa kadar üniversiteden kaydının silinmiş olması lazım. Benim kaydım 26 haziranda silindi.

İkinci olarak danışmanınla da görüştüm. Çok üstüne düşmedi galiba. Enstitüyle görüşücem dedi ama sonrasında bi haber çıkmadı. Zaten kaydım da çok kısa süre içinde silindi.

Üçüncü olarak şu anda bu okula yeniden kayıt yaptırmak istemiyorum. İçim almıyor yani. Çünkü ağar topar attılar resmen beni okuldan. 2 yılımı sildiler birden. Madden ve manen yaşadığım zorlukları hiç göz önüne almadan anında işlem yaptılar.

Bu arada okulla evimin arası 1000 km nerdeyse. Gidiş geliş yaşarken ne zorluklar çektiğimi ben bilirim. İşin maddi boyutunu geçtim manevi olarak bile haftada bir bu zorluğu çekmek ciddi anlamda güç istiyor. Sonuç ise tam anlamıyla kocaman bir 'sıfır'.
0
🌸bahodilo
(07.07.18)
(5)

Wİndows 10 için 2 bilgisayar arası dosya alışverişi nasıl olur?

denizaya
Kardeşimin laptopuna filmler atacağım ama harici harddisklerim ve usbbelleklerim şansa bak yuazlıkta kaldı.Şimdi elimde ethernet kablo var, iki bilgisayarda da lan girişi var..ondan başka wifi bağlantısı falan var...Bu elimdekiler ile dosya alışverişi yapmam mümkün mü?Lan kabloyu bağlayınca bazı aya
Kardeşimin laptopuna filmler atacağım ama harici harddisklerim ve usbbelleklerim şansa bak yuazlıkta kaldı.

Şimdi elimde ethernet kablo var, iki bilgisayarda da lan girişi var..ondan başka wifi bağlantısı falan var...

Bu elimdekiler ile dosya alışverişi yapmam mümkün mü?

Lan kabloyu bağlayınca bazı ayarlar yapmam gerek sanırım hiçbir tepki olmadı bilgisayarlarda..

Aklıma lan kablosu ile modeme iki bilgisayarı bağlamak geldi ama yine görmedi...

Dropbox gibi yerlere upload/download seçeneği aklıma geldi ama 100 gb falan uzun sürecek bu iş..

Nasıl yapabilirim bu işi?
0
denizaya
(06.07.18)
chicha
(06.07.18)
Dukto r6. İki bilgisayara kurman lazım.
Kablo ile daha hızlı olur.
0
sutlu nescafe
(06.07.18)
filmlerin oldugu klasoru paylasıma acacaksın ağ içinde
diğer makineden kopyalayacaksın
0
kingcyrax
(06.07.18)
@sutlu nescafe +1

Dukto candır. Küçük bir program. İki bilgisayara da kurup çalıştırıyorsun. Şak diye birbirini görüyor. Başka hiçbir ayar yapmana gerek yok. Wifi üzerinden de şükela çalışsa da, kesinlikle ethernet kabloyla bağla, bağlantı hızı astronomik oluyor.

Transfer iki yöne de yapılabiliyor. Gönderme yapacağın bilgisayardaki Dukto'dan istediğin dosya ya da klasörü seçip gönderiyorsun. Bu kadar basit.
0
clia
(12.07.18)
kabloları takıp sağ alt köşeden ap öğesine sağ tıklayıp "ağ ve internet öğesi ayarlarını" açın. oradan paylaşım seçeneklerine girip ağınızı özel ağ yaptıktan sonra dosya paylaşımını klasörlerin üzerine sağ tıkladığınızda açılan menüden aktive edebilirsiniz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(22.08.18)
(1)

ev icin internet

isvicre rakisi
fiber olmayan yerde hem istanbul hem bursa icin en iyi adsl internet paketleri fiyat performans olarak nedir? ne tavsiye edersiniz?inanilmaz hizli olmak zorunda degil 8-16mbps uygundur ama söylenen hizda olmasi tercihimdir. ve insani keriz yerine koymayan bir saglayici olursa cok sevinirim.tenkyu
fiber olmayan yerde hem istanbul hem bursa icin en iyi adsl internet paketleri fiyat performans olarak nedir? ne tavsiye edersiniz?

inanilmaz hizli olmak zorunda degil 8-16mbps uygundur ama söylenen hizda olmasi tercihimdir. ve insani keriz yerine koymayan bir saglayici olursa cok sevinirim.

tenkyu
0
isvicre rakisi
(06.07.18)
konu altyapıyla alakalı ve bu ülkede altyapıyı türk telekom sağlıyor genelde. eğer ttnet ten düzgün hizmet alabiliyorsanız aşağıdakilerden de alırsınız:

bunların hepsi akn'siz ve taahhütsüz paketlerdir.

netspeed adsl 16 mbite kadar sınırsız 44 tl
turk.net vdsl 35 mbit 65 tl (isterseniz 1 aylık indirim kodu verebilirim)
millenicom 100 mbite kadar 70 tl
0
ozdek
(06.07.18)
(4)

ütü sorusu

superb
selamlaryeni bir semte taşındım istanbul'daeski semtimde gömlek başına 4 tl'ye yıkama ve ütüleme yapan bir kuru temizlemeci vardışimdi bu semtteki kuru temizlemeciler aynı işlemi gömlek başına 11 tl'ye yapıyorlarsizce ütü alıp evde ütülemeye mi başlamak mantıklı olur mu?haftada 4 gün gömlek giyiyoru
selamlar
yeni bir semte taşındım istanbul'da
eski semtimde gömlek başına 4 tl'ye yıkama ve ütüleme yapan bir kuru temizlemeci vardı
şimdi bu semtteki kuru temizlemeciler aynı işlemi gömlek başına 11 tl'ye yapıyorlar
sizce ütü alıp evde ütülemeye mi başlamak mantıklı olur mu?

haftada 4 gün gömlek giyiyorum
15-20'ye yakın gömleğim var
yani hepsini yıkayıp ütülesem 5 hafta rahatım
0
superb
(06.07.18)
11 TL ayıptır günahtır. Semt neresi anadolu yakası mı avrupa mı? ona göre tavsiye verebilirim
0
sakatattor
(06.07.18)
semt çengelköy
0
🌸superb
(06.07.18)
Semt önemli, neredesiniz?

Ben Erenköy'de sadece ütüye 2,5 TL veriyorum. Kendim yıkıyorum. Ama yıkama hizmeti de veriyorlar.
0
SiyamkedisiZorro
(06.07.18)
ataşehirde haskandry diye bir yer vardı 3 ay önce kuru temizleme için 7 lira, sadece ütü için 2,5 lira veriyordum. 10 parça üzerinde de eve gelip alıyorlardı araştırabilirsiniz. taşındığım için son durumunu bilemiyorum.
0
sakatattor
(06.07.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.