Giriş
(6)

PC bilgisayarımın RAMini yükseltmek istiyorum

charlotte blanc
bilgisayarımın görselini ekte paylaşıyorum. https://i.hizliresim.com/Yg2rAZ.pngsanırım model ismi casper nirvana one desktop. eski bir laptop ama iyi. ram ini yükselteyim diyorum. daha önce macbook promun ramini 4 gb den 8gb ye kendim yükseltmiştim. parçayı crucial.com dan satın alıp internetten dir
bilgisayarımın görselini ekte paylaşıyorum.

i.hizliresim.com

sanırım model ismi casper nirvana one desktop. eski bir laptop ama iyi. ram ini yükselteyim diyorum. daha önce macbook promun ramini 4 gb den 8gb ye kendim yükseltmiştim. parçayı crucial.com dan satın alıp internetten direktifleri takip edip yaptım.

benzer yükseltmeleri buna yapmak istiyorum. sizden istediğim

1- bana tavsiye verin şimdilik sadece ram den anladığım için onu yükselteceğim. başka ne yapabilriim ? bu bilgisayar iş bilgisayarım ama arada mesela age of mythology oynuyorum. çok kasmayacak başka windows tabannlı oyunlar torrentten indirip oynamayı seviyorum. 2015 ve öncesi oyunları rahat kaldırır sanırım. zaten gözüm çok yüksek değil. ona göre tavsiyelerinizi dinlemek istiyorum.

2- nereden alayım ? en uygun, kazık olmasın, bozulacak dandik olmasın(uygun dedim ama bu madde daha önemli) parçalar arıyorum.
0
charlotte blanc
(04.01.18)
1-

- Anakartında kaç adet RAM slot'u var?
- Var olan 8 GB RAMin anakartındaki slotlardan kaçını kullanıyor? 4+4 mü direkt 8 mi mesela?
- Bilgisayarına takılı RAM'ler ile uyumlu (aynı Mhz'de) RAM piyasada bulunuyor mu?

Bunları cevap araman yardımcı olacaktır.
0
twelfth
(04.01.18)
rami arttırmak performansını çok küçük oynatır, ve bu model 8'den fazlasını destekler mi iyi araştırman lazım. laptop olduğu için ekran kartı yükseltmesini yapman da çok zor. hdd yerine ssd takarsan performansın hissedilir şekilde artar.
0
tencere tava
(04.01.18)
bu desktop hocam laptop değil.

sanırım 4 artı 4 kullanıyor. eğer öyleyse sanki bundan öte kasmak manasız olur. benim laptopda yaptığım yükseltme 2 artı 2 den yükseltmeydi. sanırım iki yükseltme de aynı değil.
0
🌸charlotte blanc
(04.01.18)
8 gb ram'i yetersiz bulduracak performans isteyen bir işlem için bu bilgisayarın diğer parçaları halihazırda yavaş kalıyor olmalı, ram'i yükseltsen de onlar açısından bir şey değişmeyeceği için performansta çılgın bir artış olmaz. 8 gb ram ayrıca ram canavarı bir iş yapmıyorsan yeterlidir çünkü.

ssd +1 diyorum, günlük bilgisayar kullanımına en çok etkisi olan bilgisayar parçası. hele ki eski model bir hdd'den geçiş yaparsan yeni bilgisayar almış kadar fark yaşarsın.

ssd'lerde adata, hi level gibi markalar ucuzdur ve iş görür; 120/128 gb alıp windowsu üzerine kursan yeter.
0
Bruce
(04.01.18)
ram yeter hocam
ssd tak
ekran kartı vs. varsa oynarsın
temizlettir kasanın icini bir de
bas
0
kingcyrax
(04.01.18)
chrome'da devasa sayfalarda 20 sekme açmıyorsan, aynı anda bir sürü program kullanmıyorsan falan ram ilavesine gerek yok ssd al yeter. ram para israfı olur.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(04.01.18)
(1)

ntfs.sys hatası ve hdd kurtarma?

estimated time left
merhaba. dün akşam bi anda bu hatayı aldım. dumping disk felan yazıyodu ama baya o konumda bekledi. uzun süre değişiklik olmadan öyle kalınca heralde takıldı dedim ve resetledim. sonra da daha açılmadı bilgisayar. bi tane live linux usb oluşturdum. orda da hdd yi görmüyor. hdd fiziksel olarak dokund
merhaba. dün akşam bi anda bu hatayı aldım. dumping disk felan yazıyodu ama baya o konumda bekledi. uzun süre değişiklik olmadan öyle kalınca heralde takıldı dedim ve resetledim. sonra da daha açılmadı bilgisayar. bi tane live linux usb oluşturdum. orda da hdd yi görmüyor. hdd fiziksel olarak dokunduğumda normal bi şekilde çalışıyo. kurtarılabilir mi?
0
estimated time left
(04.01.18)
wiki.archlinux.org su articledan yururseniz kurtarabilirsiniz.

terminalde lsblk komutu ile once diskin pathini bulun. eger burada gozukmuyor ise disk sikinti buyuk. ama muhtemelen burada goreceksiniz.

sonra ddrescue ile diskin kopyasini alin.

testdisk tamir edebilirse sanslisiniz, kolay yoldan kurtuldunuz. olmazsa photorec ile dosyalari kurtarabilirsiniz.
0
lanc
(04.01.18)
(2)

tv görüntü karelenme - HDMI?

superb
kablo tv kurulumu yapıldı 2-3 ay öncetv'ye giden hdmi kablosu dandik yenisini vereyim mi dedi kurulumu yapan çocuk, istemedimşimdi sık sık karelenme ve donma oluyorsizce hdmi kabloda mı sorun?öyleyse hangini almalı?
kablo tv kurulumu yapıldı 2-3 ay önce
tv'ye giden hdmi kablosu dandik yenisini vereyim mi dedi kurulumu yapan çocuk, istemedim

şimdi sık sık karelenme ve donma oluyor
sizce hdmi kabloda mı sorun?
öyleyse hangini almalı?
0
superb
(04.01.18)
eğer bilgisayar varsa hdmi kabloyu bir de onda dene. aynı sıkıntı olursa yeni kablo alırsın. zaten 5-10 lira birşey.

bir de aklımda şöyle kalmış. hdmi kablo sinyalii dijital olarak aktarıyor. yani sinyal ya vardır ya yoktur. kablo bozuksa hiç görüntü gelmemesi lazım.
son olarak 1-2 gündür discovery channelda dediğin gibi karelenme oluyor.

en en son olarak :) eğer tvye modül takılabilme imkanı varsa kutuyu kullanma. modül alıp öyle kullan.
0
sutlu nescafe
(04.01.18)
HDMI kablosunda görüntü 0 veya 1'dir yani görüntü varsa anten kablosu gibi performansı değişmez.

Kablotv'nin kurulumundan sonra kabloyu siz çıkarıp kendiniz takmaya çalışmadıysanız arayın 126'yı gelip düzeltsinler.
0
maxigenouss
(04.01.18)
(3)

internet altyapı (adsl, fiber, kablo..) gelmemesi sorunu

dracox
merhaba,daha önce bu sorunu yaşayan birini bulur umuduyla yazıyorum.sorunumu detaylı olarak anlattım: https://eksisozluk.com/internet-saglayicilarinin-tuketiciyi-magdur-etmesi--5207822çok kısaca, kadıköy-erenköy'de yeni yıkılıp yapılan binaya altyapı kurulmuyor hiçbir sağlayıcı tarafından. ne adsl n
merhaba,

daha önce bu sorunu yaşayan birini bulur umuduyla yazıyorum.

sorunumu detaylı olarak anlattım: eksisozluk.com

çok kısaca, kadıköy-erenköy'de yeni yıkılıp yapılan binaya altyapı kurulmuyor hiçbir sağlayıcı tarafından. ne adsl ne fiber ne kablo. call center aradığımda altyapı yok diyorlar. konuşma burada bitiyor. benim yapabileceğim bir şey yok deniyor. bir adım ilerleme kaydedemiyorum. ne zaman bağlanır peki diyorum, bilgimiz yok diyorlar.

tavsiyesi olan?
0
dracox
(04.01.18)
Çağrı merkezi bir şey bilmez bu konuda, bölge müdürlüğüne gitmeniz gerekiyor bilgi almak istiyorsanız.

Yakınınızdaki ttnet bayi de bilgili olabilir bir ihtimal.
0
atom karincanin torunu
(04.01.18)
Siz ya da binadan biri bölge telekom müdürlüğüne gidip başvuru yapacak. Sonra telekom elemanları binanıza gelip sokaktan geçen hattan binanızın içindeki telekom kutusuna giriş yapacaklar.

Bundan sonra diğer aboneler rahatca aboneliklerini yapabilirler.
0
John Bloor
(04.01.18)
selam, superonline fiber yoksa, ki apartmanlarda hele ki eski bir yerleşim yerinde olmaz, bu durumda adsl için yine türk telekom a başvurman gerekir. superonline ttnet altyapısı kullanıyor. yani superonline ı boşver, onların yapabilecekleri bir şey yok. ttnet'e dilekçe ver demişler vermemişsin zaten. evet dilekçe vermek çağdışı, saçma biliyorum ama sonuçta vermen gerekiyormuş. bence önce dilekçeni ver de ondan sonra adamlara çemkirmeye başla belli ki bu şekilde seni dikkate de almıyorlar.
0
kenarortay
(04.01.18)
(2)

reddit de yeni konu açma

sylvester standalone
Arkadaşlar selam.reddit'te yeni kaydoldum. yeni bir text veya link yaratıyorum farklı kanallarda. kendi hesabımdayken bunları görebiliyorum ama arkadaşlarıma paylaştığımda ya da logout olduğumda bu yazılar silindi olarak görünüyor, linkler de görünmüyor.yeni üyelerin açtığı konuların görünmesi için
Arkadaşlar selam.

reddit'te yeni kaydoldum. yeni bir text veya link yaratıyorum farklı kanallarda. kendi hesabımdayken bunları görebiliyorum ama arkadaşlarıma paylaştığımda ya da logout olduğumda bu yazılar silindi olarak görünüyor, linkler de görünmüyor.

yeni üyelerin açtığı konuların görünmesi için bir sınır/kural mı var?
0
sylvester standalone
(04.01.18)
çoğu bölümde en az 1 haftalık üye olman gerek konu açabilmek için. değişiyor gerçi bölüme göre hangisi ne kadar ayarlamışsa 2 hafta falan da olabilir kimisinde yani. 3 gün filan da olabilir. ama benim gördüğüm genel olarak 1 hafta civarı. tabi bir de bazıları ayrıca "minimum karma" şartı filan koyuyor ama nadir oluyor bu.
0
rotten head
(04.01.18)
Tam adını hatırlayamıyorum şöyle bi olay var: eğer saçma sapan yorumlar yaptıysan ve belirli bir karmanın altına düştüysen / belirli sayıda kişi bunu flaglediyse yazdığın her şeyi sen görebiliyorsun artık sadece, başka kimse göremiyor. Bir nevi trollü engellemek için yapılmış bir şey.
0
roket adam
(05.01.18)
(3)

3d bir dosya

yakupyaman
Merhaba,3d programlar ile alakalı bilgi sahibi değiliz.".stp" uzantılı 10 15 adet dosya elimizde mevcut. Müşterimiz ".stp" uzantılı açabileceğiniz bir 3d programa bu ".stp" dosyalarını import edip açmanız gerekiyor dedi. Aşama kaydettik ama dosyaları tek tek açıyor hepsini birleştirip bir dosya olar
Merhaba,
3d programlar ile alakalı bilgi sahibi değiliz.
".stp" uzantılı 10 15 adet dosya elimizde mevcut. Müşterimiz ".stp" uzantılı açabileceğiniz bir 3d programa bu ".stp" dosyalarını import edip açmanız gerekiyor dedi. Aşama kaydettik ama dosyaları tek tek açıyor hepsini birleştirip bir dosya olarak açamıyor.
Kullandığımız program Solid Edge ST10 (45 günlük deneme sürüm).
Dosya üzerinde oynama yapmayacağız sadece görüntülemek için kullanacağımız için profesyonel bir programa ihtiyacımız yok yada elimizdeki bu program ile nasıl yapabiliriz.
(.stp dosyaları çok yüklü olduğundan parça parça gönderdiklerini söylediler)
Teşekkürler.
0
yakupyaman
(04.01.18)
www.edrawingsviewer.com

Edrawings kullanin bu hatayi alabilirsiniz onunda cozumu asagida.

my.solidworks.com
0
herseysoyledigimgibioldu
(04.01.18)
Dosyaları açmada probleminiz yok ama siz hepsini tek bir dosya olarak açmak istiyorsunuz sanırım, aynı ekranda aynı anda görmek adına. Bu durumda ya parçaları montaj dosyası olarak kaydetmeniz ya da yine montaj sayfasında hepsini çağırdıktan sonra hepsini birleştirip parça olarak kaydetmeniz lazım. Eğer istediğiniz buysa.

İndirdiğiniz Solid Edge'de new assembly deyip, part'ları tek tek açtıktan sonra save as deyip .step olarak kaydedebilirsiniz yine.
0
onemoremile
(04.01.18)
.stl olmasın nokta bulutu ?
e-drawing kısmı olması lazım solidworksun üstte söylemişler.
bedava olarak autodesk belki işini görebilir. fusion kısmı filan var
0
kararsızataletfilozofu
(04.01.18)
(1)

Excel'de sola doğru vlookup nasıl yapılır?

tencere tava
işaretli yere nasıl staff 5 yazdırabileceğim konusunda yardım istiyorum. vlookup sadece sağa doğru arama yapıyor, o sütunu sağ tarafa taşımadan formülle nasıl yapılır merak ediyorum.direkt dosyayı karıştırmak isteyen varsa; http://avesis.yildiz.edu.tr/bozkan/dokumanlar (lab ödevi.)
işaretli yere nasıl staff 5 yazdırabileceğim konusunda yardım istiyorum. vlookup sadece sağa doğru arama yapıyor, o sütunu sağ tarafa taşımadan formülle nasıl yapılır merak ediyorum.

direkt dosyayı karıştırmak isteyen varsa; avesis.yildiz.edu.tr (lab ödevi.)
0
tencere tava
(04.01.18)
index-match ile yapılabilir.
0
altinci nesil caylak
(04.01.18)
(2)

Garip Bir Mac Sorusu

evrenos gazi
Late 2008 imac 24 inc bilgisyarım var. 2. el almıştım.Bu alete işletim sistemini sıfırdan kurunca appstore üzerinden işletim sistemini indirmek istiyor. Buraya kadar tamam. İndirmek için icloud adresi istiyor. Bu da tamam ama bu bilgisayarın ilk kullanıldığı icloud adresinden başkasını kabul etmiyor
Late 2008 imac 24 inc bilgisyarım var. 2. el almıştım.

Bu alete işletim sistemini sıfırdan kurunca appstore üzerinden işletim sistemini indirmek istiyor. Buraya kadar tamam. İndirmek için icloud adresi istiyor. Bu da tamam ama bu bilgisayarın ilk kullanıldığı icloud adresinden başkasını kabul etmiyor. Bunu bilmiyordum. Aldığım kişiden hesabını ve şifresini istedim, girdim tekrar kurulumu yaptım vs.

Uzun uzun araştırarak çözdüm bunu da. Zira başka hesap bilgisi girince bu öğe geçici olarak indirilemiyor hatası veriyordu. Bu hatayı yabancı forumlarda araştırarak ilk hesapla çözülebileceğini öğrendim. Bu mac ile daha önce hiç işlem yapılmamış bir icloud hesabıyla os indiremezsiniz, mantık bu. Bu bilgisayardan bir kere bile icloud'a girseniz sıkıntı kalmaz demişlerdi. Buna istinaden yine denedim yine olmadı. Halbuki cihazlarım arasında mac de görünüyor.

Bu cihaz zamanında kurulum dvd'si ile verilen cihazlardanmış. Aslında recovery bölümü de var diskte ama bilemiyorum.

Neyse sonuçta ben bu cihazda eski sahibine bağımlılıktan nasıl kurtulacağım?

Timemachine yedeklemesinden kurulum sırasında appstore, icloud hesabı vs. ile işimiz yok di mi? En azından oradan çözeriz bu işi bundan sonra.
0
evrenos gazi
(03.01.18)
Eski cihaz sahibi iCloud.com'a girip bu cihazı unut demesi gerekiyor.
0
mr sherlock
(03.01.18)
@mr sherlock kesin bilgi mi bu cikarim mi? Oyleyse rica edeyim eski sahibine de yapsin.
0
🌸evrenos gazi
(03.01.18)
(7)

columbia mont fikri (capsli)

superb
bu fiyata bu mont alınır mı?kullanıp memnun kalan var mı?https://www.boyner.com.tr/columbia-mont-434766?gclid=CjwKCAiAm7LSBRBBEiwAvL1-Lxgltym2M1Nfd5zBdmEVswPwplHppKjQC_aRUQ_pwKARJshRW_8sHhoCq0MQAvD_BwE
bu fiyata bu mont alınır mı?
kullanıp memnun kalan var mı?

www.boyner.com.tr
0
superb
(03.01.18)
yazık ya. o ne fiyat. o fiyata birini tutayım sırtımı sıvazlasın, adamın emeğine kazanç olur.

neyse,

metro grossmarket'te colombia, north face filan satılıyordu, belki saçma fiyatlardan biraz daha az saçma bir fiyat olabilir, bakarsınız.

ek bilgi: o ördeklerin kuşların tüylerini canlı canlı yoluyorlar.
0
neynep
(03.01.18)
www.columbia.com

buradan almayı denesene kargo filan daha ucuza gelebilir.
0
cedex
(03.01.18)
Modadan anlamam, ama şöyle cevap vereyim.

Parasını hakeden bir kalite sunuyor olabilir, ama görüntü itibari ile kalitesini/pahasını belli eden bir ürün gibi durmuyor.

100 liraya birisi çakmasını alıp sırtına taksa ve yan yana gelseniz çok bi fark olmaz gibi sanki. Kolayca sahtesi üretilen ürünlerin de böyle bir sorunu var.

www.amazon.de

www.modacruz.com
0
John Bloor
(03.01.18)
hoşuna gitmişse ve ücreti'de koymuyorsa ne beni dinle nede kendini yor.
0
protrek
(03.01.18)
amazon varken iki katı para vermeye gerek yok boynere.

amzn.to
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(03.01.18)
Öncelikle bu ürün, columbia cascade peak modeli. Aslında bir dış katmanla giyiliyor. Bu yüzden zip ve 3 yerden bağlantısı var. (bu yüzden full zip olmayan modellerden biraz daha pahalı) Olması gerektiği gibi bunu bir dış katmanla giyerseniz, maksimum verimi alırsınız. Tek başına bir iç katmana bu para verilmez. Benzer fiyatlara iki katmanlı bir model alabilirsiniz.

Amerikada bu model, aşağıdaki linkteki gibi satılıyor. Ama yurduma girince muhtemelen dılını ayrı, içini ayrı satıyorlar.

www.columbia.com
0
sarap dumani
(03.01.18)
Bu fiyatlik bir ozelligi yok, size kalmis. Yillardir Columbia urunleri kullanirim, buyuk cogunlugu o paralar etmiyor giydiklerimin. Ulan o zaman niye aliyorsun diyeceksin, cevap marka takintisi.
0
stavro
(03.01.18)
(6)

verilen array'de n'inci kelimeyi bulmaca - c sorusu

stanhiver
Selamlar, Kullanıcıdan cümle ve sayı alıyoruz. o sayı'ncı kelimeyi göstermesini istiyorum programın. Bişeyler yazdım ama bi türlü çalışmıyo. Şu an kodu calistirmayi bile beceremedim, ne vereceğinden ziyade neden bişeyler vermediği sorum sanırım. #include <stdio.h>#include <stdlib.h>void fx (char uzu
Selamlar,

Kullanıcıdan cümle ve sayı alıyoruz. o sayı'ncı kelimeyi göstermesini istiyorum programın. Bişeyler yazdım ama bi türlü çalışmıyo. Şu an kodu calistirmayi bile beceremedim, ne vereceğinden ziyade neden bişeyler vermediği sorum sanırım.





#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
void fx (char uzun[], int x, char kisa[])
{
int j; int i;
int u;
u = strlen(uzun);
int cunt = 0;
int bas; int son;
for(i = 0 ; i < u ; i++){
if(uzun[i] == ' ')
cunt++;
if(cunt == x-1)
{
bas = i; //kelimenin hangi bosluklar
//arasinda oldugunu bas ve son'a
}
if(cunt == x)
{
son = i;
}
}
int amk = 0;
for(j = bas; j < son - bas; j++)
{
kisa[amk] = uzun[j]; //kisaya iki bosluk arasini attim
amk++;
}


}
int main(void) {

char sentence[150];
int nth;
gets(sentence);
scanf("%d",&nth);
char yeni[30];

fx(sentence, nth, yeni);

puts(yeni);



return EXIT_SUCCESS;
}
0
stanhiver
(03.01.18)
fx fonksiyonunun sonundaki for döngüsünde "j < son-bas" değil de "j < son" olmalı.
0
talemon
(03.01.18)
@herif count'dan daha kısa olduğu için :D
@talemon haklısın düzelttim.

make all
make: Nothing to be done for 'all'.

şöyle bir şey diyo compiler bana, online compilerda da olmadı. çok temel bişey yanlış muhtemelen onu bulamıyorum. kod hiç çalışmıyo direk. çalışsa düzelticem zaten cümlenin neresini nasıl aldığını.
0
🌸stanhiver
(03.01.18)
a-ah online compiler'da olmaya başladı bi anda. hatalı ama düzeltebilirim sanıyorum.
0
🌸stanhiver
(03.01.18)
sorumu daralttım su an:

bas ve son'u yanlis buluyo ama doğru gibi sanki? neden olmuyo?
0
🌸stanhiver
(03.01.18)
Böyle yapmak istemiyordum ama refaktöre edip bazı hataları düzelttim:
pastebin.com

bu kod son kelimeyi de yakalıyor.
ancak boş girdi ve çok uzun girdilerde oluşabilecek hatalarla ilgili değişiklik yapmadım.
0
talemon
(03.01.18)
@talemon benim kodumun son hali son kelimeyi yakalamıyodu. bi de {}'ları yanlış kullanmışım.

çok iyi oldu bu. çok teşekkürler.
0
🌸stanhiver
(03.01.18)
(7)

robotik kodlama sınıfı

sayha
arkadaşlar okulumuza(ilkokul) robotik kodlama sınıfı açmak istiyoruz ama bu konu hakkında teknik bilgiye haiz değiliz. bu sınıfı açmak için gereken malzemeleri bilmiyoruz. yani aslında bilmiyoruz derken başta da dediğim gibi teknik bilgiye tam manası ile sahip değiliz. yapacağımız işin iyi olmasını
arkadaşlar okulumuza(ilkokul) robotik kodlama sınıfı açmak istiyoruz ama bu konu hakkında teknik bilgiye haiz değiliz. bu sınıfı açmak için gereken malzemeleri bilmiyoruz. yani aslında bilmiyoruz derken başta da dediğim gibi teknik bilgiye tam manası ile sahip değiliz. yapacağımız işin iyi olmasını istiyoruz. bu açıdan bize teknik anlamda ve malzeme konusunda bilgi verebilecek olanların desteğini bekliyoruz.

farkındalık oluşturmak adına buradan da sormak istedim. yardımcı olursanız çok mutlu oluruz. şimdiden teşekkürler. yukarıda yazdım ama tekrar edeyim ilkokuluz. bize sınıfın oluşturulmasında sponsor olabilecekler varsa onları da bekliyoruz. finansbankın mesela böyle bir projesi var ama ulaşamadık. (tikler gecikebilir kusurumuza bakmayın)
0
sayha
(03.01.18)
şurada arduino kullanılmış benim de aklıma o gelmişti.
www.jr-robotics.com.tr

www.youtube.com

"arduino for kids" deyince de bir şeyler çıkıyor.

şu tür çocuk modülü ve varmış.
www.robotistan.com

arduino iyi bir bşalangıç olabilir.
0
güneyli çocuk
(03.01.18)
arduino +1.
0
kibritsuyu
(03.01.18)
öncelikle bu işe emek ve gönül veren herkese tebrikler.

scratch ile arduino'yu biraz inceleme fırsatım oldu. arduino aslında iyi bir anlatımla ilkokul için normal olarak da işlenebilir ama scratch ile daha geniş bir potansiyele hitap eder.tek fark scratch'da programlama dili epey sadeleştirilip, çocuklar için uygun hale getirilmiş.

www.robotistan.com

-programlamak için pc
-arduinoları pc'den bağımsız çalıştırmak için 9v pil ister sarf malzemesi olarak alın, isterseniz şarj cihazlarıyla birlikte şarjlı olarak alın. ancak her iki durumda da pillerin patlama riski olduğundan ucuz çin malı pillerden kaçının. pc olmadığında arduino adaptörle de çalışır ama robotik uygulamalarda genelde mobilite tercih edilir.
hem de çocukları prizlerden uzak tutmuş olursunuz:D
-tabi arduino için 9v pil başlığı
-breadboard

bunlar temel malzemeler.
-linkte ki kit dışında internetten örnek arduino uygulamalarını inceleyerek, aralarından seçeceğiniz uygulamalara göre kendiniz de bir ders planı hazırlayabilir, ona yönelik bir malzeme listesi oluşturabilirsiniz.

bir de özel değilse hangi şehirde olacak bu proje?
0
teyzem teyfik
(03.01.18)
@ teyzem teyfik

istanbul hocam. bu işi sektöre dönüştürüp ucuz ve kalitesiz cihazlarla iş yapanlar var. o yüzden buradan destek alalım dedik. pahalı malzemeler var. mesela legoya baktık 2100+kdvli fiyatlar var ama çok iyiydi. arduino kursu açılacak yakında ona gideceğiz eğitmen olarak ama bu konuda çok bilgisi olan da yok istekli olan da. biz bi yola çıkacağız bakalım. inşallah başarırız.
0
🌸sayha
(03.01.18)
aslında makeblock, 4m, tynker gibi çok alternatif var ama çoğunluğu ya ithal ürünler olduğu için ya fiyatları yüksek, ya direkt yurt dışından temin edilmesi gerek. üstelik özellikle kodlama aşamasında arayüzü türkçe olan basit bir programlama platformunda programlanması ihtiyaç sanırım. maalesef bu kısıtlarla böyle alternatifleri değerlendiremek zor. çocukların kolayca internette kaynak bulabilmesi v.s de gerek. bunları düşününce çocuklar için arduino kitler en elle tutulur seçenek gibi.

biz de bir kaç mühendis arkadaşla bir süredir bir sosyal sorumluluk projesi olarak youtube'da çocuklara arduino temelli bir eğitim kanalı açma fikri üzerinde duruyoruz. araştırma içerisindeyiz. böyle çok kanal var ama türkçe ve çocuklara yönelik pek bir şey yok. arduino zaten temel düzey bir eğitimden sonra kablolarla takıp, sökülen bir lego gibi. çocuklara ulaşmasının önündeki en büyük engel kodlama platformuydu. scratch'ta tamamen olmasa da bir noktaya kadar bu sorunu çözüyor.

eğitim sisteminin felç olduğu bir ülkede böyle girişimler çok önemli. umarım güzel sonuçlar alırsınız. yolunuz şimdiden açık olsun. bu konuda sormak istediğiniz bir şey olursa her zaman ulaşabilirsiniz.
0
teyzem teyfik
(03.01.18)
masa, sandalye, bilgisayar kısımlarını geçersek çok büyük bütçelere gerek yok aslında.
arduino veya çocuklara özel bazı platformlar var oradan ilerlenebilir.

maker atölyeleri ve maker ürünleri satan firmalardan sponsoluk ya da en azından toplu alım indirimi talep edilebilir.

belirlediğiniz yaş aralığına göre bir ders programı çıkarıp alınacakları bu programa göre seçmek lazım.
0
orpheus
(03.01.18)
ben ortaokul'da matematik öğretmeniyim. 6. ve 7. sınıflara mekatronik kulübü yapıyorum. mesaj atarsanız tecrübelerimi paylaşırım.
0
lancelot du lac
(16.01.18)
(1)

Max 2000 AED'ye Akıllı Telefon

ruhu sarisin
Selam canısılar,BAE'den telefon aldıracağım yakın zamanda. Max 2000 AED'ye beni mümkün olduğu kadar uzun süre idare edecek bir performans canavarı arıyorum. Öneriniz var mıdır?fiyatlara bu siteden bakıyorum: https://uae.souq.com/ae-en/ccc-mobiles-tablets-ae/c/?ref=nav
Selam canısılar,

BAE'den telefon aldıracağım yakın zamanda. Max 2000 AED'ye beni mümkün olduğu kadar uzun süre idare edecek bir performans canavarı arıyorum. Öneriniz var mıdır?

fiyatlara bu siteden bakıyorum: uae.souq.com
0
ruhu sarisin
(03.01.18)
brad pitt
(03.01.18)
(1)

Binance'da küsuratlı işlem gerçekleştirmek

ex animo
Binance'ın kestiği komisyonlar yüzünden bir sürü alt coinde 0.975 gibi küsüratlar kaldı. Bunların, ETH ile işlemlerde kullanılabildiğini okudum bir kaç yerde ancak ne masaüstü site ne de app küsuratlı işlem yapmama izin vermiyor.Bu küsüratlardan nasıl kurtulabilirim? BTC ya da ETH'da tutmak istiyoru
Binance'ın kestiği komisyonlar yüzünden bir sürü alt coinde 0.975 gibi küsüratlar kaldı. Bunların, ETH ile işlemlerde kullanılabildiğini okudum bir kaç yerde ancak ne masaüstü site ne de app küsuratlı işlem yapmama izin vermiyor.

Bu küsüratlardan nasıl kurtulabilirim? BTC ya da ETH'da tutmak istiyorum bunları
0
ex animo
(03.01.18)
derdinize derman değil ama, binance'da işlem yaparken başlangıçta 1-2 BNB alıp kenara koyar ve "komisyonları BNB olarak al" seçeneğini işaretlerseniz hem %50 daha az komisyon verirsiniz hem de bütün komisyonu BNB olarak keseceği için aldığınız alt coinler küsurat şeklinde kalmaz.
0
stanley weber
(03.01.18)
(5)

whatsapp'da tek tick ne anlama geliyor

nickini degistiren yazar
sb. rengi mavi değil, gri.
sb. rengi mavi değil, gri.
0
nickini degistiren yazar
(02.01.18)
yazdıklarınız whatsapp server'ına ulaştırıldı ama karşı tarafa henüz ulaşmadı.

Telefonu kapalı olabilir, interneti kapalı olabilir vb. durumları.
0
ogomso
(02.01.18)
mesajın gönderildiği ama karşı tarafa henüz ulaşmadığı anlamına geliyor.
0
ravenclaw
(02.01.18)
önceden mesajlar gidiyordu. engellemiş mi bu kişi beni? profil resmi de gitmiş.
0
🌸nickini degistiren yazar
(02.01.18)
Evet engellenmişsiniz. Aramıza hoşgeldiniz :)
0
bego
(02.01.18)
AlsterWasser
(02.01.18)
(4)

4k tl bütçeli laptop tavsiyesi lütfen

denizaya
Taşıma amaçlı değil, evde sehpa üstünde olcakFilm izlemeyi seviyorum, ekranı güzel ve 4k oynayabilsinOyun oynarım ama ağır fps falan değil; afe of empires, gta5, stardew valley falanDaha önce samsung ve Toshiba kullandım, farklı bir marka olsun istiyorum.Asus lar güzel gibi.He ara sıra Youtube handb
Taşıma amaçlı değil, evde sehpa üstünde olcak
Film izlemeyi seviyorum, ekranı güzel ve 4k oynayabilsin
Oyun oynarım ama ağır fps falan değil; afe of empires, gta5, stardew valley falan

Daha önce samsung ve Toshiba kullandım, farklı bir marka olsun istiyorum.
Asus lar güzel gibi.

He ara sıra Youtube handbrake da renden yapıp video atıyorum.

Bütçe 4k. Teşekkürler^^
0
denizaya
(02.01.18)
"4k oynayabilsin"
şu zaten gtx 1080 gibi bir ekran kartını şart koşuyor. 4k tl'ye var mıdır bilmiyorum ama bunu yazayım dedim. (Monster'larda olabilir çok büyük ihtimalle. Hem masada duracak diyorsun)

Asus Rog serisi güzel, ekranları da gayet iyi benim 2 yıl önce aldığım laptopun ekranı renk doğruluğu çok güzel. (IPS) Ben video kurgu- basit renk düzeltme işleri için kullanıyorum zaten.

Lakin aslında oyun laptopu diyince artık Amd Freesync'li şeyler var sanki, oyunda baya etkili oluyormuş. Bir de 4k demişsin ama bu laptopların çoğu 4k ekranlı değil, ha gtx1080 varsa oynatır ama ayrı monitöre bağlarsın (hdmi tipi vs de etkiliyor kimisi sadece 30hz (kare) verebiliyordu galiba onları bir araştır)
0
rodriguez2
(02.01.18)
Pardon yanlış yazmışım 4k oynamak değil izlemek olacaktı :)
0
🌸denizaya
(02.01.18)
aa anladım, ben de yanlış anlamışım sonrasında oyun falan da diyince :)

4k filmi modern bi laptop rahat gösterir ya, tabii çok yüksek bitrate'li bir şey bulursan izlersen zorlanabilir (ssd'li olursa onu da aşar) ama şu an internetten bulacağın 50gb'lık 4kyı bile izlersin bence.

ben mesela i7 4700hq işlemcili (o zamandan şimdiye 3 nesil atladı işlemciler) 16gb ddr3 ramli makinemde 4K video kurgusu yapıyorum. Çok korkma yani ondan.
0
rodriguez2
(02.01.18)
Bütçeyi biraz daha artırabilirsen dell inspiron 7567 al. Piyasadaki fiyatına göre en dolu makine. Vatanda geceleri indirimle 4600 civarina geliyor.
0
cloudybloody
(03.01.18)
(2)

opera vpn dışında ne kullanıyorsunuz

mete kudur
opera vpn yavaş çok yavaş oluyor, alternatif ne var ücretsiz
opera vpn yavaş çok yavaş oluyor, alternatif ne var ücretsiz
0
mete kudur
(02.01.18)
Softether vpn
0
i m sick tired
(02.01.18)
hideman vardı bir ara opnu kullanıyordumi opera yeterli gibi şu anda
0
selam
(02.01.18)
(1)

Videodaki anket sonuçları nasıl yansıtıldı projeksiyona?

coca cola
https://vimeo.com/226939721 Çok eğlenceli değil mi ya ben de yapmak istiyorum böyle bir şey.Soru saçma oldu biraz ama hangi programları kullanarak telefondan anket sonuçlarını projeksiyona yansıttılar?Teşekkürler.
vimeo.com
Çok eğlenceli değil mi ya ben de yapmak istiyorum böyle bir şey.
Soru saçma oldu biraz ama hangi programları kullanarak telefondan anket sonuçlarını projeksiyona yansıttılar?
Teşekkürler.
0
coca cola
(02.01.18)
Şöyle bir site var oyun oynamak için tamamen aynı mantık kahoot.it

Telefonuyla bağlanıyor herkes, cevaplar seçiliyor oyunu oluşturan bilgisayarında görüyor /projeksiyona yansıtıyor.

Direkt kendin nasıl yapabilirsin bilmiyorum ama belki bu siteyi kullanabilirsin benzer şeyler için
0
senolll
(02.01.18)
(4)

HTML'i app'e dönüştürmek?

tchuck
mümkün mü ya?daha doğrusu mümkün ama, çok ekstra bilgi gerekmeden (yani yalnızca html ve javascripti yazarak) mümkün mü?yapmak istediğimi de söyleyeyim ki kafa karışıklığı yapmayalım;birkaç tane html sayfa hazırlayacağım,bir de hem bot hem de manuel olarak cevap veren bir chat sayfası yapıp kullanıc
mümkün mü ya?

daha doğrusu mümkün ama, çok ekstra bilgi gerekmeden (yani yalnızca html ve javascripti yazarak) mümkün mü?

yapmak istediğimi de söyleyeyim ki kafa karışıklığı yapmayalım;
birkaç tane html sayfa hazırlayacağım,
bir de hem bot hem de manuel olarak cevap veren bir chat sayfası yapıp kullanıcılara mesaj göndermek. (chatten kastım 1'e 1. yani kullanıcı gelip bizimle konuşacak. bot'un cevaplayabileceği sorularsa cevaplayacak, değilse manuel kişiye devredecek)

bunu normalde html nodejs ve bot için de php api vs. kullanıp hallederdim ama native olmasa bile bir app olsun istiyorlar.
bu durumda ne yapabilirim? olur mu? olmaz mı?
0
tchuck
(02.01.18)
webview, phonegap vs
0
eksimtrak
(02.01.18)
phonegap’i bir inceleyin.
0
rabbititus
(02.01.18)
yuto
(02.01.18)
jquery mobile, react native, native script, sencha touch, angular vs. vs. diye uzar gider liste,


mobile app development with javascript and html diye arat bulursun, hatta bu şekilde bildiğin masa üstü uygulamada yapabilirsin,
0
selam
(02.01.18)
(3)

edefter uygulaması

babilbaligi
selamlar,defter tasdik ettirmek yerine e defter uygulamasına geçmek istiyorum. bunun için kullanılabilen yazılımlar içinde çalışan en ucuzu hangisi? ayda 20 civarı gider 3-5 gelir evrakım var. bu yükü taşıyabilecek düşük bütçeli çözüm hangisi olmalı?teşekkürler.
selamlar,

defter tasdik ettirmek yerine e defter uygulamasına geçmek istiyorum. bunun için kullanılabilen yazılımlar içinde çalışan en ucuzu hangisi? ayda 20 civarı gider 3-5 gelir evrakım var. bu yükü taşıyabilecek düşük bütçeli çözüm hangisi olmalı?

teşekkürler.
0
babilbaligi
(02.01.18)
Innova'nın en düşük paketi aylık 126 TL.
0
cakabo
(02.01.18)
luca vb. programlar ile muhasebeci paketleri yapıyor.
muhasebeci kendi programına para ödeyip mükellefleri çok uyguna getirebiliyor.
0
rhan
(02.01.18)
Yahu kağıt defter nasıl elektronik defterden ucuz olur? Mantıklı mı bu?
0
🌸babilbaligi
(02.01.18)
(2)

[Javascript + HTML] fade ettiremiyorum

bollocks44
yapmak istedigim sey basitce su, video baslarken de bir fade olsun, oynat butonuna basinca fade kalksin, durdurunca geri gelsin.ancak benim ornegimde ancak iki kere oynat / durdur yaptiktan sonra bu olay istedigim gibi oluyor. yani ilk seferde bir fade yok, video'yu oynatiyorum fade geliyor, durduru
yapmak istedigim sey basitce su, video baslarken de bir fade olsun, oynat butonuna basinca fade kalksin, durdurunca geri gelsin.

ancak benim ornegimde ancak iki kere oynat / durdur yaptiktan sonra bu olay istedigim gibi oluyor. yani ilk seferde bir fade yok, video'yu oynatiyorum fade geliyor, durdurup tekrar oynatinca ortadan kalkiyor ve duzene giriyor. bunu nasil cozerim?

jsfiddle.net
0
bollocks44
(01.01.18)
vid.addEventListener('pause', function() {
vid.classList.add('stopfade');
pauseButton.innerHTML = "O Y N A T";
});

vid.addEventListener('play', function() {
vid.classList.remove('stopfade');
pauseButton.innerHTML = "D U R D U R";
});

şunu en alta ekle, hemen üzerindeki click event'indeki class ekleme çıkarma mevzularını kaldır, yalnızca play/pause kalsın.
0
yuto
(01.01.18)
Merhaba, çok anlamadığımı baştan belirterek, alternatif olabilir düşüncesiyle bir cevap yazmak istedim.

JS kodlarınızdan anladığım kadarıyla vidFade() komutu sadece click olayında aktif hale geliyor ve bu yüzden sizin bahsettiğiniz sıkıntı oluyor.
Metodu hemen 3. satırda çağırınca çalıştı ama yanılıyor da olabilirim. :)

var vid = document.getElementById("bgvid");
var pauseButton = document.querySelector("#baba button");
vidFade();
0
pink panther
(01.01.18)
(4)

Instagram hikayeye nasıl uzun video yüklüyorsunuz?

piston aşağı indi
Ben 10 saniyeden uzun yükleyemiyorum. Acaba dedim video çözürlüğü ile mi alakalı, çözünürlüğü düşürdüm yine olmadı.Diğer hikayelere bakıyorum gayet de 10 saniyeden uzun videolar var, özellikle çoklu yapılan hikalerde (ki ben onu dahi nasıl yapacağımı bilmiyorum o bambaşka mevzu) ve ben bu durumu tek
Ben 10 saniyeden uzun yükleyemiyorum. Acaba dedim video çözürlüğü ile mi alakalı, çözünürlüğü düşürdüm yine olmadı.

Diğer hikayelere bakıyorum gayet de 10 saniyeden uzun videolar var, özellikle çoklu yapılan hikalerde (ki ben onu dahi nasıl yapacağımı bilmiyorum o bambaşka mevzu) ve ben bu durumu teknik olarak çözebilmiş değilim. Video sıkıştıran program mı var?

Teknik olarak bilgisizim, cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
0
piston aşağı indi
(01.01.18)
+1
0
valarmurgulis
(01.01.18)
Çoklu hikaye için ana ekranı sola kaydırınca (yani soldaki paneli açmak için sağa kaydırıyoruz aslında) direkt kamera açılıyor, oradan yeni bir şeyler çekip koyabilirsin. Aynı şekide ana sayfada sol en üstte kamera butonu var onu da kullanabilirsin.

Az önce denedim, video zaten 15 saniyelikmiş. 10 saniye olan snapchat galiba.

Not:android.
0
glutamin
(01.01.18)
Nasıl yahu? Hikaye ekle, kütüphaneden videoyu seçiyorum 10-15 saniye ile ilgili hiç bir şey demeden yüklüyor. iOS, Android farkı mı?
0
nickini vermek istemeyen uye
(01.01.18)
uzun hikaye olayı anında çekimlerde mümkün diye biliyorum. hikaye çekerken basılı tutuyorsun o limit boyunca farklı videoları çekip arka arkaya biriktiriyor, en son düzenlenip gönderiliyor.
0
zebragibi
(01.01.18)
(1)

visa kredi kartı - prepaid kart - uluslarası sepa havalesi

mrsnpr
bu üçlüyü bir araya getirmek istedim. kendi araştırmamla bir prepaid kart buldum başvuru yaptım, uygulama üzerinden bir görüşme istediler, şuanki kimliğimi kabul etmediler, pasaport sordular pasaportum olmadığı için de reddettiler. olduğu zaman gel dediler :Dsorum şu:visa ile prepaid karta nakit akt
bu üçlüyü bir araya getirmek istedim. kendi araştırmamla bir prepaid kart buldum başvuru yaptım, uygulama üzerinden bir görüşme istediler, şuanki kimliğimi kabul etmediler, pasaport sordular pasaportum olmadığı için de reddettiler. olduğu zaman gel dediler :D

sorum şu:

visa ile prepaid karta nakit aktarım yapıp o kart üzerinden yani o karttaki hesap üzerinden sepa havalesi yapmak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim? üstte anlattığım şekliyle yeni tarz kimlik kartım ya da pasaportum yok.
0
mrsnpr
(01.01.18)
bununla ilgili bayağı bir araştırma yapan biri olarak söylüyorum. yapamazsın.

ha yaparsın araya bir sürü komisyoncu koyarak ama paranın en az %15'i oralara gider.
0
mr.goodcat
(01.01.18)
(1)

Lazer yazıcı tavsiyesi

basond
Ev kullanımı için siyah beyaz olan lazer bir yazıcı almak istiyorum,elimde xerox marka eski bir lazer yazıcı var artık toneri lekeli yazmakta ve yeni kartuş bulabileceğimi sanmıyorum(eski bir model). bu tonerle 6000 sayfa yazı almışım doldura doldura kullandım 10 senede maaşallahı var hiç bana mısın
Ev kullanımı için siyah beyaz olan lazer bir yazıcı almak istiyorum,
elimde xerox marka eski bir lazer yazıcı var artık toneri lekeli yazmakta ve yeni kartuş bulabileceğimi sanmıyorum(eski bir model). bu tonerle 6000 sayfa yazı almışım doldura doldura kullandım 10 senede maaşallahı var hiç bana mısın demedi.

Şimdi buna benzer DOLDURULABİLEN çipi olmayan(kartuş satmak zorunda bırakmayan) lazer bir yazıcı arıyorum. Bilgisi olanlardan yardım bekliyorum.

bütçe 600 tl.
0
basond
(01.01.18)
Canon lbp6030 çok önerilmişti bana, ondan almıştım. Toneri kolay ve ucuza dolabilen çipsiz modellerdenmiş.
0
synesthesia
(01.01.18)
(2)

2 bilgisayar

art vandaley
selamlar, uzun suredir bi laptop alıcam fakat alamıyorum.kısıtlar : param az, mobilite yuksek olmalı, hızlı olmalı falan. şu 2si arasında kaldım.300 kusur farka deger mi? bir de ssd.siz olana ilerde ssd takılabilir mi gibi sorularım var. şimdiden saolunhttp://www.hepsiburada.com/lenovo-v310-intel-co
selamlar, uzun suredir bi laptop alıcam fakat alamıyorum.
kısıtlar : param az, mobilite yuksek olmalı, hızlı olmalı falan.

şu 2si arasında kaldım.

300 kusur farka deger mi? bir de ssd.siz olana ilerde ssd takılabilir mi gibi sorularım var. şimdiden saolun

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com
0
art vandaley
(31.12.17)
mobilite onemli diyorsan 14inch bak.
thinkpad e470. birkac versiyonu var, 256 ssd ve 940mx ekran kartli olani tavsiye ederim
0
battal gemalmaz
(31.12.17)
ucuz olana 250 lira daha koyup ram almazsan bi espirisi olmayacak bence. ha illa ikisinden biri olsun diyosan aynen o şekilde yap hem ssd hem ramin olur.
0
yuto
(01.01.18)
(2)

bilgisayar seçimi

tom creo
https://www.gittigidiyor.com/dizustu-laptop-notebook-bilgisayar/msi-gv72-7rd-882xtr?catalogs=truehttps://www.gittigidiyor.com/dizustu-laptop-notebook-bilgisayar/msi-ge62vr-7rf-425xtr?catalogs=truehttps://www.gittigidiyor.com/dizustu-laptop-notebook-bilgisayar/msi-ge73vr-7rf-035xtr?catalogs=truebu 3
www.gittigidiyor.com

www.gittigidiyor.com

www.gittigidiyor.com

bu 3 bilgisayar arasında ekran kartı ve boyut dışında göremediğim bir fark var mı? gtx 1050 ile 1070 arasında dağlar kadar fark var mı? bütçe problem değil ama ufak bir fark için daha fazla vermeyeyim. çok fazla oyun oynayan biri değilim. ekstra olarak xbox var, arada oradan oynuyorum. Amacım, 4-5 yıl kullanayım, günlük kullanımda kesinlikle hiç kasmasın, arada ufak photoshop işlemleri yapayım. (belki iyi bilgisayar alırsam daha fazla oyun oynayabilirim emin değilim, witcher 3, battlefield vs)

17.3 ekran ile 15.6 arasındaki kullanım farkı kolaylığı hakkında deneyimleriniz nelerdir? diz ve film fazla izliyorum, 17.3 tercih sebebi olmalı mı?

farklı pc tavsiyesine de açığım.
0
tom creo
(31.12.17)
selamlar, iyi senler, 15.6 normal kullanıcılar için gayet yeterli.

kimdir bu normal kullanıcılar? ara sıra da olsa bilgisayarını bi yerlere taşıyanlar.

sosyal medya takılan, oyun oynayan, ara sıra office uygulamaları kullanan kişiler.

17.3 boyut gerçekten çok büyük, taşıması külfetli, eğer oturup sabahtan akşama bişeyler çizmiyorsan, fotoşop uğraşmıyorsan, film izliycem ben illa büyük ekran olsun demiyosan bence alma.

valla sık taşıyorum dersen büyük problem 17.3

şu da var, 15.6 alıp, üstüne 17.3 ile olan fiyat farkıyla güzel büyük bir monitör alabilirsin 21 22 inch falan.
0
killerbee
(31.12.17)
hocam eğer fazla taşımayacaksanız ve oyun oynamayı gerçekten düşünüyorsanız 17.3 çok iyi bir tercih olur. ama aleti yaya olarak her taşımanızda 17.3 tavsiye edenleri anabilirsiniz. 10 dakika sonra 100 kilo oluyor alet sırtınızda :) bir de mat ekran çok çok önemli bence. msi ların oyuncu serilerinin tamamı mat ekran diye biliyorum ama teyit etmek iyi olur. parlak ekranlar tam baş belası.
0
tukenmez adam
(31.12.17)
(5)

bu gün doğum günü olan wizard of wor oynaycağım ama tuşlar ters

zunkatsar
geçen gün sordum bunu ve bulundu:https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1250557/bu-atari-oyununu-bilebilen-80lerin-sonundan-bulunduinternetten oynamak istedim ve buldum tabii:http://www.arcadedivision.com/classicgame40/shooting/wizard-of-wor.htmlama ya hareket için 4 yön tuşu ve ateş etmek için enter ya
geçen gün sordum bunu ve bulundu:

www.eksiduyuru.com

internetten oynamak istedim ve buldum tabii:

www.arcadedivision.com

ama ya hareket için 4 yön tuşu ve ateş etmek için enter ya da hareket için wasd ve ateş için sol shift seçenekleri var. ateş ve yön yakın. oynanmıyor.

buna ne çare bulabiliriz? enteri başka tuşa da atasam falan? bilgisayar macbook air.

bu arada bu oyun 31 aralık 1980'de piyasaya sürülmüş. oyunun da doğum günü kutlu olsun.
0
zunkatsar
(31.12.17)
mac açık değil de ayarlarda vardı diye hatırlıyorum.

yoksa mac key mapper diye aratırsan işe yaraycak şeyler çıkar sanırım.
0
passion rules the game
(31.12.17)
Ben sarı adamlarla oynadım. Ok tuşlarıyla yürüyüp ctrl ile ateş ettim sorun olmada. 2. round'ı bitirdim bıraktım. Yön tuşları ve CTRL de çok mu yakın?
0
g man
(31.12.17)
@g man:

sarı adamda yön tuşlarını kullanınca enter ile ateş ediliyor? sizinkisi macbook air mı?
0
🌸zunkatsar
(31.12.17)
@passion rules the game:

kabaca baktım ama pek bir şey çıkmadı. mesela oyun oynarken z tuşunu enter'a atıyım sonra kapatıyım...
0
🌸zunkatsar
(31.12.17)
pqrs.org

şu işini görür herhalde, oyun oynarken profil değiştireceksin. profil oluştururken kafana göre tuş atayabiliyorsun, toptan değiştirmeye gerek yok sanırım. app de açık kaynak, sıkıntı çıkmaz herhalde
0
passion rules the game
(02.01.18)
(1)

blogger da...

melodica
sonraki blog (next blog) tuşuyla sörf yaparken bazı bloglarda bu görünmüyo. keyfim yarıda kalıyo geri yapıp tekrar next blog demek zorunda kalıyorum. bunu bütün bloglar için görünür yapabiliyo muyuz.
sonraki blog (next blog) tuşuyla sörf yaparken bazı bloglarda bu görünmüyo. keyfim yarıda kalıyo geri yapıp tekrar next blog demek zorunda kalıyorum. bunu bütün bloglar için görünür yapabiliyo muyuz.
0
melodica
(31.12.17)
Şunu kopyala;

www.blogger.com

yapıştır ve enter'la. İşe yarıyor.
0
podrostok
(31.12.17)
(1)

crypto paracılara bir soru

eternal disgust
binance dan hitbtc ye trx transferi gerçekleştirdim ama hesaba geçmedi bir türlü sebebi ne ola ki ?https://etherscan.io/tx/0xa33c320a282a09537207ecfb56522fe69aefd8bf053fd8f9d428fa0208935349
binance dan hitbtc ye trx transferi gerçekleştirdim ama hesaba geçmedi bir türlü sebebi ne ola ki ?

etherscan.io
0
eternal disgust
(31.12.17)
transfer süresi 1 saate kadar uzayabilir.
0
karlmarx
(31.12.17)
(3)

Laptop ekranında aniden oluşan çizgiler

denizaya
Yaklaşık 4 yıllık laptopumun ekranı durduk yere çizgileşerek görünmez hale geldi.Hdmi ile tv ye bağlayınca görüntü tv ye yansıyor ama laptop ekranı hala bozuk.Yeni laptop aldım ama bu eski samsung laptop ekranı büyük ve çok güzeldi, film izlemek güzel oluyordu.Sormak istediğim böyle ekran bozulmalar
Yaklaşık 4 yıllık laptopumun ekranı durduk yere çizgileşerek görünmez hale geldi.
Hdmi ile tv ye bağlayınca görüntü tv ye yansıyor ama laptop ekranı hala bozuk.

Yeni laptop aldım ama bu eski samsung laptop ekranı büyük ve çok güzeldi, film izlemek güzel oluyordu.

Sormak istediğim böyle ekran bozulmalarını bilgisayarcılar tamir edebiliyor mu? Yoksa ekran bozuluncs laptop çöp mu oluyor?
0
denizaya
(31.12.17)
gidip geliyorsa ekran kablosunda problem olabilir. kalıcı ise daha kompleks sorun olmuş olabilir
0
sttc
(31.12.17)
Görüntüyü ekrana ileten hatlarda kırık var. Çaresi yok, geçmiş olsun.

Onlar kulaklık kablosu gibi lehimlenebilen şeyler değil. Yenisiyle değiştirilmesi lâzım, bir yerden bulunsa bile yenisinin parası kadar tutar.
0
yirmisantim
(31.12.17)
Tüh çok güzel ekranı vardı. işin gıcık yani 2017 de aldığım yeni laptopun ekranı bu eskisinden dandik.
0
🌸denizaya
(31.12.17)
(5)

AutoCAD alternatifi

deadwampir
Birsürü program var malum.Bunlardan kullanan ve tavsiyesi olan var mı?Arayüzün ve kullanımın (komut vs) aynı AutoCAD gibi olması önemli..şimdiden teşekkürler.
Birsürü program var malum.

Bunlardan kullanan ve tavsiyesi olan var mı?

Arayüzün ve kullanımın (komut vs) aynı AutoCAD gibi olması önemli..

şimdiden teşekkürler.
0
deadwampir
(31.12.17)
AutoCAD'in iki boyutlu kısmı, üç boyutlu SolidWorks, CATIA, Creo gibi programların Sketch modülüne eşittir. Komut açısından AutoCAD'e göre çok daha kolaydır. Bulabilirseniz SolidWorks indirin.
0
dissendium
(31.12.17)
yok ben gstarcad, progecad gibi birebir muadillerini soruyorum. var mı onlardan kullanan, tavsiyesi olan?
0
🌸deadwampir
(31.12.17)
O zaman şunu şuraya bırakayım. Hamallıktan kurtul diye böyle bir tavsiye verdim.

blog.capterra.com

BricsCAD ve ZWCAD benzer sayılır.
0
dissendium
(31.12.17)
Gstarcad 5 sene önce kullandık. Memnun kalmadık. Hem çok hata veriyordu, hem de müşteri hizmetleri sıkıntılıydı. Özellikle aktivasyon kısmı çok sorunluydu. Türkiye distribütörü Çin'e senin kodunu mail atıyor, onlar da geri key yolluyorlar falan. 1 hafta aktivasyon beklemiştik. Belki şimdi daha düzgündür.

Şimdi Nanocad kullanıyorum. Autocad'in birebir aynısı ve free sürümü de mevcut. Memnunum.

Fakat bu programların şu şekilde değerlendirmen gerekli:

Eğer yaptığın çizimi PDF'e dönüştürüp veya çıktı alıp müşteriye teslim ediyorsan veya sahaya yolluyorsan tamam. Fakat, müşteriye veya diğer projecilere gönderip ekleme yaptırıyor veya onlardan gelen çizimler üzerinde çalışıyorsan mutlaka bir şekilde ya sen, ya da onlar hata alıyorlar.

Çoğunluk Autocad kullanıyor ve yaptığın işten iyi para kazanıyorsan, mecburen paranın bir kısmına kıyıp Autocad kullanacaksın.
0
malheiros
(31.12.17)
Dassault'un çıkardıgı var bitane adını hatırlayamadım
0
synch
(31.12.17)
(2)

Endless OS nasıl formatlanır?

opethian
Win 7 yüklü usb boot'tan başlamıyor, nasıl formatlanır bu lanet şey?Makine Asus ROG GL553VE-DM107
Win 7 yüklü usb boot'tan başlamıyor, nasıl formatlanır bu lanet şey?

Makine Asus ROG GL553VE-DM107
0
opethian
(30.12.17)
boot menüsünde usb var mı? varsa ve seçtiğin halde usb'den başlamıyorsa indirdiğin windows bozuk olabilir ya da usb bootable değildir.

bilgisayarın eski bi model sayılmaz o yüzden muhtemelen bootable usb ya da indirdiğin windows image'ında sorun var gibi geldi bana.
0
washe
(30.12.17)
tekrar win10 yazdırınca usbye çalıştı şimdi, teşekkürler washe.
0
🌸opethian
(30.12.17)
(2)

Türk telekom - yurtdışında

tchuck
aşırı sinirliyim şuan ya.yurtdışına çıkmadan önce 5555'e "TARIFEM YURTDISINDA" yazıp gönderdim.ardından bana "tarifem yurtdışında aktif oldu. artık gün başı 14.90tl ödeyerek türkiyedeki tarifenizi yurtdışında kullanabilirsiniz" SMS'i geldi.sonra yurtdışına giriş yaptım.ve sms geldi "tarifen yurtdışı
aşırı sinirliyim şuan ya.

yurtdışına çıkmadan önce 5555'e "TARIFEM YURTDISINDA" yazıp gönderdim.
ardından bana "tarifem yurtdışında aktif oldu. artık gün başı 14.90tl ödeyerek türkiyedeki tarifenizi yurtdışında kullanabilirsiniz" SMS'i geldi.


sonra yurtdışına giriş yaptım.
ve sms geldi "tarifen yurtdışında kapsamında gece 00.00'a kadar yurtdışı kullanımlarınız yurtiçi tarifesinden ypılacak. bunun için de 14.90tl alınacak" diye.

bundan 10 dakika sonra başka sms geldi;

"yurtdışında yaptığınız görüşmelerden 6tl, internetten mb başı 25tl alınrı" diye.

ben de o sırada 20mb harcamıştım çünkü bana 15-20 dakika önce "tarifen yurtdışında aktif" mesajı gelmişti.

sonra türk telekomu arayıp durumu sordum.
"size yurtdışı aktif olmamış. dilerseniz 1gb interneti 25tl ye satalım" dedi. satın aldım. "kullanım gözükmüyor ama son 2 saat dahil değildir" dedi kadın.

bana o zaman 20mb kaçtı demektir bu?
ne yapacam ben amk?

hakkımı arayabileceğim biryer yok mu arkadaş?
bana "yurtedışında aktif" dediği için internetimi açıp kullandım. sonra diyor ki aktif olmamış.
bu benden 14.90tl günlük kesecek mi bir de bunun üstüne?

sokuca mböyle işe kafam allak bullak. 2 günlük tatile geldik şimdiden zehir oldu.
bana akıl verebilecek biri var mıdır?
0
tchuck
(30.12.17)
benim tarifem "yaz fırsatı 8gb" imiş.
geçerli tarife ise "yaz festivali 8gb" imiş.

ama bana "yurtdışında tarifen onaylandı." sms'i geldi. onaylanmadığına dair hiçbir sms gelmedi. ya başlayacam böyle işe ayaküstü 500tl mi kaçtı şuan bana gerçekten?
0
🌸tchuck
(30.12.17)
tüketici hakem heyeti?

şu an için yapılabilecek bişey yok gibi müşteri hizmetleri ile kavga etmekten başka. trye dönünce şikayet oluşturursun.
0
elorelia
(30.12.17)
(1)

samsung s6'nın açılamama sorunu

idily
başlıkta da belirttiğim gibi samsung s6 telefonum açılma problemi yaşıyor.Öncelikle tam sebebini bilmesem de -telefona su kaçması, yere düşürme olaylarından ötürü olma ihtimali yüksek- telefonum haftada bir, daha sonra 3 günde bir ve en son sarjdan çıkarınca direk kapanmaya başladı.Ben de haliyle iş
başlıkta da belirttiğim gibi samsung s6 telefonum açılma problemi yaşıyor.Öncelikle tam sebebini bilmesem de -telefona su kaçması, yere düşürme olaylarından ötürü olma ihtimali yüksek- telefonum haftada bir, daha sonra 3 günde bir ve en son sarjdan çıkarınca direk kapanmaya başladı.Ben de haliyle işinin ehli bi servise verdim -samsung'un kendi teknik servisine değil- Çalışan kişi kontrol ettti, baktı, kısa devre sorunu olduğunu söyledi ve halletti. Hallettikten sonra 1 buçuk-2 ay gayet sorunsuz bi şekilde telefon çalıştı.
3 gün önce sebebini henüz anlamadığım bi şekilde kapanma sorunu tekrar oluştu. Aklıma gelen ilk neden başka bi sarj adaptörünü powerbank kablomla kullanmak oldu.
Acaba yine kısa devre mi yaptı, yoksa sorun bambaşka bi şey mi? batarya kalibrasyonu vb. şeyler ile bu sorunu giderebilir miyim? ayrıca şu an telefon komple kapanmış durumda, sarja taktığımda açılıp kapanıyor tamamen, ne yapabilirim?
0
idily
(30.12.17)
Selam,

Muhtemelen bataryanız arızalanmış olabilir.
Batarya kalibrasyonu diye bir şey yoktur, yapan var ise de yalandır inanmayın. Sadece pil değeri ölçülebilir, pil ömrü ya da döngüsü ölçülebilir fekat batarya kalibrasyonu diye bir şey yoktur. Genel servis zırvasıdır.

İlk tavsiyem bataryayı değiştirip orjinal ya da muadil bir şarj cihazı ve kablo kullanmanız olur.

İkinci tavsiyem bataryanın kontaklarını pamuk ve var ise tiner yoksa kolonya ile silip arkasından bi poşete koyup buzdolabının buzluğunda 20dk bekletip ondan sonra denemek.

Baktınız olmuyor, garanti süresi geçmemiş ise servise verin demek isterim fekat daha önce farklı bir servise vermişsiniz. Bu yüzden yetkisiz müdahale diyerek tuzlu bir fatura çıkartabilirler. (burda tercih sizin)

Youtube üzerinden "S6 disassembley" diye aratarak sökme videosundaki adımları izleyerek yavaş yavaş açın cihazınızı. Anakartı tiner ve bir fırça yardımıyla temizleyin. Bu da işinizi çözmezse bilin ki anakart ile ilgili bir sıkıntı var.

Umarım sorununuz çözülür, geçmiş olsun.
0
allegrezi
(31.12.17)
(1)

excel-vba dolu hücreleri seçmek

kablelvuku
1. sayfada b2:b655 arasında bulunan dolu hücreleri kopyalayıp 2. sayfaya transpose olarak nasıl kopyalatabiliriz
1. sayfada b2:b655 arasında bulunan dolu hücreleri kopyalayıp 2. sayfaya transpose olarak nasıl kopyalatabiliriz
0
kablelvuku
(30.12.17)
sub kablelvuku()

k = 1
For i = 2 to 655
If Sheets(1).Cells(i,2) <> "" Then
Sheets(2).cells(1,k) = Sheets(1).cells(i,2)
k = k + 1
End IF
Next i

End Sub
0
cakabo
(30.12.17)
(11)

bu klozet kapağı nasıl sökülür? (videolu-resimli)

kibritsuyu
daha doğrusu amacım sökmek değil. kapak klozete tutunan vidalarından gevşemiş. ama o vidalara bir türlü ulaşamıyorum.klozet, klozet kapağı ve vida takımı şunun bire bir aynısı: https://www.youtube.com/watch?v=P4F7oGAMtgQburada nasıl takılacağını gösteriyor. normalde burada yapılanları ters sırayla y
daha doğrusu amacım sökmek değil. kapak klozete tutunan vidalarından gevşemiş. ama o vidalara bir türlü ulaşamıyorum.

klozet, klozet kapağı ve vida takımı şunun bire bir aynısı: www.youtube.com

burada nasıl takılacağını gösteriyor. normalde burada yapılanları ters sırayla yaptığımda da sökebilmem lazım değil mi? ama olmuyor.

o en son taktığı metal cap'leri ne kadar uğraştıysam da çıkaramadım.

videoda klozet kapağını yukarıdan lak diye geçiriyor. bütün gücümle yukarı çektim yerinden çıkaramadım. o metal cap'ler takılı olduğu için çıkmadığını düşünüyorum ama dediğim gibi, onları da sökemedim. kanırta kanırta yamulacak artık. klozet kapağına yukarı doğru asılsam bir ylereri kırılacak, insan gibi çekince çıkmıyor.

altında vidaların olduğu menteşe şapkalarını kaldırmayı denedim, kapak takılıyken onları da kaldırıp vidalara ulaşamadım haliyle.

elimde kalacak anasını satayım. langır lungur oynuyor. şu vidalara nasıl ulaşıp sıkacam oğlum bi yardım edin.

menteşeler bunlar:
i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

vidaların alttan görünüşü de böyle:
i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

deliği tutması gereken civatanın tek ucu delikten içeri kaçmış (çünkü takan dangalak ters takmış civatayı. çıkarıp düzelttikten sonra sıkmam lazım. gözünüzü seveyim yardım edin, nedir püf noktası.

ulan aletim edevatım var, kolay bir iş elimden de gelir ama olmuyor niyeyse. hiç usta çağırasım yok ama daha da olmazsa ne ustası söker takar bunu?
0
kibritsuyu
(30.12.17)
i.hizliresim.com

mavi ile isaretledigim yere ince bir tornavida veya bicak gibi bir sey sokup ok yonunde o metal parcayi cikarmak icin soktugun seyi it veya cevir. Boylece kapagi tutan o metal sey cikacaktir boylece kapagi sokebilirsin.
0
compumaster
(30.12.17)
yok abi tornavidayla bıçakla ittirdim. biraz daha zorlarsam ya ittirirken yasladığım karşı tarafı kırılacak, ya da metalin kendisi konserve kutusu gibi eğiliverecek. büyük fotoğrafa bak. kapağın üstündeki çizikler de, plastiğin üstündek izedeler de tornavidayı ittirmekten, ittirirken kaçırmaktan oldu. elime de sapladım hatta kaçırıp. yok, mümkün değil çıkmıyor.

zaten fotoğrafa dikkat edersen biraz itebildim. ama çıkmıyor. daha fazla gitmiyor. alt tarafı mı takılıyor eğilip göremiyorum ki orayı da.
0
🌸kibritsuyu
(30.12.17)
Sayın compumaster'ın dediği yönde başlamalısın işleme.

O çıkaramadığın mavi işaretli kapağın içine işgüzar usta silikon sıkmış olabilir.

Aşağıdan sökemezsin, ancak o OHM işaretine benzer demiri düzleyerek belki silindirik somunu gevşetebilirsin.

Bu sistem alttan elin girmediği taşlar için tasarlanmış, yani üsttan sokup vidasını sıkarak bir nevi dübel işlevi görüyor o demir somun vs.

Senin burada avantajın var, alta ulaşabiliyorsun. Bahsettiğim demiri yamutup,ezip,düzleyip somunu gevşetirsen eğer, sonra tekrar takarken geniş bir iki boy pul takarak normal bir somun ile sıkabilirsin.

Üstten açamazsan tabi.
0
John Bloor
(30.12.17)
böyle fotoğrafta geniş bir yer gibi zannetmeyin, öyle somun düzleyecek, somun çevirecek gibi el girecek kadar bir yer değil, daracık. mesaj atan arkadaşlar da oldu alttan o silindiri gevşet diye. yok. elimi uzatıp bile yetişemiyorum ki, bırakın düzlemeyi çevirmeyi.

illa o şapkaları söküp üstten vidalara ulaşmam lazım.

o ohm şeklindeki demirleri ters takmış o işgüzar usta. normalde o tümsek kısmın deliğin içine girmesi, silindirin de çukur kalan kısmın içine girip tutunması lazım. bu tümseği dışarıda bırakmış, silindir de içine giremediğinden oynaya oynaya ohm işaretini de tek kenarından deliğe kaçırtmış.
0
🌸kibritsuyu
(30.12.17)
Kapağın yavaş kapanan kapak ise değerlidir, kapağa hasar vermeden menteşeleri dağıtıp çıkartmaya çalışabilirsin. Tabi o kapağa uygun menteşeleri de kolayca bulabilmen lazım.

Mavi işaretli kapaklar çıkmıyorda dediğim gibi içine silikon sıkılmış olabilir, belki ısıtırak yumuşama sağlayabilirsiniz.
0
John Bloor
(30.12.17)
evet kapağı söktüm. ısıtıp biraz da zorlayınca o kapaklar çıktı. o kapaklar çıkınca klozer kapağı da çıktı, klozet kapağı da çıkınca montaj vidalarına ulaştım. ama asıl sorun meğer oradaymış. bunu takan dangalak usta alttaki ohm işaretli şeyleri ters taktığı için o silindir gibi şey durduğu yerde durmuyor. bi de takarken hıyar vidanın tepesini de aşındırmış, tornavida ile çevrilmiyor. zor lşey çevirsen bile alttaki silindir de beraber dönüyor. farklı tornavida uçları ve akülü vidalama ile biraz çevirsem bile alttaki silindir de vidayla birlikte dönüyor. silindiri alttan elle tutmaya elim girmiyor, pense girmiyor. şimdi vidanın tepesine epoksi ile alyan yapıştırdım. kurusun, tutarsa onunla çeviricem. alttan da silindire wd40 sıktım kiraç pas olmuşsa yumuşasın diye.

kırılmıyor da namussuz, klozetin seramiği kırılacak neredeyse.

allah bildiği gibi yapsın bunu takan ustayı, başka da bir şey demiyorum. altı üstü klozet kapağı sökücem, işin içine girmedik inşaat malzemesi kalmadı. eski evimde çıplak elle yaptığım şeyi saç kurutma makinesi, akülü vidalama, pense, düz tornavida, yıldız tornavida, bıçak, alyan anahtarı, 2k epoksi, wd40 ile daha yapabilmiş değilim. hepsi o silindiri 2 tur gevşetmek için. iki tur gevşetsem gelecek zaten delikten yukarı.
0
🌸kibritsuyu
(30.12.17)
Sen yine de bela okuma :)

Son çare yalama olan vidayı matkapla çürüterek çıkarıp yerine başka bir vida kullanırsın.
0
John Bloor
(30.12.17)
doğru, belayı sildim, bela okumayalım.

ev tipi epoksi nasıl olsa tutmayacak, çevirince elimde kalacak. matkap iyi fikir. vidanın tepesini komple eritip çıkarayım en iyisi. zaten dandik bi vida.
0
🌸kibritsuyu
(30.12.17)
Aynı benzer şey benim başıma geldi. Usta denen dangalaklar bilmiyor her şeyi. O nedenle pis iş olmadığı sürece(tıkalı tuvalet vb) ben kendim hallediyorum. Bizim usta da kapağı takarken kırmıştı.
0
bos gezenin bos ustasi
(30.12.17)
Şunu denedin mi?

i.hizliresim.com
0
teknikekip
(30.12.17)
@teknikekip: vida zaten onu altında. zaten onu kaldırmak gerekiyor. ilk denediğim şeylerden biri onu kaldırmaktı. ama kapak takılıyken onun kalkmasına da engel oluyor. onu kaldırabilmek için kapağı çıkarmak gerekli.

alttan somunu gevşetmek mümkün değil. normali, üstten vidayı gevşetince alttaki somunun o ohm işaretinin oyuğuna girip sabit durması ve gevşemesi.

neyse hallettim. vidanın tepesini matkapla eritip delikten çıkarttım. bunu yapan usta, ters taktığı yetmiyor gibi o alttan gevşet dediğiniz silindir somuna nasıl becerdiyse diş atlatmış, somun vidaya öyle bir sıkışmış ki çıkarıp elime aldığım halde evdeki el aletleri ile gevşetip vidanın üstünden sökemedim. tesisatçıya götürüp mengene ile tutturup zorla söktüler somunu vidadan.

yeni vida ve pul aldım, 5 dakikada taktım. hatta ölçüsü uymadı da söktüm geri taktım. doğru takınca sökmek de kolay oluyor.
0
🌸kibritsuyu
(30.12.17)
(1)

xiaomi piston...

sanat guresi
bunun en yenisi ve iyisi 3 mü? orijinal arıyorum. nerden alınır?
bunun en yenisi ve iyisi 3 mü? orijinal arıyorum. nerden alınır?
0
sanat guresi
(30.12.17)
En yenisi Xiaomi Mi Hybrid ama Pro modeli de var. YouTube'da inceleme videoları var ya da forumlardan kullanıcı yorumlarına bakabilirsin. Son olarak Gearbest'den al tabiki.
0
lana del rey
(30.12.17)
(1)

Vpn sorusu

basubadelmevt
Vpn gömülü Operada.Arada kapatıp açıyorum. Açtım diyelim ki wikipedia filan takıldım sonra kapattım. Benim ip adresim değişiyor mu?Bunu neden soruyorum.Vpn kapalıyken girmeye özen gösteriyorum Tempobete.Fakat kapatıp açtıktan sonra ip adresim değişirse bu durum sorun olur mu? Çoklu kullanım filan de
Vpn gömülü Operada.Arada kapatıp açıyorum. Açtım diyelim ki wikipedia filan takıldım sonra kapattım. Benim ip adresim değişiyor mu?


Bunu neden soruyorum.Vpn kapalıyken girmeye özen gösteriyorum Tempobete.Fakat kapatıp açtıktan sonra ip adresim değişirse bu durum sorun olur mu? Çoklu kullanım filan demesinler. Ciddi bir bakiye yaptım giderse üzülürüm.Çekim talebi vermedim daha. Tempoyu kullanırken vpn hep kapalı durumda.
0
basubadelmevt
(29.12.17)
Tempobet'e girerken kimlik doğrulaması ile giriyorsan sorun olmaz. Misal sms doğrulaması oluyor.

Gerçi olmasa bile bir sorun olacağını sanmıyorum. Daha detaylı bilgi sahibi arkadaşlar varsa aydınlatır konuyu.
0
fatih terim akti
(29.12.17)
(6)

Samsung note 5 alınır mı?

feldspar
Memnun musunuz? Ne dersiniz?
Memnun musunuz? Ne dersiniz?
0
feldspar
(29.12.17)
5 yıl s3 kullandıktan sonra gectim note 5e. bence her türlü alınır. tipi falan da güzel. özellikleri de yetiyor. ben memnunum.
0
cagdassalur
(29.12.17)
fiyatına bağlı, 2bin lira altına alınır, 2-3 sene gayet idare eder.
0
Bruce
(29.12.17)
note 4 alırım, neden? ÇÜNKÜ LANET OLASI BATARYASI CIKMIYOR DOSTUM!


bu da demek ki 1-2 seneye kadar pert olacak bir batarya olacak elinizde.
0
binder dandet
(29.12.17)
tavsiye ederim. benimkinde ufak tefek sorunlar oluştu ama bunda benim mallığımın payı büyük sanıyorum.
0
tukenmez adam
(29.12.17)
Ben ilk çıktığından beri kullanıyorum gayet güzel bir sorunu yok.
0
jazzabel
(29.12.17)
Çok ama çok memnunum.
0
yaren
(29.12.17)
(3)

reddcoins nedir?

sayha
reddit'te paylaştığım bi içeriğin altına +/u/reddtipbot 10 [Verified]: /u/ReddcoinTipper -> /u/sayha Ɍ10 Reddcoins [help] gibi bi yorum bırakmışlar. help kısmına bastım şu sayfa https://www.reddit.com/r/reddCoin/wiki/tipbot_reddit çıktı. okudum ama anlamadım. kayıt olmanız gerekiyor falan demiş. ne
reddit'te paylaştığım bi içeriğin altına +/u/reddtipbot 10 [Verified]: /u/ReddcoinTipper -> /u/sayha Ɍ10 Reddcoins [help] gibi bi yorum bırakmışlar. help kısmına bastım şu sayfa www.reddit.com çıktı. okudum ama anlamadım. kayıt olmanız gerekiyor falan demiş. ne kaydı acaba? bilgi verebilecek olan var mı?
0
sayha
(29.12.17)
reddcoin bir kripto para. sanırım reddcoin'le bağış yapılmış.
0
sir gawain
(29.12.17)
peki benim ne yapmam gerekiyor. bana mı bağış yapmışlar? kayıt olun hesap açın falan yazıyor ama anlayamadım.
0
🌸sayha
(29.12.17)
evet sanırım sana yapılmış. şu an reddcoin'in değeri 0,01 dolar. 10 tane yapıldıysa 0.1 dolar bağış yapılmış yani. ama almak için senin de aynı tipping sistemine kaydolmak gerekiyor.
0
sir gawain
(29.12.17)
(6)

Bitcoin tam zamanı mı sizce?

liberal
Merhaba sevgili bitcoinci arkadaşlarım, 55.801 TL'den bitcoin alma tam zamanı mıdır yoksa biraz daha düşer mi sizce?
Merhaba sevgili bitcoinci arkadaşlarım, 55.801 TL'den bitcoin alma tam zamanı mıdır yoksa biraz daha düşer mi sizce?
0
liberal
(29.12.17)
Bir fikir verecekse geçen hafta $13.500'den almıştım.
0
zombi
(29.12.17)
neden düştü biliyor musun, ben aldım çünkü 60 binden....

çıkacağım zaman haber veriririm. yükselir 150 bin falan olur.
0
binder dandet
(29.12.17)
51.300 tl, biraz daha düşebilir gibi. Bunu hafta sonu falan alabiliyor muyuz paribu'dan?
Forex gibi 24 saat işlem olabiliyor mu?
Yoksa imkb gibi belli saaatler aralığı diye bi rşey yok di mi?
Bu arada cehaleti görüyorsunuz.
0
🌸liberal
(29.12.17)
hangi borsaya atacaksanız paranızı bugünden atın. ona göre haftasonu uygun gördüğünüz fiyattan şettiriverirsiniz.
0
bana nicki gerek nicki
(29.12.17)
@bananicki gerek nicki, doğru, bir miktar geçmiştim paribu'ya biraz daha geçecegim.
0
🌸liberal
(29.12.17)
arkadaşa ayıp olmazsa bir soru da ben sorayım.. mesala yapı kredimde dolar olarak duran bir param var ve hafta sonu, aynı hafta içinde belirlenen kur gibi bitcoin alabilir miyim?

mesala borsa hafta sonu kapalı, döviz ise hafta sonu, hafta içindeki kurlardan daha yüksekte veriyor.Bu bitcoin içinde geçerli midir?
0
kozm
(29.12.17)
(3)

Hukuki - mirasçılara icra takibi

kutub
Merhaba, avukat arkadaşlar görüş bildirirse çok memnun olurum. İnternetten araştırdım ama teknik terminolojiye hakim olmadığım için sormak istiyorum.Rahmetli dedemin bir apartmanı ve bu apartmanın 4 mirasçısı var. Mirasçıların miras hakkı mahkeme kararı ile eşit olarak belirlendi. Ancak henüz apartm
Merhaba, avukat arkadaşlar görüş bildirirse çok memnun olurum. İnternetten araştırdım ama teknik terminolojiye hakim olmadığım için sormak istiyorum.

Rahmetli dedemin bir apartmanı ve bu apartmanın 4 mirasçısı var. Mirasçıların miras hakkı mahkeme kararı ile eşit olarak belirlendi. Ancak henüz apartmanda hangi hisse kime ait belli değil.

Birkaç gün önce mirasçılardan birinin telefonuna bir hukuk bürosundan mesaj geldi. 2004 yılında kesilmiş bir elektrik borcu. İcralık olmuş. 4 mirasçının 4'ü de davalı.

Tebligat falan gelmedi, hukuk bürosunun telefon mesajı ile öğrendik konuyu. Mirasçıların en az ikisinin yerini ve iletişim bilgilerini biz dahi bilmiyoruz.

Şimdi bu borcu kim, nasıl ödeyecek? Hukuk burada nasıl işleyecek? Yanıt verenlere şimdiden teşekkür ederim.
0
kutub
(29.12.17)
Apartman hissesi kısmına cevap vereyim, kat irtifaklı yani daire tapulu değil de hisseli tapu ise (öyle galiba) her hissedar kendi payı kadar her bir köşenin ortağıdır. Miras değil de böyle bir apartmandan daire (hisse) satın alsanız da durum aynı.

Borç konusundan emin değilim ama herkes kendi üzerine düşen borcu öder sanki.
0
John Bloor
(29.12.17)
@john bloor

kat irtifaklı aslında. 6 daire ve 6 dükkan var. ancak 4'e tam bölünemediği için hangi daire kime ait belli değil. borç ise, bu dairelerden birinin elektrik faturası.
0
🌸kutub
(29.12.17)
mirasçılar arasında el birliği mülkiyeti kurulduğundan müteselsil sorumluluk var. yani alacaklı canı kimi isterse tamamını ondan tahsil edebilir. has sonra sen diğer maliklere rücu edersin o başka
0
6 kere uctum 7 kere dondum
(29.12.17)
(1)

google alakasız reklamlar ve görünüm sorunu

kuul
merhaba,daha önceden google'da arama yaptığımda ilk resimdeki gibi reklam linkleri bu kadar fazla çıkmıyordu. keza görsel araması yaptığımda da yine ekteki gibi değil de sadece resimler çıkıyordu. yazı mazı yoktu yani. bunları tekrar eski haline nasıl getirebilirim ?
merhaba,

daha önceden google'da arama yaptığımda ilk resimdeki gibi reklam linkleri bu kadar fazla çıkmıyordu. keza görsel araması yaptığımda da yine ekteki gibi değil de sadece resimler çıkıyordu. yazı mazı yoktu yani. bunları tekrar eski haline nasıl getirebilirim ?
0
kuul
(29.12.17)
büyük ihtimalle bilgisayarınıza ve dolayısıyla broweserlarınıza bir malware yüklenmiş/bulaşmış. öncelikle hangisi olduğunu bulup ardından temizleme yollarını aramanız gerekecektir. eğer şanslıysanız program ekle kaldır da belki buna sebep olan programı bulup bilgisayardan sildikten sonra düzelebilir ya da browser eklentilerinizden biri buna sebep olmuş olabilir. en son yüklediğiniz program, browser eklentisi vs. kaldırıp şansınızı deneyin. o kadar şanslı değilseniz biraz daha detaylı aramalardan sonra programı elle sildikten sonra browserlar üzerindeki kalıntılarını ayarlardan elle temizleyip eski haline dönebilirsiniz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(30.12.17)
(1)

Foto video için doğru renk veren monitör tavsiyesi

orient blue
Arkadaşlar fotoğrafta ve özellikle video kurgu/montaj işlerinde kullanmak üzere dogru renk verebilen, amatör ev kullanıcısına uygun monitör tavsiye edebilecek var mı?Tahmin ediyorum ki bu işe uygun kaliteli cihazlar 1000 liraya da vardır, 15000 liraya da vardır. O yüzden bütçe belirtmiyorum, gelen y
Arkadaşlar fotoğrafta ve özellikle video kurgu/montaj işlerinde kullanmak üzere dogru renk verebilen, amatör ev kullanıcısına uygun monitör tavsiye edebilecek var mı?

Tahmin ediyorum ki bu işe uygun kaliteli cihazlar 1000 liraya da vardır, 15000 liraya da vardır. O yüzden bütçe belirtmiyorum, gelen yanıtlara göre sıralama yapıp fiyat performans kıyası yapacağım.

Tikler sabaha gelebilir. Teşekkürler şimdiden.
0
orient blue
(29.12.17)
(bkz: ips panel)
0
yalnux
(29.12.17)
(3)

Skyrim V modlarını kim yapıyor?

ya ben lan neyse
selamlar, bu konu hakkında 3 sorum olacak:1. modlar fanların elinden mi çıkıyor?2. fanlar yapıyorsa nasıl yapıyor? bethesda oyunu açık kaynak halinde mi yayınladı? yoksa izni yok mu?3. bu oyuna bu kadar mod yapacak teknik bilen adamlar neden başka oyunlara da mod yapmıyor? bu mod çılgınlığı skyrim i
selamlar, bu konu hakkında 3 sorum olacak:

1. modlar fanların elinden mi çıkıyor?

2. fanlar yapıyorsa nasıl yapıyor? bethesda oyunu açık kaynak halinde mi yayınladı? yoksa izni yok mu?

3. bu oyuna bu kadar mod yapacak teknik bilen adamlar neden başka oyunlara da mod yapmıyor? bu mod çılgınlığı skyrim için nerden çıktı?

sağ olunuz.
0
ya ben lan neyse
(28.12.17)
3- HYPE
0
regardless of what they say
(28.12.17)
1- fanların elinden çıkıyor.
2- Sadece Skyrim değil. Fallout, skyrim ve diğer çoğu oyununun kaynağını açık tutuyorlar. Bethesda bu yüzden seviliyor zaten :)
3- bilmiyorum :) Yaptıkları modlar ilgi görüyor, tutuluyor diye skyrim'e daha çok yapıyorlardır.
0
eazy
(28.12.17)
3. her oyun çatır çutur modlanamıyor, bethesda bu konuda bayağı bi imkan tanıyor. aynı zamanda hype faktörü de var tabi. zamanında da warcraft'ı deli gibi modluyolardı, ki dota da blizzard elinden çıkmış bi olay değil mesela.
0
yuto
(29.12.17)
(3)

iphone batarya degisimi

cedex
6s iphone'um var. %40'in altina inince kapaniyor, sanirim bataryasinda sorun varbatarya degisimi mumkun mu? ne kadara mal olur? garantisi bitti.
6s iphone'um var. %40'in altina inince kapaniyor, sanirim bataryasinda sorun var
batarya degisimi mumkun mu? ne kadara mal olur? garantisi bitti.
0
cedex
(28.12.17)
bataryanin degismesi lazim, degisimi mumkun fakat orijinal pil ve kaliteli iscilik onemli cunku bu cihazlar cok hassas herhangi bir yanlis mudahale ile geri donusu olmayan takilma problemleri ile bas basa kalabilirsiniz, Istanbul Besiktas tarafindaysaniz size bir servis tavsiye edebilirim, ozel iPhone servisi, fiyatlar makul ve kaliteli is.
0
purple rain
(28.12.17)
telefonla apple desteği ara, uzaktan telefonuna bağlanıp bataryayı kontrol ediyorlar.

kontrol edilecek iphone ile arama ama.
0
facebook
(28.12.17)
80TL ye değiştireyim isterseniz.
0
excespeace
(29.12.17)
(3)

Hangi far en iyi görüşü sunar?

ufoozgur
Bir adet 2013 model Clio 4 sahibiyim ve geceleri farlarımın yeteri kadar aydınlatmadığını düşünüyorum. Bu nedenle seçeneklerim neler onları öğrenmek istiyorum.Haliyle Xenon tipi farların doğru yapılmadığında karşıdan gelen araçlar için sorun teşkil edebileceğini biliyorum. O nedenle trafik kuralları
Bir adet 2013 model Clio 4 sahibiyim ve geceleri farlarımın yeteri kadar aydınlatmadığını düşünüyorum. Bu nedenle seçeneklerim neler onları öğrenmek istiyorum.

Haliyle Xenon tipi farların doğru yapılmadığında karşıdan gelen araçlar için sorun teşkil edebileceğini biliyorum. O nedenle trafik kurallarına uygun, karşıdan gelen araçlar için sorun teşkil etmeyecek şekilde farlarımı en iyi hale nasıl getirebilirim? Kaça patlar bu bana?
0
ufoozgur
(28.12.17)
Belki far yıkama işinize yarar, kararan ve kirlenen far camı ile far tası temizlenirse büyük fark eder.
0
John Bloor
(28.12.17)
120 lira. osram'ın ya da philips'in süpersonik far ampülleri var. onlardan takın. olmazsa far temizliği olayına girersiniz, ama bence gerek kalmayacak.

ampul çok fark ediyor.
0
babilbaligi
(28.12.17)
Philips extreme vision %130 adlı ampulü araştırabilirsiniz. Youtube'da videolari var, gerçekten fark ettiriyor.

Ayrıca bu ürünler internet haricinde çok abartı fiyatlara satılıyor. Mümkünse internetten alıp kendiniz takın ya da taktırın. Ben araştırdığımda 100-120₺ kâr ile satmaya çalışan birçok esnaf gördüm.
0
md11
(29.12.17)
(5)

Eticaret kaydı

tchuck
ben şahıs firmam ile e-ticaret yapmaktayım. aşağıdak igibi bir mesaj geldi, ben de kayıt olmak üzere etbis'e girdim ancak edevletten giriş yaptığımda "yetkili olduğunuz bir firma bulunamadı" gib ibir uyarı aldım.ticaret odasına kayıt yaptırmamıştım, aklıma ilk bu geldi açıkçası. ticaret odası kaydım
ben şahıs firmam ile e-ticaret yapmaktayım. aşağıdak igibi bir mesaj geldi, ben de kayıt olmak üzere etbis'e girdim ancak edevletten giriş yaptığımda "yetkili olduğunuz bir firma bulunamadı" gib ibir uyarı aldım.

ticaret odasına kayıt yaptırmamıştım, aklıma ilk bu geldi açıkçası. ticaret odası kaydım olmadığı içn mi etbis'e şirketimi kaydettiremiyorum?

ticaret odasına kaydolmak zorunda mıyım?
etbis'e nasıl kaydolabilriim ve gerçekten yaptırımı var mı?

"Değerli Üye İş Yerimiz,

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından internetten alışveriş yapan tüketicileri korumak, elektronik ticaret yapan tüm işletmeleri kayıt altına almak, e-ticaretin gelişiminin izlenebilmesi ve değerlendirilebilmesi amaçlarıyla Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri Hakkında Tebliğ, 11 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlanmış ve bu tebliğ ile birlikte Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) oluşturulmuştur.

ETBİS'e kayıt, elektronik ticaret yapan tüm işletmeler için zorunludur. Bu tebliğe göre; 30 Aralık 2017 tarihine kadar bu adresten sisteme giriş yapılarak kayıt işlemleri gerçekleştirilebilir. Belirtilen süre içerisinde kayıt yaptırmayan işletmeler için 5.000 TL’den 20.000 TL’ye kadar idari para cezası öngörülmüştür.

Kayıt işlemi için buradan sisteme giriş yaptıktan sonra kayıt aşamasında “Hizmet Sağlayıcı” olarak iyzico’yu seçebilirsiniz. iyzico’yu seçtiğiniz durumda sizden “iyzico Üye İş Yeri Numarası” istenecektir. Üye iş yeri numaranız, iyzico Kontrol Paneli üzerinde sağ üst köşede yer almaktadır. Bu numarayı kullanabilirsiniz.

Konuyla ilgili detaylı bilgi için buraya tıklayabilir, ETBİS ile ilgili tebliğ ve mevzuatları buradan inceleyebilirsiniz.

Saygılarımızla,

iyzico Ekibi"
0
tchuck
(28.12.17)
MERSİS ve ESBİS sistemlerinden gelen bilgilere göre yetkili olduğunuz işletme bulunamamıştır.

böyle bir hata alıyorum bu arda.
0
🌸tchuck
(28.12.17)
ticaret odası'na kayıt yaptırmadıysanız mersis'te kaydınız gözükmez. ebsis'i bilmiyorum.

ayrıca ticaret odası'na kayıt yaptırmadan noterler defterlerinizi de tasdik etmez.
0
kibritsuyu
(28.12.17)
şahıs firmaları için ticaret odası kaydı zorunluluğu yoktu ki?

şimdi bu adamlar resmen aba altından ticaret odası kaydını zorunlu hale getirmiş oldular öyleyse.

cezayı da yedik demektir bu.
0
🌸tchuck
(28.12.17)
zaten 2012 yılında yeni ttk çıktıktan sonra defter tasdik ettirmek için sicil tasdiknamesi istemeye başladı noterler. sicil tasdiknamesi demek, ticaret odası kaydı demek. o dönemde defter tasdik ettirmek için illa ticaret odası kaydı yapmamız gerekti. sornadan da şahıs işletmesi kuruluşunda defter tasdiği için sicil tasdiknamesi istediler.

şirket kuruluşunda işlem önce ticaret odasında yapılır, sonra vergi dairesi kaydı. şahıs işletmelerinde önce vergi dairesi kaydı yapılır. e tabi vergiyi kaydettirince kim ..ker ticaret odasını oluyor. ama işlte defterini tasdik için notere götürünce diyor ki e hani sicil tasdiknamesi?

o yüzden illa kayıt yapıyoruz biz since 2013. hatta daha az önce noter aradı dedi defterleri vermişin, bi tanesinin sicil tasdiknamesi yok. şahıs firması. kaydı da var ama koymamışız. kadın tasdik etmeyecek onu götürmezsem. aceleyle koştum yetiştirdim. benim bildiğim bütün noterler de istiyor onu.
0
kibritsuyu
(28.12.17)
ticaret kaydi sahislarda soyle zorunlu degil; yaptiginiz isin odasi varsa ve isletme defteri kullaniyorsaniz olur; ama dediginiz kosullarda sizin tic. odasi kaydiniz zorunlu
0
kamyonsans
(28.12.17)
(3)

Görüntü Aktarımı

bagcivan
Merhabalar,İstanbul'dan bulunan merkezdeki bir bilgisayardaki görüntüyü, sivas ofisindeki bir tv'de sürekli nasıl gösterebiliriz?kullandığımız ortak bir server da mevcut.
Merhabalar,
İstanbul'dan bulunan merkezdeki bir bilgisayardaki görüntüyü, sivas ofisindeki bir tv'de sürekli nasıl gösterebiliriz?
kullandığımız ortak bir server da mevcut.
0
bagcivan
(28.12.17)
sivas'taki tv'ye bir bilgisayar bağlarsınız. bilgisayardan da göstermek istediğiniz görüntüyü remote ile alırsınız.
0
helenart
(28.12.17)
@helenart bilgisayarsız bir çözüm önceliğim. çünkü kontrol etmem gereken cihaz sayısı artacak.
0
🌸bagcivan
(28.12.17)
smart tv ise pcde stream yapan yazilim araciligiyla yapilir bence.
0
eksimtrak
(28.12.17)
(3)

2 ütü arasındaki fark nedir?

raskolnikovv
Özellikler neredeyse aynı hatta ucuz olanın buhar gücü daha fazla. Peki bu fiyat farkının sebebi nedir?https://www.tefalshop.com.tr/index.php/eticaret/pl-urun-gruplari/1830006357-turbo-pro-fv5645-kirec-avcisi.htmlhttps://www.tefalshop.com.tr/index.php/eticaret/pl-urun-gruplari/1830006356-turbo-pro-
Özellikler neredeyse aynı hatta ucuz olanın buhar gücü daha fazla. Peki bu fiyat farkının sebebi nedir?



www.tefalshop.com.tr


www.tefalshop.com.tr
0
raskolnikovv
(28.12.17)
Stoklarla ilgili olabilir, birinde ekstra indirim var zira.
0
whoosie
(28.12.17)
Valla cidden garipmiş. Ciddi ciddi fark göremedim. Belki model eski diyedir diyordum ama modeli de daha yüksek gibi... Ben olsam direkt ucuzunu alırdım :)
0
lcha
(28.12.17)
ucuz olan daha performanslı gibi stok bitmiştir.
0
mikahakkinen
(28.12.17)
(1)

Excel Makro Sorusu

zengec
Merhaba, Excel de birçok sayfa var ve hepsinde Deneysel başlıklı Sütun başka yerlerde kimde H1 de kimde K1 kiminde XT1 benim istediğim bir makro ile her sayfada Deneysel başlıklı sütunları sadece veri olanlar şeklinde süzüp yeni bir sayfaya alt alta yapıştırmak şimdiden çok teşekkürler
Merhaba,

Excel de birçok sayfa var ve hepsinde Deneysel başlıklı Sütun başka yerlerde kimde H1 de kimde K1 kiminde XT1 benim istediğim bir makro ile her sayfada Deneysel başlıklı sütunları sadece veri olanlar şeklinde süzüp yeni bir sayfaya alt alta yapıştırmak

şimdiden çok teşekkürler
0
zengec
(28.12.17)
Rows(1).Find(what:="Deneysel").Column

Bu sana Deneysel başlığının bulunduğu kolonun sayısını döndürür.
Sonrasında kopyala yapıştır yapabilirsin.
0
cakabo
(28.12.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.