Giriş
(5)

Evdeki rutubet kokusu

cinaslı kafiye
Yeni ev tutacağım ev kot 1. Apartmanda korkunç bir koku var, evde de çok hafif. Hicbir yalıtım yok. Sorum şu, duvarlara strafor kaplayıp neme uygun boya yapılsa. Aynı şekilde dış yalıtımı da elden geçirilse bu rutubet olayının sıfırlama olasılığı var mıdır? Hiç bu deneyimi yaşamış olan var mi?
Yeni ev tutacağım ev kot 1. Apartmanda korkunç bir koku var, evde de çok hafif. Hicbir yalıtım yok. Sorum şu, duvarlara strafor kaplayıp neme uygun boya yapılsa. Aynı şekilde dış yalıtımı da elden geçirilse bu rutubet olayının sıfırlama olasılığı var mıdır? Hiç bu deneyimi yaşamış olan var mi?
0
cinaslı kafiye
(02.09.18)
Rutubeti zeminden almadığı ne malum?.
Rutubet varsa tek sorun koku değil. Gerçi o koku kıyafetlerine de siner. İş yerinde arkadaşların bile alır o kokuyu.
Rutubet varsa eşyaların çürür.
Dinç uyur, yorgun uyanırsın.Sen çürürsün.
Tutma.
0
oguz altun
(02.09.18)
1500₺ makine var onu almalısın
0
fasulyek
(02.09.18)
sonradan rutubet sıfırlama çok zor, inşaatın ilk yapılması ile ilgili. makineler var ama sürekli çalıştırmak gerekir.
tutmamak en iyisi.
0
cedex
(02.09.18)
Yapacağın masrafa ve çekeceğin çileye değmez başka ev bul. Evvela rutubet nereden kaynaklanıyor onu bulman gerek zemin yada Duvarlar sonra köpük koyacaksin az paraya mal olmaz. Su mevsimde rutubet varsa kışın daha beter olur. Yeni ev bul kışın hastane masrafın kira farkına rahmet okutur.
0
Fritz-X
(02.09.18)
benim evde korkunç koku yok, ama çok nem var. Kumandanın pilleri paslanıyor! Elektronik cihazlarıma acıyorum, benim sağlığıma da kötü etkisi var eminim. Yeri çok güzel ama bir an önce taşınmak istiyorum.

Ayrıca kot 1 ve nem, böcek fare vs. her şey demek. Aman aman. Bence tutma.
0
nhk ni youkosu
(02.09.18)
(5)

1020 tl civarı en iyi akıllı telefon hangisidir, neden?

holy diver
selam teknoloji canavarları, yakın bir arkadaşım için en fazla 1.200 tl'ye akıllı telefon bakıyoruz... doğal olarak teknoloji özürlüyüz;))istenen öncelikler; - kamerası iyi olsun,- ekran küçük olmasın (5.7 iyidir)- kapasite en az 32 gb- çekirdek ve ram vs diyeceğim de çok anlamıyorum.. başka nesine
selam teknoloji canavarları,

yakın bir arkadaşım için en fazla 1.200 tl'ye akıllı telefon bakıyoruz...

doğal olarak teknoloji özürlüyüz;))

istenen öncelikler;
- kamerası iyi olsun,
- ekran küçük olmasın (5.7 iyidir)
- kapasite en az 32 gb
- çekirdek ve ram vs diyeceğim de çok anlamıyorum..

başka nesine iyi olmalı demeliyiz onu bile bilmiyoruz ;/
o konuda da yardımınızı esirgemezseniz pek seviniriz...

oyun için değil, günlük sosyal ağ kullanımı ve fotoğraf & video çekmek için kullanılacak...

yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler :)
0
holy diver
(01.09.18)
1200 liralık telefonun kamerasından fazla birşey beklemeyin. gündüz çekimleri iyi olur ama gece batırır. optik görüntü sabitleyici olmadığı için sallantılı çekimlerde görüntü kayar vs.
0
sutlu nescafe
(01.09.18)
Motorola moto z 1299tl. Lenovo garantili. 2000tlye kadar her telefonu tokatlar 2017nin amiral gemisi.
www.vatanbilgisayar.com
Daha iyisi yok bu fiyata. Diyafram f1.8, ois(optik imaj sabitleyici), lazer otofocus var. 4k video çekiyor, ekran 5,5 amoled 1440x2560.
Telefonun arkasına takilabilen motomodlar var, telefon dünyanın en incesi, o sebeple bataryasi 2600mah görece düşük. Arkasına batarya motomodunu alırsanız 2200mah ile 4800 mah bataryali, snap820 adreno 530lu çok iyi bir telefon almış olursunuz. Babama aldım vatan bilgisayar batarya motomodu hediye etti, galaxy s8 ile yakın fotolar çekiyor. Android 8 güncellemesi de geldi.
Dxomark puani 84, iphone 7 dxomark puani 85, galaxy s7-s8 puani 89.
www.dxomark.com
0
karacigerim vur kadehlere
(01.09.18)
Xiaomi Redmi 5 Plus bir ara o fiyatlara idi, dolar çılgınlığından sonra arttı ama delicesine aratılırsa söylediğinize yakın fiyatta çıkabilir. Hoştur, saydıklarınızı (kamera göreceli olarak) gayet iyi yerine getirir, en azı 32 gb depolamadır sd kart alır çekirdeği ram'i fiyatına göre çılgındır. Kamerası da dandik değil aslında 120 frame çekip yavaş oynatma falan oyuncakları var.


~Arkadaşın yazdığı motorola cidden iyi telefondu o fiyatlara düştüğünden haberim yok, tek eksisi tamamen terkedilmiş bir telefon olduğu için güncelleme falan beklemeyin kutudan çıktığı gibi kullanırsınız %80. Yeni telefonlarda yeni android sürümleri gelmesi daha olası.
0
hedep
(01.09.18)
general mobile - 8 mi ne vardı. bugun a101'de gördüm. 800TL'ydi sanırım. özellikleri kağıt üzerinde güzel duruyor:)
0
the kene
(01.09.18)
@hedep android 8 geldi alete. :)
0
karacigerim vur kadehlere
(01.09.18)
(3)

Tamboy fırın mı ankastre modül mü?

dadas9
Yeni taşınacağım evde ankastre modül yok aspiratör var,sizce eve ankastre modül alıp ankastre şeklinde fırın ve ocak almak mı yoksa tamboy şeklinde fırın almak mı daha mantıklı ve iyi olur? Tamboy derseniz de şu iki üründen hangisini tercih etmeliyim ya da 1500 TL'ye kadar tavsiye verebilir misiniz?
Yeni taşınacağım evde ankastre modül yok aspiratör var,sizce eve ankastre modül alıp ankastre şeklinde fırın ve ocak almak mı yoksa tamboy şeklinde fırın almak mı daha mantıklı ve iyi olur? Tamboy derseniz de şu iki üründen hangisini tercih etmeliyim ya da 1500 TL'ye kadar tavsiye verebilir misiniz? Teşekkürler.

www.arcelik.com.tr

www.yukko.com
0
dadas9
(01.09.18)
Ankastre olmayan yer kalmadı gibi. Tasinsaniz da ankastreye ihtiyaç duymanız daha büyük ihtimal. Bence ankastre alın
0
kisa
(01.09.18)
evde ankastre modül yoksa fırını nasıl kuracaksınız?

ankastre olan evlerde beyaz eşya genelde kurulu oluyor. tam boy tecih ederdim ben olsam
0
balik kraker
(01.09.18)
linklere şimdi baktım.

eğer lpg ile kullanacaksanız imkânınız varsa 1 gözü elektrikli olsun. çayı demlediktenn sonra sıcak tutmaya ve tüp bittiğinde yardımcı olmaya yarayan elzem bir şey.

turbo fan bence gerekli bir özellik. o kadar büyük fırının turbosuz olanı var mi bilemem ama varsa da almayın zaten.

altus da arçelik alt markası. güvenle alabilirsiniz. pek çok malzemeleri ve yedek parçaları ortak. sadece düğme, aksesuar vb de malzeme farkı olur ki bunlar da düzgün kullanımda çok problem çıkarmaz. mekanik aksam önemli olan, onda da sorun yaşamazsınız.
0
balik kraker
(02.09.18)
(1)

PHPstorm?

tchuck
bunun free versiyonu falan yok mudur yav?199 dolar şuan asgari ücret ediyor bu ülkede. geçen sene olsa belki vermeyi düşünürdüm ama şu şartlarda mümkün değil.laravel ile çok iyi uyum sağladığı için kullanıyorum bu arada.
bunun free versiyonu falan yok mudur yav?
199 dolar şuan asgari ücret ediyor bu ülkede. geçen sene olsa belki vermeyi düşünürdüm ama şu şartlarda mümkün değil.

laravel ile çok iyi uyum sağladığı için kullanıyorum bu arada.
0
tchuck
(01.09.18)
php language server duzgun calisiyor diye gormustum en son, bunu destekleyen herhangi bir editor kullanilabilir.
0
yasli ateist
(01.09.18)
(5)

Mühendisler neden böyle bi pinpon masası yapmıyonuz

her gece aç
Manyetik toplar olacak masadaki düğmeye basinca top masadaki bir bölmeye toplanacak. Ayrıca topların arkasından ışık çıksa izlemesi daha zevkli olur.
Manyetik toplar olacak masadaki düğmeye basinca top masadaki bir bölmeye toplanacak. Ayrıca topların arkasından ışık çıksa izlemesi daha zevkli olur.
0
her gece aç
(01.09.18)
nasıl zıplayacak o top. (standart top tanımının içinde nasıl kalmayı düşünüyorsun)
0
kimlanbu
(01.09.18)
Onu da malzeme miyendisleri düşünsün
0
🌸her gece aç
(01.09.18)
boş ver, sen okey masasıyla idare et şimdilik :)

www.youtube.com

edit : ayrıca istediğine yakın bir şey zaten var

www.youtube.com
0
kimlanbu
(01.09.18)
Işıklı pinpon topu ve uzaktan kontrol edilebilmesi çok güzel düşünülmüş. Azgören bireyler için harika olabilir. Mühendis değilim.
0
ne zaman emekli olacagim
(01.09.18)
@kimlanbu ikisi de güzelmiş.
0
ne zaman emekli olacagim
(01.09.18)
(1)

Zeiss VR One Plus - Sanal Gerceklik Gozlugu

piston aşağı indi
Arkadaslar iyi aksamlar. Bir adet Zeiss VR One Plus sanal gerceklik gozlugu hediye geldi. Acikcasi ne yapacagimi, hangi programi indirecegimi, nereden video bulacagimi bilmiyorum. Biraz teknik ozurluyum. Telefonum Android Huawei Mate 10. Magazadan hangi uygulamayi indireyim? Uygulamadan uygulamaya f
Arkadaslar iyi aksamlar. Bir adet Zeiss VR One Plus sanal gerceklik gozlugu hediye geldi. Acikcasi ne yapacagimi, hangi programi indirecegimi, nereden video bulacagimi bilmiyorum. Biraz teknik ozurluyum.

Telefonum Android Huawei Mate 10. Magazadan hangi uygulamayi indireyim? Uygulamadan uygulamaya fark eder mi? Sonrasinda ucretsiz videolara nereden ulasirim? Bunlari telefona mi indirmem gerekiyor? Yoksa youtube gibi stream uzerinden mi izleyecegim aplikasyonu indirdikten sonra? Anneye anlatir gibi yardimci olursaniz cok makbule gecer. Simdiden hepinize tesekurler.
0
piston aşağı indi
(31.08.18)
hocam
oncelikle google da bak
ama en kötü ihtimal google cardboard applikasyonunu indir
youtube videolarını yatay yapınca cardboard sembolu var ona tıklarsan gozlukte izlersin
0
kingcyrax
(31.08.18)
(1)

xamarin hakkında konuşalım

datnet
selamlar,arkadaşlar 1-2 android projem var, xamarin'le yazmaya başladım. xamarin hala stabil değil sanki. 1 saat kod yazıyorum 3 saat hata ayıklıyorum. inanılmaz mantıksız işleri var. eminim sorun bende değil xamarin'de. bu xamarin'in sonu silverlight gibi olur böyle giderse. gözü karartıp java çalı
selamlar,

arkadaşlar 1-2 android projem var, xamarin'le yazmaya başladım. xamarin hala stabil değil sanki. 1 saat kod yazıyorum 3 saat hata ayıklıyorum. inanılmaz mantıksız işleri var. eminim sorun bende değil xamarin'de. bu xamarin'in sonu silverlight gibi olur böyle giderse. gözü karartıp java çalışmaya başlayacağım. Xamarşn tecrübeniz varsa konuşalım.

xamarin'le bir ürün çıkarıp markete koyabildiniz mi? veya bildiğiniz ürünler var mı bununla yazılmış?
0
datnet
(31.08.18)
valla cross platform yanlısı biri olarak hiçbir zaman muvaffak olamadım. native yazın derim.

illaki bi dert çıkıyor.. native yazınca uzun sürse de derdin sorunu çözülüyor...
0
ipmus90
(31.08.18)
(6)

Huawei C3 WiFi İşgüzarlığı

hosein
Merhaba sevgili duyurucular,Huawei işgüzarlığı dedim ama aslında yaptıkları iyi bişey. şöyle ki, wifi ile bağlandığın noktada internet yok ise, bağlantıyı koparıyor hemen. yalnız gel gör ki ben o wifi bağlantısını drone için kullanıyorum. bağlantı koptuğunda ise drone'u komşu tarladan topluyorum. he
Merhaba sevgili duyurucular,

Huawei işgüzarlığı dedim ama aslında yaptıkları iyi bişey. şöyle ki, wifi ile bağlandığın noktada internet yok ise, bağlantıyı koparıyor hemen. yalnız gel gör ki ben o wifi bağlantısını drone için kullanıyorum. bağlantı koptuğunda ise drone'u komşu tarladan topluyorum. hem rezillik hem de cihaza zarar veriyor.

var mı bununla ilgili çözümü olan, menülere baktım ama göremedim. başka uygulama mı indireyim yoksa menülerde göremediğim bir yer var da onu devredışı bıraktığımda çözülür mü?

cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
hosein
(31.08.18)
mobil data'yı kapatıp wifi'dan ayrılıp ayrılmadığını denediniz mi?
0
gkhncnzdgn
(31.08.18)
@gkhncnzdgn

evet yine koptu bağlantı
0
🌸hosein
(31.08.18)
wifi ayarlarından ip ve gatewayi elle girsen dhcp kulanmadan
0
Sir Anthony Hopkins
(31.08.18)
@Sir Anthony,

wifi internet yok diyip kopuyor, wifi autoconnection özelliğini kapatmam gerek ama nasıl yapılır o sıkıntı.
0
🌸hosein
(31.08.18)
Wifi ayarlarını kurcala bağlıyken, normalde uyarı vermesi gerekir internet bağlantısı bulunamadı diye, sizin de yine de bağlı kalı seçmeniz gerekiyor.
0
atom karincanin torunu
(31.08.18)
@atom karıncanın torunu,

evet onu yapıyorum ama drone denen zıkkım havadayken yapınca arkadaşı bir anda yan tarlada buluyorum.
0
🌸hosein
(31.08.18)
(1)

Epson M105 Yazıcı Problemi

sevgikusunkanadinda
Yazıcıyı birkaç aydır kullanmıyordum. Şimdi tekrar mürekkep tankını doldurdum ve bir şeyler yazdırmayı denedim. Sonuç fiyasko: ilk birkaç sayfa yarım yamalak çıktı, kalanlar tamamen boş.Muhtemelen içeride bekletmeden kaynaklı bir sorun oluştu ancak nerede olduğunu anlayamıyorum. Bu yazıcıyı kullanan
Yazıcıyı birkaç aydır kullanmıyordum. Şimdi tekrar mürekkep tankını doldurdum ve bir şeyler yazdırmayı denedim. Sonuç fiyasko: ilk birkaç sayfa yarım yamalak çıktı, kalanlar tamamen boş.

Muhtemelen içeride bekletmeden kaynaklı bir sorun oluştu ancak nerede olduğunu anlayamıyorum. Bu yazıcıyı kullanan veya benzer bir problemi çözen varsa yardımcı olabilir mi?
0
sevgikusunkanadinda
(31.08.18)
Mürekkep kurumuş. Kafa temizleme yap belki işe yarar. Ayda en az 1 sayfa çıktı alman gerekli.
0
gölgede aynı
(31.08.18)
(6)

Bir app fikri

ırene adler
•Bir uygulama fikrim var finansal ilgili.Herkesin rahatça kullanabileceği aslında basit ama şu sıralar iyice gerekliliği artan bir şey.(dövizle alakalı degil) Bunu kimle paylasabilirim hayata geçirmek için?
•Bir uygulama fikrim var finansal ilgili.Herkesin rahatça kullanabileceği aslında basit ama şu sıralar iyice gerekliliği artan bir şey.(dövizle alakalı degil) Bunu kimle paylasabilirim hayata geçirmek için?
0
ırene adler
(30.08.18)
*Finans ile ilgili olcak.
0
🌸ırene adler
(30.08.18)
bu uygulamayı kodlayacak kişi ile.
0
diffarentiationation
(30.08.18)
herkesin aklına sürekli fikirler geliyor. ve hatta çok özel sandığımız bir fikir, binlerce insanın aklına yakın zamanda geliyor. o yüzden kolay kısmı halletmişsin. asıl kısım zaten onu hayata geçirmek.

bir yazılımcı lazım. bu app'i gerçekleştirebilecek. bazen fikir basit gelir ama teknik anlamda onu yapmak için 3-4 yazılımcı ve en az 6 ay gibi süreler gerekir. bunlar hep masraftır. ve fikrin güzeldir, uygulama güzeldir gene de pazarlama kısmında tökezleyince de hiç kullanılmadan rafa kaldırılabilir.

zor ama bir yazılımcı bulup konuş bence.
0
metrobus yoluna kacan angus
(30.08.18)
musait olmadigim icin ben yazamam ama istersen ozelden fikrin uygulanabilirligi, teknik gerekliligi ve yaklasik ne kadar surede nekadara gelistirilebilecegiyle alakali yardimci olabilirim.
0
crucio
(30.08.18)
Fintables diye bir app var. twitterdan denk geliyordu hep turk bir cocugun. genc bir arkadasti ulas istersen cocuga fikir verir, o nasil yapmis vsvs
0
mhmtt
(30.08.18)
Paran var mı? Paran varsa bir yazılım firmasına gidip adam gün bazında yazılımcı satın alıyorsun ve yaptırıyorsun.
0
roket adam
(31.08.18)
(3)

archive.is açılıyo mu?

rotten head
http://archive.is/hangi servis sağlayıcıda olduğunuzu da söylerseniz sevinirim. zenmate açıyor ama normal olarak açamıyorum. engellendi dicem ama cloudflare hatası veriyor orası ilginç geldi daha önce böyle bir engelleme görmemiştim.
archive.is

hangi servis sağlayıcıda olduğunuzu da söylerseniz sevinirim. zenmate açıyor ama normal olarak açamıyorum. engellendi dicem ama cloudflare hatası veriyor orası ilginç geldi daha önce böyle bir engelleme görmemiştim.
0
rotten head
(29.08.18)
superonline fiber açıyor.
0
10032007
(29.08.18)
kablonet ve turknet açıyor.
0
sutlu nescafe
(29.08.18)
opera ile vpn siz falan açıldı. ttnet
0
rosencruz
(29.08.18)
(6)

presonus ses kartında mikrofonda cızırtı sorunu

durme
mikrofonda kaydı hemen almıyor, biraz bekletiyor ve ses kalitesi çok kötü. mikforonum kaliteli bi mikrofon ve sağlam.ses kartım bu: (git: https://urun.n11.com/studyo-ve-sahne-ekipmanlari/presonus-audiobox-ione-P33403208?cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIhpulns6Q3QIVgemaCh3gfQoMEAQYASABEgJjSfD_BwE&gclsrc=
mikrofonda kaydı hemen almıyor, biraz bekletiyor ve ses kalitesi çok kötü. mikforonum kaliteli bi mikrofon ve sağlam.ses kartım bu: (git: urun.n11.com

bunu nasıl düzeltebilirim?
0
durme
(28.08.18)
aynı ses kartı bende de var.

benim aklıma ilk kablo geldi. kaliteli bir kablo ile tekrar deneyin.
0
jamiro
(28.08.18)
Kaydı hemen almaması buffer sorunu, ses kartının asio'suna geçin (geçmediyseniz) ve buffer size'ı da kayıt esnasında işlemcinizin izin verdiği kadar düşürün 512'nin üzeri bariz bir gecikme hissettirir.

Cızırtı için Kablonuzun iki tarafının da xlr olduğunu varsayıyorum, başlıklarını çıkarın kablonun ve bakın 3 pin de lehimli mi yoksa balanssız lehimleyip geçmişler mi kabloyu?

Kaliteli mikrofon nedir bu arada?
0
hedep
(28.08.18)
teşekkür ederim, mikrofonum shure sm 58

mic. kablo uçlarının lehimli olup olmadığını nereden anlayablirim? normal görünüyor.

ses kartının asio'una geçmek demek bilgisayarın ses ayarlarından input ve output'u harici ses kartı olarak seçmek mi demek?

biraz teknik işlerden anlamıyorum :/
0
🌸durme
(29.08.18)
kablonun en ucundaki konnektörün kapağını açın (vida olabilir üzerinde) içinde üç tane mi kablo ayrı ayrı bağlı konnektöre yoksa iki tane mi yoksa üç kablo gelip ikisi birleşip toplamda iki yere mi bağlanıyor buna bakmak lazım. (yeni fabrikasyon bir xlr kablo da çözecektir şüphe bırakmadan, xlr dediğim mic girişi jack dediğim line inst girişi tipi konnektörü bu arada)

kullandığınız daw'ın (yani kayıt programı işte) ayarlarından windows ise asio, mac ise core audio'yu presonus olarak seçmeniz lazım onu seçtikten sonra (zaten seçili de olabilir) altta buffer size, buffer X'li bir değer olacak aşırı geç geliyorsa 2000 4000'lü değerlerdedir onu aşağı çekebildiğiniz kadar çekin. Bilgisayarınızın gücü yetmeyecek kadar aşağı çekerseniz de bu sefer çıt pıt sesler gelmeye başlayacak playback'te de monitoring (dinleme)de de.

Hangi yazılımı kullanıyorsunuz kayıt için? Yanında gelen studio one mı?

(bu arada işletim sisteminizin ayarlarını harici ses kartı olarak seçseniz dahi ayrıca daw'da bambaşka ses kartlarını seçebilirsiniz hatta güncel daw'lar birden fazla ses kartı seçmenize bile olasılık tanıyor, yani işletim sisteminden seçtim default card olarak program da otomatik görür demeyin)
0
hedep
(29.08.18)
studio one da var, ama ben basitliği sevdiğimden acoustica mp3 mixer kullanıyorum.

ayarlarda ikisini de ione seçince mic'ten hiç ses gelmiyor.

bir de ses gecikmesi probleminden öte ilk kayda basıldığında 3-4 saniye kayıt almaması problemi var. :(

studio one'da da seçme şansı yok sanırım. bulamadım.

ancak acoustica'da seçebiliyorum. orada da yukarda bahsettiğim gibi oldu ne yazık ki.
0
🌸durme
(29.08.18)
ben yerinizde olsam daha düzgün bir daw kullanırdım. Eğer elinizde başka daw yoksa yanında hediye edilen Studio One da gayet iş görür. Ayarları yapmak için ise YouTube'da tutorialler olacak.
0
jamiro
(30.08.18)
(1)

Note 9 vs huawei p20 pro

psikolog sulugoz
Hangisini almak mantıklı?Note 9 kulaklık hediyeli ama 1500 lira farkı var.
Hangisini almak mantıklı?
Note 9 kulaklık hediyeli ama 1500 lira farkı var.
0
psikolog sulugoz
(28.08.18)
Öncelikli konu s-pen. Zira, note serisinin diğer telefonlardan en büyük farkı bu.

Kaleme ne kadar ihtiyacın var? Gerçekten elzemse note'dan başka alternatif dahi yok zaten. Değilse ve mesela büyük telefondan haz etmiyorsan (ben şahsen çok sıkıldım tuğla kadar büyük telefonlardan) p20 pro.
0
skooma
(28.08.18)
(5)

Egzoz Muayenesi

grobet
Merhabalar, Ankara için bu işi gerçekleştirileceğim yer tavsiyeniz var mı? Bu arada ilk defa yaptırıcam pek bilmiyorum açıkcasi dikkat etmem gereken bir husus var mıdır?
Merhabalar,
Ankara için bu işi gerçekleştirileceğim yer tavsiyeniz var mı? Bu arada ilk defa yaptırıcam pek bilmiyorum açıkcasi dikkat etmem gereken bir husus var mıdır?
0
grobet
(28.08.18)
egsozunuzda herhangi bir oynama yaptınız mı? kat iptali, warex takmak gibi.

bunun dışında birşey yoksa, muayeninizi olup çıkarsınız. (egzosunuzda çatlak patlak yoksa tabi.)

tüvtürk merkezlerine gidebilirsiniz.
0
false pretension
(28.08.18)
peugeot, honda bilimum oto servisleri de yapıyor.
0
redskull
(28.08.18)
Herhangi bir yere yaptır çok formalite bir işlem
0
bos gezenin bos ustasi
(28.08.18)
özel yerler tüvtürk'e göre daha sallamasyon yapıyo, araba eski falansa risk almamak açısından özel bi yere götürmek daha mantıklı, yoksa subap ayarı falan kaymışsa yüskek çıkabilir emisyon bi ihtimal.
0
yuto
(29.08.18)
Tüvtürk istasyonlarına gitmeyin. Bazı özel ve yetkili servisler yapabiliyor. Sanayide bazı yerler yapıyor. Tüvtürkte egzoz muayenesinden kalırsa sorun düzelene kadar uğraşırsınız.
0
ceyhan prensi adana
(29.08.18)
(2)

internet seçen bilgisayar

kibritsuyu
yav anlamadım bu durumu bir türlü. ofiste wifi var. bilgisayarım da, telefonum da aynı wifi'ye bağlanıyor.telefonda sorun yok, mis gibi bağlanıyor. ama bilgisayar bir türlü bağlanamıyor. internet gidiyor, geliyor, tekrar gidiyor, gelince bağlanmıyor, bi sarı ünlem çıkıyor, bi düzeliyor ama bağlanmıy
yav anlamadım bu durumu bir türlü. ofiste wifi var. bilgisayarım da, telefonum da aynı wifi'ye bağlanıyor.

telefonda sorun yok, mis gibi bağlanıyor. ama bilgisayar bir türlü bağlanamıyor. internet gidiyor, geliyor, tekrar gidiyor, gelince bağlanmıyor, bi sarı ünlem çıkıyor, bi düzeliyor ama bağlanmıyor. modemi kapatıp açıyorum, bilgisayarı kapatıp açıyorum, yok bilgisayar bir türlü verimli bağlanmıyor. ama telefon bağlanıyor sıkıntı yok.

bilgisayarın wifi kartında mı problem var acaba diyorum, telefondan internet paylaşıp bilgisayarla ona bağlanıyorum wifi'den, aaa ona bağlanıyor, telefon üstünden çatır çatır kullanılıyor. demek ki bilgisayarın wifi kartı da sağlam.

e peki telefon bağlandığına göre ofisin wifi'si sağlam. bilgisayar bağlandığına göre bilgisayarın kartı da sağlam. bu amk bilgisayarı niye doğru düzgün bağlanmıyor bu ofisteki wifi'ye?
0
kibritsuyu
(28.08.18)
VPN ya da DNS ayarlıysa ona izin vermiyordur belki WiFi ağı.
0
cakabo
(28.08.18)
internetten wifi driver'ınızın son sürümünü bulun. halihazırda yüklü olanı kaldırıp bunu yükleyin.
0
winston
(28.08.18)
(2)

Centos (kullanıcıya tek yetki vermek)

tchuck
adduser tchuckpasswd tchuck(şifreleri girdim)şimdi bu oluşturdugum tchuck kullanıcısının yalnızca;/var/www/denemesites.com isimli klasör ve altındaki tüm dosyalara tam yetki ile erişmesini, onun dışında hiçbir yere erişememesini istiyorum.bunu nasıl sağlayabilirim acaba?
adduser tchuck
passwd tchuck
(şifreleri girdim)

şimdi bu oluşturdugum tchuck kullanıcısının yalnızca;

/var/www/denemesites.com isimli klasör ve altındaki tüm dosyalara tam yetki ile erişmesini, onun dışında hiçbir yere erişememesini istiyorum.

bunu nasıl sağlayabilirim acaba?
0
tchuck
(28.08.18)
*Edit: @kalte sterne uyarısı üzerine bu cevap yanlıştır dikkate almayın.

tchuck useri için aynı isimde bir grup açıp denemesites.com un gurubunu chgrp ile tchuck yapabilirsin. ama www klasörünü host eden apache yada nginx sorun çıkarır mı bilemem.
0
Sir Anthony Hopkins
(28.08.18)
@kalte sterne haklısın
0
Sir Anthony Hopkins
(28.08.18)
(3)

uçak kedi taşıma kabı

dracox
selamlar,yurtdışı uçuşu için, 4.5kg ve uzun boylu :) kedim için hem rahat edebileceği, hem hafif hem de kabin ölçülerine uygun taşıma kabı arıyorum. tavsiyelerinize açığım.teşekkürler.
selamlar,

yurtdışı uçuşu için, 4.5kg ve uzun boylu :) kedim için hem rahat edebileceği, hem hafif hem de kabin ölçülerine uygun taşıma kabı arıyorum. tavsiyelerinize açığım.
teşekkürler.
0
dracox
(27.08.18)
merhabalar. benim kedim de bayağı uzun ve 5 kilo :) biz taşırken havayolunun zorunlu kıldığı ölçülere uygun, bulabildiğimiz en geniş taşıma kabını aldık.

www.petafrika.com

bu linkteki kabın tip olarak aynısı ama ölçüleri 45 x 31 x 30 bizimkinin. rahat ediyor içinde bayağı.
0
theseachange
(27.08.18)
kumaş gibi olan taşıma çantaları nasıl olur sizce?
0
🌸dracox
(27.08.18)
Benim kedim de oldukca uzun. 2 hafta sonraki yurtdisi ucusunda bizimle kabinde binebilmesi icin 5-6 aydir saglam diyet yaptiriyoruz. Daha dogrusu kilo almamasini sagliyoruz diyeyim. Baya baya zayif gorunuyor hatta ama 6.5kg kendisi. Ne kadar uzun oldugunu siz dusunun artik :)

Gecen hafta ilk kez yurticinde kabinde uctuk THY ile. Kimse kabin olcusune falan bakmadi. Sadece kedi+kap kilosunun 8'den dusuk olmasina ozen gosterdiler (bizim 7,8kg gibi bir sey cikiyordu).

Gidis ucusunda problem almadi ama donus ucusunda hostesler kalkis ve iniste kabi yere, ayaklarimizin altina koymamiz gerektigini soylediler. O baya zorladi bizi. Yani hem kabi oraya sigdirmak zor, hem de o sekilde ucmak zor.

Biz su en dandik modeli kullaniyoruz www.hepsiburada.com
47x28x32 imis bunun olculeri. Normalde boy sinirini bi 5 cm kadar asiyor sanirim ama dedigim gibi laf soyleyen olmadi.

Bizim kullandigimiz ya da theseachange'in attigi tasima kaplarinda ustten ufak bir aciklik bolmenin olmamasi buyuk dezavantaj bence. Kediyi kaptan tamamen cikartmadan mama-su koymak basini oksamak vs icin su tarz bir seyin daha uygun oldugunu dusunuyorum www.petlebi.com

Arayisimiz devam ediyor, bi modelde karar verirsek tekrar yazarim size.
0
elon
(27.08.18)
(1)

4000 TL Civarı Laptop Önerisi

poltergeist
Merhaba,Bilgisayarım kırıldığı için bir bilgisayar arıyorum. PC'de oyunla vs. çok işim olmuyor yalnızca Football Manager'da vakit geçiriyorum ama hızlı bir cihaz olması da önemli zira işim gereği Photoshop'ta vs. işim oluyor. Bütçem max 4000 TL, aşağıdaki iki cihazı beğendim ama farklı önerilere de
Merhaba,

Bilgisayarım kırıldığı için bir bilgisayar arıyorum. PC'de oyunla vs. çok işim olmuyor yalnızca Football Manager'da vakit geçiriyorum ama hızlı bir cihaz olması da önemli zira işim gereği Photoshop'ta vs. işim oluyor.

Bütçem max 4000 TL, aşağıdaki iki cihazı beğendim ama farklı önerilere de açığım. Bu cihazlara SSD de takılabiliyor diye okudum her yerde(elimde önceki bilgisayarımdan kalan bir SSD var), bunun aksi bir bilgiye sahip olanlar varsa onu da yazabilirlerse süper olur.

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com
0
poltergeist
(27.08.18)
ikisi de seni kanser eder çünkü ssd'si yok.

urun.n11.com

bunu al ya da lenovo v330'un sdd + hdd'li modellerine bak. n11 de daha ucuza bulabilirsin.

o cihazlara da ssd takılır ama hdd'yi değiştirmek ya da cd sürücüsünü çıkarmak zorunda kalabilirsin.
0
washe
(27.08.18)
(8)

Hosting firması ne önerirsiniz?

gafgaliba
Merhaba, biz yaklaşık 4 aydır natro ile çalışıyoruz ama 1 haftadır site bir açılıp bir kapanıyor, bazen 404 error hatası veriyor. Önce bot saldırısı olduğunu, sonra resim optimasyonu sorunu olduğunu daha sonra veri tabanı eksikliği olduğunu söylediler. Biz de değiştirmeyi düşünüyoruz. Güzel hosting
Merhaba, biz yaklaşık 4 aydır natro ile çalışıyoruz ama 1 haftadır site bir açılıp bir kapanıyor, bazen 404 error hatası veriyor. Önce bot saldırısı olduğunu, sonra resim optimasyonu sorunu olduğunu daha sonra veri tabanı eksikliği olduğunu söylediler. Biz de değiştirmeyi düşünüyoruz. Güzel hosting hakkında olumlu yorumlar okudum, ne önerirsiniz?
0
gafgaliba
(27.08.18)
veridyen - güzel.
0
imelih
(27.08.18)
dreamhost -- kişisel amaçlı kullanıyorum.
0
idonthaveatvset
(27.08.18)
Guzelhost yillardir piyasada ve genel olarak da memnun insanlar.

Alastyr da iyi, musteri hizmetleri cozum odakli
0
brkylmz
(27.08.18)
sekiz senedir hostgator kullaniyorum.
avrupa serverleri var. gayet iyi.
0
tabudeviren
(27.08.18)
benzer problemleri değiştireceğiniz yerlerde de yaşamanız olası. öneri isterseniz radore ye bakın
0
cirkinkizyokturazvotkavardir
(27.08.18)
kendimi bildim bileli güzel hosting kullanıyorum. bir sıkıntı da yaşamadım olağanüstü. hem f/p olarak da uygun paketler var. değerlendirin derim.
0
sgly
(27.08.18)
Kendi web sitelerim güzel hosting de ve hiçbir sorun yaşamadım
0
gazozailacatmauzmani
(27.08.18)
Dün itibariyle güzel hosting'e geçtik, şimdilik epey hızlı ve iyi gözüküyor. Çok teşekkür ederim.
0
🌸gafgaliba
(28.08.18)
(5)

Netflix tv baglantisi

lallala
Beko televizyonlarda Netflix olmadigi icin iphone veya ipadden ekran yansitma yapmak istiyorum. Bunun icin bir application var mi kullandiginiz? Netflix telefonda televizyonu goruyor ama baglan deyince siyah ekran oluyor, bunu cozmenin bir yolu var mi?Tesekkurler.
Beko televizyonlarda Netflix olmadigi icin iphone veya ipadden ekran yansitma yapmak istiyorum. Bunun icin bir application var mi kullandiginiz? Netflix telefonda televizyonu goruyor ama baglan deyince siyah ekran oluyor, bunu cozmenin bir yolu var mi?
Tesekkurler.
0
lallala
(26.08.18)
Aplikasyon tamamen tv işletim sistemi, modeline spesifik bir durum olduğu için bilmiyorum ama hardware ile kesin çözebilirsiniz. Airplay özelliği olan minik hdmi çubuklar var ios ve mac cihazları yansıtabiilirsiniz. Gerçi dolar da koptu gitti ama. Ya da ikinci el bir apple tv.
0
hedep
(26.08.18)
DRM Koruması izin vermemeli bu yola.

Ancak hdmi'dan bağlanan roku tv gibi tv'yi akıllı yapacak aletlerle kullanabilirsiniz sanırım.
0
atom karincanin torunu
(26.08.18)
aşağıdaki linkten televizyonunuz için yeni bir yazılım olup olmadığını kontrol etmenizi öneririm öncelikle. eğer yok ise, arkadaşın dediği gibi 2. el bir apple tv en pratik ve işlevsel çözüm olacaktır. ya da android tv çubuklarından bir tane.

www.beko.com.tr
0
lordoz
(26.08.18)
Şöyle bir şey de var;

Televizyonumda Netflix uygulaması yoksa?
Uygulamamızı bulmayı ve kullanmayı kolay hale getirmek için üreticilerle çalışıyoruz. Çoğu cihazda Netflix uygulaması ana menüde veya ana ekranda yer alır. Eğer cihazınızda yeni uygulamaları indirebileceğiniz bir uygulama mağazası varsa uygulamanın mevcut olup olmadığını görmek için Netflix yazıp bir arama yapın.

Bazen Netflix uygulamasını bulmak ve kurmak için cihaz güncellemesi gerekir. Televizyonunuzun sistem yazılımının nasıl güncelleneceğinden emin değilseniz, kullanım kılavuzuna bakabilir veya üreticiyle görüşebilirsiniz. Güncelleme yapıldığında televizyonunuzun uygulamamıza sahip olacağı garantisi olmadığını lütfen unutmayın. Cihazınızı güncel tutmak, Netflix dâhil tüm mevcut uygulamalara sahip olmanızı sağlayacaktır.

Televizyonunuzda Netflix uygulaması yoksa devices.netflix.com adresini ziyaret ederek Netflix'le uyumlu cihazları gözden geçirebilirsiniz. Evinizde zaten uyumlu bir cihazınız olabilir.
0
lordoz
(26.08.18)
Chromecast
0
chezsoi
(26.08.18)
(3)

20 liraya orijinal windows 10 activation key satılıyorsa-

kisa bisey olsun istemistim
neden microsoft kendi sitesinde 820 liraya satıyor?bu uçuk farkı 5 yaşındaymışım gibi açıklayabilir misiniz? çok açık söylüyorum araştırmaya üşendim.20 liraya satılan key ile windows A bilgisayarında aktifleştirildikten sonra, diyelim üç yıl sonra windows'u kaldırdık A bilgisayarından ve B bilgisaya
neden microsoft kendi sitesinde 820 liraya satıyor?

bu uçuk farkı 5 yaşındaymışım gibi açıklayabilir misiniz? çok açık söylüyorum araştırmaya üşendim.

20 liraya satılan key ile windows A bilgisayarında aktifleştirildikten sonra, diyelim üç yıl sonra windows'u kaldırdık A bilgisayarından ve B bilgisayarına kurmak istedik bu yapılamıyor mu? o key A bilgisayarına yapışıyor mu ne oluyor? böyle bir şey okuduğumu hatırlıyorum da...

A bilgisayarında aktifleştirdik diyelim ve format atmak istedik A bilgisayarına aynı kodu kullanabiliyor muyuz tekrar?
0
kisa bisey olsun istemistim
(26.08.18)
Benim bildiğim N11'dekiler tek kullanımlık ana karta işleniyor ve güvencesi yok. Microsoft'un sattığı ise sınırsız, istediğin kadar bilgisayara kur yani.

Yanlışım varsa düzeltirler.
0
lana del rey
(26.08.18)
Retail ve oem diye de ayrılıyor aslında ama çok düşünmeye gerek olmayan şeyler bunlar. Yani ev kullanımı için al 20 liraya geç, 1 sene sonra patladı mı? Ver gene 20 lira al 1 tane daha.
OEM anakarta yapışan oluyordu sanırım.
0
atom karincanin torunu
(26.08.18)
Evde kullanacaksan crack yap, şirkete kurumsal işlerde zaten alman lazım Microsoft'tan.
0
bos gezenin bos ustasi
(26.08.18)
(2)

Laptop alıyorum >> yaptığım kıyaslamaya göz atın veya önerin...

kisa bisey olsun istemistim
kıyaslama: https://i.hizliresim.com/zMqkpY.jpgek olarak: https://www.hepsiburada.com/lenovo-legion-y520-intel-core-i7-7700hq-16gb-2tb-256gb-ssd-gtx1050ti-freedos-15-6-fhd-tasinabilir-bilgisayar-80wk0107tx-p-HBV000008Q8LL?magaza=Techburadayüksek performanslı bir oyun bilgisayarı çizim programları içi
kıyaslama: i.hizliresim.com

ek olarak: www.hepsiburada.com

yüksek performanslı bir oyun bilgisayarı çizim programları için de işimi göreceğinden oyun bilgisayarı alacağım.

önceliğim yüksek ssd kapasitesi ve ekranın min GTX1050Ti olması.
freedos alırsam orijinal windows 10 home alacağım. (+820 TL)

bir de şu monster var: www.monsternotebook.com.tr (buna min 1 tb HDD takılacak ve win 10 home alınacak. tek artısı 6 GB GTX1060 gibi görünüyor. eksisi ise corei7 8750H 2.20 Ghz iken lenovolar i7 7700HQ lar 2.80 Ghz işlemci hızına sahip)

hangisini almalı ve neden? varsa daha iyi bir öneriniz açığım...

edit: kararımı verdim www.monsternotebook.com.tr bunu windows 10 almadan (ama 20 liraya falan orijinal key alarak) üzerine 1tb hdd + 480gb ssd ve 1x16 gb ram ile özelleştirip alacağım. cevaplar için teşekkür ederim.
0
kisa bisey olsun istemistim
(26.08.18)
monster'ı al geç, win 10'u 30-40 liraya n11'den kaparsın.
0
atom karincanin torunu
(26.08.18)
oncelikle o 5400rpm'li harddiski olanlari cope at. yada onlara harddisk alacagini gozonunde bulundur. 5400rpm seni aglatir. yepyeni bilgisayar acilis suresi neden 1dk diye kafayi duvarlara vurursun. mumkunse dusuk kapasiteli(128gb yeterli) bir ssd al, yanina harici 1-2-4tb'lik birsey alirsin. hem performans olarak hem de fiyat ve kullanislilik olarak daha rahat edersin.

7. ve 8. nesil islemciler arasinda gozle gorulur performans ve enerji sarfiyati farki var. 8. nesil almak cok daha mantikli. ozellikle cizim programlari ile ugrasacaksan sana tek cekirdek yuksek hiz degil cok cekirdek paralel performans lazim. 77700hq'da 4 cekirdek 8 thread varken 8750'de 6 cekirdek 12 thread var. render alirken muhtemelen %20-%30 performans farki olur.
0
crucio
(26.08.18)
(1)

Trackpad'i Apple kadar hassas ve kullanışlı başka bir bilgisayar modeli ?

mete kudur
daha önce sony toshiba acer exper datron ve samsung kullandım ama hiçbirisi apple kadar hassas ve seçim işlemini istediğin şekilde yapmana imkan vermiyor, ya trackpadlerinin yanında scroll olduğu için ve dar olduklarından dolayı eliniz oraya kayıyor, ya da zaten trackpad'in kendi dokunma hissi ile h
daha önce sony toshiba acer exper datron ve samsung kullandım ama hiçbirisi apple kadar hassas ve seçim işlemini istediğin şekilde yapmana imkan vermiyor, ya trackpadlerinin yanında scroll olduğu için ve dar olduklarından dolayı eliniz oraya kayıyor, ya da zaten trackpad'in kendi dokunma hissi ile hassaslığı sağlayamıyorsunuz. Dokunmatik telefonda kelime arasındaki 1 harfi silmek istermişcesine çok dikkat etmeniz ve illa klavyeden destek almanız gerekiyor. Ama apple öyle değil, tracpadi şahane hassas ve dota2 oynamayacak ya da autocad'de çalışmayacaksam hiç mouse takmıyorum. Buna benzer bi' pc arıyorum; fiyat performansı da göz önüne alarak öyle çok pahalı olmayan ne önerirsiniz ?
0
mete kudur
(26.08.18)
Trackpad'i apple laptoplari ile yarismayi birak ayni klasmanda olan bir PC yok malesef.
0
robokot
(26.08.18)
(4)

Ram Alımı

rakunzelll
Selamlar.Masaüstü bilgisayar için ram alacağım. Donanım işinden çok anlamıyorum, ama arkadaşım pcdeki ramin aynısından alırsam daha iyi olacağını söyledi (güvenemedim bilgisine). Doğruluğu var mı?5 sene önce arkadaşlar toplamıştı kasayı, gskill marka bir ram var. Başka yerde hiç duymadığımdan amca g
Selamlar.

Masaüstü bilgisayar için ram alacağım. Donanım işinden çok anlamıyorum, ama arkadaşım pcdeki ramin aynısından alırsam daha iyi olacağını söyledi (güvenemedim bilgisine). Doğruluğu var mı?

5 sene önce arkadaşlar toplamıştı kasayı, gskill marka bir ram var. Başka yerde hiç duymadığımdan amca gibi daha bilindik bir marka alayım istiyorum. Bir de 2. ellere bak dediler ama teknolojik şeyleri sıfır alıp garantisi boyunca kafa rahat takılmak daha tercih edilesi geliyor bana. Fiyat yarı yarıya fark ettiğinden arada kaldım. Hangisi daha mantıklı?

Anakartım DDR3 destekliyor, bende şu an 8 gb ram var, bi 8 daha alacağım bütçem gereği. Anakart çift modül olduğundan 8-8 takılacağım. DDR3 olması gerektiği dışında bildiğim tek şey iki ramden hangisi yavaşsa onun hızına göre çalıştıkları.
0
rakunzelll
(25.08.18)
Anakartının websitesine gir, oradan kataloğu indir, desteklediği ram ve model numaralarına bak, onlardan al.

Uğraşmak istemiyorsan arkadaşının tavsiyesine uy, aynısından bir tane daha al.
0
idonthaveatvset
(25.08.18)
bilgilerin dogru. aynisindan almana gerek yok. ddr3 oldugu surece butun ram'ler calisir, hizli olan yavas olanin hizinda calisir. cok istisnai modeller sorun cikartabilir ama %99 sorun cikmaz. RAM kolay kolay bozulan bir parca degil, ikinci el de alabilirsin. almadan once bilgisayarina takip memtest yaparsin. eger sorun cikarmazsa gonul rahatligiyla alabilirsin ikinci el.
0
crucio
(25.08.18)
epey.com enuygun.com akakce.com

bunlara girip en uygun fiyatlısını alıver.
0
binder dandet
(25.08.18)
Arkadaşınız çok da yanlış bilgi vermemiş. Aynı ram lerle Dual Channel modunda çalışabilir bilgisayar. Performansa biraz etkisi var, oyun vs. oynamıyorsanız neredeyse hiç etkisi yok.
0
ofkeyle kalkanin yerine oturan yazar
(26.08.18)
(3)

USB-C converter

tchuck
apple'daki aşırı gereksiz pahalı. n11'de falan çeşit çeşit buldum.ama asıl sorum; siz ne kullanıyorsunuz? önereceğiniz bişey var mı?ihtiyaçlarım: iki tane usb girişi olursa iyi olur. bir tane minidisplay port olursa iyi olur.bu ikisi net ihtiyaçlar, onun dışında az kullandığım ama lazım olma ihtimal
apple'daki aşırı gereksiz pahalı. n11'de falan çeşit çeşit buldum.

ama asıl sorum; siz ne kullanıyorsunuz? önereceğiniz bişey var mı?

ihtiyaçlarım: iki tane usb girişi olursa iyi olur. bir tane minidisplay port olursa iyi olur.

bu ikisi net ihtiyaçlar, onun dışında az kullandığım ama lazım olma ihtimali olan; sd kart okuyucu vs. gibi fonksiyonlarının olması da iyi olabilir.
0
tchuck
(25.08.18)
aukey'in almıştım amazon'dan. her bir ıvır zıvır var. en son türkiye'den daha ucuz satılıyordu oradakiler.
0
passion rules the game
(25.08.18)
aliexpressten aldım
0
ipmus90
(25.08.18)
aliexpress tabiki. n11'deki de aliexpressten aliyor fiyati 3 ile carpip sana satiyor.

www.aliexpress.com
0
crucio
(25.08.18)
(3)

Whatsapp'ı silsem

archery
Ve geri yüklesem,- bulunduğum gruplardan çıkar mıyım?- sohbetlerimdeki medyalar silinir mi?
Ve geri yüklesem,
- bulunduğum gruplardan çıkar mıyım?
- sohbetlerimdeki medyalar silinir mi?
0
archery
(25.08.18)
ios için;

gruplardan çıkmazsın ama gruplardaki tüm yazışmalar medya vs üf olur.

aynı şey sohbetler için de geçerli.

tekrar kurduktan sonra icloud'da whatsapp yedeğin varsa ordan tekrar indirebilirsin tahminimce.

android'ten emin değilim.
0
washe
(25.08.18)
ios için sormuştum, teşekkürler.
Şunun için sordum aslında, whatsapp güncelleyemiyorum çünkü apple kullanıcı adı olarak telefonda daha önceden kullanılan apple kul.adının şifresini istiyor, güncel kullandığım kullanıcı adı çıkmıyor. Başka yapabileceğim bir seçenek var mıdır?
(Diğer uyg güncellemelerimde gayet güncel apple kimliğim çıkıyor)
0
🌸archery
(25.08.18)
Silip yeni hesapla yüklemekten başka seçeneğin yok. Ama şöyle bir handikap var. Yeni yüklediğinde eski whatsapp yedeklerine ulaşamayabilirsin. iCloud hesabını değiştiriyorsun çünkü.
0
himmet dayi
(25.08.18)
(2)

wordpress responsive görsel

kaybeden adam
siteye slayt görsel atıyorum, manşetine atıyorum, alt kısmına atıyorum, pc' de normal, tarayıcıdan falan normal, mobilden baktığımda görseller taşıyor. görselleri ölçeklendirip mi atmam gerek?kullandığım tema şu;https://crestaproject.com/demo/mise/eklenti falan mı kurmam gerekiyor acaba?
siteye slayt görsel atıyorum, manşetine atıyorum, alt kısmına atıyorum, pc' de normal, tarayıcıdan falan normal, mobilden baktığımda görseller taşıyor.

görselleri ölçeklendirip mi atmam gerek?

kullandığım tema şu;

crestaproject.com

eklenti falan mı kurmam gerekiyor acaba?
0
kaybeden adam
(25.08.18)
chrome da mobil görünümden bakmak için bi özellik var.
F12 -> ctrl + shift + m

daha sonra css ile yeni ekran özelliklerine göre
www.w3schools.com
burda anlatıldığı gibi kural yazabilirsiniz
0
ipmus90
(25.08.18)
link atsan daha rahat görürdük nerede ne sorun var, temayı yazanlar dahili tam boy resim için bişe düşünmemiş sanırım.

article.post .entry-content img{
max-width: 100!important;
}

şöyle bi custom css query iş görecektir sanırım ama çalışmazsa siteyi bi görmek lazım gene.
0
yuto
(25.08.18)
(3)

bağımsız oyun geliştiren var mı?

lordoz
2d basit oyunlar geliştirmek istiyorum.orta seviye kodlama biliyorum, daha önce visual studio, android studio gibi geliştirme ortamlarını kullanmışlığım var.uçan kaçan grafikler içermeyen, tabiri caizse wc'de oynamalık oyunlar geliştirmek istiyorum ancak nereden başlayacağım konusunda kararsızım. ne
2d basit oyunlar geliştirmek istiyorum.

orta seviye kodlama biliyorum, daha önce visual studio, android studio gibi geliştirme ortamlarını kullanmışlığım var.

uçan kaçan grafikler içermeyen, tabiri caizse wc'de oynamalık oyunlar geliştirmek istiyorum ancak nereden başlayacağım konusunda kararsızım.

nereden nasıl başlamalı?

bugünlerde okuyorum araştırıyorum ama aranızda oyun geliştiren ya da geliştirmiş bir yazar varsa bana yol göstermesi çok makbule geçer.
0
lordoz
(23.08.18)
Telefon tablet içinse "buildbox" programına bak. Aylık 15 dolar. Kodlama bilmeden sadece basit grafiklerle baya iyi şeyler yapmanı sağlıyor.

yakında programı ve oyun yapmayı anlatan Udemy dersi hazırlayacağım:)
0
nhk ni youkosu
(23.08.18)
Öncelikle bu çok derin ve geniş bir konu. Ne kadar basit olursa olsun dizayn da kod geliştirmek kadar önemli.

Oyun oynayarak başlamanı tavsiye ederim.

Oyunları mutlaka analiz et!

Sadece oyun motoru nasıl çalışır bilerek olmaz.

En basit oyunların arkasında bile takımlar var.

Gamemaker da tavsiye ederim.

link: gamemaker.info
link: www.yoyogames.com
0
idexo
(24.08.18)
yanıtlar için çok teşekkürler.

oyun geliştirmenin esasen takım işi olduğunu biliyorum, arayüz ve grafiklerin öneminin farkındayım. ancak şu an ekip kuracak pozisyonda değilim, öncelikle benim düşe kalka öğrenmem ve bir şeyler üretmem gerek. sonra belki ekip kurabilirim bir sonraki aşamada.

grafik işini ücretsiz azır tasarımlar kullanarak ya da düşük ücretlerle satın alarak çözmeyi planlıyorum. yapmak istediğim oyunlar da zaten eskinin lotus'u, günümüzün meshur flappy bird'ü benzeri çok atraksiyonu olmayan ve temelde 1-2 hareket içeren oyunlar olacak en başta. level bazlı değil, sonsuz bir yapıda olacak. yani mümkün olduğunca gaza gelmeden, tek başıma yapabileceğim işlere kalkışacağım.
0
🌸lordoz
(24.08.18)
(3)

Otomobillerdeki otomatik vites mevzusu

matrix
Merhabalar. Sahibinden.com gibi sitelerde vites türü olarak düz ya da otomatik görüyoruz. bir tamirci dostumun dediğine göre otomatik araba alacaksan öyle direkt atlamayacaksın, bunun full otomatiği var, yarı otomatik robot sistem olanları var falan dedi. ve onlar ilerde çok sorun çıkarırmış. bu kon
Merhabalar.

Sahibinden.com gibi sitelerde vites türü olarak düz ya da otomatik görüyoruz. bir tamirci dostumun dediğine göre otomatik araba alacaksan öyle direkt atlamayacaksın, bunun full otomatiği var, yarı otomatik robot sistem olanları var falan dedi. ve onlar ilerde çok sorun çıkarırmış.

bu konuya en net nasıl ulaşacağız? piyasadaki arabaların modellerinin hangisinin full otomatik, hangisinin yarı otomatik bla bla olduğunu gösteren kaynaklar var mıdır?
0
matrix
(23.08.18)
alacağın arabanın modelini ve yılını internetten araştıracaksın. şanzımanı atıyorum CVT yazar. CVT şanzıman nedir diye google amcaya soracaksın sana kaynak verecektir. Yada istersen buraya sor sana söylerler.
0
false pretension
(23.08.18)
böyle bir kaynak hakkında bilgim yok. internette illaki vardır. ama her marka bazen tam otomatiğine ve yarı otomatiğine farklı adlar verebiliyor.

bildiğim kadarıyla temel mantık şu: tam otomatik araçlarda çift kavrama vardır. otomobil biri ile motoru diğer ile aynı anda vitesi yönetir. tork konvertörü denilen bir mekanizma işler. bir miktar güç kaybı olur. yarı otomatik araçlarda ise modeline göre değişmekle birlikte bildiğimiz manuel şanzımanlı araçlardaki gibi bir debriyaj sistemi vardır. sadece bu debriyaj sistemini araç kendisi yönetebilmektedir. örneğin hızın x ise ve aracın devri a ile b arasında ise 2nci vitesteyken 3ncü vitese atmalısın tarzında kurallar silsilesi aracın elektronik beynine kodlanmıştır. araç bu kodlara göre hareket eder. bazı yarı otomatik araçlarda bu işlemi manuel olarak override edebilirsin. yani araç daha henüz vites yükselt talimatını vermemişken kendin bu talimatı verip yükseltebilirsin. ama sanıyorum ki tüm yarı otomatik araçlarda böyle bir opsiyon bulunmayabiliyor.

eğer güncel bir araç alacaksan artık öyle sorunlu şanzımanlar çok kalmadı. çok genel kural olarak japon arabaları sorunsuz, fransız arabaları sorunlu denir. alman arabalarından da vw'in çok ünlü bir dsg şanzıman sorunu vardı. ama artık yeni modellerde o sorunu da ortadan kaldırdıklarını biliyorum. şahsi önerim, eğer tek derdin şanzıman kalitesi ise honda'nın cvt şanzımanlı modellerinden birine yönelebilirsin.
0
twelfth
(23.08.18)
Yukarıdaki arkadaşın verdiği teknik bilgi çok yanlış.

Tam otomatik şanzıman: tork konvertörlü, eski tip, çok yakan, az kaçan, zor bozulan şanzıman türüdür.

Sonsuz dişli oranlı: cvt de denilen sarsıntısız, vites geçişi olmayan tip. Avantajı dezavantajı markaya modele göre değişir bu aralar oldukça moda.

Yarı otomatik şanzımanlar: bunlara çift kavrama da dahildir. Bu şanzıman türünde debriyaj ve balatası vardır ancak kullanıcısı sürücü değil robotize sistemdir.

Çift kavramada 1-3-5 ve 2-4-6 iki ayrı şanzımanın birleşimi halindedir. 1'de iken 2'yi hazır tutar, çat diye geçer sarsıntı yapmaz, arada devir ve süre kaybetmez.

Avantajı; manuelden bile performanslı launch. Verimli, bu nedenle çok yakmaz hatta manuelden bile az yaktırabilir.

Dezavantajı: bozulursa arabayı çöpe at. Motorun kendinden daha pahalı bir sistemdir ve kırılgandır, narindir. Yüksek torka dayanamaz.

Diğer robotize şanzımanlar da bunun tek kavramalı boktan versiyonlarıdır. Robotize otomatik tek kavrama o kadar kırılgan değildir ama bozulabilir. Tüketimde büyük bir artı eksisi yoktur. Kararsızlık yaşayabilir performansı düşük olabilir(smg hariç) ama otomatiktir ve konfor sağlar. Balata vardır ve periyodik olarak değiştirmek gerekir(100 bin km)

Acemi sürücüsün ve İstanbul'da yaşıyorsun. Para sıçmıyorsan Cvt al. İkinci el robotize sıkıntılı. Hata veriyordur mesela, hatayı serviste deaktive ederler, koyarlar ilana. Alırsın 2000 km sonra hata verir, zorlarsan sonra bozulur, sonra 7000 tl lere çıkarsın servisten. Sıfır araçta garanti var zaten o
yüzden problem değil bunlar.

cvt de modifiye yoksa bozacak çok bir şey yok. Yüksek tork bozar sadece cvt'yi fabrikasyon orijinal ve çok sert kullanılmamış(pis, rolling vs) araçlar sorun yaşatmaz.
0
bos gezenin bos ustasi
(23.08.18)
(1)

facetime etkinleştirilme sorunu

iddaaci
merhaba, facetime'ı 3 senedir sorunsuz kullanıyordum fakat geçen gün telefonun ayarlarıyla oynarken facetime'ı kullanamaz oldum. facetime'a basınca operatörünüz ücretlendirebilir diyor. onay istiyor. tamam diyorum ama etkinleştirmiyor. sorun nedir anlamadım. çözebilen var mı?
merhaba, facetime'ı 3 senedir sorunsuz kullanıyordum fakat geçen gün telefonun ayarlarıyla oynarken facetime'ı kullanamaz oldum. facetime'a basınca operatörünüz ücretlendirebilir diyor. onay istiyor. tamam diyorum ama etkinleştirmiyor. sorun nedir anlamadım. çözebilen var mı?
0
iddaaci
(23.08.18)
durduk yere mi oldu?

sim karti cikarttiniz taktiniz veya ayar sifirladiniz mi?

su an tarifeniz yurtdisina sms atabiliyor mu? akilli paket vb varsa acik da olsa atamaz ve etkinlestirme olmaz.


ayni zamanda mac ipad vb de kullaniyor musunuz?
0
supergirl
(24.08.18)
(4)

SSD'li bilgisayarım çok yavaş açılmaya başladı help.

Aşk Adamı
selamlar, bilgisayara 3-4 senedir format atmıyorum. açılış süresi 20 25 saniye iken seneler içerisinde şişti. şuan 80 saniyede açılıyor. SATA 3 portuna takmadım mı diye kontrol ettim ssd doğru portta ve SATA 6.0 Gbps kablosunu kullanıyorum. Format atmadan nasıl hızlandırabilirim teşekkürler
selamlar, bilgisayara 3-4 senedir format atmıyorum. açılış süresi 20 25 saniye iken seneler içerisinde şişti. şuan 80 saniyede açılıyor. SATA 3 portuna takmadım mı diye kontrol ettim ssd doğru portta ve SATA 6.0 Gbps kablosunu kullanıyorum. Format atmadan nasıl hızlandırabilirim teşekkürler
0
Aşk Adamı
(23.08.18)
Windows açılışı mı o kadar sürüyor?
Temp klasörünü temizleyerek ve açılışta çalışan programları kontrol ederek başlayabilirsin.
0
neymis
(23.08.18)
diskin yuzde kaci bos? full dolu ssdler baya yavas calisiyor diye hatirliyorum
0
eksimtrak
(23.08.18)
ssd'lerin doluyken yavaş çalışması diye bişi yok. muhtemelen başlangıçta saçmasapan bi işlem stuck oluyordur ve açılış uzuyordur.

ccleaner + windows'un disk temizleme zamazingosuyla temizlik var ve sonra başlangıçta çalışan uygulamalardan gözüne gereksiz, şüpheli görünenleri kaldır.

bahsettiğim stuck kalan işlem windows hizmetlerinden de olabilir. gereksiz bi hizmetse onu da kapatabilirsin ya da gecikmeli başlat olarak ayarlayabilirsin.
0
washe
(23.08.18)
ssd dediginin de omru var. daha gecen
850 pro’nun. 30mb hiza dustugunu gorup 860 pro ile degistirdim. 850 pro’larin yazma omru 150tb falandi sanirim.
0
alperz
(23.08.18)
(5)

ios’te hala jailbreaksiz uygulama yüklenebiliyor mu?

anonimuz
Eskiden bunu yapıyordum son 3 senedir hiç ihtiyacım olmadı. Şimdi ipad pro alınca tekrar bir sürü ücretli uygulama denemek istiyorum google’ladım ancak bahsi geçen konular hep 2016 2017 yıllarından kalma.1) sanırım virüs ya da kişisel verilerin çalınmasıyla ilgili bir şeyler yaşanmış tutuapp’te2) ap
Eskiden bunu yapıyordum son 3 senedir hiç ihtiyacım olmadı. Şimdi ipad pro alınca tekrar bir sürü ücretli uygulama denemek istiyorum google’ladım ancak bahsi geçen konular hep 2016 2017 yıllarından kalma.

1) sanırım virüs ya da kişisel verilerin çalınmasıyla ilgili bir şeyler yaşanmış tutuapp’te
2) apple bu konudaki açığı mı kapatmış?

Eğer yukarıdakiler doğru değilse ve kullandığınız yolu yazabilirseniz çok güzel olur.
0
anonimuz
(22.08.18)
appstore'dan yükleyebilirsin pek tabii :)

bir çok uygulamanın deneme sürümü de oluyor, dener beğenirsen alırsın.

aldın fikir mi değiştirdin. iade talebi istersin ve paranı iade ederler.
0
washe
(22.08.18)
Side loading diye bir mevzu vardı ama epey yıl oldu dediğiniz gibi kapatmışlardır muhtemelen açığı. En son jailbreak'sız app kurma mevzusu oydu ama.
0
hedep
(22.08.18)
İade etmiyorlar ya öyle beğenmedim deyince
0
🌸anonimuz
(22.08.18)
Uygulamalardan refund almak mümkün ama beğenmedim bir opsiyon değil sanırım, bir problem yaşamanız gerekmekte gibi gözüküyor. Yani bir yaparsınız iki yaparsınız üçüncüde apple "sen hayırdır ya?" diyebilir.
0
hedep
(22.08.18)
Super Impactor deneyin.
0
excespeace
(26.08.18)
(2)

webcam aktive etme

empati kuramayan psikolog
built-in laptop kameram vardı ve kendisini çalıştırmak istediğimde fn+f11 ile aktive edebiliyordum.şimdi klavyesi bozuldu ve harici bir klavye kullanıyorum onda da fn tuşları yok. kameramı ne aygıt yöneticisinde ne de başka bi yerde görebiliyorum. tek yapmam gereken fn+f11 tuşlarına basabilmek. bunu
built-in laptop kameram vardı ve kendisini çalıştırmak istediğimde fn+f11 ile aktive edebiliyordum.

şimdi klavyesi bozuldu ve harici bir klavye kullanıyorum onda da fn tuşları yok. kameramı ne aygıt yöneticisinde ne de başka bi yerde görebiliyorum. tek yapmam gereken fn+f11 tuşlarına basabilmek. bunu yazılımsal olarak yapmam mümkün müdür?

teşekkürler.
0
empati kuramayan psikolog
(22.08.18)
ekran klavyesinde fn var.
0
neverlose
(22.08.18)
evet ama ekran klavyesinden fn+f11 yapınca f11, fn tuşuna basılmamış şekliyle aktive oluyor. yani normalde fn+f11 yapınca kameranın aktive olması gerekirken şimdi chrome'da fn+f11 yapınca tam ekran oluyor ve kamera hala disabled
0
🌸empati kuramayan psikolog
(22.08.18)
(1)

Mouse tavsiyesi

eipcack
logitech m325 mouse um bozuldu. çok sevdiğim bir mouse ama fiyatı olmuş 160 tl. yerini alabilecek bir mouse öneriniz var mı? fiyat 200e kadar olabilir ancak m325 ten çok iyi olmalı tabi
logitech m325 mouse um bozuldu. çok sevdiğim bir mouse ama fiyatı olmuş 160 tl. yerini alabilecek bir mouse öneriniz var mı? fiyat 200e kadar olabilir ancak m325 ten çok iyi olmalı tabi
0
eipcack
(21.08.18)
james donkey aldım baya memnun kaldım. benimki oyuncu mouseu ama bu ayarda bi ürünü varsa deneyebilirsiniz.
0
aşksız prens
(21.08.18)
(5)

italya kiralik araba kaza

superb
italyada rentalcars araciligiyla araba kiraladim enterprise’tan, sigortasini da rentalcover’dan yaptirdimpark ederken arabayi sag arka tarafi duvara surttum, 5cmden buyuk 4 cizik olustu ancak gocme yoksimdi ne yapmam gerekiyor dersiniz?bunu bana odetirlerse kac lira tutar?rentalcovers sigortam full
italyada rentalcars araciligiyla araba kiraladim enterprise’tan, sigortasini da rentalcover’dan yaptirdim
park ederken arabayi sag arka tarafi duvara surttum, 5cmden buyuk 4 cizik olustu ancak gocme yok
simdi ne yapmam gerekiyor dersiniz?
bunu bana odetirlerse kac lira tutar?
rentalcovers sigortam full bu arada ama 1500 eur excess waiver var kazalarda
0
superb
(21.08.18)
arayıp söyle iyi niyetini kullanıp. napıcaz babalar de, yardımcı olurlar.
0
Tears of Devil
(21.08.18)
Arabanın boyası çıktıysa sizin yapabileceğiniz pek bişey yok malesef. Arabayı çamurla kirletip çizikleri saklasanız da temizlenip ortaya çıkınca ücreti alıyorlar mı onu bilmiyorum, eğer anahtar tesliminde yazmadıktan sonra alamıyorlarsa böyle de deneyebilirsiniz en kötü.

ya da hırsızlık sigortası yaptırdıysanız camı açık bırakıp gidin akşam çalınmış dersiniz. Araba bulunursa hasarı hırsızlar vermiş diyebilirsiniz heralde.

Ayrıca benim bildiğim full cover olunca excess weaver olmuyor, weaver olan full cover olmuyor zaten?!? Geçmiş olsun.
0
mirafiori
(21.08.18)
Sozlesmenizi iyice okuyun ama 1500€luk kismini sizin odemenizi isterler gibi duruyor bu yazdiginizla alakali olarak.
0
kuehles blondes
(21.08.18)
Arabayı bırak kredi kartını iptal et gel.
0
dramadi
(21.08.18)
olayı bir şekilde çözdüm
paramı geri aldım rentalcovers'tan :)
merak edene anlatabilirim
0
🌸superb
(03.09.18)
(2)

Bu kargo daha erken gelir mi?

tchuck
apple store'dan macbook pro aldım.tahmini erişim 31 ağustos deniyor.ama şimdi baktım; çinden amerikaya, amerikadan almanyaya, almanyadan da bugün yeşilköy istanbul'a varmış.bu kargo pazartesi veya salı günü gelir mi? (istanbuldayım ben de)yoksa yeşilköyde gümrük işlemleri falan sürüp anca 31 ağustos
apple store'dan macbook pro aldım.
tahmini erişim 31 ağustos deniyor.

ama şimdi baktım; çinden amerikaya, amerikadan almanyaya, almanyadan da bugün yeşilköy istanbul'a varmış.
bu kargo pazartesi veya salı günü gelir mi? (istanbuldayım ben de)

yoksa yeşilköyde gümrük işlemleri falan sürüp anca 31 ağustosa mı yetişir?

ona göre ofise gidicem de.
0
tchuck
(21.08.18)
Gelmeden önce size haber veriyorlar, zaten iş günü olarak sayıyorlar ve paket gümrükte oldukça uzun süre takılıyor. o yüzden panik yapmayın.

(2016'da internetten macbook aldım)
0
luin 41
(21.08.18)
Gümrük işlemleri var. Bayram zarfında zaten bekleyecek.
Firma mali çektikten sonra kendi işleyişi vardır mutlaka. Dedikleri tarihten çok oynayacağını sanmıyorum
0
1965
(21.08.18)
(6)

alınan wi-fi sinyalini güçlendirip dağıtacak cihaz

tabudeviren
https://eksiup.com/643b8c31e21A evinden sağlanan internet B evinin salonundan tek çizgi ile çekiyor. diğer odalarında çekmiyor.B evine nasıl bir cihaz almalıyım ki A'dan aldığı tek çizgiyi diğer odalarda wifi olacak şekilde dağıtsın?bu iş için boşta duran bir modemi kullanabilir miyim? evetse nasıl?
eksiup.com

A evinden sağlanan internet B evinin salonundan tek çizgi ile çekiyor. diğer odalarında çekmiyor.

B evine nasıl bir cihaz almalıyım ki A'dan aldığı tek çizgiyi diğer odalarda wifi olacak şekilde dağıtsın?

bu iş için boşta duran bir modemi kullanabilir miyim? evetse nasıl?
0
tabudeviren
(20.08.18)
evler arasına lan kablo çekebilecekseniz modem ile kolayca olur. yoksa access point almanız lazım.
0
nrmnm
(20.08.18)
access pointin işlevi nasıl olur?

- A evine kurulup modemi güçlendirerek dağıtmak?
- B evine kurulup sinyali alıp güçlendirmek?
0
🌸tabudeviren
(20.08.18)
access point'in işlevi şu, b evine kurarsın, b evinde çektiği 1 çizgi interneti, aynı güçte kendi çapında devam ettirir. boşta duran modemin marka ve modelini istersen yaz, bazı modemlerde bu tip özellikler oluyor.
0
Tears of Devil
(20.08.18)
çok çok çok şart ise dış mekan anteni alırım iki tane. biri a'ya biri b'ye.
0
sutlu nescafe
(20.08.18)
zyxel p-660hw-t1
0
🌸tabudeviren
(20.08.18)
ben bu ürünü kullanıyordum bunun için netmaster.com.tr
wireless repeater olarak geçiyor isimleri. bu cihazlarda iki adet wifi arayüzü var. birinci olandan A evindeki wifi ye bağlıyorsun. ikinci arayüzde ise b evinin içinde yeni bir wifi ağı oluşturuyorsun.
ama bu durumda şunu unutmayın b evindeki cihazlar bu sayede full wifi çekiyormuş gibi görünse de asıl wifi hızı bu cihaz ile a evi arasındaki wifi bağlantısının güçlü olduğu kadardır.
burada diğer başka marka ve modellerde görebilirsiniz. wifi yanında lan girişi olanlar da var.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(22.08.18)
(1)

godaddy yenilemeyi unuttum

isvicre rakisi
selamlar,domainim vardı ve yenileme tarihini geçirdim. şimdi tek seferlik kurtarma ücreti olarak 400 tl civarı bir şey istiyor. 2 senelik daha hostingim olduğundan o hesapta almak istiyorum.bu konuda tekrar aynı domaini almam ne kadar sürer ve alabilmenin yolu var mı normal fiyatlara?
selamlar,

domainim vardı ve yenileme tarihini geçirdim. şimdi tek seferlik kurtarma ücreti olarak 400 tl civarı bir şey istiyor. 2 senelik daha hostingim olduğundan o hesapta almak istiyorum.

bu konuda tekrar aynı domaini almam ne kadar sürer ve alabilmenin yolu var mı normal fiyatlara?
0
isvicre rakisi
(20.08.18)
düşmesini beklemek gerekiyor.
0
nugre tias
(20.08.18)
(2)

ipad güncelleme

turtun
ipad ekranında "ipad etkin değil itunes'a bağlanın" uyarısını görüyorum. daha önce sordum ve dfu moda alıp güncelleme yapmam gerektiği söylendi. bunu yaptım ve güncellemeyi başarıyla tamamladım. üç kere güncelleme yaptığım halde güncelleme bittiğinde ekranda hala"ipad etkin değil itunes'a bağlanın"
ipad ekranında "ipad etkin değil itunes'a bağlanın" uyarısını görüyorum. daha önce sordum ve dfu moda alıp güncelleme yapmam gerektiği söylendi. bunu yaptım ve güncellemeyi başarıyla tamamladım. üç kere güncelleme yaptığım halde güncelleme bittiğinde ekranda hala"ipad etkin değil itunes'a bağlanın" yazısını görüyorum ve ipad i açamıyorum. ne yapmam gerekli?
0
turtun
(20.08.18)
apple cihazlarda etkin değil olayı cihazın bir apple hesabına bağlanmasıyla alakalı diye biliyorum ben şahsen.
0
washe
(20.08.18)
ipad etkin degil uyarisi parolanin yanlis girilmesiyle cikan bir uyaridir. dfu modda guncelleme yaparsan aynisi gelir. dfu modda geri yukleme yapacaksin ki tamamen sifirlansin ve o paroladan kurtulsun.

su an yaparsan cok uzun surmez, yazilimi indirmissin zaten belli ki.

pesin not: bu yontem ile %100 paroladan kurtulursun ama acilista iphone'umu bul acik ise apple kimligini ister...
0
supergirl
(20.08.18)
(3)

Telefon şifresini unuttuk, açamıyoruz.

min el garaib
Eşim telefon aldı, huawei. parmak izi ile açılıyordu. sonra telefonu kapattı. açılınca pini girdi ve arkasından karşısına bir şifre ekranı çıktı ( bunun ekran şifresi olduğunu varsayarak daha önce belirlemiş olduğu şifreyi girdi ama açılmadı. sonra başka şifreler denedi olmadı. şimdi 1 saat sonra t
Eşim telefon aldı, huawei. parmak izi ile açılıyordu. sonra telefonu kapattı. açılınca pini girdi ve arkasından karşısına bir şifre ekranı çıktı ( bunun ekran şifresi olduğunu varsayarak daha önce belirlemiş olduğu şifreyi girdi ama açılmadı. sonra başka şifreler denedi olmadı. şimdi 1 saat sonra tekrar deneyin uyarısı veriyor. müşteri hizmetleri kapalı. acil çözüm arıyoruz ama internette telefonu fabrika ayarına dönün diyor. ama telefonu o ayara getirecek tuşları bulamıyoruz. üç tuşu (açma kapama-ses yükseltme alçaltma) değişik kombinasyonlarda kullanarak kapadım ama fabrika ayarlarına dönme ekranı açılmıyor, yine şifre isteyen ekrana dönüyoruz.

eğer başka yollar bilen varsa lütfen derdimize bir çare. teşekkürler.
0
min el garaib
(19.08.18)
icinde onemli birseyiniz yoksa acarken o 3 kominasyonla acmaniz lazim. ozel bir ekran gelicek oradan sifirlayabilirsiniz.
0
baldan kaymak
(19.08.18)
Üç tuşa aynı anda basılırsa telefon reset atar, normaldir.
Ses açma+güç tuşuyla recovery(kurtarma) moduna girmesi lazım. Oradan wipe data yaparak sıfırlayabilirsiniz. Normalde android cihazlarda bu kombinasyon standarttır ama Huawei biraz değişik bir firma olduğu için bilemiyorum.
0
pavlis
(19.08.18)
Denedim olmadı yine. yine de teşekkürler.
0
🌸min el garaib
(19.08.18)
(3)

IOS- YouTube reklam engelleyici

jamiro
AdBlock kullanıyorum ama YouTube uygulamasında hiçbir işe yaramıyor. Mümkünse ücretsiz, mümkün değilse de düşük ücretli bir uygulama önerir misiniz? ( Google’dan araştırıp bir uygulama buldum mesela o 44 liraydı - pahalı) teşekkürler
AdBlock kullanıyorum ama YouTube uygulamasında hiçbir işe yaramıyor. Mümkünse ücretsiz, mümkün değilse de düşük ücretli bir uygulama önerir misiniz? ( Google’dan araştırıp bir uygulama buldum mesela o 44 liraydı - pahalı) teşekkürler
0
jamiro
(18.08.18)
Aynı Adblock'tan mı bahsediyoruz ama bendeki ücretsiz ve bütün uygulamalarda ve safaride işe yarıyor. Geliştiricisi Jennifer Hernandez, ios sürümüm 11.2.6 . Aynısı değilse bir de bunu deneyin efendim.
0
alwayschargeneverbend
(18.08.18)
Benim kullandığım AdBlock sizinkinden farklı. Benimkinin geliştiricisi Betafish inc. Benimki de işe yarıyor kesinlikle ama YouTube konusunda etkisiz sadece. Silip sizinkini deneyeceğim.

Edit: sizin önerdiğiniz uygulama vpn ile çalışıyor.
0
🌸jamiro
(18.08.18)
alwayschargeneverbend
(18.08.18)
(1)

bilgisayar hafıza sorunu (for dummies)

lolita
Merhaba,Bir adet hp bilgisayarım var, 2si 1arada cinsinden; sene başında 1300 tl gibi oldukça ucuz bir fiyata almıştım. Bilgisayarda internete girmek, film izlemek, makale okumak vs. dışında bir şey yapmam, herhangi bir uygulama, program vs. de indirmem. Bu yüzden özellikleri bana yetiyordu, lakin s
Merhaba,

Bir adet hp bilgisayarım var, 2si 1arada cinsinden; sene başında 1300 tl gibi oldukça ucuz bir fiyata almıştım. Bilgisayarda internete girmek, film izlemek, makale okumak vs. dışında bir şey yapmam, herhangi bir uygulama, program vs. de indirmem. Bu yüzden özellikleri bana yetiyordu, lakin son 3-4 aydır bilgisayarı her açtığımda hafıza sorunu yüzünden darlanıyorum. Bilgisayardan hiç anlamam o yüzden yanlış anlatabilirim derdimi ama sorum şu: Bilgisayarın depolaması 32 gb'lık eMMc (embedded multimedia card) ile sağlanıyor, çok az tabii. Fakat artık hiçbir şey indirmesem dahi opera/chrome ne kullanıyorsam sürekli çöküyor, kitleniyor, bilgisayar sürekli hafıza uyarısı veriyor; ki o 32 gb da yine bilgisayarın kendi sikko dosyaları ile dolu, içinde bana dair belki 1 ya da 2 gb'lık şey vardır maks. Bu hafıza sorununu nasıl çözebilirim? Sd kart falan alsam 128 gb, sürekli bilgisayarda takılı duracak şekilde kullansam? Ne yapabilirim? Bu yıl geçti hadi de seneye tez falan yazacağım, yarı yolda bırakmasın. Teşekkürler.
0
lolita
(18.08.18)
sd kart alıp kendi dosyalarını oraya at. sürekli içinde takılı dursun. windows'u 2-3 ayda bir baştan yükle, temiz kurulum yap. windows 10 ile kolay artık o iş.
0
p133mmx
(18.08.18)
(1)

Bu anakartı satın alayım mı?

matrix
Merhabalar. Masaüstü bilgisayarımızda intel Q6600 işlemci ve Asus P5Q Deluxe marka anakart kullanmaktayız. Anakartın işlemi yuvası ayakları zarar gördü. Artık işlemciyi görmüyor. https://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/hediyeli-asus-p5ql-se-g43-lga775-ddr2-pciex-anakart-367580387#product-det
Merhabalar. Masaüstü bilgisayarımızda intel Q6600 işlemci ve Asus P5Q Deluxe marka anakart kullanmaktayız. Anakartın işlemi yuvası ayakları zarar gördü. Artık işlemciyi görmüyor.

urun.gittigidiyor.com

Linkteki anakart da Asus marka. Fakat farklı bir model. Sizce gönül rahatlığı ile almalı mıyım? Fiyatı iyi mi? Yanında işlemci de hediye ediyorlar. Hani ne olur ne olmaz, bizim işlemci sorun çıkartırsa o işlemci ile devam ederiz diye düşünüyoruz gittiği yere kadar.
0
matrix
(18.08.18)
lga775 herhangi bir anakart olur, mutlaka asus veya p5q olması şart değil - tabi işlemcinin sağlam olduğundan eminsek.

linkteki olur, ama verdiği işlemci elinizdekinden biraz geride onu da dikkate alın.
0
celeron 300a
(18.08.18)
(2)

Fiyat takip eklentisi - opera

Tears of Devil
x sitedeki seçtiğimiz y ürünün fiyatını ara ara girip kontrol edecek (fiyat bölümünü tag'ler ile işaretleyebiliriz, veya otomatik bulabilir) ve bildirim gönderecek bir eklenti var mı opera için? köpekler için mama alıyorum, ara ara çılgın indirim oluyor o indirimleri kaçırmadan birden fazla mama ala
x sitedeki seçtiğimiz y ürünün fiyatını ara ara girip kontrol edecek (fiyat bölümünü tag'ler ile işaretleyebiliriz, veya otomatik bulabilir) ve bildirim gönderecek bir eklenti var mı opera için? köpekler için mama alıyorum, ara ara çılgın indirim oluyor o indirimleri kaçırmadan birden fazla mama alabilmek için böyle bir eklentiye ihtiyaç duydum.

okuduğunuz için teşekkürler.
0
Tears of Devil
(18.08.18)
öyle bir eklenti bilmiyorum ama site var. adresi yazıyorsunuz sonra o sayfada takip etmesini istediğiniz yeri seçiyorsunuz o bölümde bir değişiklik olunca size mail atıyor.

visualping.io
0
mr.goodcat
(18.08.18)
chrome için otsledit diye bir eklenti buldum, bunu install chrome extensions vasıtasıyla opereya ekledim :) şimdilik çözüldü :)
0
🌸Tears of Devil
(18.08.18)
(2)

server nedir? neden kurulur?

ground
büromuzda 5 tane bilgisayar var. ağ ile birbirine bağlı ve 1 tanesi ide ana bilgisayar. şu NT denilen sistemi kurmak gerekir mi? fark edeer mi? Hukuk bürosuyuz bu arada.
büromuzda 5 tane bilgisayar var. ağ ile birbirine bağlı ve 1 tanesi ide ana bilgisayar. şu NT denilen sistemi kurmak gerekir mi? fark edeer mi? Hukuk bürosuyuz bu arada.
0
ground
(18.08.18)
ofisteki bilgisayarın kapasitesini aşabilecek kadar döküman, video, belge vb. birikiyordur.

ya da bazı belgeler çok önemlidir herhangi bir problemde oradan tekrar indirilebilir.
0
konar konmaz omer konur
(18.08.18)
O serverın diak yapısı yedekli olarak kurulmuştur. Oldu da disklerden biri bozulursa veriniz kaybolmaz. Dosyalara herkes ortak bir alandan erişebilir. Yazıcıyı ortak ayarlayabilirsiniz. Ya da bilgisayarlara yapılacak işlemleri server üzerinden tek kalemde yapabilir bazı kısıtlamalar getirebilirsiniz
0
goodman
(18.08.18)
(2)

icloud hesabının hacklenmesi hakkında

dirilis 1209
Arkadaşlar selamlar. Bir yakınımın icloud hesabı başka bir ülkeden hacklenmiş. İphone modeli eski 4s, yani götürüp telefoncuda açtırma masrafı zaten kendi fiyatı eder. Etkinleştirme kilidi, apple kimliği etkin değil diyor. Güvenlik nedeniyle böyle olmuş. Parolayı sıfırlayın diyor fakat bütün bilgile
Arkadaşlar selamlar. Bir yakınımın icloud hesabı başka bir ülkeden hacklenmiş. İphone modeli eski 4s, yani götürüp telefoncuda açtırma masrafı zaten kendi fiyatı eder. Etkinleştirme kilidi, apple kimliği etkin değil diyor. Güvenlik nedeniyle böyle olmuş. Parolayı sıfırlayın diyor fakat bütün bilgileri değiştirmişler, zaten başka alfabe yani latin alfabesi de değil. Apple'a sorduğumuzda, sıfırlama maili atabilmeleri için soruları yanıtlayabilmemiz lazımmış. ya da faturası lazım, telefon eski olduğu için onu bulmak da imkansız gibi bir şey. Bu durumda ne yapılabilir, örneğin bu telefoncuların kullandıkları programlarla (hangileri bilmiyorum da) çözüm bulabilir miyiz, öneriniz var mı?
0
dirilis 1209
(17.08.18)
forum donanım haberde biri vardı sanki icloud şifresi kıran ama 2-3 yıl önce bu olay. hala var mıdır bilmem.
0
neverlose
(17.08.18)
Apple tek yönteminiz ne yazık ki. Faturayı aldığınız yerden isteseniz apple’a Gönderdiğinizde 2-3 güne kaldırırlar sifreyi
0
allanpoe
(18.08.18)
(1)

4g lte bağlantısında da ip değişiyormuş

her gece aç
Ben sadece 3gde oluyor 4gde ip sabit sanıyordum nedir bunun olayı
Ben sadece 3gde oluyor 4gde ip sabit sanıyordum nedir bunun olayı
0
her gece aç
(17.08.18)
ip sabit olmadığı gibi aynı ip'yi birden fazla kişiye de veriyorlar. (aynı evin modemine bağlı bilgisayarlar gibi düşünebilirsin). Hal böyle olunca telefona ip'sini bilsen bile ulaşamıyorsun, port açamıyorsun.

Sabit ip istersen ek ücret karşılığı alabilirsin.
0
kimlanbu
(17.08.18)
(8)

siteye kredi karti dolandiricisi dadandi, cozum onerisi?

Yigitabi
selamlar. calistigim kurum icin sanal pos ile odeme aliyoruz.bir suredir ara ara rastgele isimlerlerastgele bilgilerle satis islemi geliyor.son gunlerde ise abartti bunu yapan sahis.savciliga avukat araciligi ile paylasacagiz tabiancak ben nasil bir onlem alabilirim sizce?3d uygulasam yabancilar cek
selamlar. calistigim kurum icin sanal pos ile odeme aliyoruz.
bir suredir ara ara rastgele isimlerle
rastgele bilgilerle satis islemi geliyor.

son gunlerde ise abartti bunu yapan sahis.

savciliga avukat araciligi ile paylasacagiz tabi

ancak ben nasil bir onlem alabilirim sizce?
3d uygulasam yabancilar cekim yapabilir mi? bildigim kadariyla
cekemiyorlar.
captcha ise yaramaz cunku islem manuel oluyor gibi.

nasil bir onlem?
0
Yigitabi
(17.08.18)
rastgele bilgilerle derken? kredi kartı bilgileri doğru mu ?
0
Sir Anthony Hopkins
(17.08.18)
cekim oluyor. kart bilgileri dogru. biri dadanmis bir yerden ele gecirdigi bilgilerke sabotaj yapiyor
0
🌸Yigitabi
(17.08.18)
ip, ip grubu veya ülke bazında erişimler 3d ödemeye yönlendirilebilir.
0
mikro patlama
(17.08.18)
benim de aklıma bu geldi, bin list api kullanarak yurt dısını mail order tutmak gibi. fakat az önce dikkat ettim bu şahsiyet honkong ve hollanda kartları ile de işlem yapmış. yani bu da artık geçersiz. fraud dedection aratıyorum ama adam manuel yapıyor napcam bilemiyorum. en iyisi komple 3d ye çevirmek.
0
🌸Yigitabi
(17.08.18)
http logları duruyorsa ,kişinin yaptığı işlemlerde Accept-Language ve User Agent verilerine bakarak unique birşeyler çıkartabilirsin belki.
0
Sir Anthony Hopkins
(17.08.18)
Ya arkadaş deli olacağım nereden bulaştı bu. nereden ele geçirmiş kartları nasıl ele geçirmiş. genelde ilk 5 hane sabit, son 4 hane değişiyor. kafayı yememek elde değil
0
🌸Yigitabi
(17.08.18)
ilk 6 hane visa/mastercard'ın kurum kodu yani aynı bankaysa zaten aynıdır. ya da biri platinumdur biri golddur vs.

son 4 numarayı sorarlar ya bazen müşteri hizmetlerinde çünkü aynı kurum kodunda son 4 numara kesinlikle kişiden kişiye farklıdır.
0
inekadam
(17.08.18)
Ben erişim yapılan IP adreslerinden bahsetmiştim, kart numarası değil.
0
mikro patlama
(17.08.18)
(4)

Aliexpress'ten spor bluetooth kulaklık önerisi

gol d roger
Zaman zaman tek başıma basketbol oynuyorum ve bu esnada yüksek tempolu şarkıları dinlemenin oldukça keyifli olacağını düşünüyorum. Ses kalitesi de önemli olduğu için Aliexpress'ten alınabilecek ve 30 USD'den daha pahalı olmayacak bir bluetooth kulaklık arıyorum.KZ isimli markadan kablolu bir kaç kul
Zaman zaman tek başıma basketbol oynuyorum ve bu esnada yüksek tempolu şarkıları dinlemenin oldukça keyifli olacağını düşünüyorum. Ses kalitesi de önemli olduğu için Aliexpress'ten alınabilecek ve 30 USD'den daha pahalı olmayacak bir bluetooth kulaklık arıyorum.

KZ isimli markadan kablolu bir kaç kulaklığım oldu ve hepsinden memnun kaldım, örneğin aşağıdaki linkte yer alan kulaklığa yakın kalitede bluetooth kulaklık önerisi yapabilecek var mıdır?

tr.aliexpress.com
0
gol d roger
(17.08.18)
Aramanı sport bluetooth oalrak yap, çok fazla seçenek çıkmayacak zaten. Kablosuz olup ensede sabit duran arkadan kulaklara oturmalı, hoplasan zıplasan koşsan da kulaktan çıkmayan bir şey almalısın.
0
John Bloor
(17.08.18)
Meizu ep52 veya ep51 ve bluedio'nun kulalikliklarina bak. Xiaomi'ninde gayet iyi
30 dolara dış ses engelleyici olanı bulur aptx HD de varsa tadından yenmez bide sekiz saat çalar şu gecirmezse op ensene koy
0
protrek
(17.08.18)
protrek teşekkür ediyorum, sanırım bluedio'nun şu modelini alacağım, %40 indirimdeymiş ve kaliteli bir şeye benziyor:

tinyurl.com

aptx hd diye arattım ancak pek kulaklık türü değil de hoparlör türü ürünler bulabildim.
0
🌸gol d roger
(17.08.18)
yuto
(17.08.18)
(4)

Fiat Egea multijet 1.3

xrated
Fiat Egea Multijet 1.3 motorlu aracın kalkışı, motoru taşıyabilmesi, rampalardaki performansı v.s nasıldır arkadaşlar?Birde yakıt tüketimini merak ediyorum bu aracın.
Fiat Egea Multijet 1.3 motorlu aracın kalkışı, motoru taşıyabilmesi, rampalardaki performansı v.s nasıldır arkadaşlar?

Birde yakıt tüketimini merak ediyorum bu aracın.
0
xrated
(17.08.18)
ikame araç olarak 1 günlüğüne kullandım. beğenmiştim. kullandığım araç kiralık olduğundan ortalama tüketim 7.9 civarıydı (yol bilgisayarını sıfırlamamışlar neredeyse 40 bin km boyunca ortalaması). bastın mı da gidiyordu. araçta tektim ve ekstra yük yoktu tabi.
0
ozdek
(17.08.18)
klima çalıştırmıyorsan ve yokuş çıkmıyorsan problemsiz ve rahat bir araç fakat, özellikle klima açıkken çekişi çok aşırı düşüyor.
0
burty
(17.08.18)
130'un üzerine çıkmamak için direniyor, uzun yolda çile çektirir.
0
Bruce
(17.08.18)
1.3 multijet motorlar b segment araçlara daha uygun. aynı motoru opel astra modellerinde kullandı ancak motor kasaya küçük geldi. egea çok ağır bir araç değil, ancak 1.3 multijet bence yetersiz. eğer yakıt tasarrufunu düşünüyorsan sıkıntı yok.
0
mikahakkinen
(17.08.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.