Giriş
(4)

UI/UX düzenleme için tool önerisi istiyorum!

kutub
Merhaba, bir web sayfası üzerinde yapılacak değişiklikleri işaretleyerek açıklamalar yazacağım. Paint’te kocaman kırmızı çerçeveler kullanıp 1,2,3 şeklinde işaretlemek istemiyorum. Böyle bir iş için kullanılabilecek uygulama önerebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler!
Merhaba, bir web sayfası üzerinde yapılacak değişiklikleri işaretleyerek açıklamalar yazacağım. Paint’te kocaman kırmızı çerçeveler kullanıp 1,2,3 şeklinde işaretlemek istemiyorum. Böyle bir iş için kullanılabilecek uygulama önerebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler!
0
kutub
(11.09.18)
söylediğiniz işleme wireframe denir ve internette bu adla aratırsanız ufak araçlar bulmanız mümkün

www.creativebloq.com
0
baknedicem
(11.09.18)
www.invisionapp.com

tam olarak dediğin işi yapıyor.

comment mode'da yapacaksın.
0
sensible soccer
(11.09.18)
zeplin.io
0
ayin yazari
(12.09.18)
uxpin, axure, invision, just in mind

wireframe tool diye aratirsan daha fazla cikar
0
mamu
(12.09.18)
(2)

Mediamarkt iade ile ilgili

sedat peker in yegeni
Selamlar,Mediamarkt'tan dün ütü aldım, bugün 1 kere denedim ve beğenmedim. Başka ütü almak istiyorum. Hiç Mediamarkt'tan bu şekilde bi iade süreci geçiren oldu mu? Mümkün mü böyle bir şey?Ambalajda vs bir sorun yok bu arada. Aslında hiç açmadım deyip götürsem belli olmayacak durumda ama yine de dürü
Selamlar,
Mediamarkt'tan dün ütü aldım, bugün 1 kere denedim ve beğenmedim. Başka ütü almak istiyorum. Hiç Mediamarkt'tan bu şekilde bi iade süreci geçiren oldu mu? Mümkün mü böyle bir şey?
Ambalajda vs bir sorun yok bu arada. Aslında hiç açmadım deyip götürsem belli olmayacak durumda ama yine de dürüst davranmak istiyorum.
0
sedat peker in yegeni
(11.09.18)
babamlar fan almisti. baya da para vermisler. bu ne ya, vantilator bile daha iyi deyip kutusuna koyup geri goturdum alindiktan 12 gun sonra. musteri hizmetleri bankosundaki eleman ik mik yapti ama aldilar. iade fisi gibi birsey veriyor. yerine baska birsey alabilirsiniz diyor.

direkt kasaya gidip "alacagim bir sey yok" diyip tamamini iade ettirmistim.
0
brkylmz
(11.09.18)
Bende aldığım utuye begenmistim ifadeye götürdüm. Ik mik ettiler dedim tüketici hakkım var biraz cirladim aldım parayi.
0
brnbrs
(12.09.18)
(5)

Uydu anteni ? (60/70/80cm?)

blackidom
Arkadaşlar selam, Annemlerin eve uydu anten taktıracağız. Antenciler en düşük 60cm var diyorlarmış, annem ise daha küçük çaplı gördüğünü iddia ediyor komşularda. İzmir bölgesinde adam akıllı bir yayına sahip olmak adına uydu antenindeki çap kriteri nedir acaba? Bir de en düşük ölçü 60 cm midir? Ek o
Arkadaşlar selam,

Annemlerin eve uydu anten taktıracağız. Antenciler en düşük 60cm var diyorlarmış, annem ise daha küçük çaplı gördüğünü iddia ediyor komşularda.

İzmir bölgesinde adam akıllı bir yayına sahip olmak adına uydu antenindeki çap kriteri nedir acaba? Bir de en düşük ölçü 60 cm midir?

Ek olarak bilenler varsa eğer, Lnb için tercihimiz ne olmalı?

Cok sağolun,
0
blackidom
(11.09.18)
60 cm den küçük yok diye hatırlıyorum ben de, kaldı ki rüzgarlı ve yağmurlu havalarda 60 cm bile bazı kanallarda sıkıntı yapar.
0
John Bloor
(11.09.18)
daha küçükleri de var evet.

www.turksat.com.tr
www.turksat.com.tr

yerinize gore 50 cm bile yeterli olur ama önünün tertemiz olmasi ve cok ruzgar yagmur vs olmamasi lazim. cap ne kadar buyurse cevre etkilerinden etkilenme o kadar azaliyor. yeriniz varsa 80lik 90lik taktirin.
0
tabudeviren
(11.09.18)
db degeri 0.1 olan bir lnb alin.
baff veya next marka olabilir. almisken kaliteli olsunn
anneniz sorun yasamasin :)

eger anteni baskalari da kullanacaksa coklu lnbler var. ikili, dortlu falan..
ama bunlari alirken gaza gelmeyin yok altin uclu yok bakir kaplama.. standart parcalar isinizi fazlasiyla gorur.
0
tabudeviren
(11.09.18)
çapın büyük olması sinyal çekimi açısından daha iyi.

rüzgardan vs çok da etkilenmeyen delikli çanaklar var onlardan tavsiye ederim.

lnb olarak 4'lülerden tercih edebilirsiniz. altın uç falan hikaye.
0
xiii
(11.09.18)
galiba 80lik bir çanak takılı bizde. tivibu aldım fxler nat geolar çlışmıyor. çanağın çapı yetersiz. büyütürsen izlersin dedi tivibu servisi. 60-70le veya daha küçükle sıkıntı çıkabilir.

edit: 60tı galiba. 80 tak demişti.
0
sutlu nescafe
(11.09.18)
(2)

Revit'ten Autocad dönüştürme

MiraTaurus
Merhaba,Revit'ten 2 dosyanın autocad'e cevrilmesi konusunda yardıma ihtiyacım var. Online dönüştürücülere de baktım ama bulamadım.Nasıl dönüştürebilirim? Bilgisayarımda şuan Revit yüklü değil ama donusturulecek dosyalar .rfa ve .lcf uzantılı şekilde bende var.Keyifli gunler
Merhaba,

Revit'ten 2 dosyanın autocad'e cevrilmesi konusunda yardıma ihtiyacım var. Online dönüştürücülere de baktım ama bulamadım.

Nasıl dönüştürebilirim? Bilgisayarımda şuan Revit yüklü değil ama donusturulecek dosyalar .rfa ve .lcf uzantılı şekilde bende var.

Keyifli gunler
0
MiraTaurus
(11.09.18)
Merhaba,
Revit dosyasını çevirmede yardımcı olabilirim.
.rfa revit dosyasıdır ama bu bir family uzantısı. yani lavabo, mobilya, klozet, mekanik cihaz falan her şey olabilir. neden böyle bir şeyi autocad'e aktarmak istediğinizi anlamamakla beraber cad'e çevirmek oldukça kolay.
.lcf dosyası ise Archicad dosyası, revit değil. O yazılım olmadığı için çeviremem.
Dilerseniz bana mail atabilirsiniz revit family dosyasını.
halukozcan et hotmail.com
0
nalmes
(11.09.18)
@nalmes,

Oncelikle yardımın icin tesekkur ederim. Satisini yaptığım ürünün 3 boyutlu çizimleri sadece Bim objelerinde var, bim'de de sadece revit ve archicad uzantısı var.

Musterimiz projesinde 3 boyutlu olarak autocad uzerinde calistigi icin cizimleri cad uzantısında istedi. Benim de bilgisayarımda revit yuklu degil maalesef. Bu yuzden donusturup musterimize yollayacagim.

Maili birazdan gonderiyorum, yardımın icin tesekkur ederim.
0
🌸MiraTaurus
(11.09.18)
(3)

Telefon önerisi

bnmzz
5 senedir note 3 kullanıyorum , artık değiştirme vakti geldi ama telefon fiyatları dolar etkisiyle uçmuş durumda , bekledikçede dahada artıyor fiyatlarSamsung ve Huawei düşünüyordum ama bu markalar dolar kurunu baya baya fazladan yansıtmışlar. 1 ay önce 3bin olan telefonlar 4 e çıkmış-4 olanlar 5 kü
5 senedir note 3 kullanıyorum , artık değiştirme vakti geldi ama telefon fiyatları dolar etkisiyle uçmuş durumda , bekledikçede dahada artıyor fiyatlar

Samsung ve Huawei düşünüyordum ama bu markalar dolar kurunu baya baya fazladan yansıtmışlar. 1 ay önce 3bin olan telefonlar 4 e çıkmış-4 olanlar 5 küsür olmuş .

Lg dikkatimi çekti fiyatları artmamış gibi. Ne düşünüyorsunuz Lg için , V30+ yada G7
İndirimde olan önerebileceğiniz , fiyatı uçmamış birşeyler var mı?

Telefonla oyun oynamayı seviyorum , sarj önemli , kamerada çok kötü olmamalı
fiyat performans ürünü olmalı , nispeten 3 bine çıkarım gibi ama 4üde zorlayabilirim parasına değeceğini düşünürsem.
0
bnmzz
(11.09.18)
ithalatçı garantili mate 10 pro bakabilirsin 3400 seviyelerinde bulunabilir tahminimce. doların son yükselişinden sonra tam yakalayamadım fiyatları daha fazla da olabilir. şarjı bayağı iyi giden bir cihaz. görünüm malzeme kalitesi kamera olarak da üst sınıf.
0
ayin yazari
(11.09.18)
mate 10 pro 4bin altında satılmıyor artık :) 3den 4 e çıkardılar direk :) p20 pro 5bin olmuş . Çok uçuk fiyatlar
0
🌸bnmzz
(11.09.18)
htc u11 in kulaklıkla ses performansı ve kamerası çok başarılıymış.

s7 edge
mi 6
nokia 8
v30 plus

bunların inceleme videolarına, donanımhaberdeki kullanıcı yorumlarına bakarak karar verebilirsin. fiyat olarak bunlar var, diğerleri 3000'i baya aşıyor.
0
Neill
(11.09.18)
(8)

youtube video kanalları para kazansın istiyorum

liberal
Merhaba,Bazı youtuberların videolarını seviyorum, emek harcamışlar benim de boş vakitlerimi değerli kılıyorlar. Bu kişilerin videoalrında reklamlar çıkıyor. Bu kişiler para kazansın diye videolardaki "reklama git" tuşuna mı basmalıyım yoksa videodaki reklamları izlemem yeterli mi?Reklamların ilk 5 s
Merhaba,
Bazı youtuberların videolarını seviyorum, emek harcamışlar benim de boş vakitlerimi değerli kılıyorlar. Bu kişilerin videoalrında reklamlar çıkıyor. Bu kişiler para kazansın diye videolardaki "reklama git" tuşuna mı basmalıyım yoksa videodaki reklamları izlemem yeterli mi?
Reklamların ilk 5 saniyesini izlesem yeter diye duymuştum, bu doğru mu?

Nasıl para kazansın bu youtuberlar.
0
liberal
(11.09.18)
ay ne tatlisiniz :)
0
dem10
(11.09.18)
iletisime gecip bagis yapma kanallarini ogrenebilirsin. patreon'dan bagis yapabilirsin. patreon hesaplari olanlar vardir illaki, yoksa da bi zahmet acsinlar.

ek: hatirladigim kadariyla, kullanicilarin reklama bir tiklayisi reklam verenden 1 lira aliyor google'a veriyor. google da bu 1 liranin birazini kendine birazini da icerik ureticisine veriyordur. videolu reklamlari bilmiyorum, fiyatlar falan degismis olabilir, izlenme ve gosterimden para aliniyordur kesin ama ne oyle aham saham bir miktar degil.
0
Leonardo~Da~Vinci
(11.09.18)
desteklemek istiyorsam reklamların hepsini izliyorum ben. tıklayınca ekstra bir geliri var mı bilmiyorum.
0
sutlu nescafe
(11.09.18)
@sutlu nescafe ben de bunu ogrenmek istiyorum, tıklamak ile belli bir saniye izleme arasında fark var mı?
0
🌸liberal
(11.09.18)
abone ol, çana tıkla, reklamlara tıkla.
0
zgrydn
(11.09.18)
Ben 30 saniye izleyip reklama tıklıyorum. 5 saniye yetmeyebilir çünkü reklamı atla tuşu 5 saniye sonra çıkıyor. Bir de bilgisayardayken sevdiğim kanalı izliyorsam Adblock’u kapatıyorum.
0
le jeune turc
(11.09.18)
"Tepki" videosu ceken dangalaklara kazandirma da..
Para kazandrmak istiyorsan sonuna kadar izle videolari.
0
stavro
(11.09.18)
Asagidaki durumlarda Google reklami veren kurumun odedigi miktarin 1/3'unu kendisi alir, 2/3'unu kanal sahibine verir:

1. Reklam 30 saniyeden kisa ise tamaminin, uzun ise ilk 30 saniyesinin izlenmesi
2. Reklam ile etkilesime girilmesi

Yani zamaniniz varsa reklami izleyin, yoksa reklami tiklayin.
0
crown
(11.09.18)
(2)

hızlandırma seçenekli film oynatıcı

nrn
iyi akşamlar ahalifilmleri genellikle online izliyorum bunu yaparken de bulabilirsem hızı 1.5 yapıyorum. indirdiğim filmleri izlerken açtığım bilgisayarın kendi oynatıcısında böyle bir seçenek yok. var mı ücretsiz indirebileceğim böyle program?
iyi akşamlar ahali

filmleri genellikle online izliyorum bunu yaparken de bulabilirsem hızı 1.5 yapıyorum. indirdiğim filmleri izlerken açtığım bilgisayarın kendi oynatıcısında böyle bir seçenek yok. var mı ücretsiz indirebileceğim böyle program?
0
nrn
(10.09.18)
VLC
0
datnet
(10.09.18)
Vlc guzel, herkes de övüyor ama ben kişisel olarak GOM Player'ı daha çok seviyorum arayuz vs olarak
0
nundu
(10.09.18)
(1)

Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı - mobi

superb
elinde olan var mı?varsa özelden mail adresimi versem gönderebilir mi?
elinde olan var mı?
varsa özelden mail adresimi versem gönderebilir mi?
0
superb
(10.09.18)
pdf var
0
acetaminophen
(10.09.18)
(2)

Drone kiralama hakkında

octopusokan
merhaba,yarın kadıköy/moda'da arkadaşımın evlilik teklifinin drone'la çekimini yapmak istiyoruz. Bunun için drone satın aldık ancak öğrenirken kırıldı ve artık yaptırmak için zamanımız yok.Bu işi yapabilecek olan yerleri yada birilerini tavsiye eder misiniz? Birkaç yeri aradım ancak çok yüksek fiyat
merhaba,

yarın kadıköy/moda'da arkadaşımın evlilik teklifinin drone'la çekimini yapmak istiyoruz. Bunun için drone satın aldık ancak öğrenirken kırıldı ve artık yaptırmak için zamanımız yok.

Bu işi yapabilecek olan yerleri yada birilerini tavsiye eder misiniz? Birkaç yeri aradım ancak çok yüksek fiyat istediler. Bizim için profesyonel bir şey olmasına gerek yok. 5-10 dakika havadan çekim yapılsa yeterli.

teşekkürler.
0
octopusokan
(10.09.18)
Gerçekten o işin ederi duyduğun fiyatlar daha azına yaptırman çok mümkün olmaz.
Sana adam en temiz biçimde çekip kurgusunu yapıp teslim edecektir. Günlük freelance kurgucu bile 750₺ den başlıyor öyle düşün.
Senin 5-10dk dediğin şeyi yapması için insanların eğitime ve zamana ihtiyacı oluyor. Sen ona para veriyorsun asıl, işe değil.
0
fasulyek
(10.09.18)
Hocam saat ve bütçenizi söyleyin 1-2 tanıdık var danışayım.
0
lcha
(10.09.18)
(4)

ucuz araba, doğan-şahin

babilbaligi
selamlar.şehir içinde kısa mesafe (en fazla 20 km) kullanmak için ucuz araba almak mantıklı mıdır? şu 5-10 binlik şahinlerden falan alsam, iş görür mü?taksiciler gerçekten ömür törpüsü çünkü. en son "dur abi çayı demleyeyim de gidelim" diye suyun kaynamasını bekliyordum durakta.
selamlar.

şehir içinde kısa mesafe (en fazla 20 km) kullanmak için ucuz araba almak mantıklı mıdır? şu 5-10 binlik şahinlerden falan alsam, iş görür mü?

taksiciler gerçekten ömür törpüsü çünkü. en son "dur abi çayı demleyeyim de gidelim" diye suyun kaynamasını bekliyordum durakta.
0
babilbaligi
(10.09.18)
Cok masraf çıkarır. Değmez. Farklı taksi alternatiflerini değerlendir daha iyi.
0
twelfth
(10.09.18)
yürümeyen hurda araçlara 5-10 bin istiyorlar artık. 15binden aşağı zor eli ayağı düzgün bir araba bulamazsın ki onun da düzenli masrafı olur. sanayide ustalarla ahbap olursun.
0
nrmnm
(10.09.18)
Öyle ucuz bir arabam vardı neredeyse sanayideki tüm ustalarla tavla atar hale gelmiştim, yağmur yağar araba çalışmaz sıcak olur araba çalışmaz hararet yapak bıkmıştım, evden bir yere gitmek için çıkacağım zaman erken çıkardım ki araba çalışmaz ya da arızalanırsa geç kalmayayım diye. 5-10 bin liraya araba alacağınıza taksiye dolmuşa binin daha iyi, şu ara 30K'dan düşük araçlar bildiğin hurda.
0
solo
(10.09.18)
Ben öyle yaptım. Tamir işi elimden geliyor. Arabaya vereceğim parayı yakıta verdim. Ama ustan ve aldığın malzeme iyi olmalı. Ben de malzeme kötüydü. İstanbul'dan kargo ile getirtiyordum. Ona rağmen illallah ettiğim oldu. Ama 1500 km yol yaptım hiç bırakmadı.
0
ceyhan prensi adana
(10.09.18)
(2)

200-250 tl civarı kulakiçi olmayan kulaklık öneriniz var mı?

stanhiver
dolar çok arttı ama bu civarda f/p ürünü sesi iyi olan bir kulaklık biliyo musunuz? not: bluetooth'lu tercihen ama şart degil. not: headset de olmayacak.
dolar çok arttı ama bu civarda f/p ürünü sesi iyi olan bir kulaklık biliyo musunuz?
not: bluetooth'lu tercihen ama şart degil.
not: headset de olmayacak.
0
stanhiver
(09.09.18)
biraz daha çıkabilirim duruma göre. yeter ki her sesi dengeli bir şekilde duyabileyim. bas'a abanan kulaklıkları da sevmiyorum.
0
🌸stanhiver
(09.09.18)
Akg'den şaşmayın derim. İki yıldır kullanıyorum, hala çok memnunum.
350 bandına çıkabilirseniz bulursunuz sanırım.
Ben n11'de sağlam bir indirim yakalayıp 250 liraya almıştım mesela ama iki yıl önceydi (y-50 modeli)
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(09.09.18)
(3)

Max 2700 TL ye alınabilecek en iyi telefon?

raskolnikovv
ne önerirsiniz?
ne önerirsiniz?
0
raskolnikovv
(09.09.18)
xiaomi'nin herhangi bir modeli (tercihen yüksek bataryaya sahip)

o derece ki SENİ SEVİYORUM ŞAYYOMİ diye bağıraasım geliyor sokaklarda.

not: redmi note 5 plus spor
0
binder dandet
(09.09.18)
s7 edge

lg g6

nokia 8

xiaomi mi 6

daha da var aslında. xiaomi'nin diğer modelleri ve meizu 7 plus var.

hangisi daha iyi demek için teknoloji sitelerinin karşılaştırma videoları veya makalelerine, inceleme videolarına, donanımhaber ölücülerinin kullanım deneyimlerine bakmak,iyi araştırmak lazım. ama en güncel işlemciyi kullanan telefonlardan biri olması, fiyat - performans olarak hep hakkını vermesi ile xiaomi bence bir adım önde. sadece garanti kısmı soru işareti olsa da, genellikle büyük teknik servis firmaları garantisiyle ilgileniyor. bir de s7 edge'nin samsung türkiye garantili olması ve hala çok iyi telefon olması da önemli avantaj.
0
Neill
(09.09.18)
Nokia 8
0
halitkin
(09.09.18)
(3)

Uçak modu ve wi-fi

sparky
Birkaç gün önce telefonum şarjı %9'ken kendi kendine kapandı. Normalde %1'e kadar düşerdi. Şarj edip açtığımda bildirim çubuğundaki butonların yerinin değişmiş olduğunu ve uçak modundayken wifi kullanmama izin vermediğini farkettim. Normalde kullanabiliyordum. Nette biraz aradım ama çözüm yolu bulam
Birkaç gün önce telefonum şarjı %9'ken kendi kendine kapandı. Normalde %1'e kadar düşerdi. Şarj edip açtığımda bildirim çubuğundaki butonların yerinin değişmiş olduğunu ve uçak modundayken wifi kullanmama izin vermediğini farkettim. Normalde kullanabiliyordum. Nette biraz aradım ama çözüm yolu bulamadım. Nasıl duzelir bu? android 6.0 yüklü.
0
sparky
(09.09.18)
Uçak modunda wifi'in çalışmaması gerekiyor zaten. Belki daha önce hata olduğundan çalışıyordu ve güncelleme alınca düzeldi. Bunun dışında lityum bataryalar sıfıra kadar deşarj edildiklerinde ömürleri önemli ölçüde azalıyor diye biliyorum.
0
mikro patlama
(09.09.18)
rootlu telefonlar da çalıştırabiliyorsunuz. büyük rahatlık. ben şu an onu yapıyorum.
0
gameofannen
(09.09.18)
@mikro patlama

Iphone'larda belki çalışmıyordur ama androidlerde uçak modunda wifi kullanımına izin veriyor. Birçok telefonda gördüm. Güncelleme değil de böyle tövbe estağfurullah bir şey oldu kendi kendine kapanınca :( şarj olurken kilit tuşuna basmazsam ekran ışığı sönmüyor falan. Tuhaf.
0
🌸sparky
(09.09.18)
(2)

tabletin görüntüsünü tv ye aktarma

rayde
smart tv değil. aha da şu tv https://www.hepsiburada.com/samsung-t24d310es-24-61-ekran-uydu-alicili-led-tv-p-EVSAMT24D310ne tür bi hdmi kablosu almam lazım? tablet de samsung tab s
smart tv değil. aha da şu tv www.hepsiburada.com

ne tür bi hdmi kablosu almam lazım? tablet de samsung tab s
0
rayde
(09.09.18)
m.gearbest.com
bunun yanına hdmi kablo
0
basond
(09.09.18)
chromecast ile smart tvye dönüştürüp her türlü bağlantıyı kablosuz yapabilirsiniz.
0
retiredcolonel
(09.09.18)
(1)

Laptoplar, eşler, işlemciler

kamile necaset
Elimde 2 laptop var. Birinin ekranı kırık ama özellikleri bana yetiyor. Diğeri bana yetmiyor ama fiziksel durumu iyi.İyi laptopun işlemciyi, ekran kartını, ramini fiziksel durumu iyi olan laptppa taksam nasıl olur?
Elimde 2 laptop var. Birinin ekranı kırık ama özellikleri bana yetiyor. Diğeri bana yetmiyor ama fiziksel durumu iyi.

İyi laptopun işlemciyi, ekran kartını, ramini fiziksel durumu iyi olan laptppa taksam nasıl olur?
0
kamile necaset
(09.09.18)
harika olur.

fakat 1-2 engel de yok degil. oncelikle laptoplar cok 'upgrade' edilsin diye yapilan aletler degil. o yuzden anakartlar genelde islemciye gore olur, hal boyle olunca daha iyi islemciyle bi nebze performans artisi yakalasaniz da anakart bazi konularda (calisma frekansi vb.) darbogaz olusturabilir.

ikincisi yine ilk sebepten dolayi genelde laptoplarda ekran karti 'onboard' dedigimiz sokulup takilamayan tipte olur. anakarta yapisik olur yani.

ram konusunda da genelde anakartlarin maksimum ram siniri biraz dusuk olur. ayrica slot acisindan da zengin degildir.

son olarak parcalarin uyumu da var. islemcilerin tipi, yani bacak sayisi birebir ayni degilse takamazsiniz, yuvaya oturmaz.

fakat ugrasmasi zevklidir. dedigim gibi eger takilabiliyorsa iyi parcanin mutlaka faydasi olur. madem gozden cikarmissaniz deneyin derim.
0
icim urperiyor
(09.09.18)
(2)

Konnektörünü Değiştirerek X Marka Cep Tel. Batarya. Y Marka Tel. Kullanmak

foxmulder
Hiking A14 telefonumun pili aldıktan kısa süre sonra çok hızlı tükenmeye başladığı için değiştirmek istedim. Malum, batarya internette bulunmuyor. Hiking firmasını aradığınızda ise kimse cevap vermiyor. Ben de X marka cep telefonu bataryasının Y marka telefonda "konnektörlerinin değiştirilerek" kull
Hiking A14 telefonumun pili aldıktan kısa süre sonra çok hızlı tükenmeye başladığı için değiştirmek istedim. Malum, batarya internette bulunmuyor. Hiking firmasını aradığınızda ise kimse cevap vermiyor. Ben de X marka cep telefonu bataryasının Y marka telefonda "konnektörlerinin değiştirilerek" kullanılabildiğini duydum. Ama ayrıntılı olarak nasıl yapılır bilmiyordum. Google'da araştırdım hiçbir şey bulamadım. Sonunda resimlerde gördüğünüz gibi kendim yaptım. Şuan telefon gayet güzel çalışıyor. Tek sorun yeni batarya kalın olduğu için kapak tam kapanmıyor ama iş görüyor. Bunu mecbur kalıp denemek isteyenlere resimler fikir verecektir. Kısa devre olmaması için pinlere/lehim yapacağınız yerlere dikkat etmeniz lazım.
Bilgi kutsaldır diyerek paylaşmak istedim :)
Edit: Artı eksi kutuplarına da dikkat edin.
0
foxmulder
(08.09.18)
batarya kapasitesinde bir artış oldu mu ? yani atıyorum 2500 mah iken 3000 mi yapmış oldun.
0
Neill
(09.09.18)
Aynen. Orijinal bataryası 2000 mah iken şimdi 3000 mah oldu :)
0
🌸foxmulder
(09.09.18)
(4)

Isınıp kapanan eski laptop için yapılacaklar

denizaya
Eski samsung r540 çok güzel büyük ekranlı 16" laptopum var, yeni aldığım asus daha küçük ekranlı, bu eski laptopu masamda kullanmayı düşünüyorum ama çok ısınınca hemen kapanıyor :/Zalman marka, USB tepsi soğutucu aldım, tek fanlı ama işime yaramadı.Bu laptopun kapanmaması için bir şeyler yapılabilir
Eski samsung r540 çok güzel büyük ekranlı 16" laptopum var, yeni aldığım asus daha küçük ekranlı, bu eski laptopu masamda kullanmayı düşünüyorum ama çok ısınınca hemen kapanıyor :/

Zalman marka, USB tepsi soğutucu aldım, tek fanlı ama işime yaramadı.
Bu laptopun kapanmaması için bir şeyler yapılabilir mi?

Değişik soğutucu veya bazı donanımları değiştirmek gibi.
0
denizaya
(08.09.18)
Muhtemelen işlemci kismindadir sorun. Temizlenmesi gerekiyordur
0
kisa
(08.09.18)
Bi genel bakıma girse toparlayabilir, içini açıp artık yün olmuş tozları aldırıp mümkünse işlemciye yeniden termal macun uygulayıp bi de diski söküp ssd takılırsa ısıntısız daha düzgün performanslı bir alet olabilir.
0
hedep
(08.09.18)
eski laptop'um 5 sene idare etti, 6 ayda bir temizletip macunlatıyordum. buzluğa tepsi atıyordum her gece, böyle fırın tepsisi gibi yuvarlak. laptopu onun üstüne koyuyordum kullanacağım zaman. güzeldi o zamanlar. fanlar pek bi işe yaramıyor. buzu eritip çatırdatmak daha zevkli.
0
aydogank
(08.09.18)
fanını sökebiliyorsan kanat kısmını sök, tam ortadaki delik kısmını (bakır sargının olduğu yer)1 damla makine yağı ile yağla (hani şu 1-2 tl ye satılanlardan)

bakır soğutma ızgarasını/bloğunu/aksamını komple sökeceksin zaten bir altta yazdığımdan dolayı, onun en son kısmını, yani bakır ızgaraların olduğu yeri ya kompresör tarzı bir cihaz ile aralarına üflemek suretiyle veya suyun altında herhangi bir temizlik maddesi KULLANMADAN iyice bir yıka, sonra da dik bir şekilde kurumaya bırak.

en son olarak zalman yahut coolermaster marka bir termal macun al ve güzelce macunla, makineyi topla.

artı olarak, şu programı öneririm, hem küçük ve sade, hem de kurulum gerektirmiyor;

www.alcpu.com
0
pianist
(08.09.18)
(7)

kopyalanamayan sitedeki metni kopyalayabilmek

tabudeviren
http://ieltsliz.com/vocabulary/nasıl kopyalayabilirim?
ieltsliz.com

nasıl kopyalayabilirim?
0
tabudeviren
(08.09.18)
Tarayıcınızda JavaScript'i devre dışı bırakın.
0
nick ver bakim abine oradan
(08.09.18)
ctrl + p yap, yazdırma sayfası açılacak. oradan kopyala.
0
teknikekip
(08.09.18)
@nick ver bakim abine oradan

javascript devredışı bırakılınca siteyi göstermiyor :D

@teknikekip

ctrl+p yapılamıyor.
0
🌸tabudeviren
(08.09.18)
CTRL + P yapılmıyorsa Chrome için yazıyorum: Sağ üstte üç nokta var. oraya tıkla. Yazdır orada mevcut
0
teknikekip
(08.09.18)
Sayfa kaynağını görüntüle?
0
perfectum
(08.09.18)
bu kadar kasmaya gerek yok ya. mac için file > export as PDF , windows için de save as falan vardır diye düşünüyorum. sonra pdf üstünde istediğin fanteziyi yapabilirsin.
0
Hendrix'e tapan adam
(08.09.18)
Telefonda google translate, resimden metne çevirme
0
senolll
(08.09.18)
(1)

seminer odası İçin projeksiyon önerisi arıyorum

damba
Merhaba,Kurulacak seminer odasına bir projeksiyon arıyoruz. Genelde eğitim seminerleri verilecek, film izlenir diyemem ama videolara da bakmak gerekebilir. Bunun İçin full hd almak gerekmez öyle değil mi?Bir de projeksiyona özel perde şart mı? O perdelerin fiyatını merak ediyorum, umarım çok pahalı
Merhaba,

Kurulacak seminer odasına bir projeksiyon arıyoruz. Genelde eğitim seminerleri verilecek, film izlenir diyemem ama videolara da bakmak gerekebilir. Bunun İçin full hd almak gerekmez öyle değil mi?

Bir de projeksiyona özel perde şart mı? O perdelerin fiyatını merak ediyorum, umarım çok pahalı değildir.

Projeksiyona WiFi ile bağlansa telefon ve tabletler Harika olur, Ama basit bir kablo ile bağlanırsın, ne gerek var wifilisine derseniz wifisiz seçeceğiz.

Bütçe belirleyemediğim, piyasadan haberdar değilim ama çok geniş bütçemiz yok.

Teşekkürler.
0
damba
(07.09.18)
perde şart değil o kadar ahım şahım bir fark yaratmıyor açıkçası. düz duvarınız var ise yansıtın gitsin. artık bilgisayarların ekran çözünürlükleri hayvani arttığı için full hd olmayan cihazlarda bir excel tablosu açmak resmen işkence. hd almanızı tavsiye ederim. ben işyerine hep epson alıyorum son derece memnunum modelini hatırlamıyorum ama full hd ve wifi'li bir modeli var. ondan aldım en son.
0
delidir yakalayin
(07.09.18)
(2)

Chrome Sık Kullanılanlar

koskoca kirpi
Bu chrome'da sık ziyaret ettiğimiz siteler ufak resimler halinde gözüküyordu ana sayfada browserı ilk açtığımda, o görünüm kayboldu. Derdimi tam google'yamadım da herhalde, arama yaptığımda hep yer imi ekleme yönergeleri çıkıyor. Çözemedim.
Bu chrome'da sık ziyaret ettiğimiz siteler ufak resimler halinde gözüküyordu ana sayfada browserı ilk açtığımda, o görünüm kayboldu. Derdimi tam google'yamadım da herhalde, arama yaptığımda hep yer imi ekleme yönergeleri çıkıyor. Çözemedim.
0
koskoca kirpi
(07.09.18)
Ayni problem bende de var ve cozum bulamadim sabahtan beri.
0
lyh
(07.09.18)
şunu enabled hale getirmeyi deneyebilir misiniz?

chrome://flags/#top-sites-from-site-engagement adres çubuğuna yapıştırıp enter a basın.
0
yedinci his
(07.09.18)
(1)

Type-c iphone şarj?

tchuck
macbook proya type-c converter aldım normal usb'e çevirici.ancak o usb'ye taktığımda çok yavaş şarj ediyor.macbook pro 2015'te direkt usb'yi bilgisayara bağlayınca, priz kadar hızlı şarj ediyordu.bu özellik bitti mi şimdi bunu tekrar sağlayamıyor muyuz? baya gıcık oldum.
macbook proya type-c converter aldım normal usb'e çevirici.

ancak o usb'ye taktığımda çok yavaş şarj ediyor.

macbook pro 2015'te direkt usb'yi bilgisayara bağlayınca, priz kadar hızlı şarj ediyordu.
bu özellik bitti mi şimdi bunu tekrar sağlayamıyor muyuz? baya gıcık oldum.
0
tchuck
(07.09.18)
www.apple.com

type c to lightning kablo alınacak :(

Türkiyede 100 liraymış. (menüden 1 metre seçin)

www.apple.com
0
hedep
(07.09.18)
(5)

tüplü televizyon videosu çekmek

tabudeviren
bu videoyu çekerken neden yatay çizgiler oluşur?
bu videoyu çekerken neden yatay çizgiler oluşur?
0
tabudeviren
(07.09.18)
Goruntudeki pikseller en ustten asagiya dogru dizilerek sirayla yenilenir. BU yenileme hizinin kameranin yenileme hiziyla iliskisinden dolayi boyle oluyor. Kamera da ustten asagiya dogru aliyor her bir kareyi. Dusununce biraz karisik geliyor ama degil.
0
stavro
(07.09.18)
işin teknik konusuna pek hakim değilim, hatalıysam düzeltsin arkadaşlar ama tv yayınında saniyede bilmem kaç kere görüntü oynuyor filan. kamera abimiz de bu görüntüleri yakalıyor.. yani bizim gözümüz kameranınki kadar gelişmiş değil

hatalıysam düzeltin lütfen
0
silah taciri
(07.09.18)
ilk sebep kameranın saniyede kaydettiği kare hızı ile ekranın tazeleme hızının farklı olması. standart olarak saniyede 30 kare kaydeder genelde kameralar, eski tvlerinki bundan farklı olduğunda flicker denen efekt oluşur. çok emin olmamakla birlikte birbirinin katı olan tazeleme hızları olursa flicker olmuyor diye biliyorum.

diğer -ve daha etkili- sebep ise crt ekranların çalışma prensibiyle alakalı. kabaca tüplü televizyonlarda fosfor tabakası oluyor ve arkadan vuran ışıkla bu fosforun girdiği etkileşim sonrası renk oluşuyor. bu oluşum süresinin göz vasıtasıyla algılanışı ile kamera sensörü vasıtasıyla algılanışı arasında fark oluşuyor ve bu yüzden ortada bir gecikme oluyor. bu gecikme düzenli olduğu için de yukarıdan aşağı düzenli bir şekilde yatay bir boşluk oluşuyor ve senkronize biçimde aşağı yukarı iniyor gibi görünüyor.
0
Bruce
(07.09.18)
dedikleri gibi goruntuyu genelde ustten alta dogru yeniler. sagdan sa yenileyenler de var, onlarda da dikine cizgi olusur.

fotograflarda da var ayni mevzu. kameralar da oyle algiliyor. hizli donen bi pervaneyi yuksek hizda yakalarsan net bi sekilde, kanatlar yamuk yumuk cikar.
0
icim urperiyor
(07.09.18)
icim urperiyor
(07.09.18)
(1)

Google kısa yol

SiyamkedisiZorro
Google açıkken Google yazısının altında en sık girdiğim 6 site küçük ekranlar olarak beliriyordu. Ben mi bir şey yaptım admin mi bir şey yaptı kayboldu onlar. Nasıl restore edebilirim?
Google açıkken Google yazısının altında en sık girdiğim 6 site küçük ekranlar olarak beliriyordu. Ben mi bir şey yaptım admin mi bir şey yaptı kayboldu onlar. Nasıl restore edebilirim?
0
SiyamkedisiZorro
(07.09.18)
hangi tarayıcı
0
i dont know i dont care
(01.10.18)
(2)

Turkcell'den Alınan iPhone'un Apple Garantisi

silah taciri
Merhaba. Turkcell'in kurumsal müşterisiyiz ve kampanya ile iphone 8 aldık. Şu durumda iphone 5s kullanıcısıyım ve bu telefon benim üzerime, şirketle alakalı değil. 2 sorum olacaktı:1- iphone 8'in garanti hizmetini doğrudan Apple'dan alabiliyor muyum yoksa Türkcell üzerinden mi başlayacağım?2- Şu and
Merhaba. Turkcell'in kurumsal müşterisiyiz ve kampanya ile iphone 8 aldık. Şu durumda iphone 5s kullanıcısıyım ve bu telefon benim üzerime, şirketle alakalı değil. 2 sorum olacaktı:

1- iphone 8'in garanti hizmetini doğrudan Apple'dan alabiliyor muyum yoksa Türkcell üzerinden mi başlayacağım?

2- Şu anda kullandığım 5s şahsım adına ama iphone 8 şirket adına alındı. Ben kendi telefonumdaki bilgileri, şarkıları filan 8'e ne şekilde atabilirim? Bir tarafta doğrudan şahıs olarak Apple'dan satın alınmış 5s, diğer tarafta Turkcell'den şirket olarak satın alınmış 8?
0
silah taciri
(07.09.18)
1- apple'dan alabilirsin diye düşünüyorum. yeterki türkiye'den alınmış bi cihaz olsun.

2- eski telefonun yedeğini itunes ya da icloud'a atıp yeni telefonu aynı apple id ile giriş yapıp aldığın yedeği yeni telefona atabilirsin. eski telefonunda yarım bıraktığın mesaj dahi yeni telefonuna gelir.
0
washe
(07.09.18)
1- alabilirsin zaten direkt apple dan al. turkcelle işin 1 ay daha uzar.

2- birden fazla iOS kullanan apple ürününde, aynı apple id ile giriş yaparsan, birine ne indirirsen ötekine de aynısı geliyor.
0
ninotevtidze
(07.09.18)
(4)

Excel - Filtre

ender89
selamlar,günlük olarak excel formatında bana iletilen bir liste var.bu excel'in bi sütununda grup isimleri var, ve bu listede benim sorumluluğumda olan grupları her seferinde filtreleyerek isimlerini tek tek seçiyorum ki üzerlerinde çalışabileyim.öyle bi formül olsun istiyorum ki, bu grupları her se
selamlar,

günlük olarak excel formatında bana iletilen bir liste var.
bu excel'in bi sütununda grup isimleri var, ve bu listede benim sorumluluğumda olan grupları her seferinde filtreleyerek isimlerini tek tek seçiyorum ki üzerlerinde çalışabileyim.

öyle bi formül olsun istiyorum ki, bu grupları her seferinde tek tek tıklayarak seçmek yerine çat diye bana ait olan grupları filtrelesin.
vlookup ile bişeyler yapmaya çalıştım ama beceremedim.

özet olarak, sheet2'de isimlerini yazdığım grupları sheet1'de yer alan x sütununda bulup filtrelesin istiyorum.

nasıl yapılabileceği konusunda yardımcı olabilecek biri var mı acaba?
şimdiden teşekkürler.
0
ender89
(07.09.18)
Örnek paylaşırsan daha iyi olur
0
neymis
(07.09.18)
Makrolarla yaparsın ancak.
Yardıma ihtiyacın varsa özelden ulaş.
0
cakabo
(07.09.18)
Bu dediğiniz tam da vlookup işi. Beceremedim derken nasıl bir sorunla karşılaştınız?

Ben olsam şöyle yapardım;

Diyelim ki sheet 1 de A kolonunda karışık liste var. sheet 2 A kolonunda ise sizin asıl çalışmanız gerekenler.

Sheet 2 de sizin listenizin yanına bir kolon açın. buraya da ender89 yazın ve hepsini aşağı kadar kopyalayın. Sonra sheet 1'e gidip A kolonun'un yanına bir kolon açın. ve buraya ender89 kolonunu vlookup'layın. Yani kısaca, "sheet 1 deki karışık listenin içinde, sheet 2 de yer alan benim asıl listemdekiler varsa, karşısına ender89 getir" demiş olacaksınız. yukarıya bir filtre koyun. Tüm ender89'lar sizin asıl çalışma listeniz olacak.

Şu işlemi yapmak toplamda 10 saniye civarı ya sürer ya süremez. Başka çözüm aramaya gerek yok.
0
sarap dumani
(07.09.18)
@sarap dumani +1, aynı şeyi yazmaya gelmiştim.
0
veritaslibertas
(07.09.18)
(8)

aliexpress'ten telefon söylenir mi

isvicre rakisi
ya şimdi xiaomi mi 8 almak istiyorum viyana'dayım ben ve burda da xiaomi'nin bi mağazası var ama merak ettiğim şey aliexpress'ten telefon söylenir mi gelir mi? :D
ya şimdi xiaomi mi 8 almak istiyorum viyana'dayım ben ve burda da xiaomi'nin bi mağazası var ama merak ettiğim şey aliexpress'ten telefon söylenir mi gelir mi? :D
0
isvicre rakisi
(06.09.18)
gelir.
0
duptıs
(06.09.18)
avusturya'nın gümrük politikasına bağlı. türkiye'de yasak diye biliyorum. ama türlü hilelerle bir şekilde geçirenler de oluyor.

avusturya'da yasak değilse sağlam bir şekilde gelir muhtemelen ama garanti ne olur bilemem.
0
Neill
(06.09.18)
bizde olduğu gibi bazı ülkelerde de telefon getirtemiyorsun, emin olmadan sipariş vermemeni tavsiye ederim.

edit: facebook'ta "aliexpress austria" tarzı gruplar vardır oradan sorabilirsin.
0
tolga asp
(06.09.18)
avrupa birliğine gümrüğe takılmadan yolladığını söyleyen bi satıcı var ona güvendik ama bakalım. önemli olan malın gelip gelmeyeceği. gelecekse ciddi çok daha ucuza satıyorlar.
0
🌸isvicre rakisi
(06.09.18)
Peki aldığın telefon orjinal mi?
0
John Bloor
(06.09.18)
öyle mi? :D ben de bilmiyorum
0
🌸isvicre rakisi
(06.09.18)
Yorumlara bakarak orijinal olup olmadığını anlamak ihtimaliniz var. Çok müşterisi olan bir satıcıyı tercih edin.
0
mezarkabul
(06.09.18)
@isvicre rakisi telefon eline ulaştığında editlersen sevinirim. bende yeni bir tel almak istiyorum bu stıcıyla temasa geçmek isterim verdiği söz sağlamsa.
ayrıca bir keresinden benim başıma geldi. bulunduğum ülkede 80€ vergisiz limit. bu tutarı aşan ne olursa vergi alıyorlar. satıcı bu tutardan daha düşük fatura ile ürünü göndermesine rağmen gümrükte açılıp bakılmış. telefonun o fiyat olmayacağına karar vermişler. bana posta ulaşmadan mektup geldi bu telefona bu kadar ödediğinizi kanıtlayın vs gibisinden. kanıt olmayınca bende ödeme kaydını gösterdim, satıcı kendi kafasına göre faturayı yanlış düzenlemiş diye suçu ona attım. sonra yanıt geldi gümrükten kabul ederseniz 30€ ceza ve 10€ gümrük vergisini ödeyerek telefonu alabilirsiniz diye. ardından da posta idaresinden bir mektup geldi yarın şu nolu kolinizi teslim edeceğiz teslimat sırasında nakit olarak şu kadar ödemelisiniz hazır bulundurun diye. ertesi günde telefon elime geçmiş oldu.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(08.09.18)
(2)

iphone veri kurtarma

shotcrete
telefonda bir sıkıntı oldu. fotoğrafları yedekleyemedim bir türlü. itunes'a bağlayınca da veriler okunamıyor geri yükleyin diye uyarı veriyordu. geri yükledim cihazı ama her şey gitti. en azından fotoğrafları geri getirmenin bi yolu var mıdır? şimdiden teşekkürler.cihaz: iphone 7
telefonda bir sıkıntı oldu. fotoğrafları yedekleyemedim bir türlü. itunes'a bağlayınca da veriler okunamıyor geri yükleyin diye uyarı veriyordu. geri yükledim cihazı ama her şey gitti. en azından fotoğrafları geri getirmenin bi yolu var mıdır?
şimdiden teşekkürler.
cihaz: iphone 7
0
shotcrete
(06.09.18)
icloud'a yedekli değilse, yok.
0
atom karincanin torunu
(06.09.18)
Google fotoğraflara yedeklediniz mi?
0
leo1905
(06.09.18)
(4)

Whatsapp güvenlik kodu değişti uyarısı

Pepee
Bakıyorum listemdeki bazı kişilerde habire bu uyarı çıkıyor. Napıyorlar habire telefon mu değiştiryorlar? Nedir olayı bunun? Yani ne yapınca çıkıyor da bunu görüyorum. Numarasını değiştirmiş olamaz değil mi?
Bakıyorum listemdeki bazı kişilerde habire bu uyarı çıkıyor. Napıyorlar habire telefon mu değiştiryorlar? Nedir olayı bunun? Yani ne yapınca çıkıyor da bunu görüyorum. Numarasını değiştirmiş olamaz değil mi?
0
Pepee
(06.09.18)
telefon değiştiriyorlar.
0
teritori
(06.09.18)
uygulamayı silip tekrar yüklüyorlar.
telefona format atıyorlar.
0
dedim ben sana
(06.09.18)
uygulamayı silip tekrar yükleyince konuşmalar gidiyor mu
0
🌸Pepee
(06.09.18)
son yedeklemeden geri geliyor konuşmalar. ama fotoğraflar siliniyordu sanırım
0
elorelia
(06.09.18)
(1)

Bash scripting tutorial

monogram
Selamlar,Bash scripting için internetteki milyonlarca site ve döküman arasından sizin tavsiye edebilecekleriniz var mıdır? (İngilizce kaynak da uygundur.)Teşekkürler.
Selamlar,

Bash scripting için internetteki milyonlarca site ve döküman arasından sizin tavsiye edebilecekleriniz var mıdır? (İngilizce kaynak da uygundur.)

Teşekkürler.
0
monogram
(06.09.18)
Tam aradigin sey oldugunu dusunmuyorum ama ss64.com’a bakiyorum genelde ben. Tutorial’dan ziyade gecerli komutlari listeliyor.
0
fakyoras
(06.09.18)
(3)

AWS EC2 key pair değiştirme?

tchuck
yanlışlıkla keypairs listesinden bir key'i sildim.şimdi yeni key oluşturup onu indirip EC2 instancelarımdan birine onu tanımlamak istiyorum.ama buna dair hiçbir yer bulamadım çıldırıcam y a.yardımcı olabilecek biri var mı?
yanlışlıkla keypairs listesinden bir key'i sildim.

şimdi yeni key oluşturup onu indirip EC2 instancelarımdan birine onu tanımlamak istiyorum.

ama buna dair hiçbir yer bulamadım çıldırıcam y a.
yardımcı olabilecek biri var mı?
0
tchuck
(06.09.18)
burda anlatildigi sekilde yapabilirsin docs.aws.amazon.com
0
tahtakafa
(06.09.18)
abi yok artık. gerçekten yeni instance mı açmam gerekiyor?
0
🌸tchuck
(06.09.18)
With Great Power Comes Great Responsibility
0
bedbed
(06.09.18)
(9)

kombinin mielesi hangisi

babilbaligi
arabada mercedes, beyaz eşyada Miele, telefonda iPhone neyse, kombide de onu arıyorum. takıp 30 sene sorunsuz kullanacağımız kombi yok mu yahu? parası neyse verelim.her sene bir sorun, her sene bir sıkıntı bıktım gerçekten...
arabada mercedes, beyaz eşyada Miele, telefonda iPhone neyse, kombide de onu arıyorum. takıp 30 sene sorunsuz kullanacağımız kombi yok mu yahu? parası neyse verelim.

her sene bir sorun, her sene bir sıkıntı bıktım gerçekten...
0
babilbaligi
(06.09.18)
Buderus.
Komşunun ki 96 model. Hala çalışıyor. Ciddi arıza çıkarmadı.
0
sutlu nescafe
(06.09.18)
dijital olmayanların bir çoğu kombinin mielesi sayılır. dijital olup bozulmayan görmedim. eski kombim tamamen mekanikti, miadı doldu diye düşünüp demirdökümden güzel bir kombi aldım. almaz olaydım :(
0
Tears of Devil
(06.09.18)
Buderus +1

97de aldığımız Buderus'a sadece 2-3 yılda 1 bakım yaptırarak kullandık. Evde büyük bi tadilata giriştiğimizde bu da eskidi diyip değiştirdik geçen sene yoksa hala taş gibiydi.
0
10032007
(06.09.18)
Bu işin içinden geliyorum.
Buderus/Bosch
Firma aynı.. Etiketleri farklı sadece. Buderus'un olumlu algısı değişmediği için hala bu isimle de üretim yapılıyor. Yoksa Bosch, Buderus'u satın alalı çok oldu, hepsi manisa fabrikada..ana bayiilerden alın, alt bayiilere nazaran daha ekonomik olur.
0
jimjim
(06.09.18)
@acemi: çıkmasın abi arıza falan. kombicim falan da olmasın. bir kere alayım, bir daha dokunmayayım. yedek parça fiyatını bilmeyeyim.
0
🌸babilbaligi
(06.09.18)
peki buderus için şu modeli al, şu seri efsenedir falan gibi bir durum var mı? 120 metrekare 3+1 ev için hangisini alayım bilen var mı?
0
🌸babilbaligi
(06.09.18)
en geç 2 senedir bakım yaptırman lazım. taş mı la bu bi kere alıcan ömür boyu kullanıcan. elbet olucak kombicin, gelip bakım yapıp gidicek.
0
Tears of Devil
(06.09.18)
@Tears of Devil: Tamam hocam, Mercedes alınca da yağını değiştiriyoruz, aynı hesap. ama arıza sorun çıkarmasın bana.
0
🌸babilbaligi
(06.09.18)
vaillant yoğuşmalı modeller diyorum. hem servis hem ürün anlamında bana sorarsan işin mercedes'i. buderus annemlerde var, güzel cihaz ama yine de kullanım kolaylığı vs. sorunlu gibi. alışamadılar.
0
o kadar da degil aga
(06.09.18)
(5)

Laptop-monitör bağlantısı ile ilgili teknik bir soru

weeping guitar
Selam. Şimdi benim 2560x1080 çözünürlüklü asus monitörümde 1 tane "hdmi", 1 tane "displayport" ve bir tane de "dvi" portu, bilgisayarımda (mb pro 2015) ise 1 tane "hdmi", 2 tane "thunderbolt" (aynı zamanda mini displayport olarak kullanılıyor) ve 2 tane de "usb 3" portu var. sorum şöyle olacak:- Önc
Selam. Şimdi benim 2560x1080 çözünürlüklü asus monitörümde 1 tane "hdmi", 1 tane "displayport" ve bir tane de "dvi" portu, bilgisayarımda (mb pro 2015) ise 1 tane "hdmi", 2 tane "thunderbolt" (aynı zamanda mini displayport olarak kullanılıyor) ve 2 tane de "usb 3" portu var. sorum şöyle olacak:

- Öncelikle monitörümün hdmi portunda temassızlık var, onu kullanamıyorum.
- Birkaç ay öncesine kadar mini "displayport > displayport" kablosu ile bağlantı sağlıyordum fakat displayport'u kullanabilmek için bilgisayarda yüklü olması gereken sürücüyü üreten displaylink firmasının, macos high sierra 10.13.4 sürümünden itibaren sıçması ve sürücüyü update edememesi neticesinde kablo işlevsiz kaldı. (bkz: displaylink rezaleti)
- hdmi > dvi kabloları en fazla 1920x1200 çözünürlük sağlıyor. Bunların galiba dual-dvi ve aktif olanları varmış ama pek bulamadım.
- hdmi > displayport çeviricileri mevcut şunun gibi: www.amazon.com

Burada şunu sormak istiyorum. Displaylink yazılımındaki hata, sadece bilgisayardaki mini displayport'u mu kullanmamı engeller sizce, yoksa yukarıdaki çeviriciyi kullanıp bilgisayarın hdmi portundan monitörün displayport'una görüntü aktarmama da engel olur mu? Bu ihtimalde bilgisayardaki hdmi portu kullanılacağından displaylink sürücüsü devreye girmez gibi geliyor sanki ama sinyal yine de displayport'a gidecek.

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim, çok teşekkürler şimdiden.
0
weeping guitar
(06.09.18)
Teknik olarak hdmi to display port ile çözebilmeniz lazım fakat hızlıca bakındığım bu dönüştürücüler up to 1080p diyor genelde.

Direkt thunderbolt 2 to dvi çeviriciler var hdmi'dan çevirmenize gerek yok. (hoş dvi da sanırım 1080 max veriyor)

dual link dvi destekliyormuş 2015 mbp bu arada. Direkt olarak thunderbolt 2 to dual link dvi olarak orijinal apple dönüştürücüler varmış.

Tabi çok standart bi çözünürlük olmadığı için nasıl olur tahmin etmek zor ama ekran kartı zaten destekliyor dönüştürücüde sıçmazsa çalışması lazım.

Yani kıscası hdmi'i bişeylere dönüştürmek yerine thunderbolt 2 den nasıl ben bu sinyali alırım diye bakınmanız daha sağlıklı olacaktır.
0
hedep
(06.09.18)
Selam. Evet Apple'ın böyle bir ürünü varmış fakat Türkiye'de 500 tl civarına satıldığını görüyorum, donanımsal olmayan bir hata yüzünden 500 tl ödemek açıkçası üzer beni.

Bir de thunderbolt portu zaten aynı zamanda mini displayport(hatta apple ürünü "Mini Display Port - Dual Link DVI Adaptörü" diye adlandırmış). Bilgisayardaki görüntü mini displayport'tan, yine hatalı displaylink sürücüsü ile monitöre ulaşmaya çalışırsa 500 tl boşa da gidebilir. (Gerçi benim linkini verdiğim çevirici de 250 tl'ye geliyor ama çok para harcamayayım dediğim takdirde de sürücüyü düzeltmelerini beklemekten başka çare kalmıyor) Bilemedim :/
0
🌸weeping guitar
(06.09.18)
Kesin bilgi değil fakat display port dönüştürücüsü değil bu cihazlar thunderbolt to hdmi ya da thunderbolt to dvi cihazlar. Yani apple harici mini display port (soketler aynı olduğu için) bir cihaza taksanız sonuç alamamanız aşırı olası. Bundan da display port sinyalini dönüştürüveriyor fikrini eleyebiliriz gibi sanki.

500 lira kesinlikle deli saçması bir para ama apple işte, ben de thunderbolt to dvi kullanıyorum orijinal almıştım deli bi para vermiştim keza lightning to usb kablo da düdük kadar bişey ama deli para :D (thunderbolt to hdmi'im çakma güzel çalışıyo bu arada)

Şu an 1080p doğru oranda (yaydırmadan) kullanabiliyorsanız monitörünüzü evet beklemekte fayda var bir şekilde üreticinin ya da github'da yetkili bir abinin işleri düzeltmesi için. Kesin olmayan sonuca 500 lira ben de vermek istemezdim.
0
hedep
(06.09.18)
Şu anda 1920x1080 kullanıyorum evet, basit bir hdmi > dvi kablosu ile ama ekranın yan kısımları (ekranın tamamına göre dörtte biri gibi bir oran) boş boş bana bakıyor, aylardır bu şekilde kullandığım için tekrar tam ekran görüntü aldığım takdirde bu kısımlarda tonal bir değişiklik olur mu diye korkuyorum (koskoca firma aylardır bir yazılımı düzeltemez mi diye de küfrediyorum tabi) en son birkaç gün önce monitörün ayarlarından ekran oranını tam ekrana getirmiştim ve 1920x1080'lik görüntü yanlara doğru genişlemişti ama yan kısımlara dikkat etmemiştim, bu akşam dikkatli bir bakayım en iyisi.

Siz "thunderbolt to dvi" bağlantısı ile nasıl bir çözünürlük elde ediyorsunuz? Olmadı o kablolara bakayım ben de.
0
🌸weeping guitar
(06.09.18)
Benim monitörüm standart 1080p üzeri için bir şey diyemem. 2k monitör kullananlar var etrafımda fakat display port kullanıyorlar onlar da. (alayı mbp)
0
hedep
(06.09.18)
(1)

json ve vba (excel) bilen var mıdır?

john valdetine
vba ve json syntaxına hakim birisini arıyorum. konuyu özelden link olarak göndericem burada reklam olmasın diye yazmak istemedim. yardımcı olabilecekleri yeşile beklerim :)
vba ve json syntaxına hakim birisini arıyorum. konuyu özelden link olarak göndericem burada reklam olmasın diye yazmak istemedim. yardımcı olabilecekleri yeşile beklerim :)
0
john valdetine
(06.09.18)
Sadece VBA yeterliyse buyrun özele.
0
cakabo
(06.09.18)
(6)

oto lastik ölçü sorusu

cptxxx
otomobile lastik alırken hangi ölçüleri değiştirebiliriz ? yani mesela benim aracın orjinal lastik değerleri 195 60 r15 88h daha iyi yol tutsun diye 215 65 r15 91h alsam oluyor mu acaba ?ayrıca crossclimate alacaktım uçmuş fiyatlar. petlas alacağım. kullananlar var mı, memnun mu ?
otomobile lastik alırken hangi ölçüleri değiştirebiliriz ? yani mesela benim aracın orjinal lastik değerleri 195 60 r15 88h daha iyi yol tutsun diye 215 65 r15 91h alsam oluyor mu acaba ?

ayrıca crossclimate alacaktım uçmuş fiyatlar. petlas alacağım. kullananlar var mı, memnun mu ?
0
cptxxx
(05.09.18)
o istedigin ebati arabana uyduramayabilirsin. iyi bir lastikci ile gorus. Taban genisligini yukseltmek kis aylarinda yol tutusunu dusurur, ayrica yakit tuketimin artar, frenlemenede etki edebilir.
0
1917
(05.09.18)
Aracın orijinal ölçüleri dışına çıkmamaya çalışın. Zira bu ölçüler belirlenirken tüketim, güvenlik, konfor, yürür aksamın sağlığı gibi birçok nokta gözetiliyor. Genellikle %2-3’ü aşmayacak şekilde ölçülerle oynanabildiği söylenir ama en basitinden aracın kadranında görünen hız ile gerçek hızınız arasındaki fark açılacaktır.

Www.tiresize.com
0
orient blue
(05.09.18)
195 taban genişliği
60 yanak
r15 çap
88h ağırlık ve hız limiti

Daha iyi yol tutuş için evvela yanak incelmeli çap artmalı. Buna mukabil sportif amortisör ve yaylar da kullanılmalı.

Bunlara gerek yok binek otomobilde. Evvela yanak inceldikçe konfor ciddi biçimde düşer. Her şeyi hissedersin arabada.

Taban genişliği çok ayrı bir mevzu. Aşırı geniş olursa kavramaz, aşırı dar olunca da grip düşer tutuş azalır.

Ekonomi, konfor, maliyet ve performans arasındaki bir dengeye göre seçiliyor ebatlar fabrika çıkışında.

Önerim; atıyorum aracın megane ise megane rs'in orijinal ebatlarından daha radikal bir şey alma. Veya aynı aracın daha sportif versiyonunda ne kullanılıyorsa onu kullan.

Ve yine ebat değişir de kalite artmazsa lastiğinde. Yani 15 Michelin'i çıkartıp 18 petlas takarsan yol tutuş düşedebilir.

Tüketim de artar bu arada tekerlek ebatı arttıkça ayrıca torkun düşer.

Özetle: elleme kalsın.
0
bos gezenin bos ustasi
(06.09.18)
teşekkürler gayet doyurucu cevapplar geldi. orjinal ölçülerde alacağım.
0
🌸cptxxx
(06.09.18)
195 60 15 in karşılığı 215 55 15 dir,
yanak bilgisi tabanın yüzdesidir, taban genişlerse yanak yüzdeni azaltman lazımki aynı çapı yakalayasın.
0
ravenudon
(06.09.18)
Bİlmem ne lastik üreticileri birliği (dünyaca kabul gören) %3 değişime kadar onay veriyor, sıkıntı olmaz diyor.

Bunu hesaplayan bir sürü web sitesi var , örnek ;

kolayoto.com

Senin hesabınla %6 değişim yapıyor, olmaz yani.

%3'ü geçmeyecek şekilde değişim yapabilirsin, sen hem tabanı hem yanağı yükseltmişsin, öyle çok fark çıkar.

215 x 55 ya da 205 x 60 mantıklı senin için.
0
John Bloor
(06.09.18)
(2)

everything programı ile ilgili

ground
programı açtığımda pc deki tüm jpg dosyalarını listeliyor. arama yaptığımda ise sadece jpg araması yapıyor. sorunu nasıl gideririm. menü menü yazarsanız sevinirim. Türkçe bu arada
programı açtığımda pc deki tüm jpg dosyalarını listeliyor. arama yaptığımda ise sadece jpg araması yapıyor. sorunu nasıl gideririm. menü menü yazarsanız sevinirim. Türkçe bu arada
0
ground
(05.09.18)
search altında Picture seçili kalmıştır, onu Everything yap
0
rotten head
(05.09.18)
süpersin rotten.
0
🌸ground
(05.09.18)
(1)

SPSS

grobet
Merhabalar, SPSS'i sure kısıtlı olarak kullanabiliyor muyuz? Lisansı 3 ay, 6 ay, 1 yıl gibi belli donemler icin satın alabilir miyiz? Önemli Not: Korsan, crack vs ihtimal dışı.
Merhabalar,
SPSS'i sure kısıtlı olarak kullanabiliyor muyuz? Lisansı 3 ay, 6 ay, 1 yıl gibi belli donemler icin satın alabilir miyiz?

Önemli Not: Korsan, crack vs ihtimal dışı.
0
grobet
(05.09.18)
Öğrenci tanıdığınız var ise öğrenci emaili ile 6-12 ay arası lisansı ücretsiz alabilirsiniz.
0
Lucidream
(06.09.18)
(2)

microsoft word

toua tokuchi
Praesent bibendum congue gravida.Nullam interdum imperdiet facilisis.Morbi nulla eros, luctus at dui quis, tincidunt tempor urna.şu şekilde bir text'i paste ettikten sonra otomatik olarak şöyle yer almasını istiyorum word'dePraesent bibendum congue gravida. Nullam interdum imperdiet facilisis. Morbi
Praesent bibendum congue gravida.
Nullam interdum imperdiet facilisis.
Morbi nulla eros, luctus at dui quis, tincidunt tempor urna.

şu şekilde bir text'i paste ettikten sonra otomatik olarak şöyle yer almasını istiyorum word'de

Praesent bibendum congue gravida. Nullam interdum imperdiet facilisis. Morbi nulla eros, luctus at dui quis, tincidunt tempor urna.

yani paragrafları yok edip onun yerine bir space koymasını istiyorum bir yolu var mıdır? başka programda yapmak mümkünse o da olur.
0
toua tokuchi
(05.09.18)
Notepad++ yükleyin. Daha sonra metni notepad++'a alın. Aşağıdaki adımları uygulayın.

Edit>Line Operations>Bütün metni tarayın(ctrl+a)>Join Lines(ctrl+j)


edit: altta anlatılan şekilde olmaz o iş. cevabı veren arkadaş yapmış mı anlattığı şekilde sormak lazım? :)
0
datnet
(05.09.18)
text'i yapıştırdıktan sonra ctrl+h'a basıp find what kısmına ^p, replace with kısmına da boşluk yazıp replace all yaparsanız istediğiniz olacaktır.

edit : olur olur, oldu da :) techwelkin.com
0
altinci nesil caylak
(05.09.18)
(3)

iPhone pili değiştiriliyor mu?

sylow
cihaz 1 yıllık 7plus. garantisi devam ediyor. Pil sağlığı %89 yazıyor ama ben daha düşük olabileceğini düşünüyorum.Gün ortasında şarj takviyesi yapmazsam akşamı çıkarmıyor. Hele oyun oynarsam çok sert düşüyor. Şimdi sormak istediğim garanti kapsamında apple çözüm sunuyor mu? Sunmuyorsa, ücretli şeki
cihaz 1 yıllık 7plus. garantisi devam ediyor.
Pil sağlığı %89 yazıyor ama ben daha düşük olabileceğini düşünüyorum.
Gün ortasında şarj takviyesi yapmazsam akşamı çıkarmıyor. Hele oyun oynarsam çok sert düşüyor.
Şimdi sormak istediğim garanti kapsamında apple çözüm sunuyor mu? Sunmuyorsa, ücretli şekilde pili değiştirirler mi?
0
sylow
(05.09.18)
değişir. ama muhtemelen senin problemin pilde değil şarj entegresinde. batarya sağlığı %89 dur ama entegre arızalandıysa pil boşa akar gider.
0
Tears of Devil
(05.09.18)
Garantisi devam ettigi icin bu yil sonuna kadar ucretsiz pil degisimi yapabilirsiniz support.apple.com
0
elon
(05.09.18)
aida64 diye bi program var. orada battery kısmında wear level'i gösteriyor. telefon pil sağlığını %80 gösterirken bu uygulamada %50 gösteriyordu. ve günde 3 kere şarja takmadan idare edemiyordum. pazartesi günü gittim parayla değiştirdim(garantisi bitmişti).

garantisi devam ediyorsa değiştiriyolar galiba ücretsiz.
0
contavolta
(05.09.18)
(1)

excel hücre biçimlendirme yardımı

captainobvious
yapmaya çalıştığım şey özetle; C1'den M1'e kadar olan hücrelerden birisi 100'ün üzerindeyken, açıklama kolonu N boşsa kırmızı olsun, doldurunca normal rengine dönsün. conditional formatting'le çıkamadım içinden. nasıl yapılır bilen var mı acaba?
yapmaya çalıştığım şey özetle; C1'den M1'e kadar olan hücrelerden birisi 100'ün üzerindeyken, açıklama kolonu N boşsa kırmızı olsun, doldurunca normal rengine dönsün.

conditional formatting'le çıkamadım içinden. nasıl yapılır bilen var mı acaba?
0
captainobvious
(05.09.18)
koşulludan yapamadım ben de. tam bakamadım aslında ama uzun da olsa uyguladığım ilk yolu yazayım;

O1 hücrerine şunu yapıştırın;
=EĞER(VE(YADA(C1>100; D1>100; E1>100; F1>100; G1>100; H1>100; I1>100;J1>100; K1>100; L1>100; M1>100); N1=""); 1; 0)

N1 hücresine de koşullu biçimlendirmeden şunu uygulayın;
eksiup.com

istediğiniz sonuca ulaşabiliyorsunuz böylece.

biraz amele işi oldu ama daha şık bir yanıt gelirse oradan devam edersin
0
veritaslibertas
(05.09.18)
(1)

bir web sitesi tıkladığımız link ile neler öğrenebilir?

tabudeviren
google analytics, statcounter gibi yerlerde görülebilen konum, ekran çözünürlüğü, işletim sistemi, tarayıcı vb. bilgiler haricinde.yani normal bir ziyaret ile öğrenilenler değil de özellikle bu iş için tasarlanmış linklerle..mesela facebook/gmail/twitter vb. hangi hesapla oturum açtığımı?monitörün m
google analytics, statcounter gibi yerlerde görülebilen konum, ekran çözünürlüğü, işletim sistemi, tarayıcı vb. bilgiler haricinde.

yani normal bir ziyaret ile öğrenilenler değil de özellikle bu iş için tasarlanmış linklerle..

mesela facebook/gmail/twitter vb. hangi hesapla oturum açtığımı?
monitörün markasını, anakartın modelini? gibi...
0
tabudeviren
(05.09.18)
Eğer facebook apisi kişisel verilerine erişmek isterse facebook sana bir bilgilendirme penceresi açar bu sitenin şu şu verilerinize erişmesine izin veriyor musunuz diye.

Eğer siteye girdiğinde javascript betiği ile donanımsal kaynaklara erişilmek istenirse tarayıcı o betiği önce indirir sonra da sana çalıştırmak istiyor musunuz diye sorar. Sen bir kez evet dersen arka tarafta her türlü taklayı atabilir ama onun dışında senden habersiz donanım bilgilerine ulaşamaz.
0
solo
(05.09.18)
(2)

kira gelir vergisi

ravenudon
merhaba,benim bir evim var 1200 tl kirada, bende kirada oturuyorum 1700tl şimdi bu devlet benden kira gelir vergisi alacak mı?not: gelen kirada bankadan kira diye geliyor giden de.
merhaba,

benim bir evim var 1200 tl kirada, bende kirada oturuyorum 1700tl

şimdi bu devlet benden kira gelir vergisi alacak mı?

not: gelen kirada bankadan kira diye geliyor giden de.
0
ravenudon
(05.09.18)
Hayır almayacak, bunu beyanda ayarlamanız lazım ama. Çok zor değil internette bir çok örnek var.
0
John Bloor
(05.09.18)
gerçek gider yöntemini seçersen vergi çıkmaz.
0
cemiyetin ünlü siması
(05.09.18)
(1)

hangi vr şeysini alıyoruz?

babilbaligi
öyle oyuncak niyetine kendime bir tane bunlardan alasım var. film izlerim, yolda biraz oyun falan oynarım. hem kimse salça da olmaz.hangisini alayım?kullanılacak telefon iPhone 6
öyle oyuncak niyetine kendime bir tane bunlardan alasım var. film izlerim, yolda biraz oyun falan oynarım. hem kimse salça da olmaz.

hangisini alayım?

kullanılacak telefon iPhone 6
0
babilbaligi
(04.09.18)
ben şu 35-40 liklerden aldım, performansı çok iyi değil ancak öyle oyuncak gibi kullanılabilecek cinsten.
0
the master of apprentices
(04.09.18)
(2)

Bilgisayarıma Virüs Girdi

Ranchoddas
"is not a valid integer value hatası veriyor sürekli olarak. Bu problemi nasıl çözebilirim?
"is not a valid integer value hatası veriyor sürekli olarak. Bu problemi nasıl çözebilirim?
0
Ranchoddas
(04.09.18)
hangi programda bu hatayı veriyor?
0
kingcyrax
(04.09.18)
- Bilgisayarın saat/tarih formatı yanlış olabilir.

- lisanslıysa lisans hatası olabilir.

virüs değildir büyük ihtimal.
0
illegalstar
(05.09.18)
(6)

Seramik kaplama kaç kat uygulanır?

solo
Merhabalar dostlar,Bugün uzun süredir aracımı yıkattığım oto yıkamanın içerisinde hizmet veren boya koruma vs işleri yapan bir yere aracıma seramik kaplama yapması için bıraktım, Öncesinde bu uygulama ile ilgili bilgi vermesini istedim çocuktan önüme bir yığın şişe serdi önce şu uygulanacak sonra bu
Merhabalar dostlar,

Bugün uzun süredir aracımı yıkattığım oto yıkamanın içerisinde hizmet veren boya koruma vs işleri yapan bir yere aracıma seramik kaplama yapması için bıraktım, Öncesinde bu uygulama ile ilgili bilgi vermesini istedim çocuktan önüme bir yığın şişe serdi önce şu uygulanacak sonra bu uygulanacak pasta cila kil falan filan en son da seramik kaplama yapılacak toplamda da 3 gün sürecek bu uygulama dedi. Buraya kadar her şey normal internette araştırdığım kadarıyla bunlarım tamamı doğru ancak kafamı karıştıran konu çocuğun kaç kat seramik kaplama yapmasını istediğimi sorması.

Ben anlamıyorum bu işlerden farkı ne dedim Eğer 1 kat yaparsak 2 yıl ilk günkü gibi korur aracı 2 kat olursa daha sert ve daha dayanıklı olur ve 4 yıldan uzun sürer 3 kat olursa ömürlük olur zaten bu uygulamaya artık seramik kaplama değil seramik zırh deniyor dedi.

Muhtemelen salladı ama buradan da sormak istedim, internette araştırdığıma göre seramik kaplama tek kat yapılıyor ve birden çok kat yapıldığının örneğini de görmedim yapılıyorsa bir zararı var mıdır yoksa faydası olur mu?

Aracım Siyah BMW 520d SE
0
solo
(03.09.18)
Abi sanki seni yemis o arkadas.ben ilk ciktigi zamanlar meraktan yaptirmistim.bir enine bir boyuna kat atip parlattilar ertesi gune kadar kurutup verdiler arabayi.bunuda buyuk bayinin icindeki 3m e yaptirmistim.sen yarin netten yapan yerleri ara bir genel fikir al.
0
duptıs
(03.09.18)
ben de arastırmıstım bir sure once borusan carpro 9h diye bir marka kullanıyor, uygulamadan 6 ay sonra tekrar uyguluyor. marka olarak bayagı iyi ama seramigin oyle omurluk bir durumu mumkun degil. sprey tabancayla uygulanlar bile omurluk degil oyle dusun. 2 sene ya da bir kat daha uygulanda max 5 sene falan gidiyor. o yuzden arada cok fiyat farkı yoksa mumkun oldugunca fazla kat attırabilirsiniz ama fiyat katlaya katlaya gidiyorsa hic gerek yok. hem kurumsal bir yer degilse soyledikleri kadar kat uyguladıklarından emin de olamazsınız. bu arada hangi markayı kullanıyorlarmıs?
0
imnotsureabout
(03.09.18)
şöyle ki normal "tek kat" seramik, üzerine fırça vurulmadıkça, kostikli şampuanla araba yıkanmadıkça fazlasıyla yeterlidir çok çok uzun süre kalır arabada. üstüne atılan her "kat" israftan başka bir şey değildir. paraya da yazık milli servete de.

bu arada arabayı mahalle arası "pasta-cila"cı kasaplara bırakmadığın için tebrik ederim. ve evet anlattığı her aşama çok elzemdir ve minimum 2-3 gün sürer.
0
ssiradanbirigibi
(04.09.18)
@imnotsureabout, markası GTechniq, gittim sordum sabah erkenden 3 kat vurulmasına gerek olmadığını düşünüyor insanlar dedim insanların ne dediğine bakmayın bittiğinde farkı göreceksiniz dediler.
0
🌸solo
(04.09.18)
Ben sonax'ta yaptirmistim. Bir gece orada kaldı araba. Arabayıda sadece orada yikattim. Bi kac ay sonra etkisi falan gitti. Etkisi abartılan bir uygulama bence.
0
nhtzmc
(04.09.18)
@nhtzmc, Hemen herkesin ortak görüşü en az 3 gün sürmesi uygulamanın, sorun 1 gün sürmesi olabilir mi? belki de pasta cila yapıp verdiler size? ya da ucuz malzeme kullanıldı. Ben çok titiz ve pimpirikli bir adamım şu an yaptırdığım yerdeki elemanlar beni tanıyor 5 yıl garanti verdiler dediğin gibi bir kaç ayda etkisi gidecek bir uygulama olsa bana hayatta bu garantiyi vermezler başlarına ekşiyeceğimi çok iyi biliyorlar çünkü.

Sırasıyla şu işlemler yapılıyor bugün gittim gördüm aracı merak ettiğim için.

Öncelikle ayrıntılı dış yıkama yapılıyor Kil ile araç üstündeki inatçı lekeler gideriliyor metal tozu temizliği arkasından pasta çekiliyor pastadan sonra ana detaylı yıkama yapılıyor tekrar kurulama ve parlatmadan sonra seramik uygulamasına başlanıyor bu uygulama ertesi gün yapılmaya başlandı bende kapalı ortamda yapılıyor.

Tüm işlemler bittikten sonra araç 22 derece sıcaklıkta 12 saat bekletiliyor (Daha etkili sonuç için 24 saat dendi ama yine de alabilirsiniz dedikleri için ben ertesi sabah alacak şekilde kabul ettim) yani yarın sabah almış olacağım toplamda 3 gün.
0
🌸solo
(04.09.18)
(2)

Yurtdisinda CepteTeb benzeri mobil banka

baldan kaymak
Var mi boyle guvenilir birsey? Varsa Turkiyede yerlesik bulunup hesap acilabiliyor mu? Kullananiz var mi?Not: arkadas ortami sorusu.
Var mi boyle guvenilir birsey? Varsa Turkiyede yerlesik bulunup hesap acilabiliyor mu? Kullananiz var mi?

Not: arkadas ortami sorusu.
0
baldan kaymak
(03.09.18)
N26 var ama Türkiye'den kullanılıyor mu bilmiyorum:

n26.com
0
crown
(03.09.18)
revolut.com var. tamamen dijital banka. bunq.com var ayni mantik
0
crucio
(03.09.18)
(4)

Ps4 pro vs xbox one

tsigalko37
Arkadaşlar 2.el bir konsol almak istiyorum.. Nba ve pes dışında çok bir oyun ilgim yok.. Bir de eşimle veya arkadaşlarla guitar hero tarzı şeyler veya ps alırsam vr oyunlar oynamayı düşünüyorum..Önerileriniz nedir? Vrla birlikte bir ps4 pro almak kaça mal olur? Xbox onex alırsam arkadaş ortamları iç
Arkadaşlar 2.el bir konsol almak istiyorum.. Nba ve pes dışında çok bir oyun ilgim yok.. Bir de eşimle veya arkadaşlarla guitar hero tarzı şeyler veya ps alırsam vr oyunlar oynamayı düşünüyorum..
Önerileriniz nedir? Vrla birlikte bir ps4 pro almak kaça mal olur? Xbox onex alırsam arkadaş ortamları için ne gibi oyunlar var..
Her türlü yoruma açığım..
0
tsigalko37
(03.09.18)
Ps4 pro tabii ki. kendine has oyunları ve kardeşlik sayesinde ucuza aldığın oyunları yeter.
0
hayati cozemeyen adam
(03.09.18)
NBA ve FIFA/PES için çok rahat XBox One. Gamepad'i mükemmel rahatlık. Arkadaşlarla PS oynarken çok zorlanıyorum artık ben.
0
noluyo yaa
(03.09.18)
ps4 pro. kardeşlik, plus ve özel oyunları sebebiyle.
ayrıca xbox one gamepadinin daha rahat olduğuna asla katılmıyorum.
0
brakgn
(03.09.18)
PS4 Pro bence de. Ama maalesef PS4'te Guitar Hero yok. En son 3'te çıktı o oyun.
0
himmet dayi
(03.09.18)
(8)

arkadaştan 2. el çamaşır ve bulaşık makinası

superb
arkadaş evini komple yeniledi, çamaşır ve bulaşık makinesi boşa çıktıben de yeni eve geçtim, beyaz eşya bakıyorumhariak denk geldi yaniarkadaşa dedim bana sat diye, kabul etmedi, hibe etmeyi istedi ancak ben istemedimonun argümanı "spotçuya vericem zaten saçma bir fiyata, bir an önce kurtulmak istiy
arkadaş evini komple yeniledi, çamaşır ve bulaşık makinesi boşa çıktı
ben de yeni eve geçtim, beyaz eşya bakıyorum
hariak denk geldi yani
arkadaşa dedim bana sat diye, kabul etmedi, hibe etmeyi istedi ancak ben istemedim
onun argümanı "spotçuya vericem zaten saçma bir fiyata, bir an önce kurtulmak istiyorum, al gitsin" şeklinde
ben de hakkını vereyim istiyorum en azından
kaç lira verilir dersiniz
nakliye ve montaj ikisi için 250 tl tutuyor, onun için anlaştım


makinalar:
www.hepsiburada.com
www.birbeko.com
0
superb
(03.09.18)
İkisi için 750-1000 liradan fazla verilmez. Çamaşır makinesi zaten 6 kg. 250 liraya spotçu alır. Bulaşık makinesi eh işte.
0
teknikekip
(03.09.18)
Kaç yıllık bu makinalar? Garantileri devam ediyor mu? Bence, para konusunda direticeğinize, siz de, onun evine, şık bir hediye alabilirsiniz.
0
agluna
(03.09.18)
parayla anlaşamayacaksınız belli ki. Sen beyaz eşyaları al arkadaşına bir akşam yemek içki ısmarla olay kapansın. olmadı bir de yeni eve taşındıysa mutfak aleti vs hediye edersin 150-200 liralık.
0
ayin yazari
(03.09.18)
@agluna garantilerinden bihaberim
2 senedir kullanılıyor, epey iyi durumları şu anda
0
🌸superb
(03.09.18)
500 ver ikisi için. spotçu da daha fazla hayatta vermez. belki daha bile az verecek.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(03.09.18)
ayin yazarı +1
0
awlmi
(03.09.18)
@ayin yazari +1
0
chitosan
(03.09.18)
güzel kaliteli bir kahve makinesi falan alabilirsin sen de onun evine eğer yoksa.
0
nıç
(03.09.18)
(4)

Yurtdışındayım telefon "servis yok" diyor

archery
iphone 6'm var, bu telefonla daha önce çok kez yurtdışına çıkmış olmama rağmen, operatörü manuel de seçemiyorum (yabancı operatörleri), otomatik de. Sorun ne olabilir? Servis yok yazdığı için turkcelle de ulaşamıyorum.
iphone 6'm var, bu telefonla daha önce çok kez yurtdışına çıkmış olmama rağmen, operatörü manuel de seçemiyorum (yabancı operatörleri), otomatik de.

Sorun ne olabilir? Servis yok yazdığı için turkcelle de ulaşamıyorum.
0
archery
(03.09.18)
hat roaming'e kapalı olabilir. bulunduğunuz yerden hat almaya çalışın.
0
babilbaligi
(03.09.18)
Telefonu kapayıp açmayı denediniz mi? IPhone'da network ayarlarını reset edebilirsiniz. Bir sorun varsa düzelmesi gerek.
0
monogram
(03.09.18)
hat yurtdışına kapalı mı değil mi kontrol edin önce.
eğer açıksa otomatik'de bulması lazım.
sonra telefonu kapatıp açın. otomatikte bekleyin olmuyorsa elle seçmeyi deneyin.
hat kapalı değilse mutlaka çalışacaktır.
0
ozdek
(03.09.18)
turkcell uygulamasından yurtdışı için açabilirsiniz veya uygulama üzerinden call center ile yazışabilirsiniz diye hatırlıyorum.
telefon üzerinden ayarlar-hücresel- seçenekler-uluslararası dolaşımı aç kısmını kontrol edebilirsin.
0
sarlatan
(03.09.18)
(2)

duş sıcaklığı ayarlanmıyor

hashus 1099
arkadaşlar merhaba. banyo lavabosunda suyun sıcaklığını ayarlayabiliyorum, ılık ya da biraz daha sıcak şekilde sıcaklığı dengeleyebiliyorum. ama banyo bataryasında ayar yapılmıyor. ya çok sıcak ya da çok soğuk akıyor. ortada ayarlamaya çalışınca soğuktan bir anda çok sıcağa geçiyor.acaba bataryadan
arkadaşlar merhaba. banyo lavabosunda suyun sıcaklığını ayarlayabiliyorum, ılık ya da biraz daha sıcak şekilde sıcaklığı dengeleyebiliyorum. ama banyo bataryasında ayar yapılmıyor. ya çok sıcak ya da çok soğuk akıyor. ortada ayarlamaya çalışınca soğuktan bir anda çok sıcağa geçiyor.

acaba bataryadan mı bu problem? kombi servisini çağırdık, basınç düşük, borular paslanmış dedi. boruları değiştirdik, sorun değişmedi. musluklarda problem de yok.
0
hashus 1099
(02.09.18)
bariz batarya. bataryanın sızdırmazlık elemanları değiştirilebiliyor. bataryayı değiştirmeden önce bi içini açıp bunlara bakın. zaten hasarlıysa görülür, emin olursunuz.
0
sttc
(02.09.18)
Teşekkürler.
0
🌸hashus 1099
(03.09.18)
(1)

faks gönderme vs. güvenlik

newlywed
faks gönderdiğimizde faks makinesinin sahibi gönderilen belgeyi, son gönderilenler vs. gibi bir menüden tekrar çıkartabiliyor mu?faks makinem yok ve başka birinin makinesini kullanmak durumundayım. gönderdiğim belgeleri daha sonra makinenin sahibi çıkartabilir mi?
faks gönderdiğimizde faks makinesinin sahibi gönderilen belgeyi, son gönderilenler vs. gibi bir menüden tekrar çıkartabiliyor mu?

faks makinem yok ve başka birinin makinesini kullanmak durumundayım. gönderdiğim belgeleri daha sonra makinenin sahibi çıkartabilir mi?
0
newlywed
(02.09.18)
faks makinesi ile sadece gönderilen numarayı ve gönderim tarihi ile saatini görebilir.
pc üzerinden gönderiyorsa orasını bilemeyeceğim.
0
izole
(02.09.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.