Giriş
(3)

İkametgahı alamama?

fikox
Kiracı konutu boşalttı. İpsiz sapsız biri ve borçları ödemeden çıkmış. Elektrik borçtan kesilmiş. Abonelikler kendi adına. Sorun şu ki ikametgahi da konutta duruyor. İkametgahı alacağım dedi almıyor. Elektriği üzerime alamıyorum, ikametgah belgesi istiyorlar. Nüfus ikamet için fatura istiyor. Ne yap
Kiracı konutu boşalttı. İpsiz sapsız biri ve borçları ödemeden çıkmış. Elektrik borçtan kesilmiş. Abonelikler kendi adına. Sorun şu ki ikametgahi da konutta duruyor. İkametgahı alacağım dedi almıyor. Elektriği üzerime alamıyorum, ikametgah belgesi istiyorlar. Nüfus ikamet için fatura istiyor. Ne yapacağım ben?
0
fikox
(06.04.23)
hocam tapu sizde alabilmeniz lazım tapuyla gidin.
0
jelly bear
(06.04.23)
Maalesef alamıyoruz. Faturalar adamın üzerine, ikametgahı da duruyor ama ev boş. Su veya doğalgazı deneyeceğim. Onlardan birini alabilirsem onunla yürüyeceğim.
0
🌸fikox
(07.04.23)
muhtarlığa gidip dilekçe veriyorsunuz. muhtarınız yardımcı olur. tahminen 1 hafta içinde eski ikamet sahibi boşa düşürülüp ev temize çıkarılıyor.
0
phonex
(07.04.23)
(3)

şu kadın botu erkeğe olur mu

bir soru sorcam
https://www.amazon.com.tr/gp/product/B0BJQJLWCN/ref=ox_sc_act_image_3?smid=A3O5TP4R0OZYXZ&psc=1tabanındaki penbe kısımlar yordu
www.amazon.com.tr
tabanındaki penbe kısımlar yordu
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
fiyat çok iyiymiş ama yemezler, onlar daha cart görünüyordur gerçekte, şu an bile baya dikkat çekici
0
babafingo
(06.04.23)
aslında eflatun gibi çok kötü değil ama kalıptan dolayı olmaz. kesin bilgi
0
ala09
(06.04.23)
www.eksiduyuru.com nike olmuştu sdf
0
🌸bir soru sorcam
(06.04.23)
(1)

avukatlar için yeşil pasaport

gezegenim
değerli avukatlara bir sorum olacak. yeşil pasaportunuzu kaç gün içinde aldınız? ailenize -eş ve çocuk- aynı süre içinde çıktı mı?
değerli avukatlara bir sorum olacak. yeşil pasaportunuzu kaç gün içinde aldınız? ailenize -eş ve çocuk- aynı süre içinde çıktı mı?
0
gezegenim
(06.04.23)
normal pasaport almaktan bir farkı yok. barodan evrak alınıyor, harç ödendikten sonra başvuru yapılıyor. bu başvurudan sonra diğer herkeste süreç nasılsa siz de öyle bekliyorsunuz.
0
paintov
(07.04.23)
(1)

Vergiden Kaçınma

deadwampir
Merhaba, Estonya'daki şirketimden paramı (gerekirse çıkış yapılan paranın vergisini ödeyerek) coin alıp, tr'deki hesabıma bağışlayarak burada bozdurup çekebiliyor muyum? Bi sıkıntı oluyor mu?
Merhaba,

Estonya'daki şirketimden paramı (gerekirse çıkış yapılan paranın vergisini ödeyerek) coin alıp, tr'deki hesabıma bağışlayarak burada bozdurup çekebiliyor muyum? Bi sıkıntı oluyor mu?
0
deadwampir
(06.04.23)
iki ülke arasında Çifte Vergilendirmeyi Önleme anlaşması var. orda vergiyi ödüyorsanız coinlere dolanmalara gerek kalmadan parayı legal yollarla ve limitler dahilinde buraya getirebilmeniz lazım. Bir malimüşavire danışmakta fayda var.

İlgili kanun şurda: bit.ly
0
wct3 org
(06.04.23)
(2)

Online piyano dersi

ya volna
Uzun zamandır aklımda olan birşeyi artık yapmak istiyorum. Müziğe pek yeteneğim yok fakat kendi çapımda hobi olarak piyano çalmak istiyorum. Yaşım küçük değil, haftada 1-2 saat ders alıp, 1-2 saatte kendim çalışabilirim. Online ders tek alternatif, daha önce online ders alanların deneyimi nedir, tav
Uzun zamandır aklımda olan birşeyi artık yapmak istiyorum. Müziğe pek yeteneğim yok fakat kendi çapımda hobi olarak piyano çalmak istiyorum. Yaşım küçük değil, haftada 1-2 saat ders alıp, 1-2 saatte kendim çalışabilirim. Online ders tek alternatif, daha önce online ders alanların deneyimi nedir, tavsiye eder misiniz? Yüzyüze olmadan piyona öğrenmek mümkün mü?
0
ya volna
(06.04.23)
sen ellerini ve parmaklarını nasıl göstereceksin? oturuşunu nasıl göstereceksin? zor iş. ben birine piyano öğretmeye kalksam ilk bir iki ay bir şey çaldırmam zaten oturuştu, parmak egzersizleriydi öyle geçer. mesela...
0
alperz
(07.04.23)
Ses, kulak çalışması altyapı varsa kurtarır ancak piyano zor. Yanlış basış parmak sakatlanmasına kadar gidebilir. Oturuş, duruş bir bütün.
0
from where i ride
(07.04.23)
(1)

Matematikçilere Kitap Sorusu

deadwampir
Bizim meslek lisesi stajyerleri sıfırdan başlayarak matematik öğrenmek için bir kitap seti kullanıyorlardı tamamen azmedip çalıştığında ÖSS'ye hazırlanmış oluyorlardı.Neydi o setin adı? Ya da böyle tavsiye edeceğiniz set var mı?
Bizim meslek lisesi stajyerleri sıfırdan başlayarak matematik öğrenmek için bir kitap seti kullanıyorlardı tamamen azmedip çalıştığında ÖSS'ye hazırlanmış oluyorlardı.

Neydi o setin adı?

Ya da böyle tavsiye edeceğiniz set var mı?
0
deadwampir
(06.04.23)
Antremanlarla Matematik 1-2-3-4
myo mezunu beni dgs kazandırıp öğretmen yapmış seridir. (müh. olmak istiyordum aslında ama g*tüm daha fazla çalışmak istemedi.)
0
phonex
(07.04.23)
(4)

İki airfryer sorusu

Mirket
1.Şu dondurulmuş parmak patateslerin kızartılmasında bir lezzet farkı var mı, yoksa o devasa fiyat farkı sadece soyup dilimleme külfetinin karşılığı mı?2. Pişirme kağıdı kullanılması hava sirkülasyonunu etkilemiyor mu?
1.Şu dondurulmuş parmak patateslerin kızartılmasında bir lezzet farkı var mı, yoksa o devasa fiyat farkı sadece soyup dilimleme külfetinin karşılığı mı?

2. Pişirme kağıdı kullanılması hava sirkülasyonunu etkilemiyor mu?
0
Mirket
(06.04.23)
1- o pattizler ön pişirilmiş. lezzet farkı da kalitesine göre evet var. yani evde yapıp uğraşsan daha iyi yaparsın da, aynı veya benzer eforla donmuş pattiz lezzetine ulaşamazsın.(tabii iyi bi donmuş ürün aldıgını dusunerek)

2- bütün olayı sıcak hava döndürmek olan bir alet için, evet verimsizlik yaratır.
0
floydian
(06.04.23)
@floydian, yani o patatesler, içinde palm yağı olan, bazı E bilmemkaçlar bulunan ve piyasada kızartma yağı diye satılan bir çeşit yağın içinde cossss diye bir miktar kızartılıyor.

O halde bizim airfryer ile yağsız kızartma yapacağız gayret ve hayalimiz masal olmuyor mu?
0
🌸Mirket
(06.04.23)
1. evet var. o tadı yakalamak patatesin cinsine baglı. mesela agria cinsi patates alırsan airfry ile çok rahat sapsarı patates yaparsın.

2. pişirme kagıdı etkiliyor baya. pişirme kagıdını katlayıp del-geç ile delikler açabilirsin.
0
xrated
(06.04.23)
yağsız kızartma diye bir şey yok ne yazık ki. airfrey biraz sahte bir "sağlık" algısı ile pazarlanıyor. yağı asıl zararlı yapan 180 derece üstüne çıktığında ortaya kanserojen bir şeyler.

açıkçası, sadece patates kızartması veya başka kızartma için airfryer alınmaz.

yine zararlı ama en az zararlı pattiz kızartması şöyle olur,

pattizleri haşlarsın, sonra sıcağı sıcağına yağla iyice karıştırıp fırına dizer turbo modda pişirirsin. airfrey'a patatesi direkt çiğden attığından bin kat daha iyi patateslerin olur.
0
floydian
(06.04.23)
(1)

Şişecam

dissendium
Merhabalar. Şişecam bağlantılı bir fabrikada 5 ay çalıştım. Bu Şişecam'a iş başvurusu yaptığımda katkı sağlar mı? İşe alım süreci hakkında bilgisi olan var mı? Girmek çok zor mu? Sağ olun.
Merhabalar. Şişecam bağlantılı bir fabrikada 5 ay çalıştım. Bu Şişecam'a iş başvurusu yaptığımda katkı sağlar mı? İşe alım süreci hakkında bilgisi olan var mı? Girmek çok zor mu? Sağ olun.
0
dissendium
(06.04.23)
Sisecam bu tarz seylere onem veriyor, elbette arti olur ise alim sureci hakkinda bilgim yok.
0
freedonia
(07.04.23)
(3)

fatih'te iftara gitmelik öğrenci işi mekan var mı bildiğiniz?

ala09
kişi başi max 250 gibi bi bütçe. iftar menüsü seklinde değğil de menüye göre seçmelik de olur. cafe gibi bir şey arıyoruz ama her türlü öneriye açık.fatih dediğim sultanahmet, süleymaniye, çemberlitaş fln tarafları. en kötü fevzipaşaya doğru gidilir
kişi başi max 250 gibi bi bütçe. iftar menüsü seklinde değğil de menüye göre seçmelik de olur. cafe gibi bir şey arıyoruz ama her türlü öneriye açık.
fatih dediğim sultanahmet, süleymaniye, çemberlitaş fln tarafları. en kötü fevzipaşaya doğru gidilir
0
ala09
(06.04.23)
Yer soyleyem ama kadınlar pazarı geldi aklıma.
Sahil yönünden kemerin altından girer girmez sola yukarı dininde yukarıda, sağdaki köşedeki kebapçı baya güzeldi.
Sanırım orada 250 TL ye iftar yapılabilir ama emin değilim:(
0
kisa
(06.04.23)
Hah
Siirt Şeref Büryan 1892
(0212) 525 35 81
maps.app.goo.gl
0
kisa
(06.04.23)
rumeli restaurant güzel seçmeli menü sunuyorsa iftarda
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
(2)

ev için yapılan harcamaları vergiden nasıl düşüyoruz?

ayseee
evi kiraya verdik ama öncesinde ev için 30.000 tl harcama yaptım. mutfak dolabı, duşakabin,kapılar değişti hepsini sıfır aldığım için fatuları bende mevcut. 2024 mart ayında beyanname verirken bunları vergiden düşebilir miyim ve bu işlemler nasıl yapılıyor? online fatura geçerli olur mu? bilgisi ola
evi kiraya verdik ama öncesinde ev için 30.000 tl harcama yaptım. mutfak dolabı, duşakabin,kapılar değişti hepsini sıfır aldığım için fatuları bende mevcut. 2024 mart ayında beyanname verirken bunları vergiden düşebilir miyim ve bu işlemler nasıl yapılıyor? online fatura geçerli olur mu? bilgisi olan var mıdır?
0
ayseee
(06.04.23)
beyan verirken götürü usulü verilmesi lazım geliyordu sanırım. tam hatırlamamakla birlikte vergi dairesine sorarsanız bilgi verirler. ben sağlam bir tadilat yapmıştım. sanırım 4 sene hiç vergi vermedim. (2017 civarı daire başına 30bin civarı masraf yapmıştım. doğalgaz, wc, banyo, parke boya vs.)
0
phonex
(07.04.23)
Evet gerçek gider yöntemini seçerek yapmış olduğunuz faturalı giderleri matrahdan düşebilirsiniz .
Kanunen kabul edilen giderlerinizi beyannamede takam olarak belirtmeniz yeterli . Tabi bunla ilgili evrakları 5 yük boyunca ( maliye sorarsa diye saklamanız gerekir .
Tabii illa gerçek gider yöntemini değil götürü gider yöntemini seçebilir siniz .
Eğer götürü gider yöntemini seçerseniz direkt belgesiz ,
O yul içinde tahsil ettiğiniz kira gelirinin toplamını ,
Sene içinde 100.000 diyelim
……………… -21.000 tl matrahtan muaf kısım (22 yılı için ) her yul yenilenir bu tutar ,
………………..79.000 tl üzerinde
………………..-11.850. Tl. yüzde 15 götürü gider
………………..67.150 tl vergi matrahınız olur .
Ayrıca götürü gider yöntemini seçerseniz herhangi bir belge sunmanıza gerek yok .
Benim örneğime göre 100.000 değil 200.000 kita getirisi elde etseydiniz götürü gider size daha avantajlı olabilirdi .
Tabi konutun hisseli olup olmadığı , başkaca komut gelirinin olup olmadığı bu hesaplamayı değiştirir .
0
dunyatuhaf
(07.04.23)
(11)

Ekşi duyuru gibi kullandığınız platform

iwillsee
Var mı böyle sorular sorup cevaplar aldığınız?
Var mı böyle sorular sorup cevaplar aldığınız?
0
iwillsee
(06.04.23)
Reddit
0
logisticsmanager
(06.04.23)
Reddit+1 arkadaşlarla olan wp grupları.
0
Amaranta ursula
(06.04.23)
forumlar
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
İnploid vardı bir ara, o da kalmadı
0
kondansator
(06.04.23)
quora
0
avianthem
(06.04.23)
Quora
0
alfired
(06.04.23)
Reddit +1
0
nawar
(06.04.23)
Türkçe alternatifi yok!
0
halitkin
(06.04.23)
Reddit
0
hayirsiz
(06.04.23)
Kizlarsoruyor - kadinlarkulubu - donanimhaber :)

Kullanmiyorum ama icerikleri buraya gore baya genis.
0
brkylmz
(07.04.23)
En iyisi burasi. Hepsini kullandim hep coluk cocuk dolu cildirirsin..
0
Slynmaster
(07.04.23)

midjourney'de selfie'mi işlemeyi nasıl yapabilirim?

avatar is back
normalde gönderilen her fotoyu herkes görüyor. /private kısmını seçersem kimse görmeyecek ve prompt girersem olur mu? hangi komutla yazmam gerekiyor foto import ettiğimde? /imagine olmaz değil mi? fotomu ekleyip bir kaç güzel komut girmek istiyorum o kadar
normalde gönderilen her fotoyu herkes görüyor. /private kısmını seçersem kimse görmeyecek ve prompt girersem olur mu? hangi komutla yazmam gerekiyor foto import ettiğimde? /imagine olmaz değil mi? fotomu ekleyip bir kaç güzel komut girmek istiyorum o kadar
0
avatar is back
(06.04.23)
(3)

e-Bildirge'deki kullanıcı adı nedir?

seen sea
Evdeki bakıcı için kolay işverenlik şeysi yaptık. "E-bildirge başvuru yetkili onay" işlemini yapın dediler. Bunu yaparak Sistem şifresi ve işyeri şifresi aldık.Ama kullanıcı adımız ne ki? 11 hane girilebilen kullanıcı adı ve yanında 4 hane girilebilen ne olduğu yazmayan bir kutu var. TC kimlik no ya
Evdeki bakıcı için kolay işverenlik şeysi yaptık. "E-bildirge başvuru yetkili onay" işlemini yapın dediler. Bunu yaparak Sistem şifresi ve işyeri şifresi aldık.

Ama kullanıcı adımız ne ki? 11 hane girilebilen kullanıcı adı ve yanında 4 hane girilebilen ne olduğu yazmayan bir kutu var. TC kimlik no yazmayı denedim olmuyor. Nasıl gireceğiz buna?
0
seen sea
(06.04.23)
www.turkiye.gov.tr
once buraya girin
gelen sayfada sifre bilgisi

4 hane dediginiz yere işyeri kodunu girin. biz tek hane olarak girdik. ama bu kadar kullanıcı dusmani tasarim gormedim. e devlet ne kadar kullanışlıysa sgk bildirge sayfası o kadar berbat
0
exlibris
(06.04.23)
11 haneli yer başvuran yetkilinin tc kimlik numarası. yanındaki hane ise e-devlet'te sistem şifresi ve işyeri şifresini gördüğünüz ekranda "işyeri kodu" sütununda yazan sayı.

belki başka yerden görmüşsünüzdür diye yolunu da yazayım. e-devlet'e girdikten sonra "e-sgk şifre" şeklinde arama yapın. orada işyeri kodunu, sistem şifresini ve işyeri şifresini göreceksiniz.
0
kibritsuyu
(06.04.23)
kibritsuyu'nun dediği gibi şifreni alınca

ebildirge.sgk.gov.tr

buradaki adrese girip izleyen ayın 17'si gibi çıkan tahakkuku alıp bankadan ödemen gerekecek.
0
liberal
(07.04.23)
(2)

Kendi işini yapanlar - fiyatlandırmayı nasıl yapıyorsunuz?

nefertarii
3.5 yıldır freelancing yapıyorum ama işimi büyütemedim. çünkü bazı konularda bilgisizim ve sanki para kazanmaya devam etsem de işimde ilerleyemiyorum gibi hissediyorum. en basitinden işimin ederinden emin olamıyorum, nasıl bu tip konularda bilgi sahibi olabilirim?
3.5 yıldır freelancing yapıyorum ama işimi büyütemedim. çünkü bazı konularda bilgisizim ve sanki para kazanmaya devam etsem de işimde ilerleyemiyorum gibi hissediyorum. en basitinden işimin ederinden emin olamıyorum, nasıl bu tip konularda bilgi sahibi olabilirim?
0
nefertarii
(06.04.23)
aynı işi yapanlardan fiyat alarak yani fiyatı piyasa belirler. farklı ne sunuyorsan onu da görüp değerlendirmiş olursun. işini büyütmek için çeşitli pazarlama ve marka değeri yaratma yöntemleri var ama işini bilmediğim için çok bir şey söyleyemeyeceğim. bu işlerden anlayan birini tut biraz yatırım yap. yapay zeka çok yardımcı olabilir ..vs.
0
tiny penny
(06.04.23)
Burada işiniz,
Geçmiş referanslarınız,
ama en önemlisi kendinizi nasıl pazarladığınız çok belirleyici.

İşi bilmiyorum ama sizin sektörünüzde emin olun aynı işe 5000 TL fiyat veren de vardır, 40.000 TL veren de, 100.000 TL veren de. Yine emin olun hepsinin müşterisi ve alıcısı vardır.

Bugüne kadar küçük müşterilerle çalışmıştır adam, tecrübesizdir o adam 5000 TL der işine.

Bir diğeri der ki ben şu şu global firmalarda çalıştım, böyle projeler yaptım. Şimdi freelance yapıyorum. Ücretim de 100.000 TL'dir çünkü senin işine de bu ekspertizle yaklaşacağım. Bunun da alıcısı vardır.

Ama tüm bunların altında sizin kendinize biçtiğiniz fiyatı hak ettiğinize ikna etmeniz lazım müşterileri.
O da biraz kişisel ve sosyal becerilerinizle alakalı.

Yani şöyle örnekler gördüm, firma 3 freelancerdan teklif alıyor. Biri 1 lira, diğeri 10 lira, diğeri 100 lira diyor.
100 liralığa diyorlar ki 50'ye in anlaşalım. Adam diyor ki benim fiyatım bu aşağısına çalışmam iyi günler...
Dönüyorlar tamam 100 lira okdir diye. Çünkü öyle bir satıyor ki adam kendini, ben bunla çalışmazsam bu proje batar diyorsun.

Etraftan fiyat alarak hangi nitelikte adamların ne fiyat verdiğine göre bir fiyat belirleyebilirsiniz.
0
anten
(06.04.23)
(5)

Bir iş girişimi projesi, nasıl ilerlemeli?

Unde bach canim
Bursada inegöl ilçesi mobilya üretiminde lider konumda ve kız arkadaşım bir cezayirli avukat. Ben buradayım, kendisi cezayirde. Cezayire mobilyalar genellikle buradan gider ama arap tüccarların gelip buradan mal alıp kar koyup işi bağlamasıyla. Bendeki türkçe, ingilizce ve kız arkadaşımdaki ingilizc
Bursada inegöl ilçesi mobilya üretiminde lider konumda ve kız arkadaşım bir cezayirli avukat. Ben buradayım, kendisi cezayirde. Cezayire mobilyalar genellikle buradan gider ama arap tüccarların gelip buradan mal alıp kar koyup işi bağlamasıyla. Bendeki türkçe, ingilizce ve kız arkadaşımdaki ingilizce arapça ile bir iş bağlama olayına girmek istedim. Burada çevrem var, her türlü uygun mal bağlarım ama kız arkadaşım nasıl orada satış pazarlama olayına girecek bilemiyorum. İşte sormak istediğim tam da bu. Nasıl bu iletişimi kuracak? Bizim bir tüccar gibi malı satın alıp orada dağıtma şansımız yok. İki firmayı anlaştırarak komisyon koyarak ulaştırmayı düşünüyorum. Bir nevi amazon global işi gibi. Kız arkadaşım avukat olduğu için ticaret hukukunu vs biliyor, akrabalarının restaurantında yöneticilik yaptığı için müşteri ilişkileri de iyidir.
Ayrıntılı olarak bir yol planı fikriniz var mıdır? Siz olsanız bu şartlar altında nasıl bir yol izlerdiniz? Mesela başta profesyonel bir site ve mail işe email atmakla başlamak geldi aklıma ama yüzyüze daha mı mantıklı(cezair tarafı için).

Bu arada işin türkiye kısmı için satıcılar araplara çok yüksek fiyat çekiyorlar. Biz bir türk olarak bu fiyatı kendi lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum. Diğer tüccarların aksine daha ucuza verdiğimizde tercih nedeni olurken, aradaki fiyat farkı da bize kalır gibi.
0
Unde bach canim
(06.04.23)
Tek göndermek uğraştırıcı olabilir. Müşteri alacağı şeyi görmek ister. Orada büyük bir depo kiralayıp çok sayıda ürün gönderip ülke içinde göndermek daha kolay olabilir ama zor iş. Mobilya işi için ekip kurmak gerekli olabilir. Onları indirecek, depoda saklayacak, müşteriye gönderecek, gerekirse montaj desteği verecek. İade durumu sıkıntılı. Mobilya hassas ürün. Ben olsam bu işe girmezdim ya da işi öğrenmek, süreci öğrenmek için küçük şeylerle başlardım. Ne bileyim, sadece sandalye gibi ya da telefon gibi. Satış pazarlamayı yapamaz zaten. Bu çevre işi. Arabayla sürekli müşterileri gezmesi gerekiyor.
0
dissendium
(06.04.23)
girişimciliğinizden dolayı tebrik ederim öncelikle. umarım istediğiniz şekilde olur.
fakat mobilya işi zor iştir.maliyetli işlerdir, müşterisinin nazı da çok olur...
websitesi kurup, orada yüzyüze görüşmeyle hemen olacağını sanmam.
tecrübe ve network gerektirir. belki kız arkadaşınız biraz bu tarafta birileriyle birlikte çalışarak tecrübe edinmeli, işin tricklerini öğrenmeli...
eminim ki komisyoncular deli para kazanıyordur ve iştah kabartıyordur. ama sistemlerini kurmuşlardır. ben olsam kız arkadaşım aracılığıyla, orada toptan yapanlara ulaşır, iş bağlamalarına vesile olurum..
yoksa onun stoklanması, nakliyesi vs vs zarar da ettirebilir. olay sadece dil bilmekte değil bence. farklı bir sektör olsaydı, yorumum daha farklı olurdu. bol şans :)
0
gadlemler
(06.04.23)
Siz aslında oradaki mobilyacılara buradan ürün tedarik etmek istiyorsunuz diye anladım perakende değil yani.

Genelde bu tarz ilişkiler fuarlarda kurulur. Mobilya fuarlarını takip edin, zaten her ülkeden insan gelir tedarikçi aramak için kendine.

Ya da oradaki fuarlara gidebilirsiniz. Onun dışında adamlara tek tek ulaşmak zor.

Fuar şu anlamda da önemli, fuara gelen adam zaten kendine ürün ve tedarikçi bakıyordur sizi dinlemeye daha açık olur.
0
anten
(06.04.23)
önce orada bir firma kurup ürünleri yarı mamul olarak gönderip kendiniz ithal edip orada millileştirmek iyi olabilir, ufak bir atölye yeterli olabilir bunun için. b2b satış için piyasadaki mobilyacılarla görüşüp talep toplayıp ona göre imalat mantıklı ya da sizin ürünleri satmak isteyebilecek firmalar bulmak lazım. Cezayir'de çoğu iş ihale usulüyle olur, baosem üzerinden mobilya ihalelerine bakıp onlara teklif verebilirsiniz, bunun için de cezayir firması olmanızda yarar var %25 gibi bir fiyat avantajı olur genelde ihalelerde hem de sadece uluslararası değil yerli ihalelere de girebilirsiniz. Bejaia tarafındaki otellere, tüm devlet dairelerine, batna tarafına, askeriyeye de iş yapabilirsiniz. mobilya pek anladığım bir iş değil, sanayi ürünleri olsa daha faydalı olabilirdim.
0
tiny penny
(06.04.23)
ilave bir tavsiye ile geldim; musaviredanisin.ticaret.gov.tr şuradan bir üyelik açıp Algiers'deki müşavire danışın, cevaba göre bir toplantı isteyin vs. oradan parayı nasıl çıkaracağınız mühim ama kendi şirketinizi kurarsanız daha kolay olur, onun da bir takım detayları var, uzun hikaye. Yani zor bir pazardır ama güzel bir pazardır, para vardır dolayısıyla güzeldir.
0
tiny penny
(06.04.23)
(4)

Actigim hakaret davasını e devlette ne zaman görürüm?

sonhakan
Savcılığa dilekçe verdim. Dava kabul edilsin yada edilmesin bana bildiri geliyor mu? E devlete ne zaman düşüyor. 10 gün oldu dilekçeyi savcıya vereli hala gozukmuyor
Savcılığa dilekçe verdim. Dava kabul edilsin yada edilmesin bana bildiri geliyor mu? E devlete ne zaman düşüyor. 10 gün oldu dilekçeyi savcıya vereli hala gozukmuyor
0
sonhakan
(06.04.23)
UYAP vatandaşa bak bir de.
0
jackyr
(06.04.23)
Aralik ayinda dilekce verdim. Ses seda yok. Ne takipsizlik diye bir kagit geldi ne bir gelisme var.

Uyap da dava acilmayinca gorulmuyor galiba
0
Kahvedesu
(06.04.23)
soruşturma dosyalarını göremezsin. iddianame düzenlenir veya takipsizlik verilirse tebligatla öğrenirsin
0
paintov
(06.04.23)
savcılığın kalemine gidip esas numarasını falan öğrenin ara ara sorun. yoğunluğa göre 1 yılı bulabilir dava oluşması.
0
phonex
(07.04.23)
(12)

cv‘ye fotoğraf ekleme

sir gawain
hakkında ne düşünüyorsunuz? özellikle avrupa genelinde soruyorum. dezavantaj mıdır avantaj mıdır?
hakkında ne düşünüyorsunuz? özellikle avrupa genelinde soruyorum. dezavantaj mıdır avantaj mıdır?
0
sir gawain
(06.04.23)
Önceden ekliyordum ama artık eklemiyorum. Beğenen yaptıklarıma bakıp beğensin. İş görüşmesine iyi bir imajla gidersen olumlu olma ihtimali artıyor.
0
dissendium
(06.04.23)
TR'de güzel bir kızsan avantaj. Görece elit bir gruba dahilim (bir lisansa sahip insanların ortak mail grubu) buraya bir arkadaşımın cvsini gönderdim. sarışın mavi gözlü çok güzel bir kız. fotoğrafta da parlamış. kızı arayanların ardı arkası kesilmedi. ülkenin gerisi daha beterdir. erkekler için de avantajdır büyük ihtimal. Yurtdışına cv gönderdiğimde fotoğraf koymuyorum. fotoğrafsız daha fazla yerin oluyor, daha profesyonel duruyor aslında.
0
gabe h coud
(06.04.23)
Ben cv'imde fotoğraf kullanmıyorum. Bu talebi de normal bulmuyorum.
0
Amaranta ursula
(06.04.23)
Ben ekliyorum hala, eklemeyince gizliyormuşum gibi hissediyorum. Mümkün olduğu kadar bilgi paylaşmaya, açık olmaya ve merak uyandırmaya çalışıyorum açıkçası. Hatta görüşmeleri de mutlaka kamera açık yapıyorum.
0
roket adam
(06.04.23)
Ulkeye gore degisiyor Avrupa'da. Hangi ulkeye basvuru yapiliyorsa ona gore duzenlemek gerekiyor cv'yi. Ingiltere'de uyruk, yas, cinsiyet vs de yazilmaz mesela. Ama tum ulkelerin gelecegi yer bu olacak gibi geliyor bana zaman woke'luk zamani. Turkiye'de foto olmali bence. Bizim o seviyeye gelebilmemiz icin 40 firin ekmek yememiz lazim. Evli misin, bekar misin, evlilik dusunuyor musun, cocuk dusunuyor musun falan soruluyor hala bizim mulakatlarda:)
0
freedonia
(06.04.23)
Almanya için ekleyin dediler (orada yaşayan çalışan arkadaşlar) ve eşim eklenmiş cv'siyle bir sürü görüşme yaptı yani olumsuz karşılanmadı.

@freedonia, İngiltere cv'leri öyle fakat iş başvurularında websitelerinde "bu bilgiler göz önünde bulundurulmayacak ama zorunlu" diye ırk, din, cinsiyet vb. bir sürü detay soruyorlar. Başka hiçbir ülkenin iş başvurusunda white'ın alt dallarını görüp seçmemiştim veya din vs. :D İngiltere niye öyle ya?
0
nhk ni youkosu
(06.04.23)
@nhk ni youkosu web sitelerinin din, irk sordugundan haberim yok raslamadim fazla ilana basvurmuyorum gerci. Ama bu tarz din, irk, etnisite sorma olayi daha cok veri toplamak icindir. Atiyorum Ingiltere'de issizlik yardimina, kira yardimina vs basvurusun ya da herhangi bir anket doldurursun, formda sana bu tarz sorular sorar ama cevaplamak zorunda degilsin diye de belirtir. Doldurulmasi zorunlu degildir bu sorular. Din, irk konusmak tabu olmus firsat bu firsat bari boyle formlarda soralim da veri olsun elimizde diye yapiyorlar ama ben hic zorunlu doldurulmasi gerekli diye rastlamadim. Nufus sayimi vardi 2 sene once, sadece belki orda doldurun diye zorunlu tutmus olabilirler.
0
freedonia
(06.04.23)
avrupa'da pek sıcak bakılmaz.
0
tiny penny
(06.04.23)
anladım. Mesela baktım şimdi what we collect kısmında: "Your date of birth, sex, ethnicity, disability status and sexual orientation, which
we use for equalities monitoring purposes." diyor. Adımlar arasında var (Equalities) ve required :D Belki düz şirketler toplamıyordur ama benim baktığım yerlerde hep çıktı şu an rasgele ilan bulup başvuru kısmına girdim yine var. İş alanına göre çok değişiyor belki de.

Şu an detayına bakmadım ama eski ilanlarda "seçimlerimizi etkilemeyecek ama kurum için eşitliği ileride görmek için bakıyoruz" gibi bişey diyordu. Ama ileride baktıklarında X cinsiyet veya ırk azsa yeni kişiyi oradan seçmeyeceklerinin garantisi var mı bilmiyorum.
0
nhk ni youkosu
(06.04.23)
@nhk ni youkosu ha su da var, devlet politika olarak kamu sektoru, ordu, polis teskilati, saglik calisanlari, itfaiye icindeki BAME denilen black, asian minority vs azinliklarin sayisini arttirmaya calisiyor. Diversity target falan koyuyor. Keza ayni sekilde kadin oraninin artmasi, LGBT, engelli istihdamini da tesvik ediyor. Bazi ozel buyuk sirketler de ayni sekilde. Iste biz boyle cok kulturlu, herkesi kucaklayan bir isvereniz, ozguruz, ilericiyiz vs demek icin. Azinlik olmak avantaj bile oluyor yerine gore hatta. Belki o yuzden de soruyor olabilir bu gtarz sorulari. Cunku ara sira bunlarin bagimsiz kurumlar tarafindan denetleme raporlari basina yansiyor, yok su kurum institutionally racist, orduda kadin sayisi az, msygonism cok fazla, sunlar temsil edilmiyor vs diye agir elestirirler aliyor bu kurumlar, bunlar da azinlik istihdamini arttirmaya calisiyor bir nevi bununla ilgili durumlar da olabilir zorunlu olarak doldurun diyordur belki basvuru sirasinda bu gibi nedenlerden dolayi
0
freedonia
(06.04.23)
Asistanim olacak. Basvurulara bizzat bakiyorum, cv degerlendiriyorum o yuzden. Nelere dikkat ettigimi dusundum de ilk gun yapilan basvurulara direkt olumsuz baktim, demek ki kurumu hic arastirmamislar diye dusundurduler. Maks 2 sayfa cv, 1 sayfa cover letter demistik, bunlara dikkat etmeyenlerin de ustunu cizdim direkt, ya okumuyor ya okudugunu anlamiyor demek ki diye dusundurduler. Cv'de acik adres, fotograf vs olmaz, kisinin niteliklerinden bagimsiz degerlendirilmesine sebep hicbir sey olmaz, olmamasi lazim. He ama bunu bilmeyenler cok bu ulkede, o yuzden fotograf var diye elemedim de soyle bi cv'lerine baktim. fotograf ekleyenlerde cv nasil duzenlenir pek bi bilgi yok gibi, daginik, uzun, alakasiz cv'ler... o yuzden olumsuz intiba birakiyor bende. Benim cv'mde de fotograf vb. gereksiz/alakasiz kisisel seyler yok. Kisa, net, "to the point" olmali, bunun icin fotografa gerek yok.
0
unidentified floating object
(06.04.23)
ulkeye gore degisir CV.

benim ise eleman alirken "araban var mi?" diye sormam bile yasak, birak fotografi..
0
cooperr
(06.04.23)
(4)

cumartesi mesai sorunsalı

kondansator
cumartesi günleri operasyon şirkette, operasyon dışı çalışanlar da evden çalışıyoruz. çok kritik konular olunca zaten kimsenin bir şey demesine gerek kalmadan da şirkete gidiyorum cumartesileri. patron da hafta içi diğer şirketi ile ilgileniyor, cumartesi günleri de boş kalınca şirkete geliyor. beni
cumartesi günleri operasyon şirkette, operasyon dışı çalışanlar da evden çalışıyoruz. çok kritik konular olunca zaten kimsenin bir şey demesine gerek kalmadan da şirkete gidiyorum cumartesileri. patron da hafta içi diğer şirketi ile ilgileniyor, cumartesi günleri de boş kalınca şirkete geliyor. beni de getirmeye çalışıyor. 1 2 3 derken baktım rutine bindi. geçen hafta evde kalmayı planlıyorum dedim çevirdim. bunun önüne nasıl geçerim sizce? şimdi adam sorsan keyfimden mi çağırıyorum işimiz var diyebilir ama hafta içi zaman ayırıp gelse zaten o işi cumartesine bırakmamış olurduk.
0
kondansator
(06.04.23)
ay kesinlikle tavrınızı naifçe koyun. hem çalışan hem patron olarak yazıyorum. kendi keyifden herkes, şirketini sahiplenmesini istiyor. hep daha fazlasını isterler...nasıl yapılır öneri veremeyeceğim, kesinlikle önlem alın...
0
gadlemler
(06.04.23)
Sözleşmede mesai saatleri ve günleri ne olarak belirtilmiş durumda? Hafta sonları şirketin bir kısmı home-office bir kısmı ofiste şeklindeki çalışma ne kadar süredir bu şekilde devam ediyor? Başta da bu şekilde miydi? Bunların cevabı yasal haklarınızı belirleyecek. Aksi durumda hafta içi başka işi varsa neden onu erteleyip sizin için zaman ayırsın? Bunu önermeyin. Bu yaklaşımın sizin karınıza bitme ihtimali çok düşük.

Onun yerine isterseniz yol vb. kavramları da göz önüne alarak çalışma şeklinizin bir süredir o yönde olduğunu ve uyku ve mesai sonrası işlerle ilgili planlamanızı ona göre yaptığınızı belirterek konuya girerseniz şansınızı artırır.

Bu arada @gadlemler haklı. Türkiye'de iş hayatı hep böyle. Patronlar kendi keyfi için daha çok çalıştırıp fazla para vermemek, işçiler kendi keyfi için olabildiğince çalışmadan fazla para almak isterler. Tam bir tencere kapak. Durumu çok keskin olmadan kesinlikle bildirin. Çünkü sınırlar ve verilen emeğe saygı çok nadir bizim ülkede. Elini veren kolunu kaptırıyor işçi de olsa işveren de olsa.
0
nawar
(06.04.23)
bana ne adamin isi coksa. kendine dusen kadar yaparsin. dusuncen yanlis senin de ozel hayatinda izin gunlerinde baska islerin olabilir. hakkin olan seyde hesap mi vereceksin? kibarca olmaz diyeceksiniz.
0
ala09
(06.04.23)
Bundan sonra haftasonlari musait olamayacaginizi uygun bir dille belirtin, o da ona gore bir planlama yapsin
0
balpolen
(06.04.23)
(2)

userbenchmark sonucu - ekran kartı problemi

panamera
selamlar, şu sistem için userbench testi yaptım ancak sonuçta bir tuhaflık var gibi.Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H İntel Core i7 12700H 64GB 2TB SSD 6GB RTX3060 WINDOWS11HOME 16" Wqxga 165HZcpu: %102graphics: %15.2ssd: %416ram: %149graphic tarafta anlamadığım bir durum var bu kadar düşük olmamalı herha
selamlar,
şu sistem için userbench testi yaptım ancak sonuçta bir tuhaflık var gibi.

Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H İntel Core i7 12700H 64GB 2TB SSD 6GB RTX3060 WINDOWS11HOME 16" Wqxga 165HZ

cpu: %102
graphics: %15.2
ssd: %416
ram: %149

graphic tarafta anlamadığım bir durum var bu kadar düşük olmamalı herhalde. rtx3060'ı da sonuçlarda görmüyorum. başka bir şey yazıyor:

Intel Iris Xe Graphics
Legend(17AA 3AE8) 1GB


neden olabilir acaba? bilgisayar yeni, ekran kartı ile ilgili bir işlem mi yapmak gerekirdi?

ekleme: device managerda iki tane ekran kartı var görünüyor, intel ve nvidia. kafam karıştı, nvidianın ne zaman devreye gireceğini kullanım durumu mu belirliyor? userbench testini nvidiayı dikkate al diyerek yapamam herhalde ?
0
panamera
(06.04.23)
userbenchmark guvenilir bir site degil. bayagi ciddi mental sorunlari var sahibinin
0
aguen
(06.04.23)
nvidia denetim masasından 3d ayarlarıydı sanırım oraya girip yüksek performanslı nvidia gpuyu kullan demen gerekiyor. bu arada userbenchmark sürekli intel kayıran sıkıntılı bir site olsa da bileşenlerin genel performansını ölçmekte başarılı buluyorum.
0
tabii lan manyak mısın
(06.04.23)
(3)

mobil oyun önerisi

sweetoffice
uzun zamandır telefondan oyun oynamiyorum, bu ara biraz bos zamanim var; ne onerirsiniz sevip oynadiginiz oyunlardan ? not: tur olarak farketmez ama spor,arcade tarzi olabilir
uzun zamandır telefondan oyun oynamiyorum, bu ara biraz bos zamanim var; ne onerirsiniz sevip oynadiginiz oyunlardan ?

not: tur olarak farketmez ama spor,arcade tarzi olabilir
0
sweetoffice
(06.04.23)
netflix aboneliginiz varsa oyunlar sekmesinde cok kaliteli oyunlar var
0
aguen
(06.04.23)
(bkz: Badland)
0
halitkin
(06.04.23)
Şu sıralar en çok oynadığım Brawl Stars. Reklam yok bişey yok sürekli girip çıkıyorsun herhangi bir sınır falan da yok.

Kule savunma seviyorsanız Anomaly 1, Anomaly 2.

Moba seviyorsanız: Mobile Legends, League of Legens.

MMORPG tarzı seviyorsanız Diablo Immortal.

bulmaca tarzı küçük boyutlu oyunlar seviyorsanız ENERGY, 2048
0
ananiyimioguz
(06.04.23)

Nasıl Uzaktan Kontrol Sistemi Yaparım?

alicek
https://m.turkish.alibaba.com/p-detail/Automatic-pH-ORP-controller-Online-Tank-62237057015.htmlMesela bunun gibi bir sistemi nasıl yaparım? Buradaki verileri internet sitesi üzerinden görmek için ne yapmam gerekir?
m.turkish.alibaba.com

Mesela bunun gibi bir sistemi nasıl yaparım? Buradaki verileri internet sitesi üzerinden görmek için ne yapmam gerekir?
0
alicek
(06.04.23)

Yeni XBox’da Online Oyunlarda Kayitli Oyundan Devam Etme

tek lider tercan
Merhaba, Basligi dogru acamamis olabilirim. Konu su: ben de daha once xBox one varsi, simdi x serisinden aldim.Online oyunlarda, ornegin GTA5 online icin, yarattigim karaktere kaldigimYerden devam edebiliyor muyum? Yada baska online oyunlardaki kayitli datayi kullanabiliyor muyum?Tesekkurler.
Merhaba,

Basligi dogru acamamis olabilirim. Konu su: ben de daha once xBox one varsi, simdi x serisinden aldim.

Online oyunlarda, ornegin GTA5 online icin, yarattigim karaktere kaldigim
Yerden devam edebiliyor muyum? Yada baska online oyunlardaki kayitli datayi kullanabiliyor muyum?

Tesekkurler.
0
tek lider tercan
(06.04.23)
(4)

schengen vize

axl
selamlar,son dönem tecrübelerinize dayanarak evli bir çiftin (daha önce alınmış 1 schengen var) yeterli maddi koşulları sağladığı durumda daha kolay ve hızlı schengen alabileceği ülke nedir? (yunanistan hariç) teşekkürler.
selamlar,

son dönem tecrübelerinize dayanarak evli bir çiftin (daha önce alınmış 1 schengen var) yeterli maddi koşulları sağladığı durumda daha kolay ve hızlı schengen alabileceği ülke nedir? (yunanistan hariç) teşekkürler.
0
axl
(06.04.23)
son dönem tecrübelerime göre gideceğin ülkeden alıp, ödenmiş otel ve uçak rezervasyonlarını gösterdiğinde, maaşın paran vs de yerindeyse çok yüksek ihtimalle sıkıntısız vize alabiliyorsun. reddedilenlerin çoğu alengirli işler yapmaya çalışıyor gördüğüm kadarıyla.
0
roket adam
(06.04.23)
lüksemburg çok yakın tarihe randevu veriyor ve vize red ihtimali de diğerlerine oranla çok düşük. almanyanın da dibinde. oraya bilet alıp ordan akarsınız nereye istiyorsanız.
0
faberkastelli
(06.04.23)
Evli bir çift olarak 40lı yaşlarımızda,sıfır vize geçmişimizle ilk defa vizeye başvurduk.Almanya için idatada tüm evrakları eksiksiz verdik.Öyle iyi maaşlarımız, mal varlığımız falan da yok.Airbnbden kısmi ödenmiş konaklama ve havayolundan gidiş dönüş gerçek uçak bileti aldık.5 gün tek giriş istedik 6 ay multi cermişler.Çevremizdeki herkes” almanyadan hayatta alamazsınız vs” demişlerdi.Şans belki de.30 günde geldi bu arada pasaportlar.
0
arenas
(06.04.23)
daha yeni ispanya’dan 6 ay multi giriş aldık. gideceğimiz tarihten 1 ay önce randevu aldık konsolosluktan 10 günde geldi pasaportlar.
0
al sana nick it
(07.04.23)

Askerlik tecil yüksel lisans vs.

Pardonx
Selamlar;Mesele şu. Yüksek lisans yapıyorum ve dönem sonu bitiremediğimden kaynaklı olarak atılacağım.Sorum şu: atıldıktan sonra bir sürem olur mu bedelli askerlik başvurusu için vs ya da ne zaman yapmam lazım? Teşekkürler.
Selamlar;
Mesele şu. Yüksek lisans yapıyorum ve dönem sonu bitiremediğimden kaynaklı olarak atılacağım.

Sorum şu: atıldıktan sonra bir sürem olur mu bedelli askerlik başvurusu için vs ya da ne zaman yapmam lazım? Teşekkürler.
0
Pardonx
(06.04.23)
(5)

Robot süpürge

old possum
Merhaba robot süpürge alacağım bütçem 13.000 civarı öncelikle robot önerilerinizden bir dal alırım. Moplu olması şart değil. Ama asıl sorunum evde iki pervasız ergen ve çok fazla kablo olması. Elektro gitar, bas gitar amfileri, bateri sistemleri kabloları, bilgisayarlar uzatmalar vb. örümcek ağı gib
Merhaba robot süpürge alacağım bütçem 13.000 civarı öncelikle robot önerilerinizden bir dal alırım. Moplu olması şart değil.

Ama asıl sorunum evde iki pervasız ergen ve çok fazla kablo olması. Elektro gitar, bas gitar amfileri, bateri sistemleri kabloları, bilgisayarlar uzatmalar vb. örümcek ağı gibi çıldırıciiim. Daha önce kablo organizer almıştım ama yapmadılar. Şimdi ben elektrikçi mi çağırayım bu işlere kim bakar. Hangi usta yapar bu işleri. Duvarlar gaz beton öyle kolay kolay çivi çakılmıyor, Matkapla denedim, saten alçıları patlattım.

Bir yardımcı olun, fikir verin. Ayrıca evde kedi ve uzun tüylü guine pig var. Acil robot almam lazım canım çıkıyor her gün işten gelip süpürge tutuyorum, belim koptu. :( Annelerin de bir dayanma gücü var. Annelere sahip çıkalım.
0
old possum
(06.04.23)
iki ergene kabloları toplatmazsanız robot süpürge kabloları mahveder, kıymetli kabloları zarar görürse onlar da derli toplu olmayı öğrenirler diye düşünüyorum, yoksa elektrikçi fln kablo toplamaz.

robot süpürgem roborock s5 max, ben çok memnunum günlük toz birikmiyor hiç ama az eşya olması bütün robot süpürgeler için önemli bence. bir de hayvanlar için ilerde dyson gibi bir süpürge daha alırsanız hem beliniz hem eviniz çok rahat eder.
0
benaslinda
(06.04.23)
kablolar dağınık ve yerdeyse robot süpürge kesin olarak sorun çıkarır. Ustayla uğraşmanıza gerek yok, çocuklarla bir akşam oturup uğraşsanız kendiniz bile yaparsınız bence.
0
roket adam
(06.04.23)
Bu süpürgelere sanal duvarlar tanımlayabiliyorsunuz. Ben de yerde sürekli bie şeyler olan, karman çorman kablolu bölgeye girişi yasakladım. Orayı manüel temizliyoruz.
0
bk
(06.04.23)
Aslında ustalar uğraşır kablo toplamakla niye uğraşmasınlar. Hatta daha güzel bile yapabilirler. Evinizi ve kabloları bilmiyorum ama süprgeliğin arkasına bile toplatabilirsiniz görüntü olarak da hoş olur. Duvar kenarında süpürgelik yoksa taktırsanız öneririm hatta, daha şık duruyor hem kabloları da arkasından geçirtebilirsiniz.

Robot süpürge şişirilmiş bir balon geliyor bana. Kullandım viomi s9 var bende ama çok bi iş çözmüyor. Dyson süpürgeler bakın ama önce bi gidip mağazasında deneyin. Sevgilimle gittik denemeye ağır geldi kendisine istemedi o yüzden. Dyson süpürgeler genel olarak erkekler için sanırım. Kaç çiftle konuştuysam erkekler kullanıyormuş genelde :)
0
not sure if serious
(06.04.23)
Kamerali bi supurge alin. Kablolari falan goruyo hic bulasmiyim diyo ya da ben gecerim ya buradan diyip sansini deniyo bendeki.
0
aguen
(06.04.23)

vodafone park tribün ile ilgili

administ
Yan yana koltuk bulamadık. Kuzey alt tribünde koltuk sıra düzenine dikkat ediliyor mu? Bir de kuzey alt tribünden üste geçiş var mıdır?
Yan yana koltuk bulamadık. Kuzey alt tribünde koltuk sıra düzenine dikkat ediliyor mu? Bir de kuzey alt tribünden üste geçiş var mıdır?
0
administ
(06.04.23)
(2)

en iyi araç kiralama hangisi?

arveles gibiyim
şu saatlik/dakikalık kiralayanlar arasında.
şu saatlik/dakikalık kiralayanlar arasında.
0
arveles gibiyim
(06.04.23)
moov kullandım sıkıntı yaşamadım. tiktak da güzel ama.
0
jelly bear
(06.04.23)
Moov tavsiye ederim.
Tamamen hatalı olduğum maddi hasarlı bir kaza yaptım Moov aracı ile, başka bir araca çarptım. Tahminime göre araba fiyatının %25'i civarında bir masraf olmuştur.
Hiçbir ödeme yapmam gerekmedi, hiçbir iş yapmam gerekmedi. Diğer arabayla tutanak tuttuk, torpido gözüne tutanağı koyup dedikleri gibi arabayı herhangi bir yere park ettim.

Özellikle araç kiralama hizmetlerinde en önemli kısım sorun olduğunda nasıl davrandıkları ve Moov bu sınavı çok başarılı şekilde geçti.
0
michael_knight
(06.04.23)
(7)

tatil yeri secemedim

Kittie
bi suredir bazi sorunlarim var.cok bunaldim. herkesten, her seyden uzakta olmak istiyorum.sessizlik tatili; kulup, muzik, shot tatili degil.haftasonu kacamagi seklinde bi tatil olacak.tek gidecegim.nereye gitsem?aklimdaki biraz kapali havuza, jakuziye, tas masajina, saunaya falan gireyim. hepsi olma
bi suredir bazi sorunlarim var.
cok bunaldim.
herkesten, her seyden uzakta olmak istiyorum.
sessizlik tatili; kulup, muzik, shot tatili degil.
haftasonu kacamagi seklinde bi tatil olacak.
tek gidecegim.
nereye gitsem?

aklimdaki biraz kapali havuza, jakuziye, tas masajina, saunaya falan gireyim. hepsi olmasina gerek yok aradigim sey bu tur seyler demek istedigim.
guzel manzaram da olsun.
istanbuldan pek uzaklasmak da istemiyorum.
adalar'da luks, marka bir otel olsa direkt oraya giderdim de yok.
diger adadaki otellerin de temizliginden emin olamam bir de icinde istedigim olanaklar olmaz zaten. o yuzden adalari da eledik. adalara yakin bi yere gitsem gunduzlerimi de orada gecirsem diye de dusundum ne dersiniz ve nereler olabilir?

tum bunlardan yola cikip nereye gideyim kisacasi ?
0
Kittie
(06.04.23)
Abant
0
gabe h coud
(06.04.23)
Sana harika bir yer söylüyorum bak elit ++ diamond. Şarabından yemeğine, saunasından hamamına beğeneceksin www.bakucha.com
0
abi bi dizi buldum on numara
(06.04.23)
riva civarında üçgen evler var...suma mesela.
oraya bakabilirsiniz
0
gadlemler
(06.04.23)
Benim hayalim Büyük Ada'da tam anlattığınız gibi sakin birkaç gün geçirmektir.
Ama hayaller Büyük Ada hayatlar Eskişehir :)

Maddi olarak beni daha rahat hissettiriyor Eskişehir, yakın zamanda Perşembe gidiş Pazar dönüşlü kısa bir tatil planım da var buraya.
Ben hiç kalmadım ama araştırırsanız mutlaka karşınıza çıkar termal otelleriyle meşhur bir yermiş burası belki isteklerinizi karşılayabilir.
Daha önce geçirdiğim zamanda oranın esnafı Beyoğlu Termal'i önermişti.
Hem yakın olması hem fiyat olarak makul olması nedeniyle ben burayı tercih edeceğim küçük tatilim için.

Umarım siz de kendinize uygun güzel bir yer bulabilirsiniz.
0
Dağcı
(06.04.23)
benim de ilk aklima abant geldi hem tam zamani bahar.
2- polonezkoyde tatlis, sakin oteller var
3- igneada longoz

buyukada hic guzel degil bence cok istanbul ora. max burgazada
0
ala09
(06.04.23)
goo.gl

buraya gittik bir kaç hafta önce.
0
gabe h coud
(06.04.23)
sapancaya güzel bi otele gidip tam masaj + spa paketi almak da mantıklı olabilir.
0
roket adam
(06.04.23)

Avec Rent a Car İçin İndirim Kodu Digitürk

ozkanbey57
Rica etsem digiturk online islemlerden bana bir avec rent a car indirim kodu gonderebilecek bir yardimsever var midir?Benim için çok makbule geçer. :)"Kampanyaya katılmak için Digiturk Online İşlemler’e giriş yaparak FIRSATLAR kategorisinden yer alan AVEC Rent a Car’a ait görseli tıklayıp kampanya k
Rica etsem digiturk online islemlerden bana bir avec rent a car indirim kodu gonderebilecek bir yardimsever var midir?

Benim için çok makbule geçer. :)

"Kampanyaya katılmak için Digiturk Online İşlemler’e giriş yaparak FIRSATLAR kategorisinden yer alan AVEC Rent a Car’a ait görseli tıklayıp kampanya kodu alınması gerekmektedir"
0
ozkanbey57
(06.04.23)
(4)

Kredi kartı limit - taksit

gallienus
Kredi kartının ana limiti 10bin diyelim. Ama anlık kullanıbilir limiti 2bin.Bu karttan 5bin liralık bir ürün taksitle alınabilir mi?Yani 5bin liralık ürünü almak isterken kartın o anki kullanılabilir limitine mi bakıyor sistem, yoksa 5bin liranın ilk taksidi olan 500TLyi çekip çekemeceğine mi?Çünkü
Kredi kartının ana limiti 10bin diyelim. Ama anlık kullanıbilir limiti 2bin.
Bu karttan 5bin liralık bir ürün taksitle alınabilir mi?
Yani 5bin liralık ürünü almak isterken kartın o anki kullanılabilir limitine mi bakıyor sistem, yoksa 5bin liranın ilk taksidi olan 500TLyi çekip çekemeceğine mi?
Çünkü eğer 5bin lira var mı yok mu diye bakıyorsa ürünü alamıyoruz. Ama ilk taksidi ödeyebiliyor mu diye bakıyorsa alabiliyoruz.
0
gallienus
(06.04.23)
3bin tl'lik limit aşımı olmadan alamaz hayır.
0
NightBringer
(06.04.23)
taksitlerin tamamı limitten düşer. o yüzden alamazsın.

almak için karta 3 bin yatırman lazım.
0
jelly bear
(06.04.23)
5000 lira limitin olmadan alamazsın. Taksitlerin tamamı limiti bloke eder. Aylık ödemene değil, toplam harcamana bakılır.
0
anaphylacticshock
(06.04.23)
-8000 desin +5000 eklediğinde -13000 olamayacağı için alamazsın.
10 luk kartla 5 lik alışveriş yapmak istiyorsan 5 lik alan açman lazım şuan alanın 2 +3 daha yatırman lazım.
bu durumda 3 yatırıp 5 lik alışveriş daha yaparsan limitin sıfırlanıp ödediğin taksit tutarları kadar limit açılır.
anladın umarım.
0
deepex
(06.04.23)
(4)

ABD, iPhone kullananlar

dissendium
Bana ABD'lilerin hepsi iPhone kullanıyormuş gibi geliyor. Hepsi değilse yüzde 95'i falandır bence. Bunun doğruluk durumu nedir? Samsung falan kullanıyorlar mı?
Bana ABD'lilerin hepsi iPhone kullanıyormuş gibi geliyor. Hepsi değilse yüzde 95'i falandır bence. Bunun doğruluk durumu nedir? Samsung falan kullanıyorlar mı?
0
dissendium
(06.04.23)
%95 imkansız. www.oberlo.com

%55 civarındaymış.

www.statista.com
0
jelly bear
(06.04.23)
kabaca yarısı iphone kullanıyor. turist olarak gidildiğinde genelde kalburüstü yerlerde gezildiği için apple kullanım oranı %70-80'lere ulaşıyor, bu da yanılsama yaratıyor.

www.counterpointresearch.com
0
orient blue
(06.04.23)
Gençlerde %85'e ulaşıyor. ABD'de iMessage yaygın, iPhone kullanmayınca mesajlar SMS olarak gidiyor ve yeşil baloncuk olarak görünüyor. SMS iMessage'ın tüm özelliklerini kullanamadığı için de özellikle grup konuşmalarında sorun oluyor ve bu sebeple asosyal olmayan herkes iPhone alıyor.
0
bk
(06.04.23)
amerikada google pixel çok gördüm ben, samsung da öyle. evet iphone yaygın ancak %95 çok aşırı bir rakam.
0
KidLazer
(06.04.23)
(12)

Ev kiraları ne olacak böyle?

bradshaw
Evet kimse hiçbir şey için net bir şey söyleyemiyor. Ama çevrede veya takip ettiğiniz uzmanlarda bu konuda fikir beyan eden var mı? Yani seçim sonrası dolar, altın fırlayacak gibi şeyler konuşuyoruz hepimiz ama hepsi muhabbet içinde kişisel tahminlerimiz. Dolar fırlarsa evler zaten daha da coşacak.
Evet kimse hiçbir şey için net bir şey söyleyemiyor. Ama çevrede veya takip ettiğiniz uzmanlarda bu konuda fikir beyan eden var mı?
Yani seçim sonrası dolar, altın fırlayacak gibi şeyler konuşuyoruz hepimiz ama hepsi muhabbet içinde kişisel tahminlerimiz. Dolar fırlarsa evler zaten daha da coşacak. Ama bir ekonomist yorumu almak istiyorum. Ona göre taşınayım mı, taşınmayayım mı bir görmek istiyorum. :( var mı önerdiğiniz bu konuda fikir alabileceğim bir uzman?
0
bradshaw
(06.04.23)
Enflasyon ile aynı oranda kiralar (ve diğer herşey) artmaya devam edecek. Yani %100 civarı.

Mutlaka taşınmanız gerekiyorsa hemen taşının. Mecbur değilseniz mümkün olduğu kadar uzun süre taşınmayın ve mümkünse para biriktirin.
0
alfired
(06.04.23)
aynı şeyi merak ediyorum bende, aralık ayına kadar taşınmam lazım, şu an 20k kira vermeye hazırım ama seneye 40 mı vereceğim? bu gerçekten nasıl olacak? şehir istanbul.

orta noktada anlaşabileceğim bir ev sahibi bulmam lazım ama bilmiyorum nasıl olacak.
0
benaslinda
(06.04.23)
artacak bence
0
elifkircil
(06.04.23)
Hangi aydi hatırlamıyorum galiba temmuz, kira artışı sınırına dair kararnamenin biteceğini duyurmuştu ilgili bakan.

Bence iş İstanbul'un fiilen olmasa da dolaylı yoldan Hong Kong'lasmasi ile sonuçlanacak. Pasaport olayı olmaz belki ama gelir düzeyi bir çeşit pasaport işlevi görür hale gelecek gibi geliyor.
0
encokbenisevinnolur
(06.04.23)
Valla kiraya çıkacaksan olabilecen en kısa zamanda çıkman ve şu anki fiyatlardan faydalanman en mantıklısı.
0
roket adam
(06.04.23)
Birileri istenen kiraları ödeyebildikçe, yükselmeye devam edecek maalesef.

Çok değil 4-5 sene öncesine kadar sıfır, kullanılmamış, kiracı ve alıcı arayan daire doluydu piyasa. Bir kaç gün daireleri gezer arasından karar verirdi insanlar. Şimdi görmeye bile gitmeden telefonda kapora atıyorlar "aman elimizden kaçırmayalım" diye.

2018 - 2019 yılında patlayan inşaat krizi ve batan müteahhitler ile birlikte daire üretimi çok çok azaldı, İstanbul'da arsa zaten kısıtlı.

2-3 sene kadar inşaatlar neredeyse durdu, batan kaçan intihar eden müteahhitler oldu.

O sırada da döviz arttı, tl değersizleşti, ev maliyetleri müthiş arttı. Yani İnşaat/müteahhit krizi bitmiş olsa bile maliyetler çok yükseldi.

O yıllarda bu inşaat krizinin 3-5 sene sonra büyük bir probleme dönüşeceğini, oturmak için ev bulmakta çok zorlanılacağını, uzun uzun yazdığım duyurular vardı. Onları bulmam lazım aslında, neler yazıldığını tam hatırlamıyorum.

Ben o zamanlar; hesap yapar ve örnekler verirken insanların sürekli evlenmeye devam ettiğini, kıyılan nikah sayılarını, yeni evlenen çiftlerin ailesiyle oturmadığını ve her nikahta yeni bir daireye ihtiyaç olduğunu yazmıştım.

Üstüne bir de göçmen krizi yaşanınca talep iyice patladı, sonumuz iyi olur inşaallah.
0
John Bloor
(06.04.23)
artacak ama gelirin de artacak. tl değersizleşecek. şimdi 20 veriyorsan, seneye 40 verirsin. enflasyon %100 ise, maaşına da yakın bir zam alırsın. çok dert etmeyin. piyasada her zaman taşlar yerine oturur.
0
gabe h coud
(06.04.23)
Tebernüş Kireççi bu konuda güzel yorumlar yapıyor. Yıllarca da uyardı ev alınması konusunda, ABD ile Türkiye'yi kıyaslayıp ev fiyatlarının düşeceğini iddia eden ekonomistleri de oldukça eleştirdi. Bundan sonrası kişisel fikirlerimdir:

Konut ya da kira fiyatlarında TL bazında düşüş görmek imkansıza yakın. Şu anda tersini iddia eden kim var ki?
- Sadece evlenme değil, boşanma sayıları da çok arttı. Konut ihtiyacı çok fazla.

- Deprem vb. felaketlerden ötürü göç fazla. Ayrıca Afgan, Suriyeli vb. konu malum.

- %25 olayı Temmuz ayında bitecek, sonra TÜFE'ye geri dönülecek. Yeterince zam yapamadığını düşünen ev sahipleri haliyle TÜFE'den yüksek zamlar talep edecek.

- Yeni konut arzı çok az, büyükşehirlerde arsa yok. 2015 civarında Kurtköy'de ikamet ederken herkes "orası da İstabul'mu" gözüyle küçümser şekilde bakıyordu, birsürü site ardı ardına bitmiş ve yüzlerce konut boştu. Şimdi orayı ve fiyatları bir görün.

- Konut ve arsa maliyetleri artmaya devam ettikçe, yeni konutlar daha yüksek fiyatlara satılıyor, bu da dolaylı olarak etrafındaki nispeten eski konutların fiyatını artırıyor. Kısır bir döngü.

- TL değersizleştikçe kiralar da artmak zorunda haliyle. Umarım yeni dönemde enflasyon ve fiyat istikrarsızlığı konusu çözümlenir de artışlar eskisi gibi makul bir seviyede kalır. İlginç bir örnek vereyim, 20-25 yıl önce çekilmiş bir dizide Caddebostan'da evlerin $500.000'den başladığını çok pahalı olduğunu birisi söylüyordu. Bugün baktığınızda muhtemelen o fiyatlar halen geçerlidir.

Yani kısaca konut ve kira fiyatlarının düşmesi için herhangi bir neden yok. Fiyatlar balon!!!11 diye kendimizi kandırmayalım yıllardır aynı hikaye.
0
Lethe
(06.04.23)
Göçmen krizi Suri, Afgan, İranlı, Rus, Ukraynalı, doğudan sürekli olan bir diğer iş göçü. İnşaat firmalarının yüksek kâr marjlarından vazgeçmek istememeleri.
0
jackyr
(06.04.23)
@gabe h coud; keske maas zamlari da enflasyon ve zamlar kadar artsa ama maalesef zamlar oyle olmuyor. :( sacmasapan zamlar yapildigi icin aslinda ayni seviyede ev kiralamak mumkun olmuyor. Cogu sirket boyle.
0
🌸bradshaw
(06.04.23)
@john bloor

Geçen birşey ararken okumuştum da o duyurulardan birini helal olsun demiştim. Sonra da ekran görüntüsü almıştım. Tekrar bulamadım aynı duyuruyu fotoğraf yükleme işine de üşendim ama copy paste ile aşağı kopyalıyorum cevabını :)

Demiri, betonu, kalfa ücretini ve projei gikaracak kadar paraniz varsa baslamak için idealdir.
bu yüzden önüne gelen müteahhitlik yapabiliyor, yapilsin da zaten sikinti yok. Nasilsa beceremeyen silinip gidiyor piyasadan.
Yanli zmaliyetler ve kar marjlari dediginiz gibi hiç bir zaman olamiyor.
Mesela metrekaresi 1000 TL diyor herkes, bu sabah birine attigim mesaji yapistiriyorum, ayni konu;
"m2 1000 TL iken demirin tonu 1400 TL idi, bugün 3150 TL.
gimento 11 liraydi, 15 oldu. beton 110 +kdv idi 165 +kdv olmus.
Parkesi, mutfagi, kapisi, penceresi her sey ok artti."
Yeni oyle masa basinda bütçe ve maliyet hesaplamayla olmuyor maalesef.
Kagit üzerindeki maliyetlerin haricinde görülmeyen ama kalem kalem büyüyen çok fazla angarya var.
100 maliyet 100 de arsa pay, 100 de kar koy 300'e sat. Maalesef yok öyle bir dünya, çünkü piyasada ok fazla müteahhit ve ok fazla daire arzi var. Parasi olmadigi için isi yürütemeyen ve devam ettiremeyen çok adam var.
Bu yüzden birak 100 bin kari, her binada en az 2 daireyi maliyetine satip is yapmaya çalisan ok hesapsiz var. Bu yüzden 200 bine mal olan daireyi 300'e noral sartlarda satamazsinIz.
Çünkü bir diger müteahhit "gel kardesim bende 250 bin" kesin diyecektir, çünkü müteahitlerin hemen hemen hepsinin her zaman acil paraya ihtiyaci vardir. Tok müteahhit ok zordur, bazen dare arzi azalip da taleplerin gogaldigi zamanlar oluyor nadir de olsa (su an ki emlak krizinden 1-2 sene sonra olacak gibi) o zaman da her gün dare fiyati artar ama ekstrem bir durum.
Zaten o durumda herkes "Ian bu iste ok para var" diyip müteahhitlige soyunuyor ve sektörün içine ediyor.
Emlakciya verilen komisyonlari kimse maliyet hesbaina katmiyor mesela, yer degerliyse arsa sahibine
verilen ekstra paralari уа da.
Bir ornek vereyim;
Son yaptigim 8 daireyi metrekare üzerinden bakanligin verdigi birimle hesaplarsan 430 bin TL maliyet gikiyor kagit üstünde (ruhsatta yazan da bu)
Ama benim maliyetim 600 bini geçti, 650 bini bulmasin diye dua ediyorum. Bina biteli 1 seneyi geçti neredeyse ama hala para harcaniyor, daha iskan harc hesaplanmadi düsun.
John Bloori (31.05.18 15:11:12)
0
okumakserbestbegenmeksart
(06.04.23)
Kiracısı olan evlerde kiralar enflasyon oranının çok altında kaldı. Kiracısız evler ise gerçeği yansıtmayan enflasyon oranları ve %25 gibi müdahaleleri baltalayacağı alım gücünü ön görerek yüksekten kiralanıyor. Devletin müdahale etmeyeceği, yıllık enflasyonun tek hane olmasa da %10-15 arasına düştüğü, sığınmacı ve para karşılığı vatandaşlık olaylarının bittiği durumda ev kiraları yaşanabilir fiyatlara gelecek.

Çünkü bina yapmak için paraya ihtiyacın var. Eskiden erken satış yapıp elde ettiğin parayla giderleri karşılıyordun. Şimdi erken satış yaptığın durumda, binalar 1,5-2 sene içinde bitince (çok katlı binalı siteler için daha uzun süre) ilk sattığın daireden gelen parayla hammadde de alamıyorsun, bittiğinde sattığın fiyatın yanına bile yaklaşamıyorsun. Bir de demirin ve çimentonun maliyeti bunlara bağlı olarak o kadar arttı ki elindeki demiri binaya kullanmak yerine stokta tutup satma yolunu seçip daha çok para kazananlar oldu. İşte bu gibi olaylar geçince konut stoku da artacak.

Daha önemlisi ise İstanbul'dan diğer şehirlere göç dalgası - tersine göç yaratmak. Diğer şehirlerde yaratılacak olan iş imkanları, hayvancılık ve tarımın tekrar değer görmesi, Doğu'daki ve Güney'deki büyük şehirlerle başlayarak yeni fabrikalar vs. kurulması İstanbul başta olmak üzere büyük şehirde talebi de azaltacağı için konut fiyatlarındaki artış normal seviyeye düşer.

Şu halde bina fiyatlarına oranla da enflasyona oranla da kiralar bu kadar düşükken, fiyatlar düşmez. Bu arada sayı olarak kiralar çok yüksek ama ne bileyim kaşar, kıyma, su, doğalgaz vs. fiyatları ile oranlayınca artmadığını görüyoruz. Bilerek ve isteyerek hepimizi fakirleştirdiler.
0
nawar
(07.04.23)
(2)

Trendyol’dan gozluk alinir mi?

rahmi pinkfloydoglu
Rayban gozluk alayim dedim saticisi atasun olan 2000 tl, iade imkani yok degisim imkani var. Digerinin de saticisi trendyol ama gozde optik guvencesinde diyor. Onun fiyati da 1300 tl. Gozlukler ayni model. Trendyolun sattigi cakma olabilir mi?
Rayban gozluk alayim dedim saticisi atasun olan 2000 tl, iade imkani yok degisim imkani var. Digerinin de saticisi trendyol ama gozde optik guvencesinde diyor. Onun fiyati da 1300 tl. Gozlukler ayni model. Trendyolun sattigi cakma olabilir mi?
0
rahmi pinkfloydoglu
(06.04.23)
%90 sahte.
0
nuisance
(06.04.23)
Ben almazdım. Şüpheli. Atasun'dan almıştım. Mağazada bazen indirim oluyormuş. Acelen yoksa bekle. Mağazadakilere yakın zamanda indirim olacak mı de.
0
dissendium
(06.04.23)
(9)

okulu dondurmak?

gezegenim
hukuk fak 4. sınıfım. ilk dönem erasmus yaptım okul 1 dönem uzadı. şimdi bahar dönemini dondurup fransa'ya geri gitmeyi düşünüyorum. geri dönünce 4. sınıfı okumayı istiyorum. dondurduğum 1 dönemlik süreçte hobilerime yönelmeyi ve fransızcamı geliştirmeyi düşünüyorum ki planım normalde 1 sene erasmus
hukuk fak 4. sınıfım. ilk dönem erasmus yaptım okul 1 dönem uzadı. şimdi bahar dönemini dondurup fransa'ya geri gitmeyi düşünüyorum. geri dönünce 4. sınıfı okumayı istiyorum. dondurduğum 1 dönemlik süreçte hobilerime yönelmeyi ve fransızcamı geliştirmeyi düşünüyorum ki planım normalde 1 sene erasmus yapmaktı ama teknik nedenlerden dolayı sadece 1 dönem yapabildim. sizce (hukuk okuyanlar yazsın) bu karar mantıklı mı olur? tavsiyelere açığım çok kararsızım. burada yazılanlara göre hareket edecek değilim elbette fakat bir fikir olur diye yazıyorum.
0
gezegenim
(06.04.23)
Hukuk gibi zirilyon mezunu olan bir bölümü uzatmanın hiç mantığı yok. İşsizlik riskini biraz daha arttırırsın o kadar.
0
OrangeYellow
(06.04.23)
"dondurduğum 1 dönemlik süreçte hobilerime yönelmeyi ve fransızcamı geliştirmeyi düşünüyorum" para nereden gelecek? aile yardim ediyorsa bu surecte git.
Ben olsam yuksek lisansa falan giderdim sanirim.
0
hot potato
(06.04.23)
millet hukuk fakiltesini yaya yaya 6-7 senede bitiriyor ben olsam kesinlikle yurtdışına giderdim zaman kaybı değil.
0
alp9900
(06.04.23)
Okulu en kısa sürede bitir, para kazanmaya başla. Öğrencilik rüya gibi bir şey. Bir de yerine göre mutlaka Fransızca bilmek işe yarar, gereklidir ama günümüzde Türkiye'de çok aranan, tercih edilen, bilmeyeni dövdükleri bir dil değil. Bunun yerine ABD'ye İngilizcemi geliştirmek için gideyim mi desen git derdim.
0
dissendium
(06.04.23)
Hocam geçtim uzatmayı mümkünse daha önce bitirip yoluna bak. Mezuniyetten sonra alanınla ilgili kendini geliştir.
0
giovanne
(06.04.23)
Fransizcani öyle bir senede gelistiremezsin zaten. Bosuna para harcamis olursun.
0
Yourcousinmarvinberry
(06.04.23)
erasmus a git, ilerde istesen de sahip olamazsın bu günlere...
döviz daha da artacak, vize işleri daha zorlaşacak ve çalışırken izin alamayacakson ve yetişkinliğin sorumluluk dünyasına adım atmış olacaksın.

tecrübelerime güven ve git dude :)
0
gadlemler
(06.04.23)
hukukcuyum. erasmus'ta uzattim, donunce bitirdim. okuldan sonra ne yapmak istiyorsunuz? onerim okulu bitirip fransaya gitmek ya da imkan varsa okulu bitirip yurtdisinda yuksek lisans vs. yapmak olur. fakulteyi boyle bir sey icin uzatmanin bir anlami yok. bir an once calismaya baslayin diye demiyorum ama onunuze bir imkan ciksa yurtdisinda ya da yurticinde hep ayakbagi olacak. okulu uzatmak istemenizin nedeni ne?
0
kassiopeia
(06.04.23)
okulu uzatmak isteme nedenim hem okulun online oluşu ve psikolojik olarak artık dayanamıyor olmam (zoom'a vs). hem 1 yıl fransa'da kendimi yaşamaya mental olarak hazırlayıp, okulu 1 yıl yakıp gitmiştim ama olmadı ve bir anda kendimi okula devam ederken buldum ve o da online oldu. diğer bir neden ise mezuniyetimin yarım yamalak oldu bitti şekilde olacağını hissediyor olmam zira bu dönem mezuniyete katılsam da daha okuyacağım 1 dönem olacak.
0
🌸gezegenim
(06.04.23)
(9)

Bir psikolog hakkında

hlot
Bir kurumun ucretsiz psikologuna gidiyorum. Ben 1 dakikayi bile kacirmak istemezken psikolog genellikle erken cikarmaya calisiyor gibi geliyor. 5-10 dk erken cikariyor ya da 5-10 dk gec basliyip bitis suresini ona gore uzatmiyor. Gecen gun 5-10 dk gec baslamak zorunda kaldik, benden onceki uzadigi i
Bir kurumun ucretsiz psikologuna gidiyorum. Ben 1 dakikayi bile kacirmak istemezken psikolog genellikle erken cikarmaya calisiyor gibi geliyor. 5-10 dk erken cikariyor ya da 5-10 dk gec basliyip bitis suresini ona gore uzatmiyor. Gecen gun 5-10 dk gec baslamak zorunda kaldik, benden onceki uzadigi icin, "evet, yogun bir gun" dedi ozur diler gibi ama sonra bir konuyu bitirince hop cikardi beni, hem de 15-20 dk erken cikardi. Ben de saati kontrol etmemistim, herhalde zamani geldi dedim, cikinca anladim cok erken oldugunu. Cok uyuz oldum 20 dk erken cikarmasina.

Bir keresinde yine erken bitirecekti "suremiz 45 dk degil mi" dedim, saati yanlis hesaplamis gibi yapti, "aa evet tabii" dedi, sonradan ekstra 10 dk daha dertlerimi dinledi. Artik sikayet gelmesin diye mi yapti bilmiyorum. Ertesi hafta 5 dk gec geldi, daha ben bir sey demeden "evet, saatimize bakalim, bu sureyi eklicem, 45 dk surecek" dedi.

Yani boyle konusunca, guleryuzlu olunca da kizamiyorum. Bir de her seyimi anlattigim bir insan, dertlerime cozum bulmaya calisan bir insana "ama 45 dakika degil mi yahu" diye hafiften kizinca aramiz bozulur gibi hissediyorum. Halbuki o da profesyonel bakiyor degil mi meseleye? Oturup da benim dertlerimle dertlenecek hali yok. Bir haftada benim gibi 30-40 kisi goruyordur zaten. Ama iste bu psikolojiden cikamiyorum: sanki beni onemseyen, beni sevdigi icin bana yardim etmeye calisan biriymis gibi geldigi icin ters bir sey dersem aramiz bozulur, bir daha da eskisi gibi yardim alamam diye dusunuyorum.

Ne diyorsunuz bu duruma?

Bir de cok konusuyor. Takir takir konusmasi, sessizlik olmamasi hosuma gidiyor (bazilari dusunelim diye cok bosluk birakiyor) ama bir sey anlatacak, onu 2-3 ornek seklinde uzata uzata soyluyor. Basta tarzi bu herhalde dedim ama acaba usttekiyle birlikte dusununce acaba dedim, dert dinlemekten kafasi sisiyor da o yuzden kendisi bol bol konusmak mi istiyor? Arada ben lafa girmek istedigimi belli etmeme ragmen uzatiyor ve bazen sozunu kesmek durumunda kaliyorum. Bir de yani aylardir gidiyorum buraya, bir seyi anlamam icin bir ornegin yettigini, kapasitemin buna yettigini anlamis olmasi lazim bence.
0
hlot
(06.04.23)
45dk sureniz var diye illa ki o süreyi son saniyesine kadar kullanmali diye bir kosul yok.

Üstelik ücretsizmis de.
0
Yourcousinmarvinberry
(06.04.23)
Verimli geciyorsa olabilir boyle seyler ama yapilan ise de saygisizlik gibi bence. bunu da psikolog kendi icinde degerlendirip basini yastiga rahat koyuyorsa yapacak pek bir sey yok.
0
insanlik icin buyuk bir adim
(06.04.23)
@Yourcousinmarvinberry: ne demek ustelik ucretsiz? Bir yerden maas aliyor sonucta. 45 dakikanin son saniyesine kadar kullanmali, bana 45 dk bile az geliyor.

@insanlik icin buyuk bir adim: bu psikolog fena degil aslinda. İyi geliyor gibi ama ne yapicam, her defasinda "45 dk oldu mu" mu diyecegim?
0
🌸hlot
(06.04.23)
Duygusal bağ kurduğunuz için sıkışıyorsunuz, süreyi verimli kullanması konusunda ona ikazda bulunmak, ciddi ciddi 45 dk'yı doldurmak istiyorum deme hakkınız var çünkü bu süre başkalarına da size de tanımlanmış. Herkese aynı şeyi yapıyorsa açıkça görevi kötüye kullanıyor demektir.

Ayrıca bu kişi epey gençse (ki güven vermedi anlattıklarınıza bakınca) bence hemen bırakın, psikolog denen şahıslar karşılarındaki kişiyi bilgilendirmek zorundadırlar, süreyi doldurmadığında da, danışana olan davranışlarındaki bariz farklılıklar konusunda da... saçmalamış. Çekinmeyin ikaz edin, kendinize güvenin.
0
muhayyer divan
(06.04.23)
Aranız çoktan bozulmuş. Buraya yazdıklarını ona okut bence.
0
gece abisi
(06.04.23)
Orada önemli ve öncelikli olan sizsiniz, o değil. İnsanı durumlar olur geç kalınır vs ama bu sürekli arıyorsa noluyor noldu da boyle oldu demenizde bir acayiplik yok. Endisenizde haksız değilsiniz söylersem verimli yardım alamam demenizde, ancak öyle olursa bu onun yarattığı bir şey olur sizin değil.

Ücretsiz olayına da takılmayın. Ne tür bir kurum bu belirtmemissiniz ama baştan böyle sozlesilmis ve karşılıklı yazılı olmayan bir sözleşme yapılmış demektir. Dolayısıyla "zaten ücretsiz fazla bir şey bekleme oradaki sorunlari dile getirme" türü bir yaklaşım yanlış olur. Sözleşme karşılıklı çünkü.

Doğrudan problemlerinize çözüme kavuşturamasaniz bile kanaatimce böyle durumlarda uğraşmak iyidir. İyi derken oldurucudur kanaatimce. Bir problem değil bunu tekrar tekrar dile getirmeniz tekrarliyorsa. Onu tekrarlayanda problem var. Zaten siz soylediginizde geri adım atmış. Tekrarlarsa da söyleyin.
0
encokbenisevinnolur
(06.04.23)
seans süresinin normali 40 dakika diye biliyorum
bunları ona aktarman gerekiyor, psikoloğunla yaşadığın sorunlar da hayatının bir parçası
başka birine de yönlendirebilir

herkes işini tam yapmak zorunda ama günde 8 saat mesaiye 8 seans koyan bir kurum varsa, bu da insani değil
kendine zaman ayırmaya çalışması normal

son paragrafta aynı şekilde ben daha çok söz almak istiyorum 1 örnek yeterli diyebilirsinn
1 seansı beklentilerin için ayırabilirsin
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
Sikayet eeeetttt. kesinlikle cok kotu bir psikolog
0
ala09
(06.04.23)
45-50 dk standart seans süresidir. eğer devamlı geç kalıyor ya da erken bitirmeye çalışıyorsa iş disiplini yok demektir. bir kuruma bağlı çalışıyorsa da danışan kaybetmekten çekinmediği için, kendi terapi merkezi olsa çok dikkat etmek zorunda kalırdı. şikayet edin, hiç hoşlanmıyorum bu tür davranışlardan ben. eksik tartan manavdan ne farkı var dakika çalan psikologun?
0
deartheodosia
(06.04.23)
(7)

tazminat ödememek için zam yapmamak?

Trafalgar
çalışılan şirket, kişiyi işten çıkarmıyor ama zam da çok az yapıyor. kişi de az maaş aldığı için işten kendi çıkıyor ve tazminat alamıyor. böyle bir durum oluyor mu/olabilir mi?
çalışılan şirket, kişiyi işten çıkarmıyor ama zam da çok az yapıyor. kişi de az maaş aldığı için işten kendi çıkıyor ve tazminat alamıyor. böyle bir durum oluyor mu/olabilir mi?
0
Trafalgar
(06.04.23)
Çok oluyor benim bildiğim.
0
dissendium
(06.04.23)
Evet tabiki oluyor.
0
logisticsmanager
(06.04.23)
yildirma politikasi, oluyor
0
ala09
(06.04.23)
Çok sık oluyor evet.
0
drako
(06.04.23)
Performans düşüklüğüne dair bir kanıt olay yoksa, düşük zammın yıldırma amaçlı yapıldığına dair kanıtlar varsa mahkemeler genelde çalışandan yana oluyor.
0
denizgonen
(06.04.23)
Olma mi yaaa, kucuk firmalarin rutinidir bu cakallik.
0
brkylmz
(06.04.23)
büyük firmalarda da var. diyorlar ki bu pozisyonun bandı bu. sen bandın üstüne gelmişsin. alacağın zamla bandı aşamazsın, terfi etmen lazım. bu global şirketlerde 10 senedir aynı pozisyonda olan ve çok minik zamlar alanlar var. bant ne zaman güncellenirse, onların da maaşı artabiliyor.
0
gabe h coud
(06.04.23)
(4)

Ebay'den 175 usd alışveriş yapsam geliyor mu?

baldan kaymak
Ne kadar vergi ödeyeceğim?
Ne kadar vergi ödeyeceğim?
0
baldan kaymak
(06.04.23)
emin olmamakla birlikte vergi 673tl ediyor. ebay trye kargolamaması lazım ama güncel bilmiyorum gönderiyolarsa geliyordur
0
ala09
(06.04.23)
gelmez. sınır 150 euro
0
paintov
(06.04.23)
150 euro'dan sonrasi kan ve gozyasi. (150 euro limitte fatura tutari onemli, firma kargoyu da faturaya eklerse kargo tutarini da dahil edeceksiniz) gumrukteki toplam fatura tutarina bakar.
0
brkylmz
(06.04.23)
Gelmez. Son kanun güncellemesiyle bedel 150 euroya indirildi.
0
halitkin
(06.04.23)
(19)

tıp fakültesi doktora

hknty
doktorlar arasında şöyle bir geyik var. tıp fakültesinden mezun olmak doktoraya denk falan diyorlar. bence saçmalık da nereden çıktı bu? 6 yıl okumaya dayanarak mı söylüyorlar? sonuçta doktora eğitiminin amacı lisanstan farklı. süreden bağımsız olarak bir lisans eğitimini doktora ile denek tutmak sa
doktorlar arasında şöyle bir geyik var. tıp fakültesinden mezun olmak doktoraya denk falan diyorlar. bence saçmalık da nereden çıktı bu? 6 yıl okumaya dayanarak mı söylüyorlar?

sonuçta doktora eğitiminin amacı lisanstan farklı. süreden bağımsız olarak bir lisans eğitimini doktora ile denek tutmak saçma.
0
hknty
(05.04.23)
İkisinin de adı doktora, ama birisi (md) "profesyonel" (yani mesleki yeterlilik olan) doktora, diğeri (phd) "öğretmen" anlamına gelen doktora. Aslında farklı şeyler.

Fakat, pratikte ülkeler hangi eğitime "doktor" diyeceğine ve devamındaki akademik işlerde nasıl ilerleyeceklerine farklı farklı karar verebiliyorlar. Yani kaç yıl okuduğun değil de o ülkedeki düzenlemeyle alakalı bi konu o.
0
plutongezegendegilmi
(06.04.23)
doktoraya denk olduğunu söyleyeni hiç duymadım ama tıp fakülteleri yüksek lisans derecesiyle mezun verir. uzmanlık eğitimini tamamlamış hekimler ise doktora yapmış gibi oluyor. düz 6 yıllık eğitimin doktoraya denk olduğunu söyleyen kendi kendine gelin güvey oluyor demektir fakat söylediğim gibi şahsen hiç öyle birine şahit olmadım.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(06.04.23)
@kanatlı birçok doktordan duydum ben. bence yüksek lisans dereciyle sayılması da saçma. sonuçta lisans ve master bambaşka şeyler. belki memuriyette derece konusunda yüksek lisans yapmışla aynı sayılabilir. o da süre bakımından. yoksa bunlar aslında akademide nasıl bir noktada olduğunuzla alakalı.

ya da uzmanlığın da doktora sayılması saçma bence. sonuçta doktora akademik bir konu ve temelde literatüre katkı sağlamak amaçlanıyor. ancak uzmanlık eğitiminde akademisyen yetiştirmek amaçlanmıyor. en mantıklı yazı olarak şunu buldum.

haber.sol.org.tr

peki bu nerede sayılıyor? resmi olarak hangi bağlamda bir etkisi oluyor? söylenti dışında bir şey bulamadım.
0
🌸hknty
(06.04.23)
kuzey amerika'da pratisyen olman icin 4+4 okuman lazim. 4 sene lisans yapiyorsun, ustune 4 sene tip okuyorsun.

uzmanlik icin ustune ne 3-6 sene daha tirmalaman lazim diye biliyorum.

ozetle uzman doktor, en az bir doktorali kadar okumustur diyebiliriz. prastisyen hekim de master yapmis gibi oluyor..
0
cooperr
(06.04.23)
@cooper akademik unvanlar, eğitimler süreyle alakalı değil. bu yüzden "okumuş sayılır" konusu saçma bence. iş yükünün pek bir önemli yok. çünkü o zaman çap yapan biri de sayılabilir. bu konu çok dillendiriliyor. çıkış noktasını ya da gerçekliliğini merak ettim.

sözlükte de başlığı varmış

eksisozluk2023.com
0
🌸hknty
(06.04.23)
@hknty

konunun sureyle alakasi yok demissin de baya var aslinda..

on lisans - 2 sene
lisans 4 sene
tezli/tezsiz master 2 sene
doktora 4-5 sene

diye gidiyor..ben henuz 2 senede doktorayi halleden bir dahiye denk gelmedim, vardir herhalde ama milyonda birdir, ikidir.

yurtdisinda cift anadal yapsan, bitirdiginde bir tez yazip 1 senede master'i tamamlarsin, zira belirli krediyi asmis oluyorsun, cift anadaldaki derslerin bir kismini master'a saydirabilirsin. derslerin buhar oldugu yok, kayitlara geciyor.

bir de olayin ozgul agirlik kismi var..muhendislikte yazilan bir arastirma kagidi ile tibbi bir kagidin agirligi bir degil, onu ne yapacaz?
0
cooperr
(06.04.23)
"doktora akademik bir konu ve temelde literatüre katkı sağlamak amaçlanıyor"a cevaben, uzmanlık eğitimini tamamlayan doktorlar "tıpta uzmanlık tezi" yazıyor.

Hatta bir ara her vakadan bir yayın çıkıyor diye üniversitelerin yayın sayısını hesaplarken tıp fakültesini ayrı tutuyorlardı diye hatırlıyorum (ama kaynak bulamadım).

Bir şeyler buldum:
newtr.urapcenter.org tıp fakültesi olan/olmayan üniversiteler olarak ayırmış
0
kobuzchu kiz
(06.04.23)
@cooper süreyle nasıl bir alakası var akademinin? doktorayı 2 yılda bitirmekle nasıl bir alakası var?

"özgül ağırlık" konusu anlamsız. mühendislikle ilgili bir makalenin "özgül ağırlığının" tıpla ilgili bir makaleden daha düşük olduğunu söyleyemezsin. bilimler arasında bir hiyerarşi yoktur. bilim böyle bir şey değil. tarih mesela tıptan daha aşağıda değildir. bambaşka kulvarlar.

@kobuzchu master'da da tez yazılıyor. ancak master ve doktora bambaşka şeyler. tez yazılması doktoraya denk olduğunu göstermez.

memuriyet açısından, derece vs. açısından tıp mezunu master mezununa denk sayılabilir. çünkü aynı süreyi harcıyor ve daha yüksek memuriyet derecesi ile başlayabilri bir mühendise göre. ama onun dışında akademik olarak bambaşka dünyalar. merak ediyorum bu söylemin resmi bir karşlığı var mı? yok anladığım kadarıyla.
0
🌸hknty
(06.04.23)
eczacılar da yüksek lisans mezunu sayılıyor
5 senelik eğitim süresinden dolayı
0
bir soru sorcam
(06.04.23)
bu hangi bağlamda öyle? resmi bir karşılığı var mı? peki bu yüksek lisanslar neden var o zaman? eczacilik.yeditepe.edu.tr

varsa da bence saçma. çünkü dediğim gibi akademik eğitimler temelde süreyle alakalı değil. master bir alanda uzmanlaşmayı gerektiriyor lisans sonrası. mesela biri genel bir eczacılık eğitimi alır daha sonra yukarıdaki linkteki alanlardan birinde uzmanlaşır. bu master'dır.
0
🌸hknty
(06.04.23)
Tıpçıların egoları nedeniyle uydurdukları bir şey bana kalırsa. 6 yıl tıp bitiren birine doktora tezi yaz desen ne bilip de yazacak. 6 yılda o seviyeye gelmeleri mümkün değil. Doktora yapan kişi hem iki yıl yüksek lisans eğitimi alıyor, yüksek lisans tezi yazıyor. Sonra doktoraya kabul edilmek için sınavlara giriyor. Doktora 4 5 yıl sürüyor. Bir de doktora tezi var. Bu arada da makaleler yazılıyor. Sadece uzman doktor doktoraya eşit sayılabilir çünkü tıpta uzmanlıkta eğitim ve tez var.
0
dissendium
(06.04.23)
bana da öyle geldi. tutarlı bir şey bulamadım. sadece yüksek lisans sayılıyor sanırım. bir de akademide ilerlemek için o şekilde kullanılıyor galiba.
0
🌸hknty
(06.04.23)
sosyal bilimler değil söz konusu olan. pozitif bilimler ve mühendislikle de farklı. fizik, kimya, mühendislik gibi alanlarda da benzer bir durum. doktora ayrı bir süreç sonuçta.

tıp fakültesinin çok yayın çıkarması lisansı doktoraya denk saymayı sağlamaz ki. o yayınları lisans öğrencileri üretmiyor. doktora ve lisansın farkı akademide hangi noktada olduğun ile ilgili. temelde literatüre katkı mı sağlıyorsun yoksa literatürü öğreniyor musun bu önemli.

bu konu neden tartışmaya açılmasın? birileri çıkıp bizim lisans eğitimimiz doktoraya denk dersi bu sorgulanır. çünkü zaten tahmin ettiğim gibi altı dolu olmayan bir söylemmiş.
0
🌸hknty
(06.04.23)
yukarda sözlük başlığını bile paylaştım. ben de dün twitter'da 2 dr'dan duydum.

dar bakmıyorum. birçok dinamik farklı olabilir. belli kalıplara sıkışmak zorunda değil tabii ki. ancak birileri yaptığı işi 1'e 10 katarak anlatırsa haliyle sorgulanır. bunda yanlış bir şey yok. ayrıca burada eleştirdiğim farklı metodolojiler değil. lisansta henüz literatür öğrenilir ve doktora bambaşka bir dünya o anlamda.
0
🌸hknty
(06.04.23)
tıp mezunuyum. Tıp fakültesinden mezuniyet yüksek lisansa denktir. Şu ana kadar doktoraya denk diyen tek bir kişiyi bile duymadım. Uzmanlık ile karıştıyor olmayasınız? Uzmanlık da doktora değil tabii ama tez yazıldığı için denk sayılabilir. Zaten md phd olayı da farklı yani mesela hacettepe tıp fakültesinde md phd programı var fakülteyi bitirince doktora da yapmış olduğunuz. Ya da fakülte bittikten sonra doktora yapılabiliyor.

Ayrıca master denen şey illa akademik nosyonu olan bir durum değil doktora gibi. Mühendisler master yapıp yüksek mühendis olmuyor mu Türkiye'de? Tıp fakültesi mezuniyeti de 6 sene olması ve bu sürecin içinde teorik, pratik, akademik eğitimin olması sebebiyle master'a denk sayılıyor. Fakültede sadece hekim olmak öğretilmiyor, bilimsel araştırma metodları da öğretiliyor sonuçta. Master da çok farklı bir konu değil yani, fakülte sonrası daha spesifik bir konuda eğitim almak ve akademik eğitimi almak sonuçta
0
nundu
(06.04.23)
sözlükte bile konuşulmuş eksisozluk2023.com

mühendis, yüksek mühendis sayılıyor ancak standart müh. üzerine bir alanda uzmanlaşıyor. makina mühendisliği üzerine daha da ayrıntılı bir alana giriyor. adı üstünde uzmanlık. bilimsel araştırma metodları konusu lisans düzeyinde de verilen okullar, bölümler var. ama yine de hiçbiri yüksek lisans, doktora olma iddiasında olmadı.

uzun olması yoğunlukla alakalı. mesela hukuk da 5 yıla çıksın deniyordu. ya da bazı alanlar 3 yıla bile düşebilir. bir sıkıntı olmaz. temelde master ve doktorayı lisanstan ayıran şey içerik, yöntem, amaç. yoksa süre değil.
0
🌸hknty
(06.04.23)
verdiğiniz link muhtemelen klasik doktor düşmanı trollerin açtığı sonra da ilk entrysi silinen saçma bir başlık. Hiçbir doktorun fakülteden mezun olunca doktora yapmış oluyoruz diye düşündüğünü duymadım. En fazla fakülteye başlayalı iki ay olan ve tıp doktoru ile doktora arasındaki farkı bilmeyen heyecanlı gençler beelki böyle düşünebilir :)

Onun dışında yani neye itiraz ettiğinizi anlayamıyorum. Master öyle çok matah ya da kutsal bir olay değil ki "Fakülte eğitimiyle eş tutulamaz" diyesiniz.

Mesela tıp mezunu birinin master'a eş tutulmasına hangi anlamda karşısınız? Master'ın öyle çok afili avantajları da yok, doktoraya direkt başvurabiliyorsunuz yani sadece ek olarak. Onun dışında ne avantajı var ki? Master yapmayı kafanızda çok farklı bir yere koyuyorsunuz gibi geldi, çünkü çoğu insanın askerlikten kaçmak için ya da özel sektörde maaşı iyileşsin diye yaptığı, akademik olarak lisanstan çok da farkı olmayan bir eğitim master.
0
nundu
(06.04.23)
hayır başlığı açanlar troll değil. "doktor düşmanı" olduğunu da düşünmüyorum. dünkü twitter'daki tartışmadan da anladığım kadarıyla doktorlar en ufak eleştiri yapanı troll'lükle suçluyor, düşman olarak görüyor.

master olayı olmayan bir şey değil. master var, master var. iyi bir okulda yapılan mba kariyeri uçurabilir mesela.

asıl sorun aslı astarı olmayan bir konuda insanların kendi konumunu abartması. herhangi bir konuda biri kendini 3 5 gömlek yukardan satmaya çalışırsa ve işin aslının öyle olmadığını bilirseniz sorgularsınız. bunda yanlış bir şey yok.

buyur çıkış noktaları. bunlar dışında birçok kere duydum bu muhabbeti.

twitter.com
twitter.com
twitter.com
0
🌸hknty
(06.04.23)
iki tane x mesleği mensunu "biz allahız, peygamberiz" diye tivit atsa xler arasında böyle bir geyik var mı diyeceğiz? ya yaptıkları işin detaylarını bilmiyorlardır ya da her sosyal medyadaki her troll gibi bir yerleri kaşıyorlardır. akademik nosyon falan tartışılan ortamda kanıt olarak ilk entry'si silinip kaçılmış bir başlığı kanıt göstermek komik açıkçası. silinen entry'nin ekran görüntüsünü de aynı başlıkta paylaşmışlar. önce saçma sapan şeyler yazıp sonra da silip kaçmış birisi.

tıp eğitiminin hiçbir kısmında ayrıca bir doktora yapmadan phd ünvanı alınmıyor. yukarıda bahsedilen bütünleşik doktora programı bile 6 yılda vermiyor bu ünvanı. fakat uzman hekimler diğer şartlar da sağlandıktan sonra akademisyen olabiliyor. doktoraya denk olma muhabbetinin sebebi bu. sistem neden böyle diye sorabilirsiniz elbette, her şey gibi bu da tartışılabilir. benim esas söylemek istediğim doktorlar arasında 6 yıl okudum ve doktora yaptım diye ortak bir kanı yok, ki olamaz da zaten. çünkü bu yanlış bir bilgi.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(07.04.23)
(1)

ABD turist vizesine basvurmak istiyorum

nefertarii
Hangi merkezde randevu su an daha yakin tarihe veriliyordur? Istanbul mu Ankara mi?
Hangi merkezde randevu su an daha yakin tarihe veriliyordur? Istanbul mu Ankara mi?
0
nefertarii
(05.04.23)
tanıdığım bir kaç kişi sırf vize için İstanbuldan Ankara'ya geldi. Randevu almak istediğinizde sitede uygun tarihler yazıyordu diye hatırlıyorum.
0
montakristokondu
(06.04.23)
(2)

Çin vizesi

kojonotsuki
Yakın zamanda çin'e vize alan var mı? kaç güne çıkar, en mantıklı acenta hangisidir vs. tavsiyelerinizi alırım. 17 nisan'daki uçuşa kadar vizeyi almam gerekiyor.
Yakın zamanda çin'e vize alan var mı? kaç güne çıkar, en mantıklı acenta hangisidir vs. tavsiyelerinizi alırım. 17 nisan'daki uçuşa kadar vizeyi almam gerekiyor.
0
kojonotsuki
(05.04.23)
17 nisana kadar cok zor surekli konsoloslugu arayip hatirlatman gerekebilir.
0
insanlik icin buyuk bir adim
(05.04.23)
Geçen ay aldım, durum şu şekilde;

Çin'e 3 veya daha fazla girişin varsa official invitation'a ihtiyaç yok, herhangi bir firmanın kaşeli davetiyesi yeterli. 1 haftada vizeniz çıkar.

3'ten az giriş varsa veya giriş yoksa sıkıntı. Çin'den official invitation istiyorlar. Onun da prosedürü uzun.
0
PoscheN
(06.04.23)
(18)

yurt dışına yerleşince aidiyet hissi sağlanabiliyor mu?

ala09
hadi ben doğma büyüme hep aynı yerde ikamet ettim ama türkiye içinde üniversite, iş için şehir değiştiren insanlardan birinin derdi bu. beyaz yaka çalışanı. bu hususta soruyu kamoyuna açıyorum. ikinci sınıf vatandaş hissetmek var mı gerçekten? ait hissediyor musunuz yaşadığınız yere? kendiniz veya y
hadi ben doğma büyüme hep aynı yerde ikamet ettim ama türkiye içinde üniversite, iş için şehir değiştiren insanlardan birinin derdi bu. beyaz yaka çalışanı. bu hususta soruyu kamoyuna açıyorum. ikinci sınıf vatandaş hissetmek var mı gerçekten? ait hissediyor musunuz yaşadığınız yere? kendiniz veya yakınınız icin ne cevap verirsiniz

bana göre çok kişiye göre değişebilecek bir durum. yaşadığı eve bile aşırı duygusal bağ ile bağlı insanlar da var. sadece potansiyel imkanlar için tatmin olanlar da.
0
ala09
(05.04.23)
Ben yurtdışına yerleşmedim ama aidiyet konusu benim de dert edindiğim bir mesele olduğu için tezimde göç deneyimi olan katilimcilarima sorduğum bir soruydu. Göç çalışmalarında yeni mekansal yer edinmeler eski mekanlara olan aidiyet hissini ortadan kaldırmıyor. Hatta Faist'in şu sorusu çok anlamlı " Neden göçmenlerin sadece bir ülkeye bağlılık duyabileceğini düşünmek zorunda olalım ki?". Ama öte yandan göçmenin yerleştiği ülkenin eksiksiz bir vatandaşi olma hali ile benliği ile ilgili düşüncelerini memleketiyle tamamen koparma arasında kaldıkları ikili bir durum da mevcut. Ama şu da bir gerçek ki göçmen için karşılıklı ilişkiler yoluyla anlama, önemseme, ve onaylama durumu deneyimledigi ölçüde, topluluk tarafından önemli, değerli ve katkıda bulunma hissini hissettiği ölçüde sosyal olarak bağlı ve ait hissedebiliyor.
0
Amaranta ursula
(05.04.23)
ikinci sinif vatandas hissediyor musun? - hayir
aidiyet hissi var mi? - hayir
0
cooperr
(05.04.23)
ne yasadigim ulkeye ne de turkiye'ye aidiiyet hissediyorum. yasadigim ulkenin ana dilini bilmedigim icin benimle ayni statude olan yerel arkadasim az bu yuzden kendimi oraya ait hissetmiyorum, turkiye'de eski baglarim kalmadigi icin turkiye'ye de aidiyet hissetmiyorum. ha evet sonuc olarak evim orada ve ev neredeyse aidiyet oradadir.
0
insanlik icin buyuk bir adim
(05.04.23)
romence bilseydim eğer tam buralı olurdum. ne yazık ki bilmiyorum, ama öğreneceğim daha kalırsam.

kendimi buraya rock konserlerine gidip de konserden sonra grup üyeleri ile sohbet ettiğim zaman buralı hissediyorum.

basçısını, lead gitaristini, bateristini, 2 solistini isim olarak bildiğim ve beni de tanıyan; zamanında istanbulda bile konser vermiş bir grup var luna amara diye. mahallemin grubu derim resmen.
0
rain when i die
(05.04.23)
kişiye göre çok değişir tabii. gittiğin ülkeye göre de çok değişir, dubai gibi herkesin yabancı olduğu bir yerde yaşam daha rahat ama isveç gibi çoğunlukla safkan olan bölgelerde bu iş daha zor. ben %100 aidiyet sağlanabileceğini sanmıyorum, 2. sınıf vatandaşlığı da yabancılar şubesinde sıraya girince yer yer yaşarsın ama bunlar hep baştan kabul edilmesi gereken şeyler zaten.

yani çok saçma bir cevap olacak ama ne abartıldığı kadar zor ne de kolay.
0
roket adam
(05.04.23)
O an neredeysem kendimi oraya ait hissediyorum, 1 haftalığına başka bir ülkeye gitsem 40 yıldır oranın vatandaşıymışım gibi takılırım, hatta bırak ülkeyi şehri bulunduğum semtin sorunlarına çözmeye yönelik girişimlerde bulunacak kadar kolay asimile olurum, götür bırak beni Grönland'a 1 sene sonra belediye başkanı olacak kadar benimserim güzel Grönland'ımızı.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(05.04.23)
ikinci sinif vatandas hissediyor musun? - hayir 2. sınıf hissetmen zor ab ülkeleri usa, karışık zaten. dilini öğrenene kadar zorluk var

aidiyet hissi var mi? - hayir ama tr dede yoktu 3-4 senedir yer değiştiriyordum. o yüzden sorun yok.

kendi hayatına odaklanırsan zaten kimin ne düşündüğü o kadar önemli değil.
0
abi bi dizi buldum on numara
(05.04.23)
şu "ülkeler zaten karışık" argumanı geçerli değil ya kabul edemiyorum. isviçre toplama kampı bi ülke ama hayvan gibi ırkçılar. ismine göre bile farklı duygular uyandırabiliyosun karşındakine. Nur ile Rossy aynı kategoride değil
0
🌸ala09
(06.04.23)
Valla ben kendimi hicbir yere ait hissetmiyorum ancak genel olarak cevaplayacak olursam o aidiyet olayi bircok faktore bagli bence. Kultur, dil, iklim, oradaki kosullar vs diye girer. Her ne kadar diger faktorler de cok onemli olsa da oradaki kosullarin ve sahip oldugub imkanlarin her seyi belirleyecek en onemli sey bence.

Kosullar derken de hem ekonomik, hem sosyal kosullardan bahsediyorum. Atiyorum ekonomik kosullarin pek iyi degilse bu olay diger tum faktorleri direkt etkiler. Hem uzun soluklu yasam kurman zor olur hem de kulturu, dili vs ogrenebilme imkanlarin da oldukca kisitli olabilir. Iklim guzelse guzelligin farkina varamazsin, iklim kotuyse sana x2 daha kotu gibi gelir. Hal boyle olunca da zaten yasadigin yere kendini ait hissedemezsin cunku her an gidebilecek gibi bir durumdasin.

Misal Turkiye avrupa birligi ulkesi olmadigi icin gittigin yerde kalabilme kosullarin diger avrupa birligi uyesi ulkelerine gore daha zor oluyor genelde. Yani is bulmak, bir takim burokratik islemlerle ugrasmak, bir takim ekonomik kosullari yerine getirme falan insani bezdirebiliyor.

Sosyal olanaklar da iste bulundugun cevre, kisiligin hatta bir miktar sansa gore de degisiklik gosterebiliyor. Atiyorum eger biraz aktif ve girisken biriysen arkadas edinmen ozellikle yerel kisilerle tanisma olayi cok yarar saglayabilir. Dilini ogrenebilmeni kolaylastirir, kulturu daha cabuk ogrenebilirsin, iklime gore aktivite yapabilirsin ve bu da bisekilde belki aidiyet hissine yol acabilir. Yok icekapanik ve pek arkadas edinemiyor ya da sadece kendi ulkendeki kisilerle takiliyorsan da dilini ogrenemezsin kolay kolay, kulture adapte olamazsin falan aidiyet hissini hic hissedemezsin.

Kisacasi, kisinin yasadigi kosullar ve kisilikler bence en omelisi aidiyet hissi icin,
0
j r r tolkien hayrani
(06.04.23)
Ikinci sinif vatandas- hic hissetmedim.
Aidiyet- dilini ogrendikten sonra daha cok. Daha iyice karistim, kültürünü daha çok benimsedim.

Bence ulkenin kültürüne, yasamina asimile olunca daha kolay oluyor.
0
logisticsmanager
(06.04.23)
28 yasinda yerlestim. aidiyet hissedemiyorum. yani aidiyet hissediyorum da turkiye'ye hissettigim aidiyet seviyesinde hissedemiyorum. hic olacagini da sanmiyorum.

bir de ben amerika'dayim. herkesin gocmen oldugu bir ulke. almanya'da falan olsam allah gostermesin cok daha az hissedecegime eminim.

edit: sorunun diger kismini atlamisim. ikinci sinif hissetme durumu yok. ben burada ogrenci vizesiyle calisiyorum yarin isten cikarilsam adamlar bana issizlik maasi bagliyorlar. daha ne kadar vatandas gibi hissedebilirim bilmiyorum. yani devlet tarafindan degil de kulturel olarak aidiyet yok.
0
antikadimag
(06.04.23)
bu işin genel raconu şu: ilk göçen nesil aidiyet sağlayamaz ama uyumlu şekilde yaşar.(zorlukları da çeker)

orada doğan çocuklar eh, oranın vatandaşı olurlar ama yine biraz arada olurlar.

üçüncü nesil oralıdır artık çünkü aileleri de orada doğmuş hep o kültürle ve Türkiye'yi bilmeden yetişmişlerdir. Tabii Avrupa'da şu an böyle olanların bir kısmı reisçi :D O yüzden sosyal çevreyle de alakalı.

Kendin gibi insanlarla yaşarsan aidiyet hissi sağlanır. Bu Türkiye'de olursa Türkiye'de, başka ülkede olursa orada. Gidip aidiyet hissedemiyorum diyenler sosyal çevresi olmayanlar, ve evet zor. Mesela gidip oralı biriyle evlenip onun çevresine girenler bir tık kolay alışıyorlar.
0
nhk ni youkosu
(06.04.23)
nhk ni youkosu +1 demeye gelmiştim.
0
alfired
(06.04.23)
hayatımın neredeyse %20'si yurtdışında geçti. hiçbir yere ait hissetmiyorum. önceden yaşadığım ülkeleri özlüyorum ama. türkiye hariç.
0
bohr atom modeli
(06.04.23)
@nhk ni youkosu adam bunu sormamış ki sen köylünün almanya ile imtihanını yazmışsın. beyaz yakalı ile işçi gelen kıyaslanamaz
0
abi bi dizi buldum on numara
(06.04.23)
@nkn "Kendin gibi insanlarla yaşarsan aidiyet hissi sağlanır." bunu genellestiremeyiz sanki.
kendim gibi insanlarla yasiyorum ama farkli nedenlerle ne turkiye'ye ne buraya yuzde yuz aidiyet hissediyorum. ayni zamanda her iki yeri de bir sekilde evim olarak goruyorum, havaalaninda 'eve geldim' diye mutlu oluyorum. hatta yasadigim bazi diger ulkelere gidince de oralari evim gibi gorup, baska turlu bir aidiyet hissediyorum .

bu kavramlarin hicbiri bence siyah beyaz olmadigi gibi, kisinin yasantisina, yasami algilayis bicimine gore fazlasiyla degisir.
2.sinif vatandas olarak hissetmiyorum ama elbette kendi vatandaslarinin sahip oldugu ve benim sahip olmadigim haklar var, ki bu gayet normal.
0
kassiopeia
(06.04.23)
Turkiye de dislanmis hissediyordum. Yurtdisina geldigimden beri “daha ait” hissediyorum. Ama t butunlesme de olmuyor tabi. 13-15 yas bence en son sinir, bu yaslardan sonra yurtdisina cikanlar tamamen butunlesmekte zorlanir diye dusunuyorum sahsen.
0
icim urperiyor
(06.04.23)
@abi bi dizi buldum on numara, beyaz yakalı iyi alım gücü ve benzer kültürle gidiyor okey ama "aidiyet" farklı bir şey. Beyaz yakalı dediklerinin bir kısmı Türkiye'de aidiyet sorunu yaşayıp kendini bulamamış insanlar.(ki belki de Türkiye'de aidiyet sorunu olduğu için gidiyor) O kelimeden ne anladığına göre değişir bunun cevabı. Ben İngiltere'de kendimi çok rahat hissetmiştim mesela ama artık buralıyım Dorset çocuğuyuz biz kafasına gelebilir miyim emin değilim. Orada büyüyenlerin ilkokul, lise vb. hayatları hep benzer şekilde yoğurularak geçti, oradan geçmeyenler tam o kültürün parçası olamaz gibi geliyor bana. Bakış açın, hayallerin her şeyin yetiştiğin ülkeye göre şekilleniyor ve ülkesindeki büyük problemlerden dolayı göç etmiş yetenekli biri ile X ülkesindeki Average Joe'nun aynı topluluğa ait hissetmelerini beklemek anlamsız bence, hayatları bambaşka geçti çünkü. İlk nesilden kastettiğim bu. Yoksa Almanya'da İngiltere'de yasalar düzgün uygulanınca hakkın verilince "ne güzel ülke ya çok seviyorum" demek aidiyetse okey o olur.

@kassiopeia, aynen kişiye göre değişebilir tabii, siyah beyaz değil dediğiniz gibi. Ama ben zaten orada da vatandaş olanları kastetmiştim vatandaş değilken (veya süresiz oturma izni) yerleşmiş kabul etmezdim ben mesela. Ama onu şu yüzden dedim, mesela Kanada'da çok mutlu olan da var ama sosyal çevre dolayısıyla mutlu olamayıp dönüp burada Bağdat Caddesinde oturan ve buradaki sosyal çevresiyle daha mutlu olan tanıdığım da var.
0
nhk ni youkosu
(06.04.23)

instagram takip ve repost uygulaması

ahmet oturum cerezi
merhaba,çalıştığım iş yerinde birden fazla hesabı düzenli takip ettiğimiz ve sadece bu hesapların postlarının repost edildiği ayrı bir instagram hesabını benim yönetmemi istiyor müdür. tek yapacağım başkasının postunu repostlamak. son dönemde sosyal medya kullanımımı azaltmak için instagramı silmişt
merhaba,

çalıştığım iş yerinde birden fazla hesabı düzenli takip ettiğimiz ve sadece bu hesapların postlarının repost edildiği ayrı bir instagram hesabını benim yönetmemi istiyor müdür. tek yapacağım başkasının postunu repostlamak. son dönemde sosyal medya kullanımımı azaltmak için instagramı silmiştim, şimdi geri yükledim bildirimler kapalı halde ama girdiğimde iş dışında en az on onbeş dakika kaybediyorum bazen. sevmiyorum bu durumu.

yönettiğim instagram hesabının akışına post düştükçe gösterecek, ve üzerinden repost edebileceğim open source / ücretsiz bir bilgisayar(pc olmalı) uygulaması var mıdır?
0
ahmet oturum cerezi
(05.04.23)
(5)

Borç yapılandırma kanunundaki bu madde adaletsiz mi ?

iwillsee
Malum yapılandırma ile ilgili bir yasa çıktı. Devlete borcunuz varsa yapılandırma başvuru yapınca bazı avantajlar oluyor faizin bi kuşamı siliniyor vs. Yalnız burada şöyle bir madde var. Bu borçla ilgili tüm davalarınızı geri çekmek zorundasınız ve dava açmayacağınıza söz veriyorsunuz. Sizce bu adal
Malum yapılandırma ile ilgili bir yasa çıktı. Devlete borcunuz varsa yapılandırma başvuru yapınca bazı avantajlar oluyor faizin bi kuşamı siliniyor vs. Yalnız burada şöyle bir madde var. Bu borçla ilgili tüm davalarınızı geri çekmek zorundasınız ve dava açmayacağınıza söz veriyorsunuz. Sizce bu adaletli mi? Mesela bizim bu borç ile ilgili süregelen bir davamız var. Malum davaların sonuçlanması uzun yıllar sürüyor. Belki biz kanun karşısında haklı çıkacağız ve davayı kazanacağız. Ama beklersek yapılandırma mevzusu tarihi geçecek. Bu sebepten haklı olsak bile sırf yapılandırma kaçmasın diye başvuru yapıp para ödemek zorundayız ve hem davadan vazgeçeceğiz hem de gelecekte asla dava açmayacağımıza söz vereceğiz. Bu adaletsizlik değil mi? En azından kanun karşısında yargılanma sürecinin devam etmesi gerekmez miydi gerçekten adil olmak için.
0
iwillsee
(05.04.23)
borcun haksızsa davana devam et
borcun haklıysa yapılandır
burada adaletsizlik ne anlamadım. bu işin belkisi olmaz.
0
roket adam
(05.04.23)
evet bence haksızlık. hatta bunla alakalı aym kararı vardı diye hatırlıyorum ama emin değilim.
0
paintov
(05.04.23)
Borcum bana göre tabi ki haksız ama mahkemede onaylanması için çok uzun yıllar gerekiyor. Bunu beklersem yapılandırma şansı kaçıyor. Yapılandırma ile de borcun çok büyük bir faizi siliniyor. Bunda anlamayacak ne var? Yapılandırma için davadan vazgeçin denmesi haksızlık
0
🌸iwillsee
(05.04.23)
bence gayet adil. sizin yaklaşımınız "ne pekmezim dökülsün, ne tatsız olaylar yaşansın" yaklaşımı.
eğer haklı olduğunuzdan eminseniz yapılandırmayın, davanızda mücadeleye devam edin.
0
faberkastelli
(06.04.23)
Faberkastel siz Türkiye’deki tüm yargılamaların adil olduğunu mu zannediyorsunuz? Yerel mahkemeyi kazansan bile istinaf mahkemesi Yargıtay derken türlü türlü aşamaları geçiyorsunuz ve herhangi bir aşamada kararlar bozulabiliyor. İnşallah siz de bu sonu gelmez yargılama mahkeme işlerine düşersiniz bir gün de ahkam kesmek neymiş anlarsınız
0
🌸iwillsee
(06.04.23)
(2)

Instagram'da beni takip eden ama benim geri takip isteğimi kabul etmeyenler

1331c112
Bunların olayı nedir allaskina? Son birkaç defadır böyle oluyor. Beni takip ediyorlar, ama benim geri takip isteğimi kabul etmiyorlar. Daha doğrusu bekletiyorlar.
Bunların olayı nedir allaskina? Son birkaç defadır böyle oluyor. Beni takip ediyorlar, ama benim geri takip isteğimi kabul etmiyorlar. Daha doğrusu bekletiyorlar.
0
1331c112
(05.04.23)
Stalk
0
insanlik icin buyuk bir adim
(05.04.23)
Sizi mi stalkluyorum acaba? Benim bu. Hesap sahte. Çakmasınlar diye.
0
Kahvedesu
(05.04.23)
(1)

sigortaladim.com 'dan kasko yaptıran var mı?

mr.goodcat
nasıldır? kasko yaptırınca 700-800 tl değerince opet hediye çeki veriyorlarmış. değer mi yoksa uğraşmayalım mı? hangi kaskonun hangi şartlarda yapılacağını biliyorum (axa) sadece şirketi tanımıyorum. var mı tecrübe eden?
nasıldır? kasko yaptırınca 700-800 tl değerince opet hediye çeki veriyorlarmış. değer mi yoksa uğraşmayalım mı? hangi kaskonun hangi şartlarda yapılacağını biliyorum (axa) sadece şirketi tanımıyorum.

var mı tecrübe eden?
0
mr.goodcat
(05.04.23)
Aralık ayında hem kasko hem de trafik sigortası yaptırdım. en uygun fiyatı verdiler, poliçe başlangıcından 1 ay sonra 625 tl migros hediye çeki tanımladılar. axa oyak grubunun, sigortaladım doğuş grubunun. problem yaşamazsınız
0
obscure
(06.04.23)
(2)

Focus 3 yan ayna

lrdrylgh
Merhabalar. Bugün aracın sol yan aynasından yaklaşık 2 cm çapında bir delik fark ettim. Kontrol ettiğimde içinde aynı ölçülerde bir taş çıktı. Seyir esnasında seken bir taş isabet etmiş büyük ihtimal. Delinen kısmı örnek bir fotoğrafta kırımızı ile işaretledim. Acaba bu delik bir şekilde tamir edile
Merhabalar. Bugün aracın sol yan aynasından yaklaşık 2 cm çapında bir delik fark ettim. Kontrol ettiğimde içinde aynı ölçülerde bir taş çıktı. Seyir esnasında seken bir taş isabet etmiş büyük ihtimal. Delinen kısmı örnek bir fotoğrafta kırımızı ile işaretledim. Acaba bu delik bir şekilde tamir edilebilir mi? Tamir olmuyorsa sadece ilgili kısımın değişikliği olur mu yok ayna bütün olarak satıldığından hepsinin mi değiştirmek gerekir? Gerçi böyle bir hasar için aynayı tamamen değiştirmem. Ayna elektrikli olduğundan yağmur ya da başka bir sıvı teması sisteme zarar verebilir diye bantladım şimdilik.

eksiup.com
0
lrdrylgh
(05.04.23)
komple değişiyor ayna.
0
paintov
(05.04.23)
Büyük şehirlein oto sanayi sitelerinde plastik kaynağı yapan yerler var.Özellikle tampon vs gibi plastik bölgeleri onaran.Oralarda belki çözüm bulunabilir.
0
arenas
(06.04.23)
(5)

Çizim yeteneğimi nasıl geliştirebilirim?

sanemz
Sürekli çizim yapacaksın diyorlar ama yapıyorum hiç ilerleme yok gibi. Hatta kötüye gidiyormuşum gibi.
Sürekli çizim yapacaksın diyorlar ama yapıyorum hiç ilerleme yok gibi. Hatta kötüye gidiyormuşum gibi.
0
sanemz
(05.04.23)
Farklı tarzlardaki kişileri taklit edebilirsiniz. Karakalemden bahsediyorsunuz sanırım, caravaggio ya da barok dönem ressamları makul bir giriş olabilir

Çizimin sırları isminde bir kitap var, onu edinip onun üzerinden ilerleyebilirsiniz.

Seviyeniz hangisine daha uygun gibiyse ondan başlayın.
0
encokbenisevinnolur
(05.04.23)
Perspektif çalışmayı denedin mi?
0
damba
(06.04.23)
Sürekli çizim yapman da bir seyleri ilerletmez. Kendince teknikler gelistirmen gerekir.
0
Yourcousinmarvinberry
(06.04.23)
Buna baya vakit harcamis ve belli bir noktaya gelebilmis biri olarak "Surekli cizim yapmak" konusu dogru diye dusunuyorum. Karmasik karakalem portreler de, basit cop adam da, karikaturler de belli temel sekillerden ve bilek hareketlerinden olusuyor. Sayfalar dolusu basit cizgiler, sekiller, vb. cizerek o temel sekilleri refleks haline getirmis oluyorsunuz. Sonrasinda kafanizda fikri kagida yansitirken her sey daha rahat oluyor. Ancak bu noktada da kompozisyon sorunlari ortaya cikmaya basliyor; perspektif, olcek vb. Bunlari da yine pratikle cozuyorsunuz; yavas yavas nesnelerin boyutlari birbirine orantilaniyor, bakis acisina gore sekiller degisiyor vb.
0
salihdt
(06.04.23)
@damla, çizim güzel olmayınca perspektifte olmuyor. Hoca önce istediğini kağıda en yaklaşık şekilde aktarabilmelisin. İstediğimde kağıttaki arasında uçurum var. Yetenek yok zaten de azimle olsa bari az bi şey.
Mesela enstrümanda epey parça çalabiliyorum. İlerlediğimı ordan anlıyorum. Bunda ilerleme var mı onu bile bilemiyorum.

Edit: bu arada başlıkta anlatım bozukluğu olmuş düzeltemiyorum. Kırsal yerdeyim,
tel pek çekmiyor. Düzelttim şükür
0
🌸sanemz
(06.04.23)
(3)

Birkaç günlüğüne akçakoca'ya gidilir mi?

anna sun
bayramda kalabalık olur mu bilemedim ama başka öneriniz varsa onu da yazabilirsiniz. kafa dinlemek, sahilde yürümek ve günbatımını seyretmek istiyorum.
bayramda kalabalık olur mu bilemedim ama başka öneriniz varsa onu da yazabilirsiniz. kafa dinlemek, sahilde yürümek ve günbatımını seyretmek istiyorum.
0
anna sun
(05.04.23)
Amaç Karadeniz'se Şile bile olabilir. Karasu olabilir, Kerpe olabilir. Daha yakın yerler İstanbul'a.
0
dissendium
(05.04.23)
Akçakoca bayramda kalabalık olur, mevsimi de düşününce denize giremezsin, başka da keyifli bir hali yok sahilin ve şehrin. Mecbur olmasam ben de gitmezdim.
0
Bruce
(05.04.23)
Akçakoca bence kafa dinlemelik sahilde yürüyüp gün batımını seyretmelik güzel bir yer. Ben bir bayramı orda geçirmistim 2019'du sanırsam, öyle çok kalabalık değildi.
Başka bir öneri olarak da Çanakkale ve Sinop diyorum.
0
Amaranta ursula
(05.04.23)
(1)

2013 yılında kalma bir yurtdışı borcu için icra

anti-kahraman
merhaba,2013-2014 yılında yurtdışındayken harç ücretimi ödemediğim dolayısıyla bir hukuk bürosu iletişime geçti. 220 euro gibi bir ücret. kullanmadığım bir eposta adresime fatura göndermişler, adresime gelen bir şey yok. icra için zaman aşımı diye bir şey var mı? Harç 2013-2014 akademik yılından kal
merhaba,

2013-2014 yılında yurtdışındayken harç ücretimi ödemediğim dolayısıyla bir hukuk bürosu iletişime geçti. 220 euro gibi bir ücret. kullanmadığım bir eposta adresime fatura göndermişler, adresime gelen bir şey yok.

icra için zaman aşımı diye bir şey var mı? Harç 2013-2014 akademik yılından kalma.
0
anti-kahraman
(05.04.23)
borcun kaynağı yurt içi mi yurt dışı mı? yurt içiyse edevletten hakkında icra takibi olup olmadığını kontrol edebilirsin
0
paintov
(05.04.23)
(1)

Yurtdışına promosyon ürün çıkarmak

hobarey
https://promozone.com.tr/urun/s-link-swapp-sw-cw10-5v1a-beyaz-kablosuz-sarj-cihazi-pz3602/PZ3602şu üründen 40-50 tane logolu yaptırıp ispanyada fuara götürmek istiyoruz. valizime koyup götürsek gümrükte sorun yaşar mıyız? satmıycaz sonuçta dağıtıcaz bunları?
promozone.com.tr

şu üründen 40-50 tane logolu yaptırıp ispanyada fuara götürmek istiyoruz. valizime koyup götürsek gümrükte sorun yaşar mıyız? satmıycaz sonuçta dağıtıcaz bunları?
0
hobarey
(05.04.23)
Yasayabilirsiniz.
Bunu satmayacaginizin garantisi yok ki. Garantisi olması için belge ile satilmayacaginin falan gosterilmesi gerekiyor.

Durdurulursaniz sorun yasanir evet. Bu sebepten büyük şirketlerde global trade departmani bu soruya cevap verir.
0
logisticsmanager
(05.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.