Giriş
(3)

VFS randevusuz gitsem

aslında
Malum pasaport başvurularının geç sonuçlanması sebebiyle seyahatime az süre kala pasaportum geldi, VFS en erken Mayıs'a randevu veriyor ama seyahatim daha önce. Randevusuz gitsem işleme alırlar mı?
Malum pasaport başvurularının geç sonuçlanması sebebiyle seyahatime az süre kala pasaportum geldi, VFS en erken Mayıs'a randevu veriyor ama seyahatim daha önce. Randevusuz gitsem işleme alırlar mı?
0
aslında
(02.04.23)
Almazlar
0
sydney
(02.04.23)
İçeri bile giremezsin +1 dışarda güvenlikler içeri girmeden randevunuzu görmek istiyorlar.

Ama söyle bi durum var orada vize danışmanlığı yapan tipler var, çalışanlarla araları çok iyi onlara bi danışabilirsiniz gidip tabi ücreti dahilinde yardımcı olabilirler belki.
0
Mcfly
(02.04.23)
Ya vfs ya araciya para yedirmeden bu işi çözme imkanın yok.
Iceriye girerken telefon kapattiran isletme randevusuz nefes aldirmaz ki zaten insanlarin çoğu randevu bulamamaktan yakiniyor.
0
logisticsmanager
(02.04.23)
(3)

HGS olmadan

mekaniker
araç yeni. HGS olmadan İzmir otoyolunu kullansam daha sonra HGS çıkarsam sorun olur mu? Teşekkürler.
araç yeni. HGS olmadan İzmir otoyolunu kullansam daha sonra HGS çıkarsam sorun olur mu? Teşekkürler.
0
mekaniker
(02.04.23)
çıkarmana bile gerek yok e devletten ödeyebilirsin
0
jelly bear
(02.04.23)
Geçiş ihlali sonrası 15 gün içinde çıkarılabiliyormuş aynı zamanda. Teşekkürler
0
🌸mekaniker
(02.04.23)
Kredi kartı geçiyor o yolda. Ancak Osmangazi bitince devlet yoluna bağlanıyor. 10 lira civarı galiba.
0
Mistyimage
(02.04.23)
(2)

Rusya'ya para göndermekte ABD için yasal problem var mı?

havadakarada
Bir ürün almak için para transferi yoluyla Rudya'da birine 150 usd göndereceğim. ABD'ye gittiğimde sorgulama sual olur mu hayırdır biz visa mastercard vs transferleri kapadik alternatif yontemlerle niye yaptın diye?
Bir ürün almak için para transferi yoluyla Rudya'da birine 150 usd göndereceğim. ABD'ye gittiğimde sorgulama sual olur mu hayırdır biz visa mastercard vs transferleri kapadik alternatif yontemlerle niye yaptın diye?
0
havadakarada
(02.04.23)
Sorun olacağını sanmıyorum. adı üstünde ürün alıyorsunuz.
ABD'nin sorgulaması gereken asıl konu ise kişiler arası alış verişlerden çok Rusya'ya yaptırım,ambargo kararlarına rağmen büyük uluslararası şirketlerin ve yine Rus-Ukrayna geriliminde, kendi yanında olan devletlerin hala Rusya'dan özellikle enerji alanında ticarete devam etmeleridir. Rusya oldukça indirimli fiyata ürünler satarak müşterilerini yine buldu.

Shell,Rusya'dan yaptığı alış veriş sonunda gelen tepkiler üzerine bunu Ukrayna halkı için kullanacağını söyledi ve defteri kapatmış oldu. Defter kapanırken bu süreçte kâr da yaptı:
www.bbc.com
Bu örneklerin en belirgin olanı.

Şu bir gerçek, büyük şirketlere hesap sorulamıyor.
Arada alternatif olarak yine alış veriş durumları ortaya çıkarsa yapacaksanız sosyal medyada Rus veya Ukrayna'dan ürün getirenler oluyor onlarla konuşun.
0
diyecevaplandı
(02.04.23)
@diyecevaplandi yani size de bir miktar olabilir gibi geliyor anladığım kadarıyla. Ben de sadece ben mi kuruntu yapıyorum diye düşünüyordum. %1 ihtimal filan olur gerçi. Ürün aldığım gorunmeyecek çünkü direkt para transferi oluyor birine.
0
🌸havadakarada
(02.04.23)
(6)

Schengen Vizesi - Kaynağı Belirsiz Para Hakkında

fernando mustafa
Schengen Vizesi için randevum var, banka hesap dökümü aldım, aslında hesabımda yeterli miktarda para var ancak aile üstünden Aralık ayında hesabıma geçen, mevduat faizi için hesabımda duran bi para var 30 bin euro civarında, açıklamada da birşey yazmıyor, bu hesabın belgesini sunmak red almama yol a
Schengen Vizesi için randevum var, banka hesap dökümü aldım, aslında hesabımda yeterli miktarda para var ancak aile üstünden Aralık ayında hesabıma geçen, mevduat faizi için hesabımda duran bi para var 30 bin euro civarında, açıklamada da birşey yazmıyor, bu hesabın belgesini sunmak red almama yol açar mı?
0
fernando mustafa
(02.04.23)
Kaynak belirtmedim bugune kadar. Hic red yemedim
0
bir ileti paylastim
(02.04.23)
@bir ileti paylastim;

yakın zamanda hesaba geçen yüksek miktardaki paralardan ötürü reddedip belirsiz para kaynağını kaçak göçmenliğe yoruyorlarmış okuduğum kadarıyla, eğer böyle birşey varsa hesap dökümünden bu sayfayı vermeyebilirim
0
🌸fernando mustafa
(02.04.23)
Ben kendi hesaplarım arası transfer nedeniyle red yedim. Bu para yakın zamanda gelmediğinden sorun olmaz belki. 3 aylık isteseler Ocak-Şubat-Mart verirsiniz.
0
Kahvedesu
(02.04.23)
Vermemiştim, itiraz ederken verdim. Kendi paramdı dedim. Öyle verdiler vizeyi.
0
Kahvedesu
(02.04.23)
Aralık olayını okumamışım ya pardon. Hesaba yeni girdi olarak görünmesin para. Döküm tarihini öyle ayarlayın. Vize için göstermelik para zannedip olumsuz olabilir
0
bir ileti paylastim
(02.04.23)
@bir ileti paylastim, bu para farklı bir hesapta o kağıdı vermezsem birşey olmaz sanırım, en iyisi vermeyeyim
0
🌸fernando mustafa
(02.04.23)

Max factor alluring rose benzeri allık

regina phalange
Var mı piyasada? 500 lira olmuş ya oha zamanında stoklamışım akıllılık edip ama bitti :(
Var mı piyasada? 500 lira olmuş ya oha zamanında stoklamışım akıllılık edip ama bitti :(
0
regina phalange
(02.04.23)
(7)

1000 Mbps internet ile 90 Mbps hız almak

montakristokondu
Dün akşamüstü 100 Mbps Türk telekom fiber interneti 1000 mbps'ye yükseltmek için web üzerinden işlem yaptım, onay mesajı geldi. 1-2 saat sonra evdeki herkes telefonunda 350-400 Mbps hız gördü ben kablo ile pcde 870 mbps civarı hız gördüm.fakat bugün sabahtan beri evde kimse kablolu/kablosuz 90 mbps
Dün akşamüstü 100 Mbps Türk telekom fiber interneti 1000 mbps'ye yükseltmek için web üzerinden işlem yaptım, onay mesajı geldi. 1-2 saat sonra evdeki herkes telefonunda 350-400 Mbps hız gördü ben kablo ile pcde 870 mbps civarı hız gördüm.

fakat bugün sabahtan beri evde kimse kablolu/kablosuz 90 mbps hız göremiyor. Müşteri hizm.lerini aradım, bizim tarafımızda sorun görünmüyor bir süre daha takip edin tekrar arayın diyor. dünden bugüne değişen hiç bir şey yok nasıl oluyor anlamadım. var mıdır fikri olan?

EDİT: konuyu ararken karşısına çıkan birinin işine yarar belki cevap; Ttnet servisi geldi bugün, odaya gelen ethernet çıkışının içinde 2 kabloda sorun varmış kayıp sebebi ondanmış, tamir ettiler şu an düzeldi kayıpsız alıyorum kablo ile. teşekkürler herkese cevaplar için.
0
montakristokondu
(01.04.23)
Biri Torrente abanıyor olmasın? Wi fi devre dışı bırakıp kablo ile bi daha deneyim
0
bk
(01.04.23)
@bk yok evin torrentçisi benim, modem benim odada koridorda ve mutfakta 2 extender var. ama dün de vardı yani, ağ ayarlarına baktım duplex muplex 1 gigabit hepsi yerinde değişen bir şey yok. anlamadım.
0
🌸montakristokondu
(02.04.23)
Ping ve jitter falan ne durumda? Onlarda var mı bir sıkıntı?
0
bk
(02.04.23)
@bk prnt.sc şu şekilde şu an.
0
🌸montakristokondu
(02.04.23)
Benzer şekilde mevcut hızını yükselten bir kullanıcıya Türk Telekom destek görevlisi modemi sıfırlamasını söylemişti, sıfırladıktan sonra yeni sözleşmesindeki hızı görmeye başlamıştı. Son çare olarak denersiniz, işinize yarayabilir.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(02.04.23)
Bu arada yukarıda verdiğim yanıt herhangi bir alan genişletici kullanılmayan, sadece tek bir modemin olduğu ev içindi. Sizin durumunuzda birden fazla alan genişletici var, onları da sıfırlamanız gerekebilir.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(02.04.23)
EDİT: konuyu ararken karşısına çıkan birinin işine yarar belki cevap; Ttnet servisi geldi bugün, odaya gelen ethernet çıkışının içinde 2 kabloda sorun varmış kayıp sebebi ondanmış, tamir ettiler şu an düzeldi kayıpsız alıyorum kablo ile. teşekkürler herkese cevaplar için.
0
🌸montakristokondu
(02.04.23)
(4)

E-sim e geçtikten sonra sim’i silersem ne olur?

bk
Normalde dünyada bu e-sim meselesi kolay, size bir QR kodu veriyorlar ve okutunca hat atanıyor. Türkiye’de bu kodu haraca bağlamışlar, sadece bayi veriyor ve 200 lira ücreti var.Her neyse, ücretini ödedim geçtim ama bana o kodu vermedi bayii. Yurtdışında yaşayanların dediğine göre aynı barkodu kulla
Normalde dünyada bu e-sim meselesi kolay, size bir QR kodu veriyorlar ve okutunca hat atanıyor. Türkiye’de bu kodu haraca bağlamışlar, sadece bayi veriyor ve 200 lira ücreti var.

Her neyse, ücretini ödedim geçtim ama bana o kodu vermedi bayii. Yurtdışında yaşayanların dediğine göre aynı barkodu kullanarak hattı tekrar tekrar eklemek mümkünmüş ama bana o kod verilmedi.

E peki, ben bu hattı yanlışlıkla silersem ne olacak? Her defasında para koparmak için mi verilmiyor bu kod?

Benim deneyimim Türk Telekom ile, diğer operatörlerde de böyle mi? Ne oluyor silince?
0
bk
(01.04.23)
Kodu verse de tekrar aktif olmuyor. Hem barkod hem kodum vardı turkcell’den. Telefonh değiştirdim, normalde esim aktarma var iphone da. Ona da izin vermedi. Eski kodu ve barkodu da kullanamadım. Her defasında yenisini almak lazımmış. Türkiye burası.
0
andy kaufman
(02.04.23)
türkiyede olmuyor. her seferinde tekrar qr almak gerekiyor. verse de vermese de durum bu.
olması gereken şey bunu internet üzerinden alabilmek ama nerde bizde o kolaylık.
0
jelly bear
(02.04.23)
tek bir qr koddan sürekli aktivasyon yapmak sağlıklı mı? ben kullanıcı olarak kodun tek kullanımlık olmasını tercih ederim açıkçası. kurumsal hat kullandığım için olabilir ama turkcell bu qr kodu mail atmıştı bana. ek para istenmesi konusuna kesinlikle katılıyorum aşırı saçma.
0
roket adam
(02.04.23)
e sim qr kodu tek kullanımlık. silersen yeniden alman gerekir. bence güvenlik için bu hali çok daha tercih edilebilir bir kullanım şekli. abd'de çok haber gördüm bu e sim dolandırıcılığı ile ilgili. bizim ülkemizde kullanıcısı var ama daha çok yeni bir süreç bu totale bakıldığında. yaygınlaştıkça daha da ucuz olabilir sanırım gereksiz pahalı şuan.
0
debian
(02.04.23)
(11)

Nasil yeni kitap kesfediyorsunuz?

ahm1
Goodreads ile tanistiktan sonra (uzun yillar once) kitaplarimin yuzde 90'ini goodreads'ten buldum. Kimisi site onerisi, kimisi oradaki kullanicilarin yorumlarindaki onerilerden. Cok guzel, muthis kitaplar buldugum oldu. Peki ya henuz bulamadigim, varligindan haberim olmadigi kitaplar ne olacak?Ufkum
Goodreads ile tanistiktan sonra (uzun yillar once) kitaplarimin yuzde 90'ini goodreads'ten buldum. Kimisi site onerisi, kimisi oradaki kullanicilarin yorumlarindaki onerilerden. Cok guzel, muthis kitaplar buldugum oldu. Peki ya henuz bulamadigim, varligindan haberim olmadigi kitaplar ne olacak?

Ufkumu biraz daha genisletmek istiyorum bu konuda. Edebiyat nobeli alanlara bakip onlarin kitaplarini mi incelesem dedim, nasil olur? Goodreads icinde farkli arama onerisi de verebilirsiniz.
0
ahm1
(01.04.23)
Twitter çemberi
Goodreads
0
freebird5406_2
(01.04.23)
Nadirkitap'ta rastgele belirlediğim bir sahafın ilana koyduğu bütün kitapları gözden geçiriyorum. Baştan sona bütün kitapları taramak uzun bir süreç, birkaç günümü alıyor. İlgimi çekenleri ayırıp o kitaplar hakkında çeşitli kitap sitelerinde yapılmış yorumlara bakıyorum, varsa pdf formatını bulup içeriğini inceliyorum. Böylelikle son elemeyi de tamamlayıp bir koli kitabı eve postalatıyorum.
0
huçi kuçi
(01.04.23)
Ölmeden önce okumanız gereken 1001 kitap adlı bir kitap var. Bu kitabın listesine girip de Türkiye'de yayınlanmış olanların listesini İdefix şu adreste yayınlamış.

Bu liste içinden okuyup da 2Güzel değildi.' dediğim hiçbir kitap olmadı.

Tüm listeyi öneririm.

www.idefix.com

Ayrıca İş Bankası Kültür Yayınları Hasan Ali Yücel Klasikleri serisinden de hiçbir kitap iyi bir okuyucuyu pişman etmez.
0
Mirket
(01.04.23)
Özellikle sevdiğiniz türden kitaplar basan yayınevleri varsa onların yeni çıkanlarını takip edin, varsa mail listelerine katılın, haftalık/aylık bülten gelsin.

Sevdiğiniz türlerle ilgili, ya da genel edebiyat subredditlerini takip ederseniz Reddit'ten çok güzel öneriler bulabilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(01.04.23)
Okuduğum kitap genelde yazarından ya da yayınevinden kaynaklı bir sonraki kitabı belirliyor. Bu konuda Heretik, Metis, Ayrıntı yayınları okunacaklar listemi doldurmaya yetiyor.
0
Amaranta ursula
(01.04.23)
@Mirket: selamlar. güzelmiş. bunun kurgu-dışı versiyonu da var mıdır acaba? kurgu-dışı için bunu yapmak biraz zor olabilir tabii ama.
0
🌸ahm1
(02.04.23)
Burada ilgi alanlarımız önemli.

Çeşitli gruplardan sitelerden satışa mezata çıkan kitaplara bakıyorum. Bazen bir kitabın yazarının hayatı hakkındaki bilgileri okurken, yazdığı diğer kitaplara da bakma gereği hâsıl oluyor.
Bazen TV veya youtube kanallarındaki konuşmalardan, önemli kesitler, konu başlıkları da istenen kitaba ulaşmak için bir anahtar olabiliyor.

Her okumadığımız, tanımadığımız kitap bizim için yeni kitaptır.
0
diyecevaplandı
(02.04.23)
Kurgu Dışı deyince aklıma ilk İş Bankası Kültür yayınlarının Anı serisi geldi.
İlgini çeker mi bilmem.

Mesela o seriden Türk Mektupları, Hobart Paşa'nın anıları, Mezopotomya Seferim ilk aklıma gelenler. Tarih sevenler için ufuk açıcı kitaplardır.
0
Mirket
(02.04.23)
Goodreads'in trednlerini takip ediyorum,
Bazen çeşitli podcastlerde duyuyorum,
BookBub diye bir site var her gün indirimli e-kitapları yollayan; haftada bir de çeşitli listeler yolluyorlar (Bu yaz en çok okunan kitaplar vb.) gibi.
Penguing vb. yayınevlerinin listelerinden geliyor,
Önemli kitap ödüllerinin (Booker, Pulitzer) kısa listelerine denk geliyorum
Twitter'da görüyorum
0
salihdt
(02.04.23)
kurgu disi bu tarz listeler bana fayda saglamiyor. nasil okuyorum? referansla. okudugun ve ilgini ceken kitabin referans oldugu diger kitaplar, reddit'te ilgilendigin konu ile ilgili onerilen kitaplar vs.

sistemli degil de daha cok referansla gidiyorum. veya ilgilendigim konu varsa dogrudan onunla ilgili keyword'u aratiyorum amazon'da. diger turlu cok zor.
0
antikadimag
(02.04.23)
Bir üstteki yazara katılıyorum.

Reddit’te favorite books, best books diye arattığınızda birçok sonuç çıkıyor. Keza Quora da bir alternatif.

Sözlükten de faydalnıyordum, yazarların favori kitapları vb
0
EasyTiger
(02.04.23)
(3)

Yurtdışından Enpara hesabına en kolay para gönderme yöntemi nedir?

hadi ya la
3000 dolar civarında bir para gönderilmesi gerekiyor. En kolay nasıl yapabiliriz?
3000 dolar civarında bir para gönderilmesi gerekiyor. En kolay nasıl yapabiliriz?
0
hadi ya la
(01.04.23)
hesabiniz varsa revolut veya wise.

Revolut'ta euro transferi yaptim enpara euro hesabina. 10 dakikada ulasti, 3 euro kesti (miktar fark etmeksizin) enpara da 30 lira kesti (gelen euro'dan kesti)

wise'dan sadece TL olarak yaptim. ama o da hizli gayet.

dolar dediginize gore Avrupa olmayabilir dediginiz yer ama belirtmediginiz icin bilemedim. Revolut sadece Avrupa'da var.
onun disinda Western Union vb servisler de mevcut ama deneyimim yok.
0
supergirl
(01.04.23)
Revolut ve wise 1 günde geliyor hatta sabah gönderse öğlen hesaba geçer.
0
Kahvedesu
(01.04.23)
Ben wise’i bir defa kullandim memnun kaldim. Doviz yolladim TL olarak ulasti. Ilk gonderi promosyonu vardi ve hic masraf odemedim
0
hot potato
(01.04.23)

Filmora 12 Video Editleme Programını Satın Alan var mı?

wertyu
Süresiz lisansa her şey dahil sanıp 94.39 dolara satın aldım. Yalnız satın alırken Effects & Plug-ins seçeneğini kaldırmamışım 7 gün sonra 20.99 dolar daha çektiler. Ben o efektler ve eklentiler de ömür boyu bedava zannediyordum, aylık otomatik ödemesi varmış. Yani yaklaşık 2300 liraya geldi. Hesapt
Süresiz lisansa her şey dahil sanıp 94.39 dolara satın aldım. Yalnız satın alırken Effects & Plug-ins seçeneğini kaldırmamışım 7 gün sonra 20.99 dolar daha çektiler. Ben o efektler ve eklentiler de ömür boyu bedava zannediyordum, aylık otomatik ödemesi varmış. Yani yaklaşık 2300 liraya geldi. Hesaptan para çekilince geri istedim vermeyeceklerini söylediler. Soracağım soru şu şimdi benim filmara 12 programında AI Portrait, New Blue FX, Boris FX efektleri kurulu zaten en güzel efektler orada bir tek onları kullanıyorum. Bir ay sonunda silmem mi lazım. Bunlar yine otomatik para çekmesin diye, 3d scure yok çünkü şak diye çekiyorlar. Bilseydim satın almazdım çok pişman oldum o efekler dışındaki şeyleri bedava video editleme programları yapıyor zaten.

filmora.wondershare.com
0
wertyu
(01.04.23)
(5)

Ceket Seçmeme Yardımcı Olur Musunuz?

french lover
Şirketimin verdiği alışveriş çekini kullanayım diyorum, modeller arasında bunlar hoşuma gitti. Sizce hangisi güzel?1. https://www.blacknoble.com/bernard-erkek-kolej-yesil-kurklu-deri-ceket2. https://www.blacknoble.com/cedric-spor-trikolu-lacivert-suet-ceket3. https://www.blacknoble.com/samuel-siyah-
Şirketimin verdiği alışveriş çekini kullanayım diyorum, modeller arasında bunlar hoşuma gitti. Sizce hangisi güzel?

1. www.blacknoble.com
2. www.blacknoble.com
3. www.blacknoble.com
4. www.blacknoble.com
0
french lover
(01.04.23)
1. tercihim BERNARD Erkek Kolej Yeşil Kürklü Deri Ceket
2. tercihim FELIX Bordo Süet Gömlek Ceket

olurdu..

CEDRIC Spor Trikolu Lacivert Süet Ceket buna sakın o parayı verme aga cuma çıkışı cami önünde 100 liraya satılan şeylere benziyor. o paraya yazık.
SAMUEL Siyah Süet Deri Ceket bu da Trendyol'da, Instagram'da butik açan ergenlerin sattığı ürünlerden. 100lerce adamda görürsün aynısı.
0
wertyu
(01.04.23)
Yorumlarınız ile düşüncelerimi ifade etmişsiniz, teşekkürler. Bir tane kalın ceket, bir tane de ince gömlek tarzı ceket almak istiyordum. Bunları beğenmiştim ben de.
0
🌸french lover
(01.04.23)
Hiçbirini beğenmedim ama 2'deki ceketi alırdım. Tarz zevk meselesi. Ben önde cep sevmem. Cep olanları direkt eledim. 1'deki Türkiye'de yaşıyorsan çok kalın. İlkbaharda sonbaharda terletebilir. Ama 2'dekini ilkbaharda sonbaharda giyebilirsin. 3'te bir biçimsizlik var. Gömlek ile ceket arasında kalmış.
0
dissendium
(01.04.23)
Ben de beğenmedim, ama çek olduğu için 2
0
fakat
(01.04.23)
1 aşırı güzel. 2nin aynısı zarada vardı 900tl falan ve manşetleri düzdü lastikli
değil o yuzden parasına değmez göründü. belki siyah süet olabilir ama süet ceket o kadar güzel bi şey değil. çünkü güneşli ama hafif serin, bahar havasında giyilecek fakat süet çok kış kış bi hava katacak. yani incesi icin daha pamuklu bi model bakabilirsiniz
0
ala09
(01.04.23)

PDF bulmaca

yemrem
Şu kitabın PDF ini bulmama yardımcı olur musunuz? Toyfolio: How to Invest in and Sell Toys Like Stocks
Şu kitabın PDF ini bulmama yardımcı olur musunuz?

Toyfolio: How to Invest in and Sell Toys Like Stocks
0
yemrem
(01.04.23)
(10)

akşamları ne içiyoruz? (alkolsüz)

dr doofenshmirtz
Çay içmek istemiyorum artık. Diyet yaptığım için bira tüketmiyorum. Kahve ve bitki çaylarını 1 kupadan fazla içemiyorum. Akşamdan gece yatana kadar sürekli yudumlayacağım, aşağı yukarı 3-4 kupa içebileceğim bir içecek arayışındayım. (Su zaten içiyorum) Birkaç kupa içebileceğim ve dokunmayacak bitki
Çay içmek istemiyorum artık. Diyet yaptığım için bira tüketmiyorum. Kahve ve bitki çaylarını 1 kupadan fazla içemiyorum. Akşamdan gece yatana kadar sürekli yudumlayacağım, aşağı yukarı 3-4 kupa içebileceğim bir içecek arayışındayım. (Su zaten içiyorum) Birkaç kupa içebileceğim ve dokunmayacak bitki çayları var mıdır? Ne içeyim?
0
dr doofenshmirtz
(01.04.23)
Ihlamur
0
ruhen hastayim ben
(01.04.23)
Deneme yapabilirsiniz aslında aktardan kuşburnu, tarçın, zencefil kaynatılacak kök, ıhlamur, adaçayı, hatmi çiçeği gibi demlenecek şeyler, ayrıca mevsim meyvelerini karıştıra karıştıra deneyebilirsiniz elmadır ayvadır biraz doğrayıp.

Geçen gün mesela taze kuşburnu, tarçın, karanfil, az zencefil ve ayva dilimi kaynattım az soğuyunca çok az ıhlamur koydum epey güzeldi 2 dev kupa içtim.

Adaçayı falan abardığında sıkıntı yapabiliyo biraz araştırmak lazım bitkilerine göre.
0
hedep
(01.04.23)
Sınırsız içilebilen bir bitki çayı yok diye biliyorum.
İki kupa ıhlamur, bir şişe soda, limonlu soğuk su gibi kombinasyon yapılabilir.
0
pro9it9is9
(01.04.23)
Bu ara iki gecede bir kahve içiyorum. Onun dışında kefir ve maden suyu arasında gidip geliyorum.
0
Amaranta ursula
(01.04.23)
neden cay degil ya? ben canim sikildiginda cay yapar icerim bilgisayarda takilirken.

5 bardak degil ama limonlu sicak su icebilirsiniz. onu da severim ben. disleriniz gicirdiyor biraz ama olsun. limonu az olursa 5 bardak da icilebilir belki
0
supergirl
(01.04.23)
Şalgam
Orgazmik bir içecek valla
0
etna
(01.04.23)
tarif: portakal, limon, tat vermese de elma, tarçın, karanfil, hibiskus, biraz şeker. bunu kaynatıp suyunu içiyorum normalde bu tarifi şarapla yapıyordum şarap pahalı diye suyla yapmaya başladım. eğer suyu fazla kaçmazsa çok güzel kış çayı oluyor
0
ala09
(01.04.23)
limonlu su
0
king lizard
(02.04.23)
su ya da limonlu soda
0
abi bi dizi buldum on numara
(02.04.23)
hiçbir şey niye mideni yorcan. 9 dan sonra fınısh.
0
sanemz
(02.04.23)

Proje okulu öğretmeni dr. bursuyla yurtdışına giderse kadrosunu kaybeder mi

santimantal
Proje Okulları mevzuatında şöyle bir madde var:Yöneticilik ve öğretmenlik görevinden ayrılmaMADDE 15 – (1) Yönetici ve öğretmenler istemeleri hâlinde ya da görev sürelerini tamamladıklarında diğer okullara ilgili mevzuat hükümlerine göre öğretmen olarak atanabilirler. (2) Bu eğitim kurumlarında göre
Proje Okulları mevzuatında şöyle bir madde var:

Yöneticilik ve öğretmenlik görevinden ayrılma
MADDE 15 – (1) Yönetici ve öğretmenler istemeleri hâlinde ya da görev sürelerini tamamladıklarında diğer okullara ilgili mevzuat hükümlerine göre öğretmen olarak atanabilirler. (2) Bu eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerden yurt içinde veya yurt dışında başka bir göreve altı ay veya daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak görevlendirilenler, altı ay veya daha fazla aylıksız izin alanlar, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesine göre aylıksız izne ayrılanlar, ilgili yönetmelik hükümlerine göre proje okulları dışındaki diğer okullara öğretmen ya da yönetici olarak atanırlar/görevlendirilirler.

Diyelim ki doktora yapan bir öğretmen yurt dışından burs kazandı ve 10 aylık izin aldı. Bu tür izin de acaba proje okulundan başka bir okula atanmasına neden olur mu?

Özellikle bu tür bir deneyim yaşayan öğretmen varsa bilgisi çok makbule geçecektir.
0
santimantal
(01.04.23)

İstanbul anadolu yakasında f/p baza başlık

rebecca
Yatağı güzel bi yerden alayım ama bazayı biraz daha uyguna getireyim istiyorum, sırf yataş yatsan vs diye lokal bi yerdekiyle benzer bi şeye 3 4bin lira fazladan vermek olcakmış gibi geliyor. bildiğiniz önerebileceğiniz mağaza ya da imalatçı vs var mıdır?
Yatağı güzel bi yerden alayım ama bazayı biraz daha uyguna getireyim istiyorum, sırf yataş yatsan vs diye lokal bi yerdekiyle benzer bi şeye 3 4bin lira fazladan vermek olcakmış gibi geliyor.

bildiğiniz önerebileceğiniz mağaza ya da imalatçı vs var mıdır?
0
rebecca
(01.04.23)
(6)

numaralı gözlük çerçeve ve cam

f02561
merhabalar. optiklerde fiyatlar aşırı yüksek ancak internette çerçeve olarak 200-300 liralara şöyle modeller var gayet de güzel geliyor bana çok önemsemiyorum açıkçası.. kendi gözlüğüm ve çerçevem de eskimişken şöyle bir çerçeve alsam sonra muayeneden sonra optikçilerden birine gidip bu çerçeveyi ve
merhabalar. optiklerde fiyatlar aşırı yüksek ancak internette çerçeve olarak 200-300 liralara şöyle modeller var gayet de güzel geliyor bana çok önemsemiyorum açıkçası.. kendi gözlüğüm ve çerçevem de eskimişken şöyle bir çerçeve alsam sonra muayeneden sonra optikçilerden birine gidip bu çerçeveyi verip cam taktırmam mümkün mü? miyop 2-3 numara civarı camlar kaça patlar ortalama?
ayrıca çok mu dandiktir mesela bu ucuz çerçeveler
www.trendyol.com

www.trendyol.com
0
f02561
(01.04.23)
zennioptical.com sitesinde çerçeve ve cam birlikte alınabiliyormuş. Yurt dışında hazırlayıp gönderiyorlarmış. Ben hiç denemedim ama sözlükte herkes methediyor. İnternet üzerinden almaya niyetliyseniz buraya da bir bakıverin bence.

Ekleme: Camların fiyatı derecesine göre değişmiyor sanırım. Bir hafta önce sadece camlar için 1000 lira verdim. Sol göz -2.50, sağ göz -3.00 miyop.
0
huçi kuçi
(01.04.23)
gerek yok burdan muayene ile yaptırırm sigortam da var. sadece çerçeve için sormuştum çok mu kalitesizdir internette satılan bu örnekler, optikçiler takar mı bunlara cam ve ortalama sadece cam fiyatları nasıl şu aralar.
0
🌸f02561
(01.04.23)
Daha dün bir duyuru vardı, gözlük rahatsızlığıyla ilgili.

Çerçeve takılmadan, denenmeden, takıp mimik yapmadan, aynaya bakıp nasıl durduğu görülmeden, eşe, kankiye sorulmadan alınmaz.

Milyoncularda dünya kadar güneş gözlüğü var 20-30 liraya. Camını çıkar, al sana çerçeve. Ama iki günde elinde kalır.

Numaralı cam fiyatları yanında, çerçeve fiyatları devede kulak.

Ha, camın da ucuzu var. O ayrı. 3 gün kullan. Şaşı olman garanti.
0
Mirket
(01.04.23)
zaten bir tane almaycağım. 4-5 tane alıp deneyip beğendiğimi tutup diğerlerini iade edeceğim. işte ortalama iş görür cam fiyatlarını sormuştum bilgisi olan varsa?
0
🌸f02561
(01.04.23)
daha güzel plastik çerçeveler atasun gibi yerlerde daha uygun fiyatta zaten. hem de deneyerek alırsınız.
0
dr doofenshmirtz
(01.04.23)
gozluk, cerceve ve cam itelemenin en yuksek oldugu sektorlerden. kemik cerceve aliyorsan seluloz asetat denilen basit bir malzemeyle uretiliyor hepsi asla markalara para kaptirma.

kulaklara dokunan bolge en kolay yipranan bolgedir saclara temas ettiginden. orada farkli malzeme kullaniliyorsa ona bak yeter. ucuz cerceve ile pahali cerceve arasinda fiyat farkini hak edecek bir sey yok.

ikincisi cam konusu. optik dedigimiz konu o kadar basit bir konu ki 16. 17. yuzyillarda insanlar evlerinde mercek isliyordu. bu markalarin tamami istedigin kalitede cam verir sana. basit bir isik kirilmasi bu ileri teknoloji degil. burada da markadan markaya fark eden kaplama kalitesidir. ama butun kaplamalar cizilir, yipranir nihayetinde. bence burada da para dokmeye gerek yok. ucuzundan al gec. zaten birkac seneye degistirmen gerekecek ne marka alirsan al.
0
antikadimag
(01.04.23)
(8)

Ne yiyorsunuz?

fakat
Bir uygulamadan yemek söyleyeceğim, ne söylesem çok kötü geliyor, hiç tadını beğenmiyorum. Dışardan yemek hem pahalı hem de tat yok. Ama şimdi yine dışardan söyleyeceğim? Var mı tavsiyeleriniz? Çağlayan 'dayim. Biraz saçma bir soru, ne seveceğini tabi ki bilemezsiniz ama sizin neleri sevdiğinizi mer
Bir uygulamadan yemek söyleyeceğim, ne söylesem çok kötü geliyor, hiç tadını beğenmiyorum. Dışardan yemek hem pahalı hem de tat yok. Ama şimdi yine dışardan söyleyeceğim? Var mı tavsiyeleriniz? Çağlayan 'dayim.

Biraz saçma bir soru, ne seveceğini tabi ki bilemezsiniz ama sizin neleri sevdiğinizi merak ettim, belki ben de deneyerek hoşlanırım.
0
fakat
(01.04.23)
İkidir yemek sorusuna yanıt veriyorum ama bu akşam fettuccine yiyeceğim.
0
Amaranta ursula
(01.04.23)
Yakında çıkmadı,bı tane var puanı yüksek değil.
0
🌸fakat
(01.04.23)
asiri hakli bi soru bu yuzden siparislerimi renklendirmek adina muhitteki iyi pastaneyi kesfedip soguk sandvic+cay veya pasta+kahve gibi ögunler yapiyorum. 1 tane burgerci cepte oluyo.
kustepede bicop sis var tavuk sisi guzel mezelerle birlikte asiri doyurucu caglayana getiriyo mu bilmiyorum orda oradan memnunum.
0
ala09
(01.04.23)
iyi burgerciler ve iyi pizzacılar üzmez.
tavukt/et dürüm de olabilir
0
jelly bear
(01.04.23)
Felafel dürüm
0
heritage
(01.04.23)
Uzun zamandır yapmadığım ve yapmaya elimin gitmediği sebze/bakliyat yemekleri söylüyorum bazen.

Bir tane memnun kaldığım kebapçı var oradan iskender, döner tarzı şeyler söylüyorum fastfood yemek istediğimde.

Bonus olarak çöp hamburgerleri butik hamburgercilerden daha çok sevdiğim için arada whopper söylüyorum. Nadir ama :(
0
ruhen hastayim ben
(01.04.23)
ben pizza taşımla evde kuşbaşılı pide yaptım muazzam oldu.
0
sanemz
(01.04.23)
bu sebepten mümkün olduğunca dışarıdan söylemiyorum. hiç bir şey yapamıyorsan markete inip iki dilim antikor al tavada iki çevir ve yarı fiyatına besleyici ve müthiş bir yemek ye.
0
roket adam
(02.04.23)
(1)

en ucuz kripto borsalarına deposit yöntemi nedir?

avatar is back
yurtdışındayım burda %1.8 istiyor borsalar vs tr hesaplarımdan göndersem binance tr'ye ordan transfer edebilirim ama usd/try 19,62 falan şu an.daha ucuz bir yöntem yok mu acaba? bir kaç bin dolar için 50-100$'lara çıkıyor işlem ücreti
yurtdışındayım burda %1.8 istiyor borsalar vs tr hesaplarımdan göndersem binance tr'ye ordan transfer edebilirim ama usd/try 19,62 falan şu an.

daha ucuz bir yöntem yok mu acaba? bir kaç bin dolar için 50-100$'lara çıkıyor işlem ücreti
0
avatar is back
(01.04.23)
hem trbinance'te hem oradaki borsanda olan bir coin bak. usdt busd çok yüksek olabilir ama atıyorum tron litecoin vs. bişey normal fiyatına yakınsa onu alır gönderirsin, sonra satarsın.
0
nhk ni youkosu
(01.04.23)
(2)

deprem bölgesi için yapılabilecekler

dali dili havali korna
şu an hatay, adıyaman ve kahramanmaraş şehirlerinden birine gönüllü olarak gitmek isteyen kişiler hangi kuruluşlarla irtibata geçmeli, nerelerde ve hangi görevler için ihtiyaç var? depremin ilk günlerinde bu konular için derli toplu listeler vardı ama konu gündemden tamamen düştü. hem kendin içim he
şu an hatay, adıyaman ve kahramanmaraş şehirlerinden birine gönüllü olarak gitmek isteyen kişiler hangi kuruluşlarla irtibata geçmeli, nerelerde ve hangi görevler için ihtiyaç var? depremin ilk günlerinde bu konular için derli toplu listeler vardı ama konu gündemden tamamen düştü.

hem kendin içim hem de benim gibi pek çok kişi için bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan yönlendirme rica ediyorum.
0
dali dili havali korna
(01.04.23)
Instagram'dan Ebru Baybara Demir'i takip edin. Onun liderlik ettiği @gonulmutfagimiz hesabını takip edip profillerindeki formu doldurarak yemek yapma ve dağıtma süreçlerine katkıda bulunabilirsiniz, çok kişiye ihtiyaç var.
0
fotrsapka
(01.04.23)
Hocam şehirlerin yüzde 60'ı boşalmış durumda. Başka illere gittiler. Şehirlerin yüzde 80'i yıkılmış yüzde 20'side ağır hasarlı. Bulunduğunuz ilde depremzedeler varsa iletişime geçebilirsiniz.
0
komando kani var bende
(01.04.23)

Neler oluyor?

pavlovun iti
SlmEn azından farkında olarak psikolojimin bozuk olduğunu iyice kabullendiğim bir dönem yaşıyorum.Biraz itiraf, biraz iç dökme, biraz kabullenme biraz da geriye dönüp bakınca 'Vay anam vay neler olmuş Serhat ya???' tepkisi vermek üzere bu duyuruyu açıyorum. Öncelikle:https://www.thegeyik.com/dostoye
Slm
En azından farkında olarak psikolojimin bozuk olduğunu iyice kabullendiğim bir dönem yaşıyorum.
Biraz itiraf, biraz iç dökme, biraz kabullenme biraz da geriye dönüp bakınca 'Vay anam vay neler olmuş Serhat ya???' tepkisi vermek üzere bu duyuruyu açıyorum.

Öncelikle:
www.thegeyik.com

Sonrasında:
Bir kadın sevdim, yaklaşık 11 sene önce. İnternet tanışıklığıydı. Çoğu zaman ikimiz de itiraf edemesek de ikimizin de çok zor zamanlar yaşadığı günlere denk geliyordu bu tanışıklık.
İşte bu zorluk aramızdaki bağı bir nevi hayata da birbirimize de bağlıyordu.

O gün yaşananlar hakkında detay vermenin hiçbir manası yok fakat kısacık bir özetle birbirimize bakışımızı ve o günlere ayna tutmayı istiyorum.
Kadın kişisi 17 yaşlarında ve hayata küsmüş bir ergendi. Ben 20'li yaşlarda ve hala ergen erkeğim. Hanımefendi sık sık intihardan bahis ediyordu, ben safın salağın biriydim. Yalnız ona karşı.
Birkaç kez acı dolu bir dille ve benim ciddiye almayacağımı düşünerek veda mesajları yazdı. Ömrümde ilk ve son(?) defa onun için hıçkırarak ağladım. Biliyor musunuz öyle çok içime dokunmuştu ki, onu kaybettim sanmıştım. (Bir kez daha o varken, yanında ağlamıştım ama sebep tamamen o değildi)

Gel zaman git zaman, vakit geçti.
2013 yılında onun için yaşadığı memlekete gittim, 11 saat gelmesini bekledim. Gelmedi.
2 sene görüşmedik.
2 sene sonra aynı şehirde yaşıyorduk, görüştük. Yürütemedik. Beni istemiyordu. Lamı cimi yok. İstese olurdu zaten.
2017 yılında üniversite okuduğu şehre geldim. İki gün kaldım, görüşmedik. 4 ay sonra İstanbul'da o yanıma geldi. Bu kez her şeyi anladım artık seninleyim vs dedi.
Görüştükten 1 ay sonra erasmusa gitti. Orada aldatıldım.
2 sene görüşmedik.
Yine görüşmeye başladık.
Yine her şey ok ben artık anladım seninleyim dedi. 1,5 sene yürüdü gibi. Sonra saçma sapan bir şekilde yine bitti. 1,5 senedir görüşmüyoruz. Sıfır iletişim.

Bu kez bitti ama bende artık azıcık özsaygı kazandım. Ama bakın 'azıcık'

Onun yanında kendimi, kendim gibi hissetmiyordum.
Yan yana yürürken bana yabancı gibi davranıyordu, sanki tanımadığı birinin yanından geçiyor gibi yürüyordu.
İnsan içinde, kalabalık yerlerde, işyerinin çevresinde dahi benimle görüşmüyordu. Eş, dost, arkadaş hiç biriyle tanışık değildim. İsim olarak biliyordum.
Her şeyimi biliyordu ama ben hayatı hakkında çok basit şeylere cevap alamıyordum. Bu arada yanlış olmasın, iç dünyasını, ruh halini, içini dışını, yürüyüşünü, seçtiği kelimeleri, nefes alışverişini, gözlerinin içini bilirdim. Fakat annesini, babasını göstermezdi mesela.
Derdi çoğu zaman biz değil, 'ben' demekti.
Bazen de işte 'ulan yanında olduğuma şükret b*kunu çıkarma' manasında davranır ve beni memnun etmek gibi bir derdi olmazdı.
Araba almıştı, sürmeyi bilmiyorum diye bazen sen de erkek misin l*n gibi davrandığını hissederdim. Çünkü sürmeyi bir başka erkek ve erkeklerden öğrenmişti.
Söylediği bazı şeylerin altyapısını çok iyi bilirdim. Bana neden hiç gömlek giymiyorsun dediğinde o gün birini gömlekle görüp çok beğendiğini anlardım ve itiraf ettirirdim. Bunları da sorun etmezdim.


Bütün bunların sonunda dostlar şimdi İzmir'deyim.
Hem de neden?
Ben 2017'de geldiğimde kaldığı yurdu ve çevresini görmek için. Biraz da kafa dağıtmak için vs işte ama esas sebep bunlar değil.
Gittim bugün, yurdun etrafını gezdim. Yürüdüğü yollarda yürüdüm. Bana o dönem telefonda konuşurken bahsettiği bir sürü şeyi gördüm, tanıdım. Yurttan okula, okuldan yurda yürürken bahsettiği ıssız, karanlık yoldan geçtim. Orada içimden gördüklerime: 'X de sizinleydi değil mi, hem de senelerce. Siz ona yol arkadaşlığı ettiniz.' dedim. Yürüdüğüm zemine takıldı gözlerim. Kim bilir dedim kaç defa bastın bu yollara. Bir kez olsun beraber yürümedik.

Çok seviyorum. Fakat öyle böyle değil. Aşk bu olabilir mi? Değilse de deliyimdir.

Bu kez bitti yine de. Artık mantığımda bana bir şeyler söylüyor. Asla bir kez daha beraberlik düşünmüyorum. Ciddiyim, valla bak.
Kaç kez rüyamda onu gördüm ve hiç yapmadığım şekilde bağırarak: 'Her şeyi b*k ettin, her şeyi' dedim. Çünkü artık bitti. Buraya kadar.

Arkadaşlar, dostlar lütfen saplantılı ve birini rahatsız eden kimse olarak değerlendirmeyin. Karşı tarafa bir kez bile hakaret, küfür, rahatsızlık vermedim. Vermem. Bir kez bile onu zora sokacak dahi bir şey yapmadım, yapmam. Değil saplantılı olmak, ne zaman ayrılsak senelerce tek mesaj bile atmadım. Karşısına çıkmadım.

Şimdi bütün bunlar ışığında, bana ne oluyor? Ben neyim, ne yapıyorum?
Aklım, mantığımda gayet yerinde. Hatta aile büyüklerinin dahi akıl danıştığı, eş dost arkadaşın mantığına güveniyorum dediği bir zat-ı şahane olarak ben ne yapacağım?

İçim sıkılıyor dostlar.
İzmir'den sevgilerle.
1.04.2023/16:49
0
pavlovun iti
(01.04.23)
(8)

çalı süpürgemle küreğimi koymak için

sanemz
belki size çok detaycı gelebilirim derdime de tükürebilirsiniz ama bu çalı süpürgesi ve kürekle balkonumu temizliyorum bazen fakat kış olduğu için balkona koyamıyorum. mecbur içerde bi yerlere koyuyorum bu seferde nereye koysam sırıtıyor. şöyle bunu saklayacak bir kutu vs olsa dolapların üzerine ya
belki size çok detaycı gelebilirim derdime de tükürebilirsiniz ama bu çalı süpürgesi ve kürekle balkonumu temizliyorum bazen fakat kış olduğu için balkona koyamıyorum. mecbur içerde bi yerlere koyuyorum bu seferde nereye koysam sırıtıyor. şöyle bunu saklayacak bir kutu vs olsa dolapların üzerine ya da ardına sıkıştırırım. fikir vermeniz mümkün mü? teşekkürler çok.

www.trendyol.com
0
sanemz
(01.04.23)
balkonda kalsın hiçbi şey olmaz ki. eğer çatı, yangın merdiveni gibi depolama alanı varsa oraya da koyabilirsiniz. bizim merdiven çok geniş oraya bırakıyorum diğer evde de 3 balkon var birine yığıyorum bu tarz fırça süpürgeleri. vileda sapı gibi şeyler kırılabiliyor ama çalı sağlam. evi bilmeden yer bilemiyorum tv ünitesinin arkası bile olabilir illa içeri alacaksanız
0
ala09
(01.04.23)
@ala09, balkonda kar ve yağmur oluyor. kürek çatlıyor süpürge ye ne olur bilmiyorum ama...
0
🌸sanemz
(01.04.23)
Genişçe rahat sığacak bez bi torba iş görmez mi? Asarsınız bi yere bi kapı arkası dolap yanına. Hem de mega kötü gözükmez.
0
hedep
(01.04.23)
Asagi yukari size lazım olculeri yazip kraft kutu diye aratirsaniz, uygun fiyatli isinizi gorecek bir sey alabilirsiniz.
0
mikael
(01.04.23)
'Şöyle bişey alsan balkona başka dağınıklıkları da toplarsın' diyecektim ki, fiyatını görünce diyemedim vazgeçtim.

www.hepsiburada.com

Çağa ayak uydurup, o süpürgeyi çöpe atıp şöyle bir şey alabilirsin. Hiçbir yerde sırıtmaz.

www.ikea.com.tr

Ya da benim yaptığımı yapıp, biraz bel ağrısını göze alıp balkonda şunları kullanırsın.

www.ikea.com.tr
0
Mirket
(01.04.23)
@mikael, böyle bir puzzle kutusu arıyordum ama nasıl bulacağımı hiç bilmiyordum. kraft kutuymuş çok sağ ol başka yarama merhem oldun.

@mirket, dediğin gibi bi ara atmıştım bunu sonra gene aldım bunun yeri başka. çekpas bile denedim bence bu daha pratik.

dolap çok hoş aslında ama tuzluymuş. amazondaki şu da çok güzel bunun da stok tükenmiş.
www.amazon.com.tr
0
🌸sanemz
(01.04.23)
PP Oluklu levha kutular senin işini görür.

Hatta şöyle bişey bulsan güzel olurdu.

www.korkmazlarplastik.com
0
Mirket
(01.04.23)
Balkona bir kombi dolabı koyup, bu tür ürünleri içine koyabilirsiniz. En ucuz ve suya kara dayanıklı şey budur sanırım.

www.trendyol.com

www.n11.com
0
John Bloor
(03.04.23)
(8)

İş Bankası kredi kartı tutmayan hesap

prole
Merhabalar. Uygulama üzerinden dönem içi harcamalarımı topluyorum, X lira çıkıyor. Sonra bakiyeye bakıyorum -(X+378) gibi bir tutar çıkıyor. Yani bakiyeye bakınca fazladan 378 lira bir harcama var ancak bu dönem içi harcamalarda görünmüyor. Bu nedir? Kredi kartı aidatı ya da ne bileyim haftasonu old
Merhabalar. Uygulama üzerinden dönem içi harcamalarımı topluyorum, X lira çıkıyor. Sonra bakiyeye bakıyorum -(X+378) gibi bir tutar çıkıyor. Yani bakiyeye bakınca fazladan 378 lira bir harcama var ancak bu dönem içi harcamalarda görünmüyor. Bu nedir? Kredi kartı aidatı ya da ne bileyim haftasonu olduğu için olmuş bir şey mi? Daha önce deneyimleyen oldu mu?
0
prole
(01.04.23)
provizyonda bekleyen işlem var mı?
0
dr doofenshmirtz
(01.04.23)
Yok
0
🌸prole
(01.04.23)
Bir önceki ayın son günü yapılan alışverişler bazen bir sonraki aya sarkabiliyor. O olmasın.
0
Ruprect
(01.04.23)
Yok ya o da değil. Geçen aykilerin tamamı bir önceki hesap özetinde
0
🌸prole
(01.04.23)
iscepten harcamalarim kismina bak istersen kredi karti icin. orda bekleyenleri de gorebilirsin, kesilenleri de.
0
e mice
(01.04.23)
kart aidatı olabilir belki. telefonla arayıp sorman lazım.
0
false pretension
(01.04.23)
offline islem olabilir.

pos makinesi internete bagli olmadiginda cekim yaptiginda offline islem olur.
tatil gunlerinde filan olur genelde. bir de ucakta kartla oderseniz o da offline olur mesela.

sayet durum buysa hesapta gorunmese bile ekstrede gorunmesi lazim (odeme tahsil edildikten sonra tabii)
0
supergirl
(02.04.23)
Is bankasinin sistemi duzgun degil. Yukarida bahsedilen islemler etkiliyor olabilir ama garanti'de boyle bir sey olmuyor niyeyse.

Zamaninda yazmistim: eksisozluk.com
0
brkylmz
(02.04.23)
(1)

Kent lokantalarindan herkes yemek yiyebilir mi turist vs

Slynmaster
Evet turist dahil
Evet turist dahil
0
Slynmaster
(01.04.23)
Evet herkes yiyebiliyor
0
essoist
(01.04.23)
(1)

E-dergi yazarlığı için teklif edilebilecek ücret

encokbenisevinnolur
Henüz iki sayısı yayınlanmış bir e-dergi'ye yazılar yazacağım.Instagram'da ilanlarını gördüm, ücret karşılığı demişler.Görüşme yapacağız.Aslında ücret verilecek diye belirtilmemiş olsa bedava da yazardım. Bana iş getirebilecek bir şey çünkü. Konsept de hoşuma gitti.Neyse, şimdi diyelim konuştuk anla
Henüz iki sayısı yayınlanmış bir e-dergi'ye yazılar yazacağım.
Instagram'da ilanlarını gördüm, ücret karşılığı demişler.

Görüşme yapacağız.
Aslında ücret verilecek diye belirtilmemiş olsa bedava da yazardım. Bana iş getirebilecek bir şey çünkü. Konsept de hoşuma gitti.

Neyse, şimdi diyelim konuştuk anlaştık.
Ne kadar ücret istersin denirse neye göre bir şey diyeceğim bilmiyorum.
İki ayda bir 4-5 sayfalık bir yazı. Temalar sinema, felsefe, psikoloji, sosyoloji. Zaten sürekli ugrastigim konular olduğu için fazla zamanımı da almayacak.

Uzun vadeli planları nedir çıkaran kişilerin bilmiyorum ama şu anda dergi bedava indirilip okunabiliyor.

Ezik ya da uçuk görünmeyecek bir ücret ne kadar olur bu tür bir iş için?
0
encokbenisevinnolur
(01.04.23)
Bu tarz işlerde ücret kelime sayısına göre belirleniyor diye biliyorum. İnternette freelance içerik üreticiliği/yazarlığı diye bakarsanız net bir fikir edinebilirsiniz.
0
anaphylacticshock
(01.04.23)
(4)

Almanya, online alisveris ve tax refund olaylari

alperz
Almanya’da bir siteden alisveris yapacagim. Berlin’deki arkadasimagidecek. O da gelirken cantasindan getirecek. 20 euro vat cikti. Bu adamin ikameti Berlin. Almanya cikisinda vergi iadesi alabilmesi icin faturayi onun adina mi kestireyim yoksa kendi adima mi? Yoksa vergi iadesi alamaz miyiz?
Almanya’da bir siteden alisveris yapacagim. Berlin’deki arkadasima
gidecek. O da gelirken cantasindan getirecek.

20 euro vat cikti. Bu adamin ikameti Berlin. Almanya cikisinda vergi iadesi alabilmesi icin faturayi onun adina mi kestireyim yoksa kendi adima mi?

Yoksa vergi iadesi alamaz miyiz?
0
alperz
(01.04.23)
almanyada ikamet ediyorsa vergi iadesi alamaz ki. vergi iadesi turistler için.
0
mr.goodcat
(01.04.23)
turist vizesi ile almanyada olan birinin adına fatura kestirmen ona tax refund formu verılmesı gerekıyor o formlada paranın bır kısmını ıade alabılıyor. pro max için 160 euro iade cıkıyor ama 130 dolar oduyorlar. hem dolar kurundaki farkı hemde komısyonu 30 euro tutuyor, havalımanında yapmayın ıslemı 150 euro falan ıade alırsınız.
0
haskoylu deli hasan
(01.04.23)
arkadaşının almanyada oturumu vs ya da alman pasaportu varsa vergi iadesi alamaz zaten. kendi adına kestirirsen de fatura sahibi gümrükten geçmediği için yine vergi iadesi alamaz. özetle alamazsınız.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(01.04.23)
vergi iadesi alabilmek için almanya'da yaşamayan birinin kendi adına olan faturayla almanya'dan çıkıyor olması lazım. arkadaşın vergi iadesi alamaz.
0
king lizard
(01.04.23)
(6)

Türkiye'de böyle bölgeler var mı?

logisticsmanager
Hani izmir İstanbul vs zor sorduğum soru için.Ama şimdi yaşadığım yerde işe 25 dk uzaklikta bir yere taşındım.Bir nevi dağ köyü. Yani köy diyince Türkiye'deki gibi aklımıza gelmesin tabi.Fiber internet var 900m köyde. Normal bölge de işte 500-600 bin kişilik bölge, sanayi ve doğa bölgesi.Neyse, bura
Hani izmir İstanbul vs zor sorduğum soru için.
Ama şimdi yaşadığım yerde işe 25 dk uzaklikta bir yere taşındım.
Bir nevi dağ köyü. Yani köy diyince Türkiye'deki gibi aklımıza gelmesin tabi.
Fiber internet var 900m köyde. Normal bölge de işte 500-600 bin kişilik bölge, sanayi ve doğa bölgesi.

Neyse, burada bir sürü ürün yetiştiren, hayvan yetiştiren kisiler var. Bunlardan gidip alabiliyoruz (aylık newsletter geliyor iste gelecek ay dana kesecegiz 5 kgluk izgara ve rosto paketi, ne bileyim gelecek ay bal yapiyoruz vs diye) üstüne bunlarin ortaklasa satildigi pazarlar ve marketler var. Burada amaç işte tüketim tedarik zincirini kisa tutmak. Gidip ziyaret vs edebiliyorsunuz görmek için.

Türkiye'de şu an çok doğuya kirsala gitmeden, yani salliyorum bir beyaz yakanin yasayabilecegi böyle yerler nereleri var? Yani organik almaktan vs bahsetmiyorum da üreticinin yakinda olduğu yerler.
0
logisticsmanager
(01.04.23)
Polonezkoy
0
deer hunter
(01.04.23)
Köy değil ama küçük bir ilçe. Bahsettiginiz kriterlere uyuyor. İzmir kiraz
0
limonlu eksi
(01.04.23)
silivri. trakya köylerinde tarım aktif olarak yapılıyor. pazarda yakınımızdaki köyün ürünlerini alıyoruz örneğin. bu mahalledekiler de yumurta, süt satıyor. arada yolda inek görüyorum. koyun sürüsüyle gezen çoban bile gördü bu gözler.
0
pide
(01.04.23)
İzmir / Tire
Antalya / Aksu
0
alfired
(01.04.23)
Karşıyaka İskeleye otomobil ile 20 dakika mesafede bir sitede oturuyorum. İnek, koyun, keçi, tavuk, süt, yumurta hepsi var etrafta.

Bütün şehirlerin sınır mahalleleri bu şekildedir diye düşünüyorum.
0
Mirket
(01.04.23)
şilede de benzer bir ortam var, et süt yumurta vs çoğunu direkt üreticisinden alabiliyorsun market yerine. köyle iç içe olan her yerde vardır bu çok olağanüstü bir şey değil tr için.
0
roket adam
(02.04.23)
(6)

kiraya zam sorunsalı

henchman
Temmuz'da ikinci yılımı dolduracağım. Aynı binada oturduğumuz ev sahibi ile bugün karşılaştık. Özetle, "ya kirayı bu bölgedeki güncel rayiç bedele çıkaralım ya da çık" diyor. İstediği rakam ise benim mevcut kiramın neredeyse 5 katı. Ben böyle bir rakamı verecek olursam ay sonuna çıkamıyorum; benim m
Temmuz'da ikinci yılımı dolduracağım.

Aynı binada oturduğumuz ev sahibi ile bugün karşılaştık. Özetle, "ya kirayı bu bölgedeki güncel rayiç bedele çıkaralım ya da çık" diyor. İstediği rakam ise benim mevcut kiramın neredeyse 5 katı. Ben böyle bir rakamı verecek olursam ay sonuna çıkamıyorum; benim mevcut maddi imkanlarım konusunda fikir vermek gerekirse diye belirtiyorum.

Aynı binada iki dairesi olduğu için "gerekirse sizinkini satarım, öbürünü kiraya veririm" diyor (yani yasaların da etrafından dolanma imkanım var demek istiyor sanırım). "Düşünün taşının ben gerekirse iki ay kala tahliye için ihtar çekerim" falan diyor.

Benim aklımdan geçen x3'e kadar bir teklifte bulunmak (ki bu da biraz zorlar beni, maksimum bu). Fakat, buna da yanaşmayacakmış gibi geliyor.

Kendimi korumak için nasıl bir yöntem izlemeliyim? Sözleşme yenilenmesine 2 ay kala ihtar çekerse çıkmak zorunda mıyım? Olur da mevcut kira x3 önerisini kabul ederse yeniden bir sözleşme imzalatmam lehime olur mu? Kabul etmezse ne olacak?

Bu arada, 2 yıl önceki kira kontratım duruyor fakat o zaman kendisi yurt dışında olduğu için bir emlakçıda düzenlemiştik kontratı ve o gelince tekrar imzalatırız denilmişti. Fakat öyle kaldı bu konu ve şu anda ev sahibi burada (aynı binada) fakat o kontratın aslı kendisi tarafından imzalanmadı. Sorun olur mu bilmiyorum. O yüzden belirtmek istedim (tüm kiralar kendisinin hesabına eft yapıldı, dekontları var).
0
henchman
(01.04.23)
Son kısma kadar rahat olun 5 yila kadar derdim de son kısım için yetkili bir abi cevap verse iyi olur.

Madem kendisi böyle diyor ben olsam yasalarda ne yaziyorsa zam yaparim geçerim. O da kendi yasal hakkini kullansın. Bu sözleşme konusunda sorun yoksa ki sanmıyorum sonuçta her ay kira bedeli atıyorsunuz, ihtar çekse ne olur? 5 yila kadar caninin istediği bedele artiramaz, sonrasi için de artık bakacaksiniz.
0
logisticsmanager
(01.04.23)
Yapabilecegin zammi yap gec. “Ben bu kadar yapabiliyorum. Yasal haklarimi biliyorum. Siz de biliyorsaniz bir sorun yok” dersin. Cok istiyorsa satsin evini. Onu da satamayacagini gorecek. Cok extraordiner bir yerde degilse gordugum kadariyla piyasa durgun.
0
alperz
(01.04.23)
Kira kontratının imzalanmamış olması bi şeyi değiştirmez. Olay mahkemeye taşınırsa adam da benim evime çöktü derse kontratı, durumu ve dekontları gösterirsiniz , hayatın doğal akışın aykırı der hakim.

Tahliye taahhütnamesi imzalanmaydıysa;

Söyle diyin ev sahibine benim Türk borçlar kanuna göre 5. Yıl sonuna kadar tufe ortalaması, hatta bu yil maksimum -%25 zam yapma sınırım var buyurun mahkemeye verin.

2 tane evi varsa sittin sene çıkaramaz seni. 3 yil az kira alcam diye de bizim millet evini satmaz.
0
Mcfly
(01.04.23)
Tahliye taahhütnamesi yok. 2 sene önce ben bu eve taşındığımda civardaki kiralıkların fiyatına yakın bir rakama anlaştım. Sonradan enflasyon patlamış olabilir ama onun düşündüğü gibi zaten düşüktü de iyice suyu çıktı gibi bir şey birazcık haksızlık oluyor.

Beni sıkan şey, bir benzeri durumu önceki evimde yaşamış olmam. Ev sahibi ile ilgili hiçbir problemimiz yoktu hatta gördüğüm en ılımlı insanlardan birisiydi fakat ev satılığa çıktığında sürekli olarak emlakçı ile savaş vermek zorunda kaldım. Yine böyle bir taciz ve psikolojik harp durumu düşüncesi beni çok rahatsız ediyor.

@alperz, evin konumu gayet güzel bir yerde fakat bina en az 40 yaşında.
0
🌸henchman
(01.04.23)
evi satsa da çıkmak zorunda değilseniz. Alan kişi ihtiyaç nedeniyle ihtar çeker 6 ay yasal süreniz olur. Sonra dava açar o dava da ortalama 2 yıl sürer. Kazancağı da kesin olmaz. Mahkeme masraflarını ödeseniz dahi başka bir eve geçtiğinizde ödeyeceğiniz kiraya göre yine karda olursunuz.
0
Gaip
(02.04.23)
arkadaşlar zaten yazmış, evi satıcam derse de gösterme konusunda haftada bir saat gösterirsiniz, gelenlere de çıkmayacağınızı ona göre almaları gerektiğini söylerseniz işiniz çözülür. ev satıldı diye çıkmak zorunda değilsiniz.
0
roket adam
(02.04.23)
(1)

airbnb sadece oda kiralamak

enteg
airbnb'de sadece oda kiralayıp, kötü bir tecrübesi olan oldu mu? lokasyon istanbul olacak 2 gecelik bir yer lazım, sadece oda verenler de ucuz veriyor. 250-300tl geceliği işte, lokasyonlar da merkezi genelde. bazısı referanssız, bir sıkıntı olacak gibi değil ama yine de deneyen eden var mı türkiyede
airbnb'de sadece oda kiralayıp, kötü bir tecrübesi olan oldu mu? lokasyon istanbul olacak 2 gecelik bir yer lazım, sadece oda verenler de ucuz veriyor. 250-300tl geceliği işte, lokasyonlar da merkezi genelde. bazısı referanssız, bir sıkıntı olacak gibi değil ama yine de deneyen eden var mı türkiyede bunu? tecrübelerin hiçbiri birbirini tutmaz onun da farkındayım.
0
enteg
(01.04.23)
Şu zamanda 300den aşağı pek yok.
Haritada gördüğünün çoğu hayalet cevap alamayabilirsin.
Yüksek puanlıları tercih et, öncesinde mesaj atıp uygunluk durumunu öğren.
Pata küte alırsan tarih uygun diyerek sorun yaşama ihtimalin var.
Ayrıca Şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım.
0
kararsızataletfilozofu
(01.04.23)
(2)

javascript calendar, pazartesiden başlama

okul
Merhaba, şu kodu pazartesiden başlatmak mümkün müdür?https://jsfiddle.net/aoex1/cgu5shtp/5/günler kolayca değişiyor ancak cell numaralarını uyduramadım.
Merhaba, şu kodu pazartesiden başlatmak mümkün müdür?
jsfiddle.net

günler kolayca değişiyor ancak cell numaralarını uyduramadım.
0
okul
(01.04.23)
31. satırda dayDefault array'inde "sun"'ı baştan sona alıp, 103. satırda if içindeki "firstDay"'i, "firstDay-1" yapınca oluyor.

Niye sorusunun cevabı da burada: developer.mozilla.org

Edit: alttaki cevap daha iyi.
0
plutongezegendegilmi
(01.04.23)
iki satır değişecek. burası pazartesi ile başlayacak, aşağıda güncel kod:

var dayDefault = ["Mon", "Tue", "Wed", "Thu", "Fri", "Sat", "Sun"];

function showCalendar(month, year) fonksiyonu da aşağıdaki gibi değişecek.

var firstDay = (new Date(year, month).getDay() + 6) % 7;
0
wct3 org
(01.04.23)
(7)

Fitnessa ne kadar zaman harcıyorsunuz?

sanguine
Bu sorum salonda spora gidenlere yönelik, evde spor yapanlar ya da koşuya bisiklete gidenleri kast etmiyorum. Yol yemek her şey dahil bır günde ne kadar saat gidiyor.Benim gidiş-dönüş içinde oradan oraya yürümeleri de dahil edersem 2 saat yol toplam. Yarımsar saatten iki öğün yemek öncesinde ve son
Bu sorum salonda spora gidenlere yönelik, evde spor yapanlar ya da koşuya bisiklete gidenleri kast etmiyorum. Yol yemek her şey dahil bır günde ne kadar saat gidiyor.

Benim gidiş-dönüş içinde oradan oraya yürümeleri de dahil edersem 2 saat yol toplam. Yarımsar saatten iki öğün yemek öncesinde ve sonrasında 1 saat. 1 saat fitnessda kalıyorum maksimum. 1 saat de yüzüyorum. 1 saat de aralarda oyalaniyorum restoranda sıra, yemek sonrası telefona bakma, çantamı toplama vs. Yani minimum 6 saatim gidiyor. Siz ne kadar harcıyorsunuz? benimki cok mu? Her şey dahil cevap verin ama örneğin ev yerine yemeği de dışarıda yiyip öyle geliyorum onu da dahil ettim.

Bunu bazen haftada birkac gün bazen 5-6 gün yapıyorum. Bazen birkaç ay üst üste düzenli yapıyorum sonra baya sallıyorum. Bu düzensizlik yüzünden doğru düzgün bir rutin olusturamadim yıllardır. Yoruculuktan ziyade çok sıkıcı gelmeye başlıyor bir noktada. Optimum sıklıkta gitmek istiyorum bu kez, ne az ne çok.
0
sanguine
(01.04.23)
Haftada 3 gün
Spor salonu ev is arasinda, ekstra 5 dk yol eklesin. Haftasonu da bir gün git gel 30 dk.

Sporda 1.20-1.4 arasi harcıyorum günde. Totalde haftada 3 gun 2 saat denilebilir.
Yürüme vs gibi şeyleri özel olarak saymıyorum. Tek saydığım strength training.
0
logisticsmanager
(01.04.23)
30 dk git gel yol, 1.5 sporun kendisi. Öğle arası gidersem 1 saate düşüyor bu süre. Bazen bir kahve alıp 30 dk da oyalanıyorum bir yere çöküp. Yemek işini genelde evde hallediyorum, dışarda yediğimde o da 15 dk alıyor.

Ortalama 2 saatte bitiyor, yemek, kahve vs eklersen maksimum 3 saat. 6 çok bence.
0
sarahkerrigan
(01.04.23)
iş çıkışı gidiyorum. Taksi + spor süresi + eve geri dönüş süresi genelde 3 saat oluyor.
0
yüzyıllık yalnızlık
(01.04.23)
Fitness denen seyin hala ne oldugunu anlamis degilim. Ne abi bu fitness? Ne yapiyorsun kurek mi cekiyorsun kosuyor musun nedir?

Ben agirlik kaldiriyorum. 15 dakika dinamik esneme, 50 dakika agirlik, 20 dakika statik esneme toplamda 1,5 saatte isi bitiriyorum.
0
alperz
(01.04.23)
İşime yakın spor salonuna gidiyorum. 5 dk yol + 10 dk gir çık+ 45 dakikada ağırlık antremanı yapıyorum. Gidesim yoksa bile iş çıkış trafiğini atlattığım için gidiyorum. 30 dk yol farkediyor.
0
Depik
(01.04.23)
Salon eve 500 metre. Yuruyerek on dakika yani. Gunde tek ogun yiyorum. Salona sort tisort gidiyorum. Dus evde. Tum bunlari eklesek, yemek alisverisi ve yemek dahil her seferinde uc ila dort saatim gidiyor.
0
alperz
(01.04.23)
Hafta içi 2 gün. 18.35 civarı girip 20.00 civarı çıkıyorum.

Hafta sonu değişkenli.
0
put it in your appropriate place
(01.04.23)
(5)

Mühendislik birikimi en yüksek şirket

dissendium
Merhabalar. Dünyada mühendislik birikimi en yüksek şirket sizce hangisi? Ben Lockheed Martin ve benzeri şirketlerle Microsoft, Intel gibi şirketler arasında kalıyorum. Şirket olmasa da bir şirkete benzeyen yapısıyla Nasa da olabilir diyorum. Sebep de yazarsanız sevinirim.İkinci sorum Mercedes gibi ç
Merhabalar. Dünyada mühendislik birikimi en yüksek şirket sizce hangisi? Ben Lockheed Martin ve benzeri şirketlerle Microsoft, Intel gibi şirketler arasında kalıyorum. Şirket olmasa da bir şirkete benzeyen yapısıyla Nasa da olabilir diyorum. Sebep de yazarsanız sevinirim.

İkinci sorum Mercedes gibi çok tecrübeli şirketler neden havacılık ya da savunma sektörüne giriş yapmıyor? Savunma sektörüne bulaşmak istemiyor olabilirler ama en basit olarak Mercedes bir drone üretse su gibi satılmaz mı?
0
dissendium
(01.04.23)
Sanırım BASF, BOSCH, Schneider Electric listenin başlarındadır.

Havacılık ve savunma sektörlerinde regülasyon nedeniyle yatırımın geri dönüşü yıllar sürer. Mercedes gibi şirketler, hisse sahiplerine 1 mali yıl içinde kar ettirmeyi hedeflemek zorundadır. Bu nedenle mevcut iş alanlarının dışına çıkmaları çok zor. Örneğin Microsoft sadece yazılım satarak para kazanmayı hedefler, bu nedenle donanım ve hizmetleri iş ortaklarına bırakır. Bir de drone gibi bir üründen yılda 10milyar usd filan kar (gelir değil) elde edemezsiniz, kar marjı çok düşüktür. Örneğin Starbucks minimum %60 kar elde etmediği ürünü satmaz.

(Bill Gates'in gold rush kitabını, ge Starbuck kurucusunun kitabını vs okumanızı tavsiye ederim).
0
alfired
(01.04.23)
Abi bu iş öyle değil ki.
Misal bak ben enerji elektroniği isindeyim. Sirketi normal halktan bilmesinin imkanı yok ama bu iste top 3-5 firmadan dünyada. Hatta belli gruplarda en iyisi.

Rakiplerimizde misal hp falan var ama piyasanın sadece yüzde 1ine falan sahipler. Peynir ekmek gibi satmiyor yani.
Kısacası sırf firma ünlü diye bu ürünü alan businesslarin (sonuçta bahsettiğin şeyler b2b) "abi mercedes ise alinir" gibi bir düşüncesi yok.

Bu arada neden giriş yapmiyor? Tahmin yürütüyorum; savunma sanayinde olup silay üretmek sirkete bir leke. Bu isi desteklemek istemeyecek bir sürü insan var. Neden böyle saçma bir risk alsin? Bir de bu sektörlere girmek para istiyor. Mis gibi son kullaniciya ürün satmak varken neden devletlerle ugrassin mercedes drone, silah falan satmak için. Buna ek olarak bir know how falan da yok ortada.


Mühendislik sorusuna cevap zor. Yani her sirket her muhendislik grubunda en iyisi diye bir olay yok, bence. Yani bir şirket sırf savunma sanayi biliyor diye neden araba konusunda en fazla mühendisliği olan sirketten iyi olsun ya da microsoft neden bosch'tan iyi olsun vs.

Neyse yani son tüketici malzemesinde son tüketici misal apple gibi ne yapsa manyak gibi alir denilebilir ama satin almaci firma böyle bir mantik yurutmez.
0
logisticsmanager
(01.04.23)
böyle yüzlerce şirket sayılabilir bence. dupont, asml, tsmc, intel, nvidia, raytheon hepsinin ayrı bir hikayesi var
0
roket adam
(01.04.23)
logisticsmanager, askerî olmayan drone demek istemiştim. İçimden bir ses Legrand diyor.
0
🌸dissendium
(01.04.23)
muhendislik diyince tek bir alan olmadigi icin her alanda birileri soylenebilir. otomotivde mercedes evet, urun gami otomotivde bu kadar genis bir baska firma yok. genel olarak siemens(bak bunlar tam senin istedigin gibi her yerdeler, cok buyukler)

microsoft, google gibi yazilim odakli olanlar her yere giriyorlar. msft'nin yazilim cozumunun olmadigi alan cok azdir. adamlar her seylerini kendi yapiyorlar teams, office, azure, adamlar kendi yazilimcilarina kendi ide'lerini bile dayatiyor.

ikinci soru cok temel bir business sorusu. emin ol sirketler de kendilerine bunu soruyor surekli. nasil genisleyebiliriz diye. ancak soyledigin yerler biraz kel alaka. mesela mercedes niye havaciliga girsin? farkli seyler bunlar. sirketler buyurken stratejik buyur. cunku artik her sektorde cok vahsi bir rekabet var. dolayisiyla adam kendi sektorunde kendini korumaya harciyor enerjisinin cogunu. mesela bakiyor otomotiv sektoru nasil degisiyor, kendini buna gore konumlandiriyor. ornegin su anda otomotiv sektorunun ilerledigi yer otomasyon ve elektrik motor, dolayisiyla yatirimlarini oraya yapiyorlar.

yani bence sen dunyaya cok ustunkoru bakiyorsun. o otomotiv diyip gectigin sektorun bile o kadar derya deniz detayi ve diger sektorlerle iliskisi var ki, zart diye oralari atlayip havacilik&savunma'ya girmek cok alakasiz. butun bunlarin inanilmaz kilcallari var.
0
antikadimag
(01.04.23)
(5)

şu adidas ürünlerinin linki var mı?

semaforo de medianoche
şurada https://twitter.com/GoalTurkiye/status/1642081561351798785 solda üstündeki sweatshirt ya da kazak neyse işte ve sağ alttaki üstündeki hırkayı beğendim ama adidas sitesinde bulamadım. eski koleksiyonlardan veya türkiye'de yok. satış linkini bulabilen var mı bu ürünlerin?
şurada twitter.com solda üstündeki sweatshirt ya da kazak neyse işte ve sağ alttaki üstündeki hırkayı beğendim ama adidas sitesinde bulamadım. eski koleksiyonlardan veya türkiye'de yok. satış linkini bulabilen var mı bu ürünlerin?
0
semaforo de medianoche
(01.04.23)
Google görsellerde arayınca çıkıyor.

www.gucci.com

Sudan ucuzmuş.
0
orient blue
(01.04.23)
@orient blue ooo hemen 10-15 tane sipariş vereyim. ne diye arattınız ki ben bulamadım sağ alttaki hırkayı da göremedim o sitede.
0
🌸semaforo de medianoche
(01.04.23)
Görselle arattım, kelimeyle değil. Twitter’daki görseli kopyalayıp images.Google.com’da aratınca çıkıyor. Diğer hırkaya bakmadım ama görselin o kısmını seçerseniz onu da bulur herhalde.
0
orient blue
(01.04.23)
@orient blue çıkmadı maalesef :(
0
🌸semaforo de medianoche
(01.04.23)
görselle bulamadım sağ alttaki hırkayı. google onu değil de eşofman altını arıyor. ama belli ki bunlar gucci markalı. google’a gucci adidas cardigan blue yazınca ilk sonuçta çıkıyor :)

www.gucci.com
0
orient blue
(01.04.23)
(1)

Özel hastane nereye şikayet edilir?

spacevan
Soru başlıkta,184, Cimer, veya farklı neresi var?
Soru başlıkta,
184, Cimer, veya farklı neresi var?
0
spacevan
(01.04.23)
neyi şikayet edeceğine göre değişir. adli bir olaysa savcılık, idari bir olaysa sağlık bakanlığı (184 ve cimer de aynı kapıya çıkar zaten), sigorta ve ödeme vb olaylar için sgk.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(01.04.23)
(4)

Selanik'e gidilir mi ?

sislerrr
Merhabalar,Bayram haftası 5 gün boyunca selanik'e gitmeyi planlıyoruz. Daha önce giden arkadaşlar var ise önerir misiniz?
Merhabalar,
Bayram haftası 5 gün boyunca selanik'e gitmeyi planlıyoruz. Daha önce giden arkadaşlar var ise önerir misiniz?
0
sislerrr
(01.04.23)
tabii ki. muhteşem bir şehir.
0
tantavizisyon
(01.04.23)
Kesinlikle gidilir fakat 5 gün fazla, sıkılırsınız. 2 gün ayırmanız yeterli.
0
i am a legal alien
(01.04.23)
Evet, ben de aynisini diyecektim. Gidilir ama 5 gun cok.
0
balpolen
(01.04.23)
5 gun cok selanik icin, civari gezerseniz olur ama. guzel yerler var.
0
in vino veritas
(01.04.23)
(4)

Macbook ve garanti koşulları

webbrowser
Selamlar, sorunsuz şekilde macbook air M1 kullanıyorum. Şikayet sitelerinde çok fazla serviste ve garanti olayında yaşatılan sorunlarla karşılaştım. Cihazların çok hassas olduğundan bahsediliyor. Yaklaşık 2 sene macbook pro 1 sene de air kullandım ve herhangi bir sorun ile karşılaşmadım ama çok hass
Selamlar, sorunsuz şekilde macbook air M1 kullanıyorum. Şikayet sitelerinde çok fazla serviste ve garanti olayında yaşatılan sorunlarla karşılaştım. Cihazların çok hassas olduğundan bahsediliyor. Yaklaşık 2 sene macbook pro 1 sene de air kullandım ve herhangi bir sorun ile karşılaşmadım ama çok hassas ve temiz kullanıyorum. Bu kadar özen göstermesem bende tuş sorunu vb sorunlar yaşar mıyım? Garanti ve servis ile bir işim olsa kötü bir durumla karşılaşır mıyım? Sırf bu yüzden masa üstü sistem toplamayı bile düşündüm mobil olmadığım için. Sizce apple servis ve garanti durumları tatmin edici seviyede mi?
İphone 13 ve ipad de sahibiyim aynı zamanda.
0
webbrowser
(01.04.23)
ben 2014ten beri apple ürünleri kullanıyorum. garantide herhangi bir sorun yaşamadım. hatta beklediğimden fazlasını yaptılar.

macbook varken asla masaüstüne geçmem. evin içindeki mobilite bile önemli benim için.
0
jelly bear
(01.04.23)
2011'den beri benle bin küsür kez sahneye çıkmış, sigara dumanı, plaj kumu gibi saçma sapan şeylere bile maruz kalmış bir macbook pro var bende. pili değişti. ssd'si iki kez değişti. durmak yok yola devam. biz insan taşıyoruz diyor alet :))

iphone 5s'i kılıfsız yedi yıl, iphone 12'yi yine kılıfsız 3 yıldır kullanıyorum. hatta 12 su geçirmez olduğundan zırt pırt sabunlu suyla yıkıyorum falan.

ya ban şerbetliyim ya da o sorun yaşıyoruz diyenler çok gaspet.
0
alperz
(01.04.23)
eski macbooklar daha sağlamdı bence, 2016dan beri farklı bir klavye kullanıyorlar özellikle klavyeden çok sıkıntı çıkıyor. bende 2016 macbook var 3-4 kere klavyesi değişti mesela. ama iyi kullanırsan sorun olacağını sanmam. garanti ve servis ise senin hatan değilse olabilecek en iyi koşulları sunuyor. senin hatansa fatura yüksek çıkıyor ama
0
roket adam
(01.04.23)
kendi kendine oluşan hatayı çözerler mesela 2016-20 civarı ürettikleri butterfly klavye öyleydi. En ufak toz bazı tuşları çalışmaz hale getiriyordu.

Fakat diğer servis durumları şöyle, mesela arkadaşım alkol döktü anakart gitmiş tamir ücreti sıfır macbooka çok yakındı. Hani senden kaynaklanan bişeyi çözmelerini beklersen ücretli çözerler ve o ücret çok yüksek olur. Atıyorum düşürüp ekranı çatlatırsın ona da öyle. Ama hatalı üretim var tüm X modelinde ekran sorunu çıktı derlerse ücretsiz çözerler.
0
nhk ni youkosu
(01.04.23)
(4)

Özelden önce devlet hastanesine gitmek

regina phalange
Çok ciddi bir şey mi değil mi belli olmayan durumlar için özel sağlık sigprtasının limitini yemeden önce devlete gidip ordaki cevaba göre özele gitmek mantıklı mı?
Çok ciddi bir şey mi değil mi belli olmayan durumlar için özel sağlık sigprtasının limitini yemeden önce devlete gidip ordaki cevaba göre özele gitmek mantıklı mı?
0
regina phalange
(01.04.23)
çoğu devlet hastanesinde doktorlar özelden daha iyi. ilk etapta devlete gittiyseniz ordan devam edin bence. konfor dışında özel hastanenin bir esprisi yok. A+ özel hastaneler hariç tabi.
0
faberkastelli
(01.04.23)
Faberkastelli +1

Özelde işler daha hızlı ve konforlu oluyor. Ama tss ücreti dört katı geldi :(
0
epitaf
(01.04.23)
Özelin amacı zaten benim gözümde bi şeylerin hızlıca halledilmesi. Beklememek falan.

Eğer ilk muayeneye devlete gideceksem o zaman özel sigortamı iptal ederim. Bi amacı kalmaz benim gözümde.
0
zimbirik
(01.04.23)
kamu hastanesi orta yaş üstü doktor.
en azından kamuda gereksiz tetkik, gereksiz operasyon yapmazlar. eğer yinede aklınıza yatmazsa ikinci bir fikir için özele gidilebilir. veya operasyon gerekliyse kamu açık yapıyor olabilir tercih olarak özelde laparoskopik yaptırılır.
0
astronom bey
(01.04.23)
(1)

Yurtdışındaki şirkete tr’den danışmanlık vermek

regina phalange
Bu case’de maaş brüt ödeniyor ve çalışan kendisi mi ödüyor aylık vergisini falan nasıl oluyor?
Bu case’de maaş brüt ödeniyor ve çalışan kendisi mi ödüyor aylık vergisini falan nasıl oluyor?
0
regina phalange
(01.04.23)
E) Hepsi

Anlaşmaya göre oluyor. Öncelikle ödeme şekillerini tanımlayalım.

1- Net maaş (Tanıma gerek yok)
2- Brüt maaş (Tanıma gerek yok)
3- Fatura Karşılığı Hizmet Ödemesi (Bu tutar üzerinden şirket ve şahsa vergi matrahı çıkar.)
4- Aracı kuruluş kullanarak Fatura karşılığı hizmet ödemesi. (Hizmet alana faturayı aracı kuruluş keser, vergi kesintilerini yapar ve hizmet verene net ödeme yapar.)
... Hisse opsiyonları gibi durumlar standart olmadığından girilmedi.

Şimdi gelelim çalışma modlarına

1- Hizmet veren (Bundan sonra Ali olsun), bir şirketi kurar ve gelen para karşılığında yabancı şirkete fatura keser. Gelen paradan da vergi ve Bağkur ödemelerini yapar. Ödeme şekli no:3
a- Bu şirket Türkiye'de olabilir
b- Bu şirket, uzaktan şirket kurmanın kolay olduğu, Amerika, İngiltere, İskoçya ve Estonya gibi ülkelerde olabilir.
2- Bazı ülkeler yurtdışı remote durumuna resmi olarak izin verdikleri için şirketimiz (Bu da Kaboom olsun) Ali'yi yurtdışı remote çalışan olarak işe alır, vergi kesintilerini Kaboom'un ülkesinde yapar ve Ali'ye net maaşını gönderir. İki ülke arasında çifte vergilendirme anlaşması var ise Ali'nin gelen maaş üzerinden yeniden vergi ödemesi gerekmez. Ödeme şekli no:1 (ama anlaşma bakımından no:2'de olabilir.
3- Kaboom ve Ali çalışma sürecini 3. bir aracı şirket üzerinden yürütür. Bu Freelance siteleri olabilir, Hizmet ve çalışan kiralama şirketleri olabilir veya Ali'nin bir arkadaşının şirketi olabilir. Kaboom aracıya Fatura karşılığı ödeme yapar, Ali aracı şirketin çalışanı veya hizmet sağlayanı görünür ve Aracı şirket Ali'ye ödeme yapar. Ödeme şekli:4
4- Ali yurtdışında kendi kuracağı şirketi aracı şirketi olarak kullanabilir, bu bazı durumda vergi avantajı sağlar.
5- Ali'nin ilgili ülkede çalışma izni vardır. Ali, Kaboom'un uzaktan çalışanı olarak maaşını Kaboom'un bulunduğu ülkedeki hesabı üzerinden alır. Ödeme şekli 1 ila 2 olabilir.

Bu örnekler çoğalabilir. Bir de devletlerin vergi yasalarına uymayan durumlar var.

1- Ali, Kaboom ile anlaşır, Kaboom Ali'nin verdiği IBAN'a parasını atar. Ama Ali bu para karşılığı bir Fatura kesmez, vergi ödemez. (Üzerinden bir kaç yıl da geçse Ali'nin vergi dairesinin dikkatini çekerek yakalanması olasıdır.)
2- Ali ve Kaboom yine yukarıdaki süreci işletir ama ödemeleri Bitcoin vs. olarak yapar. Bu durumda Ali bu tutarları coin ticareti kazancı olarak belirtip beyan edebilir ya da yine coin borsalarında değerlendirebilir.

Bu örnekler de çoğalabilir.

Sonuç olarak, Hizmet alınan ve verilen Ülkelerin kuralları ve Ali ile Kaboom'un ihtiyaç, talep ve keyiflerine göre pek çok farklı ödeme ve çalışma yöntemleri bulunabilir.
0
yeninesiltupcu
(01.04.23)
(1)

Yabancıların türkiyede kredi kullanması

mrctrk
Merhabalar herkese, İngilltere de şirketi olan ve Türkiye de de wise üzerinden aylık düzenli geliri olan , tc vatandaşlığı olmayıp sadece mevcut oturum izni olan bir yabancı , şirket ve wise üzerindeki gelirini göstererek konut kredisi veya ihtiyaç kredisi kullanabilir mi ? bu konuda hangi banka
Merhabalar herkese,

İngilltere de şirketi olan ve Türkiye de de wise üzerinden aylık düzenli geliri olan , tc vatandaşlığı olmayıp sadece mevcut oturum izni olan bir yabancı , şirket ve wise üzerindeki gelirini göstererek konut kredisi veya
ihtiyaç kredisi kullanabilir mi ? bu konuda hangi banka ile çalışmak daha doğru olur.

Şimdiden çok teşekkürler.
0
mrctrk
(01.04.23)
google --- yabancılar için konut kredisi

sonuç

www.garantibbvamortgage.com

bence ihtiyaç kresisi kullanamaz, konutta ise konuta peşinat alıp(bildiğim kadarıyla %25 ve 50 arası peşiant istiyorlar. üzerine ipote koydukları için kendileri için çok garantili bir yöntem olacağından verebilirler.
0
haskoylu deli hasan
(01.04.23)
(2)

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası tam olarak nedir?

put it in your appropriate place
Hastaneyle pek işim olmuyor. Çok nadir giderim. Dolasıyla hastane prosedürlerine ve işleyişinden bihaber ve cahilim.Tamamlayıcı Sağlık Sigortası tam olarak nene oluyor? Şimdi gittim hastaneye 5.000 lira tuttu. 3.000'ini sigorta karşılayıp, 2.000'i ben mi veriyorum?Birde geçen konuşuyorlardı işte ilk
Hastaneyle pek işim olmuyor. Çok nadir giderim. Dolasıyla hastane prosedürlerine ve işleyişinden bihaber ve cahilim.

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası tam olarak nene oluyor? Şimdi gittim hastaneye 5.000 lira tuttu. 3.000'ini sigorta karşılayıp, 2.000'i ben mi veriyorum?

Birde geçen konuşuyorlardı işte ilk 3 seneyi yazdırmayın diye. Hiçbir şey anlamadım konudan.
0
put it in your appropriate place
(01.04.23)
Özel hastaneye gidersen paranın bi kısmını senden bi kısmını da SGK'dan alıyorlar ya,
TSS yaptırırsan o senden alacakları kısmı Sigorta ödüyor.

Yani Özel hastanede (eğer sigorta şirketinle anlaşmalı hastaneyse) sen hiç ücret ödemiyorsun.

Yani TSS yaptırabilmek için SGKlı olmak zorundasın.

İster Özel SS, ister TSS yaptır, sigorta yaptırmadan önceden var olan hastalıkların sigorta kapsamı dışında oluyor.

İlk 3 sene içinde masraf çıkaracak bir hastalığa yakalanırsan, sigorta şirketi, ben senin sigortanı artık seneye yenilemiyeceğim diyebiliyor. Ancak 3 sene sigortalılıktan sonra sigorta şirketlerinin sigorta yenilememe hakkı kalmıyor.
0
Mirket
(01.04.23)
Araba kaskosu gibi düşün hocam, hatta ekşide bu başlığa yazan bir sigortacı detaylı anlatıyor. Önceden konmuş bir tanı tekrar konursa ödemiyor, mesela 5 yıl önce miyop tanısıyla gözlük aldın, tekrar gidişte yine miyop tanısı koyarsa fark senden çıkıyor. Poliklinik muayenesi için cazip değil de yatarak tedaviler, ameliyatlar için cazip onları da tek tek araştırın. Hangi hastaneleri kapsıyor/kapsamıyor dikkat edin.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(01.04.23)
(2)

Amazon’dan daha pahalıya almaya değer mi?

hadi ya la
Almak istediğim MacBook, Amazon’da diğer siteden 1290 TL daha pahalı. Diğer site de güvenilir, yetkili satış sitesi Pozitif Teknoloji. Fakat Amazon daha önce başka bir pahalı ürünümde 2. yılına yaklaşırken bir sorun çıktığında direkt yenisiyle değiştirdi. Bu gibi örneklerden dolayı ileride oluşabile
Almak istediğim MacBook, Amazon’da diğer siteden 1290 TL daha pahalı. Diğer site de güvenilir, yetkili satış sitesi Pozitif Teknoloji. Fakat Amazon daha önce başka bir pahalı ürünümde 2. yılına yaklaşırken bir sorun çıktığında direkt yenisiyle değiştirdi. Bu gibi örneklerden dolayı ileride oluşabilecek sorunlarda arkamda duracaklarını biliyorum.

Sizce ne yapayım?
17500 TL normal güvenilir siteden mi alayım?
18790 TL Amazon’dan mı?

Not: Geçen gün PT zam yaptığı için telaşla Amazon’dan bilgisayarı aldım ve geldi. Yarın iade edip diğer siteden almayı düşünüyorum ama bilemedim. 1290 TL az değil.
0
hadi ya la
(01.04.23)
Pozitif Teknoloji varken Amazon'a 1290 TL fazladan vermeye gerek yok. PT bu işin piridir. MBA'yı PT'den almıştım. Aynı fiyat olsa dahi PT'den almakta hiçbir sakınca yok.
0
mada
(01.04.23)
pt çok güvenilir bir firmadır. daha önce aldım macbook.
eğitim indirimi ile almıştım hatta.
0
arveles gibiyim
(01.04.23)
(3)

bim ve a101 dükkan kirası olarak ne kadar ödüyor?

romario
Bunların standart ödeme fiyatları var mı?
Bunların standart ödeme fiyatları var mı?
0
romario
(31.03.23)
Yani nasıl ne kadar ödüyor ?
Çok değişken var .
0
dunyatuhaf
(01.04.23)
Yıllık zam oranları bile farklı firmaların .?
0
dunyatuhaf
(01.04.23)
standart olamaz ki. merkezde bir yerdeki apartmandaki kira ile kenar mahalledeki apartmandaki bimin kirası aynı olamaz ki
0
f02561
(01.04.23)
(4)

Weider Gold Protein tozu hakkında?

pwyll
Arkadaşlar Weider ilk defa kullanıyorum. Şuan geldi. Ancak dışındaki ambalaj komple kalktı. Fotoğralwrılark ekliyorum. BÖyle mi oluyor genelde yoksa sahte mi? 2200’lük aldım. Supplementler.com’dan geldi. https://ibb.co/BKm58Wdhttps://ibb.co/JjJ6mQV
Arkadaşlar Weider ilk defa kullanıyorum. Şuan geldi. Ancak dışındaki ambalaj komple kalktı. Fotoğralwrılark ekliyorum. BÖyle mi oluyor genelde yoksa sahte mi? 2200’lük aldım. Supplementler.com’dan geldi.

ibb.co
ibb.co
0
pwyll
(31.03.23)
2200 kg yani.
0
🌸pwyll
(31.03.23)
supplementler.com sahte ürün satacak son firmadır heralde. youtubedaki fake ürün karşılaştırmalarına bak derim. ayrıca weider'in sahtesi piyasada çok azdır. daha çok optimumda oluyor.
0
false pretension
(31.03.23)
Normal mi böyle dışının soyulması hocam?
0
🌸pwyll
(31.03.23)
Barkod var onu okutmadınız mı?
0
msb
(31.03.23)
(9)

Avukata hediye

rakicandir
Önemli bir sorunumuzu telefon yoluyla da olsa çözen bir avukata nezaket hediyesi olarak ne alabiliriz?Aklımda güzel bir dolmakalem var, dolmakalem önerilerinizi de alırım.Teşekkürler herkese.
Önemli bir sorunumuzu telefon yoluyla da olsa çözen bir avukata nezaket hediyesi olarak ne alabiliriz?
Aklımda güzel bir dolmakalem var, dolmakalem önerilerinizi de alırım.

Teşekkürler herkese.
0
rakicandir
(31.03.23)
Alkol tüketiyorsa pahalı bir viski, ya da kaliteli viski bardakları
0
kojonotsuki
(31.03.23)
malesef, kendisi anladığım kadarıyla mütedeyyin birisi.
0
🌸rakicandir
(31.03.23)
Adres belliyse online sitelerden lokum vs. Hacışerif iyidir.
0
jamal_vs_jason
(31.03.23)
ben de viski diyecektim ama dindarsa olmaz tabii.

dolmakalem iyi bir fikir.

ulan imrendim ya. ben de kaç kişinin sorununa yardım ediyorum, yıllardır mart ayında kaç kişinin kira beyannamesini yapıyorum da kimse benim için böyle şeyler düşünmüyor ya. ne kadar düşüncelisiniz.
0
kibritsuyu
(31.03.23)
dolma kalem kullanan kalmadı yahu. bence paşabahçe’den vazo/biblo tarzı bir şey alın. değişim kartını da alın. aslında ofiste kullanıma yönelik tepsi/bardak takımı falan da olabilir ama biblo tipi şeyler daha resmî hediyeye uygun sanırım. isterse kendis değiştirir.
0
illiyet dağı
(01.04.23)
Danışmanlık ücreti ödeyin
0
photo85
(01.04.23)
çikolata baklava bayrama
0
bir soru sorcam
(01.04.23)
avukatın masasına at olur, aslan olur, boğa olur hayvan figürlü biblo çok güzel gidiyor. avukat arkadaşlarımın buna bayıldığını biliyorum. tarihi heykel ve büstlere de bayılıyorlar.

ahmegon.com
0
deltax
(23.06.25)
ivir zivir yer kaplayacak esya yerine kaliteli bir yiyecek ya da icecek +1
0
sonsuz
(23.06.25)
(4)

Aylık 600 lira spor salonu ideal mi ?

sassot
Spor salonu aylık 600 lira, karta bloke falan yok her ay çekiyor. İstediğim zaman iptal edebiliyorum ? İlk defa spora yazılıcam, piyasayı falan bilmediğim için soruyorum. Büyük ve bilindik bir spor salonu.
Spor salonu aylık 600 lira, karta bloke falan yok her ay çekiyor. İstediğim zaman iptal edebiliyorum ? İlk defa spora yazılıcam, piyasayı falan bilmediğim için soruyorum. Büyük ve bilindik bir spor salonu.
0
sassot
(31.03.23)
İdeal, şu an ortalama yeni kayıtlar o fiyatlarda oluyor. 1 yıl sabit 600tl gideceğinin garantisi olmalı ama.
0
asap raki
(31.03.23)
Macfit değil mi abi işte Macfit'e göre ortalama sayılır.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(31.03.23)
iyi gayet. Daha dün 11 bin verdim yıllık üyeliğe. Eski salonum bi de.
0
msb
(31.03.23)
havuz vs falan da varsa iyi :)
yoksa o kadar da ucuz değil.
0
arveles gibiyim
(01.04.23)
(2)

Android çağrı geçmişi yedekleme sorunu

icemanx1905
Şimdi iki adet Samsung a51 telefon var. (İkiside güncel aynı sürüm)Birincisinde telefon ilk kullanıldığından beri;Samsung cloud yedekleme açıkGoogle drive yedekleme açıkÇağrı geçmişini sorunsuzca ilk güne kadar görebiliyorum.Diğer telefonda google drive yedekleme açıktı. Son 11 ayın çağrı geçmişini
Şimdi iki adet Samsung a51 telefon var. (İkiside güncel aynı sürüm)

Birincisinde telefon ilk kullanıldığından beri;
Samsung cloud yedekleme açık
Google drive yedekleme açık
Çağrı geçmişini sorunsuzca ilk güne kadar görebiliyorum.

Diğer telefonda google drive yedekleme açıktı. Son 11 ayın çağrı geçmişini gösterdiğini fark edince samsung account oluşturup yedeklemeyi açtım, yedekleme tarihleri güncel ama sorun devam ediyor.
Örneğin bugün 4 mayıs 2022 ye kadar görebiliyorum ama yarın 4 mayıs silinecek. Sonraki gün 5 mayıs silincek, bir türlü geçmiş yedeklenmiyor.

Bu telefonda neden böyle var mı çözümü? Teşekkürler
0
icemanx1905
(31.03.23)
Farklı yazılım versiyonları veya çağrı geçmişi ayarlarından kaynaklı olabilir bu sorun.
Geçmiş, gün gün silinse de bunları kurtarma çözümleri var.

how to recover deleted call logs araması yapın.
0
diyecevaplandı
(31.03.23)
Aslında şuan kurtarmak istediğim veri yok sadece bundan sonra çağrı geçmişinin silinmemesini istiyorum.

Ne yaptısam olmadı hep 11 aylık geçmiş duruyor gerisi siliniyor. Diğer telefonda dediğim gibi ilk güne kadar geçmiş duryor.
0
🌸icemanx1905
(01.04.23)
(2)

ingiliz borsasi niye hep durgun?

avatar is back
FTSE100 index`e bakiyorum neredeyse 25 sene onceki seviyelerinde. 2008 ve kovit krizinde baya dusmus onda okeyiz ama genel olarak bu nasil bir sey anlamadim acikcasi. yani ne is anlamadim. gecen gun bankadan mail geldi yatirim hesabimiza davetlisiniz diye(detayli bakmadim ama sadece ftse100 yatiriml
FTSE100 index`e bakiyorum neredeyse 25 sene onceki seviyelerinde. 2008 ve kovit krizinde baya dusmus onda okeyiz ama genel olarak bu nasil bir sey anlamadim acikcasi. yani ne is anlamadim. gecen gun bankadan mail geldi yatirim hesabimiza davetlisiniz diye(detayli bakmadim ama sadece ftse100 yatirimlari galiba), hesaplamali bi sayfa gondermisler. her ay maastan x£ dusururseniz ve baslangicta x miktarla girerseniz diye. bi hesapladim 5 yillik sure sonunda 50k£ yaziyor. zaten hic bir seye yatirim yapmadan dumduz parayi tutsam 48700£ falan ediyor zaten. seceneklerden agresif yatirimi secince de 51.7k£ cikiyor. bir manasi yok ki bunun. dumduz faize yatirsam zaten daha cok veriyor

bir sey mi kaciriyorum? farkli bir olayi mi var bunun
0
avatar is back
(31.03.23)
2008 krizi bu ulkenin direkt icinde patladi, oyle boyle degil. Brexite dogru tam duzelir gibi oluyordu bi de geldi.

Maaslar da 2007’den beri son bir iyi saymazsak pek artmadi mesela.

2008le karsilastirinca dolara karsi da deger kaybi cok.

Hepsi birlesince sadece uk’seki hisselerin bulundugu sepete girmezdim ben. Basarili fonlar da var tabi ama her sey cok oynak ulkede. Faizler su aralar yuksek o yuzden faiz daha fazla kazandiriyor ama normalde faizler se cok dusuktu
0
fakyoras
(31.03.23)
Yatırım fonları (emeklilik fonları), her yıl %10 yönetim komisyonu keser. Enflasyon %6 ortalama olsa, her yıl %4 zarar bile edersiniz Bu yüzden kendiniz paranızı yönetirseniz 10-20-30 yıl içinde muazzam fark oluşur.

ABD'de herkesin emeklilik fonları buharlaştı. Benzeri İngiltere'de de geçerli. Borsalar da bu fonlardan etkileniyor uzun vadede. En büyük yatırımcılar fonlardır.

Herşeyi 30 yıl vadeli düşünün. Gözpeminiz haklı ve doğru.

Not: Norveç hariç. En son sanırım emeklilik fon yönetiminde 2 trilyon usd vardı ve başarılı yönetilir.
0
alfired
(31.03.23)
(3)

Yaşamak için çalışmak mı yoksa çalışmak için yaşamak mı?

2027
Merhaba, Aslında SB ama biraz daha detaylandırayım. Ülkenin büyük bir çoğunluğu malum ikinci kategoride. Ne izin, ne yan haklar, ne insanca bir muamele. Birinci kategoride olduğunu varsayan ya da düşünen var mı aramızda? Bir de ikinci kategoriden birinci kategoriye geçiş nasıl sağlanabilir sizce bi
Merhaba,
Aslında SB ama biraz daha detaylandırayım. Ülkenin büyük bir çoğunluğu malum ikinci kategoride. Ne izin, ne yan haklar, ne insanca bir muamele. Birinci kategoride olduğunu varsayan ya da düşünen var mı aramızda? Bir de ikinci kategoriden birinci kategoriye geçiş nasıl sağlanabilir sizce bireysel olarak? Teşekkürler.
0
2027
(31.03.23)
Size kimse mutluluk vadetmedi aslında. Adalet ise fakirler içindir derler. Milyonlarca dolarınız yoksa, yurtdışı da aynıdır.

2den 1e geçiş için, işinizde uzmanlaşın ve para biriktirin. Ne kadar yapabilirseniz. Uzmanlaşmak için çalışın, maddiyat kendiliğinden gelir. 10bin saat kuralı geçerlidir.

Mutlu olmak içinse üretin. Mesela kitap okumak yerine, kitap yazın. Konsere gitmek yerine, bir enstruman ile beste yapın. Koltuk almak yerine, marangozla konuşun kendiniz yapın. Gibi...
0
alfired
(31.03.23)
Ben birinci kategorideyim. Birinci kategoride olmak için ne gibi kriterlerin var bilmiyorum ama ben para kazanmak için çalışıyorum sadece. Düzenli farklı bir gelirim olsa haftada birkaç gün beni oyalayacak bir iş bulurum o kadar. Onu da yazları yapmam.

Şuanda da aslında iş dışındaki hayatım için çalışıyorum. Boş zamanlarımda yapmayı çok sevdiğin şeyler var. Onları finanse etmek için çalışıyorum.

Bizim şirkette akşam dizi izlemek yerine çalışayım bari diyip her akşam fazla mesai yapan biri vardı mesela. Seni boş bıraktıklarında yalnızca dizi izlemek geliyorsa zaten çalışmak daha mantıklı oluyor. En azından seni aktif tutar. Ama zevklerini, önceliklerini falan güzel belirlersen o zaman işi yalnızca bu zevklerini ve önceliklerini finanse etmek olarak görmeye başlayabilirsin.
0
zimbirik
(01.04.23)
tam anlayamadim. bence herkes birinci kategoride. calismak icin yasamak = yasamanin anlami olarak calismak. yasamak icin calismak ise yasami surdurebilmek icin calismak zorunda olmak.
0
Sour
(01.04.23)
(9)

türkiye'de niye sağlıklı noodle yapılmıyor, korelilerin yediklerinden?

sanemz
marketlerde satılanların içindekiler çok zararlı ama mukbangların yediklerine bakıyorum çok daha farklı sanki. mesela şu kızın yedikleri çok leziz görünüyor:https://www.youtube.com/watch?v=y7Dk6khqI1k&t=281s
marketlerde satılanların içindekiler çok zararlı ama mukbangların yediklerine bakıyorum çok daha farklı sanki. mesela şu kızın yedikleri çok leziz görünüyor:

www.youtube.com
0
sanemz
(31.03.23)
3cü dünya ülkesi olduğumuzdan. insan sağlığının değersiz olmasından.
sadece noodle değil ingilterede satılan algida ile burada satılan algida veya knorr çorbalar gibi bir çok örnek var.
0
astronom bey
(31.03.23)
2 yumurta koydu diye bunun yedigi saglikli mi oldu simdi:)
0
freedonia
(31.03.23)
uzak doğu mutfağı kokusu/yağı bütünüyle sağlıksız izlenimi var bende, özellikle streetfood olanlar hiç hijyenik koşullarda hazırlanmıyorlar.
0
deartheodosia
(31.03.23)
@freedonia, 2 yumurtayı üzerine kırdı, ben içeriğinden bahsediyorum. noodle dedim eğer okduğunu anladıysan. sunumdan söz etmedim.

içeriğine neler katıyorlar bilmiyorum tabi. yapılışını hiç izlemedim.
0
🌸sanemz
(31.03.23)
@sanemz normal hazir noodle iste ne kadar saglikli olabilir: www.ramennoodlist.com
0
freedonia
(31.03.23)
bu videodaki noodle'ın sağlıklı olduğu sonucuna nasıl vardın, anlamadım. iştah açıcı da görünmüyor. yağ içinde yüzüyor. gerçi yüzmese bile noodle sağlıklı bir besin değil zaten. alt tarafı makarna.

soruna gelecek olursak, noodle'ın kalitesini artıran şey içindeki soya sosu ve malzemeler. türkiye'de bir kikkoman kaç paradır kim bilir. ya da malzeme eklemek istesen o malzemelerin fiyatı da uçmuş gitmiştir. her şey paraya bakıyor ne yazık ki.
0
sir gawain
(31.03.23)
hazır, paketli, işlenmiş... adına ne dersen de bu gıdalar hiçbir yerde sağlıklı değil. gelişmiş ülkelerdekinin belki besleyicilik oranı, vitamini şusu busu biraz daha yüksektir; yoksa içinde ne idüğü belirsiz kimyasallar var. olmasa zaten o kadar ucuza milyonlarcasını üretemezler.

ramen olayı uzakdoğuluların kültüründe var, belki bundan dolayı daha kaliteli üretiyorlardır ama hazır noodle'ın olsa olsa "daha az zararlı" olacağını düşünüyorum, "sağlıklı noodle" anca temiz ev yapımı, sebzeli filan normal yemek şeklinde hazırlanıp eser miktarda tüketileni olur.

güney kore ve japonya, abd'nin asya'daki uyduları. haliyle onların mısır şuruplu çerçöpü oraya da girmeye başladı. elimde istatistik yok şu an ama biraz arasan muhtemelen son 20-30 yılda obezitenin orada da uçup gittiğini görürsün.
0
mark greg sputnik
(31.03.23)
Korelee gibi mekanların çoğalması sayesinde umuyorum ki Kore mutfağı yeşerecek ve saçılacaktır. Benim bildiğim en meşhur örneği Korelee olduğu için yazdım. Yeşeren Kore mutfağı sektöründe başka firmalar da var elbet.
0
mada
(31.03.23)
arkadaşlar videoda gördüğünüz noodlae a101'de satılan nodüller aynı değil. size göstereceğim kaynak yok ama kore mutfağına ilgim var. nasıl yapıldığını gösteriyorlar. malzemeleri tek tek aklımda tutamasam da zararlı bir madde yok bizdeki erişteyle aynı. marketlerdeki yani bizdeki noodleların içinde 9 tane koruyucu var. birde bunların dokusu çok farklı oluyor.

ayrıca yağ içinde yüzmesi kişinin tercihi yapılışıyla ilgisi yok. aynı senin makarnan gibi.

birde mısır şurubu ne alaka?
0
🌸sanemz
(31.03.23)
(3)

Eğer intihar edersem üstüme olan mallar için vergi ödenecek mi?

Tekirsiyam
Eğer intihar edersem ve üstüme olanların evdir arabadır arazidir elektronik eşyadır aileme kalmasını istersem ben öldükten sonra devlet üstüme olanlardan vergi kesmeye kalkıyor mu? Kesiyorsa kesecekleri vergi nasıl hesaplanıyor?Teşekkürler.
Eğer intihar edersem ve üstüme olanların evdir arabadır arazidir elektronik eşyadır aileme kalmasını istersem ben öldükten sonra devlet üstüme olanlardan vergi kesmeye kalkıyor mu?

Kesiyorsa kesecekleri vergi nasıl hesaplanıyor?

Teşekkürler.
0
Tekirsiyam
(31.03.23)
Devlet ne şekilde öldüğünüze bakmaz. Varlık ve borçlarınız yasal varislerinize intikal eder.
0
old possum
(31.03.23)
@ beretta beretta çok teşekkür ederim detay için. Peki ben bu mal varlığını çekip bankadan kiraladığım kasaya koysam ne olur? Kasada bulunanlar da yetkililer tarafından kontrol edilir mi?
Vergimi ödüyorum düzgün iş yapıyorum helal para ama devlet hala para turtıklıyor…
0
🌸Tekirsiyam
(02.04.23)
Arayacağınız kelimeler; "veraset intikal vergisi"

Kasa işi sakat, içindekinin hiç bir garantisi ve sigortası yok.
0
John Bloor
(03.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.