Giriş

günahım neydi allah'ım dizisi

biseysorcaktim
izleyebileceğim bir yer var mı?diziyi bilmiyor olabilirsiniz. 20 sene kadar önce trt-1'de yayınlandı. iki sezon, toplam 20 bölüm. kenan ışık oynuyordu.geçen sene youtube'a yüklendi. ilk sezonu izlemiştim. sonra kaldırılmış. hiç bir yerde göremedim. trt arşiv'de de yok.bilen duyan var mı?
izleyebileceğim bir yer var mı?

diziyi bilmiyor olabilirsiniz. 20 sene kadar önce trt-1'de yayınlandı. iki sezon, toplam 20 bölüm. kenan ışık oynuyordu.

geçen sene youtube'a yüklendi. ilk sezonu izlemiştim. sonra kaldırılmış. hiç bir yerde göremedim. trt arşiv'de de yok.

bilen duyan var mı?
0
biseysorcaktim
(30.03.23)
(1)

CV sorusu - kariyer pivot etmek

bapyemir
arkadaşlar selam,daha önce şirketlerin operasyon ve operasyon geliştirme departmanlarında çalıştım.30 yaşımdan sonra kariyerimi pivot etmeye karar verdim. Veri analizi, python ve ilgili kütüphaneler, machine learning vs öğrendim ve bir yandan da veri bilimi yüksek lisansı yapıyorum.Henüz okulum bitm
arkadaşlar selam,

daha önce şirketlerin operasyon ve operasyon geliştirme departmanlarında çalıştım.

30 yaşımdan sonra kariyerimi pivot etmeye karar verdim. Veri analizi, python ve ilgili kütüphaneler, machine learning vs öğrendim ve bir yandan da veri bilimi yüksek lisansı yapıyorum.

Henüz okulum bitmedi fakat iş arama noktasına geldiğimi düşünüyorum. Bunu özgeçmişimde tam olarak nasıl anlatmam ve göstermem gerekiyor karar veremedim. İnsan kaynakları veya bu alanda işe alım yapan insanların tavsiyeleri önem arz ediyor.
0
bapyemir
(30.03.23)
Valla hocam acikcasini soylemek gerekirse okul tek basina hele de yuksek lisans ise bisey ifade etmez ne yazik ki. Ulkede yuksek lisans bolumlerinde egitimler ve icerikler oyle cok saglam olmadigi icin tek basina cok bir kredi sunmuyor.

Yapabilecegin sey, ilgili yuksek lisans bolum bilgisine ek olarak konuyla ilgili birkac proje yapmak ve bu projeleri de bisekilde gerek github linkiyle gerek aciklama ile vs CV ye ilistirmek bence.
0
j r r tolkien hayrani
(30.03.23)
(6)

Son yillarda yapilan OSYM sinavlarinda ki sorularin dagitilmadigi varsay?

erwachsene
dagitilmadigi varsayimi nereden geliyor? yoksa caresizlikten bu gercege ragmen herkes kabullendi mi. ben %0 ihtimal veriyorum tanidiklara vs gitmedigine.
dagitilmadigi varsayimi nereden geliyor? yoksa caresizlikten bu gercege ragmen herkes kabullendi mi. ben %0 ihtimal veriyorum tanidiklara vs gitmedigine.
0
erwachsene
(30.03.23)
Soruların dağıtıldığını düşünüyorum. Sadece dağıtılan kişiler değişiyor. Ösym halkın güvenini kaybetmiş bir kurum. KPSS'ye girmiştim. Bazı soruların satılan kitaplardan direkt alındığı ortaya çıkmıştı.
0
dissendium
(30.03.23)
ösym 1974 yılından beri faal bir kurum. kurulduğu ilk günden beri güvenin yüksek olduğu bir durum ve dönem söz konusu değil. aksi söylemler kuyruklu yalan. dönem dönem skandalı oldu bu kurumun. arşivciler veya yaşı yetenler bunu zaten bilir. 1999 yılında benim girdiğim üniversite sınavı iptal olmuştu mesela sorular çalındığı için. bildiğin kitapçıklar çalınmıştı. bunun daha öncesi de var. sonrası da...
en son geçen sene yine bu kurumun yaptığı kpss sınavı iptal oldu mesela. ama bu iki durum kesinlikle aynı durum değil. geçen seneki kpss'de soru hazırlayan ekip işini yapmaktan aciz oldukları için gidip hazır soruları araklayıp sınavda soran insanlardı. düşünün soru hazırlasınlar diye saygın üniversitelerinden saygın profesörler soru hazırlama kurulunda bulunuyor ve tek işleri özgün sorular üretmek bunun karşılığı ekstra maaş alıyorlar ama onlar piyasadaki soru bankalarından copy-paste soru aşırıyorlar.
insanın olduğu yerde bu yozlaşmışlıklar olabiliyor ne yazıkki coğrafya farketmeksizin. abd'de bile kızının sat puanını olduğundan daha yüksek gösterdiği için rüşvet verdiği ortaya çıkan senatörler ve bürokratlar çıkıyor. orada bile sınav sorularının çeşitli gruplara sızdırıldığı bir kaç yılda bir gündem oluyor. dünyanın en iyi üniversiteleri bile haksız bir şekilde öğrenci aldıklarını itiraf ediyorlar. bu hiçbir yerde pirüpak bir şekilde ilerlemiyor. sorunsuz, ideal bir mekanizma gerçekliğe aykırı. bunlara takılı kalmakta hiç sağlıklı değil. bence bir öğrenci bu kurumdan veya benzer bir ulusal sınava gireceği zaman tüm bunlardan bağımsız sınavına en iyi şekilde hazırlanmakla meşgul olmalı. çünkü sen iyi hazırlanmışsan ne olursa olsun karşılığını alabilirsin. her şeye rağmen.
0
debian
(30.03.23)
Çok sağlam torpilliler dışında ulaşabilen olacağını sanmıyorum. Dağıtılıyor mudur? evet
0
OrangeYellow
(30.03.23)
tum sorular calindi, caliniyor zaten t24.com.tr
0
freedonia
(30.03.23)
dinozor tayfadan olduğum için gayet iyi hatırlıyorum. ÖSYM, akp gelene kadar çok güvenilir bir kurumdu.
Bazı olaylar oldu ama bunlar azdı ve soruların yetkililer tarafından sızdırılması şeklinde değil, yabancı kişiler tarafından çalınması şeklinde oldu. Şöyle ki, bir keresinde kitapçıkları basan işçiler soruları çalmıştı, diğerlerinde de sınav yerlerine gönderilen kitapçıklar çalınmıştı. Soru sızdırma olayı hiç duymadım.
Ayrıca soruların çalındığı anlaşılınca yapılan sınavlar hemen iptal edilmişti.

Merak edip baktım, 1973 ten 2009'a kadar 36 senede sadece 3 kopya skandalı olmuş, 2009 dan sonrası ise malum.
kaynak:
www.cumhuriyet.com.tr
0
vizivozo
(31.03.23)
ÖSYM AKP'den önce de güvenilir bir kurum değildi. Sızdırmaları sadece biz bilmiyorduk. Darbe girişimi sonrasında yapılan sorgularda 80'li yıllardan itibaren soruların askerî liseler için paylaşıldığı söyleniyordu. Darbe girişimi yapan general aslında çalınan sorularla askerî liseye girmiş biriydi. 2011 YGS olayında da ÖSYM başkanından cumhurbaşkanına kadar herkes sorun yok demişti. ÖSYM başkanı şu an hapiste.
0
dissendium
(31.03.23)
(2)

şefliğine güvenenlere bir soru

pikap
yemek.com'da bir tarif gördüm. peremeç adı. tatar tarifiymiş. çibörek benzeri bir şey. heves ettim deneyeceğim. şimdi bu tarifte hamuru için 2 su bardağı kefir yazılmış. yorumlarda alternatif soranlar için de ev yoğurdu önerilmiş. fakat yoğurdun ölçüsü yazmıyor. yine 2 su bardağı olarak mı tutmam ge
yemek.com'da bir tarif gördüm. peremeç adı. tatar tarifiymiş. çibörek benzeri bir şey. heves ettim deneyeceğim. şimdi bu tarifte hamuru için 2 su bardağı kefir yazılmış. yorumlarda alternatif soranlar için de ev yoğurdu önerilmiş. fakat yoğurdun ölçüsü yazmıyor. yine 2 su bardağı olarak mı tutmam gerekir yoğurt ölçüsünü yoksa misal 2 3 yemek kaşığı veya yarım çay bardağı ya da 1 çay bardağı vs daha az koysam da yeterli olur mu.
0
pikap
(30.03.23)
Kullanacağınız yoğurdu kefir kıvamına getirip 2 su bardağı olacak şekilde ayarlayın. Kefir, ayrana göre daha kıvamlı, yoğurta göre daha akışkan. Ev yoğurdu zaten biraz sulu oluyor, 1,5 bardak yoğurt, 0,5 bardak su karışımı denenebilir.
0
zihua
(30.03.23)
Yoğurt suluysa (kıvamı kefire yakınsa) miktarını değiştirmeyin. Katıysa 1-1,5 bardak yoğurt kullanın, hamur çok katı olmasın diye ya unu biraz azaltın ya da çok az (1-2 kaşık en fazla) su ekleyin.
0
kobuzchu kiz
(30.03.23)
(5)

Doları bankadan mı döviz bürosundan mı almak avantajlı?

romario
Yüksek miktarda dolar alımında hangisi tercih edilmeli?
Yüksek miktarda dolar alımında hangisi tercih edilmeli?
0
romario
(30.03.23)
Kabaca banka tok satici diye dusun hocam, tuzu kuru, parasi var zaten. Piyasada ise doviz talebi, para talebi var, dolayisiyla bankadan daha iyi fiyatlar verebiliyorlar doviz burolari. O yuzden islek bir yerdeki dovizci her zaman bankadan iyidir. Su da var bankadan yattigin yerden 2 tikla doviz aliyorsun, guvenle hesabina aktariyorsun trink diye, haliyle bunun bir bedeli olacak. Digerinde yuklu parayla sokaga ciktin, bu bir risktir, bunun trafigi, guvenligi, dalginligi vs gibi faktorler de var, itis kakis bir kavgaya denk gelirsin, yasli amcaya yol tarif edersin 2 dakika sonra paran cebinde olmayabilir, her gun okuyoruz haberlerde iste takside para unutandan gaspa ugrayanlara kadar hep baskalarina olacak diye bir kural yok, hayat.
0
freedonia
(30.03.23)
binance > banka > döviz bürosu.
0
gule gule
(30.03.23)
banka avantajlı.
0
jelly bear
(30.03.23)
döviz bürosu - yüksek meblaysa pazarlık da yapabiliyor kimileri
0
gadlemler
(30.03.23)
yüksek miktardaysa kapalı çarşı döviz büroları özellikle biri var çarşının dışında diğerleri de oradan alıyor. rakamlara bakıp anlayabilirsin zaten, gayet kolay, bankalar döviz bürosu rakamlarını veremez ama 100k usd üzeri onlarla da pazarlık yapılabiliyor.
0
tiny penny
(30.03.23)
(1)

bu kapakta ne yaziyor?

allanpoe
kartal gozlu arkadaslar. cogunu gorebiliyorum ama mesela SPOR SALONLARINI TEST ETTIK yazyior ama altinda ne yaziyor goremiyorum. soru gibi bisi ama https://imgyukle.com/i/QzapcAhttps://imgyukle.com/i/QzaiZU
kartal gozlu arkadaslar. cogunu gorebiliyorum ama mesela SPOR SALONLARINI TEST ETTIK yazyior ama altinda ne yaziyor goremiyorum.

soru gibi bisi ama

imgyukle.com
imgyukle.com
0
allanpoe
(30.03.23)
hangisi size
daha uygun ?

yazıyor
0
freebird5406_2
(30.03.23)
(5)

dolandiricilik psikolojisi/motivasyonu/profili???

buenosdias
malumunuz ulkede surekli bir dolandiricilik haberleri donuyor. bu adamlarin cogunda vicdan da olmuyor.sehit yakinlari, yaslilar, toki, depremzede, ev hayali kuranlar vs.. hepsini dolandiriyorlar.benim anlamadigim bu kadar dolandirici var cevremizde. kim bunlar abi? cevremizde efendi diye takilanlar
malumunuz ulkede surekli bir dolandiricilik haberleri donuyor. bu adamlarin cogunda vicdan da olmuyor.

sehit yakinlari, yaslilar, toki, depremzede, ev hayali kuranlar vs.. hepsini dolandiriyorlar.

benim anlamadigim bu kadar dolandirici var cevremizde. kim bunlar abi? cevremizde efendi diye takilanlar mi?

bu adamlari hirsizlik, gasp, cinayet, tecavuz'den alikoyan nedir? bir insanin hayatini yikmayi abes goren insan hirsizliktan niye cekiniyor?

gercekten merak ediyorum bu konuyu. fikri olan, bilgisi olan herkes yazabilir.
0
buenosdias
(30.03.23)
attığı taş ürküttüğü kuşa değiyorsa yapıyor. bu kadar.
0
sert siyah krom
(30.03.23)
Abi sence dolandırıcılıkla cinayet ve gasp aynı noktada mı? Yani birini dolandırdığında cezası yok denecek kadar az, gasp cinayet vs işine girdiğinde hayatın kayıyor, tecavüzden girsen tecavüze uğrama ihtimalin var içeride. Yani bunları yapanalar tabii var ama adam dolandırıcılığı suç olarak bile görmüyor temizim ben diyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
benim çok yakınlarımda var. gayet düzgün insanlar tanısanız seversiniz. escort dolandırıcılığı yapıyorlar. yeri gelince vatan millet çok seviyo gibiler ben de anlamıyorum. milleti dolandırıyorlar ama çoğu konuda da ahlaklı olduklarını düşünüyorlar. bir kere bi askeri dolandırdıklarında üzüldüklerini biliyorum.
ayrıca bunu hırsızlık gasp tecavüzle bir tutmamalısın.
0
hobarey
(30.03.23)
Hırsızlık, gasp, cinayet ve tecavüz ile dolandırıcılığın hiçbir alakası yok çünkü. Sen "suç ise o da suç" diyorsun ama bunun "domuz niye yemiyorsunuz?" kafasından farkı yok. Her suçun, suç olarak belirlenmesinin başka bir sebebi var ve onların yapılmasının farklı motivasyonu var. Dünya iyi ve kötü ayrımından oluşmuyor. Bizim suç diye ifade ettiğimiz her şey ise o şeye karşı kendini koruyamayacak kişileri, toplum olarak bir arada yaşarken koruma amaçlı. Yani toplum olma kuralları içerisinde kalkıp bir önceki cümleye bağlı olarak bazı şeylere iyi, bazı şeylere kötü demişiz.

Bu insanlar evlerinde oturup kahkahalar atarak hainlikler planlayan uzun ve ince bıyıklı çizgi film karakteri değiller. Toplum kurallarını benimsemiyorlar. Cinayet ya da tecavüz için gereken dürtü toplum kurallarını benimsememekten farklı. Onlar için başka canlıların varlıklarının da bir şey ifade etmemesi lazım. Hırsızlık ise daha fazla sahada fiili bulunma içeriyor.

Oysa dolandırıcılıkta böyle durum yok. Temelde, insanların empati hissetmek zorunda bırakıldıkları durumlara karşı empati hissetmiyorlar. Kaldı ki dolandırıcılıkların büyük bir kısmı kısa yoldan zengin olmak için karşısındakini kazıkladığını sanan şark kurnazlarının ve yobazlık seviyesindeki dinlilerin başına gelen bir şey. "Acil ihtiyaç diye külçe altını çok düşüğe satıyorum" diyeni görüp tuzlukla koşmayan kişiye bir tane çakmağı 3700 TL'ye satamazsın mesela. Kalanların da büyük çoğunluğu kanunları bilmemek ya da cehalet sebepli. Bunun dışında kalanlar ise ufak bir oran oluşturuyorlar ve maalesef gerçekten ihtiyaç anlarında destek geldiğini düşünenler ya da halk arasında "basiretin bağlanması" denilen şekilde algı ve analiz yetisini anlık olarak kaybedenler oluyor. Bunlar dışında olanları artık yetenekle açıklayabilirsiniz.

Bu arada dolandırıcı değilim ama evinde cin var, Mekke'den kum getirdim, Allah benimle konuştu, Kudüs'te müslüman otel yapacağız, acil ihtiyaçtan yeni aldığım iPhone 14'ü kutusundan çıkarmadan 20 bin liraya satıyorum, Suriye'den kaçarken yanımda en fazla bu altın külçesini (aslında çakmak) getirdim ve kuyumcular almıyor ama karnımı doyurmam lazım falan gibi fikirlerle dolandırsam gram rahatsızlık hissetmezdim. Böyle dolandırılanlara gram üzülmüyorum. Diğer suçlar aklımın ucundan bile geçmiyor ama kesinlikle yapmayacağım şeyler. Bunu da yapmıyorum gerçi, girişken değilim sanırım. Asfşlaksfl
0
nawar
(30.03.23)
tesekkurler arkadaslar. bu konuda bircok insandan farkli dusundugumu farkettim. niye oyle geliyor bilmiyorum bana gore bir insani dolandirmak ile tecavuz etmek ayni sey. tecavuzu kucumsedigimden degil dolandiriciligi korkunc birsey olarak gormemden kaynakli.
0
🌸buenosdias
(31.03.23)
(11)

bu tekne turunun 5k tl olması normal mi?

avatar is back
çinli arkadaşlarım türkiye'ye tatile gidecekler. fethiyede görseldeki gibi bir tekneyi ayarlamak istiyorlar. sabah 9 akşam 16 civarlarına kadar ve yemek dahil bir şekilde 4 kişi 5ktl. açıkçası bana uygun geldi, bir arkadaşım geçen sene 6-7tl vermişlerdi günlük öyle bakınca normal gibi de geliyor ama
çinli arkadaşlarım türkiye'ye tatile gidecekler. fethiyede görseldeki gibi bir tekneyi ayarlamak istiyorlar. sabah 9 akşam 16 civarlarına kadar ve yemek dahil bir şekilde 4 kişi 5ktl.

açıkçası bana uygun geldi, bir arkadaşım geçen sene 6-7tl vermişlerdi günlük öyle bakınca normal gibi de geliyor ama bilemedim.

ne diyeyim arkadaşlara? ideal bu mu diyeyim ucuz mu diyeyim? kendileri tr hakkında hiç bir şey bilmiyorlar muhtemelen 1-2 yerden "türkiye'de kazıklanmaya karşı dikkatli olun" gibi şeyler okumuşlardır ondan soruyorlardır.

i.hizliresim.com
0
avatar is back
(30.03.23)
260 dolar yapıyor aslında abi bence gayet normal.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Çok ucuz bence de içinde yemek de var fotoğrafa göre

izmirde 1 saatlik akşamüstü tekne turu kişi başı 80 liraydı en az 6 kişi olman gerekiyordu, fethiyede bütün gün düzgün bir tekne kapamak iyi
0
freebird5406_2
(30.03.23)
yakın bir tarihteyse sezon açık olmadığından normal
0
deepex
(30.03.23)
Çok bence ya Max 500 kişi başı
0
olaylar olaylar
(30.03.23)
fiyat normal ama yemeği öyle kallavi düşünmeyin, tavuk makarna geçiştiriyorlar. içki de hariçtir. fiyat fethiye için normal
0
delidiyorum
(30.03.23)
yeme içme dahil çok çok iyi fiyat.
0
hobarey
(30.03.23)
fiyat iyi. sezon dışı o yüzden.
0
jelly bear
(30.03.23)
Sezonda değil diye mi acaba? 4 kişi 5k TL düşük geldi bana. Gerçi ya yemek kalitesi düşüktür ya da tekne. 3 ay sonra kiralasa günlük olarak kişi başı 5k öderlerdi. Oradan baktım. Gerçi alkolsüz olacak ve açılmayacaksa 5k olabilir gibi de gelmedi değil.
0
nawar
(30.03.23)
cok uygun bence. isterlerse italya'ya fransa'ya falan gidip benzer bir seye 6-7 katini verebilirler.
0
hot potato
(30.03.23)
Temmuz ayi icin daha dandik bir tekneye kaş'ta sıkı pazarlik sonucu 7 bin vericem
0
duster
(30.03.23)
Biz geçen sene Göcek'te bu şekilde bir tekneye 1000 lira vermiştik, içecekler dahil değildi. Göcek Fethiye'den daha pahalı, o yüzden bu sene benzer fiyatı Fethiye'de vermeleri çok normal.

Daha ucuza bulunur mu? Bulunur ama kalitesi düşer. Biz bayağı memnun ayrılmıştık.
0
fraise
(30.03.23)
(4)

Vitessiz motor çalışma prensibi

ananiyimioguz
Bu scooterlardaki ne kadar gazlarsan o kadar hızlanır olayını tam anlamaya çalışıyorum.Şimdi normalde -yanlışım varsa düzeltin-, basitçe düşünürsek motora direkt bağlı dişli 10cm genişliğinde diyelim. 1.vitese taktığımızda ona 2cm genişliğinde bir dişli bağlanıyor. Motor onu döndürüyor o da tekerler
Bu scooterlardaki ne kadar gazlarsan o kadar hızlanır olayını tam anlamaya çalışıyorum.

Şimdi normalde -yanlışım varsa düzeltin-, basitçe düşünürsek motora direkt bağlı dişli 10cm genişliğinde diyelim. 1.vitese taktığımızda ona 2cm genişliğinde bir dişli bağlanıyor. Motor onu döndürüyor o da tekerleri. Tork yüksek oluyor, ama hızlanması düşük oluyor.

1. viteste 40km hızlara gelindiğinde misal, artık bağırmaya başlıyor ve dişli büyütüyoruz 4cm liğe geçiyoruz yani 2. vitese. böyle böyle gidiyor. Her artış bize devirin düşmesini ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Ve yüksek hızlara çıkabilmeyi falan...

Şimdi otomatik vites araba dediğimizde, bu anlattığım olayı şanzıman kendisi yapıyor onda da bir sıkıntı yok.

Ama scooterlarda ben kendi içinde yine vites var zannediyordum, yok dendi.

O zaman hep sanki 1. vitesteymişiz gibi mi düşünücez dedim yok kendi ayarlıyor dedi bayi. O farklı bir teknolojiymiş cvt diye.

E dedim cvt duyuyorum bazı araçlarda da var. Evet dedi. Allah allah dedim birkaç video izledim harika teknolojiymiş çok hoşuma gitti. Yeni fark ettiğime üzüldüm. Ben şey zannediyordum hani dsg farklı bir yaklaşım getirdi ya, o da onun gibi ama yakın zannediyordum meğer baya farklıymış.

Demek ki bu araçlarda hiç vites değişimi hissedilmiyor mu? Mesela bazı micralarda CVT var. Bu önerilen bir şey mi yoksa arızası ile meşhur bir sistem miydi çünkü bir şeyler hatırlıyorum o konuyla ilgili. Hani alacaksanız ondan mı alın diyorlardı yoksa sorunlu mu diyorlardı emin değilim.

Şimdi scooter a dönersek, ilk hız ile son hızı diyelim ki 5 e böldük, 5 vites aralığımız var. 5. viteste 120 yapabiliyoruz. Ben 4. viteste 90 larda giderken, kendini 5 e hazırlamak için devri yüksekte tutup çok mu yakıyor, yoksa yol düzse ve çok zorlamazsam yakıt tasarrufu için 5'te gidiyor gibi ayarlıyor mu çapı kendisi? Tam anlatabildim mi bilmiyorum. Yani tabii ki vites yok ama şanzımanın kayışı ayarlama olayını diyorum. Sonuçta vites olsaydı ben düz yolda 4te sabit tutarsam araç çok yakardı, 5. e kendim alırdım. Bunu otomatik vites araçlar da yol durumu, ağırlık, eğim ve sürüş moduna bakarak kendi otomatik yapıyor zaten. Büyük ihtimalle cvt li araçlarda da otomaik ayarlıdır.

Ama scooterlarda da aynı beyin söz konusu mu? yani yol durumu, ağırlık, eğime göre çap ayarı yapıyor mu yoksa her şeyi gazı bükme davranışımıza göre mi kontrol ediyoruz?
0
ananiyimioguz
(30.03.23)
Genelde Japon araçları CVT prensipli vitesleri kullanırlar. Artısı da var eksisi de var. Performanslı kullanıma uygun değildir, gaza birden yüklenince bağırır, eskileri bilmiyorum ama yeni cvtler agresif kullanmadığında vites geçişi olmadığı için hiç hissettirmiyor. Arıza çıkarma olasılığı çift kavramalara göre (dsg-edc vs) daha düşük. Dolayısıyla performans istemem cebimi yakmasın vitesidir cvt. Vites düşürme olayının araçlardaki gibi olduğunu düşünüyorum gazı yükseltince torku artırmak için vites düşürürler. Ama o tarz motorları cok kullanmışlığım yok o yüzden teknik detay veremiyorum
0
Ezequiel
(30.03.23)
tam otomatik ve yari otomatik var. dsg yari otomatik. senin yerine debriyaja basip vites atan bir sistem.

tam otomatiklerde ise debriyaj falan yok. ya koni var ya da ayni ortamdaki iki turbin var. cvt de tam otomatik.
0
alperz
(30.03.23)
motosikletlerdeki cvt ile arabalardaki farklı. birebir aynı şekilde çalışanları da var ama artık modern cvt’lerde sanki dişli varmış gibi kademeli geçişe izin veren mekanik aksamlar olabiliyor, o ayrı mesele.

motosikletlerdeki hiçbir elektronik yardımcı olmadan mekanik olarak çalışıyor. iki tane konik çark var, biri motorun çıkış milinde, diğeri arka tekerde, birbirlerine göre zıt pozisyonda duruyorlar. bisikletlerdeki on arka vites gibi düşünün ama çark değil de koni şeklinde. siz devirli arttırdıkça bu iki koni arasındaki kayış önde büyüyor, arkada küçülüyor ve arka teker daha hızlı dönüyor. büyüme ve küçülme nasıl oluyor derseniz donme hızı arttıkça bu koniler ileri geri hareket edebiliyor merkezkaç kuvveti ile, öndeki koni kayışa doğru gittiği için kayış koninin sivri ucundan geniş olan tarafına doğru kayıyor, arkadaki kısım da tam tersi geniş taraftan sivri (ince çaplı) tarafa doğru kayıyor. gazi kesince de dönüş hızı düştüğü için tam tersi oluyor, hiz düşüyor tork artıyor.

avantajı neredeyse sorunsuz olması ve pürüzsüz çalışması fakat bu konileri hızlandırabilmek için sürekli gaz açıyorsunuz ve motor bağırıyor. arabalarda bunu engellemek için konilerin pozisyonlarını belli noktalarda sabit tutabilen mekanik parçalar var, böylece hem daha az bağırıyor hem de klasik vitesli arabalar gibi çalışabiliyor. klasik anlamda debriyaj/kavrama olmadığı için aşınan bir balata da yok. kendine göre avantajları var ama yüksek devirlerde manuel ya da çift kavramalı yarı otomatikler kadar tork aktaramıyor.

youtube’dan motosiklet cvt’si animasyonlarına bakarsanız çok net anlarsınız.

edit: 5. viteste gidiyor gibi ayarlar mı sorusuna da yanıt vermeye çalışayım. arzu ettiğiniz hıza çıkınca manuel/yarı otomatik kadar verimli olmasa da devir işini fizik kuralları yapıyor bir yere kadar. örneğin kalkış anında gazi açtınız 5000 devire geldi motosiklet, bağırarak hızlanıyor, siz gazi sabit tutarsanız hızlanacak ve diyelim ki 90 km/s hıza ulaşmak istiyorsunuz, bu hıza ulaşınca daha fazla hızlanmamak için yavaş yavaş gazi kapattığınızda motorun ataleti zaten motoru ilerletiyor olacak, siz de bunu sürdürebilmek için gerekli minimum gazi vereceksiniz ve atıyorum 2500 devirle 90’la gidebiliyor olacaksınız.
0
orient blue
(30.03.23)
@orient blue, eyv valla soru işaretlerime bu kadar nokta atışı anlatım beklemiyordum beynime mi girdin be mübarek :)
0
🌸ananiyimioguz
(30.03.23)
(3)

istinaf sürecinin çok uzaması çözümü

iwillsee
yerel mahkemede kazandığımız ancak bölge mahkemesine istinafa giden bir davamız var. 2. yılına gelmek üzere. istinaf süreçlerinin çok uzun sürdüğünün farkındayım ancak bizim için başka bir davada bu istinaf sonucu hayati derecede kritik ve çok az zamanımız kaldı. ayrıca istinaf sonucu borçlarımızı y
yerel mahkemede kazandığımız ancak bölge mahkemesine istinafa giden bir davamız var. 2. yılına gelmek üzere. istinaf süreçlerinin çok uzun sürdüğünün farkındayım ancak bizim için başka bir davada bu istinaf sonucu hayati derecede kritik ve çok az zamanımız kaldı. ayrıca istinaf sonucu borçlarımızı yine hayati derecede etkileyecek ve bir karara varabilmemiz için çok az bir süremiz kaldı. sonuç olarak bu istinaf sürecini hızlandırmamız lazım. avukatlara danıştığımda boşuna uğraşma elinden bir şey gelmez minvalinde cevap veriyorlar ama ben yine de kendimi yırtıyorum. hiç bir çare yok mudur..
0
iwillsee
(30.03.23)
akla tek sey geliyor senin de aklina gelmistir.
0
buenosdias
(30.03.23)
Git daire başkanıyla görüş (tabi kabul ederse) ama görüşürken şunu unutma; çok dosya var öyle böyle değil. Bi de herkesin işi acil herkesin işi hayati. Biri de çıkıp “kardeşim benim işim acil değil benimkini en sona atın” demiyor. Ayrıca senin dosyanı öne aldığında bi kişinin sırasını almış olacaksın.

Bir de başkanı ikna edebilirsen, o dosyayı üyeye tevzi ettiğinde, zaten elinde bir çok dosya olan üye bıyık altından hafif söylenerek dosyayı inceleyebilir. Dosyamın öyle incelenmesini istemezdim.

Yani senin şansına ve ikna gücüne kalmış.
0
infernalcadre
(30.03.23)
Adil yargilanma ve yargılanma sürelerinin uzunluğuna dikkat çeken ve durumunuzun aciliyetini açıklayan bir beyan yazın istinaf dosyasına, hangi daireye düştüğü vs bellidir direkt o dosyaya sunun.
0
sanguine
(30.03.23)
(1)

Cash, money, rule

mecik balit
Selam! Aramaya inanmak bir kenara, aramanin kulu kolesi olmama ragmen NBA maclarinda siklikla duydugum bu deyimin ne anlama geldigini bulamadim.. Basketball slang, phrases, idioms envai cesit arama yaptim ama i-ih, cikmadi.. Bilen varsa ve aydinlatirsa cok makbule gecer..
Selam! Aramaya inanmak bir kenara, aramanin kulu kolesi olmama ragmen NBA maclarinda siklikla duydugum bu deyimin ne anlama geldigini bulamadim.. Basketball slang, phrases, idioms envai cesit arama yaptim ama i-ih, cikmadi.. Bilen varsa ve aydinlatirsa cok makbule gecer..
0
mecik balit
(30.03.23)
tek tek kelime değil de bir cümle olarak mı ele alınsa?
0
lazpalle
(30.03.23)
(5)

Borç ödeme psikolojisi

die so slowly
Maaşımdan geriye hayatta kalmak için gereken cüzi bir miktar kalıyor bu aralar, bir müddet de devam edecek gibi. Düşündükçe içinden çıkamıyorum, kendimi bu duruma ikna edemiyorum. Siz nasıl baş ediyorsunuz? Sosyal hiçbir aktivite yok, kendime para ayıramıyorum, birikim zaten mümkün değil.
Maaşımdan geriye hayatta kalmak için gereken cüzi bir miktar kalıyor bu aralar, bir müddet de devam edecek gibi. Düşündükçe içinden çıkamıyorum, kendimi bu duruma ikna edemiyorum. Siz nasıl baş ediyorsunuz? Sosyal hiçbir aktivite yok, kendime para ayıramıyorum, birikim zaten mümkün değil.
0
die so slowly
(30.03.23)
ya bundan bende çok mutsuzum. maaşımın 1/4ü krediye gidiyor, kalan para yetiyor ama sayılı gün çabuk geçer diyerek kendimi avutuyorum. bir de şimdi toki çekilişinde ismimiz çıkmış, ona giricez, ama sonunda bir emtia kazanacak olmanın motivasyonu sanırım beni mutlu ediyor. (kredi de araç içindi)
0
benaslinda
(30.03.23)
sabit tutartlı ise gelecek zamlarla birlikte etkisi azalır.
biraz sabretmek gerekiyor. zaman her şeyin ilacı.
0
nuisance
(30.03.23)
maaşımla kredi kartımın asgarisini ödeyip sonra karttan harcamaya devam ediyorum. düşünmüyorum.
0
hobarey
(30.03.23)
biteceği tarihi görüp motive oluyorum. ama ben sosyal aktiviteden kısmıyorum o dahil.
0
jelly bear
(30.03.23)
ek bir iş yapabilir misin? ona bir bak.
0
tiny penny
(30.03.23)
(9)

şu ayakkabı 10 üzerinden kaç eder sizce?

arveles gibiyim
https://www.lufian.com/tommy-deri-sneaker-siyah
0
arveles gibiyim
(30.03.23)
5
0
gule gule
(30.03.23)
5
0
beraesad
(30.03.23)
bedava verseler giymem

max 2
0
faberkastelli
(30.03.23)
2
0
ala09
(30.03.23)
ya bu tamamen çevre ortamla ilgili. tiki mi diyorlar bilmiyorum bebek gibi çocuklar var jilet gibi giyiniyorlar, altlarında kısa pantolon, bir de bu tarz bir ayakkabı var. Tuhaf geliyor ama ona gidiyor mu gidiyor.

Fakültede aileden zengin arkadaşlar bu tarz şeylerle geziyordu.

Hayır belki ayakkabılarımıza aşağı yukarı aynı paraları harcıyoruzdur ama ortamı ve tarzı farklı diye belirtmek istedim.

Ünlülerde falan da görebiliyorum. Belki özenti insanlar da alıyorlardır.

Gerçi hepimiz bir yerde özentiyiz sonucta kafadan ayakkabı tasarlayıp giymiyoruz da neyse işte anladınız.

Yoksa bana da bedava verseler giymem +1
0
ananiyimioguz
(30.03.23)
Cevaplari gorunce kimbilir ne berbat bir ayakkabi diye düşündüm, neden bu kadar gomulmus anlamadim, 7-8 eder bence.
0
(30.03.23)
5
0
paintov
(30.03.23)
tabanı çok kalın
0
freebird5406_2
(30.03.23)
6
beyaz kısmı beyaz tutmak baya işkence olur
0
bir soru sorcam
(30.03.23)
(10)

yıkılan şehirler nasıl olur, uzun binalar olmaz de mi artık?

sanemz
depreme dayanıklı olmasının kat sayısıyla ilgisi yok diyen de var ama merak ettiğim yine mimari istanbul depremi gibi boşverilir aynı düzende mi kurulur.olmaz diycem de geçen biri yazdı burda 17 ağustos depreminde de aynısı denmiş ama şimdi istanbul gökdelenden geçilmiyor. keşke aklı başında kursala
depreme dayanıklı olmasının kat sayısıyla ilgisi yok diyen de var ama merak ettiğim yine mimari istanbul depremi gibi boşverilir aynı düzende mi kurulur.
olmaz diycem de geçen biri yazdı burda 17 ağustos depreminde de aynısı denmiş ama şimdi istanbul gökdelenden geçilmiyor. keşke aklı başında kursalar bari.
0
sanemz
(30.03.23)
Temelini sağlam yapıp malzemeden çalmazsan yapılır neden yapılmasın.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Gölcük depreminden 10 sene sonra herşeyi unuttuk. B
Bundan da 10 sene sonra her şeyi unutacağız.

Arazi ve bina konusunda bu kadar fazla rant ve bizde de bu cehalet olduğu sürece bir şey değişmez.

Selin yıktığı dere yatağındaki binayı aynı yere kondurmuyor muyuz?
0
Mirket
(30.03.23)
Bu tip sözler çok klasikleşti ama uygun zemine uygun binayı uygun şekilde yapmak esas olan. Ben hiçbir depremde şaşalı bir göktelenin yıkıldığını görmedim mesela, belki vardır.

11 Eylül'de 2 tane uçak çarptırdılar mesela yıkmak için.

Deprem dalgalarının niteliği de çok önemli, şu videoya bakın.

youtu.be
0
akhenaten
(30.03.23)
gökdelenler bilinenin aksine depreme çok daha dayanıklı yapılar. 5-10 katı geleneksel yöntemlerle yapabilirsin ama 40 katı arkasında destekleyici ciddi bir ekip ve çalışma olmadan ayakta bile tutamazsın. türkiye’de büyük şehirlerde nüfus artışı bu seviyede olduğu sürece dikey mimarinin alternatifi yok.
0
roket adam
(30.03.23)
Depreme 3 katlı betonarme bina yerine uygun zemine doğru mimari ve mühendislik ile çalışılmış 30 katlı çelik konstrüksyonlu, radye temelli, sismik izolatörlü 2018 sonrası yapılan gökdelende yakalanmayı tercih ederim. Neden uzun binalar olmasın? Dikey yapılaşmanın birçok sorunu var ama deprem bunlardan biri değil.
0
nawar
(30.03.23)
ya rönesans rezidansı görmediniz mi tuz buz oldu. ay yok ben oturamam artık şu saatten sonra çok katlı binada, büyük konuşmayım Allah esirgesin. hem ayrıca ben deprem az olan bi yerdeyim ama maraş depremi burda bile hissedildi yukardakiler daha çok sallandık dediler.
0
🌸sanemz
(30.03.23)
Ulkenin yuzde 60'inin asgari ucretle calistigi ve asgari ucret'in 300 dolar oldugu ulkede herkesin mustakil evde oturmasini daha cok beklersin kanka.
0
baldur2
(30.03.23)
rönesans rezidans gökdelen değildi.
0
mark greg sputnik
(30.03.23)
rönesans dediğin yer 11 katlı normal apartman, gökdelen dediğin en az 30-40 katlı olur.
0
roket adam
(30.03.23)
dayanikliligin kat sayisi ile alakasi yok. sikinti rant ve ahlak cokuntusu.

turkiye'deki en guvenilir binalar gokdelen sinifindaki yapilar. kat sayisini 3'e de dusursen, amele kafasiyla yaparsan ve hicbir denetime tabi tutmazsan yine cokecektir.
0
cooperr
(31.03.23)
(3)

Maç izlemek

atina
merhaba pazar günü oynanacak maçı izlemek istiyoruz babamla ama evimizde digiturk falan yok. tek maçlığına izlemek mümkün mü? herhangi bir abonelik olmadan izlemek istiyoruz ama pek bilgili değiliz. internet yayınlarında donmalar olabilir ve babam çok istediği için bu maçı ona izletmek istiyorum. bu
merhaba pazar günü oynanacak maçı izlemek istiyoruz babamla ama evimizde digiturk falan yok. tek maçlığına izlemek mümkün mü? herhangi bir abonelik olmadan izlemek istiyoruz ama pek bilgili değiliz. internet yayınlarında donmalar olabilir ve babam çok istediği için bu maçı ona izletmek istiyorum. bu konuda neler yapabiliriz fikir verirseniz seviniriz. dediğim gibi sadece tek maç izleyceğiz.
0
atina
(30.03.23)
Beinconnect’e bakabilirsiniz. Taahhutsuz aylik uyelik alarak izlersiniz.
0
mor oje
(30.03.23)
@mor oje aylık çok pahalı. saedece bir maç yetecek bize ama böyle bir seçenekleri yok sanırım.
0
🌸atina
(30.03.23)
Beinconnect artık TOD TV oldu. Yani TOD TV'ye bakabilirsiniz online izlemek için. Donma vs. çok olmuyor ama tabii garantisi yok :).
0
giovanne
(30.03.23)
(1)

Sosyal Medya Sitelerindeki Herkese Açık Görselleri İndirmek veya Depolamak

kernelpanic
(bkz: twitter'da içinden kezban çıkan yazılımcı)bu başlık altında tartışılmış. hukuki açıdan yorumlayabilecek var mı?
(bkz: twitter'da içinden kezban çıkan yazılımcı)

bu başlık altında tartışılmış. hukuki açıdan yorumlayabilecek var mı?
0
kernelpanic
(30.03.23)
whatsapp profil fotoğrafını kaydeden birini, avukatın biri mahkemeye vermişti. yargıtay faul yok dedi özetle.
0
sert siyah krom
(30.03.23)
(3)

1900'ların başında iletişim nasıl kuruluyordu.

eurhka
Milli mücadele döneminde telgraf ile iletişim kuruluyordu di mi?Peki western mantığında, telgraf ofisleri oluyor muydu? Mektup mu yazılıyordu? Yani hem yönetim hem de halk arasında iletişim nasıl sağlanıyordu?Telekkürler.
Milli mücadele döneminde telgraf ile iletişim kuruluyordu di mi?
Peki western mantığında, telgraf ofisleri oluyor muydu?
Mektup mu yazılıyordu?

Yani hem yönetim hem de halk arasında iletişim nasıl sağlanıyordu?

Telekkürler.
0
eurhka
(30.03.23)
Evet, telgrafla ya da mektup veya haberci.

!.Dünya savaşı ve kurtuluş savaşı anılarında bol miktarda 'Makine başına çağırdım/ çağrıldım ve görüştük.' cümleleri vardır.
Atatürk'ün telgraf memurlarını övücü ve 'Kurtuluş savaşını onlar sayesinde kazandık.' minvalinde sözleri vardır.

Osmanlı döneminde Haberci konusunda da şöyle bir detay var. Osmanlıca el yazısının okunmasındaki güçlükler ve ana konunun bilinmemesi durumunda karşı tarafın anlaması konusunda yaşanan sıkıntılar nedeniyle Osmanlı Döneminle sadece Harbiye Nezareti bünyesinde Latin Alfabesinin kullanıldığı bir dönem olmuştur.
0
Mirket
(30.03.23)
yonetim tamamen telgraf ve yakin mesafelerde hat kurulmussa telefon ile.

halk daha cok posta ve mektup sistemi ile. bildigim kadariyla acil bir isin oldugunda gidip telgraf ofisinden cekebiliyordun. hatta bu telgraf isi cok yakin gecmise kadar devam ediyordu. ben diyeyim 80'ler sen de 90'lar.
0
antikadimag
(31.03.23)
çanakkale'de (1915) telefon kullanılıyordu cephede.
daha da öncesi derseniz, ordu işaretleşmelerle-gözcülerle kısa sürede manevrasını-hareketini koordinasyonu bozmadan yapabiliyordu.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(31.03.23)

Watergardendan karsiya ya da kadikoy metroya nasil gecebilirim?

balpolen
Evet
Evet
0
balpolen
(30.03.23)
(4)

Amazon Yurtdışı Alışveriş Üçkağıtçılığı

taipan
Arkadaşlar amazon'dan bir ürün aldım. Galiba slovakya'dan geldi ürün. bir gözlük aldım. gözlük ulaştı ama yanlış gelmiş. yani ben siyahını istemiştim altın rengi gelmiş. iade talebi oluşturdum. DHL geldi eve verdim DHL'e gönderdim. Şuan amazon beni aradı ve kargo paketi boş çıktığı için iade talebin
Arkadaşlar amazon'dan bir ürün aldım. Galiba slovakya'dan geldi ürün. bir gözlük aldım. gözlük ulaştı ama yanlış gelmiş. yani ben siyahını istemiştim altın rengi gelmiş. iade talebi oluşturdum. DHL geldi eve verdim DHL'e gönderdim. Şuan amazon beni aradı ve kargo paketi boş çıktığı için iade talebiniz reddedildi dedi. Ben şok oldum. Ürünü koydum içine v eminim. DHL görevlisine bantlayıp verdim. üzerine yapıştırdım etiketini. Ne hareket edeceğimi bilemiyorum şuan. DHL görevlisi mi üçkağıtçılık yaptı yoksa satıcı mı ürün geldiği halde gelmedi dedi emin değilim. Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
0
taipan
(30.03.23)
dhl de ürün reweight e giriyor, belki oradan yakalarsınız. TR den boş çıksa salt paket agırlığı 20-30 gr birşey olur, gözlükle biraz daha artar kutusu vs derken. çağrı merkezinden bu tespit edilebilir awb numarasıyla. bir de eğer paket açılmış yeniden paketlenmiş ise repack bantı vardır, sistemde de repack kodu girilir bunu da çaprı merkezi görebilir. o bant normal banttan farklıdır bu şekilde açılıp açılmadığı anlaşılır ancak pakette değişiklik yoksa buna rağmen içi boş diyorlarsa amazona şikayet edebilirsiniz.
0
delidiyorum
(30.03.23)
DHL ile ilgisi yoktur satıcının serefsizligi. Hemen yaz Amazon’a çözerler. Ayrıca dhl sitesinden paketin ağırlığını görebiliyor olman lazım onu da belirt bos paket nasıl bu ağırlıkta olacak diye.
0
Mcfly
(30.03.23)
Acikcasi ben DHLi de cok tekin bulmuyorum :) Almanya ici lens siparis etmistim. Urun geldi, menun kalmadim iade talebi olusturdum. Musteri hizmetleri acilmis olan paketi de koyun dedi. OK dedim, DHL ile yolladim geri ama gonderi takibi icin ek para odemek istemedigimden gonderi takipli yollamadim ve gidis o gidis. Firmayi aradigimda paket ellerine ulasmadigini soylediler. DHLde kayip kargo formu doldurdum falan. Ses seda cikmadi 6 ay. Hala ne oldu bilmiyorum o pakete :)
0
e mice
(30.03.23)
Almanya icinde ben 1000 euronun ustunde urun iadesi bile yaptim. Sorunsuz bir sekilde param yatti.

hatta burada paketsiz iade var. o sekilde bir kac defa iade de yaptim. dhl hepsini ortak kutuya koyuyor sonrasinda. orada bile bir sey kaybolmadi.

ama tamaminda satici amazon.de idi.
0
safak efendisi
(30.03.23)
(3)

Dijital Planlayıcı nasıl yapılıyor?

gallienus
Mesela şu linkteki gibi bir not defter/planlayıcı nasıl yapılıyor? Hangi uygulama kullanılarak yapılıyor?Linkteki üründe hyperlink var, bu nasıl ekleniyor? Ya da üstte kategoriler arasında geçiş yapabilmeyi sağlayan katmanlar var, bunlar nasıl yapılıyor?Link: https://www.etsy.com/listing/917362216/2
Mesela şu linkteki gibi bir not defter/planlayıcı nasıl yapılıyor? Hangi uygulama kullanılarak yapılıyor?
Linkteki üründe hyperlink var, bu nasıl ekleniyor? Ya da üstte kategoriler arasında geçiş yapabilmeyi sağlayan katmanlar var, bunlar nasıl yapılıyor?
Link: www.etsy.com


Bu arada bildiğim kadarıyla GoodNote uygulamasında buna benzer şeyler yapılabiliyor ama bana sol kulağı sağ elle tutmaya çalışmak gibi geliyor o. Bunun daha kolay bir yöntemi vardır gibime geliyor. Yok mu bu tarz işler yapmak için yaratılmış bir uygulama vs?
0
gallienus
(30.03.23)
figma, sketch, xd ile yapabilirsin
0
buenosdias
(30.03.23)
@buenosdias

Bunlar uygulama yapma programı değiller mi?
Benim verdiğim linkte, ürünü size PDF olarak veriyor. Siz onu bir okuyucuda açıp istediğiniz gibi yazıp çizebiliyorsunuz. Figma ya da Sketch'te bu tarz bir şey yapmak mümkün mü? Onlar yaptığınız şeyi direkt uygulama olarak çıkarmıyor mu?
0
🌸gallienus
(30.03.23)
pdf olarak export edip, acrobat icinde o alanlara editable text box eklerseniz dediginiz olur. gerci az daha ugrastirir.
0
buenosdias
(03.04.23)
(1)

Bu alenen hukuksuzluk değil mi?

hadi ya la
Kız arkadaşım depremde yaralandı ve mental olarak da hiç iyi değil. Rönesans Rezidans’ta oturuyorduk, evimiz başımıza yıkıldı. En azından önümüzdeki döneme kadar çalışacak bir durumda değil. Hastaneden durum bildirir ve heyet raporu aldı.Kanunda açıkça belirtildiği üzere heyet raporunun belirttiği t
Kız arkadaşım depremde yaralandı ve mental olarak da hiç iyi değil. Rönesans Rezidans’ta oturuyorduk, evimiz başımıza yıkıldı. En azından önümüzdeki döneme kadar çalışacak bir durumda değil. Hastaneden durum bildirir ve heyet raporu aldı.

Kanunda açıkça belirtildiği üzere heyet raporunun belirttiği tarih aralığında çalışmama hakkı var. Çok detaylı araştırdık, kendisi zaten yaralı, Hatay’a gitmesi mümkün değil. Ailesinin yanında şu an.

Fakat ilçe milli eğitim müdürlüğü kağıda el ile yazılmış bir yazının görselini whatsapp üzerinden atıp öğretmenlere hakkınızda soruşturma açarız gibi söylemlerde bulunarak mobbing yapıyor, ve kağıtta şu yazıyor:

*Sağlık mazereti başvuruları için*

- heyet raporu olacak
- hastanın deprem anı ve öncesi burada olduğuna dair ikâmetgahı olacak
- vukuatlı nüfus kayıt örneği
- Hatay Dörtyol sağlık müdürlüğü Hatay’da tedavisi mümkün değildir yazısı alınıp okula *elden* başvuru yapılacak

Böyle bir şey olabilir mi? Yaralı insan neden Hatay’ın bir ilçesindeki sağlık müdürlüğüne gidip kâğıt için koşturuyor? Hastanede yattığı dönem tüm raporlarını aldı zaten.

Ne yapmamızı önerirsiniz? Her şeyimizi kaybettik, bir de bunun için çile çekiyoruz.
0
hadi ya la
(30.03.23)
sosyal medya'dan etkilesim kasin. enkazin altinda curuyerek sessiz sedasiz olsen kimse umursamaz. ama cadirsizligini fon muzikle paylasirsan depremstar olursun. ne kadar sesini duyurabilirsen o kadar guclusun. bu ulkede isler boyle yuruyor maalesef
0
buenosdias
(30.03.23)
(36)

Benden başka ekmek seven olmaması

Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
Ben iflah olmaz bir ekmek bağımlısıyım. Yani ekmek derken böyle çeşit çeşit ekmekler ekşi mayadan yapılmış karabuğday ekmeğinden tutun da çekirdekli ekmektir cevizli ekmektir ne bileyim kuru domatesli zeytinli artizan ekmekleridir hepsinin hastasıyım, iyi ekmek Çin'de olsa gider bulur yerim, hatta s
Ben iflah olmaz bir ekmek bağımlısıyım. Yani ekmek derken böyle çeşit çeşit ekmekler ekşi mayadan yapılmış karabuğday ekmeğinden tutun da çekirdekli ekmektir cevizli ekmektir ne bileyim kuru domatesli zeytinli artizan ekmekleridir hepsinin hastasıyım, iyi ekmek Çin'de olsa gider bulur yerim, hatta son dönemde bir "nohut ekmeği" duydum 2 gün rüyama girdi, öyle hayranıyım ekmeğin ama bu konu ne zaman açılsa şöyle oluyoruz: pbs.twimg.com Olm ne ilgisi var ekmek süper bi şey, sen pilav makarna falan yemiyor musun diyorum mesela, hepsi yiyor, e ben de yiyorum ama ben normalde ekmek de yiyorum yani, çok da seviyorum ama herkeste ekmeğe karşı bir burun kıvırma bir "ne ekmeği ya" tavırları bi hor görmeler, bu beni bayağı üzüyor açıkçası, ekmeğe karşı bu yaklaşımın nedenini anlayamıyorum, tamam halkımızda anlamlandıramadığım bir şekilde eğitim seviyesi yükseldikçe paralel olarak ekmek düşmanlığı da artıyor ama "neden abi" diye sorunca net bir cevap da alamıyorum, "eppek işte" deyip geçiyorlar. Ha glüten dokunur anlarım ne bileyim komple karbonhidrat düşmanısındır ona da okeyim ama her türlü karbonhidratın içinden geçerken sıra ekmeğe gelince "eppek mi?" demeleri beni biraz üzüyor. Sizin ekmeğe yaklaşımınız nasıldır? Teşekkür ederim.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
onlara ekmek dediğinde onlar sadece marketteki LE EKMEK'i anlıyor. onun dışındaki şeyler akıllarına gelmiyor. ben de X gıdayı çok severim her seferinde gider en iyisini arar bulur alırım. bim'deki LE versiyonunu alanlar bana "ay ben sevmiyorum" diyor. mesela çayımı da farklı marka alıp hazırlarken farklı hazırlarım. sorarsan o da çay kıraathanede karbonatlı musluk suyuyla yapılan tozlu şey de çay. onun ufku o kadar çünkü.
0
sert siyah krom
(30.03.23)
ben de çok severim. grandma'nın ekşi mayalı tam buğday unu ekmeği favorim. her şeyde olduğu gibi az ve öz yerim. 1 ekmek 950 gram. 2 kişi 1 haftada yiyoruz. çoğunlukla yarısı ya da daha azı çöpe atılıyor. farklı ekmekler keşfedince de deniyoruz ama yine dönüp dolaşıp grandma ekşi mayalı tam buğday alıyoruz.
0
gabe h coud
(30.03.23)
ekmek=nimet=karin toklugu gibi ifadeler fakirlik cagristiriyor. ekmek hastasiyiz hocam yalniz degilsiniz. kruvasandir, tahillidir tek basina oturur yerim yaninda bir sey gerektirmez. karbonhidrat dusmani degiller dedigin kitle sabah aksam makarna yemiyo arada yiyor ama ekmekciler oyle mi? sabah ayri aksam ayri. yani haddinden fazla tuketiyoruz sorun bu olabilir. yurt disinda en fav kahvaltimin adresi images.app.goo.gl
0
ala09
(30.03.23)
Algi bence. Yani ilk duydumuz sey nedir ekmegi kes!, yada iste ekmek beyinli vs.
Ben ekmek severim ama normal zamanda yemem ben karbimi farkli karbonhidratlarla kullanmayi tercih ediyorum, gluten alerjim yok ancak IBS problemlerim oluyor ve gluten miktari arttikca tuvalet sikintilarinin da arttigini gozlemledim. Ancak ekmek severim, guzel ekmegi falan bir kenara koyalim, hasta vs. oldugum zaman guilty pleasure im , cheat mealim gidip tost ekmegi alip onu evde cesitli sekillerde tuketmektir. Ama normal zamanda mesafeliyim.

Bunun disinda diger karbladan daha kolay tuketilebilir olmasi disinda normal bir insan icin burun kivirilacak bir durum yok yine agiz ve midede parcalanip bagirsakta emilecek yani daha iyisi yada daha kotusu yok bunun tercih var. Ancak kolay tuketilebilirlik bazi insanlar icin buyuk problem bu anlamda kisit uygulamakta fayda da gormuyor digilim burada sahis da onemli.
0
wallcan
(30.03.23)
Bu arada ben haftanın 4-5 günü antrenman yapan biriyim, yani antrenman dediğim de ağır squatlar deadliftler falan, bunları yapabilmek için zaten kendi rutinimde, diyette değilsem, günlük 300-400 gram civarı karbonhidrat alıyorum, ekmeği de buraya entegre ediyorum, yani benim kendi yaşam şeklim buna izin veriyor o ayrı bir konu ama mesela ben işyerinde elimde yemek kabıyla soğuk pilav ve haşlanmış tavuk göğsü yerken "ulan adamdaki iradeye bak helal olsun" muhabbeti olurken pilavı çıkarıp yerine cevizli ekmek koyunca "ulan o kadar spor yapıyorsun sonra gidip ekmek yiyorsun"a dönüyor muhabbet, bu büyülü farklılığı anlayamıyorum ben, "ne var olm ne var" deyip bi somun ekmekle girişesim geliyor ama iradeli bir insan olduğum için yapmıyorum.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Ya iste algi. Basin bunun uzerine cok oynadi, cok karmasik bir konu ve tek dogru olmadigindan beslenmede bu tip kemiklesmis seyleri yikmak imkansiza yakin. Benzeri seker icin de gecerli. Cunku niyeyse kaliplara siyah beyaza indirgemeye daha meyilli oluyoruz.

Bunlari diyen adam bilmiyor, bilmedigini de bilmiyor, adam salona gidip birinci gun ben arnold gibi olmak istemiyorum diyen adamin eslenigi. En iyisi yuzme aslinda yuzucen falan diye geziyor sokakta. Cok da sey yapmamak lazim.
0
wallcan
(30.03.23)
Fransa'da yaşayan biri olarak ekmek ciddi bir parçası kültürün. Hanimla her hafta şarküteri, peynir ve ekmek yapariz. Hanim kendi ekmeğini de yapiyor, mayayi falan hep kendi yapiyor.

Hastasiyiz yani :)
0
logisticsmanager
(30.03.23)
Yemek yemeyi %30 oranında 'diğerleri'nin yanında %70 'ekmek' gömmek olarak düşünen bir milletin çocuklarıyız.

Boş arsada top oynarken acıkıp 'Anne acıktım.' deyince elime sadece bir parça ekmeğin tutuşturulduğu çok olmuştur.

Ekmeğe karşı olanlar, bu tip bir tüketime karşı çıkarken abartıp külliyen reddetmekteler ekmeği.

Bir de romantikler var. Onlar da fırından alınan bildiğimiz ekmeği reddedip, nedense daha pahalı olan ve bildiğimiz ekmeğe belirli bir oranda (buğday kepeği, çavdar, yulaf, arpa unu, ceviz, zeytin vs katılmış ekmeği alıp yiyorlar. Komik olansa daha sağlıklı sanmaları.

Ekmeğe karşı değilim. Her çeşit katkıyla kendim yapıyorum ve günde sadece kahvaltıda bir dilim yiyorum.

Bu arada ek bilgi olarak yazayım ki ekmek atanlara bir faydası olsun.
Ekmeği yaptıktan sonra soğuyana kadar dışarıda, ertesi güne kadar bir saklama kabı içinde buzdolabında bekletiyorum. Sonra dilimleyip buzluğa kaldırıyorum. Bir gün önceden buzluktan çıkarıp buzdolabına koyduğum ekmek dilimi, ilk günkü tazeliğinde oluyor. Sıcak istersem de airfryerde bir-iki dakika ısıtmak yetiyor.
0
Mirket
(30.03.23)
Ben de “ekmek” denildiğinde tüylerim diken diken olup “kaç yılındayız ekmek diyor” moduna geçenlerdenim açıkcası. Ekmeğin adı çıkmış üstelik akla direkt beyaz somun ekmek geliyor, bunun da etkisi var. Fakat yine de sizin gibi bir sporcuya EKMEK yemeyi yakıştıramadım, ne ekmeği yav???

Bir de ekmeğin bir porsiyonu yok gibi. Direkt tüm somunu gömüyormuşsunuz gibi canlanıyor. Bulgur pilavı olsa olsa en fazla yarım tabak.
0
ruhen hastayim ben
(30.03.23)
Ben <3 ekmek
Hem çeşit çeşit ekmek almayı seviyorum, hem evde yapmayı seviyorum. Sırf ekmek yapmak için aldığım 4-5 farklı çeşit un var mutfağımda, dışarıdan aldığım bazı ekmeklerden daha güzelini yaptıkça mutlu oluyorum. En sevdiğim şey de sıcak ekmeğe tereyağı sürüp tuzlayıp yemek, bence "eppek" noktası, ekmek beyinli olma noktası tam bu :)

@gabe, çöpe atmasanıza ya, israf :(
Buzdolabında saklayınca çok daha uzun süre dayanıyor ekmek, buzdolabından çıkarıp ısıtınca tazeliği de geri geliyor.
0
kobuzchu kiz
(30.03.23)
severim ama sadece kahvaltıda tüketmeye çalışıyorum. modayla sosyal medyayla da ilgisi yok, ebeveynlerim de böyle, 20 yıldır sadece ekşi mayalı ve kepekli/tam buğdaylı ekmekler giriyor eve. beyaz somun almayı ise daha uzun süre önce bıraktık.

ben de seviyorum, iyi pişmiş kaliteli ekmekleri. size kısmen katılıyorum ancak abartmamakta yarar var çünkü nihayetinde karbonhidrat ve çok da faydalı bir şey değil. üstelik bana başka -daha az yararlı veya zararlı- ürünlere göre az sevk veriyor. yani meyve de karbonhidrat ama bir dilim fazla ekmek yiyeceğime, bir avuç daha fazla çilek yerim gibi düz mantık güdüyorum. özetle bence "süper" bişey değil yani.
bir de glisemik indeks meselesi var, çok tükettikçe yeme alışkanlığınız ve doyma davranışınız da değişiyor.

*beyaz pirinci de kısıtlı tüketiyoruz yine uzun yıllardır.
**konu dışı ama market tavukları da antibiyotikli : ))

linç gelmeden gideyim.
0
jimjim
(30.03.23)
her seyle gidiyor bir de. sandvic yap, tost yap, corbaya dogra, kizartip uzerine recel yag bal sur vs.
0
baldur2
(30.03.23)
Dunyada ekmek tuketiminde zirveye oynayan ulkede ekmek bir zahmet gomulsun ya. Ekmege falan da anlam yuklenmesi, ozendirilmesi taraftari degilim. Aile evinden kurtuldugumdan beri 10 yildir pilav, makarna da yemiyorum ben. 1 milyon tane guzel hamur isi, tatli falan da var onemli olan irade zaten yoksa firindan sabah sicak .ok ciksa yenir.
0
freedonia
(30.03.23)
Bro bence karbonhidrat tüketmemek övünülecek bir şey değil ya :)
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet makarna, pilavdan baska karbonhidrat yok mu?
0
freedonia
(30.03.23)
Bro sana şöyle söyleyeyim: İçerik bakımından sistemin en rahat kullandığı karbonhidrat kaynağı pirinç ya. Yani glüten içermez bağırsaklarda inflamasyon yaratan lektin içermez, dünyanın en faydalı karbonhidrat kaynağıdır pirinç :) Bir de karabuğday var ama o kadar lezzetli değil. Yani ben anlıyorum bizlere farklı öğretildi ama öyle değil yani.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Ya bu arada isterseniz karbonhidratların sporcu ya da sedanter insanlar için neden önemli olduğu ve önemlilik dereceleri ile tavukların neden antibiyotikli olması gerektiği konusunda da olumsuz düşüncelerinizi değiştirebilecek uzun açıklamalar yapabilirim ama çok sıkılırsınız bence yapmıyorum o nedenle :)
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
freedonia+1
obezitede avrupanın zirvesindeyiz, üstelik mutfağı bu kadar geniş bir ülkede. keşke daha da az sevse insanlar.

yani size denk gelenler azınlıkta, endişeniz olmasın çoğunluk bayılıyor ekmeğe.
0
rewlack
(30.03.23)
bizim ülkede kaliteli çeşitli ekmek kültürü yok, keşke ekmek ustası olsaydım dünyadan çeşit çeşit ekmek üretebileceğim
0
freebird5406_2
(30.03.23)
Obezitenin ekmekle bir ilgisi yok ki, yani bir besin grubunu fazla tüketmek insanları obez yapmaz obezite ihtiyaçtan fazla kalori almakla alakalı bir durum. Yani hiç ekmek yemeden de obez olabilirsiniz, bu birbiriyle alakası olmayan bir konu :)
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet antibiyotik direnci yuzunden helak olucaz sen gelmis tavukta niye antibiyotik olmali diyorsun. Savin ne: Antibiyotik olmali ki iri tavuk yiyebil, adamlar da para kazansin sagligin onemi yok yani
0
freedonia
(30.03.23)
ben o dediğin her türlü karbonhidrata düşman olanım. 2.5 yıldır carnivore'um bitkisel besin tüketimimi sıfırladım. sadece et yumurta ve tereyağı tükettim bu süreçte yiyecek olarak. son zamanlarda yumurtayı da azalttım 95% et yiyorum.
0
konetsu
(30.03.23)
Bro antibiyotik direnci başı ağrıdığında aile hekimine "gurban olduğum bana bi antibiyotik yaz hadi" diyen teyzelerimizle alakalı bir durum, yoksa hastalanan her canlı gibi tavuklar da hastalanır ve onlar da tedavi görüp antibiyotik alabilir, 2 kiloluk tavuğun aldığı 1mg antibiyotik sende antibiyotik direnci yapmaz :)
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
konetsu brom mesela ben karbonhidrat aldığımda bunun bir kısmı karaciğerimde depolanıyor ve beynimin kalbimin ne bileyim böbreğimin sinir sistemim falan çalışmak için şekere ihtiyaç duyduğunda karaciğerdeki bu rezervi yıkıp kana salıyor oradan da ihtiyacı olan organlara götürüyor, sen karbonhidratı sıfırlayınca bu sistem sende nasıl işleme başlıyor?
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet Al iste! Konuya nasil uzaksin. Dedikleri gibi ignorance is bliss.Tavuga antibiyotik iri olsun, buyuk olsun diye veriliyor bu endustiyel duzeyde oldugu icin sana bana geciyor sonra, tavuk hasta ilac verelim iyilessin diye bir sey yok
0
freedonia
(30.03.23)
freedonia brom antibiyotik bi canlıyı irileştirebilseydi eğer inan bana tavuklardan önce insanlar kullanırdı antibiyotiği irileşmek için jdhgj
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
turkiye gibi dunyada ekmek tuketiminde rakibi olmayan bir ulkede bu soru da absurd olmus gerci, turkiye'de millete ekmegi daya gerisine karisma.
0
baldur2
(30.03.23)
@kobuzchu kiz, buzdolabında 1 hafta tutuyoruz. eskiden tek başıma yaşadığımda alır almaz derin dondurucuya koyardım, sonra yiyeceğim zaman çıkarırdım ama şimdi her aldığımızda iki kişiyiz, bitiririz diyoruz, buzdolabında tutuyoruz ama genelde bitiremiyoruz.
0
gabe h coud
(30.03.23)
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet insan vücudu kendisi glucose üretebiliyor ihtiyaç duyduğu miktarda. karbonhidrat tüketme ihtiyacımız yok. bitkisel besinlerden alıp hayvansal besinlerden alamadığımız ve ihtiyaç duyduğumuz hiçbir şey yok, kırmızı et tek başına tüm ihtiyaçları eksiksiz karşılayan tek besin. beynin de ketone kullanmaya başlıyor enerji için, ketone ile daha iyi çalışıyor. carnivore olamasan bile keto diyet denersen birkaç hafta içinde olumlu etkilerini gözlemlersin sen de mesela.
0
konetsu
(30.03.23)
@Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet gida sektorunde antibiyotik kullanimina arastir, oku bence. Gidip de tavukcunun sitesinin okursan prevent disease falan der sana, antibiyotik kolay kilo aldirmasi nedeniyle kullanilir sektorde www.theguardian.com
0
freedonia
(30.03.23)
konetsu bro işte o glucose'u vücut karbonhidrat olmayan malzemeden üretiyor biliyorsun değil mi? O da mesela Alanin gibi aminoasitlerden elde ediliyor. Yani sistem proteinleri yıkıp onun yerine şeker üretiyor, o proteinler de mesela lenf sistemi gibi aminoasitten zengin bölgelerden ya da kaslardan elde ediliyor. Kaslardaki proteini yıktığında kas kaybı yaşıyorsun, lenf sistemindeki aminoasitleri yıktığında bağışıklığı düşüyor. Bence efektif bir yöntem değil bu ama sen bilirsin tabii. Ha ama yağlar mesela keton üretiyor onlar beyinde şeker gibi çalışıyor ama diğer organlara faydası yok ama sen zaten keton üretecek kadar yağ da tüketmiyorsun anladığım kadarıyla komple et, bir de ketonlar sistemi bayağı serbest radikallere açık hale getiriyor o da iyi değil aslında.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet senin dediğin kas yıkımı yeterli beslenmezsen ihtiyacın olan kaloriyi almazsan gerçekleşir :D sen yağdan veya karbonhidrattan gerekli enerjiyi karşılarsan vücut salak değil, gidip kas parçalayıp enerji üretmez :D bağışıklığımın düştüğü de kas kaybı yaşadığım da yok. covid dönemini de aşısız testsiz hiç hasta olmadan geçirdim ki doğru düzgün maske bile takmadım özellikle uyarılmadığım sürece mesela, hiç test yaptırmadığımdan virüsle karşılaştım mı kesin emin olamam ama sıfır önlemle toplu taşıma vs. de kullandığımı düşününce imkansız bence bu kadar bulaşıcı bir grip türevine rastlamamam. beni hasta edemedi işte.
bu kışı da kombi açmadan geçirdim, duş alıp tam kurumadan yaz kış dışarı çıkarım hatta. yani üşümek tek başına zaten hasta etmez, hasta eden virüsler ama hastalığı kolaylaştırabilir normalde. ben hiç aman üşümekten kaçayım aman virüs kapmayayım diye dikkat etmem asla. son 2.5 yılım kendimi en sağlıklı hissettiğim dönem diyebilirim.

carnivore diet ile ilgili sık sorulan sorulara ve cevaplara bakabilirsin istersen www.reddit.com

glucose üretimi ile ilgili konu hakkında bakabilirsin www.ketotic.org bir problem yok.
0
konetsu
(30.03.23)
freedonia antibiyotiğin ne işe yaradığını biliyoruz brom antibiyotiğe olmayan bir anlam yüklüyorsun şu an. Senin dediğini önceden "tavuklara hormon basıyorlar abi" şeklinde savunuyorlardı ama o hormonların 12 mg'nın 3000 lira falan olduğunu öğrenince "tavuklar için değmez abi" deyip şimdi "antibiyotik basıyorlar abi" şeklinde argüman üretilmeye başladı, çünkü antibiyotik ucuz ghjd ama antibiyotiğin kütle artışına bi etkisi yok abi senin dişin şiştiğinde iltihap yaptığında antibiyotik veriyorlar işte oradan anla çalışma mekanizmasını.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
konetsu hocam o öyle olmuyor ya sen çok yanlış anlamışsın gerçekten. Sen protein alırsın o aminoasitlere ayrışır sistem onu ihtiyacı olan yerde kullanır yani kassa kas başka bir yerse başka bir yer, sonra işte ihtiyaç anında bakar sende şeker var mı yok mu yoksa gider kasları yıkar, yani protein vücutta depo edilmez biliyorsun, yani sen istediğin kadar protein al istersen günde 1 kilo et ye, vücut yine gider kaslarını yıkar, protein karbonhidrat gibi depo edilen bir madde değil çünkü yani mecbur kaslardan yıkıyor ama sen böyle kendini rahat hissedeceksen dediğin gibi olsun yani :)
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
Neyse arkadaşlar siz haklısınız tamam bir şey demiyorum ben pes ettim. ¯\_(ツ)_/¯
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(30.03.23)
O dediğin ekmeklerin hepsini zevkle yerim
0
basond
(30.03.23)
(5)

pide mideyi yakar mı?

arveles gibiyim
ramazan başladığından beri iftarda biraz pideye yükleniyorum. 1 taneye yakın yiyorum şu 10 tl olan ufak pidelerden.normalde de hiç aram olmaz ekmekle ama bunun kokusu beni delirtiyor salatayla yiyorum.son 4-5 gündür midemde bir yanma hissediyorum.
ramazan başladığından beri iftarda biraz pideye yükleniyorum. 1 taneye yakın yiyorum şu 10 tl olan ufak pidelerden.

normalde de hiç aram olmaz ekmekle ama bunun kokusu beni delirtiyor salatayla yiyorum.

son 4-5 gündür midemde bir yanma hissediyorum.
0
arveles gibiyim
(30.03.23)
Genellikle yemekte kullanılan yağdan dolayı yanma olur. Salatada kullandığınız yağ problemli olabilir mi?
0
alfired
(30.03.23)
Mayalı hamur mideyi yakabilir, normalde az ekmek yerken mayayı bol bulunca dokunmuştur.
0
kobuzchu kiz
(30.03.23)
salata için bir zeytinyağı kullanıyoruz da bilemedim şimdi.
0
🌸arveles gibiyim
(30.03.23)
Oruc tutuyorsaniz o da mide yanmasina sebep olur, benim midem uzun sure bos kaldiginda yanar mesela, bahsettiginiz pide pastane pidesi ise o da tam mide yakmalik bir yiyecek.
0
(30.03.23)
susalımlıysa pide, susam da mide yakabiliyor.
0
Golgi
(30.03.23)
(3)

Programı kullanmayı bilen çok olursa satışı da artar mı

ikikerekac
Örneğin Logo muhasebe programını bilen çok olursa ürünün satışına olumlu etki yapar mı?
Örneğin Logo muhasebe programını bilen çok olursa ürünün satışına olumlu etki yapar mı?
0
ikikerekac
(30.03.23)
evet
0
sert siyah krom
(30.03.23)
Muhtemelen artar ancak tabi burada ürünü kim kullanıyor, satın alma kararını kim veriyor da önemli. Yani şirketler Logo programını farklı sebeplerden tercih ettikleri için mi bunu bilen çok insan var, yoksa programı bilen insan sayısı çok olduğu için mi ürünün satışları artıyor?

Birincisi daha mantıklı sanki; yani Logo ortaya iyi bir ürün çıkartıyor, haliyle bu ürün çok kullanılıyor, dolayısıyla da çok fazla insan tarafından öğreniliyor. Ancak bir aşamada bazı şirketler bu uygulamayı bilen insan sayısının fazla olmasını da bir artı olarak düşünüp buna göre karar veriyor olabilirler.
0
salihdt
(30.03.23)
@sivrisinek "diğer insanların bundan vazgeçemiyorum ücretlisini alayıma itiyor" demişsin de olay tam olarak o değil, diğer insanları değil şirketleri itiyor daha çok.

retail satış çooook azdır emin ol. kullanıma engel olmuyor lisanssız olması günümüzde, bilgisayar yine fonksiyonel. sağ alttaki uyarı biraz rahatsız ediyor o kadar ama orada da millet gidip grey market key kullanıyor. korsan işine de bilerek izin veriyorlar. mas var mesela hala windows 7'den ücretsiz yükseltmedeki sistemi tetikleyerek çalışan, microsoft bu yükseltme işlemini istese kapatır online bi işlem ama bilerek aktif tutuyor şuan sadece korsan amaçlı kullanıldığı halde.

olay bireysel kullanıcılara retail lisans satmak değil, windows kullanım oranını yüksek tutup korsan kullanamayacak şirketleri windows kullanmaya yönlendirmek. linux veya mac kullanmayı bilenler az, windows'u herkes biliyor haliyle adamın alacağı elemanın çalışabilmesi için altına verilecek cihaz windows oluyor.

şuan bireysel kullanıcıda lisanstan para kazanmayı umursamazlar, asıl kazançları topladıkları verilerden, ön yüklü gelen uygulamalardan reklamlardan vs. tabi hala arada alan çıkacağı için ve prebuilt sistemlerle lisans satacakları için gidip windows'u tamamen ücretsiz yapmıyorlar. yani microsoft'un windows'tan elde ettiği kazancın çoğunluğunu oluşturmuyor artık lisans satışından kazandıkları para.
0
konetsu
(30.03.23)
(5)

kablonet modem sorunu

scudman1
mevcutta netmaster cbw-383z4 modem var. evden çalışıyoruz ve son günlerde iki pc aynı an da kullanıldığında bağlantı adeta yetmiyor. modemi resetleyince biraz düzelir gibi oluyor ama iki dk sonra yine aynı sorunlar devam ediyor.dün müşteri hizmetlerini aradım arıza kaydı açtılar. 2dk sonra ekipten b
mevcutta netmaster cbw-383z4 modem var. evden çalışıyoruz ve son günlerde iki pc aynı an da kullanıldığında bağlantı adeta yetmiyor. modemi resetleyince biraz düzelir gibi oluyor ama iki dk sonra yine aynı sorunlar devam ediyor.

dün müşteri hizmetlerini aradım arıza kaydı açtılar. 2dk sonra ekipten biri aradı ve modeminiz eski biz gelsek bile sonuç değişmeyecek, yeni modem talep edin dedi.

dünden beri baya araştırdım kablonetin vereceği yeni modemde pek işe yaramayacak gibi. bridge mode'la eski bir modemi bağladım sinyali yükseltmesi için ama yine pek işe yaramadı.

ne yapmalı bu durumda? kablonetten başka modem mi alayım? altyapı sanırım fiber değil. 100mbps veriyoruz diyorlar ama alakası yok elbette.
0
scudman1
(30.03.23)
Dunyanin en sacma problemi ve yaklasik 10 senedir boyleymis sanirim ama:

kablonet tv receiverinin guc adaptoru ile modeminkini degistirin. evet cok sacma biliyorum ilk gordugumde ben de oyle dedim ama gercekten bende sorunu bu cozdu.
0
aguen
(30.03.23)
@aguen hemen deniyorum. okurken güldüm işe yararsa çok şaşırırım ahahahaha
0
🌸scudman1
(30.03.23)
kablonet'te benim de şu şekilde bir yaşadıgım bir problem var. modem belirli bir süre sonra kopuyor, vpn ile işyerindeki pc'ye baglanırken baglantı zınk diye kopuyor, bu da 3-5 dakikada bir olduğunda can sıkıyor.

Bunun çözümü nedir sizce?
0
liberal
(30.03.23)
@scudman1 hocam denemediyseniz denemeyedebilirsiniz bendeki modem farkliymis netmaster infinity imis
0
aguen
(30.03.23)
iss lerin verdiği modemi boşverin. Başka modem de almayın çünkü her iss nin altyapısı farklı bazıları şifre bile paylaşmıyor. Benim önerim mesh sistemi kurmanız. Varolan modeminizin kablosuz bağlantısını kapatacaksınız. modemden kabloyla mesh aletine bağlantı sağlayacaksınız oldu bitti. Evinizin büyüklüğüne göre 2 li veya 3 lü tercih edebilirsiniz. Ayrıca evin farklı noktalarındaki zayıf sinyal problemini de çözmüş olacaksınız bu şekilde.

Tp-link deco serisini araştırıp. Bütçenize göre bir model tercih edebilirsiniz.
0
nuevo
(30.03.23)
(1)

laptop karşılaştırması - ekran kartı sorusu

panamera
Merhaba,10 yıllık emektar macbook prodan sonra bir pc laptop alma niyetindeyim, performansa genelde adobe programları (photoshop, illustrator, biraz premier) için ihtiyacım olacak, oyun oynamayacağım. ancak su gibi akan uzun ömürlü bir sistem için bütçeyi zorlayacağım. 2 sorum olacak:birincisi lapto
Merhaba,

10 yıllık emektar macbook prodan sonra bir pc laptop alma niyetindeyim, performansa genelde adobe programları (photoshop, illustrator, biraz premier) için ihtiyacım olacak, oyun oynamayacağım. ancak su gibi akan uzun ömürlü bir sistem için bütçeyi zorlayacağım.

2 sorum olacak:
birincisi laptop ile birlikte iyi bir çözünürlükte 2 tane 27" monitor kullanabilmek için neye dikkat etmek lazım? Örneğin laptop ekran çözünürlüğünün 1920x1080 olması, bunu monitöre bağladığımızda da bu çözünürlüğü vereceği anlamına gelmiyor değil mi? örneğin 2 tane 2k monitor bağlamak için ekran kartının yetip yetmeyeceğini hangi özelliğinden anlıyoruz?

ikinci sorum: işlemcide galiba şu an i7 12700 populer. tercihim 32 gb ram, 2 tb ssd li bir sistem.

Şu karşılaştırma için ne dersiniz? 100 binlere çıkamam da bu karşılaştırmada msi'nın 100bin olması, büyük ölçüde ekran kartından mı?

www.hepsiburada.com


son olarak 50-60 binlik bütçe için ne önerirsiniz? (macbook pro düşünmüyorum)
lenovo legion, ya da üstteki karşılaştırmadaki HP victus nasıl?

Zaman ayıranlara şimdiden teşekkür ederim.
0
panamera
(30.03.23)
Su an hic ekran karti olmasa bile islemcilerdeki dahili ekran kartlari cok rahat monitorleri handle edebiliyor.

Isyeri bilgisayarimda 10510U var mesela 2x4k ekran kullaniyorum hic sorun cikarmiyor. Laptoplarda kac display desteklendigini belirleyen asil sey kac tane display output oldugu diyebilirim.


Attiginiz karsilastirmada belirleyici sey ekran karti evet.


Sizin ihtiyaclariniz icin tam uygun ekran karti yorumu yapamam cok bilgim yok ama suradan inceleyebilirsiniz adobe uygulamalari vs secip

www.pugetsystems.com
0
aguen
(30.03.23)
(3)

Toki Müstakil Arsa Kurası

tchuck
https://www.toki.gov.tr/Projeler/Arsa/iller/istanbul.htmlburada "başvurusu kabul edilenler" listesi var. burada adım geçiyor da, bu kurada çıktık mı demek? yoksa yalnızca başvurumuz "gereklilikleri karşılıyor" mu demek?27sindeydi kura, edevlette falan kura sonucunu bulamayınca tokiye girip baktım.
www.toki.gov.tr

burada "başvurusu kabul edilenler" listesi var. burada adım geçiyor da, bu kurada çıktık mı demek? yoksa yalnızca başvurumuz "gereklilikleri karşılıyor" mu demek?

27sindeydi kura, edevlette falan kura sonucunu bulamayınca tokiye girip baktım.
0
tchuck
(30.03.23)
bende takipte olayım. aynı şekilde annemin de sonucu 1.5 ay önce çıktı olarak gözüktü. fakat bu süreçten sonra ne yapılacağı konusunda herhangi bir duyuru vb. yapılmadı.
0
RojoElefante
(30.03.23)
o liste kuraya girmeye hak kazananların listesi

günde 2500-3000 kişi falan çekiyorlar bugün ya da yarın tamamlanır kura çekimi. sonra sms falan gelir muhtemelen tamamlandı şuradan bakabilirsiniz diye.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(30.03.23)
maalesef bunu ben de yedim geçenlerde:) kuraya başvurusu kabul edilenlerin listesiymiş onlar.
0
nothing in my way
(30.03.23)
(10)

Psikolojim hava durumuyla senkronize değişiyor.

akhenaten
İyice farkına vardım artık bunun hava kapalıysa ben de kapalıyım, hava iyiyse ben de iyiyim. Kışın karanlığında hayatı askıya alıyorum resmen, sadece Nisan-Ekim arası yaşıyorum, ekim sonuna doğru da aynı ağaçların yaprakları döktüğü gibi kendimi kış moduna alıyorum.Aynı şeyleri yaşayıp bir çözüm bul
İyice farkına vardım artık bunun hava kapalıysa ben de kapalıyım, hava iyiyse ben de iyiyim. Kışın karanlığında hayatı askıya alıyorum resmen, sadece Nisan-Ekim arası yaşıyorum, ekim sonuna doğru da aynı ağaçların yaprakları döktüğü gibi kendimi kış moduna alıyorum.

Aynı şeyleri yaşayıp bir çözüm bulan var mı aranızda?
0
akhenaten
(30.03.23)
evrimsel bir durum. insan iki yüz bin yildir boyle.
0
tantavizisyon
(30.03.23)
aynı ben. hava soğuk dışarıda ama güneş var. çok mutlu bir gün.

yağmurdan özellikle çiseleyen, saatlerce yağan gıcık yağmurdan nefret ederim.
0
gabe h coud
(30.03.23)
ani hava değişimleri daha etkili
vucud adapte olmaya çalışıyor 1 günde
0
bir soru sorcam
(30.03.23)
Herkesin mutluluk grafiğinde bir etki yaratıyordur büyğk ihtimal ama bende sanki daha bir etkili gibi ya, kötü havada resmen huysuz ve sinirli oluyorum.
0
🌸akhenaten
(30.03.23)
Bunla alakalı bir akademik çalışma vardı. Alakasız olduğu bulunmustu sonucunda. Ama bence de böyle bir şey var.
0
westblack
(30.03.23)
Ben hava kapali ve yagmurluyken depresyona giriyorum gunes acinca yasam enerjisiyle doluyorum.
0
unidentified floating object
(30.03.23)
ben iki yil oncesine kadar gunesli havalarda mutlu, kapali havalarda mutsuzdum.

artik tam tersi. gunes gordukce collesen memleketimizi dusunup iyice kahroluyorum. sirf bu yuzden cok yagis alan bir sehre tasinacagim.
0
alperz
(30.03.23)
çok etkisi oluyor. hava yağmurlu olduğunda hayattan aldığım zevk doruğa çıkıyor diğer türlü hayattan soğuyorum. her gün yağmur yağan yerde yaşamak isterdim.

güneş kapatılsın.
0
gule gule
(30.03.23)
Güneş ışınları ve hava sıcaklığının mod ile bir ilgisi var.
Bir bilimsel çalışmada örneğin vücut ısısı kabinlerde arttırılarak seanslar halinde depresyon tedavisi yapılıyor. Diğer bir örnek güneş ışığı görmeyen ülkelerde güneş ışığını taklit eden lamba terapileri modu düzenlemek için kullanılıyor.

Lamba terapisini ve vücudu genel olarak sıcak tutmayı genel olarak da çok fazla takılmamayı akışına bırakmayı öneririm.
0
psmstc
(30.03.23)
beni de normalden cok etkiledigini dusunuyorum. kisin hava kapaliyken suratim bildigin sirke satardi. simdi seattle'da yasiyorum, bu kis kendimi kesecektim az kalsin. zeminden tavana cam olan bi ev kiraladim sirf bu yuzden, maksimum isik alayim diye.

guneye tasinmaya calisiyorum. avrupalilar nasil yasiyor anlamiyorum.
0
antikadimag
(31.03.23)
(8)

Kombiyi acip kapatiyor musunuz?

unidentified floating object
Ben kasimda aciyorum nisan ortasi kapatiyorum genelde. Cok sicak gibi olursa da ya dereceyi azaltiyorum ya da kapi pencere aciyorum vs. Fatura da degismiyor pek, hatta arada tatile gidince evde yokum diye 1.5 hafta mecburen kapatmistim, fatura yine ayni geldi askhfjAma bazi sorulardan anladigim hava
Ben kasimda aciyorum nisan ortasi kapatiyorum genelde. Cok sicak gibi olursa da ya dereceyi azaltiyorum ya da kapi pencere aciyorum vs. Fatura da degismiyor pek, hatta arada tatile gidince evde yokum diye 1.5 hafta mecburen kapatmistim, fatura yine ayni geldi askhfj

Ama bazi sorulardan anladigim havaya gore kapatan da var? Faturaya ne kadar yansiyor kapatmak?
0
unidentified floating object
(30.03.23)
aralik - subat arasi acik sadece uc ay.
0
tantavizisyon
(30.03.23)
Kar buz yoksa günde sadece 3-4 saat açık. Ekim başından Mayıs sonuna kadar açıyorum ama. :)
0
auroraaurora
(30.03.23)
Ara katta oturmanın ve üst katta yeni bebekli, alt katta da yaşlı insan oturması sebebiyle hava çok soğuk olmadıkça açmadık bu sene kombiyi. Açtığımız zaman da minimum. Hava sıcaklığı tek haneye düşmemişse açmıyorum.
0
SiyamkedisiZorro
(30.03.23)
kapatmıyorum kasım sonu nisan ortasına kadar minimumda çalışıyor, çok soğuk olunca dereceyi arttırıyoruz.
0
benaslinda
(30.03.23)
kapatmadigimda cok daha yuksek geliyor. 1,5 hafta kapatip sonra yine ayni fatura gelmesinr cok sasirdim
0
ala09
(30.03.23)
@SiyamkedisiZorro gibi komşular düşman başına. Çocuk olduğu için evde tişörtle dolaşılamayacak kadar soğuk olduğunda kombi hep açıktır. Hava sıcaklığı 20 dereceyi geçtiğinde çok nadiren gündüz kapatırım. Ortalama aylık 1000tl civarı doğalgaz geliyor, yalıtım iyi olduğu için 40-45 derece civarlarında çalıştırıyoruz. Şort tişört gezilebilecek kıvamda oluyor.

Alt komşu bazı odaları zaman zaman kapatıyor, yerler buz gibi oluyor.
0
kimlanbu
(30.03.23)
Denizlideyim. Evde yerden ısıtma var. İki kıştır hiç açmadım. Doğalgaz faturası 2 ayda bir 40-50 lira falan geliyor. Apartman yeni yalıtımı iyi herhalde, bi de altta üstte yakıyorlar mı bilmiyorum ama gerçekten üşümüyorum, cimrilikten değil yani üşüsem yakarım hiç sevmem üşümeyi. Çok çok soğuk olursa klimayı 15-20 dakika açıyorum yetiyor. Zaten yerden ısıtmayı açsam ısınması çok uzun sürüyor kısa süre için mantıklı değil. Şimdi başka şehre taşınmam gerekecek, en üzüldüğüm konu bu, muhtemelen gittiğim evde kışın kalorifer yakmam gerekecek. Gereksiz masraf olacak dhdhd
0
nundu
(30.03.23)
bu sezon istanbulda farklı günlerde toplamda anca maksimum 15-20 gün kombiyi yakmışızdır. çok soğuk havalar olmadıkça kombi yakmıyoruz. yakarsakta 2-3 saat evin içi kırılsın diye.

bütün gün yakmak hele ki 4-5 ay kesintisiz yakmak tamamen israf. hele evde olmadığında yakmak saçmalık. bu sezon maks ödediğimiz faturada 360 liraydı.

eğer evin yalıtımı yeterliyse ve daire ara kattaysa devamlı yakmak için bir sebep yoktur.

zaten devamlı yakacak olsam kombili evde oturmam gider merkezi sistem bir ev bulurum kasımdan nisana kadar yanar durur.
0
astronom bey
(30.03.23)
(4)

türknet'te başıma gelen saçmalık - ödenmeyen fatura

mark greg sputnik
yıllar önce türknet kullanmış, sonrasında aboneliğimi kapatmıştım. geçenlerde tekrar başvurmak için aradığımda ödenmemiş faturam olduğunu ve ancak faturalar ödendikten sonra işlem yapabileceklerini söylediler.telefonla aradığımda 15 ve 11 liralık iki ayrı fatura söyledi kayıt. farklı aramalarımda is
yıllar önce türknet kullanmış, sonrasında aboneliğimi kapatmıştım. geçenlerde tekrar başvurmak için aradığımda ödenmemiş faturam olduğunu ve ancak faturalar ödendikten sonra işlem yapabileceklerini söylediler.

telefonla aradığımda 15 ve 11 liralık iki ayrı fatura söyledi kayıt. farklı aramalarımda ise "ödenmemiş borcunuz bulunmamaktadır" ve "2500 liralık borcunuz avukatlık firmasına verilmiştir" dedi.

internet bankacılığından abone numarasıyla sorguladım cidden iki tane fatura var. onları ödedim. e-devlet'ten bakıyorum adıma icra veya dava dosyası yok. o sistem üzerinde yine adıma görünen ekstra borç harç hiçbir şey yok.

online işlemlere giremiyorum. şifre istediğimde "numaranız kayıtlı olmadığı için şifre veremeyiz" diyor. halbuki telefonda "aradığınız numaraya kayıtlı abonelik için işlem" tuşu var, ona bastığımda benim aboneliğimden bahsediyordu?

çağrı merkezleri de yok bunların, nasıl ulaşacağımı şaşırdım ya. sorularım,

1) ödenmemiş borcun faizi yüzünden cidden 2500 lira takmış olabilirler mi? bahsettiğim süre yaklaşık üç yıl. bu arada bana bırakın avukatlık firmasını, ödenmemiş faturam olduğuna dair turknet'ten dahi hiçbir şekilde bilgi gelmedi. e-devlet'te, hiçbir yerde çıkmıyor. şu aşamada ne yapmam lazım?

2) bu utangaç arkadaşlara ulaşabileceğimiz bir telefon numarası, ne bileyim müşteri hizmetlerine bağlayacak bir numara kombinasyonu vs yok mu? neyi seçersem seçeyim ASLA gerçek insana bağlamıyor, sadece operatör.

3) ankara/yenimahalle için tercihen taahhütsüz, başvurudan kısa süre sonra gelip kuran, 50mbps üstü hız verebilen sağlayıcı öneriniz var mı? superonline ve telekom'a baktım ama onlar o kadar veremiyor sanki.
0
mark greg sputnik
(30.03.23)
3. netspeed öneririm. türk telekom alt yapısını kullanıyor. 100 mbit 159 tl. referans koduyla 149 tlye gelir.
0
jelly bear
(30.03.23)
Yeni abone olmak istiyorum seçeneği ile işlem yap internette, "biz sizi arayalım" kısmına tıkla ararlar. Ama bu dediğimiz sizin telefon numarası ile olmayabilir, başka bir telefonla deneyebilirsiniz.

Twitter Destek +1
0
John Bloor
(30.03.23)
turk.net

türknet aboneliğimi sonlandırdıktan borç sorgumu burdan yapıyorum
tc. no, ad, soyad yeterli
0
meko
(30.03.23)
@meko, orayı denemiştim ama "böyle bir abone yok" hatası vermişti dün.

bugün dediğiniz gibi aradılar tekrar, halihazırda başvurum bulunuyordu zaten. "biz o konuda yardımcı olamıyoruz, 80 81'le biten numarayı arayın" dediler, "müşteri hizmetleri yok ki orada, aramadım mı sanıyorsunuz" deyince çemkirdi biraz hanımefendi, dedim neyse sen şimdi bana internet bağlayabiliyor musun? "borç varsa hata çıkarır ama yine de deneyelim" dedi.

sonuç itibariyle başvuru işlemini tamamlayabildik. şimdi borç ödeme ekranında da alacak/verecek görünmüyor.

3 yıldır ödenmeyen faturanın bence 26 lirada kalması pek mümkün değil ama telefonda bahsi geçen bu 2500 lira ne e-devlet'te görünüyor, ne onların sisteminde... bilemedim şimdi bu konuda rahat edebilir miyim ama etmesem ne yapacağım, nereden öğrenirim ki bunu?
0
🌸mark greg sputnik
(30.03.23)
(2)

amazon almanya'dan alisveris

antikadimag
anama almanya amazon'dan 35 euroluk bir mutfak aleti almak istiyorum. acaba gumrukten gecerken ederken sikinti olur mu? surekli degisiyor gumruk kosullari o nedenle buraya sormak istedim. ne kadar ekstra vergi oderiz buna kapida.
anama almanya amazon'dan 35 euroluk bir mutfak aleti almak istiyorum. acaba gumrukten gecerken ederken sikinti olur mu? surekli degisiyor gumruk kosullari o nedenle buraya sormak istedim. ne kadar ekstra vergi oderiz buna kapida.
0
antikadimag
(30.03.23)
amazon'da ithalat ücreti depozitosu diye bi şey var. onu ödersin alırken. onlar hallediyor kalanını. gümrük sıkıntı olmuyor.
0
sert siyah krom
(30.03.23)
Amazon kargosu gümrükte kesinlikle takılmaz. Ama limitlere dikkat edin.
0
iddaaci
(30.03.23)
(10)

Bilet parasını ödeyeyim mi

aguen
Merhaba duyuru bir ikilemde kaldım cevaplarınızı duymak istiyorum. (27e)1.5 sene sevgili sonra 1.5 sene arkadaş kaldığım bir insan (27k) var. Son zamanlarda bayağı inişli çıkışlıydı ve son kavgadan sonra bir hafta falan konuşmaya ara vermiştik neyse de psikiyatristimin tavsiyesi hayatımdan kesip atm
Merhaba duyuru bir ikilemde kaldım cevaplarınızı duymak istiyorum. (27e)

1.5 sene sevgili sonra 1.5 sene arkadaş kaldığım bir insan (27k) var. Son zamanlarda bayağı inişli çıkışlıydı ve son kavgadan sonra bir hafta falan konuşmaya ara vermiştik neyse de psikiyatristimin tavsiyesi hayatımdan kesip atmam oldu ama zaten bunu kimseye yapamayan biri olduğum için oradayım. En azından bir süre kendisiyle konuşmayı düşünmüyorum yine de.

Kendisinin arkadaşken bile bayağı masrafını ben ödedim ülkeye dönerkenki uçağı olsun, kariyer değiştirmeden önceki eğitimleri olsun 30-40 bin lira falan harcamışımdır pişman değilim bir insanın hayatını değiştirdim.


Şimdi bu arkadaş ilk maaşını geçen ay aldı, ikimize tiyatro bileti almıştı. Kişi başı 600tl. Haliyle gitmeyeceğim. Benim maaşım 60000tl onun 16000tl ve çok da garanti bir işi yok. 1200 lira bayağı büyük bir rakam onun için. Fastla 600 atmalı mıyım?

Bi yandan yazık diyorum parası boşa gidecek atayım. Öte yandan "hep fedakar ben oldum hep bana kötü davranıldı. Önce yaklaşıp sonra beni hayatından iten de o oldu zaten" diye başlıyorum ama beter olsun diye bitiremiyorum cümleyi :(


Siz ne yapardınız?

Tldr: Size pahalı bir tiyatro bileti alan bir arkadaşınızla tartışıyorsunuz en az bir ay belki sonsuza dek konuşmayacaksınız tiyatro yalan oluyor. Parasını atar mıydınız?
0
aguen
(30.03.23)
yazıdaki değişkenlerin hepsinden bağımsız şekilde atmam, bana da atılmasını istemem.
0
gule gule
(30.03.23)
para atmak istemenin sebebi mevcut guc dengesini muhafaza etmek istemen. yapma. birbirinizin yakasindan dusun. bilet parasi verme. tiyatroya gidecekseniz gidin bir daha da gorusmeyin.
0
hot potato
(30.03.23)
ödeme
0
freebird5406_2
(30.03.23)
@gule gule normal arkadaslarimda boyle bi durum gormustum aslinda biri yuzunden bi etkinlik iptal olursa parasini atmaya calisiyorlardi ondan dolayi emin olamadim.

odemiyorum herkese +rep.
0
🌸aguen
(30.03.23)
Ben bu olayı hatırladım, kızın okuluna vs her şeye yardım etmiştiniz, kız da işi bitince sizden ayrılmak istediğini söylemişti. Vermeyin.
0
Kahvedesu
(30.03.23)
Ben ödeyin derim. Maaştan bağımsız 600 TL az değil.
0
dissendium
(30.03.23)
Bileti satın almadan önce size sordu mu ya da bilet almaya birlikte mi karar verdiniz?
Birlikte karar vermediyseniz düşünecek hiçbir şey yok, kesinlikle para göndermeyin. Hatta göndermeniz sakıncalı, ayıp ve onu ezen bir hareket.
Eğer birlikte karar verdiyseniz, 600 lirayı gönderin, iletişime geçmeyin, EFT açıklamasına "bilet parası" yazarsınız ve onu bir daha düşünmeyin, iletişime geçmeyin.
0
michael_knight
(30.03.23)
kimse kimseye arkadasken binlerce tl odemez. hele ki anlasamadigin, kavga ettigin birine..birakalim bu isi...ya icten ice kizi kazanmak istiyordun ya da ustunluk kurmak seni mutlu ediyordu.
ikincisi, kiz da sesini cikarmadigina gore en iyi ihtimalle seni dolayli olarak kullaniyordu.
uc, 600 tl atmamalisin, hatta hayatinda boyle bir iliskiye yer vermemelisin. ama su asamada bile bunu soruyorsan muhtemelen cevrenin onerilerini zaten dinlemiyorsun, sonra da neden boyle oldu diye dusunuyorsun
0
monicapp
(30.03.23)
para basarak olmayacak bir ilişkiyi oldurmaya çalışıyormuşsun gibi geldi bana. tüm bağlantını keseceksen kes yoksa ilişkine devam et. bunun arası insanı daha da hasta ediyor
0
roket adam
(30.03.23)
@monicapp neden bu kadar agresif bir cevap anlamadim. tamamen straight bir insan olarak erkek arkadaslarima da maddi olarak cokca destek oldum. hicbiri ile de yatmaya calismiyordum.

@roket adam iliskiyi kesmeye karar verdim orada bir soru isareti yok. sadece dogru olan bu parayi odemek mi diye merak ediyordum. agir bir sekilde odememek cevabini aldim gondermiyorum :)
0
🌸aguen
(30.03.23)

Konsolidasyonda şu nasıl gösterilir

condom kurşunu
A şirketi b şirketinin bir kısmına sahip, c şirketi b şirketinin direkt alt şirketi. A ve c şirketi b şirketinin müşterisi aynı zamanda yani b’nin mali tablosunda a ve c şirketinden gelen geliler var. Bu durumda bu 3 şirketin gelir tarafındaki konsolidasyonunda b şirketinde yer alan a ve c ile ilgil
A şirketi b şirketinin bir kısmına sahip, c şirketi b şirketinin direkt alt şirketi. A ve c şirketi b şirketinin müşterisi aynı zamanda yani b’nin mali tablosunda a ve c şirketinden gelen geliler var. Bu durumda bu 3 şirketin gelir tarafındaki konsolidasyonunda b şirketinde yer alan a ve c ile ilgili gelirleri göstermemek mi lazım?
0
condom kurşunu
(30.03.23)
(4)

Hemen macbook alayım mı?

hadi ya la
Uzun zamandır takipte olduğum MacBook Air M2 24 bin liraydı, sipariş veririm diye düşünürken bir anda 28.318 TL oldu. Yurtdışı sitelere baktım, daha da düşmez bunun fiyatı. Bilgisayarımın ekranı kırıldı zaten, ihtiyacım da var. Amazon’da şu an M1 18.790 TL. Ne yapsam, telaşlı bir şekilde hemen M1 mi
Uzun zamandır takipte olduğum MacBook Air M2 24 bin liraydı, sipariş veririm diye düşünürken bir anda 28.318 TL oldu. Yurtdışı sitelere baktım, daha da düşmez bunun fiyatı. Bilgisayarımın ekranı kırıldı zaten, ihtiyacım da var. Amazon’da şu an M1 18.790 TL. Ne yapsam, telaşlı bir şekilde hemen M1 mi alsam onun yerine? :(
0
hadi ya la
(30.03.23)
Türkiye'de en ucuz satan PT.com.tr'de bile 20600 olmuş M1, o fiyat iyi. Al geç bence zaten M2'nin base modelinin ssd hızı düşük. İşlemci performans farkını da pek anlayabileceğini sanmıyorum. Mesela m1 16gb ram'li olanı alsan daha iyi bir yatırım yapmış olursun.(yani m2 yerine m1 ama ram'i yüksek mesela)
0
nhk ni youkosu
(30.03.23)
M1 iyi, üzmez. Al.
0
synesthesia
(30.03.23)
yapistir gitsin..
0
cooperr
(30.03.23)
Bana en ufak işlem gücü farkı bile ciddi fayda sağlar demiyorsan M1 almanda hiçbir sakınca yok. Kasa eski, bileşenler bir nesil eski ama halen piyasanın en iyi Windows cihazlarının altından girer, üstünden çıkar.

Güle güle kullan.
0
mada
(30.03.23)
(2)

Ev interneti

Mirket
35 Mbps hız, Limitsiz, 12 ay taahhüt 255 TL.Mantıklı mı, başka daha uygun bir bir öneriniz var mı?
35 Mbps hız, Limitsiz, 12 ay taahhüt 255 TL.

Mantıklı mı, başka daha uygun bir bir öneriniz var mı?
0
Mirket
(30.03.23)
www.netspeed.com.tr

taahutsuz yâri fiyatina
0
paudi
(30.03.23)
biz superonline 100 Mbps hız limitsiz fiberi 24 ay taahhütle 260a kullanıyoruz, çatır çatır maşallah :D Superonline eskiden çok pahalıydı ama şu an hepsi benzer fiyata geldiği için bir bakın derim.
Taahhütsüzün şöyle bir sıkıntısı var, her an yükselebiliyor kimse size garanti ücreti veremiyor. Ben önümüzdeki yıl da 290 lira vereceğim örneğin ama kim bilir önümüzdeki sene internet fiyatları nasıl olacak..
0
serbest gezen koala
(30.03.23)
(2)

barthes'in yazarın ölümü denemesi türkçede hangi kitabının içinde?

fakat
bulamadım hangi kitapta olduğunu.
bulamadım hangi kitapta olduğunu.
0
fakat
(30.03.23)
kitapta yok, ben denk gelmedim.
0
deartheodosia
(30.03.23)
Dilin Çalışma Sesi kitabında var.
0
osuran imam
(30.03.23)
(2)

Öğretim Elemanının Yurtdışında Staj Yapma İmkanı

glpsnl
Merhabalar,Bir arkadaşım devlet üniversitesinde araştırma görevlisi olarak çalışıyor. Başka bir üniversitede de doktora yapıyor. Önümüzdeki dönem Erasmus öğrenim hareketliliğiyle(doktora öğrencisi olarak) Belçika'ya gidecek ve öğrenim görecek. Bu süre zarfında Belçika'da herhangi bir ofiste ücretsiz
Merhabalar,

Bir arkadaşım devlet üniversitesinde araştırma görevlisi olarak çalışıyor. Başka bir üniversitede de doktora yapıyor. Önümüzdeki dönem Erasmus öğrenim hareketliliğiyle(doktora öğrencisi olarak) Belçika'ya gidecek ve öğrenim görecek. Bu süre zarfında Belçika'da herhangi bir ofiste ücretsiz staj yapmak istiyor. Ancak çalıştığı üniversiteden görevlendirmeyle gitmiş olacak. Hem araştırma görevlisi olduğu üniversitede çalışıyor olarak gözüküp hem de Belçika'da staj yapması bir sorun teşkil eder mi?

Konu hakkında bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.

Teşekkürler.
0
glpsnl
(29.03.23)
Fakülte yönetim kurulu ve rektör onayı ile gidebilir. Sadece üniversitesi gittiği süre x2 kadar zorunlu hizmet talep edebilir ve karşılığında senet imzalatabilir. Yasal olarak herhangi bir sorun teşkil etmiyor.

Edit: Senet olayı emin olmamak ile beraber 3 aydan fazla görevlendirmeler için diye biliyorum, süre de önemli faktör.
0
tss
(30.03.23)
soruda daha doğrusu konuda bir gariplik var.

"Erasmus öğrenim hareketliliğiyle(doktora öğrencisi olarak) Belçika'ya gidecek ve öğrenim görecek." orada Erasmus öğrenimi alırken, aynı anda staj yapabilir mi? asıl araştırılması gereken bu. vizesi öğrenciliğe uygun verilecek, Belçika'da -ücretsiz de olsa- bir kurum onu stajyer olarak kadrosunda gösterebilir mi bu durumda?

üstelik, bir "erasmus öğrencisiyken" çalıştığı kurum onu stajyer olarak nasıl gönderebilir?

yani bu iki path birbirinden ayrı ve sorunsallı yollar, ama Belçika'da münkündür belki.


sizin sorduğunuzsa hem tr.çalıştığı kurumun kadrosunda görünüp hem de Belçika'da staj yapması mümkün mü?
evet, mümkün. araştırmacı olarak "görevlendirilebilir"; hatta bu durumda ücretli staj dahi yapabilir. (yukarıda açıkladığım erasmus öğrenciliğinden tamamen ayrı şekilde söylüyorum) veya ücretsiz izin alıp bu şekilde gidebilir Belçika'ya. bu seçeneklerin hepsi de fakülte yönetim kurulunun insiyatifine bağlı. teoride ücretsiz izin vermeyi bile kabul etmeyebilirler;ama neden etmesinler.
0
jimjim
(30.03.23)
(1)

Öğretmenin asaleti ne zaman tasdik edilir?

hadi ya la
Eylül 2020'de atanıp göreve başlayan bir öğretmenin asaleti ne zaman tasdik edilir?1 yıl aday öğretmen + diğer 2 yıl sözleşmeli olarak biliyorum. Seçimden dolayı bir kadroya geçme durumu var sanırım. Bu kişi Haziran 2023'te kadrolu olduğum zaman asaletim tasdiklenecek diyor. Başka biri ise "Hayır, E
Eylül 2020'de atanıp göreve başlayan bir öğretmenin asaleti ne zaman tasdik edilir?

1 yıl aday öğretmen + diğer 2 yıl sözleşmeli olarak biliyorum. Seçimden dolayı bir kadroya geçme durumu var sanırım. Bu kişi Haziran 2023'te kadrolu olduğum zaman asaletim tasdiklenecek diyor. Başka biri ise "Hayır, Eylül 2023'te aday memurluğun kalkacak ve kadrolu öğretmen olacaksın fakat asaletinin tasdiklenmesi için bu süreden itibaren 1 veya 2 yıl geçmesi gerekir." diyor.

Kafamız karıştı, bu işin doğrusu nedir?
0
hadi ya la
(29.03.23)
kafanız niye karıştı ki, mebbis'teki kişisel bilgiler modülüne baksın :D

sözleşmeli öğretmende asaletin tasdik olması gibi bir durum yok, kadrolu atananlar
içindi o, eski mevzu yani. 1 yıldan fazla çalışmış sözleşmeli personelin çalıştığı süre göz önünde bulundurularak kadroya geçince otomatik olarak asaleti tasdik olur.

bu arada seçim ayağına sözleşmeliler kadroya geçmek için dilekçe yazıp başvuru yaptı. ya geçtiler ya da nisanda geçerler herhalde.
0
bruges
(30.03.23)
(8)

Anne için banka hesabı

jorah the andal
Arkadaşlar merhaba, annem için banka hesabı açmayı düşünüyorum yakın zamanda açan var mıdır avantaj anlamında birbirinden farkı olan var mı normal banka hesabında ? eft havale ücreti olmayan bir banka var mı veya başka yönlerden avantajlı olacak bir banka ? görüşlerinizi bekliyorum.
Arkadaşlar merhaba, annem için banka hesabı açmayı düşünüyorum yakın zamanda açan var mıdır avantaj anlamında birbirinden farkı olan var mı normal banka hesabında ? eft havale ücreti olmayan bir banka var mı veya başka yönlerden avantajlı olacak bir banka ? görüşlerinizi bekliyorum.
0
jorah the andal
(29.03.23)
Enpara.
0
Amaranta ursula
(29.03.23)
Bu 'anne' nasıl biri? Mobil bankacılık kullanabilir mi? Yoksa şubeye gideyim, bana güler yüz, tatlı dil göstersinler mi der?
Tek kıstasımız havale, eft ücreti mi?
'Anne' emekli mi? Promosyon almıyor mu?

Dün bir banka şubesinde 45 dakika bekledim. Yaşlı insan rehabilitasyon merkezi gibiydi. Kuyruktakilerle muhabbet etmek, gişe görevlisine hal hatır sorup iki lafın belini kırmaya gelmiş insanlar vardı :)
0
Mirket
(29.03.23)
@mirket haklısınız :) mobil bankacılık kullanabilir öğretirsem çok yaklaşmıyor ama öğrenir yani :) emekli veya promosyon tarzı bir şey yok.
Bazen biriktirdiklerini koyacak bazen ben göndericem tutacak yani orada.
Arada bir de alışveriş yaparken birine para gönderebilir o yüzden eft havaleye takıldım.
0
🌸jorah the andal
(29.03.23)
O zaman @Amaranta ursula'nın da dediği gibi Enpara ideal.

Bir vadesiz ve bir de birikim hesabı açarsınız, Kredi kartı kullanıyorsa bir Enpara kredi kartı alıp tüm faturaları için Kredi kartından otomatik ödeme talimatı verirsiniz.

Harika olur.
0
Mirket
(30.03.23)
Teşekkür ediyorum cevaplarınız için :)
0
🌸jorah the andal
(30.03.23)
qnb finansbank'a gittiği zaman enparalı olunca bankadan para yükleme falan yapabiliyor mu peki (atm hariç) ?
0
🌸jorah the andal
(30.03.23)
kuveytturk. bir sorun oldugunda validenizin subeye gidip muhattap olması daha kolay. enpara'da finansbank'a gittiğinizde yardımcı olmama ihtimalleri yüksek.

ben de anneme kuveytten açtım en azından telefonla halledemezse şubeden halleder diye.

eft havale hesap ücreti vs yok.

kendim enpara kullanıyorum.
0
bisorumvargaliba
(30.03.23)
Kuveytturk veya Albaraka

Her ikisinde de online, mobil eft-fast ücretsiz. İşlemler hızlı oluyor.
Bankaya gittiğinde çok beklemez, muhatap bulur, saygı görür.

Mobil kullanımı da bence kolay, öğretirseniz merakı da varsa çabuk kavrar.
0
epitaf
(30.03.23)
(17)

kaloriferi actiniz mi?

tantavizisyon
hissedilen - 1C an itibariyle istanbuldabrrr
hissedilen - 1C an itibariyle istanbulda

brrr
0
tantavizisyon
(29.03.23)
Eylül sonundan beri açık malum bebekli ev olunca. En kısık derecede.
0
takilagimacanim
(29.03.23)
Eylül başından beri açık. Son 2 aydır tavan modda açık ki hele bu ay.. Ne gelecek heyecanka bekliyoruz.
0
baldan kaymak
(29.03.23)
Kasimdan beri kapanmadi
0
unidentified floating object
(29.03.23)
Bizim de Ekim sonundan beri hep açık, arada derecesi düşüyor o kadar.
0
fraise
(29.03.23)
Kapatmamıştım.
0
ruhen hastayim ben
(29.03.23)
Kim kapatti ki?
0
balpolen
(29.03.23)
Bir süredir kapalıydı tekrar açtım. Gün içi soğuktu epey.
0
Lethe
(29.03.23)
Hep acik zaten.
0
stavro
(29.03.23)
kışı kombi açmadan geçirdim.
0
konetsu
(29.03.23)
yerden ısıtma. açmadım. ev 24 derece
0
gabe h coud
(30.03.23)
ankarada daha kapatmadık, havalar iyiyken de en dusukte calisiyordu
0
sweetoffice
(30.03.23)
kapatmıştım petekleri bu hafta tekrar açtım
0
roket adam
(30.03.23)
Pay ölçerli sistemdeyiz. İzin verilen minimumun üstüne 1-2 gün dışında çıkmadı bu sene hiç. Evde t-shirt ile gezdim hep. Yalıtım muazzam bir şey.
0
nawar
(30.03.23)
açtık açtık. vicdan azabından kurtulabilirsin aksşdkaşdla
0
blackkmamba
(30.03.23)
izmirde hava 15 derece, bizim binada bile yanıyor
0
kondansator
(30.03.23)
Hiç kapatmamıştık zaten, sanırım şöyle böyle 1 ay daha yakarız.
0
hiçmiyok
(30.03.23)
eylül'den beri ev sabit 23 derece, mekan romanya, kombi hiç kapanmadı
0
rain when i die
(30.03.23)
(2)

Instagram için mekan önerisi (İzmir)

hadi ya la
Kafe ve restoranların ürünlerini, ambiyansı ve çevresi estetik ise bunları fotoğraflamayı seviyorum. Yarın daha çok Bornova ve Alsancak tarafında olmayı düşünüyorum. Belki Bostanlı tarafına da geçebilirim. Güzel fotoğraflar çekebileceğim mekan önerisi yapabilir misiniz?
Kafe ve restoranların ürünlerini, ambiyansı ve çevresi estetik ise bunları fotoğraflamayı seviyorum. Yarın daha çok Bornova ve Alsancak tarafında olmayı düşünüyorum. Belki Bostanlı tarafına da geçebilirim. Güzel fotoğraflar çekebileceğim mekan önerisi yapabilir misiniz?
0
hadi ya la
(29.03.23)
house of rene - bornova.
0
false pretension
(29.03.23)
Bostanlı’da Goches, Aya, Sole de çok şeker :)
0
invictae
(30.03.23)
(21)

Arabanızı kilitlerken tuşa bir kere mi basıyorsunuz ?

garavel
Soru basit, yoksa benim gibi dönüp dönüp 3-4 kere basıyor musunuz eve girene kadar kilitlendiği halde..
Soru basit, yoksa benim gibi dönüp dönüp 3-4 kere basıyor musunuz eve girene kadar kilitlendiği halde..
0
garavel
(29.03.23)
elimde poşet falan varsa, kafam meşgulse bazen kilitlendiğinden emin olamıyorum ve tekrar kumandadan kilitlediğim oluyor. Normalde kapıdan kilitliyorum ama, kumanda hep çantada, cepte oluyor.
0
orient blue
(29.03.23)
2 kez basiyorum. once arabadan inip kapiyi kapatinca, sonra arabadan biraz uzaklasinca bi daha.
0
taurina
(29.03.23)
Basılı tutunca aynaları kapatıyor. Bakıyorum ayna kapanmadıysa 2., 3.kez basıyorum.
0
heritage
(29.03.23)
1 kez basıp kapı açma deneyi yapıyorum. bazen sadece bi kere kapatıp gidiyorum
0
ala09
(29.03.23)
otomatik kapanıyor. basmıyorum
0
glamdr1ng
(29.03.23)
şahsen aynalar kapanıyor, kilitlendiği %100 ama emin olamıyorum ne hikmetse. kapıyı kontrol amaçlı açma atraksiyonuna da giremiyorum keyless var.. obsesif miyim acaba
0
🌸garavel
(29.03.23)
Bir kac kere basmam zaten algilayinca sesten veya farlardan anliyorum.

Ama şeyi cok sık yapıyorum, iner inmez kitlemisim ama unutuyorum kafam doluyken.

20 metre uzaktan ulan acaba basmis miydim deyip uzaktan tekrar basiyorum.

Yalniz şey yapan varmis dikkat edin. Siz kitlemeden veya otomatik kitleniyorsa da siz cok uzaklasmadan birisi sizin ters tarafiniza egilerek saklanip siz kitlemeden kapinin birini sessizce azicik aciyorlar. Siz kitledim sanip uzaklastiktan sonra icine giriyorlar.
0
ananiyimioguz
(29.03.23)
Eski arabam otomatik kitleniyordu 1dk sonra, o yuzden tek basıyordum.
Su anki arabda bazen kitledigimi hatirlamayop yürürken tekrar bastigim oluyor.
0
stavro
(29.03.23)
iki kere, ikincide kornayla "kitledin kardesim kitledin" tribi atiyor, o sekilde emin oluyorum.
0
cooperr
(29.03.23)
uzaktan 2-3 kere basarım. basınca o sinyallerin yanıp söndüğünü görmem lazım.
0
bisorumvargaliba
(30.03.23)
1 kere basıp yoluma devam ediyorum.
0
nawar
(30.03.23)
Ahah ha bu kişi tek benim sanıyordum :))

Yalnız olmadığımı gösteren soru ve cevaplar için en kalbi şükranlarımı sunarım.

Yukarıdaki cevapların pek çoğunu yerine ve zamanına göre uygulamaktayım. Uzaklardan hatta bazen evin camından bile farlarla göz kırpışmak muhteşem bir huzur :)
0
epitaf
(30.03.23)
benim arabada bir tane düğme var, bir kere basınca kilitliyor, tekrar basınca açıyor.

hadi sıkıyosa buna da iki kere bas. tek bsıp kilitliyorum, kapı kolunu çekip kontrol ediyorum.

tekrar basarsan sıçtın, açıldı kapı.
0
kibritsuyu
(30.03.23)
bir kere. ayna kapanıyorsa okdir.
0
gabe h coud
(30.03.23)
"basınca o sinyallerin yanıp söndüğünü görmem lazım."
0
bir soru sorcam
(30.03.23)
Klasik OKB, yapmamaya çalışın.

Şunu deneyin, kapının birini tam kapanmadan, yani bir kapı açıkken kumandaya basın ve bakın bakalım aynalar kapanıyor mu?

Eğer kapı açık unutulduğunda, kumandaya basınca aynalar kitlenmiyorsa (ki genelde böyledir) şüpheye düşmenize gerek yok.

Kumandaya basın ve aynaların kapandığını görürken bir elinizle de kolu kontrol edin.

Sonra eve doğru giderken illa ki bi döner bakarsınız, aynalar kapalı görünüyorsa kilitlidir zaten.

Kumandaya 3-4 kere basmak, pilin ömrünü 3-4 kat azaltmaktan başka işe yaramayacak.
0
John Bloor
(30.03.23)
kapı kolu çekmek +1

fiziksel olarak o eylemi yapmak hatırlamayı da kolaylaştırıyor. (kilitledim mi diye geri dönüyorsan :D)

bir de herkes şu hikayeyi duymuştur sanırım, bi şekilde sinyali kesip kilitlenmesini engelliyorlarmış arabayı çalamasalar bile bagajda vs. ne varsa yürütüyorlarmış. Böyle laptop çalındığını duydum ama araba kilitlendim derken neden kilitlenmiyor o işi nasıl çözüyorlar ilk ağızdan dinleyemediğim için bilmiyorum.
0
nhk ni youkosu
(30.03.23)
Kilitlenme sesini duyarsam bir kere basarım, gürültülü bir yerse ve sesi duyamadıysam sadece sinyallere bakarak uzaklaşmam çünkü kapılardan birisi açık kaldıysa da sinyaller yanıyor ama kapı açık kalıyor. Bu durumda elimle kontrol ederim.

Ayrıca ar-ge'ci olduğum için elimizde ekipman var, şirket araçlarının kumandalarını hack rf one ile test ettik, mevcut sinyalleri kopyalayıp tekrar oluşturduk. Linea ve dacia'ları çalması çok kolay, aynı kodu her seferinde kabul ediyor :)

Diğer araçların bazılarında aynı kodu tekrar kullanamıyorsunuz, bazılarında ise saate bağlı bir üretme algoritaması olduğundan bir süre sonra kod geçersiz kalıyor.

Bunları bildikten sonra bazı marka ve modellerde dönüp kontrol etseniz de fayda etmeyeceğinin farkında olmak baya kötü hissettiriyor :)

Fiat gurubunda arabada değerli bir şey bırakmamaya çalışın.
0
kimlanbu
(30.03.23)
@kimlanbu, bu çok bariz bir güvenlik açığı değil mi nasıl üretime onay alıyorlar :/
0
ananiyimioguz
(30.03.23)
1 kere basıp kapiyi da elimle yoklarim. Tamamdir.
0
wilhelmwasmuss
(30.03.23)
eski opel aracımızdan kalan alışkanlık olarak 2 kez basıyorum sürekli.

bunu çoğu kişi bilmez. opellerin bir kısmında çift kilit mekanizması vardır. kilide iki kez arka arkaya basınca kapı içerideki koldan açılmaz. yani birisi camınızı kırıp, kolunu sokup içerideki kapı mandalından kapıyı açmaya çalışırsa açamaz. o cam kırıklarının içinden girmek zorundadır, ona da çoğu hırsız yanaşmaz.

o yüzden sanki aracımda varmışçasına çift basıyorum kilide.
0
artci sarsinti
(30.03.23)

Küçükcekmece sinopspor benzeri takım.

wilhelmwasmuss
Bu takımın ilginc bir özelliği var. Kulup İstanbul da ama adından da anlaşılacağı üzere sinoplularin takımı. Bir de buna benzer Bayburt 1918 fk var sanırım. Benim merakım şu. Yurt dışında da aynı durumda takımlar var mi bildiğiniz?Berlin turkiyemspor veya ayssriska gibi takimlari kastetmiyorum. Ayni
Bu takımın ilginc bir özelliği var. Kulup İstanbul da ama adından da anlaşılacağı üzere sinoplularin takımı. Bir de buna benzer Bayburt 1918 fk var sanırım.

Benim merakım şu. Yurt dışında da aynı durumda takımlar var mi bildiğiniz?
Berlin turkiyemspor veya ayssriska gibi takimlari kastetmiyorum. Ayni ülke içinde farklı bir şehiri temsil eden var mı?
0
wilhelmwasmuss
(29.03.23)
(3)

Samsung S20 FE

dissendium
Merhaba arkadaşlar. Samsung S20 FE almayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz? Satıcı Trendyol olanı 12 bin. Satıcı Amazon olanı da 12 bin. Hangisinden almak daha iyi? Sağ olun.
Merhaba arkadaşlar. Samsung S20 FE almayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz? Satıcı Trendyol olanı 12 bin. Satıcı Amazon olanı da 12 bin. Hangisinden almak daha iyi? Sağ olun.
0
dissendium
(29.03.23)
S20 FE den yazıyorum.

15 yıldır cep telefonu kullanıyorum. Normalde hiçbir cihazda 3-6 ay dan fazla zaman geçirmem. S20 FE ile şu an 14.ayımı yaşıyorum. Mercedes E'den Samsung S'den başlıyor.

Bir önceki cihazım Iphone'du bu arada. S20 FE'yi değiştirirsem de S23 serisinde utfs 4.0'dan devam edeceğim.

S20 FE için size anahtar bir bilgi vereyim: snapdragonlusunu alın. Exynos fazla sorunlu diye okumuştum.
0
baldan kaymak
(29.03.23)
Ben de kullanıyorum 1 sene olacak neredeyse. Geçici olarak alırım, yurtdışına çıkınca iphone alırım diyordum ama gerek duymuyorum.
0
Copernic
(30.03.23)
Yazılım desteği canınızı sıkmayacaksa alınabilir. İlla Samsung derseniz 2 bin daha çıkıp S21 FE bakabilirsiniz.

Bir şeyi Amazon satıyorsa başka yer almak büyük hata olur. Şaşmayın.
0
mada
(30.03.23)
(4)

Kirada aylık tek kişi yaşam maliyeti - istanbul

baldan kaymak
Ne kadar masrafınız oluyor. Günceli sormak isterim. Kiraya çıkan birey aşağı yukarı ne kadarla ay sonuna doğru yaşar? Biraz yemeyi seven biri olarak düşünün lütfen.Cevaplar için teşekkürler.
Ne kadar masrafınız oluyor. Günceli sormak isterim. Kiraya çıkan birey aşağı yukarı ne kadarla ay sonuna doğru yaşar? Biraz yemeyi seven biri olarak düşünün lütfen.

Cevaplar için teşekkürler.
0
baldan kaymak
(29.03.23)
En yakınımdaki tek yaşayan kişinin kirası 12bin; aidat faturalar 2000 civarı; ona da 9-10₺ kalıyor.
Birikim çok az yapabiliyor ama istediği semtte ve güzel yaşıyor. Ve yaşadığı semte göre 12bin kira çok ucuz; işinden dolayı hürmet ettiler ve verdiler
0
gadlemler
(29.03.23)
aylık tekstil alisverisi yok denecek kadar az. ortalama 10 gun sabah aksam annemde yemek yiyorum. onun disinda eve siparis veren yiyici biri kira fatura aidat haric 13k gidiyor ve arada gezersem -8 ekleniyor totalde 21k civari
0
ala09
(29.03.23)
Kira 5 aylık mutfak harcaması 4-5 (yemeyi seven 2 kişiyiz) faturalar 1.bu şekilde. Alkol sigara kullanmayıp dışarı çok çıkmadığımız için rakamlar böyle.

Ve kira kalemi genelde en yüksek olanı, biz çok merkezi bi yerde olmadığımız için böyle tabi.
0
turuncu tonlarda
(29.03.23)
Ben eski kiracıyım. 4 küsür barınmaya gidiyor. 20 bana kalıyor. Bulunduğum yerde eve çıkmak istesem bana 0 kalır. Abuk subuk bir durum. Giderler de çok değişken. Bir simite 10₺ verdim bugün.

Şu ortamda net ve güncel bir şey söylemek çok zor. Maaşlı çalışan sıfırdan tek başına güzel bir eve çıkamaz. Çıksa o eve güzel, kaliteli eşya alamaz. Üstelik yemeyi de seven biriyim demişsiniz. Akşamı geçtim sabah kahvaltıya gittik kişi başı 350₺ dediler. Akşam yemeklerinde ise uzun zamandır 1000₺ eşiği gözden çıkarıldı, normalleşti.

Ha bir de ne aldığınızdan başımsız tek elinizle rahatça taşıyabileceğiniz iki market poşeti 300₺ oldu.
0
ruhen hastayim ben
(29.03.23)

John wick izlenecek sakin sinema salonu

unidentified floating object
Acaba akmerkez fln sakin midir? Avr. Yakasi beyoglu sisli civari onerilere acigim.Az insan olsun istiyorum, film sirasinda yeme icme sesi rahatsiz ediyor.
Acaba akmerkez fln sakin midir? Avr. Yakasi beyoglu sisli civari onerilere acigim.

Az insan olsun istiyorum, film sirasinda yeme icme sesi rahatsiz ediyor.
0
unidentified floating object
(29.03.23)
(3)

sabiha gökçen otopark

cokponcik
merhaba3 gün falan aracı nereye bırakalım en uygun seçenek nedir
merhaba

3 gün falan aracı nereye bırakalım en uygun seçenek nedir
0
cokponcik
(29.03.23)
geçen ay jetpark'a bırakmıştım. günlük 30 tl ücreti çok uygun. 15 dakikada bir servisi var havaalanına.
0
imera ena
(29.03.23)
(git:ispark.istanbul )
10dk uzaklıkta ve servisi var.
0
scudman1
(29.03.23)
Haritalardan aratın, bir sürü otopark var yakın çevrede havalimanı otoparkına alternatif. Hepsi servisli.
0
mada
(30.03.23)
(2)

Düşük bütçe cs go oyuncu mouse seçimi

webbrowser
Selamlar, sadece cs go için kullanacağım, 300-400 tl bütçe ile gaming mouse ihtiyacım var. Ultra rekabetçi değilim ve eğlence amaçlı oynuyorum.
Selamlar, sadece cs go için kullanacağım, 300-400 tl bütçe ile gaming mouse ihtiyacım var. Ultra rekabetçi değilim ve eğlence amaçlı oynuyorum.
0
webbrowser
(29.03.23)
logitech g102
0
imera ena
(29.03.23)
ananiyimioguz
(29.03.23)
(1)

iç mekanda gezme

tolgan
iyi akşamlar arkadaşlar. 5 katlı bir binanın katları arasında önceden çektiğim resimler vasıtasıyla kullanıcıları gezdirmek istiyorum. örneğin kullanıcı gelecek giriş katı gezecek oradan merdivenlerle aşağı veya yukarı oka tıkladığında o kata gidip tekrar orada gezecek. bu dediğimi nasıl yapabilirim
iyi akşamlar arkadaşlar. 5 katlı bir binanın katları arasında önceden çektiğim resimler vasıtasıyla kullanıcıları gezdirmek istiyorum. örneğin kullanıcı gelecek giriş katı gezecek oradan merdivenlerle aşağı veya yukarı oka tıkladığında o kata gidip tekrar orada gezecek. bu dediğimi nasıl yapabilirim acaba?
0
tolgan
(29.03.23)
Bir zamanlar bunun için Photosynth uygulaması vardı ama nedense çok yaygınlaşmadı. Fotoğraflar elinizde birbirini takip eden film şeridi kareleri gibi ayrıntılı ise deneyebilirsiniz.
Değilse de başlangıç için bir bakın.
0
diyecevaplandı
(29.03.23)
(3)

Haziranda İtalya

cokponcik
7 günlük bir planımız var arkadaşlar Roma'ya biletler. Kaç gün nereye ayıralım nereye gidelim tavsiyeniz ne olur? Venedik şart yalnız. Çok teşekkürler
7 günlük bir planımız var arkadaşlar Roma'ya biletler. Kaç gün nereye ayıralım nereye gidelim tavsiyeniz ne olur? Venedik şart yalnız. Çok teşekkürler
0
cokponcik
(29.03.23)
3 gün roma + 2 gün floransa + 1 gün siena (benim kontenjanım) + 1 gün de venedik. venedik şart dediniz diye. yoksa çok overrated. milano ondan da fazla.

daha küçükçe şehirlere gitmeye çalışın.
0
tantavizisyon
(29.03.23)
Üstteki yorumu genişletmek adına;
Geldiğiniz gün, sonraki gün tam, 3. gün de öğleden sonraya kadar falan roma, hava kararmadan kiralık arabayla floransa'ya doğru giderken bir agriturismo'da konaklama. 4. gün toscana turu siena civarları (montepulciano-siena arası bölge gezilebilir -val d'orcia denen bölge ve pienza montalcino gibi kasabalar- veya siena-san gimignano,monteriggioni üçlemesi veya chianti) akşamına floransa'ya varış ve araba teslimi. 5. gün tam gün floransa. 6. gün floransa'da kahvaltı öğlen trenle venedik, venedik'te öğlen yemeği. günü orada geçir, 7. gün de dönüş.

Eğer dönüş bileti roma'dansa bu tur olmuyor tabi. Araba kiralamayı 2 gün yapıp toscana'da üstte yazdıklarımdan 2sini yapıp, son gün yine roma'ya dönebilirsiniz. Venediği de görmemiş olursunuz.

İlla venedik + gidiş dönüş Roma alternatifi de geliş roma ilk gün roma'da kalma dinlenme, 2. gün trenle venedik, 1 gün gez+kal, 3.gün kahvaltını yap trenle floransa'ya geç, floransa'da ye iç gez dolaş. 4. gün de floransa'yı gez, akşam yemeğini floransa'da yiyip trenle romaya geç, 5.6.7 günleri de roma'da geçir şeklinde yapabilirsiniz.
0
mirafiori
(29.03.23)
Güney İtalya neden düşünmüyorsunuz? amalfi sahil turu yapabilirsiniz. cennetten düşen bir parça amalfi. kuzey İtalya istiyorsanız illa Milano'yu düşünmeyin dünyanın en overrated şehirlerinden. roma 3 Floransa 2 Venedik 1 gün yeterli olur. 1 gün yolda vs geçer muhtemelen
0
bana bir nick verin
(29.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.