Giriş
(1)

Pdf dosyası düzenleme için program tavsiyesi

high hopes of the sozluk
şu amaçlar için kullanışlı bir pdf programı arıyorum; - internetden yazıları kopyalayıp çıktısını almak- farklı pdf dosyalarını birleştirmek - ayrıca pdf dosyalı üzerinde işlem de yapabilsek güzel olur.bazı kısımları silmek gibi falan veya sadece sayfaları silmek yeterli olabilir.varsa kullandığınız
şu amaçlar için kullanışlı bir pdf programı arıyorum;
- internetden yazıları kopyalayıp çıktısını almak
- farklı pdf dosyalarını birleştirmek
- ayrıca pdf dosyalı üzerinde işlem de yapabilsek güzel olur.bazı kısımları silmek gibi falan veya sadece sayfaları silmek yeterli olabilir.

varsa kullandığınız güzel bi program ayrıca tavsiye de edebilirsiniz.teşekkürler şimdiden.
0
high hopes of the sozluk
(12.01.18)
nitro pdf
0
kingcyrax
(12.01.18)
(2)

uzak seyahat tavsiyesi - nisan

dracox
selamlar,nisan-mayıs aylarında avrupa dışında, coğrafi veya kültürel farklılıkları deneyimleyebileceğim bir yerlere gitmek istiyorum.şu an değerlendiklerim arasında; fas, izlanda, kore, kenya gibi ülkeler var. baya bütçe zorlayıcı yerler.sizin önerebileceğiniz bak şurası çok bilinmiyor, uçak da ucuz
selamlar,

nisan-mayıs aylarında avrupa dışında, coğrafi veya kültürel farklılıkları deneyimleyebileceğim bir yerlere gitmek istiyorum.

şu an değerlendiklerim arasında; fas, izlanda, kore, kenya gibi ülkeler var. baya bütçe zorlayıcı yerler.

sizin önerebileceğiniz bak şurası çok bilinmiyor, uçak da ucuzdur veya uçak pahalıdır ama hayat aşıra ucuzdur gibi hem bütçe rahatlatıcı hem de ilginç yerler var mıdır bildiğiniz?
0
dracox
(12.01.18)
euro & usd ile kıyasladığında tayland, kamboçya, belki myanmar, laos, vietnam, filipinler, endonezya falan çok ucuz ülkeler. ancak vize problemi olabiliyor ve uçak biletleri pek ucuz olmaz. kore'nin de uçak biletleri tuzlu olabilir, şanslıysan uyguna da bulabilirsin.

güney amerika da vakit geçirirken bütçeye çok uygunmuş fakat uçak biletleri uzakdoğudan daha da pahalıdır.

yakınlarda lübnan, mısır, umman, iran gibi yerlere gidebilirsin.
0
finsidigi
(12.01.18)
Özbekistan/kirgizistan ilginç olabilir.
buhara, semerkand, issik golu size ilginç deneyimler sunabilir.
0
for the record
(12.01.18)
(4)

Amerika'dan iPhone almak

latte nevermore
Merhaba,Amerika'dan iPhone alacak bir arkadaşım, Apple Türkiye'den iPhone 7 için A1778 ve A1784 GSM modellerinin Türkiye'de kullanılabilir olduğunu öğrendim.Alacak olan arkadaşım sadece bu bilgiyi Apple Store'da bildirse, ona doğru telefonu verirler mi? Emin olmak için kutusu üstünde bir yerde yazar
Merhaba,

Amerika'dan iPhone alacak bir arkadaşım, Apple Türkiye'den iPhone 7 için A1778 ve A1784 GSM modellerinin Türkiye'de kullanılabilir olduğunu öğrendim.

Alacak olan arkadaşım sadece bu bilgiyi Apple Store'da bildirse, ona doğru telefonu verirler mi? Emin olmak için kutusu üstünde bir yerde yazar mı?

Çok teşekkürler cevaplar için.
0
latte nevermore
(12.01.18)
berlin apple store'dan arkadaşımın bana aldığı iphone x'in kutusuna baktım şimdi. arkasında alt kısımlarda yazıyor. alması gereken model A1901.
0
washe
(12.01.18)
ben iphone 7 alacağım için onunkileri yazdım. elimdeki 6'nın kutusuna bakınca ben de gördüm nerede yazdığını. çok teşekkür ederim :)
0
🌸latte nevermore
(12.01.18)
apple store'dan alacaksa Unlock iphone demesi ve türkiye'de kullanacağını belirtmesi yeterli,

Ekim ayında kendim için New York'tan aldım, sorunsuz kullanıyorum.
0
hatcherman
(12.01.18)
@hatcherman apple store'dan alacak, dediğiniz bilgileri de vereyim arkadaşıma. çok teşekkür ederim.
0
🌸latte nevermore
(12.01.18)
(3)

apple macbook bataryasi satin almak

charlotte blanc
Merhaba sevgili romalilar15 inch macbook pro mid 2009 kullaniyorum. bataryasi enerji tutmuyordu degistridim. muadil aldim 2 haftada cop oldu. simdi orjinalini almak istiyorum. bataryayi degistirmesi cok kolay o yuzden siparis edip kendim degistiricem ama nereden alsam gercek orjinalini satiyorlar ?
Merhaba sevgili romalilar

15 inch macbook pro mid 2009 kullaniyorum. bataryasi enerji tutmuyordu degistridim. muadil aldim 2 haftada cop oldu. simdi orjinalini almak istiyorum. bataryayi degistirmesi cok kolay o yuzden siparis edip kendim degistiricem ama nereden alsam gercek orjinalini satiyorlar ? daha gecen hafta orjinal diye siparis ettim bugun geldi ve caaaat retro marka batarya cikti. o yuzden once size ugrayayim dedim. hangi siteden alayim ?

model 15 inch macbook pro mid 2009
istanbul beylikduzu
0
charlotte blanc
(12.01.18)
retro'nın ucuz malları genelde fena olmuyor, macbook bataryasını almadığım için bilemeyeceğim. iki haftada çöp olan o muydu?
0
gkhncnzdgn
(12.01.18)
amazondan cinli bir firma kekledi. yorumlari falan iyiydi. macstorey buldum ama onlar da 396 liradan asagi vermiyorlar. mecidiyekoy kadikoy falan mi gitsem daha ucuza kapatmak icin. yarin perpaya gideyim ben en iyisi
0
🌸charlotte blanc
(12.01.18)
Apple marka yedek parça diye bir şey yok. Sadece çıkma var. Telefonda böyle en azından. Gidip de ya hacı bir ekran versene ben değiştireyim diyemiyorsun bu yok.
0
bos gezenin bos ustasi
(12.01.18)
(2)

elektrikli süpürge tavsiyesi

mirajane
hellöelektrikli süpürgeye ihtiyacım var. çok para veresim de yok açıkçası. 2 seçenek arasında kaldım fakat karar veremiyorum. kullanmış olan varsa yorum almak isterim.https://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/philips-powerpro-city-fc9331-07-650-w-toz-torbasiz-supurge-320974989#product-cataloghttp
hellö
elektrikli süpürgeye ihtiyacım var. çok para veresim de yok açıkçası. 2 seçenek arasında kaldım fakat karar veremiyorum. kullanmış olan varsa yorum almak isterim.

urun.gittigidiyor.com

urun.gittigidiyor.com

ikisi de özellik bakımından aynı duruyor. rowenta fiyat olarak daha cazip görünüyor dolayısı ile, ama philipsden de çok memnun herkes.

ne yapsam bilemedim.
0
mirajane
(11.01.18)
Ben 3 yıl önce Philips aldım, fakat şu an modeli aklımda yok. gayet memnunum, ki filtresini değişmediğim halde.
0
mslny
(12.01.18)
süpürgede teknik servis parça bakımından türkiye için en iyisi rowentadır. philips çok özellikli markalar yapıp yüksek fiyatlara satıyor. ürünler bozulunca randıman alınmıyor. parçaları kolay bulunmuyor.
0
mikahakkinen
(12.01.18)
(1)

Bilgisayardan (Software) Anlayan Birinin Yardimina İhtiyacim Var

raddiculous
[SORUNU HALLETTİM]Merhabalar,30 Aralıkta Win10'a yukseltmistim pcyi, düne kadar hicbir sorun yoktu. Dun durduk yere, bilhisayari actigimda explorer.exe durdu hatasi cikti karsima. Ne baslat menusu calisiyor, ne bilgisayar ayarlari aciliyor. Hatta sag tik yapip kisisellestire basinca bile hata veriyo
[SORUNU HALLETTİM]

Merhabalar,
30 Aralıkta Win10'a yukseltmistim pcyi, düne kadar hicbir sorun yoktu. Dun durduk yere, bilhisayari actigimda explorer.exe durdu hatasi cikti karsima. Ne baslat menusu calisiyor, ne bilgisayar ayarlari aciliyor. Hatta sag tik yapip kisisellestire basinca bile hata veriyor. "ms-system:display" veya "ms-config:display" idi. Tam hatirlamiyorum. İnternetteki her seyi denedim, hicbiri ise yaramadigi icin sizlerden yardim istiyorum.

Ha ayrica dun explorer.exeyi yanlislikla tamir etmistim, bu sefer de shell.experience.host ve cortana duzgun yuklenemedi diye hata verdi. Bunlari duzelttim, explorer.exe bozuldu, explorer.exe bozulunca duzelttigim digerleri de bozuldu. Suan elim kolum bagli kaldim. Yardimci olursaniz sevinirim.
0
raddiculous
(11.01.18)
raddi can
sıfır win 10 kurma sansın varsa format atıp kur
windows fonksiyonlarını normal hale getirme var ama temiz kurulum daha iyi olur
0
kingcyrax
(12.01.18)
(12)

Bios güncellemesi hakkında çekinceler

Camelar
Arkadaşlar, Bios güncellemesi yapmam gerek fakat daha önce hiç yapmadığım bazı çekincelerim var.Birinci çekincem güncelleme esnasında sorun yaşayabilme ihtimaline yönelik. Bilgisayarı kaybedip format atmak zorunda kalmaktan korkuyorum.İkincisi yine hatalı kurulum gibi durumlarda donanımsal sorun yaş
Arkadaşlar, Bios güncellemesi yapmam gerek fakat daha önce hiç yapmadığım bazı çekincelerim var.

Birinci çekincem güncelleme esnasında sorun yaşayabilme ihtimaline yönelik. Bilgisayarı kaybedip format atmak zorunda kalmaktan korkuyorum.

İkincisi yine hatalı kurulum gibi durumlarda donanımsal sorun yaşayabilme ihtimali.

Biraz araştırdım ve kolay bir şekilde yapılmadığını fark ettim.

Güncellemeden önce her ihtimale karşı yedekleme yapayım mı? İşletim sistemim orjinal, hangi yöntemleri izleyeyim? Lisansımı kaybetmek istemiyorum.
0
Camelar
(11.01.18)
Daha da korkutmak gibi olmasın da bios güncellemesi başarısız olursa format atmakla işin olmaz direkt anakart servise gider eğer anakartta dual bios yok ise. bios güncellemesinin sabit diskinle ilgisi yok, direkt anakartta bulunan bir yongayı günceller.

bios güncellemesi ile tavsiyem, memnunsan, çalışıyorsa kurcalama.
0
denizgonen
(11.01.18)
bios update'i 10 sene önce falan sıkıntılıydı. artık çok zor bişi değil. anakartın son 4-5 sene içinde çıkmışsa ve dandik bir şey değilse zaten koruması dahi vardır. benim kullandığım son iki anakartın ikisinde de vardı, bios crash free tarzı şeyler.

güncelleme sonrası bios ayarları sıfırlanıyor. şayet, raid overclock gibi ayarların varsa onları tekrar yapman gerekebilir.

ben sadece asus anakartlarda bios update yaptım, anakartının modelini google da aratıp örnek bişiler illaki bulabilirsin.
0
washe
(11.01.18)
format atmak zorunda kalmak en küçük korkun olsun
yanlış biosu flashlarsan işlemciye elveda et
0
regardless of what they say
(11.01.18)
merhaba,
bios güncellemesi sırasında firmware harddiske yazılmaz. dolayısıyla harddiskinizdeki bilgilerini güvende. ama olası bir elektrik kesintisi yada yanlış firmware versiyonu yükleme durumunda anakartınız kullanılmaz hale gelecektir. daha önce bir acer laptopta başıma geldi farklı bir modelin bios güncellemesini yükledim bilerek ve anakart kullanılamaz duruma geldi. şansıma aynı bios çipinden bir tane satın alıp değiştirince düzeldi. ama tahmin edersiniz ki bu çip değiştirme gerçekten meşakatli ve çipi bulmak bile zor. onun dışında defalarca diğer laptoplarımı ve masaüstü bilgisayarımın bios firmwareini güncelledim ve hiç bir sorun yaşamadım bu güne kadar.
oldukça basit bir işlem aslında. öncelikle var olan bios unuzun versiyonunu not edin. ardından anakart üreticinizin web sitesinden sahip olduğunuz modele ait firmware güncellemesini indirin. muhtemelen .bin .img vs uzantılı bir dosya olacaktır. yanında bir de yükleme programı gelir yoksa da web sitesinde mutlaka "firmware update tool" diye başka bir linkte vardır. sonrasında bu programda gözat deyip indirdiğiniz .bin .img vs. uzantılı dosyayı seçip güncelle butonuna basmak ve elektrik kesikmesin diye dua etmek :) sonrasında bir restart ve bios a tekrar girip kendi ayarlarınızı yapmak çünkü bütün değerler yeni versiyonla birlikte varsayılan ayarlara dönmüş olacaktır.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(11.01.18)
Cevapların her biri için çok teşekkür ediyorum. Bios güncellemesi yapmak zorundayım. Mecbur kalmasam hiç gerek görmeyecektim. Gelişmeleri bildireceğim :)
0
🌸Camelar
(11.01.18)
bu arada dikkat etmeniz gerekebilecek bir husus hatırladım. bazı üreticilerin bios güncellemelerinde versiyonlara dikkat etmeniz gerekebiliyor. şöyle bir örnek verirsem daha açıklayıcı olacaktır. misal sizin bios versiyonunun v.05 üretcinin sitesinde son versiyon v.08 ama özel bir not düşülmüş olabilir. direk v.05 ten v.08 e güncellenemiyor olabilir. önce v.06 ya güncelleyip sonra v.08 güncellemesini yüklemeniz gerekebilir. eğer böyle birşey varsa üretici mutlaka web sitesine bu notu düşmüştür. gözünüzden kaçmasın. çok yaygın değil ama bazen olabiliyor.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(11.01.18)
o zaman antivirüsü kapat
bilgisayarın açılışından biraz geçmesini bekle, arka plandaki işlemler tamamlansın
windows güncellemelerinin yapıldığından, ya da güncelleme yapmayacağından emin ol
bütün uygulamaları kapat, görev çubuğundaki uygulamalar dahil
dizüstü ise pil takılı prizde olsun, masa üstü ise arada elektrik kesintisi olan saatler varsa o saatlerde güncelleme yapma

yaklaşık 2 dakikalık iş, o kadar da korkma.
0
denizgonen
(11.01.18)
mümkünse güncellemeyi windows ortamında yapma.

laptop mu masaüstü mü bilmiyorum, artı her anakart için farklı olabilir.

bi önceki anakartım için; usb ye bios dosyasını atıyordum, bios'ta usb yi seçip 2 dk da güncelliyordu. şimdikinde bios'a giriyorum, bios ekranında yeni bios var mı kontrol et diyorum var diyor, yükle diyorum indirip kuruyor.
0
washe
(11.01.18)
Ekran kartı çakışmasından dolayı Bios güncellemesi yapmam gerekmekte. Firma yetkilisi Bios güncellemesi yapmam gerektiğini söyledi. Dediğim gibi daha önce yapmadım ve ekran kartını kullanamıyorum. Mecbur kalmasam yapmayacaktım.
0
🌸Camelar
(11.01.18)
tekrar merhaba, ekran kartı çakışması derken neyi kastettiğinizi sorabilir miyim. crossfire mı yapmak istiyorsunuz. yoksa yeni bir ekran kartı aldınız ama hala anakart üzerindeki onboard ekran kartı mı aktif kalıyor?
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(11.01.18)
@nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli

Çözemediğim bir sorunum var. Yakın zamanda Windows 10 güncellemesi yaptım. Ardından Radeon güncelleme uyarısı verdi. Ekran kartını da güncelleyeyim istedim. Güncelleme yaparken ekran kilitlendi ve bilgisayarı kurtaramadım. Yeniden başlattım ama yine kilitlendi. Bilgisyar açılmadı yani. Daha sonra biraz araştırdım ve aynı sorundan dolayı birçok kişinin sorun yaşadığını gördüm. Teknik konulardan anlamadığım için crossfire yapmadığımı düşünüyorum. Tek istediğim bilgisayarımı kullanabilmek.
0
🌸Camelar
(12.01.18)
bilgisayar açılıyor mu peki şu an. yani windows masaüstüne ulaşabiliyor musunuz? standart vga sürücüyle düşük çözünürlükte olsa bile.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(12.01.18)
(3)

Ücretsiz VPN

insan opusen hayvandir
Merhaba,Uzun süredir kullanmamıştım. Bir baktım hepsi cortlamış. Bilgisayarda (chrome app'i de olur, Opera iyi çalışıyor ama çok yavaş) ücretsiz 1'den fazla lokasyonla kullanabileceğimiz VPN servisleri neler?
Merhaba,

Uzun süredir kullanmamıştım. Bir baktım hepsi cortlamış. Bilgisayarda (chrome app'i de olur, Opera iyi çalışıyor ama çok yavaş) ücretsiz 1'den fazla lokasyonla kullanabileceğimiz VPN servisleri neler?
0
insan opusen hayvandir
(11.01.18)
opera'yı açmaya üşendiğim zamanlarda touch vpn adlı chrome eklentisini kullanıyorum. uzun süreli kullanımda hız limiti var mı bilmiyorum ancak pratik olarak imgur, vikipedi açmam gerektiğinde hızlıca açıp kapatıyorum. ayarlanıyor da, örneğin sadece imgur için çalışıyor, diğer sekmelerde vpn'siz gezinebiliyorum.(kullanma sebebim de bu sanırım) diğer sekmelerimin hızını etkilemiyor.
0
alwayschargeneverbend
(11.01.18)
Windscribe.
0
i was made for you
(11.01.18)
Windscribe +1
e posta ile kayıt olursan aylık 10 gb kota veriyor. hızı da gayet güzel.
0
lideraydin
(12.01.18)
(6)

HTML öğrenmece

icim urperiyor
selam. html öğrenmeye başladım hobi olarak. ben şu an w3schools ile başlayıp, oradaki her adımı uygulayarak notepad üzerinden bir website hazırlayarak çalışmaya başladım. ama sizin deneyimlediğiniz yöntemler var mı? deftere not tutsam mı, ki pek sevmem? veya nasıl yapsam?
selam. html öğrenmeye başladım hobi olarak. ben şu an w3schools ile başlayıp, oradaki her adımı uygulayarak notepad üzerinden bir website hazırlayarak çalışmaya başladım. ama sizin deneyimlediğiniz yöntemler var mı? deftere not tutsam mı, ki pek sevmem? veya nasıl yapsam?
0
icim urperiyor
(11.01.18)
öyleyece devam edebilirsin bence.
notepad++ kullan derim en azından. daha net olur. dreamweaver gibi bir editörle daha da iyi olur web site yapacaksan.
çok zorlanmayacaksındır zaten. bol pratik yapmaya kas, defterle falan uğraşma derim.
0
veritaslibertas
(11.01.18)
aklına gelen şeyleri hayata geçir. örnek olarak kişisel bir web sitesi hazırla kendine ama ondan önce css te öğren kesinlikle
0
hlt1985
(11.01.18)
şu iki bağlantıyla minnacık bir yardımda bulunabilirim:

htmlreference.io -> html etiketleri örnekleriyle nasıl kullanıldığını gösteriyor.
validator.w3.org -> html kodundaki hataları gösteriyor.
0
nugre tias
(11.01.18)
notepad++, visual studio code, veya sublime text gibi basit ve hafif kod editorleri kullanabilirsin.
0
emrahday
(11.01.18)
Megep modüllerinden öğrenmiştim ben
0
kablelvuku
(11.01.18)
Tarayıcıdan f12 ye basarak geliştirici moduna geçebilirsiniz. Bu modda iken bir sitenin html yapısını görebiliyor, hatta üzerinde oynama yapabiliyorsunuz.

Merak ettiğin bir site olduğunda bununla muhakkak incele.

Css olmadan html yeteri kadar keyif vermez. Onu da katın arada bir. Daha sonra bootstrap a geçersiniz.

Notepad++, sublime text ya da visual studio code u önerebilirim yazmak için. Y3ni bir dosya açtığınızda türünü html olarak seciniz. Böylece renklendirmeler de yapılır.
0
dahinnotha
(11.01.18)
(1)

google chrome başlangıçta açılan sekmeler sorunu

steve rogers
merhaba firefox quantum kullanıyordum ama dün ilginç bir şekilde tarayıcıya tıkladığım halde giremedim, bu yüzden chrome geri dönüş yaptım. tüm ayarlarımı, eklentilerimi kurdum ancak bir sorunum var. başıma ilk defa böyle bir şey geliyor.başlangıç ayarını, Belirli bir sayfayı veya sayfa grubunu aç y
merhaba firefox quantum kullanıyordum ama dün ilginç bir şekilde tarayıcıya tıkladığım halde giremedim, bu yüzden chrome geri dönüş yaptım. tüm ayarlarımı, eklentilerimi kurdum ancak bir sorunum var. başıma ilk defa böyle bir şey geliyor.

başlangıç ayarını, Belirli bir sayfayı veya sayfa grubunu aç yaptım. 3 tane sık kullandığım siteyi yerleştirdim. yalnız tarayıcıyı kapatıp açtığımda son sekmede açık olan tüm sayfalar + bu 3 site açılıyor.

Belirli bir sayfayı veya sayfa grubunu aç ve Kaldığım yerden devam et aynı anda işlem görüyormuş gibi oluyor.

ben başlangıçta sadece o belirlediğim 3 sayfanın açılmasını istiyorum. ne yapmam gerek?
0
steve rogers
(11.01.18)
Ayarlara tıkla, en aşağı in. 3 tane seçenek var;

Başlangıçta
Yeni Sekme sayfasını aç
Kaldığım yerden devam et
Belirli bir sayfayı veya sayfa grubunu aç

Sen son seçeneği seçeceksin sanırım.
0
John Bloor
(11.01.18)
(3)

Türkiye Ticari Ateşelikleri-İhracat

çınarım
Tekstil konusunda epey bir deneyimim var.Çok az da olsa ihracat yapıyorum.Ancak müşteri bulmak için ülkelerin türk ticari ateşeliklerine mail yazsam nasıl olur?Olursa orada kurulu ithalat yapan firmaların iletişim bilgilerini mi istemeliyim?Nasıl taleplerde bulunmalıyım?Teşekkürler
Tekstil konusunda epey bir deneyimim var.
Çok az da olsa ihracat yapıyorum.
Ancak müşteri bulmak için ülkelerin türk ticari ateşeliklerine mail yazsam nasıl olur?
Olursa orada kurulu ithalat yapan firmaların iletişim bilgilerini mi istemeliyim?
Nasıl taleplerde bulunmalıyım?

Teşekkürler
0
çınarım
(11.01.18)
Tekstil alanında bir kaç ülkeden istedim, gönderdiler ancak gönderdikleri bilgiler güncel değildi. Çok eskiydi, pek bir işime yaramadı.

İyi bir ateşeye denk gelirseniz, güzel bilgi alabilirsiniz.
İstemenin bir ayıbı yok.
0
PoscheN
(11.01.18)
istersen alırsın
verirler

1- uretici misin
2- firman var mı
3- ürünler belli mi? ne iş olsa veririm abi kafası mı?
4- ürünleri tanıyor musun teknik olarak
0
kingcyrax
(11.01.18)
kompass, turkticaret.net, alibaba uyelikleri daha kisa zamanda donus sağlar.
ayrica, hedef ülkelerinizde bulunan elçiliklerin ticaret müşavirlikleri ile temas kurup, isteyebilirsiniz. fakat bir cogu kompass'taki ilgili bolumu gönderiyor, bilginiz olsun.

tekstil için en iyi cozum, biraz paraya kiyip, hedeflediğiniz ülkeye gitmektir.

bunu da ya fuar kapsaminda ya da pazar arastirmasi kapsaminda yaparsaniz, getirisi daha iyi olur.
0
for the record
(11.01.18)
(13)

Çok iyi fotoğraf çeken telefon

tchuck
her segment ve her fiyat aralığı dahildir.ancak şuanki amacım; en iyi fotoğrafı en düşük maliyetle çekmek.yani örneğin iphone X mi en iyi fotorğafı çekiyor? tamam ama bu 7000TL. onunla eş kalitede Xiaomi'nin bilmem ne modeli de iyi fotoğraf çekiyor ama diğer özellikleri kötüyse, gidip xiami alacağım
her segment ve her fiyat aralığı dahildir.

ancak şuanki amacım; en iyi fotoğrafı en düşük maliyetle çekmek.

yani örneğin iphone X mi en iyi fotorğafı çekiyor? tamam ama bu 7000TL. onunla eş kalitede Xiaomi'nin bilmem ne modeli de iyi fotoğraf çekiyor ama diğer özellikleri kötüyse, gidip xiami alacağım :)

umarım derdimi anlatabilmişimdir :(
şuan iphone 8 plus üstünden gidiyorum. iphone 8 plus kalitesinde veya bu kaliteye çok yakın fotoğraf çeken hangi telefonları önerebilirsiniz daha uygun maliyetli? note 8'lere baktım, 3400tl. benim için uygun gözüküyor, ama dediğim gibi xiaomi huawei vs. gibi markalarda da bu kaliteye yakın fotoğraf çeken model varsa yarıdmıc olursanız sevinirim.

bu arada şu titreme önleyici vs. hepsi dahil konuşuyorum (yani lens kalitesi yüksek ama titreme önleyici vs. yoksa onu da istemiyorum), fotoğrafa dair en çok hangi özellikler varsa onları istiyorum :(
0
tchuck
(11.01.18)
Samsung'un mekanik olarak objektifi olan modelleri vardı, hani foto makinesi gibi objektifi büyüyen küçülen tip.

Biraz kabalar ama sanki onlar daha fotoğraf apırlıklı gibi.

Samsung S7 Edge ve LG G6 Iphone 7'den daha iyi fotoğraf çekiyor diye karşılaştırma hatırlıyorum.
0
John Bloor
(11.01.18)
Bu site genel kabul gormus bir notlama sistemi ile mobil telefo kameralarini derecelendiriyor: www.dxomark.com

Detayli incelemeler icin telefonlarin ustunu tiklayabilir, fiyatlarini da bakip kendiniz karar verebilirsiniz.
0
crown
(11.01.18)
Ben 2 senedir LG V10 kullanıyorum. Hangi makineyi kullandığımı soranlar oluyor zaman zaman.

Son zamanlarda da Leica lensli Huawei Mate 10 Pro modeli dikkatimi çekiyor. Para ayarlasam ona geçerim, o derece beğendim fotoğraf kalitesini.
0
desdenova34
(11.01.18)
bulabilirseniz sanirim en iyisi pixel 2 xl bu ara.
0
bartman
(11.01.18)
bu arada genelde kapalı mekanda, dışardan gelen gün ışığı ile kompozisyonlu ürün çekeceğiz. yani manzara vb. fotoğraf değil. ek olarak yazmış olayım :))
0
🌸tchuck
(11.01.18)
Huawei Mate 10 Pro düşünüyorum şuan çevreye aktıkça.
0
🌸tchuck
(11.01.18)
Huawei Mate 10 Pro = 97 foto puanına sahip.
iphone 8 plus = 94 puana sahip.

aşağı yukarı aynı fiyatta bunlar. siz olsanız "iphone abi yaa" mı derdiniz? yoksa "abi öbürü hem 3 puan daha fazla, hem de 200tl daha ucuz tabi ki huawei. hem adamlar çok iyi çalışmış" mı dersiniz?
0
🌸tchuck
(11.01.18)
çok bombaladım ama;

iphone alırsam yarın bir gün tekrar yakın fiyata satabilirim.
ama huawei'yi ikinci elde çok zor elden çıkarırım gibi. bunu da göz önünde bulundurmam lazım galiba
0
🌸tchuck
(11.01.18)
Şuan piyasanın en iyi kamerası Pixel 2 de, üstelik tek kamera ile.

Edit: Bartman söylemiş zaten.
0
lana del rey
(11.01.18)
pixel 2 türkiye garantisi yok bildiğim kadarıyla, türkiye satışı olmadığı için. servis ve garanti kapsamı önemli benim açımdan.
0
🌸tchuck
(11.01.18)
Huawei mate 10 pro kullanıyorum. Fotoğraf kalitesi çok iyi
0
mavibalık
(11.01.18)
Kamera ile ne yapacağın önemli.
Gece çekimi ve video lazımsa mutlaka oisli bir kamera almalısın. Kimi hızlı hareketli cisim çekimlerinde lazer otofokus olması artı bir özellik. Durağan iyi ışık alan manzarayı veya portreyi artık tüm flagship telefonlar iyi çekiyor çok fark oluşmuyor.

Iphone x en iyi kameraya sahip telefon değil. Samsung s8 senin işini görecektir diye düşünüyorum. Veya Nokia 8.
0
bos gezenin bos ustasi
(11.01.18)
@bos gezen,

abi şunun için kullanacağız: ürünlerimizin fotoğraflarını belirli bir kompozisyonda ve kapalı mekanda (dışardan gelen gün ışığı ile) çekeceğiz.
0
🌸tchuck
(11.01.18)
(1)

ücreti tabirinde pfsense kurulumu

cetoxim
yapabilecek tecrübeli biri aranıyor.1 adet 10 download 10 upload,2 adet 8 download 1 upload hat mevcut. bunların birleştirilmesi isteniyor.konum, esenler/istanbul.
yapabilecek tecrübeli biri aranıyor.
1 adet 10 download 10 upload,
2 adet 8 download 1 upload hat mevcut. bunların birleştirilmesi isteniyor.

konum, esenler/istanbul.
0
cetoxim
(10.01.18)
hocam ozelden iletisim bilgilerini verirseniz biz network grubunda paylasabilirim.
0
kingcyrax
(11.01.18)
(3)

.com.tr alan adı hk.

tchuck
marka tescili yok ama vergi levhasında örneğin; "cuzdanbakir" gibi bir isim var.cuzdanbakir.com.tr adresini alabiliyor muyuz?
marka tescili yok ama vergi levhasında örneğin; "cuzdanbakir" gibi bir isim var.

cuzdanbakir.com.tr adresini alabiliyor muyuz?
0
tchuck
(10.01.18)
anladım, ticaret sicil gazetesindeki kaydımız da yetmiyor öyleyse değil mi?
0
🌸tchuck
(10.01.18)
Marka tescili henüz tamamlanmadıysa da başvuru ile alınıyor diye hatırlıyorum.

Edit.

Ticari amaçlı tüzel kişilikler ve kuruluşlar için, aşağıdaki üç maddede sözü geçen belgelerden herhangi bir tanesi,

Ticaret odasından alınmış olan "Faaliyet Belgesi", "Ticari Sicil Belgesi", "Oda Sicil Kayıt Sureti" ya da Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi'nde yayınlanmış olan ticaret ünvanı ilanı,
Türk Patent ve Marka Kurumu'ndan alınmış "Marka Tescil Belgesi" ya da "Marka Başvuru Belgesi",
Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Odası'ndan alınmış olan "Sicil Tasdiknamesi" ya da "Ticari Sicil Gazetesi",
0
John Bloor
(10.01.18)
Aslında alabilirsiniz. Ama daha sonra bahsettiğiniz "cuzdanbakir"i tescilleyen biri elinizden domaini alabilir.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(10.01.18)
(2)

kitap- yardım

neynep
merhabalar, şu kitaba ulaşmaya çalışıyorum, ( indirmek), yapamıyorum. https://books.google.com.tr/books?id=Q9dnGB_j4TgC&printsec=frontcover&hl=tr#v=onepage&q&f=falseBen mi yapamıyorum, bu indirilmiyor mu? ya da başka bi kaynaktan erişebilen olur mu? Teşekkür ederim
merhabalar,
şu kitaba ulaşmaya çalışıyorum, ( indirmek), yapamıyorum.

books.google.com.tr

Ben mi yapamıyorum, bu indirilmiyor mu? ya da başka bi kaynaktan erişebilen olur mu? Teşekkür ederim
0
neynep
(10.01.18)
Mail adresi verirseniz, gönderebilirim.
0
simderun
(10.01.18)
halen alamadım :(
0
🌸neynep
(11.01.18)
(2)

anneye uygun dizüstü arayışı

akiskan
dostlar,anne kullanımı için 15.6 inch ekran, i3 veya i5 işlemcili min. 8 gb memoryli tercihen ssd ve olursa optik romlu bir makine arıyorum. kullanıp memnun kaldığınız önerebileceğiniz bir marka/model var mıdır ?
dostlar,
anne kullanımı için 15.6 inch ekran, i3 veya i5 işlemcili min. 8 gb memoryli tercihen ssd ve olursa optik romlu bir makine arıyorum. kullanıp memnun kaldığınız önerebileceğiniz bir marka/model var mıdır ?
0
akiskan
(10.01.18)
www.hepsiburada.com

çok mu pahalı?
0
sutlu nescafe
(10.01.18)
www.hepsiburada.com

hp kullanıyorum, sorun yok gibi pek. benimki farklı bir model gerçi, ama bu özellikler için fiyat fena değil gibi.
0
gkhncnzdgn
(10.01.18)
(1)

ethereum madenciliğine başlamak için çok geç mi ?

faithless
Bir arkadaşım 6 ekran kartı (Radeon rx580) ile bir cihaz toplayıp ethereum madencilğine başlamak istiyor. Bir tanıdığı 1 sene kadar önce kurmuş ve iyi para kazanıyormuş. Bir yazılımcı olarak benim görüşümü sordu. Ben de bir kaç araştırmadan sonra geç kaldığını, her çıkarılan ethereum dan sonra işin
Bir arkadaşım 6 ekran kartı (Radeon rx580) ile bir cihaz toplayıp ethereum madencilğine başlamak istiyor. Bir tanıdığı 1 sene kadar önce kurmuş ve iyi para kazanıyormuş. Bir yazılımcı olarak benim görüşümü sordu. Ben de bir kaç araştırmadan sonra geç kaldığını, her çıkarılan ethereum dan sonra işin zorluk derecesinin arttığını ve 2018 yılında ethereum'da bir yöntem değişikliğine gidileceğini ve daha da zorlaşacağını söyledim. Cihaz kurmak yerine git o para ile ethereum al dedim. Bu konuları çok iyi bilmeyen biri olarak umarım arkadaşı yanıltmadım.
0
faithless
(10.01.18)
www.cryptocompare.com

şuradan kendince bir fizibilite yapabilir. 30mh/s'e ulaşırsa günlük 4$ demekte elektrik sarfiyatı ve diğer giderler hariç. bunu sürekli azalan bir grafiğe oturtarak kendince 1 yıllık bir fizibilite yapsın baksın işte.
0
dedim dedim de kime dedim
(10.01.18)
(9)

etil alkol nereden temin edebiliriz

hosein
arkadaşlar malumunuz 29 aralık'taki kararnameyle yüce devletimiz bizi alkol batağından kurtarmak için tarım amaçlı satılan alkolün için benzoat karıştırılmasına karar verdi. 31 marta kadar da benzoat katılmamış ürünler raflarda yer alacaktı. fakat gel gör ki hiçbir migrosta etil alkol bulamıyorum.se
arkadaşlar malumunuz 29 aralık'taki kararnameyle yüce devletimiz bizi alkol batağından kurtarmak için tarım amaçlı satılan alkolün için benzoat karıştırılmasına karar verdi. 31 marta kadar da benzoat katılmamış ürünler raflarda yer alacaktı. fakat gel gör ki hiçbir migrosta etil alkol bulamıyorum.

sevgili romalılar,

size sorum ben bu alkolü nerden tedarik edebilirim? ev küçük olduğu için damıtma şansım yok. evde kendi biramızı ve şarabımızı yapıyoruz ama amacımız biraz da likör yapmak.
0
hosein
(10.01.18)
en ucuz şarabı alıp düdüklü tencereye koyup damıtacan düzenekleri var. rakıcı amcalar öyle yapıyor.
0
mikahakkinen
(10.01.18)
üç seçenek görünüyor;

1- eczanelerde tıbbi kullanım maksatlı etil alkol var. iki sakıncası var; birincisi katkı olmasa da içilmek için yapılmıyor. ikincisi eczaneden almak zır.

2- hala satışta olanlar kovalamak.

3- fermentasyon ve damıtım. şeker pancarı, kayısı, üzüm ve benzeri şekerli meyveleri maya ile fermente ederek etil alkolü kendin üretebilirsin. burada avantaj fiyat, litresi 4-5 liraya geliyor. fakat sıkıntısı da işlemin uzunluğu, ekipman çokluğu ve metil alkol ayırmanın zor olması.

kendiniz şarap yapıyorsanız şarabı havalandırmadan damıtmanız lazım...
0
babilbaligi
(10.01.18)
hocam Biotekno diye de bir marka var etil satıyorlar. meyin alkolunden daha da ucuz. sipariş usulu yolluyorlar. ege zirve aş. diye bir firma. tamamen face gruplarında gördüğüm için ismi biliyorum. kalitesi ve tadı hakkında hiçbir bilgim yok.
0
genc irisi
(10.01.18)
macro center, metro market, kipa
0
giovanne
(10.01.18)
şeker su maya aktif karbon. metil alkol çıkmıyorbildiğim kadarıyla ama mayanın kapasitesine göre max %15 alkol elde ediyorsunuz. o yüzden ufak bir damıtma ekipmanı şart. bu arada distile içki yapmak yasak o yüzden ben sadece saf etil alkol nasıl elde edersiniz onu söyledim =)
0
argent dawn
(10.01.18)
Migros'ta var hocam. Bulamazsanız danışmaya sorun, yardımcı oluyorlar.
0
norek
(10.01.18)
İzmir Karşıyaka'da tekellerin çoğunun camında yazıyor etil alkol bulunur diye. Belki sizin tekellerde de vardır bir sorabilirsin.
0
joker06
(10.01.18)
İstanbul'daki hiçbir Migros mağazasında kalmamış durumda.
0
kedili madam
(10.01.18)
@argent: maya varsa o içki distile içki olur mu yahu? öyle saçma şey mi olur?
0
babilbaligi
(11.01.18)
(1)

google authenticator yeni telefonda kullanma

syozkn
yeni bir telefon aldım. diğer telefona gelen kodların bu telefona gelmesini nasıl sağlayabiliriz? mailimle telefona giriş yaptım ama barkod tarayın ekranı falan geliyor şu anda? nasıl yapacağız? eski telefonumdan bir şey mi yapmam gerekiyor acaba?
yeni bir telefon aldım. diğer telefona gelen kodların bu telefona gelmesini nasıl sağlayabiliriz? mailimle telefona giriş yaptım ama barkod tarayın ekranı falan geliyor şu anda? nasıl yapacağız? eski telefonumdan bir şey mi yapmam gerekiyor acaba?
0
syozkn
(10.01.18)
Geçen seneye kadar tek tek her siteye girip 2FA’yı iptal etmen ve yeni telefondan tekrar aktive etmen gerekiyordu. Şimdi belki Google birden fazla cihazdan kod alabilmeyi sağlayacak güncelleme yapmıştır.

Eğer öyle bir imkan hala yoksa 2fa’yı iptal edip Authy’e geçin.
0
malheiros
(10.01.18)
(3)

arabanın ışıklarına ne oldu?

kibritsuyu
babamın 1991 model renault 21 concorde arabasını kullanıyorum (bunu çok yeni, her tarafı elektronik zımbırtılı sensörlü bir model olmadığını belirtmek için söyledim).sabah park yerinden geri geri gelirken arkadaki çöp konteynırına hafifçe dokunmamla birlikte, sapına mı denk geldi nedir, sol arka sto
babamın 1991 model renault 21 concorde arabasını kullanıyorum (bunu çok yeni, her tarafı elektronik zımbırtılı sensörlü bir model olmadığını belirtmek için söyledim).

sabah park yerinden geri geri gelirken arkadaki çöp konteynırına hafifçe dokunmamla birlikte, sapına mı denk geldi nedir, sol arka stop lambası kırıldı. o şekil tamirciye gittim, stop lambasını değiştirttim. yeni ampul de taktım dedi. acelem vardı kontrol edemedim orada. farkına da varamadım. geldim karanlık otoparka girince farları yaktım, o da ne?

gösterge ışıkları yanmıyor (farları yakmadan önce yol bilgisayarı aydınlık, ama farı yakınca sönüyor). dijital saat yanmıyor (farı açmadan önce yanıyor). sağ arka park yanıyor, sol arka park (kırılan) yanmıyor. frene basınca stopların ikisi de yanmıyor (ki park lambasıyla çift devreli ampul). ön sis farları yanmıyor, kapıyı açınca içerideki lamba yanmıyor ama düğmesini açınca yanıyor. farlar açıkken kapıyı açınca ötmesi lazım, ötmüyor. radyo çalıyor, korna çalıyor, kısa ve uzun farlar yanıyor, sinyallerin altısı da yanıyor. camlar açılıyor (gerçi sadece sürücü camını denedim). silecekleri denemedim.

ulan altı üstü arka stop lambası kırıldıydı. araba komple karanlığa gömüldü. sigortası mı attı acaba, ama bir sigorta bu kadar ayrı ışığı söndürür mü? aynı anda kaç sigorta atmış olabilir? başka bir şey mi oldu nedir?

gerçi şunu da belirteyim. sabah stop lambası kırılınca farları açtım, içine elimi sokup ampul yanıyor mu, yolda frene basınca yanar mı diye kurcaladım, ilk başta yanıyordu, kurcalarken duyundan ayrıldı ve söndü. ben de öyle bıraktım. o arada sigortaları mı attırdım acaba? sigorta şemasına bakıyorum, bu dediklerimin hepsi başka sigortalara bağlı.

ne olmuş olabilir?
0
kibritsuyu
(09.01.18)
tamirci tekrar gidemeyeceğim kadar uzakta. tanıdığım bir tamirci değil. iş için gittiğim sanayi sitesinde kapısında renault yazan rastgele bir servise girdim.

dediklerinizin ikisi de olamaz. elektrik tesisatıyla oynamasını gerektirecek bir şey olmadı ki ayar falan uğraşsın.

yeni nesil verimli ampul de olamaz. ampul yanmıyor ki yanınca fazla akım çekip diğerlerinin hakkını yesin.

hatta şimdi siz öyle diyince hatırladım, stop lambası daha kırık halde giderken sis var diye farları yaktım, yol bilgisayarı ve saatin ışıkları gitti. ben de dediğiniz gibi ışıklar yanınca onlar kısıldı zannettim (zira kendi arabamda öyle oluyor). yani daha tamirciye giderken de bu böyleydi muhtemelen. tamirci yapmadı, ben yaptım ne yaptıysam.
0
🌸kibritsuyu
(09.01.18)
sigortası falan atmıştır oto elektrikçisi halleder gibime geliyor
0
argent dawn
(09.01.18)
Üç ayrı sigortası atmış.
0
🌸kibritsuyu
(09.01.18)
(1)

Excel bilinen değerlerden değer üretme.

totalstation
Merhaba Arkadaşalar, Elimde şöyle bir veri seti var. Puan -- Sıralama500 -- 1480 -- 195460 -- 1344440 -- 3906420 -- 8756400 -- 16103380 -- 25861360 -- 37599340 -- 51311320 -- 67059300 -- 85053280 -- 106088260 -- 130689240 -- 160167220 -- 195881200 -- 231971180 -- 294986160 -- 4322
Merhaba Arkadaşalar,

Elimde şöyle bir veri seti var.

Puan -- Sıralama
500 -- 1
480 -- 195
460 -- 1344
440 -- 3906
420 -- 8756
400 -- 16103
380 -- 25861
360 -- 37599
340 -- 51311
320 -- 67059
300 -- 85053
280 -- 106088
260 -- 130689
240 -- 160167
220 -- 195881
200 -- 231971
180 -- 294986
160 -- 432288
100 -- 445429


Bu veri setinden;
328,87896
346,44914
225,71696
199,27103
446,48479
397,00476
245,96614
253,16257
341,80768
395,61553
394,80849
413,84531

gibi puanların başarı sıralamalarını excel kullanarak yapabilir miyim. Normalde TAHMİN (FORECAST) fonksiyonu ile denedim fakat bazı sıralamalar eksi olarak geliyor ve sonuç yanlış çıkıyor.
0
totalstation
(09.01.18)
+B1+(B2-B1)*(1-((D1-A2)/(A1-A2)))

A1:340
A2:320

B kolonunda yanlarındaki değerleri

D1 hücresinde 328,87896 yazınca 60067,71 döndürdü bu formül.

Uyarla bakalım işine yarayacak mı.
0
cakabo
(09.01.18)
(12)

elektrikten anlayan arkadaşlara bir başka soru

tabudeviren
çelik kapıda kullanılamayan bir ışık var. kapının hemen yanında giriş holünü aydınlatan ampulün anahtarı var. içindeki kablo düzeneği de şekildeki gibi.ikili bir anahtar alsam, bunlardan birini hol ampulünü, diğerini kapı ampulünü açacak şekilde ayarlayabilir miyim? nasıl?
çelik kapıda kullanılamayan bir ışık var.
kapının hemen yanında giriş holünü aydınlatan ampulün anahtarı var. içindeki kablo düzeneği de şekildeki gibi.

ikili bir anahtar alsam, bunlardan birini hol ampulünü, diğerini kapı ampulünü açacak şekilde ayarlayabilir miyim? nasıl?
0
tabudeviren
(09.01.18)
çelik kapıya gidecek olan hattı nasıl çözeceksin?

Olmaya olur, ama çelik kapıya buat ya da yakın bir prizden NOTR çekmen. Sonra da bahsettiğin anahtardan elektrik çekmen gerek.
0
John Bloor
(09.01.18)
ikili anahtarın fazını ortak yapsam olmaz mı?
0
🌸tabudeviren
(09.01.18)
Bak şimdi;

O anahtarın olduğu kasaya buattan/sigorta kutusundan bir faz geliyor, bu faz anahtardan geçip tek bir hat olarak tavandaki lambaya gidiyor. Fakat tavandaki lambanın yanması için orada sürekli bağlı kalan bir de NOTR var.

Notr sürekli bağlı, fazı açıp kapatıyorsun.

Aynı şekilde kapıdaki lambayı da yakmak için bir faz bir nötr'e ihtiyacın var, fazı bahsettiğin anahtardan alabilirsin. notrü de yine en yakın hedeften alabilirsin.

İkili anahtara faz zaten tek girer çift çıkar, üçlü anahtara da tek girer üç çıkar.
0
John Bloor
(09.01.18)
yani şöyle yaparsam olur? (ikili anahtar)

i.hizliresim.com
0
🌸tabudeviren
(09.01.18)
Resimdeki bir mavi iki gri noktalar çiftli anahtarın bağlantıları mı?

Mavi giriş, griler çıkış mı?

Eğer resmini doğru anladıysam, sen beni tamamen yanlış anlamışsın. Belki de ben anlatamadım.

Bak şimdi, nötr'ün anahtar ile hiç bir alakası yoktur. Anahtarın kasasının içinde de olmaz genelde, ama bazen buattan kasaya beraber inip lambaya beraber gönderildiği de oluyor. (yanlış ama)

Anahtarı söktüğünde bir giriş bir çıkış olacak üzerinde, faz sürekli olarak çıkışta hazır bekler, butona bastığında çıkışa elektrik verir.

(Dikkat et çarpılma, lamba yanmazken de hazırda faz var anahtarda unutma.)

Sen bu tekli anahtar yerine çiftli takacaksın, fazı girişe bağlayıp iki tane çıkış alacaksın. Birini eski lambanın hattına bağlayacaksın, diğerini de çelik kapı için çıkaracaksın.

Ama nötr bunlardan farklı, büyük ihtimal ile kasanın içinde yoktur. Varsa şanslısın, faz çıkışı ile birlikte bir kablo da nötr için çıkarıp çelik kapıya kadar götürürsün.

Yoksa farklı bir yerden nötr almalısın, buat/sigorta kutusu/priz yakında ne varsa.
0
John Bloor
(09.01.18)
en iyisi fotoğrafla anlatmak :)

i.hizliresim.com

solda giriş ampulünün anahtarının takıldığı yer var. burada kahverengi kabloda elektrik var.
sağda ise çelik kapının ampulünden gelen kablo var.

bağlayacağım anahtar da iki anahtar, arkası şöyle:
i.hizliresim.com
0
🌸tabudeviren
(09.01.18)
iki tane kablo alacaksın. şu fotoğrafta solda olanlardan.

bunlardan birini çelik kapının ampulünün oradan sokup, anahtarın oradan çıkaracaksın. anahtarın orada 3 tane kablo oldu. çelik kapının ampulünün orada da 1 tane kablo oldu.

kablolardan birini de buattaki nötr'den alıp çelik kapıdaki ampulün oraya çekeceksin. şimdi çelik kapının orada da iki tane kablo oldu.

çelik kapının oradaki kabloları çelik kapıdan gelen kablolara bağlayacaksın.

anahtar kasasındaki üç kablodan faz olanı (dediğine göre kahverengi olanı) tek başına olan vidaya, diğerlerini de yan yana olan vidalara takacaksın (hangisini hangi vidaya taktığın, sadece hangi anahtarın hangi ışığı yakacağını belirler).

şöyle çizdim: i.hizliresim.com

maviler halihazırda var olan kablolar. kırmızıları sen çekeceksin.

yanlışsa John Bloor uyarsın.
0
kibritsuyu
(09.01.18)
Ben de özet geçeyim,

Duvardaki kahverengi kablo anahtarın girişine,
Siyah kablo anahtarın bir çıkışına (tavandaki lambaya giden)
Çelik kapının kahve kablosu anahtarın diğer çıkışına
Çelik kapının mavi kablosu başka bir yerden alınacak nötr'e (buat/sigorta kutusu/priz)

Ben çizmeye üşenmiştim, sağolsun Sayın @Kibritsuyu güzel anlatmış.
0
John Bloor
(09.01.18)
arkadaslar yanitlariniz icin cok tesekkur ederim.

bugun cok ugrastim notr cekmek icin. hatta gidip kablo cekme kilavuzu aldim. ama beceremedim. anahtarin hemen yukarisinda bir buat yok. sanirim sigortaya gidiyor. yapamadim.

bu isi notr cekmeden yapabilir miyim? mesela ikisi ayni anda (tek anahtarla) yansin istesem, notrsuz olur mu?
0
🌸tabudeviren
(10.01.18)
Nötrsüz olmaz, ampülün yanması için bir faz bir de nötr elektriğe ihtiyacı var. Biri eksik olsa nasıl olacak ki?

Sana lazım olan çelik kapıya gidecek bir nötr, anahtarın kasasına nötr getirmene gerek yok.

Kasaya kadar getirsen bile, sonra çelik kapıya nasıl göndereceksin? Bunun için bir planın varsa anlat, çünkü kasaya kadar sustasız da hallederiz.
0
John Bloor
(10.01.18)
@John Bloor

i.hizliresim.com burada sağda görülen kablo çelik kapıdan gelen ışığın kablosu. yani kablo zaten dışarıda. çelik kapı güvenlik kilidinin biraz yukarısından, sıvanın içinden geliyor. resimde geliş yönü görülüyor. yani o kablo anahtara gelebilen bir kablo.
0
🌸tabudeviren
(11.01.18)
O zaman şöyle yapılabilir, susta ile becerememişsin ya hani. Onun için farklı yöntem anlatıcam, yaslan arkana :P

Yanlış hatırlamıyorsam kahve kablo faz di mi? siyah tavandaki ampüle giden.

Şimdi o kahve kablonun nereden geldiğini tespit edeceksin, buat yok sigorta kutusundan geliyo galiba demişsin. Aç sigorta kutusunun kapağını, kabloyu ileri geri oynat bak bakim diğer ucunu bulabiliyor musun?

Eğer kabloyu bulursan kendine o mesafeye yetecek boyda bir mavi (nötr için) bir de kahve/kırmızı/siyah kablo hazırla. Renkler dünya standardı için önemli, ama teknik olarak bir farkı yok.

Şimdi bu hazırladığın iki kabloyu sigorta kutusundan bulduğun anahatara giden kahve kabloya sıkıca bağla, plastiklerini sıyırıp bakırı ile bağla. Bağlarken de çekeceğin yönde kuvvet uygulandığında çıkacak/ayrılacak şekilde olmamasına dikkat et.

Sonra anahtar kasasındaki eski kahve kabloyu yavaşça çek ve yeni iki kabloyu borudan geçirmiş ol. Bir kişi çekerken bir kişi de iterse daha iyi olur, boruda başka kablo olmadığı için kolay olacaktır.

Sonra yeni iki kablodan birini nötre (mavi) diğerini de önceki eski kabloyu söktüğün yere bağla (faz) aslında önceki söktüğün değil de herhangi bir sigortadan da olur farketmez.

Dediğin gibi sigorta kutusunda bulamazsan mutlaka buat vardır, sen görmemiş olabilirsin. Yine kabloyu ileri geri oynatıp nereden ses geldiğine bakarak alçı altında kalmış bir buat varsa bulabilirsin.

Sigortaları kapatmayı unutma.
0
John Bloor
(11.01.18)
(8)

elektrikten anlayan arkadaşlara bir soru

tabudeviren
resimdeki cihazın kablolarını prize taksam çalışır mı, yoksa 12V adaptör mü kullanmam gerekiyor? nedir abiler ablalar?
resimdeki cihazın kablolarını prize taksam çalışır mı, yoksa 12V adaptör mü kullanmam gerekiyor? nedir abiler ablalar?
0
tabudeviren
(09.01.18)
çalışır
0
giovanne
(09.01.18)
220 ila 240 arası voltajda veya 12 volt AC çalışır demiş.

Nasıl bir cihaz ki bu hem 220 hem de 12 volt ile çalışabiliyor? Valla merak ettim.

Yazana göre çalışır.
0
John Bloor
(09.01.18)
banyo aynası tavan ışığı :)
0
🌸tabudeviren
(09.01.18)
cogunlukla hem 220v hem de 12v cihazlar portatif cihazlar, ornegin arac ici buzdolaplari. evde 220v prize takiyorsun cihaz iyice sogutuyor, sonra arabaya aliyorsun normal prizin disinda bir de 12v arac cakmak girisi oluyor ona bagliyorsun, sogutmuyor ama soguk tutuyor. Dikkat, Bunlarin iki farkli girisi oluyor! Banyo aynasi tavan isigini da ayrica arabada portatif olarak kullanilsin diye yapmislar herhalde, degisik bir urun.
0
emrahday
(09.01.18)
@emrahday, @john bloor

aha şunun gibi bir şey:

www.dekosetbanyo.com
0
🌸tabudeviren
(09.01.18)
Sanırım etiket ampülün değil duyun ya da gövdenin etiketi. Yani 220 volt ile çalışan ampül 12 volt ile ışık vermez, 12 volt ile çalışan ampül de 220 verirseniz patlar. Hem de fiziksel olarak patlar, cam parçaları gözünüze kaçabilir.

Siz bir adet 220 volt ile çalışan spot ampülü alıp dediğiniz gibi doğrudan 220 volt ile yakabilirsiniz.
0
John Bloor
(09.01.18)
spot ampülün giriş yerini diyor galiba 220 volt la direk çalışır 12 voltla çalıştırmak için balans koyman gerekir.
0
mikahakkinen
(09.01.18)
mr16, ampulun şeklini belirten kod (piyasa ismi çanak ampul olarak geçer)
gu5.3 bu ampule takılacak olan duyun kodu (piyasada iğne ayak olarak geçer)
bu lambaya hem 220v ile çalıoşan hem 12v ile çalışan ampul takabilirsiniz. tabiki 12v çalışan ampul takarsanız buna bir de 220/12v adaptör takmanız gerekir.
bir de link verelim bari:www.iled.com

www.koctas.com.tr
0
izole
(09.01.18)
(1)

Telefon ve tablet/pc soruları

kobuzchu kiz
İki sorum var, tek başlıkta bitireyim dedim.1. (Bu çok soruldu biliyorum, eski duyurulara da bakacağım.) Anneye telefon ne önerirsiniz? Şimdiye kadar akıllı telefon kullanmadı, bir tane Android tableti var, ona WhatsApp ve 1-2 Facebook oyunu kurdum, evde wifi ile kullanıyor, az çok öğrendi, takıldığ
İki sorum var, tek başlıkta bitireyim dedim.

1. (Bu çok soruldu biliyorum, eski duyurulara da bakacağım.) Anneye telefon ne önerirsiniz? Şimdiye kadar akıllı telefon kullanmadı, bir tane Android tableti var, ona WhatsApp ve 1-2 Facebook oyunu kurdum, evde wifi ile kullanıyor, az çok öğrendi, takıldığı yerde beni arayıp soruyor. Artık dışarılardayken de WhatsApp kullanmak, fotoğraf çekmek istiyor. Bence iPhone olsa daha rahat kullanır ama o kadar bütçem yok, makul bir Android telefon arıyorum. WhatsApp, belki Facebook+Messenger, birkaç oyun kullanacak. Kamerası biraz düzgün olsun, şarjı bir günü çıkarsın yeter sanırım. 1500, zorlarsam 2000 lira kadar olabilir.

2. İşe gider gelirken otobüste öldürdüğüm zamanda çalışabileceğim bir bilgisayar/tablet alsam diyorum. Word ya da muadili bir programı tam performansla (not alma, değişiklik takibi, dipnot/sonnot ekleme vs) kullanabiliyor olmam lazım, eski nesil iPad mini'de Pages kuramadığım için alternatif arıyorum. Ayrıca iPad'de yapamadığım şekilde iki pencere (bir word bir pdf dosyası) açabilmesi gerekiyor.

Android tablet yerine şu Windows işletim sistemli tablet PC'lerden alsam daha mı iyi olur? Her gün taşıyacağım için mümkün olduğunca hafif olsun ama donanımı da çok zayıf olmasın. Neye bakmam lazım? Macbooklar çok pahalı, onu demeyin :(
Bu soruda bütçe belirsiz, aklıma yatan bir şey olursa para ayırırım ama yine 2000 lirayı geçmese şahane olur.

* Her iki soru için de hemen bugün gidip alabilecek değilim, belki birini bu ay birini 1-2 ay sonra alırım, bilmiyorum hiç. Aklımda fikir olsun diye kurcalamaya başladım. Fikir verin bana, fikrim yok.
0
kobuzchu kiz
(09.01.18)
ben anneye samsung sgh-600'den sonra direk iphone 5s aldım, gayet güzel kullanıyor. bence bütçeyi de zorlamaz.
android yerine windows tabanlı 7 inç felan bir makine işini görür.
bende hometech var, atom işlemci ve 2GB ram ve 64 GB HDD ile aynı anda harita programı, google earth ve exxcel açıp gayet rahat çalışabiliyorum. A101'den 350 TL'ye almıştım.
muadilleri 800'e kadar araştır, bence doğru tercih olur.
0
pccopath
(11.01.18)
(1)

AutoCAD 2018 dosyasını AutoCAD 2015'e çevirebilecek biri var mıdır?

Ranchoddas
merhaba, elimde autocad 2018 dosyaları var ama autocad 2015'im olduğu için açamıyorum. autocad 2018 olan kimse varsa dosyaları çevirip atma şansı var mıdır?
merhaba, elimde autocad 2018 dosyaları var ama autocad 2015'im olduğu için açamıyorum. autocad 2018 olan kimse varsa dosyaları çevirip atma şansı var mıdır?
0
Ranchoddas
(08.01.18)
başkasına ihtiyaç duymadan autodesk trueview ile kendiniz yapabilirsiniz. üşeniyorsanız yollayın halledeyim. mesajla ulaşırsanız mail adresimi yazarım.
0
bellbane
(09.01.18)
(11)

iphone bataryanızı nerede yaptırdınız

charlotte blanc
iphone 6 benim. 80 liraya yaparız diyen bir yer var. güvenemedim pek size danışmak istedim. soru: kaça yaptırdınız ? memnun kaldınız mı ? tavsiye eder misiniz ?
iphone 6 benim. 80 liraya yaparız diyen bir yer var. güvenemedim pek size danışmak istedim.

soru: kaça yaptırdınız ? memnun kaldınız mı ? tavsiye eder misiniz ?
0
charlotte blanc
(08.01.18)
ben hep kendim yaptım.
0
Tears of Devil
(08.01.18)
kendim yaptım +1
0
helenart
(08.01.18)
ekran neyse de bataryaya yüreğim yemedi. peki hadi ben yapacam diyelim bataryayı nereden sipariş edeyim ? güvenilir kazık olmayan yer neresi
0
🌸charlotte blanc
(08.01.18)
YouTube'da Videoları var
Çok kolay halledersin.
Acelen yoksa aliexpressten alabilirsin.
0
Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir
(08.01.18)
n11’den deji mucize batarya almistim 6 plus icin. bir ay kadardir kullaniyorum. montajini kendim yaptim. asiri memnunum.
edit: ben eski pili cikarmak icin cok ugrasmistim pil kasaya yapisik ve kasayi cok iyi isitmaniz gerek. bu islere yeteneginiz yoksa disariya yaptirin derim.
0
imnotsureabout
(08.01.18)
Apple bataryada indirime gitti. 20 -25 dolares
0
insomnia
(08.01.18)
bozuldugunda kendim yapıcam. cok kolay.
ifixit'den detaylı anlatıma bakablirsin
0
jedilance
(08.01.18)
ekran neyse mi? batarya degistirmesi daha kolay
0
hikmetkaraman
(08.01.18)
olm çılgın mısınız? ikisi de aynı la? komple ekran değişimi ile batarya değişimi aynı. bataryayı değiştirmek için komple ekranı sökmek gerekli zaten. e ekranı değiştirmek için açtığında da batarya kabak gibi ortaya çıkıyor asudhfdasg.
0
Tears of Devil
(08.01.18)
o kabak gibi gorunen batarya 3-4 tane serit seklinde cok saglam bantla neredeyse kasaya ‘kaynamis’ durumda.
yazildigi kadar kolay degil, maddi kismini gectim cok zorlarsaniz bataryayi patlatip kendinize zarar verme riskiniz var. isi tabancasiyla iyice isitabileceksiniz ve yeteneginiz varsa yapin ama cok dikkat edin kendinize zarar vermeyin.
0
imnotsureabout
(08.01.18)
@iamnotsureabout adli arkadasin hakli oldugu noktalar var. sonucta batarya ile ugrasiyorsunuz temkinli olmakta fayda var.
yine o kadar atla deve degil, linkini buldum simdi: www.ifixit.com
sac kurutma makinasi ile hafifce isitilabilir yada sicak su torbasi tarzi seyler denenebilir homemade biseyler araniyorsa.
0
jedilance
(08.01.18)
(1)

Teminatlık arsa-arazi nedir?

çınarım
Soru başlıktaBankalar salak mı?10 tl lik yeri 100 tl kabul etsinler
Soru başlıkta

Bankalar salak mı?10 tl lik yeri 100 tl kabul etsinler
0
çınarım
(08.01.18)
değil tabi. emlakçılar da salak değil. teminatlık diye olmadık arsalara para yatıranlar salak.
0
babilbaligi
(08.01.18)
(4)

Laptop pili nasıl kullanılmalı?

inannas jofn
Yeni nesil bir cihaz aldım pil ömrü gayet uzun gidiyordu ta ki bugüne kadar bugün 4 saat gitmedi bile (ps il chrome'da zibilyon tab vs aynı anda asılıyorum 5-6 saat gidiyordu) hemen hemen macbook ayarlarında bir ultrabook. Ancak bataryası gömülü tak çıkar gibi bir şansım yok ve bu laptop'u uzun süre
Yeni nesil bir cihaz aldım pil ömrü gayet uzun gidiyordu ta ki bugüne kadar bugün 4 saat gitmedi bile (ps il chrome'da zibilyon tab vs aynı anda asılıyorum 5-6 saat gidiyordu) hemen hemen macbook ayarlarında bir ultrabook. Ancak bataryası gömülü tak çıkar gibi bir şansım yok ve bu laptop'u uzun süreli kullanmak amacındayım ki lenovo pilleri biraz çabuk ölüyor deneyimlediğim kadarıyla, gerçi eski nesil cihazları deneyimledim hep.

velhasıl pil ömrü uzun olsun diye %60 da stabil tutuyorum ayarlarından, gün içerisinde 4-5 saat pilden çıkarıyorum başka yerlere geçtiğim için ancak gittiğim yerlerde power kullanma şansım var, takmıyorum.

1- pil ömrü uzun olması açısından gittiğim yerlerde de şarja takılı mı tutmalıyım?
2- şarja takılı olmadan pili her gün %10 altına düşürüyorum bu sakıncalı mı?
3- aldığım 2 ay oldu %60 pilin bir anda 5-6 saatten 4 saate düşmesi beni düşündürmeli mi?

PS: Bilgisayarı faal olarak günde en az 15 saat kullanıyorum.
Sevgiler.
0
inannas jofn
(08.01.18)
2- 10% Altına düşmesini tavsiye etmem, genel tavsiye 20%'de şarj edilmeye başlanmasıdır. En fazla 80% Durdurulmalıdır durdurulma şansı varsa ki yeni nesil cihazlar genelde 95%'te kesiyor sanırım. En üst nokta sıklığa göre önem kazanıyor, sürekli şarjda ise çok önemli değil yani.

Ani düşüş bilgisayarın arkaplanda yaptığı bir işlem ile alakalı olabilir açtığınız bir sekmede belki arka planda mining yapılmış dahi olabilir. CCleaner ile bir temizlik fena olmaz belki, yine görev yöneticisini takip edebilirsiniz yarın mesela.
0
atom karincanin torunu
(08.01.18)
Ben mi yanlış biliyorum bilmiyorum ancak sürekli şarjda kullanmanın herhangi bir zararı yok. Lion pil kullanmaya başladığımızdan beri bu böyle. Zaten laptop elbet gün içinde sarjdan çıkıyor. Mümkün olduğunca şarjda tutun bir zararı olduğunu düşünmüyorum. Sürekli doldur boşalt yapmak sıkıntı yaratıyor kabloda kalması değil.

%60 olan seviyeyi 80 yapın çok düşük.
0
fsoceity
(08.01.18)
fsoceity +1

sürekli şarjda durmasının bir zararı yok. eskidendi o. artık cihazlar kendilerini belirli bir pil seviyesinde tutuyor yani pil dolduktan sonra elektrik vermeyi kesiyor.

sürekli doldur boşalt olayından kaçının, %10 - 15 in altına düşmeden şarja takın.

genel olarak ortalama pil ömrü iki yıl kimi markalarda biraz daha fazla. o süreden sonra istediğiniz kadar düzgün kullanın bir anda çöküşe geçiyor pil ömrü. en azından benim deneyimlerim bu yönde oldu.
0
issiz karga
(08.01.18)
pillerin 600-800 cycle kadar ömrü var. bu sürecin sonunda sıfıra düşmüyor ama kapasitesinin en az yarısını kaybediyor.

yani sürekli %100 kadar doldur ve sonra %10 kadar boşalt yapar ve bunu yukardaki limite kadar tekrarlarsan o pilin kimyası doğal olarak bozulacak, kapasite düşecek.

sürekli şarda durması ve ayda bir %20 civarına kadar inip tekrar dolması pilin sağlığı için en optimum olan yöntem.
0
orpheus
(08.01.18)
(1)

MacBook Pro

atcapar
Touchpad bozuk ve cızırtılı ses çıkıyor tahmini kaç para tutar tamir ettirmek?
Touchpad bozuk ve cızırtılı ses çıkıyor tahmini kaç para tutar tamir ettirmek?
0
atcapar
(07.01.18)
13 veya 15 inc olmasına göre değişir ama 1500 civarıdır.
Şuradan arama planlatıp sorabilirsiniz. getsupport.apple.com
0
nymphe
(07.01.18)
(6)

telefonun imei numarasını silmesi

poison pill
dün başıma böyle bir şey geldi.telefonumun şarjı bitti. açtığımda şebeke yoktu. samgung, türk telekom ve btk ile saatlerce konuştum. btk sorunun kopyalanma olmadığını,, yazılımsal bir sorun olabileceğini söyledi.telefon kendini niye siler? bu durumda benim yapabileceğim bir şey var mı? ve telefonum
dün başıma böyle bir şey geldi.

telefonumun şarjı bitti. açtığımda şebeke yoktu. samgung, türk telekom ve btk ile saatlerce konuştum. btk sorunun kopyalanma olmadığını,, yazılımsal bir sorun olabileceğini söyledi.

telefon kendini niye siler? bu durumda benim yapabileceğim bir şey var mı? ve telefonum geri gelir mi?

model: samsung note3 neo
0
poison pill
(07.01.18)
çok ilginç ilk defa böyle bişey duyuyorum.
root rom işleriyle ilgiliyseniz eskiden bazı dandik romlar yapardı imei silmeyi.
hard reset(teli kapatıp basılı tutularak yapılan bıdı) ya da odin üzerinden tekrar yazılım flashlayı deneyebilirsiniz. büyük ihtimal çözmez ama denemek lazım.

hard reset o anki halini sıfırlar. stock rom flashlamak sonra resetlemek eksikleri giderme bakımından daha sağlam.
0
aşksız prens
(07.01.18)
hiç ilgili değilim o tür işlemlerle. ama hard reset sırasında bir hata oluşursa telefon bir daha açılmayabiliyormuş öyle okudum bir yerde. resmen çok saçma bir durumun içindeyim.
0
🌸poison pill
(07.01.18)
hard reset sırasında bi sorun oluşursa stock rom flashlaman gerekebilir. recoveryi de sıfırdan kurar bu işlem. yani wipe data yaptığın arayüzü.

stock rom flashlarken bi sorun olursa(usb çıkar, elektrik kesilirse vb.) telefonun soft brick olur. o zaman açılmaz işte. açılması için stock romu tekrar flashlaman gerekir.

kısacası donanımsal hata yoksa bi samsungu açılmaz hale getirmek pek kolay değil. yine de risk senin. kendi imeisini silen bi telefon var karşımızda. ayrıca geçmiş olsun.
0
aşksız prens
(07.01.18)
ben root falan uğraşırken yapmıştım aynı şeyi.

normalde böyle bilgiler ayrı bir partisyonda dosyalarda saklanıyor. hatta bu işlerden önce mutlaka yedekleyin derlerdi. o açıdan geri dönüş var mı bilmiyorum.

imei atılabiliyorsa orjinalini attır :)
0
passion rules the game
(07.01.18)
aşksız prens, o kadar çok bilmediğim terim var ki çok zorlandım iki saattir neymiş diye araştırıyorum. yarın bi aldığım yere götürücem. yine de kendimi de denemekten alamıyorum. çok denemek istiyorum. cesaretlenmem lazım !!!!!!!!! peki asıl soru, bunları yaparsam imei'nin geri gelme olasılığı nedir?
0
🌸poison pill
(07.01.18)
özür dilerim root rom anlayınca ordan yürüdüm. ihtimal çok düşük. mantıklı bi çözüm değil aslında. bakarsın olur kafası sadece.
0
aşksız prens
(07.01.18)
(2)

Androidde wave burn. (pixelleri ben mi yedim? )

old possum
Htc Desire 828 telefonumu aldıktan iki ay kadar sonra ekran görüntüsünün gölgeleri oluşmaya başladı. Önce ekranın 4/1 ini kaplayan bu durum gitgide yayıldı ve ekranı kullanamaz hale geldim. Telefonu Vodafone bayisinden aldığım için onların aracılığı ile servise göndermek istedim. HTC yetkili servisi
Htc Desire 828 telefonumu aldıktan iki ay kadar sonra ekran görüntüsünün gölgeleri oluşmaya başladı. Önce ekranın 4/1 ini kaplayan bu durum gitgide yayıldı ve ekranı kullanamaz hale geldim.

Telefonu Vodafone bayisinden aldığım için onların aracılığı ile servise göndermek istedim. HTC yetkili servisi zaten çok az dolayısıyla Kadıköy Halitağa Caddesi'nde Voaofone bayisine gittim. Bayideki genç eleman önce kendilerinin göndermediğini söyleyerek beni başından savmaya çalıştı, kararlı ve ısrarlı olunca arızayı sordu. Ben de ekran yanığı oluştu dedim. Öyle bir şey yok ölü pikseeldir o hanefendi, garanti kapsamına girmez dedi. Israrlarıma rağmen servis bilgilendirme kağıdına arıza bilgisi olarak (ya da tutanak her ne ise) wave burn yerine ölü piksel yazdı.

Şimdi. Ölü piksel olsa bile o pikselleri ben mi yedim de garanti kapsamına girmiyor. Anlaşılan servis benden ekran değiştirme parası almak için çamura yatacak. Ben telefonu düşürmedim bile hatam belki hareketli bir ekran koruyucu kulanmamamdır en fazla. Benim hangi argümanla bunların karşısına çıkmam lazım ki kullanıcı hatası olmadığını ispatlayabileyim? Gerekirse tüketici hakem hayetine başvururum insanı salak yerine koyuyorlar.
0
old possum
(07.01.18)
Ekran koruyucu bile kullanmak zorunda değilsin. Ölü pikseli de, ekran yanmasını da tüketici hatasına yorabilmek imkansız. Bir şekilde para almaya çalışırlarsa, aldığın cevapla birlikte tüketici hakem heyetine git. Karar lehine olacaktır.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(07.01.18)
ölü piksel de kullanıcı hatası değil ki. pislik yaparlarsa tüketici hakem heyeti kararıyla iade alırsın. uğraşırsın ama lehine çözümlenir. direkt htc servisine mail at. türkiye piyasasından çekileceklerdi. avrupadaki hqya mesaj at çözüme ulaşırsın.
0
glamdr1ng
(07.01.18)
(5)

API sorusu

whatdreamsnevercome
arkadaşlar aklımı yitirmenin eşiğindeyim. sizden yardım isteyeceğim çünkü muhtemelen ben bir şey iyanlış yapıyorum.konu aslında paraşüt.com ama o detaya girmeyeceğim. direkt api üstünden soru soracağım;https://api.parasut.com/v4/{company_id}/sales_invoices/{id}buna GET methodu ile sorgu yapıyoruz ve
arkadaşlar aklımı yitirmenin eşiğindeyim. sizden yardım isteyeceğim çünkü muhtemelen ben bir şey iyanlış yapıyorum.

konu aslında paraşüt.com ama o detaya girmeyeceğim. direkt api üstünden soru soracağım;

api.parasut.com{company_id}/sales_invoices/{id}

buna GET methodu ile sorgu yapıyoruz ve bize faturaya ait bilgileri dönüyor. biz faturanın "earşiv faturası numarasını" alabilmek için buna

?include=active_e_document

parametresini eklememizi istiyor. Ben de sorguyu; api.parasut.com{company_id}/sales_invoices/{id}?include=active_e_document

olarak çalıştırıyorum ve bana şu dönüşü yapıyor:

"active_e_document?null is not a valid relation. Acceptable: details, details.product, contact, contact.contact_portal, contact.contact_portal.collaborators, contact, contact.contact_people, contact.contact_people.contact, contact, contact.category, contact, contact.e_invoice_inboxes, sharings, sharings.collaborator, recurrence_plan, recurrence_plan.recurring_item, activities, activities.item, activities, activities.done_by, active_e_document, payments, payments.transaction, payments.transaction.payments, shipment_document, tags, category, recurrence_of, recurrence_of.recurrence_plan"

ben nerede yanlış yyapıyorum ya? neyi gözmden kaçırıyorum gerçekten sorunun benden olduğunu biliyorum ama neyi yanlış yaptığımı göremiyorum.
0
whatdreamsnevercome
(07.01.18)
aynı parametreyi "sales_invoices" yerine "contacts" altında kullanınca hata almıyorum. paraşütte hata avar sanırım.
0
🌸whatdreamsnevercome
(07.01.18)
dediklerine gore dogru yapiyorsun gibi duruyor.
donen response la ilgisi yok ama kontrol etmekte fayda var> auth bilgileri dogru degil mi earsiv fatura requestinde.
son olarak documentation sayfasi yok mu baska bir sey eksiktir requestte.
0
jedilance
(07.01.18)
request'i include'suz gönderince problemsiz dönüyor.

include ekleyince problem yapıyor. yani auth sorunu yok demek ki. documentationda da eksik bir şey göndermiyorum gibi gözüküyor çünkü includesuz halinden tek farkı ?include=active_e_document idi. onu ekleyince de patlıyor. şaka gibi ya, canımdan bezdirdiler.

asla bir türk firmasından api hizmeti gerektirecek bir hizmet almam bir daha ömür billah. her seferinde aynı şey. kargo firmaları ayrı çöp, muhasebe firmaalr ayrı çöp perişan oldum ya
0
🌸whatdreamsnevercome
(07.01.18)
dokümantasyonda öyle bir şey yok gibi
include eklemeninizi kim söyledi size.

api.parasut.com

edit: pardon v1 dokümantasyonuna bakmışım ben.
0
ocanal
(07.01.18)
aynen abi v4 dokümantasyonu.

apidocs.parasut.com

şurada
0
🌸whatdreamsnevercome
(07.01.18)
(3)

Telefonumda surekli reklam cikiyor.

durgunfoton
Ne zaman telefonu elime alsam once reklam kapatiyorum. Ustelik kullandigim cok uygulamada yok.Nasil duzelir?
Ne zaman telefonu elime alsam once reklam kapatiyorum. Ustelik kullandigim cok uygulamada yok.
Nasil duzelir?
0
durgunfoton
(07.01.18)
Kullandığınuz uygulamalardan birisiyle alakalıdır. Onun reklamıdır.
0
ismira007
(07.01.18)
AdBlocker dene.
0
caner555
(07.01.18)
telefon rootlu mu? buyuk ihtimal root izinleri verilmis bir app yapiyor, rootlama appinin kendisi bile yapiyor olabilir.
0
hikmetkaraman
(07.01.18)
(1)

spectre ve meltdown yamaları windows 7'ye gelmedi mi?

rotten head
sözlükte windows update'leri ayın 4'ünde yayınlanmış yazıyor ama güncellemeleri kontrol ettiğimde çıkmıyor. windows 7 kullanıp bu ay güncelleme yapan oldu mu?
sözlükte windows update'leri ayın 4'ünde yayınlanmış yazıyor ama güncellemeleri kontrol ettiğimde çıkmıyor. windows 7 kullanıp bu ay güncelleme yapan oldu mu?
0
rotten head
(07.01.18)
7ye düşmemiştir daha portluyorlardır
0
regardless of what they say
(07.01.18)
(5)

Ankara elektronik tamir

naif hayvan
Benim için çok kıymetli olan telefonum başına gelen travmalar sonucu şarj olmamaktadır. Açıp baktığımda usb çıkışının (ya da girişi, ne ise artık) yerinden ayrıldığını gördüm. İlk fabrika çıkışı çok sağlam tutturulmamış galiba. Onu tutturacak ve biricik telefonumu tekrardan bana kazandıracak birisin
Benim için çok kıymetli olan telefonum başına gelen travmalar sonucu şarj olmamaktadır. Açıp baktığımda usb çıkışının (ya da girişi, ne ise artık) yerinden ayrıldığını gördüm. İlk fabrika çıkışı çok sağlam tutturulmamış galiba. Onu tutturacak ve biricik telefonumu tekrardan bana kazandıracak birisini arıyorum. Yer önerisi, kişi önerisi ya da getir ben yapayım teklifi rica ediyorum.
NOT: öncekine cevap alamadığım için soruyu tekrarlıyorum.
0
naif hayvan
(06.01.18)
Ankarada telefon tamiri için balıkçıoğlu pasajına gidebilirsin. Ama ne kadar güvenirsin bilmiyorum.

Telefonun kendi servisi de yüksek bir fiyat isteyebilir.

En iyisi balıkçıoğluna gidip tipini düzgün bulduğun bir esnafa sor ve bekle bakalım ne olacak.
0
kablelvuku
(06.01.18)
@kalelvuku Türkiye'de servisi olan bir firma değil. Olsa hiç düşünmem. Zaten şu aşamada fiyatında hiç değilim. Son çare denerim. Teşekkürler..
0
🌸naif hayvan
(06.01.18)
balıkçıoğlu'nda tamir edilemeyecek telefon yok
sıhhiye metrosundan in gösterirler
0
cedex
(06.01.18)
marka model ne hocam
0
kutukcu
(06.01.18)
@kutukcu: Fairphone FP1U
Pek bilinen bir telefon değildir
0
🌸naif hayvan
(06.01.18)
(5)

elektrik tüketimini gösteren program?

late viper
bilgisayarın elektrik tüketimini gösteren bir program var mıdır?Not: microsoft zamanında(2011) bu iş için minik bir program yapmış: Joulemeter. şu an kendi sitesinde yok. http://download.cnet.com/Microsoft-Joulemeter/3000-2086_4-75578519.html adresinden indirilebiliyor ancak microsoft desteği kestiğ
bilgisayarın elektrik tüketimini gösteren bir program var mıdır?


Not: microsoft zamanında(2011) bu iş için minik bir program yapmış: Joulemeter. şu an kendi sitesinde yok. download.cnet.com adresinden indirilebiliyor ancak microsoft desteği kestiği için kalibrasyon özelliği çalışmıyor, yani tüketim bilgileri elinizde yoksa programı kullanamıyorsunuz.
0
late viper
(06.01.18)
masaüstü makinada zaten mümkün değil. laptopta belli bir yere kadar olabilir. ancak o sistem de pil üzerinden kalan enerjiyi ve süreyi hesap etmek üzerine. yani şebekeden çekilen enerjiyi baz almıyor.
0
orpheus
(06.01.18)
@orpheus
bilgisayar dizüstü, "Joulemeter" kalibrasyon işini pile takılıyken yapıyor ancak aletin tüketim bilgileri için sunuculara bağlanmak isteyince tıkanıyor(sunucular pert).
0
🌸late viper
(06.01.18)
teorik olarak sistem şöyle çalışıyor laptopun içinde acpm denilen bir güç yönetim sistemi var. bu sistem genelde i2c bus üzerinden pil voltajı, akım sensörleri gibi bilgileri okuyup bunu yorumluyor.

yani bu iş sizin için çok önemli ise. pilden çekilen enerjiyi bir ölçü aleti ile takip ederek ve bu acpm sistem sensörlerinden gelen verileri loglayarak bu kalibrasyonu kendiniz de yapabilirsiniz.

en.wikipedia.org
0
orpheus
(06.01.18)
@orpheus
onu yapmak beni aşar ama bilgi için teşekkürler.
0
🌸late viper
(06.01.18)
"Güç ölçer priz" diye arat, en sağlıklı yöntem bu olur.
0
kimlanbu
(06.01.18)
(4)

Bu televizyon nasıldır?

ırene adler
==> Linkteki televizyonu almayı düşünüyoruz.Çok mu kötüdür? Bir nevi kumar mı? 3 yıl idare etse yeter.==>Dizi,belgesel izlemek ve xbox oynamak için alıcaz. Sizce almayalım mı? Biraz daha bütceyi arttırmak mı lazım??http://www.vatanbilgisayar.com/axen-43-109-cm-ilgaz-fhd-smart-tv-dahili-uydu-alicili.
==> Linkteki televizyonu almayı düşünüyoruz.Çok mu kötüdür? Bir nevi kumar mı? 3 yıl idare etse yeter.

==>Dizi,belgesel izlemek ve xbox oynamak için alıcaz. Sizce almayalım mı? Biraz daha bütceyi arttırmak mı lazım??


www.vatanbilgisayar.com

==>3. soru olarak Vestel'den tv alınır mı? Onda da vardı uygun fiyatlılar.
0
ırene adler
(05.01.18)
sözlükte biri almış. mesaj atıp sorabilirsin istersen. eksisozluk.com konunun son mesajında.
0
unifeel
(06.01.18)
hocam ben olsam vestel alırım hiç değilse heryerde servisi mağazası var, vatan gibi üçüncü bir elden almayacaksın, bir sorunla karşılaştığında servisi var, mağazası var.

vestel markasını hiç sevmem, hep de gidip vestel aldım bu güne kadar ucuz diye, memnun kalmadığım bir ürünü olmadı. ha çok güzel süper mi? tabii ki değil.

iş görüyor mu? evet görüyor.

telefon falan hariç tabi.
0
killerbee
(06.01.18)
600 liraya axen aldım sesi çok iyi değil görüntü hepsiyle aynı.
0
mikahakkinen
(06.01.18)
Bende bunun bir tık büyüğü var 123 sanırım. Uydu alıcısı hariç versiyonu bunda varmı bilmiyorum ama ben 850 liraya almıştım. Netflix ps4 gibi sistemlerde sorun yok fakat uydu yayınları çok iyi değil.
0
gozu acik sevisen yahudi
(06.01.18)
(5)

windows vista admin şifresini sıfırlayabileceğimiz güncel bir yöntem bilen?

la lykia
eski bir laptop vardı, şifreyi hatırlayamadık. ne yapabiliriz?
eski bir laptop vardı, şifreyi hatırlayamadık. ne yapabiliriz?
0
la lykia
(05.01.18)
acarken arka arkaya f8'e basip safe mode ile actiktan sonra control panele girip sifreiyi kaldirip sonra tekrar restart atin, sifresiz girecektir
0
maresalx
(05.01.18)
safe mode ile açtım ama aynı ekran geliyor, oturum açamiyorum nasıl kontrol panele gireceğim?
0
🌸la lykia
(05.01.18)
merhaba arkadaşlar mode on
www.youtube.com
0
rhan
(06.01.18)
windows kurulum medyasi icin bir bilgisayar servisine gitmemiz lazim sanirim degil mi?
su an yapabilecegim birsey yok gibi anladim dogru mu?
bu islerden hic anlamiyorum maalesef:(
0
🌸la lykia
(06.01.18)
selam öncelikle eğer başka bir bilgisayarınız varsa o bilgisayarda trinity rescue kit denen iso yu indirip usb ye veya bir cd ye yazın. ardından laptopu bu cd/usb ile boot edin. iso boot ettikten sonra açılan menüden reset forgetten password gibi bir seçenek vardı onu seçip hangi user olduğunu seçin yeni şifre yazın veya boş bırakmak için iki kez enter a basıp geçin.
buyrun nasıl yapılır videosu.
www.youtube.com

trinity rescue kit i de buradan indirebilirsiniz.
trinityhome.org
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(06.01.18)
(3)

Playstation 4 üzerinde Twitch izlenebiliyor mu?

denizaya
Öyle bir apps var mı konsol üzerinde?
Öyle bir apps var mı konsol üzerinde?
0
denizaya
(05.01.18)
En son izlenebiliyordu, youtube game yayınları da izlenebiliyor
0
Northern Mariner
(05.01.18)
evet
0
xu
(05.01.18)
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(06.01.18)
(2)

Bu sayfadaki fotoğrafları nasıl kopyalayabilirim?

denizaya
Sağ tık ile kopyalanmıyor :Shttps://m.blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=whddbs_99&logNo=220814331409&categoryNo=78&proxyReferer=&proxyReferer=https%3A%2F%2Fwww.google.com.tr%2F
Sağ tık ile kopyalanmıyor :S

m.blog.naver.com
0
denizaya
(05.01.18)
Firefox için yazıyorum;

Menü çubuğu > Araçlar > Sayfa bilgileri > Açılan pencereden ortam sekmesi

Buradan tek tek istediklerini seçip konum kısmını kopyalayacaksın.

i.hizliresim.com
0
EkimBebesi
(05.01.18)
(chorme)öğe denetle f12 tuşu/sources/network/top

bu ne lan
mblogthumb-phinf.pstatic.net
0
protrek
(05.01.18)
(2)

Telefondan program izlerini silme.

old possum
Selamlar. Şimdi bu Fetöcülerin kullandığı bylock programının izlerini, programı kaldırsa bile görebiliyorlarmış. Bu androidde mesela kayıt defteri gibi yerlerden programın izleri silinemiyor mu? Merak ettim. Nasıl yapıldığını sormuycam. Zan altında kalmak istemem de bunun yolu yok mu? Varsa da bu ad
Selamlar. Şimdi bu Fetöcülerin kullandığı bylock programının izlerini, programı kaldırsa bile görebiliyorlarmış. Bu androidde mesela kayıt defteri gibi yerlerden programın izleri silinemiyor mu? Merak ettim. Nasıl yapıldığını sormuycam. Zan altında kalmak istemem de bunun yolu yok mu? Varsa da bu adamlar mal mı? Telefonu formatlayınca herşeyin silindiğini düşünecek kadar.

Ne gelirse meraktan evet de merak ettim işte.
0
old possum
(05.01.18)
biz bile data recovery programları ile silinmiş verilere iyi kötü ulaşabiliyoruz. emniyet'in elinde daha gelişmiş programlar vs. vardır muhakkak. diğer yandan eğer google işbirliği yapıyorsa zaten oradan tüm geçmişini bi güzel görebilirler.
0
lazpalle
(05.01.18)
haberlerde geçenlerden anladığım kadarıyla tespiti telefondaki verilerden değil de belli app'lere ulaşan telefonların imei'lerinden yapıyorlar.
0
doxanikee
(05.01.18)
(4)

hızlı internet

teritori
780 tane videom var bilgisayarda.bulut alanıma yüklemek istiyorum. istanbulda en hızlı interneti nerede bulurum.bu arada iphone'dan yükleyeceğim. bilgisayara atma şansım yok gibi bir şey.
780 tane videom var bilgisayarda.
bulut alanıma yüklemek istiyorum.
istanbulda en hızlı interneti nerede bulurum.

bu arada iphone'dan yükleyeceğim. bilgisayara atma şansım yok gibi bir şey.
0
teritori
(05.01.18)
üniversiteler en mantıklısı gibi.

iphone'dan icloud dışında bir cloud'a upload yapmak kanser edici olabilir, uyarayım. ekran kapandığında muhtemelen upload etmeyi durdurur vs vs.
0
washe
(05.01.18)
kablonetin varsa veya kablonetli arkadaşın, bir günlüğüne upload paketi satın al. 10mbit upload veriyor.
0
sutlu nescafe
(05.01.18)
Soruna cevap degil ama yanına şarj aletini almayı unutma. Ek olarak ayarlar ekran suresi sinirsiz. Hayirli işler.
0
lana del rey
(05.01.18)
Beşiktaşta hayvan gibi uploadu olan bi internet kafe varmış. Oraya sorayım.
0
🌸teritori
(06.01.18)
(2)

fotoğraftaki makine ne makinesidir ?

charlotte blanc
bir arkadaştan geldi foto. bana bundan al diyor. ama makinenin markasını modelini bilmiyor. ben de anlamadım ekşi duyuruya soruyorum. https://i.hizliresim.com/76EWvm.jpghttps://i.hizliresim.com/Pl42Mv.jpgarkadaşın dediğine göre bu şey, konut apartmanlardaki foseptik veya atık suyu arıtırken sisteme
bir arkadaştan geldi foto. bana bundan al diyor. ama makinenin markasını modelini bilmiyor. ben de anlamadım ekşi duyuruya soruyorum.

i.hizliresim.com

i.hizliresim.com

arkadaşın dediğine göre bu şey, konut apartmanlardaki foseptik veya atık suyu arıtırken sisteme belli aralıklarla klor veren bir makine. klor makinesi aaslında. ama adı nedir markası nedir bilmiyoruz

bir de biliyorsanız bu makineyi nerede ucuza alabilirim. aynısını istiyoruz.
0
charlotte blanc
(05.01.18)
Timerli klor dozaj pompasi-default istanbul olunca perpaya bakican.
0
duptıs
(05.01.18)
klor dozaj pompası yazınca google a bi çok sonuç çıkıyor.

önemli olan aldıktan sonra doğru dozajı ayarlamak sanırım.
0
killerbee
(05.01.18)
(7)

Garantisi biten Laptop'u ne yapmalı?

damacana
monster laptopum var, cihazı her açışımda genellikle ekrana görüntü gelmiyor, güç tuşundan kapatıp tekrar açmam gerekiyor bazen yine gelmiyor. böyle böyle 3-4 defa kapatıp açmam gerekiyor. bıktım artık bu durumdan, en son bugün yarım saat bununla uğraştım sonunda komple gidecek sanırım görüntü. gara
monster laptopum var, cihazı her açışımda genellikle ekrana görüntü gelmiyor, güç tuşundan kapatıp tekrar açmam gerekiyor bazen yine gelmiyor. böyle böyle 3-4 defa kapatıp açmam gerekiyor. bıktım artık bu durumdan, en son bugün yarım saat bununla uğraştım sonunda komple gidecek sanırım görüntü. garantisi yazın temmuz ayında bitmişti. şimdi ben bu cihazı monster teknik servisine yollayabilir miyim? yoksa bir bilgisayarcıya mı götürsem? teknik servise gönderme şansım varsa bile kargoya vs verilecek, ne yapsam karar veremedim.
0
damacana
(05.01.18)
istanbul'daysan kadıköy'deki şubelerine götürebilirsin.

anlattıklarına bakarak sorun tam olarak anlaşılmıyor.

görüntü gelmiyor kısmını açabilir misin? misal power tuşuna bastın, ekranda siyah bir görüntü geliyor mu yoksa hiçbir şey gelmiyor mu?

power tuşuna bastın, bir süre bekleyince görüntü olmasa dahi windows açılıyor mu? hdd ışığı yanıp sönüyor mu?

belki de basit bir formatla düzelebilecek bir şeydir.
0
washe
(05.01.18)
hocam
win 10 kurulu ise
güç seçeneklerine gel
kapagi kapatınce ne ... secenegini sec
simdi kullanılamayan ayarları degistir e tıkla
hızlı baslatma nın tıkını kaldır
resetle
problem solved
0
kingcyrax
(05.01.18)
ekranda siyah bir ışık bile olmuyor hiç bir şey gelmiyor ekrana. bilgisayar açılıyor hdd ışığı yanıyor hatta hdmi ile monitöre bağlayınca görüntü var. ama kendi ekranı tamamen kapalı. kapatıp açana kadar da öyle kalıyor. istanbul'da değilim malesef ancak kargoyla gönderme şansım var bu da biraz kafamı kurcalıyor.
0
🌸damacana
(05.01.18)
@kingcyrax dediğinizi daha önce denemiştim ama işe yaramadı malesef. yine de tekrar deneyeyim ne olur ne olmaz.
0
🌸damacana
(05.01.18)
Monster ile arayın konuşun, müşteri memnuniyete önem veren bir firmaydı, ücretsiz tamir edilmez belki ama cüzi bir ücret ödersiniz belki.

Kargoya vs verilecek dediğiniz herkesin yaptığı şeyler neden bu kadar zormuş gibi bahsediyorsunuz?
0
atom karincanin torunu
(05.01.18)
dediğine göre muhtemel sorun monitör bağlantılarında :/ kendin pek halledemezsin gibi onu. atom karınca'nın dediği gibi yapabilirsin.

edit: dilersen önce monster'ı ara bi konuş. aşağı yukarı fiyat al. dediğin gibi ekrana siyah bi ışık dahi düşmediğini vs söyle. monitör arada çalıştığına göre sorun muhtemelen bağlantılarda gibi vs de onların da fikirlerini al ve olabildiğince fiyat almaya çalış.

sonra da bulunduğun şehirdeki bi bilgisayarcıya sor bakalım onlar ne diyor. duruma göre karar verirsin. ben olsam böyle yapardım
0
washe
(05.01.18)
site üzerinden destek bölümüne mesaj attım kutulayıp gönderin diyorlar. bir de telefonla konuşacağım. kargoya vermedeki çekincem kargoculara güvenmemem, kutuları sallıyolar atıyorlar vs, cihaza zarar gelsin istemiyorum, gerçi aldığımda da kargo ile gelmişti pc ama sonrasında bu tip videolar gördüm internette. neyse en mantıklısı teknik servise yollamak olacak sanırım. teşekkürler cevaplar için.
0
🌸damacana
(05.01.18)
(3)

Kindle almalı mıyım?

efreet sultan
Amerikalı bir arkadaş gelecek 18'inde. İstediğin bir şey varsa getireyim dedi. kindle düşünüyordum bayadır.119 dolar şu anda. Amazon'un fiyatını 99 dolar yapmasını bekliyorum ama en son noel'de yapmışlar. 2-3 güne yaparlar mı ya? https://i.hizliresim.com/lO2NaJ.pngabd içi 1 haftaya teslim edilir bu
Amerikalı bir arkadaş gelecek 18'inde. İstediğin bir şey varsa getireyim dedi. kindle düşünüyordum bayadır.

119 dolar şu anda. Amazon'un fiyatını 99 dolar yapmasını bekliyorum ama en son noel'de yapmışlar. 2-3 güne yaparlar mı ya?

i.hizliresim.com

abd içi 1 haftaya teslim edilir bu arada değil mi? ona göre birkaç gün daha bekleyeceğim belki düşer diye. şu anda 450 tl, 99 usd'ye düşerse 370 tl olacak. o farka kılıf da eklerim diye kurnazca düşünüyorum.

edit: sanırım amazon sadece cihazı gönderiyor. şarj cihazını türkiye'den mi temin edeyim?
0
efreet sultan
(05.01.18)
amazonda bbugünı sipariş ettiğimde yarın geliyordu paket.

kesinlikle almalısın. ben 5 yıldır kullanıyorum. tatillerin, uzun yolun, öğle aralarının bir numaralı arkadaşı. en son ne zaman fiziki bir kitap satın aldım hatırlamıyorum.
0
charlotte blanc
(05.01.18)
Şarj girişi degismediyse standart mini USB olması lazım. Onu da her yerde bulursun zaten.
0
doxanikee
(05.01.18)
Eğer kitap okuyorsan kesinlikle almalısın. Özellikle uzun yolculukların, seyahatlerin için vazgeçilmez olacaktır. Ayrıca ışık kapalıyken de okunabilir olması büyük avantaj.

Genelde amazon 2 günde teslim ediyor ya da tam teslim tarihi belirtiyor zaten. İndirime girebilir belli olmaz.

Şarj kablosu gönderiyor amazon siz telefonunuz veya tabletinizi şarj başlığını kullancaksınız sadece. Hata ilgisayardan bile şarj olur. Zaten ayda bir şarj yeter.
0
zaxurani
(05.01.18)
(1)

laptop oyun sesli iletişim problemi / harici ses kartı almalı mıyım?

synche
oyunlarda sesli iletişim konusunda sıkıntı yaşadığım için gittim steelseries arctis 3 oyuncu kulaklığı aldım.. sorun çözülecek derken "sesin şuan daha kötü geliyor" tepkileri alıyorum.. tüm sürücüleri yükledim.. live mic preview menüsünden kendi sesimi gayet güzel ve kaliteli olarak dinliyorum.. ama
oyunlarda sesli iletişim konusunda sıkıntı yaşadığım için gittim steelseries arctis 3 oyuncu kulaklığı aldım.. sorun çözülecek derken "sesin şuan daha kötü geliyor" tepkileri alıyorum.. tüm sürücüleri yükledim.. live mic preview menüsünden kendi sesimi gayet güzel ve kaliteli olarak dinliyorum.. ama ses aynı kalitede arkadaşlarıma iletilmiyor.. neyi eksik yapıyorum?

( discord, ses ayarları falan her şeyi doğru şekilde yaptığıma eminim )
( aygıt seçimleri falan hepsi doğru )

tüm sürücüleri yüklü.. kulaklık uygulaması mı? oda yüklü aga..

laptop ile oyun oynuyorum.. harici ses kartı alsam iletilen ses kalitesi artar mı? bu yönde deneyimleriniz var mı? etkisi oluyor mu?

cevap evet ise aşağıdaki harici ses kartlarından hangisini tercih etmeliyim?

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

tikler yarına, şimdiden teşekkürler..
0
synche
(05.01.18)
usb arayüzler biraz daha iyi besliyor mikrofonu evet. ben kendi sorunumu da o şekilde çözdüm. ciddi paralar verme. senin ihtiyacın olan besleme.

elemanın biri amper testi yapıyodu tüm markaları toplayıp youtubeda en yüksek amperi hangisi veriyor diye. syba önermişti. aldım mutluyum.

burda da linki: www.amazon.com

al testin linkini de buldum: www.youtube.com
0
aşksız prens
(05.01.18)
(5)

dslr - aynasız fotoğraf makinesi / canon-fuji-sony içerir

nucleon
merhaba,canon 70d fotoğraf makinem ve 50mm ile 18.135 lensim var.şimdi ben taşınabilirlikten dolayı aynasız makinelere geçme düşüncesindeyim.esasında fuji xt-2 f/p olarak iyi geliyor bana, ama sony alfa serisi de oldukça başarılı ama fiyat olarak ancak aii olabilir herhalde, o da biraz eskidi gibi.t
merhaba,

canon 70d fotoğraf makinem ve 50mm ile 18.135 lensim var.

şimdi ben taşınabilirlikten dolayı aynasız makinelere geçme düşüncesindeyim.

esasında fuji xt-2 f/p olarak iyi geliyor bana, ama sony alfa serisi de oldukça başarılı ama fiyat olarak ancak aii olabilir herhalde, o da biraz eskidi gibi.

tavsiyesi olan, konu hakında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alabilirsem sevinirim.
0
nucleon
(04.01.18)
sony a6500 var babalar gibi aynasız, daha bile ucuz xt-2'den. xt-2'de dokunmatik ekran bile yok, dokunarak odaklamanın rahatlığından mahrum mu kalacaksın bi de o kadar para verip. sony'lerin ikinci el pazarı da daha geniş hem.

şurada hayvani bir karşılaştırma yapmışlar ikisi için.
mirrorlesscomparison.com

ters derken? 5 santim solda, ne fark eder ki zaten?
0
Bruce
(04.01.18)
şimdi baktım da vizörünün konumu çok ters değil mi?
0
🌸nucleon
(04.01.18)
A6000 var bende de ama cok profesyonel değil hobi olarak kullanıyorum. Taşıma çok çok rahat üzerindeki lens de bana yeterli geliyor. Aynasız candır.
0
solenkol
(04.01.18)
A7 ler için ne diyorsunuz?
0
🌸nucleon
(05.01.18)
x-t20 daha kompakt ve dokunmatik ekran. hala almadıysan x-e3'e de bi bak derim ama ekranı tilt olmuyor. fuji çok daha uygundur fiyat olarak. kalitesi de şaşırtacak kadar iyidir.
0
beyteper canavari
(21.02.18)
(8)

Front-End'ciler

Nocturne
Selamlar,Herhangi bir dijital iş yapan ajansta çalışmadığım ve çalışan yakınımda olmadığı için buradan sorayım istedim. Front end çalışan arkadaşlar bir web sitesi veya bir app için görünüm hazırlarken işe nasıl başlıyorlar?Söz gelimi text editörü açıp hadi bakalım index.html'imizi kaydederek başlay
Selamlar,

Herhangi bir dijital iş yapan ajansta çalışmadığım ve çalışan yakınımda olmadığı için buradan sorayım istedim. Front end çalışan arkadaşlar bir web sitesi veya bir app için görünüm hazırlarken işe nasıl başlıyorlar?

Söz gelimi text editörü açıp hadi bakalım index.html'imizi kaydederek başlayalım deyip sıfırdan mı herşeyi yazıyorlar? Yoksa her zaman kullanılan hazır templateler var mı?

CSS/HTML bilseniz dahi zaten bazı hazır templateler üzerinden iş yapmak daha kolay ve hızlı sonuçta.

Yani eğer vaktiniz varsa ister ÖM ister buradan biraz prosesten bahseder misiniz?

Teşekkürler!
0
Nocturne
(04.01.18)
sıfırdan tasarım geldiği için sıfırdan html le başlıyoruz.
html css javascript (angular/react) diye devam ediyoruz.
0
asilyis
(04.01.18)
Yazılımda genelde var olan bir şeyi düzeltmektense sıfırdan yapmak daha kolay olabiliyor. Özellikle html/css konusunda. Back-end tarafında ise eğer dokümantasyon varsa, kod okunabilirliği varsa, testleri yazılmışsa vs. ekleme yapmak daha kolay olur.

Dolayısıyla dediğin gibi sıfırdan yapmaya başlıyorlar. Ancak artık eskisi gibi öyle sublime text'i açıp direk html/css yazılmıyor. Anahtar kelimeleri vereyim: webpack, pug, saas, es6, gulp, eslint, babel, nodejs, npm. Günümüz teknolojilerini takip eden bir front-end geliştiricisinin bunları biliyor olması gerekiyor artık.

Tabii bazıları bootstrap üzerine giydirmeyi de tercih edebiliyor.
0
mr sherlock
(04.01.18)
@mr.sherlock: İşte benim duymak istediğim de buydu. npm node.js aslında daha çok backend ile ilgili sanırım. Ve atyoum angular ve react sanırım front end e daha yakın frameworkler?
0
🌸Nocturne
(04.01.18)
hayır, artık front-end geliştirirken de bir server ayağa kaldırman gerekiyor araçları kullanabilmek için. bu yüzden nodejs kurman ve npm (ya da yarn) ile bu araçları indirmen lazım.
0
mr sherlock
(04.01.18)
genelde ya kendilerinin bir klasörü/template vardır. işlerine göre html css eklidir ordan devam edilir.

ya da hazır bazı frameworklerin çatısı altında geliştirmeler başlanır. bootstrap,material design vs.

ya da js frameworklerinden angular/vue/react cli aracılığıyla kendi templatelerinin üzerine gene npm'den bootstrap gibi frameworkler eklenebilir.

kimin nasıl yol izlediğini söylemeden bilemezsin.

bugün frontendcilerden beklenilen değişti.
0
qobel
(04.01.18)
@mr.sherlock : O zaman back-end'çi ne iş yapıyor tam olarak?
0
🌸Nocturne
(04.01.18)
back-end'ci aslında uygulamanın kendisini yazıyor. Server ayağa kaldırıyor dedim ama bu sadece geliştirme aşamasında. İş bitince teslim edilen şey html, css ve javascript dosyaları oluyor. Front-endci uygulamanın görünen kısmını yazıyor.

Örnekle anlatayım; web sayfasını ziyarete ettin, bu sayfada gördüğün her şey front-endci tarafından yapıldı. Sen giriş formunu doldurdun gönder dedikten sonra artık iş back-end'e geçiyor. Sen hangi endpoint'e istek attıysan back-end tarafında o endpoint'i handle eden controller senin gönderdiğin parametreleri (örnekte kullanıcı adı ve şifre diyelim) alır daha sonra bu bilgiler aracılığıyla veritabanında bu isime sahip bir kullanıcı var mı varsa şifresi bu girilenle eşleşiyor mu diye model aracılığıyla kontrol eder. Eşleşme varsa tarayıcıya cookie aracılığıyla bir bilgi kaydeder böylece senin o sitede oturumun (session) başlamış olur.
0
mr sherlock
(04.01.18)
ornegin facebook sitesine girdiginde giris yap butonuna tikladiginda senin bilgisayarin kullanici adi ve sifre girilmismi diye bakar, girildiyse bu kullanici adi ve sifreyi http uzerinden facebook severina gonderir. facebook serveri da bu kullanici adi ve sifreyi database uzerinden kontrol edip dogru ise bir oturum olusturur ve yine http uzerinden bu oturumu senin bilgisayarina gonderir. senin bilgisayarinda oturumu aldiginda senin facebook hesabini acar. Iste tu bu basit duzende senin bilgisayarinda olan tum hersey, butonlar, kutular, bu butonun tiklanmasi, kutulardaki verinin kontrol edilmesi ve servera http uzerinden gonderilmesi Front-End. Serverda yurutulen bu kullanici adi bilgisinin alinmasi, databasede kontrol edilip bir oturum acilmasi, bu oturumun yine http ile senin bigisayarina gonderilmesi ise Back-End. Ozetle senin bilgisayarinda calisan her kod parcasi (html, css, javascript) Front-End, serverda calisan her kod parcasi (php, java, c#, C++ node.js uzerinde javascript) Back-End. Front-End ile Back-End icin en onemli ayrim kullanicinin bilgisayarinda mi, yoksa serverda mi calistigidir.

Hazir sablonlar uzerinde calisanlar da var, kendi sablonlarini olusturan da, ya da herseyi sifirdan yapan da. Ama son zamanlarda populer olan calisma yontemi "command line" uzerinden angular, react, vue gibi buyuk front-end frameworklerinin CLI (Command line interface) yazilimlarini kullanarak, yani komut satirindan, "Typescript kullanacam", "less css precompiler kullanacam", "soyle login olacak" vs anlamina gelen komutlari girerek tum template sayflarin olusturulmasi, o sayfalari iceren ayarlarin, "property" dosyalarinin olusturulmasini CLI yazilimlarina birakmaktir. Cok buyuk zaman kazandirdigi gibi, bazi adimlarin unutulup hata alinmasini da engeller.
0
emrahday
(05.01.18)
(2)

bionluk'ta tanıdığı olan var mı?

soufigay
Merhaba;Bir kez iletişim bilgisi içermesinden bir kez de konuştuğum müşteri haksız olduğu için tartıştığımdan şu an bionluk üyeliğim donduruldu. Aslında iyi de işler yapıyor ve yaptığım işlerin %96'sında olumlu yorum almışımdır. Şimdi bu profili geri getirmenin bir yolu yok mu?
Merhaba;

Bir kez iletişim bilgisi içermesinden bir kez de konuştuğum müşteri haksız olduğu için tartıştığımdan şu an bionluk üyeliğim donduruldu. Aslında iyi de işler yapıyor ve yaptığım işlerin %96'sında olumlu yorum almışımdır. Şimdi bu profili geri getirmenin bir yolu yok mu?
0
soufigay
(04.01.18)
mesajlarda iletişim bilgisi paylaşmak yasak zaten. bunu bas bas her yerde söylemişlerdi, geri getirilebileceğini sanmıyorum tanıdık olsa da.
0
dedimmidemedimmi
(04.01.18)
iletişim bilgisi nedeni ile hesap dondurmuyorlar. sadece mesajı siliyorlar. destek kısmından derdini anlatırsan belki bir ihtimal döner. "tartışma" nın seviyeside önemli tabiki
0
bekri
(05.01.18)
(3)

Ethereum - btc transfer süresi

tchuck
btcturk'ten poloniexe transfer yapacağım.btc olarak mı yoksa ethereum olarak mı göndereyim?sanırım btc maliyet olarak yüksek, ethereumun maliyeti düşük ama süresi mi uzun?
btcturk'ten poloniexe transfer yapacağım.

btc olarak mı yoksa ethereum olarak mı göndereyim?
sanırım btc maliyet olarak yüksek, ethereumun maliyeti düşük ama süresi mi uzun?
0
tchuck
(04.01.18)
eth tramsferi yaptım bugün 1 saat kadar sürdü.
0
veritaslibertas
(04.01.18)
gecen hafta ettim, 10 dk surdu.
0
000000
(04.01.18)
10dk'da tamamlandı
0
🌸tchuck
(05.01.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.