Giriş
(3)

kk için asgari ödeme mi yoksa tüm borcu ödemek mi?

ikiicidisibirkisi
25 bin lira civarı kart borcu ödemesi için hangisi daha mantıklı?her ay tüm borcu ödeme alışkanlığında olunduğu için bu tutarda birikim hesabından altın bozdurarak tüm borcu kapatmak isteniyor.fakat bu tutarda bir altın satışı yapmak yerine kart borcunu asgari ödemeye bölmek bazı kişilerce daha mant
25 bin lira civarı kart borcu ödemesi için hangisi daha mantıklı?

her ay tüm borcu ödeme alışkanlığında olunduğu için bu tutarda birikim hesabından altın bozdurarak tüm borcu kapatmak isteniyor.

fakat bu tutarda bir altın satışı yapmak yerine kart borcunu asgari ödemeye bölmek bazı kişilerce daha mantıklı görülüyor.

sizce ne yapmalı?
0
ikiicidisibirkisi
(10.04.23)
Sizin karar vermeniz gereken şey, alışkanlıklarınızı sürdürmek için fırsatlardan yararlanıp zarar etmek isteyip istememeniz.

Matematik basit, enflasyon oranının altında borçlandığınızda kar edersiniz. Enflasyon resmiyette aylık %5 civarında, kredi kartının faizi %1.36.

Eğer kar etmek isterseniz olabildiğince az ödeyin ve düşük faizden yararlanın.


Buradaki tek risk, borç ödemek yerine elinizde tuttuğunuz paranızı kötü yatırımla azalmak. Eğer altın fiyatları düşerse zarar edersiniz.
0
bk
(10.04.23)
Tabiiki asgari ödeme
0
primetime
(10.04.23)
Ama tabii secimlere kadar. Seçim sonrası sonuç ne olursa olsun faizlerde artış görünüyor gibi
0
primetime
(10.04.23)
(3)

Mecidiyeköy'den Sabiha Gökçen Havalanı'na Toplu Taşımaya Ne Kadar Sürer?

alicek
10:15 dış hatlar uçuşu, metro-metrobüs-metro yapacağım sanırım, 07'de çıksam 1 saatte orada olur muyum?
10:15 dış hatlar uçuşu, metro-metrobüs-metro yapacağım sanırım, 07'de çıksam 1 saatte orada olur muyum?
0
alicek
(10.04.23)
Söylediğiniz şekilde 1 saat 45 dk civarı gözüküyor. Alternatif olarak metrobüsle Uzunçayır, oradan Ünalan durağından metroya geçerseniz 15 dakika kazanabilirsiniz.
ibb.co

Edit: Google havalimanı içinde gereksiz uzun bir yürüyüş rotası gösteriyor galiba ama orada da en fazla 10 dakika kazanırsınız sanırım.

Tekrar edit: metro metrobüs metro değil, metro marmaray metro varsaydım ben, metrobüs marmaraydan 15 dakika daha hızlı gibi.
0
kobuzchu kiz
(10.04.23)
hayir kesinlikle 1 saatten fazla. 2 saate yakin surer 1:45 +1
0
ala09
(10.04.23)
Cevaplar için teşekkürler
0
🌸alicek
(12.04.23)
(4)

Arkadasim instagramdan sehpa siparisi verdi

balpolen
Odemeyi de gondermis, adam bunu whatsapp ve instagramdan engellemis. Yani dolandirildi, bu durumda ne yapilabilir?
Odemeyi de gondermis, adam bunu whatsapp ve instagramdan engellemis. Yani dolandirildi, bu durumda ne yapilabilir?
0
balpolen
(10.04.23)
ödemeyi gönderirken açıklama kısmına ne için olduğunu yazdı mı? yazdıysa (hatta yazmadıysa bile) direkt savcılığa başvursun dolandırıcılık için
0
kisa
(10.04.23)
Bu tür dolandırıcılar genelde kendilerine ait olmayan banka hesaplarını, mesela bir garibanın hesabını kiralık kullanıyorlar.

Parayı geri almanız çok zor, ama hesabın sahibine ulaşır savcılık mutlaka.
0
John Bloor
(10.04.23)
Miktar küçük bile olsa kesinlikle şikayetçi olsun.bir sehpa ucreti de sadakam saysin yapacak bir sey yok ders olsun
0
optimistbakunin
(10.04.23)
Bir bardak erikli marka soguk su.
0
Yourcousinmarvinberry
(10.04.23)
(11)

Vw touran'a yükseliyorum

logisticsmanager
Köpeğim var, şu an mevcutta fiesta var. Bununla yüzde 100 doluluk yaparak gidiyoruz tatil vs. Herhangi bir esneklik olamıyor.Aklımda 7 kişilik araba var, sebebi de benim danayi en arka 6-7 koltuğa koymak.Bagaja koymak istemem çünkü bagaj güvenli değil, insan ya da hayvan taşımak için yapilmiyorlar.
Köpeğim var, şu an mevcutta fiesta var. Bununla yüzde 100 doluluk yaparak gidiyoruz tatil vs. Herhangi bir esneklik olamıyor.

Aklımda 7 kişilik araba var, sebebi de benim danayi en arka 6-7 koltuğa koymak.
Bagaja koymak istemem çünkü bagaj güvenli değil, insan ya da hayvan taşımak için yapilmiyorlar. Ileride çocuk olursa ona da hazırlık olur.

Piyasada belli arabalar var (nissan xtrail, Peugeot 5008, dacia jogger vs). Hepsinin belli başlı avantajlari var ama suv sevmiyorum. Kullanmanin bir mantığını da göremiyorum. Dagda yaşıyorum ama etrafimda çoğu insanda suv falan yok. Hatta elektrikli araçlar suvdan fazla.

Bu sebepten dönüp dolaşıp hep vw touran'a geliyorum, 1.5 tsi olarak. Ne çok büyük ne küçük, 6-7 kısmı ideal. Vw içini hep sevdim çünkü dokunmatiklerden hoşlanmıyorum, özellikle klima çünkü ekranlar arabalarda sorun yasayabiliyor.

Kullanan varsa yorumlarini beklerim ya da 1.5 tsi kullanan varsa. Otomatik almayacagim. Günlük yolum 20 git 20 gel 40km, bunun 10-10 km dağdan aşağı iniş, geri kalanı otoban. Dizele ihtiyacim yok yani.

Ikinci el alırım.
0
logisticsmanager
(10.04.23)
allah affetsin ama çok çok çirkin bir araba. tam 50 yaş üstü, bence 3008 veya tiguan hem öyle abartı büyük değil hem geniş hem şehir içi arabası. tiguan daha geniştir bu arada 3008’den, ama 3008’in de özellikle 2020 üstü gt lineları çok iyi makyajlı olanların.
0
hayati cozemeyen adam
(10.04.23)
Baktim simdi nasilmis diye de sahiden cirkin bir araba imis VW Touran. SUV yerine butcenize gore cross-over ya da compact SUV denen tipteki araclara bakabilirsiniz. Elektrikli ya da plug-in secenekleri de olur eger oyle bir tercihiniz varsa.
0
sertac akin
(10.04.23)
bilgim yok ama yazmaya geldim:

çok çok çirkin bir araba +1
0
babafingo
(10.04.23)
fiyatlari bilmiyorum ama station wagon daha guzel degil mi? bu biraz dobloya benziyor. mercedes veya passatin sw begeniyorum ben bagaja da oturabilir bebek. tourana benzer peugeot vardi modelini hatirlamiyorum o da daha iyiydi(bombos yorum ama bilen varsa modeli yazar). teknik ozellik bilmiyorz
0
ala09
(10.04.23)
caddy al tipi daha düzgün yeni caddylere bak derim. hayattan beklentim yok arabası tip olarak
0
abi bi dizi buldum on numara
(10.04.23)
dolu sıfır jogger alırdım ben olsaydım.

hatta ciddi ciddi düşünüyorum. bizde de kedi var, çocuk var ve tatillerde çok uzun yol yapıyoruz. fabia var, hint arabasına dönüyor o zamanlarda. epey araştırdım, jogger'a yükseldim ben de. tavsiye ederim.
0
avianthem
(10.04.23)
@avianthem; acayip yukseldim ona da ama yok güvenlik yok su bu diye kafam karıştı:/
0
🌸logisticsmanager
(10.04.23)
@logisticsmanager ya o güvenlik işleri biraz değişik. euro ncap ya da iihs her sene güncelliyor istediği şeyleri. kağıt üstünde 2016 fabia'dan daha güvenli mesela jogger. büyük kazalarda zaten her araba güvensiz. ben de çok takardım eskiden ama detayına indikten sonra artık o kadar takmıyorum.

servisi, parçası vs. ucuz. bir de jogger'ın ek ekipmanları da var yatak, çadır vs. kamp yapmalık ya da uzun yolda arabayı çekip içinde kalmalık. tr şartlarında harika bir seçenek diye düşünüyorum.
0
avianthem
(10.04.23)
çirkin araba. yani suv'un kullanım amaçlarından biri de hacim. bence hemen eleme. olmaz diyorsan sw bak. audi veya vw
0
paintov
(10.04.23)
Fb'de gruplar oluyor. Kullanan insanları orada bulursunuz şimdi baktım vw touran türkiye diye var. ordan sorun bence.
0
benim bir gizli bildiğim var
(10.04.23)
touran golf tabanlıdır hep, eskisi yenisi kullanılır, yükselmeye devam et. 1.5 tsi ise güzel bir motor.

ikinci el bakıyor isen zafira c 1.4 turbo benzin 140 hp de tavsiye ederim. alt yapı ve teknoloji olarak astra j'dir. dizel sakın alma çünkü adblue'su var zafira'ların sorun yaşarsın (özellikle 2.0 dizelde, ama 1.6 dizeli de sorunsuz değildir).
0
rain when i die
(10.04.23)
(3)

Futbolculara ödenen paralar vergi dahil mi

condom kurşunu
Yani diyor ya yıllık 10 milyon mesela burda fultbılcu içinden vergisini kendi mi ödüyor yoksa net rakam mı bu? Bir de normalde halka açık şirketlerde çalışanların da maaşları yayınlansın o zaman bunların maaşlarını neden biliypruz ki biz?
Yani diyor ya yıllık 10 milyon mesela burda fultbılcu içinden vergisini kendi mi ödüyor yoksa net rakam mı bu? Bir de normalde halka açık şirketlerde çalışanların da maaşları yayınlansın o zaman bunların maaşlarını neden biliypruz ki biz?
0
condom kurşunu
(10.04.23)
Türkiye'de vergiyi kulüp öder, futbolcu vergi hariç ücret alır; Avrupa'da kulüp vergi dahil ödeme yapar, futbolcu transfer ücretinin vergisini kendi öder.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(10.04.23)
@kaleci saclı forvet her yerde oyle değil. mesela fransa'da da kulupler ödüyor.
@condom o soylenen rakamlar net ele gecen rakamlar. futbolcu da ödese kulupte ödese vergisiz rakamlar onlar.
0
sizofren06
(10.04.23)
Hangi haber olduğuna göre değişir.
Türkiye'de vergisiz söylenir. Avrupa'da çoğu yerde vergili.
0
logisticsmanager
(10.04.23)

kktc tax free yapanlar

Seyyahaile
herkese merhaba;kktc’den iphone alıp tac free yaptırabiliyor muyuz? yaptıran varsa hangi mağazadan aldığını ve tax free sürecini paylaşabilirse çok sevinirim.
herkese merhaba;
kktc’den iphone alıp tac free yaptırabiliyor muyuz? yaptıran varsa hangi mağazadan aldığını ve tax free sürecini paylaşabilirse çok sevinirim.
0
Seyyahaile
(10.04.23)
(6)

Bayram tatili 9 güne çıkar mı?

2027
SB
SB
0
2027
(10.04.23)
Bro cuma günü başlayıp pazar günü biten bir tatili ne gerekçeyle 9 güne çıkarabilirler teknik olarak?
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(10.04.23)
abartmayalım çıkmaz
kurban olur anca
0
jelly bear
(10.04.23)
Mümkün değil.
0
John Bloor
(10.04.23)
Havalar sıcak değil zTen kim nereye gidecek 9 gün olsa turizm açısından da kabız bir sezon
0
condom kurşunu
(10.04.23)
okullar zaten bayram oncesinde ara tatile giriyor, kafadan bir hafta tatili veremezler.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(10.04.23)
seçim ayağına ufak ihtimal de olsa bir kıyak gelebilir. eyt de imkansızdı bir zamanlar.
0
lazpalle
(10.04.23)
(3)

Levi’s Türkiye’de nerede üretiliyor

iddaaci
Merhaba kotta made in Turkey yazıyor ama bunlar çorludaki fabrikayı kapatmış. Nerede üretiyorlar kotları?
Merhaba kotta made in Turkey yazıyor ama bunlar çorludaki fabrikayı kapatmış. Nerede üretiyorlar kotları?
0
iddaaci
(10.04.23)
Belki de fason ürettiriyorlardır? Kendi fabrikaları yoktur, öyle aramak gerekir belki de.

Şöyle bir şey buldum mesela;

eksisozluk2023.com
0
John Bloor
(10.04.23)
Daha günceli de vardır belki ama 2019 itibariyle dünya çapındaki tüm fabrikalar: www.levistrauss.com
0
salihdt
(10.04.23)
tek bir fabrika üretmiyor. 3-4 yerle anlaşmış durumdalar. benim bildiğim denimvillage ve tayeks. önceden dinateks te üretiyordu. bir ara da colins üretiyordu bilmem hala anlaşmaları var mı. bazı ürünleri de butik ürettiriyorlar küçük firmalara. karışık yani. ama yazdığım ilk iki firma özellikle tayeks için yarıdan çoğunu yapıyordur.
0
delidir yakalayin
(10.04.23)
(1)

kinder surpriz satistan kalkti mi

aguen
elisi kagidindan tavsan yapip isyerinde arkadaslarin masalarina koyacaktim kinder surpriz tutan bulamiyorum hicbir yerde :(
elisi kagidindan tavsan yapip isyerinde arkadaslarin masalarina koyacaktim kinder surpriz tutan bulamiyorum hicbir yerde :(
0
aguen
(10.04.23)
Migros'larda mevcut, daha dün aldık.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(10.04.23)
(2)

İphonelarda paskalya neden 16’sı olarak görünüyor

condom kurşunu
Normalde bugün değil mi?
Normalde bugün değil mi?
0
condom kurşunu
(10.04.23)
Ortodoks paskalyasını gösteriyordur?
0
salihdt
(10.04.23)
Ortodoks paskalyası, evet +
0
SiyamkedisiZorro
(10.04.23)
(1)

Dask sorusu

adwokat
Merhaba. Dask için tc gerekiyor. Ev sahibi yabancı. Kendisi arkadaşım. İkamet izni yok, dolayısıyla yabancılara verilen numaradan yok.Ben kendi tc kimlik numaram ile başkasının evine dask yapabilir miyim?
Merhaba. Dask için tc gerekiyor. Ev sahibi yabancı. Kendisi arkadaşım. İkamet izni yok, dolayısıyla yabancılara verilen numaradan yok.


Ben kendi tc kimlik numaram ile başkasının evine dask yapabilir miyim?
0
adwokat
(10.04.23)
tc olmasa da, bir ev varsa ortada tapu da vardır, tapuya binaen yapılır sanırım. Bir sigorta acentesine sorup kestirmeyi denediniz mi?

Çünkü hatırladığım kadarıyla dask kesilirken sistemden adresi ve daireyi bulup kesiyorlardı, hatta dask varsa oradan görüp kesemiyordu vs.
0
John Bloor
(10.04.23)
(1)

Friheten koltugun yastik kiliflarini yikamak

unidentified floating object
Talimatlarda yikamayin diyor ama yikamak istiyorum yani napicaz omur boyu ayni kilif oyle mi duracak anlamadim icime sinmiyor. Yikayan oldu mu yikayinca noldu kilifa?
Talimatlarda yikamayin diyor ama yikamak istiyorum yani napicaz omur boyu ayni kilif oyle mi duracak anlamadim icime sinmiyor. Yikayan oldu mu yikayinca noldu kilifa?
0
unidentified floating object
(10.04.23)
Bence soğuk/ılık suda, santifruj ve kurutma yapmadan yıkanabilir. Ama bu bence, bana uyup da sakın denemeyin :)

Neden derseniz böyle hassas bazı şeyleri dediğim yöntemle yıkadım daha önce.
0
John Bloor
(10.04.23)
(3)

Meclisin önemi nedir?

michael_knight
Mevcut sistemde mecliste çoğunluk olmak ne kadar önemli?%50 çoğunluk ne gibi bir kazanç sağlar, %66 çoğunluk ne gibi bir kazanç sağlar?Cumhurbaşkanı ve meclis farklı taraflarda olursa hangisi daha önemli, etkili, yetkili?
Mevcut sistemde mecliste çoğunluk olmak ne kadar önemli?
%50 çoğunluk ne gibi bir kazanç sağlar, %66 çoğunluk ne gibi bir kazanç sağlar?

Cumhurbaşkanı ve meclis farklı taraflarda olursa hangisi daha önemli, etkili, yetkili?
0
michael_knight
(10.04.23)
Kanun kabülü için karar yeter sayısına veya fazlası kadar milletvekiline sahip olmak önemli.
0
diyecevaplandı
(10.04.23)
su anda su ucube sistemde meclisin hicbir islevi yok aslinda.
0
baldur2
(10.04.23)
Bütçeyi Meclis yapıyor. Yani para Meclisin elinde.
Kanun çıkarır.
Cumhurbaşkanı'na Kararname çıkarma yetkisi verir.
Cumhurbaşkanı Kararnamelerini iptal yetkisi vardır.

Gerekli çoğunluğu yakalarsa Anayasa'yı değiştirme veya referanduma götürme yetkisi vardır.

Yani Cumhurbaşkanı ve Meclis asgari müştereklerde uyum içinde çalışırsa ne ala, yoksa Devlet öyle bir kilitlenir ki bugünleri mumla ararız.
0
Mirket
(10.04.23)
(4)

ziraat kredi kartına yüklenen puanı nerede harcayabiliriz?

sizofren06
hızlıca tüketmem gerek nerede harcayabilirim?
hızlıca tüketmem gerek nerede harcayabilirim?
0
sizofren06
(10.04.23)
market
0
erty_ksk
(10.04.23)
karttan yaptığın normal harcamaları mobil bankacılığa girip puandan düş diyebiliyorsun.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(10.04.23)
@ert markette hangi market kac tanesine sordum bizde geçmiyor dedi.
@kanatlı o nasıl oluyor?
0
🌸sizofren06
(10.04.23)
Zincir marketlerin hepsinde kullanabilirsin.

Ayrıca, Bankkart Mobil'e gir, Dönem içi işlemleri aç. Her harcamanı tek tek görürsün. Puanından az olan harcama satırlarında Bankkart puan ile öde yazar. Onu tıklayacaksın. Çok puanın varsa birkaç harcamada aynı işlemi tekrarla.
0
Mirket
(10.04.23)
(1)

Mil sorusu

bloodymoon
Garanti Shop&fly kredi kartıyla kazandığım miller miles&smiles’ımda birikiyor mu? Mesela classic’ten classic plus’a statü atlamak için?
Garanti Shop&fly kredi kartıyla kazandığım miller miles&smiles’ımda birikiyor mu? Mesela classic’ten classic plus’a statü atlamak için?
0
bloodymoon
(10.04.23)
2 kart da birbirinden bağımsız. o yüzden cevap hayır ve hayır.
0
MustafaCan
(10.04.23)
(3)

Futbolculardan ırkçı olan var mi

abuzer
Sahada siyahilerle sarilmayan beyaz futbolcu var mı?
Sahada siyahilerle sarilmayan beyaz futbolcu var mı?
0
abuzer
(10.04.23)
Irkci futbolcular elbette vardir verdiginiz ornek gibi alenen durumlar yok artik, cok buyuk cancel sebebi
0
freedonia
(10.04.23)
O kadar ırkçı kişinin herhangi bir yerde barınması zor. O kadar net örnek yok.
0
logisticsmanager
(10.04.23)
İtalya'da Nazi takımı var, 300 sene falan takım kaptanlığını yapan futbolcu Nazi selamı veriyordu maçlarda. Onun dışında şu olay var mesela: www.sabah.com.tr

Günümüzde tabii böyle şeyler mümkün değil, yani tabii ki ırkçı da var her şey var ama kendi içlerinde yaşıyorlardır muhtemelen böyle şeyleri.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(10.04.23)
(5)

sürücü koltuğunda kadınların çektiği story'ler

niyeti bozuk http nesnesi
selam sevgili sözlükçü instagram ahalisi,intagram'da çok fazla kadının sürücü koltuğunda otururken ve araba hareket ederken story çektiğini görüyorum. bu story'lerde arkada bir şarkı çalıyor, bu kadınlar da bu şarkıyı söylüyormuş gibi yapıyor. bu sırada kafaları hareket ediyor sağa sola, genelde sol
selam sevgili sözlükçü instagram ahalisi,

intagram'da çok fazla kadının sürücü koltuğunda otururken ve araba hareket ederken story çektiğini görüyorum. bu story'lerde arkada bir şarkı çalıyor, bu kadınlar da bu şarkıyı söylüyormuş gibi yapıyor. bu sırada kafaları hareket ediyor sağa sola, genelde sola doğru kameraya bakıyorlar 4-5 saniyelik aralıklarla.

bunun illegal olması ya da sorumsuzluk olması vs değil takıldığım yer. ben bunu nasıl yaptıklarını anlamıyorum. yani araba giderken ve belli ki onlar kullanırken nasıl böyle video çekebiliyorlar? bana yapılması çok zor ve çok yüksek oranda kazaya sebebiyet vermesi gerekiyor gibi geliyor ama hiç öyle bir haber de okumadım. yani benim çözemediğim bir pratiklik olması lazım.

nasıl yapıyorlar bunu?
0
niyeti bozuk http nesnesi
(10.04.23)
sadece bu akım değil ki... direksiyondan video çeken bir sürü insan var. arada kameraya bakıyorlar, konuşuyorlar vs... sana katılıyorum, bunun cezası olmalı. atıyorum aracında cep telefonuyla konuşan birini hadi tespit edemeyebilirsin, kaldı ki çok acil bir şey olmuştur, gerçekçi olmak gerekirse araç kullanırken başka şeyler yapmak zorunda kalabiliyor insanlar ama video açıp kameraya bakarak araba sürmek tamamen delilik bence.

hepsinin yüzleri apaçık görünüyor yani bence de böyle bir şeyin mümkün olmaması lazım ama niyeyse hiçbir şey yapılmıyor. bildiğim kadarıyla yurtdışında filan da cezası yok bunun. araba dediğin alet doğru kullanmayınca ölüm saçar. artık günlük hayatın parçası olduğu, herkes sürekli kullandığı için bu basit gerçek göz ardı ediliyor sanırım. 3 bin saat düzgün sürersin ama bir anlık dikkatsizlikte takla atıp ölebilir veya başkalarını öldürebilirsin sonuçta. ben efendi gibi odaklanıp süremem diyen toplu taşımaya binsin.

ama işte kime anlatıyoruz, böyle yani şansa yaşıyoruz işte, doğru dürüst yapılan hiçbir şey yok.
0
mark greg sputnik
(10.04.23)
kameralardaki ayna efektinden dolayı aslında yolcu koltuğunda oturan kadınları direksiyon başında gibi algılıyor olabilir misin?
0
elorelia
(10.04.23)
telefonu bi yere sabitleyince çok zor değil. eliyle tutsa bile tek elle otomatik araba kullanılır rahat.
0
jelly bear
(10.04.23)
Demek ki acemi değiller, tamam tehlikeli ama bir süre sonra kas hafızası, el kol ayak koordinasyonları meleke cezbediyor.

Yani "şurada frene basmam lazım" - "şimdi vites değişmeliyim" - "şurada gazı biraz arttırmalıyım" vs gibi düşünmüyoruz sürerken. İstemsizce bunlar hızlıca ve bir koordinasyon içinde gerçekleşiyor.

Geriye kalan tek bir nokta var, yola bakmak, yoldan uzun süre gözü ayırmak kısmı. Tehlikeli olan bu aslında, ama sürekli kameraya bakıp yoldan gözünü ayırmaz kimse.

Kamera/telefon zaten genelde önde yada ön çaprazda, yani sürekli kameraya bakıyormuş gibi olsa da bir gözü sürekli önüne/yola bakıyor istemeden de olsa.

Bu videolar da genelde akıcı trafikte yada trafik sıkışıklığında çekiliyor, yüksek süratlerde yapılması çok tehlikeli ki zaten yapmaya çalışmaz kimse (sanırım)
0
John Bloor
(10.04.23)
kamera sabitlendikten sonra zorluğu olduğunu düşünmüyorum. el kol serbest sonuçta tek yapılan konuşmak ve birkaç saniye kameraya bakmak. beni en çok düşündüren hem hızlı araba sürüp hem yolu çekenler. gerçekten NASIL yapıyorlar bilmiyorum. birkaç kere deneyeyim dedim yok yok yani ben mi çok beceriksizim onlar mı fazla yetenekli anlayabilmiş değilim.
0
chanandler bong
(10.04.23)

Kedi icin pire damlasi

balpolen
Kendim uygulayacagim, onlinedan alacagim marka tavsiyeniz var midir? Ya da nereden alabilirim?
Kendim uygulayacagim, onlinedan alacagim marka tavsiyeniz var midir? Ya da nereden alabilirim?
0
balpolen
(10.04.23)
(2)

amazon uk iphone apple'dan daha ucuz

fakyoras
selam,iphone'lara bakarken amazon uk'de iphone'un apple'in kendi sitesinden daha ucuz oldugunu gordum. trade-in'i yaparken de eski telefonuna daha fazla para veriyor.satici da amazon gibi, nasil bir yamukluk olabilir sizce? urun su:apple'da 849'ken, amazonda 769. refurbished falan da degil. ne farki
selam,

iphone'lara bakarken amazon uk'de iphone'un apple'in kendi sitesinden daha ucuz oldugunu gordum. trade-in'i yaparken de eski telefonuna daha fazla para veriyor.

satici da amazon gibi, nasil bir yamukluk olabilir sizce? urun su:
apple'da 849'ken, amazonda 769. refurbished falan da degil. ne farki var anlayamadim.
www.amazon.co.uk

sizce bu linktekini almanin bir riski var mi?
0
fakyoras
(09.04.23)
Bu Apple'a özgü bir şey değil. Samsung sitesinde de daha pahalı olan telefon Amazon'da daha ucuz. Biliyor musunuz bilmiyorum ama renklere göre de fiyat değişiyor. Aynı renge mi baktınız? Risk olmayabilir yani.
0
dissendium
(09.04.23)
risk yok. apple genelde retailerlardan pahalıya satıyor zaten.
0
jelly bear
(10.04.23)
(1)

Ehliyet sınavı giriş belgesi

tulumba
Selamlar,Yarın e sınava gireceğim. Son bir giriş belgesine bakayım dedim. 2 mühür yeri var biri il/ilçe onay, diğeri de kurs onay. İnternette bakınca 2 mühürlü imzalı olan sınav giriş belgesinden bahsediliyor. Benim giriş belgesinde sadece kurs onayı imzalı. Bu il/ilçe onay mühür kısmı sınavda belge
Selamlar,

Yarın e sınava gireceğim. Son bir giriş belgesine bakayım dedim. 2 mühür yeri var biri il/ilçe onay, diğeri de kurs onay. İnternette bakınca 2 mühürlü imzalı olan sınav giriş belgesinden bahsediliyor. Benim giriş belgesinde sadece kurs onayı imzalı. Bu il/ilçe onay mühür kısmı sınavda belgeyi teslim edince kontrol edildikten sonra mı mühürleniyor yoksa kurs 2 imzalı olarak mı giriş belgesini vermesi gerekiyordu?
0
tulumba
(09.04.23)
Kursun hem kendi alanını hem de milli eğitim alanını imzalatarak vermesi gerekiyor bu şekilde size vermemeleri gerekirdi.
Sınavınız kaçta? Sabahtan kursla konuşun imzalatıp ulaştırsınlar size.
0
mutekebbir
(09.04.23)
(4)

Kredi kartı limiti ve kredi notu

ya ben lan neyse
kredi kartı limitini artırmak kredi notumu nasıl etkiliyor?google'da aradım ama olumlu/olumsuz her şey yazıyor.ödeme düzeni değişmeyecek varsayalım. düzenli ve tam ödüyorum borcumu.
kredi kartı limitini artırmak kredi notumu nasıl etkiliyor?

google'da aradım ama olumlu/olumsuz her şey yazıyor.

ödeme düzeni değişmeyecek varsayalım. düzenli ve tam ödüyorum borcumu.
0
ya ben lan neyse
(09.04.23)
Değiştirmez. Kredi kartında kritik mevzu limit kullanım oranı %80i geçmemesidir. Geçtiği an puanınız düşer ne kadar düşeceği oran ve limitle de alakalıdır. “Ama banka bana limit tanımış kardeşim” demeyin uyarıyım.
0
Mcfly
(09.04.23)
Findeks paket sahibi olduğumdan danışman hizmeti de alıyorum. Geçen gün danışmandan randevu alıp aklımdaki soruları sormuştum. O kadar saçma bir mantığı var ki algoritmalarının, birkaç soruma kendisi bile makul cevaplar veremeyip şirket politikaları gereği bu şekilde diyerek geçiştirebildi. Kredi kartı ve kullanım oranı %50 ile belirlenmiş. Yani yarısını bir lira bile geçirsen çok ciddi anlamda puan düşürüyormuş algoritma.
0
ulukayin
(10.04.23)
olumsuz etkiler.
0
baldur2
(10.04.23)
kredi notunuzu etkileyen durumlar bellidir. gecikmeler temerrüdler geç ödemeler arka arkaya çekilen krediler veya arka arkaya yapılan kredi başvuruları.

örneğin diyelim ki x bankasına kredi başvurusunda bulundunuz ve kredi çıktı. eğer taksikleri tam olarak gecikmeden gününde öderseniz notunuz etkilenmez ama artmaz da.

eğer 1 taksit bile geç öderseniz hemen düşer ve banka sistemlerinde o kayıt altına alınır yıllarca görünür. kredi notunuz en yükseğe çıksa bile kayıt silinmez.

mevcut krediniz varken başka bankadan kredi çekerseniz notunuz hemen düşmese de sabit kalacaktır.

şayet kredi onaylanmaz ise artık riskli müşteri olarak görünürsünüz ve notunuz düşer.

eğer düşük kredi notuna sahipseniz hızlı yükseltmek için düşük limitli bir kredi kartı edinin limitinin 2/3 ünü aşmayacak şekilde harcama yaparak her ay ödeme gününde borcun tamamını veya %80 ini kapatın. birkaç ay içinde kredi notunuz en yükseğe çıkacaktır. tüm kredileri veya kredi kartlarını kapatarak not yükselmesini beklemeyin yükselmez. notu yükseltmek dediğim gibi kredi kartı kullanmakla olur. tabi bu sırada gecikmede olan krediniz veya kmh hesabınız kesinlikle olmamalı
0
bluemoon22
(10.04.23)
(6)

Kendi işini yapanlar

dissendium
Merhabalar. Kendi işini yapanların girişimcilik hikâyelerini merak ediyorum. Kabaca ne iş yapıyorsunuz, nasıl başladınız, gelirinizden memnun musunuz? Sağ olun.
Merhabalar. Kendi işini yapanların girişimcilik hikâyelerini merak ediyorum. Kabaca ne iş yapıyorsunuz, nasıl başladınız, gelirinizden memnun musunuz? Sağ olun.
0
dissendium
(09.04.23)
hep dene hep yenil. daha büyük dene daha büyük yenil.

benim olayım böyle.
0
alperz
(09.04.23)
Maaşlı çalıştığım işim sayesinde sektörel tanınırlık elde ettim.
Avrupa'da resmi bir kurumdan mesleki burs kazandım.
Okuduğum okulun adı bazı kilit noktalarda kapılar açtı.
Çok güzel maaş almama rağmen, işimden istifa ederek risk aldım.
İş hayatındaki beşinci yılımda kendi şirketimi kurdum.
Ufak tefek işler aldım, memnuniyet arttıkça portföyüm büyüdü.
Onu yapamam, bunu edemem diye kendimi naza çekmedim, bazı işlere bodoslama daldım. Bazen işin ameliliğini yaptım.
Gelirimden memnunum, evet.
Sen de sağol.
0
sailor
(09.04.23)
İş aramanın, bulmanın zorluğu beni yordu. Eve yakın iş bulmak daha zordu. Köle köle nereye kadar dedim.

Arkadaşlarım gel şöyle bir iş var öğretelim, sonra ortak olarak yaparız dedi. 2-3 ay öğrendim. Sonra ortak olalım şirket açalım dedik. Ortaklar beni aradan çıkarıp kendi şirketlerini kurdu. Onları bitirmek için pek bilmediğim bu işe giriştim. Bence süper gidiyor. İlk bir ayda onların aldıkları işten fazlasını aldım ve yaptım. Benim girdiğim işlere artık girmiyorlar çünkü kaybedeceklerini biliyorlar. Gelirimden memnunum ama kimse beğenmiyor. Daha 2 ay oldu başlayalı. Siz sağolun. Soru olursa cevaplarım.
0
Amory Lorch
(09.04.23)
Yıllardır düzenli olarak freelance iş yapıyorum normal işin yanında. Geçen sene işleri büyüteyim, 1-2 kişi işe alayım vs. diyip tam zamanlı işi bıraktım.

Nefret ettim valla. Yani müşterinin nazı ve aptallığıyla uğraşmak bi dert, ödemeyi zamanında yapan nadir, çalışanla uğraşmak başka bi dert. Günün %90'ı iş yapmak yerine milleti eylemekle geçiyordu.

Şimdi girdim kocaman bi şirkete, bi tık daha az para alıyorum ama kafam aşırı rahat. Saat 5 oldu mu bilgisayarı kapatıp hobilerimle uğraşıyorum. Mis gibi.
0
plutongezegendegilmi
(10.04.23)
Valla benimki pek girişimcilik hikayesi değil ama... Beyaz yakalıyım, emekli oldum, benzer kurumsal şirketlerde iş aradım, bulamadım. Danışmanlık şirketi kurdum, kurumsal bir şirkete danışmanlık yapıyorum maddeten neredeyse aynı düzeydeyim. Tabii bu iş bitince ne olur, yeni iş bulabilir miyim bakacağız ona. Kısmet Allah'tan...
0
SiyamkedisiZorro
(10.04.23)
İş bulamadığım için kendi işimi kurdum ama şu anda da kirayı zor ödüyorum
Sonuç olarak hala işsizim
0
photo85
(11.04.23)
(2)

İstanbul’dan Bursa’daki bir adrese çiçek en pratik nasıl yollanılır?

Geceler
Arkadaşım yeni işe girdi, masasına güzel bir çiçek yollamak istiyorum. Daha önce aynı şehirde bile hiç çiçek yollamadım kimseye. En pratik yolu nasıl?
Arkadaşım yeni işe girdi, masasına güzel bir çiçek yollamak istiyorum. Daha önce aynı şehirde bile hiç çiçek yollamadım kimseye. En pratik yolu nasıl?
0
Geceler
(09.04.23)
Aynı şehirde olmak ya da farklı şekilde olmak önemli değil. Çiçek Sepeti kullandım ben. Aslında İstanbul'dan yollamış olmuyorsunuz. Bursa'daki Çiçek Sepeti yine Bursa'da bir yere göndermiş oluyor.
0
dissendium
(09.04.23)
Klas Çiçek. Gayet iyiler. Ben anneme gönderiyorum.
0
habarbey
(10.04.23)
(2)

Istanbul avrupa yakasi en iyi sinema

unidentified floating object
Kaliteli sinema salonlari hangileri?
Kaliteli sinema salonlari hangileri?
0
unidentified floating object
(09.04.23)
Görüntü ve ses açısından İstinye Park'taki IMAX iyiydi bayağı.

Rahatlık vs. arıyorsan da Tempur salonu falan vardı eskiden öyle salonlara göz atabilirsin.
0
chicha_v2
(09.04.23)
Paribu gold class zorlu avm diyorum. Sınırlı sayı ve rahat koltuklar.
0
ruhen hastayim ben
(09.04.23)
(5)

Yer kaplamayan çift kişilik baza/karyola önerisi

i am a legal alien
Merhaba, yeni bir ev kiraladım ve maalesef yatak odasının en uzun kısmı 200 cm. Karyolalar 200 cm sanarken meğerse o yatak ölçüsüymüş, karyola/baza kısmı daha uzunmuş. Dolayısıyla karyola/baza uyduramıyorum. Aklımdaki soru şu; yatak ölçüsü ile aynı karyola/baza mümkün müdür? Marangoza yaptırmak iste
Merhaba, yeni bir ev kiraladım ve maalesef yatak odasının en uzun kısmı 200 cm. Karyolalar 200 cm sanarken meğerse o yatak ölçüsüymüş, karyola/baza kısmı daha uzunmuş. Dolayısıyla karyola/baza uyduramıyorum. Aklımdaki soru şu; yatak ölçüsü ile aynı karyola/baza mümkün müdür? Marangoza yaptırmak istesem yapar mı? Yada öneriniz var mıdır? Teşekkürler.
0
i am a legal alien
(09.04.23)
boyunuz kaç? 190 boyundaki yatakların bazaları oraya sığar.
0
alperz
(09.04.23)
160 :D
0
🌸i am a legal alien
(09.04.23)
150x190 yatak bence vardır. sor soruştur aga.
0
alperz
(09.04.23)
en uzun kenarı 2 metre olan yatak odası hayal edemedim

1.90 yatak var ama bulursun başlıksız falan yatıcan mecbur
0
jelly bear
(09.04.23)
Mesela bu ürün 150 x 190;

www.vivense.com

Bu mesela 140 x 190;

www.hepsiburada.com

Yani 150 veya 140 en ve 190 boyda bazalar veya karyolalar var. Dikkat etmeniz gereken başlığı çok kalın olup da 200 santimi geçmesin.

En uzun kısmı 200 ise küçük bir oda demek ki, 140x190 ideal olur.
0
John Bloor
(10.04.23)
(5)

Almanyadan ne alinir?

Zima Blue
selamlar selamlar,gecenlerde instagrami kaydirirken gordum, c vitamini vs 1€ diyordu. bizim buralarda hep fahis fiyat. boyle burda fahis fiyat olupta ordan ucuza almalik ne olur ki?
selamlar selamlar,

gecenlerde instagrami kaydirirken gordum, c vitamini vs 1€ diyordu. bizim buralarda hep fahis fiyat. boyle burda fahis fiyat olupta ordan ucuza almalik ne olur ki?
0
Zima Blue
(09.04.23)
Rossman ve DM de ki bir çok ürün alınabilir.Ayrıca amazon.de üzerinden elektronik ürünlerin fiyatlarını karşılaştırabilirsiniz.
0
allstar
(09.04.23)
Kullaniyorsaniz kontakt lens
0
kaset
(09.04.23)
denk getirebilirseniz spor ayakkabi ve spor malzemesi, tk maxx, tedi, zalando ya da sportsdirect gibi magazalarda denk getirebilirseniz 10-20 eurodan baslayan fiyatlarla spor ayakkabisi ya da spor malzemesi alabilirsiniz. sportsdirect'in magazasinın outlet bölümüne bakin internetten, bir yakininiz varsa kargoyu oraya isteyin. iki günde geliyor.
0
tadellesever
(10.04.23)
güneş kremi olabilir galiba. türkiye'de çok pahalıymış.
0
bohr atom modeli
(10.04.23)
ayakkabi
gunes gozlugu
kozmetik urunleri
kulaklik
parfum
saat
bluetooth speaker
gunes kremi
vitamin

bunlardan epey kar edersin, fazla yer kaplamazlar, fazla fazla almaya ve tasimaya deger
0
baldur2
(10.04.23)
(4)

Sözleşmeli öğretmenlik

jepa
Sözleşmeli öğretmenlik mülakat listesine baktım. Mülakata çağrılan aday sayısı onaylı başvuru sayısından az.. Başvurularda Neye göre eleme yapılıyor? Bir de sözleşmeli öğretmenlik şartları kadroya göre çok mu düşük?
Sözleşmeli öğretmenlik mülakat listesine baktım. Mülakata çağrılan aday sayısı onaylı başvuru sayısından az.. Başvurularda Neye göre eleme yapılıyor? Bir de sözleşmeli öğretmenlik şartları kadroya göre çok mu düşük?
0
jepa
(09.04.23)
Branş bazında yapılacak atamanın üç katı kadar aday çağırılır. Sıralamaya bakılır. Sözleşmeli öğretmen 3 yıl sonra kadroya geçer. Maaş açısından bariz bir fark yoktur sadece özlük hakları daha kısıtlıdır.
0
ruhen hastayim ben
(09.04.23)
diyelim ki 100 öğretmen alacaklar. 300 kişi çağırıyorlar mülakata. 1000 kişi başvurduysa en yüksek puanlı ilk 300 kişiyi çağırıyorlar. onlardan da beğendikleri 100 tanesini alıyorlar.
0
alperz
(09.04.23)
Teşekkürler.. Ama taban puanlar düşük sanki o yüzden sorayım dedim.
0
🌸jepa
(09.04.23)
Taban puan diye bir şey pratikte yok. Bütün olay sıralamada bitiyor. Yukarıdaki arkadaşların yazdığı gibi.
0
invictae
(09.04.23)
(4)

Bankaya gidip kredi oranini ogrenmek skoru dusurur mu?

lapaz
.
.
0
lapaz
(09.04.23)
Evet.
0
deer hunter
(09.04.23)
Hayır.
0
sassot
(09.04.23)
Dusurur. Hicbir bankaci kimlik bilginizi bilmeden oran vermez. Kimliginizi alirsa da sisteme giris yapar. Siz baska bi bankaya gidince diger bankaya basvuru yapmis gibi olursunuz
0
sekerler diyarinda bir ruya
(09.04.23)
Onaylanan krediyi kullanmazsan düşürür.
0
durbidakka
(10.04.23)
(5)

filtre kahve hk.

f02561
zamanında ucuzlarından bi filtre kahve makinası almıştım sinbonun. onunla yapıyorum kahvelerimi ve baya farklı tatlar denememe rağmen çoğunlukla aynı kahve tadı hariç paketlerin üstünde yazan diğer aromaların tadını çoğunlukla alamıyorum. acaba sorun kahve makinasında mıdır? değiştirsem düzelir mi?
zamanında ucuzlarından bi filtre kahve makinası almıştım sinbonun. onunla yapıyorum kahvelerimi ve baya farklı tatlar denememe rağmen çoğunlukla aynı kahve tadı hariç paketlerin üstünde yazan diğer aromaların tadını çoğunlukla alamıyorum. acaba sorun kahve makinasında mıdır? değiştirsem düzelir mi? siz aromalar arasındaki farkı fark edebiliyor musunuz filtre kahvede?
0
f02561
(09.04.23)
Aynı makine bende vardı. Attım, frençh press aldım.
0
Mirket
(09.04.23)
v60 yöntemiyle demlemedikçe o yazan tatları almanız çok zor. ya da üst düzey bir filtre kahve makineniz olacak ama onunla da v60'daki gibi bir deneyim yaşayamazsınız.

ayrıca o tatları almak istiyorsanız iyi bir markanın iyi bir öğütücüsünü alıp kendiniz kahve çekirdeği öğütmeniz lazım. tabii 3. nesil taze kavrulmuş ve üzerinden yaklaşık 1-2 hafta geçmiş çekirdeklerden bahsediyorum, migros'taki 2. nesil çöplerden değil... sonrasında v60 demleme ekipmanları ile kahvenizi, aldığınız kahvenin reçetesine göre demleyebilirsiniz.

bu iş derya deniz gerçekten. bütçe konusunda 1500-2000 liraya da işin içinden çıkarsınız, 20-30 bin liraya da... ne kadar çok ekmek o kadar çok köfte mantığı biraz doğru biraz değil... ben de tam olarak aynı soruyu sormaya başlayarak şu an evime espresso makinesi ve v60 demleme seti aldım, öğütücüler dahil... masrafım 25 bin tl'ye yaklaştı. hala ıvır zıvır bir şeyler alıyorum. ama kahvede o yazan aromaları da alıyorum. :) bu da çok keyifli bir şey. siz de bütçenize göre ekipmanınızı dizin. kahveler.net, kahvekulubu.net gibi siteler size büyük ışık tutar.
0
motosiklet burclu adam
(09.04.23)
hocam siz notaları diyorsanız zaten onların birçoğu sallamasyon. aynen şarapta olduğu gibi. fakat en basitinden bir kolombiya kahve ile brezilya'yı ayırt edebilecek kadar tatları ayırt edebiliyor olmanız lazım.

aromalı kahveler yok işte fındık aromalı, karamel aromalı bilmem ne onların tamamı bence kötü çekirdekleri satabilmek için yapılan oyunlar. zaten aromalar çok baskın oluyor, aromayı alamamanız mümkün değil.

öte yandan yukarı yazılanlara katılıyorum, v60 gibi pahalı şeyler olmasa bile en azından bir seramik drip alıp onunla daha manuel bir demleme yaparsanız kahve işi biraz daha keyifli olabilir. fakat çalışıyorsunuz diyelim veya arkadaşlarınız geldi tatlı getirdiler falan onlara driple kahve demlenmez, koy sinboya gitsin 10 bardak kahve yap için...
0
malheiros
(09.04.23)
motosiklet burclu adam + 1
iyi bir bütçe ayırabilirim diyorsanız: comandante + v60 seti.
0
sailor
(09.04.23)
v60 veya chemex tarzı pour-over demleme yöntemiyle o tatlar alınıyor +1
0
nhk ni youkosu
(10.04.23)
(5)

Ay çekirdeği

etna
Ay çekirdeğini çok seven bir ailem var. Hem dolgun ve etli hem de lezzetli ay çekirdeği arıyorum, bileniniz var mı?Bim'den metro'ya kadar, Serinhisar'dan Çorum'a kadar bir çok yerin çekirdeğini denedik, yine en iyileri paketli olanlar. (Tadım vs)
Ay çekirdeğini çok seven bir ailem var.
Hem dolgun ve etli hem de lezzetli ay çekirdeği arıyorum, bileniniz var mı?
Bim'den metro'ya kadar, Serinhisar'dan Çorum'a kadar bir çok yerin çekirdeğini denedik, yine en iyileri paketli olanlar. (Tadım vs)
0
etna
(09.04.23)
tadım tek geçerim ben de. çok pahalı velakin.
0
elifkircil
(09.04.23)
A101 de Dakota tuzsuz olanı var. Tadım kadar olmasa da fiyat performans ürünü olduğunu düşünüyorum.
0
kaiserr76
(09.04.23)
şok markette satılan amigo marka tuzsuz ay çekirdeği iri boy etiketli.tam bir efsane.
0
since1907
(09.04.23)
Ankaradaysanız çitlekçi.. gerci internet satısı da olabilir onların. Bir de citygross kuruyemiş reyonları.
0
primetime
(09.04.23)
makbulde tuzlu ve tuzsuz olmak üzere uzun ay çekirdeği var. içi oldukça dolgun ve taze. bir trakyalı olarak bizde ay çekirdeğini çok severiz. marketlerde satılanlar hikaye. gidin makbulden doldurun poşeti kilo hesabı. içindeki çekirdeği hem taze hem büyük. hem lezzetli
0
bluemoon22
(10.04.23)

Nike Run Club Hakkında

asbe
Merhaba duyurunun Kenenisa BekeleleriIphone telefon ve Apple watch üzerinde koşu asistanı uygulama kullanmak istiyorum. En çok önerilen uygulama NRC, amacım (bkz: Couch to 5k) gibi rehber eşliğinde belli bir mesafeye hazırlasın, şu kadar koş şu kadar yürü desin. Bu NRC içinde planlar sekmesinde varm
Merhaba duyurunun Kenenisa Bekeleleri

Iphone telefon ve Apple watch üzerinde koşu asistanı uygulama kullanmak istiyorum. En çok önerilen uygulama NRC, amacım (bkz: Couch to 5k) gibi rehber eşliğinde belli bir mesafeye hazırlasın, şu kadar koş şu kadar yürü desin. Bu NRC içinde planlar sekmesinde varmış sanırım fakat bendekinde yok.
Yani Planlar bölümü çıkmıyor. Uygulamada Anasayfa Koşu Kulüp ve Aktivite bölümü var sadece. Biraz araştırdım konumla alakalıymış sanırım. Yeri ABD seçtim bir kaç defa silip yükledim yeni üyelik aldım VPN açtım vs hiçbir şekilde çıkmıyor her seferinde Türkçe açılıyor zaten uygulama
Fikri olan ya da alternatif uygulama önerecek var mı?
0
asbe
(09.04.23)
(4)

Araç değer kaybı ve vekalet işlemleri

Weeze3r
Selamlar, karşı tarafın 100% kusurlu olduğu bir kazaya karıştım. 13 mart 2023 tarihinde hasar ekspertiz firması tarafımı aradı ve değer kaybı ile ilgili dava açmak istediklerini vekalet vermem gerektiğini söylediler. Sadece araç plakası ile ilgili değer kaybını barındıran bir metin ile vekalet verdi
Selamlar, karşı tarafın 100% kusurlu olduğu bir kazaya karıştım. 13 mart 2023 tarihinde hasar ekspertiz firması tarafımı aradı ve değer kaybı ile ilgili dava açmak istediklerini vekalet vermem gerektiğini söylediler. Sadece araç plakası ile ilgili değer kaybını barındıran bir metin ile vekalet verdim. Şu ana kadar sistemde herhangi bir dava gözükmüyor. Ben yarın gidip verdiğim vekaleti iptal etsem iptal ücreti dışında herhangi bir kaybım olur mu?
1 senelik vekalet vermiştim bu süre içerisinde diyelim dava açıldı değer kaybı için en kötü senaryoda benim ne gibi zararım olur?
Dava açıldıysa vekaletimi iptal edebilir miyim?
0
Weeze3r
(09.04.23)
dava açılmadan sigortaya başvuru var. yani dava açılmadan da ödenebilir. vekaletinizi iptal edebilirsiniz ancak eğer başvuru veya dava açma gibi bir işlem yapıldıysa avukatlık ücreti talep edebilirler. hasar danışmanlık şirketleri gibi sahterkarlar yerine doğrudan bir avukata başvursaydınız keşke
0
paintov
(09.04.23)
başka bir sigorta şirketinden bilgi alın. değer kaybı için dava açılmıyor diye biliyorum.
0
durbidakka
(10.04.23)
Verdiğiniz vekaletin içeriğini bilmek gerek
Muhtemelen alacağınızı devrettiniz
Sigortadan onlar parayı çoktan almıştır
0
photo85
(11.04.23)
Not: bu işler sadece avukatların takip etmesi gereken işler.
0
photo85
(11.04.23)
(1)

Araç seramik kaplama&ppf kaplama

biseysorucam
Merhabalar,Yeni araç için önerebileceğiniz uygulamalar nelerdir? Seramik kaplatalım mı kesin mesela, ppf koruma çok daha maliyetli ama film yapıştırıyorlar falan o da bir soru işareti zarar verir mi falan. Bir de sadece kaputa film çektiriyorlar sanırım maliyetli olduğu için. Bunun fiyatı da 2 bin l
Merhabalar,

Yeni araç için önerebileceğiniz uygulamalar nelerdir? Seramik kaplatalım mı kesin mesela, ppf koruma çok daha maliyetli ama film yapıştırıyorlar falan o da bir soru işareti zarar verir mi falan.

Bir de sadece kaputa film çektiriyorlar sanırım maliyetli olduğu için. Bunun fiyatı da 2 bin liradan 8 bin liraya kadar çıkıyor sadece kaput için. Sonax'ta iyisi 8.5 ortası 5 bin lira mesela. Değer mi?

Bunları güvenli bir şekilde yaptırabileceğimiz bir yer önerebilir misiniz İstanbul'da? Mesela Sonax var sanırım bilinir. Mesela şöyle bir paketi var yeni araç için,

Sonax First: (4.200 TL)
-Sonax Seramic Coating CC ONE
-Sonax Komple İç Koruma

Mesela bunu yaptırsak uygun mu sizce fiyatı hiç anlamıyorum bu işlerden? Alternatif öneriniz var mıdır nerede yaptıralım ekstra ne yaptıralım neler gerekiz gibi?

Çok teşekkürler,
0
biseysorucam
(09.04.23)
seramik kaplama çok kalıcı bir şey değil. ppf güzel ama ne gerek var? çok lüks bir araba değilse.

aracı komple ppf kaplatabiliyorsun ama maliyeti bi şey. küçük çiziklerden vuruklardan sürtmelerden koruyor gayet. o zarar görünce onu da değiştirmen gerekecek.

bana zengin olsam yaptırmam gibi geliyor. sadece kaputa yaptırmak saçma geliyor araba en çok yanlardan çiziliyor.
0
jelly bear
(09.04.23)

Istanbul da pasta uzerine yazilar yazan butik pastaci

coner
Merhabalar,Nana bugun gun icinde Ustune yazı yazdırıp alabileceğim butik pastacı gerekiyor , var mıdır bildiğiniz Teşekkürler
Merhabalar,

Nana bugun gun icinde Ustune yazı yazdırıp alabileceğim butik pastacı gerekiyor , var mıdır bildiğiniz
Teşekkürler
0
coner
(09.04.23)
(3)

cambly faydalı mı?

deartheodosia
her yerde ama her yerde reklamıyla karşılaşıyorum. youtube’da, instagram’da, spotify podcastlerinde… cidden faydalı bi şey mi bu, kullanan oldu mu?
her yerde ama her yerde reklamıyla karşılaşıyorum. youtube’da, instagram’da, spotify podcastlerinde… cidden faydalı bi şey mi bu, kullanan oldu mu?
0
deartheodosia
(09.04.23)
çok sık ders almadıkça hiçbir faydası olmaz.
0
OrangeYellow
(09.04.23)
cambly kullanmadım, preply kullandım. speaking pratiği hiç olmayan biriydim ve üç dört ay boyunca haftada üç saat kadar ders aldıktan sonra, bildiğim konularda istediğim şeyi fazla gevelemeden bir şekilde karşıya anlatabilecek duruma geldim diyebilirim.

ben kısa sürede konuşma pratiği kazanmak istediğim için, gramer ve kelime gibi şeyler üzerinde pek durmadık. bu nedenle bu konularda halen eksiklerim/hatalarım mevcut.

faydalı olup olmayacağı, ders alacak kişinin mevcut bilgisine de çok bağlı. okuyabiliyorum ama konuşamıyorum diyen bir kişi için bence faydası yadsınamaz. başlangıç seviyesindeki bir kişi için durum ne olur bilemiyorum.

ayrıca cambly'nin hocaları muhtemelen preply'deki hocalardan daha kalitelidir. ben güney afrika'dan bir hoca buldum, fiyat/performans odaklı bir yol izliyorum açıkçası. gayet de memnunum. daha fazla para verebiliyor olsaydım kesinlikle cambly seçerdim.

ancak preply ile cambly arasında ders süresi açısından ciddi bir fark var. cambly'de dersler en fazla 30dk diye biliyorum. benim preply'den aldığım dersler 1 saat. buradan yola çıkarak, 30 dakikanın çok yetersiz bir süre olacağını düşünüyorum.
0
estranged
(09.04.23)
Sıfırdan İngilizce öğrenmek için çok pahalı bir çözüm olur. Ancak belli bir seviyedeyseniz ve pratik eksiğiniz varsa oldukça işe yarıyor Cambly ve benzeri ürünler. Hem üzerinizdeki İngilizce konuşma gerginliğini atıyorsunuz, hem de anadili İngilizce olan biriyle konuşarak ve ondan aldığınız geri dönüşlerle hatalarınızı düzeltiyorsunuz.
0
salihdt
(09.04.23)
(1)

Pasaport randevusu

thin capitalization
Sistemde bir süredir randevu bulunmuyor İstanbul için, randevusuz gitsem başvuru alınır mı?
Sistemde bir süredir randevu bulunmuyor İstanbul için, randevusuz gitsem başvuru alınır mı?
0
thin capitalization
(09.04.23)
akşam 18:30-19:00 arası e-devlet üzerinden bakmanızı tavsiye ederim. en yakın yeni randevular gözükecektir.

randevusuz işlem yapmayabilirler çünkü nüfus müdürlüğünde biletmatiki gibi cihazlar var tcnizi yazıyorsunuz ve randevunuz varsa size sıra veriyor. yani randevusuz işlem yapsalar bile randevusu olanların işini bitirmesini beklersiniz sanıyorum iyi ihtimalle.
0
ezkaza
(11.04.23)
(1)

ingilizce makale/dergi yazısı okumak için kaynak önerisi

estranged
yabancı dilimin gelişmesi amacıyla okuma süresi çok uzun olmayan (~10dk), birbirinden farklı konularda, genel kültürün gelişmesine de katkı sağlayabilecek kaynaklar arıyorum.bbc'nin historyextra isimli tarih konseptli dergisi gözüme çarptı. abonelik istiyor. abone olmadan önce başka kaynak var mı di
yabancı dilimin gelişmesi amacıyla okuma süresi çok uzun olmayan (~10dk), birbirinden farklı konularda, genel kültürün gelişmesine de katkı sağlayabilecek kaynaklar arıyorum.

bbc'nin historyextra isimli tarih konseptli dergisi gözüme çarptı. abonelik istiyor. abone olmadan önce başka kaynak var mı diye sorayım dedim.

beklentiler:

konu çeşitliliği ne kadar fazla olursa o kadar iyi.
yazılan bilgilerin güvenilirliği önemli.
pdf formatında indirilebiliyor olursa avantaj.
0
estranged
(09.04.23)
Belli başlı popüler dergilerin tamamı işinizi görür: Mesela Wired, New Yorker (Bunda görece uzun içerikler olur), Atlantic, Time, Reader's Digest... Bu arada bunların websiteleri genelde her ay belli sayıda içeriğe erişmenize izin veriyor ancak Calibre e-kitap uygulamasından hemen her yabancı derginin güncel makalelerini e-pub formatında indirebilirsiniz.
0
salihdt
(09.04.23)
(5)

Chatgpt hatalarının can sıkması

vizivozo
Arada çok bariz bilgi hataları yapıyor.Bir yazarın en popüler kitaplarını listele diyorum. Gitmiş başkasının kitabını koymuş. Sinek küçükdür ama mide bulandırır hesabı,Ne yapacağız check mi edeceğiz verdiği her cevabı?
Arada çok bariz bilgi hataları yapıyor.
Bir yazarın en popüler kitaplarını listele diyorum.
Gitmiş başkasının kitabını koymuş.
Sinek küçükdür ama mide bulandırır hesabı,
Ne yapacağız check mi edeceğiz verdiği her cevabı?
0
vizivozo
(09.04.23)
Ben antik çağa ilişkin çok ünlü bir yer sordum. Peşinden en az 10 detay sordum. Cevaplardan en az 5 sayfa metin çıkar. Her detay doğru.
Ama yerin çok alakasız bir ülkede olduğunu söyledi. Tüm detayları da o ülkeye göre kurgulamış.
İsim benzerliği falan olabilir mi diye araştırdım. Yok öyle bir şey.

Çok inanmamak lazım.
0
Mirket
(09.04.23)
Bilgi edinme amaçlı chatgpt kullanmayı pek anlamıyorum ben şu aşamada.

Zaten çok iyi bildiğim bir konuda tembellik edip derleme yapmak, hamaliye iş yaptırmak ve ardından kontrol ederek kullanmak için en fazla girerim o topa.
0
hedep
(09.04.23)
ben de deneme amaçlı çalıştığım konuyla (akademik) ilgili sorular sormuştum. sonra bir bilgiyle ilgili referans istedim. makale referansı verdi, baktım ancak öyle bir makale yok. gayet mantıklı bir başlığı, yazarı vs. vardı, literatürü bilmeme rağmen mantıklı geldi. muhtemelen konuyla ilgili bir şeyleri birleştirip öyle bir şey çıkarttı ortaya. ben de bu tarz konularda güvenmemek gerektiğini düşünüyorum. onun dışında çeviri, metin oluşturma vs. gibi şeylerde faydalı oluyor.
0
pebbles flintstone
(09.04.23)
Verdiği 10 cevabın 7'si sorunlu, eksik, çok fena uyduruyor. Geliştirilmeye hâlâ çok ciddi derecede muhtaç.
0
levent bilgen
(09.04.23)
Ben genelde editör gibi kullanıyorum. Hani yazıyı yazarsın ama fiyakalı hale getirir ya, öyle. O sebeple başka yerden teyit ettirmeme gerek kalmıyor.
0
SiyamkedisiZorro
(10.04.23)
(4)

Belgrad otel tavsiyesi

spacevan
2 gece Belgrad da kalacak yer bakıyorum Gidip memnun kaldığınız yer var mı ? Teşekkürler
2 gece Belgrad da kalacak yer bakıyorum
Gidip memnun kaldığınız yer var mı ?
Teşekkürler
0
spacevan
(09.04.23)
hostel uyarsa dm'den atayim. 8 euro idi en son.
0
elifkircil
(09.04.23)
goo.gl
Mercure Belgrade
0
Ruprect
(09.04.23)
Belgrade inn
0
aynenbencede
(09.04.23)
Belgrade inn +1
0
put it in your appropriate place
(09.04.23)
(1)

Regl Kemeri

ananiyimioguz
Kullanan var mı memnun musunuz? İşe yarıyor mu?Instagramda tanitimi cikti karsima. Sekil sukul nir tanesin 1000tl falan.https://guudgirlz.co/products/regl-kemeri?fbclid=PAAaZCXRdbXmOBbcKASdIJ0PWVoFJtuzMDulsDUoYKwpd9kuU1KySyBm1wjjs_aem_AQkCWNlK3k_c2V_OYiqPVW4RwSYei0M80_Ki5ci5fGP2qwCfaisBOfsCLTD4NFqt-
Kullanan var mı memnun musunuz? İşe yarıyor mu?

Instagramda tanitimi cikti karsima. Sekil sukul nir tanesin 1000tl falan.

guudgirlz.co

Trendyolda da 300tl ye var mesela.

Eşim pek yansitmaya calisma da arada yataga uzanip sancilaniyor belki iyi gelir diye dusunuyorum ne diyorsunuz?
0
ananiyimioguz
(09.04.23)
Regl ağrısından acilde serum yemiş biri olarak yazıyorum, şuna hayatta para vermem.

ABD'ye gidip gelen tanıdık varsa midol ağrı kesici getirtin. Sıcak su torbası tehlikeli geliyorsa mikrodalgada ısıtılan, kiraz çekirdeği ya da öyle bir şeylerle yapılan sıcak su pedleri var.
0
kobuzchu kiz
(09.04.23)
(4)

Esenyurt'tan 30 katlı binadan daire alınır mı?

Cesario
https://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-regnum-da-sifir-oturulmamis-14.kat-1-plus1-56m-satilik-daire-1083334482/detayBana ucuz geldi. 1+1 daire. 1.25 milyon.Alıp kiraya vermek için mantıklı mı? İş yerinden kirada oturanlar var burada. Biri dedi al, içine de iş yerinden birine kiraya veri
www.sahibinden.com

Bana ucuz geldi. 1+1 daire. 1.25 milyon.

Alıp kiraya vermek için mantıklı mı? İş yerinden kirada oturanlar var burada. Biri dedi al, içine de iş yerinden birine kiraya verirsin onunla muhatap olursun dedi.

Üzerime hiç daire yok. Her geçen gün de zam geliyor. Arabayı satıp üzerine kredi çekip almak mantıklı olur mu?

Faiz oranı %2. 600 Bin için geri ödemesi 1 milyondan fazla olacak ve aylık taksitim yaklaşık 20 Bin tl olacak.

Seçimden sonra bu faizler, fiyatlar nasıl değişir?

Bir yandan da arabayı satarsam bir daha ömür boyu araba alamam diyor. O konuda da kararsız kaldım.
0
Cesario
(09.04.23)
yikilmaz diyorsan..
0
elifkircil
(09.04.23)
Seçim sonrası iyiye gitmez onu kafandan sil arabayı satıp ev alırsan tekrar araba almak zor +1

Ev almak evet mantıklı ama regnum biraz ters ulaşıma vs

Yıkılma konusunda kime sorsan ev sağlam ama o konu piyango
0
basond
(09.04.23)
@basond Mil Park evleri nasıl?

1.5 milyon 1+1. Güzelyurt durağına yakın.

www.sahibinden.com

Edit: emlakciyi arayıp o daire satıldı size başka gösterelim diyebilirler. Orasını bilemem. Ama müsait zamanda daireyi gezmeye gidebilirim.
0
🌸Cesario
(09.04.23)
valla orasını tam bilmiyorum ama esenyurt için daha merkezi yerlerden pek ayrılmamak daha doğru olur yani oraya yürürken çok ara sokaklara uğramadan geçmek gibi ince detaylar olur.

birde emlakçı alım satım vs dedikçe o fiyat yükselecek ona göre kendini ayarla.
0
basond
(09.04.23)
(6)

Viyana Havalimanı Pasaport Kontrol Süresi Hakkında

alicek
Buradan 08:15'e bilet alınca 2 saat 20 dakika uçuş sonrası uçuş 09:35'te varış diyor sanırım saat farkından ötürü. Benim tren bileti almam lazım pasaport valiz vs tüm işlerimin bitmesi ne kadar sürer? Saat kaç için almalıyım? Tren istasyonu yanında diye umuyorum ama check in dahil ne kadar sürer bil
Buradan 08:15'e bilet alınca 2 saat 20 dakika uçuş sonrası uçuş 09:35'te varış diyor sanırım saat farkından ötürü. Benim tren bileti almam lazım pasaport valiz vs tüm işlerimin bitmesi ne kadar sürer? Saat kaç için almalıyım? Tren istasyonu yanında diye umuyorum ama check in dahil ne kadar sürer bilmiyorum.
0
alicek
(09.04.23)
Nereye gideceksiniz viyana’dan trenle? Viyana havalimanindan guneye cok tren yok mesela. Sehirici treni icinse onceden bilet almaniza gerek yok.
Siz cabuk ciksaniz da ucak gecikme yapabilir sonucta. Genelde cok uzun surmuyor ama pasaport.
0
kuehles blondes
(09.04.23)
@kuehles blondes, Linz'e hocam, mesela bugünkü biletlere baktım hepsi satılmıştı bu yüzden önceden almak gerektiğini düşündüm, 1 saat sonrasına alsam inişle acaba yetişir miyim? Yoksa 2 saat alayım garanti olsun mu diyeyim?
0
🌸alicek
(09.04.23)
Biletlerin hepsi satilmis diye bir sey yok ki, nasil hepsi satilmis :D Trende yer kalmadiysa ayakta gidebilme ihtimali de var, tren biletine koltuk rezervasyonu dahil degil.

Flex (standard preis diye gecer) bilet alirsaniz (sparschiene olmayan) Linz’e giden herhangi bir öbb trenine binebilirsiniz. (Hicbirinde koltuk garantisi yok, koltuk istiyorsaniz ekstra 3€ odeyip alacaksiniz ama rezerve ettiginiz trene binemezseniz koltuk rez yanar)

Eger sparschiene alirsaniz ustundeki saatte yazan trene binmek zorundasiniz. O yuzden standard preis alirsaniz her turlu garantide olursunuz. Ben olsam 2 saat sonrasina alirim. Her turlu aksilik olabilir. Bavulunuz hasarli gelebilir/hic gelmeyebilir. Gumruk bavulunuzu acmak ister, pasaportta tam onunuzdeki kisi iltica etmek ister, yandaki sira catir catir ilerlerken sizinki 20 dk ilerlemez falan filan.
0
kuehles blondes
(09.04.23)
@kuehles blondes,

Anladım hocam, şimdi aşağıdaki linkten baktım aynı gün içinde herhangi bir trene binebiliniyormuş, tamamdır, çok sağolasın

shop.oebbtickets.at
0
🌸alicek
(10.04.23)
Standard-Ticket olmasina dikkat edin mutlaka, o önemli. Standard ticket ile hepsine binilebiliyor ayni gün icinde. Sparschiene almayin yeter :)
0
kuehles blondes
(11.04.23)
Çok teşekkürler
0
🌸alicek
(12.04.23)
(3)

mevduat faizi ile aynı şekilde kazandıracak "fon" var mı?

mr.goodcat
çeşit çeşit fonlar var. şu sıralar bankalardaki TL mevduat faizleri %29-30 civarı (32gün) bu oranda kazandıracak bir fon var mıdır? 32 gün parayı bağlamak yerine bu fona yatırsak istediğimiz zaman çeksek gibi bir düşünce var da. not: günlük getirili mevduat faizini önermeyin, düşük onlar olmaz.
çeşit çeşit fonlar var. şu sıralar bankalardaki TL mevduat faizleri %29-30 civarı (32gün) bu oranda kazandıracak bir fon var mıdır? 32 gün parayı bağlamak yerine bu fona yatırsak istediğimiz zaman çeksek gibi bir düşünce var da.

not: günlük getirili mevduat faizini önermeyin, düşük onlar olmaz.
0
mr.goodcat
(09.04.23)
bir ayda %30 artması garanti olan hiçbir şey yok. faiz o yüzden cazip. ama bir yandan da değil. çünkü bir ayda %60 artmaması garanti bir şey de yok.

yani sen gidip de %10 artacağını öngördüğün bir şey alırsın. gider o bir ayda ikiye katlar. sonra "keşke faize yatırmasaydım" dersin. bu işler böyle.
0
alperz
(09.04.23)
faiz 1 ayda %30 vermez ki yıllık %30 verir.
@alperz
0
jelly bear
(09.04.23)
yahu neyse işte... aylık yıllık ne fark eder?

neticede faizde parayı bağladığında o kadar nema garanti. ne kadarsa artık. fonlarda hisselerde bu yok. üstü de altı da mümkün onu diyorum.
0
alperz
(09.04.23)
(1)

Şarap Fermentasyonu Başlamıyor

dizicolleague
Uzun zamandır %100 meyve suyundan şarap yapıyorum. Bugüne kadar tüm şaraplarım oldu, son bir haftadır fermentasyon başlamıyor. 5'lik su şişesinin içine şırayı yapıp serum hortumuyla su dolu kavanoza hortumu salıyorum. her zaman olan bu sistem şimdi niye olmuyor anlamadım.1. Kesinlikle hava alan bir
Uzun zamandır %100 meyve suyundan şarap yapıyorum. Bugüne kadar tüm şaraplarım oldu, son bir haftadır fermentasyon başlamıyor. 5'lik su şişesinin içine şırayı yapıp serum hortumuyla su dolu kavanoza hortumu salıyorum. her zaman olan bu sistem şimdi niye olmuyor anlamadım.

1. Kesinlikle hava alan bir yeri yok
2. maya markası bile değiştirildi, mayadan olamaz
3. sıcaklıktan olabilir diyordum, peteğin yanına aldım yine ses yok.
0
dizicolleague
(09.04.23)
Isıyı kontrol et. 18-24 arası çalışır o mayalar genellikle.
Litre başına 185 gr toz şeker koydun mu?
Maya besini koydun mu? Fruktoz, mayanın çok sevdiği bir besin türü değil, maya besini koyman iyi olur.
0
Mirket
(09.04.23)
(10)

Çatır Çutur Gerçekleri Konuşan Birileri Yok mu?

pantepember
Bilimsel gerçekleri veya akla-mantığa dayalı argümanlarını paylaşan, korkusuz, içten, saf, açık insanlarla diyaloğum maalesef sıfıra yakın. Böyle insanların bir araya gelip konuştukları ve bunu paylaştıkları bir alan olmalı. Yok mu böyle bir podcast veya youtube kanalı?Mesela "iki insan birbirini be
Bilimsel gerçekleri veya akla-mantığa dayalı argümanlarını paylaşan, korkusuz, içten, saf, açık insanlarla diyaloğum maalesef sıfıra yakın. Böyle insanların bir araya gelip konuştukları ve bunu paylaştıkları bir alan olmalı. Yok mu böyle bir podcast veya youtube kanalı?

Mesela "iki insan birbirini belli koşullar dahilinde seçer, birbirleri için yaratılmamışlardır, o olmazsa öbürü olur, eldeki neyse, kapasite neyse onla yetinir veya yalnız kalır" diyebileceğim, veya diyen insanlar tanımak istiyorum.
0
pantepember
(09.04.23)
Celal şengör
0
Erestor
(09.04.23)
Celal hocayı yazmaya gelmiştim yazılmış
Erastor +1 diyorum :)
0
yazdonumu
(09.04.23)
evrim ağacı mı ne öyle bir platform var sanırım
0
vizivozo
(09.04.23)
salihdt
(09.04.23)
Ben varım. Evrimagaci var. Aşkın metafizigi/Schopenhauer var. Fularsiz entel var.
0
abuzer
(09.04.23)
Cevaplardan sonra ek:

Önerdiğiniz platformları, kanalları biliyorum. Onları bilmemek de ayıp zaten. =) Bir örnek de ben vereyim: Yalansavar. Ama epeydir üretmiyorlar. O da zaten kendi aralarında.

Evrim Ağacı'nın forumu sohbet biçiminde kullanılıyor mu, bilmiyorum.

Ama demek istediğim şu: Günlük hayatındaki diyaloglarında hurafelerden, mitlerden, anlamsız, desteksiz inançlardan bıkmış insanlar ne yapar, nasıl tatmin duygusunu yaşar, nasıl döker içindekileri? Nereye dönsem astroloji, hangi sohbete girsem "insanlar dörde/onaltıya ayrılır" muhabbeti, bilimsel, akılcı hiçbir temeli olmayan insan ilişkileri tüyoları, "bak o soruna çörekotu bire bir" kocakarı inançları, "bir arkadaşımdan duydum, o halde doğrudur, kurcalamaya gerek yok" meraksızlığı, homeopati, şifa, türlü türlü kendini kandırmaca.

Belki de cevap/çare bulmak için değil (pek olası değil çünki), sadece dert yanmak için sormuşumdur bu soruyu. =)
0
🌸pantepember
(09.04.23)
Senin ilacın su;
encrypted-tbn0.gstatic.com ara ara aç bak

Bununla birlikte biraz Umut Sarıkaya karikatürlerine göz gezdirip, Fırat budaci-kendimi durduracak değilim kitabı sipariş versen o da rahatlatır biraz.

Ayrıca varız ama hem azinliktayiz, hem de dağınık haldeyiz. Sıkıntı o. Önceden ekşi ve duyuru bı tık yataklik yapıyordu bu insanlara. Şimdi burda da gün aşırı fal baktiriyolar.

Neyse, sürü halinde takıldıkları bı yer bulursan bu duyuruyu güncelle pls xd
0
abuzer
(09.04.23)
Başlığı okur okumaz Turan Dursun dedim.
0
ruhen hastayim ben
(09.04.23)
Temel hayat görüşü size yakın insanlardan kurulu küçük bir arkadaş grubu edinmek en basit çözüm, en azından benim için böyle. Öte yandan herkesin, hemen her konuda sizin gibi düşünmesini beklemek ya da sadece sizin gibi düşünen insanlarla bir arada olmak da bir nevi balona kapanmanıza neden oluyor (Filter Bubble), bunu bir de belli bir yaştan sonra arkadaş edinmenin zorluklarıyla birleştirince işler daha da karmaşıklaşıyor. Haliyle herkesle çok yakın olamayabilir ya da her konuda uyuşamayabilirsiniz ama yine de entelektüel anlamda sohbet edebileceğiniz bir şeyler bulabilirsiniz. Örneğin yıldız haritalarına kafayı takmış eğitimci bir arkadaşımla eğitim politikaları ya da toplumsal dönüşüm vb. gibi konularda saatlerce konuşabiliyoruz; o beni yıldız haritalarına inanmaya zorlamıyor, ben onu bunun saçmalığına ikna etmeye çalışmıyorum, gül gibi geçinip gidiyoruz.
0
salihdt
(09.04.23)
valla ben bulamadim. cok vardir benim gibi insan ama nereden denk gelecek. dunyanin neresinde hangi sosyoekonomik seviyede olursa olsun insan ayni insan. hep dedikodu pesinde, hep ivir zivir hesaplar pesinde.

o yuzden filozoflarin, bilim adamlarinin yazdigi eserleri okuyorum. onlarla tek tarafli hasbihale giriyorum. onlar anlatiyor, ben dinliyorum.

veya reddit'te ilgili subreddit'lerde cok saglam muhabbet donuyor. cok fazla sey ogrendigim olmustur. eksi'de de cok enteresan adamlar var, sayilari az olsalar da arada cikiyorlar.

yani sosyal hayatta bulma umudunu kestim ben bunu. hayatimda yuz yuze tanisip da bir seyler ogrendigim, etkilendigim insan sayisi o kadar az ki yok hukmunde. ama atiyorum schopenhauer'in yazdigi kitabi acip okuyunca insan oha ulan adam 30 yasinda bu kitabi yazmis ben 30 yasinda ne haldeyim diye kendime uzulmuslugum vardir. yani ilgilendiginiz konudaki kitaplari okuyunca zaten o akilli insanlarla muhabbet etmis kadar oluyorsunuz.
0
antikadimag
(09.04.23)
(3)

1.5 günlük Singapur nasıl?

senolll
Merhaba,Soru başlıkta. Biraz kısa bir süre, hatta sabahın erken saatlerinde biyolojik saat gece iken varılmış olacak ilk gün. Küçük bir yer ve batıya benziyor bilgileri üzerine çok zorlamaz diye düşünüyorum. Daha önce hiç asyaya gitmedim. Tavsiye ve uyarıları alırım Singapur için.teşekkürler
Merhaba,

Soru başlıkta. Biraz kısa bir süre, hatta sabahın erken saatlerinde biyolojik saat gece iken varılmış olacak ilk gün. Küçük bir yer ve batıya benziyor bilgileri üzerine çok zorlamaz diye düşünüyorum. Daha önce hiç asyaya gitmedim. Tavsiye ve uyarıları alırım Singapur için.

teşekkürler
0
senolll
(09.04.23)
1.5 bence herhangi bir yer için oldukça kısa bir süre; her halukarda biraz koşuşturmalı olur. Singapur genel olarak güzel bir yer. Gezilecek yerler sınırlı; gardens by the bay'de dolaşabilir, hemen yanındaki meşhur marina bay sands'in seyir terasına çıkıp şehri yukardan görebilirsiniz. Yine gardens by the bay kısmındaki cloud forest vb. de düşünülebilir. Sağda solda hawker food dedikleri sokak lezzetlerini kaçırmayın. Bir de cesaretiniz varsa durian deneyebilirsiniz.
0
salihdt
(09.04.23)
Endonezya bali bölgesi,malezya varken singapuru düşünme bile.İstanbul levent,mecidiyeköy kule bölgesinden hallice bir yapıya sahip yani bir albenisi yok ve aşırı pahalı
0
smokee
(09.04.23)
@smokee, hocam zaten asıl son durak Bali ancak Singapur aktarmalı olacak. Bari 1 gece konaklama olsun, 1.5 gün orayı görelim diye düşündük
0
🌸senolll
(09.04.23)
(5)

nedir bu tiny house konsepti?

Kittie
adi ustunde, tv'de de gordum kucuk evler bunlar. orasi tamam. sormak istedigim evet guzel bi fikir ama bundan alip bir hayat kurmak nasil oluyor? ayrica arsa evden cok tutmaz mi?ve bu tiny house'lari hep yanyana dizili olarak goruyoruz. yani sadece tiny koyabileceginiz arsalar mi var bunlara ozel?bi
adi ustunde, tv'de de gordum kucuk evler bunlar. orasi tamam. sormak istedigim evet guzel bi fikir ama bundan alip bir hayat kurmak nasil oluyor? ayrica arsa evden cok tutmaz mi?

ve bu tiny house'lari hep yanyana dizili olarak goruyoruz. yani sadece tiny koyabileceginiz arsalar mi var bunlara ozel?

bir de hep dagin basinda oluyorlar ya bir sorum da bunla ilgili. insanlar korkmuyorlar mi, hirsiz var, daha kotusu katil var?

ozetle de akliniza gelen diger avantaj/dezavantaj yazabilirsiniz.
tesekkurler
0
Kittie
(08.04.23)
"arsa evden çok tutmaz mı?"

buradaki kritik soru bu aslında, bu tiny houseları pazarlayanlar %90 imarsız tarlaları alıp insanlara küçük parseller halinde kiralıyor veya satıyorlar. asıl rant burada o yüzden pompalanıyor.
0
nuisance
(08.04.23)
Bunu biraz daha araştırarak tek başına tiny house kavramıyla değil de yeni yeni dile getirilen 15 "dakikalık şehir konsepti" ile birlikte düşünmek gerek.
Dikkat edin aile kurumunun son yıllarda boşanmalarla daha çabuk dağılması, evliliği zorlaştıran bir çok sebep ve bireyselleşme.
Hepsi bir araya geldiğinde tercih bu kez daha geniş evlerde barınmak yerine (haliyle satın almaya da güç yetmiyor) bireyin kendi yağında kavrulacağı ufak kapalı bir alan konsepti ortaya çıkıyor.

Bu alanlarda yaşama kişisel değil evli çiftler olsa bile çocuk sahibi olmaları çok çok daha zor. Uzun vadede genel olarak nüfus artışına da engel ki bu da ayrı konu.

Hobi veya kişisel tercihten çok böyle genele yayılan tasarım ve konseptleri, toplumu uzun vadede dönüştürmeye neden olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki dünya, tek bir kültür ve sosyal yaşantıdan ibaret bir yer değil.

Daha da özetlersek, bu küçük yaşam alanları, kişinin tercih ederek yaşadığını sandığı bir yerden daha çok, formülü içinde gizlenmiş excel sayfasının hücrelerinden biri gibi.
Bu göremediğimiz formül, geleceğimizi kısıtlıyor hayatımıza farklı bir yön veriyor.

Konteyner veya çadırlar genel olarak afetlerden zarar görenlerin veya göçmenlerin "acılarıyla" yaşadığı ücretsiz yaşam alanlarıyken,
biraz daha farklı şekil ve tasarım ile hemen hemen yine aynı ebatlardaki bu tiny hause gibi yaşam alanları ile acılarıyla yaşayanlardan farklı olarak, "mutluluk" alanları algısı oluşturuluyor. Tabi bir meblağa tabi olarak.
0
diyecevaplandı
(08.04.23)
arsa işini anlatmış arkadaş. imar durumunun yanında elektrik su ve altyapı hizmetlerinin gelmesi önemli.

arsan varsa tiny house kafa dinleyebileceğin bir yer olur sadece. sürekli yaşanacak bir yer gibi gelmiyor şahsen. en ufak selde ya da toprak kaymasında pert olma ihtimali yüksek.
0
false pretension
(08.04.23)
Tiny House kuranların çogu arsa almıyor ki. Boş bulduğu güzel manzaralı devlet arazisine koydurup geçiyor. Zaten taşınabilir bir yapı. Bir çogu da arsayı kiralıyor. Arkadaş muglada çok harika bir lokasyonda tiny house koymak için arsa kiraladı. O da şöyle oldu. Portakal bahçesi olan adama diyor ki. Bana bahçenin şu köşesinden 100 metrekare yer ver ben sana senede 7500 lira vereyim diyor. Adamın zaten işine gelmiş. O kısım zaten boş. Havadan para. Hem de bahçeye bedavadan göz kulak olacak biri olur diye düşünüyor adam. Anlaşıyorlar. Takılıyor orda. Zaten home office çalışıyor. Ayda 30000 kazanıyor. Konalamaya senede verdigi para 7500 lira :)
0
limonlu eksi
(08.04.23)
Bu bence Türkiye'de yaşamak için değil, tatil için pazarlanıyor ve işe de yarıyor. Bir göl var diyelim. Göl kenarına otel yapmak çok zor. Hem değerli, hem izin verilmeyebilir, hem fiyatlar yüksek olur, hem personel, bakım gerekir. İşletme maliyeti yüksek. Ama gölü gören bir tepeye bu tip evlerden yapıp geceliği 1000 TL desen sadece cumartesi günü bile 10 bin, 20 bin kazanabilirsin sahip olduğun ev sayısına göre. Otel gibi yüksek masrafın da olmaz. Çoğu zaten ahşap. En fazla temizlik masrafı olur. Ben mantıklı buluyorum tatil açısından. Hafta sonu bir yere gidip kafa dinleyebilirsin.
0
dissendium
(08.04.23)
(4)

Chery tıggo 7 alınır mı?

horizon
Gidip araca baktım konfor ve teknoloji olarak çok güzel gerçekten Ama piyasaya tekrar giriş yapması bir alt yapısının olmaması bir handikap yaratırdı arıza veya bakim da
Gidip araca baktım konfor ve teknoloji olarak çok güzel gerçekten

Ama piyasaya tekrar giriş yapması bir alt yapısının olmaması bir handikap yaratırdı arıza veya bakim da
0
horizon
(08.04.23)
Alınır.
0
mada
(09.04.23)
valla seçim öncesi alacaksan ne bulursan o alınır kaldı ki araçlar güzel duruyorlar.
0
biseysorucam
(09.04.23)
bayilerde araç yok bildiğim kadarıyla nerden baktın
0
paintov
(09.04.23)
1 bayiye baktım 3bin kisi var sırada dedi kayıt almadı 1 bayiden telefonu açtı oda 6000 kişi var dedi olmadı alamadık
0
🌸horizon
(26.04.23)
(5)

secim sonrasi

in vino veritas
olur da her sey degisirse, birileri biz aslinda yanlis oldugunun farkindaydik vs. gibi inkar etme savasina girecek mi sizce? cevabiniz evetse ilk cozulmeyi nereden bekliyorsunuz?
olur da her sey degisirse, birileri biz aslinda yanlis oldugunun farkindaydik vs.
gibi inkar etme savasina girecek mi sizce? cevabiniz evetse ilk cozulmeyi nereden bekliyorsunuz?
0
in vino veritas
(08.04.23)
akpliler bizi akpli olmakla suçlar öyle söylim.
0
jelly bear
(08.04.23)
Dönüş köşe yazarlarından başlar.
0
dissendium
(08.04.23)
su an nasil muhalif kisiler varsa, bu sefer de onlar muhalif olacaklar. bi degisim beklemiyorum. savunmaya devam etmeliler mantiken.
yalniz cok utopik geliyor bana degisim, yazmadan edemedim. hic inanmadigim bi senaryoyla ilgili gorusumu yazmis oldum su an :(
0
Kittie
(08.04.23)
Dönüşler basladi zaten.

Bkz. Nagehan alci.
0
hlot
(08.04.23)
çok garip zihinler var.

whatsapda koyu mhpli bir tanıdığım var.
sinan ateş olayının ilk zamanlarında bahçeliyi eleştirip, yeniden refahçı olmuştu.
sonra ne olduysa yine döndü bahçeli ve rte fanı oldu. neden diye de soramıyorum.

bir başkası, akpli, rte günde 4 saat uyuyor, bizim için tüm dünya ile savaşıyor, o başımızdan giderse ne yaparız yıkılır bu ülke diyor. adaları işgal ettirdi diyorum. ya ilerde fazlasıyla geri alacağız diyor. Suriler diyorum, onlar ümmet, kardeş diyor.
0
vizivozo
(09.04.23)
(1)

Under armour kalıpları nasıl?

inheritance
Amazon da indirimdeyken alayım diyorum. Skechers da 42.5 oluyor, under armour da kaç olur? Amazon sana 41 olur diyor.
Amazon da indirimdeyken alayım diyorum. Skechers da 42.5 oluyor, under armour da kaç olur? Amazon sana 41 olur diyor.
0
inheritance
(08.04.23)
bendeki under armour diğer ayakkabılarımla aynı.
0
motosiklet burclu adam
(09.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.