Giriş
(2)

Akbank, kartın kapatılması

dissendium
Amazon'dan bir şey alacaktım. Alışveriş limiti yetersiz dedi. Onu artırdım. Bu sefer güvenlik nedeniyle kart kapatıldı. Talep oluşturuldu açılması için. Sizi ararlar dedi müşteri temsilcisi. Ne kadar sürer? Bu ne saçma bir şey. Başınıza böyle bir şey geldi mi? 2 dakikalık iş 1 saat oldu.
Amazon'dan bir şey alacaktım. Alışveriş limiti yetersiz dedi. Onu artırdım. Bu sefer güvenlik nedeniyle kart kapatıldı. Talep oluşturuldu açılması için. Sizi ararlar dedi müşteri temsilcisi. Ne kadar sürer? Bu ne saçma bir şey. Başınıza böyle bir şey geldi mi? 2 dakikalık iş 1 saat oldu.
0
dissendium
(03.04.23)
iş bankasında sanal kartın limitini yükseltmeyi unutup yüksek tutarlı bir şey almayı denedim iki üç kere. limiti yükseltince de onay alamadım. bankayı arayınca fraud şüphesi ile kartın geçici olarak kapatıldığı söylendi, fraud ekibine aktardılar sonrasında anında kart açıldı.
0
inheritance
(03.04.23)
Çözüldü. Teşekkür ederim.
0
🌸dissendium
(03.04.23)
(4)

Vitaminler-Hangi platform

mekaniker
güvenilir olarak hangi online platformlardan alıyorsunuz? Eczane ve internet arasında aşırı fazla fiyat farkları var. Yine de eczane mi en güvenilir?
güvenilir olarak hangi online platformlardan alıyorsunuz? Eczane ve internet arasında aşırı fazla fiyat farkları var. Yine de eczane mi en güvenilir?
0
mekaniker
(03.04.23)
vitaminler.com

Eczane bu tür ürünleri istediği fiyattan satabilir, aradaki fark biraz buradan kaynaklanıyor biraz da internette satılan ürünlerin aracısız vergisiz dükkan kirası olmadan satılmasından kaynaklanıyor. Ha ama güvenilirlik dersen nette satılan da sahte çıkabilir eczane de satılan da, bi garantisi yok.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(03.04.23)
O site ile ilgili şikayetler de gördüm. Bazı markalar sadece ecza depolarına ürünlerini verdiklerini belirtmiş. Peki bu siteler nereden temin ediyor acaba?
0
🌸mekaniker
(03.04.23)
Hocam yani şöyle düşün: Adam whey alıyor mesela 2 hafta kullanıyor sonra "ben bi etkisi görmedim bunun, sahte olabilir" diyor. Halbuki whey dediğiniz şey peyniraltı suyu, 20 gram falan protein içerir, ne gibi bir etkisini göreceksin 100 gram tavuk göğsü yemiş gibi oluyorsun işte. Vitaminler bunun daha mikro hali, misal "omega 3 kullandım bi etkisini görmedim bu sahte olabilir" diyebiliyor kullanan, yani omega 3'ü direkt somon balığını kemirerek alsan yine bir etkisi hissedemezsin, vitamin dediğin şey böyle çalışan bir ürün değil, o nedenle bu tip şikayetler bana hep bilgisizlikten kaynaklanıyormuş gibi geliyor, eğer cidden bi lab. testi alınmamışsa benim için anlamsız bir veri bunlar.

Benim aldığım ürünler genelde distribütör garantili oluyordu, yani yetkili satıcıdan alınmış ürünlerdi, o nedenle benim için güvenilir bi platform ama dediğim gibi Türkiye'de hiçbir şeye gönül rahatlığıyla bağlanamıyoruz.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(03.04.23)
ben genelde vitaminler.com ve amazonun kendi sattıklarını alıyorum.
bazende trendyolda satıcıları iyi araştırınca mevcut eczanelerin satış yaptıkları da oluyor. vergi numaralarından veya faturadaki satıcı isimlerini araştırınca bu tarz satıcılar bulunabiliyor.

eczanelerin bir kar sınırı yok yan yana iki eczanede aynı vitamin arasındaki 2 katı kadar fark olabiliyor.
o yüzden ilaç dışında eczaneden hiç bir şey almıyorum.
0
astronom bey
(03.04.23)
(2)

erkek modasını nereden takip ediyorsunuz?

m e b
merhaba.uyumlu renkler, kombinler vs üzerine önerilerde bulunan bir instagram sayfası var mı bildiğiniz? siz nereden takip ediyorsunuz?bir de kıyafetler üzerine uyumlu renklerin bilgisinin verildiği bir android uygulama var mı?
merhaba.
uyumlu renkler, kombinler vs üzerine önerilerde bulunan bir instagram sayfası var mı bildiğiniz? siz nereden takip ediyorsunuz?

bir de kıyafetler üzerine uyumlu renklerin bilgisinin verildiği bir android uygulama var mı?
0
m e b
(03.04.23)
O gün giymek istediğim ana ürünü belirliyorum ona uygun kombinleri ingilizce ürün adı aratarak pinterest, lookastic gibi sitelerde aratıyorum. Beğendiğim kombine uygun parçalarım varsa bi deniyorum ayna karşısında. Eğer bana uyuyorsa giyiyorum. Genel olarak diğer ülkelerde elalem ne giyiyor merak ediyorsam redditte malefashionadvice subredditine bakıyorum.
0
glamdr1ng
(03.04.23)
Tim dessaint, one dapper street kanallarına da bakıyorum arada
0
glamdr1ng
(03.04.23)
(3)

İtalya'ya vize başvurusuyla alakalı sorular

fobfilm
Kız arkadaşımla Istanbul > Roma (3 gün) > Paris (3 gün) > Berlin (3 gün) > Istanbul şeklinde bir seyahat planı yaptık. Ancak Roma-Paris ve Paris Berlin arası iptal seçenekli uçak bileti bulamadık bir türlü. Vize çıkmama ihtimalini düşünerek bilet ve rezervasyonları minimumda tutmak istiyoruz. Bu yü
Kız arkadaşımla Istanbul > Roma (3 gün) > Paris (3 gün) > Berlin (3 gün) > Istanbul şeklinde bir seyahat planı yaptık. Ancak Roma-Paris ve Paris Berlin arası iptal seçenekli uçak bileti bulamadık bir türlü.

Vize çıkmama ihtimalini düşünerek bilet ve rezervasyonları minimumda tutmak istiyoruz. Bu yüzden vizeye başvururken seyahat planını sadece Roma'ya gidiş dönüş olarak yapıp göstermeyi düşünüyoruz. Vize çıktıktan sonra diğer biletleri ve otel rezervasyonlarını alacağız.

Bu şekilde yapmamız aklımıza gelmeyen herhangi bir problem yaratır mı acaba?
0
fobfilm
(03.04.23)
Görünüşte yok, yani italya'dan vize alıp, italya'ya gideceksiniz.

Ama vizede en önemli konu son zamanlarda geri dönmeme ihtimali...
Sizin gidiş biletinizden çok dönüş biletinizin olması önemli.

Yani italyan konsolosluğu dönüş biletinizi görmeyince vizede sıkıntı çıkarabilir.
Dönüş biletinizi berlin'den gösterirseniz bu sefer seyahat planınızın tüm detaylarını göstermenizi isterler.

İtalya'da ne kadar kalacaksınız, oradan almanya'ya neyle gideceksiniz gibi gibi...

İtalya'da kalıp dönecekmiş gibi gösterdiğinizde de bu sefer 3 günlük otel rezervasyonunuzu görünce sadece 3 gün vize verme ihtimalleri bile var.

Sizin her türlü 9-10 günlük bir italyan otelinde rezervasyonunuz ve dönüş biletiniz olmalı italya'dan.
0
anten
(03.04.23)
rezervasyon yerine iptalin mümkün olduğu dönüş bileti alın. rezervasyonlu başvuru yaptığım hiçbir vizem çıkmadı
0
kablelvuku
(03.04.23)
bence cok mantikli. zaten vize ciktiktan sonra kimse bi sey demez. abi belki orda basina bi sey geldi planin degisti
bu gezmenin hesabini verme olayi bitsin artik.
0
ala09
(03.04.23)
(9)

Türkiye'deki enstrüman fiyatlarının çıldırmış olması

funl
Şu an avrupa'da 140 euroya satılan 0 gitar tr'de 5000 küsüre satılıyor. 3 -4 sene önce bir satıcı bana ahsap vergisi vs de artık eklendiğinden bahsetmişti ancak durum gercekten hiç iç açıcı değil. Kur farkı, ekstra vergiler vs derken resmen enstruman almak lükse dönmüş durumda. Sizce ilerleyen yılla
Şu an avrupa'da 140 euroya satılan 0 gitar tr'de 5000 küsüre satılıyor. 3 -4 sene önce bir satıcı bana ahsap vergisi vs de artık eklendiğinden bahsetmişti ancak durum gercekten hiç iç açıcı değil. Kur farkı, ekstra vergiler vs derken resmen enstruman almak lükse dönmüş durumda.

Sizce ilerleyen yıllarda bu fark ne olacak ? Arada yurtdışına çıkıyorum. Gidip dönerken gitar getirmek mantıklı mı ?
0
funl
(03.04.23)
Türkiye'de fiyatları çıldırmamış bir şey yok ki, misal peynir fiyatları da çok çıldırdı, yurtdışından ucuza halledebileceğin bir şeyse tabii ki öyle yap.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(03.04.23)
yurtdışından dönerken almak mantıklı. öyle bir imkanım olsa tel, pedal, enstrüman vs ihtiyaçlarımı o şekilde karşılamayı tercih ederdim. ancak nadir de olsa bazen güzel kampanyalar olabiliyor. 9-10 ay kadar önce schecter markalı bir gitarı thomann fiyatından 750 lira daha ucuza aldım dore müzikteki bir kampanya sayesinde.
0
ziya özdevrimsel
(03.04.23)
tr’de fiyatları çıldırmayan bi şey yok yazıcaktım ki yazılmış :) ben liste yapıyorum, yurtdışına çıktığımda topluca alıp dönüyorum.
0
deartheodosia
(03.04.23)
trde bazı şeylerin fiyatı dışarıya göre daha uygun, bazı şeyler daha pahalı. imkanın varsa tabii ki dışarıdan al gitsin. ben mutlaka gideceğim yerlere göre araştırma yapıp daha ucuzsa gittiğimde oradan alıyorum.
0
roket adam
(03.04.23)
Türkiye'de şu an Türkiye'de üretilmeyen ürünlerin yüzde 99'u yurtdışına göre daha pahalı.

Kiyafet, peynir, ekmek dışında yurtdışından almak her zaman daha mantıklı artık.
0
logisticsmanager
(03.04.23)
Ben bunu uzun uzun yazacaktim da vaxgectim. Hatta 2. El piyasasi diye soru sordum ben de dun.

Yalan soylemis, elektrik gitarin ustunde yuzde 10 gumruk, yuzde 3,4 de ilave gumruk vergisi var. Otv yok. Kdv 18.

Fena sapliyorlar demek oluyor bu.
0
floydian
(03.04.23)
Geçtiğimiz sene fena halde vergi gelen şeylerin içinde akustik ve elektronik müzik aletleri de vardı. Bi de kur binince işin içine garip fiyatlar çıkıyor. Bi de bazı markaların (öhhö YAMAHA) akıl almaz türkiye fiyatları var almanya fiyatını euro'dan direkt tl'ye çevirdiğimizde çıkan sonucun 3 4 katı falan fiyatlar söyleniyor burada sebebini kimsenin bilmediği bi şekilde. Sonuç bu.

Thomann'da genellikle vaziyet böyle vat falan olmadan direkt alman biri alıp size getirebiliyorsa türkiyedekinden çok daha ucuza gelmiş oluyor. Çok nadir markaları arturia, behringer vs aşırı fark olmadan mantıklı farklara buradan alabiliyoruz.

En azından keriz gibi hissetmemek için thomann türkiye karşılaştırması yapıp buradaki fiyatının gerçekten makul olduğunu düşündüğünüz bir enstrumanı yalnızca kur çılgınlığı ile alabilirsiniz ya da çare almanya elden getirmek. (o da gitar ufak synth vs gibi taşınabilecek şeylerse)
0
hedep
(03.04.23)
gül ağacı klavyesi olan gitarlara ek vergi alındığı söylentisi yıllardır var ama gerçekliğini bilemiyoruz. (çevre koruma bilmemnesi varmış diyorlar)

Müzik aletlerine 2020'de bir ek vergi geldiğinden bahsediliyor ama yine nedir iyi araştırmak lazım. Azaltılarak bitecekmiş ama Türkiye'de bunun mümkün olduğunu sanmıyorum.
dar.vin
0
nhk ni youkosu
(03.04.23)
Bu sektörde adamların tedarikçilere taahhütleri var. Genelde Türkiye'deki lisanslı ithalatçılar, lisanslı dağıtıcılardan alıyor ürünleri. Gidip mesela fender markasından almıyor mesela, onun yerine toptancıdan alıyor. Büyük markalar tek tek her ülkede satıcılarla uğraşmak yerine, tek bir ana dağıtıcıya veriyorlar ürünleri. Onlar dağıtıyor dünyaya.

Bu dağıtıcı firmalar da paket teklifler veriyor. Diyor ki sana 30 tane enstrüman markasının yetkili satışını veriyorum. Ama yıllık atıyorum minimum şu kadar teminat isterim, ya da şu kadarlık ön ödeme alırım.

Türkiye'deki firma da bu satış teminatını tutturmak için 1'e aldığını 10'a satıyor ki o parayı çıkarabilsin.

Enstrüman zaten az satılan bir şey. ABD'de, Almanya'da leblebi gibi enstrüman satarsın. Türkiye'de satamazsın.
Zaten türkiye'de çok müzik meraklısı insan yok.
Olanın da çoğunun böyle bir hobiye ayıracak parası yok.
Yılda kaç kişiye orijinal amerikan fender, Gibson satabilirsin?

Vergi ya da kur falan değil yani mesele sadece.

Kurun şöyle bi etkisi var. 1000 dolarlık bir gitar, önceki sene 8000 TL'ydi, şimdi 19.000 TL.
Haliyle geçen sene alabilen adamların bazıları şimdi 19.000 veremiyor.

Atıyorum geçen sene yılda 30 kişiye 1000 dolarlık bir gitar satan dükkanı. 30000 dolar kazandı.
Bu sene o 30'un 10'u alamayacak 1000 dolar veremeyecek gitar belki.
Adam yine 30.000 doları tutturmak için 20 kişiye 1500 dolardan satmaya başlıyor bu sefer.
0
anten
(03.04.23)
(1)

Head hunterlar belli günlerde belli şirketlere mi çalılıyor

condom kurşunu
Mesela 5 şirket için head hunterlık yapan biri var, haftanın belli gbleri belli şirketler içm mi arama yapıyor?
Mesela 5 şirket için head hunterlık yapan biri var, haftanın belli gbleri belli şirketler içm mi arama yapıyor?
0
condom kurşunu
(03.04.23)
Bildiğim kadarıyla headhunterlar başarı halinde ödeme aldıkları için daha çok serbest çalışırlar. Zamanını kendisi planlayabilir. Kaç gün kime çalıştığı kendi bildiği iş, önemli olan aranan pozisyona uygun adayı bulması. Eğer firma headhunterın bulduğu kişi ile sözleşme yaparsa deneme süresinin sonunda headhuntera ödeme yapılıyor.
0
bitanisanseversin
(03.04.23)
(2)

Kedi iç dış parazit ilacı, internetten sipariş

gokhanbulut
Kediler için iç parazit hapı ve dış parazit damlası arıyorum. Kendim uygulayacağım.Veterinerler satmak için bile çok fazla ücret istiyor.İnternetten satın alabileceğim bir yer var mı?Sanırım iç parazit hapı olarak “tenizol” veriyorduk. Çok teşekkürler
Kediler için iç parazit hapı ve dış parazit damlası arıyorum. Kendim uygulayacağım.

Veterinerler satmak için bile çok fazla ücret istiyor.

İnternetten satın alabileceğim bir yer var mı?

Sanırım iç parazit hapı olarak “tenizol” veriyorduk.

Çok teşekkürler
0
gokhanbulut
(03.04.23)
Hangisi iyi bilmem ama bizim veteriner iç parazit için caniverm diye bir hap veriyordu kedilerimize.

Veterinerlik fakültesi de ilaç satabilir belki ama tarihlerine dikkat edin.

Dış parazit için kimyasal damla yerine elma sirkesi ve su karışımıyla taramanız daha doğru olur bence. Birbirlerini yalayıp duruyolar, eğer aynı ortamda birden çok kedi varsa zehirlenebilirler. Ama sirkeyi de abartmayın. İnternette net ölçü bulabilirsiniz.
0
anaphylacticshock
(04.04.23)
Dış parazit için daha dün damla aradım. İnternette yok. Petshopa gittim ilaç kategorisinde olduğu için satmamız yasak veterinere gidin dedi. İç dış parazit damlasını 250 liraya aldım. Veteriner dışında bulmanız zor gibi gözüküyor.
0
jazzabel
(04.04.23)
(4)

Linkedin'de Dikkat Çekmek

Take it away honey
Dostlar merhaba,Mesleğimde 10 yılı birçok büyük ve önemli proje ile devirmiş bir inşaat mühendisiyim. Linkedin profilimi çok iyi ve ingilizce olarak doldurmama rağmen yurtdışından hiç geri dönüş alamıyorum. Mesleki olarak olabilir belki ama Linkedin profilini nasıl daha dikkat çekici yapabilirim? İş
Dostlar merhaba,

Mesleğimde 10 yılı birçok büyük ve önemli proje ile devirmiş bir inşaat mühendisiyim. Linkedin profilimi çok iyi ve ingilizce olarak doldurmama rağmen yurtdışından hiç geri dönüş alamıyorum. Mesleki olarak olabilir belki ama Linkedin profilini nasıl daha dikkat çekici yapabilirim? İşe alım uzmanları ana hedefim bu arada
0
Take it away honey
(03.04.23)
Opentowork etiketi ekleyebilirsiniz
Yetenek testlerine girip sertifika alabilirsiniz llinkedinin düzenlediği
varsa sertifikanız onu yükleyin
önyazı yazın profilinize.

bunların hepsi var ama hiçbir linkedin iş başvuruma dönüş alamadım bence beni dinlemeyin
0
kablelvuku
(03.04.23)
kablelvuku +1, profilimde herşeyim tam. 200 başvuru yapıyorsam 1-2 tanesine dönüş yapılıyor. subredditlerde gördüğüm kadarıyla yurtdışındakiler de benzer dertlere sahip, bize özel olan bir durum değil.

edit. inş müh değilim, tamamen farklı bir sektör için yazdıklarım.
0
mrtkp1234
(03.04.23)
insaat muhendisliginden istenen ulkeden ulkeye ciddi degisiklik gosterioyr, ayrica gidecegin yerin kodunu bilmiyorsan daha once hangi projelerde calistiginin pek bir onemi yok..meslek gocmeye pek uygun degil bence..
0
cooperr
(03.04.23)
open to work koymamak daha iyi,
0
camussar
(03.04.23)
(2)

avustralya’da yaşayan türk instagrammerlar

anais
var mı bildiğiniz?
var mı bildiğiniz?
0
anais
(03.04.23)
uzakktakiminikkiz mı ne vardı. bi soru sormuştum yanıt vermemişti.

edit: yanlış hatırlamışım düzelttim.
0
bohr atom modeli
(03.04.23)
diyojenimtırak
(05.04.23)
(5)

oruç dışı aç kalma olayı

kondansator
selamlar, ramazan ayı boyunca oruç tutarım, midemde yanma vb yaşamıyorum. ancak akşama doğru susuzluk ve açlık bastırıyor haklı olarak.normal bir zamanda da sabah kahve, çay ile öğlen ediyordum. hatta öğlene kadar midemde yanma, mide bulantısı olabiliyordu. oruç boyunca bunu yaşamıyorum. çay kahve t
selamlar, ramazan ayı boyunca oruç tutarım, midemde yanma vb yaşamıyorum. ancak akşama doğru susuzluk ve açlık bastırıyor haklı olarak.

normal bir zamanda da sabah kahve, çay ile öğlen ediyordum. hatta öğlene kadar midemde yanma, mide bulantısı olabiliyordu. oruç boyunca bunu yaşamıyorum. çay kahve tüketimi mide bulantısı, yanma mı yapıyor?
0
kondansator
(03.04.23)
kahve yapar tabi özellikle aç karnına.
0
jelly bear
(03.04.23)
Aç karnına kahve ve çay içince ve/veya poğaça türü yağlı şeyler yiyince benim de midem kazınıyor. Onun için düzgün kahvaltı yapıp çıkıyorum sorun olmuyor.
0
akhenaten
(03.04.23)
kahve yapar ve su atar susatır. tarçınlı bir şeyler yersen daha az açlık hissedersin
0
abi bi dizi buldum on numara
(03.04.23)
Aç karna siyah çay sorun yaratiyor bazi insanlarda. Ben misal direkt kusarim (lisede kendi zararima ogrendim).

www.allrecipes.com:~:text=Tea%2C%20like%20wine%2C%20contains%20tannin,lead%20you%20to%20feel%20nauseated.&text=Why%20is%20tannin%20in%20tea,results%20in%20that%20bitter%20tang.
0
logisticsmanager
(03.04.23)
Filtre kahve, amerikano bende ac iken tukettigimde problem yapmiyor ama bitki cayi ya da siyah cay tuketirsem midem bulaniyor.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(03.04.23)
(1)

halp, hiphop dans dersine ne giyilir (erkek)

aguen
merhaba duyuru,cilgin bir sey yapayim dedim ama giyim yetenegi sifir bende. tisort ustu gomlek giyen 27 yasinda muhendis insan modeliyim. ustume link atabilir misiniz size guvenicem. 193 boy ortalama kilo
merhaba duyuru,

cilgin bir sey yapayim dedim ama giyim yetenegi sifir bende. tisort ustu gomlek giyen 27 yasinda muhendis insan modeliyim.

ustume link atabilir misiniz size guvenicem. 193 boy ortalama kilo
0
aguen
(03.04.23)
youtu.be

Ben olsam ter tutmayan, hızlı kuruyan esnek kumaşlı eşofman, tişört ve bir hoodie ile giderdim. Nike adidas underarmour gibi bir mağazaya git yardım iste zevkine göre al derim. Mühendis adamsın para harca biraz :)
0
hasmetizm 2046
(03.04.23)
(2)

amerikada oda kiralama

bonjourrr
Merhaba Mayis basinda amerikaya gidecegim . uzun sureli kalacagim. Houstonda ya da diger eyaletlerde oda nereden kiralayabilirim hangi siteleri tavsiye edersiniz ya da baska tavsiyebiz olur mu tesekkurler
Merhaba
Mayis basinda amerikaya gidecegim . uzun sureli kalacagim. Houstonda ya da diger eyaletlerde oda nereden kiralayabilirim
hangi siteleri tavsiye edersiniz
ya da baska tavsiyebiz olur mu
tesekkurler
0
bonjourrr
(03.04.23)
zillow, airbnb, craiglist ve en güzeli şehirlerin facebook üniversite yardımlaşma grupları
0
alp9900
(03.04.23)
Fb gruplarina bakin. Turks in houston mesela. Bugun 2 ilan vardi oda arkadasi arayanlar. Hangi eyalet ya da sehire gidecekseniz oranin fb sayfasina bakin.
0
oscar
(04.04.23)
(1)

temettu 25 endeksi ve temettu odemesi

Sour
merhaba, 15 Mart'ta bist temettu endeksine bagli bir fon aldim. otkar 22 Mart'ta temettu dagitti, 23 mart ise hak kazanim gunu. fakat temettu hesabima henuz yansimadi. bu normal mi? zaman alir mi?bir de bist 25 temettu'nun tarihlerini guncel olarak paylasan site tavsiyesi verecek olan var mi?
merhaba,

15 Mart'ta bist temettu endeksine bagli bir fon aldim. otkar 22 Mart'ta temettu dagitti, 23 mart ise hak kazanim gunu. fakat temettu hesabima henuz yansimadi. bu normal mi? zaman alir mi?

bir de bist 25 temettu'nun tarihlerini guncel olarak paylasan site tavsiyesi verecek olan var mi?
0
Sour
(03.04.23)
Şu elemanı takip edersen temettü konusunda güncel bilgi alırsın. İşi gücü bu.

twitter.com
0
Mirket
(03.04.23)
(6)

audi MMI ve içimdeki varoş

bohr atom modeli
selam. bu arabalarda navigasyon için ille de audi'ye para mı ödememiz gerekiyor? içimde bir şeyler sd karta bi şey indirsek ve onu arabaya taksak olur sanki diyor. apple carplay için de o kadar parayı veresim gelmedi.
selam. bu arabalarda navigasyon için ille de audi'ye para mı ödememiz gerekiyor? içimde bir şeyler sd karta bi şey indirsek ve onu arabaya taksak olur sanki diyor.

apple carplay için de o kadar parayı veresim gelmedi.
0
bohr atom modeli
(03.04.23)
yazılımla açılıyor geçen sene 499-599 gibi bir fiyata açıyorlardı şuan 1000 tl vardır herhalde.
0
alp9900
(03.04.23)
İlgili arabanın facebook gruplarına bakabilirsiniz.
Geçen Skoda modellerinin birinde, aracın gizli, bilinmeyen bir çok özelliğinin açıldığından da bahsediyordu.
0
diyecevaplandı
(03.04.23)
Yapiliyor. Az cok anliyorsaniz kendiniz de yaparsiniz. Ben kendim yaptim.

t.me

Discord ve facebook sayfalari da var.

Github da yazilim var. herkes oradan yapiyor. Ingilizcen varsa basit is.
0
bir ileti paylastim
(03.04.23)
github.com bu da site linki
0
bir ileti paylastim
(05.04.23)
çok teşekkürler. adam internetten bi şey sipariş etti bunu tak olur dedi ama olmazsa bakacağım.
0
🌸bohr atom modeli
(06.04.23)
muhtemelen olur. öyle çok komik şekillerde oluyorlar. ben porsche için uğraştım bu yazılımlarla ama mesela mercedes için aliexpress'ten mavi bi şey aldım taktım aleti hoop açıldı. o kadar da basit oldu.
0
bir ileti paylastim
(06.04.23)
(12)

Taksim'de ne yiyip icilir?

ala09
Oglen yemegi icin
Oglen yemegi icin
0
ala09
(03.04.23)
Melekler dürümde kebap yenilebilir, avam kafede tavuk yemeği yenilebilir.gazoz içilebilir.
0
turuncu tonlarda
(03.04.23)
fıccın a gidin. ya da hayvore ye.
0
benaslinda
(03.04.23)
Islak hamburger
0
piotr
(03.04.23)
Taksim bitti bence, hiçbir şey yemeyin, illa yiyeceksiniz Demirören'e girip cast food yapin
0
fakat
(03.04.23)
Sour
(03.04.23)
nizam pide yada karsisindaki karadeniz lokantasi. havyore gibi kazikci/trendy mekanlardan uzak durun.
0
buenosdias
(03.04.23)
lale'de kelle paça.
0
alperz
(03.04.23)
Sag olun arklar. aklima takildi bi tame noodleci vardi kucucuk bi mekandi siraselvilerde mi ne goren duyan var mi tam nerdeydi :/
0
🌸ala09
(03.04.23)
Favorim suriyeli cipsi ve nargile.
0
OrangeYellow
(03.04.23)
orangeyellow ben surekli arap lokantasina gidiyorum ramazan dolayisiyla kapalidir diye sordum djsjsjs
0
🌸ala09
(03.04.23)
Helvetia kesinlikle. Kremalı pazıdan mutlaka dene.
0
vedatchilipeppers
(04.04.23)
kastettiğin noodle’cıyı biliyorum. tarih oldu orası. girişin az altı bir yerdi. merdivenle iniyordun. öyle bişi arıyorsan kesin çin büfe derim. istiklal cdde.
0
buenosdias
(06.04.23)
(3)

Para nasıl değerlendirilmeli

optimistbakunin
Selam, seçim dolayisiyla da belirsizlikten oturu sormak istedim. 1) 100, 120k civari kenardaki nakit nasil degerlendirilmeli 2) aylik 20k kenara atabiliyorum desem bunu nasil degerlendirmeliyim. Her ay 20k net boşta duran para
Selam, seçim dolayisiyla da belirsizlikten oturu sormak istedim. 1) 100, 120k civari kenardaki nakit nasil degerlendirilmeli 2) aylik 20k kenara atabiliyorum desem bunu nasil degerlendirmeliyim. Her ay 20k net boşta duran para
0
optimistbakunin
(03.04.23)
Ben altın, dolar diyorum, seçimden sonra yükselmesini bekliyorum çünkü.

Onun dışında borsa istanbul berbat durumda. Belki abd borsasından fon alınabilir, fed faiz artışını mayıstan sonra durduracak, bu da piyasalar için iyi bi durum.

Yok ben borsa işine girmem risksiz olsun dersen her ne kadar enflasyonun altında da kalsa mevduat faizleri yüksek bu aralar. Burgan gibi yüksek faiz veren bi bankaya yatırılabilir. Kkm de iyi diyolar ama benim param olmadığı için hiç deneme şansım olmadı :)

Son olarak bunların hiçbiri yatırım tavsiyesi değildir. Benim şahsi tahminlerimdir.
0
turuncu tonlarda
(03.04.23)
Ben olsam,

1) Bir miktar fiziki altın, bir miktar fiziki dolar ve euro, bir miktar KKM
2) Eurobond alırdım. Her ay bir tane.
0
Mirket
(03.04.23)
şu an gümüş mantıklı, sterlin olabilir, kmh epey cazip.
aylık yatırımını da o anki duruma göre en ucuz ne varsa bakıp değerlendirmek lazım, örneğin borsa mantıklı, bist ya da nasdaq olabilir; emtia için tefas'tan o ay en fazla değer kaybetmiş fon ne ise ona bakılabilir ama temel analiz yapan birkaç kişiyi takip edip ona göre davranmakta fayda var. 5k x 4 üründen sepet yapabilirsin uzun kalacaksan.
ps. altın ya da gümüş yani değerli maden alıyorsan dolarda kalmanın bir anlamı yok zaten dolar cinsinden emtialar.
0
tiny penny
(03.04.23)
(2)

Aracın arka koltuklarını söküp yurt dışına gitmek

tum haklari saklidir
Yunanistan'a ve Bulgaristan'a gitmem gerekiyor. Aracın arka koltuklarını söküp öyle gitmek istiyorum. Türkiye'de muayeneden geçmek sorun oluyor ama çevirmede ceza yiyeni görmedim. Yurt dışında bu halde ceza yermiyim?
Yunanistan'a ve Bulgaristan'a gitmem gerekiyor. Aracın arka koltuklarını söküp öyle gitmek istiyorum. Türkiye'de muayeneden geçmek sorun oluyor ama çevirmede ceza yiyeni görmedim. Yurt dışında bu halde ceza yermiyim?
0
tum haklari saklidir
(03.04.23)
Mantık yürütelim, koltuk yokken yolcu varsa ceza yersiniz. Ama koltuk yok yolcu da yoksa neden sorun olsun?

Yatak mı koyacaksınız? Belki yataklı halde yakalanırsa bir işleme tabi olabilir.
0
John Bloor
(03.04.23)
www.reddit.com

surda sormuslar. ozetle yapabilirsin; ama kemerleri birakmalisin demis biri.
0
buenosdias
(03.04.23)
(6)

İşletme olarak satın almadığım bir ürünü satmak problem olur mu?

havadakarada
Yani birinin bize elden verdiği veya bir yerden şahıs olarak satın aldığımız, şirket üzerine faturalı satın almadığımız ürünü satmaktan bahsediyorum. %18 KDV düşemiyorum böyle bir problem var tabii ama bunun haricinde bir problem olur mu yasal olarak vs? Muhasebeye söyledim hiç prob olur vs demedi.
Yani birinin bize elden verdiği veya bir yerden şahıs olarak satın aldığımız, şirket üzerine faturalı satın almadığımız ürünü satmaktan bahsediyorum. %18 KDV düşemiyorum böyle bir problem var tabii ama bunun haricinde bir problem olur mu yasal olarak vs? Muhasebeye söyledim hiç prob olur vs demedi.
0
havadakarada
(03.04.23)
1. Satış fiyatı tümüyle gelir kaydedilir, yani net kar. Büyük ihtimalle satış fiyatının %25ini gelir vergisi olarak ödersiniz.

2. KDV sorun olmaz, aldığınız KDVyi bire bir devlete veriyorsunuz zaten.

3. Stok tutulan bir mal ise ve satışlar dikkati çeken ölçüde olursa, vergi dairesi gel bakalım senin defterlere diyebilir. Faturasız mal alıp satan, büyük ihtimalle naylon fatura kullanıyordur diye düşünürler. Habire denetleme gelebilir.

4. Nakliye masrafları ve belki kurulum masrafları gibi şeyler de net kar yazar, gider gösteremezsiniz. Gelir vergisi ödersiniz.

5. Garantili mal ise, garantisi bozulur ve teknik servislerden yararlanmak problem olabilir.

6. Mal iadesi veya fire çok olursa büyük problem. Defterlerinizde hesaplar çorba olur.

Amaan bana ne derseniz (çoğu kimse gibi) kayıt dışı ekonomiye hoş geldiniz.

Muhasebeciniz ise doğru söylemiş. Onun görevi, sizin beyanınıza göre devlete rapor vermek. Onun açısından sorun yok, sorumluluğu yok. Sorumluluk sizin :)
0
alfired
(03.04.23)
@alfred gelir vergisinin tüm giderler çıktıktan sonra kalan paradan kesildiğini bile bilmiyordum, satış fiyatından kesilir sanıyordum. Yeni şahıs sirketi kurdum ve Trendyol'da mağaza açtım. Demek ki yok yere yüksek fiyat koymuşum ürünler için :) Ben faturalı sattığım için yasal bir problem yok ama yok yere fazla para ödemiş oluyorum anlattığınızı doğru anladıysam. Kayıt dışı ekonomi vergi vermeyen fatura kesmeyen kişiler icin karlı, benim için degil. Teşekkür ederim aydınlanmış oldum.
0
🌸havadakarada
(03.04.23)
Bir iki kere olacaksa bir şey olmaz, çok fazla işlem arasında su kaldırır.

Ama sürekli böyle yapacaksanız, bir gün mutlaka patlar bir yerlerde. Eğer satın alıp satmıyorsanız, üretiyor olmanız lazım. E oda yok, o zaman bu malın girişini sorar maliye.

Ama bir kaç işlemden sıkıntı olmaz, ama tutar büyükse o da sıkıntı olabilir ileride.
0
John Bloor
(03.04.23)
almadığınız ürüne fatura mı keseceksiniz? o zaman naylon fatura olmuş olur.
bunun dışında gider pusulası düzenleyebiliyorsunuz diye biliyorum. benim muhasebecim öyle söylemişti. 2. el ürün aldığım zaman bazen fatura kesmem gerekiyor, o zaman giriş kaydı olsun diye gider pusulası düzenlememi söylemişti. bir de John Bloor'un dediği gibi, izahat verebiliyor olmanız gerekir. siz size gelen ürünlerle bir şey üretiyor da olabilirsiniz, masa girişi olmadı diye masa faturası kesemezsiniz diye bir şey yok mesela, demir profil gelmiştir, sunta gelmiştir. kimse sizi naylon fatura kesiyorsun diyemez hali hazırda profillerden yapıyorsunuzdur. izahat önemli :)
0
vincenzo
(03.04.23)
Eğer sürekliliği olan ya da garanti vb belli bir süre mesuliyet gerektiren bir prosedüre tabi bir ürünse, bildiğim kadarıyla şahıs şirketine ikinci bir faaliyet kodu da ekletebiliyorsunuz dilekçe verip.
0
encokbenisevinnolur
(03.04.23)
@vincenzo naylon fatura bildiğim kadarıyla fatura kesmemek veya sahte fatura gibi durumlarda kullanılır. Bu farklı bir durum. Burada ürüne fatura kesiyoruz sadece faturasız ürün almış oluyoruz. Bunun cezası da okuduğuma göre 1/5 oranında daha düşük ceza.

@johnbloor ürün tanesi 3000 TL ortalama. Elimde 4 tane mal vardı onları faturasız satıyorum sadece. Yeni malları faturalı alacağım.
0
🌸havadakarada
(03.04.23)
(1)

Mehmet Demirkol'un saati

nundu
https://www.youtube.com/watch?v=SDCXjHEFi4QAz önce yayınlanan videoda taktığı saat tam olarak ne? Bildiğim kadarıyla çok saati olan ve saatleri seven biri de bu çok değişik bir tarz gibi geldi önceki saatlerinden de baya farklı duruyor. Akıllı saat gibi ama değil de sanırım anlamadım tam. Normalde h
www.youtube.com

Az önce yayınlanan videoda taktığı saat tam olarak ne? Bildiğim kadarıyla çok saati olan ve saatleri seven biri de bu çok değişik bir tarz gibi geldi önceki saatlerinden de baya farklı duruyor. Akıllı saat gibi ama değil de sanırım anlamadım tam. Normalde hiç dikkat etmem öyle saat ilgim yoktur da gözümü alamadım videoyu bıraktım saate odaklandım 5 dakikadır :D
0
nundu
(03.04.23)
bell & ross a benziyor

edit: yok değil bu galiba
www.alwaysfashion.com
0
freebird5406_2
(03.04.23)
(3)

İnternet iptal için taahhüt bitimini beklemek gerekli mi?

montakristokondu
Eski oturduğum yerde kullandığım superonline'ı iptal etmek istediğimde kalan aylık faturalardan daha fazla cayma bedeli çıkarttıkları için mecburen yeni yere nakil ettirdim. yeni taşındığım yerde halihazırda ttnet var onu kullanacağım için uzatmayacağım superonline'ı.sorum şu, taahhüt bitimine 1.5 a
Eski oturduğum yerde kullandığım superonline'ı iptal etmek istediğimde kalan aylık faturalardan daha fazla cayma bedeli çıkarttıkları için mecburen yeni yere nakil ettirdim. yeni taşındığım yerde halihazırda ttnet var onu kullanacağım için uzatmayacağım superonline'ı.

sorum şu, taahhüt bitimine 1.5 ay var ve ben interneti kullanmıyorum, bugünden merkeze gidip modemi götürüp iptal ettirebiliyor muyum, kalan faturaları ödeyerek? yoksa taahhüt bitiminin gününde mü gidip kapattırmam gerekiyor?

müşteri hizmetlerine güvenmediğim için oraya arayıp sormuyorum bu arada, şark kurnazlığı peşindeler.
0
montakristokondu
(03.04.23)
kalan aylık faturalardan fazla cayma bedeli alamazlar ki. cayma bedeli zaten ya yararlandığın indirimler üzerinden hesaplanır ya kalan ödemeler üzerinden. bunlardan düşük olan cayma bedeli olur. kalan faturaları ödeyip kapatabilmen lazım. e-devlet üzerinden yap iptal başvurunu müşteri hizmetleri yerine.
0
konetsu
(03.04.23)
@konetsu 6 ay kala iptal başvurusu yaptım, kalan 6 aylık faturaların toplamı artı cayma bedeli ücreti çıkarttılar, tabi ayrı kalemler şeklinde söylemiyorlar toplam cayma bedeli adı altında hepsi.
0
🌸montakristokondu
(03.04.23)
Son ay içinde taahhütü iptal edebilirsiniz, herhangi bir cezai yaptırım olmaz kanunen. Günü gününe denk getirmeye gerek yok.
0
John Bloor
(03.04.23)
(1)

amsterdam'da eğlence önerisi

roket adam
selamlar, son dönemde gidenlere sormak istedim, rave, techno, house vs tarzında güzel bir gece klübü arıyoruz. ben en son gittiğimde sugar factory'e gitmiştim orası kapanmış. haftasonu awakenings festivali varmış ama o da çok hardcore geldi. o yüzden tavsiyelerinizi beklerim. teşekkürler. (ya da git
selamlar, son dönemde gidenlere sormak istedim, rave, techno, house vs tarzında güzel bir gece klübü arıyoruz.

ben en son gittiğimde sugar factory'e gitmiştim orası kapanmış. haftasonu awakenings festivali varmış ama o da çok hardcore geldi. o yüzden tavsiyelerinizi beklerim. teşekkürler.

(ya da gitmişken kesinlikle awakenings'e git derseniz de az bir gaza gelmeye ihtiyacım vardır.)
0
roket adam
(03.04.23)
aramadan gelecekler için tavsiye: gashauder'daki awakenings festival'e gidildi. efsane bir ortam olduğu notu düşüldü.
0
🌸roket adam
(29.04.23)
(2)

Nasıl sosyal medya yöneticisi olunur?

rebecca
Kendimi bu alanda geliştirmek istiyorum ama ne yapmalı nerden başlamalı hiç bilmiyorum. öneriniz olur mu?
Kendimi bu alanda geliştirmek istiyorum ama ne yapmalı nerden başlamalı hiç bilmiyorum. öneriniz olur mu?
0
rebecca
(02.04.23)
instagram sayfasi olan herkes sosyal medya yöneticisidir.
0
bora benim lan aslında
(03.04.23)
instagram sayfası olan herkes sosyal medya yöneticisi olur diye bakmayın, bu da artık önemli bir iş kolu.

sosyal medya yöneticisinin birkaç çalışma alanı var. Hangisinide görev alacaksanız ona göre bir rota çizebilirsiniz.

sosyal medya yöneticisi, ağırlıklı olarak markaların dijital pazarlama süreçlerinin sosyal medya yansımalarını idare eder.

bunun için reklam ajanslarının, sosyal medya ajanslarının, dijital pazarlama ajanslarının ik departmanlarına başvurabilirsiniz. Eğer geçmişte bununla ilgili bir çalışmanız varsa işe girmeniz kolaylaşır. Yoksa, 1-2 aylık staj gibi bir sürecin ardından işi yürütebiliyorsanız, kadroya girersiniz.

Eğer reklamcılık vb bölümlerden mezunsanız bu konuda zaten bilginiz vardır. Yoksa açıköğretim'de 2 yıllık sosyal medya yönetimi bölümü var. Ya da ismek'te sosyal medya kursları var. Bunlara bakabilirsiniz.

bu işi yapmak istiyorsanız önce kapsamlı bir dijital pazarlama eğitimi alın iyi bir yerden.

Sonra bir de sosyal medya yönetimi kursu alın.

Çünkü çok teknik konular var işin içinde, yatırımın geri dönüşüm oranı vb gibi hesaplar yapmanız gerekiyor. Bunları öğrenmek önemli. Pazarlamayı bilmek de önemli neyi niye yaptığınızı anlarsınız.

Bu işin marketing ayağı.

Bir de influencer ajansları var. Onlar da micro ve macro influencerlar ile markaları buluşturuyorlar. Bu ajanslarda da mutlaka iş bulabilirsiniz.
0
anten
(03.04.23)
(2)

Sigorta şirketinin %100 bizi suçlu bulmasına itiraz süresi?

damba
Merhaba, Babamın arabasının karşısına hiç olmayacak bir yerden araba çıkıyor ve kafa kafaya çarpışıyorlar. Babama vuran araba, belediye bize burdan yol verdi diyor, ama tabela vs hiçbir uyarı yok orada yol olduğuna dair. Karayolları da, belediye bizden izinsiz ordan yol veremez, orada yol yok diyor.
Merhaba,

Babamın arabasının karşısına hiç olmayacak bir yerden araba çıkıyor ve kafa kafaya çarpışıyorlar. Babama vuran araba, belediye bize burdan yol verdi diyor, ama tabela vs hiçbir uyarı yok orada yol olduğuna dair. Karayolları da, belediye bizden izinsiz ordan yol veremez, orada yol yok diyor. Belediye karayollarından habersiz yol vermiş yani bizim sonuçlarımıza göre.

1 ay önce karşı tarafın sigorta şirketi %100 babamı hatalı bulmuş. 1 ay önce itiraz etmemiş, hala itiraz edebilir mi sonuca? Ne yapması lazım?
0
damba
(02.04.23)
Mevzuata göre 3 iş günü içerisinde itiraz etmeliydi. Bilindik çoğu sigorta şirketleri eksist'e uyup 5 iş günü içerisinde yapılan itirazları filan kabul ediyor. İtirazı sigorta şirketi kabul etse dahi bu kadar zaman geçtiyse zaten eksist sistemi hakem eksper ataması yapmayabilir. Sigorta şirketini ara sor.
0
krtkartal
(03.04.23)
Sigorta şirketinin kendi başına yaptığı tespitlerin çok bir anlamı yok. Sigorta şirketi sigortalisina bir ödeme yapacak sonra kusur oranına göre bunu sizden rücu edecek. Muhtemelen icra takibi başlatırlar siz de buna itiraz edeceksiniz. Itirazın iptali için dava açacaklar bu defa. O aşamada dosya kusur tespiti için bilirkişiye gönderilecek buradan gelecek rapora itiraz edebilirsiniz.
0
sanguine
(03.04.23)
(7)

tavuğun derisi soyulmalı mı

beklenen buyuk istanbul depremi
mutfakta tamamen acemiyim,tavuk sote yapmak için tavuk göğsü alıyorum ve üzerinde ilk iki fotoğraftaki gibi, hoş gözükmeyen ve pek ince de olmayan (kızartılmış tavuktaki deri bu kadar kalın olmuyor, o deri bu deri ile aynı deri mi emin olamadım) bir zar/göğüs oluyor. soyayım diyorum, soyulması da va
mutfakta tamamen acemiyim,

tavuk sote yapmak için tavuk göğsü alıyorum ve üzerinde ilk iki fotoğraftaki gibi, hoş gözükmeyen ve pek ince de olmayan (kızartılmış tavuktaki deri bu kadar kalın olmuyor, o deri bu deri ile aynı deri mi emin olamadım) bir zar/göğüs oluyor. soyayım diyorum, soyulması da vakit alıyor. soyulmalı mı bu?

www.hizliresim.com
www.hizliresim.com

www.hizliresim.com (soyulmuş hali)
0
beklenen buyuk istanbul depremi
(02.04.23)
30 yasimdayim böyle bir şey yapan ne duydum ne gördüm. Günde 350 gr tavuk göğsü yerim.
0
logisticsmanager
(02.04.23)
eklediğiniz fotoğrafta soyulması/atılması gereken herhangi bir tavuk bileşeni bulunmuyor.
0
tss
(02.04.23)
acemiyim demiştim, teşekkürler.
0
🌸beklenen buyuk istanbul depremi
(02.04.23)
Neden t.eti kedi tirmalamis gibi
0
Slynmaster
(02.04.23)
Deri yok ki orada. bak bunda da deri yok mesela: www.kevserinmutfagi.com tavuk göğsü böyle satılıyor zaten.

derilisi böyle: hilalgefluegel.de bilmem bizde böyle satılır mı. yani hazır o banvitlerden falan alırsan böyle bulamazsın.
0
alperz
(03.04.23)
Yukarıdakiler +1, Olmayan deriyi soymaya çalışıp, tavuğun etini çöpe atmışsın.
0
yeninesiltupcu
(03.04.23)
bu dış kısım -dokusu itibarıyla- çok tüketildiği takdirde nedense sağlığa zarar verecek gibi geliyordu ama neyse, bu psikolojiden de kurtulacağız artık bir şekilde, teşekkürler tekrar.
0
🌸beklenen buyuk istanbul depremi
(03.04.23)
(3)

Viyana prag budapeste yapmak istiyoruz

sonhakan
Uçakla gitsek araba kiralasak geçişlerde vize de sorun olur mu?
Uçakla gitsek araba kiralasak geçişlerde vize de sorun olur mu?
0
sonhakan
(02.04.23)
Sınır kontrolü yok bu ülkeler arasında.
0
but that was just a dream
(02.04.23)
Schengen vizeniz varsa neden sorun olsun? macaristan-avusturya-çekya schengen ülkeleri.
0
ditu
(03.04.23)
sorun olmaz da arabayı park etmesi, benzini ıvır zıvırı başınıza bela olur. kiralarken farklı ülkelere gideceğinizi söylemeniz lazım ona göre sigorta yapacaklar.

bence arabanın dertleriyle uğraşmaya değmez, bu üç şehrin arası çok uzak sayılmaz, toplu taşıma da gayet iyi. biz otobüsle gitmiştik 3-4 saatte rahatça gidiyorsun. artan parayı da iyi ve merkezi otellerde harcarsınız.
0
roket adam
(03.04.23)
(3)

Sandık görevlisi olursam istediğim yerde kullanabilir miyim?

fakat
İkametgahım İzmir'de, ben İstanbul'dayim, buraya aldırmadım pansiyon falan uğraşmadım. Şimdi sandık görevlisi olursam görevli olduğum okulda kullanabilir miyim İstanbul'da, yoksa zaten ikametgahım İzmir'de olduğu için sadece orada mı sandık görevlisi falan olabilirim?
İkametgahım İzmir'de, ben İstanbul'dayim, buraya aldırmadım pansiyon falan uğraşmadım. Şimdi sandık görevlisi olursam görevli olduğum okulda kullanabilir miyim İstanbul'da, yoksa zaten ikametgahım İzmir'de olduğu için sadece orada mı sandık görevlisi falan olabilirim?
0
fakat
(02.04.23)
sandık görevlileri kendi sandığında oy kullanıyor benim bildiğim.

"
Sandık kurulu başkan ve üyeleri, bina sorumluları, seçimin güvenliğini sağlamakla görevli kolluk güçleri, ilçe seçim kurulu tarafından sandık kurulu üyelerini görev yerine ulaştırmak için görevlendirilmiş kişiler, ilçe seçim kurulu başkanı tarafından verilen belge ile görevli oldukları sandıkta oy kullanırlar."
0
jelly bear
(02.04.23)
sandık görevlisiyseniz, kendi sandığınızda yapmanız gereken işlemler bittikten sonra ilk oyu siz kullanıyorsunuz.
0
sparkle kiddle
(02.04.23)
Yok ben daha önce oldum farklı bir okuldaydi seçmen kaydım ama görevli olduğum sandıkta kullanabilirim, yıllar önce tabi :) şimdi farklı bir şehirde olunca nasıl oluyor acaba
0
🌸fakat
(02.04.23)
(4)

iphone kitlenince nasil acilabiliyor? icloud bilgileri yok.

antikadimag
bizim eniste telefonu kitlemis ve icloud bilgilerine de ulasamiyor. mail adresini de parolayi da hatirlayamiyor. icloud olustururken girilen mail de yok ortada. var midir bunlari ogrenmenin yolu? ne yapmalilar?
bizim eniste telefonu kitlemis ve icloud bilgilerine de ulasamiyor. mail adresini de parolayi da hatirlayamiyor. icloud olustururken girilen mail de yok ortada. var midir bunlari ogrenmenin yolu? ne yapmalilar?
0
antikadimag
(02.04.23)
fatura yoksa imkansız geçmiş olsun.
0
jelly bear
(02.04.23)
faturayı bulup apple müşteri hizmetlerini arayacaksınız. onun dışında imkansız.
0
metematik
(02.04.23)
telefon kilidini acmanin sadece iki yolu var. icloud'u acmak ya da orijinal fatura.

enisteniz adresi hicbir sekilde hatirlamiyorsa Apple'i arayin, faturayi gonderin.

unutmayin, bu islem icloud hesabini bulmak icin veya bilgileri kurtarmak icin degil, sadece telefon kilidini acmak icin (kilit acildiktan sonra sifirlama gerekli)
0
supergirl
(02.04.23)
icloud’a browserdan girince şifre unuttum kısmında aklınıza gelen bütün emailleri deneyin. Düşük ihtimal bile olsa ne diyorsa denemekte fayda var. Bi ihtimal doğru emaili yakalayabilirsiniz.

O olmazsa emailimi hatırlamıyorum adımı var oradan devam edin.

Konu komşunun 3-4 hesabını bu yöntemle kurtardık. Emin konuşuyorlar ama yok o değil dedikleri çıkıyor. Daha 3 gün önce [email protected]’a ısrar eden adamınkini kurtardım.
Gmaili [email protected]’muş.
Hesap maili [email protected] çıktı. 2 faktör doğrulamayla hesabı kurtardık.
Söylediği şeyleri uydurma da olsa not alın. Maks. 10 kombinasyon çıkar. Hepsini deneyin.
0
nickini vermek istemeyen uye
(02.04.23)
(1)

Bayramda bodrum - nisan sonu

condom kurşunu
Güneş ve deniz tatili için uygun olur mu?
Güneş ve deniz tatili için uygun olur mu?
0
condom kurşunu
(02.04.23)
Buz gibi olur hocam. Akşamları da montla gezersiniz.
Yurtiçi deniz güneş tatili istiyorsanız kıbrısa bakın
0
roket adam
(02.04.23)
(4)

Succession dizisi biraz abartılmıyor mu?

mikahakkinen
90 sonu 2000ler döneminde iyi olan dizileri izledim. Lost ve Game of the Thrones izlemediğim halde bence successiondan iyidir bu diziler. Yani the wire sopranos vb. Gibi iyi fiziler varken succession çok abartılmıyor mu?
90 sonu 2000ler döneminde iyi olan dizileri izledim. Lost ve Game of the Thrones izlemediğim halde bence successiondan iyidir bu diziler. Yani the wire sopranos vb. Gibi iyi fiziler varken succession çok abartılmıyor mu?
0
mikahakkinen
(02.04.23)
Karakterler cok iyi islenmis logan in bakislarina bile hayran oluyorum. ama baska dizileri ezerek gececek bi durumu yok GOT da gayet iyiydi. uzun zamandir beni keyiflendiren tek dizi oldu succession. bence yeni dizi olmasinin da etkisi var su an niye lostu abartalim
0
ala09
(02.04.23)
Ben ilk bölümünü zor bitiremedim biraz fazla #işbirliği gibi geliyor bana
0
condom kurşunu
(02.04.23)
kalite oyunculuk iyi ama konu sarmadı.
0
abi bi dizi buldum on numara
(02.04.23)
abartılmıyor bence. en iyi diyemeyiz ama çok iyi. konu itibariyle ilgi çekici olmayan bir dizi sıkmadan, akıcı şekilde kendisini izlettiriyor. oyunculuklar ve müzikler de ekstra iyi.
0
paintov
(03.04.23)
(6)

TSK böyle mi devam edecek

abelardo
15 temmuzdan önce genelkurmay başkanı tüm silahlı kuvvetlerin komutanı iken sonra genelkurmay başkanlığı neredeyse sembolik hale geldi. Kuvvet komutanları milli savunma ve İçişleri bakanlıklarına bağlandı. Harp okulları msb universitesine bağlandı.Bu olay çok anormal değil mi? Silahlı kuvvetlerin ge
15 temmuzdan önce genelkurmay başkanı tüm silahlı kuvvetlerin komutanı iken sonra genelkurmay başkanlığı neredeyse sembolik hale geldi. Kuvvet komutanları milli savunma ve İçişleri bakanlıklarına bağlandı. Harp okulları msb universitesine bağlandı.
Bu olay çok anormal değil mi? Silahlı kuvvetlerin geleneklerine çok aykırı değil mi? Mesela harp okulu komutanları genelkurmay başkanına komutanım mi diyor? Hiç alakaları yok şu an. Veya kara kuvvetleri komutanı genelkurmay başkanına komutanım diyor mu?
Millet ittifakı bu sistemi değiştirecek mi? Yoksa bu güdük sistem devam mi edecek
0
abelardo
(02.04.23)
Genkur bşk. tüm silahlı kuvvetlerin komutanidir. Emir komuta doğrudan kendisindedir. Harp okulunda çalışan kimi siviller de subay rütbesi gibi protokolde denk muamele görür.
Kuvvet komutanları değil sadece jandarma içişlerine bağlıdır.
0
mekaniker
(02.04.23)
@mekaniker hocam sen son değişikleri bilmiyorsun galiba. Kara hava deniz kuvvetleri milli savunma bakanlığına bağlandı, emir komuta milli savunma bakaninda. Jandarma zaten İçişleri bakanına bağlı. Harp okulları ise milli savunma üniversitesine bağlı. Üniversite dekanı ise bıyıklı Erhan Afyoncu
0
🌸abelardo
(02.04.23)
murat bardakçı, afyoncu ile, artık paşa oldun diye dalga geçiyordu.
www.milliyet.com.tr
Askerleri bir sivilin yetiştirmesi çok saçma oldu ve düzeltilmesi gerek.
diğer konuları bilmiyorum.
0
vizivozo
(02.04.23)
Valla asıl sıkıntı bunlar değil. Yetişmiş eleman sıkıntısı olduğu için, misal bilgi sistemleri komutanı tuğgeneral mi ne. Normalde o seviyede korgeneral olması lazım. Ama askerin içinde o işi yapabilecek biri yok.

O yüzden bu alanların sivil memurluklara kaydırılması lazım. Biraz ona uğraşıyorlar. Güzel sistem. Mesela TSK'nın yazılım işlerini asker yapmasın yani, ne gerek var. Bahsettiğin karmaşıklığın temel sebebi bu aslında.
0
plutongezegendegilmi
(02.04.23)
kuvvet komutanlıklarının genelkurmaya bağlılıkları devam ediyor. msb'ye de bağlılar. bunun sebebi hulusi akarın kendisini hala asker sanması. iktidar değişirse bu durum değişir. en basitinden jandarmanın içişlerine bağlı olması fecaat bence
0
paintov
(03.04.23)
Gördüğüm kadarıyla sorduğum soru ile ilgili pek bilgi yok. Aşağıda ilgili düzenlemeyi paylaşıyorum

"“Genelkurmay Başkanlığı ile Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanlıkları Milli Savunma Bakanına bağlıdır. Cumhurbaşkanı gerekli gördüğünde Genelkurmay Başkanı ile Kuvvet Komutanları ve bağlılarından doğrudan bilgi alabilir, bunlara doğrudan emir verebilir. Verilen emir herhangi bir makamdan onay alınmaksızın derhal yerine getirilir.
Genelkurmay Başkanı ile Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanları Milli Savunma Bakanına ayrı ayrı bağlı ve sorumludur."
0
🌸abelardo
(03.04.23)
(6)

zarayi begeniyor musunuz

Kittie
ben son yillarda giderek hicbi sey bulamiyorum.elle tutulur bi sey yok. 2k'lik hediye cekim var bi urun iadesinden. mont iade etmistim.sadece mont aldigim bi yer oldu zaten artik.bari canta alayim dedim cekle. alt sinif kalitede deri imitasyonu cantalar var hep. icinde astar bile yok. heybe gibi ne
ben son yillarda giderek hicbi sey bulamiyorum.
elle tutulur bi sey yok.
2k'lik hediye cekim var bi urun iadesinden. mont iade etmistim.
sadece mont aldigim bi yer oldu zaten artik.

bari canta alayim dedim cekle. alt sinif kalitede deri imitasyonu cantalar var hep. icinde astar bile yok. heybe gibi ne bi fermuar ne bi sey.

siz ne aliyorsunuz oradan? ceki 1500 liraya satasim falan var fgh
0
Kittie
(02.04.23)
Er kişi olarak söylüyorum. İnsanların üzerinde beğendiğim şeylerin epey Zara çıkıyor ama bunun üzerine Zara'ya gidince beğendiğim şey sayısı 0. Gizli bir Zara var bence.
0
nawar
(02.04.23)
Marka tutkunu değilim ama bu yıl beğendiğim birkaç bir şey oldu aldım. Onlara da pişman oldum. Almasam da olurmuş.

Az önce baktım blazerları falan güzelmiş.
0
Kahvedesu
(02.04.23)
Basic trikoları güzel oluyor genelde. Onun dışında böyle aşırıııı özel bir şey yok ama bazen denk geliyor. Montlar hakikaten güzel sanki.
0
kullanıcıadımbuolsun
(02.04.23)
nawar cok hakli. ben de ayni sendromu yasadim. magazasina gore urunler degisiyor, iyi bi urun cikarsa cabucak tukeniyor, cantalari kotu, indirimde cok uygun oluyor fakat izdiham da icinde. ben de bu sezon bi urun begendim bedeni bulamayip ikinci el etiketlisini aldim. meger bu zara kara borsacilarin elindeymis.
en son su pantolon aldim www.zara.com benzeri urunleri de baharlik, yazlik icin guzel bence.
baslika cevap==> begenerek kullaniyoruz. ozellikle pantolon ve yünlü kislik urunleri iyi. dandirik magazalari gezince zaraya tesekkur ederim geliyor.
0
ala09
(02.04.23)
Tasarımlar on numara ama yakında trden çıkar giderler mi acaba
Bu fiyatlar bizim için çok zor,ürünleri tabi ki kalitesiz fiyata göre
Sorun kur kaynaklı
0
photo85
(03.04.23)
tasarimlar 10 numara mi.. yok, bende bi sorun var demek ki. bu sebepten de verdim ceki birine gitti :D
0
🌸Kittie
(04.04.23)
(1)

nef arsalari hakkinda bilgisi olan

Kittie
luleburgazda var mesela. buradan arsa aldiginizda cevre duzenlemesi falan yapilmis oluyor mu onu merak ediyorum. yani arsayi nef'ten almanin farki ne oluyor?bir de akliniza gelen avantaj, dezavantaj olarak neler soyleyebilirsiniz?tesekkurler simdiden.
luleburgazda var mesela. buradan arsa aldiginizda cevre duzenlemesi falan yapilmis oluyor mu onu merak ediyorum. yani arsayi nef'ten almanin farki ne oluyor?
bir de akliniza gelen avantaj, dezavantaj olarak neler soyleyebilirsiniz?
tesekkurler simdiden.
0
Kittie
(02.04.23)
sakın sakın uzak durun.

googlede nef mağdurlar v.s. arayaracak yazılar bulabilirsini fakat benim için en önemli kriter şudur, bir inşaat firması neden arsa satar?

düşünün elinde en önemli varlık arsa, üzerine inşaat yapıp kar etmesi gerekirken böyle bir yola giriyor.
0
nuisance
(03.04.23)
(6)

Amazon güvenilir mi

dissendium
Telefon almayı düşünüyorum. Siz sorun yaşadınız mı? Sorun olduğunda iade nasıl oluyor? Sağ olun.
Telefon almayı düşünüyorum. Siz sorun yaşadınız mı? Sorun olduğunda iade nasıl oluyor? Sağ olun.
0
dissendium
(02.04.23)
Satıcısı amazon.com.tr olan hiçbir elektronik üründe sorun yaşamazsınız. Türkiye'ye giriş yaptıklarından beri elektrik süpürgesi, ütü, kablosuz kulaklık, cep telefonu, dizüstü bilgisayar vb. gibi pahada ağır onlarca alışverişim oldu. Cidden hayranlarıyım, müşteriye karşı geliştirdikleri sorun çözme adımlarını çok takdir ediyorum.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(02.04.23)
Satıcısı Amazon ise ben de gozum kapalı alıyorum. Kulaklığım 1 ay sonra bozuldu, hiç sorunsuz hemen iade aldılar. Kaç tane elektronik ürün aldım, hiçbirinde sorun yaşamadım. Birinde ufak bir sorun çıkmıştı, hemen iade aldılar.

Daha geçen hafta 29 liralık miband kordonu kargo yüzünden gecikti. Amazon göndermiş, kargo sürecinde sorun olmuştu. 29 liralık şey için 2 kere müşteri hizmetleri arayıp tekrar tekrar uğraştilar ki normalde başka firmalarda müşteri hizmetlerine derdini anlatana kadar canınız çıkıyor. Halletiler hemen sorunu.

Kısacası ben çok memnunum.
0
fraise
(02.04.23)
güvenilir fakat satan ve gönderen kişinin amazon olması gerekiyor. amazon öyle bir satıcıdır ki üründe ufak bir defo görseniz ürün sizde kalsın biz size yenisini yollarız der. tabi bunu telefon için yapmazlar ama bu kadar güvenilirdir. sanırım iade için 1 ay süren oluyor ayrıca.
0
false pretension
(02.04.23)
sorunsuz iade almasıyla ünlü fakat bir ekleme yapayım çünkü Türkiyedeyiz :D sorun olduğunda gerçekten iade mi istersin yoksa tamir veya sıfırla değiştirilmesini mi? Bu yollar servise götürürsen hep açık tabii ama özellikle bu son birkaç yılda millet sorunsuz iade alan Amazonu bile beğenmiyor çünkü bugün 15 bine aldığın telefon diyelim seneye bozuldu, 15 bin geri yattı. Süper. Fakat ben bu parayla artık telefon alamıyorum diyip üzülenleri gördüm buraya not edeyim dedim.

Fakat başka siteden alsan açınca iade edemezsin diyecekler(ki aslında o da gri bi bölge, normalde 14 gün iade muhabbeti var) o yüzden yine Amazondan almak her türlü kafa rahatlığı sağlıyor.
0
nhk ni youkosu
(02.04.23)
nhk ni youkosu, hocam niyetim ciddi. Gerçekten kırık çıkar, sistemsel bir sorun olur, öyle bir durumda iade ederim. Yenisini göndermelerini isterim. Zaten üşengeç biriyim. Derdim aslında kargoları karpuz gibi mi taşıyorlar, bunu öğrenmek. Dikkat ediliyorsa zaten bir şey olmaz.
0
🌸dissendium
(02.04.23)
amazon kalp ben <3
daha dün mail gelmiş, 1,5 ay önce aldığım ürün indirime girmiş, aradaki farkı hediye çeki olarak hesabıma tanımlamış canım benim.
aldığım hiç ama hiç bir ürünün iadesinde sorun yaşamadım, hatta aldığım bir ürünü beğenmedim, satıcıya da ulaşamadım, amazon parayı iade etti ürün de bende kaldı.
koca satsalar onu bile amazondan alır, beğenmezsem iade eder yenisini ala ala devam ederim.
0
halanne
(03.04.23)
(2)

Hediye ne alalım?

chicha_v2
Malumunuz şu sıralar bayilerde sıfır araç bulmak çok zor ancak tanıdıkla vs. oluyor veya komisyon yediriyorsunuz.Bizim üst komşu ünlü bir araç firmasında müdür, biz de alacağımız marka modeli söylemiştik bize bi kontak buldu o sayede de araba alıyoruz kısmetse bu hafta.Adama ufak bi hediye alalım is
Malumunuz şu sıralar bayilerde sıfır araç bulmak çok zor ancak tanıdıkla vs. oluyor veya komisyon yediriyorsunuz.

Bizim üst komşu ünlü bir araç firmasında müdür, biz de alacağımız marka modeli söylemiştik bize bi kontak buldu o sayede de araba alıyoruz kısmetse bu hafta.

Adama ufak bi hediye alalım istiyorum teşekkür mahiyetinde.

40'larında, maddi durumu iyi, spor falan yapıyor ama ne yapıyor bilmiyorum. Ne alabiliriz?
0
chicha_v2
(02.04.23)
gömlek.

bütçenize göre markasını ve kalitesini seçersiniz.
0
mr.goodcat
(02.04.23)
Marka gömlek alın
0
gadlemler
(02.04.23)
(5)

tamirat tadilat

sakiresakrak
-şimdi, iki üç gün önce benim çamaşır makinası muhtemelen pis suyu boşaltamadığı için sıkmaya geçmedi. 20 yıllık olduğu için hiç usta falan çağırmadım, yenilemenin vaktidir dedim ve yeni makine bakmaya başladım. bu bir.-bugün alt komşu benim banyodan onun banyo tavanına su sızdığını söyledi, gittim
-şimdi, iki üç gün önce benim çamaşır makinası muhtemelen pis suyu boşaltamadığı için sıkmaya geçmedi. 20 yıllık olduğu için hiç usta falan çağırmadım, yenilemenin vaktidir dedim ve yeni makine bakmaya başladım. bu bir.

-bugün alt komşu benim banyodan onun banyo tavanına su sızdığını söyledi, gittim baktım, minik minik küflenmeler olmuş, sanırım bir kaç haftalık küfler. öyle corul corul akan bir su söz konusu değil. bu iki.

-makinamın pis su hortumunu denedim, bir tıkanıklık yok. ama duvardaki pis su giderini kontrol edemedim haliyle. sadece pis su hortumunu duvardan yaklaşık 40 cm kadar içeriye yollayabildim, bu kısma kadar açık. bu üç.

-makinanın pis su gideriyle alt kattaki küflü banyo tavanı arasında yaklaşık 1 m2'lik bir mesafe var ve bu kısımda küf yok. bu da dört.

şimdi sorum, daha doğrusu muhtemel senaryom şu: makinam bozulmamış olup da gider deliği tıkanmış, pis su gidemediği için alt katın banyosuna sızmış olabilir mi? benim bu deliğin tıkalı olup olmadığını anlayabileceğim bir yöntem var mı?

şimdi makineye usta çağırsam masraf, sorun makineden olmayabilir.
banyoya usta çağırsam, motor inecek misali öpecek beni, biliyorum. sorun makinemden kaynaklanmakta olup duvarla banyoyla bir işimiz olmayabilir.

bir kaç görüş alıp ihtimali kuvvetlendirebilirsem, en azından kimi çağıracağımı netleştiririm de, nasılsa öpülcez, tek usta öpsün bari di mi?
haydi bakalım buyrun.
0
sakiresakrak
(02.04.23)
makinadan görülür şekilde su sızmıyorsa, komşuya sızan suyun makinayla bir alakası yok diye düşünüyorum. bence önce tesisatçı çağırıp tesisata baktır derim.
0
roket adam
(02.04.23)
Dördün cevabını vereyim.
Su yürür. Yani yukarıdaki tam şu noktadaki su, aşağıda tam o noktaya akmaz. Kafasına göre başka bir yerden çıkabilir. Yani mesafe kıstas değildir.

Makinenin pis su hortumunu, duvardaki pis su giderinin dirseğine kadar kökleyip böylelikle hortum ağzının tıkanmasını sağlayıp makineyi su atamaz hale getirmiş olma ihtimalini ciddi şekilde değerlendir bence.

Son günlerde makineyi çektin kaktırdın falan diye yengehanım banyo zemininde ıslak temizlik yaptıysa, makineyi çekmişken şurayı bi yıkayayım demiş ise, derz boşluğu ya da çatlak seramik var mı diye zemini bir gözden geçirmende fayda var.
0
Mirket
(02.04.23)
@beretta beretta borudan kovaya su aldım, makinada sıkıntı yok.
@roket adam görünürde hiç bir sızıntı yok. zaten makina banyoda değil, banyonun dışında. hani dedim, duvarın içinden mi sızdırıyor acaba.
0
🌸sakiresakrak
(02.04.23)
Önce makinenin tahliye hortumunu duşakabin, zemindeki gider vb. gibi uygun bir yere verip makineyi çalıştırın, suyun sorunsuz aktığını görün. Makinenin tahliyesinde herhangi bir sorun yoksa nalburdan 3 metrelik metal sustalardan alıp gider borusundan aşağı salın, tıkanıklık yoksa serbest gider, varsa da biraz kurcalarsanız söker atar. Hem makinenin tahliye hortumunda, hem de giderde bir tıkanıklık yoksa usta çağırmanız lazım. Ekipmanı düzgün olanlarda basınç veren bir cihaz olur, bununla gizli kaçakları bulabiliyorlar.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(02.04.23)
Mirket in yorumunu önemsememişim gibi geldi bana ama ben mirket+1 diyorum
0
dunyatuhaf
(03.04.23)
(2)

Win 10 dizin oluşturma sorunu

neoxolmis
Evet bu sorun saatlerdir devam ediyor. Google da sorunu aratıp çıkan çözümleri denememe rağmen (yeniden dizin oluştur, sorun giderme dene vs.) hala bu dizin oluşturma işleminin cpu'nun içinden geçmesine engel olamadım. 2-3 gün kadar önce yaptığım güncellemeden sonra bu durum ortaya çıktı. Aynı probl
Evet bu sorun saatlerdir devam ediyor. Google da sorunu aratıp çıkan çözümleri denememe rağmen (yeniden dizin oluştur, sorun giderme dene vs.) hala bu dizin oluşturma işleminin cpu'nun içinden geçmesine engel olamadım. 2-3 gün kadar önce yaptığım güncellemeden sonra bu durum ortaya çıktı. Aynı problemi yaşayan var mı? Veya bilgisayardan anlayan biri var mı? (aç kapa yaptın mı demeyin, kalbinizi kırarım :(()
0
neoxolmis
(02.04.23)
Başlat'a basın, Komut İstemi yazın, çıkan seçeneğe sağ tıklayıp "yönetici olarak aç" seçeneğiyle çalıştırın ve açılan pencereye aşağıdaki komutu kopyalayıp yapıştırarak Enter'a basın.

sc stop "wsearch" && sc config "wsearch" start=disabled

İşlem bitince pencereleri kapatıp bilgisayarınızı yeniden başlatın. Bu sonuncusunu kalbimi kırın diye değil, durması adına gerekli olduğu için yazdım. Ben dahil kimsenin kalbini kırmamanız dileğiyle...
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(02.04.23)
Ya teşekkürler cevabınız için. Sorunu çözdüm ve yanıtınızı çok geç gördüm. Bişiler karıştırmışım (kendi kendine oluyor işte, hay Allah). Düzelttim sonra.

Elbette kapat aç durumunu tekrarladım her seferinde, kalbinizi kırdıysam özür dilerim :(
0
🌸neoxolmis
(02.04.23)
(4)

Erkan Baş Ve Barış Atay TİP'E geçme nedeni

laputa
Siyasi olaylara çok hakim değilim internette şöyle bakındım hep yuvarlak cevaplar vardı, bu adamlar neden HDPden ayrıldılar bilen var mıdır?
Siyasi olaylara çok hakim değilim internette şöyle bakındım hep yuvarlak cevaplar vardı, bu adamlar neden HDPden ayrıldılar bilen var mıdır?
0
laputa
(02.04.23)
Ve tip için hdp'den girmişlerdi sanırım
0
gadlemler
(02.04.23)
Çok teşekkür ederim
0
🌸laputa
(02.04.23)
Adamlar hdpli değildi ki hiç olmadılar. Seçim erkene alınınca TİP'in seçime girme yeterliliği sağlanamadı. TİP de HDP listesinden iki milletvekili soktu meclise. Biri TİP'in genel başkanı diğeri de başkan yardımcısı yani öyle hadi tip'e geçelim yapmadılar, parti direkt adamların :)
0
nundu
(02.04.23)
Ben size olayı başından anlatayım. Bu adamlar esasen türkiye komünist partiliydi. Oy oranları %1 altında olunca parti arası görüş ayrılıkları ortaya çıktı ve bir taraf geleneksel takılmayı(çizgimiz belli bozmayalım, menfaat için yanlışa evet demeyelim dediler) seçerken diğer taraf popülizmi arkasına alarak akpyi devirmekle işe başlayalım, meclise girelim ve artık büyük etkiler yaratalım dediler.

Oy oranları çok düşük ve bazı ortak noktalarından dolayı hdp içerisinden vekil adaylığıyla meclise girme talebinde bulundular. Hdpden milletvekili olunca da ayrılıp tip’te birleştiler. Erkan baş aslında tkpnin başındaki isimdi, hdp içerisindeki bir siyasi değildi.
0
Unde bach canim
(03.04.23)
(1)

Takım elbise için hangi markayı tavsiye edersiniz?

marowak
Fiyat ve kalite açısından mantıklı hangi markayı tavsiye edersiniz? İşsiz halimle çok para vermek istemiyorum ama kalitesiz bir şey almamak için de şartları zorlayacağım. İstanbul'da Anadolu yakasında nereyi tavsiye edersiniz?
Fiyat ve kalite açısından mantıklı hangi markayı tavsiye edersiniz? İşsiz halimle çok para vermek istemiyorum ama kalitesiz bir şey almamak için de şartları zorlayacağım. İstanbul'da Anadolu yakasında nereyi tavsiye edersiniz?
0
marowak
(02.04.23)
altınyıldız
0
jelly bear
(02.04.23)
(1)

MSÜ sorularına nasıl ulaşabilirim?

metematik
Bugün yapılan sınavın tüm sorularına nasıl ulaşabilirim? Sınava girmediğim için bulamıyorum.
Bugün yapılan sınavın tüm sorularına nasıl ulaşabilirim? Sınava girmediğim için bulamıyorum.
0
metematik
(02.04.23)
ufile.io al yükledim buraya. yarına silinir.
0
alperz
(02.04.23)
(7)

2. El piyasasi neden boyle olmus, fakirlik mi?

floydian
Bikac haftadir yuzlerce gitar ve amfi ilanina baktim. Daha once defalarca 2. El gitar ve amfi aldim sattim. Sifir fiyatinin en fazla 2/3 hatta genelde yarisina alinir satilirdi. Simdi bakiyorum sifiri 12k olan seye 9.5k istiyorlar. Fiyat dustukce fark daha da azaliyor. Sifiri 4 olan bir urun en ucuz
Bikac haftadir yuzlerce gitar ve amfi ilanina baktim. Daha once defalarca 2. El gitar ve amfi aldim sattim. Sifir fiyatinin en fazla 2/3 hatta genelde yarisina alinir satilirdi. Simdi bakiyorum sifiri 12k olan seye 9.5k istiyorlar. Fiyat dustukce fark daha da azaliyor. Sifiri 4 olan bir urun en ucuz 3500e mesela.

Hayir sifir aliyosun kargoyla kapina geliyor taksit oluyor falan. Bu insanlar satmak istemiyor mu aslinda? 10 yasindaki bi cocugun ekonomi bilgisine sahip hic kimse boyle bir ticarete girmez ki. Adam gitmis en pahali satis fiyatini baz almis. O kadar salaklar ki bi akilli kendileri mk saniyorlar anlamiyorum valla.

Baska urunlerde de boyle mi 2. El piyasasi?
0
floydian
(02.04.23)
evet biraz boyle ve satamiyorlar bence. ya da "ya tutarsa" mantiginda. herkesin elindeki mal degerlendigu icin kar pesindeler. 300e almis 3-5 ay sonra 600e satmaya calisiyo gercekten igrenc bi hayat
0
ala09
(02.04.23)
kur ve fiyatlardaki dengesizlik yüzünden herkes elindeki malı aşırı değerli görmeye başladı + olarak sırf al sat yapan ciddi bir güruh türedi. bu adamlarla uğraşılmaz, hiç polemiğe girme alabiliyorsan sıfır al tabii.
0
roket adam
(02.04.23)
benim gözlemim (en azından kendi takip ettiğim ürün kalemleri özelinde), satıcı sayısı baya baya azaldı. insanlar ellerindeki ürünleri satmıyorlar artık, böyle olunca da ortalık satıcılara (al satcılara) kaldı. e onların da fiyatları yüksek. eskiden de vardı bu tipler ama ilanların arasında sırıtmıyordu, şimdi sadece bu tarz ilanlar kaldı geriye.

millet de haklı, elindekini satsa bir üst modeli alamayacak. satayım dese eline geçecek para bir halta yaramıyor.
0
brkylmz
(02.04.23)
valla bence bunların çoğu al satçı da değil ama bilmiyorum. öyle bile olsa bu işten para kazanıyorlarsa vay bu ülkenin haline.
0
🌸floydian
(02.04.23)
bak hocam şu entryi yazmıştım geçen mesela aklıma geldi (bkz: dolap.com/@roket adam) yani 40 yıl düşünsen böyle bi para kazanma yöntemi aklına gelmez ama yapılıyor yani.
0
roket adam
(02.04.23)
Turkiyenin neredeyse hepsinin mini cakal olmasi, bencil olmasi. Gitarla amfiyle ilgisi yok. 2. el urunle bile ilgisi yok. Birilerinden bir seyler koparmalari mumkunse yapiyorlar.


Pandeminin baslarinda dunyada ekran karti kitligi varken cok net 4-5 bin lira kar edebilecekken insanligim bende kalsin iyilik olsun diye masrafina sattim ekstra aldigim 2. urunu. Adam gitti baskasina satti sonra :)


Genelde hep 2. el bir seyler bakiyodum, ya ayni fiyata ya cok yakina sifirini aliyordum sonra.

***ama istisna ironik olacak ama gitar. Daha gecen sene sifirinin yari fiyatina guzel bir baslangic gitar + amfi alabildim. Baslayip bi kenara atilan hobi urunlerinde bence hala bulunabiliyor uyguna bir seyler
0
aguen
(03.04.23)
Geçen gün eski tv bakıyorum sahibinden de, evin girişine duvara gömerim fotoları slayt modunda göstersin diye bir projem vardı. Ekranı kırık TV'ye 5k isteyen insanlar var. Hani malın sıfır olur kullanılmamış olur Bir kaç bin tl alta satarsın da bu kadarı düz aptallık. Arabasının değerini günlük takip eden, oo değeri artmış diye sevinen tipler bunlar. Ekonomi de bilmiyor dayak da yememiş ne yapacaksın.
0
hasmetizm 2046
(03.04.23)
(1)

Hangi tarak markasını tercih edeyim?

Unde bach canim
3 marka var; nascita, vepa ve banat. Fiyatları yakın ve 30 tl civarı tamamen plastik. Fakat nascita daha sert parlak mika plastik iken diğer ikisi daha esnek ve mat plastikten. Hangisini tercih ederdiniz? Not: vepa için soyuluyor falan denmiş. Sert mika kolay kırılır mı bilemedim. Birkaç kez kullan
3 marka var; nascita, vepa ve banat. Fiyatları yakın ve 30 tl civarı tamamen plastik. Fakat nascita daha sert parlak mika plastik iken diğer ikisi daha esnek ve mat plastikten. Hangisini tercih ederdiniz? Not: vepa için soyuluyor falan denmiş. Sert mika kolay kırılır mı bilemedim. Birkaç kez kullanıp bozulmasın istiyorum.

www.trendyol.com

www.trendyol.com

www.trendyol.com
0
Unde bach canim
(02.04.23)
Nascita. bi ton taragi var bende ve hepsi iyi
0
ala09
(02.04.23)
(1)

Samsung Galaxy A7 iç ve dış ekran değişimi fiyatı ve KIRILMA RİSKİ

anaphylacticshock
Arkadaşlar merhaba, elimde hem iç hem de dış ekranı kırılmış bir Samsung Galaxy A7 telefon var. Garantisi yok zaten olsa da kullanıcı hatası olduğundan garantiye girmiyor. Bu işin ederi nedir? Yani iç ve dış ekran fiyatları ve işçilik ücreti ile bu telefonun tamiri bana kaça patlar? (Ayrı ayrı yazar
Arkadaşlar merhaba, elimde hem iç hem de dış ekranı kırılmış bir Samsung Galaxy A7 telefon var. Garantisi yok zaten olsa da kullanıcı hatası olduğundan garantiye girmiyor.

Bu işin ederi nedir? Yani iç ve dış ekran fiyatları ve işçilik ücreti ile bu telefonun tamiri bana kaça patlar? (Ayrı ayrı yazarsanız sevinirim.)

Ayrıca yetkili serviste ücret karşılığı yaptırsam kaça olur veya mahalle arası sıradan bir tamircide yaptırsam kaça olur?

NOT: Samsungun sitesinde olması gereken ekran ve işçilik fiyatları vs bir liste halinde yazıyor ama bu model hakkında bir bilgi yok.

Burada biraz bilgi edinebilirsem tamirci ile ona göre pazarlık yapacağım. Hiçbir şey bilmeden gidersem adam yüksek fiyat mı çekiyor anlayamam. O yüzden lütfen bilen arkadaşlar cevap yazsınlar.
0
anaphylacticshock
(02.04.23)
Arkadaşlar bir de bu ekranı değiştirilen telefonlar iflah olmuyor, kısa bir süre sonra ekranları durduk yere yeniden kırılıp çatlayabiliyor diye bir söylenti var.

Bu söylentinin gerçeklik payı var mı? Doğru olabilir mi? Eğer öyleyse boşuna para vermiş olmak istemem.
0
🌸anaphylacticshock
(02.04.23)
(3)

Başlangıç için motosiklet kaskı.

habarbey
Selamlar, motosiklet ehliyeti alacağım da kursa başlamadan kask alayım dedim. Ne tavsiye edersiniz? Tam bir cahilim. 250'lik bir motor almayı planlıyorum şu anda.
Selamlar, motosiklet ehliyeti alacağım da kursa başlamadan kask alayım dedim.

Ne tavsiye edersiniz? Tam bir cahilim. 250'lik bir motor almayı planlıyorum şu anda.
0
habarbey
(02.04.23)
Motosikletin türü, gücü vesaire kask seçimini etkilemez, başlangıç için ayrı, ileri seviye için ayrı kask yoktur. O yüzden alabileceğinizin en iyisini alın her zaman. motor nispeten küçük hacimli diye gidip 500 liraya kask almayın yani.

Arai, shoei bu işin zirvesi gibi. Bunlar dışında agv, nolan, schuberth gibi belli başlı markalara bakın.
0
orient blue
(02.04.23)
bell qualifier
0
chavezding
(02.04.23)
Başlangıç için Sharp Testinden 5 yıldız, hatta 4 yıldız almış herhangi bir modeli alabilirsiniz.

Motor büyüdükçe, hız arttıkça işin içine rüzgar sesi, konfor vs giriyor.
0
John Bloor
(03.04.23)

Kazakistan Almatı''dan Istanbula'a kargo getirtmek

havadakarada
Ara ara bulamadım ucuza getiren bir kargo. Hepsi Türkiye'den oraya götürüyor. Bilgisi olan varsa makbule geçer.
Ara ara bulamadım ucuza getiren bir kargo. Hepsi Türkiye'den oraya götürüyor. Bilgisi olan varsa makbule geçer.
0
havadakarada
(02.04.23)
(6)

Yormayan araba tavsiyesi

grgn
Uzun yolda (şehirlerarası yolda 1 saatten fazla süren yolculuklarda) sesiyle, sarsıntısıyla, hiçbir şeyiyle yormayan, indiğinizde kendinizi yorgun hissetmediğiniz araba modelini mümkünse yoran bir modelle karşılaştırarak örnekleyebilir misiniz? Yani önceden x kullanıyordum yoruyordu, şimdi y kullanı
Uzun yolda (şehirlerarası yolda 1 saatten fazla süren yolculuklarda) sesiyle, sarsıntısıyla, hiçbir şeyiyle yormayan, indiğinizde kendinizi yorgun hissetmediğiniz araba modelini mümkünse yoran bir modelle karşılaştırarak örnekleyebilir misiniz? Yani önceden x kullanıyordum yoruyordu, şimdi y kullanıyorum oh be dünya varmış gibi.
0
grgn
(02.04.23)
A segment araçlar şehir içi araçlardır, yorar.
B daha az
C daha da az yorar.
D segment araçlar yormaz.
0
Mirket
(02.04.23)
Jetta, passat ya da suv olabilir.
0
komando kani var bende
(02.04.23)
uzun yol için en iyi arabalar d ya e sınıfı sedanlardır.
0
jelly bear
(02.04.23)
ben eskiden çılgın gibi uzun yol yapabiliyordum. astra h ile tecrübemdi geneli. uzun yol için şahane arabaydı bence (1.3 dizel, 6 ileri manuel, az yakar, çok kaçar).

artık tek başıma uzun yola çıkarsam çok sıkılıyorum. insignia b (1.5 turbo benzin 6 ileri otomatik) ve vitara (1.4 turbo benzin 6 ileri manuel) ile denedim mesela uzun yolları astra h'tan seneler sonra.

araba yormuyor ama uzun yolda yalnız gitmek yoruyor. o yüzden de bu 2 araba ile uzun yolda aşırı bastım.

mesela vitara ile targu mureş'ten cluj'a döndüm (takriben 2 - 2.5 saatlik yol). yolun %10'unda dedim "bu yol bitmez böyle" arabayı 160'a sabitleyip de geldim (kar atıştırıyordu).

bünye kaldırmıyor artık herhalde (yaş 31).
0
rain when i die
(02.04.23)
ben de hayatımdaki en iyi road trip deneyimimi a6 ile yaşamıştım, cidden farklı bir dünya. dünyayı gezeceğim bir araç.
0
roket adam
(02.04.23)
Kullandiklarim arasinda siralama asagidaki gibi:

Citroën Elysée dizel 2016 model,at arabasindan hallice,

Renault Clio 1.5 dizel 2016 model öncekine göre iyi fakat yan rüzgarda araç geziyor ve yorucu,

Tofaş Egea 1.3 dizel easy 2018 model digerlerinden iyi ama yorucu,

Ford focus dizel 2015 kullanmasi zevkli ama buda yorucu,

Renault Megane hb 2016 digerlerine gore cok sessiz virajlarda hafif yatiyor,sedani daha cok yatiyor,

Toyota corolla hybrid 2020 adaptif hiz sabitleyici ile cok gusel, ben begendim uzun yol araci olur,

Toyota Chr hybrid 2021, corolladan daha iyi, bagaj problemi yoksa basarili bir araç.
0
designer
(03.04.23)
(7)

Amazon Amerika'dan siparişte vergi olayları

birşeylersoracağım
Amazon Amerika'dan bir ürün alacağım. Ekte ekran görüntüsü de koydum. Buradaki Estimated tax to be collected alanı kafamı karıştırdı. Import Fees Deposit ile Estimated tax to be collected olaylarını izah edebilecek var mı?Ürün bana ulaştığında cebimden toplam ne çıkmış olacak? 2.111,99 TL'ye ilave o
Amazon Amerika'dan bir ürün alacağım. Ekte ekran görüntüsü de koydum. Buradaki Estimated tax to be collected alanı kafamı karıştırdı. Import Fees Deposit ile Estimated tax to be collected olaylarını izah edebilecek var mı?

Ürün bana ulaştığında cebimden toplam ne çıkmış olacak? 2.111,99 TL'ye ilave olarak bir de vergi mi vereceğim?

ibb.co
0
birşeylersoracağım
(02.04.23)
Eger gonderen amazon ise orada yazandan odeyecegin net tutar.

Eger gonderen amazon degilse zaten sakin satin alma.

Amazon senin adina ithalat yapmiyor, amazon us, amazon tr'ye ihrac yaptigi icin senin bi yukumlulugun yok
0
floydian
(02.04.23)
@floydian

Şöyle bir şey buldum(aşağıdaki link). Buradaki Estimated tax to be collected satın aldıktan sonra değişebiliyor yazıyor. Yani ben öyle anladım.

www.amazon.com

Bu arada ben Amazon TR'de yurtdışı satışlı bir ürün al-mayacağım. Doğrudan Amazon US'dan alım yapacağım. Yine de şu söylediğin geçerli mi?

"Amazon senin adina ithalat yapmiyor, amazon us, amazon tr'ye ihrac yaptigi icin senin bi yukumlulugun yok"
0
🌸birşeylersoracağım
(02.04.23)
Hayır 2111 tl ödeyeceğin maksimum tutar. Büyük olasılıkla siparişten 1-2 ay sonra 40-50 lira da iade alacaksın.
0
giovanne
(02.04.23)
olayı amma karmaşıklaştırmışsın yahu. alacağın ürünün linkini koy kapına kadar gelir mi gelmez mi söyleyelim.
0
mr.goodcat
(02.04.23)
Giovanne ni. Dediği gibi. Çok kez aldım. Böyle oldu
0
bir ileti paylastim
(02.04.23)
Kapıya gelir bu rakama.
0
chavezding
(02.04.23)
Abi sen niye usa sitesine bakiyosun ki.

Senin ticaretin amazon turkiye ile. Sellerin ne oldugunun bi onemi yok. Isterse uzaydan gelsin. Amazon tr bu mali sana 2100 liraya satti parasini aldi ve sozlesme basladi. Orada kalem kirilimini gormen kafani karistiriyor. Orada sadece "bitonzahmetmasraflari" da yazabilirdi.
0
floydian
(02.04.23)
(3)

Geveze benzeri radyo programı

baldan kaymak
Neler var?
Neler var?
0
baldan kaymak
(02.04.23)
Geveze ile ilgili spesifik bir şey mi soruyorsun?

Her radyoda kadın-erkek dünya kadar DJ var.
0
Mirket
(02.04.23)
Nihatla sivrisinek, cem Arslan gazoz ağacı
0
olaylar olaylar
(02.04.23)
Matrax, Rabarba
0
avianthem
(02.04.23)
(3)

şema terapi

duyurukullanıcısı
bu mevzuyu anlatan bir ingilizce kitap var mı?doktorum türkçe bir kitap önerdihttps://www.dr.com.tr/Kitap/Eyvah-Kotu-Bir-Sey-Olacak/Egitim-Basvuru/Psikoloji-Bilimi/urunno=0000000698954ama ben kitabı beğenmedim. yine de bir şans vermek istiyorum bu olaya.
bu mevzuyu anlatan bir ingilizce kitap var mı?

doktorum türkçe bir kitap önerdi

www.dr.com.tr

ama ben kitabı beğenmedim. yine de bir şans vermek istiyorum bu olaya.
0
duyurukullanıcısı
(02.04.23)
Turkce kaynak olarak asagidaki ilk iki kitabi oneririm, doktorunuzun bir bildigi vardir eminim ama bu iki kitap epey iyi.

Ayrica terapi ve iyilesmeye ilgi duyuyorsaniz 3 ve 4. Kitaplar da harika, direk sema terapisi degil ama cok guzel ve yalin anlatimla olayin ozune giriyor, bu yazarlari instagraminiz varsa oradan da takip edebilirsiniz.

www.dr.com.tr

www.dr.com.tr

www.amazon.de

www.amazon.com
0
kassiopeia
(02.04.23)
Hayatı yeniden keşfedin kitabı +1, bu zaten şema terapinin temel kitabı gibi bir şey. Ayrıca şema terapiyle ilgili iyi hissetmek adlı youtube kanalını takip edersen podcast tarzında videolar var. şema terapiye dair bilgini oldukça geliştirir. Alanla ilgili diğer kitapları da psikonet yayınlarından araştırabilirsin.
0
onkiloversemtamamım
(02.04.23)
keşfedin kitabı +1
adı çok uyduruk dursa da içeriği ufuk açıcı.
0
jimjim
(02.04.23)
(5)

Hollanda'dan ne alınır?

aslında
Hollanda'ya tatile gidicem, belki yakın ülkelere de geçeceğiz arkadaşlarla. Dönüşte boş bir bavulum olacak. Yükte hafif, pahada ağır veya Türkiye'de olmayan veya çok pahalı olan ne alınabilir? iPhone ve PS5 dışında.Not: sipariş duyurusu değildir.
Hollanda'ya tatile gidicem, belki yakın ülkelere de geçeceğiz arkadaşlarla. Dönüşte boş bir bavulum olacak. Yükte hafif, pahada ağır veya Türkiye'de olmayan veya çok pahalı olan ne alınabilir? iPhone ve PS5 dışında.

Not: sipariş duyurusu değildir.
0
aslında
(02.04.23)
yükte ağır pahada hafif mi? bir çuval gübre getir :))
0
alperz
(02.04.23)
@alperz sabah mahmurluğu, düzelttim :)
0
🌸aslında
(02.04.23)
airfryer götürüp getiriyordu bi arkadaş almanya'dan. türkiye'ye göre ucuzmuş. karlılık açısından bir iphone olmayabilir tabii ama alternatif olarak dedim...
0
bohr atom modeli
(02.04.23)
benim için peynirdir. edam, gouda, raclette vs.
0
ala09
(02.04.23)
ek olarak peynir alınmaz değil ama gouda adamı uçurmaz bence ya. :d ben de almıştım aldi'deki gouda'dan bir farkını göremedim. belki hıyarlık bendedir.

edit: aldi türkiye'de yok tabii. ama eminim ortalama bir gouda türkiye'de vardır.
0
bohr atom modeli
(02.04.23)
(4)

Kıbrısa girerken kimlik vs pasaport

sydney
Pasaportumu götürmeme gerek yok değil mi? Çipli yeni kimlik yeterli mi?
Pasaportumu götürmeme gerek yok değil mi? Çipli yeni kimlik yeterli mi?
0
sydney
(02.04.23)
Pasaportşa gidersen yurt dışı çıkış harcı da gerekiyor
0
andy kaufman
(02.04.23)
kimlik yeterli kisa sureli kalmak icin.

olur da pasaportla girzerseniz ve damga vururlarsa o pasaportla Yunanistan'a veya bir Yunan adasina gidemezsiniz.
0
supergirl
(02.04.23)
Kimlikle yurtdışı çıkış harcı gerekmiyor değil mi
0
🌸sydney
(02.04.23)
gerekmiyor kesin bilgi
bu arada zaten kimlikle git. pasaportla gitmen sonra sıkıntı yaratıyor
0
roket adam
(02.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.