Giriş
(1)

2013 yılında kalma bir yurtdışı borcu için icra

anti-kahraman
merhaba,2013-2014 yılında yurtdışındayken harç ücretimi ödemediğim dolayısıyla bir hukuk bürosu iletişime geçti. 220 euro gibi bir ücret. kullanmadığım bir eposta adresime fatura göndermişler, adresime gelen bir şey yok. icra için zaman aşımı diye bir şey var mı? Harç 2013-2014 akademik yılından kal
merhaba,

2013-2014 yılında yurtdışındayken harç ücretimi ödemediğim dolayısıyla bir hukuk bürosu iletişime geçti. 220 euro gibi bir ücret. kullanmadığım bir eposta adresime fatura göndermişler, adresime gelen bir şey yok.

icra için zaman aşımı diye bir şey var mı? Harç 2013-2014 akademik yılından kalma.
0
anti-kahraman
(05.04.23)
borcun kaynağı yurt içi mi yurt dışı mı? yurt içiyse edevletten hakkında icra takibi olup olmadığını kontrol edebilirsin
0
paintov
(05.04.23)
(1)

Yurtdışına promosyon ürün çıkarmak

hobarey
https://promozone.com.tr/urun/s-link-swapp-sw-cw10-5v1a-beyaz-kablosuz-sarj-cihazi-pz3602/PZ3602şu üründen 40-50 tane logolu yaptırıp ispanyada fuara götürmek istiyoruz. valizime koyup götürsek gümrükte sorun yaşar mıyız? satmıycaz sonuçta dağıtıcaz bunları?
promozone.com.tr

şu üründen 40-50 tane logolu yaptırıp ispanyada fuara götürmek istiyoruz. valizime koyup götürsek gümrükte sorun yaşar mıyız? satmıycaz sonuçta dağıtıcaz bunları?
0
hobarey
(05.04.23)
Yasayabilirsiniz.
Bunu satmayacaginizin garantisi yok ki. Garantisi olması için belge ile satilmayacaginin falan gosterilmesi gerekiyor.

Durdurulursaniz sorun yasanir evet. Bu sebepten büyük şirketlerde global trade departmani bu soruya cevap verir.
0
logisticsmanager
(05.04.23)
(6)

Eksi’ye bir sey oldu sanirim?

nefertarii
Baglantimda bir sorun var saniyordum, ama sanirim gitti tamamen? Uygulamalardan da girilmiyor.
Baglantimda bir sorun var saniyordum, ama sanirim gitti tamamen? Uygulamalardan da girilmiyor.
0
nefertarii
(05.04.23)
2023'ü de yasakladilar sandim da kendi mevzulariymis. problem host'da.

www.isitdownrightnow.com

www.isitdownrightnow.com
0
elifkircil
(05.04.23)
Adamlar engeli yediberi bir türlü dogrulamadilar.

Neyse beter olsunlar.
0
Yourcousinmarvinberry
(05.04.23)
Yurtdisindan da girilmiyor, sistemsel bisi herhalde
0
fakyoras
(05.04.23)
patlamis.

yazarim; ama beter olsunlar +1
0
buenosdias
(05.04.23)
elifkircil
(05.04.23)
duzeldi bende
0
hot potato
(05.04.23)
(4)

Yeni seçim sistemi neyin sağlamasını yapmış oluyor?

metematik
Oyları önce 1'e, sonra 2'ye, sonra 3'e ve 4'e bölüp en yüksek olanları almaktaki amaç ne?
Oyları önce 1'e, sonra 2'ye, sonra 3'e ve 4'e bölüp en yüksek olanları almaktaki amaç ne?
0
metematik
(05.04.23)
D’hont sistemi. İnsanlar anlayabilsin diye dediğin bölme işlemi yapılıyor. Sistemin kendisini okuyunca daha iyi anlarsın
0
avatar is back
(05.04.23)
nezih onur kurunun videosu var youtubede orada anlatıyor. dhont sistemi küçük yerlerde iç anadolu gibi yerlerde eski sisteme göre ittifaklardan çok mhp ve akpye daha çok kazandıran bir sistem olduğu için buna geçildi. dhont ve önceki sistemdeki amaç yüzdelerin çok bölünmeden seçimin büyük partilerde kalıp istikrarı sağlaması olarak savunuluyor.dar bölge diye geçiyor bunun saçmalığı bence nüfusu az olan illerin illerin yönetimde etkin olması.

yorumcular en iyi olarak milli bakiye sistemini övmektedir.tr.wikipedia.org
0
mikahakkinen
(05.04.23)
D'hondt uzun yıllardır kullanılıyor ve genel olarak da dünyada en çok kullanılan seçim sistemi. En iyi sistem değil ama en kötüsü de değil. Mesela Birleşik Krallık'ta kullanılan sistem çok daha kötü. Orada ülke vekil sayısı kadar ufak bölgeye ayrılıyor ve her bölge bir vekil çıkarıyor. 5-6 partinin olduğu bir durumda %25-30 ile bir kişi vekil olabiliyor, bu da o bölgedeki seçmenlerin %70-75'inin temsil edilememesi demek.

Milli bakiye ya da Avustralya'da kullanılan adayları sıraladığın sistem daha iyi seçenekler
0
nundu
(05.04.23)
yeni seçim sistemi demişsin ama bunun nesi yeni? 1961 yılından beri bu sistem kullanılıyor türkiyede
0
abelardo
(05.04.23)
(2)

Hangi numarasını alayım bu ayakkabının

not sure if serious
Adidas’ın bir antrenman ayakkabısını kullanıyorum ve 44 numara ama normalde 43 giyiyorum.Şimdi gündelik bir ayakkabısını alacağım ama emin olamadım kaç alayım. Zaten 43,5 ve 44 var. Hangisini alsam sizce?https://ty.gl/4rnfwk3qjmAyakkabı genişçe 42,5 mu alsam acaba
Adidas’ın bir antrenman ayakkabısını kullanıyorum ve 44 numara ama normalde 43 giyiyorum.

Şimdi gündelik bir ayakkabısını alacağım ama emin olamadım kaç alayım. Zaten 43,5 ve 44 var. Hangisini alsam sizce?

ty.gl

Ayakkabı genişçe 42,5 mu alsam acaba
0
not sure if serious
(05.04.23)
şöyle bir örnek vereyim kendimden
günlük ayakkabılarım (camper, derimod vs..): 45
nike: 45
Adidas: 47
adidasın da basketbol ayakkabısından sneakerlarına kadar her gamında 47 veya 47.5 almışımdır.
0
teritori
(05.04.23)
adidas'ın kalıpları bir tuhaf ya. imkanın varsa deneyerek al.
0
lazpalle
(05.04.23)
(7)

termal otel nasil bir sey

Kittie
spa ile termal tatilin farki nedir?bakiyorum kimi otel spa oteli, kimi termal otel diye geciyor.bir de bu termal oteller hep afyon ve yalovada. yoksa ozelligi dogal bi su kaynagindan doldurulmus havuzlar mi?son soru gitsem mi?gidip memnun kaldiginiz yerler var mi?
spa ile termal tatilin farki nedir?
bakiyorum kimi otel spa oteli, kimi termal otel diye geciyor.

bir de bu termal oteller hep afyon ve yalovada. yoksa ozelligi dogal bi su kaynagindan doldurulmus havuzlar mi?

son soru gitsem mi?
gidip memnun kaldiginiz yerler var mi?
0
Kittie
(05.04.23)
Termal denilen yerlerde termal su kaynagi var. Misal Fransa'da uriage böyle bir yer, oteller vs var buna özel.

Spanin termal bir özelliği yok yani. Oradaki yapi naturel değil yapay.
0
logisticsmanager
(05.04.23)
Hani yerden kaynar su fışkırıyor ya, şifalı deniyor, romatizmaya falan iyi gelirmiş, içmesi ya da yüzmesi. Termal su dedikleri o işte.

Kaplıca yani.

Bazı yerlerde binalar da o termal su ile ısıtılır hatta. Kalorifer devrelerinde o sıcak su dolaşır.
0
Mirket
(05.04.23)
gitsem mi peki?
termal diyince ananem yasinda kadinlarla mi takilirim acaba havuz basinda diyorum :)
0
🌸Kittie
(05.04.23)
Termalin ne kadar faydası var sağlık açısından tartışılır ama işte sıcak su falan keyifli bir olay. Termal otelde hiç kalmadım ama @Mirket'in bahsettiği jeotermal enerji ile ısınan ilçelerden biri olan İzmir Balçova'da yaşadım on küsür yıl. Orada Kaya termal otel vardı oraya giderdik arada günübirlik.

Bu arada ısınırken termal su binalarda dolaşmıyor, o sıcak suyu soğuk su ile birleştirip buharını dolaştırıyorlar. Su çok sıcak, borulara hasar verir diye biliyorum.
0
nundu
(05.04.23)
@Kittie

Afyon, Pamukkale, Balçova gibi turistik ve merkezi yerler güzeldir. Ama şehirdışlarında, doğa içlerinde olanlarına genelde yaşlılar takılıyorlar.
Yalova'yı da pek tavsiye etmem.

@nundu

Jeotermal sular, genelde kalkerlidir. O suyu radyatör içinde dolaştırmaya kalksalar iki günde kireçten tıkanmış sistem ellerinde kalır. Bir önceki cevabımda bu detaya girmeyince ifadem yanlış olmuş.
0
Mirket
(05.04.23)
50 yaşın altında birinin termal oteli seveceğini hiç sanmıyorum. Ha mutlaka vardır öyle insanlar.
Eğer sizin için önemi varsa otele gitmeden önce kadın-erkek havuzlarının ayrı olup olmadığını, karma havuzun olup olmadığını sormayı unutmayın.
0
michael_knight
(05.04.23)
Termal kısmı da 2 şekilde görülüyor. Havuz ve hamam. Havuz var, yüzme havuzu kadar büyük değil, orada belirli bir ısıya kadar (genelde 40) düşürülmüş halde (çoğunlukla arıtılmış) termal su bulunur. Bir de hamam kısmında termal su bulunur. Kaplıcaların bulunduğu bölgelerde olduğu için o bölgelerde hep.

Spa ise bildiğimiz spa. Doğal kaynak suyu, kaplıca olmayan işletmeler.

İş gereği o bölgelere gittiğimde termal otellerde kaldım hep. Kaplıcalarda bol bol teyzeler vardır da termal otel öyle değil. Zaten onun bir mevsimi vardır o zaman kalabalıktır hatta teyzeler amcalar da vardır ama onun dışında benim gittiğim gibi normal dönemde öyle bir kalabalığı bile yok. Termal otellerin de zaten masaj, bakım, sauna, buhar banyosu, yüzme havuzu gibi alanları var 3 yıldın üstündeyse.
0
nawar
(05.04.23)
(9)

Spor sorusu

1837837
Spor yapmaya başladım , omuzlar kollar hatta biraz bacaklar gelişmeye başladı epeydir görüşmediğim birisi spora mı gidiyorsun falan diyor Ama ne göbek ne gögüste değişim yok. Normal mi?
Spor yapmaya başladım , omuzlar kollar hatta biraz bacaklar gelişmeye başladı epeydir görüşmediğim birisi spora mı gidiyorsun falan diyor Ama ne göbek ne gögüste değişim yok. Normal mi?
0
1837837
(05.04.23)
Beslenmeni düzene sok.
Kardiyoya önem ver.
Programına İncline pressi dahil et ve bilen birine hareketin tekniğinde bir hata yapıp yapmadığını sor.
0
Mirket
(05.04.23)
Bro omzun bacağın gelişiyor da göğsünde ilerleme yoksa ya kötü bi göğüs genetiğin vardır ya da kötü bir göğüs çalışma rutinin vardır, bu durumda iki şey yapabilirsin: Göğüs genetiğin kötüyse göğüslerin için daha iyi bir rutin oluşturmalısın, eğer kötü çalışıyorsan göğüslerin için daha iyi bir rutin oluşturmalısın.

Skinny fat türü bi "yağlı" zayıflığın varsa kas kütleni arttırmaya bak, kas kütlen arttıkça otomatik olarak yağ oranın düşer göbeğin kaybolur, yok klasik şişmansan yine kas kütleni arttırmaya çalış, sonra bi diyet yaparsın göbekten kurtulursun.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(05.04.23)
beslenme, uyku ve idman bilgilerini yazsana. ona gore elestirelim.
0
alperz
(05.04.23)
Normal. Disiplini bozmadan devam, nereye kadar kendilerini saklayabilirler ki. Benim de en geç gelişen bölge olmuştu, birşeyler oluşmaya başlayınca enee böylemiydiniz la siz diye sırıttığımı dün gibi hatırlıyorum, her genetik farklı, her farklı genetiğin kendi içinde kas grupları da farklı.
0
onemoremile
(05.04.23)
@ kaleci saçlı yırtıcı forvet Skinny fat gibiyim evet. 1-2 aydır evde kendim takılırken youtube.com

@alperz Bu programa başladım. 9. Gündeyim. Beslenme yulafıydı yumurtasıydı var. Saçma şeker un falan kaçıyorum. Uyku günde ortalama 7. Yaş 35.
0
🌸1837837
(05.04.23)
uykuyu arttır. stresi yok et. proteini uzaya çıkar. bunlar olmazsa olmaz.
0
alperz
(05.04.23)
sanırım normal. bende de aynen öyle olmustu
0
abelardo
(05.04.23)
Program çok güzel ama yeni başlayanlar için çok kompleks diye düşünüyorum.

Hem tekniği kaçırmaya ve hem de sakatlanmaya çok müsait.

Yeni başlayan ve kadın olduğunuzu düşünerek soruyorum. Uygulayabiliyor musunuz gerçekten bu programı?
0
Mirket
(05.04.23)
@alperz stresi yok etme işi zor. Uyku deniycem. Protein için protein tozu siparişi veriyorum. Yulafıma katık yapıyorum o zaman.
@Mirket erkeğim, o abla kadar yapamasam bile fena değilim diye düşünüyorum.mesela Bugün karın çalışırken hiç eşlik edemedim ama elimden geleni yaptım gibi. Bakalım.
0
🌸1837837
(05.04.23)
(4)

Yemeksepeti kampanyaları

mekaniker
Mesela ilk siparişe 50 TL vs gibi kampanyaları Yemeksepeti mi karşılıyor yoksa restaurantlar mı?Yine jokerleri kim karşılıyor?
Mesela ilk siparişe 50 TL vs gibi kampanyaları Yemeksepeti mi karşılıyor yoksa restaurantlar mı?
Yine jokerleri kim karşılıyor?
0
mekaniker
(05.04.23)
Valla siteyi degistirdiklerinden beri bir daha kullanmadim yemeksepetini, soyle bir sorum vardi zamaninda www.eksiduyuru.com
0
freedonia
(05.04.23)
Muhtemelen yemeksepeti karsiliyor olmali çünkü joker indirim daha ziyade seçilmis restoranla ilgili.
0
Yourcousinmarvinberry
(05.04.23)
anlaşmalara bağlı, kimi zaman YS karşılarken bazı kampanyalarda yarı yarıya vb. olabiliyor
0
sweetoffice
(05.04.23)
kuponları yemeksepeti karşılar.
jokerleri ise restoranlar.

mesela bazı restoranlarda joker olmaz. sözleşmeleri ona göre düzenlenir.
0
debian
(06.04.23)
(2)

Ayakkabı yırtığı, belirgin bir dikiş izi olmadan kapatılabiliyor mu?

magni
Merhaba. Spor ayakkabımın üst kısmında ufak bir yırtık/delik oluştu. Ayakkabı tamircisine versem, dışarıdan bakılınca dikiş izi belli olmayacak bir şekilde bu yırtığı kapatabiliyor mu? Yoksa illa ki dikiş izleri kendini belli eder mi?Bilgi sahibi olanlar paylaşabilirse sevinirim.
Merhaba. Spor ayakkabımın üst kısmında ufak bir yırtık/delik oluştu. Ayakkabı tamircisine versem, dışarıdan bakılınca dikiş izi belli olmayacak bir şekilde bu yırtığı kapatabiliyor mu? Yoksa illa ki dikiş izleri kendini belli eder mi?

Bilgi sahibi olanlar paylaşabilirse sevinirim.
0
magni
(05.04.23)
modeline göre değişir ama rengi yakalayabileceği bir şeyse sorun olmaz. belli olmaması için ince bir şey atar büyük ihtimal.
bi tamirciye gidip göstermek lazım yine de.
0
patronaj1
(05.04.23)
eğer fileli kısım yırtılmışsa içerisinden bisiklet yaması gibi yapışkanlı bir şey koyuyorlar o fena olmuyor. tabi iyi bir ustaysa çok belli olmadan halledebilir.

bende bu file kısımları özellikle serçe parmak kısmında devamlı inceliyor, delinmeden hemen bu dediğim yamadan yaptırıyorum.
0
astronom bey
(05.04.23)

İnstagramda Çekiliş Yapmak

infernalcadre
Bir sayfada, paylaşımın altındaki yorumlardan bir kişiye bir ödül vereceğiz.Bunu ücretsiz bir şekilde yapabileceğim bir site uygulama vs var mı ?Bir de bunlarda hile yapma şansı oluyor mu? Mesela şu kazansın desem o kazanmış gibi gösterebiliyor mu?
Bir sayfada, paylaşımın altındaki yorumlardan bir kişiye bir ödül vereceğiz.

Bunu ücretsiz bir şekilde yapabileceğim bir site uygulama vs var mı ?

Bir de bunlarda hile yapma şansı oluyor mu? Mesela şu kazansın desem o kazanmış gibi gösterebiliyor mu?
0
infernalcadre
(05.04.23)
(13)

Gözlüklü arkadaşlara soru

nundu
Güneş gözlüğü takma alışkanlığınız var mı? 20 senelik yüksek numara miyop ve astigmattan dolayı gözlüklü bir birey olarak çocukluktan beri güneş gözlüğü mevzusunu bir türlü alışkanlık haline getiremedim. Evden çıkarken gözlük değiştir, işe/okula gelince tekrar değiştir olayı zor geliyor. Bi de hadi
Güneş gözlüğü takma alışkanlığınız var mı? 20 senelik yüksek numara miyop ve astigmattan dolayı gözlüklü bir birey olarak çocukluktan beri güneş gözlüğü mevzusunu bir türlü alışkanlık haline getiremedim. Evden çıkarken gözlük değiştir, işe/okula gelince tekrar değiştir olayı zor geliyor. Bi de hadi çanta taşıyorsam sıkıntı değil de çantasız dışarı çıkınca gözlük kabını elimde taşıyamadığım için daha da sıkıntı oluyor. Gözlüğü yakama falan takmam gerekiyor o da güven vermiyor bana bi de keko göründüğü algısından kurtulamıyorum :d


Hayır bi de pahalı bu numaralı güneş gozlükleri. İnceltilmiş cam vs bi dünya para verip evde kutusunda kalınca üzüyor da
0
nundu
(05.04.23)
çocukluğumdan beri gözleri bozuk olan bir birey olarak, güneş gözlüğü kullanma alışkanlığı hiç edinemedim. güneş gözlüğü yerine spor şapka kullanıyorum. her zaman çantamda hem numaralı gözlüğüm hem güneş gözlüğüm olur ama kullanmam. şapka daha pratik ve kullanışlı benim için.

numaralı güneş gözlüğü olayına da hiç sıcak bakmadım, bir süre sonra gözlük numaramı değiştirdiğim için her seferinde uğraşmaya üşenirim ben.
0
hypathia
(05.04.23)
numaralı güneş gözlüğü kullanıyorum. tavsiye ederim her mevsimde takıyorum. tek sıkıntı markette kapalı alanda çıkarmak gerekiyor.
0
abi bi dizi buldum on numara
(05.04.23)
mıknatıslı güneş gözlüğünün çok güzel çerçeveleri olan var babam kullanıyordu
0
freebird5406_2
(05.04.23)
@abi bi dizi buldum

Hocam benim de sorun o zaten bendeki güneş gözlüğü de numaralı da işte evden çıkarken takmaya üşeniyorum gittiğim yerde yine çıkarıcam diye. Bi de çanta kullanmayınca kendi gözlüğümü koyacak yer olmuyor o da sıkıntı :)
0
🌸nundu
(05.04.23)
25+ yıldır bende aynı durumdan muzdaribim. çocukken açılıp kapanan klipsi güneşliklerden kullanırdım. onlar çok iyiydi. daha sonraları numaralı güneş gözlüğü yaptırdım ama her seferinde numara değişince hem yeni gözlük ve cam hemde yeni güneş gözlüğü camı almak çok maliyetli oluyor diye bıraktım.
bir ara arabada kullanırken takmak için ucuz bir numaralı güneş gözlüğü yaptırdım ama çok takmaya alışmadığım için oda atıl kaldı.
bir zamanlarda sırf güneş gözlüğü takmak için lens kullandım ona da devamlı lens parası verdiğim içi çok uzun sürmedi.

ben çok denedim ama bir türlü olduramadım.
0
astronom bey
(05.04.23)
ben gozluk kullanmayi dusundugum gunlerde lens takiyorum, gunes gozlugunu o sekilde kullaniyorum. kisa sureli cikacaksam takmiyorum. mesela 1 saat yuruyus icin takmiyorum 1 gunluk lens gitmesin diye. :)
0
lemmiwinks
(05.04.23)
Numaralı güneş gözlüğü kullanıyorum.

Geçen hafta yeni gözlük alırken güneş ışınına göre kararan bir cam önerdiler. Ama yaptırmadım.
0
piotr
(05.04.23)
sırf güneş gözlüğü kullanabilmek için lense geçtim, şu ana kadar aldığım en iyi karar.
0
faberkastelli
(05.04.23)
Sehirde gunes gozlugu takamiyorum ben zaten. Gunes gozlugu taktigim anda kendimi havali, artist, film yildizi gibi hissediyorum. Cok iddiali bir nesne, zengin item'i bu gunes gozlugu:) Tatillerde, plajda vs takiyorum onda da lens oluyor gozumde zaten.
0
freedonia
(05.04.23)
35 yıldır bu dertten muzdaribim. denemediğim yöntem kalmadı.

kolormatik cam taktırdık, ilkokulda daşakoğlanı oldum, teneffüsten sınıfa bi giriyon kapkara camlar.

tepeden klipsle takılanı kullandım, hem rahatsız etti, hem çirkin oldu.

çerçevenin yapısına uygun yandan ve alttan çengelli geçmeli buldum aldım. en iyisi buydu. normal gözlük gözünde, sen sadece üstüne güneş gözlüğü ekliyorsun. şu yukarıda mıknatıslı denilenin daha kekosu. sonra modernleştirdiler, mıknatıslı falan oldu.

numaralı renkli cam yaptırdım, iki gözlük taşıma derdi çıktı bu sefer de. onu çıkar öbürünü tak. araba kullanırken kapkara tünele giriyosun ortalık zifiri karanlık oluyor. gözlüğü çıkarsan da göremiyorsun, çıkarmasan da. numaran değişti mi hop camlar çöp oldu. pahalı da bir şey her sefer yapıtırılacak gibi değil.

en sonunda lens taktım rahat ettim. istediğim marka, istediğin model gözlük alabilme özgürlüğü. oh be. hatta numaralı cam taktırdığım çerçevenin orijinal camları da duruyordu, numaralı renkli camları kaldırıp attım, orijinal camları taktım, bir güneş gözlüğüm daha oldu.
0
kibritsuyu
(05.04.23)
bu konuda yalnız olmadığıma çok sevindim ya, gözlüksüz insanlara özeneceğim bir husus daha çıktı sdjdsj

lens hiç denemedim, denemeyi de düşünmüyorum. Takıp çıkarması falan zor gibi geliyor. Bi de lens kullanan her arkadaşımın bi gözüne kaçıp acile gitme anısı var. Ben beceriksiz insanım kesin gözümü çıkartırım lens takıcam diye

Numara da belli bi yaştan sonra çok değişmiyor ya. Benim 20 yaşımdan beri sol miyop 0,5 arttı sadece, ona da doktor yeni gözlük yazmaya gerek yok eskisiyle görüyosan devam et dedi dsjdsj ha yaşlanmaya başlayınca işler değişebilir tabii
0
🌸nundu
(05.04.23)
kararan camlar çalışmıyor bu arada tavsiye etmem. Araç kullanırken o kadar alıştımki tünel değil yanımda normal gözlük olmadığı için g. gözlüğüyle gece 4-5 saat sürmüşlüğüm var. tam bir eziyet oldu ama you can do it. Daha sonra ucuz gözlükçüde kampanya vardı 3 tane gözlük aldım arabaya eve monta her yere gözlük sıkıştırdım. bunun çözümü bileğine güvenen çizdirsin. ben çizdirmem çizdireni çok garip buluyorum göze bir şey olsa tadın tuzun kalmaz. markete gözlükle girmeye devam varsın artiz desinler.
0
abi bi dizi buldum on numara
(05.04.23)
uzun yolda araba kullanirken numarali gunes gozlugu takiyorum. onun disinda kullanmiyorum.
0
antikadimag
(06.04.23)
(3)

Jorge Jesus Besiktas macinda statta yoktu sanki

speedy
Tamam cezaliydi da stada da mi giremiyor seyirci olarak? Ya da ben mi goremedim?
Tamam cezaliydi da stada da mi giremiyor seyirci olarak? Ya da ben mi goremedim?
0
speedy
(05.04.23)
izlediği locadan kameralar çekememiştir
0
freebird5406_2
(05.04.23)
maç sonunda soyunma odasına inip ali koç'la kavga ettiği haberleri vardı.

(cezalıyken soyunma odasına inmesi ceza nedeni bu arada)
0
tantunisultansuleyman
(05.04.23)
Locada niye izliyor onu anlamadim. Deplasmanda olsa neyse yedek kulubesinin arkasinda guzel bir yer ayarlanip, tribunden izleyecekti maci. Kenardan 2-3 bagirip, el kol yapsa bunlar olmazdi.
0
🌸speedy
(05.04.23)
(9)

ev almak

kondansator
kira ödemiyoruz, eve de yaklaşık 50bin tl kadar bir para giriyor. 1.500.000 civarı ev bakıyoruz, yarısını eldeki altınlardan vb çıkartıp yarısına krediye girmek mantıklı geliyor. zaten evi kiraya verince malum bir süre sonra kredinin büyük kısmını karşılar duruma geliyor. aynı tabloyu kardeşim yaşad
kira ödemiyoruz, eve de yaklaşık 50bin tl kadar bir para giriyor. 1.500.000 civarı ev bakıyoruz, yarısını eldeki altınlardan vb çıkartıp yarısına krediye girmek mantıklı geliyor. zaten evi kiraya verince malum bir süre sonra kredinin büyük kısmını karşılar duruma geliyor. aynı tabloyu kardeşim yaşadı, şimdi krediyi çok rahat ödüyorlar kredi ile. geleceğim nokta, bir kesim illa ki nakitte kal evin zamanı değil diyor, ancak ev fiyatları git gide artarken, yarın kredi çekmek bile hayal olabilir. çok arada kaldık. sizce bu şartlarda ev almak için uygun bir zaman mı
0
kondansator
(05.04.23)
bu evi yatırım için mi alıyorsunuz? yatırım içinse o bütçeyle başka işler yapılabilir.
0
sizofren06
(05.04.23)
Kendiniz oturacaksaniz bence alın. Senelerce ikinci grubun mantığıyla ilerleyip ev fiyatlarının yükselişi yüzünden sürekli hayiflanan biri olarak Türkiye'de ev fiyatlarının düştüğünü görebileceğimizi sanmıyorum. 3 sene once ev alsak şu anda aşırı komik bir miktar oduyorduk. Şimdilerde peşinat olsa da kredi oranını tutturmak mesele haline geldi. Deprem de tuzu biberi oldu zaten.

Ama yatırım için ise Türkiye gibi deprem riski olan bir ülkede başka bir yatırım aracına yönelmek sanki daha mantıklı da olabilir.
0
fraise
(05.04.23)
Bence ev almak için doğru zaman değil.
Ucuz kredi bulabiliyorsanız ev de dahil olmak üzere herhangi bir şey almak doğru olur ama devlet bankaları kredi vermiyor.

1 milyon TL/120 ay konut kredisi kullanırsanız özel bankadan %2 faizle 22bin TL, devlet bankasından %1,36 faizle 17bin TL ödüyorsunuz. Fark %30 civarında.

Ev fiyatları da kiralar da muazzam bir biçimde yükseldi. Hangi hükümet başa gelirse gelsin bu konuyla ilgili bir şey yapmak zorunda, bu şekilde devam etmesine izin veremezler. Belki yabancılara satış durdurulacak, belki üçüncü ev ve sonrası ek bir vergi getirilecek belki de aklıma gelmeyen başka bir karar. Ne olacağını bilmiyorum ama bir şey yapmak zorundalar. Bu da ev fiyatlarını düşürecek veya yükselme hızını yavaşlatacaktır.

Eğer uygun fiyatlı bir ev veya uygun fiyatlı bir kredi bulabiliyorsanız elbette kaçırmayın ama ülkenin geleceğinin ne olduğunun belli olmadığı bir zamanda daha kolay bozdurulabilen bir yatırıma girmek daha akıllıca görünüyor. Bugün 2 milyonluk bir eviniz olsa da satamıyorsunuz. 1,8 milyona düşüreyim yeter ki satılsın deseniz yine satamıyorsunuz.

Tüm bunlara ek olarak bazı insanlar borcu olmazsa para biriktiremez, eğer siz de öyleyseniz o zaman da ev-araba borcuna girmek sizin için mantıklı olabilir.

Ev alınca evin kira getireceği belli ama hem kiranın vergisi hem emlak vergisi hem de evin muhtemel masrafları (çatı akması, dış cephe boyanması, tesisat problemi vs.) gibi masraflar çıkabileceğini hesaplamayı atlıyoruz. Bunlara ek olarak kredi çektiğiniz için hem kendinize hayat sigortası hem eve konut sigortası, DASK ödeyeceksiniz. Bir kiracı çıkıp diğeri girerken belki bir süre boş kalacak, veya bir kiracı uzun süre kalınca emsallerine göre kira çok düşük kalacak vs. Bu gibi masraf ve riskleri de unutmamak gerek.

Umarım işler istediğiniz gibi olur.
0
michael_knight
(05.04.23)
ev almanın en büyük artısı "elinde olmayan parayla/krediyle almak". Şimdi krediler kısılmış, bulabiliyorsanız olabilir ama sizin senaryoda üzüleceğiniz şey altının fiyatının çok artması olabilir. Yani elinizde tl olsaydı karar vermek çok kolaydı, ama dolar/altın bozup almak kısmen risk. (şimdiye kadar evler dolardan fazla arttı, ama seçim ve sonrası çok belirsiz. Dolar serbest bırakılırsa ve evler o kadar artmazsa bu sefer tam tersi olabilir ama bilinmez şeyler bunlar)

Krediyi rahat ödeme olayı da son yıllardaki yüksek enflasyonla ilgili bir şey. O azalırsa hiç de öyle olmaz. (onlar çok düşükten kredi aldılar ve her yıl enflasyon ve zam arttı. Şimdi kredi faizleri yüksek, verilen para az, enflasyonun da düşmesini ummalıyız halk olarak:)
0
nhk ni youkosu
(05.04.23)
oturumluk ev alınır, yatırımlık soru işareti.

kredi kampanyası olduğunda fiyatlar tekrar yükselir.

konutta fiyatı düşürecek 2 şey var;
1. arz artacak(deprem sonrası kısa sürede mümkün değil)
2. talep azalacak : yabancılara satış yasağı, çok yüksek tl mevduat faizi.
0
nuisance
(05.04.23)
herhangi bi mal almayi erteleyip de kâr eden kimse ne gordum ne duydum. almayip mal gibi kalanlar yiginla. zaten 750k kadar elde para varsa arabadan baska bisi alinmaz o paraya. ustune ekleyip ev bulabiliyosaniz kesin alin. boyle seylerde dusuncem "cok mantiksiz gelirse satarsiniz" seklinde. zararina satilacagini da hic sanmiyorum. ytd
0
ala09
(05.04.23)
oturmak için değil de yatırım amaçlı ev almayı düşünüyorduk. fikirleriniz için teşekkürler, şimdilik altın almaya devam gibi duruyor
0
🌸kondansator
(05.04.23)
Kesinlikle al
Alma diyene kulak asma
0
photo85
(05.04.23)
Ucuza kredi bulabilirseniz alın kesinlikle. Özel bankalardaki 1.9-2.0 değil ucuzdan kastım.

Ailede üzerinize ev yoksa 0.99a sıfır konut bulup alabilirsiniz 2 milyon tlye kadar (evin değeri) ve devlet bankaları burada limit veriyor en son arkadaşım 1.3 milyon çekti buradan

Diğer türlü 1.29 2.el konutta limit sınırlı 300-400k max.

İlk limiti zorlayın sıfır ev bulun ve alın bence.
0
Mcfly
(05.04.23)

Japonya'dan telefon almak hk.

faberkastelli
Haftaya Japonya'ya gideceğim ve gitmişken iphone alayım diyorum, zira fiyatları çok uygun. yalnız sorum şu;- japonya'da satılan iphone'lar tek sim mi çift sim mi yoksa sadece e-sim mi?- japonya'da apple storelarda tax free satış var mı veya vergi iadesi için form düzenleyebiliyorlar mı? telefon başı
Haftaya Japonya'ya gideceğim ve gitmişken iphone alayım diyorum, zira fiyatları çok uygun. yalnız sorum şu;
- japonya'da satılan iphone'lar tek sim mi çift sim mi yoksa sadece e-sim mi?
- japonya'da apple storelarda tax free satış var mı veya vergi iadesi için form düzenleyebiliyorlar mı? telefon başına 1750 tl gibi bir vergi iadesi olması lazım. imkan varsa kaçırmayayım diyorum.

Daha önce japonya'dan telefon almış veya teşebbüs etmiş olan arkadaşların yardımını rica ediyorum. teşekkürler.
0
faberkastelli
(05.04.23)
(6)

Training ayakkabıda under armour mu skechers mı?

mikahakkinen
puma kullandım dağıldı. skechersında çok sağlam olmadığını duydum. under armour, skechers seçiminde hangisini tercih etmeliyim?
puma kullandım dağıldı. skechersında çok sağlam olmadığını duydum.

under armour, skechers seçiminde hangisini tercih etmeliyim?
0
mikahakkinen
(05.04.23)
yürüyüş için aldığım bir skechers ayakkabım vardı. aşırı rahat olması beni muazzaz rahatsız etti. yani tam anlatılabilecek bir şey değil ama o jelimsi tabanla rahat edemiyorum.

sonra emektar nike'ım ile devam ettim spora.

under armour hiç kullanmadım ama bana amacına daha uygun ayakkabılar üretiyormuş gibi geliyor skechers'a göre.
0
teritori
(05.04.23)
Skechers sağlamlık konusunda Under Armour karşısında diz çöker tövbe eder... Muhtemelen de bu sırada ya tabanı açılır, ya dili kopar.
0
salihdt
(05.04.23)
skechers yürürken bile dağılıyor, koşuya falan dayanabileceğini sanmıyorum.
0
brkylmz
(05.04.23)
Under Armour hem rahat hem de sağlam. Yazdan beri gayet sık kullanıyorum, burnunda minik bir açılma dışında sapasağlam, şekli de bozulmadı.

Öteyandan Türkiye'den aldığım Sketchers ayakkabılar kolay dağılmakla birlikte yurtdışından aldıklarım halen gayet sağlam ve fakat formlarını kaybettiler. Under Armour diyorum.
0
vampir akrep
(05.04.23)
Nike deyip suyu bulandırmaya geldim. Sporun çeşidine göre nokta atışı ayakkabıyı gerek sağlamlık gerekse konfor anlamında sunuyor adamlar. Sitesinden alışveriş çoğu üründe ülkemizdeki fiyatların altında kalıyor , görece tek sıkıntısı en fazla 8-9 gün içinde teslim oluyor.
0
synax
(05.04.23)
u.a. skechers iyi bir ayakkabı değil. rahatlığını sevenler var ama ne ayakkabılar var rahatlıkta yarıştırmak istersen.
0
abi bi dizi buldum on numara
(05.04.23)
(5)

faiz mi altın mı dolar mı?

haintospik
merhaba,elimde uzun bir süre harcamayacağım bir miktar tl var. bunu faize mi bağlamalı dolar ya da altın mı almalı bilemedim. size sormak istedim.teşekkür ederim.
merhaba,

elimde uzun bir süre harcamayacağım bir miktar tl var.

bunu faize mi bağlamalı dolar ya da altın mı almalı bilemedim. size sormak istedim.

teşekkür ederim.
0
haintospik
(05.04.23)
Euro'da tutan biri olarak, ara ara aklıma faize yatırmak geliyor. Ben bunu düşünürken EUR yükseliyor. Elimde tl olsaydı faize yatırırdım. Kesin bir getirisi var, düşecek mi yükselecek mi diye beklemeye gerek yok. YTD.
0
Kahvedesu
(05.04.23)
Kur korumalı vadeliye atabilirsiniz elinizde toplu bir TL varsa faiz düşünüyorsanız.
0
Cesario
(05.04.23)
altın

faiz anaparanızın erimesidir.
0
nuisance
(05.04.23)
kmh mantıklı, dolarda kalmak mantıklı değil dolar cinsinden bir yatırım yapmak; örneğin altın mantıklı, gümüş daha da mantıklı. normalde değerli madenleri beğenmem ama şu an iyi yatırım.
0
tiny penny
(05.04.23)
faiz kotu yatirim, en az 1M tl falan degilse.
altin, gumus
ytd
0
ala09
(05.04.23)
(7)

Atatürk havalimanı yeniden açılabilir mi?

birmilyonunvarmi
İstanbul havalimanı ve Sabiha Gökçen varken ikisinden birini kapatmadan üçüncü havalimanı olarak yeniden açılabilir mi? Ya da yeniden açılması mantıklı mı?
İstanbul havalimanı ve Sabiha Gökçen varken ikisinden birini kapatmadan üçüncü havalimanı olarak yeniden açılabilir mi? Ya da yeniden açılması mantıklı mı?
0
birmilyonunvarmi
(05.04.23)
Açılır, neden açılmasın? Pistlerin üzerine bina v.s. olsa da onlar yıkılır açılır, sonuçta depremde de gördük ki pist onarmak öyle yapılamayacak bir şey değil.

Istanbul'ın devasalığı göz önünce bulundurunca pek tabi ki şehrin farklı bölgelerinde havaalanı olması halk için de iyi olur. Londra, Moskova v.b. İstanbul siklet şehirde de bu böyle.

Bütün mesele, 3. havalimanının finansal durumu çünkü buraya büyük paralar harcanmış ve bir takım garantiler verilmiş.
0
bk
(05.04.23)
buenosdias
(05.04.23)
kuzey güney yönlü iki pist kırıldı. üstündeki yapılar kaldırılsa da pisti yeniden yapmak gerekir. bu sefer tek pist yeterli olur.

05/23 pisti zaten aktif o sebepten orada problem yok. ancak bence iktidar değişse dahi park sabit kalıp 05/23 pistiyle yapılan bir operasyonda ilk aşamada bence yeterli olabilir. sabiha benzeri bir operasyon, low-cost vs. olarak yapılabilir. sonuçta istanbul havalimanı da çok büyük bir yatırım. eski full time atatürk havalimanı operasyonu yapılması istanbul havalimanının atıl kalmasına sebep olur.

ama tek pistle low-cost havayollarının, bölgesel havayollarının uçtuğu bir senaryo, en yararlısı olacaktır. bir de tabi özel jet operasyonları vs. yapılır.

kargo uçakları istanbul havalimanını kullanabilir. sonuçta kargo uçağı genelde daha uzun piste ihtiyaç duyabilen bir uçak.
0
NightBringer
(05.04.23)
açılabilir ve açılmalı...
0
elifkircil
(05.04.23)
freedonia
(05.04.23)
atatürk havaalanı yolundan geçiyorum sık sık. yıllardır hummalı bir çalışma var orada, yıktılar önce her yeri şimdi binalar var bir sürü ve hala aktif inşaat. açılmaması için her şeyi yapacaklardır, zaten istanbul havaalanı’ndaki birçok yer sümeyye ve bilal’e ait olduğu açıklanmıştı, yandaşlara ait işletmeler vesaire.
0
deartheodosia
(05.04.23)
yenisinin metrosu var, bu saatten sonra açılmayıp gerçekten ağaçlı bahçeli yeşil alan olması daha iyi

30dk'da havalanıan ulaşmak güzel bir şeydi ama şehir içinde uçak uçmaması da güzel
0
bir soru sorcam
(05.04.23)
(5)

Tazminat yüzünden şirketten ayrılamamak

karayel
10 yıldır çalıştığımız şirketten tazminatı alamadığımız için ayrılamıyoruz. Bu olay çok saçma değil mi?Siz nasıl çözüyorsunuz bu durumu?Başka işe geçmek için soruyorum.
10 yıldır çalıştığımız şirketten tazminatı alamadığımız için ayrılamıyoruz. Bu olay çok saçma değil mi?

Siz nasıl çözüyorsunuz bu durumu?

Başka işe geçmek için soruyorum.
0
karayel
(05.04.23)
Ekonomik koşullara göre değişir tabi; kıdem tazminatının üzerindeki tavan dolayısıyla eğer geliriniz yüksekse ve enflasyonist ortamda iş değiştirerek maaşınızı yükseltebilecekseniz kıdem tazminatının 10 yıl birikmiş olmasının pek bir anlamı kalmıyor.
0
salihdt
(05.04.23)
Bizim şirkette iş yavaşlatıp 3 uyarıyla kendilerini kovduruyorlar
0
hepimizkediyiz
(05.04.23)
25 yıl hizmet süresi ve 7000 günü doldurduysanız sgk dan kıdem yazısı ile istifa ederek tazminat akabilirsiniz.
0
bluemoon22
(05.04.23)
millet artık 2 yılda bir iş değiştiriyor hem bu sebeple hem de maaşını düzgünce artırabilmek için.

Kadınlar eğer evlenirse ve yıllardır çalışıyorsa hakkını kullanıp (*"eşim çalışmamı istemiyor" :D) çıkıp tazminatını alıyor.

Bazı şirketler ileride sorun olmasın diye birkaç yılda bir herkese veriyormuş. Çünkü geçen yıl 15 bin olan brüt üç seneye 45 bin oluyor(salladım), işçi "çıkarıldığında" son brüt maaşından (tavan rakam da var tabi) hesaplanıyor şirkete de yük. Ama kendi giderse ödenmiyor öyle bir yanı var. Genelde vermeyip kendi gider diyorlar işte.

Çözümü yok. Akp hükümeti bu herkesin hakkı olsun ama bu paralar devlete yatsın(yani onlar kullansın), işçi de yıllaaaar sonra (10 yıl falandı galiba) alsın diye bi teklif götürmüştü ama o da saçmaydı. Şimdi tavan 19 bin 982 liraymış. 199000 tl birikti ama 10 yıl sonra alabileceksin gibi düşün o da çok saçma.
0
nhk ni youkosu
(05.04.23)
bluemoona düzeltme yapayım;
25bin ve 7bin değil.

2008 nisan öncesi sigorta girişiniz varsa 7bin gün doldurmak yeterli.

kendiniz kovdurmayın sgk sicilinizde gözüküyor.

eğer iş değiştirmeyi kafaya koyduysanız bence tazminata takılmayın, diğer tarafa bir an önce gecinki orada kıdemınız başlasın.
0
nuisance
(05.04.23)
(4)

En hızlı ne kadar sürede evlenebiliriz?

anonimuz
Türkiye'de yaşayan yabancı uyruklu kız arkadaşımla en hızlı ne kadar sürede evlenebilirim? Hangi adımları izlememiz ve bunlar ortalama ne kadar süre alır? Ben yurtdışında çalışıyorum dolayısıyla işten izin alıp TR'ye gidip her şeyi halledip dönmeyi planlıyorum. Kız arkadaşıma vize vermiyor yaşadığım
Türkiye'de yaşayan yabancı uyruklu kız arkadaşımla en hızlı ne kadar sürede evlenebilirim? Hangi adımları izlememiz ve bunlar ortalama ne kadar süre alır? Ben yurtdışında çalışıyorum dolayısıyla işten izin alıp TR'ye gidip her şeyi halledip dönmeyi planlıyorum. Kız arkadaşıma vize vermiyor yaşadığım ülke dolayısıyla ya Türkiye'de ya da tük ve rus vatandaşlarının birlikte vizesiz gidebileceği bir yerde evlenebiliriz yalnızca.

not: meraklılar için, 2 yıldır birlikteyiz evlenmeden bir araya gelmeyi denedik ama vize alamadı. mecbur evleneceğiz birlikte yaşayabilmek için. evlilik sözleşmesi de yaptırmayı düşünüyorum.
0
anonimuz
(05.04.23)
Çok hızlı olamiyor. Çünkü esinizin evlenme ehliyeti lazım. Fransa'da bu yaklaşık 1 ay sürüyor.
Buna ek kan tahlili vs lazım.
Evlenme ehliyeti vermek icin de belge falan istiyorlar.

Ben her şey dahil 1.5-2 ay derim.
0
logisticsmanager
(05.04.23)
Kız Rus ise;

Rus Büyükelçiliği veya konsolosluklardan birinden Evlenme ehliyeti denen bir belge alacak.
Şu an bu belgeyi alabilmek için randevuyu 2-3 ay sonraya veriyorlar. Sonra o belge, belgenin alındığı yerdeki Kaymakamlıktan apostil yaptırılacak. Bunları kız bir başına halledebilir.

O iş hallolduktan sonra kimlik, 4 fotoğraf, pasaport ile evlendirme dairesine birlikte müracaat edeceksiniz. Sağlık ocağından bir belge almanızı isteyecekler. Bir günlük iş.

Yoğunluğu olmayan bir ilçe evlendirme dairesine gittiyseniz ve ODA NİKAHI derseniz 5-10 gün sonraya gün alabilirsiniz. Veya daha sonraya gün alıp, gidip tekrar gelirsiniz.
0
Mirket
(05.04.23)
Cevaplar icin cok tesekkurler. evet evlenecegim kisi rus, dolayisiyla bu 2-3 aylik surec bize ne kadara patlar ve bunu daha kisa surede halletmenin hicbir yolu yok mu?
0
🌸anonimuz
(05.04.23)
Ne kadara patlar derken, para gerektirir bir şey yok. O süreden daha kısa süreye Rus Büyükelçiliği veya konsoloslukları randevu veremiyorlar. Malum. Ülke Rus doldu ve hepsinin bir şekilde işi oluyor elçiliklerde.

Başka ülkelerde işi daha kısa sürede halletmenin bir yolu var mı, bilmiyorum.
0
Mirket
(05.04.23)
(2)

Yazin kullanmalik ufak erkek cantasi

floydian
Soyle baba isi olmayan, ufak tefek ivir zivir koyabilecegimiz erkek cantasi ne olabilir? Sirt olur, omuz olur, bel olur. Her sey olur.
Soyle baba isi olmayan, ufak tefek ivir zivir koyabilecegimiz erkek cantasi ne olabilir? Sirt olur, omuz olur, bel olur. Her sey olur.
0
floydian
(05.04.23)
decathlon un 15 litrelik olan çantası, herkeste yaygınlaştı, çok dikkat de çekmiyor artık göz alıştı
0
freebird5406_2
(05.04.23)
Senelerdir sunu kullanıyorum gayet yeterli geliyor
North Face Lumbnical
www.amazon.com.tr
0
Northern Mariner
(05.04.23)
(3)

İşe ayın ikinci haftası girildiğinde maaşın ödenme metodu

kahver
selamlar.işe başlandı diyelim. bu da tarih olarak ayın 10'u. yani ay başı değil, ay başı 1 veya 4 kabul edilen bir şirket diyelim.bu şahsın alacağı maaş (asgari ücret veya üstü fark etmez) ödemesinde eksilme olur mu? hani 10 gün kesinti gibi. yoksa şirketin insiyatifinde mi, yoksa asgari ücret ise t
selamlar.

işe başlandı diyelim. bu da tarih olarak ayın 10'u. yani ay başı değil, ay başı 1 veya 4 kabul edilen bir şirket diyelim.

bu şahsın alacağı maaş (asgari ücret veya üstü fark etmez) ödemesinde eksilme olur mu? hani 10 gün kesinti gibi. yoksa şirketin insiyatifinde mi, yoksa asgari ücret ise tam almalı, üstünde ise kesilebilir mi?
merak ettim.
0
kahver
(04.04.23)
ilk ay çalıştığınız gün kadar maaş alırsınız (pro rata).sonra tam ay olarak yatar.
0
sttc
(04.04.23)
Çalıştığınız gün kadar yatıyor. Sonraki ay bir gün ücretsiz izin alırsanız bir gün eksik yatar.
0
dissendium
(04.04.23)
maasin kesildigi gun bellidir, ise giris tarihine gore olsa isin icinden cikamazlar. takvim ayi sonunda kesilir, odeme sonraki ayin 5'inde bile olsa.

maas/30*o takvim ayi icerisinde calisilan gun sayisi = alacaginiz para
0
supergirl
(05.04.23)
(5)

Depremzedelere "hala" yardım yapan kurumlar var mı?

anna sun
Arkadaşlar sosyal medya uzerinden bir depremzede ile iletişimdeyiz. Osmaniye'de evleri yıkılınca Ağrı'da bir kız yurduna yerleştirilmişler. Kışlık kıyafet ihtiyaçlarını bir şekilde göndermiştik fakat yazlık kıyafetler lazım şu an. Bireysel olarak karşılamak çok güç 5 kişilik ailenin ihtiyaçlarını. Ç
Arkadaşlar sosyal medya uzerinden bir depremzede ile iletişimdeyiz. Osmaniye'de evleri yıkılınca Ağrı'da bir kız yurduna yerleştirilmişler. Kışlık kıyafet ihtiyaçlarını bir şekilde göndermiştik fakat yazlık kıyafetler lazım şu an. Bireysel olarak karşılamak çok güç 5 kişilik ailenin ihtiyaçlarını. Çevremde de yardım edecek, ortak olacak kimseyi bulamıyorum.
İç çamaşırı, ayakkabı, pantolon, tişört... Akla gelen her şey lazım... Bir yetkili de çıkıp herhangi bir eksiklerini kapatmamış. Ben anlamıyorum onca yardım nereye gitti...
neyse... Sizce nerelere başvurabiliriz bu aile için?

modlara not: biraz üstte kalabilir mi?
0
anna sun
(04.04.23)
İlce belediyenizin sosyal yardım isleri müdürlüğünü telefonla arayarak bilgi alabilirsiniz.

Agri belediyesi akp'de. Orayi arayarak da yardim isteyebilirsiniz.
0
duster
(04.04.23)
İHH ile görüşsünler, bölgede sürekli aktifler.
0
faberkastelli
(06.04.23)
bizim mahallemize yerleşen depremzedelere de benzer istekleri için kaymakamlık/afad üzerinden destek sağlandı. önce ilgili ilçenin kaymakamlık kanalı üzerinden iletişime geçin bence. onlar afad ile senkronize hareket edip hızlıca yardım ulaştırabiliyor. ek olarak ihh hakikaten bu süreçte en aktif stklardan birisi belkide en akifi. ihh bölge temsilciliğine ulaşmalarını tavsiye edebilirsiniz veya siz ulaşıp destek talebinde bulunabilirsiniz. ailenin iletişim bilgilerini verebilirsiniz.

iç çamaşır ve hijyen ürünleri elbette her zaman lazımdır fakat yazlık kıyafetler için genel olarak bir noksanlık söz konusu olabilir. ayni olarak yardım olmasa bile nakdi yardım yapılabilir diye düşünüyorum. deprem bölgesinde kurulan giysi noktalarında da ekseriyetle kışlık giysiler vardı. biz de gönderirken daha ambalajları bile açılmamış kışlık giysiler göndermiştik tırlarla. çoğu kişide keza öyle. malum yazlık kıyafetler kimsenin aklına gelmezdi o dönem.
0
debian
(07.04.23)
İHH +1

Cansuyu ve başka kuruluşlar da çalışıyor ancak İHH geniş alanda organize ve aktif
0
epitaf
(07.04.23)
afet icin feminist dayanisma ile temasa gecebilirsiniz.
0
tadellesever
(10.04.23)

'good'lar listesine ekle' dediğimizde başlıklar da engelleniyor mu?

baldan kaymak
Sb ama başlıklar engellenmiyorsa sizce de gelmesi gerekmiyor mu?
Sb ama başlıklar engellenmiyorsa sizce de gelmesi gerekmiyor mu?
0
baldan kaymak
(04.04.23)
(6)

kredi karti borcunda hata olabilir mi

Kittie
ilk kez yuksek limitli bi kart kullandim.soru da acmistim daha once surekli asgari oduyorum diye hatta.bu durumdan rahatsiz olunca ben (asla erimiyordu borc) tum borcu (gelecek donem taksitlerle) kapamak istedim.cagri merkezini aradigimda borcun hepsinin atiyorum 30k oldugu soylendi.ben de hepsini d
ilk kez yuksek limitli bi kart kullandim.
soru da acmistim daha once surekli asgari oduyorum diye hatta.

bu durumdan rahatsiz olunca ben (asla erimiyordu borc) tum borcu (gelecek donem taksitlerle) kapamak istedim.
cagri merkezini aradigimda borcun hepsinin atiyorum 30k oldugu soylendi.

ben de hepsini degil ama bir donemin ustunde bir odeme yaptim bu da baya bir miktardi. asgari degil yani donem borcunun da uzerini odedim.
sonra iki hafta sonra falan yine bi odeme yaptim. biraz rahatlasin istedim. zamani gelmeden odemeler yaptim yani.

gecenlerde hafifledi borcum zannederken ciddi bir borc oldugunu fark ettim uygulama uzerinden.
cagri merkezini aradim. bana kadin borcun toplaminin 35k oldugunu soyledi.
nasil olur diyip kadina aciklama yaptim odediklerime dair.
o da otomatik sistemden okudu hizlica bir seyler. hesaplama dogru dedi.

daha once soyleneni not almistim es zamanli yanlis anladigimi sanmiyorum ki bir tepe para odedim fazla fazla.
inmedigi gibi borc artmis.

ben o eski sorumu actiktan sonra karti hic kullanmadim bu arada.
ben bu olayi nereden nasil teyit edecegim?

bir de soyle bir durum var dikkatimi ceken. zaten cagri merkezini aramam da oyle oldu. kart limitim artti gecenlerde. ve kullanilabilir limitimin cok asagida oldugunu gorunce aradim cagri merkezini bu nedir diye.
bunlar limit arttirirken yanlis bir sey mi yapti acaba?

uygulamada gecmis donem goremiyorum. ekstre talep edip her seyi kontrol mu etsem.
basina boyle bir yanlislik gelen var mi. olabiliyor mu yani?
tesekkurler
0
Kittie
(04.04.23)
Hata olma olasılığı çok çok düşük, ayrıca uygulamadan göremesen bile geçmiş ekstreleri webden yüksek ihtimal görebilirsin.
0
primetime
(04.04.23)
Bankaya gidip konu hakkında detaylı görüşebilirsiniz.
0
havadakarada
(04.04.23)
Hata olma olasılığı cidden düşük

Toplam borcu ilk sorduğunuzda taksitleri falan atlamış olma şansı var mı m.temsilcisinin?

Bunun en net çıkar yolu 1-2 saat ayırıp eski ekstreleri takip ederek harcamalarınızı kontrol etmek. Bankanın uygulamasını açıp borcun birikmeye başladığı en eski tarihten harcamalarınızı listeleyin. Excele falan yazın hatta elinizle, yazarken detaylı düşünme fırsatı olur, hem de bütün ekstreleri aynı ekranda görürsünüz.
0
akhenaten
(04.04.23)
Ekstre talep et en basit yol
0
sekerler diyarinda bir ruya
(04.04.23)
Àçikçasi bunun nesini hesaplayamadin onu da anlamadim.

Kartin limitinden, kullanibilir miktari çikarttiginda geriye toplam borcun kalir ve banka bir kurus bile fazlasini talep etmez.

Edit; olsun dert değil, herkes bu tarz şeyleri düşünemeyebilir.
0
Yourcousinmarvinberry
(04.04.23)
Cok nadir de olsa hata olabiliyor basima geldi ama siz olaya tam hakim degilsiniz hocam. Muhtemelen banka dogru hesapliyor.

Bu arada kartin toplam limitinden, kullanilabilir limiti cikarip toplam borcunuzu hesaplayabilirsiniz.
0
brkylmz
(05.04.23)
(4)

Bu şekilde ticaret yasal mı?

havadakarada
Yurtdışından İstanbul'a sürekli olarak gelen bağlantılarım var. Tek tek ara ara geliyorlar. O ülkede benim şahıs sirketim üzerine bir ürün satin alıp gelirken uçakta bagaj olarak getirseler yani herhangi gümrük ithalat vs uygulanmayan gelse, ben de gelen bu ürünleri mağazamda faturalı şekilde satsam
Yurtdışından İstanbul'a sürekli olarak gelen bağlantılarım var. Tek tek ara ara geliyorlar. O ülkede benim şahıs sirketim üzerine bir ürün satin alıp gelirken uçakta bagaj olarak getirseler yani herhangi gümrük ithalat vs uygulanmayan gelse, ben de gelen bu ürünleri mağazamda faturalı şekilde satsam bu durum yasal mıdır?
0
havadakarada
(04.04.23)
e bu ürünlerin girdi faturası nereden olacak?
Buna bavul ticareti diyoruz ve amatörce yaklaşım :) getirelecek ürün adedi, değeri ve çeşidine de bağlı :)
0
gadlemler
(04.04.23)
@gadlemler tek tek geliyor ürünler ve sürekli gelecek. 2 çeşit. Değeri tanesi 30 usd. Orada zaten kendi sahis sirketime faturalı şekilde alacağım için girdi faturası kısmını anlamadım.
0
🌸havadakarada
(04.04.23)
değil tabi. ülkeye satmak maksadıyla bir ürün sokuyorsun. yasal yollarla yapmak zorundasın. yakalanana kadar devam edersin
0
paintov
(04.04.23)
Bir ara ben de bu sekilde urun getirmeyi dusunmustum. Daha sonra bu yasal mi diye gumruk avukatlarina sordum danismanlik aldim. Bu bildiginiz kacakciliga giriyor ayrica devletin vergi kaybi oldugundan da ayri bir suc olusuyor. Bireysel amacla getirilen urunu ticari amacla satiyorsunuz bu da ayri bir suc. Biraz daha arastirinca bazen vergi memurlarinin alici gibi davranip kacakcilik sube ile operasyon yapilanlari bile var. ha yapan var mi cok var, bu sizin gozu karaliginiza bagli.
0
oscar
(04.04.23)
(9)

Satılacak aracın garantisini uzatayım mı?

tchuck
1-2 aya aracımı satıcam, garantisi de 20 güne bitecek. garanti uzatma teklifi aldım. (3 yıl için 12bin tl)siz olsanız garantiyi uzatıp ilana koyarken "garantisi 3 yıl devam ediyor" demeyi mi tercih ederdiniz? yoksa "bana ne abi" mi dersiniz?şimdi garantiyi uzatmazsam da, 20 gün sonra bitecek. yeni g
1-2 aya aracımı satıcam, garantisi de 20 güne bitecek. garanti uzatma teklifi aldım. (3 yıl için 12bin tl)

siz olsanız garantiyi uzatıp ilana koyarken "garantisi 3 yıl devam ediyor" demeyi mi tercih ederdiniz? yoksa "bana ne abi" mi dersiniz?

şimdi garantiyi uzatmazsam da, 20 gün sonra bitecek. yeni gelen kişi de uzatamayacak haliyle.
0
tchuck
(04.04.23)
12 bin tl veririm. en az 30 bin tl de yüksek yazarım.
garantili araç her zaman öndedir.
0
jelly bear
(04.04.23)
bu arada aracın satış değeri 1.2 milyon tl civarı şuan (1.1 olsun veya)
0
🌸tchuck
(04.04.23)
@jelly, ben de öyle düşündüm biraz. yani hiçbişey olmasa bile en azındn satarken kolaylık olur, üstüne ek para koymasam bile.

iki tane aynı araç varsa, garantili olana yönelir almak isteyen sanki
0
🌸tchuck
(04.04.23)
Araç değerinin sadece yüzde 1'ini vererek garanti yaptırmanız çok iyi olur. Satarken de iyi olur, fikir değiştirip satmazsanız da iyi olur.
0
michael_knight
(04.04.23)
Garantili aracı hemen satarsın, yazdığın fiyat icin 12bin birsey değil.
0
mirty
(04.04.23)
bir alıcı olarak garantili araç çok büyük faktör benim için.

12bin de çok iyiymiş. rutin baktım 3bin-4bin olmuş orta segmentte.
0
brkylmz
(04.04.23)
garanti transfer edilebiliyor mu? bazen firmalar cakallik yapiyor. eger transfer sikintisi yok ise garantiyi uzatip satarim..
0
cooperr
(04.04.23)
modern arabalarda garanti uzatımı mutlaka yaptırın.

benim suzuki'de ilk sahibi 3+7 garanti yaptırmış mesela. ben arabayı 3 yaşına girmemişken almıştım.

modern arabalar sorun çıkarmaya meyilli, yedek parçaları pahalı, o yüzden garanti uzatımı masrafınızı çıkaracaksınız kesinlikle.

satış sonrası hizmetler sundu.
0
rain when i die
(04.04.23)
bende de bu teklifi yapmışlardı ama servisle konuştuğumda 5 yıl / 100 bin km içinde arıza riski zaten çok çok düşük demişlerdi. hassas ve arızaya yatkın bir araç kullanmama rağmen tam olarak sıfır arıza ile 6 yılı devirdim iyi ki para vermemişim buna.
0
roket adam
(05.04.23)
(6)

İş yerinde ingilizce çalışma

filipis
Seviye B1. İlerletmek için ne yapayım? Kitap götüremem ve sesli şeyler açamam. Telefon üzerinden ne yapabilirim? İngilizce gazete ve kitap dışında…
Seviye B1. İlerletmek için ne yapayım? Kitap götüremem ve sesli şeyler açamam. Telefon üzerinden ne yapabilirim? İngilizce gazete ve kitap dışında…
0
filipis
(04.04.23)
Akşamları İngilizce altyazılı yarım saat bi şeyler izle elinde kalem kağıtla. Bilmediğin kelimeleri falan yaz bağlamını hatırlatacak bi şekilde. Sonra iş yerindeyken o kelimeleri kullanarak cümleler kur, farklı bağlamlarda kullanarak yarım sayfa falan günlük gibi bi şeyler yaz. Sonra da kontrol ettir burada. Gramer eksiğin varsa da otur çalış internetten ama o dili kullanmadan sadece çalışarak seviye atlayamazsın.

Araba sürmekle ilgili bin sayfa kitap okumak araba sürmeyi tam olarak öğretmez, çıkıp otobanda hızlanıp yavaşlaman lazım trafiğe girmen lazım vs. Ama debriyajın kavrama noktasını falan bilmeden çıkarsan da muhtemelen stop ettirirsin yokuşta. Gibi gibi.
0
vedatchilipeppers
(04.04.23)
www.bbc.co.uk
şurayı da biraz kurcalayabilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(04.04.23)
sesli seyler icin kulaklik? ortamlarda odaklanmak icin muzik dinliyorum dersin kim bilecek. telefonuna duolingo yukle. baska appler var. pimsleur geliyor aklima eskilerden.
0
hot potato
(04.04.23)
Direkt İngilizce haberleri takip et. BBC ve CNN oku. 1 yılda sadece bunları okuyarak YDS'den 80 aldım. Bir süredir Almanca için Bild okuyorum.
0
dissendium
(04.04.23)
@hot potato
Maalesef. O yüzden sesli şeyleri elemiştim.
0
🌸filipis
(04.04.23)
Sorduğu soruya yanıt olmayacak fakat bir yabancı dili nasıl öğrenmek gerektiği ile ilgili bir kılavuz var aşağıdaki linkte.

www.victoria.ac.nz
0
kaiserr76
(05.04.23)
(5)

Pasaport gelme süresi

filipis
Dün parasını ödedim, bugün de nüfus müdürlüğüne başvuruyu yaptım. Pasaport ortalama kaç günde elime ulaşır? İnternette 5-7 gün diyor ama 2021 başvurularında bile problem olduğu söyleniyor.
Dün parasını ödedim, bugün de nüfus müdürlüğüne başvuruyu yaptım. Pasaport ortalama kaç günde elime ulaşır? İnternette 5-7 gün diyor ama 2021 başvurularında bile problem olduğu söyleniyor.
0
filipis
(04.04.23)
ben kasımda başvurmuştum, 1 haftada gelmişti.
0
roket adam
(04.04.23)
eskiden 3-4 günde elinde oluyordu yeni sistemde 21 gün maks deniyor. tahmini o sürelerde geliyor. yoğunluğa bağlı daha erken gelebilir.
0
erty_ksk
(04.04.23)
5 günde geliyor ortalama.
0
JusticeBooster
(04.04.23)
aralığın sonunda başvurdum daha gelmedi
0
ted
(04.04.23)
aralıkta başvurdum bir ayda falan geldi. oradaki memur da bana ortalama bir ayda geliyor şu anda sıkıntı var merak etme hemen gelmezse demişti.
0
argent dawn
(04.04.23)
(8)

Düğün sorunsalı

sacrilegious
Merhaba, yakınımda düğün yapankimse yok,arkadaşlar hep nikah yapıp geçti o sebeple size sormak istedim. Yaza düğünümüz var ama nasıl oluyor bu işler pek fikrimiz yok açıkçası. Ankara’da temmuz ayında 150 kişilik kır düğünü olacak, mekanla anlaştık. Kaporayı ödedik. Ama saf gibi hiçbir şey sormadık v
Merhaba, yakınımda düğün yapankimse yok,arkadaşlar hep nikah yapıp geçti o sebeple size sormak istedim. Yaza düğünümüz var ama nasıl oluyor bu işler pek fikrimiz yok açıkçası. Ankara’da temmuz ayında 150 kişilik kır düğünü olacak, mekanla anlaştık. Kaporayı ödedik. Ama saf gibi hiçbir şey sormadık ve farklı şehirde olduğumuz için şu an detayları görüşebilme şansımız da yok maalesef :(

Sorularımız:
1- Mekan saat 3’ten sonra bize ayrılacak. Hazırlık odası da mevcut. Kuaförü mekana mı çağıralım biz mi gidelim? Benim dışımda anneler ve 2 kardeşin saç makyaj olacak. Ben evden çıkma falan olsun istemiyorum pek. Hepsi panik ve kargaşa gibi geliyor. Kuaförü saat kaça ayarlamalıyız?mekana çağırmak iyi bir fikir mi?
2-Kuaför işini saat kaça ayarlamak gerekir?
3-Düğün yemekli olacak. Misafirler gelip masalara yerleştikten sonra biz saat 7 gibi çıkış yapıp direkt dans mı edeceğiz? Yoksa 7 çıkış ve nikah ve sonra ilk dans mı?
4-Ayrıca organizasyon firmasıyla anlaşmadık. Anlaştığımız mekanla orkestra, yemek servisi, fotoğraf çekimi gibi hizmetler dahil olacak şekilde anlaştık. Dikkat etmemiz gereken bir şey var mı?
5-Mekan sahibi “düğünden 2 hafta önce gelirsiniz bir toplantı yaparız” dedi. Burada özellikle belirtmemiz gereken dikkat etmemiz gereken bir şey var mı?
6-Biri bize baştan sona ne yapacağımızı anlatsa keşke çok heyecanlıyım ndjdjd nikah-dans-takı töreni-dans ve kapanış mı oluyor? İnsanlar yemeklerini ne ara yiyecek?
7-Herkes siz yemeğe vakit bulamayacaksınız diyor neden ki?
8-Balayına ertesi gün mü gitmeliyiz yoksa 2-3 gün sonra mı?

Ben bu düğün sürecinde sözlüğe çok soru sordum ama kafalar karışık heyecanımız var:) ankara’da olup katılmak isteyen olursa bekleriz :)

Teşekkürler yanıtlar için şimdiden <3
0
sacrilegious
(04.04.23)
Merak etmeyin bu detayların çoğunu mekan ayarlıyor zaten. Organizasyon şirketi vardır muhtemelen, onlar size söylüyor dans vakti, yemek vakti falan diye.

Kuaförü biraz erken çağırmakta fayda var, hoşunuza gitmeyen detayları düzeltmek için vaktiniz olsun.

Yemeğe vakit bulamayacaksınız çünkü onu karşıla, bunu karşıla...

Bence bu detaylarda kaybolmayın hiç, eğlencenize bakın. Mutlaka bir şeyler aksayacak düğünde bir şeyler istediğiniz gibi gitmeyecek vs. Ama kimse bilmeyecek neyin aksadığını. Siz de takılmayın.

Gelin arabası bozulan düğün gördüm öyle diyeyim.

Balayına 1 gün koymak iyi olabilir. Düğün günü hakikaten yorucu oluyor. Adım bile atamayacak raddeye geleceksiniz dans etmekten koşturmaktan. O yüzden o yorgunluğun üstüne bir de yolculuk yıpratabilir. Ama 1 gün dinlenmek için ideal sonra tatile:)

Küçük bir ipucu, düğün detayını saklayabildiğiniz yerlerde aklayın bahşiş koparmaya çalışmasınlar:)
0
anten
(04.04.23)
selamlar, ben de yaz için benzer bir düğün yapacağım için yardımcı olabilirim :)

1 - mekana çağırmak bence en mantıklı fikir, böylelikle koşturmaca yaşamazsınız. benim konuştuğum kuaförler genellikle ekip olarak size geliyor, böylelikle anneniz ve 2 kardeşinize de saç makyaj halledilir. benim konuştuklarım isterseniz tam gün isterseniz yarım gün gibi anlaşıyordu, yarım gün anlaşıp saat 3te orda olacak şekilde anlaşabilirsiniz bence. ben de evden çıkış olayını hiç sevmediğim için sabah direkt hazırlığa gideceğim :)

3 - burda düğün mekanıyla konuşmanız gerekiyor bence, nikah, giriş, dans vs için saatleri belli oluyor genelde her mekanın. ana tahmin edecek olursam 7de giriş nikah -> dans gibi bir sıralama olur. yoksa nikah için saati ayrıca söylerlerdi diye tahmin ediyorum.

4 - bu şekilde anlaştıysanız organizasyonu da yapıyorlardır diye tahmin ediyorum. benim gördüğüm kadarıyla genellikle düğün yapmayan ama mekan olarak uygun olan yerlere dışarıdan organizasyon şirketi gerekiyor. ekstra bir organizasyon şirketine ihtiyacınız olduğunu sanmıyorum.

5 - bizim anlaştığımız yerde masa düzeni, müzik, fotoğraf vs için ayrı ayrı toplantılar yapılıyor, bence siz 2 hafta kalmadan kafanızda soru işareti olabilecek şeyleri netleştirin.

6 - ilk dans sonrası yemek başlıyor o sırada takı vs oluyor, ister masa gezin ister takı sırası olsun, o bitene kadar da yemek sürüyor. benim anladığım bu şekilde ama tecrübeli biri yardımcı olursa süper olur fhjsdf

7 - bize de söylenen bu oldu, anlaştığımız yer düğünden önce bize yemek için vakit ayırıyor, bence siz de bu şekilde bir sorun bu konuyu, çünkü insanların yemek yediği anlar sizin takı vs uğraştığınız anlar.

8 - biz 2 hafta sonra gideceğiz, hemen giden de var sonra giden de var. siz nasıl ayarlarsanız :)

şimdiden mutluluklar <3 <3
0
la mort heureuse
(04.04.23)
ek olarak düğün sonrası altınları ne yapacağınızı da baştan kararlaştırın derim. hırsızların en sevdiği evler balayına gitmiş yeni evli çiftlerin evi oluyor eğer eviniz sakat bir yerdeyse. arada 1-2 gün koyup altınları kiralık kasaya falan koymak mantıklı olaiblir.
0
roket adam
(04.04.23)
1. kuaförünüze gidin. hazır olunca oradan mekana geçin. mekana kuaför getirmek, kötü fikir.
2. 11-12 gibi gidilse ancak 2-3 arasına hazır olunur.
3. önce bir resepsiyon olur. bir alanda insanlar toplanır, kokteyl vs. hazırlık odasına gelin damat geçer. davetliler resepsiyondan nikah alanına geçer. gelin damat nikah alanına gelir. gelinin babası gelinin koluna girip gelirlerse çok iyi olur. nikah yapılır. sonra hazırlık odasına geçilir. davetliler yemeğe geçer. gelin damat da bir şeyler yer odalarında. sonra dansa geçer gelin damat. ilk dans ve sonrasında masa masa gezerler. o sırada davetliler yemek yemeye devam. sonra hazırlık odasına geçer çift. tekrar dansa çıkarlar. davetlilerle birlikte dans edilir.
4. genelde mekan verdiği fiyatın üstünde bir şeyler satmaya çalışır. standardımız şudur, değiştirmek isterseniz budur diye fiyatı artırmak isterler. bunu yemeyin. gerçi yemişsiniz artık olan olmuş. en başta tüm planı ve ücretini ayarlamak lazımdı. ama onlara bırakırsanız asgari neyse onu yaparlar.
5. 2 hafta önce gelirsiniz, toplantı yaparız dedikleri, 4'te anlattığım. supla diyecekler bir şey gösterecekler, sonra daha güzel bir supla gösterip bunun fiyatı + 10 bin tl gibi. şunu da ekleyelim + 10 bin böyle gider. aslında kafalarında bir tutar var, siz eklemeyelim dersiniz ve o fiyat aşağıya inmez. mesela, fotoğraf çekimi standart 20 bin lira. drone, jimmy jip, montaj + 20 bin lira. drone ne kadar tek başına? jimmy jip ve montaj alırsanız drone ücretsiz. jimmy jip istemiyorum, drone + montaj? yine 20 bin lira. çıkarttığınız şeyi sizin için ücret almıyoruz gibi paket ücretini düşürmemeye çalışırlar. benzer şekilde çiçekler, süslemeler. çok iyi pazarlık yapın. yanınızda cevval biri olsun. para konusunda gelin olmasın. gelinin "bir kere evleniyorum" psikolojisine oynuyorlar.
6. yukarıda anlatmışım. detay sor, yazarım.
7. masa masa gezmek ve danslar zaten tüm akşamı alıyor. yemek yeme şansınız az. onun için ilk dansa çıkmadan önce bir şeyler yiyin.
8. hiç farketmez, size nasıl uyarsa.
0
gabe h coud
(04.04.23)
nikah memurunun/dairesinin nikahi saat kacta nerede kiyacagindan haberi oldugundan emin olun. davetiyeye de nikahin kiyilacagi saatten 1 saat once baslama saati olarak yazin, insanlar ancak gelip toplaniyor.

hazirlik odasini gordunuz mu? rahat edebileceginizden ve temiz oldugundan emin olun. orada giyineceksiniz sonucta, 3 saat filan orada kalacaksiniz. kuaforu oraya cagiracaksaniz da, siz gidecekseniz de, kac kisi olacaginiza gore gelmesi/gitmeniz gereken saati soylemesi gereken o size, kac saate ihtiyaci oldugunu o bilecek. onun da simdiden haberi olsun ki baska program yapmasin. ayrica ucreti de onceden konusun.

orkestraya da calinmasini istediginiz tarzi, ilk dans parcanizi vs. soylemeniz gerek. ilk dans parcanizi bilmiyorlarsa bir cd/usb filan ayarlamak lazim.

foto cekimi; ic cekim/dis cekim gibi seyler olacak mi, sadece dugunde mi cekim yapilacak, is/dis cekim yapilacaksa ayni gun mu olacak, ne kadar sureye ihtiyac var (o zaman hazir olmaniz gereken saat degisecek) vs. onlari konusmak lazim.

bir de dugun cicegi var, eger yaptiracaksaniz, onu da ayarlayin.
0
kassiopeia
(04.04.23)
@la mort heureuse'in 6. maddesine ek

Bu konuda adetler muhtelif

Yemek esnasında masa masa dolaşıp, tebrikleri kabul edip, öpüşüp koklaşıp haraçları pardon takıları toplayanlar var. Takı toplamak için gelinliğe iğneleme de olabiliyor, gelinin yanında elinde takı toplama torbası olan bir nedime de olabiliyor.

Yemek esnasında, takı merasimi yapılacaktır şeklinde anonsla, gelin damat bir köşeye geçiyor, herkes orada kuyruğa geçip tebrik edip takısını takabiliyor

veya takıdan hiç bahsedilmeden, gelinle damatla fotoğraf çekilmek isteyenler gelebilir anonsu yapılıyor, tebrik, fotoğraf ve nedimenin takı toplama işiemi orada yapılıyor. Nedime her foto karesine girmeyecek mesafede bekliyor.

Ayrıca yemek esnasında yıl yıl çocukluğundan itibaren gelinle damatı fotoğraflarla anlatan çocukluktan başlayıp tanışma, söz, nişan vs bulunan bir slayt show olabiliyor bazı düğünlerde, düşünürseniz.
0
Mirket
(04.04.23)
Bence mekanın daha önceki düğün videolarını izleyerek başlayabilirsiniz.Eksik ya da farklı yapmak istediğin kısımları toplantıda belirtirsiniz
0
essoist
(04.04.23)
Akraba, tanıdık, tanıdığın tanıdığı bir tane kişi bulun. Ağzı laf yapan, girişken, uyanık ve düğün dernek işlerinden biraz anlayan biri olsun. Onu yaveriniz yapın. İşlerinize o koşsun.

Sağdıçlar kesin lazım. Yok mu hiç arkadaşınız? Sağdıç harbiden önemli. İşlere koşturacak insanlar elinizi çok rahatlatır.
0
alperz
(04.04.23)
(4)

Sim kart yenileme

dissendium
Daha önce sormuştum. Sim kartım eski. Yenilemek istiyorum. Turkcell. Yenileyince eski sim kartım kullanılamaz duruma mı geliyor? Bu geçişin mümkün olduğunca sorunsuz olmasını istiyorum. Bankayla işim oluyor. Siz değiştirme sürecinizi anlatır mısınız? Sağ olun.
Daha önce sormuştum. Sim kartım eski. Yenilemek istiyorum. Turkcell. Yenileyince eski sim kartım kullanılamaz duruma mı geliyor? Bu geçişin mümkün olduğunca sorunsuz olmasını istiyorum. Bankayla işim oluyor. Siz değiştirme sürecinizi anlatır mısınız? Sağ olun.
0
dissendium
(04.04.23)
bayiye gidiyorsun yeni kart veriyorlar eskisi iptal oluyor.

bankalarda sim blokesi oluşuyor. onu telefonla ya da atmden vs kaldırabiliyorsun.
0
jelly bear
(04.04.23)
Bankaların uygulaması üzerinden halloluyor bloke kaldırma işlemi. Ben de yakın zamanda faturasızdan faturalıya geçtim, onda da sim değişmiş sayılıyor.

Ama bazı uygulamalar da sıkıntı çıkarabiliyor, şu an hatırlamıyorum hangisi çıkardı hangisi çıkarmadı ama ara ara karşılaşabilirsin böyle şeylerle. Neticede hepsi çözülüyor.
0
akhenaten
(04.04.23)
rehberin sim kartında ise eski simi atma içindeki numaraları telefona taşı öyle değiştir simi
0
eja
(04.04.23)
Maalesef artık çok geç. Direkt değiştirdim.
0
🌸dissendium
(04.04.23)
(4)

kira artişi hk.

take stay
merhaba,2022 nisan ayında kiraladığım ev için, kira artışını sözleşmede tüfe oranı olarak belirtmiştik, fakat yeni mevzuat ile haziran 2023 e kadar olan konut kira artışları için %25 uygulaması getirildi.buna dahil miyim anlayamadım, ev sahibinin avukatı 01.06.2022 öncesi kiralanan evler için geçerl
merhaba,
2022 nisan ayında kiraladığım ev için, kira artışını sözleşmede tüfe oranı olarak belirtmiştik, fakat yeni mevzuat ile haziran 2023 e kadar olan konut kira artışları için %25 uygulaması getirildi.buna dahil miyim anlayamadım, ev sahibinin avukatı 01.06.2022 öncesi kiralanan evler için geçerli değil demiş nasıl oluyor, bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi rica etsem,
0
take stay
(04.04.23)
ya avukat sallamış, ya da ev sahibi avukat söylemiş gibi kendisi sallıyor ya tutarsa diye. öyle bir istisna yok, tüm konutlar için geçerli.
0
faberkastelli
(04.04.23)
Tüm konutlar icin gecerli :)
0
chihirovekohaku
(04.04.23)
Bunu diyen avukat diplomayı nerden almış acaba… Özel E5 Tatlıçocuk Üniversitesi.

Bence ev sahibi “avukat böyle söyledi ben onun yalancısıyım” kartını oynuyor.
0
vedatchilipeppers
(04.04.23)
temmuz'a kadar yenilenen tüm sözleşmelerde geçerli.

başlık kısmına "hk." yazmana gerek yok. başlık zaten konunun ne olduğunu yazdığın yer. kaldı ki hk zaten "hakkında"nın kısatlaması da değil. "kira artışı" yaz yeterli. e-postalarda ve resmi yazışmalarda da aynı kural geçerli. "hk." ya da "hakkında" yazılmaz.
0
alperz
(04.04.23)

sivas cumhuriyet üniversitesi antropoloji öğrencisi var mı?

kaishakunin
merhabalar,sivas cumhuriyet üniversitesinde antropoloji okuyan veya tanıdığı olan var mı? var ise bana ulaşır mısınız? iyi günler.
merhabalar,
sivas cumhuriyet üniversitesinde antropoloji okuyan veya tanıdığı olan var mı? var ise bana ulaşır mısınız?
iyi günler.
0
kaishakunin
(04.04.23)
(4)

sanat eserlerini nereden alıyorsunuz?

benaslinda
Selamlar,evime genç sanatçıların, tablolarını, tasarımlarını asmak istiyorum ama nereden ulaşabileceğimi bilmiyorum, instagramda denk gelip takip ettiğim bir kaç kişi var, ya da sanatyapıyo.com diye bir site buldum, ama başka öneriler varsa duymak isterim.şimdiden teşekkürler.
Selamlar,

evime genç sanatçıların, tablolarını, tasarımlarını asmak istiyorum ama nereden ulaşabileceğimi bilmiyorum, instagramda denk gelip takip ettiğim bir kaç kişi var, ya da sanatyapıyo.com diye bir site buldum, ama başka öneriler varsa duymak isterim.

şimdiden teşekkürler.
0
benaslinda
(04.04.23)
Twitter'da takip ettiğim, işlerini beğendiğim bazı sanatçılara özel sipariş verdim. "Art commission" diyorlar konsepte. Baya da ucuza geliyor, aracılara da para kaptırmamış oluyoruz vs.

Direkt "ben size bi iş yaptırmak istiyorum" diye mesaj atarsanız konsepte sıcak bakıyorlar, daha "yok ben öyle çalışmıyorum" diyene denk gelmedim.
0
plutongezegendegilmi
(04.04.23)
Plutongezegendegilmi +1. Internet haricinde fiziken gidip görmek istediğiniz takdirde birçok genç sanatçı mekanlarla anlaşıp etkinlikler düzenleyerek eserlerini sergiliyor, oralarda da satın alabiliyorsunuz.
0
vedatchilipeppers
(04.04.23)
fotrsapka
(04.04.23)
Kendi sanat ürünümü kendim tasrladigim için bir yerden bir sey almiyorum fakat internet üzerinden bir artiste komisyon verebilir ve sana ôzel bir sey yapmasini isteyebilirsin.
0
Yourcousinmarvinberry
(04.04.23)
(5)

Almanya’da 3 gün için şehir önerisi

iwillsee
Hayatında ilk defa Almanya’ya gidecek ve sadece 3 gün kalabilecek birisi için gezme amacı ile şu üç şehirden hangisi seçilebilir? Düsseldorf/ köln/ frankfurt sadece bu 3 şehir olabiliyor diğerleri olamıyor. Sizce bu durumda hangi şehir daha iyi olur
Hayatında ilk defa Almanya’ya gidecek ve sadece 3 gün kalabilecek birisi için gezme amacı ile şu üç şehirden hangisi seçilebilir? Düsseldorf/ köln/ frankfurt sadece bu 3 şehir olabiliyor diğerleri olamıyor. Sizce bu durumda hangi şehir daha iyi olur
0
iwillsee
(04.04.23)
Maksat gezmek ise bu sorunun cevabı Frankfurt olur. 3 gün uzun bir zaman ve Almanya şehirlerarası ulaşımın kolay olduğu bir ülke. Yani Düsseldorf’u seçen biri 45 dk.da Kadıköy’den Fatih’e giden birisi gibi Köln’e de gidebilir. Köln veya Düsseldorf seçilirse iki şehir de görüşebilir yani. Hoş Düsseldorf’ta görülecek pek bir şey yok ama yaşamak için güzel şehir. Köln ise katedrali ile meşhur. Katedral hariç sıkıcı ve itici bir yer. Frankfurt daha canlı bir şehir. Görülesi güzel noktaları var. Ama 3 gün burası için de fazla. Özellikle Goethe ilgisi varsa Frankfurt doğru yer. Buna ek olarak heidelberg gibi muhteşem bir şehir 1 saatlik mesafede. Bu sebeple ben Frankfurt’u seçerdim.
0
but that was just a dream
(04.04.23)
köln düsseldorf yakın olduğu için iki şehir görülebilir fakat ikisi de türkiye'den para verip gideceğim yerler olmazdı. frankfurt'a gitmedim bir şey diyemem.

köln'den katedrali çıkar geriye bir şey kalmıyor bence. düsseldorf da hiç turistik bir şehir değil söylendiği gibi.

herhalde frankfurt daha güzel bir seçenek olurdu.
0
bohr atom modeli
(04.04.23)
açıkçası üçünde de görülecek pek bir şey yok. avrupada gidilebilecek bir sürü daha güzel yer varken buralara para harcamazdım. yine de gideceksen köln'e git en azından ünlü katedral falan var.
0
roket adam
(04.04.23)
3ü de değil. ama illa bu rota olacaksa, frankfurt veya kölnü seçer, birinde kalır diğerini trenle bi günde aradan çıkarırım. yine trenle strazbourga geçerim. hatta tercihen straouzburgta daha fazla zaman geçirecek şekilde sadece bir alman şehrini de tercih edebilirim.
0
jimjim
(04.04.23)
Hocam Frankfurt'ta yaşıyorum. gökdelenler var merkezde görmek isteyeceğin öyle önemli bir şey yok. araç kiralayıp gidebileceğin kronberg, heidelberg gibi tarihi yerler var.
0
abi bi dizi buldum on numara
(04.04.23)
(2)

turkce kitap onerisi

allanpoe
ne okuyonuz bu aralar. tatile gidicem bi kac bisi aliiim diyorum
ne okuyonuz bu aralar. tatile gidicem bi kac bisi aliiim diyorum
0
allanpoe
(04.04.23)
Çalınan Dikkat - Johann Hari
0
beraesad
(04.04.23)
Türkçe’den kastınız Türk yazarlardan bir kitap mı yoksa çeviri de olur mu? Neyse ben ikisini de önereyim:

Ferhan Şensoy - Düşbükü
Cesare Pavese - Yaşama Uğraşı
0
vedatchilipeppers
(04.04.23)
(2)

Tax free almanya - çekya

Seyyahaile
Herkese merhabalar, çekya giriş çıkışlı seyahatimde 2 günlüğüne almanyaya geçme planım var. Almanya apple storedan alacağım iphone un tax free işlemlerini çekyada yapabilir miyim? Almanya havalimanında apple storedan tax free formları ile başvurunun mümkün olduğunu biliyorum ancak çekya açısından bu
Herkese merhabalar, çekya giriş çıkışlı seyahatimde 2 günlüğüne almanyaya geçme planım var. Almanya apple storedan alacağım iphone un tax free işlemlerini çekyada yapabilir miyim? Almanya havalimanında apple storedan tax free formları ile başvurunun mümkün olduğunu biliyorum ancak çekya açısından bundan da emin değilim. Çekya için global blue anlaşmalı bir mağazadan almanyadan alsam olur mu acaba. Daha evvel bu şekilde vergi iadesi alan varsa nelere dikkat etmek gerekeceği konusunda bilgilendirirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ediyorum.
0
Seyyahaile
(04.04.23)
aynı şekilde almanyadan alıp avusturyada denedik. almanyada yapmalıydınız işlemleri dediler. alamadık tax free iadesini.
0
hobarey
(04.04.23)
Apple storeda tax free formu alınca bununla bir global blue office'ine gidin. Daha sonra çekyada çıkarken gümrüğe beyan ediyorsunuz. En kötü sizden formu sırbistana posta yolu ile göndermenizi isterler.

Avrupa birliği sınırları içerisinde olduğunuz sürece bu işlemi her ülkeden yapabilirsiniz.
0
kablelvuku
(04.04.23)
(8)

12 aylık üyelik isteyen spor salonu, mantıklı mı?

damba
arkadaşlar evimin yakınında, temiz, programı tam istediğim gibi bir spor salonu buldum, ama sadece 12 aylık üyelik kabul ediyorlar. toplamda 7 bin tl 6 ay taksit yapıyorlar.daha önce defalarca sporu bıraktım, 12 ay boyunca geleceğimin garantisi yok, neden insanlar böyle bir uygulama yapıyorlar? fiya
arkadaşlar evimin yakınında, temiz, programı tam istediğim gibi bir spor salonu buldum, ama sadece 12 aylık üyelik kabul ediyorlar. toplamda 7 bin tl 6 ay taksit yapıyorlar.

daha önce defalarca sporu bıraktım, 12 ay boyunca geleceğimin garantisi yok, neden insanlar böyle bir uygulama yapıyorlar? fiyatı uygun gibi ama spor salonu sadece sporu bırakanlardan bir sürü para kazanıyordur eminim, bunu bildiğim için başlamak istemiyorum.

sizce mantıklı mı 12 ay? üye oldum hadi gideyim demek mantıklı ama dünyanın binbir türlü hali var.
0
damba
(04.04.23)
Benim için mantıklı, ben en fazla tatile falan gittiğimde gitmem salona ama sen kendine güvenemiyorsan senin için mantıklı değil. Salon için de mantıklı, o da senin dediğin gibi "bunlar nasıl olsa gelmez" deyip kapasitesinin 3 katı 5 katı 10 katı üyelik satıp para kazanıyor, yani böyle bir şey yapmamak için herhangi bir nedenleri yok temiz ve karlı bir iş.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(04.04.23)
kişiden kişiye değişir bu soru. ben genelde 3 aylık yapardım. tüm parayı oraya gömmek gibi oluyor 12 ay yapınca. üyeliği süresiz dondurma hakkı varsa üye olunabilir.
0
false pretension
(04.04.23)
5 6 kere gidip bırakıcan boş ver
0
glamdr1ng
(04.04.23)
> daha önce defalarca sporu bıraktım,

mantikli degil devam :)
0
aguen
(04.04.23)
aylık / günlük girilen yerlerde bir sürü çer çöp adam oluyor. o yüzden yıllık üyeliklli yerler genelde daha nezih.
0
roket adam
(04.04.23)
dünyanın binbir türlü hali her zaman vardır. Ne yapıyorsanız yapın dünyanın binbir türlü olmaya devam edecek.
0
put it in your appropriate place
(04.04.23)
roket +
ayrıca spor böyle hobi olarak yapılacak bişey değil en azından gym konseptinde. yani diş fırçalamak nebileyim düzenli berbere gitmek gibi, su içmek gibi hayatın bir parçası olmalı yoksa bir gidip bi gitmeyecekseniz zaten kendinizi hiç yormayın, üzmeyin.

dolayısıyla yıllık üyelik gayet mantıklı, bir de yani kamu hizmeti mi bu tabiiki kendileri de para kazanacak şekilde bir strateji belirleyecekler. hizmeti aldığınız takdirde zaten siz de karlı çıkan tarafta oluyorsunuz.
0
jimjim
(04.04.23)
Arkadaşlar herkese cevapları için teşekkür ederim. Şöyle yapacaktım, bir yere başlayıp 1 aylık, gidiyorsam he ben olmuşum diyip buraya 1 senelik kayıt yaptıracaktım.

12 aylık kayıt yapan yer dün beni aradı, işte müdürümüzle konuştuk, size özel 6 aylık yapabiliriz dediler. Spor salonuna çağırıp dün kayıt yaptırırsam bu haktan yararlanabileceğimi söylediler. Spor salonuna gittim, orada tam ödemeye geçecekken, aklıma geldi fiyatı sorayım diye, fiyat aylık 560 TL’den 750 TL’ye çıkıyormuş 6 aylık olunca. E neden bana bunu daha önce söylemediniz? Yani daha yüksek fiyatlı olmasında değilim ama bana söylememeleri telefonda, salona kadar çağırmalarından vs hoşlanmadım, ayrıca 750 tl aylık ödeme benim için biraz fazlaydı.

Eve gidince beni aradılar tekrar, açamadım. Mesaj atmışlar, fiyatı düşürdük sizin için diye :) e ama ben ofiste fiyat bana fazla dedim o zaman düşünseydiniz :)

Bu kararsızlıkları, 3 kere beni ofise çağırmaları, kişiye göre hareket etmeleri vs bana tutarlı gelmedi. Sormak istediğim Yılık üyelik nasıl mantıklı olabilirdi, onun da cevabını sizler vermişsiniz. Teşekkür ederim herkese.
0
🌸damba
(05.04.23)
(2)

Sandık görevlisi olarak kabul edildigimizi

die so slowly
Kesin olarak nasıl anlarız? Sms falan gelir mi?
Kesin olarak nasıl anlarız? Sms falan gelir mi?
0
die so slowly
(03.04.23)
hayır. sizi son seçimde en çok oy alan 5 parti sandık görevlisi olarak bildirebilir. daha düşük oy alan siyasi partilerinde bildirme hakkı olsa da öncelik en çok oy alan 5 partidedir. eğer onlardan bildirim olmadıysa daha sonraki partilere sıra gelmektedir.

askı listeleri kesinleştikten sonra mahalle/köy'lerdeki kesin son sonuçlara göre sandık listeleri oluşturulacak ve nihai listeler ilgili siyasi partilere tebliğ edilecek.

ilgili partiler sizi sandık atama raporlarına göre asil yahut yedek olarak bir okulda bir sandığa yazacak.

298 sayılı kanunun 23 maddesine göre son 5 parti yahut bildiren olmama durumuna göre diğer partilerden bildirilen sandık görevlisi çekilişi yapılıp sandık atamaları kesinleştirilerek her sandıkta görevli başkan, memur üye ve parti sandık görevlilerin listesi tekrar partilere geri gönderilecek.

siz hangi parti üzerinden başvuruyorsanız o partinin seçimden sorumlu üye/başkanına telefon açıp "başkan ne oldu bizim iş ya" diyorsunuz o da size "falanca okul, filanca sandık, en geç 6.30'da başında hazır ol" diyecek.

en geç 7de yemininizi eder, işe başlarsınız.

(Hiçbir tesir altında kalmaksızın, hiç kimseden korkmadan, seçim sonuçlarının tam ve
doğru olarak belirmesi için görevimi kanuna göre, dosdoğru yapacağıma namusum, vicdanım
ve bütün mukaddesatım üzerine and içerim.)
0
phonex
(07.04.23)
partili görevli ise @phonex'in dediği gibi, resmi sandık görevlisi ise görev kağıdı posta ile eve geliyor.
0
nawar
(07.04.23)
(7)

pilav ve patates püresi yanına yemek

dedim ben sana
tavuk köfte yapmıştım bugün pilav ve püre arttı. beyaz, kırmızı et, balık yemek istemiyorum. yarın bunların yanına ne iyi gider akşam yemeği ana yemeğine fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
tavuk köfte yapmıştım bugün pilav ve püre arttı. beyaz, kırmızı et, balık yemek istemiyorum. yarın bunların yanına ne iyi gider akşam yemeği ana yemeğine fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
0
dedim ben sana
(03.04.23)
bezelye
0
plutongezegendegilmi
(03.04.23)
Makarna yapın tam üçlü karbonhidrat zehirlenmesi olsun hocam.

Edit: Antrikottan başka kurtarmaz.
0
ruhen hastayim ben
(03.04.23)
bezelye + pişmiş havuç
0
toua tokuchi
(03.04.23)
- mantar sote, sivri biberli, bol baharatlı
- fırında baharatlı brokoli, havuç, karnabahar, kuşkonmaz, patlıcan, kabak gibi sebzelerden biri ya da birkaçı karışık
- taze enginar satılan bir yerdeyseniz ızgara enginar
- yeterince püre varsa shepherd's pie, pilavı da buzluğa atın sonra çorba yaparken kullanırsınız
0
kobuzchu kiz
(03.04.23)
kumpir gibi bişi olabilir patatesten. üzerine garnitür, kaşar, salata malzemeleri ile
0
ala09
(04.04.23)
bu da artan pilav ile tarif www.instagram.com
0
ala09
(04.04.23)
Falafel
0
anaphylacticshock
(04.04.23)
(4)

Bana okuma ışığı bulalım

photo85
Odanın tavandaki ışığını kapatmayı seviyoruz bu defa ben kitap okuyamıyorumBana güzel kaliteli ışığı yeterli göz yormayan ışık bulalım mıBütçeye kıyarım her türlüGözlerim çok hassas ışığa karşı
Odanın tavandaki ışığını kapatmayı seviyoruz bu defa ben kitap okuyamıyorum
Bana güzel kaliteli ışığı yeterli göz yormayan ışık bulalım mı
Bütçeye kıyarım her türlü
Gözlerim çok hassas ışığa karşı
0
photo85
(03.04.23)
Bulabilirsen şunu al. Bana dua edersin.

www.taotronics.com
0
Mirket
(03.04.23)
www.ikea.com.tr
Dümdüz başucu lambası var, ışık fazla geldiğinde üzerine kenarı oyalı yazma atıyorum ambiyans oluyor :)) (cidden.)

Fakat madem bütçeye kıyacaksınız, zevkinize göre bir başucu lambası alın, ışığı dağıtacak bir başlığı, buzlu camı, öyle bir şeyi olsun. İçine de akıllı ampul alın (duyları farklı oluyor mu, uygun akıllı ampul var mı bilmiyorum ama vardır bence. Sonra en rahat ettiğiniz renkte ve parlaklıkta kullanın.
0
kobuzchu kiz
(04.04.23)
'Okuma lambası gözlük çerçevasi' diye aratın,
www.hepsiburada.com
mesela.
Cam yok içinde, kenarlardaki ışıklar tatminkardı, pili bitip yenisini alana kadar kayboldu gitti.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(04.04.23)
isikli e-kitap okuyucu almak da farkli bir cozum olabilir :)
0
lemmiwinks
(04.04.23)
(3)

Bankalarda Eski Tip Kimlikle Hesap Açılabiliyor mu?

Internette arama yapınca aralık 2022'ye ait '2023 yılından itibaren eski kimlikle işlem yapılamayacak' haberleri çıkıyor.Konu hakkında net bilgisi olan var mı?
Internette arama yapınca aralık 2022'ye ait '2023 yılından itibaren eski kimlikle işlem yapılamayacak' haberleri çıkıyor.

Konu hakkında net bilgisi olan var mı?
0
(03.04.23)
Valla annemin bankada kiralık bi kasası var, oraya bi şeyler koymak için gittik şubeye sadece teyit amaçlı olarak kimlik gösteriyorduk, annemin kimliği eski tip olduğu için kabul etmediler, muhtemelen hesap açmak için de yeni kimlik isterler.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(03.04.23)
vizivozo
(04.04.23)
ben 2022 yazında eski kimliğimle gittiğimde bile sorun yaşamıştım. bazısı kabul etti ama bazısı etmedi.
0
mark greg sputnik
(04.04.23)

turkcell arama kayıtları

me23
1. turkcell arama kayıtları online işlemlerde görülebiliyor mu?2. sadece aranan numaralar mı gözüküyor yoksa sizi arayan numaralar da gözüküyor mu? turk telekom'da sadece sizin aradığınız numaralar gözüküyor diye aklımda kalmış. turkcell'de de aynı mı?
1. turkcell arama kayıtları online işlemlerde görülebiliyor mu?
2. sadece aranan numaralar mı gözüküyor yoksa sizi arayan numaralar da gözüküyor mu? turk telekom'da sadece sizin aradığınız numaralar gözüküyor diye aklımda kalmış. turkcell'de de aynı mı?
0
me23
(03.04.23)
(28)

İçki içmek ama oruç tutmak

meraklitursucu
Çevremde içki içen ama ramazan ayı geldiğinde tüm ay oruç tutan birçok insan var. Bu tezatlık neyden kaynaklanıyor sizce? Ya da bana mı tezat geliyor bu durum?
Çevremde içki içen ama ramazan ayı geldiğinde tüm ay oruç tutan birçok insan var. Bu tezatlık neyden kaynaklanıyor sizce? Ya da bana mı tezat geliyor bu durum?
0
meraklitursucu
(03.04.23)
Bana da tezat geliyor, domuz eti yemiyorlar, alkol alıyorlar, ramazanda da oruç tutuyorlar. Ben de anlamıyorum.
0
Kahvedesu
(03.04.23)
'Dini gereklerden birini aksatan, dinden çıksın, gitsin.' mantığı mı bu?

Dinini, bildiğince ve elinden geldiğince yaşıyor işte.
0
Mirket
(03.04.23)
Bana da garip geliyor. Ama kimsenin inancını, davranışını yanlış görmenin doğru olmadığını hatırlıyorum, devam ediyorum.
Bildiğim kadarıyla bu Türk Müslümanlara özel bir durum da değil, tüm dünyada var.
0
michael_knight
(03.04.23)
dinini elinden geldigince yasiyor iste. siyah beyaz degilk ki hic bir sey dunyada. temizlik yapmak gibi dusunun, nasil ki her temizlik yaptigimizda butun koltuklarin mobilyalarin altini fln supurmuyorsak, her seferinde perdeleri yikamiyorsak, bu da oyle bisey. oldugu kadar. hesaplasmasini allah ile yapacaklar, bizimle degil.
0
taurina
(03.04.23)
Açılın içki içen ve oruç tutan geldi.

En son 17 Şubat cuma günü içtim. O gün kendime söz verdim, ramazanın sonuna kadar içmeyeceğim. Gerçi niyetliyken zaten varsılayan olarak içilmiyor.

Bunun sebebi irademe sahip çıkmak. İsteyerek içmemek. Nasıl istediğimde içiyorsam, istediğimde içmeyeceğim.
0
put it in your appropriate place
(03.04.23)
Herkes nefsine hakim olabildiği ölçüde inancını yaşıyor. Ben de oruç tutan namaz kılmaya çalışan biriyim ama baş örtülü değilim. Yeri geldiğinde epey açık giyiniyorum.
0
Amaranta ursula
(03.04.23)
turk tipi islam, yersen.

kurallara uymamak bizim atasporumuz, herseyi "2-3 yaklasik" yapan bir milletiz, bu herseye yansiyor..
0
cooperr
(03.04.23)
ben bu insanların iki ibadet yaptı diye her şeyi yapmasını beklemenize o kadar şaşırıyorum ki. nesi tezat? dümdüz insanı bi şey. birini yapar öbürünü yapmaz bu bu kadar. karşına geçip "kardeşim ben yeryüzünün en dört dörtlük müslümanıyım ona göre ayağını denk al" demedikçe, ki bi müslüman diyemez/dememeli bunu, yaptığı yahut yapmadığı ibadetlerden size ne. hayatınızda nisbeten özgürlüğü tanıyan 1 kişiyle de mi aynı sofraya oturmadınız hep mi dedikodu ortamında yetiştiniz hep mi pencereden bakıp geleni geçeni eleştirdiniz? ben dümdüz inançlı biriyim oruç tutmuyorum e bu nolcak allahı inkar edemiyorsam ama ibadet etmiyosam. inanıyorum kardeşim bunu mu yalanlayacaksın hayır inansan öyle olmaz diye?
türkiyede iki takıntı var 1- alkollü içki veya içki 2- başörtüsü. bunlar bi kimlik oluşturuyor kafalarda ama öyle bi sınır yok. bence icki icen oruc da tutmamalı diye bi kural yok.
0
ala09
(03.04.23)
ben oruc tuttugum zamanlarda icki de iciyordum. cunku bence orucun mantigina ters dusen bir sey yoktu. gunah ayri, sevap ayri. ramazani komple bir gunah detoks ayi olarak gormuyordum yani.

bir arkadasim vardi 5 vakit namazini kilan, ama icki de iciyordu. sorarlardi ee sen namaz kiliyosun ama icki de iciyosun diye. ee gunah benim sana ne diyordu.
0
supergirl
(03.04.23)
turk tipi islam falan degil bu. diger dinlere inanan insanlarda da baksak boyle tezatliklar bulabiliriz. tamamen insani bir durum, bence bazi ibadetler artik gelenek haline gelmis bizim toplumumuzda, oruc da bunlardan biri.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(03.04.23)
ateist birinin 'hay allah' ya da maşallah demesi gibi bir şey.
0
brkylmz
(03.04.23)
Çeşitli yerlerde karşılaştım dinledim okudum. Aslında ramazan ayı oruçla birlikte oldukça özel ve önemli bir aydır. Bütün aylar da ona tabidir.
Müslüman, evet haram da işleyebiliyor ama bu aya ayrıca hürmet ve önem çok kişilerin affına da sebep olabiliyor.
eski zamanların birinde mecusi birinin bile kendi çocuğuna, oruç tutan müslüman çocukların yanında bir şeyler yemesi nedeniyle yaptığı uyarı , ölümüne yakın zaman iman etmesine sebep olduğu bile dini kaynaklara geçiyor.

Benim de zamanında tanıdığım biri vardı. Her gün ama nerdeyse her gün içer ve arabasında bazen o halde uyuya kalan bu kimse Ramazan ayı geldiğinde bu yaptıklarından uzaklaşıyordu.
Af ve mağfiret ayı ne de olsa. Kimin ne olacağı belli olmuyor.

Dinen şöyle bir şey var ki, haramı yapan ayrıca ibadette etmemeli diye bir şey yok.
Günahkâr müslüman için tevbe kapısı ölene kadar açık.

Mesele olabildiğince nefsin istediklerinden uzak kalabilmekte.
denilir ki, nefsinin istemediklerinde hayırlar vardır.
0
diyecevaplandı
(03.04.23)
sadece ilahiyat acisindan bakarsak bir sorun yok bunda.

oruc bir ibadet.
icki uzak durulmasi soylenen (ancak haram kilinmamis) bir tuketim. domuz dogrudan haram edilmistir kuran'da. ancak icki haram edilmemistir ickiliyken namaza yaklasmayin diye ayet vardir ornegin. yani kisinin hem icki icebilecegi hem ibadet edebilecegi belirlenmistir. sadece kesistirmeyin denir.

hatta allahin size haram kildigindan baskasini kendinize haram kilmayin diye de ayet vardir. ama bircok kisi ickiyi de haram kategorisine alir. sanirim kafa karisikligi buradan doguyor.
0
antikadimag
(03.04.23)
dindarlik ile dincilik arasinda ciddi fark var.

diger dinlere inanan dindarlarda da "sunu yapayim bu salla" gibi mantik gormedim, sorgusuz sualsiz ne varsa uyguluyorlar. dinin zaten olayi bu.

bizde dindar az, dinci cok. herkes sekil pesinde..alkol yasak, bitti. Bunun gelenegi gorenegi falan olmaz., dinde boyle bir esneklik yok.

Ben gozlemimi soyluyorum bu arada, dini hicbir ritueli takip etmedim, etmem.
0
cooperr
(03.04.23)
Kendi içinde tutarlı olmayan şeyler eleştirilir. Net. İşlerine gelince “hoşgörü” başkası yapınca “ama saygısızlık”
0
ruhen hastayim ben
(03.04.23)
Alkolün haram sayilmasi hälâ tartismali...
0
Yourcousinmarvinberry
(03.04.23)
Bana tezat gelmiyor, 1 ay boyunca nefsini kontrol ediyor insanlar, kimseye de bir zararı yok. Babam da 11 ay içki içerdi, ramazanda içmezdi. Fitre, zekat da verirdi ama hiç namaz kıldığını görmedim mesela, ha iyi bir müslüman mıydı bilemem ama son derece iyi bir insandı.
0
(03.04.23)
bunun çok basit bir sebebi var. başka konularda da olduğu gibi "elalem ne der" veya aile-iş yeri- toplumda dışlanmamak. namaz kılıp kılmadığını kimse bilemez, hacca gidip gitmediğini de, ya da diğer ibadetlerini de başkalarına görünmeden yapabilirsin. ancak ramazan ayında oruç tutmadığını görürlerse eğer muhafazakar bir çevredeysen sorun olabilir. benim açımdan milletin diğer ibadetleri yapmayıp da oruç konusunda hassas olmalarındaki en önemli kriter bu.
0
jepa
(03.04.23)
başkalarının yaşam tarzına ve inancına ikiyüzlüce dil uzatmadığı sürece bence kimsenin dini yaşama pratiğini eleştirmemek lazım.

inanç en başta kalp işidir. rasyonel bir zemini yoktur. bir insan allah'a inandığını, müslüman olduğunu söylüyorsa öyledir. bunu sorgulamak bildiğim kadarıyla şirk sayılır ki en büyük günah malum.

dinin kurallarına uymamak insanı "günahkar" yapar sadece. en düzgün müslüman bile günah işler. insanız. islam inancı zaten bunu söylemiyor mu? insanın mükemmel olması, allah'ın isteklerine kusursuz uyması mümkün değildir ama allah bağışlayıcıdır değil mi temel mantık? yani her şeyi yaratan bir tanrının buyruklarına harfiyen uyulabileceği inancı en başta günah olmaz mı?

insanları yargılamamak lazım. adam belki alkolik. belki istese de bırakamıyor. belki oruç tutmaya dayanamıyor. bu insan kötü olabilir, günahkar olabilir vs. ama kalbinde iman olan insan benim bildiğim müslümandır ve kul hakkı dışındaki her şeyin hesabını allah'a verecektir; haliyle onu inancıyla yargılamak büyük günah olur.

ben ateistim ama benim düşüncem bu şekilde. ben o yüzden kimseye "sen nasıl müslümansın" demem, tanrı olsun veya olmasın, o benim işim değil EĞER benim yaşantıma karışılmıyorsa. ben nasıl ki bunu demiyorsam onların da bana sen nasıl şusun busun vs. dememesini beklerim.

ha domuz eti yiyenlere hakaretler edip alkol tüketen adama zerre saygım yok. o ayrı bir konu. bu tam anlamıyla ikiyüzlülük, terbiyesizlik. ama "müslümanım diyorsun ramazan'da içki içiyorsun" diye bir şey yok. "allah affetsin" deyip geçmek bana göre hem islam inancında hem de insanlık olarak en doğrusu. biz kimiz ki bizi hiçbir şekilde etkilemeyen bir konuda, tamamen içsel ve dogmatik bir meseleyi irdeliyoruz? o adamın kendi derdi.
0
mark greg sputnik
(03.04.23)
bana tezat gelmiyor. oruc tutmak en kolay ibadet sekli. namaz kilmak gibi hergun surekli yapilan bir eylem degil. kuran okumak zaten kitap okumak, o da yok. digerleri zaten para gerektiriyor (zekat, hac). baktiginda bu kisiler icki icmek disinda pek cok diger gunahi da isliyorlar zaten. icki icmek gorece zevkli bir sey, diger kullanicinin dedigi gibi domuz etiyle kiyaslamiyorum. domuz etinin tadi kulturel olarak bize guzel gelmiyor. satisi yok, alismadigimiz bir tat. biraz balik gibi. yani domuz eti hayatimizda yer etmis olsaydi, icki icip domuz eti yiyip ayni zamanda oruc da tutarlardi. dini kurallara yuzde yuz riayet eden insan bulamazsiniz zaten. kimi %10, kimi %90. kimisi icki icip oruc tutuyor, birakin icki icmeyi kokusundan bile kaciyor veya bulundugu ortama girmiyor (dini nedenlerden oturu).
0
Sour
(03.04.23)
Tezat değil ki. İçkiden kaçınmak nasıl bir görev ise oruç tutmak da o şekilde farklı bir görev. Birini yapmıyorsun diye neden ötekini de feda edesin
0
KUCO
(04.04.23)
müslümanlığın en kolay aşaması domuz eti yememek. tıpkı akp'lilerin 29 ekim'i 23 nisan'ı çılgınlar gibi kutlaması gibi bir olay. o da cumhuriyeti sevdiğini göstermenin en kolay yolu.

neyse din ile siyaset işini karıştırmayalım duyuruda. ben hiç tezat olarak görmüyorum. başı kapalı olan ama tutmayan bir sürü tanıdığım da var. şirketin sigara içme alanı başı kapalılar ile dolu bu günlerde.
0
duster
(04.04.23)
bir günahı işlemek dinden çıkarmaz, günahkar yapar. günahın -sevabın hesabı allah'a verilecek. dert ediyorsanız o kişiye günahı bırakması konusunda nasihatte bulunun.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(04.04.23)
zina yaptıktan sonra gusül abdesti alan da çok var.

benim bakış açıma göre zinadan sonra gusül abdesti almak = içkiyle oruç açmak.
0
1331c112
(04.04.23)
beş vakit namaz olmadan oruç tutmak bile bana tezat geliyor. ahirette ilk sorguya çekileceğimiz ibadet namaz. bir inşaatin kolonlarını dikmeden ara katları ya da duvarları yapılamaz. namaz dinin direği. namaz yoksa diğer ibadetlerin çok bir hükmü yok.
yıl boyu içki içip ramazanda oruç tutmak ise başlı başına bir tezat. biraz mahalle baskısından, biraz "diyet" niyetiyle aç kalmaktan bir farkı yok diye düşünüyorum ben.
0
faberkastelli
(04.04.23)
bu tezatlığın mümkün olabilmesi türklerin dine olan hoşgörüsünden gelmekteydi fakat akp ile birlikte bu yok olmaya başladı. şimdi herkes "gerçek müslümansan x yapamazsın" falan diye birbirini yargılıyor. o yüzden eskiden türkiye daha özgür bir memleketti. özgürlük endeksinin azalmasıyla böyle milletin birbirini yargılaması arasında bir korelasyon var.

aslında avrupa'da da dine bakış böyle. kimse rahibe gibi yaşamıyor ama inanan da var. bizim ulaşmak istediğimiz yer bu olmasına rağmen insanlar birbirini "türbanlı ama x" "camiye gidiyor ama y" diye yaftalıyorlar.

biz bunu yaparak geriye gidiyoruz. arabistan'a doğru. bunu yapan kişiler de avrupa'ya gıpta ile bakanlar. çok yaman bir çelişki.
0
bohr atom modeli
(04.04.23)
türk milleti din ne kadar kendine uyarsa uysun dini kendine uydurur. adam faiz haram diyor promosyona dokunmuyor, kredi kartı kullanıyor kredi çekiyor.
0
mikahakkinen
(04.04.23)
Kimse mükemmel müslüman değil, hepimiz günahkarız. Kimimiz içki içer, kimimiz zina yapar, çoğumuz faiz yer, daha da çoğumuz gıybet yapar.

Adam 11 ay içse, zina yapsa, faiz yese, her türlü harama bulaşsa da; demek ki hala imanı var.

İmanı var ama günahkar, Allah affedicidir, bağışlayıcıdır. Allah'ı inkar etmedikçe, ortak koşmadıkça, bağışlanmayacak günah yok neredeyse. Ama elbette ki "nasılsa Allah bağışlar" diyip her günaha saldırmamak lazım, ama nefs var, dayanamıyoruz yapıyoruz.

Ne yapalım şimdi? Günah işliyoruz diye imandan da mı çıkalım Allah korusun. Günahlarımızı terk etmeye çalışacağız, günah işlediğimizi bilecek ve Allah'tan af isteyeceğiz.

Unutmayalım ki ne kadar günahkar olsak da imanımızı koruduğumuz sürece umudumuz var inşaallah.
0
John Bloor
(04.04.23)
(9)

Bu fiyattan araba alır mıydınız?

Mcfly
Sorumuz şöyle;X markasının araçlarını personel indirimiyle yaklaşık %10 indirimli alabiliyorsunuz.Araca ihtiyacınız yok. Yakin zamanda da olmayacak.Aldığıniz araci 6 ay satmak yasak.Bu şekilde sadece yatırım amaçlı araç alır mıydınız ?
Sorumuz şöyle;

X markasının araçlarını personel indirimiyle yaklaşık %10 indirimli alabiliyorsunuz.
Araca ihtiyacınız yok. Yakin zamanda da olmayacak.
Aldığıniz araci 6 ay satmak yasak.

Bu şekilde sadece yatırım amaçlı araç alır mıydınız ?
0
Mcfly
(03.04.23)
Almam. Ana işim araç alım satımı değil. Şirkette başka işim var. Tali iş olarak da yapmak da istemiyorsam eğer. Gerek yok
Konsantrasyonumu ana işime veririm.
0
Ruprect
(03.04.23)
Alırdım neden almayayım günah değil bişi değil
0
olaylar olaylar
(03.04.23)
al 6 ay sonra satar bir tane daha alırsın.

millet bayiden araba bulamıyor. sana %10 indirimle veriyorlarsa araba da bulabilecek pozisyondasındır.
0
rain when i die
(03.04.23)
Yatırım için araba çok tartışmalı. Çok uzun anlatıp kafa ütülemeyeyim ama arabanın ederiyle, fiyatı aynı şey değil. Fiyat yıllar içinde artar enflasyon sebepli ama ederi düşer arabanın eskidikçe.

Kenarda nakitiniz varsa hele o nakiti başka bir yatırım enstrümanına hatta birkaç yatırım enstrümanına bağlamak daha mantıklı olabilir. Ama tabii koşullar, şartlar önemli.

Ancak şöyle bir durum var krediyle alacaksanız, arabanın da fiyatının daha vade bitmeden kredi geri ödemesini katlayacağını düşünüyorsanız, orada iş değişebiliyor. Orada bankanın parasını kullanarak para kazanma şansı doğabiliyor. Ama arabanın fiyatının ödediğiniz taksitler+kredi geri ödemesinin üstüne çıkması lazım.

Bu arada araba her şekilde ihtiyaç haline geliyor bir noktadan sonra yaş ilerledikçe özellikle
0
anten
(03.04.23)
Otv dilimine bagli, dolar arttiktan sonra dilimi artarsa kesin alirm
0
lapaz
(03.04.23)
sadece yatırım amaçlı almam, araba fiyatları inanılmaz şişti kesinlikle bir şeyler patlayacak yakında.
bineceksen alınır ama.
0
roket adam
(03.04.23)
durdugun yerde deger kaybeden birseyden yatirim araci olmaz.
araclar bir yatirim araci degildir..
0
cooperr
(03.04.23)
Piyasada tutulan bir arac ve peşin alabiliyorsam 6 ay icin çok düşünmeden alırdım.
0
essoist
(04.04.23)
Seçimden sonra ne olacağı belli değil ihtiyaç yoksa almazdım
0
mirty
(04.04.23)
(3)

Telefon kılıfı ve ekran koruyucu

dissendium
Telefon sorularımla bir süre darladım. Son sorum. Kaliteli telefon kılıfı ve ekran koruyucu markaları neler? Bir de kap olarak yumuşak almak mı mantıklı sert almak mı? Link atabilirsiniz. S20 FE için soruyorum. Sağ olun.
Telefon sorularımla bir süre darladım. Son sorum. Kaliteli telefon kılıfı ve ekran koruyucu markaları neler? Bir de kap olarak yumuşak almak mı mantıklı sert almak mı? Link atabilirsiniz. S20 FE için soruyorum. Sağ olun.
0
dissendium
(03.04.23)
kılıf için spigen s20fe rugged armor al
0
freebird5406_2
(03.04.23)
"Zore" tek geçerim.
0
anaphylacticshock
(03.04.23)
Şunu kullandım 2 seneye yakın. www.spigen.com.tr
0
Cesario
(04.04.23)
(4)

tr'de geox nereden bulabiliriz?

duyurukullanıcısı
yani benim aldığım neredeyse tek ayakkabı markasıydı 8-9 çift var ama artık amazon dahil bulamıyorum herhangi bir yerde.bulabileceğimiz özel bir yer var mı? özellikle klasik-deri nebula modellerinikadın-erkek fark etmez.
yani benim aldığım neredeyse tek ayakkabı markasıydı 8-9 çift var ama artık amazon dahil bulamıyorum herhangi bir yerde.

bulabileceğimiz özel bir yer var mı? özellikle klasik-deri nebula modellerini

kadın-erkek fark etmez.
0
duyurukullanıcısı
(03.04.23)
obscure
(03.04.23)
@obscure

bunlar en kötü modelleri, çakma nike adidas gibi düşünebilirsin.

şunlardan bahsediyorum,
www.amazon.com.tr
0
🌸duyurukullanıcısı
(03.04.23)
bahsettiğiniz modeli amazonda sepete ekleyebiliyorum.
0
obscure
(03.04.23)
@obscure

işte bu modelin böyle converse gibi bir çok çeşidi var ama tr'de bulamıyorum.

mesela

www.amazon.com.tr

gibi.

ist veya başka illerde böyle modelleri bulabileceğim bir yer var mı diye sormak istedim aslında belki eksik sordum.
0
🌸duyurukullanıcısı
(03.04.23)
(2)

Arçelik gri çamaşır makinesi renk kodu ogrenme

kaiserr76
Merhaba,Gri renkli bir çamaşır makinem var. Dış aksamda paslı noktalar var. Buraları temizleyip boyamak istiyorum. Makinenin renk kodunu nasıl bulabilirim
Merhaba,

Gri renkli bir çamaşır makinem var. Dış aksamda paslı noktalar var.

Buraları temizleyip boyamak istiyorum. Makinenin renk kodunu nasıl bulabilirim
0
kaiserr76
(03.04.23)
Marka modelinden kullanım rehberini PDF olarak arayabilirsiniz.
ya da beyaz eşya tamircisine sorulabilir
0
diyecevaplandı
(03.04.23)
inoxtur muhtemelen. inox beyaz eşya boyası diye arayabilirsiniz.
0
inheritance
(04.04.23)
(1)

twitter için alternatif app

biseysorcaktim
resmi uygulaması dışında, ios için, twitter kullanabileceğim bi app var mı?reklamları ve "şunları da takip et" vb gibi aslında beni ilgilendirmeyen içerikleri filtrelemek istiyorum.
resmi uygulaması dışında, ios için, twitter kullanabileceğim bi app var mı?

reklamları ve "şunları da takip et" vb gibi aslında beni ilgilendirmeyen içerikleri filtrelemek istiyorum.
0
biseysorcaktim
(03.04.23)
Herbangi bir tarayıcı üstünden denemeyi düşünün.
0
diyecevaplandı
(03.04.23)
(10)

internet kablosu

blackkmamba
internet kablosu şu resimdeki gibi. daha önce sorun olmuştu. yapan kişi bu şekilde yapmış. internet duardaki prizden gelmiyor. dışardan gelen kabloyu direkt modeme takıyorum. ancak modemi başka odaya almam gerekiyor. bunu nasıl çözerim? elektrikçi mi yapar bunu yoksa telekomu mu çağırmam gerek? ne y
internet kablosu şu resimdeki gibi. daha önce sorun olmuştu. yapan kişi bu şekilde yapmış. internet duardaki prizden gelmiyor. dışardan gelen kabloyu direkt modeme takıyorum. ancak modemi başka odaya almam gerekiyor. bunu nasıl çözerim? elektrikçi mi yapar bunu yoksa telekomu mu çağırmam gerek? ne yapılması gerekiyor? o kablonun duvardan mı geçmesi gerekir? kırma dökme vs. olur mu?

solda görünen kablo internet kablosu ve direkt modeme bağlı. prizlerde internet bağlantısı yok.

imgur.com
0
blackkmamba
(03.04.23)
en kısa yöntem: duvardan gelen kablo yeterli uzunlukta değilse iki ucu da erkek bir rj45 kablo ve rj45 ara konnektör (şunun gibi bir şey : www.hepsiburada.com) alın, süpürgeliklerin üzerinden kablo çivisi ile geçirin.
0
inheritance
(03.04.23)
o çok uzun olur ya. koridordan da geçip uzak bir odaya gidicek.
0
🌸blackkmamba
(03.04.23)
o zaman diğer odada da telefon prizi varsa, dışarıdan kablonun geldiği odadaki telefon prizini söküp kabloyu prize dışarıdan bağlamak denenebilir. imkan varsa iki odadaki prizler arasında bağlantı var mı kontrol etmek faydalı olabilir.
0
inheritance
(03.04.23)
Prizin yanında 3 noktalı telefon girişi var, eski tip. Eğer gideceğiniz odada da aynı prizden varsa yüksek ihtimal paraleldir, aynı hatta bağlıdır.

Buradan girip oradan sinyal alabilirsiniz.

Yoksa diğer türlü duvarı delip yan odaya geçip, ordan oraya ordan oraya taşınacak.
0
John Bloor
(03.04.23)
@inheritance şu şekilde önermişti sanırım biri. üçlü prizi söksem yeni jack'lı prizlerden taksam ve kabloyu direkt prize taksam diğer odadaki prizden bağlanabilir miyim?

@john bloor buradan girmekten kasıt kabloyu bu prize bağlamak değil mi? bahsettiğim gibi taksam olur mu?
0
🌸blackkmamba
(03.04.23)
Öncelikle bence mecbur değilsen modemi taşıma, evin daha merkezi bir yerine şunu ve bir benzerini takıp kurunca tahminen isteklerin büyük ölçüde cevaplanacaktır. Tabi alacağınız ürünlerin yeteneklerini ihtiyaçlarınıza göre yeniden belirlersiniz.
www.amazon.com.tr
Daha iyi bir internet iletimine ihtiyacım var derseniz o zaman şu aşağıdakine benzer bir elektrik hatları üzerinden internet ağı adaptörü seti alarak ev içinde interneti taşıyabilirsiniz.
www.amazon.com.tr

Gelelim yukarıda belirtilen telefon hattını kullanarak hattı taşıma konusunun anlatımına:

Yanlış görmüyorsam, yerdeki bir ADSL modemi ve sizin internet kablosu olarak adlandırdığınız şey de aslında bir telefon kablosu. Duvardaki 3 girişli priz de ev içi telefon hattının prizi ve normal olarak evdeki bütün telefon prizleri birbirine paralel bağlıdır.

Şimdi eğer telefonu taşıyacağın odada yine telefon prizi var ise;
Şu aşağıdaki RJ11 telefon fişlerinden iki tane:
www.hepsiburada.com
Bir de istediğin uzunlukta R11 telefon kablosu alırsan,
www.hepsiburada.com

Diğer odada modemini bağlayarak kullanabilirsin. Eğer telefon hattı sağlamsa ve daha da temiz iş olsun istersen, RJ11 telefon fişleri yerine şu aşağıdaki RJ11 prizlerinden iki tane alarak duvardaki prizleri yenileyebilir ve kabloları diğer bu prizlere de takabilirsin.
Priz örneği:
www.hepsiburada.com
Nasıl bağlanır bilgisi:
www.youtube.com
www.youtube.com

Tabi bütün bunların çalışması için öncelikle duvar içi telefon hattının sağlam olması lazım.

Ancak, o kablonun mevcut durumunu vs bilmediğimiz için diğer bir seçenek olarak, şuna benzer bir birleştirici/köprü alıp, ucuna yeni bir uzun kablo bağlayıp diğer odaya kadar kablo çekebilirsin ve bu şekilde modemi taşırsın.
0
yeninesiltupcu
(04.04.23)
@yeninesiltupcu 2. önerin şöyle mi? tam anlayamadım. duvardaki üçlü prizi linkteyile değiştiricem ve telefon kablosunu bu prize takıcam. paralel olduğu için de internet diğer odalara gidecek? doğru mu?
0
🌸blackkmamba
(04.04.23)
Doğru bu üçlü prizi ve diğer odada bulacağın üçlü prizi bu RJ11 dişi girişli prizler ile değiştireceksiniz.
Sonra başka bir telefon kablosu ile yeni odada modeminizi bu prize bağlayacaksınız.
0
yeninesiltupcu
(04.04.23)
Evet prizi değiştirirsen yeterli olur. Ama diğer odada aynı prizden var mı? Varsa da birbirlerine paraleller mi bakmak lazım. Genelde paraleldirler.
0
John Bloor
(04.04.23)
@john bloor evet priz var. paralel mi bilmiyorum ama umarım paraleldir.

çok teşekkürler hepinize.
0
🌸blackkmamba
(04.04.23)
(2)

Akbank, kartın kapatılması

dissendium
Amazon'dan bir şey alacaktım. Alışveriş limiti yetersiz dedi. Onu artırdım. Bu sefer güvenlik nedeniyle kart kapatıldı. Talep oluşturuldu açılması için. Sizi ararlar dedi müşteri temsilcisi. Ne kadar sürer? Bu ne saçma bir şey. Başınıza böyle bir şey geldi mi? 2 dakikalık iş 1 saat oldu.
Amazon'dan bir şey alacaktım. Alışveriş limiti yetersiz dedi. Onu artırdım. Bu sefer güvenlik nedeniyle kart kapatıldı. Talep oluşturuldu açılması için. Sizi ararlar dedi müşteri temsilcisi. Ne kadar sürer? Bu ne saçma bir şey. Başınıza böyle bir şey geldi mi? 2 dakikalık iş 1 saat oldu.
0
dissendium
(03.04.23)
iş bankasında sanal kartın limitini yükseltmeyi unutup yüksek tutarlı bir şey almayı denedim iki üç kere. limiti yükseltince de onay alamadım. bankayı arayınca fraud şüphesi ile kartın geçici olarak kapatıldığı söylendi, fraud ekibine aktardılar sonrasında anında kart açıldı.
0
inheritance
(03.04.23)
Çözüldü. Teşekkür ederim.
0
🌸dissendium
(03.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.