Giriş
(7)

Bunun derdi ne ola ki?

tururo
Duyurunun IT kurtlarına bir sorum var.elimizde bir adet usb 3.0 1 TB portable hdd var. bu alet tvde film seyretmek v.b. için kullanılıyor(du). geçen hafta yeni alınan bir apple in dosya taşıma işinde kullanıldı.doçlayısıyla arşivi geçici bir süre için pc ye (w10) aktarıldı. ardından dosyalar hdd ye
Duyurunun IT kurtlarına bir sorum var.

elimizde bir adet usb 3.0 1 TB portable hdd var. bu alet tvde film seyretmek v.b. için kullanılıyor(du). geçen hafta yeni alınan bir apple in dosya taşıma işinde kullanıldı.doçlayısıyla arşivi geçici bir süre için pc ye (w10) aktarıldı. ardından dosyalar hdd ye geri yüklendi ancak tv (samsung) hiç bir şekilde bu dosyaları görmüyor. evde başka hdd de bulunan dosyaları görüyor. bu sorunlu hdd takıldığında onu da görüyor ama film dosyalarını görmüyor. hdd de bir problem yok. üreticinin checkdisk programı aleti sorunsuz olarak gösteriyor. dosya yükleme silme problemsiz. herhangi bir kafa vurma ya da badsector durumu yok. derdi ne bunun bilen varsa söyleyebilir mi?
0
tururo
(29.07.18)
ntfs olarak tekrar formatlayın. apple belki kendi okuyabileceği bir formata çevirmiştir.
0
sutlu nescafe
(29.07.18)
apple ile kullanirken format vs yapildi mi? diskin format tipi degismis gibi. mac bilgisayarlar ntfs sistemlere yazma islemi yapamaz. eger mac'ten ozel bir program ile degilde normal tasima ile dosya tasidiysaniz bunun formatini degistirmis olmaniz lazim. ya fat32 yapmissinizdir yada htfs+. eger samsung tv diski goruyorsa muhhtemelen fat32'dir. genelde tv'lere htfs+ destegi koymuyorlar. eger fat32 ile formatlandiysa 4gb'dan buyuk dostalarin gorulmesinde sorun olusabilir. bu surecte hicbir sekilde disk formatlanmadiysa tabi bu dediklerim gecersiz olur.
0
crucio
(29.07.18)
önce apple formatladı. sonra da filmleri yükleyebilmek pcde tekrar formatlandı. ntfs ve fat32 şekillerini de denedim. ikisi de işe yaramadı. şu anda ntfs formatında. apple işinden önce de bu formattaydı zaten.
0
🌸tururo
(29.07.18)
tmm ntfs olmasi lazim zaten. acaba samsung'un bekledigi ozel bi klasor yapisi falan mi var? hdd'yi bilgisayara takip filmleri oynatabiliyor mu denediniz mi? hdd'yi baska bir televizyon ile denediniz mi?
0
crucio
(29.07.18)
başka bir tv de deneme şansım yok ama bilgisayarla oynatma, yükleme, silme v.b. işlemleri hiç sorunsuz yapıyor. sorun hdd yi tvye takınca çıkıyor.
0
🌸tururo
(29.07.18)
Dosya biçimi ile alakalı işte. Arkadaşlar söylemiş. NTFS değil de, FAT16 ya da FAT32 yapın formatı.
0
birdenbire
(29.07.18)
es7000 serisi samsung tv var. ntfsli diski problemsiz tanıyor ve oynatıyor içindekileri.
0
sutlu nescafe
(29.07.18)
(1)

word'de arkaplanı renklendirmek

tabudeviren
resimdeki arkaplan renklendirmesi nasıl yapılıyor?https://eksiup.com/1c4e4e25515
resimdeki arkaplan renklendirmesi nasıl yapılıyor?

eksiup.com
0
tabudeviren
(29.07.18)
Office 2016 - Design | Page Background | Page Color
0
birdenbire
(29.07.18)
(3)

JS array'den şu veri gelsin diyemiyor muyuz?

goodman
Kod aşağıdaki gibi, ilgili element birden fazla olduğu için sonuç olarak alt alta metinler geliyor. Ben istiyorumki 3. metin gelsin. console.log(textsArray[3]); yaptığımda bana 3.metin yerine 3.harfi getiriyor. Nasıl yapabilirim. const textsArray = await page.evaluate( () => [...document.querySe
Kod aşağıdaki gibi, ilgili element birden fazla olduğu için sonuç olarak alt alta metinler geliyor. Ben istiyorumki 3. metin gelsin. console.log(textsArray[3]); yaptığımda bana 3.metin yerine 3.harfi getiriyor. Nasıl yapabilirim.


const textsArray = await page.evaluate(
() => [...document.querySelectorAll('.y-tree-node')].map(elem => elem.innerText)
);
const textsJoined = await page.evaluate(
() => [...document.querySelectorAll('.y-tree-node')].map(elem => elem.innerText).join('\n')
);
console.log(textsJoined);
console.log(textsArray);
await browser.close();
0
goodman
(29.07.18)
bu kod console.log(textsArray[3]); yaptığında 3. harfi getirmez.
console.log(textsJoined[3]); demediğinden emin misin?
0
gman
(29.07.18)
@gman++

cok detayli bakamadim ama textsArray in her y-tree-node innerText'ini iceren bir array olmasi lazim. [3] deyince de 3. elem innerText'i donmesi lazim.

textsjoined ise .join('\n') yapmissin, yani butun elemler satir basi karakteri ile join edilmis, bundan [3] yaparsan 3. harfi dondurur. ama textsArray[3] direk 3. elem in innerTextini dondurmesi lazim.
0
robokot
(29.07.18)
Teşekkürler. Joini kaldırıp array[3] yapınca oldu.
0
🌸goodman
(29.07.18)
(4)

Tüplü tv ve kablotv yer değişimi

help im alive
Tüplü tv ve kablo tvnin yerini değiştirdim. Haliyle kablolar uymuyor. Farklıdır odadalar. Bu kabloların başını nasıl değiştireceğim. Sökmek yerine aparat var mı? Teşekkürler https://hizliresim.com/b6Bn7Ghttps://i.hizliresim.com/b6BndG.jpghttps://i.hizliresim.com/VDrkJP.jpg
Tüplü tv ve kablo tvnin yerini değiştirdim. Haliyle kablolar uymuyor. Farklıdır odadalar. Bu kabloların başını nasıl değiştireceğim. Sökmek yerine aparat var mı?

Teşekkürler

hizliresim.com

i.hizliresim.com

i.hizliresim.com
0
help im alive
(28.07.18)
sutlu nescafe
(28.07.18)
Dostum o duyuruyu ben açmıştım zaten ama tam anlatamamıştım. O yüzden fotoğraf ekleyip tekrar açtım.
0
🌸help im alive
(28.07.18)
anladığım kadarıyla kabloları kesip uçlarını değiştirmek yeterli olacaktır.
0
sosyo marco
(28.07.18)
son resim için bundan lazım.
www.hepsiburada.com
kabloyu buna vidalayıp tak. sonrada anten girişine.

ben olsam kablotv kutusunu aradan kaldırırdım. conax modül alıp onu takarım, antan kablosunu da ucunu değiştirmeden televizyona.
0
sutlu nescafe
(28.07.18)
(3)

yandex wallet veya kripto paralarla ödeme almak?

kaichi
Merhaba,Bir website işi için işveren yandex payment veya kripto paralarla ödeme seçeneği sundu. Yandex wallet'teki parayı Türkiye'deki kartlara aktarmanın uygun bir yolunu bulamadım, Payoneer'e gönderirim diyordum onu da desteklemiyor. Kripto paralarla nasıl olacak bu iş? Yatırım amaçlı düşünmüyorum
Merhaba,

Bir website işi için işveren yandex payment veya kripto paralarla ödeme seçeneği sundu. Yandex wallet'teki parayı Türkiye'deki kartlara aktarmanın uygun bir yolunu bulamadım, Payoneer'e gönderirim diyordum onu da desteklemiyor.

Kripto paralarla nasıl olacak bu iş? Yatırım amaçlı düşünmüyorum, ödemeyi alıp en kolay ve az zararla paraya çevirebileceğim yöntem gerekli. Sonuçta bi crypto walleti açıp direkt adresi paylaşacağım di mi? Hangi coini tavsiye edersiniz, şuna dikkat et diyeceğiniz bir konu var mı?

Çok teşekkürler.
0
kaichi
(28.07.18)
kriptoparayı herhangi bir borsada btc'ye veya ltc'ye çevirirsin sonra türk borsalarına aktarıp ordan da türk hesabıma çekersin. en az masrafla bu şekilde olur.
0
mr.goodcat
(28.07.18)
Kesinlikle ethereum.
Ted +1

Hiç borsalara bulaşmadan kendi cüzdanına ödeme alıp oradan btcturke aktarıp satarsın ve banka hesabına tl olarak alırsın. Normalde millete btcturk'ten aldığın deposit adresini de verebilirsin ama boşver kendi ether cüzdanın olsun hem o işleri öğren. Çok basit zaten.

Myetherwallet'ın alternatifi mycrypto var bir de. İkisi de aynı ağa bağlanıyor zaten.
Browser plugini olarak da Metamask var ben onu kullanıyorum.

Bir wallet açınca ona bunların hepsinden erişebilirsin. Sadece private key, json dosyası ve şifreni iyi sakla ve kaybetme (geri alamazsın, şifremi unuttum muhabbeti yok bu işte)
0
nhk ni youkosu
(28.07.18)
çok teşekkürler arkadaşlar.

@ted'in anlattığı gibi açtım eth cüzdanı, btcturk'ten hesabı da açtım, onaylandıktan sonra hazırım sanırım. bilen insanlar özet geçtikten sonra hakaten pek bi zorluğu yokmuş:) maksimum dikkat edicem tabii. iyi haftasonları hepinize
0
🌸kaichi
(28.07.18)
(1)

oracle vm e başka bir bilgisayardan erişme

bir bucuk adana
selamlar,oracle vm e windows üzerinde postgresql kurdum, bu database e başka bir bilgisayardan erişmek istiyorum. network ayarlarını nasıl yapmalıyım ve bu sanal makineye atanacak olan ip random olarak mı atanıyor?
selamlar,

oracle vm e windows üzerinde postgresql kurdum, bu database e başka bir bilgisayardan erişmek istiyorum. network ayarlarını nasıl yapmalıyım ve bu sanal makineye atanacak olan ip random olarak mı atanıyor?
0
bir bucuk adana
(27.07.18)
vm'i host eden pc'ye disaridan nasil erisiyorsan oyle erisebilirsin diye dusunuyorum. vm ve host pc arasindaki network ayarlari nasil bilmiyorum ama oradaki yonlendirmeleri cozdugun zaman disaridan da erisirsin. ilgili portlari firewall'a eklemeyi unutma eger oyle bir sey varsa
0
jedilance
(28.07.18)
(5)

Evaporatif Soğutucu işe yarar mı?

Humanimal
Sıcakların çekilmez olduğu şu aralar evde fenalık geçiriyoruz. Bir nebze olsun yaşanabilir bir alan oluşturmak istiyorum. Klima taktırmak için uygun değil oturduğum ev, o yüzden koçtaş ta Blyss Evaporatif Soğutucu ZSS988 modeline bakıyorum. 18-20 m2 salona iş görür mü sizce, daha önce kullanan oldu
Sıcakların çekilmez olduğu şu aralar evde fenalık geçiriyoruz. Bir nebze olsun yaşanabilir bir alan oluşturmak istiyorum. Klima taktırmak için uygun değil oturduğum ev, o yüzden koçtaş ta Blyss Evaporatif Soğutucu ZSS988 modeline bakıyorum.

18-20 m2 salona iş görür mü sizce, daha önce kullanan oldu mu? Ekstra nem yapacağı için daha beter olur diyenler var. Kararsız kaldım beni aydınlatacak bir muhterem insan var mıdır?

Vantilatör ile kıyaslarsak daha iyi olur. Malum şuanda vantilatörle yaşıyorum
0
Humanimal
(27.07.18)
klima harici çözüm aramak pişmanlıktır bence. mobil klima düşünülebilir. evaporatif soğutucu aslında soğutucu bile değil neden soğutucu yazmışlar ilginç.
0
tukenmez adam
(27.07.18)
klima harici soğutucu almak gerçekten pişmanlık. işyerine aldık minicik odayı soğutmuyor. hatta etkisi kendi çevresine bile olmuyor o kadar söyleyeyim. valla arada bir başına gidip soba gibi kıçımızı başımızı soğutuyoruz.
0
naksidil
(27.07.18)
taşınabilir klimalarda tüm meknizma tek cihaz üstünde olduğu için gereksiz gürültülü çalıştığını söylediler. soğutucu değilde serinletici arıyorum desek daha doğru olacak sanırım. Vantilatör kullanıyorum şuan klima ile değilde vantilatörle kıyaslarsakda mı kötü?
0
🌸Humanimal
(27.07.18)
evet evet ses konusunu unutmuşum. kafanızı siktiğini kapatınca fark ediyorsunuz. serinletme konusunda da başarılı değil. vantilatörden daha iyi de diyemem.
0
naksidil
(27.07.18)
işe yarar ama nasıl derseniz şu şekilde izah edeyim ;

bir kere evaporatif (buharlaşma demek) soğutucunun çalışma şekli suyun peteklerden geçerek fan yardımıyla ortamdaki sıcaklığı düşürme prensibine dayanıyor (split klimalar havayı kurutarak soğutma presinsibi ile çalışıyor ) işin içinde su olduğu için kapı pencereyi kapatırsanız nem yapabilir , bu soğutucularda kapı pencereyi kapatmanıza gerek yok. evaporatif soğutucular ortam sıcaklığını 12-15 derece arasında düşürerek soğutuyor, sağlıklı olarak hava sirkulasyonu sağlıyor. Dışarısı 40 Derece iken en çok 25 dereceye kadar soğutabilir evaporatif soğutucular ama geleneksel split klimalar 18 dereceye kadar soğutabilir. unutulmaması gereken konulardan biride insan sağlığıdır insan sağlığı için iç ve dış mekan sıcaklık farkı 8-10 derece olursa sağlıklı bir şekilde insan vücudu sıcaklık farkına ayak uydurabilir. daha fazla bilgi springday.com.tr buradan elde edilebilir
0
ahtingir
(03.08.18)
(2)

instagram Eller Serbest

jamiro
Merhaba. Bazı sayfalar hikaye videosu atarken (örneğin müzik yaparken) vb durumlarda uzun videolar paylaşabiliyorlar. 15 saniyelik periyot yine oluyor fakat hikayeler arasındaki geçişler sırıtmıyor hiç. Bunu eller serbest özelliğiyle yaptıklarını tahmin ediyordum bu zamana kadar fakat şimdi kendim ç
Merhaba. Bazı sayfalar hikaye videosu atarken (örneğin müzik yaparken) vb durumlarda uzun videolar paylaşabiliyorlar. 15 saniyelik periyot yine oluyor fakat hikayeler arasındaki geçişler sırıtmıyor hiç. Bunu eller serbest özelliğiyle yaptıklarını tahmin ediyordum bu zamana kadar fakat şimdi kendim çekip aynısını yapmak isteyince gördüm ki benim eller serbest özelliğinde de 15 saniye kotası var. Millet bu uzun videoları tek tek keserek uğraşmıyordur eminim; o halde bunun kolay yolu nedir?
0
jamiro
(27.07.18)
Normal video ile cekip basini sonunu kesip koyuyorlardir
0
fasulyek
(27.07.18)
aynen bro. video çekiyorlar ve sonra onları tek tek kesiyorlar. uğraşmak diye bir şey yok. edit video diyorsun sonunu başını kesiyorsun 15 saniye olacak şekilde.
0
thesmirne
(30.07.18)
(9)

Bu tornavidanın adı ne?

tchuck
yıldız şeklinde, ama tam ortasında bi nokta var.yani tornavidanın tam ortasında bi delik olması gerekiyor başka bir deyişle.https://i.hizliresim.com/GD94vN.jpghttps://i.hizliresim.com/yq0pP9.jpg
yıldız şeklinde, ama tam ortasında bi nokta var.

yani tornavidanın tam ortasında bi delik olması gerekiyor başka bir deyişle.

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com
0
tchuck
(27.07.18)
fotolardan net seçemedim ama dediğin torx with pin oluyor.
www.amazon.com
0
okumayi sevmeyen okur
(27.07.18)
aynen abi bunlar tam uyar. türkiyede var mı acaba bunlar, koçtaşta falan gremedim ama.
0
🌸tchuck
(27.07.18)
www.koctas.com.tr

Burada görünüyor.
0
okumayi sevmeyen okur
(27.07.18)
bende fransız araba vardı ufak tefek tamiratlarda işe yarıyor diye 10 liraya bunun tornavidasını almıştım. kolay bulursun. şarjlı tornavidalar uçları bulunuyor.
0
cliquot
(27.07.18)
Alyan anahtarla açılır.kaç numara bakmak lazım.
0
jamal_vs_jason
(27.07.18)
Torx.
Allen şeklinde olan da var, sabit tornavida şeklinde tek tek olan da var, takım uç olarak olanlar da var. Hırdavatçılarda yapı marketlerde set olarak bulabilirsin.

Torx T10 mesela:
i.hizliresim.com
0
battal gemalmaz
(27.07.18)
yıldız alyan
0
monur72
(27.07.18)
T10 ve T15 tipi tork anahtarı ile açılabilen vida tipine benziyor.
Makine sektöründe kesici elmasların takıma bağlanmasında kullanılır genelde.

örnek:
www.google.com.tr
0
kanlakarisikyagmur
(27.07.18)
security torx olarak geçiyor teknik adı bu ortasında delik olanların.
tr.aliexpress.com
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(22.08.18)
(10)

cubase mi, fl studio mu?

tabudeviren
evde kayıtlar için hangisi daha iyidir?veya bunlardan başka bir program tavsiye edecekseniz, hangisi?
evde kayıtlar için hangisi daha iyidir?
veya bunlardan başka bir program tavsiye edecekseniz, hangisi?
0
tabudeviren
(27.07.18)
akustik kayıt mı yapacaksınız? midi'den üretim mi yapacaksınız? tecrübeniz var mı?
0
nodrap
(27.07.18)
"fl daha rahat bir de elektronik işler için yapılmış tam. ne yapacak?"
0
brkylmz
(27.07.18)
ben abletoncıyım
0
isvicre rakisi
(27.07.18)
Evde takılmak için ableton +1, logic pro veya garagebandin windows'ta muadili diyebilirim.
0
mirafiori
(27.07.18)
@nodrap

bağlama+gitar+darbuka enstrüman olarak var.
midi kullanarak diğerlerini halledeceğim.
tecrübem yok. hiçbir programı kullanmadım.

bunlardan birinde şu tip bir drum seti olan var mı?

www.virtualdrumming.com
0
🌸tabudeviren
(27.07.18)
cubase indirdim beceremiyorum. bil.
0
kablelvuku
(27.07.18)
fl studio'nun daha anlaşılır bir arayüzü ar. cubase karman çorman bir şeydi, sonradan düzelttiler mi bilmiyorum.
0
sir gawain
(27.07.18)
cubase profesyonel, fl studio orta düzel bir programdır. yalnızca kayıt için adobe audition kullanılabilir. beat yapmak için fl studio daha idealdir. drum-kick sample'ları internette biraz araştırmayla bulunabilir. fl studio'nun kendi içinde de vardır zaten.
0
pseudologia fantastica
(27.07.18)
cubase, hatta adam akıllı mix yapmak istiyorum diyorsan pro tools.

ama fl studio daw'ların içinde en kullanıcı dostu arayüze sahip olanı. cubase ilk başta çok karışık gelecek.
0
nodrap
(27.07.18)
ikisi de geçerli daw'lardır.

fakat presonus studio one'a bakmanızı tavsiye ederim. windows'a geçmek zorunda kalsam ableton harici kullanacağım tek sistem o gibi gözüküyor şimdilik.
0
hedep
(27.07.18)
(2)

adsense

karamell
şirket web sitemiz için reklam ayarlarını yapmaya çalışıyorum fakat baya uzak olduğum bir konu(ymuş) halledemediğim bazı şeyler var. var mı yardımcı olacak birileri?bedavacı değilim, şu paraya yardımcı olurum derseniz o da olur:)
şirket web sitemiz için reklam ayarlarını yapmaya çalışıyorum fakat baya uzak olduğum bir konu(ymuş) halledemediğim bazı şeyler var. var mı yardımcı olacak birileri?

bedavacı değilim, şu paraya yardımcı olurum derseniz o da olur:)
0
karamell
(27.07.18)
Nedir sorun?
0
işimdeyim gücümdeyim
(27.07.18)
yardımcı olmaya çalışalım, ne öğrenmek istiyorsunuz ?
0
ahtingir
(03.08.18)
(4)

Word'de boş bırakımış satırı otomatik nasıl bulurum?

gijilti
Şapka ve on üçü (^13) ctrl+f yaptığınızda enter ile aşağı geçtiğiniz noktalar bulunuyor.Benim otomatik bulmak istediğim, bir paragrafın sonunda iki defa enter'a basarak iki paragraf arasında atlanan boş satırlar.Uzun bir belgede manuel bakamayacağım için böyle bir yöntemle yanlışlıkla atlanmış satır
Şapka ve on üçü (^13) ctrl+f yaptığınızda enter ile aşağı geçtiğiniz noktalar bulunuyor.

Benim otomatik bulmak istediğim, bir paragrafın sonunda iki defa enter'a basarak iki paragraf arasında atlanan boş satırlar.

Uzun bir belgede manuel bakamayacağım için böyle bir yöntemle yanlışlıkla atlanmış satırları bulmam lazım.
0
gijilti
(26.07.18)
word'de paragraf simgesi vardır. ona tıklarsan boş satırda paragraf karakteri çıkar. AZ'nin sağındaki ters P simgesi. Simgeleri kaldırmak için tekrar paragraf simgesine tıklaman yeterli.
0
pseudologia fantastica
(26.07.18)
Bu yazılanlarla istediğim aramayı yapamadım. Direk boş satırlar bulunmuyor.
0
🌸gijilti
(29.07.18)
word kullanmiyorum ama kullandigim kod editorlerinden tecrubeyle: iki enter pespese aratabiliyor musun? Mesela ^13 ise sembolu ^13^13 yaparsan pespese enterlari bulmasi gerek...
0
robokot
(29.07.18)
^13^13 şeklinde yazıp aratınca oluyor. Teşekkürler @robokot.
0
🌸gijilti
(29.07.18)
(2)

Diyagramlardaki n ve 1 değerleri neyi temsil ediyor?

tchuck
https://i.hizliresim.com/EDPrJ8.pngşöyle de bir ekran görüntüsü paylaşayım.
i.hizliresim.com

şöyle de bir ekran görüntüsü paylaşayım.
0
tchuck
(26.07.18)
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(26.07.18)
1 -> n = one to many ilişkisi gibi geldi bana.
0
kabloescobar
(26.07.18)
(3)

SSL Problemi

winston
Merhabalar. İçinden çıkamadığım bir sorunla daha birlikteyiz. Bi web sitesini serverda taşımışlar. ondan sonra da sıkıntılar baş göstermiş elbette. şimdi de ssl kısmı problemli. mixed content olayı varmış. dosyalar http üzerinden geliyormuş. nasıl çözerim bunu?
Merhabalar. İçinden çıkamadığım bir sorunla daha birlikteyiz. Bi web sitesini serverda taşımışlar. ondan sonra da sıkıntılar baş göstermiş elbette. şimdi de ssl kısmı problemli. mixed content olayı varmış. dosyalar http üzerinden geliyormuş. nasıl çözerim bunu?
0
winston
(26.07.18)
Site https oldu ise icerideki hic bir asset’in http olmamasi gerek. Kaynak kodda tek tek her seyi https’den gelecek sekilde ayarlamalisiniz.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(26.07.18)
wordpress ise kolay. veritabanı üzerinden search-replace ile http'ler https'e çevirilecek.
0
goodman
(26.07.18)
cloudflare'dan gecirirseniz mixed content'e neden olan urlleri otomatik duzeltiyor
0
tahtakafa
(26.07.18)
(4)

bisiklet seçmece

ravenudon
selam,şu üç bisikletten hangisini seçersiniz? hiç biri iyi değil şunu al derseniz, o da olumlu.https://www.hepsiburada.com/whistle-28-guipago-1724-bisiklet-p-HBV000003KSO3https://www.hepsiburada.com/camp-gavere-28-16-v-disk-fren-p-HBV00000151R9https://www.hepsiburada.com/kron-tx-300-trekking-bisikle
selam,

şu üç bisikletten hangisini seçersiniz?
hiç biri iyi değil şunu al derseniz, o da olumlu.

www.hepsiburada.com
www.hepsiburada.com
www.hepsiburada.com
0
ravenudon
(26.07.18)
Sedona markasına bakabilirsin, Sedona 610 (git: www.sedonabisiklet.com) var bende ve çok memnunum, ayrıca firma servis olarak da çok ilgili.
Bisiklet ile ilgili şu siteden ciddi bilgi ve öneri alabilirsin (git: www.bisikletforum.com)
0
sbryldrm
(26.07.18)
kesinlikle ön amortisörü olmayan bir bisiklet bakmalısınız, amortisör ekstra ağırlıktan başka bir işe yaramaz. amortisorsüz düz maşa bisikletlerde de maşanın karbon olması ekstra hafiflik ve sonucunda zevkli sürüş sebebidir. frenler illa disk olacaksa mekanik disk yerine hidrolik disk seçim yapmanda fayda var.
0
svarte dauen
(26.07.18)
Dostum bu biraz yanlış bir soru, önce bize günde kac km ve nasıl yollarda ne amaçla bineceğini söylersen yardımcı olabilirim. Amortisörlü maşa @svarte dauen'in söylediği gibi engebeli arazilerde trekking veya dag yollarinda bozuk yollarda rahat ettirir, asfaltta bineceksen hiçbir işlevi yok. Disk frenler yağmur, çamur veya yokuş inme amaçlı kullanılmadığı sürece maliyetli ve gereksiz bir donanımdır. Yine binecegin mesafe-yol ve amaca göre donanım belirlemek ve bunun üzerinden marka belirlemek daha sağlıklı olur.
0
karacigerim vur kadehlere
(26.07.18)
şehiriçi kullanım, haftada 3-4 gün, 10 - 20km geçmez. zaten dağ bisikleti eklemedim oraya ama sadece asfaltta gidilmez, kaldırım, merdiven felan filan
0
🌸ravenudon
(27.07.18)
(2)

üzerime dosya kurtarma programı atın gençler

theconqueror
tam sürüm olsun, memnun kaldıklarınızdan. çok ihtiyacım var, harici disk acayip davranmaya başladı.mesajlarınızı bekliyorum, çok teşekkür ederim.
tam sürüm olsun, memnun kaldıklarınızdan. çok ihtiyacım var, harici disk acayip davranmaya başladı.
mesajlarınızı bekliyorum, çok teşekkür ederim.
0
theconqueror
(26.07.18)
on tane kullandım işe yaramadı yakın zaman önce, bu yüzden işe yaramama ihtimalinin de olduğunu bil. eğer programlar işe yaramazsa ve çok değerli ise senin için kadıköy sahilden boğaya yönelince eski cd'ciler çarşısını bul orada 300 500e veri kurtarıyorlar.
0
semenderr
(29.07.18)
www.easeus.com
ease us kesinlikle tavsiye ederim. ücretsiz versiyonu ile 2 gb a kadar datayı kurtarmaya izin veriyor.
eğer diskte silinen dosyaların olduğu fiziki bölüme henüz yazma işlemi yapılmadıysa sorunsuz geri getirebilir. tabi hdd nin sağlık durumuda önemli. :) mekanik problemi olan bir diske sahipseniz geçmiş olsun hiçbir program işinizi görmeyecektir.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(22.08.18)
(5)

Işık varken devreyi çalıştıracak ışık sensörü

10032007
Hello.Başlıkta anlatamadım tam, örnek üzerinden vereyim en iyisi. Bu işlerden hiç anlamadığımı da belirteyim, belki de saçma bir şey istiyorumdur. Normalde ışık sensörleri karanlık olduğunda lambayı yak şeklinde çalışıyor, bana bunun tam tersi lazım. Aydınlıkken devreyi çalıştırsın, karanlıkta kapat
Hello.

Başlıkta anlatamadım tam, örnek üzerinden vereyim en iyisi. Bu işlerden hiç anlamadığımı da belirteyim, belki de saçma bir şey istiyorumdur.

Normalde ışık sensörleri karanlık olduğunda lambayı yak şeklinde çalışıyor, bana bunun tam tersi lazım. Aydınlıkken devreyi çalıştırsın, karanlıkta kapatsın. Bu mümkün mü? Mümkünse yapay ışığın yarattığı aydınlığı da ışık var o zaman devre çalışsın şeklinde yorumlasın.

Böyle bir şey olabilir mi?
0
10032007
(25.07.18)
Fotoselli sensör o. Karaköyde elektronikçilerde satılıyor, aliexpress de de vardı sanırsam. Gogıllarsan bulursun. Işığı gördü mü devre çalışmaya başlar
0
ardolf rendall
(25.07.18)
Karanlik ve aydinlik icin kullanilan sensor (basit olanlar) ayni aslinda, sadece kuracaginiz devre ile sensor datasini aksiyona ceviriyorsunuz. Su devreyi alip kullanabilirsiniz.

www.direnc.net
0
lynda.com
(25.07.18)
@lynda bunu nasıl kullanacağım peki? Dediğim gibi bu işten hiç anlamıyorum, yapmak istediğim şey de şu: Işık varken 35W gücünde bir motor çalışacak, karanlıkta duracak. Böyle hazır cihaz var mıdır ya da?
0
🌸10032007
(25.07.18)
KNX otomasyonu ile yapılabilir
KNX eğitmeniyim, bu sistemle yapılabilir ama profesyonel bir sistem olacağı için pahalıdır
0
technicalte
(25.07.18)
@technicalte Max 100TL harcamak istiyorum bu iş için, yine de teşekkürler.
0
🌸10032007
(25.07.18)
(2)

mail adresime başka nerelerden girilmiş öğrenebilir miyiz?

ground
hotmail uzantılı mail adresim var ve neredeyse 20 yıldır kullanıyorum. işle ilgili (avukatlık) 15 yıllık tüm mailler burada tutuluyor. Bu arada bir çok çalışan girdi çıktı büromuza ve şifre halen herkesin bildiği şifre. son zamanlarda bu mailllerin okunduğuna dair kuvvetli şüphelerim var. bunu öğren
hotmail uzantılı mail adresim var ve neredeyse 20 yıldır kullanıyorum. işle ilgili (avukatlık) 15 yıllık tüm mailler burada tutuluyor. Bu arada bir çok çalışan girdi çıktı büromuza ve şifre halen herkesin bildiği şifre. son zamanlarda bu mailllerin okunduğuna dair kuvvetli şüphelerim var. bunu öğrenmenin bir yolu var mıdır?
Bu arada şifreyi bir türlü değiştiremiyorum, eski kullanılmayan bir maille bağlantılamışım ve bilmiyorum onun şifresini.
0
ground
(25.07.18)
- Login to your account.
- Go to your Account setting page.
- Now from the menu bar, click on “Security”.
- Finally, you can check your Login History.

kontrol eder misiniz? menü değişmiş olabilir.
0
teknikekip
(25.07.18)
go.microsoft.com

bu adresle hotmail hesabınıza giriş yaparsanız son 1 aydaki girişleri ip adresi olarak görebilirsiniz.
0
kaosu
(25.07.18)
(5)

javascript, html ve veritabanı ile ilgili bir soru.

john valdetine
merhaba,javascript ve html ile yaratılmış tek bir sayfadan oluşan bir web sitesi var. herhangi bir hostinge yüklemeden local makinede çalışmalarıma devam etmek istiyorum öncelikle. siteyi bitirdikten sonra herhangi bir web alanına upload etmeyeceğim. yani sizin anlayacağınız local machine'de çalıştı
merhaba,

javascript ve html ile yaratılmış tek bir sayfadan oluşan bir web sitesi var. herhangi bir hostinge yüklemeden local makinede çalışmalarıma devam etmek istiyorum öncelikle. siteyi bitirdikten sonra herhangi bir web alanına upload etmeyeceğim. yani sizin anlayacağınız local machine'de çalıştıracağım.

bu sebeple, dinamik (php vb.) kodları kullanmıyorum. fakat, şuan sitede bir yerden veri okumasını sağlamam gerekiyor. dinamik diller kullanmadığımdan dolayı mysql gibi veritabanlarına da ulaşamayacağım.

elimde bir excel listesi var (10 sütun, 200 satır) veritabanı kaynağı olacak. bunu csv'ye dönüştürüp javascript ile okumasını sağlayabilir miyim? bunun için herhangi bir kütüphane daha eklemem gerekiyor mu? böyle bir şey yaparsam dosyaları gönderdiğim her makinede browser üzerinden sorunsuz görüntülenebilir mi?

son olarak, başka bir çözüm önerisi olan var mı?

teşekkür ederim.
0
john valdetine
(25.07.18)
npmjs.com browser üzerinden çalıştırmak istiyorsan buna bir bak. istediğin şey galiba.
0
nick ver bakim abine oradan
(25.07.18)
cevap için teşekkürler ama bilgisayara herhangi bir şey kurmamam gerekiyor. her bilgisayarda çalışmasını istiyorum ve şirkette yazılım yükleme konusunda ciddi bir sınırlama var.
0
🌸john valdetine
(25.07.18)
browserda calisan javascript kodu dosya sistemine ulasamaz dolayisi ile bilgisayarda kayitli bir dosyaya erisemezsin. browserlar javascript kod parcalarini guvenlik gerekcesi ile kisitli alandac alistirir (sandbox), yani tam yetki vermezler cunku vermis olsalardi bir web sitesi icindeki javascript kodu uzerinden bilgisayardan veri okur, yazar veya silerdi. yani ziyaret edilen siteden virus bulasma ihtimali dogardi. O nedenle browser uzerindeki javascript ile bu veriyi okuyamazsin. bilgisayara birsey kurmadan browser uzeriden bu yapilmaz.

Peki cozum ne? javascript sadece browser uzerinden calismak zorunda degil, node.js de javascript kodunu ayni browslarda oldgugu gibi calistirabilir. Node.js de ayni chrome browser gibi chrome V8 javascript engine kullaniyor. buradan nodejs.org bilgisayara node.js kur (kurulumu cok basit) sonra javascript kodunu bir ".js" uzantili dosyaya at, ornegin "dosya.js". yine node.js komut satirindan "node dosya.js" yazdiginizda dosya.js aynen browserda oldugu gibi calisacaktir. "node.js giris" diye aratip birkac video izlersen yaparsin zaten. zaten bu sayede de artik javascript ile yapamayacagin sey kalmaz.
0
emrahday
(25.07.18)
değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.

ama daha öncede söylediğim gibi yazılım kısıtlaması olduğundan dolayı herhangi bir package kuramıyorum. bu sebeple daha manuel çözümlere yönelmiş durumdayım.
0
🌸john valdetine
(25.07.18)
bunu yukleme istemeyen bir uygulama olarak dagitmak istiyorsan Electron kullan. dosya sistemine erisir dosyayi istedigin gibi okursun.
0
robokot
(25.07.18)
(4)

Şarjı en uzun süre giden telefonların listesi

iwasbornonamountainside
Sağda solda çeşitli listeler var fakat hemen hemen hiçbiri birbirini tutmuyor. En güvenilir listeyi nereden bulabilirim?
Sağda solda çeşitli listeler var fakat hemen hemen hiçbiri birbirini tutmuyor. En güvenilir listeyi nereden bulabilirim?
0
iwasbornonamountainside
(25.07.18)
liste bilmiyorum ama lenovo p2 ilk beşe girer rahatlıkla
0
mirty
(25.07.18)
Epey.com'da batarya kapasitesine göre sıralama yapabiliyorsunuz.
0
caletti
(25.07.18)
www.gsmarena.com?

telefon karşılaştırma sitesi. kapsamlı güzel bir site. batarya kısmını 3500 üzeri yapıp diğer öncüllerini de seçerek arat.
0
semenderr
(29.07.18)
şunu tavsiye ederim;

www.gsmarena.com

lite veya pro model değil. mate 10
0
semenderr
(29.07.18)
(5)

Kasa fanı yönü ( hava çıkışı ve hava girişi)

kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
Kasa fanları için yön yok sanırım. Hava girişi istiyorsak normal biçimde (marka amblemi öne gelecek biçimde), hava çıkışı istiyorsak marka amblemi arkaya gelecek şekilde mi takılıyor?
Kasa fanları için yön yok sanırım. Hava girişi istiyorsak normal biçimde (marka amblemi öne gelecek biçimde), hava çıkışı istiyorsak marka amblemi arkaya gelecek şekilde mi takılıyor?
0
kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(25.07.18)
Fanın üzerinde dönme yönünü ve hava çıkış yönünü gösteren oklar var.
0
kisa
(25.07.18)
Tam anlatamadım derdimi. Kısaca şöyle tekrar sorayım. Herhangi bir fanı, hem hava girişi sağlamak için hem de hava çıkışı sağlayabilmek için kullanabiliriz değil mi? Araştırdığım kadarıyla hava girişi için ayrı, hava çıkışı için ayrı fan türleri yok.
0
🌸kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(25.07.18)
Evet doğru. Ayrı fan tipleri yok. Takma yönüne karar vererek bunu yaparsınız.
0
kisa
(25.07.18)
Yukarıda demek istediğim, amblemin yönüne göre karar vermeyin Onun yerine fanın yan tarafına bakın orada oklar var ona göre yönünü bilip takarsiniz :)
0
kisa
(25.07.18)
Evet, ben de google’a “fan yönü” diye yazıp aratmadan soru sormuşum. Çok fazla araştırmadan açtım konuyu, cevap dediğiniz gibi ^^. İlginiz için teşekkürler.
0
🌸kusmakla kusamamak arasindaki ince cizgi
(25.07.18)
(5)

sorun ekran kartı mı, power mı? (capsli)

patir
merhaba, bir süre emektar bilgisayarımda önce windows (10) ekran kartımın sürücüsünü görmemeye ve code 43 hatası vermeye başladı. aynı zamanda ekranın siyah bölgelerde kırmızı yatay çizgiler oluştu. ama bu çizgiler windows logosu gelmeden hemen önce geliyor. öncesinde sorun yok. internette ki her şe
merhaba, bir süre emektar bilgisayarımda önce windows (10) ekran kartımın sürücüsünü görmemeye ve code 43 hatası vermeye başladı. aynı zamanda ekranın siyah bölgelerde kırmızı yatay çizgiler oluştu. ama bu çizgiler windows logosu gelmeden hemen önce geliyor. öncesinde sorun yok. internette ki her şeyi denedim diyebilirim. kartın slotunu değiştirmekten windowsa reset atmaya, yazılım ve donanımsal her yazanı denedim ama olmadı.

ama bu süreçte edindiğim izlenim problemin donanımsal olduğu yönünde. fakat sorun şu ki hangi donanım bilemiyorum.

şu an makinayı açamıyorum çünkü hdd yi görsede boot edilebilir sürücü yok diyor. ama bu konuyla alakalı olmayabilir. açıkcası bunun üzerine çok uğraşmadım. ama o restart için bir tuşa basın yazısı geldiğinde ekranda gene çizgiler oluyor.

üzerinde durduğum iki seçenek var ya ekran kartı ölüyor ya da güç kaynağı ölüyor ve ekran kartını besleyemiyor.

ekranın nasıl göründüğü ile ilgili temsili bir görsel hazırladım. başından benzer olay geçmiş olanlar varsa belki yardımcı olabilir diye düşündüm. ne yazık ki parçaları test edebileceğim ayrı bir sistem ya da alternnatif parçalara ulaşma şansım yok. hangi parçanın sorunlu olduğunu bilirsem gidip yenisini alıcam.

ekran kartı gtx 570 ve sistem 6-7 yıllık. güç kaynağı 650 watt.
0
patir
(25.07.18)
sadece hdd olabilir sorun. masaüstü ise bi arkadaşında denemen lazım ekran kartını anca öyle anlarsın yada dandik bi gpu bul şirket bilgisayarından falan onunla dene kendi kasanda.
0
hasmetizm 2046
(25.07.18)
ekran kartı hocam
aynı şey oldu bende de
0
kingcyrax
(25.07.18)
ekran kartı +1
0
givemesomesubstance
(25.07.18)
bana da ekran kartı gibi geliyor. piyasadaki eski model kartlardan birisi ile değiştireyim artık. yapacak birşey yok :( şirkette hep mac var, çevrede de masaüstü kullanan kalmadı, herkes laptop, tablet kullanıyor... kısaca bu işte tek başınayım. cevaplar için hepinize teşekkürler.
0
🌸patir
(26.07.18)
patir hocam ulas bana
hallederim isini
0
kingcyrax
(27.07.18)
(2)

ses kaydı yaparken arka plandaki uğultu

tabudeviren
https://vocaroo.com/i/s1sZJvVHfgCRses kaydı yaparken elektrik trafosundaki gibi bir uğultu geliyor.bu uğultuyu nasıl keserim?
vocaroo.com

ses kaydı yaparken elektrik trafosundaki gibi bir uğultu geliyor.
bu uğultuyu nasıl keserim?
0
tabudeviren
(25.07.18)
Kayıt sonrasından bahsediyorsanız adobe audition, izotope rx gibi yazılımların background noise/hum giderici araçları var.

Kayıt ederken olmasın bu diyorsanız, açıkçası ben çok bi uğultu duyamadım. Sanırım laptop mikrofonundan kaydoluyor bu dosya ve arkada bahsettiğiniz gürültü de mevzubahis laptop'un fanı? gibi bi teorim var ama.
0
hedep
(25.07.18)
degil, masaustu. mikrofon da harici mikrofon.
olmadi bir turlu.
0
🌸tabudeviren
(25.07.18)
(2)

Fotoğrafları cloud’a yükleme ve paylaşma

aychovsky
Bilgisayarımda yer kalmadı da, fotoları ancak flashdisk’e kaydedebiliyorum. Bu birkaç gb tutan fotoğrafları cloud’da tutup fotoğraftaki kişilerle paylaşmanın en rahat yolum hangisidir?
Bilgisayarımda yer kalmadı da, fotoları ancak flashdisk’e kaydedebiliyorum. Bu birkaç gb tutan fotoğrafları cloud’da tutup fotoğraftaki kişilerle paylaşmanın en rahat yolum hangisidir?
0
aychovsky
(24.07.18)
Telefonunuz ne bilmiyorum ancak Google Photos belli bir kalitede olacak şekilde sınırsız yükleme alanı veriyor. Bu şekilde yükleyip istediğiniz fotoğrafları linkle paylaşabilirsiniz.
0
sheeper
(24.07.18)
Fotoğraflar fotoğraf makinesinde, oradan aktaracağım.
0
🌸aychovsky
(24.07.18)
(3)

Javacript Primitives vs Objects

allstar
Şöyle bir sorum olacak Romalılarvar age=27;// bu bir primitive değişkenvar obj={ name:'Ali', city:'Ankara'};//burda bir obje olsunfunction change(a,b){ a=30; b.city='İzmir';}change(age,obj);console.log(age,obj);Nasıl oluyorda konsolda 27 izmir yazıyor? fonksiyon objenin city değerini değ
Şöyle bir sorum olacak Romalılar
var age=27;// bu bir primitive değişken
var obj={
name:'Ali',
city:'Ankara'
};//burda bir obje olsun

function change(a,b){
a=30;
b.city='İzmir';
}

change(age,obj);
console.log(age,obj);

Nasıl oluyorda konsolda 27 izmir yazıyor? fonksiyon objenin city değerini değiştiriken age değeri neden 27 kalıyor? Return olmadığından mı yoksa değişkenlerin tanımlanmasındaki scope hiyerarşisinden mi?
0
allstar
(24.07.18)
bedbed
(24.07.18)
fonksiyon çağrılırken primitive tiplerin değeri diğer tiplerin referansı geçiliyor o yüzden
0
Sir Anthony Hopkins
(24.07.18)
tam bir "pass by value / pass by reference" sorusu. JavaScript de referans ve hafiza alani nasil calisir?

"age" diye bir referans olusturuyorsun, bunu bir adres gibi dusun. bu referans icinde 27 olan bir hafiza alanini gosteriyor. "obj" diye bir referans olusturuyorsun, bu referans icinde baska referanslarin oldugu hafiza alanini gosteriyor. buna obje deniliyor. simdi bir de "city" diye bir referans olusturuyorsun, bu da icinde "Ankara" yazan hafiza alanini gosteriyor. Kisaca elinde soyle bir yapi oluyor;

age->27 ve obj->city->'Ankara'

age, obj, city adli 3 referans. 27 ve 'Ankara' diye iki hafiza alani.

fonksiyona age ve obj referansini gonderiyorsun. Ama javascript "pass by value" calistigi icin fonksiyona gelen referansi degil de degerini kopyalar. yani gelen age referansini degil de 27 degerini alir, hafizada o 27 icin yeni bir yer acar yani kopyalar ve onu yeni olusturulan "a" referansi ile gosterir. daha sonra gelen objeyi yani icinde bircok referans bulunduran hafiza alanini alir, kopyalar ve yeni hafiza alani acar ve bu hafiza alanini "b" referansi ile gosterir.

simdi elinde icinde degerleri farkli olsa da iki farkli hafiza alani var ve icinde ikisi de 27 degerini tutuyor.

age->27
a->27

ayrica birbirinin kopyasi iki farkli hafiza alani var, ikisinde de birbirinin kopyasi iki referans var. ama bu city referanslari ayni hafiza alanini gosteriyor.

obj->city
b->city
city->"ankara"

yani son durum su; age, a, obj, b, city diye referanslar var. bunun yaninda icinde 27, 27, "ankara" bulunduran hafiza alanlarin;

age->27
a->27
obj->city
b->city
city->"ankara"

sen simdi method icinde diyorsun ki a referansinin gosterdigi hafiza alanini 30 ile degistir. ve diyorsun ki b nin gosterdigi hafiza alanindaki city referansinin gosterdigi hafiza alanini "Izmir ile degistir.". Simdi hafizada durum su oldu;

age->27
a->30
obj->city
b->city
city->"Izmir"

sonra da fonksiyon bitince diyorsun ki; age referansinin gosterdigi hafiza alaninin degrini bana yaz ve hala 27. bir de obj referansinin gosterdigi hafiza alanindaki city referaninin gosterdigi hafiza alaninini bana yaz yani "Izmir". hafizanda hala a referansinin gosteridigi 30 degeri var ve artik kullanilamayacaigi icin bu hafiza alani temizlenecek.

Javascript "pass by value" bir dildir, ama objelerde obje alaninidaki degerler de pass bu value olarak gecse bu value lar tarafindan degerler birebir ayni hafiza alanini gosterdigi icin sanki "pass by referance" olmus gibi bir durum olur.

Javascriptin derinliklerini anlayinca hersey daha anlamli olur.
0
emrahday
(24.07.18)
(2)

iz bırakacak kimyasal

firemanjonny
Dostlar,Önemli bir icat yapıcam da (bomba değil) kağıda iz barakan ama bayağı iz bırakan, böyle sürdüğünde karartacak bir kömürümsü lazım. Aslında kurşun kalemin yaptığı işi görecek ama bir çekişte karartması ve tırnak kadar da zeminli yapılabilecek. Uygulanacak güç te insan gücü, çok aşırı basınç o
Dostlar,

Önemli bir icat yapıcam da (bomba değil) kağıda iz barakan ama bayağı iz bırakan, böyle sürdüğünde karartacak bir kömürümsü lazım. Aslında kurşun kalemin yaptığı işi görecek ama bir çekişte karartması ve tırnak kadar da zeminli yapılabilecek. Uygulanacak güç te insan gücü, çok aşırı basınç olmadan olacak yani. Kurşun kalemin hammaddesi grafit miş, buna bişi mi katılı yoksa daha pratik bi kimyasal var mıdır_?

Lütfen yardım.
0
firemanjonny
(24.07.18)
karakalem cizim icin malzemelere bak, karakalem cizenler direk grafit kullaniyorlar her tarafi grafit bir kalem sadece dışında kagit / naylon bir katman oluyor, kalinligi boyunca iz birakabiliyor, sertlik seviyesine gore karartir da. sanat malzemeleri satan dukkanlarda bulabilirsin.
0
robokot
(24.07.18)
ısıtmalı bişey düşünebilirsin kalıp damga yaptırıp ısıtıp kağıdın üstüne damga gibi vurabilirsin ama o da fazla komplike mi olur aradığın şey için? Sürekli kimyasalla uğraşmak da ayrı bir gider çünkü.
0
basond
(24.07.18)
(1)

Elektronik Mağazalardaki Telefon Tutucu

dungangadunganga
Merhaba,Bi' etkinlik için bana şu elektronik mağazalarda telefon standlarında olan kilitli şeylerden lazım. Adı nedir, ne olarak aratsam da bulsam gugılda?Böyle hani çelik telli vs. gibi kilitli oluyor. Yerinden sökülemesin diye.
Merhaba,

Bi' etkinlik için bana şu elektronik mağazalarda telefon standlarında olan kilitli şeylerden lazım. Adı nedir, ne olarak aratsam da bulsam gugılda?

Böyle hani çelik telli vs. gibi kilitli oluyor. Yerinden sökülemesin diye.
0
dungangadunganga
(24.07.18)
kablelvuku
(24.07.18)
(2)

ekim dikim işleri

superb
hayatımda hiç bir bitkiye bakmadımbir bitkim olsun istiyorum, çiçek olur, meyve/sebze olurbahçeli bir evde ne yetiştirilir? ne ile başlamak lazım?
hayatımda hiç bir bitkiye bakmadım
bir bitkim olsun istiyorum, çiçek olur, meyve/sebze olur
bahçeli bir evde ne yetiştirilir? ne ile başlamak lazım?
0
superb
(24.07.18)
maydanoz ve nane yetiştirmeyi çok severim. balkonda birkaç büyük saksım var. yaz kış nane maydanoz kendi kendine büyür. tek yapman gereken suyunu ihmal etme ve büyüdükçe biçip biçip yersin, komşuya vs verirsin, kurutursun falan... asıl favorim süs biberidir. her yemekte balkondan koparırım bir iki tane:) yalnız biber ekme mevsimi biraz geçti. kış girmeye yakın tere ve roka ekebilirsin. yine bahçede marul, soğan, domates, salatalık, patlıcan, fasulye yetiştirebilirsin. bunların hepsi bakımı kolay bitkilerdir. meyvelerden sadece çilek geliyor aklıma. çilek arsız bir bitkidir fazla bbakım istemez ve kendiliğinden çoğalır gider. zamanla tüm bahçeye yayılır.

bir şeylere bakmak, yetiştirmek çok keyiflidir. iyi eğlenceler, bol verimler.
0
burty
(24.07.18)
Fide mevsimi geçti, artık bu sıralar mevsime uygun sebze için tohum ekebilirsin. Sonbaharda kış sebzelerini ekebilirsin, bir sonraki baharda çeri domates, çanakkale domates, hıyar, biber vs dikersin.

Bahçen de varmış ne güzel, saksı maksı uğraşmazsın. İlgili forum sitelerine bir göz atarak, ya da temel bilgi veren bloglara vs bakarak kolayca öğrenirsin.

Dikim aralıklarına dikkat et, tohum ya da fide dikerken boşluklar gözüne büyük gelebilir ama bitki büyüyüp yayılınca sıkışırlar.
0
John Bloor
(24.07.18)
(1)

Gmail Hata Mesajı

wrb
MerhabaChrome'da Gmail'e girmeye çalışıyorum, şu hata mesajını veriyor: The requested URL /gmail/?safe=active was not found on this server. That’s all we know.Gizli modda girebiliyorum.Google burda ne demek istiyor?
Merhaba

Chrome'da Gmail'e girmeye çalışıyorum, şu hata mesajını veriyor: The requested URL /gmail/?safe=active was not found on this server. That’s all we know.

Gizli modda girebiliyorum.

Google burda ne demek istiyor?
0
wrb
(23.07.18)
Browser'ın cache'i sizi yanlış URL'e yönlendiriyor muhtemelen.

Ayarlar -> İçerik Ayarları -> Çerezler -> Tüm Çerezleri ve Site verilerini göster

Bu ekrana gidin, arama kutusuna gmail yazıp gmail satırını silin.
0
amortisman
(23.07.18)
(5)

excel'de sütunu sayfalara bölme

tabudeviren
resimde soldaki listenin 1000 satır olduğunu farz edin. sol taraf a-z sıralı, karşısında açıklama var.ben bu listeyi a4 sayfalarda iki sütunlu değil de, dört sütunlu yapmak istiyorum.mesela birinci sayfada en altta j grubu bitiyor, yanındaki sütunda k grubu başlıyor. devam eden sayfalarda da bu şeki
resimde soldaki listenin 1000 satır olduğunu farz edin. sol taraf a-z sıralı, karşısında açıklama var.

ben bu listeyi a4 sayfalarda iki sütunlu değil de, dört sütunlu yapmak istiyorum.
mesela birinci sayfada en altta j grubu bitiyor, yanındaki sütunda k grubu başlıyor. devam eden sayfalarda da bu şekilde gidiyor.

bunu el ile yapmak istediğimde view-page break view ile sayfa sınırları belirleyip kes-yapıştır ile yapmaya çalışıyorum. haliyle zahmetli ve zaman alıcı oluyor.

bunu nasıl kısa yoldan yaparım?
mobil için link: eksiup.com
0
tabudeviren
(23.07.18)
Merhaba. Macro olmadan zor gibi duruyor. Yarın bir bakarım.
0
birdenbire
(24.07.18)
Gerçi Offset ile de yapılabilir gibi duruyor. Yarın hallederiz.
0
birdenbire
(24.07.18)
Hmm. Her 10 satırda bir diğer sütuna geçecekse en basiti sanırım şu:

Başka bir sayfada ki A1 hücresine “=A1”. B1 hücresine “=B1”, C1 hücresine “=A11” ve D1 hücresine de “=B11” yazsanız...
0
birdenbire
(24.07.18)
Mobilde düzenleme yok, kusuruma bakmayın. Yukarıdakini yapıp, formülü aşağıya doğru çoğaltsanız... Olur mu acaba?
0
birdenbire
(24.07.18)
her on satirda bir degil, onu temsilen koydum.
Bir A4 sayfasının bittiği noktada 2. Sayfaya geçmek yerine üçüncü sütundan devam etmesini istiyorum.
0
🌸tabudeviren
(24.07.18)
(2)

Laptop ekranı karıncalanması

masmeleddin erdogan
Laptopımın ekranı durduk yere karıncalandı. Herhangi bir darbe almadı. Aşağıda ekranın fotoğraflarını görebilirsiniz.Bunun nedenini bilen var mı? İçini açıp kablolarını kontrol ettim ama herhangi bir kopukluk tespit edemedim. Tamiri mümkün mü bunun?http://i.hizliresim.com/JDODWE.jpghttp://i.hizlires
Laptopımın ekranı durduk yere karıncalandı. Herhangi bir darbe almadı. Aşağıda ekranın fotoğraflarını görebilirsiniz.

Bunun nedenini bilen var mı? İçini açıp kablolarını kontrol ettim ama herhangi bir kopukluk tespit edemedim. Tamiri mümkün mü bunun?

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com
0
masmeleddin erdogan
(23.07.18)
Monitörü açıp bir şey yapmamama rağmen sorun şimdilik düzeldi. Sorun muhtemelen aşırı tozlanmadan kaynaklanıyordu. Bu sorunla karşılaşanlara fikir olması açısından duyuru dursun burada.
0
🌸masmeleddin erdogan
(23.07.18)
linkler bende açılmıyor (yurtdışına kapalı)

benim eski laptopta vardı benzer bi sorun. kabloların içten koptuğunu düşünüyorum. arada temazsızlık yapıyo olabilir.
0
sttc
(23.07.18)
(1)

online kod editörü

seglavi
merhaba,ftp bağlantısı olan ve tarayıcı üzerinden kuruluma gerek kalmaksızın düzenleme yapabileceğimiz (notepad++'ın tarayıcı hali özetle) bir kod editör yazılımı, sitesi önerebilecek olan var mı?şöyle bir yer denk geldi. burası nasıldır bilen, önerebilecek yeni yerleri olan varsa ve yardımcı olursa
merhaba,

ftp bağlantısı olan ve tarayıcı üzerinden kuruluma gerek kalmaksızın düzenleme yapabileceğimiz (notepad++'ın tarayıcı hali özetle) bir kod editör yazılımı, sitesi önerebilecek olan var mı?

şöyle bir yer denk geldi. burası nasıldır bilen, önerebilecek yeni yerleri olan varsa ve yardımcı olursa sevinirim.

codeanywhere.com

şimdiden teşekkürler.
0
seglavi
(23.07.18)
bence ftp'yi normal surucu olarak mount eden bir yazilim kullan yani platform vermedigin icin bilemiyorum ama bilgisayarind bir surucu imis gibi karsidaki ftp serveri gosteren yazilimlar var. boyle mount ettikten sonra normal kod editorunle oradaki dosyalari acip editlersin dosya lokalmis gibi.
0
robokot
(23.07.18)
(3)

adwords ve analytics verilerini çekmek (php)

whatdreamsnevercome
arkadaşlar selam sormak istediğim bazı sorular var;şimdi. wordpress'te falan yer alıyor, analytics veya adwords hesabına "login" oluyorsun sistem üzerinden. o da, senin login olduğun google hesabın üzerindeki tüm adwords ve analytics hesaplarını listeliyor. sonra onların üstünden verileri dashboard'
arkadaşlar selam sormak istediğim bazı sorular var;

şimdi. wordpress'te falan yer alıyor, analytics veya adwords hesabına "login" oluyorsun sistem üzerinden. o da, senin login olduğun google hesabın üzerindeki tüm adwords ve analytics hesaplarını listeliyor. sonra onların üstünden verileri dashboard'da yayınlıyor.

bu sistem için bir örneğe, bir yola bir sıralamaya ihtiyacım var.

"bunu kullanarak kişinin 'hesabınla login ol' sayfasına yönlendirmesini yapıyorsun"
"buradan sana token dönüyor, o token'ı bu sorguda kullanıp tüm hesapları listeliyorsun"
"buradan seçtiğin hesaba ait token'la verileri listeliyorsun"

vs. gibi

ama pek istediğimi bulamadım.

genelde hazır token üzerinden işlem yaptırmışlar. ancak bu token'ı da kişiyi google ile login ederek almak istiyorum.
bu işi nasıl yapmalıyım?
0
whatdreamsnevercome
(23.07.18)
Api lazım bu tarz bi’ şey için. Mutlaka vardır google’ın.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(23.07.18)
o bahsettiğin eklentinin kodlarını inceleyerek cevaba ulaşabilirsin.
0
işimdeyim gücümdeyim
(23.07.18)
google'ın berbat dokümantasyonunun altından kalkamıyorum resmen.
her boku yapıyorum, ancak bu sefer de account permisionım el vermiyor.

hangi adımı niçin yaptığımıza dair bile doğru düzgün bir açıklama yok.
gerçekten insanı delirtirler.
0
🌸whatdreamsnevercome
(23.07.18)
(2)

ssd -> m2 ssd windows taşıma

bonjurkes
Gençler, elimde windowsun kurulu olduğu bir adet ssd, yeni alınan ve ana disk olmasını istediğim m2 ssd var bir de.internette ssd'den ssd ye disk klonlanma toollarını vs gördüm de emin olamadığım bir nokta var.bu disk klonlama yazılımlarının hepsi windows üzerinde çalışıyor (boot level değil yani),
Gençler, elimde windowsun kurulu olduğu bir adet ssd, yeni alınan ve ana disk olmasını istediğim m2 ssd var bir de.

internette ssd'den ssd ye disk klonlanma toollarını vs gördüm de emin olamadığım bir nokta var.

bu disk klonlama yazılımlarının hepsi windows üzerinde çalışıyor (boot level değil yani), ben bu dosya transferini windows çalışırken yapabilir miyim ki?

teknik olarak üstünde windows çalıştığı için bazı dosyalara erişim engellenecek diye tahmin ediyorum.

elimde ikinci bir ssd ve iki tane daha hdd var, gerekirse başka bir diske kurarım bu kopyalama tool'unu ama ben bu işten emin olamadım.


diskler samsung, magician yazılımı da var ama ondan daha iyi başka bir tool varsa onu da kullanabilirim.
0
bonjurkes
(22.07.18)
yaparsın. samsung magician halleder onu. gerekirse yeniden başlatıp boot olmadan kopyalamayı yapar.
0
washe
(22.07.18)
yapılabilir. acronis'in iki türü var biri sistem açılırken harici disk (cd, hdd, flash bellek) içinden kendini boot eden, diğeri de direkt işletim sistemi üzerinde çalışan.

zaten biliyorsundur bir diskin imajını aynı diske alamazsın. o yüzden windows çalışsın çalışmasın her türlü bütün dosyaları alır. zaten olayı da bütün her şeyi almak olduğu için işletim sistemin yeni diski yadırgamıyor. birden fazla disk ile çalışıyorsa bilgisayar, bu diskleri disk yöneticisinden windows'a yeniden tanımlaman gerekebiliyor bazen. yeni kurulumda sorun çıkarsa panik yapmadan görev yöneticisi üzerinden disk yöneticisini açıp yapabilirsin bunu. tabii bilgisayarın düzgün boot olup kullanıcı hesabına giriş yaptıktan sonra siyah ekran gibi bir sorun olduğu zamandan bahsediyorum. siyah ekran yok ama bir diski yine görmüyor, kapasitesi yanlış ya da sürücü yolu (harf) değişik ise direkt disk yöneticisini açarsın. diski görmüyordan kastım zaten harf atamak oluyor gene görür yani bilmem anlatabildim mi? bence çok anlatamadım. askdaskffaskf

ha direkt bootda sorun varsa imaj hatalı olabilir. bios nereden boot edeceğini şaşırmış olabilir (bazen bios pilini çıkarıp takmak gerekiyor kafası yerine gelsin diye) ne bileyim. bu arada bu işin hiç uzmanı değilim kendim bunları deneyimledim sadece. verdiğim bilgilerin garantisini veremiyorum. şu yazdığımın yarısı da zaten çok diskli bir bilgisayarda oluşabilecek sorun yani. öyle değilse hiç okuma bile.

ayrıca raid falan yapılıysa nasıl olur hiç bilmiyorum. raid'de imaj almak mümkün mü onu bile bilmiyorum. farklı diskleri tam anlamıyla birleştirip performansı çok artıran bir şey. tabii verinin bir kısmı o diskte öbür kısmı başka diskte olunca bilgisayarın disklerden birini görmemesi bilgisayarın büyük ihtimal hiç açılmaması demek sanıyorum. raid hakkında bilgim yok. gerçekten yok.
0
tuzumkuru
(22.07.18)
(2)

"Bilgisayarım" kısmına giremiyorum

archery
"Bu bilgisayar" klasörüne giremiyorum, girdiğim an ekran kapanıyor, sanki sayfayı yenile demişim gibi direk masaüstüne dönüyor. Virüs müdür nedir bu, yardımcı olabilecek var mı?
"Bu bilgisayar" klasörüne giremiyorum, girdiğim an ekran kapanıyor, sanki sayfayı yenile demişim gibi direk masaüstüne dönüyor. Virüs müdür nedir bu, yardımcı olabilecek var mı?
0
archery
(22.07.18)
virus yemissin
teamviewer varsa yaz bakayım
0
kingcyrax
(22.07.18)
görev yöneticisinden windows gezgini işlemini sonlandırıp sonra dosya sekmesinden yeni görev çalıştır diyip "explorer.exe" yapın. eğer mevzu düzeliyorsa büyük ihtimal yeni bir kullanıcı hesabı kurup ona geçince düzelecek.

düzelmiyorsa virüs olma ihtimali bana göre çok yüksek. çok çok anlamam bu işleri de tahmin bazında bunları söyledim.
0
tuzumkuru
(22.07.18)
(4)

eve internet baglatamama

bnmzz
Yeni eve taşındık. Ev eski ama daha önce internet cekilmemis gibi görünüyor. Superonline fiberle görüştüm eve gelip baktilar. Ama wc den giris yapılacak. Wc pencere kirilacak , tavandaki kartonpiyer kirilacak ve wc den koridora delik delinecek koridordanda salona duvar delinecek. Bende vaz gecti
Yeni eve taşındık. Ev eski ama daha önce internet cekilmemis gibi görünüyor. Superonline fiberle görüştüm eve gelip baktilar. Ama wc den giris yapılacak. Wc pencere kirilacak , tavandaki kartonpiyer kirilacak ve wc den koridora delik delinecek koridordanda salona duvar delinecek. Bende vaz gectim yaptiramadim.

Kablonet onerdiler tavandan direk cekiliyor galiba tamda bilmiyorum. Ama alt ust sokaklarda var bizim sokakda yok. Aradim birsey yapamayiz dediler

Kırıp dokmeden baglatabilecegim ve hız kota fiyat cinsinden uzmeyecek. Ne oneririrsiniz. Her türlü onreiye acigim.

Telefondan yaziyorum kusura bakmayin.
0
bnmzz
(22.07.18)
türk telekom altyapısı yok muymuş? apartmanınızda oturan komşularınız ne kullanıyor?
0
oekuklu
(22.07.18)
apartmanda kullanan birileri varsa baglanti var demektir.

kirma dokme isi de elektrikcinin maharetiyle ilgili. bizim binada bazi dairelerinkini dis kapinin ustune delik acip cikarmislar. benim getirdigim usta hic kirip dokmeden ta giristen odaya kadar icerden cekti kabloyu (pril surup kabloyu kaydirdi vs.)
0
brkylmz
(22.07.18)
Ttnet altyapisi var ama wc nin baktığı apartman boşluğundan cekmisler. Diger apartmanlarda oyle cekmis. Ama saglam tadilat gerekiyor gibi geldi. Adam cagirsam yine ayni adam gelir buyuk ihtimal. Sizin dediginiz gibi sabunla filan kaydiriyim filan yok direk kirayim dokuyum. 5dk da baglar giderim derdinde. Kirilan yer ne olacak bu evde oturan var mi? Dusunmuyor anlayacaginiz.
0
🌸bnmzz
(22.07.18)
Turktelekom'u aradınız mı? Biz de yeni binaya taşındık internet altyapısı yok, Turktelekoma başvurdum geçen gün aradılar, 2 3 sürebilir dediler, belediyeden izin filan alcaklarmış
0
lorne malvo
(22.07.18)
(9)

amerikada iş bulma meseleleri

tchuck
biraz youtube'dan bakınıyorum da, tam aradığın şeyi bulamadım açıkçası.mühendislik diploması olmayan (ama lisans mezunuyum) bir yazılımcının amerika'da iş bulma şansı var mıdır? varsa bu işin genelde aşamaları, mevzuları nasıl oluyor.mühendis olmayıp yazılımcı olarak amerikaya giden var mı aranızda,
biraz youtube'dan bakınıyorum da, tam aradığın şeyi bulamadım açıkçası.

mühendislik diploması olmayan (ama lisans mezunuyum) bir yazılımcının amerika'da iş bulma şansı var mıdır? varsa bu işin genelde aşamaları, mevzuları nasıl oluyor.

mühendis olmayıp yazılımcı olarak amerikaya giden var mı aranızda, veya tandıgıınız var mı?
yani ne sorayım bilmiyorum ama genel olarak her şeyi merak ediyorum.

almanya-hollanda konusunda biraz daha bilgiliyim ama amerika konusunda özellikle diplomanın etkisini vs. merak ediyorum.
0
tchuck
(22.07.18)
veya yine amerika'ya yazlımcı olarak giden ama mühendis olmayan birilerinin blog'u veya youtube kanalı veya ne bileyim sözlükte veya başka mecralardak iyazıları vs. varsa o da çok makbule geçebilir.
0
🌸tchuck
(22.07.18)
sözlükte guru'nun yazdıklarına falan bak, ssg de dediğin gibi gidiyor bildiğim. O tarz insanların yazdıklarından yola çıkabilirsin.
0
noluyo yaa
(22.07.18)
uber'de çalışan selman kaya diye biri var, youtube kanalı da bulunuyor. bu konularla ilgili detaylı video'ları vardı. soru sorarsanız yardımcı da olur belki.
0
bcdhms
(22.07.18)
"mühendislik diploması olmayan (ama lisans mezunuyum) bir yazılımcının amerika'da iş bulma şansı var mıdır?"

Evet var. Muhendislik diplomasi sarti yok zaten buyuk firmalarda.

Misal Google'in rastgele bir Software Engineer ilanindan kopyaliyorum: "BS degree in Computer Science, similar technical field of study or equivalent practical experience": goo.gl

Bir tane de rastgele Microsoft ilani, bunda degree yazmamislar bile: "2+ years of software engineering experience": goo.gl

Bu sekilde giden cok insan vardir ama daha goz onunde oldugu icin Sedat Kapanoglu geliyor aklima ilk.
0
crown
(22.07.18)
ssg veya onun gibi kişiler gibi, bir şirketten davet alarak amerika'ya gidip tanıdık da olmadan iş aramaya başlarsanız her zaman hayalinizdeki işe kavuşamayabiliyorsunuz. mesleği bile olsa ilk zamanlar garsonluk, pizzacılık, marketde çalışma gibi işlerle başlayıp 1-2 sene sonra hayal ettiği işe ulaşanlar çok. eğer işiniz hazır bir biçimde gitmiyorsanız gerekirse bu işlerin yapılacağını bilerek gitmelisiniz.

mesela birinin hikâyesini gördüm youtube'da, marketde çalışmayla başlayıp belli bir süre iş kovalayıp linkedin'in türkiye ile ilgili biriminde çalışan var.
0
Neill
(22.07.18)
@bcdhms, aynen abi o arkadaşı biliyorum. ama kendisinin öğrencilik kariyeri baya parlak, mühendislik vs. mezunu zaten. videolarından da 5-6 tane izledim, hepsi genelde "yazılım mühendisliği" üzerine konuşmalardı.

o yüzden tam aradığım yanıtları onda bulamadım ama yine de güzel vizyon verdi.
0
🌸tchuck
(22.07.18)
bilgisayar muhendisligi icin soyleyeyim, herhangi bir diploman olmasina gerek yok. belli basli hicbir sirket senden diploma sormuyor, mulakatlari gecebiliyorsan zaten yeterli bilgin var demektir. yine yazilimda once oraya gidip orda sirketlere basvurmazsin. burdan basvurursun eger kabul alirsan onlar senin yerine vizeni alirlar. daha dogrusu lottery icin gerekli belgeleri hazirlarlar.
0
crucio
(22.07.18)
azer koculu var. github.com //şu an abd de değil bildiğim kadarıyla
nasıl gittiği hakkında şurada bilgi vardı www.youtube.com

caner turkmen (iki yıllık diplomalı) youtu.be
//abd den döndü sanırım.

meng to twitter.com
//daha önce gidip sonra ayrılıyordu, sanırım vizeyi ye

her birinin abd deneyimi gidiş yolu hakkında fikir verir.
0
biraz huzur
(22.07.18)
www.youtube.com

bunları izleyin mutlaka
0
oscar
(23.07.18)
(2)

ekran kartı gerekli mi?

sorusoranadam
videolari programda kesip bicip efektler ekleyip kaydetmek icin, dahili ekran karti olan bir bilgisayar icin bu islem harici ekran karti olsa daha mi kolay olur? bu isleme ekran kartinin etkisi var mi?ekran karti almayip bir sure dahili ile idare edebilir miyim diye merak ettim.
videolari programda kesip bicip efektler ekleyip kaydetmek icin, dahili ekran karti olan bir bilgisayar icin bu islem harici ekran karti olsa daha mi kolay olur? bu isleme ekran kartinin etkisi var mi?

ekran karti almayip bir sure dahili ile idare edebilir miyim diye merak ettim.
0
sorusoranadam
(22.07.18)
Kesip bicme, efekt, render vb islemler icin islemcinin cektigi yuk ekran kartindan cok daha fazla. Dolayisiyla anlamli bir fark olmaz harici ekran karti almanizin.
0
crown
(22.07.18)
Bazı programlar işlemleri ddaha çabuk halletmek için ekran kartından yararlanabiliyor. Cuda desteği diye geçiyor.
0
sutlu nescafe
(22.07.18)
(2)

Inheritance ve Polymorphism arasındaki bağ, benzerlik.

Yigitabi
Java çalışıyorum, bir türlü kavrayamadım şunu.1 . class a, class b extends a olsun her ikisinde de do_something() methodu mevcut olsun. her ikisinde de aynı method olduğuna göre zaten overriding yapmıyor mu?2. obj b = new b(); => bunu çalıştırdığın zaman zaten b nin methodunu kullanıyor.3. obj a =
Java çalışıyorum, bir türlü kavrayamadım şunu.

1 . class a, class b extends a olsun her ikisinde de do_something() methodu mevcut olsun. her ikisinde de aynı method olduğuna göre zaten overriding yapmıyor mu?

2. obj b = new b(); => bunu çalıştırdığın zaman zaten b nin methodunu kullanıyor.

3. obj a = new b(); => bunu çalıştırdığnı zaman yine b nin methodunu çalıştırıyor.

her ikisi de run-time değil mi? upcasting?


bu ikisi arasındaki fark nedir?

polymorphism extend edildiği zaman methodların override olması dışında nedir? zaten bu inheritance ın bir özelliği değil mi? ya da inherit edilen objelerin methodları override edebilme yeteneğine mi polymorphism deniyor?


olabilecek en ama en basit anlatımla ve nerede ne amaçla kullandığına dair aydınlatabilir misiniz beni?
0
Yigitabi
(21.07.18)
1. B'de do_something() methodunu yeniden yazdiysan override ettin demektir. Eger yazmasaydin B A'nin do_something() methoduna sahip olacakti.

2. ve 3.de obje ve class isimleri birbirine karistigi icin kendi ornegimi yazip anlatayim:

Object x = new A();

Burada herhangi bir upcasting veya downcasting yok. Olayi biraz derinlemesine aciklayayim, x dedigimiz sey bir A objesi degil aksine hafizadaki bir A objesine referans. Kodu soyle de yazabiliriz:

Object x;
x = new A();

Burada ilk satirda bir referans yarattik ve type'i icin Object dedik. Yani x bir Object objesine referans ve su an itibariyla hicbir objeyi isaret etmiyor, yani null. Ikinci satirda da new A() diyerek bir A objesi olusturduk hafizada, bunu x'e assign ederek de x'in hafizadaki gosterdigi objeyi az once yarattigimiz obje olarak belirledik. x'in type'i bu noktada degismedi, x hala bir referans ve gosterdigi objenin type'i Object. A class'i dogal olarak Object'in bir subclass'i oldugu icin assign ederken de bir hata almadik. Her sey compile-time'da cozuldu.

Eger ki bu x'i run-time'da Object olarak degil de A olarak kullanmak istersen upcast etmen gerecek, ((A) x).a'yaOzelBirMethod() gibi veya eger ki A isteyen bir fonksiyona x'i gonderseydin hata alacaktin cunku x'in type'i Object(her ne kadar x'in gosterdigi sey bir A olsa da jvm onu kontrol etmiyor, statik olarak en basta senin belirledigin type'a bakiyor). Ama az once yaptigimiz gibi cast ederek gonderebilirsin, bu da yine bir run-time cost'a sahip. Cunku jvm cast etmeden once bunlarin cast edilebilir olup/olmadigini kontrol edecek, eger ki oyle degillerse hata dondurecek.


Inheritance dedidigimiz sey superclass'in yapisini ve davranislarini subclass'ta kullanabilmemiz anlamina geliyor kabaca. Polymorphism ise bu yapi ve davranisi subclassta degistirebilmemizi, yani bir bakima bazi seyleri override etmemizi saglayan kavram. Ayni zamanda polymorphism sayesinde farkli type'a sahip objeleri sanki ayni seylermis gibi kullanabiliyoruz. Polymorphism'i olanakli kilan sey de inheritance, sonuc olarak inheritance iliskisi olmayan iki class'i sanki ayni seylermis gibi kullanamazsin.
0
yasli ateist
(22.07.18)
polymorphism yapmak icin nesneler arasinda inheritance yapmak bir yontemdir, yani polymorhism cok daha genel bir durumdur. hayvanlar orneginden aciklarsam, iki tane hayvan sinifimiz olsun. Aslan ve Gergedan. aslanini yemekYe() diye bir methodu olsun, ve bu yemek ye methodunda aslan et yer. gergedanin da yemekYe() methodu olsun ve gergedan bu methodda ot yer. simdi bu iki hayvan "Hayvan" sinifini "extend" yapsin yani aralarinda inheritance bagi olsun. Hayvan sinifinda da yemekYe() methodu var, bunun alt siniflari da Aslan ve Gergedan bu methodu "override" ediyor ve kendine gore bu yemekYe() methodunu et veya ot yenebilecek sekilde duzenliyor.

simdi gelelim bu nesnler arasinda polymorhism nasil olusur. Ornegin bir de Insan diye baska bir nesnemiz, bu nesne icinde hayvanlariBesle() diye method olsun. Bu method sadece Hayvan besleyecek sekilde duzenlenmis, yani bu methoda hangi hayvani gonderirsek onu besliyor. Su sekilde bir method;

public void hayvanlariBesle( Hayvan hayvan ){...}

dikkat edersen bu method sadece hayvan kabul ediyor ve aslan veya gergedan diye ayrim yapmiyor. Simdi bu methoda aslan veya gergedan hayvanini gonderebilir miyiz? gonderebiliiz ve gonderdigimizde polymorhphism olur. yani soyle;

Aslan aslan = new Aslan(); // aslan nesnesi yarattik
Gergedan gergedan = new Gergedan(); // gergedan nesnesi yarattik
Insan insan = new Insan(); // insan nesnesi yarttik

simdi insan nesnesi icine beslenmesi amaciyla aslan ve gergedani gonderiyoruz.

insan.hayvanlariBesle(aslan);
insan.hayvanlariBesle(gergedan);

burada haynvanlari besle methodu sadece hayvan kabul etse de aslan ve gergedan aslinda bir hayvan oldugu icin yani hayvandan inheritance yaptiklari icin bu aslan ve gergedan nesnesini de kabul eder. Iste bu polymorhismin basladigi noktadir, peki nedir bunun devami;

insan nesnesinin hayvanlariBesle() methodu icine bakalim;

class Insan{
public void hayvanlariBesle( Hayvan hayvan ){
// buraya dikkat burada hayvan diye bir nesnemiz var
// buraya gonderilen hayvan aslan da olabilir gergedan da olabilir.
// hayvan nesnesi cok bicimlidir (polymorphic) yani ne oldugu belli degil
if (hayvan instanceOf Aslan){ // gelen bu hayvan bir aslan mi?
Aslan aslan = hayvan; // downcasting
aslan.yemekYe();
} else if (hayvan instanceOf Gergedan){ // gelen bu hayvan bir gergedan mi?
Gergedan gergedan = hayvan; // downcasting
gergedan.yemekYe();
}
}
}

ne yarari var peki bu polymorhism in, insan sinifi icine aslan ve gergedan kabul eden iki farkli hayvanlari besle methdu yapmak yerine sadece hayvan ve onun alt nesnelerini (aslan ve gergedan) kabul eden tek bir metod yapmis olduk. diger turlu iki method yapmamiz gerekirdi, yani;

public void hayvanlariBesle( Aslan aslan){...}
public void hayvanlariBesle( Gergedan gergedan){...}

ama bu iki method birlesti, ve bu method icinde polymorphic tek bir Hayvan nesnesi olmus oldu. ihtiyaca gore birlesmese de olurdu, bu birlesmedigi durumlara da "method overloading" diyoruz, o ayri bir konu.

Polymorhism ile ilgili daha onceden yazdigim su eksisozluk girdisine de bakabilirsin. orda daha uzun uzun anlattim. eksisozluk.com

OOP yi gercek hayat gibi dusun, gercek hayati modelleyen bir yontemdir. sen ve kardesin insan nesnesinden inheritance yaparsin, yani "extend" edersin. ama anne ve baban icin sen ve kardesin "evlat" dir. yani anne baban "evladim" dediginde bu kastettigi kisi sen veya kardesin olabilir. ornegin annen "evladimi cok seviyorum" dediginde sevidigi kisi sen de olabilirsin kardesin de, yani bu sevdigi "evlat' nesnesi polymorphic dir.
0
emrahday
(24.07.18)
(1)

Telefondan bilgisayarda devam etme uygulaması?

dadas9
Microsoft'un sadece Windows10 kullanan bilgisayarlar için bu özelliği var fakat W10 yok bende alternatif istiyorum,işlevi şu olacak mesela telefondan bir siteye girdim bilgisayarda devam et diyorum bilgisayarda o site açılıyor,var mıdır böyle bir uygulama bildiğiniz?
Microsoft'un sadece Windows10 kullanan bilgisayarlar için bu özelliği var fakat W10 yok bende alternatif istiyorum,işlevi şu olacak mesela telefondan bir siteye girdim bilgisayarda devam et diyorum bilgisayarda o site açılıyor,var mıdır böyle bir uygulama bildiğiniz?
0
dadas9
(21.07.18)
direk uygulama var mı bilmiyorum ama chrome, firefox falan senkronize olabiliyor tablar için.
tab ekranında en son telefonda açık olan siteleri görebiliyorsun. en son öyleydi yani yanlış hatırlamıyor isem.


doğrudan tek tıkla zor, belki safari ve mac bilgisayarlar yapıyordur ama benim dikkatimi hiç çekmedi. üstteki gibi tabları görebilmeyi ise safari kesin yapıyor.
0
passion rules the game
(21.07.18)
(5)

sahibinden.com da alışveriş

firemanjonny
bi telefon alıcam 2. el, nasıl alınır hesap nosunu mesaj atıyor ve parayı mı yolluyoruz, kapıda ödemeli gönderemezmiş şirket olmadığı için, önce parayı yollayıpta sonra kargoyla cicibebe gelmesin.
bi telefon alıcam 2. el, nasıl alınır hesap nosunu mesaj atıyor ve parayı mı yolluyoruz, kapıda ödemeli gönderemezmiş şirket olmadığı için, önce parayı yollayıpta sonra kargoyla cicibebe gelmesin.
0
firemanjonny
(21.07.18)
Satıcı yeniyse veya hiç puanı yoksa gönderme. GET açmadını iste.
0
malheiros
(21.07.18)
hacı siz dolandırılmak için mi doğuyorsunuz. sakın gönderme orta yol bulmaya çalış. ille de o telefon diye tutturuyorsan gezenadam'ı araştır senin yerine teslim alabilirler.
0
fasko
(21.07.18)
Hangi telefonu ikinci el alacaksınız ki. Xioami telefonlar hem ucuz hem de kaliteli ikinci ele degemz. Bir de ikinci el bu zamanda çok riskli. İçinden n çıkacağı belli değil
0
seyyar satıcı
(21.07.18)
evet son olaylardan sonra ikinci el telefon almak da satmak da akıl karı değil. içinden bylock mu çıkar ne çıkar bilemezsiniz. sattığınız telefon da aynı şekilde. alan adam bi program yüklese hayatınız kayar. hapishanelerde çok adam var böyle telefon ikinci el diye ispatlamaya çalışıyor ama muhattabı yok. siz gidin yeni bir telefon alın.
0
demirr
(21.07.18)
şuana kadar sahibinden'de 50 ürün sattım bunların 30 tanesinde bana direkt olarak havale yaptılar bende ürünleri yolladım. Yaptığım alışverişlerde de aynı şekilde aynı şehirde değilsek veya ben birini yollamaya üşeniyorsam havalaye yapıyorum ürün bana geliyor..

Şimdi diyeceksiniz tamamda dürüstlük timsali insanların yaşadığı bir ülkede değilim nasıl olacak o havale-eft işi. Şimdi size ürünü satan arkadaşın sahibinden'e ne zaman kayıt olduğuna bakıyoruz. Adamı arıyoruz Misal veriyorum Mersin'de bu arkadaş. Benim orada arkadaş var bana nerede oldugunu soyle ben arkadası yollayacagım diyoruz. Dolandıcısı ise zaten kem küm yapıyor bir daha telefonu açmıyor. Değil ise ; Tamamdır ben buradayım saat 5 te buluşalım diyor.

Bu senaryoyu fiyatın çok düşük olduğu ve farklı şehirde olan satıcıya uyguluyoruz niyetini iyi kötü anlıyoruz.

Şimdi asıl mesele şu. Dolandırıcılar genelde tc kimlik no'sunu verir benim tc'me yolla abi derler. Verdikleri tc ise daha önce dolandırdıkları başka birine aittir.

Her kim ile alışveriş yapıyor olursanız olun. Kendi ismine ait olan ibana parayı yollayın. Dolandırılma durumunda şikayet ederek ulabilirsiniz. İbanını veren insanın dolandırma olasılığı 20'de 1 'dir
0
Aşk Adamı
(21.07.18)
(12)

Beş yıllık laptop ve SSD

rahip janick
Merhabayın, beni teknoloji özürlüsü bir kimse olarak kabul ediniz lütfen. Bilgisayarım yalnızca google chrome (5-6 sekme açık olur genelde) açıkken dahi hayvan gibi ısınmakta, hele hele bir oyun açmaya kalktığımda direkt olarak kapanmaktadır. Teknik özellikleri ektedir. SSD alsam birazcık da olsa g*
Merhabayın, beni teknoloji özürlüsü bir kimse olarak kabul ediniz lütfen. Bilgisayarım yalnızca google chrome (5-6 sekme açık olur genelde) açıkken dahi hayvan gibi ısınmakta, hele hele bir oyun açmaya kalktığımda direkt olarak kapanmaktadır. Teknik özellikleri ektedir. SSD alsam birazcık da olsa g*tü toparlar mı? FM18'i kapanmadan oynar mı mesela? :/

eksiup.com
0
rahip janick
(21.07.18)
Ben 6 yıllık pc'ye taktım bir de ram yükselttim şimdi gayet iyi
0
empedokles
(21.07.18)
ısınıyorsa fanı toz kaplanmış olabilir. aradaki termal macun ölmüş olabilir. ssd ile ısınma probleminin önüne geçemezsin.
0
sutlu nescafe
(21.07.18)
@empedokles, kaçlık taktın? ram'i kaça yükselttin? maliyeti ne oldu?
0
🌸rahip janick
(21.07.18)
günlük kullanımda değişimden çok memnun kalırsınız ama oyun performansına etki etmez. ekran kartı ne bu arada?
0
signore
(21.07.18)
250 gb lık ssd taktım. 4 gb ram ekledim 8 gb oldu. Şu an gayet iyi.
0
empedokles
(21.07.18)
asıl sorun ram gibi, ssd'den kısıp ona yüklenseydiniz 12-16 gb arasında, fanı çalıştığı halde ısınması ilk aldığınızda da varsa yapacak bir şey yok karakteri böyledir bilgisayarın, böyle değildi ise içini açıp toz temizliği yapın ya da en basiti süpürge makinesi ile ızgaralardan çektirin tozları. Bir diğer sebep işletim sistemi ağırlaştırmıştır sistemi, sistem geri yükleme ya da temiz format atın, tavsiyem ubuntu gibi bir linux kurun, o zaman uçar bilgisayar.
0
gezegen olan pluton
(21.07.18)
bilgisayarin islemcisi fena degil daha gideri olur. soylendigi gibi ssd+RAM takviyesi ile 2-3 yil daha gideri olur. RAM icin min 8 olmasi lazim ama 12 yada 16 yaparsan cok daha iyi olur. SSD icin 128lik hatta duruma gore 64luk bile yeterli olabilir. eger muzik/video/fotograf arsivin varsa onlar icin tasinabilir harddisk alirsan daha ekonomik olur.

bu takviyeler isinmana care olmaz yalniz. muhtemelen fanin cok kirlenmis. fani temizlemek gerekir, hatta mumkunse termal macunu da yenilersen isinma sorunu cozulur.

FM18'in kapanmasina gelirsek kapanma sebebini bulmak lazim. RAM yetersizliginden de kapaniyor olabilir, asiri isindigindan dolayi da kapaniyor olabilir.

RAM ve ssd takmak kolay, youtube'dan video izleyerek yapabilirsin ama termal macun surmek cok kolay degil, bu islerden anlayan bir arkadasin varsa ondan yardim iste. servise goturulcek bir durum da degil acikcasi sacma sacma 5dklik is icin 150-200tl para isterler
0
crucio
(21.07.18)
Bütün tavsiyeler için teşekkür ederim, fan temizliği yapılacak, ram 12-16 gb'a yükseltilecek, termal macun sürülecek.

ekran kartı özellikleri de şöyle: ekran kartı için yapılması gereken bir şey var mı?

eksiup.com
0
🌸rahip janick
(21.07.18)
bu dahili ekran kartı. dxdiag i çalıştırıp bir atın büyük ihtimal harici ekran kartı vardır. ha eğer harici ekran kartı yoksa kusura bakmayın ama çöp bu. özellikle eski modeller için ekran kartı bulmak sorun, çok ümitli olmayın bence.

onun dışında anakartınızın max kaç gb ram desteklediği de önemli. atıyorum max 8 gb destekleyen bir anakarta 12 - 16 gb takmanın bir anlamı olmaz. anlamı olmayı geçtim bilgisayar yeni takılan rami algılamazsa boşa para vermiş olursunuz. tabi takılan 16 nın sadece 8 ini de okuyabilir bilemiyorum daha bilgili olanlar aydınlatabilir.

onun dışında anakartın max kaç mhz hızında ram desteklediği de önemli buna da dikkat etmelisiniz.

bu bilgileri nereden öğrenebilirsiniz peki? üreticinin sitesinde arama yapınç bulamazsanız google da etraflıca bir arayın. aradığınız şey teknik özellikleri olacak. üretici sayfasında bulabilirsiniz diye düşünüyorum. olmadı mail atın.

onun haricinde ssd takın, performansı farkettirir ama ısınmaya çözüm olmaz. ısınma için daha önce yaptıysanız daha önce dendiği gibi açıp fanı temizleyin bir termal macun alıp işlemciye sürün. bir süre rahatlatır. ama yapmadıysanız bulaşmayın, teknik servise telim edip parasıyla yaptırın.
0
issiz karga
(21.07.18)
hdd yi cikarip ssd takmanin isinmaya minimal bir etkisi olur fakat kapanacak kadar isiniyorsa sogutma sisteminin gozden gecirilmesi gerek. dahili ekran karti dandik, fakat termal macun, 4 gb ram ve ssd ile gunluk kullanim biraz daha rahatlar. zaten ssd ve ram sonradan sokulup baska bilgisayara da takilabilir o yuzden olu bir yatirim olmaz, denemeye deger.
0
icim urperiyor
(21.07.18)
SSD takınca çok daha fazla ısınır. Bende öyle oldu.
0
empedokles
(21.07.18)
@empedokles SSD'nin isinmaya negatif yonde etkisi olmaz, bi fark olsa olsa daha az isinir, cunku hareketli bir parcayi hareketsiz bir parca ile degistirmis oluyorsun. senin sorunun baska.

@rahip ekran kartina birsey yapamazsin. ama RAM yukseltince ekran karti da daha fazla ram kullanabilecek, belki biraz performansi artar ama o ekran kartindan oyun oynama performansi bekleme. "hd, 4k filmleri oynatsin yeter" bir kart o.
0
crucio
(21.07.18)
(1)

sass vs less

tchuck
hangisi tercih edilir?(1. soru: siz hangini kullanıyorsunuz. 2. soru: şuan en çok rağbet gören hangisi)
hangisi tercih edilir?

(1. soru: siz hangini kullanıyorsunuz. 2. soru: şuan en çok rağbet gören hangisi)
0
tchuck
(20.07.18)
1- 5+ yildir sass kullaniyorum
2- css processorler ilk ciktigi zamanlarda, less daha populerdi (ki bunu bootstrap'a bagliyorum) sonralari sass acti arayi

not: su aralar css in js daha cok ilgi goruyor
0
dalekcaan
(20.07.18)
(4)

en iyi fotoğraf kalitesine sahip telefon (işletim sistemidnen bağımsız)

tchuck
sadece fotoğraf konusunu göz önüne alalım.en iyi sıralaması nedir?buna dair bir yabancı site vardı, 100 üzerinden puanlıyordu diye hatrlıyorum ama bulamadım."bunun buyu iyi, bunun ise buyu iyi" diyerekten değil, direkt "bunun genel fotoğraf özellikleri hepsinden iyi" gibi bir açıklama bekliorum bu a
sadece fotoğraf konusunu göz önüne alalım.

en iyi sıralaması nedir?
buna dair bir yabancı site vardı, 100 üzerinden puanlıyordu diye hatrlıyorum ama bulamadım.
"bunun buyu iyi, bunun ise buyu iyi" diyerekten değil, direkt "bunun genel fotoğraf özellikleri hepsinden iyi" gibi bir açıklama bekliorum bu arada :)
0
tchuck
(20.07.18)
mesela şuan en iyisi huawei p20 olabilir mi?
bu ürünü şuan almakla, 1 ay almak arasında kur farkı ihtimali var mı? (apple'a gelen %23 zam gibi bir şey bekleniyor mu? apple zammı bekleniyordu çünkü)
0
🌸tchuck
(20.07.18)
Samsung S9 PLUS. Kamerası hepsinden iyi. Huawei kameralarında genelde renkler baya yapay.
0
basubadelmevt
(20.07.18)
"buna dair bir yabancı site vardı, 100 üzerinden puanlıyordu"

aradığın dxomark, çok da itimat etmemeni öneririm. yerden yere vuruluyorlar.
0
celeron 300a
(20.07.18)
Dxomark'a göre P20 Pro.

İlk 3 bence;
P20 Pro
Pixel 2 XL
S9+

Çıktıysa bu üçlü arasına XZ2 Premium da girer.
0
bos gezenin bos ustasi
(20.07.18)
(7)

JBL Go Bluetooth Hoparlör?

ertankndmr
selamlar. bilgisayarının hoparlörü bozulan bi arkadaşıma doğum günü için jbl go aldım ancak sonradan bilgisayarında bluetooth olmadığını öğrendim. yanında küçük usb bluetooth adaptörlerden de alsam bağlanır mı? o şekilde bi bluetooth hoparlör kullanan ve ya deneyen var mı?
selamlar. bilgisayarının hoparlörü bozulan bi arkadaşıma doğum günü için jbl go aldım ancak sonradan bilgisayarında bluetooth olmadığını öğrendim. yanında küçük usb bluetooth adaptörlerden de alsam bağlanır mı? o şekilde bi bluetooth hoparlör kullanan ve ya deneyen var mı?
0
ertankndmr
(20.07.18)
usb'den ses aktarımı yapamazsın.

www.hepsiburada.com şu tarz bir kablo işini görebilir. ama jbl'de böyle bir çıkış var mı ona bak.
0
Apocalypse
(20.07.18)
(bkz: aux)
0
veritaslibertas
(20.07.18)
JBL Go'nun 3,5mm jak girişi de mevcut: 4.bp.blogspot.com (en soldaki)

Muhtemelen kutunun içinden çift taraflı 3,5mm jacklı kablo da çıkmıştır. Çıkmdıysa da o kablodan alıp bilgisayarın kulaklık çıkışına bağlayarak kullanabilirsiniz. Diğer bir seçenek ufak bluetooth aparatından alabilirsiniz. Böylece bilgisayar bluetooth'lu olur. O da şu: www.vatanbilgisayar.com

edit: siz soruda zaten bu adaptörden bahsetmişsiniz. Evet o adaptör işe yarar. USB'den ses aktarımı demek değil o. USB'den bluetooth aktarımı yapacaksınız. Ses da aktarırsınız görüntü de.
0
himmet dayi
(20.07.18)
usb'den ses aktarımı olmayacak zaten, usb'den bilgisayara harici bluetooth aparatı bağlasam bluetooth üzerinden hoparlöre ses gönderebilir miyim diye soruyorum
0
🌸ertankndmr
(20.07.18)
evet oluyor. birden fazla blutut cihazı aynı anda bağlansa bile sorun olmuyor. trust marka var bende adaptör küçük bise sorunsuz kullanıyorum.
0
hasmetizm 2046
(20.07.18)
bluetooth adaptör iş görür. kardeşim bin yıllık laptopunda bu şekilde kullanıyor.
0
genc irisi
(20.07.18)
çok teşekkürler beyler cevaplar için, kullanan bi arkadaş marka model ve işletim sistemine kadar attı, kullanılacak pc'dekilerle aynı olduğu için ben de aynı markadan sipariş verdim. işi tamamen garantiye almak adına da 1m'lik 3.5 mm jak da aldım. :)
0
🌸ertankndmr
(20.07.18)
(5)

bisiklet için çocuk taşıyıcı

babilbaligi
kullanan var mı? iyisi hangisi? bizim sıpayı (15 kilo) taşısam güvenli olur mu? puset sürmekten bıktım, arabaya yöneldim. çocuğu kreşe bırakmalık iş görür mü bu? düzenli, her gün kullanıma uygun bişey mi? ağırlıktan yılar mıyım? ve elbette iyisi hangisi?teşekkürler.
kullanan var mı? iyisi hangisi? bizim sıpayı (15 kilo) taşısam güvenli olur mu?

puset sürmekten bıktım, arabaya yöneldim. çocuğu kreşe bırakmalık iş görür mü bu? düzenli, her gün kullanıma uygun bişey mi? ağırlıktan yılar mıyım?

ve elbette iyisi hangisi?

teşekkürler.
0
babilbaligi
(20.07.18)
Öne takılan bir model alın, çocuğu görmek ve kucakta güvenli hissetmek daha mantıklı sanki. Arkaya takılan modele güvenemem ben olsam.
0
John Bloor
(20.07.18)
bence cocuga da bi bisiklet alın. kilosu varmış, büyüdükçe artacaktır da. en iyisi bisiklete başlatmak.
0
tragedystreets
(20.07.18)
iş görür, ağırlıktan yılmazsınız. eğer gideceğiniz güzergahta çok fazla kaldırıma çıkıp inmeler veya tehlikeli bir trafik yoksa problem olmaz. bisikletin önünü hafifçe kaldırınca arkada ağırlık olduğu için biraz geriye doğru düşecek gibi olabilirsiniz ama çabuk alışırsınız.
benimki arkadaydı ve kadro borusuna takmıştım. hem kadro borusuna hem de arkalığın olduğu yere monte edilen modeller var, ona göre seçersiniz. öne takılan modeller de var ama ondan çok keyif alacağımı düşünmemiştim.
polisport marka epey yaygın, yurtdışında da çok kişide görmüştüm. 22 kiloya kadar taşır diyor. ayaklarındaki kelepçeleri mutlaka takın.
ara ara da taşıyıcının bağlantı noktalarını kontrol edin, gevşeme olmuş mu diye.
0
bumbum
(20.07.18)
@ tragedystreets: 3 yaşında çocuk direksiyonu yolun ortasına bodoslama kırarsa ne yapalım peki? Kendi bisikleti var, 3-4 yaşında trafiğe mi çıksın?
0
🌸babilbaligi
(20.07.18)
@ Bloor: 15 kilo üstü taşıyan ön taşıyıcı var mı bildiğiniz?
0
🌸babilbaligi
(20.07.18)
(2)

Dual WAN - failover - load balance özellikli router işe yarar mı?

gkhncnzdgn
merhaba,işim gereği internet kesintisine pek hoş gözle bakamıyorum, bu sebeple bağlantıyı yedekleyebileceğim, ve birisi kesildiğinde diğerinden internete beni otomatik olarak çıkartabilecek bir yöntem var mıdır diye düşündüm. yoksa bilgisayardan bağlantıyı kesip bir diğerine bağlanmak kolay evet de
merhaba,
işim gereği internet kesintisine pek hoş gözle bakamıyorum, bu sebeple bağlantıyı yedekleyebileceğim, ve birisi kesildiğinde diğerinden internete beni otomatik olarak çıkartabilecek bir yöntem var mıdır diye düşündüm. yoksa bilgisayardan bağlantıyı kesip bir diğerine bağlanmak kolay evet de böyle kesintisiz bir yöntem olur mu acaba diye merak ettim.
asus ac-52u veya ac-55u gibi lan portlarından birine wan muamelesi yaparak birincil wan'daki kaynak çöktüğünde diğerinden internete çıkabileceğim bir router araştırıyorum.
asıl olayım failover olduğu için load balance ile ilgili bazı olumsuz yorumları dikkate almalı mıyım bilmiyorum, veya failover kesintisiz bir geçiş yapmamı sağlayamayacaksa load balance başarılı mıdır, bu tür bilgiler edinebilirsem sevinirim.
başka bir ürün tavsiyesi olsa da olur, zaten asus'tan yana şansım çok yaver gitmedi şimdiye kadar. ev kullanıcısı sayılırım, zaten fiyatlar da coşmuş, bütçeyi patlatmadan yapabilir miyim böyle bir şeyi acaba?

bu tür olaylarda tecrübesi olan arkadaşlar bilgi verebilirse çok iyi olur çok da güzel iyi olur.
0
gkhncnzdgn
(19.07.18)
Ben olamayacağını düşünüyorum. He şu olur mesela. İnternete çıkan router’ın atıyorum telekoma bakıyodur, onu farklı bir bacağından sol’e bağlarsın. O şekilde bir yedekleme olabilir. Ama trafiği manuel çevirmen gerekir. Farklı isp’lere bakan iki router daha mantıklı. Load balancer arkadaki sunucularını yedekler. İşine yaramayacaktır.
0
brad pitt
(19.07.18)
Asus modemlerde 3g dongle yedeklemesi yapılabiliyor bildiğim kadarı ile ama dediğiniz zor göründü. Sadece ihtimal dahilinde iki farklı bağlantı birine wifi ile bağlanmak birine kablo ile bağlanmak bir çözüm olabilir belki.
0
atom karincanin torunu
(19.07.18)
(11)

ışık hızına yaklaştıkça niçin dahaa az yaşlanırız?

tchuck
"genel görelilik kuramına göre böyle" gibi basit cevpalardan ziyade "çünkü böyle böyle olmaktadır" gibi bir şey söyleyebilir misiniz.bir an için kafayı yiyecek gibi oldum da :)
"genel görelilik kuramına göre böyle" gibi basit cevpalardan ziyade "çünkü böyle böyle olmaktadır" gibi bir şey söyleyebilir misiniz.

bir an için kafayı yiyecek gibi oldum da :)
0
tchuck
(19.07.18)
çünkü ışık hızına ulaştığında zaman senin için duruyor. ışık hızına ulaşmasan bile aynı şekilde zaman senin için daha yavaş akıyor. bundan dolayı da daha az yaşlanıyorsun.
0
kljgslsdkjsd
(19.07.18)
çünkü yer çekimine meydan okumuş oluruz. yaşlanmak yer çekimi ile alakalıdır, ışık hızına yaklaştıkça yer çekiminin etkisi azalıyor dolayısıyla genç kalıyoruz.
0
denef
(19.07.18)
Abi yutupta nat geo belgeseli var. İzle. Bana çok faydası olmuştu. Bi iki cümleyle anlatılacak bir şey değil. Çünkü mantığımıza oturmuyor.
0
brad pitt
(19.07.18)
E=m*c^2 burada e enerji m kütle c'de hız. normalde ışık hızı olarak kabul ediliyor. yani senin kütleni sabit kabul edersek hızın arttıkca sana bi güç enerji geliyor bu sebeple daha az yaşlanıyorsun.
0
dedim dedim de kime dedim
(19.07.18)
denef'in dediği gibi değil. Yer çekimi zamanı büker dolayısıyla zaman yavaşlar. Yer çekimsiz ortamda yaşlanmayız gibi bir mantık kesinlikle izafiyetin tam tersi.

Örneğin uzayın en çok büküldüğü yerler kara deliklerdir. Kara delik çok büyük bir kütlenin, varsayımsal olarak sıfır hacme sıkıştığı yerdir. Uzayı o kadar fazla büküyor ki uzay yırtılıp kara delik oluşturuyor. Kara deliğin sınırında zaman akmaz mesela. Yer çekimi bizi yaşlandıracak olsa kara delikte anında yaşlanmamız gerekirken tam tersine zaman duracağı için hiç yaşlanmayız.

Daha önemlisi aslında yer çekimi diye bir şey yoktur. Kütle uzayı büker (en klasik tabirle ortasına ağırlık koyulmuş gergin çarşaf) bu sayede kütlenin merkezine doğru izafi bir kuvvet oluşur. Biz de bunu yer çekimi olarak adlandırırız. Aslında yer çekmez. Bükülmüş uzaydaki hareket kütlenin merkezine doğru olduğu için çekmiş gibi algılarız.

Bunu anlamak cidden ama cidden zor. Anlatmaya çalışacağım.

Işığın hızı tüm gözlemcilerden bağımsız olarak sabittir (yaklaşık saniyede 300 bin km). Ne demek bu? Yani atıyorum sen 100.000 km/sn hızla giden bir araçtasın ve elinde bir ışık kaynağı var. Işık kaynağının dümesine bastığında anda kaynaktan fırlayan fotonların hızı sana 300.000 km/sn olarak görünür. Ben de uzayda sabit bir noktada seni izliyorum. Sen 100 bin ile, senden çıkan ışık da 300 bin ile hareket ediyor değil mi? Öyleyse benim gördüğüm ışığın hızı (bağıl hız teoremine göre) 400 bin km/sn olmalı. Ama öyle değil. Ben de ışığın hızını 300 bin km/sn olarak gözlemliyorum.

Şimdi şöyle düşün (ışık hızını düz 300 bin km/sn varsayalım)

Sen 299.999 km/sn sabit hızla gidiyorsun. Elinde ışık kaynağı. Düğmesine bastın. Işık 300 bin km/sn hızla fırladı olarak görürsün. Ben de seni izliyorum. Işığın senden sadece 1 km/sn hız farkla ilerlediğini görüyorum. Senin gördüğün ile benim gördüğüm arasında fark var. Ben sana 1 saniye baktığımda ışığın senden 1km uzaklaşmış olduğunu göreceğim. Senin ise, ışığın 1 km uzaklaştığını gördüğün süre bana göre çok çok çok daha az. Yani senin hızında zaman çok daha yavaş akıyor. Bu da senin daha yavaş yaşlanmana sebep oluyor.

Bu hız/zaman dönüşümleri de Lorentz Dönüşümleri ile yapılıyor. Yani basit içler dışlar çarpımı ile hesplanmıyor.
0
himmet dayi
(19.07.18)
Yavaş yaşlanmıyorsun. Kendine göre yine yaşlanıyorsun, saatine baktığında normal şekilde ilerliyor.

Ama senin zamanınla statik olanların zamanı aynı olmuyor.

Işık hızına çıkamazsın da diyelim %90 yaklaştın ışık hızına. Bindin rokete, açtın kronometreyi, çıktın uzaya. Kronometre 1 yılı gösterdiğinde döndün indin dünyaya. Dünya'da geçen zaman belki 15-20 yıl, sende geçen zaman ise 1 yıl olur. Çünkü hızın çok yüksekti.

V=X/t
Işık sen ne kadar hızlı olursan ol, senin yanından ışık hızıyla geçer. Yani saniyede 300 bin km ile geçer. İstersen sen saniyede 290 bin km ile ilerliyor ol. Işığın bu izafi hıza uymayışı uzayı ve zamanı büker. Yani V sabit kalır x sabit zaten ama t değişir. Zaman değişken hale gelir.

E=mc^2 ile alakası yok. O ayrı bir meselenin konusu.
0
bos gezenin bos ustasi
(19.07.18)
Zaman, bizim dünya üzerinde her ölçüye getirdiğimiz standartlardan biri sadece. Yani 1 saniye 1 dakika 1 yıl 100 yıl, bizim dünya üzerinde belirlediğimiz, bilinen fizik kurallarıyla kabul ettiğimiz bir kavram. Mesela birinci yıldan sekseninci yıla geçtiğimizde, kendi zaman ölçümüze göre yaşlanıyoruz fakat ışık hızına yaklaştığın durumda, misal bir kara deliğin olay ufkunda-kenarında, bizim bildiğimiz fizik kurallarının dışına çıkarız, zaman bizim için dünyada kabul ettiğimiz zaman ölçüsüyle işlemez. Dünyadaki zaman için 60 saniye 1 dakika ederken, aynı şey ışık hızı için geçerli olmaz, ışık hızına girildiğinde uzay-zaman bükülür, zaman durur tekellik başlar, bu da bizim algımızın dışında farklı bir zamanın oluşmasına neden olur, o nedenle yaşlanmazsın. Bilimsel argümanlara girmeden magazinsel anlamda, bu şekilde olur.
0
angelus
(19.07.18)
firemanjonny
(19.07.18)
@bos gezenin bos ustasi doğrusunu kısaca anlatmış. yer çekimi, E=m*c^2 gibi cevaplar sorunla ilgili değil.
0
3/3
(19.07.18)
Yukarıdaki cevabıma ekleme yapmak istiyorum. Sen yüksek hızlarda (rölativistik hızlar) hareket ettiğinde zaman yavaşlıyor. Ancak senin bunu algılaman mümkün değil. Yani sen yine zaman normal hızında akıyormuş gibi algılarsın. Zamanın sana göre yavaş aktığını anlaman için durup ilk başladığın noktadaki zaman değişimini ölçmen lazım. Yani sana göre sen geç yaşlanmıyorsun. Diğerleri hızlı yaşlanıyor. Diğerlerine göre de tam tersi. İzafiyet dediğimiz şey de tam olarak bu.

Hazır beyinler davul gibi olmuşken bir de İkizler Paradoksundan bahsedeyim ki bu paradoks bir çok kaynakta eksik ya da yanlış anlatılıyor.

İkizler paradoksu şudur: Bir ikiz kardeş düşünelim. Bunlardan biri, ışık hızına yakın bir sabit hızda hareket eden bir uzay gemisine biniyor. Bu arkadaşın adı Yolcu olsun. Diğer kardeş de dünyada kalıyor. Bu arkadaşın adı da Hancı.

Şimdi Yolcu, uzay gemisine binde ve sabit hızla (örneğin 200.000 km/sn) dünyadan uzaklaşıyor. Geminin camından dünyaya baktığında şunu söyleyebilir: "Ben sabitim ve dünya benden 200 bin km/sn hızla uzaklaşıyor. Öyleyse dünyada zaman daha yavaş akıyor olmalı. Yani kardeşim benden daha geç yaşlanacak.". Bunu söylemesinde bir beis yoktur. Çünkü ivmesiz hareketlerde (izafi kuvvet oluşmayacağı için) hareketi algılamak mümkün değildir (bkz: galileo'nun görelilik prensibi). Bun benzer olarak Hancı da "Ben sabitim ve kardeşim benden 200 bin km/sn hızla uzaklaşıyor. Öyleyse gemide zaman daha yavaş akıyor olmalı. Yani kardeşim benden daha geç yaşlanacak."

Şimdi ikisi de aynı şeyi söylüyor ve mantıken ikisi de doğru şeyi söylüyor. Paradoks denilen şey budur. Ancak aslında paradoks değildir. İşin doğrusu, kim gerçekten hızlı hareket ediyorsa o daha geç yaşlanır.

Bunun yanlış anlatılan hali de şöyle:
Bu adamlar ikiz. Biri ışık hızına yakın hıza çıkınca daha hızlı yaşlanıyor. Bu adamlar ikiz ama biri daha yaşlı ?!? Bunun mümkün olamayacağını falan düşünüyorlar heralde ki buna paradoks diyorlar. Halbuki gerçekte olan şey tam olarak bu.
0
himmet dayi
(20.07.18)
Himmet dayi

Ortada paradoks yok aslında o mevzuda. Şöyle ki gözlemlediğin ikiz kardeşin sana göre çok yavaş hareket ediyorsa sen hızlı yaşlanacaksın yani o hareket halinde demektir. Tabi pratikte o hızla uzaklaşırken dünyadan birini gözlemleyemezsin muhtemelen o ayrı mesele.

Gerçeklik paradoksu karadeliğe düşme gibi durumlarda meydana gelir. Çünkü aşırı yüksek yer çekiminde zaman çok yavaş akar hatta durur. Yani biz karadeliğe düşmekte olan birini sürekli düşüyor ve limit sonsuza giderken hızı sıfıra yakınsıyor olarak gözlemleriz.

Fakat düşmekte olan kişi perspektifinden olay farklı vuku bulur. Düşen adam düştüğünü tecrübe eder acı biçimde ölür ama biz bunu göremeyiz.( Bkz: the blackhole war) (bkz: Leonard susskind)
0
bos gezenin bos ustasi
(20.07.18)
(1)

Hizmet ve Ürünler için yazılım mantığı

kvlknctk
Paylaşımlı interaktif bir uygulama yapıyorum. Burada satın alınabilecek ürünler ve hizmetleri listeliyorum. Ayrı ayrı tablolar oluşturacağıma tek bir tablo altında birleştirip "type" ile ayrımlarını yapmak istiyorum. Bu mantıklı bir fikir mi? İleride sorun yaratabilir mi? Yani services ve products t
Paylaşımlı interaktif bir uygulama yapıyorum.
Burada satın alınabilecek ürünler ve hizmetleri listeliyorum. Ayrı ayrı tablolar oluşturacağıma tek bir tablo altında birleştirip "type" ile ayrımlarını yapmak istiyorum.

Bu mantıklı bir fikir mi? İleride sorun yaratabilir mi?
Yani services ve products tabloları yerine stocks ile toplayıp type kolonu ile ayırmak mantıklı mı?

Eğer böyle yapacak olursam bu tablonun ismine ne vermem gerekiyor. Yani bunu müşteriye stok olarak göstermem uygun değil sanırım. Genel olarak hizmet ve ürünün bir tanımı tek bir kelimede yapmak ne olur? Stok olmuyor çünkü anlamı farklı. ProdService bıraksam anlamsız oluyor. Tuhaf bir dilemma yaşıyorum.
0
kvlknctk
(18.07.18)
Relational Database mantiginda bu hizmet ve urunlerin nitelikleri ayniysa sorun olmamasi lazim. Ama hizmetlerin ozellikleri baska, urunlerin nitelikleri baskaysa ortak nitelikleri bir tabloda tutup hizmet ve urunleri iki alt tabloya ayirmak daha mantikli olur.

Bu arada ek yapayim, hizmet ve urunler birbirinden temelde farkli olarak gozukuyor. Urun tedarik edilip belli bir stok dahilinde satilirken hizmet saglandigi sartlar ve saglayacisina ozgu kisitlar dahilinde satilir, bu acidan belli bir sayisi yoktur ama sinirsiz sayida da degildir. Simdi olmasa bile ilerde o tablolari ayirmaniz gerekebilir yani.
0
salihdt
(18.07.18)
(4)

Hangi Fiber İnterneti Tercih Etmeliyim?

romantikateist
ilk kez fiber internet alt yapısına sahip bir yere taşınacağım. hangi fiber interneti seçeceğim konusunda emin değilim (superonline, fibernet, uydunet, türk net). upload hızı yüksek bir tarife kullanmayı düşünüyorum, bilgi sahibi arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
ilk kez fiber internet alt yapısına sahip bir yere taşınacağım. hangi fiber interneti seçeceğim konusunda emin değilim (superonline, fibernet, uydunet, türk net). upload hızı yüksek bir tarife kullanmayı düşünüyorum, bilgi sahibi arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
0
romantikateist
(18.07.18)
kablotv varsa 50mbite 5mbit upload tarifesi var. upload hızı iyice yüksek olsun ama para önemli değil dersen 20/20 var. 500 lira.
0
sutlu nescafe
(18.07.18)
Turknet f/p olarak çok iyi fakat müşteri hizmetleri yok.

İnterneti 10-11 günde bağlıyorlar. Bir arıza olursa 6 gün internetsiz kalıyorsunuz. Ama sorun olmadığı zaman sanayi tabiriyle canavar gibi.

5 ayda 1 hafta kesintim oldu onun dışında sorun yaratmadı turknet.

Ben olsam Superonline ve Uydunet e bakarım ama çünkü TV olayı da var içinde. Eurosport, Natgeo vs.

2019 itibariyle adil kullanım kotası kalkacak zaten. Birbirlerinden fiyat dışında farkları kalmayacak.
0
westblack
(18.07.18)
vodafone'a da bakın derim. 10 yıllık superonline üyeliğimi şark kurnazlıkları yüzünden iptal ettim. 2 şirkette aynı altyapıyı paylaşıyor ama şuan vodafone daha avantajlı.
0
reactionic
(18.07.18)
fiber internet altyapısı bütün firmalarınki aynı yerde yoktur diye tahmin ediyorum zaten.

bölgede yaşayanlara ne kullandıklarını ve memnun olup olmadıklarını sormak en sağlıklısı, internet hizeti gerçekten bölgeden bölgeye değişiklik gösteriyor.
0
yuto
(18.07.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.