Giriş
(1)

Laptop elektrik gitmemesi? Adaptör?

hazarcan
Dizüstü bilgisayarımın bataryası bitik durumda ve mecburen sürekli prize takılı olarak kullanıyordum. Ancak geçenlerde ben evde yokken ev ahalisi bilgisayarı açmaya çalışmış ve elektrik gelmediğinden daha açılırken kapanmış. Baktığımda normalde prize takılıyken yanması gereken güç ışığı yanmıyor. So
Dizüstü bilgisayarımın bataryası bitik durumda ve mecburen sürekli prize takılı olarak kullanıyordum. Ancak geçenlerde ben evde yokken ev ahalisi bilgisayarı açmaya çalışmış ve elektrik gelmediğinden daha açılırken kapanmış. Baktığımda normalde prize takılıyken yanması gereken güç ışığı yanmıyor. Sorun adaptörde mi olabilir yoksa bilgisayarın kendisinde mi? Açıkçası bulunduğum bölgedeki tamirciler fazla fırsatçı olup internette 5 lira olan parçaya 50 lira istedikleri için eğer adaptörden falan kaynaklanıyorsa kendim sipariş edeyim diyorum.
0
hazarcan
(18.01.18)
1. adaptörün takıldığı priz sağlam mı? Kontrol edilmeli, sağlamsa 2 ye geç

2. adaptörün çıkışında voltaj var mı? Kontrol edilmeli, varsa laptop kontrol edilecek. Yoksa 3'e geç

3. adaptörün girişine kadar 220 volt geliyor mu? Yani giriş kablosu sağlam mı kontrol edilmeli.
0
John Bloor
(18.01.18)
(6)

Buddy eklemek

liberal
Merhaba,Birisinin entrylerini takip etmek adına badi ekleyecegim. Bu karşı tarafa gidiyor mu? Şu kişi seni badi ekledi diye.Ne gereği var bilmesine.
Merhaba,
Birisinin entrylerini takip etmek adına badi ekleyecegim. Bu karşı tarafa gidiyor mu? Şu kişi seni badi ekledi diye.
Ne gereği var bilmesine.
0
liberal
(18.01.18)
Gitmiyor.
0
cinsi kisi
(18.01.18)
Gitmiyor. Mobilden takip eden sayısının 1 arttığını görür sadece.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(18.01.18)
sağolasın eklediğin için.
0
orijinal nick bulamadim
(18.01.18)
teşekkürler,

@orijinal nick bulamadim, entrylerine baktım olabilir esasında.
0
🌸liberal
(18.01.18)
araya sıkıştırayım. peki bunun bu adam entry yazınca bana haber ver versiyonu yok mudur? badiye aldığım insanları takip etmeyi unutuyorum ben yahu :)
0
syozkn
(18.01.18)
haber verme yok. badi (mobilde takip) seçeneklerini kullanarak badilerin yazdıklarını okuyabilirsiniz.
0
hayat aklini konusacak bir filozof uret
(18.01.18)
(2)

standart pompa fahiş fiyat verdi

charlotte blanc
standart pompa NMT LAN 80 pompasının bir parçası lazımdı bana. standart pompayı aradım esenyurttaki protek bayisini verdiler. resimdeki kart lazım banabu pompahttps://i.hizliresim.com/Ygv50a.jpgbu da karthttps://i.hizliresim.com/azoBWR.jpghttps://i.hizliresim.com/NZ5bPN.jpgadamlar yüksek bir fiyat ç
standart pompa NMT LAN 80 pompasının bir parçası lazımdı bana. standart pompayı aradım esenyurttaki protek bayisini verdiler. resimdeki kart lazım bana

bu pompa
i.hizliresim.com

bu da kart
i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

adamlar yüksek bir fiyat çaktı. dedim çok pahalı bu. o zaman yüzde 5 indirim yapabiliriz dedi sadece. acaba burada bir bağlantısı olan var mı başka bir bayi veya yerden fiyat alabilir miyim ? birkaç başka bayiyi arıyorum zaten benim sorduğum belki buradan bir yardım edebilen referans olabilen çıkar.
0
charlotte blanc
(18.01.18)
290 euro+kdv
0
allahinadiylaoku
(18.01.18)
sirkilasyon pompası, standart çok para ister bence kart tamiri yapan bir yer araştır belki daha ucuza tamir ettirebilirsin.
0
guneyk
(20.01.18)
(2)

gitmeyen sms'in gitmesi

neynep
engellenmiş kişinin gönderdiği smsler engel kaldırılınca ulaşır mı? mesaj gelmiyorsa engelliyken mesaj gelmemiş mi demek?
engellenmiş kişinin gönderdiği smsler engel kaldırılınca ulaşır mı? mesaj gelmiyorsa engelliyken mesaj gelmemiş mi demek?
0
neynep
(18.01.18)
Eski telefonlarda mesaj merkezi numarası giriyorduk hatırlar mısın?

Mesajlar karşı tarafa iletilene kadar bir yerde bekliyor, belli bir süre geçtikten sonra hala iletilememişse de düşüyor.
0
chicha
(18.01.18)
resmen zaman yolculuğu yaptım,geldim şu cümlenizle. teşekkür ederim:) evet ya, hatırlıyorum.
o zaman şimdiye kadar gelmemişse, şimdiden sonra da gelmez diye anlıyorum (makul süre sonrası)

Teşekkrüler
0
🌸neynep
(18.01.18)
(3)

Android uygulamalarını bilgisayardan açabilir miyim?

secretcode
Sevgili Roma'lılarAndroid uygulamalarını bilgisayardan indirip açabileceğim bir program var mıdır?
Sevgili Roma'lılar

Android uygulamalarını bilgisayardan indirip açabileceğim bir program var mıdır?
0
secretcode
(17.01.18)
bluestack
0
sutlu nescafe
(17.01.18)
nox
0
Ufuk
(18.01.18)
qazwsx
(18.01.18)
(3)

bana tablet bulalım

nickfury
kullanılacak yerlernetflixMail işleribusuu duolingo gibi appleryoutube Instagram, tumblr, facebook vbÖncelikle gönlüm android bir şey istiyor. Tablet piyasasından uzun zamandır haberim yok ama android olunca da minimum 2gb ram olması gerek ki düzgün çalışsın diye düşünüyorum. 3 gb ramli olanlar fa
kullanılacak yerler
netflix
Mail işleri
busuu duolingo gibi appler
youtube
Instagram, tumblr, facebook vb


Öncelikle gönlüm android bir şey istiyor. Tablet piyasasından uzun zamandır haberim yok ama android olunca da minimum 2gb ram olması gerek ki düzgün çalışsın diye düşünüyorum. 3 gb ramli olanlar falan da ipad'den sadece biraz ucuz. O kadar para verince de ipad alayım diyorum. ama çok önemli olmayan bir alan için o kadar da para vermeye gerek yok, ikinci el bakayım diyorum ama ikinci eller de ucuz olmayınca, sıfırını almaya karar verdim. Neyse tabletlerle ilgisi olanlar şuna dikkat et, şu markadan uzak dur, şu seni memnun eder vb diyeniniz olursa çok makbule geçer.
Danke
0
nickfury
(17.01.18)
xiaomi mipad 2
0
orpheus
(17.01.18)
iPad Pro ve Surface yalnızca profesyoneller için. Sonuçta açıp çizim yapacağım, Autocad kullanacağım demiyor arkadaş.

Android tabletler konusunda bilgim yok.
0
osmanyueksel
(18.01.18)
vallaha tablet konusunda ipad'den gerisi bana yalan geldi.
android tablet de kullanma şansım (şans demeyelim gerçi ona :)) oldu ama ipad'in düzeni hiçbirinde yok.

telefonda 3 senedir kullandığım iphone 6 öldükten sonra tercihim android olacak ama tablette sanırım ipadden vazgeçmeyeceğim.

benim tavsiyem bütçeni en az zorlayacak ipad modelini seçmek.
0
teritori
(18.01.18)
(3)

Eskiyen pilin notebook performansi uzerine etkisinin arastirilmasi

Corrigan prefers beer
Tez basligi gibi yazdim. Uzmanlari sahaya alalim.2013 model zamane cilgini simdi eh diyebilecegim oyun notebookum var.Bf4 90-120 fps bf1 60-70 fps aliyorum.Pilim kabloyu cikardiktan sonra 1 dk icinde gitmis oluyor. Uyari isigi hep yaniyor. Oldu yani sonucta.Bunu yenileme ihtiyaci mobillik acisindan
Tez basligi gibi yazdim. Uzmanlari sahaya alalim.

2013 model zamane cilgini simdi eh diyebilecegim oyun notebookum var.

Bf4 90-120 fps bf1 60-70 fps aliyorum.

Pilim kabloyu cikardiktan sonra 1 dk icinde gitmis oluyor. Uyari isigi hep yaniyor. Oldu yani sonucta.

Bunu yenileme ihtiyaci mobillik acisindan hissetmiyorum.

Soru: performansa etkisi olur mu? Devamli sarjda kullaniyorum zaten ama pilden calisir ya cihazlar, yeni pil almali mi?

Tesekkurler. Ingilizce klavye icin kusura bakmayin.
0
Corrigan prefers beer
(17.01.18)
Pil dolmuyor yuzde yuz. Bir de bypass etmedigini okumustum. Voltaj vs ayarlamasi icin diye.
0
🌸Corrigan prefers beer
(17.01.18)
Geçtiğimiz ay Apple iPhone'ların bataryası cycle açısından düşünce yavaşlatıldığını açıklamıştı batarya süresinin uzatılması için...

www.apple.com
0
osmanyueksel
(18.01.18)
iphone ile bilgisyaar bir degil. laptoptaki pilin cikarilabilir oldugunu dusunuyorum. dolayisiyla cikardiginiz an nasil elektrikten calisiyorsa 1 dakika calisan pil de ayni sekilde etki edecektir. bypass ettigi dogru. yani en azindan maclerde bypass ediyor.


ozetle ilgisi olacagini sanmiyorum ben
0
supergirl
(18.01.18)
(2)

ip adresi

ırene adler
==>Basit bir soru. Operada vpni açtım. Biraz takıldım.Sonra kapattım. Şimdi benim ip adresim değişti mi? Vpn kapatıp açınca ip adresi değişir mi????
==>Basit bir soru. Operada vpni açtım. Biraz takıldım.Sonra kapattım. Şimdi benim ip adresim değişti mi? Vpn kapatıp açınca ip adresi değişir mi????
0
ırene adler
(17.01.18)
vpn açmadan önceki ip adresin neyse, vpni kapatınca o ip adrese dönersin. ip adresini gerçekten değiştirmek için modemi açp kapatman lazım.
0
sutlu nescafe
(17.01.18)
vpn açtığında bir blok ip arkasından dolaşıyorsun ama opera sistemlerinde kapalı.

sadece ziyaret ettiğin sistemlerle adresini paylaşmaz vpn. istendiğinde ama opera çatır çutur verir güvenlik güçlerine gerçek ip adresini. dolayısıyla saklanmış olmazsın ücretsiz vpn ile... ip adresin hiç bir zaman değişmez bu şekilde.
0
osmanyueksel
(18.01.18)
(2)

Iphone 6 cihazımda garip bir takılma var

mayday
Uzun zamandır 10.3.2 sürümünde kullandığım Iphone 6 64 GB (Güncel olarak 24 GB kullanılabilir durumda)telefonumda yaklaşık 1 aydır anlam veremediğim bir takılma söz konusu.Takılmayı şöyle anlatabilirim. Bildiğiniz gibi hemen hemen tüm telefonlar da birisi sizi aradığında ve telefonu açtığınızda ekra
Uzun zamandır 10.3.2 sürümünde kullandığım Iphone 6 64 GB (Güncel olarak 24 GB kullanılabilir durumda)telefonumda yaklaşık 1 aydır anlam veremediğim bir takılma söz konusu.

Takılmayı şöyle anlatabilirim. Bildiğiniz gibi hemen hemen tüm telefonlar da birisi sizi aradığında ve telefonu açtığınızda ekranda konuşma süresini gösteren sayaç çalışmaya başlıyor. Benim telefonumda aramayı cevaplıyorum ve sayaç 00:00 olarak yaklaşık 8-10 saniye (bazen daha uzun bazen daha kısa) bekliyor. Daha sonra sayaç saymaya başlıyor ve karşı tarafın sesi geliyor.

Aynı sorun görüşmeyi sonlandırdığımda da mevcut. Böyle bir sorun yaşayan veya çözümünü bilen varmıdır?
0
mayday
(17.01.18)
pilin ömrü azalmis olabilir mi? ayni problem bende de vardi, pil kapasitesi %50'ye düstügü icin telefon baya bi yavaslamisti ve dediginiz gibi aramalari cevapladiktan birkac saniye sonra görüsebiliyordum.

bataryayi degistirdim ve bariz bi düzelme var. dogubank'ta 100 liraya degistirdim.
0
ben de
(18.01.18)
Battery Life programına göre bataryam %14 yıpranmış gözüküyor. Bataryadan dolayı yavaşladığını düşünmüyorum.
0
🌸mayday
(18.01.18)
(1)

National Geographic

simderun
Merhaba sevgili kullanıcılar. National Geographic aboneliği aldığımda Nat. Geo. Tv'de yayınlanmış eski belgeselleri izleme şansım oluyor mu? Cevaplar için teşekkürler.
Merhaba sevgili kullanıcılar. National Geographic aboneliği aldığımda Nat. Geo. Tv'de yayınlanmış eski belgeselleri izleme şansım oluyor mu? Cevaplar için teşekkürler.
0
simderun
(17.01.18)
24 saat yayın yapan bir kanal için yeni sezon belgeselleri 365 gün boyunca asla yayın akışını dolduramayacağı için geriye dönük reytingi yüksek şeyler dönüyor belirli bir döngüyle ama artık şansına ne denk gelirse.
0
onemoremile
(17.01.18)
(10)

Smart tv ses sistemi bağlama ile ilgili

crna gora
Kullandığım tv de kulaklık çıkışı yok ve dahili hoparlör (2+1 mesela) bağlanmıyor. Tv de ki girişler 2,5mm girişli, kulaklık çıkışları 3,5mm oluyor.. Şimdi https://goo.gl/images/LZbN3z şöyle bir dönüştürücü adaptör alsam bu şekilde 2+1 hoparlörü tv ye bağlasam ses alabilir miyim?
Kullandığım tv de kulaklık çıkışı yok ve dahili hoparlör (2+1 mesela) bağlanmıyor. Tv de ki girişler 2,5mm girişli, kulaklık çıkışları 3,5mm oluyor.. Şimdi goo.gl şöyle bir dönüştürücü adaptör alsam bu şekilde 2+1 hoparlörü tv ye bağlasam ses alabilir miyim?
0
crna gora
(17.01.18)
Problem sadece fiş ölçüsü ile olur.
0
John Bloor
(17.01.18)
@john Bloor

Fiş ölçüsü derken nasıl yani tam olarak anlayamadım.
0
🌸crna gora
(17.01.18)
tv deki giriş ölçüsü ile elindeki hop. sisteminin fiş ölçüsü uyumsuz ise örnek verdiğin dönüştürücü ile olur, sorun olmaz demek istedim.

3,5'tan 2,5'a, ya da tam tersi.

Ama Smart tv de her türlü giriş çıkışın bol bol olması lazım. Model numarası ya da caps versen daha kolay yöntem de buluruz belki.
0
John Bloor
(17.01.18)
LG 49uf6807 modeli.
Çoğu tv de bu giriş varken buna koymamışlar. Epey’de tv özelliklerinde kulaklık çıkışının olduğu yazıyor fakat tv de yok.
0
🌸crna gora
(17.01.18)
Tv deki girişler şu şekilde; hizliresim.com
0
🌸crna gora
(17.01.18)
arka panel bizdeki televizyonunkine çok benziyor,

hizliresim.com
şu resimdeki gibi scart'ın solunda ortası delik karemsi bi dalga var mı h/p out yazan?

varsa onun ortası kulaklık çıkışı oluyor, bi süre ben de algılayamamıştım nasıl çıkış alacaz bu aletten diye.
0
yuto
(17.01.18)
@yuto

Hayır o bende yok. Scartın üstündeki küçük kare şeklinde bir giriş var. Optical digital audio out. Buradan ses almak gerekiyormuş. Zaten tv ayarlarını kontrol ettiğimde dahili hoparlöru bu bahsettiğim çıkışa bağlayın yazıyor. Bunun için anladığım kadarıyla optical digital audio kablosu ve dönüştürücü adaptör gerekiyor. Bu kadar zor ve uğraştırıcı olmaması lazım dahili bir hoparlörü tv ye bağlamak. 3,5 mm bir jak girişi koymayıp bunlarla uğraştırmaları çok saçma gerçekten.
0
🌸crna gora
(18.01.18)
evet çok saçmaymış gerçekten :/

bu durumda optikten analoga çevirici bi adaptör alman gerekiyor
urun.gittigidiyor.com
şu veya benzeri bi alet iş görecektir. veya şu aşağıdakilerden biri:
www.gittigidiyor.com
0
yuto
(18.01.18)
Tekrar merhaba :P

TV'deki girişler 2,5 mm değil. Tos fiş dediğimiz giriş tiplerinden, ayrıca resimdeki renkli tos fişler çıkış değil, giriş fişleri.

yani bu girişlere harici bir cihaz bağladığında TV'den ses ya da görüntü alırsın bağladığın cihaza göre.

Ama sen elindeki bir Harici Hoparlör setini bağlamak istiyorsun anladığım kadarıyla, gerçi orada da "dahli hoparlör" diyorsun ama ya bilmediğim bir şeyden bahsediyorsun ya da yanlış yazdın.

Neyse, dediğim gibi Harici bir hoparlör seti ya da anfi vs bağlamak istiyorsan iki yöntem var senin için. Ya optical dijital çıkış ya da AV/SCART çıkışı.

Bağlayacağın diğer cihazda da optical dijital giriş varsa burayı kullanmak mantıklı, ama yoksa dönüştürücü gereksiz olur. Çünkü sinyali yine eskisi gibi alacaksın.

Sen en güzeli scart çıkıştan ses sinaylini almalısın, scart girişinde hem girişler hem çıkışlar olur. Ya buna uygun bir kablo alacaksın ya da çok basit şekilde kendin yapacaksın.

Hemen bakıyorum hazırı var mı diye?

Ahan da hazırı varmış tahmin ettiğim gibi, hem de 5 TL. Kargosu da 5 TL ama;

urun.gittigidiyor.com

Yol üstündeki bir milyonculara bir bak, varsa belki kargo parasından yırtarsın.

Elinde fazla scart kablo ve 3,5 fiş olan bir kablo varsa kendin de yaparsın.

Kendim yapıcam dersen onu ayrı anlatırım.
0
John Bloor
(18.01.18)
@ John Bloor

Öncelikle yardımınız için teşekkürler.
Evet yanlış yazmışım, harici hoparlör olacak.
Dediğiniz tv deki girişlerin farklı olduğunu, benim yapmak istediğim şekilde olmayacağını sonradan anladım.
Ayrıca kullanmak istediğim hoparlörde optical giriş yok. Buradan ses almak icin hem optical kablo hem de dönüştürücü almam gerekecek.
Bunun dışında bahsettiğiniz scart girişten ses almak mümkün mü? Musteri hizmetleriyle görüştüm sadece optical girişten ses almamın mümkün olduğunu söylemişti.
0
🌸crna gora
(20.01.18)
(7)

seri fotoğraf taraması yapabilen cihaz

tabudeviren
evimizdeki tüm fotograflari taramak istiyorum.bende tarayici var ama cok fotograf taramasinda ciirrrr cirrrrrr yavas yavas gidip gelmesini beklemek cok zaman alacak. coklu fotograf tarama ozelliginde calistirsam bile.ev kullanicilari icin şöyle fotokopi ceker gibi tarama yapacak bir cihaz var mi?yok
evimizdeki tüm fotograflari taramak istiyorum.
bende tarayici var ama cok fotograf taramasinda ciirrrr cirrrrrr yavas yavas gidip gelmesini beklemek cok zaman alacak. coklu fotograf tarama ozelliginde calistirsam bile.

ev kullanicilari icin şöyle fotokopi ceker gibi tarama yapacak bir cihaz var mi?
yoksa boyle hizla tarama yapacak cihaz kiralayabilecegim bir yer var midir? (mekan ankara, istanbul)
0
tabudeviren
(17.01.18)
telefon için aplikasyonlar var ve çok başarılı.
play.google.com
0
kisa
(17.01.18)
@kisa

çok kötü olur bu :)
0
🌸tabudeviren
(17.01.18)
Deneyin bir. Aplikasyon marketine photo scan yazın bir kaç uygulamaya bakın. :) en fazla 10 dakika kaybedersiniz :)
0
kisa
(17.01.18)
dostum hiçbir fotoğraf tarayıcının tarama kalitesine yaklaşamaz. zaten telefonumun fotoğraf kalitesi dandik. çok daha kötü olur yani :)

teşekkür ederim yanıtın için...
0
🌸tabudeviren
(18.01.18)
kütüphanelerde tarayıcılar var.
kitap taramak için dizayn edilmiş, hızlı ve yüksek kaliteli cihazlar. cihaza flaş bellek takıyorsunuz, hepsi bu.

mesela istanbul'da, istanbul üniversite'sinin merkez kütüphanesinde o cihazdan bir sürü var ve ben orada bir yoğunluğa denk gelmedim.

fotoğrafları kitabın sayfaları arasına koyup sayfaları çevirerek hızlı hızlı hepsini tarayabilirsiniz.
0
dahinnotha
(18.01.18)
İş yerinde kendi beslemesi olan hızlı bir tarayıcım vardı hatta pahalı bir model olmasına rağmen doküman performansı iyiyken, fotoğraflarda renk doğruluğu açısından sizin dediğiniz tipteki tarayıcıların (evde kullanıyorum) gerisinde kalmıştı.
Fotoğrafçılara falan bir sorun benim de 1 koli dolusu fotoğrafım var arada estikçe yavaş yavaş tarıyorum.
0
reactionic
(18.01.18)
@tabudeviren
haklısınız, yaklaşamaz. hiç itirazım yok. ancak telefonunuzun kamerası iyi ise tatminkar sonuç alabilirsiniz. sizin için olmasa da belki başkası için faydalı olur :)
0
kisa
(18.01.18)
(2)

Wordpress açma maceraları-2

mowgli
Herkese merhaba,Hatırlayanlar olabilir, bir süre önce Wordpress tabanlı bir site açmak için kolları sıvamıştım. Şimdi bazı sorularım var:- Domain, hosting işleri halloldu. FTP'yi indirdim ve kurdum, keza veritabanı da şu anda kullanılabilir durumda. Wordpress'i de zip olarak indirdim fakat şimdi ne
Herkese merhaba,

Hatırlayanlar olabilir, bir süre önce Wordpress tabanlı bir site açmak için kolları sıvamıştım. Şimdi bazı sorularım var:

- Domain, hosting işleri halloldu. FTP'yi indirdim ve kurdum, keza veritabanı da şu anda kullanılabilir durumda. Wordpress'i de zip olarak indirdim fakat şimdi ne yapacağım tamamen takıldım kaldım. Resmen önümde açık Filezilla, veritabanı ve host sayfaları açık ama ekrana bakıyorum bön bön.

- Wordpress paralı mı oldu, zira wordpress.com'a girince premium aboneliğe geçiş yaptırttı. Bu normal mi?
- Domainadı.com/wp-admin'e girdiğimde hiçbir şey çıkmıyor, peki ben nereyi yanlış/eksik yaptım cidden?

Şimdiden çok teşekkürler saygıdeğer Zuckerbergler
0
mowgli
(17.01.18)
Hosting paketini kapat ben sana bizim hostingde kurup vereyim yılda bir domaini öde, parana yazık. Bana bir ara kahve ısmarlarsın ödeşmiş oluruz :)
0
osmanyueksel
(18.01.18)
Öncelikle yorumlar ve destekler için çok teşekkür ederim, umarım bir an önce hallederim işleri

@duyulması: Radore'den aldım ve phpmyadmin diye bir panel var. Buraya kadar yardımınızla çözdüm fakat şimdi de template yüklerken boyutu büyük dedi. Şimdi alanı genişletmeye çalışıyorum... ha gayret :)
@liberal: Teşekkür ederim hosting firması halletti sonunda wordpress paneline de girmeyi başardım sonunda
@osmanyueksel: Senin hangi hostingdi? keşke önceden bilseydim valla misss gibi olurdu. Şimdilik çözdüm gibi şu template işini de halledersem beni kimse tutamaz :P
0
🌸mowgli
(19.01.18)
(4)

oda için 1 adet güvenlik kamerası

xca1
Merhabalar.yaklaşık 10m2 odam için güvenlik kamerası almayı planlıyorum. bir şirkete sordum, kayıt cihazı+hdd+1 adet kamera+kuruluma 800tl dediler.Ip kameralar varmış, bunlardan duvara monte edebileceğim bir IP kamera var mıdır? 10-15 günlük de kayıt tutabilmek istiyorum.Teşekkür ederim.
Merhabalar.

yaklaşık 10m2 odam için güvenlik kamerası almayı planlıyorum. bir şirkete sordum, kayıt cihazı+hdd+1 adet kamera+kuruluma 800tl dediler.

Ip kameralar varmış, bunlardan duvara monte edebileceğim bir IP kamera var mıdır? 10-15 günlük de kayıt tutabilmek istiyorum.

Teşekkür ederim.
0
xca1
(17.01.18)
Hafıza kartı desteği olan bir IP kamera işini görebilir ucuz çözüm istersen, ama 10-15 günlük kayıt ciddi yer tutar, hafıza kartı yetmez.

Kayıt süresi uzun olacak ise HDD li bir kayıt cihazıı ve kamera alman lazım.
0
John Bloor
(17.01.18)
hafıza kartına kaç günlük kayıt yapılabilir?
mesela 64'lük bir hafıza kartına.
0
🌸xca1
(17.01.18)
dashboardcamerareviews.com

buradan hesapla istersen.

aklıma hafıza kartlı kamera denince araçlara takılan dashcamlar geldi.


ayrıca bunun net bir çözümü yok, hareket algılayınca kayıta başlayan kameralar da mevcut çünkü.

ayrıca dvr alacaksan, elbet vardır ama ben 4 kanaldan aşağı görmedim. yani 4 tane kamera takılıyor.

ikincisi bu iç mekan kameralarda infrared de oluyor, sıfır karanlığa yakın karanlıkta bile siyah beyaz kayıt yapıyor.

şimdi gelelim ikinci soruna, sen evde yokken bu kamerayı kuracaksın ya, her ne şekilde olursa olsun, bi halt edecek insan, kamerayı da söker, dvrı da.

ip cam nasıl oluyo bilmiyorum ama sanırım çektiklerini bulut üstüne yükleyip saklamıyor.

www.paketkamera.org

infrared dediğim bu ufak lambalar, yandığı zaman dışarı ışık vermiyor ama görüntüde çok fark ediyor. demo videosu var, az çok anlarsın ordan infrared olunca ne oluyor diye.


üçüncü olarak, bu adi dvrlar bir süre sonra bozuluyor, kendi kendine, orası gidiyor, burası gidiyor, fanı bozuluyor, al bizimkinin tv çıkışı bozuldu 3 ayda , zaten ellenen bişey değil. kaliteliler de çok pahalı, lg gibi markalar mesela.
0
Photographer
(17.01.18)
xiaomi yi camera kullanıyorum. Kargo dahil $35'a Amazon'dan almıştım. Kurulum falan çocuk oyuncağı, sadece wifi'a bağlıyorsun. Bi de arkadaşların dedikleri gibi arkasına micro sd kartı takınca işini fazlasıyla görür.

Kamerada smart detection diye bir şey var, sadece hareket olduğu zaman kayda geçiyor. Bende eskiden kullandığım 8GB'lık bir micro sd vardı, onu taktım. Sadece hareket olduğunda kaydettiği için çok rahat şekilde yetiyor o boyut bana.
0
elon
(17.01.18)
(1)

Facebook Sayfa URL Değiştirme

maryjane
Selamlar, firmanın sayfa url'sini değiştirmemiz gerekiyor. 40bin'e yakın beğenisi var, firmanın isim hakları da mevcut. Fakat türkiye'de başkaları firma ismine sahip url ile saçma sapan bir sayfa açmış. Facebook'a durumu anlatan mesaj mı atmalı yoksa sayfa sahiplerinden sayfa url'sinin değişimi mi r
Selamlar, firmanın sayfa url'sini değiştirmemiz gerekiyor. 40bin'e yakın beğenisi var, firmanın isim hakları da mevcut. Fakat türkiye'de başkaları firma ismine sahip url ile saçma sapan bir sayfa açmış.

Facebook'a durumu anlatan mesaj mı atmalı yoksa sayfa sahiplerinden sayfa url'sinin değişimi mi rica edilmeli? daha önceden alınmış bir url sonradan tekrar alınabilecek mi?
0
maryjane
(17.01.18)
Selamlar,
Markanızın size ait olduğunu gösteren marka tescil belgesi'nin görüntüsünü, pdf'ini vs'yi e-mail ile Facebook'a iletebildiğiniz takdirde genelde işlem olumlu sonuçlanıyor. En azından ben olumsuz geri dönüş almadım.
0
sethplay
(17.01.18)
(1)

Android Google Chrome Video indirme Sorunsalı

Aşk Adamı
arkadaşlar htc one m9 kullanıyorum şuan chromede videolara basılı tutunca video indir seçenegi cıkıyordu ve indirmeye baslıyordu.. telefonun bir ara kendini sıfırladı daha dogrusu uygulamaların ıcındekı bilgiler uctu. suanda video kaydet secenegı cıkıyor fakat herhangi bir indirme yapmıyor. Nasıl ak
arkadaşlar htc one m9 kullanıyorum şuan chromede videolara basılı tutunca video indir seçenegi cıkıyordu ve indirmeye baslıyordu.. telefonun bir ara kendini sıfırladı daha dogrusu uygulamaların ıcındekı bilgiler uctu. suanda video kaydet secenegı cıkıyor fakat herhangi bir indirme yapmıyor. Nasıl aktif hale getirebilirim bunu.

bu arada güncellemeleri falan yaptım değişem bişi olmadı. yardımcı olmaya calısan herkese tesekkurler
0
Aşk Adamı
(17.01.18)
Ayarlardan Uygulamalara git, chrome'un verilerini temizle, yine aynı yerde izinlerden chrome'a izinlerini ver.

İndirme Yöneticisini bu o listede, izinleri kontrol et, depolama izinleri olsun özellikle, bir ihtimal bununla alakalıdır.
0
atom karincanin torunu
(17.01.18)
(1)

Videolarda donma sorunu

alaimisema
Sevgili teknoloji guruları,Bilgisayarımda rahatlıkla online oyun oynayıp hızlıca download yapabiliyorum. Ping sürelerim hep yeterli fakat hele ki bir video izlemeye kalkayım o zaman iş değişiyor. Video 360p bile olsa takıla takıla ilerliyor. Bunun dışında pc performansı gayet tatmin edici ve normal.
Sevgili teknoloji guruları,
Bilgisayarımda rahatlıkla online oyun oynayıp hızlıca download yapabiliyorum. Ping sürelerim hep yeterli fakat hele ki bir video izlemeye kalkayım o zaman iş değişiyor. Video 360p bile olsa takıla takıla ilerliyor. Bunun dışında pc performansı gayet tatmin edici ve normal. Farklı tarayıcılarda da sorun devam ediyor. Her filmi önce indirip sonra izlemekten gına geldi direkt izlemek istiyorum yahu. Chrome kaldırıp kurdum falan ama olmadı. İnternet hız testimi görselde görebilirsiniz. Var mı dahiyane bir fikri olan?

Not: göremeyenler için download: 48mbps upload: 4mbps

Edit: işletim sistemim windows 10 enterprise 64bit
0
alaimisema
(16.01.18)
vpn ile bir dene
video sitesi bloklanmıs olabilir
flash player varsa kaldır
0
kingcyrax
(17.01.18)
(3)

Webhook nedir?

piremses
Birkac kaynak okudum ama bu yazilimsal konular ornek olmadan kafamda canlanmiyor. Somut bir ornek verebilir misiniz?
Birkac kaynak okudum ama bu yazilimsal konular ornek olmadan kafamda canlanmiyor. Somut bir ornek verebilir misiniz?
0
piremses
(16.01.18)
adamlar belli event'ler için webhook hizmeti veriyorlar, mesela dropbox için bir dosya güncellendiği zaman. diyorsun ki bu dosya değişince beni haberdar edin, şu verdiğim adrese çağrı yaparak: benimguzel.sitem sonra onlar da tamam diyorlar değişiklik olunca da http isteği yapıyorlar buraya, ilaveten söylemeleri gereken şeyleri de get ya da post ile birlikte gönderiyorlar. sen bu hook adresine çağrı gelince artık kendine sms mi atarsın başka bir şey mi yaparsın artık ne istersen.

gidip apisinden ara ara sorgulayarak değişiklikten haberdar olma yükünden seni kurtarıyor, sen rahat ol ben bir şey olunca sana söylerim diyor yani. daha efektif 2 taraf için de. sen de o adamın apisini bir şey oldu mu diye gereksiz yere sorgulayıp durmuyorsun.

win-win.
0
gman
(17.01.18)
@gman, çok sağol teşekkür ederim.
0
🌸piremses
(18.01.18)
burda bir açıklama var fakat örnek yok ,code.replyfeed.com örneğe çokda gerek yok sanki
0
arif2018
(26.03.19)
(3)

404 not found usulü nedir?

whatdreamsnevercome
siteadi.com/asfasfljaslkjalkjdiye gelindiğinde siteye; 404 sayfası göstermek midir usül?yani siteadi.com/asfasfljaslkjalkj yazıldığında url değişmeden not found mu demek lazım?yoksa siteadi.com/404 gibi sabit bir 404 linkine yönlendirip orada mı not found demek lazım?
siteadi.com/asfasfljaslkjalkj

diye gelindiğinde siteye; 404 sayfası göstermek midir usül?

yani siteadi.com/asfasfljaslkjalkj yazıldığında url değişmeden not found mu demek lazım?

yoksa siteadi.com/404 gibi sabit bir 404 linkine yönlendirip orada mı not found demek lazım?
0
whatdreamsnevercome
(16.01.18)
- siteadi.com/asfasfljaslkjalkj yazıldığında url değişmeden not found mu demek lazım?

Evet, doğrusu budur. Asıl önemli olan da response code olarak 404 göndermek ama. 404 sayfasında response olarak 200 gönderirseniz SEO açısından sıkıntı olur.
0
amortisman
(16.01.18)
evet sabit linke yönlendirmek kullanıcı açısında çok kötü.

alkislarlayasiyorum.com
www.youtube.com
stackoverflow.com
0
ocanal
(16.01.18)
Sayfa geçici olarak bulunamıyor olabilir. Bu durumda kullanıcı sık sık sayfayı yeniler. Sabit url'ye yönlendirirsen saçma olur.
0
nickini degistiren yazar
(17.01.18)
(1)

TeamSpeak 3 ve Ditto Açılmıyor - PC

lana del rey
Bilgisayara yeni kurdum 2sini de fakat açılmıyorlar. YouTube'dan bir şeylere baktım ama olmadı. Aldığım hatalar bu şekilde;https://i.hizliresim.com/3ENAOA.pnghttps://i.hizliresim.com/RnXQg1.pngYardımcı olabilecek var mı?
Bilgisayara yeni kurdum 2sini de fakat açılmıyorlar. YouTube'dan bir şeylere baktım ama olmadı. Aldığım hatalar bu şekilde;

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

Yardımcı olabilecek var mı?
0
lana del rey
(16.01.18)
vcredist install diye bir arat nette, onun en son sürümünü kur, sonra ne oldugunu belirt lütfen.
0
binder dandet
(16.01.18)
(1)

Bir insanın saçının kuruduğu nasıl tespit edilebilir?

portakal
Saç kurutma makinesi bunu anlasa ve dursa, ama nasıl? Her türlü fikre açığım :)
Saç kurutma makinesi bunu anlasa ve dursa, ama nasıl? Her türlü fikre açığım :)
0
portakal
(16.01.18)
kizilotesi dalga boylari kullanilabilir belki. ama ayni zamanda isitildigi icin kafadan yansiyanlar maskelenecektir.
0
bartman
(16.01.18)
(1)

istatistik sorusu

superb
2017 2018a grubu 1134 1323 b grubu 154 218toplam 1289 1542toplamda %20 olan artışın yüzde kaçı B grubundan geliyoru nasıl hesaplarım?
2017 2018

a grubu 1134 1323
b grubu 154 218
toplam 1289 1542

toplamda %20 olan artışın yüzde kaçı B grubundan geliyoru nasıl hesaplarım?
0
superb
(16.01.18)
Özel bir yöntemi var mı bilmiyorum ama şöyle olabilir:
b'deki fark: 218-154 = 64
toplamdaki fark: 1542 - 1289 = 253
64/253*100 = %25.3
0
puc
(16.01.18)
(3)

SQL login hatası

jegapw
SQL cahiliyim ve yeni yeni öğreniyorum. Server Management Studio'yu kurmuştum aylar önce. Şimdi server'a bağlanmaya çalışıyorum ama hata veriyor. Şifreyi de hatırlamıyorum. Ne yapmam gerekiyor?
SQL cahiliyim ve yeni yeni öğreniyorum. Server Management Studio'yu kurmuştum aylar önce. Şimdi server'a bağlanmaya çalışıyorum ama hata veriyor. Şifreyi de hatırlamıyorum. Ne yapmam gerekiyor?
0
jegapw
(16.01.18)
@datnet o şekilde de bağlanamıyorum. sunucuya erişilemedi hatası alıyorum.
0
🌸jegapw
(16.01.18)
@datnet emin değilim :) ama 1 ay önce çalışıyordu
0
🌸jegapw
(16.01.18)
Hizmetler kısmından çalıştırdım, halloldu. teşekkürler
0
🌸jegapw
(16.01.18)
(2)

ses kaydedici: samsung note'un mikrofonu mu daha iyi, uygulamadan mı?

youshookmeallnightlong
merhabalar. bazı derslerde ses kaydı alıyorum evde tekrar dinleyebilmek için. iphone'daki voice record pro uygulamasını kullanıyorum, gayet de memnundum şimdiye kadar ancak az önce kaçırdığım bir dersin kaydını arkadaşımdan aldım böyle bir şey olamaz harika ötesi. resmen hoca evime gelmiş konuşuyor.
merhabalar. bazı derslerde ses kaydı alıyorum evde tekrar dinleyebilmek için. iphone'daki voice record pro uygulamasını kullanıyorum, gayet de memnundum şimdiye kadar ancak az önce kaçırdığım bir dersin kaydını arkadaşımdan aldım böyle bir şey olamaz harika ötesi. resmen hoca evime gelmiş konuşuyor. ve bu arkadaş genelde arkalara oturur, bense önlere otururum. buna rağmen yani. kendisi note4 kullanıyor öyle aşırı yeni bir model de sayılmaz bildiğim kadarıyla. bir de ben sıkıntı olmasın diye ayarları fullediğimden 1 saatlik ders olur 150 mb, adam bana 20 mb dosya yollamış ve gerçekten mükemmel bir netlik var. nedir bunun püf noktası?

özetle, sorum şu: iphone ile ses kaydını note4 kalitesinde nasıl alırız? mikrofonlar farklıysa tabi ki bi şey yapılamaz ama eğer yazılımlar farklıysa bana app önerisi veya bir ipucu verirseniz çok sevinirim.
0
youshookmeallnightlong
(16.01.18)
simsong mu o neymiş bilader yau?

urun.n11.com

fotografium.com

hatta buna kadar da yolu var

www.hdhatstore.com
0
Photographer
(16.01.18)
Note 4 ün şöyle bir kayıt menüsü var. ortamdaki ses kaynaklarını ayrı kanallara kaydediyor. bu kanalları açık kapatabiliyorsunuz.

hizliresim.com

ben toplantılarda kullanıyorum. her bir konuşmacıyı istediğim gibi açıp kapatabiliyorum. gerçekten çok başarılı.
0
yalanci mesih
(17.01.18)
(4)

autocad sorusu

orpheus
elimde 3 boyutlu bir tasarım programı ile yapılmış bir obje var. ben bu objenin içine bir elektronik kart tasarlıyorum. normalde tasarımcı bana dwg dosyası olarak tasarımı verdi. herhangi bir cad programı ile açınca z ekseni sıfır olarak şekli görebiliyorum buraya kadar bir sorun yok.fakat elektroni
elimde 3 boyutlu bir tasarım programı ile yapılmış bir obje var. ben bu objenin içine bir elektronik kart tasarlıyorum. normalde tasarımcı bana dwg dosyası olarak tasarımı verdi. herhangi bir cad programı ile açınca z ekseni sıfır olarak şekli görebiliyorum buraya kadar bir sorun yok.

fakat elektronik çizimi yaptığım (altium) yazılıma import edince bu şekil gelmiyor. işin garip yani elimde başka kaynaklardan gelen dxf-dwg dosyalar var ve onlarda sorun yok. ölçüleri uygun şekilde istediğimn layera alabiliyorum.

biraz araştırınca autocad içinde flatten diye bir seçenek varmış ama benim objemde z eksenim zaten sıfır.

ben bu dwg tasarımı tam olarak iki botutlu hale nasıl getirebilirim ? draftsight vs kurdum ama birşey değişmedi.
0
orpheus
(16.01.18)
rhino'da açarsanız 2 boyuta çevirip tekrar çıkartabilirsiniz.
0
brakgn
(16.01.18)
elimde rhino yok. çizimi yapan firmaya da bunu bir türlü anlatamadım. bir şekilde algılamak istemiyorlar.
0
🌸orpheus
(16.01.18)
Sonuçta ölçüler ve elektronik kartın konulacağı düzlem belliyse kendiniz manuel çıkartamıyor musunuz 3 görünüş olarak?

i.ytimg.com
0
onemoremile
(16.01.18)
autocadde 2d olarak göreceğiniz düzleme gelip. "ucs" "v" "flatten" yaparsanız olur bence. cisim solid ise sıkıntı olabilir autocadde solidler ile ilgili tecrübem yok.
0
tukenmez adam
(16.01.18)
(11)

Arayan ulaşamıyor

oldumubeabi
Arkadaslar cok ilginç bir sorunum var. Telefon full cekmesine rağmen arayan hic kimse bana ulaşamıyor. Arayani bil mesajı geliyor. Ama ben birini aradığım zaman sıkıntı olmuyor.hattim Vodafone telefon zenfone 2. Basina boyle bir durum gelen varmi nasıl cozdunuz?
Arkadaslar cok ilginç bir sorunum var. Telefon full cekmesine rağmen arayan hic kimse bana ulaşamıyor. Arayani bil mesajı geliyor. Ama ben birini aradığım zaman sıkıntı olmuyor.hattim Vodafone telefon zenfone 2. Basina boyle bir durum gelen varmi nasıl cozdunuz?
0
oldumubeabi
(16.01.18)
telefonda rahatsiz etme modu filan varsa o acik kalmis olabilir
0
kuehles blondes
(16.01.18)
##002# arama tusu.
0
duptıs
(16.01.18)
gelen aramaları engellemiş olabilir misiniz yanlışlıkla? ayarlardan bakın bi bence.
0
unlem
(16.01.18)
Hayır engelli felan degil..telefonu açtım kaç kere simkart slotlarinda da sıkıntı yok. İşin icinden çıkamadın
0
🌸oldumubeabi
(16.01.18)
aramayla ilgili cep telefonu uygulamaları yüklü mü? bir arkadaşımda cia programı yüklüydü program engellemişti aramaları.
0
tabudeviren
(16.01.18)
ben de vodafon arayan ulaşamıyor

ararsın ulaşamaszın :D
0
regardless of what they say
(16.01.18)
siz arama yapabiliyor musunuz peki?

siz de arama yapamıyorsanız, operatör adının yazdığı yerde vodafone yerine "sadece acil aramalar" falan yazıyorsa, telefonu restart ederek çözemiyorsanız sim kartınız bozulmuştur.
0
kibritsuyu
(16.01.18)
Baz istasyonu cok dolu. Genelde turk Telekomda olur.
0
imelih
(16.01.18)
Yonlendirmis olabilirsin yanlislikla. Bi kontrol et arama ayarlarindan.
0
baldur2
(16.01.18)
çok mutluyum birinin başına daha gelmiş bu, müşteri hizmetlerini defalarca aradım bu durum yüzünden, sadece evde başıma geliyor bu olay benim, sanırım evdeki baz istasyonu kaynaklı, dışarda hiç olmuyor, çözüm bulamadım hala evde dönem dönem arayan ulaşamıyor sonra mesaj geliyor şu numara sizi aradı diye, müşteri hizmetleri çözüm olmuyor,uzunca kod girdiriyorlar ve ne işe yarıyorsa o kod da sorunu çözmüyor
0
eja
(16.01.18)
Ben arama yapabiliyorum.Yönlendirme de yok.herhangi bir programda yüklü değil. çok garip bir durum var . acaba telefondan mı kaynaklanıyor.çünkü çevremde ki herkes konuşuyor bana kimse ulaşamıyor :D
0
🌸oldumubeabi
(16.01.18)
(1)

Kendi bilgisayarımla coin mining yapabilir miyim?

Ranchoddas
merhaba herkese, benim merak ettiğim şey şu, ben bilgisayar mühendisi değilim ve kodlama bilgim de yok sayılır. kendi bilgisayarımdan coin mine edebilir miyim? ve nasıl yaparım?
merhaba herkese, benim merak ettiğim şey şu, ben bilgisayar mühendisi değilim ve kodlama bilgim de yok sayılır. kendi bilgisayarımdan coin mine edebilir miyim? ve nasıl yaparım?
0
Ranchoddas
(15.01.18)
giderin gelirini karşılamaz. 3-5 bin dolarlık aletler yapmışlar bunun için.
0
cagdas donem kuramcisi
(16.01.18)
(1)

android birden fazla dosyayı okuma?

estimated time left
merhaba. tek bir kitaba yönelik bir uygulama üzerinde çalışıyorum. sadece tek bir kitabın okunmasını sağlayan bi uygulama. ne gerek var zaten bir sürü epub reader var diyebilirsiniz. öğrenme amaçlı yapmaya çalışıyorum. şimdi kitap ortalama 450 sf. araştırma yaptığımda epub readerlar webview kullanıy
merhaba. tek bir kitaba yönelik bir uygulama üzerinde çalışıyorum. sadece tek bir kitabın okunmasını sağlayan bi uygulama. ne gerek var zaten bir sürü epub reader var diyebilirsiniz. öğrenme amaçlı yapmaya çalışıyorum. şimdi kitap ortalama 450 sf. araştırma yaptığımda epub readerlar webview kullanıyorlar ama sayfalama için çok fazla ayrıntıyla uğraşmak gerekiyor. ben de zaten tek kitap okunduğundan başka bi yöntem var mıdır diye araştırmaya devam ettim. stackoverflowda bir tane çözüm buldum. linkini verdim aşağıda. bu çözümde staticlayout kullanılarak cihazın ekran boyutuna göre eldeki metin parçalanıp bir diziye atılıyor ve sayfa geçişlerinde sırayla ilgili diziden metinler çağırılıyor. şimdi burada kitabın ortalama 450 sf olduğunu düşününce tek seferde bu kitaptaki tüm metni parçalayarak bir dizide tutmak performansı düşürür gibime geliyor. burada da aklıma uygulama ilk çalıştığında bu parçalamayı tek sefere mahsus yapsın, metni ekrana göre bölsün ve her böldüğü metni txt olarak kaydetsin. sf1.txt, sf2.txt vs. sonra uygulamada sayfa geçişlerinde sırayla bu dosyaları açıp kapatsın. bu durumda daha fazla mı performans kaybetmiş olurum? işi fazla mı uzatmış oluyorum? önerileriniz nelerdir?

stackoverflow.com
0
estimated time left
(15.01.18)
okunacak kitapları bir sefere mahsus import ettirin programa. progress bar ile işlemi gösterir kullanıcının beklemesini sağlarsınız.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(16.01.18)
(2)

html alternative path ve css tanımlamaca

stanhiver
Merhabalar, file:///C:/Users/kusku/Desktop/animal/fend-animal-trading-cards-master/card.htmlşu path'de kodum var. 1) animal dosyasının içinde ki kangal.jpg'yi kullanmak istiyorum. <img src="animal/kangal.jpg" alt="kopek"> böyle yaptım ama olmadı. gerçekten beynim basmıyo alternative path olayına. 2
Merhabalar,

file:///C:/Users/kusku/Desktop/animal/fend-animal-trading-cards-master/card.html

şu path'de kodum var.

1) animal dosyasının içinde ki kangal.jpg'yi kullanmak istiyorum.
<img src="animal/kangal.jpg" alt="kopek">

böyle yaptım ama olmadı. gerçekten beynim basmıyo alternative path olayına.


2) yine fend-animal-trading-cards-master altında styles.css var. bunu da kullanmaya çalıştım gene veremedim linki.
<link rel="animalcard" href="styles.css">

öncelikle yeni öğreniyorum. bunu head'lerin içine yazıyoruz değil mi?


Özetle ben bi türlü şu alternative path olayını anlayamadım. hatta komple yazınca bile adresi olmuyo kodum. deliricem. basit anlatan kaynak varsa ona da okeyim. biri bilal'e anlatır gibi anlatabilir mi?
0
stanhiver
(15.01.18)
@angelofdeath

olmadı ya gene. bi de ders aldığım sitede alternative pathler / le başlamıyo absolute pathler başlıyor diye bir bilgi vardı. (Thinking Face Emoji)
0
🌸stanhiver
(15.01.18)
@duyulmasi gerektigi kadar işte bu! teşekkürler.
0
🌸stanhiver
(15.01.18)
(1)

excel'de veritabani oluşturarak şöyle bir şey yapabilir miyim?

jugador
il- ilçe- mahalle- bölge kodu- fiyat- ad soyad - telefon -gibi verilerimiz var ve bu datayı bir yere kaydettik (soru 1 nereye kaydetmeliyim)sonra ben çalışan 15 kişiye dropdown menu ile il menusunden ili, ilçe menusunden ilçeyi, mahalle menusunden mahalleyi vs. çağırabileceği bir dosya göndereyim.on
il- ilçe- mahalle- bölge kodu- fiyat- ad soyad - telefon -

gibi verilerimiz var ve bu datayı bir yere kaydettik (soru 1 nereye kaydetmeliyim)

sonra ben çalışan 15 kişiye dropdown menu ile il menusunden ili, ilçe menusunden ilçeyi, mahalle menusunden mahalleyi vs. çağırabileceği bir dosya göndereyim.

onlar veriyi filtreledikçe datadan sonuç çeksin.

bunun gibi bir kurguyu excelde yapabilir miyim? nasıl?

son olarak; bunları lokalde pc üzerinde değil, dışarda akıllı telefon veya tabletlerden yapabilmeleri gerekmekte.
0
jugador
(15.01.18)
Yaparsın.

Online ortama kaydetmelisin tabi internal içerik responsibility prob oluştrmayacaksa.
Server yada maili tercih ederdim.

Filtre'ledikçe +1 kendin de söylemişsin. CTRL+F de işe yarar. Websitesi menüsü diyosan o uğraştırır. Data silinmesin diye restricted edit'le dosyayı mutlaka.
0
baldan kaymak
(15.01.18)
(6)

laptop seçiminde yardımcı olacak arkadas var mı ?

bana nick lazim ya
İnşaat mühendisliği öğrencisiyim,laptop alacağım. kulllanım amacım bazı mühendislik programlarını açmak, film-dizi izlemek, internette takılmak. çok oyun oynayan bir tip değilim ama yine de oynayabilirim. fiyat olarak 3500 gibi bir bütçem var. https://www.istanbulbilisim.com/dell-inspiron-7577-fb30f
İnşaat mühendisliği öğrencisiyim,laptop alacağım. kulllanım amacım bazı mühendislik programlarını açmak, film-dizi izlemek, internette takılmak. çok oyun oynayan bir tip değilim ama yine de oynayabilirim. fiyat olarak 3500 gibi bir bütçem var.
www.istanbulbilisim.com

www.istanbulbilisim.com

www.istanbulbilisim.com

www.vatanbilgisayar.com

www.teknosa.com


burada bazı bilgisayarları paylaştım, bunların dışında da önerileriniz olursa bakarım tabiiki. şimdiden ilgilenen herkese teşekkürler
0
bana nick lazim ya
(15.01.18)
Ben lenovo diyorum.Hem i7 hem de arada oyun oynayan birisi isen 940 yeterli olacaktır.Orada 1050 ti li canavarda var ama oyun oncelikli değil isen gerek yok.
0
lorensoth
(15.01.18)
açıkçası uzun zamandır i7leri araştırıyordum. fakat autocad falan için daha iyi ekran kartı mı seçsem diye kararsızım.
0
🌸bana nick lazim ya
(15.01.18)
İçlerinde en iyisi HP ve Dell konfigürasyon bakımında. 7500u işlemcilerden uzak durmanı tavsiye ederim. Belirttiğin fiyat aralında 7300HQ -7700hq işlemcili bilgisayarlar istediğin performansı sağlar.

i7 diye i5 ten iyidir zannetme HPnin bu bilgisayarı Lenovoyu suya götürür susuz getirir haberin olsun.
0
kompisko
(15.01.18)
hp İ7 7700HQ GTX1050 2GB
dell ise i5 7300 HQ GTX 1050 4 GB.... yani sizce burda 2gb ekran kartı yerine 4gb mi seçilmeli yoksa i7 mi seçilmeli? bir de hp kullanıcıları pek memnun değil ısınma sorunu falan bu konular hakkında ne dersiniz? tesekkurler
0
🌸bana nick lazim ya
(15.01.18)
HQ işlemciler candır. Linklerin arasında var ama Ebrar'da fiyat daha uygun. Ben geçenlerde buradan Asus marka biraz daha üst model bilgisayar aldım. Gayet memnunun.

www.ebrarbilgisayar.com
0
teknikekip
(15.01.18)
hocam asus dell arasındayım suan. asusun ssd olması biraz daha avantaj. bu iki bilgisayar da işimi görür diye düşünüyorum.
0
🌸bana nick lazim ya
(15.01.18)
(4)

Wordde imza acilll

ırene adler
==>selamlar, worde bir form var onu doldurdum, altında imza kısmı var. Orayı nasıl doldurucam_???Paintte imza atıp yapıştırmayı denedim ama olmuyor. Biraz googleadım ama çok karışık anlatmış. Fikri veya bilgisi olan??? Form çok önemli değil tur şirketine gidecek rezervasyon için.
==>selamlar, worde bir form var onu doldurdum, altında imza kısmı var. Orayı nasıl doldurucam_???

Paintte imza atıp yapıştırmayı denedim ama olmuyor. Biraz googleadım ama çok karışık anlatmış. Fikri veya bilgisi olan??? Form çok önemli değil tur şirketine gidecek rezervasyon için.
0
ırene adler
(15.01.18)
çıktı al, imzala, tara.
0
paudi
(15.01.18)
Bir kağıda imza at, telefonla fotoğrafını çekip kendine mail at. Mailden aldığın fotonun imza kısmını kesip worde yapıştır son olarak belgeyi pdf olarak kaydedip yolla.
0
curukturpkokusu
(15.01.18)
want+1
0
mavicorap
(15.01.18)
handwritingle hallettim. Baya baya kendi imzam oluştu.:) Herkese teşekkürler.
0
🌸ırene adler
(15.01.18)
(6)

Araba Çalışmaması

eindaclub
Günaydın,Bu sabah arabaya binip çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde zorlanır gibi bir çalışma sesi geldi ama çalışmadı. bir daha denedim yine aynı şey. 3.de biraz bekleyip tekrardan çevirdim bu sefer çalıştı.nedir acaba sorun? araba 5 yıllık, yeni bakımdan çıktı. hava o esnada sabahın körü 3-4 der
Günaydın,

Bu sabah arabaya binip çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde zorlanır gibi bir çalışma sesi geldi ama çalışmadı. bir daha denedim yine aynı şey. 3.de biraz bekleyip tekrardan çevirdim bu sefer çalıştı.

nedir acaba sorun? araba 5 yıllık, yeni bakımdan çıktı. hava o esnada sabahın körü 3-4 dereceydi. arabanın aküsü geçen yıl değişti. aküden kaynaklı birşey olsa hiç tık etmez zaten. bir daha başıma gelirse hazırlıklı olmak için ne yapmalıyım, şaşırdım doğrusu.

teşekkürler, tikler akşama.

edit: araba dizel değil ancak otomatik.
0
eindaclub
(15.01.18)
dizel ise enjektörlerin ısınmamış olabilir
0
basond
(15.01.18)
dizel ise kızdırma bujilerinin işini yapması için kontağı açıp marşa basmadan biraz beklemek gerekiyor. hatta bu işlemi marşa basmadan kontak açıp kapatarak 2-3 kez yapanlar var büyük araçlarda.
0
tukenmez adam
(15.01.18)
dizel ise kontağı çevirdiğinde gaz pedalı serbest kalınca ayağınla pompala pedalı, bildiğin sonuna kadar bas-çek bas-çek, soğuk havada dizel yakıt motora ulaşmayabiliyor, bu şekilde ilk seferde halledersin.
0
zebragibi
(15.01.18)
elektrik sisteminde problem olabilir ve akü tam şarj olmuyordur, benzinde pislik vardır ufak bir tıkanıklık olmuştur.

not:enjeksiyonlu dizel ya da benzinli araçlarda gazı pompalamak bişey değiştirmez. gaz pedalında direkt olarak yakıt sistemine bağlı bir mekanizma yok orası komple elektronik bir sensör ve basma miktarına göre ecu enjektörleri ne kadar açacağına karar veriyor. haliyel çalışmayan motorda gaza basıp çekmek ecu için bişey ifade etmez.
0
orpheus
(15.01.18)
mazot benzin pompalarından olabilir.
0
mikahakkinen
(15.01.18)
Enjektörler öyle 3-4 derecede buz tutmaz. Kizdirma bujileri (genelde 4 tane olur) calismasa da bi sey olmaz.

Orpheus un dedigi gibi gazi pompalamak eski gazi telli olan karbüratörlü arabalarda kaldi.

Sorun şarj/marş dinamosunda olabilir. Veya arabayi çalıştırıp sürekli kisa mesafe gittiyseniz, akü yeterince de şarj olmayabilir.

VE LUTFEN: Akü alırken AMPERE DEGIL, CA, CCA degerlerine bakin.
0
bir3iki7
(16.01.18)
(1)

YÖK Yüksek Lisans Yönetmelik öncesi kayıt ve tecil

dracox
selamlar,2015-2016 Bahar döneminde kayıt olduğum YL programım yeni yönetmelik göz önünde bulunduruldğpunda ne zaman sonlanıyor? Ona göre bu dönem yeni bir yere kayıt yaptırıp tecil ettirmem gerekiyor.Teşekkürler.
selamlar,

2015-2016 Bahar döneminde kayıt olduğum YL programım yeni yönetmelik göz önünde bulunduruldğpunda ne zaman sonlanıyor? Ona göre bu dönem yeni bir yere kayıt yaptırıp tecil ettirmem gerekiyor.

Teşekkürler.
0
dracox
(15.01.18)
Dostum geç bile kalmışsın. Eğer tezsiz yapıyorsan 2016-2017 Güz dönemi ve öncesinde kayıt olan öğrencilerin okulu bitirmeleri için son tarih 2017-2018 Güz dönemi (yani bu dönemdi) Acilen yeni YL bakman lazım. Okul böyle bir bilgilendirme geçti bize.

Eğer tezliyse okula sormanı tavsiye ederim.
0
roket adam
(15.01.18)
(1)

samsung galaxy note 5 iki soru

kibritsuyu
1. s pen ile s note üzerinde note alırken, yani kalem çekiliyken ve kullanılıyorken elimi algılamasın. ekrana not yazarken elim değince elimi değdiğim yeri de çiziyor. kalem kullanıyorum işte, sadece kalemi algılasın. bulamadım, var mı ayarı?2. yine kalem, çekip "akıllı seçim" ile ekrandan bir görün
1. s pen ile s note üzerinde note alırken, yani kalem çekiliyken ve kullanılıyorken elimi algılamasın. ekrana not yazarken elim değince elimi değdiğim yeri de çiziyor. kalem kullanıyorum işte, sadece kalemi algılasın. bulamadım, var mı ayarı?

2. yine kalem, çekip "akıllı seçim" ile ekrandan bir görüntü seçiyorum ve bunu paylaş diyip whatsapp'tan göndereceğim mesela. gönderirken eğer seçtiğim kısımda yazı varsa, bu yazıyı okuyabildiği ölçüde alıp, harfleri tanıyıp, tabii doğru düzgün de tanıyamayıp resim açıklaması diye gönderdiğim şeyin altına yarım yamalak yazıyor. yazmasın ulan. kim dedi sana ocr gibi davran, resimdeki yazıyı tanı da alta yaz diye? bununla ilgili bir uygulama falan yüklemedim. yüklediysem de bilmiyorum, kaldırayım gitsin.
0
kibritsuyu
(15.01.18)
1- evet var yani note 4 de vardı sağ üstte üç noktadan olması lazım ayarı note 4 üm yanımda değil eğer s note dan ss atarsan tarif edebilirim.


2- bunun için uygulama varsa da bilmiyorum rahatsız da olmamıştım ben. hepsini seçip silebilirsin bu biraz zahmetli olabilir ama başka öneri gelmedi aklıma :(
0
antik depresan
(15.01.18)
(1)

Outlook Kuralları ile Bilgisayar ve Iphone / IOS Bildirim Sorunu

cino
Arkadaşlar merhaba; Daha önce internette çok aradım, şirket bilgi işlem ekibinden de destek aldım ancak bir türlü çözüm bulamadım. Sorunum şu:Şirket e-posta adresimi dizüstü bilgisayarımda Outlook üzerinden kullanıyorum. Şirket içi tüm göndericiler için tek tek, X’ten gelen e-postaları "Üretim klasö
Arkadaşlar merhaba;

Daha önce internette çok aradım, şirket bilgi işlem ekibinden de destek aldım ancak bir türlü çözüm bulamadım. Sorunum şu:

Şirket e-posta adresimi dizüstü bilgisayarımda Outlook üzerinden kullanıyorum. Şirket içi tüm göndericiler için tek tek, X’ten gelen e-postaları "Üretim klasörüne", Y'den gelen e-postaları "Finans" veya “İzmir” veya “Polonya” vs. klasörlerine gönder şeklinde kurallar tanımlamış durumdayım. Toplam yüz kişi ve yirmi adet klasör olarak düşünebilirsiniz. Kural tanımlanan göndericilerin gönderdiği e-postalar için ne bilgisayarda, ne de Iphone standart e-posta uygulamasında bir bildirim alamıyorum. Bilgisayarda çalışırken bir bahaneyle Outlook'u açtığımda ilgili klasörün yanında (1) işareti belirince e-posta geldiğini anlıyorum.

O arada telefonda ise e-posta geldiğine dair hiçbir bildirim yok, e-posta gelip gelmediğini anlamak için uygulamaya girip orada klasörlerden birini seçmek gerekiyor. Dışarıdayken insanlar mail atıyor, hiçbir bildirim yok, saat başı tüm klasörleri tek tek kontrol edemeyeceğim için ancak ofise gidip bilgisayardan Outlook'u kontrol edince patır patır e-postaların geldiğini görüyorum.

Sorunu fark edince, Yönetim Kurulu Başkanı’nın mail adresi için göt korkusundan herhangi bir kural tanımlamadım. YKB'dan gelen e-postalar için gerek telefonda gerek bilgisayarda anında bildirim geliyor. Birkaç kişi için de aynı yöntemi izleyince onlarda da herhangi bir sıkıntı olmadı ama kural tanımlananlar için bir çözüm yolu bulamadım. Bu durum birden olan bir olay değil, bu bilgisayarı ve e-posta adresini üç aydır kullanıyorum.

Bir önceki şirketimde, şirket mail sunucusu olarak Google Services ile anlaşma vardı, Iphone Gmail uygulamasında bilgisayardan bile önce bildirim geliyordu, yıllarca bunu kullandım ama şu anda eziyet çekiyorum. Dışarıdan bir mail adresini Gmail uygulamasına kurayım dedim ona da izin vermedi. Mecburen Iphone'un klasik e-posta uygulamasını kullanmaya başladım.

Neredeyse 7-8 yıldır bu şekilde alt klasörlerle çalışmaya çok alışkınım. Hiçbir şekilde bunu çözemedim, artık son çare olarak tüm kuralları silip keşmekeşle veya klasörlere elle dağıtarak kullanayım demeden önce size sormak istedim.

1. Outlook kuralları ile ilgili buna benzer bir sıkıntı yaşayıp çözüm yolu sunabilecek

2. Gmail uygulamasına şirket mail adresini bağlama yolunu gösterebilecek

3. Iphone klasik mail uygulaması ya da Gmail yerine bildirimleri sorunsuz çalışan bir e-posta uygulaması önerebilecek

arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Yardımcı olabilecek arkadaşlara ve derdini sikeyim butonuna basmadan buraya kadar okuyan herkese çok teşekkür ederim.

Selam ve sevgilerimle...
0
cino
(15.01.18)
Hocam kısaca Outlook’ta gelen maili bir klasöre taşı şeklinde kural belirlediğim maillere dair hiçbir bildirim gelmiyor. Ne telefonda, ne de bilgisayarda. Bildirimler sadece kural tanımlanmayan mailler için çalışıyor.

Gmail ve Yahoo takır takır çalışıyor, anında bildirim geliyor
0
🌸cino
(15.01.18)
(6)

[email protected] şeklinde mail adresi almak?

belkider
Site domaini ve server alındıktan sonra info@domainadı.com şeklinde mail alabiliyor muyuz. Ekstra bir şeye ihtiyaç var mıdır?
Site domaini ve server alındıktan sonra info@domainadı.com şeklinde mail alabiliyor muyuz. Ekstra bir şeye ihtiyaç var mıdır?
0
belkider
(15.01.18)
kurum.yandex.com.tr

Ücretsiz. Yalnız biraz ayar işi var, adım adım takip edersen yapabilirsin.
0
hayirsiz
(15.01.18)
server almana gerek yok abi.

sadece domain al. @hayirsiz arkadaşın dediği adımları takip et.
0
whatdreamsnevercome
(15.01.18)
Hocam siteyi zaten alacağız. Aldıktan sonra buradan yapıyoruz değil mi?
0
🌸belkider
(15.01.18)
aynen hosting de alacaksanız panelden istediğiniz kadar açarsınız. Ekstra bir şey yok.
0
rodriguez2
(15.01.18)
Önce domaini satın alacaksınız, sonra size ihtiyacınızı karşılayacak hosting hizmeti lazım. Bunu da isterseniz domaini aldığınız firmadan, isterseniz farklı bir firmadan alabilirsiniz.

Hem domaini hem hostingi aynı firmadan almanız sizin için daha kolay olur.

Hosting paketi seçerken belli seçenekler vardır;

barındıralacak alan,
aylık veri trafiği,
subdomain adedi,
mail adedi,

Hosting paketinizi de aldıktan sonra size bir kullanım panel adresi verecekler, kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip size verilen sayıda mail adresi ve sub domain adresi oluşturabilirsiniz.

Hiç bilmeyen birine anlatır gibi uzattım, kusura bakmayın.
0
John Bloor
(15.01.18)
Burada anlatmıştım, henüz almadıysanız veya yeni alacak arkadaşlara belki yardımcı olur
0
d0RuK
(22.05.18)
(3)

Ucuz kablosuz şarj

oculi electrica
S8 için kablosuz şarj cihazı alacağım 2 sorum var: birincisi, bütün kablosuz şarj cihazları birbiriyle uyumlu mu yoksa her markanın kendi teknolojisi var ya da bir kaç farklı kablosuz şarj teknolojisi var vs gibi bir durum mu var? İkincisi, kablosuz şarj cihazı alırken ucuza kaçmak pahalıya malolur
S8 için kablosuz şarj cihazı alacağım 2 sorum var: birincisi, bütün kablosuz şarj cihazları birbiriyle uyumlu mu yoksa her markanın kendi teknolojisi var ya da bir kaç farklı kablosuz şarj teknolojisi var vs gibi bir durum mu var? İkincisi, kablosuz şarj cihazı alırken ucuza kaçmak pahalıya malolur mu? Yoksa pahalısı ucuzu hepsi aynı işi mi yapıyo?
0
oculi electrica
(14.01.18)
kablosuz şarj zaten kabloluya göre yavaş dandik bir şey alıp daha da yavaş hale getirmeyi istediğine emin misin? hadi onu da geçtim, bir sürü para verip aldığın telefonu ucuz ürünlerle kullanmayı gerçekten istiyor musun? (telefon hediye olsa vs dahi aynı şey geçerli)

şahsi fikrimce kablosuz şarj çok gereksiz bir şey.
0
washe
(14.01.18)
Gece sarji icin istiyorum yavaşlığı çok problem değil. Daha önceki telefonumda dock kullanıyordum.bunda kablosuz sarj ozelligi var o halde dock yerine ondan alayim diye dusundum. Yatağın yanında komidinde durması hoşuma gidiyor.
0
🌸oculi electrica
(15.01.18)
Zizo Wireless Charger


Fast wireless charge gibi özellikler dışında hepsi aynı teknoloji. Yani, mümkün şu an.

Yine de voltaj ve amper değerlerine bakmakta her zaman fayda var.
0
skooma
(15.01.18)
(4)

Turknet VDSL İçin Modem Tavsiyesi

nick bulmakta zorlanan yazar
turknete geçtim, vdsl modem almam gerekiyor. bir kaç model arasında takılı kaldım.evde bir masaüstü bir laptop 2 3 telefon bağlı olacak. ve dubleks ev, üst kata takacağız sanırım modemi. şimdi benim istediğim kayıpsız stabil bir hız almak düşüp durmasın diye uğraşmak istemiyorum tabii çekim kalitesi
turknete geçtim, vdsl modem almam gerekiyor. bir kaç model arasında takılı kaldım.
evde bir masaüstü bir laptop 2 3 telefon bağlı olacak. ve dubleks ev, üst kata takacağız sanırım modemi.

şimdi benim istediğim kayıpsız stabil bir hız almak düşüp durmasın diye uğraşmak istemiyorum tabii çekim kalitesi de.

Asus dsl ac52u
urun.n11.com

tp link archer vr400
urun.n11.com

ve arties air 5760 arasında kaldım ( bu model satışı yok değişim ürünleri satan yerler varmış. )
0
nick bulmakta zorlanan yazar
(14.01.18)
airties'ı geç. tplink de asus da güzel modemler.

ac52u yu geçenlerde bi arkadaşım daha aldı memnun. ben kendim asus rt-ac88u kullanıyorum. google'da ara bak uzay üssü gibi bi alet. görsen tüm mahalleye yayın yapıyorum sanarsın ama o işler öyle olmuyor. yasal sınırlamalar var, o yüzden her modemin çekim alanı hemen hemen aynı. işim ve ilgim nedeniyle evimde belki 10 farklı modem kullanmışımdır kendi tecrübelerim de aynı şeyi söylüyor.

şu yaşıma kadar kullandığım 15+ asus ürününün hiçbirisi beni yarı yolda bırakmadığı için ben asus diyorum.
0
washe
(14.01.18)
@lonely penguin.

açıkçası fiyat vs özel bi nedenin yoksa ttnet'ten devam et çünkü büyük ihtimalle turknet de sana şimdikiyle hemen hemen aynı hızı verebilecek. dsl bağlantıları ne yazık ki böyle. turknet de yine mahalledeki aynı zamanzingo üzerinden sana bağlantı sağlayacak. ancak ve ancak ttnet adsl veriyorsa, turknet vdsl verecekse sana o zaman hızda artma olabilir.

modem konusu için, huawei adsl ve vdsl destekliyor mu ona bakman gerek. bir de dsl bağlantıları için kullanıcı adı ve şifre gerekli. modem ttnet modemi olduğu için "kullanıcıadı@ttnet" gibi bi kullanıcı adın vardır hali hazırda ve isp'ler genelde "@ttnet" kısmını modemlere gömülü yaptırtıyorlar. bu "@ttnet" kısmını değiştireibliyorsan kısıntı olmaz ki %90 değiştireibliyorsundur.
0
washe
(16.01.18)
@washe teşekkür ederim. muhtelemen asus alacağım.
0
🌸nick bulmakta zorlanan yazar
(18.01.18)
ne demek :)
0
washe
(18.01.18)
(5)

Python - öğrenmece & tavsiye

bir bucuk adana
Selamlar, python öğrenmeye el atmak istiyorum ama birkaç sorum var.* önerdiğiniz IDE var mıdır, pyhton.org un sitesinde vs gördüm ama indirip kurcalamadım henüz.* internette baya döküman var, belirli bir yol izleyip öyle ilerlemek istiyorum.örneğin döngüler fonkisyonlar vs gibi. küçük küçük başlayıp
Selamlar, python öğrenmeye el atmak istiyorum ama birkaç sorum var.

* önerdiğiniz IDE var mıdır, pyhton.org un sitesinde vs gördüm ama indirip kurcalamadım henüz.

* internette baya döküman var, belirli bir yol izleyip öyle ilerlemek istiyorum.
örneğin döngüler fonkisyonlar vs gibi. küçük küçük başlayıp geliştirmece. bu bağlamda tavsiye ettiğiniz kaynaklar nelerdir?

* sürüm olarak 2.x ve 3.x var sanırım direkt 3.x ten başlasam sorun olur mu?

bunlardan başka önerisi olan varsa duymak isterim.
0
bir bucuk adana
(14.01.18)
Pycharm kullanıyordum ben.
Yeni başlıyorsan şurası baya faydalı: www.sololearn.com
3.x'den başla.
0
synesthesia
(14.01.18)
1- pycharm +1
2- pas
3- 3 iyidir, v2 kaldirilacak zaten: pythonclock.org
0
jedilance
(14.01.18)
Ben direkt Anaconda ile baslamistim. IDE olarak Spyder yuklu geliyor. Jupyter, bir suru paket, conda da cabasi. R da kullaniyorsan tadindan yenmiyor, cunku RStudio ve bazi paketler de yuklu geliyor. Herkes PyCharm diyor ama ben bir turlu isinamamistim en basta nedense. anaconda.com linkinden bakabilirsin. Tek bir arayuzden bir suru sey yapabilmek bence harika bir sey.

Yakin zamanda Veri Defteri diye bir olusum basladi. Temel python dersleri, ufak alistirmalar falan da yayinliyorlar. Isine yarayabilir. twitter.com
0
evrim halkasi
(14.01.18)
Teşeekkürler, pycharm üzerinden kolları sıvıyorum o zaman :)

@evrim halkası, R ile biraz ilgilendim ama bu ara python'da biraz gelişip sonradan R ile paralel gitmeyi hedefliyorum. anaconda'ya ve veri defterine bakacağım. Teşekkürler.
0
🌸bir bucuk adana
(14.01.18)
Ben de anaconda demeye geldim:)
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(14.01.18)
(2)

yeni tv alacağım tavsiyeniz var mı?

feldspar
görüntüsü kaliteli, wifi bağlantısı olan, >72 ekran civarı tavsiye edeceğiniz tv var mı? piyasada o kadar marka model var ki kafam karıştı. ilk kez tv alacağız.
görüntüsü kaliteli, wifi bağlantısı olan, >72 ekran civarı tavsiye edeceğiniz tv var mı? piyasada o kadar marka model var ki kafam karıştı. ilk kez tv alacağız.
0
feldspar
(14.01.18)
72cm heralde. Lg veya samsungun kesenize uygun modelini alın. 72cm pek yok. 82cm ve üzeri bulrsunuz. 32inç ve üzeri yani. 40 42vs.
0
sutlu nescafe
(14.01.18)
Benim evdeki de, annemlerdeki de LG. Cok memnunuz, bir bakabilirsiniz.
0
balpolen
(14.01.18)
(2)

hosting tavsiyesi (hostgator alternatifi)

tabudeviren
yıllardır hostgator kullanıyorum. ama kendi deneyimlediğim ve sözlükteki yorumlardan da gördüğüm kadarıyla kalitesi düşmüş durumda. sayfaların açılması ve dosya indirmeler çok yavaş oluyor.acaba yerli hosting firması kullansam mı diye düşünüyorum.hangi hosting firmasını tavsiye edersiniz?tavsiye ede
yıllardır hostgator kullanıyorum. ama kendi deneyimlediğim ve sözlükteki yorumlardan da gördüğüm kadarıyla kalitesi düşmüş durumda. sayfaların açılması ve dosya indirmeler çok yavaş oluyor.

acaba yerli hosting firması kullansam mı diye düşünüyorum.
hangi hosting firmasını tavsiye edersiniz?

tavsiye edeceğiniz hosting firmasında host edilmiş bir site paylaşabilirseniz çok iyi olur. özellikle dosya indirme hızını görmek istiyorum.
0
tabudeviren
(14.01.18)
guzel hostingi 5 senedir sorunsuz şekilde kullanıyorum.
0
facebook
(14.01.18)
Guzel.
Veridyen.
0
imelih
(14.01.18)
(1)

windows 7 ses sorunu

tempor
desktop bilgisayardan ancak bir şekilde ses geliyor. ses ayarları-hoparlör-geliştirmeler-ses yükseliğini eşitleme yaptıktan sonra (ticki geri kaldırsam bile) o otourum boyunca ses geliyor. yeniden kapatıp açınca yine gidiyor. ne yapmalı? desktopa aldığım yeni logitech speaker da çalışmıyor haliyle.
desktop bilgisayardan ancak bir şekilde ses geliyor. ses ayarları-hoparlör-geliştirmeler-ses yükseliğini eşitleme yaptıktan sonra (ticki geri kaldırsam bile) o otourum boyunca ses geliyor.

yeniden kapatıp açınca yine gidiyor. ne yapmalı? desktopa aldığım yeni logitech speaker da çalışmıyor haliyle.
0
tempor
(13.01.18)
Hocam çok klasik olacak ama sürücülerini silip tekrar kurdunuz mu? Tipik driver sorunu gibi
0
lorensoth
(14.01.18)
(3)

icloud kurtarma

tiyatroisikcisi
bilgisayarda icloud.com 'dan fotoğraf ve videolarımı 30 gün içerisinde kurtarmam gerekiyor. tek tek tıkladığımda indirebiliyorum fakat çok olduğu için bunu tek tek yapamam. "tümünü seç" gibi bir özellik bulamıyorum, çıldırıciğimm... nasıl yapabilirim, bilen birisi yardımcı olursa sevinirim...
bilgisayarda icloud.com 'dan fotoğraf ve videolarımı 30 gün içerisinde kurtarmam gerekiyor. tek tek tıkladığımda indirebiliyorum fakat çok olduğu için bunu tek tek yapamam. "tümünü seç" gibi bir özellik bulamıyorum, çıldırıciğimm...

nasıl yapabilirim, bilen birisi yardımcı olursa sevinirim...
0
tiyatroisikcisi
(13.01.18)
Mac'i olan bir arkadaşını bul, bilgisayarında yeni hesap aç, icloud photos desteğini aç, photos uygulamasından tüm fotoları tek seferde bilgisayara indirebiliyorsun böylece.

Ya da başka bir iphone bulup, sıfırlayıp, sıfırdan kurup, icloud photos'u aktive edip, yine tüm fotoları telefona indirip oradan pcye atabilirsin.
0
roket adam
(14.01.18)
ya da windows için icloud indirip fotoğrafları oradan direkt al:

support.apple.com
0
lyh
(14.01.18)
Aaa windows için var mıymış, öyleyse direkt lyh'ın dediğini yapmanı tavsiye ederim :)
0
roket adam
(14.01.18)
(6)

Bizi internette tam anlamıyla gizleyen yöntem yok mudur?

m e b
Ben artık internette bakındığım bir şeye veya konumuma göre dayatma istemiyorum. Tamam, engelleniyor çeşitli yöntemlerle ama ben tam anlamıyla gizlenmek, arkamda hiçbir iz bırakmamak istiyorum. En sonki konumumdan dolayı Google'a bir marka aratınca hemen bana yakın olanı gösteriyor. Bu beni korkutuy
Ben artık internette bakındığım bir şeye veya konumuma göre dayatma istemiyorum. Tamam, engelleniyor çeşitli yöntemlerle ama ben tam anlamıyla gizlenmek, arkamda hiçbir iz bırakmamak istiyorum. En sonki konumumdan dolayı Google'a bir marka aratınca hemen bana yakın olanı gösteriyor. Bu beni korkutuyor.


Android kullanıyorum, en çok telefonda vakit geçiyorum. İstiyorum ki şebekem dahi bilmesin ne yaptığımı, hangi sitede takıldığımı, ne aradığımı, hangi uygulamaları kullandığımı. Yok mu buna bir çözüm? İstiyorum ki ABC sitesi ya da uygulaması üzerinden işimi halledeyim, kullandığım operatör beni hep ABC'de takılıyor sansın.

Not: Konumum her daim kapalı, oturumum da açık değil.
0
m e b
(13.01.18)
Android'de o biraz zor. Varsa da ben bilmiyorum. Ama bilgisayarda sen browserı kullanırken başka şeyler aratan- böylece bilgileri bir nevi zehirleyen programlar var.

cs.nyu.edu

linuxta qubes os var, virtual machine yoluyla ayırıyor yaptıklarını falan filan... no android.
0
binder dandet
(13.01.18)
@camussar: Onu da biliyorum ama yine de aklıma takılan bir şey var. Diyelim ki ben şüpheli şekilde ölüp gittim. Araştırma yapılırken "MEB, en son internette çükübik aratmış. Fikibok sitesinde de takılmış." diye log tutulmasına engel olabilir mi Duck Duck Go?
0
🌸m e b
(13.01.18)
çükübikin kalitesine , fikibokunsa hardcoreluguna göre değişir bence.
0
binder dandet
(13.01.18)
aklıma şu geldi istemsizce: assets-auto.rbl.ms
0
river song
(13.01.18)
3310 falan kullanman lazım. Androidde (ios'ta da öyledir kesin) geçen şey çıkmıştı, "konum kullanma" desen kapatsan bile google kaydetmeye devam ediyormuş. Normalde seçimlik şeylerin çalışması lazım ama sen kapatsan bile kaydediyorlar öyle düşün.

sanal makine, vpn vb. bir sürü şeyin kombinasyonuyla belki oluyordur ama çok zor çok uğrşalı olur herhalde. Hani onlarda da sıradan insanlar bulamaz ama devletlik bi işin olursa illa ki bulunur. İnternetteysen anonimlik diye bir şey olduğuna inanmıyorum.
0
rodriguez2
(13.01.18)
Andorid'in daha güvenli rom'ları var onları kullanın bir nebze anonimliği sağlarsınız ama bence yine her şekilde iz bırakırsınız, gsm hat size aitse, telefon size aitse baştan zaten kaybediyorsunuz.
0
gezegen olan pluton
(13.01.18)
(2)

iphone bir değişik kulaklık sorunu

devilred
Telefonun kendi kulaklığını takıp kulaklıktan müzik dinleyebiliyorum ama bildirim seslerini hoparlöre veriyor nedense. Kulaklık simgesi de çıkmıyor sağ üstte. Telefonu kapatıp açtım, resetledim, durum değişmedi. Bluetooth kulaklığımı takınca ise hem müzik hem bildirim seslerini kulaklıktan alıyorum,
Telefonun kendi kulaklığını takıp kulaklıktan müzik dinleyebiliyorum ama bildirim seslerini hoparlöre veriyor nedense. Kulaklık simgesi de çıkmıyor sağ üstte. Telefonu kapatıp açtım, resetledim, durum değişmedi. Bluetooth kulaklığımı takınca ise hem müzik hem bildirim seslerini kulaklıktan alıyorum, simge de çıkıyor. İnterneti alt üst ettim ama bulamadım orijinal kulaklığın ne sorunu olduğunu. Ne yapabilirim bildirim seslerini de kulaklıktan almak için? Acaba jakta filan mı sorun var? Kardeşimde de kulaklık simgesi çıkmıyor yalnız, genel bir sorun mu acaba? İos 11 kullanıyoruz ikimiz de. Sizde nasıl durum?
0
devilred
(13.01.18)
Bende kulaklıktan geliyor bildirim sesi de
0
neysene
(13.01.18)
Bu bir sorun değil.

Şöyle ki, kulaklığı kablo ile telefona bağladığınızda simge çıkmamasının sebebi, fiziksel olarak kulaklığın telefona bağlı olduğunu zaten görüyorsunuz. Kulaklık simgesi kablosuz bağlantılarda çıkar sadece.

Bildirim sesi de, eğer telefonun sesi açık ise (yandaki fiziksel butondan) bildirim sesini hem telefonun hoparlörüne hem de kulaklığa verir (eğer kulaklık sesi komple kapalı değilse). Telefonun sesi açık deilse telefon sadece titrer, kulaklığa yine ses gelir.
0
himmet dayi
(13.01.18)
(7)

Avize duyunda elektrik var ana lamba yanmıyor?

raskolnikovv
Lamba da dağlam neden olabilir?
Lamba da dağlam neden olabilir?
0
raskolnikovv
(13.01.18)
ters bağlanmış olabilir mi?
0
sos fistik olsun mu
(13.01.18)
ana lambanın duy'a temas eden kısmı yetişmiyor olabilir, yandaki değil de merkezdeki temas eden noktadan bahsediyorum, tornavida yardımıyla duy'daki demiri biraz kaldırın eğer çok basıksa.
0
zebragibi
(13.01.18)
bazı ampüller bazı duylarda çalışmayabiliyor, ampül değiştirip denemeye çalış.

ters olacağını sanmıyorum, bi faz bi nötr olması lazım, bunların yerleri değişik olsa da farketmez.
0
killerbee
(13.01.18)
@zebragibi'ye ek olarak, bu işlemi yapmadan elektriği kestiğinizden emin olun.

Bi ihtimal de faz var ama nötr yoktur, daha önce yanıyordu da durup dururken mi yanmamaya başladı?
0
John Bloor
(13.01.18)
Avizeyi yeni aldım,
0
🌸raskolnikovv
(13.01.18)
Duy da elektrik var mı? Bi kontrol edin
0
oluculer favlamasin
(13.01.18)
Duyda elektrik vardı, topraklama kablo kopmuş onu düzelttim oldu şimdi :)
0
🌸raskolnikovv
(13.01.18)
(4)

kamera şarj olmuyor

tchuck
sabah sony a6000 kameram geldi gittim kargodan aldım.evde açtım, açılmadı. bataryası boştur dedim.taktım prize önce sarı bir ışık yanıp sönüyordu (oda sıcaklığıyla ilgili bir errormuş sanırım) bekledim, sonra hiçbir şey yanmamaya başaldı.hiçbir şekilde açılmıyor, şarj olduğuna dair hiçbir ibare yok.
sabah sony a6000 kameram geldi gittim kargodan aldım.

evde açtım, açılmadı. bataryası boştur dedim.

taktım prize önce sarı bir ışık yanıp sönüyordu (oda sıcaklığıyla ilgili bir errormuş sanırım) bekledim, sonra hiçbir şey yanmamaya başaldı.

hiçbir şekilde açılmıyor, şarj olduğuna dair hiçbir ibare yok. ki zaten şarj falan da olmuyor.
sinirden kafayı yemek üzereyim.

şarj kablosunu başka alete taktım çalıştı, yani kabloda bir sıkıntı yok.

bunun bataryası mı bozuk komple makina mı bozuk onun da ayrımını yapamıyorum. ağlamak üzereyim böyle bir uğursuzluk olamaz çünkü. internette türkçe ingilizce arattım, yemin ederim bütün dünyada 2 kişi aynı şeyi yazmış. yani belki bu aletten 100.000 tane satıldı ve bu şekilde arıza yaşayan 2-3 kişiden biriyim. intihar edicem bu uğursuzluk karşısında.

sorun nerdendir nasl anlarım?
0
tchuck
(13.01.18)
hocam cayma hakkınız olması lazım. moral bozmayın çözülür bir şekilde.
0
tukenmez adam
(13.01.18)
yani nasıl moral bozmayım ya bir işim de düzgün gitsin amk. bütün dünyada sırf bvenim başıma mı gelir bu problem allah kahretsin böyle kaderi valla gidip kendimi asıcam ya her işim mi uğursuz olur. bir işim de fazla çaba sarfetmeden çözülsün amk.
0
🌸tchuck
(13.01.18)
Batarya alete takılımı? Batarya üstünde herhangi bir koruyucu bant vs var mı? Bataryanın makineye doğru takıldığından emin misin?

Belli bir süre şarjda bekledin mi? bazen piller çok boşken kendilerine gelmeleri biraz zaman alabiliyor.
0
John Bloor
(13.01.18)
hocam burda telefon şarjıyla şarj edebildiklerini yazmışlar ama riskli olur mu bilemiyorum.

www.dpreview.com
0
tukenmez adam
(13.01.18)
(4)

ethereum

the icicle melts
bu hafta bu ethereum'un durumu ne olur dersiniz?
bu hafta bu ethereum'un durumu ne olur dersiniz?
0
the icicle melts
(12.01.18)
güney kore mevzusu yüzünden tüm coinler pek parlak günler geçirmiyor. fakat ether ayakta kalanlardan. en büyük yatırımımda bu coinde. bu seviyelerde dolaşır diye tahmin ediyorum.
0
onurrrrr
(12.01.18)
TRON TO THE MOON HODL!
0
binder dandet
(13.01.18)
Coin piyasasını takip etmeye başladığımdan beri en sağlam bulduğum coin ethereum. Aynen bitcoin gibi ne kadar geç girersen o kadar pişman olacağın bir coin.Bana tüm paranı tek bir coine gömeceksin uzun süre dokunmayacaksın seç deseler ethereum derdim.
0
turkuaz
(13.01.18)
haftalık tahmin etmek imkansız. uzun vade düşünmek lazım. şuan eth token piyasasında tekel oldu. offline walletler imza destekliyor, arayüz farklı imkanlar sunuyor vs. bence kullanılmaya devam edilecek.
0
sttc
(13.01.18)
(8)

Acil telefon tavsiyesi (Max. 2000 TL)

quaker
Merhaba Galyalılar,Duyuruda pek araştırma yapamadan hemen tavsiyenize ihtiyacım oldu. (Eşimin telefonu biraz evvel öldü ve haftasonu telefonsuz kalamayacağı bir ortamda olacak.)Max bütçe 2000, android ihtiyacımız var.Xiaomi Mi 6 128 GB 6 GB ram muhteşem görünüyor.Aynı fiyat aralığında Samsung'da Gal
Merhaba Galyalılar,

Duyuruda pek araştırma yapamadan hemen tavsiyenize ihtiyacım oldu. (Eşimin telefonu biraz evvel öldü ve haftasonu telefonsuz kalamayacağı bir ortamda olacak.)

Max bütçe 2000, android ihtiyacımız var.
Xiaomi Mi 6 128 GB 6 GB ram muhteşem görünüyor.
Aynı fiyat aralığında Samsung'da Galaxy J7 Prime var ancak 3 gb ram ve 16 gb hafıza ile saçmalık gibi kalıyor diğeri yanında.

Siz ne tavsiye edersiniz? Yoksa "Xiaomi'yi al geç kardeş" mi dersiniz?
Bir de Xiaomi'yi alacak olursam nereden almam daha iyi olur? Hepsiburadada 1990 küsür şu an.
0
quaker
(12.01.18)
Xiaomi al geç. Kvk garantilisi varsa onu al. Yoksa ithalatçı garantilisini alacaksınız mecbur.
0
Delay Fuze
(12.01.18)
Şimdi bişeyler okurken One Plus 5 yorumları gördüm, ama ekranda garip bi efekt varmış fabrika çıkışlı vs. kıllandım. Xiaomi KVK garantili 64 GB 1999 TL, ithalatçı garantili 128 GB 1979 TL.. Garanti için Bu fiyat farkı değer değil mi?
0
🌸quaker
(12.01.18)
Bir de ek soru: KVK garantili olarak hepsiburada'da cep port diye bir yer satıyor. Başka yerler de var mı daha bilinen kvk garantisiyle satan? Denk gelmedim ararken.
0
🌸quaker
(12.01.18)
illa android istiyosan xiaomi üzmez.
ios da olabilir diyorsanız se yapıştır.
0
format c
(12.01.18)
Xiaomi al geç. Kvk falan da hikaye boş yere para verme. N11 den kuponla al. Ben hepsiburada üzerinden aldım bonus vardı o dönem o yüzden. N11 de hem bonus hem kupon yaparsan güzel bir indirim yakalarsın.

Ben xiaomi mi max2 aldım 1250 TL efsane telefon yemin ederim 2 gün netflix izle şarjı anca bitiyor.
0
gozu acik sevisen yahudi
(12.01.18)
KVK şart değil aslında, hanım telefonu 4 yılda 2 sefer kırdı. Garanti tabii kabul etmedi parası neyse verip yaptırdık. İthalatçı geyiğinden tırstığımdan söyledim, sorun yok diyorsanız daha ucuza daha iyisini alırım ithalatçı garantisiyle.

Bir de ben bu telefonu hiç görmedim tutmadım. Dükkandan falan alabileceğim bir yer var mı? Yoksa abanıcam n11 veya hepsiburadaya direk.
0
🌸quaker
(12.01.18)
250 daha verebilirseniz delta garantili Galaxy note fan editiona da bi bakin derim. Daha uyguna da j7 pro var. Ben de bu ara ikisi arasinda kaldim.
0
ceann deas
(12.01.18)
xiaomi tarafında mi 6 üçüncü android tecrübem.. miui dolayısıyla yeni telefona geçtiğimi anlamadım ama performans artışını her anlamda yaşıyorsunuz.. yine xiaomi telefonları ithalatçı garantili kullandım ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım.. inanıyorum telefonu eline aldığında ulan iyi ki bunu tercih etmişim diyeceksin.. çünkü elimde kim görse güzel tepkiler veriyor.. miui ekibi de güzel çalışıyor.. telefon sürekli güncel, hakkını verelim.. şimdiden hayırlı olsun..
0
synche
(12.01.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.