Giriş
(13)

topuklamak kelimesini kaçmak anlamında kullanabilir miyim?

stanhiver
Ben topuklayacağım yarım saate gibi bir kullanım doğru geliyor mu size?edit: gitmek diye anlaşılıyorsa o da olur. Argodaki kaçmaktan bahsediyordum zaten başlıkta.
Ben topuklayacağım yarım saate gibi bir kullanım doğru geliyor mu size?

edit: gitmek diye anlaşılıyorsa o da olur. Argodaki kaçmaktan bahsediyordum zaten başlıkta.
0
stanhiver
(31.03.23)
gelmiyor.
0
dr doofenshmirtz
(31.03.23)
topuklamak gitmek demek. kaçmak demek değil. kaçmak için naşmak diyebilirsin.
0
alperz
(31.03.23)
cümleden anlaşılıyor söylemek istediğiniz yanlış değil. uçacağım, kaçacağım, topuklayacağım, fırlayacağım vs. vs. hepsi aynı anlama çıkıyor. ne kadar doğru orası başka.
0
gule gule
(31.03.23)
Topuklamak "kaçmak" demek diye biliyorum ben, o yüzden olmaz. Kaçmanın ani olması lazım, yarım saat sonrası için "gitmek" kelimesini kullanmak lazım.

He yarım saat sonra "gideceğim" yerine "kaçacağım" diyebiliyorsun gerçi ama o kaçmak bu topuklamaktaki kaçmak değil gibi.

Oyum olumsuz.
0
plutongezegendegilmi
(31.03.23)
topuklamak deyince aklıma kaçmak geliyor benim. olur yani.
0
sir gawain
(31.03.23)
topuklamak hizli bir sekilde kacmak anlaminda bir sozcuk, anlik bir eylemi ifade ediyor. topuklayacagim ileriye donuk bir eylem ifade ettigi icin kelimenin ifade etmek istedigi amacindan uzak oldugunu dusunuyorum. topukla, topukluyorum, topukladik bunlar uygun bence ancak topuklayacagim cok uygun gelmedi. l&m'de yavuz'un "topuk topuk topuk" demesi hep "o anda" polisten ya da uygunsuz bir durumdan kacmak icin kullanildi :)
0
tahtakafa
(31.03.23)
sıvışmak olabilir belki
0
astronom bey
(31.03.23)
kullanabilirsin herhangi bir hata gormuyorum ben.

"mesai biter bitmez ben go brr" da diyebilirsin
0
avatar is back
(31.03.23)
Atın gitmesi için binici onu topuklar.

İnsan da argoda kendine topuklama yapar. Kaçmak manasındadır.
Aslında bu insanın kendisi için yaptığı bilinçli bir şey değildir. Sıkışık anlarda o bölgeden hızla uzaklaşmak gerektiğinden, topuklar basenlere çok kısa sürelerde temas eder.

Şener Şen'in ağa rolündeki o kaçışı hala hafızlarda
0
diyecevaplandı
(31.03.23)
Belki yanlış ama en çok “ uzamak “kullanılıyor .
Sizin cümle için .

Zılmak , sıvışmak , uzamak .
Topuklamak pek yerinde gelmedi bana .
0
dunyatuhaf
(31.03.23)
ben uzayacagim derim oyle bir durumda.

bir seyi batirdiysam, ve oradan sivismaya calisiyorsam o zaman topuklayacam derim..
topuklama bulundugun ortamda bir "sikinti" oldugunu ima ediyor..
0
cooperr
(31.03.23)
topuklamak birinden veya bir şeyden kaçmak anlamına geldiği için doğru gelmiyor.

mesela sevmediğiniz biri ortama intikal etmeden gidecekseniz topuklamak olur ama durduk yerde topuklamak doğru tınlamıyor.

sadece kaçmak için, uzamak yeterli. illa alternatif olacaksa tabanlamak belki...
0
jimjim
(31.03.23)
"Gitmek" sözcüğünün esprili bir alternatifi gibi kabul ediyorum. Tıpkı "topluklamak"ta olduğu gibi "kaçmak" sözcüğünde de, bir beladan veya sıkıntıdan uzaklaşılıyormuş iması taşıyan benzer tarzda şakalı bir anlatım yok mu zaten? Nasıl ki "kaçmak" sözcüğü "gitmek" anlamında kullanılabiliyorsa "topuklamak" da aynı biçimde kullanılabilir pekala. Ben bir yanlışlık görmüyorum.
0
huçi kuçi
(31.03.23)
(5)

Kızılaydan gelen smsleri nasıl iptal edebiliriz?

birmilyonunvarmi
Az önce yine sms geldi bunlardan. Kızılay'dan sms gelmesini engellemenin bir yolu var mı? Tahammül edemiyorum
Az önce yine sms geldi bunlardan. Kızılay'dan sms gelmesini engellemenin bir yolu var mı? Tahammül edemiyorum
0
birmilyonunvarmi
(31.03.23)
iletişimden yazarsanız iptal ediyorlar.
0
jelly bear
(31.03.23)
Sms'in ustune basinca engelle secenegi olmasi lazim. Ben politikacilari bile engelleyip spam olarak bildirebiliyorum :)
0
ahm1
(31.03.23)
iys.org.tr

bu adresten vatandaş girişi yapıp numaranıza gelen doğrulama koduyla izinleri ayarlayabilirsiniz.
0
gule gule
(31.03.23)
Kizilay musteri iliskilerini arayip listeden numarami silin demistim. Silmislerdi.
0
Kirmizibavul
(01.04.23)
5-6 yil once Bi kere kan verdim estirdikleri sms terorunden bin pisman olmustum.
0
Kirmizibavul
(01.04.23)
(4)

Macbook air verip pro almak ya da almamak

montakristokondu
geçen sene 9 bine aldığım bir macbook air m1'im var, çok sık kullanmıyorum kenarda yatıyor, kardeşimde de eski macbook air var. bu bendeki macbooku ona versem, kendime de macbook pro alsam diyorum fakat şu an ihtiyacım olmadığı için şimdi alıp kenara mı koysam yoksa dolar karşılığı olarak kenara koy
geçen sene 9 bine aldığım bir macbook air m1'im var, çok sık kullanmıyorum kenarda yatıyor, kardeşimde de eski macbook air var. bu bendeki macbooku ona versem, kendime de macbook pro alsam diyorum fakat şu an ihtiyacım olmadığı için şimdi alıp kenara mı koysam yoksa dolar karşılığı olarak kenara koyup seneye yeni bir model mi alsam? yurtdışına gitme ihtimalim de var bu arada.

ülke öyle bir hale geldi ki, ihtiyaç olmayan şeyi bile alamayız diye almanın hesabını yapıyoruz teallam.
0
montakristokondu
(31.03.23)
simdi kullanmayacaksan dolar olarak kenara koymak en mantiklisi olur. her yeni model biraz daha pahali oluyor bu arada, ona gore kenara koymak lazim :)
0
fakyoras
(31.03.23)
eğer güzellik yapayım diyorsan eski macbook'u sat parası senin olsun, kardeşine m1'i ver. Sen dolarda bekle yurtdışından veya kalırsan buradan m3 vs. ne çıkarsa onu alırsın. Sık kullanmıyorum dediğin için böyle dedim.

Bu arada düz m1 veya m2 air ile pro arasında fark olduğuna inanmıyorum. Ben 14" m1 pro alarak anlamlı bir performans artışı aldım ama düz m2'li macbook pro alan arkadaşım beğenmedi (hayal ettiği gibi iyi değil, sadece fan olduğu için hemen kendini kısıtlamıyor)
0
nhk ni youkosu
(31.03.23)
cok sacma. teknoloji durdugu yerde eskir. air'i kullanmiyorsan pro'yu da kullanmayacaksin. bu hesaplari yaptigina gore israf edecek paran yoktur.
0
hot potato
(31.03.23)
Bu saatten sonra M3 gelmeden hiçbir Macbook zevk için alınmaz.

Hele ki M1 gibi bir devrimsel icat elinin altındayken, tamamen vakit ve kaynak israfı.
0
mada
(31.03.23)
(3)

Ayağım kırıldı, nasıl oy vereceğim?

edaddy
Alçım o tarihte çıkmış olacak fakat oy vereceğim okuldaki merdivenleri çıkabileceğimi zannetmiyorum. Ne yapmak gerek bu konuda?
Alçım o tarihte çıkmış olacak fakat oy vereceğim okuldaki merdivenleri çıkabileceğimi zannetmiyorum. Ne yapmak gerek bu konuda?
0
edaddy
(31.03.23)
gecmis olsun, okula kadar gelebilirseniz yardimci olurlar eger okula gelmekte sikinti olacaksa belediyeden yardim isteyebilirsiniz ozel olarak evden alip okula getiriyorlar ihtiyaci olanlari
0
tahtakafa
(31.03.23)
Bulunduğunuz yeri söyleyin hocam en kötü buradan yakın olan biri götürür.
0
ruhen hastayim ben
(31.03.23)
süresi geçti mi emin değilim ama bu durumlarda ysk'ya başvurabiliyordunuz ve oy kullanacağınız sandık giriş katına alınıyordu diye hatırlıyorum.
0
Phoebe
(31.03.23)
(3)

İşten çıkış bildirgesi

dissendium
28 Mart'ta istifa ettim. E-Devlet'te işten çıkış bildirgesi hâlâ gözükmüyor. Neyi bekliyorlar? İki hafta sürem vardı ama çalışmak istemedim. Bu konuda anlaştık. Sormam gerekir mi? Bekleyeyim mi? Sağ olun.
28 Mart'ta istifa ettim. E-Devlet'te işten çıkış bildirgesi hâlâ gözükmüyor. Neyi bekliyorlar? İki hafta sürem vardı ama çalışmak istemedim. Bu konuda anlaştık. Sormam gerekir mi? Bekleyeyim mi? Sağ olun.
0
dissendium
(31.03.23)
Çıkış bildirimi için 10 gün süreleri var. Normalde hemen yapılır ama belki ay sonunda sıkışmışlardır. Haftaya Cuma'ya kadar bekle derim.
0
gabe h coud
(31.03.23)
gabe h coud, önümüzdeki hafta bir yerle anlaşırsam ne olacak? İşe giriş yapılabilir mi?
0
🌸dissendium
(31.03.23)
geriye dönük işten çıkış yapacaklar. çıkışın yine 28 mart gözükecek. sor istersen, normalde hiç bekletilmez. 3 gün de az değil aslında.
0
gabe h coud
(31.03.23)

Yurtdışındaki bir hesaba dolar göndermek

vizivozo
Bunun en ucuz yolu ne şu anda?Transferwise artık Türkiye'den dolar yollamıyor diyorlar.
Bunun en ucuz yolu ne şu anda?
Transferwise artık Türkiye'den dolar yollamıyor diyorlar.
0
vizivozo
(31.03.23)
(17)

Philips tam otomatik kahve makineleri (aldım ve inceledim)

ananiyimioguz
4 tane ana sınıfı var gördüğüm kadarıyla fiyatları 8-10-12-14 bin tl diye gidiyor yaklaşık.farkları da yapabildiği kahve sayısıymış.Şimdi ben gözüme 10k lık olan 3bin serisini kestirdim ama mesela sahibindende çok fazla ilan var. altına da üst seriye geçmek için satılık yazmışlar. Bi ilanı aradım ri
4 tane ana sınıfı var gördüğüm kadarıyla fiyatları 8-10-12-14 bin tl diye gidiyor yaklaşık.

farkları da yapabildiği kahve sayısıymış.

Şimdi ben gözüme 10k lık olan 3bin serisini kestirdim ama mesela sahibindende çok fazla ilan var. altına da üst seriye geçmek için satılık yazmışlar. Bi ilanı aradım rica ettim bilgi için sağ olsun yardımcı oldu.

Dedi ki makina çok güzel, öyle yazanlar gerçekten çeşitliliği artırmak için üst seriye geçmek istiyordur dedi.

E tamam dedim, sonra baktım en üst seriden de hatrı sayılır bir ilan var.

Yani kafam karıştı biraz, ilan sayısı ile ölçmek ne kadar doğru bilmiyorum da insanlar da sonuçta araştırıp almıştır çok da ucuz şeyler değiller, neden satıyorlar bilemedim.

Siemens in de eq serisi var onlar nasıldır acaba?

Konu hakkında bilgisi olan var mı?

Edit:

Ultra amatör videomuz: www.youtube.com
0
ananiyimioguz
(31.03.23)
siemens makine sahibi olarak yanıtlayacak olursam bu makinelerde en çok şikayet konusu kahvelerin soğuk olması. aslında makine 60 derece civarı ideal ısıda kahveyi veriyor ama insanımız 90-95 derece ısıda kahve içmeye alışmış olduğundan soğukmuş gibi geliyor.
0
Piyano piyano bacaksız
(31.03.23)
Bugün Mediamarkt'a uğramıştım, makinenin fiyatını takip ettiğim için fiyat sorayım dedim zira etiketi yoktu. Müşteri temsilcisi baya bokladı bu makineyi, sütü ve kahveyi soğuk veriyor ve su haznesi plastik dedi. Diğerlerinin su haznesi ise mika diye bir malzemeymiş, çıkarıp gösterdi bana düz sert plastik gibi geldi.

Arkadaşımda da var bu makinadan ve gayet memnun.
0
bk
(31.03.23)
Bu makineyi alıp beğenmeyenlerin en büyük nedeni starbuckstaki gibi kahve alabileceklerini düşünmeleri.

aslında makine espresso, americano, coffee v.s. gibi kahveleri çok iyi yapıyor sıcaklığı da gayet iyi.

fakat asıl sorun sütlü kahvelerde oluyor, özellikle dolaptan çıkarılan soğuk sütle latte v.s. yapıldığı zaman hem yeterince sıcak olmuyor hem de süt köpürtücüsü ile yapılmış gibi kıvamı olmuyor.

starbucksin bol şerbetli ve bol sütlü kahvelerine alışık olanlar için makine beklentiyi karşılamıyor.

bende 4346 modeli 2 senedir var, homeofis çalıştığım için aldım. en iyi aldığım şeylerden biridir. kötü yanı kahve bağımlısı oldum.
satmayı kesinlikle düşünmezdim.

+ ipeksi süt kıvamı için ayrı bir süt köpürtücüm var, ara sıra sütlü kahve yapacaksam onu kullanıyorum, makineden espresso üzerine ekliyorum. hatta evde farklı aromalı şuruplar var baya güzel içecekler hazırlıyorum misafir v.s. gelirse.
0
nuisance
(31.03.23)
bende de philips 4240 var, gayet memnunum. sütlü kahveleri biraz soğuk oluyor doğru ama americano, espresso vs gayet sıcaklığı iyi. ben de sütlü kahve pek içmediğim için önemsemiyorum.
0
faberkastelli
(31.03.23)
(git: 1553458) Daha birkaç gün önce Philips 2200 övmüştüm. Az daha anlatayım.

Biz espresso makinesi bakarken Siemens ve Philips arasında kaldık. Philips 2220 serisi max 15 bar basınçla espresso yapıyor, Siemens EQ700 19 bara kadar çıkıyor. Bu Siemens'e artı. (Gerçi EQ600 de 15 bar, orada eşitler.)
Philips'in içinde Gaggia motoru var, bu Philips'e artı.
Evde kahveyi sütsüz şekersiz içiyoruz, Siemens'in yaptığı 8-9 çeşit kahvenin sadece biri sade, diğer hepsi sütlü. O yüzden bizde Philips kazandı, Siemens'e ne gerek var dedik.

Biz Philips'le çok mutluyuz, espresso bazlı sütlü kahve çok nadir yaptığımız için manuel süt köpürtücüsü yetiyor. (LatteGo'lu makineleri nasıl hiç bilmiyorum, kullanmadım.)
Siemens de eşimin kardeşinin evinde var, onlar da makineden çok memnun ve latte, cappucino falan seviyorsanız çok daha pratik.

Edit: İnanmazsınız, bu makinelerde su sıcaklığı artırılabiliyor.
0
kobuzchu kiz
(31.03.23)
Bu makineler sütü sadece köpürtüyor mu? Yani ısıtmıyor mu? Neyle köpürtüyor bir şey mi dönüyor yoksa buharla mı köpürtüyor? Buharla köpürtüyorsa süt de sıcaktır, yani çok soğutmaması lazım kahveyi. O kısmı anlayamadım. Biz çok sıcak içmiyoruz zaten ama sade kahve ile sütlü arasında neden sıcaklık farkı var ona takıldım şaun.
0
🌸ananiyimioguz
(31.03.23)
sütlü kahveye üşendiğim için uğraşmadım 2220 modeli vardı
espressonun tadı gayet güzel geliyordu, tadını beğendiğin çekirdek bulmak mesele zaten

3 serisinde nasıl bilmiyorum ama öğütülmüş kahve haznesinin plastik olmasını eleştiriyorlar
sağlık veya lezzet açısından ne farkeder bilmiyorum, 200C'nin üstündedir çünkü erime sıcaklığı
0
bir soru sorcam
(31.03.23)
aqua clean filtresi varmış. biz zaten arıtılmış su koyacağız içine. bunu kullanmadan da makina çalışıyor mu yoksa zorunlu bir şey mi?
0
🌸ananiyimioguz
(31.03.23)
Hmm teşekkürler evet filtre kahve yaparken cihaz içinde unutunca her yanı küf sarıyordu. Bu cihazlarda da erişemediğimiz yerler varsa oralarda oluşabilir gayet tabi.

Ama gördüğüm kadarıyla philips 3000 veya 4000 serisinden sonra bolaştım kanallarını kendi temizleyebiliyor.

atık su ve atık kahve kısımları, süt kabı ve su kabı makinada yıkanabiliyor.

en içinde kalan öğütme ve sıkıştırma parçası da komple çıkıyor diye görmüştüm bir videoda. Onun çıktığı marka model azmış güya.

Bunlar düşünüldüğünde şans verilmez mi?
0
🌸ananiyimioguz
(01.04.23)
yukarıda yazdığım gibi 4240 kullanıyorum. demleme ünitelerini temizleme tableti ile arada bir temizliyorum. kalan kısımlar komple sökülüyor, makinede yıkanabiliyor. erişemediğim/temizleyemediğim hiçbir noktası yok yani. önyargılı yaklaşımlara çok aldanmayın.
şu ana kadar en ufak bir küf kokusu vs sezmiş değilim. makineyi yaklaşık 2,5 senedir kullanıyorum.
0
faberkastelli
(01.04.23)
Şöyle biseye mi kayalım yani o zaman

www.hepsiburada.com

Ya da o tam otomatik philips i alip, ogutucusunu kullanmasak? Toz seklinde de ustten ayri bir yerden koyulabiliyormuş. E o asamadan sonraki parcalar da cikarilabiliyor zaten.
0
🌸ananiyimioguz
(01.04.23)
teşekkürler valla güzel bilgiler, aslında amcamın yurt dışında coffee shop'u var ondan da tüyo alabilirim ama o daha devasa şeyler kullanıyor allah bilir onun küçüğünü bile önerse aynı markanın, alamayız burada :D bir ara sormuştum çünkü satılmıyordu bile sanki tr de. O yüzden bizim bütçeler ve vaktimiz şimdilik yetecekmiş gibi durmuyor dediklerinize :/ Şimdi onun basıncıydı oranıydı sıcaklığıydı, sırasıydı, süsüydü.. çok meşakkatli bir yol dediniz gibi.

Bir de X bir işin profesyonelleri zaten altta kalan hiç bir şeyi önermez ki. E normal bir vatandaş da her alanın en iyisini alamaz ki mesela clio alıcam, hayır o araba değil mercedes e binmelisiniz, oyun laptobu alıcam, hayır o laptop değil razer almasınız. Yatak alıcam, tempur-pedic almalısın yoksa taşa yat daha iyi!

Liste uzar gider. Yıllarca bize granül kahve içirdiler. İçtik yani. Ben son 5 senedir filtreye geçmiş bir insanım. Onu bile kahve dünyası, jacobs, tchibo falan alıyorum en fazla. Hostes bi arkadaş vardı kopi luwak almış ondan içiyordu. Bunları görünce senin neyine kahve allahın orta doğulusu diyorum kendime sdjfgh

E askerde bu tam otomatik makinaları yalayıp yuttuk içinin tüm pisliği ile. Ben de otomatlara çok ön yargılıydım içmezdim hiç ama öyle bir durumda tapıyorsun :)

O yüzden şimdilik kötünün iyisini seçsek kafi gibi. Yani en olmadı bi süt köpürtücü alıp filtre kahveden devam edicez.

Bu arada tam otomatiklerin hepsini hijyenik bulmuyorsunuz değil mi, yani o saydığınız markalardan birininkini de alsak bakteri yuvası olur? www.sahibinden.com

Mesela şu videoda temizlenmesini izledim. Aslında öğütücüyü kullanmaz isek idare eder gibi duruyor: www.youtube.com

Philips kullananlar için kafama bir şey takıldı onu sorabilirim; yağlı bir şeyi yıkarken yağ her yere bulaşmıyor mu o kısım bana çok saçma geldi. Yani nasıl temizlenmiş oluyor sağı solu yağlanan bir makina?

O yüzden tam içime sinmeyecek sanırım.
0
🌸ananiyimioguz
(01.04.23)
Güncelleme: Cihazı alıp önce içini tamamen batırdım.

Sonra tamamen temizledim. Yetmedi öğütme motoruna kadar açtım. Ona da hava üfledim.

İçine erişim tam, her yeri temizlenebiliyor yani içim biraz rahatladı.

Video şurada düşünen veya kullanan varsa göz gezdirebilir. www.youtube.com
0
🌸ananiyimioguz
(06.04.23)
ofiste siemens'in 2 farklı modeli var. gayet iyi alet.

önerim şu olacak, asla filtre kahve gibi bol miktarlı kahve yapmayın.

espresso yapıp üstüne su ilave edin. sonra bi teşekkür alırım.
0
floydian
(06.04.23)
@floydian, hmm teşekkürler ama gördüğüm kadarıyla zaten americano seçince makine de öyle yapmıyor mu? Bazen verdiği su tam berrak olmayabiliyor, o yüzden mi dışarıdan su koyuyorsunuz.
0
🌸ananiyimioguz
(06.04.23)
maneul için hangi modeli önerirsiniz
www.amazon.com.tr
şu çin malı özellik olarak güzel geldi
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
evet, o kalıntılı sudan gelecek bozuk tadı istemiyorum cunku. kesinlikle fark ediyor en azından bizim ofisteki makinelerde.
0
floydian
(06.04.23)
(4)

excel formul yardımı

halanne
I2 hücresine şunu yazmasını istiyorum, çok şey mi istiyorum?G2 hücresindeki değerin H2 hücresinde yazan değere bölünmesinin sonucunda çıkan sayı:1-10 arasında ise 1 yazacak,11–20 arasında ise 0,75 yazacak, 21–30 arasında ise 0,5 yazacak, 31–40 arasında ise 0,25 yazacak,41 ve daha fazla ise 0 yazacak
I2 hücresine şunu yazmasını istiyorum, çok şey mi istiyorum?
G2 hücresindeki değerin H2 hücresinde yazan değere bölünmesinin sonucunda çıkan sayı:
1-10 arasında ise 1 yazacak,
11–20 arasında ise 0,75 yazacak,
21–30 arasında ise 0,5 yazacak,
31–40 arasında ise 0,25 yazacak,
41 ve daha fazla ise 0 yazacak.
0
halanne
(31.03.23)
dene bakalım olmuş mu:

=IF(AND(G2>=1,G2<=10),1,IF(AND(G2>=11,G2<=20),0.75,IF(AND(G2>=21,G2<=30),0.5,IF(AND(G2>=31,G2<=40),0.25,0))))

ChatGPT'ye sordum.
0
bk
(31.03.23)
olmamış :(
ben de www.professionalizeitto.me'a sordum o da bunu söyledi: =IF(G2<=10,1,IF(G2<=20,0.75,IF(G2<=30,0.5,IF(G2<=40,0.25,0))))

ama o da olmadı bu da. demek ki yapay zeka o kadar da zeki değil ya da ben çok şey istiyorum.
0
🌸halanne
(31.03.23)
Parçalara bölerek sormayı dene. Adım adım ilerle
0
bk
(31.03.23)
Neden iç içe if'e boğuyorsunuz kendinizi?

reçeteniz aşağıda,
exceljet.net
0
cokponcik
(31.03.23)
(5)

yatırım için ev alınır mı?

romario
Kiraya vermek için ev almak mantıklı mı? Banka faizi veya yatırım fonuna göre getiri az değil mi?
Kiraya vermek için ev almak mantıklı mı? Banka faizi veya yatırım fonuna göre getiri az değil mi?
0
romario
(31.03.23)
Hayır değil. Şu an kiracısı olmayan evlerde çok yüksekten kiraya vermeye çalışanlar dışında kiracı arayan kimse kalmamıştır herhalde. Özellikle %25 limit, düşük gösterilen enflasyon gibi ev sahiplerinin anasını ağlatan hareketlerden sonra. Kimse en az 5 sene o evden umudu keseyim demez. Kiralar şu an ev fiyatlarına oranlar çok düşük zaten.
0
nawar
(31.03.23)
Yatırım için ev alınır ama kira için değil. Kira geliri yatırım zannediliyor ama bu öyle bir şey değil. İstanbul değilse aldığın 4 5 bin TL kirayla bir şey yapamazsın. Ev gerçekten iyiyse kira getirisi çok yüksekse mantıklı olabilir. Ev alacağın parayla ticaret yapsan daha çok kazabilirsin. En basit örnek telefon alıp satmak. 1 yıl önce 5 bin TL olan telefon şu an 10 bin TL. Araba da satabilirsin anlıyorsan.
0
dissendium
(31.03.23)
amaç kiradan para kazanmaksa bilmiyorum ama şimdi alayım ileride 3x olunca alamayacağım zaten, X şehirde bir evim olsun mantığıyla bakarsan bence alınır.

Faiz veya fon olayına uzun vadeli bakmak lazım ama kimse bilemez ki. Şimdi 2m lira ile ev alsan 5 yıl sonra kaç para edecek, şimdi 2m lirayı fona koysan 5 yıl sonra kaç olacak ve aynı eve alabilecek misin veya 2 ev mi alabileceksin bunları tahmin etmek lazım.
0
nhk ni youkosu
(31.03.23)
alırsanız kiraya vermeyip boş tutun seneye kiralar oturunca verirsiniz onu da tahliye tahahütnamesi almadan kesinlikle yapmayın.
0
nuisance
(31.03.23)
Yüksek kaldıraç harici alınmaz suanda .
0
Mcfly
(31.03.23)
(1)

resmi belge çıkarma

atina
bir arkdaşlar bir ilana başvuracağım ama bunu nasıl çıkaracağım.- Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Aslı ve Onaylı Örneğivukuatlı nufus kayıt örneğini çıkardım ama yukarda yazılan belgeyi nasıl çıkaracağım? yanlış mı yazılmış acaba ve yerine veya gibi.sadece kimlik fotokopisi yollasam eksik kalır mı?
bir arkdaşlar bir ilana başvuracağım ama bunu nasıl çıkaracağım.

- Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Aslı ve Onaylı Örneği




vukuatlı nufus kayıt örneğini çıkardım ama yukarda yazılan belgeyi nasıl çıkaracağım? yanlış mı yazılmış acaba ve yerine veya gibi.
sadece kimlik fotokopisi yollasam eksik kalır mı? onayı nerden alacağım notere bir de para mı vereceğim.
0
atina
(31.03.23)
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Aslı ve Onaylı Örneği değil de "Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Aslı veya Onaylı Örneği" gibi geldi ve evet sanki noter onaylı fotokopisini istiyorlar gibi geldi bana. telefon açıp bir sorun isterseniz.
0
phonex
(07.04.23)
(7)

Açık büfe kupası nedir nerelerde bulunur?

ananiyimioguz
Daha iyi nasıl tarif edebilirim bilemediğim için buradan yürüyorum. Hani otellerde falan ters kapaklanmış beyaz fincan gibi büyükçe kupalar oluyor ya.Bunun tam adı nedir porselen kupa yazınca bildiğimiz sıradan bardaklar çıkıyor.Çok değil 5-10 tane falan lazım.Bunların altına reklam basabiliyor muyu
Daha iyi nasıl tarif edebilirim bilemediğim için buradan yürüyorum. Hani otellerde falan ters kapaklanmış beyaz fincan gibi büyükçe kupalar oluyor ya.

Bunun tam adı nedir porselen kupa yazınca bildiğimiz sıradan bardaklar çıkıyor.

Çok değil 5-10 tane falan lazım.

Bunların altına reklam basabiliyor muyuz onun için nereyle görüşmem lazım?

Yani fabrikayı arayıp yüzlerce istemedikten sonra onların basabileceğini sanmıyorum ama belki haricen yapılıyordur.
0
ananiyimioguz
(31.03.23)
otel fincani aradiginiz model
0
ala09
(31.03.23)
@ala09, bi o şekilde aratmamışım :(

ama piyasada pek seçenek yok gibi güral ve kütahya porselen dışında
0
🌸ananiyimioguz
(31.03.23)
İkea vardera, vardagen olmuyor mu? Reklamcıda yaptırırsınız baskıyı
0
glamdr1ng
(31.03.23)
düz beyaz bardaksa metro markette vardır kesin. bir tane alıp promosyon reklam malzemesi satan bir yere gidip buna baskı yapabilir misiniz diye sorun isterseniz.
0
inheritance
(31.03.23)
Baskı Adam var İstanbulda, işinizi ya da anlatınca bir çözüm bularak halledecektir.

www.baskiadam.com
0
mahsus mahal
(01.04.23)
Flood olacak ama bu da yaptıkları işten bir kesit: www.instagram.com
0
mahsus mahal
(01.04.23)
baskicimiz.com'dan da destek alabilirsiniz. Kendileri bu konuda tecrübeli belki az adet olduğu için basamayabilirler ama destek verirler diye düşünüyorum.
0
nakliyee
(23.06.24)
(3)

İstanbuldaki Şehir Dışı Plaka Artışı (Deprem illeri harici)

calmdown
selamlar, son 1 aydır özellikle dikkatimi çekiyor. İstanbul'da çok fazla şehir dışı plaka artışı var. Doğma büyüme 30 yıllık istanbulluyum bu kadar farklı şehir plakasını karma olarak görmedim.Sadece deprem illeri de değil. Depremden etkilenen 10 şehirin dışında çok fazla plaka var. Nedir bu işin as
selamlar, son 1 aydır özellikle dikkatimi çekiyor. İstanbul'da çok fazla şehir dışı plaka artışı var. Doğma büyüme 30 yıllık istanbulluyum bu kadar farklı şehir plakasını karma olarak görmedim.

Sadece deprem illeri de değil. Depremden etkilenen 10 şehirin dışında çok fazla plaka var. Nedir bu işin aslı sizce? İpini koparan İstanbul'da mı şu an?
0
calmdown
(31.03.23)
Depremden önceden beri ben de fark ettim bunu, bir keresinde olağan trafikte 4 tane arka arkaya giden farklı şehirler ait plakaya denk gelmiştim. Cidden gözle görülür bir artış vardı depremden önce de.
0
akhenaten
(31.03.23)
Bilgi değil, akıl yürütme;
Belki otomobil ikinci el piyasasının kızışması sebebiyle insanlar eskisine oranla başka ilden araba alma konusunda daha rahat davranmaya başlamışlardır. Oto ekspertiz firmalarının yaygınlaşması da bunu kolaylaştırmış olsa gerek.

Eskiden başka ildeki araba daha ucuz olsa bile insan almaya çekinirdi. Hem dolandırılmak ve kandırılmaktan korkacağı için hem de zaten %1 - %2 fazla para verip kendi ilinden bir araba alabileceği için.
0
michael_knight
(31.03.23)
istanbulda kasko da daha pahalı. ben de istanbuldayken aldığım arabanın plakasını değiştirmemiştim kasko ucuz olsun diye. tek sebep bu değildir ama bi faktör de bu olabilir.
0
sirkelimon
(31.03.23)
(3)

madenciler maske filan takmıyor mu?

mark greg sputnik
türkiye gibi insan canının ve emeğinin hiçbir değer taşımadığı bir coğrafya için belki fazla masum soru olacak ama merak ettim. işçinin ölümü belgeselindeki ukrayna kısmını izleyince yine aklıma geldi. malumunuz madenci deyince akla klasik yüzü kapkara olmuş, elinde çekiciyle kafa lambalı klasik ima
türkiye gibi insan canının ve emeğinin hiçbir değer taşımadığı bir coğrafya için belki fazla masum soru olacak ama merak ettim. işçinin ölümü belgeselindeki ukrayna kısmını izleyince yine aklıma geldi. malumunuz madenci deyince akla klasik yüzü kapkara olmuş, elinde çekiciyle kafa lambalı klasik imaj geliyor. bu insanlar zaten toprağın altında çalışıyor, yerine göre makinayla veya elle dan dun habire toz kaldıracak türlü türlü şeye vuruyor. tamam ekmek parası ama o kadar şeye maruz kalınca sigaranın yanından geçmemiş adamın dahi iç organları daha 30-35 yaşında perişan olmaz mı? patlama ve çökme riskini geçiyorum, bu insanların işten dolayı yıpranmasını engelleyecek önlem/teknoloji yok mu?

bonus olarak örneğin avrupa'da, abd'de vs. işin koşulları daha iyi mi? yani bazı iş kolları gelişmemiş dediğimiz ülkelerde daha rahat veya kazançlı olabiliyor mesela, ondan soruyorum.

benim konuyla ilgili hiç bilgim yok, "olur mu lan öyle şey tabii ki özel maskeleri var, yoksa 20 yaşında madene giren üç yıl sonra ölürdü" gibi bir cevap duymayı çok isterim açıkçası ama pek umudum yok :/ durduk yere üzüldüm lan şimdi
0
mark greg sputnik
(31.03.23)
Zonguldak, is kazasi ve "meslek hastaliklarina" bagli ölümlerin en yüksek oldugu ildir(sanirim bu sorunun cevabi).

Ayrica madencilerin en çok yakalandigi hastalik türu akciger hastaliklari, dolayisiyla maske vs bir ise yaramaz.

Son olarak madencilik, gelisen teknolojiye ragmen dünyada hâlâ insan gücünün en çok gereksinim duydugu agir islerden biridir.
0
Yourcousinmarvinberry
(31.03.23)
Yer altı madenciliğinde toz maskesi veriliyor zaten. İşçilerin çoğu maske kullanmaz ama taktırmak istersen üstüne bile yürür. Bir madenciye maske taktırmaya çalıştığında "Zaten yer altındayız, ter içindeyiz. Bir de bunu takıp nefes almamızı zorlaştırıyorsun" diye dayak yeme ihtimalin, "Ah! Teşekkürler. Akciğerlerimi korumalıyım" denildiğini duymandan daha yüksek. Aynı şey baret ve eldiven için de geçerli.

Bu arada evet, yer altı madenciliğinde çalışan işçilerin yıpranmayı payı sebepli erken emekliliği ve yer altında çalışırken sektöre özel sigortaları var. Makinenin olmadığı hemen hemen her madende aşağı yukarı aynı havalandırma, ölçüm ve kişisel koruyucu donanım var. Bunların kalitesinde farklar olabilir. Alternatif olarak Türkiye'de operasyon çocuğu işveren bunun parasına kıyamadığı için yaptırmamış olabilir. Türkiye'de işçi sayısının en fazla olduğu yer altı madenciliği kömür bu arada. Kullanılacak ekipmanından, kurulacak teçhizatına kadar ciddi farklılıklar olabiliyor Almanya'daki gümüş madeni ile arasında haliyle.
0
nawar
(31.03.23)
nawar +1

İşçilerin yüzde 90'ı koruyucu ekipman düşmanıdır.

Fabrika en kaliteli maskeyi, gözlüğü, bareti, kulaklığı verir ama kimse takmaz.

Normalde tabii ki takılıyor.
0
dissendium
(31.03.23)
(5)

whatsapp nereden para kazanıyor?

karayel
Operatörler ona para mı ödüyor
Operatörler ona para mı ödüyor
0
karayel
(31.03.23)
önceden üyelik satıyordu şimdi iş için whatsapp diye bişi çıkarttı oradan kazanıyor. tabii birde kimin kiminle ne zaman ne kadar süre ile iletişim kuruyor vs. gibi bilgilere de sahip.

iki ikişiyi de biliyor, fb ürünlerindeki hatta fb dışındaki hareketlerini de biliyor.

bu bilgileri kullanıp reklam gösterimini iyileştiriyor her tarafta wa belki ücretsiz ancak ücretli işler için veri sağlıyor.
0
selam
(31.03.23)
Kullanıcı verileri burada önemli sanırım.
Siber güvenlik uzmanları özellikle belirtir bir şey bedava ise bizden de bir şeyler gidiyordur.

Özellikle tarayıcılar pek farksız değiller.
0
diyecevaplandı
(31.03.23)
"if you don't pay for the product you are the product"
0
blackkmamba
(31.03.23)
big data

bunu artık neyde kullanırsan. reklam mı, istihbarat mı, kitle analizi mi..
0
ananiyimioguz
(31.03.23)
End to end encrypted mevzusu doğru da o şifrelemenin anahtarı kimin elinde, yalnızca benim cihazda olduğuna güvenmek ne bileyim iyimserlik gibi.

Kütür kütür okunur vaziyette yazışmalar, normal gariban hacker okuyamaz da hükümet okur ne farkı var.
0
hedep
(31.03.23)
(2)

Spor yapmaya başladım

toucheamore
2-3 aydır kendi çapımda yapmaya çalışıyorum. Son zamanlarda beni gören yüzün çökmüş vs gibi şeyler söyle eye başladı. Kilom falan aynı aslında. Bir yanlışlık mı yapıyorum?
2-3 aydır kendi çapımda yapmaya çalışıyorum. Son zamanlarda beni gören yüzün çökmüş vs gibi şeyler söyle eye başladı. Kilom falan aynı aslında. Bir yanlışlık mı yapıyorum?
0
toucheamore
(31.03.23)
Yanlışlık yaparak yüz çökmesi gibi bir şey yaşamazsın, devam et.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(31.03.23)
spor sonrası yorgunduysan ondan demiştir. kilo verince insanın yüzü biraz incelir, biraz yağ yakmaya başlamışsındır en fazla.

bırakmadan devam, beslenmeye dikkat et, bırakma
0
selam
(31.03.23)
(1)

Seçim günü uçuş ve oy kullanma

babafingo
Yanlışlıkla seçim günü akşamına bileti almışız, almanyada olacağız o gün ve ülke için bu kadar endişelenirken oy kullanmanın yolunu arıyoruz şimdi, bildiğiniz bir yol var mı? önceki gün bilet fiyatı çoook pahalı
Yanlışlıkla seçim günü akşamına bileti almışız, almanyada olacağız o gün ve ülke için bu kadar endişelenirken oy kullanmanın yolunu arıyoruz şimdi, bildiğiniz bir yol var mı? önceki gün bilet fiyatı çoook pahalı
0
babafingo
(31.03.23)
seçim günü akşamı derken cumartesi akşamı ise geçmiş olsun. kullanamazsınız.
0
phonex
(07.04.23)
(4)

kredi kartı asgarisi vs taksitlendirme hakkında.

m e b
merhaba.mesela benim 5000 tl'lik borcum var. aynı hesap kesimi içerisinde 1600 tl tutarında bir harcama daha yaptığımı ve bunu da 4 taksite böldürdüğümü düşünelim. benim, bu ay ödeme yapmam gereken asgari tutar %25 ise ben 1250 tl + 400 tl = 1625 tl mi öderim, yoksa 1250 tl + 100 tl = 1350 tl mi öde
merhaba.

mesela benim 5000 tl'lik borcum var. aynı hesap kesimi içerisinde 1600 tl tutarında bir harcama daha yaptığımı ve bunu da 4 taksite böldürdüğümü düşünelim. benim, bu ay ödeme yapmam gereken asgari tutar %25 ise ben 1250 tl + 400 tl = 1625 tl mi öderim, yoksa 1250 tl + 100 tl = 1350 tl mi öderim? (faiz yok sayılmıştır.)
gerçek harcamalarım daha yüksek tabii.
0
m e b
(31.03.23)
bu ay ekstrene yansıyan tutarın %20'si (limit 20.000₺'den düşükse) asgari ödeme olur. taksit yaptırdığın için bu ay ekstrene 1.600'ün 400'ü yansır.
0
malheiros
(31.03.23)
1250 tl + 100 tl = 1350 tl
0
hobarey
(31.03.23)
ikisi de farklı bir cevap. net deneyimli olanınızın cevabını alsam daha iyi olur :(
0
🌸m e b
(31.03.23)
5000 TL dönem borcunsa üzerine 1600 lük alışverişin ilk taksidini koy 400 TL. Dönem borcun oldu 5400 TL, eğer kart limitin 20 binden az ise 5400 ün %20 si kadar tutar asgari ödeme tutarı olur. Limit 20 binden fazla ise 5400 ün %40 ı asgari ödeme tutarı olur.
0
primetime
(01.04.23)
(2)

export firmalari nasil para kazaniyor?

borschtang
selamlar,türkiye'deki üreticilerin ürünlerini yurt dışına pazarlamaya çalışıyorum. üreticiden aldığımız alış fiyatımıza(kdv dahil) yüzde olarak %3-5 eklesek bile malı bizden alacak yurtdışındaki müşteri için fiyat net satış fiyatı üstünden (%18 kdv+%3-5 kar marjı) %21-%23 pahalı oluyor. aynı müşter
selamlar,

türkiye'deki üreticilerin ürünlerini yurt dışına pazarlamaya çalışıyorum. üreticiden aldığımız alış fiyatımıza(kdv dahil) yüzde olarak %3-5 eklesek bile malı bizden alacak yurtdışındaki müşteri için fiyat net satış fiyatı üstünden (%18 kdv+%3-5 kar marjı) %21-%23 pahalı oluyor. aynı müşteri kendisi üreticiye gitse bu ürünü net satış fiyatı üstünden üreticiden almış olacak. illa benim malını pazarladığım üreticiye gitmesine de gerek yok, piyasadaki benzer ürünleri üreten firmalara gitse zaten kuvvetle muhtemel benim fiyatımdan daha uygun bir fiyata ürünü almış olacak.

hiç kar eklemesem, sadece kdv'yi ekleyip satayım desen bile %18 pahalı oluyorsun. kdv iade sürecinin ne kadar zorlu ve uzun bir süreç olduğunu bildiğim için o rakamın net olarak iadesinin çok mümkün olmadığının farkındayım. ancak mahsuplaşma yoluyla kdv'yi eritme şansım var. dolayısıyla kdv+bir miktar kar ekleyip satmaktan başka çare kalmıyor.

soruma gelecek olursak; yurtdışına ürün pazarlayan export firmaları(kendisi üretici olup ihracat yapanları kast etmiyorum) nasıl rekabetçi şartlarda ürün ihracatı yapabiliyorlar?

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
0
borschtang
(31.03.23)
üreticiden yüksek iskontolar alıyorlar
0
gadlemler
(31.03.23)
İmalatçı kısmı için cevap verebilirim , kozmetik kullan at grubu çalışıyorum.
Ben genelde toptancıya satıyorum ürünlerimi, bunlar içinde de değişkenlik yok mu ? elbette var.
10 çuval vadeli - nakit
100 çuval vadeli - nakit
Bir seferlik alım - devamlı alım gibi gibi sadece bir adımda değişkenlik gösteren şeyler.
İlk satırdaki müşteriye verdiğim fiyatı ikinci satırdakine vermem , üçüncü satırdaki müşteride de devamlıyı kollarım.
0
synax
(31.03.23)
(2)

evde çikolatalı fındık kreması yapma

iwillsee
internetten bir dolu tarif izleyerek evde çikolatalı fındık kreması yapma girişimlerinde bulundum. rondom çok kuvvetli nitekim işlem sonunda fındık tamamen sıvı/macun kıvamına geliyor amma velakin yerken hazırlardaki gibi olmuyor. dilime çok mikro tanecikler geliyor. süzmeyi denedim ama süzülecek bi
internetten bir dolu tarif izleyerek evde çikolatalı fındık kreması yapma girişimlerinde bulundum. rondom çok kuvvetli nitekim işlem sonunda fındık tamamen sıvı/macun kıvamına geliyor amma velakin yerken hazırlardaki gibi olmuyor. dilime çok mikro tanecikler geliyor. süzmeyi denedim ama süzülecek bir şey de yok süzgeçten tamamen akıyor yine de dilime o mikro tanecikler geliyor. marketlerden alınanlar gibi pürüzsüz bir kıvam olmuyor. neden olabilir sizce? evde tamamen pürüzsüz kıvamda çikolatalı fındık kreması yapabilen var mı? benim rondomdan mı kaynaklanıyor? başka bir blender mı almalıyım? sizin deneyimleriniz nasıl?
0
iwillsee
(31.03.23)
fındığı amerikan bezinden filtre yapıp süzeceksiniz.
bir de hindistan cevizi yağı ekleyin.
0
jimjim
(31.03.23)
ben yaptığımda ekstra yağ eklememiştim, zaten fındık rondodan geçtikçe kendi yağını epeyce bir salıyor ancak amacım fındık kreması değil çikolatalı fındık ezmesi yapmaktı. evde tamamen pürüzsüz kıvama nasıl ulaşılır bilemedim, takipteyim.
0
penceredengorunenmorbina
(31.03.23)
(7)

bedelli askerlik rdm

mister green
selamlar arkadaşlar, önümüzdeki hafta bedelli askerliğe gidiyorum. adhd hastasıyım ve 2 senedir düzenli olarak ritalin ile concerta kullanıyorum. 25 gün askerlikte rdm koğuşu vb. olmayacağını tahmin ediyorum ama girişte bana psikolojik rahatsızlığın var mı diye sorduklarında söylemeli miyim sizce? b
selamlar arkadaşlar, önümüzdeki hafta bedelli askerliğe gidiyorum.
adhd hastasıyım ve 2 senedir düzenli olarak ritalin ile concerta kullanıyorum.

25 gün askerlikte rdm koğuşu vb. olmayacağını tahmin ediyorum ama girişte bana psikolojik rahatsızlığın var mı diye sorduklarında söylemeli miyim sizce?
bana yarar ve zararı olur mu bu durumun?
0
mister green
(31.03.23)
kardeş fiziki bir kusurun yoksa kurcalama, bişeyim yok de beyan verme geç. 25 gün askerlik sonuçta. ben de 19 gün bedelli yaptım, RDM'liler 19 günde bile ömürlük anı bıraktılar.

edit: hastalığın belirtilerine baktım riskli hareketler falan filan yazıyor. şimdi akıl çelmiş gibi de olmak istemem. silah sıkma aşamasına geldiğinde ben sıkmak istemiyorum falan diyebilirsin. zorlarlarsa rahatsızlığını iletirsin. atış alanında bam güm çok ses var ben ilk kurşunu yandaki silahın sesinden irkilip de sıkmıştım
0
KidLazer
(31.03.23)
tabiki söyleyeceksin ya. ne anısı manısı. içeriye ilaç sokman bile yasak. rdm koğuşu yoktur ancak ilaçlarını düzenli kullandığın müddetçe sıkıntı olacağını sanmıyorum. atıştan, eğitimden falan muaf tutabilirler seni. psikolojik durumuna ilişkin test yapacaklardır. mutlaka belirt. hiç olmazsa revire gidip hastaneye sevkini istersin
0
paintov
(31.03.23)
belirt cok rahat askerlik yaparsın. zararı olmaz yararı olur. bol bol yatarsın.
0
sizofren06
(31.03.23)
söyle çekinmeden rahat edersin
0
ayin yazari
(31.03.23)
paintov

RDM koğuşu yok mudur? tamam bedellide bi cacık yapmıyosun da suit odada ağırlamıyolar. içerisi aynı askeriye.
0
KidLazer
(31.03.23)
bizde rdm koğuşu yoktu. başka yerde de olduğnu zannetmiyorum.
0
paintov
(31.03.23)
amasyada varddı hatta bazı bedelliler rdm koğuşundaydı
0
KidLazer
(07.04.23)
(1)

Gümrük sözlü beyan formu doldurma?

lock n load
Arkadaşlar selamlar, Yurtdışından yasaklı olmayan ufak bir cihaz aldım kargo dahil 188 Euro olduğu için gümrüğe takıldı, PTT'deki gümrük servisi sözlü beyan formu vermemi söyledi gümrük beyannamesiymiş bir diğer adı, ancak doldurmak için teknik detay bilgisi gerekiyor. Gümrük müşavirlikleri yüksek ü
Arkadaşlar selamlar,
Yurtdışından yasaklı olmayan ufak bir cihaz aldım kargo dahil 188 Euro olduğu için gümrüğe takıldı, PTT'deki gümrük servisi sözlü beyan formu vermemi söyledi gümrük beyannamesiymiş bir diğer adı, ancak doldurmak için teknik detay bilgisi gerekiyor. Gümrük müşavirlikleri yüksek ücretler istiyor bu iş için. Aramızda bu işlerle ilgilenmiş, gerekirse ücreti karşılığıda beyannameyi doldurabilecek, danışmanlık edecek biri çıkar mı?
0
lock n load
(31.03.23)
Geçmiş olsun, geri yollasınlar paketi, daha kazançlı çıkarsın. Okumadan yasal mevzuatı vermeyin bir daha.

Bireysel kullanım için ticari değeri olmayan herhangi bir malın fiyatı paketleme ve kargo ücreti hariç 150€ geçmezse kategori 3 sınıfından işlem görür, mal AB ülkesinden gelirse %18 gümrük vergisi, AB dışı tüm ülkelerden %30 gümrük vergisi alınır, buna damga vergisi ve gümrüğe sunma bedeli hariçtir.
0
mahsus mahal
(01.04.23)
(2)

ekonomi sorusu

rumpleteazer
Merhaba bir kac ay sonra doların artacağını biliyoruz benim sorum acaba altın da aynı oranda artar mı yoksa daha mı gerisinde kalır?Bir de ziraatin zgold hisse senedi için ne düşünüyorsunuz? Gram altın yerine bunu tercih etmek ne ölcüde mantıklı olur?
Merhaba

bir kac ay sonra doların artacağını biliyoruz benim sorum acaba altın da aynı oranda artar mı yoksa daha mı gerisinde kalır?
Bir de ziraatin zgold hisse senedi için ne düşünüyorsunuz? Gram altın yerine bunu tercih etmek ne ölcüde mantıklı olur?
0
rumpleteazer
(31.03.23)
Altın ithal edilen bir ürün olduğu için mantıken gram altının fiyatı da aynı oranda artacaktır. Ancak birbirinden bağımsız olarak da hareket edebiliyorlar. Altının ne kadar artacağı konusuna Dolar'ın güvenilirliği ve faizi de etken olmakta.

ZGOLD hisse senedi değil altına dayalı bir fon. Fiziki altına nazaran Al-sat makası ile zarar etmemek için iyi bir yol.

Darphanenin çıkarmış olduğu ve Borsa'da işlem gören ALtıNS1 e de bakabilirsin. Anlık alıp satabilme kolaylığın olur, Makası da 1 kuruş.
0
Mirket
(31.03.23)
Tesekkurcederimniki cevap da cok faydali oldu.
0
🌸rumpleteazer
(31.03.23)
(3)

Schengen vizesi banka dökümü

toucheamore
Bankamın herhangi bir şubesinden alabilir miyim? Yoksa hesabımın olduğu şubeye mi gitmeliyim? ayrıca 300000 sigortayı online alma imkanım var mı?
Bankamın herhangi bir şubesinden alabilir miyim? Yoksa hesabımın olduğu şubeye mi gitmeliyim? ayrıca 300000 sigortayı online alma imkanım var mı?
0
toucheamore
(31.03.23)
herhangi bir şubesinden alabilirsiniz.
yalnız bazı şubelerde ıslak imza yetkisi olan biri olmuyor. üniversite veya avm şubeleri gibi. önceden arayabilirsiniz veya merkezi bir bölgedeki bir şubeye uğrayabilirsiniz en kötü ihtimalle yürüme mesafesinde başka bir şubeye gönderirler.
0
jimjim
(31.03.23)
Sigorta ne? Seyahat sigortasi mi?
0
Kahvedesu
(31.03.23)
- 300000 sigortayı online alma imkanım var mı?
+ Evet Alabilirsiniz. Online olarak Allianz ile Mapfre'den almıştım.
0
put it in your appropriate place
(31.03.23)
(1)

Yurtdışı kayıtlı seçmen seyahat

leben
Bir AB ülkesinde seçmen kaydı olan biri, kayıtlı olduğu büyükelçilikte oy kullanmak için ilan edilen 7 günlük sürede başka bir AB ülkesinde seyahatte olursa, gittiği yerde oy kullanabilir mi? Şöyle bir ibare var büyükelçiliğin resmi duyurusunda: "Yurtdışı Seçmen Kütüğü’ne kayıtlı vatandaşlarımızın s
Bir AB ülkesinde seçmen kaydı olan biri, kayıtlı olduğu büyükelçilikte oy kullanmak için ilan edilen 7 günlük sürede başka bir AB ülkesinde seyahatte olursa, gittiği yerde oy kullanabilir mi?

Şöyle bir ibare var büyükelçiliğin resmi duyurusunda:
"Yurtdışı Seçmen Kütüğü’ne kayıtlı vatandaşlarımızın sandık kurulan istedikleri herhangi bir Temsilciliğimizde veya gümrük kapılarında oy kullanmaları mümkün olacaktır."
0
leben
(31.03.23)
Evet. Yani diger elcilikte sandik acilmasi ve o sandik tarihleri arasinda oy kullanmak kaydiyla.

Litvanya da yillarca sandik kurulmadi hollanda da kullandim hep.
0
wallcan
(31.03.23)
(1)

renault master 2 aracı nasıl bilirsiniz

alp9900
renault master 2 araç nasıl bir araçtır çok masraf çıkarır mı? satması hızlı bir araç mıdır?
renault master 2 araç nasıl bir araçtır çok masraf çıkarır mı? satması hızlı bir araç mıdır?
0
alp9900
(31.03.23)
Bizde 2 tane vardı, canavar gibi araba. Yıllarca kullandık sıkıntısız. Bir tanesini sattık, satarken de zorlanmadık.
0
not sure if serious
(31.03.23)
(1)

Ziraat bankası başvuru itiraz hakkında

tolgan
günaydınlar olsun. ziraat kredi kartımdan 28.03 tarihinde 400$ karşılığı işlem yapılmış. ben de bunu tesadüfen mobil bankacılıkta işlem hareketlerinde gördüm. itiraz ettim ama sonuçlanması 30-180 gün bulur dendi. başına böyle bir şey gelen var mı, iade sürecini hızlandırmak için ne yapabilirim?Teşek
günaydınlar olsun. ziraat kredi kartımdan 28.03 tarihinde 400$ karşılığı işlem yapılmış. ben de bunu tesadüfen mobil bankacılıkta işlem hareketlerinde gördüm. itiraz ettim ama sonuçlanması 30-180 gün bulur dendi. başına böyle bir şey gelen var mı, iade sürecini hızlandırmak için ne yapabilirim?

Teşekkürler.
0
tolgan
(31.03.23)
uluslararası bir dolandırıcılıksa uzun sürebilir ama bence bir ayı geçmez, o verdikleri süre ne olur ne olmaz fazla söyleyelim süresidir.

Çünkü yetki bankada değil, onlar master/visa ileteckeler konuyu, onlar da alışverişi yapan firmadan savunma isteyecek vs vs.

3 d ile, yani sms ya da mobil onay vs ile sizin onayınız olmadan her alışverişte iade olur.
0
John Bloor
(31.03.23)
(1)

amazon.de adres kisminda telefonu kabul etmiyor

antikadimag
checkout'ta adres girerken telefon da istiyor, girince de kabul etmiyor. cattik. ne yapacagiz? yasayan var mi bu sorunu?
checkout'ta adres girerken telefon da istiyor, girince de kabul etmiyor. cattik. ne yapacagiz? yasayan var mi bu sorunu?
0
antikadimag
(31.03.23)
adresleri com.tr üstünden girin, aynı kullanıcı adıyla giriş yaptığınızda almanya, amerika, ingiltere vs hepsi ayni kullanıcı bilgilerine erişiyor.
0
orient blue
(31.03.23)
(8)

Ramazan ve oruç tutmak hk

baldan kaymak
Gece sahura kalkmadan sabah oruç tutulur mu? Akşam aklınızda yoktu, sabah da 8 de kalkıp bugün tutmak istediniz.Diyanet ve diğer kaynaklarda "niyetsiz oruç" diye geçiyor ve niyet edilmemiş olduğundan tutulmaz diyor.Daha önce bir yerde soruldu mu ya da durum nedir bilemedim. Bir sorayım istedim. Teşe
Gece sahura kalkmadan sabah oruç tutulur mu? Akşam aklınızda yoktu, sabah da 8 de kalkıp bugün tutmak istediniz.

Diyanet ve diğer kaynaklarda "niyetsiz oruç" diye geçiyor ve niyet edilmemiş olduğundan tutulmaz diyor.

Daha önce bir yerde soruldu mu ya da durum nedir bilemedim. Bir sorayım istedim. Teşekkürler.

Kaynak diyanet:
kurul.diyanet.gov.tr

edit: o zaman aranıza hoşgeldim :) teşekkürler. Allah herkesin niyetini kabul etsin.
0
baldan kaymak
(31.03.23)
sikinti yok, oyna devam.

aslan diyanet cakma hadislerle insanlari ibadetten uzaklastiriyor. vergilerimiz bosa gitmiyor demek.
0
antikadimag
(31.03.23)
Tutabilirsin tabi. Sahura kalkmanın hikmeti ayrıdır fakat kalkmadan da tutabilirsin.
Ayrıca öğlen ezanına kadar niyet etme zamanın var. Öğle ezanına kadar hiç bir şey yiyip icmediysen niyet edip o günkü orucu tutabilirsin.
Allah kabul etsin.
0
etna
(31.03.23)
antikadimag +1
0
arveles gibiyim
(31.03.23)
tutulur. sabah niyet etmiş olcaksın sonuçta. niyet dediğin içinden geçirmek bile yeter. bu da niyettir.
0
jelly bear
(31.03.23)
Oruç tutulur. niyet etmek önemlidir.
Niyet,kalbin kastı demektir.
Niyetin öğle vaktinden 1 saat öncesine kadar yapılması gerekir.
Sahurun ayrıca önemli faydaları olduğundan özellikle üstünde duruluyor. Hiç değilse su bile içebiliriz mesela.

Bazen yorgunluk gibi nedenlerle ben de sahura kalkamıyorum ama orucu tutmak özellikle böyle kış veya bahara geçiş zamanlarından hiç zor değil.
0
diyecevaplandı
(31.03.23)
Allah kabul etsin, ama zor olacak eğer açlığa alışkın biri değilseniz. Ben sahurda dana gibi yiyorum yine de iftara yakın acıkıyorum.

Öğlene kadar niyet edebilirsiniz +1

Onun tam bir hesabı var aslında, güneşin konumuyla ilgili. Ama şu an size bu ince hesap gerekmiyor.

Sabah kalkıp akşama kadar aç gezseniz ve "lan sabahtan beri açım bari oruç tutayım" derseniz bu niyetsiz oruç olur sanırım, ve olmayan budur büyük ihtimal ile.

Sizinki bir çok insanın oruç tutma şekli zaten, kışın çok kişi sahursuz tutuyor.
0
John Bloor
(31.03.23)
Peygamber efendimizin eşine "yiyecek bir şeyimiz var mı" diye sorduğu ve olumsuz cevap alınca "o halde ben oruçluyum" dediği yönünde hadis rivayeti var. ama nafile oruç ile ramazan orucu arasında bu bakımdan bir fark var mıdır bilmiyorum.
0
faberkastelli
(31.03.23)
Ramazan orucu için ogle ezanından 1 saat öncesine kadar niyet edip oruca başlayabilirsiniz. (öncesinde imsak vaktiden itibaren bir şey yiyip içmemeniniz gerektiğini söyleyemeye gerek yok sanırım)
0
nuisance
(31.03.23)
(2)

işsizlik maaşı- yurtdışı seyahat

zikardo
işsizlik maaşını alırken yurtdışına çıkarsak maaş kesilir şeklinde yazılmış ama ayrıntısı verilmemiş. uzun vadeli değil de diyelim ki 1 haftalığına ya da haftasonu 3 günlüğüne yurtdışına çıktık, bu durumda ne oluyor? işkur`a haber verip 3 gün yoktum deyip maaş 3 günlük eksik mi yatırılıyor yoksa ko
işsizlik maaşını alırken yurtdışına çıkarsak maaş kesilir şeklinde yazılmış ama ayrıntısı verilmemiş.

uzun vadeli değil de diyelim ki 1 haftalığına ya da haftasonu 3 günlüğüne yurtdışına çıktık, bu durumda ne oluyor? işkur`a haber verip 3 gün yoktum deyip maaş 3 günlük eksik mi yatırılıyor yoksa komple kesiliyor mu? Ya da biz haber vermezsek işkur bizim yurtdışına çıktığımızı nasıl anlıyor? gümrük sistemiyle entegre çalışan bir çapraz kontrol falan mı var?
0
zikardo
(31.03.23)
yaklaşık 6 yıl önce, işsizlik maaşı alırken turist vizesiyle 2 hafta avrupada dolaştım. hiç sorun olmadı. kimseye de haber filan vermemiştim ben.
yeni bir uygulamaysa bilgim yok ama eskiden bir sorun çıkmıyordu.
0
lapetite
(31.03.23)
ne alakası var, yani olmamalı.
benim her ay maaşımdan kesilen ve ancak belli şartlarla ayrıldığımda bana verilen bir maaş bu ki, kesilen meblağın yanında kuş. kalkıp bana diyecekler ki yok efendim şurada olma, burada bulunma. ne münasebet. hiç duymadım öyle bir şey, işsizlik maaşı şartlarında da yok bildiğim kadarıyla.
0
sirkelimon
(31.03.23)
(8)

İş maaş tercih sorusu

nezyam
Mühendislik mezunuyum, 1 yıla yakın olacak asgari ücretin bi tık üzerine bir iş buldum çalışıyorum, fakat çok bunaldım, aile evinde kalıyorum, para biriktiremiyorum, rahat bir iş ve okuduğum bölümle tam olarak alakalı ve yükselme imkanı ya da işi öğrenince kendi işimi kurma imkanım var. Güvenilir bi
Mühendislik mezunuyum, 1 yıla yakın olacak asgari ücretin bi tık üzerine bir iş buldum çalışıyorum, fakat çok bunaldım, aile evinde kalıyorum, para biriktiremiyorum, rahat bir iş ve okuduğum bölümle tam olarak alakalı ve yükselme imkanı ya da işi öğrenince kendi işimi kurma imkanım var. Güvenilir bir akrabam aracılığı ile yurt dışında dönem dönem farklı ülkelerde vasıfsız işlerde elime yaklaşık aylık 30k 40k geçecek şekilde çalışma imkanım var. Öyle bir yola gireyim mi, aynen devam mı?
0
nezyam
(31.03.23)
Sadece sıkıldığın için yapılacak şey değil. Yurtdışında 1500-2000 doların da bir numarası yok. Bir şey biriktiremezsin, çektiğin eziyetle kalırsın.
0
mada
(31.03.23)
Aynen devam.
0
aydogank
(31.03.23)
30-40k dediğin 2k$ bile etmiyor. bunu öropa ya da us'de alırsan yine para biriktirme şansın çok azalır.
0
avatar is back
(31.03.23)
Artık sonsuza kadar maaşlı çalışıp, emekli olmak devri geçti.

Ne yaparsanız yapın, kendi işinizi kurmak için tecrübe, para, çevre biriktirin. Hem tecrübe, hem para, hem çevre. Bunlardan biri eksik kalırsa iş kurmayın, maaşa devam.

Yurtdışında 30-40bin TL ile çok eziyet çekersiniz. Her gün makarna yiyen tanıdığım var. Türkiye'de de her gün makarna yeseniz para biriktirirsiniz (şimdi olmasa bile çok yakın zamanda). Şu anda ailenizle birliktesiniz, aile ve arkadaşların maddi ve manevi destekleri olur. Yurtdışında bu destekler bir anda sıfıra inecektir.

Bugün itibariyle ekonominin dehşet kötü durumda olduğunu, olağan dışı günler yaşadığımızı göz ardı etmeyin. Bir yıl kadar sonra tekrar durumu değerlendirin derim.
0
alfired
(31.03.23)
yurtdisinda 30k falan kazanmayacaksin once bunun farkina var. orada farkli bir ekonomik iklime girip $ veya euro kazanip onunla harcayacaksin. kiran da, harcamalarin da ona gore olacak.

biriktirdigin parayi liraya cevirebilirsin ancak ki onu da tavsiye etmem. aslinda tr'de kazandigin parayi usd'ye cevirip dusunmek daha mantikli. dunyadaki uretim/tuketim ekonomisinin tamami bu kurlar uzerinden donuyor cunku.

yurtdisina ayak isi icin gitmeyi dusunecegine lisansustu bir seyler okumaya gidip kariyerini tasisan ya oraya. surdurulebilir degil bahsettigin sey.
0
antikadimag
(31.03.23)
Yurt dışına çık tabii ki. Asgari ücretin üstünde maaşı her zaman bulursun. Ama evlenince, çocuğun olunca yurt dışına gidemezsin. İkincisi yurt dışına çıkmak sana öz güven kazandırır. Kendi işini kuracaksan öz güvenin yüksek olmalı. Ben mühendisim, mühendislikte iş kurmak o kadar kolay bir şey değil. Hele makineden bahsediyorsak milyon TL seviyesinde para gerekiyor. Yurt dışı daha gerçekçi bir hayal.
0
dissendium
(31.03.23)
yurtdışı başka fırsatlar açabilir, sadece paraya takılmayın.
0
nuisance
(31.03.23)
kaç müdür kaç.
0
sizofren06
(31.03.23)
(4)

Çerçevesiz gözlükte camın burna değmesi hadisesi

huçi kuçi
Yeni bir gözlük aldım. Çerçevesiz. Artık, seçtiğim modelden mi kaynaklanıyor ya da benim burnum mu fazla geniş, anlayamadım ama gözlüğü taktığımda yalnızca burun pedleri değil, camlar da burnuma oturuyor. Çerçevesiz gözlüklerde olağan bir şey mi bu? Yoksa, yüzüme uygun olmayan bir gözlük modeline ik
Yeni bir gözlük aldım. Çerçevesiz. Artık, seçtiğim modelden mi kaynaklanıyor ya da benim burnum mu fazla geniş, anlayamadım ama gözlüğü taktığımda yalnızca burun pedleri değil, camlar da burnuma oturuyor. Çerçevesiz gözlüklerde olağan bir şey mi bu? Yoksa, yüzüme uygun olmayan bir gözlük modeline iki bin tele para saydığım için vakit kaybetmeden dövünmeye başlamalı mıyım?
0
huçi kuçi
(31.03.23)
burun pedi olan hiçbir gözlüğümde(optik, güneş) bunu yaşamadım. hatta eski gözlüğümü takıp denedim şimdi pedleri gevşemiş olmasına rağmen yine değmiyor, bir gariplik var bence :).
0
gule gule
(31.03.23)
Pedler ayarsız olmalı.

Yıllardır çerçevesiz gözlük kullanırım. Öyle bir oturma yok.
0
Mirket
(31.03.23)
İki ped arasındaki mesafeyi azaltın.
Gözlüğün ortasındaki bağlantı metalinin düzgün olup olmadığına dikkat edin
0
diyecevaplandı
(31.03.23)
Burun pedleri ayarlanabilir cinsten değil maalesef. Camları birbirine bağlayan plastik ile pedler tek parça. Genişletme veya daraltma imkanı pek yok gibi.
0
🌸huçi kuçi
(31.03.23)
(2)

Kamyonet ruhsat trafik sigortası

alp9900
Kamyonet ruhsatlı bir ticari araö için yaşı 25 olan birine sigorta senelik ne kadar çıkar internette mart 2023 itibariyle 16 bin TL yazıyor bu rakam doğru mudur
Kamyonet ruhsatlı bir ticari araö için yaşı 25 olan birine sigorta senelik ne kadar çıkar internette mart 2023 itibariyle 16 bin TL yazıyor bu rakam doğru mudur
0
alp9900
(31.03.23)
araç sahibi gençse malesef sigorta ücreti yüksek çıkabiliyor.
0
false pretension
(31.03.23)
Sahip genç, araç kamyonet, ve de geçmiş yıllarda indirim yok. Maalesef doğrudur +1

Bir sigortacıya ruhsat bilgileri ve daha yaşlı birilerinin tc'si ile sorgulattırın, daha ucuza mutlaka yapan firma olacaktır. O zaman da notere gider ana, baba vs üstüne verirsiniz aracı.

Edit: Ticari ruhsat ve 25 yaşındaki kişi şahıs firmasıysa bu dediğim zor, K belgesi vs var işin içinde.
0
John Bloor
(31.03.23)
(1)

Türkiye-Rusya ve ABD-Rusya arasında ticaret yasağı var mı?

havadakarada
Yani Türkiye'de bir şirketin Rusya'dan mal ithal etmesi, bir kişinin Rusya'dan alışveriş yapması gibi şeyler konusunda kısıtlama var mı? Bir de bunun aynısını ABD'Lİ şirket veya şahıs için soruyorum.
Yani Türkiye'de bir şirketin Rusya'dan mal ithal etmesi, bir kişinin Rusya'dan alışveriş yapması gibi şeyler konusunda kısıtlama var mı? Bir de bunun aynısını ABD'Lİ şirket veya şahıs için soruyorum.
0
havadakarada
(31.03.23)
tr-ru arasında bişey yok. us-ru arasında bazı sektörler ve şirketler de bu devam ediyor. şahıs için ticaret ne demek anlamadım ama bişey satın almaksa sadece onda da bir kısıt yok şu an.
0
avatar is back
(31.03.23)
(2)

Bu koltuk...

hot potato
https://maxsold.maxsold.com/auction/81250/item/sofa-d-5073038ikea kivik mi?
maxsold.maxsold.com

ikea kivik mi?
0
hot potato
(31.03.23)
evet. oturmak için mükemmel yatmak için berbat. uzun süre yatınca bel boşlukta kalıyo, ağrıtıyo.
0
b1020
(31.03.23)
Evet. Tek eksigi koltuk yanlari cok kisa ve yan yatarak tv izleyemiyorsun
0
oscar
(31.03.23)
(14)

Hangi Ceketi Alırdınız?

depresif çocuk
1) https://www.gant.com.tr/gant-erkek-lacivert-regular-fit-fermuarli-ceket-7006310/?integration_renk=4332) https://www.massimodutti.com/tr/mavi-napa-deri-ceket-l03302203Biliyorum tarzları çok farklı ama sadece 1 tanesini alabilirim, ikisi de hoşuma gitti.
1) www.gant.com.tr

2) www.massimodutti.com

Biliyorum tarzları çok farklı ama sadece 1 tanesini alabilirim, ikisi de hoşuma gitti.
0
depresif çocuk
(30.03.23)
Tarzları çok farklı ama Gant'ı alır çıkarım, bütçeden bağımsız. Neden bu kadar pahalı onu da anlamadım tabi. Hadi diğeri deri falan, bu bildiğin %100 polyester.
0
mada
(30.03.23)
üzerinde gant değil de mont yazsa aynı ceketi alır mıydınız merak ettim ben 2 derim.
0
gule gule
(30.03.23)
Gant güzelmiş. Gerçi deri de fena değil ama Gant baya iyi.
0
plutongezegendegilmi
(31.03.23)
Gant diyorum.
0
halitkin
(31.03.23)
Gant çok standart bi ceket. Diğeri deri. Kaliteli deri düzgün kullanılırsa evladiyeliktir. Diğeri 2 seneye yıpranır çöp olur.
0
asap raki
(31.03.23)
linçlemeyin ama ikisi de kötü. marka algısı var sadece. pazarda görseniz yüzüne bakmayacağınız şeyler.

zevk meselesi nihayetinde.
0
jelly bear
(31.03.23)
İkisi arasından 1
0
etna
(31.03.23)
bence massimo. bu arada geçen sorduğun yakaya sahip deri ceket şurada var bak. pantolon linki. ceket kalmamış galiba ama fikir verir.

www.trendyol.com
0
blackkmamba
(31.03.23)
massimo
0
arveles gibiyim
(31.03.23)
Böyle bir şey al

www.fashfed.com
0
fakat
(31.03.23)
massimo
0
tiny penny
(31.03.23)
gant guzel ama kocaman gant yaziyor o ne abi
ikincisi zaten cop posetine benziyor
illa birini sececeksem gant
ama bence polo ralph lauren'e bak daha guzel seyler var
0
nibba
(31.03.23)
deri ceket cok iyi gozukuyor.
0
baldur2
(31.03.23)
2 bence. deri olmasına rağmen daha ucuz. ilkini kaç yıl giyeceksin? gant yazıyor diye o para verilmemeli bence.
0
sirkelimon
(31.03.23)
(2)

afrika'yla ilgili kitap ya da izlemeye değer içerik önerir misiniz

mark greg sputnik
doğa belgeseli değil, politik-sosyal yönü olan, içinde insan olan şeyler arıyorum. devasa bir kıta şimdi bırak bir ucuyla diğer ucunu aynı ülke içinde bile 100 bin çeşit insan var. haliyle kuzey afrika dışındaki herhangi bir bölge/ülke ile ilgili olabilir, fark etmez. atıyorum sudan iç savaşı olur,
doğa belgeseli değil, politik-sosyal yönü olan, içinde insan olan şeyler arıyorum. devasa bir kıta şimdi bırak bir ucuyla diğer ucunu aynı ülke içinde bile 100 bin çeşit insan var. haliyle kuzey afrika dışındaki herhangi bir bölge/ülke ile ilgili olabilir, fark etmez. atıyorum sudan iç savaşı olur, tanzanya'yla ilgili bir belgesel olur o konuda kriterim yok.

yani bu adamların şehirleri nasıldır, köyleri nasıldır, ne yer ne içerler... misal avrupa, amerika ve asya kıtaları hakkında biraz dikkatli birisi ekstra çaba sarf etmeden çok şey öğrenebiliyor. klişe hatta belki yanlış olsa bile hepimizin kafasında belli şeyler canlanabiliyor. afrika'da bu yok bende, o yüzden öğrensem mutlu olurum. tarihi, kültürü, geleneği, geri kalma sebepleri ("zenciler aptaldır" ırkçılığı da, "beyaz adam geldi" basitliği de olmadan), yakın gelecekte potansiyeli vs...

kısacası "afrika'yla ilgili şunu okudum/gördüm, iyiydi" diyebileceğiniz her türlü insani içeriğe açığım. vice belgeselleri hariç.
0
mark greg sputnik
(30.03.23)
Politika ile ilgili okuduğum birkaç kitap:
Lumumba (ki kendisi kara afrikada işkence ile öldürülen ilk devlet başkanı)- Hıfzı Topuz
Siyah Bilinci- Stive Biko
Siyah Deri beyaz maske ve yer yüzünün Lanetlileri- Franz Fanon

Fanon ve Biko siyahların beyaz dünyaya karşı neden birlik olmalarına dair analizler yapıyorlar. Fanon zaten bunu Cezayir Bağımsızlık savaşı ile harmanıyor. Cezayir Bağımsızlık savaşı demişken şu filmi bırakayım:
g.co

Son olarak bir de roman bırakayım. 70'lerin Güney afrikasına tonla göndermelerin olduğu kitap. Yazarı da Güney afrikalı zaten: Barbarları Beklerken- J. M. Coetzee

Ay hadi bir de şair bırakayım. Fanon'un bolca beslendiği biri aime cesaire. çünkü bolca ten rengi, ulus, benlik ve kimlik üzerine yazıyor. Aklıma başka gelirse eklerim. Afrika bir ara benim de ilgi alanımdı.
0
Amaranta ursula
(30.03.23)
tadellesever
(31.03.23)
(1)

Satılan kumaş boyalarının içinde ne var?

ya ben lan neyse
aramalarda viktoria diye bir marka çıkıyor hep. paketin üstünde içindekiler kısmı göremedim. ağır metal mi var, bu boya neyden imal ediliyor bilginiz var mı?bir de fiske denilen kimyasalda ne var?
aramalarda viktoria diye bir marka çıkıyor hep. paketin üstünde içindekiler kısmı göremedim. ağır metal mi var, bu boya neyden imal ediliyor bilginiz var mı?

bir de fiske denilen kimyasalda ne var?
0
ya ben lan neyse
(30.03.23)
Kumaş boyaları genellikle organik veya inorganik pigmentlerden, çözücülerden, bağlayıcılardan ve diğer katkı maddelerinden oluşur. Boyaların içinde hangi kimyasalların olduğu markaya ve ürüne bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle, Victoria markalı boyaların içeriği hakkında kesin bir şey söylemek mümkün değil.

Ancak, boyaların içinde ağır metallerin (kurşun, civa, kadmiyum vb.) kullanımı sınırlandırılmıştır veya yasaklanmıştır. Ayrıca, boyaların çoğu su bazlı veya bitkisel bazlıdır ve çevre dostu olarak tasarlanmıştır.
0
compumaster
(31.03.23)

Komik RTE videosu - slither.io

biseysorcaktim
hatırladığım kadarıyla slither.io ya da benzeri bir yılanlı oyunda karakterin başına rte'nin resmini koymuşlardı. arkada eğlenceli bir müzik vardı. noktaları yedikçe ses efekti olarak "vergi" diye ses çıkıyordu.nasıl bulabiliriz, bulamadım.
hatırladığım kadarıyla slither.io ya da benzeri bir yılanlı oyunda karakterin başına rte'nin resmini koymuşlardı. arkada eğlenceli bir müzik vardı. noktaları yedikçe ses efekti olarak "vergi" diye ses çıkıyordu.

nasıl bulabiliriz, bulamadım.
0
biseysorcaktim
(30.03.23)
(5)

regular jean nerden bulabilirim

amusan
selam herkese, geçenlerde Maviye gittim kot bakmaya biri bacaktan sıkıyor biri kasıktan. Modeller skinny olmasa bile illaki bir yerden sıkıyordu. Eski stil hiçbir tarafı sıkmayan sadece belden daralıp genişleyen kot kalmadı mı? Şu markadan alıyorum memnunum diyenlerden tavsiye verebilir mi?
selam herkese,
geçenlerde Maviye gittim kot bakmaya biri bacaktan sıkıyor biri kasıktan. Modeller skinny olmasa bile illaki bir yerden sıkıyordu. Eski stil hiçbir tarafı sıkmayan sadece belden daralıp genişleyen kot kalmadı mı? Şu markadan alıyorum memnunum diyenlerden tavsiye verebilir mi?
0
amusan
(30.03.23)
Beymen'den Levis 501 Klasik kesim
0
Mirket
(30.03.23)
M&S
0
heritage
(30.03.23)
Mangoda var ama bayan. erkekinde var mi bilmiyorum
0
ala09
(30.03.23)
levis 504, dümdüz kot.
0
gule gule
(30.03.23)
mavide hasan vardı bol rahat kalıp hala var mı bilmiyorum, bir de hunter o da kısmen rahat kalıptı.
0
astronom bey
(30.03.23)
(4)

Bağlama Çalmayı Bilmek Keman Öğrenmeyi Hızlandırır Mı?

depresif çocuk
Bağlamada iyi birisi kemana geçiş yaptığında öğrenme hızına bir artısı olur mu?Aslında "piyano mu keman mı?" kararsızlığı yaşadığım için soruyorum. Yani seçimimi etkileyecek ölçüde bir avantajı olur mu sizce?
Bağlamada iyi birisi kemana geçiş yaptığında öğrenme hızına bir artısı olur mu?

Aslında "piyano mu keman mı?" kararsızlığı yaşadığım için soruyorum. Yani seçimimi etkileyecek ölçüde bir avantajı olur mu sizce?
0
depresif çocuk
(30.03.23)
Elbette
0
Mirket
(30.03.23)
Öğrenme açısından piyano çünkü tuşa her bastığında aynı ses çıkacak, kemanın ya da diğer telli çalgıların tuşesi çok farklı, tellere doğru basıp düzgün ses çıkarmak için aylarını vereceksin

ikincisi apartmanda yaşıyorsan dijital piyano alırsan kulaklık takıp gece 23-1 arası boş vaktinde bile etüd yapabilirsin akustik enstruman öğrenmek apartmanda insanı çok kısıtlıyor

Fakat enstruman keman mı piyano mu diye seçilmez, ben hangisiyle aşk nefret ilişkisi yaşamak istiyorum, hangisini çalışırken camdan atıp duvara çarpma noktasına gelip 5dk sonra aynı istekle başına oturmaya merakım var, hangisi damarlarımdaki kanın akışını değiştiriyor diye düşün, böyle hissetmiyorsan 1 senede pes edersin

Gitardan bağlamaya geçmek sıfırdan bağlama öğrenmekten daha zor, çünkü tekniğin seni alıştığın enstrumana doğru çekiyor, gerek kasların gerek kulağın. Yeni enstruman için beyninde ayrı oda açmalısın, bunun da tek yolu yenisini yüzlerce saat çalışmak

Yani 2. Enstrumana geçiş daha zor :)
0
freebird5406_2
(30.03.23)
piyano calisan biri olarak keman sec bence. en azindan portatif bi alet. ben piyano calismak icin evde olmak zorundaydim ve normalde sabit 1 evde cok vakit geciren biri degilim. ve sesi de daha guzel zaten
0
ala09
(30.03.23)
Bağlama çalmayı bilmek, keman öğrenmeyi hızlandırmak için doğrudan bir avantaj sağlamaz. Ancak müzikal deneyim kazandırdığından dolayı dolaylı olarak faydalı olabilir. Bağlama ve keman birbirinden farklı enstrümanlar olduğundan, birisini çalmak diğerini öğrenmeyi doğrudan hızlandırmaz. Ancak müzik teorisine hakim olmanız, ritim duygunuzun gelişmesi ve müzikal kulak eğitiminiz varsa, keman öğrenme süreciniz daha hızlı ve kolay olabilir.

Özellikle piyano ve keman arasında seçim yaparken, hangi enstrümanın size daha uygun olduğuna karar vermeniz daha önemlidir. Her iki enstrümanın da kendine özgü zorlukları ve avantajları vardır. Örneğin, piyano çok yönlü bir enstrümandır ve çok sayıda müzikal tarzda kullanılırken, keman klasik müzik, caz ve halk müziği gibi belirli tarzlarda daha yaygın olarak kullanılır. Piyano, nota okuma ve ritim becerilerini geliştirmek için iyi bir seçimdirken, keman, müzikal kulak eğitimi ve teknik becerilerinizi geliştirmek için daha faydalı olabilir.

Sonuç olarak, bağlama çalmayı bilmek keman öğrenmeyi doğrudan hızlandırmaz, ancak müzikal deneyim kazandırdığından dolayı dolaylı olarak faydalı olabilir. Ancak en önemli faktör, hangi enstrümanın size daha uygun olduğuna karar vermenizdir.
0
compumaster
(31.03.23)
(4)

Airpods pro 2 silikon kulaklık olması

not sure if serious
Silikonu kulağı rahatsız ediyor mu?Ben diğer markalarının silikonlularından rahat edemedim hiç bundan da şüpheliyim o yüzdenNormalinin 3.neslini mi alayım? Yoksa silikonu iyi midir sıkıntı çıkarmaz mı?
Silikonu kulağı rahatsız ediyor mu?

Ben diğer markalarının silikonlularından rahat edemedim hiç bundan da şüpheliyim o yüzden

Normalinin 3.neslini mi alayım? Yoksa silikonu iyi midir sıkıntı çıkarmaz mı?
0
not sure if serious
(30.03.23)
Bende AirPods Pro var, çok memnunum.
AirPods Pro alıp da "kulağım rahat etmedi" diyerek satan veya kullanmayan kimseye rastlamadım. Gördüğüm kadarıyla her kullanan çok seviyor.
0
michael_knight
(30.03.23)
AirPods pro kullanıyorum, çok da memnunum fakat başımla sert hareketler yaparsam gevşeyebiliyor hatta düşebiliyor (tüm uçlarla denedim). Eşimin de kulakları çok ufak olduğundan o hiç rahat etmedi, düz AirPods aldık ona. Mümkünse bir arkadaşınızdan alıp deneyin derim.
0
orient blue
(30.03.23)
düz airpods benim kulaktan daha kolay düşüyor. proyu seviyorum o yüzden.

ama herkesten farklı işliyor bu.
0
jelly bear
(30.03.23)
airpods pro kulaktan düşüyor +1

bu şikayet herkeste mevcut değil bu arada. dendiği gibi tanıdık birinde varsa biraz deneyebilirsen çok iyi olur.
0
knight of cydonia
(31.03.23)
(6)

iş sözleşmesi ve gabin

haskoylu deli hasan
almanyaya nitelikli göç için gitmek için iş sözleşmesi imzaladım. fakat başlıkdaki soru iş sözleşmesi ile alakalı değil. aracı olan kişiyle(almanyadaki iş vereninin türkiyedeki bürokratik işleriyle ilgilenmesi için görevlendirdiği kişi). iş ayarlandı patronla sözleşildi(maaş çalışma saatleri vs).şim
almanyaya nitelikli göç için gitmek için iş sözleşmesi imzaladım. fakat başlıkdaki soru iş sözleşmesi ile alakalı değil. aracı olan kişiyle(almanyadaki iş vereninin türkiyedeki bürokratik işleriyle ilgilenmesi için görevlendirdiği kişi). iş ayarlandı patronla sözleşildi(maaş çalışma saatleri vs).


şimdi merak ettiğim şu bu sözleşmeyi imzaladığımızda yapılmayan masrafları bile yapılmış sayıp 4500 euro istenebilir mi? şuan vize sürecindeyim. ve benim diplomam dek kabul edildiği için diğerleri için yapılan 600 euro denklik harcaması yapılmadı, diploma ve evraklarım çevrilmemiş çünkü ingilizce. benim için yapılacak tek masraf uçak bileti vize ücreti ve dil için aldığımzı dersler. diğerlerine oranla 1000 euro daha az masrafım olacak ve ben bu parayı ödemek istemiyorum. fakat bunu sözleşmeyi yaptığımız kişi kabul etmeyecektir. o iş verenimden 4500 alacak ve kenara çekilecek ben iş verenime masraflarımı ödeyeceğim.

almanyaya gittikten sonra bunu söylediğimde sıkıntı çıkacak ve sözleşmeye göre türk mahkemeleri muhatap. bu durumda gabin iddiasında bulunabilirz dedi avukatım. bu ne kadar mantıklı? sözleşme örneği ekte.

www.hizliresim.com
0
haskoylu deli hasan
(30.03.23)
ilk defa böyle birşey görüyorum; yani çalışandan ücret kesen aracı.
siz emin misiniz gerçekten işe başlayacağınıza? ki'yi falan da ayrı yazmış, enterasan bir aracı.
0
jimjim
(30.03.23)
şuan vize bekliyorum o konuda sorun yok. sadece yapılmayan masrafı da bana ödetiyorlar diğerlerinin eğitim durumu nedeniyle 1000 euro daha fazla masraf yapmaları gerekiyor benim diplomama sayesind ebuna gerek yok. ödemek istemiyorum bu fazla parayı olay bu. adamlarda da sizi şutlarız havası var. onu yapamazlar ama davalarla uğraştırabilirler. o nedenle bu konu gabin kavramının içine giriyor mu merak ettim.
0
🌸haskoylu deli hasan
(30.03.23)
bu sözleşme gabin nedeniyle geçersiz olsa ne olacak onu anlamadım.

siz zaten ayda 100 euroyu almanyadaki işvereninize ödeyeceksiniz. bu sözleşme geçerli olsa da olmasa da oradaki işverenininiz "benim paramı ver, gabin varsa git türkiyede o adama dava aç diyecektir"
açacağınız davadan da sonuç alamazsınız. açıklaması çok uzun o yüzden yazmak istemiyorum.

resimdeki sözleşmeyi imzaladığınız firma parasını almanyadaki işverenden değil de sizden isteseydi ödemeyin derdim çünkü o da bu sözleşmeye dayanarak sizden para alamazdı.
0
de jure
(31.03.23)
merhaba de jure,

aslında ben almanyadaki iş verene parayı ödemezsem iş veren parayı aracıdan geri alacak çünkü onlarda kendi aralarında bir hizmet sözleşmesi yapmış. ben parayı ödemiyorum dersem aracı parayı patrona geri ödeyecek. patron parasını kurtaracak. sonra bu gördüğünüz sözleşmeye dayanarak aracı benden para isteyecek. sözleşme gabin nedeniyle geçersizse ya da bu sözleşmede geçersizliği sağlayan bir duurm varsa en azından benim için yapmadıkları masrafı ödemiyorum deme gücüm olur. ne yazık ki aracı olan ve sözleşmeyi hazırlatan vatandaşta sizi türkiye bataklığındna çekip çkartıyoruz ne dersek he diyeceksiniz kafası var. ben ahlaksız bir adam değilim sadece 1000 euroya itiraz ediyorum. kalanı haklarıdır. fakat diğerlerine harcadıkları para ile benim için harcadıkları arasında 1000 euro fark olduğunu söylediğimde banane vermemem öde bu parayı diyecekler işte o zaman bu sözleşmeye dayanarak bana zorluk yaşatamasınlar istiyorum.

firma parayı beni almanyaya götürmesi karşılığında gittiğim şirketten tahsil edecek ya da etti bilemiyorum. ben çalışamay gittiğim şriekete para ödemezsem bu sözleşemeye dayanarak benden parayı aracı şirket isteyecek. yani sözleşmeyi hazırlayan kurum almanyadaki şirketten benim orada 3 sene kesintisiz çelışmam karşılığında ödemeyi alacak ben 3 sene içinde işten çıkarsam iş verenim aracı şirkete getirdiğin adam artık yok bana paramın kalanını geri öde diyecek. aracıda ödediği parayı bu sözleşmeye dayanarak benden istemeye kalkacak.
0
🌸haskoylu deli hasan
(31.03.23)
borcun net bir sayı olarak yazılmış ve bunu imzalamışsın. giderlerin içeriği de muallakta bırakılmış ("Ve süreçte oluşabilecek tüm masraflar" vs diyerek) adam "evet denklik harcaması yapılmadı ama 3 elemanım bu belgeleri hazırladı, konsoloslukta sıra bekledi, adama laf anlattı, "danışmanlık masrafı" olarak 1000 euro yazdık diyebilir, dolayısıyla senin yaptığın bu "ama denklik belgesine para harcamadılar" şeklindeki küçük hesabın da yalan olur.

ayrıca bunu imzalarken dile getirmeyip, işin olduktan sonra bir yol arayıp sözleşmeden kısmen de olsa caymaya çalışman ne kadar etik orası da tartışılır.
0
roket adam
(31.03.23)
Roket adam dile getirmedigimi nereden biliyorsun? On kere benim denklik almqma gerek yok diplomam denk denildi hayir deyip kestirip attilar cunku ilk defa lisans mezunu biri icin bu islemleri yapiyorlarmis. Adamlara defalarca yurtdisina almanyaya gittim dedigim halde vize formlarinda hic yurtdisina cikmadim diye isaretlemisler, cep telefonum yerine referanslarimdan birinin numarasini yazmislar. Basvuru formunu yeniden ben doldurdum. Sozlesmeden kismen de olsa cayma diye bir durum yok sadece baskalarinin islemleri için 2200 euro harcanirken benim icin 1000 euro civarinda harcama yapilacak, adam parmagini oynatmadan uzerimden zaten 25oo euro kazaniyor. Bu kisinin muglak ifadelerle kafasina gore rakamlari yukseltebilme firsatini kendisine yaratmasi etik mi? Araci olan kisi vize basvurusuna giderken 10 kere sakin benden bahsetmeyin isi kendiniz buldunuz unutmayin benim adim gecmesin demesi ne olacak mesela?

başlıkta adı geçen gabin ne demek, neden hukukta kendisine yer bulmuş inceleyin isterseniz. danışmanlık masrafı olarak 2 kere ücret aldık mı diyecekler? zaten o parayı bir kere alıyorlar. bu 1000 euroyu aslında harcayacaklarını düşünerek gözden çıkartıp hesapları buna göre yapmışlar herkesten en az 2500 euro kazanmak üzerine çalışan bir sistem kurmuşlar, fakat ilk defa lisans mezunu için iş yapınca ortada fazladan 1000 euro kalıyor onu vermek istemiyorum . adamların aracılık parasına ya da benim için yaptıkalrı harcamaları ödemem dediğim bir yer var mı? aynı şey başınıza gelirse siz verin ama ben hakları olmadığı halde fazladan aldıkları bu parayı vermek istemiyorum. ve hukuk içinde hakkımı soruşturuyorum avukatım vermeyebilirsin diyor, başkalarınınd afikrini öğrenmek istedim olay bu.

aynı kişinin almanayay gidene kadar bütün masraflar bize ait deyip sınav ücretlerini (para sizden çıkmadan ciddiye almıyorsunuz siz ödeyin geçenlerin parasını iade edeceğiz) insanlara ödetmesi sonra geçenlere bakın paranızı iade ediyorum demesi gibi durumlarda oldu. ne var vermiş parasını diyeceksin, işte o öyle değil imza attıkları 4500 euro içind eo sınav paraları zaten mevcut ve iş verenlerden alıyorlar , çalışırkende işverene geri ödeniyor bu para. adam sınav arasını ödetip geçenlere kendi parasını iade ediyor ama zaten 4500 içinde bu parayı aldığı için sınav ücretiden dolayı kişi başı 200 euro daha cebine indiriyor. 10 kişi için 1 ayda 2000 euro yapar. almanyada ortalaa maaş 2000 civarında. küçük hesap dediğin o para için 15 gün ter döküyor insanlar, izin verde emeğimin peşinde olayım.
adam iyi niyetli değil etik sözkonusuysa bu adamla olan işlerde gözardı ediyorum.
0
🌸haskoylu deli hasan
(31.03.23)
(2)

Türkiyede regl izni veren şirketler var mı

regina phalange
Yabancı olur yerli ve milli olur farketmez
Yabancı olur yerli ve milli olur farketmez
0
regina phalange
(30.03.23)
Bizde var regl izni her ay 1 gun, 8 mart da resmi izin, nevruz da.
0
unidentified floating object
(30.03.23)
yemeksepeti var örnek.
0
jelly bear
(30.03.23)
(4)

yeni hükümetten beklentiler ve depremi ne çabuk unuttuk

sanemz
daha dün dizlerimizi dövüyorduk. naci görür: "istanbul kesinlikle sağlamlaştırılmalı diyor. twetter'da bas bas bağırıyor adam. enerjici bir arkadaşım olumsuz düşünme başına gelir diyor. bu mu yani çözümü. çok güvensiz hissediyorum.soruma gelince: yeni hükümet kim olursa en mantıklı kararları alır de
daha dün dizlerimizi dövüyorduk. naci görür: "istanbul kesinlikle sağlamlaştırılmalı diyor. twetter'da bas bas bağırıyor adam. enerjici bir arkadaşım olumsuz düşünme başına gelir diyor. bu mu yani çözümü. çok güvensiz hissediyorum.
soruma gelince: yeni hükümet kim olursa en mantıklı kararları alır deprem konusunda sizce?
0
sanemz
(30.03.23)
yeni yapılan binaların güçlü olduğuna emin olmak dışında devletin yapabileceği bir şey yok. saçma sapan semtlerdeki yüzlerce yıllık binaları zorla yıkıp herkese sıfır maliyetle yeni ve sağlam bir ev verilebilmesi imkansız. herkes kendi çözümünü bulacak. şahsi düşüncem böyle.
0
roket adam
(30.03.23)
ben unutmadim valla
0
tantavizisyon
(30.03.23)
Mülteci krizini çözüp, istihdam yatırımlarını marmara dışına çıkarmadan bişey yapılamaz. İstanbulda millet utanmasa ahırını kiralayacak. Ki buluyor da kiracı. Hem anadoludaki 60 şehirden buraya göçenler var hem de 3-4 ülkeden gelen var. Bunlar temizlenmeden boş konutlar artmadan olmaz o iş
0
avatar is back
(30.03.23)
Hangi parti veya görüşün hükümet olacağının bu konuda belirleyici olacağını sanmıyorum.
Türkiye'de yaşayan herkes olarak az çok birbirimize benziyoruz. Seçmenlerden oy almak zorunda olan siyasi partilerin seçmenlerin bir kısmını zora sokacak kararlar alması pek mümkün değil, siyasi intihar olur.

Bu konuda tek yapabileceğimiz bireysel önlemlerimizi elimizden geldiğince almak ve bu konuyu gündeme getiren STK'lara destek vermek. Yani pek de yapabileceğimiz bir şey yok.
0
michael_knight
(30.03.23)
(2)

n11 - iade

mazrufsezici
bir basiretsizlik yapıp, rakiplerinden azıcık daha ucuz diye bu siteden bir oto teyp aldım. satıcı faturasız, garanti belgesiz ve trt bandrolsüz ve bae menşeli (%100 kaçak) bir ürün yolladı. kargoya verirken de kutuyu dıştan bir poşetle sarmış, o yüzden kutusu da delinmiş. n11'den iade talebinde bul
bir basiretsizlik yapıp, rakiplerinden azıcık daha ucuz diye bu siteden bir oto teyp aldım. satıcı faturasız, garanti belgesiz ve trt bandrolsüz ve bae menşeli (%100 kaçak) bir ürün yolladı. kargoya verirken de kutuyu dıştan bir poşetle sarmış, o yüzden kutusu da delinmiş. n11'den iade talebinde bulundum, sendeo kargo ile kapıdan alınmak üzere beklemeye başladım ama gelen olmadı. hem n11'den destek talebi açtım, hem de adrese sürekli gelip giden sendeo kuryelerinden soruşturdum, kimsenin umrunda değil. ben son çare paketi alıp kendim bir sendeo noktasına teslim edeceğim. aklıma takılan bir kaç şey var:
1. satıcı iadeyi onaylamazsa ne yapabilirim? kutunun hasarlı olmasını bahane etmesinden endişeleniyorum.
2. ürününün kaçak olmasından dolayı başvurabileceğim bir merci var mı?
3. iade sebebi olarak yukarıda belirttiğim şeyleri yazmıştım, bunları değiştirip tekrar iade talebinde bulunmalı mıyım?
0
mazrufsezici
(30.03.23)
kendin neden götürmüyorsun kargoya?
0
paintov
(30.03.23)
@paintov mesai saatlerinde işteyim, geçen perşembe adresten alım talebi girerken böyle yapacaklarını bilseydim cumartesi kendim götürürdüm. bu arada tekrar talep açınca mng'den normal gönderme kodu verdiler. mng ile şansımı deneyeceğim
0
🌸mazrufsezici
(30.03.23)
(3)

Telefon görüşmesi çağrı kaydedici program tavsiyesi

ayseee
eski telefonum xiaomi mi5'de telefonun kendi özelliği olarak çağrı kaydedici vardı ve görüşmelerimi görüşme sonrasında dinleyebiliyordum. şimdi yeni bir xiaomi redmi 10s telefon aldım ancak görüşme kaydedici bir program yok. googleplay'den bir tane program indirdim ancak baktığımda görüşmeleri kayde
eski telefonum xiaomi mi5'de telefonun kendi özelliği olarak çağrı kaydedici vardı ve görüşmelerimi görüşme sonrasında dinleyebiliyordum. şimdi yeni bir xiaomi redmi 10s telefon aldım ancak görüşme kaydedici bir program yok. googleplay'den bir tane program indirdim ancak baktığımda görüşmeleri kaydetmemiş. sizin kullandığınız bir Telefon görüşmesi çağrı kaydedici programı var mı?
0
ayseee
(30.03.23)
Acr Phone uygulamasını kullanıyorum tavsiye ederim. Telefonum android 9. sürüm. Bunun üzerindeki sürümlerde kayıt olmuyor galiba.
0
amanos
(30.03.23)
illegal diye biliyorum
0
tantavizisyon
(30.03.23)
İllegal olduğu için Google son 4-5 senedir kaldırdı.
Kendi içinde ses kaydı yapan bir telefon alman lazım ya da telefonuna Malezya veya Hindistan yazılımı yüklemen lazım. Yoksa olmaz
0
etna
(30.03.23)
(1)

Vodafone şifre gelmeme sorunu

montakristokondu
Selam,Yedek olarak kullandığım bir vodafone hattım var fakat bir süredir kullanmadığım için arama ve sms alımına kapanmış açmak için ödeme yapın diyor, Vodafone yanımda uygulamasının şifresini unuttuğum için Şifre almak istiyorum S yazıp 7000'e göndermekten başka alternatif yok fakat SMS'ler gönderi
Selam,

Yedek olarak kullandığım bir vodafone hattım var fakat bir süredir kullanmadığım için arama ve sms alımına kapanmış açmak için ödeme yapın diyor, Vodafone yanımda uygulamasının şifresini unuttuğum için Şifre almak istiyorum S yazıp 7000'e göndermekten başka alternatif yok fakat SMS'ler gönderilmiyor.

Böyle bir saçmalık olabilir mi ya, hesabı arama ve sms alımına kapat ve şifre alımını SMS ile yap. yok mudur bunun başka bir yolu? şeytan diyor bırak kapansın numara kesin bir fırsatçılık var bu işte de.
0
montakristokondu
(30.03.23)
bankacılık uygulamalarının birinden öde borcunu? mesela garantide vodafone ödeme seçeneği vardı diye hatırlıyorum
0
roket adam
(30.03.23)
(4)

Düğün alternatifleri?

my pink
Geleneksel kutlamalardan hoşlanmayan çift için halaylı göbek atmalı olmayan bir tören düşünüyoruz. Yazın olacak. Gündüz gece farketmez fakat maddi açıdan çok aşırıya kaçılmaması gerekiyor. Fikirlerinizi alabilir miyim?
Geleneksel kutlamalardan hoşlanmayan çift için halaylı göbek atmalı olmayan bir tören düşünüyoruz. Yazın olacak. Gündüz gece farketmez fakat maddi açıdan çok aşırıya kaçılmaması gerekiyor. Fikirlerinizi alabilir miyim?
0
my pink
(30.03.23)
biz nikah yapıp yakın arkadaşlar ve yakın akrabalar(toplam 95 kişi) tekne kiraladık. yemekler onlardan içkiler bizden şeklinde anlaştık. trio 3 kişilik bi ekip geldi hayalimiz yemek müziğiydi ama daha çok meyhane tarzı oldu ama insanlar çok eğlendi. bizde de hiç oynama olmadı bu arada

5 sene geçti hala gidilen her düğünde sizinki çok iyiydi deniliyor. bizde gelenler hep şehir dışından olduğu için istanbulu boğazı görmek insanları çok mutlu etti

2018te tekneye 10.000tl verdik alkolde sınırsızdı. yemeklerde şaşırtıcı derecede güzeldi
0
melodi
(30.03.23)
Bizim ofisten bi arkadaş nikah dairesinin en son nikahını seçmişlerdi, yani günün en son nikahı. O da saat 7de miydi neydi, öyle olunca nikah salonunun bahçesini 2 saatliğine kullanmalarına izin vermişlerdi, onlar da kokteyl yapmışlardı. Yani oynama işi olmadı, para da vermemiş oldular.
0
turuncu tonlarda
(30.03.23)
kokteyl yapan nikah salonlari var ben de onu tercih ederdim. bazi mekanlar mekan ucreti yerine direkt kisi basi yemek masrafini istiyor oyle bi meko olabilir ama yemek cok maliyetli bisi. veya nikah dairesinde kiyip cikista duz restoranta 60 kisilik falan rez yapabilirsiniz sadece iki tarafin cekirdek aile ve uc bes yakini katilacak sekilde.
mutluluklarr
0
ala09
(30.03.23)
gündüz kokteyl görece ucuz da oluyor ama yazın milleti 13'te güneş altında bekletmek hoş olmayacağı için vazgeçmiştik biz.(çünkü akşam kişi limiti koyuyorlar minimum 200 vs. çok fazla o) Tarabya'da Secret Garden'dan fiyat alıp bu sebeple vazgeçmiştik siz yine oraya bi bakın.(İstanbul'da olduğunuzu varsaydım :D)

Direkt Kadıköy Belediyesinin bahçesinde nikah yapan arkadaşım da oldu, bahçe fena değil ama çok süre vermiyorlardı hatırladığım kadarıyla.

Mümkünse etkinlik nikahla aynı yerde olsun bence, nikah 14'te ama akşam x yerde yemek var tarzı şeyler gelenlere eziyet oluyor.
0
nhk ni youkosu
(30.03.23)
(5)

Define işleri

dissendium
Takip ettiğim bir Youtube kullanıcısı var. Ormanda dedektörle gezip define buluyor. Bulduğu şeyler aşırı değerli. Bildiğiniz sanat eseri. Bu eğer gerçekse bu kişi bulduğu şeyleri nasıl satıyor? Devlet satın alıyor mu böyle şeyleri? Bu kişiyi şikâyet etmek bir sonuç verir mi? Aslında şikâyet etmek ma
Takip ettiğim bir Youtube kullanıcısı var. Ormanda dedektörle gezip define buluyor. Bulduğu şeyler aşırı değerli. Bildiğiniz sanat eseri. Bu eğer gerçekse bu kişi bulduğu şeyleri nasıl satıyor? Devlet satın alıyor mu böyle şeyleri? Bu kişiyi şikâyet etmek bir sonuç verir mi? Aslında şikâyet etmek mantıklı gelmiyor. Çünkü o kişi çıkarmasa belki o şeyler hep toprak altında kalacak. Devlete veriyorsa aslında tarihe, arkeolojiye hizmet ediyor. Ne diyorsunuz bu duruma?
0
dissendium
(30.03.23)
Facebookta defineciler grubundaydim bi ara. Gordukleri her seyi parcalayip patlatiyorlardi. Eger sadece dedektorle yapiliyosa ve devlete veriyosa (ki devlete verdigini hic sanmiyorum) bence bir sorun yok ama garanti bi yerleri delip desiyordur
0
fakyoras
(30.03.23)
kurgu diyorum
0
freebird5406_2
(30.03.23)
and the oscar goes to derecesinde kurgu.

define işinde parayı kıranlar malzeme satıcıları, harita satıcıları. umut satanlar yani.
0
alperz
(30.03.23)
Her şeyden önce yasalarda define ve tarihi eser tanımları farklı yapılıyor. Yasal olarak define arama izniyle define aranabiliyor, ancak bu "define" tanımı son 6 padişah dönemindeki para veya para işlevi gören buluntuları kapsıyor.

Pay alma konusu da bu buluntularla alakalı.

Tarihi eser sınıfına giren hiçbir şeyden pay almak söz konusu olmuyor.

İzinsiz definecilik faliyetleri de zaten suç.

Diğer taraftan o videolardaki birçok eser de sahte aslında.
0
akhenaten
(31.03.23)
İkinci konuysa şu, bunları devlete verip arkeoloji ve sanata destek vermiş olmuyor. Çok büyük bir tarih kıyımına sebep oluyor ne yazık ki.

Arkeolojik buluntu sadece ve sadece kontekstiyle anlamlıdır. Bir kazı sırasında kazı alanı incelenir, eser değil. Toprağın cinsi, dolgusu, stratigrafik tabakalanma, buluntuların birbirlerine göre konumları, buluntularla birlikte ele geçen organik ve inorganik diğer artefektler, varsa buluntunun ele geçtiği yapının türü, bukuntunun kotu, çevresiyle olan ilişkisi ve daha birçok şeye bakılır. Buluntu bunlarla anlam kazanır ve arkeolojik bir yorum yapılması mümkün olur.

Definecilerin çıkardığı esere bakıp "aa ne güzelmiş" demekten başka bir şey yapılamıyor malesef. Arkeolojik olarak neredeyse hiçbir değeri yok...
0
akhenaten
(31.03.23)

günahım neydi allah'ım dizisi

biseysorcaktim
izleyebileceğim bir yer var mı?diziyi bilmiyor olabilirsiniz. 20 sene kadar önce trt-1'de yayınlandı. iki sezon, toplam 20 bölüm. kenan ışık oynuyordu.geçen sene youtube'a yüklendi. ilk sezonu izlemiştim. sonra kaldırılmış. hiç bir yerde göremedim. trt arşiv'de de yok.bilen duyan var mı?
izleyebileceğim bir yer var mı?

diziyi bilmiyor olabilirsiniz. 20 sene kadar önce trt-1'de yayınlandı. iki sezon, toplam 20 bölüm. kenan ışık oynuyordu.

geçen sene youtube'a yüklendi. ilk sezonu izlemiştim. sonra kaldırılmış. hiç bir yerde göremedim. trt arşiv'de de yok.

bilen duyan var mı?
0
biseysorcaktim
(30.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.