Giriş
(5)

orjinal need for speed underground2 nerden indirebilirim?

mahone
steam de yok sanırım.ama ben bu işlerden pek anlamıyorum. yaşım da geçti. steamde varsa da ben bulamamış da olabilirim. orjinal nerden indirip oynayabilirim?
steam de yok sanırım.
ama ben bu işlerden pek anlamıyorum. yaşım da geçti. steamde varsa da ben bulamamış da olabilirim.

orjinal nerden indirip oynayabilirim?
0
mahone
(08.04.23)
dijital satışı yok. 2. el cd alabilirsiniz veya korsan.
0
floydian
(08.04.23)
ben de baktım şimdi EA'nin sitesinde bile yok. Geriye sadece korsan kalıyor.
0
false pretension
(08.04.23)
Gog.com veya oldgoodmages'de olabilir.
0
put it in your appropriate place
(09.04.23)
Bu tarz satışta olmayan eski oyunları indirmek için siteler var myabandonware mesela. Hala korsan mı sayılır bilmiyorum ama yasal bir engel yok bildiğim kadarıyla. Underground 2 de var orda, ordan bakabilirsiniz. Ya da malum sitelerden de bulabilirsiniz tabii.

Ama orijinal cd bulmak dışında (ki cd bulsanız da artık cd çalıştıran pc kaldı mı soru işareti) oyunu orijinal alma yolunuz yoktur muhtemelen
0
nundu
(09.04.23)
(bkz: )oldgamesdownload.com

bunlar abandonware olduğu için indir oyna.
0
alperz
(09.04.23)
(5)

İç sesi susturmak mümkün mü?

sanemz
Bazen kendi kendine konuşmaya kadar varıyor? Özellikle yeni bir şey öğrenirken çoğalıyor. Stres kaynaklı sanırım.
Bazen kendi kendine konuşmaya kadar varıyor? Özellikle yeni bir şey öğrenirken çoğalıyor. Stres kaynaklı sanırım.
0
sanemz
(08.04.23)
niye susturalim ki? bu kadar totaliter olmayin, birakin istedigi gibi konussun.
0
antikadimag
(08.04.23)
Vesveseli değil de güzel şeyler konuşuyorsa sorun yok.
0
diyecevaplandı
(08.04.23)
İşimden alıkoyuyor beni. Takdir edersiniz beynimiz 2 iş birden yapacak kadar evrimleşmedi henüz.
0
🌸sanemz
(08.04.23)
İç ses de sizsiniz, sürekli kendinizle çatışıyorsanız bunun nedenini anlayıp ikiliği gidermek daha mantıklı.
0
salihdt
(09.04.23)
@Salih, doğru diyorsun. Modern psikoloji çözüme kavuşunca öfkenin yahut iç çatışmaların dineceği yönünde. Doğu felsefesi farklı bakıyor. Neden aradıkça işlerin karmaşıklaşacağını öne sürüyor. O yüzden nedene bakmaksızın rahatsızlığı gözlemeyi öneriyor. Gözlenen şey kendiliğinden gider diyor. Bence ikisi de etkili.
0
🌸sanemz
(09.04.23)

youtube videolarina altyazi eklemek

tadellesever
biraz meraktan biraz da vatana millete hizmet olsun diye youtube videolarına türkce altyazi ekleyecegim. bana ait olmayan bir youtube kanalina onlarin izni olmadan altyazi ekleyebiliyor muyum?
biraz meraktan biraz da vatana millete hizmet olsun diye youtube videolarına türkce altyazi ekleyecegim. bana ait olmayan bir youtube kanalina onlarin izni olmadan altyazi ekleyebiliyor muyum?
0
tadellesever
(08.04.23)
(4)

0 arabanın ilk yıl bakımını erken yaptırmak

regina phalange
Nisan sonu 1.yılı doluyor aracımın. Şu an kampanya varmış 2 hafta erken yaptırırsam kampanyadan yararlanabileceğiim. Bir sorun olur erken gidersem bakıma?
Nisan sonu 1.yılı doluyor aracımın. Şu an kampanya varmış 2 hafta erken yaptırırsam kampanyadan yararlanabileceğiim. Bir sorun olur erken gidersem bakıma?
0
regina phalange
(08.04.23)
teknik olarak, araba açısından olmaz. ama mesela motor yağı dediğin şey bir ila bir buçuk yıl civarında ya da on bin kilometre yol gidince değişir aşağı yukarı. eğer sen bu limitlerin çok altındaysan paranı biraz boşa harcamış olursun.

kampanya gerçekten değiyorsa yapıştır. onun hesabını otur yap.
0
alperz
(08.04.23)
Garantinin devam etmesi için zaten bu bakımı yaptırmak zorundasin. Ha 2 hafta erken ha 2 hafta geç. Bişi fark etmez
0
abuzer
(08.04.23)
Anladığım kadarıyla yetkili servis indirimleri daha çok araç garantisi biten müşterileri sağa sola kaptırmamak amaçlı yapılıyor bazı markalarda.
Garanti süresi içinde aracının bakımları için büyük titizlik gösteren kullanıcı, garanti bitiminden sonraki indirimli bakımı yetkili servis yaptığı için gidiyor.
Markanın yetkili servis bakımları kişiye güven veriyor ne de olsa.

İndirim, normal bakım fiyatının en az 3/1 oranına yakın veya fazlası ise belki düşünülebilir.
0
diyecevaplandı
(08.04.23)
%25 daha düşük verdikleri indirimli fiyat.
0
🌸regina phalange
(08.04.23)
(3)

kasko'nun hangi acenteden yaptırıldığının bir önemi var mı?

mr.goodcat
araç kaskosunun hangi acente'den yaptırıldığının bir önemi var mı? kasko şirketinden bahsetmiyorum. acente. örneğin iki farklı acente var ikisinden de aynı şartlarla kasko teklifi alıyorsunuz (aynı firma-örnek allianz) bu iki acentenin bir önemi veya görevi var mı? kaza anında zaten kasko firmasıyl
araç kaskosunun hangi acente'den yaptırıldığının bir önemi var mı? kasko şirketinden bahsetmiyorum. acente.

örneğin iki farklı acente var ikisinden de aynı şartlarla kasko teklifi alıyorsunuz (aynı firma-örnek allianz) bu iki acentenin bir önemi veya görevi var mı?

kaza anında zaten kasko firmasıyla iletişime geçmeyeceğim mi? sanki acentenin bir görevi yok gibi?
0
mr.goodcat
(08.04.23)
Sanki acentenin de önemi var gibi hatırlıyorum aksi halde bir önemi olmazdı. Sonuçta internetten kendimiz de sigorta yapabiliriz. Bunun cevabını ben de merak ediyorum. Sigorta şirketinden ziyade yakından tanıdığımız acentenin yardımcı olması daha cazip ve mantıklı geliyor bana.
0
bhhs
(08.04.23)
poliçe aynıysa bir anlamı yok.
0
jelly bear
(08.04.23)
Acente onemli iş.

Ben kaza durumunda sadece acenteyi arıyorum.direk çekici gönderip aracı aldırttırıyor,sonrasında hiç bir şeye karışmıyorum.yapılması gereken her ne varsa onlar hallediyorlar.araç tamamen bitmiş şekilde evime gönderiliyor.eksperle,servisle,sigorta şirketiyle aynı dili konuşan birisinin bu işleri halletmesi önemli.uzman bir acenteyle çalışmak lazım.
0
duptıs
(08.04.23)
(1)

Outlook hesabı yetersiz alan uyarısı

Simrug
Çok fazla email silmeme rağmen hala bu uyarıyı veriyor. Çöp, silinmiş olanları da boşalttım; sebebi ne olabilir acaba?
Çok fazla email silmeme rağmen hala bu uyarıyı veriyor. Çöp, silinmiş olanları da boşalttım; sebebi ne olabilir acaba?
0
Simrug
(08.04.23)
outlookta sağda saatin olduğu yerde outlookla ilgili bir ayar var posta sınırı belirleme diye onu sınırsız yaparsanız çözüleceğini umuyorum
0
eja
(08.04.23)
(10)

İnterneti 100mbit yaptık ama aldığım hız 65mbit bu durumda ne yapmalı?

faraton
Türk telekom telefonla arayıp "bölgeniz destekliyor hızı yükseltelim mi" diye sorunca iyi tamam dedik ama aldığım hız 65'te kaldı. Adamları telefonla arasak apartmandaki internet kutusunu incelese halleder mi yoksa apartman kutucuğundan eve kablo çekilmeli yolunu mu seçer? ikinci seçenek olacaksa hi
Türk telekom telefonla arayıp "bölgeniz destekliyor hızı yükseltelim mi" diye sorunca iyi tamam dedik ama aldığım hız 65'te kaldı. Adamları telefonla arasak apartmandaki internet kutusunu incelese halleder mi yoksa apartman kutucuğundan eve kablo çekilmeli yolunu mu seçer? ikinci seçenek olacaksa hiç uğraşmayayım diyorum. Ne yapmalı?
0
faraton
(08.04.23)
bina içi kablolamayi bilmediğimiz için bunun cevabını biz veremeyiz. vdsl aldığınızı varsayıyorum. bina girişine modemi direkt bağlama imkanınız varsa deneyin, orda 100 alıyorsanız problem bina içi kablolardadir, sizin değiştirmeniz lazım.
0
orient blue
(08.04.23)
emin olmak için soruyorum, fiber değil mi? yoksa vdsl mi?

normalde apartmandaki kutudan kablo çekerler. onu da modem üzerinden dağıtırlar. şu anki bağlantınız nasıl yapıldı?

sizin 65 mbit aldığınız cihanızın bağlantısı nasıl? ethernet üzerinden bağlanan bir cihaz mı yoksa wifi mi? ethernet üzerinden bağlanan cihazsa öncelikle modem ile cihaz arasındaki bağlantıyı sağlayan kabloya bakılmalı.
0
false pretension
(08.04.23)
@false pretension
vdsl olması lazım. Önceden 35 mbit kullanıyordum, telefondan hızınızı ayarlıyoruz, modemi açıp kapatın hızınız gelcek dediler ama bu sefer 65'te kaldı. 65 aldığım cihaz ethernet bağlantılı, 5ghz telefon bağlantısında biraz daha düşük. Bize bu işin masrafı çok mu olur? Paketten de vazgeçemeyiz gibi sanırım taahhüt kapsamına girdi.
0
🌸faraton
(08.04.23)
ethernet kablosunun üzerinde ne tür kablo olduğu yazar. ne yazıyor? cat5e cat6 mı?
0
false pretension
(08.04.23)
@false pretension
Türk telekomun verdiği yeni zte modemden çıkan sarı bir ethernet kablosu. Üstünde cat5, cat6 yazmıyor.
0
🌸faraton
(08.04.23)
size tavsiyem amazondan ugreen'in cat6 ethernet kabloları oluyor. uzunluğuna göre alıp tekrardan hız denemesi yapmanız. yine değişmiyorsa ürünü iade edersiniz.
0
false pretension
(08.04.23)
@false pretension

Güzel fikir, Amazon'da iade konusunda çok iyi. Çok teşekkürler cevaplarınız için.
0
🌸faraton
(08.04.23)
Hocam sizin sorununuz modemden gelen kablo değil. Boşuna kablo falan almayın.

Modeminizin ara yüzüne girip hat değerlerinizi bulmaya çalışın.

Google da modemin modelini yazıp hat değerleri yazarak hangi ekranı bulmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Ayrıca hattınızın desteklediği tam hızı öğrenebilmek için binanızın girişinde dağıtım kutusu bulunur.

Modemi bu dağıtım kutusundan kendi hattınıza bağlayarak net değerleri görebilirsiniz.

Sonrasında eğer dağıtım kutusunda aldığınız değer ile evde aldığınız değer arasında fark varsa bina iç tesisatını değiştirmeniz yeterli olur.
0
kaiserr76
(09.04.23)
100mbit eger wifi ile baglaniliyorsa %50 civari duser, o yuzden 65mbit kotu degil.
direk kablo ile baglansan bile %100 ayni hizi verecekler diye birsey yok.

ornek olarak 1000mbit parasi veriyorum, wifi ile aldigim hiz 550 civari.
0
cooperr
(09.04.23)
@cooperr

wifi ile bağlanıp %50 kayıp kabul edilemez. kaldı ki taahhüt edilen hız 100 mbit'se ve wifi ayarları doğru yapıldıysa ve arada duvar yoksa verilen hıza çok yakın hızlar alması gerekir. aynı şey ethernet ile bağlantı için de geçerli. 1000 mbit için ölçekleme yaparsak 550 mbit hız alman donanım sınırına takıldığını gösterebilir. fakat aynı cihazla 100 mbit kullansaydın muhtemelen 100 mbit'e çok yakın hız alabilirdin.

kısacası 100 mbitten 65 mbit almak kötü. arada bir kayıp var. ya verilen modem kötü ya ayarları tam yapılmamış ya da kablo sıkıntısı var. 5ghz'de bile modemin dibinde kayıp yaşıyorsa apartman kutusundan modeme gelen kabloda ya da modemin ta kendisinde sıkıntı var.
0
false pretension
(09.04.23)
(1)

Solfej okumayla ilgili?

sanemz
Notayı önce beynime kaydediyorum sonra enstrümanla çalmaya çalışıyorum. Hiç zihinde tekrar etmeden direkt çalmanın teknikleri var mı? Enstrümandaki nota yerlerini ezberlemenin bakmadan bulmanın yararı olur mu?
Notayı önce beynime kaydediyorum sonra enstrümanla çalmaya çalışıyorum. Hiç zihinde tekrar etmeden direkt çalmanın teknikleri var mı? Enstrümandaki nota yerlerini ezberlemenin bakmadan bulmanın yararı olur mu?
0
sanemz
(08.04.23)
okumanı ilerleteceksin. başka yolu yok. buna deşifre deniyor. sight reading der ecnebiler.

gazete okur gibi okuyabilmen lazım. bir de gözün ve zihnin hep bir ölçü sonrasında olmalı. ağzından birinci ölçü çıkarken aklın ikinci ölçüyü okumayı. öteki türlü yetişemezsin.

hele şeflik yapıyorsan o zaman üç beş ölçü sonrasını dahi görebilmen lazım. o tam manyak işi. bir de tüm partilerde aynı anda yapıyor herifler bunu.
0
alperz
(08.04.23)
(2)

14 mayıs seçimleri ne olur?

avatar is back
şu videoyu izledim de çok şaşırdım https://www.youtube.com/watch?v=-6P6LV-BaWwtr'de değilim uzun bir süredir, sadece sosyal medyadan gördüklerim var çok iplemiyorum zaten twitter'ı ekşiyi siyasi açıdan ama bu videoya çok şaşırdım. tabiki de random bir videodan da anlam çıkartılamaz ama trabzon gibi
şu videoyu izledim de çok şaşırdım www.youtube.com

tr'de değilim uzun bir süredir, sadece sosyal medyadan gördüklerim var çok iplemiyorum zaten twitter'ı ekşiyi siyasi açıdan ama bu videoya çok şaşırdım. tabiki de random bir videodan da anlam çıkartılamaz ama trabzon gibi bir yerden, %70'lik kaleden bu kadar çok kk çıkması şaşırttı. ince'nin 20, chp'nin 15 aldığı yer sonuçta.

sanki ekrem+mansur'un bolca mitingleriyle, gezileriyle falan işler değişecek gibi duruyor. 2018'de tr'deydim mesela incenin kazanamayacağı 3 ay önceden o kadar belliydi ki ama bu sefer tam tersi olarak görüyorum. yine de ilk turu çok zor görüyorum ama ikinci tur da kk olur gibi ne dersiniz? durum nedir?
0
avatar is back
(08.04.23)
Siyasi seçim süreci, kampanya ve saha olarak ikiye ayrılır. Kampanya anlamında her iki kanat (Millet ve Cumhur ittifakı) bugüne dek herhangi bir anlamda +puan olacak bir şeyler yapmadı. Yerel seçimlerdeki o kampanya atmosferi her iki kanatta da yok şaşırtıcı bir şekilde. Fakat sahada özellikle Meral Akşener’in iki belediye başkanı Cumhurbaşkanı yardımcısı olacak diretmesi seçmende heyecan yarattı. Bu da haliyle sahada +puan olarak dönüyor şuan. Fakat bu bir rüzgar, bir hafta daha böyle geçer sonra durağanlaşır. Mansur Yavaş’ın sahada öyle ahım şahım karşılığı yok, abartmıyorum. Yani oylar eşit olsa Mansur Yavaş miting yapmaya çıksa oyları azalır. Hitabet, hazır cevaplık vs yok. Şuan Millet ittifakı hanesine kaç + puan yazıyorsa İmamoğlu sayesşnde. Çünkü muazzam bir karşılığı var. Ve emin olun İmamoğlu adayımız dedikleri anda seçim 56’ya 42 ile falan bitmişti.
0
ulukayin
(08.04.23)
rte seçilir.

ilk turda seçilme ihtimali %60
ikinci turda seçilme ihtimali %90

videolara takılmayın çok yanıltır.
0
nuisance
(08.04.23)
(1)

telegram gruplarını nasıl buluyoruz veya arıyoruz?

mr.goodcat
örneğin toyota araç sahiplerinin olduğu bir telegram grubu varsa bunu nasıl bulabilirim? arama kısmına yazınca saçma sapan şeyler çıkıyor ve çok az seçenek çıkıyor. türk kullanıcıların olduğu grubu bulmam gerekiyor. toyota örnekti.
örneğin toyota araç sahiplerinin olduğu bir telegram grubu varsa bunu nasıl bulabilirim? arama kısmına yazınca saçma sapan şeyler çıkıyor ve çok az seçenek çıkıyor. türk kullanıcıların olduğu grubu bulmam gerekiyor. toyota örnekti.
0
mr.goodcat
(08.04.23)
ben twitter'da "toyota telegram" gibi eksiz takısız temel 2-3 keyword ile bulup oradan oraya kendimi yuvarlıyorum. fikir alışverişi grubuysa zaten açık oluyor ve telegramda aranarak bulunuyor ama özel grupsa twitter'da bulup link ile gitmek gerekir
0
avatar is back
(08.04.23)
(2)

Kadıköy taraflarında kaç para kira verip kaç para maaş alıyorsunuz

stevie
İstanbul'da bi iş buldum da. Kadıköy taraflarında kiralar çok geldi. Çözemiyorum ne yapıyosunuz nasıl yaşanıyor bu bohem hayatlar.Depreme dayanıklı olsun diye bakıyordum da yeni bina hele hiç bulamadım :(
İstanbul'da bi iş buldum da. Kadıköy taraflarında kiralar çok geldi. Çözemiyorum ne yapıyosunuz nasıl yaşanıyor bu bohem hayatlar.

Depreme dayanıklı olsun diye bakıyordum da yeni bina hele hiç bulamadım :(
0
stevie
(08.04.23)
Yaşayabilenler yeni değil eski kiracılar. Göztepe civarındayım + yeni bina. 4 küsür eve gidiyor. Eski kiracı olmasaydım buradan sıfırdan ev tutamazdım. İnsanlar 5-6 bin verip “oda” kiralıyor kanım donuyor bunları duydukça. Benim kız kardeşim öğrenci haliyle eski bir odaya benim ev kiramdan fazlasını ankara’da veriyor. Lüks yerdeki evler x3 asgari ücreti geçmemeli. Bunu lüks yerlerde evleri dükkanları olan ana babaya sahip biri olarak söylüyorum. Ciğer kedi muhabbeti değil yani. Neticede miamide değiliz. Dört tane duvarın bu kadar pahalı olmasını kimse haklı bulmamalı. 1 tane vasat semtte evi olan ev sahibi aslan kesilip milletin alın teriyle kazanıp emek verdiği kira parasına laf ediyor.

Çok hakim değilim ama kadıköy yakınlarında ümraniye ya da fikirtepe tarafları daha ucuz diyorlar. Ulaşım açısından size çok sıkıntı çıkarmazsa bakabilirsiniz. Ama yerin altındaki evler 10 bindi 6 ay önce.
0
ruhen hastayim ben
(08.04.23)
tam olarak üniversitenin yanında cadde üzerindeyim, ancak kiralar çıldırmadan önce taşınmıştım. şu an 6300 ödüyorum 3+1 eve ancak eski apartmanlardan, aidat da ısınma dahil yıllık 10000 i geçiyor. arada benzer kiralık evlere baktığımda yakındaki binalarda 15000-20000 arası kiralık olduğunu görüyorum. yeni bina, depreme dayanıklı vs olaylarına da girilince kadıköye şu an yeni taşınmak çok olası gelmiyor.

ben de buradan taşınmam gerekirse,evden çalışan biri olduğum için muhtemelen artık istanbul dışında nasıl yaşanırı düşünmeye başlayabilirim. bu paralara çok daha iyi bir hayat yaşayabilirim bence.
0
hypathia
(08.04.23)

che puro

mustafa1
che puro temin edebileceğim bir yer var mı
che puro temin edebileceğim bir yer var mı
0
mustafa1
(08.04.23)
(4)

Bıçakla kesilince dağılan Karnıyarık

magni
Selamlar. Bıçakla dilimlendiğinde dağılan, parçalanan karnıyarığın, kesilince bütünlüğünü çok kaybetmemesi için dikkat edilmesi gereken püf noktalar var mıdır acaba?
Selamlar. Bıçakla dilimlendiğinde dağılan, parçalanan karnıyarığın, kesilince bütünlüğünü çok kaybetmemesi için dikkat edilmesi gereken püf noktalar var mıdır acaba?
0
magni
(08.04.23)
Karnıyarık dilimler halinde servis edilmez ki.

Dilimli bir şey olsun derseniz patlıcan oturtma yapabilirsiniz. Aynı mantık. Patlıcanları dilimli halde fırınlayıp üzerine kıyma harcını koyup beş on dakika daha fırınlarsanız bahsettiğiniz gibi hem dilimli hem de dağılmamış bir görüntü olur.
0
ruhen hastayim ben
(08.04.23)
@ruhen hastayim ben - "Karnıyarık dilimler halinde servis edilmez ki." - Tabaktayken keserek yeniyor ya hani, onu kastetmiştim.
0
🌸magni
(08.04.23)
çok pişirmeyecen o zaman. patlıcan hariç kalan bileşenleri önceden pişirip patlıcanı çok kısa fırında tutacaksın.
0
alperz
(08.04.23)
daha iyi fikir geldi hatta aklıma.

patlıcanları pişireceğin şekilde kesip harlı tavada az zeytinyağıyla mühürle. sonra tepsiye koyup üstüne malzemesini koy. önceden ısıtılmış yine böyle 200-250 derece fırında beş dakika tut.
0
alperz
(08.04.23)
(11)

Türkiye'de kavşaklarda üstünlük

garavel
Yaklaşık 6 sene türkiye'de araç sürdüm, şimdi 1 senedir ingiltere'de araç kullanıyorum. Bugüne kadar kavşak kurallarını bilmiyormuşum ben, burada araç kullanırken sağdan gelen araç her zaman öncelikli ki buna alışmam uzun sürdü. Mesela karşıdan bir araç dümdüz geliyor diyelim ( bana göre yolun sağın
Yaklaşık 6 sene türkiye'de araç sürdüm, şimdi 1 senedir ingiltere'de araç kullanıyorum. Bugüne kadar kavşak kurallarını bilmiyormuşum ben, burada araç kullanırken sağdan gelen araç her zaman öncelikli ki buna alışmam uzun sürdü. Mesela karşıdan bir araç dümdüz geliyor diyelim ( bana göre yolun sağından geliyor ) ve ben kavşakta sağa sinyal verdim, araç duruyor. Yolu dümdüz olmasına rağmen duruyor. Kavşaklarda da %100 bir şekilde sağdan gelen araç bekleniyor, o yüzden kafamda zerre düşünce olmuyor acaba yola atlar mı yavaşlasam mı vs. Farkettim ki türkiye'de bu sanırım pratikte uygulanmıyor ya da ben uygulamıyormuşum. Pratikte türkiye'de bu işin doğrusu nasıldır ? Tıpkı buradaki gibi x aracı dümdüz gitse dahi y aracı sağa veya sola ( şuan kafamda oturtamadım ne taraf üstün ) sinyal verdiği an düz giden araç durmalı mı ? Pratikte karşılığı var mı ve teoride nasıldı bu ?
0
garavel
(08.04.23)
Kağıt üzerinde kurallar aynı. Ama senin solunda kalan arabanın şoförünün nasıl biri olduğuna göre o kuralın uygulanıp uygulanmaması değişiyor. Şimdi steryotip anlatıp da kavga çıkarmayayım. Anladın sen. kıps
0
alperz
(08.04.23)
Türkiye ile çok kafa yormana gerek yok, ben kavşak içinde geçiş üstünlüğü kavşak içindeki araçtadır dedim diye trafik polisiyle kavga ediyordum az kalsın, o da bana "hayır efendim sağdan gelen aracın hakkıdır" diyordu.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.04.23)
ben mesela tr'de araç kullanırken ciddi zorlanıyorum artık. ilk burada zorlanıyordum, şimdi tr'de. her yerde hız sınırı olduğu için burada ve denetlendiği için şehir iç. 70-80 max gitmeye o kadar alışmışım ki tr'de de böyle gidiyorum ve selektör korna kıça yapışmaların haddi hesabı yok.
0
🌸garavel
(08.04.23)
Hocam Türkiye çok acayip bir ülke, ben mesela normalde İstanbul'da araç kullanmaktan çok şikayet ederdim ama İzmir'de Ankara'da falan araç kullandıktan sonra İstanbul bana 120 şeritli Kaliforniya otobanı gibi gelmeye başladı.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.04.23)
Türkiye'de kurallar minimal farklılıklar içeriyor, geçen aylarda sözlükte baya bir karmaşa olmuştu hatta bunla alakalı. Trafik yönetmeliğine bakarsanız

Kavşaklarda geçiş hakkı madde 109

"b) trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda

8) dönüş yapan sürücüler doğru geçmekte olan araçlara,

c) kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemişse;

3) motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca

geçiş hakkını vermek zorundadır."

Şeklinde belirtiliyor. Ama neticede bu kurallar da uygulanmıyor, bizde kavşaklarda tamamen random takılıyor insanlar.

Ayrıca;

BEŞİNCİ BÖLÜM
Sürücülerin Uyacağı Diğer Kurallar
Dönüşler (Doğrultu Değiştirme)
Madde-102 Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;

b) Sola dönüşlerde;
5) (Ek: RG-02/11/2000-24218) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,

Mecburdurlar."
0
akhenaten
(08.04.23)
Ya üniversite mezunu kafası calisan arkadaslarimin bile haberi yoktu bu kuraldan düşün halk o kadar bilgisiz.

Türkiye'ye tatile geldiğimde en çok zorlayan seylerden biri malesef, trafikte stres yapıyor.

Bu kuralin bir karşılığı yok, o an durumda nasıl olursa öyle uygulaniyor, uygulanmayinca kaza oluyor.
0
logisticsmanager
(08.04.23)
Kavşak içindeki aracın geçiş üstünlüğü yok mu? Sağ, sol kime göre neye göre. Milletin kafasını karıştırmayın:D
0
mekaniker
(08.04.23)
mekaniker. sen sağındakine yol veriyorsun. kime göresi yok. herkesin sağı belli. sağım sarımsak solum soğan. herkes kendi sağındakine öncelik tanıyor.
0
alperz
(08.04.23)
Kavşak içindeyken "sağdakine veriyorsun" gibi bir şey yok ama, misal dönel kavşakta dönüş halindeysen geçiş üstünlüğü kavşak içindeki araca aittir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.04.23)
Kontrolsüz kavşakta sağdaki aracın,
Dönel kavşakta (varsa) kavşak içindeki aracın geçiş üstünlüğü vardır.
0
Mirket
(08.04.23)
Aslında hem dönel kavşakta hem de ortasında ada bulunmayan her türlü kavşakta zaten kavşak içerisinde olan aracın geçiş hakkı var. Yönetmelikte bu dönel kavşaklar için açıkça belirtiliyor, ama yönetmeliğin geneline bakıldığında "kavşağa ilk giren ilk çıkar" algısı oldukça yerleşik görünüyor. Sağdan gelene yol verme işi henüz kavşağa girilmediği takdirde geçerli. Eğer kavşağa girildiyse giren araç önce çıkmalı. Bu ortamda geçiş üstünlüğü olan araçların (ambulans, polis vs.) bulunması durumunda bile böyle. Sanırım dönel kavşaklarda bunu vurgulamalarının sebebi dönel kavşak içindeki araçların, eğer kavşak büyükse kavşak içindeki araca göre sağ koldan giren araçlara sanki sol taraftan geliyormuş gibi gözükmesi. Haliyle insanlar "ben sağdan giriyorum, onun durması lazım" diye düşünebiliyor. Bu karışıklığı önemek için ekstra belirtilmiş olmalı.

"BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Kurallar
Trafiğin Yönetimi
Madde 96- Trafiğin yönetimine dair esas ve usuller aşağıda gösterilmiştir.
1) Görevli kişinin bir kolunu dik olarak yukarıya kaldırması; yeterli güvenlikte duramayacak sürücüler ile kavşağa yeni girmiş olan ve kavşak içinde bulunan sürücüler dışında, tüm karayolunu kullananlar için DUR emridir.
b) Görevli kişiler;
2) Yeşil ışıkta, ilerlemekte olan veya kavşaklara girmek üzere bulunan araçları ani işaretlerle durdurmamaya,
özen göstermek zorundadırlar."

"BEŞİNCİ BÖLÜM
Sürücülerin Uyacağı Diğer Kurallar
Kavşaklarda Geçiş Hakkı
Madde 109-(Değişik: RG-02/11/2000-24218)
Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
e)Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır."

"ALTINCI BÖLÜM
Durma, Duraklama ve Parketme Kuralları
Duraklamanın Yasak Olduğu Yerler
Madde 113- Taşıt yolu üzerinde;
d) Kavşaklar, tüneller, köprüler ve bağlantı yollarında ve buralara, yerleşim birimleri içinde 5 metre ve yerleşim birimleri dışında 100 metre mesafede,
Duraklamak yasaktır."

"ONUNCU BÖLÜM
Çeşitli Kurallar
Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar
Geçiş Üstünlüğü Bulunan Araçların İşaretini Alan Araç Sürücülerinin Uyacağı Kurallar
Madde 142- Geçiş üstünlüğü bulunan bir aracın duyulur veya görülür bir işaretini alan ve araç sürücüleri bu araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak, gerekiyorsa durmak ve bu araçlar tarafından tamamen geçilinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.
Bir kavşakta iken böyle bir işaret alan araç sürücüleri derhal kavşağı boşaltmak ve gerekiyorsa emniyetli bir mesafe uzaklaştıktan sonra geçişi engellemeyecek şekilde durmak ve geçiş üstünlüğüne haiz araçlar tamamen geçinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler."
0
akhenaten
(09.04.23)
(1)

Çamaşır kurutma makinesi önerisi?

mikahakkinen
Bir sürü model var. Isı pompalı vs yazıyor.Tutan kg aralığı nedir? 8kg 9kg?Marka öneriniz var mıdır?Elbiseler bazen küçülüyor/daralıyor deniyor?Teşekkür ederim
Bir sürü model var. Isı pompalı vs yazıyor.
Tutan kg aralığı nedir? 8kg 9kg?
Marka öneriniz var mıdır?
Elbiseler bazen küçülüyor/daralıyor deniyor?
Teşekkür ederim
0
mikahakkinen
(08.04.23)
Isı pompalı olması bir avantaj, çünkü havayı sıkıştırarak ısıtıyor, ekstra bir ısıtıcı sistemi yok, haliyle elektrik kullanımı daha az.

A+ sınıfı veya üstü olması da önemli bir faktör, o ibareler boşuna değil, elektrik faturalarına etkisi cidden var.

Eğer çamaşır makinasının üstüne koydurmayı düşünüyorsanız makinanızla aynı kiloya sahip olanı almanız faydalı olur, yoksa uymadığı için üst üste yerleştirme yapmıyorlar.

Evet, uygun olmayan elbiseler ya da uygun elbiseler uygun olmayan programlarda kurutulursa sorunlar olabiliyor. Elbiselerin üzerinde kurutma makinası için semboller var, bunları öğrenirseniz sorun olmaz. Sonrasında zaten elbise seçerken kurutmaya uygun olanları tercih edersiniz. Bir de kurutma makinası çamaşır makinası gibi başlatınca bitene kadar çalışması gereken bir şey değil, arada açıp hassas ve çabuk kuruyan giysilerinizi çıkarabilirsiniz.
0
akhenaten
(08.04.23)
(2)

Ezel izleyenler bir bakabilir mi?

nefertarii
Yayinlandiginda boluk porcuk izlemistim, simdi tekrar bastan izliyorum ilk sezonu bitirmek uzereyim.Gencler herkes tefo’ya neden kopek cekiyor ya? Gelen vuruyor giden vuruyor, surekli bir asagilanma, bir kiymet vermeme ilk gozden cikarilan o? Dayi zaten ciddi manada kopek muamelesi yapiyor yani?Anla
Yayinlandiginda boluk porcuk izlemistim, simdi tekrar bastan izliyorum ilk sezonu bitirmek uzereyim.

Gencler herkes tefo’ya neden kopek cekiyor ya? Gelen vuruyor giden vuruyor, surekli bir asagilanma, bir kiymet vermeme ilk gozden cikarilan o? Dayi zaten ciddi manada kopek muamelesi yapiyor yani?

Anlayan var mi?
0
nefertarii
(08.04.23)
şimdi epey oldu izleyeli, orası hangi sezonda hangi bölümdeydi, o bölüm geldi mi, izlediniz mi bilmiyorum ama cevap spoiler. hiç söylemesek daha iyi.
0
kibritsuyu
(08.04.23)
spoiler uyarısı vereyim de durduk yere 10 yıllık dizide miller spoiler yemesin

dayı onu iki taraflı oynatıyordu sürekli, oyun içinde oyun olduğu için tefo sürekli arafta kalmış gibi bir durum vardı. Sonradan sonradan biraz normalde dönüyor

spoiler bitti
0
pislick0
(08.04.23)
(6)

işçinin sözleşmeyi feshetmesi

yetkili birine benzeyen abi
İşsizlik maaşı almak için sözleşmemi haklı nedenle feshetmem gerekiyormuş. İşyerim buna sıcak bakmadı dava açarım diye, teknik olarak dava açmadan sadece fesihle işsizlik maaşı alabilir miyim?
İşsizlik maaşı almak için sözleşmemi haklı nedenle feshetmem gerekiyormuş. İşyerim buna sıcak bakmadı dava açarım diye, teknik olarak dava açmadan sadece fesihle işsizlik maaşı alabilir miyim?
0
yetkili birine benzeyen abi
(08.04.23)
Maalesef ya sizin haklı nedenle feshetmeniz gerekiyor ya da işverenin haklı olmayan nedenle feshetmesi gerekiyor. İstifa veya işverenin haklı sebeple feshi halinde işsizlik maaşı mümkün olmuyor. Dava açma niyetiniz yoksa işvereni ikna etmeye bakın. Ayrıca dava açılsa da SGK'ya bildirilen fesih sebebi tek başına bağlayıcı olmuyor. Bunu da söyleyin isterseniz avimatlakıma sorsunlar. Kötü bir şekilde ayrılmıyorsanız zaten sıkıntı yok. Çoğu işveren işsizlik maaşı alsın diye bu şekilde kolaylık sağlayabiliyor.
0
bhhs
(08.04.23)
Mobilde olduğum için düzeltemiyorum. "Avukatlarına sorsunlar" demek istemiştim.
0
bhhs
(08.04.23)
alacağım yoktur kağıdı imzalayın belki ikna edici olur
0
bir soru sorcam
(08.04.23)
@bhhs dediğinizi tam anlayamadım.

Sizin haklı nedenle feshetmeniz gerekiyor demişsiniz. Ben de zaten bunu diyorum öyle yapayım işte almak için

Ama sonraki cümlede işverenin haklı sebeple feshetmesi durumunda işsizlik maaşı alırsınız demişsiniz.

Hangisi ?
0
🌸yetkili birine benzeyen abi
(08.04.23)
İşverenin haklı olmayan nedenle feshetmesi halinde alırsınız. Siz haklı nedenle feshederseniz de alırsınız. Ama sizin haklı nedene dayanmanızın pratikte pek faydası olmuyır, çünkü fesih sebebini SGK'ya işveren bildiriyor. Siz haklı fesih deseniz de işveren "istifa" olarak bildirir. Bakın burada işten çıkış kodları var, işveren bu kodlara göre bildirim yapacak. www.tes-is.org.tr
0
bhhs
(08.04.23)
ben geçerli sebeple fesih yapsam ve işveren istifa diye bildirirse işveren bana kazık atmış olur bu durumda da dava açarım niye böyle bişey yapsın?
0
🌸yetkili birine benzeyen abi
(09.04.23)
(3)

Yağ spreyi?

mungojerry
Normalde zeytinyağını cam şişede stoklarım. Airfryer için yağı sprey şeklinde püskürten şişelerden https://www.hepsiburada.com/sprey-cam-sise-zeytinyagi-sirke-yag-puskurtucu-yagdanlik-100-ml-pm-HBC00001XBBMO https://www.hepsiburada.com/dolphfin-sprey-yagdanlik-sivi-yag-spreyi-yaglik-air-fryer-da-y
Normalde zeytinyağını cam şişede stoklarım. Airfryer için yağı sprey şeklinde püskürten şişelerden www.hepsiburada.com www.hepsiburada.com alayım diyorum ama bunlar sağlık açısından uygun değil gibi geliyor bana. Kullanan, tavsiye edecek olan var mı?
0
mungojerry
(08.04.23)
Zeytinyağı, gün ışığına maruz kalırsa bozulur, acılaşır. Teneke kutularda veya koyu renk şişelerde satılmalıdır.

Şeffaf şişede satılan zetinyağını almayın. Şeffaf şişeye koymayın, kullanmayın, kullandırmayın.
0
Mirket
(08.04.23)
Cam olanı kullandım iyi güzel ama çok dağıtmıyor noktasal atıyor biraz.
Ama plastikte ne kadar sağlıklı olur bilemem.
Airfryer için sprey şart bence hem daha az yağ kullandırtıyor
0
kararsızataletfilozofu
(08.04.23)
İlki noktasal atıyor. Sprey gibi olanı alın bencede. Hatta varsa, az cc li olanı alın sık sık taze doldurun.
0
hunharca ben
(08.04.23)
(2)

Araç kamerasının cama yapışan şeffaf bandı

chicha_v2
Eski arabadan çıkarırken dikkatli çıkarmaya çalıştım ama biraz toz oldu, yapışıp yapışmayacağını bilmiyorum.Bunun yedeğini nereden bulabilir alabilirim?
Eski arabadan çıkarırken dikkatli çıkarmaya çalıştım ama biraz toz oldu, yapışıp yapışmayacağını bilmiyorum.

Bunun yedeğini nereden bulabilir alabilirim?
0
chicha_v2
(08.04.23)
3m cift tarafli bant alin.
0
oscar
(08.04.23)
cep telefonu için ekran filmi alabilirsiniz.
ucuz ince olanlardan
0
jelly bear
(08.04.23)
(2)

i20 vs clio

loser blueser
aynı model yılı i20 50 bin km ile clio 100 küsür bin km aynı fiyatta, bu kadar fiyat farkının sebebi nedir? siz olsanız hangisini tavsiye edersiniz?
aynı model yılı i20 50 bin km ile clio 100 küsür bin km aynı fiyatta, bu kadar fiyat farkının sebebi nedir? siz olsanız hangisini tavsiye edersiniz?
0
loser blueser
(08.04.23)
Renault satması daha kolay, talebi her zaman yüksek.

i20 atmosferik motor olabilir ve benzin tüketimi fazladır belki. Renault dizel olabilir, turbo motorlu olabilir, benzin hiç yakmıyor olabilir.
0
Cesario
(08.04.23)
Clio hızlı gider. Motoru galiba 0.9 ya da 1.2 olanı haliyle vergi tasarrufu var (en son vardı)

Hyundai 1.4 mpi olmalı; çok yakar, kacamaz, vergisi cliodan yüksek.
0
logisticsmanager
(08.04.23)

Mp3 -Mp4 tavsiyesi

Selimiye
Hafızası yeterli, çabuk bozulmayan, dosya aktarımı kolay, ses kalitesi yeterli ve fiyatı da uygun bir ürün tavsiyesi verebilecek olan varsa çok makbule geçer. Teşekkürler.
Hafızası yeterli, çabuk bozulmayan, dosya aktarımı kolay, ses kalitesi yeterli ve fiyatı da uygun bir ürün tavsiyesi verebilecek olan varsa çok makbule geçer. Teşekkürler.
0
Selimiye
(08.04.23)
(2)

Multi Vizede Sınırsız Hak - Yunanistan

sislerrr
Merhabalar,Daha önce kız arkadaşımla İspanya vizesi için başvuru yapmıştık ve 90 günlük Multi vize çıkmıştı. Bu ülkeye giriş çıkış yaptık ve sonrasında ben Almanya ya giriş çıkış yaptım. Şimdi haftaya selanik e gideceğiz ve acaba bir sıkıntı olur mu diye sizlere sormak istedim. Ayrıca sağlık sigorta
Merhabalar,
Daha önce kız arkadaşımla İspanya vizesi için başvuru yapmıştık ve 90 günlük Multi vize çıkmıştı. Bu ülkeye giriş çıkış yaptık ve sonrasında ben Almanya ya giriş çıkış yaptım. Şimdi haftaya selanik e gideceğiz ve acaba bir sıkıntı olur mu diye sizlere sormak istedim. Ayrıca sağlık sigortası yaptırmamız gerekir mi?

Ben ticari vize
Kız arkadaşım turistik vize.

Teşekkürler
0
sislerrr
(08.04.23)
Turistik vize için konuşayım. Sigorta opsiyonel, zorunlu değil ama başınıza bir iey gelirse diye 8 euro sigorta yapıp gitmek mantıklı olabilir. Ben sadeve ilk başvuruda yaptırdım yoksa yaptırmadım o ayrı.

Abd gidişimde yaptırmıştım çok pahalı dediler diye ama her yer pahalı artık.

Multi ile , 90 gün içinde istediğiniz kadar gir çık yapabilirsiniz sorun yok.

Ticari vize deneyimim yok.
0
bir ileti paylastim
(08.04.23)
90 günlük Multi vize de 30 gün kalıs verildiyse, toplam da 30 gün kalabilirsiniz. Kalış süresi 90 gün ise 90 günün hepsini kullanabilirsiniz.
0
nekonustukbiz
(08.04.23)
(6)

Kredi kartı mantığı

büyük engizisyoncu
Kredi kartının limiti 50bin diyelim.İçinden 20bin liralık tasitli alışveriş yapılmışTaksitlerin aylım ödeme toplamı 5bin olsun.Şimdi ay sonu ekstre olarak 5bin mi gelecek?Yoksa 50bin - 20bin = 30bin + 5bin liranın %40'ı mı?Benim ekstre ikinci hesaptaki gibi geliyor sanki. Nedir bunun mantığı tam ola
Kredi kartının limiti 50bin diyelim.
İçinden 20bin liralık tasitli alışveriş yapılmış
Taksitlerin aylım ödeme toplamı 5bin olsun.

Şimdi ay sonu ekstre olarak 5bin mi gelecek?
Yoksa 50bin - 20bin = 30bin + 5bin liranın %40'ı mı?

Benim ekstre ikinci hesaptaki gibi geliyor sanki. Nedir bunun mantığı tam olarak?
0
büyük engizisyoncu
(08.04.23)
ekstre 5 bin gelecek.
fakat kullanılabilir limit 30 bine düşer.
0
jelly bear
(08.04.23)
Bence de 5bin gelmesi lazım ama öyle gelmiyor.
İkinci hesaptaki gibi geliyor.
Ay sonu ekstredeki harcamaları + taksitleri topluyorum, atıyorum 5bin tutuyor. Ama ekstre 12bin geliyor.
Neden böyle olur? Sürekli asgarisini ödemekle ilgisi olabilir mi? Eğer öyleyse bile yine de olması gerekenle arada 2 kat fark var.
0
🌸büyük engizisyoncu
(08.04.23)
e tabii bir önceki ay ekstrenin %60'ı ödenmemiş kalıyorsa bir de ona faiz biniyor, bu ay 5 bin geliyorsa geçen aydan kalan kısım da ekleniyor.

ekstrede açık açık yazar ki bu, iyi inceleyin. "önceki dönemden devreden tutar" gibi bişey yazması lazım.
0
nhk ni youkosu
(08.04.23)
Peki bu nasıl hesaplanıyor?
Direkt geçen aydan kalan %60 + dönem içi taksit ve harcamalar olarak mı?
0
🌸büyük engizisyoncu
(08.04.23)
asgariyi ödeyince borcunuzu ödemiş sayılmazsınız.
dönem içi harcamalar + taksitler + önceki aydan kalan borçlar + faiz
0
jelly bear
(08.04.23)
Vadesi geçtiği halde ödenmemiş borçlara günlük faiz işler. Asgariyi yatırmanın size katkısı takibe düşmemeniz, ve gecikmeden kaynaklı kredi notunun etkilenmemesi olur. onun dışında borcunuza faiz işlemeye devam eder.

Günlük faiz hesabını da internetteki formüllerle hesaplayabilirsiniz.

Bu ayki taksitlerin toplamı 5.000 lira, bu ay yaptığınız peşin harcamalar 3.000 liraysa toplam 8.000 lira o aylık borcunuz vardır. Geçen ay asgarisini ödediğiniz borçtan kalan da 2.000 liraysa o ayki güncel borç toplamınız 10.000'e çıkar. Ayrıca o 2.000 liraya 30 günlük faiz eklersiniz. 10 bin liranın üstüne onu da eklersiniz o ay ödemekle yükümlü olduğunuz toplam borç o olur.
0
akhenaten
(08.04.23)

dall-e yüklediğim resimleri nasıl sileceğim?

avatar is back
kişisel olan belki 10-12 farklı fotoğrafımı ekledim. tonla edit yaptım falan hiç bir şeyi kaydetmedim ama history kısmında duruyor hepsi? rahatsız oldum açıkçası ama silme gibi bir şey de yok. illa talep gönderin diyorlar da ben sadece bugün yüklediğim fotolarımı silmek istiyorum nasıl silebilirim?
kişisel olan belki 10-12 farklı fotoğrafımı ekledim. tonla edit yaptım falan hiç bir şeyi kaydetmedim ama history kısmında duruyor hepsi? rahatsız oldum açıkçası ama silme gibi bir şey de yok. illa talep gönderin diyorlar da ben sadece bugün yüklediğim fotolarımı silmek istiyorum nasıl silebilirim?
0
avatar is back
(08.04.23)
(5)

isvicre kulturel olarak nasil

antikadimag
bolgesel/lingual olarak degisiyor mu? bir alman sikiciligi ve disiplini var mi bu arkadaslarda? isvicre'de yasamis olanlar kulturu nasil tanimlar?
bolgesel/lingual olarak degisiyor mu? bir alman sikiciligi ve disiplini var mi bu arkadaslarda? isvicre'de yasamis olanlar kulturu nasil tanimlar?
0
antikadimag
(08.04.23)
mizah duygulari almanlardan daha iyi bence. disariya biraz kapali gibiler, arkadas edinmek almanlara göre daha zor. bir de cok kibar ve saygili halkin geneli.

negatif olarak aklima gelen, bazi kücük yerlesim yerlerinde insanlar cok bagnaz olabiliyor.
0
ben de
(08.04.23)
İsviçreliler yüzlerce yıl çetin koşularda dağlarda yaşamış bir halk, "medeni bir toplum olma" atılımları çok kısa bir geçmişe sahip. Şöyle düşün: Avrupa'da göremeyeceğin şekilde bireysel silahlanmanın en agresif şekilde arttığı tek ülke İsviçre'dir muhtemelen her evde bikaç tane tüfek müfek bi şeyler vardır, bu da yine yüzlerce yıl dağlarda yaşamış olmalarından kaynaklanıyor, kaba tabirle genetiklerinde hala "dağ insanı" olma özellikleri taşıyorlar ki nüfusunun büyük bir bölümünü dağ köylüleri oluşturduğu için bu da normal. Yani "ben sıcakkanlıyım bro herkes iletişim kurarım" diyen biri için berbat bir ülke olabilir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.04.23)
Dünyanın en muhafazakar toplumlarından birisi bana kalırsa. Yabancı düşmanlığı ve ırkçılık oldukça yüksek. Zürih (ve biraz da Basel) dışında yaşamanın sosyal açıdan kolay olmayacağını düşünüyorum. Her şey çok erken kapanıyor, insanlar pek dışarı çıkmıyor vs. Bunun dışında önemli kurallar var uyulması gereken. Bu konuda bir katılar ve bu da insanları sıkan bir başka etken. Her şey pahalı, dolayısıyla cezalar da yüksek. Bu yüzden kurallara uymamanın bedeli biraz ağır olabiliyor. Yerli kültür zaten bize oldukça uzak ama burada Türkler de bir tuhaflar. Yaşam standartları çok yüksek, muhteşem doğal güzelliklere ve şehirlere sahip bir yer ama hayat sahiden o kadar güzel geçmez gibi geliyor bana burada.
0
but that was just a dream
(08.04.23)
Bence bunu hayatini İsviçre'de yasayan birinden dinlemeniz en mantıklısı.
Fransa için de ırkçı, kibirli şöyle böyle diyorlar. Her ülke için belli etiketler var, bunlar sürekli tekrarlanıyor. Geçen bir video gördü zenci biri 10-12 yıldır Japonya'da, buna hayati soruyorlar. Bir japondan daha japonum bu sebepten hiç sıkıntım yok diyor. Ben buranin yabancisiyim, o sebepten kurallara herkesten daha fazla uyup daha saygı göstermeliyim diyor. Yabancilarin buraya gelip kendi kültürlerini yasamaya calistigini ve bu sebepten sıkıntı yaşadığını söylüyor ki doğrudur. İsviçre vs de böyle. Gidip kurallara uymazsan, kültüre saygı gostermezsen, her şeyden sikayet edersen evine dön derler.
Bu kadar korkulacak bir yer değil.

Benim tavsiyem reddit'ten bakmaniz olabilir burada İsviçre'den cikmazsa.
0
logisticsmanager
(08.04.23)
Göç edilmesi en zor ülkelerden biri. Housing sorunu düşük, alım gücü yüksektir.

15 yaşında değilsen Türkiye dışında hiçbir yerde tam bir kültürel uyum yakalayamazsın. Türkiye'ki durumun iyise, saygın bir konumun varsa isviçre gibi kuralcı toplumlar seni darlayabilir.
0
OrangeYellow
(08.04.23)
(2)

Kuru baklava normal baklavadan daha güzel değil mi

condom kurşunu
Daha çıtır daha lezzetli sanki yanlış mıyım?
Daha çıtır daha lezzetli sanki yanlış mıyım?
0
condom kurşunu
(08.04.23)
Ben aksine sütlü nuriye sevdiğim için normal baklava daha lezzetli derim o ikisi arasından. Olsaydı da yeseydik yahu.
0
muhayyer divan
(08.04.23)
Kesinlikle. Yanında dondurma da olursa dayanılmaz :)
0
alfired
(08.04.23)
(2)

Pegasus kabin kisisel canta

cancan
Yakinlarda yurtdisina pegasus ile ucan oldu mu? 8 kglik kabin bagajinin yaninda ufak bir canta ile seyahat ediyorum. Checkin sirasinda tek bir canta hakkim oldugumu ogrendim. Acikca yazmislar ya kabin bagaji ya da kisisel esya diye. Acaba bu konu sikinti olur mu? Riske atmaya deger mi? Simdiden tese
Yakinlarda yurtdisina pegasus ile ucan oldu mu? 8 kglik kabin bagajinin yaninda ufak bir canta ile seyahat ediyorum. Checkin sirasinda tek bir canta hakkim oldugumu ogrendim. Acikca yazmislar ya kabin bagaji ya da kisisel esya diye. Acaba bu konu sikinti olur mu? Riske atmaya deger mi?

Simdiden tesekkurler!
0
cancan
(08.04.23)
her zaman kadin cantasi diye belirtilen kol cantam+kabinimle kullandim. en son bugun yine ayni sekilde cantam(zaman zaman sirt cantasi oldu bu) ve kabinimle bindim pegasusa.
soylediginiz seyi 1 kez yasadim tam ucaka binerken iqsuz munasebetsizin biri bana bu konuda baski uyguladi ama benim disimda herkes kol cantasi ve bagaji ile gecti ayni gorevlinin yanindan.

el cevap= oyle bisi yok cuzdanimizi kabine koyacak degiliz. devasa bi canta takmiyosan bisi olmaz
0
ala09
(08.04.23)
bazen almayabiliyorlar, bazen aliyorlar. gecen ay pegasus ile amsterdam yolculugumuzda esimin sirt cantasini (cok kucuk degil ama buyuk de degil) almadilar. biz kabin cantasinda yer birakmistik, icine koyduk oyle girdik. eger koymasaydik alt bagaja gondereceklerdi kabin cantasini ucretsiz olarak. ama ucret isteme ihtimalleri de yok degil.

edit: daha once kol cantasini almadiklari insanlari da gordum baska ucuslarda.
0
lemmiwinks
(09.04.23)
(5)

Uyku tulumu deneyimi olanlara soru

grgn
Hava (gece en düşük) 10-11 dereceyken arabanın içinde (panelvan) 0-5 derece konfor sıcaklığı olan decathlon tulumlarıyla rahat rahat uyunur mu sizce?
Hava (gece en düşük) 10-11 dereceyken arabanın içinde (panelvan) 0-5 derece konfor sıcaklığı olan decathlon tulumlarıyla rahat rahat uyunur mu sizce?
0
grgn
(07.04.23)
Uyku tulumu size bir ortam konforu sağlamıyor ki, üşümemenizi sağlıyor.

Zemine bir şişme yatak ya da en azından bir mat sermelisiniz.
0
Mirket
(07.04.23)
@yap desem, @mirket; rahat uyumaktan kastım üşümemek, soğuktan ötürü uyanmamak, soğuğu hissetmemek. Şekilsel konfor ikinci planda, çok önemli değil. Sünger yatak olsa soğuk mu alır zeminden?
0
🌸grgn
(08.04.23)
soğuğu hissetmemekte mat çok büyük etmen. içlik ile üşümezsiniz. içliksiz emin olamadım.
0
argent dawn
(08.04.23)
Uyunur.

Çorap giyin ayağınıza, çok kalın giyinmeyin içinde terleme ihtimaliniz var, terlerseniz üşürsünüz.

Altınızda sünger-mat-şişme yatak vs bişey konforlu olur.
0
John Bloor
(08.04.23)
Sırf soğuk içinse zemine birkaç kat yapılmış bir battaniye serebilirsen iyi olur.

Ayrıca uyku tulumunun derecesi iyi. @John Bloor'un da dediği gibi, kalın giyinmek sıkıntı sıkarabilir. Uyku tulumu, normal yorgan gibi çalışmıyor. Terlersen fermuarı açmak zorundasın ve terli ve açık fermuarla uyuyakalırsan hasta uyanırsın. Kalın giyinme yani.
0
Mirket
(08.04.23)
(3)

kaliteli yastık?

floydian
yastığımdan hiç memnun değilim. artık bu sabah berbat bi boyun ağrısıyla uyanınca bi yastık almaya karar verdim. tabii bir yastığa 1000 lira üstü vermek de garip geliyor. iyi yastığı nasıl anlarım da alırım?
yastığımdan hiç memnun değilim. artık bu sabah berbat bi boyun ağrısıyla uyanınca bi yastık almaya karar verdim. tabii bir yastığa 1000 lira üstü vermek de garip geliyor.

iyi yastığı nasıl anlarım da alırım?
0
floydian
(07.04.23)
Genellikle sırt üstü mü yatarsınız yoksa yan mı dönersiniz? Yastığın sertliğini buna göre belirleyebilirsiniz. Akıllı yastıklar var, tavsiye edebilirim. Fakat uykuya dalma süreniz uzunsa işkence olabiliyor :/

Ekleme: www.yatasbedding.com.tr

Şundan bir çift var mesela. Şikayet ediyorum yine ama klasik yastıklardan daha iyi.

Favorim bu: www.yatasbedding.com.tr
0
ruhen hastayim ben
(08.04.23)
Yastık konusunda zevkler muhtelif. Sert, yumuşak, orta sert yastıklar var.
Benim favorim kırpıntı visko yastık. 5M Migroslarda falan bulunabiliyor.

@ruhen hastayım ben'in favorisi'ne uygun yastık kılıfı bulamazsın. Ne o öyle, hap kadar :)

Bir dönem benzeri boyun ağrıları yaşayıp suçlunun yastık değil de yatma pozisyonum olduğuna karar vermiştim. Başımı yastığın ucuna iliştirip yamulmuş bir boyunla uyuyordum.
Doğrusu, omuz yastığın yanına temas edecek, baş tamamiyle yastığın üzerine gelecek.
0
Mirket
(08.04.23)
Visco olsun ve pek yüksek (kabarık) olmasın
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(08.04.23)
(7)

İsim tavsiyesi

bugisme
Tarih-bilim-sanat-doğa temalı; uzun zamandır biriktirdiğim çok kişinin bilmediği olay-fotoğraf-eser veya ilginç bilgileri paylaşacağım instagtam hesabı için yaratıcı yerli-yabancı isim önerilerinizi almak isterim.Türkçe mi isim koysam mesela "meraklıolmag" gibi;Yoksa ingilizce "longlivecuriosity" gi
Tarih-bilim-sanat-doğa temalı; uzun zamandır biriktirdiğim çok kişinin bilmediği olay-fotoğraf-eser veya ilginç bilgileri paylaşacağım instagtam hesabı için yaratıcı yerli-yabancı isim önerilerinizi almak isterim.

Türkçe mi isim koysam mesela "meraklıolmag" gibi;
Yoksa ingilizce "longlivecuriosity" gibi mi?

Daha catchy isim lazım gibi.
0
bugisme
(07.04.23)
Bulduğunuz isimler çok kötü. İlginç bilgiler, enteresan bilgiler gibi basit ve içerik hakkında bilgi veren isimler daha çok dikkat çeker.
0
dissendium
(07.04.23)
@dissendium +1923
0
nawar
(07.04.23)
"enteresan şeyler" tam olarak senin hadiseyi tanımlıyor ve bence güzel.
0
alperz
(07.04.23)
duydunuzmu, biliyormuydunuz, hatırlıyormusunuz gibi
0
gece abisi
(07.04.23)
YazıYorum
GörüYorum
gibi bir şeyler de olabilir.
0
etna
(07.04.23)
Bahsettiğin konuların içerikleri senin zihninde epey şekillenmiştir. Sana hangi kelimeleri çağrıştırıyorsa yaz buraya, beraber seçelim.

Bence Türkçe olsun. İngilizce olunca daha özgün olmayacak. Zaten etiket filan da kullanılıyor, asıl Türkçe olursa daha belirgin ve özgün olur.
0
muhayyer divan
(08.04.23)
Mesela çoğunlukla genel kültürü ve az bilinenleri çalıştırıyor bana göre. "Az bilinen genel kültür" gibi bir başlık olabilir. Mesela "bilginin_az_bilinenleri" olabilir. Uydurdum şimdi. Ama gaz olsun diye yazıyorum.
0
muhayyer divan
(08.04.23)
(2)

Bahçe düzenlemesi fikirleri

croneec
L şeklinde bir bahçemiz mevcut. Şu an içinde sadece iki adet genç çam ağacı ve bir adet zeytin ağacımız var. Burayı ağaçlandırmak istiyoruz, sizce nasıl bir yol izleyelim? Yerimiz Balıkesir Gömeç'te. (Ayvalık'ın komşusu)
L şeklinde bir bahçemiz mevcut. Şu an içinde sadece iki adet genç çam ağacı ve bir adet zeytin ağacımız var. Burayı ağaçlandırmak istiyoruz, sizce nasıl bir yol izleyelim? Yerimiz Balıkesir Gömeç'te. (Ayvalık'ın komşusu)
0
croneec
(07.04.23)
Bu ağaçların her birinin en az 2 metre yarıçaplı bir daire alanı kadar taç yapacağını hesaba katarak işe başlamalı diye düşünüyorum.

Gerçi bahçenin şeklini verip alanını söylememişsiniz ama, yazlıklarda küçücük bahçeye dünya kadar ağaç diken insanlar var. Onlar da can taşıyor ve bir alana ihtiyaçları var.

Mesela çamlar, bina nedeniyle bir taraftan güneş göremiyorlarsa o tarafa dal uzatamayacaklar, yarım çam olacaklardır.
0
Mirket
(07.04.23)
Ege'de çok su istemeyen ağaçlar dikmeniz lazım. Ardıç, erguvan vs. olabilir. Görüntüsünü seviyorsanız hurma falan da olabilir ama çöl havası veriyor ben sevmiyorum mesela.

Bahçede kuyu yoksa meşe, çınar, söğüt vs. gibi ağaçları unutun.

İlla meyve istiyorsanız vişne, ayva, nar, badem, iğde, erik vs. de olabilir. Bunları arada (büyüdükten sonra yazları 2 haftada 1 vs) sulamanız gerekir ama.

Gölgesinde oturmalık bişey düşünüyorsanız ufak bi çardak yapıp etrafına üzüm de yapabilirsiniz. Hızlı büyümesi için su lazım ama ondan sonra fazla su istemez o da.

Yalnız meyve ağacına çok yüklenecekseniz, onları düzenli ilaçlamanız gerekiyor aklınızda bulunsun. Yoksa böcek basar. Bi de meyveleri çok toplamazsanız kuşlar gelip yerleşiyor, o güzel bişey :)

@Mirket'in dediği "alan" konusu doğru ama o ölçüler biraz ticari hedefler için. Yani işte ağaçtan maksimum verimi almak için o alanı bırakmanız lazım, ama öyle bi hedefiniz yoksa yarısı kadar da bırakabilirsiniz, yaşar yani, sıkıntı olmaz.
0
plutongezegendegilmi
(08.04.23)
(2)

Lyon - Paris treni - internet hk.

tchuck
lyondan parise tren bileti alacağım ama belli saatlerde toplantım var online. bu hatlar stabil bir internet sağlıyor mu? ona göre toplantı saatime denk gelen bir bilet alacağım, veya yolculuk saatini ona göre ayarlayacağım.
lyondan parise tren bileti alacağım ama belli saatlerde toplantım var online. bu hatlar stabil bir internet sağlıyor mu? ona göre toplantı saatime denk gelen bir bilet alacağım, veya yolculuk saatini ona göre ayarlayacağım.
0
tchuck
(07.04.23)
arada kesiliyor 5g sabit kalmaz
0
elifkircil
(07.04.23)
@elifkircil,

trenin kendi wifi'yı peki?
0
🌸tchuck
(08.04.23)
(1)

Edremit veteriner tavsiye

kediperili
Akçay ve güreye yakın olursa sevinirim. Kedimin diş problemi var. Muhtemelen çekilecek dişleri var. Kazıkçı olmayan ve güvenilir bir vet arayışımız var bu bölgede. Yardımcı olursanız süper olur.
Akçay ve güreye yakın olursa sevinirim. Kedimin diş problemi var. Muhtemelen çekilecek dişleri var. Kazıkçı olmayan ve güvenilir bir vet arayışımız var bu bölgede. Yardımcı olursanız süper olur.
0
kediperili
(07.04.23)
kartopu veteriner kliniği, veteriner sinan bey. mevcut olarak o bölgenin en iyi veterineri diyebilirim. çok ilgili, alakalı ve fiyat olarak olabilecek en uygun fiyatı veriyor. akçay eski itfaiyenin orada yeri. merkezden sarıkıza doğru giderken yolüstünde tam ortada.
0
ampul abi
(07.04.23)
(8)

bir erkek kol saati sorusu da benden

baldan kaymak
otomatik saatler nesilden nesile deniliyor ama ötekiler de pil değiştir ve ta-da pratik. bu sebeple net değilim seçim konusunda casio'nun bir saati aşağıda bıraktım 10 yıl pil gidiyor görünüyor. o sebeple gözüme güzel gelenleri listeledim. sizde cinsiyet ve yaş belirtirseniz en azından yaşıtlarımın
otomatik saatler nesilden nesile deniliyor ama ötekiler de pil değiştir ve ta-da pratik. bu sebeple net değilim seçim konusunda casio'nun bir saati aşağıda bıraktım 10 yıl pil gidiyor görünüyor. o sebeple gözüme güzel gelenleri listeledim. sizde cinsiyet ve yaş belirtirseniz en azından yaşıtlarımın fikirlerini görmüş olurum. (29,e) tek bir tane saatim olacak ve çıkarmayacağım, gösterişli durması önemli. iş yerinde smart casual giyiyorum. bütçe max 10k TL, tutardan bağımsız sevebileceğim içime sinen %100 bulamadım bence görerek mi alıyorsunuz napiyorsunuz anlamadım.

1 www.amazon.com.tr

2 www.amazon.com.tr

3 www.hepsiburada.com

4 www.hepsiburada.com

5 www.hepsiburada.com

6 www.hepsiburada.com

7 www.trendyol.com

8 www.trendyol.com
0
baldan kaymak
(07.04.23)
diver model saat seviyorsun aralarından invicta güzel 3 numara
0
freebird5406_2
(07.04.23)
invicta rolex submariner cakmasi. ben boyle saatleri sevmiyorum. kendine ait bir tasarim dili yok, meshur bir modelin cakmasi. bunun yerine ozgun bir tasarimi tercih ederim.

o butce icin seiko ve tissot iyidir. seiko 5 serisi diver icin, diver sevmiyorsan tissot prx falan tavsiye ederim. oturakli, guzel ve her gun kullanabilecegin tasarimlari bulabilirsin. bu kadar para veriyorsan bence saat gibi saat markasindan almak lazim. invicta, diesel falan bunlari gec.

madem bir tane alip omurluk kullanacaksin bunlara bak derim. ve evet, gidip yerinde begenmek onemlidir.
0
antikadimag
(07.04.23)
7
8
1

siralamam budur. ama ben de fossil'lere bakmamı oneririm.
0
duster
(07.04.23)
bi ara saatlere ben de aşırı sardım. sardıkça da otomatik saatler çok çekici geldi ama işin doğrusu otomatik saatler bir fetiş unsuru.

casio, citizen alınır bu listeden. parasını hak eden olarak diyorum tabii tarz olarak değil.

ben bi öneri yapayım quartz olarak:

www.konyalisaat.com.tr

başka renkleri falan da var.
bir de seiko bakabilirsin yine quartz olarak.
0
floydian
(07.04.23)
Hiç çıkarmayacağım dediğin için Seiko
Her türlü elbiseyle uyar, deri kordon gibi terlemez, ve ayrıca kadranı da hepsinden daha iyi.
0
etna
(07.04.23)
"tek bir tane saatim olacak ve çıkarmayacağım" demissin bu yanlis bir dusunce bence. Gunumuzde saatin tek islevi şıkliktir, o yuzden degisik ortamlarda farkli turlerde farkli kiyafetle giyilecek 5-6 saati olmali bir erkegin. Ha bu demek degil ki tum paramizi, rizkimizi saate gomelim. O zaman gideceksin ucuz alacaksin, isimsiz marka, replika takacaksin. Simdi bu lafimdan gidip de rolex cakmasiyla gezelim cikmasin:) Otomatik saat de dede isidir, saat romantiklerinin isidir hic bulasma ayari falan kanser olursun.

7 numara cok iyiymis yalniz ben alirim bunu, en ucuzu da buymus:) Dedigim gibi benim tek kriterim şıklik zaten hepsi ayni isi goruyor.
0
freedonia
(08.04.23)
Hocam pili ne yapacaksın, otomatik saat al geç. Zaten her gün takıyorsan kurma derdin yok. Ben kıyafete göre bi tane takıyorum, kuruyorum, 30 saniyelik iş yani bişey değil.

Attıkların arasından en güzeli 1, ama o da takım elbiseyle çok gitmez.

Bahsettiğin bütçe dahilinde ben şu saati takıyorum mesela, klasik ama çok da değil, ortada olması sürekli takmak için bi avantaj: www.saatvesaat.com.tr

Takım falan giyiyorsam da şunu takıyorum (bi tık daha pahalı ama değer): www.saatvesaat.com.tr

Günlük kıyafet (kot vs) için de şunu kullanıyorum: www.konyalisaat.com.tr

Cerruti, Hugo Boss, Armani falan güzel duruyor ama dandik saatler. O kadar para vermeye niyetliysen Seiko, Orient, Invicta falan bak saatin kalitesi açısından. Ama tasarım olarak @antikadimag +1, Invicta, Diesel falan kötü bence de.

Ayrıca gidip yerinde gör, fotoğraftaki / videodaki gibi durmuyor. Zaten görüntüyü geçtim, sesi ve dokusu da önemli, onu görmeden anlama şansın yok. İnternetten alsan bile mağazada bi tak / dene yani kesin.

30/e
0
plutongezegendegilmi
(08.04.23)
saat, gunes gozlugu gibi bi sey giymeden anlasilmaz.
klasik saat hala takilabilir tarafindayim. 1 taneye tutuk bagliyim ve surekli de takiyorum su ana kadar basima bisi gelmedi xd
tissot 1
swatch 2
3. olarak smart casuala diesel modellerini yakistirabilirim f/p urunleri olmasa da. linktekiler kotu geldi dostum. bi de begendigin model kodunu arat fiyatdegisebiliyor. gozune kestirdigin bi tarzda emin ol 2-3 modeli icin saatci gez ya da iade etmeyi goze alip satin al. 1000liralik dandik markalarla hem kaliteyi dusurup hem de parandan olmamani tavsiye ederim
29k
0
ala09
(08.04.23)
(4)

önceki seçimlerde partilerin hangi sıradan vekil çıkardığını nasıl bulurum?

astronom bey
yani bir bölgedeki 1ci vekili hangi parti 2ci vekili hangi parti gibi.bazı bölgelerde 1 akp2 akp3 chp4 akp5 ip gibi.ysk sitesinde göremedim hep parti parti sıralanmış var.
yani bir bölgedeki 1ci vekili hangi parti 2ci vekili hangi parti gibi.

bazı bölgelerde
1 akp
2 akp
3 chp
4 akp
5 ip
gibi.

ysk sitesinde göremedim hep parti parti sıralanmış var.
0
astronom bey
(07.04.23)
elifkircil
(07.04.23)
bu düz seçim sonuçları aradığım bu değil,
d'hondt sistemine göre vekillerin seçilirken aldıkları oy sayılarını arıyorum.
0
🌸astronom bey
(07.04.23)
maalesef
0
elifkircil
(08.04.23)
Oy ve vekil sayılarına bakarak kendin de hesaplayabilirsin.
0
cloudybloody
(08.04.23)
(3)

Almanya'dan eşe dosta alınabilecek abur cubur ve vitamin tavsiyeleri?

kayanyıldız
Bim'e gelen aktüel çikolatalardan vs alıp insanlara vermek istemiyorum. Gerçekten lezzetli ve türkiye'ye taşımaya değecek yiyecekler almak istiyorum. Ayrıca rossmann ve dm'den alabileceğim vitamin ve medikal ürün tavsiyelerinizde süper olur. Bunun dışında başka tavsiyelere de açığım.
Bim'e gelen aktüel çikolatalardan vs alıp insanlara vermek istemiyorum. Gerçekten lezzetli ve türkiye'ye taşımaya değecek yiyecekler almak istiyorum. Ayrıca rossmann ve dm'den alabileceğim vitamin ve medikal ürün tavsiyelerinizde süper olur. Bunun dışında başka tavsiyelere de açığım.
0
kayanyıldız
(07.04.23)
marketten alacaksan edaka'ya bakabilirsin. omega3 ler güzel dm dekiler.
0
abi bi dizi buldum on numara
(07.04.23)
DM de 10 mg biotin ve alpecin şampuan satılıyor. fiyatı çok uygun
0
ditu
(07.04.23)
nussnacker hala guzel bi sey
0
ala09
(08.04.23)
(2)

Apple store ödeme yöntemi

aynose
App Store'da ödeme yöntemi olarak telefon numaramla ödemeyi seçmiştim. Başarılı şekilde satın alma yapıyorum ama Türk telekom borcu sorguladığımda herhangi bir borç gözükmüyor. Parayı nereden kesiyor? Veya bug'a düştü ve para ödemeden mi satın alma yapıyorum?
App Store'da ödeme yöntemi olarak telefon numaramla ödemeyi seçmiştim. Başarılı şekilde satın alma yapıyorum ama Türk telekom borcu sorguladığımda herhangi bir borç gözükmüyor. Parayı nereden kesiyor? Veya bug'a düştü ve para ödemeden mi satın alma yapıyorum?
0
aynose
(07.04.23)
daha sonra kesiyor hemen yansıtmayabiliyor
0
odiyus
(07.04.23)
ne kadar sonra? 2 aydır satın alma yapıyorum, kesinti olmadı hala
0
🌸aynose
(07.04.23)
(6)

çok heyecanlı bir nazi filmi?

TATLIEKŞİ
merhaba duyuru sakinleri, sarışın çok güzel bir kadın vardı, küt saçlı, dalgalı saçlı. Bir odanın içinde, bir de adam var. Adam ile şifreli konuşuyorlar, zaten her şey şifreli. kadının gitmesi gerekiyor derhal. (yahudi sanırım) adam da ya subay ya da üst düzey bir politikacı ya da ona benzer bir şey
merhaba duyuru sakinleri,
sarışın çok güzel bir kadın vardı, küt saçlı, dalgalı saçlı. Bir odanın içinde, bir de adam var. Adam ile şifreli konuşuyorlar, zaten her şey şifreli. kadının gitmesi gerekiyor derhal. (yahudi sanırım) adam da ya subay ya da üst düzey bir politikacı ya da ona benzer bir şey.

hatırlanan tek kare bu. bu filmi bilen hatırlayan çıkar mı acaba?
0
TATLIEKŞİ
(07.04.23)
asilyis
(07.04.23)
Çiçero olabilir mi?

www.imdb.com
0
e mice
(07.04.23)
2006 öncesi
0
🌸TATLIEKŞİ
(07.04.23)
Şindlerin listesi
0
sanemz
(08.04.23)
sarışın küt saçlı kadın.

www.imdb.com
0
sanat guresi
(08.04.23)
The reader
0
sanemz
(08.04.23)
(1)

Teams de karşı tarafın attığı mesajları silme yöntemi yok mu

ikikerekac
Karşı tarafın attığı bazı mesajları silmek istiyorum
Karşı tarafın attığı bazı mesajları silmek istiyorum
0
ikikerekac
(07.04.23)
gönderen bir mesajı sildiğinde sizden gidiyor, onun dışında size gelen mesajları siz silemiyorsunuz
0
delidiyorum
(07.04.23)
(2)

Avusturya'daki sigorta sicil numaramızı nasıl bulabiliriz?

Wolfware
soru başlıktaki gibi. dayımın avusturyada çalıştığı günleri talep ettik onlarda bizden oradaki sigorta sicil numaramızı istedi ama elimizde hiç belge yok ve avusturyada tanıdığımız yok. buradan bir şekilde öğrenme şansımız var mı?
soru başlıktaki gibi. dayımın avusturyada çalıştığı günleri talep ettik onlarda bizden oradaki sigorta sicil numaramızı istedi ama elimizde hiç belge yok ve avusturyada tanıdığımız yok. buradan bir şekilde öğrenme şansımız var mı?
0
Wolfware
(07.04.23)
Hic belge vs yok mu, devletten yardim almistir muhakkak gelen mektup, yazisma'larda gecebilir. Buradan ogrenebileceginizi zannetmiyorum, her onune gelene vermezler o bilgiyi bizzat kendisinin kurumlara gitmesi gerekebilir Avusturya'da, uzmani degilim gerci konsoloslugu arayip sorabilirsiniz onlar verirler belki, telde vermezler tabi de, randevu verirler derdinizi anlatirsiniz.
0
freedonia
(07.04.23)
Ecard no olmasin o? Konsoloslukla ya da calistigi yerin magistrat iyla iletisime gecebilirsiniz. Maillere genelde cevap verirler.
0
kuehles blondes
(07.04.23)
(3)

Spor ayakkabı fiyatları - Ucuzlama ihtimali - Kampanyalar

norules
Merhaba. Yeni bir Adidas spor ayakkabı alayım dedim, en düşük 1000 TL'den başlıyor. Memlekette her şeyde olduğu gibi bunların fiyatları da uçmuş.1. İleriki dönemlerde bu fiyatlarda düşme olur mu sizce? Yoksa o fiyatlar artık bu saatten sonra sürekli artarak mı devam eder?2. Bazı satış yerlerinin kam
Merhaba. Yeni bir Adidas spor ayakkabı alayım dedim, en düşük 1000 TL'den başlıyor. Memlekette her şeyde olduğu gibi bunların fiyatları da uçmuş.

1. İleriki dönemlerde bu fiyatlarda düşme olur mu sizce? Yoksa o fiyatlar artık bu saatten sonra sürekli artarak mı devam eder?

2. Bazı satış yerlerinin kampanya dönemleri oluyor mu? Daha uygun fiyatlı/kampanyalı nereden alabilirim?
0
norules
(07.04.23)
amazonda kampanya var. under armour aldım geçen gün nerdeyse yarı fiyatına.
0
mikahakkinen
(07.04.23)
çakmaları 300 e falan satıyorlar o fiyatlar normal. hatta indirim var yapıştır.
0
vizivozo
(07.04.23)
gerçekten kalite çok düşük fiyatlar uçuk. değişeceğini hiç sanmıyorum. sağlam bir şeyi 3-4 taksitle al yoksa daha da yükselir.
0
yanlishayvan
(07.04.23)
(1)

Beton zeminde ip atlama

sirisum
Merhabalar. Böyle bir durumum mevcut. Anadoluda cok küçük bir yerde yaşıyorum ve ip atlayacagim uygun bir yer park vs hiçbir sey yok. Sadece küçük bir ağaçlık alan var ve orada da cimen vs olduğu için ip takiliyor. Şöyle bir şey buldum, altindaki zemin beton olsa da gerilimi azaltir mi? Daha önce bi
Merhabalar. Böyle bir durumum mevcut. Anadoluda cok küçük bir yerde yaşıyorum ve ip atlayacagim uygun bir yer park vs hiçbir sey yok. Sadece küçük bir ağaçlık alan var ve orada da cimen vs olduğu için ip takiliyor. Şöyle bir şey buldum, altindaki zemin beton olsa da gerilimi azaltir mi? Daha önce bilinçsizse beton zeminde aylarca ip atlamistim ve dizlerimi elime alıyordum neredeyse. Ne onerirsiniz bu durumda bana?


www.amazon.com.tr
0
sirisum
(07.04.23)
İşe yarar, o amaçla satılan bir ürün zaten. 8 mm seçeneği de varmış bu arada sen 8 mm olanı al, bulamazsan 6 mm de iş görür.

Şu eleman sert zeminde bu tip koruyucularla çalışıyor mesela: www.instagram.com
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(07.04.23)
(8)

Maaş yatmayınca yasal hakkım nedir?

fakat
"Solcu" bir TV kanalında çalıştım, 31'inde işten çıktım. 1-5 arası yatması gerekiyordur maaşın ama hala yatmadı, konuştum ve gecikecegini söylediler, herhangi bir tarihte vermediler, bir açıklama falan da yok. Bir şey yapabilir miyim? 20 gün sonraya kadar ödeyebilir diyor google, o zaman her şeyin ö
"Solcu" bir TV kanalında çalıştım, 31'inde işten çıktım. 1-5 arası yatması gerekiyordur maaşın ama hala yatmadı, konuştum ve gecikecegini söylediler, herhangi bir tarihte vermediler, bir açıklama falan da yok. Bir şey yapabilir miyim? 20 gün sonraya kadar ödeyebilir diyor google, o zaman her şeyin ödemesi de gecicek demektir, böyle saçmalık olur mu ya.

Aklımda a haber'e gidip rezil etmek var :)

Edit: 12 gün sonra yattı. Yalnız insan kendini ne kadar çaresiz hissediyor, 12 gün öyle bekliyorsun...
0
fakat
(07.04.23)
Git mahkemeye var bro A Haber'den medet umacak kadar düşme.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(07.04.23)
Saçmalık kısmına katılıyorum ama öyleyse işi ahabere falan götürmek daha da dallanıp budaklandirir.

O 20 günü teyit edin Google dışında, ya da çalışma Bakanlığı'nın bir hattı vardı orayı arayıp ayrıntıları ve ne yapabileceğinizi öğrenin.
0
encokbenisevinnolur
(07.04.23)
Pazartesi arabulucuya gideceğim, iş sözleşmem bittiği için buradan başlamam gerekiyormuş, 170 öyle dedi. Maalesef üç kuruş için yapılan şeye bak, bütün ödemeler yalan oldu.
0
🌸fakat
(07.04.23)
Maaş almaya hak kazanılan dönemin (genellikle 1 takvim ayı) bitiminden itibaren 20 gün içerisinde ödeyebilirler. Kanun -çalışan için geç ödeme konusu dahil- bu şekilde belirtiyor (4857 Sayılı İş Kanunu 34. Madde).

Kanunen sorun yok. Ancak A Haber'de kanal ve oranın üzerinden CHP üzerine algı oyunu yaratacak kadar ilgi çekebilirsin. Eline de bir şey geçmez. 20 günün aşılması için ise mücbir sebep gerekiyor.
0
nawar
(07.04.23)
bunu duyduğuma üzüldüm ancak biraz sabretmenizi tavsiye ediyorum.
0
Leonardo~Da~Vinci
(07.04.23)
öncelikle çok haklısın. kimse çalışmasının karşılığını 1 dk bile geç almak istemez. en başta ben kendime ve emeğime duyduğum saygıdan dolayı bunu önemserim. bugünün dünyasında zaten her şey dijital bir ödeme emrine bakıyor anında para gönderiliyor. ödemelerin aksamama ihtimali aksama ihtimalinden daha düşük artık. ben olsam arayıp derhak ödememi yapmalarını aksi halde a habere gidip durumu anlatacağımı söylerim. tutuşup anında yatırırlar. yatırmazlarsa da bu dediğimi yapar rezil ederim onları. zaten kendisine solcu diyen emperyalist uşakları genelde böyle durumlara sebebiyet verirler. lise sonda okurken kendisini über solcu diye tanımlayan bir stkda çalışmıştım sırf paraya ihtiyacım var diye. ve köpek gibi çalışmıştım. söyledikleri paranın yarısını bile vermemişlerdi. ama sorsan emek, hak, eşit ücret bla bla bla sayıklarlar bunlar. hiç sekmez. o günden beri her aklıma geldiğinde küfrü basarım.
0
ezkaza
(07.04.23)
bence ahaber'e gitmekle tehdit et. bu işin solu sağı yok, işveren ve patronu kötüyse bunlar oluyor. ama yok maaşı sonra da alsam olur diyorsan dava edebilirsin. 10 sene sonra parayı verirler.
0
false pretension
(07.04.23)
Edit: 12 gün sonra yattı. Yalnız insan kendini ne kadar çaresiz hissediyor, 12 gün öyle bekliyorsun
0
🌸fakat
(12.04.23)
(2)

3 ay süre için al-satlık araç

kapti
nisan sonu mayıs başı 570 bin tl bütçe ile temmuz sonuna kadar(yaklaşık 3 ay) satmak üzere araç alayım diyorum. bu dönemde tl yi dönüştürebileceğim en mantıklı yatırım olur gibme geliyor. bu bütçe ile alıp sorunsuz satabileceğim aracın marka model özellikleri hakkında öneri görüşlerinize talibim. ö
nisan sonu mayıs başı 570 bin tl bütçe ile temmuz sonuna kadar(yaklaşık 3 ay) satmak üzere araç alayım diyorum. bu dönemde tl yi dönüştürebileceğim en mantıklı yatırım olur gibme geliyor. bu bütçe ile alıp sorunsuz satabileceğim aracın marka model özellikleri hakkında öneri görüşlerinize talibim. örnek polo olsun 100 k altı otomatik vs..
0
kapti
(07.04.23)
Renault Megane bakabilirsin
0
Geceler
(07.04.23)
ditu
(07.04.23)

Telefon iadesi hakkında

patos64
Arkadaşlar telefonda donanım hatası olduğu tespit edilirse iade edilebiliyor yani sıfırı istenebiliyor diye biliyorum. Bunun için süre 14 gün mü yoksa daha fazla mı?
Arkadaşlar telefonda donanım hatası olduğu tespit edilirse iade edilebiliyor yani sıfırı istenebiliyor diye biliyorum. Bunun için süre 14 gün mü yoksa daha fazla mı?
0
patos64
(07.04.23)
(1)

Excelde

şair eşref
Merhabalar;excel'de Şöyle bir filtreleme yapmak istiyorum.Elimde tarihlerin ve karşısında da o tarihlerde şantiyeye giren malzemelerin olduğu bir veri dosyası var19.02.2022 3 ton20.02.2022 2 ton 25.02.2022 1 ton30.03.2022 5 ton...gibiben her ayın 25'inde hakediş dosyası sun
Merhabalar;

excel'de Şöyle bir filtreleme yapmak istiyorum.

Elimde tarihlerin ve karşısında da o tarihlerde şantiyeye giren malzemelerin olduğu bir veri dosyası var


19.02.2022 3 ton
20.02.2022 2 ton
25.02.2022 1 ton
30.03.2022 5 ton
.
.
.

gibi

ben her ayın 25'inde hakediş dosyası sunuyorum içeriye. İstediğim aslında şu;

mesela şubat ayının 25'ine kadar kaç ton gelmiş, ve ben kaç toniçeriye hakediş sunmuşum.

bunu istememdeki temel sebep de; gelen malzemelerin tamamını içeriye sunmuş muyuz ?

yani: hakediş 1'e kadar 25 ton gelmiş, ama biz hakediş 1'de 10 ton içeriye sunmuşuz
hakediş 1 ile Hakediş 2 arasında 15 ton gelmiş; biz hakediş 2'de 20 ton içeriye sunmuşuz gibi. kendi kendimi kontrol edebileceğim bir tablo çekmek istiyorum.


bunu kendim tarihe göre çoketopla ile yaptırıyorum ancak; tarihi hakediş ile karşılaştıramıyorum.

Sanırım; tarih 25.01.2022 ile 25.02.2022 arasındaysa hakediş 1 yazdır demem gerekiyor ama bunu yapamıyorum herhalde.

Çözüm yolu önerebilecek arkadaşımız var mı aramızda ?
0
şair eşref
(07.04.23)
Pivot tablo. Mobilim detayli anlatma sansim yok.
0
floydian
(07.04.23)

ilkokul ya da ortaokul seviyesi ingilizce bilgisayar dersi kitabı

hoot
merhaba millet, ülke olarak çok fark etmez ama sadece ingilizce'den biraz çaktığım için bana ingilizce konuşulan ülkelerden bir ders kitabı lazım. Ben bu ders kitabı ile ülkemizde aynı yaş seviyede olan bilgisayar kitaplarını karşılaştıracağım. bunu bulmamın mümkünatı var mı acaba? ban fotoğrafı bil
merhaba millet,
ülke olarak çok fark etmez ama sadece ingilizce'den biraz çaktığım için bana ingilizce konuşulan ülkelerden bir ders kitabı lazım.

Ben bu ders kitabı ile ülkemizde aynı yaş seviyede olan bilgisayar kitaplarını karşılaştıracağım.

bunu bulmamın mümkünatı var mı acaba? ban fotoğrafı bile olur bu arada.

teşekkürler
0
hoot
(07.04.23)
(1)

puro

mustafa1
çoğu puro markasının puro tütünlerini(yaprakları) rom,viski gibi alkol fıçılarında kuruttuğunu öğrendim lakin alkol tüketmeyen biriyim ama puro içmeyi seviyorum. üretim aşamasında alkol ve türevi kullanmayan puro markaları biliyor musunuz.
çoğu puro markasının puro tütünlerini(yaprakları) rom,viski gibi alkol fıçılarında kuruttuğunu öğrendim lakin alkol tüketmeyen biriyim ama puro içmeyi seviyorum. üretim aşamasında alkol ve türevi kullanmayan puro markaları biliyor musunuz.
0
mustafa1
(07.04.23)
onun içinde muhtemelen yediğin elmadan daha az alkol vardır.
0
bohr atom modeli
(07.04.23)
(7)

Yeni aracı teslim alma tavsiyeleri

biseysorucam
Merhaba arkadaşlar,Araç aldık bir tane 0, bayiden. Teslim alacağız bir hafta içerisinde hayırlısıyla. Sormak istediğim birkaç konu var size. Pek tecrübeli değilim bu konularda maalesef..1-Aracı alırken şuna şuna mutlaka dikkat edin dediğiniz bir şey var mı teslim sırasında?2-Aracı en az 5 sene kulla
Merhaba arkadaşlar,

Araç aldık bir tane 0, bayiden. Teslim alacağız bir hafta içerisinde hayırlısıyla. Sormak istediğim birkaç konu var size. Pek tecrübeli değilim bu konularda maalesef..

1-Aracı alırken şuna şuna mutlaka dikkat edin dediğiniz bir şey var mı teslim sırasında?

2-Aracı en az 5 sene kullanacağım ve güzel bakmak istiyorum açıkçası. Bayide aksesuarlar var mesela tampon koruma, döşeme koruma vs gibi gibi. Bunlardan şunları mutlaka yaptır dediğiniz bir şey olur mu aracı korumak adına? Mesela araca seramik kaplama vs yaptıralım mı? Bunu illa bayide mi yaptıralım? Dışarıda nerede yaptırmayı tavsiye edersiniz daha uygun olması açısından? Koruma kaplamalar varmış mesela bilemiyorum hiç anlamam bu işlerden.

3-Aracın tavanını siyaha kaplatmak istiyorum mesela, bu tür olaylarda garanti bozulması vs gibi bir durum olmaz değil mi, araca zarar verir mi? Nereyi önerirsiniz bunun için mesela?

4-Park sensörü taktıracağım bir de ön ve arka lcd monitörlü serviste. Bunu tavsiye eder misiniz?

5-Mesela döşeme koruma nasıl olur bilmiyorum kumaş çünkü araç, yararı olur mu yani. Bunun yerine koltuk kılıf takımı mı alsam dedim daha sağlam bir koruma sağlamaz mı? ama onlar da 2-3 bin tl. yani sağlam olanlar herhalde.

Teşekkür ediyorum yardımcı olan herkese..
0
biseysorucam
(06.04.23)
2- Bayide hiç bir şey yaptırma, kaplama v.s. uzak dur.
aldıktan sonra iyi bir cam filmi ustasında kaliteli marka cam filmi taktır yeter.

3- kaptlatma, ruhsata işletmek zorundasın

4- taktır tabi ama bunu da sonradan taktırabilirsin, servise fazla para verme.

5- döeşeme koruma v.s. hepsi yalan yaptırma bir şey. kılıf ta taktırma 90lı yıllarda mı yaşıyoruz
0
nuisance
(07.04.23)
1. aracın her detayını kontrol et. kılcal çizik bile olmasın. en ufak hatada telafi için bakım/aksesuar talep et. içini dışını detaylı kontrol et.

2. hiçbir şeyi bayide yaptırmana gerek yok. park sensörü harici. kaplama vs başka yerde yaptırırsın.

3. ben yeni aracı kaplamazdım. ama garantiden sorun olmaz. sadece boya ile ilgili şikayetlerinde garanti olmaz o zaman.

4. tavsiye ederim garantili olur.

5. koltuklarda airbag varsa kılıf tavsiye etmem. orijinal kullan kirlendikçe yıkatırsın. senede 1 bile yıkatsan fazlasıyla yeter.
0
jelly bear
(07.04.23)
Hiç bir şeyi serviste yaptırma. Bayiden sıfır da alsan ekspere göster; misal konteynere indirilirken/bindirilirken sağı solu çarpıyor sıfır gibi yapıp öyle getiriyorlar bayiye.
0
montakristokondu
(07.04.23)
1- MTV ikinci taksidi kim ödeyecek sor. Boya durumuna bak, çizik, vuruk vs. olmasın. Varsa indirim isteyebilirsin. Bazıları hemen ekspere götürüyor. sana kalmış.

2- Yaptıracaksan mutlaka dışarıda yaptır. Serviste daha pahalı olacaktır.

4- Bunu serviste yaptırırdım ben olsam. Dışarıda yeni aracın elektrik tesisatına müdahaleden çekinirdim. Çok apaçi tipler var sanayide. "Bir şey olmaz abi" mantığında sapma sapan işler yapabiliyorlar. İleride elektrikli ilgili bir şeyi garantiden yaptırmak istediğinde dışarıdaki müdahaleyi işaret edip servis kabul etmeyebilir, işin kötüsü haklı da olabilirler. Bunu yetkili serviste yaptır, garanti ile ilgili sorun yaşama. Ben ikinci el araba alırken de bu tip şeylerin yetkili serviste yapılıp yapılmadığına bakarım.
Tasarruf etmek istiyorsan ekranında vazgeçebilirsin, sadece sesli daha ucuz bir versiyonu varsa. Bence bip bip ses yeterli oluyor.

5- 5 sene kullancağım diyorsan gerek yok. 15 sene kullanacağım deseydin olurdu.
Tek istisnası, bebek koltuğu koyacaksan onun altına koruyucu bezlerden olabilir.
0
burfak
(07.04.23)
1 ruhsatı eline al plakaya bak. başıma geldi yanlış plaka takmışlar.
2 seramik kaplama vs bayide iyi yapmazlar profesyonel firmaya yönel. ünlü markalar var meguiars iyidir.

3 kaplama ileride sökülürse boya farkı yapabilir.

4 serviste yaptırabilirsin.

5 gerek yok.

araç ne bu arada?
0
mikahakkinen
(07.04.23)
Aracı teslim alırken boya ölçüm cihazını rica et ve tüm parçaların değerlerini göstermelerini iste. Boyanmış parça varsa sıkıntı olur, varsa o dediğin işlemleri filan bedavaya yaptırmaya çalışırsın.
0
John Bloor
(07.04.23)
Bayiler araçları boyalı satabiliyor dikkat etmek lazım, ikinci olarak bu kadar üstüne düşmeyin yarın bir gün illa ki sağına soluna birsey olacak cok üzerine düşmeyin bence.
0
mirty
(07.04.23)
(3)

İkametgahı alamama?

fikox
Kiracı konutu boşalttı. İpsiz sapsız biri ve borçları ödemeden çıkmış. Elektrik borçtan kesilmiş. Abonelikler kendi adına. Sorun şu ki ikametgahi da konutta duruyor. İkametgahı alacağım dedi almıyor. Elektriği üzerime alamıyorum, ikametgah belgesi istiyorlar. Nüfus ikamet için fatura istiyor. Ne yap
Kiracı konutu boşalttı. İpsiz sapsız biri ve borçları ödemeden çıkmış. Elektrik borçtan kesilmiş. Abonelikler kendi adına. Sorun şu ki ikametgahi da konutta duruyor. İkametgahı alacağım dedi almıyor. Elektriği üzerime alamıyorum, ikametgah belgesi istiyorlar. Nüfus ikamet için fatura istiyor. Ne yapacağım ben?
0
fikox
(06.04.23)
hocam tapu sizde alabilmeniz lazım tapuyla gidin.
0
jelly bear
(06.04.23)
Maalesef alamıyoruz. Faturalar adamın üzerine, ikametgahı da duruyor ama ev boş. Su veya doğalgazı deneyeceğim. Onlardan birini alabilirsem onunla yürüyeceğim.
0
🌸fikox
(07.04.23)
muhtarlığa gidip dilekçe veriyorsunuz. muhtarınız yardımcı olur. tahminen 1 hafta içinde eski ikamet sahibi boşa düşürülüp ev temize çıkarılıyor.
0
phonex
(07.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.