Giriş
(2)

Pegasus'ta tek PNR'da birden fazla yolcu var ise;

yuskek gerilim
diyelim ki 1 PNR'da 3 yolcunun bileti var. fakat yolculardan biri biletini iptal etmek istiyor, ne yapmalı? sistem kızıyor olmaz diyor ama...
diyelim ki 1 PNR'da 3 yolcunun bileti var. fakat yolculardan biri biletini iptal etmek istiyor,

ne yapmalı? sistem kızıyor olmaz diyor ama...
0
yuskek gerilim
(17.08.18)
Biletleri ayirabiliyorsunuz bilet yonetimi sayfasindan.
0
fakyoras
(17.08.18)
Bileti ayırıp işlem yapacaksınız, ama yerinizde olsam sonraki uçuş kesin değilse "bileti açığa alayım dursun" demeyin, iptal cezasına razı olun iptal edin.
0
John Bloor
(17.08.18)
(3)

PC açılışta takılıyor

shotcrete
Merhaba. Victor P503S (Clevo P650SE) model laptop kullanıyorum. Monster'ın muadil modellerinin aynısı yani. Birkaç gündür power tuşuna bastıktan sonra ışıklar yanıyor, fanlar çalışıyor fakat sistem hemen açılmıyor. Disk lambası sabit aralıkla yanıp sönüyor fakat ekran simsiyah. Logo bile görünmüyor.
Merhaba. Victor P503S (Clevo P650SE) model laptop kullanıyorum. Monster'ın muadil modellerinin aynısı yani. Birkaç gündür power tuşuna bastıktan sonra ışıklar yanıyor, fanlar çalışıyor fakat sistem hemen açılmıyor. Disk lambası sabit aralıkla yanıp sönüyor fakat ekran simsiyah. Logo bile görünmüyor. 1-2 dakika bekledikten sonra normal şekilde açılıyor.
Önce disklerden olabileceğini düşündüm. SSD ve HDD takılı. Sırayla söktüm farklı slotlara taktım ama değişen bir şey olmadı. Hatta 2 diski de çıkardım ve bilgisayarı açmayı denedim ama yine aynısı oldu.
Bios pilini çıkarıp bekledim. Bios resetlendi ama sonuç değişmedi. Anakart sorunu gibi düşündüm ama donanımda sıkıntı olsa hiç açılmaz gibi geldi. Sistem açıldıktan sonra windows'ta hiç sıkıntı yaşamıyorum. Sadece gecikiyor.
Sizce sıkıntı ne olabilir? Çözüm önerileriniz var mıdır? Teşekkürler şimdiden.
0
shotcrete
(17.08.18)
bios ayarlarında "turbo mod/hızlı açılış" gibi bir ayarın olması lazım.
onu kontrol edin derim. modelden, modele adı değişiyor; ama modern anakartların hemen hepsinde vardır.
logo görünmeme olayı da, gene bios ayarlarında ki bir seçenekten açılıp, kapatılabiliyor.
0
pangea
(17.08.18)
Windows+r > devicemgmt.exe > sari ünlem olan cihazlari kaldirin

Guc ayarlarindan dengeliyi secin onun gelismis ayarlarindan pci expressi maksimum performans yapin
0
kirmizi baslikli mario
(17.08.18)
Ben de bilmiyorum da her laptopta oluyorum bu olay :D bana da olmuştu format atıp düzelttim
0
glamdr1ng
(17.08.18)
(4)

Renkli kartuşu siyah beyaz çıktı için kullanmak [Acil]

monogram
Selamlar,Sabah işe gitmeden almam gereken çıktının son 1 sayfası siyah mürekkep bittiğinden çıkmadı ancak renkli kartuş dolu. Renkli kartuşu kullanarak siyah beyaz yazdırmak istiyorum. Bir türlü başarılı olamadım.İvedi cevaplara müteşekkir olacağım.
Selamlar,

Sabah işe gitmeden almam gereken çıktının son 1 sayfası siyah mürekkep bittiğinden çıkmadı ancak renkli kartuş dolu.

Renkli kartuşu kullanarak siyah beyaz yazdırmak istiyorum. Bir türlü başarılı olamadım.

İvedi cevaplara müteşekkir olacağım.
0
monogram
(17.08.18)
Yazı mı grafik mi nedir basılacak şey? Lacivert yaparak yazdırmayı dene?
0
10032007
(17.08.18)
PDF basılacak. Yazı sadece ama pdf editleyemiyorum
0
🌸monogram
(17.08.18)
goodz
(17.08.18)
Siyah mürekkep kartuşunu çıkarın, makine uyarı verir "tek kartuş modu" diye, özel bir şey yapmadan yazdırın, zaten kendisi siyaha en yakın lacivert tonlarında baskı yapacak.
0
John Bloor
(17.08.18)
(3)

AWS'den çok iyi anlayan var mı? (reserved instance ile iligli)

tchuck
arkadaşlar selam bir sorum olacak. biraz kafam karıştı.şimdi bizim 5 m3.medium instance'ımız,1 tane t2.small instance'ımız var.biz bunları on-demand olarak ödüyorduk.ardından 2 gün önce; "reserved instance" satın alarak buradaki maliyeti düşürmek istedik.yine 5 tane m3.medium ve 1 tane t2.small inst
arkadaşlar selam bir sorum olacak. biraz kafam karıştı.

şimdi bizim 5 m3.medium instance'ımız,
1 tane t2.small instance'ımız var.

biz bunları on-demand olarak ödüyorduk.

ardından 2 gün önce; "reserved instance" satın alarak buradaki maliyeti düşürmek istedik.
yine 5 tane m3.medium ve 1 tane t2.small instance aldık. (bir de rds'ler falan var, onları da reserved olarak çevirdik)

hiç ön ödeme yapmadan geçiş yaptık biz.
aws'nin sitesinde falan yer alan bilgilere göre şöyle diyor: siz reserved aldığınızda, bu reservedlara ödediğiniz para, on-demand instance'lardan düşülecektir. (çeşitli hesaplama metodları ve caseler anlatıyor)

ancak bugün ben billing dashboard'a girdim.
ve resmen masraflarımız artmış gözüküyor? bunu hiç anlamadım?

ay sonu besklenen tutar 1183 dolara çıkmış durumda.
ben reserved alana kadar bu beklenen tutar 900 dolar civarındaydı.

bir şeyleri yanlış mı yaptım?
yoksa ilk böyle gösterip, ay sonu faturalandırırken reserved instance'daki faturaları, on-demand'den düşüyor mu?

biraz panik oldum açıkçası.
0
tchuck
(16.08.18)
kritik konu. aynı şekilde aws ye sor bence direkt.
0
pgup
(16.08.18)
soyle oluyor, reserved tutarin belirli bir oranini ilk iki faturaya yansitir aws. diger faturalarda daha dusuk odeme yaparsiniz. sorun yok yani rahat olun :) amazon herhangi bir yanlislik oldugunda sakkadanak diye geri odeme yapiyor zaten.
0
tahtakafa
(16.08.18)
bu arada ek olarak kullanmiyorsaniz eger spot instance kullanmanizi tavsiye ederim. sadece ihtiyac oldugunda otomatik calistirip diger zamanlar otomatik kapatarak ciddi tasarruf elde edebilirsiniz.
0
tahtakafa
(16.08.18)
(1)

Xiaomi Redmi S2 IMEI değiştirme

ufoozgur
Selamlar,Elimde yurtdışından gelen bir Redmi S2 var ancak IMEI kaydı yok. Elimde kullanılmayan bozuk 2-3 tane telefon var.IMEI no'sunu bunlardan biriyle değiştirmem mümkün mü? Telefonun işlemcisi Snapdragon 625.
Selamlar,

Elimde yurtdışından gelen bir Redmi S2 var ancak IMEI kaydı yok. Elimde kullanılmayan bozuk 2-3 tane telefon var.

IMEI no'sunu bunlardan biriyle değiştirmem mümkün mü? Telefonun işlemcisi Snapdragon 625.
0
ufoozgur
(16.08.18)
hocam ben leeco'da değiştirdim sd821 vardı cihazda.
şu anlatımdan yapmıştım
www.androidbrick.com

telefon bazlı değilde sd 625 üzerinden araştırma yapın.
0
chaoslord
(16.08.18)
(2)

MySQL Sorusu - 2 (random'ı adam etmek)

tchuck
nasıl aratacağımı bile bilmediğim için çözemedim. en azından keyword verirseniz o da işimi görür.order by RAND() limit 4 diyip listeden rastgele değerler seçtiriyorum. (veritabanından seçtiği değerler 1 ile 99 arasında integer alan kolonlar)burada şunu yapmak istiyorum: bu dört tane seçim arasında a
nasıl aratacağımı bile bilmediğim için çözemedim. en azından keyword verirseniz o da işimi görür.

order by RAND() limit 4 diyip listeden rastgele değerler seçtiriyorum. (veritabanından seçtiği değerler 1 ile 99 arasında integer alan kolonlar)

burada şunu yapmak istiyorum: bu dört tane seçim arasında aşağıdaki aralıklarda 2den fazla değer olmasın:
1-9 = en fazla 2 tanesi bu aralıktan gelebilir
10-19 = en fazla 2 tanesi bu aralıktan gelebilir
20-29 = en fazla 2 tanesi bu aralıktan gelebilir.

bu random'ı bu şekilde böldürebiliyor muyum?
0
tchuck
(16.08.18)
hangi dili kullanıyorsunuz?
0
işimdeyim gücümdeyim
(16.08.18)
şu mantık karmaşık ama istediğin olur:


select * from
(select * from table where col1>= 1 and col1 <10 order by RAND() limit rand()*3
union all
select * from table where col1>= 10 and col1 <20 order by RAND() limit rand()*3
union all
select * from table where col1>= 20 and col1 <30 order by RAND() limit rand()*3
union all
select * from table where col1>= 30 order by RAND()
) x limit 4

mysql için systax doğru olmayabilir, limitlerdeki rand'leri integer'a çevirmek gerekebilir.
0
altinci nesil caylak
(16.08.18)
(4)

taşınabilir bellek

niye ama
bunu bile buraya mı soruyorsun demeden bi okuyun1 TB bellek kablo ile laptopa takılı iken hareket ettirildi diye bozuldu- ki ucuz bir şey filan da değildi.yeni alacam.bunların hepsi mi böyle?ben ofis ortamında çalışmıyorum, yolda, kafede, bahçede, otobüste vs. laptopla çalışmam gereken bir iş yapıyo
bunu bile buraya mı soruyorsun demeden bi okuyun

1 TB bellek kablo ile laptopa takılı iken hareket ettirildi diye bozuldu- ki ucuz bir şey filan da değildi.
yeni alacam.
bunların hepsi mi böyle?
ben ofis ortamında çalışmıyorum, yolda, kafede, bahçede, otobüste vs. laptopla çalışmam gereken bir iş yapıyorum.
ne alayım?
0
niye ama
(15.08.18)
Hepsi öyle değil. bozulacağı varmış denk gelmiş.
0
datnet
(15.08.18)
1 TB olan hard diskti heralde, hareket etti diye bozulması zor ama olmayacak şey de değil. Ama ona pahalı diyorsan sırf hareket etti diye bozulmayacak çözümler senin için servet olacaktır. USB'den bağlanan ssdler var küçük, yere atsan bi şey olmaz vs ama 1TB'lık olanları 3500TL civarında. Gerçekten 1TB veriye sürekli ihtiyacın var mı onu düşün istersen.
0
10032007
(15.08.18)
Hareket ettirince olmasa bile hassaslar yapıları gereği, çalışırken üzerine mouse düşürüp bozduğum oldu.

Kapasite çok önemli değilse 64/128lik flash bellek, önemliyse taşınabilir ssd problemini çözer.
0
Bruce
(15.08.18)
İhtiyacın olan kapasiteye karar verip yetiyorsa bir flash bellek, yetmiyorsa ssd alabilirsin.

Senin 1 tb olan harici harddisktir büyük ihtimal, çalışırken içinde sürekli bir disk döndüğü ve mekanik parçalara sahip olduğu için hareket etmek olmasa da küçük darbeler bozabiliyor.
0
John Bloor
(16.08.18)
(3)

Q6600 işlemci hangi soket tipindedir?

matrix
Merhaba arkadaşlar. Intel 4 çekirdekli Q6600 işlemci için anakart almamız gerekiyor. Anakart seçerken soket tipi soruyor. Haliyle bunu bilmemiz gerekiyor. Cevabı bilen var mı? Bir de eliniz değmişken uygun bir anakart marka model önerirseniz çok muhteşem olabilir^^
Merhaba arkadaşlar. Intel 4 çekirdekli Q6600 işlemci için anakart almamız gerekiyor. Anakart seçerken soket tipi soruyor. Haliyle bunu bilmemiz gerekiyor. Cevabı bilen var mı?

Bir de eliniz değmişken uygun bir anakart marka model önerirseniz çok muhteşem olabilir^^
0
matrix
(15.08.18)
lga 775
0
Tears of Devil
(15.08.18)
0
crucio
(15.08.18)
@crucio:

denedik gardaş denedik de abuk subuk siteler yüzünden emin olamadık da sorduk işte. ekşi yönetimi dert etsin. siz paylaşımı es geçin, daha kolay. ayrıca ingiliççemiz yok. durumumuz yoktu okuyamadık :(

yine de büyüklük bende kalsın. veriyorum tik'ini. hadi tiktir^^
0
🌸matrix
(15.08.18)
(1)

kobo e-kitap okuyucu sorusu?

yet it moves
cihaz evimdeki wi-fi ağına bağlanmamaya başladı. eskiden böyle bir sorun olmazdı. sebebi ne olabilir acaba? bu arada model aura ve ağı görüyor ama bağlanırken "something went wrong" hatasını veriyor. ilk kez böyle bir sorun yaşıyorum. bi el atın sevgili teknoloji guruları..
cihaz evimdeki wi-fi ağına bağlanmamaya başladı. eskiden böyle bir sorun olmazdı. sebebi ne olabilir acaba? bu arada model aura ve ağı görüyor ama bağlanırken "something went wrong" hatasını veriyor. ilk kez böyle bir sorun yaşıyorum. bi el atın sevgili teknoloji guruları..
0
yet it moves
(15.08.18)
modemle alakan oldu mu? olmadıysa otomatik channel değiştirmiş olabilir yüksek model bir modemse.

modeme girip kanalları bir bir dene: broadcasting channel diye bir şey olması lazım.

ah unuttum, modeme de restart at evet.

hala olmadıysa kobo'nun wireless transmitteri gidik olabilir.
0
binder dandet
(15.08.18)
(1)

Rakıma göre rüzgar hızı..

kcbilir
gösteren bir site vardı, kaybettim adresini. Haritadan bulunduğunuz bölgeyi seçip yüksekliği veriyorsunuz, o an ve sonraki kısa zaman diliminde o rakımdaki rüzgar hızı, sıcaklık vb. metrikleri gösteriyordu. Drone uçurmak için süper faydalı bir siteydi, bilen var mı acaba?
gösteren bir site vardı, kaybettim adresini. Haritadan bulunduğunuz bölgeyi seçip yüksekliği veriyorsunuz, o an ve sonraki kısa zaman diliminde o rakımdaki rüzgar hızı, sıcaklık vb. metrikleri gösteriyordu. Drone uçurmak için süper faydalı bir siteydi, bilen var mı acaba?
0
kcbilir
(15.08.18)
windy
ventusky
0
qobel
(15.08.18)
(1)

MySQL Sorusu (en çok tekrar eden)

tchuck
6 tane kolon var.hepsi integer değerler alıyor.tüm bu 6 kolon arasında en çok tekrar eden değerleri listelemek istiyorum nasıl yapabilirim?
6 tane kolon var.
hepsi integer değerler alıyor.

tüm bu 6 kolon arasında en çok tekrar eden değerleri listelemek istiyorum nasıl yapabilirim?
0
tchuck
(15.08.18)
her kolon için union yap, en çok tekrar eden değeri bul, her kolonda bu değeri filtrele. sp ile yapmak daha kolay olur.

t-sql'cesi :

declare @fval int =0
set @fval = select top 1 val from (
select col1 val from table
union all
select col2 val table
.
union all
select col2 val table) x
group by val
order by count(*) desc

select * from table where col1=@fval or col2=@fval ... or col6=@fval
0
altinci nesil caylak
(15.08.18)
(2)

Windows 10 güncellemesini kapatamamak ...

mr rosebud
Selamlar,Lisanslı Windows 10 Home kullanıcısıyım. Yeni gelen windows güncellemesini yaptığımda kullandığım bazı programlar crash vermeye başladı. Ben de kurtarma bölümünden önceki windows sürümüne geri yükledim sorun düzeldi.Fakat bu Windows kendi kendine otomatik güncelleme yapıp duruyor. O güncell
Selamlar,

Lisanslı Windows 10 Home kullanıcısıyım. Yeni gelen windows güncellemesini yaptığımda kullandığım bazı programlar crash vermeye başladı. Ben de kurtarma bölümünden önceki windows sürümüne geri yükledim sorun düzeldi.

Fakat bu Windows kendi kendine otomatik güncelleme yapıp duruyor. O güncelliyor, ben geri yüklüyorum, kısır bir döngüye girdik kendisiyle.

Windows > Hizmetler kısmından windows update'i devredışı bıraktım. Yetmedi otomatik tetiklenmeyi de devredışı bıraktım. Ama ne yaparsam yapayım kendi kendine aktif hale gelip yine o güncellemeyi bir şekilde yapıyor. Yok mudur bu güncelleme illetinden temelli kurtulmanın başka bir yolu. Nette yazan çoğu adımı denedim ama çalışmıyor.

gpedit.msc açılarak yapılan bir adım da varmış ama benim sistemimde öyle bir şey bulunmadığı için onu da yapamıyorum.

Yardımlarınızı beklemekteyim. Teşekkürler.
0
mr rosebud
(14.08.18)
Selam, en basit yolu bağlı olduğunuz ağı tarifeli bağlantı olarak ayarlamanız.
0
nick ver bakim abine oradan
(14.08.18)
www.microsoft.com

Buradan son sürüm Windows 10 indirip formatlıyorsun. Tüm güncellemeler içerisinde olduğundan, formattan sonra bir kaç ufak güncelleme buluyor sadece. Ondan sonraki yapacağı güncellemeler de az sayıda olduğundan can sıkmıyor.
0
Arthur Dayne
(14.08.18)
(1)

Öyle bir youtube video indiricisi lazım ki

deveyi diken adamin ta kendisi
Merhabalar,Bana öyle bir youtube video indiricisi lazım ki;1- 4 saatlik bir videonun şu şu dakika aralığını, bu bu dakika aralığını, o bu dakika aralığını yazdığımda sadece oraları kessin, arka arkaya birleştirsin ve indirsinYa da:2- 4 saatlik bir videoda sadece belirttiğim dakika aralığını indirsin
Merhabalar,

Bana öyle bir youtube video indiricisi lazım ki;

1- 4 saatlik bir videonun şu şu dakika aralığını, bu bu dakika aralığını, o bu dakika aralığını yazdığımda sadece oraları kessin, arka arkaya birleştirsin ve indirsin

Ya da:

2- 4 saatlik bir videoda sadece belirttiğim dakika aralığını indirsin. Ben hepsini birleştiririm.


Var mı böyle bir şey?
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(14.08.18)
ytcropper.com

sen birleştirirsin. Bu dakika aralığını indirir.
0
goodman
(14.08.18)
(5)

ps4 almak istiyorum

dracox
selamlar,senelerdir bilgisayar oyunlarına uzak kaldım. ps4 alarak geri dönmek istiyorum. biraz bakındım ama çok farklı fiyat seçeneği var.hangi modeli almak lazım ve aşağı yukarı ne kadar para vermeli?
selamlar,

senelerdir bilgisayar oyunlarına uzak kaldım. ps4 alarak geri dönmek istiyorum. biraz bakındım ama çok farklı fiyat seçeneği var.

hangi modeli almak lazım ve aşağı yukarı ne kadar para vermeli?
0
dracox
(14.08.18)
ps4 belirli aralıklarla 1.400-1.700-1.900-2.300 olarak zam yedi, bunların arasında ps4 pro çıktı, normal slim'in fiyatı 1.400 altına düştü derken şu an en son ps4 pro büyük mağazalarda (teknosa-mediamarkt-sony-vatan) 2.200+ diye biliyorum. ben dh sağolsun forumda 1.900'den 2.300'e yükseleceğini öğrendiğim akşam terliklerimle gelsem sana diye arabaya atlayıp sony mağazasının kapanışına 10 dakika kala yetiştim ve 1.900'den kurtardım. yoksa alacağım yoktu, ha oldu ha olacak derken bi anlık çılgınlıkla aldım. o yüzden çok düşünmeye gerek yok.


2020'den önce ps5 çıkmayacak, şimdi ps4 pro alsan 4k tv de varsa ps5 ile birlikte ortak oyunları 2022'ye kadar oynarsın sonra ps5'e geçersin belki.

4k tv varsa ve grafik takıntın/zevkin varsa pro'ya 2.000 üstü,
akıcı olsun yeter yemişim hdr'ı dersen slim'e 1.500 altı herhangi bir yerden al geç düşünme bence.

bi de; keyif işi bu sonuçta çok hesap yapmamak lazım. yarın ne olacağımız meçhul, ülke battı batacak, şu günlerimiz güzel geçsin bari.
0
onemoremile
(14.08.18)
Dün akşam okudum bende 3600 bandına çıkacak fiyatlar diyolar. Eylül ayında yeni fiyatlar gelecekmiş. Onların yalancısıyım ama olası bir durum. doları düşününce.
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(14.08.18)
ps 4 slim kasa aldım ben gecen ay. 500 gb 18 ay garantisi var. 1200 tlye aldım. proya butceniz yoksa, tv 4k degilse slim bir model alabilirsiniz. max 1500 tl verin ikinci el temiz bir sey alın. zaten bozulma ihtimalleri cok cok dusuk urunler.
0
carabelli
(14.08.18)
@carabelli siz nereden aldını? ikinci el mi?
0
🌸dracox
(14.08.18)
evet ikinci el aldım. oyun konsolu alıp satan bir dükkandan aldım istanbuldan.
0
carabelli
(15.08.18)
(4)

Binanın kutusundan kata cat6 kablo çekmek

sosca
iş merkezinin telefon kutusundan bulunduğum kata eski bir kablo çıkıyor. Ofiste 7 İnternet hattı ve 2 telefon hattı bu çoklu kablo ile geliyor. Kablo eski olduğu için internette %60 a varan bir veri kaybı yaşıyorum. Türk Telekom personeli cat 6 kablo çekmem gerektiğini söyledi. 1 cat 6 kablo ile bu
iş merkezinin telefon kutusundan bulunduğum kata eski bir kablo çıkıyor. Ofiste 7 İnternet hattı ve 2 telefon hattı bu çoklu kablo ile geliyor. Kablo eski olduğu için internette %60 a varan bir veri kaybı yaşıyorum. Türk Telekom personeli cat 6 kablo çekmem gerektiğini söyledi. 1 cat 6 kablo ile bu kadar hattı yukarı çıkartabilir miyim veya her hat için ayrı cat 6 kablomu çekeceğim.
0
sosca
(14.08.18)
cat6'yla birden fazla hat tasinabiliyor. elektrikci soylemisti de net rakami unuttum.

muhtemelen cekecekleri 2 tane cat6'yla sizin ofisi hallederler.
0
brkylmz
(14.08.18)
Her hat için bir çift kablo (pair) lazım. Cat6'da yamulmuyorsam 4 çift var. Sana Cat6 değil 10 çiftli bir kablo lazım.
0
zombi
(14.08.18)
veri kaybı yaşadığın kesin mi? Bu bilgiyi telekom verdiyse yalan, baştan söyleyim. Sen ölçüp test ettiysen 2 tane CAT6 ile tüm internet hattını taşıyabilirsin.
0
goodman
(14.08.18)
3 tane cat6 çek
0
malheiros
(14.08.18)
(1)

youtube a video cekme

herospower
simdi aklimdaki bir fikir var. iki kisi konusacak bende bunu videoya cekip yayinlayacagim. oturacaklar. goruntu isini iphone ile bile yapabilirim sonucta goruntuden ziyade ne konusuldugu onemli.ben sesi en iyi nasil alabilirim? yaka mikrofonu aklima geliyor ancak daha once hic boyle bir is yapmadim.
simdi aklimdaki bir fikir var. iki kisi konusacak bende bunu videoya cekip yayinlayacagim. oturacaklar. goruntu isini iphone ile bile yapabilirim sonucta goruntuden ziyade ne konusuldugu onemli.

ben sesi en iyi nasil alabilirim? yaka mikrofonu aklima geliyor ancak daha once hic boyle bir is yapmadim. tamamen amator olacak bu is. ekipman olarak ne tavsiye edersiniz?
0
herospower
(14.08.18)
bence de yaka mikrofonu iyi bir seçenek. bütçeniz ne kadar bu arada
0
kutukcu
(14.08.18)
(2)

Ps4 Kontrolleri ile ilgili bir soru

denizaya
Ps4 kontrolleri usb kablo ile sadece konsola takıp mı şarj ediyoruz? usb kabloyu laptopa veya başka usb girişi olan yere taksam şarj olur mu, zarar görür mü?
Ps4 kontrolleri usb kablo ile sadece konsola takıp mı şarj ediyoruz? usb kabloyu laptopa veya başka usb girişi olan yere taksam şarj olur mu, zarar görür mü?
0
denizaya
(13.08.18)
sırasıyla: hayır, evet, hayır.

dandik bir şarj aleti kullanmayın yeter. gerçi onları hiç kullanmayın.
0
celeron 300a
(13.08.18)
usb micro olan şeylerden şarj edebilirsiniz. ancak önerilmiyor. çok forumda okudum pile zarar verebiliyor dandik şarjörler. riskli biraz yani. ama yapılabilir.
0
tukenmez adam
(13.08.18)
(1)

İnternet sitesindeki sinir bozucu banner'lar ve video reklamlar

monogram
Selamlar,https://kur.doviz.com/ Bu sitede her açtığımda çıkan reklamları nasıl devre dışı bırakabilirim? Bir video reklam başlıyor. Ben bunu AdBlock Plus ile engelliyorum. Ama sesi gelmeye devam ediyor. Video yok, ses var. Bunlardan kurtulmanın bir yolu varsa ve paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler.
Selamlar,

kur.doviz.com Bu sitede her açtığımda çıkan reklamları nasıl devre dışı bırakabilirim? Bir video reklam başlıyor. Ben bunu AdBlock Plus ile engelliyorum. Ama sesi gelmeye devam ediyor. Video yok, ses var.

Bunlardan kurtulmanın bir yolu varsa ve paylaşırsanız sevinirim.

Teşekkürler.
0
monogram
(13.08.18)
ublock origin diye bir eklenti var, firefox, chrome, opera için ie'yi bilmiyorum belki ondada vardır eklentiler, işini görecektir.
0
selam
(13.08.18)
(3)

Bireysel yazılım blogları

tchuck
türkçe veya ingilizce farketmez. genel olarak blogunda ders veren veya yeni öğrendiği şeyleri yazan, trikler gösteren falan kimler var bildiğiniz?erbilen.net falan gibi yerlerden bahsediyorum aslında. öyle kapsamlı yerler değil, %100 şahsi şeyler arıyorum.
türkçe veya ingilizce farketmez. genel olarak blogunda ders veren veya yeni öğrendiği şeyleri yazan, trikler gösteren falan kimler var bildiğiniz?

erbilen.net falan gibi yerlerden bahsediyorum aslında. öyle kapsamlı yerler değil, %100 şahsi şeyler arıyorum.
0
tchuck
(13.08.18)
www.algoritmauzmani.com
0
algoritma uzmani
(13.08.18)
buraksenyurt.com

Kendisi asmis bir yazilimcidir, blogundan ogrenecek cok sey var
0
leben
(13.08.18)
eminim tatmin olacaksın: aycan.net
0
omembo
(14.08.18)
(6)

Hp bilgisayar alınır mı?

tellioglu
Sizce hp bilgisayar alınır mı? Şunu kestirdim gözüme https://www.hepsiburada.com/hp-g6-250-intel-core-i5-7200u-4gb-256gb-ssd-r5-m330-freedos-15-6-tasinabilir-bilgisayar-1xn34ea-p-HBV000007OVJV?magaza=karbiltrabzon var mı tecrübesi olan? Genelde ısınıyor ama ssd ile sorun çözüldü diye okuyorum ama do
Sizce hp bilgisayar alınır mı? Şunu kestirdim gözüme www.hepsiburada.com

var mı tecrübesi olan? Genelde ısınıyor ama ssd ile sorun çözüldü diye okuyorum ama doğru mudur? HP'nin servisi vs iyi midir?
0
tellioglu
(12.08.18)
En sık ariza yapan marka.
0
imelih
(12.08.18)
iç yapısını gavura satar gibi karışık yapan markadır hp, fan temizlemek için kanser olursun fanı yerinden çıkarırken.
0
binder dandet
(12.08.18)
ısıtıcı ihtiyacınız da varsa gayet alınabilir.
0
kaledekiyalnizlik
(12.08.18)
h.p iyi bir markadır.
bir sorun yaşamassınız.
0
pangea
(12.08.18)
peki 3000TL civarı ne tavsiye ediyorsunuz? çok kullanınca çok ısınmayan, hafif çok sorun çıkartmayacak..
0
🌸tellioglu
(12.08.18)
10 yıldan uzun süredir HP kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım. 2 yıldır da ssd'li bir model kullanıyorum, hiç bir sıkıntısı yok.
0
slava
(12.08.18)
(6)

Digiturk HDMI Kablo Satmaya Çalışıyor

himmet dayi
Selamlar,Az önce digiturk bağlattım. Bağlayan arkadaş "elektrik akımı dengesiz, sorun yaşarsınız. Akım dengeleyici priz almanız lazım" ve "Digiturk yayını 1080i olarak gelir, sorun yaşamamak için HDMI 1.4 almanız lazım" dedi. Ben de şubeden mi alabilirim bunları dedim. "Ben de var arabada benden de
Selamlar,

Az önce digiturk bağlattım. Bağlayan arkadaş "elektrik akımı dengesiz, sorun yaşarsınız. Akım dengeleyici priz almanız lazım" ve "Digiturk yayını 1080i olarak gelir, sorun yaşamamak için HDMI 1.4 almanız lazım" dedi. Ben de şubeden mi alabilirim bunları dedim. "Ben de var arabada benden de alabilirsiniz." dedi. Ne kadar olduğunu sorunca "ilk kez digiturk üyesi oluyorsanız indirim var. Normalde ikisi 280 lira, size 200 liraya düşecek." dedi. Sonra digiturk'ün 1080i yayın yapmasına rağmen kutu içinden çıkan HDMI kablonun neden desteklemediğini sordum. "Sizin televizyon LG, yüksek bekler. Vestel arçelik olsa sorun olmaz" dedi. :)

Ne zaman bir digiturk kurulumuna şahit olsam kuran eleman illa ki bir şeyler satma derdine düştüğü için hemen almak istemedim. Şu an yayın var. Televizyonun ve uydunun zarar görmemesi için akım dengeleyici priz almayı düşünüyorum. Ama internetten baktım Phillips bile 80 lira. 1.4 HDMI kablo da 30 lira civarında.

Sizce bu adam beni kazıklamaya mı çalışıyor, yoksa gerçekten bu işin hakkını veren ürünleri indirimle 200 liraya mı verecekti?
0
himmet dayi
(12.08.18)
Söylediklerinin tek kelimesi doğru değil. Baştan sona yalan. Umarım anlamışsınızdır.
Ses ve görüntü sistemlerinde kullanılan çok özel ve pahalı kablolar var evet ama bahsettiği şeyler o ürünler değil ve 200-300₺ değil. Binler belki 10 binler tutarında kablolar ve donanımlar. İnanmayın ve kapı dışarı edin.
0
draconas
(12.08.18)
ahah bulaşık makinesi alırken bana öyle bir şey itelediler, uyandım.

digiturk bana da aynı şeyi yapmaya çalıştı. diyorum bendeki kablo hdmi 2.0, illa getirdiği süper, elektronik mühendisi adam bunu aldı falan diyor. dedim hee.
0
passion rules the game
(12.08.18)
Kazık ki ne kazık, ama ancak 60 yaş üstü teyzelerin yiyebileceği bir kazık. yapmayınız.
0
binder dandet
(12.08.18)
Digiturk Türkiye'nin en rezil markasi.
0
imelih
(12.08.18)
5-10$lik kabloyu 200'e kitliyor. kosar adim uzaklas. butun hdmi kablolar ayni degildir ama cok profesyonel bir is yapmiyorsan cok pahalisina da gerek yok. hele hele digiturk'un dandirik 1080i yayini icin en dandigi bile yeterli. ama bluray oynaticin vs varsa 4k yada 1080p@60/120 yayinlari bir sekilde tv'ye aktarmak istiyorsan dandikler veri hizini kaldiramayabilir. aliexpress'i ac "hdmi 2.0 golden plated" diye arattir, rengini, tipini begendigin yuksek ratingli birini al. bak su 5m'si 5$(goo.gl). voltaj duzenleyici adaptor de eger apartman 50-60 yillik degilse muhtemelen gerek yok. eger dalgalanma varsa zaten tv, buzdolabi, camasir, bulasik makinesi, bilgisayar hepsi risk altinda. priz ile sadece digiturk kutusunu korusan ne fayda. mahallenin elektrikcisini cagir, evin sebekesini kontrol etsin, sorun varsa direk evin girisinden cozer o.
0
crucio
(12.08.18)
cevaplar için teşekkürler. söylediği şeyleri tabii ki almadım. ucuz olsalar da almazdım zaten. adam cihazı kurmakla uğraşırken internetten baktım fiyatlara. ikisi maks. 100 liraya hallolacak şeyler. onlar da kalitelilerinden.

daha önce de iş arkadaşımın evinde adam digiturk kurulumu yaparken bir şeyler satmaya çalışmıştı. acaba herkese satmaya çalışıyorlar mı diye buraya da sorayım istedim.

hatta iş arkadaşımın evindeki kurulumda şöyle saçma bir şey oldu. iki farklı odada uydu kablosu için priz var. adam ikisinden birine ayarlayacağını söyledi. odayı gösterdik, ayarlarken arkadaş fikrini değiştirdi. adam da kabloyu duvardaki prizden sökmüştü. kabloyu içeri doğru ittirip prizin kapağını kapattı sonra diğer odaya bağladı. ben durumu fark ettiğim için adama "diğer odadakini de bağlar mısın, oraya da uydu bağlamak istersek kullanalım" dedim. adam "oraya uydu bağlayamazsınız, ben buraya digiturk bağladığım için diğer taraf kullanılamayacak. kullanmak istersenz digiturk yan oda almanız lazım o da ayda bilmem kaç lira" dedi :) bi de "şimdi bağlatmak isterseniz bu fiyat, sonradan başvurursanız fiyat artıyor, şu kadar oluyor" falan dedi. Arkadaş da neredeyse bağlatacaktı. abi dedim bağlatma şimdilik, gerek yok. izlemek istersen alıcıyı direkt oraya taşırsın orda izlersin dedim. digiturkçü adam diyor ki "uyduyu taşımayın bence, hdmi girişleri bozulur" falan diyor (illa kitleyecek yani :)) neyse ikna ettim arkadaşı. Sonra adam gitti. söktüm prizi kabloyu yerine taktım. Sonra merkezi sistem çoklayıcısından da ayarı çektim. Şimdi diğer odadan uydu da izleyebiliyor. Ama uzman arkadaşa göre olması imkansızmış :)
0
🌸himmet dayi
(12.08.18)
(1)

Corsair h110i ve AM4 bağlantısı

seksli harf
H110i'nin kutusundan çıkan bağlantı aleti AM4 için uygun mu?
H110i'nin kutusundan çıkan bağlantı aleti AM4 için uygun mu?
0
seksli harf
(11.08.18)
bence uygun: www.corsair.com
0
celeron 300a
(12.08.18)
(2)

photoshop tekniği

tabudeviren
https://twitter.com/RessamBob/status/1028224435109748737görsel nasıl yapılmıştır?
twitter.com

görsel nasıl yapılmıştır?
0
tabudeviren
(11.08.18)
twitter.com

Orijinali burda paylaşıldı

Efektle yapılmış gibi
0
intern in the house
(11.08.18)
deligine yuvarlanmis tavsan
(11.08.18)
(4)

Laptop ısrarla dahili gpu çalıştırıyor

oculi electrica
Lenovo z500 laptopım var. 740m harici gpuya sahip. Windows 10 kullanıyorum varsayılan gpu nvidia seçili olmasına rağmen oyunlar ısrarla dahili intel gpuyu kullanıyor. Denemediğim şey kalmadı düzeltemedim. Tam 12 kere format attım w10 farklı sürümlerini denedim olmuyor. Daha önce takır takır çalışıyo
Lenovo z500 laptopım var. 740m harici gpuya sahip. Windows 10 kullanıyorum varsayılan gpu nvidia seçili olmasına rağmen oyunlar ısrarla dahili intel gpuyu kullanıyor. Denemediğim şey kalmadı düzeltemedim. Tam 12 kere format attım w10 farklı sürümlerini denedim olmuyor. Daha önce takır takır çalışıyordu pcye ssd taktım temiz kurulum yaptım o günden beri böyle. Windows10 1511 1607 1803 1709 ne kadar sürüm varsa denedim. Bi ara 1607de çalıştı sonra çalışmadı. 1511de çalışıyordu şimdi onda da olmuyor. Ekran kartının driverlerını de eski yeni defalarca denedim yok. Ne yapabilirim?
0
oculi electrica
(10.08.18)
nvidia sürücüsü kuruluysa sağ tıkladıgınızda oyunun exe sine harici gpu ile çalıstır diye bir menu belirmesi gerek
0
binder dandet
(10.08.18)
O da işe yaramıyor
0
🌸oculi electrica
(10.08.18)
optimus tuşu kapalı olabilir mi?

hani externali açıp kapadıgımız laptop uzerindeki tuş?
0
binder dandet
(10.08.18)
Nasıl bir tuş tam olarak. Haberim yok z500lerde olmayabilir
0
🌸oculi electrica
(10.08.18)
(6)

Enlem ve boylam değerlerinden Unique ID oluşturmak

chicha
Virgülden sonra 9 basamak var her ikisinde de ama ID alanı 18 karakter saklayamıyor.Enlem||Boylam yapıp bu değerin karekökünü alayım dedim ama güvenemedim. Başka ne yapabilirim?
Virgülden sonra 9 basamak var her ikisinde de ama ID alanı 18 karakter saklayamıyor.

Enlem||Boylam yapıp bu değerin karekökünü alayım dedim ama güvenemedim. Başka ne yapabilirim?
0
chicha
(09.08.18)
16 lık sisteme falan çevirseniz? numeric alan mı sadece?
0
kisa
(09.08.18)
aralarındaki mesafeler ne kadar ? 9 basamak cm bazında bir hassasiyet olabilir. id alanı kaç karakter saklayabiliyor ?

bir de id alanı muhtemelen ascii olarak her değeri alabiliyordur. fakat koordinatlar decimal. yani id alanındaki her bir byte için aslında 2 tane rakam saklayabilirsin eğer 4 bit hex olarak kullanırsan.

mesela 17 değeri için 0001-0111 gibi.
0
orpheus
(09.08.18)
Belirtmeyi unutmuşum, ID alanı number arkadaşlar. Maksimum 15 digit yazabiliyorum. Tabloya müdahale etme şansım yok maalesef.
0
🌸chicha
(09.08.18)
yan yana rakam olarak yaz, sonra hashini al. SHA256 falan mesela. Sonra ID alani kac karakter aliyorsa SHA256'nin ilk o kadar karakterini al. ID alanin cok cok dar ise collision olabilir bir zaman tabii pigeonhole principle'dan dolayi.
0
robokot
(09.08.18)
Ha ID alanin numbermis sadece. Hangi cinsten number? kac bit oluyor maksimum? Yine SHA256 alip ilk o kadar bitini kullanabilirsin yine rakam olarak girersin o zaman. Tabii gizli olmasi gerekiyorsa (yani kisinin ID yi enlem boylamdan bulamamasi gerekiyorsa bir yerlere bir salt eklemen gerekir.
0
robokot
(09.08.18)
Olası en yakın 2 koordinat en çok ne kadar yakın olabiliyor? 9 basamak çok hassas. Eğer konumlar arası mesafe daima 10 metreden fazlaysa virgülden önceki 3 ve sonraki 4 haneyi kullanarak unique ID oluşturabilirsiniz.
0
mikro patlama
(09.08.18)
(15)

Ölen birinin İphone’una nasıl girilir?

diyojenimtırak
Eşi iphone bayisine gitmiş ama uluslararası anlaşmalar yok fbi yok bilmem ne yapamıyoruz gibi bi cevap almış. Ama eşi telefondaki anılarına ulaşmak istiyor. Yok mu bi yolu?
Eşi iphone bayisine gitmiş ama uluslararası anlaşmalar yok fbi yok bilmem ne yapamıyoruz gibi bi cevap almış. Ama eşi telefondaki anılarına ulaşmak istiyor.

Yok mu bi yolu?
0
diyojenimtırak
(08.08.18)
bence eşler bu gibi durumlar için birbirlerinin telefonlarına en az 1 parmak izi tanımlamalılar.
0
paudi
(08.08.18)
eger sifresini bilmiyorsaniz yok gibi birsey. FBI bir teroristin iPhone'unu ele geciriyor, onlar bile kac aylik calisma sonunda telefonu hacklemeyi basairyorlar. eger FBI gibi kaynaklariniz varsa olabilir. yoksa sifre sart.
0
crucio
(08.08.18)
paudi, bu durumlar için dediğin öldükten sonra eşimin telefonumu açmasıysa. açmasın.
özel hayat falan, very kezban moves my friend
0
liriamer
(09.08.18)
Ben ölsem iPhone çöpe mi gidecek yani? Hayır şunu merak ediyorum kullanıcı adım dışında bir şekilde iPhone'dan yararlanmayacaklar mı? Benim anılarıma ulaşmasınlar da iPhone da boşuna çöpe gitmesin. İpad'im de var. Ona da şifre koymayayım madem öyleyse yazık günah.
0
kırmızıayakkabılıgargamel
(09.08.18)
@kırmızıayakkabılıgargamel telefonu bilgisayar baglayip formatlayabilirsin.ama icindekilere ulasamazsin
0
crucio
(09.08.18)
ios sürümü eskiyse, jailbreak ile yapılabilir. jailbreak = bir güvenlik açığını kullanarak ios içerisinde root (en yetkili kullanıcı) yetkilerine sahip olma.

edit: hatta rce (uzaktan kod çalıştırma) filan varmış 10.2'de www.exploit-db.com
0
nossrat
(09.08.18)
rus büyükelçisini öldüren polisin iphone'unu hala kıramadılar. araya rusya bile girdi yardım etmek için, bazı firmalar önerildi onbinlerce dolar ödendi birçok firmaya hepsi başarısız oldu. apple'a başvuruldu oradan da sonuç çıkmadı. en son rusya'ya gönderilecekti sanırım putin "bizim burada iyi hackerlar var bir onlara baktıralım" falan demiş.
0
rotten head
(09.08.18)
sen iphone'a bu kadar uğraş icloud'a selam veren girsin. apple sen de az değilsin ;)
0
dedim dedim de kime dedim
(09.08.18)
Faturasını gösterirse açmaları gerekir.

@crucio Formatlasan da eski şifreyi girmeden yeni telefon olarak kullanamazsın. Çalıntı iPhone’lar tuğladan farksız oluyor bu nedenle.
0
Lim5
(09.08.18)
@Lim5 eger apple account'tan kayip/calinti olarak isaretlersen oyle oluyor diye biliyorum. eger o sekilde telefonu kilitlemeden formatlarsan bir sikinti olmamasi lazim. iPhone kullanmiyorum belki yanlis biliyorumdur ama aklimda boyle kalmis
0
crucio
(09.08.18)
telefonu aldigi yerden fatura bulabilirse telefondaki hesabi kaldirabilirler ama tekrar telefonu kullanacak hale getirmek icin herseyi silmek gerekiyor. yani herhangi bir sekilde ulasamaz.
0
allanpoe
(09.08.18)
fotoğraflara, kişilere, notlara ulaşılmak isteniyorsa, web'den icloud hesabından girilebilir, orada şifremi unuttum denirse, ilgili e-posta hesabından password yenilenebilir, o e-posta adresinin şifresi de e-posta şirketi ile iletişimden verilebilir, e-posta şirketleri bu konuda daha işbirlikçi, ya da e-posta'ların şifremi unuttum kısmındaki güvenlik sorusunu siz bilebilirsiniz
0
gezegen olan pluton
(09.08.18)
Babamın iphoneunu apple storeda açtırdık veraset ilamı ile birlikte.
0
suicides underground
(09.08.18)
@dedim dedim

iCloud'a sisteme sızarak değil, ünlülerin şifrelerini resetleyerek girmişlerdi sanırım. Sisteme sızabilseler sadece bazı ünlülerin fotoğrafları değil herkesinki çalınırdı. iCloud'da şifre sıfırla deyince email adresi, doğum tarihi ve önceden belirlenmiş bazı soruları soruyor (ilk araban nedir gibi).

Soruya yanıt olarak belki bu yöntemi deneyebilirsiniz.
0
orient blue
(09.08.18)
İsrailli bi şirkete kırdırmıştı fbi. Apple yardım etmiyosa imkansız.
0
Delay Fuze
(09.08.18)
(1)

Ram sorusu, uyumlu olur mu?

groove salad
elimde bir kasa var. kasanin motherboard i su: https://www.inet.se/produkt/1902672/gigabyte-ga-z97mx-gaming-5icindeki ramler su:https://www.inet.se/produkt/5316369/hyperx-16gb-2x8gb-ddr3-cl9-1866mhz-savage-xmpben buna ekstra ram takicam benim eski kasadan ama mhzleri farkli. benim takmak istedigim r
elimde bir kasa var. kasanin motherboard i su:


www.inet.se
icindeki ramler su:
www.inet.se

ben buna ekstra ram takicam benim eski kasadan ama mhzleri farkli. benim takmak istedigim ramler ise su:
www.inet.se

(site isvecce ama ozellikleri falan yaziyor sorunsuz)

sizce uyumlu olurlar mi, calisir mi makine, ya da duzgun calisir mi?


tesekkurler.
0
groove salad
(08.08.18)
ikisi de ddr3 sorun olmaz. hepsini birden taktiginda butun RAM'ler en dusuk hizda olanin hizinda calisir
0
crucio
(08.08.18)
(1)

windows 10'da silinen dosyanın hala yerinde durması

tabudeviren
bir klasörün içinde dosyayı sildiğimde orada görünmeye devam ediyor.klasörü yenilediğimde (f5) yok oluyor.sizde de böyle oluyor mu? yeni geçtim windows 10'a belki bir ayar gerektiriyordur?
bir klasörün içinde dosyayı sildiğimde orada görünmeye devam ediyor.
klasörü yenilediğimde (f5) yok oluyor.
sizde de böyle oluyor mu? yeni geçtim windows 10'a belki bir ayar gerektiriyordur?
0
tabudeviren
(08.08.18)
Sadece bir dosya için oluyorsa bir program tarafından kullanılıyor veya oluşturuluyordur.
0
murtiii
(08.08.18)
(2)

Watsapp'tan istemsiz mesaj gönderilmiş

eksimeksi
MerhabalarYaklaşık 2 saat önce benim watsapımdan anneme '' Hatta her şey yolunda'' mesajı gitmiş. Ben böyle bir mesaj yazmadım, web watsapp evdeki bilgisayarımda açık ve evde bulunan arkadaşımın böyle birşey yapmasına imkan yok(Her ne kadar saçma olsa da aradım sordum arkadaşa). Watsappımın bağlı ol
Merhabalar
Yaklaşık 2 saat önce benim watsapımdan anneme '' Hatta her şey yolunda'' mesajı gitmiş. Ben böyle bir mesaj yazmadım, web watsapp evdeki bilgisayarımda açık ve evde bulunan arkadaşımın böyle birşey yapmasına imkan yok(Her ne kadar saçma olsa da aradım sordum arkadaşa). Watsappımın bağlı oldugu başka bir bilgisayar yok. Bu durumda bu olay nasıl gerçekleşmiş olabilir?

not: autocorrect kullanmıyorum
0
eksimeksi
(08.08.18)
biriyle konuşmaya girin, hatta yazın, t9 size her şey yolunda kelimelerini sırasıyla öneriyorsa bir şekilde cebinizde çantanızda açıp yollamış olabilirsiniz
0
ManikD
(08.08.18)
ekran açık kalmıştır cebinde ya da elinde.
0
elorelia
(08.08.18)
(2)

sigortada temassızlık olur mu

obez kirpi george
merhaba elektrikten anlayan ahali, bir sorum olacak,sigortada temassızlık olur mu? sigorta atmasa da arada elektrik bi 10 dk 20 dk vb. gider gelir mi? yeni değil sigorta bu arada, kaç yıldır kullanıyoruz
merhaba elektrikten anlayan ahali, bir sorum olacak,

sigortada temassızlık olur mu? sigorta atmasa da arada elektrik bi 10 dk 20 dk vb. gider gelir mi? yeni değil sigorta bu arada, kaç yıldır kullanıyoruz
0
obez kirpi george
(08.08.18)
gidip gelmez
gider sizin acmanız gerekir
panoya bir bakın resetleme butonu var mi
0
kingcyrax
(08.08.18)
Sigort fuşonlu ise olabilir. O zaman zaten koku da yapar. Şalterli sigortada bu tip durumlarda atar sigorta. Çok yüksek amperli sigortaysa cızırtı yapar ama kesilmez akım. Kesilecek olduğunda sigorta atar.
0
bos gezenin bos ustasi
(08.08.18)
(2)

CSS ya da JS ile renk detect etmek

amortisman
Başlığı düzgün atamadım.Site logosunun iki versiyonu var, biri siyah, diğeri beyaz. Ve bu fixed olarak sağ üstte duruyor. Scroll yapınca logo bazen koyu bir zeminin üstüne denk geliyor bazen açık. Ben diyorum ki logo koyu zemine denk gelince .white diye bir class ekliyeyim, açık zemine gelince kaldı
Başlığı düzgün atamadım.

Site logosunun iki versiyonu var, biri siyah, diğeri beyaz. Ve bu fixed olarak sağ üstte duruyor. Scroll yapınca logo bazen koyu bir zeminin üstüne denk geliyor bazen açık. Ben diyorum ki logo koyu zemine denk gelince .white diye bir class ekliyeyim, açık zemine gelince kaldırayım.

Nasıl yapabilirim bunu? Açıkcası hangi keyword'lerle google'da aratacağımı da bilemedim. İpucu verseniz de olur.
0
amortisman
(07.08.18)
sanırım logo sabit(sticky) bir header ile beraber kullanılıyor. bunun en mantıklı yolu scroll olunca o header kısmının rengini direk değiştirin. yani zeminin rengine göre class eklemek zor olabilir. yani iş çok karmaşık hal alır. ekranın yüksekliğini bulacaksınız. o divin yüksekliği. scroll değeri var. hiç bunlar olmasa. işin içinde z-index var.

biraz daha detay verirseniz farklı çözümler geliştirilebilir.
0
qobel
(07.08.18)
sayfadaki herhangi bir x,y noktasının rengini almak mümkün değil ama sayfadaki herhangi bir noktada hangi eleman var bunu bulmak mümküm.

eğer o noktadaki eleman sana hangi renkte olduğunu kendi söylerse bu mümkün olabiliyor.

şöyle bir şey yazdım örnek olarak,

jsfiddle.net
0
ocanal
(07.08.18)
(4)

Excel'i hizlandirmanin bir yolu var mi?

orange coffee
Evet excel'in daha hizli hesaplamasini istiyorum. Su an 2 farkli sistemden cekilmis 2 adet liste var elimde, bu 2 listeyi karsilastirmam gerekiyor ama tek bir formul bile 20-30 dk bekletiyor beni. Beklettigi formul de sumifs ha!2 liste de +600k satira sahip. Ayni excel icinde, hatta ayni sheet'e ald
Evet excel'in daha hizli hesaplamasini istiyorum. Su an 2 farkli sistemden cekilmis 2 adet liste var elimde, bu 2 listeyi karsilastirmam gerekiyor ama tek bir formul bile 20-30 dk bekletiyor beni. Beklettigi formul de sumifs ha!
2 liste de +600k satira sahip. Ayni excel icinde, hatta ayni sheet'e aldim, diger tum formulleri kirdim, formulasyonu 'manual'a cevirdim, shift F9 ile hesaplatiyorum. Yok, imkansiz.
IT ekibiyle konustum, laptop'tan masaustu bilgisayara gecersem bi nebze hizlanirmis ama yine cok hizli olmazmis. Laptop'ta ram vs her sey yuksek artik takilacak bi sey kalmadi.
Direktorum 'bunun icin bikac program duymustum ama emin degilim, sen excel'i yukluyorsun programa, o iceride hesaplayip sana download ettiriyor' dedi, boyle bir sey duyan oldu mu? herhangi bir eklenti yahut program?

edit: 20-30 dakikayla kisaltmisim sureyi, 17 dakikada %15'e geldi daha.
0
orange coffee
(07.08.18)
Excel 32 bit ise 64 bit'ini kurabilirsin. Ekstra program vs. bilmiyorum da basit bir şekilde veritabanı temeli oluşturursan (video izleyerek bile olur) excel'de saatler süren işleri en tırt veritabanı ile bile birkaç dakikada halledebilirsin.
0
chicha
(07.08.18)
power pivot kullansanız? ya da verileri access'e alıp formülleri o şekilde çalıştırsanız?
0
altinci nesil caylak
(07.08.18)
access kullanmaktan başka çaresi yok.

otomatik hesaplamayı iptal edebilirsiniz böylelikle yeni bir veri ya da formul oluşturduğunuzda siz hesapla tuşuna tıklamadığınız sürece işlem yapmayacaktır.

support.office.com
0
kaiserr76
(07.08.18)
hangi formul ile karşılaştırıyorsun
bir de mümkünse iki listeden de bir kaç satır örnek data paylaşırsan bir deneyelim
0
€xpolerer
(07.08.18)
(12)

italya'da gps cihazı mı, yandex gibi bi uygulama mı

superb
araç kiralanan yerden gps mi alsakya da telefona internet satın alıp yandex gibi bi uygulamaya mı kullansak bilemedim
araç kiralanan yerden gps mi alsak
ya da telefona internet satın alıp yandex gibi bi uygulamaya mı kullansak bilemedim
0
superb
(06.08.18)
here map avrupada en güveniliri bence. google haritalar yanıltıyor.
0
mikahakkinen
(06.08.18)
Here +1

Offline harita indirip internetsiz takılabilirsiniz.
0
cakabo
(06.08.18)
Telefona Telenor'dan internet alip kullanin yeterli. Offline gps falan da ugrasmayin atla deve degil internetli simcard. Araca gps alirsaniz pahaliya gelir ayrica.
0
stavro
(06.08.18)
arac kiralamadan gps kiralamak hic mantikli degil. o paraya kendiniz sifir gps aleti bile alabilirsiniz. ben simdiye kadar hep Google Maps kullandim(italya dahil) hic sikinti yasamadim. asina oldugunuz herhangi bir navigasyon uygulamasini kullanabilirsiniz. avrupa'da hepsi gayet iyi calisiyor. offline destegi olan bir uygulama kullanirsaniz internet almaniza da gerek kalmaz.
0
crucio
(06.08.18)
hiç yabancı hatla uğraşma turkcellin günlük yurtışı kullanımı 25 tl 5.5euro mantıklı bence tüm burdaki tarifen geçerli.
0
mikahakkinen
(06.08.18)
here.
0
avianthem
(06.08.18)
@mikahakkinen gunluk 5.5 euro cok pahali bir tarife. 10 euro aylik 1gb prepaid kartlar almak mumlun. bu da seni en az 1 hafta idare ettirir.
0
crucio
(06.08.18)
en son yaptığım yunanistan turunda, kullanmadığım bir telefonuma here maps ve offline haritalarını indirdim. muazzam rahat ettim.
0
teritori
(06.08.18)
@crucio bana bedava 5.5 euro. 1gb internetle gps açık halde bitirirsin 2 gün demez. sora pre paid ödersin gelince bi bakarsın 50 euro. çok biliyorsun ya.
0
mikahakkinen
(06.08.18)
@mikahakkinen hakkikaten fikir sahibi olmadan yorum sahibi olmanin ornegisin. gps'in data kullanmadigini bile bilmiyorsun gelmis biryerlerinden salliyorsun. 4 yildir avrupada yasayan biri olarak ve ayda bir baska ulkelere yolculuk yapan biri olarak musaade edersen senden daha iyi bileyim
0
crucio
(07.08.18)
@crucio kardeşim sen avrupanın şartlarından heryeri avrupa gibi sanıyorsun. çevrimdışı harita indirdiğinde internet olmadığında google haritalar yol çizmiyor, here mapde genel olarak tam tutarlı olmuyor. geçen sene normandiya gezimde ve bu seneki ingiltere gezimde bizzat denedim. haklısın istanbul avrupa yakasından anadolunun içine seyahatlerin mevcut. kardeşim narşistmisin sürekli bir kendini övme çabası şöleyim böyleyim tamam öyleysen öylesin biz söylüyormuyuz her yaptığımızı.
0
mikahakkinen
(07.08.18)
here kullandım çok rahat ettim
canlı olarak hız sınırları ve dahi radarları da gösteriyor
0
🌸superb
(28.08.18)
(4)

İstanbul boğazına yada kanal İstanbul zeminine ?

Sir Anthony Hopkins
İstanbul boğazına yada kanal İstanbul zeminine elektrik üretmek için devasa tribünler koysak, hazır akıntıda var mis gibi olmaz mı?
İstanbul boğazına yada kanal İstanbul zeminine elektrik üretmek için devasa tribünler koysak, hazır akıntıda var mis gibi olmaz mı?
0
Sir Anthony Hopkins
(04.08.18)
Neden "tribün" koyuyoruz deniz altı hokeyi mi oynayacak insanlar. Hehe swh.

Konuya gelirsek istanbul boğazındaki akıntı "devasa" türbinlerle devasa enerji üretmek için uygun değildir. Nehirler üzerine kurulan barajlarda nasıl üretiliyor diye sorabilir çoğu insan. Barajlarda suyun kinetik enerjisi bizi ilgilendirmez, daha çok potansiyel enerjisinden faydalanılır. Akıntıdan enerji üretilir mi, üretilir ama öyle çok büyük değil. Kaldı ki istanbul boğazına koyacağın türbinler maliyetini yaklaşık 5000 yıl sonra amorti edecektir.
0
goodz
(04.08.18)
Olur.
0
emfuzi
(04.08.18)
sen hesabını yap bakalım, oluyorsa koyarız.
0
zgrydn
(04.08.18)
olur. koyuyorum hemen.
0
elestirman
(04.08.18)
(2)

Yüklük dolabına sürgülü kapak mı normal diğer türlü olan dolap kapağı mi?

Corrigan prefers beer
Yastık yorgan vs konulmak üzere altta 2 kat çekmece ve üstte raflardan oluşan 210 cm genişliğinde dolap yaptırıyoruz. Kapaklar konusunda mutabık olamadık. Hangisi daha kullanışlı olur?
Yastık yorgan vs konulmak üzere altta 2 kat çekmece ve üstte raflardan oluşan 210 cm genişliğinde dolap yaptırıyoruz. Kapaklar konusunda mutabık olamadık. Hangisi daha kullanışlı olur?
0
Corrigan prefers beer
(03.08.18)
Bizim önceki evimiz icin yaptirdigimiz normal kapakti memnunduk. Yeni ev icin yapılanlar sürgülü. Ancak zamanla haşin kullanimla beraber sürguler raydan cikabiliyor. Yine misal dolap bölmeliyse ortadaki nesneye erişim zorlaşıyor. Bizim ayakkabı dolabı da surgulu ve bazen ortadaki ayakkabi icin her iki tarafi kaydiriyor ulasmaya çalışıyorum. Bu da aceleniz varken sorun oluyor bence:/
0
Amaranta ursula
(03.08.18)
nasıl olursa olsun stop mekanizması olsun. yani kapağı kapatınca çarpmasın yavaş yavaş kendi kapansın.
0
iddaaci
(03.08.18)
(4)

Çatıya güneş paneli kurmayı düşünüyorum.

asethuan
ev izmir'de.yaklaşık 150 m2 lik bir alanı var ve sabah, öğle ve akşam full güneş görüyor. arazi kendimizin dolaysıyla, komşu, izin vs derdim yok.şöyle bir araştırdım ancak biraz karışık geldi.1) maliyeti ne kadardır?2) kar elde edebilir miyim? edersem ne kadar?
ev izmir'de.

yaklaşık 150 m2 lik bir alanı var ve sabah, öğle ve akşam full güneş görüyor. arazi kendimizin dolaysıyla, komşu, izin vs derdim yok.

şöyle bir araştırdım ancak biraz karışık geldi.

1) maliyeti ne kadardır?
2) kar elde edebilir miyim? edersem ne kadar?
0
asethuan
(03.08.18)
Konut için 10kW gibi bir güç ihtiyacı kabul ediliyor sanıyorum. Güneş panellerinin verimi %60 gibi hesaplanıyor, 10 /.6 = 16 ~ 15kW gibi bir kurulum yapacaksınız diye düşünelim. Panel fiyatları yaklaşık 0.5$/W 15kW için 15000 x 0,5 = 7.500$. Bunu da aküleri, tesisatı, montajı nakliyesi falan için 2 ile çarpın 15.000$ gibi bir maliyetiniz olur.

Bugün kursanız 75.000₺ gibi bir yatırım yaparsınız. Aylık elektrik faturanız da 500₺ geliyorsa, 150 ayda yani yaklaşık 10 senede amorti eder.
0
malheiros
(03.08.18)
iki gün önce arkadaşın arabasında iki güneş paneli görünce sordum bunları napcan diye,
yazlıkta çatıya kuracakmış, 3 adet panel birde online inverter diye bir bir cihazdan bahsetti, sistemi kurup direk direk prize takacağını gün içinde güneş gördükçe evin elektrik ihtiyacının bir kısmının buradan karşılanacağını falan söyledi,

eğer söyledikleri doğru ise akü falan kullanmadan yada evin tüm ihtiyacı kadar panel döşemek yerine belli bir kısmını güneşten sağlayabilirsin.
0
Sir Anthony Hopkins
(04.08.18)
Peki üretim yapıp satmak ekstra kar sağlamaz mı?
0
🌸asethuan
(08.08.18)
Üretip satman için kriterler farklı, bir trafoya bağlantı yapman lazım. Trafoda kapasite olması lazım. Ödemen gereken dağıtım bedelleri falan var...
0
malheiros
(08.08.18)
(2)

Wordpress yazi arka plan rengin degistirmek

iyi olmaya calisan cocuk
Merhaba arkadaslar, Wordpress blogumda yazi arka plan rengini degistiremiyorum. Site arka planini degistiriyorum ama yazilarin bulundugu yer yine beyaz renkte. Yazi renginden bahsetmiyorum. yazinin bulundugu bolgenin rengi. Nereden degistirebilirim? Tesekkur ederim
Merhaba arkadaslar,

Wordpress blogumda yazi arka plan rengini degistiremiyorum. Site arka planini degistiriyorum ama yazilarin bulundugu yer yine beyaz renkte. Yazi renginden bahsetmiyorum. yazinin bulundugu bolgenin rengi. Nereden degistirebilirim?

Tesekkur ederim
0
iyi olmaya calisan cocuk
(03.08.18)
css dosyasinda "post" ile ilgili basliklar vardi, onlari dene.
0
tabudeviren
(03.08.18)
site adresini at.
0
imelih
(03.08.18)
(8)

Kasmayan Bilgisayarın Kasmaya Başlaması

anorgazmik hayat
Normalde gayet rahat oynadığım oyunlar son birkaç gündür kasarak oynatmıyor. Ram kontrolü yaptım sorun görülmedi. Sıcaklık değerleri normalde 55 derece, oyunda 70-75 derece. Ama laptop ısınıyor gibi geldi bana hemen. Ekran Kartı, işlemci de sorunsuz çalışıyor olarak görülüyor.Format attım. Sonra oyu
Normalde gayet rahat oynadığım oyunlar son birkaç gündür kasarak oynatmıyor. Ram kontrolü yaptım sorun görülmedi. Sıcaklık değerleri normalde 55 derece, oyunda 70-75 derece. Ama laptop ısınıyor gibi geldi bana hemen. Ekran Kartı, işlemci de sorunsuz çalışıyor olarak görülüyor.

Format attım. Sonra oyuna girerken ayarlar sıfırlandığı için intel hd 4000 ekran kartı ile girmiş. Grafikler kötüydü. Ama biraz da olsa oynatıyor gibiydi. Sonra nvidia gtx 660m ile girdiğimde pc kendini turbo moduna aldı her zamanki gibi. Ama oyun aynı grafik kalitesinde daha çok kasmaya başladı.

Ne gibi bir sorun olabilir? Ekran kartı yansa vs. oyuna hiç girmemesi gerekmez miydi? Sorun ekran kartındaysa kurtarılabilir mi?

Not: fanı bu sene değiştirdim yan sanayi bir ürün. Eski performansı yok gibi.
Dün termal macun sürdüm.
0
anorgazmik hayat
(03.08.18)
ssd takacaksın - var mı?
sıcaklıkları kontrol et
sistemi kullanırken hangi islemler yapiliyor gorev yoneticisinden kontrol et.
0
kingcyrax
(03.08.18)
Tüm oyunlarda aynı kasma oluyor. Harddiski de boşaltmayı denedim. Virüs taramasından da bir şey çıkmadı.

SSD yok maalesef. Sıcaklıklar dediğim gibi pc boştayken 55 derece, oyundayken 75 derece civarı. Ekstra açık olan bir şey, işlemciyi zorlayan bir şey göremedim her zamanki gibi.
0
🌸anorgazmik hayat
(03.08.18)
Win veya ekran kartı güncellemesi yüzünden olabilir. Tek çare geçmişi kaydediyorsanız kastığı günden öncesine dönmek. Ama siz format atmışsınız.

Sorun gitmediyse eliniz değmişken bir daha format atın. Ancak;

Windowsun görece son güncellemesini almamış bir versiyonunu bulup yükleyin

Hemen otomatik güncellemeleri kapatıp sırasıyla önce intel ekran kartını, ardından nvidia ekran kartını güncelleyin.

Öyle bir deneyin. Eğer kasmaz ise, win güncellemelerini elle teker teker yükleyin. Her güncellemede oyunu tekrar deneyin kasıp kasmadığını. Kastıranı bulana kadar artık.

Bendeki sorunu ben böyle çözdüm.
0
herospower
(03.08.18)
Öncelikle teşekkür ederim tavsiyeniz için. Ancak söylemeyi unutmuşum. Oynayabilirim ve kasmaya başlayan süre zarfı içinde pc hiç internete bağlanmadı. Herhangi bir güncelleştirme yapılmadı. Aynı ayarlarda devam etti.
0
🌸anorgazmik hayat
(03.08.18)
şu sıralar havalar daha da sıcak olmaya başladı zaten yurt genelinde. bahsettiğiniz değerler normal mi bilmiyorum ama biraz daha serin olması için laptop'u serinletmeye yönelik şeyler yapıp deneyin bir de.
0
Neill
(03.08.18)
Ben de sıcaktandır diye düşünmüştüm ama dediğim gibi bu sıcaklıklar iyi gibi 5 senelik bir bilgisayara. Ekran kartıyla alakalı bir durum varsa bilgisayarcıya götürsem mi acaba? Gereksiz yere dünyanın parasını alırlar mı?
0
🌸anorgazmik hayat
(03.08.18)
acaba bir yerlerine toz mu girdi?
0
michael_knight
(03.08.18)
dün temizleyip termal macun sürdüm hocam.
0
🌸anorgazmik hayat
(04.08.18)
(4)

birth certificate - nereden alınır?

dracox
selamlar,yurtdışında çalışma izni için istenen "birth certificate" bizde neye karşılık gelmektedir ve nereden alınır?teşekkürler.
selamlar,

yurtdışında çalışma izni için istenen "birth certificate" bizde neye karşılık gelmektedir ve nereden alınır?
teşekkürler.
0
dracox
(03.08.18)
ekyil
(03.08.18)
0
babilbaligi
(03.08.18)
Doğum kayıt örneği de aynı hesaba geliyor. E-devletten alabilirsin.
0
redskull
(03.08.18)
ileride bakanlar olursa diye buraya not: nüfus müdürlüğünden çok dilli doğum belgesi alınıp kaymakamlıkta apostil yaptırmak gerekiyormuş.
0
🌸dracox
(06.08.18)
(1)

laptop tavsiye

tellioglu
selamlar, kendime bir bilgisayar bakıyorum. hafif olsun çok dolaştığım için ve çok ısınmadan güzel güzel aynı performansta çalışsın. çok fazla oyun oynamıyorum ama bazen 30 40 tane sekme açıyorum ve günlerce bilgisayarı kapatmıyorum uyku moduna vs alıyorum. mac biraz tuzlu kaçıyo, ne önerirsiniz?
selamlar, kendime bir bilgisayar bakıyorum. hafif olsun çok dolaştığım için ve çok ısınmadan güzel güzel aynı performansta çalışsın. çok fazla oyun oynamıyorum ama bazen 30 40 tane sekme açıyorum ve günlerce bilgisayarı kapatmıyorum uyku moduna vs alıyorum. mac biraz tuzlu kaçıyo, ne önerirsiniz?
0
tellioglu
(02.08.18)
mac tuzlu ama iyi bir çözüm ben mac den sonra lenovo aldım ssd li
mac de aynı performansı alıyorum yukarıda dediğiniz hepsi de mevcut bu laptop da
0
ahtingir
(03.08.18)
(6)

Windows yonetici parolasi kaldirmak (Windows 10)

iyi olmaya calisan cocuk
Merhaba arkadaslar,Acilen yardima ihtiyacim var. Bilgisayari aldigim kisiye ulasamadigim icin windows 10 yonetici parolasini kaldiramiyorum. Windows dosyasiyla bunu yapabilirdim ancak su an bir ucuncu dunya ulkesindeyim ve internet inanilmaz yavas, windows indiremiyorum. zaten indirsem de dosyayi ya
Merhaba arkadaslar,

Acilen yardima ihtiyacim var.

Bilgisayari aldigim kisiye ulasamadigim icin windows 10 yonetici parolasini kaldiramiyorum.

Windows dosyasiyla bunu yapabilirdim ancak su an bir ucuncu dunya ulkesindeyim ve internet inanilmaz yavas, windows indiremiyorum. zaten indirsem de dosyayi yazdirmak icin yine bir programa ihtiyacim olacak. hicbir programi kuramiyorum bilgisayara

programsiz, windowssuz bu isi halledebilir miyim? Bilgisayari misafir kullanici olarak kullaniyorum.

Bilen varsa ve yardim ederse cok cok mutlu olacagim.

Tesekkur ederim.
0
iyi olmaya calisan cocuk
(02.08.18)
windows derken windows 7-8-10 ? hangisi ?
0
delidir yakalayin
(02.08.18)
@delidir yakalayin, kusura bakmayin, eklemeyi unutmusum. Winndows 10
0
🌸iyi olmaya calisan cocuk
(02.08.18)
sevgili hocam
win 10 usb-cd si varsa
yaparız
orada bir bilgisayarcıdan al
0
kingcyrax
(02.08.18)
sistem su sekilde işleyecek
win 10 kurarken
cmd yi acacagiz
şifre ekranındaki engelli kullanıcılara yönelik klavye vs yi acma exe dosyasının ismini degistirecegiz
sonra cmd.exe yi o dosya olarak isimlendirerek oraya kopyalayacagiz
sonra windows acildiginda ( sifre ekranında ) cmd yi calistiracagiz
oradan yeni admin kullanıcısı olusturacagiz
sonra admin kullanıcısı ile girip istedigini yaparsın
engelli kullanıcılara yönelik klavye vs yi acma exe sini geri yerine koymayı unutmayın

www.howtogeek.com
0
kingcyrax
(02.08.18)
@kingcyrax,

yukarida da soyledigim gibi, bu sekilde zaten yapabilirdim ancak windows dosyasini indirmem su an mumkun degil. Internet inanilmaz yavas su an bulundugum ulkede. Yukarida yazdim.

tesekkur ederim.
0
🌸iyi olmaya calisan cocuk
(02.08.18)
başgan
orada bir pc ciye gidip satın al bir tane dvd ya da usb
satar
indir demedim :)
0
kingcyrax
(02.08.18)
(3)

Analog 2+1'i televizyona baglamak

piston aşağı indi
Arkadaslar, televizyonun arkasi ekteki gibi. Bende de klasik 2+1 ses sistemi var, bilgisayara taktigim. Bunun icin nasil bir cevirici almam lazim? Tam olarak ne bakmaliyim? Ara cevirici kabloya bakiyorum, adi nedir onun?Bu arada baska bir onerisi olan varsa da makbule gecer. Tesekkurler.
Arkadaslar, televizyonun arkasi ekteki gibi. Bende de klasik 2+1 ses sistemi var, bilgisayara taktigim.

Bunun icin nasil bir cevirici almam lazim? Tam olarak ne bakmaliyim? Ara cevirici kabloya bakiyorum, adi nedir onun?

Bu arada baska bir onerisi olan varsa da makbule gecer.

Tesekkurler.
0
piston aşağı indi
(01.08.18)
Resmi eksiup'a atarsan yardımcı olurum mobilde foto çıkmıyor.
0
bos gezenin bos ustasi
(01.08.18)
666kb.com

soyle oldu mu dostum?
0
🌸piston aşağı indi
(01.08.18)
urun.n11.com

Bunun muadili işini görür.
0
cakabo
(01.08.18)
(9)

Araç tavanı boyası ve paslanma durumu.

manco nun hayali
Merhaba. Bir yakınımın 15 yaşında arabası var. Aracın tavanında güneş yanıkları birkaç senedir varmış, lakin aracını yıkadığında fark etmiş ki paslanmalar başlamış. Arabasını boya yapan bir dükkana götürmüş lakin, boyatırsan bir daha hiç satamazsın, pas olan kısmı rutuş yapalım kapanır, tekrar olurs
Merhaba.
Bir yakınımın 15 yaşında arabası var. Aracın tavanında güneş yanıkları birkaç senedir varmış, lakin aracını yıkadığında fark etmiş ki paslanmalar başlamış.
Arabasını boya yapan bir dükkana götürmüş lakin, boyatırsan bir daha hiç satamazsın, pas olan kısmı rutuş yapalım kapanır, tekrar olursa getirirsin demişler.
Sorum şu şekilde,
paslanmayı durduracak bir yöntem var mı, tek çare boyatmak mıdır?

Sevgilerle.
0
manco nun hayali
(30.07.18)
usta doğru söylemiş, kaplama yaptırsa da paslanma devam eder; rötüş tek çare gibi
0
cedex
(30.07.18)
@cedex
paslanmanın duracağına dair garanti verilmiyormuş. Yetkili servis ile de görüşmüş, onlar da garanti vermiyorlarmış. Tek garantili çözüm boyanmasıymış.
Farklı bir çözüm önerisi var mı diye araştırıyor, ben de yardımcı olabilmek adına yazmak istedim.
Tavanı boyanmadan önce fotoğrafı çekilse, satarken o fotoğrafı gösterse yine mi sıkıntı olur?
0
🌸manco nun hayali
(30.07.18)
bence boya yaptırma folya kaplat, satarken folyoyu çıkarır öyle satarsın. millet tavanda boya görünce araba taklalı diye almaz. alan çıksa bile çok fiyat kırar.
0
guneyk
(30.07.18)
@guneyk
Boyatmadan önce fotoğrafı çekilse, satarken yine aynı muamele mi olur?
Folyo olabilir ama paslanma ilerliyormuş ve tavanı delebileceği söylenmiş. haliyle folyo bunu engellemez sanırım değil mi?
@hey corc versene borc
boyası iyi yapılırsa, tekrarlamaz değil mi?
0
🌸manco nun hayali
(30.07.18)
kardeşim bak millet arabada birşey çıksın da fiyat düşüreyim derdinde. kullanıcı için sorun olmasa bile sana diyecek ki ben satarken sorun yaşarım sen boya parasını da indir bize vs araç başında fiyat kıracaklardır. arabayı bir süre daha (birkaç yıl) kullanmayı düşünüyorsan boyat gitsin. veya komple boyatma lokal yaptır, damalı eşek gibi çirkin olur ama komple boyatırsan çok üzerler seni. çürüme dedikleri gibi macun ve boya ile giderilir başka türlü olmaz.

boyatırsan dediğin gibi mutlaka fotoğraf çektir en azından satarken bir nebze olsun elin rahat olur. nedir araç?
0
guneyk
(30.07.18)
@guneyk
Araç Opel marka. Opel markasında boya sıkıntısı fazlasıyla oluyormuş.Yakınıma sordum, kendisi aracı satmayı düşünmediğini söyledi. Dediğim gibi 15 yaşında bir araç. Satmayı düşünmediğine göre boyatabilirsin denilmiş ama acil bir durum olur, satmam gerekebilir diye de çekiniyor anladığım kadarıyla.
Pası durdurmanın tek yolu boyanması anladığım kadarıyla. Boya öncesi çekilen fotoğraflar umarım işe yarar alıcı açısından tatminkar olur yani.
0
🌸manco nun hayali
(30.07.18)
hocam tavanı boyalı diye 24.000 tl. değerindeki aracı 17.500 tl. ye ancak satabildim.
bana da alırken söylenmediği ve expertizde de çıkmadığı için kazığın en genişini yedim.
ilk yorum "takla atmış" oluyor. sen bi fikir edinmişsindir.
0
firemanjonny
(30.07.18)
@firemanjonny
Geçmiş olsun. Satış sırasında çok zorlandınız mı peki? Yani görmek isteyenler vaz mı geçtiler sıklıkla boyalı oldugu için?
0
🌸manco nun hayali
(30.07.18)
@manco nun hayali arka arkaya 4 kez sahibinden.com'a ilan verdim, arka arkayada 7 hafta yanılmıyorsam araba pazarına çıkardım, sonunda "lanet olsun tamam yaa" modunda anlaştım alan arkadaşla. arayanlar/gelenler bakıyordu km düşük, dizel, sedan, bakımlı ama değişen çok. yanımda kendi arabası başında olan abi bile çıkıştı bi seferinde, kardeş 2004 araç bu 14 yaşında araba için boya değişen sorup bunlar var diyince de şok oluyorsun, adam ne güzel söylüyor işte sana parasıda ucuz yani, bu yaşta araba bakıp 0 km özellik mi arıyosun demişti. maalesef müşteri konumundaysa memleketimin insanı çok şımarık oluyor. bi kere tavanın t sini duyan arkasını döner, direkler kaput şase sormaz bile. ki bunlar da önemlidir. local boya dersin değişmiş muamelesi yaparlar. şu kadarı nettir artık benim için hatasız araba olsun içinden motorunu sök yine satarsın, çünkü motor tamiri olur ama bi parça işlem gördüyse sabıka kaydı gibi peşini bırakmıyor. Kardeşimde 2011 modeli vardı, çamurluğu sürttü sakın elletme dedim, hasarlı aracı daha kolay sattı, işlem/ değişen yok dedi verdi gitti.
0
firemanjonny
(01.08.18)
(11)

bulaşık makinesi iyi durulamıyor

hononu
makine yeni. taş çatlasa 10 defa yıkamıştır. son 3-4 yıkamadır bulaşıkların köpüklü olduğunu fark ettim. hatta emin olmak için kurutma aşamasında açıp baktım bildiğin köpüklü su var tabak çanağın üzerinde. 70 derecede 58 dk'lık programda yıkadım. tablet kullanıyorum. böyle sıkıntı yaşayıp çözen var
makine yeni. taş çatlasa 10 defa yıkamıştır. son 3-4 yıkamadır bulaşıkların köpüklü olduğunu fark ettim. hatta emin olmak için kurutma aşamasında açıp baktım bildiğin köpüklü su var tabak çanağın üzerinde. 70 derecede 58 dk'lık programda yıkadım. tablet kullanıyorum.

böyle sıkıntı yaşayıp çözen var mı? yoksa teknik servise mi ulaşayım tez elden?
0
hononu
(30.07.18)
tuzunu kontrol ettiniz mi? tuz ışığı var mı makinanın?
0
fosforlu cevriye
(30.07.18)
makine markası nedir ? hangi tableti kullanıyorsunuz ?
0
delidir yakalayin
(30.07.18)
parlatacı ve tuzunu kontrol edin. kaliteli tablet kullanın. mesela fairy platinum... Eğer bunlara rağmen sıkıntı devam ediyorsa, müşteri hizmetlerini arayın. Bazen telefon yönlendirmesi ile sorunu cozuyorlar.
0
sfteses
(30.07.18)
tuzu var gözüküyor. Tablet finish. kırmızı renkli paketi olan. Arçelik marka makine. eve gidince arayayım bakayım müşteri hizmetlerini.

Bu arada tuz koydum ama tuz ayarı falan yapılıyormuş makinanın sertliğe göre ama ben bulamadım kullanma klavuzunda.
0
🌸hononu
(30.07.18)
Kronik Arçelik sorunu. Keşke almadan sorsaydiniz burada. Bulaşık makinesi olayında en kötüsü Arçelik kesinlikle. Bizde var bir 10 senedir çoğu zaman 2 kere yıkıyoruz temizlensin diye.
0
westblack
(30.07.18)
uzun programda yıkayın, bulaşıkları birbirinin üstüne gelmeyecek şekilde seyrek koymaya çalışın, iyi bir tablet kullanın, parlatıcı iyi kurumasına da yardımcı oluyor onu ihmal etmeyin.
0
ozgur bir kusun hatirati
(30.07.18)
Edit yapamıyorum ama Sorunun kaynağı da büyük ihtimalle az su alması. Bu a+++++ olaylarından dolayı kanser olacağız ilerde. A++ olmak için Az su harcadigindan temizlemiyor makine.
0
westblack
(30.07.18)
Benimki de arcelik ben cok memnunum makineden.
0
balpolen
(30.07.18)
muhtemelen su tahliyesinde sıkıntı var. bir tesisatçı bir de servisi çağırmanız gerekebilir.
0
naksidil
(30.07.18)
finish quantum vea fairy platinium kullanmanı tavsiye ederim. üstüne tuz ve partlatıcı ekle makineye. tuz ve parlatıcı ayarlarını kökle sonuna kadar. bizdeki electrolux makinede de aynı sorun vardı ancak böyle çözebildik.
0
delidir yakalayin
(30.07.18)
Su fışkırtan düzeneğin (hem altta hem üstteki) deliklerini kontrol edin. Bazan kireç yüzünden tıkanıyor, eğer öyleyse topluigne gibi bişeyle kolayca açabilirsiniz.
0
mikro patlama
(30.07.18)
(2)

Gpon internet

curukturpkokusu
Yeni taşındığımız evde internet altyapısı gponmuş. Benim bilgi düzeyim düşük bu konuda. İnternet açıldığından beri bazı sitelere (mesela sahibinden, tureng vs) girmeye çalıştığımızda açılmıyor. Yavaş yükleniyor gibi olup sonra bağlantı sıfırlandı diyor. Müşteri hizmetlerini aramak bir çözüm ama ilgi
Yeni taşındığımız evde internet altyapısı gponmuş. Benim bilgi düzeyim düşük bu konuda. İnternet açıldığından beri bazı sitelere (mesela sahibinden, tureng vs) girmeye çalıştığımızda açılmıyor. Yavaş yükleniyor gibi olup sonra bağlantı sıfırlandı diyor. Müşteri hizmetlerini aramak bir çözüm ama ilgilenemedik. Aramadan önce buradan bir sorayım dedim sorun ne olabilir?
0
curukturpkokusu
(30.07.18)
sorunun gpon olmasıyla alakalı olma ihtimali çok çok düşük.

üzgünüm ama verdiğin bilgilerle sorunun nerde olduğunu bulabilmek samanlıkta iğne aramak gibi bir şey.

başlangıç olarak;

- evdeki cihazlarda IP çakışması olmadığından emin ol.
- farklı DNS serverları dene.
- bilgisayardan modeme sürekli ping at, düşen ping oluyor mu olmuyor mu kontrol et.
- bilgisayardan misal tureng.com'a ping at. IP adresini öğreniyor mu pc'in ya da öğrendiği halde pinglere cevap geliyor mu gelmiyor mu kontrol et.
0
washe
(30.07.18)
Benzer bir sorunu ttnet ile yaşadım. https ve/veya com.tr uzantılı sitelerin açılmasında benzer sorunu yaşamıştım. müşteri hizmetlerini arayınca uzaktan çözmüşlerdi.
0
spadram
(30.07.18)
(3)

rentalcars - italya araba kiralama ve sigorta

superb
rentalcars aracılığıyla bir araba kiraladık ve full protection sigortaladıkdaha önce yunanistan'da başıma gelmişti, rentalcars sigortası olmasına rağmen, hertz bana kendi sigortasını satmaya çalışmıştıbu durum yine başıma gelir diye sormak istedimrentalcars full protection sigortası varken arç kiral
rentalcars aracılığıyla bir araba kiraladık ve full protection sigortaladık
daha önce yunanistan'da başıma gelmişti, rentalcars sigortası olmasına rağmen, hertz bana kendi sigortasını satmaya çalışmıştı

bu durum yine başıma gelir diye sormak istedim
rentalcars full protection sigortası varken arç kiralayan şirketin sigortasını almak nafiledir diye düşünüyorum. yanılıyor muyum?
0
superb
(30.07.18)
iki sigortanin icerikleri farkli olabiliyor. ben tam tersini yapiyorum genelde, yani kiraladigim yerden almiyorum ancak firmadan araci teslim alirken extra odeyip oranin sigortasini aliyorum.

sonucta (umarim olmaz) kaza gecirdiginiz zaman 2 farkli yerle irtibat kurmak yerine sadece kiralama yaptiginiz yerle irtibata gecmek daha mantikli geliyor bana.

sorunuza cevap olarak da, sigortanin neleri kapsayacagini ogrenip ona gore hertz tarafinda sigorta alip almamaya karar verebilirsiniz, fiyatinin makul oldugunu dusunerek tabi. ornegin lastigin patlamasi, on camin kirilmasi, cekici hizmeti, vs gibi seyleri goz onune alabilirsiniz.

iyi tatiller
0
ekyil
(30.07.18)
aynen mantıklı arkadaşın dediği bro. gittiğin yerde yaptırman daha mantıklı. ispanya'da ben de böyle yapmıştım.
0
thesmirne
(30.07.18)
sigorta da "small print" leri iyi okumak lazim.

holidayautos vs gibi araba kiralanan siteden alinan sigortalarin en buyuk farki, eger sigortayi kulanmaniz gerekn bir durum oldugunda once parayi/hasari odemenizi sonra para iadesi (sigorta devreye girince) icin basvurmanizi istemeleri. hertz/avis vs de ise bu surec daha farkli oluyor. sonucta araba onlarin sigorta onlarin,. islemler sizden on odeme sarti olmadan devam edebiliyor.

Bir diger fark da mehsur "excess waiving" olayi. hertz vs gibi bazi sirketler excessi 0 (sifir) a indirmiyor. bu durumda diger sigorta daha avantajli gelebilir.
0
parcxerox
(02.08.18)
(2)

şunu yapabilen bi uygulama var mı?

rentts
örneğin;trump twit attığında bildirim gelsin, ama yalnızca twitin içinde “turkey” kelimesi geçiyorsa ben bu bildirimi alayım(normalde notification ları açınca o hesabın her twiti geliyor)
örneğin;
trump twit attığında bildirim gelsin, ama yalnızca twitin içinde “turkey” kelimesi geçiyorsa ben bu bildirimi alayım
(normalde notification ları açınca o hesabın her twiti geliyor)
0
rentts
(29.07.18)
ifttt'de olma ihtimali yüksek.

ifttt.com
0
retiredcolonel
(29.07.18)
sadegazoz
(30.07.18)
(7)

Dizüstü fan temizliğine üşenmeyin.

clia
1-2 senedir feci üşeniyordum laptopun fan/egzos temizliğine. Artık boştaki sıcaklık 50 dereceleri, yükteki sıcaklık 80 dereceleri gösterince mecbur giriştim.Fan çıkışındaki ızgara önünde tozdan bildiğin keçe oluşmuş. İçi de dolmuş. Fan pervanesinin bütün kanatları tozdan yükünü almış. Felaket bir du
1-2 senedir feci üşeniyordum laptopun fan/egzos temizliğine.
Artık boştaki sıcaklık 50 dereceleri, yükteki sıcaklık 80 dereceleri gösterince mecbur giriştim.

Fan çıkışındaki ızgara önünde tozdan bildiğin keçe oluşmuş. İçi de dolmuş. Fan pervanesinin bütün kanatları tozdan yükünü almış. Felaket bir durumdaydı.

Önce statik elektriğe karşı önlemimi aldım. Yıllar önce değiştirdiğim termal macun hala canavar gibiydi, ne fiziksel bir bozunma ne de ısı iletimi konusunda bir sıkıntısı yoktu. Temizleyip yeniledim.

Fandaki ve ızgaradaki bütün tozları temizledim. İlave olarak ızgarayı bulaşık deterjanı kullanarak yağdan da arındırdım, böylece toz yapışması biraz daha zorlaşır.

Son olarak, bazı yerlerde tavsiye edildiğini gördüğüm, benim de aklıma yatan bir uygulamayı da yaptım; o da fan ızgara egzosunun neredeyse %40'ını kapatan dış plastik kaplamayı kesmek. Biraz el oyalayan bir iş oldu ama değdi. Egzostan hava artık daha güçlü çıkıyor.

Sonuç:

Boşta 50'lerde, yükte 80'lerde gezinen sıcaklıklar,
şimdi boşta 30'larda, yükte 50'lerde.

Üşenmeyin arkadaşlar. :)
0
clia
(29.07.18)
bu kamu spotunu destekliyorum. isinmanin ergonomik sorunlari bir yana laptopunuzun omrunu ciddi anlamda yukseltiyorsunuz da. surekli yuksek isilarda calisan laptoplarin ekran kartlari ozellikle 2-3 sene icinde bozulma egilimi gosteriyor ve tamiri olmayan bir olay.
0
robokot
(29.07.18)
bilgisayarınızı hiçbir zaman zemine sıfır çalıştırmayın. altında illa ki birkaç cm'lik boş yer olsun ki fan hava alsın. özellikle halı vs. gibi tozlu yüzeylere sakın ola ki koymayın bilgisayarı.
0
banagazozalnuri
(29.07.18)
Ben de üşeniyorum çünkü bilmiyorum, youtubedan izlenip yapılabilecek bir şey mi cidden? Bir kaç video izledim fakat hiç tecrübeli değilim bu konularda iyi edeyim derken bilgisayardan olmayım.
0
nickyazmaksartmibulamadim
(29.07.18)
Sonra bilgisayar elinizde kalsin dimi :) Size kolay gelebilir ama el yatkinligi olmayanlar icin riskli.
0
imelih
(29.07.18)
@nickyazmaksartmibulamadim, Bu konuda tecrübeli bir arkadaşınızdan rica edebilirsiniz, macun değişimi dahil 1 saati geçmez bir işlemdir. Aslında cihaza da bağlı, bazı cihazların doğrudan fan temizliği için kolay erişimli tasarımı olurken, bazı cihazlarda daha zor sökümler gerekebilmekte.

@proletarier aller lander vereinigt euch, dizüstü olarak MSI kullanıyorum, toz olayının dizüstü cihazlarda kaliteyle pek bir ilgisi yok. (elbette toz filtreli yeni modeller çıkmadıysa) Bununla birlikte elektronik aletleri çok temiz kullanırım, fakat bir de çevre faktörü var elbette.

@sl78, plastik kısımları kesmek bende işe yaramış görünüyor. Fan temizken de bu kadar basınçlı hava akışı olmuyordu.

Bir arkadaş da sormuş kötü görünmüyor mu diye. Tam tersine, plastik ızgara yerine biraz daha derindeki alüminyum ızgara görünüyor ki açıkçası çok "havalı" duruyor.

@imelih, Belli bir el yatkınlığı, tecrübe gerekiyor tabi ki. Ancak kendinizi topraklayarak çalışırsanız, neyi nereden çıkardığınızı hatırlarsanız, bir de neyin nasıl yapıldığına dair youtube'dan falan bir göz atarsanız, büyük bir sorun çıkmıyor.

Şimdiye kadar yaşadığım tek aksilik, neredeyse her vidası farklı boyda olan antika bir dizüstüde vidaların yerlerini önemsemediğim için, vidanın birinin klavyeyi delip çıkması olmuştu. :)
0
🌸clia
(30.07.18)
canım çok sıkılıyordu, bu başlığı okuduktan sonra gittim temizledim fanı =)
0
amour fou
(30.07.18)
Ben usendigim icin fan direkt bozuldu. Simdi jet motoru gibi isiniyor. Bu sefer de servise goturmeye useniyorum.
0
stavro
(30.07.18)
(3)

Bir sıvının kimyasal içeriği

lubbullub
Arkadaşlar 1-5 gr bir sıvının laboratuvar da içinde hangi oranda hangi elementlerden alaşımlardan oluştuğunu ayrıntılı bir rapor şeklinde öğrenebiliyor muyuz? Teknoloji bu kadar gelişti mi? Eğer bilginiz varsa İstanbul'da ya da Türkiye'de nereye başvurmak gerekir?
Arkadaşlar 1-5 gr bir sıvının laboratuvar da içinde hangi oranda hangi elementlerden alaşımlardan oluştuğunu ayrıntılı bir rapor şeklinde öğrenebiliyor muyuz? Teknoloji bu kadar gelişti mi? Eğer bilginiz varsa İstanbul'da ya da Türkiye'de nereye başvurmak gerekir?
0
lubbullub
(29.07.18)
Alaşımı bilemiyorum ama elementlerin içerik ve miktarları (miligram/gram) için 'elementel analiz', 'ICP-MS' diye aratabilirsiniz. Bazı üniversite laboratuvarları (kimya, çevre, eczacılık fak.) ücreti karşılığında yapıyorlar. İstanbul'da birden fazla yer bulacağınızı düşünüyorum.
0
puc
(29.07.18)
Sıvı kromatografisi veya spektrofotometrik analizle yapılabiliyor sanırım ama ne tür bir sıvı olduguna bağlı. Bir de sanırım en azından şunlar olabilir içeriğinde diye bir fikriniz olması gerekebilir.
0
curukturpkokusu
(29.07.18)
Sıvı metal üretmek istiyorum. İçinde zirkonyum (zr), berilyum (be), titanyum (ti), bakır (cu), ve nikel (ni) elementlerinin belirli oranlarda karışımı ile elde ediliyormuş, ilerleyen aşamalarda bu karışıma alüminyum (al) ve niobyum (nb) elementleri de eklenerek ve bileşime göre bazıları da çıkarılarak sıvı metal elde ediliyormuş. Bizim üniversiteler altından kalkar mı özel bir sıvı metal getireceğim çünkü içindeki elementleri ve oranlarını tespit edebilmem lazım.
0
🌸lubbullub
(30.07.18)
(1)

Uyku apnesi cihazi karti

allah yazdiysa bozsun
selam a dostlar;babam uyku apnesi cihazi kullaniyor. kartin içindekileri yazdirip doktora vermesi gerekiyor. aldim karti geldim ofise de nasil açacağim ben bunu? anlamadim. yardim edebilirseniz sevinirim. klasik olay görüntüleyicisine tiklayinca dizin bozuk diyor. ss ekte
selam a dostlar;
babam uyku apnesi cihazi kullaniyor. kartin içindekileri yazdirip doktora vermesi gerekiyor. aldim karti geldim ofise de nasil açacağim ben bunu? anlamadim. yardim edebilirseniz sevinirim. klasik olay görüntüleyicisine tiklayinca dizin bozuk diyor.
ss ekte
0
allah yazdiysa bozsun
(29.07.18)
cihazin icinde takili bulunan (veya daha sonradan takilip cihazdan kayit eden) kart uzerindeki dosyayi cihazi satan sirkete yolluyorsunuz. onlar da kendi programlari ile bu dosyayi text/pdf vs halinde rapor seklinde size gonderiyorlar.
0
parcxerox
(30.07.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.